Nedelja, 09.12.2018.

09:00

Saab je propao 2011, ali i dalje možete kupiti nov auto ovog brenda

Izvor: B92

Saab je propao 2011, ali i dalje možete kupiti nov auto ovog brenda IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

Boost

pre 5 godina

Moze, po tricavoj razlici od jedno 60 puta visoj ceni...
(Pera, 10. decembar 2018 08:06)

Da, pa? Kolike ko ima ekonomske mogućnosti je vrlo nekulturno diskutovali. Opcija dakle postoji, DNK je isti, pravljen od kostura čeličnog jajeta oko vozača počevši od vozačkih sedišta. Kristijan je imao za cilj da postavi SAABa u cenovni rang sa Porsche autima koristeći SAABove proizvodne pogone i za Koenigsegg.

Prva primarna greška kod Šveđana je skromnost. Neznajući da naplate kvalitet jer misle da svi rade sa ciljem kvaliteta. (kvalitet sveobuhvatno gledano). Kristijan ima dugo iskustvo u poslovanju sa Norvežanima koji su u biznisu manje skromni.

Boost

pre 5 godina

Vozio si Opel Vectru da te obavestim.
(Reziel, 10. decembar 2018 09:47)

Opel Vectra B sa motorom, težina
1137 – 1468 kg od 4 cilj do V6.

SAAB 9-5 težina od 1615-1670 kg sa 4 cilindričnim motorima.

Dakle, netreba da budeš genije da shvatiš nivo nebuloze u izjavi da su ista auta. Negde fali pola tone. print('?')

Hehe

pre 5 godina

Vozio se u ovome stalno dok sam bio u Engleskoj. Prijatan i veoma udoban auto i to po engleskim B putevima kako ih zovu, ali nije za ostru voznju.

Reziel

pre 5 godina

vozio sam nekoliko dana saab 95 prije petnaestak godina - neponovljivo iskustvo...
(slavko, 09. decembar 2018 22:27)

Vozio si Opel Vectru da te obavestim.

Pera

pre 5 godina

Pa, sad, ako baš želiš, možeš doći do SAAB duha i tehnologije, u Koenigseggu radi 8 bivših inženjera SAABa. ;)

Kristijan nije uspeo da dodje do brenda i fabrike ali do duha jeste!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Boost, 9. decembar 2018 20:09)
Moze, po tricavoj razlici od jedno 60 puta visoj ceni...

b.

pre 5 godina

@C I N I K

Tebi je covece ocigledno hobi da ostavljas komentar na svaku vest, pa onda nemas problem da pises i tamo gde apsolutno nemas pojma o cemu govoris. Poceo sam da pisem odgovor na to sto si napisao ali to bi zahtevalo previse mesta jer bukvalno sve sto si naveo je pogrešno i nema veze sa mozgom. Tako da necu da trosim vreme, nego cu apelovati na tebe da se drzis tema o kojima mozda i znas ponesto.

Mirko

pre 5 godina

@Vlada- vidi se da nemas pojma o automobilima... a sta fali fijatu i opelu? Verovatno jos uvek vozis juga ili zastavu 128 kad si ovakav “strucnjak”

: poslovođa šestorice patuljaka

pre 5 godina

Zaista ne razumem tu mazohističku potrebu pojedinih ljudi da kupuju automobile za koje ne postoje delovi. Valjda je to želja da se razlikuješ od ostalih pre svega. SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu, uz veoma sličnu cenu, pa ipak neko da prednost SAAB-u. A onda mu se pokvari motor brisača ili ventilacija i srećni vlasnik nastavi da vozi dotični auto sa tim falinkama koje je nemoguće popraviti (jer ventilacija pasuje sa Gripena a levi far sa F16) zato što je, pazite, SAAB najbolji auto. 
Možda bi to bio najbolji auto u onom kratkom intervalu dok se nešto ne pokvari. A kad se pokvari onda odlučuju dostupnost, kvalitet i cena rezervnih delova - i to tačno tim redosledom.
(saab-a vozila baba, 09. decembar 2018 11:47)
Komentar ti nema veze sa mozgom, naravno da su djelovi dostupni, uvijek postoji "otpad" koji prodaje djelove određenge marke vozila.
Ali moram ti priznati da ti je humor jako dobar, gripen i f16 haha.

DC

pre 5 godina

Firma je propala jer su bili jako mali da bi opstali sami a vezali su se sa GM-om koji je upropastio sve cega se dotakao. Svi troskovi razvoja su se belezili SAABu iako je benefit od toga imala cela grupacija a sa druge strane profit sa Americkog trzista (SAABovog najveceg) se knjizio kao profit grupacije a ne samog SAABa. Niko ga nije hteo osim Kineza zato sto je GM neka Saabova autorska prava (ili kako se vec kaze) vec prodao prethodno a druga zadrzao za sebe. Samo ime pripada SAAB avijaciji i odbrani koji nisu dali pravo na koriscenje imena kineskom NEVS-u koji je kupio SAAB automobilsku firmu. Komentar da su se inzenjeri i dizajneri tvrdoglavo drzali zastarelih resenja uopste ne pije vodu jer bas naprotiv SAAB je bio mnogo ispred svog vremena. Samo iz zadnjih 10ak-15 godina postojanja firme: napravili su anti-whiplash naslone za glavu koji su danas propis u Evropi; izmislili su motor promenjljive kompresije ciji je razvoj GM odbio da finansira - danas Infiniti (ogranak Nissana) ima takve motore u prodaji; sa firmom Haldex su razvili najsavremeniji pogon na 4 tocka za vozila sa poprecno postavljenim motorom - danas se mogu naci u VW grupi, Volvo, Opelu itd. Da ne pricamo o turbo motorima 30 godina pre nego sto su postali standard, elektronici za menadzment motora nekih 20 god ispred svog vremena itd. Svi GM benzinski turbo motori u 21. veku su na bazi SAAB tehnologije, Opel AGR sedista takodje itd...

Boost

pre 5 godina

Fiatov motor i pola opelovih delova. To je kao da sam kupio vektru sa fiat motorom.
(Vlada, 09. decembar 2018 18:07)

Pričaš amaterski bez da znaš.

Sve u da mehanički odgovaraju delovi iz vešanja SAAB OEM broj garantuje da materijal nije Opel ili Fiat specifilacija već SAAB.
No, šta ti znaš o tome. :(

Mile

pre 5 godina

Znajući koliko su italijani prevaranti.. Dajem ruku da auto ima makar 50 000 km pa vraćen na 0 🙂
Ko ih ne zna skupo bi ih platio.. Sto se tice vraćanja km gori su od nas zato nikad kupiti auto uvezen iz ita..

Boost

pre 5 godina

saab je propao jer se nije na vreme transformisao (modernizivao) kao volvo
(Stevica Kurcubic, 09. decembar 2018 14:46)

Pa, sad. Propao nije već je planski kupljen od GMa da bi došli do tehnike.
Praviti visokotiražne Opele sa SAAB tehnologijom je donelo ogromne novce akcionarima GMa.

Čak se i Subaru ogrebao kroz saradnju (kroz model 9-2 u SADu).

Nešto toliko dobro nije moglo da se unovči na 150.000 auta godišnje, GMu je to bilo jasno već 1989 kad su id Švedskog Investira kupili do 49% akcija i 90-ih majoritet.

Sve je ovo puno dublje nego li novinari grebu po površini. :(

DC

pre 5 godina

@Huan Pablo Don Fernando: U mom prethodnom postu sam napisao da mi je prosli auto bio Saab 9-5 Aero. Imao sam ga 7-8 godina, bio drugi vlasnik, i prodao ga servisu gde je i odrzavan. Auto je bio SportCombi (karavan) a prvom vlasniku je direktno iz prodajnog salona 2004. godine isporucen sa Hirsch tuningom (ovlasceni tuner), tako da je imao 280ks i 400Nm obrtnog momenta. Od opreme je imao sve sto je moglo da se uzme osim sibera.

Kao bivsi vlasnik mogu da kazem sledece: 1. Ne bih ga preporucio za srpske uslove eksploatacije; 2. Ne bih ga kupio od Italijana. Saabovi kao 9-5 Aero su sposobni za ogromne kilometraze ali samo uz paznju i kvalitetan servis. 9-5 ima dobar deo podvozja preuzet od Opela Vektre druge generacije - nije predvidjen za tako tezak i tako snazan auto. Na nasim putevima bi silen-blokovi, lezajevi itd otisli u rekordnom vremenu. Ja sam moje vremenom zamenio za silikonske visoko-performantne a Hirsch opruge/amortizeri su takodje kasnije zamenjeni za kombinaciju H&R/Bilstein (skoro pa identicni). Motor takodje trazi minimum jednom godisnje ili na 10k km najkvalitetnije potpuno silikonsko ulje. Nisam siguran da ces naci u Italiji auto od 15-ak godina a da je tako religiozno odrzavan kako Saab trazi.

Sto se tice delova, Svedska firma Oreo snabdeva sve sto je specificno za Saab (farovi, stakla, limarija itd) a mnogo toga je danas na svim autima standardno pa samo treba biti malo bolje upoznat i naci odgovarajuci standardni Bosch, Valeo, Brembo broj dela.

Boost

pre 5 godina

Imao je SAAB neki uvrnuti šmek, nisam fan, ali bih voleo da još postoji, svake decenije je auto-industrija sve jednoobraznija i uniformisanija, sve što bi narušilo to sivilo bilo bi dobrodošlo :))
(EU Citizen, 09. decembar 2018 10:29)

Pa, sad, ako baš želiš, možeš doći do SAAB duha i tehnologije, u Koenigseggu radi 8 bivših inženjera SAABa. ;)

Kristijan nije uspeo da dodje do brenda i fabrike ali do duha jeste!

gri

pre 5 godina

To da niko nije poginuo u saab-u je glupost ravna konstataciji da je zemlja ravna ploca!
Sledeca glupost je da se ne kvari...naravno da se kvari, kao i svaki drugi auto, a neki modeli i vise...
Inace, vec osmu godinu vozim Saab-a....

Dex

pre 5 godina

"SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu..."
Duplo bolji po svemu? Sta to znaci uopste, kako si to izmerio? Zapravo, jedino pitanje je koliko godina imas kad ovako rezonujes? Delovi inace postoje za svaki automobil koji se prodaje u EU, uz zakonsku obavezu da se oni obezbede na duzi vremenski rok. Kakvi delovi, kakve gluposti?

Djura

pre 5 godina

Neverovatan automobil, ko nije probao da ga vozi bolje da ćuti. Čudni su ljudi koji su ga pravili, ali čudni su i zaljubljenici u njega. Jedna od kampanja za model 9-3 bila je i "Not for everyone". Neka tako i ostane. Pametnom dosta.

Vu_GBG

pre 5 godina

Ko nije vozio SAAB-a moze ovde da palamudi do sutra. Jedan saab u familiji mora da se ima, uvek! Pozdrav iz Svedske, gde je saab jos uvek kult i ima posebno mesto u drustvu.

zoran

pre 5 godina

U Americi nemoze da ga proda za vise od $20.000. Po katalogu za procenu $16.500 + $3.500 jer ga niko nije vozio.
A za $35.000 nema sanse ni u Italiji.

cogito ergo...

pre 5 godina

ali enterijer... 
(cogito ergo..., 09. decembar 2018 12:06) 

Ne razumem, šta je sporno u enterijeru? Pa auto je iz 2011. nema tablet ako ste to očekivali.
(hm hm, 09. decembar 2018 15:14)


Da li sam ja rekao da je nešto sporno u enrerijeru...ili sam rekao da nije sporno?
Samo sam napisao "ali enterijer..."

Misa

pre 5 godina

Vlasnik sam 9-5 NG 2011 godiste, predhodno sam imao 9-3 tid 2004 godiste, mogu samo da zalim sto SAAB kao fabrika vise ne postoji jer nikada ne bih kupio niti jednu drugu maku automobila. Ko nikada nije vozio saab ne moze da sudi o njemu.

Stexsa

pre 5 godina

Zapamtite to, u Saabu se ne gine!! nadjite na internetu clanke “Saab saves lives”
(soscagon, 09. decembar 2018 14:50)

Ma sigurno. Saab je našao čarobnu formulu da prkosi zakonima fizike. yes how no

hm hm

pre 5 godina

ali enterijer...
(cogito ergo..., 09. decembar 2018 12:06)

Ne razumem, šta je sporno u enterijeru? Pa auto je iz 2011. nema tablet ako ste to očekivali.

slavamu

pre 5 godina

rodjak iz crne gore se survao u moracu u Saabu (ne znam koji model), krstili se i oni i kasnije policija

nisu mogli da veruju da su ne povredjeni!

fabricki rol bar

saabforlife

pre 5 godina

ko ih nije vozio - nije ih upoznao... ko je imao sudar u njima - poznaje ih najbolje..

2000 u ocev 9000aero tada vec 10godina star, udario je grand chiroki.. preticao opasno na putu raska - kraljevo..

nazalost nesavesni vozac iz corokija je poginuo, otac je prosao bez ogrebotine, prema izvestaju uvidjajaca ciroki se kretao brzinom od 93km/h, a matori 70km/h.. na 9K je bila totalna steta.. a ljudi nisu mogli da veruju kako je cale ziv, i sta se desilo sa cirokijem

soscagon

pre 5 godina

vozim polovnog iz 2007me, kupljen 2015te Belgiji od vlasnika sa 170000 sad je na 240000..
1.9tid 150ks kasnjje mapiranih na 187ks

ne da ima delova i servisa, nego sam potpuno bezbrizan za apsolutno bilo sta!

fantastican dozivljaj u voznji, aktivni zadnji trap, stabilnost, ubrzanje od 80-120, udobnost i zvucna izloacija su van vremenski, dizajn po meni takodje, svaki put se okrenem kad izadjem iz njega.. nisam bio zaludjenik, sad sam postao zaljubljenik!!!

najbitnije od svega - Shvatite sta je Saab i zasto je bio toliko skup tek kad dozivite udes u njemu!!! Zapamtite to, u Saabu se ne gine!! nadjite na internetu clanke “Saab saves lives”

kole

pre 5 godina

To je zaista bio kvalitetan automobil, ali danas kada moj komsija predje sa Dacijom Logan 350.000 na taksiju po izoranim Bgd ulicama i proda auto kao jos uvek upotrebljiv, pojam kvaliteta nije toliko bitna stavka u odluci koji auto kupiti. Sab je dinosaurus koji nije prihvatio savremene tokove proizvodnje i marketinga, jer su se njegovi inzenjeri i dizajneri tvrdoglavo drzali nekih zastarelih resenja. U Sabu nisu na vreme krenuli u integraciju sa jakim finasijerima, kao ni sa proizvodjacima sa kojima bi razmenjivali ideje, tehnologiju, delove, trziste. Na primeru ovog brenda se moze videti kako nestaju velika industrijska imena, ali tako mogu da prodju i citavi narodi koji ne shvate da se svet globalizovao i da niko ne moze sam u bitku za opstanak.

DC

pre 5 godina

Ovaj 9-3 je već dobro bio obuhvaćen GM - ovim rezanjem troškova pa je štošta u njemu standardno GM.
Estetika enterijera može biti stvar rasprave, međutim ergonomija ne, a 9000 i 9-5 pre facelifta 2006. su apsolutno neprevaziđeni. I imaju najbolja sedišta ikad stavljena u putnički auto. Imao sam 9-5 Aero, danas vozim Audi A6 C7 koji je daleko savremeniji međutim za mnoštvo sitnica koje na kraju ipak puno znače mogu samo da žalim zašto se nisu ugledali na Šveđane.

C i n i k

pre 5 godina

Nzn,ali da je vredelo opstalo bi,propala je firma koju cak ni kinezi na kraju nisu hteli.
Sad ta pisanja kako je to "super" auto su smesne price, kako super a ovamo bankrot?
Ne kapiram, super je nesto sto traje,sto ljudi kupuju,traze, voze, sto ima tradiciju i kvalitet, Saab je propao i to na nacin da niko sem kineza nije hteo da ulazi u tu pricu,sto znaci da je dubioza bil ogromna i da se ne isplati.
Opel je takodje propao pre 3 g ali su ga ipak kupili ovi iz PSA, malo su ga vise platili 1.3 milijardi evra ali je i taj novac dosao iz Kine, a ne iz Pariza,obzirom da PSA 30% drze kinezi,prema tome,kad Saab ni kinezi nisu uspeli da obnove,to je kraj, i naravno, kraj je dosao jer je firma bila neuspesna, a ovaj ce mozda za 30 g da ovaj Saab proda za 30 000..

33 33

pre 5 godina

Ne postoji poginula osoba u SAAB automobilu u saobraćajnim nesrećama! 
Pet puta više kreš testova od potrebnih, auto koji je neuništiv. Poslednji Mohikanac!
(Nikola, 09. decembar 2018 11:29)

Gluposti,naravno da širom sveta postoji stotine pa i hiljade slučajeva poginulih u svakom modelu svakog proizvođača automobila.

Naravno da ljudi ginu inu SAAB-u,Volvou,Mercedesu,Fiatu,VW,Tojoti itd...
Ne sumljam da je Volvo najbezbedniji auto ali u svakom autu se gine pa i u najnovijem Volvou jer pri sudaru od recimo 150 km/h svako ko je preživeo u bilo kom autu je srećnik a kamoli pri brzinama 180 - 200 km/h ili većim.

Pored svih vazdušnih jastuka i ojačanja ipak je to auto a ne atomsko sklonište.

Huan Pablo Don Fernando

pre 5 godina

vec par godina u italiji trazim dobrog saaba 95 aera, kupio bih ga bez razmisljanja, 2002-2005 godiste, ali nema ih mnogo, ti koji se po nekada pojave na oglasima ili budu skupi po 6000, 7000 i vise ili ako se pojavi nesto do 4000 ima preko 200.000, 250.000 km!!!

TAG

pre 5 godina

Imao sam SAAB 93 sa 2.0t motorom od 175ks, Vector paket opreme, kupljen nov 2004 god, placen oko 36 hiljada eura. Fenomenalan automobil, vozio sam ga do 2011 godine, I za tih 7 godina nikada ni jedan problem. Sipaj benzin, menjaj ulje I vozi!
Steta za SAAB, ali GM je glavni krivac za to sto je SAAB propao. Cenovno je bio u rangu sa BMW 3, Audi A4, Lexus IS, Mercedes C, medjutim nije mogao sa njima da se izbori, trziste je surova stvar. SAAB je oduvek bio specifican automobil, imao svoju klijentelu, I zato nije mogao da se izbori sa konkurencijom. Kada sam kupovao taj auto, dvoumio sam se izmedju tadasnjeg S60 Volvoa I Saab 93, presudio je Saab-ov sportski karakter. verovatno bih sada, 15 godina kasnije kupio S60 jer od automobila ocekujem nesto drugo.
Kao sto su vec spomenuli neki, taj 1.9 TTiD je twin turbo dizel od 180ks, a ne 130.

nidza

pre 5 godina

Proveo sam 7 godina u Saab-ovom servisu 90tih godina. Izucio zanat mehanicara na Saab-u. Neverovatni automobili, pogotovo pre preuzimanja od strane GM. To ih je i unistilo. Stari modeli koje su šveđani sami pravili su neuništivi. Ko je popravljao starog Saab-a uvek ce mrziti VW. Ne zna se broj glava i motora koliko sam popravio ali vlasnici su ih i dalje voleli. Bili su to posebni vlasnici, nastavnici, doktori, advokati...Prava šteta sto ih nema vise na tržištu. Bili su uvek korak ispred ostalih.

Nikola

pre 5 godina

Ne postoji poginula osoba u SAAB automobilu u saobraćajnim nesrećama!
Pet puta više kreš testova od potrebnih, auto koji je neuništiv. Poslednji Mohikanac!

M

pre 5 godina

Taj TTiD je zapravo Fiatov 1.9 JTDM twin turbo, i u SAAB automobilima ima 130 kW, dakle 180 KS. U Lanciu Deltu je ugradjivan isti motor samo sa 190 KS, tj. malo jacim ubrizgavanjem. Inace predobar motor, nema turbo rupu, moze da ubrzava i na preko 5000 rpm, turbine su dosta rasterecene jer svaka radi u svom optimalnom broju obrtaja, jako dobro podnosi tunning (ja sam svoju Deltu cipovao na skoro 250 KS, bez ikakvih problema), itd.

saab-a vozila baba

pre 5 godina

Zaista ne razumem tu mazohističku potrebu pojedinih ljudi da kupuju automobile za koje ne postoje delovi. Valjda je to želja da se razlikuješ od ostalih pre svega. SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu, uz veoma sličnu cenu, pa ipak neko da prednost SAAB-u. A onda mu se pokvari motor brisača ili ventilacija i srećni vlasnik nastavi da vozi dotični auto sa tim falinkama koje je nemoguće popraviti (jer ventilacija pasuje sa Gripena a levi far sa F16) zato što je, pazite, SAAB najbolji auto.
Možda bi to bio najbolji auto u onom kratkom intervalu dok se nešto ne pokvari. A kad se pokvari onda odlučuju dostupnost, kvalitet i cena rezervnih delova - i to tačno tim redosledom.

Superhik

pre 5 godina

General Motors(GM) je uspeo da upropasti i nekoliko izvanrednih americkih,britanskog,australijskog,korejskog i nemackog(gotovo) proizvodjaca,a na dobrom je putu da unisti i samog sebe !

EU Citizen

pre 5 godina

Imao je SAAB neki uvrnuti šmek, nisam fan, ali bih voleo da još postoji, svake decenije je auto-industrija sve jednoobraznija i uniformisanija, sve što bi narušilo to sivilo bilo bi dobrodošlo :))

O.T.A.N.

pre 5 godina

"Ako se pitate zašto još nije prodat, odgovor se možda krije u ceni s obzirom da prodavac za njega traži 31.000 evra."

Upravo gledam cenovnik Audija i BMW-a za Italiju. Na primer Audi A4 Avant 2.0 TDI je 35.000, BMW 3 Touring je od 35.500. Da bi ste vi dali 31.000 za Saab iz 2011, ili 4.000 više za ganc novi Audi ili BMW? Onaj ko "skrpi" 31.000, može da "isčačka" još 4.000.

dalibor

pre 5 godina

Stvarno steta za ovakvog jednog proizvodjaca da nestane, verujem da se taj bankrot desio sada da bi ih neko od velikih kupio, Renault-Nissan, PSA, Volvo, VW... Svi oni su reklo bi se nikad jaci, makar bi Saab nastavio da pravi elektro vozila

nidza

pre 5 godina

Proveo sam 7 godina u Saab-ovom servisu 90tih godina. Izucio zanat mehanicara na Saab-u. Neverovatni automobili, pogotovo pre preuzimanja od strane GM. To ih je i unistilo. Stari modeli koje su šveđani sami pravili su neuništivi. Ko je popravljao starog Saab-a uvek ce mrziti VW. Ne zna se broj glava i motora koliko sam popravio ali vlasnici su ih i dalje voleli. Bili su to posebni vlasnici, nastavnici, doktori, advokati...Prava šteta sto ih nema vise na tržištu. Bili su uvek korak ispred ostalih.

EU Citizen

pre 5 godina

Imao je SAAB neki uvrnuti šmek, nisam fan, ali bih voleo da još postoji, svake decenije je auto-industrija sve jednoobraznija i uniformisanija, sve što bi narušilo to sivilo bilo bi dobrodošlo :))

Superhik

pre 5 godina

General Motors(GM) je uspeo da upropasti i nekoliko izvanrednih americkih,britanskog,australijskog,korejskog i nemackog(gotovo) proizvodjaca,a na dobrom je putu da unisti i samog sebe !

Nikola

pre 5 godina

Ne postoji poginula osoba u SAAB automobilu u saobraćajnim nesrećama!
Pet puta više kreš testova od potrebnih, auto koji je neuništiv. Poslednji Mohikanac!

slavamu

pre 5 godina

rodjak iz crne gore se survao u moracu u Saabu (ne znam koji model), krstili se i oni i kasnije policija

nisu mogli da veruju da su ne povredjeni!

fabricki rol bar

saabforlife

pre 5 godina

ko ih nije vozio - nije ih upoznao... ko je imao sudar u njima - poznaje ih najbolje..

2000 u ocev 9000aero tada vec 10godina star, udario je grand chiroki.. preticao opasno na putu raska - kraljevo..

nazalost nesavesni vozac iz corokija je poginuo, otac je prosao bez ogrebotine, prema izvestaju uvidjajaca ciroki se kretao brzinom od 93km/h, a matori 70km/h.. na 9K je bila totalna steta.. a ljudi nisu mogli da veruju kako je cale ziv, i sta se desilo sa cirokijem

dalibor

pre 5 godina

Stvarno steta za ovakvog jednog proizvodjaca da nestane, verujem da se taj bankrot desio sada da bi ih neko od velikih kupio, Renault-Nissan, PSA, Volvo, VW... Svi oni su reklo bi se nikad jaci, makar bi Saab nastavio da pravi elektro vozila

O.T.A.N.

pre 5 godina

"Ako se pitate zašto još nije prodat, odgovor se možda krije u ceni s obzirom da prodavac za njega traži 31.000 evra."

Upravo gledam cenovnik Audija i BMW-a za Italiju. Na primer Audi A4 Avant 2.0 TDI je 35.000, BMW 3 Touring je od 35.500. Da bi ste vi dali 31.000 za Saab iz 2011, ili 4.000 više za ganc novi Audi ili BMW? Onaj ko "skrpi" 31.000, može da "isčačka" još 4.000.

kole

pre 5 godina

To je zaista bio kvalitetan automobil, ali danas kada moj komsija predje sa Dacijom Logan 350.000 na taksiju po izoranim Bgd ulicama i proda auto kao jos uvek upotrebljiv, pojam kvaliteta nije toliko bitna stavka u odluci koji auto kupiti. Sab je dinosaurus koji nije prihvatio savremene tokove proizvodnje i marketinga, jer su se njegovi inzenjeri i dizajneri tvrdoglavo drzali nekih zastarelih resenja. U Sabu nisu na vreme krenuli u integraciju sa jakim finasijerima, kao ni sa proizvodjacima sa kojima bi razmenjivali ideje, tehnologiju, delove, trziste. Na primeru ovog brenda se moze videti kako nestaju velika industrijska imena, ali tako mogu da prodju i citavi narodi koji ne shvate da se svet globalizovao i da niko ne moze sam u bitku za opstanak.

M

pre 5 godina

Taj TTiD je zapravo Fiatov 1.9 JTDM twin turbo, i u SAAB automobilima ima 130 kW, dakle 180 KS. U Lanciu Deltu je ugradjivan isti motor samo sa 190 KS, tj. malo jacim ubrizgavanjem. Inace predobar motor, nema turbo rupu, moze da ubrzava i na preko 5000 rpm, turbine su dosta rasterecene jer svaka radi u svom optimalnom broju obrtaja, jako dobro podnosi tunning (ja sam svoju Deltu cipovao na skoro 250 KS, bez ikakvih problema), itd.

hm hm

pre 5 godina

ali enterijer...
(cogito ergo..., 09. decembar 2018 12:06)

Ne razumem, šta je sporno u enterijeru? Pa auto je iz 2011. nema tablet ako ste to očekivali.

soscagon

pre 5 godina

vozim polovnog iz 2007me, kupljen 2015te Belgiji od vlasnika sa 170000 sad je na 240000..
1.9tid 150ks kasnjje mapiranih na 187ks

ne da ima delova i servisa, nego sam potpuno bezbrizan za apsolutno bilo sta!

fantastican dozivljaj u voznji, aktivni zadnji trap, stabilnost, ubrzanje od 80-120, udobnost i zvucna izloacija su van vremenski, dizajn po meni takodje, svaki put se okrenem kad izadjem iz njega.. nisam bio zaludjenik, sad sam postao zaljubljenik!!!

najbitnije od svega - Shvatite sta je Saab i zasto je bio toliko skup tek kad dozivite udes u njemu!!! Zapamtite to, u Saabu se ne gine!! nadjite na internetu clanke “Saab saves lives”

Vu_GBG

pre 5 godina

Ko nije vozio SAAB-a moze ovde da palamudi do sutra. Jedan saab u familiji mora da se ima, uvek! Pozdrav iz Svedske, gde je saab jos uvek kult i ima posebno mesto u drustvu.

DC

pre 5 godina

Ovaj 9-3 je već dobro bio obuhvaćen GM - ovim rezanjem troškova pa je štošta u njemu standardno GM.
Estetika enterijera može biti stvar rasprave, međutim ergonomija ne, a 9000 i 9-5 pre facelifta 2006. su apsolutno neprevaziđeni. I imaju najbolja sedišta ikad stavljena u putnički auto. Imao sam 9-5 Aero, danas vozim Audi A6 C7 koji je daleko savremeniji međutim za mnoštvo sitnica koje na kraju ipak puno znače mogu samo da žalim zašto se nisu ugledali na Šveđane.

TAG

pre 5 godina

Imao sam SAAB 93 sa 2.0t motorom od 175ks, Vector paket opreme, kupljen nov 2004 god, placen oko 36 hiljada eura. Fenomenalan automobil, vozio sam ga do 2011 godine, I za tih 7 godina nikada ni jedan problem. Sipaj benzin, menjaj ulje I vozi!
Steta za SAAB, ali GM je glavni krivac za to sto je SAAB propao. Cenovno je bio u rangu sa BMW 3, Audi A4, Lexus IS, Mercedes C, medjutim nije mogao sa njima da se izbori, trziste je surova stvar. SAAB je oduvek bio specifican automobil, imao svoju klijentelu, I zato nije mogao da se izbori sa konkurencijom. Kada sam kupovao taj auto, dvoumio sam se izmedju tadasnjeg S60 Volvoa I Saab 93, presudio je Saab-ov sportski karakter. verovatno bih sada, 15 godina kasnije kupio S60 jer od automobila ocekujem nesto drugo.
Kao sto su vec spomenuli neki, taj 1.9 TTiD je twin turbo dizel od 180ks, a ne 130.

Misa

pre 5 godina

Vlasnik sam 9-5 NG 2011 godiste, predhodno sam imao 9-3 tid 2004 godiste, mogu samo da zalim sto SAAB kao fabrika vise ne postoji jer nikada ne bih kupio niti jednu drugu maku automobila. Ko nikada nije vozio saab ne moze da sudi o njemu.

Djura

pre 5 godina

Neverovatan automobil, ko nije probao da ga vozi bolje da ćuti. Čudni su ljudi koji su ga pravili, ali čudni su i zaljubljenici u njega. Jedna od kampanja za model 9-3 bila je i "Not for everyone". Neka tako i ostane. Pametnom dosta.

33 33

pre 5 godina

Ne postoji poginula osoba u SAAB automobilu u saobraćajnim nesrećama! 
Pet puta više kreš testova od potrebnih, auto koji je neuništiv. Poslednji Mohikanac!
(Nikola, 09. decembar 2018 11:29)

Gluposti,naravno da širom sveta postoji stotine pa i hiljade slučajeva poginulih u svakom modelu svakog proizvođača automobila.

Naravno da ljudi ginu inu SAAB-u,Volvou,Mercedesu,Fiatu,VW,Tojoti itd...
Ne sumljam da je Volvo najbezbedniji auto ali u svakom autu se gine pa i u najnovijem Volvou jer pri sudaru od recimo 150 km/h svako ko je preživeo u bilo kom autu je srećnik a kamoli pri brzinama 180 - 200 km/h ili većim.

Pored svih vazdušnih jastuka i ojačanja ipak je to auto a ne atomsko sklonište.

Dex

pre 5 godina

"SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu..."
Duplo bolji po svemu? Sta to znaci uopste, kako si to izmerio? Zapravo, jedino pitanje je koliko godina imas kad ovako rezonujes? Delovi inace postoje za svaki automobil koji se prodaje u EU, uz zakonsku obavezu da se oni obezbede na duzi vremenski rok. Kakvi delovi, kakve gluposti?

Boost

pre 5 godina

saab je propao jer se nije na vreme transformisao (modernizivao) kao volvo
(Stevica Kurcubic, 09. decembar 2018 14:46)

Pa, sad. Propao nije već je planski kupljen od GMa da bi došli do tehnike.
Praviti visokotiražne Opele sa SAAB tehnologijom je donelo ogromne novce akcionarima GMa.

Čak se i Subaru ogrebao kroz saradnju (kroz model 9-2 u SADu).

Nešto toliko dobro nije moglo da se unovči na 150.000 auta godišnje, GMu je to bilo jasno već 1989 kad su id Švedskog Investira kupili do 49% akcija i 90-ih majoritet.

Sve je ovo puno dublje nego li novinari grebu po površini. :(

saab-a vozila baba

pre 5 godina

Zaista ne razumem tu mazohističku potrebu pojedinih ljudi da kupuju automobile za koje ne postoje delovi. Valjda je to želja da se razlikuješ od ostalih pre svega. SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu, uz veoma sličnu cenu, pa ipak neko da prednost SAAB-u. A onda mu se pokvari motor brisača ili ventilacija i srećni vlasnik nastavi da vozi dotični auto sa tim falinkama koje je nemoguće popraviti (jer ventilacija pasuje sa Gripena a levi far sa F16) zato što je, pazite, SAAB najbolji auto.
Možda bi to bio najbolji auto u onom kratkom intervalu dok se nešto ne pokvari. A kad se pokvari onda odlučuju dostupnost, kvalitet i cena rezervnih delova - i to tačno tim redosledom.

Stexsa

pre 5 godina

Zapamtite to, u Saabu se ne gine!! nadjite na internetu clanke “Saab saves lives”
(soscagon, 09. decembar 2018 14:50)

Ma sigurno. Saab je našao čarobnu formulu da prkosi zakonima fizike. yes how no

Boost

pre 5 godina

Imao je SAAB neki uvrnuti šmek, nisam fan, ali bih voleo da još postoji, svake decenije je auto-industrija sve jednoobraznija i uniformisanija, sve što bi narušilo to sivilo bilo bi dobrodošlo :))
(EU Citizen, 09. decembar 2018 10:29)

Pa, sad, ako baš želiš, možeš doći do SAAB duha i tehnologije, u Koenigseggu radi 8 bivših inženjera SAABa. ;)

Kristijan nije uspeo da dodje do brenda i fabrike ali do duha jeste!

Huan Pablo Don Fernando

pre 5 godina

vec par godina u italiji trazim dobrog saaba 95 aera, kupio bih ga bez razmisljanja, 2002-2005 godiste, ali nema ih mnogo, ti koji se po nekada pojave na oglasima ili budu skupi po 6000, 7000 i vise ili ako se pojavi nesto do 4000 ima preko 200.000, 250.000 km!!!

DC

pre 5 godina

Firma je propala jer su bili jako mali da bi opstali sami a vezali su se sa GM-om koji je upropastio sve cega se dotakao. Svi troskovi razvoja su se belezili SAABu iako je benefit od toga imala cela grupacija a sa druge strane profit sa Americkog trzista (SAABovog najveceg) se knjizio kao profit grupacije a ne samog SAABa. Niko ga nije hteo osim Kineza zato sto je GM neka Saabova autorska prava (ili kako se vec kaze) vec prodao prethodno a druga zadrzao za sebe. Samo ime pripada SAAB avijaciji i odbrani koji nisu dali pravo na koriscenje imena kineskom NEVS-u koji je kupio SAAB automobilsku firmu. Komentar da su se inzenjeri i dizajneri tvrdoglavo drzali zastarelih resenja uopste ne pije vodu jer bas naprotiv SAAB je bio mnogo ispred svog vremena. Samo iz zadnjih 10ak-15 godina postojanja firme: napravili su anti-whiplash naslone za glavu koji su danas propis u Evropi; izmislili su motor promenjljive kompresije ciji je razvoj GM odbio da finansira - danas Infiniti (ogranak Nissana) ima takve motore u prodaji; sa firmom Haldex su razvili najsavremeniji pogon na 4 tocka za vozila sa poprecno postavljenim motorom - danas se mogu naci u VW grupi, Volvo, Opelu itd. Da ne pricamo o turbo motorima 30 godina pre nego sto su postali standard, elektronici za menadzment motora nekih 20 god ispred svog vremena itd. Svi GM benzinski turbo motori u 21. veku su na bazi SAAB tehnologije, Opel AGR sedista takodje itd...

zoran

pre 5 godina

U Americi nemoze da ga proda za vise od $20.000. Po katalogu za procenu $16.500 + $3.500 jer ga niko nije vozio.
A za $35.000 nema sanse ni u Italiji.

: poslovođa šestorice patuljaka

pre 5 godina

Zaista ne razumem tu mazohističku potrebu pojedinih ljudi da kupuju automobile za koje ne postoje delovi. Valjda je to želja da se razlikuješ od ostalih pre svega. SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu, uz veoma sličnu cenu, pa ipak neko da prednost SAAB-u. A onda mu se pokvari motor brisača ili ventilacija i srećni vlasnik nastavi da vozi dotični auto sa tim falinkama koje je nemoguće popraviti (jer ventilacija pasuje sa Gripena a levi far sa F16) zato što je, pazite, SAAB najbolji auto. 
Možda bi to bio najbolji auto u onom kratkom intervalu dok se nešto ne pokvari. A kad se pokvari onda odlučuju dostupnost, kvalitet i cena rezervnih delova - i to tačno tim redosledom.
(saab-a vozila baba, 09. decembar 2018 11:47)
Komentar ti nema veze sa mozgom, naravno da su djelovi dostupni, uvijek postoji "otpad" koji prodaje djelove određenge marke vozila.
Ali moram ti priznati da ti je humor jako dobar, gripen i f16 haha.

b.

pre 5 godina

@C I N I K

Tebi je covece ocigledno hobi da ostavljas komentar na svaku vest, pa onda nemas problem da pises i tamo gde apsolutno nemas pojma o cemu govoris. Poceo sam da pisem odgovor na to sto si napisao ali to bi zahtevalo previse mesta jer bukvalno sve sto si naveo je pogrešno i nema veze sa mozgom. Tako da necu da trosim vreme, nego cu apelovati na tebe da se drzis tema o kojima mozda i znas ponesto.

DC

pre 5 godina

@Huan Pablo Don Fernando: U mom prethodnom postu sam napisao da mi je prosli auto bio Saab 9-5 Aero. Imao sam ga 7-8 godina, bio drugi vlasnik, i prodao ga servisu gde je i odrzavan. Auto je bio SportCombi (karavan) a prvom vlasniku je direktno iz prodajnog salona 2004. godine isporucen sa Hirsch tuningom (ovlasceni tuner), tako da je imao 280ks i 400Nm obrtnog momenta. Od opreme je imao sve sto je moglo da se uzme osim sibera.

Kao bivsi vlasnik mogu da kazem sledece: 1. Ne bih ga preporucio za srpske uslove eksploatacije; 2. Ne bih ga kupio od Italijana. Saabovi kao 9-5 Aero su sposobni za ogromne kilometraze ali samo uz paznju i kvalitetan servis. 9-5 ima dobar deo podvozja preuzet od Opela Vektre druge generacije - nije predvidjen za tako tezak i tako snazan auto. Na nasim putevima bi silen-blokovi, lezajevi itd otisli u rekordnom vremenu. Ja sam moje vremenom zamenio za silikonske visoko-performantne a Hirsch opruge/amortizeri su takodje kasnije zamenjeni za kombinaciju H&R/Bilstein (skoro pa identicni). Motor takodje trazi minimum jednom godisnje ili na 10k km najkvalitetnije potpuno silikonsko ulje. Nisam siguran da ces naci u Italiji auto od 15-ak godina a da je tako religiozno odrzavan kako Saab trazi.

Sto se tice delova, Svedska firma Oreo snabdeva sve sto je specificno za Saab (farovi, stakla, limarija itd) a mnogo toga je danas na svim autima standardno pa samo treba biti malo bolje upoznat i naci odgovarajuci standardni Bosch, Valeo, Brembo broj dela.

C i n i k

pre 5 godina

Nzn,ali da je vredelo opstalo bi,propala je firma koju cak ni kinezi na kraju nisu hteli.
Sad ta pisanja kako je to "super" auto su smesne price, kako super a ovamo bankrot?
Ne kapiram, super je nesto sto traje,sto ljudi kupuju,traze, voze, sto ima tradiciju i kvalitet, Saab je propao i to na nacin da niko sem kineza nije hteo da ulazi u tu pricu,sto znaci da je dubioza bil ogromna i da se ne isplati.
Opel je takodje propao pre 3 g ali su ga ipak kupili ovi iz PSA, malo su ga vise platili 1.3 milijardi evra ali je i taj novac dosao iz Kine, a ne iz Pariza,obzirom da PSA 30% drze kinezi,prema tome,kad Saab ni kinezi nisu uspeli da obnove,to je kraj, i naravno, kraj je dosao jer je firma bila neuspesna, a ovaj ce mozda za 30 g da ovaj Saab proda za 30 000..

gri

pre 5 godina

To da niko nije poginuo u saab-u je glupost ravna konstataciji da je zemlja ravna ploca!
Sledeca glupost je da se ne kvari...naravno da se kvari, kao i svaki drugi auto, a neki modeli i vise...
Inace, vec osmu godinu vozim Saab-a....

Boost

pre 5 godina

Fiatov motor i pola opelovih delova. To je kao da sam kupio vektru sa fiat motorom.
(Vlada, 09. decembar 2018 18:07)

Pričaš amaterski bez da znaš.

Sve u da mehanički odgovaraju delovi iz vešanja SAAB OEM broj garantuje da materijal nije Opel ili Fiat specifilacija već SAAB.
No, šta ti znaš o tome. :(

Mirko

pre 5 godina

@Vlada- vidi se da nemas pojma o automobilima... a sta fali fijatu i opelu? Verovatno jos uvek vozis juga ili zastavu 128 kad si ovakav “strucnjak”

Mile

pre 5 godina

Znajući koliko su italijani prevaranti.. Dajem ruku da auto ima makar 50 000 km pa vraćen na 0 🙂
Ko ih ne zna skupo bi ih platio.. Sto se tice vraćanja km gori su od nas zato nikad kupiti auto uvezen iz ita..

cogito ergo...

pre 5 godina

ali enterijer... 
(cogito ergo..., 09. decembar 2018 12:06) 

Ne razumem, šta je sporno u enterijeru? Pa auto je iz 2011. nema tablet ako ste to očekivali.
(hm hm, 09. decembar 2018 15:14)


Da li sam ja rekao da je nešto sporno u enrerijeru...ili sam rekao da nije sporno?
Samo sam napisao "ali enterijer..."

Pera

pre 5 godina

Pa, sad, ako baš želiš, možeš doći do SAAB duha i tehnologije, u Koenigseggu radi 8 bivših inženjera SAABa. ;)

Kristijan nije uspeo da dodje do brenda i fabrike ali do duha jeste!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Boost, 9. decembar 2018 20:09)
Moze, po tricavoj razlici od jedno 60 puta visoj ceni...

Boost

pre 5 godina

Vozio si Opel Vectru da te obavestim.
(Reziel, 10. decembar 2018 09:47)

Opel Vectra B sa motorom, težina
1137 – 1468 kg od 4 cilj do V6.

SAAB 9-5 težina od 1615-1670 kg sa 4 cilindričnim motorima.

Dakle, netreba da budeš genije da shvatiš nivo nebuloze u izjavi da su ista auta. Negde fali pola tone. print('?')

Boost

pre 5 godina

Moze, po tricavoj razlici od jedno 60 puta visoj ceni...
(Pera, 10. decembar 2018 08:06)

Da, pa? Kolike ko ima ekonomske mogućnosti je vrlo nekulturno diskutovali. Opcija dakle postoji, DNK je isti, pravljen od kostura čeličnog jajeta oko vozača počevši od vozačkih sedišta. Kristijan je imao za cilj da postavi SAABa u cenovni rang sa Porsche autima koristeći SAABove proizvodne pogone i za Koenigsegg.

Prva primarna greška kod Šveđana je skromnost. Neznajući da naplate kvalitet jer misle da svi rade sa ciljem kvaliteta. (kvalitet sveobuhvatno gledano). Kristijan ima dugo iskustvo u poslovanju sa Norvežanima koji su u biznisu manje skromni.

Hehe

pre 5 godina

Vozio se u ovome stalno dok sam bio u Engleskoj. Prijatan i veoma udoban auto i to po engleskim B putevima kako ih zovu, ali nije za ostru voznju.

Reziel

pre 5 godina

vozio sam nekoliko dana saab 95 prije petnaestak godina - neponovljivo iskustvo...
(slavko, 09. decembar 2018 22:27)

Vozio si Opel Vectru da te obavestim.

saab-a vozila baba

pre 5 godina

Zaista ne razumem tu mazohističku potrebu pojedinih ljudi da kupuju automobile za koje ne postoje delovi. Valjda je to želja da se razlikuješ od ostalih pre svega. SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu, uz veoma sličnu cenu, pa ipak neko da prednost SAAB-u. A onda mu se pokvari motor brisača ili ventilacija i srećni vlasnik nastavi da vozi dotični auto sa tim falinkama koje je nemoguće popraviti (jer ventilacija pasuje sa Gripena a levi far sa F16) zato što je, pazite, SAAB najbolji auto.
Možda bi to bio najbolji auto u onom kratkom intervalu dok se nešto ne pokvari. A kad se pokvari onda odlučuju dostupnost, kvalitet i cena rezervnih delova - i to tačno tim redosledom.

C i n i k

pre 5 godina

Nzn,ali da je vredelo opstalo bi,propala je firma koju cak ni kinezi na kraju nisu hteli.
Sad ta pisanja kako je to "super" auto su smesne price, kako super a ovamo bankrot?
Ne kapiram, super je nesto sto traje,sto ljudi kupuju,traze, voze, sto ima tradiciju i kvalitet, Saab je propao i to na nacin da niko sem kineza nije hteo da ulazi u tu pricu,sto znaci da je dubioza bil ogromna i da se ne isplati.
Opel je takodje propao pre 3 g ali su ga ipak kupili ovi iz PSA, malo su ga vise platili 1.3 milijardi evra ali je i taj novac dosao iz Kine, a ne iz Pariza,obzirom da PSA 30% drze kinezi,prema tome,kad Saab ni kinezi nisu uspeli da obnove,to je kraj, i naravno, kraj je dosao jer je firma bila neuspesna, a ovaj ce mozda za 30 g da ovaj Saab proda za 30 000..

O.T.A.N.

pre 5 godina

"Ako se pitate zašto još nije prodat, odgovor se možda krije u ceni s obzirom da prodavac za njega traži 31.000 evra."

Upravo gledam cenovnik Audija i BMW-a za Italiju. Na primer Audi A4 Avant 2.0 TDI je 35.000, BMW 3 Touring je od 35.500. Da bi ste vi dali 31.000 za Saab iz 2011, ili 4.000 više za ganc novi Audi ili BMW? Onaj ko "skrpi" 31.000, može da "isčačka" još 4.000.

cogito ergo...

pre 5 godina

ali enterijer... 
(cogito ergo..., 09. decembar 2018 12:06) 

Ne razumem, šta je sporno u enterijeru? Pa auto je iz 2011. nema tablet ako ste to očekivali.
(hm hm, 09. decembar 2018 15:14)


Da li sam ja rekao da je nešto sporno u enrerijeru...ili sam rekao da nije sporno?
Samo sam napisao "ali enterijer..."

33 33

pre 5 godina

Ne postoji poginula osoba u SAAB automobilu u saobraćajnim nesrećama! 
Pet puta više kreš testova od potrebnih, auto koji je neuništiv. Poslednji Mohikanac!
(Nikola, 09. decembar 2018 11:29)

Gluposti,naravno da širom sveta postoji stotine pa i hiljade slučajeva poginulih u svakom modelu svakog proizvođača automobila.

Naravno da ljudi ginu inu SAAB-u,Volvou,Mercedesu,Fiatu,VW,Tojoti itd...
Ne sumljam da je Volvo najbezbedniji auto ali u svakom autu se gine pa i u najnovijem Volvou jer pri sudaru od recimo 150 km/h svako ko je preživeo u bilo kom autu je srećnik a kamoli pri brzinama 180 - 200 km/h ili većim.

Pored svih vazdušnih jastuka i ojačanja ipak je to auto a ne atomsko sklonište.

Stexsa

pre 5 godina

Zapamtite to, u Saabu se ne gine!! nadjite na internetu clanke “Saab saves lives”
(soscagon, 09. decembar 2018 14:50)

Ma sigurno. Saab je našao čarobnu formulu da prkosi zakonima fizike. yes how no

Nikola

pre 5 godina

Ne postoji poginula osoba u SAAB automobilu u saobraćajnim nesrećama!
Pet puta više kreš testova od potrebnih, auto koji je neuništiv. Poslednji Mohikanac!

Reziel

pre 5 godina

vozio sam nekoliko dana saab 95 prije petnaestak godina - neponovljivo iskustvo...
(slavko, 09. decembar 2018 22:27)

Vozio si Opel Vectru da te obavestim.

M

pre 5 godina

Taj TTiD je zapravo Fiatov 1.9 JTDM twin turbo, i u SAAB automobilima ima 130 kW, dakle 180 KS. U Lanciu Deltu je ugradjivan isti motor samo sa 190 KS, tj. malo jacim ubrizgavanjem. Inace predobar motor, nema turbo rupu, moze da ubrzava i na preko 5000 rpm, turbine su dosta rasterecene jer svaka radi u svom optimalnom broju obrtaja, jako dobro podnosi tunning (ja sam svoju Deltu cipovao na skoro 250 KS, bez ikakvih problema), itd.

kole

pre 5 godina

To je zaista bio kvalitetan automobil, ali danas kada moj komsija predje sa Dacijom Logan 350.000 na taksiju po izoranim Bgd ulicama i proda auto kao jos uvek upotrebljiv, pojam kvaliteta nije toliko bitna stavka u odluci koji auto kupiti. Sab je dinosaurus koji nije prihvatio savremene tokove proizvodnje i marketinga, jer su se njegovi inzenjeri i dizajneri tvrdoglavo drzali nekih zastarelih resenja. U Sabu nisu na vreme krenuli u integraciju sa jakim finasijerima, kao ni sa proizvodjacima sa kojima bi razmenjivali ideje, tehnologiju, delove, trziste. Na primeru ovog brenda se moze videti kako nestaju velika industrijska imena, ali tako mogu da prodju i citavi narodi koji ne shvate da se svet globalizovao i da niko ne moze sam u bitku za opstanak.

nidza

pre 5 godina

Proveo sam 7 godina u Saab-ovom servisu 90tih godina. Izucio zanat mehanicara na Saab-u. Neverovatni automobili, pogotovo pre preuzimanja od strane GM. To ih je i unistilo. Stari modeli koje su šveđani sami pravili su neuništivi. Ko je popravljao starog Saab-a uvek ce mrziti VW. Ne zna se broj glava i motora koliko sam popravio ali vlasnici su ih i dalje voleli. Bili su to posebni vlasnici, nastavnici, doktori, advokati...Prava šteta sto ih nema vise na tržištu. Bili su uvek korak ispred ostalih.

dalibor

pre 5 godina

Stvarno steta za ovakvog jednog proizvodjaca da nestane, verujem da se taj bankrot desio sada da bi ih neko od velikih kupio, Renault-Nissan, PSA, Volvo, VW... Svi oni su reklo bi se nikad jaci, makar bi Saab nastavio da pravi elektro vozila

soscagon

pre 5 godina

vozim polovnog iz 2007me, kupljen 2015te Belgiji od vlasnika sa 170000 sad je na 240000..
1.9tid 150ks kasnjje mapiranih na 187ks

ne da ima delova i servisa, nego sam potpuno bezbrizan za apsolutno bilo sta!

fantastican dozivljaj u voznji, aktivni zadnji trap, stabilnost, ubrzanje od 80-120, udobnost i zvucna izloacija su van vremenski, dizajn po meni takodje, svaki put se okrenem kad izadjem iz njega.. nisam bio zaludjenik, sad sam postao zaljubljenik!!!

najbitnije od svega - Shvatite sta je Saab i zasto je bio toliko skup tek kad dozivite udes u njemu!!! Zapamtite to, u Saabu se ne gine!! nadjite na internetu clanke “Saab saves lives”

hm hm

pre 5 godina

ali enterijer...
(cogito ergo..., 09. decembar 2018 12:06)

Ne razumem, šta je sporno u enterijeru? Pa auto je iz 2011. nema tablet ako ste to očekivali.

zoran

pre 5 godina

U Americi nemoze da ga proda za vise od $20.000. Po katalogu za procenu $16.500 + $3.500 jer ga niko nije vozio.
A za $35.000 nema sanse ni u Italiji.

Superhik

pre 5 godina

General Motors(GM) je uspeo da upropasti i nekoliko izvanrednih americkih,britanskog,australijskog,korejskog i nemackog(gotovo) proizvodjaca,a na dobrom je putu da unisti i samog sebe !

Djura

pre 5 godina

Neverovatan automobil, ko nije probao da ga vozi bolje da ćuti. Čudni su ljudi koji su ga pravili, ali čudni su i zaljubljenici u njega. Jedna od kampanja za model 9-3 bila je i "Not for everyone". Neka tako i ostane. Pametnom dosta.

Dex

pre 5 godina

"SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu..."
Duplo bolji po svemu? Sta to znaci uopste, kako si to izmerio? Zapravo, jedino pitanje je koliko godina imas kad ovako rezonujes? Delovi inace postoje za svaki automobil koji se prodaje u EU, uz zakonsku obavezu da se oni obezbede na duzi vremenski rok. Kakvi delovi, kakve gluposti?

EU Citizen

pre 5 godina

Imao je SAAB neki uvrnuti šmek, nisam fan, ali bih voleo da još postoji, svake decenije je auto-industrija sve jednoobraznija i uniformisanija, sve što bi narušilo to sivilo bilo bi dobrodošlo :))

Vu_GBG

pre 5 godina

Ko nije vozio SAAB-a moze ovde da palamudi do sutra. Jedan saab u familiji mora da se ima, uvek! Pozdrav iz Svedske, gde je saab jos uvek kult i ima posebno mesto u drustvu.

: poslovođa šestorice patuljaka

pre 5 godina

Zaista ne razumem tu mazohističku potrebu pojedinih ljudi da kupuju automobile za koje ne postoje delovi. Valjda je to želja da se razlikuješ od ostalih pre svega. SAAB jeste bio dobar, ali je Mercedes bar duplo bolji po svemu, uz veoma sličnu cenu, pa ipak neko da prednost SAAB-u. A onda mu se pokvari motor brisača ili ventilacija i srećni vlasnik nastavi da vozi dotični auto sa tim falinkama koje je nemoguće popraviti (jer ventilacija pasuje sa Gripena a levi far sa F16) zato što je, pazite, SAAB najbolji auto. 
Možda bi to bio najbolji auto u onom kratkom intervalu dok se nešto ne pokvari. A kad se pokvari onda odlučuju dostupnost, kvalitet i cena rezervnih delova - i to tačno tim redosledom.
(saab-a vozila baba, 09. decembar 2018 11:47)
Komentar ti nema veze sa mozgom, naravno da su djelovi dostupni, uvijek postoji "otpad" koji prodaje djelove određenge marke vozila.
Ali moram ti priznati da ti je humor jako dobar, gripen i f16 haha.

DC

pre 5 godina

Ovaj 9-3 je već dobro bio obuhvaćen GM - ovim rezanjem troškova pa je štošta u njemu standardno GM.
Estetika enterijera može biti stvar rasprave, međutim ergonomija ne, a 9000 i 9-5 pre facelifta 2006. su apsolutno neprevaziđeni. I imaju najbolja sedišta ikad stavljena u putnički auto. Imao sam 9-5 Aero, danas vozim Audi A6 C7 koji je daleko savremeniji međutim za mnoštvo sitnica koje na kraju ipak puno znače mogu samo da žalim zašto se nisu ugledali na Šveđane.

saabforlife

pre 5 godina

ko ih nije vozio - nije ih upoznao... ko je imao sudar u njima - poznaje ih najbolje..

2000 u ocev 9000aero tada vec 10godina star, udario je grand chiroki.. preticao opasno na putu raska - kraljevo..

nazalost nesavesni vozac iz corokija je poginuo, otac je prosao bez ogrebotine, prema izvestaju uvidjajaca ciroki se kretao brzinom od 93km/h, a matori 70km/h.. na 9K je bila totalna steta.. a ljudi nisu mogli da veruju kako je cale ziv, i sta se desilo sa cirokijem

slavamu

pre 5 godina

rodjak iz crne gore se survao u moracu u Saabu (ne znam koji model), krstili se i oni i kasnije policija

nisu mogli da veruju da su ne povredjeni!

fabricki rol bar

Boost

pre 5 godina

saab je propao jer se nije na vreme transformisao (modernizivao) kao volvo
(Stevica Kurcubic, 09. decembar 2018 14:46)

Pa, sad. Propao nije već je planski kupljen od GMa da bi došli do tehnike.
Praviti visokotiražne Opele sa SAAB tehnologijom je donelo ogromne novce akcionarima GMa.

Čak se i Subaru ogrebao kroz saradnju (kroz model 9-2 u SADu).

Nešto toliko dobro nije moglo da se unovči na 150.000 auta godišnje, GMu je to bilo jasno već 1989 kad su id Švedskog Investira kupili do 49% akcija i 90-ih majoritet.

Sve je ovo puno dublje nego li novinari grebu po površini. :(

Boost

pre 5 godina

Imao je SAAB neki uvrnuti šmek, nisam fan, ali bih voleo da još postoji, svake decenije je auto-industrija sve jednoobraznija i uniformisanija, sve što bi narušilo to sivilo bilo bi dobrodošlo :))
(EU Citizen, 09. decembar 2018 10:29)

Pa, sad, ako baš želiš, možeš doći do SAAB duha i tehnologije, u Koenigseggu radi 8 bivših inženjera SAABa. ;)

Kristijan nije uspeo da dodje do brenda i fabrike ali do duha jeste!

Mirko

pre 5 godina

@Vlada- vidi se da nemas pojma o automobilima... a sta fali fijatu i opelu? Verovatno jos uvek vozis juga ili zastavu 128 kad si ovakav “strucnjak”

Huan Pablo Don Fernando

pre 5 godina

vec par godina u italiji trazim dobrog saaba 95 aera, kupio bih ga bez razmisljanja, 2002-2005 godiste, ali nema ih mnogo, ti koji se po nekada pojave na oglasima ili budu skupi po 6000, 7000 i vise ili ako se pojavi nesto do 4000 ima preko 200.000, 250.000 km!!!

Mile

pre 5 godina

Znajući koliko su italijani prevaranti.. Dajem ruku da auto ima makar 50 000 km pa vraćen na 0 🙂
Ko ih ne zna skupo bi ih platio.. Sto se tice vraćanja km gori su od nas zato nikad kupiti auto uvezen iz ita..

Misa

pre 5 godina

Vlasnik sam 9-5 NG 2011 godiste, predhodno sam imao 9-3 tid 2004 godiste, mogu samo da zalim sto SAAB kao fabrika vise ne postoji jer nikada ne bih kupio niti jednu drugu maku automobila. Ko nikada nije vozio saab ne moze da sudi o njemu.

Boost

pre 5 godina

Vozio si Opel Vectru da te obavestim.
(Reziel, 10. decembar 2018 09:47)

Opel Vectra B sa motorom, težina
1137 – 1468 kg od 4 cilj do V6.

SAAB 9-5 težina od 1615-1670 kg sa 4 cilindričnim motorima.

Dakle, netreba da budeš genije da shvatiš nivo nebuloze u izjavi da su ista auta. Negde fali pola tone. print('?')

TAG

pre 5 godina

Imao sam SAAB 93 sa 2.0t motorom od 175ks, Vector paket opreme, kupljen nov 2004 god, placen oko 36 hiljada eura. Fenomenalan automobil, vozio sam ga do 2011 godine, I za tih 7 godina nikada ni jedan problem. Sipaj benzin, menjaj ulje I vozi!
Steta za SAAB, ali GM je glavni krivac za to sto je SAAB propao. Cenovno je bio u rangu sa BMW 3, Audi A4, Lexus IS, Mercedes C, medjutim nije mogao sa njima da se izbori, trziste je surova stvar. SAAB je oduvek bio specifican automobil, imao svoju klijentelu, I zato nije mogao da se izbori sa konkurencijom. Kada sam kupovao taj auto, dvoumio sam se izmedju tadasnjeg S60 Volvoa I Saab 93, presudio je Saab-ov sportski karakter. verovatno bih sada, 15 godina kasnije kupio S60 jer od automobila ocekujem nesto drugo.
Kao sto su vec spomenuli neki, taj 1.9 TTiD je twin turbo dizel od 180ks, a ne 130.

gri

pre 5 godina

To da niko nije poginuo u saab-u je glupost ravna konstataciji da je zemlja ravna ploca!
Sledeca glupost je da se ne kvari...naravno da se kvari, kao i svaki drugi auto, a neki modeli i vise...
Inace, vec osmu godinu vozim Saab-a....

Boost

pre 5 godina

Fiatov motor i pola opelovih delova. To je kao da sam kupio vektru sa fiat motorom.
(Vlada, 09. decembar 2018 18:07)

Pričaš amaterski bez da znaš.

Sve u da mehanički odgovaraju delovi iz vešanja SAAB OEM broj garantuje da materijal nije Opel ili Fiat specifilacija već SAAB.
No, šta ti znaš o tome. :(

DC

pre 5 godina

@Huan Pablo Don Fernando: U mom prethodnom postu sam napisao da mi je prosli auto bio Saab 9-5 Aero. Imao sam ga 7-8 godina, bio drugi vlasnik, i prodao ga servisu gde je i odrzavan. Auto je bio SportCombi (karavan) a prvom vlasniku je direktno iz prodajnog salona 2004. godine isporucen sa Hirsch tuningom (ovlasceni tuner), tako da je imao 280ks i 400Nm obrtnog momenta. Od opreme je imao sve sto je moglo da se uzme osim sibera.

Kao bivsi vlasnik mogu da kazem sledece: 1. Ne bih ga preporucio za srpske uslove eksploatacije; 2. Ne bih ga kupio od Italijana. Saabovi kao 9-5 Aero su sposobni za ogromne kilometraze ali samo uz paznju i kvalitetan servis. 9-5 ima dobar deo podvozja preuzet od Opela Vektre druge generacije - nije predvidjen za tako tezak i tako snazan auto. Na nasim putevima bi silen-blokovi, lezajevi itd otisli u rekordnom vremenu. Ja sam moje vremenom zamenio za silikonske visoko-performantne a Hirsch opruge/amortizeri su takodje kasnije zamenjeni za kombinaciju H&R/Bilstein (skoro pa identicni). Motor takodje trazi minimum jednom godisnje ili na 10k km najkvalitetnije potpuno silikonsko ulje. Nisam siguran da ces naci u Italiji auto od 15-ak godina a da je tako religiozno odrzavan kako Saab trazi.

Sto se tice delova, Svedska firma Oreo snabdeva sve sto je specificno za Saab (farovi, stakla, limarija itd) a mnogo toga je danas na svim autima standardno pa samo treba biti malo bolje upoznat i naci odgovarajuci standardni Bosch, Valeo, Brembo broj dela.

b.

pre 5 godina

@C I N I K

Tebi je covece ocigledno hobi da ostavljas komentar na svaku vest, pa onda nemas problem da pises i tamo gde apsolutno nemas pojma o cemu govoris. Poceo sam da pisem odgovor na to sto si napisao ali to bi zahtevalo previse mesta jer bukvalno sve sto si naveo je pogrešno i nema veze sa mozgom. Tako da necu da trosim vreme, nego cu apelovati na tebe da se drzis tema o kojima mozda i znas ponesto.

Pera

pre 5 godina

Pa, sad, ako baš želiš, možeš doći do SAAB duha i tehnologije, u Koenigseggu radi 8 bivših inženjera SAABa. ;)

Kristijan nije uspeo da dodje do brenda i fabrike ali do duha jeste!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Boost, 9. decembar 2018 20:09)
Moze, po tricavoj razlici od jedno 60 puta visoj ceni...

DC

pre 5 godina

Firma je propala jer su bili jako mali da bi opstali sami a vezali su se sa GM-om koji je upropastio sve cega se dotakao. Svi troskovi razvoja su se belezili SAABu iako je benefit od toga imala cela grupacija a sa druge strane profit sa Americkog trzista (SAABovog najveceg) se knjizio kao profit grupacije a ne samog SAABa. Niko ga nije hteo osim Kineza zato sto je GM neka Saabova autorska prava (ili kako se vec kaze) vec prodao prethodno a druga zadrzao za sebe. Samo ime pripada SAAB avijaciji i odbrani koji nisu dali pravo na koriscenje imena kineskom NEVS-u koji je kupio SAAB automobilsku firmu. Komentar da su se inzenjeri i dizajneri tvrdoglavo drzali zastarelih resenja uopste ne pije vodu jer bas naprotiv SAAB je bio mnogo ispred svog vremena. Samo iz zadnjih 10ak-15 godina postojanja firme: napravili su anti-whiplash naslone za glavu koji su danas propis u Evropi; izmislili su motor promenjljive kompresije ciji je razvoj GM odbio da finansira - danas Infiniti (ogranak Nissana) ima takve motore u prodaji; sa firmom Haldex su razvili najsavremeniji pogon na 4 tocka za vozila sa poprecno postavljenim motorom - danas se mogu naci u VW grupi, Volvo, Opelu itd. Da ne pricamo o turbo motorima 30 godina pre nego sto su postali standard, elektronici za menadzment motora nekih 20 god ispred svog vremena itd. Svi GM benzinski turbo motori u 21. veku su na bazi SAAB tehnologije, Opel AGR sedista takodje itd...

Hehe

pre 5 godina

Vozio se u ovome stalno dok sam bio u Engleskoj. Prijatan i veoma udoban auto i to po engleskim B putevima kako ih zovu, ali nije za ostru voznju.

Boost

pre 5 godina

Moze, po tricavoj razlici od jedno 60 puta visoj ceni...
(Pera, 10. decembar 2018 08:06)

Da, pa? Kolike ko ima ekonomske mogućnosti je vrlo nekulturno diskutovali. Opcija dakle postoji, DNK je isti, pravljen od kostura čeličnog jajeta oko vozača počevši od vozačkih sedišta. Kristijan je imao za cilj da postavi SAABa u cenovni rang sa Porsche autima koristeći SAABove proizvodne pogone i za Koenigsegg.

Prva primarna greška kod Šveđana je skromnost. Neznajući da naplate kvalitet jer misle da svi rade sa ciljem kvaliteta. (kvalitet sveobuhvatno gledano). Kristijan ima dugo iskustvo u poslovanju sa Norvežanima koji su u biznisu manje skromni.