Ponedeljak, 15.10.2018.

08:40

Tesla se već prodaje bolje od Jaguara, a polako sustiže i Porsche

Izvor: B92

Tesla se veæ prodaje bolje od Jaguara, a polako sustiže i Porsche IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

Bungi

pre 5 godina

Tesla je prvi masovni proizvođač el.automobila.Biti prvi zanči imati ogromnu prednost.Tesla koristi dobru tehnologiju,2 trofazna neuništiva el.motora po jednoj pogonskoj osovini,aluminijumsku karoseriju(lagana i ne rđa),litijumske baterije smještene u pod(najbolje,najlakše) koje osiguravaju odlično težište i stabilnost automobila.Inžinjer koji u Teslu prešao iz Audija sam priznaje da ono što imaju u ovoj fabrici 5 godina prednjači ispred svih proizvođača.

Ta kola ,automobili sve to prevara nema bolje od mog konja i kocija..ce budu ta kola malo sutra.

pre 5 godina

Nikola koji nema pojma ni o Tesli ni o americi dobio najvise pluseva.na pogresnoj ste strani istorije rodjaci.

Zoki

pre 5 godina

Jaguar i Porše nemaju model u klasi sa Teslom 3. Što se tiče ekologije, pravi izazov će biti skladištenje starih baterija, osim ako ne nameravaju da ih lansiraju u svemir. Da se razumemo, probao sam model S i sviđa mi se, opraštam mu malo skromniji enterijer. Ali ne uzimajte ni Jaguar ni Porše kao primer luksuznog enterijera, Italijani (Maserati) su ispred njih, kao i neki drugi britanski proizvođači.

Oskar

pre 5 godina

(Molim malo ozbiljnosti sa kredibilnim podacima, 15. oktobar 2018 11:04)

". Najinteresantiji su pritisci novinara na Teslu da napokon otkriju gde nabavljaju Litijum i Kobalt, pošto taj podatak čuvaju u tajnosti."

Kriju?

https://electrek.co/2018/07/20/panasonic-cobalt-supplier-tesla-model-s-x-batteries-cuba/

Bez obzira što je to Electrek, članak vodi dalje ka izveštaju koji je od Tesla kompanije.

Tesla inače namera da smanji udeo kobalta u baterijama:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-02/tesla-supercharging-its-model-3-means-less-cobalt-more-nickel

Zapravo, svi žele da smanje potrebu za kobaltom.

I još:
https://insideevs.com/tesla-safe-haven-cobalt-mining/

Što se tiče kredibilnih podataka:
http://www.ivl.se/download/18.5922281715bdaebede95a9/1496136143435/C243.pdf

"Pogađajte, nakon koliko godina se trebaju menjati baterije u Tesli?"
- Možemo li konačno po 1000 put da dobijemo neku potvrdu ove izjave?

Primetio sam u vestima kada se spominje zagađenje, često se samo spominje CO2, dok se uticaj PM 2,5 čestica i azotnih oksida koje vozila na fosilna goriva proizvode tokom upotrebe.

http://zrak.ekoakcija.org/content/koje-su-zagadujuce-materije-u-zraku-stetne-po-zdravlje

Električni autobusi nisu mit, kao ni omanji kamioni (uskoro i šleperi) kao i kombi vozila. Elektrifikacija zahvata sve grane transporta, neke sporije, neke brže.

Da ne govorimo o buci vozila koja stvaraju u gradovima i naseljima.

NS

pre 5 godina

Nisam imao prilike da vozim Teslu, ali sam vozio BMW i8 par puta. Iskustvo je bilo odlično. Inače vozim Jaguar XF 3.0d.

Mogu da kažem da su, bar što se mog iskustva tiče, električni auti super, ali mi jako nedostaje zvuk redovnog SUS motora. Moj Jaguar mnogo lepše zvuči od električnih motora. Sem toga, kvalitet izrade i sama unutrašnjost kod BMW i8 je na daleko višem nivou od Jaguara.

kimi

pre 5 godina

@Srb
Ne vidim druže zašto bi tamo neki Amerikanac bio draži od Nemca,da se razumemo zabole me i za jedne i za druge ali kad već tako pitaš evo tako da ti i odgovorim.Ako živiš u ovoj zemlji,onda treba da si svestan da ni ti ni tvoja deca nećete voziti tog Teslu,a samo ponekad će te ga i videti.S druge strane,ako ikada i budem prinuđen da vozim na struju,to će svakako biti neki Evropski ili japanski proizvođač,a ne žvalavi Amer !

toronto

pre 5 godina

@(Nikola., 15. oktobar 2018 15:30)

Prosek koji vi pominjete upravo je takav zbog Kalifornije i zapadne obale uopšte. Upravo tamo ima veliki broj izuzetno očuvanih starih automobila . U ostalim državama u velikim gradovima većinu čine automobili stari do 5-6 godina dok se u ruralnim krajevima uglavnom voze novi pick up-ovi. U proteklih dvadesetak godina mehaničarske usluge su postale toliko skupe da se ne isplati imati stariji automobil. Velika većina automobila se uzima na lizing jer je tako najjeftinije. Kada lizing istekne, što je obično 3 godine (pa do 5), vraćate taj automobil i uzimate novi. Takodje, po velikim gradovima, gde je i gro stanovništva, sve je više električnih automobila. Tako je i u Torontu. Gomila kompanija na parkinzima ima sada el. punjače. Ja sam Teslu S uzeo pre dve godine i prezadovoljan sam. U kraju gde živim ima ih bar još desetak, a video sam da su i modeli 3 počeli da se pojavljuju. Što se tiče kompanije Tesla i Muska, nebitno je šta će se u budućnost desiti sa njima ali bitno je da su pokrenuli jedan tehnološki napeedak koji je sada nezaustavljiv. Na žalost, tek za jedno 20 godina shvatićete i vi to u Srbiji.

MM

pre 5 godina

"Solarni panel na krovu kuce napuni bateriju elektricnog automobila za desetak petnest dana, sve zavisi koliko ima sunca i koliki ti je krov, zimi ni toliko!"

Malo si preterao. Model 3 ima bateriju od 75kWh. Moje solarne ćelije nominalne snage 4.7kW su u poslednja četiri dana proizvele toliko energije (92kWh). Ali većina ljudi ne prelazi 500km dnevno da bi punila bateriju on nule. Za tipičnu dnevnu kilometražu moje solarne ćelije su više nego dovoljne.

Dr.Nele

pre 5 godina

Nekad je Ford potukao konjske zaprege modelom Ford T sada to cini Tesla 3!
4. industrijska revolucija je u toku ... neki je ne priznaju jos uvek ali svet se krece ubrzano , nekad se tehnolodija menjala 50god sada je to za 5 god.

Zeljko

pre 5 godina

Interesantno kako najvise pljuvanja ima od ljudi koji zive u Srbiji. A tamo NEMA Tesle 3, niti jedan cak nije ni prosao kroz Srbiju. Ali zato vole Golf. E pa evo i VW od 2020 prelazi na ID, potpuno elektricno golf. A citam danas da dizele vec vise ni polovne ne mogu da prodaju. Kraj dizelima. Ljudi osvestite se bre. Za 5g. nece vise biti automobila sa motorom na unutrasnje sagorevanje. Danasnji klinci nece se ni secati istih kao sto nemaju pojma sta je Walkman.

only fools and horses

pre 5 godina

E braćo Srbi, ko ram da se nekada davno ovako vodila polemika između konjske zaprege i prvih automobila, i pogodite šta:)?
(Milan, 15. oktobar 2018 17:08)

Ti prvi automobili su imali elektromotor i baterije. Kao i Tesla sada, doduše baterije su dosta bolje a motor je isti.. Posle su shvatili sve prednosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem i tankovanjem goriva bilo gde za par minuta.
Nadam se da će svet imati snage i znanja i pronaći neko bolje rešenje za budućnost, jer ovo, povratak na elektromotor i baterije bi bilo katastrofa. Prelazak sa konja na magarca što se komoditeta korišćenja tiče.

m

pre 5 godina

Kakve veze ima Tesla sa Srbijom? Americka firma sa imenom američkog izumivaca. Ne razumem šta se toliki pale na tu kompaniju. 
(srpska posla, 15. oktobar 2018 10:48) 

Mogao je Mask da kompaniji da ime i Edison, ali nije. Jer Mask nije klasičan Amer patriota koji sve upoređuje kroz prizmu američke istorije i načina života. Mask zna da ceni ljude koji su promenili svet. Jer to je i njegov cilj. 
Ime "Tesla" je dao jer je želeo da prezime velikana nastavi da živi, ali ovoga puta i u dodiru sa svakodnevnicom i svuda na kugli zemaljskoj. Čak i onaj koji nema pojma ko je bio Tesla, potražiće na internetu koren i značenje imena. I saznaće ko je bio Tesla. 

Zbog toga mu hvala. 

Auto je skoro perfektan.
(florida, 15. oktobar 2018 13:11)

covek je sam rekao da je ime dao po jedinici Tesla a ne po Nikoli Tesli !

Raka

pre 5 godina

@Goran, citiracu te: “Prijatelj ima model 3...”, “inace kvalitet izradr ne zaostaje za premijum markama...”. Cekaj bre kako te nije sramota da pricas takvu neistinu, ne razumem ni potrebu za ovakvim pricamo. Kome prodajes ove fore i koji je razlog? Konstantno se pojavljuju ljudi koji iznose notorne lazi o pojedunim brendovima, neki to rade jer se tese, a ti prijatelju. Nemas ni teslu niti ikakvu korist da iznosis ovakve tvrdnje. Pa model S da nema onaj ekran i kozna sedista na sta bi licio, a i da sve to ostane materijali su ocajni. A model 3 je jos gori a ti ga poredis sa premijum vozilima. Mozda je polski fiat, trabant i varburg za tebe premijum auto, pa zato tako pricas. Solarni panel na krovu kuce napuni bateriju elektricnog automobila za desetak petnest dana, sve zavisi koliko ima sunca i koliki ti je krov, zimi ni toliko!

Milojko

pre 5 godina

@Goran
Imas ti prijatelja sto ima Tesla 3 i instaliran punjac u garazi koji se kompletno napaja iz solarnih celija, ko sto ja imam prijatelja sto ima Bugatti Chiron i nema solarene celije na krovu. :P

ernesto che

pre 5 godina

Kakva prevara , "ekoloski automobili i globalno zagrevanje" , vic veka a i beleze gubitke po svakom automobilu od 8 do 15 hiljada dolara, suluda prica u svakom pogledu ali izgleda da smo mi zamorcici pa hoce ds vide dokle mogu da idu, svakog dana imam sve jaci osecaj da zivimo u kompjuterskoj simulaciji i da se igraju nasim umovima.

Ugljen dioksid

pre 5 godina

Vec su radjena merenja koliko jedna Tesla Model S emituje ugljen diksid ekvivalenta tokom proizvodnje i tokom radnog veka od 250.000 kilometara (vec postoje Modeli S koji su presli i vise i bateriju ne fali skoro nista).
Rezultat-proces proizvodnje Modela S emituje skoro 4 puta vise ugljen dioksida u odnosu na konvencionalan auto iste klase.
Ali, tokom perioda eksploatacije, cak i ako je sva struja proizvedena iz uglja, dolazi se do izjednacavanja emisije ugljen dioksida.
Razlog je jako prost-obicna auta trose gorivo koje emituje CO2 i tokom ekstrakcije i tokom prerade i tokom iskoriscavanja i uz sve to SUS motor ima veoma mali procenat efikasnosti
Sa druge strane, elektromotor ima veliki stepen iskoriscenja energije i plus u vecini slucajeva struja je mnogo “zelenija” od struje iz uglja.
Na sve to, termoelektrane na ugalj imaju dobre filtere pa ni oko njih nema emisija stetnih gasova a sami elektroautomobili ne emituju nista tokom koriscenja

Ostap Bender

pre 5 godina

"Svaki drugi auto na ulici..." Norveškoj...!!! Ma neće biti! Ne razumem kako neko može da bude ovako isključiv i lupi pred ovoliko ljudi?

ernesto che

pre 5 godina

Kakva prevara , "ekoloski automobili i globalno zagrevanje" , vic veka a i beleze gubitke po svakom automobilu od 8 do 15 hiljada dolara, suluda prica u svakom pogledu ali izgleda da smo mi zamorcici pa hoce ds vide dokle mogu da idu, svakog dana imam sve jaci osecaj da zivimo u kompjuterskoj simulaciji i da se igraju nasim umovima.

ivan

pre 5 godina

Malo mi je smesno poredjenje Porsche-a i Tesle (napominjem da sam veliki ljubitelj i postovalac Tesle).

Prosto, nezahvalno je da se uporedjuje ovako. Porsche spada u visoku srednju/visoku klasu automobila ovde u Nemackoj i samim tim gadja usku grupu korisnika.
Model 3 spada u sredinu srednje klase automobila i samim tim ima vise korisnika na raspolaganju.
Pa ako Teslu 3 uporedite sa Bugati Vejron ili nekim Laborginijem, onda nema sta da pricamo.

Ali uporedite sa automobilima iste klase, gabarita, dimenzija i cene, onda ima smisla.

Nas Fiat 500L se sigurno vise prodao nego Tesla model 3. I sta nam to govori? Da je Fiat 500L bolji auto???

Goran

pre 5 godina

Kada pocne prodaja Tesla Roadster sa ubrzanjem od 1.9 sekundi i autonomijom 1000 milja, Porsche ce izgledati kao sportski auto iz proslog veka. Inace, prijatelj ima Tesla 3, instaliran punjac u garazi koji se kompletno napaja iz solarnih celija instaliranih na krovu kuce. Garancija na bateriju je 10 godina ili 120.000 milja (200.000 km). Troskovi servisa minimalni u odnosu na SUS, za par godina eksploatacije razlika u ceni izmedju Tesla i nekog uporedivog premium benzinca se kompletno otplati. Inace kvalitet izrade ne zaostaje za premium markama, ko god tvrdi suprotno nije vozio ni jedne ni druge.

Nikola.

pre 5 godina

toronto, 15. okt
Pa u americi je procecan registrovan auto star 11.7 godina(podaci za 2017 godinu ) ..Teslu voze uglavnom u Kaliforniji gde su silne softverske firme..ali amerika ima 50 drzava a u vecini jos uvek ne mozes ni da vidis Teslu.
Naravno ne branim ovu banana drzavu zvanu Srbija ali nasi iseljenici uvek vole da preteruju kad opisuju druge drzave da budu iznad nas koji zivimo ovde.

nsweb

pre 5 godina

A ja citajuci komentare srpskih strucnjaka na ovoj stranici bio uveren da Tesla samo sto nije propala.
(Goran, 15. oktobar 2018 09:31)

Nisi citao komentare srpskih strucnjaka, vec politicke komentare. Ako do sada nisi shvatio ovde se napadaju ljudi iz sveta automobilizma, zabave, kulture i umetnosti ukoliko politicki ne leze ljudima koji na poziv i potrebu svoje politicke simpatije dolaze da kritikuju nepozeljne. Sjatili se ljudi kao na pijac i udri, suketaj. Pa eno onaj poznati komentator EU nesto vec, recimo, njemu cim se nesto ne dopada ceo dan samo izbacuje komentare o levicarima i levicarskim zaverama protiv njegovog misljenja, iako on voli cesto da ukljuci, onako populisticki, ceo svet u to, pa je naravno na kraju urota protiv sveta. Sto bi nasi mladi rekli, prsli ljudi.

TNT

pre 5 godina

@pex - Ti si, nadam se, svestan da je u Norveškoj PODSTICAJNIM MERAMA DRŽAVE praktično električni automobil postao podjednako dostupan kao i oni sa SUS motorima? Da li bi ti pristao na to da npr. ja dobijem od države subvenciju da ne platim PDV + par hiljada evra + da ne plaćam registracione troškove za npr novi i3, koji bi koristio kao drugi automobil i na taj način me država subvencioniše sa 10-15.000 €? Da li je to u redu prema onima koji nemaju za auto mlađi od 10 godina, u zemlji gde trudnice dobijaju po 1.000,00 RSD mesečno? Nisam baš siguran u ispravnost takvih mera, ma koliko bi to meni lično odgovaralo. Lako je Norveškoj - i mi bi tako mogli da smo pronašli naftu, ali nismo.

A dizeli JESU najbolji izbor kao jedini automobil, odnosno prvi automobil, koji se koristi za duge puteve i transport porodice. I pored svih zabrana i pretnjama nastavkom zabrana, dizeli se i dalje prodaju mnogo više od električnih vozila - šta misliš da li je i to "proporcionalno intelektu" u zapadnoevropskim zemljama? Kao drugi ili treći automobil u porodici, za gradsku vožnju, naravno da je električan automobil sjajan izbor, ali kod nas je prosečna plata ispod 400 € - nema se ni za prvi...

A Musk JESTE dokazani mešetar - pročitaj šta je relativno skoro uradio sa akcijama svoje firme. Bez subvencija amerike za proizvodnju električnih automobila, bez subvecija pri kupovini - dakle, BEZ intervencija država, na slobodnom tržištu, ta fabrika bi davno stavila katanac.

achitwn

pre 5 godina

(Kobalt Litijum Itd, 15. oktobar 2018 09:16)
Dao si nepotpune cinjenice. Samo oni koji su uplatili bazni model od $35k cekaju posto proizvodnja tog nije jos krenula. Moj kolega sa posla je uplatio performance model u junu i dobio ga u augustu.

T

pre 5 godina

@Draško Mercedes, BMW, VW i ostale "ozbiljne" firme su nas ubedile da je suština automobila u tome kakav mu je enterijer. Kupci ipak nisu tolike glupi kao što oni misle.

florida

pre 5 godina

Kakve veze ima Tesla sa Srbijom? Americka firma sa imenom američkog izumivaca. Ne razumem šta se toliki pale na tu kompaniju.
(srpska posla, 15. oktobar 2018 10:48)

Mogao je Mask da kompaniji da ime i Edison, ali nije. Jer Mask nije klasičan Amer patriota koji sve upoređuje kroz prizmu američke istorije i načina života. Mask zna da ceni ljude koji su promenili svet. Jer to je i njegov cilj.
Ime "Tesla" je dao jer je želeo da prezime velikana nastavi da živi, ali ovoga puta i u dodiru sa svakodnevnicom i svuda na kugli zemaljskoj. Čak i onaj koji nema pojma ko je bio Tesla, potražiće na internetu koren i značenje imena. I saznaće ko je bio Tesla.

Zbog toga mu hvala.

Auto je skoro perfektan.

toronto

pre 5 godina

U naprednoj Srbiji zlatnog doba prosečan automobil star je od 15 do 20 godina. Ljudi kupe polovan krš iz uvoza i misle da je to vrhunac tehnologije. Pa gospodo, svet se dosta promenio za tih 15-20 godina. 1 promil ljudi u Srbiji je videlo neki električni automobil, a da ne govorim o tome koliko ih je videlo Teslu ili vozili isti. E sad, tih 99, 999% ljudi što nikada nisu videli el. automobil komentarišu kvalitet luksuzne marke automobila, Teslu. Kakav imaginarijum, k'o da ga Željko Mitrović osmislio.

m

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.
(да да, 15. oktobar 2018 09:27)

pa imas pravo, jaguar je vec 2 puta propao a i treci ce !

srb

pre 5 godina

@kimi
a sto tako druze? Evo meni je drago sto se prodaje sve vise ev, dace Bog da i kod nas to u jednom trenutku stigne. Navijao sam za motore sa unutrasnjim sagorevanjem ali od kada su krenuli da se ubacuju automatski menjaci, izbacuje klasicna rucna, sad slusamo o kamerama umesto retrovizora i vidim da je cela auto industrija krenula u tom pravcu naravno da navijam da sve onda postane elektricno a ne ni tamo ni vamo. U svemu tome mi mask deluje kao ok lik i zasto mi ne bi bio drazi od nekog nemca ustogljenog iz porsea?

m

pre 5 godina

Jedna bitna razlika je da što je Porše već godinama najprofitabilniji brend gledano po profitu po prodatom vozilu. Mislim da je Tesla tamo negde na drugoj strani te liste. 
Ali treba istaći činjenicu da je isključivo Tesla odgovorna što sada svi veći proizvođači užurbano rade na pripremi električnih modela. Da ih nije bilo, svi bi i dalje radili na studijama i nekim mini serijama po nekog modela, ništa ozbiljno. Sada već svi nemci imaju u planu u sledeće tri godine da izbace po nekoliko čisto el modela.
(Dule, 15. oktobar 2018 11:19)

jos bitnija razlika je sto je porse najprofitabilniji jer prodaje 10god istu tehnologiju i dizajn za sve vece pare a ljudi kupuju jer stoji njihova znacka a ne npr, audi ili vw jer su u sustini istala kola ! o porse careri da ne pricam, kao neka tradicija a auto svaku generaciju isti a skuplji ! tesla je bar nesto totalno novo donela na trziste i zasluzuje da bude prva !

Larry

pre 5 godina

Pre dva auta, vozio sam Jaguara sada vozim Model 3. Ne bih menjao Model 3 ni za jednog Jaguara. Kada vozim Model 3 osećam se kao da sam u budućnosti. Nikada do sada nisam bio tako uzbudjen zbog jesnog auta. iPhone vs. Nokia situacija.

Draško

pre 5 godina

Alvirovićev sin je sedeo u Tesli i kaže da je kvalitet izrade katastrofa u odnosu na “klasične” proizvodjače i da je Mask prevarant koji manipuliše tudjim parama. Bilo u SAT-u nedavno.

Molim malo ozbiljnosti sa kredibilnim podacima

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd Tesla i razni istrazivaci su to pokazali nekoliko desetina puta. Ti si jedan od onih likova sto godinama troluju istim pogresnim tezama i kada im neko pokaze rezultete, to prosto ignorisu i pricaju svoju pricu iznova.
(T, 15. oktobar 2018 10:04)

Momak, ako izuzmemo jedan jedini izvor površnih podataka (Teslarati / koji je pod kontrolom Muska), nijedna kredibilna institucija nije potvrdila ovo što ti tvrdiš.
S druge strane više desetina njih skreće pažnju na to. Najinteresantiji su pritisci novinara na Teslu da napokon otkriju gde nabavljaju Litijum i Kobalt, pošto taj podatak čuvaju u tajnosti. Sumnja se na nalazišta u Africi gde se to radi golim rukama. Da sada ne spominjemo uticaj na zdravlje ljudi koji to iskopavaju.
Trenutno samo model sa slabijom baterijom ima blagu prednost na konvencionalnim automobilima.
Tesla sa 100 kW baterije zagađuje prirodu više nego automobili sa SUV motorima. I to računajući sve što se planeta ošteti već od procesa proizvodnje i narednih 8 godina korišćenja.
Pogađajte, nakon koliko godina se trebaju menjati baterije u Tesli?
Nakon 6 do 8 godina u zavisnosti od ekspolatacije.
Da li razumete o čemu se ovde radi?!
Ako ne, nemojte kao botovi braniti nešto bez mozga.
I zato sam označio Teslu kao marketingški trik.
Budućnost je u EV, ali ajde da se donesu propisi da budu zaista zeleni, a ne samo kada je u pitanju potrošnja goriva.
A kada i ostali pređu potpuno na EV, dajte da ih onda upoređujemo.

pex

pre 5 godina

Upravo se vratio iz Norveske,neverovatno koliko tamo ljudi voze ove automobile na eletricni pogon!Nissan Leaf i Tesla su svaki drugi automobil na ulici!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (!!!, 15. oktobar 2018 09:50)

Naravno, a kao i za sve svetolsnim godinama su uspred nas. Zapravo mi idemo unazad vec decenijama. Zato ces ovde citati da je dizel prava stvar, da im je autonomija mala, da su svi budale sto kupuju, da je Musk prevarant, da su zapravo stetnija za sredinu nego SUS motori i ostale balkanske baljezgarije. Ali ako,svakome po zasluzi, proporcionalno intelektu.

Paja

pre 5 godina

Bukvalno si rekao "Porediti huawei sa bilo čime iz Sonieriksona i Nokie može da radi samo tinejdžer". Ako me razumeš..
(pa, 15. oktobar 2018 10:04)

On je u stvari u pravu, zaista ne može se porediti. Gde je Huawei, gde Nokia. :)

Dule

pre 5 godina

Jedna bitna razlika je da što je Porše već godinama najprofitabilniji brend gledano po profitu po prodatom vozilu. Mislim da je Tesla tamo negde na drugoj strani te liste.
Ali treba istaći činjenicu da je isključivo Tesla odgovorna što sada svi veći proizvođači užurbano rade na pripremi električnih modela. Da ih nije bilo, svi bi i dalje radili na studijama i nekim mini serijama po nekog modela, ništa ozbiljno. Sada već svi nemci imaju u planu u sledeće tri godine da izbace po nekoliko čisto el modela.

T

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd Tesla i razni istrazivaci su to pokazali nekoliko desetina puta. Ti si jedan od onih likova sto godinama troluju istim pogresnim tezama i kada im neko pokaze rezultete, to prosto ignorisu i pricaju svoju pricu iznova.

Ћирило

pre 5 godina

Замисли компанију којој је проблем то што је тржиште огромно и потражња огромна.
О тим проблемима многи могу само да сањају.

pa

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.
(да да, 15. oktobar 2018 09:27)

Bukvalno si rekao "Porediti huawei sa bilo čime iz Sonieriksona i Nokie može da radi samo tinejdžer". Ako me razumeš..

Kobalt Litijum Itd

pre 5 godina

Kada se već upoređuje prodaja ovih modela, pošteno bi bilo istaknuti podatak da se Tesla još uvek muči da isporuči unapred naručene modele 3.
Dakle Tesla je u martu 2016 predstavio model 3 i ubrzo objavio da ima preko 450.000 porudžbina sa uplaćenim depozitom.
Još uvek nisu isporučili sve, a pri tom u junu 2018. su saopštili da je 25% narudžbi otkazano i da su ljudi tražili svoj depozit nazad.
Da skratim priču. Tesla sada pokušava da isporuči vozila čije su narudžbe krenule u martu 2016. Toliko "kašnjenje" nijedan ozbiljniji proizvođač nije nikada imao. Ne podcenjujem Teslu, osporavam upoređivanje sa proizvođačima koji svake godine uspeju da izbace jedan novi model i ispoštuju isporuke aktuelnih modela.
Da me neko ne shvati pogrešno, ekologiju smatram izuzetno bitnom. Tesla neka pokaže podatke koliki uticaj na okolinu ima njihov auto, uključujući sve procese proizvodnje u odnosu na postojeće.
Do tada, odlični marketingški trik.

tamoneko

pre 5 godina

hmmmm

nije bas fer poredjenje.

jedostavno Tesla trenutno prodaje odavno narucene modele i naravno da ima veliki broj mesecno.

pa jos kada ciljano taj broj isporcuenih sabiju u par meseci dobije se ozbiljan broj.

hajde da vidimo koliko je to prosecno mesecno od momenta startovanja prodaje i drugo hajde da vidimo koliko novih porudzbina dobijaju.

Ovako, to je isto kao kada vi ferari predstavio neki svoj model i pozvao zainteresovane da se prijave.Cekaju dve godine. I onda oni sve poruceno isporuce u dva meseca i kazu "u zadnja dva meseca prodali smo vise nego bilo koji drugi sportski automobil ikada"...

i posle nema nikakvih daljih obavestenja o novim narudzbinama.. jer je to "nebitno"

!!!

pre 5 godina

Upravo se vratio iz Norveske,neverovatno koliko tamo ljudi voze ove automobile na eletricni pogon!Nissan Leaf i Tesla su svaki drugi automobil na ulici!

O'sk-Ar Željko Toronto Pakistan

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd, да да, molim prisutne da ne vredjaju balkanskog idola medju preduzetnicima, takvog jednog vizionara i dobrotvora svet do sada nije video. Njegov lik bi trebao da stoji u učionicama iznad table umesto Vuka Karadžića. On nas je sve prosvetlio, dao nam je novi pogled na svet. Njegovo delo će se pamtiti i prepričavati kroz istoriju kao što mi danas veličamo Nikolu Teslu. Posebno bih izdvojio otvaranje mogućnosti putovanja do Marsa (čim bude moglo ima prvi da idem), vakumske tunele i smrtonosni bacača plamena za zombi napad u slučaju apokalipse. Takav jedan genije je morao da se rodi. Čuo sam od nekih ljudi da je on ustvari naš samo se pravi da bi mu bolje prošla priča! Sve u svemu veliku zahvalnost moramo odati Musku i njegovim idealima i vizijama!!!

да да

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.

!!!

pre 5 godina

Upravo se vratio iz Norveske,neverovatno koliko tamo ljudi voze ove automobile na eletricni pogon!Nissan Leaf i Tesla su svaki drugi automobil na ulici!

Ћирило

pre 5 godina

Замисли компанију којој је проблем то што је тржиште огромно и потражња огромна.
О тим проблемима многи могу само да сањају.

pex

pre 5 godina

Upravo se vratio iz Norveske,neverovatno koliko tamo ljudi voze ove automobile na eletricni pogon!Nissan Leaf i Tesla su svaki drugi automobil na ulici!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (!!!, 15. oktobar 2018 09:50)

Naravno, a kao i za sve svetolsnim godinama su uspred nas. Zapravo mi idemo unazad vec decenijama. Zato ces ovde citati da je dizel prava stvar, da im je autonomija mala, da su svi budale sto kupuju, da je Musk prevarant, da su zapravo stetnija za sredinu nego SUS motori i ostale balkanske baljezgarije. Ali ako,svakome po zasluzi, proporcionalno intelektu.

pa

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.
(да да, 15. oktobar 2018 09:27)

Bukvalno si rekao "Porediti huawei sa bilo čime iz Sonieriksona i Nokie može da radi samo tinejdžer". Ako me razumeš..

Dule

pre 5 godina

Jedna bitna razlika je da što je Porše već godinama najprofitabilniji brend gledano po profitu po prodatom vozilu. Mislim da je Tesla tamo negde na drugoj strani te liste.
Ali treba istaći činjenicu da je isključivo Tesla odgovorna što sada svi veći proizvođači užurbano rade na pripremi električnih modela. Da ih nije bilo, svi bi i dalje radili na studijama i nekim mini serijama po nekog modela, ništa ozbiljno. Sada već svi nemci imaju u planu u sledeće tri godine da izbace po nekoliko čisto el modela.

Kobalt Litijum Itd

pre 5 godina

Kada se već upoređuje prodaja ovih modela, pošteno bi bilo istaknuti podatak da se Tesla još uvek muči da isporuči unapred naručene modele 3.
Dakle Tesla je u martu 2016 predstavio model 3 i ubrzo objavio da ima preko 450.000 porudžbina sa uplaćenim depozitom.
Još uvek nisu isporučili sve, a pri tom u junu 2018. su saopštili da je 25% narudžbi otkazano i da su ljudi tražili svoj depozit nazad.
Da skratim priču. Tesla sada pokušava da isporuči vozila čije su narudžbe krenule u martu 2016. Toliko "kašnjenje" nijedan ozbiljniji proizvođač nije nikada imao. Ne podcenjujem Teslu, osporavam upoređivanje sa proizvođačima koji svake godine uspeju da izbace jedan novi model i ispoštuju isporuke aktuelnih modela.
Da me neko ne shvati pogrešno, ekologiju smatram izuzetno bitnom. Tesla neka pokaže podatke koliki uticaj na okolinu ima njihov auto, uključujući sve procese proizvodnje u odnosu na postojeće.
Do tada, odlični marketingški trik.

Larry

pre 5 godina

Pre dva auta, vozio sam Jaguara sada vozim Model 3. Ne bih menjao Model 3 ni za jednog Jaguara. Kada vozim Model 3 osećam se kao da sam u budućnosti. Nikada do sada nisam bio tako uzbudjen zbog jesnog auta. iPhone vs. Nokia situacija.

да да

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.

T

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd Tesla i razni istrazivaci su to pokazali nekoliko desetina puta. Ti si jedan od onih likova sto godinama troluju istim pogresnim tezama i kada im neko pokaze rezultete, to prosto ignorisu i pricaju svoju pricu iznova.

tamoneko

pre 5 godina

hmmmm

nije bas fer poredjenje.

jedostavno Tesla trenutno prodaje odavno narucene modele i naravno da ima veliki broj mesecno.

pa jos kada ciljano taj broj isporcuenih sabiju u par meseci dobije se ozbiljan broj.

hajde da vidimo koliko je to prosecno mesecno od momenta startovanja prodaje i drugo hajde da vidimo koliko novih porudzbina dobijaju.

Ovako, to je isto kao kada vi ferari predstavio neki svoj model i pozvao zainteresovane da se prijave.Cekaju dve godine. I onda oni sve poruceno isporuce u dva meseca i kazu "u zadnja dva meseca prodali smo vise nego bilo koji drugi sportski automobil ikada"...

i posle nema nikakvih daljih obavestenja o novim narudzbinama.. jer je to "nebitno"

Molim malo ozbiljnosti sa kredibilnim podacima

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd Tesla i razni istrazivaci su to pokazali nekoliko desetina puta. Ti si jedan od onih likova sto godinama troluju istim pogresnim tezama i kada im neko pokaze rezultete, to prosto ignorisu i pricaju svoju pricu iznova.
(T, 15. oktobar 2018 10:04)

Momak, ako izuzmemo jedan jedini izvor površnih podataka (Teslarati / koji je pod kontrolom Muska), nijedna kredibilna institucija nije potvrdila ovo što ti tvrdiš.
S druge strane više desetina njih skreće pažnju na to. Najinteresantiji su pritisci novinara na Teslu da napokon otkriju gde nabavljaju Litijum i Kobalt, pošto taj podatak čuvaju u tajnosti. Sumnja se na nalazišta u Africi gde se to radi golim rukama. Da sada ne spominjemo uticaj na zdravlje ljudi koji to iskopavaju.
Trenutno samo model sa slabijom baterijom ima blagu prednost na konvencionalnim automobilima.
Tesla sa 100 kW baterije zagađuje prirodu više nego automobili sa SUV motorima. I to računajući sve što se planeta ošteti već od procesa proizvodnje i narednih 8 godina korišćenja.
Pogađajte, nakon koliko godina se trebaju menjati baterije u Tesli?
Nakon 6 do 8 godina u zavisnosti od ekspolatacije.
Da li razumete o čemu se ovde radi?!
Ako ne, nemojte kao botovi braniti nešto bez mozga.
I zato sam označio Teslu kao marketingški trik.
Budućnost je u EV, ali ajde da se donesu propisi da budu zaista zeleni, a ne samo kada je u pitanju potrošnja goriva.
A kada i ostali pređu potpuno na EV, dajte da ih onda upoređujemo.

O'sk-Ar Željko Toronto Pakistan

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd, да да, molim prisutne da ne vredjaju balkanskog idola medju preduzetnicima, takvog jednog vizionara i dobrotvora svet do sada nije video. Njegov lik bi trebao da stoji u učionicama iznad table umesto Vuka Karadžića. On nas je sve prosvetlio, dao nam je novi pogled na svet. Njegovo delo će se pamtiti i prepričavati kroz istoriju kao što mi danas veličamo Nikolu Teslu. Posebno bih izdvojio otvaranje mogućnosti putovanja do Marsa (čim bude moglo ima prvi da idem), vakumske tunele i smrtonosni bacača plamena za zombi napad u slučaju apokalipse. Takav jedan genije je morao da se rodi. Čuo sam od nekih ljudi da je on ustvari naš samo se pravi da bi mu bolje prošla priča! Sve u svemu veliku zahvalnost moramo odati Musku i njegovim idealima i vizijama!!!

florida

pre 5 godina

Kakve veze ima Tesla sa Srbijom? Americka firma sa imenom američkog izumivaca. Ne razumem šta se toliki pale na tu kompaniju.
(srpska posla, 15. oktobar 2018 10:48)

Mogao je Mask da kompaniji da ime i Edison, ali nije. Jer Mask nije klasičan Amer patriota koji sve upoređuje kroz prizmu američke istorije i načina života. Mask zna da ceni ljude koji su promenili svet. Jer to je i njegov cilj.
Ime "Tesla" je dao jer je želeo da prezime velikana nastavi da živi, ali ovoga puta i u dodiru sa svakodnevnicom i svuda na kugli zemaljskoj. Čak i onaj koji nema pojma ko je bio Tesla, potražiće na internetu koren i značenje imena. I saznaće ko je bio Tesla.

Zbog toga mu hvala.

Auto je skoro perfektan.

Paja

pre 5 godina

Bukvalno si rekao "Porediti huawei sa bilo čime iz Sonieriksona i Nokie može da radi samo tinejdžer". Ako me razumeš..
(pa, 15. oktobar 2018 10:04)

On je u stvari u pravu, zaista ne može se porediti. Gde je Huawei, gde Nokia. :)

m

pre 5 godina

Jedna bitna razlika je da što je Porše već godinama najprofitabilniji brend gledano po profitu po prodatom vozilu. Mislim da je Tesla tamo negde na drugoj strani te liste. 
Ali treba istaći činjenicu da je isključivo Tesla odgovorna što sada svi veći proizvođači užurbano rade na pripremi električnih modela. Da ih nije bilo, svi bi i dalje radili na studijama i nekim mini serijama po nekog modela, ništa ozbiljno. Sada već svi nemci imaju u planu u sledeće tri godine da izbace po nekoliko čisto el modela.
(Dule, 15. oktobar 2018 11:19)

jos bitnija razlika je sto je porse najprofitabilniji jer prodaje 10god istu tehnologiju i dizajn za sve vece pare a ljudi kupuju jer stoji njihova znacka a ne npr, audi ili vw jer su u sustini istala kola ! o porse careri da ne pricam, kao neka tradicija a auto svaku generaciju isti a skuplji ! tesla je bar nesto totalno novo donela na trziste i zasluzuje da bude prva !

Goran

pre 5 godina

Kada pocne prodaja Tesla Roadster sa ubrzanjem od 1.9 sekundi i autonomijom 1000 milja, Porsche ce izgledati kao sportski auto iz proslog veka. Inace, prijatelj ima Tesla 3, instaliran punjac u garazi koji se kompletno napaja iz solarnih celija instaliranih na krovu kuce. Garancija na bateriju je 10 godina ili 120.000 milja (200.000 km). Troskovi servisa minimalni u odnosu na SUS, za par godina eksploatacije razlika u ceni izmedju Tesla i nekog uporedivog premium benzinca se kompletno otplati. Inace kvalitet izrade ne zaostaje za premium markama, ko god tvrdi suprotno nije vozio ni jedne ni druge.

toronto

pre 5 godina

U naprednoj Srbiji zlatnog doba prosečan automobil star je od 15 do 20 godina. Ljudi kupe polovan krš iz uvoza i misle da je to vrhunac tehnologije. Pa gospodo, svet se dosta promenio za tih 15-20 godina. 1 promil ljudi u Srbiji je videlo neki električni automobil, a da ne govorim o tome koliko ih je videlo Teslu ili vozili isti. E sad, tih 99, 999% ljudi što nikada nisu videli el. automobil komentarišu kvalitet luksuzne marke automobila, Teslu. Kakav imaginarijum, k'o da ga Željko Mitrović osmislio.

Draško

pre 5 godina

Alvirovićev sin je sedeo u Tesli i kaže da je kvalitet izrade katastrofa u odnosu na “klasične” proizvodjače i da je Mask prevarant koji manipuliše tudjim parama. Bilo u SAT-u nedavno.

m

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.
(да да, 15. oktobar 2018 09:27)

pa imas pravo, jaguar je vec 2 puta propao a i treci ce !

achitwn

pre 5 godina

(Kobalt Litijum Itd, 15. oktobar 2018 09:16)
Dao si nepotpune cinjenice. Samo oni koji su uplatili bazni model od $35k cekaju posto proizvodnja tog nije jos krenula. Moj kolega sa posla je uplatio performance model u junu i dobio ga u augustu.

Nikola.

pre 5 godina

toronto, 15. okt
Pa u americi je procecan registrovan auto star 11.7 godina(podaci za 2017 godinu ) ..Teslu voze uglavnom u Kaliforniji gde su silne softverske firme..ali amerika ima 50 drzava a u vecini jos uvek ne mozes ni da vidis Teslu.
Naravno ne branim ovu banana drzavu zvanu Srbija ali nasi iseljenici uvek vole da preteruju kad opisuju druge drzave da budu iznad nas koji zivimo ovde.

T

pre 5 godina

@Draško Mercedes, BMW, VW i ostale "ozbiljne" firme su nas ubedile da je suština automobila u tome kakav mu je enterijer. Kupci ipak nisu tolike glupi kao što oni misle.

Ostap Bender

pre 5 godina

"Svaki drugi auto na ulici..." Norveškoj...!!! Ma neće biti! Ne razumem kako neko može da bude ovako isključiv i lupi pred ovoliko ljudi?

TNT

pre 5 godina

@pex - Ti si, nadam se, svestan da je u Norveškoj PODSTICAJNIM MERAMA DRŽAVE praktično električni automobil postao podjednako dostupan kao i oni sa SUS motorima? Da li bi ti pristao na to da npr. ja dobijem od države subvenciju da ne platim PDV + par hiljada evra + da ne plaćam registracione troškove za npr novi i3, koji bi koristio kao drugi automobil i na taj način me država subvencioniše sa 10-15.000 €? Da li je to u redu prema onima koji nemaju za auto mlađi od 10 godina, u zemlji gde trudnice dobijaju po 1.000,00 RSD mesečno? Nisam baš siguran u ispravnost takvih mera, ma koliko bi to meni lično odgovaralo. Lako je Norveškoj - i mi bi tako mogli da smo pronašli naftu, ali nismo.

A dizeli JESU najbolji izbor kao jedini automobil, odnosno prvi automobil, koji se koristi za duge puteve i transport porodice. I pored svih zabrana i pretnjama nastavkom zabrana, dizeli se i dalje prodaju mnogo više od električnih vozila - šta misliš da li je i to "proporcionalno intelektu" u zapadnoevropskim zemljama? Kao drugi ili treći automobil u porodici, za gradsku vožnju, naravno da je električan automobil sjajan izbor, ali kod nas je prosečna plata ispod 400 € - nema se ni za prvi...

A Musk JESTE dokazani mešetar - pročitaj šta je relativno skoro uradio sa akcijama svoje firme. Bez subvencija amerike za proizvodnju električnih automobila, bez subvecija pri kupovini - dakle, BEZ intervencija država, na slobodnom tržištu, ta fabrika bi davno stavila katanac.

srb

pre 5 godina

@kimi
a sto tako druze? Evo meni je drago sto se prodaje sve vise ev, dace Bog da i kod nas to u jednom trenutku stigne. Navijao sam za motore sa unutrasnjim sagorevanjem ali od kada su krenuli da se ubacuju automatski menjaci, izbacuje klasicna rucna, sad slusamo o kamerama umesto retrovizora i vidim da je cela auto industrija krenula u tom pravcu naravno da navijam da sve onda postane elektricno a ne ni tamo ni vamo. U svemu tome mi mask deluje kao ok lik i zasto mi ne bi bio drazi od nekog nemca ustogljenog iz porsea?

m

pre 5 godina

Kakve veze ima Tesla sa Srbijom? Americka firma sa imenom američkog izumivaca. Ne razumem šta se toliki pale na tu kompaniju. 
(srpska posla, 15. oktobar 2018 10:48) 

Mogao je Mask da kompaniji da ime i Edison, ali nije. Jer Mask nije klasičan Amer patriota koji sve upoređuje kroz prizmu američke istorije i načina života. Mask zna da ceni ljude koji su promenili svet. Jer to je i njegov cilj. 
Ime "Tesla" je dao jer je želeo da prezime velikana nastavi da živi, ali ovoga puta i u dodiru sa svakodnevnicom i svuda na kugli zemaljskoj. Čak i onaj koji nema pojma ko je bio Tesla, potražiće na internetu koren i značenje imena. I saznaće ko je bio Tesla. 

Zbog toga mu hvala. 

Auto je skoro perfektan.
(florida, 15. oktobar 2018 13:11)

covek je sam rekao da je ime dao po jedinici Tesla a ne po Nikoli Tesli !

ivan

pre 5 godina

Malo mi je smesno poredjenje Porsche-a i Tesle (napominjem da sam veliki ljubitelj i postovalac Tesle).

Prosto, nezahvalno je da se uporedjuje ovako. Porsche spada u visoku srednju/visoku klasu automobila ovde u Nemackoj i samim tim gadja usku grupu korisnika.
Model 3 spada u sredinu srednje klase automobila i samim tim ima vise korisnika na raspolaganju.
Pa ako Teslu 3 uporedite sa Bugati Vejron ili nekim Laborginijem, onda nema sta da pricamo.

Ali uporedite sa automobilima iste klase, gabarita, dimenzija i cene, onda ima smisla.

Nas Fiat 500L se sigurno vise prodao nego Tesla model 3. I sta nam to govori? Da je Fiat 500L bolji auto???

Milojko

pre 5 godina

@Goran
Imas ti prijatelja sto ima Tesla 3 i instaliran punjac u garazi koji se kompletno napaja iz solarnih celija, ko sto ja imam prijatelja sto ima Bugatti Chiron i nema solarene celije na krovu. :P

Raka

pre 5 godina

@Goran, citiracu te: “Prijatelj ima model 3...”, “inace kvalitet izradr ne zaostaje za premijum markama...”. Cekaj bre kako te nije sramota da pricas takvu neistinu, ne razumem ni potrebu za ovakvim pricamo. Kome prodajes ove fore i koji je razlog? Konstantno se pojavljuju ljudi koji iznose notorne lazi o pojedunim brendovima, neki to rade jer se tese, a ti prijatelju. Nemas ni teslu niti ikakvu korist da iznosis ovakve tvrdnje. Pa model S da nema onaj ekran i kozna sedista na sta bi licio, a i da sve to ostane materijali su ocajni. A model 3 je jos gori a ti ga poredis sa premijum vozilima. Mozda je polski fiat, trabant i varburg za tebe premijum auto, pa zato tako pricas. Solarni panel na krovu kuce napuni bateriju elektricnog automobila za desetak petnest dana, sve zavisi koliko ima sunca i koliki ti je krov, zimi ni toliko!

nsweb

pre 5 godina

A ja citajuci komentare srpskih strucnjaka na ovoj stranici bio uveren da Tesla samo sto nije propala.
(Goran, 15. oktobar 2018 09:31)

Nisi citao komentare srpskih strucnjaka, vec politicke komentare. Ako do sada nisi shvatio ovde se napadaju ljudi iz sveta automobilizma, zabave, kulture i umetnosti ukoliko politicki ne leze ljudima koji na poziv i potrebu svoje politicke simpatije dolaze da kritikuju nepozeljne. Sjatili se ljudi kao na pijac i udri, suketaj. Pa eno onaj poznati komentator EU nesto vec, recimo, njemu cim se nesto ne dopada ceo dan samo izbacuje komentare o levicarima i levicarskim zaverama protiv njegovog misljenja, iako on voli cesto da ukljuci, onako populisticki, ceo svet u to, pa je naravno na kraju urota protiv sveta. Sto bi nasi mladi rekli, prsli ljudi.

ernesto che

pre 5 godina

Kakva prevara , "ekoloski automobili i globalno zagrevanje" , vic veka a i beleze gubitke po svakom automobilu od 8 do 15 hiljada dolara, suluda prica u svakom pogledu ali izgleda da smo mi zamorcici pa hoce ds vide dokle mogu da idu, svakog dana imam sve jaci osecaj da zivimo u kompjuterskoj simulaciji i da se igraju nasim umovima.

Ugljen dioksid

pre 5 godina

Vec su radjena merenja koliko jedna Tesla Model S emituje ugljen diksid ekvivalenta tokom proizvodnje i tokom radnog veka od 250.000 kilometara (vec postoje Modeli S koji su presli i vise i bateriju ne fali skoro nista).
Rezultat-proces proizvodnje Modela S emituje skoro 4 puta vise ugljen dioksida u odnosu na konvencionalan auto iste klase.
Ali, tokom perioda eksploatacije, cak i ako je sva struja proizvedena iz uglja, dolazi se do izjednacavanja emisije ugljen dioksida.
Razlog je jako prost-obicna auta trose gorivo koje emituje CO2 i tokom ekstrakcije i tokom prerade i tokom iskoriscavanja i uz sve to SUS motor ima veoma mali procenat efikasnosti
Sa druge strane, elektromotor ima veliki stepen iskoriscenja energije i plus u vecini slucajeva struja je mnogo “zelenija” od struje iz uglja.
Na sve to, termoelektrane na ugalj imaju dobre filtere pa ni oko njih nema emisija stetnih gasova a sami elektroautomobili ne emituju nista tokom koriscenja

ernesto che

pre 5 godina

Kakva prevara , "ekoloski automobili i globalno zagrevanje" , vic veka a i beleze gubitke po svakom automobilu od 8 do 15 hiljada dolara, suluda prica u svakom pogledu ali izgleda da smo mi zamorcici pa hoce ds vide dokle mogu da idu, svakog dana imam sve jaci osecaj da zivimo u kompjuterskoj simulaciji i da se igraju nasim umovima.

toronto

pre 5 godina

@(Nikola., 15. oktobar 2018 15:30)

Prosek koji vi pominjete upravo je takav zbog Kalifornije i zapadne obale uopšte. Upravo tamo ima veliki broj izuzetno očuvanih starih automobila . U ostalim državama u velikim gradovima većinu čine automobili stari do 5-6 godina dok se u ruralnim krajevima uglavnom voze novi pick up-ovi. U proteklih dvadesetak godina mehaničarske usluge su postale toliko skupe da se ne isplati imati stariji automobil. Velika većina automobila se uzima na lizing jer je tako najjeftinije. Kada lizing istekne, što je obično 3 godine (pa do 5), vraćate taj automobil i uzimate novi. Takodje, po velikim gradovima, gde je i gro stanovništva, sve je više električnih automobila. Tako je i u Torontu. Gomila kompanija na parkinzima ima sada el. punjače. Ja sam Teslu S uzeo pre dve godine i prezadovoljan sam. U kraju gde živim ima ih bar još desetak, a video sam da su i modeli 3 počeli da se pojavljuju. Što se tiče kompanije Tesla i Muska, nebitno je šta će se u budućnost desiti sa njima ali bitno je da su pokrenuli jedan tehnološki napeedak koji je sada nezaustavljiv. Na žalost, tek za jedno 20 godina shvatićete i vi to u Srbiji.

Oskar

pre 5 godina

(Molim malo ozbiljnosti sa kredibilnim podacima, 15. oktobar 2018 11:04)

". Najinteresantiji su pritisci novinara na Teslu da napokon otkriju gde nabavljaju Litijum i Kobalt, pošto taj podatak čuvaju u tajnosti."

Kriju?

https://electrek.co/2018/07/20/panasonic-cobalt-supplier-tesla-model-s-x-batteries-cuba/

Bez obzira što je to Electrek, članak vodi dalje ka izveštaju koji je od Tesla kompanije.

Tesla inače namera da smanji udeo kobalta u baterijama:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-02/tesla-supercharging-its-model-3-means-less-cobalt-more-nickel

Zapravo, svi žele da smanje potrebu za kobaltom.

I još:
https://insideevs.com/tesla-safe-haven-cobalt-mining/

Što se tiče kredibilnih podataka:
http://www.ivl.se/download/18.5922281715bdaebede95a9/1496136143435/C243.pdf

"Pogađajte, nakon koliko godina se trebaju menjati baterije u Tesli?"
- Možemo li konačno po 1000 put da dobijemo neku potvrdu ove izjave?

Primetio sam u vestima kada se spominje zagađenje, često se samo spominje CO2, dok se uticaj PM 2,5 čestica i azotnih oksida koje vozila na fosilna goriva proizvode tokom upotrebe.

http://zrak.ekoakcija.org/content/koje-su-zagadujuce-materije-u-zraku-stetne-po-zdravlje

Električni autobusi nisu mit, kao ni omanji kamioni (uskoro i šleperi) kao i kombi vozila. Elektrifikacija zahvata sve grane transporta, neke sporije, neke brže.

Da ne govorimo o buci vozila koja stvaraju u gradovima i naseljima.

MM

pre 5 godina

"Solarni panel na krovu kuce napuni bateriju elektricnog automobila za desetak petnest dana, sve zavisi koliko ima sunca i koliki ti je krov, zimi ni toliko!"

Malo si preterao. Model 3 ima bateriju od 75kWh. Moje solarne ćelije nominalne snage 4.7kW su u poslednja četiri dana proizvele toliko energije (92kWh). Ali većina ljudi ne prelazi 500km dnevno da bi punila bateriju on nule. Za tipičnu dnevnu kilometražu moje solarne ćelije su više nego dovoljne.

NS

pre 5 godina

Nisam imao prilike da vozim Teslu, ali sam vozio BMW i8 par puta. Iskustvo je bilo odlično. Inače vozim Jaguar XF 3.0d.

Mogu da kažem da su, bar što se mog iskustva tiče, električni auti super, ali mi jako nedostaje zvuk redovnog SUS motora. Moj Jaguar mnogo lepše zvuči od električnih motora. Sem toga, kvalitet izrade i sama unutrašnjost kod BMW i8 je na daleko višem nivou od Jaguara.

Zeljko

pre 5 godina

Interesantno kako najvise pljuvanja ima od ljudi koji zive u Srbiji. A tamo NEMA Tesle 3, niti jedan cak nije ni prosao kroz Srbiju. Ali zato vole Golf. E pa evo i VW od 2020 prelazi na ID, potpuno elektricno golf. A citam danas da dizele vec vise ni polovne ne mogu da prodaju. Kraj dizelima. Ljudi osvestite se bre. Za 5g. nece vise biti automobila sa motorom na unutrasnje sagorevanje. Danasnji klinci nece se ni secati istih kao sto nemaju pojma sta je Walkman.

Dr.Nele

pre 5 godina

Nekad je Ford potukao konjske zaprege modelom Ford T sada to cini Tesla 3!
4. industrijska revolucija je u toku ... neki je ne priznaju jos uvek ali svet se krece ubrzano , nekad se tehnolodija menjala 50god sada je to za 5 god.

kimi

pre 5 godina

@Srb
Ne vidim druže zašto bi tamo neki Amerikanac bio draži od Nemca,da se razumemo zabole me i za jedne i za druge ali kad već tako pitaš evo tako da ti i odgovorim.Ako živiš u ovoj zemlji,onda treba da si svestan da ni ti ni tvoja deca nećete voziti tog Teslu,a samo ponekad će te ga i videti.S druge strane,ako ikada i budem prinuđen da vozim na struju,to će svakako biti neki Evropski ili japanski proizvođač,a ne žvalavi Amer !

Zoki

pre 5 godina

Jaguar i Porše nemaju model u klasi sa Teslom 3. Što se tiče ekologije, pravi izazov će biti skladištenje starih baterija, osim ako ne nameravaju da ih lansiraju u svemir. Da se razumemo, probao sam model S i sviđa mi se, opraštam mu malo skromniji enterijer. Ali ne uzimajte ni Jaguar ni Porše kao primer luksuznog enterijera, Italijani (Maserati) su ispred njih, kao i neki drugi britanski proizvođači.

Ta kola ,automobili sve to prevara nema bolje od mog konja i kocija..ce budu ta kola malo sutra.

pre 5 godina

Nikola koji nema pojma ni o Tesli ni o americi dobio najvise pluseva.na pogresnoj ste strani istorije rodjaci.

Bungi

pre 5 godina

Tesla je prvi masovni proizvođač el.automobila.Biti prvi zanči imati ogromnu prednost.Tesla koristi dobru tehnologiju,2 trofazna neuništiva el.motora po jednoj pogonskoj osovini,aluminijumsku karoseriju(lagana i ne rđa),litijumske baterije smještene u pod(najbolje,najlakše) koje osiguravaju odlično težište i stabilnost automobila.Inžinjer koji u Teslu prešao iz Audija sam priznaje da ono što imaju u ovoj fabrici 5 godina prednjači ispred svih proizvođača.

only fools and horses

pre 5 godina

E braćo Srbi, ko ram da se nekada davno ovako vodila polemika između konjske zaprege i prvih automobila, i pogodite šta:)?
(Milan, 15. oktobar 2018 17:08)

Ti prvi automobili su imali elektromotor i baterije. Kao i Tesla sada, doduše baterije su dosta bolje a motor je isti.. Posle su shvatili sve prednosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem i tankovanjem goriva bilo gde za par minuta.
Nadam se da će svet imati snage i znanja i pronaći neko bolje rešenje za budućnost, jer ovo, povratak na elektromotor i baterije bi bilo katastrofa. Prelazak sa konja na magarca što se komoditeta korišćenja tiče.

да да

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.

Kobalt Litijum Itd

pre 5 godina

Kada se već upoređuje prodaja ovih modela, pošteno bi bilo istaknuti podatak da se Tesla još uvek muči da isporuči unapred naručene modele 3.
Dakle Tesla je u martu 2016 predstavio model 3 i ubrzo objavio da ima preko 450.000 porudžbina sa uplaćenim depozitom.
Još uvek nisu isporučili sve, a pri tom u junu 2018. su saopštili da je 25% narudžbi otkazano i da su ljudi tražili svoj depozit nazad.
Da skratim priču. Tesla sada pokušava da isporuči vozila čije su narudžbe krenule u martu 2016. Toliko "kašnjenje" nijedan ozbiljniji proizvođač nije nikada imao. Ne podcenjujem Teslu, osporavam upoređivanje sa proizvođačima koji svake godine uspeju da izbace jedan novi model i ispoštuju isporuke aktuelnih modela.
Da me neko ne shvati pogrešno, ekologiju smatram izuzetno bitnom. Tesla neka pokaže podatke koliki uticaj na okolinu ima njihov auto, uključujući sve procese proizvodnje u odnosu na postojeće.
Do tada, odlični marketingški trik.

Draško

pre 5 godina

Alvirovićev sin je sedeo u Tesli i kaže da je kvalitet izrade katastrofa u odnosu na “klasične” proizvodjače i da je Mask prevarant koji manipuliše tudjim parama. Bilo u SAT-u nedavno.

Molim malo ozbiljnosti sa kredibilnim podacima

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd Tesla i razni istrazivaci su to pokazali nekoliko desetina puta. Ti si jedan od onih likova sto godinama troluju istim pogresnim tezama i kada im neko pokaze rezultete, to prosto ignorisu i pricaju svoju pricu iznova.
(T, 15. oktobar 2018 10:04)

Momak, ako izuzmemo jedan jedini izvor površnih podataka (Teslarati / koji je pod kontrolom Muska), nijedna kredibilna institucija nije potvrdila ovo što ti tvrdiš.
S druge strane više desetina njih skreće pažnju na to. Najinteresantiji su pritisci novinara na Teslu da napokon otkriju gde nabavljaju Litijum i Kobalt, pošto taj podatak čuvaju u tajnosti. Sumnja se na nalazišta u Africi gde se to radi golim rukama. Da sada ne spominjemo uticaj na zdravlje ljudi koji to iskopavaju.
Trenutno samo model sa slabijom baterijom ima blagu prednost na konvencionalnim automobilima.
Tesla sa 100 kW baterije zagađuje prirodu više nego automobili sa SUV motorima. I to računajući sve što se planeta ošteti već od procesa proizvodnje i narednih 8 godina korišćenja.
Pogađajte, nakon koliko godina se trebaju menjati baterije u Tesli?
Nakon 6 do 8 godina u zavisnosti od ekspolatacije.
Da li razumete o čemu se ovde radi?!
Ako ne, nemojte kao botovi braniti nešto bez mozga.
I zato sam označio Teslu kao marketingški trik.
Budućnost je u EV, ali ajde da se donesu propisi da budu zaista zeleni, a ne samo kada je u pitanju potrošnja goriva.
A kada i ostali pređu potpuno na EV, dajte da ih onda upoređujemo.

tamoneko

pre 5 godina

hmmmm

nije bas fer poredjenje.

jedostavno Tesla trenutno prodaje odavno narucene modele i naravno da ima veliki broj mesecno.

pa jos kada ciljano taj broj isporcuenih sabiju u par meseci dobije se ozbiljan broj.

hajde da vidimo koliko je to prosecno mesecno od momenta startovanja prodaje i drugo hajde da vidimo koliko novih porudzbina dobijaju.

Ovako, to je isto kao kada vi ferari predstavio neki svoj model i pozvao zainteresovane da se prijave.Cekaju dve godine. I onda oni sve poruceno isporuce u dva meseca i kazu "u zadnja dva meseca prodali smo vise nego bilo koji drugi sportski automobil ikada"...

i posle nema nikakvih daljih obavestenja o novim narudzbinama.. jer je to "nebitno"

TNT

pre 5 godina

@pex - Ti si, nadam se, svestan da je u Norveškoj PODSTICAJNIM MERAMA DRŽAVE praktično električni automobil postao podjednako dostupan kao i oni sa SUS motorima? Da li bi ti pristao na to da npr. ja dobijem od države subvenciju da ne platim PDV + par hiljada evra + da ne plaćam registracione troškove za npr novi i3, koji bi koristio kao drugi automobil i na taj način me država subvencioniše sa 10-15.000 €? Da li je to u redu prema onima koji nemaju za auto mlađi od 10 godina, u zemlji gde trudnice dobijaju po 1.000,00 RSD mesečno? Nisam baš siguran u ispravnost takvih mera, ma koliko bi to meni lično odgovaralo. Lako je Norveškoj - i mi bi tako mogli da smo pronašli naftu, ali nismo.

A dizeli JESU najbolji izbor kao jedini automobil, odnosno prvi automobil, koji se koristi za duge puteve i transport porodice. I pored svih zabrana i pretnjama nastavkom zabrana, dizeli se i dalje prodaju mnogo više od električnih vozila - šta misliš da li je i to "proporcionalno intelektu" u zapadnoevropskim zemljama? Kao drugi ili treći automobil u porodici, za gradsku vožnju, naravno da je električan automobil sjajan izbor, ali kod nas je prosečna plata ispod 400 € - nema se ni za prvi...

A Musk JESTE dokazani mešetar - pročitaj šta je relativno skoro uradio sa akcijama svoje firme. Bez subvencija amerike za proizvodnju električnih automobila, bez subvecija pri kupovini - dakle, BEZ intervencija država, na slobodnom tržištu, ta fabrika bi davno stavila katanac.

O'sk-Ar Željko Toronto Pakistan

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd, да да, molim prisutne da ne vredjaju balkanskog idola medju preduzetnicima, takvog jednog vizionara i dobrotvora svet do sada nije video. Njegov lik bi trebao da stoji u učionicama iznad table umesto Vuka Karadžića. On nas je sve prosvetlio, dao nam je novi pogled na svet. Njegovo delo će se pamtiti i prepričavati kroz istoriju kao što mi danas veličamo Nikolu Teslu. Posebno bih izdvojio otvaranje mogućnosti putovanja do Marsa (čim bude moglo ima prvi da idem), vakumske tunele i smrtonosni bacača plamena za zombi napad u slučaju apokalipse. Takav jedan genije je morao da se rodi. Čuo sam od nekih ljudi da je on ustvari naš samo se pravi da bi mu bolje prošla priča! Sve u svemu veliku zahvalnost moramo odati Musku i njegovim idealima i vizijama!!!

pa

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.
(да да, 15. oktobar 2018 09:27)

Bukvalno si rekao "Porediti huawei sa bilo čime iz Sonieriksona i Nokie može da radi samo tinejdžer". Ako me razumeš..

ernesto che

pre 5 godina

Kakva prevara , "ekoloski automobili i globalno zagrevanje" , vic veka a i beleze gubitke po svakom automobilu od 8 do 15 hiljada dolara, suluda prica u svakom pogledu ali izgleda da smo mi zamorcici pa hoce ds vide dokle mogu da idu, svakog dana imam sve jaci osecaj da zivimo u kompjuterskoj simulaciji i da se igraju nasim umovima.

Larry

pre 5 godina

Pre dva auta, vozio sam Jaguara sada vozim Model 3. Ne bih menjao Model 3 ni za jednog Jaguara. Kada vozim Model 3 osećam se kao da sam u budućnosti. Nikada do sada nisam bio tako uzbudjen zbog jesnog auta. iPhone vs. Nokia situacija.

Ostap Bender

pre 5 godina

"Svaki drugi auto na ulici..." Norveškoj...!!! Ma neće biti! Ne razumem kako neko može da bude ovako isključiv i lupi pred ovoliko ljudi?

Goran

pre 5 godina

Kada pocne prodaja Tesla Roadster sa ubrzanjem od 1.9 sekundi i autonomijom 1000 milja, Porsche ce izgledati kao sportski auto iz proslog veka. Inace, prijatelj ima Tesla 3, instaliran punjac u garazi koji se kompletno napaja iz solarnih celija instaliranih na krovu kuce. Garancija na bateriju je 10 godina ili 120.000 milja (200.000 km). Troskovi servisa minimalni u odnosu na SUS, za par godina eksploatacije razlika u ceni izmedju Tesla i nekog uporedivog premium benzinca se kompletno otplati. Inace kvalitet izrade ne zaostaje za premium markama, ko god tvrdi suprotno nije vozio ni jedne ni druge.

pex

pre 5 godina

Upravo se vratio iz Norveske,neverovatno koliko tamo ljudi voze ove automobile na eletricni pogon!Nissan Leaf i Tesla su svaki drugi automobil na ulici!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (!!!, 15. oktobar 2018 09:50)

Naravno, a kao i za sve svetolsnim godinama su uspred nas. Zapravo mi idemo unazad vec decenijama. Zato ces ovde citati da je dizel prava stvar, da im je autonomija mala, da su svi budale sto kupuju, da je Musk prevarant, da su zapravo stetnija za sredinu nego SUS motori i ostale balkanske baljezgarije. Ali ako,svakome po zasluzi, proporcionalno intelektu.

Raka

pre 5 godina

@Goran, citiracu te: “Prijatelj ima model 3...”, “inace kvalitet izradr ne zaostaje za premijum markama...”. Cekaj bre kako te nije sramota da pricas takvu neistinu, ne razumem ni potrebu za ovakvim pricamo. Kome prodajes ove fore i koji je razlog? Konstantno se pojavljuju ljudi koji iznose notorne lazi o pojedunim brendovima, neki to rade jer se tese, a ti prijatelju. Nemas ni teslu niti ikakvu korist da iznosis ovakve tvrdnje. Pa model S da nema onaj ekran i kozna sedista na sta bi licio, a i da sve to ostane materijali su ocajni. A model 3 je jos gori a ti ga poredis sa premijum vozilima. Mozda je polski fiat, trabant i varburg za tebe premijum auto, pa zato tako pricas. Solarni panel na krovu kuce napuni bateriju elektricnog automobila za desetak petnest dana, sve zavisi koliko ima sunca i koliki ti je krov, zimi ni toliko!

T

pre 5 godina

@Kobalt Litijum Itd Tesla i razni istrazivaci su to pokazali nekoliko desetina puta. Ti si jedan od onih likova sto godinama troluju istim pogresnim tezama i kada im neko pokaze rezultete, to prosto ignorisu i pricaju svoju pricu iznova.

srb

pre 5 godina

@kimi
a sto tako druze? Evo meni je drago sto se prodaje sve vise ev, dace Bog da i kod nas to u jednom trenutku stigne. Navijao sam za motore sa unutrasnjim sagorevanjem ali od kada su krenuli da se ubacuju automatski menjaci, izbacuje klasicna rucna, sad slusamo o kamerama umesto retrovizora i vidim da je cela auto industrija krenula u tom pravcu naravno da navijam da sve onda postane elektricno a ne ni tamo ni vamo. U svemu tome mi mask deluje kao ok lik i zasto mi ne bi bio drazi od nekog nemca ustogljenog iz porsea?

T

pre 5 godina

@Draško Mercedes, BMW, VW i ostale "ozbiljne" firme su nas ubedile da je suština automobila u tome kakav mu je enterijer. Kupci ipak nisu tolike glupi kao što oni misle.

florida

pre 5 godina

Kakve veze ima Tesla sa Srbijom? Americka firma sa imenom američkog izumivaca. Ne razumem šta se toliki pale na tu kompaniju.
(srpska posla, 15. oktobar 2018 10:48)

Mogao je Mask da kompaniji da ime i Edison, ali nije. Jer Mask nije klasičan Amer patriota koji sve upoređuje kroz prizmu američke istorije i načina života. Mask zna da ceni ljude koji su promenili svet. Jer to je i njegov cilj.
Ime "Tesla" je dao jer je želeo da prezime velikana nastavi da živi, ali ovoga puta i u dodiru sa svakodnevnicom i svuda na kugli zemaljskoj. Čak i onaj koji nema pojma ko je bio Tesla, potražiće na internetu koren i značenje imena. I saznaće ko je bio Tesla.

Zbog toga mu hvala.

Auto je skoro perfektan.

Milojko

pre 5 godina

@Goran
Imas ti prijatelja sto ima Tesla 3 i instaliran punjac u garazi koji se kompletno napaja iz solarnih celija, ko sto ja imam prijatelja sto ima Bugatti Chiron i nema solarene celije na krovu. :P

m

pre 5 godina

Kakve veze ima Tesla sa Srbijom? Americka firma sa imenom američkog izumivaca. Ne razumem šta se toliki pale na tu kompaniju. 
(srpska posla, 15. oktobar 2018 10:48) 

Mogao je Mask da kompaniji da ime i Edison, ali nije. Jer Mask nije klasičan Amer patriota koji sve upoređuje kroz prizmu američke istorije i načina života. Mask zna da ceni ljude koji su promenili svet. Jer to je i njegov cilj. 
Ime "Tesla" je dao jer je želeo da prezime velikana nastavi da živi, ali ovoga puta i u dodiru sa svakodnevnicom i svuda na kugli zemaljskoj. Čak i onaj koji nema pojma ko je bio Tesla, potražiće na internetu koren i značenje imena. I saznaće ko je bio Tesla. 

Zbog toga mu hvala. 

Auto je skoro perfektan.
(florida, 15. oktobar 2018 13:11)

covek je sam rekao da je ime dao po jedinici Tesla a ne po Nikoli Tesli !

ivan

pre 5 godina

Malo mi je smesno poredjenje Porsche-a i Tesle (napominjem da sam veliki ljubitelj i postovalac Tesle).

Prosto, nezahvalno je da se uporedjuje ovako. Porsche spada u visoku srednju/visoku klasu automobila ovde u Nemackoj i samim tim gadja usku grupu korisnika.
Model 3 spada u sredinu srednje klase automobila i samim tim ima vise korisnika na raspolaganju.
Pa ako Teslu 3 uporedite sa Bugati Vejron ili nekim Laborginijem, onda nema sta da pricamo.

Ali uporedite sa automobilima iste klase, gabarita, dimenzija i cene, onda ima smisla.

Nas Fiat 500L se sigurno vise prodao nego Tesla model 3. I sta nam to govori? Da je Fiat 500L bolji auto???

Ћирило

pre 5 godina

Замисли компанију којој је проблем то што је тржиште огромно и потражња огромна.
О тим проблемима многи могу само да сањају.

toronto

pre 5 godina

U naprednoj Srbiji zlatnog doba prosečan automobil star je od 15 do 20 godina. Ljudi kupe polovan krš iz uvoza i misle da je to vrhunac tehnologije. Pa gospodo, svet se dosta promenio za tih 15-20 godina. 1 promil ljudi u Srbiji je videlo neki električni automobil, a da ne govorim o tome koliko ih je videlo Teslu ili vozili isti. E sad, tih 99, 999% ljudi što nikada nisu videli el. automobil komentarišu kvalitet luksuzne marke automobila, Teslu. Kakav imaginarijum, k'o da ga Željko Mitrović osmislio.

achitwn

pre 5 godina

(Kobalt Litijum Itd, 15. oktobar 2018 09:16)
Dao si nepotpune cinjenice. Samo oni koji su uplatili bazni model od $35k cekaju posto proizvodnja tog nije jos krenula. Moj kolega sa posla je uplatio performance model u junu i dobio ga u augustu.

ernesto che

pre 5 godina

Kakva prevara , "ekoloski automobili i globalno zagrevanje" , vic veka a i beleze gubitke po svakom automobilu od 8 do 15 hiljada dolara, suluda prica u svakom pogledu ali izgleda da smo mi zamorcici pa hoce ds vide dokle mogu da idu, svakog dana imam sve jaci osecaj da zivimo u kompjuterskoj simulaciji i da se igraju nasim umovima.

m

pre 5 godina

Поредити Теслу 3 са било чиме из Јагуара и Поршеа може да ради само тинејџер.
(да да, 15. oktobar 2018 09:27)

pa imas pravo, jaguar je vec 2 puta propao a i treci ce !

Ugljen dioksid

pre 5 godina

Vec su radjena merenja koliko jedna Tesla Model S emituje ugljen diksid ekvivalenta tokom proizvodnje i tokom radnog veka od 250.000 kilometara (vec postoje Modeli S koji su presli i vise i bateriju ne fali skoro nista).
Rezultat-proces proizvodnje Modela S emituje skoro 4 puta vise ugljen dioksida u odnosu na konvencionalan auto iste klase.
Ali, tokom perioda eksploatacije, cak i ako je sva struja proizvedena iz uglja, dolazi se do izjednacavanja emisije ugljen dioksida.
Razlog je jako prost-obicna auta trose gorivo koje emituje CO2 i tokom ekstrakcije i tokom prerade i tokom iskoriscavanja i uz sve to SUS motor ima veoma mali procenat efikasnosti
Sa druge strane, elektromotor ima veliki stepen iskoriscenja energije i plus u vecini slucajeva struja je mnogo “zelenija” od struje iz uglja.
Na sve to, termoelektrane na ugalj imaju dobre filtere pa ni oko njih nema emisija stetnih gasova a sami elektroautomobili ne emituju nista tokom koriscenja

m

pre 5 godina

Jedna bitna razlika je da što je Porše već godinama najprofitabilniji brend gledano po profitu po prodatom vozilu. Mislim da je Tesla tamo negde na drugoj strani te liste. 
Ali treba istaći činjenicu da je isključivo Tesla odgovorna što sada svi veći proizvođači užurbano rade na pripremi električnih modela. Da ih nije bilo, svi bi i dalje radili na studijama i nekim mini serijama po nekog modela, ništa ozbiljno. Sada već svi nemci imaju u planu u sledeće tri godine da izbace po nekoliko čisto el modela.
(Dule, 15. oktobar 2018 11:19)

jos bitnija razlika je sto je porse najprofitabilniji jer prodaje 10god istu tehnologiju i dizajn za sve vece pare a ljudi kupuju jer stoji njihova znacka a ne npr, audi ili vw jer su u sustini istala kola ! o porse careri da ne pricam, kao neka tradicija a auto svaku generaciju isti a skuplji ! tesla je bar nesto totalno novo donela na trziste i zasluzuje da bude prva !

nsweb

pre 5 godina

A ja citajuci komentare srpskih strucnjaka na ovoj stranici bio uveren da Tesla samo sto nije propala.
(Goran, 15. oktobar 2018 09:31)

Nisi citao komentare srpskih strucnjaka, vec politicke komentare. Ako do sada nisi shvatio ovde se napadaju ljudi iz sveta automobilizma, zabave, kulture i umetnosti ukoliko politicki ne leze ljudima koji na poziv i potrebu svoje politicke simpatije dolaze da kritikuju nepozeljne. Sjatili se ljudi kao na pijac i udri, suketaj. Pa eno onaj poznati komentator EU nesto vec, recimo, njemu cim se nesto ne dopada ceo dan samo izbacuje komentare o levicarima i levicarskim zaverama protiv njegovog misljenja, iako on voli cesto da ukljuci, onako populisticki, ceo svet u to, pa je naravno na kraju urota protiv sveta. Sto bi nasi mladi rekli, prsli ljudi.

Paja

pre 5 godina

Bukvalno si rekao "Porediti huawei sa bilo čime iz Sonieriksona i Nokie može da radi samo tinejdžer". Ako me razumeš..
(pa, 15. oktobar 2018 10:04)

On je u stvari u pravu, zaista ne može se porediti. Gde je Huawei, gde Nokia. :)

!!!

pre 5 godina

Upravo se vratio iz Norveske,neverovatno koliko tamo ljudi voze ove automobile na eletricni pogon!Nissan Leaf i Tesla su svaki drugi automobil na ulici!

only fools and horses

pre 5 godina

E braćo Srbi, ko ram da se nekada davno ovako vodila polemika između konjske zaprege i prvih automobila, i pogodite šta:)?
(Milan, 15. oktobar 2018 17:08)

Ti prvi automobili su imali elektromotor i baterije. Kao i Tesla sada, doduše baterije su dosta bolje a motor je isti.. Posle su shvatili sve prednosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem i tankovanjem goriva bilo gde za par minuta.
Nadam se da će svet imati snage i znanja i pronaći neko bolje rešenje za budućnost, jer ovo, povratak na elektromotor i baterije bi bilo katastrofa. Prelazak sa konja na magarca što se komoditeta korišćenja tiče.

Dule

pre 5 godina

Jedna bitna razlika je da što je Porše već godinama najprofitabilniji brend gledano po profitu po prodatom vozilu. Mislim da je Tesla tamo negde na drugoj strani te liste.
Ali treba istaći činjenicu da je isključivo Tesla odgovorna što sada svi veći proizvođači užurbano rade na pripremi električnih modela. Da ih nije bilo, svi bi i dalje radili na studijama i nekim mini serijama po nekog modela, ništa ozbiljno. Sada već svi nemci imaju u planu u sledeće tri godine da izbace po nekoliko čisto el modela.

Nikola.

pre 5 godina

toronto, 15. okt
Pa u americi je procecan registrovan auto star 11.7 godina(podaci za 2017 godinu ) ..Teslu voze uglavnom u Kaliforniji gde su silne softverske firme..ali amerika ima 50 drzava a u vecini jos uvek ne mozes ni da vidis Teslu.
Naravno ne branim ovu banana drzavu zvanu Srbija ali nasi iseljenici uvek vole da preteruju kad opisuju druge drzave da budu iznad nas koji zivimo ovde.

Zeljko

pre 5 godina

Interesantno kako najvise pljuvanja ima od ljudi koji zive u Srbiji. A tamo NEMA Tesle 3, niti jedan cak nije ni prosao kroz Srbiju. Ali zato vole Golf. E pa evo i VW od 2020 prelazi na ID, potpuno elektricno golf. A citam danas da dizele vec vise ni polovne ne mogu da prodaju. Kraj dizelima. Ljudi osvestite se bre. Za 5g. nece vise biti automobila sa motorom na unutrasnje sagorevanje. Danasnji klinci nece se ni secati istih kao sto nemaju pojma sta je Walkman.

kimi

pre 5 godina

@Srb
Ne vidim druže zašto bi tamo neki Amerikanac bio draži od Nemca,da se razumemo zabole me i za jedne i za druge ali kad već tako pitaš evo tako da ti i odgovorim.Ako živiš u ovoj zemlji,onda treba da si svestan da ni ti ni tvoja deca nećete voziti tog Teslu,a samo ponekad će te ga i videti.S druge strane,ako ikada i budem prinuđen da vozim na struju,to će svakako biti neki Evropski ili japanski proizvođač,a ne žvalavi Amer !

Ta kola ,automobili sve to prevara nema bolje od mog konja i kocija..ce budu ta kola malo sutra.

pre 5 godina

Nikola koji nema pojma ni o Tesli ni o americi dobio najvise pluseva.na pogresnoj ste strani istorije rodjaci.

toronto

pre 5 godina

@(Nikola., 15. oktobar 2018 15:30)

Prosek koji vi pominjete upravo je takav zbog Kalifornije i zapadne obale uopšte. Upravo tamo ima veliki broj izuzetno očuvanih starih automobila . U ostalim državama u velikim gradovima većinu čine automobili stari do 5-6 godina dok se u ruralnim krajevima uglavnom voze novi pick up-ovi. U proteklih dvadesetak godina mehaničarske usluge su postale toliko skupe da se ne isplati imati stariji automobil. Velika većina automobila se uzima na lizing jer je tako najjeftinije. Kada lizing istekne, što je obično 3 godine (pa do 5), vraćate taj automobil i uzimate novi. Takodje, po velikim gradovima, gde je i gro stanovništva, sve je više električnih automobila. Tako je i u Torontu. Gomila kompanija na parkinzima ima sada el. punjače. Ja sam Teslu S uzeo pre dve godine i prezadovoljan sam. U kraju gde živim ima ih bar još desetak, a video sam da su i modeli 3 počeli da se pojavljuju. Što se tiče kompanije Tesla i Muska, nebitno je šta će se u budućnost desiti sa njima ali bitno je da su pokrenuli jedan tehnološki napeedak koji je sada nezaustavljiv. Na žalost, tek za jedno 20 godina shvatićete i vi to u Srbiji.

Bungi

pre 5 godina

Tesla je prvi masovni proizvođač el.automobila.Biti prvi zanči imati ogromnu prednost.Tesla koristi dobru tehnologiju,2 trofazna neuništiva el.motora po jednoj pogonskoj osovini,aluminijumsku karoseriju(lagana i ne rđa),litijumske baterije smještene u pod(najbolje,najlakše) koje osiguravaju odlično težište i stabilnost automobila.Inžinjer koji u Teslu prešao iz Audija sam priznaje da ono što imaju u ovoj fabrici 5 godina prednjači ispred svih proizvođača.

Dr.Nele

pre 5 godina

Nekad je Ford potukao konjske zaprege modelom Ford T sada to cini Tesla 3!
4. industrijska revolucija je u toku ... neki je ne priznaju jos uvek ali svet se krece ubrzano , nekad se tehnolodija menjala 50god sada je to za 5 god.

MM

pre 5 godina

"Solarni panel na krovu kuce napuni bateriju elektricnog automobila za desetak petnest dana, sve zavisi koliko ima sunca i koliki ti je krov, zimi ni toliko!"

Malo si preterao. Model 3 ima bateriju od 75kWh. Moje solarne ćelije nominalne snage 4.7kW su u poslednja četiri dana proizvele toliko energije (92kWh). Ali većina ljudi ne prelazi 500km dnevno da bi punila bateriju on nule. Za tipičnu dnevnu kilometražu moje solarne ćelije su više nego dovoljne.

NS

pre 5 godina

Nisam imao prilike da vozim Teslu, ali sam vozio BMW i8 par puta. Iskustvo je bilo odlično. Inače vozim Jaguar XF 3.0d.

Mogu da kažem da su, bar što se mog iskustva tiče, električni auti super, ali mi jako nedostaje zvuk redovnog SUS motora. Moj Jaguar mnogo lepše zvuči od električnih motora. Sem toga, kvalitet izrade i sama unutrašnjost kod BMW i8 je na daleko višem nivou od Jaguara.

Oskar

pre 5 godina

(Molim malo ozbiljnosti sa kredibilnim podacima, 15. oktobar 2018 11:04)

". Najinteresantiji su pritisci novinara na Teslu da napokon otkriju gde nabavljaju Litijum i Kobalt, pošto taj podatak čuvaju u tajnosti."

Kriju?

https://electrek.co/2018/07/20/panasonic-cobalt-supplier-tesla-model-s-x-batteries-cuba/

Bez obzira što je to Electrek, članak vodi dalje ka izveštaju koji je od Tesla kompanije.

Tesla inače namera da smanji udeo kobalta u baterijama:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-02/tesla-supercharging-its-model-3-means-less-cobalt-more-nickel

Zapravo, svi žele da smanje potrebu za kobaltom.

I još:
https://insideevs.com/tesla-safe-haven-cobalt-mining/

Što se tiče kredibilnih podataka:
http://www.ivl.se/download/18.5922281715bdaebede95a9/1496136143435/C243.pdf

"Pogađajte, nakon koliko godina se trebaju menjati baterije u Tesli?"
- Možemo li konačno po 1000 put da dobijemo neku potvrdu ove izjave?

Primetio sam u vestima kada se spominje zagađenje, često se samo spominje CO2, dok se uticaj PM 2,5 čestica i azotnih oksida koje vozila na fosilna goriva proizvode tokom upotrebe.

http://zrak.ekoakcija.org/content/koje-su-zagadujuce-materije-u-zraku-stetne-po-zdravlje

Električni autobusi nisu mit, kao ni omanji kamioni (uskoro i šleperi) kao i kombi vozila. Elektrifikacija zahvata sve grane transporta, neke sporije, neke brže.

Da ne govorimo o buci vozila koja stvaraju u gradovima i naseljima.

Zoki

pre 5 godina

Jaguar i Porše nemaju model u klasi sa Teslom 3. Što se tiče ekologije, pravi izazov će biti skladištenje starih baterija, osim ako ne nameravaju da ih lansiraju u svemir. Da se razumemo, probao sam model S i sviđa mi se, opraštam mu malo skromniji enterijer. Ali ne uzimajte ni Jaguar ni Porše kao primer luksuznog enterijera, Italijani (Maserati) su ispred njih, kao i neki drugi britanski proizvođači.