Petak, 21.09.2018.

16:33

Zagreb prvi evropski grad u kome je predstavljen Tesla Model 3

Izvor: B92

Zagreb prvi evropski grad u kome je predstavljen Tesla Model 3 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

ketiS

pre 5 godina

@leptirica

Postovana Gospodjo, Hrvatska i Srbija se ne mogu porediti u pogledu drzavnopravne tradicije, jer opet ponavljam ono sto vi smatrate i nazivate hrvatskom drzavom, nije bila nikakva drzava. Vas post, kao i komentari vasih sunarodnika samo ponovo potvrdjuju da je istorija koja se u Hrvatskoj zvanicno upraznjava tipicna pseudopovest zasnovana na dnevnopolitickim interesima. Ono sto vi nazivate "Banovina Hrvatska" je bila obicna oblasna celina potpuno uklopljena u drzavnopravni subjektivitet Kraljevine Ugarske, pri cemu je sabor bio pod izravnom kontrolom Peste i u kome su dominirale prougarske stranke. Drugim recima, Hrvatska sa Slavonijom jos od pocetka 12-og veka bila je udeona i nasledna oblast ugarskih Arpadovaca. Uostalom i vas danasnji grb i zastava su izvorno ugarski, vi ste iste samo prisvojili. Dakle sustina je u cinjenici da podrucja danasnje drzave Hrvatske predstavljaju potpuno zasebne (multikulturne i multiverske) celine koje su kroz povest bivale deo raznih mocnih drzava, poput Venecije, Kraljevine Ugarske i Austrije odnosno Austrougarske tj. pocivse YU. Vasa drzavnost pocinje krajem 20-og veka, nakon raspada YU-e. To su cinjenice, a sve ono sto vi tvrdite su dnevno politicke i pseudopovesne konstrukcije. Konacno, sto se tice Tesle jos jednom cu navesti da nemam nameru da se bavim besmislenim naklapanjima i da dokazujem ono sto je svakome iole pismenom jasno, a to je da je Tesla bio Amerikanac srpskog porekla, jugoslovenske opredeljenosti. Pozz!

leptirica

pre 5 godina

(ketiS, 24. septembar 2018 04:19)

Znači ono što u slučaju Hrvatske za tebe vrijedi, u slučaju Srbije ne vrijedi. Drugo, Banovina Hrvatska je na tvoju žalost postojala i iako su tada dijelovi današnje Hrvatske bili odvojeni Tesla je nesporno rođen na teritoriju Banovine Hrvatske koja je tada bila u sastavu Austrougarske i imala svojeg bana i sabor (parlament). Poznato je da je Tesla bio samo jednom u Srbiji i njegove izjave o tome, nije poznata njegova izjava da je Srbin. Jedina izjava da je Srbin je u onom citatu koji opovrgavaš Da se ponosi Srpskim rodom i Hrvatskom domovinom. Pročitaj izjave osobe koja je vidjela njegov dnevnik koji iz nekog razloga Beograd odbija objaviti. Znači ne radi se o Hrvatskom nacionalistu, već o izjavi poznate povjesničarke Srpskog porijekla, koja je proglašena pravednikom među narodima i autoricom mnogih povijesnih knjiga u doba Jugoslavije. Fino ti navodim izvor jer navodiš nepotvrđene navode kao činjenice. Izvor koji ja navodim nemože biti čišći, bez nacionalnog motiva da izvrce činjenice, kao u tvojem slučaju.

ketiS

pre 5 godina

@leptirica "Da te ispravim..."

Pokusacu da ja vas ispravim. Prvo i osnovno, od pocetka 12-og veka nikakva drzava Hrvatska nije postojala, dok je teritorijalna celina pod imenom Hrvatska sa Slavonijom bila sastavni deo drzavnopravnog subjektiviteta Kraljevine Ugarske. Dalmacija i Istra kao dve potpuno zasebne celine su bile deo Mletacke Republike, da bi od kraja 18-og veka postale deo Habsburske Monarhije, odnosno Austrougraske od 1867-e god. Drugo, Srbija kao drzavno pravni subjektivitet nije postojala od polovine 15-og, pa do pocetka 19-og veka i to nikome u Srbiji nije sporno, jer za razliku od vas mi tu cinjenicu prihvatamo i ne izmisljamo da smo imali drzavu u vreme kada to nije bio slucaj. Trece, etnicki identitet nije odredjen drzavom ili podrucjem na kojem je neko rodjen, vec licnim opredeljenjem svakog pojedinca koji ima svest da sa jednom vecom ili manjom skupinom drugih pojedinaca, deli istovetan jezik, kulturu i tradiciju. U Teslinom slucaju jasno je njegovo srpsko etno-opredeljenje. Cetvrto, ja ne znam tacno koliko je Tesla puta bio u Srbiji, ali znam sigurno da u Hrvatskoj nije bio niti jednom, jer Hrvatska kao drzava nije ni postojala u vreme njegovog zivota. Sto se tice vasih ostalih opaski navedenih u postu, iskreno mislim da nisu ni vredne komentarisanja. Lep Pozz i sve najbolje!

leptirica

pre 5 godina

(ketiS, 23. septembar 2018 01:40)

Da te ispravnim, Hrvatska je postojala i imala status banovine iako je bila u sastavu Austrougarske što je opet više nego što je Srbija imala pod Turcima ili velik dio Srbije pod NDH, pa ne kažemo za one rođene u vrijeme Otomanskog carstva (pretpostavljam i tvoje pretke) da su rodom iz Turske ili one rođene 41-45 da su rođeni u Hrvatskoj. To što Beograd ima najveći muzej Tesli, a on sam je proveo tamo manje od 24h u cijelom životu i rekao da se nikad neće tamo vratiti govori samo za sebe. Isto tako je zanimljivo da Beograd ne želi da se zna šta pise u njegovom dnevniku. Inače Srpkinja Ljubica Stefan povjesničarka, dobitnica nagrade pravednik među narodima je vidjela dnevnik Nikole Tesle i dijelove u kojima govori o svom porijeklu, nikad nije demantirana, potraži slobodno.

ketiS

pre 5 godina

@Makron...." A onda kada izbaci mjesto rodjenja i upise Hrvatska"...

Vasa opaska samo potvrdjuje moj prethodni post. Niko ne osporava cinjenicu da se mesto Teslinog rodjenja danas nalazi u (od kraja 20-og veka) postojecoj drzavi Hrvatskoj. Medjutim u vreme Teslinog rodjenja (1856 god.) drzava Hrvatska nije postojala, vec je to tada bilo Austrijsko carstvo. Cinjenica da se Smiljan danas nalazi u Hrvatskoj vam ne daje pravo da Teslu smatrate hrvatskim naucnikom, kao sto ni Teslina srpska etnicka pripadnost nama u Srbiji ne daje pravo da ga smatramao srpskim naucnikom, jer se njegov pronalazacki i naucni rad vezuje za SAD i deo je naucne i pronalazacke tradicije te zemlje. Naravno mi smo ponosni na cinjenicu da je jedan americki drzavljanin srpskog porekla ostavio tako dubok i znacajan trag u toj zemlji. Osim toga pravi Muzej Nikole Tesle se nalazi u Beogradu, a ne Zagrebu. Jos jedna cinjenica vam ne daje pravo da svojatate Teslu, a to je da je on bio monarhist i veliki Jugosloven. Vas odnos prema Jugoslaviji nam je vrlo dobro poznat. Toboznji citat o "hrvatskoj domovini" je nesto sto Tesla nikada nije izjavio, drugim recima to je verbalna konstrukcija vaseg politicara Vlatka Maceka. Inace racunar mi je (hvala Bogu) sasvim O.K.!

m

pre 5 godina

Veliki vodja u Srbiji niti dozvoljava registraciju Tesla vozila, niti postavljanje Tesla punjaca
(stat, 22. septembar 2018 16:52)

a zasto veliki vodja pre ovog velikog vodje nije to kako kazes "dozvolio" ? i tada je postojala tesla !

Blob

pre 5 godina

(Mr.Q, 22. septembar 2018 21:05)

Americki model Tesle sve da uvezete i registrujete bilo gde u Evropi je totalno beskoristan zato sto se sistem punjenja razlikuje. Mora da se uradi modifikacija na trofaznu struju a onda potpuna homologacija svetlosne signalizacije itd. Uglavnom Tesle koje se prodaju na netu u Holandiji, Nemackoj, Norveskoj, Svedskoj su za EU trziste i takav CoC imaju sto nije sporno.

Problem registracije Tesle kod nas je papirologija koju samo Tesla ima i njih boli uvo da vama izadju u susret zbog polovnog vozila i da se bakcu sa nasom birokratijom koja ce EU dokumenta da prevodi na domaca SFRJ dokumenta tj da lupa pecate kao poludeli. Tu je cela caka i razlika izmedju Tesle i ovih sto uvoze Nissan i Renault EV modele koji su vec prisutni na trzistu ili im porizvodjac izadje u susret.

Mr.Q

pre 5 godina

@Dragana
Može da se uveze i Tesla ako je uvezen u na primer Nemačku kao "German edition" (Homologacija za Nemačku) i ako je bio registrovan u Nemačkoj minimum 6 meseci.

Međutim, problem je u tome što i u Nemačkoj postoje firme koje uvoze polovne i nove "USA edition" modele Tesle koji se ne mogu registrovati ni u Nemačkoj, već se samo prodaju za eksport iz Nemačke.

Kod Nissan Leaf-a je situacija još komplikovanija. Proizvodi se u Japanu, USA i UK. Kad sam ja hteo da kupim Nissan Leaf u Nemačkoj, velika većina je bila "USA edition" koji se ne mogu registrovati ni u Nemačkoj ni u Srbiji. Mora se pronaći "German edition" proizveden u Japanu i registrovan bar 6 meseci u Nemačkoj da bi se mogao uvesti u Srbiju. Pošto dileri preko telefona i mejla nisu imali pojma šta ih pitam, odlučio sam se za Reno.

Voša

pre 5 godina

Čovek je rođen u teritoriji Hrvatske, to što je bio Pravoslavac ne znači da je bio Srbin. Niti su svi katolici Hrvati niti su svi pravoslavci Srbi ljudi, dajte malo se izdignuti iznad vode.

bezibre

pre 5 godina

tesla ovo,ono,tesla je umro davno,a sta ste vi u medjuvremenu tako ponosni na njega srbi il' hrvati ucinili veliko za covecanstvo,nista,jedno veliko nista!

dragana

pre 5 godina

Da razjasnim problematiku registrovanja elektro vozila u Srbiji.
Veliki broj modela elektro vozila je moguce registrovati kod nas jer su proizvedeni u Evropi.
Tesla se proizvodi u Americi i to je razlog sto se ne moze registrovati kod nas. Nasa drzava ne priznaje americku dokumentaciju za homologizaciju dok EU priznaje. Iz tog razloga se u EU Tesla moze registrovati. A Tesla da pravi dokumentaciju samo za Srbiju i mozda jos par zemalja se ne isplati jer ce tu prodati svega par vozila.
Ovo znam jer sam pokusavala jednu teslu registrovati vise meseci. Sve smo pokusali ali jednostavno ne moze. Na kraju je tesla zavrsila u inostranstvu.

teslina rodbina

pre 5 godina

Evo na ovom sajtu mozete procitati vise o zivotu Tesline rodbine u hrvatskoj.
Samo u pretragu prezimena upisete Tesla.

http://www.jusp-jasenovac.hr/default.aspx?sid=7618

Makron

pre 5 godina

Medjutim, ozbiljna intelektualna javnost zna jako dobro da je Tesla americki pronalazac srpskog porekla i da se tu sve oko Teslinog (zvanicnog) drzavnog i etnickog "background-a" zavrsava.
(ketiS, 22. septembar 2018 03:24)
Hvala vam na glasu.
A onda kada upišete mjesto rođenja i izbaci Hrvatska, E onda imamo kolaps sistema i naš kompjutor odmah “crkne” — boom, kraš, crrrk!!

leptirica

pre 5 godina

Hrvati sami tvrde da su jedino katolici pravi Hrvati. Baš kao što i Srbi tvrde da su Srbi samo ako su pravoslavci. 
Tesla dakle nije bio ni jedno ni drugo. Tesla uopšte nije verovao u te hrišćanske bulazni. Pogotovo ne da bi sebe svrstavao u njih. 

Kad Hrvati shvate da može da postoji hrvat pravoslavac i kad Srbi shvate da može da postoji Srbin katolik, svet će se voziti oni kineskim letećim automobilom. Znači, otprilike nikad ili koju deceniju kasnije.
(Cinique, 22. septembar 2018 09:15)

Slažem se. Apsolutno ima primjera puno gdi je dokazano suprotno,ali se još uvijek vjera uzima kao neki standard. Za primjer se može uzeti porijeklo najpoznatijeg radikala u Srbiji Vojislava Šešelja za kojeg se zna da je Hrvat podrijetlom i da su njegovi prešli na pravoslavlje,ali ga u Hrvatskoj nitko ne naziva Hrvatom. Uglavnom Tesla je bio genije i pripada svijetu, a mi možemo samo biti ponosni da se rodio na ovim prostorima.

Registracija prezimena

pre 5 godina

Znate kada je narod siromasan i neprosvecen? Kada non stop ima potrebu da bude deo neceg sto nije i svojata tudji individualni uspeh kao njegov licni. Mi juzni Sloveni smo bili najveca paganija koja nije imala nikakvu svoju doktrinu i onda su nam nametnuli hriscanstvo i mi smo se pobili (bukvalno) medjusobno da dokazemo ko je najveci katolik, pravoslavac i musliman. Ako smo mogli da se podelimo u nacije na osnovu nametnute religije nemamo nikakav problem da se pobijemo oko nekog coveka koji ne bi bio nista da je ostao u ovom regionu. Da je ostao u danasnjoj Hrvatskoj ili Srbiji bio bi ismejan i "spusten na zemlju". Ne bi ga ni bilo.

Samo postoji tu jedan drugi problem, nase granice se menjaju iz deceniju u deceniju pa vise ne mozes da vodis evidenciju ko je sta preko regije vec ide standardno prebrojavanje krvnih zrnaca tako sto kao svi znaju odakle potice neko prezime pa na osnovu toga se izvlace nacionalnost po svojoj potrebi jer je to sve tesko proverljivo posto ovaj narod spisak nikad nije vodio. To su umesto njega vodili Majdari i Turci. I svako pleme ima svoju teoriju naravno. Tako isto Hercegovci tvrde da je Teslina porodica poreklom iz Bileca jer je navodno imao neke rodjake tamo i njima je to dovoljno da kazu da je Hercegovac a sta je bilo pre Bilece to nije bitno.

Svakome pocinje istorija onako kako njemu odgovara zato sto smo neprosveceni pagani jos uvek u dusi. Isti ti pagani koji vecinom nisu ni nosili nikakvo prezime do samo pre 150 godina.

Cinique

pre 5 godina

Hrvati sami tvrde da su jedino katolici pravi Hrvati. Baš kao što i Srbi tvrde da su Srbi samo ako su pravoslavci.
Tesla dakle nije bio ni jedno ni drugo. Tesla uopšte nije verovao u te hrišćanske bulazni. Pogotovo ne da bi sebe svrstavao u njih.

Kad Hrvati shvate da može da postoji hrvat pravoslavac i kad Srbi shvate da može da postoji Srbin katolik, svet će se voziti oni kineskim letećim automobilom. Znači, otprilike nikad ili koju deceniju kasnije.

Vasa

pre 5 godina

Promocija je trebala da se održi u Smiljanu, mestu koje praktično ne postoji jer je polovina stanovnika Teslinih rođaka Srba pobijena, a druga polovina proterana. Recimo mogli su da se postave reklamni štandovi ispred ruševina pravoslavne crkve, tamo gde je Teslin otac imao bogosluženja!

mirkoni

pre 5 godina

Isto tako tokom Drugog svetskog rata u NY, Tesla se izjasnio kao Srbin i Jugosloven.
Da ne govorimo da su Hrvati '90ih minirali spomenik Tesli, da li treba nesto dalje reci.
Do pre 15 god, ni jedna skola u Hr se nije zvala N. Tesla, naime kada je kompanija Tesla Ericsson htela da uruci donaciju skoli sa Teslinim imenom nisu nasli ni jednu. Sada ih ima 4, dok skola sa imenom F. Tudjman ima 6 +aerodrom.
Vladimir Nazor ima preko 25 skola.
Eto koliko je Hrvatima znacajan Tesla.

Tesla je Srbin, ali je pre svega svetski naucnik.

Ovo sto se naglasava da je Tesla rekao da se ponosi Hrv domovinom, to je bio odgovor Maceku, pronadjite malo u kom kontekstu. I to je rekao pre zverstava NDH koja mu je kasnije pobila svu rodbinu. Zar mislite da bi nakon toga pominjao Hr u pozitivnom kontekstu?

mario

pre 5 godina

A Rim? Što ne u Rimu? Ili negde u Italiji? Ne beše li to nekad teritorija Rimskog Carstva? Ili u Beču? Ne beše Li to deo Austrougarske?
(Nacijonal, 21. septembar 2018 18:09)
Onda za vas važi Istanbul ipak je to 500 godina prijateljstva.

Kenk

pre 5 godina

@(herzeg, 21. septembar 2018 20:18)

Znači da Hrvati iz Hercegovine koji nisu boravili u Hrvatskoj ceo život nisu ustvari Hrvati nego Bosanci i Hercegovci?

Pero

pre 5 godina

herzeg, 21. septembar 2018 20:18
A ne smeta ti što je Tesla srbin? Znači kad je čovek uspešan onda ga svojatate, kao nema veze, mi nismo nacionalisti, a ostale ste lepo oterali. Sreća pa se nije rodio u devedesetim ili za vreme II svetskog rata, i njega biste oladili i mi bismo i danas bilo u mraku. Tesla je srbin, otac mu je bio pravoslavni sveštenik, rođen je u Austro-Ugarskoj, pojedi se!

CATAPA

pre 5 godina

Istom logikom, domovina većine Hrvata koji sada svojataju Nikolu Teslu je Jugoslavija, a ne Hrvatska. Mada verujem da im pena trgne na ovu "notornu činjenicu".
Ako je "domovina" nešto što može i naknadno da se (re)definiše, onda je opet domovina Nikole Tesle Jugoslavija, jer je od osnivanja Jugoslavije tu zemlju uvek i spominjao kao sopstvenu domovinu, a ne nekakvu Srbiju ili Hrvatsku. Do svoje smrti.

pera kojot

pre 5 godina

vrlo zanimljivi komentari komsija...vidim vrlo su upuceni koliko je Tesla proveo vremena u Srbiji. To je izgleda glavni argument. Malo zaboravljaju kako se sam Tesla izjasnjavao, ponoseci se Srpskim poreklom, i doduse da budemo iskreni Hrvatskom drzavom. Ali, avaj, to bese tada kad ga pitase ...svakako pre nego sto su mu zvanicne vlasti te drzave (NDH) malo kasnije pobili koga god su mogli od pripadnika njegovog naroda...a ovim potonjima ni to nije bilo dovoljno pa su mu i rodnu kucu spalili...uostalom i pepeo mu je u njegovom muzeju u Beogradu a ne Zagrebu.
...nevezano od ove teme jedna stvar me fascinira - konstantna potreba komsija da citaju vesti odavde i komentarisu

Stranac

pre 5 godina

Citam ove Hrvate sto su se raspomamili oko Nikole, i tvrde kako je on iz Hrvatske, i kako nema veze sa Srbijom, pa ih molim da mi nesto objasne.
I ja sam iz Hrvatske, pa sam i vrijedjan i maltretiran i na kraju protjeran iz te iste Hrvatske jer su tvrdili da sam Srbin, a u Srbiji, prije 1995, nikad nisam ni bio. Moj prvi komsija, koji je u avgustu 1995 odlucio da ostane, je ubijen isored svoje kuce. Cak ima i snimak na Youtube kako mrtav lezi u dvoristu.
Ubijedjen sam da bi se isto tako desilo i s velikim Nikolom Teslom da je i on zivio u Hrvatskoj u ovo nase vrijeme.
I, prije nego sto pocnu uvrede, nemam domovnicu i ne idem u Hrvatsku na more,

Ako objavite, hvala vam, a ako ne, zamislite se malo zasto uvijek objavljujete komentare Hrvata gdje vrijedjaju i omalovazavaju sve srpsko.

Pantagruel

pre 5 godina

@e viva Montenegro Проблем је у усташкој идеологији захваљујући којој би Тесла (да се само затекао у родној Хрватској након проглашења НДХ) врло вероватно завршио исто као сликар Сава Шумановић или као десетине његових страдалух презимењака из Лике који нису имали среће да се на време склоне у Америку. Проблем је даље у томе што је обновљеној Павелићевој идеологији за време Туђмана било дозвољено да се размаше, па је тада споменик Тесли миниран (касније обновљен, кад су схватили да се срамоте пред светом, показујући то варварско лице, које је заправо оно право). Проблем је и лицемерје са којим пррд светском јавношћу грле и проглашавају "својим" то исто што би убилу, у мраку и тишини, да их нико са стране не гледа и не омета. Коначно, највећи проблем сте ви одрођени "монтенегрини" који услед потребе да негирате свој српски идентитет, подржавате чак и такве ствари какве нико поштен не би подржао. Само чекам дан у коме ћете и Јасенивац хвалити.

leptirica

pre 5 godina

Domovina srbina Nikole Tesle je Austro-Ugarska.
(Suton, 21. septembar 2018 20:26)

Znači po tvome, domovina tvojih predaka je Turska,jer je Srbija dugo bila pod Turcima? Ili za one rođene od 41-45 sjeverno od Beograda je domovina Hrvatska?

Mr.Q

pre 5 godina

Naravno da mogu da se registruju električni automobili u Srbiji. Prošle godine sam uvezao iz inostranstva i registrovao Renault Fluence Z.E. Nije bilo ama baš nikakvih problema ni oko uvoza ni oko registracije.

Za uvoz mi je bio potreban samo COC dokument za baš taj auto pošto ga niko pre mene nije uvezao, a taj dokument sam odmah besplatno dobio u Renault-Nissan Beograd.

Kod registracije je porez 0 dinara, a ekološka taksa 500 dinara. U saobraćajnoj dozvoli piše "električni pogon".

Ted Zg

pre 5 godina

Hahahahah ovo je nevjerojatno.
Ja neznam što bi vi htjeli.
Tesla je jedno popodne bio u srbiji i što sad.
Nazovete aerodrom po njemu po meni bi bilo bolje da ste ga nazvali po Pupinu npr.
Vidite vi ga neopravdano eksploatirate a mi baštinimo njegov rad i nastavljamo razvojem fizike na institutu Ruđer Bošković.
Ponosim se svojim srpskim rodom i hrvatskom domovinom. Nikola Tesla.
Ajd ćao.

Keba

pre 5 godina

Ma ne, ne kapirate, kad stilo jtd bez filtera baci dimnu bombu to je ekološki prihvatljivije, jer za ovaj auto radi sto elektrana na ugalj i dvesta nuklearka, a gde će sav taj litijum...

A Tesla pobegao od divljih balkanskih plemena

pre 5 godina

Ja ne vidim problem ako Hrvati hoce da slave srbina iz hrvatske.meni je veci problem to sto oni misle o drugim srbima iz hrvatske.

igor sulic

pre 5 godina

Na poziv zagrebackog gradonacelnika Milana Amrusa Tesla je u Zagrebackoj vijecnici predstavio plan elektrifikacije Zagreba!Znaci 24. 5. 1892 god izjavljuje"meni je da izjavim da kao SIN OVE ZEMLJE stavljam se na raspolaganje i pomoc, bez ikakve naknade, u uvodenju elektricnog svijetla u Zagreb"!U svom dnevniku jasno kaze da njegovim venama tece hrvatska krv, preci su mu hrvatski plemici Draganici iz Zadra a po majci Kalinici iz Vinodola!Kako sam pise u svom dnevniku njegov pradjed odlazi u bosnu, zeni pravoslavnu djevojku i prelazi na 2istocno grcko pravoslavlje", kako je sam rekao!Pztovnicu mu je izdala "zemaljska vlada Hrvatske, Slavonije i Dalmacije"!U svijetu je opceprihvacena cinjenica da je roden u Grvatskoj i nitko razuman to ne osporava!Onda bi i npr. Stevan Sremac bio austrougar kao i Franz Kafka, a ne ceh npr!U Hrvatskoj se odavno godisnje odrzi jeko puno manifestacija u vezi Tesle!Mi samo navodimo cinjenicu gdje je roden a svojatati ga moze samo USA i nitko vise jer je tamo zivio i sve postigao!Kako je govorio o srpskom, isto tako je govorio i o hrvatskom "rodu"!

ketiS

pre 5 godina

Shvatite vec jednom da je potpuno besmisleno sa Hrvatima se "prepucavati" na temu Tesle i bilo kakvih slicnih tema, jer u skladu sa njihovom dnevnopolitickom istorijom Tesla je rodjen u Hrvatskoj. Oni jednostavno sadasnjost projektuju na proslost. To znaci da se danas postojeca Hrvatska "projektuje" u 19-i ili bilo koji drugi vek! Isto vazi i za Srbiju ili bilo koju drugu zemlju. Shodno tome sve sto potice sa podrucja danasnje Hrvatske se automatski svojata. Medjutim, ozbiljna intelektualna javnost zna jako dobro da je Tesla americki pronalazac srpskog porekla i da se tu sve oko Teslinog (zvanicnog) drzavnog i etnickog "background-a" zavrsava.

Кошава са Дунава

pre 5 godina

Sta su svi ovde zapenili oko Nikole Tesle i Hrvatske, kad je ovo tekst o predstavljanju skljopocije jednog svetskog prevaranta koji je zloupotrebio ime znamenitog srpskog naucnika. Sto se mene tice, nek ga Hrvati i kupuju, ja sigurno necu

C i n i k

pre 5 godina

Ajde pljuvaci, idite na net pa proverite koliko Srbija ima punjaca,a ima ih vise od 250, a od toga dobar broj na autoputu,a koliko znam kod vas ne postoji nijedan na autoputu. Naravno da ne verujete u ove brojke jer i niste iz Srbije, vec dolazite na B92 da nam "objasnite", sta? Da je Tesla manje Srbin jer je bio 1 x u Beogradu?!
Tesla je naravno Srbin,znam da vas to boli i tesko vam je,ali je tako,mogao je nikad da ne dodje u Bgd pa bi opet bio Srbin.
Znate vec ko je bio Milankovic? Znate i za R.Boskovica, ali ja nzn ni za 1 vaseg naucnika svetskog renomea. Prosto, takav ne postoji.
Uostalom,srpski korpus je kud i kamo ogroman, najveca smo nacija u JI Evropi, a vi ste, sta?
P.S. I da, u Srbiji mozete da registrujete EV ili el.skuter, bez ikakvih problema,naravno,vi ne mozete iz hr niti cete ikada moci, ali gradjani Srbije svakako da.

aca

pre 5 godina

Kad je Tesla bio u Beogradu lokalna štampa ga je nazivala šarlatanom,varalicom.Nisu hteli da ga prime u SANU kao dopisnog člana.A to nema nikakve veze sa vozilom.Projektant može izabrati koji god naziv hoće (koji nije zaštićen) pa tako i Teslu.

baki

pre 5 godina

hrvati se dive jednom srbinu, sta je tu problem? pa i sam elon musk je nazvao svoju kompaniju teslinim imenom zbog toga sto mu se divio. je li i to zabranjeno?

Јабучило

pre 5 godina

tesla je bio svetski covek i verujem da bi ga bilo sramota od svih onih koji ga prisvajaju. lepo je sto su komsije toliko postigle na polju elektro automobila i to je pravo teslino nasledstvo, koristiti oni sto je on izumeo, a mi i da imamo elektro automobil ne mozemo da ga registrujemo. cestitam
(xyd, 21. septembar 2018 17:19)

Ево га релативизатор... Теслино наслеђе је део светске баштине, али је Тесла пре свега био Србин.

biće bolje

pre 5 godina

Mask bi trebalo malo da razmisli koliko obmanjuje kupce kada priča o automobilu koji košta duplo manje od realne tržišne cene. Model tri je skupa igrčka kad dođe na tržištu biće duplo skuplji od najave.

bombardovan

pre 5 godina

Ne znam da li je gore sto je onaj nadrinaucnik dao automobilu na baterije ime naucnika koji je reputaciju stekao kreiranjem i promocijom naizmenicne struje, ili prisvajanje tog imena od strane naroda koji je pokusao vise puta u ne tako davnoj istoriji da to ime, a i mnoga druga slicnoga porekla, zatre na svojoj teritoriji.

joe

pre 5 godina

Naziv projekta bi trebao da bude: "Dobrodošli u Hrvatsku, zemlju koja je spalila rodnu kuću Nikole Tesle i pobila svu njegovu rodbinu". Btw, za ove što kažu da se u Srbiji ne može registrovati el. automobil kao da su Bože moj hteli da ga kupe pa nisu mogli registrovati, a el. automobil su videli samo na slici, ja vozim Reno Zoe, regularno registrovan u Srbiji.

borivoje surdilovic

pre 5 godina

dzaba im....zna se ko je lider regiona i univerzuma.....najsposobniji narod sveta....sa 25000 mesecno a cenama vecim nego bilo gde....mi prezivljavamo...i uzivamo....dovro.. ubije se poneko svaki dan..al to je zbog djilasa...

herzeg

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45) tesla i jeste nas, za zivota je boravio samo 3 dana u srbiji. u prolazu

Marko

pre 5 godina

Upitanju je manifestacija a ne zvanična prestavljanje Tesle.Tesla se u istočnoj evropi ne prodaje , prodaja kreće tak 2020 tako da je ovo samo promovisanje električnih automobila nikako zvanično prestavljanje.

Frere Jacques

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

Po čemu je ovo demonstracija nacionalizma i svojatanje Nikole Tesle?!
Činjenica je da je lik rođen i odrastao u Hrvatskoj, i to ne u Austrougarskoj nego u Kraljevini Hrvatske, Slavonije i Dalmacije, progulgaj "Tesla pasoš" pa mi nađi gdje piše Austrougarska.
Osim toga mi Teslu uopće ne svojatamo niti ga tako marketinški ne eksploatiramo ko vi u Srbiji, sve moguće gluposti nazivate po Tesli, ne znam postoji li burekdžinica ili čevapdžinica nazvana po njemu, čak se i SPC trga oko njegove urne, a lik nema veze sa Srbijom.
A ako ćemo pravo s 28 godina je došao u Ameriku, 58 godina je tamo proveo do kraja života i sve značajno je tamo postigao i napravio, on je američki znanstvenik.

zoran

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

Nikola Tesla je rođen u selu Smiljan, Lika, RH. Za života je bio jednom u Beogradu, manje od mene, ali to ne prijeci srbijansku politiku, kulturu, umjetnost i dr. drustvene djelatnosti da svojataju Andrica, Marulica, Percica, Dubrovnik, 1/3 hrvatskog teritorija.

Sto ti tu nije jasno?

pre 5 godina

Svojatanje Nikole Tesle? Pe Tesla je rodjen u Hrvatskoj koja je kao takva I pid tim imenom postojala u Carevini. Usput, SANU je Teslu odbila kad je podnio molbu za stipendiju. I opet usput, Tesla je u svom zivotu jedan jedini put bio u Srbiji. Toliko o tome koliki veliki Srbin je bio I koliko ga je Srbija htjela. To sto ste jedan aerodrom nazvali po njemu I stavili ga na novcanicu koja ne vrijedi niti jedan euro je vas problem.

Nacijonal

pre 5 godina

A Rim? Što ne u Rimu? Ili negde u Italiji? Ne beše li to nekad teritorija Rimskog Carstva? Ili u Beču? Ne beše Li to deo Austrougarske?

xyd

pre 5 godina

tesla je bio svetski covek i verujem da bi ga bilo sramota od svih onih koji ga prisvajaju. lepo je sto su komsije toliko postigle na polju elektro automobila i to je pravo teslino nasledstvo, koristiti oni sto je on izumeo, a mi i da imamo elektro automobil ne mozemo da ga registrujemo. cestitam

Vox

pre 5 godina

Ma koji Zagreb, koji Tesla. To je zaostalo. Mi ćemo, kaže naš Vožd, da vozimo leteće automobile i to sve po najsavremenijem autoputu u istoriji i najtežoj deonici u Evropi. Pa kad dobijem sad najveću penziju u istoriji ima da kupim najluksuzniji Mao Zedung model koji leti najviše i najbrže u istoriji, pa da odem na kafu na Pančićev vrh da vidim najbolju kafanu u istoriji. A onda kada se vratim, parkiraću svoj leteći automobil na najvišoj najlepšoj najboljoj kuli u istoriji Beograda na vodi, pa da nazovem Najvećeg Najboljeg da mu kažem kako mi je lepo. Ma ima se može se u zlatnom dobu.

malo_razmisli

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

i preko 300 punjaca isto..nek si ti njima rekao....

Vox

pre 5 godina

Ma koji Zagreb, koji Tesla. To je zaostalo. Mi ćemo, kaže naš Vožd, da vozimo leteće automobile i to sve po najsavremenijem autoputu u istoriji i najtežoj deonici u Evropi. Pa kad dobijem sad najveću penziju u istoriji ima da kupim najluksuzniji Mao Zedung model koji leti najviše i najbrže u istoriji, pa da odem na kafu na Pančićev vrh da vidim najbolju kafanu u istoriji. A onda kada se vratim, parkiraću svoj leteći automobil na najvišoj najlepšoj najboljoj kuli u istoriji Beograda na vodi, pa da nazovem Najvećeg Najboljeg da mu kažem kako mi je lepo. Ma ima se može se u zlatnom dobu.

malo_razmisli

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

i preko 300 punjaca isto..nek si ti njima rekao....

xyd

pre 5 godina

tesla je bio svetski covek i verujem da bi ga bilo sramota od svih onih koji ga prisvajaju. lepo je sto su komsije toliko postigle na polju elektro automobila i to je pravo teslino nasledstvo, koristiti oni sto je on izumeo, a mi i da imamo elektro automobil ne mozemo da ga registrujemo. cestitam

borivoje surdilovic

pre 5 godina

dzaba im....zna se ko je lider regiona i univerzuma.....najsposobniji narod sveta....sa 25000 mesecno a cenama vecim nego bilo gde....mi prezivljavamo...i uzivamo....dovro.. ubije se poneko svaki dan..al to je zbog djilasa...

Sto ti tu nije jasno?

pre 5 godina

Svojatanje Nikole Tesle? Pe Tesla je rodjen u Hrvatskoj koja je kao takva I pid tim imenom postojala u Carevini. Usput, SANU je Teslu odbila kad je podnio molbu za stipendiju. I opet usput, Tesla je u svom zivotu jedan jedini put bio u Srbiji. Toliko o tome koliki veliki Srbin je bio I koliko ga je Srbija htjela. To sto ste jedan aerodrom nazvali po njemu I stavili ga na novcanicu koja ne vrijedi niti jedan euro je vas problem.

Frere Jacques

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

Po čemu je ovo demonstracija nacionalizma i svojatanje Nikole Tesle?!
Činjenica je da je lik rođen i odrastao u Hrvatskoj, i to ne u Austrougarskoj nego u Kraljevini Hrvatske, Slavonije i Dalmacije, progulgaj "Tesla pasoš" pa mi nađi gdje piše Austrougarska.
Osim toga mi Teslu uopće ne svojatamo niti ga tako marketinški ne eksploatiramo ko vi u Srbiji, sve moguće gluposti nazivate po Tesli, ne znam postoji li burekdžinica ili čevapdžinica nazvana po njemu, čak se i SPC trga oko njegove urne, a lik nema veze sa Srbijom.
A ako ćemo pravo s 28 godina je došao u Ameriku, 58 godina je tamo proveo do kraja života i sve značajno je tamo postigao i napravio, on je američki znanstvenik.

joe

pre 5 godina

Naziv projekta bi trebao da bude: "Dobrodošli u Hrvatsku, zemlju koja je spalila rodnu kuću Nikole Tesle i pobila svu njegovu rodbinu". Btw, za ove što kažu da se u Srbiji ne može registrovati el. automobil kao da su Bože moj hteli da ga kupe pa nisu mogli registrovati, a el. automobil su videli samo na slici, ja vozim Reno Zoe, regularno registrovan u Srbiji.

zoran

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

Nikola Tesla je rođen u selu Smiljan, Lika, RH. Za života je bio jednom u Beogradu, manje od mene, ali to ne prijeci srbijansku politiku, kulturu, umjetnost i dr. drustvene djelatnosti da svojataju Andrica, Marulica, Percica, Dubrovnik, 1/3 hrvatskog teritorija.

herzeg

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45) tesla i jeste nas, za zivota je boravio samo 3 dana u srbiji. u prolazu

leptirica

pre 5 godina

Domovina srbina Nikole Tesle je Austro-Ugarska.
(Suton, 21. septembar 2018 20:26)

Znači po tvome, domovina tvojih predaka je Turska,jer je Srbija dugo bila pod Turcima? Ili za one rođene od 41-45 sjeverno od Beograda je domovina Hrvatska?

Stranac

pre 5 godina

Citam ove Hrvate sto su se raspomamili oko Nikole, i tvrde kako je on iz Hrvatske, i kako nema veze sa Srbijom, pa ih molim da mi nesto objasne.
I ja sam iz Hrvatske, pa sam i vrijedjan i maltretiran i na kraju protjeran iz te iste Hrvatske jer su tvrdili da sam Srbin, a u Srbiji, prije 1995, nikad nisam ni bio. Moj prvi komsija, koji je u avgustu 1995 odlucio da ostane, je ubijen isored svoje kuce. Cak ima i snimak na Youtube kako mrtav lezi u dvoristu.
Ubijedjen sam da bi se isto tako desilo i s velikim Nikolom Teslom da je i on zivio u Hrvatskoj u ovo nase vrijeme.
I, prije nego sto pocnu uvrede, nemam domovnicu i ne idem u Hrvatsku na more,

Ako objavite, hvala vam, a ako ne, zamislite se malo zasto uvijek objavljujete komentare Hrvata gdje vrijedjaju i omalovazavaju sve srpsko.

Ted Zg

pre 5 godina

Hahahahah ovo je nevjerojatno.
Ja neznam što bi vi htjeli.
Tesla je jedno popodne bio u srbiji i što sad.
Nazovete aerodrom po njemu po meni bi bilo bolje da ste ga nazvali po Pupinu npr.
Vidite vi ga neopravdano eksploatirate a mi baštinimo njegov rad i nastavljamo razvojem fizike na institutu Ruđer Bošković.
Ponosim se svojim srpskim rodom i hrvatskom domovinom. Nikola Tesla.
Ajd ćao.

igor sulic

pre 5 godina

Na poziv zagrebackog gradonacelnika Milana Amrusa Tesla je u Zagrebackoj vijecnici predstavio plan elektrifikacije Zagreba!Znaci 24. 5. 1892 god izjavljuje"meni je da izjavim da kao SIN OVE ZEMLJE stavljam se na raspolaganje i pomoc, bez ikakve naknade, u uvodenju elektricnog svijetla u Zagreb"!U svom dnevniku jasno kaze da njegovim venama tece hrvatska krv, preci su mu hrvatski plemici Draganici iz Zadra a po majci Kalinici iz Vinodola!Kako sam pise u svom dnevniku njegov pradjed odlazi u bosnu, zeni pravoslavnu djevojku i prelazi na 2istocno grcko pravoslavlje", kako je sam rekao!Pztovnicu mu je izdala "zemaljska vlada Hrvatske, Slavonije i Dalmacije"!U svijetu je opceprihvacena cinjenica da je roden u Grvatskoj i nitko razuman to ne osporava!Onda bi i npr. Stevan Sremac bio austrougar kao i Franz Kafka, a ne ceh npr!U Hrvatskoj se odavno godisnje odrzi jeko puno manifestacija u vezi Tesle!Mi samo navodimo cinjenicu gdje je roden a svojatati ga moze samo USA i nitko vise jer je tamo zivio i sve postigao!Kako je govorio o srpskom, isto tako je govorio i o hrvatskom "rodu"!

Pero

pre 5 godina

herzeg, 21. septembar 2018 20:18
A ne smeta ti što je Tesla srbin? Znači kad je čovek uspešan onda ga svojatate, kao nema veze, mi nismo nacionalisti, a ostale ste lepo oterali. Sreća pa se nije rodio u devedesetim ili za vreme II svetskog rata, i njega biste oladili i mi bismo i danas bilo u mraku. Tesla je srbin, otac mu je bio pravoslavni sveštenik, rođen je u Austro-Ugarskoj, pojedi se!

leptirica

pre 5 godina

Hrvati sami tvrde da su jedino katolici pravi Hrvati. Baš kao što i Srbi tvrde da su Srbi samo ako su pravoslavci. 
Tesla dakle nije bio ni jedno ni drugo. Tesla uopšte nije verovao u te hrišćanske bulazni. Pogotovo ne da bi sebe svrstavao u njih. 

Kad Hrvati shvate da može da postoji hrvat pravoslavac i kad Srbi shvate da može da postoji Srbin katolik, svet će se voziti oni kineskim letećim automobilom. Znači, otprilike nikad ili koju deceniju kasnije.
(Cinique, 22. septembar 2018 09:15)

Slažem se. Apsolutno ima primjera puno gdi je dokazano suprotno,ali se još uvijek vjera uzima kao neki standard. Za primjer se može uzeti porijeklo najpoznatijeg radikala u Srbiji Vojislava Šešelja za kojeg se zna da je Hrvat podrijetlom i da su njegovi prešli na pravoslavlje,ali ga u Hrvatskoj nitko ne naziva Hrvatom. Uglavnom Tesla je bio genije i pripada svijetu, a mi možemo samo biti ponosni da se rodio na ovim prostorima.

Pantagruel

pre 5 godina

@e viva Montenegro Проблем је у усташкој идеологији захваљујући којој би Тесла (да се само затекао у родној Хрватској након проглашења НДХ) врло вероватно завршио исто као сликар Сава Шумановић или као десетине његових страдалух презимењака из Лике који нису имали среће да се на време склоне у Америку. Проблем је даље у томе што је обновљеној Павелићевој идеологији за време Туђмана било дозвољено да се размаше, па је тада споменик Тесли миниран (касније обновљен, кад су схватили да се срамоте пред светом, показујући то варварско лице, које је заправо оно право). Проблем је и лицемерје са којим пррд светском јавношћу грле и проглашавају "својим" то исто што би убилу, у мраку и тишини, да их нико са стране не гледа и не омета. Коначно, највећи проблем сте ви одрођени "монтенегрини" који услед потребе да негирате свој српски идентитет, подржавате чак и такве ствари какве нико поштен не би подржао. Само чекам дан у коме ћете и Јасенивац хвалити.

mario

pre 5 godina

A Rim? Što ne u Rimu? Ili negde u Italiji? Ne beše li to nekad teritorija Rimskog Carstva? Ili u Beču? Ne beše Li to deo Austrougarske?
(Nacijonal, 21. septembar 2018 18:09)
Onda za vas važi Istanbul ipak je to 500 godina prijateljstva.

Marko

pre 5 godina

Upitanju je manifestacija a ne zvanična prestavljanje Tesle.Tesla se u istočnoj evropi ne prodaje , prodaja kreće tak 2020 tako da je ovo samo promovisanje električnih automobila nikako zvanično prestavljanje.

aca

pre 5 godina

Kad je Tesla bio u Beogradu lokalna štampa ga je nazivala šarlatanom,varalicom.Nisu hteli da ga prime u SANU kao dopisnog člana.A to nema nikakve veze sa vozilom.Projektant može izabrati koji god naziv hoće (koji nije zaštićen) pa tako i Teslu.

Mr.Q

pre 5 godina

Naravno da mogu da se registruju električni automobili u Srbiji. Prošle godine sam uvezao iz inostranstva i registrovao Renault Fluence Z.E. Nije bilo ama baš nikakvih problema ni oko uvoza ni oko registracije.

Za uvoz mi je bio potreban samo COC dokument za baš taj auto pošto ga niko pre mene nije uvezao, a taj dokument sam odmah besplatno dobio u Renault-Nissan Beograd.

Kod registracije je porez 0 dinara, a ekološka taksa 500 dinara. U saobraćajnoj dozvoli piše "električni pogon".

pera kojot

pre 5 godina

vrlo zanimljivi komentari komsija...vidim vrlo su upuceni koliko je Tesla proveo vremena u Srbiji. To je izgleda glavni argument. Malo zaboravljaju kako se sam Tesla izjasnjavao, ponoseci se Srpskim poreklom, i doduse da budemo iskreni Hrvatskom drzavom. Ali, avaj, to bese tada kad ga pitase ...svakako pre nego sto su mu zvanicne vlasti te drzave (NDH) malo kasnije pobili koga god su mogli od pripadnika njegovog naroda...a ovim potonjima ni to nije bilo dovoljno pa su mu i rodnu kucu spalili...uostalom i pepeo mu je u njegovom muzeju u Beogradu a ne Zagrebu.
...nevezano od ove teme jedna stvar me fascinira - konstantna potreba komsija da citaju vesti odavde i komentarisu

Makron

pre 5 godina

Medjutim, ozbiljna intelektualna javnost zna jako dobro da je Tesla americki pronalazac srpskog porekla i da se tu sve oko Teslinog (zvanicnog) drzavnog i etnickog "background-a" zavrsava.
(ketiS, 22. septembar 2018 03:24)
Hvala vam na glasu.
A onda kada upišete mjesto rođenja i izbaci Hrvatska, E onda imamo kolaps sistema i naš kompjutor odmah “crkne” — boom, kraš, crrrk!!

A Tesla pobegao od divljih balkanskih plemena

pre 5 godina

Ja ne vidim problem ako Hrvati hoce da slave srbina iz hrvatske.meni je veci problem to sto oni misle o drugim srbima iz hrvatske.

ketiS

pre 5 godina

Shvatite vec jednom da je potpuno besmisleno sa Hrvatima se "prepucavati" na temu Tesle i bilo kakvih slicnih tema, jer u skladu sa njihovom dnevnopolitickom istorijom Tesla je rodjen u Hrvatskoj. Oni jednostavno sadasnjost projektuju na proslost. To znaci da se danas postojeca Hrvatska "projektuje" u 19-i ili bilo koji drugi vek! Isto vazi i za Srbiju ili bilo koju drugu zemlju. Shodno tome sve sto potice sa podrucja danasnje Hrvatske se automatski svojata. Medjutim, ozbiljna intelektualna javnost zna jako dobro da je Tesla americki pronalazac srpskog porekla i da se tu sve oko Teslinog (zvanicnog) drzavnog i etnickog "background-a" zavrsava.

baki

pre 5 godina

hrvati se dive jednom srbinu, sta je tu problem? pa i sam elon musk je nazvao svoju kompaniju teslinim imenom zbog toga sto mu se divio. je li i to zabranjeno?

dragana

pre 5 godina

Da razjasnim problematiku registrovanja elektro vozila u Srbiji.
Veliki broj modela elektro vozila je moguce registrovati kod nas jer su proizvedeni u Evropi.
Tesla se proizvodi u Americi i to je razlog sto se ne moze registrovati kod nas. Nasa drzava ne priznaje americku dokumentaciju za homologizaciju dok EU priznaje. Iz tog razloga se u EU Tesla moze registrovati. A Tesla da pravi dokumentaciju samo za Srbiju i mozda jos par zemalja se ne isplati jer ce tu prodati svega par vozila.
Ovo znam jer sam pokusavala jednu teslu registrovati vise meseci. Sve smo pokusali ali jednostavno ne moze. Na kraju je tesla zavrsila u inostranstvu.

C i n i k

pre 5 godina

Ajde pljuvaci, idite na net pa proverite koliko Srbija ima punjaca,a ima ih vise od 250, a od toga dobar broj na autoputu,a koliko znam kod vas ne postoji nijedan na autoputu. Naravno da ne verujete u ove brojke jer i niste iz Srbije, vec dolazite na B92 da nam "objasnite", sta? Da je Tesla manje Srbin jer je bio 1 x u Beogradu?!
Tesla je naravno Srbin,znam da vas to boli i tesko vam je,ali je tako,mogao je nikad da ne dodje u Bgd pa bi opet bio Srbin.
Znate vec ko je bio Milankovic? Znate i za R.Boskovica, ali ja nzn ni za 1 vaseg naucnika svetskog renomea. Prosto, takav ne postoji.
Uostalom,srpski korpus je kud i kamo ogroman, najveca smo nacija u JI Evropi, a vi ste, sta?
P.S. I da, u Srbiji mozete da registrujete EV ili el.skuter, bez ikakvih problema,naravno,vi ne mozete iz hr niti cete ikada moci, ali gradjani Srbije svakako da.

Vasa

pre 5 godina

Promocija je trebala da se održi u Smiljanu, mestu koje praktično ne postoji jer je polovina stanovnika Teslinih rođaka Srba pobijena, a druga polovina proterana. Recimo mogli su da se postave reklamni štandovi ispred ruševina pravoslavne crkve, tamo gde je Teslin otac imao bogosluženja!

Registracija prezimena

pre 5 godina

Znate kada je narod siromasan i neprosvecen? Kada non stop ima potrebu da bude deo neceg sto nije i svojata tudji individualni uspeh kao njegov licni. Mi juzni Sloveni smo bili najveca paganija koja nije imala nikakvu svoju doktrinu i onda su nam nametnuli hriscanstvo i mi smo se pobili (bukvalno) medjusobno da dokazemo ko je najveci katolik, pravoslavac i musliman. Ako smo mogli da se podelimo u nacije na osnovu nametnute religije nemamo nikakav problem da se pobijemo oko nekog coveka koji ne bi bio nista da je ostao u ovom regionu. Da je ostao u danasnjoj Hrvatskoj ili Srbiji bio bi ismejan i "spusten na zemlju". Ne bi ga ni bilo.

Samo postoji tu jedan drugi problem, nase granice se menjaju iz deceniju u deceniju pa vise ne mozes da vodis evidenciju ko je sta preko regije vec ide standardno prebrojavanje krvnih zrnaca tako sto kao svi znaju odakle potice neko prezime pa na osnovu toga se izvlace nacionalnost po svojoj potrebi jer je to sve tesko proverljivo posto ovaj narod spisak nikad nije vodio. To su umesto njega vodili Majdari i Turci. I svako pleme ima svoju teoriju naravno. Tako isto Hercegovci tvrde da je Teslina porodica poreklom iz Bileca jer je navodno imao neke rodjake tamo i njima je to dovoljno da kazu da je Hercegovac a sta je bilo pre Bilece to nije bitno.

Svakome pocinje istorija onako kako njemu odgovara zato sto smo neprosveceni pagani jos uvek u dusi. Isti ti pagani koji vecinom nisu ni nosili nikakvo prezime do samo pre 150 godina.

Nacijonal

pre 5 godina

A Rim? Što ne u Rimu? Ili negde u Italiji? Ne beše li to nekad teritorija Rimskog Carstva? Ili u Beču? Ne beše Li to deo Austrougarske?

Cinique

pre 5 godina

Hrvati sami tvrde da su jedino katolici pravi Hrvati. Baš kao što i Srbi tvrde da su Srbi samo ako su pravoslavci.
Tesla dakle nije bio ni jedno ni drugo. Tesla uopšte nije verovao u te hrišćanske bulazni. Pogotovo ne da bi sebe svrstavao u njih.

Kad Hrvati shvate da može da postoji hrvat pravoslavac i kad Srbi shvate da može da postoji Srbin katolik, svet će se voziti oni kineskim letećim automobilom. Znači, otprilike nikad ili koju deceniju kasnije.

mirkoni

pre 5 godina

Isto tako tokom Drugog svetskog rata u NY, Tesla se izjasnio kao Srbin i Jugosloven.
Da ne govorimo da su Hrvati '90ih minirali spomenik Tesli, da li treba nesto dalje reci.
Do pre 15 god, ni jedna skola u Hr se nije zvala N. Tesla, naime kada je kompanija Tesla Ericsson htela da uruci donaciju skoli sa Teslinim imenom nisu nasli ni jednu. Sada ih ima 4, dok skola sa imenom F. Tudjman ima 6 +aerodrom.
Vladimir Nazor ima preko 25 skola.
Eto koliko je Hrvatima znacajan Tesla.

Tesla je Srbin, ali je pre svega svetski naucnik.

Ovo sto se naglasava da je Tesla rekao da se ponosi Hrv domovinom, to je bio odgovor Maceku, pronadjite malo u kom kontekstu. I to je rekao pre zverstava NDH koja mu je kasnije pobila svu rodbinu. Zar mislite da bi nakon toga pominjao Hr u pozitivnom kontekstu?

Јабучило

pre 5 godina

tesla je bio svetski covek i verujem da bi ga bilo sramota od svih onih koji ga prisvajaju. lepo je sto su komsije toliko postigle na polju elektro automobila i to je pravo teslino nasledstvo, koristiti oni sto je on izumeo, a mi i da imamo elektro automobil ne mozemo da ga registrujemo. cestitam
(xyd, 21. septembar 2018 17:19)

Ево га релативизатор... Теслино наслеђе је део светске баштине, али је Тесла пре свега био Србин.

Voša

pre 5 godina

Čovek je rođen u teritoriji Hrvatske, to što je bio Pravoslavac ne znači da je bio Srbin. Niti su svi katolici Hrvati niti su svi pravoslavci Srbi ljudi, dajte malo se izdignuti iznad vode.

bombardovan

pre 5 godina

Ne znam da li je gore sto je onaj nadrinaucnik dao automobilu na baterije ime naucnika koji je reputaciju stekao kreiranjem i promocijom naizmenicne struje, ili prisvajanje tog imena od strane naroda koji je pokusao vise puta u ne tako davnoj istoriji da to ime, a i mnoga druga slicnoga porekla, zatre na svojoj teritoriji.

Kenk

pre 5 godina

@(herzeg, 21. septembar 2018 20:18)

Znači da Hrvati iz Hercegovine koji nisu boravili u Hrvatskoj ceo život nisu ustvari Hrvati nego Bosanci i Hercegovci?

teslina rodbina

pre 5 godina

Evo na ovom sajtu mozete procitati vise o zivotu Tesline rodbine u hrvatskoj.
Samo u pretragu prezimena upisete Tesla.

http://www.jusp-jasenovac.hr/default.aspx?sid=7618

bezibre

pre 5 godina

tesla ovo,ono,tesla je umro davno,a sta ste vi u medjuvremenu tako ponosni na njega srbi il' hrvati ucinili veliko za covecanstvo,nista,jedno veliko nista!

leptirica

pre 5 godina

(ketiS, 23. septembar 2018 01:40)

Da te ispravnim, Hrvatska je postojala i imala status banovine iako je bila u sastavu Austrougarske što je opet više nego što je Srbija imala pod Turcima ili velik dio Srbije pod NDH, pa ne kažemo za one rođene u vrijeme Otomanskog carstva (pretpostavljam i tvoje pretke) da su rodom iz Turske ili one rođene 41-45 da su rođeni u Hrvatskoj. To što Beograd ima najveći muzej Tesli, a on sam je proveo tamo manje od 24h u cijelom životu i rekao da se nikad neće tamo vratiti govori samo za sebe. Isto tako je zanimljivo da Beograd ne želi da se zna šta pise u njegovom dnevniku. Inače Srpkinja Ljubica Stefan povjesničarka, dobitnica nagrade pravednik među narodima je vidjela dnevnik Nikole Tesle i dijelove u kojima govori o svom porijeklu, nikad nije demantirana, potraži slobodno.

Keba

pre 5 godina

Ma ne, ne kapirate, kad stilo jtd bez filtera baci dimnu bombu to je ekološki prihvatljivije, jer za ovaj auto radi sto elektrana na ugalj i dvesta nuklearka, a gde će sav taj litijum...

CATAPA

pre 5 godina

Istom logikom, domovina većine Hrvata koji sada svojataju Nikolu Teslu je Jugoslavija, a ne Hrvatska. Mada verujem da im pena trgne na ovu "notornu činjenicu".
Ako je "domovina" nešto što može i naknadno da se (re)definiše, onda je opet domovina Nikole Tesle Jugoslavija, jer je od osnivanja Jugoslavije tu zemlju uvek i spominjao kao sopstvenu domovinu, a ne nekakvu Srbiju ili Hrvatsku. Do svoje smrti.

ketiS

pre 5 godina

@Makron...." A onda kada izbaci mjesto rodjenja i upise Hrvatska"...

Vasa opaska samo potvrdjuje moj prethodni post. Niko ne osporava cinjenicu da se mesto Teslinog rodjenja danas nalazi u (od kraja 20-og veka) postojecoj drzavi Hrvatskoj. Medjutim u vreme Teslinog rodjenja (1856 god.) drzava Hrvatska nije postojala, vec je to tada bilo Austrijsko carstvo. Cinjenica da se Smiljan danas nalazi u Hrvatskoj vam ne daje pravo da Teslu smatrate hrvatskim naucnikom, kao sto ni Teslina srpska etnicka pripadnost nama u Srbiji ne daje pravo da ga smatramao srpskim naucnikom, jer se njegov pronalazacki i naucni rad vezuje za SAD i deo je naucne i pronalazacke tradicije te zemlje. Naravno mi smo ponosni na cinjenicu da je jedan americki drzavljanin srpskog porekla ostavio tako dubok i znacajan trag u toj zemlji. Osim toga pravi Muzej Nikole Tesle se nalazi u Beogradu, a ne Zagrebu. Jos jedna cinjenica vam ne daje pravo da svojatate Teslu, a to je da je on bio monarhist i veliki Jugosloven. Vas odnos prema Jugoslaviji nam je vrlo dobro poznat. Toboznji citat o "hrvatskoj domovini" je nesto sto Tesla nikada nije izjavio, drugim recima to je verbalna konstrukcija vaseg politicara Vlatka Maceka. Inace racunar mi je (hvala Bogu) sasvim O.K.!

leptirica

pre 5 godina

(ketiS, 24. septembar 2018 04:19)

Znači ono što u slučaju Hrvatske za tebe vrijedi, u slučaju Srbije ne vrijedi. Drugo, Banovina Hrvatska je na tvoju žalost postojala i iako su tada dijelovi današnje Hrvatske bili odvojeni Tesla je nesporno rođen na teritoriju Banovine Hrvatske koja je tada bila u sastavu Austrougarske i imala svojeg bana i sabor (parlament). Poznato je da je Tesla bio samo jednom u Srbiji i njegove izjave o tome, nije poznata njegova izjava da je Srbin. Jedina izjava da je Srbin je u onom citatu koji opovrgavaš Da se ponosi Srpskim rodom i Hrvatskom domovinom. Pročitaj izjave osobe koja je vidjela njegov dnevnik koji iz nekog razloga Beograd odbija objaviti. Znači ne radi se o Hrvatskom nacionalistu, već o izjavi poznate povjesničarke Srpskog porijekla, koja je proglašena pravednikom među narodima i autoricom mnogih povijesnih knjiga u doba Jugoslavije. Fino ti navodim izvor jer navodiš nepotvrđene navode kao činjenice. Izvor koji ja navodim nemože biti čišći, bez nacionalnog motiva da izvrce činjenice, kao u tvojem slučaju.

biće bolje

pre 5 godina

Mask bi trebalo malo da razmisli koliko obmanjuje kupce kada priča o automobilu koji košta duplo manje od realne tržišne cene. Model tri je skupa igrčka kad dođe na tržištu biće duplo skuplji od najave.

Mr.Q

pre 5 godina

@Dragana
Može da se uveze i Tesla ako je uvezen u na primer Nemačku kao "German edition" (Homologacija za Nemačku) i ako je bio registrovan u Nemačkoj minimum 6 meseci.

Međutim, problem je u tome što i u Nemačkoj postoje firme koje uvoze polovne i nove "USA edition" modele Tesle koji se ne mogu registrovati ni u Nemačkoj, već se samo prodaju za eksport iz Nemačke.

Kod Nissan Leaf-a je situacija još komplikovanija. Proizvodi se u Japanu, USA i UK. Kad sam ja hteo da kupim Nissan Leaf u Nemačkoj, velika većina je bila "USA edition" koji se ne mogu registrovati ni u Nemačkoj ni u Srbiji. Mora se pronaći "German edition" proizveden u Japanu i registrovan bar 6 meseci u Nemačkoj da bi se mogao uvesti u Srbiju. Pošto dileri preko telefona i mejla nisu imali pojma šta ih pitam, odlučio sam se za Reno.

Blob

pre 5 godina

(Mr.Q, 22. septembar 2018 21:05)

Americki model Tesle sve da uvezete i registrujete bilo gde u Evropi je totalno beskoristan zato sto se sistem punjenja razlikuje. Mora da se uradi modifikacija na trofaznu struju a onda potpuna homologacija svetlosne signalizacije itd. Uglavnom Tesle koje se prodaju na netu u Holandiji, Nemackoj, Norveskoj, Svedskoj su za EU trziste i takav CoC imaju sto nije sporno.

Problem registracije Tesle kod nas je papirologija koju samo Tesla ima i njih boli uvo da vama izadju u susret zbog polovnog vozila i da se bakcu sa nasom birokratijom koja ce EU dokumenta da prevodi na domaca SFRJ dokumenta tj da lupa pecate kao poludeli. Tu je cela caka i razlika izmedju Tesle i ovih sto uvoze Nissan i Renault EV modele koji su vec prisutni na trzistu ili im porizvodjac izadje u susret.

Кошава са Дунава

pre 5 godina

Sta su svi ovde zapenili oko Nikole Tesle i Hrvatske, kad je ovo tekst o predstavljanju skljopocije jednog svetskog prevaranta koji je zloupotrebio ime znamenitog srpskog naucnika. Sto se mene tice, nek ga Hrvati i kupuju, ja sigurno necu

ketiS

pre 5 godina

@leptirica "Da te ispravim..."

Pokusacu da ja vas ispravim. Prvo i osnovno, od pocetka 12-og veka nikakva drzava Hrvatska nije postojala, dok je teritorijalna celina pod imenom Hrvatska sa Slavonijom bila sastavni deo drzavnopravnog subjektiviteta Kraljevine Ugarske. Dalmacija i Istra kao dve potpuno zasebne celine su bile deo Mletacke Republike, da bi od kraja 18-og veka postale deo Habsburske Monarhije, odnosno Austrougraske od 1867-e god. Drugo, Srbija kao drzavno pravni subjektivitet nije postojala od polovine 15-og, pa do pocetka 19-og veka i to nikome u Srbiji nije sporno, jer za razliku od vas mi tu cinjenicu prihvatamo i ne izmisljamo da smo imali drzavu u vreme kada to nije bio slucaj. Trece, etnicki identitet nije odredjen drzavom ili podrucjem na kojem je neko rodjen, vec licnim opredeljenjem svakog pojedinca koji ima svest da sa jednom vecom ili manjom skupinom drugih pojedinaca, deli istovetan jezik, kulturu i tradiciju. U Teslinom slucaju jasno je njegovo srpsko etno-opredeljenje. Cetvrto, ja ne znam tacno koliko je Tesla puta bio u Srbiji, ali znam sigurno da u Hrvatskoj nije bio niti jednom, jer Hrvatska kao drzava nije ni postojala u vreme njegovog zivota. Sto se tice vasih ostalih opaski navedenih u postu, iskreno mislim da nisu ni vredne komentarisanja. Lep Pozz i sve najbolje!

m

pre 5 godina

Veliki vodja u Srbiji niti dozvoljava registraciju Tesla vozila, niti postavljanje Tesla punjaca
(stat, 22. septembar 2018 16:52)

a zasto veliki vodja pre ovog velikog vodje nije to kako kazes "dozvolio" ? i tada je postojala tesla !

ketiS

pre 5 godina

@leptirica

Postovana Gospodjo, Hrvatska i Srbija se ne mogu porediti u pogledu drzavnopravne tradicije, jer opet ponavljam ono sto vi smatrate i nazivate hrvatskom drzavom, nije bila nikakva drzava. Vas post, kao i komentari vasih sunarodnika samo ponovo potvrdjuju da je istorija koja se u Hrvatskoj zvanicno upraznjava tipicna pseudopovest zasnovana na dnevnopolitickim interesima. Ono sto vi nazivate "Banovina Hrvatska" je bila obicna oblasna celina potpuno uklopljena u drzavnopravni subjektivitet Kraljevine Ugarske, pri cemu je sabor bio pod izravnom kontrolom Peste i u kome su dominirale prougarske stranke. Drugim recima, Hrvatska sa Slavonijom jos od pocetka 12-og veka bila je udeona i nasledna oblast ugarskih Arpadovaca. Uostalom i vas danasnji grb i zastava su izvorno ugarski, vi ste iste samo prisvojili. Dakle sustina je u cinjenici da podrucja danasnje drzave Hrvatske predstavljaju potpuno zasebne (multikulturne i multiverske) celine koje su kroz povest bivale deo raznih mocnih drzava, poput Venecije, Kraljevine Ugarske i Austrije odnosno Austrougarske tj. pocivse YU. Vasa drzavnost pocinje krajem 20-og veka, nakon raspada YU-e. To su cinjenice, a sve ono sto vi tvrdite su dnevno politicke i pseudopovesne konstrukcije. Konacno, sto se tice Tesle jos jednom cu navesti da nemam nameru da se bavim besmislenim naklapanjima i da dokazujem ono sto je svakome iole pismenom jasno, a to je da je Tesla bio Amerikanac srpskog porekla, jugoslovenske opredeljenosti. Pozz!

joe

pre 5 godina

Naziv projekta bi trebao da bude: "Dobrodošli u Hrvatsku, zemlju koja je spalila rodnu kuću Nikole Tesle i pobila svu njegovu rodbinu". Btw, za ove što kažu da se u Srbiji ne može registrovati el. automobil kao da su Bože moj hteli da ga kupe pa nisu mogli registrovati, a el. automobil su videli samo na slici, ja vozim Reno Zoe, regularno registrovan u Srbiji.

Sto ti tu nije jasno?

pre 5 godina

Svojatanje Nikole Tesle? Pe Tesla je rodjen u Hrvatskoj koja je kao takva I pid tim imenom postojala u Carevini. Usput, SANU je Teslu odbila kad je podnio molbu za stipendiju. I opet usput, Tesla je u svom zivotu jedan jedini put bio u Srbiji. Toliko o tome koliki veliki Srbin je bio I koliko ga je Srbija htjela. To sto ste jedan aerodrom nazvali po njemu I stavili ga na novcanicu koja ne vrijedi niti jedan euro je vas problem.

malo_razmisli

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

i preko 300 punjaca isto..nek si ti njima rekao....

zoran

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

Nikola Tesla je rođen u selu Smiljan, Lika, RH. Za života je bio jednom u Beogradu, manje od mene, ali to ne prijeci srbijansku politiku, kulturu, umjetnost i dr. drustvene djelatnosti da svojataju Andrica, Marulica, Percica, Dubrovnik, 1/3 hrvatskog teritorija.

xyd

pre 5 godina

tesla je bio svetski covek i verujem da bi ga bilo sramota od svih onih koji ga prisvajaju. lepo je sto su komsije toliko postigle na polju elektro automobila i to je pravo teslino nasledstvo, koristiti oni sto je on izumeo, a mi i da imamo elektro automobil ne mozemo da ga registrujemo. cestitam

Frere Jacques

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45)

Po čemu je ovo demonstracija nacionalizma i svojatanje Nikole Tesle?!
Činjenica je da je lik rođen i odrastao u Hrvatskoj, i to ne u Austrougarskoj nego u Kraljevini Hrvatske, Slavonije i Dalmacije, progulgaj "Tesla pasoš" pa mi nađi gdje piše Austrougarska.
Osim toga mi Teslu uopće ne svojatamo niti ga tako marketinški ne eksploatiramo ko vi u Srbiji, sve moguće gluposti nazivate po Tesli, ne znam postoji li burekdžinica ili čevapdžinica nazvana po njemu, čak se i SPC trga oko njegove urne, a lik nema veze sa Srbijom.
A ako ćemo pravo s 28 godina je došao u Ameriku, 58 godina je tamo proveo do kraja života i sve značajno je tamo postigao i napravio, on je američki znanstvenik.

Nacijonal

pre 5 godina

A Rim? Što ne u Rimu? Ili negde u Italiji? Ne beše li to nekad teritorija Rimskog Carstva? Ili u Beču? Ne beše Li to deo Austrougarske?

C i n i k

pre 5 godina

Ajde pljuvaci, idite na net pa proverite koliko Srbija ima punjaca,a ima ih vise od 250, a od toga dobar broj na autoputu,a koliko znam kod vas ne postoji nijedan na autoputu. Naravno da ne verujete u ove brojke jer i niste iz Srbije, vec dolazite na B92 da nam "objasnite", sta? Da je Tesla manje Srbin jer je bio 1 x u Beogradu?!
Tesla je naravno Srbin,znam da vas to boli i tesko vam je,ali je tako,mogao je nikad da ne dodje u Bgd pa bi opet bio Srbin.
Znate vec ko je bio Milankovic? Znate i za R.Boskovica, ali ja nzn ni za 1 vaseg naucnika svetskog renomea. Prosto, takav ne postoji.
Uostalom,srpski korpus je kud i kamo ogroman, najveca smo nacija u JI Evropi, a vi ste, sta?
P.S. I da, u Srbiji mozete da registrujete EV ili el.skuter, bez ikakvih problema,naravno,vi ne mozete iz hr niti cete ikada moci, ali gradjani Srbije svakako da.

Vox

pre 5 godina

Ma koji Zagreb, koji Tesla. To je zaostalo. Mi ćemo, kaže naš Vožd, da vozimo leteće automobile i to sve po najsavremenijem autoputu u istoriji i najtežoj deonici u Evropi. Pa kad dobijem sad najveću penziju u istoriji ima da kupim najluksuzniji Mao Zedung model koji leti najviše i najbrže u istoriji, pa da odem na kafu na Pančićev vrh da vidim najbolju kafanu u istoriji. A onda kada se vratim, parkiraću svoj leteći automobil na najvišoj najlepšoj najboljoj kuli u istoriji Beograda na vodi, pa da nazovem Najvećeg Najboljeg da mu kažem kako mi je lepo. Ma ima se može se u zlatnom dobu.

herzeg

pre 5 godina

Ovo je demonstracija hrvatskog nacionalizma a ne tehnologije, koja je samo zloupotrebljena u cilju svojatanja Nikole Tesle.
(trn u oku, 21. septembar 2018 16:45) tesla i jeste nas, za zivota je boravio samo 3 dana u srbiji. u prolazu

Pero

pre 5 godina

herzeg, 21. septembar 2018 20:18
A ne smeta ti što je Tesla srbin? Znači kad je čovek uspešan onda ga svojatate, kao nema veze, mi nismo nacionalisti, a ostale ste lepo oterali. Sreća pa se nije rodio u devedesetim ili za vreme II svetskog rata, i njega biste oladili i mi bismo i danas bilo u mraku. Tesla je srbin, otac mu je bio pravoslavni sveštenik, rođen je u Austro-Ugarskoj, pojedi se!

Stranac

pre 5 godina

Citam ove Hrvate sto su se raspomamili oko Nikole, i tvrde kako je on iz Hrvatske, i kako nema veze sa Srbijom, pa ih molim da mi nesto objasne.
I ja sam iz Hrvatske, pa sam i vrijedjan i maltretiran i na kraju protjeran iz te iste Hrvatske jer su tvrdili da sam Srbin, a u Srbiji, prije 1995, nikad nisam ni bio. Moj prvi komsija, koji je u avgustu 1995 odlucio da ostane, je ubijen isored svoje kuce. Cak ima i snimak na Youtube kako mrtav lezi u dvoristu.
Ubijedjen sam da bi se isto tako desilo i s velikim Nikolom Teslom da je i on zivio u Hrvatskoj u ovo nase vrijeme.
I, prije nego sto pocnu uvrede, nemam domovnicu i ne idem u Hrvatsku na more,

Ako objavite, hvala vam, a ako ne, zamislite se malo zasto uvijek objavljujete komentare Hrvata gdje vrijedjaju i omalovazavaju sve srpsko.

pera kojot

pre 5 godina

vrlo zanimljivi komentari komsija...vidim vrlo su upuceni koliko je Tesla proveo vremena u Srbiji. To je izgleda glavni argument. Malo zaboravljaju kako se sam Tesla izjasnjavao, ponoseci se Srpskim poreklom, i doduse da budemo iskreni Hrvatskom drzavom. Ali, avaj, to bese tada kad ga pitase ...svakako pre nego sto su mu zvanicne vlasti te drzave (NDH) malo kasnije pobili koga god su mogli od pripadnika njegovog naroda...a ovim potonjima ni to nije bilo dovoljno pa su mu i rodnu kucu spalili...uostalom i pepeo mu je u njegovom muzeju u Beogradu a ne Zagrebu.
...nevezano od ove teme jedna stvar me fascinira - konstantna potreba komsija da citaju vesti odavde i komentarisu

ketiS

pre 5 godina

Shvatite vec jednom da je potpuno besmisleno sa Hrvatima se "prepucavati" na temu Tesle i bilo kakvih slicnih tema, jer u skladu sa njihovom dnevnopolitickom istorijom Tesla je rodjen u Hrvatskoj. Oni jednostavno sadasnjost projektuju na proslost. To znaci da se danas postojeca Hrvatska "projektuje" u 19-i ili bilo koji drugi vek! Isto vazi i za Srbiju ili bilo koju drugu zemlju. Shodno tome sve sto potice sa podrucja danasnje Hrvatske se automatski svojata. Medjutim, ozbiljna intelektualna javnost zna jako dobro da je Tesla americki pronalazac srpskog porekla i da se tu sve oko Teslinog (zvanicnog) drzavnog i etnickog "background-a" zavrsava.

Vasa

pre 5 godina

Promocija je trebala da se održi u Smiljanu, mestu koje praktično ne postoji jer je polovina stanovnika Teslinih rođaka Srba pobijena, a druga polovina proterana. Recimo mogli su da se postave reklamni štandovi ispred ruševina pravoslavne crkve, tamo gde je Teslin otac imao bogosluženja!

Ted Zg

pre 5 godina

Hahahahah ovo je nevjerojatno.
Ja neznam što bi vi htjeli.
Tesla je jedno popodne bio u srbiji i što sad.
Nazovete aerodrom po njemu po meni bi bilo bolje da ste ga nazvali po Pupinu npr.
Vidite vi ga neopravdano eksploatirate a mi baštinimo njegov rad i nastavljamo razvojem fizike na institutu Ruđer Bošković.
Ponosim se svojim srpskim rodom i hrvatskom domovinom. Nikola Tesla.
Ajd ćao.

Marko

pre 5 godina

Upitanju je manifestacija a ne zvanična prestavljanje Tesle.Tesla se u istočnoj evropi ne prodaje , prodaja kreće tak 2020 tako da je ovo samo promovisanje električnih automobila nikako zvanično prestavljanje.

Јабучило

pre 5 godina

tesla je bio svetski covek i verujem da bi ga bilo sramota od svih onih koji ga prisvajaju. lepo je sto su komsije toliko postigle na polju elektro automobila i to je pravo teslino nasledstvo, koristiti oni sto je on izumeo, a mi i da imamo elektro automobil ne mozemo da ga registrujemo. cestitam
(xyd, 21. septembar 2018 17:19)

Ево га релативизатор... Теслино наслеђе је део светске баштине, али је Тесла пре свега био Србин.

mirkoni

pre 5 godina

Isto tako tokom Drugog svetskog rata u NY, Tesla se izjasnio kao Srbin i Jugosloven.
Da ne govorimo da su Hrvati '90ih minirali spomenik Tesli, da li treba nesto dalje reci.
Do pre 15 god, ni jedna skola u Hr se nije zvala N. Tesla, naime kada je kompanija Tesla Ericsson htela da uruci donaciju skoli sa Teslinim imenom nisu nasli ni jednu. Sada ih ima 4, dok skola sa imenom F. Tudjman ima 6 +aerodrom.
Vladimir Nazor ima preko 25 skola.
Eto koliko je Hrvatima znacajan Tesla.

Tesla je Srbin, ali je pre svega svetski naucnik.

Ovo sto se naglasava da je Tesla rekao da se ponosi Hrv domovinom, to je bio odgovor Maceku, pronadjite malo u kom kontekstu. I to je rekao pre zverstava NDH koja mu je kasnije pobila svu rodbinu. Zar mislite da bi nakon toga pominjao Hr u pozitivnom kontekstu?

leptirica

pre 5 godina

Domovina srbina Nikole Tesle je Austro-Ugarska.
(Suton, 21. septembar 2018 20:26)

Znači po tvome, domovina tvojih predaka je Turska,jer je Srbija dugo bila pod Turcima? Ili za one rođene od 41-45 sjeverno od Beograda je domovina Hrvatska?

Pantagruel

pre 5 godina

@e viva Montenegro Проблем је у усташкој идеологији захваљујући којој би Тесла (да се само затекао у родној Хрватској након проглашења НДХ) врло вероватно завршио исто као сликар Сава Шумановић или као десетине његових страдалух презимењака из Лике који нису имали среће да се на време склоне у Америку. Проблем је даље у томе што је обновљеној Павелићевој идеологији за време Туђмана било дозвољено да се размаше, па је тада споменик Тесли миниран (касније обновљен, кад су схватили да се срамоте пред светом, показујући то варварско лице, које је заправо оно право). Проблем је и лицемерје са којим пррд светском јавношћу грле и проглашавају "својим" то исто што би убилу, у мраку и тишини, да их нико са стране не гледа и не омета. Коначно, највећи проблем сте ви одрођени "монтенегрини" који услед потребе да негирате свој српски идентитет, подржавате чак и такве ствари какве нико поштен не би подржао. Само чекам дан у коме ћете и Јасенивац хвалити.

igor sulic

pre 5 godina

Na poziv zagrebackog gradonacelnika Milana Amrusa Tesla je u Zagrebackoj vijecnici predstavio plan elektrifikacije Zagreba!Znaci 24. 5. 1892 god izjavljuje"meni je da izjavim da kao SIN OVE ZEMLJE stavljam se na raspolaganje i pomoc, bez ikakve naknade, u uvodenju elektricnog svijetla u Zagreb"!U svom dnevniku jasno kaze da njegovim venama tece hrvatska krv, preci su mu hrvatski plemici Draganici iz Zadra a po majci Kalinici iz Vinodola!Kako sam pise u svom dnevniku njegov pradjed odlazi u bosnu, zeni pravoslavnu djevojku i prelazi na 2istocno grcko pravoslavlje", kako je sam rekao!Pztovnicu mu je izdala "zemaljska vlada Hrvatske, Slavonije i Dalmacije"!U svijetu je opceprihvacena cinjenica da je roden u Grvatskoj i nitko razuman to ne osporava!Onda bi i npr. Stevan Sremac bio austrougar kao i Franz Kafka, a ne ceh npr!U Hrvatskoj se odavno godisnje odrzi jeko puno manifestacija u vezi Tesle!Mi samo navodimo cinjenicu gdje je roden a svojatati ga moze samo USA i nitko vise jer je tamo zivio i sve postigao!Kako je govorio o srpskom, isto tako je govorio i o hrvatskom "rodu"!

Makron

pre 5 godina

Medjutim, ozbiljna intelektualna javnost zna jako dobro da je Tesla americki pronalazac srpskog porekla i da se tu sve oko Teslinog (zvanicnog) drzavnog i etnickog "background-a" zavrsava.
(ketiS, 22. septembar 2018 03:24)
Hvala vam na glasu.
A onda kada upišete mjesto rođenja i izbaci Hrvatska, E onda imamo kolaps sistema i naš kompjutor odmah “crkne” — boom, kraš, crrrk!!

Кошава са Дунава

pre 5 godina

Sta su svi ovde zapenili oko Nikole Tesle i Hrvatske, kad je ovo tekst o predstavljanju skljopocije jednog svetskog prevaranta koji je zloupotrebio ime znamenitog srpskog naucnika. Sto se mene tice, nek ga Hrvati i kupuju, ja sigurno necu

teslina rodbina

pre 5 godina

Evo na ovom sajtu mozete procitati vise o zivotu Tesline rodbine u hrvatskoj.
Samo u pretragu prezimena upisete Tesla.

http://www.jusp-jasenovac.hr/default.aspx?sid=7618

Voša

pre 5 godina

Čovek je rođen u teritoriji Hrvatske, to što je bio Pravoslavac ne znači da je bio Srbin. Niti su svi katolici Hrvati niti su svi pravoslavci Srbi ljudi, dajte malo se izdignuti iznad vode.

bombardovan

pre 5 godina

Ne znam da li je gore sto je onaj nadrinaucnik dao automobilu na baterije ime naucnika koji je reputaciju stekao kreiranjem i promocijom naizmenicne struje, ili prisvajanje tog imena od strane naroda koji je pokusao vise puta u ne tako davnoj istoriji da to ime, a i mnoga druga slicnoga porekla, zatre na svojoj teritoriji.

A Tesla pobegao od divljih balkanskih plemena

pre 5 godina

Ja ne vidim problem ako Hrvati hoce da slave srbina iz hrvatske.meni je veci problem to sto oni misle o drugim srbima iz hrvatske.

ketiS

pre 5 godina

@Makron...." A onda kada izbaci mjesto rodjenja i upise Hrvatska"...

Vasa opaska samo potvrdjuje moj prethodni post. Niko ne osporava cinjenicu da se mesto Teslinog rodjenja danas nalazi u (od kraja 20-og veka) postojecoj drzavi Hrvatskoj. Medjutim u vreme Teslinog rodjenja (1856 god.) drzava Hrvatska nije postojala, vec je to tada bilo Austrijsko carstvo. Cinjenica da se Smiljan danas nalazi u Hrvatskoj vam ne daje pravo da Teslu smatrate hrvatskim naucnikom, kao sto ni Teslina srpska etnicka pripadnost nama u Srbiji ne daje pravo da ga smatramao srpskim naucnikom, jer se njegov pronalazacki i naucni rad vezuje za SAD i deo je naucne i pronalazacke tradicije te zemlje. Naravno mi smo ponosni na cinjenicu da je jedan americki drzavljanin srpskog porekla ostavio tako dubok i znacajan trag u toj zemlji. Osim toga pravi Muzej Nikole Tesle se nalazi u Beogradu, a ne Zagrebu. Jos jedna cinjenica vam ne daje pravo da svojatate Teslu, a to je da je on bio monarhist i veliki Jugosloven. Vas odnos prema Jugoslaviji nam je vrlo dobro poznat. Toboznji citat o "hrvatskoj domovini" je nesto sto Tesla nikada nije izjavio, drugim recima to je verbalna konstrukcija vaseg politicara Vlatka Maceka. Inace racunar mi je (hvala Bogu) sasvim O.K.!

CATAPA

pre 5 godina

Istom logikom, domovina većine Hrvata koji sada svojataju Nikolu Teslu je Jugoslavija, a ne Hrvatska. Mada verujem da im pena trgne na ovu "notornu činjenicu".
Ako je "domovina" nešto što može i naknadno da se (re)definiše, onda je opet domovina Nikole Tesle Jugoslavija, jer je od osnivanja Jugoslavije tu zemlju uvek i spominjao kao sopstvenu domovinu, a ne nekakvu Srbiju ili Hrvatsku. Do svoje smrti.

biće bolje

pre 5 godina

Mask bi trebalo malo da razmisli koliko obmanjuje kupce kada priča o automobilu koji košta duplo manje od realne tržišne cene. Model tri je skupa igrčka kad dođe na tržištu biće duplo skuplji od najave.

aca

pre 5 godina

Kad je Tesla bio u Beogradu lokalna štampa ga je nazivala šarlatanom,varalicom.Nisu hteli da ga prime u SANU kao dopisnog člana.A to nema nikakve veze sa vozilom.Projektant može izabrati koji god naziv hoće (koji nije zaštićen) pa tako i Teslu.

mario

pre 5 godina

A Rim? Što ne u Rimu? Ili negde u Italiji? Ne beše li to nekad teritorija Rimskog Carstva? Ili u Beču? Ne beše Li to deo Austrougarske?
(Nacijonal, 21. septembar 2018 18:09)
Onda za vas važi Istanbul ipak je to 500 godina prijateljstva.

ketiS

pre 5 godina

@leptirica "Da te ispravim..."

Pokusacu da ja vas ispravim. Prvo i osnovno, od pocetka 12-og veka nikakva drzava Hrvatska nije postojala, dok je teritorijalna celina pod imenom Hrvatska sa Slavonijom bila sastavni deo drzavnopravnog subjektiviteta Kraljevine Ugarske. Dalmacija i Istra kao dve potpuno zasebne celine su bile deo Mletacke Republike, da bi od kraja 18-og veka postale deo Habsburske Monarhije, odnosno Austrougraske od 1867-e god. Drugo, Srbija kao drzavno pravni subjektivitet nije postojala od polovine 15-og, pa do pocetka 19-og veka i to nikome u Srbiji nije sporno, jer za razliku od vas mi tu cinjenicu prihvatamo i ne izmisljamo da smo imali drzavu u vreme kada to nije bio slucaj. Trece, etnicki identitet nije odredjen drzavom ili podrucjem na kojem je neko rodjen, vec licnim opredeljenjem svakog pojedinca koji ima svest da sa jednom vecom ili manjom skupinom drugih pojedinaca, deli istovetan jezik, kulturu i tradiciju. U Teslinom slucaju jasno je njegovo srpsko etno-opredeljenje. Cetvrto, ja ne znam tacno koliko je Tesla puta bio u Srbiji, ali znam sigurno da u Hrvatskoj nije bio niti jednom, jer Hrvatska kao drzava nije ni postojala u vreme njegovog zivota. Sto se tice vasih ostalih opaski navedenih u postu, iskreno mislim da nisu ni vredne komentarisanja. Lep Pozz i sve najbolje!

borivoje surdilovic

pre 5 godina

dzaba im....zna se ko je lider regiona i univerzuma.....najsposobniji narod sveta....sa 25000 mesecno a cenama vecim nego bilo gde....mi prezivljavamo...i uzivamo....dovro.. ubije se poneko svaki dan..al to je zbog djilasa...

Keba

pre 5 godina

Ma ne, ne kapirate, kad stilo jtd bez filtera baci dimnu bombu to je ekološki prihvatljivije, jer za ovaj auto radi sto elektrana na ugalj i dvesta nuklearka, a gde će sav taj litijum...

Mr.Q

pre 5 godina

Naravno da mogu da se registruju električni automobili u Srbiji. Prošle godine sam uvezao iz inostranstva i registrovao Renault Fluence Z.E. Nije bilo ama baš nikakvih problema ni oko uvoza ni oko registracije.

Za uvoz mi je bio potreban samo COC dokument za baš taj auto pošto ga niko pre mene nije uvezao, a taj dokument sam odmah besplatno dobio u Renault-Nissan Beograd.

Kod registracije je porez 0 dinara, a ekološka taksa 500 dinara. U saobraćajnoj dozvoli piše "električni pogon".

leptirica

pre 5 godina

(ketiS, 23. septembar 2018 01:40)

Da te ispravnim, Hrvatska je postojala i imala status banovine iako je bila u sastavu Austrougarske što je opet više nego što je Srbija imala pod Turcima ili velik dio Srbije pod NDH, pa ne kažemo za one rođene u vrijeme Otomanskog carstva (pretpostavljam i tvoje pretke) da su rodom iz Turske ili one rođene 41-45 da su rođeni u Hrvatskoj. To što Beograd ima najveći muzej Tesli, a on sam je proveo tamo manje od 24h u cijelom životu i rekao da se nikad neće tamo vratiti govori samo za sebe. Isto tako je zanimljivo da Beograd ne želi da se zna šta pise u njegovom dnevniku. Inače Srpkinja Ljubica Stefan povjesničarka, dobitnica nagrade pravednik među narodima je vidjela dnevnik Nikole Tesle i dijelove u kojima govori o svom porijeklu, nikad nije demantirana, potraži slobodno.

baki

pre 5 godina

hrvati se dive jednom srbinu, sta je tu problem? pa i sam elon musk je nazvao svoju kompaniju teslinim imenom zbog toga sto mu se divio. je li i to zabranjeno?

Cinique

pre 5 godina

Hrvati sami tvrde da su jedino katolici pravi Hrvati. Baš kao što i Srbi tvrde da su Srbi samo ako su pravoslavci.
Tesla dakle nije bio ni jedno ni drugo. Tesla uopšte nije verovao u te hrišćanske bulazni. Pogotovo ne da bi sebe svrstavao u njih.

Kad Hrvati shvate da može da postoji hrvat pravoslavac i kad Srbi shvate da može da postoji Srbin katolik, svet će se voziti oni kineskim letećim automobilom. Znači, otprilike nikad ili koju deceniju kasnije.

leptirica

pre 5 godina

Hrvati sami tvrde da su jedino katolici pravi Hrvati. Baš kao što i Srbi tvrde da su Srbi samo ako su pravoslavci. 
Tesla dakle nije bio ni jedno ni drugo. Tesla uopšte nije verovao u te hrišćanske bulazni. Pogotovo ne da bi sebe svrstavao u njih. 

Kad Hrvati shvate da može da postoji hrvat pravoslavac i kad Srbi shvate da može da postoji Srbin katolik, svet će se voziti oni kineskim letećim automobilom. Znači, otprilike nikad ili koju deceniju kasnije.
(Cinique, 22. septembar 2018 09:15)

Slažem se. Apsolutno ima primjera puno gdi je dokazano suprotno,ali se još uvijek vjera uzima kao neki standard. Za primjer se može uzeti porijeklo najpoznatijeg radikala u Srbiji Vojislava Šešelja za kojeg se zna da je Hrvat podrijetlom i da su njegovi prešli na pravoslavlje,ali ga u Hrvatskoj nitko ne naziva Hrvatom. Uglavnom Tesla je bio genije i pripada svijetu, a mi možemo samo biti ponosni da se rodio na ovim prostorima.

leptirica

pre 5 godina

(ketiS, 24. septembar 2018 04:19)

Znači ono što u slučaju Hrvatske za tebe vrijedi, u slučaju Srbije ne vrijedi. Drugo, Banovina Hrvatska je na tvoju žalost postojala i iako su tada dijelovi današnje Hrvatske bili odvojeni Tesla je nesporno rođen na teritoriju Banovine Hrvatske koja je tada bila u sastavu Austrougarske i imala svojeg bana i sabor (parlament). Poznato je da je Tesla bio samo jednom u Srbiji i njegove izjave o tome, nije poznata njegova izjava da je Srbin. Jedina izjava da je Srbin je u onom citatu koji opovrgavaš Da se ponosi Srpskim rodom i Hrvatskom domovinom. Pročitaj izjave osobe koja je vidjela njegov dnevnik koji iz nekog razloga Beograd odbija objaviti. Znači ne radi se o Hrvatskom nacionalistu, već o izjavi poznate povjesničarke Srpskog porijekla, koja je proglašena pravednikom među narodima i autoricom mnogih povijesnih knjiga u doba Jugoslavije. Fino ti navodim izvor jer navodiš nepotvrđene navode kao činjenice. Izvor koji ja navodim nemože biti čišći, bez nacionalnog motiva da izvrce činjenice, kao u tvojem slučaju.

Kenk

pre 5 godina

@(herzeg, 21. septembar 2018 20:18)

Znači da Hrvati iz Hercegovine koji nisu boravili u Hrvatskoj ceo život nisu ustvari Hrvati nego Bosanci i Hercegovci?

ketiS

pre 5 godina

@leptirica

Postovana Gospodjo, Hrvatska i Srbija se ne mogu porediti u pogledu drzavnopravne tradicije, jer opet ponavljam ono sto vi smatrate i nazivate hrvatskom drzavom, nije bila nikakva drzava. Vas post, kao i komentari vasih sunarodnika samo ponovo potvrdjuju da je istorija koja se u Hrvatskoj zvanicno upraznjava tipicna pseudopovest zasnovana na dnevnopolitickim interesima. Ono sto vi nazivate "Banovina Hrvatska" je bila obicna oblasna celina potpuno uklopljena u drzavnopravni subjektivitet Kraljevine Ugarske, pri cemu je sabor bio pod izravnom kontrolom Peste i u kome su dominirale prougarske stranke. Drugim recima, Hrvatska sa Slavonijom jos od pocetka 12-og veka bila je udeona i nasledna oblast ugarskih Arpadovaca. Uostalom i vas danasnji grb i zastava su izvorno ugarski, vi ste iste samo prisvojili. Dakle sustina je u cinjenici da podrucja danasnje drzave Hrvatske predstavljaju potpuno zasebne (multikulturne i multiverske) celine koje su kroz povest bivale deo raznih mocnih drzava, poput Venecije, Kraljevine Ugarske i Austrije odnosno Austrougarske tj. pocivse YU. Vasa drzavnost pocinje krajem 20-og veka, nakon raspada YU-e. To su cinjenice, a sve ono sto vi tvrdite su dnevno politicke i pseudopovesne konstrukcije. Konacno, sto se tice Tesle jos jednom cu navesti da nemam nameru da se bavim besmislenim naklapanjima i da dokazujem ono sto je svakome iole pismenom jasno, a to je da je Tesla bio Amerikanac srpskog porekla, jugoslovenske opredeljenosti. Pozz!

Registracija prezimena

pre 5 godina

Znate kada je narod siromasan i neprosvecen? Kada non stop ima potrebu da bude deo neceg sto nije i svojata tudji individualni uspeh kao njegov licni. Mi juzni Sloveni smo bili najveca paganija koja nije imala nikakvu svoju doktrinu i onda su nam nametnuli hriscanstvo i mi smo se pobili (bukvalno) medjusobno da dokazemo ko je najveci katolik, pravoslavac i musliman. Ako smo mogli da se podelimo u nacije na osnovu nametnute religije nemamo nikakav problem da se pobijemo oko nekog coveka koji ne bi bio nista da je ostao u ovom regionu. Da je ostao u danasnjoj Hrvatskoj ili Srbiji bio bi ismejan i "spusten na zemlju". Ne bi ga ni bilo.

Samo postoji tu jedan drugi problem, nase granice se menjaju iz deceniju u deceniju pa vise ne mozes da vodis evidenciju ko je sta preko regije vec ide standardno prebrojavanje krvnih zrnaca tako sto kao svi znaju odakle potice neko prezime pa na osnovu toga se izvlace nacionalnost po svojoj potrebi jer je to sve tesko proverljivo posto ovaj narod spisak nikad nije vodio. To su umesto njega vodili Majdari i Turci. I svako pleme ima svoju teoriju naravno. Tako isto Hercegovci tvrde da je Teslina porodica poreklom iz Bileca jer je navodno imao neke rodjake tamo i njima je to dovoljno da kazu da je Hercegovac a sta je bilo pre Bilece to nije bitno.

Svakome pocinje istorija onako kako njemu odgovara zato sto smo neprosveceni pagani jos uvek u dusi. Isti ti pagani koji vecinom nisu ni nosili nikakvo prezime do samo pre 150 godina.

dragana

pre 5 godina

Da razjasnim problematiku registrovanja elektro vozila u Srbiji.
Veliki broj modela elektro vozila je moguce registrovati kod nas jer su proizvedeni u Evropi.
Tesla se proizvodi u Americi i to je razlog sto se ne moze registrovati kod nas. Nasa drzava ne priznaje americku dokumentaciju za homologizaciju dok EU priznaje. Iz tog razloga se u EU Tesla moze registrovati. A Tesla da pravi dokumentaciju samo za Srbiju i mozda jos par zemalja se ne isplati jer ce tu prodati svega par vozila.
Ovo znam jer sam pokusavala jednu teslu registrovati vise meseci. Sve smo pokusali ali jednostavno ne moze. Na kraju je tesla zavrsila u inostranstvu.

m

pre 5 godina

Veliki vodja u Srbiji niti dozvoljava registraciju Tesla vozila, niti postavljanje Tesla punjaca
(stat, 22. septembar 2018 16:52)

a zasto veliki vodja pre ovog velikog vodje nije to kako kazes "dozvolio" ? i tada je postojala tesla !

Mr.Q

pre 5 godina

@Dragana
Može da se uveze i Tesla ako je uvezen u na primer Nemačku kao "German edition" (Homologacija za Nemačku) i ako je bio registrovan u Nemačkoj minimum 6 meseci.

Međutim, problem je u tome što i u Nemačkoj postoje firme koje uvoze polovne i nove "USA edition" modele Tesle koji se ne mogu registrovati ni u Nemačkoj, već se samo prodaju za eksport iz Nemačke.

Kod Nissan Leaf-a je situacija još komplikovanija. Proizvodi se u Japanu, USA i UK. Kad sam ja hteo da kupim Nissan Leaf u Nemačkoj, velika većina je bila "USA edition" koji se ne mogu registrovati ni u Nemačkoj ni u Srbiji. Mora se pronaći "German edition" proizveden u Japanu i registrovan bar 6 meseci u Nemačkoj da bi se mogao uvesti u Srbiju. Pošto dileri preko telefona i mejla nisu imali pojma šta ih pitam, odlučio sam se za Reno.

bezibre

pre 5 godina

tesla ovo,ono,tesla je umro davno,a sta ste vi u medjuvremenu tako ponosni na njega srbi il' hrvati ucinili veliko za covecanstvo,nista,jedno veliko nista!

Blob

pre 5 godina

(Mr.Q, 22. septembar 2018 21:05)

Americki model Tesle sve da uvezete i registrujete bilo gde u Evropi je totalno beskoristan zato sto se sistem punjenja razlikuje. Mora da se uradi modifikacija na trofaznu struju a onda potpuna homologacija svetlosne signalizacije itd. Uglavnom Tesle koje se prodaju na netu u Holandiji, Nemackoj, Norveskoj, Svedskoj su za EU trziste i takav CoC imaju sto nije sporno.

Problem registracije Tesle kod nas je papirologija koju samo Tesla ima i njih boli uvo da vama izadju u susret zbog polovnog vozila i da se bakcu sa nasom birokratijom koja ce EU dokumenta da prevodi na domaca SFRJ dokumenta tj da lupa pecate kao poludeli. Tu je cela caka i razlika izmedju Tesle i ovih sto uvoze Nissan i Renault EV modele koji su vec prisutni na trzistu ili im porizvodjac izadje u susret.