Četvrtak, 24.05.2018.

19:10

BMW čas – kako se koristi menjač sa dvostrukim kvačilom

Izvor: B92

BMW èas – kako se koristi menjaè sa dvostrukim kvaèilom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

535d

pre 5 godina

@535d
Nisam rekao od 0 do 150, vec smo bili na nekih 30-40 na sat i pun gas. Inace lik je veoma dobar vozac. Imao pre toga Clio RS i zamenio ga za Megane jer u Clio imao automatik, a u Meganu mu je manuelni. I da, moj auto je bio u sport modu. Pozdrav
(kako da ne, 26. maj 2018 11:00)

Sve jedno je dal je Automatic ili ne , previse je velika razlika da bi ti bio uz njega... dakle ti mozes da budes uz njega samo ako je promasio brzinu i nije imao puni obrtni momenat, ako obojca krente pri punom obrtnom momentu nemas sanse bez obizira sto imas automatic, motor koji ti vozis je pandan bmw-om 320d, sad zamilisli da dodje neki vlasnik 320d i da nam prica kako od 30 do 150 nije mogao da mu pobene megan rs... Pozdrav

Фрфљави

pre 5 godina

Аматер аналитичар, заиста бих волео да чујем зашто је Хонда толико добра, у чему најпре и шта јеђто толико боље наспрам Немаца. Није сарказам.

kako da ne

pre 5 godina

@535d
Nisam rekao od 0 do 150, vec smo bili na nekih 30-40 na sat i pun gas. Inace lik je veoma dobar vozac. Imao pre toga Clio RS i zamenio ga za Megane jer u Clio imao automatik, a u Meganu mu je manuelni. I da, moj auto je bio u sport modu. Pozdrav

535d

pre 5 godina

@Milojko
Sto se perfomansi tice, pazi bas malopre imao ‘trku’ od 30 na sat pa pun gas sa kolegom u Meganu RS sa 280ks. Ja sa dizelom sa 180ks se drzim uz Megana sa 280ks sve do 140-150 km/h. Eto ti o perfomansama DS5 2.0hdi. 100ks razlike. A, svi znamo sta je Megan u toj klasi auta. Pritom DS5 veci i dosta tezi. Poz jos jednom ;)
(kako da ne, 25. maj 2018 23:37)

Hahahahahah brate ajde mani se tih bajki sa tim meganom ili nesto nije uredu ili vozac ne zna da ga vozi... vidi ds5 od 0-100 nekih 8,2 sec. megane rs nekih 6,2 ... lepo je sto si zadovoljan svojim autom,ali ne moras to da nam ovde dokazujes kroz ovakve price.

Bmw

pre 5 godina

(Analiticar amater, 25. maj 2018 18:43)

Ти си победник! Поредиш по ценовном рангу, нема даље! Јесте, Хонда је боља, надам се да ти је сад лакше. Која прича, као тролови са Нисан ГТР-ом. Папагај бригада!

kako da ne

pre 5 godina

@Milojko
Nije bitno za sticanje para druze. 50.000 je kostao DS5! Nije da nisam imao za Bmw, nego sam mogao da kupim Bmw i da biram od serije 1 do serije 5 za taj novac. 140i npr je 50.000. Bmw 3 je 32-33.000. Ja sam uzeo DS5 jer takav auto nemas na trzistu. Auto takvog stila i dizajna nemas. Imas drugaciji auto jos pored njega, a to je Audi A7. On mi se svidja, ali ne bas toliko. Bmw 3, kazem 3, a ne M3 izgleda smesno pored DS5. Da ne pricamo kada sednete u ta dva auta koja je tek razlika. Pricam o DS5 ristajlingu. Sada nesto oko motora i PSA grupacije. Bmw je do kraja 2015-te imao 1.6 turbo motor radjen bas u saradnji sa Citroenom. Tj kaze se da je taj motor vise Citroenov nego Bmw-ov. Taj motor sam ja imao u DS3 Racing sa 200ks. Taj motor je problematican bio sve do 2015-te kada se Bmw okrenuo 1.5 litra motoru, a Citroen preradio trenutni 1.6 t. Taj 1.6 ste imali u seriji 1, seriji 2 mislim, nisam siguran 100% i u seriji 3. 116i, 118i i 120i do 2015 cini mi se su nosili taj motor, na lanac. Bmw 316, 318i takodje. Takodje su imali saradnju i sto se tice dizelasa jer PSA grupa oduvek spada u vrh sto se tice dizel motora. Naravno tu spada i Bmw. Podaci o ubrzanju DS5 su zvanicni podaci Citroena koji naravno nije tacan. Neki sto su testirali DS5 2.0hdi 180ks su postizali cak 7,3 sekunde do 100. Imaj obzira da je DS5 tezi preko 100kg od Bmw 3. Par desetinki vreme nije nista za pohvaliti se pored auta tezeg preko 100kg, a Bmw takodje ima i 10ks vise. Ja sam licno bio na 8,2 sekunde ili 8,3. Ali nisam stavio menjac u sport mode. Verujem da moze lagano na manje od 7,5 sekundi. Start/stop sistem kod DS5 ne osecate. Ne provalite da se motor ugasio i upalio. Pricamo tu o DS5 jer nije isto DS5 i npr Citroen C4 ili DS5 i Pezo 308 jer je DS5 pravljen kao premijum auto i premijum brend u PSA grupi. DS automobili su vec na zapadu odvojeni salonima od Citroena. Oni zele sa njima kao sto je Tojota uradili sa Leksusom, Honda sa Acurom itd. Pogledajte novi DS7, pa Bmw X3 izgleda smesno pored njega. DS5 sam kupio tek posle probne voznje jer jedino sto me je plasilo je bila brzina i reakcija njihovog automatik menjaca. Kada sam video da tu nema razlike u odnosu na druge automatik menjace, auto sam da najvecim osmehom odvezao kuci. I dalje svakog jutra sednem u njega da osmehom. Taj dizajn nece ostariti ni narednih 20 godina, videcete. Dok Bmw ce trojku ubrzo menjati jer ce delovati zastarelo. Poz i znajte i opet kazem da u ovo vreme svi prave vrh automobile ;)

kako da ne

pre 5 godina

@Milojko
Sto se perfomansi tice, pazi bas malopre imao ‘trku’ od 30 na sat pa pun gas sa kolegom u Meganu RS sa 280ks. Ja sa dizelom sa 180ks se drzim uz Megana sa 280ks sve do 140-150 km/h. Eto ti o perfomansama DS5 2.0hdi. 100ks razlike. A, svi znamo sta je Megan u toj klasi auta. Pritom DS5 veci i dosta tezi. Poz jos jednom ;)

Milan

pre 5 godina

@bradati stvor
I ja da sam probao samo opelov automatik nikad ga ne bih uzeo. To uopšte nije tip menjača o kome ovde govorimo
@vlada
Godinama sam vozio toyotu i nikad nisam uzeo automatik zbog tog j..CVT. Ne postoji gori tip menjača za vožnju, dodaš gas pa čekaš dve sekunde da se nešto desi a onda cimne da ti pomeri kamen u bubregu. Probao sam nekoliko tipova tih CVT od raznih japanaca i za mene su najgori menjači, ne znam kako uopšte imaju rwč kontinualni u nazivu. Prednost im je da su očigledno izuzetno pouzdani ali za vožnju dvostruka spojnica je zakon

Фрфљави

pre 5 godina

@Аналитичар аматер, замолио бих те да ми кажеш по чему је Хонда посебна? Зашто је боља и шта је боље наспрам осталих неког Немца, рецимо ког и сам помињеш? Уједно, тројка и сивик нису у истој класи. Колико је бмв јединица М скупља или јефтинија од Тајп Р?

pega

pre 5 godina

@Analiticar amater
Kažeš fakultet,jel kupljen ili završen ? Ako je ono prvo onda je jasno kako stavljaš u isti kos civic i BMW 320d,kakve veze ima ista cena kad su oni skroz dva različita sveta.Za kupce jednog ili drugog ne postoji dilema.U normalnom svetu BMW gledaju zreli ostvareni ljudi,a civic tek stasala za volan deca.Znaci ako nisi kupio faks nego redovno završio,u tom slučaju si neki kolokvijum propustio !

Analiticar amater

pre 5 godina

@Ivan

Nisam nikakv napaljeni klinac, zreo covek sa zavrsenim fakultetom.
Osecas potrebnu da komentarises moj komentar, a nisi ga ni procitao ni razumeo kako treba.

Moj komentar se odnosi na 2018 Type R koj je mozda i prvi Type R koji moze da se koristi skroz "civilno". Takodje trenutno najbrzi serijski automobil sa prednjim pogonom na Niburrnigu. Kosta isto kao klot 320d a nudi i vise prostora i vazdusno ogibljenje, vrhunsku pouzdanost, sportsku unutrasnjojst, gomilu elektronske asistencije.

Naravno, BMW I Civic jesu dva koncepcijski razlicita automobila, ali s obzirom da kostaju isto, mogu se porediti, sta za iste pare dobijas u jednom, sta u drugom slucaju.

Mene predrasude ne zanimaju, slobodno misli da sam napaljeni klinac kome bogati roditelji nisu hteli da kupe Porse, ali ja mogu da poredim ova dva automobila jer sam vozio oba.

BMW 3 jeste vrhunski auto u svojoj klasi, nije to nikakva novost, samo kazem, da po mom misljenju Civic nudi vise za iste pare. I to pazi, poredimo 320d. BMW benzin 320ac, pored Civica nema nikakve sanse, ni po jednom osnovu.

Uostalom moj komentar je bio isprovociran tiem da neko ko kupi Hondu sanja BMW, kakva glupost

Ima nas malobrojnih koji jos uvek znaju sta i zasto kupuju umesto da se povode za brendovima i trendovima.

Izbaci predrasude iz svoje glave, zivot ce ti biti mnogo lepsi.

Ivan

pre 5 godina

@analiticar amater
Ok jasno mi je da si ljubitalj Hondi i verovatno klinac i da si do bola neobjektivan ali porediti Civic Type R i 320D je neopisiva glupost, pa usput tvrditi da je Civic funkcionalniji, mislim stvarno!??
320D je porodicna limunzina za 5 ljudi, sa velikim gepekom, ekonomicna, sa izdrzljivim motorom, komforna, sa odlicnim performansama za svoju klasu (medju najboljim ako ne i najboljim) i odlicnom upravljivoscu i dinamikom u voznji (nece se svi sloziti, ali bolja od konkurenata u premijum segmentu, ostali joj stvarno nisu konkurenti).
Civic Type R je hot hatch za naizivljene klince sa puno para i za matorce koje drma kriza srednjih godina, a nemaju za Porsea (pricam ovde o zapadu, Srbija je drugi svet). Funcionalost nula, u gepek mozes da stavis eventualno rucni prtljag, a pozadi moze da sedi covek iskljucivo do 60kg tezine. Uzasno neudobna, voziti je na auto-banu duze od 2 sata je potpuno mucenje. Performanse sjajne (naravno da je bolja od dizela od preko tonu i po), upravljivost odlicna, dinamika u voznji takodje. Enterijer i izgled napravljeni po uzoru na ciljnu grupu (napaljene klince).
Opet klinci na zapadu koji imaju malo vise para ce uvek uzeti S3 ili M2, a ne Japanca.

Gross

pre 5 godina

@Milojko bolje vuce DS5 jer ima sasiju kao Golf 3 tako da se brzina itekako oseća. U F3* se brzina ne registruje do sumanutih granica. Takodje, zbog zadnjeg pogona volan ne cima i ubrzanje je skoro neprimetno

analiticar amater

pre 5 godina

@starmo

Da, zamisli imam smetnju, diplomu drzavnog masinskog fakulteta, i slidno znanjei o mehanici i o SUS motorima, ponesto o termo dinamici i iskustvo sa automobilima oba brenda.
Obrazovanje i iskustvo zaista jesu smetnje u Srbiji.

To sto ti nisi u stanju da razumes filozofiju japanskog inzenjerstva i da detaljnije proucis njihove konstrukcije, sto nikad nisi otvorio ni jedan motor i sto o automobilima znas samo ono sto sporadicno cujes, zaista jeste smetnja za strucnu diskusiju.

Uostalom, ako ja ne znam, pa vlajda UK i US organizacije koje racunaju pouzdanost valjda znaju nesto bolje od mene?

Ako ti ni to nije dovoljno, onda uporedi BMW 320d i Hondu Civic Type R. Kostaju isto, Honda neuporedivo bolja u svakom aspektu, perfomanse, fumkcionalnost, dinamika, upravljivost.

Ne, nemoj da se 'vatas za M3 jer on kosta mnogo vise, poredimo sta se dobije za iste pare.

O nekim konstrukcionim resenjima, mozda drugom prilikom.

kako da ne

pre 5 godina

@Starmo
Nijanse su u pitanju sto se tice Honde Civic Type R i npr Bmw 135i M. Vozio oba. Zavisi samo sta vam se vise svidja. Sto se tice perfomansi, posto oba imaju prijatelji mog kuma, licno sam gledao kako ga Type R gazi sto se tice medjuubrzanja i ubrzanja. I to ne da ga gazi nego bas je brzi bio. Da mi je neko pricao ne bih mu verovao. Iskreno. A, cak nisam ni ljubitelj Honde. Brzi je bio i po regionalnim putevima punih krivina. Nista od toga nisam ocekivao. U pitanju Type R 2015-to. Bmw 135i M takodje 2015-to. Odavno pricam, danas prave svi super automobile, samo zavisi za sta cete dati svoje pare i koliko ;) Jer npr Lik za Type R je dao 4-5.000 manje nego za 135i, a pojeo ga je. Cak Honda ne zaostaje sto se tice luksuza u kabini, opreme. Sto znaci da ti Bmw onaj bedz napred i pozadi naplati 5.000 :) Nije sada situacija kao pre 20-30 i vise godina pa najbolji dosta odu od drugih zbog vise para i tehnologije. Danas svi imaju tehnologiju. Eto Bmw ima saradnju sa PSA grupom za dizel motore, Mercedes sa Renoom. Francuzi su im odmakli sto se tice dizelasa pogotovo do 2 litre zapremine gde francuzi imaju jaci obrtni moment, motori im nisu bucni i zagadjuju daleki manje. Primer novog HDI 2.0 koji zagadjuje 110gr cO2, a Bmw-ov npr 140gr. Mercedesov i Vw slicno. Eto prijatelji ;)

Milojko

pre 5 godina

@kako da ne
Ti prijatelju definitivno nikad seo za volan F30 320D.
Razumem stekao si pare za nov auto, nije se imalo za BMW pa si uzeo DS5 i sad kao ubedjujes druge, a najvise sebe da si napravio dobar izbor.
Vidi ovako, dizajn necu komentarisati, mada bi se masa ljudi nasmejala na tvoj komentar kako je DS5 prelep u odnosu na F30, ali neke objektivne stvari si blago receno ispromasivao ko nista. Recimo F30 320D ima 400Nm obrtnog momenta u B47 varijanti, a 380Nm u staroj N47 verijanti. 370Nm ne postoji. Drugo svi BMW-ovi motori su fabricki potcenjeni, tj. kao po pravilu imaju solidno vise snage (i obrtnog momenta pogotovu kod dizela) na dinamometru nego sto BMW prijavi. Porediti B47, pa cak i N47 sa PSA 2.0 HDI je blago receno smesno. Motori su nebo i zemlja naravno u koristi BMW-a (sad ce se javiti botovi da komentarisu lanac koji za koji kod bilo koji novijig motor od 2011 nije bio ni jedan jedini slucaj pucanja, al dobro botova uvek ima). F30 320D sa ZF8 automatikom ide od 0-100km/h po fabrickoj specifikaciji za 7.4s, a u praksi ko ga je testirao zna da su vremena oko 7s.
Taj tvoj DS5 BlueHdi 2.0 od 180 konja sa EAT6 ide od 0-100 za 9.2s, tako da stavarno ne znam cemu te bajke. Ej 2s vise vremena i ti kazes DS5 bolje vuce?!!!
Potrosnju tek necu ni da pominjem jer je razlika bar 20% u korist BMW-ovog motora.
I kao poslednje za start-stop sistem F30 postoji konsenzus medju auto novinarima da je ubedljivo najbolji u premium segmentu, a PSA niko ni ne uzima u razmatranje.

starmo

pre 5 godina

Hondu prave inzinjeri, BMW prave racunovodje.


nakon ovoga sa tobom ozbiljno o autima nema smisla, ili imas 15 godina ili nekakvih smetnji, jel :) :) :)

Sale

pre 5 godina

@Bradati Stvor
Delimicno se slazem sa tobom, za manuelni menjac, ali si seo u pogresan auto da probas automatski menjac, i dobio pogresan utisak. Sedi u neki sa DSG ili ZF menjacem pa ces videti kako radi. Takodje korejska i japanska cuda nemoj ni pipati.

Petar

pre 5 godina

Prvo, svaki novi(ji) auto kreće bez gasa (a ne kao što kažu u tekstu). Nije slučajnost već namera proizvođača.
Drugo, zar npr DSG automatik menjač nema do kvačilo!?
Treće, da, nekada sam se užasavao automatika ali to je bilo nekada (sećam se Askone automatik sa tri brzine, užas). Moderni automatik prešalta u veću kad pomislim da treba... u sportu i naniže tj ima sasvim ok kočenje motorom (a i današnje kočnice su mnogo bolje nego one iz 80ih). Za gradske gužve, stani, kreni varijanta, prednosti automatika neću da komentarišem.
Treće, čemu svrha ovog menjača iz teksta?
Što nije manuelni ili klasičan automatik?

analiticar amater

pre 5 godina

@preferisco dirti addio

Smesan si, kad bi seo u Civic Type R, video bi da je taj tvoj BMW igracka.
Ipak, to je verovatno preko tvojih vozackih mogucnosti, za takve Honda ima i motor od 1000 kubika turbo.

Vozio BMW, vozio Hondu, ne kazem da necu opet voziti BMW ali nije on skupji od Honde da bi mi to bilo nedostizno.

Hondu prave inzinjeri, BMW prave racunovodje.

Inace, dal is i proverio, vrlo je moguce da taj tvoj ima nekoliko opoziva... cuvaj se moze nesto lose da se desi, tako BMW kaze.

Boske

pre 5 godina

Zivim u americi u imam automatik I na brzine kola, Ali kada si u trafiku u Los Angeles zaboravi kvacilo
(puma, 24. maj 2018 22:32)

Zemljace, ti ne samo da ne mijenjas brzine, nego ni padeze. Ubacis u nominativ i vozi!

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Posle mnogo godina voznje automatika,pre par nedelja vratio sam se (igrom slucaja) na manuelni menjac. Nevidjeno smaranje,ali nevidjeno. Po Beogradu smaranje na kub. Manuelni menjac u meni ubija i onako vrlo malu simpatiju prema voznji i uzivanju u voznji. Svaki put se smorim kada moram negde kolima. Automatik je majka,a za gradsku voznju i otac i majka.

Фрфљави

pre 5 godina

За Горана, не бих се сложио да је дупло квачило јефтиније у изади од класичног CVT-а. и

За овог што има BK ( виосоко квалификовани ) мајстора који му препоручује да седне и кука... алал вера теби друже. Вероватно и заробљен у 87-ој години где викендом наши очеви пусте онај транзистор на батерије, ставе га на поклопцу ваздужног филтера и цеееооо дан нешто чачкају, поправљају, муљају ( као ) и нешто говоре себи у браду. А са тог истог транзистора тресе народњак попут Весне Змијанац, Вере Матовић, Драгане Мирковић и свих осталих хитова са "посела године"... не знам само да ли ми такав профил људи више одговара за твог мајстора или тебе самог? Можда сте обојица исти. Па повратиме, јел си ти чуо да постоје за ситне паре чланство у осигурању које плаћаш а заузврат добијаш јако добре услуге? А јел си чуо за АМСС? Верујем да ниси. И жалосно је што још увек живиш у т8м времену. А то није питање пара или статуса. Већ хтења .

Vetar u ledja...

pre 5 godina

Evo vec 7 godina vozim auto sa DSG menjacem sa 6 brzina i prezadovoljan sam. Mogu samo da za zamislim koliko je to u medjuvremenu otislo napred...U svakom slucaju, treba probati pa tek onda “suditi”.

TNT

pre 5 godina

Članak i video nisu na temu ručni ili automatski menjač, već obrađuju problem menjača sa dvostrukim kvačilom pri parkiranju odnosno pri vožnji u kreni-stani režimu. Mnogo ljudi ne zna za low speed mod o kome se ovde priča, niti zna kako da ga pravilno aktivira i koristi - ovaj video bi trebalo da im pomogne u tome. A na temu koji menjač je najbolji možemo diskutovati do večnosti i nazad...

kako da ne

pre 5 godina

Ljudi kada cete shvatiti da u uredjenim zemljama ljudi placaju osiguranja za auta, a ta osiguranja su uredjena i dobra jer moraju biti jer su u zemlji gde se moraju postovati pravila. Sta me briga da li ce mu nesto roknuti, ja imam broj telefona osiguranja i samo okrenem broj necu ni da gledam auto i da se mislim sta cu i kako cu. Sve najnovije generacije automatik menjaca su slicne. Svi najnoviji automobili su dobri automobili, samo sve zavisi sta hocete da platite. Kakav dizajn, koji bedz i kakav luksuz. Cak su i nove Dacije dobri automobili. Eto ja sam presao sa Bmw 320d 2014 automatik na Citroen DS5 2015 2.0hdi 180 automatik. DS5 sam skuplje platio nego Bmw. Neko ce reci ‘Kakav si Bmw imao za te pare’ ili ‘kakav si Audi imao za te pare’. Da, imao sve i svasta za te pare ali po meni je dizajn DS5 neverovatan. Sa vise osmeha svakog dana sednem u taj DS5 nego pre toga u Bmw. Takodje 2.0hdi ima 10ks manje od Bmw-og ali ima 400nm, a Bmw 370 nm. Mnogo jace lepi za sediste DS5 npr nego Bmw. Sto se automatika tice i razlike, ne primecujem. Novi Eat6 automatik iz PSA grupe je fantastican takodje. Menjaju neosetno i jedan i drugi. Samo sto je Bmw-ov dizel bučniji, uopste pa tako i u kabini. Ovaj u DS5 kada ga malo gazite u visim obrtajima uopste nema zvuk dizela. Uopste ne provalite da se auto ugasio kada stanete na start/stop. Uopste ne cujete kada ga pokrene opet. Ja shvatam da se u Srbiji vozi dosta starih auta i ljudi za nove misle da su slicni kao ti stari. Tehnologija je otisla mnogo. Sve zavisi za sta cete dati svoj novac ako gledate novije automobile. Eto ja sam izabrao jedinstvenost, neko ce izabrati Audi, neko Mercedes za te pare. Neko ce pak kupiti Daciju i stekati resto sto bi dao za DS5 ili Bmw. Svako ima svoje. Da li se plasim da ‘zabode’ nekad, negde. Ne! Imam osiguranje koje pokriva celu Evropu. placaju vam prevoz, oni nose auto. Ne mislite nista niti vas zanima. Ne morate ni uzeti skuplje osiguranje jer npr u CH imate TCS koji je nesto kao AMSS u Srb. I za 90fr godisnje su tu za vas dan noc cele godine u slucaju da vam se nesto desi. Za 180fr na nivou cele Evrope. Ja to uzimam jer imam kasko zbog cestih putovanja van zemlje pa u slucaju kradje ne mislim uopste. 90fr nije nista pa tako to uzima svako pa i onaj koji vozi auto od 500fr star 20 godina. Crkne i samo ih pozove i oni rade svoj posao. Poz

Baki

pre 5 godina

Evo moj primer nisam volio ni da vidim automatika ali jednom prilikom kupim bmw 530d automatik i verovali ili ne u životu mi više netreba manuelni milina za vožnju

Bane

pre 5 godina

Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna. 
(South park, 24. maj 2018 21:16) 

Vidi, ja kod takvog majstora ne bi otišao sve ni da mi pokloni taj alnaser! Šlepovanje po gradu nije više od 2500 din, a ako auto prezupči, ili pukne kaiš, ili lanac zbog paljenja na gurku, to košta mnogo više! Uostalom, auto kupuješ sa namerom da ga voziš i uživaš u komociji, brzini, udobnosti ili bilo čega već, a ne da razmišljam, šta će biti ako crkne alnaser!
(rani, 24. maj 2018 22:19)

Ja ne znam ko je izmislio taj glupavi mit kako auto moze da prezubci ako se pali na gurku. Anlaser je elektro motor koji pokrece zamajac, a kada palis na gurku onda se zbog okretanja tockova vrte zupcanici u menjacu i otpustanjem kvacila lamela pokrece zamajac. Znaci u oba slucaja paljenje se vrsi pokretanjem zamajca samo je izvor sile koja ga pokrece razlicit.

aDragan

pre 5 godina

Da ne bi razmišljali o menjaču, kupite električni auto. Nema menjač. Ručica koju ima je kao kod automatika, ali je u stvari to samo prekidač koji kompjuteru određuje da li da auto ide napred ili nazad.

Vlada

pre 5 godina

Dual clutch nije bas za svakodnevnu voznju za to je bolji CVT. Iz prostog razloga jer menjac sa duplim kvacilom priprema sledecu brzinu tako da u gradu kada ubrzavate on ide 2 recimo pa spremi trecu a ako naglo morate da kocite on mora da ubaci prvo u pripremljenu brzinu pa onda da ubacuje u nize. To se u voznji teze primeti jer izuzetno brzo menja, ali sve jedno brze se trosi iz tog razloga jer cesce menja brzine. Za stazu je bombona, za grad nije idealan.

Gross

pre 5 godina

@Goran nista gore kad neko pametuje. Konverter nije pretvarač i ne moze tako da se prevede. Ne pretvara nego konvertuje obrtni moment. I ja sam lud sto uopste čitam komentar pisan ćirilicom.

Voluntarni analfabetizam

pre 5 godina

Gross evo ja imam taj zf u bmw_u i tvrdim da ti nisi vozio tu masinu u zivotu.. Meni je savrsen, u comfort mod-u je odaziv odlican i taman za grad a u sport_u kida.. Bukvalno odem 100 metara krecuci sa semafora a ostali jedva krecu.. promjenu prenosa mozes uhvatiti jedino po obromjeru, nikakvog cimanja ni trzanja, maksimalno tecno.. To sto ti navodno ler stoji na 1100 (jes hau no) nije problem mjenjaca, majstore.. doduse ti vjerovatno nisi ni sjedao u bmw na prednja dva sjedista .. vrv si honda ili mazda bot .. oni najvise pljuju bmw/merc a sanjaju o njima..
(preferisco dirti addio, 24. maj 2018 20:37)
Alfista 100%

Gross

pre 5 godina

@preferisco dirti addio ajde nadjemo se za vikend na Zmaju prema aerodromu. Znam sta pricam. BMW automatik nije ni blizu savršenstva (auto je 2016 god). Nije ler na 1100 obrtaja, vec u vožnji. Auto bira najviši stepen prenosa nepotrebno.

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 5 godina

@South Park

Članstvo u AMSS za godinu dana je smešno jeftino. Stalni smo članovi otac i ja evo već godinama. Do sada mi je zatrebao svega jednom, i tada su stvarno profesionalno odreagovali. Ako ikada zatreba šlep služba, jednostavno njih pozoveš i problem rešen i još uz to ne moraš da cmizdriš, zamisli. I usput, to je odavno zastareo argument, pošto, jelte, nećeš da se voziš Saharom ili Amazonijom, ipak je ovo era modernih tehnologija, očas posla nađeš na internetu ono što ti treba, pa i broj šlep službe ukoliko je to neophodno...

miki

pre 5 godina

cinik.
smanjenje troskova proizvodnje.
aut. menjac je skup u odnosu na manuelni.zato se prave razni Dsg. ..senso drive..selespeed......easy tronic....

boris

pre 5 godina

Konvertor momenta je zakon za sve primene osim trkanja. Primetno je udobniji.
Poređenje kod BMWa, više mi se sviđa Alpina B5 od M5 za svakodnevni život.
Lično vozim suva i terenca, oba sa automatskim, s tim da je suv noviji menjač je 7stepeni sa konvertorom koji se "zaključava" (šta god to značilo). Bolji je po gradu od terenca. Ali zato kad siđem sa asfalta sve prednosti takve transmisije me oduševe.
Manuelni su jednostavno prošlost.

Milan

pre 5 godina

Osim što ima parking mod sve isto važi i za DSG. Za automatske menjače je mnogo važnije koliko imaju stepeni prenosa nego za ručne, velika je razlika između 6 i 7 stepenog.

sef strucnog staba

pre 5 godina

Budite ubedjeni da ljudi koji tvrde da automatik ne valja, ko sto ovaj dole napisa za slep sluzbu i tako te slicne komentare, nisu u zivotu seli za nesto novije od golfa 4. Automatik je nesto sasvim sjajno, posebno u novijim automobilima.

Milojko

pre 5 godina

@Gross
Mozda ako ti je motor trocilindricni sa 100 i par konja i 150Nm obrtnog momenta.
Mene u dizelu sa malenim kick-down-om zalepi ko nista.
ZF-8 je zaista savrsenstvo, a napraviti DCT da pouzano radi sa 500+Nm obrtnog momenta je malko teze. Nije BMW lud sto je iz novog M5 izbacio DCT zarad ZF-8.

Bradati Stvor

pre 5 godina

Besmisleno je ubeđivati ljude koji vole manuelni menjač da je bolji automatik i obrnuto. Svako kupi i vozi ono što voli. Vozim BMW 320d 2011. god. sa manuelnim menjačem i uopšte nemam želju da vozim automatik. A probao sam Opel Insignia automatik i ipak ne. A nisam od onih paljevina tipa 'Ja kada ga nabijem u crveno' i tako to. Ne kurčim se u vožnji, vozim polako, iskreno i nisam iskusan vozač. Ali više volim manuelni.

rani

pre 5 godina

Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna.
(South park, 24. maj 2018 21:16)

Vidi, ja kod takvog majstora ne bi otišao sve ni da mi pokloni taj alnaser! Šlepovanje po gradu nije više od 2500 din, a ako auto prezupči, ili pukne kaiš, ili lanac zbog paljenja na gurku, to košta mnogo više! Uostalom, auto kupuješ sa namerom da ga voziš i uživaš u komociji, brzini, udobnosti ili bilo čega već, a ne da razmišljam, šta će biti ako crkne alnaser!

Bradati Stvor

pre 5 godina

Besmisleno je ubeđivati ljude koji vole manuelni menjač da je bolji automatik i obrnuto. Svako kupi i vozi ono što voli. Vozim BMW 320d 2011. god. sa manuelnim menjačem i uopšte nemam želju da vozim automatik. A probao sam Opel Insignia automatik i ipak ne. A nisam od onih paljevina tipa 'Ja kada ga nabijem u crveno' i tako to. Ne kurčim se u vožnji, vozim polako, iskreno i nisam iskusan vozač. Ali više volim manuelni.

Еуридамас

pre 5 godina

Горане, свака Вам част на коментару, поготово на другом дијелу! Свако добро.

No pasaran

pre 5 godina

@C I N I K pa da ne moraš stalno levom nogom držati kvačilo što se prenosi na išiadikus i posle ne znaš što boli noga i leđa.

Lune

pre 5 godina

To je odlično. Jedina mana nekadašnjih automatika je taj konvertor obrtnog momenta, i onda ga dodaš gas pri malom obrtaju, on ga napuni kao da si pritisnuo kvačilo.

South park

pre 5 godina

Ja već petnaestak godina vozim isključivo automatik i vrlo teško je objasniti ljudima, koji to nikada nisu vozili, koliko je to moćna stvar! Ovi novi menjači su daleko odmakli od onih starih automatika, ali ljudi i dalje veruju da je to sporo, mnogo troši goriva, nema uživanja u vožnji i drugo! Ali dobro, ko voli nek izvoli!
(rani, 24. maj 2018 20:43)Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna.

mirko

pre 5 godina

novi automatic menjači su savršeni. daleko ispred manuelnih. meni je jedino pitanje kako će to da funkcionise kad auto napravi 350 i vise hiljada. vozio sam novi x5 4.0 i taj auto savrseno funkcionise sad sa 50tak hiljada pređenih. u seriji 3 je erovatno jos bolji osećaj za volanom

LaleGator

pre 5 godina

Inace druga generacija automatskog ZF-a sa 8 brzina je užasna. Auto je u gradu konstantno na 1100 obrtaja, odnosno bez snage. Ako zelite da vozite normalno menjač mora biti stalno u sport modu. BMW manuelni je zakon.
(Gross, 24. maj 2018 19:55)
_______________
Ahahahhhaaha
Ne postoji auto koji ima snagu na 1100 obrtaja, sem elektro motora!

ko zna sta ti vozis ali ZF menjac sigurno nemas, jer da imas ne bi pricao ovakve gluposti

Горан

pre 5 godina

Дво Спојничка разводна кутија/мењач ("DCT - Dual Clutch Transmission") свакако има својих предности у односу на ручне и аутоматске мењаче/разводне кутије. Бољи је од ручних мењача зато што се промена степена преноса одвија са много мањим, готово неприметним празним ходом. А у односу на класичне аутоматске мењаче "DTC" је једноставнији и због тога јефтинији за производњу. Ја сам имао Форд Фокуса 2015 годиште са сувим "DCT"-ом. Иначе уместо "edukativni" лепше је образовни, уместо"manuelac" лепше је ручни, уместо "baziran" лепше је заснива се на, уместо "transmisija" лепше је разводна кутија/мењач, уместо "konvertrer" лепше је претварач итд. Такође, мењачем се не мењају брзине већ степени преноса ...

preferisco dirti addio

pre 5 godina

Gross evo ja imam taj zf u bmw_u i tvrdim da ti nisi vozio tu masinu u zivotu.. Meni je savrsen, u comfort mod-u je odaziv odlican i taman za grad a u sport_u kida.. Bukvalno odem 100 metara krecuci sa semafora a ostali jedva krecu.. promjenu prenosa mozes uhvatiti jedino po obromjeru, nikakvog cimanja ni trzanja, maksimalno tecno.. To sto ti navodno ler stoji na 1100 (jes hau no) nije problem mjenjaca, majstore.. doduse ti vjerovatno nisi ni sjedao u bmw na prednja dva sjedista .. vrv si honda ili mazda bot .. oni najvise pljuju bmw/merc a sanjaju o njima..

rani

pre 5 godina

Ja već petnaestak godina vozim isključivo automatik i vrlo teško je objasniti ljudima, koji to nikada nisu vozili, koliko je to moćna stvar! Ovi novi menjači su daleko odmakli od onih starih automatika, ali ljudi i dalje veruju da je to sporo, mnogo troši goriva, nema uživanja u vožnji i drugo! Ali dobro, ko voli nek izvoli!

Voluntarni analfabetizam

pre 5 godina

@cink, pa zato sto se prenos u brzinu iznad ili ispod desi za nekoliko desetinki dok ti to ne mozes da izvedes ma koliko bio brz sa manuelnim menjacem, odnosno kada sam saltas. Na taj nacin se postizu bolja vremena prilikom ubrzavanja jer ima manje praznog hoda...
(orts, 24. maj 2018 19:53)
Zapravo, upravo obican covek menja brzine za 6-8 desetinki, iskusan za par desetinki, dok DCT -u treba desetak millisekundi. Ili cak i krace.

Gross

pre 5 godina

Inace druga generacija automatskog ZF-a sa 8 brzina je užasna. Auto je u gradu konstantno na 1100 obrtaja, odnosno bez snage. Ako zelite da vozite normalno menjač mora biti stalno u sport modu. BMW manuelni je zakon.

orts

pre 5 godina

@cink, pa zato sto se prenos u brzinu iznad ili ispod desi za nekoliko desetinki dok ti to ne mozes da izvedes ma koliko bio brz sa manuelnim menjacem, odnosno kada sam saltas. Na taj nacin se postizu bolja vremena prilikom ubrzavanja jer ima manje praznog hoda...

Горан

pre 5 godina

Дво Спојничка разводна кутија/мењач ("DCT - Dual Clutch Transmission") свакако има својих предности у односу на ручне и аутоматске мењаче/разводне кутије. Бољи је од ручних мењача зато што се промена степена преноса одвија са много мањим, готово неприметним празним ходом. А у односу на класичне аутоматске мењаче "DTC" је једноставнији и због тога јефтинији за производњу. Ја сам имао Форд Фокуса 2015 годиште са сувим "DCT"-ом. Иначе уместо "edukativni" лепше је образовни, уместо"manuelac" лепше је ручни, уместо "baziran" лепше је заснива се на, уместо "transmisija" лепше је разводна кутија/мењач, уместо "konvertrer" лепше је претварач итд. Такође, мењачем се не мењају брзине већ степени преноса ...

rani

pre 5 godina

Ja već petnaestak godina vozim isključivo automatik i vrlo teško je objasniti ljudima, koji to nikada nisu vozili, koliko je to moćna stvar! Ovi novi menjači su daleko odmakli od onih starih automatika, ali ljudi i dalje veruju da je to sporo, mnogo troši goriva, nema uživanja u vožnji i drugo! Ali dobro, ko voli nek izvoli!

orts

pre 5 godina

@cink, pa zato sto se prenos u brzinu iznad ili ispod desi za nekoliko desetinki dok ti to ne mozes da izvedes ma koliko bio brz sa manuelnim menjacem, odnosno kada sam saltas. Na taj nacin se postizu bolja vremena prilikom ubrzavanja jer ima manje praznog hoda...

sef strucnog staba

pre 5 godina

Budite ubedjeni da ljudi koji tvrde da automatik ne valja, ko sto ovaj dole napisa za slep sluzbu i tako te slicne komentare, nisu u zivotu seli za nesto novije od golfa 4. Automatik je nesto sasvim sjajno, posebno u novijim automobilima.

rani

pre 5 godina

Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna.
(South park, 24. maj 2018 21:16)

Vidi, ja kod takvog majstora ne bi otišao sve ni da mi pokloni taj alnaser! Šlepovanje po gradu nije više od 2500 din, a ako auto prezupči, ili pukne kaiš, ili lanac zbog paljenja na gurku, to košta mnogo više! Uostalom, auto kupuješ sa namerom da ga voziš i uživaš u komociji, brzini, udobnosti ili bilo čega već, a ne da razmišljam, šta će biti ako crkne alnaser!

Voluntarni analfabetizam

pre 5 godina

@cink, pa zato sto se prenos u brzinu iznad ili ispod desi za nekoliko desetinki dok ti to ne mozes da izvedes ma koliko bio brz sa manuelnim menjacem, odnosno kada sam saltas. Na taj nacin se postizu bolja vremena prilikom ubrzavanja jer ima manje praznog hoda...
(orts, 24. maj 2018 19:53)
Zapravo, upravo obican covek menja brzine za 6-8 desetinki, iskusan za par desetinki, dok DCT -u treba desetak millisekundi. Ili cak i krace.

preferisco dirti addio

pre 5 godina

Gross evo ja imam taj zf u bmw_u i tvrdim da ti nisi vozio tu masinu u zivotu.. Meni je savrsen, u comfort mod-u je odaziv odlican i taman za grad a u sport_u kida.. Bukvalno odem 100 metara krecuci sa semafora a ostali jedva krecu.. promjenu prenosa mozes uhvatiti jedino po obromjeru, nikakvog cimanja ni trzanja, maksimalno tecno.. To sto ti navodno ler stoji na 1100 (jes hau no) nije problem mjenjaca, majstore.. doduse ti vjerovatno nisi ni sjedao u bmw na prednja dva sjedista .. vrv si honda ili mazda bot .. oni najvise pljuju bmw/merc a sanjaju o njima..

mirko

pre 5 godina

novi automatic menjači su savršeni. daleko ispred manuelnih. meni je jedino pitanje kako će to da funkcionise kad auto napravi 350 i vise hiljada. vozio sam novi x5 4.0 i taj auto savrseno funkcionise sad sa 50tak hiljada pređenih. u seriji 3 je erovatno jos bolji osećaj za volanom

Bradati Stvor

pre 5 godina

Besmisleno je ubeđivati ljude koji vole manuelni menjač da je bolji automatik i obrnuto. Svako kupi i vozi ono što voli. Vozim BMW 320d 2011. god. sa manuelnim menjačem i uopšte nemam želju da vozim automatik. A probao sam Opel Insignia automatik i ipak ne. A nisam od onih paljevina tipa 'Ja kada ga nabijem u crveno' i tako to. Ne kurčim se u vožnji, vozim polako, iskreno i nisam iskusan vozač. Ali više volim manuelni.

No pasaran

pre 5 godina

@C I N I K pa da ne moraš stalno levom nogom držati kvačilo što se prenosi na išiadikus i posle ne znaš što boli noga i leđa.

LaleGator

pre 5 godina

Inace druga generacija automatskog ZF-a sa 8 brzina je užasna. Auto je u gradu konstantno na 1100 obrtaja, odnosno bez snage. Ako zelite da vozite normalno menjač mora biti stalno u sport modu. BMW manuelni je zakon.
(Gross, 24. maj 2018 19:55)
_______________
Ahahahhhaaha
Ne postoji auto koji ima snagu na 1100 obrtaja, sem elektro motora!

ko zna sta ti vozis ali ZF menjac sigurno nemas, jer da imas ne bi pricao ovakve gluposti

Lune

pre 5 godina

To je odlično. Jedina mana nekadašnjih automatika je taj konvertor obrtnog momenta, i onda ga dodaš gas pri malom obrtaju, on ga napuni kao da si pritisnuo kvačilo.

Bradati Stvor

pre 5 godina

Besmisleno je ubeđivati ljude koji vole manuelni menjač da je bolji automatik i obrnuto. Svako kupi i vozi ono što voli. Vozim BMW 320d 2011. god. sa manuelnim menjačem i uopšte nemam želju da vozim automatik. A probao sam Opel Insignia automatik i ipak ne. A nisam od onih paljevina tipa 'Ja kada ga nabijem u crveno' i tako to. Ne kurčim se u vožnji, vozim polako, iskreno i nisam iskusan vozač. Ali više volim manuelni.

Boske

pre 5 godina

Zivim u americi u imam automatik I na brzine kola, Ali kada si u trafiku u Los Angeles zaboravi kvacilo
(puma, 24. maj 2018 22:32)

Zemljace, ti ne samo da ne mijenjas brzine, nego ni padeze. Ubacis u nominativ i vozi!

South park

pre 5 godina

Ja već petnaestak godina vozim isključivo automatik i vrlo teško je objasniti ljudima, koji to nikada nisu vozili, koliko je to moćna stvar! Ovi novi menjači su daleko odmakli od onih starih automatika, ali ljudi i dalje veruju da je to sporo, mnogo troši goriva, nema uživanja u vožnji i drugo! Ali dobro, ko voli nek izvoli!
(rani, 24. maj 2018 20:43)Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna.

Milan

pre 5 godina

Osim što ima parking mod sve isto važi i za DSG. Za automatske menjače je mnogo važnije koliko imaju stepeni prenosa nego za ručne, velika je razlika između 6 i 7 stepenog.

Milojko

pre 5 godina

@Gross
Mozda ako ti je motor trocilindricni sa 100 i par konja i 150Nm obrtnog momenta.
Mene u dizelu sa malenim kick-down-om zalepi ko nista.
ZF-8 je zaista savrsenstvo, a napraviti DCT da pouzano radi sa 500+Nm obrtnog momenta je malko teze. Nije BMW lud sto je iz novog M5 izbacio DCT zarad ZF-8.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Posle mnogo godina voznje automatika,pre par nedelja vratio sam se (igrom slucaja) na manuelni menjac. Nevidjeno smaranje,ali nevidjeno. Po Beogradu smaranje na kub. Manuelni menjac u meni ubija i onako vrlo malu simpatiju prema voznji i uzivanju u voznji. Svaki put se smorim kada moram negde kolima. Automatik je majka,a za gradsku voznju i otac i majka.

Еуридамас

pre 5 godina

Горане, свака Вам част на коментару, поготово на другом дијелу! Свако добро.

kako da ne

pre 5 godina

Ljudi kada cete shvatiti da u uredjenim zemljama ljudi placaju osiguranja za auta, a ta osiguranja su uredjena i dobra jer moraju biti jer su u zemlji gde se moraju postovati pravila. Sta me briga da li ce mu nesto roknuti, ja imam broj telefona osiguranja i samo okrenem broj necu ni da gledam auto i da se mislim sta cu i kako cu. Sve najnovije generacije automatik menjaca su slicne. Svi najnoviji automobili su dobri automobili, samo sve zavisi sta hocete da platite. Kakav dizajn, koji bedz i kakav luksuz. Cak su i nove Dacije dobri automobili. Eto ja sam presao sa Bmw 320d 2014 automatik na Citroen DS5 2015 2.0hdi 180 automatik. DS5 sam skuplje platio nego Bmw. Neko ce reci ‘Kakav si Bmw imao za te pare’ ili ‘kakav si Audi imao za te pare’. Da, imao sve i svasta za te pare ali po meni je dizajn DS5 neverovatan. Sa vise osmeha svakog dana sednem u taj DS5 nego pre toga u Bmw. Takodje 2.0hdi ima 10ks manje od Bmw-og ali ima 400nm, a Bmw 370 nm. Mnogo jace lepi za sediste DS5 npr nego Bmw. Sto se automatika tice i razlike, ne primecujem. Novi Eat6 automatik iz PSA grupe je fantastican takodje. Menjaju neosetno i jedan i drugi. Samo sto je Bmw-ov dizel bučniji, uopste pa tako i u kabini. Ovaj u DS5 kada ga malo gazite u visim obrtajima uopste nema zvuk dizela. Uopste ne provalite da se auto ugasio kada stanete na start/stop. Uopste ne cujete kada ga pokrene opet. Ja shvatam da se u Srbiji vozi dosta starih auta i ljudi za nove misle da su slicni kao ti stari. Tehnologija je otisla mnogo. Sve zavisi za sta cete dati svoj novac ako gledate novije automobile. Eto ja sam izabrao jedinstvenost, neko ce izabrati Audi, neko Mercedes za te pare. Neko ce pak kupiti Daciju i stekati resto sto bi dao za DS5 ili Bmw. Svako ima svoje. Da li se plasim da ‘zabode’ nekad, negde. Ne! Imam osiguranje koje pokriva celu Evropu. placaju vam prevoz, oni nose auto. Ne mislite nista niti vas zanima. Ne morate ni uzeti skuplje osiguranje jer npr u CH imate TCS koji je nesto kao AMSS u Srb. I za 90fr godisnje su tu za vas dan noc cele godine u slucaju da vam se nesto desi. Za 180fr na nivou cele Evrope. Ja to uzimam jer imam kasko zbog cestih putovanja van zemlje pa u slucaju kradje ne mislim uopste. 90fr nije nista pa tako to uzima svako pa i onaj koji vozi auto od 500fr star 20 godina. Crkne i samo ih pozove i oni rade svoj posao. Poz

Gross

pre 5 godina

Inace druga generacija automatskog ZF-a sa 8 brzina je užasna. Auto je u gradu konstantno na 1100 obrtaja, odnosno bez snage. Ako zelite da vozite normalno menjač mora biti stalno u sport modu. BMW manuelni je zakon.

Bane

pre 5 godina

Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna. 
(South park, 24. maj 2018 21:16) 

Vidi, ja kod takvog majstora ne bi otišao sve ni da mi pokloni taj alnaser! Šlepovanje po gradu nije više od 2500 din, a ako auto prezupči, ili pukne kaiš, ili lanac zbog paljenja na gurku, to košta mnogo više! Uostalom, auto kupuješ sa namerom da ga voziš i uživaš u komociji, brzini, udobnosti ili bilo čega već, a ne da razmišljam, šta će biti ako crkne alnaser!
(rani, 24. maj 2018 22:19)

Ja ne znam ko je izmislio taj glupavi mit kako auto moze da prezubci ako se pali na gurku. Anlaser je elektro motor koji pokrece zamajac, a kada palis na gurku onda se zbog okretanja tockova vrte zupcanici u menjacu i otpustanjem kvacila lamela pokrece zamajac. Znaci u oba slucaja paljenje se vrsi pokretanjem zamajca samo je izvor sile koja ga pokrece razlicit.

starmo

pre 5 godina

Hondu prave inzinjeri, BMW prave racunovodje.


nakon ovoga sa tobom ozbiljno o autima nema smisla, ili imas 15 godina ili nekakvih smetnji, jel :) :) :)

Milojko

pre 5 godina

@kako da ne
Ti prijatelju definitivno nikad seo za volan F30 320D.
Razumem stekao si pare za nov auto, nije se imalo za BMW pa si uzeo DS5 i sad kao ubedjujes druge, a najvise sebe da si napravio dobar izbor.
Vidi ovako, dizajn necu komentarisati, mada bi se masa ljudi nasmejala na tvoj komentar kako je DS5 prelep u odnosu na F30, ali neke objektivne stvari si blago receno ispromasivao ko nista. Recimo F30 320D ima 400Nm obrtnog momenta u B47 varijanti, a 380Nm u staroj N47 verijanti. 370Nm ne postoji. Drugo svi BMW-ovi motori su fabricki potcenjeni, tj. kao po pravilu imaju solidno vise snage (i obrtnog momenta pogotovu kod dizela) na dinamometru nego sto BMW prijavi. Porediti B47, pa cak i N47 sa PSA 2.0 HDI je blago receno smesno. Motori su nebo i zemlja naravno u koristi BMW-a (sad ce se javiti botovi da komentarisu lanac koji za koji kod bilo koji novijig motor od 2011 nije bio ni jedan jedini slucaj pucanja, al dobro botova uvek ima). F30 320D sa ZF8 automatikom ide od 0-100km/h po fabrickoj specifikaciji za 7.4s, a u praksi ko ga je testirao zna da su vremena oko 7s.
Taj tvoj DS5 BlueHdi 2.0 od 180 konja sa EAT6 ide od 0-100 za 9.2s, tako da stavarno ne znam cemu te bajke. Ej 2s vise vremena i ti kazes DS5 bolje vuce?!!!
Potrosnju tek necu ni da pominjem jer je razlika bar 20% u korist BMW-ovog motora.
I kao poslednje za start-stop sistem F30 postoji konsenzus medju auto novinarima da je ubedljivo najbolji u premium segmentu, a PSA niko ni ne uzima u razmatranje.

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 5 godina

@South Park

Članstvo u AMSS za godinu dana je smešno jeftino. Stalni smo članovi otac i ja evo već godinama. Do sada mi je zatrebao svega jednom, i tada su stvarno profesionalno odreagovali. Ako ikada zatreba šlep služba, jednostavno njih pozoveš i problem rešen i još uz to ne moraš da cmizdriš, zamisli. I usput, to je odavno zastareo argument, pošto, jelte, nećeš da se voziš Saharom ili Amazonijom, ipak je ovo era modernih tehnologija, očas posla nađeš na internetu ono što ti treba, pa i broj šlep službe ukoliko je to neophodno...

Baki

pre 5 godina

Evo moj primer nisam volio ni da vidim automatika ali jednom prilikom kupim bmw 530d automatik i verovali ili ne u životu mi više netreba manuelni milina za vožnju

TNT

pre 5 godina

Članak i video nisu na temu ručni ili automatski menjač, već obrađuju problem menjača sa dvostrukim kvačilom pri parkiranju odnosno pri vožnji u kreni-stani režimu. Mnogo ljudi ne zna za low speed mod o kome se ovde priča, niti zna kako da ga pravilno aktivira i koristi - ovaj video bi trebalo da im pomogne u tome. A na temu koji menjač je najbolji možemo diskutovati do večnosti i nazad...

aDragan

pre 5 godina

Da ne bi razmišljali o menjaču, kupite električni auto. Nema menjač. Ručica koju ima je kao kod automatika, ali je u stvari to samo prekidač koji kompjuteru određuje da li da auto ide napred ili nazad.

Voluntarni analfabetizam

pre 5 godina

Gross evo ja imam taj zf u bmw_u i tvrdim da ti nisi vozio tu masinu u zivotu.. Meni je savrsen, u comfort mod-u je odaziv odlican i taman za grad a u sport_u kida.. Bukvalno odem 100 metara krecuci sa semafora a ostali jedva krecu.. promjenu prenosa mozes uhvatiti jedino po obromjeru, nikakvog cimanja ni trzanja, maksimalno tecno.. To sto ti navodno ler stoji na 1100 (jes hau no) nije problem mjenjaca, majstore.. doduse ti vjerovatno nisi ni sjedao u bmw na prednja dva sjedista .. vrv si honda ili mazda bot .. oni najvise pljuju bmw/merc a sanjaju o njima..
(preferisco dirti addio, 24. maj 2018 20:37)
Alfista 100%

Ivan

pre 5 godina

@analiticar amater
Ok jasno mi je da si ljubitalj Hondi i verovatno klinac i da si do bola neobjektivan ali porediti Civic Type R i 320D je neopisiva glupost, pa usput tvrditi da je Civic funkcionalniji, mislim stvarno!??
320D je porodicna limunzina za 5 ljudi, sa velikim gepekom, ekonomicna, sa izdrzljivim motorom, komforna, sa odlicnim performansama za svoju klasu (medju najboljim ako ne i najboljim) i odlicnom upravljivoscu i dinamikom u voznji (nece se svi sloziti, ali bolja od konkurenata u premijum segmentu, ostali joj stvarno nisu konkurenti).
Civic Type R je hot hatch za naizivljene klince sa puno para i za matorce koje drma kriza srednjih godina, a nemaju za Porsea (pricam ovde o zapadu, Srbija je drugi svet). Funcionalost nula, u gepek mozes da stavis eventualno rucni prtljag, a pozadi moze da sedi covek iskljucivo do 60kg tezine. Uzasno neudobna, voziti je na auto-banu duze od 2 sata je potpuno mucenje. Performanse sjajne (naravno da je bolja od dizela od preko tonu i po), upravljivost odlicna, dinamika u voznji takodje. Enterijer i izgled napravljeni po uzoru na ciljnu grupu (napaljene klince).
Opet klinci na zapadu koji imaju malo vise para ce uvek uzeti S3 ili M2, a ne Japanca.

Vetar u ledja...

pre 5 godina

Evo vec 7 godina vozim auto sa DSG menjacem sa 6 brzina i prezadovoljan sam. Mogu samo da za zamislim koliko je to u medjuvremenu otislo napred...U svakom slucaju, treba probati pa tek onda “suditi”.

Фрфљави

pre 5 godina

За Горана, не бих се сложио да је дупло квачило јефтиније у изади од класичног CVT-а. и

За овог што има BK ( виосоко квалификовани ) мајстора који му препоручује да седне и кука... алал вера теби друже. Вероватно и заробљен у 87-ој години где викендом наши очеви пусте онај транзистор на батерије, ставе га на поклопцу ваздужног филтера и цеееооо дан нешто чачкају, поправљају, муљају ( као ) и нешто говоре себи у браду. А са тог истог транзистора тресе народњак попут Весне Змијанац, Вере Матовић, Драгане Мирковић и свих осталих хитова са "посела године"... не знам само да ли ми такав профил људи више одговара за твог мајстора или тебе самог? Можда сте обојица исти. Па повратиме, јел си ти чуо да постоје за ситне паре чланство у осигурању које плаћаш а заузврат добијаш јако добре услуге? А јел си чуо за АМСС? Верујем да ниси. И жалосно је што још увек живиш у т8м времену. А то није питање пара или статуса. Већ хтења .

Sale

pre 5 godina

@Bradati Stvor
Delimicno se slazem sa tobom, za manuelni menjac, ali si seo u pogresan auto da probas automatski menjac, i dobio pogresan utisak. Sedi u neki sa DSG ili ZF menjacem pa ces videti kako radi. Takodje korejska i japanska cuda nemoj ni pipati.

535d

pre 5 godina

@Milojko
Sto se perfomansi tice, pazi bas malopre imao ‘trku’ od 30 na sat pa pun gas sa kolegom u Meganu RS sa 280ks. Ja sa dizelom sa 180ks se drzim uz Megana sa 280ks sve do 140-150 km/h. Eto ti o perfomansama DS5 2.0hdi. 100ks razlike. A, svi znamo sta je Megan u toj klasi auta. Pritom DS5 veci i dosta tezi. Poz jos jednom ;)
(kako da ne, 25. maj 2018 23:37)

Hahahahahah brate ajde mani se tih bajki sa tim meganom ili nesto nije uredu ili vozac ne zna da ga vozi... vidi ds5 od 0-100 nekih 8,2 sec. megane rs nekih 6,2 ... lepo je sto si zadovoljan svojim autom,ali ne moras to da nam ovde dokazujes kroz ovakve price.

Gross

pre 5 godina

@Goran nista gore kad neko pametuje. Konverter nije pretvarač i ne moze tako da se prevede. Ne pretvara nego konvertuje obrtni moment. I ja sam lud sto uopste čitam komentar pisan ćirilicom.

boris

pre 5 godina

Konvertor momenta je zakon za sve primene osim trkanja. Primetno je udobniji.
Poređenje kod BMWa, više mi se sviđa Alpina B5 od M5 za svakodnevni život.
Lično vozim suva i terenca, oba sa automatskim, s tim da je suv noviji menjač je 7stepeni sa konvertorom koji se "zaključava" (šta god to značilo). Bolji je po gradu od terenca. Ali zato kad siđem sa asfalta sve prednosti takve transmisije me oduševe.
Manuelni su jednostavno prošlost.

Bmw

pre 5 godina

(Analiticar amater, 25. maj 2018 18:43)

Ти си победник! Поредиш по ценовном рангу, нема даље! Јесте, Хонда је боља, надам се да ти је сад лакше. Која прича, као тролови са Нисан ГТР-ом. Папагај бригада!

Фрфљави

pre 5 godina

Аматер аналитичар, заиста бих волео да чујем зашто је Хонда толико добра, у чему најпре и шта јеђто толико боље наспрам Немаца. Није сарказам.

miki

pre 5 godina

cinik.
smanjenje troskova proizvodnje.
aut. menjac je skup u odnosu na manuelni.zato se prave razni Dsg. ..senso drive..selespeed......easy tronic....

Vlada

pre 5 godina

Dual clutch nije bas za svakodnevnu voznju za to je bolji CVT. Iz prostog razloga jer menjac sa duplim kvacilom priprema sledecu brzinu tako da u gradu kada ubrzavate on ide 2 recimo pa spremi trecu a ako naglo morate da kocite on mora da ubaci prvo u pripremljenu brzinu pa onda da ubacuje u nize. To se u voznji teze primeti jer izuzetno brzo menja, ali sve jedno brze se trosi iz tog razloga jer cesce menja brzine. Za stazu je bombona, za grad nije idealan.

analiticar amater

pre 5 godina

@preferisco dirti addio

Smesan si, kad bi seo u Civic Type R, video bi da je taj tvoj BMW igracka.
Ipak, to je verovatno preko tvojih vozackih mogucnosti, za takve Honda ima i motor od 1000 kubika turbo.

Vozio BMW, vozio Hondu, ne kazem da necu opet voziti BMW ali nije on skupji od Honde da bi mi to bilo nedostizno.

Hondu prave inzinjeri, BMW prave racunovodje.

Inace, dal is i proverio, vrlo je moguce da taj tvoj ima nekoliko opoziva... cuvaj se moze nesto lose da se desi, tako BMW kaze.

kako da ne

pre 5 godina

@Starmo
Nijanse su u pitanju sto se tice Honde Civic Type R i npr Bmw 135i M. Vozio oba. Zavisi samo sta vam se vise svidja. Sto se tice perfomansi, posto oba imaju prijatelji mog kuma, licno sam gledao kako ga Type R gazi sto se tice medjuubrzanja i ubrzanja. I to ne da ga gazi nego bas je brzi bio. Da mi je neko pricao ne bih mu verovao. Iskreno. A, cak nisam ni ljubitelj Honde. Brzi je bio i po regionalnim putevima punih krivina. Nista od toga nisam ocekivao. U pitanju Type R 2015-to. Bmw 135i M takodje 2015-to. Odavno pricam, danas prave svi super automobile, samo zavisi za sta cete dati svoje pare i koliko ;) Jer npr Lik za Type R je dao 4-5.000 manje nego za 135i, a pojeo ga je. Cak Honda ne zaostaje sto se tice luksuza u kabini, opreme. Sto znaci da ti Bmw onaj bedz napred i pozadi naplati 5.000 :) Nije sada situacija kao pre 20-30 i vise godina pa najbolji dosta odu od drugih zbog vise para i tehnologije. Danas svi imaju tehnologiju. Eto Bmw ima saradnju sa PSA grupom za dizel motore, Mercedes sa Renoom. Francuzi su im odmakli sto se tice dizelasa pogotovo do 2 litre zapremine gde francuzi imaju jaci obrtni moment, motori im nisu bucni i zagadjuju daleki manje. Primer novog HDI 2.0 koji zagadjuje 110gr cO2, a Bmw-ov npr 140gr. Mercedesov i Vw slicno. Eto prijatelji ;)

pega

pre 5 godina

@Analiticar amater
Kažeš fakultet,jel kupljen ili završen ? Ako je ono prvo onda je jasno kako stavljaš u isti kos civic i BMW 320d,kakve veze ima ista cena kad su oni skroz dva različita sveta.Za kupce jednog ili drugog ne postoji dilema.U normalnom svetu BMW gledaju zreli ostvareni ljudi,a civic tek stasala za volan deca.Znaci ako nisi kupio faks nego redovno završio,u tom slučaju si neki kolokvijum propustio !

Фрфљави

pre 5 godina

@Аналитичар аматер, замолио бих те да ми кажеш по чему је Хонда посебна? Зашто је боља и шта је боље наспрам осталих неког Немца, рецимо ког и сам помињеш? Уједно, тројка и сивик нису у истој класи. Колико је бмв јединица М скупља или јефтинија од Тајп Р?

kako da ne

pre 5 godina

@Milojko
Nije bitno za sticanje para druze. 50.000 je kostao DS5! Nije da nisam imao za Bmw, nego sam mogao da kupim Bmw i da biram od serije 1 do serije 5 za taj novac. 140i npr je 50.000. Bmw 3 je 32-33.000. Ja sam uzeo DS5 jer takav auto nemas na trzistu. Auto takvog stila i dizajna nemas. Imas drugaciji auto jos pored njega, a to je Audi A7. On mi se svidja, ali ne bas toliko. Bmw 3, kazem 3, a ne M3 izgleda smesno pored DS5. Da ne pricamo kada sednete u ta dva auta koja je tek razlika. Pricam o DS5 ristajlingu. Sada nesto oko motora i PSA grupacije. Bmw je do kraja 2015-te imao 1.6 turbo motor radjen bas u saradnji sa Citroenom. Tj kaze se da je taj motor vise Citroenov nego Bmw-ov. Taj motor sam ja imao u DS3 Racing sa 200ks. Taj motor je problematican bio sve do 2015-te kada se Bmw okrenuo 1.5 litra motoru, a Citroen preradio trenutni 1.6 t. Taj 1.6 ste imali u seriji 1, seriji 2 mislim, nisam siguran 100% i u seriji 3. 116i, 118i i 120i do 2015 cini mi se su nosili taj motor, na lanac. Bmw 316, 318i takodje. Takodje su imali saradnju i sto se tice dizelasa jer PSA grupa oduvek spada u vrh sto se tice dizel motora. Naravno tu spada i Bmw. Podaci o ubrzanju DS5 su zvanicni podaci Citroena koji naravno nije tacan. Neki sto su testirali DS5 2.0hdi 180ks su postizali cak 7,3 sekunde do 100. Imaj obzira da je DS5 tezi preko 100kg od Bmw 3. Par desetinki vreme nije nista za pohvaliti se pored auta tezeg preko 100kg, a Bmw takodje ima i 10ks vise. Ja sam licno bio na 8,2 sekunde ili 8,3. Ali nisam stavio menjac u sport mode. Verujem da moze lagano na manje od 7,5 sekundi. Start/stop sistem kod DS5 ne osecate. Ne provalite da se motor ugasio i upalio. Pricamo tu o DS5 jer nije isto DS5 i npr Citroen C4 ili DS5 i Pezo 308 jer je DS5 pravljen kao premijum auto i premijum brend u PSA grupi. DS automobili su vec na zapadu odvojeni salonima od Citroena. Oni zele sa njima kao sto je Tojota uradili sa Leksusom, Honda sa Acurom itd. Pogledajte novi DS7, pa Bmw X3 izgleda smesno pored njega. DS5 sam kupio tek posle probne voznje jer jedino sto me je plasilo je bila brzina i reakcija njihovog automatik menjaca. Kada sam video da tu nema razlike u odnosu na druge automatik menjace, auto sam da najvecim osmehom odvezao kuci. I dalje svakog jutra sednem u njega da osmehom. Taj dizajn nece ostariti ni narednih 20 godina, videcete. Dok Bmw ce trojku ubrzo menjati jer ce delovati zastarelo. Poz i znajte i opet kazem da u ovo vreme svi prave vrh automobile ;)

analiticar amater

pre 5 godina

@starmo

Da, zamisli imam smetnju, diplomu drzavnog masinskog fakulteta, i slidno znanjei o mehanici i o SUS motorima, ponesto o termo dinamici i iskustvo sa automobilima oba brenda.
Obrazovanje i iskustvo zaista jesu smetnje u Srbiji.

To sto ti nisi u stanju da razumes filozofiju japanskog inzenjerstva i da detaljnije proucis njihove konstrukcije, sto nikad nisi otvorio ni jedan motor i sto o automobilima znas samo ono sto sporadicno cujes, zaista jeste smetnja za strucnu diskusiju.

Uostalom, ako ja ne znam, pa vlajda UK i US organizacije koje racunaju pouzdanost valjda znaju nesto bolje od mene?

Ako ti ni to nije dovoljno, onda uporedi BMW 320d i Hondu Civic Type R. Kostaju isto, Honda neuporedivo bolja u svakom aspektu, perfomanse, fumkcionalnost, dinamika, upravljivost.

Ne, nemoj da se 'vatas za M3 jer on kosta mnogo vise, poredimo sta se dobije za iste pare.

O nekim konstrukcionim resenjima, mozda drugom prilikom.

Analiticar amater

pre 5 godina

@Ivan

Nisam nikakv napaljeni klinac, zreo covek sa zavrsenim fakultetom.
Osecas potrebnu da komentarises moj komentar, a nisi ga ni procitao ni razumeo kako treba.

Moj komentar se odnosi na 2018 Type R koj je mozda i prvi Type R koji moze da se koristi skroz "civilno". Takodje trenutno najbrzi serijski automobil sa prednjim pogonom na Niburrnigu. Kosta isto kao klot 320d a nudi i vise prostora i vazdusno ogibljenje, vrhunsku pouzdanost, sportsku unutrasnjojst, gomilu elektronske asistencije.

Naravno, BMW I Civic jesu dva koncepcijski razlicita automobila, ali s obzirom da kostaju isto, mogu se porediti, sta za iste pare dobijas u jednom, sta u drugom slucaju.

Mene predrasude ne zanimaju, slobodno misli da sam napaljeni klinac kome bogati roditelji nisu hteli da kupe Porse, ali ja mogu da poredim ova dva automobila jer sam vozio oba.

BMW 3 jeste vrhunski auto u svojoj klasi, nije to nikakva novost, samo kazem, da po mom misljenju Civic nudi vise za iste pare. I to pazi, poredimo 320d. BMW benzin 320ac, pored Civica nema nikakve sanse, ni po jednom osnovu.

Uostalom moj komentar je bio isprovociran tiem da neko ko kupi Hondu sanja BMW, kakva glupost

Ima nas malobrojnih koji jos uvek znaju sta i zasto kupuju umesto da se povode za brendovima i trendovima.

Izbaci predrasude iz svoje glave, zivot ce ti biti mnogo lepsi.

Gross

pre 5 godina

@preferisco dirti addio ajde nadjemo se za vikend na Zmaju prema aerodromu. Znam sta pricam. BMW automatik nije ni blizu savršenstva (auto je 2016 god). Nije ler na 1100 obrtaja, vec u vožnji. Auto bira najviši stepen prenosa nepotrebno.

Petar

pre 5 godina

Prvo, svaki novi(ji) auto kreće bez gasa (a ne kao što kažu u tekstu). Nije slučajnost već namera proizvođača.
Drugo, zar npr DSG automatik menjač nema do kvačilo!?
Treće, da, nekada sam se užasavao automatika ali to je bilo nekada (sećam se Askone automatik sa tri brzine, užas). Moderni automatik prešalta u veću kad pomislim da treba... u sportu i naniže tj ima sasvim ok kočenje motorom (a i današnje kočnice su mnogo bolje nego one iz 80ih). Za gradske gužve, stani, kreni varijanta, prednosti automatika neću da komentarišem.
Treće, čemu svrha ovog menjača iz teksta?
Što nije manuelni ili klasičan automatik?

Milan

pre 5 godina

@bradati stvor
I ja da sam probao samo opelov automatik nikad ga ne bih uzeo. To uopšte nije tip menjača o kome ovde govorimo
@vlada
Godinama sam vozio toyotu i nikad nisam uzeo automatik zbog tog j..CVT. Ne postoji gori tip menjača za vožnju, dodaš gas pa čekaš dve sekunde da se nešto desi a onda cimne da ti pomeri kamen u bubregu. Probao sam nekoliko tipova tih CVT od raznih japanaca i za mene su najgori menjači, ne znam kako uopšte imaju rwč kontinualni u nazivu. Prednost im je da su očigledno izuzetno pouzdani ali za vožnju dvostruka spojnica je zakon

535d

pre 5 godina

@535d
Nisam rekao od 0 do 150, vec smo bili na nekih 30-40 na sat i pun gas. Inace lik je veoma dobar vozac. Imao pre toga Clio RS i zamenio ga za Megane jer u Clio imao automatik, a u Meganu mu je manuelni. I da, moj auto je bio u sport modu. Pozdrav
(kako da ne, 26. maj 2018 11:00)

Sve jedno je dal je Automatic ili ne , previse je velika razlika da bi ti bio uz njega... dakle ti mozes da budes uz njega samo ako je promasio brzinu i nije imao puni obrtni momenat, ako obojca krente pri punom obrtnom momentu nemas sanse bez obizira sto imas automatic, motor koji ti vozis je pandan bmw-om 320d, sad zamilisli da dodje neki vlasnik 320d i da nam prica kako od 30 do 150 nije mogao da mu pobene megan rs... Pozdrav

Gross

pre 5 godina

@Milojko bolje vuce DS5 jer ima sasiju kao Golf 3 tako da se brzina itekako oseća. U F3* se brzina ne registruje do sumanutih granica. Takodje, zbog zadnjeg pogona volan ne cima i ubrzanje je skoro neprimetno

kako da ne

pre 5 godina

@Milojko
Sto se perfomansi tice, pazi bas malopre imao ‘trku’ od 30 na sat pa pun gas sa kolegom u Meganu RS sa 280ks. Ja sa dizelom sa 180ks se drzim uz Megana sa 280ks sve do 140-150 km/h. Eto ti o perfomansama DS5 2.0hdi. 100ks razlike. A, svi znamo sta je Megan u toj klasi auta. Pritom DS5 veci i dosta tezi. Poz jos jednom ;)

kako da ne

pre 5 godina

@535d
Nisam rekao od 0 do 150, vec smo bili na nekih 30-40 na sat i pun gas. Inace lik je veoma dobar vozac. Imao pre toga Clio RS i zamenio ga za Megane jer u Clio imao automatik, a u Meganu mu je manuelni. I da, moj auto je bio u sport modu. Pozdrav

South park

pre 5 godina

Ja već petnaestak godina vozim isključivo automatik i vrlo teško je objasniti ljudima, koji to nikada nisu vozili, koliko je to moćna stvar! Ovi novi menjači su daleko odmakli od onih starih automatika, ali ljudi i dalje veruju da je to sporo, mnogo troši goriva, nema uživanja u vožnji i drugo! Ali dobro, ko voli nek izvoli!
(rani, 24. maj 2018 20:43)Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna.

Gross

pre 5 godina

Inace druga generacija automatskog ZF-a sa 8 brzina je užasna. Auto je u gradu konstantno na 1100 obrtaja, odnosno bez snage. Ako zelite da vozite normalno menjač mora biti stalno u sport modu. BMW manuelni je zakon.

preferisco dirti addio

pre 5 godina

Gross evo ja imam taj zf u bmw_u i tvrdim da ti nisi vozio tu masinu u zivotu.. Meni je savrsen, u comfort mod-u je odaziv odlican i taman za grad a u sport_u kida.. Bukvalno odem 100 metara krecuci sa semafora a ostali jedva krecu.. promjenu prenosa mozes uhvatiti jedino po obromjeru, nikakvog cimanja ni trzanja, maksimalno tecno.. To sto ti navodno ler stoji na 1100 (jes hau no) nije problem mjenjaca, majstore.. doduse ti vjerovatno nisi ni sjedao u bmw na prednja dva sjedista .. vrv si honda ili mazda bot .. oni najvise pljuju bmw/merc a sanjaju o njima..

Горан

pre 5 godina

Дво Спојничка разводна кутија/мењач ("DCT - Dual Clutch Transmission") свакако има својих предности у односу на ручне и аутоматске мењаче/разводне кутије. Бољи је од ручних мењача зато што се промена степена преноса одвија са много мањим, готово неприметним празним ходом. А у односу на класичне аутоматске мењаче "DTC" је једноставнији и због тога јефтинији за производњу. Ја сам имао Форд Фокуса 2015 годиште са сувим "DCT"-ом. Иначе уместо "edukativni" лепше је образовни, уместо"manuelac" лепше је ручни, уместо "baziran" лепше је заснива се на, уместо "transmisija" лепше је разводна кутија/мењач, уместо "konvertrer" лепше је претварач итд. Такође, мењачем се не мењају брзине већ степени преноса ...

Gross

pre 5 godina

@Goran nista gore kad neko pametuje. Konverter nije pretvarač i ne moze tako da se prevede. Ne pretvara nego konvertuje obrtni moment. I ja sam lud sto uopste čitam komentar pisan ćirilicom.

analiticar amater

pre 5 godina

@preferisco dirti addio

Smesan si, kad bi seo u Civic Type R, video bi da je taj tvoj BMW igracka.
Ipak, to je verovatno preko tvojih vozackih mogucnosti, za takve Honda ima i motor od 1000 kubika turbo.

Vozio BMW, vozio Hondu, ne kazem da necu opet voziti BMW ali nije on skupji od Honde da bi mi to bilo nedostizno.

Hondu prave inzinjeri, BMW prave racunovodje.

Inace, dal is i proverio, vrlo je moguce da taj tvoj ima nekoliko opoziva... cuvaj se moze nesto lose da se desi, tako BMW kaze.

Bradati Stvor

pre 5 godina

Besmisleno je ubeđivati ljude koji vole manuelni menjač da je bolji automatik i obrnuto. Svako kupi i vozi ono što voli. Vozim BMW 320d 2011. god. sa manuelnim menjačem i uopšte nemam želju da vozim automatik. A probao sam Opel Insignia automatik i ipak ne. A nisam od onih paljevina tipa 'Ja kada ga nabijem u crveno' i tako to. Ne kurčim se u vožnji, vozim polako, iskreno i nisam iskusan vozač. Ali više volim manuelni.

rani

pre 5 godina

Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna.
(South park, 24. maj 2018 21:16)

Vidi, ja kod takvog majstora ne bi otišao sve ni da mi pokloni taj alnaser! Šlepovanje po gradu nije više od 2500 din, a ako auto prezupči, ili pukne kaiš, ili lanac zbog paljenja na gurku, to košta mnogo više! Uostalom, auto kupuješ sa namerom da ga voziš i uživaš u komociji, brzini, udobnosti ili bilo čega već, a ne da razmišljam, šta će biti ako crkne alnaser!

orts

pre 5 godina

@cink, pa zato sto se prenos u brzinu iznad ili ispod desi za nekoliko desetinki dok ti to ne mozes da izvedes ma koliko bio brz sa manuelnim menjacem, odnosno kada sam saltas. Na taj nacin se postizu bolja vremena prilikom ubrzavanja jer ima manje praznog hoda...

Voluntarni analfabetizam

pre 5 godina

@cink, pa zato sto se prenos u brzinu iznad ili ispod desi za nekoliko desetinki dok ti to ne mozes da izvedes ma koliko bio brz sa manuelnim menjacem, odnosno kada sam saltas. Na taj nacin se postizu bolja vremena prilikom ubrzavanja jer ima manje praznog hoda...
(orts, 24. maj 2018 19:53)
Zapravo, upravo obican covek menja brzine za 6-8 desetinki, iskusan za par desetinki, dok DCT -u treba desetak millisekundi. Ili cak i krace.

rani

pre 5 godina

Ja već petnaestak godina vozim isključivo automatik i vrlo teško je objasniti ljudima, koji to nikada nisu vozili, koliko je to moćna stvar! Ovi novi menjači su daleko odmakli od onih starih automatika, ali ljudi i dalje veruju da je to sporo, mnogo troši goriva, nema uživanja u vožnji i drugo! Ali dobro, ko voli nek izvoli!

Bradati Stvor

pre 5 godina

Besmisleno je ubeđivati ljude koji vole manuelni menjač da je bolji automatik i obrnuto. Svako kupi i vozi ono što voli. Vozim BMW 320d 2011. god. sa manuelnim menjačem i uopšte nemam želju da vozim automatik. A probao sam Opel Insignia automatik i ipak ne. A nisam od onih paljevina tipa 'Ja kada ga nabijem u crveno' i tako to. Ne kurčim se u vožnji, vozim polako, iskreno i nisam iskusan vozač. Ali više volim manuelni.

Vlada

pre 5 godina

Dual clutch nije bas za svakodnevnu voznju za to je bolji CVT. Iz prostog razloga jer menjac sa duplim kvacilom priprema sledecu brzinu tako da u gradu kada ubrzavate on ide 2 recimo pa spremi trecu a ako naglo morate da kocite on mora da ubaci prvo u pripremljenu brzinu pa onda da ubacuje u nize. To se u voznji teze primeti jer izuzetno brzo menja, ali sve jedno brze se trosi iz tog razloga jer cesce menja brzine. Za stazu je bombona, za grad nije idealan.

kako da ne

pre 5 godina

@Milojko
Nije bitno za sticanje para druze. 50.000 je kostao DS5! Nije da nisam imao za Bmw, nego sam mogao da kupim Bmw i da biram od serije 1 do serije 5 za taj novac. 140i npr je 50.000. Bmw 3 je 32-33.000. Ja sam uzeo DS5 jer takav auto nemas na trzistu. Auto takvog stila i dizajna nemas. Imas drugaciji auto jos pored njega, a to je Audi A7. On mi se svidja, ali ne bas toliko. Bmw 3, kazem 3, a ne M3 izgleda smesno pored DS5. Da ne pricamo kada sednete u ta dva auta koja je tek razlika. Pricam o DS5 ristajlingu. Sada nesto oko motora i PSA grupacije. Bmw je do kraja 2015-te imao 1.6 turbo motor radjen bas u saradnji sa Citroenom. Tj kaze se da je taj motor vise Citroenov nego Bmw-ov. Taj motor sam ja imao u DS3 Racing sa 200ks. Taj motor je problematican bio sve do 2015-te kada se Bmw okrenuo 1.5 litra motoru, a Citroen preradio trenutni 1.6 t. Taj 1.6 ste imali u seriji 1, seriji 2 mislim, nisam siguran 100% i u seriji 3. 116i, 118i i 120i do 2015 cini mi se su nosili taj motor, na lanac. Bmw 316, 318i takodje. Takodje su imali saradnju i sto se tice dizelasa jer PSA grupa oduvek spada u vrh sto se tice dizel motora. Naravno tu spada i Bmw. Podaci o ubrzanju DS5 su zvanicni podaci Citroena koji naravno nije tacan. Neki sto su testirali DS5 2.0hdi 180ks su postizali cak 7,3 sekunde do 100. Imaj obzira da je DS5 tezi preko 100kg od Bmw 3. Par desetinki vreme nije nista za pohvaliti se pored auta tezeg preko 100kg, a Bmw takodje ima i 10ks vise. Ja sam licno bio na 8,2 sekunde ili 8,3. Ali nisam stavio menjac u sport mode. Verujem da moze lagano na manje od 7,5 sekundi. Start/stop sistem kod DS5 ne osecate. Ne provalite da se motor ugasio i upalio. Pricamo tu o DS5 jer nije isto DS5 i npr Citroen C4 ili DS5 i Pezo 308 jer je DS5 pravljen kao premijum auto i premijum brend u PSA grupi. DS automobili su vec na zapadu odvojeni salonima od Citroena. Oni zele sa njima kao sto je Tojota uradili sa Leksusom, Honda sa Acurom itd. Pogledajte novi DS7, pa Bmw X3 izgleda smesno pored njega. DS5 sam kupio tek posle probne voznje jer jedino sto me je plasilo je bila brzina i reakcija njihovog automatik menjaca. Kada sam video da tu nema razlike u odnosu na druge automatik menjace, auto sam da najvecim osmehom odvezao kuci. I dalje svakog jutra sednem u njega da osmehom. Taj dizajn nece ostariti ni narednih 20 godina, videcete. Dok Bmw ce trojku ubrzo menjati jer ce delovati zastarelo. Poz i znajte i opet kazem da u ovo vreme svi prave vrh automobile ;)

No pasaran

pre 5 godina

@C I N I K pa da ne moraš stalno levom nogom držati kvačilo što se prenosi na išiadikus i posle ne znaš što boli noga i leđa.

LaleGator

pre 5 godina

Inace druga generacija automatskog ZF-a sa 8 brzina je užasna. Auto je u gradu konstantno na 1100 obrtaja, odnosno bez snage. Ako zelite da vozite normalno menjač mora biti stalno u sport modu. BMW manuelni je zakon.
(Gross, 24. maj 2018 19:55)
_______________
Ahahahhhaaha
Ne postoji auto koji ima snagu na 1100 obrtaja, sem elektro motora!

ko zna sta ti vozis ali ZF menjac sigurno nemas, jer da imas ne bi pricao ovakve gluposti

Еуридамас

pre 5 godina

Горане, свака Вам част на коментару, поготово на другом дијелу! Свако добро.

kako da ne

pre 5 godina

@Milojko
Sto se perfomansi tice, pazi bas malopre imao ‘trku’ od 30 na sat pa pun gas sa kolegom u Meganu RS sa 280ks. Ja sa dizelom sa 180ks se drzim uz Megana sa 280ks sve do 140-150 km/h. Eto ti o perfomansama DS5 2.0hdi. 100ks razlike. A, svi znamo sta je Megan u toj klasi auta. Pritom DS5 veci i dosta tezi. Poz jos jednom ;)

Lune

pre 5 godina

To je odlično. Jedina mana nekadašnjih automatika je taj konvertor obrtnog momenta, i onda ga dodaš gas pri malom obrtaju, on ga napuni kao da si pritisnuo kvačilo.

Petar

pre 5 godina

Prvo, svaki novi(ji) auto kreće bez gasa (a ne kao što kažu u tekstu). Nije slučajnost već namera proizvođača.
Drugo, zar npr DSG automatik menjač nema do kvačilo!?
Treće, da, nekada sam se užasavao automatika ali to je bilo nekada (sećam se Askone automatik sa tri brzine, užas). Moderni automatik prešalta u veću kad pomislim da treba... u sportu i naniže tj ima sasvim ok kočenje motorom (a i današnje kočnice su mnogo bolje nego one iz 80ih). Za gradske gužve, stani, kreni varijanta, prednosti automatika neću da komentarišem.
Treće, čemu svrha ovog menjača iz teksta?
Što nije manuelni ili klasičan automatik?

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Posle mnogo godina voznje automatika,pre par nedelja vratio sam se (igrom slucaja) na manuelni menjac. Nevidjeno smaranje,ali nevidjeno. Po Beogradu smaranje na kub. Manuelni menjac u meni ubija i onako vrlo malu simpatiju prema voznji i uzivanju u voznji. Svaki put se smorim kada moram negde kolima. Automatik je majka,a za gradsku voznju i otac i majka.

Boske

pre 5 godina

Zivim u americi u imam automatik I na brzine kola, Ali kada si u trafiku u Los Angeles zaboravi kvacilo
(puma, 24. maj 2018 22:32)

Zemljace, ti ne samo da ne mijenjas brzine, nego ni padeze. Ubacis u nominativ i vozi!

kako da ne

pre 5 godina

@Starmo
Nijanse su u pitanju sto se tice Honde Civic Type R i npr Bmw 135i M. Vozio oba. Zavisi samo sta vam se vise svidja. Sto se tice perfomansi, posto oba imaju prijatelji mog kuma, licno sam gledao kako ga Type R gazi sto se tice medjuubrzanja i ubrzanja. I to ne da ga gazi nego bas je brzi bio. Da mi je neko pricao ne bih mu verovao. Iskreno. A, cak nisam ni ljubitelj Honde. Brzi je bio i po regionalnim putevima punih krivina. Nista od toga nisam ocekivao. U pitanju Type R 2015-to. Bmw 135i M takodje 2015-to. Odavno pricam, danas prave svi super automobile, samo zavisi za sta cete dati svoje pare i koliko ;) Jer npr Lik za Type R je dao 4-5.000 manje nego za 135i, a pojeo ga je. Cak Honda ne zaostaje sto se tice luksuza u kabini, opreme. Sto znaci da ti Bmw onaj bedz napred i pozadi naplati 5.000 :) Nije sada situacija kao pre 20-30 i vise godina pa najbolji dosta odu od drugih zbog vise para i tehnologije. Danas svi imaju tehnologiju. Eto Bmw ima saradnju sa PSA grupom za dizel motore, Mercedes sa Renoom. Francuzi su im odmakli sto se tice dizelasa pogotovo do 2 litre zapremine gde francuzi imaju jaci obrtni moment, motori im nisu bucni i zagadjuju daleki manje. Primer novog HDI 2.0 koji zagadjuje 110gr cO2, a Bmw-ov npr 140gr. Mercedesov i Vw slicno. Eto prijatelji ;)

Analiticar amater

pre 5 godina

@Ivan

Nisam nikakv napaljeni klinac, zreo covek sa zavrsenim fakultetom.
Osecas potrebnu da komentarises moj komentar, a nisi ga ni procitao ni razumeo kako treba.

Moj komentar se odnosi na 2018 Type R koj je mozda i prvi Type R koji moze da se koristi skroz "civilno". Takodje trenutno najbrzi serijski automobil sa prednjim pogonom na Niburrnigu. Kosta isto kao klot 320d a nudi i vise prostora i vazdusno ogibljenje, vrhunsku pouzdanost, sportsku unutrasnjojst, gomilu elektronske asistencije.

Naravno, BMW I Civic jesu dva koncepcijski razlicita automobila, ali s obzirom da kostaju isto, mogu se porediti, sta za iste pare dobijas u jednom, sta u drugom slucaju.

Mene predrasude ne zanimaju, slobodno misli da sam napaljeni klinac kome bogati roditelji nisu hteli da kupe Porse, ali ja mogu da poredim ova dva automobila jer sam vozio oba.

BMW 3 jeste vrhunski auto u svojoj klasi, nije to nikakva novost, samo kazem, da po mom misljenju Civic nudi vise za iste pare. I to pazi, poredimo 320d. BMW benzin 320ac, pored Civica nema nikakve sanse, ni po jednom osnovu.

Uostalom moj komentar je bio isprovociran tiem da neko ko kupi Hondu sanja BMW, kakva glupost

Ima nas malobrojnih koji jos uvek znaju sta i zasto kupuju umesto da se povode za brendovima i trendovima.

Izbaci predrasude iz svoje glave, zivot ce ti biti mnogo lepsi.

mirko

pre 5 godina

novi automatic menjači su savršeni. daleko ispred manuelnih. meni je jedino pitanje kako će to da funkcionise kad auto napravi 350 i vise hiljada. vozio sam novi x5 4.0 i taj auto savrseno funkcionise sad sa 50tak hiljada pređenih. u seriji 3 je erovatno jos bolji osećaj za volanom

Milojko

pre 5 godina

@Gross
Mozda ako ti je motor trocilindricni sa 100 i par konja i 150Nm obrtnog momenta.
Mene u dizelu sa malenim kick-down-om zalepi ko nista.
ZF-8 je zaista savrsenstvo, a napraviti DCT da pouzano radi sa 500+Nm obrtnog momenta je malko teze. Nije BMW lud sto je iz novog M5 izbacio DCT zarad ZF-8.

Gross

pre 5 godina

@preferisco dirti addio ajde nadjemo se za vikend na Zmaju prema aerodromu. Znam sta pricam. BMW automatik nije ni blizu savršenstva (auto je 2016 god). Nije ler na 1100 obrtaja, vec u vožnji. Auto bira najviši stepen prenosa nepotrebno.

analiticar amater

pre 5 godina

@starmo

Da, zamisli imam smetnju, diplomu drzavnog masinskog fakulteta, i slidno znanjei o mehanici i o SUS motorima, ponesto o termo dinamici i iskustvo sa automobilima oba brenda.
Obrazovanje i iskustvo zaista jesu smetnje u Srbiji.

To sto ti nisi u stanju da razumes filozofiju japanskog inzenjerstva i da detaljnije proucis njihove konstrukcije, sto nikad nisi otvorio ni jedan motor i sto o automobilima znas samo ono sto sporadicno cujes, zaista jeste smetnja za strucnu diskusiju.

Uostalom, ako ja ne znam, pa vlajda UK i US organizacije koje racunaju pouzdanost valjda znaju nesto bolje od mene?

Ako ti ni to nije dovoljno, onda uporedi BMW 320d i Hondu Civic Type R. Kostaju isto, Honda neuporedivo bolja u svakom aspektu, perfomanse, fumkcionalnost, dinamika, upravljivost.

Ne, nemoj da se 'vatas za M3 jer on kosta mnogo vise, poredimo sta se dobije za iste pare.

O nekim konstrukcionim resenjima, mozda drugom prilikom.

Bane

pre 5 godina

Slazem se u svemu.Meni pre neki dan crkao alneser.Zovem majstora i kaze ako ti je manuelni upali na guranje i dovezi ga normalno a ako je automatik sjedi kraj njega i placi dok ne nadjes slep sluzbu da ga donese do mene.Jedna prednost koja je bitna. 
(South park, 24. maj 2018 21:16) 

Vidi, ja kod takvog majstora ne bi otišao sve ni da mi pokloni taj alnaser! Šlepovanje po gradu nije više od 2500 din, a ako auto prezupči, ili pukne kaiš, ili lanac zbog paljenja na gurku, to košta mnogo više! Uostalom, auto kupuješ sa namerom da ga voziš i uživaš u komociji, brzini, udobnosti ili bilo čega već, a ne da razmišljam, šta će biti ako crkne alnaser!
(rani, 24. maj 2018 22:19)

Ja ne znam ko je izmislio taj glupavi mit kako auto moze da prezubci ako se pali na gurku. Anlaser je elektro motor koji pokrece zamajac, a kada palis na gurku onda se zbog okretanja tockova vrte zupcanici u menjacu i otpustanjem kvacila lamela pokrece zamajac. Znaci u oba slucaja paljenje se vrsi pokretanjem zamajca samo je izvor sile koja ga pokrece razlicit.

Sale

pre 5 godina

@Bradati Stvor
Delimicno se slazem sa tobom, za manuelni menjac, ali si seo u pogresan auto da probas automatski menjac, i dobio pogresan utisak. Sedi u neki sa DSG ili ZF menjacem pa ces videti kako radi. Takodje korejska i japanska cuda nemoj ni pipati.

Milojko

pre 5 godina

@kako da ne
Ti prijatelju definitivno nikad seo za volan F30 320D.
Razumem stekao si pare za nov auto, nije se imalo za BMW pa si uzeo DS5 i sad kao ubedjujes druge, a najvise sebe da si napravio dobar izbor.
Vidi ovako, dizajn necu komentarisati, mada bi se masa ljudi nasmejala na tvoj komentar kako je DS5 prelep u odnosu na F30, ali neke objektivne stvari si blago receno ispromasivao ko nista. Recimo F30 320D ima 400Nm obrtnog momenta u B47 varijanti, a 380Nm u staroj N47 verijanti. 370Nm ne postoji. Drugo svi BMW-ovi motori su fabricki potcenjeni, tj. kao po pravilu imaju solidno vise snage (i obrtnog momenta pogotovu kod dizela) na dinamometru nego sto BMW prijavi. Porediti B47, pa cak i N47 sa PSA 2.0 HDI je blago receno smesno. Motori su nebo i zemlja naravno u koristi BMW-a (sad ce se javiti botovi da komentarisu lanac koji za koji kod bilo koji novijig motor od 2011 nije bio ni jedan jedini slucaj pucanja, al dobro botova uvek ima). F30 320D sa ZF8 automatikom ide od 0-100km/h po fabrickoj specifikaciji za 7.4s, a u praksi ko ga je testirao zna da su vremena oko 7s.
Taj tvoj DS5 BlueHdi 2.0 od 180 konja sa EAT6 ide od 0-100 za 9.2s, tako da stavarno ne znam cemu te bajke. Ej 2s vise vremena i ti kazes DS5 bolje vuce?!!!
Potrosnju tek necu ni da pominjem jer je razlika bar 20% u korist BMW-ovog motora.
I kao poslednje za start-stop sistem F30 postoji konsenzus medju auto novinarima da je ubedljivo najbolji u premium segmentu, a PSA niko ni ne uzima u razmatranje.

kako da ne

pre 5 godina

@535d
Nisam rekao od 0 do 150, vec smo bili na nekih 30-40 na sat i pun gas. Inace lik je veoma dobar vozac. Imao pre toga Clio RS i zamenio ga za Megane jer u Clio imao automatik, a u Meganu mu je manuelni. I da, moj auto je bio u sport modu. Pozdrav

Milan

pre 5 godina

Osim što ima parking mod sve isto važi i za DSG. Za automatske menjače je mnogo važnije koliko imaju stepeni prenosa nego za ručne, velika je razlika između 6 i 7 stepenog.

sef strucnog staba

pre 5 godina

Budite ubedjeni da ljudi koji tvrde da automatik ne valja, ko sto ovaj dole napisa za slep sluzbu i tako te slicne komentare, nisu u zivotu seli za nesto novije od golfa 4. Automatik je nesto sasvim sjajno, posebno u novijim automobilima.

aDragan

pre 5 godina

Da ne bi razmišljali o menjaču, kupite električni auto. Nema menjač. Ručica koju ima je kao kod automatika, ali je u stvari to samo prekidač koji kompjuteru određuje da li da auto ide napred ili nazad.

Voluntarni analfabetizam

pre 5 godina

Gross evo ja imam taj zf u bmw_u i tvrdim da ti nisi vozio tu masinu u zivotu.. Meni je savrsen, u comfort mod-u je odaziv odlican i taman za grad a u sport_u kida.. Bukvalno odem 100 metara krecuci sa semafora a ostali jedva krecu.. promjenu prenosa mozes uhvatiti jedino po obromjeru, nikakvog cimanja ni trzanja, maksimalno tecno.. To sto ti navodno ler stoji na 1100 (jes hau no) nije problem mjenjaca, majstore.. doduse ti vjerovatno nisi ni sjedao u bmw na prednja dva sjedista .. vrv si honda ili mazda bot .. oni najvise pljuju bmw/merc a sanjaju o njima..
(preferisco dirti addio, 24. maj 2018 20:37)
Alfista 100%

kako da ne

pre 5 godina

Ljudi kada cete shvatiti da u uredjenim zemljama ljudi placaju osiguranja za auta, a ta osiguranja su uredjena i dobra jer moraju biti jer su u zemlji gde se moraju postovati pravila. Sta me briga da li ce mu nesto roknuti, ja imam broj telefona osiguranja i samo okrenem broj necu ni da gledam auto i da se mislim sta cu i kako cu. Sve najnovije generacije automatik menjaca su slicne. Svi najnoviji automobili su dobri automobili, samo sve zavisi sta hocete da platite. Kakav dizajn, koji bedz i kakav luksuz. Cak su i nove Dacije dobri automobili. Eto ja sam presao sa Bmw 320d 2014 automatik na Citroen DS5 2015 2.0hdi 180 automatik. DS5 sam skuplje platio nego Bmw. Neko ce reci ‘Kakav si Bmw imao za te pare’ ili ‘kakav si Audi imao za te pare’. Da, imao sve i svasta za te pare ali po meni je dizajn DS5 neverovatan. Sa vise osmeha svakog dana sednem u taj DS5 nego pre toga u Bmw. Takodje 2.0hdi ima 10ks manje od Bmw-og ali ima 400nm, a Bmw 370 nm. Mnogo jace lepi za sediste DS5 npr nego Bmw. Sto se automatika tice i razlike, ne primecujem. Novi Eat6 automatik iz PSA grupe je fantastican takodje. Menjaju neosetno i jedan i drugi. Samo sto je Bmw-ov dizel bučniji, uopste pa tako i u kabini. Ovaj u DS5 kada ga malo gazite u visim obrtajima uopste nema zvuk dizela. Uopste ne provalite da se auto ugasio kada stanete na start/stop. Uopste ne cujete kada ga pokrene opet. Ja shvatam da se u Srbiji vozi dosta starih auta i ljudi za nove misle da su slicni kao ti stari. Tehnologija je otisla mnogo. Sve zavisi za sta cete dati svoj novac ako gledate novije automobile. Eto ja sam izabrao jedinstvenost, neko ce izabrati Audi, neko Mercedes za te pare. Neko ce pak kupiti Daciju i stekati resto sto bi dao za DS5 ili Bmw. Svako ima svoje. Da li se plasim da ‘zabode’ nekad, negde. Ne! Imam osiguranje koje pokriva celu Evropu. placaju vam prevoz, oni nose auto. Ne mislite nista niti vas zanima. Ne morate ni uzeti skuplje osiguranje jer npr u CH imate TCS koji je nesto kao AMSS u Srb. I za 90fr godisnje su tu za vas dan noc cele godine u slucaju da vam se nesto desi. Za 180fr na nivou cele Evrope. Ja to uzimam jer imam kasko zbog cestih putovanja van zemlje pa u slucaju kradje ne mislim uopste. 90fr nije nista pa tako to uzima svako pa i onaj koji vozi auto od 500fr star 20 godina. Crkne i samo ih pozove i oni rade svoj posao. Poz

Фрфљави

pre 5 godina

За Горана, не бих се сложио да је дупло квачило јефтиније у изади од класичног CVT-а. и

За овог што има BK ( виосоко квалификовани ) мајстора који му препоручује да седне и кука... алал вера теби друже. Вероватно и заробљен у 87-ој години где викендом наши очеви пусте онај транзистор на батерије, ставе га на поклопцу ваздужног филтера и цеееооо дан нешто чачкају, поправљају, муљају ( као ) и нешто говоре себи у браду. А са тог истог транзистора тресе народњак попут Весне Змијанац, Вере Матовић, Драгане Мирковић и свих осталих хитова са "посела године"... не знам само да ли ми такав профил људи више одговара за твог мајстора или тебе самог? Можда сте обојица исти. Па повратиме, јел си ти чуо да постоје за ситне паре чланство у осигурању које плаћаш а заузврат добијаш јако добре услуге? А јел си чуо за АМСС? Верујем да ниси. И жалосно је што још увек живиш у т8м времену. А то није питање пара или статуса. Већ хтења .

Baki

pre 5 godina

Evo moj primer nisam volio ni da vidim automatika ali jednom prilikom kupim bmw 530d automatik i verovali ili ne u životu mi više netreba manuelni milina za vožnju

starmo

pre 5 godina

Hondu prave inzinjeri, BMW prave racunovodje.


nakon ovoga sa tobom ozbiljno o autima nema smisla, ili imas 15 godina ili nekakvih smetnji, jel :) :) :)

Gross

pre 5 godina

@Milojko bolje vuce DS5 jer ima sasiju kao Golf 3 tako da se brzina itekako oseća. U F3* se brzina ne registruje do sumanutih granica. Takodje, zbog zadnjeg pogona volan ne cima i ubrzanje je skoro neprimetno

boris

pre 5 godina

Konvertor momenta je zakon za sve primene osim trkanja. Primetno je udobniji.
Poređenje kod BMWa, više mi se sviđa Alpina B5 od M5 za svakodnevni život.
Lično vozim suva i terenca, oba sa automatskim, s tim da je suv noviji menjač je 7stepeni sa konvertorom koji se "zaključava" (šta god to značilo). Bolji je po gradu od terenca. Ali zato kad siđem sa asfalta sve prednosti takve transmisije me oduševe.
Manuelni su jednostavno prošlost.

Bmw

pre 5 godina

(Analiticar amater, 25. maj 2018 18:43)

Ти си победник! Поредиш по ценовном рангу, нема даље! Јесте, Хонда је боља, надам се да ти је сад лакше. Која прича, као тролови са Нисан ГТР-ом. Папагај бригада!

535d

pre 5 godina

@Milojko
Sto se perfomansi tice, pazi bas malopre imao ‘trku’ od 30 na sat pa pun gas sa kolegom u Meganu RS sa 280ks. Ja sa dizelom sa 180ks se drzim uz Megana sa 280ks sve do 140-150 km/h. Eto ti o perfomansama DS5 2.0hdi. 100ks razlike. A, svi znamo sta je Megan u toj klasi auta. Pritom DS5 veci i dosta tezi. Poz jos jednom ;)
(kako da ne, 25. maj 2018 23:37)

Hahahahahah brate ajde mani se tih bajki sa tim meganom ili nesto nije uredu ili vozac ne zna da ga vozi... vidi ds5 od 0-100 nekih 8,2 sec. megane rs nekih 6,2 ... lepo je sto si zadovoljan svojim autom,ali ne moras to da nam ovde dokazujes kroz ovakve price.

Фрфљави

pre 5 godina

Аматер аналитичар, заиста бих волео да чујем зашто је Хонда толико добра, у чему најпре и шта јеђто толико боље наспрам Немаца. Није сарказам.

miki

pre 5 godina

cinik.
smanjenje troskova proizvodnje.
aut. menjac je skup u odnosu na manuelni.zato se prave razni Dsg. ..senso drive..selespeed......easy tronic....

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 5 godina

@South Park

Članstvo u AMSS za godinu dana je smešno jeftino. Stalni smo članovi otac i ja evo već godinama. Do sada mi je zatrebao svega jednom, i tada su stvarno profesionalno odreagovali. Ako ikada zatreba šlep služba, jednostavno njih pozoveš i problem rešen i još uz to ne moraš da cmizdriš, zamisli. I usput, to je odavno zastareo argument, pošto, jelte, nećeš da se voziš Saharom ili Amazonijom, ipak je ovo era modernih tehnologija, očas posla nađeš na internetu ono što ti treba, pa i broj šlep službe ukoliko je to neophodno...

Vetar u ledja...

pre 5 godina

Evo vec 7 godina vozim auto sa DSG menjacem sa 6 brzina i prezadovoljan sam. Mogu samo da za zamislim koliko je to u medjuvremenu otislo napred...U svakom slucaju, treba probati pa tek onda “suditi”.

Ivan

pre 5 godina

@analiticar amater
Ok jasno mi je da si ljubitalj Hondi i verovatno klinac i da si do bola neobjektivan ali porediti Civic Type R i 320D je neopisiva glupost, pa usput tvrditi da je Civic funkcionalniji, mislim stvarno!??
320D je porodicna limunzina za 5 ljudi, sa velikim gepekom, ekonomicna, sa izdrzljivim motorom, komforna, sa odlicnim performansama za svoju klasu (medju najboljim ako ne i najboljim) i odlicnom upravljivoscu i dinamikom u voznji (nece se svi sloziti, ali bolja od konkurenata u premijum segmentu, ostali joj stvarno nisu konkurenti).
Civic Type R je hot hatch za naizivljene klince sa puno para i za matorce koje drma kriza srednjih godina, a nemaju za Porsea (pricam ovde o zapadu, Srbija je drugi svet). Funcionalost nula, u gepek mozes da stavis eventualno rucni prtljag, a pozadi moze da sedi covek iskljucivo do 60kg tezine. Uzasno neudobna, voziti je na auto-banu duze od 2 sata je potpuno mucenje. Performanse sjajne (naravno da je bolja od dizela od preko tonu i po), upravljivost odlicna, dinamika u voznji takodje. Enterijer i izgled napravljeni po uzoru na ciljnu grupu (napaljene klince).
Opet klinci na zapadu koji imaju malo vise para ce uvek uzeti S3 ili M2, a ne Japanca.

pega

pre 5 godina

@Analiticar amater
Kažeš fakultet,jel kupljen ili završen ? Ako je ono prvo onda je jasno kako stavljaš u isti kos civic i BMW 320d,kakve veze ima ista cena kad su oni skroz dva različita sveta.Za kupce jednog ili drugog ne postoji dilema.U normalnom svetu BMW gledaju zreli ostvareni ljudi,a civic tek stasala za volan deca.Znaci ako nisi kupio faks nego redovno završio,u tom slučaju si neki kolokvijum propustio !

Фрфљави

pre 5 godina

@Аналитичар аматер, замолио бих те да ми кажеш по чему је Хонда посебна? Зашто је боља и шта је боље наспрам осталих неког Немца, рецимо ког и сам помињеш? Уједно, тројка и сивик нису у истој класи. Колико је бмв јединица М скупља или јефтинија од Тајп Р?

TNT

pre 5 godina

Članak i video nisu na temu ručni ili automatski menjač, već obrađuju problem menjača sa dvostrukim kvačilom pri parkiranju odnosno pri vožnji u kreni-stani režimu. Mnogo ljudi ne zna za low speed mod o kome se ovde priča, niti zna kako da ga pravilno aktivira i koristi - ovaj video bi trebalo da im pomogne u tome. A na temu koji menjač je najbolji možemo diskutovati do večnosti i nazad...

Milan

pre 5 godina

@bradati stvor
I ja da sam probao samo opelov automatik nikad ga ne bih uzeo. To uopšte nije tip menjača o kome ovde govorimo
@vlada
Godinama sam vozio toyotu i nikad nisam uzeo automatik zbog tog j..CVT. Ne postoji gori tip menjača za vožnju, dodaš gas pa čekaš dve sekunde da se nešto desi a onda cimne da ti pomeri kamen u bubregu. Probao sam nekoliko tipova tih CVT od raznih japanaca i za mene su najgori menjači, ne znam kako uopšte imaju rwč kontinualni u nazivu. Prednost im je da su očigledno izuzetno pouzdani ali za vožnju dvostruka spojnica je zakon

535d

pre 5 godina

@535d
Nisam rekao od 0 do 150, vec smo bili na nekih 30-40 na sat i pun gas. Inace lik je veoma dobar vozac. Imao pre toga Clio RS i zamenio ga za Megane jer u Clio imao automatik, a u Meganu mu je manuelni. I da, moj auto je bio u sport modu. Pozdrav
(kako da ne, 26. maj 2018 11:00)

Sve jedno je dal je Automatic ili ne , previse je velika razlika da bi ti bio uz njega... dakle ti mozes da budes uz njega samo ako je promasio brzinu i nije imao puni obrtni momenat, ako obojca krente pri punom obrtnom momentu nemas sanse bez obizira sto imas automatic, motor koji ti vozis je pandan bmw-om 320d, sad zamilisli da dodje neki vlasnik 320d i da nam prica kako od 30 do 150 nije mogao da mu pobene megan rs... Pozdrav