Nedelja, 18.03.2018.

11:45

FIAT 500L čim izađe iz salona izgubi trećinu vrednosti

Izvor: B92

FIAT 500L èim izaðe iz salona izgubi treæinu vrednosti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

bez popravki

pre 6 godina

Ja sam prodao punta starog 7 godina (sa klimom) za 3000€.Prešao sa njim 50000-ak hiljada km.Mnogo ili malo ne znam?Znam da je očuvan, garažiran redovno održavan...Pitanje zašto toliko malo sam prešao, pa sinovi imaju svoje automobile, od nedavno sam penzioner, živim u centru grada, nije mi trebalo više.Vozio sam nov auto,vozio sam i polovnjake pa znam koliko košta zamena turbine,dizni, generalka itd, šta ćete nisu svi stručnjaci da kupe "dobar polovan" auto za "male" pare.

da li bih bio gubitnik

pre 6 godina

Treba pogledati samo, u čijem se društvu nalazi.Sve visoko brendirane firme.Pošto sam go ko pištolj,zamislite da sedim u društvu milijardera?

seljak

pre 6 godina

Tako rade samo firme. To je period kada auto gubi najviše vrijednosti. 
Kupiti auto i voziti ga samo tri godine može samo dobar lovator. 
Evo računice: platiš auto 20.000 eur. Za tri godine dobiješ max 12.000 eur. Dakle doplatiš 8.000. Ako ga voziš 9 godina, dobiješ 5.000 tj doplata za novi 15.000 eur a da ga mijenjaš na tri godine doplata je 24.000 eur. Ovo je gruba računica koja zavisi koliko prelaziš godišnje i koja klasa je u pitanju.
(kele, 18. mart 2018 16:33)
Za KIAu Sportage koju sam platio 19400 evra 2013god. prodao za 14500evra 2016 god.sa 55000predjenih km.I posle neko kaze KIA gubi na vrednosti vise nego ostali brendovi.

seljak

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz
(Anonymous, 18. mart 2018 15:53)
Zivotna filozofija ti je potpuno pogresna.Kada nesto kupis, potpuno je besmisleno da racunas da li nesto gubis pa cak i kada to prodajes.Koliko si ti izgubio danas sto si jeo tri puta dnevno,otisao sa porodicom na more,platio detetu ekskurziju,kupio nesto da obuces itd.Ti si prijatelju onda veciti gubitnik.Placam cef da se vozim u novom autu i to koliko ja zelim.Sutra ga mogu pokloniti bratu,prijatelju.Da li sam izgubio nesto.Ne prijatelju dobio sam i to mnogo.

Drajver

pre 6 godina

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1370581#k26526501

Mozda jeste, ali za Vas u vasem slucaju. Prohtevi se razlikuju kao i automobili u datim modelima, decenijama i klasama pa vase poredjenje ne pije vodu jer je apsolutno irelevantno koliko imate godina i kada ste koju marku automobila vozili.

Ja sam eto igrao kosarku na koledzu pre Jokica pa je on u NBA a ne ja. Shvatate li sada?!

PS Ovo istrazivanje je usko vezano za US trziste, nema veze sa nama.

Sasa NS

pre 6 godina

Pa naravno kada je to statistika iz Amerike! Kupite Lincoln sa 5.0 motorm u Srbiji pa vidite koliko cete izgubiti u prvoj godini, negde oko 60% ! Jer ga niko nece kupiti sem ako je luuuda cena, u prevodu taj auto je interesantan u Srbiji koliko i 500L u SAD! U EU 500L ima smisla i najprodavaniji je u svojoj klasi ! A sto se pada vrednosti tice, 2014 placen 11.500, a 2017 sa 70.000 km prodat za 8.500! Po meni OK!?

Stef

pre 6 godina

Vozim 500L iz Kg sa ponosom idem na more sa njime kao i svakog dana na posao, trening, devojka... da ne davim. Imam para za više ali sam patriota/nacionalista. Treba da poštujemo sebe i svoje ako hoćemo da nam bude bolje!

Vibori 2018

pre 6 godina

Vlasnik sam FIAT 500L.
Da se razumemo,imam 60 godina i imao sam. uvek nove Automobile pocev od Audija kada vi niste ni bili uplanu kod roditelja,VW,Opell,MB,Volvo,Renault,Citroen,Peugeot,itd,itd.Ljidi,FIAT 500 Lje BEST BYE kupovina u Srbiji iSIRE.

The Spatula

pre 6 godina

Stoji kamiondzija na parkingu, prilazi nocna dama i kaze mu, moze li sex, 30e? On kaze, ma aj bezi, ja sam domacin, zena, deca, kuca... Kaze ona aj za 20e. Opet on, aj bezi ja sam domacin...zena, deca, kuca... Kaze ona aj za 10e posto si domacin... On kaze ma necu bre, ja sam domacin covek, zena, deca... Kaze ona, e ovo ne mozes da odbijes, ja i koleginica za 1000 dinara posto si toliki domacin. A on, ma bezi bre, izlazi napolje i istera je i zalupi vrata, a onda rece sam sebi... E moj domacine, nemas ni 1000 dinara! Te i mi, kakav 500l a nema 90% Srbije ni za njega novog. E moj domacine :)

The Spatula

pre 6 godina

Nikad mi nisu bili jasni ljudi koji gledaju samo kako da zarade. Ljudi, trosak je i dorucak i rucak i vecera, voda, pivo, sok... Znaci ne treba da zivimo kad pomislimo koliko cemo da pojedemo za dve ili pet, deset godina... Ćef nema cenu. Jedno je sto neko moze, ima i zeli da kupi nov auto a dugo je sto ja ne mogu da kupim, pa mi je dobar i polovnjak od deset godina. Neko ne moze ni taj polovnjak od deset godina da priusti sebi, pa sta da radi.

Alexandar

pre 6 godina

Kakav zlonameran naslov.Umesto da podstičemo domaću autoidustriju mi se ponašamo kao da je FIAT u nekoj stranoj zemlji izgradio fabriku,a ne u srcu Šumadije.Bruka i sramota!

Pa zapitajte se koliko porodica u Kragujevcu živi od FIATA? Kakav god da je finansijski aranžman ,dobro je što u našoj zemlji imamo jednu od najsavremenijih fabrika u regionu.

Dosta bre više sa pljuvanjem po sopstvenoj državi!


Alexandar

Pera

pre 6 godina

Pasat dizel 4 godine star ima oko 100-120000 km i za 40-50% manju vrednost od kupovne, zavisno od kilometraže. Ima i onik “krem belih“ sa kožnim sedištima koji su za to vreme nakucali 300.000 u taxi ju i vrede 6-8000€.

kole

pre 6 godina

Imam nekoliko prijatelja koji su privatnici i svako bi opusteno mogao da kupi dobar, nov auto na kredit-lizing, ali ipak voze pristojne polovnjake. Razlog je sto nece da privlace paznju kriminalaca koji bi poceli da oblecu oko njih i pokusavali da ih reketiraju. Zasticeni ste od takvih neprijatnosti samo ako ste u svetu kriminala, ili imate jaku policijsku zastitu koja se debelo placa. Ako odete onako sa ulice da trazite policijsku pomoc, reci ce vam da je to sistemski problem i da je najbolje da lopovima date ono sto traze. Kupite nov auto, pa probajte da ga prodate. Shvaticete da mu se vrednost istopila preko noci. Prvo ce vas zvati preprodavci i smarati vas nepristojnim ponudama, a onda ce vas zvati neko ko zeli takav auto, ali ce nepogresivo znati da cenu podigne samo desetak % preko nakupacke. Primer; poznanica dobija Hondu Sivik na nagradnoj igri Nestle kompanije i prelazi sa njim par hiljada za par meseci jer su hteli malo da se izdovolje. Posle mesec dana na oglasu dobila je 12500 evra i to jedva, a takav nov je kostao oko 18500.

moron

pre 6 godina

Znači toliko sam već "izgubio" time što sam ga kupio pre tri godine ? A svaki dan koji smo porodica i ja u njemu u medjuvremenu proveli "u sreći i veselju", to se "ne računa" ?

Ako je tako, onda odoh da se ubijem iz ovih stopa ... Druge mi nema, da bih svoju čast i obraz spasao ...

T

pre 6 godina

@ChuChu Baš zbog toga što su jeftine, polovne Dacije su tražene pa im cena ne pada mnogo posle 3 godine, ako je verovati SAT reviji. Slično tome polovni Daster drži cenu i u UK.

obi van

pre 6 godina

ko god je bio u Americi zna da je to vrlo specifično tržište automobila, tako da njihove statistike ni blizu ne liče na evropske.
Naprimjer Jaguar xf u Evropi puno sporije gubi cijenu jer ima više potencijalnih kupaca. Tako je sa većinom auta sa te liste.

Blake

pre 6 godina

Niko me nikada nece ubediti da nije bolja kupovina polovnog automobila starog 2,3,4 godine kojem ne fali nista, fakticki je nov, a za dosta manje para. Ovi sto vole da daju(bacaju) pare za nov auto pa jos budu vezani za ove nase krs preskupe ovlascene salone neka im je sa srecom. :)

hadžija

pre 6 godina

Veliki Fića, nije loš auto.
(Gillespie, 18. mart 2018 22:05)
al je preskup. dačija je oko 5500 a lada kreće od nekih 4500. a ovde, pošto punto i 500-ka

iskustvo

pre 6 godina

Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)
@
Tako mali Djokica zamišlja život. U praksi niko nije glup da vaš 2-3 godine star automobil plati toliko da vi "ne morate previše doplaćivati za novi". Onda će kupac uzeti novi a ne vaš polovnjak od 2-3 godine. Idite u salon kupite novi automobil i pokušajte da ga prodate posle 2-3 godine za 20% mižu cenu. To je potpuno nemoguća misija možete očekivati samo zamenu za neku kršinu uz minimalnu doplatu a ako stvarno hoćete da prodate takav primerak morate mu besmisleno spustiti cenu. U situaciji kakva je naša sasvim se isplati novi automobil voziti 10+ godina i potpuno ga amortizovati nego kupovati već amortizovane polovnjake kod kojih se ne zna šta pre treba da se menja.

Toronto

pre 6 godina

Smešno je da u Srbiji, gde se godišnje proda 20-30.000 novih automobila, komentarišu američku statistiku, gde se godišnje proda oko 6-7 miliona novih putničkih vozila, a ako se tome dodaju i pick up truck-ovi brojka ide na 17 miliona vozila. Svašta.

Pedja

pre 6 godina

To znaci da su precenjena u salonu!
Dok je bilo DM mali gradnski je bio nov da se kupi ya 10 000dm, a sada to yza 10 000eur. Plate su delili sa 2 a cene samo promenili valutu!

Kek

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz
(Anonymous, 18. mart 2018 15:53)

Novac ne znaci nista... npr ti kupis auto od 50k i prodas posle par god za 25k... ja kupim za 10k i prodam za 5k... Da se kladimo da ce mene razlika boleti vise jer se tebi, eto tako, moze :P

R.Spasic

pre 6 godina

Pa ne kupuje se nov auto da bi se odmah za godinu dana prodao!
Nikada nisam razumeo tu groznicu.
Prvi ozbiljan, nov auto, sam vozio 20 godina i dobro ga održavao pa i tada mi je žao što sam ga prodao.
I sada opet imam nov koji ne naravam dugo da menjam. A ako doživi i sledeći,verovtno će biti poslednji.

Ненад

pre 6 godina

Па ко још ову лименку сматра аутомобилом? А кошта к'о светог Петра кајгана.

321

pre 6 godina

Ako je istina da nov automobil izgubi trecinu svoje vrednosti u roku od godinu dana od izlaska iz prodajnog salona, onda je evidentno da mu je prodajna cena nerealna i previsoka.

maximus

pre 6 godina

(Djuro, 18. mart 2018 18:12)
Djuro pa jasno je ko dan da mrzis sebe ako uzmes auto star 8 godina jos 2.0TDI. Jos se prodavac kune u tebe da ga je vozila baba do pijace.
Na 200.000 menjas brizgaljke i radis veliki servis, 1000eur minimum. Onda molis Boga da ti neode menjac negde na putu, pogotovu automatika jer je to jos 2000 eur. A to je tek pocetak. Zavoravite vise automobile koji su pravljeni da traju preko 6 godina i da im nista nefali. Fabrike bi se tada ugasile. I jos jedna bitna stvar, u Nemackoj vam ne bi dali da udjete u centar grada sa EUR 3 motorom.

Marko

pre 6 godina

Niti imam para za novo a nesto ni zelje upravo zbog gubitka vrednosti. Vec dugo kupujem kola stara 4-5 godina u odlicnom stanju, vozim 3-4 i prodajem uz prosecan gubitak od 350-400 eur po godini vlasnistva. Na ovaj nacin vozim relativno novije i pouzdane automobile uz redovno odrzavanja i prodajem ih kada jos uvek vrede ali pocinju potencijalna ulaganja u iste.....

Realno

pre 6 godina

Imaš para = kupuiš nov automobil, voziš ga 2-5 godina (u zavisnosti od toga da li si kupio novi model), prodaš posle toga i ponovo kupiš novi. Automobil ne sme da ti optereti platu sa preko 25% ako radiš finansiranje - tako biraš klasu automobila, to jest šta ti je dostupno. Za to vreme kupuješ nove metlice brisača, možda gume i retko akumulator - poklopac motora podižeš da bi sipao tečnost za pranje stakala. Od majstora znaš samo one u ovlašćenom servisu koji ti rade redovne servise, po mogućstvu besplatne. Nemaš para = kupuješ polovan automobil i tešiš se kako su oni koji kupuju nove automobile glupi a ti si pametan.

angryagain

pre 6 godina

Aca
Pa kupcu novog 500l i ne treba lekarsko uverenje, to treba tebi od brige što ne možeš i ti jedan takav da provozaš. A i ne moraš, ako ti se ne sviđa okreni glavu. U čemu je problem?!

nije nego

pre 6 godina

Na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.
(alfista, 18. mart 2018 12:24)
-----------------------------------------------------------------------

Prvo, ovo je ocigledno americka lista, tako da cena nekog polovnog automobila od 10000 evra uopste nije relevantna. Drugo, cena u oglasima nije cena po kojoj se automobil prodao. Trece, lista se pravi skupljanjem podataka o ceni koju su vlasnici dobili za automobile koji su se zaista prodali (ovde se radi o staro za novo prodaji, i ti su podaci lako dostupni). Cetvrto, Fiat/Alfa automobili imaju ubedljivo najlosiju reputaciju u Americi, uglavnom zbog (ne)pouzdanosti, tako da ovaj podatak ne cudi.

Oliver

pre 6 godina

Volvo dosta gubi na ceni. Pre nekih godinu dana sam video u salonu V60, 2.0 dizel sa 136 ks i dosta dodatne opreme. Godinu i po star sa 17000km, nov je bio oko 45000e a prodavali ga za 25000e.

srdjan

pre 6 godina

Najvise se gubi u par godima sto je i logicno jer se prodaju ili pod moranje ili jer je kupac razocaran.Valjda je normalno da nov auto vozis nekoliko godina.Odgovor kako nemacki premijum drzi cenu.danasnja prodaja sajt polovni automobili audu a4 isti motori godiste 2017 0 km cena 38590 evra,godiste 2015 47000 km 24900 evra,takodje godiste 2015 154000 km 17990 evra.Nemojte da se zavaravate svaki auto i nov i polovan i svaka stvar i nova i polovna gubi cenu a 30 procenata na 40000 evra je 12000 evra a 35 procenata na 12000 evra je 4200 evra

dane

pre 6 godina

A zato Fiat Srbija ne snižava cenu, ne daje ponovo reciklažu i ne daje povoljne uslove za kupovinu itd. Ako skinu cenu vredeće još manje...

Djuro

pre 6 godina

Fiat 500L 2016-2017. sa 1.4 TwinAir za 10.000e ili Audi A4 2010. sa 2.0TDI... Situacija je jasna. Treba baš mrzeti sebe i kupiti nov auto nižeg segmenta...

paja patak

pre 6 godina

kod nas je subvecionisana cena 500l, pa nismo merodavno trziste. lično mislim da ne vredi vise od te subvencionisane cene, a zato mu i pada toliko cena na drugim trzistima...

nije nego

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.
(Petar, 18. mart 2018 13:00).

Vidi se da nemas pojma. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)
-----------------------------------------------------------------------

Ne, bice da Petar ipak bolje razume problematiku nego ti. Prodavanje automobila posle samo godinu dana je najlosija odluka, barem sto se finansija tice.

Uzgred, onaj koji vozi kola 8 godina ima barem 3-5 godina auto bez ikakvog otplacivanja rata, sto ce svakako nadomestiti razliku u ceni.

miki

pre 6 godina

Potpuna besmislica. Fiat je 500L je vrlo dobar automobil najbolji u klasi a Volvo S60 najbolji u svojoj klasi. Prosto je neverovatno da ta dva modela gube najviše na ceni. To je dobra vest za kupce polovnih vozila. Taj Volvo je moj prvi pik za sledeći automobil. U principu nećete imati većih problema ni sa jednom markom ako kupite dve, tri godine star auto i prodate ga kad napuni sedam, osam godina.. Nego kod nas vole da kupe deset godina starog BMW-a ili audiLa i onda očekuju od njega da bude space shutle..ne biva brajko!

Veliki brat

pre 6 godina

Sve zavisi od kilometraže.

Ako prelazim 50000km godišnje, normalno je da ću gledati da auto prodam posle 2-3 godine, ako imam novca. Ako hoću baš da uštedim, prodajem auto posle 4 godine ili eventualno 5 (kao što radi komercijala po Srbiji).

U tom slučaju, ti procenti pada vrednosti se i ne odnose baš na primerke koje su vozili privatna lica, nisu prešli veliku kilometražu i dobro su održavani. Ti primerci su bar 20-30% skuplji od ovih koji se prodaju kao korišćena komercijalna vozila.
Samo što je broj takvih automobila na oglasima dosta manji, naročito kad se ima u vidu broj prodatih novih automobila u Srbiji.

U drugim zemljama je drugačija priča. Ljudi kupe auto na lizing tako da im je mesečna rata npr. 300€. Oni lepo izračunaju da npr. posle 2 ili 3 godine mogu taj auto da otkupe/prodaju/vrate lizing kući ili šta već, tu sumu iskoriste za novi auto, a ostatak uzmu na lizing/kredit i opet nastave da plaćaju 300€ mesečno.

U principu, voziš uvek nov auto, nikad ne uradiš veliki servis, nemaš zamenu turbine, plivajućeg zamajca... Tamo su servisi papreno skupi (npr. u Švajcarskoj čoveku tražili 1700 franaka za plivajući, u Srbiji to odradio za 450€), i ispada da je jeftinije prodati auto nakon 5 ili manje godina i kupiti novi ako je kupljen na kredit. Ako kupujete za keš, onda je druga priča, ali su takvi kupci retki, osim ovi koji kupuju najskuplje modele.

kele

pre 6 godina

. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)

Tako rade samo firme. To je period kada auto gubi najviše vrijednosti.
Kupiti auto i voziti ga samo tri godine može samo dobar lovator.
Evo računice: platiš auto 20.000 eur. Za tri godine dobiješ max 12.000 eur. Dakle doplatiš 8.000. Ako ga voziš 9 godina, dobiješ 5.000 tj doplata za novi 15.000 eur a da ga mijenjaš na tri godine doplata je 24.000 eur. Ovo je gruba računica koja zavisi koliko prelaziš godišnje i koja klasa je u pitanju.

Milan

pre 6 godina

@Nexus
Ni rent-a-car agencije ne prodaju automobile pre napunjene tri godine. Prvatni vlasnici 6-7 godina. Jedini mlađi polovnjaci su oni vraćeni lizingu zbog nemogućnosti plaćanja rata. Dakle samo u slučaju nužde.
Na 6-7 godina najviše vrednosti gube premijum vozila. Dole napisano za audi je totalna glupost

radijator

pre 6 godina

@Cinik
Pezo drzi cenu?
Druze...pa 308 2014. ima za manje od 7 000e da se kupi? Skoro pa ko Dacia..

Zna se sta drzi cenu kod nas... Honda, Toyota, Audi (narocito a3), WV, Mercedes...verovatno i Mazda i Nisan..

alfista

pre 6 godina

@ da,eustahije. Ne morate da pametujete o ponudi i potraznji,svi to znamo.Sticajem okolnosti jedan prijatelj je prodao 500l za slicnu cifru sa oglasa zbog kupovine novog Tipa.Dakle,cena je tu negde,ali nije preko 30%! Ako cemo realno,najveci gubitak je na najskupljim kolima.Tako recimo na S klasi za 2-3 god izgubite ova 2-3 nova 500l,ali to nije tema.

hm

pre 6 godina

Dosta generalizacija i u tekstu i u komentarima. Ne moze biti ista cena dva istovetna 5 godina stara auta od kojih je jedan presao 50 000 a drugi 250 000 km.

Anonymous

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz

MareIt

pre 6 godina

Mercedes se ovde slabo trazi jer mu je registracija 500 ili 600 e, cena Mercedesa nije ovde relevantna jer takav auto samo onaj ko ima dozvolu na invlaida moze da vozi. 
Moja lista: 
Audi,Bmw,Pezo,VW,Reno.
(C i n i k, 18. mart 2018 13

Kakvo strucno misljenje
Znaci po strucnjaku sva vozila marke mercedes u Srbiji su registrovani na invalida.
bolje bi ti bilo da radis nesto u zivotu, a ne da pises gluposti

Magnus

pre 6 godina

Problem sa Fiat 500L u Americi je sto prodavci gube pare na istom. Razlog je u depresijaciji cene koja bi trebalo da bude oko 50% posle tri godine a kod Fijata je mnogo vise. Banke onda traze veliku kamatu od dilera a krajnji kupci ne zele da placaju velike kamate.
Fiat 500L ima tri velike mane da bi mogao da se prodaje preko okeana, slab motor, uzasan menjac i izuzetno neudobna sedista. Ostalo je manje-vise u redu.2P

Nexus

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.
(Petar, 18. mart 2018 13:00).

Vidi se da nemas pojma. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.

kimi

pre 6 godina

glupst...prvi izgubio 34% a deseti 31% a dvadeseti vjerujem 30%. dakle shvatamo da je to oko 30% ali ono sto je u sustini bitno je da ce tih 30% mnogo vise da zaboli ostale na listi..pogotovo drugog ovog volvo s60 jer 30% od 10000 evra je oko 3000, a 30% od 30000evra je jedan cijeli 500l

da

pre 6 godina

na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.
(alfista, 18. mart 2018 12:24)

Jesu to lako proverljivi podaci ali ti nisi shvatio sta je to trziste.Mogao si da procitas i da su ti automobili skuplji nego novi ali cenu odredjuje trziste a ne skrabanje po oglasima i frljanje ciframa.

Znaci trzisna cena fiata 500 i svega ostalog na prodaju, je ona cena po kojoj je prodavac spreman da proda a kupac spreman da plati, sve ostalo je kradja svog i tudjeg vremena.

C i n i k

pre 6 godina

Alfe,Fiati ali i Renault, su oduvek bili najjeftiniji polovnjaci.
Audi i donekle Bmw drze cenu najduze.
Potom Peugeot i VW.
To je ono sto otprilike vazi za Srbiju.
Japanci se ovde kao ni u evropi ne traze bas, kupuju ih bas ostrasceni koji takav auto voze 10 godina.
Ali realno, ako kupis Audi a 4 recimo star 5 godina, za 3 g voznje vredece isto kao i kad si ga kupio...
Bmw donekle prati tu vrednost ali primetno nize nego Audi.Vise gubi na vrednosti Bmw nego Audi.
Peugeot dobro drzi cenu kao polovan, gubi malo i primetno manje nego Reno ili VW.
Mercedes se ovde slabo trazi jer mu je registracija 500 ili 600 e, cena Mercedesa nije ovde relevantna jer takav auto samo onaj ko ima dozvolu na invlaida moze da vozi.
Moja lista:
Audi,Bmw,Pezo,VW,Reno.

Charlie

pre 6 godina

Zašto bih kupovao nešto što je malo jeftinije od potpuno novog.U ostalom ko prodaje nešto dve godine "staro",mora da je u gadnoj nevolji ili iz luksuza koji nosi svoju cenu?

eustahije

pre 6 godina

(alfista, 18. mart 2018 12:24)
То не значи да не губи на цени него да људи прецењују своја возила. Могу и ја да ставим оглас на сајт и цену од 15000, да ли би то значило да му цена скаче после годину дана или да ја баш нисам реалан?

Petar

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.

nagard

pre 6 godina

To je američko istraživanje, kod nas je malo bolja situacija. Normalno je da svaki auto najviše gubi vrednost u prve tri godine, ali je zato mnogo lep osećaj kad sedneš u vozilo koje je potpuno novo, ima nula kilometara i samo se voziš, bez straha da se nešto raspadne! Sve ima svoju cenu!

Bojan

pre 6 godina

@HanSolo

Nisi u pravu. Pogledaj kretanje cena za Hondu i Toyotu na primer. Dešava se da na oglasima bude Corolla 2016-2017 godište koja je skuplja ili iste cene kao nova u istoj opremi. Ljudi bas cene Japance sa te strane, pogledaj i Nissan ili Subaru. Nissana je puno na ulicama, pa je Qashqai cenovno dostupniji, ali već Xtrail drži cenu dosta bolje.

Justin

pre 6 godina

Нема ту правила јер да их има.. После 10 година кола вам поклањају пошто губе по 10% годишње..Да ли је тако ?

zapanjen

pre 6 godina

Volvo 30%?! NEŠTO mi nije jasna ta matematika, tražim xc60 negde oko 2010 god.. Cena su takve da uši bole... Izgleda po ovima kad padne u startu 30% posle toga pada po 1%

betmen

pre 6 godina

Ovo je ocigledno statistika sa americkog trzista, tako da, i ako je tacna, ne znaci da je tako i ovde.

Kod nas su polovnjaci, u skladu sa sveopstim standardom, trazeniji od novih. Samim tim, njihova cena se bolje drzi nego u drzavama gde su automobili tretirani kao svakodnevna potrosna roba.

alfista

pre 6 godina

Na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.

Sale sa Bagdale

pre 6 godina

Ne gubi on ništa, nego mu je to realna vrednost. Vozila svih proizvođača na današnjem tržištu su debelo precenjena pogotovu nemačka, a sve je počelo sa prevarom zvanom "evro" kada su plate i penzije prevedene u evro tj. brojčano prepolovljene dok su cene vozila ostale brojčano iste u evrima tj. duplo povećane.

Sale sa Bagdale

pre 6 godina

Ne gubi on ništa, nego mu je to realna vrednost. Vozila svih proizvođača na današnjem tržištu su debelo precenjena pogotovu nemačka, a sve je počelo sa prevarom zvanom "evro" kada su plate i penzije prevedene u evro tj. brojčano prepolovljene dok su cene vozila ostale brojčano iste u evrima tj. duplo povećane.

nagard

pre 6 godina

To je američko istraživanje, kod nas je malo bolja situacija. Normalno je da svaki auto najviše gubi vrednost u prve tri godine, ali je zato mnogo lep osećaj kad sedneš u vozilo koje je potpuno novo, ima nula kilometara i samo se voziš, bez straha da se nešto raspadne! Sve ima svoju cenu!

Petar

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.

alfista

pre 6 godina

Na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.

Realno

pre 6 godina

Imaš para = kupuiš nov automobil, voziš ga 2-5 godina (u zavisnosti od toga da li si kupio novi model), prodaš posle toga i ponovo kupiš novi. Automobil ne sme da ti optereti platu sa preko 25% ako radiš finansiranje - tako biraš klasu automobila, to jest šta ti je dostupno. Za to vreme kupuješ nove metlice brisača, možda gume i retko akumulator - poklopac motora podižeš da bi sipao tečnost za pranje stakala. Od majstora znaš samo one u ovlašćenom servisu koji ti rade redovne servise, po mogućstvu besplatne. Nemaš para = kupuješ polovan automobil i tešiš se kako su oni koji kupuju nove automobile glupi a ti si pametan.

betmen

pre 6 godina

Ovo je ocigledno statistika sa americkog trzista, tako da, i ako je tacna, ne znaci da je tako i ovde.

Kod nas su polovnjaci, u skladu sa sveopstim standardom, trazeniji od novih. Samim tim, njihova cena se bolje drzi nego u drzavama gde su automobili tretirani kao svakodnevna potrosna roba.

Charlie

pre 6 godina

Zašto bih kupovao nešto što je malo jeftinije od potpuno novog.U ostalom ko prodaje nešto dve godine "staro",mora da je u gadnoj nevolji ili iz luksuza koji nosi svoju cenu?

eustahije

pre 6 godina

(alfista, 18. mart 2018 12:24)
То не значи да не губи на цени него да људи прецењују своја возила. Могу и ја да ставим оглас на сајт и цену од 15000, да ли би то значило да му цена скаче после годину дана или да ја баш нисам реалан?

zapanjen

pre 6 godina

Volvo 30%?! NEŠTO mi nije jasna ta matematika, tražim xc60 negde oko 2010 god.. Cena su takve da uši bole... Izgleda po ovima kad padne u startu 30% posle toga pada po 1%

angryagain

pre 6 godina

Aca
Pa kupcu novog 500l i ne treba lekarsko uverenje, to treba tebi od brige što ne možeš i ti jedan takav da provozaš. A i ne moraš, ako ti se ne sviđa okreni glavu. U čemu je problem?!

nije nego

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.
(Petar, 18. mart 2018 13:00).

Vidi se da nemas pojma. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)
-----------------------------------------------------------------------

Ne, bice da Petar ipak bolje razume problematiku nego ti. Prodavanje automobila posle samo godinu dana je najlosija odluka, barem sto se finansija tice.

Uzgred, onaj koji vozi kola 8 godina ima barem 3-5 godina auto bez ikakvog otplacivanja rata, sto ce svakako nadomestiti razliku u ceni.

Justin

pre 6 godina

Нема ту правила јер да их има.. После 10 година кола вам поклањају пошто губе по 10% годишње..Да ли је тако ?

kimi

pre 6 godina

glupst...prvi izgubio 34% a deseti 31% a dvadeseti vjerujem 30%. dakle shvatamo da je to oko 30% ali ono sto je u sustini bitno je da ce tih 30% mnogo vise da zaboli ostale na listi..pogotovo drugog ovog volvo s60 jer 30% od 10000 evra je oko 3000, a 30% od 30000evra je jedan cijeli 500l

srdjan

pre 6 godina

Najvise se gubi u par godima sto je i logicno jer se prodaju ili pod moranje ili jer je kupac razocaran.Valjda je normalno da nov auto vozis nekoliko godina.Odgovor kako nemacki premijum drzi cenu.danasnja prodaja sajt polovni automobili audu a4 isti motori godiste 2017 0 km cena 38590 evra,godiste 2015 47000 km 24900 evra,takodje godiste 2015 154000 km 17990 evra.Nemojte da se zavaravate svaki auto i nov i polovan i svaka stvar i nova i polovna gubi cenu a 30 procenata na 40000 evra je 12000 evra a 35 procenata na 12000 evra je 4200 evra

Toronto

pre 6 godina

Smešno je da u Srbiji, gde se godišnje proda 20-30.000 novih automobila, komentarišu američku statistiku, gde se godišnje proda oko 6-7 miliona novih putničkih vozila, a ako se tome dodaju i pick up truck-ovi brojka ide na 17 miliona vozila. Svašta.

R.Spasic

pre 6 godina

Pa ne kupuje se nov auto da bi se odmah za godinu dana prodao!
Nikada nisam razumeo tu groznicu.
Prvi ozbiljan, nov auto, sam vozio 20 godina i dobro ga održavao pa i tada mi je žao što sam ga prodao.
I sada opet imam nov koji ne naravam dugo da menjam. A ako doživi i sledeći,verovtno će biti poslednji.

Veliki brat

pre 6 godina

Sve zavisi od kilometraže.

Ako prelazim 50000km godišnje, normalno je da ću gledati da auto prodam posle 2-3 godine, ako imam novca. Ako hoću baš da uštedim, prodajem auto posle 4 godine ili eventualno 5 (kao što radi komercijala po Srbiji).

U tom slučaju, ti procenti pada vrednosti se i ne odnose baš na primerke koje su vozili privatna lica, nisu prešli veliku kilometražu i dobro su održavani. Ti primerci su bar 20-30% skuplji od ovih koji se prodaju kao korišćena komercijalna vozila.
Samo što je broj takvih automobila na oglasima dosta manji, naročito kad se ima u vidu broj prodatih novih automobila u Srbiji.

U drugim zemljama je drugačija priča. Ljudi kupe auto na lizing tako da im je mesečna rata npr. 300€. Oni lepo izračunaju da npr. posle 2 ili 3 godine mogu taj auto da otkupe/prodaju/vrate lizing kući ili šta već, tu sumu iskoriste za novi auto, a ostatak uzmu na lizing/kredit i opet nastave da plaćaju 300€ mesečno.

U principu, voziš uvek nov auto, nikad ne uradiš veliki servis, nemaš zamenu turbine, plivajućeg zamajca... Tamo su servisi papreno skupi (npr. u Švajcarskoj čoveku tražili 1700 franaka za plivajući, u Srbiji to odradio za 450€), i ispada da je jeftinije prodati auto nakon 5 ili manje godina i kupiti novi ako je kupljen na kredit. Ako kupujete za keš, onda je druga priča, ali su takvi kupci retki, osim ovi koji kupuju najskuplje modele.

dane

pre 6 godina

A zato Fiat Srbija ne snižava cenu, ne daje ponovo reciklažu i ne daje povoljne uslove za kupovinu itd. Ako skinu cenu vredeće još manje...

miki

pre 6 godina

Potpuna besmislica. Fiat je 500L je vrlo dobar automobil najbolji u klasi a Volvo S60 najbolji u svojoj klasi. Prosto je neverovatno da ta dva modela gube najviše na ceni. To je dobra vest za kupce polovnih vozila. Taj Volvo je moj prvi pik za sledeći automobil. U principu nećete imati većih problema ni sa jednom markom ako kupite dve, tri godine star auto i prodate ga kad napuni sedam, osam godina.. Nego kod nas vole da kupe deset godina starog BMW-a ili audiLa i onda očekuju od njega da bude space shutle..ne biva brajko!

iskustvo

pre 6 godina

Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)
@
Tako mali Djokica zamišlja život. U praksi niko nije glup da vaš 2-3 godine star automobil plati toliko da vi "ne morate previše doplaćivati za novi". Onda će kupac uzeti novi a ne vaš polovnjak od 2-3 godine. Idite u salon kupite novi automobil i pokušajte da ga prodate posle 2-3 godine za 20% mižu cenu. To je potpuno nemoguća misija možete očekivati samo zamenu za neku kršinu uz minimalnu doplatu a ako stvarno hoćete da prodate takav primerak morate mu besmisleno spustiti cenu. U situaciji kakva je naša sasvim se isplati novi automobil voziti 10+ godina i potpuno ga amortizovati nego kupovati već amortizovane polovnjake kod kojih se ne zna šta pre treba da se menja.

MareIt

pre 6 godina

Mercedes se ovde slabo trazi jer mu je registracija 500 ili 600 e, cena Mercedesa nije ovde relevantna jer takav auto samo onaj ko ima dozvolu na invlaida moze da vozi. 
Moja lista: 
Audi,Bmw,Pezo,VW,Reno.
(C i n i k, 18. mart 2018 13

Kakvo strucno misljenje
Znaci po strucnjaku sva vozila marke mercedes u Srbiji su registrovani na invalida.
bolje bi ti bilo da radis nesto u zivotu, a ne da pises gluposti

Nexus

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.
(Petar, 18. mart 2018 13:00).

Vidi se da nemas pojma. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.

Kek

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz
(Anonymous, 18. mart 2018 15:53)

Novac ne znaci nista... npr ti kupis auto od 50k i prodas posle par god za 25k... ja kupim za 10k i prodam za 5k... Da se kladimo da ce mene razlika boleti vise jer se tebi, eto tako, moze :P

maximus

pre 6 godina

(Djuro, 18. mart 2018 18:12)
Djuro pa jasno je ko dan da mrzis sebe ako uzmes auto star 8 godina jos 2.0TDI. Jos se prodavac kune u tebe da ga je vozila baba do pijace.
Na 200.000 menjas brizgaljke i radis veliki servis, 1000eur minimum. Onda molis Boga da ti neode menjac negde na putu, pogotovu automatika jer je to jos 2000 eur. A to je tek pocetak. Zavoravite vise automobile koji su pravljeni da traju preko 6 godina i da im nista nefali. Fabrike bi se tada ugasile. I jos jedna bitna stvar, u Nemackoj vam ne bi dali da udjete u centar grada sa EUR 3 motorom.

da

pre 6 godina

na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.
(alfista, 18. mart 2018 12:24)

Jesu to lako proverljivi podaci ali ti nisi shvatio sta je to trziste.Mogao si da procitas i da su ti automobili skuplji nego novi ali cenu odredjuje trziste a ne skrabanje po oglasima i frljanje ciframa.

Znaci trzisna cena fiata 500 i svega ostalog na prodaju, je ona cena po kojoj je prodavac spreman da proda a kupac spreman da plati, sve ostalo je kradja svog i tudjeg vremena.

Oliver

pre 6 godina

Volvo dosta gubi na ceni. Pre nekih godinu dana sam video u salonu V60, 2.0 dizel sa 136 ks i dosta dodatne opreme. Godinu i po star sa 17000km, nov je bio oko 45000e a prodavali ga za 25000e.

nije nego

pre 6 godina

Na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.
(alfista, 18. mart 2018 12:24)
-----------------------------------------------------------------------

Prvo, ovo je ocigledno americka lista, tako da cena nekog polovnog automobila od 10000 evra uopste nije relevantna. Drugo, cena u oglasima nije cena po kojoj se automobil prodao. Trece, lista se pravi skupljanjem podataka o ceni koju su vlasnici dobili za automobile koji su se zaista prodali (ovde se radi o staro za novo prodaji, i ti su podaci lako dostupni). Cetvrto, Fiat/Alfa automobili imaju ubedljivo najlosiju reputaciju u Americi, uglavnom zbog (ne)pouzdanosti, tako da ovaj podatak ne cudi.

321

pre 6 godina

Ako je istina da nov automobil izgubi trecinu svoje vrednosti u roku od godinu dana od izlaska iz prodajnog salona, onda je evidentno da mu je prodajna cena nerealna i previsoka.

hm

pre 6 godina

Dosta generalizacija i u tekstu i u komentarima. Ne moze biti ista cena dva istovetna 5 godina stara auta od kojih je jedan presao 50 000 a drugi 250 000 km.

Milan

pre 6 godina

@Nexus
Ni rent-a-car agencije ne prodaju automobile pre napunjene tri godine. Prvatni vlasnici 6-7 godina. Jedini mlađi polovnjaci su oni vraćeni lizingu zbog nemogućnosti plaćanja rata. Dakle samo u slučaju nužde.
Na 6-7 godina najviše vrednosti gube premijum vozila. Dole napisano za audi je totalna glupost

The Spatula

pre 6 godina

Stoji kamiondzija na parkingu, prilazi nocna dama i kaze mu, moze li sex, 30e? On kaze, ma aj bezi, ja sam domacin, zena, deca, kuca... Kaze ona aj za 20e. Opet on, aj bezi ja sam domacin...zena, deca, kuca... Kaze ona aj za 10e posto si domacin... On kaze ma necu bre, ja sam domacin covek, zena, deca... Kaze ona, e ovo ne mozes da odbijes, ja i koleginica za 1000 dinara posto si toliki domacin. A on, ma bezi bre, izlazi napolje i istera je i zalupi vrata, a onda rece sam sebi... E moj domacine, nemas ni 1000 dinara! Te i mi, kakav 500l a nema 90% Srbije ni za njega novog. E moj domacine :)

kele

pre 6 godina

. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)

Tako rade samo firme. To je period kada auto gubi najviše vrijednosti.
Kupiti auto i voziti ga samo tri godine može samo dobar lovator.
Evo računice: platiš auto 20.000 eur. Za tri godine dobiješ max 12.000 eur. Dakle doplatiš 8.000. Ako ga voziš 9 godina, dobiješ 5.000 tj doplata za novi 15.000 eur a da ga mijenjaš na tri godine doplata je 24.000 eur. Ovo je gruba računica koja zavisi koliko prelaziš godišnje i koja klasa je u pitanju.

Bojan

pre 6 godina

@HanSolo

Nisi u pravu. Pogledaj kretanje cena za Hondu i Toyotu na primer. Dešava se da na oglasima bude Corolla 2016-2017 godište koja je skuplja ili iste cene kao nova u istoj opremi. Ljudi bas cene Japance sa te strane, pogledaj i Nissan ili Subaru. Nissana je puno na ulicama, pa je Qashqai cenovno dostupniji, ali već Xtrail drži cenu dosta bolje.

alfista

pre 6 godina

@ da,eustahije. Ne morate da pametujete o ponudi i potraznji,svi to znamo.Sticajem okolnosti jedan prijatelj je prodao 500l za slicnu cifru sa oglasa zbog kupovine novog Tipa.Dakle,cena je tu negde,ali nije preko 30%! Ako cemo realno,najveci gubitak je na najskupljim kolima.Tako recimo na S klasi za 2-3 god izgubite ova 2-3 nova 500l,ali to nije tema.

Pedja

pre 6 godina

To znaci da su precenjena u salonu!
Dok je bilo DM mali gradnski je bio nov da se kupi ya 10 000dm, a sada to yza 10 000eur. Plate su delili sa 2 a cene samo promenili valutu!

radijator

pre 6 godina

@Cinik
Pezo drzi cenu?
Druze...pa 308 2014. ima za manje od 7 000e da se kupi? Skoro pa ko Dacia..

Zna se sta drzi cenu kod nas... Honda, Toyota, Audi (narocito a3), WV, Mercedes...verovatno i Mazda i Nisan..

Marko

pre 6 godina

Niti imam para za novo a nesto ni zelje upravo zbog gubitka vrednosti. Vec dugo kupujem kola stara 4-5 godina u odlicnom stanju, vozim 3-4 i prodajem uz prosecan gubitak od 350-400 eur po godini vlasnistva. Na ovaj nacin vozim relativno novije i pouzdane automobile uz redovno odrzavanja i prodajem ih kada jos uvek vrede ali pocinju potencijalna ulaganja u iste.....

moron

pre 6 godina

Znači toliko sam već "izgubio" time što sam ga kupio pre tri godine ? A svaki dan koji smo porodica i ja u njemu u medjuvremenu proveli "u sreći i veselju", to se "ne računa" ?

Ako je tako, onda odoh da se ubijem iz ovih stopa ... Druge mi nema, da bih svoju čast i obraz spasao ...

The Spatula

pre 6 godina

Nikad mi nisu bili jasni ljudi koji gledaju samo kako da zarade. Ljudi, trosak je i dorucak i rucak i vecera, voda, pivo, sok... Znaci ne treba da zivimo kad pomislimo koliko cemo da pojedemo za dve ili pet, deset godina... Ćef nema cenu. Jedno je sto neko moze, ima i zeli da kupi nov auto a dugo je sto ja ne mogu da kupim, pa mi je dobar i polovnjak od deset godina. Neko ne moze ni taj polovnjak od deset godina da priusti sebi, pa sta da radi.

C i n i k

pre 6 godina

Alfe,Fiati ali i Renault, su oduvek bili najjeftiniji polovnjaci.
Audi i donekle Bmw drze cenu najduze.
Potom Peugeot i VW.
To je ono sto otprilike vazi za Srbiju.
Japanci se ovde kao ni u evropi ne traze bas, kupuju ih bas ostrasceni koji takav auto voze 10 godina.
Ali realno, ako kupis Audi a 4 recimo star 5 godina, za 3 g voznje vredece isto kao i kad si ga kupio...
Bmw donekle prati tu vrednost ali primetno nize nego Audi.Vise gubi na vrednosti Bmw nego Audi.
Peugeot dobro drzi cenu kao polovan, gubi malo i primetno manje nego Reno ili VW.
Mercedes se ovde slabo trazi jer mu je registracija 500 ili 600 e, cena Mercedesa nije ovde relevantna jer takav auto samo onaj ko ima dozvolu na invlaida moze da vozi.
Moja lista:
Audi,Bmw,Pezo,VW,Reno.

Djuro

pre 6 godina

Fiat 500L 2016-2017. sa 1.4 TwinAir za 10.000e ili Audi A4 2010. sa 2.0TDI... Situacija je jasna. Treba baš mrzeti sebe i kupiti nov auto nižeg segmenta...

Alexandar

pre 6 godina

Kakav zlonameran naslov.Umesto da podstičemo domaću autoidustriju mi se ponašamo kao da je FIAT u nekoj stranoj zemlji izgradio fabriku,a ne u srcu Šumadije.Bruka i sramota!

Pa zapitajte se koliko porodica u Kragujevcu živi od FIATA? Kakav god da je finansijski aranžman ,dobro je što u našoj zemlji imamo jednu od najsavremenijih fabrika u regionu.

Dosta bre više sa pljuvanjem po sopstvenoj državi!


Alexandar

Stef

pre 6 godina

Vozim 500L iz Kg sa ponosom idem na more sa njime kao i svakog dana na posao, trening, devojka... da ne davim. Imam para za više ali sam patriota/nacionalista. Treba da poštujemo sebe i svoje ako hoćemo da nam bude bolje!

Vibori 2018

pre 6 godina

Vlasnik sam FIAT 500L.
Da se razumemo,imam 60 godina i imao sam. uvek nove Automobile pocev od Audija kada vi niste ni bili uplanu kod roditelja,VW,Opell,MB,Volvo,Renault,Citroen,Peugeot,itd,itd.Ljidi,FIAT 500 Lje BEST BYE kupovina u Srbiji iSIRE.

Magnus

pre 6 godina

Problem sa Fiat 500L u Americi je sto prodavci gube pare na istom. Razlog je u depresijaciji cene koja bi trebalo da bude oko 50% posle tri godine a kod Fijata je mnogo vise. Banke onda traze veliku kamatu od dilera a krajnji kupci ne zele da placaju velike kamate.
Fiat 500L ima tri velike mane da bi mogao da se prodaje preko okeana, slab motor, uzasan menjac i izuzetno neudobna sedista. Ostalo je manje-vise u redu.2P

paja patak

pre 6 godina

kod nas je subvecionisana cena 500l, pa nismo merodavno trziste. lično mislim da ne vredi vise od te subvencionisane cene, a zato mu i pada toliko cena na drugim trzistima...

kole

pre 6 godina

Imam nekoliko prijatelja koji su privatnici i svako bi opusteno mogao da kupi dobar, nov auto na kredit-lizing, ali ipak voze pristojne polovnjake. Razlog je sto nece da privlace paznju kriminalaca koji bi poceli da oblecu oko njih i pokusavali da ih reketiraju. Zasticeni ste od takvih neprijatnosti samo ako ste u svetu kriminala, ili imate jaku policijsku zastitu koja se debelo placa. Ako odete onako sa ulice da trazite policijsku pomoc, reci ce vam da je to sistemski problem i da je najbolje da lopovima date ono sto traze. Kupite nov auto, pa probajte da ga prodate. Shvaticete da mu se vrednost istopila preko noci. Prvo ce vas zvati preprodavci i smarati vas nepristojnim ponudama, a onda ce vas zvati neko ko zeli takav auto, ali ce nepogresivo znati da cenu podigne samo desetak % preko nakupacke. Primer; poznanica dobija Hondu Sivik na nagradnoj igri Nestle kompanije i prelazi sa njim par hiljada za par meseci jer su hteli malo da se izdovolje. Posle mesec dana na oglasu dobila je 12500 evra i to jedva, a takav nov je kostao oko 18500.

Ненад

pre 6 godina

Па ко још ову лименку сматра аутомобилом? А кошта к'о светог Петра кајгана.

Anonymous

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz

seljak

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz
(Anonymous, 18. mart 2018 15:53)
Zivotna filozofija ti je potpuno pogresna.Kada nesto kupis, potpuno je besmisleno da racunas da li nesto gubis pa cak i kada to prodajes.Koliko si ti izgubio danas sto si jeo tri puta dnevno,otisao sa porodicom na more,platio detetu ekskurziju,kupio nesto da obuces itd.Ti si prijatelju onda veciti gubitnik.Placam cef da se vozim u novom autu i to koliko ja zelim.Sutra ga mogu pokloniti bratu,prijatelju.Da li sam izgubio nesto.Ne prijatelju dobio sam i to mnogo.

Blake

pre 6 godina

Niko me nikada nece ubediti da nije bolja kupovina polovnog automobila starog 2,3,4 godine kojem ne fali nista, fakticki je nov, a za dosta manje para. Ovi sto vole da daju(bacaju) pare za nov auto pa jos budu vezani za ove nase krs preskupe ovlascene salone neka im je sa srecom. :)

obi van

pre 6 godina

ko god je bio u Americi zna da je to vrlo specifično tržište automobila, tako da njihove statistike ni blizu ne liče na evropske.
Naprimjer Jaguar xf u Evropi puno sporije gubi cijenu jer ima više potencijalnih kupaca. Tako je sa većinom auta sa te liste.

Pera

pre 6 godina

Pasat dizel 4 godine star ima oko 100-120000 km i za 40-50% manju vrednost od kupovne, zavisno od kilometraže. Ima i onik “krem belih“ sa kožnim sedištima koji su za to vreme nakucali 300.000 u taxi ju i vrede 6-8000€.

T

pre 6 godina

@ChuChu Baš zbog toga što su jeftine, polovne Dacije su tražene pa im cena ne pada mnogo posle 3 godine, ako je verovati SAT reviji. Slično tome polovni Daster drži cenu i u UK.

Sasa NS

pre 6 godina

Pa naravno kada je to statistika iz Amerike! Kupite Lincoln sa 5.0 motorm u Srbiji pa vidite koliko cete izgubiti u prvoj godini, negde oko 60% ! Jer ga niko nece kupiti sem ako je luuuda cena, u prevodu taj auto je interesantan u Srbiji koliko i 500L u SAD! U EU 500L ima smisla i najprodavaniji je u svojoj klasi ! A sto se pada vrednosti tice, 2014 placen 11.500, a 2017 sa 70.000 km prodat za 8.500! Po meni OK!?

hadžija

pre 6 godina

Veliki Fića, nije loš auto.
(Gillespie, 18. mart 2018 22:05)
al je preskup. dačija je oko 5500 a lada kreće od nekih 4500. a ovde, pošto punto i 500-ka

Drajver

pre 6 godina

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1370581#k26526501

Mozda jeste, ali za Vas u vasem slucaju. Prohtevi se razlikuju kao i automobili u datim modelima, decenijama i klasama pa vase poredjenje ne pije vodu jer je apsolutno irelevantno koliko imate godina i kada ste koju marku automobila vozili.

Ja sam eto igrao kosarku na koledzu pre Jokica pa je on u NBA a ne ja. Shvatate li sada?!

PS Ovo istrazivanje je usko vezano za US trziste, nema veze sa nama.

bez popravki

pre 6 godina

Ja sam prodao punta starog 7 godina (sa klimom) za 3000€.Prešao sa njim 50000-ak hiljada km.Mnogo ili malo ne znam?Znam da je očuvan, garažiran redovno održavan...Pitanje zašto toliko malo sam prešao, pa sinovi imaju svoje automobile, od nedavno sam penzioner, živim u centru grada, nije mi trebalo više.Vozio sam nov auto,vozio sam i polovnjake pa znam koliko košta zamena turbine,dizni, generalka itd, šta ćete nisu svi stručnjaci da kupe "dobar polovan" auto za "male" pare.

da li bih bio gubitnik

pre 6 godina

Treba pogledati samo, u čijem se društvu nalazi.Sve visoko brendirane firme.Pošto sam go ko pištolj,zamislite da sedim u društvu milijardera?

seljak

pre 6 godina

Tako rade samo firme. To je period kada auto gubi najviše vrijednosti. 
Kupiti auto i voziti ga samo tri godine može samo dobar lovator. 
Evo računice: platiš auto 20.000 eur. Za tri godine dobiješ max 12.000 eur. Dakle doplatiš 8.000. Ako ga voziš 9 godina, dobiješ 5.000 tj doplata za novi 15.000 eur a da ga mijenjaš na tri godine doplata je 24.000 eur. Ovo je gruba računica koja zavisi koliko prelaziš godišnje i koja klasa je u pitanju.
(kele, 18. mart 2018 16:33)
Za KIAu Sportage koju sam platio 19400 evra 2013god. prodao za 14500evra 2016 god.sa 55000predjenih km.I posle neko kaze KIA gubi na vrednosti vise nego ostali brendovi.

Djuro

pre 6 godina

Fiat 500L 2016-2017. sa 1.4 TwinAir za 10.000e ili Audi A4 2010. sa 2.0TDI... Situacija je jasna. Treba baš mrzeti sebe i kupiti nov auto nižeg segmenta...

C i n i k

pre 6 godina

Alfe,Fiati ali i Renault, su oduvek bili najjeftiniji polovnjaci.
Audi i donekle Bmw drze cenu najduze.
Potom Peugeot i VW.
To je ono sto otprilike vazi za Srbiju.
Japanci se ovde kao ni u evropi ne traze bas, kupuju ih bas ostrasceni koji takav auto voze 10 godina.
Ali realno, ako kupis Audi a 4 recimo star 5 godina, za 3 g voznje vredece isto kao i kad si ga kupio...
Bmw donekle prati tu vrednost ali primetno nize nego Audi.Vise gubi na vrednosti Bmw nego Audi.
Peugeot dobro drzi cenu kao polovan, gubi malo i primetno manje nego Reno ili VW.
Mercedes se ovde slabo trazi jer mu je registracija 500 ili 600 e, cena Mercedesa nije ovde relevantna jer takav auto samo onaj ko ima dozvolu na invlaida moze da vozi.
Moja lista:
Audi,Bmw,Pezo,VW,Reno.

Nexus

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.
(Petar, 18. mart 2018 13:00).

Vidi se da nemas pojma. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.

alfista

pre 6 godina

Na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.

Bojan

pre 6 godina

@HanSolo

Nisi u pravu. Pogledaj kretanje cena za Hondu i Toyotu na primer. Dešava se da na oglasima bude Corolla 2016-2017 godište koja je skuplja ili iste cene kao nova u istoj opremi. Ljudi bas cene Japance sa te strane, pogledaj i Nissan ili Subaru. Nissana je puno na ulicama, pa je Qashqai cenovno dostupniji, ali već Xtrail drži cenu dosta bolje.

Ненад

pre 6 godina

Па ко још ову лименку сматра аутомобилом? А кошта к'о светог Петра кајгана.

Petar

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.

Justin

pre 6 godina

Нема ту правила јер да их има.. После 10 година кола вам поклањају пошто губе по 10% годишње..Да ли је тако ?

Blake

pre 6 godina

Niko me nikada nece ubediti da nije bolja kupovina polovnog automobila starog 2,3,4 godine kojem ne fali nista, fakticki je nov, a za dosta manje para. Ovi sto vole da daju(bacaju) pare za nov auto pa jos budu vezani za ove nase krs preskupe ovlascene salone neka im je sa srecom. :)

hadžija

pre 6 godina

Veliki Fića, nije loš auto.
(Gillespie, 18. mart 2018 22:05)
al je preskup. dačija je oko 5500 a lada kreće od nekih 4500. a ovde, pošto punto i 500-ka

da

pre 6 godina

na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.
(alfista, 18. mart 2018 12:24)

Jesu to lako proverljivi podaci ali ti nisi shvatio sta je to trziste.Mogao si da procitas i da su ti automobili skuplji nego novi ali cenu odredjuje trziste a ne skrabanje po oglasima i frljanje ciframa.

Znaci trzisna cena fiata 500 i svega ostalog na prodaju, je ona cena po kojoj je prodavac spreman da proda a kupac spreman da plati, sve ostalo je kradja svog i tudjeg vremena.

Marko

pre 6 godina

Niti imam para za novo a nesto ni zelje upravo zbog gubitka vrednosti. Vec dugo kupujem kola stara 4-5 godina u odlicnom stanju, vozim 3-4 i prodajem uz prosecan gubitak od 350-400 eur po godini vlasnistva. Na ovaj nacin vozim relativno novije i pouzdane automobile uz redovno odrzavanja i prodajem ih kada jos uvek vrede ali pocinju potencijalna ulaganja u iste.....

zapanjen

pre 6 godina

Volvo 30%?! NEŠTO mi nije jasna ta matematika, tražim xc60 negde oko 2010 god.. Cena su takve da uši bole... Izgleda po ovima kad padne u startu 30% posle toga pada po 1%

Stef

pre 6 godina

Vozim 500L iz Kg sa ponosom idem na more sa njime kao i svakog dana na posao, trening, devojka... da ne davim. Imam para za više ali sam patriota/nacionalista. Treba da poštujemo sebe i svoje ako hoćemo da nam bude bolje!

miki

pre 6 godina

Potpuna besmislica. Fiat je 500L je vrlo dobar automobil najbolji u klasi a Volvo S60 najbolji u svojoj klasi. Prosto je neverovatno da ta dva modela gube najviše na ceni. To je dobra vest za kupce polovnih vozila. Taj Volvo je moj prvi pik za sledeći automobil. U principu nećete imati većih problema ni sa jednom markom ako kupite dve, tri godine star auto i prodate ga kad napuni sedam, osam godina.. Nego kod nas vole da kupe deset godina starog BMW-a ili audiLa i onda očekuju od njega da bude space shutle..ne biva brajko!

Realno

pre 6 godina

Imaš para = kupuiš nov automobil, voziš ga 2-5 godina (u zavisnosti od toga da li si kupio novi model), prodaš posle toga i ponovo kupiš novi. Automobil ne sme da ti optereti platu sa preko 25% ako radiš finansiranje - tako biraš klasu automobila, to jest šta ti je dostupno. Za to vreme kupuješ nove metlice brisača, možda gume i retko akumulator - poklopac motora podižeš da bi sipao tečnost za pranje stakala. Od majstora znaš samo one u ovlašćenom servisu koji ti rade redovne servise, po mogućstvu besplatne. Nemaš para = kupuješ polovan automobil i tešiš se kako su oni koji kupuju nove automobile glupi a ti si pametan.

Sale sa Bagdale

pre 6 godina

Ne gubi on ništa, nego mu je to realna vrednost. Vozila svih proizvođača na današnjem tržištu su debelo precenjena pogotovu nemačka, a sve je počelo sa prevarom zvanom "evro" kada su plate i penzije prevedene u evro tj. brojčano prepolovljene dok su cene vozila ostale brojčano iste u evrima tj. duplo povećane.

maximus

pre 6 godina

(Djuro, 18. mart 2018 18:12)
Djuro pa jasno je ko dan da mrzis sebe ako uzmes auto star 8 godina jos 2.0TDI. Jos se prodavac kune u tebe da ga je vozila baba do pijace.
Na 200.000 menjas brizgaljke i radis veliki servis, 1000eur minimum. Onda molis Boga da ti neode menjac negde na putu, pogotovu automatika jer je to jos 2000 eur. A to je tek pocetak. Zavoravite vise automobile koji su pravljeni da traju preko 6 godina i da im nista nefali. Fabrike bi se tada ugasile. I jos jedna bitna stvar, u Nemackoj vam ne bi dali da udjete u centar grada sa EUR 3 motorom.

Charlie

pre 6 godina

Zašto bih kupovao nešto što je malo jeftinije od potpuno novog.U ostalom ko prodaje nešto dve godine "staro",mora da je u gadnoj nevolji ili iz luksuza koji nosi svoju cenu?

nagard

pre 6 godina

To je američko istraživanje, kod nas je malo bolja situacija. Normalno je da svaki auto najviše gubi vrednost u prve tri godine, ali je zato mnogo lep osećaj kad sedneš u vozilo koje je potpuno novo, ima nula kilometara i samo se voziš, bez straha da se nešto raspadne! Sve ima svoju cenu!

paja patak

pre 6 godina

kod nas je subvecionisana cena 500l, pa nismo merodavno trziste. lično mislim da ne vredi vise od te subvencionisane cene, a zato mu i pada toliko cena na drugim trzistima...

angryagain

pre 6 godina

Aca
Pa kupcu novog 500l i ne treba lekarsko uverenje, to treba tebi od brige što ne možeš i ti jedan takav da provozaš. A i ne moraš, ako ti se ne sviđa okreni glavu. U čemu je problem?!

Anonymous

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz

kimi

pre 6 godina

glupst...prvi izgubio 34% a deseti 31% a dvadeseti vjerujem 30%. dakle shvatamo da je to oko 30% ali ono sto je u sustini bitno je da ce tih 30% mnogo vise da zaboli ostale na listi..pogotovo drugog ovog volvo s60 jer 30% od 10000 evra je oko 3000, a 30% od 30000evra je jedan cijeli 500l

Pedja

pre 6 godina

To znaci da su precenjena u salonu!
Dok je bilo DM mali gradnski je bio nov da se kupi ya 10 000dm, a sada to yza 10 000eur. Plate su delili sa 2 a cene samo promenili valutu!

eustahije

pre 6 godina

(alfista, 18. mart 2018 12:24)
То не значи да не губи на цени него да људи прецењују своја возила. Могу и ја да ставим оглас на сајт и цену од 15000, да ли би то значило да му цена скаче после годину дана или да ја баш нисам реалан?

nije nego

pre 6 godina

Na polovnim automobilima imaju dva 500l iz 2017.,cena 10000e.Nov,isti paket opreme je nesto preko 12000e.Ne cini mi se da je toliko opadanje cene.Ovo su podaci koji su lako proverljivi,ne razumem zasto ljudi pisu gluposti.
(alfista, 18. mart 2018 12:24)
-----------------------------------------------------------------------

Prvo, ovo je ocigledno americka lista, tako da cena nekog polovnog automobila od 10000 evra uopste nije relevantna. Drugo, cena u oglasima nije cena po kojoj se automobil prodao. Trece, lista se pravi skupljanjem podataka o ceni koju su vlasnici dobili za automobile koji su se zaista prodali (ovde se radi o staro za novo prodaji, i ti su podaci lako dostupni). Cetvrto, Fiat/Alfa automobili imaju ubedljivo najlosiju reputaciju u Americi, uglavnom zbog (ne)pouzdanosti, tako da ovaj podatak ne cudi.

srdjan

pre 6 godina

Najvise se gubi u par godima sto je i logicno jer se prodaju ili pod moranje ili jer je kupac razocaran.Valjda je normalno da nov auto vozis nekoliko godina.Odgovor kako nemacki premijum drzi cenu.danasnja prodaja sajt polovni automobili audu a4 isti motori godiste 2017 0 km cena 38590 evra,godiste 2015 47000 km 24900 evra,takodje godiste 2015 154000 km 17990 evra.Nemojte da se zavaravate svaki auto i nov i polovan i svaka stvar i nova i polovna gubi cenu a 30 procenata na 40000 evra je 12000 evra a 35 procenata na 12000 evra je 4200 evra

R.Spasic

pre 6 godina

Pa ne kupuje se nov auto da bi se odmah za godinu dana prodao!
Nikada nisam razumeo tu groznicu.
Prvi ozbiljan, nov auto, sam vozio 20 godina i dobro ga održavao pa i tada mi je žao što sam ga prodao.
I sada opet imam nov koji ne naravam dugo da menjam. A ako doživi i sledeći,verovtno će biti poslednji.

alfista

pre 6 godina

@ da,eustahije. Ne morate da pametujete o ponudi i potraznji,svi to znamo.Sticajem okolnosti jedan prijatelj je prodao 500l za slicnu cifru sa oglasa zbog kupovine novog Tipa.Dakle,cena je tu negde,ali nije preko 30%! Ako cemo realno,najveci gubitak je na najskupljim kolima.Tako recimo na S klasi za 2-3 god izgubite ova 2-3 nova 500l,ali to nije tema.

Magnus

pre 6 godina

Problem sa Fiat 500L u Americi je sto prodavci gube pare na istom. Razlog je u depresijaciji cene koja bi trebalo da bude oko 50% posle tri godine a kod Fijata je mnogo vise. Banke onda traze veliku kamatu od dilera a krajnji kupci ne zele da placaju velike kamate.
Fiat 500L ima tri velike mane da bi mogao da se prodaje preko okeana, slab motor, uzasan menjac i izuzetno neudobna sedista. Ostalo je manje-vise u redu.2P

kole

pre 6 godina

Imam nekoliko prijatelja koji su privatnici i svako bi opusteno mogao da kupi dobar, nov auto na kredit-lizing, ali ipak voze pristojne polovnjake. Razlog je sto nece da privlace paznju kriminalaca koji bi poceli da oblecu oko njih i pokusavali da ih reketiraju. Zasticeni ste od takvih neprijatnosti samo ako ste u svetu kriminala, ili imate jaku policijsku zastitu koja se debelo placa. Ako odete onako sa ulice da trazite policijsku pomoc, reci ce vam da je to sistemski problem i da je najbolje da lopovima date ono sto traze. Kupite nov auto, pa probajte da ga prodate. Shvaticete da mu se vrednost istopila preko noci. Prvo ce vas zvati preprodavci i smarati vas nepristojnim ponudama, a onda ce vas zvati neko ko zeli takav auto, ali ce nepogresivo znati da cenu podigne samo desetak % preko nakupacke. Primer; poznanica dobija Hondu Sivik na nagradnoj igri Nestle kompanije i prelazi sa njim par hiljada za par meseci jer su hteli malo da se izdovolje. Posle mesec dana na oglasu dobila je 12500 evra i to jedva, a takav nov je kostao oko 18500.

radijator

pre 6 godina

@Cinik
Pezo drzi cenu?
Druze...pa 308 2014. ima za manje od 7 000e da se kupi? Skoro pa ko Dacia..

Zna se sta drzi cenu kod nas... Honda, Toyota, Audi (narocito a3), WV, Mercedes...verovatno i Mazda i Nisan..

nije nego

pre 6 godina

Nov auto se kupuje da bi se slatko vozio 8-10 godina, a ne da bi se prodao posle godinu dana. Ko bi to uradio stvarno bi bio glup. Tako da ova prica o nekom fiktivnom gubitku vrednosti nema smisla.
(Petar, 18. mart 2018 13:00).

Vidi se da nemas pojma. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)
-----------------------------------------------------------------------

Ne, bice da Petar ipak bolje razume problematiku nego ti. Prodavanje automobila posle samo godinu dana je najlosija odluka, barem sto se finansija tice.

Uzgred, onaj koji vozi kola 8 godina ima barem 3-5 godina auto bez ikakvog otplacivanja rata, sto ce svakako nadomestiti razliku u ceni.

Kek

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz
(Anonymous, 18. mart 2018 15:53)

Novac ne znaci nista... npr ti kupis auto od 50k i prodas posle par god za 25k... ja kupim za 10k i prodam za 5k... Da se kladimo da ce mene razlika boleti vise jer se tebi, eto tako, moze :P

Alexandar

pre 6 godina

Kakav zlonameran naslov.Umesto da podstičemo domaću autoidustriju mi se ponašamo kao da je FIAT u nekoj stranoj zemlji izgradio fabriku,a ne u srcu Šumadije.Bruka i sramota!

Pa zapitajte se koliko porodica u Kragujevcu živi od FIATA? Kakav god da je finansijski aranžman ,dobro je što u našoj zemlji imamo jednu od najsavremenijih fabrika u regionu.

Dosta bre više sa pljuvanjem po sopstvenoj državi!


Alexandar

Vibori 2018

pre 6 godina

Vlasnik sam FIAT 500L.
Da se razumemo,imam 60 godina i imao sam. uvek nove Automobile pocev od Audija kada vi niste ni bili uplanu kod roditelja,VW,Opell,MB,Volvo,Renault,Citroen,Peugeot,itd,itd.Ljidi,FIAT 500 Lje BEST BYE kupovina u Srbiji iSIRE.

kele

pre 6 godina

. Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)

Tako rade samo firme. To je period kada auto gubi najviše vrijednosti.
Kupiti auto i voziti ga samo tri godine može samo dobar lovator.
Evo računice: platiš auto 20.000 eur. Za tri godine dobiješ max 12.000 eur. Dakle doplatiš 8.000. Ako ga voziš 9 godina, dobiješ 5.000 tj doplata za novi 15.000 eur a da ga mijenjaš na tri godine doplata je 24.000 eur. Ovo je gruba računica koja zavisi koliko prelaziš godišnje i koja klasa je u pitanju.

dane

pre 6 godina

A zato Fiat Srbija ne snižava cenu, ne daje ponovo reciklažu i ne daje povoljne uslove za kupovinu itd. Ako skinu cenu vredeće još manje...

321

pre 6 godina

Ako je istina da nov automobil izgubi trecinu svoje vrednosti u roku od godinu dana od izlaska iz prodajnog salona, onda je evidentno da mu je prodajna cena nerealna i previsoka.

iskustvo

pre 6 godina

Auto se prodaje nakon 2-3 godine i onda prodaje tako da ne moras previse doplacivati za novi. Ako ga kao ti vozis 8-10 godina za njega ces dobiti samo mrvice.
(Nexus, 18. mart 2018 14:18)
@
Tako mali Djokica zamišlja život. U praksi niko nije glup da vaš 2-3 godine star automobil plati toliko da vi "ne morate previše doplaćivati za novi". Onda će kupac uzeti novi a ne vaš polovnjak od 2-3 godine. Idite u salon kupite novi automobil i pokušajte da ga prodate posle 2-3 godine za 20% mižu cenu. To je potpuno nemoguća misija možete očekivati samo zamenu za neku kršinu uz minimalnu doplatu a ako stvarno hoćete da prodate takav primerak morate mu besmisleno spustiti cenu. U situaciji kakva je naša sasvim se isplati novi automobil voziti 10+ godina i potpuno ga amortizovati nego kupovati već amortizovane polovnjake kod kojih se ne zna šta pre treba da se menja.

MareIt

pre 6 godina

Mercedes se ovde slabo trazi jer mu je registracija 500 ili 600 e, cena Mercedesa nije ovde relevantna jer takav auto samo onaj ko ima dozvolu na invlaida moze da vozi. 
Moja lista: 
Audi,Bmw,Pezo,VW,Reno.
(C i n i k, 18. mart 2018 13

Kakvo strucno misljenje
Znaci po strucnjaku sva vozila marke mercedes u Srbiji su registrovani na invalida.
bolje bi ti bilo da radis nesto u zivotu, a ne da pises gluposti

Oliver

pre 6 godina

Volvo dosta gubi na ceni. Pre nekih godinu dana sam video u salonu V60, 2.0 dizel sa 136 ks i dosta dodatne opreme. Godinu i po star sa 17000km, nov je bio oko 45000e a prodavali ga za 25000e.

Toronto

pre 6 godina

Smešno je da u Srbiji, gde se godišnje proda 20-30.000 novih automobila, komentarišu američku statistiku, gde se godišnje proda oko 6-7 miliona novih putničkih vozila, a ako se tome dodaju i pick up truck-ovi brojka ide na 17 miliona vozila. Svašta.

moron

pre 6 godina

Znači toliko sam već "izgubio" time što sam ga kupio pre tri godine ? A svaki dan koji smo porodica i ja u njemu u medjuvremenu proveli "u sreći i veselju", to se "ne računa" ?

Ako je tako, onda odoh da se ubijem iz ovih stopa ... Druge mi nema, da bih svoju čast i obraz spasao ...

seljak

pre 6 godina

Tako rade samo firme. To je period kada auto gubi najviše vrijednosti. 
Kupiti auto i voziti ga samo tri godine može samo dobar lovator. 
Evo računice: platiš auto 20.000 eur. Za tri godine dobiješ max 12.000 eur. Dakle doplatiš 8.000. Ako ga voziš 9 godina, dobiješ 5.000 tj doplata za novi 15.000 eur a da ga mijenjaš na tri godine doplata je 24.000 eur. Ovo je gruba računica koja zavisi koliko prelaziš godišnje i koja klasa je u pitanju.
(kele, 18. mart 2018 16:33)
Za KIAu Sportage koju sam platio 19400 evra 2013god. prodao za 14500evra 2016 god.sa 55000predjenih km.I posle neko kaze KIA gubi na vrednosti vise nego ostali brendovi.

hm

pre 6 godina

Dosta generalizacija i u tekstu i u komentarima. Ne moze biti ista cena dva istovetna 5 godina stara auta od kojih je jedan presao 50 000 a drugi 250 000 km.

Milan

pre 6 godina

@Nexus
Ni rent-a-car agencije ne prodaju automobile pre napunjene tri godine. Prvatni vlasnici 6-7 godina. Jedini mlađi polovnjaci su oni vraćeni lizingu zbog nemogućnosti plaćanja rata. Dakle samo u slučaju nužde.
Na 6-7 godina najviše vrednosti gube premijum vozila. Dole napisano za audi je totalna glupost

betmen

pre 6 godina

Ovo je ocigledno statistika sa americkog trzista, tako da, i ako je tacna, ne znaci da je tako i ovde.

Kod nas su polovnjaci, u skladu sa sveopstim standardom, trazeniji od novih. Samim tim, njihova cena se bolje drzi nego u drzavama gde su automobili tretirani kao svakodnevna potrosna roba.

Veliki brat

pre 6 godina

Sve zavisi od kilometraže.

Ako prelazim 50000km godišnje, normalno je da ću gledati da auto prodam posle 2-3 godine, ako imam novca. Ako hoću baš da uštedim, prodajem auto posle 4 godine ili eventualno 5 (kao što radi komercijala po Srbiji).

U tom slučaju, ti procenti pada vrednosti se i ne odnose baš na primerke koje su vozili privatna lica, nisu prešli veliku kilometražu i dobro su održavani. Ti primerci su bar 20-30% skuplji od ovih koji se prodaju kao korišćena komercijalna vozila.
Samo što je broj takvih automobila na oglasima dosta manji, naročito kad se ima u vidu broj prodatih novih automobila u Srbiji.

U drugim zemljama je drugačija priča. Ljudi kupe auto na lizing tako da im je mesečna rata npr. 300€. Oni lepo izračunaju da npr. posle 2 ili 3 godine mogu taj auto da otkupe/prodaju/vrate lizing kući ili šta već, tu sumu iskoriste za novi auto, a ostatak uzmu na lizing/kredit i opet nastave da plaćaju 300€ mesečno.

U principu, voziš uvek nov auto, nikad ne uradiš veliki servis, nemaš zamenu turbine, plivajućeg zamajca... Tamo su servisi papreno skupi (npr. u Švajcarskoj čoveku tražili 1700 franaka za plivajući, u Srbiji to odradio za 450€), i ispada da je jeftinije prodati auto nakon 5 ili manje godina i kupiti novi ako je kupljen na kredit. Ako kupujete za keš, onda je druga priča, ali su takvi kupci retki, osim ovi koji kupuju najskuplje modele.

obi van

pre 6 godina

ko god je bio u Americi zna da je to vrlo specifično tržište automobila, tako da njihove statistike ni blizu ne liče na evropske.
Naprimjer Jaguar xf u Evropi puno sporije gubi cijenu jer ima više potencijalnih kupaca. Tako je sa većinom auta sa te liste.

T

pre 6 godina

@ChuChu Baš zbog toga što su jeftine, polovne Dacije su tražene pa im cena ne pada mnogo posle 3 godine, ako je verovati SAT reviji. Slično tome polovni Daster drži cenu i u UK.

Pera

pre 6 godina

Pasat dizel 4 godine star ima oko 100-120000 km i za 40-50% manju vrednost od kupovne, zavisno od kilometraže. Ima i onik “krem belih“ sa kožnim sedištima koji su za to vreme nakucali 300.000 u taxi ju i vrede 6-8000€.

The Spatula

pre 6 godina

Stoji kamiondzija na parkingu, prilazi nocna dama i kaze mu, moze li sex, 30e? On kaze, ma aj bezi, ja sam domacin, zena, deca, kuca... Kaze ona aj za 20e. Opet on, aj bezi ja sam domacin...zena, deca, kuca... Kaze ona aj za 10e posto si domacin... On kaze ma necu bre, ja sam domacin covek, zena, deca... Kaze ona, e ovo ne mozes da odbijes, ja i koleginica za 1000 dinara posto si toliki domacin. A on, ma bezi bre, izlazi napolje i istera je i zalupi vrata, a onda rece sam sebi... E moj domacine, nemas ni 1000 dinara! Te i mi, kakav 500l a nema 90% Srbije ni za njega novog. E moj domacine :)

The Spatula

pre 6 godina

Nikad mi nisu bili jasni ljudi koji gledaju samo kako da zarade. Ljudi, trosak je i dorucak i rucak i vecera, voda, pivo, sok... Znaci ne treba da zivimo kad pomislimo koliko cemo da pojedemo za dve ili pet, deset godina... Ćef nema cenu. Jedno je sto neko moze, ima i zeli da kupi nov auto a dugo je sto ja ne mogu da kupim, pa mi je dobar i polovnjak od deset godina. Neko ne moze ni taj polovnjak od deset godina da priusti sebi, pa sta da radi.

Sasa NS

pre 6 godina

Pa naravno kada je to statistika iz Amerike! Kupite Lincoln sa 5.0 motorm u Srbiji pa vidite koliko cete izgubiti u prvoj godini, negde oko 60% ! Jer ga niko nece kupiti sem ako je luuuda cena, u prevodu taj auto je interesantan u Srbiji koliko i 500L u SAD! U EU 500L ima smisla i najprodavaniji je u svojoj klasi ! A sto se pada vrednosti tice, 2014 placen 11.500, a 2017 sa 70.000 km prodat za 8.500! Po meni OK!?

Drajver

pre 6 godina

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1370581#k26526501

Mozda jeste, ali za Vas u vasem slucaju. Prohtevi se razlikuju kao i automobili u datim modelima, decenijama i klasama pa vase poredjenje ne pije vodu jer je apsolutno irelevantno koliko imate godina i kada ste koju marku automobila vozili.

Ja sam eto igrao kosarku na koledzu pre Jokica pa je on u NBA a ne ja. Shvatate li sada?!

PS Ovo istrazivanje je usko vezano za US trziste, nema veze sa nama.

seljak

pre 6 godina

Procenti ne znace nista. Kad ce biti ljudima jasno da kada neko kupi automobil ne gubi % vec novac. Neka lepo daju koliko je dolara ili evra izgubljeno i bice sve realnije. Poz
(Anonymous, 18. mart 2018 15:53)
Zivotna filozofija ti je potpuno pogresna.Kada nesto kupis, potpuno je besmisleno da racunas da li nesto gubis pa cak i kada to prodajes.Koliko si ti izgubio danas sto si jeo tri puta dnevno,otisao sa porodicom na more,platio detetu ekskurziju,kupio nesto da obuces itd.Ti si prijatelju onda veciti gubitnik.Placam cef da se vozim u novom autu i to koliko ja zelim.Sutra ga mogu pokloniti bratu,prijatelju.Da li sam izgubio nesto.Ne prijatelju dobio sam i to mnogo.

bez popravki

pre 6 godina

Ja sam prodao punta starog 7 godina (sa klimom) za 3000€.Prešao sa njim 50000-ak hiljada km.Mnogo ili malo ne znam?Znam da je očuvan, garažiran redovno održavan...Pitanje zašto toliko malo sam prešao, pa sinovi imaju svoje automobile, od nedavno sam penzioner, živim u centru grada, nije mi trebalo više.Vozio sam nov auto,vozio sam i polovnjake pa znam koliko košta zamena turbine,dizni, generalka itd, šta ćete nisu svi stručnjaci da kupe "dobar polovan" auto za "male" pare.

da li bih bio gubitnik

pre 6 godina

Treba pogledati samo, u čijem se društvu nalazi.Sve visoko brendirane firme.Pošto sam go ko pištolj,zamislite da sedim u društvu milijardera?