Subota, 29.04.2017.

10:50

Da li ćemo uskoro češće viđati Tesline modele u Srbiji?

Izvor: B92

Da li æemo uskoro èešæe viðati Tesline modele u Srbiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Trener

pre 6 godina

@Za rasima. nit Becej nit novi Becej nisu "palanke" vec sasvim pristojno razvijeni gradici.
Nisu palanke nego propala srpska sela ko je bio a iz Beograda je zna o cemu pricam. Katastrofa.
Druga stvar za one sto brinu o struji samo info da termoelektrane imaju nesto sto se zove elektrofilter da da to je ona ogromna budza pre dimnjaka na slikama velicine doma kulture u Beceju. E taj elektrofilter ima 99,98 % efikasnosti i nemoguce ga je namontirati na automobil.

Achitwn

pre 6 godina

@mali od palubeZato je i umro siromasan u nekoj hotelskoj sobici u Njujorku, jer je Amerika jako brinula o njemu.
(w., 29. april 2017 22:57)
Umro je u botelskoj so i i jel nije umeo da obrce pare. Kao vestinghaus edison i ostali. Zao mi je ali kapitalizam je surov.

obican covek

pre 6 godina

Videcemo ga kao i Nikolu Teslu koji je boravio u Srbiji celih 3 sata kada je. putovao Orijenexpressom za Istambul.Bila je pauza od 3 sata.

Za rasima

pre 6 godina

@rasim-nit Becej nit novi Becej nisu "palanke" vec sasvim pristojno razvijeni gradici. Cisti umiveni sa pristojnim standardom. Lepa kombinacija multietnosa u Srbiji
I da, u Beceju ima jedna Tesla model S i dva Reno Zoe. Ne znam ciji su ali sam ih gledao po gradu.
A sad, sto se tice tehnologije elektro-auta: za sad u povoju...verovatno ce se od 2020 potpuno omasoviti cak i kod nas samo da im jos malo padne cena. Radijus kretanja je vec sad dosao do 500 km sto je pre tri cetiri godine bila naucna fantastika a verovatno ce uskoro da se nadju u prodaji i modeli sa 800 km (Tesla Model S sa baterijom od 160 kw?).
Sa ekoloske strane, ne vidim da nesto placemo sto i danas sva struja dolazi od termoelektrana za nase televizore, frizidere, zamrzivace, ves masine. Kako oni rade na struju tako cemo i auto da punimo-u steker pa do jutra. Vremenom ce i vecina elektricne energije dolaziti od obnovljivih izvova energije.
Fun fact- da li ste svesni da je samo jedan kradrat stranica 600x600km u Sahari pod solarnim panelima dovoljan da celo covecanstvo snabdeva sa elektricnom energijom? :)

Tutan Kamen

pre 6 godina

Tesla Inc nije dobila ime po Nikoli tesli vec po jedinici el magnetnog fluxa. Sam Ion je to rekao
(Achitwn, 1. maj 2017 07:08)
Ne budali i ne laži. Automobil je dobio ime Tesla jer je prvi put za pogon automobila upotrebljen Teslin asinhroni motor. Bilo je i ranije i elektromobila i električnih radnih mašina (viljuškari i slično), ali su svi imali jednosmerne motore kojima je regulacija broja obrtaja bila komplikovana zbog regulacije napona. Razvojem invertora, regulacijom frekvencije postalo je moguće upotrebiti Teslin asinhroni motor, najjednostavniji i najsavršeniji. Zato su tako nazvali automobil i kompaniju.

Kada je Mask izjavio to što ti pričaš? Možda 2014. kada je donirao milion dolara za Teslin muzej? Uostalom, ti to predstavljaš kao da jedinica nema veze sa onim po kome je nazvana.

Uzgred još, "jedinica magnetnog fluksa" je Veber (Wb), ali to je još i najbezazlenija glupost koju si odvalio.

tja

pre 6 godina

Sramota je sto se to vozilo ne proizvodi u Kragujevcu a Srbija od njegove prodaje ima benefit. Ipak Tesla je nas naucnik a ne Americki.
(Tesla, 29. april 2017 11:05)

Kakve su ovo gluposti... Sve sto je postigao u zivotu postigao je kao Amerikanac. Zapravo ne bi nista ni napravio da nije tamo ziveo, a uzgred sa Srbijom nije imao ama bas nikakve veze. Nije lepo, a ni pristojno kititi se tudjim perjem.

EU Citizen

pre 6 godina

@beclija
Pričate gluposti, ima puno komentara gde štošta hvalim, ali ovde nema šta da se hvali, električna kola su nedorađena i nezrela tehnologija koja na slobodnom tržištu ne bi opstala, ali nam je, za naše rođene otete pare, naturaju demagozi iz veoma sumnjivih pseudoekoloških, jer je ukupan impakt na okolinu takvih automobila vrlo sličan klasičnim automobilima, i još sumnjivijih ideoloških razloga. A u ovom slučaju imam puno pravo da pljujem i hejtujem, jer ti EU-demagozi otimaju i moj lični novac i rasipaju ga na sulude dotacije za ovu slične budalaštine. Šta treba da ćutim, i da im kažem hvala što me pljačkaju, da li bi to vašu ekselenciju zadovoljlo? :))

sima

pre 6 godina

@mali od palube

Zato je i umro siromasan u nekoj hotelskoj sobici u Njujorku, jer je Amerika jako brinula o njemu.
(w., 29. april 2017 22:57)

Sta ima da se neko brine on njemu. On se sam nije brinuo os sebi. Imao je ugovor na $1000000 od Westinghouse i pocepao ga. Mogao je malo da nauci od Pupina kako se prave pare (preko 20 miliona danasnjih para).

Westinghouse mu je placao hotel pre stare dane. Pre toga mu vlasnik hotela dao da zivi za dzabe.

Vlada Kraljevine SHS my dala neke pare a on ih odmah potrosio na neke nepotrebne stvari.

Svako se brine o samom sebi. Ne molzemo da cekamo celog zivota da nam neko pomaze (sedimo sa otvorenim ustama kao ptici u gnezdu)

Mladen

pre 6 godina

Trofazni sistem je zapravo 3 ujednačena monofazna, pa 0 nije potrebna. Snaga je 3x230Vx32A ili Г3x400Vx32A. Dakle ne računa se međufazni napon.

Dobro

pre 6 godina

U mom (malom) holandskom gradicu nadomak Amsterdama ima jedno desatak Tesli a samo sest javnih punjaca, koje je postavila opstina. Ljudi pune baterije kablom u svom dvoristu, garazi, pa cak i na ulici.
Na Amsterdamskom aerodromu je sigurno polovina (ako ne i vise) taksija sada Tesla.
O hibridima necu ni da pocinjem. Duga prica.

Iz zemlje lala, uvek Vas

goksy

pre 6 godina

ja ne mogu da nadjem parking ispred zgrade , e sad koliko metara produznog bi mi trebalo da razvucem da bih punio auto. a da ne pomislim da mi neko ne isece produzni I odnese .

Achitwn

pre 6 godina

Sramota je sto se to vozilo ne proizvodi u Kragujevcu a Srbija od njegove prodaje ima benefit. Ipak Tesla je nas naucnik a ne Americki.
(Tesla, 29. april 2017 11:05)
Tesla Inc nije dobila ime po Nikoli tesli vec po jedinici el magnetnog fluxa. Sam Ion je to rekao

Radnik Tesle

pre 6 godina

Radim u Tesli I mogu Vam reci da automobili nisu nista posebno za tu cenu. Takodje, licno smatram jako nekomformim to punjene baterije. A sto se Srbije tice, bilo bi lepo da prvo obican auto nize klase, od 15-20K USD bude dostupan svakom gradjaniju, pa da onda razmisljamo o Tesli I slicnim modelima koji su jos uvek I na zapadu prestiz.

Useiusvojekljuse

pre 6 godina

Tajna je u tome da postoje dve vrste drzave. U jednoj svi rade za dobrobit onih koji su izabrani voljom vecine i ona druga koja je u sluzbi vecine koja ju je izabrala. Ja nisam naivan da poverujem da ce nam se jednog dana desiti ovo drugo ali berujem da ve na kraju nasa vladajica oligarhija pod pritiskom sabsttane doneti uredbu u kojoj ce podrzati pre svega ostalog uporrebu energije iz obnovljivih is izvora a onda i podsticaj za kupovinu vozila nulte emisije. Ne da gledamo strance kako prolaze kroz nasu zemlju. Nazalost jos smo daleko od idealnog a to je da se okrenemo sebi i sopstvenom razvoju solarne energije kao i elektro automobila. Duboko sam uveren da za to vec danas imamo intelektualnog kapaciteta ali nazalost ne i slobodu da to sprovedemo u delo. Bolje raditi za stranca za 300 eura mesecno nego rizikovati i krenuti u neizvesno.

stalker

pre 6 godina

Ja bih preporucio da se naprave deonice puta koje ce omoguciti wifi punjenje, stim sto ce se brzina automobila ograniciti na neku koja ce omoguciti efikasno punjenje baterije.
Ali najveci problem je to sto Li-ion baterije su takve da ne vole turbulenciju, zato dok se pune onda ne treba da se istovremeno trose, a cim se napune treba da pocnu da se trose, a nikako da se ostave na prepunjavanje.
Za sad blagu prednost imaju gel baterije, ali dali ce to da zazivi u svetu e-automobila pitanje je sad.

Nikola T

pre 6 godina

Tesla model S je el. auto bez konkurencije i rado bih ga imao i vozio samo da imam love da ga kupim. A računao sam registraciju za Tesla S od 500KW snage, ne košta više od 25 hiljada dinara. Ako je po ovom važećem standardu registrovanja i zakonu.

Gejmer

pre 6 godina

Oko 80.000$ je jedna nova tesla. Za obicnog srbina to je nemoguca misija. A da ne spominjem da ako neko kupi teslu gde ce da je puni?

nedostizni

pre 6 godina

(EU Citizen, 29. april 2017 10:57)

Slažem se. Ne mogu sebi da dopustim luksuz da budem ograničen vremenom i mestom punjenja. Koliko puta sam zbog nesrećnih okolnosti morao da menjam rutu, hitno se vraćam kući itd.

Mirko

pre 6 godina

(biće bolje, 29. april 2017 21:57)

Nazalost cena naseg nekvalifikovanig plavog radnika po satu je identicna onoj iz Foxconna u Kini. U dinar identicna! Problem lezi u tome sto je Srbija rizicno trziste za investicije jer kod nas i dan danas ne postoji privatna kapitalna investicija. Mi smo drzava u kojoj drzava mora da ima upliv u sve zbog odrzavanja korupcije i lakih para. Kod nas se zakoni menjaju preko noci kako kome treba i ko je lud da ulozi stotine miliona dolara ili eura u nesto sto sutra moze da bude propali model.

Koliko je trulo kod nas mozete videti u recimo ovim jadnim ljudima sto motaju kablove, Lir firma. Firma koja je dosla iz Madjarske kojom su upravljali bivsi skinheadsi madjari i u kojoj ti isi madjari, doduse kul likovi, danas obucavaju clanove SNSa koji su na rukovodecim pozicijama. Znaci to nije investicija tipa dosao privatnik da otvori radno mesto vec dil za vladom da vlada moze da zaposli svoje ljude i opere nesto para preko izgradnje hale i subvencija. Trulinger prica najgora.

Da li bi ti zeleo da investiras u takvu drzavu svoje milione? U drzavu koja nema plan i program vec samo ko ce biti veci parazit od danas do sutra.

cgi

pre 6 godina

@ EU Citizen

Druže, taj auto ima veće ubrzanje nego neki bugati ili meklaren jer nema šaltanja i ubrzanje je konstantno a do 100 stiže za 2,7 sekundi ako se ne varam, čisto da imaš uvid u to koliko je auto 'glupost i čist beskoristan fenseraj'. A troši struje kao što bi ovi sa unutrašnjim sagorevanjem trošili 1-2 litra na 100km(a to ne postoji).

cgi

pre 6 godina

@ Vladan

U Srbiji ako se ne varam postoji samo jedan električni tesla automobil i on je u vlasništvu glavnog čoveka kladionice max bet. Registrovanje je moguće od nekog skorijeg perioda, to znam sigurno, ali ne znam postupak i cenu.

Slavoljub Petrović

pre 6 godina

S obzirom da 70% električne energije dobijamo iz termoelektrana (ironično, najveća se zove Nikola Tesla), pitanje je koliko je to ekološki auto ako se puni u Srbiji

mrk

pre 6 godina

(EU Citizen, 29. april 2017 10:57)

zapravo, 80% baterije se dostize za 40 min, a posto je domet oko 400 km, to je svakako vreme koje moze da se iskoristi za odmor, wc i kafu. imate milion klipova na YT gde ljudi putuju sa jedne na drugu obalu i putovanje traje 1-2 sata duze nego sa automobilom na fosilna goriva. inace, da bi se doslo do vrhunskog proizvoda, tj da bi se tehnologija usavrsila, proizvod mora proci korz vise faza. tesla je trenutno u 4oj fazi da bi vi za 10 godina mogli koristiti elektricni auto kao i svaki drugi, bez da se obazirete na domet.

Waldemar

pre 6 godina

@(Nismo baš tolka nedođija, 29. april 2017 10:55)

Tiket? Kladionica? Video sam u Beogradu na Krstu Teslu sa ceskim tablicama, puni se na crveni 3-fazni kod "zelene" kladionice.

biće bolje

pre 6 godina

Nismo mi najzatucanija zemlja, Intel svoje procesore pravi u Vijetnamu, ogramna većina Hi tech proizvoda dolaze iz najzabačenijih delova sveta, što kod nas niko ništa ne proizvodi je možda političko pitanje ili verovatno nismo dovoljno jeftini kao neki Indijci ili Vijetnamci

N57

pre 6 godina

@Vladan
Evo imam nekog iskustva, prvo problem je ocariniti takav auto nov ili polovan, nov jos gore, drugo od ABSa ne mozes dobiti uverenje jer nemaju dovoljno podataka ili ti parametara da bi dobio isto koje ti je neophodno da bi registrovao takav auto, trece tehnicki nisu opremljeni da bi mogao da uradis isti, cetvrto video sam par Tesli po gradu zapravo dve, obe su imale Ceske ili Slovacke table. Inace ovo su i razlozi zasto BMWovi zastupnici i ne mogu da prodaju direktno i3 i i8 vozila iako nisu full lektrika ..., prosro receno Vlast nam je zaostala ....

T

pre 6 godina

@vladan U Beogradu voze elektricni autobusi i uredno su registrovani. Vozic koji je vozio kejom u BG je (po mom misljenju) elektricni i imao je uredno tablice (novosadske).

hadžija

pre 6 godina

Tesla da nije otisao u Ameriku,verovatno nista ne bi uspeo da realizuje,a on bi bio proglasen za ludaka.Sve sto je uradio u zivotu,uradio je zahvaljujuci Americi koja je imala razumevanje za njega.Tako da,on je bio americki naucnik srpskog porekla.
(mali od palube, 29. april 2017 14:58)
vratio se bio u kraljevinu jugoslaviju da da svoj doprinos novoj državi, vrlo brzo se vratio u ameriku ovi naši su se tri dana smejali kada su čuli njegovo izlaganje. pitam se što

Car

pre 6 godina

Inače EU citizenu po automatizmu lupam minus, ovoga puta je ubo suštinu. :-) Sve dok električni automobili ne budu mogli da se koriste kao automobili sa sus motorima, džaba sve. Meni za točenje benzina za 500 i više km treba 5 minuta. Koliko bi mi trebalo da napunim Teslu za 100 ili 200 km? Mnogo sam veća pristalica automobila na vodonik jer su u globalu čistiji od kvazi ekoloških automobila sa baterijom i lakše se koriste.

Nikola

pre 6 godina

Kriminalci nisu nešto ludi za električnim vozilima a običan narod baš i nema para za tako nešto. Tako da neće ih nešto biti kod nas toliko.

Djole

pre 6 godina

Problem sa eegistracijom kod nas je bila verovali ili ne kubikaza i serijski broj motora. S obzirom da ih kod ovakvih vozila ima nekoliko komada sa kubikazom... pa 0. E kad su shvatili da ne mogu da registruju autobuse koje su kupili za BG toliko su brzo promenili pravila da ih sad niko ne zna. Mada ovom zatucanom i nazadnom narodu nista bolje od loz ulja ni ne treba...

Vladan

pre 6 godina

Da li neko može da pojasni kako se u Srbiji može registrovati električni automobil - i koja je cena registracije. Do sada nikako negde da pročitam nečije iskustvo vezano za ovo. Nisam još nijedan el automobil video na našim tablicama. Možda neko jeste?

Gross

pre 6 godina

@Tesla izvini, zasto je sramota? Zasto bi iko otvorio fabriku elektro automobila u najzatucanijoj zemlji na planeti? Nikakve veze sa tim ko je na vlasti, mi sami kao nacija smo neprosvecini i polupismni. Milijardu peripetija kad hocete da kupite nesto preko interneta, neku sitnicu, glupost. A Hocemo jos spejs satl fabriku automobila. Pa mi bre jos nismo savladali funkcionisanje vodovoda i kanalizacije kako treba bre. Aj ne zasmejavaj me

mali od palube

pre 6 godina

@tesla. Tesla da nije otisao u Ameriku,verovatno nista ne bi uspeo da realizuje,a on bi bio proglasen za ludaka.Sve sto je uradio u zivotu,uradio je zahvaljujuci Americi koja je imala razumevanje za njega.Tako da,on je bio americki naucnik srpskog porekla.

Mladen

pre 6 godina

Ako imate trofaznu utičnicu na 32A, to je 22kW snage. Potpuno praznu bateriju od 100kWh puni za oko 5-7 sati. A većina domaćinstava u Srbiji ima bar jednu trofaznu od 16A, tako da ko dnevno prelazi 200Km, što je oko 40kWh, puni se za 5h ili preko noći.

Tisina, cistina i daljina

pre 6 godina

@EU Citizen

Zaboravio si socijalisticko-komunisticki lobi koji pominjes u svakoj vesti nebitno koji je naslov. A posto se zalazes za slobodno trziste bez ikakvih ogranicenja sto sad pokusavas da nametnes ljudima neku svoju volju govoreci kako sad elektricni auto los? Iskreno ja ga nemam, i ne znam dal je dobar ili los, al ne pokusavam da uticem na nikoga, svako ima pravo da izabere ono sta misli da mu najvise odgovara. Njega ako ne mrzi da ceka pola sata da se napuni, ili kod kuce sat-dva, ko si ti da bilo sta mislis o tome

maki

pre 6 godina

Ako ih ne postave na pumpama koje rade 24/7,trajace punih 2-3 dana dok ih nasi ne budu racbucali jer ce im delovi trebati za ograde,svinjce ili kao ukras u basti.....

EU Citizen

pre 6 godina

Koliko mira da je lud i zaslepljen pseudoekološkim lažima neko da danas kupi električni automobil? :)) Za deset godina, kada budu postojale baterije sa dovoljnom gustinom energije da omoguće normalan domet auta u svim klimatskim uslovima, adekvatnim brojem ciklusa bez gubljenja performansi i brzim punjenjem, da čovek ne džedži sat vremena na punjaču usred tranzita autoputem, naravno, zašto da ne, to je svakako budućnost ali danas je to čisti fensersko-fanatični egzibicionizam i mazohizam :))

Nismo baš tolka nedođija

pre 6 godina

U Srbiji već postoji 7 punjača za Teslu, 2 u Novom Sadu, 3 u Beogradu i dva u Nišu.Doduše postavila ih je privatna firma čiji vlasnik vozi isti i mogu se koristiti ispred njihovih lokala. Ne znam da li se punjenje plaća ili je dosta da uplatitie tiket.

Nismo baš tolka nedođija

pre 6 godina

U Srbiji već postoji 7 punjača za Teslu, 2 u Novom Sadu, 3 u Beogradu i dva u Nišu.Doduše postavila ih je privatna firma čiji vlasnik vozi isti i mogu se koristiti ispred njihovih lokala. Ne znam da li se punjenje plaća ili je dosta da uplatitie tiket.

Gross

pre 6 godina

@Tesla izvini, zasto je sramota? Zasto bi iko otvorio fabriku elektro automobila u najzatucanijoj zemlji na planeti? Nikakve veze sa tim ko je na vlasti, mi sami kao nacija smo neprosvecini i polupismni. Milijardu peripetija kad hocete da kupite nesto preko interneta, neku sitnicu, glupost. A Hocemo jos spejs satl fabriku automobila. Pa mi bre jos nismo savladali funkcionisanje vodovoda i kanalizacije kako treba bre. Aj ne zasmejavaj me

mali od palube

pre 6 godina

@tesla. Tesla da nije otisao u Ameriku,verovatno nista ne bi uspeo da realizuje,a on bi bio proglasen za ludaka.Sve sto je uradio u zivotu,uradio je zahvaljujuci Americi koja je imala razumevanje za njega.Tako da,on je bio americki naucnik srpskog porekla.

maki

pre 6 godina

Ako ih ne postave na pumpama koje rade 24/7,trajace punih 2-3 dana dok ih nasi ne budu racbucali jer ce im delovi trebati za ograde,svinjce ili kao ukras u basti.....

Vladan

pre 6 godina

Da li neko može da pojasni kako se u Srbiji može registrovati električni automobil - i koja je cena registracije. Do sada nikako negde da pročitam nečije iskustvo vezano za ovo. Nisam još nijedan el automobil video na našim tablicama. Možda neko jeste?

Tisina, cistina i daljina

pre 6 godina

@EU Citizen

Zaboravio si socijalisticko-komunisticki lobi koji pominjes u svakoj vesti nebitno koji je naslov. A posto se zalazes za slobodno trziste bez ikakvih ogranicenja sto sad pokusavas da nametnes ljudima neku svoju volju govoreci kako sad elektricni auto los? Iskreno ja ga nemam, i ne znam dal je dobar ili los, al ne pokusavam da uticem na nikoga, svako ima pravo da izabere ono sta misli da mu najvise odgovara. Njega ako ne mrzi da ceka pola sata da se napuni, ili kod kuce sat-dva, ko si ti da bilo sta mislis o tome

Mladen

pre 6 godina

Ako imate trofaznu utičnicu na 32A, to je 22kW snage. Potpuno praznu bateriju od 100kWh puni za oko 5-7 sati. A većina domaćinstava u Srbiji ima bar jednu trofaznu od 16A, tako da ko dnevno prelazi 200Km, što je oko 40kWh, puni se za 5h ili preko noći.

N57

pre 6 godina

@Vladan
Evo imam nekog iskustva, prvo problem je ocariniti takav auto nov ili polovan, nov jos gore, drugo od ABSa ne mozes dobiti uverenje jer nemaju dovoljno podataka ili ti parametara da bi dobio isto koje ti je neophodno da bi registrovao takav auto, trece tehnicki nisu opremljeni da bi mogao da uradis isti, cetvrto video sam par Tesli po gradu zapravo dve, obe su imale Ceske ili Slovacke table. Inace ovo su i razlozi zasto BMWovi zastupnici i ne mogu da prodaju direktno i3 i i8 vozila iako nisu full lektrika ..., prosro receno Vlast nam je zaostala ....

hadžija

pre 6 godina

Tesla da nije otisao u Ameriku,verovatno nista ne bi uspeo da realizuje,a on bi bio proglasen za ludaka.Sve sto je uradio u zivotu,uradio je zahvaljujuci Americi koja je imala razumevanje za njega.Tako da,on je bio americki naucnik srpskog porekla.
(mali od palube, 29. april 2017 14:58)
vratio se bio u kraljevinu jugoslaviju da da svoj doprinos novoj državi, vrlo brzo se vratio u ameriku ovi naši su se tri dana smejali kada su čuli njegovo izlaganje. pitam se što

Djole

pre 6 godina

Problem sa eegistracijom kod nas je bila verovali ili ne kubikaza i serijski broj motora. S obzirom da ih kod ovakvih vozila ima nekoliko komada sa kubikazom... pa 0. E kad su shvatili da ne mogu da registruju autobuse koje su kupili za BG toliko su brzo promenili pravila da ih sad niko ne zna. Mada ovom zatucanom i nazadnom narodu nista bolje od loz ulja ni ne treba...

Mirko

pre 6 godina

(biće bolje, 29. april 2017 21:57)

Nazalost cena naseg nekvalifikovanig plavog radnika po satu je identicna onoj iz Foxconna u Kini. U dinar identicna! Problem lezi u tome sto je Srbija rizicno trziste za investicije jer kod nas i dan danas ne postoji privatna kapitalna investicija. Mi smo drzava u kojoj drzava mora da ima upliv u sve zbog odrzavanja korupcije i lakih para. Kod nas se zakoni menjaju preko noci kako kome treba i ko je lud da ulozi stotine miliona dolara ili eura u nesto sto sutra moze da bude propali model.

Koliko je trulo kod nas mozete videti u recimo ovim jadnim ljudima sto motaju kablove, Lir firma. Firma koja je dosla iz Madjarske kojom su upravljali bivsi skinheadsi madjari i u kojoj ti isi madjari, doduse kul likovi, danas obucavaju clanove SNSa koji su na rukovodecim pozicijama. Znaci to nije investicija tipa dosao privatnik da otvori radno mesto vec dil za vladom da vlada moze da zaposli svoje ljude i opere nesto para preko izgradnje hale i subvencija. Trulinger prica najgora.

Da li bi ti zeleo da investiras u takvu drzavu svoje milione? U drzavu koja nema plan i program vec samo ko ce biti veci parazit od danas do sutra.

mrk

pre 6 godina

(EU Citizen, 29. april 2017 10:57)

zapravo, 80% baterije se dostize za 40 min, a posto je domet oko 400 km, to je svakako vreme koje moze da se iskoristi za odmor, wc i kafu. imate milion klipova na YT gde ljudi putuju sa jedne na drugu obalu i putovanje traje 1-2 sata duze nego sa automobilom na fosilna goriva. inace, da bi se doslo do vrhunskog proizvoda, tj da bi se tehnologija usavrsila, proizvod mora proci korz vise faza. tesla je trenutno u 4oj fazi da bi vi za 10 godina mogli koristiti elektricni auto kao i svaki drugi, bez da se obazirete na domet.

cgi

pre 6 godina

@ EU Citizen

Druže, taj auto ima veće ubrzanje nego neki bugati ili meklaren jer nema šaltanja i ubrzanje je konstantno a do 100 stiže za 2,7 sekundi ako se ne varam, čisto da imaš uvid u to koliko je auto 'glupost i čist beskoristan fenseraj'. A troši struje kao što bi ovi sa unutrašnjim sagorevanjem trošili 1-2 litra na 100km(a to ne postoji).

Slavoljub Petrović

pre 6 godina

S obzirom da 70% električne energije dobijamo iz termoelektrana (ironično, najveća se zove Nikola Tesla), pitanje je koliko je to ekološki auto ako se puni u Srbiji

EU Citizen

pre 6 godina

Koliko mira da je lud i zaslepljen pseudoekološkim lažima neko da danas kupi električni automobil? :)) Za deset godina, kada budu postojale baterije sa dovoljnom gustinom energije da omoguće normalan domet auta u svim klimatskim uslovima, adekvatnim brojem ciklusa bez gubljenja performansi i brzim punjenjem, da čovek ne džedži sat vremena na punjaču usred tranzita autoputem, naravno, zašto da ne, to je svakako budućnost ali danas je to čisti fensersko-fanatični egzibicionizam i mazohizam :))

Nikola

pre 6 godina

Kriminalci nisu nešto ludi za električnim vozilima a običan narod baš i nema para za tako nešto. Tako da neće ih nešto biti kod nas toliko.

Waldemar

pre 6 godina

@(Nismo baš tolka nedođija, 29. april 2017 10:55)

Tiket? Kladionica? Video sam u Beogradu na Krstu Teslu sa ceskim tablicama, puni se na crveni 3-fazni kod "zelene" kladionice.

cgi

pre 6 godina

@ Vladan

U Srbiji ako se ne varam postoji samo jedan električni tesla automobil i on je u vlasništvu glavnog čoveka kladionice max bet. Registrovanje je moguće od nekog skorijeg perioda, to znam sigurno, ali ne znam postupak i cenu.

Dobro

pre 6 godina

U mom (malom) holandskom gradicu nadomak Amsterdama ima jedno desatak Tesli a samo sest javnih punjaca, koje je postavila opstina. Ljudi pune baterije kablom u svom dvoristu, garazi, pa cak i na ulici.
Na Amsterdamskom aerodromu je sigurno polovina (ako ne i vise) taksija sada Tesla.
O hibridima necu ni da pocinjem. Duga prica.

Iz zemlje lala, uvek Vas

tja

pre 6 godina

Sramota je sto se to vozilo ne proizvodi u Kragujevcu a Srbija od njegove prodaje ima benefit. Ipak Tesla je nas naucnik a ne Americki.
(Tesla, 29. april 2017 11:05)

Kakve su ovo gluposti... Sve sto je postigao u zivotu postigao je kao Amerikanac. Zapravo ne bi nista ni napravio da nije tamo ziveo, a uzgred sa Srbijom nije imao ama bas nikakve veze. Nije lepo, a ni pristojno kititi se tudjim perjem.

Tutan Kamen

pre 6 godina

Tesla Inc nije dobila ime po Nikoli tesli vec po jedinici el magnetnog fluxa. Sam Ion je to rekao
(Achitwn, 1. maj 2017 07:08)
Ne budali i ne laži. Automobil je dobio ime Tesla jer je prvi put za pogon automobila upotrebljen Teslin asinhroni motor. Bilo je i ranije i elektromobila i električnih radnih mašina (viljuškari i slično), ali su svi imali jednosmerne motore kojima je regulacija broja obrtaja bila komplikovana zbog regulacije napona. Razvojem invertora, regulacijom frekvencije postalo je moguće upotrebiti Teslin asinhroni motor, najjednostavniji i najsavršeniji. Zato su tako nazvali automobil i kompaniju.

Kada je Mask izjavio to što ti pričaš? Možda 2014. kada je donirao milion dolara za Teslin muzej? Uostalom, ti to predstavljaš kao da jedinica nema veze sa onim po kome je nazvana.

Uzgred još, "jedinica magnetnog fluksa" je Veber (Wb), ali to je još i najbezazlenija glupost koju si odvalio.

Radnik Tesle

pre 6 godina

Radim u Tesli I mogu Vam reci da automobili nisu nista posebno za tu cenu. Takodje, licno smatram jako nekomformim to punjene baterije. A sto se Srbije tice, bilo bi lepo da prvo obican auto nize klase, od 15-20K USD bude dostupan svakom gradjaniju, pa da onda razmisljamo o Tesli I slicnim modelima koji su jos uvek I na zapadu prestiz.

sima

pre 6 godina

@mali od palube

Zato je i umro siromasan u nekoj hotelskoj sobici u Njujorku, jer je Amerika jako brinula o njemu.
(w., 29. april 2017 22:57)

Sta ima da se neko brine on njemu. On se sam nije brinuo os sebi. Imao je ugovor na $1000000 od Westinghouse i pocepao ga. Mogao je malo da nauci od Pupina kako se prave pare (preko 20 miliona danasnjih para).

Westinghouse mu je placao hotel pre stare dane. Pre toga mu vlasnik hotela dao da zivi za dzabe.

Vlada Kraljevine SHS my dala neke pare a on ih odmah potrosio na neke nepotrebne stvari.

Svako se brine o samom sebi. Ne molzemo da cekamo celog zivota da nam neko pomaze (sedimo sa otvorenim ustama kao ptici u gnezdu)

T

pre 6 godina

@vladan U Beogradu voze elektricni autobusi i uredno su registrovani. Vozic koji je vozio kejom u BG je (po mom misljenju) elektricni i imao je uredno tablice (novosadske).

Achitwn

pre 6 godina

Sramota je sto se to vozilo ne proizvodi u Kragujevcu a Srbija od njegove prodaje ima benefit. Ipak Tesla je nas naucnik a ne Americki.
(Tesla, 29. april 2017 11:05)
Tesla Inc nije dobila ime po Nikoli tesli vec po jedinici el magnetnog fluxa. Sam Ion je to rekao

goksy

pre 6 godina

ja ne mogu da nadjem parking ispred zgrade , e sad koliko metara produznog bi mi trebalo da razvucem da bih punio auto. a da ne pomislim da mi neko ne isece produzni I odnese .

Car

pre 6 godina

Inače EU citizenu po automatizmu lupam minus, ovoga puta je ubo suštinu. :-) Sve dok električni automobili ne budu mogli da se koriste kao automobili sa sus motorima, džaba sve. Meni za točenje benzina za 500 i više km treba 5 minuta. Koliko bi mi trebalo da napunim Teslu za 100 ili 200 km? Mnogo sam veća pristalica automobila na vodonik jer su u globalu čistiji od kvazi ekoloških automobila sa baterijom i lakše se koriste.

biće bolje

pre 6 godina

Nismo mi najzatucanija zemlja, Intel svoje procesore pravi u Vijetnamu, ogramna većina Hi tech proizvoda dolaze iz najzabačenijih delova sveta, što kod nas niko ništa ne proizvodi je možda političko pitanje ili verovatno nismo dovoljno jeftini kao neki Indijci ili Vijetnamci

Nikola T

pre 6 godina

Tesla model S je el. auto bez konkurencije i rado bih ga imao i vozio samo da imam love da ga kupim. A računao sam registraciju za Tesla S od 500KW snage, ne košta više od 25 hiljada dinara. Ako je po ovom važećem standardu registrovanja i zakonu.

Useiusvojekljuse

pre 6 godina

Tajna je u tome da postoje dve vrste drzave. U jednoj svi rade za dobrobit onih koji su izabrani voljom vecine i ona druga koja je u sluzbi vecine koja ju je izabrala. Ja nisam naivan da poverujem da ce nam se jednog dana desiti ovo drugo ali berujem da ve na kraju nasa vladajica oligarhija pod pritiskom sabsttane doneti uredbu u kojoj ce podrzati pre svega ostalog uporrebu energije iz obnovljivih is izvora a onda i podsticaj za kupovinu vozila nulte emisije. Ne da gledamo strance kako prolaze kroz nasu zemlju. Nazalost jos smo daleko od idealnog a to je da se okrenemo sebi i sopstvenom razvoju solarne energije kao i elektro automobila. Duboko sam uveren da za to vec danas imamo intelektualnog kapaciteta ali nazalost ne i slobodu da to sprovedemo u delo. Bolje raditi za stranca za 300 eura mesecno nego rizikovati i krenuti u neizvesno.

nedostizni

pre 6 godina

(EU Citizen, 29. april 2017 10:57)

Slažem se. Ne mogu sebi da dopustim luksuz da budem ograničen vremenom i mestom punjenja. Koliko puta sam zbog nesrećnih okolnosti morao da menjam rutu, hitno se vraćam kući itd.

Gejmer

pre 6 godina

Oko 80.000$ je jedna nova tesla. Za obicnog srbina to je nemoguca misija. A da ne spominjem da ako neko kupi teslu gde ce da je puni?

EU Citizen

pre 6 godina

@beclija
Pričate gluposti, ima puno komentara gde štošta hvalim, ali ovde nema šta da se hvali, električna kola su nedorađena i nezrela tehnologija koja na slobodnom tržištu ne bi opstala, ali nam je, za naše rođene otete pare, naturaju demagozi iz veoma sumnjivih pseudoekoloških, jer je ukupan impakt na okolinu takvih automobila vrlo sličan klasičnim automobilima, i još sumnjivijih ideoloških razloga. A u ovom slučaju imam puno pravo da pljujem i hejtujem, jer ti EU-demagozi otimaju i moj lični novac i rasipaju ga na sulude dotacije za ovu slične budalaštine. Šta treba da ćutim, i da im kažem hvala što me pljačkaju, da li bi to vašu ekselenciju zadovoljlo? :))

Mladen

pre 6 godina

Trofazni sistem je zapravo 3 ujednačena monofazna, pa 0 nije potrebna. Snaga je 3x230Vx32A ili Г3x400Vx32A. Dakle ne računa se međufazni napon.

obican covek

pre 6 godina

Videcemo ga kao i Nikolu Teslu koji je boravio u Srbiji celih 3 sata kada je. putovao Orijenexpressom za Istambul.Bila je pauza od 3 sata.

Za rasima

pre 6 godina

@rasim-nit Becej nit novi Becej nisu "palanke" vec sasvim pristojno razvijeni gradici. Cisti umiveni sa pristojnim standardom. Lepa kombinacija multietnosa u Srbiji
I da, u Beceju ima jedna Tesla model S i dva Reno Zoe. Ne znam ciji su ali sam ih gledao po gradu.
A sad, sto se tice tehnologije elektro-auta: za sad u povoju...verovatno ce se od 2020 potpuno omasoviti cak i kod nas samo da im jos malo padne cena. Radijus kretanja je vec sad dosao do 500 km sto je pre tri cetiri godine bila naucna fantastika a verovatno ce uskoro da se nadju u prodaji i modeli sa 800 km (Tesla Model S sa baterijom od 160 kw?).
Sa ekoloske strane, ne vidim da nesto placemo sto i danas sva struja dolazi od termoelektrana za nase televizore, frizidere, zamrzivace, ves masine. Kako oni rade na struju tako cemo i auto da punimo-u steker pa do jutra. Vremenom ce i vecina elektricne energije dolaziti od obnovljivih izvova energije.
Fun fact- da li ste svesni da je samo jedan kradrat stranica 600x600km u Sahari pod solarnim panelima dovoljan da celo covecanstvo snabdeva sa elektricnom energijom? :)

Achitwn

pre 6 godina

@mali od palubeZato je i umro siromasan u nekoj hotelskoj sobici u Njujorku, jer je Amerika jako brinula o njemu.
(w., 29. april 2017 22:57)
Umro je u botelskoj so i i jel nije umeo da obrce pare. Kao vestinghaus edison i ostali. Zao mi je ali kapitalizam je surov.

Trener

pre 6 godina

@Za rasima. nit Becej nit novi Becej nisu "palanke" vec sasvim pristojno razvijeni gradici.
Nisu palanke nego propala srpska sela ko je bio a iz Beograda je zna o cemu pricam. Katastrofa.
Druga stvar za one sto brinu o struji samo info da termoelektrane imaju nesto sto se zove elektrofilter da da to je ona ogromna budza pre dimnjaka na slikama velicine doma kulture u Beceju. E taj elektrofilter ima 99,98 % efikasnosti i nemoguce ga je namontirati na automobil.

stalker

pre 6 godina

Ja bih preporucio da se naprave deonice puta koje ce omoguciti wifi punjenje, stim sto ce se brzina automobila ograniciti na neku koja ce omoguciti efikasno punjenje baterije.
Ali najveci problem je to sto Li-ion baterije su takve da ne vole turbulenciju, zato dok se pune onda ne treba da se istovremeno trose, a cim se napune treba da pocnu da se trose, a nikako da se ostave na prepunjavanje.
Za sad blagu prednost imaju gel baterije, ali dali ce to da zazivi u svetu e-automobila pitanje je sad.

EU Citizen

pre 6 godina

Koliko mira da je lud i zaslepljen pseudoekološkim lažima neko da danas kupi električni automobil? :)) Za deset godina, kada budu postojale baterije sa dovoljnom gustinom energije da omoguće normalan domet auta u svim klimatskim uslovima, adekvatnim brojem ciklusa bez gubljenja performansi i brzim punjenjem, da čovek ne džedži sat vremena na punjaču usred tranzita autoputem, naravno, zašto da ne, to je svakako budućnost ali danas je to čisti fensersko-fanatični egzibicionizam i mazohizam :))

Car

pre 6 godina

Inače EU citizenu po automatizmu lupam minus, ovoga puta je ubo suštinu. :-) Sve dok električni automobili ne budu mogli da se koriste kao automobili sa sus motorima, džaba sve. Meni za točenje benzina za 500 i više km treba 5 minuta. Koliko bi mi trebalo da napunim Teslu za 100 ili 200 km? Mnogo sam veća pristalica automobila na vodonik jer su u globalu čistiji od kvazi ekoloških automobila sa baterijom i lakše se koriste.

nedostizni

pre 6 godina

(EU Citizen, 29. april 2017 10:57)

Slažem se. Ne mogu sebi da dopustim luksuz da budem ograničen vremenom i mestom punjenja. Koliko puta sam zbog nesrećnih okolnosti morao da menjam rutu, hitno se vraćam kući itd.

Achitwn

pre 6 godina

Sramota je sto se to vozilo ne proizvodi u Kragujevcu a Srbija od njegove prodaje ima benefit. Ipak Tesla je nas naucnik a ne Americki.
(Tesla, 29. april 2017 11:05)
Tesla Inc nije dobila ime po Nikoli tesli vec po jedinici el magnetnog fluxa. Sam Ion je to rekao

EU Citizen

pre 6 godina

@beclija
Pričate gluposti, ima puno komentara gde štošta hvalim, ali ovde nema šta da se hvali, električna kola su nedorađena i nezrela tehnologija koja na slobodnom tržištu ne bi opstala, ali nam je, za naše rođene otete pare, naturaju demagozi iz veoma sumnjivih pseudoekoloških, jer je ukupan impakt na okolinu takvih automobila vrlo sličan klasičnim automobilima, i još sumnjivijih ideoloških razloga. A u ovom slučaju imam puno pravo da pljujem i hejtujem, jer ti EU-demagozi otimaju i moj lični novac i rasipaju ga na sulude dotacije za ovu slične budalaštine. Šta treba da ćutim, i da im kažem hvala što me pljačkaju, da li bi to vašu ekselenciju zadovoljlo? :))

Slavoljub Petrović

pre 6 godina

S obzirom da 70% električne energije dobijamo iz termoelektrana (ironično, najveća se zove Nikola Tesla), pitanje je koliko je to ekološki auto ako se puni u Srbiji

biće bolje

pre 6 godina

Nismo mi najzatucanija zemlja, Intel svoje procesore pravi u Vijetnamu, ogramna većina Hi tech proizvoda dolaze iz najzabačenijih delova sveta, što kod nas niko ništa ne proizvodi je možda političko pitanje ili verovatno nismo dovoljno jeftini kao neki Indijci ili Vijetnamci

Radnik Tesle

pre 6 godina

Radim u Tesli I mogu Vam reci da automobili nisu nista posebno za tu cenu. Takodje, licno smatram jako nekomformim to punjene baterije. A sto se Srbije tice, bilo bi lepo da prvo obican auto nize klase, od 15-20K USD bude dostupan svakom gradjaniju, pa da onda razmisljamo o Tesli I slicnim modelima koji su jos uvek I na zapadu prestiz.

Gross

pre 6 godina

@Tesla izvini, zasto je sramota? Zasto bi iko otvorio fabriku elektro automobila u najzatucanijoj zemlji na planeti? Nikakve veze sa tim ko je na vlasti, mi sami kao nacija smo neprosvecini i polupismni. Milijardu peripetija kad hocete da kupite nesto preko interneta, neku sitnicu, glupost. A Hocemo jos spejs satl fabriku automobila. Pa mi bre jos nismo savladali funkcionisanje vodovoda i kanalizacije kako treba bre. Aj ne zasmejavaj me

Nismo baš tolka nedođija

pre 6 godina

U Srbiji već postoji 7 punjača za Teslu, 2 u Novom Sadu, 3 u Beogradu i dva u Nišu.Doduše postavila ih je privatna firma čiji vlasnik vozi isti i mogu se koristiti ispred njihovih lokala. Ne znam da li se punjenje plaća ili je dosta da uplatitie tiket.

stalker

pre 6 godina

Ja bih preporucio da se naprave deonice puta koje ce omoguciti wifi punjenje, stim sto ce se brzina automobila ograniciti na neku koja ce omoguciti efikasno punjenje baterije.
Ali najveci problem je to sto Li-ion baterije su takve da ne vole turbulenciju, zato dok se pune onda ne treba da se istovremeno trose, a cim se napune treba da pocnu da se trose, a nikako da se ostave na prepunjavanje.
Za sad blagu prednost imaju gel baterije, ali dali ce to da zazivi u svetu e-automobila pitanje je sad.

Tisina, cistina i daljina

pre 6 godina

@EU Citizen

Zaboravio si socijalisticko-komunisticki lobi koji pominjes u svakoj vesti nebitno koji je naslov. A posto se zalazes za slobodno trziste bez ikakvih ogranicenja sto sad pokusavas da nametnes ljudima neku svoju volju govoreci kako sad elektricni auto los? Iskreno ja ga nemam, i ne znam dal je dobar ili los, al ne pokusavam da uticem na nikoga, svako ima pravo da izabere ono sta misli da mu najvise odgovara. Njega ako ne mrzi da ceka pola sata da se napuni, ili kod kuce sat-dva, ko si ti da bilo sta mislis o tome

mali od palube

pre 6 godina

@tesla. Tesla da nije otisao u Ameriku,verovatno nista ne bi uspeo da realizuje,a on bi bio proglasen za ludaka.Sve sto je uradio u zivotu,uradio je zahvaljujuci Americi koja je imala razumevanje za njega.Tako da,on je bio americki naucnik srpskog porekla.

cgi

pre 6 godina

@ EU Citizen

Druže, taj auto ima veće ubrzanje nego neki bugati ili meklaren jer nema šaltanja i ubrzanje je konstantno a do 100 stiže za 2,7 sekundi ako se ne varam, čisto da imaš uvid u to koliko je auto 'glupost i čist beskoristan fenseraj'. A troši struje kao što bi ovi sa unutrašnjim sagorevanjem trošili 1-2 litra na 100km(a to ne postoji).

mrk

pre 6 godina

(EU Citizen, 29. april 2017 10:57)

zapravo, 80% baterije se dostize za 40 min, a posto je domet oko 400 km, to je svakako vreme koje moze da se iskoristi za odmor, wc i kafu. imate milion klipova na YT gde ljudi putuju sa jedne na drugu obalu i putovanje traje 1-2 sata duze nego sa automobilom na fosilna goriva. inace, da bi se doslo do vrhunskog proizvoda, tj da bi se tehnologija usavrsila, proizvod mora proci korz vise faza. tesla je trenutno u 4oj fazi da bi vi za 10 godina mogli koristiti elektricni auto kao i svaki drugi, bez da se obazirete na domet.

sima

pre 6 godina

@mali od palube

Zato je i umro siromasan u nekoj hotelskoj sobici u Njujorku, jer je Amerika jako brinula o njemu.
(w., 29. april 2017 22:57)

Sta ima da se neko brine on njemu. On se sam nije brinuo os sebi. Imao je ugovor na $1000000 od Westinghouse i pocepao ga. Mogao je malo da nauci od Pupina kako se prave pare (preko 20 miliona danasnjih para).

Westinghouse mu je placao hotel pre stare dane. Pre toga mu vlasnik hotela dao da zivi za dzabe.

Vlada Kraljevine SHS my dala neke pare a on ih odmah potrosio na neke nepotrebne stvari.

Svako se brine o samom sebi. Ne molzemo da cekamo celog zivota da nam neko pomaze (sedimo sa otvorenim ustama kao ptici u gnezdu)

maki

pre 6 godina

Ako ih ne postave na pumpama koje rade 24/7,trajace punih 2-3 dana dok ih nasi ne budu racbucali jer ce im delovi trebati za ograde,svinjce ili kao ukras u basti.....

Vladan

pre 6 godina

Da li neko može da pojasni kako se u Srbiji može registrovati električni automobil - i koja je cena registracije. Do sada nikako negde da pročitam nečije iskustvo vezano za ovo. Nisam još nijedan el automobil video na našim tablicama. Možda neko jeste?

T

pre 6 godina

@vladan U Beogradu voze elektricni autobusi i uredno su registrovani. Vozic koji je vozio kejom u BG je (po mom misljenju) elektricni i imao je uredno tablice (novosadske).

Mladen

pre 6 godina

Ako imate trofaznu utičnicu na 32A, to je 22kW snage. Potpuno praznu bateriju od 100kWh puni za oko 5-7 sati. A većina domaćinstava u Srbiji ima bar jednu trofaznu od 16A, tako da ko dnevno prelazi 200Km, što je oko 40kWh, puni se za 5h ili preko noći.

Mirko

pre 6 godina

(biće bolje, 29. april 2017 21:57)

Nazalost cena naseg nekvalifikovanig plavog radnika po satu je identicna onoj iz Foxconna u Kini. U dinar identicna! Problem lezi u tome sto je Srbija rizicno trziste za investicije jer kod nas i dan danas ne postoji privatna kapitalna investicija. Mi smo drzava u kojoj drzava mora da ima upliv u sve zbog odrzavanja korupcije i lakih para. Kod nas se zakoni menjaju preko noci kako kome treba i ko je lud da ulozi stotine miliona dolara ili eura u nesto sto sutra moze da bude propali model.

Koliko je trulo kod nas mozete videti u recimo ovim jadnim ljudima sto motaju kablove, Lir firma. Firma koja je dosla iz Madjarske kojom su upravljali bivsi skinheadsi madjari i u kojoj ti isi madjari, doduse kul likovi, danas obucavaju clanove SNSa koji su na rukovodecim pozicijama. Znaci to nije investicija tipa dosao privatnik da otvori radno mesto vec dil za vladom da vlada moze da zaposli svoje ljude i opere nesto para preko izgradnje hale i subvencija. Trulinger prica najgora.

Da li bi ti zeleo da investiras u takvu drzavu svoje milione? U drzavu koja nema plan i program vec samo ko ce biti veci parazit od danas do sutra.

Gejmer

pre 6 godina

Oko 80.000$ je jedna nova tesla. Za obicnog srbina to je nemoguca misija. A da ne spominjem da ako neko kupi teslu gde ce da je puni?

Za rasima

pre 6 godina

@rasim-nit Becej nit novi Becej nisu "palanke" vec sasvim pristojno razvijeni gradici. Cisti umiveni sa pristojnim standardom. Lepa kombinacija multietnosa u Srbiji
I da, u Beceju ima jedna Tesla model S i dva Reno Zoe. Ne znam ciji su ali sam ih gledao po gradu.
A sad, sto se tice tehnologije elektro-auta: za sad u povoju...verovatno ce se od 2020 potpuno omasoviti cak i kod nas samo da im jos malo padne cena. Radijus kretanja je vec sad dosao do 500 km sto je pre tri cetiri godine bila naucna fantastika a verovatno ce uskoro da se nadju u prodaji i modeli sa 800 km (Tesla Model S sa baterijom od 160 kw?).
Sa ekoloske strane, ne vidim da nesto placemo sto i danas sva struja dolazi od termoelektrana za nase televizore, frizidere, zamrzivace, ves masine. Kako oni rade na struju tako cemo i auto da punimo-u steker pa do jutra. Vremenom ce i vecina elektricne energije dolaziti od obnovljivih izvova energije.
Fun fact- da li ste svesni da je samo jedan kradrat stranica 600x600km u Sahari pod solarnim panelima dovoljan da celo covecanstvo snabdeva sa elektricnom energijom? :)

N57

pre 6 godina

@Vladan
Evo imam nekog iskustva, prvo problem je ocariniti takav auto nov ili polovan, nov jos gore, drugo od ABSa ne mozes dobiti uverenje jer nemaju dovoljno podataka ili ti parametara da bi dobio isto koje ti je neophodno da bi registrovao takav auto, trece tehnicki nisu opremljeni da bi mogao da uradis isti, cetvrto video sam par Tesli po gradu zapravo dve, obe su imale Ceske ili Slovacke table. Inace ovo su i razlozi zasto BMWovi zastupnici i ne mogu da prodaju direktno i3 i i8 vozila iako nisu full lektrika ..., prosro receno Vlast nam je zaostala ....

tja

pre 6 godina

Sramota je sto se to vozilo ne proizvodi u Kragujevcu a Srbija od njegove prodaje ima benefit. Ipak Tesla je nas naucnik a ne Americki.
(Tesla, 29. april 2017 11:05)

Kakve su ovo gluposti... Sve sto je postigao u zivotu postigao je kao Amerikanac. Zapravo ne bi nista ni napravio da nije tamo ziveo, a uzgred sa Srbijom nije imao ama bas nikakve veze. Nije lepo, a ni pristojno kititi se tudjim perjem.

hadžija

pre 6 godina

Tesla da nije otisao u Ameriku,verovatno nista ne bi uspeo da realizuje,a on bi bio proglasen za ludaka.Sve sto je uradio u zivotu,uradio je zahvaljujuci Americi koja je imala razumevanje za njega.Tako da,on je bio americki naucnik srpskog porekla.
(mali od palube, 29. april 2017 14:58)
vratio se bio u kraljevinu jugoslaviju da da svoj doprinos novoj državi, vrlo brzo se vratio u ameriku ovi naši su se tri dana smejali kada su čuli njegovo izlaganje. pitam se što

Nikola T

pre 6 godina

Tesla model S je el. auto bez konkurencije i rado bih ga imao i vozio samo da imam love da ga kupim. A računao sam registraciju za Tesla S od 500KW snage, ne košta više od 25 hiljada dinara. Ako je po ovom važećem standardu registrovanja i zakonu.

goksy

pre 6 godina

ja ne mogu da nadjem parking ispred zgrade , e sad koliko metara produznog bi mi trebalo da razvucem da bih punio auto. a da ne pomislim da mi neko ne isece produzni I odnese .

cgi

pre 6 godina

@ Vladan

U Srbiji ako se ne varam postoji samo jedan električni tesla automobil i on je u vlasništvu glavnog čoveka kladionice max bet. Registrovanje je moguće od nekog skorijeg perioda, to znam sigurno, ali ne znam postupak i cenu.

Useiusvojekljuse

pre 6 godina

Tajna je u tome da postoje dve vrste drzave. U jednoj svi rade za dobrobit onih koji su izabrani voljom vecine i ona druga koja je u sluzbi vecine koja ju je izabrala. Ja nisam naivan da poverujem da ce nam se jednog dana desiti ovo drugo ali berujem da ve na kraju nasa vladajica oligarhija pod pritiskom sabsttane doneti uredbu u kojoj ce podrzati pre svega ostalog uporrebu energije iz obnovljivih is izvora a onda i podsticaj za kupovinu vozila nulte emisije. Ne da gledamo strance kako prolaze kroz nasu zemlju. Nazalost jos smo daleko od idealnog a to je da se okrenemo sebi i sopstvenom razvoju solarne energije kao i elektro automobila. Duboko sam uveren da za to vec danas imamo intelektualnog kapaciteta ali nazalost ne i slobodu da to sprovedemo u delo. Bolje raditi za stranca za 300 eura mesecno nego rizikovati i krenuti u neizvesno.

Dobro

pre 6 godina

U mom (malom) holandskom gradicu nadomak Amsterdama ima jedno desatak Tesli a samo sest javnih punjaca, koje je postavila opstina. Ljudi pune baterije kablom u svom dvoristu, garazi, pa cak i na ulici.
Na Amsterdamskom aerodromu je sigurno polovina (ako ne i vise) taksija sada Tesla.
O hibridima necu ni da pocinjem. Duga prica.

Iz zemlje lala, uvek Vas

Tutan Kamen

pre 6 godina

Tesla Inc nije dobila ime po Nikoli tesli vec po jedinici el magnetnog fluxa. Sam Ion je to rekao
(Achitwn, 1. maj 2017 07:08)
Ne budali i ne laži. Automobil je dobio ime Tesla jer je prvi put za pogon automobila upotrebljen Teslin asinhroni motor. Bilo je i ranije i elektromobila i električnih radnih mašina (viljuškari i slično), ali su svi imali jednosmerne motore kojima je regulacija broja obrtaja bila komplikovana zbog regulacije napona. Razvojem invertora, regulacijom frekvencije postalo je moguće upotrebiti Teslin asinhroni motor, najjednostavniji i najsavršeniji. Zato su tako nazvali automobil i kompaniju.

Kada je Mask izjavio to što ti pričaš? Možda 2014. kada je donirao milion dolara za Teslin muzej? Uostalom, ti to predstavljaš kao da jedinica nema veze sa onim po kome je nazvana.

Uzgred još, "jedinica magnetnog fluksa" je Veber (Wb), ali to je još i najbezazlenija glupost koju si odvalio.

Nikola

pre 6 godina

Kriminalci nisu nešto ludi za električnim vozilima a običan narod baš i nema para za tako nešto. Tako da neće ih nešto biti kod nas toliko.

Achitwn

pre 6 godina

@mali od palubeZato je i umro siromasan u nekoj hotelskoj sobici u Njujorku, jer je Amerika jako brinula o njemu.
(w., 29. april 2017 22:57)
Umro je u botelskoj so i i jel nije umeo da obrce pare. Kao vestinghaus edison i ostali. Zao mi je ali kapitalizam je surov.

Trener

pre 6 godina

@Za rasima. nit Becej nit novi Becej nisu "palanke" vec sasvim pristojno razvijeni gradici.
Nisu palanke nego propala srpska sela ko je bio a iz Beograda je zna o cemu pricam. Katastrofa.
Druga stvar za one sto brinu o struji samo info da termoelektrane imaju nesto sto se zove elektrofilter da da to je ona ogromna budza pre dimnjaka na slikama velicine doma kulture u Beceju. E taj elektrofilter ima 99,98 % efikasnosti i nemoguce ga je namontirati na automobil.

Djole

pre 6 godina

Problem sa eegistracijom kod nas je bila verovali ili ne kubikaza i serijski broj motora. S obzirom da ih kod ovakvih vozila ima nekoliko komada sa kubikazom... pa 0. E kad su shvatili da ne mogu da registruju autobuse koje su kupili za BG toliko su brzo promenili pravila da ih sad niko ne zna. Mada ovom zatucanom i nazadnom narodu nista bolje od loz ulja ni ne treba...

obican covek

pre 6 godina

Videcemo ga kao i Nikolu Teslu koji je boravio u Srbiji celih 3 sata kada je. putovao Orijenexpressom za Istambul.Bila je pauza od 3 sata.

Waldemar

pre 6 godina

@(Nismo baš tolka nedođija, 29. april 2017 10:55)

Tiket? Kladionica? Video sam u Beogradu na Krstu Teslu sa ceskim tablicama, puni se na crveni 3-fazni kod "zelene" kladionice.

Mladen

pre 6 godina

Trofazni sistem je zapravo 3 ujednačena monofazna, pa 0 nije potrebna. Snaga je 3x230Vx32A ili Г3x400Vx32A. Dakle ne računa se međufazni napon.