26. decembar 2006.
Upozorenje: Sokovi nisu voće
Predškolska deca koja vole voćne sokove mogla bi da natovare suvišne kilograme, ukoliko već imaju tendenciju ka gojenju, ukazuje studija obavljena na Medicinskom fakultetu Univerziteta Pensilvanije, u SAD.
Dosadašnja istraživanja eventualne veze između konzumiranja zašećerenih voćnih sokova i preterane težine kod dece davala su konfliktne rezultate. Ipak, Američka akademija pedijatara (AAP) je i dosad zastupala stav da deci treba ograničiti unos sokova - za uzrast od jedne do šest godina na četiri do šest unci (oko 115 do 140 mililitara) dnevno.
Istraživanje stručnjaka iz Pensilvanije dokazalo je da se kilogrami gomilaju kod dece koja piju suviše voćnih sokova, ali samo kod one dece koja su na početku ispitivanja već bila gojazna ili na granici da to budu. S druge strane, organizam dece sklonije svežem voću imao je tendenciju smanjenog taloženja telesne masnoće.
Rezultati studije mogli bi da predstavljuju iznenađenje za mnoge roditelje za koje su sokovi zdrava hrana i koji voćne napitke izjednačavaju sa svežim voćem, ističe vođa istraživanja dr Majls Fejt. Međutim, uobičajeno je da sokovi sadrže i dodatni šećer, odnosno kalorije, upozorava Fejt, dodajući da se pokazalo i da organizam, izgleda, drugačije reguliše unos pića, a drugačije unos čvrste hrane.
Naime, dok čovek koji u jednom trenutku pojede nešto više kolača može to da kompenzuje smanjenim unosom slatkiša tokom ostatka dana, kod preteranog unosa sokova taj mehanizam ne funkcioniše.
Fejt i njegov tim su istraživanje obavili na 2.800 dece starosti od jedne do četiri godine, prikupljajući informacije o ishrani svakog od njih i mereći tokom četiri godine svakih šest meseci njihovu težinu i visinu. Mada se ispostavilo da se deca normalne težine ne goje od viška sokova, dr Fejt smatra da i njima treba ograničiti unos tih pića na prikladnu meru, preporučujući sveže voće, povrće i obrano mleko kao dobru zamenu.
On upozorava da sokovi u malim brik pakovanjima, tako omiljeni kod dece, u proseku imaju oko 100 kalorija, pa nekoliko takvih "posluženja" očigledno može da poremeti prehrambenu ravnotežu dece.
(Tanjug)
 |
| Ostali
naslovi |
 |
20. novembar 2009.
Piti ili ne piti?
Istraživanje španskih naučnika stvorilo je konfuziju među ljubiteljima alkohola. Španski naučnici su, naime, došli do dodatnih dokaza da konzumiranje alkohola može kod muškaraca da smanji opasnost od srčanih oboljenja.

Postojeći komentari (0)
| Pošaljite komentar
|
|
Važna napomena:
Preporučujemo da tekstove na ovim stranicama shvatite kao poziv na razmenu
mišljenja i iskustava. Mi samo otvaramo teme, a svi zajedno ih razvijamo.
Kliknite ovde
i pošaljite vaše predloge tema kao i same tekstove. |
|
|
 |
| Vesti |
Dacia Duster
Kao uvertiru za sledeći Ženevski salon automobila, Dacia je prikazala crossover Duster u sportskom izdanju pripremljen
...

|
|
|