Ponedeljak, 25.05.2015.

08:50

Da li je novi rijaliti šou prevršio svaku meru?

Izvor: Dnevnik

Da li je novi rijaliti šou prevršio svaku meru? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

P.S.

sa tim da je komunizam bio iskren - oni jesu oduzeli bogatima i podelili siromasnima, mada su veci deo zadrzali zbog "drzavnog dobra". (neutralni felsh, 25. maj 2015 13:19)

Pa i fasizam je, i bez "oduzimanja bogatima", "podelio siromasnima" verovatno i vise nego komunizam. Na druge nacine - privodjenje kulturi novih zemljista, izgradnja drzavnih stanova... a bogami i kolonijalna ponuda. Socijalna zastita? Tesko je porediti razlicite zemlje i razlicite prilike, ali, svakako da je bila neuporedivo veca od one koju je zatekao. Bogatima nije oduzeo "sredstva za proizvodnju", ali im je oduzeo, ili bar jako ogranicio, autonomiju u raspolaganju tim sredstvima. Da je ziveo u SSSR-u, Agnelli bi bio upravnik Avtomobilskog Zavoda im. Anjelija (mozda ne bi odmah dobio to ime) i ne bi video neku veliku razliku. "Zglajznuti" je mogao i ovako i onako. A, ne dirajuci postojeca, fasizam je, masovno, stvarao i nova "dobra", drzavna.

neutralni felsh

pre 8 godina

@neutralni felsh
ух! добро је! а ја сам стрепео да неćеш србе назвати фашистима и колевку ставити под наводнике.
(орах, 25. maj 2015 13:17)


:)
ma opusteno, vec sam odavno navikao da sam "dezurni antisrbin" u drustvu, jos od kraja osamdesetih. priznajem da pomalo uzivam sto niko od "nezadovoljnih angazmanom" ne moze da mi nadje "sistemsku manu", jer sam, eto, cist srbin generacijama unazad, po obe roditeljske linije. for better or worse ;)
svako od nas je ponekad fasista, ako nam se dozvoli da se razmasemo podsvescu. preporucujem film "pogodi ko dolazi na veceru" ("guess who's comming to dinner" - torrentz.net)... libreto: liberalni roditelji, intelektualci (borci za prava crnaca, levicarstvo i ostalo) se upoznaju sa vescu da im se cerka udala za crnca, i onda krece ogoljavanje njihove izglancane povrsine.
scenario je univerzalan jer je ideja takva: zamislimo sebe kao roditelje i nasu cerku sa albancem, bosancem, hindusom, kinezom, ili bilo kojim manje vrednim ziteljem planete zemlje ;)

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

fasizam je doneo ideju da sam rodjenjem bolji od npr. komsije, (neutralni felsh)

Poenta - ne, fasizam nije doneo tu ideju! To je ono sto ti zoves "modernim recidivima", a sto nisu *njegovi* recidivi. Pravi fasist to ne bi prepoznao kao fasizam i bilo bi mu vrlo lako da te ismeje. Fasizam je doneo neke druge nepreporucljive ideje, koje se ticu, na primer, drzave (Italije!), njene "misije", a i nacina funkcionisanje te drzave, ali, rasizam mu je bio stran, a u originalu i prokazan (kasnije doneti rasni zakoni bili su stvar real-politike, doneti u iznudici... a primenjivani na "talijanski nacin"). Tacno je da su, na primer, Slovenci bili raseljavani po Siciliji, ali, to je bilo iz "drzavnog interesa", jer su bili smatrani "nepouzdanim elementima" na *toj* granici (drugi "nepouzdani elementi" su, naprotiv, bili internirani na granice, sto dalje od domicilnih sredina), a ne zato sto je bio rodjenjem "manje vredan" od komsija. Jednom na Siciliji i s italijaniziranim prezimenom (kao sto je prikacen zavrsni samoglasnik i na mnoga druga, a ne samo na ona "slava"), on je postajao kao i svako drugi. Rodjenje nije igralo nikavu ulogu. Da je kod kuce italijanizirao prezime i vikao "Viva Duce!", ili makar "Viva Italia!" ne bi ga ni selili, ni pitali za dedu i babu. Umberto Eco nije komunist? Nije, u smislu da je "vanstranacka licnost", koja pise za komunisticka, partijska, glasila, ucestvuje u predizbornim i vanizbornim kampanjama, a oni "jos malo vise levo" ga vide kao svog gurua.

Odlomak iz lektire...

pre 8 godina

Više bi voleo od vraćanja u prošlost neki u budućnosti, recimo vanzemaljci seciraju ukućane... još da se prijavi sam krem domaće estrade, milina....

rewt

pre 8 godina

Pa sto im ne daju i pistolje, pa da upucaju ove iz Gestapoa? Ako je rijaliti, da bas bude rijaliti. I da posle emisije ne idu u zatvor. Poludeo je ovaj svet nacisto, jer smo Boga u sebi izgubili. Cemu naziv rijaliti, ako se ne ponasaju onako kako bi se ponasali stvarnom zivotu? Ljudi koji su bili protiv nacista, bezali su i skrivali se od njih (dosta neuspesno, nazalost). Ovi ne mogu da beze posto su zatvoreni, prema tome, moraju da se brane oruzjem. Pa kako drugacije? Ako nisam u pravu, onda to nije nikakav rijaliti. Sta znaci rijaliti u prevodu? Vidite kako se Srpske i belosvetske tzv. starlete ponasaju u takvim emisijama kada je u pitanju sex. (zato se te emisije i prave i to svi cekaju da vide) One zaista imaju sex sa ostalim "ukucanima". Nema foliranja. Tako bi trebali i kada je borba za zivot u pitanju, sto je jos jaci argument, zar ne? Ove budale iz gestapoa da potpisu da se nece zaliti ako ih budale iz kuce ubiju, a budale pored tv se, siguran sam, nece nikome zaliti, vec ce neizmerno uzivati. E, tako se to radi! To je rialiti. Budale!

neutralni felsh

pre 8 godina

I ne zaboravi - Umberto Ecco je komunist. P.S.2 Tema za razmisljanje - Fidel Castro.
(guska koja je spasla Rim, 25. maj 2015 11:42)


umberto eko je levicar, ali pre svega intelektualac - jer ideoloska platforma ne definise premisu. uostalom, kad vec insistiras, sam orvel, po svetonazoru prilican konzervativac, lepo je rekao da medju desnicarima izuzetno retko ima dobrih mislilaca.
fidel kastro je prosveceni apsolutist, izgubljen u vremenu i prostoru, kao recidiv vremena gde je to bilo moguce. kuba je isprva prosperirala njegovim rezimom, danas nazaduje, kao dokaz da rigidni ideoloski sistemi nisu dugotrajno otporni na izazove istorije - jer nisu sposobni za samokritiku, reforme, prilagodjavanje vremenu. ceh kao i uvek placaju gradjani.
slazem se s tobom, mada ti govoris o fasizmu kao ideji i politickom poretku, a ja o njegovim modernim recidivima, koji imaju hiljadu naziva, od ksenofobije do sovinizma, ali ovo su komentari a ne elaborati. da, i komunizam i fasizam su zloupotrebili stare ideje jednakosti, pravde i solidarnosti, sa tim da je fasizam to sprovodio kroz ideju nacionalnog, od fasizma do nacional socijalizma, a komunizam kroz internacionalnu oblandu. sa tim da je komunizam bio iskren - oni jesu oduzeli bogatima i podelili siromasnima, mada su veci deo zadrzali zbog "drzavnog dobra".
po cemu je severna koreja komunisticka a ne fasisticka monarhija i diktatura? jer nema tajkune, makar formalno, ostalo je vrlo slicno - totalitarno.
poenta: bezobrazno je izjednacavati fasizam sa komunizmom, na cemu insistiras, jer dela i posledice im nisu iste! - fasizam je doneo ideju da sam rodjenjem bolji od npr. komsije, a komunizam da su nam interesi slicni kad smo eksploatisani, nebitno od koga. biraj kako hoces ali ja sam uvek protiv snobovskog elitizma.
kako bilo, oba sistema se panicno boje otvorenog drustva, "amerike i engleske", jer su jelte "dekadentni". zato sto su demokratskiji od njih, pa ljudima svasta moze da padne na pamet". od jazza do gej parade ;)

орах

pre 8 godina

@neutralni felsh
ух! добро је! а ја сам стрепео да неćеш србе назвати фашистима и колевку ставити под наводнике.

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

cemu ovaj kalambur od komentara? zato sto vidim da mnogi ovde rabe pojam "fasizam" i kad treba i kad ne treba (neutralni felsh, 25. maj 2015 09:18)

Da, samo sto, eto, to i ti cinis! Fasizam je ono sto je postojalo tokom 20 godina u Italiji. I samo to je fasizam! U svakoj drugoj primeni taj termin je apsolutno proizvoljan. Negativna projekcija onog ko ga rabi i nista vise. Apsolutizirani neprijatelj. Neprijatelj kom se dodeljuje apsolutno negativna vrednost. Vrednosno punjenje termina "neprijatelj" je svakako relativno, a ovo je trik kojim se igra na apsolutno. Stari komunisticki trik. Komunisti ga izmislili, komunisti svih nijansi (od boljsevika i staljinista, do euro i anarho) prakticirali, a nakon 2.Sv.Rata drugi preuzeli. A onaj jedini pravi fasizam u stvarnosti je bio nesto vrlo slicno komunizmu - opaka konkurencija. (Talijanski emigranti vodili su glavnu rec u Kominterni. Nakon Rusa, razume se.) Kad slusas neke danasnje "nostalgicare" (jer, danas se vise ne moze govoriti o fasizmu, ali, Mussolinijeva unuka svakako je nostalgicarka) imas utisak da slusas ekstremne levicare, a teme poput imigracije i onako i jednima i drugima sluze samo za manipulaciju. Fasisticka Italija i komunisticki SSSR dugo su bili prijatelji i postovali se, koliko god kod kuce bez pardona eliminisali konkurenciju i jedni i drugi. P.S. I ne zaboravi - Umberto Ecco je komunist. P.S.2 Tema za razmisljanje - Fidel Castro.

Voda u ušima

pre 8 godina

@“Srećom, ova porodica neće doživeti sudbinu 82.309 Jevreja koji su iz protektorata poslati u koncentracione logore”: ko zna, možda produkcija ubaci iznenađenje pred kraj..?

h1ghwaymen

pre 8 godina

A sta cemo sa jednim od prekookeanskih turistickih cruiser brodova ciji je vlasnik Jevrejin i gde posluga mora da nosi odela koja izgledaju kao ona koja su nosili zatvorenici u Ausvicu?

Rke Koke

pre 8 godina

Direktno u ludnicu i producente, ali pre svega one koji su i svoju decu prijavili za tako nešto! Zar to nije tortura?! Za šta oduzimaju decu roditeljima, ako je ovo u redu?!

neutralni felsh

pre 8 godina

cesi su stari provereni fasisti... mnogi od njih. ko je boravio malo duze tamo zna o cemu pricam, da ne duzim pricu.
inace, jesu fin i kulturan narod, i prilicno druzeljubivi, sa jezikom prilicno slicnim nasem.
hocu da kazem da nije sve crno-belo. mislim na onaj "svakodnevni fasizam" (genijalni izraz umberta ekoa), modernizovani, ne toliko napadan i upadljiv. ono kad mrzite "cigane i ostale neradnike" nedostojne vaseg drustva, ali ne u smislu da bas hocete da ih pobijete, nego da ih zatvorite u geta da ne kvare idilu. ili kosovske albance da proterate iz "kolevke vase drzave" ;)
i rusi su prilicno takvi, bar oni severni oko moskve i petersburga, dok juzni oko volge nisu. u moskvi se na ulici uplase kad vide da ne znate dobro ruski, ne fermaju vas dva posto, dok su juzni ljubazni i ljubopitljivi. i ne, ne pomaze prica o braci srbima, to je nasa lokalna bajka.
cemu ovaj kalambur od komentara? zato sto vidim da mnogi ovde rabe pojam "fasizam" i kad treba i kad ne treba, uglavnom smatrajuci da je to nesto rezervisano za zapad, sa stereotipnom mentalnom slikom crnih falangi i promptnih kulisa. to je predrasuda. fasizam je danas ljubazan i pitom, pomaze baki da predje ulicu, relativizuje sam sebe, maskira se u najboljim namerama nas obicnih ljudi, koji sliku o svetu oko nas pravimo od nametnutih ili stecenih predrasuda.
tako i ova emisija, na oko bezazlena, banalizuje veliko zlo, njegovim sredstvima. u najblazem slucaju nastaje neukus - od nekih pojmova ne mozes da pravis video igru.

PSL

pre 8 godina

Ovo je blago rečeno užas. Pre svega ne daj Bože da se ikada više ponovi to šte se desilo za vreme drugog svetskog rata, pre svega Jevrejima a i svim drugim okupranim zemljama. Druga i najvažnija stvar nikako učesnici te emisije nemogu da osete užas koji su preživeli ljudi u getima. oko njih snimatelji lekari i sigurno da se neće dozvoliti da neko od učesnika dovede svoje zdravlje u opasnost po život i sigurno da ih neće odvoditi na saslušanja i da neće biti fizički mučeni. Baš me interesuje šta misle ljudi koji su to sve preživeli po meni neviđena glupost.

Vojvodjanin

pre 8 godina

jedan od retki televizijskih programa koje bih pogledao ali jedino uz prisustvo nekoga ko je to doziveo. naravno nemci su najglasniji protivnici toga... i danas nam opet oni kroje politiku... tako da ispada da hica nije nista pogresno uradio...

neutralni felsh

pre 8 godina

cesi su stari provereni fasisti... mnogi od njih. ko je boravio malo duze tamo zna o cemu pricam, da ne duzim pricu.
inace, jesu fin i kulturan narod, i prilicno druzeljubivi, sa jezikom prilicno slicnim nasem.
hocu da kazem da nije sve crno-belo. mislim na onaj "svakodnevni fasizam" (genijalni izraz umberta ekoa), modernizovani, ne toliko napadan i upadljiv. ono kad mrzite "cigane i ostale neradnike" nedostojne vaseg drustva, ali ne u smislu da bas hocete da ih pobijete, nego da ih zatvorite u geta da ne kvare idilu. ili kosovske albance da proterate iz "kolevke vase drzave" ;)
i rusi su prilicno takvi, bar oni severni oko moskve i petersburga, dok juzni oko volge nisu. u moskvi se na ulici uplase kad vide da ne znate dobro ruski, ne fermaju vas dva posto, dok su juzni ljubazni i ljubopitljivi. i ne, ne pomaze prica o braci srbima, to je nasa lokalna bajka.
cemu ovaj kalambur od komentara? zato sto vidim da mnogi ovde rabe pojam "fasizam" i kad treba i kad ne treba, uglavnom smatrajuci da je to nesto rezervisano za zapad, sa stereotipnom mentalnom slikom crnih falangi i promptnih kulisa. to je predrasuda. fasizam je danas ljubazan i pitom, pomaze baki da predje ulicu, relativizuje sam sebe, maskira se u najboljim namerama nas obicnih ljudi, koji sliku o svetu oko nas pravimo od nametnutih ili stecenih predrasuda.
tako i ova emisija, na oko bezazlena, banalizuje veliko zlo, njegovim sredstvima. u najblazem slucaju nastaje neukus - od nekih pojmova ne mozes da pravis video igru.

Voda u ušima

pre 8 godina

@“Srećom, ova porodica neće doživeti sudbinu 82.309 Jevreja koji su iz protektorata poslati u koncentracione logore”: ko zna, možda produkcija ubaci iznenađenje pred kraj..?

PSL

pre 8 godina

Ovo je blago rečeno užas. Pre svega ne daj Bože da se ikada više ponovi to šte se desilo za vreme drugog svetskog rata, pre svega Jevrejima a i svim drugim okupranim zemljama. Druga i najvažnija stvar nikako učesnici te emisije nemogu da osete užas koji su preživeli ljudi u getima. oko njih snimatelji lekari i sigurno da se neće dozvoliti da neko od učesnika dovede svoje zdravlje u opasnost po život i sigurno da ih neće odvoditi na saslušanja i da neće biti fizički mučeni. Baš me interesuje šta misle ljudi koji su to sve preživeli po meni neviđena glupost.

h1ghwaymen

pre 8 godina

A sta cemo sa jednim od prekookeanskih turistickih cruiser brodova ciji je vlasnik Jevrejin i gde posluga mora da nosi odela koja izgledaju kao ona koja su nosili zatvorenici u Ausvicu?

Vojvodjanin

pre 8 godina

jedan od retki televizijskih programa koje bih pogledao ali jedino uz prisustvo nekoga ko je to doziveo. naravno nemci su najglasniji protivnici toga... i danas nam opet oni kroje politiku... tako da ispada da hica nije nista pogresno uradio...

Rke Koke

pre 8 godina

Direktno u ludnicu i producente, ali pre svega one koji su i svoju decu prijavili za tako nešto! Zar to nije tortura?! Za šta oduzimaju decu roditeljima, ako je ovo u redu?!

neutralni felsh

pre 8 godina

I ne zaboravi - Umberto Ecco je komunist. P.S.2 Tema za razmisljanje - Fidel Castro.
(guska koja je spasla Rim, 25. maj 2015 11:42)


umberto eko je levicar, ali pre svega intelektualac - jer ideoloska platforma ne definise premisu. uostalom, kad vec insistiras, sam orvel, po svetonazoru prilican konzervativac, lepo je rekao da medju desnicarima izuzetno retko ima dobrih mislilaca.
fidel kastro je prosveceni apsolutist, izgubljen u vremenu i prostoru, kao recidiv vremena gde je to bilo moguce. kuba je isprva prosperirala njegovim rezimom, danas nazaduje, kao dokaz da rigidni ideoloski sistemi nisu dugotrajno otporni na izazove istorije - jer nisu sposobni za samokritiku, reforme, prilagodjavanje vremenu. ceh kao i uvek placaju gradjani.
slazem se s tobom, mada ti govoris o fasizmu kao ideji i politickom poretku, a ja o njegovim modernim recidivima, koji imaju hiljadu naziva, od ksenofobije do sovinizma, ali ovo su komentari a ne elaborati. da, i komunizam i fasizam su zloupotrebili stare ideje jednakosti, pravde i solidarnosti, sa tim da je fasizam to sprovodio kroz ideju nacionalnog, od fasizma do nacional socijalizma, a komunizam kroz internacionalnu oblandu. sa tim da je komunizam bio iskren - oni jesu oduzeli bogatima i podelili siromasnima, mada su veci deo zadrzali zbog "drzavnog dobra".
po cemu je severna koreja komunisticka a ne fasisticka monarhija i diktatura? jer nema tajkune, makar formalno, ostalo je vrlo slicno - totalitarno.
poenta: bezobrazno je izjednacavati fasizam sa komunizmom, na cemu insistiras, jer dela i posledice im nisu iste! - fasizam je doneo ideju da sam rodjenjem bolji od npr. komsije, a komunizam da su nam interesi slicni kad smo eksploatisani, nebitno od koga. biraj kako hoces ali ja sam uvek protiv snobovskog elitizma.
kako bilo, oba sistema se panicno boje otvorenog drustva, "amerike i engleske", jer su jelte "dekadentni". zato sto su demokratskiji od njih, pa ljudima svasta moze da padne na pamet". od jazza do gej parade ;)

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

cemu ovaj kalambur od komentara? zato sto vidim da mnogi ovde rabe pojam "fasizam" i kad treba i kad ne treba (neutralni felsh, 25. maj 2015 09:18)

Da, samo sto, eto, to i ti cinis! Fasizam je ono sto je postojalo tokom 20 godina u Italiji. I samo to je fasizam! U svakoj drugoj primeni taj termin je apsolutno proizvoljan. Negativna projekcija onog ko ga rabi i nista vise. Apsolutizirani neprijatelj. Neprijatelj kom se dodeljuje apsolutno negativna vrednost. Vrednosno punjenje termina "neprijatelj" je svakako relativno, a ovo je trik kojim se igra na apsolutno. Stari komunisticki trik. Komunisti ga izmislili, komunisti svih nijansi (od boljsevika i staljinista, do euro i anarho) prakticirali, a nakon 2.Sv.Rata drugi preuzeli. A onaj jedini pravi fasizam u stvarnosti je bio nesto vrlo slicno komunizmu - opaka konkurencija. (Talijanski emigranti vodili su glavnu rec u Kominterni. Nakon Rusa, razume se.) Kad slusas neke danasnje "nostalgicare" (jer, danas se vise ne moze govoriti o fasizmu, ali, Mussolinijeva unuka svakako je nostalgicarka) imas utisak da slusas ekstremne levicare, a teme poput imigracije i onako i jednima i drugima sluze samo za manipulaciju. Fasisticka Italija i komunisticki SSSR dugo su bili prijatelji i postovali se, koliko god kod kuce bez pardona eliminisali konkurenciju i jedni i drugi. P.S. I ne zaboravi - Umberto Ecco je komunist. P.S.2 Tema za razmisljanje - Fidel Castro.

rewt

pre 8 godina

Pa sto im ne daju i pistolje, pa da upucaju ove iz Gestapoa? Ako je rijaliti, da bas bude rijaliti. I da posle emisije ne idu u zatvor. Poludeo je ovaj svet nacisto, jer smo Boga u sebi izgubili. Cemu naziv rijaliti, ako se ne ponasaju onako kako bi se ponasali stvarnom zivotu? Ljudi koji su bili protiv nacista, bezali su i skrivali se od njih (dosta neuspesno, nazalost). Ovi ne mogu da beze posto su zatvoreni, prema tome, moraju da se brane oruzjem. Pa kako drugacije? Ako nisam u pravu, onda to nije nikakav rijaliti. Sta znaci rijaliti u prevodu? Vidite kako se Srpske i belosvetske tzv. starlete ponasaju u takvim emisijama kada je u pitanju sex. (zato se te emisije i prave i to svi cekaju da vide) One zaista imaju sex sa ostalim "ukucanima". Nema foliranja. Tako bi trebali i kada je borba za zivot u pitanju, sto je jos jaci argument, zar ne? Ove budale iz gestapoa da potpisu da se nece zaliti ako ih budale iz kuce ubiju, a budale pored tv se, siguran sam, nece nikome zaliti, vec ce neizmerno uzivati. E, tako se to radi! To je rialiti. Budale!

орах

pre 8 godina

@neutralni felsh
ух! добро је! а ја сам стрепео да неćеш србе назвати фашистима и колевку ставити под наводнике.

neutralni felsh

pre 8 godina

@neutralni felsh
ух! добро је! а ја сам стрепео да неćеш србе назвати фашистима и колевку ставити под наводнике.
(орах, 25. maj 2015 13:17)


:)
ma opusteno, vec sam odavno navikao da sam "dezurni antisrbin" u drustvu, jos od kraja osamdesetih. priznajem da pomalo uzivam sto niko od "nezadovoljnih angazmanom" ne moze da mi nadje "sistemsku manu", jer sam, eto, cist srbin generacijama unazad, po obe roditeljske linije. for better or worse ;)
svako od nas je ponekad fasista, ako nam se dozvoli da se razmasemo podsvescu. preporucujem film "pogodi ko dolazi na veceru" ("guess who's comming to dinner" - torrentz.net)... libreto: liberalni roditelji, intelektualci (borci za prava crnaca, levicarstvo i ostalo) se upoznaju sa vescu da im se cerka udala za crnca, i onda krece ogoljavanje njihove izglancane povrsine.
scenario je univerzalan jer je ideja takva: zamislimo sebe kao roditelje i nasu cerku sa albancem, bosancem, hindusom, kinezom, ili bilo kojim manje vrednim ziteljem planete zemlje ;)

Odlomak iz lektire...

pre 8 godina

Više bi voleo od vraćanja u prošlost neki u budućnosti, recimo vanzemaljci seciraju ukućane... još da se prijavi sam krem domaće estrade, milina....

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

fasizam je doneo ideju da sam rodjenjem bolji od npr. komsije, (neutralni felsh)

Poenta - ne, fasizam nije doneo tu ideju! To je ono sto ti zoves "modernim recidivima", a sto nisu *njegovi* recidivi. Pravi fasist to ne bi prepoznao kao fasizam i bilo bi mu vrlo lako da te ismeje. Fasizam je doneo neke druge nepreporucljive ideje, koje se ticu, na primer, drzave (Italije!), njene "misije", a i nacina funkcionisanje te drzave, ali, rasizam mu je bio stran, a u originalu i prokazan (kasnije doneti rasni zakoni bili su stvar real-politike, doneti u iznudici... a primenjivani na "talijanski nacin"). Tacno je da su, na primer, Slovenci bili raseljavani po Siciliji, ali, to je bilo iz "drzavnog interesa", jer su bili smatrani "nepouzdanim elementima" na *toj* granici (drugi "nepouzdani elementi" su, naprotiv, bili internirani na granice, sto dalje od domicilnih sredina), a ne zato sto je bio rodjenjem "manje vredan" od komsija. Jednom na Siciliji i s italijaniziranim prezimenom (kao sto je prikacen zavrsni samoglasnik i na mnoga druga, a ne samo na ona "slava"), on je postajao kao i svako drugi. Rodjenje nije igralo nikavu ulogu. Da je kod kuce italijanizirao prezime i vikao "Viva Duce!", ili makar "Viva Italia!" ne bi ga ni selili, ni pitali za dedu i babu. Umberto Eco nije komunist? Nije, u smislu da je "vanstranacka licnost", koja pise za komunisticka, partijska, glasila, ucestvuje u predizbornim i vanizbornim kampanjama, a oni "jos malo vise levo" ga vide kao svog gurua.

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

P.S.

sa tim da je komunizam bio iskren - oni jesu oduzeli bogatima i podelili siromasnima, mada su veci deo zadrzali zbog "drzavnog dobra". (neutralni felsh, 25. maj 2015 13:19)

Pa i fasizam je, i bez "oduzimanja bogatima", "podelio siromasnima" verovatno i vise nego komunizam. Na druge nacine - privodjenje kulturi novih zemljista, izgradnja drzavnih stanova... a bogami i kolonijalna ponuda. Socijalna zastita? Tesko je porediti razlicite zemlje i razlicite prilike, ali, svakako da je bila neuporedivo veca od one koju je zatekao. Bogatima nije oduzeo "sredstva za proizvodnju", ali im je oduzeo, ili bar jako ogranicio, autonomiju u raspolaganju tim sredstvima. Da je ziveo u SSSR-u, Agnelli bi bio upravnik Avtomobilskog Zavoda im. Anjelija (mozda ne bi odmah dobio to ime) i ne bi video neku veliku razliku. "Zglajznuti" je mogao i ovako i onako. A, ne dirajuci postojeca, fasizam je, masovno, stvarao i nova "dobra", drzavna.

neutralni felsh

pre 8 godina

cesi su stari provereni fasisti... mnogi od njih. ko je boravio malo duze tamo zna o cemu pricam, da ne duzim pricu.
inace, jesu fin i kulturan narod, i prilicno druzeljubivi, sa jezikom prilicno slicnim nasem.
hocu da kazem da nije sve crno-belo. mislim na onaj "svakodnevni fasizam" (genijalni izraz umberta ekoa), modernizovani, ne toliko napadan i upadljiv. ono kad mrzite "cigane i ostale neradnike" nedostojne vaseg drustva, ali ne u smislu da bas hocete da ih pobijete, nego da ih zatvorite u geta da ne kvare idilu. ili kosovske albance da proterate iz "kolevke vase drzave" ;)
i rusi su prilicno takvi, bar oni severni oko moskve i petersburga, dok juzni oko volge nisu. u moskvi se na ulici uplase kad vide da ne znate dobro ruski, ne fermaju vas dva posto, dok su juzni ljubazni i ljubopitljivi. i ne, ne pomaze prica o braci srbima, to je nasa lokalna bajka.
cemu ovaj kalambur od komentara? zato sto vidim da mnogi ovde rabe pojam "fasizam" i kad treba i kad ne treba, uglavnom smatrajuci da je to nesto rezervisano za zapad, sa stereotipnom mentalnom slikom crnih falangi i promptnih kulisa. to je predrasuda. fasizam je danas ljubazan i pitom, pomaze baki da predje ulicu, relativizuje sam sebe, maskira se u najboljim namerama nas obicnih ljudi, koji sliku o svetu oko nas pravimo od nametnutih ili stecenih predrasuda.
tako i ova emisija, na oko bezazlena, banalizuje veliko zlo, njegovim sredstvima. u najblazem slucaju nastaje neukus - od nekih pojmova ne mozes da pravis video igru.

Rke Koke

pre 8 godina

Direktno u ludnicu i producente, ali pre svega one koji su i svoju decu prijavili za tako nešto! Zar to nije tortura?! Za šta oduzimaju decu roditeljima, ako je ovo u redu?!

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

cemu ovaj kalambur od komentara? zato sto vidim da mnogi ovde rabe pojam "fasizam" i kad treba i kad ne treba (neutralni felsh, 25. maj 2015 09:18)

Da, samo sto, eto, to i ti cinis! Fasizam je ono sto je postojalo tokom 20 godina u Italiji. I samo to je fasizam! U svakoj drugoj primeni taj termin je apsolutno proizvoljan. Negativna projekcija onog ko ga rabi i nista vise. Apsolutizirani neprijatelj. Neprijatelj kom se dodeljuje apsolutno negativna vrednost. Vrednosno punjenje termina "neprijatelj" je svakako relativno, a ovo je trik kojim se igra na apsolutno. Stari komunisticki trik. Komunisti ga izmislili, komunisti svih nijansi (od boljsevika i staljinista, do euro i anarho) prakticirali, a nakon 2.Sv.Rata drugi preuzeli. A onaj jedini pravi fasizam u stvarnosti je bio nesto vrlo slicno komunizmu - opaka konkurencija. (Talijanski emigranti vodili su glavnu rec u Kominterni. Nakon Rusa, razume se.) Kad slusas neke danasnje "nostalgicare" (jer, danas se vise ne moze govoriti o fasizmu, ali, Mussolinijeva unuka svakako je nostalgicarka) imas utisak da slusas ekstremne levicare, a teme poput imigracije i onako i jednima i drugima sluze samo za manipulaciju. Fasisticka Italija i komunisticki SSSR dugo su bili prijatelji i postovali se, koliko god kod kuce bez pardona eliminisali konkurenciju i jedni i drugi. P.S. I ne zaboravi - Umberto Ecco je komunist. P.S.2 Tema za razmisljanje - Fidel Castro.

Vojvodjanin

pre 8 godina

jedan od retki televizijskih programa koje bih pogledao ali jedino uz prisustvo nekoga ko je to doziveo. naravno nemci su najglasniji protivnici toga... i danas nam opet oni kroje politiku... tako da ispada da hica nije nista pogresno uradio...

h1ghwaymen

pre 8 godina

A sta cemo sa jednim od prekookeanskih turistickih cruiser brodova ciji je vlasnik Jevrejin i gde posluga mora da nosi odela koja izgledaju kao ona koja su nosili zatvorenici u Ausvicu?

PSL

pre 8 godina

Ovo je blago rečeno užas. Pre svega ne daj Bože da se ikada više ponovi to šte se desilo za vreme drugog svetskog rata, pre svega Jevrejima a i svim drugim okupranim zemljama. Druga i najvažnija stvar nikako učesnici te emisije nemogu da osete užas koji su preživeli ljudi u getima. oko njih snimatelji lekari i sigurno da se neće dozvoliti da neko od učesnika dovede svoje zdravlje u opasnost po život i sigurno da ih neće odvoditi na saslušanja i da neće biti fizički mučeni. Baš me interesuje šta misle ljudi koji su to sve preživeli po meni neviđena glupost.

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

fasizam je doneo ideju da sam rodjenjem bolji od npr. komsije, (neutralni felsh)

Poenta - ne, fasizam nije doneo tu ideju! To je ono sto ti zoves "modernim recidivima", a sto nisu *njegovi* recidivi. Pravi fasist to ne bi prepoznao kao fasizam i bilo bi mu vrlo lako da te ismeje. Fasizam je doneo neke druge nepreporucljive ideje, koje se ticu, na primer, drzave (Italije!), njene "misije", a i nacina funkcionisanje te drzave, ali, rasizam mu je bio stran, a u originalu i prokazan (kasnije doneti rasni zakoni bili su stvar real-politike, doneti u iznudici... a primenjivani na "talijanski nacin"). Tacno je da su, na primer, Slovenci bili raseljavani po Siciliji, ali, to je bilo iz "drzavnog interesa", jer su bili smatrani "nepouzdanim elementima" na *toj* granici (drugi "nepouzdani elementi" su, naprotiv, bili internirani na granice, sto dalje od domicilnih sredina), a ne zato sto je bio rodjenjem "manje vredan" od komsija. Jednom na Siciliji i s italijaniziranim prezimenom (kao sto je prikacen zavrsni samoglasnik i na mnoga druga, a ne samo na ona "slava"), on je postajao kao i svako drugi. Rodjenje nije igralo nikavu ulogu. Da je kod kuce italijanizirao prezime i vikao "Viva Duce!", ili makar "Viva Italia!" ne bi ga ni selili, ni pitali za dedu i babu. Umberto Eco nije komunist? Nije, u smislu da je "vanstranacka licnost", koja pise za komunisticka, partijska, glasila, ucestvuje u predizbornim i vanizbornim kampanjama, a oni "jos malo vise levo" ga vide kao svog gurua.

neutralni felsh

pre 8 godina

I ne zaboravi - Umberto Ecco je komunist. P.S.2 Tema za razmisljanje - Fidel Castro.
(guska koja je spasla Rim, 25. maj 2015 11:42)


umberto eko je levicar, ali pre svega intelektualac - jer ideoloska platforma ne definise premisu. uostalom, kad vec insistiras, sam orvel, po svetonazoru prilican konzervativac, lepo je rekao da medju desnicarima izuzetno retko ima dobrih mislilaca.
fidel kastro je prosveceni apsolutist, izgubljen u vremenu i prostoru, kao recidiv vremena gde je to bilo moguce. kuba je isprva prosperirala njegovim rezimom, danas nazaduje, kao dokaz da rigidni ideoloski sistemi nisu dugotrajno otporni na izazove istorije - jer nisu sposobni za samokritiku, reforme, prilagodjavanje vremenu. ceh kao i uvek placaju gradjani.
slazem se s tobom, mada ti govoris o fasizmu kao ideji i politickom poretku, a ja o njegovim modernim recidivima, koji imaju hiljadu naziva, od ksenofobije do sovinizma, ali ovo su komentari a ne elaborati. da, i komunizam i fasizam su zloupotrebili stare ideje jednakosti, pravde i solidarnosti, sa tim da je fasizam to sprovodio kroz ideju nacionalnog, od fasizma do nacional socijalizma, a komunizam kroz internacionalnu oblandu. sa tim da je komunizam bio iskren - oni jesu oduzeli bogatima i podelili siromasnima, mada su veci deo zadrzali zbog "drzavnog dobra".
po cemu je severna koreja komunisticka a ne fasisticka monarhija i diktatura? jer nema tajkune, makar formalno, ostalo je vrlo slicno - totalitarno.
poenta: bezobrazno je izjednacavati fasizam sa komunizmom, na cemu insistiras, jer dela i posledice im nisu iste! - fasizam je doneo ideju da sam rodjenjem bolji od npr. komsije, a komunizam da su nam interesi slicni kad smo eksploatisani, nebitno od koga. biraj kako hoces ali ja sam uvek protiv snobovskog elitizma.
kako bilo, oba sistema se panicno boje otvorenog drustva, "amerike i engleske", jer su jelte "dekadentni". zato sto su demokratskiji od njih, pa ljudima svasta moze da padne na pamet". od jazza do gej parade ;)

rewt

pre 8 godina

Pa sto im ne daju i pistolje, pa da upucaju ove iz Gestapoa? Ako je rijaliti, da bas bude rijaliti. I da posle emisije ne idu u zatvor. Poludeo je ovaj svet nacisto, jer smo Boga u sebi izgubili. Cemu naziv rijaliti, ako se ne ponasaju onako kako bi se ponasali stvarnom zivotu? Ljudi koji su bili protiv nacista, bezali su i skrivali se od njih (dosta neuspesno, nazalost). Ovi ne mogu da beze posto su zatvoreni, prema tome, moraju da se brane oruzjem. Pa kako drugacije? Ako nisam u pravu, onda to nije nikakav rijaliti. Sta znaci rijaliti u prevodu? Vidite kako se Srpske i belosvetske tzv. starlete ponasaju u takvim emisijama kada je u pitanju sex. (zato se te emisije i prave i to svi cekaju da vide) One zaista imaju sex sa ostalim "ukucanima". Nema foliranja. Tako bi trebali i kada je borba za zivot u pitanju, sto je jos jaci argument, zar ne? Ove budale iz gestapoa da potpisu da se nece zaliti ako ih budale iz kuce ubiju, a budale pored tv se, siguran sam, nece nikome zaliti, vec ce neizmerno uzivati. E, tako se to radi! To je rialiti. Budale!

neutralni felsh

pre 8 godina

@neutralni felsh
ух! добро је! а ја сам стрепео да неćеш србе назвати фашистима и колевку ставити под наводнике.
(орах, 25. maj 2015 13:17)


:)
ma opusteno, vec sam odavno navikao da sam "dezurni antisrbin" u drustvu, jos od kraja osamdesetih. priznajem da pomalo uzivam sto niko od "nezadovoljnih angazmanom" ne moze da mi nadje "sistemsku manu", jer sam, eto, cist srbin generacijama unazad, po obe roditeljske linije. for better or worse ;)
svako od nas je ponekad fasista, ako nam se dozvoli da se razmasemo podsvescu. preporucujem film "pogodi ko dolazi na veceru" ("guess who's comming to dinner" - torrentz.net)... libreto: liberalni roditelji, intelektualci (borci za prava crnaca, levicarstvo i ostalo) se upoznaju sa vescu da im se cerka udala za crnca, i onda krece ogoljavanje njihove izglancane povrsine.
scenario je univerzalan jer je ideja takva: zamislimo sebe kao roditelje i nasu cerku sa albancem, bosancem, hindusom, kinezom, ili bilo kojim manje vrednim ziteljem planete zemlje ;)

орах

pre 8 godina

@neutralni felsh
ух! добро је! а ја сам стрепео да неćеш србе назвати фашистима и колевку ставити под наводнике.

Voda u ušima

pre 8 godina

@“Srećom, ova porodica neće doživeti sudbinu 82.309 Jevreja koji su iz protektorata poslati u koncentracione logore”: ko zna, možda produkcija ubaci iznenađenje pred kraj..?

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

P.S.

sa tim da je komunizam bio iskren - oni jesu oduzeli bogatima i podelili siromasnima, mada su veci deo zadrzali zbog "drzavnog dobra". (neutralni felsh, 25. maj 2015 13:19)

Pa i fasizam je, i bez "oduzimanja bogatima", "podelio siromasnima" verovatno i vise nego komunizam. Na druge nacine - privodjenje kulturi novih zemljista, izgradnja drzavnih stanova... a bogami i kolonijalna ponuda. Socijalna zastita? Tesko je porediti razlicite zemlje i razlicite prilike, ali, svakako da je bila neuporedivo veca od one koju je zatekao. Bogatima nije oduzeo "sredstva za proizvodnju", ali im je oduzeo, ili bar jako ogranicio, autonomiju u raspolaganju tim sredstvima. Da je ziveo u SSSR-u, Agnelli bi bio upravnik Avtomobilskog Zavoda im. Anjelija (mozda ne bi odmah dobio to ime) i ne bi video neku veliku razliku. "Zglajznuti" je mogao i ovako i onako. A, ne dirajuci postojeca, fasizam je, masovno, stvarao i nova "dobra", drzavna.

Odlomak iz lektire...

pre 8 godina

Više bi voleo od vraćanja u prošlost neki u budućnosti, recimo vanzemaljci seciraju ukućane... još da se prijavi sam krem domaće estrade, milina....