Nedelja, 17.05.2015.

08:08

Bakterije i alge proizvodiće kiseonik za prve ljude na Marsu?

Izvor: 24sata.hr

Bakterije i alge proizvodiæe kiseonik za prve ljude na Marsu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

9 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 8 godina

@akil

Ima dovoljno resursa za sve. Ti resursi nigde ne beze van ove planete. Osim par koji sluze za satelite i svemirsku stanicu. A to je beznacajno.
To sto slusas oko "nema dovoljno resursa", samo je naduvana prica odredjenih ljudi, cisto da bi se profitiralo. Mozda nafte nece biti, jer nju koristimo za razne produkte, ali nafta, generalno nije ni potrebna.

akil

pre 8 godina

(h1ghwaymen, 17. maj 2015 09:09)

Planeta je vec ionako prenaseljena i nema dovoljno resorsa za sve. Niko nece da umre, a svi bi u raj. Sta drugo raditi nego pokusati naseliti i druge planete. Ja ne vidim nista lose u tome.

Petar Srdanovic

pre 8 godina

@neutralni felsh
Trajao bi milenijumima sa sadasnjim tehnologijama, ali za 100 godina... Proces ce se ubrazavati, neizbezno. Zamislite da je Kolumbu neko rekao - barem tri meseca do Indije, pa to je predugo, ne vredi kretati.

neutralni felsh

pre 8 godina

Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija.
(slart, 17. maj 2015 12:57)


da, ali teraformiranje je u praksi vrlo neizvodljivo, ili barem dugo traje - meri se minimum milenijumima i eonima. nije li lakse resurse za tako grand projekat upotrebiti za kontrolu buduceg prirastaja ili ravnomerniju raspodelu resursa prirode i civilizacije? i samim tim, pre svega zastititi (obnoviti) prirodu (sve narusene ekosisteme) odmah tu iza ugla. ironicno je: kao vrsta mastamo o teraformiranju planeta, a nasu zemlju jos ne umemo da zastitimo od nas samih.
teraformiranje je prilicna utopija. moguce je (i treba!) kao ovaj mali lokalni projekat za male kolonije istrazivaca, ali cela planeta? koja?
mars je mrtav od davnina, skoro bez atmosfere, duboko smrznut, suv ko barut, povrsinski sterilisan uv zracenjem, radijacijom, nema magnetno polje, nema rudu, nema resurse za naa samoodrzivi opstanak tamo, koje samoubice da masovno naselimo u svirepu pustinju, koje biljke i procesi (fotosinteza ne dolazi u obzir) mogu to da izmene?
veneru jos teze, prokljucala planeta, atmosfera paklena. i sta da teraformiramo - iza marsa je uglavnom ledeno, ispred zemlje je uglavnom vrelo. tu smo di smo, a ni za ovde nismo:
eticki je neodgovorno da mislimo da otprasimo na druge planete. molim lepo, dokosurimo nasu zemlju pa begaj kud koji u nove vrle teraformirane svetove. nema ovakve planete na x svetlosnih godina okolo, niti je ikad mozemo napraviti, i zato je treba cuvati. a teraformiranje ostavimo dobrom sf-ju, gde i pripada.
trece, ja da sam mars, naljutio bih se sto jedna jos balava ugljenicna vrsta hoce da menja moju povrsinu, moje zakone i moj smisao ;)

neutralni felsh

pre 8 godina

Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija.
(slart, 17. maj 2015 12:57)


da, ali teraformiranje je u praksi vrlo neizvodljivo, ili barem dugo traje - meri se minimum milenijumima i eonima. nije li lakse resurse za tako grand projekat upotrebiti za kontrolu buduceg prirastaja ili ravnomerniju raspodelu resursa prirode i civilizacije? i samim tim, pre svega zastititi (obnoviti) prirodu (sve narusene ekosisteme) odmah tu iza ugla. ironicno je: kao vrsta mastamo o teraformiranju planeta, a nasu zemlju jos ne umemo da zastitimo od nas samih.
teraformiranje je prilicna utopija. moguce je (i treba!) kao ovaj mali lokalni projekat za male kolonije istrazivaca, ali cela planeta? koja?
mars je mrtav od davnina, skoro bez atmosfere, duboko smrznut, suv ko barut, povrsinski sterilisan uv zracenjem, radijacijom, nema magnetno polje, nema rudu, nema resurse za naa samoodrzivi opstanak tamo, koje samoubice da masovno naselimo u svirepu pustinju, koje biljke i procesi (fotosinteza ne dolazi u obzir) mogu to da izmene?
veneru jos teze, prokljucala planeta, atmosfera paklena. i sta da teraformiramo - iza marsa je uglavnom ledeno, ispred zemlje je uglavnom vrelo. tu smo di smo, a ni za ovde nismo:
eticki je neodgovorno da mislimo da otprasimo na druge planete. molim lepo, dokosurimo nasu zemlju pa begaj kud koji u nove vrle teraformirane svetove. nema ovakve planete na x svetlosnih godina okolo, niti je ikad mozemo napraviti, i zato je treba cuvati. a teraformiranje ostavimo dobrom sf-ju, gde i pripada.
trece, ja da sam mars, naljutio bih se sto jedna jos balava ugljenicna vrsta hoce da menja moju povrsinu, moje zakone i moj smisao ;)

slart

pre 8 godina

U principu ovo je ok. Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija. Izuzev projekta 1 milijarda koji je opet neprihvatljiv sa moralnog stanovista.

h1ghwaymen

pre 8 godina

Zaista bi bilo najbolje da svi kojima nije jasno da im je ova planeta dovoljna ako bi se o njoj bolje starali, da lepo odu na taj Mars.

h1ghwaymen

pre 8 godina

Zaista bi bilo najbolje da svi kojima nije jasno da im je ova planeta dovoljna ako bi se o njoj bolje starali, da lepo odu na taj Mars.

neutralni felsh

pre 8 godina

Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija.
(slart, 17. maj 2015 12:57)


da, ali teraformiranje je u praksi vrlo neizvodljivo, ili barem dugo traje - meri se minimum milenijumima i eonima. nije li lakse resurse za tako grand projekat upotrebiti za kontrolu buduceg prirastaja ili ravnomerniju raspodelu resursa prirode i civilizacije? i samim tim, pre svega zastititi (obnoviti) prirodu (sve narusene ekosisteme) odmah tu iza ugla. ironicno je: kao vrsta mastamo o teraformiranju planeta, a nasu zemlju jos ne umemo da zastitimo od nas samih.
teraformiranje je prilicna utopija. moguce je (i treba!) kao ovaj mali lokalni projekat za male kolonije istrazivaca, ali cela planeta? koja?
mars je mrtav od davnina, skoro bez atmosfere, duboko smrznut, suv ko barut, povrsinski sterilisan uv zracenjem, radijacijom, nema magnetno polje, nema rudu, nema resurse za naa samoodrzivi opstanak tamo, koje samoubice da masovno naselimo u svirepu pustinju, koje biljke i procesi (fotosinteza ne dolazi u obzir) mogu to da izmene?
veneru jos teze, prokljucala planeta, atmosfera paklena. i sta da teraformiramo - iza marsa je uglavnom ledeno, ispred zemlje je uglavnom vrelo. tu smo di smo, a ni za ovde nismo:
eticki je neodgovorno da mislimo da otprasimo na druge planete. molim lepo, dokosurimo nasu zemlju pa begaj kud koji u nove vrle teraformirane svetove. nema ovakve planete na x svetlosnih godina okolo, niti je ikad mozemo napraviti, i zato je treba cuvati. a teraformiranje ostavimo dobrom sf-ju, gde i pripada.
trece, ja da sam mars, naljutio bih se sto jedna jos balava ugljenicna vrsta hoce da menja moju povrsinu, moje zakone i moj smisao ;)

slart

pre 8 godina

U principu ovo je ok. Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija. Izuzev projekta 1 milijarda koji je opet neprihvatljiv sa moralnog stanovista.

Petar Srdanovic

pre 8 godina

@neutralni felsh
Trajao bi milenijumima sa sadasnjim tehnologijama, ali za 100 godina... Proces ce se ubrazavati, neizbezno. Zamislite da je Kolumbu neko rekao - barem tri meseca do Indije, pa to je predugo, ne vredi kretati.

neutralni felsh

pre 8 godina

Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija.
(slart, 17. maj 2015 12:57)


da, ali teraformiranje je u praksi vrlo neizvodljivo, ili barem dugo traje - meri se minimum milenijumima i eonima. nije li lakse resurse za tako grand projekat upotrebiti za kontrolu buduceg prirastaja ili ravnomerniju raspodelu resursa prirode i civilizacije? i samim tim, pre svega zastititi (obnoviti) prirodu (sve narusene ekosisteme) odmah tu iza ugla. ironicno je: kao vrsta mastamo o teraformiranju planeta, a nasu zemlju jos ne umemo da zastitimo od nas samih.
teraformiranje je prilicna utopija. moguce je (i treba!) kao ovaj mali lokalni projekat za male kolonije istrazivaca, ali cela planeta? koja?
mars je mrtav od davnina, skoro bez atmosfere, duboko smrznut, suv ko barut, povrsinski sterilisan uv zracenjem, radijacijom, nema magnetno polje, nema rudu, nema resurse za naa samoodrzivi opstanak tamo, koje samoubice da masovno naselimo u svirepu pustinju, koje biljke i procesi (fotosinteza ne dolazi u obzir) mogu to da izmene?
veneru jos teze, prokljucala planeta, atmosfera paklena. i sta da teraformiramo - iza marsa je uglavnom ledeno, ispred zemlje je uglavnom vrelo. tu smo di smo, a ni za ovde nismo:
eticki je neodgovorno da mislimo da otprasimo na druge planete. molim lepo, dokosurimo nasu zemlju pa begaj kud koji u nove vrle teraformirane svetove. nema ovakve planete na x svetlosnih godina okolo, niti je ikad mozemo napraviti, i zato je treba cuvati. a teraformiranje ostavimo dobrom sf-ju, gde i pripada.
trece, ja da sam mars, naljutio bih se sto jedna jos balava ugljenicna vrsta hoce da menja moju povrsinu, moje zakone i moj smisao ;)

akil

pre 8 godina

(h1ghwaymen, 17. maj 2015 09:09)

Planeta je vec ionako prenaseljena i nema dovoljno resorsa za sve. Niko nece da umre, a svi bi u raj. Sta drugo raditi nego pokusati naseliti i druge planete. Ja ne vidim nista lose u tome.

Aleksandar

pre 8 godina

@akil

Ima dovoljno resursa za sve. Ti resursi nigde ne beze van ove planete. Osim par koji sluze za satelite i svemirsku stanicu. A to je beznacajno.
To sto slusas oko "nema dovoljno resursa", samo je naduvana prica odredjenih ljudi, cisto da bi se profitiralo. Mozda nafte nece biti, jer nju koristimo za razne produkte, ali nafta, generalno nije ni potrebna.

h1ghwaymen

pre 8 godina

Zaista bi bilo najbolje da svi kojima nije jasno da im je ova planeta dovoljna ako bi se o njoj bolje starali, da lepo odu na taj Mars.

neutralni felsh

pre 8 godina

Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija.
(slart, 17. maj 2015 12:57)


da, ali teraformiranje je u praksi vrlo neizvodljivo, ili barem dugo traje - meri se minimum milenijumima i eonima. nije li lakse resurse za tako grand projekat upotrebiti za kontrolu buduceg prirastaja ili ravnomerniju raspodelu resursa prirode i civilizacije? i samim tim, pre svega zastititi (obnoviti) prirodu (sve narusene ekosisteme) odmah tu iza ugla. ironicno je: kao vrsta mastamo o teraformiranju planeta, a nasu zemlju jos ne umemo da zastitimo od nas samih.
teraformiranje je prilicna utopija. moguce je (i treba!) kao ovaj mali lokalni projekat za male kolonije istrazivaca, ali cela planeta? koja?
mars je mrtav od davnina, skoro bez atmosfere, duboko smrznut, suv ko barut, povrsinski sterilisan uv zracenjem, radijacijom, nema magnetno polje, nema rudu, nema resurse za naa samoodrzivi opstanak tamo, koje samoubice da masovno naselimo u svirepu pustinju, koje biljke i procesi (fotosinteza ne dolazi u obzir) mogu to da izmene?
veneru jos teze, prokljucala planeta, atmosfera paklena. i sta da teraformiramo - iza marsa je uglavnom ledeno, ispred zemlje je uglavnom vrelo. tu smo di smo, a ni za ovde nismo:
eticki je neodgovorno da mislimo da otprasimo na druge planete. molim lepo, dokosurimo nasu zemlju pa begaj kud koji u nove vrle teraformirane svetove. nema ovakve planete na x svetlosnih godina okolo, niti je ikad mozemo napraviti, i zato je treba cuvati. a teraformiranje ostavimo dobrom sf-ju, gde i pripada.
trece, ja da sam mars, naljutio bih se sto jedna jos balava ugljenicna vrsta hoce da menja moju povrsinu, moje zakone i moj smisao ;)

slart

pre 8 godina

U principu ovo je ok. Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija. Izuzev projekta 1 milijarda koji je opet neprihvatljiv sa moralnog stanovista.

neutralni felsh

pre 8 godina

Za 50 god cemo dostici broj od 10 milijardi i ako ne naucimo da teraformiramo okolne planete, postoji realna mogucnost da cemo da se samounistimo zbog nedostatka resursa. Ovo i ovome slicni potezi su jedina realna opcija.
(slart, 17. maj 2015 12:57)


da, ali teraformiranje je u praksi vrlo neizvodljivo, ili barem dugo traje - meri se minimum milenijumima i eonima. nije li lakse resurse za tako grand projekat upotrebiti za kontrolu buduceg prirastaja ili ravnomerniju raspodelu resursa prirode i civilizacije? i samim tim, pre svega zastititi (obnoviti) prirodu (sve narusene ekosisteme) odmah tu iza ugla. ironicno je: kao vrsta mastamo o teraformiranju planeta, a nasu zemlju jos ne umemo da zastitimo od nas samih.
teraformiranje je prilicna utopija. moguce je (i treba!) kao ovaj mali lokalni projekat za male kolonije istrazivaca, ali cela planeta? koja?
mars je mrtav od davnina, skoro bez atmosfere, duboko smrznut, suv ko barut, povrsinski sterilisan uv zracenjem, radijacijom, nema magnetno polje, nema rudu, nema resurse za naa samoodrzivi opstanak tamo, koje samoubice da masovno naselimo u svirepu pustinju, koje biljke i procesi (fotosinteza ne dolazi u obzir) mogu to da izmene?
veneru jos teze, prokljucala planeta, atmosfera paklena. i sta da teraformiramo - iza marsa je uglavnom ledeno, ispred zemlje je uglavnom vrelo. tu smo di smo, a ni za ovde nismo:
eticki je neodgovorno da mislimo da otprasimo na druge planete. molim lepo, dokosurimo nasu zemlju pa begaj kud koji u nove vrle teraformirane svetove. nema ovakve planete na x svetlosnih godina okolo, niti je ikad mozemo napraviti, i zato je treba cuvati. a teraformiranje ostavimo dobrom sf-ju, gde i pripada.
trece, ja da sam mars, naljutio bih se sto jedna jos balava ugljenicna vrsta hoce da menja moju povrsinu, moje zakone i moj smisao ;)

Aleksandar

pre 8 godina

@akil

Ima dovoljno resursa za sve. Ti resursi nigde ne beze van ove planete. Osim par koji sluze za satelite i svemirsku stanicu. A to je beznacajno.
To sto slusas oko "nema dovoljno resursa", samo je naduvana prica odredjenih ljudi, cisto da bi se profitiralo. Mozda nafte nece biti, jer nju koristimo za razne produkte, ali nafta, generalno nije ni potrebna.

Petar Srdanovic

pre 8 godina

@neutralni felsh
Trajao bi milenijumima sa sadasnjim tehnologijama, ali za 100 godina... Proces ce se ubrazavati, neizbezno. Zamislite da je Kolumbu neko rekao - barem tri meseca do Indije, pa to je predugo, ne vredi kretati.

akil

pre 8 godina

(h1ghwaymen, 17. maj 2015 09:09)

Planeta je vec ionako prenaseljena i nema dovoljno resorsa za sve. Niko nece da umre, a svi bi u raj. Sta drugo raditi nego pokusati naseliti i druge planete. Ja ne vidim nista lose u tome.