Utorak, 21.04.2015.

13:26

10 "najskupljih" grešaka u istoriji

Izvor: Independent

10 "najskupljih" grešaka u istoriji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

шлосер из Кумровца

pre 9 godina

(vlada, 21. april 2015 22:08)

Поредиш неупоредиво и служиш се комуњарским флоскулама, а све у циљу да покажеш како си неутралан. Није наводни, него стварни каплар. Неоспорна је историјска чињеница да се борио на источном фронту и да су га Руси заробили. Понудичи су му да се врати у борбу или да оде у заробљенички логор. Шта мислиш шта је изабрао - логор. О Голом отоку, убијању после рата итд. не вреди трошити речи. Знаш ти добро све ово. Био си друг члан са поносом. Део о Александру и падежима је тек тешко лупетање. Зашто? Вама пресвученим стаљинистима смета што Александар не зна српски, а у исто време вам смета што Тома не зна енглески. Знате ли ви за још нешто сем лицемерја?

Ivo_Lola_Ribar

pre 9 godina

@deki
To za katoličke Srbe po Dalmaciji je velika zabluda. Do 20 veka Mađari i Austrijanci nisu znali baš da razlikuju Srbe i Hrvate pa su ih trpali u isti koš: Raci. A ovde se to prevodilo kao katolički Srbi a u stvari se radilo o Hrvatima. Inače sam Mađar i čitao sam stare mađarske knjige i spise sa opisanom tematikom (recimo opis sela u Dalmaciji i stanovnici su katolički Raci pa nabraja imena i prezimena i sva čista hrvatska) .

Druže, sad si gotov. Oderat će te braća Srbi u trenu. Ipak se zna da nitko osim Srba nije postojao na Balkanu. Čitaj Deretića Jovana, on zna :-)

miha bukovac

pre 9 godina

nastavak: SRBI U VEMENU SPIRA...
A gde je sada taj ljudski soj?
ostao ih samo neznatan broj
mnogi su postali izrodi samo
prodali dušu da opstanu tamo
i strana imena sada nose
i srbstvu kosom smrt donose,
kao jahači apokalipse
govore: "Srbi na vrbe da vise"
- a kako govore - tako i tvore,
jer Srbi su u takvoj vremenskoj spirali.

Smuleco

pre 9 godina

Najveći je promašaj kupca, kome je ponuđen Google za 750 hiljada dolara, a ovaj je odbio ponudu!Mislim da će se "jesti" narednih 100 života!

miha bukovac

pre 9 godina

Najveća greška koju su Srbi napravili u svojoj novijoj istoriji
(Aleksandar Karađorđević) jeste stvaranje države SHS sa "bečkim konjušarima".
SRBI U VREMENU SPIRALNOG OBLIKA
Oni samo behu bečki konjušari
u vremenu nekom - sličnoga spirali
postali su odvažni - svoji gospodari.
Takva istorija - ironiju porodi
groteska se ispili u toj slovodi.
Kukavičjih jaja u tom gnezdu beše
- kao kukavice iz njeg izleteše.
Oslobodioci njihovi - tii seljački junaci
postali su njihovi "čefurji" i hlapci.
Istina je prošla - pokrio je prah
budućnost je došla - uhvatila mah.
Sadašnjost pripada lukavom i mudrom
a ne junacima u vremenu ludom.
Srbi su od uvek istinski junaci
glavu na panj stavljali - kao da su janjci,
za interese svoje nikad nisu znali
kao žrtve su bili - za druge su pali.
Ideali ih vodili - te sjajne zvezde
na nebu što sjaje - daleke im veze.
Do njih su stizali u posmrtnom maršu
bezsmrtnost ih čekala - u crnome plaštu.
A na zemlji se ovoj nove žrtve traže
Srbi se za njih i prvi odvaže
jer oni jesu "nebeski narod"
na zemlji im i za to ponestaje zarod.
A nekad su bili sila u Evropi
u svakoj spirali vremena što stupi
padali su niže a spirala diže
sve one koji su - vremenu bliže.
A Srbi su van vremenski narod.
Istorije neke tako govore
južno od Berlina - srbski jezik zbore.

pre 9 godina

Napoleonov napad na Rusiju, posledica - slom njegovog Carstva.

Hitlerov napad na SSSR -poraz Nemacke.

Podela Rimskog Carstva na 2 dela-slabljenje i pad Zapadnog Carstva.

Hanibal propusta da osvoji Rim kada je imao najvecu priliku za to- posledica propast Kartagine.

Osmanska zabrana Evropljanima da trguju sa Indijom (zabrana prolaska trgovaca preko Osmanskog Carstva, pljackanje brodova itd) - otkrice "Novog Sveta" i pojava kolonijalnih sila Spanije, Engleske, Francuske...postepeno slabljenje uticaja Osmanlija koje su kontrolisale Mediteran, ali ne i novi "centar" trgovine, Atlantik.

Austro Ugarska napada Srbiju - propada Austro Ugarsko Carstvo
Nemacka ulazi u rat na strani Austro Ugarske - propast Nemackog Carstva, jacanje ekstremista i dolazak Hitlera na vlast.

Ruski Car ulazi u I sv. rat - dolazak boljsevika na vlast, ubistvo Cara i njegove porodice.

Gorbacov uvodi reforme - propada SSSR

To su neke od gresaka koje su skupo kostale one koji su ih napravili.

Dorijan

pre 9 godina

PROCITAJTE KOMENTARE KOJE SALJETE!!

zaboga, clanak nije o Srbiji, o Vladi ili o nekim tamo opskurnim strankama jedne male evropske zemlje!

Koliko su ljudi puni mrznje to nije normalno.

Deki

pre 9 godina

@(Gyuszi, 21. april 2015 23:57)

Sa madjarske tacke gledista su mozda svi bili isti - Raci, ali je u medjusobnoj podeli i te kako bilo razlike. Dubrovcani su, naprimer, sebe uvek smatrali samo svojima, kao neki posebni entitet ali su se nacionalno osecali kao Srbi katolicke veroispovesti. Tu je isto SPC napravila katastrofalnu gresku (moze slobodno da se doda u listu srpskih najvecih gresaka), kada je na pokusaj Vatikana da sto vise Pravoslavaca pokrsti, odgovorila da niko, ko nije pravoslavac, ne moze da se smatra Srbinom. Od tada, pa do danas je ta podela i ostala. Katolici u Dalmaciji i Bosni su postali redom Hrvati, a danas je tesko naci Srbina katolika ili Hrvata pravoslavca. Kotor je npr. dokaz toga. Gde ljudi koji vekovima zive tu i nikakave veze sa Hrvatskom nemaju, se smatraju Hrvatima samo zato sto su katolicke veroispovesti.

@

pre 9 godina

Ne znam na koji narod mislis, ali znam da su Mongole iz Evrope isterali Rusi, pre svega Ivan Grozni, a kasnije je Rusija preuzela najveci deo mongolskih teritorija u Evropi.
Tacnije, oni su unistili kanate koji su nastali od nekadasnjeg jedinstvenog Mongolskog Carstva.

ziva istina

pre 9 godina

Ma nije ovo nista, pa mi Srbi bismo sami mogli da napravimo bar stotinak ovakvih lista i svaka bi mogla biti bar medu prvih 3 na svetu.

sofija

pre 9 godina

Ja bih dodao jos nekoliko gresaka:
- Da Austrougarska nije 1914. objavila rat Srbiji, njeno carstvo ne bi tada propalo
- Da su ustanicke staresine prihvatile molbu mladog Vuka da ide u bojeve, umesto da bude pisar, mozda bi srpska kultura ostala lisena njegovog dela
- Da Napoleon nije krenuo na Rusiju 1812., njegovo carstvo ne bi propalo tako lako i brzo
- Da Milosevic nije brzopleto raspisao izbore u septembru 2000., mogao je da i dalje ostane na vlasti
- Da Staljin nije ignorisao upozorenja svojih obavestajaca, nemacki napad na SSSR ne bi imao tako katastrofalne posledice
Puno je primera kada su manje ili vece greske, nekada sitnice, menjale tok istorije. U samo istoriji postoji grana koja se upravo bavi hipotetickom istorikom, ili sto bi narod rekao - sta bi bilo, kad' bi bilo.

Pavle

pre 9 godina

Davno sam procitao.,mrzi me da trazim ime naroda koji je Dzingis Kan postedeo potpuno suprotno svojim ranijim verovanjima,stavovima..Kago god.,dakle jedini put,a sigurno je to bio najveci narod koji mu se suprotstavio,a da posto ih je porazio,nije potpuno unistio. Kao sto je to mnogo puta pre I posle po pravilu radio. Slucajnost ili ne taj narod je kasnije potpuno istrebio Mongole. E to je greska u koracima..

Legionar

pre 9 godina

Mare021, 21. april 2015 23:25)
Ahahaha zbog cega je onda veliki marsal posle drugog svetskog rata preselio 70 najvecih fabirika u te "razvijene" zemlje Hrvatsku i Sloveniju?Medju tim fabrikama je i TAM,masine za preradu drveta itd itd.....ajde se mani tih parola iz 90-ih

Mare021

pre 9 godina

Ovi što spominju Jugoslavije bi trebali da znaju da je do 1918te Srbija bila velika livada sa kravama i svinjama (daleko zaostala i za nerazvijenom Bugarskom ili Rumunijom, po broju tel.centrala, škola, puteva, šina, itd...) a ulaskom u zajednicu sa daleko razvijenijim državama (Slo, Hr. i pripojena Vojvodina) sa svojim kraljem na čelu države i Beogradom kao centrom države, i te kako je kupila kajmak i napredovala kako inače ne bi. Pozdrav

Kiklop

pre 9 godina

@biraz

sta ti decko radish...
Najpre napises da se Crnogorci nista nisu pitali i da su kao narod definisani tek 1942 a onda u sledecoj recenici pises da je crnogorski parlament odlucio da protera svoju kraljevsku dinastiju i prisajedini se sa Srbijom.

Moras buraz razresiti neke stvari sam sa sobom

Gyuszi

pre 9 godina

@deki
To za katoličke Srbe po Dalmaciji je velika zabluda. Do 20 veka Mađari i Austrijanci nisu znali baš da razlikuju Srbe i Hrvate pa su ih trpali u isti koš: Raci. A ovde se to prevodilo kao katolički Srbi a u stvari se radilo o Hrvatima. Inače sam Mađar i čitao sam stare mađarske knjige i spise sa opisanom tematikom (recimo opis sela u Dalmaciji i stanovnici su katolički Raci pa nabraja imena i prezimena i sva čista hrvatska) .

zeljko pg

pre 9 godina

@Jovan
Potpuno se slazem sa tobom.Vise su oslobadjanju i nacionalnoj svijesti srba doprinjeli sv.Petar Cetinjski,Njegos i kralj Nikola nego svi Karadjordjevici i Obrenovici zajedno.Veliki grijeh nosi kralj ujedinitelj Aleksandar Karadjordjevic prema svome djedu kralju Nikoli i dinastiji Petrovic.

vlada

pre 9 godina

Ево јавио се још један обожавалац кардеља и броза да нам држи предавања. Суштина коментара о 1918. години лежи у чињеници да смо опростили злочинцима и да смо још стварали заједничку државу са њима. То исто је урадио и аустро-угарски каплар 1945. Знаш на кога мислим, зар не? На твог дојучерашњег идола. На партију чију си књижицу са поносом носио. Ни то није највећи проблем. Проблем лежи у чињеници да ти и даље заговараш братство и јединство.
(кардељева деца без образа, 21. april 2015 15:34)

A je l veći problem što se on kune u bratsvo i jednistvo koje je nam je uveo neki navodni austrougarski kaplar, strani plaćenik i domaći izdajnik, ili se pak mnogi drugi kunu u kralja koji je zbrisao iz Zemlje čim su je napali (tako da i on ispade izdajnik) i čiji sin danas zna 2 od 7 padeža svog maternjeg jezika..

Ili je pak najveći problem što svi oni zajedno žive u nekoj prošlosti o kojoj realno znaju mnogo, dok sadašnjost prolazi nemilice kraj njih i gazi ih kao uragan?

Mare

pre 9 godina

Dobar clanak samo ga upropastava gomila iskompleksiranih likova svojim komentarima o Jugoslaviji.
(uf, 21. april 2015 18:38)

Zasto iskompleksiranih? Svasta pitam, zaboravio sam da je sopstvena istorija i ucenje iz iste zabranjeno u Srba. Cuj, Jugoslavija, nase greske, gluposti, daj Gugl, deonice, Hari Potera. Nekad je zaista bolje nista ne komentarisati.

my way

pre 9 godina

(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

Jos da nije sitnice u vidu cinjenice da je Tudjman 1990. u startu odbio predlog da Jugoslavija dobije milijarde i udje u EU rekavsi da je za njega prioritet nezavisna Hrvatska i da se on ni za kakve milijarde ne moze odreci toga cime se hrani ceo hrvatski narod. Time je ta prica zavrsena. Mozete vi da lazete i u bolesnoj mrznji prema Srbima izvrcete istinu za 180, ali je nikad ne mozete promeniti. Zna se ko je rusio Jugoslaviju i na kakav krvav nacin, nisu Srbi kojima zelite svoju krivicu da pripisete.

my way

pre 9 godina

@my way
Kad ne znas zasto komentarises? Nemas argumente, ne poznajes cinjenice, istoriju verovatno ucis iz tabloida tako da nisi kompetentan da raspravljas o istorijskim dogadjanjima.
(ja, 21. april 2015 19:33)

Ah, ko o cemu, ti i slicni o znanju i argumentima. Komentar ti je pun toga, sadrzina kulja iz njega. Sta nije tacno od onoga sto sam napisao, na osnovu cega tvrdis to, sopstvene mrznje i kompleksa?

Михаило

pre 9 godina

Једна од већих грешака нас Срба:првог децембра 1918.створили смо Југославију са Словенцима и Хрватима,уместо да смо остали краљевина Србија и само проширили своје границе после WW1.

Bobo

pre 9 godina

Za d(r)ps - ovca,
Prvo, nisi sposoban ni staviti svij nik nego koristiš moj, pametnjakoviću. Drugo, nauči da pljuvanje diktatorskog režima nije pljuvanje države. Dalje, te investicije u primorje nisu dostigle ni jednu milijardu a kamoli više njih, mozgu. Milijarde imamo samo u gomilanju spoljnog duga. Znaš li, mudrače, da nam je tvoj idol proglasio gorivo za luksuz i uveo dodatni namet od 7 centi po litru. Vjerovatno, zato što napredujemo na svim poljima, je li? Ono bulažnjenje o sukobu sa "celim svetom", sankcijama i ostalim nebulozama nije dostojno komentara.

planet of the apes

pre 9 godina

Hitlera na vlast doveli su Ameri. Da nisu doveli njega doveli bi nekog drugog. Britanski vojnik da je ubio nekog nenaoružanog vojnika zbog toga bi krivično odgovarao.
(bez_cenzure, 21. april 2015 15:35)
da li se nesto desilo na ovom svetu, a da nisu odgovorni Ameri, sta vise mislim da su Ameri iz buducnosti poslali jednog coveka u proslost, kasnije poznatog kao Kolumbo i sami sebe otkrili, pre roka :)

Ludilo

pre 9 godina

"Ovo vezano za Hitlera je notorna glupost! Ko je mogao znati ko ce jednog dana postati neki nenaoruzani klinac u jarku... Kako egzekucija jednog nenaoruzanog coveka moze biti greska?!?!"

Evo ja ću ti objasnim: da ga je ubio, ne bi bilo drugog svetskog rata i mnogi ljudi bi preživeli! Ali tebi izgleda ljudski život ništa ne znači, samo pare?!

Deki

pre 9 godina

@(eh, 21. april 2015 16:01)

Te teritorije, koje su trebale da pripadnu hipotetickoj samostalnoj Srbiji, su bile teritorije sa vecinski srpskim stanovnistvom. U Bosni su tada 2/3 stanovnista cinili pravoslavni Srbi, teritoriju danasnje Hrvatske su 1/3 cinili pravoslavni Srbi (u Krajni i delovima Dalmacije vecinski), dok se veliki broj ljudi u juznoj Dalmaciji deklarisao kao katolicki Srbi (prvi deklarisani Hrvat u Dubrovniku, naprimer se pojavio tek 1911.). Ne mozes da gledas danasnju demografsku sliku i stavljas je u kontekst pre jednog veka jer se dosta izmenila. Ogroman broj Srba je krajem Prvog, a pogotovu tokom Drugog Svetskog rata ubijen ili proteran, odnosono kolonizacijom (tzv. 8. ofanziva), preseljen u iz Bosne i Hrvatske na teritoriju danasnje Srbije. Takvo stanje stvari je dovelo da su Srbi u Hrvatskoj malo iznad nivoa statisticke greske, a u Bosni je njihov broj gotovo prepolovljen u odnsou na pre 100 godina. Tada je srpska vojska dosla do imaginarnih granica te Srbije i tu stala. Kasnije je, na poziv lokalnih vlasti i stanovnistva, intervenisla u ostalim krajevima koji su usli u SHS, a vojni vrh koji je izneo citav teret rata i bio i te kako upoznat sa prevrtlivocu i mrznjom nacija koje su htele u Jugu da bi se "oprale", je bio zestoko protiv stvaranja Kraljevine SHS! Dakle, ne bi bilo nikakvih pokolja i sukoba da je tako bilo, a vrh nije prihvatio ideju jer je ukljucivala podelu Makedonije sa Bugarima, odnosno zelju Princa da vlada vecom drzavom.

da se zna

pre 9 godina

Zlatko, 21. april 2015 14:54)
Daj vir, pa da ne bude na IĆ,IČ, da se možda veruje! Citiraj! Ako ne možeš, ili ne znaš, čuti, kao da te nema!:))

ja

pre 9 godina

@my way
Kad ne znas zasto komentarises? Nemas argumente, ne poznajes cinjenice, istoriju verovatno ucis iz tabloida tako da nisi kompetentan da raspravljas o istorijskim dogadjanjima.

Jovan

pre 9 godina

@biraz
Vi znate savrseno dobro zbog cega se danas u CG to ukidanje dinastije Petrovic Njegos smatra sramnim. A znate i ko je birao clanove te Podgoricke skupstine koja je to uradila.
Sve to proizilazi iz bolesne ambicije Karadjordjevica da vladaju svim Juznim Slovenima. Po svim osnovama i pravilima jedina dinastija koja je trebala da stane na celo nove drzave bila je upravo dinastija Petrovica. Bili su JEDINA prava dinastija posle Nemanjica, vekovima su se borili protiv Osmanlija i pomagali pokrete oslobodjenja u Hercegovini, Makedoniji i Srbiji. Na kraju su doziveli da ih izdajnicima proglase skorojevici koji su na vlast dosli ubistvom Obrenovica i cija je "dinastija" pre stvaranja KSHS vladala ukupno 20-tak godina.
Na kraju krajeva, Petrovici su usli u rat protiv najvecih sila da bi pomogli Srbiji i Karadjordjevicima. Karadjordjevici su kralju Nikoli vratili tako sto su ga proterali i proglasili izdajnikom.
Crnu Goru su ukinuli, ali su zato Hrvate i Slovence proglasili ravnopravnim narodima. Nisu proglasili izdajnicima hrvatske politicare i funkcionere koji su iz austrijskih uniformi uleteli u fotelje i usli u novu vlast u KSHS.
Nezahvalni Karadjordjevici takodje su se surovo odnosili prema Makedoncima, vladali su diktatorski i tako zalivali seme mrznje. Ta mrznja je kulminirala 1941 i trajace jos dugo.
Da je srece, Karadjordjevici nikada nisu trebali da dodju na vlast u KSHS, Petrovici su bili jedini pravi izbor.

@Bobo

pre 9 godina

Ti si jedan od onih koji pljuje po sopstvenoj drzavi, ali mu ne pada na pamet negde da ode. Znam vas dosta, narocito u CG. Sedi u kuci na obali mora, uzima ogromne pare od izdavanja smestaja, plata mu na poslu nije ispod 500-600 evra a on kuka kako je sve "dno", nista ne valja, propade covek. I obavezno mrzi vlast.
Pametnjakovicu, ja ne pricam napamet. HN, Tivat, Lustica, Budva... jesu li to milijarde investicija ili ti znas neku drugu matematiku? Zar nemate na Lustici projekat vredan preko milijardu evra? Svi lazu, samo tebi da verujemo? Sta sa kasarnom u HN? Investicija 500 miliona evra. Tivat? Porto Montenegro? I o cemu onda ti lupetas tu? Jel nam plata bila ista 2006 pre referenduma? Sada znam mnogo ljudi koji leti idu da rade u CG jer je plata kod vas duplo veca. Znaci, za 9 godina duplirali prosecnu zaradu.
I da, ulazak u NATO je za mene napredak iako nazalost moja drzava nikada nece uci. Za tebe su napredak rat, sankcije, bombardovanje i sukob sa celim svetom. Da takvi kao ti celog zivota ne forsiraju neku samo njima logicnu politiku neutralnosti, Srbija danas ne bi imala probleme kakve ima. Vi "neutralci" ste prvi koji bi pobegli da se zapuca negde.

Elrond

pre 9 godina

A Pitera Dzeksona sto su odbile sve filmske kuce osim New Line Cinema? Pa je na kraju Gospodar postao najbolji film svih vremena, sudeci po oskarima.

biraz

pre 9 godina

(Kiklop, 21. april 2015 16:13)
Crnogorci i Makedonci?
Oni se nisu nista pitali, postovani.
Uostalom pojam tih "nacija" ulazi u prvu upotrebu 1942 na Drugoj Sednici AVNOJ-a.
1914 je teritorija danasnje BJR Makedonije(nekih 95% teritorije) usla u teritoriju Srbije , a 1918 je Crnogorski parlament je izglasao ukidanje monarhije Petrovic-Njegosa i izglasao ujedinjenje sa Srbijom. Danas se to u Crnoj Gori osporava i smatra sramnim gestom od danasnjih Dukljana.
Jedna od glavnih razloga za Jugoslovenstvo je bio parcanje Austro-Ugarske, s'obzirom na ogromne pretenzije Italijana na Dalmaciju i Sloveniju, pitanje koje se vodilo je bio izbor Velike Srbije(predratna Srbija+BiH, Slavonija, Split, Baranja, Backa i Srem) i Velike Crne Gore (sa gradovima Dubrovnikom i Skadrom i obalom produzenom do Leze), ali pod uslovom da Italija zauzme vitalne delove danasnje Slovenije i Hrvatske kao i Albanije http://www.mfa.gov.rs/sr/index.php/dipl-tradicija/istorijski-diplomatski-dokumenti/1294--26-1915-?lang=lat ili ponovno prekrajanje granica bez kaznjavanja Hrvatskog i Slovenskog naroda u cilju sprecavanja Italije da se siri na Jadranu kao i povecanju uticaja monarhije(vecita zelja A. Karadjordjevica da se zove Kraljem svih Juznih Slovena)

my way

pre 9 godina

@Adriano_Galliani
Sve to lepo izgleda kad se samo prica o tome.
Jos kad imamo one koji veruju da bi Hrvati, Slovenci, Bosanci i ostali mirno sedeli i ponosili se time sto zive u Kraljevini Srbiji ili bili srecni cinjenicom da je ta Kraljevina zauzela teritorije u Bosni i HR....
U praksi bi ta Kraljevina trajala krace od KSHS. Samo zamisli kako bi Hrvati, Slovenci, Muslimani prihvatili to. Ratovi, pobune, gradjanski rat i imali bi pokolj vec 20-tih godina, a Srbija bi ostala manja nego sto je danas.
(eh, 21. april 2015 16:01)
Jao, sta reci na ovakvu gomilu gluposti koje nisu vredne ni odgovora. Od elementarnog, kakvi crni Slovenci u kraljevini Srbiji? Ona bi zauzimala pre ustaskog genocida i igranja sa nacionima postojecim i izmisljenim od 45. srpske prostore. O predvidjanjima kako bi krvoprolice bilo 20-ih i kako bi Srbija bila manja nego danas zaista ne bih, te teze stvarno vredjaju inteligenciju.

Bobo

pre 9 godina

Za advokata d(r)ps-a, Za razliku od tebe, ja 45 godina živim u cg. Stanje u Srbiji nisam komentarisao, računam da vi znate bolje. O našim prosječnim platama, standardu, ekonomiji, perspektivi mogu reći samo DNO. Kakve crne milijarde investicija? Ne mlati. Čim je tebi članstvo u NATO -u "napredak", sve je jasno.

Zanetti

pre 9 godina

Neverovatno lako prokockana vlast nad Istanbulom od strane saveznika po okoncanju I svetskog rata. Kako bi lepo bilo ici sad u Carigrad.

Eustahije da se bolje cuje

pre 9 godina

@Ml

Samo sto istorija kaze da je dosao iz Nemacke. A Lenjin je u rusiju dosao iz Svajcarske sa partijskog skolovanja pod budnom pratnjom i zastitom nemacka obavestajne sluzbe. Culi ste li Vi za Makrsa i Engelsa? Da li znate da je zemlja koja je imala najveci broj komunista zapravo Nemacka i da je nacional-socijailsticka partija u Nemackoj na silu pobedila Komunisticku partiju Nemacke (zahvajujuci novcu jevrejskih nemackih industriljalaca).

q

pre 9 godina

1918 Velika Britanija je bila za stvaranje ujedinjenih srpsih zemlaja, sa Dalmacijom i Peljescem, ali bez Makedonije. To je najveca greska Srba sto su hteli Jugoslaviju

Ponavljaci

pre 9 godina

Srbija nije imala kristalnu kuglu? Cekaj malo. Ako stvaras drzavu sa nekim ko se borio protiv tebe u dva svetska rata i jednom lokalnom onda treba da probas to jos bar jednom. Cisto da utvrdis gradivo. Za ovo ne treba kristalna kugla, treba mozak izmedju uveta.

stefan

pre 9 godina

Mozda po nekom zapadnom "slobodnom" casopisu. Najvece greske napravljene samo u poslednjih 20 godina. Rat u Jugoslaviji (za narod na celom Balkanu), povlacenje Rusije iz konflikta u Iraku i Avganistanu i dozvola da Amerika tamo udje, pre nekoliko godina odluka da rusija ostane pri dolaru iako je ponudjen bio evro (ne bi danas bilo ovoga da su prihvatili evro umesto dolara)... mogu da napravim i hronoloski ako zelite

N2

pre 9 godina

Da - pred maticarem. Salim se, verovatno odluke iz 1918. mogli smo sva nacionalna pitanja da resimo u jednom potezu, a ispostavilo se da smo ginuli za druge.

huihu

pre 9 godina

Nacertanije je podmetnutonod strane engleske obavestajne sluzbe, o tome pisu razni pisani stari dokumenti, tako da idi procitaj nesto, pa se javi na razgovor.

Saša

pre 9 godina

@Па да

Načertanije nikad nije uključivalo nikakvu zajedničku državu sa Hrvatima i Slovencima. Greška i jeste što je Načertanije napušteno u korist Krfske deklaracije 1917. kojom je predviđena zajednička država sa onima koji su se još 16 meseci posle te deklaracije borili na suprotnoj strani!

dzouni

pre 9 godina

Ovo za Dzingis Kana ne mora da je greska, zavisi od perspektive...neko bi radije da ne postoji nego narednih 500 ili ko zna koliko godina da robuje i polako nestaje...

jok

pre 9 godina

@bez_cenzure
Britanski vojnici ubili su ogroman broj nenaoruzanih nemackih vojnika, isto kao i ostali vojnici. Ono sto ti gledas u filmovima ne desava se u stvarnosti, dignes ruke i odmah se neprijatelj seti tvojih ljudskih prava. I ne, ne bi krivicno odgovarao, jer Englezi nisu bili ludi da hapse svoje vojnike.

@Bobo

pre 9 godina

Ulazi u NATO, glavni kandidat za EU (otvorili skoro 30 poglavlja, Srbija NULA), plata im duplo veca od one u Srbiji, investicije ogromne, narocito na primorju (nekoliko milijardi investicija), politicki stabilni. A Srbija? Izmedju Rusije i Zapada, od ulaska u EU ni nagovestaja, problem Kosova, siromastvo, plata 200 eura?
Jel po tebi Srbija ide napred?

Kiklop

pre 9 godina

@кардељева деца без образа

kakvi zlocinci 1918?? Ideja Jugoslovenstva se radjala krajem 19. veka i svi su se manje vise osecali kao braca. Nije to bilo samo puko nesto vestacki, ne bi bilo kraljevine SHS da to Hrvati i Slovinci nisu hteli, naravno i Crnogorci i Makedonci. Pre 1918 mnogi juznoslaveni su sanjali o zajednickoj drzavi. Mnogi Slaveni u ratu su odbijali da se bore protiv Srbije i na tome frontu te su mnogi i prebegli na srpsku stranu.
1945 je vec druga prica

eh

pre 9 godina

@Adriano_Galliani
Sve to lepo izgleda kad se samo prica o tome.
Jos kad imamo one koji veruju da bi Hrvati, Slovenci, Bosanci i ostali mirno sedeli i ponosili se time sto zive u Kraljevini Srbiji ili bili srecni cinjenicom da je ta Kraljevina zauzela teritorije u Bosni i HR....
U praksi bi ta Kraljevina trajala krace od KSHS. Samo zamisli kako bi Hrvati, Slovenci, Muslimani prihvatili to. Ratovi, pobune, gradjanski rat i imali bi pokolj vec 20-tih godina, a Srbija bi ostala manja nego sto je danas.

кардељева деца без образа

pre 9 godina

Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)
(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

Ево јавио се још један обожавалац кардеља и броза да нам држи предавања. Суштина коментара о 1918. години лежи у чињеници да смо опростили злочинцима и да смо још стварали заједничку државу са њима. То исто је урадио и аустро-угарски каплар 1945. Знаш на кога мислим, зар не? На твог дојучерашњег идола. На партију чију си књижицу са поносом носио. Ни то није највећи проблем. Проблем лежи у чињеници да ти и даље заговараш братство и јединство.

Neutralni posmatrac

pre 9 godina

Pitanje da li bi Google bio ono sto je danas da su ga tada prodali, te to nije bas propustena prilika.
Isto tako, momci koji nisu dobili posao u Facebook-u nisu nista znacajno napravili do tad, te to nije propustena prilika. Sta vise, za njih je dobra, jer je pitanje da li bi napravili Whatsapp da su dobili taj posao.

Zilijen

pre 9 godina

Ovo vezano za Hitlera je notorna glupost! Ko je mogao znati ko ce jednog dana postati neki nenaoruzani klinac u jarku... Kako egzekucija jednog nenaoruzanog coveka moze biti greska?!?!
Mozda danas medju nama hoda neki novi Hitler i da li mi sada pravimo gresku sto ga ne prepoznajemo i ostavljamo u zivotu?

Adriano_Galliani

pre 9 godina

Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)
(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

U pravu si, ali da nije nastala ova prva, ne bi bilo bi druge ni trece greske, te 1990. Srbija je jos 1918. da proglasi Kraljevinu Srbiju. Nema Slovenije, nema Hrvatske.

stranac, 1952

pre 9 godina

Stvaranje Jugoslavije 1918
(lazzanja, 21. april 2015 14:26)
Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)

Па да.

pre 9 godina

Југославија 1918? А шта ћемо са Југославијом 1945? Па лако је сада после толико година да се критикује, када се зна како се све завршило, а узгред, није ни морало тако да се заврши. Људи те 1918, као ни данас немају кристалну куглу, па да знају шта доноси сутра. Цео 19. век Срби су сањали Начертаније, велико царство које су веровали да им припада; у којем би се нашли сви Срби под једном круном. Великим ратом, који ми нисмо започели, то је и остварено. Велике силе су тада први пут стале на нашу страну, велика држава је створена, изашли смо најзад на море, а српски елемент је у њој био апсолутно доминантан. Боље није могло... Видим, данас нам је супер, али није сигурно због те Југославије из 1918.

bez_cenzure

pre 9 godina

Britanski vojnik Henri Tendi koji je bio jedan od najodlikovanijih ljudi u Prvom svetskom ratu, naišao je 1914. na povređenog i nenaoružanog razvodnika Adolfa Hitlera u jednom jarku, ali je navodno odlučio da ga ipak ne ubije. Ovo možda nije najveća greška istorije, iz prostog razloga što je istinitost priče vrlo sumnjiva.

Hitlera na vlast doveli su Ameri. Da nisu doveli njega doveli bi nekog drugog. Britanski vojnik da je ubio nekog nenaoružanog vojnika zbog toga bi krivično odgovarao.

Jabilondo

pre 9 godina

Round Pick Player Pos. Team
1 1 Hakeem Olajuwon C Houston Rockets
1 2 Sam Bowie F/C Portland Trail Blazers
1 3 Michael Jordan G/F Chicago Bulls

Sto se sporta tice, mislim da vece greske nema kao ove Portlandove (Hjustonove i ne toliko).

Zlatko

pre 9 godina

1. Omogućavanje braći koja je u ratovima bila na zločinačkim stranama novi život u zajedničkoj državi bez odgovaranja za zločine i plaćanja ratne odštete (1918, 1945)
2. Naredba pukovnika Mihailovića kapetanu Ignjatoviću (1941) da vodnik Josip mora živ stići na odredište posle sastanka u Struganiku, iako je Ignjatović samovoljno napravio zasedu da ubije austrijskog vodnika iz 25. domobranske pješačke pukovnije.

Ursa Minor

pre 9 godina

Gluposti! Greške, koje su se mogle predvideti i izbeći, samo su ono o deonicama i Džingis kanu. Možda, eventualno i ono o bitkoinima.
Sve ostalo su pogrešne procene nečega inače potpuno nepredvidljivog. Ne treba brkati jedno s drugim.

Ko je mogao da zna da će tada sasvim anonimni Bitlsi ili Džoan Roulins kasnije postići takav uspeh? Isto je i sa Guglom ili WhatsAppom. Ko je mogao da predvidi da će to biti tako uspešne aplikacije? Ne zaboravimo, i Fejsbuk je počeo kao studentsko zezanje.

To je čista lutrija. Kad se takvo nešto pojavi, može da uspe, ali ne mora. Mnogo su veće šanse da ne uspe i bar 95% toga ne uspe na tržištu, čak i ako ideja izgleda odlična. Da bi uspela, mora da dođe u pravo vreme i u pravo okruženje. Ali takve stvari niko ne može unapred da zna.

Recimo, malo ljudi danas zna da su n asamom početku pokretnim slikama predviđali nikakvu budućnost. Prvi filmovi su se projektovali isključivo po vašarima i "vrlo ozbiljni ljudi" su tada smatrali da pokretne slike nisu zanimljive za široku publiku i da će zauvek ostati samo obična vašarska atrakcija. Ostatak je istorija...

potterhead

pre 9 godina

Magic beyond the word: J.K. Rowling story.Obavezno pogledajte kroz sta je sve prosla kako bi joj objavili knjigu. Verujem da se jos uvek kaju sto su je odbili. Vise nije milijarderka jer je ogromno bogatstvo dala u humanitarne svrhe, a bila je bogatija od kraljice Elizabete.

After all this time?

Always!

Zlatko

pre 9 godina

1. Omogućavanje braći koja je u ratovima bila na zločinačkim stranama novi život u zajedničkoj državi bez odgovaranja za zločine i plaćanja ratne odštete (1918, 1945)
2. Naredba pukovnika Mihailovića kapetanu Ignjatoviću (1941) da vodnik Josip mora živ stići na odredište posle sastanka u Struganiku, iako je Ignjatović samovoljno napravio zasedu da ubije austrijskog vodnika iz 25. domobranske pješačke pukovnije.

Zilijen

pre 9 godina

Ovo vezano za Hitlera je notorna glupost! Ko je mogao znati ko ce jednog dana postati neki nenaoruzani klinac u jarku... Kako egzekucija jednog nenaoruzanog coveka moze biti greska?!?!
Mozda danas medju nama hoda neki novi Hitler i da li mi sada pravimo gresku sto ga ne prepoznajemo i ostavljamo u zivotu?

Ursa Minor

pre 9 godina

Gluposti! Greške, koje su se mogle predvideti i izbeći, samo su ono o deonicama i Džingis kanu. Možda, eventualno i ono o bitkoinima.
Sve ostalo su pogrešne procene nečega inače potpuno nepredvidljivog. Ne treba brkati jedno s drugim.

Ko je mogao da zna da će tada sasvim anonimni Bitlsi ili Džoan Roulins kasnije postići takav uspeh? Isto je i sa Guglom ili WhatsAppom. Ko je mogao da predvidi da će to biti tako uspešne aplikacije? Ne zaboravimo, i Fejsbuk je počeo kao studentsko zezanje.

To je čista lutrija. Kad se takvo nešto pojavi, može da uspe, ali ne mora. Mnogo su veće šanse da ne uspe i bar 95% toga ne uspe na tržištu, čak i ako ideja izgleda odlična. Da bi uspela, mora da dođe u pravo vreme i u pravo okruženje. Ali takve stvari niko ne može unapred da zna.

Recimo, malo ljudi danas zna da su n asamom početku pokretnim slikama predviđali nikakvu budućnost. Prvi filmovi su se projektovali isključivo po vašarima i "vrlo ozbiljni ljudi" su tada smatrali da pokretne slike nisu zanimljive za široku publiku i da će zauvek ostati samo obična vašarska atrakcija. Ostatak je istorija...

stranac, 1952

pre 9 godina

Stvaranje Jugoslavije 1918
(lazzanja, 21. april 2015 14:26)
Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)

Па да.

pre 9 godina

Југославија 1918? А шта ћемо са Југославијом 1945? Па лако је сада после толико година да се критикује, када се зна како се све завршило, а узгред, није ни морало тако да се заврши. Људи те 1918, као ни данас немају кристалну куглу, па да знају шта доноси сутра. Цео 19. век Срби су сањали Начертаније, велико царство које су веровали да им припада; у којем би се нашли сви Срби под једном круном. Великим ратом, који ми нисмо започели, то је и остварено. Велике силе су тада први пут стале на нашу страну, велика држава је створена, изашли смо најзад на море, а српски елемент је у њој био апсолутно доминантан. Боље није могло... Видим, данас нам је супер, али није сигурно због те Југославије из 1918.

Neutralni posmatrac

pre 9 godina

Pitanje da li bi Google bio ono sto je danas da su ga tada prodali, te to nije bas propustena prilika.
Isto tako, momci koji nisu dobili posao u Facebook-u nisu nista znacajno napravili do tad, te to nije propustena prilika. Sta vise, za njih je dobra, jer je pitanje da li bi napravili Whatsapp da su dobili taj posao.

Михаило

pre 9 godina

Једна од већих грешака нас Срба:првог децембра 1918.створили смо Југославију са Словенцима и Хрватима,уместо да смо остали краљевина Србија и само проширили своје границе после WW1.

potterhead

pre 9 godina

Magic beyond the word: J.K. Rowling story.Obavezno pogledajte kroz sta je sve prosla kako bi joj objavili knjigu. Verujem da se jos uvek kaju sto su je odbili. Vise nije milijarderka jer je ogromno bogatstvo dala u humanitarne svrhe, a bila je bogatija od kraljice Elizabete.

After all this time?

Always!

Adriano_Galliani

pre 9 godina

Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)
(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

U pravu si, ali da nije nastala ova prva, ne bi bilo bi druge ni trece greske, te 1990. Srbija je jos 1918. da proglasi Kraljevinu Srbiju. Nema Slovenije, nema Hrvatske.

кардељева деца без образа

pre 9 godina

Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)
(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

Ево јавио се још један обожавалац кардеља и броза да нам држи предавања. Суштина коментара о 1918. години лежи у чињеници да смо опростили злочинцима и да смо још стварали заједничку државу са њима. То исто је урадио и аустро-угарски каплар 1945. Знаш на кога мислим, зар не? На твог дојучерашњег идола. На партију чију си књижицу са поносом носио. Ни то није највећи проблем. Проблем лежи у чињеници да ти и даље заговараш братство и јединство.

Ponavljaci

pre 9 godina

Srbija nije imala kristalnu kuglu? Cekaj malo. Ako stvaras drzavu sa nekim ko se borio protiv tebe u dva svetska rata i jednom lokalnom onda treba da probas to jos bar jednom. Cisto da utvrdis gradivo. Za ovo ne treba kristalna kugla, treba mozak izmedju uveta.

Jabilondo

pre 9 godina

Round Pick Player Pos. Team
1 1 Hakeem Olajuwon C Houston Rockets
1 2 Sam Bowie F/C Portland Trail Blazers
1 3 Michael Jordan G/F Chicago Bulls

Sto se sporta tice, mislim da vece greske nema kao ove Portlandove (Hjustonove i ne toliko).

q

pre 9 godina

1918 Velika Britanija je bila za stvaranje ujedinjenih srpsih zemlaja, sa Dalmacijom i Peljescem, ali bez Makedonije. To je najveca greska Srba sto su hteli Jugoslaviju

Bobo

pre 9 godina

Za advokata d(r)ps-a, Za razliku od tebe, ja 45 godina živim u cg. Stanje u Srbiji nisam komentarisao, računam da vi znate bolje. O našim prosječnim platama, standardu, ekonomiji, perspektivi mogu reći samo DNO. Kakve crne milijarde investicija? Ne mlati. Čim je tebi članstvo u NATO -u "napredak", sve je jasno.

jok

pre 9 godina

@bez_cenzure
Britanski vojnici ubili su ogroman broj nenaoruzanih nemackih vojnika, isto kao i ostali vojnici. Ono sto ti gledas u filmovima ne desava se u stvarnosti, dignes ruke i odmah se neprijatelj seti tvojih ljudskih prava. I ne, ne bi krivicno odgovarao, jer Englezi nisu bili ludi da hapse svoje vojnike.

planet of the apes

pre 9 godina

Hitlera na vlast doveli su Ameri. Da nisu doveli njega doveli bi nekog drugog. Britanski vojnik da je ubio nekog nenaoružanog vojnika zbog toga bi krivično odgovarao.
(bez_cenzure, 21. april 2015 15:35)
da li se nesto desilo na ovom svetu, a da nisu odgovorni Ameri, sta vise mislim da su Ameri iz buducnosti poslali jednog coveka u proslost, kasnije poznatog kao Kolumbo i sami sebe otkrili, pre roka :)

Jovan

pre 9 godina

@biraz
Vi znate savrseno dobro zbog cega se danas u CG to ukidanje dinastije Petrovic Njegos smatra sramnim. A znate i ko je birao clanove te Podgoricke skupstine koja je to uradila.
Sve to proizilazi iz bolesne ambicije Karadjordjevica da vladaju svim Juznim Slovenima. Po svim osnovama i pravilima jedina dinastija koja je trebala da stane na celo nove drzave bila je upravo dinastija Petrovica. Bili su JEDINA prava dinastija posle Nemanjica, vekovima su se borili protiv Osmanlija i pomagali pokrete oslobodjenja u Hercegovini, Makedoniji i Srbiji. Na kraju su doziveli da ih izdajnicima proglase skorojevici koji su na vlast dosli ubistvom Obrenovica i cija je "dinastija" pre stvaranja KSHS vladala ukupno 20-tak godina.
Na kraju krajeva, Petrovici su usli u rat protiv najvecih sila da bi pomogli Srbiji i Karadjordjevicima. Karadjordjevici su kralju Nikoli vratili tako sto su ga proterali i proglasili izdajnikom.
Crnu Goru su ukinuli, ali su zato Hrvate i Slovence proglasili ravnopravnim narodima. Nisu proglasili izdajnicima hrvatske politicare i funkcionere koji su iz austrijskih uniformi uleteli u fotelje i usli u novu vlast u KSHS.
Nezahvalni Karadjordjevici takodje su se surovo odnosili prema Makedoncima, vladali su diktatorski i tako zalivali seme mrznje. Ta mrznja je kulminirala 1941 i trajace jos dugo.
Da je srece, Karadjordjevici nikada nisu trebali da dodju na vlast u KSHS, Petrovici su bili jedini pravi izbor.

Saša

pre 9 godina

@Па да

Načertanije nikad nije uključivalo nikakvu zajedničku državu sa Hrvatima i Slovencima. Greška i jeste što je Načertanije napušteno u korist Krfske deklaracije 1917. kojom je predviđena zajednička država sa onima koji su se još 16 meseci posle te deklaracije borili na suprotnoj strani!

my way

pre 9 godina

(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

Jos da nije sitnice u vidu cinjenice da je Tudjman 1990. u startu odbio predlog da Jugoslavija dobije milijarde i udje u EU rekavsi da je za njega prioritet nezavisna Hrvatska i da se on ni za kakve milijarde ne moze odreci toga cime se hrani ceo hrvatski narod. Time je ta prica zavrsena. Mozete vi da lazete i u bolesnoj mrznji prema Srbima izvrcete istinu za 180, ali je nikad ne mozete promeniti. Zna se ko je rusio Jugoslaviju i na kakav krvav nacin, nisu Srbi kojima zelite svoju krivicu da pripisete.

bez_cenzure

pre 9 godina

Britanski vojnik Henri Tendi koji je bio jedan od najodlikovanijih ljudi u Prvom svetskom ratu, naišao je 1914. na povređenog i nenaoružanog razvodnika Adolfa Hitlera u jednom jarku, ali je navodno odlučio da ga ipak ne ubije. Ovo možda nije najveća greška istorije, iz prostog razloga što je istinitost priče vrlo sumnjiva.

Hitlera na vlast doveli su Ameri. Da nisu doveli njega doveli bi nekog drugog. Britanski vojnik da je ubio nekog nenaoružanog vojnika zbog toga bi krivično odgovarao.

Eustahije da se bolje cuje

pre 9 godina

@Ml

Samo sto istorija kaze da je dosao iz Nemacke. A Lenjin je u rusiju dosao iz Svajcarske sa partijskog skolovanja pod budnom pratnjom i zastitom nemacka obavestajne sluzbe. Culi ste li Vi za Makrsa i Engelsa? Da li znate da je zemlja koja je imala najveci broj komunista zapravo Nemacka i da je nacional-socijailsticka partija u Nemackoj na silu pobedila Komunisticku partiju Nemacke (zahvajujuci novcu jevrejskih nemackih industriljalaca).

dzouni

pre 9 godina

Ovo za Dzingis Kana ne mora da je greska, zavisi od perspektive...neko bi radije da ne postoji nego narednih 500 ili ko zna koliko godina da robuje i polako nestaje...

Kiklop

pre 9 godina

@кардељева деца без образа

kakvi zlocinci 1918?? Ideja Jugoslovenstva se radjala krajem 19. veka i svi su se manje vise osecali kao braca. Nije to bilo samo puko nesto vestacki, ne bi bilo kraljevine SHS da to Hrvati i Slovinci nisu hteli, naravno i Crnogorci i Makedonci. Pre 1918 mnogi juznoslaveni su sanjali o zajednickoj drzavi. Mnogi Slaveni u ratu su odbijali da se bore protiv Srbije i na tome frontu te su mnogi i prebegli na srpsku stranu.
1945 je vec druga prica

Elrond

pre 9 godina

A Pitera Dzeksona sto su odbile sve filmske kuce osim New Line Cinema? Pa je na kraju Gospodar postao najbolji film svih vremena, sudeci po oskarima.

N2

pre 9 godina

Da - pred maticarem. Salim se, verovatno odluke iz 1918. mogli smo sva nacionalna pitanja da resimo u jednom potezu, a ispostavilo se da smo ginuli za druge.

Deki

pre 9 godina

@(eh, 21. april 2015 16:01)

Te teritorije, koje su trebale da pripadnu hipotetickoj samostalnoj Srbiji, su bile teritorije sa vecinski srpskim stanovnistvom. U Bosni su tada 2/3 stanovnista cinili pravoslavni Srbi, teritoriju danasnje Hrvatske su 1/3 cinili pravoslavni Srbi (u Krajni i delovima Dalmacije vecinski), dok se veliki broj ljudi u juznoj Dalmaciji deklarisao kao katolicki Srbi (prvi deklarisani Hrvat u Dubrovniku, naprimer se pojavio tek 1911.). Ne mozes da gledas danasnju demografsku sliku i stavljas je u kontekst pre jednog veka jer se dosta izmenila. Ogroman broj Srba je krajem Prvog, a pogotovu tokom Drugog Svetskog rata ubijen ili proteran, odnosono kolonizacijom (tzv. 8. ofanziva), preseljen u iz Bosne i Hrvatske na teritoriju danasnje Srbije. Takvo stanje stvari je dovelo da su Srbi u Hrvatskoj malo iznad nivoa statisticke greske, a u Bosni je njihov broj gotovo prepolovljen u odnsou na pre 100 godina. Tada je srpska vojska dosla do imaginarnih granica te Srbije i tu stala. Kasnije je, na poziv lokalnih vlasti i stanovnistva, intervenisla u ostalim krajevima koji su usli u SHS, a vojni vrh koji je izneo citav teret rata i bio i te kako upoznat sa prevrtlivocu i mrznjom nacija koje su htele u Jugu da bi se "oprale", je bio zestoko protiv stvaranja Kraljevine SHS! Dakle, ne bi bilo nikakvih pokolja i sukoba da je tako bilo, a vrh nije prihvatio ideju jer je ukljucivala podelu Makedonije sa Bugarima, odnosno zelju Princa da vlada vecom drzavom.

my way

pre 9 godina

@Adriano_Galliani
Sve to lepo izgleda kad se samo prica o tome.
Jos kad imamo one koji veruju da bi Hrvati, Slovenci, Bosanci i ostali mirno sedeli i ponosili se time sto zive u Kraljevini Srbiji ili bili srecni cinjenicom da je ta Kraljevina zauzela teritorije u Bosni i HR....
U praksi bi ta Kraljevina trajala krace od KSHS. Samo zamisli kako bi Hrvati, Slovenci, Muslimani prihvatili to. Ratovi, pobune, gradjanski rat i imali bi pokolj vec 20-tih godina, a Srbija bi ostala manja nego sto je danas.
(eh, 21. april 2015 16:01)
Jao, sta reci na ovakvu gomilu gluposti koje nisu vredne ni odgovora. Od elementarnog, kakvi crni Slovenci u kraljevini Srbiji? Ona bi zauzimala pre ustaskog genocida i igranja sa nacionima postojecim i izmisljenim od 45. srpske prostore. O predvidjanjima kako bi krvoprolice bilo 20-ih i kako bi Srbija bila manja nego danas zaista ne bih, te teze stvarno vredjaju inteligenciju.

Zanetti

pre 9 godina

Neverovatno lako prokockana vlast nad Istanbulom od strane saveznika po okoncanju I svetskog rata. Kako bi lepo bilo ici sad u Carigrad.

Mare

pre 9 godina

Dobar clanak samo ga upropastava gomila iskompleksiranih likova svojim komentarima o Jugoslaviji.
(uf, 21. april 2015 18:38)

Zasto iskompleksiranih? Svasta pitam, zaboravio sam da je sopstvena istorija i ucenje iz iste zabranjeno u Srba. Cuj, Jugoslavija, nase greske, gluposti, daj Gugl, deonice, Hari Potera. Nekad je zaista bolje nista ne komentarisati.

@Bobo

pre 9 godina

Ulazi u NATO, glavni kandidat za EU (otvorili skoro 30 poglavlja, Srbija NULA), plata im duplo veca od one u Srbiji, investicije ogromne, narocito na primorju (nekoliko milijardi investicija), politicki stabilni. A Srbija? Izmedju Rusije i Zapada, od ulaska u EU ni nagovestaja, problem Kosova, siromastvo, plata 200 eura?
Jel po tebi Srbija ide napred?

@Bobo

pre 9 godina

Ti si jedan od onih koji pljuje po sopstvenoj drzavi, ali mu ne pada na pamet negde da ode. Znam vas dosta, narocito u CG. Sedi u kuci na obali mora, uzima ogromne pare od izdavanja smestaja, plata mu na poslu nije ispod 500-600 evra a on kuka kako je sve "dno", nista ne valja, propade covek. I obavezno mrzi vlast.
Pametnjakovicu, ja ne pricam napamet. HN, Tivat, Lustica, Budva... jesu li to milijarde investicija ili ti znas neku drugu matematiku? Zar nemate na Lustici projekat vredan preko milijardu evra? Svi lazu, samo tebi da verujemo? Sta sa kasarnom u HN? Investicija 500 miliona evra. Tivat? Porto Montenegro? I o cemu onda ti lupetas tu? Jel nam plata bila ista 2006 pre referenduma? Sada znam mnogo ljudi koji leti idu da rade u CG jer je plata kod vas duplo veca. Znaci, za 9 godina duplirali prosecnu zaradu.
I da, ulazak u NATO je za mene napredak iako nazalost moja drzava nikada nece uci. Za tebe su napredak rat, sankcije, bombardovanje i sukob sa celim svetom. Da takvi kao ti celog zivota ne forsiraju neku samo njima logicnu politiku neutralnosti, Srbija danas ne bi imala probleme kakve ima. Vi "neutralci" ste prvi koji bi pobegli da se zapuca negde.

biraz

pre 9 godina

(Kiklop, 21. april 2015 16:13)
Crnogorci i Makedonci?
Oni se nisu nista pitali, postovani.
Uostalom pojam tih "nacija" ulazi u prvu upotrebu 1942 na Drugoj Sednici AVNOJ-a.
1914 je teritorija danasnje BJR Makedonije(nekih 95% teritorije) usla u teritoriju Srbije , a 1918 je Crnogorski parlament je izglasao ukidanje monarhije Petrovic-Njegosa i izglasao ujedinjenje sa Srbijom. Danas se to u Crnoj Gori osporava i smatra sramnim gestom od danasnjih Dukljana.
Jedna od glavnih razloga za Jugoslovenstvo je bio parcanje Austro-Ugarske, s'obzirom na ogromne pretenzije Italijana na Dalmaciju i Sloveniju, pitanje koje se vodilo je bio izbor Velike Srbije(predratna Srbija+BiH, Slavonija, Split, Baranja, Backa i Srem) i Velike Crne Gore (sa gradovima Dubrovnikom i Skadrom i obalom produzenom do Leze), ali pod uslovom da Italija zauzme vitalne delove danasnje Slovenije i Hrvatske kao i Albanije http://www.mfa.gov.rs/sr/index.php/dipl-tradicija/istorijski-diplomatski-dokumenti/1294--26-1915-?lang=lat ili ponovno prekrajanje granica bez kaznjavanja Hrvatskog i Slovenskog naroda u cilju sprecavanja Italije da se siri na Jadranu kao i povecanju uticaja monarhije(vecita zelja A. Karadjordjevica da se zove Kraljem svih Juznih Slovena)

vlada

pre 9 godina

Ево јавио се још један обожавалац кардеља и броза да нам држи предавања. Суштина коментара о 1918. години лежи у чињеници да смо опростили злочинцима и да смо још стварали заједничку државу са њима. То исто је урадио и аустро-угарски каплар 1945. Знаш на кога мислим, зар не? На твог дојучерашњег идола. На партију чију си књижицу са поносом носио. Ни то није највећи проблем. Проблем лежи у чињеници да ти и даље заговараш братство и јединство.
(кардељева деца без образа, 21. april 2015 15:34)

A je l veći problem što se on kune u bratsvo i jednistvo koje je nam je uveo neki navodni austrougarski kaplar, strani plaćenik i domaći izdajnik, ili se pak mnogi drugi kunu u kralja koji je zbrisao iz Zemlje čim su je napali (tako da i on ispade izdajnik) i čiji sin danas zna 2 od 7 padeža svog maternjeg jezika..

Ili je pak najveći problem što svi oni zajedno žive u nekoj prošlosti o kojoj realno znaju mnogo, dok sadašnjost prolazi nemilice kraj njih i gazi ih kao uragan?

Bobo

pre 9 godina

Za d(r)ps - ovca,
Prvo, nisi sposoban ni staviti svij nik nego koristiš moj, pametnjakoviću. Drugo, nauči da pljuvanje diktatorskog režima nije pljuvanje države. Dalje, te investicije u primorje nisu dostigle ni jednu milijardu a kamoli više njih, mozgu. Milijarde imamo samo u gomilanju spoljnog duga. Znaš li, mudrače, da nam je tvoj idol proglasio gorivo za luksuz i uveo dodatni namet od 7 centi po litru. Vjerovatno, zato što napredujemo na svim poljima, je li? Ono bulažnjenje o sukobu sa "celim svetom", sankcijama i ostalim nebulozama nije dostojno komentara.

Mare021

pre 9 godina

Ovi što spominju Jugoslavije bi trebali da znaju da je do 1918te Srbija bila velika livada sa kravama i svinjama (daleko zaostala i za nerazvijenom Bugarskom ili Rumunijom, po broju tel.centrala, škola, puteva, šina, itd...) a ulaskom u zajednicu sa daleko razvijenijim državama (Slo, Hr. i pripojena Vojvodina) sa svojim kraljem na čelu države i Beogradom kao centrom države, i te kako je kupila kajmak i napredovala kako inače ne bi. Pozdrav

eh

pre 9 godina

@Adriano_Galliani
Sve to lepo izgleda kad se samo prica o tome.
Jos kad imamo one koji veruju da bi Hrvati, Slovenci, Bosanci i ostali mirno sedeli i ponosili se time sto zive u Kraljevini Srbiji ili bili srecni cinjenicom da je ta Kraljevina zauzela teritorije u Bosni i HR....
U praksi bi ta Kraljevina trajala krace od KSHS. Samo zamisli kako bi Hrvati, Slovenci, Muslimani prihvatili to. Ratovi, pobune, gradjanski rat i imali bi pokolj vec 20-tih godina, a Srbija bi ostala manja nego sto je danas.

zeljko pg

pre 9 godina

@Jovan
Potpuno se slazem sa tobom.Vise su oslobadjanju i nacionalnoj svijesti srba doprinjeli sv.Petar Cetinjski,Njegos i kralj Nikola nego svi Karadjordjevici i Obrenovici zajedno.Veliki grijeh nosi kralj ujedinitelj Aleksandar Karadjordjevic prema svome djedu kralju Nikoli i dinastiji Petrovic.

stefan

pre 9 godina

Mozda po nekom zapadnom "slobodnom" casopisu. Najvece greske napravljene samo u poslednjih 20 godina. Rat u Jugoslaviji (za narod na celom Balkanu), povlacenje Rusije iz konflikta u Iraku i Avganistanu i dozvola da Amerika tamo udje, pre nekoliko godina odluka da rusija ostane pri dolaru iako je ponudjen bio evro (ne bi danas bilo ovoga da su prihvatili evro umesto dolara)... mogu da napravim i hronoloski ako zelite

Gyuszi

pre 9 godina

@deki
To za katoličke Srbe po Dalmaciji je velika zabluda. Do 20 veka Mađari i Austrijanci nisu znali baš da razlikuju Srbe i Hrvate pa su ih trpali u isti koš: Raci. A ovde se to prevodilo kao katolički Srbi a u stvari se radilo o Hrvatima. Inače sam Mađar i čitao sam stare mađarske knjige i spise sa opisanom tematikom (recimo opis sela u Dalmaciji i stanovnici su katolički Raci pa nabraja imena i prezimena i sva čista hrvatska) .

sofija

pre 9 godina

Ja bih dodao jos nekoliko gresaka:
- Da Austrougarska nije 1914. objavila rat Srbiji, njeno carstvo ne bi tada propalo
- Da su ustanicke staresine prihvatile molbu mladog Vuka da ide u bojeve, umesto da bude pisar, mozda bi srpska kultura ostala lisena njegovog dela
- Da Napoleon nije krenuo na Rusiju 1812., njegovo carstvo ne bi propalo tako lako i brzo
- Da Milosevic nije brzopleto raspisao izbore u septembru 2000., mogao je da i dalje ostane na vlasti
- Da Staljin nije ignorisao upozorenja svojih obavestajaca, nemacki napad na SSSR ne bi imao tako katastrofalne posledice
Puno je primera kada su manje ili vece greske, nekada sitnice, menjale tok istorije. U samo istoriji postoji grana koja se upravo bavi hipotetickom istorikom, ili sto bi narod rekao - sta bi bilo, kad' bi bilo.

Kiklop

pre 9 godina

@biraz

sta ti decko radish...
Najpre napises da se Crnogorci nista nisu pitali i da su kao narod definisani tek 1942 a onda u sledecoj recenici pises da je crnogorski parlament odlucio da protera svoju kraljevsku dinastiju i prisajedini se sa Srbijom.

Moras buraz razresiti neke stvari sam sa sobom

Legionar

pre 9 godina

Mare021, 21. april 2015 23:25)
Ahahaha zbog cega je onda veliki marsal posle drugog svetskog rata preselio 70 najvecih fabirika u te "razvijene" zemlje Hrvatsku i Sloveniju?Medju tim fabrikama je i TAM,masine za preradu drveta itd itd.....ajde se mani tih parola iz 90-ih

ziva istina

pre 9 godina

Ma nije ovo nista, pa mi Srbi bismo sami mogli da napravimo bar stotinak ovakvih lista i svaka bi mogla biti bar medu prvih 3 na svetu.

my way

pre 9 godina

@my way
Kad ne znas zasto komentarises? Nemas argumente, ne poznajes cinjenice, istoriju verovatno ucis iz tabloida tako da nisi kompetentan da raspravljas o istorijskim dogadjanjima.
(ja, 21. april 2015 19:33)

Ah, ko o cemu, ti i slicni o znanju i argumentima. Komentar ti je pun toga, sadrzina kulja iz njega. Sta nije tacno od onoga sto sam napisao, na osnovu cega tvrdis to, sopstvene mrznje i kompleksa?

Pavle

pre 9 godina

Davno sam procitao.,mrzi me da trazim ime naroda koji je Dzingis Kan postedeo potpuno suprotno svojim ranijim verovanjima,stavovima..Kago god.,dakle jedini put,a sigurno je to bio najveci narod koji mu se suprotstavio,a da posto ih je porazio,nije potpuno unistio. Kao sto je to mnogo puta pre I posle po pravilu radio. Slucajnost ili ne taj narod je kasnije potpuno istrebio Mongole. E to je greska u koracima..

huihu

pre 9 godina

Nacertanije je podmetnutonod strane engleske obavestajne sluzbe, o tome pisu razni pisani stari dokumenti, tako da idi procitaj nesto, pa se javi na razgovor.

ja

pre 9 godina

@my way
Kad ne znas zasto komentarises? Nemas argumente, ne poznajes cinjenice, istoriju verovatno ucis iz tabloida tako da nisi kompetentan da raspravljas o istorijskim dogadjanjima.

pre 9 godina

Napoleonov napad na Rusiju, posledica - slom njegovog Carstva.

Hitlerov napad na SSSR -poraz Nemacke.

Podela Rimskog Carstva na 2 dela-slabljenje i pad Zapadnog Carstva.

Hanibal propusta da osvoji Rim kada je imao najvecu priliku za to- posledica propast Kartagine.

Osmanska zabrana Evropljanima da trguju sa Indijom (zabrana prolaska trgovaca preko Osmanskog Carstva, pljackanje brodova itd) - otkrice "Novog Sveta" i pojava kolonijalnih sila Spanije, Engleske, Francuske...postepeno slabljenje uticaja Osmanlija koje su kontrolisale Mediteran, ali ne i novi "centar" trgovine, Atlantik.

Austro Ugarska napada Srbiju - propada Austro Ugarsko Carstvo
Nemacka ulazi u rat na strani Austro Ugarske - propast Nemackog Carstva, jacanje ekstremista i dolazak Hitlera na vlast.

Ruski Car ulazi u I sv. rat - dolazak boljsevika na vlast, ubistvo Cara i njegove porodice.

Gorbacov uvodi reforme - propada SSSR

To su neke od gresaka koje su skupo kostale one koji su ih napravili.

Dorijan

pre 9 godina

PROCITAJTE KOMENTARE KOJE SALJETE!!

zaboga, clanak nije o Srbiji, o Vladi ili o nekim tamo opskurnim strankama jedne male evropske zemlje!

Koliko su ljudi puni mrznje to nije normalno.

Ivo_Lola_Ribar

pre 9 godina

@deki
To za katoličke Srbe po Dalmaciji je velika zabluda. Do 20 veka Mađari i Austrijanci nisu znali baš da razlikuju Srbe i Hrvate pa su ih trpali u isti koš: Raci. A ovde se to prevodilo kao katolički Srbi a u stvari se radilo o Hrvatima. Inače sam Mađar i čitao sam stare mađarske knjige i spise sa opisanom tematikom (recimo opis sela u Dalmaciji i stanovnici su katolički Raci pa nabraja imena i prezimena i sva čista hrvatska) .

Druže, sad si gotov. Oderat će te braća Srbi u trenu. Ipak se zna da nitko osim Srba nije postojao na Balkanu. Čitaj Deretića Jovana, on zna :-)

Deki

pre 9 godina

@(Gyuszi, 21. april 2015 23:57)

Sa madjarske tacke gledista su mozda svi bili isti - Raci, ali je u medjusobnoj podeli i te kako bilo razlike. Dubrovcani su, naprimer, sebe uvek smatrali samo svojima, kao neki posebni entitet ali su se nacionalno osecali kao Srbi katolicke veroispovesti. Tu je isto SPC napravila katastrofalnu gresku (moze slobodno da se doda u listu srpskih najvecih gresaka), kada je na pokusaj Vatikana da sto vise Pravoslavaca pokrsti, odgovorila da niko, ko nije pravoslavac, ne moze da se smatra Srbinom. Od tada, pa do danas je ta podela i ostala. Katolici u Dalmaciji i Bosni su postali redom Hrvati, a danas je tesko naci Srbina katolika ili Hrvata pravoslavca. Kotor je npr. dokaz toga. Gde ljudi koji vekovima zive tu i nikakave veze sa Hrvatskom nemaju, se smatraju Hrvatima samo zato sto su katolicke veroispovesti.

@

pre 9 godina

Ne znam na koji narod mislis, ali znam da su Mongole iz Evrope isterali Rusi, pre svega Ivan Grozni, a kasnije je Rusija preuzela najveci deo mongolskih teritorija u Evropi.
Tacnije, oni su unistili kanate koji su nastali od nekadasnjeg jedinstvenog Mongolskog Carstva.

miha bukovac

pre 9 godina

Najveća greška koju su Srbi napravili u svojoj novijoj istoriji
(Aleksandar Karađorđević) jeste stvaranje države SHS sa "bečkim konjušarima".
SRBI U VREMENU SPIRALNOG OBLIKA
Oni samo behu bečki konjušari
u vremenu nekom - sličnoga spirali
postali su odvažni - svoji gospodari.
Takva istorija - ironiju porodi
groteska se ispili u toj slovodi.
Kukavičjih jaja u tom gnezdu beše
- kao kukavice iz njeg izleteše.
Oslobodioci njihovi - tii seljački junaci
postali su njihovi "čefurji" i hlapci.
Istina je prošla - pokrio je prah
budućnost je došla - uhvatila mah.
Sadašnjost pripada lukavom i mudrom
a ne junacima u vremenu ludom.
Srbi su od uvek istinski junaci
glavu na panj stavljali - kao da su janjci,
za interese svoje nikad nisu znali
kao žrtve su bili - za druge su pali.
Ideali ih vodili - te sjajne zvezde
na nebu što sjaje - daleke im veze.
Do njih su stizali u posmrtnom maršu
bezsmrtnost ih čekala - u crnome plaštu.
A na zemlji se ovoj nove žrtve traže
Srbi se za njih i prvi odvaže
jer oni jesu "nebeski narod"
na zemlji im i za to ponestaje zarod.
A nekad su bili sila u Evropi
u svakoj spirali vremena što stupi
padali su niže a spirala diže
sve one koji su - vremenu bliže.
A Srbi su van vremenski narod.
Istorije neke tako govore
južno od Berlina - srbski jezik zbore.

Ludilo

pre 9 godina

"Ovo vezano za Hitlera je notorna glupost! Ko je mogao znati ko ce jednog dana postati neki nenaoruzani klinac u jarku... Kako egzekucija jednog nenaoruzanog coveka moze biti greska?!?!"

Evo ja ću ti objasnim: da ga je ubio, ne bi bilo drugog svetskog rata i mnogi ljudi bi preživeli! Ali tebi izgleda ljudski život ništa ne znači, samo pare?!

шлосер из Кумровца

pre 9 godina

(vlada, 21. april 2015 22:08)

Поредиш неупоредиво и служиш се комуњарским флоскулама, а све у циљу да покажеш како си неутралан. Није наводни, него стварни каплар. Неоспорна је историјска чињеница да се борио на источном фронту и да су га Руси заробили. Понудичи су му да се врати у борбу или да оде у заробљенички логор. Шта мислиш шта је изабрао - логор. О Голом отоку, убијању после рата итд. не вреди трошити речи. Знаш ти добро све ово. Био си друг члан са поносом. Део о Александру и падежима је тек тешко лупетање. Зашто? Вама пресвученим стаљинистима смета што Александар не зна српски, а у исто време вам смета што Тома не зна енглески. Знате ли ви за још нешто сем лицемерја?

Smuleco

pre 9 godina

Najveći je promašaj kupca, kome je ponuđen Google za 750 hiljada dolara, a ovaj je odbio ponudu!Mislim da će se "jesti" narednih 100 života!

miha bukovac

pre 9 godina

nastavak: SRBI U VEMENU SPIRA...
A gde je sada taj ljudski soj?
ostao ih samo neznatan broj
mnogi su postali izrodi samo
prodali dušu da opstanu tamo
i strana imena sada nose
i srbstvu kosom smrt donose,
kao jahači apokalipse
govore: "Srbi na vrbe da vise"
- a kako govore - tako i tvore,
jer Srbi su u takvoj vremenskoj spirali.

da se zna

pre 9 godina

Zlatko, 21. april 2015 14:54)
Daj vir, pa da ne bude na IĆ,IČ, da se možda veruje! Citiraj! Ako ne možeš, ili ne znaš, čuti, kao da te nema!:))

stranac, 1952

pre 9 godina

Stvaranje Jugoslavije 1918
(lazzanja, 21. april 2015 14:26)
Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)

кардељева деца без образа

pre 9 godina

Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)
(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

Ево јавио се још један обожавалац кардеља и броза да нам држи предавања. Суштина коментара о 1918. години лежи у чињеници да смо опростили злочинцима и да смо још стварали заједничку државу са њима. То исто је урадио и аустро-угарски каплар 1945. Знаш на кога мислим, зар не? На твог дојучерашњег идола. На партију чију си књижицу са поносом носио. Ни то није највећи проблем. Проблем лежи у чињеници да ти и даље заговараш братство и јединство.

Ludilo

pre 9 godina

"Ovo vezano za Hitlera je notorna glupost! Ko je mogao znati ko ce jednog dana postati neki nenaoruzani klinac u jarku... Kako egzekucija jednog nenaoruzanog coveka moze biti greska?!?!"

Evo ja ću ti objasnim: da ga je ubio, ne bi bilo drugog svetskog rata i mnogi ljudi bi preživeli! Ali tebi izgleda ljudski život ništa ne znači, samo pare?!

Zlatko

pre 9 godina

1. Omogućavanje braći koja je u ratovima bila na zločinačkim stranama novi život u zajedničkoj državi bez odgovaranja za zločine i plaćanja ratne odštete (1918, 1945)
2. Naredba pukovnika Mihailovića kapetanu Ignjatoviću (1941) da vodnik Josip mora živ stići na odredište posle sastanka u Struganiku, iako je Ignjatović samovoljno napravio zasedu da ubije austrijskog vodnika iz 25. domobranske pješačke pukovnije.

bez_cenzure

pre 9 godina

Britanski vojnik Henri Tendi koji je bio jedan od najodlikovanijih ljudi u Prvom svetskom ratu, naišao je 1914. na povređenog i nenaoružanog razvodnika Adolfa Hitlera u jednom jarku, ali je navodno odlučio da ga ipak ne ubije. Ovo možda nije najveća greška istorije, iz prostog razloga što je istinitost priče vrlo sumnjiva.

Hitlera na vlast doveli su Ameri. Da nisu doveli njega doveli bi nekog drugog. Britanski vojnik da je ubio nekog nenaoružanog vojnika zbog toga bi krivično odgovarao.

eh

pre 9 godina

@Adriano_Galliani
Sve to lepo izgleda kad se samo prica o tome.
Jos kad imamo one koji veruju da bi Hrvati, Slovenci, Bosanci i ostali mirno sedeli i ponosili se time sto zive u Kraljevini Srbiji ili bili srecni cinjenicom da je ta Kraljevina zauzela teritorije u Bosni i HR....
U praksi bi ta Kraljevina trajala krace od KSHS. Samo zamisli kako bi Hrvati, Slovenci, Muslimani prihvatili to. Ratovi, pobune, gradjanski rat i imali bi pokolj vec 20-tih godina, a Srbija bi ostala manja nego sto je danas.

@Bobo

pre 9 godina

Ulazi u NATO, glavni kandidat za EU (otvorili skoro 30 poglavlja, Srbija NULA), plata im duplo veca od one u Srbiji, investicije ogromne, narocito na primorju (nekoliko milijardi investicija), politicki stabilni. A Srbija? Izmedju Rusije i Zapada, od ulaska u EU ni nagovestaja, problem Kosova, siromastvo, plata 200 eura?
Jel po tebi Srbija ide napred?

Mare021

pre 9 godina

Ovi što spominju Jugoslavije bi trebali da znaju da je do 1918te Srbija bila velika livada sa kravama i svinjama (daleko zaostala i za nerazvijenom Bugarskom ili Rumunijom, po broju tel.centrala, škola, puteva, šina, itd...) a ulaskom u zajednicu sa daleko razvijenijim državama (Slo, Hr. i pripojena Vojvodina) sa svojim kraljem na čelu države i Beogradom kao centrom države, i te kako je kupila kajmak i napredovala kako inače ne bi. Pozdrav

Па да.

pre 9 godina

Југославија 1918? А шта ћемо са Југославијом 1945? Па лако је сада после толико година да се критикује, када се зна како се све завршило, а узгред, није ни морало тако да се заврши. Људи те 1918, као ни данас немају кристалну куглу, па да знају шта доноси сутра. Цео 19. век Срби су сањали Начертаније, велико царство које су веровали да им припада; у којем би се нашли сви Срби под једном круном. Великим ратом, који ми нисмо започели, то је и остварено. Велике силе су тада први пут стале на нашу страну, велика држава је створена, изашли смо најзад на море, а српски елемент је у њој био апсолутно доминантан. Боље није могло... Видим, данас нам је супер, али није сигурно због те Југославије из 1918.

@Bobo

pre 9 godina

Ti si jedan od onih koji pljuje po sopstvenoj drzavi, ali mu ne pada na pamet negde da ode. Znam vas dosta, narocito u CG. Sedi u kuci na obali mora, uzima ogromne pare od izdavanja smestaja, plata mu na poslu nije ispod 500-600 evra a on kuka kako je sve "dno", nista ne valja, propade covek. I obavezno mrzi vlast.
Pametnjakovicu, ja ne pricam napamet. HN, Tivat, Lustica, Budva... jesu li to milijarde investicija ili ti znas neku drugu matematiku? Zar nemate na Lustici projekat vredan preko milijardu evra? Svi lazu, samo tebi da verujemo? Sta sa kasarnom u HN? Investicija 500 miliona evra. Tivat? Porto Montenegro? I o cemu onda ti lupetas tu? Jel nam plata bila ista 2006 pre referenduma? Sada znam mnogo ljudi koji leti idu da rade u CG jer je plata kod vas duplo veca. Znaci, za 9 godina duplirali prosecnu zaradu.
I da, ulazak u NATO je za mene napredak iako nazalost moja drzava nikada nece uci. Za tebe su napredak rat, sankcije, bombardovanje i sukob sa celim svetom. Da takvi kao ti celog zivota ne forsiraju neku samo njima logicnu politiku neutralnosti, Srbija danas ne bi imala probleme kakve ima. Vi "neutralci" ste prvi koji bi pobegli da se zapuca negde.

Kiklop

pre 9 godina

@кардељева деца без образа

kakvi zlocinci 1918?? Ideja Jugoslovenstva se radjala krajem 19. veka i svi su se manje vise osecali kao braca. Nije to bilo samo puko nesto vestacki, ne bi bilo kraljevine SHS da to Hrvati i Slovinci nisu hteli, naravno i Crnogorci i Makedonci. Pre 1918 mnogi juznoslaveni su sanjali o zajednickoj drzavi. Mnogi Slaveni u ratu su odbijali da se bore protiv Srbije i na tome frontu te su mnogi i prebegli na srpsku stranu.
1945 je vec druga prica

stefan

pre 9 godina

Mozda po nekom zapadnom "slobodnom" casopisu. Najvece greske napravljene samo u poslednjih 20 godina. Rat u Jugoslaviji (za narod na celom Balkanu), povlacenje Rusije iz konflikta u Iraku i Avganistanu i dozvola da Amerika tamo udje, pre nekoliko godina odluka da rusija ostane pri dolaru iako je ponudjen bio evro (ne bi danas bilo ovoga da su prihvatili evro umesto dolara)... mogu da napravim i hronoloski ako zelite

Михаило

pre 9 godina

Једна од већих грешака нас Срба:првог децембра 1918.створили смо Југославију са Словенцима и Хрватима,уместо да смо остали краљевина Србија и само проширили своје границе после WW1.

my way

pre 9 godina

(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

Jos da nije sitnice u vidu cinjenice da je Tudjman 1990. u startu odbio predlog da Jugoslavija dobije milijarde i udje u EU rekavsi da je za njega prioritet nezavisna Hrvatska i da se on ni za kakve milijarde ne moze odreci toga cime se hrani ceo hrvatski narod. Time je ta prica zavrsena. Mozete vi da lazete i u bolesnoj mrznji prema Srbima izvrcete istinu za 180, ali je nikad ne mozete promeniti. Zna se ko je rusio Jugoslaviju i na kakav krvav nacin, nisu Srbi kojima zelite svoju krivicu da pripisete.

Ursa Minor

pre 9 godina

Gluposti! Greške, koje su se mogle predvideti i izbeći, samo su ono o deonicama i Džingis kanu. Možda, eventualno i ono o bitkoinima.
Sve ostalo su pogrešne procene nečega inače potpuno nepredvidljivog. Ne treba brkati jedno s drugim.

Ko je mogao da zna da će tada sasvim anonimni Bitlsi ili Džoan Roulins kasnije postići takav uspeh? Isto je i sa Guglom ili WhatsAppom. Ko je mogao da predvidi da će to biti tako uspešne aplikacije? Ne zaboravimo, i Fejsbuk je počeo kao studentsko zezanje.

To je čista lutrija. Kad se takvo nešto pojavi, može da uspe, ali ne mora. Mnogo su veće šanse da ne uspe i bar 95% toga ne uspe na tržištu, čak i ako ideja izgleda odlična. Da bi uspela, mora da dođe u pravo vreme i u pravo okruženje. Ali takve stvari niko ne može unapred da zna.

Recimo, malo ljudi danas zna da su n asamom početku pokretnim slikama predviđali nikakvu budućnost. Prvi filmovi su se projektovali isključivo po vašarima i "vrlo ozbiljni ljudi" su tada smatrali da pokretne slike nisu zanimljive za široku publiku i da će zauvek ostati samo obična vašarska atrakcija. Ostatak je istorija...

huihu

pre 9 godina

Nacertanije je podmetnutonod strane engleske obavestajne sluzbe, o tome pisu razni pisani stari dokumenti, tako da idi procitaj nesto, pa se javi na razgovor.

q

pre 9 godina

1918 Velika Britanija je bila za stvaranje ujedinjenih srpsih zemlaja, sa Dalmacijom i Peljescem, ali bez Makedonije. To je najveca greska Srba sto su hteli Jugoslaviju

potterhead

pre 9 godina

Magic beyond the word: J.K. Rowling story.Obavezno pogledajte kroz sta je sve prosla kako bi joj objavili knjigu. Verujem da se jos uvek kaju sto su je odbili. Vise nije milijarderka jer je ogromno bogatstvo dala u humanitarne svrhe, a bila je bogatija od kraljice Elizabete.

After all this time?

Always!

Adriano_Galliani

pre 9 godina

Ili raspad 1990, jer se srpski politiki nisu mogli složiti sa ostalima o ulasku u EU! Situacija posle 25. godina? 2 ex rebublike u EU, BiH devastirana, CG ide napred otkad se otkačila od juge, Makedonija zapela, a Srbija uživa u maketi "Beograda na vodi" i u njezinom putu preko Moskve u EU!:) Ako ne pamtiš, onda pogooglaj!:)
(stranac, 1952, 21. april 2015 15:05)

U pravu si, ali da nije nastala ova prva, ne bi bilo bi druge ni trece greske, te 1990. Srbija je jos 1918. da proglasi Kraljevinu Srbiju. Nema Slovenije, nema Hrvatske.

Gyuszi

pre 9 godina

@deki
To za katoličke Srbe po Dalmaciji je velika zabluda. Do 20 veka Mađari i Austrijanci nisu znali baš da razlikuju Srbe i Hrvate pa su ih trpali u isti koš: Raci. A ovde se to prevodilo kao katolički Srbi a u stvari se radilo o Hrvatima. Inače sam Mađar i čitao sam stare mađarske knjige i spise sa opisanom tematikom (recimo opis sela u Dalmaciji i stanovnici su katolički Raci pa nabraja imena i prezimena i sva čista hrvatska) .

my way

pre 9 godina

@Adriano_Galliani
Sve to lepo izgleda kad se samo prica o tome.
Jos kad imamo one koji veruju da bi Hrvati, Slovenci, Bosanci i ostali mirno sedeli i ponosili se time sto zive u Kraljevini Srbiji ili bili srecni cinjenicom da je ta Kraljevina zauzela teritorije u Bosni i HR....
U praksi bi ta Kraljevina trajala krace od KSHS. Samo zamisli kako bi Hrvati, Slovenci, Muslimani prihvatili to. Ratovi, pobune, gradjanski rat i imali bi pokolj vec 20-tih godina, a Srbija bi ostala manja nego sto je danas.
(eh, 21. april 2015 16:01)
Jao, sta reci na ovakvu gomilu gluposti koje nisu vredne ni odgovora. Od elementarnog, kakvi crni Slovenci u kraljevini Srbiji? Ona bi zauzimala pre ustaskog genocida i igranja sa nacionima postojecim i izmisljenim od 45. srpske prostore. O predvidjanjima kako bi krvoprolice bilo 20-ih i kako bi Srbija bila manja nego danas zaista ne bih, te teze stvarno vredjaju inteligenciju.

planet of the apes

pre 9 godina

Hitlera na vlast doveli su Ameri. Da nisu doveli njega doveli bi nekog drugog. Britanski vojnik da je ubio nekog nenaoružanog vojnika zbog toga bi krivično odgovarao.
(bez_cenzure, 21. april 2015 15:35)
da li se nesto desilo na ovom svetu, a da nisu odgovorni Ameri, sta vise mislim da su Ameri iz buducnosti poslali jednog coveka u proslost, kasnije poznatog kao Kolumbo i sami sebe otkrili, pre roka :)

Bobo

pre 9 godina

Za advokata d(r)ps-a, Za razliku od tebe, ja 45 godina živim u cg. Stanje u Srbiji nisam komentarisao, računam da vi znate bolje. O našim prosječnim platama, standardu, ekonomiji, perspektivi mogu reći samo DNO. Kakve crne milijarde investicija? Ne mlati. Čim je tebi članstvo u NATO -u "napredak", sve je jasno.

dzouni

pre 9 godina

Ovo za Dzingis Kana ne mora da je greska, zavisi od perspektive...neko bi radije da ne postoji nego narednih 500 ili ko zna koliko godina da robuje i polako nestaje...

Jovan

pre 9 godina

@biraz
Vi znate savrseno dobro zbog cega se danas u CG to ukidanje dinastije Petrovic Njegos smatra sramnim. A znate i ko je birao clanove te Podgoricke skupstine koja je to uradila.
Sve to proizilazi iz bolesne ambicije Karadjordjevica da vladaju svim Juznim Slovenima. Po svim osnovama i pravilima jedina dinastija koja je trebala da stane na celo nove drzave bila je upravo dinastija Petrovica. Bili su JEDINA prava dinastija posle Nemanjica, vekovima su se borili protiv Osmanlija i pomagali pokrete oslobodjenja u Hercegovini, Makedoniji i Srbiji. Na kraju su doziveli da ih izdajnicima proglase skorojevici koji su na vlast dosli ubistvom Obrenovica i cija je "dinastija" pre stvaranja KSHS vladala ukupno 20-tak godina.
Na kraju krajeva, Petrovici su usli u rat protiv najvecih sila da bi pomogli Srbiji i Karadjordjevicima. Karadjordjevici su kralju Nikoli vratili tako sto su ga proterali i proglasili izdajnikom.
Crnu Goru su ukinuli, ali su zato Hrvate i Slovence proglasili ravnopravnim narodima. Nisu proglasili izdajnicima hrvatske politicare i funkcionere koji su iz austrijskih uniformi uleteli u fotelje i usli u novu vlast u KSHS.
Nezahvalni Karadjordjevici takodje su se surovo odnosili prema Makedoncima, vladali su diktatorski i tako zalivali seme mrznje. Ta mrznja je kulminirala 1941 i trajace jos dugo.
Da je srece, Karadjordjevici nikada nisu trebali da dodju na vlast u KSHS, Petrovici su bili jedini pravi izbor.

ja

pre 9 godina

@my way
Kad ne znas zasto komentarises? Nemas argumente, ne poznajes cinjenice, istoriju verovatno ucis iz tabloida tako da nisi kompetentan da raspravljas o istorijskim dogadjanjima.

Legionar

pre 9 godina

Mare021, 21. april 2015 23:25)
Ahahaha zbog cega je onda veliki marsal posle drugog svetskog rata preselio 70 najvecih fabirika u te "razvijene" zemlje Hrvatsku i Sloveniju?Medju tim fabrikama je i TAM,masine za preradu drveta itd itd.....ajde se mani tih parola iz 90-ih

zeljko pg

pre 9 godina

@Jovan
Potpuno se slazem sa tobom.Vise su oslobadjanju i nacionalnoj svijesti srba doprinjeli sv.Petar Cetinjski,Njegos i kralj Nikola nego svi Karadjordjevici i Obrenovici zajedno.Veliki grijeh nosi kralj ujedinitelj Aleksandar Karadjordjevic prema svome djedu kralju Nikoli i dinastiji Petrovic.

Zilijen

pre 9 godina

Ovo vezano za Hitlera je notorna glupost! Ko je mogao znati ko ce jednog dana postati neki nenaoruzani klinac u jarku... Kako egzekucija jednog nenaoruzanog coveka moze biti greska?!?!
Mozda danas medju nama hoda neki novi Hitler i da li mi sada pravimo gresku sto ga ne prepoznajemo i ostavljamo u zivotu?

Deki

pre 9 godina

@(eh, 21. april 2015 16:01)

Te teritorije, koje su trebale da pripadnu hipotetickoj samostalnoj Srbiji, su bile teritorije sa vecinski srpskim stanovnistvom. U Bosni su tada 2/3 stanovnista cinili pravoslavni Srbi, teritoriju danasnje Hrvatske su 1/3 cinili pravoslavni Srbi (u Krajni i delovima Dalmacije vecinski), dok se veliki broj ljudi u juznoj Dalmaciji deklarisao kao katolicki Srbi (prvi deklarisani Hrvat u Dubrovniku, naprimer se pojavio tek 1911.). Ne mozes da gledas danasnju demografsku sliku i stavljas je u kontekst pre jednog veka jer se dosta izmenila. Ogroman broj Srba je krajem Prvog, a pogotovu tokom Drugog Svetskog rata ubijen ili proteran, odnosono kolonizacijom (tzv. 8. ofanziva), preseljen u iz Bosne i Hrvatske na teritoriju danasnje Srbije. Takvo stanje stvari je dovelo da su Srbi u Hrvatskoj malo iznad nivoa statisticke greske, a u Bosni je njihov broj gotovo prepolovljen u odnsou na pre 100 godina. Tada je srpska vojska dosla do imaginarnih granica te Srbije i tu stala. Kasnije je, na poziv lokalnih vlasti i stanovnistva, intervenisla u ostalim krajevima koji su usli u SHS, a vojni vrh koji je izneo citav teret rata i bio i te kako upoznat sa prevrtlivocu i mrznjom nacija koje su htele u Jugu da bi se "oprale", je bio zestoko protiv stvaranja Kraljevine SHS! Dakle, ne bi bilo nikakvih pokolja i sukoba da je tako bilo, a vrh nije prihvatio ideju jer je ukljucivala podelu Makedonije sa Bugarima, odnosno zelju Princa da vlada vecom drzavom.

vlada

pre 9 godina

Ево јавио се још један обожавалац кардеља и броза да нам држи предавања. Суштина коментара о 1918. години лежи у чињеници да смо опростили злочинцима и да смо још стварали заједничку државу са њима. То исто је урадио и аустро-угарски каплар 1945. Знаш на кога мислим, зар не? На твог дојучерашњег идола. На партију чију си књижицу са поносом носио. Ни то није највећи проблем. Проблем лежи у чињеници да ти и даље заговараш братство и јединство.
(кардељева деца без образа, 21. april 2015 15:34)

A je l veći problem što se on kune u bratsvo i jednistvo koje je nam je uveo neki navodni austrougarski kaplar, strani plaćenik i domaći izdajnik, ili se pak mnogi drugi kunu u kralja koji je zbrisao iz Zemlje čim su je napali (tako da i on ispade izdajnik) i čiji sin danas zna 2 od 7 padeža svog maternjeg jezika..

Ili je pak najveći problem što svi oni zajedno žive u nekoj prošlosti o kojoj realno znaju mnogo, dok sadašnjost prolazi nemilice kraj njih i gazi ih kao uragan?

biraz

pre 9 godina

(Kiklop, 21. april 2015 16:13)
Crnogorci i Makedonci?
Oni se nisu nista pitali, postovani.
Uostalom pojam tih "nacija" ulazi u prvu upotrebu 1942 na Drugoj Sednici AVNOJ-a.
1914 je teritorija danasnje BJR Makedonije(nekih 95% teritorije) usla u teritoriju Srbije , a 1918 je Crnogorski parlament je izglasao ukidanje monarhije Petrovic-Njegosa i izglasao ujedinjenje sa Srbijom. Danas se to u Crnoj Gori osporava i smatra sramnim gestom od danasnjih Dukljana.
Jedna od glavnih razloga za Jugoslovenstvo je bio parcanje Austro-Ugarske, s'obzirom na ogromne pretenzije Italijana na Dalmaciju i Sloveniju, pitanje koje se vodilo je bio izbor Velike Srbije(predratna Srbija+BiH, Slavonija, Split, Baranja, Backa i Srem) i Velike Crne Gore (sa gradovima Dubrovnikom i Skadrom i obalom produzenom do Leze), ali pod uslovom da Italija zauzme vitalne delove danasnje Slovenije i Hrvatske kao i Albanije http://www.mfa.gov.rs/sr/index.php/dipl-tradicija/istorijski-diplomatski-dokumenti/1294--26-1915-?lang=lat ili ponovno prekrajanje granica bez kaznjavanja Hrvatskog i Slovenskog naroda u cilju sprecavanja Italije da se siri na Jadranu kao i povecanju uticaja monarhije(vecita zelja A. Karadjordjevica da se zove Kraljem svih Juznih Slovena)

Mare

pre 9 godina

Dobar clanak samo ga upropastava gomila iskompleksiranih likova svojim komentarima o Jugoslaviji.
(uf, 21. april 2015 18:38)

Zasto iskompleksiranih? Svasta pitam, zaboravio sam da je sopstvena istorija i ucenje iz iste zabranjeno u Srba. Cuj, Jugoslavija, nase greske, gluposti, daj Gugl, deonice, Hari Potera. Nekad je zaista bolje nista ne komentarisati.

Saša

pre 9 godina

@Па да

Načertanije nikad nije uključivalo nikakvu zajedničku državu sa Hrvatima i Slovencima. Greška i jeste što je Načertanije napušteno u korist Krfske deklaracije 1917. kojom je predviđena zajednička država sa onima koji su se još 16 meseci posle te deklaracije borili na suprotnoj strani!

Ponavljaci

pre 9 godina

Srbija nije imala kristalnu kuglu? Cekaj malo. Ako stvaras drzavu sa nekim ko se borio protiv tebe u dva svetska rata i jednom lokalnom onda treba da probas to jos bar jednom. Cisto da utvrdis gradivo. Za ovo ne treba kristalna kugla, treba mozak izmedju uveta.

Zanetti

pre 9 godina

Neverovatno lako prokockana vlast nad Istanbulom od strane saveznika po okoncanju I svetskog rata. Kako bi lepo bilo ici sad u Carigrad.

Elrond

pre 9 godina

A Pitera Dzeksona sto su odbile sve filmske kuce osim New Line Cinema? Pa je na kraju Gospodar postao najbolji film svih vremena, sudeci po oskarima.

da se zna

pre 9 godina

Zlatko, 21. april 2015 14:54)
Daj vir, pa da ne bude na IĆ,IČ, da se možda veruje! Citiraj! Ako ne možeš, ili ne znaš, čuti, kao da te nema!:))

Kiklop

pre 9 godina

@biraz

sta ti decko radish...
Najpre napises da se Crnogorci nista nisu pitali i da su kao narod definisani tek 1942 a onda u sledecoj recenici pises da je crnogorski parlament odlucio da protera svoju kraljevsku dinastiju i prisajedini se sa Srbijom.

Moras buraz razresiti neke stvari sam sa sobom

Jabilondo

pre 9 godina

Round Pick Player Pos. Team
1 1 Hakeem Olajuwon C Houston Rockets
1 2 Sam Bowie F/C Portland Trail Blazers
1 3 Michael Jordan G/F Chicago Bulls

Sto se sporta tice, mislim da vece greske nema kao ove Portlandove (Hjustonove i ne toliko).

N2

pre 9 godina

Da - pred maticarem. Salim se, verovatno odluke iz 1918. mogli smo sva nacionalna pitanja da resimo u jednom potezu, a ispostavilo se da smo ginuli za druge.

Bobo

pre 9 godina

Za d(r)ps - ovca,
Prvo, nisi sposoban ni staviti svij nik nego koristiš moj, pametnjakoviću. Drugo, nauči da pljuvanje diktatorskog režima nije pljuvanje države. Dalje, te investicije u primorje nisu dostigle ni jednu milijardu a kamoli više njih, mozgu. Milijarde imamo samo u gomilanju spoljnog duga. Znaš li, mudrače, da nam je tvoj idol proglasio gorivo za luksuz i uveo dodatni namet od 7 centi po litru. Vjerovatno, zato što napredujemo na svim poljima, je li? Ono bulažnjenje o sukobu sa "celim svetom", sankcijama i ostalim nebulozama nije dostojno komentara.

Ivo_Lola_Ribar

pre 9 godina

@deki
To za katoličke Srbe po Dalmaciji je velika zabluda. Do 20 veka Mađari i Austrijanci nisu znali baš da razlikuju Srbe i Hrvate pa su ih trpali u isti koš: Raci. A ovde se to prevodilo kao katolički Srbi a u stvari se radilo o Hrvatima. Inače sam Mađar i čitao sam stare mađarske knjige i spise sa opisanom tematikom (recimo opis sela u Dalmaciji i stanovnici su katolički Raci pa nabraja imena i prezimena i sva čista hrvatska) .

Druže, sad si gotov. Oderat će te braća Srbi u trenu. Ipak se zna da nitko osim Srba nije postojao na Balkanu. Čitaj Deretića Jovana, on zna :-)

Neutralni posmatrac

pre 9 godina

Pitanje da li bi Google bio ono sto je danas da su ga tada prodali, te to nije bas propustena prilika.
Isto tako, momci koji nisu dobili posao u Facebook-u nisu nista znacajno napravili do tad, te to nije propustena prilika. Sta vise, za njih je dobra, jer je pitanje da li bi napravili Whatsapp da su dobili taj posao.

Eustahije da se bolje cuje

pre 9 godina

@Ml

Samo sto istorija kaze da je dosao iz Nemacke. A Lenjin je u rusiju dosao iz Svajcarske sa partijskog skolovanja pod budnom pratnjom i zastitom nemacka obavestajne sluzbe. Culi ste li Vi za Makrsa i Engelsa? Da li znate da je zemlja koja je imala najveci broj komunista zapravo Nemacka i da je nacional-socijailsticka partija u Nemackoj na silu pobedila Komunisticku partiju Nemacke (zahvajujuci novcu jevrejskih nemackih industriljalaca).

my way

pre 9 godina

@my way
Kad ne znas zasto komentarises? Nemas argumente, ne poznajes cinjenice, istoriju verovatno ucis iz tabloida tako da nisi kompetentan da raspravljas o istorijskim dogadjanjima.
(ja, 21. april 2015 19:33)

Ah, ko o cemu, ti i slicni o znanju i argumentima. Komentar ti je pun toga, sadrzina kulja iz njega. Sta nije tacno od onoga sto sam napisao, na osnovu cega tvrdis to, sopstvene mrznje i kompleksa?

miha bukovac

pre 9 godina

nastavak: SRBI U VEMENU SPIRA...
A gde je sada taj ljudski soj?
ostao ih samo neznatan broj
mnogi su postali izrodi samo
prodali dušu da opstanu tamo
i strana imena sada nose
i srbstvu kosom smrt donose,
kao jahači apokalipse
govore: "Srbi na vrbe da vise"
- a kako govore - tako i tvore,
jer Srbi su u takvoj vremenskoj spirali.

jok

pre 9 godina

@bez_cenzure
Britanski vojnici ubili su ogroman broj nenaoruzanih nemackih vojnika, isto kao i ostali vojnici. Ono sto ti gledas u filmovima ne desava se u stvarnosti, dignes ruke i odmah se neprijatelj seti tvojih ljudskih prava. I ne, ne bi krivicno odgovarao, jer Englezi nisu bili ludi da hapse svoje vojnike.

Dorijan

pre 9 godina

PROCITAJTE KOMENTARE KOJE SALJETE!!

zaboga, clanak nije o Srbiji, o Vladi ili o nekim tamo opskurnim strankama jedne male evropske zemlje!

Koliko su ljudi puni mrznje to nije normalno.

miha bukovac

pre 9 godina

Najveća greška koju su Srbi napravili u svojoj novijoj istoriji
(Aleksandar Karađorđević) jeste stvaranje države SHS sa "bečkim konjušarima".
SRBI U VREMENU SPIRALNOG OBLIKA
Oni samo behu bečki konjušari
u vremenu nekom - sličnoga spirali
postali su odvažni - svoji gospodari.
Takva istorija - ironiju porodi
groteska se ispili u toj slovodi.
Kukavičjih jaja u tom gnezdu beše
- kao kukavice iz njeg izleteše.
Oslobodioci njihovi - tii seljački junaci
postali su njihovi "čefurji" i hlapci.
Istina je prošla - pokrio je prah
budućnost je došla - uhvatila mah.
Sadašnjost pripada lukavom i mudrom
a ne junacima u vremenu ludom.
Srbi su od uvek istinski junaci
glavu na panj stavljali - kao da su janjci,
za interese svoje nikad nisu znali
kao žrtve su bili - za druge su pali.
Ideali ih vodili - te sjajne zvezde
na nebu što sjaje - daleke im veze.
Do njih su stizali u posmrtnom maršu
bezsmrtnost ih čekala - u crnome plaštu.
A na zemlji se ovoj nove žrtve traže
Srbi se za njih i prvi odvaže
jer oni jesu "nebeski narod"
na zemlji im i za to ponestaje zarod.
A nekad su bili sila u Evropi
u svakoj spirali vremena što stupi
padali su niže a spirala diže
sve one koji su - vremenu bliže.
A Srbi su van vremenski narod.
Istorije neke tako govore
južno od Berlina - srbski jezik zbore.

sofija

pre 9 godina

Ja bih dodao jos nekoliko gresaka:
- Da Austrougarska nije 1914. objavila rat Srbiji, njeno carstvo ne bi tada propalo
- Da su ustanicke staresine prihvatile molbu mladog Vuka da ide u bojeve, umesto da bude pisar, mozda bi srpska kultura ostala lisena njegovog dela
- Da Napoleon nije krenuo na Rusiju 1812., njegovo carstvo ne bi propalo tako lako i brzo
- Da Milosevic nije brzopleto raspisao izbore u septembru 2000., mogao je da i dalje ostane na vlasti
- Da Staljin nije ignorisao upozorenja svojih obavestajaca, nemacki napad na SSSR ne bi imao tako katastrofalne posledice
Puno je primera kada su manje ili vece greske, nekada sitnice, menjale tok istorije. U samo istoriji postoji grana koja se upravo bavi hipotetickom istorikom, ili sto bi narod rekao - sta bi bilo, kad' bi bilo.

шлосер из Кумровца

pre 9 godina

(vlada, 21. april 2015 22:08)

Поредиш неупоредиво и служиш се комуњарским флоскулама, а све у циљу да покажеш како си неутралан. Није наводни, него стварни каплар. Неоспорна је историјска чињеница да се борио на источном фронту и да су га Руси заробили. Понудичи су му да се врати у борбу или да оде у заробљенички логор. Шта мислиш шта је изабрао - логор. О Голом отоку, убијању после рата итд. не вреди трошити речи. Знаш ти добро све ово. Био си друг члан са поносом. Део о Александру и падежима је тек тешко лупетање. Зашто? Вама пресвученим стаљинистима смета што Александар не зна српски, а у исто време вам смета што Тома не зна енглески. Знате ли ви за још нешто сем лицемерја?

ziva istina

pre 9 godina

Ma nije ovo nista, pa mi Srbi bismo sami mogli da napravimo bar stotinak ovakvih lista i svaka bi mogla biti bar medu prvih 3 na svetu.

Pavle

pre 9 godina

Davno sam procitao.,mrzi me da trazim ime naroda koji je Dzingis Kan postedeo potpuno suprotno svojim ranijim verovanjima,stavovima..Kago god.,dakle jedini put,a sigurno je to bio najveci narod koji mu se suprotstavio,a da posto ih je porazio,nije potpuno unistio. Kao sto je to mnogo puta pre I posle po pravilu radio. Slucajnost ili ne taj narod je kasnije potpuno istrebio Mongole. E to je greska u koracima..

@

pre 9 godina

Ne znam na koji narod mislis, ali znam da su Mongole iz Evrope isterali Rusi, pre svega Ivan Grozni, a kasnije je Rusija preuzela najveci deo mongolskih teritorija u Evropi.
Tacnije, oni su unistili kanate koji su nastali od nekadasnjeg jedinstvenog Mongolskog Carstva.

pre 9 godina

Napoleonov napad na Rusiju, posledica - slom njegovog Carstva.

Hitlerov napad na SSSR -poraz Nemacke.

Podela Rimskog Carstva na 2 dela-slabljenje i pad Zapadnog Carstva.

Hanibal propusta da osvoji Rim kada je imao najvecu priliku za to- posledica propast Kartagine.

Osmanska zabrana Evropljanima da trguju sa Indijom (zabrana prolaska trgovaca preko Osmanskog Carstva, pljackanje brodova itd) - otkrice "Novog Sveta" i pojava kolonijalnih sila Spanije, Engleske, Francuske...postepeno slabljenje uticaja Osmanlija koje su kontrolisale Mediteran, ali ne i novi "centar" trgovine, Atlantik.

Austro Ugarska napada Srbiju - propada Austro Ugarsko Carstvo
Nemacka ulazi u rat na strani Austro Ugarske - propast Nemackog Carstva, jacanje ekstremista i dolazak Hitlera na vlast.

Ruski Car ulazi u I sv. rat - dolazak boljsevika na vlast, ubistvo Cara i njegove porodice.

Gorbacov uvodi reforme - propada SSSR

To su neke od gresaka koje su skupo kostale one koji su ih napravili.

Deki

pre 9 godina

@(Gyuszi, 21. april 2015 23:57)

Sa madjarske tacke gledista su mozda svi bili isti - Raci, ali je u medjusobnoj podeli i te kako bilo razlike. Dubrovcani su, naprimer, sebe uvek smatrali samo svojima, kao neki posebni entitet ali su se nacionalno osecali kao Srbi katolicke veroispovesti. Tu je isto SPC napravila katastrofalnu gresku (moze slobodno da se doda u listu srpskih najvecih gresaka), kada je na pokusaj Vatikana da sto vise Pravoslavaca pokrsti, odgovorila da niko, ko nije pravoslavac, ne moze da se smatra Srbinom. Od tada, pa do danas je ta podela i ostala. Katolici u Dalmaciji i Bosni su postali redom Hrvati, a danas je tesko naci Srbina katolika ili Hrvata pravoslavca. Kotor je npr. dokaz toga. Gde ljudi koji vekovima zive tu i nikakave veze sa Hrvatskom nemaju, se smatraju Hrvatima samo zato sto su katolicke veroispovesti.

Smuleco

pre 9 godina

Najveći je promašaj kupca, kome je ponuđen Google za 750 hiljada dolara, a ovaj je odbio ponudu!Mislim da će se "jesti" narednih 100 života!