Nedelja, 01.03.2015.

08:10

Muškarci ne bi podneli porođaj

Izvor: B92

Muškarci ne bi podneli poroðaj IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

Marko

pre 9 godina

Nas su na studijama medicine ucili da je najjaci bol na prvom mestu kod karcinoma pankreasa a drugo mesto dele bubrezna kolika i porodjaj. Naravno postoje individualne razlike ali kod vecine je ovako. I kada se malo zamislis, ima logike.
A ovaj tekst je blago neozbiljan.

maja

pre 9 godina

@Kole

Epidural normalan? U Srbiji? Da li ste bas sigurni? Treba imati puno srece i para da u Srbiji (cak i u Beogradu) dobijete epidural. Za prvi porodjaj sam imala srece, za drugi mi nisu dali jer nije bilo dezurnih anesteziologa. Tako da osetih sve cari porodjaja i najljucem neprijatelju ne preporucujem prirodan porodjaj. Nemojte misliti da zene ne zele anesteziju, samo cesto nemaju priliku da je dobiju, nazalost.

Mio

pre 9 godina

@ (ema, 1. mart 2015 13:50)
U sta mi naprica... sestro slatka?!!
Pa bar prvo rasmisli, zasto bi se neka zena odlucila na porodjaj bez anestezije i carskog reza?
Neke zene, koje su svesne da ce im se porodjaj stvarno desiti, ispitaju bar to za pocetak.
Jer treba ijedna da se plasi porodjaja, ako ga zeli?
To ponizenje od doktora, bilo bi ponizenje i za muskarca (ne znam, sta se po tim podrazumeva) necemo odmah da letimo u neki strah! Celo telo se sprema za porodjaj, pa samim tim i psiha.
Ja sam bio sa zenom na porodjaju, odlucila je da ce to biti u kadi i sa jednom babicom, interesovalo je to kako ce i samo dete da snadje u svemu tome.
Mogu da tvrdim da je stvarno to zelela i pristupili smo bez nepotrebnog straha, ispalo je sve u najboljem redu.
Cela ta prica i bez veze jedno pitanje, da li bi ja mogo da podnesem taj bol ili ne... je jedna nebitna stvar za celo iskustvo.

zenelaksepodnosebol

pre 9 godina

Glupost. Ni zene ne bi podnele elektrosok. Telo kada je pod "stresom" luci adrenalin i ko zna sta sve jos, sto utice na podnosenje bola. Zeni su pred porodjaj drugaciji nivoi hormona, plus psiholoski faktor da na svet donosis zivo bice. To nije isto kao elektrosok iz nevezuse. Porodjaj, ako se ne zakomplikuje, nije uopste toliko bolan.
(Nindza, 1. mart 2015 10:59)

Greska, porodjaj je veoma bolan. Sa druge strane, muskarci i zene drugacije reaguju ne stres. Kada su u stresnoj situaciji, i jedan i drugi pol luce kortizol (hormon stresa) i epinefrin, ali ono sto nas razlikuje je to sto zene takodje luce velike kolicine oksitocina kada su pod stresom cime je njihova reakcija potpuno drugacija od muskaraca koji luce velike kolicine vazopresina. Prirodna reakcija muskarca na stres je uklanjanje stresora kroz odredjenu dozu agresije (testosteron + drugi hormoni)kako bi se odbranio, dok kod zena kombinacija estrogena i oksitocina dovodo do drugacijih reakcija posto im je evolutivno zadatak bio da sacuvaju podmladak, a fizicka snaga nedovoljna za direktnu fizicku konfrontaciju sa uzrocnikom stresa. Kortizol i epinefrin se kod muskaraca pod uticajem ostalih hormona povecavaju, dok oksitocin smanjuje efekat hormona stresa. Zato zene imaju veci prag bola. Cista evolucija...

Pametnjaković

pre 9 godina

@(M, 1. mart 2015 10:37)

Ajde ne drami tu i ja sam imao bubrežni napad ko da me neko sekao žicom, a imao sam i bol zuba koji je trajao celu noc, cela glava me je bolela, bilo je neizdrživo pa sam opet izdržao, ko da mi je neko eksere lupao u mozak. Imao sam i jaku dijareju od trovanja hranom. To je jak bol u stomaku koji je u mom slučaju trajao bez prestanka satima, sa naletima jačeg bola svakih pola minuta, potpuno sam dehidrirao i sav sam bio u znoju od muke, moje telo je pokušavalo da se oslobodi stranog tela. Potpuno isto je, jer i u slučaju žena, njihovo telo pokušava da se oslobodi stranog tela i potpuno se isto ponaša. Ako sam ja izdržao, svako drugi bi isto izdržao.

duda

pre 9 godina

(ema, 1. mart 2015 13:50)

Draga Ema, razliciti ljudi imaju razlicite razloge za svoje odluke. Ja sam dete rodila bez anestezije i bez dranja - da boli, boli. I pored toga,iako poticem iz porodice ginekologa, imam zavrsen fakultet i postdiplomske studije, odlucila sam se za prirodan porodjaj. Zasto? Zato sto, takodje, znam i kakve mogu da budu posledice operacija, anestezije, itd. Posto mi je trudnooca protekla dobro i nije postojao nijedan razlog da se ne porodim prirodnim putem, bilo mi je logicnije da ne idem pod noz zbog sopstvenog komfora. Svaka operacija i anestezija nose odredjene rizike, te ukoliko je neophodan carski rez onda je logicno da ce zena da se podvrgne operaciji. Sa druge strane i epidural ima svoje lose strane i u nemalo slucajeva se beba vadi vakumom iz tela majke, a posledice mogu da budu pogubne. Kada postoji opravdan medicinski razlog za operaciju to je jedna stvar, ali nazivati ljude primitivcima i nepismenima zato su se odlucili za prirodan porodjaj je odlika neznanja o mogucim posledicama medicinski nepotrebnih zahvata, kao i, kako bih ja to nazvala "neofeministicko baljezganje".

nbgd

pre 9 godina

@ema A šta je onda žena koja završi fakultet i traži epidural na porođaju? Boginja?!

P.S. Seti se svog komentara jednog dana kad se porodiš 'bezbolno', živo me interesuje hoćeš li se mesec dana kljukati lekovima kako bi mogla da sediš (ako budeš imala epiziotomiju) ili da držiš dete (ako budeš imala carski rez), ili će ti biti bitnije da trpiš bol, kako dojenjem ne bi prenela bebi hrpu analgetika koje si popila.

zoki

pre 9 godina

porodjaj moze svako i bez mozga. (ema, 01. mart 2015 13:50)...... U, brate, ja jesam bez mozga, ali ovako nesto ne bih mogao da napisem. Zoki.

prakticna zena

pre 9 godina

Ne treba zaboraviti motivaciju, kad je motiv jak ili nema izbora, svašta se istrpi. Kazu i da hormoni koji se izluče pri porodjaju izazovu blagu amneziju za pretrpljene bolove, tako se priroda postarala da žena rodi i drugo, treće dete...

lkj

pre 9 godina

Znate sta? Poroditi se nije nista,iz iskustva, bol dodje I prodje,zena pozeli jos dece.Tesko je decu odgajiti I bol je kada svaki dan razmisljas ...imam decu,a sta cu sutra...treba imati sredstava I odgajiti.Da deca ne idu prljava,pocepana,da imaju sta da obuku,pojedu...da im se posveti paznja u isto vreme obezbedjivati I sve pobrojano.Da se stvori pravedan covek od te male bebe I da bude zdrav.I telesno I duhovno.To je borba,zestoka , sve za male osmehe.Uopste je nevazno ko ima vecu bol radjanja I da li je bitnija zena ili muskarac.Onaj ko zeli dete,ne razmislja o bolu radjanja toliko,koliko je ovo moje pobrojano presudno za dete.

mia

pre 9 godina

Kakav primitivizam! Pa uzmite godspodje anesteziju.
Inace, znam muskarce iz nekog civilizovanog sveta koji su odgojili decu sami i ne vidim po cemu se to zene isticu? po tome sto rasire noge 5 minuta?
Pa narucite epiduralnu pa cete biti majke (ne, nego roditelj, majka ne znaci nista ), a ne napacene zivotinje iz dzungle.

ema

pre 9 godina

Ma kakvi trudovi?! Dvadeset prvi vek je u pitanju. Anestezija ili carski. Ma sklonite te primitivne fore vise. Ko hoce bol, neka vadi zub bez anestezije. Mrzim zene koje se ponose mucenjem pri porodjaju jer one u zivotu nemaju nista vise da ponude. A i to sto nude je za zivotinje.
Da li vi ljudi razumete da tih par miuta dranja i cepanja ne znace nista? Zena je zena kada se porodi bezbolno i to je pravo iskustvo, a ne kada se dere kao neka budala. Ma fuj. Koliko zena treba da bude isprazna pa da ide na porodjaj bez anestezije? uopste ne cenim porodjaj. Kad neko ulozi 4 godine truda i zavrsi fakultet to je nesto, a porodjaj moze svako i bez mozga.

maloicitao

pre 9 godina

Bol se meri cvorovima.Najjaci bol je bubrezni napad i iznosi 2.4 cvora. Mucenje (cupanje noktiju, vadjenje zuba "nazivo", bicevanje) je 2.8 cvorova.Porodjajni bolovi su 10 cvorova.Pa vidite ko je "jaci" pol.(Kinez, 01. mart 2015 09:43)

Lupas prijatelju, kada krene kamen iz bubrega nema jaceg bola. Nisam jednom video ljude kako se valjaju po podu od bolova.

nina

pre 9 godina

Zanimljivo, ali i ja sam imala upravo taj osecaj na porodjaju, da mi ispadaju organi...nisam osecala pomeranje kostiju, sto sam cula od drugih zena da osecaju...a ni dijareju i zubobolju s kojima neki muskarci vole da porede porodjaj, lol...imala sam kamen u bubregu i slicno je donekle, u oba slucaja sam se skoro onesvescivala od bolova...s tim sto porodjaj traje dosta duze i oporavak je (u mom slucaju) bolan...epiziotomija je uzas za sebe, menjala bih je za tri kamena u bubregu...kod mene ni anestezija nije radila, pa vi vidite :(

kika

pre 9 godina

To je jedini bol koji donosi nesto lepo,to nije obican bol i ne moze se na njega tako gledati.Dva puta sam se prirodno poradjala,a sve vreme"bola" samo sam se brinula kako li je tek bebici koja sama prolazi kroz sve,i nisam vristala da joj ne bi oduzimala kiseonik i plasila je strasnim zvucima.Zbog toga ta bol nikako ne moze biti ni slicna elektro bolovima,i meni da ih sad daju ne bi izdrzala!!!!!!!

zexica

pre 9 godina

Od bolova sam gubila svest,ni sama ne znam koliko puta,svaka kontrakcija nestanak svesti,pogledam na sat nije prosao celi minut,tri dana muka na stolu,drzanja noge uvis,rukom kiseonika,bebac gore,podnela,bez reci,stisnutih zuba,modra,popucalih kapilara,sve sto samnakon tri dana imala da izgovorimje doktore,carski....pripremio je sve,ali siguran,prateci sve,plodovu vodu,rad srca bebe,debelim secenjem,24 kopce na zivo,jaka terapija antibiotika,sedam dana,dodatak krvi,i ja opet srecna,bebac za deset po apgaru,ja u nesvest padala tri dana uzastopno i nakon porodjaja.Bol,bol bih opisala kao cerecenje na dva stuba razmaknuta na sto metara,pa vuci sve iz kukova i karlice.I naravno,zaista sve se prezivi jer nemas izbor naravno,nego da tu srecu doneses na put zivota.E znate,muski,sta je sad pitanje,da li biste se vi usidili to da uradite drugi put,ja potpisujem ,vi nikada,mi zene uvek,skooooro uvek.Tu je odgovor,i tu je pitanje i tu je ova analiza izdrzljivosti najbitnija,i molim vas ne potcenjujte,vase majke istrpele su isto,i htele opet,da vas donesu na svet.Ovo sa cupanjem zuba je smesno,vadila sam i bez anestezije,zubar je iz zdr.razloga nije dao,sav isprepadan usred mog bola,rekoh mu,samo napred,ja sam se poradjala tri puta......sad mogu sve......Lepo je neko izveo studiji pre par dana,i rekao,porodjajni bol,to vam je kao dvadeset lomova razlicitih kostiju u istom momentu,srce to izdrzi,ali se samo postavlja pitanje,ko od muskih hoce to isto opet,Razmislite,ja vas ne kudim,ja vam samo dajem realno objasnjenje uz pitanje koje je najbitnije,usuditi se ili ne.....pozdrav,ipak su mame najkompetentnije ,i da znate jace polovine,nemojte se samnom slagati.....pozdravcic.

ajeje brazorv

pre 9 godina

Nisam ni očekivao drugačiji zaključak. Nesposobni smo da trpimo bolove. Za sve smo nesposobni. Ceo život slušam kako sam nesposoban, kako nešto ne radim kako treba, kako ne uspevam da obezbedim, ostvarim ili pružim ono što od mene očekuju.
Nesposobni smo i da rodimo. A voleo bih da mogu da rodim, da makar za nešto i ja postanen sposoban. Da konačno imam neku svrhu. Ali eto, ne da mi se ni to. Ustanoviše elektrošokovima da ne bih izdržao bolove.

m

pre 9 godina

@Krespo,carski rez je je bezbolan dok si u anesteziji,sve posle toga je izuzetno tesko podneti nakon trudnoce,bolovi,teze skupljanje materice,tezi nadolazak mleka,nesredjeni hormoni,nemogucnost ustajanja dva dana,a i posle je tesko ustati skoro mesec dana,ne smes da se hranis normalno,pijes antibiotike i primas mnogo lekova... Ono o cemu ti pricas bi resile neke druge stvari-besplatan epidural,prisustvo bliske osobe na porodjaju,sloboda kretanje,mogucnost da pojedes i popijes nesto,epiziotomija i indukcija samo ako je neophodna... carski samo ako je neophodan,jer tu je samo naziv carski,ostalo je isto velika muka,pogotovo ako odes na hitan carski.... prosla sam i prirodan i carski,veruj nije lak ni jedan,ali priroda je priroda,i oporavak posle prirodnog je mnogo brzi,pog ako nema rane,a normalan odnos prema porodilji su imale i nase bake koje su se u kucama poradjale,a danad zene u porodilistima kap da su krive sto radjaju...

dzouni

pre 9 godina

Dajte molim vas, ko finansira ova 'istrazivanja'...Prvo niko ne moze da potvrdi da li ti elektrosokovi bole vise ili manje, koja je vrsta bola, ucestalost tj da li ide u naletima ili konstantno...jednostavno losa je postavka, siguran sam da ovde nema n od nauke.

A druga stvar, ovi ljudi koji su ucestvovali su mogli da prekinu kad god su zeleli, zene kad se poradjaju ne mogu. Sta znaci tacno 'ne bi podneli porodjaj'? Sta, u sred izlaska bebe, rekli bi e ipak necu i prekinuli? Kako?

Uzas od eksperimenta u svakom mogucem smislu...

bulumbac

pre 9 godina

ali kod zdrave zene, pri porodjaju, telo proizvodi vrlo jake opijate koji taj bol uopste prave podnosljivim. na zapadu je takodje sve vise zena koje se vec u trudnoci odluce za carski rez i operisu se od deteta, iako je dokazano da je i za mamu i za bebu mnogo bolji porodjaj prirodnim putem. ja sam prisustvovao poridjaju i tesio moju dragu drzao joj ruku i saosecao s njom. mislim da to zeni mnogo pomaze, kad joj je muz tu koji je voli i koji iskreno saoseca s njom. a nagrada za sav trud i bol je kad se rodi zdrava i lepa beba. uopste mislim da kroz ceo zivot majka vise zrtvuje za decu nego otac. zato se majka i najvise voli na svetu :-)

miro split

pre 9 godina

Elektošokovima su imitirali porođaj?Samo da neko ne zatraži oni porođaj u kadi,u vodi.Kad ga drmne struja bit će prvi muškarac koji je umra zbog komplikacija pri porodu.

male

pre 9 godina

Pa da znam da treba da donesem zivot na ovaj svet sigurno bih istrpeo... Stvarno nije dobro poredjenje. Trebali su da u ispitivanje ukljuce i zene koje nikada nisu radjale...

Tina

pre 9 godina

Sve je to lepo, ali porodjaj ne traje 3 min neto nekad vise od 24h, za one koje pitaju. Prisustgvovala sam porodjajima i u te elektro sokove ne ubraja se ponizenje od nasih zdravstvenih radnika, onda kada zenu iseku na zivo makazama jer su bebe danas prevelike (epiziotomija), ne ubrajajaju se strahovi da li ce sve biti u redu, da li ce beba biti zdrava, da li ce nasi nesposobn bolnicari zameniti dete... Lako je vama muskarcima vama tada iscepaju kosulju i napijete se, a zeni se okrene zivot ya 360 stepeni, i onda slusate do kraja yivota kako ste slabiji pol.

Црвени звездар

pre 9 godina

Какав је ово сексизам? Морамо да направимо корак ка изједначавању жена и мушкараца, том цивилизацијском достигнућу, и да укинемо политички некоректне изразе који сугеришу да би порођај могле да врше само жене! Дакле, породиљац би могао да изабере епидурал и да буде мајкар детету.

Tomaz

pre 9 godina

Uz dužno poštovanje ženama mislim da ni žene koje nisu trudne ne bi izdržale duže. Ne znam čemu to stalno nabijanje krivice muškom rodu zbog porođaja. Druga stvar, žene to istrpe zato što u tom trenutku baš i nemaju izbora, ne mogu samo da odustanu (epidural se ne računa).

abc

pre 9 godina

Bilo bi zanimljivo napraviti eksperiment, kako bi žene u tom slučaju podnosile porodjaj muškarca (ako bi prisustvovale tom činu, padanje u nesvest i sl.).

M

pre 9 godina

Pametnjakovicu bas ti odgovara nick...bol na porodjaju kao malo jaca dijareja...da li si ti normalan majke ti? A tek onaj sto poredi porodjaj i vadjenje noktiju na zivo?! A nisam znala da vama muskarcima obavezno vade nokte 2-3 puta u zivotu! I imala sam i bubrezni napad, veruj mi porodjaj je bio mnogo gori (samk kraci srecom).

Pedu

pre 9 godina

Jaooooo dosadni ste više!
Pa kad bi i moglo da se desi da mi neko posadi bebu u stomak, i da treba da izađe...pa baš bih razmišljao da li mogu da izdržim ili ne.
Moram i tačka....sigurno ne bi moglo "ej, ajd ja ne mogu da izdržim, de da se dogovorimo da nemam bebu u stomaku"...
Stvarno ste naporni više sa ovakvim glupostima.

acomurija

pre 9 godina

Cisto bioloski, medicinski, fizioloski - ovakva tvrdnja je besmislena, netacna. Kao da ju je izneo neki dr nauka s "megatrenda".
Zenski organizam raspolaze mocnim hormonskim regulativima, od sirenja kostanog porodjajnog kanala, preko opustanja misica, blokade svesti pojmom "sve zene radjaju", pa do anatomije malog trbuha i karlice.
Osetljivost na nivo bola je nesto sasvim drugo i nema veze za pol! Sto se tice bola, ovakva lazna merenja nemaju svrhe ni smisla. Odgovor je da bi muskarci bez vecih problema "prezivljavali" porodjaj!
Ali, muskarci ne mogu nositi i izneti trudnocu! Muski organizam ne bi umeo, niti mogao i uspeo da obavi izlucivanja, detoksikaciju, metabolizma bebe i svoju: beba s kraja treceg meseca piski i kaki, za neosposobljen muski organizam to bi bilo smrtonosno u jednom trenutku.
Tacna definicija, dakle, glasi: muskarci mogu da podnesu porodjaj, ali ne i da iznesu trudnocu.
Kome je do znanja medicine i fiziologije, a kome je do verbalne gimnastike, neka se uzda u elektro(de)stimulatore.

ivan78bg

pre 9 godina

Tzv experiment nisu prvo kinezi sproveli.Pod dva ti svi muskarci su imali izbora da prekinu bolove.Tako da zakljucak iznesen je blago receno debilan.

asdf

pre 9 godina

Migriranje kamena iz bubrega kroz mokraćni kanal izaziva mnogo jači bol nego li porođaj. Pogotovo ako je kamen veći od 5 mm. Pričao sam sa dosta žena koje imaju ili su imale kamen, i kažu da ih porođaj manje boleo. Moj kamen je več 2 i po meseca u kanalu, sporo migrira, ima 7 mm, užasno užasno boli, ali se istrpi.

Nindza

pre 9 godina

Glupost. Ni zene ne bi podnele elektrosok. Telo kada je pod "stresom" luci adrenalin i ko zna sta sve jos, sto utice na podnosenje bola. Zeni su pred porodjaj drugaciji nivoi hormona, plus psiholoski faktor da na svet donosis zivo bice. To nije isto kao elektrosok iz nevezuse. Porodjaj, ako se ne zakomplikuje, nije uopste toliko bolan.

MarkO

pre 9 godina

A žena se provodi na porođaju? Pa i žene imaju osećaj kao kad im čupaju organe. Nije blaženstvo to je sigurno.
Što ne znači da ne bi muškarci podneli porođaj. Doduše, imaju i uze kukove pa bi česte bile komplikacije za plod ili za muškarca.....
tek kad napisah ovo sve, zapitah se zašto uopšte komentarišem ove besmislice.

Vec vidjeno

pre 9 godina

Gledala sam britansku emisuju u kojoj je takav eksperiment izvodjen na dvojici muskaraca. Lezali su na krevetima I pravili haos vec na polovini jacine bolova koja je bila predvidjena da se izazove. Naravno, odustali su...Medjutim, ipak to nije za poredjenje. Hormomski status je drugaciji, stanje svesti o krajnem ishodu je drugacije I mnogo toga drugog. U uslovima rata, mnogim muskarcima su bez anestezije amputirani ekstrrmiteti pa su preziveli, preziveli bi I porodjajne bolove ali sam sigurna da bi o tom iskustvu govorili do kraja zivota dok vecina zena zaboravi na bol I muke I radja I dalje.

Kinez

pre 9 godina

Bol se meri cvorovima.
Najjaci bol je bubrezni napad i iznosi 2.4 cvora. Mucenje (cupanje noktiju, vadjenje zuba "nazivo", bicevanje) je 2.8 cvorova.
Porodjajni bolovi su 10 cvorova.
Pa vidite ko je "jaci" pol.

Aca

pre 9 godina

Krajnje glupo istraživanje i krajnje glup zaključak jer niko normalan ne bi trpeo bolove ako ne mora. Trudnice trpe bolove iz razloga što ne mogu da ostanu neporođene, a porođaj je sam po sebi bolan. Pretpostavljam da su ti kineski "stručnjaci" čuli za neke ljude (žene i muškarce) koji su negde tamo bili zarobljeni i mučeni elektrošokovima (i ko zna na koje sve načine) pri kojima su trpeli velike bolove i uspeli da prežive.
Moja supruga je trpela bolove skoro 12 sati, pri čemu nije uzimala ni hranu ni piće (jer u Srbiji trudnicama ne daju da jede i pije pre porođaja!?!?), imala je veoma težak porođaj sa svim propratnim bolnim stvarima i pored svega toga najteže joj je bilo što je morala da ostane u bolnici još 7 dana.
Bol je individualna stvar a ovakva istraživanja su nepotpuna.

Boston

pre 9 godina

Ima mnogo toga kod zena sto mi muskarci nikada ne bi podneli. Po meni najjaca snaga jedne zene je biti majka. Promene se za 360 stepeni naravno u pozitivnom smislu. Ipak majka je majka otac nikada ne moze biti ravnopravan u toj situaciji ako pricamo o normalnim okolnostima naravno.

zika

pre 9 godina

sta vi darvinisti vantazirate. pa ni zene ne bi podnele da ceo dan nose malter. ali tako je Bog stvorio zenu I tako je Bog stvorio muskaraca. vantazije ne pomazu

Znalac

pre 9 godina

Tehnologija ce za par decenija omoguciti da ni Zene ne moraju da radjaju - za njih ce to ciniti vestacke materice. Taman vise da nam Zene prestanu sa kuknjavom, prebacivanjem i zvocanjem sto moraju da radjaju - kao da smo ih mi na to osudili a ne njihova posestrima Priroda...

Ja sam im uvek govorio: "Pa, nemojte vise radjati. Ako ce to znaciti da ce nam se usi odmoriti od vase kuknjave - ja pristajem da se vise ne mucite sa porodjajem. Nece biti ljudske rase - ultimativnog planetarnog stetocine!"

zamisli molim te

pre 9 godina

A mi to kao nismo znali, pravili se blesavi. Pa sve bitne, neizdrzive poslove u kojima ne sme da se podbaci muskarci prepustaju zenama. Znaju da su zene temeljne i da vode racuna o svemu.

Ime

pre 9 godina

Pa i ne moramo da znamo. Zasto bi trebalo da znamo? Pravilna raspodela uloga u evoluciji je odavno izvrsena. Svaka cast zenama. Trpe veliki bol, ali ono sto sledi nakon toga se ne moze recima opisati.

Pametnjaković

pre 9 godina

Problem sa donjim muškim delovima jeste što je splet nerava drugačiji od ženskog i to s dobrim razlogom. Još dodatno muškarci nemaju hormone koje imaju žene. Ako ste nekada imali dijareju i jake bolove u stomaku, eto to mu dođe isto kako to sve žene doživljavaju, samo malo jače. I pored bolova i muka ženska potreba za rađanjem je toliko velika da se neke porode i nekoliko puta.

ljuba

pre 9 godina

Ženski organizam je prilagođen tim vrstama napora. I muškarci bi izdržali da imaju takvu biološku funkciju. Još jedan u nizu you go grrrrllll power propagandnih tekstova.

zoonpoliticon

pre 9 godina

pa zene su za to i stvorene, da li evolucijom ili od strane stvoritelja!
to je kao kada bi se delfin hvalio da moze duze da izdrzi ispod vode od coveka a hiljadama ili milionima godina je evoluirao da bi bio takav kakav jeste

John Doe

pre 9 godina

A koliko bi zena izdrzalo taj test? Da ih tako, igranja radi prikace na elektrode i puste da trpe bolove? Garantujem da bi vecina isto posle par minuta molila da prekinu. Pogotovo one koje nisu radjale.

Krespo

pre 9 godina

Ako je stvarno tako onda je krajnje vreme da se po tom pitanju zenama olaksa.Sto naci da se za sve zene koje nisu sprenmne za trpljenje tako opisanih nesnosnih bolova uvede pravo da se izvrsi carski rez odmah po prijemu u bolnicu .Posto je to operacija slicna nekim drugim u toj oblast tela i ista kosta drustvo treba da vecim izdvajanjem u zdravstvo omoguci materijalne uslove za tako nesto.I da se prekine praksa u nasim bolnicama[ za koju znam jer mi je zena bila babica] da se satima ceka uz uzasne bolove da bi se tek kad stvari krenu u tragicnom pravcu pristupalo rezu ali ponekad je stetu vec napravljena.

MarkO

pre 9 godina

A žena se provodi na porođaju? Pa i žene imaju osećaj kao kad im čupaju organe. Nije blaženstvo to je sigurno.
Što ne znači da ne bi muškarci podneli porođaj. Doduše, imaju i uze kukove pa bi česte bile komplikacije za plod ili za muškarca.....
tek kad napisah ovo sve, zapitah se zašto uopšte komentarišem ove besmislice.

ivan78bg

pre 9 godina

Tzv experiment nisu prvo kinezi sproveli.Pod dva ti svi muskarci su imali izbora da prekinu bolove.Tako da zakljucak iznesen je blago receno debilan.

Tomaz

pre 9 godina

Uz dužno poštovanje ženama mislim da ni žene koje nisu trudne ne bi izdržale duže. Ne znam čemu to stalno nabijanje krivice muškom rodu zbog porođaja. Druga stvar, žene to istrpe zato što u tom trenutku baš i nemaju izbora, ne mogu samo da odustanu (epidural se ne računa).

ljuba

pre 9 godina

Ženski organizam je prilagođen tim vrstama napora. I muškarci bi izdržali da imaju takvu biološku funkciju. Još jedan u nizu you go grrrrllll power propagandnih tekstova.

John Doe

pre 9 godina

A koliko bi zena izdrzalo taj test? Da ih tako, igranja radi prikace na elektrode i puste da trpe bolove? Garantujem da bi vecina isto posle par minuta molila da prekinu. Pogotovo one koje nisu radjale.

Kinez

pre 9 godina

Bol se meri cvorovima.
Najjaci bol je bubrezni napad i iznosi 2.4 cvora. Mucenje (cupanje noktiju, vadjenje zuba "nazivo", bicevanje) je 2.8 cvorova.
Porodjajni bolovi su 10 cvorova.
Pa vidite ko je "jaci" pol.

Aca

pre 9 godina

Krajnje glupo istraživanje i krajnje glup zaključak jer niko normalan ne bi trpeo bolove ako ne mora. Trudnice trpe bolove iz razloga što ne mogu da ostanu neporođene, a porođaj je sam po sebi bolan. Pretpostavljam da su ti kineski "stručnjaci" čuli za neke ljude (žene i muškarce) koji su negde tamo bili zarobljeni i mučeni elektrošokovima (i ko zna na koje sve načine) pri kojima su trpeli velike bolove i uspeli da prežive.
Moja supruga je trpela bolove skoro 12 sati, pri čemu nije uzimala ni hranu ni piće (jer u Srbiji trudnicama ne daju da jede i pije pre porođaja!?!?), imala je veoma težak porođaj sa svim propratnim bolnim stvarima i pored svega toga najteže joj je bilo što je morala da ostane u bolnici još 7 dana.
Bol je individualna stvar a ovakva istraživanja su nepotpuna.

Tina

pre 9 godina

Sve je to lepo, ali porodjaj ne traje 3 min neto nekad vise od 24h, za one koje pitaju. Prisustgvovala sam porodjajima i u te elektro sokove ne ubraja se ponizenje od nasih zdravstvenih radnika, onda kada zenu iseku na zivo makazama jer su bebe danas prevelike (epiziotomija), ne ubrajajaju se strahovi da li ce sve biti u redu, da li ce beba biti zdrava, da li ce nasi nesposobn bolnicari zameniti dete... Lako je vama muskarcima vama tada iscepaju kosulju i napijete se, a zeni se okrene zivot ya 360 stepeni, i onda slusate do kraja yivota kako ste slabiji pol.

bulumbac

pre 9 godina

ali kod zdrave zene, pri porodjaju, telo proizvodi vrlo jake opijate koji taj bol uopste prave podnosljivim. na zapadu je takodje sve vise zena koje se vec u trudnoci odluce za carski rez i operisu se od deteta, iako je dokazano da je i za mamu i za bebu mnogo bolji porodjaj prirodnim putem. ja sam prisustvovao poridjaju i tesio moju dragu drzao joj ruku i saosecao s njom. mislim da to zeni mnogo pomaze, kad joj je muz tu koji je voli i koji iskreno saoseca s njom. a nagrada za sav trud i bol je kad se rodi zdrava i lepa beba. uopste mislim da kroz ceo zivot majka vise zrtvuje za decu nego otac. zato se majka i najvise voli na svetu :-)

nina

pre 9 godina

Zanimljivo, ali i ja sam imala upravo taj osecaj na porodjaju, da mi ispadaju organi...nisam osecala pomeranje kostiju, sto sam cula od drugih zena da osecaju...a ni dijareju i zubobolju s kojima neki muskarci vole da porede porodjaj, lol...imala sam kamen u bubregu i slicno je donekle, u oba slucaja sam se skoro onesvescivala od bolova...s tim sto porodjaj traje dosta duze i oporavak je (u mom slucaju) bolan...epiziotomija je uzas za sebe, menjala bih je za tri kamena u bubregu...kod mene ni anestezija nije radila, pa vi vidite :(

zoonpoliticon

pre 9 godina

pa zene su za to i stvorene, da li evolucijom ili od strane stvoritelja!
to je kao kada bi se delfin hvalio da moze duze da izdrzi ispod vode od coveka a hiljadama ili milionima godina je evoluirao da bi bio takav kakav jeste

Boston

pre 9 godina

Ima mnogo toga kod zena sto mi muskarci nikada ne bi podneli. Po meni najjaca snaga jedne zene je biti majka. Promene se za 360 stepeni naravno u pozitivnom smislu. Ipak majka je majka otac nikada ne moze biti ravnopravan u toj situaciji ako pricamo o normalnim okolnostima naravno.

Krespo

pre 9 godina

Ako je stvarno tako onda je krajnje vreme da se po tom pitanju zenama olaksa.Sto naci da se za sve zene koje nisu sprenmne za trpljenje tako opisanih nesnosnih bolova uvede pravo da se izvrsi carski rez odmah po prijemu u bolnicu .Posto je to operacija slicna nekim drugim u toj oblast tela i ista kosta drustvo treba da vecim izdvajanjem u zdravstvo omoguci materijalne uslove za tako nesto.I da se prekine praksa u nasim bolnicama[ za koju znam jer mi je zena bila babica] da se satima ceka uz uzasne bolove da bi se tek kad stvari krenu u tragicnom pravcu pristupalo rezu ali ponekad je stetu vec napravljena.

zexica

pre 9 godina

Od bolova sam gubila svest,ni sama ne znam koliko puta,svaka kontrakcija nestanak svesti,pogledam na sat nije prosao celi minut,tri dana muka na stolu,drzanja noge uvis,rukom kiseonika,bebac gore,podnela,bez reci,stisnutih zuba,modra,popucalih kapilara,sve sto samnakon tri dana imala da izgovorimje doktore,carski....pripremio je sve,ali siguran,prateci sve,plodovu vodu,rad srca bebe,debelim secenjem,24 kopce na zivo,jaka terapija antibiotika,sedam dana,dodatak krvi,i ja opet srecna,bebac za deset po apgaru,ja u nesvest padala tri dana uzastopno i nakon porodjaja.Bol,bol bih opisala kao cerecenje na dva stuba razmaknuta na sto metara,pa vuci sve iz kukova i karlice.I naravno,zaista sve se prezivi jer nemas izbor naravno,nego da tu srecu doneses na put zivota.E znate,muski,sta je sad pitanje,da li biste se vi usidili to da uradite drugi put,ja potpisujem ,vi nikada,mi zene uvek,skooooro uvek.Tu je odgovor,i tu je pitanje i tu je ova analiza izdrzljivosti najbitnija,i molim vas ne potcenjujte,vase majke istrpele su isto,i htele opet,da vas donesu na svet.Ovo sa cupanjem zuba je smesno,vadila sam i bez anestezije,zubar je iz zdr.razloga nije dao,sav isprepadan usred mog bola,rekoh mu,samo napred,ja sam se poradjala tri puta......sad mogu sve......Lepo je neko izveo studiji pre par dana,i rekao,porodjajni bol,to vam je kao dvadeset lomova razlicitih kostiju u istom momentu,srce to izdrzi,ali se samo postavlja pitanje,ko od muskih hoce to isto opet,Razmislite,ja vas ne kudim,ja vam samo dajem realno objasnjenje uz pitanje koje je najbitnije,usuditi se ili ne.....pozdrav,ipak su mame najkompetentnije ,i da znate jace polovine,nemojte se samnom slagati.....pozdravcic.

m

pre 9 godina

@Krespo,carski rez je je bezbolan dok si u anesteziji,sve posle toga je izuzetno tesko podneti nakon trudnoce,bolovi,teze skupljanje materice,tezi nadolazak mleka,nesredjeni hormoni,nemogucnost ustajanja dva dana,a i posle je tesko ustati skoro mesec dana,ne smes da se hranis normalno,pijes antibiotike i primas mnogo lekova... Ono o cemu ti pricas bi resile neke druge stvari-besplatan epidural,prisustvo bliske osobe na porodjaju,sloboda kretanje,mogucnost da pojedes i popijes nesto,epiziotomija i indukcija samo ako je neophodna... carski samo ako je neophodan,jer tu je samo naziv carski,ostalo je isto velika muka,pogotovo ako odes na hitan carski.... prosla sam i prirodan i carski,veruj nije lak ni jedan,ali priroda je priroda,i oporavak posle prirodnog je mnogo brzi,pog ako nema rane,a normalan odnos prema porodilji su imale i nase bake koje su se u kucama poradjale,a danad zene u porodilistima kap da su krive sto radjaju...

miro split

pre 9 godina

Elektošokovima su imitirali porođaj?Samo da neko ne zatraži oni porođaj u kadi,u vodi.Kad ga drmne struja bit će prvi muškarac koji je umra zbog komplikacija pri porodu.

Ime

pre 9 godina

Pa i ne moramo da znamo. Zasto bi trebalo da znamo? Pravilna raspodela uloga u evoluciji je odavno izvrsena. Svaka cast zenama. Trpe veliki bol, ali ono sto sledi nakon toga se ne moze recima opisati.

duda

pre 9 godina

(ema, 1. mart 2015 13:50)

Draga Ema, razliciti ljudi imaju razlicite razloge za svoje odluke. Ja sam dete rodila bez anestezije i bez dranja - da boli, boli. I pored toga,iako poticem iz porodice ginekologa, imam zavrsen fakultet i postdiplomske studije, odlucila sam se za prirodan porodjaj. Zasto? Zato sto, takodje, znam i kakve mogu da budu posledice operacija, anestezije, itd. Posto mi je trudnooca protekla dobro i nije postojao nijedan razlog da se ne porodim prirodnim putem, bilo mi je logicnije da ne idem pod noz zbog sopstvenog komfora. Svaka operacija i anestezija nose odredjene rizike, te ukoliko je neophodan carski rez onda je logicno da ce zena da se podvrgne operaciji. Sa druge strane i epidural ima svoje lose strane i u nemalo slucajeva se beba vadi vakumom iz tela majke, a posledice mogu da budu pogubne. Kada postoji opravdan medicinski razlog za operaciju to je jedna stvar, ali nazivati ljude primitivcima i nepismenima zato su se odlucili za prirodan porodjaj je odlika neznanja o mogucim posledicama medicinski nepotrebnih zahvata, kao i, kako bih ja to nazvala "neofeministicko baljezganje".

Црвени звездар

pre 9 godina

Какав је ово сексизам? Морамо да направимо корак ка изједначавању жена и мушкараца, том цивилизацијском достигнућу, и да укинемо политички некоректне изразе који сугеришу да би порођај могле да врше само жене! Дакле, породиљац би могао да изабере епидурал и да буде мајкар детету.

M

pre 9 godina

Pametnjakovicu bas ti odgovara nick...bol na porodjaju kao malo jaca dijareja...da li si ti normalan majke ti? A tek onaj sto poredi porodjaj i vadjenje noktiju na zivo?! A nisam znala da vama muskarcima obavezno vade nokte 2-3 puta u zivotu! I imala sam i bubrezni napad, veruj mi porodjaj je bio mnogo gori (samk kraci srecom).

Vec vidjeno

pre 9 godina

Gledala sam britansku emisuju u kojoj je takav eksperiment izvodjen na dvojici muskaraca. Lezali su na krevetima I pravili haos vec na polovini jacine bolova koja je bila predvidjena da se izazove. Naravno, odustali su...Medjutim, ipak to nije za poredjenje. Hormomski status je drugaciji, stanje svesti o krajnem ishodu je drugacije I mnogo toga drugog. U uslovima rata, mnogim muskarcima su bez anestezije amputirani ekstrrmiteti pa su preziveli, preziveli bi I porodjajne bolove ali sam sigurna da bi o tom iskustvu govorili do kraja zivota dok vecina zena zaboravi na bol I muke I radja I dalje.

Znalac

pre 9 godina

Tehnologija ce za par decenija omoguciti da ni Zene ne moraju da radjaju - za njih ce to ciniti vestacke materice. Taman vise da nam Zene prestanu sa kuknjavom, prebacivanjem i zvocanjem sto moraju da radjaju - kao da smo ih mi na to osudili a ne njihova posestrima Priroda...

Ja sam im uvek govorio: "Pa, nemojte vise radjati. Ako ce to znaciti da ce nam se usi odmoriti od vase kuknjave - ja pristajem da se vise ne mucite sa porodjajem. Nece biti ljudske rase - ultimativnog planetarnog stetocine!"

zamisli molim te

pre 9 godina

A mi to kao nismo znali, pravili se blesavi. Pa sve bitne, neizdrzive poslove u kojima ne sme da se podbaci muskarci prepustaju zenama. Znaju da su zene temeljne i da vode racuna o svemu.

ema

pre 9 godina

Ma kakvi trudovi?! Dvadeset prvi vek je u pitanju. Anestezija ili carski. Ma sklonite te primitivne fore vise. Ko hoce bol, neka vadi zub bez anestezije. Mrzim zene koje se ponose mucenjem pri porodjaju jer one u zivotu nemaju nista vise da ponude. A i to sto nude je za zivotinje.
Da li vi ljudi razumete da tih par miuta dranja i cepanja ne znace nista? Zena je zena kada se porodi bezbolno i to je pravo iskustvo, a ne kada se dere kao neka budala. Ma fuj. Koliko zena treba da bude isprazna pa da ide na porodjaj bez anestezije? uopste ne cenim porodjaj. Kad neko ulozi 4 godine truda i zavrsi fakultet to je nesto, a porodjaj moze svako i bez mozga.

Pedu

pre 9 godina

Jaooooo dosadni ste više!
Pa kad bi i moglo da se desi da mi neko posadi bebu u stomak, i da treba da izađe...pa baš bih razmišljao da li mogu da izdržim ili ne.
Moram i tačka....sigurno ne bi moglo "ej, ajd ja ne mogu da izdržim, de da se dogovorimo da nemam bebu u stomaku"...
Stvarno ste naporni više sa ovakvim glupostima.

kika

pre 9 godina

To je jedini bol koji donosi nesto lepo,to nije obican bol i ne moze se na njega tako gledati.Dva puta sam se prirodno poradjala,a sve vreme"bola" samo sam se brinula kako li je tek bebici koja sama prolazi kroz sve,i nisam vristala da joj ne bi oduzimala kiseonik i plasila je strasnim zvucima.Zbog toga ta bol nikako ne moze biti ni slicna elektro bolovima,i meni da ih sad daju ne bi izdrzala!!!!!!!

ajeje brazorv

pre 9 godina

Nisam ni očekivao drugačiji zaključak. Nesposobni smo da trpimo bolove. Za sve smo nesposobni. Ceo život slušam kako sam nesposoban, kako nešto ne radim kako treba, kako ne uspevam da obezbedim, ostvarim ili pružim ono što od mene očekuju.
Nesposobni smo i da rodimo. A voleo bih da mogu da rodim, da makar za nešto i ja postanen sposoban. Da konačno imam neku svrhu. Ali eto, ne da mi se ni to. Ustanoviše elektrošokovima da ne bih izdržao bolove.

zika

pre 9 godina

sta vi darvinisti vantazirate. pa ni zene ne bi podnele da ceo dan nose malter. ali tako je Bog stvorio zenu I tako je Bog stvorio muskaraca. vantazije ne pomazu

abc

pre 9 godina

Bilo bi zanimljivo napraviti eksperiment, kako bi žene u tom slučaju podnosile porodjaj muškarca (ako bi prisustvovale tom činu, padanje u nesvest i sl.).

dzouni

pre 9 godina

Dajte molim vas, ko finansira ova 'istrazivanja'...Prvo niko ne moze da potvrdi da li ti elektrosokovi bole vise ili manje, koja je vrsta bola, ucestalost tj da li ide u naletima ili konstantno...jednostavno losa je postavka, siguran sam da ovde nema n od nauke.

A druga stvar, ovi ljudi koji su ucestvovali su mogli da prekinu kad god su zeleli, zene kad se poradjaju ne mogu. Sta znaci tacno 'ne bi podneli porodjaj'? Sta, u sred izlaska bebe, rekli bi e ipak necu i prekinuli? Kako?

Uzas od eksperimenta u svakom mogucem smislu...

maja

pre 9 godina

@Kole

Epidural normalan? U Srbiji? Da li ste bas sigurni? Treba imati puno srece i para da u Srbiji (cak i u Beogradu) dobijete epidural. Za prvi porodjaj sam imala srece, za drugi mi nisu dali jer nije bilo dezurnih anesteziologa. Tako da osetih sve cari porodjaja i najljucem neprijatelju ne preporucujem prirodan porodjaj. Nemojte misliti da zene ne zele anesteziju, samo cesto nemaju priliku da je dobiju, nazalost.

zoki

pre 9 godina

porodjaj moze svako i bez mozga. (ema, 01. mart 2015 13:50)...... U, brate, ja jesam bez mozga, ali ovako nesto ne bih mogao da napisem. Zoki.

acomurija

pre 9 godina

Cisto bioloski, medicinski, fizioloski - ovakva tvrdnja je besmislena, netacna. Kao da ju je izneo neki dr nauka s "megatrenda".
Zenski organizam raspolaze mocnim hormonskim regulativima, od sirenja kostanog porodjajnog kanala, preko opustanja misica, blokade svesti pojmom "sve zene radjaju", pa do anatomije malog trbuha i karlice.
Osetljivost na nivo bola je nesto sasvim drugo i nema veze za pol! Sto se tice bola, ovakva lazna merenja nemaju svrhe ni smisla. Odgovor je da bi muskarci bez vecih problema "prezivljavali" porodjaj!
Ali, muskarci ne mogu nositi i izneti trudnocu! Muski organizam ne bi umeo, niti mogao i uspeo da obavi izlucivanja, detoksikaciju, metabolizma bebe i svoju: beba s kraja treceg meseca piski i kaki, za neosposobljen muski organizam to bi bilo smrtonosno u jednom trenutku.
Tacna definicija, dakle, glasi: muskarci mogu da podnesu porodjaj, ali ne i da iznesu trudnocu.
Kome je do znanja medicine i fiziologije, a kome je do verbalne gimnastike, neka se uzda u elektro(de)stimulatore.

maloicitao

pre 9 godina

Bol se meri cvorovima.Najjaci bol je bubrezni napad i iznosi 2.4 cvora. Mucenje (cupanje noktiju, vadjenje zuba "nazivo", bicevanje) je 2.8 cvorova.Porodjajni bolovi su 10 cvorova.Pa vidite ko je "jaci" pol.(Kinez, 01. mart 2015 09:43)

Lupas prijatelju, kada krene kamen iz bubrega nema jaceg bola. Nisam jednom video ljude kako se valjaju po podu od bolova.

nbgd

pre 9 godina

@ema A šta je onda žena koja završi fakultet i traži epidural na porođaju? Boginja?!

P.S. Seti se svog komentara jednog dana kad se porodiš 'bezbolno', živo me interesuje hoćeš li se mesec dana kljukati lekovima kako bi mogla da sediš (ako budeš imala epiziotomiju) ili da držiš dete (ako budeš imala carski rez), ili će ti biti bitnije da trpiš bol, kako dojenjem ne bi prenela bebi hrpu analgetika koje si popila.

Pametnjaković

pre 9 godina

Problem sa donjim muškim delovima jeste što je splet nerava drugačiji od ženskog i to s dobrim razlogom. Još dodatno muškarci nemaju hormone koje imaju žene. Ako ste nekada imali dijareju i jake bolove u stomaku, eto to mu dođe isto kako to sve žene doživljavaju, samo malo jače. I pored bolova i muka ženska potreba za rađanjem je toliko velika da se neke porode i nekoliko puta.

lkj

pre 9 godina

Znate sta? Poroditi se nije nista,iz iskustva, bol dodje I prodje,zena pozeli jos dece.Tesko je decu odgajiti I bol je kada svaki dan razmisljas ...imam decu,a sta cu sutra...treba imati sredstava I odgajiti.Da deca ne idu prljava,pocepana,da imaju sta da obuku,pojedu...da im se posveti paznja u isto vreme obezbedjivati I sve pobrojano.Da se stvori pravedan covek od te male bebe I da bude zdrav.I telesno I duhovno.To je borba,zestoka , sve za male osmehe.Uopste je nevazno ko ima vecu bol radjanja I da li je bitnija zena ili muskarac.Onaj ko zeli dete,ne razmislja o bolu radjanja toliko,koliko je ovo moje pobrojano presudno za dete.

male

pre 9 godina

Pa da znam da treba da donesem zivot na ovaj svet sigurno bih istrpeo... Stvarno nije dobro poredjenje. Trebali su da u ispitivanje ukljuce i zene koje nikada nisu radjale...

Nindza

pre 9 godina

Glupost. Ni zene ne bi podnele elektrosok. Telo kada je pod "stresom" luci adrenalin i ko zna sta sve jos, sto utice na podnosenje bola. Zeni su pred porodjaj drugaciji nivoi hormona, plus psiholoski faktor da na svet donosis zivo bice. To nije isto kao elektrosok iz nevezuse. Porodjaj, ako se ne zakomplikuje, nije uopste toliko bolan.

zenelaksepodnosebol

pre 9 godina

Glupost. Ni zene ne bi podnele elektrosok. Telo kada je pod "stresom" luci adrenalin i ko zna sta sve jos, sto utice na podnosenje bola. Zeni su pred porodjaj drugaciji nivoi hormona, plus psiholoski faktor da na svet donosis zivo bice. To nije isto kao elektrosok iz nevezuse. Porodjaj, ako se ne zakomplikuje, nije uopste toliko bolan.
(Nindza, 1. mart 2015 10:59)

Greska, porodjaj je veoma bolan. Sa druge strane, muskarci i zene drugacije reaguju ne stres. Kada su u stresnoj situaciji, i jedan i drugi pol luce kortizol (hormon stresa) i epinefrin, ali ono sto nas razlikuje je to sto zene takodje luce velike kolicine oksitocina kada su pod stresom cime je njihova reakcija potpuno drugacija od muskaraca koji luce velike kolicine vazopresina. Prirodna reakcija muskarca na stres je uklanjanje stresora kroz odredjenu dozu agresije (testosteron + drugi hormoni)kako bi se odbranio, dok kod zena kombinacija estrogena i oksitocina dovodo do drugacijih reakcija posto im je evolutivno zadatak bio da sacuvaju podmladak, a fizicka snaga nedovoljna za direktnu fizicku konfrontaciju sa uzrocnikom stresa. Kortizol i epinefrin se kod muskaraca pod uticajem ostalih hormona povecavaju, dok oksitocin smanjuje efekat hormona stresa. Zato zene imaju veci prag bola. Cista evolucija...

asdf

pre 9 godina

Migriranje kamena iz bubrega kroz mokraćni kanal izaziva mnogo jači bol nego li porođaj. Pogotovo ako je kamen veći od 5 mm. Pričao sam sa dosta žena koje imaju ili su imale kamen, i kažu da ih porođaj manje boleo. Moj kamen je več 2 i po meseca u kanalu, sporo migrira, ima 7 mm, užasno užasno boli, ali se istrpi.

Mio

pre 9 godina

@ (ema, 1. mart 2015 13:50)
U sta mi naprica... sestro slatka?!!
Pa bar prvo rasmisli, zasto bi se neka zena odlucila na porodjaj bez anestezije i carskog reza?
Neke zene, koje su svesne da ce im se porodjaj stvarno desiti, ispitaju bar to za pocetak.
Jer treba ijedna da se plasi porodjaja, ako ga zeli?
To ponizenje od doktora, bilo bi ponizenje i za muskarca (ne znam, sta se po tim podrazumeva) necemo odmah da letimo u neki strah! Celo telo se sprema za porodjaj, pa samim tim i psiha.
Ja sam bio sa zenom na porodjaju, odlucila je da ce to biti u kadi i sa jednom babicom, interesovalo je to kako ce i samo dete da snadje u svemu tome.
Mogu da tvrdim da je stvarno to zelela i pristupili smo bez nepotrebnog straha, ispalo je sve u najboljem redu.
Cela ta prica i bez veze jedno pitanje, da li bi ja mogo da podnesem taj bol ili ne... je jedna nebitna stvar za celo iskustvo.

Marko

pre 9 godina

Nas su na studijama medicine ucili da je najjaci bol na prvom mestu kod karcinoma pankreasa a drugo mesto dele bubrezna kolika i porodjaj. Naravno postoje individualne razlike ali kod vecine je ovako. I kada se malo zamislis, ima logike.
A ovaj tekst je blago neozbiljan.

prakticna zena

pre 9 godina

Ne treba zaboraviti motivaciju, kad je motiv jak ili nema izbora, svašta se istrpi. Kazu i da hormoni koji se izluče pri porodjaju izazovu blagu amneziju za pretrpljene bolove, tako se priroda postarala da žena rodi i drugo, treće dete...

mia

pre 9 godina

Kakav primitivizam! Pa uzmite godspodje anesteziju.
Inace, znam muskarce iz nekog civilizovanog sveta koji su odgojili decu sami i ne vidim po cemu se to zene isticu? po tome sto rasire noge 5 minuta?
Pa narucite epiduralnu pa cete biti majke (ne, nego roditelj, majka ne znaci nista ), a ne napacene zivotinje iz dzungle.

Pametnjaković

pre 9 godina

@(M, 1. mart 2015 10:37)

Ajde ne drami tu i ja sam imao bubrežni napad ko da me neko sekao žicom, a imao sam i bol zuba koji je trajao celu noc, cela glava me je bolela, bilo je neizdrživo pa sam opet izdržao, ko da mi je neko eksere lupao u mozak. Imao sam i jaku dijareju od trovanja hranom. To je jak bol u stomaku koji je u mom slučaju trajao bez prestanka satima, sa naletima jačeg bola svakih pola minuta, potpuno sam dehidrirao i sav sam bio u znoju od muke, moje telo je pokušavalo da se oslobodi stranog tela. Potpuno isto je, jer i u slučaju žena, njihovo telo pokušava da se oslobodi stranog tela i potpuno se isto ponaša. Ako sam ja izdržao, svako drugi bi isto izdržao.

zika

pre 9 godina

sta vi darvinisti vantazirate. pa ni zene ne bi podnele da ceo dan nose malter. ali tako je Bog stvorio zenu I tako je Bog stvorio muskaraca. vantazije ne pomazu

ema

pre 9 godina

Ma kakvi trudovi?! Dvadeset prvi vek je u pitanju. Anestezija ili carski. Ma sklonite te primitivne fore vise. Ko hoce bol, neka vadi zub bez anestezije. Mrzim zene koje se ponose mucenjem pri porodjaju jer one u zivotu nemaju nista vise da ponude. A i to sto nude je za zivotinje.
Da li vi ljudi razumete da tih par miuta dranja i cepanja ne znace nista? Zena je zena kada se porodi bezbolno i to je pravo iskustvo, a ne kada se dere kao neka budala. Ma fuj. Koliko zena treba da bude isprazna pa da ide na porodjaj bez anestezije? uopste ne cenim porodjaj. Kad neko ulozi 4 godine truda i zavrsi fakultet to je nesto, a porodjaj moze svako i bez mozga.

Znalac

pre 9 godina

Tehnologija ce za par decenija omoguciti da ni Zene ne moraju da radjaju - za njih ce to ciniti vestacke materice. Taman vise da nam Zene prestanu sa kuknjavom, prebacivanjem i zvocanjem sto moraju da radjaju - kao da smo ih mi na to osudili a ne njihova posestrima Priroda...

Ja sam im uvek govorio: "Pa, nemojte vise radjati. Ako ce to znaciti da ce nam se usi odmoriti od vase kuknjave - ja pristajem da se vise ne mucite sa porodjajem. Nece biti ljudske rase - ultimativnog planetarnog stetocine!"

Pametnjaković

pre 9 godina

Problem sa donjim muškim delovima jeste što je splet nerava drugačiji od ženskog i to s dobrim razlogom. Još dodatno muškarci nemaju hormone koje imaju žene. Ako ste nekada imali dijareju i jake bolove u stomaku, eto to mu dođe isto kako to sve žene doživljavaju, samo malo jače. I pored bolova i muka ženska potreba za rađanjem je toliko velika da se neke porode i nekoliko puta.

Kinez

pre 9 godina

Bol se meri cvorovima.
Najjaci bol je bubrezni napad i iznosi 2.4 cvora. Mucenje (cupanje noktiju, vadjenje zuba "nazivo", bicevanje) je 2.8 cvorova.
Porodjajni bolovi su 10 cvorova.
Pa vidite ko je "jaci" pol.

mia

pre 9 godina

Kakav primitivizam! Pa uzmite godspodje anesteziju.
Inace, znam muskarce iz nekog civilizovanog sveta koji su odgojili decu sami i ne vidim po cemu se to zene isticu? po tome sto rasire noge 5 minuta?
Pa narucite epiduralnu pa cete biti majke (ne, nego roditelj, majka ne znaci nista ), a ne napacene zivotinje iz dzungle.

ljuba

pre 9 godina

Ženski organizam je prilagođen tim vrstama napora. I muškarci bi izdržali da imaju takvu biološku funkciju. Još jedan u nizu you go grrrrllll power propagandnih tekstova.

John Doe

pre 9 godina

A koliko bi zena izdrzalo taj test? Da ih tako, igranja radi prikace na elektrode i puste da trpe bolove? Garantujem da bi vecina isto posle par minuta molila da prekinu. Pogotovo one koje nisu radjale.

maloicitao

pre 9 godina

Bol se meri cvorovima.Najjaci bol je bubrezni napad i iznosi 2.4 cvora. Mucenje (cupanje noktiju, vadjenje zuba "nazivo", bicevanje) je 2.8 cvorova.Porodjajni bolovi su 10 cvorova.Pa vidite ko je "jaci" pol.(Kinez, 01. mart 2015 09:43)

Lupas prijatelju, kada krene kamen iz bubrega nema jaceg bola. Nisam jednom video ljude kako se valjaju po podu od bolova.

zamisli molim te

pre 9 godina

A mi to kao nismo znali, pravili se blesavi. Pa sve bitne, neizdrzive poslove u kojima ne sme da se podbaci muskarci prepustaju zenama. Znaju da su zene temeljne i da vode racuna o svemu.

Ime

pre 9 godina

Pa i ne moramo da znamo. Zasto bi trebalo da znamo? Pravilna raspodela uloga u evoluciji je odavno izvrsena. Svaka cast zenama. Trpe veliki bol, ali ono sto sledi nakon toga se ne moze recima opisati.

abc

pre 9 godina

Bilo bi zanimljivo napraviti eksperiment, kako bi žene u tom slučaju podnosile porodjaj muškarca (ako bi prisustvovale tom činu, padanje u nesvest i sl.).

Црвени звездар

pre 9 godina

Какав је ово сексизам? Морамо да направимо корак ка изједначавању жена и мушкараца, том цивилизацијском достигнућу, и да укинемо политички некоректне изразе који сугеришу да би порођај могле да врше само жене! Дакле, породиљац би могао да изабере епидурал и да буде мајкар детету.

Pametnjaković

pre 9 godina

@(M, 1. mart 2015 10:37)

Ajde ne drami tu i ja sam imao bubrežni napad ko da me neko sekao žicom, a imao sam i bol zuba koji je trajao celu noc, cela glava me je bolela, bilo je neizdrživo pa sam opet izdržao, ko da mi je neko eksere lupao u mozak. Imao sam i jaku dijareju od trovanja hranom. To je jak bol u stomaku koji je u mom slučaju trajao bez prestanka satima, sa naletima jačeg bola svakih pola minuta, potpuno sam dehidrirao i sav sam bio u znoju od muke, moje telo je pokušavalo da se oslobodi stranog tela. Potpuno isto je, jer i u slučaju žena, njihovo telo pokušava da se oslobodi stranog tela i potpuno se isto ponaša. Ako sam ja izdržao, svako drugi bi isto izdržao.

Krespo

pre 9 godina

Ako je stvarno tako onda je krajnje vreme da se po tom pitanju zenama olaksa.Sto naci da se za sve zene koje nisu sprenmne za trpljenje tako opisanih nesnosnih bolova uvede pravo da se izvrsi carski rez odmah po prijemu u bolnicu .Posto je to operacija slicna nekim drugim u toj oblast tela i ista kosta drustvo treba da vecim izdvajanjem u zdravstvo omoguci materijalne uslove za tako nesto.I da se prekine praksa u nasim bolnicama[ za koju znam jer mi je zena bila babica] da se satima ceka uz uzasne bolove da bi se tek kad stvari krenu u tragicnom pravcu pristupalo rezu ali ponekad je stetu vec napravljena.

Boston

pre 9 godina

Ima mnogo toga kod zena sto mi muskarci nikada ne bi podneli. Po meni najjaca snaga jedne zene je biti majka. Promene se za 360 stepeni naravno u pozitivnom smislu. Ipak majka je majka otac nikada ne moze biti ravnopravan u toj situaciji ako pricamo o normalnim okolnostima naravno.

zoonpoliticon

pre 9 godina

pa zene su za to i stvorene, da li evolucijom ili od strane stvoritelja!
to je kao kada bi se delfin hvalio da moze duze da izdrzi ispod vode od coveka a hiljadama ili milionima godina je evoluirao da bi bio takav kakav jeste

asdf

pre 9 godina

Migriranje kamena iz bubrega kroz mokraćni kanal izaziva mnogo jači bol nego li porođaj. Pogotovo ako je kamen veći od 5 mm. Pričao sam sa dosta žena koje imaju ili su imale kamen, i kažu da ih porođaj manje boleo. Moj kamen je več 2 i po meseca u kanalu, sporo migrira, ima 7 mm, užasno užasno boli, ali se istrpi.

Tomaz

pre 9 godina

Uz dužno poštovanje ženama mislim da ni žene koje nisu trudne ne bi izdržale duže. Ne znam čemu to stalno nabijanje krivice muškom rodu zbog porođaja. Druga stvar, žene to istrpe zato što u tom trenutku baš i nemaju izbora, ne mogu samo da odustanu (epidural se ne računa).

Nindza

pre 9 godina

Glupost. Ni zene ne bi podnele elektrosok. Telo kada je pod "stresom" luci adrenalin i ko zna sta sve jos, sto utice na podnosenje bola. Zeni su pred porodjaj drugaciji nivoi hormona, plus psiholoski faktor da na svet donosis zivo bice. To nije isto kao elektrosok iz nevezuse. Porodjaj, ako se ne zakomplikuje, nije uopste toliko bolan.

male

pre 9 godina

Pa da znam da treba da donesem zivot na ovaj svet sigurno bih istrpeo... Stvarno nije dobro poredjenje. Trebali su da u ispitivanje ukljuce i zene koje nikada nisu radjale...

Mio

pre 9 godina

@ (ema, 1. mart 2015 13:50)
U sta mi naprica... sestro slatka?!!
Pa bar prvo rasmisli, zasto bi se neka zena odlucila na porodjaj bez anestezije i carskog reza?
Neke zene, koje su svesne da ce im se porodjaj stvarno desiti, ispitaju bar to za pocetak.
Jer treba ijedna da se plasi porodjaja, ako ga zeli?
To ponizenje od doktora, bilo bi ponizenje i za muskarca (ne znam, sta se po tim podrazumeva) necemo odmah da letimo u neki strah! Celo telo se sprema za porodjaj, pa samim tim i psiha.
Ja sam bio sa zenom na porodjaju, odlucila je da ce to biti u kadi i sa jednom babicom, interesovalo je to kako ce i samo dete da snadje u svemu tome.
Mogu da tvrdim da je stvarno to zelela i pristupili smo bez nepotrebnog straha, ispalo je sve u najboljem redu.
Cela ta prica i bez veze jedno pitanje, da li bi ja mogo da podnesem taj bol ili ne... je jedna nebitna stvar za celo iskustvo.

Aca

pre 9 godina

Krajnje glupo istraživanje i krajnje glup zaključak jer niko normalan ne bi trpeo bolove ako ne mora. Trudnice trpe bolove iz razloga što ne mogu da ostanu neporođene, a porođaj je sam po sebi bolan. Pretpostavljam da su ti kineski "stručnjaci" čuli za neke ljude (žene i muškarce) koji su negde tamo bili zarobljeni i mučeni elektrošokovima (i ko zna na koje sve načine) pri kojima su trpeli velike bolove i uspeli da prežive.
Moja supruga je trpela bolove skoro 12 sati, pri čemu nije uzimala ni hranu ni piće (jer u Srbiji trudnicama ne daju da jede i pije pre porođaja!?!?), imala je veoma težak porođaj sa svim propratnim bolnim stvarima i pored svega toga najteže joj je bilo što je morala da ostane u bolnici još 7 dana.
Bol je individualna stvar a ovakva istraživanja su nepotpuna.

ajeje brazorv

pre 9 godina

Nisam ni očekivao drugačiji zaključak. Nesposobni smo da trpimo bolove. Za sve smo nesposobni. Ceo život slušam kako sam nesposoban, kako nešto ne radim kako treba, kako ne uspevam da obezbedim, ostvarim ili pružim ono što od mene očekuju.
Nesposobni smo i da rodimo. A voleo bih da mogu da rodim, da makar za nešto i ja postanen sposoban. Da konačno imam neku svrhu. Ali eto, ne da mi se ni to. Ustanoviše elektrošokovima da ne bih izdržao bolove.

kika

pre 9 godina

To je jedini bol koji donosi nesto lepo,to nije obican bol i ne moze se na njega tako gledati.Dva puta sam se prirodno poradjala,a sve vreme"bola" samo sam se brinula kako li je tek bebici koja sama prolazi kroz sve,i nisam vristala da joj ne bi oduzimala kiseonik i plasila je strasnim zvucima.Zbog toga ta bol nikako ne moze biti ni slicna elektro bolovima,i meni da ih sad daju ne bi izdrzala!!!!!!!

MarkO

pre 9 godina

A žena se provodi na porođaju? Pa i žene imaju osećaj kao kad im čupaju organe. Nije blaženstvo to je sigurno.
Što ne znači da ne bi muškarci podneli porođaj. Doduše, imaju i uze kukove pa bi česte bile komplikacije za plod ili za muškarca.....
tek kad napisah ovo sve, zapitah se zašto uopšte komentarišem ove besmislice.

ivan78bg

pre 9 godina

Tzv experiment nisu prvo kinezi sproveli.Pod dva ti svi muskarci su imali izbora da prekinu bolove.Tako da zakljucak iznesen je blago receno debilan.

acomurija

pre 9 godina

Cisto bioloski, medicinski, fizioloski - ovakva tvrdnja je besmislena, netacna. Kao da ju je izneo neki dr nauka s "megatrenda".
Zenski organizam raspolaze mocnim hormonskim regulativima, od sirenja kostanog porodjajnog kanala, preko opustanja misica, blokade svesti pojmom "sve zene radjaju", pa do anatomije malog trbuha i karlice.
Osetljivost na nivo bola je nesto sasvim drugo i nema veze za pol! Sto se tice bola, ovakva lazna merenja nemaju svrhe ni smisla. Odgovor je da bi muskarci bez vecih problema "prezivljavali" porodjaj!
Ali, muskarci ne mogu nositi i izneti trudnocu! Muski organizam ne bi umeo, niti mogao i uspeo da obavi izlucivanja, detoksikaciju, metabolizma bebe i svoju: beba s kraja treceg meseca piski i kaki, za neosposobljen muski organizam to bi bilo smrtonosno u jednom trenutku.
Tacna definicija, dakle, glasi: muskarci mogu da podnesu porodjaj, ali ne i da iznesu trudnocu.
Kome je do znanja medicine i fiziologije, a kome je do verbalne gimnastike, neka se uzda u elektro(de)stimulatore.

zexica

pre 9 godina

Od bolova sam gubila svest,ni sama ne znam koliko puta,svaka kontrakcija nestanak svesti,pogledam na sat nije prosao celi minut,tri dana muka na stolu,drzanja noge uvis,rukom kiseonika,bebac gore,podnela,bez reci,stisnutih zuba,modra,popucalih kapilara,sve sto samnakon tri dana imala da izgovorimje doktore,carski....pripremio je sve,ali siguran,prateci sve,plodovu vodu,rad srca bebe,debelim secenjem,24 kopce na zivo,jaka terapija antibiotika,sedam dana,dodatak krvi,i ja opet srecna,bebac za deset po apgaru,ja u nesvest padala tri dana uzastopno i nakon porodjaja.Bol,bol bih opisala kao cerecenje na dva stuba razmaknuta na sto metara,pa vuci sve iz kukova i karlice.I naravno,zaista sve se prezivi jer nemas izbor naravno,nego da tu srecu doneses na put zivota.E znate,muski,sta je sad pitanje,da li biste se vi usidili to da uradite drugi put,ja potpisujem ,vi nikada,mi zene uvek,skooooro uvek.Tu je odgovor,i tu je pitanje i tu je ova analiza izdrzljivosti najbitnija,i molim vas ne potcenjujte,vase majke istrpele su isto,i htele opet,da vas donesu na svet.Ovo sa cupanjem zuba je smesno,vadila sam i bez anestezije,zubar je iz zdr.razloga nije dao,sav isprepadan usred mog bola,rekoh mu,samo napred,ja sam se poradjala tri puta......sad mogu sve......Lepo je neko izveo studiji pre par dana,i rekao,porodjajni bol,to vam je kao dvadeset lomova razlicitih kostiju u istom momentu,srce to izdrzi,ali se samo postavlja pitanje,ko od muskih hoce to isto opet,Razmislite,ja vas ne kudim,ja vam samo dajem realno objasnjenje uz pitanje koje je najbitnije,usuditi se ili ne.....pozdrav,ipak su mame najkompetentnije ,i da znate jace polovine,nemojte se samnom slagati.....pozdravcic.

prakticna zena

pre 9 godina

Ne treba zaboraviti motivaciju, kad je motiv jak ili nema izbora, svašta se istrpi. Kazu i da hormoni koji se izluče pri porodjaju izazovu blagu amneziju za pretrpljene bolove, tako se priroda postarala da žena rodi i drugo, treće dete...

Pedu

pre 9 godina

Jaooooo dosadni ste više!
Pa kad bi i moglo da se desi da mi neko posadi bebu u stomak, i da treba da izađe...pa baš bih razmišljao da li mogu da izdržim ili ne.
Moram i tačka....sigurno ne bi moglo "ej, ajd ja ne mogu da izdržim, de da se dogovorimo da nemam bebu u stomaku"...
Stvarno ste naporni više sa ovakvim glupostima.

Tina

pre 9 godina

Sve je to lepo, ali porodjaj ne traje 3 min neto nekad vise od 24h, za one koje pitaju. Prisustgvovala sam porodjajima i u te elektro sokove ne ubraja se ponizenje od nasih zdravstvenih radnika, onda kada zenu iseku na zivo makazama jer su bebe danas prevelike (epiziotomija), ne ubrajajaju se strahovi da li ce sve biti u redu, da li ce beba biti zdrava, da li ce nasi nesposobn bolnicari zameniti dete... Lako je vama muskarcima vama tada iscepaju kosulju i napijete se, a zeni se okrene zivot ya 360 stepeni, i onda slusate do kraja yivota kako ste slabiji pol.

bulumbac

pre 9 godina

ali kod zdrave zene, pri porodjaju, telo proizvodi vrlo jake opijate koji taj bol uopste prave podnosljivim. na zapadu je takodje sve vise zena koje se vec u trudnoci odluce za carski rez i operisu se od deteta, iako je dokazano da je i za mamu i za bebu mnogo bolji porodjaj prirodnim putem. ja sam prisustvovao poridjaju i tesio moju dragu drzao joj ruku i saosecao s njom. mislim da to zeni mnogo pomaze, kad joj je muz tu koji je voli i koji iskreno saoseca s njom. a nagrada za sav trud i bol je kad se rodi zdrava i lepa beba. uopste mislim da kroz ceo zivot majka vise zrtvuje za decu nego otac. zato se majka i najvise voli na svetu :-)

lkj

pre 9 godina

Znate sta? Poroditi se nije nista,iz iskustva, bol dodje I prodje,zena pozeli jos dece.Tesko je decu odgajiti I bol je kada svaki dan razmisljas ...imam decu,a sta cu sutra...treba imati sredstava I odgajiti.Da deca ne idu prljava,pocepana,da imaju sta da obuku,pojedu...da im se posveti paznja u isto vreme obezbedjivati I sve pobrojano.Da se stvori pravedan covek od te male bebe I da bude zdrav.I telesno I duhovno.To je borba,zestoka , sve za male osmehe.Uopste je nevazno ko ima vecu bol radjanja I da li je bitnija zena ili muskarac.Onaj ko zeli dete,ne razmislja o bolu radjanja toliko,koliko je ovo moje pobrojano presudno za dete.

duda

pre 9 godina

(ema, 1. mart 2015 13:50)

Draga Ema, razliciti ljudi imaju razlicite razloge za svoje odluke. Ja sam dete rodila bez anestezije i bez dranja - da boli, boli. I pored toga,iako poticem iz porodice ginekologa, imam zavrsen fakultet i postdiplomske studije, odlucila sam se za prirodan porodjaj. Zasto? Zato sto, takodje, znam i kakve mogu da budu posledice operacija, anestezije, itd. Posto mi je trudnooca protekla dobro i nije postojao nijedan razlog da se ne porodim prirodnim putem, bilo mi je logicnije da ne idem pod noz zbog sopstvenog komfora. Svaka operacija i anestezija nose odredjene rizike, te ukoliko je neophodan carski rez onda je logicno da ce zena da se podvrgne operaciji. Sa druge strane i epidural ima svoje lose strane i u nemalo slucajeva se beba vadi vakumom iz tela majke, a posledice mogu da budu pogubne. Kada postoji opravdan medicinski razlog za operaciju to je jedna stvar, ali nazivati ljude primitivcima i nepismenima zato su se odlucili za prirodan porodjaj je odlika neznanja o mogucim posledicama medicinski nepotrebnih zahvata, kao i, kako bih ja to nazvala "neofeministicko baljezganje".

Marko

pre 9 godina

Nas su na studijama medicine ucili da je najjaci bol na prvom mestu kod karcinoma pankreasa a drugo mesto dele bubrezna kolika i porodjaj. Naravno postoje individualne razlike ali kod vecine je ovako. I kada se malo zamislis, ima logike.
A ovaj tekst je blago neozbiljan.

M

pre 9 godina

Pametnjakovicu bas ti odgovara nick...bol na porodjaju kao malo jaca dijareja...da li si ti normalan majke ti? A tek onaj sto poredi porodjaj i vadjenje noktiju na zivo?! A nisam znala da vama muskarcima obavezno vade nokte 2-3 puta u zivotu! I imala sam i bubrezni napad, veruj mi porodjaj je bio mnogo gori (samk kraci srecom).

nbgd

pre 9 godina

@ema A šta je onda žena koja završi fakultet i traži epidural na porođaju? Boginja?!

P.S. Seti se svog komentara jednog dana kad se porodiš 'bezbolno', živo me interesuje hoćeš li se mesec dana kljukati lekovima kako bi mogla da sediš (ako budeš imala epiziotomiju) ili da držiš dete (ako budeš imala carski rez), ili će ti biti bitnije da trpiš bol, kako dojenjem ne bi prenela bebi hrpu analgetika koje si popila.

Vec vidjeno

pre 9 godina

Gledala sam britansku emisuju u kojoj je takav eksperiment izvodjen na dvojici muskaraca. Lezali su na krevetima I pravili haos vec na polovini jacine bolova koja je bila predvidjena da se izazove. Naravno, odustali su...Medjutim, ipak to nije za poredjenje. Hormomski status je drugaciji, stanje svesti o krajnem ishodu je drugacije I mnogo toga drugog. U uslovima rata, mnogim muskarcima su bez anestezije amputirani ekstrrmiteti pa su preziveli, preziveli bi I porodjajne bolove ali sam sigurna da bi o tom iskustvu govorili do kraja zivota dok vecina zena zaboravi na bol I muke I radja I dalje.

dzouni

pre 9 godina

Dajte molim vas, ko finansira ova 'istrazivanja'...Prvo niko ne moze da potvrdi da li ti elektrosokovi bole vise ili manje, koja je vrsta bola, ucestalost tj da li ide u naletima ili konstantno...jednostavno losa je postavka, siguran sam da ovde nema n od nauke.

A druga stvar, ovi ljudi koji su ucestvovali su mogli da prekinu kad god su zeleli, zene kad se poradjaju ne mogu. Sta znaci tacno 'ne bi podneli porodjaj'? Sta, u sred izlaska bebe, rekli bi e ipak necu i prekinuli? Kako?

Uzas od eksperimenta u svakom mogucem smislu...

nina

pre 9 godina

Zanimljivo, ali i ja sam imala upravo taj osecaj na porodjaju, da mi ispadaju organi...nisam osecala pomeranje kostiju, sto sam cula od drugih zena da osecaju...a ni dijareju i zubobolju s kojima neki muskarci vole da porede porodjaj, lol...imala sam kamen u bubregu i slicno je donekle, u oba slucaja sam se skoro onesvescivala od bolova...s tim sto porodjaj traje dosta duze i oporavak je (u mom slucaju) bolan...epiziotomija je uzas za sebe, menjala bih je za tri kamena u bubregu...kod mene ni anestezija nije radila, pa vi vidite :(

miro split

pre 9 godina

Elektošokovima su imitirali porođaj?Samo da neko ne zatraži oni porođaj u kadi,u vodi.Kad ga drmne struja bit će prvi muškarac koji je umra zbog komplikacija pri porodu.

zenelaksepodnosebol

pre 9 godina

Glupost. Ni zene ne bi podnele elektrosok. Telo kada je pod "stresom" luci adrenalin i ko zna sta sve jos, sto utice na podnosenje bola. Zeni su pred porodjaj drugaciji nivoi hormona, plus psiholoski faktor da na svet donosis zivo bice. To nije isto kao elektrosok iz nevezuse. Porodjaj, ako se ne zakomplikuje, nije uopste toliko bolan.
(Nindza, 1. mart 2015 10:59)

Greska, porodjaj je veoma bolan. Sa druge strane, muskarci i zene drugacije reaguju ne stres. Kada su u stresnoj situaciji, i jedan i drugi pol luce kortizol (hormon stresa) i epinefrin, ali ono sto nas razlikuje je to sto zene takodje luce velike kolicine oksitocina kada su pod stresom cime je njihova reakcija potpuno drugacija od muskaraca koji luce velike kolicine vazopresina. Prirodna reakcija muskarca na stres je uklanjanje stresora kroz odredjenu dozu agresije (testosteron + drugi hormoni)kako bi se odbranio, dok kod zena kombinacija estrogena i oksitocina dovodo do drugacijih reakcija posto im je evolutivno zadatak bio da sacuvaju podmladak, a fizicka snaga nedovoljna za direktnu fizicku konfrontaciju sa uzrocnikom stresa. Kortizol i epinefrin se kod muskaraca pod uticajem ostalih hormona povecavaju, dok oksitocin smanjuje efekat hormona stresa. Zato zene imaju veci prag bola. Cista evolucija...

maja

pre 9 godina

@Kole

Epidural normalan? U Srbiji? Da li ste bas sigurni? Treba imati puno srece i para da u Srbiji (cak i u Beogradu) dobijete epidural. Za prvi porodjaj sam imala srece, za drugi mi nisu dali jer nije bilo dezurnih anesteziologa. Tako da osetih sve cari porodjaja i najljucem neprijatelju ne preporucujem prirodan porodjaj. Nemojte misliti da zene ne zele anesteziju, samo cesto nemaju priliku da je dobiju, nazalost.

m

pre 9 godina

@Krespo,carski rez je je bezbolan dok si u anesteziji,sve posle toga je izuzetno tesko podneti nakon trudnoce,bolovi,teze skupljanje materice,tezi nadolazak mleka,nesredjeni hormoni,nemogucnost ustajanja dva dana,a i posle je tesko ustati skoro mesec dana,ne smes da se hranis normalno,pijes antibiotike i primas mnogo lekova... Ono o cemu ti pricas bi resile neke druge stvari-besplatan epidural,prisustvo bliske osobe na porodjaju,sloboda kretanje,mogucnost da pojedes i popijes nesto,epiziotomija i indukcija samo ako je neophodna... carski samo ako je neophodan,jer tu je samo naziv carski,ostalo je isto velika muka,pogotovo ako odes na hitan carski.... prosla sam i prirodan i carski,veruj nije lak ni jedan,ali priroda je priroda,i oporavak posle prirodnog je mnogo brzi,pog ako nema rane,a normalan odnos prema porodilji su imale i nase bake koje su se u kucama poradjale,a danad zene u porodilistima kap da su krive sto radjaju...

zoki

pre 9 godina

porodjaj moze svako i bez mozga. (ema, 01. mart 2015 13:50)...... U, brate, ja jesam bez mozga, ali ovako nesto ne bih mogao da napisem. Zoki.