Nedelja, 25.01.2015.

18:59

“Priznala sam sebi i porodici da sam gej u 46. godini života”

Izvor: Guardian

“Priznala sam sebi i porodici da sam gej u 46. godini života” IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

ido

pre 9 godina

Neverovatna ogranicenost i neobrazovanost a o EQ da ni ne govorim. Ko razume, shvatice a ko ne, tome ne vredi ni objasnjavati. I do! Btw zbog takvih je ona i zivela lazan zivot i kasno se "setila" da se prihvati. VI ste krivi a ne ona!

Natasa

pre 9 godina

@marry

Poznavala sam ljude sa tim problemima, pa sam u skladu sa tim citala i informisala se u vezi sa tim iz razlicitih izvora.
Nisam navela nijednu dijagnozu u mom komentaru ako pazljivije procitate..navela sam samo da ima elemenata a ne i da je OCD.
Ako je vama neka pojava nepoznata ne znaci da ne postoji..uostalom i neko sa diplomom psihologije nije briljantan dijagnosticar, od vas posto se nazivate strucnjakom cu savete samo primati ako ste sertifikovani psihoterpeut sa stotinama sati seansi iskustva sa klijentima i ako ste imali iskustva o problemima koje sam navela.
Ne dopada mi se agresivnost koja izbija iz vaseg komentara, niti fraze koje se granice sa vredjanjem, pa vise necu polemisati sa vama.

a.a.

pre 9 godina

sebicno sa njene strane kazete???!!!! a kako biste nazvali to da ona ostane u braku protiv svoje volje i da celog zivota bude nezadovoljna da bi muz bio srecan i ziveo u zabludi? sram vas bilo bre!

Petar

pre 9 godina

Živi i daj drugom da živi. Svi smo mi ovde na Zemlji u ovom mucenom zivotu i pokusavamo da zivimo kako znamo i umemo. Nikada ne suditi (sem kod kriminalnih radnji) jer nismo u tuđoj koži i svi smo različiti. Svi imamo probleme i treba da razumemo svačije probleme i da pokušamo da pomognemo.

marry

pre 9 godina

(Natasa, 25. januar 2015 22:16)

Iz kog selfhelp casopisa ste iskopali tu kvazidijagnozu najiskrenije se pitam? Verovatno postoji i opsesino kompulsivni poremecaj koji nagoni coveka da ostavlja "strucne" komentare na netu uprkos cinjenici da nije strucnjak.
U vezi sa tekstom, neispricanih prica poput ove ima jako mnogo. Gospodji zameram njeno "odlazenje" i "vracanje" i vodjenje dvostrukog zivota. Time se gaze tudja osecanja i unistavaju tudji zivoti. Kad odrasla osoba donese odluku onda prema njoj i postupa i nema nazad. Sve ostalo je mrcvarenje i sebe i ljudi oko sebe. Ali to bi vazilo i da je ova prica o sraight osobi. Svi koji ovde komentarisu poput " ja ne smem ni da kazem da se ne slazem sa tim seksualnim 'opredeljenjem' (posto je to orijentacija a ne opredeljenje ko ne razume razliku nek potrazi u recniku)da me ne bi nazvali zadrtim" ne shvataju da u stvari izgovaraju " ja ne smem ni da kazem da mi se ti crnci ne dopadaju a da ne ispadnem rasista" . Nazalost, pomenuti komentatori verovatno ne shvataju sta nije u redu ni sa ovom drugom recenicom.

Natasa

pre 9 godina

@Apsolventkinja psihologije

Uz duzno postovanje, ne bih pricamo o istoj pojavi.
Govorila sam o heteroseksualcima koji umisle da su homoseksualci, imaju iracionalne strahove na tu temu, opsesivno se brane od tih misli, i jos vise upadaju u krug tih misli.
Nisam rekla da je bukvalno opsesivno kompulzivni poremecaj vec da kod tih ljudi ima elemenata toga.
Uglavnom, problem je resiv, najcesce ljudi idu kod psihoterapeuta kognitivno bihejvioralne edukacije.
Ima literature i tekstova na ovu temu, da ne bih ja interpretirala informisite se sami.
Jos jednom, ovde se ne radi o ljudima homoseksualne orjentacije, vec o heteroseksualcima koji u nekom periodu svog zivota (najcesce je stres okidac) imaju ovaj problem, koji je ponavljam resiv.

anana

pre 9 godina

Nema ništa otrežnjujuće od čitanja komentara na ovakve tekstove. Tada shvatim koliko je veliki stepen neobrazovanosti današnjeg čoveka (ili Srbina/Srpkinje), nedostak empatije, sebičnosti i zlobe. Ovako nam jeste, jer smo takvi kakvi jesmo. Skroz zaslužno.
(Aleks, 26. januar 2015 03:49)

Znači, svi koji ne prihvataju javno deklarisanje i promovisanje seksualnih potreba dobijaju etiketu neobrazovanih, sebičnih, bezosećajnih, zlobnih...

A ova žena je upravo sve to što ste opisali u svom komentaru - bezdušna razvratnica koja razmišlja samo o svojim potrebama.

Ako mi posle 25 godina braka i troje dece padne na pamet da moj suprug nije moja srodna duša i da bi mi više odgovaralo da imam više partnera i provodim se po kafanama, umesto da deci budem dobra majka, svi bi me osudili, nema to veze sa obrazovanjem.

Апоплекс

pre 9 godina

Sasha, још само да Вас упутим да читате туђе коментаре. Кажете да поричем другима право на аутентичност. Рекао сам, ова жена ТРЕБА да призна и пред собом и пред другима своју хомосексуалност, али исто тако ТРЕБА МАКАР МАЛО да остане уз свој породични систем и своју улогу. Одбацити своју прошлост и бити нереспонзиван према људима - ако је то аутентично, онда Ви нисте баш седели на предавањима. Дакле,нисте читали ништа од коментара! Моја напомена не носи никакав апсолутни захтев, да се тако изразим. Изгледа да морам да Вам цртам. Друго, негде сте ван разума закључили да сам рекао да у алтернативним породицама нема бриге према детету??? Да подсетим, причамо о овом конкретном случају, где жена ВЕЋ ИМА породицу, тако да се Ваша неразумна доскочица може изједначити са условом "када би баба могла бити деда". Према вашој активистичкој логици, ко год упути манифестно негативни (за оне који не читају) коментар везан за било шта везано за одобравање хомосексуалности,он има унутрашњи конфликт, он је у сукобу са собом. Постало је излизано, и само могу да вам (малим словом, јер упућујем целокупном метналитету) препоручим да се не служите динамском психологијом као и просечни пролазник на улици.

Апоплекс

pre 9 godina

Поштовани колега Sasha,
Морам да вас разочарам, немам никаквих двоструких стандарда, већ имам способност да мислим ван популарних оквира. Одузимам другима простор за аутентичност? Нигде не видим то. Схватићу то, дакле, као још један алат расправе - наметнути саговорнику кривицу, демонизовати га. Исто су радили сви тоталитарни режими са својим неистомишљеницима. Када кажем да нигде у свом коментару не видим основу да ми намећете да над другима вршим репресију, и износите потпуне неистине, мислим на следеће: Не одузимам другима право на аутентичност, али поштујем оно што би се звало "полукруг менталног здравља". Наиме, у једном алтернативном (посве комичном) приказу Одисеја, који не жели да оде у рат, он бива условљен да ралом и воловима пређе преко свог сина ако не жели у рат. Ето, тик пре него што је прегазио сина је направио полукруг и одустао од свог нижег циља. Поука - На путу ка самоостварењу, не наудити ником. Ви, колега, који носите амове вулгарне психологије ослоњене на чисту практичност (а њу данас зову академском), наравно то не можете да примените. Други неистину морам да поменем - нигде нисам рекао да ме не занима тема чланка. Хајде, могу рећи да сте опет жртва данашње академске психологије, која се базира на уништавању вештина комуникације, њиховој мутацији. Немојте да вас збуни мој став који садржи одобравање хомосексуалности, а критику незрелости. Ако то видите као дупли аршин, значи да сами изједначавате хомосексуалност и незрелост???

Mladen

pre 9 godina

"Glavna osobina danasnjeg vremena je potenciranje onoga JA. Sta JA zelim, sta Ja trebam, sta Ja mislim. Sve je to lepo ali drustvo to smo MI a ne ja. Zato su ovakve price i stavovi drustveno destruktivni. Nije pitanje ko meni treba vec kome ja trebam."

Prvo moraš biti srećan sa sobom da bi mogao biti srećan sa drugima. Prvo moraš pomoći sebi da bi mogao da pomogneš drugima. To što se na Zapadu propagira hedonistički pristup toj teoriji je ono o čemu ti pričaš i potpuno odvojen problem. Ova priča nije pisana za nas koji nismo imali ovu vrstu problema u životu i nije pisana da bismo se mi slagali ili ne slagali sa njom. Ova priča će pomoći nekoj devojci ili nekom momku koji ovo čita da shvati da ima i previše ljudi poput nje ili njega na ovom svetu i da je neko prošao kroz taj pakao zbog krajnje nagrade duševnog mira. Ja u svom životu mogu taj duševni nemir da povežem samo sa svojim iskustvom bivajući godinama u društvu koje nije bilo za mene/na mom nivou, konstantno pokušavajući da se prilagodim. Onda sam svoje frustracije lečio u igricama, npr..
Zbog takvih duševnih nemira ljudi obolevaju i to je ono što treba sprečiti. Nakon što je zajednica pomogla čoveku da stane "na svoje noge" onda dolazi red na čoveka da pomogne zajednici.

Šta nam se servira?

pre 9 godina

Egoizam, sebičnost, i hedonizam! Da li su to činioci istinske sreće?

Zar je sex i osećaj zadovoljenja jedini znak sreće u životu? Potrošačko društvo nam servira da je ovakvo ponašanje "Imam jedan život i živim ga kako ja hocu(sebično)!".

Ubeđen sam da iza ovakvih "spoznaja" leže nestabilne i duboko iskompleksirane osobe, iz koje se kasnije rađa ovakav oblik sebičnosti! Ne želim da generalizujem, svaka čast izuzecima, rođenih sa ovakvom orijentacijom! Zbog takvih osoba, osuđujem svako nasilje i netrpeljivost nad ovakvom populacijom, ali mislim da nije potrebno da se razvrstavamo u koloone i da ih reklamiramo kao pastu za zube!

Pozdrav svim DOBRIM ljudima!

RP

pre 9 godina

Hajde još i ovi sa preko 80 godina da ovo isto priznaju sebi i drugima. A ne da nas posle, kad odu na nebo, ogovaraju kod Boga kako smo bili zli i bezosećajni prema njima.

benito

pre 9 godina

A u čemu je razlika za njenu porodicu da je ona našla drugog muškarca i otišla? U svakom slučaju sebično , neodgovorno. I šta kad se posvađa sa novom partnerkom?

insomnia

pre 9 godina

žena je dala sve od sebe da se ponaša u skladu sa očekivanjima sredine, odbijala da bude ono što nije uobičajeno, rodila i odgajila decu, bila dobra majka i suprugai... posle jako mnogo vremena pukla. Dobro, jeste čovek ni kriv ni dužan nadrljao, ali vi ste bezgrešni? nemate velikih grešaka u životu? bar polovina vas uključujući i mene smo prevarili partnera i došli kući i ponašali se kao da je sve u najboljem redu i nikada nećemo priznati i ostaćemo licemeri do kraja života ili dok nas ne uhvate. i sad smo mi bolji ljudi od nje?

Svemir

pre 9 godina

Kakva srećnica!
Moja porodica nema razumevanje za moju ljubav prema dvadesetogodisnjakinjama, valjda zato sto mi je 57.
Deca neće da me vide.

Petar.S

pre 9 godina

Uvek se pitam zašto vesti o homoseksualnosti toliko izazivaju polemike, komentara i pažnje? S' jedne strane imamo gej populaciju čiji je glavni argument da su kao i sav normalan svet, za to se uostalom i bore, za jednakost, za buđenje razuma i svesti kod ljudi koji treba da shvate da je istopolni sex nešto najnormalnije. Ali onda se mora postaviti pitanje zašto se ponašate kao da je to nešto posebno, jedinstveno, čak šta više poželjno?
Ok, ti si gej? u redu, skini mi se sa grbače, mene ne zanima sa kim spavaš, ne želim da ćitam u vestima o tome i na svakom koraku da mi se to servira kao najnormalnija stvar. Ako je toliko normalno zbog čega toliko halabuke uvek u vezi toga? Željni ste pažnje i neke pravde?... ne znam...
Da li bi vest bila da je žena izjavila koliko voli svog muža i da ga ne bi menjala nikada i nizašta u životu? Naravno da ne. Ali je senzacija to što ona voli da ima sex sa istim polom? Zbog čega je to senzacija i vest kad na paradama tražite da vas prihvatimo svi kao normalne i zdrave ljude?
Nikada mi nije bila jasna ta strana u vezi homoseksualnosti. Borba da ih ostavimo na miru, a kad ih ostavite na miru sami se javljaju željni nekakve pažnje, kritike i napada ne bi li prestavili sebe kao žrtve.
Nema logike.

janko

pre 9 godina

gde mogu da nađem naučno dokazanu potvrdu, istraživanje, koja dokazuje i objašnjava "sexualnu orjentaciju". već duže vremena pokušavam da se obrazujem na tu temu ali nigde ni traga dokazima?!?! počinjem da mislim da tu nešto nije u redu. mediji pišu o sexualnoj orjentaciji, neke zakone su doneli o tome, a nigde naučne potvrde?!

narcisa

pre 9 godina

"Nema tog psihologa".. vidi se da nikad i nije otišla kod psihologa. Suština psihoterapije je u tome da se suočiš sa sobom. No u svakom slučaju i ovako je bolje nego ceo život živeti u laži.

Sasha

pre 9 godina

@Апоплекс:

Postovani kolega, impresionira vasa posvecenost ovom clanku, kao jednog samoproklamovanog heteroseksualaca, kao i tolika energija u bavljenju homoseksualnom tematikom, necim sto vas licno ne dotice, ili bar to uporno ponavljate, pitam se zasto.

Pitanje iskrenosti prema sebi i priznavanja sopstvene homoseksualnosti ne implicira sebicnost i nebrigu prema drugima, pa i djeci. Da je srece da se drustvo istorijski postavljalo isto prema homoseksualcima i heteroseksualcima, onda ne bi bilo ovakve dileme. Tada bi se briga i obzir prema djeci i bliznjima mogla pokazivati i u alternativnim porodicnim oblicima, a ne samo u nametnutoj normi u kojoj jedinka mora negirati sebe da bi zadovoljila takve poput vas. Prosto je tragicno koliko prostora na pravo sopstvene autenticnosti oduzimate drugima. Zasto su vam homseksualni ljudi toliki fokus, mogu samo nagadjati, ali nemam se namjeru time baviti. Sami ste sebi sasvim dovoljni.

Postoji mnogi roditelji, pa i bioloski, koji itekako vole svoje djecu i pozrtvovani su prema njima, iako su gay, pa i nakon prihvatanja sebe i svoje autenticnosti. Briznost prema djeci ne implicira negiranje sebe. Kada vi kao heteroseksualac zivite svoj zivot, onda je to prirodno. Kada gay osoba zeli ciniti isto, odmah je optuzena za sebicnost, narcisoidnost i lazne vrijednosti 21-og vijeka.

Vasi dupli kriteriji su zalosni. Blago vasim navodnim gay prijateljima kada vas imaju u svom zivotu.

T3

pre 9 godina

Glavna osobina danasnjeg vremena je potenciranje onoga JA. Sta JA zelim, sta Ja trebam, sta Ja mislim. Sve je to lepo ali drustvo to smo MI a ne ja. Zato su ovakve price i stavovi drustveno destruktivni. Nije pitanje ko meni treba vec kome ja trebam.

Aleks

pre 9 godina

Nema ništa otrežnjujuće od čitanja komentara na ovakve tekstove. Tada shvatim koliko je veliki stepen neobrazovanosti današnjeg čoveka (ili Srbina/Srpkinje), nedostak empatije, sebičnosti i zlobe. Ovako nam jeste, jer smo takvi kakvi jesmo. Skroz zaslužno.

Апоплекс

pre 9 godina

(Sasha, 26. januar 2015 01:17)

Синко, твоја средина тражи од тебе да себе обмањујеш, можда не у сексуалности, али далеко си од разума ако мислиш да си аутентичан у 21. веку, веку лажних личности, граничних и нарцистичних. Ниси довољно аутентичан, постављаш исте коментаре као гомила других шаблон-активиста. Жао ми је, али тако је. Имам доста геј пријатеља, и има оних који се не батргају у флоскулама као ти. И пријатни су за разговор. Идем на журке с њима, ја с девојком, они с партнерима. Све супер. Своју аутентичност браним слободом да кажем да се не дивим оваквим тупавим причама. А ону глупост што рече "не смете гејеве терати да брину о породици" ћу само кратко прокоментарисати. Жена је основала породицу, од породичног система се никако не може побећи - то зна сваки психолог. Тако да не може ова жена да дуне и да њено место у систему нестане. Као човек си дужан да се бринеш о добробити другог човека. Оно што је ова жена требало да уради је да поред свог признања пред собом и светом остане макар мало уз систем своје породице. Да истражује своју сексуалност, али не да имитира стање фуге. Твоје речи су речи особе која је у тежем сукобу са примарном породицом, и која нема своју породицу, па јој је оваква глупа изјава опроштена.

nikola1992

pre 9 godina

Pojedinici ovde ocigledno ne shvataju koliko porodica/okruzenje moze da utice na pojedinca. Bilo da je to oko seksualne orijentacije i ulaska u brak, ili po pitanju skole, buduceg posla, nacina ponasanja/oblacenja/misljenja... Ovde je ocigledno bilo na snazi ono staro- ti si zena, tvoje je da se ostvaris kao majka, radjas decu, budes muzu dobra i lojalna zena... Pa kad dodaju jos pritisak kako ti godine prolaze, bioloski sat otkucava, kada ces decu da rodis, ko ce te hteti staru i nesposobnu da radjas, sta ce reci okolina... I onda covek pukne, pomisli kako je to jedini pravi i ispravni put i krene tuda. Jer lakse mu bude da ide putem manjeg otpora, uklopi se u drustveni kalup i nikada nikome osim sebi ne prizna da to nije, niti ce biti ono sto on stvarno jeste i da je njegovo vidjenje sebe i svog zivota mnogo drugacije. I ko zna koliko ih je jos ovakvih koji potajno pate u braku, ali nikada nece priznati drugima oko sebe ko su i sta su, zarad mira u porodici, okruzenju i zivotu. A ima i onih koji kad-tad puknu i nekako priznaju sve. A ovi koji kazu da je unistila zivot deci- ona im je dala zivot i ona im je majka i da nije bilo te njene veze, ne bi bilo ni njih, tako da bi ipak trebalo to da gledaju sa neke veselije strane i da je prihvate takvu kakva jeste. Valjda im je drago sto im majka makar sada zivi onako kako je oduvek htela. Ja prvi nikada ne bih bio srecan da znam da moja majka pati u zivotu samo zbog toga da bih ja bio srecan. Moja podrska gospodji!!

Markonis

pre 9 godina

Nije nikakav problem sto je ona shvatila da je lezbejke, problem je sto je svesno dobila decu, za koju je duzna da odgovara. Da bude fizicki prisutna dok odrastaju i da im pomogne da izrastu u mentalno zdrave osobe. Nije se razvela zato sto je suprug zlostavlja, preterano pije, drogira se, vec zato sto je shvatila da voli zene. Pozdravljam njenu hrabrost, nije lako, mogu misliti samo kako je to tesko uraditi. Ali onda je ostavila decu, pa vikend u Milanu, izlasci, napijanje, muvanje zena u alkoholisanom stanju...... Napustiti decu..., minus do neba. Nije bitno koje je seksualne orijentacije. Tacka

Maki

pre 9 godina

Mnogo drame oko nicega, tj. oko jedne malo drugacije price o krizi srednjih godina. Samo zamislite da je ona muskarac/otac koji je odlucio da se razvede i da pokusa nesto novo u svom zivotu i pronadje srecu sa nekom drugom. To vidimo svakodnevno, znamo takve ljude. Pa ako nisu neki poremeceni odnosi gde se bivsi supruznici svadjaju a naocito prepucavaju preko ledja deteta, nema osude, a pogotovo ne da je neko tu sebican, da unistava porodicu, da unistava decu. Mozda je muskarcu malo vise povredjena sujeta sto je ga je supruga napustila zbog neke druge zene, ali ne mislim da bi mu bilo lakse ni da je to bio neki frajer.

Dragan

pre 9 godina

I sta sad... Jel ova prica treba da promovise neku vrednost? Hajde svi da poostavljamo svoje bracne drugove i decu i odemo medju gejeve.

Swedenonline

pre 9 godina

Miro iz Splita je već postao fan mnogih čitalaca B92 portala. Uvek genijalan i duhovit. Samo tako nastavi, legendo!
(kao i uvek, 25. januar 2015 22:29)

Pretpostavljam da mislis skroz naopako, da su mnogi citaoci B92 postali Mirovi fanovi?
Mada, nije ni bitno, plusevi se racunaju, majko mila...

PS: Miro, samo nastavi! :D

Uninstall

pre 9 godina

Poenta je da je njoj trebalo 46 godina da sebi prizna, da li ste svesni koliko je trajala borba u njoj i koliko je njoj tesko bilo i bice i dalje! Pored svih problema koje zivot nosi, rodis se kao gay i moras da vodis dvostruki zivot, ne mogu to strejt ljudi da pojme, da pojme koliko je tesko kad dva momka ne smeju da se drze za ruke, a u vezi su godinama, dok strejt par to moze vec na prvom sastanku!

bumbar

pre 9 godina

Ko za života provali šta mu se dopada taj je "završio posao". Da li je to posmatranje ptica, ribolov, ljubav prema suprotnom polu, ljubav prema istom polu, vožnja trotineta i td., nema veze. Bitno je da ne foliraš sebe i okolinu, jer je ta rabota veoma stresna i naporna.

Sasha

pre 9 godina

Sta samo da radimo sa ovolikim profesionalcima, nazovi-psiholozima, koji svoju homofobiju, primitivni pogled na svijet pokusaju uokviriti nekim, jeste-li-polagali-ovo-ili-ono-kod ovog-ili-onog-profesora replikom. Da nije zalosno, bilo bi smijesno.

Traziti od gay ljudi da stalno imaju "obzira" prema porodici i prema ocu, majci, drustvu, komsijama, samo ne prema sebi samima, znaci traziti od njih da zive u lazi, da se zarad "normi" pretvaraju da su ono sto nisu, da samim tim povredjuju i najblize (laz je najveca uvreda principijelnim ljudima), a na kraju da apsolutno uniste i sebe je najblaze receno promocija patoloske mrznje i nasilja, a ne samo ignorantnost prema odredjenoj drustvenoj grupi.

Jedno su primitivni huligani opsjednuti nasiljem, a drugo ovi kvazi-intelektualci, "psiholozi" ili tzv intelektualna krila primitivne tradicije koja je je u stanju glorifikovati i laz i javno pretvaranje, samo da drugome uskrati pravo da budu ono sto jesu.

Ironije radi gay sam, toga sam svjestan jos od djetinjstva, takodjer sam klinicki psiholog, ali u jednoj, Bogu hvala, drugo sredini koja mi daje pravo da budem ono sto jesam, a to je sve sto i ova zena trazi. Prosto zalim sredinu, kulturu i drustvo koje se bazira na "tradicionalnim vrijednostima" oslikanim u komentarima ovih nazovi-intelektualnih homofoba i primitivnog dijela populacije koji se oslanja na njihove "naucne" teorije.

Апоплекс

pre 9 godina

@Natasa Ima istina u tome sto pricas samo sto je opsesivno kompulsivni poremecaj nesto drugo, ova pojava koju si opisala naziva se reaktivna formacija u psihologiji. Upravo kao sto si kazala, ljudi se zgrazavaju tamo gde postoji konflikt, odnosno zaista je potvrdjeno da ljudi koji su protiv homoseksualnosti imaju podsvestan strah da ce postati isti. Strah od gubitka kontrole i labilna licnost.
(Apsolventkinja psihologije, 25. januar 2015 22:41)

Колегинице, немојте молим Вас стајати иза имена професије а износити ставове њене популарне, пучанске, вулгаризоване близнакиње. Да је Фројд знао да ће гомила младих активиста да све објашњава реакционом формацијом и потискивањем, убио би се одмах! Верујем да још нисте положили испите код професора Јевремовића и професорке Вулевић, па имате право да износите овакве површности. Да сте положили те испите, не бисте користили реч "подсвесно", јер тако нешто просто не постоји (каже се "предсвесно"). Иначе, текст је обична баљезгарија, обилује патетиком, незрелошћу аутора и неаутентичношћу. Ето, просто речено, а психолог сам. Ваљда постоје околности у којима ћемо бити професионалци, а у којима ћемо бити коментатори.

Veliki brat

pre 9 godina

Evo i ja da priznam, imam sreće što sam muško, jer da sam rođen kao žensko, sigurno bih bio lezbejka :)
Ili u najbolje slučaju biseksualka, ali valjda je to normalno kad te toliko fascinira žensko telo i način na koji žene razmišljaju i kako se ponašaju u određenim situacijama.

Tako da, eto, savršeno je razumeme, trebala je da se rodi kao muško pa ne bi imala problem.

samohrani otac

pre 9 godina

Ima ovoga i u Srbiji! Moja zivotna prica je slicna ovoj. Ko ne dozivi, moze samo da nagadja. A iskreno, ne zelim nikome da je dozivi...

galileo

pre 9 godina

Ja ne znam da li sam gay, bio sam sa transexualkama a volim samo jako lepe zene. Muskarce ne. Prijatelji i moji ne znaju, niti ce znati. A malo mi je lakse sada kada sam sa vama ovo podelio :-)

budi sto jesi ali...

pre 9 godina

Nemam nista protiv ove zene. Samo mi zao clanova njene porodice. Možeš ti biti gej, ko ti brani. Ali vodi racuna da si isto tako i nečija cerka, supruga, majka... Zamislite da vašoj majci preko noci krenu leptirici u stomaku pa da potpuno "odlijepi". Ne bi vam bilo nimalo prijatno, zar ne?

kudejsmo

pre 9 godina

Kakvi komentari, punih ovdasnjih licemernih bisera.

Da je u pitanju neki heteroseksualni par koji se rastaje zbog prevara ili bilo kog drugog razloga, komentari bi bili totalno drugaciji. Sebicluk, unistavanje zivota.. Grow up...

R

pre 9 godina

Rece neko "danas moderno biti gej". Slazem se sa konstatacijom samo u smislu da je danas mnogo lakse reci i priznati da jeste. I to zavisi gde zivite i kakva je klima oko vas. Vi, sto imate prijatelja koji je priznao, pitajte ga kakve su mu misli bile. Pitajte ga da li je mrzio sebe zbog necega sto jeste, a ne zeli biti; pitajte ga da li je padao u ocaj zbog toga i pitajte ga da li imao faze kada je smatrao da prosto mora sebe da gura u "pravcu normalnog" i da snagom svoje volje moze i mora prevazidji urodjeni nagon. Ne opravdavam ovu zenu, smatram da je nepravedno prema muzu. Ali izgurali su 25 godina braka!! Mislite da je to moguce bez imalo ljubavi i postovanja? Verujem da ga je volela kao coveka, kao dobro bice. Ali da je u jednom trenutku jednostavno pozelela da oseti sve ono sto mi uzimamo zdravo za gotovo.

Smuleco

pre 9 godina

Nepošteno! Ne zato što je gej, nego zato što nije mnogo ranije priznala sebi i drugima šta je, a i sama kaže da je bila svesna svoje gej prirode od 12-te godine. Ovim svojim "zakasnelim" priznanjem unakazila i supruga i decu. Pa, u krajnjoj liniji, i sebe.

onako

pre 9 godina

Drago mi je zbog ove zene sto je nasla srcu i zadovoljsvo u svom zivotu.Pomalo me impresionira i njena hrabrsot da sevi prizna i da se odrekne jednog vec uredjenog zivota u kome je imala svoje mesto.
Jedino mi nije jasna potreba da se to saopsti celom svetu. Uvek mi je to u slicnim slucajevima ili pricama, crvic koji se javi i pita, sta je cilj ove ispovesti ?
Inace sma je prica sasvim pitka i procitao sam je, obogacen jednim novim iskustvom za shvatanje sveta i vreme potroseno da je procitam ne smatram izgubljenim.
Ali crvic...

ivan78bg

pre 9 godina

Sve je to ok ali poenta je da je ona ostavila decu kod muza i otisla da ostrazuje svoju homoseksualnost i dozivljavala drugi pobertet?Ostavila decu/Uzas.Kako li se opravdava pred sobom?

smorenihrcak

pre 9 godina

Smaraju ove price, isto kao sto smara i prosecan saban prepricavajuci svoje seksualne avanture. Seksualnost je u najboljem slucaju dosadna, a jako cesto i odvratna, ako ne ucestvujete u istoj (kog god da je tipa). Voleo bih da se daju sva prava LGBT ljudima, da ja vise ne bih morao da slusam o preferencijama dlakavosti zadnjice.

Natasa

pre 9 godina

Zelim da napisem (da ovaj tekst ne bi uznemirio neke ljude) da kod nekih ljudi postoje elementi opsesivno kompulzivnog poremecaja na temu homoseksualizma, gde ti ljudi umisljaju da su homoseksualci iako zapravo uopste nisu, vec ih iracionalni strah od homoseksualizma i potreba da se brane od opsesivnih misli na tu temu nagoni da misle da su homoseksualci.
Naravno da me ne shvate pogresno, ovde ne pricam o pravim homoseksualcima, niti negiram njihovo legitimno pravo na seksualno opredeljenje, ovde pricam o potpuno drugoj pojavi iz razloga sto ovakvi tekstovi nekada znaju da zbune ili da uznemire ljude koje imaju probleme koje sam naveo na pocetku komentara.

Apsolventkinja psihologije

pre 9 godina

@Natasa Ima istina u tome sto pricas samo sto je opsesivno kompulsivni poremecaj nesto drugo, ova pojava koju si opisala naziva se reaktivna formacija u psihologiji. Upravo kao sto si kazala, ljudi se zgrazavaju tamo gde postoji konflikt, odnosno zaista je potvrdjeno da ljudi koji su protiv homoseksualnosti imaju podsvestan strah da ce postati isti. Strah od gubitka kontrole i labilna licnost.

drugi tip

pre 9 godina

Odmalena su mi se dopadali decaci, ali posto nisam manekenka, stalno me nipodastavaju. Sa devojkama se bas i ne slazem dobro, ali to me manje pogadja, a momci misle da nisam dovoljno lutkasta.

Nikki

pre 9 godina

@Sale

Krajnji egoizam?!


Da li si svestan koliko gej ljudi bi zelelo da nisu to sto jesu ali jednostavno ne mogu protiv svoje prirode. Po tebi oni vole da ih omalovazavaju i diskriminisu svakodnevno? Ako je to egoizam ja onda imam drugaciju percepciju te reci.

oznake

pre 9 godina

Ljude vole da trpaju jedni druge u odrdjenje fahove. Nalepis nalepnicu, okarakterises nekoga kao ovakvog ili onakvog a to sto to nema veze s'mozgom, nije bitno.

Nema povlacenja

pre 9 godina

Ma da, sada kada stignu zivotni problemi, monotonija u braku i deca koju treba prvo izdrzati kao klince, onda podizati i vaspitavati do punoletstva, onda je jedno od bekstva iz svih tih obaveza "ja nisam ono sto osecam, ja sam drugo oduvek, razumite me, podrzite me", a ja cu da se zaljubljujem u koleginice i izlazim u lezbejske barove... I jos cu da pisem clanke da ljudi saosecaju sa mnom...
Nego sta nego teret socijalnog okruzenja, nego sta nego obaveze prema deci, porodica je civilizacijsko dostignuce i za nju mora i da se trpi. Inace hajmo svi na drvece i u sumu ponovo i da se malo poigramo pa ko koga dohvati, uf sto bi to bilo zezanje...

ccc

pre 9 godina

"Druga najvaznija osoba u mom zivotu je moja cerka??? Znala sam od detinjstva da sam gej, ali sam ipak resila da udjem u brak sa divnim covekom, rodim dvoje dece pa na pola tog najodgovornijeg zivotnog projekta shvatim da mi bas i ne ide i sve ih emotivno osakatim. Kakva nezrela i sebicna osoba.

bzvz

pre 9 godina

Bas iskrena zivotna prica, lepo napisana za razliku od onih sa ''Vajsa''. Mada ste smorili sa gejovanjem, ovog puta mi nije smetalo, naprotiv, kada je nesto neizvestaceno, onda je prihvatljivo.

Sale

pre 9 godina

Ne mislim da je u pitanju hrabrost već vrhunski egoizam. Danas je moderno biti gej. Pripadnost tom lobiju može doneti dosta koristi. Tužan je komentar: "Mala, nisi nikog ubila, ne ideš u zatvor". Istina, nije, ali to ne znači da je to OK. Stavite se u kožu tog "divnog, toplog, duhovitog čoveka". Tužno je to što neki sebi dozvoljavaju da vode "sex driven life". Kao što rekoh, krajnji egoizam. Što se tiče homoseksualnosti, moj dobar prijatelj je tog seksualnog opredeljenja. Dok nije uspevao da pronađe svoj identitet, nije upropaštavao tuđe živote. Bio je povučen i ponekad depresivan. Kada se izborio sa sobom, priznao nam je svima. Ja sam to i ranije pretpostavljao i sada smo jednako dobri prijatelji, čak i bolji, jer cenim njegovu hrabrost (da prizna) i požrtvovanost (da ne povređuje druge pretvarajući).

Svedok s'lica mesta

pre 9 godina

Da, baš bih voleo da pročitam priču i njenog supruga, jel možda je ona za njega predstavljala "srodnu dušu", koja ga je napustila da bi posle ludovanja, otišla da živi u selu i povremeno se viđa sa nekom "partnerkom" koja je "nasmeje". ponekad.

Sale

pre 9 godina

Ne mislim da je u pitanju hrabrost već vrhunski egoizam. Danas je moderno biti gej. Pripadnost tom lobiju može doneti dosta koristi. Tužan je komentar: "Mala, nisi nikog ubila, ne ideš u zatvor". Istina, nije, ali to ne znači da je to OK. Stavite se u kožu tog "divnog, toplog, duhovitog čoveka". Tužno je to što neki sebi dozvoljavaju da vode "sex driven life". Kao što rekoh, krajnji egoizam. Što se tiče homoseksualnosti, moj dobar prijatelj je tog seksualnog opredeljenja. Dok nije uspevao da pronađe svoj identitet, nije upropaštavao tuđe živote. Bio je povučen i ponekad depresivan. Kada se izborio sa sobom, priznao nam je svima. Ja sam to i ranije pretpostavljao i sada smo jednako dobri prijatelji, čak i bolji, jer cenim njegovu hrabrost (da prizna) i požrtvovanost (da ne povređuje druge pretvarajući).

ccc

pre 9 godina

"Druga najvaznija osoba u mom zivotu je moja cerka??? Znala sam od detinjstva da sam gej, ali sam ipak resila da udjem u brak sa divnim covekom, rodim dvoje dece pa na pola tog najodgovornijeg zivotnog projekta shvatim da mi bas i ne ide i sve ih emotivno osakatim. Kakva nezrela i sebicna osoba.

Svedok s'lica mesta

pre 9 godina

Da, baš bih voleo da pročitam priču i njenog supruga, jel možda je ona za njega predstavljala "srodnu dušu", koja ga je napustila da bi posle ludovanja, otišla da živi u selu i povremeno se viđa sa nekom "partnerkom" koja je "nasmeje". ponekad.

smorenihrcak

pre 9 godina

Smaraju ove price, isto kao sto smara i prosecan saban prepricavajuci svoje seksualne avanture. Seksualnost je u najboljem slucaju dosadna, a jako cesto i odvratna, ako ne ucestvujete u istoj (kog god da je tipa). Voleo bih da se daju sva prava LGBT ljudima, da ja vise ne bih morao da slusam o preferencijama dlakavosti zadnjice.

Nikki

pre 9 godina

@Sale

Krajnji egoizam?!


Da li si svestan koliko gej ljudi bi zelelo da nisu to sto jesu ali jednostavno ne mogu protiv svoje prirode. Po tebi oni vole da ih omalovazavaju i diskriminisu svakodnevno? Ako je to egoizam ja onda imam drugaciju percepciju te reci.

R

pre 9 godina

Rece neko "danas moderno biti gej". Slazem se sa konstatacijom samo u smislu da je danas mnogo lakse reci i priznati da jeste. I to zavisi gde zivite i kakva je klima oko vas. Vi, sto imate prijatelja koji je priznao, pitajte ga kakve su mu misli bile. Pitajte ga da li je mrzio sebe zbog necega sto jeste, a ne zeli biti; pitajte ga da li je padao u ocaj zbog toga i pitajte ga da li imao faze kada je smatrao da prosto mora sebe da gura u "pravcu normalnog" i da snagom svoje volje moze i mora prevazidji urodjeni nagon. Ne opravdavam ovu zenu, smatram da je nepravedno prema muzu. Ali izgurali su 25 godina braka!! Mislite da je to moguce bez imalo ljubavi i postovanja? Verujem da ga je volela kao coveka, kao dobro bice. Ali da je u jednom trenutku jednostavno pozelela da oseti sve ono sto mi uzimamo zdravo za gotovo.

Aleks

pre 9 godina

Nema ništa otrežnjujuće od čitanja komentara na ovakve tekstove. Tada shvatim koliko je veliki stepen neobrazovanosti današnjeg čoveka (ili Srbina/Srpkinje), nedostak empatije, sebičnosti i zlobe. Ovako nam jeste, jer smo takvi kakvi jesmo. Skroz zaslužno.

bumbar

pre 9 godina

Ko za života provali šta mu se dopada taj je "završio posao". Da li je to posmatranje ptica, ribolov, ljubav prema suprotnom polu, ljubav prema istom polu, vožnja trotineta i td., nema veze. Bitno je da ne foliraš sebe i okolinu, jer je ta rabota veoma stresna i naporna.

kudejsmo

pre 9 godina

Kakvi komentari, punih ovdasnjih licemernih bisera.

Da je u pitanju neki heteroseksualni par koji se rastaje zbog prevara ili bilo kog drugog razloga, komentari bi bili totalno drugaciji. Sebicluk, unistavanje zivota.. Grow up...

nikola1992

pre 9 godina

Pojedinici ovde ocigledno ne shvataju koliko porodica/okruzenje moze da utice na pojedinca. Bilo da je to oko seksualne orijentacije i ulaska u brak, ili po pitanju skole, buduceg posla, nacina ponasanja/oblacenja/misljenja... Ovde je ocigledno bilo na snazi ono staro- ti si zena, tvoje je da se ostvaris kao majka, radjas decu, budes muzu dobra i lojalna zena... Pa kad dodaju jos pritisak kako ti godine prolaze, bioloski sat otkucava, kada ces decu da rodis, ko ce te hteti staru i nesposobnu da radjas, sta ce reci okolina... I onda covek pukne, pomisli kako je to jedini pravi i ispravni put i krene tuda. Jer lakse mu bude da ide putem manjeg otpora, uklopi se u drustveni kalup i nikada nikome osim sebi ne prizna da to nije, niti ce biti ono sto on stvarno jeste i da je njegovo vidjenje sebe i svog zivota mnogo drugacije. I ko zna koliko ih je jos ovakvih koji potajno pate u braku, ali nikada nece priznati drugima oko sebe ko su i sta su, zarad mira u porodici, okruzenju i zivotu. A ima i onih koji kad-tad puknu i nekako priznaju sve. A ovi koji kazu da je unistila zivot deci- ona im je dala zivot i ona im je majka i da nije bilo te njene veze, ne bi bilo ni njih, tako da bi ipak trebalo to da gledaju sa neke veselije strane i da je prihvate takvu kakva jeste. Valjda im je drago sto im majka makar sada zivi onako kako je oduvek htela. Ja prvi nikada ne bih bio srecan da znam da moja majka pati u zivotu samo zbog toga da bih ja bio srecan. Moja podrska gospodji!!

samohrani otac

pre 9 godina

Ima ovoga i u Srbiji! Moja zivotna prica je slicna ovoj. Ko ne dozivi, moze samo da nagadja. A iskreno, ne zelim nikome da je dozivi...

Apsolventkinja psihologije

pre 9 godina

@Natasa Ima istina u tome sto pricas samo sto je opsesivno kompulsivni poremecaj nesto drugo, ova pojava koju si opisala naziva se reaktivna formacija u psihologiji. Upravo kao sto si kazala, ljudi se zgrazavaju tamo gde postoji konflikt, odnosno zaista je potvrdjeno da ljudi koji su protiv homoseksualnosti imaju podsvestan strah da ce postati isti. Strah od gubitka kontrole i labilna licnost.

bzvz

pre 9 godina

Bas iskrena zivotna prica, lepo napisana za razliku od onih sa ''Vajsa''. Mada ste smorili sa gejovanjem, ovog puta mi nije smetalo, naprotiv, kada je nesto neizvestaceno, onda je prihvatljivo.

galileo

pre 9 godina

Ja ne znam da li sam gay, bio sam sa transexualkama a volim samo jako lepe zene. Muskarce ne. Prijatelji i moji ne znaju, niti ce znati. A malo mi je lakse sada kada sam sa vama ovo podelio :-)

Natasa

pre 9 godina

Zelim da napisem (da ovaj tekst ne bi uznemirio neke ljude) da kod nekih ljudi postoje elementi opsesivno kompulzivnog poremecaja na temu homoseksualizma, gde ti ljudi umisljaju da su homoseksualci iako zapravo uopste nisu, vec ih iracionalni strah od homoseksualizma i potreba da se brane od opsesivnih misli na tu temu nagoni da misle da su homoseksualci.
Naravno da me ne shvate pogresno, ovde ne pricam o pravim homoseksualcima, niti negiram njihovo legitimno pravo na seksualno opredeljenje, ovde pricam o potpuno drugoj pojavi iz razloga sto ovakvi tekstovi nekada znaju da zbune ili da uznemire ljude koje imaju probleme koje sam naveo na pocetku komentara.

Smuleco

pre 9 godina

Nepošteno! Ne zato što je gej, nego zato što nije mnogo ranije priznala sebi i drugima šta je, a i sama kaže da je bila svesna svoje gej prirode od 12-te godine. Ovim svojim "zakasnelim" priznanjem unakazila i supruga i decu. Pa, u krajnjoj liniji, i sebe.

ivan78bg

pre 9 godina

Sve je to ok ali poenta je da je ona ostavila decu kod muza i otisla da ostrazuje svoju homoseksualnost i dozivljavala drugi pobertet?Ostavila decu/Uzas.Kako li se opravdava pred sobom?

Sasha

pre 9 godina

Sta samo da radimo sa ovolikim profesionalcima, nazovi-psiholozima, koji svoju homofobiju, primitivni pogled na svijet pokusaju uokviriti nekim, jeste-li-polagali-ovo-ili-ono-kod ovog-ili-onog-profesora replikom. Da nije zalosno, bilo bi smijesno.

Traziti od gay ljudi da stalno imaju "obzira" prema porodici i prema ocu, majci, drustvu, komsijama, samo ne prema sebi samima, znaci traziti od njih da zive u lazi, da se zarad "normi" pretvaraju da su ono sto nisu, da samim tim povredjuju i najblize (laz je najveca uvreda principijelnim ljudima), a na kraju da apsolutno uniste i sebe je najblaze receno promocija patoloske mrznje i nasilja, a ne samo ignorantnost prema odredjenoj drustvenoj grupi.

Jedno su primitivni huligani opsjednuti nasiljem, a drugo ovi kvazi-intelektualci, "psiholozi" ili tzv intelektualna krila primitivne tradicije koja je je u stanju glorifikovati i laz i javno pretvaranje, samo da drugome uskrati pravo da budu ono sto jesu.

Ironije radi gay sam, toga sam svjestan jos od djetinjstva, takodjer sam klinicki psiholog, ali u jednoj, Bogu hvala, drugo sredini koja mi daje pravo da budem ono sto jesam, a to je sve sto i ova zena trazi. Prosto zalim sredinu, kulturu i drustvo koje se bazira na "tradicionalnim vrijednostima" oslikanim u komentarima ovih nazovi-intelektualnih homofoba i primitivnog dijela populacije koji se oslanja na njihove "naucne" teorije.

oznake

pre 9 godina

Ljude vole da trpaju jedni druge u odrdjenje fahove. Nalepis nalepnicu, okarakterises nekoga kao ovakvog ili onakvog a to sto to nema veze s'mozgom, nije bitno.

Markonis

pre 9 godina

Nije nikakav problem sto je ona shvatila da je lezbejke, problem je sto je svesno dobila decu, za koju je duzna da odgovara. Da bude fizicki prisutna dok odrastaju i da im pomogne da izrastu u mentalno zdrave osobe. Nije se razvela zato sto je suprug zlostavlja, preterano pije, drogira se, vec zato sto je shvatila da voli zene. Pozdravljam njenu hrabrost, nije lako, mogu misliti samo kako je to tesko uraditi. Ali onda je ostavila decu, pa vikend u Milanu, izlasci, napijanje, muvanje zena u alkoholisanom stanju...... Napustiti decu..., minus do neba. Nije bitno koje je seksualne orijentacije. Tacka

Nema povlacenja

pre 9 godina

Ma da, sada kada stignu zivotni problemi, monotonija u braku i deca koju treba prvo izdrzati kao klince, onda podizati i vaspitavati do punoletstva, onda je jedno od bekstva iz svih tih obaveza "ja nisam ono sto osecam, ja sam drugo oduvek, razumite me, podrzite me", a ja cu da se zaljubljujem u koleginice i izlazim u lezbejske barove... I jos cu da pisem clanke da ljudi saosecaju sa mnom...
Nego sta nego teret socijalnog okruzenja, nego sta nego obaveze prema deci, porodica je civilizacijsko dostignuce i za nju mora i da se trpi. Inace hajmo svi na drvece i u sumu ponovo i da se malo poigramo pa ko koga dohvati, uf sto bi to bilo zezanje...

T3

pre 9 godina

Glavna osobina danasnjeg vremena je potenciranje onoga JA. Sta JA zelim, sta Ja trebam, sta Ja mislim. Sve je to lepo ali drustvo to smo MI a ne ja. Zato su ovakve price i stavovi drustveno destruktivni. Nije pitanje ko meni treba vec kome ja trebam.

drugi tip

pre 9 godina

Odmalena su mi se dopadali decaci, ali posto nisam manekenka, stalno me nipodastavaju. Sa devojkama se bas i ne slazem dobro, ali to me manje pogadja, a momci misle da nisam dovoljno lutkasta.

Dragan

pre 9 godina

I sta sad... Jel ova prica treba da promovise neku vrednost? Hajde svi da poostavljamo svoje bracne drugove i decu i odemo medju gejeve.

onako

pre 9 godina

Drago mi je zbog ove zene sto je nasla srcu i zadovoljsvo u svom zivotu.Pomalo me impresionira i njena hrabrsot da sevi prizna i da se odrekne jednog vec uredjenog zivota u kome je imala svoje mesto.
Jedino mi nije jasna potreba da se to saopsti celom svetu. Uvek mi je to u slicnim slucajevima ili pricama, crvic koji se javi i pita, sta je cilj ove ispovesti ?
Inace sma je prica sasvim pitka i procitao sam je, obogacen jednim novim iskustvom za shvatanje sveta i vreme potroseno da je procitam ne smatram izgubljenim.
Ali crvic...

budi sto jesi ali...

pre 9 godina

Nemam nista protiv ove zene. Samo mi zao clanova njene porodice. Možeš ti biti gej, ko ti brani. Ali vodi racuna da si isto tako i nečija cerka, supruga, majka... Zamislite da vašoj majci preko noci krenu leptirici u stomaku pa da potpuno "odlijepi". Ne bi vam bilo nimalo prijatno, zar ne?

Maki

pre 9 godina

Mnogo drame oko nicega, tj. oko jedne malo drugacije price o krizi srednjih godina. Samo zamislite da je ona muskarac/otac koji je odlucio da se razvede i da pokusa nesto novo u svom zivotu i pronadje srecu sa nekom drugom. To vidimo svakodnevno, znamo takve ljude. Pa ako nisu neki poremeceni odnosi gde se bivsi supruznici svadjaju a naocito prepucavaju preko ledja deteta, nema osude, a pogotovo ne da je neko tu sebican, da unistava porodicu, da unistava decu. Mozda je muskarcu malo vise povredjena sujeta sto je ga je supruga napustila zbog neke druge zene, ali ne mislim da bi mu bilo lakse ni da je to bio neki frajer.

Uninstall

pre 9 godina

Poenta je da je njoj trebalo 46 godina da sebi prizna, da li ste svesni koliko je trajala borba u njoj i koliko je njoj tesko bilo i bice i dalje! Pored svih problema koje zivot nosi, rodis se kao gay i moras da vodis dvostruki zivot, ne mogu to strejt ljudi da pojme, da pojme koliko je tesko kad dva momka ne smeju da se drze za ruke, a u vezi su godinama, dok strejt par to moze vec na prvom sastanku!

Апоплекс

pre 9 godina

@Natasa Ima istina u tome sto pricas samo sto je opsesivno kompulsivni poremecaj nesto drugo, ova pojava koju si opisala naziva se reaktivna formacija u psihologiji. Upravo kao sto si kazala, ljudi se zgrazavaju tamo gde postoji konflikt, odnosno zaista je potvrdjeno da ljudi koji su protiv homoseksualnosti imaju podsvestan strah da ce postati isti. Strah od gubitka kontrole i labilna licnost.
(Apsolventkinja psihologije, 25. januar 2015 22:41)

Колегинице, немојте молим Вас стајати иза имена професије а износити ставове њене популарне, пучанске, вулгаризоване близнакиње. Да је Фројд знао да ће гомила младих активиста да све објашњава реакционом формацијом и потискивањем, убио би се одмах! Верујем да још нисте положили испите код професора Јевремовића и професорке Вулевић, па имате право да износите овакве површности. Да сте положили те испите, не бисте користили реч "подсвесно", јер тако нешто просто не постоји (каже се "предсвесно"). Иначе, текст је обична баљезгарија, обилује патетиком, незрелошћу аутора и неаутентичношћу. Ето, просто речено, а психолог сам. Ваљда постоје околности у којима ћемо бити професионалци, а у којима ћемо бити коментатори.

Апоплекс

pre 9 godina

(Sasha, 26. januar 2015 01:17)

Синко, твоја средина тражи од тебе да себе обмањујеш, можда не у сексуалности, али далеко си од разума ако мислиш да си аутентичан у 21. веку, веку лажних личности, граничних и нарцистичних. Ниси довољно аутентичан, постављаш исте коментаре као гомила других шаблон-активиста. Жао ми је, али тако је. Имам доста геј пријатеља, и има оних који се не батргају у флоскулама као ти. И пријатни су за разговор. Идем на журке с њима, ја с девојком, они с партнерима. Све супер. Своју аутентичност браним слободом да кажем да се не дивим оваквим тупавим причама. А ону глупост што рече "не смете гејеве терати да брину о породици" ћу само кратко прокоментарисати. Жена је основала породицу, од породичног система се никако не може побећи - то зна сваки психолог. Тако да не може ова жена да дуне и да њено место у систему нестане. Као човек си дужан да се бринеш о добробити другог човека. Оно што је ова жена требало да уради је да поред свог признања пред собом и светом остане макар мало уз систем своје породице. Да истражује своју сексуалност, али не да имитира стање фуге. Твоје речи су речи особе која је у тежем сукобу са примарном породицом, и која нема своју породицу, па јој је оваква глупа изјава опроштена.

Swedenonline

pre 9 godina

Miro iz Splita je već postao fan mnogih čitalaca B92 portala. Uvek genijalan i duhovit. Samo tako nastavi, legendo!
(kao i uvek, 25. januar 2015 22:29)

Pretpostavljam da mislis skroz naopako, da su mnogi citaoci B92 postali Mirovi fanovi?
Mada, nije ni bitno, plusevi se racunaju, majko mila...

PS: Miro, samo nastavi! :D

insomnia

pre 9 godina

žena je dala sve od sebe da se ponaša u skladu sa očekivanjima sredine, odbijala da bude ono što nije uobičajeno, rodila i odgajila decu, bila dobra majka i suprugai... posle jako mnogo vremena pukla. Dobro, jeste čovek ni kriv ni dužan nadrljao, ali vi ste bezgrešni? nemate velikih grešaka u životu? bar polovina vas uključujući i mene smo prevarili partnera i došli kući i ponašali se kao da je sve u najboljem redu i nikada nećemo priznati i ostaćemo licemeri do kraja života ili dok nas ne uhvate. i sad smo mi bolji ljudi od nje?

Mladen

pre 9 godina

"Glavna osobina danasnjeg vremena je potenciranje onoga JA. Sta JA zelim, sta Ja trebam, sta Ja mislim. Sve je to lepo ali drustvo to smo MI a ne ja. Zato su ovakve price i stavovi drustveno destruktivni. Nije pitanje ko meni treba vec kome ja trebam."

Prvo moraš biti srećan sa sobom da bi mogao biti srećan sa drugima. Prvo moraš pomoći sebi da bi mogao da pomogneš drugima. To što se na Zapadu propagira hedonistički pristup toj teoriji je ono o čemu ti pričaš i potpuno odvojen problem. Ova priča nije pisana za nas koji nismo imali ovu vrstu problema u životu i nije pisana da bismo se mi slagali ili ne slagali sa njom. Ova priča će pomoći nekoj devojci ili nekom momku koji ovo čita da shvati da ima i previše ljudi poput nje ili njega na ovom svetu i da je neko prošao kroz taj pakao zbog krajnje nagrade duševnog mira. Ja u svom životu mogu taj duševni nemir da povežem samo sa svojim iskustvom bivajući godinama u društvu koje nije bilo za mene/na mom nivou, konstantno pokušavajući da se prilagodim. Onda sam svoje frustracije lečio u igricama, npr..
Zbog takvih duševnih nemira ljudi obolevaju i to je ono što treba sprečiti. Nakon što je zajednica pomogla čoveku da stane "na svoje noge" onda dolazi red na čoveka da pomogne zajednici.

Petar

pre 9 godina

Živi i daj drugom da živi. Svi smo mi ovde na Zemlji u ovom mucenom zivotu i pokusavamo da zivimo kako znamo i umemo. Nikada ne suditi (sem kod kriminalnih radnji) jer nismo u tuđoj koži i svi smo različiti. Svi imamo probleme i treba da razumemo svačije probleme i da pokušamo da pomognemo.

Veliki brat

pre 9 godina

Evo i ja da priznam, imam sreće što sam muško, jer da sam rođen kao žensko, sigurno bih bio lezbejka :)
Ili u najbolje slučaju biseksualka, ali valjda je to normalno kad te toliko fascinira žensko telo i način na koji žene razmišljaju i kako se ponašaju u određenim situacijama.

Tako da, eto, savršeno je razumeme, trebala je da se rodi kao muško pa ne bi imala problem.

Sasha

pre 9 godina

@Апоплекс:

Postovani kolega, impresionira vasa posvecenost ovom clanku, kao jednog samoproklamovanog heteroseksualaca, kao i tolika energija u bavljenju homoseksualnom tematikom, necim sto vas licno ne dotice, ili bar to uporno ponavljate, pitam se zasto.

Pitanje iskrenosti prema sebi i priznavanja sopstvene homoseksualnosti ne implicira sebicnost i nebrigu prema drugima, pa i djeci. Da je srece da se drustvo istorijski postavljalo isto prema homoseksualcima i heteroseksualcima, onda ne bi bilo ovakve dileme. Tada bi se briga i obzir prema djeci i bliznjima mogla pokazivati i u alternativnim porodicnim oblicima, a ne samo u nametnutoj normi u kojoj jedinka mora negirati sebe da bi zadovoljila takve poput vas. Prosto je tragicno koliko prostora na pravo sopstvene autenticnosti oduzimate drugima. Zasto su vam homseksualni ljudi toliki fokus, mogu samo nagadjati, ali nemam se namjeru time baviti. Sami ste sebi sasvim dovoljni.

Postoji mnogi roditelji, pa i bioloski, koji itekako vole svoje djecu i pozrtvovani su prema njima, iako su gay, pa i nakon prihvatanja sebe i svoje autenticnosti. Briznost prema djeci ne implicira negiranje sebe. Kada vi kao heteroseksualac zivite svoj zivot, onda je to prirodno. Kada gay osoba zeli ciniti isto, odmah je optuzena za sebicnost, narcisoidnost i lazne vrijednosti 21-og vijeka.

Vasi dupli kriteriji su zalosni. Blago vasim navodnim gay prijateljima kada vas imaju u svom zivotu.

Petar.S

pre 9 godina

Uvek se pitam zašto vesti o homoseksualnosti toliko izazivaju polemike, komentara i pažnje? S' jedne strane imamo gej populaciju čiji je glavni argument da su kao i sav normalan svet, za to se uostalom i bore, za jednakost, za buđenje razuma i svesti kod ljudi koji treba da shvate da je istopolni sex nešto najnormalnije. Ali onda se mora postaviti pitanje zašto se ponašate kao da je to nešto posebno, jedinstveno, čak šta više poželjno?
Ok, ti si gej? u redu, skini mi se sa grbače, mene ne zanima sa kim spavaš, ne želim da ćitam u vestima o tome i na svakom koraku da mi se to servira kao najnormalnija stvar. Ako je toliko normalno zbog čega toliko halabuke uvek u vezi toga? Željni ste pažnje i neke pravde?... ne znam...
Da li bi vest bila da je žena izjavila koliko voli svog muža i da ga ne bi menjala nikada i nizašta u životu? Naravno da ne. Ali je senzacija to što ona voli da ima sex sa istim polom? Zbog čega je to senzacija i vest kad na paradama tražite da vas prihvatimo svi kao normalne i zdrave ljude?
Nikada mi nije bila jasna ta strana u vezi homoseksualnosti. Borba da ih ostavimo na miru, a kad ih ostavite na miru sami se javljaju željni nekakve pažnje, kritike i napada ne bi li prestavili sebe kao žrtve.
Nema logike.

a.a.

pre 9 godina

sebicno sa njene strane kazete???!!!! a kako biste nazvali to da ona ostane u braku protiv svoje volje i da celog zivota bude nezadovoljna da bi muz bio srecan i ziveo u zabludi? sram vas bilo bre!

benito

pre 9 godina

A u čemu je razlika za njenu porodicu da je ona našla drugog muškarca i otišla? U svakom slučaju sebično , neodgovorno. I šta kad se posvađa sa novom partnerkom?

Šta nam se servira?

pre 9 godina

Egoizam, sebičnost, i hedonizam! Da li su to činioci istinske sreće?

Zar je sex i osećaj zadovoljenja jedini znak sreće u životu? Potrošačko društvo nam servira da je ovakvo ponašanje "Imam jedan život i živim ga kako ja hocu(sebično)!".

Ubeđen sam da iza ovakvih "spoznaja" leže nestabilne i duboko iskompleksirane osobe, iz koje se kasnije rađa ovakav oblik sebičnosti! Ne želim da generalizujem, svaka čast izuzecima, rođenih sa ovakvom orijentacijom! Zbog takvih osoba, osuđujem svako nasilje i netrpeljivost nad ovakvom populacijom, ali mislim da nije potrebno da se razvrstavamo u koloone i da ih reklamiramo kao pastu za zube!

Pozdrav svim DOBRIM ljudima!

anana

pre 9 godina

Nema ništa otrežnjujuće od čitanja komentara na ovakve tekstove. Tada shvatim koliko je veliki stepen neobrazovanosti današnjeg čoveka (ili Srbina/Srpkinje), nedostak empatije, sebičnosti i zlobe. Ovako nam jeste, jer smo takvi kakvi jesmo. Skroz zaslužno.
(Aleks, 26. januar 2015 03:49)

Znači, svi koji ne prihvataju javno deklarisanje i promovisanje seksualnih potreba dobijaju etiketu neobrazovanih, sebičnih, bezosećajnih, zlobnih...

A ova žena je upravo sve to što ste opisali u svom komentaru - bezdušna razvratnica koja razmišlja samo o svojim potrebama.

Ako mi posle 25 godina braka i troje dece padne na pamet da moj suprug nije moja srodna duša i da bi mi više odgovaralo da imam više partnera i provodim se po kafanama, umesto da deci budem dobra majka, svi bi me osudili, nema to veze sa obrazovanjem.

marry

pre 9 godina

(Natasa, 25. januar 2015 22:16)

Iz kog selfhelp casopisa ste iskopali tu kvazidijagnozu najiskrenije se pitam? Verovatno postoji i opsesino kompulsivni poremecaj koji nagoni coveka da ostavlja "strucne" komentare na netu uprkos cinjenici da nije strucnjak.
U vezi sa tekstom, neispricanih prica poput ove ima jako mnogo. Gospodji zameram njeno "odlazenje" i "vracanje" i vodjenje dvostrukog zivota. Time se gaze tudja osecanja i unistavaju tudji zivoti. Kad odrasla osoba donese odluku onda prema njoj i postupa i nema nazad. Sve ostalo je mrcvarenje i sebe i ljudi oko sebe. Ali to bi vazilo i da je ova prica o sraight osobi. Svi koji ovde komentarisu poput " ja ne smem ni da kazem da se ne slazem sa tim seksualnim 'opredeljenjem' (posto je to orijentacija a ne opredeljenje ko ne razume razliku nek potrazi u recniku)da me ne bi nazvali zadrtim" ne shvataju da u stvari izgovaraju " ja ne smem ni da kazem da mi se ti crnci ne dopadaju a da ne ispadnem rasista" . Nazalost, pomenuti komentatori verovatno ne shvataju sta nije u redu ni sa ovom drugom recenicom.

narcisa

pre 9 godina

"Nema tog psihologa".. vidi se da nikad i nije otišla kod psihologa. Suština psihoterapije je u tome da se suočiš sa sobom. No u svakom slučaju i ovako je bolje nego ceo život živeti u laži.

Svemir

pre 9 godina

Kakva srećnica!
Moja porodica nema razumevanje za moju ljubav prema dvadesetogodisnjakinjama, valjda zato sto mi je 57.
Deca neće da me vide.

Апоплекс

pre 9 godina

Поштовани колега Sasha,
Морам да вас разочарам, немам никаквих двоструких стандарда, већ имам способност да мислим ван популарних оквира. Одузимам другима простор за аутентичност? Нигде не видим то. Схватићу то, дакле, као још један алат расправе - наметнути саговорнику кривицу, демонизовати га. Исто су радили сви тоталитарни режими са својим неистомишљеницима. Када кажем да нигде у свом коментару не видим основу да ми намећете да над другима вршим репресију, и износите потпуне неистине, мислим на следеће: Не одузимам другима право на аутентичност, али поштујем оно што би се звало "полукруг менталног здравља". Наиме, у једном алтернативном (посве комичном) приказу Одисеја, који не жели да оде у рат, он бива условљен да ралом и воловима пређе преко свог сина ако не жели у рат. Ето, тик пре него што је прегазио сина је направио полукруг и одустао од свог нижег циља. Поука - На путу ка самоостварењу, не наудити ником. Ви, колега, који носите амове вулгарне психологије ослоњене на чисту практичност (а њу данас зову академском), наравно то не можете да примените. Други неистину морам да поменем - нигде нисам рекао да ме не занима тема чланка. Хајде, могу рећи да сте опет жртва данашње академске психологије, која се базира на уништавању вештина комуникације, њиховој мутацији. Немојте да вас збуни мој став који садржи одобравање хомосексуалности, а критику незрелости. Ако то видите као дупли аршин, значи да сами изједначавате хомосексуалност и незрелост???

Апоплекс

pre 9 godina

Sasha, још само да Вас упутим да читате туђе коментаре. Кажете да поричем другима право на аутентичност. Рекао сам, ова жена ТРЕБА да призна и пред собом и пред другима своју хомосексуалност, али исто тако ТРЕБА МАКАР МАЛО да остане уз свој породични систем и своју улогу. Одбацити своју прошлост и бити нереспонзиван према људима - ако је то аутентично, онда Ви нисте баш седели на предавањима. Дакле,нисте читали ништа од коментара! Моја напомена не носи никакав апсолутни захтев, да се тако изразим. Изгледа да морам да Вам цртам. Друго, негде сте ван разума закључили да сам рекао да у алтернативним породицама нема бриге према детету??? Да подсетим, причамо о овом конкретном случају, где жена ВЕЋ ИМА породицу, тако да се Ваша неразумна доскочица може изједначити са условом "када би баба могла бити деда". Према вашој активистичкој логици, ко год упути манифестно негативни (за оне који не читају) коментар везан за било шта везано за одобравање хомосексуалности,он има унутрашњи конфликт, он је у сукобу са собом. Постало је излизано, и само могу да вам (малим словом, јер упућујем целокупном метналитету) препоручим да се не служите динамском психологијом као и просечни пролазник на улици.

RP

pre 9 godina

Hajde još i ovi sa preko 80 godina da ovo isto priznaju sebi i drugima. A ne da nas posle, kad odu na nebo, ogovaraju kod Boga kako smo bili zli i bezosećajni prema njima.

janko

pre 9 godina

gde mogu da nađem naučno dokazanu potvrdu, istraživanje, koja dokazuje i objašnjava "sexualnu orjentaciju". već duže vremena pokušavam da se obrazujem na tu temu ali nigde ni traga dokazima?!?! počinjem da mislim da tu nešto nije u redu. mediji pišu o sexualnoj orjentaciji, neke zakone su doneli o tome, a nigde naučne potvrde?!

Natasa

pre 9 godina

@Apsolventkinja psihologije

Uz duzno postovanje, ne bih pricamo o istoj pojavi.
Govorila sam o heteroseksualcima koji umisle da su homoseksualci, imaju iracionalne strahove na tu temu, opsesivno se brane od tih misli, i jos vise upadaju u krug tih misli.
Nisam rekla da je bukvalno opsesivno kompulzivni poremecaj vec da kod tih ljudi ima elemenata toga.
Uglavnom, problem je resiv, najcesce ljudi idu kod psihoterapeuta kognitivno bihejvioralne edukacije.
Ima literature i tekstova na ovu temu, da ne bih ja interpretirala informisite se sami.
Jos jednom, ovde se ne radi o ljudima homoseksualne orjentacije, vec o heteroseksualcima koji u nekom periodu svog zivota (najcesce je stres okidac) imaju ovaj problem, koji je ponavljam resiv.

Natasa

pre 9 godina

@marry

Poznavala sam ljude sa tim problemima, pa sam u skladu sa tim citala i informisala se u vezi sa tim iz razlicitih izvora.
Nisam navela nijednu dijagnozu u mom komentaru ako pazljivije procitate..navela sam samo da ima elemenata a ne i da je OCD.
Ako je vama neka pojava nepoznata ne znaci da ne postoji..uostalom i neko sa diplomom psihologije nije briljantan dijagnosticar, od vas posto se nazivate strucnjakom cu savete samo primati ako ste sertifikovani psihoterpeut sa stotinama sati seansi iskustva sa klijentima i ako ste imali iskustva o problemima koje sam navela.
Ne dopada mi se agresivnost koja izbija iz vaseg komentara, niti fraze koje se granice sa vredjanjem, pa vise necu polemisati sa vama.

ido

pre 9 godina

Neverovatna ogranicenost i neobrazovanost a o EQ da ni ne govorim. Ko razume, shvatice a ko ne, tome ne vredi ni objasnjavati. I do! Btw zbog takvih je ona i zivela lazan zivot i kasno se "setila" da se prihvati. VI ste krivi a ne ona!

Sale

pre 9 godina

Ne mislim da je u pitanju hrabrost već vrhunski egoizam. Danas je moderno biti gej. Pripadnost tom lobiju može doneti dosta koristi. Tužan je komentar: "Mala, nisi nikog ubila, ne ideš u zatvor". Istina, nije, ali to ne znači da je to OK. Stavite se u kožu tog "divnog, toplog, duhovitog čoveka". Tužno je to što neki sebi dozvoljavaju da vode "sex driven life". Kao što rekoh, krajnji egoizam. Što se tiče homoseksualnosti, moj dobar prijatelj je tog seksualnog opredeljenja. Dok nije uspevao da pronađe svoj identitet, nije upropaštavao tuđe živote. Bio je povučen i ponekad depresivan. Kada se izborio sa sobom, priznao nam je svima. Ja sam to i ranije pretpostavljao i sada smo jednako dobri prijatelji, čak i bolji, jer cenim njegovu hrabrost (da prizna) i požrtvovanost (da ne povređuje druge pretvarajući).

Svedok s'lica mesta

pre 9 godina

Da, baš bih voleo da pročitam priču i njenog supruga, jel možda je ona za njega predstavljala "srodnu dušu", koja ga je napustila da bi posle ludovanja, otišla da živi u selu i povremeno se viđa sa nekom "partnerkom" koja je "nasmeje". ponekad.

ccc

pre 9 godina

"Druga najvaznija osoba u mom zivotu je moja cerka??? Znala sam od detinjstva da sam gej, ali sam ipak resila da udjem u brak sa divnim covekom, rodim dvoje dece pa na pola tog najodgovornijeg zivotnog projekta shvatim da mi bas i ne ide i sve ih emotivno osakatim. Kakva nezrela i sebicna osoba.

T3

pre 9 godina

Glavna osobina danasnjeg vremena je potenciranje onoga JA. Sta JA zelim, sta Ja trebam, sta Ja mislim. Sve je to lepo ali drustvo to smo MI a ne ja. Zato su ovakve price i stavovi drustveno destruktivni. Nije pitanje ko meni treba vec kome ja trebam.

smorenihrcak

pre 9 godina

Smaraju ove price, isto kao sto smara i prosecan saban prepricavajuci svoje seksualne avanture. Seksualnost je u najboljem slucaju dosadna, a jako cesto i odvratna, ako ne ucestvujete u istoj (kog god da je tipa). Voleo bih da se daju sva prava LGBT ljudima, da ja vise ne bih morao da slusam o preferencijama dlakavosti zadnjice.

Апоплекс

pre 9 godina

@Natasa Ima istina u tome sto pricas samo sto je opsesivno kompulsivni poremecaj nesto drugo, ova pojava koju si opisala naziva se reaktivna formacija u psihologiji. Upravo kao sto si kazala, ljudi se zgrazavaju tamo gde postoji konflikt, odnosno zaista je potvrdjeno da ljudi koji su protiv homoseksualnosti imaju podsvestan strah da ce postati isti. Strah od gubitka kontrole i labilna licnost.
(Apsolventkinja psihologije, 25. januar 2015 22:41)

Колегинице, немојте молим Вас стајати иза имена професије а износити ставове њене популарне, пучанске, вулгаризоване близнакиње. Да је Фројд знао да ће гомила младих активиста да све објашњава реакционом формацијом и потискивањем, убио би се одмах! Верујем да још нисте положили испите код професора Јевремовића и професорке Вулевић, па имате право да износите овакве површности. Да сте положили те испите, не бисте користили реч "подсвесно", јер тако нешто просто не постоји (каже се "предсвесно"). Иначе, текст је обична баљезгарија, обилује патетиком, незрелошћу аутора и неаутентичношћу. Ето, просто речено, а психолог сам. Ваљда постоје околности у којима ћемо бити професионалци, а у којима ћемо бити коментатори.

ivan78bg

pre 9 godina

Sve je to ok ali poenta je da je ona ostavila decu kod muza i otisla da ostrazuje svoju homoseksualnost i dozivljavala drugi pobertet?Ostavila decu/Uzas.Kako li se opravdava pred sobom?

Natasa

pre 9 godina

Zelim da napisem (da ovaj tekst ne bi uznemirio neke ljude) da kod nekih ljudi postoje elementi opsesivno kompulzivnog poremecaja na temu homoseksualizma, gde ti ljudi umisljaju da su homoseksualci iako zapravo uopste nisu, vec ih iracionalni strah od homoseksualizma i potreba da se brane od opsesivnih misli na tu temu nagoni da misle da su homoseksualci.
Naravno da me ne shvate pogresno, ovde ne pricam o pravim homoseksualcima, niti negiram njihovo legitimno pravo na seksualno opredeljenje, ovde pricam o potpuno drugoj pojavi iz razloga sto ovakvi tekstovi nekada znaju da zbune ili da uznemire ljude koje imaju probleme koje sam naveo na pocetku komentara.

Nema povlacenja

pre 9 godina

Ma da, sada kada stignu zivotni problemi, monotonija u braku i deca koju treba prvo izdrzati kao klince, onda podizati i vaspitavati do punoletstva, onda je jedno od bekstva iz svih tih obaveza "ja nisam ono sto osecam, ja sam drugo oduvek, razumite me, podrzite me", a ja cu da se zaljubljujem u koleginice i izlazim u lezbejske barove... I jos cu da pisem clanke da ljudi saosecaju sa mnom...
Nego sta nego teret socijalnog okruzenja, nego sta nego obaveze prema deci, porodica je civilizacijsko dostignuce i za nju mora i da se trpi. Inace hajmo svi na drvece i u sumu ponovo i da se malo poigramo pa ko koga dohvati, uf sto bi to bilo zezanje...

Nikki

pre 9 godina

@Sale

Krajnji egoizam?!


Da li si svestan koliko gej ljudi bi zelelo da nisu to sto jesu ali jednostavno ne mogu protiv svoje prirode. Po tebi oni vole da ih omalovazavaju i diskriminisu svakodnevno? Ako je to egoizam ja onda imam drugaciju percepciju te reci.

Smuleco

pre 9 godina

Nepošteno! Ne zato što je gej, nego zato što nije mnogo ranije priznala sebi i drugima šta je, a i sama kaže da je bila svesna svoje gej prirode od 12-te godine. Ovim svojim "zakasnelim" priznanjem unakazila i supruga i decu. Pa, u krajnjoj liniji, i sebe.

Dragan

pre 9 godina

I sta sad... Jel ova prica treba da promovise neku vrednost? Hajde svi da poostavljamo svoje bracne drugove i decu i odemo medju gejeve.

budi sto jesi ali...

pre 9 godina

Nemam nista protiv ove zene. Samo mi zao clanova njene porodice. Možeš ti biti gej, ko ti brani. Ali vodi racuna da si isto tako i nečija cerka, supruga, majka... Zamislite da vašoj majci preko noci krenu leptirici u stomaku pa da potpuno "odlijepi". Ne bi vam bilo nimalo prijatno, zar ne?

Aleks

pre 9 godina

Nema ništa otrežnjujuće od čitanja komentara na ovakve tekstove. Tada shvatim koliko je veliki stepen neobrazovanosti današnjeg čoveka (ili Srbina/Srpkinje), nedostak empatije, sebičnosti i zlobe. Ovako nam jeste, jer smo takvi kakvi jesmo. Skroz zaslužno.

bzvz

pre 9 godina

Bas iskrena zivotna prica, lepo napisana za razliku od onih sa ''Vajsa''. Mada ste smorili sa gejovanjem, ovog puta mi nije smetalo, naprotiv, kada je nesto neizvestaceno, onda je prihvatljivo.

Veliki brat

pre 9 godina

Evo i ja da priznam, imam sreće što sam muško, jer da sam rođen kao žensko, sigurno bih bio lezbejka :)
Ili u najbolje slučaju biseksualka, ali valjda je to normalno kad te toliko fascinira žensko telo i način na koji žene razmišljaju i kako se ponašaju u određenim situacijama.

Tako da, eto, savršeno je razumeme, trebala je da se rodi kao muško pa ne bi imala problem.

Petar.S

pre 9 godina

Uvek se pitam zašto vesti o homoseksualnosti toliko izazivaju polemike, komentara i pažnje? S' jedne strane imamo gej populaciju čiji je glavni argument da su kao i sav normalan svet, za to se uostalom i bore, za jednakost, za buđenje razuma i svesti kod ljudi koji treba da shvate da je istopolni sex nešto najnormalnije. Ali onda se mora postaviti pitanje zašto se ponašate kao da je to nešto posebno, jedinstveno, čak šta više poželjno?
Ok, ti si gej? u redu, skini mi se sa grbače, mene ne zanima sa kim spavaš, ne želim da ćitam u vestima o tome i na svakom koraku da mi se to servira kao najnormalnija stvar. Ako je toliko normalno zbog čega toliko halabuke uvek u vezi toga? Željni ste pažnje i neke pravde?... ne znam...
Da li bi vest bila da je žena izjavila koliko voli svog muža i da ga ne bi menjala nikada i nizašta u životu? Naravno da ne. Ali je senzacija to što ona voli da ima sex sa istim polom? Zbog čega je to senzacija i vest kad na paradama tražite da vas prihvatimo svi kao normalne i zdrave ljude?
Nikada mi nije bila jasna ta strana u vezi homoseksualnosti. Borba da ih ostavimo na miru, a kad ih ostavite na miru sami se javljaju željni nekakve pažnje, kritike i napada ne bi li prestavili sebe kao žrtve.
Nema logike.

Svemir

pre 9 godina

Kakva srećnica!
Moja porodica nema razumevanje za moju ljubav prema dvadesetogodisnjakinjama, valjda zato sto mi je 57.
Deca neće da me vide.

Апоплекс

pre 9 godina

(Sasha, 26. januar 2015 01:17)

Синко, твоја средина тражи од тебе да себе обмањујеш, можда не у сексуалности, али далеко си од разума ако мислиш да си аутентичан у 21. веку, веку лажних личности, граничних и нарцистичних. Ниси довољно аутентичан, постављаш исте коментаре као гомила других шаблон-активиста. Жао ми је, али тако је. Имам доста геј пријатеља, и има оних који се не батргају у флоскулама као ти. И пријатни су за разговор. Идем на журке с њима, ја с девојком, они с партнерима. Све супер. Своју аутентичност браним слободом да кажем да се не дивим оваквим тупавим причама. А ону глупост што рече "не смете гејеве терати да брину о породици" ћу само кратко прокоментарисати. Жена је основала породицу, од породичног система се никако не може побећи - то зна сваки психолог. Тако да не може ова жена да дуне и да њено место у систему нестане. Као човек си дужан да се бринеш о добробити другог човека. Оно што је ова жена требало да уради је да поред свог признања пред собом и светом остане макар мало уз систем своје породице. Да истражује своју сексуалност, али не да имитира стање фуге. Твоје речи су речи особе која је у тежем сукобу са примарном породицом, и која нема своју породицу, па јој је оваква глупа изјава опроштена.

Apsolventkinja psihologije

pre 9 godina

@Natasa Ima istina u tome sto pricas samo sto je opsesivno kompulsivni poremecaj nesto drugo, ova pojava koju si opisala naziva se reaktivna formacija u psihologiji. Upravo kao sto si kazala, ljudi se zgrazavaju tamo gde postoji konflikt, odnosno zaista je potvrdjeno da ljudi koji su protiv homoseksualnosti imaju podsvestan strah da ce postati isti. Strah od gubitka kontrole i labilna licnost.

kudejsmo

pre 9 godina

Kakvi komentari, punih ovdasnjih licemernih bisera.

Da je u pitanju neki heteroseksualni par koji se rastaje zbog prevara ili bilo kog drugog razloga, komentari bi bili totalno drugaciji. Sebicluk, unistavanje zivota.. Grow up...

Markonis

pre 9 godina

Nije nikakav problem sto je ona shvatila da je lezbejke, problem je sto je svesno dobila decu, za koju je duzna da odgovara. Da bude fizicki prisutna dok odrastaju i da im pomogne da izrastu u mentalno zdrave osobe. Nije se razvela zato sto je suprug zlostavlja, preterano pije, drogira se, vec zato sto je shvatila da voli zene. Pozdravljam njenu hrabrost, nije lako, mogu misliti samo kako je to tesko uraditi. Ali onda je ostavila decu, pa vikend u Milanu, izlasci, napijanje, muvanje zena u alkoholisanom stanju...... Napustiti decu..., minus do neba. Nije bitno koje je seksualne orijentacije. Tacka

drugi tip

pre 9 godina

Odmalena su mi se dopadali decaci, ali posto nisam manekenka, stalno me nipodastavaju. Sa devojkama se bas i ne slazem dobro, ali to me manje pogadja, a momci misle da nisam dovoljno lutkasta.

onako

pre 9 godina

Drago mi je zbog ove zene sto je nasla srcu i zadovoljsvo u svom zivotu.Pomalo me impresionira i njena hrabrsot da sevi prizna i da se odrekne jednog vec uredjenog zivota u kome je imala svoje mesto.
Jedino mi nije jasna potreba da se to saopsti celom svetu. Uvek mi je to u slicnim slucajevima ili pricama, crvic koji se javi i pita, sta je cilj ove ispovesti ?
Inace sma je prica sasvim pitka i procitao sam je, obogacen jednim novim iskustvom za shvatanje sveta i vreme potroseno da je procitam ne smatram izgubljenim.
Ali crvic...

Sasha

pre 9 godina

Sta samo da radimo sa ovolikim profesionalcima, nazovi-psiholozima, koji svoju homofobiju, primitivni pogled na svijet pokusaju uokviriti nekim, jeste-li-polagali-ovo-ili-ono-kod ovog-ili-onog-profesora replikom. Da nije zalosno, bilo bi smijesno.

Traziti od gay ljudi da stalno imaju "obzira" prema porodici i prema ocu, majci, drustvu, komsijama, samo ne prema sebi samima, znaci traziti od njih da zive u lazi, da se zarad "normi" pretvaraju da su ono sto nisu, da samim tim povredjuju i najblize (laz je najveca uvreda principijelnim ljudima), a na kraju da apsolutno uniste i sebe je najblaze receno promocija patoloske mrznje i nasilja, a ne samo ignorantnost prema odredjenoj drustvenoj grupi.

Jedno su primitivni huligani opsjednuti nasiljem, a drugo ovi kvazi-intelektualci, "psiholozi" ili tzv intelektualna krila primitivne tradicije koja je je u stanju glorifikovati i laz i javno pretvaranje, samo da drugome uskrati pravo da budu ono sto jesu.

Ironije radi gay sam, toga sam svjestan jos od djetinjstva, takodjer sam klinicki psiholog, ali u jednoj, Bogu hvala, drugo sredini koja mi daje pravo da budem ono sto jesam, a to je sve sto i ova zena trazi. Prosto zalim sredinu, kulturu i drustvo koje se bazira na "tradicionalnim vrijednostima" oslikanim u komentarima ovih nazovi-intelektualnih homofoba i primitivnog dijela populacije koji se oslanja na njihove "naucne" teorije.

nikola1992

pre 9 godina

Pojedinici ovde ocigledno ne shvataju koliko porodica/okruzenje moze da utice na pojedinca. Bilo da je to oko seksualne orijentacije i ulaska u brak, ili po pitanju skole, buduceg posla, nacina ponasanja/oblacenja/misljenja... Ovde je ocigledno bilo na snazi ono staro- ti si zena, tvoje je da se ostvaris kao majka, radjas decu, budes muzu dobra i lojalna zena... Pa kad dodaju jos pritisak kako ti godine prolaze, bioloski sat otkucava, kada ces decu da rodis, ko ce te hteti staru i nesposobnu da radjas, sta ce reci okolina... I onda covek pukne, pomisli kako je to jedini pravi i ispravni put i krene tuda. Jer lakse mu bude da ide putem manjeg otpora, uklopi se u drustveni kalup i nikada nikome osim sebi ne prizna da to nije, niti ce biti ono sto on stvarno jeste i da je njegovo vidjenje sebe i svog zivota mnogo drugacije. I ko zna koliko ih je jos ovakvih koji potajno pate u braku, ali nikada nece priznati drugima oko sebe ko su i sta su, zarad mira u porodici, okruzenju i zivotu. A ima i onih koji kad-tad puknu i nekako priznaju sve. A ovi koji kazu da je unistila zivot deci- ona im je dala zivot i ona im je majka i da nije bilo te njene veze, ne bi bilo ni njih, tako da bi ipak trebalo to da gledaju sa neke veselije strane i da je prihvate takvu kakva jeste. Valjda im je drago sto im majka makar sada zivi onako kako je oduvek htela. Ja prvi nikada ne bih bio srecan da znam da moja majka pati u zivotu samo zbog toga da bih ja bio srecan. Moja podrska gospodji!!

Šta nam se servira?

pre 9 godina

Egoizam, sebičnost, i hedonizam! Da li su to činioci istinske sreće?

Zar je sex i osećaj zadovoljenja jedini znak sreće u životu? Potrošačko društvo nam servira da je ovakvo ponašanje "Imam jedan život i živim ga kako ja hocu(sebično)!".

Ubeđen sam da iza ovakvih "spoznaja" leže nestabilne i duboko iskompleksirane osobe, iz koje se kasnije rađa ovakav oblik sebičnosti! Ne želim da generalizujem, svaka čast izuzecima, rođenih sa ovakvom orijentacijom! Zbog takvih osoba, osuđujem svako nasilje i netrpeljivost nad ovakvom populacijom, ali mislim da nije potrebno da se razvrstavamo u koloone i da ih reklamiramo kao pastu za zube!

Pozdrav svim DOBRIM ljudima!

janko

pre 9 godina

gde mogu da nađem naučno dokazanu potvrdu, istraživanje, koja dokazuje i objašnjava "sexualnu orjentaciju". već duže vremena pokušavam da se obrazujem na tu temu ali nigde ni traga dokazima?!?! počinjem da mislim da tu nešto nije u redu. mediji pišu o sexualnoj orjentaciji, neke zakone su doneli o tome, a nigde naučne potvrde?!

anana

pre 9 godina

Nema ništa otrežnjujuće od čitanja komentara na ovakve tekstove. Tada shvatim koliko je veliki stepen neobrazovanosti današnjeg čoveka (ili Srbina/Srpkinje), nedostak empatije, sebičnosti i zlobe. Ovako nam jeste, jer smo takvi kakvi jesmo. Skroz zaslužno.
(Aleks, 26. januar 2015 03:49)

Znači, svi koji ne prihvataju javno deklarisanje i promovisanje seksualnih potreba dobijaju etiketu neobrazovanih, sebičnih, bezosećajnih, zlobnih...

A ova žena je upravo sve to što ste opisali u svom komentaru - bezdušna razvratnica koja razmišlja samo o svojim potrebama.

Ako mi posle 25 godina braka i troje dece padne na pamet da moj suprug nije moja srodna duša i da bi mi više odgovaralo da imam više partnera i provodim se po kafanama, umesto da deci budem dobra majka, svi bi me osudili, nema to veze sa obrazovanjem.

Uninstall

pre 9 godina

Poenta je da je njoj trebalo 46 godina da sebi prizna, da li ste svesni koliko je trajala borba u njoj i koliko je njoj tesko bilo i bice i dalje! Pored svih problema koje zivot nosi, rodis se kao gay i moras da vodis dvostruki zivot, ne mogu to strejt ljudi da pojme, da pojme koliko je tesko kad dva momka ne smeju da se drze za ruke, a u vezi su godinama, dok strejt par to moze vec na prvom sastanku!

samohrani otac

pre 9 godina

Ima ovoga i u Srbiji! Moja zivotna prica je slicna ovoj. Ko ne dozivi, moze samo da nagadja. A iskreno, ne zelim nikome da je dozivi...

RP

pre 9 godina

Hajde još i ovi sa preko 80 godina da ovo isto priznaju sebi i drugima. A ne da nas posle, kad odu na nebo, ogovaraju kod Boga kako smo bili zli i bezosećajni prema njima.

R

pre 9 godina

Rece neko "danas moderno biti gej". Slazem se sa konstatacijom samo u smislu da je danas mnogo lakse reci i priznati da jeste. I to zavisi gde zivite i kakva je klima oko vas. Vi, sto imate prijatelja koji je priznao, pitajte ga kakve su mu misli bile. Pitajte ga da li je mrzio sebe zbog necega sto jeste, a ne zeli biti; pitajte ga da li je padao u ocaj zbog toga i pitajte ga da li imao faze kada je smatrao da prosto mora sebe da gura u "pravcu normalnog" i da snagom svoje volje moze i mora prevazidji urodjeni nagon. Ne opravdavam ovu zenu, smatram da je nepravedno prema muzu. Ali izgurali su 25 godina braka!! Mislite da je to moguce bez imalo ljubavi i postovanja? Verujem da ga je volela kao coveka, kao dobro bice. Ali da je u jednom trenutku jednostavno pozelela da oseti sve ono sto mi uzimamo zdravo za gotovo.

benito

pre 9 godina

A u čemu je razlika za njenu porodicu da je ona našla drugog muškarca i otišla? U svakom slučaju sebično , neodgovorno. I šta kad se posvađa sa novom partnerkom?

Maki

pre 9 godina

Mnogo drame oko nicega, tj. oko jedne malo drugacije price o krizi srednjih godina. Samo zamislite da je ona muskarac/otac koji je odlucio da se razvede i da pokusa nesto novo u svom zivotu i pronadje srecu sa nekom drugom. To vidimo svakodnevno, znamo takve ljude. Pa ako nisu neki poremeceni odnosi gde se bivsi supruznici svadjaju a naocito prepucavaju preko ledja deteta, nema osude, a pogotovo ne da je neko tu sebican, da unistava porodicu, da unistava decu. Mozda je muskarcu malo vise povredjena sujeta sto je ga je supruga napustila zbog neke druge zene, ali ne mislim da bi mu bilo lakse ni da je to bio neki frajer.

Апоплекс

pre 9 godina

Поштовани колега Sasha,
Морам да вас разочарам, немам никаквих двоструких стандарда, већ имам способност да мислим ван популарних оквира. Одузимам другима простор за аутентичност? Нигде не видим то. Схватићу то, дакле, као још један алат расправе - наметнути саговорнику кривицу, демонизовати га. Исто су радили сви тоталитарни режими са својим неистомишљеницима. Када кажем да нигде у свом коментару не видим основу да ми намећете да над другима вршим репресију, и износите потпуне неистине, мислим на следеће: Не одузимам другима право на аутентичност, али поштујем оно што би се звало "полукруг менталног здравља". Наиме, у једном алтернативном (посве комичном) приказу Одисеја, који не жели да оде у рат, он бива условљен да ралом и воловима пређе преко свог сина ако не жели у рат. Ето, тик пре него што је прегазио сина је направио полукруг и одустао од свог нижег циља. Поука - На путу ка самоостварењу, не наудити ником. Ви, колега, који носите амове вулгарне психологије ослоњене на чисту практичност (а њу данас зову академском), наравно то не можете да примените. Други неистину морам да поменем - нигде нисам рекао да ме не занима тема чланка. Хајде, могу рећи да сте опет жртва данашње академске психологије, која се базира на уништавању вештина комуникације, њиховој мутацији. Немојте да вас збуни мој став који садржи одобравање хомосексуалности, а критику незрелости. Ако то видите као дупли аршин, значи да сами изједначавате хомосексуалност и незрелост???

galileo

pre 9 godina

Ja ne znam da li sam gay, bio sam sa transexualkama a volim samo jako lepe zene. Muskarce ne. Prijatelji i moji ne znaju, niti ce znati. A malo mi je lakse sada kada sam sa vama ovo podelio :-)

Sasha

pre 9 godina

@Апоплекс:

Postovani kolega, impresionira vasa posvecenost ovom clanku, kao jednog samoproklamovanog heteroseksualaca, kao i tolika energija u bavljenju homoseksualnom tematikom, necim sto vas licno ne dotice, ili bar to uporno ponavljate, pitam se zasto.

Pitanje iskrenosti prema sebi i priznavanja sopstvene homoseksualnosti ne implicira sebicnost i nebrigu prema drugima, pa i djeci. Da je srece da se drustvo istorijski postavljalo isto prema homoseksualcima i heteroseksualcima, onda ne bi bilo ovakve dileme. Tada bi se briga i obzir prema djeci i bliznjima mogla pokazivati i u alternativnim porodicnim oblicima, a ne samo u nametnutoj normi u kojoj jedinka mora negirati sebe da bi zadovoljila takve poput vas. Prosto je tragicno koliko prostora na pravo sopstvene autenticnosti oduzimate drugima. Zasto su vam homseksualni ljudi toliki fokus, mogu samo nagadjati, ali nemam se namjeru time baviti. Sami ste sebi sasvim dovoljni.

Postoji mnogi roditelji, pa i bioloski, koji itekako vole svoje djecu i pozrtvovani su prema njima, iako su gay, pa i nakon prihvatanja sebe i svoje autenticnosti. Briznost prema djeci ne implicira negiranje sebe. Kada vi kao heteroseksualac zivite svoj zivot, onda je to prirodno. Kada gay osoba zeli ciniti isto, odmah je optuzena za sebicnost, narcisoidnost i lazne vrijednosti 21-og vijeka.

Vasi dupli kriteriji su zalosni. Blago vasim navodnim gay prijateljima kada vas imaju u svom zivotu.

Апоплекс

pre 9 godina

Sasha, још само да Вас упутим да читате туђе коментаре. Кажете да поричем другима право на аутентичност. Рекао сам, ова жена ТРЕБА да призна и пред собом и пред другима своју хомосексуалност, али исто тако ТРЕБА МАКАР МАЛО да остане уз свој породични систем и своју улогу. Одбацити своју прошлост и бити нереспонзиван према људима - ако је то аутентично, онда Ви нисте баш седели на предавањима. Дакле,нисте читали ништа од коментара! Моја напомена не носи никакав апсолутни захтев, да се тако изразим. Изгледа да морам да Вам цртам. Друго, негде сте ван разума закључили да сам рекао да у алтернативним породицама нема бриге према детету??? Да подсетим, причамо о овом конкретном случају, где жена ВЕЋ ИМА породицу, тако да се Ваша неразумна доскочица може изједначити са условом "када би баба могла бити деда". Према вашој активистичкој логици, ко год упути манифестно негативни (за оне који не читају) коментар везан за било шта везано за одобравање хомосексуалности,он има унутрашњи конфликт, он је у сукобу са собом. Постало је излизано, и само могу да вам (малим словом, јер упућујем целокупном метналитету) препоручим да се не служите динамском психологијом као и просечни пролазник на улици.

marry

pre 9 godina

(Natasa, 25. januar 2015 22:16)

Iz kog selfhelp casopisa ste iskopali tu kvazidijagnozu najiskrenije se pitam? Verovatno postoji i opsesino kompulsivni poremecaj koji nagoni coveka da ostavlja "strucne" komentare na netu uprkos cinjenici da nije strucnjak.
U vezi sa tekstom, neispricanih prica poput ove ima jako mnogo. Gospodji zameram njeno "odlazenje" i "vracanje" i vodjenje dvostrukog zivota. Time se gaze tudja osecanja i unistavaju tudji zivoti. Kad odrasla osoba donese odluku onda prema njoj i postupa i nema nazad. Sve ostalo je mrcvarenje i sebe i ljudi oko sebe. Ali to bi vazilo i da je ova prica o sraight osobi. Svi koji ovde komentarisu poput " ja ne smem ni da kazem da se ne slazem sa tim seksualnim 'opredeljenjem' (posto je to orijentacija a ne opredeljenje ko ne razume razliku nek potrazi u recniku)da me ne bi nazvali zadrtim" ne shvataju da u stvari izgovaraju " ja ne smem ni da kazem da mi se ti crnci ne dopadaju a da ne ispadnem rasista" . Nazalost, pomenuti komentatori verovatno ne shvataju sta nije u redu ni sa ovom drugom recenicom.

Swedenonline

pre 9 godina

Miro iz Splita je već postao fan mnogih čitalaca B92 portala. Uvek genijalan i duhovit. Samo tako nastavi, legendo!
(kao i uvek, 25. januar 2015 22:29)

Pretpostavljam da mislis skroz naopako, da su mnogi citaoci B92 postali Mirovi fanovi?
Mada, nije ni bitno, plusevi se racunaju, majko mila...

PS: Miro, samo nastavi! :D

insomnia

pre 9 godina

žena je dala sve od sebe da se ponaša u skladu sa očekivanjima sredine, odbijala da bude ono što nije uobičajeno, rodila i odgajila decu, bila dobra majka i suprugai... posle jako mnogo vremena pukla. Dobro, jeste čovek ni kriv ni dužan nadrljao, ali vi ste bezgrešni? nemate velikih grešaka u životu? bar polovina vas uključujući i mene smo prevarili partnera i došli kući i ponašali se kao da je sve u najboljem redu i nikada nećemo priznati i ostaćemo licemeri do kraja života ili dok nas ne uhvate. i sad smo mi bolji ljudi od nje?

bumbar

pre 9 godina

Ko za života provali šta mu se dopada taj je "završio posao". Da li je to posmatranje ptica, ribolov, ljubav prema suprotnom polu, ljubav prema istom polu, vožnja trotineta i td., nema veze. Bitno je da ne foliraš sebe i okolinu, jer je ta rabota veoma stresna i naporna.

Natasa

pre 9 godina

@Apsolventkinja psihologije

Uz duzno postovanje, ne bih pricamo o istoj pojavi.
Govorila sam o heteroseksualcima koji umisle da su homoseksualci, imaju iracionalne strahove na tu temu, opsesivno se brane od tih misli, i jos vise upadaju u krug tih misli.
Nisam rekla da je bukvalno opsesivno kompulzivni poremecaj vec da kod tih ljudi ima elemenata toga.
Uglavnom, problem je resiv, najcesce ljudi idu kod psihoterapeuta kognitivno bihejvioralne edukacije.
Ima literature i tekstova na ovu temu, da ne bih ja interpretirala informisite se sami.
Jos jednom, ovde se ne radi o ljudima homoseksualne orjentacije, vec o heteroseksualcima koji u nekom periodu svog zivota (najcesce je stres okidac) imaju ovaj problem, koji je ponavljam resiv.

oznake

pre 9 godina

Ljude vole da trpaju jedni druge u odrdjenje fahove. Nalepis nalepnicu, okarakterises nekoga kao ovakvog ili onakvog a to sto to nema veze s'mozgom, nije bitno.

Mladen

pre 9 godina

"Glavna osobina danasnjeg vremena je potenciranje onoga JA. Sta JA zelim, sta Ja trebam, sta Ja mislim. Sve je to lepo ali drustvo to smo MI a ne ja. Zato su ovakve price i stavovi drustveno destruktivni. Nije pitanje ko meni treba vec kome ja trebam."

Prvo moraš biti srećan sa sobom da bi mogao biti srećan sa drugima. Prvo moraš pomoći sebi da bi mogao da pomogneš drugima. To što se na Zapadu propagira hedonistički pristup toj teoriji je ono o čemu ti pričaš i potpuno odvojen problem. Ova priča nije pisana za nas koji nismo imali ovu vrstu problema u životu i nije pisana da bismo se mi slagali ili ne slagali sa njom. Ova priča će pomoći nekoj devojci ili nekom momku koji ovo čita da shvati da ima i previše ljudi poput nje ili njega na ovom svetu i da je neko prošao kroz taj pakao zbog krajnje nagrade duševnog mira. Ja u svom životu mogu taj duševni nemir da povežem samo sa svojim iskustvom bivajući godinama u društvu koje nije bilo za mene/na mom nivou, konstantno pokušavajući da se prilagodim. Onda sam svoje frustracije lečio u igricama, npr..
Zbog takvih duševnih nemira ljudi obolevaju i to je ono što treba sprečiti. Nakon što je zajednica pomogla čoveku da stane "na svoje noge" onda dolazi red na čoveka da pomogne zajednici.

a.a.

pre 9 godina

sebicno sa njene strane kazete???!!!! a kako biste nazvali to da ona ostane u braku protiv svoje volje i da celog zivota bude nezadovoljna da bi muz bio srecan i ziveo u zabludi? sram vas bilo bre!

narcisa

pre 9 godina

"Nema tog psihologa".. vidi se da nikad i nije otišla kod psihologa. Suština psihoterapije je u tome da se suočiš sa sobom. No u svakom slučaju i ovako je bolje nego ceo život živeti u laži.

Petar

pre 9 godina

Živi i daj drugom da živi. Svi smo mi ovde na Zemlji u ovom mucenom zivotu i pokusavamo da zivimo kako znamo i umemo. Nikada ne suditi (sem kod kriminalnih radnji) jer nismo u tuđoj koži i svi smo različiti. Svi imamo probleme i treba da razumemo svačije probleme i da pokušamo da pomognemo.

Natasa

pre 9 godina

@marry

Poznavala sam ljude sa tim problemima, pa sam u skladu sa tim citala i informisala se u vezi sa tim iz razlicitih izvora.
Nisam navela nijednu dijagnozu u mom komentaru ako pazljivije procitate..navela sam samo da ima elemenata a ne i da je OCD.
Ako je vama neka pojava nepoznata ne znaci da ne postoji..uostalom i neko sa diplomom psihologije nije briljantan dijagnosticar, od vas posto se nazivate strucnjakom cu savete samo primati ako ste sertifikovani psihoterpeut sa stotinama sati seansi iskustva sa klijentima i ako ste imali iskustva o problemima koje sam navela.
Ne dopada mi se agresivnost koja izbija iz vaseg komentara, niti fraze koje se granice sa vredjanjem, pa vise necu polemisati sa vama.

ido

pre 9 godina

Neverovatna ogranicenost i neobrazovanost a o EQ da ni ne govorim. Ko razume, shvatice a ko ne, tome ne vredi ni objasnjavati. I do! Btw zbog takvih je ona i zivela lazan zivot i kasno se "setila" da se prihvati. VI ste krivi a ne ona!