Četvrtak, 30.10.2014.

16:50

Naučnici proizveli enzim koji može objasniti poreklo života

Izvor: Daily Mail

Nauènici proizveli enzim koji može objasniti poreklo života IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

11 Komentari

Sortiraj po:

bb

pre 9 godina

Dobro, kad kazem zivot mislim na organizme koje nauka smatra zivima. Da ne ulazimo u besmislene debate o tome da li zemlja oseca vaske na sebi, da li je kamen duboko u sebi zapravo osetljiv i delikatan cvetak i da li svetlost kasni na voz pa zato juri. Time se bavila filozofija, sve do tamo negde Njutna.

berg

pre 9 godina

Bb to sto mi zvezde i ostala nebeska tela ne smatramo zivotom ne znaci da to i nisu. Svetlost koju emituje sunce prema nama je u rasponu 300-1300 nm. Mi svetlost opazamo na nivou 400-800 tako da dosta toga ne vidimo. Jos kada uzmemo u obzir da svetlost sa drugih zvezda i galaksija ima veci raspon tek onda se moze videti koliko ne vidimo. Ne opazamo elektromagnetne talase, gravitaciju...mnogo toga, al to postoji. Zvezde radjaju zivot a svetlost je nosioc zivota. Sve u univerzumu zivi i ima svrhu. Kvantna fizika dokazuje dublju prirodu svih elemenata u atomu. Univerzum je gradjen po istim princilima na makro i mikro novou. Svaka ona sitna cestica koju mi okom i ne vidimo nije puka slucajnost i sluzi svrsi. Covek mora sebe da gleda prvo kao deo celine da bi onda i ostalo video na taj nacin. Ako razumom budemo hteli da dokucimo te stvari bojim se da cemo dugo tapkati u mestu mada me kvantna fizika ohrabruje. Nazalost, ni religije ne nude bolja objasnjenja mada u tekstovima koje smatraju za svoje temelje ima dosta istine al su njihova tumacenja obojena vjekovnim potrebama da se zavlada masama. Kao sto su za nas enzimi ili bakterije mozda nesto jako sitno i na dnu nekih nasih posmatranja mozda smo i mi isto tako nesta jako sitno za neka bica. Samo proces grmljavine je ujedno toliko slozen i jednostavan da zasluzuje priznanje elegantnog resenja regulacije padavina na zemlji. I ovaj mrtvi kamen sto kruzi oko planete Zemlje, sto ga nazivamo Mesec, itekako ima svoj zadatak iako je samo

vasilije knezvic

pre 9 godina

Nema sumnje da je pocetak i razvice zivota bazirano na tehnici polimerizacije.U mnogim
napisima koji su vezani za taj proces polimerizacija se skoro nigdje ne pominje.Ako
pocnemo da istrazujemo prve znakove zivota onda je neminovno da je razvice ustvari
hemiska reakcija koja je uslovljena katalizom ,kao unutrasnjim faktorom,i spoljnim
faktorima gdje je voda , odredjena kriticna temperatura i svjetlost neminovno zastupljeni.
Onda je ta reakcija moguca.Kada govorimo o enzimima onda, definitivno,mislimo na
njihov organski karakter i mogucnost sjedinjavanja sa drugim materijalima koji imaju
organski karakter.Kada govorimo o enzimima onda mora da imamo u vidu one koji su
specificno prilagodjeni da pocnu zivotnu reakciju.Postoje razne vrste enzima i treba
biti oprezan da je njihova identifikacija tacna.Enzime,o kome je rijec,je odgovoran za
razvoj zivota i njegova identifikacija,ukoliko tacna,je jedan od vrlo vaznih otkrica u
nauci.Ali ne treba zaboraviti i mehanizam reakcije koja u sustini ima prirodu
polimerizacije.Ako se pomene polimerizacija onda se ima u vidu vrlo spora reakcija
koja ,iako polimerizacija,ne moze se porediti sa obicnom polimerizacijom koja je
vrlo brza. Obzirom da je razvice zivota svuda oko nas,nije nam potrebno da se
upustamo u jednu vec poznatu avanturu ali objasnjenje i naucni dokaz razvica
zivota su vrlo vazni.
vasilije knezevic 31 okt. 2014

bb

pre 9 godina

Ne vidim argument koji potvrdjuje da sve sto se desava u univerzumu nije slucajnost. Zapravo, zvuci logicno da zivot upada u domen statisticke greske.

berg

pre 9 godina

Dok se Joco ne javi ja cu ti reci al bez motiva da menjam tvoje misljenje. Ne pripadam ni jednoj zvanicnoj religiji a jos manje nekoj sektaskoj grupi. Iza svakog oblika zivota i svega sto zivot nije stoji ideja i jasna misao iza toga. Nista u svemiru nije slucajno. Svu tu kreaciju mozemo pripisati svom bogu ako pripadamo nekoj religiji ili necem drugom pa kako god mi to nazvali. Mozda se to Vise Bice ne petlja u sve stvari ali je tvorac principa i zakona po kome se sve odvija. Realno ako pogledamo covek od ukupne stvarnosti opaza toliko mali deo da je tacnije reci da ne opaza nista nego da nesto vidi i razume. I ti naucnici AKO su uopste i uspeli da stvore tako nesto nisu uradili nista drugo do primjene tih principa, izmedju ostalog princip evolucije ili ti prosperiteta. Uostalom, odlika svega stvorenog je da nastavi da stvara. To je moc i odgovornost koju svi imamo

cotke

pre 9 godina

Nedavno ovde procitah da su nasli i izdvojili kako su ga nazvali " Boziji gen" sada enzim zivota...pa zasto na stvore taj zivot ako uopste ovo ima nekog smisla ...

Surovi

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.
(ne verujem u religiju evoluciju, 30. oktobar 2014 17:03)

Evolucija je aksiom ,kao sto Neutralni fels rece!
Istina,nisu bas svi mehanizmi poznati,ali nauka ispituje,isprobava,stice nova znanja u tom procesu i to i jeste car nauke.Cak i ako gresis,opet stices odredjena znanja,koja ti mogu pomoci da sledeci put ne pogresis.
Religije sa svojim idiotskim stavovima,a kreazionizam pogotovo,to ne nude i zato se ne mogu ozbiljno shvatati,osim kao bajka za decu i priglupe ljude.
Evolucija je jezivo dug proces,sa bezbroj nepoznatih(barem za sada),a ako bi starost zemlje sveli na jedan dan,mi postojimo svega par minuta,tako da ne treba nikog da cudi sto jos mnogo toga ne znamo.Ali,zato ucimo!

neutralni felsh

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.
(ne verujem u religiju evoluciju, 30. oktobar 2014 17:03)

evolucija (vrsta) nije religija, niti je teorija - ona je naucni aksiom. kontraargumenti koje si izneo mogu da posluze jedino tome da mi, citaoci komentara, uvidimo koliko ljudski um moze da ogranici sam sebe.

ne verujem u religiju evoluciju

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.

neutralni felsh

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.
(ne verujem u religiju evoluciju, 30. oktobar 2014 17:03)

evolucija (vrsta) nije religija, niti je teorija - ona je naucni aksiom. kontraargumenti koje si izneo mogu da posluze jedino tome da mi, citaoci komentara, uvidimo koliko ljudski um moze da ogranici sam sebe.

Surovi

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.
(ne verujem u religiju evoluciju, 30. oktobar 2014 17:03)

Evolucija je aksiom ,kao sto Neutralni fels rece!
Istina,nisu bas svi mehanizmi poznati,ali nauka ispituje,isprobava,stice nova znanja u tom procesu i to i jeste car nauke.Cak i ako gresis,opet stices odredjena znanja,koja ti mogu pomoci da sledeci put ne pogresis.
Religije sa svojim idiotskim stavovima,a kreazionizam pogotovo,to ne nude i zato se ne mogu ozbiljno shvatati,osim kao bajka za decu i priglupe ljude.
Evolucija je jezivo dug proces,sa bezbroj nepoznatih(barem za sada),a ako bi starost zemlje sveli na jedan dan,mi postojimo svega par minuta,tako da ne treba nikog da cudi sto jos mnogo toga ne znamo.Ali,zato ucimo!

ne verujem u religiju evoluciju

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.

cotke

pre 9 godina

Nedavno ovde procitah da su nasli i izdvojili kako su ga nazvali " Boziji gen" sada enzim zivota...pa zasto na stvore taj zivot ako uopste ovo ima nekog smisla ...

berg

pre 9 godina

Dok se Joco ne javi ja cu ti reci al bez motiva da menjam tvoje misljenje. Ne pripadam ni jednoj zvanicnoj religiji a jos manje nekoj sektaskoj grupi. Iza svakog oblika zivota i svega sto zivot nije stoji ideja i jasna misao iza toga. Nista u svemiru nije slucajno. Svu tu kreaciju mozemo pripisati svom bogu ako pripadamo nekoj religiji ili necem drugom pa kako god mi to nazvali. Mozda se to Vise Bice ne petlja u sve stvari ali je tvorac principa i zakona po kome se sve odvija. Realno ako pogledamo covek od ukupne stvarnosti opaza toliko mali deo da je tacnije reci da ne opaza nista nego da nesto vidi i razume. I ti naucnici AKO su uopste i uspeli da stvore tako nesto nisu uradili nista drugo do primjene tih principa, izmedju ostalog princip evolucije ili ti prosperiteta. Uostalom, odlika svega stvorenog je da nastavi da stvara. To je moc i odgovornost koju svi imamo

vasilije knezvic

pre 9 godina

Nema sumnje da je pocetak i razvice zivota bazirano na tehnici polimerizacije.U mnogim
napisima koji su vezani za taj proces polimerizacija se skoro nigdje ne pominje.Ako
pocnemo da istrazujemo prve znakove zivota onda je neminovno da je razvice ustvari
hemiska reakcija koja je uslovljena katalizom ,kao unutrasnjim faktorom,i spoljnim
faktorima gdje je voda , odredjena kriticna temperatura i svjetlost neminovno zastupljeni.
Onda je ta reakcija moguca.Kada govorimo o enzimima onda, definitivno,mislimo na
njihov organski karakter i mogucnost sjedinjavanja sa drugim materijalima koji imaju
organski karakter.Kada govorimo o enzimima onda mora da imamo u vidu one koji su
specificno prilagodjeni da pocnu zivotnu reakciju.Postoje razne vrste enzima i treba
biti oprezan da je njihova identifikacija tacna.Enzime,o kome je rijec,je odgovoran za
razvoj zivota i njegova identifikacija,ukoliko tacna,je jedan od vrlo vaznih otkrica u
nauci.Ali ne treba zaboraviti i mehanizam reakcije koja u sustini ima prirodu
polimerizacije.Ako se pomene polimerizacija onda se ima u vidu vrlo spora reakcija
koja ,iako polimerizacija,ne moze se porediti sa obicnom polimerizacijom koja je
vrlo brza. Obzirom da je razvice zivota svuda oko nas,nije nam potrebno da se
upustamo u jednu vec poznatu avanturu ali objasnjenje i naucni dokaz razvica
zivota su vrlo vazni.
vasilije knezevic 31 okt. 2014

bb

pre 9 godina

Ne vidim argument koji potvrdjuje da sve sto se desava u univerzumu nije slucajnost. Zapravo, zvuci logicno da zivot upada u domen statisticke greske.

berg

pre 9 godina

Bb to sto mi zvezde i ostala nebeska tela ne smatramo zivotom ne znaci da to i nisu. Svetlost koju emituje sunce prema nama je u rasponu 300-1300 nm. Mi svetlost opazamo na nivou 400-800 tako da dosta toga ne vidimo. Jos kada uzmemo u obzir da svetlost sa drugih zvezda i galaksija ima veci raspon tek onda se moze videti koliko ne vidimo. Ne opazamo elektromagnetne talase, gravitaciju...mnogo toga, al to postoji. Zvezde radjaju zivot a svetlost je nosioc zivota. Sve u univerzumu zivi i ima svrhu. Kvantna fizika dokazuje dublju prirodu svih elemenata u atomu. Univerzum je gradjen po istim princilima na makro i mikro novou. Svaka ona sitna cestica koju mi okom i ne vidimo nije puka slucajnost i sluzi svrsi. Covek mora sebe da gleda prvo kao deo celine da bi onda i ostalo video na taj nacin. Ako razumom budemo hteli da dokucimo te stvari bojim se da cemo dugo tapkati u mestu mada me kvantna fizika ohrabruje. Nazalost, ni religije ne nude bolja objasnjenja mada u tekstovima koje smatraju za svoje temelje ima dosta istine al su njihova tumacenja obojena vjekovnim potrebama da se zavlada masama. Kao sto su za nas enzimi ili bakterije mozda nesto jako sitno i na dnu nekih nasih posmatranja mozda smo i mi isto tako nesta jako sitno za neka bica. Samo proces grmljavine je ujedno toliko slozen i jednostavan da zasluzuje priznanje elegantnog resenja regulacije padavina na zemlji. I ovaj mrtvi kamen sto kruzi oko planete Zemlje, sto ga nazivamo Mesec, itekako ima svoj zadatak iako je samo

bb

pre 9 godina

Dobro, kad kazem zivot mislim na organizme koje nauka smatra zivima. Da ne ulazimo u besmislene debate o tome da li zemlja oseca vaske na sebi, da li je kamen duboko u sebi zapravo osetljiv i delikatan cvetak i da li svetlost kasni na voz pa zato juri. Time se bavila filozofija, sve do tamo negde Njutna.

ne verujem u religiju evoluciju

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.

neutralni felsh

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.
(ne verujem u religiju evoluciju, 30. oktobar 2014 17:03)

evolucija (vrsta) nije religija, niti je teorija - ona je naucni aksiom. kontraargumenti koje si izneo mogu da posluze jedino tome da mi, citaoci komentara, uvidimo koliko ljudski um moze da ogranici sam sebe.

Surovi

pre 9 godina

"Moze" a ne mora.
To sto ovi naucnici rade se zove adaptacija molekula, a ne evolucija i to nije nista novo.
Sve dok ne vidimo kako od buba svabe nastane ptica lastavica, ne mozemo evoluciju da smatramo naucnim zakonom.
(ne verujem u religiju evoluciju, 30. oktobar 2014 17:03)

Evolucija je aksiom ,kao sto Neutralni fels rece!
Istina,nisu bas svi mehanizmi poznati,ali nauka ispituje,isprobava,stice nova znanja u tom procesu i to i jeste car nauke.Cak i ako gresis,opet stices odredjena znanja,koja ti mogu pomoci da sledeci put ne pogresis.
Religije sa svojim idiotskim stavovima,a kreazionizam pogotovo,to ne nude i zato se ne mogu ozbiljno shvatati,osim kao bajka za decu i priglupe ljude.
Evolucija je jezivo dug proces,sa bezbroj nepoznatih(barem za sada),a ako bi starost zemlje sveli na jedan dan,mi postojimo svega par minuta,tako da ne treba nikog da cudi sto jos mnogo toga ne znamo.Ali,zato ucimo!

berg

pre 9 godina

Dok se Joco ne javi ja cu ti reci al bez motiva da menjam tvoje misljenje. Ne pripadam ni jednoj zvanicnoj religiji a jos manje nekoj sektaskoj grupi. Iza svakog oblika zivota i svega sto zivot nije stoji ideja i jasna misao iza toga. Nista u svemiru nije slucajno. Svu tu kreaciju mozemo pripisati svom bogu ako pripadamo nekoj religiji ili necem drugom pa kako god mi to nazvali. Mozda se to Vise Bice ne petlja u sve stvari ali je tvorac principa i zakona po kome se sve odvija. Realno ako pogledamo covek od ukupne stvarnosti opaza toliko mali deo da je tacnije reci da ne opaza nista nego da nesto vidi i razume. I ti naucnici AKO su uopste i uspeli da stvore tako nesto nisu uradili nista drugo do primjene tih principa, izmedju ostalog princip evolucije ili ti prosperiteta. Uostalom, odlika svega stvorenog je da nastavi da stvara. To je moc i odgovornost koju svi imamo

cotke

pre 9 godina

Nedavno ovde procitah da su nasli i izdvojili kako su ga nazvali " Boziji gen" sada enzim zivota...pa zasto na stvore taj zivot ako uopste ovo ima nekog smisla ...

vasilije knezvic

pre 9 godina

Nema sumnje da je pocetak i razvice zivota bazirano na tehnici polimerizacije.U mnogim
napisima koji su vezani za taj proces polimerizacija se skoro nigdje ne pominje.Ako
pocnemo da istrazujemo prve znakove zivota onda je neminovno da je razvice ustvari
hemiska reakcija koja je uslovljena katalizom ,kao unutrasnjim faktorom,i spoljnim
faktorima gdje je voda , odredjena kriticna temperatura i svjetlost neminovno zastupljeni.
Onda je ta reakcija moguca.Kada govorimo o enzimima onda, definitivno,mislimo na
njihov organski karakter i mogucnost sjedinjavanja sa drugim materijalima koji imaju
organski karakter.Kada govorimo o enzimima onda mora da imamo u vidu one koji su
specificno prilagodjeni da pocnu zivotnu reakciju.Postoje razne vrste enzima i treba
biti oprezan da je njihova identifikacija tacna.Enzime,o kome je rijec,je odgovoran za
razvoj zivota i njegova identifikacija,ukoliko tacna,je jedan od vrlo vaznih otkrica u
nauci.Ali ne treba zaboraviti i mehanizam reakcije koja u sustini ima prirodu
polimerizacije.Ako se pomene polimerizacija onda se ima u vidu vrlo spora reakcija
koja ,iako polimerizacija,ne moze se porediti sa obicnom polimerizacijom koja je
vrlo brza. Obzirom da je razvice zivota svuda oko nas,nije nam potrebno da se
upustamo u jednu vec poznatu avanturu ali objasnjenje i naucni dokaz razvica
zivota su vrlo vazni.
vasilije knezevic 31 okt. 2014

bb

pre 9 godina

Ne vidim argument koji potvrdjuje da sve sto se desava u univerzumu nije slucajnost. Zapravo, zvuci logicno da zivot upada u domen statisticke greske.

berg

pre 9 godina

Bb to sto mi zvezde i ostala nebeska tela ne smatramo zivotom ne znaci da to i nisu. Svetlost koju emituje sunce prema nama je u rasponu 300-1300 nm. Mi svetlost opazamo na nivou 400-800 tako da dosta toga ne vidimo. Jos kada uzmemo u obzir da svetlost sa drugih zvezda i galaksija ima veci raspon tek onda se moze videti koliko ne vidimo. Ne opazamo elektromagnetne talase, gravitaciju...mnogo toga, al to postoji. Zvezde radjaju zivot a svetlost je nosioc zivota. Sve u univerzumu zivi i ima svrhu. Kvantna fizika dokazuje dublju prirodu svih elemenata u atomu. Univerzum je gradjen po istim princilima na makro i mikro novou. Svaka ona sitna cestica koju mi okom i ne vidimo nije puka slucajnost i sluzi svrsi. Covek mora sebe da gleda prvo kao deo celine da bi onda i ostalo video na taj nacin. Ako razumom budemo hteli da dokucimo te stvari bojim se da cemo dugo tapkati u mestu mada me kvantna fizika ohrabruje. Nazalost, ni religije ne nude bolja objasnjenja mada u tekstovima koje smatraju za svoje temelje ima dosta istine al su njihova tumacenja obojena vjekovnim potrebama da se zavlada masama. Kao sto su za nas enzimi ili bakterije mozda nesto jako sitno i na dnu nekih nasih posmatranja mozda smo i mi isto tako nesta jako sitno za neka bica. Samo proces grmljavine je ujedno toliko slozen i jednostavan da zasluzuje priznanje elegantnog resenja regulacije padavina na zemlji. I ovaj mrtvi kamen sto kruzi oko planete Zemlje, sto ga nazivamo Mesec, itekako ima svoj zadatak iako je samo

bb

pre 9 godina

Dobro, kad kazem zivot mislim na organizme koje nauka smatra zivima. Da ne ulazimo u besmislene debate o tome da li zemlja oseca vaske na sebi, da li je kamen duboko u sebi zapravo osetljiv i delikatan cvetak i da li svetlost kasni na voz pa zato juri. Time se bavila filozofija, sve do tamo negde Njutna.