Nedelja, 26.10.2014.

11:42

Da li ste za pomeranje sata?

Izvor: B92

Da li ste za pomeranje sata? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

milan-bgd

pre 8 godina

Odmah da kazem da sam protiv bilo kakvog pomeranja vremena jer mislim da je to sok za organizam i da treba ziveti u skladu sa prirodnim smenama duzine dana i noci. Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana tokom godine varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dan zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd: 22.dec: izl. 7:12 zal. 16:00 - 21.mar: izl. 5:38 zal. 17:51 - 22.jun: izl. 3:52 zal. 19:27 - 22.sep: izl. 5:24 zal. 17:34. Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Srbija, osim u krajnje istocnim delovima, pripada CET zoni a ne EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu". Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

Swedenonline

pre 9 godina

Svi satovi mi se pomeraju automatski vec godinama tako da o tome uopste nemislim. A cinjenica je da o cemu muslite, opterecuje vas.

Чедомир

pre 9 godina

ТО ЈЕ БОЛЕСНО, ШТЕТНО ПО ЗДРАВЉЕ И ЕКОНОМИЈУ.РУСИ СУ ТО СХВАТИЛИ И УКИНУЛИ БЕСПОТРЕБНИ СТРЕС ЉУДИ И ДОМАЋИХ ЖИВОТИЊА.
:-):-)

bios

pre 9 godina

trebalo je obrnuto 2 sata unapred i tako bi noć padala oko 20h a ne u 17h kao sad . ljudi više ne ustaju tako rano sve više su budni do ponoći. Gde smo mi a gde je španija i holandija. mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni.

Miodrag - Pozarevac

pre 9 godina

Ranije - dok sam bio mladji ovo mi nije smetalo, medjutim, s godinama, sve vise ! Recimo, jutros sam se probudio čak jedan sat ranije nego obično! Ceo dan mi je prosao u nekoj neizvesnosti, kao da mi nesto nedostaje !

Samuel

pre 9 godina

Samo malo da se razumemo, zimsko vreme je ispravno merenje vremena, (tako je bilo kod nas i pre nego je uvedeno pomeranje vremena) tako da ukoliko se odlučimo da ne pomeramo kazaljke na satu treba zadržati zimsko računanje vremena.
Samuel

WP

pre 9 godina

Toliko smo daleko u centrlnoj zoni da nam dan traje prekratko. EET je rešenje. Nismo džaba ovako depresivni i džangrizavi, ceo život smo u polumraku.

i sta sad_

pre 9 godina

Samo da se zna... Rusi su dugo ovako kao mi ovde danas pametovali kako je to nepotrebna i stetna glupost nekriticki uvezena sa Zapada, da bi na kraju stvarno 2011 ukinuli pomeranje kazaljki! I pre dva meseca kada su podvukli crtu (tri godine su dovoljne za ozbiljne procene), predsednik Putin i ruska Duma usvojise novi/stari zakon da se i u Rusiji ponovo vraca sat unazad krajem oktobra, sto se i desilo sinoc - i to sve u doba najveceg zahladjenja odnosa Rusija-Zapad, kada se Rusi na silu odricu svega cega mogu sto im je odatle ikada stiglo. Drugim recima, ispostavilo se da su pozitivni efekti pomeranja sata daleko ispred negativnih - inace zasto bi Rusi vec posle 3 godine odustali...

Milos

pre 9 godina

@dvds

Zapravo, gleano prema geografskoj sirini na kojoj se nalazimo, Srbija je apsolutno u ispravnoj vremenskoj zoni, sa izuzetkom nekoliko kilometara teritorije uz samu bugarsku granicu. Holandija koju dajete kao pozitivan primer je, medjutim, u totalno pogresnoj zoni - oni bi trebalo da budu na GMT/UTC.

DST je uveden pre svega zbog gradjana koji zive u ruralnim sredinama, a moraju da putuju ujutru zbog posla ili skole, pa je to uvedeno kako oni ne bi isli po mraku. Tamo gde postoji infrastruktura i javno osvetljenje DST je samo pitanje licnog ukusa. Ali ovde bi trebalo pitati one kojima je ta dnevna svetlost namenjena, a ne nas koji "vise volimo da mrak pada u 9".

Zoki

pre 9 godina

Srbija je u CET od 1884, odnosno od kada su uvedene vremenske zone. Osim vrlo malih oblasti uz bugarsku granicu, cela Srbija geografski leži u CET.
Pomeranje sata je glupost, kao i letnje računanje vremena. Podne je vreme kada je sunce u zenitu, a niko nam ne brani da svoje aktivnosti organizujemo sat kasnije. Ne moramo da pomeramo sat radi toga.
Nažalost, Srbija je previše mala da bi samostalno ukinula letnje vreme.

DID

pre 9 godina

Pomeranje vremena je notorna glupost.
Za mojih 27 godina radnog veka nisam primetio nikakvu prednost u poslu i zivotu.
Koristimo pravo merenje vremena. A to je zimsko.

edmond

pre 9 godina

pomeranje sata je cista glupost, izlazak i zalazak sunca, hvala Bogu, ne zavisi od pomeranja sata i odluka nekih tzv moćnika. i dragi komentatori, obdanica je deo dana kada se vidi, najprostije rečeno i nije ni u kakvoj uzrocnoj vezi sa pomeranjima časovnika.

Djordje P

pre 9 godina

Naravno da je tragicno glupo i besmisleno sto ionako kratak dan jos dodatno skracujemo za jedan sat samo zato da bi nam ujutro kad krecemo na posao bio dan. Tada mi nije bitno uopste. Dok dodjem do posla vec bi se razdanilo a popodne bih mogao bar da prosetam malo dok se jos vidi..Narocito sada u 21. veku kada je radno vreme pomereno za kasnije sve ovo je besmisleno. Znaci nevidjena glupost koju nema ko pametan da ispravi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (miki, 26. oktobar 2014 12:50)

Da, slazem se, ali problem je sto je ovo trenutno vreme pravo vreme, a ne ono letnje.

Igor

pre 9 godina

Jako je providno kad jedan lik napise 10 maltene istih komentara samo menja ime,i sve to da bi stvorio jaci efekat.Da predjemo u zonu +2 pa da predjemo u zonu +2.E ne treba da predjemo u tu zonu nego da ostanemo tu gde jesmo jer se lepo vidi da i geografski pripadamo zoni +1 TACKA

mnogi nemaju pojma

pre 9 godina

da objasnim...
pomeranje vremena za 1h je nastalo sa eksplozijom naftnog trzista gde su se mnoge visokorazvijene zemlje odlucile za taj korak iskljucivo zbog ustede energije.
zivim u francuskoj inace i to je opste poznato kod nas.
inace,
imate mnogo zemalja koje nemaju pomeranje vremena

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 9 godina

Da se ne zaboravi.Odluka o računanju vremena na ljetnje i zimsko na ovim prostorima donjeta je od strane vlade Milke Planinc, koje odavno nema, u zemlji koje isto tako davno nema marta 1983. godine.
To je bio prvi vladin akt ka približavanju EU.Danas 31 godinu kasnije ko je u kom vremenu prosudite sami.

Dragan

pre 9 godina

Kao i mnoge druge gluposti (inkluzije,svetla u dnevnoj vožnji, bolonjska konvencija) koje dolaze od oni koji na nama eksperimentišu kad tad normalne opamete.

neko

pre 9 godina

prvo da vratimo radno vreme od 7h-15h da ponovo budemo slobodni ljudi. radno vreme od 9-17 je za robove. ceo zivot ti je posao, nemas vremena za porodicu, za drustvo, za neke slobodne aktivnosti. robovskim radnim vremenom zivot ti je pod kontrolom nekih mocnika. da radis do 15h imao bi slobodno vreme koje bi teze kontrolisali.

prvenac

pre 9 godina

Nije toliko bitno letnje i zimsko računanje vremena, treba promeniti vremensku zonu. Mi geografski ne pripadamo srednjeevropskom vremenu.

milan-bgd

pre 9 godina

Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dean zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd:
22.dec. izl. 7:12 zal. 16:00
21.mar. izl. 5:38 zal. 17:51
22.jun. izl. 3:52 zal. 19:27
22.sep. izl. 5:24 zal. 17:34
Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Beograd je ipak blizi CET zoni nego EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu", sto mi se nikako ne svidja. Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

dragan

pre 9 godina

Ispravka u Rusiji je pre pargod uvedeno zimsko vreme i dekretom je utvrđeno da to vreme traje celu god.Zanimljivo je zašto su ljudi počinjali rad po danu a ne noću.Ipo danu se može spavati i nešto poraditi za sebe a uveče raditi.

Vasa Ladacki

pre 9 godina

Meni je svejedno, ali te price 'poremecaj bioritma' su najobicnije gluposti,to ne postoji, a ko god kaze da mu to lose utice na zdravlje je najobicnija lazovcina ,simulator,zabusant i muljator, cisto da se ne lazemo.

crni domino

pre 9 godina

Da su nacije ravnomerno razvijene i ravnomerno civilizovane promena bi imala efekta.
Nazalost, niti je svet niti je po kontinentima tako; stoga mislim da je bolje ne pomerati satnicu.

Legionar

pre 9 godina

Promena racunanja vremena je totalna glupost koja nema smisao.Jako se bioloski odrazava.Najbolji primer su ljudi sa sela i njihove zivotinje,one ne trpe promenu vremena pa se hrane po jednoj istoj zoni.

jojo

pre 9 godina

Velika glupost i zajebavanje naroda. Pricaju o ustedi energije a sat ranije ce mi biti mrak samim tim i sijalica duze gori. Nek se napravi neka peticija ili vec sta treba da se promeni ova glupost.

N.

pre 9 godina

Srbija treba da bude u vremenskoj zoni sa Grčkom, Bugarskom, itd. Mnogo nam ran pada mrak zimi, što naravno dovodi i do manje energetske efikasnosti. Takođe, u proleće i leto kada su dani najduži prerano sviće. Dakle GMT +2, a pomeranje časovnika da zadržimo.

Psn

pre 9 godina

Ne znam koliko sam spavao (duže ili kraće) - ustao sam čim sam se probudio.
A sviđa mi se što sada nije 13h, već 12h.
Dan mi je duži :)
Barem sat to kaže.
Inače - voleo bih da se računanje vremena ne menja. Zemlja se okreće i ovako i onako istom brzinom. A ja moram da podešavam svoj sat (jer volim analogni prikaz).. ponekad je smor :)

Trovach

pre 9 godina

Koliko znam zimsko racunanje vremena je ono "pravo", mada se meni vise dopada vestacko letnje vreme, jer mi je vise dnevnog svetla na raspolaganju.

gagam

pre 9 godina

Ja sam protiv pomeranja sata. Ostaviti prirodno vreme GMT+1, koje nam po geografskoj dužini pripada. Takođe, radno vreme koje uglavnom počinje u 9:00 treba da počinje u 7:00, 7:30 ili u 8:00 najkasnije.

dvds

pre 9 godina

Kao prvo što me iritira godinama, jer sam živeo dugo u Holandiji pa se vratio u Srbiju, je da mi ne bi trebali da budemo u CET vremenskoj zoni, jer nam konsekventno leti mrak pada prerano, tojest najkasnije oko 20:00 ili 20:15 sati (a sumrak je već od 19:30). U zemljama Zapadne Evrope sumrak je tek od 21:30, da ne spominjemo Holandiju ili Skandinaviju gde je to i posle 23:00. To omogućava ljudima da budu aktivniji duže i da im je normalniji životni ritam.
Koliki je procenat srpske populacije koji koristi (pre)rano svitanje? U svakom slučaju mnogo manji od onih koji bi bili aktivniji i produktivniji sa jednim satom duže u večernjim satima.
Zbog našeg geografskog položaja i naše pogrešne odluke da budemo u CET vremenskoj zoni nama u Srbiji mrak pada (a tako i u svakom drugom pogledu života :) )najranije od svih CET zemalja.
Mi bi trebali da budemo u zoni sa Rumunijom i Grčkom: više svetlosti za psihu i više produktivnosti za ekonimiju.
A dodatno prebacivanje na zimsku vremensku zonu je nebitno jer smo mi u startu pogrešno pozicionirani (baš kao ustalom i u skoro svemu drugom).

Gligorije

pre 9 godina

PROTIV sam pomeranje sata na zimsko vreme i mislim da treba da ostane letnje, ali sam takođe ZA da se pomeri naša vremenska zona, to jest da Srbija pređe u zonu u kojoj su Grčka, Bugarska i Rumunija, dakle GMT+2 umesto GMT+1 kako je sada.

Loše je što u junu kada je najduži dan sviće u 5 u cik zore a da mrak pada odmah posle 8. Sa radnim vremenom od 9 do 5 propadne vam i jutro i veče. Sa pomeranjem zone na GMT+2 i sa zadržavanjem letnjeg vremena svitalo bi oko 6, a počeo da pada mrak posle 9 uveče - kada sam posla dođete u 6 možete još malo dana da vdite, nekim sportom da se bavite, da posedite napolju. Veća bi korist po zdravlje i odmornost bila - duže bismo leti spavali po mraku, a duže bismo bili aktivni tokom dana na suncu.

trol

pre 9 godina

Ja sam protiv pomeranja. Ja sam i protiv pogresne vremenske zone. Zivimo u 1, a 2 nam je prirodno. Tad bi i pomeranje sata imalo vise smisla.

mirko kojotovski

pre 9 godina

Realno i pravo vreme je ovo sada tzv. zimsko racunanje.Najvece probleme ljudi imaju u martu kada se ubrza jedan sat sto znaci manje odmora i promena bioritma.Vise udesa na cesti i pospanost na poslu a deca imaju problema u skoli.Ostaviti na ovome racunanju bi bilo najbolje za sve a ustedeti se moze ako se malo pazi na el.potrosace

asdfg

pre 9 godina

-Da li vam je noćas teško pao sat sna više?

Nije mi teško pao, ali mi zato teško pada sat vremena manje u martu, kao i činjenica da se ceo bioritam menja, a i to da smo čas u gmt+1 zoni a čas u gmt+2 zoni i da nikad ne mogu da popamtim kada je koja...mislim da ovo treba ukinuti na globalnom nivou.

tatamata

pre 9 godina

Pomeranje sata je neopevana glupost. Em sto smo na kraju +1 vremenske zone pa su nam dani i nace mnogo kraci em sto ga onda jos skratimo za 1 sat. Pocetkom decembra sam bio u Spaniji i tamo zimi dan traje do 6 sati. Realno mislim da je bitnije da obdanica traje sto duze i da bi to i ekonomski bilo znacajno isplativije za gradjane. Pored ukidanja zimskog racunanja vremena ja sam za to i da se preselimo u +2 vremensku zonu.

Milan

pre 9 godina

Ako mene pitate ja sam za letnje racunanje vremena. Kratko obrazlozenje, zimi se veoma rano smrkava. Ako radite u zatvorenom prostoru od 8h do 16h, ili jos gore od 9h do 17h, Sunce skoro necete ni videti, osim dok putujete na posao.Tako da ja tu neku drasticnu ustedu energije ne vidim. Da smo nesto zapadnije bilo bi ok, ovako jok.

Žaki

pre 9 godina

Sat vremena i nije neka razlika. Ranije po satu svane ali se i ranije smrkne. Ovo zimsko vreme je ono autentično pre nego što je uopšte i počelo pomeranje vremena.

it is I

pre 9 godina

iako je zimsko računanje ono pravo,i ja sam za ukidanje istog. želim samo letnje. dan je do 21h, zimi mrak pada tek u 17h....evo danas će mrak umesto u 18, pasti u 17h. bezveze. valjda je poenta da imamo što više dnevne svetlosti.

ivan

pre 9 godina

Kako sam ja razumeo zimsko racunanje je ustvari ono originalno racunanje vremena a opet meni je za bioritam nekako prijatnije ono letnje racunanje cele godine. Ako nema ustede u energiji onda zaista nevidim razlog zasto bi se ta praksa nastavila.

Mile

pre 9 godina

A da promenimo zonu pa da budemo u istoj sa Grcima?
Kad pogledam u Npr Nemackoj do kada je leti dn, kako im zavidim
Kome treba dnevna svetlost u 5! Prosla su vremena vrednih poljoprivrednika, oni su vakako ustajali zorom bez gledanja na sat, danas kada je vremena sve manje makar prividno da produzimo dan
Uostalom, idecete vec koliko sutra kad pocinje noc, pola nas ce biti jos na poslu (mislim na one koji imaju srece da u ovoj zemlji imaju posao, ali pravi, ne partijski

miki

pre 9 godina

Naravno da je tragicno glupo i besmisleno sto ionako kratak dan jos dodatno skracujemo za jedan sat samo zato da bi nam ujutro kad krecemo na posao bio dan. Tada mi nije bitno uopste. Dok dodjem do posla vec bi se razdanilo a popodne bih mogao bar da prosetam malo dok se jos vidi..Narocito sada u 21. veku kada je radno vreme pomereno za kasnije sve ovo je besmisleno. Znaci nevidjena glupost koju nema ko pametan da ispravi.

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Pomeranje sata je u redu, ali mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni. Umesto što smo u CET, trebalo bi da smo u EET. Kao što je i Šanija u CET a trebalo bi da je u WET.

P*F*C*

pre 9 godina

Letnje vreme je zakon......ušteda je nikakva jer se zimi smrkava u 16h.a većina firmi koje rade samo prvu smenu sada rade do 17h.
Sve je jasno......

Velja

pre 9 godina

Kada je prvi put trebalo biti uvedeno tzv.letnje vreme,stručnjaci su to obrazlagali uštedom neznam čega a nisu znali ni oni.Uglavnom primer je bio da voz koji dolazi iz Austrije mora čekati u Jesenicama jedan sat a za to izgubljeno vreme je država plaćala penale.Niko ne spominje u proleće poremećene ljude koji ne mogu da se priviknu na izmenjene uslove rada i da proizvdnja zbog toga trpi.Tako je bilo dok je bilo proizvodnje a zašto se sada menja i dalje neznam.

Bee-zon

pre 9 godina

Mi treba pre svega da predjemo u Istocno-Evropsku zonu (EET) odnosno zonu gmt+2, zajedno sa Grcima, Bugarima, Rumunima. Da se zimi smrkava u 4 kao sad, je potpuno neprirodno

miki

pre 9 godina

Naravno da je tragicno glupo i besmisleno sto ionako kratak dan jos dodatno skracujemo za jedan sat samo zato da bi nam ujutro kad krecemo na posao bio dan. Tada mi nije bitno uopste. Dok dodjem do posla vec bi se razdanilo a popodne bih mogao bar da prosetam malo dok se jos vidi..Narocito sada u 21. veku kada je radno vreme pomereno za kasnije sve ovo je besmisleno. Znaci nevidjena glupost koju nema ko pametan da ispravi.

Gligorije

pre 9 godina

PROTIV sam pomeranje sata na zimsko vreme i mislim da treba da ostane letnje, ali sam takođe ZA da se pomeri naša vremenska zona, to jest da Srbija pređe u zonu u kojoj su Grčka, Bugarska i Rumunija, dakle GMT+2 umesto GMT+1 kako je sada.

Loše je što u junu kada je najduži dan sviće u 5 u cik zore a da mrak pada odmah posle 8. Sa radnim vremenom od 9 do 5 propadne vam i jutro i veče. Sa pomeranjem zone na GMT+2 i sa zadržavanjem letnjeg vremena svitalo bi oko 6, a počeo da pada mrak posle 9 uveče - kada sam posla dođete u 6 možete još malo dana da vdite, nekim sportom da se bavite, da posedite napolju. Veća bi korist po zdravlje i odmornost bila - duže bismo leti spavali po mraku, a duže bismo bili aktivni tokom dana na suncu.

tatamata

pre 9 godina

Pomeranje sata je neopevana glupost. Em sto smo na kraju +1 vremenske zone pa su nam dani i nace mnogo kraci em sto ga onda jos skratimo za 1 sat. Pocetkom decembra sam bio u Spaniji i tamo zimi dan traje do 6 sati. Realno mislim da je bitnije da obdanica traje sto duze i da bi to i ekonomski bilo znacajno isplativije za gradjane. Pored ukidanja zimskog racunanja vremena ja sam za to i da se preselimo u +2 vremensku zonu.

dvds

pre 9 godina

Kao prvo što me iritira godinama, jer sam živeo dugo u Holandiji pa se vratio u Srbiju, je da mi ne bi trebali da budemo u CET vremenskoj zoni, jer nam konsekventno leti mrak pada prerano, tojest najkasnije oko 20:00 ili 20:15 sati (a sumrak je već od 19:30). U zemljama Zapadne Evrope sumrak je tek od 21:30, da ne spominjemo Holandiju ili Skandinaviju gde je to i posle 23:00. To omogućava ljudima da budu aktivniji duže i da im je normalniji životni ritam.
Koliki je procenat srpske populacije koji koristi (pre)rano svitanje? U svakom slučaju mnogo manji od onih koji bi bili aktivniji i produktivniji sa jednim satom duže u večernjim satima.
Zbog našeg geografskog položaja i naše pogrešne odluke da budemo u CET vremenskoj zoni nama u Srbiji mrak pada (a tako i u svakom drugom pogledu života :) )najranije od svih CET zemalja.
Mi bi trebali da budemo u zoni sa Rumunijom i Grčkom: više svetlosti za psihu i više produktivnosti za ekonimiju.
A dodatno prebacivanje na zimsku vremensku zonu je nebitno jer smo mi u startu pogrešno pozicionirani (baš kao ustalom i u skoro svemu drugom).

Bee-zon

pre 9 godina

Mi treba pre svega da predjemo u Istocno-Evropsku zonu (EET) odnosno zonu gmt+2, zajedno sa Grcima, Bugarima, Rumunima. Da se zimi smrkava u 4 kao sad, je potpuno neprirodno

N.

pre 9 godina

Srbija treba da bude u vremenskoj zoni sa Grčkom, Bugarskom, itd. Mnogo nam ran pada mrak zimi, što naravno dovodi i do manje energetske efikasnosti. Takođe, u proleće i leto kada su dani najduži prerano sviće. Dakle GMT +2, a pomeranje časovnika da zadržimo.

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Pomeranje sata je u redu, ali mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni. Umesto što smo u CET, trebalo bi da smo u EET. Kao što je i Šanija u CET a trebalo bi da je u WET.

Mile

pre 9 godina

A da promenimo zonu pa da budemo u istoj sa Grcima?
Kad pogledam u Npr Nemackoj do kada je leti dn, kako im zavidim
Kome treba dnevna svetlost u 5! Prosla su vremena vrednih poljoprivrednika, oni su vakako ustajali zorom bez gledanja na sat, danas kada je vremena sve manje makar prividno da produzimo dan
Uostalom, idecete vec koliko sutra kad pocinje noc, pola nas ce biti jos na poslu (mislim na one koji imaju srece da u ovoj zemlji imaju posao, ali pravi, ne partijski

P*F*C*

pre 9 godina

Letnje vreme je zakon......ušteda je nikakva jer se zimi smrkava u 16h.a većina firmi koje rade samo prvu smenu sada rade do 17h.
Sve je jasno......

jojo

pre 9 godina

Velika glupost i zajebavanje naroda. Pricaju o ustedi energije a sat ranije ce mi biti mrak samim tim i sijalica duze gori. Nek se napravi neka peticija ili vec sta treba da se promeni ova glupost.

it is I

pre 9 godina

iako je zimsko računanje ono pravo,i ja sam za ukidanje istog. želim samo letnje. dan je do 21h, zimi mrak pada tek u 17h....evo danas će mrak umesto u 18, pasti u 17h. bezveze. valjda je poenta da imamo što više dnevne svetlosti.

ivan

pre 9 godina

Kako sam ja razumeo zimsko racunanje je ustvari ono originalno racunanje vremena a opet meni je za bioritam nekako prijatnije ono letnje racunanje cele godine. Ako nema ustede u energiji onda zaista nevidim razlog zasto bi se ta praksa nastavila.

trol

pre 9 godina

Ja sam protiv pomeranja. Ja sam i protiv pogresne vremenske zone. Zivimo u 1, a 2 nam je prirodno. Tad bi i pomeranje sata imalo vise smisla.

asdfg

pre 9 godina

-Da li vam je noćas teško pao sat sna više?

Nije mi teško pao, ali mi zato teško pada sat vremena manje u martu, kao i činjenica da se ceo bioritam menja, a i to da smo čas u gmt+1 zoni a čas u gmt+2 zoni i da nikad ne mogu da popamtim kada je koja...mislim da ovo treba ukinuti na globalnom nivou.

Žaki

pre 9 godina

Sat vremena i nije neka razlika. Ranije po satu svane ali se i ranije smrkne. Ovo zimsko vreme je ono autentično pre nego što je uopšte i počelo pomeranje vremena.

Milan

pre 9 godina

Ako mene pitate ja sam za letnje racunanje vremena. Kratko obrazlozenje, zimi se veoma rano smrkava. Ako radite u zatvorenom prostoru od 8h do 16h, ili jos gore od 9h do 17h, Sunce skoro necete ni videti, osim dok putujete na posao.Tako da ja tu neku drasticnu ustedu energije ne vidim. Da smo nesto zapadnije bilo bi ok, ovako jok.

Psn

pre 9 godina

Ne znam koliko sam spavao (duže ili kraće) - ustao sam čim sam se probudio.
A sviđa mi se što sada nije 13h, već 12h.
Dan mi je duži :)
Barem sat to kaže.
Inače - voleo bih da se računanje vremena ne menja. Zemlja se okreće i ovako i onako istom brzinom. A ja moram da podešavam svoj sat (jer volim analogni prikaz).. ponekad je smor :)

neko

pre 9 godina

prvo da vratimo radno vreme od 7h-15h da ponovo budemo slobodni ljudi. radno vreme od 9-17 je za robove. ceo zivot ti je posao, nemas vremena za porodicu, za drustvo, za neke slobodne aktivnosti. robovskim radnim vremenom zivot ti je pod kontrolom nekih mocnika. da radis do 15h imao bi slobodno vreme koje bi teze kontrolisali.

Velja

pre 9 godina

Kada je prvi put trebalo biti uvedeno tzv.letnje vreme,stručnjaci su to obrazlagali uštedom neznam čega a nisu znali ni oni.Uglavnom primer je bio da voz koji dolazi iz Austrije mora čekati u Jesenicama jedan sat a za to izgubljeno vreme je država plaćala penale.Niko ne spominje u proleće poremećene ljude koji ne mogu da se priviknu na izmenjene uslove rada i da proizvdnja zbog toga trpi.Tako je bilo dok je bilo proizvodnje a zašto se sada menja i dalje neznam.

Zoki

pre 9 godina

Srbija je u CET od 1884, odnosno od kada su uvedene vremenske zone. Osim vrlo malih oblasti uz bugarsku granicu, cela Srbija geografski leži u CET.
Pomeranje sata je glupost, kao i letnje računanje vremena. Podne je vreme kada je sunce u zenitu, a niko nam ne brani da svoje aktivnosti organizujemo sat kasnije. Ne moramo da pomeramo sat radi toga.
Nažalost, Srbija je previše mala da bi samostalno ukinula letnje vreme.

DID

pre 9 godina

Pomeranje vremena je notorna glupost.
Za mojih 27 godina radnog veka nisam primetio nikakvu prednost u poslu i zivotu.
Koristimo pravo merenje vremena. A to je zimsko.

gagam

pre 9 godina

Ja sam protiv pomeranja sata. Ostaviti prirodno vreme GMT+1, koje nam po geografskoj dužini pripada. Takođe, radno vreme koje uglavnom počinje u 9:00 treba da počinje u 7:00, 7:30 ili u 8:00 najkasnije.

mirko kojotovski

pre 9 godina

Realno i pravo vreme je ovo sada tzv. zimsko racunanje.Najvece probleme ljudi imaju u martu kada se ubrza jedan sat sto znaci manje odmora i promena bioritma.Vise udesa na cesti i pospanost na poslu a deca imaju problema u skoli.Ostaviti na ovome racunanju bi bilo najbolje za sve a ustedeti se moze ako se malo pazi na el.potrosace

edmond

pre 9 godina

pomeranje sata je cista glupost, izlazak i zalazak sunca, hvala Bogu, ne zavisi od pomeranja sata i odluka nekih tzv moćnika. i dragi komentatori, obdanica je deo dana kada se vidi, najprostije rečeno i nije ni u kakvoj uzrocnoj vezi sa pomeranjima časovnika.

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 9 godina

Da se ne zaboravi.Odluka o računanju vremena na ljetnje i zimsko na ovim prostorima donjeta je od strane vlade Milke Planinc, koje odavno nema, u zemlji koje isto tako davno nema marta 1983. godine.
To je bio prvi vladin akt ka približavanju EU.Danas 31 godinu kasnije ko je u kom vremenu prosudite sami.

Djordje P

pre 9 godina

Naravno da je tragicno glupo i besmisleno sto ionako kratak dan jos dodatno skracujemo za jedan sat samo zato da bi nam ujutro kad krecemo na posao bio dan. Tada mi nije bitno uopste. Dok dodjem do posla vec bi se razdanilo a popodne bih mogao bar da prosetam malo dok se jos vidi..Narocito sada u 21. veku kada je radno vreme pomereno za kasnije sve ovo je besmisleno. Znaci nevidjena glupost koju nema ko pametan da ispravi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (miki, 26. oktobar 2014 12:50)

Da, slazem se, ali problem je sto je ovo trenutno vreme pravo vreme, a ne ono letnje.

WP

pre 9 godina

Toliko smo daleko u centrlnoj zoni da nam dan traje prekratko. EET je rešenje. Nismo džaba ovako depresivni i džangrizavi, ceo život smo u polumraku.

Trovach

pre 9 godina

Koliko znam zimsko racunanje vremena je ono "pravo", mada se meni vise dopada vestacko letnje vreme, jer mi je vise dnevnog svetla na raspolaganju.

Igor

pre 9 godina

Jako je providno kad jedan lik napise 10 maltene istih komentara samo menja ime,i sve to da bi stvorio jaci efekat.Da predjemo u zonu +2 pa da predjemo u zonu +2.E ne treba da predjemo u tu zonu nego da ostanemo tu gde jesmo jer se lepo vidi da i geografski pripadamo zoni +1 TACKA

Legionar

pre 9 godina

Promena racunanja vremena je totalna glupost koja nema smisao.Jako se bioloski odrazava.Najbolji primer su ljudi sa sela i njihove zivotinje,one ne trpe promenu vremena pa se hrane po jednoj istoj zoni.

milan-bgd

pre 9 godina

Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dean zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd:
22.dec. izl. 7:12 zal. 16:00
21.mar. izl. 5:38 zal. 17:51
22.jun. izl. 3:52 zal. 19:27
22.sep. izl. 5:24 zal. 17:34
Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Beograd je ipak blizi CET zoni nego EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu", sto mi se nikako ne svidja. Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

Dragan

pre 9 godina

Kao i mnoge druge gluposti (inkluzije,svetla u dnevnoj vožnji, bolonjska konvencija) koje dolaze od oni koji na nama eksperimentišu kad tad normalne opamete.

bios

pre 9 godina

trebalo je obrnuto 2 sata unapred i tako bi noć padala oko 20h a ne u 17h kao sad . ljudi više ne ustaju tako rano sve više su budni do ponoći. Gde smo mi a gde je španija i holandija. mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni.

Vasa Ladacki

pre 9 godina

Meni je svejedno, ali te price 'poremecaj bioritma' su najobicnije gluposti,to ne postoji, a ko god kaze da mu to lose utice na zdravlje je najobicnija lazovcina ,simulator,zabusant i muljator, cisto da se ne lazemo.

Miodrag - Pozarevac

pre 9 godina

Ranije - dok sam bio mladji ovo mi nije smetalo, medjutim, s godinama, sve vise ! Recimo, jutros sam se probudio čak jedan sat ranije nego obično! Ceo dan mi je prosao u nekoj neizvesnosti, kao da mi nesto nedostaje !

prvenac

pre 9 godina

Nije toliko bitno letnje i zimsko računanje vremena, treba promeniti vremensku zonu. Mi geografski ne pripadamo srednjeevropskom vremenu.

mnogi nemaju pojma

pre 9 godina

da objasnim...
pomeranje vremena za 1h je nastalo sa eksplozijom naftnog trzista gde su se mnoge visokorazvijene zemlje odlucile za taj korak iskljucivo zbog ustede energije.
zivim u francuskoj inace i to je opste poznato kod nas.
inace,
imate mnogo zemalja koje nemaju pomeranje vremena

Milos

pre 9 godina

@dvds

Zapravo, gleano prema geografskoj sirini na kojoj se nalazimo, Srbija je apsolutno u ispravnoj vremenskoj zoni, sa izuzetkom nekoliko kilometara teritorije uz samu bugarsku granicu. Holandija koju dajete kao pozitivan primer je, medjutim, u totalno pogresnoj zoni - oni bi trebalo da budu na GMT/UTC.

DST je uveden pre svega zbog gradjana koji zive u ruralnim sredinama, a moraju da putuju ujutru zbog posla ili skole, pa je to uvedeno kako oni ne bi isli po mraku. Tamo gde postoji infrastruktura i javno osvetljenje DST je samo pitanje licnog ukusa. Ali ovde bi trebalo pitati one kojima je ta dnevna svetlost namenjena, a ne nas koji "vise volimo da mrak pada u 9".

Samuel

pre 9 godina

Samo malo da se razumemo, zimsko vreme je ispravno merenje vremena, (tako je bilo kod nas i pre nego je uvedeno pomeranje vremena) tako da ukoliko se odlučimo da ne pomeramo kazaljke na satu treba zadržati zimsko računanje vremena.
Samuel

dragan

pre 9 godina

Ispravka u Rusiji je pre pargod uvedeno zimsko vreme i dekretom je utvrđeno da to vreme traje celu god.Zanimljivo je zašto su ljudi počinjali rad po danu a ne noću.Ipo danu se može spavati i nešto poraditi za sebe a uveče raditi.

crni domino

pre 9 godina

Da su nacije ravnomerno razvijene i ravnomerno civilizovane promena bi imala efekta.
Nazalost, niti je svet niti je po kontinentima tako; stoga mislim da je bolje ne pomerati satnicu.

Чедомир

pre 9 godina

ТО ЈЕ БОЛЕСНО, ШТЕТНО ПО ЗДРАВЉЕ И ЕКОНОМИЈУ.РУСИ СУ ТО СХВАТИЛИ И УКИНУЛИ БЕСПОТРЕБНИ СТРЕС ЉУДИ И ДОМАЋИХ ЖИВОТИЊА.
:-):-)

milan-bgd

pre 8 godina

Odmah da kazem da sam protiv bilo kakvog pomeranja vremena jer mislim da je to sok za organizam i da treba ziveti u skladu sa prirodnim smenama duzine dana i noci. Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana tokom godine varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dan zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd: 22.dec: izl. 7:12 zal. 16:00 - 21.mar: izl. 5:38 zal. 17:51 - 22.jun: izl. 3:52 zal. 19:27 - 22.sep: izl. 5:24 zal. 17:34. Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Srbija, osim u krajnje istocnim delovima, pripada CET zoni a ne EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu". Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

i sta sad_

pre 9 godina

Samo da se zna... Rusi su dugo ovako kao mi ovde danas pametovali kako je to nepotrebna i stetna glupost nekriticki uvezena sa Zapada, da bi na kraju stvarno 2011 ukinuli pomeranje kazaljki! I pre dva meseca kada su podvukli crtu (tri godine su dovoljne za ozbiljne procene), predsednik Putin i ruska Duma usvojise novi/stari zakon da se i u Rusiji ponovo vraca sat unazad krajem oktobra, sto se i desilo sinoc - i to sve u doba najveceg zahladjenja odnosa Rusija-Zapad, kada se Rusi na silu odricu svega cega mogu sto im je odatle ikada stiglo. Drugim recima, ispostavilo se da su pozitivni efekti pomeranja sata daleko ispred negativnih - inace zasto bi Rusi vec posle 3 godine odustali...

Swedenonline

pre 9 godina

Svi satovi mi se pomeraju automatski vec godinama tako da o tome uopste nemislim. A cinjenica je da o cemu muslite, opterecuje vas.

gagam

pre 9 godina

Ja sam protiv pomeranja sata. Ostaviti prirodno vreme GMT+1, koje nam po geografskoj dužini pripada. Takođe, radno vreme koje uglavnom počinje u 9:00 treba da počinje u 7:00, 7:30 ili u 8:00 najkasnije.

Vasa Ladacki

pre 9 godina

Meni je svejedno, ali te price 'poremecaj bioritma' su najobicnije gluposti,to ne postoji, a ko god kaze da mu to lose utice na zdravlje je najobicnija lazovcina ,simulator,zabusant i muljator, cisto da se ne lazemo.

mirko kojotovski

pre 9 godina

Realno i pravo vreme je ovo sada tzv. zimsko racunanje.Najvece probleme ljudi imaju u martu kada se ubrza jedan sat sto znaci manje odmora i promena bioritma.Vise udesa na cesti i pospanost na poslu a deca imaju problema u skoli.Ostaviti na ovome racunanju bi bilo najbolje za sve a ustedeti se moze ako se malo pazi na el.potrosace

miki

pre 9 godina

Naravno da je tragicno glupo i besmisleno sto ionako kratak dan jos dodatno skracujemo za jedan sat samo zato da bi nam ujutro kad krecemo na posao bio dan. Tada mi nije bitno uopste. Dok dodjem do posla vec bi se razdanilo a popodne bih mogao bar da prosetam malo dok se jos vidi..Narocito sada u 21. veku kada je radno vreme pomereno za kasnije sve ovo je besmisleno. Znaci nevidjena glupost koju nema ko pametan da ispravi.

Gligorije

pre 9 godina

PROTIV sam pomeranje sata na zimsko vreme i mislim da treba da ostane letnje, ali sam takođe ZA da se pomeri naša vremenska zona, to jest da Srbija pređe u zonu u kojoj su Grčka, Bugarska i Rumunija, dakle GMT+2 umesto GMT+1 kako je sada.

Loše je što u junu kada je najduži dan sviće u 5 u cik zore a da mrak pada odmah posle 8. Sa radnim vremenom od 9 do 5 propadne vam i jutro i veče. Sa pomeranjem zone na GMT+2 i sa zadržavanjem letnjeg vremena svitalo bi oko 6, a počeo da pada mrak posle 9 uveče - kada sam posla dođete u 6 možete još malo dana da vdite, nekim sportom da se bavite, da posedite napolju. Veća bi korist po zdravlje i odmornost bila - duže bismo leti spavali po mraku, a duže bismo bili aktivni tokom dana na suncu.

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Pomeranje sata je u redu, ali mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni. Umesto što smo u CET, trebalo bi da smo u EET. Kao što je i Šanija u CET a trebalo bi da je u WET.

dvds

pre 9 godina

Kao prvo što me iritira godinama, jer sam živeo dugo u Holandiji pa se vratio u Srbiju, je da mi ne bi trebali da budemo u CET vremenskoj zoni, jer nam konsekventno leti mrak pada prerano, tojest najkasnije oko 20:00 ili 20:15 sati (a sumrak je već od 19:30). U zemljama Zapadne Evrope sumrak je tek od 21:30, da ne spominjemo Holandiju ili Skandinaviju gde je to i posle 23:00. To omogućava ljudima da budu aktivniji duže i da im je normalniji životni ritam.
Koliki je procenat srpske populacije koji koristi (pre)rano svitanje? U svakom slučaju mnogo manji od onih koji bi bili aktivniji i produktivniji sa jednim satom duže u večernjim satima.
Zbog našeg geografskog položaja i naše pogrešne odluke da budemo u CET vremenskoj zoni nama u Srbiji mrak pada (a tako i u svakom drugom pogledu života :) )najranije od svih CET zemalja.
Mi bi trebali da budemo u zoni sa Rumunijom i Grčkom: više svetlosti za psihu i više produktivnosti za ekonimiju.
A dodatno prebacivanje na zimsku vremensku zonu je nebitno jer smo mi u startu pogrešno pozicionirani (baš kao ustalom i u skoro svemu drugom).

Igor

pre 9 godina

Jako je providno kad jedan lik napise 10 maltene istih komentara samo menja ime,i sve to da bi stvorio jaci efekat.Da predjemo u zonu +2 pa da predjemo u zonu +2.E ne treba da predjemo u tu zonu nego da ostanemo tu gde jesmo jer se lepo vidi da i geografski pripadamo zoni +1 TACKA

i sta sad_

pre 9 godina

Samo da se zna... Rusi su dugo ovako kao mi ovde danas pametovali kako je to nepotrebna i stetna glupost nekriticki uvezena sa Zapada, da bi na kraju stvarno 2011 ukinuli pomeranje kazaljki! I pre dva meseca kada su podvukli crtu (tri godine su dovoljne za ozbiljne procene), predsednik Putin i ruska Duma usvojise novi/stari zakon da se i u Rusiji ponovo vraca sat unazad krajem oktobra, sto se i desilo sinoc - i to sve u doba najveceg zahladjenja odnosa Rusija-Zapad, kada se Rusi na silu odricu svega cega mogu sto im je odatle ikada stiglo. Drugim recima, ispostavilo se da su pozitivni efekti pomeranja sata daleko ispred negativnih - inace zasto bi Rusi vec posle 3 godine odustali...

Bee-zon

pre 9 godina

Mi treba pre svega da predjemo u Istocno-Evropsku zonu (EET) odnosno zonu gmt+2, zajedno sa Grcima, Bugarima, Rumunima. Da se zimi smrkava u 4 kao sad, je potpuno neprirodno

Žaki

pre 9 godina

Sat vremena i nije neka razlika. Ranije po satu svane ali se i ranije smrkne. Ovo zimsko vreme je ono autentično pre nego što je uopšte i počelo pomeranje vremena.

tatamata

pre 9 godina

Pomeranje sata je neopevana glupost. Em sto smo na kraju +1 vremenske zone pa su nam dani i nace mnogo kraci em sto ga onda jos skratimo za 1 sat. Pocetkom decembra sam bio u Spaniji i tamo zimi dan traje do 6 sati. Realno mislim da je bitnije da obdanica traje sto duze i da bi to i ekonomski bilo znacajno isplativije za gradjane. Pored ukidanja zimskog racunanja vremena ja sam za to i da se preselimo u +2 vremensku zonu.

N.

pre 9 godina

Srbija treba da bude u vremenskoj zoni sa Grčkom, Bugarskom, itd. Mnogo nam ran pada mrak zimi, što naravno dovodi i do manje energetske efikasnosti. Takođe, u proleće i leto kada su dani najduži prerano sviće. Dakle GMT +2, a pomeranje časovnika da zadržimo.

prvenac

pre 9 godina

Nije toliko bitno letnje i zimsko računanje vremena, treba promeniti vremensku zonu. Mi geografski ne pripadamo srednjeevropskom vremenu.

DID

pre 9 godina

Pomeranje vremena je notorna glupost.
Za mojih 27 godina radnog veka nisam primetio nikakvu prednost u poslu i zivotu.
Koristimo pravo merenje vremena. A to je zimsko.

P*F*C*

pre 9 godina

Letnje vreme je zakon......ušteda je nikakva jer se zimi smrkava u 16h.a većina firmi koje rade samo prvu smenu sada rade do 17h.
Sve je jasno......

trol

pre 9 godina

Ja sam protiv pomeranja. Ja sam i protiv pogresne vremenske zone. Zivimo u 1, a 2 nam je prirodno. Tad bi i pomeranje sata imalo vise smisla.

Dragan

pre 9 godina

Kao i mnoge druge gluposti (inkluzije,svetla u dnevnoj vožnji, bolonjska konvencija) koje dolaze od oni koji na nama eksperimentišu kad tad normalne opamete.

Milos

pre 9 godina

@dvds

Zapravo, gleano prema geografskoj sirini na kojoj se nalazimo, Srbija je apsolutno u ispravnoj vremenskoj zoni, sa izuzetkom nekoliko kilometara teritorije uz samu bugarsku granicu. Holandija koju dajete kao pozitivan primer je, medjutim, u totalno pogresnoj zoni - oni bi trebalo da budu na GMT/UTC.

DST je uveden pre svega zbog gradjana koji zive u ruralnim sredinama, a moraju da putuju ujutru zbog posla ili skole, pa je to uvedeno kako oni ne bi isli po mraku. Tamo gde postoji infrastruktura i javno osvetljenje DST je samo pitanje licnog ukusa. Ali ovde bi trebalo pitati one kojima je ta dnevna svetlost namenjena, a ne nas koji "vise volimo da mrak pada u 9".

Milan

pre 9 godina

Ako mene pitate ja sam za letnje racunanje vremena. Kratko obrazlozenje, zimi se veoma rano smrkava. Ako radite u zatvorenom prostoru od 8h do 16h, ili jos gore od 9h do 17h, Sunce skoro necete ni videti, osim dok putujete na posao.Tako da ja tu neku drasticnu ustedu energije ne vidim. Da smo nesto zapadnije bilo bi ok, ovako jok.

it is I

pre 9 godina

iako je zimsko računanje ono pravo,i ja sam za ukidanje istog. želim samo letnje. dan je do 21h, zimi mrak pada tek u 17h....evo danas će mrak umesto u 18, pasti u 17h. bezveze. valjda je poenta da imamo što više dnevne svetlosti.

WP

pre 9 godina

Toliko smo daleko u centrlnoj zoni da nam dan traje prekratko. EET je rešenje. Nismo džaba ovako depresivni i džangrizavi, ceo život smo u polumraku.

jojo

pre 9 godina

Velika glupost i zajebavanje naroda. Pricaju o ustedi energije a sat ranije ce mi biti mrak samim tim i sijalica duze gori. Nek se napravi neka peticija ili vec sta treba da se promeni ova glupost.

Mile

pre 9 godina

A da promenimo zonu pa da budemo u istoj sa Grcima?
Kad pogledam u Npr Nemackoj do kada je leti dn, kako im zavidim
Kome treba dnevna svetlost u 5! Prosla su vremena vrednih poljoprivrednika, oni su vakako ustajali zorom bez gledanja na sat, danas kada je vremena sve manje makar prividno da produzimo dan
Uostalom, idecete vec koliko sutra kad pocinje noc, pola nas ce biti jos na poslu (mislim na one koji imaju srece da u ovoj zemlji imaju posao, ali pravi, ne partijski

edmond

pre 9 godina

pomeranje sata je cista glupost, izlazak i zalazak sunca, hvala Bogu, ne zavisi od pomeranja sata i odluka nekih tzv moćnika. i dragi komentatori, obdanica je deo dana kada se vidi, najprostije rečeno i nije ni u kakvoj uzrocnoj vezi sa pomeranjima časovnika.

Zoki

pre 9 godina

Srbija je u CET od 1884, odnosno od kada su uvedene vremenske zone. Osim vrlo malih oblasti uz bugarsku granicu, cela Srbija geografski leži u CET.
Pomeranje sata je glupost, kao i letnje računanje vremena. Podne je vreme kada je sunce u zenitu, a niko nam ne brani da svoje aktivnosti organizujemo sat kasnije. Ne moramo da pomeramo sat radi toga.
Nažalost, Srbija je previše mala da bi samostalno ukinula letnje vreme.

Velja

pre 9 godina

Kada je prvi put trebalo biti uvedeno tzv.letnje vreme,stručnjaci su to obrazlagali uštedom neznam čega a nisu znali ni oni.Uglavnom primer je bio da voz koji dolazi iz Austrije mora čekati u Jesenicama jedan sat a za to izgubljeno vreme je država plaćala penale.Niko ne spominje u proleće poremećene ljude koji ne mogu da se priviknu na izmenjene uslove rada i da proizvdnja zbog toga trpi.Tako je bilo dok je bilo proizvodnje a zašto se sada menja i dalje neznam.

asdfg

pre 9 godina

-Da li vam je noćas teško pao sat sna više?

Nije mi teško pao, ali mi zato teško pada sat vremena manje u martu, kao i činjenica da se ceo bioritam menja, a i to da smo čas u gmt+1 zoni a čas u gmt+2 zoni i da nikad ne mogu da popamtim kada je koja...mislim da ovo treba ukinuti na globalnom nivou.

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 9 godina

Da se ne zaboravi.Odluka o računanju vremena na ljetnje i zimsko na ovim prostorima donjeta je od strane vlade Milke Planinc, koje odavno nema, u zemlji koje isto tako davno nema marta 1983. godine.
To je bio prvi vladin akt ka približavanju EU.Danas 31 godinu kasnije ko je u kom vremenu prosudite sami.

Samuel

pre 9 godina

Samo malo da se razumemo, zimsko vreme je ispravno merenje vremena, (tako je bilo kod nas i pre nego je uvedeno pomeranje vremena) tako da ukoliko se odlučimo da ne pomeramo kazaljke na satu treba zadržati zimsko računanje vremena.
Samuel

bios

pre 9 godina

trebalo je obrnuto 2 sata unapred i tako bi noć padala oko 20h a ne u 17h kao sad . ljudi više ne ustaju tako rano sve više su budni do ponoći. Gde smo mi a gde je španija i holandija. mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni.

Trovach

pre 9 godina

Koliko znam zimsko racunanje vremena je ono "pravo", mada se meni vise dopada vestacko letnje vreme, jer mi je vise dnevnog svetla na raspolaganju.

neko

pre 9 godina

prvo da vratimo radno vreme od 7h-15h da ponovo budemo slobodni ljudi. radno vreme od 9-17 je za robove. ceo zivot ti je posao, nemas vremena za porodicu, za drustvo, za neke slobodne aktivnosti. robovskim radnim vremenom zivot ti je pod kontrolom nekih mocnika. da radis do 15h imao bi slobodno vreme koje bi teze kontrolisali.

Djordje P

pre 9 godina

Naravno da je tragicno glupo i besmisleno sto ionako kratak dan jos dodatno skracujemo za jedan sat samo zato da bi nam ujutro kad krecemo na posao bio dan. Tada mi nije bitno uopste. Dok dodjem do posla vec bi se razdanilo a popodne bih mogao bar da prosetam malo dok se jos vidi..Narocito sada u 21. veku kada je radno vreme pomereno za kasnije sve ovo je besmisleno. Znaci nevidjena glupost koju nema ko pametan da ispravi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (miki, 26. oktobar 2014 12:50)

Da, slazem se, ali problem je sto je ovo trenutno vreme pravo vreme, a ne ono letnje.

Psn

pre 9 godina

Ne znam koliko sam spavao (duže ili kraće) - ustao sam čim sam se probudio.
A sviđa mi se što sada nije 13h, već 12h.
Dan mi je duži :)
Barem sat to kaže.
Inače - voleo bih da se računanje vremena ne menja. Zemlja se okreće i ovako i onako istom brzinom. A ja moram da podešavam svoj sat (jer volim analogni prikaz).. ponekad je smor :)

ivan

pre 9 godina

Kako sam ja razumeo zimsko racunanje je ustvari ono originalno racunanje vremena a opet meni je za bioritam nekako prijatnije ono letnje racunanje cele godine. Ako nema ustede u energiji onda zaista nevidim razlog zasto bi se ta praksa nastavila.

milan-bgd

pre 9 godina

Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dean zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd:
22.dec. izl. 7:12 zal. 16:00
21.mar. izl. 5:38 zal. 17:51
22.jun. izl. 3:52 zal. 19:27
22.sep. izl. 5:24 zal. 17:34
Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Beograd je ipak blizi CET zoni nego EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu", sto mi se nikako ne svidja. Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

mnogi nemaju pojma

pre 9 godina

da objasnim...
pomeranje vremena za 1h je nastalo sa eksplozijom naftnog trzista gde su se mnoge visokorazvijene zemlje odlucile za taj korak iskljucivo zbog ustede energije.
zivim u francuskoj inace i to je opste poznato kod nas.
inace,
imate mnogo zemalja koje nemaju pomeranje vremena

Miodrag - Pozarevac

pre 9 godina

Ranije - dok sam bio mladji ovo mi nije smetalo, medjutim, s godinama, sve vise ! Recimo, jutros sam se probudio čak jedan sat ranije nego obično! Ceo dan mi je prosao u nekoj neizvesnosti, kao da mi nesto nedostaje !

Чедомир

pre 9 godina

ТО ЈЕ БОЛЕСНО, ШТЕТНО ПО ЗДРАВЉЕ И ЕКОНОМИЈУ.РУСИ СУ ТО СХВАТИЛИ И УКИНУЛИ БЕСПОТРЕБНИ СТРЕС ЉУДИ И ДОМАЋИХ ЖИВОТИЊА.
:-):-)

crni domino

pre 9 godina

Da su nacije ravnomerno razvijene i ravnomerno civilizovane promena bi imala efekta.
Nazalost, niti je svet niti je po kontinentima tako; stoga mislim da je bolje ne pomerati satnicu.

dragan

pre 9 godina

Ispravka u Rusiji je pre pargod uvedeno zimsko vreme i dekretom je utvrđeno da to vreme traje celu god.Zanimljivo je zašto su ljudi počinjali rad po danu a ne noću.Ipo danu se može spavati i nešto poraditi za sebe a uveče raditi.

Swedenonline

pre 9 godina

Svi satovi mi se pomeraju automatski vec godinama tako da o tome uopste nemislim. A cinjenica je da o cemu muslite, opterecuje vas.

milan-bgd

pre 8 godina

Odmah da kazem da sam protiv bilo kakvog pomeranja vremena jer mislim da je to sok za organizam i da treba ziveti u skladu sa prirodnim smenama duzine dana i noci. Problem je u tome sto smo mi na 45 stepeni geogr. sirine i sto duzina dana tokom godine varira od 9h do 15.5h. Ne mozemo da ucinimo nista da rastegnemo dan zimi ili skupimo leti. Ovo su vremena izlaska i zalaska Sunca za Beograd: 22.dec: izl. 7:12 zal. 16:00 - 21.mar: izl. 5:38 zal. 17:51 - 22.jun: izl. 3:52 zal. 19:27 - 22.sep: izl. 5:24 zal. 17:34. Ovo su vremena bez pomeranja casovnika (zimsko vreme). Rezon pomeranja kazaljki je da se koliko god moguce imitira pocetak dana kao u vreme ravnodnevnice, da bi dnevno svetlo sto vise trajalo za vreme radnih aktivnosti. Tako za leto pomeramo sat unapred da bi sunce izlazilo najranije u 4:52 (22. juna). To nam se vraca kao zalazak Sunca u 20:27, sto je isto uvrnuto kao i izlazak u 3:52, ali dug letnji dan se ne moze skratiti.
Ako bismo se preselili u EET zonu, (npr. Bugarska), dobili bismo da zimi Sunce izlazi u 8:12 i zalazi u 17:00, znaci ujutru je jos mrak, a leti bi zalazilo u 21:27, sto je perverzija za ove geogr. sirine. Srbija, osim u krajnje istocnim delovima, pripada CET zoni a ne EET. Grci su usvojili EET zonu iako su cisto juzno od nas, tako da su leti pomereni za DVA sata u odnosu na "normalu". Uostalom za razliku od dva sata u odnosu na realnost pitajte Spance koji se drze CET vremena jos od doba Franka, iako im je bolje cak GMT-1.

Legionar

pre 9 godina

Promena racunanja vremena je totalna glupost koja nema smisao.Jako se bioloski odrazava.Najbolji primer su ljudi sa sela i njihove zivotinje,one ne trpe promenu vremena pa se hrane po jednoj istoj zoni.