Petak, 18.04.2014.

07:38

Otkrivena planeta najsličnija Zemlji

Izvor: B92

Otkrivena planeta najsliènija Zemlji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

39 Komentari

Sortiraj po:

boro dumezic

pre 7 godina

sve je to lepo... al ukoliko se i otkrije mogucnost naseljavanja planeta na kojima je moguc zivot dali ima letelice koja s emoze napravitio i poslati posadu koja se nece vise vratiti.. i koliko generacoija treba d abude na toj letelici koja bi putovala do te tacke .... DALI POSTOJI MOGUCNOST KONSTRUISANJA TOG BRODA .. DALI MOZE DA S EDOBIJE ODGOVOR NA OVO PITANJE ..

moj hobi

pre 10 godina

(Kresho, 18. april 2014 13:23)
da, nesto kasnije sam video da se ipak radi o crvenom patuljku na sajtovima na eng... sta cu, ovde u tekstu pise da bi organizmi bili bombardovani radijacijom, po cemu je beli patuljk veoma karakteristican. :-) Ipak, ono sto je neverovatno je da su planete velicina super-zemlja i gasoviti dzinovi otkrivani da orbitiraju oko belih patuljaka, iako su oni sledbenici prethodno "eksplodiranih" zvezda. Kosmos je zaista neverovatan i ko zna gde i kada ce nas sledeci put iznenaditi. :-) poz.

sale@bcn

pre 10 godina

Zasto se ne govori o CERES-u koji nam je eto tu u komsiluku???Na kome se pretpostavlja da ima vise slatke vode nego cela nasa planeta???Maleni planetoid je vise nego interesantan a opet poslednje slike koje je NASA objavila sada su gotovo deceniju stare???

Sawyer

pre 10 godina

"čak iako na površini ima vode, zbog aktivnosti malih zvezda, bilo kakvi potencijalni organizmi bi bili bukvalno bombardovani radijacijom."

Da to bi se desilo sa zivim bicima sa Zemlje, ali ako tamo ima zivih bica onda su otporna na tu radijaciju. To je isto kao kada bi smo za Juzni pol rekli da tamo ima vode i vazduha, ali su temterature -80 i nema zelenila pa je zivot nemoguc, a onda vidimo pingvina koji odmara na ledenom bregu. Svako ima svoj dom zato nema razloga druge planete porediti sa Zemljom.

vasdorteo

pre 10 godina

Ova vest nema nikakvog praktičnog značaja za nas.
Ali bih iskoristio priliku da ljudima koji bi hteli da bolje razumeju ovakve tekstove kao osnov posluže knjige klasika naučne fantastike, pre svih Artura Klarka.

Petar

pre 10 godina

@Trovach
Pa verovatno zato sto su crvene zvezde hladnije, pa je "Zlatokosa" zona kod njih mnogo blize zvezdi. Posto intenzitet zracenja opada sa kvadratom udaljenosti, sto si blizi vise si izlozen (iako zvezda emituje nesto manje). Pretpostavljam da su recimo izbacivanja korone (CME) opasnija, jer je planeta bliza, pa je gustina cestica veca.
Neko strucniji da pojasni?

Padme Amidala

pre 10 godina

Planeta koju ste otkrili je moj rodni Naboo.

Divne livade i velicanstveni vodopadi. Zemlja jezera i Lake Retreat gde
je sudbina htela da se zaljubimo ja i moj Anakin.
Volela sam tamo da dodjem preko leta. Mnogo volim vodu. Plivala bih do ostrva na sredini jezera. Bilo je magicno.
Na plazi bih cekala da me topli povetarac osusi. Zatvorila bih oci slusajuci ptice dok pevaju, pogadjajuci im imena.

Dobri ljudi, dobro ste dosli kod nas, cuvajte prirodu i zivot i volite se jer je ljubav najjaca Sila u univerzumu.

Pozdrav od Padme, Anakina, Leia-e i Luke-a sa Naboo-a.

P.S. Dogadjaji prikazani u filmu STAR WARS su izmisljeni, mi smo dobro i
zdravo svih ovih godina...

Srdjan i Dusan Silni

pre 10 godina

Cak i ako se krecemo 10000km na sat bez zaustavljanja do tamo nam treba samo 15000 godina :),
Kad budemo imali svemirski grad/brod na kome mogu da zive generacije mislim da nam ova planeta koja u stvari nije ni naseljiva nece biti nimalo interesantna

Pozdrav, Jean Luc Picard :)

Kresho

pre 10 godina

@moj hobi, ta zvijezda nije bijeli nego crveni patuljak. Crveni patuljak je 'normalna' zvijezda male mase i relativno niske temperature zbog čega emitira bliže crvenom spektru. Bijeli patuljak je ostatak zvijezde koja je 'umrla' i isti emitira ogromnu količinu radijacije te nije pogodno okruženje za planete.

gute

pre 10 godina

Pa siguran sam da postoji vise od milion planeta sa jos boljim uslovima za zivot od nase Zemlje.. Ko ima predstavu o velicini svemira, ne moze misliti da je nasa planeta jedina sa zivim bićima. Cak verujem da mnoga bica sa ove planete nisu nastala ovde, vec su naseljena sa drugih planeta udarom asteroida u Zemlju.

Trovach

pre 10 godina

Ne znam otkud im teorija da zvezda zbog manje mase vise zraci. Kod "crvenog patuljka" je spektar zracenja, zbog manje temperature, pomeren vise ka infracrvenom (citaj toplota). Za gama i X zrake je potrebna veca energija, tako da bi ta zvezda trebala manje da ih emituje. Zemljino magnetno polje, pored toga, nas stiti od kosmickog zracenja, a ozonski sloj od UV zraka. Samo sam malo sumnjicav po pitanju mogucnosti fotosinteze sa smanjenom "belom" svetloscu. Mozda je ipak, eventualni zivot, nasao resenje.

Analitičar

pre 10 godina

Ja više priželjkujem da dođu vanzemaljci, tehnološki bili bi napredniji, a vjerovatno i moralno...
Ko da ode na te planete sve i kada bi bile naseljive, Rusi, Ameri....
Svemir odjekuje od bola sa naše planete, mi da odemo tamo da još jednu uništavamo...
Mi nismo još civilizaciski dostojni ni ove naše planete.
a htjeli bi još...

Stvarno nevidimo kakvismo (čast izuzetcima).

limbonic

pre 10 godina

Ameri mnogo para ulazu u istrazivanju planeta za naseljavanje, moraju s' vremena na vreme da odvale neku vest kako bi opravdali ulozen novac. Ovo je smesno, na osnovu cega oni pretpostavljaju da je slicna Zemlji. Naravno sve to sto je vidjeno je vec staro 500 godina, jer je li toliko je potrebno da svetlost sa te planete dodje do nas, tako da te planete mozda vise u nema.

giska

pre 10 godina

Dalo nam se da cuvamo mi unistavamo.Zarad "lepote" materijalne,unakazismo dusevnu.Cemu novo i novo kad sve sto covek stvara sluzi samounistenju.

sto nas lozhite?

pre 10 godina

Problem sa "naseljivošću" Keplera 186f je u tome što, čak iako na površini ima vode, zbog aktivnosti malih zvezda, bilo kakvi potencijalni organizmi bi bili bukvalno bombardovani radijacijom.

znaci, nista od svega? ne razumem poentu vesti onda...

minakva

pre 10 godina

sve u redu al nemojte vise otkrivati i ovu jednu sto imamo smo unistili tj. tek ce da bude izzivljavanja kad dupliramo populaciju.

crni domino

pre 10 godina

Lepe vesti...
Da mi bar na kratko zamene crne i zloslutne misli od svakodnevnog zivota ovde u Srbistanu.
Hvala na trudu B92 sto nama koji ne znamo engleski servira ovakve informacije!

Vaše ime

pre 10 godina

Znači 500 godina bi morali da putujemo brzinom svetslosti do te planete? WOW... nema nama spasa ako ne savladamo nekako putovanje kroz vreme, ili uopšte savladamo vreme... Jer iako bi jednog dana imali brodove koji putuju brzinom svetlosti, opet,... bio bi nam ograničen domet...
Koliki je svemir lele majko...

Interektualka

pre 10 godina

Ju sto je lepa,bas mi je drago a potencijalni organizmi koji stignu tamo nek nose skafandere pa nece biti bombardovani radijacijom.

ja

pre 10 godina

Nasa buducnost je na raskrsnici.

Ili cemo staviti sitne besmislene razlike po strani i upregnuti se u osvajanje i naseljavanje svemira ili cemo se ugusiti u sopstvenoj iskvarenosti i postati jos jedan sloj fosila na ovoj nasoj planeti.

Zar nije pametnije uloziti malo truda ?

Vaše ime

pre 10 godina

Znači 500 godina bi morali da putujemo brzinom svetslosti do te planete? WOW... nema nama spasa ako ne savladamo nekako putovanje kroz vreme, ili uopšte savladamo vreme... Jer iako bi jednog dana imali brodove koji putuju brzinom svetlosti, opet,... bio bi nam ograničen domet...
Koliki je svemir lele majko...

ja

pre 10 godina

Nasa buducnost je na raskrsnici.

Ili cemo staviti sitne besmislene razlike po strani i upregnuti se u osvajanje i naseljavanje svemira ili cemo se ugusiti u sopstvenoj iskvarenosti i postati jos jedan sloj fosila na ovoj nasoj planeti.

Zar nije pametnije uloziti malo truda ?

sto nas lozhite?

pre 10 godina

Problem sa "naseljivošću" Keplera 186f je u tome što, čak iako na površini ima vode, zbog aktivnosti malih zvezda, bilo kakvi potencijalni organizmi bi bili bukvalno bombardovani radijacijom.

znaci, nista od svega? ne razumem poentu vesti onda...

crni domino

pre 10 godina

Lepe vesti...
Da mi bar na kratko zamene crne i zloslutne misli od svakodnevnog zivota ovde u Srbistanu.
Hvala na trudu B92 sto nama koji ne znamo engleski servira ovakve informacije!

minakva

pre 10 godina

sve u redu al nemojte vise otkrivati i ovu jednu sto imamo smo unistili tj. tek ce da bude izzivljavanja kad dupliramo populaciju.

Padme Amidala

pre 10 godina

Planeta koju ste otkrili je moj rodni Naboo.

Divne livade i velicanstveni vodopadi. Zemlja jezera i Lake Retreat gde
je sudbina htela da se zaljubimo ja i moj Anakin.
Volela sam tamo da dodjem preko leta. Mnogo volim vodu. Plivala bih do ostrva na sredini jezera. Bilo je magicno.
Na plazi bih cekala da me topli povetarac osusi. Zatvorila bih oci slusajuci ptice dok pevaju, pogadjajuci im imena.

Dobri ljudi, dobro ste dosli kod nas, cuvajte prirodu i zivot i volite se jer je ljubav najjaca Sila u univerzumu.

Pozdrav od Padme, Anakina, Leia-e i Luke-a sa Naboo-a.

P.S. Dogadjaji prikazani u filmu STAR WARS su izmisljeni, mi smo dobro i
zdravo svih ovih godina...

Analitičar

pre 10 godina

Ja više priželjkujem da dođu vanzemaljci, tehnološki bili bi napredniji, a vjerovatno i moralno...
Ko da ode na te planete sve i kada bi bile naseljive, Rusi, Ameri....
Svemir odjekuje od bola sa naše planete, mi da odemo tamo da još jednu uništavamo...
Mi nismo još civilizaciski dostojni ni ove naše planete.
a htjeli bi još...

Stvarno nevidimo kakvismo (čast izuzetcima).

giska

pre 10 godina

Dalo nam se da cuvamo mi unistavamo.Zarad "lepote" materijalne,unakazismo dusevnu.Cemu novo i novo kad sve sto covek stvara sluzi samounistenju.

gute

pre 10 godina

Pa siguran sam da postoji vise od milion planeta sa jos boljim uslovima za zivot od nase Zemlje.. Ko ima predstavu o velicini svemira, ne moze misliti da je nasa planeta jedina sa zivim bićima. Cak verujem da mnoga bica sa ove planete nisu nastala ovde, vec su naseljena sa drugih planeta udarom asteroida u Zemlju.

Sawyer

pre 10 godina

"čak iako na površini ima vode, zbog aktivnosti malih zvezda, bilo kakvi potencijalni organizmi bi bili bukvalno bombardovani radijacijom."

Da to bi se desilo sa zivim bicima sa Zemlje, ali ako tamo ima zivih bica onda su otporna na tu radijaciju. To je isto kao kada bi smo za Juzni pol rekli da tamo ima vode i vazduha, ali su temterature -80 i nema zelenila pa je zivot nemoguc, a onda vidimo pingvina koji odmara na ledenom bregu. Svako ima svoj dom zato nema razloga druge planete porediti sa Zemljom.

Srdjan i Dusan Silni

pre 10 godina

Cak i ako se krecemo 10000km na sat bez zaustavljanja do tamo nam treba samo 15000 godina :),
Kad budemo imali svemirski grad/brod na kome mogu da zive generacije mislim da nam ova planeta koja u stvari nije ni naseljiva nece biti nimalo interesantna

Pozdrav, Jean Luc Picard :)

Interektualka

pre 10 godina

Ju sto je lepa,bas mi je drago a potencijalni organizmi koji stignu tamo nek nose skafandere pa nece biti bombardovani radijacijom.

Kresho

pre 10 godina

@moj hobi, ta zvijezda nije bijeli nego crveni patuljak. Crveni patuljak je 'normalna' zvijezda male mase i relativno niske temperature zbog čega emitira bliže crvenom spektru. Bijeli patuljak je ostatak zvijezde koja je 'umrla' i isti emitira ogromnu količinu radijacije te nije pogodno okruženje za planete.

Petar

pre 10 godina

@Trovach
Pa verovatno zato sto su crvene zvezde hladnije, pa je "Zlatokosa" zona kod njih mnogo blize zvezdi. Posto intenzitet zracenja opada sa kvadratom udaljenosti, sto si blizi vise si izlozen (iako zvezda emituje nesto manje). Pretpostavljam da su recimo izbacivanja korone (CME) opasnija, jer je planeta bliza, pa je gustina cestica veca.
Neko strucniji da pojasni?

limbonic

pre 10 godina

Ameri mnogo para ulazu u istrazivanju planeta za naseljavanje, moraju s' vremena na vreme da odvale neku vest kako bi opravdali ulozen novac. Ovo je smesno, na osnovu cega oni pretpostavljaju da je slicna Zemlji. Naravno sve to sto je vidjeno je vec staro 500 godina, jer je li toliko je potrebno da svetlost sa te planete dodje do nas, tako da te planete mozda vise u nema.

Trovach

pre 10 godina

Ne znam otkud im teorija da zvezda zbog manje mase vise zraci. Kod "crvenog patuljka" je spektar zracenja, zbog manje temperature, pomeren vise ka infracrvenom (citaj toplota). Za gama i X zrake je potrebna veca energija, tako da bi ta zvezda trebala manje da ih emituje. Zemljino magnetno polje, pored toga, nas stiti od kosmickog zracenja, a ozonski sloj od UV zraka. Samo sam malo sumnjicav po pitanju mogucnosti fotosinteze sa smanjenom "belom" svetloscu. Mozda je ipak, eventualni zivot, nasao resenje.

vasdorteo

pre 10 godina

Ova vest nema nikakvog praktičnog značaja za nas.
Ali bih iskoristio priliku da ljudima koji bi hteli da bolje razumeju ovakve tekstove kao osnov posluže knjige klasika naučne fantastike, pre svih Artura Klarka.

sale@bcn

pre 10 godina

Zasto se ne govori o CERES-u koji nam je eto tu u komsiluku???Na kome se pretpostavlja da ima vise slatke vode nego cela nasa planeta???Maleni planetoid je vise nego interesantan a opet poslednje slike koje je NASA objavila sada su gotovo deceniju stare???

moj hobi

pre 10 godina

(Kresho, 18. april 2014 13:23)
da, nesto kasnije sam video da se ipak radi o crvenom patuljku na sajtovima na eng... sta cu, ovde u tekstu pise da bi organizmi bili bombardovani radijacijom, po cemu je beli patuljk veoma karakteristican. :-) Ipak, ono sto je neverovatno je da su planete velicina super-zemlja i gasoviti dzinovi otkrivani da orbitiraju oko belih patuljaka, iako su oni sledbenici prethodno "eksplodiranih" zvezda. Kosmos je zaista neverovatan i ko zna gde i kada ce nas sledeci put iznenaditi. :-) poz.

boro dumezic

pre 7 godina

sve je to lepo... al ukoliko se i otkrije mogucnost naseljavanja planeta na kojima je moguc zivot dali ima letelice koja s emoze napravitio i poslati posadu koja se nece vise vratiti.. i koliko generacoija treba d abude na toj letelici koja bi putovala do te tacke .... DALI POSTOJI MOGUCNOST KONSTRUISANJA TOG BRODA .. DALI MOZE DA S EDOBIJE ODGOVOR NA OVO PITANJE ..

sto nas lozhite?

pre 10 godina

Problem sa "naseljivošću" Keplera 186f je u tome što, čak iako na površini ima vode, zbog aktivnosti malih zvezda, bilo kakvi potencijalni organizmi bi bili bukvalno bombardovani radijacijom.

znaci, nista od svega? ne razumem poentu vesti onda...

limbonic

pre 10 godina

Ameri mnogo para ulazu u istrazivanju planeta za naseljavanje, moraju s' vremena na vreme da odvale neku vest kako bi opravdali ulozen novac. Ovo je smesno, na osnovu cega oni pretpostavljaju da je slicna Zemlji. Naravno sve to sto je vidjeno je vec staro 500 godina, jer je li toliko je potrebno da svetlost sa te planete dodje do nas, tako da te planete mozda vise u nema.

giska

pre 10 godina

Dalo nam se da cuvamo mi unistavamo.Zarad "lepote" materijalne,unakazismo dusevnu.Cemu novo i novo kad sve sto covek stvara sluzi samounistenju.

Interektualka

pre 10 godina

Ju sto je lepa,bas mi je drago a potencijalni organizmi koji stignu tamo nek nose skafandere pa nece biti bombardovani radijacijom.

crni domino

pre 10 godina

Lepe vesti...
Da mi bar na kratko zamene crne i zloslutne misli od svakodnevnog zivota ovde u Srbistanu.
Hvala na trudu B92 sto nama koji ne znamo engleski servira ovakve informacije!

Padme Amidala

pre 10 godina

Planeta koju ste otkrili je moj rodni Naboo.

Divne livade i velicanstveni vodopadi. Zemlja jezera i Lake Retreat gde
je sudbina htela da se zaljubimo ja i moj Anakin.
Volela sam tamo da dodjem preko leta. Mnogo volim vodu. Plivala bih do ostrva na sredini jezera. Bilo je magicno.
Na plazi bih cekala da me topli povetarac osusi. Zatvorila bih oci slusajuci ptice dok pevaju, pogadjajuci im imena.

Dobri ljudi, dobro ste dosli kod nas, cuvajte prirodu i zivot i volite se jer je ljubav najjaca Sila u univerzumu.

Pozdrav od Padme, Anakina, Leia-e i Luke-a sa Naboo-a.

P.S. Dogadjaji prikazani u filmu STAR WARS su izmisljeni, mi smo dobro i
zdravo svih ovih godina...

Analitičar

pre 10 godina

Ja više priželjkujem da dođu vanzemaljci, tehnološki bili bi napredniji, a vjerovatno i moralno...
Ko da ode na te planete sve i kada bi bile naseljive, Rusi, Ameri....
Svemir odjekuje od bola sa naše planete, mi da odemo tamo da još jednu uništavamo...
Mi nismo još civilizaciski dostojni ni ove naše planete.
a htjeli bi još...

Stvarno nevidimo kakvismo (čast izuzetcima).

minakva

pre 10 godina

sve u redu al nemojte vise otkrivati i ovu jednu sto imamo smo unistili tj. tek ce da bude izzivljavanja kad dupliramo populaciju.

sale@bcn

pre 10 godina

Zasto se ne govori o CERES-u koji nam je eto tu u komsiluku???Na kome se pretpostavlja da ima vise slatke vode nego cela nasa planeta???Maleni planetoid je vise nego interesantan a opet poslednje slike koje je NASA objavila sada su gotovo deceniju stare???

ja

pre 10 godina

Nasa buducnost je na raskrsnici.

Ili cemo staviti sitne besmislene razlike po strani i upregnuti se u osvajanje i naseljavanje svemira ili cemo se ugusiti u sopstvenoj iskvarenosti i postati jos jedan sloj fosila na ovoj nasoj planeti.

Zar nije pametnije uloziti malo truda ?

Vaše ime

pre 10 godina

Znači 500 godina bi morali da putujemo brzinom svetslosti do te planete? WOW... nema nama spasa ako ne savladamo nekako putovanje kroz vreme, ili uopšte savladamo vreme... Jer iako bi jednog dana imali brodove koji putuju brzinom svetlosti, opet,... bio bi nam ograničen domet...
Koliki je svemir lele majko...

gute

pre 10 godina

Pa siguran sam da postoji vise od milion planeta sa jos boljim uslovima za zivot od nase Zemlje.. Ko ima predstavu o velicini svemira, ne moze misliti da je nasa planeta jedina sa zivim bićima. Cak verujem da mnoga bica sa ove planete nisu nastala ovde, vec su naseljena sa drugih planeta udarom asteroida u Zemlju.

Srdjan i Dusan Silni

pre 10 godina

Cak i ako se krecemo 10000km na sat bez zaustavljanja do tamo nam treba samo 15000 godina :),
Kad budemo imali svemirski grad/brod na kome mogu da zive generacije mislim da nam ova planeta koja u stvari nije ni naseljiva nece biti nimalo interesantna

Pozdrav, Jean Luc Picard :)

Petar

pre 10 godina

@Trovach
Pa verovatno zato sto su crvene zvezde hladnije, pa je "Zlatokosa" zona kod njih mnogo blize zvezdi. Posto intenzitet zracenja opada sa kvadratom udaljenosti, sto si blizi vise si izlozen (iako zvezda emituje nesto manje). Pretpostavljam da su recimo izbacivanja korone (CME) opasnija, jer je planeta bliza, pa je gustina cestica veca.
Neko strucniji da pojasni?

Sawyer

pre 10 godina

"čak iako na površini ima vode, zbog aktivnosti malih zvezda, bilo kakvi potencijalni organizmi bi bili bukvalno bombardovani radijacijom."

Da to bi se desilo sa zivim bicima sa Zemlje, ali ako tamo ima zivih bica onda su otporna na tu radijaciju. To je isto kao kada bi smo za Juzni pol rekli da tamo ima vode i vazduha, ali su temterature -80 i nema zelenila pa je zivot nemoguc, a onda vidimo pingvina koji odmara na ledenom bregu. Svako ima svoj dom zato nema razloga druge planete porediti sa Zemljom.

Trovach

pre 10 godina

Ne znam otkud im teorija da zvezda zbog manje mase vise zraci. Kod "crvenog patuljka" je spektar zracenja, zbog manje temperature, pomeren vise ka infracrvenom (citaj toplota). Za gama i X zrake je potrebna veca energija, tako da bi ta zvezda trebala manje da ih emituje. Zemljino magnetno polje, pored toga, nas stiti od kosmickog zracenja, a ozonski sloj od UV zraka. Samo sam malo sumnjicav po pitanju mogucnosti fotosinteze sa smanjenom "belom" svetloscu. Mozda je ipak, eventualni zivot, nasao resenje.

vasdorteo

pre 10 godina

Ova vest nema nikakvog praktičnog značaja za nas.
Ali bih iskoristio priliku da ljudima koji bi hteli da bolje razumeju ovakve tekstove kao osnov posluže knjige klasika naučne fantastike, pre svih Artura Klarka.

moj hobi

pre 10 godina

(Kresho, 18. april 2014 13:23)
da, nesto kasnije sam video da se ipak radi o crvenom patuljku na sajtovima na eng... sta cu, ovde u tekstu pise da bi organizmi bili bombardovani radijacijom, po cemu je beli patuljk veoma karakteristican. :-) Ipak, ono sto je neverovatno je da su planete velicina super-zemlja i gasoviti dzinovi otkrivani da orbitiraju oko belih patuljaka, iako su oni sledbenici prethodno "eksplodiranih" zvezda. Kosmos je zaista neverovatan i ko zna gde i kada ce nas sledeci put iznenaditi. :-) poz.

Kresho

pre 10 godina

@moj hobi, ta zvijezda nije bijeli nego crveni patuljak. Crveni patuljak je 'normalna' zvijezda male mase i relativno niske temperature zbog čega emitira bliže crvenom spektru. Bijeli patuljak je ostatak zvijezde koja je 'umrla' i isti emitira ogromnu količinu radijacije te nije pogodno okruženje za planete.

boro dumezic

pre 7 godina

sve je to lepo... al ukoliko se i otkrije mogucnost naseljavanja planeta na kojima je moguc zivot dali ima letelice koja s emoze napravitio i poslati posadu koja se nece vise vratiti.. i koliko generacoija treba d abude na toj letelici koja bi putovala do te tacke .... DALI POSTOJI MOGUCNOST KONSTRUISANJA TOG BRODA .. DALI MOZE DA S EDOBIJE ODGOVOR NA OVO PITANJE ..