Ko su 10 najpametnijih osoba na svetu?

Teško je proceniti koliko je neko zaista pametan. Da li ih njihov koeficijent inteligencije čini pametnim? Ili su pak važnija njihova dostignuća? U pitanju je jako subjektivna stvar koja će uvek pokretati brojne debate.

Prikazati ovde celokupan tekst članka

Pošaljite komentar

  1. Tao - 230, Kim Ung - 210 i prvi na Ginisovoj listi? Gde crpite podatke koji nemaju smisla? Ko je potvrdio 230?
    (zainteresovani, 27. oktobar 2012 05:24)

    # Link komentara

  2. "znam nek genijalce i matematičare,šahiste i vrhunske studente gde smo se raspravljali devedesetih kako je Milošević jak baja i srpski heroj i najpošteniji Srbin.Btw, iksreno su sumjali da su ameri bili na Mesec, kao i verovali da je jna treća Sila u Evropi a da je niva najbolji terenac na svetu.čisto primer,kako ideologija i pogrešno usmerenje blokira sirovi iq.
    Ja sam ih ubedjivao da to nije tačno i da televizija pod palicom db psiholog vrši propagandu,uzalud.
    Šta hoću da kažem.
    Koeficijent inteligencije nije nužno u vezi sa 'pameću'
    Iliti,ako nemaš pravilno vaspitanje od malena usmeravanje,ako si ideološki hipnotisan/naš primer,komunizam,miloševićevizam,rusofilstvo)onda to ima toliko jak uticaja,da blokira sirovu inteligenciju,ili je obrće u negativnom smeru analiziranja."
    (iq nije odlučujući, nego uticaj okoline/spolj.faktora!, 6. septembar 2012 00:51)

    Ja iskreno mislim da su tebe ti matematicari, sahisti i ostali malo zezali.
    (klada, 26. oktobar 2012 22:21)

    # Link komentara

  3. znam nek genijalce i matematičare,šahiste i vrhunske studente gde smo se raspravljali devedesetih kako je Milošević jak baja i srpski heroj i najpošteniji Srbin.Btw, iksreno su sumjali da su ameri bili na Mesec, kao i verovali da je jna treća Sila u Evropi a da je niva najbolji terenac na svetu.čisto primer,kako ideologija i pogrešno usmerenje blokira sirovi iq.
    Ja sam ih ubedjivao da to nije tačno i da televizija pod palicom db psiholog vrši propagandu,uzalud.
    Šta hoću da kažem.
    Koeficijent inteligencije nije nužno u vezi sa 'pameću'
    Iliti,ako nemaš pravilno vaspitanje od malena usmeravanje,ako si ideološki hipnotisan/naš primer,komunizam,miloševićevizam,rusofilstvo)onda to ima toliko jak uticaja,da blokira sirovu inteligenciju,ili je obrće u negativnom smeru analiziranja.
    (iq nije odlučujući, nego uticaj okoline/spolj.faktora!, 6. septembar 2012 00:51)

    # Link komentara

  4. @(white, 29. avgust 2012 15:33)
    "Kako možeš da imaš fotografsko ili eidetsko pamćenje, a da nisi zapamtila ni da se piše bez "j", kao ni da se posle znaka interpunkcije stavlja razmak, kao ni da se prema Mensinom testu ne može izračunati IQ viši od 150."

    Nisi u pravu (što te evidentno nije sprečilo da pljuješ po drugima). Najviši rezultat na Mensinom testu je ">156" (mereno po 100/24 skali)kao što je neko malopre naveo.
    (DjP, 4. septembar 2012 21:35)

    # Link komentara

  5. @(dobar dan, 30. avgust 2012 17:04)

    drago mi je da nisam sam :)
    pozdrav
    (milan, 4. septembar 2012 01:35)

    # Link komentara

  6. @ SMM

    Ja nisam pisao o sebi.Procitajte jos jednom tekst.
    Uglavnom ste napisali isto sto i ja sa potrebom da zvuci drugacije.
    Sto se tice saha, sah je izgradjena vestina i zahteva odredjenu inteligenciju ali ja sam pisao o necemu iznad te igre.
    Vi u vasem postu cas kreativnost stavljate u okvire inteligencije kao osobine bitne za napredak a na kraju posta kreativnost izdvajate od inteligencije.

    Kreativnost, moc zapazanja, intuicija, izostrena cula su odlike svakog velikog naucnika, slikara, pesnika, pisca, muzicara itd.To je nerazdvojivo od inteligencije, to su odlike inteligentnog bica koje stvara.
    Kada to bude moglo da se izmeri sa nekakvim testom onda se moze pricati o nekakvom IQ do tada taj IQ broj, mensa i tome slicno su nista drugo do dnevni horoskop zute stampe.
    Ja ne umanjujem niciju inteligenciju, vise bih rekao da ste vi u vasem postu hteli umanjiti moju
    Ne marim :)

    Da bi razumeli zasto sam rekao da je filantropija vrhunac inteligencije, moramo definisati sustinu zivota, naci njegovu svrhu.
    Sta je to sto zivot cini lepim i odrzava ga takvim tokom naseg postojanja?
    Zamislite coveka koji svoju srecu vidi samo u ljubavi,pomaganju i davanju drugima.
    Zamislite osecaj kada sebe ne lisavate nicega.
    To je filantropija.

    Kad bi svako zalivao u sebi taj dar dobijen svojim rodjenjem daleko bi sve drugacije izgledalo, zivot bi bio lakoca.
    (dobar dan, 30. avgust 2012 17:04)

    # Link komentara

  7. @(dobar dan, 30. avgust 2012 09:54)
    Pobrkali ste mnoge pojmove, ali me to i ne čudi jer se danas ljudi toliko trude da relativizuju pojam inteligencije samo da bi sebe nekako opisali kao inteligentne. Inteligencija je sposobnost rešavanja problema i snalaženja u novim situacijama. Ništa više od toga. To je dar sa kojim se čovek rađa, a koji može i da se razvija u izvesnoj meri. Isto kao i muzikalnost, fizičke predispozicije, pa čak i lepota. Sve može da se šminka do izvesne mere, ali taj dar sa kojim se rodimo definiše granice do kojih možemo da idemo. Ljudi često mešaju inteligenciju sa ostalim talentima i poistovećuju je sa nekim drugim predispozicijama. Kreativnost je opet sasvim drugačija osobina i ona je presudna za to da li će inteligentan čovek da doprinese čovečanstvu nekim otkrićem. Osoba koja čitav život igra šah može da bude vrlo inteligentna, ali da zbog nedostatka kreativnosti nikad ništa ne ostavi iza sebe osim tih partija šaha. Ne treba ga osuđivati zbog toga niti umanjivati njegovu inteligenciju, ali frustracija koju čitaoci pokazuju na tu temu govori da inteligencija i nije nešto čemu se treba bespogovorno diviti. Čitaoci zapravo ne žele da se izjednačavaju ljudi koji svoj dar koriste za igru sa onima koji daju doprinos nauci i čovečanstvu. To je razumljivo i potpuno ispravno, ali u pokušajima da izdvoje zaslužne genijalce od ostalih, oni inteligenciju pogrešno definišu kao kreativnost, upornost, posvećenost, istrajnost pa čak i filantropiju.
    (SMM, 30. avgust 2012 14:35)

    # Link komentara

  8. Inteligencija coveka je velika onoliko koliko kroz nju pojedinac izgradjuje sebe i svet oko sebe.Inteligencija ima svrhu.
    Inteligentan covek nikada nece raditi na unistenju sebe ili svoje okoline, to je srecan covek koji ne poznaje destrukciju.
    Dakle ne moze se inteligentnim bicem nazivati neko ko je upotrebio cepanje atoma u vojnom obracunu.Ako bi smo inteligenciju vezali za ucinkovitost, brzinu razuma u svakom smislu onda bi mogli fasisticke vodje iz II sv. rata nazvati veoma inteligentnim pojedincima.
    Dakle isto tako ne moze se inteligentnim nazvati onaj moderan covek koji je uzimanjem od drugih stvorio svoj prvi milion.
    Kako se covek udaljio od svoje sustine postojanja tako se i menja poimanje inteligencije pa tako danas imamo coveka koji obara rekord u igranju igrice a ne ume da pliva.Dete od 7 godina hakuje mrezu a ne ume da zaveze pertlu na patici.
    A imamo i coveka sa Tibeta koji ne ume nista od toga ali je izgradio vestinu da pola zivota nije pio vodu i jeo i ne ume da se svadja.
    Inteligencija ukljucuje ocuvanje svih covekovih cula, inteligencija je dobra moc zapazanje i masta a one proizilaze upravo iz izostrenih cula.
    Nikola Tesla je prototip takvog coveka, i ne samo on ima ih na milione, neki manje neki vise zapazeni.
    Vrhunac ljudske inteligencije je filantropija, ko to ima izgradjeno u sebi je visokointeligentno bice koje zivi sa lakocom.
    Sustina zivota je lakoca zivljenja.

    Zivi i pametni bili :)
    (dobar dan, 30. avgust 2012 09:54)

    # Link komentara

  9. Savremena psihologija poznaje 7 različitih vrsta inteligencije. Inteligencija i pamet naravno nisu isto. Pamet podrazumeva između ostalog informisanost, kreativnost, ambiciju... Doprinos civilizaciji u velikoj meri zavisi i od tipa ličnosti osobe - recimo šta vredi ako je osoba genije, ako je zla po prirodi i mrzi ceo svet? Ili je recimo totalno flegmatična i nezainteresovana za bilo šta.
    (Andreja, 30. avgust 2012 02:58)

    # Link komentara

  10. U vezi sa poslodavcem koji zaposljava gluplje od sebe. Taj nema pojma. Treba zaposliti pametnije od sebe. Napraviti inteligentan tim.
    (Sasa, 29. avgust 2012 20:08)

    # Link komentara

  11. Određivanje najpametnijih ljudi na Zemlji po IQ je stvar zabave i statistike , koji može da bude indikativan . Ovde se radi o metodi koja je ustanovljena i opšteprihvaćena i lepo je imati jedan ovakav pogled na stvar. Međutim , visok IQ ne znači da će neko ko ima najveći IQ dati najveći doprinos razvoju čovečanstva. Fundamentalni doprinos civilizaciji je mnogo širi pojam koji obuhvata pored IQ-a i još neka kvalitete koje neko mora posedovati , kao što je recimo rad , upornost, hrabrost i dovoljna doza sreće. IQ samo kaže da pod jednakim okolnostima ostalih tipova će neko sa većim IQ uraditi više nego onaj sa manjim IQ. Igranje , šaha , košarka, gluma ili lično bogaćenje ne spadaju u fundamentalne doprinose pa ako bi neko da ocenjuje one koji su najviše doprineli čovečanstvu i civilizaciji morali bi da ovo isključe , kao i ove što ekonomiju , pravo i sociologiju zovu naukama. Šta to ima zajedničko sa naukom. Da se osvrnem i na Teslu. Tesla je bio veliki eksperimentator, tehnolog i inženjer ali Tesla nije bio naučnik koji bi se mogao svrstati u neki širi krug najuticajnijih svetskih naučnika. Ni jedan fundamentalni fizički zakon nije otkrio . A rasprava oko IQ u firmama i CV i ne znam gde je nebitna jer većina ljudi je u toliko malom opsegu IQ-a da prednosti u tom domenu se veoma lako nadoknađuju osalim elementima poslovnog uspeha. Nema potreba o IQ raspravljati na nivou onih koji nemaju nikakav značajan IQ , to nije radi njih uvedeno.
    (Goran, 29. avgust 2012 16:05)

    # Link komentara

  12. Ljudi ne gledate stvari realno... tog coveka koga vi velicate >Poenkare>> PARELMAN
    (docent_matematike, 29. avgust 2012 15:53)

    # Link komentara

  13. @ Samodovoljna
    Kako možeš da imaš fotografsko ili eidetsko pamćenje, a da nisi zapamtila ni da se piše bez "j", kao ni da se posle znaka interpunkcije stavlja razmak, kao ni da se prema Mensinom testu ne može izračunati IQ viši od 150.
    Što reče neko, kad god se ovakva tema otvori, javi se baš nekoliko ljudi koji tvdre za sebe da su: genijalni, viši od 1.90, savršeno proporcijalnih crta lica itd, itd.
    (white, 29. avgust 2012 15:33)

    # Link komentara

  14. Ne postoji pravo merilo za inteligenciju, veoma je kompleksna. Cist primer koji sam ja doziveo. Moj drugar, plejmejker odlican igrac, razume igru do bola, pravovremena resenja, pasovi, pomoc u odbrani, smiri igru, ubrza. Pametno igra skorz ne na snagu ali za matematiku duduk, najjednostavnije logicke probleme resava teskom mukom, slozenije proporcije nema sanse, za ostalo da ne pricam. Suprotno njemu, drugar gazi na prirodnom matematickom fakultetu, ubica takodje igra sa mnom, ali za kosarku duduk u smislu razmisljanja, ima strava fizicke predispozicije. Za njega je zona smrt, tako nekako sporo razmislja i kasno donosi odluke da je to nemoguce, pasovi uvek kasne, lose procenjuje situacije. E sad za koga reci da je inteligentan?!
    (Brazilko, 29. avgust 2012 14:27)

    # Link komentara

  15. @NS

    Apsolutno tačno.Poenkare je verovatno jedan on najgenijalnijih
    ljudi ikad.Tu bih još dodao i Teslu, zatim genijalnog matematičara
    Riman-a koji je nažalost umro mlad(u 39-godini) , zatim Evarist
    Galoa genijalni francuski matematičar koga je nažalost u čini
    mi se 20-21 godini života ubio u dvoboju neka sirovina koji će
    (taj kreten)po tome jedino i ostati upamćen što je uskratio svet za jedan od
    najbriljantnijih umova koje je čovečanstvo ikad imalo.
    Noć pred dvoboj on je dovršio svoju teoriju(celu noć je pisao
    sluteći ishod dvoboja) ali ko zna čime bi još darovao
    nauku da je imao priliku za to.O njegovoj tragičnoj sudbini
    je snimljen i film...
    (Milan, 29. avgust 2012 14:07)

    # Link komentara

  16. @Pera matematicar srpski genijalac

    Pa lepo ukradeš dva bicikla/mobitela mesečno i eto ti tih 200 Eur.
    (Srpski Vragolan, 29. avgust 2012 12:45)

    # Link komentara

  17. @(Samodovoljna, 28. avgust 2012 20:14)
    Zao mi, ali tvoj IQ sigurno nije 169, posto je na Mensinom testu maksimalan rezultat 156, a za testiranje preko toga mora se ici mislim na Kembridz i to se placa u nekim stotinama funti. I koliko ja znam samo je jedan momak iz Srbije isao na to testiranje.
    Tako da tvoje supermoci najbolje da sakrijes od ostatka sveta i po recima velikog Mr. Spock-a: 'Live long and prosper'!
    (Xin Zhao, 29. avgust 2012 11:31)

    # Link komentara

  18. U osnovi genijalnosti je intuicija.
    Genije prvo "vidi" otkriće, pa ge tak onda
    realizuje. Takvi su bili Arhimed, Njutn,
    Leonardo, Mendeljejev, Tesla, Ajnštajn.
    Često su loši đaci, zato što ih mnogo ne
    interesuje ono što im predaju ljudi koji
    su daleko ispod njih po intelektualnom
    nivou. Njihova otkrića menjaju svet.
    Zamislite kako bi izgledao svet danas
    bez Teslinih otkrića. Zato je smešno izjednačavati
    s takvim ljudima neke šahiste i sl.
    Čak i da šahovska igra nije nikad bila izmišljena,
    to ne bi uticalo na sudbinu sveta.
    S druge strane, Njutn je Njutn, čak i ako ne
    zna nijedan strani jezik. Milioni ljudi su pre
    njega videli kako jabuka pada sa grane, a
    samo se on zapitao: Zašto jabuka kad se otkine sa
    grane pada na Zemlju, a ne odleti na Mesec?
    (NS, 29. avgust 2012 11:20)

    # Link komentara

  19. Za sve poslodavce koji ne vole navođenje IQ-a u CV-u.

    Ja sam član Mense, IQ > 156. Ne navodim u CV-u broj, ali navodim članstvo u Mensi i to na dnu, zajedno sa ostalim stručnim organizacijama. Na početku navodim iskustvo i obrazovanje koje je samo po sebi dovoljno da dobijem posao, a ovo na dnu mi služi da eliminišem takve poslodavce kakvi ste vi i da samim tim nađem dobru radnu sredinu. To što sam pametnija od kolega, ne znači da ne mogu da radim u timu, naprotiv, odlično se snalazim i u timskom i u individualnom radu kao i u svim vrstama posla koji odgovaraju mom profilu. Mogu da radim i pametne i glupe poslove, ali da, u pravu ste - smoriću se ako duže od godinu dana budem radila glup i nekreativan posao. I to ne važi samo za ljude sa visokim IQ-om već za svakoga ko voli svoj posao i ko ne otaljava obaveze. Znam da poslodavci ne vole da zapošljavaju pametne ljude jer u njima vide opasnost, ali ni ja ne volim da radim u takvoj sredini u kojoj će me gaziti i ubijati u pojam samo da bi obezbedili svoje zadnjice u foteljama. Na zapadu se izuzetno ceni članstvo u Mensi pri zapošljavanju jer je pokazatelj da postoji dobra podloga za kreativni rad, ali u Srbiji je teško naći posao koji zahteva kreativnost pa se kod nas na to gleda kao na manu i egoizam. Ali naši poslodavci su skloni da o svemu sude površno i sa predrasudama pa bi u slučaju da ne znaju za IQ zaključili da sam mrtvi štreber koji je nabiflao ispite napamet i neće umeti da se snađe na poslu jer imam visok prosek.
    (SMM, 29. avgust 2012 11:01)

    # Link komentara

  20. @Bright Future:

    Ne samo Anri Poenkare, nego i David Hilbert.
    To je bila mrtva trka. Njih dvojica i Ajnštajn
    su skoro istovremeni došli do teorije relativnosti
    i da je bilo koji od njih prvi objavio rezultete,
    to ne bi bila istorijska nepravda. Stvar je u tome
    što su prva dvojica bili matematičari i nisu
    pridavali veliki značaj prioritetu za neko otkriće
    u fizici.
    (NS, 29. avgust 2012 10:48)

    # Link komentara

  21. A gde je Tesla???
    (Mladen, 29. avgust 2012 09:32)

    # Link komentara

  22. Secam se da sam pre par meseci citao clanak kod vas da su zene pametnije od muskaraca. Jasno je da je taj clanak napisala neka zena, te da je cista glupost. Pogledajte, na ovoj listi najpametnijih, ima samo jedna zena, Judit Polgar, sahistkinja.
    (ninepi, 29. avgust 2012 08:25)

    # Link komentara

  23. Ako je suditi po knjizi Horizonti inteligencija od Tonija Buzana, da se različiti tipovi inteligencija tokom života mogu usavršavati, onda bi trebalo više ceniti to što se neko za života usavršio, promenio ili što je još bitnije, da je doprineo društvu i/ili generalno gledano razvoju čovečanstva, nego to što je rođen kao genije.
    (Vladan, 29. avgust 2012 08:21)

    # Link komentara

  24. @Marija
    Ako mislis na Ogija, a verovatno mislis, on je bio genijalac jos u osnovnoj. Bas mi je drago ako je zaista dobro unovcio pamet. Sto se tice izgleda definitivno si u pravu, covek je prelep.
    (Taca, 29. avgust 2012 06:12)

    # Link komentara

  25. IQ je ono što meri test inteligencije.
    (Sabahudin Mahmurni, 29. avgust 2012 06:01)

    # Link komentara

  26. Molim vas - predsednik. Mislim fakultet, mislim obrazovanje, mislim 90e, mislim 2000e, mislim predsednik drzave, mislim sve.
    (per, 29. avgust 2012 04:43)

    # Link komentara

  27. @samodovoljna
    Kako šta ćeš? Pa da budeš domaćica ili pevaljka. Dabome. ;)

    @Milan
    Milane, jabuko sa grane, najbolji ti komentar :)
    P.S. Ja sam pre 16 godina polagao prijemni u matematičkoj, čisto da probam i razbijem tremu pred regularni prijemni za običnu gimnaziju, i postigao sam čak -2 poena :D
    (Andreja, 29. avgust 2012 01:24)

    # Link komentara

  28. A Čak Noris?
    (Pametnjaković, 29. avgust 2012 01:24)

    # Link komentara

  29. Nikad nisam čitao neku temu o iq, a da se ne javi makar 4-5 njih sa navodnim IQ-om 150+. Ne mogu da budem siguran, ali verujem da najveći broj njih laze.

    Inače, svi IQ koeficijenti navedeni u tekstu su na bazi grubih pretpostavki. Za neke su čak i potvrđeno precenjeni.
    (sz, 29. avgust 2012 01:20)

    # Link komentara

  30. od svih navedenih, nijedan nije osvojio Nobelovu nagradu, a vecinom su naucnici. Jedini na listi koji je doprineo covecanstvu je Hoking. A njemu je najmanji IQ. I sta nam to govori? Da indikator inteligencije nisu nagrade, niti velicina IQ-a. Skromni ljudi koji se ne osvrcu na ono sto im drugi govore (provokacije, i sl.), i koji rade non-stop su najpametniji. Najbolji primer - Tesla.
    (kifla, 29. avgust 2012 00:25)

    # Link komentara

  31. @djope ovako izgleda inteligencija: ja sam u svom prethondom postu predvidela pominjanje genija poput nekih od onih koje si pomenuo - koji su svoja najvaznija otkrica doziveli pre svoje trideste. I zato sam i rekla jednu veoma znacajnu vremensku odredbu - u danasnje vreme. Danas se naukom ne bavi pojedinacno nego u timu. Ti timovi su rastrkani po celom svetu, a negde i grupisani. Da bi se skupilo znanje koje je potrebno iz bilo koje oblasti, potrebno je puno rada. Samo laici romanticari mogu da sanjaju o nekim bozanskim predispozicijama. Kao sto rekoh taj potencijal je smesan i nije vredan pominjanja, ako se neiskoristi.
    Ali za velika otkrica i rezultate, osim iq, koji svakako nije presudan, bitna je strast koju covek oseca i poseduje i koja ga vodi u uvodi u neku fenomenalnu naucnu temu.
    (uko, 28. avgust 2012 23:31)

    # Link komentara

  32. IQ je potpuno nebitan.

    Meni je IQ oko 120 (sasvim prosecan) a naucio sam da pricam engleski dok sam bio klinac, kasnije (i dalje bio klinac) kad sam se i s recima susreo savladao i pisanje na engleskom.

    Nikad nisam bio odlican u skoli, u osnovnoj uglavnom vrlodobar i dobar, u srednjoj uglavnom dovoljan. Ucio francuski 8 godina (4 osnovna, 4 srednja) a da ga parlam pojma nemam.

    Svoj kompjuter nisam imao do trece godine srednje a vec godinu dana nakon toga poceo da se bakcem programiranjem (web development, sto mi je sada i stalni posao) a jos pola godine kasnije poceo i da zaradjujem polako. Nisam naucio nista o tome u skoli vec na internetu, zahvaljujuci znanju tog engleskog kog sam s TV-a skapirao.

    Tako da IQ nije nista drugo nego brojka, ako te nesto interesuje ti ces ga lako shvatiti, a ako te ne interesuje ne vredi ti ni IQ 200.
    (Web Developer, 28. avgust 2012 23:24)

    # Link komentara

  33. A Jelena Karleusa? Pa i ona ima 150 IQ
     (???, 28. avgust 2012 22:55)

    # Link komentara

  34. Sto bi se reklo u mojoj nekadasnjoj skoli, Matematickoj gimnaziji-kad te u MGu pitaju 'koliki ti je', oni ne misle nista pervezno :-). p.s. inace, nije neki spektakl da neko ima IQ 150, u mom odeljenju, to je bio prosek, a ako pogledate, 1 od 100 ili 200 ljudi to ima, znaci, u svakom autobusu po jedan, vise-manje. A genije je nesto sasvim drugo. Postoji neka definicija 'talentovan pogadja metu koji drugi ne mogu da pogode, a genije metu koju drugi ni ne vide'
    (Milan, 28. avgust 2012 22:17)

    # Link komentara

  35. "Koje su to gluposti sa detetom na koledzu i doktoratom u 20 godina.
    Iza velikih umova mora da stoji i veliki rad da bi bili veliki umovi, inace su samo smesni potencijal koji nije iskoristio svoje mogucnosti. A svakako ne moze se u danasnje vreme akumulirati previse znanja i rada sa 20 godina. Cista degradacija doktorata."

    Da zaista, treba valja kao nas "genije" Teodor da sa 20 godina i dalje ide na takmicenja. Jel' ste Vi citali Tao'v doktorat sa Princetona? Terens Tao je jedan od najvecih matematicara danasnjice po svojim rezultatima (originalnim rezultatima), ne po rezultatima na testu inteligencije. U nekim naucnim disciplinama (matematika, fizika, sah...) najveci rezultati se postizu u mladosti.
    (xoxo, 28. avgust 2012 22:11)

    # Link komentara

  36. A Karleusa, gde je ona na toj listi?
    (Ana, 28. avgust 2012 21:55)

    # Link komentara

  37. I ja sam programer, i IQ mi je 70! mora da je neka greska u testovima :-D
    (Marko, 28. avgust 2012 21:40)

    # Link komentara

  38. Ako nekoga više zanima o Kimu. [link]/
    Zaista je govorio 4 jezika kada je ima dve godine i bio čudo od deteta, ali se posle posvetio građevinarstvu i time je i dan danas srećan i zadovoljan. Nije se posvetio nauci i naučnom istraživanju. Njegov izbor.
    (Levanka, 28. avgust 2012 20:56)

    # Link komentara

  39. IQ test kao i ova lista ljudi su krajnje diskriminatorni, jer ispada da se genijalnost svodi na matematiku i brojeve. pa ne znaju svi sa brojevima, ali mogu da znaju sa ljudima i da doprinose ovom svetu i na drugaciji nacin. Svasta, toliko obilje drustvenih nauka i znalaca iz tih oblasti i da nijednog nema na ovoj ogranicenoj i siromasnoj listi!
    (drustvenjak, 28. avgust 2012 20:30)

    # Link komentara

  40. A gde su Seldon iz BBT i Reid iz Criminal minds???:D
     (Sramota, 28. avgust 2012 20:27)

    # Link komentara

  41. @crazy p. Skroz si u pravu.Kao "genije" veliki sam perfekcionista.Pod pritiskom sam zato sto svi od mene ocekuju najbolje.A kada naletim na neko pitanje i na njega ne znam odgovor,odmah se utripujem kako sam glupa.Samo zbog jednog jedinog pitanja iz nebitne oblasti.Al eto.Kao sto kazes,neverovatan haos mi je u glavi,ne znam sta cu sa sobom.Iako znam da je "ono sto znamo samo kap,a ono sto ne znamo ceo okean" (Isak Njutn),opet ne mogu da se oduprem osecaju gluposti iako znam da nisam.
     (P, 28. avgust 2012 20:26)

    # Link komentara

  42. Najpametniji čovek na svetu je moj tata!
    (Elektra, 28. avgust 2012 20:26)

    # Link komentara

  43. A gde je Palma???
    (Fifika, 28. avgust 2012 20:17)

    # Link komentara

  44. da je iq neko merilo, mislim da je izvesni nikola tesla imao taj famozni iq minimum 1000. od ovih na listi niti jedan nije ni priblizno doprineo covecanstvu, kao izvesni nikola tesla. ja mislim da postoji neki aparat za merenjem tog takozvanog "IQ" da bi taj aparat da su ga na teslu prikljucili jednostvano explodirao. toliko. hvala.
    (igor, 28. avgust 2012 20:15)

    # Link komentara

  45. Ajd da vidim koji ce od ovih genijalaca da resi srpsku jednacinu:

    Plata 300evra, trosim 500evra= pitam se(te)kako?
    Dodatni poeni za dokaz da se to moze raditi iz meseca u mesec i godine u godinu.
    (Pera matematicar srpski genijalac, 28. avgust 2012 20:15)

    # Link komentara

  46. Ja imam IQ 169,u osnovnoj sam radila test,kao i ejdetsko pamcenje,i ne znam sta cu sa tim u Srbiji.
     (Samodovoljna, 28. avgust 2012 20:14)

    # Link komentara

  47. Izvinjavam se ako je neko vec spomenuo (nisam bas citao komentare), ali pogledajte ko je Edward Witten. Generalno, medju fizicarima i matematicarima vlada misljenje da je Edward najveci zivi fizicar/matematicar i najinteligentnija osoba na svetu. Verovatno imaju pravo.
    (F, 28. avgust 2012 19:56)

    # Link komentara

  48. @Nidza.. Pa Nidzo brate, sam si objasnio. Taj sa 210 ima najveci :-) Ovi ostali imaju IQ :-D
    (Velj@, 28. avgust 2012 19:52)

    # Link komentara

  49. Ma dajte molim Vas, 10 najpametnijih ljudi a nema bar 4 Srbina?! Ljudi u Srbiji resavaju bar jednom mesecno neresiv matematicki zadatak :)
    (ja, 28. avgust 2012 19:33)

    # Link komentara

  50. @Sasa Kostic: moja formula je malcice drugacija:

    pamet != sposobnost i rad != sreca

    Pamet - to je to sto se ko bajagi "meri" IQ. Talenat dolazi od prirode, gena, odnosno Boga - kako god ti drago. Ostalo se stice strebanjem. Sposobnost i rad - su navike koje stices od ranog detinjstva. To se jednostavno uci ziveci. Ili se nikada ne nauci. Sreca je Bozji dar, cak i ja kao 100% ateista moram da to priznam.

    I te tri stvari su medjusobno nepovezane. Mozes da budes pametan koliko god hoces, ali ako si nesposoban da komuniciras s ljudima i da im tu pamet pokazes i iskoristis dzaba ti sve to. A mozes da budes i krajnje glup, ali drzak, prodoran, borben ... i da se izboris za sebe! A mozes i jednostavno da budes i glup i nesposoban, ali da te prati neka ludacka sreca. Ne mislim tu na loto sedmicu, vec na srecu da upadnes u krug pametnijih, sposobnijih i mocnijih koji te guraju napred.

    Retko koji covek ima sve ti tri i to su oni o kojima citas u ovom tekstu. Daleko cesci su razni anonimusi sa IQ > 150 koji celog zivota sede u nekom cosku, jer jednostavno nemaju srece, a i sposobnost im je pod znakom pitanja. Takvi sebi navlace traume i na kraju se ili odaju alkoholu ili antidepresivima. Znam jedan takav slucaj, bas iz mog kruga poznanika. To su bas potresne ljudske drame!
    (Matematika zivota, 28. avgust 2012 19:28)

    # Link komentara

  51. "Do svoje druge godine Kim je tečno govorio 4 jezika, a do svoje četvrte godine uveliko je pohađao kurseve na koledžu a u svojoj osmoj godini preselio se da studira u Americi na poziv NASA-e"

    Kad bi se gadjali kombajnima!

    U drugoj tecno govorio cetri jezika,ma dajte molim vas

    Da nije sam sebi menjao pelene jos u materici!

    Smesno sta ocekuju od nas da poverujemo.
    (Marko, 28. avgust 2012 19:25)

    # Link komentara

  52. Nije medju zhivima, ali sa procjenjenim IQ-om od 250-300 James William Sidis bi lako zasjenio sve sa ove liste. Najinteligentniji i najanonimniji genije.
    (mzex, 28. avgust 2012 19:22)

    # Link komentara

  53. Najpametniji covek danasnjice je Grigorij Perlman. Covek koji je dokazao poenkareovu konjukturu. Sin radnika, Rus, Pravoslavac i kriticar potrosackog drustva, usamljenik i asketa. Naravno da ga takvog ne zeli taj isti svet koji objavljuje takva istrazivanja i rangiranja.
    [link]
    (Marko od Bloka, 28. avgust 2012 19:21)

    # Link komentara

  54. I naravno Džej
    (Rfns, 28. avgust 2012 19:15)

    # Link komentara

  55. Otac Zuze Polgar je smatrao da se geniji stvaraju,a ne radjaju,tako je odlucio da isproba eksperiment sa njom.Smatrao je da dete mora da voli tu oblast u kojoj ce biti genije,tako je i nju istrenirao.Ima emisija My brilliant brain koja se bavi time.
    (fdsa, 28. avgust 2012 19:14)

    # Link komentara

  56. nesrecni smo sto u prvih milion nema ni jednog politicara-zato se toliko ratuje i krade,njihov IQ je ispod 70
    (smederevac sd, 28. avgust 2012 19:13)

    # Link komentara

  57. Po mom skromnom mišljenju, najpametniji čovek na svetu je O. Latas. Iz Beograda je otišao sa 200 evra u džepu a danas je milioner. Doktor nauka, poliglota i frajerčina kakva se rađa jednom u 100 godina. Čula sam da se oženio i to mu je jedina mana. :)
    (Marija, 28. avgust 2012 18:43)

    # Link komentara

  58. IQ != EQ

    Znam neke ljude koji stvarno po/znaju matematiku, elektroniku i slicne komplikovane stvari/oblasti. Ali, u zivotu su reklo bi se tupi. Niti znaju da komuniciraju kako treba, niti imaju nekog pored sebe, jednostavno dzaba logika ako je to neprakticno i ako ne kapiras emocije.
    (Sasa Kostic, 28. avgust 2012 18:32)

    # Link komentara

  59. Ja sam pametniji
    (all seeing eye, 28. avgust 2012 18:21)

    # Link komentara

  60. Ja sam najpametniji!
    (Ja bre!, 28. avgust 2012 18:12)

    # Link komentara

  61. Sama rec IQ je veliki pojam! Recu zasto smatram veliki pojam. Kao prvo i osnovno pravilo je: Doktorati,razna zvanja titule i sve ostalo sto osoba dobije zaslugom kroz zivot,ne znaci da je takozvani IQ natprosecan! Natprosecan je u jednoj,dve mozda i tri oblasti. Ali ako bih mu dali mozda nesto lakse npr.da odrzava jednu gradjevinsku firmu,ili da bude trgovac,zidar itd..da ne nabrajam sta covek moze sve raditi,e tu se jos nije u svetu pojavila tj.rodila apsolutna svestrana licnost! Tako da ne mozemo tako meriti IQ i genijalstvo! Svaka cast nasim i mnogim naucnicima,pronalazacima itd. Ali kad se bude rodila licnost tj.genije sa IQ Za sve a to ce biti prosto ne moguce! Onda mozemo reci ljudski mozak ima natprosecan IQ!
     (Dragana, 28. avgust 2012 18:08)

    # Link komentara

  62. IQ je predispozicija za bavljenje naukom, bas kao i visok rast za kosarku i brze noge za fudbal. Ali ako se noge ne vezbaju na pravi nacin, nema od brzonogog deteta fudbalera. Isto je i sa IQ. Secate se onog: 1% talenta, 99% rada! Poslodavac hoce RAD i to timski! Nema tu nikakve ljubomore ili zavisti. Radio sam sa HR regruterima pa znam ponesto o tome. Ljudi sa natprosecnim IQ su uglavnom solisti jer ih drugi u timu ne mogu da prate, pa se tesko snalaze u timu. Sem toga brzo se zasite poslovima i projektima koji su za njih laganica, rutinski, dosadni ili im se prosto ne svidjaju. A na SVAKOM poslu na ovom svetu moras ponekad da kusas i bljutavu corbu, jer sto rece jedan moj kolega: zato se to i zove posao, a ne hobi! Najzad, visok IQ u 99% slucajeva znaci i nizak EQ, a to je ubistveno za posao. Ali kompanije koje se bave razvojem i inovacijom ce umeti da cene pametne. Naravno pod uslovom da IQ ne stave krupnim slovima u svoj CV. To je vec razmetanje necim sto nije za reklamu. IQ je licna stvar. :)
     (gile, 28. avgust 2012 17:46)

    # Link komentara

  63. Kada neko prosečan uspe nešto da sam uradi uz veliki napor, odmah pomisli da je mnogo inteligentan. Nadprosečno inteligentni ljudi obavljaju komplikovane operacije vrlo lako bez preteranog truda čak ne obraćaju pažnju na to kao da je najobičnija stvar. Sve je to ne bitno uglavnom je za uspeh u poslu potrebno da čovek bude pokvaren i zao, makar u Srbiji, ne znam za ostatak sveta.
     (bre, 28. avgust 2012 17:37)

    # Link komentara

  64. iq predstavlja brzinu kojom obradjujete informacije. mensin test je test brzine bez kulturoloske objektivnosti. po toj logici, svako moze da dodje do resenja, samo je nekom potrebno par sekundi a nekome par dana. toliko o adaptaciji u zivotu
    (mensa87, 28. avgust 2012 17:21)

    # Link komentara

  65. Ako su toliko pametni, nek prezive u Srbiji sa mojom platom :)))

    Šalu na stranu, ali Gari Kasparov je po meni u najmanju ruku kre*en. Covek je odlicno igrao sah. Bio je uporan, uz najbolje i uporne pripreme i sjajnu kombinatoriku je dosegao do titule prvaka sveta. Ali po meni ga nije razumeo kao npr. Karpov (ili još nesvakidašnjije - Fisher), sto dokazuju mečevi između Karpova i Kasparova gde Kasparov bolje izadje iz otvaranja i boljom kombinatorikom dobija Karpova. Ali ako pozicija nije ostra nego je potrebno iz poteza u potez poboljsati polozaj svojih figura, tu je Karpov bio genijalniji.

    Kasparov je napravio puno promasaja u karijeri. Prvo sto je osnovao pandan FIDE, nazvan "Asocijacija jakih igraca" ili tako nesto, tako da smo neko vreme imali dve titule za prvaka sveta. Naknadno je priznao da je besmisleno imati dva udruzenja i vratilo se nazad u normalu.

    Moze se reci da je u pitanju VRACANJE POTEZA koje mu ni u sahu nije bilo strano (Kasparov je povukao potez i vratio ga u partiji sa Judit Polgar, sto je ostalo zabelezeno i kamerama).

    Kao politicar se zalagao za Hrvatsku u ratu na prostoru SFRJ i potpuno podrzavao bombardovanje Srbije 99. godine i zato ga i licno ne volim.

    Ipak mu se vratilo, tj. udaren je jednom prilikom sahovskom tablom u glavu tokom političkog skupa.

    Za kraj, on jeste veliki sahista, ali u drugim poljima se definitivno nije proslavio i ispao je mali covek. Bolje da je ostao sahista.
    (Belic, 28. avgust 2012 17:05)

    # Link komentara

  66. Visok IQ je teret. Prvo sve te interesuje, sve bi hteo da znas, a svestan si da ne mozes sve da postignes. Svakim danom uvidjas koliko sve manje i manje znas iako sve vise istrazujes. Tesko je doprineti nesto dobro covecanstvu kada te sve interesuje. Haos u glavi i ludilo na pomolu.
    (crazy processor, 28. avgust 2012 17:02)

    # Link komentara

  67. @uko Terens Tao (gore spomenut) je dobitnik "Fields Medal" nagrade koja se dodeljuje na svake 4 godine i po znacaju je jednaka Nobelovoj (Nobelova ne dodeljuje matematicarima). Nagradu je dobio u 31. godini zivota. Njutn se bavio naukom do svoje 28. godine zivota. Ajnstajn je svoju specijalnu teoriju relativiteta publikovao u 26. godini itd. Doktorska diploma je smesna u poredjenju sa njihovim rezultatima, tako da ne vidim nista degradirajuce u tome da neko sa 20 dobije doktorat ako ce u 32 da dobije Nobelovu nagradu.
    (djope, 28. avgust 2012 16:54)

    # Link komentara

  68. a gde sam tu ja :-D
     (anonimnis, 28. avgust 2012 16:18)

    # Link komentara

  69. @Milan
    Ajd objasni kako može da se "padne" na testu inteligencije?
    (brm, 28. avgust 2012 16:10)

    # Link komentara

  70. a nikola tesla?
     (deki, 28. avgust 2012 16:01)

    # Link komentara

  71. seslja su zaboravili...rekao je u hagu da je njegov IQ procenjen na 220-230 :D
    (samsung, 28. avgust 2012 16:00)

    # Link komentara

  72. srBIN, dao sam ti minus jer tamo gde zive zebre nema Indijanaca, oni zive/su ziveli u Americi.
     (goci, 28. avgust 2012 15:54)

    # Link komentara

  73. @Milan
    To nije tačan, Henri Poincaré on nije imao pojma o relativ teoriju.
    Max Planck on je bio jedini ko je shvatio Ajnstajnovu teoriju.
    (Bright Future, 28. avgust 2012 15:52)

    # Link komentara

  74. Vajls je Fermeovu jednacinu resavao 25 godina... a resio ju je, pretpostavlja se, pomocu racunara...
     (vladda, 28. avgust 2012 15:47)

    # Link komentara

  75. Osobe sa IQ preko 140 ne mogu se nazivati genijima jer su geniji po definiciji osobe sa ogromnim IQ (definitivno dosta preko 140 ) i sto je jos bitnije moraju ostaviti znacajni trag u ljudskoj istoriji.
    (Genije, 28. avgust 2012 15:44)

    # Link komentara

  76. ...i niko od ovih 10 nije doneo nista dobro covecanstvu ... vidi bre dokle smo dogurali!!!!
    (dorcolac, 28. avgust 2012 15:44)

    # Link komentara

  77. broj dva treba da bude:

    2. Leonard Susskind

    a pod brojem tri je: Alan Guth
    (Bright Future, 28. avgust 2012 15:36)

    # Link komentara

  78. ko vjezba IQ testove redovno uradi ih znatno bolje od onih koji nikad nisu vjezbali. Po definiciji inteligencije to ne bi smelo da se desava. Svojevremeno su Englezi u Astraliji testirali Aboridzane i ustanovili da su svi idioti. Tak kasnije su ukapirali da testovi nisu bili kulturno i civilizacijski neutralni. Tj. morao si da znas nesto o viktorijanskoj Engleskoj da bi ih uradio. Nema objektivnijeg IQ testa od zivota ako mene pitate.
     (obi van, 28. avgust 2012 15:30)

    # Link komentara

  79. Zanima me samo kako se pojedinac postavlja pred izazovima svakodnevice.
    (adaptacija, 28. avgust 2012 15:29)

    # Link komentara

  80. Prosecna inteligencija i natprosecna sreca je sve sto je potrebno za solidan zivot. Ja sam clan mense, ali nisam uspela da iskoristim svoje potencijale, mozda nisam imala petlje,mozda nisam imala prilike - to je sad diskutabilno. Istina je i da moze biti hendikep u CV-u, sto nije logicno. Ali tu nelogicnost mogu da uvide samo oni sa vecim IQ koeficijentom, pa ako poslodavac poseduje isti - imate srece! Ali, ovde se vracamo na pocetak komentara - sreca je uglavnom sve sto vam je potrebno...
     (156, 28. avgust 2012 15:29)

    # Link komentara

  81. Pametan nije isto što i inteligentan!
    (George, 28. avgust 2012 15:28)

    # Link komentara

  82. @Cica
    iz Grivca?
     (milorad nesreca, 28. avgust 2012 15:24)

    # Link komentara

  83. Inteligencija nije velicina koja se moze izmeriti. Svi testovi koji za rezultat imaju neki IQ su besmisleni i ne sluze nicemu. ...a tek njihovo pominjanje u CV-u... to tek smatram imbecilnim. Taj cuveni IQ ne govori nista o tome kako ce covek obavljati svoj posao, ali dovoljno govori o narcisoidnosti i egocentricnosti te osobe, a samim tim i o (ne)mogucnosti da radi u timu.
    (Vladimir, 28. avgust 2012 15:23)

    # Link komentara

  84. Koje su to gluposti sa detetom na koledzu i doktoratom u 20 godina.
    Iza velikih umova mora da stoji i veliki rad da bi bili veliki umovi, inace su samo smesni potencijal koji nije iskoristio svoje mogucnosti. A svakako ne moze se u danasnje vreme akumulirati previse znanja i rada sa 20 godina. Cista degradacija doktorata.
    Ni ja kao poslodavac ne bih primila nekoga ko u CV navodi svoj IQ, zato sto to ne dokazuje nista, samo prpotenciju. IQ nije nikakav rezultat da bi se stavljao u CV, vec prirodna predispozicija, koju neko moze da iskoristi ili neiskoristi pa da bude striper ili fizicar.
    (uko, 28. avgust 2012 15:18)

    # Link komentara

  85. Niste do kraja pustili komentar...
    Anri Poenkare je poznati i genijalni francuski matematičar
    čovek koji je na predavanja išao bez sveske jer je sve pamtio
    čim bi čuo(bez hvatanja beleški).A na binetovim testovima inteligencije (gde je
    pre testirao ove testove nego oni njegovu inteligenciju)
    je imao jako slab skor.A čovek je nezavisno od Ajnštajna
    formulisao specijalnu teoriju relativiteta ali ju je Ajnštajn
    objavio nedelju dana ranije i pokupio svu slavu...
    (MIlan, 28. avgust 2012 15:18)

    # Link komentara

  86. Moj problem je što mi je IQ 150+
    Nisam dovoljno iskoristila potencijal koji imam, jer sam od svega htela po malo-nikada se nisam skoncentrisala samo na jednu ili dve oblasti i bila u tome mnogo dobra-već sam uvek htela više ali od svega. I šta onda? O svemu znaš nešto i budeš u svemu prosečan.
     (..., 28. avgust 2012 15:08)

    # Link komentara

  87. Postoje razne vrste inteligencije a neke od njih su i emocionalna inteligencija pa onda seksualna iteligencija i tako redom:)))
    (Cica, 28. avgust 2012 15:07)

    # Link komentara

  88. Jedan od najvećih matematičkih genija svih vremena Anri Poenkare
    je pao na testu inteligencije(
    (Milan, 28. avgust 2012 14:58)

    # Link komentara

  89. Pamet i inteligencija nisu isto!
    (cccc, 28. avgust 2012 14:46)

    # Link komentara

  90. Mislim da bi taj Kim Ung Jong bio zadovoljniji da ima 210mm nego IQ al ajde :)
    (dzo, 28. avgust 2012 14:46)

    # Link komentara

  91. @srbine verovatno si iz Lojanica pa potpuno razumemo sto te svi u okolini znaju ... I ne brini, cim otvore gugl,majkrosoft i ostali predstavnistva tu, prvi si na spisku, culi su oni jos odavno za tebe ....
    (torg, 28. avgust 2012 14:45)

    # Link komentara

  92. ja sam na mensinom testiranju nabio 150+, posto meri do 156 valjda. jedino sto su mi rekli je da to ne navodim u cv jer su poslodavci ljubomorni ako znaju da ste pametniji od njih. nisam ih poslusao,i nisam pozvan ni na jedan razgovor. sada sam otvorio svoju firmicu, nadam se da ce da krene ili da bar dobijem neki kredit od agrobanke
    (mensa87, 28. avgust 2012 14:44)

    # Link komentara

  93. ja ne verujem bas nesto u ovo ali ja recimo mogu da sabiram odlicno brojeve do 100. kada predje 100 neki zbir ja se malo zbunim i onda nastupa kalkulator sa enter dugmetom.
     (milence, 28. avgust 2012 14:37)

    # Link komentara

  94. Ja se bavim programiranjem vec 10 godina, u okilini svog mesta sam najveci poznavalac tehnologije. Imao sam prilika da razgovaram i radim sa raznim ljudima, ljudima koji se ne bave istim poslom kao ja a za druge poslove su naprosto geniji... Oni nisu u stanju da razumeju mene kao programera kako ja to razmisljam i umem da naucim kompjuter da nesto radi, njima to nikako nije jasno, odakle, kako, gde poceti. Sa druge strane, neki od njih su vrhunski poznavaoci elektronike, ali ovo sto ja radim njima je jako tesko da shvate iako su inteligentni. Po meni biti inteligentan moze biti odredjena sposobnost da se uklopi u neki posao ali ne u svaki, jer svaki inteligentan covek misli drugacijim algoritmom. Ja se recimo jako dobro snalazim sa programiranjem najslozenijih operacija gde gotovo u glavi pre pisanja koda znam zamisliti celu funkciju i sprovedem je bez greske da vec prvi test bude uspesan... Hteo sam reci da je svako pametan na svoj nacin.... Ljudski mozak mora imati tretman i stimulaciju nekog znanja dugi niz godina da bi to usavrsio. Kladim se da onaj Indijanac sa 70 IQ bolje gadja zebru kopljem i lovi zeceve nego bilo ko od ovih pametnih navedenih. Ova tema za razgovor je suvise kompleksna, sa takvim mozgom se treba roditi. Neko zna svasta a neko ne ume da pise ili cita. Zavisi od genetike, zavisi od sredine. Na zalost i od para zavisi, da su moji imali para da me skoluju, radio bi za Microsoft ili Google, sta da se radi. Ne radja se svako srecan...
     (srBIN, 28. avgust 2012 14:24)

    # Link komentara

  95. Evard Viten, najpriznatiji teorijski fizičar današnjice, i to među svojim kolegama. Samo što se ne eksponira u medijima i ne zanima ga previše "pop science" pa nije toliko poznat.
    (Stanimir Branimir, 28. avgust 2012 14:20)

    # Link komentara

  96. A mene ste, izgleda mi, zaboravili ... Nema veze, ni ne zudim da budem u novinama ...
    (torg, 28. avgust 2012 14:17)

    # Link komentara

  97. Kako ovaj sa koeficijentom 210 ima najveći, kad drugi imaju 225, 230?
    (Nidza, 28. avgust 2012 14:14)

    # Link komentara

Kolibri protiv drona - 1:0

1.08.2014. | Izvor: Tanjug | Komentari: 0
Foto: William Brawley / Flickr.com

Kolibri, najmanja ptica na svetu, ujedno je i najbolji letač u mestu, daleko bolji od drona, iako je ta letelica pravo tehnološko čudo.

Zanimljivosti

Kada maca šarmira za poljupce (VIDEO)

1.08.2014. | Izvor: Huffington Post | Komentari: 9

Svaki vlasnik ljubimca poznaje "taj pogled". Znate ga i vi - to je pogled koji vam vaš dlakavi prijatelj uputi kada želi nešto.

Vesti

Da li je ovo najskuplji Ferrari svih vremena?

1.08.2014. | Komentari: 5

Izbor automobila na čuvenom nemačkom sajtu mobile.de veoma je raznovrstan. Ipak, ne viđa se često da se u ponudi nađe automobil koji se prodaje za 47,6 miliona evra, koliko košta ovaj Ferrari 250 GTO iz 1962.