Utorak, 28.03.2023.

10:00

Čitaoci B92.net jasni o promeni vremena: Ukidajte

Izvor: B92

Èitaoci B92.net jasni o promeni vremena: Ukidajte IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

mihajlo

pre 1 godinu

Vise dnevnog svetla je sa letnjim. Ako ostane zimsko, leti ce da svice u 2:59h (ovo je istina). Mi treba da budemo u istoj vremenskoj zoni kao grcka. A grcka je ispod nas.

Vojvođanin

pre 1 godinu

Ovi što lupetaju da nam je "zimsko" vreme prirodno su isti oni lizači kašika što im po svemu odgovara 19. vek, ali uporno insistiraju da žive ovde među nama, u 21-om...

Bojan

pre 1 godinu

Ja ne znam sta je sa ljudima koji zagovaraju letnje racunanje vremena? Jel ima neko od vas posao? jel radite vi ljudi uopste? Ja ustajem u 6 sati svako jutro i pola godine se budim u mraku, zamislite da se pomeri jos 1 sat pa da se cele godine budimo u mraku? Jel razmislja neko o tome? Bukvalno bih pre bio za prelazak na zimsko vreme umesto letnjeg jer koja je razlika da li ce u decembru da padne mrak u 4 ili 5 ako cu svako jutro da se osecam kao vampir i krecem na posao dok nije svanulo. Razmislite malo aman.
(konzervativac, 28. mart 2023 15:12)

Kada se saberu svi koji ustaju na posao kasnije, ili rade popodne ili uveče, u debeloj si manjini - i sad svima nama treba da udari sunce u glavu leti još sat vremena ranije da ti mukica ne bi po mraku išao na posao, kao da neko za ruku treba da te drži... Što nisi učio škole pa da sad imaš normalnije radno vreme?

LL_77

pre 1 godinu

Da li smo mi u međuvremenu postali infantilan narod ili šta je u pitanju?
Kakve veze ima vaše raspoloženje i to kada se budite i da li volite leto sa očiglednim stvarima? Kakvo crno letnje računanje vremena, pobogu!
Pogledajte karte i mape vremenskih zona u kojima smo oduvek bili. Prirodno računanje vremena je u plus 1 zoni, tzv. zimsko, odnosno naše računanje vremena. Tek tamo od Pirota do Dimitrovgrada ulazimo u tzv. letnju zonu!? Nekih 5-8% teritorije.
Što neko napisa, pola Srbije radi u EU i tek će, transport, putovanja, trgovina i sve ostalo. Predlažem depresivnima i ljubiteljima sunca, pošto su nekretnine pojefitnile u Grčkoj, da se lepo presele i uživaju u moru i suncu. U Bugarsku i Rumuniju sigurno neće, a neverujem ni u Tursku i Kuvajt recimo.
Dakle, dajte da se uozbiljimo, nema ikakvih osnova da se razmatra letnje raćunanje vremena, već naše od vajkada prirodno računanje vremena u okviru vremenske zone kojoj pripadamo.

Deki

pre 1 godinu

Izvesno je najpametnije ostaviti ovako kako jeste i ne menjati ništa.zimi zimsko leti letnje raćunanje iz više logićnih razloga .

KG

pre 1 godinu

Kada covek ustane na vreme i ispalnira dan svejedno koje je vreme u pitanju.Vi izgleda da imate viska vremena pa stalno razmisljateo o tome.
Neopterecujte se nepotrebnim stvarima i uzivate u vremenu ma koje ono bilo na satu.

Vlajko

pre 1 godinu

Da se pretpostaviti da je neko iz zapadne Evrope odredio koja smo mi zona i kad će da nam svanjava i smrkava. Oni su nas stavili u istu zonu sa Francuskom, gde u avgustu smrkava u pola 10. Tako nastade i evropsko radno vreme, kod njih svanjava kad kreću na posao u 9, a imaju vremena od 17-21:30 da provedu napolju.

Nikola

pre 1 godinu

Mislim da niko od tih 70% nije za ukidanje letnjeg merenja nego zimskog.
(Max, 28. mart 2023 17:26)

Da, čitaoci su uglavnom sam krem inteligencije!

shekipljes

pre 1 godinu

Letnje računanje vremena i to je to, bez ikakvog vraćanja. Mrzim zimu jer se zbog tog vraćanja smrkne u 16h, dođeš s posla a već izgleda kao da je vreme za spavanje, depresivno totalno.

nn_lice

pre 1 godinu

Ukidanje tzv "letnjeg" vremena i prelazak na naše, prirodno "tzv" zimsko vreme kome pripadamo i prema podacima iz mape vremenskih zona u Evropi, kao i prema geografskoj dužini je očigledno. Nikakve mi veze nemamo sa tzv letnjim računanjem vremena i nema potrebe da komplikujemo ionako logične i precizne stvari zbog jednog sata duže sunčanog vremena!?! Samo najistočniji deo Srbije tek za 5-10km zahvata tu letnju zonu; pa veći procenat Rumunije je u našoj zoni nego mi u njihovoj. Makedonija i Albanija su u severnoj i nema sumnje da će tu i ostati kao i mi.
Skoro cela Evropa je u toj +1 zoni, pola Srbije tamo radi, tamo izvozimo i uvozimo robu, putujemo. Koji to prcenat naših ljudi putuje u Bugarsku i Rumuniju (u Grčku samo leti par meseci). Francuska i Španija su upravo u toj našoj zoni iz praktičnih razloga.
Pogledajte kartu vremenskih zona u Evropi i sve će vam biti jasno. Ne postoji nikakvo letnje vreme kao predmet vaših ličnih utisaka i depresivnih stanja zbog nedostatka sunca, što deluje u najmanju ruku infantilno, već prirodno, pripadajuće, viševekovno vreme koje se koristi generacijama na ovim prostorima u skaldu sa preciznim merenjima i činjenicom da teritrijalno ni 5% ne pripadamo letnjoj zoni. Jel treba da se nacrta?!?

Milan

pre 1 godinu

Ne razumem čemu ta navala za letnje računanje vremena, šta korisno dobijamo od toga, kroz celu našu istoriju sve do 1983 računali smo zimsko vreme, i onda nam je pre tih 40 godina uvedeno letnje vreme, šta znači da za jedan sat dan bude duži on će biti i bez toga svakako duži , a i računanjem letnjeg vremena jutro će zimi umesto u pola 7 svanuti u pola 8 , i šta smo dobro dobili time,dođe na isto sve . Opet nek neko drugi odluči o tome, samo obično zamlaćivanje

Gogi

pre 1 godinu

Naravno, zadržati letnje, ukinuti zimsko. To je logično. U zapadnoj evropi, logično, dan leti traje do 21-21:30, zavisi od geografskog položaja. Logicno je iz vise razloga da je za ljudski organizam zdravije da bude duže na dnevnoj svetlosti. Ne mogu da verujem da ljudi hoće da im leti pada mrak u 19h, a da sviće u 03:30. Verujem da većina ljudi nije shvatila pitanje u anketi.

Cvrcak

pre 1 godinu

@zozon, u Nemackoj je leti duzi dan jer su severno od nas, ali svakako se slazem da se ide na GMT+2. Sto se tice promene racunanja vremena, sve jedno mi je. Bidno je da zimi imamo barem jedan sat sunca posle 4.

lupa

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu
(zozon, 28. mart 2023 14:22)



Pa po geografskom položaju mi smo u dobroj vremenskoj zoni. Skoro cela država je u CET, samo malecki deo istočne Srbije upada u sledeću zonu.

Danilo

pre 1 godinu

Stavite beslovesnoj masi na glasanje da se npr. ukine 4 najmanje upotrebljavana slova azbuke i ona ce ih ukinuti. Srecom beslovesna masa se ne pita i nikad se nece pitati oko ozbiljnih stvari. Ona bi da joj leti svice dan u pola cetiri, a pada mrak u pola osam. Geniji. Jbte sta sve ljudi onako ko muve bez glave bez trunke mozga i razuma hrle i kao imaju neki stav nesto hoce..A tri livade! Veze s vezom nemaju!

Dzoni-1970-

pre 1 godinu

Ja mislim da se ostajanje na letnjem ni ne razmatra, zato sto bi kao deca zimi isla po mraku u skolu ujutru. Tako da ako bi se ukinulo ostalo bi na zimskom, sto je bezveze, bolje menjanje onda. Ne vidim kako nekoga toliko poremeti sat vremena...

DEKI BGD

pre 1 godinu

Srbija treba da usvoji pomeranje časovnika napred 23 minuta i 45 sekundi. Samo tako ćemo biti jedinstveni i naterati druge da se prilagođavaju nama.

konzervativac

pre 1 godinu

Ja ne znam sta je sa ljudima koji zagovaraju letnje racunanje vremena? Jel ima neko od vas posao? jel radite vi ljudi uopste? Ja ustajem u 6 sati svako jutro i pola godine se budim u mraku, zamislite da se pomeri jos 1 sat pa da se cele godine budimo u mraku? Jel razmislja neko o tome? Bukvalno bih pre bio za prelazak na zimsko vreme umesto letnjeg jer koja je razlika da li ce u decembru da padne mrak u 4 ili 5 ako cu svako jutro da se osecam kao vampir i krecem na posao dok nije svanulo. Razmislite malo aman.

Ivan

pre 1 godinu

ko to moze da kaže da zimsko vreme ostane?? onda ce leti da sviće u 2:45 a da pada mrak oko 20h. od 2:45h pa do 9h kad se obicno ustaje ima 6:15h i to treba da se prespava?? to ne bi bilo normalno. Ps. recimo ja kad radim prvu smenu ustajem u 4:20h ujutru i odgovaralo bi mi ali vecini ne bi odgovaralo.

DZONI

pre 1 godinu

Samo letnje vreme!! Mene uhvati depresija kad iz Spanije dodjem u Srbiju..tamo mrak i zimi pada u 8 uvece i dodjem ovde kod nas ono mrkli mrak u 4 popodne!!\

To zimsko vreme mi je totalno depresivno.

letnji dan

pre 1 godinu

Mi treba zimi da budemo ista zona kao i Grčka, jer smo na istoj geografskoj širini i da tako ostane i leti bez pomeranja sata. Kasnije smrkavanje, naročito zimi je odgovorno za lučenje odredjenih hormona koji utiču na dobro raspoloženje i smanjuju depresiju i to je veoma važno da se ima u vidu prilikom odlučivanja o pomorenju sata.

Che

pre 1 godinu

Treba nakon zimskog perioda računanja vremena vreme pomeriti za pola sata i tako večno ostaviti. I svi bi bili zadovoljni.Zapratite me za još saveta.

mile

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu
(zozon, 28. mart 2023 14:22)

A nosi mozda pomislio da nekima, tipa poljoprivrednicima, odgovara da ustaju ujutru, kao sto rade vec ceo zivot. Mozda njima ne odgovara dan do 22h vec dan od 6h.a ne stizu eto jadni da citaju komentare ovde i glasaju po portalima, kao da to uopste ima neku vrednost

Vladimir

pre 1 godinu

Ovako je počelo 83'.Zamišljeno radno vreme od 9-17h.Ustaješ po danu,max.radni učinak,kući i spavanje.Pet radnih dana+ dva slobodna,to je EU.Zabava vikendom i godišnji odmor.

Cike

pre 1 godinu

Gledao sam jednu emisiju na tu temu. Ako bi se ukidalo pomeranje sata mi bi morali da se uskladimo sa najvećim brojem zemalja EU što bi značilo da predjemo na zimsko računanje vremena što nama zbog geografskog položaja apsolutno ne bi odgovaralo. Tako da bolje i ovako sa pomeranjem sata nego da predjemo na zimsko računanje vremena.

Marko

pre 1 godinu

Geografski Srbija većinom je u dobroj zoni i treba da ostane na zimskom računanju vremena, sa nama i našoj zoni bi još trebali biti i ostale EXYU republike, Albanija, Grčka, Poljska, Nemačka, Italija i ostale države Skandinavije i centralne Evrope. Samo mali deo Južne Srbije u blizini granice sa Bugarskom Rumunija i Bugarska su u zoni sa Ukrajinom, Belorusijom i Finskom. Francuska, države Beneluksa, Španija bi trebale da budu u zoni sa Velikom Britanijom, a Portugal, Island i Irska su geografski još jedan sat iza njih.

Vlada

pre 1 godinu

Glasao sam da se ne ukida letnje vreme, ali pitanje nije dobro bilo postavljeno i formulisano. Ja jesam za ukidanje promene racunanja vremna, ali sam za to da ostane letnje vreme. Svakako je lepse da leti imamo duzi dan, a zima je nebitno. Ustajemo i lezemo po mraku, sta god pomerali.

Hrvatijanski dečiji logori

pre 1 godinu

Anketa je pogrešno postavljena. A vi i dalje terate po svom. Velika većina je za ostanak ovog letnjeg, a ukidanje zimskog računjanje vremena.

Kako stvari stoje

pre 1 godinu

Nažalost, čitaoci B92 mahom nisu svesni toga da bi zadržavanjem letnjeg vremena naša zemlja promenila vremensku zonu i prešla iz centalnoevropske, kojoj i formalno pripadamo od 1884. godine, u istočnoevropsku vremensku zonu.

Ukoliko bismo želeli "originalno" vreme, to bi zapravo bilo tzv. zimsko vreme.

xy

pre 1 godinu

Apsolutno zadržati samo letnje vreme. Na poslu i onako ujutru nije neka produktivnost, već se podiže kako dan odmiče. Zato je nebitno što se zimi ide na posao dok skroz ne svane. Važnije je da ostane duži dan a ne da se zimi smrači u 16h.

zozon

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu

xxx

pre 1 godinu

Pa niste u anketi ni stavili mogućnost ukidanje zimskog računanja vremena, nego samo da li ste za ukidanje letnjeg?
Većina je verovatno mislila da se prestane sa pomeranjem sata 2 puta godišnje, a ne da su odabrali zimsko računanje.
Postavite anketu: zadržati zimsko, zadržati letnje, da ostane ovako kako sada radimo (2 puta pomeranje kazaljki) i tada ćete dobiti realniju sliku.

Domaćin

pre 1 godinu

Međutim, ono što je kontradiktorno u celoj priči jeste da je najviše komentara za ukidanje zimskog računanja vremena, a u anketi je najviše pozitivnih ocena dobilo ukidanje letnjeg.

To je zato što vam je publika funkcionalno nepismena.

nn_lice

pre 1 godinu

Ukidanje tzv "letnjeg" vremena i prelazak na naše, prirodno "tzv" zimsko vreme kome pripadamo i prema podacima iz mape vremenskih zona u Evropi, kao i prema geografskoj dužini je očigledno. Nikakve mi veze nemamo sa tzv letnjim raučinanjem vremena i nema potrebe da komplikujemo ionako logične i precizne stvari zbog jednog sata duže sunčanog vremena!?! Samo najistočniji deo Srbije tek za 5-10km zahvata tu letnju zonu; pa veći procenat Rumunije je u našoj zoni nego mi u njihovoj. Makedonija i Albanija su u severnoj i nema sumnje da će tu i ostati kao i mi.
Skoro cela Evropa je u toj zoni +1 zoni, pola Srbije tamo radi, tamo izvozimo i uvozimo robu, putujemo. Koji to prcenat naših ljudi putuje u Bugarsku i Rumuniju (u Grčku samo leti par meseci). Francuska i Španija su upravo u toj našoj zoni iz praktičnih razloga.
Pogledajte kartu vremenskih zona u Evropi i sve će vam biti jasno. Dileme nema

Savetnik

pre 1 godinu

mi se nalazimo u pogresnoj vremenskoj zoni. Nije logicno da je kod nas isto vreme kao i u Spaniji. Trebalo bi da budemo u istoj zoni sa Grcina, Bugarima i Rumunima.

xy

pre 1 godinu

Apsolutno zadržati samo letnje vreme. Na poslu i onako ujutru nije neka produktivnost, već se podiže kako dan odmiče. Zato je nebitno što se zimi ide na posao dok skroz ne svane. Važnije je da ostane duži dan a ne da se zimi smrači u 16h.

zozon

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu

Gogi

pre 1 godinu

Naravno, zadržati letnje, ukinuti zimsko. To je logično. U zapadnoj evropi, logično, dan leti traje do 21-21:30, zavisi od geografskog položaja. Logicno je iz vise razloga da je za ljudski organizam zdravije da bude duže na dnevnoj svetlosti. Ne mogu da verujem da ljudi hoće da im leti pada mrak u 19h, a da sviće u 03:30. Verujem da većina ljudi nije shvatila pitanje u anketi.

shekipljes

pre 1 godinu

Letnje računanje vremena i to je to, bez ikakvog vraćanja. Mrzim zimu jer se zbog tog vraćanja smrkne u 16h, dođeš s posla a već izgleda kao da je vreme za spavanje, depresivno totalno.

DZONI

pre 1 godinu

Samo letnje vreme!! Mene uhvati depresija kad iz Spanije dodjem u Srbiju..tamo mrak i zimi pada u 8 uvece i dodjem ovde kod nas ono mrkli mrak u 4 popodne!!\

To zimsko vreme mi je totalno depresivno.

Dzoni-1970-

pre 1 godinu

Ja mislim da se ostajanje na letnjem ni ne razmatra, zato sto bi kao deca zimi isla po mraku u skolu ujutru. Tako da ako bi se ukinulo ostalo bi na zimskom, sto je bezveze, bolje menjanje onda. Ne vidim kako nekoga toliko poremeti sat vremena...

nn_lice

pre 1 godinu

Ukidanje tzv "letnjeg" vremena i prelazak na naše, prirodno "tzv" zimsko vreme kome pripadamo i prema podacima iz mape vremenskih zona u Evropi, kao i prema geografskoj dužini je očigledno. Nikakve mi veze nemamo sa tzv letnjim računanjem vremena i nema potrebe da komplikujemo ionako logične i precizne stvari zbog jednog sata duže sunčanog vremena!?! Samo najistočniji deo Srbije tek za 5-10km zahvata tu letnju zonu; pa veći procenat Rumunije je u našoj zoni nego mi u njihovoj. Makedonija i Albanija su u severnoj i nema sumnje da će tu i ostati kao i mi.
Skoro cela Evropa je u toj +1 zoni, pola Srbije tamo radi, tamo izvozimo i uvozimo robu, putujemo. Koji to prcenat naših ljudi putuje u Bugarsku i Rumuniju (u Grčku samo leti par meseci). Francuska i Španija su upravo u toj našoj zoni iz praktičnih razloga.
Pogledajte kartu vremenskih zona u Evropi i sve će vam biti jasno. Ne postoji nikakvo letnje vreme kao predmet vaših ličnih utisaka i depresivnih stanja zbog nedostatka sunca, što deluje u najmanju ruku infantilno, već prirodno, pripadajuće, viševekovno vreme koje se koristi generacijama na ovim prostorima u skaldu sa preciznim merenjima i činjenicom da teritrijalno ni 5% ne pripadamo letnjoj zoni. Jel treba da se nacrta?!?

Danilo

pre 1 godinu

Stavite beslovesnoj masi na glasanje da se npr. ukine 4 najmanje upotrebljavana slova azbuke i ona ce ih ukinuti. Srecom beslovesna masa se ne pita i nikad se nece pitati oko ozbiljnih stvari. Ona bi da joj leti svice dan u pola cetiri, a pada mrak u pola osam. Geniji. Jbte sta sve ljudi onako ko muve bez glave bez trunke mozga i razuma hrle i kao imaju neki stav nesto hoce..A tri livade! Veze s vezom nemaju!

Vlada

pre 1 godinu

Glasao sam da se ne ukida letnje vreme, ali pitanje nije dobro bilo postavljeno i formulisano. Ja jesam za ukidanje promene racunanja vremna, ali sam za to da ostane letnje vreme. Svakako je lepse da leti imamo duzi dan, a zima je nebitno. Ustajemo i lezemo po mraku, sta god pomerali.

DEKI BGD

pre 1 godinu

Srbija treba da usvoji pomeranje časovnika napred 23 minuta i 45 sekundi. Samo tako ćemo biti jedinstveni i naterati druge da se prilagođavaju nama.

LL_77

pre 1 godinu

Da li smo mi u međuvremenu postali infantilan narod ili šta je u pitanju?
Kakve veze ima vaše raspoloženje i to kada se budite i da li volite leto sa očiglednim stvarima? Kakvo crno letnje računanje vremena, pobogu!
Pogledajte karte i mape vremenskih zona u kojima smo oduvek bili. Prirodno računanje vremena je u plus 1 zoni, tzv. zimsko, odnosno naše računanje vremena. Tek tamo od Pirota do Dimitrovgrada ulazimo u tzv. letnju zonu!? Nekih 5-8% teritorije.
Što neko napisa, pola Srbije radi u EU i tek će, transport, putovanja, trgovina i sve ostalo. Predlažem depresivnima i ljubiteljima sunca, pošto su nekretnine pojefitnile u Grčkoj, da se lepo presele i uživaju u moru i suncu. U Bugarsku i Rumuniju sigurno neće, a neverujem ni u Tursku i Kuvajt recimo.
Dakle, dajte da se uozbiljimo, nema ikakvih osnova da se razmatra letnje raćunanje vremena, već naše od vajkada prirodno računanje vremena u okviru vremenske zone kojoj pripadamo.

Nikola

pre 1 godinu

Mislim da niko od tih 70% nije za ukidanje letnjeg merenja nego zimskog.
(Max, 28. mart 2023 17:26)

Da, čitaoci su uglavnom sam krem inteligencije!

Domaćin

pre 1 godinu

Međutim, ono što je kontradiktorno u celoj priči jeste da je najviše komentara za ukidanje zimskog računanja vremena, a u anketi je najviše pozitivnih ocena dobilo ukidanje letnjeg.

To je zato što vam je publika funkcionalno nepismena.

Milan

pre 1 godinu

Ne razumem čemu ta navala za letnje računanje vremena, šta korisno dobijamo od toga, kroz celu našu istoriju sve do 1983 računali smo zimsko vreme, i onda nam je pre tih 40 godina uvedeno letnje vreme, šta znači da za jedan sat dan bude duži on će biti i bez toga svakako duži , a i računanjem letnjeg vremena jutro će zimi umesto u pola 7 svanuti u pola 8 , i šta smo dobro dobili time,dođe na isto sve . Opet nek neko drugi odluči o tome, samo obično zamlaćivanje

Vojvođanin

pre 1 godinu

Ovi što lupetaju da nam je "zimsko" vreme prirodno su isti oni lizači kašika što im po svemu odgovara 19. vek, ali uporno insistiraju da žive ovde među nama, u 21-om...

Cike

pre 1 godinu

Gledao sam jednu emisiju na tu temu. Ako bi se ukidalo pomeranje sata mi bi morali da se uskladimo sa najvećim brojem zemalja EU što bi značilo da predjemo na zimsko računanje vremena što nama zbog geografskog položaja apsolutno ne bi odgovaralo. Tako da bolje i ovako sa pomeranjem sata nego da predjemo na zimsko računanje vremena.

Hrvatijanski dečiji logori

pre 1 godinu

Anketa je pogrešno postavljena. A vi i dalje terate po svom. Velika većina je za ostanak ovog letnjeg, a ukidanje zimskog računjanje vremena.

letnji dan

pre 1 godinu

Mi treba zimi da budemo ista zona kao i Grčka, jer smo na istoj geografskoj širini i da tako ostane i leti bez pomeranja sata. Kasnije smrkavanje, naročito zimi je odgovorno za lučenje odredjenih hormona koji utiču na dobro raspoloženje i smanjuju depresiju i to je veoma važno da se ima u vidu prilikom odlučivanja o pomorenju sata.

Vladimir

pre 1 godinu

Ovako je počelo 83'.Zamišljeno radno vreme od 9-17h.Ustaješ po danu,max.radni učinak,kući i spavanje.Pet radnih dana+ dva slobodna,to je EU.Zabava vikendom i godišnji odmor.

Ivan

pre 1 godinu

ko to moze da kaže da zimsko vreme ostane?? onda ce leti da sviće u 2:45 a da pada mrak oko 20h. od 2:45h pa do 9h kad se obicno ustaje ima 6:15h i to treba da se prespava?? to ne bi bilo normalno. Ps. recimo ja kad radim prvu smenu ustajem u 4:20h ujutru i odgovaralo bi mi ali vecini ne bi odgovaralo.

Savetnik

pre 1 godinu

mi se nalazimo u pogresnoj vremenskoj zoni. Nije logicno da je kod nas isto vreme kao i u Spaniji. Trebalo bi da budemo u istoj zoni sa Grcina, Bugarima i Rumunima.

Cvrcak

pre 1 godinu

@zozon, u Nemackoj je leti duzi dan jer su severno od nas, ali svakako se slazem da se ide na GMT+2. Sto se tice promene racunanja vremena, sve jedno mi je. Bidno je da zimi imamo barem jedan sat sunca posle 4.

Bojan

pre 1 godinu

Ja ne znam sta je sa ljudima koji zagovaraju letnje racunanje vremena? Jel ima neko od vas posao? jel radite vi ljudi uopste? Ja ustajem u 6 sati svako jutro i pola godine se budim u mraku, zamislite da se pomeri jos 1 sat pa da se cele godine budimo u mraku? Jel razmislja neko o tome? Bukvalno bih pre bio za prelazak na zimsko vreme umesto letnjeg jer koja je razlika da li ce u decembru da padne mrak u 4 ili 5 ako cu svako jutro da se osecam kao vampir i krecem na posao dok nije svanulo. Razmislite malo aman.
(konzervativac, 28. mart 2023 15:12)

Kada se saberu svi koji ustaju na posao kasnije, ili rade popodne ili uveče, u debeloj si manjini - i sad svima nama treba da udari sunce u glavu leti još sat vremena ranije da ti mukica ne bi po mraku išao na posao, kao da neko za ruku treba da te drži... Što nisi učio škole pa da sad imaš normalnije radno vreme?

xxx

pre 1 godinu

Pa niste u anketi ni stavili mogućnost ukidanje zimskog računanja vremena, nego samo da li ste za ukidanje letnjeg?
Većina je verovatno mislila da se prestane sa pomeranjem sata 2 puta godišnje, a ne da su odabrali zimsko računanje.
Postavite anketu: zadržati zimsko, zadržati letnje, da ostane ovako kako sada radimo (2 puta pomeranje kazaljki) i tada ćete dobiti realniju sliku.

Vlajko

pre 1 godinu

Da se pretpostaviti da je neko iz zapadne Evrope odredio koja smo mi zona i kad će da nam svanjava i smrkava. Oni su nas stavili u istu zonu sa Francuskom, gde u avgustu smrkava u pola 10. Tako nastade i evropsko radno vreme, kod njih svanjava kad kreću na posao u 9, a imaju vremena od 17-21:30 da provedu napolju.

Kako stvari stoje

pre 1 godinu

Nažalost, čitaoci B92 mahom nisu svesni toga da bi zadržavanjem letnjeg vremena naša zemlja promenila vremensku zonu i prešla iz centalnoevropske, kojoj i formalno pripadamo od 1884. godine, u istočnoevropsku vremensku zonu.

Ukoliko bismo želeli "originalno" vreme, to bi zapravo bilo tzv. zimsko vreme.

Che

pre 1 godinu

Treba nakon zimskog perioda računanja vremena vreme pomeriti za pola sata i tako večno ostaviti. I svi bi bili zadovoljni.Zapratite me za još saveta.

lupa

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu
(zozon, 28. mart 2023 14:22)



Pa po geografskom položaju mi smo u dobroj vremenskoj zoni. Skoro cela država je u CET, samo malecki deo istočne Srbije upada u sledeću zonu.

mihajlo

pre 1 godinu

Vise dnevnog svetla je sa letnjim. Ako ostane zimsko, leti ce da svice u 2:59h (ovo je istina). Mi treba da budemo u istoj vremenskoj zoni kao grcka. A grcka je ispod nas.

nn_lice

pre 1 godinu

Ukidanje tzv "letnjeg" vremena i prelazak na naše, prirodno "tzv" zimsko vreme kome pripadamo i prema podacima iz mape vremenskih zona u Evropi, kao i prema geografskoj dužini je očigledno. Nikakve mi veze nemamo sa tzv letnjim raučinanjem vremena i nema potrebe da komplikujemo ionako logične i precizne stvari zbog jednog sata duže sunčanog vremena!?! Samo najistočniji deo Srbije tek za 5-10km zahvata tu letnju zonu; pa veći procenat Rumunije je u našoj zoni nego mi u njihovoj. Makedonija i Albanija su u severnoj i nema sumnje da će tu i ostati kao i mi.
Skoro cela Evropa je u toj zoni +1 zoni, pola Srbije tamo radi, tamo izvozimo i uvozimo robu, putujemo. Koji to prcenat naših ljudi putuje u Bugarsku i Rumuniju (u Grčku samo leti par meseci). Francuska i Španija su upravo u toj našoj zoni iz praktičnih razloga.
Pogledajte kartu vremenskih zona u Evropi i sve će vam biti jasno. Dileme nema

konzervativac

pre 1 godinu

Ja ne znam sta je sa ljudima koji zagovaraju letnje racunanje vremena? Jel ima neko od vas posao? jel radite vi ljudi uopste? Ja ustajem u 6 sati svako jutro i pola godine se budim u mraku, zamislite da se pomeri jos 1 sat pa da se cele godine budimo u mraku? Jel razmislja neko o tome? Bukvalno bih pre bio za prelazak na zimsko vreme umesto letnjeg jer koja je razlika da li ce u decembru da padne mrak u 4 ili 5 ako cu svako jutro da se osecam kao vampir i krecem na posao dok nije svanulo. Razmislite malo aman.

mile

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu
(zozon, 28. mart 2023 14:22)

A nosi mozda pomislio da nekima, tipa poljoprivrednicima, odgovara da ustaju ujutru, kao sto rade vec ceo zivot. Mozda njima ne odgovara dan do 22h vec dan od 6h.a ne stizu eto jadni da citaju komentare ovde i glasaju po portalima, kao da to uopste ima neku vrednost

Marko

pre 1 godinu

Geografski Srbija većinom je u dobroj zoni i treba da ostane na zimskom računanju vremena, sa nama i našoj zoni bi još trebali biti i ostale EXYU republike, Albanija, Grčka, Poljska, Nemačka, Italija i ostale države Skandinavije i centralne Evrope. Samo mali deo Južne Srbije u blizini granice sa Bugarskom Rumunija i Bugarska su u zoni sa Ukrajinom, Belorusijom i Finskom. Francuska, države Beneluksa, Španija bi trebale da budu u zoni sa Velikom Britanijom, a Portugal, Island i Irska su geografski još jedan sat iza njih.

KG

pre 1 godinu

Kada covek ustane na vreme i ispalnira dan svejedno koje je vreme u pitanju.Vi izgleda da imate viska vremena pa stalno razmisljateo o tome.
Neopterecujte se nepotrebnim stvarima i uzivate u vremenu ma koje ono bilo na satu.

Deki

pre 1 godinu

Izvesno je najpametnije ostaviti ovako kako jeste i ne menjati ništa.zimi zimsko leti letnje raćunanje iz više logićnih razloga .

xy

pre 1 godinu

Apsolutno zadržati samo letnje vreme. Na poslu i onako ujutru nije neka produktivnost, već se podiže kako dan odmiče. Zato je nebitno što se zimi ide na posao dok skroz ne svane. Važnije je da ostane duži dan a ne da se zimi smrači u 16h.

zozon

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu

Dzoni-1970-

pre 1 godinu

Ja mislim da se ostajanje na letnjem ni ne razmatra, zato sto bi kao deca zimi isla po mraku u skolu ujutru. Tako da ako bi se ukinulo ostalo bi na zimskom, sto je bezveze, bolje menjanje onda. Ne vidim kako nekoga toliko poremeti sat vremena...

nn_lice

pre 1 godinu

Ukidanje tzv "letnjeg" vremena i prelazak na naše, prirodno "tzv" zimsko vreme kome pripadamo i prema podacima iz mape vremenskih zona u Evropi, kao i prema geografskoj dužini je očigledno. Nikakve mi veze nemamo sa tzv letnjim računanjem vremena i nema potrebe da komplikujemo ionako logične i precizne stvari zbog jednog sata duže sunčanog vremena!?! Samo najistočniji deo Srbije tek za 5-10km zahvata tu letnju zonu; pa veći procenat Rumunije je u našoj zoni nego mi u njihovoj. Makedonija i Albanija su u severnoj i nema sumnje da će tu i ostati kao i mi.
Skoro cela Evropa je u toj +1 zoni, pola Srbije tamo radi, tamo izvozimo i uvozimo robu, putujemo. Koji to prcenat naših ljudi putuje u Bugarsku i Rumuniju (u Grčku samo leti par meseci). Francuska i Španija su upravo u toj našoj zoni iz praktičnih razloga.
Pogledajte kartu vremenskih zona u Evropi i sve će vam biti jasno. Ne postoji nikakvo letnje vreme kao predmet vaših ličnih utisaka i depresivnih stanja zbog nedostatka sunca, što deluje u najmanju ruku infantilno, već prirodno, pripadajuće, viševekovno vreme koje se koristi generacijama na ovim prostorima u skaldu sa preciznim merenjima i činjenicom da teritrijalno ni 5% ne pripadamo letnjoj zoni. Jel treba da se nacrta?!?

Milan

pre 1 godinu

Ne razumem čemu ta navala za letnje računanje vremena, šta korisno dobijamo od toga, kroz celu našu istoriju sve do 1983 računali smo zimsko vreme, i onda nam je pre tih 40 godina uvedeno letnje vreme, šta znači da za jedan sat dan bude duži on će biti i bez toga svakako duži , a i računanjem letnjeg vremena jutro će zimi umesto u pola 7 svanuti u pola 8 , i šta smo dobro dobili time,dođe na isto sve . Opet nek neko drugi odluči o tome, samo obično zamlaćivanje

Gogi

pre 1 godinu

Naravno, zadržati letnje, ukinuti zimsko. To je logično. U zapadnoj evropi, logično, dan leti traje do 21-21:30, zavisi od geografskog položaja. Logicno je iz vise razloga da je za ljudski organizam zdravije da bude duže na dnevnoj svetlosti. Ne mogu da verujem da ljudi hoće da im leti pada mrak u 19h, a da sviće u 03:30. Verujem da većina ljudi nije shvatila pitanje u anketi.

Cike

pre 1 godinu

Gledao sam jednu emisiju na tu temu. Ako bi se ukidalo pomeranje sata mi bi morali da se uskladimo sa najvećim brojem zemalja EU što bi značilo da predjemo na zimsko računanje vremena što nama zbog geografskog položaja apsolutno ne bi odgovaralo. Tako da bolje i ovako sa pomeranjem sata nego da predjemo na zimsko računanje vremena.

Vojvođanin

pre 1 godinu

Ovi što lupetaju da nam je "zimsko" vreme prirodno su isti oni lizači kašika što im po svemu odgovara 19. vek, ali uporno insistiraju da žive ovde među nama, u 21-om...

LL_77

pre 1 godinu

Da li smo mi u međuvremenu postali infantilan narod ili šta je u pitanju?
Kakve veze ima vaše raspoloženje i to kada se budite i da li volite leto sa očiglednim stvarima? Kakvo crno letnje računanje vremena, pobogu!
Pogledajte karte i mape vremenskih zona u kojima smo oduvek bili. Prirodno računanje vremena je u plus 1 zoni, tzv. zimsko, odnosno naše računanje vremena. Tek tamo od Pirota do Dimitrovgrada ulazimo u tzv. letnju zonu!? Nekih 5-8% teritorije.
Što neko napisa, pola Srbije radi u EU i tek će, transport, putovanja, trgovina i sve ostalo. Predlažem depresivnima i ljubiteljima sunca, pošto su nekretnine pojefitnile u Grčkoj, da se lepo presele i uživaju u moru i suncu. U Bugarsku i Rumuniju sigurno neće, a neverujem ni u Tursku i Kuvajt recimo.
Dakle, dajte da se uozbiljimo, nema ikakvih osnova da se razmatra letnje raćunanje vremena, već naše od vajkada prirodno računanje vremena u okviru vremenske zone kojoj pripadamo.

shekipljes

pre 1 godinu

Letnje računanje vremena i to je to, bez ikakvog vraćanja. Mrzim zimu jer se zbog tog vraćanja smrkne u 16h, dođeš s posla a već izgleda kao da je vreme za spavanje, depresivno totalno.

KG

pre 1 godinu

Kada covek ustane na vreme i ispalnira dan svejedno koje je vreme u pitanju.Vi izgleda da imate viska vremena pa stalno razmisljateo o tome.
Neopterecujte se nepotrebnim stvarima i uzivate u vremenu ma koje ono bilo na satu.

Ivan

pre 1 godinu

ko to moze da kaže da zimsko vreme ostane?? onda ce leti da sviće u 2:45 a da pada mrak oko 20h. od 2:45h pa do 9h kad se obicno ustaje ima 6:15h i to treba da se prespava?? to ne bi bilo normalno. Ps. recimo ja kad radim prvu smenu ustajem u 4:20h ujutru i odgovaralo bi mi ali vecini ne bi odgovaralo.

Bojan

pre 1 godinu

Ja ne znam sta je sa ljudima koji zagovaraju letnje racunanje vremena? Jel ima neko od vas posao? jel radite vi ljudi uopste? Ja ustajem u 6 sati svako jutro i pola godine se budim u mraku, zamislite da se pomeri jos 1 sat pa da se cele godine budimo u mraku? Jel razmislja neko o tome? Bukvalno bih pre bio za prelazak na zimsko vreme umesto letnjeg jer koja je razlika da li ce u decembru da padne mrak u 4 ili 5 ako cu svako jutro da se osecam kao vampir i krecem na posao dok nije svanulo. Razmislite malo aman.
(konzervativac, 28. mart 2023 15:12)

Kada se saberu svi koji ustaju na posao kasnije, ili rade popodne ili uveče, u debeloj si manjini - i sad svima nama treba da udari sunce u glavu leti još sat vremena ranije da ti mukica ne bi po mraku išao na posao, kao da neko za ruku treba da te drži... Što nisi učio škole pa da sad imaš normalnije radno vreme?

Vlada

pre 1 godinu

Glasao sam da se ne ukida letnje vreme, ali pitanje nije dobro bilo postavljeno i formulisano. Ja jesam za ukidanje promene racunanja vremna, ali sam za to da ostane letnje vreme. Svakako je lepse da leti imamo duzi dan, a zima je nebitno. Ustajemo i lezemo po mraku, sta god pomerali.

DZONI

pre 1 godinu

Samo letnje vreme!! Mene uhvati depresija kad iz Spanije dodjem u Srbiju..tamo mrak i zimi pada u 8 uvece i dodjem ovde kod nas ono mrkli mrak u 4 popodne!!\

To zimsko vreme mi je totalno depresivno.

Danilo

pre 1 godinu

Stavite beslovesnoj masi na glasanje da se npr. ukine 4 najmanje upotrebljavana slova azbuke i ona ce ih ukinuti. Srecom beslovesna masa se ne pita i nikad se nece pitati oko ozbiljnih stvari. Ona bi da joj leti svice dan u pola cetiri, a pada mrak u pola osam. Geniji. Jbte sta sve ljudi onako ko muve bez glave bez trunke mozga i razuma hrle i kao imaju neki stav nesto hoce..A tri livade! Veze s vezom nemaju!

Cvrcak

pre 1 godinu

@zozon, u Nemackoj je leti duzi dan jer su severno od nas, ali svakako se slazem da se ide na GMT+2. Sto se tice promene racunanja vremena, sve jedno mi je. Bidno je da zimi imamo barem jedan sat sunca posle 4.

DEKI BGD

pre 1 godinu

Srbija treba da usvoji pomeranje časovnika napred 23 minuta i 45 sekundi. Samo tako ćemo biti jedinstveni i naterati druge da se prilagođavaju nama.

nn_lice

pre 1 godinu

Ukidanje tzv "letnjeg" vremena i prelazak na naše, prirodno "tzv" zimsko vreme kome pripadamo i prema podacima iz mape vremenskih zona u Evropi, kao i prema geografskoj dužini je očigledno. Nikakve mi veze nemamo sa tzv letnjim raučinanjem vremena i nema potrebe da komplikujemo ionako logične i precizne stvari zbog jednog sata duže sunčanog vremena!?! Samo najistočniji deo Srbije tek za 5-10km zahvata tu letnju zonu; pa veći procenat Rumunije je u našoj zoni nego mi u njihovoj. Makedonija i Albanija su u severnoj i nema sumnje da će tu i ostati kao i mi.
Skoro cela Evropa je u toj zoni +1 zoni, pola Srbije tamo radi, tamo izvozimo i uvozimo robu, putujemo. Koji to prcenat naših ljudi putuje u Bugarsku i Rumuniju (u Grčku samo leti par meseci). Francuska i Španija su upravo u toj našoj zoni iz praktičnih razloga.
Pogledajte kartu vremenskih zona u Evropi i sve će vam biti jasno. Dileme nema

konzervativac

pre 1 godinu

Ja ne znam sta je sa ljudima koji zagovaraju letnje racunanje vremena? Jel ima neko od vas posao? jel radite vi ljudi uopste? Ja ustajem u 6 sati svako jutro i pola godine se budim u mraku, zamislite da se pomeri jos 1 sat pa da se cele godine budimo u mraku? Jel razmislja neko o tome? Bukvalno bih pre bio za prelazak na zimsko vreme umesto letnjeg jer koja je razlika da li ce u decembru da padne mrak u 4 ili 5 ako cu svako jutro da se osecam kao vampir i krecem na posao dok nije svanulo. Razmislite malo aman.

Deki

pre 1 godinu

Izvesno je najpametnije ostaviti ovako kako jeste i ne menjati ništa.zimi zimsko leti letnje raćunanje iz više logićnih razloga .

Kako stvari stoje

pre 1 godinu

Nažalost, čitaoci B92 mahom nisu svesni toga da bi zadržavanjem letnjeg vremena naša zemlja promenila vremensku zonu i prešla iz centalnoevropske, kojoj i formalno pripadamo od 1884. godine, u istočnoevropsku vremensku zonu.

Ukoliko bismo želeli "originalno" vreme, to bi zapravo bilo tzv. zimsko vreme.

mile

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu
(zozon, 28. mart 2023 14:22)

A nosi mozda pomislio da nekima, tipa poljoprivrednicima, odgovara da ustaju ujutru, kao sto rade vec ceo zivot. Mozda njima ne odgovara dan do 22h vec dan od 6h.a ne stizu eto jadni da citaju komentare ovde i glasaju po portalima, kao da to uopste ima neku vrednost

Marko

pre 1 godinu

Geografski Srbija većinom je u dobroj zoni i treba da ostane na zimskom računanju vremena, sa nama i našoj zoni bi još trebali biti i ostale EXYU republike, Albanija, Grčka, Poljska, Nemačka, Italija i ostale države Skandinavije i centralne Evrope. Samo mali deo Južne Srbije u blizini granice sa Bugarskom Rumunija i Bugarska su u zoni sa Ukrajinom, Belorusijom i Finskom. Francuska, države Beneluksa, Španija bi trebale da budu u zoni sa Velikom Britanijom, a Portugal, Island i Irska su geografski još jedan sat iza njih.

Savetnik

pre 1 godinu

mi se nalazimo u pogresnoj vremenskoj zoni. Nije logicno da je kod nas isto vreme kao i u Spaniji. Trebalo bi da budemo u istoj zoni sa Grcina, Bugarima i Rumunima.

Che

pre 1 godinu

Treba nakon zimskog perioda računanja vremena vreme pomeriti za pola sata i tako večno ostaviti. I svi bi bili zadovoljni.Zapratite me za još saveta.

lupa

pre 1 godinu

u anketi nije bilo pitanje ukidanje zimskog racunanja vremena, a u komentarima je velika vecina bila za ukidanje zimskog i ostavljanje letnjeg racunanja, pa cak i dodatak jednog sata kao sto je u Grckoj, Bugarskoj i Rumuhiji, jer je to u odnosi na geografski polozaj Srbije logicno. u Nemackoj je na primer u maju junu dan do poladeset uvece, a kod nas u istom periodu do osam uvece. Moje misljenje je da treba gledati geografski polozaj i iz toga izvuci sto vise dnevnog svetla, kao sto to cine nase komsije, a ne gledati kako je u Evropi. ionako su cam svima puna usta stednje energije, sat i po vise svetla dnevno, malo li je za ustedu
(zozon, 28. mart 2023 14:22)



Pa po geografskom položaju mi smo u dobroj vremenskoj zoni. Skoro cela država je u CET, samo malecki deo istočne Srbije upada u sledeću zonu.

Hrvatijanski dečiji logori

pre 1 godinu

Anketa je pogrešno postavljena. A vi i dalje terate po svom. Velika većina je za ostanak ovog letnjeg, a ukidanje zimskog računjanje vremena.

Vladimir

pre 1 godinu

Ovako je počelo 83'.Zamišljeno radno vreme od 9-17h.Ustaješ po danu,max.radni učinak,kući i spavanje.Pet radnih dana+ dva slobodna,to je EU.Zabava vikendom i godišnji odmor.

Vlajko

pre 1 godinu

Da se pretpostaviti da je neko iz zapadne Evrope odredio koja smo mi zona i kad će da nam svanjava i smrkava. Oni su nas stavili u istu zonu sa Francuskom, gde u avgustu smrkava u pola 10. Tako nastade i evropsko radno vreme, kod njih svanjava kad kreću na posao u 9, a imaju vremena od 17-21:30 da provedu napolju.

mihajlo

pre 1 godinu

Vise dnevnog svetla je sa letnjim. Ako ostane zimsko, leti ce da svice u 2:59h (ovo je istina). Mi treba da budemo u istoj vremenskoj zoni kao grcka. A grcka je ispod nas.

letnji dan

pre 1 godinu

Mi treba zimi da budemo ista zona kao i Grčka, jer smo na istoj geografskoj širini i da tako ostane i leti bez pomeranja sata. Kasnije smrkavanje, naročito zimi je odgovorno za lučenje odredjenih hormona koji utiču na dobro raspoloženje i smanjuju depresiju i to je veoma važno da se ima u vidu prilikom odlučivanja o pomorenju sata.

xxx

pre 1 godinu

Pa niste u anketi ni stavili mogućnost ukidanje zimskog računanja vremena, nego samo da li ste za ukidanje letnjeg?
Većina je verovatno mislila da se prestane sa pomeranjem sata 2 puta godišnje, a ne da su odabrali zimsko računanje.
Postavite anketu: zadržati zimsko, zadržati letnje, da ostane ovako kako sada radimo (2 puta pomeranje kazaljki) i tada ćete dobiti realniju sliku.

Domaćin

pre 1 godinu

Međutim, ono što je kontradiktorno u celoj priči jeste da je najviše komentara za ukidanje zimskog računanja vremena, a u anketi je najviše pozitivnih ocena dobilo ukidanje letnjeg.

To je zato što vam je publika funkcionalno nepismena.

Nikola

pre 1 godinu

Mislim da niko od tih 70% nije za ukidanje letnjeg merenja nego zimskog.
(Max, 28. mart 2023 17:26)

Da, čitaoci su uglavnom sam krem inteligencije!