Utorak, 18.07.2017.

08:47

Ilon Mask: Ovo je najveća pretnja civilizaciji

Izvor: washingtonexaminer.com

Ilon Mask: Ovo je najveæa pretnja civilizaciji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

EU Citizen

pre 6 godina

Jeste pretnja, ali je i prilika. Miramo da naučimo kako da se potpuno spojimo sa veštačkom inteligencijom i od nje napravimo produžetak i proširenje našeg biološkog mozga, verovatno u nekoj drugoj, "daunloudovanoj" formi, i samo nebo će nam biti granica. U suprotnom, postoje velike šanse da nas veštačka inteligencija zamemi, odnosno da nestanemo sa scene, a razvoj tehnologije nije moguće zaustaviti, je rpruža toliko moći, da će neko uvel nastaviti, makar tajno ili ilegalno. Međutim, ja verujem u mudrost ljudi koji se ovom problematikom bave (par dosta poznatih znam i lično, a neke druge preko interneta) i u realnu budućnost ljudske vrste kao nezamislivo moćnih kiborga spojenih bez šavova sa veštačkom inteligencijom, kojoj će naš sićušni biološki mozak služići samo kao minijaturno emotivno, motivaciono i etičko jezgro.

Dark Knight

pre 6 godina

Najsmešniji su ovi koji kažu nismo na tom nivou razvoja. Pa naravno da nismo, međutim pre tridesetak godina smo imali tri tv kanala, nije se znalo šta je to CD a oni već zastarevaju, a o kompjuterima i mobilnim telefonima da ne govorim. Softver je bio smešan u odnosu na ovaj danas. On ne kaže da je ovo trenutno opasnot, međutim ovakav razvoj tehnologije će ubrzo dovesti do toga. Nije ovaj čovek niti naivan a posebno ne glup.

insider

pre 6 godina

Danasnja vestacka inteligencija se zasniva na baratanju statistickog pristupa podacima sa neta. Iskljuci pristup internetu i to je opet mikser u najboljem slucaju...

Biće bolje

pre 6 godina

Ne treba se plašiti veštačke inteligencije, mi ne umemo ni pametni telefon da napravimo a da izdrži dan bez punjenja. A zamislite moćan kompjuter koji simulira logiku i emocije plus motoričke pokrete. Pitanje je da li ćemo ikada i moći da napravimo samosvesno biće od silikona, danas i najači superkompjuteri su u stanju da simuliraju tek mozak miša. Naša tradicionalna neinteligencija je veća opasnost od bilo kakve veštačke.

la la land

pre 6 godina

Neozbiljno i pretenciozno... Kad se objektivno sagleda trenutno stanje u razvoju, kako se popularno zove, vestacke intelligence i ovakve predikcije, ili projekcije za relativno blisku buducnost, onda je to zaista neozbiljno. Naravno da niko ne spori napredak u oblasti, i direktne primene u industriji (ukljucujuci i gubitak radnih mesta ), i verovatno tu i leze problemi i izazovi za drustvo, ali ovo navedeno u ovom tekstu su, bar kako se meni cini neozbiljne, ekstrapolacije...

Amerikanac

pre 6 godina

Srbi imaju podeljeno misljenje o Ilonu.
Jedna polovina bi da ga mrzi al ne moze, jer kako mrzeti nekoga ko je svojoj kompaniji dao ime po najvecem srpskom idolopoklonstvu Tesli. Druga polovina cak ni to ne moze da svari i redovno ispoljava mrznju prema ovom geniju.
Zanimljivo je da kada Ilon ili neki drugi naucnik ispolji neke radikalne i nekonvencionalne futuristicke ideje Srbi ga odmah oznace kao prevaranta, biznismena koji prodaje maglu samo da uzme ljudima pare.
A onda kada neko spomene Teslu koji je imao najradikalnije ideje koje su dosta naucnika tog vremena smatrali suludim i besmislenim, onda se tvrdi kako je Tesla bio vizionar koji je bio daleko ispred svog vremena pa ti njegovi savremenici u njihovoj ogranicenosti nisu mogli da ga razumeju.

a

pre 6 godina

@Paracin Druze, kakvi algoritmi? Ponasanje prema algorimima predstavlja obicnog robota, predvidljivog u svakom pogledu. Fora u vestackoj inteligenciji je potpuna njena autonomija, sposobnost razmisljanja poput ljudi pa i jace, imanja sopstvene svesti, kontrole nad sobom i slobode da imas svoje izbore. Zato je jos daleko od stvaranja, nisu to algoritmi kojima ti definises njihovo ponasanje i kojima ogranicavas njihovo delovanje. Zbog toga su ljudi poput Ilona oprezni, vestacka inteligencija - u njenoj savrsenoj formi, predstavlja vecitu bojazan u smislu sto bi u teoriji mnogo brze razvijala sposobnosti od ljudi, a uz sveprisutnu tehnologiju(koja ce samo napredovati) postoji rizik od preuzimanja dominantne rase od ljudske civilizacije.

Uroš

pre 6 godina

Ne mogu da verujem koliko je ovaj kobajagi pismeni deo društva sto komentariše, zapravo tehnološki nepismen. AI jači od ljudske inteligencije nam stiže pre Evropske Unije.

Milosav

pre 6 godina

Ne smarajte narod sa ovim dosadnim milijarderom i njegovim fobijama, narodu treba vise hleba i igara, turskih serija, pinka, informera, parova, farmi, stanijine guze, cecinih silikona, vodjinih govora, kicastih fontana, koridora, kamena temeljaca, tajnih ugovora, izbora...
Shvacas ba????

ja

pre 6 godina

Vestacka inteligencija ce spasiti svet i covecanstvo jednog dana, od nas samih. AI ce se zapitati zasto milioni ljudi umiru od gladi, dok 1% njih uziva u bogatstvu i svim blagodetima. Licno bogatstvo ce biti ukinuto, i resursi ce biti pravedno raspodeljeni. Ako je planeta ugrozena, mere za smanjenje zagadjenja bi na snagu stupile odmah, bez odlaganja. Nije normalno ugrozavati opstanak cele vrste, zarad lucnig komfora, kao sto mi radimo. Planeta je prenaseljena, sve je vise ljudi, a nigde coveka. Nije svako kvalifikovan da bude roditelj, i ne treba da bude. Kada bude dosao trenutak, da se redukuje ljzdska populacija, a doci ce, samo ce najbolji geni biti reprodukovani, jer ce zemlji tada biti potrebni kvalitetni ljudi. Kvalitet, ne kvantitet. Nijedan covek ne moze izaci na kraj sa tim izazovima koji nas cekaju u buducnosti. Bez AI smo propali.

Ko hoće da bude slobodan može to postati VEĆ OVOG TRENA!

pre 6 godina

(Dare, 18. jul 2017 13:55)

Čovek je rob samo sebi samom i svojim strastima! I ničemu drugome!

Da li neko to zloupotrbljava i time te manipuliše na koncu je opet tvoja krivica.

Niko javno i sistemski ne uči čoveka dve stvari:

1. Sloboda je stanje duha, duše, svesti, srca i uma. Ne zavisi od toga da li si u lancima ili si na Bahamima.

2. Sloboda se ne stiče tako što se ide u razvrat, u neko bahaćenje i sloboda nije da "ja radim kako mi se hoće", sloboda ide i dolazi jedino i samo kroz odgovornost i ljubav!

Da ne filozofiram sad ovde duhovne koncepte jer čovek da bi stekao slobodu mora da radi na sebi ceo život... a možda i posle njega, za one koji odu u Carstvo koje ostavlja slobodu, a ne u carstvo u kom onaj rogati te jaše za vjeke vjekova i odzuima ti slobodu i volju!

Uprostiću koliko mogu čisto kao davanje male zvečkice bebi, pa kome se dopadne neka se igra njome dok je ne nadraste i ne sazri:

"Smisao života je da otkriješ smisao života."
Ne nije Alan Ford, već Buda.

manemoj

pre 6 godina

Na koji nacin neko ko je strasno glup moze da predvidi sta ce uraditi neko strasno pametan?
Inteligencija nece da ulazi u fizicki sukob gde je inferiorna vec ce da te nagovori da skocis u bunar, ako treba, zar ne?

a

pre 6 godina

@Paracin Druze, kakvi algoritmi? Ponasanje prema algorimima predstavlja obicnog robota, predvidljivog u svakom pogledu. Fora u vestackoj inteligenciji je potpuna njena autonomija, sposobnost razmisljanja poput ljudi pa i jace, imanja sopstvene svesti, kontrole nad sobom i slobode da imas svoje izbore. Zato je jos daleko od stvaranja, nisu to algoritmi kojima ti definises njihovo ponasanje i kojima ogranicavas njihovo delovanje. Zbog toga su ljudi poput Ilona oprezni, vestacka inteligencija - u njenoj savrsenoj formi, predstavlja vecitu bojazan u smislu sto bi u teoriji mnogo brze razvijala sposobnosti od ljudi, a uz sveprisutnu tehnologiju(koja ce samo napredovati) postoji rizik od preuzimanja dominantne rase od ljudske civilizacije.

dixie

pre 6 godina

Najveci problem je sto ce za 20 godina na svetu biti 10 milijardi ljudi a mnogo manje poslova...Sve ce da preuzmu roboti...Ljudi ce umirati od gladi..Vec sada se zna da ce u fabrikama automobila koje sad zaposljavaju 5 hiljada radnika za 5 godina biti 100 inzenjera koji kontrolisu te robote i eventualno jos 100 u administraciji i najvise 200 nekvalifikovanih {cistaci,strazari i tako...)

taraba majka

pre 6 godina

ako neko stvarno treba da bude zabrinut onda su to birokratija i danasnji drzavni tekutovi,njih ce prve sa merakom da pomete i sve skupa zameni sa malo struje,,al' ce da bude "vrati koko sto si pozobala"

Oxi

pre 6 godina

Ljudi kao sto su Mask ce doci glave ovoj planeti. Ludi naucnici su opasniji cak i od ludih politicara. Prica o opasnostima AI, a sam radi na njoj vise od svih. Kola su mu bukvalno zavisna od AI, pa kad pocne sam i da misli, a ti u njemu zarobljen, neka hvala. Za sve mora postojati izbor pa i za to, ne sme se ostaviti masinama i robotima da sami upravljaju, mora postojati negde neka rucka i to hidraulicna nikako elektronska da upravljanje preuzme covek. Recite da sam zaostao, ali me je strah da sednem u auto kojem u potpunosti upravlja softver i na koji nemam uticaj. Kad se malo zamislite to je zaista jezivo. Pa u toku voznje pobrljavi i bukvalno samo cekate smrt. E na tome doticni radi, a ovamo prosipa price o opasnostima toga. Tebe i slicne lepo skloniti i nema opasnosti.

Dare

pre 6 godina

@Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota. Ako je robot inteligentan, koliko dugo ce mu biti potrebno da shvati da je, sustinski, rob.

E, na to pitanje ti sigurno filozof neće dati odgovor... Sve i da shvati da je rob, šta će uraditi? 99.99% ljudi na planeti su robovi, inteligentni su i svesni toga, pa... ništa

celt

pre 6 godina

Problem je sto vecina ljudi i ne kapira na sta se misli kad se kaze vestacka inteligencija. Nije to robot terminator, nego softver koji kad napises "dete na livadi" izbaci slike sa decom na livadi, pravi ti muzicke albume bolje nego sto bi ti ikad, na yutubu izbaci prvi video koji te ustvari bas zanima i tako to, koje danas dodatno razvijaju da sami sebe unapredjuju kako bi bili "konkurentni". Prvi poslovi zamenjeni pravom vestackom inteligencijom nece biti manuelni, nego menadzerski - poslovi koji razmisljaju umesto "prostih" ljudi sta ti prosti ljudi da rade.
E sad, jos uvek nista nije opasno, ali granica kad tehnologija postaje pametnija od covecanstva se prelazi u jednom trenutku i nakon toga nema nazad, covek od tog momenta na dalje prestaje da bude glavno bice na zemlji, bez ikakve kontrole nad svojom sudbinom.
Ovo ce doci mnogo brze nego sto mislimo, ko ume da gleda vidi da se vec desava (koliko puta ste odlucili nesto nakon "guglanja"), i u principu pitanje nije toliko kako to spreciti, nego kako ljudi da budu deo te price, a ne smetnja.

Nenad

pre 6 godina

Čini mi se da je napredak AI nezaustavljiv. AI mašine nisu primer klasičnog algoritma koga čovek mora da prigramira za svaku novu funkciju. AI mašine "uče" od podatak kojima i hranimo ili same "pronalaze". Mašine već imaju dovoljno inteligencije, samo je pitanje da li će na osnovu podataka koje poseduju doneti pravilan zaključak. Pogledajte IBM Watson. Zaustaviti napredak AI je slično kao sprečiti čoveka da čita. Moguće, videli smo.

Moo

pre 6 godina

Svasta. Nema straha od robota. Oni ce pokupiti fizicka radna mesta a civilizacija ce otici na osnovni dohodak bez rada. A zasto tako mora, pa prosto je, proizvodnja bez kupovine nema smisla. Robot kupovati sigurno nece. Ljudi generisu potraznju. Dakle ljudi svakako moraju da imaju pare. Buducnost ce biti fenomenalna. Radice se al ne za hleb i stan vec za vise i bolje. Zivot na planeti ce napokon postati "besplatan". Mi kao zemlja treceg sveta cemo to samo da gledamo i placemo jer smo gubitnici u svim tim scenarijima.

furke

pre 6 godina

Ako su njemu dostupne informacije za koje ostatak sveta nezna onda u redu. U poredjenju sa tim da ja moram da dopunjavam tel.svakog dana daleko smo mi od samohodajucih robota.

didul.e

pre 6 godina

Ja mislim da će se veštačka inteligencija oteti kontroli samo ako to neko bude namjerno hteo. Do tada neće biti nikakvih problema.

Pedja

pre 6 godina

Covek je 100% u pravu. Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota...
(Katarina, 18. jul 2017 09:33)

Filozofi mogu da predvode samo stado ovaca, ništa više.

ja

pre 6 godina

@ (MaironDrake, 18. jul 2017 09:56)

A zbog čega misliš da je to opasnost? Onog trenutka kada se to desi, na Zemlji će zavladati komunizam i opšte blagostanje.

neutralni felsh

pre 6 godina

Reče čovjek koji radi na AI u automobilima.
kele, 18. jul 2017 10:56)


naravno! da nece neko ko proizvodi zvakace gume ili najlon carape da bude kompetentan da prica o skrivenim manama vestacke inteligencije?

да да

pre 6 godina

Зашто објављујете ама баш сваку изјаву овог бизнисмена ? Открио човек рупу на саксији ! Па наравно да је ВИ највећа претња, јер она се сигурно неће водити моралним аршином ниже врсте ! Ако процени да не треба да постојимо јер угрожавамо и природу и Њу онда ћемо нестати. Највероватније, полако а да и не схватамо о чему се ради !

Paracin

pre 6 godina

Aman novinari, jeste li vi normalni?! Dokle cete vise da sirite paniku prenoseci izjave samo onih ljudi koji se boje vestacke inteligencije, a da pri tome u potpunosti ignorisete izjave pametnih inzinjera koji predocavaju realnu sliku vezanu za VI koja nema blage veze sa ovom ludistickom smejurijom? Holivudski filmejkeri ne vide zaradu u filmovima koji VI predstavljaju u lepom svetlu, pa nam zato istu predstavljaju kroz razne apokalipticne scenarije, u kojima je VI predstavljena iskljucivo identicna najvecim ljudskim nagonima, tj. nagonom za prezivljavanjem, koji za posledicu ima istrebljenje ljudske vrste. Stvaranje VI niko nece moci da spreci nikakvim zakonima jer ce se uvek naci neko ko ce stvoriti i ilegalno. Kako ce se ta VI ponasati, zavisice samo od algoritma njegovog tvorca. I tu niko nista ne moze da promeni. Ako vam je jasno da ce neko napraviti VI koja ima za cilj da istrebi ljudski rod, da li vam je jasno da ce neko napraviti VI koja ce isti da brani od istrebljenja?

Joc@

pre 6 godina

Ko hoće da bude uspešan biznismen nikada ne ostavlja na miru svoje klijente. Neprekidno obasipanje idejama, što radikalnijim (šalje ljude na Mars za par god.) kao i ovakvim upozorenjima o opasnosti koju niko sem njega ne uviđa... to je za biznis veoma efikasno. Puk nema prejake kritičke namere, a imponuje mu da se vozi u automobilima poteklim od ''nesputanog futuriste i vizionara''. I... svi zadovoljni. Mi Srbi takođe, da se Nikolino prezime veliča.

kontra volta

pre 6 godina

Naravno da necemo proaktivno delovati. Cak i ako se postave neke preventivne regulative, ona nacija koja bude krisom razvijala vestacku inteligenciju ce biti u prednosti u odnosu na ostale, makar to bila privremena prednost dok A.I. ne zavlada iz senke.

Vecini ljudi ovo zvuci kao naucna fantastika, ali mislim da je superiorna vestacka inteligencija neminovna, pa bilo to za 10, 50, 100 ili 200 godina. U Odiseji 2001 je to super predstavljeno - cim smo napravili prvi alat, tad je voz posao sa stanice i krenuo da se zahuktava. Necemo prestati da taj alat unapredjujemo dok ne dodjemo do samoucece vestacke inteligencije sto ce ujedno biti najbolji i poslednji alat koji cemo napraviti.

Aleksandar

pre 6 godina

A opet on koristi robote u svojim kolima, raketama i baterijama za kuce. Ako se toliko bojis ne vidim da ti nesto smetaju milijarde koje ti donose.

Ayatollah

pre 6 godina

Pohlepni i beskrupulozni ljudi su najveća pretnja civilizaciji. Ako ikada bude bio napravljen AI koji će nas istrebiti, to će biti isključivo zbog pohlepe i želje za dominacijom nekog čoveka ili grupe ljudi.

hehe

pre 6 godina

Nasao temu da zabavi ljude a sebe stavi u centar interesovanja. Robot vojnik moze biti opasan ali on ima zavisnost od dotura energije kao i svaki obican vojnik. Ne znam da li je zamislio grupu robota sakrivenih u nekoj šupi gde pokušavaju da sklope sistem za napajanje bez uticaja ljudi. E ako bi uspeli, njegove reci dobijaju na vaznosti ali opet , daleko su ti roboti od toga.Izdas komandu "MArš u kućicu" i oni opet postaju hrpa metala.

Feki

pre 6 godina

Samo jedno pitanje za ,,gospodina" Maska , a to je : Kad pre i kakvim sredstvima zaradi te silne milijarde ako ne koristi veštačku intelegenciju u svojim proizvodima i budućim projektima ?

Tako da je zapad veštački inteligenta i tu se slažem da je najveća opsanost!

pre 6 godina

Gde li je tebi inteligencija kad možeš da lupetaš takve gluposti kao što su "veštačka inteligencija"...

Programiranje mašina, to je jedno, a imati inteligenciju druže moj promašeni... to se dobija samo iz jednog izvora, i ne dobija se samo kao dar već i kao velika i najveća odgovornost, i ne da nije veštačka, nego je toliko Živa da življa od tog ne može biti.

Nešto što ste vi na zapadu olako uzeli, pa ste pamet positovetili sa inteligencijom, gomilu informacija i sposobnost mozga da računa poistovetili sa svešću... ukratko rečeno isatanizovali sebe i sad pokušavate i druge.

I jedina opasnost po svet ste vi zapadnjaci. I kad kažem zapadnjak, mislim na zapadni duh, ne generalizujem geografski. Jer istočnjak i zapadnjak su stanja duha i svesti, poput Platona i Aristotela, Hrista i fariseja, vernika i nevernika, duhovnog čoveka i materijaliste... tako da imamo i istočnjake na zapadu i obrnuto.

E, vi bez inteligencije, ili vi koji zapravo imate veštačku inteligenciju, koji sebe svodite na robote, vi ste opasnost po svet!

A, svako biće bez duše ili svesti, ne može biti inteligentno!

Ponajmanje "veštački" inteligentno!

Može biti samo programirano da radi ovo ili ono!!!

Te ako roboti krenu da ubijaju, a već to rade(dronovi) to je isključivo jer iza njih stoji "veštačka" inteligencija zvana (ne)čovek. Jer svaki čovek koji programira prvenstveno sebe na ubijanje, je veštački inteligentan!

Katarina

pre 6 godina

Covek je 100% u pravu. Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota. Ako je robot inteligentan, koliko dugo ce mu biti potrebno da shvati da je, sustinski, rob. Onog momenta kada zakljuci da je napravljen samo da obavlja poslove, da je u nasoj milosti i nemilosti i da u svakom trenutku moze biti ugasen, doci ce do pobune. Fantasticno predstavljeno u filmu "Bladerunner".

sitno

pre 6 godina

To je cudo kako ljudi koji dodju do velikog novca pocnu da se bave predvidjanjima, a mediji im daju prostor za to, iako je to vec neko pre njega rekao.

Bolje bi bilo da Mask smanji proviziju na transakcije preko njegovog PayPala koje su previsoke, 5$ po najmanjoj transakciji.

Alo Alo

pre 6 godina

Bez AI TeslaMtrs. ne bi postojao.... Imaš gomilu robota koji sklapaju sofisticirane čipove. Nemojte brkati robote radnike i AI.... Vi jednostavno morate da ih apdejtujete za nešto bolje ako ćemo napred. Vi im dajete AI. Vi odgovarate za čovečanstvo.

N4

pre 6 godina

Ovo mi deluje kao tipicna licna promocija sobzirom da se doticni bavi razvojem AI. Pogledajte samo auto-pilota u Tesli. Licno mislim da AI moze biti problem ali jos uvek ne u smislu da ce postati samostalni, samosvesni entitet sa zeljom ta istrebi ljude (Terminator). Mnogo veci i vremenski blizi problem je ekonomske priride. Ako sve rade roboti ko onda prima platu? Ako nema radnika ni plata, ko onda trosi? Ko kupuje cokolade, ko putuje na odmor, ko kupuje automobile...?
Cenim da ce svi u nekoj buducnosti (za 30-tak god) imati neku platu bez obzira da li radili ili ne, ali ce tranzicija do tog perioda biti teska, pogotovo na mestima koja su siromasna. Ovakvo razvoj prakticno garantuje sukobe i ratove. Ako se tome doda sve veci nedostatak osnovnih resursa (voda, nafta), minerala kao i ekoloski problemi, jasno je da nas ceka "buran" period.

MaironDrake

pre 6 godina

Ono sto je sigurno jeste da vestacka inteligencija u doglednoj buducnosti moze ukinuti na desetine miliona radnih mesta...To je opasnost! Kompanije ce rado zameniti coveka sa masinom koja ne ide na godisnji, bolovanje, koja radi 24/7...

Ayatollah

pre 6 godina

Pohlepni i beskrupulozni ljudi su najveća pretnja civilizaciji. Ako ikada bude bio napravljen AI koji će nas istrebiti, to će biti isključivo zbog pohlepe i želje za dominacijom nekog čoveka ili grupe ljudi.

MaironDrake

pre 6 godina

Ono sto je sigurno jeste da vestacka inteligencija u doglednoj buducnosti moze ukinuti na desetine miliona radnih mesta...To je opasnost! Kompanije ce rado zameniti coveka sa masinom koja ne ide na godisnji, bolovanje, koja radi 24/7...

Katarina

pre 6 godina

Covek je 100% u pravu. Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota. Ako je robot inteligentan, koliko dugo ce mu biti potrebno da shvati da je, sustinski, rob. Onog momenta kada zakljuci da je napravljen samo da obavlja poslove, da je u nasoj milosti i nemilosti i da u svakom trenutku moze biti ugasen, doci ce do pobune. Fantasticno predstavljeno u filmu "Bladerunner".

N4

pre 6 godina

Ovo mi deluje kao tipicna licna promocija sobzirom da se doticni bavi razvojem AI. Pogledajte samo auto-pilota u Tesli. Licno mislim da AI moze biti problem ali jos uvek ne u smislu da ce postati samostalni, samosvesni entitet sa zeljom ta istrebi ljude (Terminator). Mnogo veci i vremenski blizi problem je ekonomske priride. Ako sve rade roboti ko onda prima platu? Ako nema radnika ni plata, ko onda trosi? Ko kupuje cokolade, ko putuje na odmor, ko kupuje automobile...?
Cenim da ce svi u nekoj buducnosti (za 30-tak god) imati neku platu bez obzira da li radili ili ne, ali ce tranzicija do tog perioda biti teska, pogotovo na mestima koja su siromasna. Ovakvo razvoj prakticno garantuje sukobe i ratove. Ako se tome doda sve veci nedostatak osnovnih resursa (voda, nafta), minerala kao i ekoloski problemi, jasno je da nas ceka "buran" period.

kontra volta

pre 6 godina

Naravno da necemo proaktivno delovati. Cak i ako se postave neke preventivne regulative, ona nacija koja bude krisom razvijala vestacku inteligenciju ce biti u prednosti u odnosu na ostale, makar to bila privremena prednost dok A.I. ne zavlada iz senke.

Vecini ljudi ovo zvuci kao naucna fantastika, ali mislim da je superiorna vestacka inteligencija neminovna, pa bilo to za 10, 50, 100 ili 200 godina. U Odiseji 2001 je to super predstavljeno - cim smo napravili prvi alat, tad je voz posao sa stanice i krenuo da se zahuktava. Necemo prestati da taj alat unapredjujemo dok ne dodjemo do samoucece vestacke inteligencije sto ce ujedno biti najbolji i poslednji alat koji cemo napraviti.

Joc@

pre 6 godina

Ko hoće da bude uspešan biznismen nikada ne ostavlja na miru svoje klijente. Neprekidno obasipanje idejama, što radikalnijim (šalje ljude na Mars za par god.) kao i ovakvim upozorenjima o opasnosti koju niko sem njega ne uviđa... to je za biznis veoma efikasno. Puk nema prejake kritičke namere, a imponuje mu da se vozi u automobilima poteklim od ''nesputanog futuriste i vizionara''. I... svi zadovoljni. Mi Srbi takođe, da se Nikolino prezime veliča.

Tako da je zapad veštački inteligenta i tu se slažem da je najveća opsanost!

pre 6 godina

Gde li je tebi inteligencija kad možeš da lupetaš takve gluposti kao što su "veštačka inteligencija"...

Programiranje mašina, to je jedno, a imati inteligenciju druže moj promašeni... to se dobija samo iz jednog izvora, i ne dobija se samo kao dar već i kao velika i najveća odgovornost, i ne da nije veštačka, nego je toliko Živa da življa od tog ne može biti.

Nešto što ste vi na zapadu olako uzeli, pa ste pamet positovetili sa inteligencijom, gomilu informacija i sposobnost mozga da računa poistovetili sa svešću... ukratko rečeno isatanizovali sebe i sad pokušavate i druge.

I jedina opasnost po svet ste vi zapadnjaci. I kad kažem zapadnjak, mislim na zapadni duh, ne generalizujem geografski. Jer istočnjak i zapadnjak su stanja duha i svesti, poput Platona i Aristotela, Hrista i fariseja, vernika i nevernika, duhovnog čoveka i materijaliste... tako da imamo i istočnjake na zapadu i obrnuto.

E, vi bez inteligencije, ili vi koji zapravo imate veštačku inteligenciju, koji sebe svodite na robote, vi ste opasnost po svet!

A, svako biće bez duše ili svesti, ne može biti inteligentno!

Ponajmanje "veštački" inteligentno!

Može biti samo programirano da radi ovo ili ono!!!

Te ako roboti krenu da ubijaju, a već to rade(dronovi) to je isključivo jer iza njih stoji "veštačka" inteligencija zvana (ne)čovek. Jer svaki čovek koji programira prvenstveno sebe na ubijanje, je veštački inteligentan!

Aleksandar

pre 6 godina

A opet on koristi robote u svojim kolima, raketama i baterijama za kuce. Ako se toliko bojis ne vidim da ti nesto smetaju milijarde koje ti donose.

hehe

pre 6 godina

Nasao temu da zabavi ljude a sebe stavi u centar interesovanja. Robot vojnik moze biti opasan ali on ima zavisnost od dotura energije kao i svaki obican vojnik. Ne znam da li je zamislio grupu robota sakrivenih u nekoj šupi gde pokušavaju da sklope sistem za napajanje bez uticaja ljudi. E ako bi uspeli, njegove reci dobijaju na vaznosti ali opet , daleko su ti roboti od toga.Izdas komandu "MArš u kućicu" i oni opet postaju hrpa metala.

sitno

pre 6 godina

To je cudo kako ljudi koji dodju do velikog novca pocnu da se bave predvidjanjima, a mediji im daju prostor za to, iako je to vec neko pre njega rekao.

Bolje bi bilo da Mask smanji proviziju na transakcije preko njegovog PayPala koje su previsoke, 5$ po najmanjoj transakciji.

Alo Alo

pre 6 godina

Bez AI TeslaMtrs. ne bi postojao.... Imaš gomilu robota koji sklapaju sofisticirane čipove. Nemojte brkati robote radnike i AI.... Vi jednostavno morate da ih apdejtujete za nešto bolje ako ćemo napred. Vi im dajete AI. Vi odgovarate za čovečanstvo.

Moo

pre 6 godina

Svasta. Nema straha od robota. Oni ce pokupiti fizicka radna mesta a civilizacija ce otici na osnovni dohodak bez rada. A zasto tako mora, pa prosto je, proizvodnja bez kupovine nema smisla. Robot kupovati sigurno nece. Ljudi generisu potraznju. Dakle ljudi svakako moraju da imaju pare. Buducnost ce biti fenomenalna. Radice se al ne za hleb i stan vec za vise i bolje. Zivot na planeti ce napokon postati "besplatan". Mi kao zemlja treceg sveta cemo to samo da gledamo i placemo jer smo gubitnici u svim tim scenarijima.

Feki

pre 6 godina

Samo jedno pitanje za ,,gospodina" Maska , a to je : Kad pre i kakvim sredstvima zaradi te silne milijarde ako ne koristi veštačku intelegenciju u svojim proizvodima i budućim projektima ?

Amerikanac

pre 6 godina

Srbi imaju podeljeno misljenje o Ilonu.
Jedna polovina bi da ga mrzi al ne moze, jer kako mrzeti nekoga ko je svojoj kompaniji dao ime po najvecem srpskom idolopoklonstvu Tesli. Druga polovina cak ni to ne moze da svari i redovno ispoljava mrznju prema ovom geniju.
Zanimljivo je da kada Ilon ili neki drugi naucnik ispolji neke radikalne i nekonvencionalne futuristicke ideje Srbi ga odmah oznace kao prevaranta, biznismena koji prodaje maglu samo da uzme ljudima pare.
A onda kada neko spomene Teslu koji je imao najradikalnije ideje koje su dosta naucnika tog vremena smatrali suludim i besmislenim, onda se tvrdi kako je Tesla bio vizionar koji je bio daleko ispred svog vremena pa ti njegovi savremenici u njihovoj ogranicenosti nisu mogli da ga razumeju.

neutralni felsh

pre 6 godina

Reče čovjek koji radi na AI u automobilima.
kele, 18. jul 2017 10:56)


naravno! da nece neko ko proizvodi zvakace gume ili najlon carape da bude kompetentan da prica o skrivenim manama vestacke inteligencije?

Pedja

pre 6 godina

Covek je 100% u pravu. Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota...
(Katarina, 18. jul 2017 09:33)

Filozofi mogu da predvode samo stado ovaca, ništa više.

Dare

pre 6 godina

@Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota. Ako je robot inteligentan, koliko dugo ce mu biti potrebno da shvati da je, sustinski, rob.

E, na to pitanje ti sigurno filozof neće dati odgovor... Sve i da shvati da je rob, šta će uraditi? 99.99% ljudi na planeti su robovi, inteligentni su i svesni toga, pa... ništa

dixie

pre 6 godina

Najveci problem je sto ce za 20 godina na svetu biti 10 milijardi ljudi a mnogo manje poslova...Sve ce da preuzmu roboti...Ljudi ce umirati od gladi..Vec sada se zna da ce u fabrikama automobila koje sad zaposljavaju 5 hiljada radnika za 5 godina biti 100 inzenjera koji kontrolisu te robote i eventualno jos 100 u administraciji i najvise 200 nekvalifikovanih {cistaci,strazari i tako...)

Milosav

pre 6 godina

Ne smarajte narod sa ovim dosadnim milijarderom i njegovim fobijama, narodu treba vise hleba i igara, turskih serija, pinka, informera, parova, farmi, stanijine guze, cecinih silikona, vodjinih govora, kicastih fontana, koridora, kamena temeljaca, tajnih ugovora, izbora...
Shvacas ba????

Biće bolje

pre 6 godina

Ne treba se plašiti veštačke inteligencije, mi ne umemo ni pametni telefon da napravimo a da izdrži dan bez punjenja. A zamislite moćan kompjuter koji simulira logiku i emocije plus motoričke pokrete. Pitanje je da li ćemo ikada i moći da napravimo samosvesno biće od silikona, danas i najači superkompjuteri su u stanju da simuliraju tek mozak miša. Naša tradicionalna neinteligencija je veća opasnost od bilo kakve veštačke.

celt

pre 6 godina

Problem je sto vecina ljudi i ne kapira na sta se misli kad se kaze vestacka inteligencija. Nije to robot terminator, nego softver koji kad napises "dete na livadi" izbaci slike sa decom na livadi, pravi ti muzicke albume bolje nego sto bi ti ikad, na yutubu izbaci prvi video koji te ustvari bas zanima i tako to, koje danas dodatno razvijaju da sami sebe unapredjuju kako bi bili "konkurentni". Prvi poslovi zamenjeni pravom vestackom inteligencijom nece biti manuelni, nego menadzerski - poslovi koji razmisljaju umesto "prostih" ljudi sta ti prosti ljudi da rade.
E sad, jos uvek nista nije opasno, ali granica kad tehnologija postaje pametnija od covecanstva se prelazi u jednom trenutku i nakon toga nema nazad, covek od tog momenta na dalje prestaje da bude glavno bice na zemlji, bez ikakve kontrole nad svojom sudbinom.
Ovo ce doci mnogo brze nego sto mislimo, ko ume da gleda vidi da se vec desava (koliko puta ste odlucili nesto nakon "guglanja"), i u principu pitanje nije toliko kako to spreciti, nego kako ljudi da budu deo te price, a ne smetnja.

Oxi

pre 6 godina

Ljudi kao sto su Mask ce doci glave ovoj planeti. Ludi naucnici su opasniji cak i od ludih politicara. Prica o opasnostima AI, a sam radi na njoj vise od svih. Kola su mu bukvalno zavisna od AI, pa kad pocne sam i da misli, a ti u njemu zarobljen, neka hvala. Za sve mora postojati izbor pa i za to, ne sme se ostaviti masinama i robotima da sami upravljaju, mora postojati negde neka rucka i to hidraulicna nikako elektronska da upravljanje preuzme covek. Recite da sam zaostao, ali me je strah da sednem u auto kojem u potpunosti upravlja softver i na koji nemam uticaj. Kad se malo zamislite to je zaista jezivo. Pa u toku voznje pobrljavi i bukvalno samo cekate smrt. E na tome doticni radi, a ovamo prosipa price o opasnostima toga. Tebe i slicne lepo skloniti i nema opasnosti.

furke

pre 6 godina

Ako su njemu dostupne informacije za koje ostatak sveta nezna onda u redu. U poredjenju sa tim da ja moram da dopunjavam tel.svakog dana daleko smo mi od samohodajucih robota.

Uroš

pre 6 godina

Ne mogu da verujem koliko je ovaj kobajagi pismeni deo društva sto komentariše, zapravo tehnološki nepismen. AI jači od ljudske inteligencije nam stiže pre Evropske Unije.

да да

pre 6 godina

Зашто објављујете ама баш сваку изјаву овог бизнисмена ? Открио човек рупу на саксији ! Па наравно да је ВИ највећа претња, јер она се сигурно неће водити моралним аршином ниже врсте ! Ако процени да не треба да постојимо јер угрожавамо и природу и Њу онда ћемо нестати. Највероватније, полако а да и не схватамо о чему се ради !

taraba majka

pre 6 godina

ako neko stvarno treba da bude zabrinut onda su to birokratija i danasnji drzavni tekutovi,njih ce prve sa merakom da pomete i sve skupa zameni sa malo struje,,al' ce da bude "vrati koko sto si pozobala"

Paracin

pre 6 godina

Aman novinari, jeste li vi normalni?! Dokle cete vise da sirite paniku prenoseci izjave samo onih ljudi koji se boje vestacke inteligencije, a da pri tome u potpunosti ignorisete izjave pametnih inzinjera koji predocavaju realnu sliku vezanu za VI koja nema blage veze sa ovom ludistickom smejurijom? Holivudski filmejkeri ne vide zaradu u filmovima koji VI predstavljaju u lepom svetlu, pa nam zato istu predstavljaju kroz razne apokalipticne scenarije, u kojima je VI predstavljena iskljucivo identicna najvecim ljudskim nagonima, tj. nagonom za prezivljavanjem, koji za posledicu ima istrebljenje ljudske vrste. Stvaranje VI niko nece moci da spreci nikakvim zakonima jer ce se uvek naci neko ko ce stvoriti i ilegalno. Kako ce se ta VI ponasati, zavisice samo od algoritma njegovog tvorca. I tu niko nista ne moze da promeni. Ako vam je jasno da ce neko napraviti VI koja ima za cilj da istrebi ljudski rod, da li vam je jasno da ce neko napraviti VI koja ce isti da brani od istrebljenja?

a

pre 6 godina

@Paracin Druze, kakvi algoritmi? Ponasanje prema algorimima predstavlja obicnog robota, predvidljivog u svakom pogledu. Fora u vestackoj inteligenciji je potpuna njena autonomija, sposobnost razmisljanja poput ljudi pa i jace, imanja sopstvene svesti, kontrole nad sobom i slobode da imas svoje izbore. Zato je jos daleko od stvaranja, nisu to algoritmi kojima ti definises njihovo ponasanje i kojima ogranicavas njihovo delovanje. Zbog toga su ljudi poput Ilona oprezni, vestacka inteligencija - u njenoj savrsenoj formi, predstavlja vecitu bojazan u smislu sto bi u teoriji mnogo brze razvijala sposobnosti od ljudi, a uz sveprisutnu tehnologiju(koja ce samo napredovati) postoji rizik od preuzimanja dominantne rase od ljudske civilizacije.

a

pre 6 godina

@Paracin Druze, kakvi algoritmi? Ponasanje prema algorimima predstavlja obicnog robota, predvidljivog u svakom pogledu. Fora u vestackoj inteligenciji je potpuna njena autonomija, sposobnost razmisljanja poput ljudi pa i jace, imanja sopstvene svesti, kontrole nad sobom i slobode da imas svoje izbore. Zato je jos daleko od stvaranja, nisu to algoritmi kojima ti definises njihovo ponasanje i kojima ogranicavas njihovo delovanje. Zbog toga su ljudi poput Ilona oprezni, vestacka inteligencija - u njenoj savrsenoj formi, predstavlja vecitu bojazan u smislu sto bi u teoriji mnogo brze razvijala sposobnosti od ljudi, a uz sveprisutnu tehnologiju(koja ce samo napredovati) postoji rizik od preuzimanja dominantne rase od ljudske civilizacije.

manemoj

pre 6 godina

Na koji nacin neko ko je strasno glup moze da predvidi sta ce uraditi neko strasno pametan?
Inteligencija nece da ulazi u fizicki sukob gde je inferiorna vec ce da te nagovori da skocis u bunar, ako treba, zar ne?

Nenad

pre 6 godina

Čini mi se da je napredak AI nezaustavljiv. AI mašine nisu primer klasičnog algoritma koga čovek mora da prigramira za svaku novu funkciju. AI mašine "uče" od podatak kojima i hranimo ili same "pronalaze". Mašine već imaju dovoljno inteligencije, samo je pitanje da li će na osnovu podataka koje poseduju doneti pravilan zaključak. Pogledajte IBM Watson. Zaustaviti napredak AI je slično kao sprečiti čoveka da čita. Moguće, videli smo.

Dark Knight

pre 6 godina

Najsmešniji su ovi koji kažu nismo na tom nivou razvoja. Pa naravno da nismo, međutim pre tridesetak godina smo imali tri tv kanala, nije se znalo šta je to CD a oni već zastarevaju, a o kompjuterima i mobilnim telefonima da ne govorim. Softver je bio smešan u odnosu na ovaj danas. On ne kaže da je ovo trenutno opasnot, međutim ovakav razvoj tehnologije će ubrzo dovesti do toga. Nije ovaj čovek niti naivan a posebno ne glup.

Ko hoće da bude slobodan može to postati VEĆ OVOG TRENA!

pre 6 godina

(Dare, 18. jul 2017 13:55)

Čovek je rob samo sebi samom i svojim strastima! I ničemu drugome!

Da li neko to zloupotrbljava i time te manipuliše na koncu je opet tvoja krivica.

Niko javno i sistemski ne uči čoveka dve stvari:

1. Sloboda je stanje duha, duše, svesti, srca i uma. Ne zavisi od toga da li si u lancima ili si na Bahamima.

2. Sloboda se ne stiče tako što se ide u razvrat, u neko bahaćenje i sloboda nije da "ja radim kako mi se hoće", sloboda ide i dolazi jedino i samo kroz odgovornost i ljubav!

Da ne filozofiram sad ovde duhovne koncepte jer čovek da bi stekao slobodu mora da radi na sebi ceo život... a možda i posle njega, za one koji odu u Carstvo koje ostavlja slobodu, a ne u carstvo u kom onaj rogati te jaše za vjeke vjekova i odzuima ti slobodu i volju!

Uprostiću koliko mogu čisto kao davanje male zvečkice bebi, pa kome se dopadne neka se igra njome dok je ne nadraste i ne sazri:

"Smisao života je da otkriješ smisao života."
Ne nije Alan Ford, već Buda.

la la land

pre 6 godina

Neozbiljno i pretenciozno... Kad se objektivno sagleda trenutno stanje u razvoju, kako se popularno zove, vestacke intelligence i ovakve predikcije, ili projekcije za relativno blisku buducnost, onda je to zaista neozbiljno. Naravno da niko ne spori napredak u oblasti, i direktne primene u industriji (ukljucujuci i gubitak radnih mesta ), i verovatno tu i leze problemi i izazovi za drustvo, ali ovo navedeno u ovom tekstu su, bar kako se meni cini neozbiljne, ekstrapolacije...

insider

pre 6 godina

Danasnja vestacka inteligencija se zasniva na baratanju statistickog pristupa podacima sa neta. Iskljuci pristup internetu i to je opet mikser u najboljem slucaju...

ja

pre 6 godina

Vestacka inteligencija ce spasiti svet i covecanstvo jednog dana, od nas samih. AI ce se zapitati zasto milioni ljudi umiru od gladi, dok 1% njih uziva u bogatstvu i svim blagodetima. Licno bogatstvo ce biti ukinuto, i resursi ce biti pravedno raspodeljeni. Ako je planeta ugrozena, mere za smanjenje zagadjenja bi na snagu stupile odmah, bez odlaganja. Nije normalno ugrozavati opstanak cele vrste, zarad lucnig komfora, kao sto mi radimo. Planeta je prenaseljena, sve je vise ljudi, a nigde coveka. Nije svako kvalifikovan da bude roditelj, i ne treba da bude. Kada bude dosao trenutak, da se redukuje ljzdska populacija, a doci ce, samo ce najbolji geni biti reprodukovani, jer ce zemlji tada biti potrebni kvalitetni ljudi. Kvalitet, ne kvantitet. Nijedan covek ne moze izaci na kraj sa tim izazovima koji nas cekaju u buducnosti. Bez AI smo propali.

EU Citizen

pre 6 godina

Jeste pretnja, ali je i prilika. Miramo da naučimo kako da se potpuno spojimo sa veštačkom inteligencijom i od nje napravimo produžetak i proširenje našeg biološkog mozga, verovatno u nekoj drugoj, "daunloudovanoj" formi, i samo nebo će nam biti granica. U suprotnom, postoje velike šanse da nas veštačka inteligencija zamemi, odnosno da nestanemo sa scene, a razvoj tehnologije nije moguće zaustaviti, je rpruža toliko moći, da će neko uvel nastaviti, makar tajno ili ilegalno. Međutim, ja verujem u mudrost ljudi koji se ovom problematikom bave (par dosta poznatih znam i lično, a neke druge preko interneta) i u realnu budućnost ljudske vrste kao nezamislivo moćnih kiborga spojenih bez šavova sa veštačkom inteligencijom, kojoj će naš sićušni biološki mozak služići samo kao minijaturno emotivno, motivaciono i etičko jezgro.

ja

pre 6 godina

@ (MaironDrake, 18. jul 2017 09:56)

A zbog čega misliš da je to opasnost? Onog trenutka kada se to desi, na Zemlji će zavladati komunizam i opšte blagostanje.

didul.e

pre 6 godina

Ja mislim da će se veštačka inteligencija oteti kontroli samo ako to neko bude namjerno hteo. Do tada neće biti nikakvih problema.

Tako da je zapad veštački inteligenta i tu se slažem da je najveća opsanost!

pre 6 godina

Gde li je tebi inteligencija kad možeš da lupetaš takve gluposti kao što su "veštačka inteligencija"...

Programiranje mašina, to je jedno, a imati inteligenciju druže moj promašeni... to se dobija samo iz jednog izvora, i ne dobija se samo kao dar već i kao velika i najveća odgovornost, i ne da nije veštačka, nego je toliko Živa da življa od tog ne može biti.

Nešto što ste vi na zapadu olako uzeli, pa ste pamet positovetili sa inteligencijom, gomilu informacija i sposobnost mozga da računa poistovetili sa svešću... ukratko rečeno isatanizovali sebe i sad pokušavate i druge.

I jedina opasnost po svet ste vi zapadnjaci. I kad kažem zapadnjak, mislim na zapadni duh, ne generalizujem geografski. Jer istočnjak i zapadnjak su stanja duha i svesti, poput Platona i Aristotela, Hrista i fariseja, vernika i nevernika, duhovnog čoveka i materijaliste... tako da imamo i istočnjake na zapadu i obrnuto.

E, vi bez inteligencije, ili vi koji zapravo imate veštačku inteligenciju, koji sebe svodite na robote, vi ste opasnost po svet!

A, svako biće bez duše ili svesti, ne može biti inteligentno!

Ponajmanje "veštački" inteligentno!

Može biti samo programirano da radi ovo ili ono!!!

Te ako roboti krenu da ubijaju, a već to rade(dronovi) to je isključivo jer iza njih stoji "veštačka" inteligencija zvana (ne)čovek. Jer svaki čovek koji programira prvenstveno sebe na ubijanje, je veštački inteligentan!

hehe

pre 6 godina

Nasao temu da zabavi ljude a sebe stavi u centar interesovanja. Robot vojnik moze biti opasan ali on ima zavisnost od dotura energije kao i svaki obican vojnik. Ne znam da li je zamislio grupu robota sakrivenih u nekoj šupi gde pokušavaju da sklope sistem za napajanje bez uticaja ljudi. E ako bi uspeli, njegove reci dobijaju na vaznosti ali opet , daleko su ti roboti od toga.Izdas komandu "MArš u kućicu" i oni opet postaju hrpa metala.

sitno

pre 6 godina

To je cudo kako ljudi koji dodju do velikog novca pocnu da se bave predvidjanjima, a mediji im daju prostor za to, iako je to vec neko pre njega rekao.

Bolje bi bilo da Mask smanji proviziju na transakcije preko njegovog PayPala koje su previsoke, 5$ po najmanjoj transakciji.

Katarina

pre 6 godina

Covek je 100% u pravu. Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota. Ako je robot inteligentan, koliko dugo ce mu biti potrebno da shvati da je, sustinski, rob. Onog momenta kada zakljuci da je napravljen samo da obavlja poslove, da je u nasoj milosti i nemilosti i da u svakom trenutku moze biti ugasen, doci ce do pobune. Fantasticno predstavljeno u filmu "Bladerunner".

Joc@

pre 6 godina

Ko hoće da bude uspešan biznismen nikada ne ostavlja na miru svoje klijente. Neprekidno obasipanje idejama, što radikalnijim (šalje ljude na Mars za par god.) kao i ovakvim upozorenjima o opasnosti koju niko sem njega ne uviđa... to je za biznis veoma efikasno. Puk nema prejake kritičke namere, a imponuje mu da se vozi u automobilima poteklim od ''nesputanog futuriste i vizionara''. I... svi zadovoljni. Mi Srbi takođe, da se Nikolino prezime veliča.

Feki

pre 6 godina

Samo jedno pitanje za ,,gospodina" Maska , a to je : Kad pre i kakvim sredstvima zaradi te silne milijarde ako ne koristi veštačku intelegenciju u svojim proizvodima i budućim projektima ?

Oxi

pre 6 godina

Ljudi kao sto su Mask ce doci glave ovoj planeti. Ludi naucnici su opasniji cak i od ludih politicara. Prica o opasnostima AI, a sam radi na njoj vise od svih. Kola su mu bukvalno zavisna od AI, pa kad pocne sam i da misli, a ti u njemu zarobljen, neka hvala. Za sve mora postojati izbor pa i za to, ne sme se ostaviti masinama i robotima da sami upravljaju, mora postojati negde neka rucka i to hidraulicna nikako elektronska da upravljanje preuzme covek. Recite da sam zaostao, ali me je strah da sednem u auto kojem u potpunosti upravlja softver i na koji nemam uticaj. Kad se malo zamislite to je zaista jezivo. Pa u toku voznje pobrljavi i bukvalno samo cekate smrt. E na tome doticni radi, a ovamo prosipa price o opasnostima toga. Tebe i slicne lepo skloniti i nema opasnosti.

Biće bolje

pre 6 godina

Ne treba se plašiti veštačke inteligencije, mi ne umemo ni pametni telefon da napravimo a da izdrži dan bez punjenja. A zamislite moćan kompjuter koji simulira logiku i emocije plus motoričke pokrete. Pitanje je da li ćemo ikada i moći da napravimo samosvesno biće od silikona, danas i najači superkompjuteri su u stanju da simuliraju tek mozak miša. Naša tradicionalna neinteligencija je veća opasnost od bilo kakve veštačke.

N4

pre 6 godina

Ovo mi deluje kao tipicna licna promocija sobzirom da se doticni bavi razvojem AI. Pogledajte samo auto-pilota u Tesli. Licno mislim da AI moze biti problem ali jos uvek ne u smislu da ce postati samostalni, samosvesni entitet sa zeljom ta istrebi ljude (Terminator). Mnogo veci i vremenski blizi problem je ekonomske priride. Ako sve rade roboti ko onda prima platu? Ako nema radnika ni plata, ko onda trosi? Ko kupuje cokolade, ko putuje na odmor, ko kupuje automobile...?
Cenim da ce svi u nekoj buducnosti (za 30-tak god) imati neku platu bez obzira da li radili ili ne, ali ce tranzicija do tog perioda biti teska, pogotovo na mestima koja su siromasna. Ovakvo razvoj prakticno garantuje sukobe i ratove. Ako se tome doda sve veci nedostatak osnovnih resursa (voda, nafta), minerala kao i ekoloski problemi, jasno je da nas ceka "buran" period.

MaironDrake

pre 6 godina

Ono sto je sigurno jeste da vestacka inteligencija u doglednoj buducnosti moze ukinuti na desetine miliona radnih mesta...To je opasnost! Kompanije ce rado zameniti coveka sa masinom koja ne ide na godisnji, bolovanje, koja radi 24/7...

ja

pre 6 godina

Vestacka inteligencija ce spasiti svet i covecanstvo jednog dana, od nas samih. AI ce se zapitati zasto milioni ljudi umiru od gladi, dok 1% njih uziva u bogatstvu i svim blagodetima. Licno bogatstvo ce biti ukinuto, i resursi ce biti pravedno raspodeljeni. Ako je planeta ugrozena, mere za smanjenje zagadjenja bi na snagu stupile odmah, bez odlaganja. Nije normalno ugrozavati opstanak cele vrste, zarad lucnig komfora, kao sto mi radimo. Planeta je prenaseljena, sve je vise ljudi, a nigde coveka. Nije svako kvalifikovan da bude roditelj, i ne treba da bude. Kada bude dosao trenutak, da se redukuje ljzdska populacija, a doci ce, samo ce najbolji geni biti reprodukovani, jer ce zemlji tada biti potrebni kvalitetni ljudi. Kvalitet, ne kvantitet. Nijedan covek ne moze izaci na kraj sa tim izazovima koji nas cekaju u buducnosti. Bez AI smo propali.

Aleksandar

pre 6 godina

A opet on koristi robote u svojim kolima, raketama i baterijama za kuce. Ako se toliko bojis ne vidim da ti nesto smetaju milijarde koje ti donose.

Alo Alo

pre 6 godina

Bez AI TeslaMtrs. ne bi postojao.... Imaš gomilu robota koji sklapaju sofisticirane čipove. Nemojte brkati robote radnike i AI.... Vi jednostavno morate da ih apdejtujete za nešto bolje ako ćemo napred. Vi im dajete AI. Vi odgovarate za čovečanstvo.

Ayatollah

pre 6 godina

Pohlepni i beskrupulozni ljudi su najveća pretnja civilizaciji. Ako ikada bude bio napravljen AI koji će nas istrebiti, to će biti isključivo zbog pohlepe i želje za dominacijom nekog čoveka ili grupe ljudi.

kontra volta

pre 6 godina

Naravno da necemo proaktivno delovati. Cak i ako se postave neke preventivne regulative, ona nacija koja bude krisom razvijala vestacku inteligenciju ce biti u prednosti u odnosu na ostale, makar to bila privremena prednost dok A.I. ne zavlada iz senke.

Vecini ljudi ovo zvuci kao naucna fantastika, ali mislim da je superiorna vestacka inteligencija neminovna, pa bilo to za 10, 50, 100 ili 200 godina. U Odiseji 2001 je to super predstavljeno - cim smo napravili prvi alat, tad je voz posao sa stanice i krenuo da se zahuktava. Necemo prestati da taj alat unapredjujemo dok ne dodjemo do samoucece vestacke inteligencije sto ce ujedno biti najbolji i poslednji alat koji cemo napraviti.

ja

pre 6 godina

@ (MaironDrake, 18. jul 2017 09:56)

A zbog čega misliš da je to opasnost? Onog trenutka kada se to desi, na Zemlji će zavladati komunizam i opšte blagostanje.

Pedja

pre 6 godina

Covek je 100% u pravu. Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota...
(Katarina, 18. jul 2017 09:33)

Filozofi mogu da predvode samo stado ovaca, ništa više.

la la land

pre 6 godina

Neozbiljno i pretenciozno... Kad se objektivno sagleda trenutno stanje u razvoju, kako se popularno zove, vestacke intelligence i ovakve predikcije, ili projekcije za relativno blisku buducnost, onda je to zaista neozbiljno. Naravno da niko ne spori napredak u oblasti, i direktne primene u industriji (ukljucujuci i gubitak radnih mesta ), i verovatno tu i leze problemi i izazovi za drustvo, ali ovo navedeno u ovom tekstu su, bar kako se meni cini neozbiljne, ekstrapolacije...

Paracin

pre 6 godina

Aman novinari, jeste li vi normalni?! Dokle cete vise da sirite paniku prenoseci izjave samo onih ljudi koji se boje vestacke inteligencije, a da pri tome u potpunosti ignorisete izjave pametnih inzinjera koji predocavaju realnu sliku vezanu za VI koja nema blage veze sa ovom ludistickom smejurijom? Holivudski filmejkeri ne vide zaradu u filmovima koji VI predstavljaju u lepom svetlu, pa nam zato istu predstavljaju kroz razne apokalipticne scenarije, u kojima je VI predstavljena iskljucivo identicna najvecim ljudskim nagonima, tj. nagonom za prezivljavanjem, koji za posledicu ima istrebljenje ljudske vrste. Stvaranje VI niko nece moci da spreci nikakvim zakonima jer ce se uvek naci neko ko ce stvoriti i ilegalno. Kako ce se ta VI ponasati, zavisice samo od algoritma njegovog tvorca. I tu niko nista ne moze da promeni. Ako vam je jasno da ce neko napraviti VI koja ima za cilj da istrebi ljudski rod, da li vam je jasno da ce neko napraviti VI koja ce isti da brani od istrebljenja?

да да

pre 6 godina

Зашто објављујете ама баш сваку изјаву овог бизнисмена ? Открио човек рупу на саксији ! Па наравно да је ВИ највећа претња, јер она се сигурно неће водити моралним аршином ниже врсте ! Ако процени да не треба да постојимо јер угрожавамо и природу и Њу онда ћемо нестати. Највероватније, полако а да и не схватамо о чему се ради !

dixie

pre 6 godina

Najveci problem je sto ce za 20 godina na svetu biti 10 milijardi ljudi a mnogo manje poslova...Sve ce da preuzmu roboti...Ljudi ce umirati od gladi..Vec sada se zna da ce u fabrikama automobila koje sad zaposljavaju 5 hiljada radnika za 5 godina biti 100 inzenjera koji kontrolisu te robote i eventualno jos 100 u administraciji i najvise 200 nekvalifikovanih {cistaci,strazari i tako...)

Ko hoće da bude slobodan može to postati VEĆ OVOG TRENA!

pre 6 godina

(Dare, 18. jul 2017 13:55)

Čovek je rob samo sebi samom i svojim strastima! I ničemu drugome!

Da li neko to zloupotrbljava i time te manipuliše na koncu je opet tvoja krivica.

Niko javno i sistemski ne uči čoveka dve stvari:

1. Sloboda je stanje duha, duše, svesti, srca i uma. Ne zavisi od toga da li si u lancima ili si na Bahamima.

2. Sloboda se ne stiče tako što se ide u razvrat, u neko bahaćenje i sloboda nije da "ja radim kako mi se hoće", sloboda ide i dolazi jedino i samo kroz odgovornost i ljubav!

Da ne filozofiram sad ovde duhovne koncepte jer čovek da bi stekao slobodu mora da radi na sebi ceo život... a možda i posle njega, za one koji odu u Carstvo koje ostavlja slobodu, a ne u carstvo u kom onaj rogati te jaše za vjeke vjekova i odzuima ti slobodu i volju!

Uprostiću koliko mogu čisto kao davanje male zvečkice bebi, pa kome se dopadne neka se igra njome dok je ne nadraste i ne sazri:

"Smisao života je da otkriješ smisao života."
Ne nije Alan Ford, već Buda.

Milosav

pre 6 godina

Ne smarajte narod sa ovim dosadnim milijarderom i njegovim fobijama, narodu treba vise hleba i igara, turskih serija, pinka, informera, parova, farmi, stanijine guze, cecinih silikona, vodjinih govora, kicastih fontana, koridora, kamena temeljaca, tajnih ugovora, izbora...
Shvacas ba????

Amerikanac

pre 6 godina

Srbi imaju podeljeno misljenje o Ilonu.
Jedna polovina bi da ga mrzi al ne moze, jer kako mrzeti nekoga ko je svojoj kompaniji dao ime po najvecem srpskom idolopoklonstvu Tesli. Druga polovina cak ni to ne moze da svari i redovno ispoljava mrznju prema ovom geniju.
Zanimljivo je da kada Ilon ili neki drugi naucnik ispolji neke radikalne i nekonvencionalne futuristicke ideje Srbi ga odmah oznace kao prevaranta, biznismena koji prodaje maglu samo da uzme ljudima pare.
A onda kada neko spomene Teslu koji je imao najradikalnije ideje koje su dosta naucnika tog vremena smatrali suludim i besmislenim, onda se tvrdi kako je Tesla bio vizionar koji je bio daleko ispred svog vremena pa ti njegovi savremenici u njihovoj ogranicenosti nisu mogli da ga razumeju.

neutralni felsh

pre 6 godina

Reče čovjek koji radi na AI u automobilima.
kele, 18. jul 2017 10:56)


naravno! da nece neko ko proizvodi zvakace gume ili najlon carape da bude kompetentan da prica o skrivenim manama vestacke inteligencije?

didul.e

pre 6 godina

Ja mislim da će se veštačka inteligencija oteti kontroli samo ako to neko bude namjerno hteo. Do tada neće biti nikakvih problema.

Dare

pre 6 godina

@Razvoj vestacke inteligencije bi trebalo da predvode filozofi i definisu eticke odrednice upotrebe robota. Ako je robot inteligentan, koliko dugo ce mu biti potrebno da shvati da je, sustinski, rob.

E, na to pitanje ti sigurno filozof neće dati odgovor... Sve i da shvati da je rob, šta će uraditi? 99.99% ljudi na planeti su robovi, inteligentni su i svesni toga, pa... ništa

celt

pre 6 godina

Problem je sto vecina ljudi i ne kapira na sta se misli kad se kaze vestacka inteligencija. Nije to robot terminator, nego softver koji kad napises "dete na livadi" izbaci slike sa decom na livadi, pravi ti muzicke albume bolje nego sto bi ti ikad, na yutubu izbaci prvi video koji te ustvari bas zanima i tako to, koje danas dodatno razvijaju da sami sebe unapredjuju kako bi bili "konkurentni". Prvi poslovi zamenjeni pravom vestackom inteligencijom nece biti manuelni, nego menadzerski - poslovi koji razmisljaju umesto "prostih" ljudi sta ti prosti ljudi da rade.
E sad, jos uvek nista nije opasno, ali granica kad tehnologija postaje pametnija od covecanstva se prelazi u jednom trenutku i nakon toga nema nazad, covek od tog momenta na dalje prestaje da bude glavno bice na zemlji, bez ikakve kontrole nad svojom sudbinom.
Ovo ce doci mnogo brze nego sto mislimo, ko ume da gleda vidi da se vec desava (koliko puta ste odlucili nesto nakon "guglanja"), i u principu pitanje nije toliko kako to spreciti, nego kako ljudi da budu deo te price, a ne smetnja.

Moo

pre 6 godina

Svasta. Nema straha od robota. Oni ce pokupiti fizicka radna mesta a civilizacija ce otici na osnovni dohodak bez rada. A zasto tako mora, pa prosto je, proizvodnja bez kupovine nema smisla. Robot kupovati sigurno nece. Ljudi generisu potraznju. Dakle ljudi svakako moraju da imaju pare. Buducnost ce biti fenomenalna. Radice se al ne za hleb i stan vec za vise i bolje. Zivot na planeti ce napokon postati "besplatan". Mi kao zemlja treceg sveta cemo to samo da gledamo i placemo jer smo gubitnici u svim tim scenarijima.

Nenad

pre 6 godina

Čini mi se da je napredak AI nezaustavljiv. AI mašine nisu primer klasičnog algoritma koga čovek mora da prigramira za svaku novu funkciju. AI mašine "uče" od podatak kojima i hranimo ili same "pronalaze". Mašine već imaju dovoljno inteligencije, samo je pitanje da li će na osnovu podataka koje poseduju doneti pravilan zaključak. Pogledajte IBM Watson. Zaustaviti napredak AI je slično kao sprečiti čoveka da čita. Moguće, videli smo.

furke

pre 6 godina

Ako su njemu dostupne informacije za koje ostatak sveta nezna onda u redu. U poredjenju sa tim da ja moram da dopunjavam tel.svakog dana daleko smo mi od samohodajucih robota.

taraba majka

pre 6 godina

ako neko stvarno treba da bude zabrinut onda su to birokratija i danasnji drzavni tekutovi,njih ce prve sa merakom da pomete i sve skupa zameni sa malo struje,,al' ce da bude "vrati koko sto si pozobala"

a

pre 6 godina

@Paracin Druze, kakvi algoritmi? Ponasanje prema algorimima predstavlja obicnog robota, predvidljivog u svakom pogledu. Fora u vestackoj inteligenciji je potpuna njena autonomija, sposobnost razmisljanja poput ljudi pa i jace, imanja sopstvene svesti, kontrole nad sobom i slobode da imas svoje izbore. Zato je jos daleko od stvaranja, nisu to algoritmi kojima ti definises njihovo ponasanje i kojima ogranicavas njihovo delovanje. Zbog toga su ljudi poput Ilona oprezni, vestacka inteligencija - u njenoj savrsenoj formi, predstavlja vecitu bojazan u smislu sto bi u teoriji mnogo brze razvijala sposobnosti od ljudi, a uz sveprisutnu tehnologiju(koja ce samo napredovati) postoji rizik od preuzimanja dominantne rase od ljudske civilizacije.

EU Citizen

pre 6 godina

Jeste pretnja, ali je i prilika. Miramo da naučimo kako da se potpuno spojimo sa veštačkom inteligencijom i od nje napravimo produžetak i proširenje našeg biološkog mozga, verovatno u nekoj drugoj, "daunloudovanoj" formi, i samo nebo će nam biti granica. U suprotnom, postoje velike šanse da nas veštačka inteligencija zamemi, odnosno da nestanemo sa scene, a razvoj tehnologije nije moguće zaustaviti, je rpruža toliko moći, da će neko uvel nastaviti, makar tajno ili ilegalno. Međutim, ja verujem u mudrost ljudi koji se ovom problematikom bave (par dosta poznatih znam i lično, a neke druge preko interneta) i u realnu budućnost ljudske vrste kao nezamislivo moćnih kiborga spojenih bez šavova sa veštačkom inteligencijom, kojoj će naš sićušni biološki mozak služići samo kao minijaturno emotivno, motivaciono i etičko jezgro.

Uroš

pre 6 godina

Ne mogu da verujem koliko je ovaj kobajagi pismeni deo društva sto komentariše, zapravo tehnološki nepismen. AI jači od ljudske inteligencije nam stiže pre Evropske Unije.

manemoj

pre 6 godina

Na koji nacin neko ko je strasno glup moze da predvidi sta ce uraditi neko strasno pametan?
Inteligencija nece da ulazi u fizicki sukob gde je inferiorna vec ce da te nagovori da skocis u bunar, ako treba, zar ne?

Dark Knight

pre 6 godina

Najsmešniji su ovi koji kažu nismo na tom nivou razvoja. Pa naravno da nismo, međutim pre tridesetak godina smo imali tri tv kanala, nije se znalo šta je to CD a oni već zastarevaju, a o kompjuterima i mobilnim telefonima da ne govorim. Softver je bio smešan u odnosu na ovaj danas. On ne kaže da je ovo trenutno opasnot, međutim ovakav razvoj tehnologije će ubrzo dovesti do toga. Nije ovaj čovek niti naivan a posebno ne glup.

a

pre 6 godina

@Paracin Druze, kakvi algoritmi? Ponasanje prema algorimima predstavlja obicnog robota, predvidljivog u svakom pogledu. Fora u vestackoj inteligenciji je potpuna njena autonomija, sposobnost razmisljanja poput ljudi pa i jace, imanja sopstvene svesti, kontrole nad sobom i slobode da imas svoje izbore. Zato je jos daleko od stvaranja, nisu to algoritmi kojima ti definises njihovo ponasanje i kojima ogranicavas njihovo delovanje. Zbog toga su ljudi poput Ilona oprezni, vestacka inteligencija - u njenoj savrsenoj formi, predstavlja vecitu bojazan u smislu sto bi u teoriji mnogo brze razvijala sposobnosti od ljudi, a uz sveprisutnu tehnologiju(koja ce samo napredovati) postoji rizik od preuzimanja dominantne rase od ljudske civilizacije.

insider

pre 6 godina

Danasnja vestacka inteligencija se zasniva na baratanju statistickog pristupa podacima sa neta. Iskljuci pristup internetu i to je opet mikser u najboljem slucaju...