Ponedeljak, 26.06.2017.

12:36

Asteroid koji je "prepao" astronome:"Udar nije isključen, ali..."

Izvor: B92

Asteroid koji je "prepao" astronome:"Udar nije iskljuèen, ali..." IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

26 Komentari

Sortiraj po:

Smuleco

pre 6 godina

Sve je pitanje statistike, sa puno varijabli, jer se u Univerzumu, sva nebeska tela kreću, po vrlo komplikovanim i složenim trajektorijama. Hoću reći, ima puno statističkih varijabli, koje moraju biti uzete u obzir, odnosno, koje će u "sinhronicitetu" verovatnoće(a), posledično dovesti do sudara, asteroida sa Zemljom.

Mica neverica

pre 6 godina

Maaaa daaaa... I sad bi trebalo baciti milijarde dolara u dodatna istraživanja o asteroidu koji će MOŽDA proći pored Zemlje na "maloj" udaljenosti od 10 svetlosnih godina i to MOŽDA za deceniju-dve. Macani, bolje da te pare potrošite na nešto korisno i humano, npr. da nahranite gladne mališane u Bangladešu ili Etiopiji.

Djordje S

pre 6 godina

@klikbajt
Teško da ćeš pronaći naučnika koji će upotrebiti reč „sigurno“. Ta reč je rezrvisana za šarlatane, političare i velike drmr eksperte. Naučnici će reći verovatno, manje verovatno, sa velikom verovatnoćom,...
Što se tiče ovog konkretnog slučaja u tekstu stoji:
“Trenutno nijedan od poznatih asteroida nema toliku verovatnoću od udara koja prevazilazi slučajnu šansu neotkrivenog asteroida iste veličine da udari Zemlju između sadašanjeg trenutka i mogućeg datuma udara potpuno poznatog objekta“
Dakle, astronomi ne misle da znaju sve o svim asteroidima i ostavljaju šansu da neki od asteroida nije pronađen. Ovo se posebno odnosi na manja nebeska tela koja baš zbog toga reflektuju manje količine sunčevog zračenja i teže ih je locirati u mračnom svemiru.
Druga važna poruka ove rečenice jeste da udar ni jednog od poznatih asterioda nije veći od slučajnosti (a to je možda 1 u milion ili 1 u milijardu ko već kako definiše slučajnost).

realno

pre 6 godina

Ne bi napravio neku vecu stetu na planeti nego sto je sad trenutno steta.
Kad bi pao na zapadnu evropu mozda bi bilo tragedija ali mi smo oguglali...

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

Za pocetak hocu pravu sliku zemlje iz svemira da nije kompozit i sklapana iz mozaika i puzzle-a! Do tada, ne verujem u lazi provided by NASA. Blue Marvel rece jednom za Zemlju "Its photoshoped, but it has to be!" Sve je CGI!
(ZlackB, 26. jun 2017 13:19)

Da, ali zato verujes u lazi provided by Youtube loonies. Slike visoke rezolucije Zemlje MORAJU biti mozaik zato sto su snimane kamerom koje imaju usko vidno polje i ne obuhvataju celu Zemlju. Takve kamere imaju meteoroloski sateliti i sateliti za osmatranje Zemljinih resursa. Onda se mozaik dobije slaganjem slika iz vise orbita. Snimak cele Zemlje mogu da naprave sonde koje prolaze pored Zemlje na svojim putanjama u dublji svemir, ili je napustaju, kao recimo "Blue marble", pa nema vise orbita za slaganje kompozita. To su na primer sonde koje odlaze prema Mesecu, kao npr. fotografija koju je nacinio sovjetski Zond 7 avgusta 1969. odlazeci prema Mesecu:

http://fototips.ru/wp-content/uploads/2015/12/Zond7-op.jpg

Ako je cuveni Blue Marble i prosao kroz Photoshop to je zato da se pojacaju boje vama razmazencima i slika vam bude lepsa; kako je moguce da snimak fotoaparatom i filmom iz 1968. i poznat decenijama bude CGI?

Ko spomene CGI, taj boluje od CGI - Cerebral Global Impairment. Ko kaze FAKE, taj pati od Fatal Acquired Knowledge Expiration.

who cares

pre 6 godina

Ako nas udari udario je, ovi strucnjaci sa njihovim skalama ocigledno nisu potpuno pouzdani. Ne kazem da ne znaju sta rade, nego samo da nemamo dovoljno znanja i razvijenu nauku da ispratimo sve, ocigledno je na osnovu njihovih nagadjanja, jer i sami uvek ostave neko ali nakon svojih analiza.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?
(klikbajt, 26. jun 2017 13:43)

Bez uvrede, poznajes li razmere i dimenzije Suncevog sistema? Otprilike, naravno, koliko je daleka i tamna ta deseta planeta, a koliko je daleko i kojeg je precnika asteroid koji se zalece na Zemlju? Kojom brzinom se krece preko neba? Koja je moc razlaganja teleskopa? Koje im je vidno polje i koliko snimaka treba napraviti i pregledati da bi se otkrio asteroid? Dakle koja je verovatnoca da se opazi stena od par desetina metara cija orbita preseca Zemljinu?
Dalje dolazi pitanje preciznog odredjivanja putanje i uopste mogucnosti za sudar. Ali o tome kasnije. Razmisli o ovim pitanjima pa se javi.

Smarac

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?
(klikbajt, 26. jun 2017 13:43)

Zavrsis skolu i sve ce ti biti jasno posto si ocigledno ogranicen sa sam shvatis :)

Nesa

pre 6 godina

dvja's tries godina manje vise,ali bi trebalo voditi racuna da taj 13. april obavezno bude petak;)
(crna macka, 26. jun 2017 13:05) 13 April 2029 jeste petak. Samo kazem :)

Posmatrac

pre 6 godina

@klikbajt
Ako je pitanje iskreno, onda nema uvrede :)

Mi ne znamo da li postoji 10ta planeta. Ono sto je uoceno su nepravilnosti u orbitama postojecih objekata koji bi se mogli objasniti postojanjem udaljenog masivnog objekta. Na taj nacin su otkriveni Neptun i Pluton. Zato teleskopi i dalje snimaju nebo.

S druge strane, Apofis je locian i njegova putanja se prati. Koristeci zakone gravitacije koje je formulisao jos Njutn moze se odrediti orbita svakog objekta. Njutn je to uradio prvo za jednu kometu po molbi astronoma Haleja (danas poznatu kao Halejeva kometa). Ali mi znamo izracunati gravitaciono dejstvo izmedju DVA tela. Preko toga nemamo jasne formule (tzv. problem 3 tela ili n-tela). Zato ne mozemo biti potpuno sigurni u putanju Apofisa u dalekoj buducnosti.

Nadam se da je ovo pomoglo.

ZlackB

pre 6 godina

Za pocetak hocu pravu sliku zemlje iz svemira da nije kompozit i sklapana iz mozaika i puzzle-a! Do tada, ne verujem u lazi provided by NASA. Blue Marvel rece jednom za Zemlju "Its photoshoped, but it has to be!" Sve je CGI!

klikbajt

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?

klikbajt

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

Za pocetak hocu pravu sliku zemlje iz svemira da nije kompozit i sklapana iz mozaika i puzzle-a! Do tada, ne verujem u lazi provided by NASA. Blue Marvel rece jednom za Zemlju "Its photoshoped, but it has to be!" Sve je CGI!
(ZlackB, 26. jun 2017 13:19)

Da, ali zato verujes u lazi provided by Youtube loonies. Slike visoke rezolucije Zemlje MORAJU biti mozaik zato sto su snimane kamerom koje imaju usko vidno polje i ne obuhvataju celu Zemlju. Takve kamere imaju meteoroloski sateliti i sateliti za osmatranje Zemljinih resursa. Onda se mozaik dobije slaganjem slika iz vise orbita. Snimak cele Zemlje mogu da naprave sonde koje prolaze pored Zemlje na svojim putanjama u dublji svemir, ili je napustaju, kao recimo "Blue marble", pa nema vise orbita za slaganje kompozita. To su na primer sonde koje odlaze prema Mesecu, kao npr. fotografija koju je nacinio sovjetski Zond 7 avgusta 1969. odlazeci prema Mesecu:

http://fototips.ru/wp-content/uploads/2015/12/Zond7-op.jpg

Ako je cuveni Blue Marble i prosao kroz Photoshop to je zato da se pojacaju boje vama razmazencima i slika vam bude lepsa; kako je moguce da snimak fotoaparatom i filmom iz 1968. i poznat decenijama bude CGI?

Ko spomene CGI, taj boluje od CGI - Cerebral Global Impairment. Ko kaze FAKE, taj pati od Fatal Acquired Knowledge Expiration.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?
(klikbajt, 26. jun 2017 13:43)

Bez uvrede, poznajes li razmere i dimenzije Suncevog sistema? Otprilike, naravno, koliko je daleka i tamna ta deseta planeta, a koliko je daleko i kojeg je precnika asteroid koji se zalece na Zemlju? Kojom brzinom se krece preko neba? Koja je moc razlaganja teleskopa? Koje im je vidno polje i koliko snimaka treba napraviti i pregledati da bi se otkrio asteroid? Dakle koja je verovatnoca da se opazi stena od par desetina metara cija orbita preseca Zemljinu?
Dalje dolazi pitanje preciznog odredjivanja putanje i uopste mogucnosti za sudar. Ali o tome kasnije. Razmisli o ovim pitanjima pa se javi.

ZlackB

pre 6 godina

Za pocetak hocu pravu sliku zemlje iz svemira da nije kompozit i sklapana iz mozaika i puzzle-a! Do tada, ne verujem u lazi provided by NASA. Blue Marvel rece jednom za Zemlju "Its photoshoped, but it has to be!" Sve je CGI!

Smarac

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?
(klikbajt, 26. jun 2017 13:43)

Zavrsis skolu i sve ce ti biti jasno posto si ocigledno ogranicen sa sam shvatis :)

Posmatrac

pre 6 godina

@klikbajt
Ako je pitanje iskreno, onda nema uvrede :)

Mi ne znamo da li postoji 10ta planeta. Ono sto je uoceno su nepravilnosti u orbitama postojecih objekata koji bi se mogli objasniti postojanjem udaljenog masivnog objekta. Na taj nacin su otkriveni Neptun i Pluton. Zato teleskopi i dalje snimaju nebo.

S druge strane, Apofis je locian i njegova putanja se prati. Koristeci zakone gravitacije koje je formulisao jos Njutn moze se odrediti orbita svakog objekta. Njutn je to uradio prvo za jednu kometu po molbi astronoma Haleja (danas poznatu kao Halejeva kometa). Ali mi znamo izracunati gravitaciono dejstvo izmedju DVA tela. Preko toga nemamo jasne formule (tzv. problem 3 tela ili n-tela). Zato ne mozemo biti potpuno sigurni u putanju Apofisa u dalekoj buducnosti.

Nadam se da je ovo pomoglo.

Nesa

pre 6 godina

dvja's tries godina manje vise,ali bi trebalo voditi racuna da taj 13. april obavezno bude petak;)
(crna macka, 26. jun 2017 13:05) 13 April 2029 jeste petak. Samo kazem :)

Djordje S

pre 6 godina

@klikbajt
Teško da ćeš pronaći naučnika koji će upotrebiti reč „sigurno“. Ta reč je rezrvisana za šarlatane, političare i velike drmr eksperte. Naučnici će reći verovatno, manje verovatno, sa velikom verovatnoćom,...
Što se tiče ovog konkretnog slučaja u tekstu stoji:
“Trenutno nijedan od poznatih asteroida nema toliku verovatnoću od udara koja prevazilazi slučajnu šansu neotkrivenog asteroida iste veličine da udari Zemlju između sadašanjeg trenutka i mogućeg datuma udara potpuno poznatog objekta“
Dakle, astronomi ne misle da znaju sve o svim asteroidima i ostavljaju šansu da neki od asteroida nije pronađen. Ovo se posebno odnosi na manja nebeska tela koja baš zbog toga reflektuju manje količine sunčevog zračenja i teže ih je locirati u mračnom svemiru.
Druga važna poruka ove rečenice jeste da udar ni jednog od poznatih asterioda nije veći od slučajnosti (a to je možda 1 u milion ili 1 u milijardu ko već kako definiše slučajnost).

who cares

pre 6 godina

Ako nas udari udario je, ovi strucnjaci sa njihovim skalama ocigledno nisu potpuno pouzdani. Ne kazem da ne znaju sta rade, nego samo da nemamo dovoljno znanja i razvijenu nauku da ispratimo sve, ocigledno je na osnovu njihovih nagadjanja, jer i sami uvek ostave neko ali nakon svojih analiza.

Smuleco

pre 6 godina

Sve je pitanje statistike, sa puno varijabli, jer se u Univerzumu, sva nebeska tela kreću, po vrlo komplikovanim i složenim trajektorijama. Hoću reći, ima puno statističkih varijabli, koje moraju biti uzete u obzir, odnosno, koje će u "sinhronicitetu" verovatnoće(a), posledično dovesti do sudara, asteroida sa Zemljom.

realno

pre 6 godina

Ne bi napravio neku vecu stetu na planeti nego sto je sad trenutno steta.
Kad bi pao na zapadnu evropu mozda bi bilo tragedija ali mi smo oguglali...

Mica neverica

pre 6 godina

Maaaa daaaa... I sad bi trebalo baciti milijarde dolara u dodatna istraživanja o asteroidu koji će MOŽDA proći pored Zemlje na "maloj" udaljenosti od 10 svetlosnih godina i to MOŽDA za deceniju-dve. Macani, bolje da te pare potrošite na nešto korisno i humano, npr. da nahranite gladne mališane u Bangladešu ili Etiopiji.

ZlackB

pre 6 godina

Za pocetak hocu pravu sliku zemlje iz svemira da nije kompozit i sklapana iz mozaika i puzzle-a! Do tada, ne verujem u lazi provided by NASA. Blue Marvel rece jednom za Zemlju "Its photoshoped, but it has to be!" Sve je CGI!

klikbajt

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?

Smarac

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?
(klikbajt, 26. jun 2017 13:43)

Zavrsis skolu i sve ce ti biti jasno posto si ocigledno ogranicen sa sam shvatis :)

Mica neverica

pre 6 godina

Maaaa daaaa... I sad bi trebalo baciti milijarde dolara u dodatna istraživanja o asteroidu koji će MOŽDA proći pored Zemlje na "maloj" udaljenosti od 10 svetlosnih godina i to MOŽDA za deceniju-dve. Macani, bolje da te pare potrošite na nešto korisno i humano, npr. da nahranite gladne mališane u Bangladešu ili Etiopiji.

who cares

pre 6 godina

Ako nas udari udario je, ovi strucnjaci sa njihovim skalama ocigledno nisu potpuno pouzdani. Ne kazem da ne znaju sta rade, nego samo da nemamo dovoljno znanja i razvijenu nauku da ispratimo sve, ocigledno je na osnovu njihovih nagadjanja, jer i sami uvek ostave neko ali nakon svojih analiza.

realno

pre 6 godina

Ne bi napravio neku vecu stetu na planeti nego sto je sad trenutno steta.
Kad bi pao na zapadnu evropu mozda bi bilo tragedija ali mi smo oguglali...

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

nadam se da necu uvrediti astronome na ovom portalu ali moram da pitam kako je moguce da ne vide tu desetu planetu a sigurni su da ne postoji potencijalno opasan asteroid?
(klikbajt, 26. jun 2017 13:43)

Bez uvrede, poznajes li razmere i dimenzije Suncevog sistema? Otprilike, naravno, koliko je daleka i tamna ta deseta planeta, a koliko je daleko i kojeg je precnika asteroid koji se zalece na Zemlju? Kojom brzinom se krece preko neba? Koja je moc razlaganja teleskopa? Koje im je vidno polje i koliko snimaka treba napraviti i pregledati da bi se otkrio asteroid? Dakle koja je verovatnoca da se opazi stena od par desetina metara cija orbita preseca Zemljinu?
Dalje dolazi pitanje preciznog odredjivanja putanje i uopste mogucnosti za sudar. Ali o tome kasnije. Razmisli o ovim pitanjima pa se javi.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

Za pocetak hocu pravu sliku zemlje iz svemira da nije kompozit i sklapana iz mozaika i puzzle-a! Do tada, ne verujem u lazi provided by NASA. Blue Marvel rece jednom za Zemlju "Its photoshoped, but it has to be!" Sve je CGI!
(ZlackB, 26. jun 2017 13:19)

Da, ali zato verujes u lazi provided by Youtube loonies. Slike visoke rezolucije Zemlje MORAJU biti mozaik zato sto su snimane kamerom koje imaju usko vidno polje i ne obuhvataju celu Zemlju. Takve kamere imaju meteoroloski sateliti i sateliti za osmatranje Zemljinih resursa. Onda se mozaik dobije slaganjem slika iz vise orbita. Snimak cele Zemlje mogu da naprave sonde koje prolaze pored Zemlje na svojim putanjama u dublji svemir, ili je napustaju, kao recimo "Blue marble", pa nema vise orbita za slaganje kompozita. To su na primer sonde koje odlaze prema Mesecu, kao npr. fotografija koju je nacinio sovjetski Zond 7 avgusta 1969. odlazeci prema Mesecu:

http://fototips.ru/wp-content/uploads/2015/12/Zond7-op.jpg

Ako je cuveni Blue Marble i prosao kroz Photoshop to je zato da se pojacaju boje vama razmazencima i slika vam bude lepsa; kako je moguce da snimak fotoaparatom i filmom iz 1968. i poznat decenijama bude CGI?

Ko spomene CGI, taj boluje od CGI - Cerebral Global Impairment. Ko kaze FAKE, taj pati od Fatal Acquired Knowledge Expiration.

Posmatrac

pre 6 godina

@klikbajt
Ako je pitanje iskreno, onda nema uvrede :)

Mi ne znamo da li postoji 10ta planeta. Ono sto je uoceno su nepravilnosti u orbitama postojecih objekata koji bi se mogli objasniti postojanjem udaljenog masivnog objekta. Na taj nacin su otkriveni Neptun i Pluton. Zato teleskopi i dalje snimaju nebo.

S druge strane, Apofis je locian i njegova putanja se prati. Koristeci zakone gravitacije koje je formulisao jos Njutn moze se odrediti orbita svakog objekta. Njutn je to uradio prvo za jednu kometu po molbi astronoma Haleja (danas poznatu kao Halejeva kometa). Ali mi znamo izracunati gravitaciono dejstvo izmedju DVA tela. Preko toga nemamo jasne formule (tzv. problem 3 tela ili n-tela). Zato ne mozemo biti potpuno sigurni u putanju Apofisa u dalekoj buducnosti.

Nadam se da je ovo pomoglo.

Smuleco

pre 6 godina

Sve je pitanje statistike, sa puno varijabli, jer se u Univerzumu, sva nebeska tela kreću, po vrlo komplikovanim i složenim trajektorijama. Hoću reći, ima puno statističkih varijabli, koje moraju biti uzete u obzir, odnosno, koje će u "sinhronicitetu" verovatnoće(a), posledično dovesti do sudara, asteroida sa Zemljom.

Djordje S

pre 6 godina

@klikbajt
Teško da ćeš pronaći naučnika koji će upotrebiti reč „sigurno“. Ta reč je rezrvisana za šarlatane, političare i velike drmr eksperte. Naučnici će reći verovatno, manje verovatno, sa velikom verovatnoćom,...
Što se tiče ovog konkretnog slučaja u tekstu stoji:
“Trenutno nijedan od poznatih asteroida nema toliku verovatnoću od udara koja prevazilazi slučajnu šansu neotkrivenog asteroida iste veličine da udari Zemlju između sadašanjeg trenutka i mogućeg datuma udara potpuno poznatog objekta“
Dakle, astronomi ne misle da znaju sve o svim asteroidima i ostavljaju šansu da neki od asteroida nije pronađen. Ovo se posebno odnosi na manja nebeska tela koja baš zbog toga reflektuju manje količine sunčevog zračenja i teže ih je locirati u mračnom svemiru.
Druga važna poruka ove rečenice jeste da udar ni jednog od poznatih asterioda nije veći od slučajnosti (a to je možda 1 u milion ili 1 u milijardu ko već kako definiše slučajnost).

Nesa

pre 6 godina

dvja's tries godina manje vise,ali bi trebalo voditi racuna da taj 13. april obavezno bude petak;)
(crna macka, 26. jun 2017 13:05) 13 April 2029 jeste petak. Samo kazem :)