Petak, 16.06.2017.

08:15

Naučnici utvrdili: Nakon smrti čoveka, duša ne umire

Izvor: Radiosarajevo.ba

Nauènici utvrdili: Nakon smrti èoveka, duša ne umire IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

149 Komentari

Sortiraj po:

Ivica

pre 6 godina

Veoma zanimljiva tema. Imam cerkicu od 3 godine, i u pojedinim momentima me NEOPISIVO podseti na moju pokojnu babu tj njenu prababu. I bio sam veoma radoznao upravo na ovu temu. Igrom slucaja upoznam jednog vidovnjaka,i pitam ga bas ovo pitanje kako se NASLEDJUJE DUSA.njegov odgovor je bio da svi mi fizicki licimo na svoje roditelje a duse delimo sa svojim babama i dedama u zav od pola. Sto i ima logike,svi znamo DA SE UNUCICI VISE VOLE OD SVOJE DECE ZAR NE? Mada mi je rekao i da ovo moze da se desi i na Praunuci Sve zavisi koliko ko ima dece itd itd... tako da VISA SILA POSTOJI NEKO VODI RACUNA O SVIMA MAMA. Bila je i emisija nzn u kojoj zemlji tacmo dete sa 2 god SVE ISPRICALO o prethodno, zivotu, ko mu je bio otac majka baba deda gde je zivelo I KADA SU PROVERILI SVE JE BILO TACNO I SVE SE POKLOPILO.zanimljjva tema

Šab me gabri

pre 6 godina

Ateisti na aparatima.
(Voždon, 17. jun 2017 16:14)

A dobri, bogobojažljivi i čovekoljubivi vernici, ili tačnije "vernici", kao ti, oduševljeno seire!

Ma, samo ti zlurado uživaj što su nekakvi "naučnici"(?) najzad "dokazali"(?) ono što si ti oduvek znao!

Vector

pre 6 godina

Energija se ne moze ni stvoriti ni unistiti, vec samo prrelaziti iz jednog stanja u drugo. Nazovi dusom ili kako god, poenta je u energiji koja pokrece sve i nesto sto se ne moze objasniti....

SrbEUin

pre 6 godina

Kakvi jednosmerni komentari. Samo o religjskom aspektu.

Duša je svest, činilac života, a ne sinonim čoveka niti religiozna kategorija. Sve životinje sa mozgom razmišljaju (imaju svest) imaju neki misaoni proces pa samim tim i dušu. I pas (ili bilo koja druga životinja) kad umre (religiozni izraz za smrt životinje: ugine) njegova duša se takođe rasprostre u kvantne membrane kosmosa.

Čovek se od životinja razlikuje jedino po stvaralačkoj svesti, i mogućnosti apstraktnog razmišljanja. Koje ipak nemaju svi ljudi.

I tako to

pre 6 godina

Hahahaha
koja provokacija ...
jer se neko pita sto
odredjene rase sapijensa odumiru
^\ na primer bela|
Akademik Behtearev jos pocetkom
20 veka opominjao ljude
da paze sto misle i pricaju
jer smrti nema
kako je mi percipiramo.

Vecnost za vecne

pre 6 godina

Koncept teologije i vecnosti ne mogu da svare, prihvate i razumeju dosadni ljudi. Mnogo je onih kojima je zivot samo prolazna pojava. Jos je vise onih koji ne znaju sta da rade sa ovim vremenom koje imaju na raspolaganju, dosadno im je i naporno. Ne osecaju zivot. Ne zive ga. Cemu davati vecnost takvim ljudima? Kao da malom detetu date spejs satl. Zalud, sve je zalud. Jedan komentator kriknu - Boga nema! Za njega ga sigurno nema. Sta bi Bog bio u njegovom sistemu vrednosti kad on ne poznaje bozanske vrednosti? Kao kada slep krikne - boje ne postoje! Za njega niti postoje niti imaju vrednost.

Alex

pre 6 godina

Svi odgovori se nalaze u Svetom Pismu, “Bog stvori coveka od praha zemaljskog udahnu mu DUH ZIVOTNI i posta covek DUSA ZIVA”. Vidmo da je DUSA sklop DUHA i TELA. Nigde u Bibliji ne piše da je duša besmrtna, niti da postoji nezavisno od tela. Sta se dogodilo kad je Isus vaskrsao jednu devojku: “I povrati se duh njezin, i ustade odmah.” Luka 8.55 Bog joj je povratio dah života. Dakle, kada čovek umre događa se obrnut proces od procesa stvaranja čoveka: prah se vraća u zemlju, a duh(koji nije svestan) se vraća Bogu koji ga je dao. Kada je Lazar umro, Hristos je rekao: “Lazar, naš prijatelj zaspa, nego idem da ga probudim.” Slično je bilo kada je Jairova ćerka umrla: “Svi plakahu i jaukahu za njom, a on reče: -Ne plačite, nije umrla nego spava. “I mnogo onih koji spavaju u prahu zemaljskom probudiće se, jedni na život večni, a drugi na sramotu i prekor večni.” Danilo 12.2 . Vidmo da covek u smrti spava. Kada covek zaspi a ne sanja nista, kada se probudi ima osecaj kao da je 8 sati spavanja proslo kao za tren, tako je u smrti, probudice se sledeceg trenutka cim umru, samo sto ce se neki probuditi na zivot vecni a neki na sud.

Božije zapovesti

pre 6 godina

Po Bibliji i pravoslavnim knjigama koje sam pročitao, duša je besmrtna i od samog Boga data svakom čoveku.
Telo je iz praha i u prah se vraća, a duša ide na određeno mesto i čeka sudnji dan kada će ponovo dobiti telo ali ovoga puta BESMRTNO, što se zove večni život (ali je veliko pitanje da li će večno živeti sa Gospodom u raju ili sa đavolom u paklenom jezeru u mukama).
Zato je važno, da dok smo u ovozemaljskom životu, da živimo po Božijim zapovestima, a ne u grehu i nemoralu..

jOvan

pre 6 godina

Vrhunac covjekovog znanja i mudrosti je samo-spoznaja.
Samo-spoznaja je isto sto i bogo-spoznaja.
I tome se mora prici veoma oprezno i naucno.

Nista sto studiramo u nasem polju percepcije,
sto vidimo, cujemo, ..., zamisljamo, osecamo,
ne moze dovesti do istine samospoznaje.

Niti ikakva religiozna verovanja, rituali i molitve
mogu dovesti do istine samospoznaje.

Samo u primitivnim drustvima se daje paznje religiji i vjerovanjima.
Treba znati istinu vlastite prirode subjekta znanja
po direktnom unutrasnjem iskustvu.

Na ovoj planeti uvek ima osoba sa takvim iskustvom,
i ko god trazi znanje od njih dobiva ga besplatno.

U ravnoteži

pre 6 godina

A-ha! A drvlje i kamenje na peticiju za Darvina?!

Duh, duša i telo. Nemamo dovoljno znanja da sudimo o bilo čemu - ali niko nam ne brani da se pitamo.

Verujem u Boga i verujem da ima telo: ovaj svet i sve nas u njemu. Ima mi logike priča o Božanskoj iskri u čoveku. Da iz "ničega" ne može da nastane "nešto".

Panteizam. U skladu sa svim oko sebe. Meni odgovara ta ideja.

Digitalni miš

pre 6 godina

Ovo je tolika budalaština da ne znam odakle da počnem sa objašnjavanjem zašto. Uglavnom, da je ovaj članak odštampan na papiru, ne bi bio vredan ni da služi kao...

'De me nadje!

pre 6 godina

A na kom to paralelnom univerzumu rade ti "naucnici"? Mislim zasto ne napisaste sve podatke o njima?
Osim toga, jel' su se to oni tim svojim metodom mikrokanalica mozda reinkarnirali, pa sad pricaju nebuloze zbog nedostatka kiseonika u medjuzvezdanom prostoru, ili sta?
I najvaznije: Kad ce predstavnik tih "naucnika" da dodje u Srbiju da zaludjenicima drzi seminar po principu "gledaj me u oci, kapci su ti teski", da slucajno ne propustimo?

Neko

pre 6 godina

Ovo se cini kao "ekstenzija" intelektualne spekulacije (da se blago izrazim) Sir Roger Penrose-a koji je pred nekih dvadesetak godina izasao s idejom da su microtubules (moglo bi se prevesti kao mikrokanalici), koji su skelet svih zivih celija, mesto gde je memorija pohranjena u kvantnom stanju. Sir Roger Penrose je izuzetan fizicar ali mu biologija i neuronauke nisu jaca strana (da na kazem nesto gore).

Darvin pogresio

pre 6 godina

Konacno,dan kada je i nauka priznala Boga ! Jos samo da se bace na citanje recimo Biblije gde je zapisano mnogo pre Magelana :"nad krugom zemaljskim" da je zemlja okrugla ali nema ko da cita izgleda:)

iva

pre 6 godina

Meni je na fakultetu prilikom prisustva na obdukcijama na sudskoj medicini stalno prolazilo kroz glavu da to nije kraj. Nikako nisam mogla da se otrgnen utisku. Kad pocnes da ulazis u nauku, sve dovodis u pitanje i sve manje verujes. I onda, kad pocnes bas dosta da napredujes naucno i kad pocnu da te fasciniraju ti procesi u telu koji su genijalni i savrseni, javi se u tebi neko neobjasnjivo stanje.

ima nesto ,ima ima.

pre 6 godina

Sve sto pise u verskim knjigama ,Kur'an-u,Bibliji,Tori,itd.je istina,
Ama bas sve je istina Citao sam Kur'an casni, zasto bi samo to bila neistina da je dusa besmrtna i da ne umire, vec se seli i pridruzuje vecini ,naravno po zasluzi.

Nick Rivers

pre 6 godina

Matematicki koliko dimenzija je definisano? Mnogo vise od ovih "nasih" 4.
Ironicno, sto se vise bavimo naukom, to smo blizi Bogu.
(JJ, 17. jun 2017 10:01)
Ne! Ne! Što više se trudimo da dokažemo postojanje Boga to smo bliži smrti, pa zato još više lažemo sebe kako zagrobni život postoji. Ljudi probudite se! Boga nema!

@Pedja

pre 6 godina

Sta znaci biti dobar? Ne postoji osoba koja nikad u zivotu nije pogresila i koja nikome nikad nije nanela bol. Znaci: niko se nikad vise nece roditi kao covek? Mislim, ko to od nas zivi apsolutno bezgesno i gde su granice?

Nesa

pre 6 godina

Kakva gomila gluposti. To sto koriste rec "kvantno" ne znaci da su naucnici, a ceo clanak mi lici na trolovanje. Ako sam se upecao, moje izvinjenje univerzumu.

Predrag

pre 6 godina

Sta je dusa i sta to nastavlja da zivi nakon smrti kada su sva ljudska cula, culni organi, nervne celije i culni receptori kojima registrujemo okruzenje oko nas odumrli i nestali? Sta to nastavlja da zivi kada je i centralni nervni sistem koji prepoznaje i obradjuje sve te pristigle podatke od nervnih receptora takodje odumruo? Ne postoji vise koza kao culni organ i mehanoreceptor. Ne postoji vise culo ukusa kao hemoreceptor, culo mirisa kao hemoreceptor, culo sluha i ravnoteze kao mehanoreceptor i culo vida ka fotoreceptor. Ne postoji vise centralni nervni sistem sa nervnim vlaknima i mozgom za obradu i prepoznavanje svih pristiglih podataka od culnih receptora. Sve sto nas cini zivim ljudskim bicem i covekom je nestalo.

Tata

pre 6 godina

Wooow! Ovo je vec visi nivo...
Ajmo samo jedno reci...ako NEKO ne da novac,naucnik ne bi imao sta da jede. Dakle,tata naruci istrazivanje,naucnik “istrazi”. Problem je...sto TATA narucuje i ZAKLJUCAK cesto,precesto...

AntinatalDav

pre 6 godina

Kada umremo informacijski sistem koji se zasniva na kompleksnoj mozdanoj strukturi i specificno postavljenim vezama se raspada,jer se mozak raspada i samim tim ne moze opstati svest koja na tom sistemu pociva,a za sta postoje dokazi iz mnogo istrazivanja.Centralno leziste svesti bi se mogla nazvati oblast u mozgu poznata kao ''claustrum''.Korteksi su mehanizam na kojima pocivaju funkcije mozga koji je od istih sacinjen.Samim tim kada umremo mozak se raspada i raspada se svest i dusa ne postoji.

Naopak

pre 6 godina

Piše sve to u najprodavanijoj knjizi na svetu, al treba čitati...
Komentar poslat (ipak se okreće, 17. jun 2017 09:43)
Tako je...kupuješ i prodaješ, oduzimaš i dodaješ...osnova i bit hrišćanstva. Al' treba čitati - malo više i malo bolje.

sale

pre 6 godina

Ja zaista ne znam da li postoji nesto posle smrti ili je smrt konacni cin.Ono sto znam je da zelim da verujem da postoji jer u suprotnom sve ovo i nema bas nekog smisla.

SamoKazem

pre 6 godina

@Naravno da ne umire. Pamcenje i rasudjivanje su elektrohemijski procesi u mozgu koji jos traju nakon smrti. To vam je slicno kao kad kompjuteru otkazu vitalni delovi ali softwer, ono sto mu cini dusu, je jos uvek "ziv" ali od njega nema koristi jer ne moze da se iskoriti zato sto je kompjuter "crko".
(Stojko, 17. jun 2017 10:45)

Odlican komentar koji namece glavno pitanje, postoji li negde "Cloud" za sve te podatke, da ne budu izgubljeni? Tu se nauka i religija najvise svadjaju! Kada do tog (ako) odgovora bude dosla nauka, e onda ce se te dve strane pomiriti, do tada ko ziv-ko na cloud-u!

Cube pro touring

pre 6 godina

Izuzetno zanimljiva tema,ali veoma slab i nepotpun clanak. Sledeci put potrudite se da budete profesionalniji u svom poslu!

polo

pre 6 godina

@Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
(sremac, 17. jun 2017 08:38)

Na primer kad ti se javi glas u glavi i kaze ti da ubijes rodjenog sina- ti odes i ubijes. Abraham i Izak

Milica

pre 6 godina

Neko ne "zivi" ni pre smrti,pa mu smrt dodje ko blagoslov.A dusa otvara mnoga pitanja,da li je kod svih ista,pre smrti i posle,sta je dokaz da je imamo ili nemamo ....

Seljak iz Vuckovice

pre 6 godina

"Kada nestane velika ideja o besmrtnosti, ljudi ce zavoleti zemlju i zivot na zemlji neiskazano. Volece jedni druge, radice jedni za druge i milovace se kao deca, i nece se toga stideti."
Dostojevski

BobmarkSRB

pre 6 godina

Ne bih mogao da podnesem da moja dusa nastavi sa postojanjem u nekom drugom obliku odvojen od svojih najmilijih ...bolje da me vise nema !!!

Viking

pre 6 godina

Dobra je to nauka, bez ikakvih referenci i sa bezimenim naučnicima. Komentatori, impresioniran sam kako ne znate osnovnu fiziku na Zemlji, ali znate tajne duše i univerzuma.

Isidora

pre 6 godina

Ja ne mogu da verujem koliko ljudi ovde u komentarima ne zna koji se osnovni procesi desavaju u telu i osnovnu biologiju. A tek kad krenu da citiraju bibliju, 21. vek je ljudi moji.

Zoran

pre 6 godina

Kad umre to je kraj. Nema raja nema pakla, nema čak ni praznine. Kad legnete da spavate i kad se odmorite počinjete da sanjate. Taj deo pre sna je jako sličan smrti. Nema ničega, čak nema ni toga-ničega. Mirne duše možete za života da radi šta god hoćete i ništa vam se nakon smrti neće desiti. Sreća pa ljudi to ne znaju.

Zurkolomac

pre 6 godina

U to verujem od kako sam saznao za sebe, iz jednostavnog razloga o neunistivosti materije.
(Dragan, 17. jun 2017 10:23)

Sigurno si mislio na neunistivost energije (svesti) koja samo prelazi u drugi oblik...

steva

pre 6 godina

Između apsolutnog i bezgrešnog Boga i grešnog ljudskog bića je ogroman ponor, i čovek ga ne može preći na drugi način već samo verom u Hrista, i ko ovo uspe da shvati i da živi po ovome, blago njemu. Jer u svetom pismu piše da je duša pretežnija (važnija) od tela a telo od odela.

Zurkolomac

pre 6 godina

Nisam vernik, ali sam skoro siguran da postoji neki oblik podsvesti ili posebne energije koju spoznamo tek nakon smrti.
Ima jako puno primera i dokaza iz podrucja parapsihologije koji idu tome u prilog. Ko zna, mozda nas nakon fizicke smrti ceka neki bolji i pravedniji svet...

Rex-njam

pre 6 godina

Za one koji kazu da se duse sele u druga tela, prasice i ostalo: Hocu da moja ode u dinosaurusa, Tiranosarusa Reksa, pa da ponjamisem sve one "lose duse otisle u prasice". U Srbiji mi zasigurno nece pomanjkati hrane, nikada. Njam!

vodonosa

pre 6 godina

Namucili se naučnici da dokažu ono o cemu Biblija prica 2000godina.Pa nismo ovde da ratujemo,grabimo i placamo racune.Ko shvati,dovoljno mu je.

Jasno

pre 6 godina

Ne mlatite ljude. Posle smrti ostaje samo secanje. I nista vise. Nema boga, nema vise sile, reinkarnacija je pala na povecanju broja stanovnika. Zivot je jedan, dobili ste ga slucajno, prozivite ga kako volite ili kako mozete sve zavisi sta zelite od njega.

Jocili

pre 6 godina

Prema svedočenjima onih koji su najdalje otišli pa se vratili u žive, ispostavi se da duš postoji ali ne u našem telu već kao gejmplejer u sasvim drugom svemiru. A ova naša vasiona je po tome hologramska. Kao što na internetu ne postoji ništa autentično živo već je sve ulogovano ili postalvjeno odnekud, tako je važilo i za ova iskustva. Posle smrti svest se prebaci na sebe kao gejmplejea, još neko vreme posmatra se okolina stradalog avatara, a onda se kompletno vraća samo ondašnja svest i ondšnja čula.

bandiera rossa

pre 6 godina

Pristajem da budem i morsko prase samo da se ponovo ne rodim u Srbiji.
(Pedja, 17. jun 2017 10:59)
A ja bih voleo da izbacimo ovo morsko, pa da te posluzimo za Slavu neku.

my way

pre 6 godina

Tu se postavlja pitanje sta je sa nasom licnoscu, secanjima, informacijama, da li to sto smo ziveli ima neki uticaj na "dusu", ili se ona vraca u kosmos u obliku kakvom je bila i pre nego sto smo se rodili.

Canadian

pre 6 godina

Sta na ovo kazu darvinovci i evolucionisti? Taman (u)mislili da su Teorijom "dokazali" da od nezivog mogu da naprave zivo, kad, sad, postoji i nesto trece...
(Joks, 17. jun 2017 08:57)

Kazu da treba da se obrazujes i da citas, ali ne samo ono sto se lako cita i sto potvrdjuje tvoje zablude, nego knjige oko kojih mozak mora da se napregne.
Za "darvinovce" i "evolucioniste", uostalom, govore dokazi i cinjenice, oni ne moraju da se brane od neznalica.

Makso

pre 6 godina

Moj otac boluje od demencije pracenom amnezijom i kad god ga pogledam ne treba mi bolji dokaz da posle smrti nema nista. Covek gubi zdrav razum. Mogucnost da normalno rezonuje stvari. A onda mi neko prica o kojekakvoj neunistivosti ljudskog uma. Iz svega toga sam naucio da zivot treba ziveti punim plucima, provoditi vise vremena s drugim ljudima i davati znacaj i boriti se za porodicu. Upravo jer smatram da je zivot jedan i da je veliki dar biti ziv.

@joc@

pre 6 godina

i saznao u ličnom razgovoru 
sa dvojicom ljudi koji su preživeli svoju smrt, 
sva se ta iskustva slažu sa onima u knjizi.


ljudi shvatite vec jednom da klinicka smrt nije niti smrt niti umiranje.jer kod klinicke smrti otkaze nekoliko organa ali nema mozdane smrti.mozak nastavlja da radi normalno sledecih 5-10 minuta jer od prilike toliko moze da izdrzi bez kiseonika. jos je niko ko je umro (doziveo mozdanu smrt) nije vratio da isprica iskustva

Dane

pre 6 godina

Ma jeeste,a te mikrokanaliće su kopali mikropatuljci sa mikrokrampićima i mikrolopaticama.Bitno je samo da se stavi reč mikro da mi ne možemo to stvarno da vidimo.E vala nek su zaradili još jednu platu.

Pedja

pre 6 godina

Naravno da duša ne umire nego se seli u novorođenče.Ko je bio dobar bice ponovo čovek ko nije bice ribica ili prase.
(Samo opusteno, 17. jun 2017 09:30)

Pristajem da budem i morsko prase samo da se ponovo ne rodim u Srbiji.

Istina je!

pre 6 godina

Oni koji govore da je ovo "glupost",veoma se varaju.Ja sam licno doziveo klinicku smrt,video sam sebe u trenutku nesrece na par stotinak metara i to jasno i precizno bas sam cin udarca kako se prevrcem preko automobila.U pitanju je bila saobracajna nesreca,gde je mene udario auto.Da bih to bolje objasnio moram da pricam sa nekim,ali ukratko,to je jednostavno ovako:Prosto "izadjete" iz sebe,bas kao sto je na ovo slici prikazano,ali vi to tako ne vidite vec se kao na filmovima stvorite tek tako odjednom blizu vaseg tela ili malo dalje nebitno,uglavnom se samo stvorite i vidite sebe.

JJ

pre 6 godina

@(Stole, 17. jun 2017 08:46)
"gde su oni?"

Matematicki koliko dimenzija je definisano? Mnogo vise od ovih "nasih" 4.
Ironicno, sto se vise bavimo naukom, to smo blizi Bogu.

vladimir

pre 6 godina

Dobar dan.Odgovor o dusi i duhu stoji zapisan u Bozijoj reci Svetom Pismu.Iz Propovednika 9:5 jasno mozemo doci do zakljucka da mrtvi nisu svesni nicega.Niti vide,niti cuju niti mogu da razmisljaju.Inace bi moj i pokojni tata i stric dokazili kod kuce.Dusa se odnosi na ljude,takodje na zivotinje i zivot.A duh je iskra zivota koja nas pokrece,nesto sto daje zivot telu.Dakle Dusa i Duh nisu jedno.Pozdrav

dragan

pre 6 godina

13. Нећемо пак, браћо, да вам буде непознато шта је са онима који су уснули, да не бисте туговали као они који немају наде. 14. Јер ако верујемо да Исус умре и васкрсе, тако ће и Бог оне који су уснули у Исусу довести с Њим.

Lars

pre 6 godina

Možda duša opstaje, ali daleko je to od činjenice da smo svesni u takvom entitetu. Da bi svest postojala, potreban je mozak, bez mozga ne postoji postojanje i samosvest.
(goran, 17. jun 2017 09:05)

Ti tvrdis ovo? Na osnovu cega? Zar nije vrlo ocigledno da smo puni predrasuda i neznanja, toliko da smo vecito skloni da izvlacimo zakljucke iz onoga sto znamo, a to je jako malo, i vrlo verovatno pogresno.

JOBAH

pre 6 godina

Naravno da duša ne umire nego se seli u novorođenče.Ko je bio dobar bice ponovo čovek ko nije bice ribica ili prase.
(Samo opusteno, 17. jun 2017 09:30)

Kako to da nas ima sve vise na planeti, odakle tolike duse iz umrlih? Stvaraju li se nove ili smo svi reciklaža?

ing

pre 6 godina

"Informacija koja je u njima sadržana nije izgubljena niti uništena, već se može rasuti po svemiru." Pa isto važi i za materijalno telo - njegove čestice su rasute. Po toj logici i telo je besmrtno!?

Butragenjo

pre 6 godina

nadam se da ce sada svi oni koji "veruju iskljucivo naucno dokazanim pojavama" da poveruju I u ovo... ili je I dusa nastala mozda... nekako... evolucijom... ili je ipak Bog taj koji stvara...

danilo

pre 6 godina

pa ljudi zašto se toliko muče naučnici duša je besmrtna od samog boga data svakom čoveku telo je is praha i u prah se navraća a duša ide na određeno mesto ičeka sudnji dan kada će ponovo dobiti telo ali ovoga puta BESMRTO,što se zove večni život ali je veliko pitanje dali će večno živeti sa Gospodom u raju ili u poklenom jezeru u mukama.Zato je važno dok smo tu na zemlji da naš život bude ugodan bogu da živimo po njegovoj i zapovesti a ne u grehu i nemoralu

Beogradjanka

pre 6 godina

Ako posle zivota postoji smrt, zasto posle smrti ne bi postojao zivot? Na ovu temu bih mogla da se raspisem ali za one koji vide dalje od granica kutije u kojoj su, dovoljno je i ovo pitanje.

ŠTAZI

pre 6 godina

@Sremac možeš li objasniti kojim jezikom je Tvorac pisao i zašto baš tim jezikom koji većina ljudi ne razume? Kako to da postoje i druge knjige koje po verovanjima miliona pa i milijardi ljudi napisa njihov Tvorac? Zašto u crkvi gori sijalica mesto sveće i zašto Vladika vozi "audi" a ne ide peške kao Isus? Zašto moramo mi obični smrtnici slepo da verujemo u knjigu napisanu pre više od 2000 godina i prevedenu hiljadama puta onako kako je to prevodiocu odgovaralo, a oni koji propovedaju i unapred imaju rezervisano mesto u raju među svecima mogu da krše pravila iz Knjige?

Соко

pre 6 godina

Ништа логичније...ово се потпуно поклапа са законима физике о константи материје и енергије...

nebeska stamparija

pre 6 godina

Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
(sremac, 17. jun 2017 08:38)

pa, ima jos takvih vodica, ne budimo ograniceni, razni narodi, razni vodici... a zanimljivo da se cesto uputstva u njima razlikuju - jel' to znaci da ima vise tvoraca ili je Bozji izdavacki i graficki zavod namerno stampao vodic sa izmenama?

Stojko

pre 6 godina

Naravno da ne umire. Pamcenje i rasudjivanje su elektrohemijski procesi u mozgu koji jos traju nakon smrti. To vam je slicno kao kad kompjuteru otkazu vitalni delovi ali softwer, ono sto mu cini dusu, je jos uvek "ziv" ali od njega nema koristi jer ne moze da se iskoriti zato sto je kompjuter "crko".

slep vodi dok mutav prica

pre 6 godina

Na ovo pitanje se odgovara zajedno sa pitanjem da li je svemir beskonacan?
Francuski filozof i fizicar je uprostio to ovako. Ako je svemir beskonacan, to znaci da je svaku stvar koju zamislimo moguce naci u njemu. Ideja je da ono u sta verujes da ce tvoj um, dusa ili kako god definisali to, stvoriti ili projektovati za tebe. Nisam ubedjen ovom mislju ali je smatram jako interesantnom. Vreme nas ubija u nauci, nikako da odgonetnemo kako ono radi i zasto radi na makro kosmickom planu dok je u kvantnom kosmosu potpuno nebitno.

jovan

pre 6 godina

jedino sto je istinito je da sve u nama satrune i jednostavno nestane ali ono sto nam svima svetluca u ocima to je ta mala energijica koju posedujemo svi i ona je neunistiva ona negde ode

Dusan

pre 6 godina

sremac @
Da te razocaram,tvorac ove planete ne zna ni pisati,ni citati.Zasto,pa nije mu potrebno ! Uostalom onda bi morao stvoriti i uciteljicu pa bi ispalo uciteljica uci tvorca neba i zemlje. Kakav bi to tvorac bio kad ga neko drugi uci :(

KIKI

pre 6 godina

Na žalost mnogih mišljnja sam da se i duša "razlaže" zajedno sa neživim elemetima od kojih je sastavljena.Pitanje je da li je krajni cilj "nežive materije" da stvara "živu materiju"?Kada bi to saznali bilo bi nam sve jasno.Uopšte uzevši i sam Svemir se ponaša kao nekakvo "živo biće",stvaranjem Zvezda i njihovim umiranjem i pretvaranjem u "Crne rupe".A da je sve ovo bez neke svrhe,ni to nema smisla.......

christ love

pre 6 godina

čovjekov duh je besmrtan. Ako si priznao Isusa za svog boga i spasioca, živjeces vječno. ako ne kao grešnik onda u vječnu smrt. jednostavno. covjek ima duh.dušu i tijelo. Isusa treba prihvatit na ovoj zemlji.kad umres kasno je. on je pravi bog i pastir. to treba obznaniti svima..

verujem u boga, ali ne u crkvu

pre 6 godina

Znači kremiranje može ili ne može ??
(Dragabche, 17. jun 2017 08:39)

U mnogim kulturama koje veruju u reinkarnaciju ljudi se kremiraju. A te iste kulture i civilizacije su mnogo starije od nase i oni ne veruju ni u kakvog "tvorca" koji je stvarao svet nedelju dana. Pa lepo funkcionisu i bez toga.

Inace, ova teorija sa "kanalicima" mi je suplja skroz. Pa mozdane celije vrlo brzo umiru nakon mozdane smrti.

Dusa nastavlja da zivi, ali u nekoj drugoj dimenziji koju mi ne vidimo i ne osecamo, jer nasa svest ima osecaj samo za cetiri dimenzije (x, y, z, t). Mozda tu lezi odgovor. I mozda se ono sto mi nazivamo bogom, tvorcem itd. nalazi bas tamo gde ga mi ne vidimo.

ViscoSalejo

pre 6 godina

Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (sremac, 17. jun 2017 08:38)

Tvorac nam je ostavio Bibliju???
Tvorac je, eventualno, mogao da nam ostavi neke dogadjaje i pojave iz Biblije, cak i pouke - ali samu Bibliju nam izvesno nije ostavio, dokazano su nam je sastavili i ostavili preci...

ipak se okreće

pre 6 godina

Duša se vraća stvoritelju a telo trune. Posle smrti nema ničega, to je kraj ali samo do jednog trenutka koji ce se zvati drugi Hristov dolazak.
Piše sve to u najprodavanijoj knjizi na svetu, al treba čitati...

guzva u mikrotubulima

pre 6 godina

Na webtribune.rs imate detaljnije, a ukratko: mozak je kvantni kompjuter, dusa/svest je program koji se izvrsava na njemu a locirana je u mikrotubulima nervnih celija. Kad covek umre program zavrsi negde u svemiru.

Kad vec oni teoretisu da i ja pridodam jednu svoju ideju, a to je da duse mogu da se nastane i u drugim ljudima, kad god sanjam nekolicinu preminulih srodnika, nakon sto ustanem, dok se razbudjujem, bukvalno svaki put se desi taj momenat kad sa zaprepascenjem kazem "pa oni odavno nisu medju zivima!" toliko je jak taj utisak da su u zivotu a godine su prosle i zalost je izbledela

goran

pre 6 godina

Možda duša opstaje, ali daleko je to od činjenice da smo svesni u takvom entitetu. Da bi svest postojala, potreban je mozak, bez mozga ne postoji postojanje i samosvest.

gavrilo

pre 6 godina

@stole

Da pokušam uprostiti ovo iz članka, duša je poput zapisa, informacije pohranjene u Svemiru koji stvara po odredjenom zakonu od onoga što je pohranjeno u njemu.
Možda bi to mogli uporediti sa softverom kompjutera i pohranjenih informacija u hardu kompjutera.
Kompjuter stvara pomoću softvera i hardvera. Stim što kompjuter nije svestan sebe, čovek uvek stoji iza onoga što kompjuter stvara, on zadaje stvaranje, čovek pravi programe shodno svojim potrebama.
Svemir ima samo jedan "program".

Joks

pre 6 godina

Sta na ovo kazu darvinovci i evolucionisti? Taman (u)mislili da su Teorijom "dokazali" da od nezivog mogu da naprave zivo, kad, sad, postoji i nesto trece...

sremac

pre 6 godina

Pa o tome je tvorac ove planete pisao pre više hiljada godina. Covek je sačinjen od duše i tela. Kao i telo tako i duša mora da se neguje i čisti. tj da se čovek o njoj brine. Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.

Stole

pre 6 godina

Clanak je prekratak i nejasan. Sta su mikrokanalici celije? U kojim mikrokanalicima van tela ostaju informacije, gde su oni? Kako se u tim kanalicima ocuva dusa i sta sa njom? Mize li ona ponovo postati operativna?

Dajte link ka studiji, kontam da je ovde izvadjeno par nepovezanih zakljucaka.

lemy L.

pre 6 godina

ali dok to naucnici ne utvrde sve predhodno,ostalo je prica u prazno?? Mnogo truba,ono sto se milenijumima unazad znalo nije bilo validno dok to nisu rekli naucnici. Prvo ,naucnici migu da se bave duhovnim stvarima,ali nekih 2-3% . I to je pitanje kako ce da ispadne.....

Joc@

pre 6 godina

Hajde nek bude i tako, iako bi se već u startu na ovo narogušili stručnjaci
koji izučavaju ljudsku dušu, pošto oni odriču da
ona uopšte i postoji (psiholozi, psihijatri).
*
Mudijeva knjiga ''Život posle života'' prva je i najozbiljnija iz ove oblasti.
Koliko sam čitao i slušao iz raznih izvora, i saznao u ličnom razgovoru
sa dvojicom ljudi koji su preživeli svoju smrt,
sva se ta iskustva slažu sa onima u knjizi.

Stole

pre 6 godina

Clanak je prekratak i nejasan. Sta su mikrokanalici celije? U kojim mikrokanalicima van tela ostaju informacije, gde su oni? Kako se u tim kanalicima ocuva dusa i sta sa njom? Mize li ona ponovo postati operativna?

Dajte link ka studiji, kontam da je ovde izvadjeno par nepovezanih zakljucaka.

Pedja

pre 6 godina

Naravno da duša ne umire nego se seli u novorođenče.Ko je bio dobar bice ponovo čovek ko nije bice ribica ili prase.
(Samo opusteno, 17. jun 2017 09:30)

Pristajem da budem i morsko prase samo da se ponovo ne rodim u Srbiji.

sremac

pre 6 godina

Pa o tome je tvorac ove planete pisao pre više hiljada godina. Covek je sačinjen od duše i tela. Kao i telo tako i duša mora da se neguje i čisti. tj da se čovek o njoj brine. Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.

JOBAH

pre 6 godina

Naravno da duša ne umire nego se seli u novorođenče.Ko je bio dobar bice ponovo čovek ko nije bice ribica ili prase.
(Samo opusteno, 17. jun 2017 09:30)

Kako to da nas ima sve vise na planeti, odakle tolike duse iz umrlih? Stvaraju li se nove ili smo svi reciklaža?

ViscoSalejo

pre 6 godina

Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (sremac, 17. jun 2017 08:38)

Tvorac nam je ostavio Bibliju???
Tvorac je, eventualno, mogao da nam ostavi neke dogadjaje i pojave iz Biblije, cak i pouke - ali samu Bibliju nam izvesno nije ostavio, dokazano su nam je sastavili i ostavili preci...

Joc@

pre 6 godina

Hajde nek bude i tako, iako bi se već u startu na ovo narogušili stručnjaci
koji izučavaju ljudsku dušu, pošto oni odriču da
ona uopšte i postoji (psiholozi, psihijatri).
*
Mudijeva knjiga ''Život posle života'' prva je i najozbiljnija iz ove oblasti.
Koliko sam čitao i slušao iz raznih izvora, i saznao u ličnom razgovoru
sa dvojicom ljudi koji su preživeli svoju smrt,
sva se ta iskustva slažu sa onima u knjizi.

ŠTAZI

pre 6 godina

@Sremac možeš li objasniti kojim jezikom je Tvorac pisao i zašto baš tim jezikom koji većina ljudi ne razume? Kako to da postoje i druge knjige koje po verovanjima miliona pa i milijardi ljudi napisa njihov Tvorac? Zašto u crkvi gori sijalica mesto sveće i zašto Vladika vozi "audi" a ne ide peške kao Isus? Zašto moramo mi obični smrtnici slepo da verujemo u knjigu napisanu pre više od 2000 godina i prevedenu hiljadama puta onako kako je to prevodiocu odgovaralo, a oni koji propovedaju i unapred imaju rezervisano mesto u raju među svecima mogu da krše pravila iz Knjige?

Dane

pre 6 godina

Ma jeeste,a te mikrokanaliće su kopali mikropatuljci sa mikrokrampićima i mikrolopaticama.Bitno je samo da se stavi reč mikro da mi ne možemo to stvarno da vidimo.E vala nek su zaradili još jednu platu.

Lars

pre 6 godina

Možda duša opstaje, ali daleko je to od činjenice da smo svesni u takvom entitetu. Da bi svest postojala, potreban je mozak, bez mozga ne postoji postojanje i samosvest.
(goran, 17. jun 2017 09:05)

Ti tvrdis ovo? Na osnovu cega? Zar nije vrlo ocigledno da smo puni predrasuda i neznanja, toliko da smo vecito skloni da izvlacimo zakljucke iz onoga sto znamo, a to je jako malo, i vrlo verovatno pogresno.

ing

pre 6 godina

"Informacija koja je u njima sadržana nije izgubljena niti uništena, već se može rasuti po svemiru." Pa isto važi i za materijalno telo - njegove čestice su rasute. Po toj logici i telo je besmrtno!?

nebeska stamparija

pre 6 godina

Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
(sremac, 17. jun 2017 08:38)

pa, ima jos takvih vodica, ne budimo ograniceni, razni narodi, razni vodici... a zanimljivo da se cesto uputstva u njima razlikuju - jel' to znaci da ima vise tvoraca ili je Bozji izdavacki i graficki zavod namerno stampao vodic sa izmenama?

verujem u boga, ali ne u crkvu

pre 6 godina

Znači kremiranje može ili ne može ??
(Dragabche, 17. jun 2017 08:39)

U mnogim kulturama koje veruju u reinkarnaciju ljudi se kremiraju. A te iste kulture i civilizacije su mnogo starije od nase i oni ne veruju ni u kakvog "tvorca" koji je stvarao svet nedelju dana. Pa lepo funkcionisu i bez toga.

Inace, ova teorija sa "kanalicima" mi je suplja skroz. Pa mozdane celije vrlo brzo umiru nakon mozdane smrti.

Dusa nastavlja da zivi, ali u nekoj drugoj dimenziji koju mi ne vidimo i ne osecamo, jer nasa svest ima osecaj samo za cetiri dimenzije (x, y, z, t). Mozda tu lezi odgovor. I mozda se ono sto mi nazivamo bogom, tvorcem itd. nalazi bas tamo gde ga mi ne vidimo.

Istina je!

pre 6 godina

Oni koji govore da je ovo "glupost",veoma se varaju.Ja sam licno doziveo klinicku smrt,video sam sebe u trenutku nesrece na par stotinak metara i to jasno i precizno bas sam cin udarca kako se prevrcem preko automobila.U pitanju je bila saobracajna nesreca,gde je mene udario auto.Da bih to bolje objasnio moram da pricam sa nekim,ali ukratko,to je jednostavno ovako:Prosto "izadjete" iz sebe,bas kao sto je na ovo slici prikazano,ali vi to tako ne vidite vec se kao na filmovima stvorite tek tako odjednom blizu vaseg tela ili malo dalje nebitno,uglavnom se samo stvorite i vidite sebe.

Beogradjanka

pre 6 godina

Ako posle zivota postoji smrt, zasto posle smrti ne bi postojao zivot? Na ovu temu bih mogla da se raspisem ali za one koji vide dalje od granica kutije u kojoj su, dovoljno je i ovo pitanje.

@joc@

pre 6 godina

i saznao u ličnom razgovoru 
sa dvojicom ljudi koji su preživeli svoju smrt, 
sva se ta iskustva slažu sa onima u knjizi.


ljudi shvatite vec jednom da klinicka smrt nije niti smrt niti umiranje.jer kod klinicke smrti otkaze nekoliko organa ali nema mozdane smrti.mozak nastavlja da radi normalno sledecih 5-10 minuta jer od prilike toliko moze da izdrzi bez kiseonika. jos je niko ko je umro (doziveo mozdanu smrt) nije vratio da isprica iskustva

Stojko

pre 6 godina

Naravno da ne umire. Pamcenje i rasudjivanje su elektrohemijski procesi u mozgu koji jos traju nakon smrti. To vam je slicno kao kad kompjuteru otkazu vitalni delovi ali softwer, ono sto mu cini dusu, je jos uvek "ziv" ali od njega nema koristi jer ne moze da se iskoriti zato sto je kompjuter "crko".

Jocili

pre 6 godina

Prema svedočenjima onih koji su najdalje otišli pa se vratili u žive, ispostavi se da duš postoji ali ne u našem telu već kao gejmplejer u sasvim drugom svemiru. A ova naša vasiona je po tome hologramska. Kao što na internetu ne postoji ništa autentično živo već je sve ulogovano ili postalvjeno odnekud, tako je važilo i za ova iskustva. Posle smrti svest se prebaci na sebe kao gejmplejea, još neko vreme posmatra se okolina stradalog avatara, a onda se kompletno vraća samo ondašnja svest i ondšnja čula.

slep vodi dok mutav prica

pre 6 godina

Na ovo pitanje se odgovara zajedno sa pitanjem da li je svemir beskonacan?
Francuski filozof i fizicar je uprostio to ovako. Ako je svemir beskonacan, to znaci da je svaku stvar koju zamislimo moguce naci u njemu. Ideja je da ono u sta verujes da ce tvoj um, dusa ili kako god definisali to, stvoriti ili projektovati za tebe. Nisam ubedjen ovom mislju ali je smatram jako interesantnom. Vreme nas ubija u nauci, nikako da odgonetnemo kako ono radi i zasto radi na makro kosmickom planu dok je u kvantnom kosmosu potpuno nebitno.

jovan

pre 6 godina

jedino sto je istinito je da sve u nama satrune i jednostavno nestane ali ono sto nam svima svetluca u ocima to je ta mala energijica koju posedujemo svi i ona je neunistiva ona negde ode

JJ

pre 6 godina

@(Stole, 17. jun 2017 08:46)
"gde su oni?"

Matematicki koliko dimenzija je definisano? Mnogo vise od ovih "nasih" 4.
Ironicno, sto se vise bavimo naukom, to smo blizi Bogu.

Соко

pre 6 godina

Ништа логичније...ово се потпуно поклапа са законима физике о константи материје и енергије...

sale

pre 6 godina

Ja zaista ne znam da li postoji nesto posle smrti ili je smrt konacni cin.Ono sto znam je da zelim da verujem da postoji jer u suprotnom sve ovo i nema bas nekog smisla.

guzva u mikrotubulima

pre 6 godina

Na webtribune.rs imate detaljnije, a ukratko: mozak je kvantni kompjuter, dusa/svest je program koji se izvrsava na njemu a locirana je u mikrotubulima nervnih celija. Kad covek umre program zavrsi negde u svemiru.

Kad vec oni teoretisu da i ja pridodam jednu svoju ideju, a to je da duse mogu da se nastane i u drugim ljudima, kad god sanjam nekolicinu preminulih srodnika, nakon sto ustanem, dok se razbudjujem, bukvalno svaki put se desi taj momenat kad sa zaprepascenjem kazem "pa oni odavno nisu medju zivima!" toliko je jak taj utisak da su u zivotu a godine su prosle i zalost je izbledela

Butragenjo

pre 6 godina

nadam se da ce sada svi oni koji "veruju iskljucivo naucno dokazanim pojavama" da poveruju I u ovo... ili je I dusa nastala mozda... nekako... evolucijom... ili je ipak Bog taj koji stvara...

danilo

pre 6 godina

pa ljudi zašto se toliko muče naučnici duša je besmrtna od samog boga data svakom čoveku telo je is praha i u prah se navraća a duša ide na određeno mesto ičeka sudnji dan kada će ponovo dobiti telo ali ovoga puta BESMRTO,što se zove večni život ali je veliko pitanje dali će večno živeti sa Gospodom u raju ili u poklenom jezeru u mukama.Zato je važno dok smo tu na zemlji da naš život bude ugodan bogu da živimo po njegovoj i zapovesti a ne u grehu i nemoralu

christ love

pre 6 godina

čovjekov duh je besmrtan. Ako si priznao Isusa za svog boga i spasioca, živjeces vječno. ako ne kao grešnik onda u vječnu smrt. jednostavno. covjek ima duh.dušu i tijelo. Isusa treba prihvatit na ovoj zemlji.kad umres kasno je. on je pravi bog i pastir. to treba obznaniti svima..

dragan

pre 6 godina

13. Нећемо пак, браћо, да вам буде непознато шта је са онима који су уснули, да не бисте туговали као они који немају наде. 14. Јер ако верујемо да Исус умре и васкрсе, тако ће и Бог оне који су уснули у Исусу довести с Њим.

@Pedja

pre 6 godina

Sta znaci biti dobar? Ne postoji osoba koja nikad u zivotu nije pogresila i koja nikome nikad nije nanela bol. Znaci: niko se nikad vise nece roditi kao covek? Mislim, ko to od nas zivi apsolutno bezgesno i gde su granice?

iva

pre 6 godina

Meni je na fakultetu prilikom prisustva na obdukcijama na sudskoj medicini stalno prolazilo kroz glavu da to nije kraj. Nikako nisam mogla da se otrgnen utisku. Kad pocnes da ulazis u nauku, sve dovodis u pitanje i sve manje verujes. I onda, kad pocnes bas dosta da napredujes naucno i kad pocnu da te fasciniraju ti procesi u telu koji su genijalni i savrseni, javi se u tebi neko neobjasnjivo stanje.

Nesa

pre 6 godina

Kakva gomila gluposti. To sto koriste rec "kvantno" ne znaci da su naucnici, a ceo clanak mi lici na trolovanje. Ako sam se upecao, moje izvinjenje univerzumu.

SamoKazem

pre 6 godina

@Naravno da ne umire. Pamcenje i rasudjivanje su elektrohemijski procesi u mozgu koji jos traju nakon smrti. To vam je slicno kao kad kompjuteru otkazu vitalni delovi ali softwer, ono sto mu cini dusu, je jos uvek "ziv" ali od njega nema koristi jer ne moze da se iskoriti zato sto je kompjuter "crko".
(Stojko, 17. jun 2017 10:45)

Odlican komentar koji namece glavno pitanje, postoji li negde "Cloud" za sve te podatke, da ne budu izgubljeni? Tu se nauka i religija najvise svadjaju! Kada do tog (ako) odgovora bude dosla nauka, e onda ce se te dve strane pomiriti, do tada ko ziv-ko na cloud-u!

vladimir

pre 6 godina

Dobar dan.Odgovor o dusi i duhu stoji zapisan u Bozijoj reci Svetom Pismu.Iz Propovednika 9:5 jasno mozemo doci do zakljucka da mrtvi nisu svesni nicega.Niti vide,niti cuju niti mogu da razmisljaju.Inace bi moj i pokojni tata i stric dokazili kod kuce.Dusa se odnosi na ljude,takodje na zivotinje i zivot.A duh je iskra zivota koja nas pokrece,nesto sto daje zivot telu.Dakle Dusa i Duh nisu jedno.Pozdrav

Dusan

pre 6 godina

sremac @
Da te razocaram,tvorac ove planete ne zna ni pisati,ni citati.Zasto,pa nije mu potrebno ! Uostalom onda bi morao stvoriti i uciteljicu pa bi ispalo uciteljica uci tvorca neba i zemlje. Kakav bi to tvorac bio kad ga neko drugi uci :(

Digitalni miš

pre 6 godina

Ovo je tolika budalaština da ne znam odakle da počnem sa objašnjavanjem zašto. Uglavnom, da je ovaj članak odštampan na papiru, ne bi bio vredan ni da služi kao...

ipak se okreće

pre 6 godina

Duša se vraća stvoritelju a telo trune. Posle smrti nema ničega, to je kraj ali samo do jednog trenutka koji ce se zvati drugi Hristov dolazak.
Piše sve to u najprodavanijoj knjizi na svetu, al treba čitati...

goran

pre 6 godina

Možda duša opstaje, ali daleko je to od činjenice da smo svesni u takvom entitetu. Da bi svest postojala, potreban je mozak, bez mozga ne postoji postojanje i samosvest.

KIKI

pre 6 godina

Na žalost mnogih mišljnja sam da se i duša "razlaže" zajedno sa neživim elemetima od kojih je sastavljena.Pitanje je da li je krajni cilj "nežive materije" da stvara "živu materiju"?Kada bi to saznali bilo bi nam sve jasno.Uopšte uzevši i sam Svemir se ponaša kao nekakvo "živo biće",stvaranjem Zvezda i njihovim umiranjem i pretvaranjem u "Crne rupe".A da je sve ovo bez neke svrhe,ni to nema smisla.......

Cube pro touring

pre 6 godina

Izuzetno zanimljiva tema,ali veoma slab i nepotpun clanak. Sledeci put potrudite se da budete profesionalniji u svom poslu!

Predrag

pre 6 godina

Sta je dusa i sta to nastavlja da zivi nakon smrti kada su sva ljudska cula, culni organi, nervne celije i culni receptori kojima registrujemo okruzenje oko nas odumrli i nestali? Sta to nastavlja da zivi kada je i centralni nervni sistem koji prepoznaje i obradjuje sve te pristigle podatke od nervnih receptora takodje odumruo? Ne postoji vise koza kao culni organ i mehanoreceptor. Ne postoji vise culo ukusa kao hemoreceptor, culo mirisa kao hemoreceptor, culo sluha i ravnoteze kao mehanoreceptor i culo vida ka fotoreceptor. Ne postoji vise centralni nervni sistem sa nervnim vlaknima i mozgom za obradu i prepoznavanje svih pristiglih podataka od culnih receptora. Sve sto nas cini zivim ljudskim bicem i covekom je nestalo.

Nick Rivers

pre 6 godina

Matematicki koliko dimenzija je definisano? Mnogo vise od ovih "nasih" 4.
Ironicno, sto se vise bavimo naukom, to smo blizi Bogu.
(JJ, 17. jun 2017 10:01)
Ne! Ne! Što više se trudimo da dokažemo postojanje Boga to smo bliži smrti, pa zato još više lažemo sebe kako zagrobni život postoji. Ljudi probudite se! Boga nema!

Makso

pre 6 godina

Moj otac boluje od demencije pracenom amnezijom i kad god ga pogledam ne treba mi bolji dokaz da posle smrti nema nista. Covek gubi zdrav razum. Mogucnost da normalno rezonuje stvari. A onda mi neko prica o kojekakvoj neunistivosti ljudskog uma. Iz svega toga sam naucio da zivot treba ziveti punim plucima, provoditi vise vremena s drugim ljudima i davati znacaj i boriti se za porodicu. Upravo jer smatram da je zivot jedan i da je veliki dar biti ziv.

Joks

pre 6 godina

Sta na ovo kazu darvinovci i evolucionisti? Taman (u)mislili da su Teorijom "dokazali" da od nezivog mogu da naprave zivo, kad, sad, postoji i nesto trece...

SrbEUin

pre 6 godina

Kakvi jednosmerni komentari. Samo o religjskom aspektu.

Duša je svest, činilac života, a ne sinonim čoveka niti religiozna kategorija. Sve životinje sa mozgom razmišljaju (imaju svest) imaju neki misaoni proces pa samim tim i dušu. I pas (ili bilo koja druga životinja) kad umre (religiozni izraz za smrt životinje: ugine) njegova duša se takođe rasprostre u kvantne membrane kosmosa.

Čovek se od životinja razlikuje jedino po stvaralačkoj svesti, i mogućnosti apstraktnog razmišljanja. Koje ipak nemaju svi ljudi.

gavrilo

pre 6 godina

@stole

Da pokušam uprostiti ovo iz članka, duša je poput zapisa, informacije pohranjene u Svemiru koji stvara po odredjenom zakonu od onoga što je pohranjeno u njemu.
Možda bi to mogli uporediti sa softverom kompjutera i pohranjenih informacija u hardu kompjutera.
Kompjuter stvara pomoću softvera i hardvera. Stim što kompjuter nije svestan sebe, čovek uvek stoji iza onoga što kompjuter stvara, on zadaje stvaranje, čovek pravi programe shodno svojim potrebama.
Svemir ima samo jedan "program".

'De me nadje!

pre 6 godina

A na kom to paralelnom univerzumu rade ti "naucnici"? Mislim zasto ne napisaste sve podatke o njima?
Osim toga, jel' su se to oni tim svojim metodom mikrokanalica mozda reinkarnirali, pa sad pricaju nebuloze zbog nedostatka kiseonika u medjuzvezdanom prostoru, ili sta?
I najvaznije: Kad ce predstavnik tih "naucnika" da dodje u Srbiju da zaludjenicima drzi seminar po principu "gledaj me u oci, kapci su ti teski", da slucajno ne propustimo?

bandiera rossa

pre 6 godina

Pristajem da budem i morsko prase samo da se ponovo ne rodim u Srbiji.
(Pedja, 17. jun 2017 10:59)
A ja bih voleo da izbacimo ovo morsko, pa da te posluzimo za Slavu neku.

Vecnost za vecne

pre 6 godina

Koncept teologije i vecnosti ne mogu da svare, prihvate i razumeju dosadni ljudi. Mnogo je onih kojima je zivot samo prolazna pojava. Jos je vise onih koji ne znaju sta da rade sa ovim vremenom koje imaju na raspolaganju, dosadno im je i naporno. Ne osecaju zivot. Ne zive ga. Cemu davati vecnost takvim ljudima? Kao da malom detetu date spejs satl. Zalud, sve je zalud. Jedan komentator kriknu - Boga nema! Za njega ga sigurno nema. Sta bi Bog bio u njegovom sistemu vrednosti kad on ne poznaje bozanske vrednosti? Kao kada slep krikne - boje ne postoje! Za njega niti postoje niti imaju vrednost.

vodonosa

pre 6 godina

Namucili se naučnici da dokažu ono o cemu Biblija prica 2000godina.Pa nismo ovde da ratujemo,grabimo i placamo racune.Ko shvati,dovoljno mu je.

lemy L.

pre 6 godina

ali dok to naucnici ne utvrde sve predhodno,ostalo je prica u prazno?? Mnogo truba,ono sto se milenijumima unazad znalo nije bilo validno dok to nisu rekli naucnici. Prvo ,naucnici migu da se bave duhovnim stvarima,ali nekih 2-3% . I to je pitanje kako ce da ispadne.....

Darvin pogresio

pre 6 godina

Konacno,dan kada je i nauka priznala Boga ! Jos samo da se bace na citanje recimo Biblije gde je zapisano mnogo pre Magelana :"nad krugom zemaljskim" da je zemlja okrugla ali nema ko da cita izgleda:)

Alex

pre 6 godina

Svi odgovori se nalaze u Svetom Pismu, “Bog stvori coveka od praha zemaljskog udahnu mu DUH ZIVOTNI i posta covek DUSA ZIVA”. Vidmo da je DUSA sklop DUHA i TELA. Nigde u Bibliji ne piše da je duša besmrtna, niti da postoji nezavisno od tela. Sta se dogodilo kad je Isus vaskrsao jednu devojku: “I povrati se duh njezin, i ustade odmah.” Luka 8.55 Bog joj je povratio dah života. Dakle, kada čovek umre događa se obrnut proces od procesa stvaranja čoveka: prah se vraća u zemlju, a duh(koji nije svestan) se vraća Bogu koji ga je dao. Kada je Lazar umro, Hristos je rekao: “Lazar, naš prijatelj zaspa, nego idem da ga probudim.” Slično je bilo kada je Jairova ćerka umrla: “Svi plakahu i jaukahu za njom, a on reče: -Ne plačite, nije umrla nego spava. “I mnogo onih koji spavaju u prahu zemaljskom probudiće se, jedni na život večni, a drugi na sramotu i prekor večni.” Danilo 12.2 . Vidmo da covek u smrti spava. Kada covek zaspi a ne sanja nista, kada se probudi ima osecaj kao da je 8 sati spavanja proslo kao za tren, tako je u smrti, probudice se sledeceg trenutka cim umru, samo sto ce se neki probuditi na zivot vecni a neki na sud.

Vector

pre 6 godina

Energija se ne moze ni stvoriti ni unistiti, vec samo prrelaziti iz jednog stanja u drugo. Nazovi dusom ili kako god, poenta je u energiji koja pokrece sve i nesto sto se ne moze objasniti....

Seljak iz Vuckovice

pre 6 godina

"Kada nestane velika ideja o besmrtnosti, ljudi ce zavoleti zemlju i zivot na zemlji neiskazano. Volece jedni druge, radice jedni za druge i milovace se kao deca, i nece se toga stideti."
Dostojevski

polo

pre 6 godina

@Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
(sremac, 17. jun 2017 08:38)

Na primer kad ti se javi glas u glavi i kaze ti da ubijes rodjenog sina- ti odes i ubijes. Abraham i Izak

Tata

pre 6 godina

Wooow! Ovo je vec visi nivo...
Ajmo samo jedno reci...ako NEKO ne da novac,naucnik ne bi imao sta da jede. Dakle,tata naruci istrazivanje,naucnik “istrazi”. Problem je...sto TATA narucuje i ZAKLJUCAK cesto,precesto...

ima nesto ,ima ima.

pre 6 godina

Sve sto pise u verskim knjigama ,Kur'an-u,Bibliji,Tori,itd.je istina,
Ama bas sve je istina Citao sam Kur'an casni, zasto bi samo to bila neistina da je dusa besmrtna i da ne umire, vec se seli i pridruzuje vecini ,naravno po zasluzi.

Jasno

pre 6 godina

Ne mlatite ljude. Posle smrti ostaje samo secanje. I nista vise. Nema boga, nema vise sile, reinkarnacija je pala na povecanju broja stanovnika. Zivot je jedan, dobili ste ga slucajno, prozivite ga kako volite ili kako mozete sve zavisi sta zelite od njega.

Naopak

pre 6 godina

Piše sve to u najprodavanijoj knjizi na svetu, al treba čitati...
Komentar poslat (ipak se okreće, 17. jun 2017 09:43)
Tako je...kupuješ i prodaješ, oduzimaš i dodaješ...osnova i bit hrišćanstva. Al' treba čitati - malo više i malo bolje.

Božije zapovesti

pre 6 godina

Po Bibliji i pravoslavnim knjigama koje sam pročitao, duša je besmrtna i od samog Boga data svakom čoveku.
Telo je iz praha i u prah se vraća, a duša ide na određeno mesto i čeka sudnji dan kada će ponovo dobiti telo ali ovoga puta BESMRTNO, što se zove večni život (ali je veliko pitanje da li će večno živeti sa Gospodom u raju ili sa đavolom u paklenom jezeru u mukama).
Zato je važno, da dok smo u ovozemaljskom životu, da živimo po Božijim zapovestima, a ne u grehu i nemoralu..

AntinatalDav

pre 6 godina

Kada umremo informacijski sistem koji se zasniva na kompleksnoj mozdanoj strukturi i specificno postavljenim vezama se raspada,jer se mozak raspada i samim tim ne moze opstati svest koja na tom sistemu pociva,a za sta postoje dokazi iz mnogo istrazivanja.Centralno leziste svesti bi se mogla nazvati oblast u mozgu poznata kao ''claustrum''.Korteksi su mehanizam na kojima pocivaju funkcije mozga koji je od istih sacinjen.Samim tim kada umremo mozak se raspada i raspada se svest i dusa ne postoji.

Neko

pre 6 godina

Ovo se cini kao "ekstenzija" intelektualne spekulacije (da se blago izrazim) Sir Roger Penrose-a koji je pred nekih dvadesetak godina izasao s idejom da su microtubules (moglo bi se prevesti kao mikrokanalici), koji su skelet svih zivih celija, mesto gde je memorija pohranjena u kvantnom stanju. Sir Roger Penrose je izuzetan fizicar ali mu biologija i neuronauke nisu jaca strana (da na kazem nesto gore).

Šab me gabri

pre 6 godina

Ateisti na aparatima.
(Voždon, 17. jun 2017 16:14)

A dobri, bogobojažljivi i čovekoljubivi vernici, ili tačnije "vernici", kao ti, oduševljeno seire!

Ma, samo ti zlurado uživaj što su nekakvi "naučnici"(?) najzad "dokazali"(?) ono što si ti oduvek znao!

Viking

pre 6 godina

Dobra je to nauka, bez ikakvih referenci i sa bezimenim naučnicima. Komentatori, impresioniran sam kako ne znate osnovnu fiziku na Zemlji, ali znate tajne duše i univerzuma.

Zoran

pre 6 godina

Kad umre to je kraj. Nema raja nema pakla, nema čak ni praznine. Kad legnete da spavate i kad se odmorite počinjete da sanjate. Taj deo pre sna je jako sličan smrti. Nema ničega, čak nema ni toga-ničega. Mirne duše možete za života da radi šta god hoćete i ništa vam se nakon smrti neće desiti. Sreća pa ljudi to ne znaju.

my way

pre 6 godina

Tu se postavlja pitanje sta je sa nasom licnoscu, secanjima, informacijama, da li to sto smo ziveli ima neki uticaj na "dusu", ili se ona vraca u kosmos u obliku kakvom je bila i pre nego sto smo se rodili.

steva

pre 6 godina

Između apsolutnog i bezgrešnog Boga i grešnog ljudskog bića je ogroman ponor, i čovek ga ne može preći na drugi način već samo verom u Hrista, i ko ovo uspe da shvati i da živi po ovome, blago njemu. Jer u svetom pismu piše da je duša pretežnija (važnija) od tela a telo od odela.

Isidora

pre 6 godina

Ja ne mogu da verujem koliko ljudi ovde u komentarima ne zna koji se osnovni procesi desavaju u telu i osnovnu biologiju. A tek kad krenu da citiraju bibliju, 21. vek je ljudi moji.

Canadian

pre 6 godina

Sta na ovo kazu darvinovci i evolucionisti? Taman (u)mislili da su Teorijom "dokazali" da od nezivog mogu da naprave zivo, kad, sad, postoji i nesto trece...
(Joks, 17. jun 2017 08:57)

Kazu da treba da se obrazujes i da citas, ali ne samo ono sto se lako cita i sto potvrdjuje tvoje zablude, nego knjige oko kojih mozak mora da se napregne.
Za "darvinovce" i "evolucioniste", uostalom, govore dokazi i cinjenice, oni ne moraju da se brane od neznalica.

Rex-njam

pre 6 godina

Za one koji kazu da se duse sele u druga tela, prasice i ostalo: Hocu da moja ode u dinosaurusa, Tiranosarusa Reksa, pa da ponjamisem sve one "lose duse otisle u prasice". U Srbiji mi zasigurno nece pomanjkati hrane, nikada. Njam!

U ravnoteži

pre 6 godina

A-ha! A drvlje i kamenje na peticiju za Darvina?!

Duh, duša i telo. Nemamo dovoljno znanja da sudimo o bilo čemu - ali niko nam ne brani da se pitamo.

Verujem u Boga i verujem da ima telo: ovaj svet i sve nas u njemu. Ima mi logike priča o Božanskoj iskri u čoveku. Da iz "ničega" ne može da nastane "nešto".

Panteizam. U skladu sa svim oko sebe. Meni odgovara ta ideja.

I tako to

pre 6 godina

Hahahaha
koja provokacija ...
jer se neko pita sto
odredjene rase sapijensa odumiru
^\ na primer bela|
Akademik Behtearev jos pocetkom
20 veka opominjao ljude
da paze sto misle i pricaju
jer smrti nema
kako je mi percipiramo.

Zurkolomac

pre 6 godina

Nisam vernik, ali sam skoro siguran da postoji neki oblik podsvesti ili posebne energije koju spoznamo tek nakon smrti.
Ima jako puno primera i dokaza iz podrucja parapsihologije koji idu tome u prilog. Ko zna, mozda nas nakon fizicke smrti ceka neki bolji i pravedniji svet...

Zurkolomac

pre 6 godina

U to verujem od kako sam saznao za sebe, iz jednostavnog razloga o neunistivosti materije.
(Dragan, 17. jun 2017 10:23)

Sigurno si mislio na neunistivost energije (svesti) koja samo prelazi u drugi oblik...

BobmarkSRB

pre 6 godina

Ne bih mogao da podnesem da moja dusa nastavi sa postojanjem u nekom drugom obliku odvojen od svojih najmilijih ...bolje da me vise nema !!!

Milica

pre 6 godina

Neko ne "zivi" ni pre smrti,pa mu smrt dodje ko blagoslov.A dusa otvara mnoga pitanja,da li je kod svih ista,pre smrti i posle,sta je dokaz da je imamo ili nemamo ....

jOvan

pre 6 godina

Vrhunac covjekovog znanja i mudrosti je samo-spoznaja.
Samo-spoznaja je isto sto i bogo-spoznaja.
I tome se mora prici veoma oprezno i naucno.

Nista sto studiramo u nasem polju percepcije,
sto vidimo, cujemo, ..., zamisljamo, osecamo,
ne moze dovesti do istine samospoznaje.

Niti ikakva religiozna verovanja, rituali i molitve
mogu dovesti do istine samospoznaje.

Samo u primitivnim drustvima se daje paznje religiji i vjerovanjima.
Treba znati istinu vlastite prirode subjekta znanja
po direktnom unutrasnjem iskustvu.

Na ovoj planeti uvek ima osoba sa takvim iskustvom,
i ko god trazi znanje od njih dobiva ga besplatno.

Ivica

pre 6 godina

Veoma zanimljiva tema. Imam cerkicu od 3 godine, i u pojedinim momentima me NEOPISIVO podseti na moju pokojnu babu tj njenu prababu. I bio sam veoma radoznao upravo na ovu temu. Igrom slucaja upoznam jednog vidovnjaka,i pitam ga bas ovo pitanje kako se NASLEDJUJE DUSA.njegov odgovor je bio da svi mi fizicki licimo na svoje roditelje a duse delimo sa svojim babama i dedama u zav od pola. Sto i ima logike,svi znamo DA SE UNUCICI VISE VOLE OD SVOJE DECE ZAR NE? Mada mi je rekao i da ovo moze da se desi i na Praunuci Sve zavisi koliko ko ima dece itd itd... tako da VISA SILA POSTOJI NEKO VODI RACUNA O SVIMA MAMA. Bila je i emisija nzn u kojoj zemlji tacmo dete sa 2 god SVE ISPRICALO o prethodno, zivotu, ko mu je bio otac majka baba deda gde je zivelo I KADA SU PROVERILI SVE JE BILO TACNO I SVE SE POKLOPILO.zanimljjva tema

sremac

pre 6 godina

Pa o tome je tvorac ove planete pisao pre više hiljada godina. Covek je sačinjen od duše i tela. Kao i telo tako i duša mora da se neguje i čisti. tj da se čovek o njoj brine. Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.

Joc@

pre 6 godina

Hajde nek bude i tako, iako bi se već u startu na ovo narogušili stručnjaci
koji izučavaju ljudsku dušu, pošto oni odriču da
ona uopšte i postoji (psiholozi, psihijatri).
*
Mudijeva knjiga ''Život posle života'' prva je i najozbiljnija iz ove oblasti.
Koliko sam čitao i slušao iz raznih izvora, i saznao u ličnom razgovoru
sa dvojicom ljudi koji su preživeli svoju smrt,
sva se ta iskustva slažu sa onima u knjizi.

vladimir

pre 6 godina

Dobar dan.Odgovor o dusi i duhu stoji zapisan u Bozijoj reci Svetom Pismu.Iz Propovednika 9:5 jasno mozemo doci do zakljucka da mrtvi nisu svesni nicega.Niti vide,niti cuju niti mogu da razmisljaju.Inace bi moj i pokojni tata i stric dokazili kod kuce.Dusa se odnosi na ljude,takodje na zivotinje i zivot.A duh je iskra zivota koja nas pokrece,nesto sto daje zivot telu.Dakle Dusa i Duh nisu jedno.Pozdrav

christ love

pre 6 godina

čovjekov duh je besmrtan. Ako si priznao Isusa za svog boga i spasioca, živjeces vječno. ako ne kao grešnik onda u vječnu smrt. jednostavno. covjek ima duh.dušu i tijelo. Isusa treba prihvatit na ovoj zemlji.kad umres kasno je. on je pravi bog i pastir. to treba obznaniti svima..

Pedja

pre 6 godina

Naravno da duša ne umire nego se seli u novorođenče.Ko je bio dobar bice ponovo čovek ko nije bice ribica ili prase.
(Samo opusteno, 17. jun 2017 09:30)

Pristajem da budem i morsko prase samo da se ponovo ne rodim u Srbiji.

ipak se okreće

pre 6 godina

Duša se vraća stvoritelju a telo trune. Posle smrti nema ničega, to je kraj ali samo do jednog trenutka koji ce se zvati drugi Hristov dolazak.
Piše sve to u najprodavanijoj knjizi na svetu, al treba čitati...

Nick Rivers

pre 6 godina

Matematicki koliko dimenzija je definisano? Mnogo vise od ovih "nasih" 4.
Ironicno, sto se vise bavimo naukom, to smo blizi Bogu.
(JJ, 17. jun 2017 10:01)
Ne! Ne! Što više se trudimo da dokažemo postojanje Boga to smo bliži smrti, pa zato još više lažemo sebe kako zagrobni život postoji. Ljudi probudite se! Boga nema!

Butragenjo

pre 6 godina

nadam se da ce sada svi oni koji "veruju iskljucivo naucno dokazanim pojavama" da poveruju I u ovo... ili je I dusa nastala mozda... nekako... evolucijom... ili je ipak Bog taj koji stvara...

Jocili

pre 6 godina

Prema svedočenjima onih koji su najdalje otišli pa se vratili u žive, ispostavi se da duš postoji ali ne u našem telu već kao gejmplejer u sasvim drugom svemiru. A ova naša vasiona je po tome hologramska. Kao što na internetu ne postoji ništa autentično živo već je sve ulogovano ili postalvjeno odnekud, tako je važilo i za ova iskustva. Posle smrti svest se prebaci na sebe kao gejmplejea, još neko vreme posmatra se okolina stradalog avatara, a onda se kompletno vraća samo ondašnja svest i ondšnja čula.

Dane

pre 6 godina

Ma jeeste,a te mikrokanaliće su kopali mikropatuljci sa mikrokrampićima i mikrolopaticama.Bitno je samo da se stavi reč mikro da mi ne možemo to stvarno da vidimo.E vala nek su zaradili još jednu platu.

Joks

pre 6 godina

Sta na ovo kazu darvinovci i evolucionisti? Taman (u)mislili da su Teorijom "dokazali" da od nezivog mogu da naprave zivo, kad, sad, postoji i nesto trece...

danilo

pre 6 godina

pa ljudi zašto se toliko muče naučnici duša je besmrtna od samog boga data svakom čoveku telo je is praha i u prah se navraća a duša ide na određeno mesto ičeka sudnji dan kada će ponovo dobiti telo ali ovoga puta BESMRTO,što se zove večni život ali je veliko pitanje dali će večno živeti sa Gospodom u raju ili u poklenom jezeru u mukama.Zato je važno dok smo tu na zemlji da naš život bude ugodan bogu da živimo po njegovoj i zapovesti a ne u grehu i nemoralu

goran

pre 6 godina

Možda duša opstaje, ali daleko je to od činjenice da smo svesni u takvom entitetu. Da bi svest postojala, potreban je mozak, bez mozga ne postoji postojanje i samosvest.

ŠTAZI

pre 6 godina

@Sremac možeš li objasniti kojim jezikom je Tvorac pisao i zašto baš tim jezikom koji većina ljudi ne razume? Kako to da postoje i druge knjige koje po verovanjima miliona pa i milijardi ljudi napisa njihov Tvorac? Zašto u crkvi gori sijalica mesto sveće i zašto Vladika vozi "audi" a ne ide peške kao Isus? Zašto moramo mi obični smrtnici slepo da verujemo u knjigu napisanu pre više od 2000 godina i prevedenu hiljadama puta onako kako je to prevodiocu odgovaralo, a oni koji propovedaju i unapred imaju rezervisano mesto u raju među svecima mogu da krše pravila iz Knjige?

Stojko

pre 6 godina

Naravno da ne umire. Pamcenje i rasudjivanje su elektrohemijski procesi u mozgu koji jos traju nakon smrti. To vam je slicno kao kad kompjuteru otkazu vitalni delovi ali softwer, ono sto mu cini dusu, je jos uvek "ziv" ali od njega nema koristi jer ne moze da se iskoriti zato sto je kompjuter "crko".

Lars

pre 6 godina

Možda duša opstaje, ali daleko je to od činjenice da smo svesni u takvom entitetu. Da bi svest postojala, potreban je mozak, bez mozga ne postoji postojanje i samosvest.
(goran, 17. jun 2017 09:05)

Ti tvrdis ovo? Na osnovu cega? Zar nije vrlo ocigledno da smo puni predrasuda i neznanja, toliko da smo vecito skloni da izvlacimo zakljucke iz onoga sto znamo, a to je jako malo, i vrlo verovatno pogresno.

dragan

pre 6 godina

13. Нећемо пак, браћо, да вам буде непознато шта је са онима који су уснули, да не бисте туговали као они који немају наде. 14. Јер ако верујемо да Исус умре и васкрсе, тако ће и Бог оне који су уснули у Исусу довести с Њим.

Beogradjanka

pre 6 godina

Ako posle zivota postoji smrt, zasto posle smrti ne bi postojao zivot? Na ovu temu bih mogla da se raspisem ali za one koji vide dalje od granica kutije u kojoj su, dovoljno je i ovo pitanje.

Predrag

pre 6 godina

Sta je dusa i sta to nastavlja da zivi nakon smrti kada su sva ljudska cula, culni organi, nervne celije i culni receptori kojima registrujemo okruzenje oko nas odumrli i nestali? Sta to nastavlja da zivi kada je i centralni nervni sistem koji prepoznaje i obradjuje sve te pristigle podatke od nervnih receptora takodje odumruo? Ne postoji vise koza kao culni organ i mehanoreceptor. Ne postoji vise culo ukusa kao hemoreceptor, culo mirisa kao hemoreceptor, culo sluha i ravnoteze kao mehanoreceptor i culo vida ka fotoreceptor. Ne postoji vise centralni nervni sistem sa nervnim vlaknima i mozgom za obradu i prepoznavanje svih pristiglih podataka od culnih receptora. Sve sto nas cini zivim ljudskim bicem i covekom je nestalo.

Dusan

pre 6 godina

sremac @
Da te razocaram,tvorac ove planete ne zna ni pisati,ni citati.Zasto,pa nije mu potrebno ! Uostalom onda bi morao stvoriti i uciteljicu pa bi ispalo uciteljica uci tvorca neba i zemlje. Kakav bi to tvorac bio kad ga neko drugi uci :(

JOBAH

pre 6 godina

Naravno da duša ne umire nego se seli u novorođenče.Ko je bio dobar bice ponovo čovek ko nije bice ribica ili prase.
(Samo opusteno, 17. jun 2017 09:30)

Kako to da nas ima sve vise na planeti, odakle tolike duse iz umrlih? Stvaraju li se nove ili smo svi reciklaža?

Digitalni miš

pre 6 godina

Ovo je tolika budalaština da ne znam odakle da počnem sa objašnjavanjem zašto. Uglavnom, da je ovaj članak odštampan na papiru, ne bi bio vredan ni da služi kao...

AntinatalDav

pre 6 godina

Kada umremo informacijski sistem koji se zasniva na kompleksnoj mozdanoj strukturi i specificno postavljenim vezama se raspada,jer se mozak raspada i samim tim ne moze opstati svest koja na tom sistemu pociva,a za sta postoje dokazi iz mnogo istrazivanja.Centralno leziste svesti bi se mogla nazvati oblast u mozgu poznata kao ''claustrum''.Korteksi su mehanizam na kojima pocivaju funkcije mozga koji je od istih sacinjen.Samim tim kada umremo mozak se raspada i raspada se svest i dusa ne postoji.

@joc@

pre 6 godina

i saznao u ličnom razgovoru 
sa dvojicom ljudi koji su preživeli svoju smrt, 
sva se ta iskustva slažu sa onima u knjizi.


ljudi shvatite vec jednom da klinicka smrt nije niti smrt niti umiranje.jer kod klinicke smrti otkaze nekoliko organa ali nema mozdane smrti.mozak nastavlja da radi normalno sledecih 5-10 minuta jer od prilike toliko moze da izdrzi bez kiseonika. jos je niko ko je umro (doziveo mozdanu smrt) nije vratio da isprica iskustva

nebeska stamparija

pre 6 godina

Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
(sremac, 17. jun 2017 08:38)

pa, ima jos takvih vodica, ne budimo ograniceni, razni narodi, razni vodici... a zanimljivo da se cesto uputstva u njima razlikuju - jel' to znaci da ima vise tvoraca ili je Bozji izdavacki i graficki zavod namerno stampao vodic sa izmenama?

Istina je!

pre 6 godina

Oni koji govore da je ovo "glupost",veoma se varaju.Ja sam licno doziveo klinicku smrt,video sam sebe u trenutku nesrece na par stotinak metara i to jasno i precizno bas sam cin udarca kako se prevrcem preko automobila.U pitanju je bila saobracajna nesreca,gde je mene udario auto.Da bih to bolje objasnio moram da pricam sa nekim,ali ukratko,to je jednostavno ovako:Prosto "izadjete" iz sebe,bas kao sto je na ovo slici prikazano,ali vi to tako ne vidite vec se kao na filmovima stvorite tek tako odjednom blizu vaseg tela ili malo dalje nebitno,uglavnom se samo stvorite i vidite sebe.

Darvin pogresio

pre 6 godina

Konacno,dan kada je i nauka priznala Boga ! Jos samo da se bace na citanje recimo Biblije gde je zapisano mnogo pre Magelana :"nad krugom zemaljskim" da je zemlja okrugla ali nema ko da cita izgleda:)

Tata

pre 6 godina

Wooow! Ovo je vec visi nivo...
Ajmo samo jedno reci...ako NEKO ne da novac,naucnik ne bi imao sta da jede. Dakle,tata naruci istrazivanje,naucnik “istrazi”. Problem je...sto TATA narucuje i ZAKLJUCAK cesto,precesto...

ViscoSalejo

pre 6 godina

Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (sremac, 17. jun 2017 08:38)

Tvorac nam je ostavio Bibliju???
Tvorac je, eventualno, mogao da nam ostavi neke dogadjaje i pojave iz Biblije, cak i pouke - ali samu Bibliju nam izvesno nije ostavio, dokazano su nam je sastavili i ostavili preci...

lemy L.

pre 6 godina

ali dok to naucnici ne utvrde sve predhodno,ostalo je prica u prazno?? Mnogo truba,ono sto se milenijumima unazad znalo nije bilo validno dok to nisu rekli naucnici. Prvo ,naucnici migu da se bave duhovnim stvarima,ali nekih 2-3% . I to je pitanje kako ce da ispadne.....

Соко

pre 6 godina

Ништа логичније...ово се потпуно поклапа са законима физике о константи материје и енергије...

JJ

pre 6 godina

@(Stole, 17. jun 2017 08:46)
"gde su oni?"

Matematicki koliko dimenzija je definisano? Mnogo vise od ovih "nasih" 4.
Ironicno, sto se vise bavimo naukom, to smo blizi Bogu.

Jasno

pre 6 godina

Ne mlatite ljude. Posle smrti ostaje samo secanje. I nista vise. Nema boga, nema vise sile, reinkarnacija je pala na povecanju broja stanovnika. Zivot je jedan, dobili ste ga slucajno, prozivite ga kako volite ili kako mozete sve zavisi sta zelite od njega.

Stole

pre 6 godina

Clanak je prekratak i nejasan. Sta su mikrokanalici celije? U kojim mikrokanalicima van tela ostaju informacije, gde su oni? Kako se u tim kanalicima ocuva dusa i sta sa njom? Mize li ona ponovo postati operativna?

Dajte link ka studiji, kontam da je ovde izvadjeno par nepovezanih zakljucaka.

verujem u boga, ali ne u crkvu

pre 6 godina

Znači kremiranje može ili ne može ??
(Dragabche, 17. jun 2017 08:39)

U mnogim kulturama koje veruju u reinkarnaciju ljudi se kremiraju. A te iste kulture i civilizacije su mnogo starije od nase i oni ne veruju ni u kakvog "tvorca" koji je stvarao svet nedelju dana. Pa lepo funkcionisu i bez toga.

Inace, ova teorija sa "kanalicima" mi je suplja skroz. Pa mozdane celije vrlo brzo umiru nakon mozdane smrti.

Dusa nastavlja da zivi, ali u nekoj drugoj dimenziji koju mi ne vidimo i ne osecamo, jer nasa svest ima osecaj samo za cetiri dimenzije (x, y, z, t). Mozda tu lezi odgovor. I mozda se ono sto mi nazivamo bogom, tvorcem itd. nalazi bas tamo gde ga mi ne vidimo.

ima nesto ,ima ima.

pre 6 godina

Sve sto pise u verskim knjigama ,Kur'an-u,Bibliji,Tori,itd.je istina,
Ama bas sve je istina Citao sam Kur'an casni, zasto bi samo to bila neistina da je dusa besmrtna i da ne umire, vec se seli i pridruzuje vecini ,naravno po zasluzi.

jOvan

pre 6 godina

Vrhunac covjekovog znanja i mudrosti je samo-spoznaja.
Samo-spoznaja je isto sto i bogo-spoznaja.
I tome se mora prici veoma oprezno i naucno.

Nista sto studiramo u nasem polju percepcije,
sto vidimo, cujemo, ..., zamisljamo, osecamo,
ne moze dovesti do istine samospoznaje.

Niti ikakva religiozna verovanja, rituali i molitve
mogu dovesti do istine samospoznaje.

Samo u primitivnim drustvima se daje paznje religiji i vjerovanjima.
Treba znati istinu vlastite prirode subjekta znanja
po direktnom unutrasnjem iskustvu.

Na ovoj planeti uvek ima osoba sa takvim iskustvom,
i ko god trazi znanje od njih dobiva ga besplatno.

KIKI

pre 6 godina

Na žalost mnogih mišljnja sam da se i duša "razlaže" zajedno sa neživim elemetima od kojih je sastavljena.Pitanje je da li je krajni cilj "nežive materije" da stvara "živu materiju"?Kada bi to saznali bilo bi nam sve jasno.Uopšte uzevši i sam Svemir se ponaša kao nekakvo "živo biće",stvaranjem Zvezda i njihovim umiranjem i pretvaranjem u "Crne rupe".A da je sve ovo bez neke svrhe,ni to nema smisla.......

steva

pre 6 godina

Između apsolutnog i bezgrešnog Boga i grešnog ljudskog bića je ogroman ponor, i čovek ga ne može preći na drugi način već samo verom u Hrista, i ko ovo uspe da shvati i da živi po ovome, blago njemu. Jer u svetom pismu piše da je duša pretežnija (važnija) od tela a telo od odela.

Alex

pre 6 godina

Svi odgovori se nalaze u Svetom Pismu, “Bog stvori coveka od praha zemaljskog udahnu mu DUH ZIVOTNI i posta covek DUSA ZIVA”. Vidmo da je DUSA sklop DUHA i TELA. Nigde u Bibliji ne piše da je duša besmrtna, niti da postoji nezavisno od tela. Sta se dogodilo kad je Isus vaskrsao jednu devojku: “I povrati se duh njezin, i ustade odmah.” Luka 8.55 Bog joj je povratio dah života. Dakle, kada čovek umre događa se obrnut proces od procesa stvaranja čoveka: prah se vraća u zemlju, a duh(koji nije svestan) se vraća Bogu koji ga je dao. Kada je Lazar umro, Hristos je rekao: “Lazar, naš prijatelj zaspa, nego idem da ga probudim.” Slično je bilo kada je Jairova ćerka umrla: “Svi plakahu i jaukahu za njom, a on reče: -Ne plačite, nije umrla nego spava. “I mnogo onih koji spavaju u prahu zemaljskom probudiće se, jedni na život večni, a drugi na sramotu i prekor večni.” Danilo 12.2 . Vidmo da covek u smrti spava. Kada covek zaspi a ne sanja nista, kada se probudi ima osecaj kao da je 8 sati spavanja proslo kao za tren, tako je u smrti, probudice se sledeceg trenutka cim umru, samo sto ce se neki probuditi na zivot vecni a neki na sud.

jovan

pre 6 godina

jedino sto je istinito je da sve u nama satrune i jednostavno nestane ali ono sto nam svima svetluca u ocima to je ta mala energijica koju posedujemo svi i ona je neunistiva ona negde ode

guzva u mikrotubulima

pre 6 godina

Na webtribune.rs imate detaljnije, a ukratko: mozak je kvantni kompjuter, dusa/svest je program koji se izvrsava na njemu a locirana je u mikrotubulima nervnih celija. Kad covek umre program zavrsi negde u svemiru.

Kad vec oni teoretisu da i ja pridodam jednu svoju ideju, a to je da duse mogu da se nastane i u drugim ljudima, kad god sanjam nekolicinu preminulih srodnika, nakon sto ustanem, dok se razbudjujem, bukvalno svaki put se desi taj momenat kad sa zaprepascenjem kazem "pa oni odavno nisu medju zivima!" toliko je jak taj utisak da su u zivotu a godine su prosle i zalost je izbledela

gavrilo

pre 6 godina

@stole

Da pokušam uprostiti ovo iz članka, duša je poput zapisa, informacije pohranjene u Svemiru koji stvara po odredjenom zakonu od onoga što je pohranjeno u njemu.
Možda bi to mogli uporediti sa softverom kompjutera i pohranjenih informacija u hardu kompjutera.
Kompjuter stvara pomoću softvera i hardvera. Stim što kompjuter nije svestan sebe, čovek uvek stoji iza onoga što kompjuter stvara, on zadaje stvaranje, čovek pravi programe shodno svojim potrebama.
Svemir ima samo jedan "program".

polo

pre 6 godina

@Vodič za kompletnu brigu o sebi možete naći u knjizi koju nam je tvorac ostavio i zove se Biblija.
(sremac, 17. jun 2017 08:38)

Na primer kad ti se javi glas u glavi i kaze ti da ubijes rodjenog sina- ti odes i ubijes. Abraham i Izak

Naopak

pre 6 godina

Piše sve to u najprodavanijoj knjizi na svetu, al treba čitati...
Komentar poslat (ipak se okreće, 17. jun 2017 09:43)
Tako je...kupuješ i prodaješ, oduzimaš i dodaješ...osnova i bit hrišćanstva. Al' treba čitati - malo više i malo bolje.

Nesa

pre 6 godina

Kakva gomila gluposti. To sto koriste rec "kvantno" ne znaci da su naucnici, a ceo clanak mi lici na trolovanje. Ako sam se upecao, moje izvinjenje univerzumu.

vodonosa

pre 6 godina

Namucili se naučnici da dokažu ono o cemu Biblija prica 2000godina.Pa nismo ovde da ratujemo,grabimo i placamo racune.Ko shvati,dovoljno mu je.

ing

pre 6 godina

"Informacija koja je u njima sadržana nije izgubljena niti uništena, već se može rasuti po svemiru." Pa isto važi i za materijalno telo - njegove čestice su rasute. Po toj logici i telo je besmrtno!?

Vecnost za vecne

pre 6 godina

Koncept teologije i vecnosti ne mogu da svare, prihvate i razumeju dosadni ljudi. Mnogo je onih kojima je zivot samo prolazna pojava. Jos je vise onih koji ne znaju sta da rade sa ovim vremenom koje imaju na raspolaganju, dosadno im je i naporno. Ne osecaju zivot. Ne zive ga. Cemu davati vecnost takvim ljudima? Kao da malom detetu date spejs satl. Zalud, sve je zalud. Jedan komentator kriknu - Boga nema! Za njega ga sigurno nema. Sta bi Bog bio u njegovom sistemu vrednosti kad on ne poznaje bozanske vrednosti? Kao kada slep krikne - boje ne postoje! Za njega niti postoje niti imaju vrednost.

Božije zapovesti

pre 6 godina

Po Bibliji i pravoslavnim knjigama koje sam pročitao, duša je besmrtna i od samog Boga data svakom čoveku.
Telo je iz praha i u prah se vraća, a duša ide na određeno mesto i čeka sudnji dan kada će ponovo dobiti telo ali ovoga puta BESMRTNO, što se zove večni život (ali je veliko pitanje da li će večno živeti sa Gospodom u raju ili sa đavolom u paklenom jezeru u mukama).
Zato je važno, da dok smo u ovozemaljskom životu, da živimo po Božijim zapovestima, a ne u grehu i nemoralu..

'De me nadje!

pre 6 godina

A na kom to paralelnom univerzumu rade ti "naucnici"? Mislim zasto ne napisaste sve podatke o njima?
Osim toga, jel' su se to oni tim svojim metodom mikrokanalica mozda reinkarnirali, pa sad pricaju nebuloze zbog nedostatka kiseonika u medjuzvezdanom prostoru, ili sta?
I najvaznije: Kad ce predstavnik tih "naucnika" da dodje u Srbiju da zaludjenicima drzi seminar po principu "gledaj me u oci, kapci su ti teski", da slucajno ne propustimo?

Makso

pre 6 godina

Moj otac boluje od demencije pracenom amnezijom i kad god ga pogledam ne treba mi bolji dokaz da posle smrti nema nista. Covek gubi zdrav razum. Mogucnost da normalno rezonuje stvari. A onda mi neko prica o kojekakvoj neunistivosti ljudskog uma. Iz svega toga sam naucio da zivot treba ziveti punim plucima, provoditi vise vremena s drugim ljudima i davati znacaj i boriti se za porodicu. Upravo jer smatram da je zivot jedan i da je veliki dar biti ziv.

Zoran

pre 6 godina

Kad umre to je kraj. Nema raja nema pakla, nema čak ni praznine. Kad legnete da spavate i kad se odmorite počinjete da sanjate. Taj deo pre sna je jako sličan smrti. Nema ničega, čak nema ni toga-ničega. Mirne duše možete za života da radi šta god hoćete i ništa vam se nakon smrti neće desiti. Sreća pa ljudi to ne znaju.

U ravnoteži

pre 6 godina

A-ha! A drvlje i kamenje na peticiju za Darvina?!

Duh, duša i telo. Nemamo dovoljno znanja da sudimo o bilo čemu - ali niko nam ne brani da se pitamo.

Verujem u Boga i verujem da ima telo: ovaj svet i sve nas u njemu. Ima mi logike priča o Božanskoj iskri u čoveku. Da iz "ničega" ne može da nastane "nešto".

Panteizam. U skladu sa svim oko sebe. Meni odgovara ta ideja.

slep vodi dok mutav prica

pre 6 godina

Na ovo pitanje se odgovara zajedno sa pitanjem da li je svemir beskonacan?
Francuski filozof i fizicar je uprostio to ovako. Ako je svemir beskonacan, to znaci da je svaku stvar koju zamislimo moguce naci u njemu. Ideja je da ono u sta verujes da ce tvoj um, dusa ili kako god definisali to, stvoriti ili projektovati za tebe. Nisam ubedjen ovom mislju ali je smatram jako interesantnom. Vreme nas ubija u nauci, nikako da odgonetnemo kako ono radi i zasto radi na makro kosmickom planu dok je u kvantnom kosmosu potpuno nebitno.

iva

pre 6 godina

Meni je na fakultetu prilikom prisustva na obdukcijama na sudskoj medicini stalno prolazilo kroz glavu da to nije kraj. Nikako nisam mogla da se otrgnen utisku. Kad pocnes da ulazis u nauku, sve dovodis u pitanje i sve manje verujes. I onda, kad pocnes bas dosta da napredujes naucno i kad pocnu da te fasciniraju ti procesi u telu koji su genijalni i savrseni, javi se u tebi neko neobjasnjivo stanje.

I tako to

pre 6 godina

Hahahaha
koja provokacija ...
jer se neko pita sto
odredjene rase sapijensa odumiru
^\ na primer bela|
Akademik Behtearev jos pocetkom
20 veka opominjao ljude
da paze sto misle i pricaju
jer smrti nema
kako je mi percipiramo.

Šab me gabri

pre 6 godina

Ateisti na aparatima.
(Voždon, 17. jun 2017 16:14)

A dobri, bogobojažljivi i čovekoljubivi vernici, ili tačnije "vernici", kao ti, oduševljeno seire!

Ma, samo ti zlurado uživaj što su nekakvi "naučnici"(?) najzad "dokazali"(?) ono što si ti oduvek znao!

bandiera rossa

pre 6 godina

Pristajem da budem i morsko prase samo da se ponovo ne rodim u Srbiji.
(Pedja, 17. jun 2017 10:59)
A ja bih voleo da izbacimo ovo morsko, pa da te posluzimo za Slavu neku.

Isidora

pre 6 godina

Ja ne mogu da verujem koliko ljudi ovde u komentarima ne zna koji se osnovni procesi desavaju u telu i osnovnu biologiju. A tek kad krenu da citiraju bibliju, 21. vek je ljudi moji.

sale

pre 6 godina

Ja zaista ne znam da li postoji nesto posle smrti ili je smrt konacni cin.Ono sto znam je da zelim da verujem da postoji jer u suprotnom sve ovo i nema bas nekog smisla.

@Pedja

pre 6 godina

Sta znaci biti dobar? Ne postoji osoba koja nikad u zivotu nije pogresila i koja nikome nikad nije nanela bol. Znaci: niko se nikad vise nece roditi kao covek? Mislim, ko to od nas zivi apsolutno bezgesno i gde su granice?

SrbEUin

pre 6 godina

Kakvi jednosmerni komentari. Samo o religjskom aspektu.

Duša je svest, činilac života, a ne sinonim čoveka niti religiozna kategorija. Sve životinje sa mozgom razmišljaju (imaju svest) imaju neki misaoni proces pa samim tim i dušu. I pas (ili bilo koja druga životinja) kad umre (religiozni izraz za smrt životinje: ugine) njegova duša se takođe rasprostre u kvantne membrane kosmosa.

Čovek se od životinja razlikuje jedino po stvaralačkoj svesti, i mogućnosti apstraktnog razmišljanja. Koje ipak nemaju svi ljudi.

Rex-njam

pre 6 godina

Za one koji kazu da se duse sele u druga tela, prasice i ostalo: Hocu da moja ode u dinosaurusa, Tiranosarusa Reksa, pa da ponjamisem sve one "lose duse otisle u prasice". U Srbiji mi zasigurno nece pomanjkati hrane, nikada. Njam!

Canadian

pre 6 godina

Sta na ovo kazu darvinovci i evolucionisti? Taman (u)mislili da su Teorijom "dokazali" da od nezivog mogu da naprave zivo, kad, sad, postoji i nesto trece...
(Joks, 17. jun 2017 08:57)

Kazu da treba da se obrazujes i da citas, ali ne samo ono sto se lako cita i sto potvrdjuje tvoje zablude, nego knjige oko kojih mozak mora da se napregne.
Za "darvinovce" i "evolucioniste", uostalom, govore dokazi i cinjenice, oni ne moraju da se brane od neznalica.

Seljak iz Vuckovice

pre 6 godina

"Kada nestane velika ideja o besmrtnosti, ljudi ce zavoleti zemlju i zivot na zemlji neiskazano. Volece jedni druge, radice jedni za druge i milovace se kao deca, i nece se toga stideti."
Dostojevski

Zurkolomac

pre 6 godina

Nisam vernik, ali sam skoro siguran da postoji neki oblik podsvesti ili posebne energije koju spoznamo tek nakon smrti.
Ima jako puno primera i dokaza iz podrucja parapsihologije koji idu tome u prilog. Ko zna, mozda nas nakon fizicke smrti ceka neki bolji i pravedniji svet...

BobmarkSRB

pre 6 godina

Ne bih mogao da podnesem da moja dusa nastavi sa postojanjem u nekom drugom obliku odvojen od svojih najmilijih ...bolje da me vise nema !!!

Cube pro touring

pre 6 godina

Izuzetno zanimljiva tema,ali veoma slab i nepotpun clanak. Sledeci put potrudite se da budete profesionalniji u svom poslu!

Vector

pre 6 godina

Energija se ne moze ni stvoriti ni unistiti, vec samo prrelaziti iz jednog stanja u drugo. Nazovi dusom ili kako god, poenta je u energiji koja pokrece sve i nesto sto se ne moze objasniti....

Viking

pre 6 godina

Dobra je to nauka, bez ikakvih referenci i sa bezimenim naučnicima. Komentatori, impresioniran sam kako ne znate osnovnu fiziku na Zemlji, ali znate tajne duše i univerzuma.

SamoKazem

pre 6 godina

@Naravno da ne umire. Pamcenje i rasudjivanje su elektrohemijski procesi u mozgu koji jos traju nakon smrti. To vam je slicno kao kad kompjuteru otkazu vitalni delovi ali softwer, ono sto mu cini dusu, je jos uvek "ziv" ali od njega nema koristi jer ne moze da se iskoriti zato sto je kompjuter "crko".
(Stojko, 17. jun 2017 10:45)

Odlican komentar koji namece glavno pitanje, postoji li negde "Cloud" za sve te podatke, da ne budu izgubljeni? Tu se nauka i religija najvise svadjaju! Kada do tog (ako) odgovora bude dosla nauka, e onda ce se te dve strane pomiriti, do tada ko ziv-ko na cloud-u!

Neko

pre 6 godina

Ovo se cini kao "ekstenzija" intelektualne spekulacije (da se blago izrazim) Sir Roger Penrose-a koji je pred nekih dvadesetak godina izasao s idejom da su microtubules (moglo bi se prevesti kao mikrokanalici), koji su skelet svih zivih celija, mesto gde je memorija pohranjena u kvantnom stanju. Sir Roger Penrose je izuzetan fizicar ali mu biologija i neuronauke nisu jaca strana (da na kazem nesto gore).

Zurkolomac

pre 6 godina

U to verujem od kako sam saznao za sebe, iz jednostavnog razloga o neunistivosti materije.
(Dragan, 17. jun 2017 10:23)

Sigurno si mislio na neunistivost energije (svesti) koja samo prelazi u drugi oblik...

Milica

pre 6 godina

Neko ne "zivi" ni pre smrti,pa mu smrt dodje ko blagoslov.A dusa otvara mnoga pitanja,da li je kod svih ista,pre smrti i posle,sta je dokaz da je imamo ili nemamo ....

Ivica

pre 6 godina

Veoma zanimljiva tema. Imam cerkicu od 3 godine, i u pojedinim momentima me NEOPISIVO podseti na moju pokojnu babu tj njenu prababu. I bio sam veoma radoznao upravo na ovu temu. Igrom slucaja upoznam jednog vidovnjaka,i pitam ga bas ovo pitanje kako se NASLEDJUJE DUSA.njegov odgovor je bio da svi mi fizicki licimo na svoje roditelje a duse delimo sa svojim babama i dedama u zav od pola. Sto i ima logike,svi znamo DA SE UNUCICI VISE VOLE OD SVOJE DECE ZAR NE? Mada mi je rekao i da ovo moze da se desi i na Praunuci Sve zavisi koliko ko ima dece itd itd... tako da VISA SILA POSTOJI NEKO VODI RACUNA O SVIMA MAMA. Bila je i emisija nzn u kojoj zemlji tacmo dete sa 2 god SVE ISPRICALO o prethodno, zivotu, ko mu je bio otac majka baba deda gde je zivelo I KADA SU PROVERILI SVE JE BILO TACNO I SVE SE POKLOPILO.zanimljjva tema

my way

pre 6 godina

Tu se postavlja pitanje sta je sa nasom licnoscu, secanjima, informacijama, da li to sto smo ziveli ima neki uticaj na "dusu", ili se ona vraca u kosmos u obliku kakvom je bila i pre nego sto smo se rodili.