Četvrtak, 25.05.2017.

11:45

Kad norveški pankeri zapevaju "Po šumama i gorama"

Izvor: B92

Kad norveški pankeri zapevaju "Po šumama i gorama" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

nex

pre 6 godina

#trovach
To je "uz marsala Tita,junackoga sina..."
Monoblok telefon,koji mi jos uvek u funkciji,tako zvoni. I zvonice...
Od pesme se uvek najezim

Trovach

pre 6 godina

Malo kasno dodajem jos jedan komentar. Meni starogradska pesma "Ljubila sam crno oko" jako lici na jednu nacisticku himnu (mislim ss-ovsku) samo je otpevana kao lagana pesmica, dok je ona druga kao neki mars.

neutralni felsh

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu. 
(Aron, 25. maj 2017 11:56) 

Naravno.Pevaće pesmice o bradatim gibaničarima,kraljevskim pobeguljama,Milanu Nediću,Ljotiću i ostalim slobodoljubivim likovima i pokretima koje su ovi prethodni porazili u WW2. Znaju oni itekako čija je to pesma. Pesma slobode!
(Milanče, 25. maj 2017 16:25)


kratko i jasno :)

Papageno

pre 6 godina

(Pantagruel, 25. maj 2017 15:46)

Tačno. Ali pesme su se masovno krale od svih strana, ne samo od Rusa, nego čak i direktno od Nemaca!

Jednom prilikom sam gledao neki prilog nemačke televizije sa demonstracija neke neonaci grupe. Ono, klasična neonaci scenograija, kukasti krstovi i skinhedi. Ide grupa od njih šestoro, nosi nacizastavu i nešto pevaju, na nemačkom naravno. Ali melodija mi je zvučala nešto mnogo poznato, dok posle nekoliko taktova nisam shvatio da je to melodija "naše" partizanske pesme "Budi se Istok i Zapad"!

Ko je tu koga pokrao? Izgleda mi malo verovatno da bi tamo neka opskurna nemačka neonaci grupica istraživala fond partizanskih pesama da bi maznula ono što im se sviđa, pre bih rekao da su oni pevali samo ono što su nasledili od Big Adolfa, a mi smo je ukrali!

Uostalom, što da ne? Ako smo rado koristili njihovo inače vrlo kvalitetno oružje, što da ne i muziku? Pesme imaju važnu ulogu u motivaciji ljudi za borbu!

Boris

pre 6 godina

Ne prijatelju, U WWII Srbija je bila kvinsliska zemlja. Iskreno se nadam da ne stavljas i cetnike u tu antifasisticku grupu. Jedino su partizani bili antifasisti i njih nije bilo ni priblizno koliko kvislinga - na svim stranama.
(pero, 25. maj 2017 16:13)

Ne prijatelju, Srbija je (ono malo sto je ostalo rasparcavanjem) u WWII bila vojno okupirana drzava. U toj drzavi su delovala dva antifasisticka pokreta. Prvi antifasisticki pokret u okupiranoj Evropi - Ravnogorski i pokret koji je napravio prvu slobodnu teritoriju u okupiranoj Evropi (Uzicku Republiku) - Partizani. U toj Srbiji je isto, kao nigde drugo bilo uspostavljeno pravilo odmazde za 1 ubijenog Nemca - 100 Srba, za 1 ranjenog Nemca - 50 Srba. Uvidevsi devastirajuce posledice tog pravila, Ravnogorci su odustali od aktivnog otpora cekajuci povoljnije uslove, a Partizani su se povukli uglavnom u bosanske planine vrativsi se u Srbiju tek dolaskom Crvene armije. Tzv. Kvislinga nije bilo ni priblizno mnogo, ali su svojim zlodelima ostali urezani u secanju i istoriji. Mi, Srbi svakako treba da smo ponosni na svoju ulogu u oba svetska rata! Prouci bolje istoriju svog naroda ako si Srbin uopste i ne potpadaj pod savremeni uticaj omalovazavanja sopstvene nacije i njenog doprinosa u borbi za slobodu.

Trovach

pre 6 godina

Kad sam bio klinac, slusale su se ovakve pesme, a meni se najvise svidjala "Budi ponosna Jugoslavijo". Ovako sam zapamtio, ali se verovatno drukcije zove.

E,

pre 6 godina

"Boli ih briga. Prvo, nije muzika kriva. Drugo, to su ljudi koji nisu ideoloski ostrasceni kao balkanac koji bi stalno nesto da objasnjava drugima."
(Free man, 25. maj 2017 15:50)

Divno receno! Meni nekako tuzno kad vidim koliko su poneki ljudi uskraceni za neku socijalnu intiligenciju i nisu u stanju da vide tu mudrost i sirinu u norveskom narodu. To treba doziveti i ziveti sa tim. Posebno mislim na neke koji stizu zadnjih godina da bi naprecac postali milioneri, u nekoj jurnjavi su za kapitalom pa stalno neka odmeravanja koliko se zaradi sa tomitom diplomom u Norveskoj a koliko u u Americi. Smejurija koliko su ljudi bez duha. Sva sreca ima i mnogo onih koji su to shvatili i ne bi to menjali ni za kakve "kamioneimilione":-)

A.

pre 6 godina

(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Moze neki izvor za tih "stotine hiljada ubijenih", i po mogucstvu da nije iz cetnicke ili ustaske emigracije...? Ili to vise pises onako, cuo si negde pa si verovatno pretpostavio da je istina?
(#logika, 25. maj 2017 13:17)

Na Internetu se mogu naći mnogi tekstovi o tome.

"Skoro svaki zaseok u Srbiji ima stratište u kojem su zakopani uglavnom civili, žrtve komunističkog režima, ubijene bez suđenja". Ova rečenica je iz teksta sa naslovom "Masovna streljanja 1944-45: Oznine 'Knjige streljanih'” produciran u sastavu CINS-ovog programa „Fond za istraživačko novinarstvo“.

Polo

pre 6 godina

@ Norveska je Socijalisticka zemlja..a ujedno i najbogatija na svetu..ono cega se Srbija odrekla radi kolonijalnog kapitalizma.
(Ja, 25. maj 2017 15:49)

haha kakav zaključak!? Norveška je kapitalistička zemlja i parlamentarna monarhija. A bogata je jer ima ogromne rezerve nafte i može sebi da priušti da bude "socijalistička" izmedju ostalog zbog stanja svesti a nema lopova.

Demax75

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.
(Aron, 25. maj 2017 11:56)

Da si malo detaljnije učio,a ne slušao od tamo nekih,istoriju,kladim se da,ipak,ne bi ispao toliko prizeman!

Mala moja

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. https://www.youtube.com/watch?v=zzAS-i1uK7M
(mini patka, 25. maj 2017 12:19)

Bato, to je pesma Amurskih partizana.

zumZUMzum

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

Pa s obzirom da je jedna od glavne tri odlike fašizma/nacizma borba protiv komunizma teško je ne mešati. Naravno da antifašizam ne mora imati bilo kakve veze sa komunizmom ali nema šanse da je neko mogao da bude komunista, a da nije istovremeno bio i antifašista...

mama mila

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom. 

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

A nikakvu povezanost sa komunistickom ideologijom ?

haha

Milanče

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.
(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Naravno.Pevaće pesmice o bradatim gibaničarima,kraljevskim pobeguljama,Milanu Nediću,Ljotiću i ostalim slobodoljubivim likovima i pokretima koje su ovi prethodni porazili u WW2. Znaju oni itekako čija je to pesma. Pesma slobode!

pero

pre 6 godina

"Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu."
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

Ne prijatelju, U WWII Srbija je bila kvinsliska zemlja. Iskreno se nadam da ne stavljas i cetnike u tu antifasisticku grupu. Jedino su partizani bili antifasisti i njih nije bilo ni priblizno koliko kvislinga - na svim stranama.

Ne razumem

pre 6 godina

(mini patka, 25. maj 2017 12:19)
Hvala na informaciji. Napevala sam se ove pesme (Po šumama...) kao klinka u horu. Ne znam zašto su ti dali minuse? Ako neko iznese činjenicu i potkrepi je dokazom, zašto minus?

Coma

pre 6 godina

Pjesma koja je bila jedna od himni moje mladosti. I sada je proizvela emocije. Ovo je definitivno performans, koji mi u odredjenim djelovima nije bas legao ali svakako je za pozdrav trud koji su ucinili da se ova pjesma izvede.

Na zalost ne znam ko je autor i sa kojom namjerom je napravio ovu pjesmu, ali ona je budila pozitivnu energiju kod moje generacije.
Interesuje me koje su to pjesme koje bude pozitivnu energiju kod sadasnjih generacija.

marina

pre 6 godina

Strasno mi je zao sto ova drzava nikad u meni nije probudila niti ce probuditi nacionalnu svest i osecaj pripadnosti narodu. Morali smo SVE da us***mo. A volela bih da mogu da budem ponosna, dok pevamo pesme svih svojih predaka.

alek

pre 6 godina

Svi pričaju srpski, manje-više, pevaju na srpskom, iz Norveške su. Kada mi budemo imali hor bez obzira koja vrsta ljudi, pankeri, rokeri, starlete, krimosi, i budu pevali na stranom jeziku, eto na mongolskom npr., tada možemo reći da smo sazreli kao nacija, a ovako, svi nazad u pećinu.

Meister Jakob

pre 6 godina

Dok sam živio u Innsbrucku komunistička omladina Austrije, mo'š mislit, je radila neke demonstracije, bila čitava frka, Innsbruck je mali grad.
Malo sam popričao s njih nekolicinom, majke ti znaju o Titu više nego ja, a rođeni, čistokrvni, pravi pravcati Austrijanci!

Free man

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. [link] (mini patka, 25. maj 2017 12:19)

Boli ih briga. Prvo, nije muzika kriva. Drugo, to su ljudi koji nisu ideoloski ostrasceni kao balkanac koji bi stalno nesto da objasnjava drugima.

Bračanka

pre 6 godina

Došle mi suze na oči.Na istu melodiju moj djed je pjevao:
Partizani mi smo brački,
Škrapi,trnju navikli,
Ustali smo branit zemlju
Iz koje smo iznikli...

Истина

pre 6 godina

Иначе у оригиналу песма је настала у оквиру руске Беле армије (сибирског пука) која се борила против комунизма и Црвене армије Лењина, Троцког и Стаљина.
Комунисти, стари плагијатори, чак ни своју најпознатију песму нису могли да смисле него су је украли од својих највећих непријатеља царских Руса.

Pantagruel

pre 6 godina

Украдена песма и то два пута. Најпре су руски/совјетски бољшевици украли мелодију песме о пожртвовању царске војске из Првог светског рата (Марш Сибирског пука из 1915. године) и препевали је у варијанту "По долинам и по взгорјам" у којој славе успехе "црвених" приамурских партизана у Руском грађанском рату (1918-21), односно њихове победе над "белима" и поход до обале Тихог океана. Неких 20 година касније су југосливенски партизани мазнули ту већ препевану мелодију од својих совјетских узора и на њу написали нови текст, којим славе своју борбу у току Другог светског рата. Логичан потез, јер су у својим редовима имали више песника него композотора, па им је било лакше да узму већ готове мелодије и само им напишу нове текстове. Пола песама им је на сличан начин покрадено, а нас су у школама учили да су аутентично настале у НОБ-у.

mare

pre 6 godina

Kad covek procita ovakav naslov, pomisli da je pesma uradjena u pank fazonu stranog benda. Medjutim, osobenost ove izvedbe je samo u tome sto je pevaju Norvezani, koji su uvezbali srpski izgovor da gotovo i nema razlike u odnosu na original. Inace, lepo zvuci.

Goxy

pre 6 godina

Iako sa zakašnjenjem poželio bi trondhajmovcima sretan dan državnosti 17.maj a lepo provedene odmore u koje samo što nisu krenuli.

Trondhajm, naučni grad, među planinama i sa puno kiše ipak odiše nekim entuzijazmom koji je obogaćen društveno/vikinškom lakrdijom.

Peđa

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.

Rezimske sluge objavite mi komentar

pre 6 godina

Ja ne mogu da verujem da u ovoj zemlji jos uvek postoje ljudi koji se loze na komunizam, koji je u svakoj komunistickoj zemlji sopstvenom naneo ogromno zlog i pobio desetine i stotine hiljada politickoh ne istomisljenika bez ikakve presude.

mimi

pre 6 godina

Lepo bi bilo spomenuti i zašto su išli baš u Gornji Milanovac. Tamo se nalazi Norveška kuća, sagrađena na inicijativu Društva jugoslovensko-norveškog prijateljsktva (sada Društvo srpsko-norveškog prijateljstva). Inače, Društvo je osnovano posle II sv. rata zato što je, tokom rata, više od hiljadu ljudi iz Srbije preživelo u nacističkim logorima u Norveškoj zahvaljujući pomoći lokalnog stanovništve. Kad putujete Ibarskom magistralom, svratite tamo. Dole je restoran, a na spratu je muzej.

zastitnik malogradjana

pre 6 godina

uh da mi je deda ziv odusevio bi se kad bi vas cuo hah, meni izgleda ko gomila neokomunjarskih hipstera, kakav crni pank hah :)

Srkiboy

pre 6 godina

@aron
"Na stotine hiljada," daj, ne preteruj!! Nepobitno je da su ljudi stradali, ali na stotine hiljada? Mozda ako računaš u to i Blajburg i slične dogadjaje!
Smrt fašizmu!

#logika

pre 6 godina

(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Moze neki izvor za tih "stotine hiljada ubijenih", i po mogucstvu da nije iz cetnicke ili ustaske emigracije...? Ili to vise pises onako, cuo si negde pa si verovatno pretpostavio da je istina?

pero

pre 6 godina

Normalno da volim ovu pjesmu, svaka cast i Norvezanima sto su je divno odpjevali. Ja s vremena na vrijeme poslusam rusku, orginalnu verziju...e to je nesto specijalno. Slava partizanima.

loki

pre 6 godina

Ovako izgledaju slobodni, otvoreni, neostrašćeni ljudi. Mislim individualno ne na nacionalno da se ne bi našao neki patriJota koji ce mi reci suprotno.

partizanska slava

pre 6 godina

BRAVO, BRAVO rasplakali ste me. Od kad znam za sebe znam i za ovu pesmu. Nazalost, ona se u Beogradu odavno ne peva. Zaboravljena je kao i borba partizana proti fasizma

mini patka

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. https://www.youtube.com/watch?v=zzAS-i1uK7M

Aron

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.

loki

pre 6 godina

Ovako izgledaju slobodni, otvoreni, neostrašćeni ljudi. Mislim individualno ne na nacionalno da se ne bi našao neki patriJota koji ce mi reci suprotno.

partizanska slava

pre 6 godina

BRAVO, BRAVO rasplakali ste me. Od kad znam za sebe znam i za ovu pesmu. Nazalost, ona se u Beogradu odavno ne peva. Zaboravljena je kao i borba partizana proti fasizma

Peđa

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.

Bračanka

pre 6 godina

Došle mi suze na oči.Na istu melodiju moj djed je pjevao:
Partizani mi smo brački,
Škrapi,trnju navikli,
Ustali smo branit zemlju
Iz koje smo iznikli...

Milanče

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.
(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Naravno.Pevaće pesmice o bradatim gibaničarima,kraljevskim pobeguljama,Milanu Nediću,Ljotiću i ostalim slobodoljubivim likovima i pokretima koje su ovi prethodni porazili u WW2. Znaju oni itekako čija je to pesma. Pesma slobode!

Free man

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. [link] (mini patka, 25. maj 2017 12:19)

Boli ih briga. Prvo, nije muzika kriva. Drugo, to su ljudi koji nisu ideoloski ostrasceni kao balkanac koji bi stalno nesto da objasnjava drugima.

mini patka

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. https://www.youtube.com/watch?v=zzAS-i1uK7M

Goxy

pre 6 godina

Iako sa zakašnjenjem poželio bi trondhajmovcima sretan dan državnosti 17.maj a lepo provedene odmore u koje samo što nisu krenuli.

Trondhajm, naučni grad, među planinama i sa puno kiše ipak odiše nekim entuzijazmom koji je obogaćen društveno/vikinškom lakrdijom.

Aron

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.

Meister Jakob

pre 6 godina

Dok sam živio u Innsbrucku komunistička omladina Austrije, mo'š mislit, je radila neke demonstracije, bila čitava frka, Innsbruck je mali grad.
Malo sam popričao s njih nekolicinom, majke ti znaju o Titu više nego ja, a rođeni, čistokrvni, pravi pravcati Austrijanci!

alek

pre 6 godina

Svi pričaju srpski, manje-više, pevaju na srpskom, iz Norveške su. Kada mi budemo imali hor bez obzira koja vrsta ljudi, pankeri, rokeri, starlete, krimosi, i budu pevali na stranom jeziku, eto na mongolskom npr., tada možemo reći da smo sazreli kao nacija, a ovako, svi nazad u pećinu.

Polo

pre 6 godina

@ Norveska je Socijalisticka zemlja..a ujedno i najbogatija na svetu..ono cega se Srbija odrekla radi kolonijalnog kapitalizma.
(Ja, 25. maj 2017 15:49)

haha kakav zaključak!? Norveška je kapitalistička zemlja i parlamentarna monarhija. A bogata je jer ima ogromne rezerve nafte i može sebi da priušti da bude "socijalistička" izmedju ostalog zbog stanja svesti a nema lopova.

zastitnik malogradjana

pre 6 godina

uh da mi je deda ziv odusevio bi se kad bi vas cuo hah, meni izgleda ko gomila neokomunjarskih hipstera, kakav crni pank hah :)

pero

pre 6 godina

"Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu."
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

Ne prijatelju, U WWII Srbija je bila kvinsliska zemlja. Iskreno se nadam da ne stavljas i cetnike u tu antifasisticku grupu. Jedino su partizani bili antifasisti i njih nije bilo ni priblizno koliko kvislinga - na svim stranama.

Boris

pre 6 godina

Ne prijatelju, U WWII Srbija je bila kvinsliska zemlja. Iskreno se nadam da ne stavljas i cetnike u tu antifasisticku grupu. Jedino su partizani bili antifasisti i njih nije bilo ni priblizno koliko kvislinga - na svim stranama.
(pero, 25. maj 2017 16:13)

Ne prijatelju, Srbija je (ono malo sto je ostalo rasparcavanjem) u WWII bila vojno okupirana drzava. U toj drzavi su delovala dva antifasisticka pokreta. Prvi antifasisticki pokret u okupiranoj Evropi - Ravnogorski i pokret koji je napravio prvu slobodnu teritoriju u okupiranoj Evropi (Uzicku Republiku) - Partizani. U toj Srbiji je isto, kao nigde drugo bilo uspostavljeno pravilo odmazde za 1 ubijenog Nemca - 100 Srba, za 1 ranjenog Nemca - 50 Srba. Uvidevsi devastirajuce posledice tog pravila, Ravnogorci su odustali od aktivnog otpora cekajuci povoljnije uslove, a Partizani su se povukli uglavnom u bosanske planine vrativsi se u Srbiju tek dolaskom Crvene armije. Tzv. Kvislinga nije bilo ni priblizno mnogo, ali su svojim zlodelima ostali urezani u secanju i istoriji. Mi, Srbi svakako treba da smo ponosni na svoju ulogu u oba svetska rata! Prouci bolje istoriju svog naroda ako si Srbin uopste i ne potpadaj pod savremeni uticaj omalovazavanja sopstvene nacije i njenog doprinosa u borbi za slobodu.

Demax75

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.
(Aron, 25. maj 2017 11:56)

Da si malo detaljnije učio,a ne slušao od tamo nekih,istoriju,kladim se da,ipak,ne bi ispao toliko prizeman!

zumZUMzum

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

Pa s obzirom da je jedna od glavne tri odlike fašizma/nacizma borba protiv komunizma teško je ne mešati. Naravno da antifašizam ne mora imati bilo kakve veze sa komunizmom ali nema šanse da je neko mogao da bude komunista, a da nije istovremeno bio i antifašista...

Mala moja

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. https://www.youtube.com/watch?v=zzAS-i1uK7M
(mini patka, 25. maj 2017 12:19)

Bato, to je pesma Amurskih partizana.

marina

pre 6 godina

Strasno mi je zao sto ova drzava nikad u meni nije probudila niti ce probuditi nacionalnu svest i osecaj pripadnosti narodu. Morali smo SVE da us***mo. A volela bih da mogu da budem ponosna, dok pevamo pesme svih svojih predaka.

mimi

pre 6 godina

Lepo bi bilo spomenuti i zašto su išli baš u Gornji Milanovac. Tamo se nalazi Norveška kuća, sagrađena na inicijativu Društva jugoslovensko-norveškog prijateljsktva (sada Društvo srpsko-norveškog prijateljstva). Inače, Društvo je osnovano posle II sv. rata zato što je, tokom rata, više od hiljadu ljudi iz Srbije preživelo u nacističkim logorima u Norveškoj zahvaljujući pomoći lokalnog stanovništve. Kad putujete Ibarskom magistralom, svratite tamo. Dole je restoran, a na spratu je muzej.

mare

pre 6 godina

Kad covek procita ovakav naslov, pomisli da je pesma uradjena u pank fazonu stranog benda. Medjutim, osobenost ove izvedbe je samo u tome sto je pevaju Norvezani, koji su uvezbali srpski izgovor da gotovo i nema razlike u odnosu na original. Inace, lepo zvuci.

#logika

pre 6 godina

(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Moze neki izvor za tih "stotine hiljada ubijenih", i po mogucstvu da nije iz cetnicke ili ustaske emigracije...? Ili to vise pises onako, cuo si negde pa si verovatno pretpostavio da je istina?

Pantagruel

pre 6 godina

Украдена песма и то два пута. Најпре су руски/совјетски бољшевици украли мелодију песме о пожртвовању царске војске из Првог светског рата (Марш Сибирског пука из 1915. године) и препевали је у варијанту "По долинам и по взгорјам" у којој славе успехе "црвених" приамурских партизана у Руском грађанском рату (1918-21), односно њихове победе над "белима" и поход до обале Тихог океана. Неких 20 година касније су југосливенски партизани мазнули ту већ препевану мелодију од својих совјетских узора и на њу написали нови текст, којим славе своју борбу у току Другог светског рата. Логичан потез, јер су у својим редовима имали више песника него композотора, па им је било лакше да узму већ готове мелодије и само им напишу нове текстове. Пола песама им је на сличан начин покрадено, а нас су у школама учили да су аутентично настале у НОБ-у.

Coma

pre 6 godina

Pjesma koja je bila jedna od himni moje mladosti. I sada je proizvela emocije. Ovo je definitivno performans, koji mi u odredjenim djelovima nije bas legao ali svakako je za pozdrav trud koji su ucinili da se ova pjesma izvede.

Na zalost ne znam ko je autor i sa kojom namjerom je napravio ovu pjesmu, ali ona je budila pozitivnu energiju kod moje generacije.
Interesuje me koje su to pjesme koje bude pozitivnu energiju kod sadasnjih generacija.

Ne razumem

pre 6 godina

(mini patka, 25. maj 2017 12:19)
Hvala na informaciji. Napevala sam se ove pesme (Po šumama...) kao klinka u horu. Ne znam zašto su ti dali minuse? Ako neko iznese činjenicu i potkrepi je dokazom, zašto minus?

E,

pre 6 godina

"Boli ih briga. Prvo, nije muzika kriva. Drugo, to su ljudi koji nisu ideoloski ostrasceni kao balkanac koji bi stalno nesto da objasnjava drugima."
(Free man, 25. maj 2017 15:50)

Divno receno! Meni nekako tuzno kad vidim koliko su poneki ljudi uskraceni za neku socijalnu intiligenciju i nisu u stanju da vide tu mudrost i sirinu u norveskom narodu. To treba doziveti i ziveti sa tim. Posebno mislim na neke koji stizu zadnjih godina da bi naprecac postali milioneri, u nekoj jurnjavi su za kapitalom pa stalno neka odmeravanja koliko se zaradi sa tomitom diplomom u Norveskoj a koliko u u Americi. Smejurija koliko su ljudi bez duha. Sva sreca ima i mnogo onih koji su to shvatili i ne bi to menjali ni za kakve "kamioneimilione":-)

Srkiboy

pre 6 godina

@aron
"Na stotine hiljada," daj, ne preteruj!! Nepobitno je da su ljudi stradali, ali na stotine hiljada? Mozda ako računaš u to i Blajburg i slične dogadjaje!
Smrt fašizmu!

Истина

pre 6 godina

Иначе у оригиналу песма је настала у оквиру руске Беле армије (сибирског пука) која се борила против комунизма и Црвене армије Лењина, Троцког и Стаљина.
Комунисти, стари плагијатори, чак ни своју најпознатију песму нису могли да смисле него су је украли од својих највећих непријатеља царских Руса.

mama mila

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom. 

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

A nikakvu povezanost sa komunistickom ideologijom ?

haha

pero

pre 6 godina

Normalno da volim ovu pjesmu, svaka cast i Norvezanima sto su je divno odpjevali. Ja s vremena na vrijeme poslusam rusku, orginalnu verziju...e to je nesto specijalno. Slava partizanima.

Trovach

pre 6 godina

Kad sam bio klinac, slusale su se ovakve pesme, a meni se najvise svidjala "Budi ponosna Jugoslavijo". Ovako sam zapamtio, ali se verovatno drukcije zove.

A.

pre 6 godina

(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Moze neki izvor za tih "stotine hiljada ubijenih", i po mogucstvu da nije iz cetnicke ili ustaske emigracije...? Ili to vise pises onako, cuo si negde pa si verovatno pretpostavio da je istina?
(#logika, 25. maj 2017 13:17)

Na Internetu se mogu naći mnogi tekstovi o tome.

"Skoro svaki zaseok u Srbiji ima stratište u kojem su zakopani uglavnom civili, žrtve komunističkog režima, ubijene bez suđenja". Ova rečenica je iz teksta sa naslovom "Masovna streljanja 1944-45: Oznine 'Knjige streljanih'” produciran u sastavu CINS-ovog programa „Fond za istraživačko novinarstvo“.

Rezimske sluge objavite mi komentar

pre 6 godina

Ja ne mogu da verujem da u ovoj zemlji jos uvek postoje ljudi koji se loze na komunizam, koji je u svakoj komunistickoj zemlji sopstvenom naneo ogromno zlog i pobio desetine i stotine hiljada politickoh ne istomisljenika bez ikakve presude.

neutralni felsh

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu. 
(Aron, 25. maj 2017 11:56) 

Naravno.Pevaće pesmice o bradatim gibaničarima,kraljevskim pobeguljama,Milanu Nediću,Ljotiću i ostalim slobodoljubivim likovima i pokretima koje su ovi prethodni porazili u WW2. Znaju oni itekako čija je to pesma. Pesma slobode!
(Milanče, 25. maj 2017 16:25)


kratko i jasno :)

Papageno

pre 6 godina

(Pantagruel, 25. maj 2017 15:46)

Tačno. Ali pesme su se masovno krale od svih strana, ne samo od Rusa, nego čak i direktno od Nemaca!

Jednom prilikom sam gledao neki prilog nemačke televizije sa demonstracija neke neonaci grupe. Ono, klasična neonaci scenograija, kukasti krstovi i skinhedi. Ide grupa od njih šestoro, nosi nacizastavu i nešto pevaju, na nemačkom naravno. Ali melodija mi je zvučala nešto mnogo poznato, dok posle nekoliko taktova nisam shvatio da je to melodija "naše" partizanske pesme "Budi se Istok i Zapad"!

Ko je tu koga pokrao? Izgleda mi malo verovatno da bi tamo neka opskurna nemačka neonaci grupica istraživala fond partizanskih pesama da bi maznula ono što im se sviđa, pre bih rekao da su oni pevali samo ono što su nasledili od Big Adolfa, a mi smo je ukrali!

Uostalom, što da ne? Ako smo rado koristili njihovo inače vrlo kvalitetno oružje, što da ne i muziku? Pesme imaju važnu ulogu u motivaciji ljudi za borbu!

nex

pre 6 godina

#trovach
To je "uz marsala Tita,junackoga sina..."
Monoblok telefon,koji mi jos uvek u funkciji,tako zvoni. I zvonice...
Od pesme se uvek najezim

Trovach

pre 6 godina

Malo kasno dodajem jos jedan komentar. Meni starogradska pesma "Ljubila sam crno oko" jako lici na jednu nacisticku himnu (mislim ss-ovsku) samo je otpevana kao lagana pesmica, dok je ona druga kao neki mars.

Aron

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.

mini patka

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. https://www.youtube.com/watch?v=zzAS-i1uK7M

pero

pre 6 godina

"Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu."
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

Ne prijatelju, U WWII Srbija je bila kvinsliska zemlja. Iskreno se nadam da ne stavljas i cetnike u tu antifasisticku grupu. Jedino su partizani bili antifasisti i njih nije bilo ni priblizno koliko kvislinga - na svim stranama.

zastitnik malogradjana

pre 6 godina

uh da mi je deda ziv odusevio bi se kad bi vas cuo hah, meni izgleda ko gomila neokomunjarskih hipstera, kakav crni pank hah :)

partizanska slava

pre 6 godina

BRAVO, BRAVO rasplakali ste me. Od kad znam za sebe znam i za ovu pesmu. Nazalost, ona se u Beogradu odavno ne peva. Zaboravljena je kao i borba partizana proti fasizma

Milanče

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.
(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Naravno.Pevaće pesmice o bradatim gibaničarima,kraljevskim pobeguljama,Milanu Nediću,Ljotiću i ostalim slobodoljubivim likovima i pokretima koje su ovi prethodni porazili u WW2. Znaju oni itekako čija je to pesma. Pesma slobode!

loki

pre 6 godina

Ovako izgledaju slobodni, otvoreni, neostrašćeni ljudi. Mislim individualno ne na nacionalno da se ne bi našao neki patriJota koji ce mi reci suprotno.

Peđa

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.

Истина

pre 6 godina

Иначе у оригиналу песма је настала у оквиру руске Беле армије (сибирског пука) која се борила против комунизма и Црвене армије Лењина, Троцког и Стаљина.
Комунисти, стари плагијатори, чак ни своју најпознатију песму нису могли да смисле него су је украли од својих највећих непријатеља царских Руса.

Rezimske sluge objavite mi komentar

pre 6 godina

Ja ne mogu da verujem da u ovoj zemlji jos uvek postoje ljudi koji se loze na komunizam, koji je u svakoj komunistickoj zemlji sopstvenom naneo ogromno zlog i pobio desetine i stotine hiljada politickoh ne istomisljenika bez ikakve presude.

Bračanka

pre 6 godina

Došle mi suze na oči.Na istu melodiju moj djed je pjevao:
Partizani mi smo brački,
Škrapi,trnju navikli,
Ustali smo branit zemlju
Iz koje smo iznikli...

mama mila

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom. 

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

A nikakvu povezanost sa komunistickom ideologijom ?

haha

A.

pre 6 godina

(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Moze neki izvor za tih "stotine hiljada ubijenih", i po mogucstvu da nije iz cetnicke ili ustaske emigracije...? Ili to vise pises onako, cuo si negde pa si verovatno pretpostavio da je istina?
(#logika, 25. maj 2017 13:17)

Na Internetu se mogu naći mnogi tekstovi o tome.

"Skoro svaki zaseok u Srbiji ima stratište u kojem su zakopani uglavnom civili, žrtve komunističkog režima, ubijene bez suđenja". Ova rečenica je iz teksta sa naslovom "Masovna streljanja 1944-45: Oznine 'Knjige streljanih'” produciran u sastavu CINS-ovog programa „Fond za istraživačko novinarstvo“.

Pantagruel

pre 6 godina

Украдена песма и то два пута. Најпре су руски/совјетски бољшевици украли мелодију песме о пожртвовању царске војске из Првог светског рата (Марш Сибирског пука из 1915. године) и препевали је у варијанту "По долинам и по взгорјам" у којој славе успехе "црвених" приамурских партизана у Руском грађанском рату (1918-21), односно њихове победе над "белима" и поход до обале Тихог океана. Неких 20 година касније су југосливенски партизани мазнули ту већ препевану мелодију од својих совјетских узора и на њу написали нови текст, којим славе своју борбу у току Другог светског рата. Логичан потез, јер су у својим редовима имали више песника него композотора, па им је било лакше да узму већ готове мелодије и само им напишу нове текстове. Пола песама им је на сличан начин покрадено, а нас су у школама учили да су аутентично настале у НОБ-у.

Mala moja

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. https://www.youtube.com/watch?v=zzAS-i1uK7M
(mini patka, 25. maj 2017 12:19)

Bato, to je pesma Amurskih partizana.

Demax75

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu.
(Aron, 25. maj 2017 11:56)

Da si malo detaljnije učio,a ne slušao od tamo nekih,istoriju,kladim se da,ipak,ne bi ispao toliko prizeman!

Boris

pre 6 godina

Ne prijatelju, U WWII Srbija je bila kvinsliska zemlja. Iskreno se nadam da ne stavljas i cetnike u tu antifasisticku grupu. Jedino su partizani bili antifasisti i njih nije bilo ni priblizno koliko kvislinga - na svim stranama.
(pero, 25. maj 2017 16:13)

Ne prijatelju, Srbija je (ono malo sto je ostalo rasparcavanjem) u WWII bila vojno okupirana drzava. U toj drzavi su delovala dva antifasisticka pokreta. Prvi antifasisticki pokret u okupiranoj Evropi - Ravnogorski i pokret koji je napravio prvu slobodnu teritoriju u okupiranoj Evropi (Uzicku Republiku) - Partizani. U toj Srbiji je isto, kao nigde drugo bilo uspostavljeno pravilo odmazde za 1 ubijenog Nemca - 100 Srba, za 1 ranjenog Nemca - 50 Srba. Uvidevsi devastirajuce posledice tog pravila, Ravnogorci su odustali od aktivnog otpora cekajuci povoljnije uslove, a Partizani su se povukli uglavnom u bosanske planine vrativsi se u Srbiju tek dolaskom Crvene armije. Tzv. Kvislinga nije bilo ni priblizno mnogo, ali su svojim zlodelima ostali urezani u secanju i istoriji. Mi, Srbi svakako treba da smo ponosni na svoju ulogu u oba svetska rata! Prouci bolje istoriju svog naroda ako si Srbin uopste i ne potpadaj pod savremeni uticaj omalovazavanja sopstvene nacije i njenog doprinosa u borbi za slobodu.

#logika

pre 6 godina

(Aron, 25. maj 2017 11:56)
Moze neki izvor za tih "stotine hiljada ubijenih", i po mogucstvu da nije iz cetnicke ili ustaske emigracije...? Ili to vise pises onako, cuo si negde pa si verovatno pretpostavio da je istina?

zumZUMzum

pre 6 godina

Ne treba mešati antifašističku borbu sa komunističkom ideologijom.

Srbija i Srbi mogu, kao retko koji drugi narodi da budu i te kako ponosni na svoju antifašističku borbu.
(Peđa, 25. maj 2017 14:08)

Pa s obzirom da je jedna od glavne tri odlike fašizma/nacizma borba protiv komunizma teško je ne mešati. Naravno da antifašizam ne mora imati bilo kakve veze sa komunizmom ali nema šanse da je neko mogao da bude komunista, a da nije istovremeno bio i antifašista...

alek

pre 6 godina

Svi pričaju srpski, manje-više, pevaju na srpskom, iz Norveške su. Kada mi budemo imali hor bez obzira koja vrsta ljudi, pankeri, rokeri, starlete, krimosi, i budu pevali na stranom jeziku, eto na mongolskom npr., tada možemo reći da smo sazreli kao nacija, a ovako, svi nazad u pećinu.

Free man

pre 6 godina

Da li je neko objasnio Norvežanima da je melodija ove pesme izvorno ruska tj. "Marš sibirskih strelaca ili ti Marš Drozdovskog puka" , a u čijem tekstu Rusi odoše do Rajne i Dunava. [link] (mini patka, 25. maj 2017 12:19)

Boli ih briga. Prvo, nije muzika kriva. Drugo, to su ljudi koji nisu ideoloski ostrasceni kao balkanac koji bi stalno nesto da objasnjava drugima.

Polo

pre 6 godina

@ Norveska je Socijalisticka zemlja..a ujedno i najbogatija na svetu..ono cega se Srbija odrekla radi kolonijalnog kapitalizma.
(Ja, 25. maj 2017 15:49)

haha kakav zaključak!? Norveška je kapitalistička zemlja i parlamentarna monarhija. A bogata je jer ima ogromne rezerve nafte i može sebi da priušti da bude "socijalistička" izmedju ostalog zbog stanja svesti a nema lopova.

Srkiboy

pre 6 godina

@aron
"Na stotine hiljada," daj, ne preteruj!! Nepobitno je da su ljudi stradali, ali na stotine hiljada? Mozda ako računaš u to i Blajburg i slične dogadjaje!
Smrt fašizmu!

marina

pre 6 godina

Strasno mi je zao sto ova drzava nikad u meni nije probudila niti ce probuditi nacionalnu svest i osecaj pripadnosti narodu. Morali smo SVE da us***mo. A volela bih da mogu da budem ponosna, dok pevamo pesme svih svojih predaka.

Ne razumem

pre 6 godina

(mini patka, 25. maj 2017 12:19)
Hvala na informaciji. Napevala sam se ove pesme (Po šumama...) kao klinka u horu. Ne znam zašto su ti dali minuse? Ako neko iznese činjenicu i potkrepi je dokazom, zašto minus?

pero

pre 6 godina

Normalno da volim ovu pjesmu, svaka cast i Norvezanima sto su je divno odpjevali. Ja s vremena na vrijeme poslusam rusku, orginalnu verziju...e to je nesto specijalno. Slava partizanima.

Coma

pre 6 godina

Pjesma koja je bila jedna od himni moje mladosti. I sada je proizvela emocije. Ovo je definitivno performans, koji mi u odredjenim djelovima nije bas legao ali svakako je za pozdrav trud koji su ucinili da se ova pjesma izvede.

Na zalost ne znam ko je autor i sa kojom namjerom je napravio ovu pjesmu, ali ona je budila pozitivnu energiju kod moje generacije.
Interesuje me koje su to pjesme koje bude pozitivnu energiju kod sadasnjih generacija.

Meister Jakob

pre 6 godina

Dok sam živio u Innsbrucku komunistička omladina Austrije, mo'š mislit, je radila neke demonstracije, bila čitava frka, Innsbruck je mali grad.
Malo sam popričao s njih nekolicinom, majke ti znaju o Titu više nego ja, a rođeni, čistokrvni, pravi pravcati Austrijanci!

Goxy

pre 6 godina

Iako sa zakašnjenjem poželio bi trondhajmovcima sretan dan državnosti 17.maj a lepo provedene odmore u koje samo što nisu krenuli.

Trondhajm, naučni grad, među planinama i sa puno kiše ipak odiše nekim entuzijazmom koji je obogaćen društveno/vikinškom lakrdijom.

mare

pre 6 godina

Kad covek procita ovakav naslov, pomisli da je pesma uradjena u pank fazonu stranog benda. Medjutim, osobenost ove izvedbe je samo u tome sto je pevaju Norvezani, koji su uvezbali srpski izgovor da gotovo i nema razlike u odnosu na original. Inace, lepo zvuci.

Trovach

pre 6 godina

Kad sam bio klinac, slusale su se ovakve pesme, a meni se najvise svidjala "Budi ponosna Jugoslavijo". Ovako sam zapamtio, ali se verovatno drukcije zove.

neutralni felsh

pre 6 godina

Zanimljivo, ali trebao je neko da im kaže čija je to pesma. To je pesma totalitarnog pokreta koja je poubijala na stotine hiljada neistomišljenika i klasnih neprijatelja. I to bez ikakvog sudskog procesa. Kladim se da tada ne bi pevali ovu pesmu. 
(Aron, 25. maj 2017 11:56) 

Naravno.Pevaće pesmice o bradatim gibaničarima,kraljevskim pobeguljama,Milanu Nediću,Ljotiću i ostalim slobodoljubivim likovima i pokretima koje su ovi prethodni porazili u WW2. Znaju oni itekako čija je to pesma. Pesma slobode!
(Milanče, 25. maj 2017 16:25)


kratko i jasno :)

E,

pre 6 godina

"Boli ih briga. Prvo, nije muzika kriva. Drugo, to su ljudi koji nisu ideoloski ostrasceni kao balkanac koji bi stalno nesto da objasnjava drugima."
(Free man, 25. maj 2017 15:50)

Divno receno! Meni nekako tuzno kad vidim koliko su poneki ljudi uskraceni za neku socijalnu intiligenciju i nisu u stanju da vide tu mudrost i sirinu u norveskom narodu. To treba doziveti i ziveti sa tim. Posebno mislim na neke koji stizu zadnjih godina da bi naprecac postali milioneri, u nekoj jurnjavi su za kapitalom pa stalno neka odmeravanja koliko se zaradi sa tomitom diplomom u Norveskoj a koliko u u Americi. Smejurija koliko su ljudi bez duha. Sva sreca ima i mnogo onih koji su to shvatili i ne bi to menjali ni za kakve "kamioneimilione":-)

Papageno

pre 6 godina

(Pantagruel, 25. maj 2017 15:46)

Tačno. Ali pesme su se masovno krale od svih strana, ne samo od Rusa, nego čak i direktno od Nemaca!

Jednom prilikom sam gledao neki prilog nemačke televizije sa demonstracija neke neonaci grupe. Ono, klasična neonaci scenograija, kukasti krstovi i skinhedi. Ide grupa od njih šestoro, nosi nacizastavu i nešto pevaju, na nemačkom naravno. Ali melodija mi je zvučala nešto mnogo poznato, dok posle nekoliko taktova nisam shvatio da je to melodija "naše" partizanske pesme "Budi se Istok i Zapad"!

Ko je tu koga pokrao? Izgleda mi malo verovatno da bi tamo neka opskurna nemačka neonaci grupica istraživala fond partizanskih pesama da bi maznula ono što im se sviđa, pre bih rekao da su oni pevali samo ono što su nasledili od Big Adolfa, a mi smo je ukrali!

Uostalom, što da ne? Ako smo rado koristili njihovo inače vrlo kvalitetno oružje, što da ne i muziku? Pesme imaju važnu ulogu u motivaciji ljudi za borbu!

Trovach

pre 6 godina

Malo kasno dodajem jos jedan komentar. Meni starogradska pesma "Ljubila sam crno oko" jako lici na jednu nacisticku himnu (mislim ss-ovsku) samo je otpevana kao lagana pesmica, dok je ona druga kao neki mars.

mimi

pre 6 godina

Lepo bi bilo spomenuti i zašto su išli baš u Gornji Milanovac. Tamo se nalazi Norveška kuća, sagrađena na inicijativu Društva jugoslovensko-norveškog prijateljsktva (sada Društvo srpsko-norveškog prijateljstva). Inače, Društvo je osnovano posle II sv. rata zato što je, tokom rata, više od hiljadu ljudi iz Srbije preživelo u nacističkim logorima u Norveškoj zahvaljujući pomoći lokalnog stanovništve. Kad putujete Ibarskom magistralom, svratite tamo. Dole je restoran, a na spratu je muzej.

nex

pre 6 godina

#trovach
To je "uz marsala Tita,junackoga sina..."
Monoblok telefon,koji mi jos uvek u funkciji,tako zvoni. I zvonice...
Od pesme se uvek najezim