Sreda, 17.05.2017.

09:31

Zašto će sever uskoro postati jug, a jug sever?

Izvor: Huffington Post

Zašto æe sever uskoro postati jug, a jug sever? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Smuleco

pre 6 godina

Digresija svima: Jezgro Zemlje je u čvrstom agregatnom stanju. Zbog toga, što se, Kirijeva temperatura u jezgru, a koja iznosi 1034K, premašuje u istom, magnetni dipoli gvožđa, gube svoja magnetna svojstva, tako da magnetno polje Zemlje ne potiče od magnetnih svojstava, gvozdenog jezgra, već nastaje kao posledica stvaranja specifičnih električnih struja, u kontaktu čvrstog gvozdenog jezgra, i tečne smese, koja ga okru¿uje. Znači: magneto polje Zemljе, je posledica stvaranja, elekromagnetnog polja, na granici sistema, čvrsta-tečna faza, u unutrašnjosti naše planete, zbog nastajanja jakih električnih struja.

BSN

pre 6 godina

metali na tim temperaturama u stvari pre nego sto predju u tecno stanje, prestaju da reaguju na magnetno polje -nadjite nekog kovaca i pitajte. magnetno polje zemlje je indukovano i ima veze pre svega sa suncem, dakle ovo objasnjenje vam je smesno...
(marko, 17. maj 2017 20:21)

Ne, nije smesno, zato sto magnetno polje Zemlje potice od vrtloznog kretanja tecnog provodnika, a to vrtlozno kretanje je posledica 1) strujanja tecnog jezgra od centra ka povrsini i 2) rotacije Zemlje koja Koriolisovom silom pretvara to strujanje u zavojito. Ako se kaze da magnetno polje Zemlje podseca na polje stalnog magneta, to NE znaci da se u sredistu Zemlje nalazi dzinovski stalni magnet. Zato se i zove "dinamo teorija" jer ilustruje taj dinamicki aspekt stvaranja polja.

Alex

pre 6 godina

(BSN, Pehad)
1.Ovo o cemu ti pricas ”magnetno polje menajlo kroz istoriju, pa ces videti da je oslicatorno” je upravo dinamo teorija koju sam naveo koja je samo netacna teorija. Da bi bila tacna mora da ispuni dve stavke: Mora da postoji tecno jezgro i magnetno polje mora biti blago van ose rotiranja. Ako je ova teorija tacna, a nije, zasto onda Merkur koji ima cvrsto jezgro ima i dalje magnetno polje? Zasto Jupiterov mesec Ganimeda, takodje ima cvrsto jezgro, ima magnetno polje? Zasto je Saturnovo mag. polje savrseno poravnato sa osom? Zasto je Neptunovo mag. polje daleko od ose? Zasto Mars koji nema magnetno polje, a nekada je imao, ima cvrsto jezgro? Kao sto vidis Dinamo teorija se uklapa ocajnicki samo sa Zemljom, odnosno nije tacna.

BSN, drugi i poslednji pokusaj

pre 6 godina

'ajmo jos jednom...

(Alex, 17. maj 2017 10:42)

Pa ako imate neku uverljiviju pretpostavku ili cak objasnjenje, vi izvol'te pa nas poducite. Mada ono sto ste napisali ne spada u poduku nego u dezinformaciju. Nijedan naucnik nije utvrdio "da zivot na zemlji ne bi mogao da postoji pre 20 000g jer je planeta bila pretopla" kao i da "Dinamo teorija ne moze da objasni zasto magnetno polje slabi kao ni varijacije jaceg i slabijeg mag. polja na nekim mestima u dubini okeana".
Kao sto pise u tekstu, promena polova je normalna i neizbezna pojava, mada zbog haoticnosti kretanja fluida duboko ispod povrsine Zemlje, nije tacno predvidiva. Ono sto se zna je da u jednom vremenskom intervalu prestaje klasicna podela na "severni" i "juzni" magnetni pol, sa linijama magnetnih sila koje se protezu priblizno u pravcu geografski sever - geografski jug, i polje koje se javlja na povrsini postaje podeljeno na vise "polova", sa svojim linijama sila koje su krace i zamrsenije.

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/10/NASA_54559main_comparison1_strip.gif

Tokom vremena zamena polova postaje sve izrazenija i plave oblasti zauzimaju sve veci i veci deo juzne polulopte, dok se zamena ne izvrsi u potpunosti. U periodu zamene magnetno polje postaje podeljeno na vise magnetnih "kisobrana" i postoje vise zasticenih oblasti na Zemljinoj povrsini, kao i vise polova gde se cestice Suncevog vetra spustaju do nizih slojeva atmosfere i gde se moze videti aurora. Dakle Zemlja ne ostaje potpuno bez magnetnog polja, a neutralisanje stetnog dejstva Suncevog vetra je prepusteno atmosferi. Period izmene je isuvise kratak da bi naskodio Zemljinoj atmosferi i raniji zabelezeni periodi izmene se ne poklapaju ni sa kakvim periodima izumiranja. U slucaju Suncevih oluja bi moglo doci do ometanja pa i ostecenja telekomunikacione opreme u pojedinim oblastima na Zemlji, ali daleko je to od nekog "smaka sveta".
Na slici sadasnjeg stanja magnetnog polja se vidi da je do anomalija vec doslo: severni pol se pocepao na dva, jedan iznad Kanade a drugi iznad Sibira, a u juznom Atlantiku doslo je do poremecaja u polju pa se pretpostavlja da ce juzna Afrika biti epicentar "erupcije" novog magnetnog pola.

https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2017/02/south-atlantic-anomaly-magnetic-field-640x398.png

(pravac magnetnog polja je normala na izomagnetne linije).

Buzdovan

pre 6 godina

U srcu Zemlje zive Lava ljudi poznati kao Vulkanci ili Semum. Oni su ziveli na povrsini zemlja kada je zemljina kora bila uzarena. Njih muslimani kazu da su ta bica dzini od vatre stvoreni, a Semiti i Persijanci su ih nazivali Semum Dzehenem ahalji (narod iz pakla)

"Odlonak iz filma Semum"

Neko123

pre 6 godina

Ljudi, kada cete shvatiti da ima glupih ljudi na celom svetu i da Srbija nije uopste posebna po tom pitanju? Uz to zaboravljate i da na internetu postoje i trolovi.. Ne znam da li me vise nerviraju trolovi i neobrazovani, ili ovi koji prave slicnu glupost i poistovecuju tu manjinu sa celom Srbijom. Jedan se javlja da kaze da je tragicno da skoro 20% Srba misli da je Bog stvorio zemlju. Ako je to tacno, to je neverovatno pozitivna vest!! Pa u SAD-u vernika je 89%, a 42% veruje da je Bog napravio Zemlju pre 10 000 godina! ( http://www.gallup.com/poll/170822/believe-creationist-view-human-origins.aspx ). Hajde sada drvlje i kamenje po SAD-u kako su nazadni i kako ocigledno nauka nije za njih. Prestanite sa glupim generalizacijama citajuci komentare na internetu!

marko

pre 6 godina

metali na tim temperaturama u stvari pre nego sto predju u tecno stanje, prestaju da reaguju na magnetno polje -nadjite nekog kovaca i pitajte. magnetno polje zemlje je indukovano i ima veze pre svega sa suncem, dakle ovo objasnjenje vam je smesno...

Bojan

pre 6 godina

sve je ok, osim što poslednja promena polova (a kamoli ledeno doba), nisu bili pre 40 hiljada nego pre oko 750 hiljada godina. zbog toga je i realno očekivati da se ovo desi jer su prethodni slučajevi beleženi na oko četvrt miliona godina, što znači da je to već trebalo da se desi.

Jasna

pre 6 godina

Ne znamo ni kako atom izgleda a uspešno ga koristimo u računarima na kojima dobar deo vas koji negirate sve pišete. Na isti način nismo ni sišli u utrobu Zemlje ali ipak znamo kakva je. Pre Velikog praska nije bilo ništa jer je vreme započelo s njim a "pre" je odrednica vremena. Jasno mi je da mnogi ne znaju skoro ništa ali mi nije jasno zašto se hvale tim. Ljudski je pitati ali ignoramusi i sarkastični komentari ničemu ne služe. Skapirajte bar to jednom

2+2=5

pre 6 godina

Hoce li onda i Delije i Grobari da menjaju strane? Čisto da se ne ispalim i odem na pogrešan sever. Unapred zahvalan dobronamernim komentarima, trolovi stop cim.

vev

pre 6 godina

Zasto mi obrisaste komentar, dok ga nisam zavrsila?

Sve na svetu je stvorio Bog!

A naucnici da dokazu kako za 2017.godina ni jedan majmun ne psta covek!?

Srboljub

pre 6 godina

Tumačenje o promeni mag. polova deluje logično i u vremenu pred nama dobićemo ili njegovu potvrdu ili će teorija biti opovrgnuta, win-win kako god da bude; daleko izvesnije je, međutim, a utisak se snažno se nameće iz čitanja komentara (ukoliko nije po sredi trolovanje? uvrnuti smisao za humor?) da nam je uvođenje veronauke u sistem državnog obrazovnog sistema razbucalo logično rasuđivanje i potrebu da se u svetu koji nas okružuje traže i shvataju uzročno-posledične veze. Moglo se nedavno pročitati (njuz?) kako je ona sirota kornjača uginula, možda su slonovi sad malo nestabilni i uznemireni, pa to bude uzrok tumbanju Zemlje? (Ploče - naravno.)

MisterNo

pre 6 godina

@Nemanja
Odgovor na Vase pitanje se nalazi u samom tekstu, samo je potrebno procitati isti, a ne samo naslov.
Zahvaljujuci seizmickim talasima koji nastaju tokom zemljotresa. Kao i svi talasi, oni se lome prilikom prelaska iz materije jedne gustine u drugu. Kao kad se stavi slamka u casu sa vodom i izgleda prelomljena. Merenjem razlike u dolasku delova istog talasa moguce je proceniti slojeve kroz koji je talas prolazio. Za detalje - mudri Internet.

Sen Zil

pre 6 godina

*Kad vec pominju kompas, to je sprava koja jasno pokazuje da zemlja ima samo ,,jedan pol",magnet koji se nalazi u centru zemlje, vrlo lako dokazivo
*pominju zemljino jezgro na dubini od 3 000 km, kako izracunase kad nijedna masina koja je kopala nije otisla dublje od 10 km??!
*zamislite koja bi sila pritiska bila potrebna da lava putuje 3 000 km, da je to istina lava bi pri izlasku iz vulkana par kilometara letjela u vazduh!!!

Natanin 021

pre 6 godina

"Jel si ti ozbiljan? Da si ucio nesto u skoli znao bi kako."

A da li si ti ozbiljan? Zar zaista verujes da sve sto si naucio u skoli je granitna istina?

Koliko me secanje sluzi, ja sam u skoli imao predmete tipa socijalisticko samoupravljanje i marksizam. Treba li da napomenem koliko se od toga pokazalo istinom?

Najbolji su ovakvi likovi koji misle da im je skola pruzila istinito ucenje o svemu i svacemu i nakon izlaska iz skole im ne pada na pamet da istrazuju neke navodne nedodirljive istine prvenstveno sto ih mrzi da citaju i uce nove stvari, vec im jedino bude vazno fudbal, klopa i seks.

KitTeler

pre 6 godina

Alex, mozda niste mislili ozbiljno, ALI skoro 20% ''u Srba'' misli da je bog stvorio svet. 
Tragicno!
(Zoran, 17. maj 2017 14:11)

Khm,khm... "bog" se piše sa velikim slovom "B". Bez dalje polemike da li ga ima, ili ga nema.

BSN

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, cela zemaljska kugla ima uskoro tako da se pretumba naopacke da uskoro neces znati gde ti je zadnjica a gde glava - ne valja to, niposto!!
(Andrej V., 17. maj 2017 13:08)

Nisi dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, rec je o promeni MAGNETNIH polova, a NE geografskih, tj. nece doci do obrta ose rotacije Zemlje, nema razloga za paniku!

mira

pre 6 godina

Onog trenutka kada se jezgro ohladi,tada cemo putovati kao komete:)
A,do tada nek'se menjaju sever i jug,istok i zapad koliko hoce.Na mene to ne utice sve dok ne poletim.

Pehad

pre 6 godina

Imenjak, koju si to skolu zavrsio pa ne razumes da ne smes da ekstrapoliras podatke...

Ovo ne moze da objasni zasto zemljino magnetno polje slabi. U predhodnih 150 godina zemljino magnetno polje je oslabilo 10-15%, sto je mag. polje jace to je zemlja toplija

Potrazi kako se magnetno menajlo kroz istoriju, pa ces videti da je oslicatorno, a da je taj mali period od 150 godina samo trenutni pad.

A za temperaturu i magnetno - zaista ne razumem, objasni zasto bi se Zemlja ludacki zagrejala ako bi imala jako magnetno polje.
I objasni kako bi tu temperaturu zadrzala kako bi se pregrejala.

Nesa

pre 6 godina

Prica se i samo se prica , tako govorise da ce biti smak sveta ,2012. Pa ne bese nista ,promena strana sveta to mozda za hiljadu godine bude, mada moze i da se desi to, jer severni pol se topi a juzni pol se sve vise hladi.
(Mista, 17. maj 2017 11:54)

Mista, pobrkali ste horoskope, prorocanstva i senzacionalne tabloidne naslove sa ozbiljnim naucnim radom.

pozdravite mamu vasu...

pre 6 godina

Najsmesniji su mi ovi sto su ucili u skoli pa misle da je 1000% tako, jer Boze moj, pa ucili su u skoliiii... xD I ja sam u skoli ucio da je Srbija mnogo bogata i razvijena zemlja koju neprijatelj sa svih strana pokusava da unisti. Da smo pobedili svaki rat u istoriji, jedan smo mozda izgubili s Bugarima, itd... Smesni su i verski fanatici a smesni su i ateisticki fanatici, i jedni i drugi pojma nemaju ni gde su ni sto su tu gde jesu. Nemamo pojma sta se nalazi tacno u jezgru Zemlje, mozemo samo da predpostavljamo. Isto kao i sto nemamo pojma je stvorio sve ovo ili kako je nastalo sve ovo ( beskonacni univerzum ). Tako da dzaba hranite svoj mali ljudski ego, pomirite se sa cinjenicom da pojma nemate o cemu se radi i da mozete samo da predpostavljate... Nauka napreduje i covek evoluira ali ce trebati mnogo vremena da dobije tacne odgovore na takva zagonetna pitanja.

balkanski spijun pripravnik

pre 6 godina

(Nemanja, 17. maj 2017 10:24)

Veci deo fizike pociva na hipotezama, kao i razlicitim eksperimentalnim i matematickim modelima koji potvrdjuju ili opovrgavaju te hipoteze. Svaka hipoteza moze se opovrgnuti kada se pronadje model koji je u direktnoj suprotnosti sa njom. Za razliku od religije, koja uglavnom pociva na strogim dogmama i aksiomama u ciju tacnost se ne dira, a vrlo cesto se i ne sme da dira, jer se preispitivanje dogme od strane laika smatra jeresom, a jeres je smrtni greh. Primera radi, sve do kraja XIX veka naucnici su bili ubedjeni da svetlost putuje po nekakvom "nevidljivom etru", koji nisu umeli da definisu, sve dok Ajnstajn nije opovrgao postojanje takve strukture i stvorio tacniji kvantno-mehanicki model. O nastanku ledenih doba se nije znalo previse sve dok Milankovic nije povezao geoloske epohe u kojima su nastajali takvi klimatski fenomeni sa precesijom zemljine ose rotacije, do koje je dosao posmatrajuci kretanje cigre. Da li je to tacno ili ne, to ne znamo, ali za sada nije pronadjena bolja teorija. Slican princnip je i u geofizici. Na osnovu seizmograma, posmatranja pojava poput pecina, vulkana i gejzira i drugih metoda geofizicari su formirali modele kojima su opisali unutrasnjost nase planete. Da li su u pravu ili ne, verovatno ce se znati onda kada se pojave tacniji modeli ili kada neko iskopa tunel s kraja na kraj planete.

s

pre 6 godina

"Može li mi neko objasniti kako neko zna kako izgleda "jezgro" i od čega je sačinjeno kada je najdublja iskopana rupa nešto manje od 13Km?"

Jel si ti ozbiljan? Da si ucio nesto u skoli znao bi kako.

Andrej V.

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, cela zemaljska kugla ima uskoro tako da se pretumba naopacke da uskoro neces znati gde ti je zadnjica a gde glava - ne valja to, niposto!!

Dex

pre 6 godina

Ma ne,nece se kontinenti pomerati to je bilo samo u davna vremena kad nije bilo televizije :( Niko ne zna koja nas katastrofa ceka a tek kad se magnetno polje destabilizira,dodje do iskakanja elektro sistema i nestanka interneta . Ceka nas kameno doba .
(cobo, 17. maj 2017 09:57)

Pomeraju se i danas, sto se na nekim mestima vidi golim okom, a svakako se i meri. Zbog toga se i mape uskladjuju, jer ova pojava vremenom utice na preciznost navigacije. Nije nauka za svakog, a za Srbe generalno nije. Narod iz kamenoh doba, najneuspesniji u Evropi, a uskoro i svetu (ne cude vesti od juce, da 2/3 africkih zemalja ima vece plate od Srbije). Kako vas nije sramota ove bede vise? Ne da ti se uciti, ali zasto ne prosipati gluposti po internetu...

Mista

pre 6 godina

Prica se i samo se prica , tako govorise da ce biti smak sveta ,2012. Pa ne bese nista ,promena strana sveta to mozda za hiljadu godine bude, mada moze i da se desi to, jer severni pol se topi a juzni pol se sve vise hladi.

Proka

pre 6 godina

To kada se desi, nestaće magnetno polje koje nas štiti od sunčeve radijacije i verovatno će biti kataklizna, par dana posle promene polova opet ćemo imati magnetno polje, a ko preživi pričaće

Nemanja

pre 6 godina

Može li mi neko objasniti kako neko zna kako izgleda "jezgro" i od čega je sačinjeno kada je najdublja iskopana rupa nešto manje od 13Km? Pretpostavka? Bitno je reci da dok su kopali tu najdublju vestacku rupu na zemlji, sastav stena i sve drugo sto su našli nije bilo ni blizu onog što su pretpostavljali. U današnjem svetu reč naučnik je kidnapovana, dovoljno je u nekom novinskom tekstu napisati "naučnici su..." i okačiti neku ovako zamiljivu sliku koja je plod bujne mašte i narod odma "wow, kako smo mi mali".
Ne verujte nikom!

Nemamo pojma

pre 6 godina

Realno, nemamo mi pojma sta se desava tamo, kako to izgleda i od čega je. Naslućujemo na osnovu gomile posredih dokaza i izvedenih pravila. Uspeli smo da ogrebemo površinu i dodjemo do par kilometara dubine.
Usput, ne trebamo se vraćati do poslednjeg Ledenog doba desetine hiljada godina unazad. Mi smo (trenutno) u zadnjem Ledenom dobu tj na njegovom kraju.

Alex

pre 6 godina

Ovo ne moze da objasni zasto zemljino magnetno polje slabi. U predhodnih 150 godina zemljino magnetno polje je oslabilo 10-15%, sto je mag. polje jace to je zemlja toplija. Naucnici su utvrdili da zivot na zemlji ne bi mogao da postoji pre 20 000g jer je planeta bila pretopla i tu postoji veliki problem sa datiranjem zivota na zemlji koji je navodno nastao pre 3.5 milijarde. god. Dinamo teorija ne moze da objasni zasto magnetno polje slabi kao ni varijacije jaceg i slabijeg mag. polja na nekim mestima u dubini okeana, ono i dalje slabi. Zemlja nije stara 4.5 biliona god upravo to nam govori magnetno polje zemlje i zemlju je stvorio Bog.

Goran

pre 6 godina

"Bitno da vec uveliko smo prisutni u Milky Way, a to sto ne znamo tacno sta se desava nama ispod nogu, ma nema veze.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Power is Power, 17. maj 2017 09:59)"

Zašto misliš da istraživanje svemira negativno utiče na geološka istraživanja? Da li treba i astonomi da se preorijentišu na geologiju, dok ne istražimo to što nam je pod nogama detaljno? Hajde onda i da se i pekar, lekar, apotekar, kolar, stolar i svi ostali fokusiraju na geologiju dok ne budemo sigurni šta nam se dešava pod nogama!

cobo

pre 6 godina

Ma ne,nece se kontinenti pomerati to je bilo samo u davna vremena kad nije bilo televizije :( Niko ne zna koja nas katastrofa ceka a tek kad se magnetno polje destabilizira,dodje do iskakanja elektro sistema i nestanka interneta . Ceka nas kameno doba .

Dex

pre 6 godina

Ma ne,nece se kontinenti pomerati to je bilo samo u davna vremena kad nije bilo televizije :( Niko ne zna koja nas katastrofa ceka a tek kad se magnetno polje destabilizira,dodje do iskakanja elektro sistema i nestanka interneta . Ceka nas kameno doba .
(cobo, 17. maj 2017 09:57)

Pomeraju se i danas, sto se na nekim mestima vidi golim okom, a svakako se i meri. Zbog toga se i mape uskladjuju, jer ova pojava vremenom utice na preciznost navigacije. Nije nauka za svakog, a za Srbe generalno nije. Narod iz kamenoh doba, najneuspesniji u Evropi, a uskoro i svetu (ne cude vesti od juce, da 2/3 africkih zemalja ima vece plate od Srbije). Kako vas nije sramota ove bede vise? Ne da ti se uciti, ali zasto ne prosipati gluposti po internetu...

Goran

pre 6 godina

"Bitno da vec uveliko smo prisutni u Milky Way, a to sto ne znamo tacno sta se desava nama ispod nogu, ma nema veze.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Power is Power, 17. maj 2017 09:59)"

Zašto misliš da istraživanje svemira negativno utiče na geološka istraživanja? Da li treba i astonomi da se preorijentišu na geologiju, dok ne istražimo to što nam je pod nogama detaljno? Hajde onda i da se i pekar, lekar, apotekar, kolar, stolar i svi ostali fokusiraju na geologiju dok ne budemo sigurni šta nam se dešava pod nogama!

s

pre 6 godina

"Može li mi neko objasniti kako neko zna kako izgleda "jezgro" i od čega je sačinjeno kada je najdublja iskopana rupa nešto manje od 13Km?"

Jel si ti ozbiljan? Da si ucio nesto u skoli znao bi kako.

Nemanja

pre 6 godina

Može li mi neko objasniti kako neko zna kako izgleda "jezgro" i od čega je sačinjeno kada je najdublja iskopana rupa nešto manje od 13Km? Pretpostavka? Bitno je reci da dok su kopali tu najdublju vestacku rupu na zemlji, sastav stena i sve drugo sto su našli nije bilo ni blizu onog što su pretpostavljali. U današnjem svetu reč naučnik je kidnapovana, dovoljno je u nekom novinskom tekstu napisati "naučnici su..." i okačiti neku ovako zamiljivu sliku koja je plod bujne mašte i narod odma "wow, kako smo mi mali".
Ne verujte nikom!

cobo

pre 6 godina

Ma ne,nece se kontinenti pomerati to je bilo samo u davna vremena kad nije bilo televizije :( Niko ne zna koja nas katastrofa ceka a tek kad se magnetno polje destabilizira,dodje do iskakanja elektro sistema i nestanka interneta . Ceka nas kameno doba .

Nemamo pojma

pre 6 godina

Realno, nemamo mi pojma sta se desava tamo, kako to izgleda i od čega je. Naslućujemo na osnovu gomile posredih dokaza i izvedenih pravila. Uspeli smo da ogrebemo površinu i dodjemo do par kilometara dubine.
Usput, ne trebamo se vraćati do poslednjeg Ledenog doba desetine hiljada godina unazad. Mi smo (trenutno) u zadnjem Ledenom dobu tj na njegovom kraju.

BSN

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, cela zemaljska kugla ima uskoro tako da se pretumba naopacke da uskoro neces znati gde ti je zadnjica a gde glava - ne valja to, niposto!!
(Andrej V., 17. maj 2017 13:08)

Nisi dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, rec je o promeni MAGNETNIH polova, a NE geografskih, tj. nece doci do obrta ose rotacije Zemlje, nema razloga za paniku!

Nesa

pre 6 godina

Prica se i samo se prica , tako govorise da ce biti smak sveta ,2012. Pa ne bese nista ,promena strana sveta to mozda za hiljadu godine bude, mada moze i da se desi to, jer severni pol se topi a juzni pol se sve vise hladi.
(Mista, 17. maj 2017 11:54)

Mista, pobrkali ste horoskope, prorocanstva i senzacionalne tabloidne naslove sa ozbiljnim naucnim radom.

MisterNo

pre 6 godina

@Nemanja
Odgovor na Vase pitanje se nalazi u samom tekstu, samo je potrebno procitati isti, a ne samo naslov.
Zahvaljujuci seizmickim talasima koji nastaju tokom zemljotresa. Kao i svi talasi, oni se lome prilikom prelaska iz materije jedne gustine u drugu. Kao kad se stavi slamka u casu sa vodom i izgleda prelomljena. Merenjem razlike u dolasku delova istog talasa moguce je proceniti slojeve kroz koji je talas prolazio. Za detalje - mudri Internet.

Alex

pre 6 godina

Ovo ne moze da objasni zasto zemljino magnetno polje slabi. U predhodnih 150 godina zemljino magnetno polje je oslabilo 10-15%, sto je mag. polje jace to je zemlja toplija. Naucnici su utvrdili da zivot na zemlji ne bi mogao da postoji pre 20 000g jer je planeta bila pretopla i tu postoji veliki problem sa datiranjem zivota na zemlji koji je navodno nastao pre 3.5 milijarde. god. Dinamo teorija ne moze da objasni zasto magnetno polje slabi kao ni varijacije jaceg i slabijeg mag. polja na nekim mestima u dubini okeana, ono i dalje slabi. Zemlja nije stara 4.5 biliona god upravo to nam govori magnetno polje zemlje i zemlju je stvorio Bog.

pozdravite mamu vasu...

pre 6 godina

Najsmesniji su mi ovi sto su ucili u skoli pa misle da je 1000% tako, jer Boze moj, pa ucili su u skoliiii... xD I ja sam u skoli ucio da je Srbija mnogo bogata i razvijena zemlja koju neprijatelj sa svih strana pokusava da unisti. Da smo pobedili svaki rat u istoriji, jedan smo mozda izgubili s Bugarima, itd... Smesni su i verski fanatici a smesni su i ateisticki fanatici, i jedni i drugi pojma nemaju ni gde su ni sto su tu gde jesu. Nemamo pojma sta se nalazi tacno u jezgru Zemlje, mozemo samo da predpostavljamo. Isto kao i sto nemamo pojma je stvorio sve ovo ili kako je nastalo sve ovo ( beskonacni univerzum ). Tako da dzaba hranite svoj mali ljudski ego, pomirite se sa cinjenicom da pojma nemate o cemu se radi i da mozete samo da predpostavljate... Nauka napreduje i covek evoluira ali ce trebati mnogo vremena da dobije tacne odgovore na takva zagonetna pitanja.

Natanin 021

pre 6 godina

"Jel si ti ozbiljan? Da si ucio nesto u skoli znao bi kako."

A da li si ti ozbiljan? Zar zaista verujes da sve sto si naucio u skoli je granitna istina?

Koliko me secanje sluzi, ja sam u skoli imao predmete tipa socijalisticko samoupravljanje i marksizam. Treba li da napomenem koliko se od toga pokazalo istinom?

Najbolji su ovakvi likovi koji misle da im je skola pruzila istinito ucenje o svemu i svacemu i nakon izlaska iz skole im ne pada na pamet da istrazuju neke navodne nedodirljive istine prvenstveno sto ih mrzi da citaju i uce nove stvari, vec im jedino bude vazno fudbal, klopa i seks.

balkanski spijun pripravnik

pre 6 godina

(Nemanja, 17. maj 2017 10:24)

Veci deo fizike pociva na hipotezama, kao i razlicitim eksperimentalnim i matematickim modelima koji potvrdjuju ili opovrgavaju te hipoteze. Svaka hipoteza moze se opovrgnuti kada se pronadje model koji je u direktnoj suprotnosti sa njom. Za razliku od religije, koja uglavnom pociva na strogim dogmama i aksiomama u ciju tacnost se ne dira, a vrlo cesto se i ne sme da dira, jer se preispitivanje dogme od strane laika smatra jeresom, a jeres je smrtni greh. Primera radi, sve do kraja XIX veka naucnici su bili ubedjeni da svetlost putuje po nekakvom "nevidljivom etru", koji nisu umeli da definisu, sve dok Ajnstajn nije opovrgao postojanje takve strukture i stvorio tacniji kvantno-mehanicki model. O nastanku ledenih doba se nije znalo previse sve dok Milankovic nije povezao geoloske epohe u kojima su nastajali takvi klimatski fenomeni sa precesijom zemljine ose rotacije, do koje je dosao posmatrajuci kretanje cigre. Da li je to tacno ili ne, to ne znamo, ali za sada nije pronadjena bolja teorija. Slican princnip je i u geofizici. Na osnovu seizmograma, posmatranja pojava poput pecina, vulkana i gejzira i drugih metoda geofizicari su formirali modele kojima su opisali unutrasnjost nase planete. Da li su u pravu ili ne, verovatno ce se znati onda kada se pojave tacniji modeli ili kada neko iskopa tunel s kraja na kraj planete.

Srboljub

pre 6 godina

Tumačenje o promeni mag. polova deluje logično i u vremenu pred nama dobićemo ili njegovu potvrdu ili će teorija biti opovrgnuta, win-win kako god da bude; daleko izvesnije je, međutim, a utisak se snažno se nameće iz čitanja komentara (ukoliko nije po sredi trolovanje? uvrnuti smisao za humor?) da nam je uvođenje veronauke u sistem državnog obrazovnog sistema razbucalo logično rasuđivanje i potrebu da se u svetu koji nas okružuje traže i shvataju uzročno-posledične veze. Moglo se nedavno pročitati (njuz?) kako je ona sirota kornjača uginula, možda su slonovi sad malo nestabilni i uznemireni, pa to bude uzrok tumbanju Zemlje? (Ploče - naravno.)

Proka

pre 6 godina

To kada se desi, nestaće magnetno polje koje nas štiti od sunčeve radijacije i verovatno će biti kataklizna, par dana posle promene polova opet ćemo imati magnetno polje, a ko preživi pričaće

KitTeler

pre 6 godina

Alex, mozda niste mislili ozbiljno, ALI skoro 20% ''u Srba'' misli da je bog stvorio svet. 
Tragicno!
(Zoran, 17. maj 2017 14:11)

Khm,khm... "bog" se piše sa velikim slovom "B". Bez dalje polemike da li ga ima, ili ga nema.

Mista

pre 6 godina

Prica se i samo se prica , tako govorise da ce biti smak sveta ,2012. Pa ne bese nista ,promena strana sveta to mozda za hiljadu godine bude, mada moze i da se desi to, jer severni pol se topi a juzni pol se sve vise hladi.

Pehad

pre 6 godina

Imenjak, koju si to skolu zavrsio pa ne razumes da ne smes da ekstrapoliras podatke...

Ovo ne moze da objasni zasto zemljino magnetno polje slabi. U predhodnih 150 godina zemljino magnetno polje je oslabilo 10-15%, sto je mag. polje jace to je zemlja toplija

Potrazi kako se magnetno menajlo kroz istoriju, pa ces videti da je oslicatorno, a da je taj mali period od 150 godina samo trenutni pad.

A za temperaturu i magnetno - zaista ne razumem, objasni zasto bi se Zemlja ludacki zagrejala ako bi imala jako magnetno polje.
I objasni kako bi tu temperaturu zadrzala kako bi se pregrejala.

Andrej V.

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, cela zemaljska kugla ima uskoro tako da se pretumba naopacke da uskoro neces znati gde ti je zadnjica a gde glava - ne valja to, niposto!!

2+2=5

pre 6 godina

Hoce li onda i Delije i Grobari da menjaju strane? Čisto da se ne ispalim i odem na pogrešan sever. Unapred zahvalan dobronamernim komentarima, trolovi stop cim.

Sen Zil

pre 6 godina

*Kad vec pominju kompas, to je sprava koja jasno pokazuje da zemlja ima samo ,,jedan pol",magnet koji se nalazi u centru zemlje, vrlo lako dokazivo
*pominju zemljino jezgro na dubini od 3 000 km, kako izracunase kad nijedna masina koja je kopala nije otisla dublje od 10 km??!
*zamislite koja bi sila pritiska bila potrebna da lava putuje 3 000 km, da je to istina lava bi pri izlasku iz vulkana par kilometara letjela u vazduh!!!

Jasna

pre 6 godina

Ne znamo ni kako atom izgleda a uspešno ga koristimo u računarima na kojima dobar deo vas koji negirate sve pišete. Na isti način nismo ni sišli u utrobu Zemlje ali ipak znamo kakva je. Pre Velikog praska nije bilo ništa jer je vreme započelo s njim a "pre" je odrednica vremena. Jasno mi je da mnogi ne znaju skoro ništa ali mi nije jasno zašto se hvale tim. Ljudski je pitati ali ignoramusi i sarkastični komentari ničemu ne služe. Skapirajte bar to jednom

BSN, drugi i poslednji pokusaj

pre 6 godina

'ajmo jos jednom...

(Alex, 17. maj 2017 10:42)

Pa ako imate neku uverljiviju pretpostavku ili cak objasnjenje, vi izvol'te pa nas poducite. Mada ono sto ste napisali ne spada u poduku nego u dezinformaciju. Nijedan naucnik nije utvrdio "da zivot na zemlji ne bi mogao da postoji pre 20 000g jer je planeta bila pretopla" kao i da "Dinamo teorija ne moze da objasni zasto magnetno polje slabi kao ni varijacije jaceg i slabijeg mag. polja na nekim mestima u dubini okeana".
Kao sto pise u tekstu, promena polova je normalna i neizbezna pojava, mada zbog haoticnosti kretanja fluida duboko ispod povrsine Zemlje, nije tacno predvidiva. Ono sto se zna je da u jednom vremenskom intervalu prestaje klasicna podela na "severni" i "juzni" magnetni pol, sa linijama magnetnih sila koje se protezu priblizno u pravcu geografski sever - geografski jug, i polje koje se javlja na povrsini postaje podeljeno na vise "polova", sa svojim linijama sila koje su krace i zamrsenije.

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/10/NASA_54559main_comparison1_strip.gif

Tokom vremena zamena polova postaje sve izrazenija i plave oblasti zauzimaju sve veci i veci deo juzne polulopte, dok se zamena ne izvrsi u potpunosti. U periodu zamene magnetno polje postaje podeljeno na vise magnetnih "kisobrana" i postoje vise zasticenih oblasti na Zemljinoj povrsini, kao i vise polova gde se cestice Suncevog vetra spustaju do nizih slojeva atmosfere i gde se moze videti aurora. Dakle Zemlja ne ostaje potpuno bez magnetnog polja, a neutralisanje stetnog dejstva Suncevog vetra je prepusteno atmosferi. Period izmene je isuvise kratak da bi naskodio Zemljinoj atmosferi i raniji zabelezeni periodi izmene se ne poklapaju ni sa kakvim periodima izumiranja. U slucaju Suncevih oluja bi moglo doci do ometanja pa i ostecenja telekomunikacione opreme u pojedinim oblastima na Zemlji, ali daleko je to od nekog "smaka sveta".
Na slici sadasnjeg stanja magnetnog polja se vidi da je do anomalija vec doslo: severni pol se pocepao na dva, jedan iznad Kanade a drugi iznad Sibira, a u juznom Atlantiku doslo je do poremecaja u polju pa se pretpostavlja da ce juzna Afrika biti epicentar "erupcije" novog magnetnog pola.

https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2017/02/south-atlantic-anomaly-magnetic-field-640x398.png

(pravac magnetnog polja je normala na izomagnetne linije).

mira

pre 6 godina

Onog trenutka kada se jezgro ohladi,tada cemo putovati kao komete:)
A,do tada nek'se menjaju sever i jug,istok i zapad koliko hoce.Na mene to ne utice sve dok ne poletim.

vev

pre 6 godina

Zasto mi obrisaste komentar, dok ga nisam zavrsila?

Sve na svetu je stvorio Bog!

A naucnici da dokazu kako za 2017.godina ni jedan majmun ne psta covek!?

Neko123

pre 6 godina

Ljudi, kada cete shvatiti da ima glupih ljudi na celom svetu i da Srbija nije uopste posebna po tom pitanju? Uz to zaboravljate i da na internetu postoje i trolovi.. Ne znam da li me vise nerviraju trolovi i neobrazovani, ili ovi koji prave slicnu glupost i poistovecuju tu manjinu sa celom Srbijom. Jedan se javlja da kaze da je tragicno da skoro 20% Srba misli da je Bog stvorio zemlju. Ako je to tacno, to je neverovatno pozitivna vest!! Pa u SAD-u vernika je 89%, a 42% veruje da je Bog napravio Zemlju pre 10 000 godina! ( http://www.gallup.com/poll/170822/believe-creationist-view-human-origins.aspx ). Hajde sada drvlje i kamenje po SAD-u kako su nazadni i kako ocigledno nauka nije za njih. Prestanite sa glupim generalizacijama citajuci komentare na internetu!

BSN

pre 6 godina

metali na tim temperaturama u stvari pre nego sto predju u tecno stanje, prestaju da reaguju na magnetno polje -nadjite nekog kovaca i pitajte. magnetno polje zemlje je indukovano i ima veze pre svega sa suncem, dakle ovo objasnjenje vam je smesno...
(marko, 17. maj 2017 20:21)

Ne, nije smesno, zato sto magnetno polje Zemlje potice od vrtloznog kretanja tecnog provodnika, a to vrtlozno kretanje je posledica 1) strujanja tecnog jezgra od centra ka povrsini i 2) rotacije Zemlje koja Koriolisovom silom pretvara to strujanje u zavojito. Ako se kaze da magnetno polje Zemlje podseca na polje stalnog magneta, to NE znaci da se u sredistu Zemlje nalazi dzinovski stalni magnet. Zato se i zove "dinamo teorija" jer ilustruje taj dinamicki aspekt stvaranja polja.

Bojan

pre 6 godina

sve je ok, osim što poslednja promena polova (a kamoli ledeno doba), nisu bili pre 40 hiljada nego pre oko 750 hiljada godina. zbog toga je i realno očekivati da se ovo desi jer su prethodni slučajevi beleženi na oko četvrt miliona godina, što znači da je to već trebalo da se desi.

Alex

pre 6 godina

(BSN, Pehad)
1.Ovo o cemu ti pricas ”magnetno polje menajlo kroz istoriju, pa ces videti da je oslicatorno” je upravo dinamo teorija koju sam naveo koja je samo netacna teorija. Da bi bila tacna mora da ispuni dve stavke: Mora da postoji tecno jezgro i magnetno polje mora biti blago van ose rotiranja. Ako je ova teorija tacna, a nije, zasto onda Merkur koji ima cvrsto jezgro ima i dalje magnetno polje? Zasto Jupiterov mesec Ganimeda, takodje ima cvrsto jezgro, ima magnetno polje? Zasto je Saturnovo mag. polje savrseno poravnato sa osom? Zasto je Neptunovo mag. polje daleko od ose? Zasto Mars koji nema magnetno polje, a nekada je imao, ima cvrsto jezgro? Kao sto vidis Dinamo teorija se uklapa ocajnicki samo sa Zemljom, odnosno nije tacna.

Buzdovan

pre 6 godina

U srcu Zemlje zive Lava ljudi poznati kao Vulkanci ili Semum. Oni su ziveli na povrsini zemlja kada je zemljina kora bila uzarena. Njih muslimani kazu da su ta bica dzini od vatre stvoreni, a Semiti i Persijanci su ih nazivali Semum Dzehenem ahalji (narod iz pakla)

"Odlonak iz filma Semum"

Smuleco

pre 6 godina

Digresija svima: Jezgro Zemlje je u čvrstom agregatnom stanju. Zbog toga, što se, Kirijeva temperatura u jezgru, a koja iznosi 1034K, premašuje u istom, magnetni dipoli gvožđa, gube svoja magnetna svojstva, tako da magnetno polje Zemlje ne potiče od magnetnih svojstava, gvozdenog jezgra, već nastaje kao posledica stvaranja specifičnih električnih struja, u kontaktu čvrstog gvozdenog jezgra, i tečne smese, koja ga okru¿uje. Znači: magneto polje Zemljе, je posledica stvaranja, elekromagnetnog polja, na granici sistema, čvrsta-tečna faza, u unutrašnjosti naše planete, zbog nastajanja jakih električnih struja.

marko

pre 6 godina

metali na tim temperaturama u stvari pre nego sto predju u tecno stanje, prestaju da reaguju na magnetno polje -nadjite nekog kovaca i pitajte. magnetno polje zemlje je indukovano i ima veze pre svega sa suncem, dakle ovo objasnjenje vam je smesno...

cobo

pre 6 godina

Ma ne,nece se kontinenti pomerati to je bilo samo u davna vremena kad nije bilo televizije :( Niko ne zna koja nas katastrofa ceka a tek kad se magnetno polje destabilizira,dodje do iskakanja elektro sistema i nestanka interneta . Ceka nas kameno doba .

Alex

pre 6 godina

Ovo ne moze da objasni zasto zemljino magnetno polje slabi. U predhodnih 150 godina zemljino magnetno polje je oslabilo 10-15%, sto je mag. polje jace to je zemlja toplija. Naucnici su utvrdili da zivot na zemlji ne bi mogao da postoji pre 20 000g jer je planeta bila pretopla i tu postoji veliki problem sa datiranjem zivota na zemlji koji je navodno nastao pre 3.5 milijarde. god. Dinamo teorija ne moze da objasni zasto magnetno polje slabi kao ni varijacije jaceg i slabijeg mag. polja na nekim mestima u dubini okeana, ono i dalje slabi. Zemlja nije stara 4.5 biliona god upravo to nam govori magnetno polje zemlje i zemlju je stvorio Bog.

Nemanja

pre 6 godina

Može li mi neko objasniti kako neko zna kako izgleda "jezgro" i od čega je sačinjeno kada je najdublja iskopana rupa nešto manje od 13Km? Pretpostavka? Bitno je reci da dok su kopali tu najdublju vestacku rupu na zemlji, sastav stena i sve drugo sto su našli nije bilo ni blizu onog što su pretpostavljali. U današnjem svetu reč naučnik je kidnapovana, dovoljno je u nekom novinskom tekstu napisati "naučnici su..." i okačiti neku ovako zamiljivu sliku koja je plod bujne mašte i narod odma "wow, kako smo mi mali".
Ne verujte nikom!

Sen Zil

pre 6 godina

*Kad vec pominju kompas, to je sprava koja jasno pokazuje da zemlja ima samo ,,jedan pol",magnet koji se nalazi u centru zemlje, vrlo lako dokazivo
*pominju zemljino jezgro na dubini od 3 000 km, kako izracunase kad nijedna masina koja je kopala nije otisla dublje od 10 km??!
*zamislite koja bi sila pritiska bila potrebna da lava putuje 3 000 km, da je to istina lava bi pri izlasku iz vulkana par kilometara letjela u vazduh!!!

Mista

pre 6 godina

Prica se i samo se prica , tako govorise da ce biti smak sveta ,2012. Pa ne bese nista ,promena strana sveta to mozda za hiljadu godine bude, mada moze i da se desi to, jer severni pol se topi a juzni pol se sve vise hladi.

Proka

pre 6 godina

To kada se desi, nestaće magnetno polje koje nas štiti od sunčeve radijacije i verovatno će biti kataklizna, par dana posle promene polova opet ćemo imati magnetno polje, a ko preživi pričaće

Andrej V.

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, cela zemaljska kugla ima uskoro tako da se pretumba naopacke da uskoro neces znati gde ti je zadnjica a gde glava - ne valja to, niposto!!

s

pre 6 godina

"Može li mi neko objasniti kako neko zna kako izgleda "jezgro" i od čega je sačinjeno kada je najdublja iskopana rupa nešto manje od 13Km?"

Jel si ti ozbiljan? Da si ucio nesto u skoli znao bi kako.

KitTeler

pre 6 godina

Alex, mozda niste mislili ozbiljno, ALI skoro 20% ''u Srba'' misli da je bog stvorio svet. 
Tragicno!
(Zoran, 17. maj 2017 14:11)

Khm,khm... "bog" se piše sa velikim slovom "B". Bez dalje polemike da li ga ima, ili ga nema.

Nemamo pojma

pre 6 godina

Realno, nemamo mi pojma sta se desava tamo, kako to izgleda i od čega je. Naslućujemo na osnovu gomile posredih dokaza i izvedenih pravila. Uspeli smo da ogrebemo površinu i dodjemo do par kilometara dubine.
Usput, ne trebamo se vraćati do poslednjeg Ledenog doba desetine hiljada godina unazad. Mi smo (trenutno) u zadnjem Ledenom dobu tj na njegovom kraju.

pozdravite mamu vasu...

pre 6 godina

Najsmesniji su mi ovi sto su ucili u skoli pa misle da je 1000% tako, jer Boze moj, pa ucili su u skoliiii... xD I ja sam u skoli ucio da je Srbija mnogo bogata i razvijena zemlja koju neprijatelj sa svih strana pokusava da unisti. Da smo pobedili svaki rat u istoriji, jedan smo mozda izgubili s Bugarima, itd... Smesni su i verski fanatici a smesni su i ateisticki fanatici, i jedni i drugi pojma nemaju ni gde su ni sto su tu gde jesu. Nemamo pojma sta se nalazi tacno u jezgru Zemlje, mozemo samo da predpostavljamo. Isto kao i sto nemamo pojma je stvorio sve ovo ili kako je nastalo sve ovo ( beskonacni univerzum ). Tako da dzaba hranite svoj mali ljudski ego, pomirite se sa cinjenicom da pojma nemate o cemu se radi i da mozete samo da predpostavljate... Nauka napreduje i covek evoluira ali ce trebati mnogo vremena da dobije tacne odgovore na takva zagonetna pitanja.

Natanin 021

pre 6 godina

"Jel si ti ozbiljan? Da si ucio nesto u skoli znao bi kako."

A da li si ti ozbiljan? Zar zaista verujes da sve sto si naucio u skoli je granitna istina?

Koliko me secanje sluzi, ja sam u skoli imao predmete tipa socijalisticko samoupravljanje i marksizam. Treba li da napomenem koliko se od toga pokazalo istinom?

Najbolji su ovakvi likovi koji misle da im je skola pruzila istinito ucenje o svemu i svacemu i nakon izlaska iz skole im ne pada na pamet da istrazuju neke navodne nedodirljive istine prvenstveno sto ih mrzi da citaju i uce nove stvari, vec im jedino bude vazno fudbal, klopa i seks.

Dex

pre 6 godina

Ma ne,nece se kontinenti pomerati to je bilo samo u davna vremena kad nije bilo televizije :( Niko ne zna koja nas katastrofa ceka a tek kad se magnetno polje destabilizira,dodje do iskakanja elektro sistema i nestanka interneta . Ceka nas kameno doba .
(cobo, 17. maj 2017 09:57)

Pomeraju se i danas, sto se na nekim mestima vidi golim okom, a svakako se i meri. Zbog toga se i mape uskladjuju, jer ova pojava vremenom utice na preciznost navigacije. Nije nauka za svakog, a za Srbe generalno nije. Narod iz kamenoh doba, najneuspesniji u Evropi, a uskoro i svetu (ne cude vesti od juce, da 2/3 africkih zemalja ima vece plate od Srbije). Kako vas nije sramota ove bede vise? Ne da ti se uciti, ali zasto ne prosipati gluposti po internetu...

vev

pre 6 godina

Zasto mi obrisaste komentar, dok ga nisam zavrsila?

Sve na svetu je stvorio Bog!

A naucnici da dokazu kako za 2017.godina ni jedan majmun ne psta covek!?

Goran

pre 6 godina

"Bitno da vec uveliko smo prisutni u Milky Way, a to sto ne znamo tacno sta se desava nama ispod nogu, ma nema veze.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Power is Power, 17. maj 2017 09:59)"

Zašto misliš da istraživanje svemira negativno utiče na geološka istraživanja? Da li treba i astonomi da se preorijentišu na geologiju, dok ne istražimo to što nam je pod nogama detaljno? Hajde onda i da se i pekar, lekar, apotekar, kolar, stolar i svi ostali fokusiraju na geologiju dok ne budemo sigurni šta nam se dešava pod nogama!

Alex

pre 6 godina

(BSN, Pehad)
1.Ovo o cemu ti pricas ”magnetno polje menajlo kroz istoriju, pa ces videti da je oslicatorno” je upravo dinamo teorija koju sam naveo koja je samo netacna teorija. Da bi bila tacna mora da ispuni dve stavke: Mora da postoji tecno jezgro i magnetno polje mora biti blago van ose rotiranja. Ako je ova teorija tacna, a nije, zasto onda Merkur koji ima cvrsto jezgro ima i dalje magnetno polje? Zasto Jupiterov mesec Ganimeda, takodje ima cvrsto jezgro, ima magnetno polje? Zasto je Saturnovo mag. polje savrseno poravnato sa osom? Zasto je Neptunovo mag. polje daleko od ose? Zasto Mars koji nema magnetno polje, a nekada je imao, ima cvrsto jezgro? Kao sto vidis Dinamo teorija se uklapa ocajnicki samo sa Zemljom, odnosno nije tacna.

marko

pre 6 godina

metali na tim temperaturama u stvari pre nego sto predju u tecno stanje, prestaju da reaguju na magnetno polje -nadjite nekog kovaca i pitajte. magnetno polje zemlje je indukovano i ima veze pre svega sa suncem, dakle ovo objasnjenje vam je smesno...

Srboljub

pre 6 godina

Tumačenje o promeni mag. polova deluje logično i u vremenu pred nama dobićemo ili njegovu potvrdu ili će teorija biti opovrgnuta, win-win kako god da bude; daleko izvesnije je, međutim, a utisak se snažno se nameće iz čitanja komentara (ukoliko nije po sredi trolovanje? uvrnuti smisao za humor?) da nam je uvođenje veronauke u sistem državnog obrazovnog sistema razbucalo logično rasuđivanje i potrebu da se u svetu koji nas okružuje traže i shvataju uzročno-posledične veze. Moglo se nedavno pročitati (njuz?) kako je ona sirota kornjača uginula, možda su slonovi sad malo nestabilni i uznemireni, pa to bude uzrok tumbanju Zemlje? (Ploče - naravno.)

Jasna

pre 6 godina

Ne znamo ni kako atom izgleda a uspešno ga koristimo u računarima na kojima dobar deo vas koji negirate sve pišete. Na isti način nismo ni sišli u utrobu Zemlje ali ipak znamo kakva je. Pre Velikog praska nije bilo ništa jer je vreme započelo s njim a "pre" je odrednica vremena. Jasno mi je da mnogi ne znaju skoro ništa ali mi nije jasno zašto se hvale tim. Ljudski je pitati ali ignoramusi i sarkastični komentari ničemu ne služe. Skapirajte bar to jednom

Nesa

pre 6 godina

Prica se i samo se prica , tako govorise da ce biti smak sveta ,2012. Pa ne bese nista ,promena strana sveta to mozda za hiljadu godine bude, mada moze i da se desi to, jer severni pol se topi a juzni pol se sve vise hladi.
(Mista, 17. maj 2017 11:54)

Mista, pobrkali ste horoskope, prorocanstva i senzacionalne tabloidne naslove sa ozbiljnim naucnim radom.

Buzdovan

pre 6 godina

U srcu Zemlje zive Lava ljudi poznati kao Vulkanci ili Semum. Oni su ziveli na povrsini zemlja kada je zemljina kora bila uzarena. Njih muslimani kazu da su ta bica dzini od vatre stvoreni, a Semiti i Persijanci su ih nazivali Semum Dzehenem ahalji (narod iz pakla)

"Odlonak iz filma Semum"

Bojan

pre 6 godina

sve je ok, osim što poslednja promena polova (a kamoli ledeno doba), nisu bili pre 40 hiljada nego pre oko 750 hiljada godina. zbog toga je i realno očekivati da se ovo desi jer su prethodni slučajevi beleženi na oko četvrt miliona godina, što znači da je to već trebalo da se desi.

BSN

pre 6 godina

Ako sam dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, cela zemaljska kugla ima uskoro tako da se pretumba naopacke da uskoro neces znati gde ti je zadnjica a gde glava - ne valja to, niposto!!
(Andrej V., 17. maj 2017 13:08)

Nisi dobro razumeo clanak, napisan od svetski priznate astroloskinje ili geoloskinje sa oksfordskog univerziteta, rec je o promeni MAGNETNIH polova, a NE geografskih, tj. nece doci do obrta ose rotacije Zemlje, nema razloga za paniku!

mira

pre 6 godina

Onog trenutka kada se jezgro ohladi,tada cemo putovati kao komete:)
A,do tada nek'se menjaju sever i jug,istok i zapad koliko hoce.Na mene to ne utice sve dok ne poletim.

Pehad

pre 6 godina

Imenjak, koju si to skolu zavrsio pa ne razumes da ne smes da ekstrapoliras podatke...

Ovo ne moze da objasni zasto zemljino magnetno polje slabi. U predhodnih 150 godina zemljino magnetno polje je oslabilo 10-15%, sto je mag. polje jace to je zemlja toplija

Potrazi kako se magnetno menajlo kroz istoriju, pa ces videti da je oslicatorno, a da je taj mali period od 150 godina samo trenutni pad.

A za temperaturu i magnetno - zaista ne razumem, objasni zasto bi se Zemlja ludacki zagrejala ako bi imala jako magnetno polje.
I objasni kako bi tu temperaturu zadrzala kako bi se pregrejala.

BSN, drugi i poslednji pokusaj

pre 6 godina

'ajmo jos jednom...

(Alex, 17. maj 2017 10:42)

Pa ako imate neku uverljiviju pretpostavku ili cak objasnjenje, vi izvol'te pa nas poducite. Mada ono sto ste napisali ne spada u poduku nego u dezinformaciju. Nijedan naucnik nije utvrdio "da zivot na zemlji ne bi mogao da postoji pre 20 000g jer je planeta bila pretopla" kao i da "Dinamo teorija ne moze da objasni zasto magnetno polje slabi kao ni varijacije jaceg i slabijeg mag. polja na nekim mestima u dubini okeana".
Kao sto pise u tekstu, promena polova je normalna i neizbezna pojava, mada zbog haoticnosti kretanja fluida duboko ispod povrsine Zemlje, nije tacno predvidiva. Ono sto se zna je da u jednom vremenskom intervalu prestaje klasicna podela na "severni" i "juzni" magnetni pol, sa linijama magnetnih sila koje se protezu priblizno u pravcu geografski sever - geografski jug, i polje koje se javlja na povrsini postaje podeljeno na vise "polova", sa svojim linijama sila koje su krace i zamrsenije.

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/10/NASA_54559main_comparison1_strip.gif

Tokom vremena zamena polova postaje sve izrazenija i plave oblasti zauzimaju sve veci i veci deo juzne polulopte, dok se zamena ne izvrsi u potpunosti. U periodu zamene magnetno polje postaje podeljeno na vise magnetnih "kisobrana" i postoje vise zasticenih oblasti na Zemljinoj povrsini, kao i vise polova gde se cestice Suncevog vetra spustaju do nizih slojeva atmosfere i gde se moze videti aurora. Dakle Zemlja ne ostaje potpuno bez magnetnog polja, a neutralisanje stetnog dejstva Suncevog vetra je prepusteno atmosferi. Period izmene je isuvise kratak da bi naskodio Zemljinoj atmosferi i raniji zabelezeni periodi izmene se ne poklapaju ni sa kakvim periodima izumiranja. U slucaju Suncevih oluja bi moglo doci do ometanja pa i ostecenja telekomunikacione opreme u pojedinim oblastima na Zemlji, ali daleko je to od nekog "smaka sveta".
Na slici sadasnjeg stanja magnetnog polja se vidi da je do anomalija vec doslo: severni pol se pocepao na dva, jedan iznad Kanade a drugi iznad Sibira, a u juznom Atlantiku doslo je do poremecaja u polju pa se pretpostavlja da ce juzna Afrika biti epicentar "erupcije" novog magnetnog pola.

https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2017/02/south-atlantic-anomaly-magnetic-field-640x398.png

(pravac magnetnog polja je normala na izomagnetne linije).

2+2=5

pre 6 godina

Hoce li onda i Delije i Grobari da menjaju strane? Čisto da se ne ispalim i odem na pogrešan sever. Unapred zahvalan dobronamernim komentarima, trolovi stop cim.

balkanski spijun pripravnik

pre 6 godina

(Nemanja, 17. maj 2017 10:24)

Veci deo fizike pociva na hipotezama, kao i razlicitim eksperimentalnim i matematickim modelima koji potvrdjuju ili opovrgavaju te hipoteze. Svaka hipoteza moze se opovrgnuti kada se pronadje model koji je u direktnoj suprotnosti sa njom. Za razliku od religije, koja uglavnom pociva na strogim dogmama i aksiomama u ciju tacnost se ne dira, a vrlo cesto se i ne sme da dira, jer se preispitivanje dogme od strane laika smatra jeresom, a jeres je smrtni greh. Primera radi, sve do kraja XIX veka naucnici su bili ubedjeni da svetlost putuje po nekakvom "nevidljivom etru", koji nisu umeli da definisu, sve dok Ajnstajn nije opovrgao postojanje takve strukture i stvorio tacniji kvantno-mehanicki model. O nastanku ledenih doba se nije znalo previse sve dok Milankovic nije povezao geoloske epohe u kojima su nastajali takvi klimatski fenomeni sa precesijom zemljine ose rotacije, do koje je dosao posmatrajuci kretanje cigre. Da li je to tacno ili ne, to ne znamo, ali za sada nije pronadjena bolja teorija. Slican princnip je i u geofizici. Na osnovu seizmograma, posmatranja pojava poput pecina, vulkana i gejzira i drugih metoda geofizicari su formirali modele kojima su opisali unutrasnjost nase planete. Da li su u pravu ili ne, verovatno ce se znati onda kada se pojave tacniji modeli ili kada neko iskopa tunel s kraja na kraj planete.

MisterNo

pre 6 godina

@Nemanja
Odgovor na Vase pitanje se nalazi u samom tekstu, samo je potrebno procitati isti, a ne samo naslov.
Zahvaljujuci seizmickim talasima koji nastaju tokom zemljotresa. Kao i svi talasi, oni se lome prilikom prelaska iz materije jedne gustine u drugu. Kao kad se stavi slamka u casu sa vodom i izgleda prelomljena. Merenjem razlike u dolasku delova istog talasa moguce je proceniti slojeve kroz koji je talas prolazio. Za detalje - mudri Internet.

Neko123

pre 6 godina

Ljudi, kada cete shvatiti da ima glupih ljudi na celom svetu i da Srbija nije uopste posebna po tom pitanju? Uz to zaboravljate i da na internetu postoje i trolovi.. Ne znam da li me vise nerviraju trolovi i neobrazovani, ili ovi koji prave slicnu glupost i poistovecuju tu manjinu sa celom Srbijom. Jedan se javlja da kaze da je tragicno da skoro 20% Srba misli da je Bog stvorio zemlju. Ako je to tacno, to je neverovatno pozitivna vest!! Pa u SAD-u vernika je 89%, a 42% veruje da je Bog napravio Zemlju pre 10 000 godina! ( http://www.gallup.com/poll/170822/believe-creationist-view-human-origins.aspx ). Hajde sada drvlje i kamenje po SAD-u kako su nazadni i kako ocigledno nauka nije za njih. Prestanite sa glupim generalizacijama citajuci komentare na internetu!

BSN

pre 6 godina

metali na tim temperaturama u stvari pre nego sto predju u tecno stanje, prestaju da reaguju na magnetno polje -nadjite nekog kovaca i pitajte. magnetno polje zemlje je indukovano i ima veze pre svega sa suncem, dakle ovo objasnjenje vam je smesno...
(marko, 17. maj 2017 20:21)

Ne, nije smesno, zato sto magnetno polje Zemlje potice od vrtloznog kretanja tecnog provodnika, a to vrtlozno kretanje je posledica 1) strujanja tecnog jezgra od centra ka povrsini i 2) rotacije Zemlje koja Koriolisovom silom pretvara to strujanje u zavojito. Ako se kaze da magnetno polje Zemlje podseca na polje stalnog magneta, to NE znaci da se u sredistu Zemlje nalazi dzinovski stalni magnet. Zato se i zove "dinamo teorija" jer ilustruje taj dinamicki aspekt stvaranja polja.

Smuleco

pre 6 godina

Digresija svima: Jezgro Zemlje je u čvrstom agregatnom stanju. Zbog toga, što se, Kirijeva temperatura u jezgru, a koja iznosi 1034K, premašuje u istom, magnetni dipoli gvožđa, gube svoja magnetna svojstva, tako da magnetno polje Zemlje ne potiče od magnetnih svojstava, gvozdenog jezgra, već nastaje kao posledica stvaranja specifičnih električnih struja, u kontaktu čvrstog gvozdenog jezgra, i tečne smese, koja ga okru¿uje. Znači: magneto polje Zemljе, je posledica stvaranja, elekromagnetnog polja, na granici sistema, čvrsta-tečna faza, u unutrašnjosti naše planete, zbog nastajanja jakih električnih struja.