Sreda, 10.05.2017.

23:48

Naučnica poreklom iz Srbije na tragu najstarijeg oblika života

Izvor: B92

Nauènica poreklom iz Srbije na tragu najstarijeg oblika života IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

KOMENTAR NA KOMENTARE

pre 6 godina

Nekad sam se trudio da objasnim šta je nauka i zašto mi je naučna postavka
bliža od objašnjenja tzv. kreacionista. Vremenom sam ustanovio da se sa "argumentima" gore pomenutih jednostavno ne mogu nositi. Naime, oni imaju bezbroj "dokaza" da neka naučna postavka nije ispravna, a kada ih upitaš za dokaz njihovih ubeđenja, onda izjavljuju da oni ne dokazuju nego jednostavno "veruju". Tu prestaje svaka logika ...

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

(marko, 11. maj 2017 13:02)

Kako je jedan taksista stavio natpis u kola: "Cast svakome, veresija nikome - poverenje u Vas su drugi vec prokockali" tako su prosla tvoja pitanja, ljudima je vec muka od komentatora pa su pomislili da i ti nesto ismevas, ironises itd. i nemoj im toliko zameriti na minusima.

Sto se tice toplotne smrti vasione kada ce se "i zadnji proton raspasti", ako se i ostvari takav scenario to ce biti kroz vreme koje mozemo smatrati vise nego beskonacnim. I manji vremenski intervali su nam nezamislivi, a kamoli to. I to nema veze sa raspadanjem izotopa. Dalje, radioaktivni elementi nisu najotporniji (na raspad), od njih su otporniji STABILNI izotopi elemenata. Obican kamen i stene i okamenjeni fosili su sastavljeni od stabilnih izotopa i nece se (polu)raspasti kao uranijum-238, recimo, posle 4.5 milijardi godina. Na primer, kalcijum koji ulazi u sastav stena (i fosila) ima 5 prirodnih stabilnih izotopa a sesti ima vreme poluraspada reda 10^19 godina, znaci 10 milijardi puta duze od starosti svemira, pa se i on smatra stabilnim.

Trovach

pre 6 godina

@marko...Jako mi je krivo sto odgovor na tvoje sasvim regularno pitanje nije stigao u realnom vremenu, ali ovde je to nemoguce. Ne zato sto neko to ne zeli, vec sto je sasvim drugacije koncipirano. Ima tu i logike, ali je presporo da bismo brze komunicirali.

marko

pre 6 godina

@MeisterJakob
mozda nisam fizicar ali koliko znam energija se nikad ne prenosi 100% tako da nisi u pravu cak i energija nestaje... toliko barem znam sve spada pod uticaj entropije can i energija, zato naucnici kazu da ce svemir u dalekoj buducnosti umreti u hladnoci gde ce se cak i poslednji proton da decay-uje, tako da nemoj ni ti da pricas meni da sam glup ako nisi nista pametniji, zato sam i pitao kako to utice na fosile itd...

Meister Jakob

pre 6 godina

Kako to da svi ti fosili stari 3-4 milijarde godina se nisu raspali na atomskom nivou? Zar entropija ne garantuje propast energije i raspad svih cestcima u odgovarajucem vremenu?
(marko, 11. maj 2017 13:02)

Mogao si se malo informisati prije komentiranja.
Šta je zakon entropije, to znači da svi sistemi u svemiru, pa tako i na zemlji teže maksimalnom kaosu, kao npr. Srbija.
A o kakvoj propasti energije pričaš, očito ne znaš zakon o OČUVANJU energije, energija ne može nastati ni nestati, samo se pretvara iz jednog oblika u drugi.
Ovo je sve fizika za osnovnu školu!

neutralni felsh

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru. 
------------------------------------------------------------------ 
Pravo u metu,vecina ovde ne veruje u teorije zavere ali se kunu u vanzemaljce.Ubedjeni su da postoje.
(wd40, 11. maj 2017 13:57)

astrobiologija se ne bavi samo vanzemaljcima, narocito ne na tako prizeman nacin kako vi to zamisljate!

@Alex

pre 6 godina

Брзина распада језгара нестабилних изотопа неких елемената јесте непроменљива (тј. вероватноћа распада језгра по истеку одређеног времена је стална). Нема те спољње силе која је у стању да утиче на језгра атома, ако их не бомбардују, рецимо брзи неутрони-а ако би то остало неоткривено, би утицало на процену старости. Даље, не узима се угљеник за тако старе стене, већ други елементи, чије присуство и расподела нису промењени знатно дуже, а у фо?илизован организам доспевали само док је жив, или био на површини...

Mrkva

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
(Deprogramator, 11. maj 2017 11:44)

Niko još nije dokazao ni postojanje boga što nije zaustavilo popove da vitlaju biblijom vekovima, ali za razliku od njih astrobiolozi koriste razum, činjenice i dokaze, a ne dogme koje veze sa razumom nemaju.

marko

pre 6 godina

pa da li je moguce da mi nalupaste tolike minuse zbog jedno pitanja? Samo me je interesovalo da li neko zna , nista nisam tvrdio niti konstantovao a ono opet bam minusi na sve strane. Jel mozda zabranjeno da neko nesto konstruktivno pita jbt, jos kazem unapred da je to samo pitanje i opet. DAbogda svima koji mi nalupase minus ziveli u neznanju jer ni znanje vise ne sme da se zatrazi izgleda...

ahm

pre 6 godina

Naše školstvo generalno proizvodi ili bubalice ili probisvete...i jedni i drugi su neznalice, puni SEBE, a u sebi NIŠTA. Besmisleno je i komentarisati ove komentare...SVI NAZAD U ŠKOLE I KNJIGE U ŠAKE!
(Plač i jad, 11. maj 2017 10:01)

Problem je sto vise nema nikog da ih nauci. Oni koji su znali (i jos uvek zivi) su penzionisani ili su kao ova gopodja odleprsali u neke lepse krajeve. Poneki fenomen koji je ostao, nema nikakve motivacije da bilo kog uci bilo cemu.

Trovach

pre 6 godina

@marko...Vrlo retko od fosila ostaje nesto od originalnog materijala (ponekad i organskog) i to obicno samo unutar debelih kostiju. Fosil je ustvari otisak organizma koji je nastao kasnijom naknadnom mineralizacijom (permineralizacija, autigena mineralizacija. adpresija i biomuracija). Zato fosili tako dugo "traju".

Kosmos

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
@(Deprogramator, 11. maj 2017 11:44)

Tvoj komentar je upravo dokazao da zivot u svemiru postoji. Da nije tako ne bi postojao ni tvoj komentar. I upravo iz tog razloga i postoji astrobiologija. Verovatnoca da je jedino na jednoj jedinoj planeti postoji zivot bi bila neverovatna. Da li svestan koliko smo nistavni u odnosu na svemir ? Da podsetim, nase sunce je jedna od 300 milijardi zvezda samo u nasoj galaksiji, a broj galaksija samo u vidljivom delu svemira se trenutno procenjuje na oko 200 milijardi, a taj broj nije konacan. Pa ti izracunaj koliko mogucih planeta postoji.

kosmos

pre 6 godina

Nauka itekako pravo razliku izmedju dokazane cinjenice i teorije koja je bazirana na nepotpunim informacijama. Radi se o aproksimaciji moguceg objasnjenja koje trenutno ima najvecu verovatnocu da bude realno i kao takvo je jasno je jasno oznaceno. Ukoliko se pojave nove informacije, teorija moze uvek biti oborena.
Na primer ove rasprave na temu evolucija/kreacionizam - dokazano je da organizmi prolaze kroz evolutivne promene - ali niko jos nije dokazao kako je zivot na zemlji uopste nastao, niti je pronasao "softver" koji upravlja mehanizmima tih promena. Prema tome moguce je da je prvobitni jednocelijski zivot nastao vestackim putem sa pocetnim parametrima koji su omogucili dalju evoluciju. U stvari ta teorija je matematicki daleko verovatnija nego teorija da je zivot nastao pukem slucajem. Da bi zivot tek tako nastao, potrebno je neverovatno puno parametara da se poklope, to je uporedivo sa onim hipotetickim primerom majmuna sa pisacom masinom, kome je dat zadatak da otkuca kompletna sekspirova dela, u slovo tacno, slucajnim udaranjem po tastaturi. 14 milijardi godina ne bi mu bilo dovoljno za to.

Tres

pre 6 godina

@Maja
Prema raspadu nekog prirodnog elementa, ucili smo to iz hemije i fizike u osnovnoj skoli.
(enzo, 11. maj 2017 09:58)

Točnije prema ugljiku kojeg ima u svim organskim spojevima.
(Profesor Doktor, 11. maj 2017 12:11)

I jos tacnije taj ugljenik takodje ima "rok trajanja" i ne moze se koristiti za odredjivanje starosti preko izvesne granice koje su ovde visestruko probijene.

marko

pre 6 godina

Inace me nesto zanima, pa ako je neko strucan voleo bih da mi odgovori. Kako to da svi ti fosili stari 3-4 milijarde godina se nisu raspali na atomskom nivou? Zar entropija ne garantuje propast energije i raspad svih cestcima u odgovarajucem vremenu?Znam da radioaktivni elementi su najotporniji i da njima trebaju milijarde godina za propadanje, ali opet kako to da obican kame tj stene su i dalje tu posle svih tih milijardi godina? To mene jedino kopka , no kako nisam fizicar ako neko zna voleo bih odgovor. Unapred hvala.

wd40

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
------------------------------------------------------------------
Pravo u metu,vecina ovde ne veruje u teorije zavere ali se kunu u vanzemaljce.Ubedjeni su da postoje.

Trovach

pre 6 godina

@john...Nema to veze sa strucnom spremom. Ja imam srednju skolu, ali me nauka ineresuje, pa sam dovoljno obavesten, a ne lupetam o onome sto mi nije poznato. S druge strane, znam agronoma koji ne zna gde su Karibi, a u Srbiji akademici potpisuju peticiju protiv Darvina.

EnaE

pre 6 godina

Koliko ste fakulteta zavrsili vi sto ste eksperti za svaku temu?Umesto da kazete svaka cast,vi dodjete pa prosipate pamet i postavljate pitanja tipa kako su izbrojali te godine.Pa na prstiće sigurno...

Profesor Doktor

pre 6 godina

@Maja
Prema raspadu nekog prirodnog elementa, ucili smo to iz hemije i fizike u osnovnoj skoli.
(enzo, 11. maj 2017 09:58)

Točnije prema ugljiku kojeg ima u svim organskim spojevima.

bebe Rabozo

pre 6 godina

Dali je Isus Hristos zaista postojao i ziveo na zemlji je "sumnjivo", autenticnost svetog pisma je nedokuciva jer je sve to , boga ti, bilo pre 2000!? godina, tako davno, niko sa sigurnoscu nista tu tacno ne moze da kaze i dokaze: ali sta je bilo pre 4,25 milijardi godina se sada tacno zna? Ajde vazi!
P.S sad ce reci da mesam zabe i babe: ali mislim da pametni znaju na sta ciljam :)

Filmofil

pre 6 godina

Da li vi stvarno mislite da ovo ima ista sa naukom ili religijom? Mi uopste nismo bogobojazljiv narod, cak ni ovi svestenici. U spiritualnom smislu. Da Religija se koristi kao jedan od instrumenata homogenizacije. A ovo ima svrhu da u javnom diskursu izjednaci vrednost naucnika i zaista obrazovanih sa drugima.
Iz ovog izlaze diskriminacija svi drugih i slabijih, "teorijski" objasnjena. Secate li se Slobe i studenata '92 i one price sa zemljoradnickom zadrugom?
Ima da im decu zatrpavaju neznanjem, paranojom, eklatantnom mizoginijom i rasizmom. Onaj ko moze sebi da priusti otici ce i odvesti svoje. A sta ce ovi drugi? Eskapistickim odnosom prema politici ucinili smo da nam upropaste zivote u nekoliko generacija.
Amerika ce se resiti Trampa i ekipe, za Srbiju ovo je tragedija i to ona anticka.

Buki

pre 6 godina

Akcenat na poreklo iz Srbije..,nadam se da zna i srpski jezik.Marakana,Najveci hram,nebeski narod itd itd..,a mi sve jadniji i bedniji kao finasijski tako i duhovno,intelektualno, moralno...

molimdaseobjavikomentarkojinikoganevređa

pre 6 godina

To što je sada pronađen ovaj dokaz o postojanju, stariji od predhodnih dokaza o postojanju, znači samo to i ništa više. Sutra, ako se bude otkrio još stariji dokaz o postojanju biće lepa prilika za nov ‘’naučni izveštaj’’ o novom pronađenom dokazu o postojanju, i tako ‘’do 100 i nazad’’. Niti je ovo ikakav naučni dokaz da je Darvin bio u pravu, niti smo sada obavešteniji kako je život nastao.

john

pre 6 godina

Koja količina glupih komentara (a i ljudi da se ne lažemo) na jednoj zapravo interesantnoj i bitnoj naučnoj vesti. Ljudi, ako ste završili samo osnovnu i/ili srednju školu gde vam je bilo mučno da učite i razmišljate, onda se lepo uzdržite od vaših komentara, jer samo iz dana u dan, iz sata u sat dokazujete koliko ste needukovani, a svakodnevno koristite uredjaje i stvari koje rade na osnovu naučnih principa iz oblasti tehnologije, medicine, fizike, hemije, matematike itd. u koje ne verujete. Isto tako je i sa religijom, zakucali ste svoje jednostavne mozgove u neku ideologiju koju slepo pratite ali je isto tako slepo i interpretirate kako vam odgovara. Samo,razlika s naukom je verovali vi u nju ili ne ona i dalje radi i pruža odgovore i rešenja za svakodnevne stvari. Tako da, pustite se ćorava posla i edukujte se, jer jedino tako ćemo uspeti i biti prosperitetni.

warga

pre 6 godina

@Upravo kad razmislim za sebe,svojom glavom,dolazim do zakljucka da je nemoguce da zivot na Zemlji,kao i ona sama, postoje nekoliko milijardi godina.

Problem je kad mislis ali ti fali obrazovanje i, sto da ne, iskustvo u toj oblasti. Mozes da mislis koliko zelis ali ti misljenje nije merodavno...

kraja

pre 6 godina

"Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati dok, kao i kod metode 14C, postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost."

...nisi poentirao...
...da li to znaci da treba da se vratimo bogu, jer jedino njega i njegova dela nije potrebno dokazivati...???
...da li je on jedina konstanta univerzuma, konstanta koja se nije menjala od nastanka...???
...mislim, od trenutka kada je on stvorio sam sebe...
...sad bi radovan rekao "sta i ja se**m"...

BSN

pre 6 godina

Zemlja nije stara toliko koliko nas vernici u evoluciju i filosofski naturalizam uveravavaju.Fosilni i geoloski dokazi idu prilog tome da se na zemlji pre par hiljada godina dogodila katastrofa globalnih razmera koja je dovela do novih uslova koji danas vladaju.Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja.Pozanimajmo se o tome, postoje brojni izvori.
(Black Eagle, 11. maj 2017 09:32)

U Srbiji se prosvetna katastrofa globalnih razmera desila pre samo 25 godina i dovela do novih uslova koji i danas vladaju. Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja, jer je nekada ovakvo lupetanje bilo nemoguce, a ako bi se i desilo, bilo bi pripisano dejstvu opojnih sredstava ili zdravstvenih problema.

Neko123

pre 6 godina

Ljudi, naučite da koristite Google. Ako imate vremena da postavljate pitanja "kako su izbrojali godine", imate vremena i da izvršite jednostavnu pretragu na Google-u. Toliko vam znanja nedostaje da mi jednostavno ne možemo da vam odgovaramo na svako trivijalno pitanje. Naravno, pod uslovom da verujete u Google, mislim stvarno koja budala trebaš da budeš da bi verovao da neki tamo servis pretražuje milijarde stranica u deliću sekunde, i još to ne naplaćuju nego se kao finansiraju od reklama.

Plač i jad

pre 6 godina

Naše školstvo generalno proizvodi ili bubalice ili probisvete...i jedni i drugi su neznalice, puni SEBE, a u sebi NIŠTA. Besmisleno je i komentarisati ove komentare...SVI NAZAD U ŠKOLE I KNJIGE U ŠAKE!

8

pre 6 godina

Potenciranje na "misljenju svojom glavom"vise lici na utucanje na javnost da pribegava donosenju proizvoljnih zakljucaka usled nedostatka preciznih, sto moze biti dozvoljeno u empirijskim naukama ali ne i u egzaktnim u koje ne spada ovakav tip istrazivanja.Vise reagujem zbog opaske kojom se javnost stavlja u nezasluzenu poziciju da sam stvara neke istine ,sto naravno nema veze sa ovim istrazivanjem jer postoje nedokucive pojave koje sa ove vremenske distance nisu objasnjive,logicno.

Meroni

pre 6 godina

"Treba učiti ljude da razmišljaju za sebe, umesto da im neko govori šta je tačno, a šta pogrešno”.
Upravo kad razmislim za sebe,svojom glavom,dolazim do zakljucka da je nemoguce da zivot na Zemlji,kao i ona sama, postoje nekoliko milijardi godina.

nesko101

pre 6 godina

Covek u prirodi mu je, da uvek je zeleo da je ravan Bogu i uvek se protivio da, neko vlada nad njim. Dakle najvise mu prija da je nastao vremenom slucajno da bi mogao da radi sta hoce i kako hoce i da nikom odgovara za to.

bravo za mladu Australijanku

pre 6 godina

Razne su hipoteze o prvom životu a ni jedna nije dokazana. Neki kažu da su život stvorile munje i gromovi, neki da su ga stvorili vulkani, neki da se razvio u morima i okeanima, neki da se razvio na kopnu... Svi naučnici a niko ne zna tačno. Ne zna se ni kako je nastao sunčev sistem, ni kako je nastao mjesec. Puno je hipoteza i argumenata a malo konačnog i dokazanog. Ali napredujemo polako.

sofronije

pre 6 godina

"Nauka se bavi istinom i koristi dokaze kako bi pružila objašnjenja. To je oblik kritičkog mišljenja koji omogućava ljudima da na osnovu raspoloživih informacija donose odluke za sebe. Ključ je u obrazovanju. Treba učiti ljude da razmišljaju za sebe, umesto da im neko govori šta je tačno, a šta pogrešno"

Definicija svega, zasto je ona u Australiji a mi ovde u rupi.

Đorđe

pre 6 godina

@Maja

Uzeli kamen, dobru lupu i udarili da broje godove. Počeli 2014. i sad stigli da završe.

Da te stvarno zanima odgovor, pitanje ne bi postavljala u komentarima na sajtu vesti.

Black Eagle

pre 6 godina

Zemlja nije stara toliko koliko nas vernici u evoluciju i filosofski naturalizam uveravavaju.Fosilni i geoloski dokazi idu prilog tome da se na zemlji pre par hiljada godina dogodila katastrofa globalnih razmera koja je dovela do novih uslova koji danas vladaju.Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja.Pozanimajmo se o tome, postoje brojni izvori.

Alex

pre 6 godina

Lui Paster je experimentima dokazao da zivot moze nastati samo od zivog. Naravno da merenja nisu tacna mora da se ispuni niz pretpostavki da bi bila tacna:
Metoda C14-
1.Sadržaj ugljen-dioksida u atmosferi je od uvek bio isti.
2.Odnos 14C/ 12C je uvek bio isti.
3.Vreme polu-raspada 14C je od uvek bilo konstantno i jednako današnjoj vrednosti.
4.Sadržaj azota u atmosferi je od uvek bio konstantan.Ni jedna od navedenih pretpostavki se ne može naučno potvrditi, a sa druge strane postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost.

Radioaktivno datiranje-Koncentracije izotopa se mogu izmeriti veoma precizno, ali je put njihove konverzije u vremenski peri­od popločan sa više pretpostavki od kojih svaka mora da bude tačna da bi dobijeni datumi zaista predstavljali starost stene:
1.Stope raspada radioaktivnih elemenata su uvek bile konstantne i jednake današnjim vrednostima.
2.Početne koncentracije se uzimaju kao poznate uz tvrdnju da na početku uopšte nije bilo elementa potomka. 3.Sistem se posmatra kao zatvoren tj.da nije moguć gubitak niti priliv ni roditeljskog ni izotopa potomka.
Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati dok, kao i kod metode 14C, postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost.

Bivsi administrator

pre 6 godina

Nisam naucnik,pa cu poslusati sta kaze - "da razmisljam za sebe". Da li to znaci,posto ovo potvrdjuje Darvinovu ideju,da je nauka do sada bila protiv Darvina i osporavala ga ili se stalno "šteluju rezultati"i prilagodjavaju teoriji? Da li ce ova "oročena teorija" pasti kada otkriju neke starije iz okeana? Ko garantuje da su se bas od tih a ne okeanskih razili oni oblici koje danas poznajemo,ok oni su stariji ali su mozda vremenom potpuno nestali a iz ovih okeanskih se dalje razvijao zivot? Ma imam jos pitanja ali slabo objavljuju komentare pa da ne kucam dzabe

Ana

pre 6 godina

Opet dežurni ispijači piva i profesionalne mazačice noktiju objasnjavaju jednoj doktorantkinji astrobiologije kako ona nema pojma, jer ako oni ne znaju nešto, logično da niko ne zna! Bolje ćutite i naučite nešto kad već imate priliku.

Fr

pre 6 godina

Citam danima komentare na ovu temu i shvatam da je ovakva neuka reakcija ljudi samo pokazatelj da je nas skolski sistem potpuno podbacio. Otkud ljudima ideja da mogu da budu naucnici i da mogu da donose zakljucke bez ijednog argumenta? Srbija je jedna jadna i tuzna zemlja.

A Tari svaka cast :) Samo napred i sto dalje od ove zemlje i ovog naroda.

EZ roller

pre 6 godina

Dakle da mislimo svojom glavom, sve dok neko ne otkrije 3.94 milijarde godina star dokaz. Ili možda 4.21 milijarde. Ne sumnjam da će se jednog dana otkriti kako je život nastao, i kako je vaseljena stvorena, ali sve do tada bi trebalo da se manje pompezno najavljuju neke stvari, i ubacuju u udžbenike kao nepobitna istina. Gađati se tako milijardama godina je malo neozbiljno.

Nikola

pre 6 godina

A taj termalni izvor sljaka bez problema 3,5 milijarde godina,a kontinenti se pomerali,razdvajali i spajali.Ali termalni izvor jos radi...i u njemu okamenjeni mehurici.

Ana

pre 6 godina

Opet dežurni ispijači piva i profesionalne mazačice noktiju objasnjavaju jednoj doktorantkinji astrobiologije kako ona nema pojma, jer ako oni ne znaju nešto, logično da niko ne zna! Bolje ćutite i naučite nešto kad već imate priliku.

Fr

pre 6 godina

Citam danima komentare na ovu temu i shvatam da je ovakva neuka reakcija ljudi samo pokazatelj da je nas skolski sistem potpuno podbacio. Otkud ljudima ideja da mogu da budu naucnici i da mogu da donose zakljucke bez ijednog argumenta? Srbija je jedna jadna i tuzna zemlja.

A Tari svaka cast :) Samo napred i sto dalje od ove zemlje i ovog naroda.

BSN

pre 6 godina

Zemlja nije stara toliko koliko nas vernici u evoluciju i filosofski naturalizam uveravavaju.Fosilni i geoloski dokazi idu prilog tome da se na zemlji pre par hiljada godina dogodila katastrofa globalnih razmera koja je dovela do novih uslova koji danas vladaju.Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja.Pozanimajmo se o tome, postoje brojni izvori.
(Black Eagle, 11. maj 2017 09:32)

U Srbiji se prosvetna katastrofa globalnih razmera desila pre samo 25 godina i dovela do novih uslova koji i danas vladaju. Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja, jer je nekada ovakvo lupetanje bilo nemoguce, a ako bi se i desilo, bilo bi pripisano dejstvu opojnih sredstava ili zdravstvenih problema.

Plač i jad

pre 6 godina

Naše školstvo generalno proizvodi ili bubalice ili probisvete...i jedni i drugi su neznalice, puni SEBE, a u sebi NIŠTA. Besmisleno je i komentarisati ove komentare...SVI NAZAD U ŠKOLE I KNJIGE U ŠAKE!

Neko123

pre 6 godina

Ljudi, naučite da koristite Google. Ako imate vremena da postavljate pitanja "kako su izbrojali godine", imate vremena i da izvršite jednostavnu pretragu na Google-u. Toliko vam znanja nedostaje da mi jednostavno ne možemo da vam odgovaramo na svako trivijalno pitanje. Naravno, pod uslovom da verujete u Google, mislim stvarno koja budala trebaš da budeš da bi verovao da neki tamo servis pretražuje milijarde stranica u deliću sekunde, i još to ne naplaćuju nego se kao finansiraju od reklama.

Đorđe

pre 6 godina

@Maja

Uzeli kamen, dobru lupu i udarili da broje godove. Počeli 2014. i sad stigli da završe.

Da te stvarno zanima odgovor, pitanje ne bi postavljala u komentarima na sajtu vesti.

john

pre 6 godina

Koja količina glupih komentara (a i ljudi da se ne lažemo) na jednoj zapravo interesantnoj i bitnoj naučnoj vesti. Ljudi, ako ste završili samo osnovnu i/ili srednju školu gde vam je bilo mučno da učite i razmišljate, onda se lepo uzdržite od vaših komentara, jer samo iz dana u dan, iz sata u sat dokazujete koliko ste needukovani, a svakodnevno koristite uredjaje i stvari koje rade na osnovu naučnih principa iz oblasti tehnologije, medicine, fizike, hemije, matematike itd. u koje ne verujete. Isto tako je i sa religijom, zakucali ste svoje jednostavne mozgove u neku ideologiju koju slepo pratite ali je isto tako slepo i interpretirate kako vam odgovara. Samo,razlika s naukom je verovali vi u nju ili ne ona i dalje radi i pruža odgovore i rešenja za svakodnevne stvari. Tako da, pustite se ćorava posla i edukujte se, jer jedino tako ćemo uspeti i biti prosperitetni.

EZ roller

pre 6 godina

Dakle da mislimo svojom glavom, sve dok neko ne otkrije 3.94 milijarde godina star dokaz. Ili možda 4.21 milijarde. Ne sumnjam da će se jednog dana otkriti kako je život nastao, i kako je vaseljena stvorena, ali sve do tada bi trebalo da se manje pompezno najavljuju neke stvari, i ubacuju u udžbenike kao nepobitna istina. Gađati se tako milijardama godina je malo neozbiljno.

Nikola

pre 6 godina

A taj termalni izvor sljaka bez problema 3,5 milijarde godina,a kontinenti se pomerali,razdvajali i spajali.Ali termalni izvor jos radi...i u njemu okamenjeni mehurici.

sofronije

pre 6 godina

"Nauka se bavi istinom i koristi dokaze kako bi pružila objašnjenja. To je oblik kritičkog mišljenja koji omogućava ljudima da na osnovu raspoloživih informacija donose odluke za sebe. Ključ je u obrazovanju. Treba učiti ljude da razmišljaju za sebe, umesto da im neko govori šta je tačno, a šta pogrešno"

Definicija svega, zasto je ona u Australiji a mi ovde u rupi.

warga

pre 6 godina

@Upravo kad razmislim za sebe,svojom glavom,dolazim do zakljucka da je nemoguce da zivot na Zemlji,kao i ona sama, postoje nekoliko milijardi godina.

Problem je kad mislis ali ti fali obrazovanje i, sto da ne, iskustvo u toj oblasti. Mozes da mislis koliko zelis ali ti misljenje nije merodavno...

Trovach

pre 6 godina

@john...Nema to veze sa strucnom spremom. Ja imam srednju skolu, ali me nauka ineresuje, pa sam dovoljno obavesten, a ne lupetam o onome sto mi nije poznato. S druge strane, znam agronoma koji ne zna gde su Karibi, a u Srbiji akademici potpisuju peticiju protiv Darvina.

Alex

pre 6 godina

Lui Paster je experimentima dokazao da zivot moze nastati samo od zivog. Naravno da merenja nisu tacna mora da se ispuni niz pretpostavki da bi bila tacna:
Metoda C14-
1.Sadržaj ugljen-dioksida u atmosferi je od uvek bio isti.
2.Odnos 14C/ 12C je uvek bio isti.
3.Vreme polu-raspada 14C je od uvek bilo konstantno i jednako današnjoj vrednosti.
4.Sadržaj azota u atmosferi je od uvek bio konstantan.Ni jedna od navedenih pretpostavki se ne može naučno potvrditi, a sa druge strane postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost.

Radioaktivno datiranje-Koncentracije izotopa se mogu izmeriti veoma precizno, ali je put njihove konverzije u vremenski peri­od popločan sa više pretpostavki od kojih svaka mora da bude tačna da bi dobijeni datumi zaista predstavljali starost stene:
1.Stope raspada radioaktivnih elemenata su uvek bile konstantne i jednake današnjim vrednostima.
2.Početne koncentracije se uzimaju kao poznate uz tvrdnju da na početku uopšte nije bilo elementa potomka. 3.Sistem se posmatra kao zatvoren tj.da nije moguć gubitak niti priliv ni roditeljskog ni izotopa potomka.
Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati dok, kao i kod metode 14C, postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost.

Profesor Doktor

pre 6 godina

@Maja
Prema raspadu nekog prirodnog elementa, ucili smo to iz hemije i fizike u osnovnoj skoli.
(enzo, 11. maj 2017 09:58)

Točnije prema ugljiku kojeg ima u svim organskim spojevima.

Buki

pre 6 godina

Akcenat na poreklo iz Srbije..,nadam se da zna i srpski jezik.Marakana,Najveci hram,nebeski narod itd itd..,a mi sve jadniji i bedniji kao finasijski tako i duhovno,intelektualno, moralno...

kraja

pre 6 godina

"Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati dok, kao i kod metode 14C, postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost."

...nisi poentirao...
...da li to znaci da treba da se vratimo bogu, jer jedino njega i njegova dela nije potrebno dokazivati...???
...da li je on jedina konstanta univerzuma, konstanta koja se nije menjala od nastanka...???
...mislim, od trenutka kada je on stvorio sam sebe...
...sad bi radovan rekao "sta i ja se**m"...

EnaE

pre 6 godina

Koliko ste fakulteta zavrsili vi sto ste eksperti za svaku temu?Umesto da kazete svaka cast,vi dodjete pa prosipate pamet i postavljate pitanja tipa kako su izbrojali te godine.Pa na prstiće sigurno...

8

pre 6 godina

Potenciranje na "misljenju svojom glavom"vise lici na utucanje na javnost da pribegava donosenju proizvoljnih zakljucaka usled nedostatka preciznih, sto moze biti dozvoljeno u empirijskim naukama ali ne i u egzaktnim u koje ne spada ovakav tip istrazivanja.Vise reagujem zbog opaske kojom se javnost stavlja u nezasluzenu poziciju da sam stvara neke istine ,sto naravno nema veze sa ovim istrazivanjem jer postoje nedokucive pojave koje sa ove vremenske distance nisu objasnjive,logicno.

Filmofil

pre 6 godina

Da li vi stvarno mislite da ovo ima ista sa naukom ili religijom? Mi uopste nismo bogobojazljiv narod, cak ni ovi svestenici. U spiritualnom smislu. Da Religija se koristi kao jedan od instrumenata homogenizacije. A ovo ima svrhu da u javnom diskursu izjednaci vrednost naucnika i zaista obrazovanih sa drugima.
Iz ovog izlaze diskriminacija svi drugih i slabijih, "teorijski" objasnjena. Secate li se Slobe i studenata '92 i one price sa zemljoradnickom zadrugom?
Ima da im decu zatrpavaju neznanjem, paranojom, eklatantnom mizoginijom i rasizmom. Onaj ko moze sebi da priusti otici ce i odvesti svoje. A sta ce ovi drugi? Eskapistickim odnosom prema politici ucinili smo da nam upropaste zivote u nekoliko generacija.
Amerika ce se resiti Trampa i ekipe, za Srbiju ovo je tragedija i to ona anticka.

Bivsi administrator

pre 6 godina

Nisam naucnik,pa cu poslusati sta kaze - "da razmisljam za sebe". Da li to znaci,posto ovo potvrdjuje Darvinovu ideju,da je nauka do sada bila protiv Darvina i osporavala ga ili se stalno "šteluju rezultati"i prilagodjavaju teoriji? Da li ce ova "oročena teorija" pasti kada otkriju neke starije iz okeana? Ko garantuje da su se bas od tih a ne okeanskih razili oni oblici koje danas poznajemo,ok oni su stariji ali su mozda vremenom potpuno nestali a iz ovih okeanskih se dalje razvijao zivot? Ma imam jos pitanja ali slabo objavljuju komentare pa da ne kucam dzabe

Black Eagle

pre 6 godina

Zemlja nije stara toliko koliko nas vernici u evoluciju i filosofski naturalizam uveravavaju.Fosilni i geoloski dokazi idu prilog tome da se na zemlji pre par hiljada godina dogodila katastrofa globalnih razmera koja je dovela do novih uslova koji danas vladaju.Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja.Pozanimajmo se o tome, postoje brojni izvori.

Mrkva

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
(Deprogramator, 11. maj 2017 11:44)

Niko još nije dokazao ni postojanje boga što nije zaustavilo popove da vitlaju biblijom vekovima, ali za razliku od njih astrobiolozi koriste razum, činjenice i dokaze, a ne dogme koje veze sa razumom nemaju.

neutralni felsh

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru. 
------------------------------------------------------------------ 
Pravo u metu,vecina ovde ne veruje u teorije zavere ali se kunu u vanzemaljce.Ubedjeni su da postoje.
(wd40, 11. maj 2017 13:57)

astrobiologija se ne bavi samo vanzemaljcima, narocito ne na tako prizeman nacin kako vi to zamisljate!

nesko101

pre 6 godina

Covek u prirodi mu je, da uvek je zeleo da je ravan Bogu i uvek se protivio da, neko vlada nad njim. Dakle najvise mu prija da je nastao vremenom slucajno da bi mogao da radi sta hoce i kako hoce i da nikom odgovara za to.

wd40

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
------------------------------------------------------------------
Pravo u metu,vecina ovde ne veruje u teorije zavere ali se kunu u vanzemaljce.Ubedjeni su da postoje.

Meroni

pre 6 godina

"Treba učiti ljude da razmišljaju za sebe, umesto da im neko govori šta je tačno, a šta pogrešno”.
Upravo kad razmislim za sebe,svojom glavom,dolazim do zakljucka da je nemoguce da zivot na Zemlji,kao i ona sama, postoje nekoliko milijardi godina.

ahm

pre 6 godina

Naše školstvo generalno proizvodi ili bubalice ili probisvete...i jedni i drugi su neznalice, puni SEBE, a u sebi NIŠTA. Besmisleno je i komentarisati ove komentare...SVI NAZAD U ŠKOLE I KNJIGE U ŠAKE!
(Plač i jad, 11. maj 2017 10:01)

Problem je sto vise nema nikog da ih nauci. Oni koji su znali (i jos uvek zivi) su penzionisani ili su kao ova gopodja odleprsali u neke lepse krajeve. Poneki fenomen koji je ostao, nema nikakve motivacije da bilo kog uci bilo cemu.

bravo za mladu Australijanku

pre 6 godina

Razne su hipoteze o prvom životu a ni jedna nije dokazana. Neki kažu da su život stvorile munje i gromovi, neki da su ga stvorili vulkani, neki da se razvio u morima i okeanima, neki da se razvio na kopnu... Svi naučnici a niko ne zna tačno. Ne zna se ni kako je nastao sunčev sistem, ni kako je nastao mjesec. Puno je hipoteza i argumenata a malo konačnog i dokazanog. Ali napredujemo polako.

molimdaseobjavikomentarkojinikoganevređa

pre 6 godina

To što je sada pronađen ovaj dokaz o postojanju, stariji od predhodnih dokaza o postojanju, znači samo to i ništa više. Sutra, ako se bude otkrio još stariji dokaz o postojanju biće lepa prilika za nov ‘’naučni izveštaj’’ o novom pronađenom dokazu o postojanju, i tako ‘’do 100 i nazad’’. Niti je ovo ikakav naučni dokaz da je Darvin bio u pravu, niti smo sada obavešteniji kako je život nastao.

Kosmos

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
@(Deprogramator, 11. maj 2017 11:44)

Tvoj komentar je upravo dokazao da zivot u svemiru postoji. Da nije tako ne bi postojao ni tvoj komentar. I upravo iz tog razloga i postoji astrobiologija. Verovatnoca da je jedino na jednoj jedinoj planeti postoji zivot bi bila neverovatna. Da li svestan koliko smo nistavni u odnosu na svemir ? Da podsetim, nase sunce je jedna od 300 milijardi zvezda samo u nasoj galaksiji, a broj galaksija samo u vidljivom delu svemira se trenutno procenjuje na oko 200 milijardi, a taj broj nije konacan. Pa ti izracunaj koliko mogucih planeta postoji.

Trovach

pre 6 godina

@marko...Vrlo retko od fosila ostaje nesto od originalnog materijala (ponekad i organskog) i to obicno samo unutar debelih kostiju. Fosil je ustvari otisak organizma koji je nastao kasnijom naknadnom mineralizacijom (permineralizacija, autigena mineralizacija. adpresija i biomuracija). Zato fosili tako dugo "traju".

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

(marko, 11. maj 2017 13:02)

Kako je jedan taksista stavio natpis u kola: "Cast svakome, veresija nikome - poverenje u Vas su drugi vec prokockali" tako su prosla tvoja pitanja, ljudima je vec muka od komentatora pa su pomislili da i ti nesto ismevas, ironises itd. i nemoj im toliko zameriti na minusima.

Sto se tice toplotne smrti vasione kada ce se "i zadnji proton raspasti", ako se i ostvari takav scenario to ce biti kroz vreme koje mozemo smatrati vise nego beskonacnim. I manji vremenski intervali su nam nezamislivi, a kamoli to. I to nema veze sa raspadanjem izotopa. Dalje, radioaktivni elementi nisu najotporniji (na raspad), od njih su otporniji STABILNI izotopi elemenata. Obican kamen i stene i okamenjeni fosili su sastavljeni od stabilnih izotopa i nece se (polu)raspasti kao uranijum-238, recimo, posle 4.5 milijardi godina. Na primer, kalcijum koji ulazi u sastav stena (i fosila) ima 5 prirodnih stabilnih izotopa a sesti ima vreme poluraspada reda 10^19 godina, znaci 10 milijardi puta duze od starosti svemira, pa se i on smatra stabilnim.

marko

pre 6 godina

pa da li je moguce da mi nalupaste tolike minuse zbog jedno pitanja? Samo me je interesovalo da li neko zna , nista nisam tvrdio niti konstantovao a ono opet bam minusi na sve strane. Jel mozda zabranjeno da neko nesto konstruktivno pita jbt, jos kazem unapred da je to samo pitanje i opet. DAbogda svima koji mi nalupase minus ziveli u neznanju jer ni znanje vise ne sme da se zatrazi izgleda...

marko

pre 6 godina

Inace me nesto zanima, pa ako je neko strucan voleo bih da mi odgovori. Kako to da svi ti fosili stari 3-4 milijarde godina se nisu raspali na atomskom nivou? Zar entropija ne garantuje propast energije i raspad svih cestcima u odgovarajucem vremenu?Znam da radioaktivni elementi su najotporniji i da njima trebaju milijarde godina za propadanje, ali opet kako to da obican kame tj stene su i dalje tu posle svih tih milijardi godina? To mene jedino kopka , no kako nisam fizicar ako neko zna voleo bih odgovor. Unapred hvala.

Meister Jakob

pre 6 godina

Kako to da svi ti fosili stari 3-4 milijarde godina se nisu raspali na atomskom nivou? Zar entropija ne garantuje propast energije i raspad svih cestcima u odgovarajucem vremenu?
(marko, 11. maj 2017 13:02)

Mogao si se malo informisati prije komentiranja.
Šta je zakon entropije, to znači da svi sistemi u svemiru, pa tako i na zemlji teže maksimalnom kaosu, kao npr. Srbija.
A o kakvoj propasti energije pričaš, očito ne znaš zakon o OČUVANJU energije, energija ne može nastati ni nestati, samo se pretvara iz jednog oblika u drugi.
Ovo je sve fizika za osnovnu školu!

bebe Rabozo

pre 6 godina

Dali je Isus Hristos zaista postojao i ziveo na zemlji je "sumnjivo", autenticnost svetog pisma je nedokuciva jer je sve to , boga ti, bilo pre 2000!? godina, tako davno, niko sa sigurnoscu nista tu tacno ne moze da kaze i dokaze: ali sta je bilo pre 4,25 milijardi godina se sada tacno zna? Ajde vazi!
P.S sad ce reci da mesam zabe i babe: ali mislim da pametni znaju na sta ciljam :)

KOMENTAR NA KOMENTARE

pre 6 godina

Nekad sam se trudio da objasnim šta je nauka i zašto mi je naučna postavka
bliža od objašnjenja tzv. kreacionista. Vremenom sam ustanovio da se sa "argumentima" gore pomenutih jednostavno ne mogu nositi. Naime, oni imaju bezbroj "dokaza" da neka naučna postavka nije ispravna, a kada ih upitaš za dokaz njihovih ubeđenja, onda izjavljuju da oni ne dokazuju nego jednostavno "veruju". Tu prestaje svaka logika ...

Tres

pre 6 godina

@Maja
Prema raspadu nekog prirodnog elementa, ucili smo to iz hemije i fizike u osnovnoj skoli.
(enzo, 11. maj 2017 09:58)

Točnije prema ugljiku kojeg ima u svim organskim spojevima.
(Profesor Doktor, 11. maj 2017 12:11)

I jos tacnije taj ugljenik takodje ima "rok trajanja" i ne moze se koristiti za odredjivanje starosti preko izvesne granice koje su ovde visestruko probijene.

@Alex

pre 6 godina

Брзина распада језгара нестабилних изотопа неких елемената јесте непроменљива (тј. вероватноћа распада језгра по истеку одређеног времена је стална). Нема те спољње силе која је у стању да утиче на језгра атома, ако их не бомбардују, рецимо брзи неутрони-а ако би то остало неоткривено, би утицало на процену старости. Даље, не узима се угљеник за тако старе стене, већ други елементи, чије присуство и расподела нису промењени знатно дуже, а у фо?илизован организам доспевали само док је жив, или био на површини...

Trovach

pre 6 godina

@marko...Jako mi je krivo sto odgovor na tvoje sasvim regularno pitanje nije stigao u realnom vremenu, ali ovde je to nemoguce. Ne zato sto neko to ne zeli, vec sto je sasvim drugacije koncipirano. Ima tu i logike, ali je presporo da bismo brze komunicirali.

kosmos

pre 6 godina

Nauka itekako pravo razliku izmedju dokazane cinjenice i teorije koja je bazirana na nepotpunim informacijama. Radi se o aproksimaciji moguceg objasnjenja koje trenutno ima najvecu verovatnocu da bude realno i kao takvo je jasno je jasno oznaceno. Ukoliko se pojave nove informacije, teorija moze uvek biti oborena.
Na primer ove rasprave na temu evolucija/kreacionizam - dokazano je da organizmi prolaze kroz evolutivne promene - ali niko jos nije dokazao kako je zivot na zemlji uopste nastao, niti je pronasao "softver" koji upravlja mehanizmima tih promena. Prema tome moguce je da je prvobitni jednocelijski zivot nastao vestackim putem sa pocetnim parametrima koji su omogucili dalju evoluciju. U stvari ta teorija je matematicki daleko verovatnija nego teorija da je zivot nastao pukem slucajem. Da bi zivot tek tako nastao, potrebno je neverovatno puno parametara da se poklope, to je uporedivo sa onim hipotetickim primerom majmuna sa pisacom masinom, kome je dat zadatak da otkuca kompletna sekspirova dela, u slovo tacno, slucajnim udaranjem po tastaturi. 14 milijardi godina ne bi mu bilo dovoljno za to.

marko

pre 6 godina

@MeisterJakob
mozda nisam fizicar ali koliko znam energija se nikad ne prenosi 100% tako da nisi u pravu cak i energija nestaje... toliko barem znam sve spada pod uticaj entropije can i energija, zato naucnici kazu da ce svemir u dalekoj buducnosti umreti u hladnoci gde ce se cak i poslednji proton da decay-uje, tako da nemoj ni ti da pricas meni da sam glup ako nisi nista pametniji, zato sam i pitao kako to utice na fosile itd...

EZ roller

pre 6 godina

Dakle da mislimo svojom glavom, sve dok neko ne otkrije 3.94 milijarde godina star dokaz. Ili možda 4.21 milijarde. Ne sumnjam da će se jednog dana otkriti kako je život nastao, i kako je vaseljena stvorena, ali sve do tada bi trebalo da se manje pompezno najavljuju neke stvari, i ubacuju u udžbenike kao nepobitna istina. Gađati se tako milijardama godina je malo neozbiljno.

Nikola

pre 6 godina

A taj termalni izvor sljaka bez problema 3,5 milijarde godina,a kontinenti se pomerali,razdvajali i spajali.Ali termalni izvor jos radi...i u njemu okamenjeni mehurici.

Black Eagle

pre 6 godina

Zemlja nije stara toliko koliko nas vernici u evoluciju i filosofski naturalizam uveravavaju.Fosilni i geoloski dokazi idu prilog tome da se na zemlji pre par hiljada godina dogodila katastrofa globalnih razmera koja je dovela do novih uslova koji danas vladaju.Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja.Pozanimajmo se o tome, postoje brojni izvori.

Meroni

pre 6 godina

"Treba učiti ljude da razmišljaju za sebe, umesto da im neko govori šta je tačno, a šta pogrešno”.
Upravo kad razmislim za sebe,svojom glavom,dolazim do zakljucka da je nemoguce da zivot na Zemlji,kao i ona sama, postoje nekoliko milijardi godina.

Bivsi administrator

pre 6 godina

Nisam naucnik,pa cu poslusati sta kaze - "da razmisljam za sebe". Da li to znaci,posto ovo potvrdjuje Darvinovu ideju,da je nauka do sada bila protiv Darvina i osporavala ga ili se stalno "šteluju rezultati"i prilagodjavaju teoriji? Da li ce ova "oročena teorija" pasti kada otkriju neke starije iz okeana? Ko garantuje da su se bas od tih a ne okeanskih razili oni oblici koje danas poznajemo,ok oni su stariji ali su mozda vremenom potpuno nestali a iz ovih okeanskih se dalje razvijao zivot? Ma imam jos pitanja ali slabo objavljuju komentare pa da ne kucam dzabe

nesko101

pre 6 godina

Covek u prirodi mu je, da uvek je zeleo da je ravan Bogu i uvek se protivio da, neko vlada nad njim. Dakle najvise mu prija da je nastao vremenom slucajno da bi mogao da radi sta hoce i kako hoce i da nikom odgovara za to.

Alex

pre 6 godina

Lui Paster je experimentima dokazao da zivot moze nastati samo od zivog. Naravno da merenja nisu tacna mora da se ispuni niz pretpostavki da bi bila tacna:
Metoda C14-
1.Sadržaj ugljen-dioksida u atmosferi je od uvek bio isti.
2.Odnos 14C/ 12C je uvek bio isti.
3.Vreme polu-raspada 14C je od uvek bilo konstantno i jednako današnjoj vrednosti.
4.Sadržaj azota u atmosferi je od uvek bio konstantan.Ni jedna od navedenih pretpostavki se ne može naučno potvrditi, a sa druge strane postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost.

Radioaktivno datiranje-Koncentracije izotopa se mogu izmeriti veoma precizno, ali je put njihove konverzije u vremenski peri­od popločan sa više pretpostavki od kojih svaka mora da bude tačna da bi dobijeni datumi zaista predstavljali starost stene:
1.Stope raspada radioaktivnih elemenata su uvek bile konstantne i jednake današnjim vrednostima.
2.Početne koncentracije se uzimaju kao poznate uz tvrdnju da na početku uopšte nije bilo elementa potomka. 3.Sistem se posmatra kao zatvoren tj.da nije moguć gubitak niti priliv ni roditeljskog ni izotopa potomka.
Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati dok, kao i kod metode 14C, postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost.

bebe Rabozo

pre 6 godina

Dali je Isus Hristos zaista postojao i ziveo na zemlji je "sumnjivo", autenticnost svetog pisma je nedokuciva jer je sve to , boga ti, bilo pre 2000!? godina, tako davno, niko sa sigurnoscu nista tu tacno ne moze da kaze i dokaze: ali sta je bilo pre 4,25 milijardi godina se sada tacno zna? Ajde vazi!
P.S sad ce reci da mesam zabe i babe: ali mislim da pametni znaju na sta ciljam :)

Fr

pre 6 godina

Citam danima komentare na ovu temu i shvatam da je ovakva neuka reakcija ljudi samo pokazatelj da je nas skolski sistem potpuno podbacio. Otkud ljudima ideja da mogu da budu naucnici i da mogu da donose zakljucke bez ijednog argumenta? Srbija je jedna jadna i tuzna zemlja.

A Tari svaka cast :) Samo napred i sto dalje od ove zemlje i ovog naroda.

molimdaseobjavikomentarkojinikoganevređa

pre 6 godina

To što je sada pronađen ovaj dokaz o postojanju, stariji od predhodnih dokaza o postojanju, znači samo to i ništa više. Sutra, ako se bude otkrio još stariji dokaz o postojanju biće lepa prilika za nov ‘’naučni izveštaj’’ o novom pronađenom dokazu o postojanju, i tako ‘’do 100 i nazad’’. Niti je ovo ikakav naučni dokaz da je Darvin bio u pravu, niti smo sada obavešteniji kako je život nastao.

marko

pre 6 godina

Inace me nesto zanima, pa ako je neko strucan voleo bih da mi odgovori. Kako to da svi ti fosili stari 3-4 milijarde godina se nisu raspali na atomskom nivou? Zar entropija ne garantuje propast energije i raspad svih cestcima u odgovarajucem vremenu?Znam da radioaktivni elementi su najotporniji i da njima trebaju milijarde godina za propadanje, ali opet kako to da obican kame tj stene su i dalje tu posle svih tih milijardi godina? To mene jedino kopka , no kako nisam fizicar ako neko zna voleo bih odgovor. Unapred hvala.

bravo za mladu Australijanku

pre 6 godina

Razne su hipoteze o prvom životu a ni jedna nije dokazana. Neki kažu da su život stvorile munje i gromovi, neki da su ga stvorili vulkani, neki da se razvio u morima i okeanima, neki da se razvio na kopnu... Svi naučnici a niko ne zna tačno. Ne zna se ni kako je nastao sunčev sistem, ni kako je nastao mjesec. Puno je hipoteza i argumenata a malo konačnog i dokazanog. Ali napredujemo polako.

Ana

pre 6 godina

Opet dežurni ispijači piva i profesionalne mazačice noktiju objasnjavaju jednoj doktorantkinji astrobiologije kako ona nema pojma, jer ako oni ne znaju nešto, logično da niko ne zna! Bolje ćutite i naučite nešto kad već imate priliku.

Plač i jad

pre 6 godina

Naše školstvo generalno proizvodi ili bubalice ili probisvete...i jedni i drugi su neznalice, puni SEBE, a u sebi NIŠTA. Besmisleno je i komentarisati ove komentare...SVI NAZAD U ŠKOLE I KNJIGE U ŠAKE!

BSN

pre 6 godina

Zemlja nije stara toliko koliko nas vernici u evoluciju i filosofski naturalizam uveravavaju.Fosilni i geoloski dokazi idu prilog tome da se na zemlji pre par hiljada godina dogodila katastrofa globalnih razmera koja je dovela do novih uslova koji danas vladaju.Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja.Pozanimajmo se o tome, postoje brojni izvori.
(Black Eagle, 11. maj 2017 09:32)

U Srbiji se prosvetna katastrofa globalnih razmera desila pre samo 25 godina i dovela do novih uslova koji i danas vladaju. Zato ne mozemo proslost posmatrati na osnovu danasnjeg stanja, jer je nekada ovakvo lupetanje bilo nemoguce, a ako bi se i desilo, bilo bi pripisano dejstvu opojnih sredstava ili zdravstvenih problema.

8

pre 6 godina

Potenciranje na "misljenju svojom glavom"vise lici na utucanje na javnost da pribegava donosenju proizvoljnih zakljucaka usled nedostatka preciznih, sto moze biti dozvoljeno u empirijskim naukama ali ne i u egzaktnim u koje ne spada ovakav tip istrazivanja.Vise reagujem zbog opaske kojom se javnost stavlja u nezasluzenu poziciju da sam stvara neke istine ,sto naravno nema veze sa ovim istrazivanjem jer postoje nedokucive pojave koje sa ove vremenske distance nisu objasnjive,logicno.

Neko123

pre 6 godina

Ljudi, naučite da koristite Google. Ako imate vremena da postavljate pitanja "kako su izbrojali godine", imate vremena i da izvršite jednostavnu pretragu na Google-u. Toliko vam znanja nedostaje da mi jednostavno ne možemo da vam odgovaramo na svako trivijalno pitanje. Naravno, pod uslovom da verujete u Google, mislim stvarno koja budala trebaš da budeš da bi verovao da neki tamo servis pretražuje milijarde stranica u deliću sekunde, i još to ne naplaćuju nego se kao finansiraju od reklama.

kraja

pre 6 godina

"Ni jednu od ovih pretpostavki nije moguće dokazati dok, kao i kod metode 14C, postoje osnovane sumnje u njihovu tačnost."

...nisi poentirao...
...da li to znaci da treba da se vratimo bogu, jer jedino njega i njegova dela nije potrebno dokazivati...???
...da li je on jedina konstanta univerzuma, konstanta koja se nije menjala od nastanka...???
...mislim, od trenutka kada je on stvorio sam sebe...
...sad bi radovan rekao "sta i ja se**m"...

wd40

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
------------------------------------------------------------------
Pravo u metu,vecina ovde ne veruje u teorije zavere ali se kunu u vanzemaljce.Ubedjeni su da postoje.

john

pre 6 godina

Koja količina glupih komentara (a i ljudi da se ne lažemo) na jednoj zapravo interesantnoj i bitnoj naučnoj vesti. Ljudi, ako ste završili samo osnovnu i/ili srednju školu gde vam je bilo mučno da učite i razmišljate, onda se lepo uzdržite od vaših komentara, jer samo iz dana u dan, iz sata u sat dokazujete koliko ste needukovani, a svakodnevno koristite uredjaje i stvari koje rade na osnovu naučnih principa iz oblasti tehnologije, medicine, fizike, hemije, matematike itd. u koje ne verujete. Isto tako je i sa religijom, zakucali ste svoje jednostavne mozgove u neku ideologiju koju slepo pratite ali je isto tako slepo i interpretirate kako vam odgovara. Samo,razlika s naukom je verovali vi u nju ili ne ona i dalje radi i pruža odgovore i rešenja za svakodnevne stvari. Tako da, pustite se ćorava posla i edukujte se, jer jedino tako ćemo uspeti i biti prosperitetni.

Buki

pre 6 godina

Akcenat na poreklo iz Srbije..,nadam se da zna i srpski jezik.Marakana,Najveci hram,nebeski narod itd itd..,a mi sve jadniji i bedniji kao finasijski tako i duhovno,intelektualno, moralno...

Filmofil

pre 6 godina

Da li vi stvarno mislite da ovo ima ista sa naukom ili religijom? Mi uopste nismo bogobojazljiv narod, cak ni ovi svestenici. U spiritualnom smislu. Da Religija se koristi kao jedan od instrumenata homogenizacije. A ovo ima svrhu da u javnom diskursu izjednaci vrednost naucnika i zaista obrazovanih sa drugima.
Iz ovog izlaze diskriminacija svi drugih i slabijih, "teorijski" objasnjena. Secate li se Slobe i studenata '92 i one price sa zemljoradnickom zadrugom?
Ima da im decu zatrpavaju neznanjem, paranojom, eklatantnom mizoginijom i rasizmom. Onaj ko moze sebi da priusti otici ce i odvesti svoje. A sta ce ovi drugi? Eskapistickim odnosom prema politici ucinili smo da nam upropaste zivote u nekoliko generacija.
Amerika ce se resiti Trampa i ekipe, za Srbiju ovo je tragedija i to ona anticka.

Meister Jakob

pre 6 godina

Kako to da svi ti fosili stari 3-4 milijarde godina se nisu raspali na atomskom nivou? Zar entropija ne garantuje propast energije i raspad svih cestcima u odgovarajucem vremenu?
(marko, 11. maj 2017 13:02)

Mogao si se malo informisati prije komentiranja.
Šta je zakon entropije, to znači da svi sistemi u svemiru, pa tako i na zemlji teže maksimalnom kaosu, kao npr. Srbija.
A o kakvoj propasti energije pričaš, očito ne znaš zakon o OČUVANJU energije, energija ne može nastati ni nestati, samo se pretvara iz jednog oblika u drugi.
Ovo je sve fizika za osnovnu školu!

Profesor Doktor

pre 6 godina

@Maja
Prema raspadu nekog prirodnog elementa, ucili smo to iz hemije i fizike u osnovnoj skoli.
(enzo, 11. maj 2017 09:58)

Točnije prema ugljiku kojeg ima u svim organskim spojevima.

Trovach

pre 6 godina

@john...Nema to veze sa strucnom spremom. Ja imam srednju skolu, ali me nauka ineresuje, pa sam dovoljno obavesten, a ne lupetam o onome sto mi nije poznato. S druge strane, znam agronoma koji ne zna gde su Karibi, a u Srbiji akademici potpisuju peticiju protiv Darvina.

Đorđe

pre 6 godina

@Maja

Uzeli kamen, dobru lupu i udarili da broje godove. Počeli 2014. i sad stigli da završe.

Da te stvarno zanima odgovor, pitanje ne bi postavljala u komentarima na sajtu vesti.

sofronije

pre 6 godina

"Nauka se bavi istinom i koristi dokaze kako bi pružila objašnjenja. To je oblik kritičkog mišljenja koji omogućava ljudima da na osnovu raspoloživih informacija donose odluke za sebe. Ključ je u obrazovanju. Treba učiti ljude da razmišljaju za sebe, umesto da im neko govori šta je tačno, a šta pogrešno"

Definicija svega, zasto je ona u Australiji a mi ovde u rupi.

EnaE

pre 6 godina

Koliko ste fakulteta zavrsili vi sto ste eksperti za svaku temu?Umesto da kazete svaka cast,vi dodjete pa prosipate pamet i postavljate pitanja tipa kako su izbrojali te godine.Pa na prstiće sigurno...

warga

pre 6 godina

@Upravo kad razmislim za sebe,svojom glavom,dolazim do zakljucka da je nemoguce da zivot na Zemlji,kao i ona sama, postoje nekoliko milijardi godina.

Problem je kad mislis ali ti fali obrazovanje i, sto da ne, iskustvo u toj oblasti. Mozes da mislis koliko zelis ali ti misljenje nije merodavno...

neutralni felsh

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru. 
------------------------------------------------------------------ 
Pravo u metu,vecina ovde ne veruje u teorije zavere ali se kunu u vanzemaljce.Ubedjeni su da postoje.
(wd40, 11. maj 2017 13:57)

astrobiologija se ne bavi samo vanzemaljcima, narocito ne na tako prizeman nacin kako vi to zamisljate!

Mrkva

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
(Deprogramator, 11. maj 2017 11:44)

Niko još nije dokazao ni postojanje boga što nije zaustavilo popove da vitlaju biblijom vekovima, ali za razliku od njih astrobiolozi koriste razum, činjenice i dokaze, a ne dogme koje veze sa razumom nemaju.

kosmos

pre 6 godina

Nauka itekako pravo razliku izmedju dokazane cinjenice i teorije koja je bazirana na nepotpunim informacijama. Radi se o aproksimaciji moguceg objasnjenja koje trenutno ima najvecu verovatnocu da bude realno i kao takvo je jasno je jasno oznaceno. Ukoliko se pojave nove informacije, teorija moze uvek biti oborena.
Na primer ove rasprave na temu evolucija/kreacionizam - dokazano je da organizmi prolaze kroz evolutivne promene - ali niko jos nije dokazao kako je zivot na zemlji uopste nastao, niti je pronasao "softver" koji upravlja mehanizmima tih promena. Prema tome moguce je da je prvobitni jednocelijski zivot nastao vestackim putem sa pocetnim parametrima koji su omogucili dalju evoluciju. U stvari ta teorija je matematicki daleko verovatnija nego teorija da je zivot nastao pukem slucajem. Da bi zivot tek tako nastao, potrebno je neverovatno puno parametara da se poklope, to je uporedivo sa onim hipotetickim primerom majmuna sa pisacom masinom, kome je dat zadatak da otkuca kompletna sekspirova dela, u slovo tacno, slucajnim udaranjem po tastaturi. 14 milijardi godina ne bi mu bilo dovoljno za to.

marko

pre 6 godina

@MeisterJakob
mozda nisam fizicar ali koliko znam energija se nikad ne prenosi 100% tako da nisi u pravu cak i energija nestaje... toliko barem znam sve spada pod uticaj entropije can i energija, zato naucnici kazu da ce svemir u dalekoj buducnosti umreti u hladnoci gde ce se cak i poslednji proton da decay-uje, tako da nemoj ni ti da pricas meni da sam glup ako nisi nista pametniji, zato sam i pitao kako to utice na fosile itd...

marko

pre 6 godina

pa da li je moguce da mi nalupaste tolike minuse zbog jedno pitanja? Samo me je interesovalo da li neko zna , nista nisam tvrdio niti konstantovao a ono opet bam minusi na sve strane. Jel mozda zabranjeno da neko nesto konstruktivno pita jbt, jos kazem unapred da je to samo pitanje i opet. DAbogda svima koji mi nalupase minus ziveli u neznanju jer ni znanje vise ne sme da se zatrazi izgleda...

Kosmos

pre 6 godina

Astrobiologija ne postoji. Niko jos nije dokazao zivot u svemiru.
@(Deprogramator, 11. maj 2017 11:44)

Tvoj komentar je upravo dokazao da zivot u svemiru postoji. Da nije tako ne bi postojao ni tvoj komentar. I upravo iz tog razloga i postoji astrobiologija. Verovatnoca da je jedino na jednoj jedinoj planeti postoji zivot bi bila neverovatna. Da li svestan koliko smo nistavni u odnosu na svemir ? Da podsetim, nase sunce je jedna od 300 milijardi zvezda samo u nasoj galaksiji, a broj galaksija samo u vidljivom delu svemira se trenutno procenjuje na oko 200 milijardi, a taj broj nije konacan. Pa ti izracunaj koliko mogucih planeta postoji.

Trovach

pre 6 godina

@marko...Vrlo retko od fosila ostaje nesto od originalnog materijala (ponekad i organskog) i to obicno samo unutar debelih kostiju. Fosil je ustvari otisak organizma koji je nastao kasnijom naknadnom mineralizacijom (permineralizacija, autigena mineralizacija. adpresija i biomuracija). Zato fosili tako dugo "traju".

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

(marko, 11. maj 2017 13:02)

Kako je jedan taksista stavio natpis u kola: "Cast svakome, veresija nikome - poverenje u Vas su drugi vec prokockali" tako su prosla tvoja pitanja, ljudima je vec muka od komentatora pa su pomislili da i ti nesto ismevas, ironises itd. i nemoj im toliko zameriti na minusima.

Sto se tice toplotne smrti vasione kada ce se "i zadnji proton raspasti", ako se i ostvari takav scenario to ce biti kroz vreme koje mozemo smatrati vise nego beskonacnim. I manji vremenski intervali su nam nezamislivi, a kamoli to. I to nema veze sa raspadanjem izotopa. Dalje, radioaktivni elementi nisu najotporniji (na raspad), od njih su otporniji STABILNI izotopi elemenata. Obican kamen i stene i okamenjeni fosili su sastavljeni od stabilnih izotopa i nece se (polu)raspasti kao uranijum-238, recimo, posle 4.5 milijardi godina. Na primer, kalcijum koji ulazi u sastav stena (i fosila) ima 5 prirodnih stabilnih izotopa a sesti ima vreme poluraspada reda 10^19 godina, znaci 10 milijardi puta duze od starosti svemira, pa se i on smatra stabilnim.

ahm

pre 6 godina

Naše školstvo generalno proizvodi ili bubalice ili probisvete...i jedni i drugi su neznalice, puni SEBE, a u sebi NIŠTA. Besmisleno je i komentarisati ove komentare...SVI NAZAD U ŠKOLE I KNJIGE U ŠAKE!
(Plač i jad, 11. maj 2017 10:01)

Problem je sto vise nema nikog da ih nauci. Oni koji su znali (i jos uvek zivi) su penzionisani ili su kao ova gopodja odleprsali u neke lepse krajeve. Poneki fenomen koji je ostao, nema nikakve motivacije da bilo kog uci bilo cemu.

Tres

pre 6 godina

@Maja
Prema raspadu nekog prirodnog elementa, ucili smo to iz hemije i fizike u osnovnoj skoli.
(enzo, 11. maj 2017 09:58)

Točnije prema ugljiku kojeg ima u svim organskim spojevima.
(Profesor Doktor, 11. maj 2017 12:11)

I jos tacnije taj ugljenik takodje ima "rok trajanja" i ne moze se koristiti za odredjivanje starosti preko izvesne granice koje su ovde visestruko probijene.

@Alex

pre 6 godina

Брзина распада језгара нестабилних изотопа неких елемената јесте непроменљива (тј. вероватноћа распада језгра по истеку одређеног времена је стална). Нема те спољње силе која је у стању да утиче на језгра атома, ако их не бомбардују, рецимо брзи неутрони-а ако би то остало неоткривено, би утицало на процену старости. Даље, не узима се угљеник за тако старе стене, већ други елементи, чије присуство и расподела нису промењени знатно дуже, а у фо?илизован организам доспевали само док је жив, или био на површини...

KOMENTAR NA KOMENTARE

pre 6 godina

Nekad sam se trudio da objasnim šta je nauka i zašto mi je naučna postavka
bliža od objašnjenja tzv. kreacionista. Vremenom sam ustanovio da se sa "argumentima" gore pomenutih jednostavno ne mogu nositi. Naime, oni imaju bezbroj "dokaza" da neka naučna postavka nije ispravna, a kada ih upitaš za dokaz njihovih ubeđenja, onda izjavljuju da oni ne dokazuju nego jednostavno "veruju". Tu prestaje svaka logika ...

Trovach

pre 6 godina

@marko...Jako mi je krivo sto odgovor na tvoje sasvim regularno pitanje nije stigao u realnom vremenu, ali ovde je to nemoguce. Ne zato sto neko to ne zeli, vec sto je sasvim drugacije koncipirano. Ima tu i logike, ali je presporo da bismo brze komunicirali.