Četvrtak, 23.02.2017.

08:53

Kako bi mogao da izgleda život na "Zemljinim dvojnicima"

Izvor: mediarelations.cornell.edu

Kako bi mogao da izgleda život na "Zemljinim dvojnicima" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Smuleco

pre 7 godina

@BSN: Bravo :) Tačno. Lepo rečeno..
Naši strahovi od vanzemaljske inteligencije, i onoga šta su "spremni" da nam urade, su strahovi od nas samih. U vezi sa tim, uvek sam se pitao, da li je zakonomernost inteligentnog života u Univerzumu, ono što smo, i kakvi smo mi, sa svim vrlinama i manama, ili se inteligentan život razvija kao jedinstven i neponovljiv "unikat", na svakom od hiljada različitih svetova, širom Svemira. Ako je zakonomernost modela života determinisana suštinom Univerzuma, kao takvog, onda je naš strah "od poznatog" potpuno osnovan. Ako nije, uzrok straha bi mogli da budu u ovom slučaju, neizvesnost pojavnosti, i ono što suštinski jesu, neki "zvezdani" prijatelji, ili neprijatelji.

neutralni felsh

pre 7 godina

A što se tiče nematerijalnog. Šta misliš gde budemo kada utonemo u san?
(d, 24. februar 2017 15:35)


na jutjubu? hardver moze da postoji bez softvera, ali softver bez harvera - JOK!

d

pre 7 godina

@ Trovach

Mboge stvari ljudski um ne može lako prihvatiti, što ne znači da se ne dešavaju. Kažeš teško ti prihvatiti da 7 milijardi ljudi ne zna istinu, a samo njih nekoliko zna. Ako si ikada vidio veliko stado ovaca, mogao si takođe vidit da veći deo tog istog stada slepo prati ovna zvonara a samo nekoliko ovaca se odvoji sa strane. Lakše je manipulisati većinom nego manjinom. Oduvek bilo i biti će.
A što se tiče nematerijalnog. Šta misliš gde budemo kada utonemo u san?

dominus

pre 7 godina

@ Trovachu

Nemoj sebe ogranicavati samo na ovu nauku materijalnog koju svet poznaje. Svaki čovek duboko u sebi je sanjar. To je dobra osobina i treba je ispoljavati, ali ne i ograničavati. Pusti mašti na volju, istražuj sve pa i "s one strane uma".
Jedan savet. Proučavaj astralnu projekciju. Kako ovladati astralnim telom. Ako imaš strpljenje za to, meditiraj. Probaj da sanjaš lucidne snove.
Mnogo više možeš saznati o kosmosu i zivotu nego da veruješ bez kritike zvaničnoj nauci.

Trovach

pre 7 godina

@dominus...Slabo bataram nematerijalnim kao i svaki covek koji je svojom nogom stao na tlo i uzeo bilo sta u ruku. S druge strane, mogu prihvatiti da nas nas razum vara i da bi svet zasnovan na intuiciji bio totalno drugaciji, ali tesko je prihvatiti da 7 milijardi ljudi halucinira, dok njih nekolicina "zna pravu istinu". Mislim da bi bilo bas lepo ziveti u takvom svetu, ali tvrdi zidovi kroz koje nemozemo proci i gravitacija koja nas sprecava da budemo supermeni nas vraca u realnost.

was ist das

pre 7 godina

fantazija sposobnost zamisljanja,kako bi nesto moglo da bude ili kako je moglo biti - hm,otkud misli i slike koje dolaze same nicim izazvane?

dominus

pre 7 godina

@ Trovach

Nema tu izvrtanja reči. Moj komentar je jasan onome ko razume ono što sam napisao. Suština je da nauka materijalnog mnogo kaska za metafizičkim i duhovnim znanjima. Čovek nije ni čemu ograničen. Jednostavno je trenutno na izuzetno niskom nivou svesti. Što ne znači da neće napredovati i na tom polju u bližoj ili daljoj budućnosti.

Tiho de Brahe

pre 7 godina

Obožavam da čitam komentare na ovim svemirskim vestima. Idealni su da shvatim ovu zemlju, ovaj narod i ove ljude. Sve ... najlepše... Kada dolazi sledeća kometa?

Trovach

pre 7 godina

@BSN @CATAPA...Da ne ispadnem krut i nemastovit, moram reci da cesto zamisljam druge svetove, a cesto i sanjam (ponekad bizarne) snove o njima. Ponekad mi je krivo sto zivim u ovom vremenu kada se osecam kao beba u krevecu. Mogu nesto da vidim, ali to ne mogu da dohvatim.

Trovach

pre 7 godina

@BSN...OK, ali ja mogu zamisliti neobicne oblike zivota, ali oni moraju biti zamisljeni na naucnim osnovama. Ako su oni nastali na planetama oko ovog crvenog patuljka, verovatno im se culo vida nece zasnivati na vidljivom spektru svetlosti, nego na infracrvenom kao kod nekih zmija.

BSN

pre 7 godina

@Trovach

Ne, @CATAPA je ispravno shvatio moje reci. Kritikovao sam stanoviste da nauka ne moze ni pretpostaviti kakvi se u svemiru mogu naci oblici zivota, a koje masta moze zamisliti. I ljudska masta ima svoja ogranicenja zato sto je proizvod ljudskog uma, pa i ono sto nam se cini kao najveci uzlet maste ima uzgon na ljudskim krilima. Ne vidim zasto bi mastanje o raznim oblicima vanzemaljskog zivota imalo ikakvu vecu vrednost od naucnog pristupa, koji zahvaljujuci nemilosrdnoj hladnoci i preciznosti matematike i uopste naucnog jezika, ima VECU moc da zaviri preko ljudske tarabe. Ne mozemo pojmiti kako razmislja vanzemaljska inteligencija, i svi SF strahovi su u stvari strahovi coveka od samog sebe, a sve SF nade su nade u nalazenje lika u ljudskom ogledalu, kako je jos davno razmisljao mocni Stanislav Lem.

rale

pre 7 godina

Mene samo interesuje ima li na tim novim planetama nekih finih cura koje su za diskretno druženje... Na ovoj planeti sam već probao sve i mogu vam reći da sam praktično sve i izgustirao...

Trovach

pre 7 godina

@dominus @CATAPA...Izvrcete ono sto je BSN rekao. Mislim da oni koji slepo veruju samo Bibliji imaju rudimentirani centar za mastu. Bez maste nebismo poleteli uz pomoc aviona, a kamoli otisli van granica Suncevog sistema (Voyager 1).

dominus

pre 7 godina

Stvaranje i odrzavanje zivota je stvar surove proze, a ne poezije i maste... Na kraju krajeva, masta je mocno oruzje antropocentrizma. Nalo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 23. februar 2017 13:14)

Bojim se da niste u pravu. Život je i proza i poezija i mašta i magija, sve u jednom. Čovek kao jedinka ima ogromne kapacitete, sakrivene unutar svog bivstva. Jer sam čovek je deo kreativne božanske energije.
Druga je stvar što pojedinci (ne čovečanstvo objektivno) moć mašte koriste u svrhu antroponcentrizma. To su oni koji su upravljači ovim svetom.
Sve što čovek ne može u materijalnom svetu, može u astralnom.

neutralni felsh

pre 7 godina

Prodavanje magle. Kao nesto znaju, trose i zaradjuju milijarde, a u stvari pojma nemaju i sve su najobicnija nagadjanja i spekulacije. Ej, pa do pre par godina smo ucili da je Pluton pkaneta, a sada deca uce da nije. Pluton, koji je u Suncevom sistemu, koji nam je blizu... Ovde govorimo o nekom Trappistu koji je ko zna koliko svetlosnih godina udaljen. Smesno. Da li ima zivota u svemiru? Pa naravno da ima, samo ko zna gde (na kraju, postoje naucnicu koji su najcesce na samrti objavljivali podatke o postojanju vanzemaljaca, cak i neke fotografije sa njima na Zemlji, tako da su oni nas verovatno odavno nasli i znaju da postojimo).
(veliki strumf, 23. februar 2017 15:39)


znam te 'tico, ti bese pricao da mesi ne zna da igra fudbal ;)

NS BOY

pre 7 godina

@Jasno, previse bukvalno si shvatio to sto si izneo.
Licno verujem da se zivot ne zavrsava na ovome svetu, ali takodje verujem da postoje druga bica u svemiru. Nije sve tako jednostavno kakvim ljudi koji su kvazi strucnjaci ovde ili na nekome drugome mestu zele predstaviti.

CATAPA

pre 7 godina

Malo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 23. februar 2017 13:14)
Zaista je tako. Previše mašte ljudi nisu u stanju ni da apsorbuju, kamoli da generišu. Mašta je uostalom svesni ekvivalent sanjanja, a ni u snu nije moguće stvoriti ništa što na neki način nije viđeno u javi. Najčešće je san samo nekonzistentna kombinacija poznatih elemenata. Niko zaista nije sanjao da je leptir, recimo. I tada je taj "leptir" razmišljao čovekovim umom, a ne leptirovim. Neophodna je ogromna filozofska disciplina (u smislu treninga) da bi se čovek makar malo odvojio od neizbežnog nam antropocentrizma. Potpuno je pak i potpuno nemoguće. Moći će samo veštačka inteligencija, pa i ona samo ako je fatalno ne kontaminiramo i sterilišemo svojom, prethodno i "preventivno".

nemanjahn

pre 7 godina

ko je neupucen,a vecina na zalost jeste,treba da pogleda na youtube sirius 2013 sa prevodom..objasnjenje svega.ko je gledao taj dokumentarac ovo mu nije iznenadjujuca vijest,ovo je tek pocetak.obavezno pogledati ako ne zelite da zivite u neznanju i zabludi

veliki strumf

pre 7 godina

Prodavanje magle. Kao nesto znaju, trose i zaradjuju milijarde, a u stvari pojma nemaju i sve su najobicnija nagadjanja i spekulacije. Ej, pa do pre par godina smo ucili da je Pluton pkaneta, a sada deca uce da nije. Pluton, koji je u Suncevom sistemu, koji nam je blizu... Ovde govorimo o nekom Trappistu koji je ko zna koliko svetlosnih godina udaljen. Smesno. Da li ima zivota u svemiru? Pa naravno da ima, samo ko zna gde (na kraju, postoje naucnicu koji su najcesce na samrti objavljivali podatke o postojanju vanzemaljaca, cak i neke fotografije sa njima na Zemlji, tako da su oni nas verovatno odavno nasli i znaju da postojimo).

Canadian

pre 7 godina

Sve je to super i interesantno stvarno, ali cinjenica da su nam i blizi sistemi nedoatizni u svakom pogledu je pravi problem, s obzirom na to da ne mozemo napraviti letelicu koja moze putovati brzinom svrtlosti, jer je to prosti ne moguce, sve govori da cemo skoncati tu gde jesmo, na zalost.

wiener

pre 7 godina

van pameti je smatrati nas oblik zivota univerzalnim za druge svetove, definitivno ni da zamislimo nemozemo sta sve postoji
(deda, 23. februar 2017 10:15)

to uopste nije van pameti vec je vrlo realno. ako su uslovi za zivot slicni evolucija dovodi do slicnih formi. i na zemlji je organ vida, oko, evoluialo nekih 40 puta nezavisno od genetskog nasledja. zato i nije nevereovatno da bi i na drugim svetovima doslo do neceg slicnog. naravno da je moguce i da postoje stvari koje mi ne mozemo da zamislimo, ali postoje razumni razlozi zasto trazimo svetove slicne nasem.

Старац Исаија

pre 7 godina

Morace bog da stvori zivot kao sto je stvorio na zemlji. Cim obaveste boga on krece u akciju da posadi zivot. Zivot izrasta veoma brzo. Za 7 dana. Da li zaista postoji covek koji veruje u ovo i zbog cega nismo svi ateisti? (Jasno, 23. februar 2017 13:48)

"Једино што заиста знам је да је Библија реч Божија и читам је свакодневно." - Њутн

"Што више проучавам физику, више верујем у Бога."- Ајнштајн

"Није случајно да је сваки искрени физичар дубоко религиозан." - Планк

"Бављење физиком ме је натерало да верујем у Библију." - Келвин

Mošalengija

pre 7 godina

Na zalost i ako tamo ljudi budu stigli to ce biti Amerikanci i proglasice te nove svetove kao americku zemlju i vrv ce uvesti vizu.
Inace Mars su ameri vec proglasili svojom teritorijom i postoji mogucnost, ako ne znate sta cete sa parama, da kupite parcelu na Marsu kao Sakira.
To ce se desiti i sa ovim planetama u Trappist sistemu ako ikada covek bude stigao tamo - Kolonizacija od strane Amerikanaca!

tachyon

pre 7 godina

@ Da znaju da je citava planeta dijamant, zlato i nafta odmah bismo izmislili vozilo na neki pogon koji bi nam omogucio da stignemo do tamo, ovako kad nema interesa sumnjam da ce to biti uskoro.. ne daj boze da se pokaze da bismo na tim planetama svi imali sve.. i teleskop bismo zaboravili da pravimo..
(Sky, 23. februar 2017 10:11)

Ogromnih dijamanata ima i u unutrašnjosti Zemlje, ali smo tehnološki daleko da ih iskopamo.

Darvin suzama ne veruje

pre 7 godina

Ne zamajavajte narod, Vanzemaljci ne postoje! Negativna verovatnoca za nastanak pogodnih uslove pod kojim bi eventualno mogao da se razvije bilo kakav oblik zivot na nekoj od planeta je toliko velika da visestruko prevazilazi verovatnocu po kojoj bi mogao da postoji vanzemaljski oblik zivota na bilo kojoj od "nastanjivih" planetama u svih deset hiljada milijardi univerzuma i multiverzuma zajedno!

dragan

pre 7 godina

Dobar je onaj tekst u potpisu slike: Ovako bi mogla da izgleda površina jedne od planeta Trappist-1 sistema.
Ono sti jedino mozemo biti sigurni je, da ne izgleda tako.

gigi

pre 7 godina

moje skromno misljenje je da kosmos prosto vri od zivota, samo sto mi gledamo samo na organske vrste poput nas, inteligencija je najjace oruzije prezivljavanja...tu smo gde smo

realan

pre 7 godina

ne znam zbog cega postoji potreba da se naglasava postojanje vanzemaljaca, Marinka Rokvica i politicara....sto je covek samosvesniji svoga postojanja i prirode oko njega utoliko je teze tim covekom manipulisati...kako neko rece nize, da je cist ekonomski interes odavno bi se napravio brod da eksploatiae povrsinu tih planeta....za nastanjivanje ljudi treba mnogo novih otkrica, materijala i goriva, mnoho dobre volje ljudi nesmetanih verskim obavezama....ko mi udari minus zbog ovog poslednjeg nek se zapita zasto mu je najveca obaveza da posti kao verniku :)

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Ne treba vi da objašnjavate..... Sa malo mašte sve bi ti bilo jasno. E sad, druga je priča što nam sistematski kroz život ubijaju maštu na razne načine....
(cojans, 23. februar 2017 10:18)

Stvaranje i odrzavanje zivota je stvar surove proze, a ne poezije i maste... Na kraju krajeva, masta je mocno oruzje antropocentrizma. Nalo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.

Jasno

pre 7 godina

Morace bog da stvori zivot kao sto je stvorio na zemlji. Cim obaveste boga on krece u akciju da posadi zivot. Zivot izrasta veoma brzo. Za 7 dana. Da li zaista postoji covek koji veruje u ovo i zbog cega nismo svi ateisti?

Kratki spoj

pre 7 godina

@Gille: Bice da smo svi mi za nesto osudjeni na ovoj planeti, samo sto su neki smesteni u boljim "celijama" tj.drzavama a neki u gorim. I smestili su nas daleko, da budu sigurni da niko nece pobeci. A ti mali zeleni su cuvari. Evo cujem sudjenje na onoj planeti: Ides na Balkan, dozivotno!

čitalac

pre 7 godina

nasa je jedan veliki ako ne i najveći filmski studio na svetu gde se snimaju filmovi o tome kako se na 40 svetlosnih godina nalazi neka planeta sa morem i planinom
da kažem i to da se svetlost kreće 295 000 km/sek
za to vreme ostaci lunarnog modula se mogu snimiti samo kao mrlja od sedam piksela a na udaljenosti od 350000 km
stavite u odnos ove brojeve i videćete jedno 25 nula razlike

Hanuman

pre 7 godina

Sad predizborno obecanje: Beograd na Trappistu-1! Investitori sa Jupitera, nasi tradicionalni prijatelji, dolaze da vide maketu, upoznaju se sa projektantima i zahvaljujuci iskljucivo licnom zalaganju premijera - otvore kosmodrom u Bajcetini sa kog ce Air Serbia uvesti redovnu liniju za Orion i Alpha Centauri.

Kad potpisemo sporazum, nasi gradjani i studenti ce, umesto u Slovacku i Ameriku, moci da idu na rad u kosmos i kroz rad za svemirski minimalac i druzenje upoznaju intergalakticke prijatelje Srba.

Stizu i rashodovani leteci tanjiri, remont samo milijardu dolara.

Objavite mi komentar vec jednom!

Gille

pre 7 godina

Pre nego sto se "osvoji" bilo koja planeta, treba doneti zakon na nivou UN, o zabrani pristupa svim politicarima sveta, da za kaznu dozivotno ostanu na Zemlji.

Krcko

pre 7 godina

Cudno mi je kako se ne postavlja pitanje ljudske adaptacije na lokalne mikroorganizme. Mozda smo zbog naseg imuno sistema ustvari osudjeni da zivimo samo na ovoj planeti i nigde drugde. Mada, mozda cemo i morati da probamo.

galaksija

pre 7 godina

Sa Webbom, teleskop koji treba da zamjeni Huble do 2018. i koji ima senzore za širi spektar svjetlosti biće interesantnije, znaćemo sta se tačnije dešava.

cojans

pre 7 godina

Ne treba vi da objašnjavate..... Sa malo mašte sve bi ti bilo jasno. E sad, druga je priča što nam sistematski kroz život ubijaju maštu na razne načine....

Sky

pre 7 godina

Da znaju da je citava planeta dijamant, zlato i nafta odmah bismo izmislili vozilo na neki pogon koji bi nam omogucio da stignemo do tamo, ovako kad nema interesa sumnjam da ce to biti uskoro.. ne daj boze da se pokaze da bismo na tim planetama svi imali sve.. i teleskop bismo zaboravili da pravimo..

agent mahoun

pre 7 godina

Ima 6 planeta na kojima se temp kreće od 0 do 100 stepeni. Kako to ako je zvezda patuljak koliko su ustvari onda blizu jedni drugima? Ili patuljak ne znači da je slabija?

Joc@

pre 7 godina

Kosmos je nama veoma nerazumljiv
(npr. tamna materija, šta je i gde je, a čini 2/3 Kosmosa),
a pogotovo život. Ovakva kakva je sada, uskogruda, naša nauka
nije sposobna da detektuje čak i samo postojanje vanzemaljskog
inteligentnog života, za koji polovina čovečanstva ZNA da postoji
i komunicira posvuda i svakodnevno s njim. (To su civilizacija
anđelskih činova i civilizacija naših predaka.) Problem za našu nauku
je duhovna priroda tih svetova, koju ona jednostavno ne shvata i
ne poznaje način da je detektuje. Nema nam druge nego da
radikalno promenimo naša shvatanja u kvalitativnom smislu
kako bi nešto razumeli.

all seeing eye

pre 7 godina

Bice je vrtlog energije, ima svetlosno telo pa onda fizicko telo. Fizicko telo moze biti i kamen. Tako cesto na planetama bica postoje energetski i plesu kroz kristalnu strukturu kamena.

Magi

pre 7 godina

Vanzemaljci posecuju nasu zemlju redovno ima vise zivih ocevidaca koje poznajem da su imali bliski susret sa njima cak su prijavljivali policiji te dogadjaje . Nesto su nizi od nas i izgledaju isto kao na filmu ,krecu se brzo i kao da su od gume ,leteci tanjir je za jednu osobu i necujan je pojavljuju se u sumrak kada je nebo crvene boje ako neko ima jos nekih iskustva neka pise ovde !!

Gille

pre 7 godina

Pre nego sto se "osvoji" bilo koja planeta, treba doneti zakon na nivou UN, o zabrani pristupa svim politicarima sveta, da za kaznu dozivotno ostanu na Zemlji.

galaksija

pre 7 godina

Sa Webbom, teleskop koji treba da zamjeni Huble do 2018. i koji ima senzore za širi spektar svjetlosti biće interesantnije, znaćemo sta se tačnije dešava.

Krcko

pre 7 godina

Cudno mi je kako se ne postavlja pitanje ljudske adaptacije na lokalne mikroorganizme. Mozda smo zbog naseg imuno sistema ustvari osudjeni da zivimo samo na ovoj planeti i nigde drugde. Mada, mozda cemo i morati da probamo.

cojans

pre 7 godina

Ne treba vi da objašnjavate..... Sa malo mašte sve bi ti bilo jasno. E sad, druga je priča što nam sistematski kroz život ubijaju maštu na razne načine....

Hanuman

pre 7 godina

Sad predizborno obecanje: Beograd na Trappistu-1! Investitori sa Jupitera, nasi tradicionalni prijatelji, dolaze da vide maketu, upoznaju se sa projektantima i zahvaljujuci iskljucivo licnom zalaganju premijera - otvore kosmodrom u Bajcetini sa kog ce Air Serbia uvesti redovnu liniju za Orion i Alpha Centauri.

Kad potpisemo sporazum, nasi gradjani i studenti ce, umesto u Slovacku i Ameriku, moci da idu na rad u kosmos i kroz rad za svemirski minimalac i druzenje upoznaju intergalakticke prijatelje Srba.

Stizu i rashodovani leteci tanjiri, remont samo milijardu dolara.

Objavite mi komentar vec jednom!

Sky

pre 7 godina

Da znaju da je citava planeta dijamant, zlato i nafta odmah bismo izmislili vozilo na neki pogon koji bi nam omogucio da stignemo do tamo, ovako kad nema interesa sumnjam da ce to biti uskoro.. ne daj boze da se pokaze da bismo na tim planetama svi imali sve.. i teleskop bismo zaboravili da pravimo..

Jasno

pre 7 godina

Morace bog da stvori zivot kao sto je stvorio na zemlji. Cim obaveste boga on krece u akciju da posadi zivot. Zivot izrasta veoma brzo. Za 7 dana. Da li zaista postoji covek koji veruje u ovo i zbog cega nismo svi ateisti?

Magi

pre 7 godina

Vanzemaljci posecuju nasu zemlju redovno ima vise zivih ocevidaca koje poznajem da su imali bliski susret sa njima cak su prijavljivali policiji te dogadjaje . Nesto su nizi od nas i izgledaju isto kao na filmu ,krecu se brzo i kao da su od gume ,leteci tanjir je za jednu osobu i necujan je pojavljuju se u sumrak kada je nebo crvene boje ako neko ima jos nekih iskustva neka pise ovde !!

Joc@

pre 7 godina

Kosmos je nama veoma nerazumljiv
(npr. tamna materija, šta je i gde je, a čini 2/3 Kosmosa),
a pogotovo život. Ovakva kakva je sada, uskogruda, naša nauka
nije sposobna da detektuje čak i samo postojanje vanzemaljskog
inteligentnog života, za koji polovina čovečanstva ZNA da postoji
i komunicira posvuda i svakodnevno s njim. (To su civilizacija
anđelskih činova i civilizacija naših predaka.) Problem za našu nauku
je duhovna priroda tih svetova, koju ona jednostavno ne shvata i
ne poznaje način da je detektuje. Nema nam druge nego da
radikalno promenimo naša shvatanja u kvalitativnom smislu
kako bi nešto razumeli.

realan

pre 7 godina

ne znam zbog cega postoji potreba da se naglasava postojanje vanzemaljaca, Marinka Rokvica i politicara....sto je covek samosvesniji svoga postojanja i prirode oko njega utoliko je teze tim covekom manipulisati...kako neko rece nize, da je cist ekonomski interes odavno bi se napravio brod da eksploatiae povrsinu tih planeta....za nastanjivanje ljudi treba mnogo novih otkrica, materijala i goriva, mnoho dobre volje ljudi nesmetanih verskim obavezama....ko mi udari minus zbog ovog poslednjeg nek se zapita zasto mu je najveca obaveza da posti kao verniku :)

Старац Исаија

pre 7 godina

Morace bog da stvori zivot kao sto je stvorio na zemlji. Cim obaveste boga on krece u akciju da posadi zivot. Zivot izrasta veoma brzo. Za 7 dana. Da li zaista postoji covek koji veruje u ovo i zbog cega nismo svi ateisti? (Jasno, 23. februar 2017 13:48)

"Једино што заиста знам је да је Библија реч Божија и читам је свакодневно." - Њутн

"Што више проучавам физику, више верујем у Бога."- Ајнштајн

"Није случајно да је сваки искрени физичар дубоко религиозан." - Планк

"Бављење физиком ме је натерало да верујем у Библију." - Келвин

Kratki spoj

pre 7 godina

@Gille: Bice da smo svi mi za nesto osudjeni na ovoj planeti, samo sto su neki smesteni u boljim "celijama" tj.drzavama a neki u gorim. I smestili su nas daleko, da budu sigurni da niko nece pobeci. A ti mali zeleni su cuvari. Evo cujem sudjenje na onoj planeti: Ides na Balkan, dozivotno!

BSN

pre 7 godina

@Trovach

Ne, @CATAPA je ispravno shvatio moje reci. Kritikovao sam stanoviste da nauka ne moze ni pretpostaviti kakvi se u svemiru mogu naci oblici zivota, a koje masta moze zamisliti. I ljudska masta ima svoja ogranicenja zato sto je proizvod ljudskog uma, pa i ono sto nam se cini kao najveci uzlet maste ima uzgon na ljudskim krilima. Ne vidim zasto bi mastanje o raznim oblicima vanzemaljskog zivota imalo ikakvu vecu vrednost od naucnog pristupa, koji zahvaljujuci nemilosrdnoj hladnoci i preciznosti matematike i uopste naucnog jezika, ima VECU moc da zaviri preko ljudske tarabe. Ne mozemo pojmiti kako razmislja vanzemaljska inteligencija, i svi SF strahovi su u stvari strahovi coveka od samog sebe, a sve SF nade su nade u nalazenje lika u ljudskom ogledalu, kako je jos davno razmisljao mocni Stanislav Lem.

wiener

pre 7 godina

van pameti je smatrati nas oblik zivota univerzalnim za druge svetove, definitivno ni da zamislimo nemozemo sta sve postoji
(deda, 23. februar 2017 10:15)

to uopste nije van pameti vec je vrlo realno. ako su uslovi za zivot slicni evolucija dovodi do slicnih formi. i na zemlji je organ vida, oko, evoluialo nekih 40 puta nezavisno od genetskog nasledja. zato i nije nevereovatno da bi i na drugim svetovima doslo do neceg slicnog. naravno da je moguce i da postoje stvari koje mi ne mozemo da zamislimo, ali postoje razumni razlozi zasto trazimo svetove slicne nasem.

čitalac

pre 7 godina

nasa je jedan veliki ako ne i najveći filmski studio na svetu gde se snimaju filmovi o tome kako se na 40 svetlosnih godina nalazi neka planeta sa morem i planinom
da kažem i to da se svetlost kreće 295 000 km/sek
za to vreme ostaci lunarnog modula se mogu snimiti samo kao mrlja od sedam piksela a na udaljenosti od 350000 km
stavite u odnos ove brojeve i videćete jedno 25 nula razlike

tachyon

pre 7 godina

@ Da znaju da je citava planeta dijamant, zlato i nafta odmah bismo izmislili vozilo na neki pogon koji bi nam omogucio da stignemo do tamo, ovako kad nema interesa sumnjam da ce to biti uskoro.. ne daj boze da se pokaze da bismo na tim planetama svi imali sve.. i teleskop bismo zaboravili da pravimo..
(Sky, 23. februar 2017 10:11)

Ogromnih dijamanata ima i u unutrašnjosti Zemlje, ali smo tehnološki daleko da ih iskopamo.

Tiho de Brahe

pre 7 godina

Obožavam da čitam komentare na ovim svemirskim vestima. Idealni su da shvatim ovu zemlju, ovaj narod i ove ljude. Sve ... najlepše... Kada dolazi sledeća kometa?

agent mahoun

pre 7 godina

Ima 6 planeta na kojima se temp kreće od 0 do 100 stepeni. Kako to ako je zvezda patuljak koliko su ustvari onda blizu jedni drugima? Ili patuljak ne znači da je slabija?

neutralni felsh

pre 7 godina

Prodavanje magle. Kao nesto znaju, trose i zaradjuju milijarde, a u stvari pojma nemaju i sve su najobicnija nagadjanja i spekulacije. Ej, pa do pre par godina smo ucili da je Pluton pkaneta, a sada deca uce da nije. Pluton, koji je u Suncevom sistemu, koji nam je blizu... Ovde govorimo o nekom Trappistu koji je ko zna koliko svetlosnih godina udaljen. Smesno. Da li ima zivota u svemiru? Pa naravno da ima, samo ko zna gde (na kraju, postoje naucnicu koji su najcesce na samrti objavljivali podatke o postojanju vanzemaljaca, cak i neke fotografije sa njima na Zemlji, tako da su oni nas verovatno odavno nasli i znaju da postojimo).
(veliki strumf, 23. februar 2017 15:39)


znam te 'tico, ti bese pricao da mesi ne zna da igra fudbal ;)

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Ne treba vi da objašnjavate..... Sa malo mašte sve bi ti bilo jasno. E sad, druga je priča što nam sistematski kroz život ubijaju maštu na razne načine....
(cojans, 23. februar 2017 10:18)

Stvaranje i odrzavanje zivota je stvar surove proze, a ne poezije i maste... Na kraju krajeva, masta je mocno oruzje antropocentrizma. Nalo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.

CATAPA

pre 7 godina

Malo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 23. februar 2017 13:14)
Zaista je tako. Previše mašte ljudi nisu u stanju ni da apsorbuju, kamoli da generišu. Mašta je uostalom svesni ekvivalent sanjanja, a ni u snu nije moguće stvoriti ništa što na neki način nije viđeno u javi. Najčešće je san samo nekonzistentna kombinacija poznatih elemenata. Niko zaista nije sanjao da je leptir, recimo. I tada je taj "leptir" razmišljao čovekovim umom, a ne leptirovim. Neophodna je ogromna filozofska disciplina (u smislu treninga) da bi se čovek makar malo odvojio od neizbežnog nam antropocentrizma. Potpuno je pak i potpuno nemoguće. Moći će samo veštačka inteligencija, pa i ona samo ako je fatalno ne kontaminiramo i sterilišemo svojom, prethodno i "preventivno".

all seeing eye

pre 7 godina

Bice je vrtlog energije, ima svetlosno telo pa onda fizicko telo. Fizicko telo moze biti i kamen. Tako cesto na planetama bica postoje energetski i plesu kroz kristalnu strukturu kamena.

rale

pre 7 godina

Mene samo interesuje ima li na tim novim planetama nekih finih cura koje su za diskretno druženje... Na ovoj planeti sam već probao sve i mogu vam reći da sam praktično sve i izgustirao...

Trovach

pre 7 godina

@BSN @CATAPA...Da ne ispadnem krut i nemastovit, moram reci da cesto zamisljam druge svetove, a cesto i sanjam (ponekad bizarne) snove o njima. Ponekad mi je krivo sto zivim u ovom vremenu kada se osecam kao beba u krevecu. Mogu nesto da vidim, ali to ne mogu da dohvatim.

Darvin suzama ne veruje

pre 7 godina

Ne zamajavajte narod, Vanzemaljci ne postoje! Negativna verovatnoca za nastanak pogodnih uslove pod kojim bi eventualno mogao da se razvije bilo kakav oblik zivot na nekoj od planeta je toliko velika da visestruko prevazilazi verovatnocu po kojoj bi mogao da postoji vanzemaljski oblik zivota na bilo kojoj od "nastanjivih" planetama u svih deset hiljada milijardi univerzuma i multiverzuma zajedno!

Trovach

pre 7 godina

@dominus...Slabo bataram nematerijalnim kao i svaki covek koji je svojom nogom stao na tlo i uzeo bilo sta u ruku. S druge strane, mogu prihvatiti da nas nas razum vara i da bi svet zasnovan na intuiciji bio totalno drugaciji, ali tesko je prihvatiti da 7 milijardi ljudi halucinira, dok njih nekolicina "zna pravu istinu". Mislim da bi bilo bas lepo ziveti u takvom svetu, ali tvrdi zidovi kroz koje nemozemo proci i gravitacija koja nas sprecava da budemo supermeni nas vraca u realnost.

dragan

pre 7 godina

Dobar je onaj tekst u potpisu slike: Ovako bi mogla da izgleda površina jedne od planeta Trappist-1 sistema.
Ono sti jedino mozemo biti sigurni je, da ne izgleda tako.

dominus

pre 7 godina

Stvaranje i odrzavanje zivota je stvar surove proze, a ne poezije i maste... Na kraju krajeva, masta je mocno oruzje antropocentrizma. Nalo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 23. februar 2017 13:14)

Bojim se da niste u pravu. Život je i proza i poezija i mašta i magija, sve u jednom. Čovek kao jedinka ima ogromne kapacitete, sakrivene unutar svog bivstva. Jer sam čovek je deo kreativne božanske energije.
Druga je stvar što pojedinci (ne čovečanstvo objektivno) moć mašte koriste u svrhu antroponcentrizma. To su oni koji su upravljači ovim svetom.
Sve što čovek ne može u materijalnom svetu, može u astralnom.

Trovach

pre 7 godina

@dominus @CATAPA...Izvrcete ono sto je BSN rekao. Mislim da oni koji slepo veruju samo Bibliji imaju rudimentirani centar za mastu. Bez maste nebismo poleteli uz pomoc aviona, a kamoli otisli van granica Suncevog sistema (Voyager 1).

gigi

pre 7 godina

moje skromno misljenje je da kosmos prosto vri od zivota, samo sto mi gledamo samo na organske vrste poput nas, inteligencija je najjace oruzije prezivljavanja...tu smo gde smo

Trovach

pre 7 godina

@BSN...OK, ali ja mogu zamisliti neobicne oblike zivota, ali oni moraju biti zamisljeni na naucnim osnovama. Ako su oni nastali na planetama oko ovog crvenog patuljka, verovatno im se culo vida nece zasnivati na vidljivom spektru svetlosti, nego na infracrvenom kao kod nekih zmija.

dominus

pre 7 godina

@ Trovach

Nema tu izvrtanja reči. Moj komentar je jasan onome ko razume ono što sam napisao. Suština je da nauka materijalnog mnogo kaska za metafizičkim i duhovnim znanjima. Čovek nije ni čemu ograničen. Jednostavno je trenutno na izuzetno niskom nivou svesti. Što ne znači da neće napredovati i na tom polju u bližoj ili daljoj budućnosti.

Smuleco

pre 7 godina

@BSN: Bravo :) Tačno. Lepo rečeno..
Naši strahovi od vanzemaljske inteligencije, i onoga šta su "spremni" da nam urade, su strahovi od nas samih. U vezi sa tim, uvek sam se pitao, da li je zakonomernost inteligentnog života u Univerzumu, ono što smo, i kakvi smo mi, sa svim vrlinama i manama, ili se inteligentan život razvija kao jedinstven i neponovljiv "unikat", na svakom od hiljada različitih svetova, širom Svemira. Ako je zakonomernost modela života determinisana suštinom Univerzuma, kao takvog, onda je naš strah "od poznatog" potpuno osnovan. Ako nije, uzrok straha bi mogli da budu u ovom slučaju, neizvesnost pojavnosti, i ono što suštinski jesu, neki "zvezdani" prijatelji, ili neprijatelji.

NS BOY

pre 7 godina

@Jasno, previse bukvalno si shvatio to sto si izneo.
Licno verujem da se zivot ne zavrsava na ovome svetu, ali takodje verujem da postoje druga bica u svemiru. Nije sve tako jednostavno kakvim ljudi koji su kvazi strucnjaci ovde ili na nekome drugome mestu zele predstaviti.

Canadian

pre 7 godina

Sve je to super i interesantno stvarno, ali cinjenica da su nam i blizi sistemi nedoatizni u svakom pogledu je pravi problem, s obzirom na to da ne mozemo napraviti letelicu koja moze putovati brzinom svrtlosti, jer je to prosti ne moguce, sve govori da cemo skoncati tu gde jesmo, na zalost.

was ist das

pre 7 godina

fantazija sposobnost zamisljanja,kako bi nesto moglo da bude ili kako je moglo biti - hm,otkud misli i slike koje dolaze same nicim izazvane?

neutralni felsh

pre 7 godina

A što se tiče nematerijalnog. Šta misliš gde budemo kada utonemo u san?
(d, 24. februar 2017 15:35)


na jutjubu? hardver moze da postoji bez softvera, ali softver bez harvera - JOK!

veliki strumf

pre 7 godina

Prodavanje magle. Kao nesto znaju, trose i zaradjuju milijarde, a u stvari pojma nemaju i sve su najobicnija nagadjanja i spekulacije. Ej, pa do pre par godina smo ucili da je Pluton pkaneta, a sada deca uce da nije. Pluton, koji je u Suncevom sistemu, koji nam je blizu... Ovde govorimo o nekom Trappistu koji je ko zna koliko svetlosnih godina udaljen. Smesno. Da li ima zivota u svemiru? Pa naravno da ima, samo ko zna gde (na kraju, postoje naucnicu koji su najcesce na samrti objavljivali podatke o postojanju vanzemaljaca, cak i neke fotografije sa njima na Zemlji, tako da su oni nas verovatno odavno nasli i znaju da postojimo).

Mošalengija

pre 7 godina

Na zalost i ako tamo ljudi budu stigli to ce biti Amerikanci i proglasice te nove svetove kao americku zemlju i vrv ce uvesti vizu.
Inace Mars su ameri vec proglasili svojom teritorijom i postoji mogucnost, ako ne znate sta cete sa parama, da kupite parcelu na Marsu kao Sakira.
To ce se desiti i sa ovim planetama u Trappist sistemu ako ikada covek bude stigao tamo - Kolonizacija od strane Amerikanaca!

dominus

pre 7 godina

@ Trovachu

Nemoj sebe ogranicavati samo na ovu nauku materijalnog koju svet poznaje. Svaki čovek duboko u sebi je sanjar. To je dobra osobina i treba je ispoljavati, ali ne i ograničavati. Pusti mašti na volju, istražuj sve pa i "s one strane uma".
Jedan savet. Proučavaj astralnu projekciju. Kako ovladati astralnim telom. Ako imaš strpljenje za to, meditiraj. Probaj da sanjaš lucidne snove.
Mnogo više možeš saznati o kosmosu i zivotu nego da veruješ bez kritike zvaničnoj nauci.

d

pre 7 godina

@ Trovach

Mboge stvari ljudski um ne može lako prihvatiti, što ne znači da se ne dešavaju. Kažeš teško ti prihvatiti da 7 milijardi ljudi ne zna istinu, a samo njih nekoliko zna. Ako si ikada vidio veliko stado ovaca, mogao si takođe vidit da veći deo tog istog stada slepo prati ovna zvonara a samo nekoliko ovaca se odvoji sa strane. Lakše je manipulisati većinom nego manjinom. Oduvek bilo i biti će.
A što se tiče nematerijalnog. Šta misliš gde budemo kada utonemo u san?

nemanjahn

pre 7 godina

ko je neupucen,a vecina na zalost jeste,treba da pogleda na youtube sirius 2013 sa prevodom..objasnjenje svega.ko je gledao taj dokumentarac ovo mu nije iznenadjujuca vijest,ovo je tek pocetak.obavezno pogledati ako ne zelite da zivite u neznanju i zabludi

Magi

pre 7 godina

Vanzemaljci posecuju nasu zemlju redovno ima vise zivih ocevidaca koje poznajem da su imali bliski susret sa njima cak su prijavljivali policiji te dogadjaje . Nesto su nizi od nas i izgledaju isto kao na filmu ,krecu se brzo i kao da su od gume ,leteci tanjir je za jednu osobu i necujan je pojavljuju se u sumrak kada je nebo crvene boje ako neko ima jos nekih iskustva neka pise ovde !!

Joc@

pre 7 godina

Kosmos je nama veoma nerazumljiv
(npr. tamna materija, šta je i gde je, a čini 2/3 Kosmosa),
a pogotovo život. Ovakva kakva je sada, uskogruda, naša nauka
nije sposobna da detektuje čak i samo postojanje vanzemaljskog
inteligentnog života, za koji polovina čovečanstva ZNA da postoji
i komunicira posvuda i svakodnevno s njim. (To su civilizacija
anđelskih činova i civilizacija naših predaka.) Problem za našu nauku
je duhovna priroda tih svetova, koju ona jednostavno ne shvata i
ne poznaje način da je detektuje. Nema nam druge nego da
radikalno promenimo naša shvatanja u kvalitativnom smislu
kako bi nešto razumeli.

agent mahoun

pre 7 godina

Ima 6 planeta na kojima se temp kreće od 0 do 100 stepeni. Kako to ako je zvezda patuljak koliko su ustvari onda blizu jedni drugima? Ili patuljak ne znači da je slabija?

Sky

pre 7 godina

Da znaju da je citava planeta dijamant, zlato i nafta odmah bismo izmislili vozilo na neki pogon koji bi nam omogucio da stignemo do tamo, ovako kad nema interesa sumnjam da ce to biti uskoro.. ne daj boze da se pokaze da bismo na tim planetama svi imali sve.. i teleskop bismo zaboravili da pravimo..

Jasno

pre 7 godina

Morace bog da stvori zivot kao sto je stvorio na zemlji. Cim obaveste boga on krece u akciju da posadi zivot. Zivot izrasta veoma brzo. Za 7 dana. Da li zaista postoji covek koji veruje u ovo i zbog cega nismo svi ateisti?

all seeing eye

pre 7 godina

Bice je vrtlog energije, ima svetlosno telo pa onda fizicko telo. Fizicko telo moze biti i kamen. Tako cesto na planetama bica postoje energetski i plesu kroz kristalnu strukturu kamena.

čitalac

pre 7 godina

nasa je jedan veliki ako ne i najveći filmski studio na svetu gde se snimaju filmovi o tome kako se na 40 svetlosnih godina nalazi neka planeta sa morem i planinom
da kažem i to da se svetlost kreće 295 000 km/sek
za to vreme ostaci lunarnog modula se mogu snimiti samo kao mrlja od sedam piksela a na udaljenosti od 350000 km
stavite u odnos ove brojeve i videćete jedno 25 nula razlike

rale

pre 7 godina

Mene samo interesuje ima li na tim novim planetama nekih finih cura koje su za diskretno druženje... Na ovoj planeti sam već probao sve i mogu vam reći da sam praktično sve i izgustirao...

Gille

pre 7 godina

Pre nego sto se "osvoji" bilo koja planeta, treba doneti zakon na nivou UN, o zabrani pristupa svim politicarima sveta, da za kaznu dozivotno ostanu na Zemlji.

Старац Исаија

pre 7 godina

Morace bog da stvori zivot kao sto je stvorio na zemlji. Cim obaveste boga on krece u akciju da posadi zivot. Zivot izrasta veoma brzo. Za 7 dana. Da li zaista postoji covek koji veruje u ovo i zbog cega nismo svi ateisti? (Jasno, 23. februar 2017 13:48)

"Једино што заиста знам је да је Библија реч Божија и читам је свакодневно." - Њутн

"Што више проучавам физику, више верујем у Бога."- Ајнштајн

"Није случајно да је сваки искрени физичар дубоко религиозан." - Планк

"Бављење физиком ме је натерало да верујем у Библију." - Келвин

dominus

pre 7 godina

@ Trovachu

Nemoj sebe ogranicavati samo na ovu nauku materijalnog koju svet poznaje. Svaki čovek duboko u sebi je sanjar. To je dobra osobina i treba je ispoljavati, ali ne i ograničavati. Pusti mašti na volju, istražuj sve pa i "s one strane uma".
Jedan savet. Proučavaj astralnu projekciju. Kako ovladati astralnim telom. Ako imaš strpljenje za to, meditiraj. Probaj da sanjaš lucidne snove.
Mnogo više možeš saznati o kosmosu i zivotu nego da veruješ bez kritike zvaničnoj nauci.

Krcko

pre 7 godina

Cudno mi je kako se ne postavlja pitanje ljudske adaptacije na lokalne mikroorganizme. Mozda smo zbog naseg imuno sistema ustvari osudjeni da zivimo samo na ovoj planeti i nigde drugde. Mada, mozda cemo i morati da probamo.

realan

pre 7 godina

ne znam zbog cega postoji potreba da se naglasava postojanje vanzemaljaca, Marinka Rokvica i politicara....sto je covek samosvesniji svoga postojanja i prirode oko njega utoliko je teze tim covekom manipulisati...kako neko rece nize, da je cist ekonomski interes odavno bi se napravio brod da eksploatiae povrsinu tih planeta....za nastanjivanje ljudi treba mnogo novih otkrica, materijala i goriva, mnoho dobre volje ljudi nesmetanih verskim obavezama....ko mi udari minus zbog ovog poslednjeg nek se zapita zasto mu je najveca obaveza da posti kao verniku :)

dominus

pre 7 godina

Stvaranje i odrzavanje zivota je stvar surove proze, a ne poezije i maste... Na kraju krajeva, masta je mocno oruzje antropocentrizma. Nalo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 23. februar 2017 13:14)

Bojim se da niste u pravu. Život je i proza i poezija i mašta i magija, sve u jednom. Čovek kao jedinka ima ogromne kapacitete, sakrivene unutar svog bivstva. Jer sam čovek je deo kreativne božanske energije.
Druga je stvar što pojedinci (ne čovečanstvo objektivno) moć mašte koriste u svrhu antroponcentrizma. To su oni koji su upravljači ovim svetom.
Sve što čovek ne može u materijalnom svetu, može u astralnom.

galaksija

pre 7 godina

Sa Webbom, teleskop koji treba da zamjeni Huble do 2018. i koji ima senzore za širi spektar svjetlosti biće interesantnije, znaćemo sta se tačnije dešava.

Darvin suzama ne veruje

pre 7 godina

Ne zamajavajte narod, Vanzemaljci ne postoje! Negativna verovatnoca za nastanak pogodnih uslove pod kojim bi eventualno mogao da se razvije bilo kakav oblik zivot na nekoj od planeta je toliko velika da visestruko prevazilazi verovatnocu po kojoj bi mogao da postoji vanzemaljski oblik zivota na bilo kojoj od "nastanjivih" planetama u svih deset hiljada milijardi univerzuma i multiverzuma zajedno!

Hanuman

pre 7 godina

Sad predizborno obecanje: Beograd na Trappistu-1! Investitori sa Jupitera, nasi tradicionalni prijatelji, dolaze da vide maketu, upoznaju se sa projektantima i zahvaljujuci iskljucivo licnom zalaganju premijera - otvore kosmodrom u Bajcetini sa kog ce Air Serbia uvesti redovnu liniju za Orion i Alpha Centauri.

Kad potpisemo sporazum, nasi gradjani i studenti ce, umesto u Slovacku i Ameriku, moci da idu na rad u kosmos i kroz rad za svemirski minimalac i druzenje upoznaju intergalakticke prijatelje Srba.

Stizu i rashodovani leteci tanjiri, remont samo milijardu dolara.

Objavite mi komentar vec jednom!

veliki strumf

pre 7 godina

Prodavanje magle. Kao nesto znaju, trose i zaradjuju milijarde, a u stvari pojma nemaju i sve su najobicnija nagadjanja i spekulacije. Ej, pa do pre par godina smo ucili da je Pluton pkaneta, a sada deca uce da nije. Pluton, koji je u Suncevom sistemu, koji nam je blizu... Ovde govorimo o nekom Trappistu koji je ko zna koliko svetlosnih godina udaljen. Smesno. Da li ima zivota u svemiru? Pa naravno da ima, samo ko zna gde (na kraju, postoje naucnicu koji su najcesce na samrti objavljivali podatke o postojanju vanzemaljaca, cak i neke fotografije sa njima na Zemlji, tako da su oni nas verovatno odavno nasli i znaju da postojimo).

nemanjahn

pre 7 godina

ko je neupucen,a vecina na zalost jeste,treba da pogleda na youtube sirius 2013 sa prevodom..objasnjenje svega.ko je gledao taj dokumentarac ovo mu nije iznenadjujuca vijest,ovo je tek pocetak.obavezno pogledati ako ne zelite da zivite u neznanju i zabludi

dominus

pre 7 godina

@ Trovach

Nema tu izvrtanja reči. Moj komentar je jasan onome ko razume ono što sam napisao. Suština je da nauka materijalnog mnogo kaska za metafizičkim i duhovnim znanjima. Čovek nije ni čemu ograničen. Jednostavno je trenutno na izuzetno niskom nivou svesti. Što ne znači da neće napredovati i na tom polju u bližoj ili daljoj budućnosti.

Mošalengija

pre 7 godina

Na zalost i ako tamo ljudi budu stigli to ce biti Amerikanci i proglasice te nove svetove kao americku zemlju i vrv ce uvesti vizu.
Inace Mars su ameri vec proglasili svojom teritorijom i postoji mogucnost, ako ne znate sta cete sa parama, da kupite parcelu na Marsu kao Sakira.
To ce se desiti i sa ovim planetama u Trappist sistemu ako ikada covek bude stigao tamo - Kolonizacija od strane Amerikanaca!

was ist das

pre 7 godina

fantazija sposobnost zamisljanja,kako bi nesto moglo da bude ili kako je moglo biti - hm,otkud misli i slike koje dolaze same nicim izazvane?

Trovach

pre 7 godina

@dominus @CATAPA...Izvrcete ono sto je BSN rekao. Mislim da oni koji slepo veruju samo Bibliji imaju rudimentirani centar za mastu. Bez maste nebismo poleteli uz pomoc aviona, a kamoli otisli van granica Suncevog sistema (Voyager 1).

d

pre 7 godina

@ Trovach

Mboge stvari ljudski um ne može lako prihvatiti, što ne znači da se ne dešavaju. Kažeš teško ti prihvatiti da 7 milijardi ljudi ne zna istinu, a samo njih nekoliko zna. Ako si ikada vidio veliko stado ovaca, mogao si takođe vidit da veći deo tog istog stada slepo prati ovna zvonara a samo nekoliko ovaca se odvoji sa strane. Lakše je manipulisati većinom nego manjinom. Oduvek bilo i biti će.
A što se tiče nematerijalnog. Šta misliš gde budemo kada utonemo u san?

cojans

pre 7 godina

Ne treba vi da objašnjavate..... Sa malo mašte sve bi ti bilo jasno. E sad, druga je priča što nam sistematski kroz život ubijaju maštu na razne načine....

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Ne treba vi da objašnjavate..... Sa malo mašte sve bi ti bilo jasno. E sad, druga je priča što nam sistematski kroz život ubijaju maštu na razne načine....
(cojans, 23. februar 2017 10:18)

Stvaranje i odrzavanje zivota je stvar surove proze, a ne poezije i maste... Na kraju krajeva, masta je mocno oruzje antropocentrizma. Nalo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.

Kratki spoj

pre 7 godina

@Gille: Bice da smo svi mi za nesto osudjeni na ovoj planeti, samo sto su neki smesteni u boljim "celijama" tj.drzavama a neki u gorim. I smestili su nas daleko, da budu sigurni da niko nece pobeci. A ti mali zeleni su cuvari. Evo cujem sudjenje na onoj planeti: Ides na Balkan, dozivotno!

dragan

pre 7 godina

Dobar je onaj tekst u potpisu slike: Ovako bi mogla da izgleda površina jedne od planeta Trappist-1 sistema.
Ono sti jedino mozemo biti sigurni je, da ne izgleda tako.

wiener

pre 7 godina

van pameti je smatrati nas oblik zivota univerzalnim za druge svetove, definitivno ni da zamislimo nemozemo sta sve postoji
(deda, 23. februar 2017 10:15)

to uopste nije van pameti vec je vrlo realno. ako su uslovi za zivot slicni evolucija dovodi do slicnih formi. i na zemlji je organ vida, oko, evoluialo nekih 40 puta nezavisno od genetskog nasledja. zato i nije nevereovatno da bi i na drugim svetovima doslo do neceg slicnog. naravno da je moguce i da postoje stvari koje mi ne mozemo da zamislimo, ali postoje razumni razlozi zasto trazimo svetove slicne nasem.

CATAPA

pre 7 godina

Malo koja masta moze da zaista dobaci dalje od ljudskog dvorista.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 23. februar 2017 13:14)
Zaista je tako. Previše mašte ljudi nisu u stanju ni da apsorbuju, kamoli da generišu. Mašta je uostalom svesni ekvivalent sanjanja, a ni u snu nije moguće stvoriti ništa što na neki način nije viđeno u javi. Najčešće je san samo nekonzistentna kombinacija poznatih elemenata. Niko zaista nije sanjao da je leptir, recimo. I tada je taj "leptir" razmišljao čovekovim umom, a ne leptirovim. Neophodna je ogromna filozofska disciplina (u smislu treninga) da bi se čovek makar malo odvojio od neizbežnog nam antropocentrizma. Potpuno je pak i potpuno nemoguće. Moći će samo veštačka inteligencija, pa i ona samo ako je fatalno ne kontaminiramo i sterilišemo svojom, prethodno i "preventivno".

neutralni felsh

pre 7 godina

Prodavanje magle. Kao nesto znaju, trose i zaradjuju milijarde, a u stvari pojma nemaju i sve su najobicnija nagadjanja i spekulacije. Ej, pa do pre par godina smo ucili da je Pluton pkaneta, a sada deca uce da nije. Pluton, koji je u Suncevom sistemu, koji nam je blizu... Ovde govorimo o nekom Trappistu koji je ko zna koliko svetlosnih godina udaljen. Smesno. Da li ima zivota u svemiru? Pa naravno da ima, samo ko zna gde (na kraju, postoje naucnicu koji su najcesce na samrti objavljivali podatke o postojanju vanzemaljaca, cak i neke fotografije sa njima na Zemlji, tako da su oni nas verovatno odavno nasli i znaju da postojimo).
(veliki strumf, 23. februar 2017 15:39)


znam te 'tico, ti bese pricao da mesi ne zna da igra fudbal ;)

BSN

pre 7 godina

@Trovach

Ne, @CATAPA je ispravno shvatio moje reci. Kritikovao sam stanoviste da nauka ne moze ni pretpostaviti kakvi se u svemiru mogu naci oblici zivota, a koje masta moze zamisliti. I ljudska masta ima svoja ogranicenja zato sto je proizvod ljudskog uma, pa i ono sto nam se cini kao najveci uzlet maste ima uzgon na ljudskim krilima. Ne vidim zasto bi mastanje o raznim oblicima vanzemaljskog zivota imalo ikakvu vecu vrednost od naucnog pristupa, koji zahvaljujuci nemilosrdnoj hladnoci i preciznosti matematike i uopste naucnog jezika, ima VECU moc da zaviri preko ljudske tarabe. Ne mozemo pojmiti kako razmislja vanzemaljska inteligencija, i svi SF strahovi su u stvari strahovi coveka od samog sebe, a sve SF nade su nade u nalazenje lika u ljudskom ogledalu, kako je jos davno razmisljao mocni Stanislav Lem.

Trovach

pre 7 godina

@dominus...Slabo bataram nematerijalnim kao i svaki covek koji je svojom nogom stao na tlo i uzeo bilo sta u ruku. S druge strane, mogu prihvatiti da nas nas razum vara i da bi svet zasnovan na intuiciji bio totalno drugaciji, ali tesko je prihvatiti da 7 milijardi ljudi halucinira, dok njih nekolicina "zna pravu istinu". Mislim da bi bilo bas lepo ziveti u takvom svetu, ali tvrdi zidovi kroz koje nemozemo proci i gravitacija koja nas sprecava da budemo supermeni nas vraca u realnost.

NS BOY

pre 7 godina

@Jasno, previse bukvalno si shvatio to sto si izneo.
Licno verujem da se zivot ne zavrsava na ovome svetu, ali takodje verujem da postoje druga bica u svemiru. Nije sve tako jednostavno kakvim ljudi koji su kvazi strucnjaci ovde ili na nekome drugome mestu zele predstaviti.

tachyon

pre 7 godina

@ Da znaju da je citava planeta dijamant, zlato i nafta odmah bismo izmislili vozilo na neki pogon koji bi nam omogucio da stignemo do tamo, ovako kad nema interesa sumnjam da ce to biti uskoro.. ne daj boze da se pokaze da bismo na tim planetama svi imali sve.. i teleskop bismo zaboravili da pravimo..
(Sky, 23. februar 2017 10:11)

Ogromnih dijamanata ima i u unutrašnjosti Zemlje, ali smo tehnološki daleko da ih iskopamo.

Trovach

pre 7 godina

@BSN...OK, ali ja mogu zamisliti neobicne oblike zivota, ali oni moraju biti zamisljeni na naucnim osnovama. Ako su oni nastali na planetama oko ovog crvenog patuljka, verovatno im se culo vida nece zasnivati na vidljivom spektru svetlosti, nego na infracrvenom kao kod nekih zmija.

Trovach

pre 7 godina

@BSN @CATAPA...Da ne ispadnem krut i nemastovit, moram reci da cesto zamisljam druge svetove, a cesto i sanjam (ponekad bizarne) snove o njima. Ponekad mi je krivo sto zivim u ovom vremenu kada se osecam kao beba u krevecu. Mogu nesto da vidim, ali to ne mogu da dohvatim.

gigi

pre 7 godina

moje skromno misljenje je da kosmos prosto vri od zivota, samo sto mi gledamo samo na organske vrste poput nas, inteligencija je najjace oruzije prezivljavanja...tu smo gde smo

Canadian

pre 7 godina

Sve je to super i interesantno stvarno, ali cinjenica da su nam i blizi sistemi nedoatizni u svakom pogledu je pravi problem, s obzirom na to da ne mozemo napraviti letelicu koja moze putovati brzinom svrtlosti, jer je to prosti ne moguce, sve govori da cemo skoncati tu gde jesmo, na zalost.

Tiho de Brahe

pre 7 godina

Obožavam da čitam komentare na ovim svemirskim vestima. Idealni su da shvatim ovu zemlju, ovaj narod i ove ljude. Sve ... najlepše... Kada dolazi sledeća kometa?

Smuleco

pre 7 godina

@BSN: Bravo :) Tačno. Lepo rečeno..
Naši strahovi od vanzemaljske inteligencije, i onoga šta su "spremni" da nam urade, su strahovi od nas samih. U vezi sa tim, uvek sam se pitao, da li je zakonomernost inteligentnog života u Univerzumu, ono što smo, i kakvi smo mi, sa svim vrlinama i manama, ili se inteligentan život razvija kao jedinstven i neponovljiv "unikat", na svakom od hiljada različitih svetova, širom Svemira. Ako je zakonomernost modela života determinisana suštinom Univerzuma, kao takvog, onda je naš strah "od poznatog" potpuno osnovan. Ako nije, uzrok straha bi mogli da budu u ovom slučaju, neizvesnost pojavnosti, i ono što suštinski jesu, neki "zvezdani" prijatelji, ili neprijatelji.

neutralni felsh

pre 7 godina

A što se tiče nematerijalnog. Šta misliš gde budemo kada utonemo u san?
(d, 24. februar 2017 15:35)


na jutjubu? hardver moze da postoji bez softvera, ali softver bez harvera - JOK!