Ponedeljak, 20.02.2017.

14:46

Ajnštajnovo pismo sinu i svim "lošim" đacima: Kako se uči

Izvor: Dnevnik.hr

Ajnštajnovo pismo sinu i svim "lošim" ðacima: Kako se uèi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

XY

pre 7 godina

Ajnstajnovi saveti su u redu,ali za podrucje u trouglu Berlin-Bec-Cirih,kako tada,tako i sada.Naivno je i netacno misljenje da uspeh u zivotu zavisi samo od nas samih,nasih sposobnosti,talenata i kvaliteta.Tragedija je upravo u tome sto to nije tako.To je dokazao i ekonomista iz Njujorka prof.Branko Milanovic,koji je matematicki egzaktno,posle vise decenija proucavanja,ustanovio da uspeh u zivotu te visina plate svakog coveka na planeti zavise od ova tri faktora i to ovim redom:drzava u kojoj zivis-60%, zatim roditelji,da li su ti roditelji bogati ili siromasni-20% i tek na kraju mi,sa svojim kvalitetima,ambicijama i sposobnostima-20%.Veoma pesimisticno i depresivno,ali istinito.Formulu mozete da proverite na bilo kome u okruzenju i uvidecete da je tacna.Na primer,nezaposleni klosar u Berlinu ima 650 evra socijalne pomoci mesecno sto je plata lekara opste prakse u Srbiji.Klosar ima 60% drzave,a ovaj lekar ima samo 20% sebe.Nije dovoljno imati samo kvalitet,te ovi Ajnstajnovi saveti nisu univerzalno primenjivi.

Protheus

pre 7 godina

@@@ Posmatrac @@@

Ti se šališ o Maksu Planku :-))
Pa Nernst, Glohe i Irman su ubeđivali Planka da mu ne pomaže jer nigde kasnije neće biti spomenut . I da li je negde spomenut Plank? Naravno da nije. Naročito Nernst je govorio Planku da je Ajnštajn gori od pijavice ali je Plank naseo na veliko drugarstvo Ajnštajna .
Završio je Plank baš jedan od najznačajnijih Ajnštajnovih radova, iako je prvo bio protiv svega što je dolazilo od Ajnštajna.
Pa eno otkucaj na tražilici imaš desetine slika Planka i Ajnštajna. O kojoj starosti i nepoznavanju njih dvoje pričaš?
Ajnštajn je bio veoma ubedjiv i lukav, igrao na foru drugarstva i humora a lično pa baš i nije bio čist u glavi" kad je mogao da uzme rodjaku kao drugu ženu.
Ali šta je tu je, ne pitam se ja već istorija! A istorija koju ja znam je napisana iz knjiga a ne sa vikipedije, koju može da uređuje svako a koja se proverava kad se stigne!
Mileva nije bila zaslužna? Naravno da nije. Zato je i Ajnštajn pobegao od nje jer osim što je bio ženskaroš, nije smelo da se sazna da je ona pametnija od njega a da je glavne ideje pokupio upravo od nje.
Edington? Postoje pisma i zapisi, nema tu šta mnogo da se doda.

Tesla? Čovek koji je zaslužan što nismo danas u 19 veku kao civilizacija a koga još danas zapadni svet naziva "ludim naučnikom" i ispred njega stavlja prevaranta Edisona, treba nazvati srećnim što se na osnovu njegovog imena naziva jedinica u nauci? Samo to je zaslužio ?
Svuda danas ispred Tesle stavljaju Ajnštajna, svuda!
A Ajnštajn je za Teslu isto što i plagijator Markoni. I to po tebi nije žalosna sudbina? Šta drugo, što Ajnštajna stavljaju ispred Faradeja, čoveka koji je zaslužan za moderno pokretanje civilizacije, počev od prvog elektromotora (nije Ersted) završno s gromobranom.
Svuda samo Ajnštajn ovo reko, Ajnštajn ono reko, Ajnštajn najpametniji.

Jes, ali malo sutra !

Ima i nas koji čitamo istoriju iz knjiga

Inženjer u penziji

pre 7 godina

Da su mu je Srbi davali, znaš kad bi dobio? Jedini koji mrze Teslu su Srbi, svi ostali su u najgorem slučaju ravnodušni. Ali, SRBI i ljudi sa ovih prostora su ITEKAKO zaslužni za jedinicu koja se zove TESLA!!! Tek toliko da se zna.

Stevan

pre 7 godina

svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (novikorisnik, 21. februar 2017 07:01)

Naravno, ja se u potpunosti slažem sa tobom. Treba raditi u životu ono što ti prija i živeti ga onako kako ti misliš da treba... Ali o svom trošku, a ne na grbači roditelja. Jednostavno je.

baki

pre 7 godina

kad citama komentare primetim da ima dosta pametnih ljudi na četu , nisam sarkastican da naglasim.
A mi na začelju Evrope , da nam nema komsija bili bi najgori .
sve je relativno

Stevan

pre 7 godina

svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (novikorisnik, 21. februar 2017 07:01)

Naravno, ja se u potpunosti slažem sa tobom. Treba raditi u životu ono što ti prija i živeti ga onako kako ti misliš da treba... Ali o svom trošku, a ne na grbači roditelja. Jednostavno je.

hiavata

pre 7 godina

(Nemanja C, 21. februar 2017 08:24)

Veliki procenat ljudi u Seven Bridges nema zavrsen fakultet. Tacnije, veliki procenat uspesnih IT strucnjaka nema zavrsen fakultet.

fizičar

pre 7 godina

Za IT struku ne treba fakultet jer sada sve može na internetu da se nađe i ne treba vam laboratorija i hemikalije, laseri i tako nešto da biste sami odradili vežbe. Ja imam platu 2100€ a već 12 godina lažem da imam fakultet a u stvari sam naučio sve preko neta a na intervjuima briljiram.

profica

pre 7 godina

Ti kao losi djaci su sada neke nase vredne komsije. Nije svako stvoren da bude odlican ucenik i intelektualac. Neko je sjajan vodoinstalater, stolar, mesar, automehanicar, a skoli mozda nije pokazivao neko vrhunsko znanje matematike ili geografije. Sve su to ljudi bez kojih ne mozemo u svakodnevnom zivotu, vrlo vazni clanovi naseg drustva. Veci problem su bahati i nevaspitani ljudi.

Mudrac

pre 7 godina

@los djak A ti im umjesto tableta i kompjutera kupi loptu i upisi ih da nesto treniraju pa ces vidjeti... Ima i drugih stvari koje su djeci i te kako zanimljive.

Krle

pre 7 godina

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.
(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

Pre bih rekao da je on zrtva svojih losih roditelja. Kada sam prvi put pao na ispitu na fakultetu jer sam batalio ucenje i samo mislio na provod cale mi je rekao: ako padnes godinu i prebace te na vanredne studente ides da radis, ja da izdrzavam ponavljace necu. Pa gde da radim, cale, nema posla nigde ... Ima, sine, ima, eno ga restoran preko puta trazi konobare, i to je posao za ljude i od toga se zivi! To mi je bilo dovoljno da se uzmem u pamet i da paralelno ucim ispite za sesticu i da ucim stvari koje su me zaista zanimale (programiranje). Vec na cetvrtoj godini studija sam nasao posao, ispite sam bukvalno zbrljao na brzinu, samo reda radi ... I vec sa 27 godina sam otisao iz Srbije i nasao posao u struci vrlo brzo. Ali uvek mi je ostala u pameti ta caletova: i to je posao za ljude! Znaci, nema posla na jednom mestu, trazi ga na drugom, trecem ... U novoj sredini sam naucio da radim mnoge stvari sam - krecenje, stolarija, montaza kuhinja ... Sada i da ostanem bez posla uvek mogu da ponudim razne usluge koje su ovde ljudima potrebne. Nista nije sramota raditi. A trutovi koji bi samo da jedu i spavaju nisu krivi sto tako razmisljaju. Krivi su roditelji koji to tolerisu, misleci da time cine dobro svom detetu. Nazalost, takvi se probude u 50-oj, matorci mrtvi, on ne zna sta ce od sebe i nastaje panika. To tek ima da ga boli!

Nemanja C

pre 7 godina

Koko: ako misliš da su ponavljači programeri - grdno se varaš. Najbolji uglavnom jesu završili fakultete ili su uložili ogroman trud da to nauče. Govorim o softverskim inženjerima i arhitektama, ne o juniorima koji zarađuju 600e i misle da su boga u'vatili za bradu a u realnosti imaju posao samo zato što je struka izrazito deficitarna i koji rade outsourcing najjednostavnijih aplikacija (tzv CRUD). To je posao na nivou zanata i zato ga i rade prekvalifikovani kadrovi. Pitaj Microsoft u BG-u ili Seven Bridges koji u Srbiji rade ozbiljan programerski posao, koliki procenat njihovih radnika nema fakultet. Odmah da ti kažem ko ne drži algoritme u malom prstu ne može da prođe testiranje, a u MS zna da bude i zadataka iz matematičke analize i statistike. Gates, Zuckerberg, Jobs i kompanija su izuzeci, koji su uspeli uprkos manjku obrazovanja a ne zbog njega. Oni to vrlo dobro znaju - zato uglavnom zapošljavaju ljude sa vrhunskim obrzovanjem. Reče neko nekad da Gates jeste pokrenuo posao iz svoje garaže, ali da se ne treba zavaravati - to je bila prilično velika garaža (njegovi su bili dobrostojeći). Poenta je da nema leba bez motike i da je formalno obrazovanje i te kako dobar prediktor uspeha. Jevreji u skoro svakoj državi na svetu imaju 50% i više fakultetski obrazovanih među odraslim stanovništvom a nigde ispod 30%. Mi imamo 15% i tu smo gde smo. Pametnom dovoljno. Naravno, to ne važi kada se cela stvar pokondiri i kada diploma (a ne znanje) postane cilj, trend opet primetan kod nas.

onako

pre 7 godina

Što se tiče "poruke lošim đacima"...

1. loši đaci ne poštuju pravila
2. ljudi koju su napravili proboj u nauci ne poštuju pravila

3. shodno tome, procenat onih koji su napravili proboj, a nisu poštovali pravila je zaista veliki, ali
4. nasuprot tome, od svih đaka koji ne poštuju pravila, broj onih koji su uradili nešto značajno je zanemarljivo mali

Tako da... polako, prva poruka lošm đacima: postanite bolji. Sve ostalo će vreme pokazati.

dokon

pre 7 godina

(Protheus, 20. februar 2017 17:01)

Verovatno ste upravu kada kazete da nije bio najveci strucnjak u tim oblastima. Ali on to i nije morao da bude. On je imao ogromno znanje ali je njegov otvoreni um zapravo najvece blago covecanstva, prkosio je "BOGU" (Njutn) u svojoj teoriji. Pa i da je dao samo usmerivac covecanstvu ka pravoj strani opet je postigao dovoljno da ga uvazavamo kao jednog od najveceg ikada. A za Faradeja se potpuno slazem. Genije bez dana skole, covek koji je sve naucio citajuci knjige i vrseci oglede. Imao je ogromnih problema sa dokazivanjem svojih teorija jer je morao da konsultuje matematicare i fizicare kako bi dobio odgovor. Mislim da ga je to bas usporilo. I gubitak pamcenja u 50im godinama. Teslu da ne spominjem.

novikorisnik

pre 7 godina

@Stevan
svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....

Cinique

pre 7 godina

6. I na kraju - ja ne znam zasto su ljudi u Srbiji ubedjeni da je Tesla zapostavljan. Pa covek ima svoju mernu jedinicu! Koliko jos ljudi u istoji ima takvo zavestanje?
(Posmatrac, 20. februar 2017 22:37)
Da su mu je Srbi davali, znaš kad bi dobio? Jedini koji mrze Teslu su Srbi, svi ostali su u najgorem slučaju ravnodušni.
Zamisli Jevrejina koji kaže da Ajnštajn nije nikakav naučnik, ili da uopšte i nije naučnik? Nezamislivo, zar ne?

Pundit

pre 7 godina

Međutim tim izuzetno školovanih inženjera i fizičara je ta predviđanja iskoristio 70 godina kasnije da kalibriše atomske časovnike na GPS satelitima. (Nemanja C, 20. februar 2017 21:16)
Usput, ovo je netačno. Iako i ti sami "inženjeri" korekciju satova zovu "relativističkom", ona se ne vrši po relativističkom "gama" već empirijskim podatkom koji jeste blizak relativističkom po redu veličine. Na indirektan način, to je otkriveno prilikom "traženja greške" u sinhronizaciji satova u projektu "Opera", CERN, odnosno kada je utvrđeno pa povučeno da ima neutrina koji idu brže od svetlosti.
To nije toliko laž koliko široko rasprostranjena zabluda. Ali je i posledica pogrešnih Ajnštajnovih zaključaka o fenomenu "vremena", opet ponajviše zato što je bio diletant za tehniku i sisteme merenja.
Ipak, njegovom ogromnom medijskom popularnošću, pajam "naučnika" danas ima pretežno značenje kakvo si opisao. Po današnjim takvim kriterijumima, jedna Marija Kiri ne bi bila naučnica iako je jedna od najvećih. Tako i Teslu, koji je stvorio potpuno novu oblast fizike visokofrekventnih struja, bez koje bi i ti pominjani sateliti bili bar nepotrebni, naučni diletanti ga ne smatraju naučnikom.
Za naučni svet tu nema nikakve dileme i sve se više shvata koliko je Teslin naučni doprinos značajan. Da apsurd bude veći, ni sam Ajnštajn to nikada nije dovodio u pitanje. Sad ima takvih koji bolje znaju i od Ajnštajna.

Pixi

pre 7 godina

(Nemanja C, 20. februar 2017 21:16)Apsolutno maestralan komentar. Svaka ti cast. Ovako nesto treba pricati klincima pred kraj srednje da skapiraju u kom smeru bi vise voleli krenuti u buducnosti svog akademskog usavrsavanja.

да да

pre 7 godina

Пронађеш генијалку у Србији, искористиш је, направиш јој децу и шутнеш је те се ожениш рођаком, а онда те склоне од јавности и униште компромитујући материјал и ето ...

Dejan

pre 7 godina

Ok je to da decu ne treba sputavati u necemu u cemu uzivaju, ali neke stvari, koje su za njihovo dobro, a cega oni nisu svesni, treba "pogurati".
Recimo ucenje engleskog, matematike, citanje knjiga (bajke, basne, cika Jovu i sl.).
Ne zna dete da je znanje stranog jezika pravo bogatstvo, ni da je matematika u osnovi svih prirodnih nauka, niti da citanje razvija duh, oseceja, mastu, kreativnost...

Le

pre 7 godina

@goran

Pošto makar malo deluje da vam je stalo do struke (iako ne i do dece) probajte da čitate istraživanja iz psihologije obrazovanja, čitajte taksonomije znanja, potražite na internetu kako rade montesori, valdorf i samerhil škole kojima je svima zajedničko da deca vole školu i vole da uče, pogledajte slobodno i način rada Finske. Da li ste kojim slučajem ispratili konferenciju o novim tehnologijama u obrazovanju u Srbiji? Možete je naći na YouTube-u, ako vas zanima da probate makar da zainteresujete decu i da usavršavate svoju struku, umesto da omalovazavate tu istu decu koju treba da podučavate.

Nina Ris

pre 7 godina

Ajnštajn je sam bio loš učenik u osnovnom obrazovanju, a iz srednje škole su ga i izbacivali. Imao je neverovatno neobičan pogled na svet oko sebe, jedinstven, i mnogo sreće da taj pogled formuliše uz pomoć Mileve u neki suvisli papir. Nisu ga zanimala deca, neko je i o njemu morao da vodi računa celog života. Radio je šta je hteo i u svemu nalazio užitak, što je stvarno divno za njega samog, ali veličati svaku njegovu izjavu je potpuno nepotrebno. Njegov mlađi sin bavio se književnošću i filozofijom, što ga uopšte nije zanimalo, a stariji - Albert je postao inženjer, što je Ajnštanj smatrao tupavim. Aberta je još kao dete majka terala da uči da svira viloinu jer je verovala da ako ništa od škole ne bude - što je tada izgledalo vrlo verovatno, bar će se prehraniti sviranjem!

Kobajagi

pre 7 godina

Ostavio je zenu sa dvoje dece da bi napustio Evropu sa ljubavnicom, tj.ljubavi iz mladosti. Mileva ostala i borila se sa sinovima od kojih je jedan bolovao od sizofrenije dok je tata iz tudjine pisao motivaciona pisma sinovima koje je ostavio. I sad mi to danas citamo i mislimo divnog li oca. Divan je roditelj koji je uz svoju decu i podstice ih svaki dan a ne pismom koje je iz Amerike putovalo mesecima. Tuzno.

Stevan

pre 7 godina

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav
(Jovan, 20. februar 2017 19:02)

Jovane, nisam ti baš sve napisao u prethodnom komentaru. "Investicija", to nije samo ulaganje novca... Ulože ljudi celog sebe u to dete, u njegovo vaspitanje, školovanje, usavršavanje, trude se da mu pruže najbolje uslove za život, pa je normalno da od tog deteta očekuju da postane nešto u budućnosti i da im se taj trud isplati. Kad kažem "da im se trud isplati" pritom ne mislim na to da očekuju da im dete bilo šta daje niti plaća, već da, kad dođe u neke zrele godine, više ništa od njih ne uzima, da ne moraju i dalje da ga izdržavaju, da bude sposobno samostalno da vodi brigu o sebi i svojoj porodici, da samo rešava probleme i da samostalno ide kroz život. Ja znam da je to u Srbiji retkost, ali ima i takvih ljudi. Ne treba imati loše mišljenje o njima i smatrati ih nekim poremećenim štreberima koji su produkt bolesnih ambicija svojih roditelja. Ne- TO SU LJUDI KOJI SU JOŠ OD MALIH NOGU ZNALI ŠTA ŽELE DA BUDU U ŽIVOTU I ČIME ŽELE DA SE BAVE, ZNALI SU ŠTA IH INTERESUJE I ŠTA VOLE I ZNALI SU KAKO TO DA OSTVARE!!!

Posmatrac

pre 7 godina

@Protheus
Interesantno, SVE ste uspeli da pogresite. Ali SVE.
1. Milevin doprinos nije toliko znacajan. Nema dovoljno prostora za siti opei.
2. Kako mu je Plank mogao raditi matematiku, kad je stariji od njega? Anstajn je na osnovu Plankovih radova formulisao Kvantnu Mehaniku. Uocio je ono sto su svi promasili.
3. Po cemu je Faradej zaboravljen? Njegova istrazivanja je uoblicio Maxwel i formulisao svoje cuvene zakone. Sav rad je posvetio Faradeju (koji nije imao formalno obrazovanje, pa nije mogao matematicki da opise svoje radove)
4. Znaci Edington koji je po Anstajnovovim uputstvima snimio pomracenje Sunca i doneo drugi dokaz Opste teorije relativiteta (prvi dokaz je orbita Merkura) je proslavio Anstajna? Pa valjda je obratno. Anstajn je 1919 vec bio slavan.
5. Za jednog od najvecih umova se ipak smatra Njutn, a njegvo delo - "Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica" je neosporno (to je neki zajednicki stav) najznacajnija naucna knjiga ikada napisana.
6. I na kraju - ja ne znam zasto su ljudi u Srbiji ubedjeni da je Tesla zapostavljan. Pa covek ima svoju mernu jedinicu! Koliko jos ljudi u istoji ima takvo zavestanje?

Koko

pre 7 godina

Nazalost, to jeste istina, jer deca koja su apsolutno losa u skoli, ali imaju jednu sklonost prema necemu koju gaje, kad odrastu po pravilu su mnogo nezavisniji i bolje placeni ljudi od onih koji su bili dobri i odgovorni djaci i ucili ono sto se u skoli trazi. Pogledajte fudbalere, muzicare, i na kraju, tu sortu, programere. Malo koji programer je bio dobar djak u skoli vecina ih ni fakultet nije zavrsila. Skola, a pogotovo ova nasa, ne razvija nista kod dece od onoga sto njih stvarno interesuje - a njih interesuje neka igra, sport, zabava, nesto sto razvija mastu i snagu.

nije šija nego vrat

pre 7 godina

Investicija = ulaganje (od strane roditelja) novca, vremena, brige, truda, živaca, zdravlja (trudnoća i dojenje)..?

Šta je Stevan pogrešno napisao po toj logici? Pretpostavljam da nije (u potpunosti) mislio na klasičnu, poslovnu investiciju, na koju se obično misli kada se spomene ta reč?

Ali da, verujem da decu valja podsećati da roditeljima duguju zaista mnogo i da s toga treba da ih tretiraju što je moguće bolje...

Ali, ne podržavam pitanje Stevana upućeno osobi koju ne poznaje lično i za koju ne zna koliko je bila ozbiljna i objektivna u svom komentaru - da li je on "takva i takva" investicija svojih roditelja...

ranko

pre 7 godina

ne znam, sta god da je albert zaistao doprineo i izmislio, ja nikada ne bih mogao da zivim bez svoje dece. albert je izmedju zivota sa svojom decom i nauke-nauku izabrao, tako da saveti sta treba deca da uce zaista nemaju blage veze. pazi da svira klavir i sece drva. okej prvi, ali drugi savet, haha.

Nemanja C

pre 7 godina

Alehandar: brkaš nauku i inženjerstvo odnosno izumiteljstvo. Naučnik opisuje svet i univerzuum oko sebe radi znanja samog, ne opterećujući se praktičnom primenom i monetizacijom svojih spoznaja. Inženjer je taj koji vođen naučnim saznanjima konstruiše nove ili unapređuje postojeće uređaje. Ima tu i preklapanja između ovih uloga, pa naučnik izume nešto praktično ili inženjer (poput Nikole Tesle) dopuni nauku tamo gde još nije sustigla njegove izume, ali je ta granica prilično tvrda poslednjih 100-ak godina pa i duže. Primera radi: Ajnštajnove teorije predviđaju da vreme ne teče istom brzinom na zemlji i na mesecu. Ajnštajn nije mogao da pretpostavi praktičnu primenu tog zapažanja. Međutim tim izuzetno školovanih inženjera i fizičara je ta predviđanja iskoristio 70 godina kasnije da kalibriše atomske časovnike na GPS satelitima. Globalno pozicioniranje bi bez ovih korekcija bilo neupotrebivo (greška bi se uvećavala za 1000km svakih sat vremena). Možda bi isti ti inženjeri u odsustvu Ajnštajna uspeli da otkriju neophodne kalibracije ali je pitanje da li bi znali da ih objasne. Edison je imao preko 1.000 patenata a ni jedan naučni rad. Ajnštajn je imao more naučnih radova i nobelovu nagradu, ali nije imao ni jedan patent.

Crossroads

pre 7 godina

Kad sam jednog mladog pripravnika pokušao da ohrabrim da zavoli svoj posao, a ja sam taj posao kao mlad baš zavolio,ovako sam mu rekao: 

"Ko voli svoje zanimanje, cijeli život ne mora ništa da radi"
(Slobo, 20. februar 2017 18:40)
Lepo je sve to, ali šta vredi - radim ono što volim, ali ne volim ono što radim (tako je često u Srbiji kad radiš u struci)

Stevan

pre 7 godina

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav
(Jovan, 20. februar 2017 19:02)

Jesam... ja sam investicija roditelja koja treba da se isplati. A da li znaš na koji način? Na taj način što treba da od 18. ili 19. godine počnem malo po malo da zarađujem za sebe, da težim ka nezavisnosti, a onda vremenom da sebi obezbedim stambeno pitanje, da naučim kako svoje probleme da rešavam sam bez ičije pomoći i da ne živim na grbači roditelja. Dakle, to je ono što su roditelji od mene želeli dok su ulagali u moje obrazovanje i usavršavanje. To su i dobili i ja sam im neizmerno zahvalan na tome. Imam 27 godina, pre 4 godine sam diplomirao, radim privatno posao za koji sam se školovao, imam svoj stambeni prostor, svoj auto, verenicu sa kojom planiram brak i porodicu... Šta misliš, da li je bolje tako ili da budem trut od 100kg i 27 godina koji ništa sa životom nije uradio i kome su jedina interesovanja u životu hrana, spavanje, kladionica i sony playstation? Koji traži 500din. od mame i tate za pljeskavicu i pivo? Možda je to ono na šta se naviklo u Srbiji, ali ja to nikad nisam želeo da budem!

Beograd

pre 7 godina

Na osnovu ovoga pisma se lako može zaključiti da je Einstein zbog naučnog rada potpuno zapostavio svoju najbližu porodicu a kao rezultat toga sinovi baš i nisu pokazivali mnogo želje da ga vide :(

Jovan

pre 7 godina

@(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav

goran

pre 7 godina

Molim ljude koji nemaju sekundu radnog iskustva u prosveti da se barem jednu nanosekundu suzdrze megalomanskih misli tipa "ovako ili onako treba".
Zamislite kad bi svi imali misljenje kako treba voditi drzavu? ...ups...pa da, srbija je upravo takva zemlja i vidite na sta lici.
Tako da ljudi, ako cete se vec mesati u tudju struku imajte bar malo postovanja pretpostavivsi da mozda to sto fantazirate nije bas tako lako u praksi.

mda

pre 7 godina

@los djak
Meni i bratu su roditelji kupili prvi komp jos davne 1980. i to Sinclair ZX81 a posle par godina (mislim da je bila 1984.) i ZX Spectrum (cuvamo ih i dan danas). Ceo dan sam igrao igrice (space invaders, pacman, jetset willy, ...) i onda sam se odjednom zapitao a zasto ja ne bih napravio igricu po mom ukusu (tada sam vec bio 6. razred osnovne skole). Prvo sam naucio basic a potom i assembler za zilog z80 procesor i napisao sam svoju video igricu u kojoj je igrac mogao da se kladi na konja u simulaciji konjske trke (8. razred osnovne). U srednjoj skoli sam vec uveliko citao, pisao i govorio FORTAN, PASCAL, COBOL i isao na takmicenja iz programiranja. Zavrsio sam studije i nastavio da se bavim onim sto me je interesovalo od malih nogu i sada od toga sasvim solidno zivim (pu pu da se ne ureknem). I posle toliko godina bavljem racunarima ima dana kada mi je svega toga preko glave ali Ajnstajn je ipak bio u pravu.

hiavata

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice. 
Cak bi i zaboravili da jedu. 

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.
(los djak, 20. februar 2017 15:15)

Ne razumem sta je tu problem? Ja sam dobar deo kasne mladosti proveo za kompom jer to volim. Od toga sam napravio karijeru u kojoj uzivam. Zadovoljstvo koje mi pruza svakodnevni rad na interesantnim projektima ne mogu da opisem.

Tada su "sluzavke" bile na ceni ;)

pre 7 godina

genije !
(Kosta, 20. februar 2017 16:12)

Daleko je on od genijalnog coveka!
Neka se zahvali mami i spletu srecnih okolnosti! ;)

BBRS

pre 7 godina

Kralj! Sada imam i argument koji potvrdjuje moj način razmišljanja: decu ne trebam oblikovati po mojim zeljama, vec im pomoci da svoje zelje ostvare
(Jabučilo, 20. februar 2017 16:43)
Da, ali svako drugo dete bi da bude pilot ili astronaut!!

Oj Srbijo

pre 7 godina

@(Alehandar, 20. februar 2017 17:00)

Od kada je izumitelj = naučnik i zašto jedno mora biti jednako drugom?
I da ako već hoćeš da vidiš kvantnu mehaniku u praksi recimo pogledaj u računar, ekran, led svetla i sl. Samo što su posle timovi inženjera koristili ono što su teorijski fizičari razmatrali u prvoj polovini XX veka.

Slobo

pre 7 godina

Kad sam jednog mladog pripravnika pokušao da ohrabrim da zavoli svoj posao, a ja sam taj posao kao mlad baš zavolio,ovako sam mu rekao:

"Ko voli svoje zanimanje, cijeli život ne mora ništa da radi"

goran

pre 7 godina

Vrlo simpaticna teorija u praksi komicno neizvodljiva.
Problem je to sto model obrazovanja koji je primenljiv na jednog od najvecih mislilaca svih vremena pokusavamo primeniti na obicne ljude.
Ja sam profesor u srednjoj strucnoj skoli i veoma dobro znam sta pricam. Ako bi ostavili vrlo prosecnoj deci, kakvoj sam ja pokusavao predavati, izbor sta zele da uce, verujte mi na rec, dobili bi ste drzavu sa 80% nepismenog stanovnistva koji bi se kasnije kajao "sto nisam ucio..."
a
Pedagozi i psiholozi koji nemaju ni jedan radni dan predavanja u karijeri (osim ako ne racunate njihove zabavne casove zamene, gde se igraju radionica) zagovaraju vrlo liberalni sistem obrazovanja jer NEMAJU POJMA STA ZNACI BITI PROFESOR.

Mare

pre 7 godina

los djak

E moj zemljace, tako su tri moja ortaka medju prvima u razredu dobili kompjutere i po ceo dan su igrali igrice na njima. Svi smo im se smejali sto samo sede kuci i "vise" za kompjuterom. 15 godina kasnije, sva trojca rade za strane kompanije, grafiku za igirce, plate oko 1500 evra, i to od svojih kuca. Imaju bolje poslove nego svi mi ostali iz razreda zajedno.

Protheus

pre 7 godina

Da, velika legenda fizike čiji mu je početni rad u fizici zbog kog je i postao poznat, odradila Mileva a matematički mu završio i odradio Plank. Tobože čovek bio veliki mislilac.
Edington (zbog kog se ajnstajn i proslavio) je ubrzo uvideo koliko je to Ajnštajn veliki um, ali već mu se nije isplatilo da reaguje jer bi zakopao sebe.
Čovek je ostavio brdo zapisa o sumnji u tobožnji Ajnštajnov rad , ali kasno , ostao je u totalnoj senci plagijatora.

Žalosno je po civilizaciju da je Ajnštajn danas poznat kao najveći um u istoriji još od vremena Arhimeda (kao i onaj prevarant Edison ) a da oni pravi, najveći umovi nauke, popout našeg Nikole Tesle i Majkla Faradeja stoje u senci najobičnijih plagijatora.
Istorija će nadam se nekada uspeti da ispravi ovu nepravdu.

Alehandar

pre 7 godina

Da bi bio najveci naucnik moras vajda nesto I da izumes. Sijalicu, motor, struju, internet, bezicni prenos, neki lek... bilo sta sto ljudi koriste.

Mogli

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice.
Cak bi i zaboravili da jedu.

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.
(los djak, 20. februar 2017 15:15)

Pricas kojesta, covek sve sto je rekao, to je na mestu, a to sto mi ne mozemo da razumemo , to je druga prica. Prvo, dete dok je malo, treba ga nauciti pravim vrednostima, da radi sta voli i tada ce otkriti svoj talenat. Ako mu gurate smartfon i tablet da ne bi plakalo, tu je onda roditelj kriv.

cisto iz dosade

pre 7 godina

Onda ja treba samo da jedem i spavam jer samo u tome uzivam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 20. februar 2017 15:21)

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.
(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

INVESTICIJA???

Jabučilo

pre 7 godina

Kralj! Sada imam i argument koji potvrdjuje moj način razmišljanja: decu ne trebam oblikovati po mojim zeljama, vec im pomoci da svoje zelje ostvare

Stevan

pre 7 godina

Onda ja treba samo da jedem i spavam jer samo u tome uzivam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 20. februar 2017 15:21)

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.

Prle

pre 7 godina

@los djak: pa ako je to jedino sto im je ponudjeno kao izbor, verovatno ... Deca su, prijatelju, beli papir, neko to pretvori u smece neko u prelepu sliku, na roditeljima je da pomognu detetu da pronadje sta voli i da to podsticu u razvijaju kod njega ... Problem sa ovom recenicom je par kljucnih reci: 'roditelj', 'pronadje', 'podstice', 'razvija' : za svako od njih treba jako puno vremena i roditeljske energije, a pre svega iskrene ljubavi: jer ako volis to sto radis, neces ni primetiti da radis ... Najlakse je okriviti tehnologiju, trendove, modu, naposletku i decu ...

los djak

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice.
Cak bi i zaboravili da jedu.

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.

los djak

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice.
Cak bi i zaboravili da jedu.

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.

Stevan

pre 7 godina

Onda ja treba samo da jedem i spavam jer samo u tome uzivam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 20. februar 2017 15:21)

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.

Mogli

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice.
Cak bi i zaboravili da jedu.

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.
(los djak, 20. februar 2017 15:15)

Pricas kojesta, covek sve sto je rekao, to je na mestu, a to sto mi ne mozemo da razumemo , to je druga prica. Prvo, dete dok je malo, treba ga nauciti pravim vrednostima, da radi sta voli i tada ce otkriti svoj talenat. Ako mu gurate smartfon i tablet da ne bi plakalo, tu je onda roditelj kriv.

Prle

pre 7 godina

@los djak: pa ako je to jedino sto im je ponudjeno kao izbor, verovatno ... Deca su, prijatelju, beli papir, neko to pretvori u smece neko u prelepu sliku, na roditeljima je da pomognu detetu da pronadje sta voli i da to podsticu u razvijaju kod njega ... Problem sa ovom recenicom je par kljucnih reci: 'roditelj', 'pronadje', 'podstice', 'razvija' : za svako od njih treba jako puno vremena i roditeljske energije, a pre svega iskrene ljubavi: jer ako volis to sto radis, neces ni primetiti da radis ... Najlakse je okriviti tehnologiju, trendove, modu, naposletku i decu ...

Mare

pre 7 godina

los djak

E moj zemljace, tako su tri moja ortaka medju prvima u razredu dobili kompjutere i po ceo dan su igrali igrice na njima. Svi smo im se smejali sto samo sede kuci i "vise" za kompjuterom. 15 godina kasnije, sva trojca rade za strane kompanije, grafiku za igirce, plate oko 1500 evra, i to od svojih kuca. Imaju bolje poslove nego svi mi ostali iz razreda zajedno.

cisto iz dosade

pre 7 godina

Onda ja treba samo da jedem i spavam jer samo u tome uzivam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 20. februar 2017 15:21)

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.
(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

INVESTICIJA???

mda

pre 7 godina

@los djak
Meni i bratu su roditelji kupili prvi komp jos davne 1980. i to Sinclair ZX81 a posle par godina (mislim da je bila 1984.) i ZX Spectrum (cuvamo ih i dan danas). Ceo dan sam igrao igrice (space invaders, pacman, jetset willy, ...) i onda sam se odjednom zapitao a zasto ja ne bih napravio igricu po mom ukusu (tada sam vec bio 6. razred osnovne skole). Prvo sam naucio basic a potom i assembler za zilog z80 procesor i napisao sam svoju video igricu u kojoj je igrac mogao da se kladi na konja u simulaciji konjske trke (8. razred osnovne). U srednjoj skoli sam vec uveliko citao, pisao i govorio FORTAN, PASCAL, COBOL i isao na takmicenja iz programiranja. Zavrsio sam studije i nastavio da se bavim onim sto me je interesovalo od malih nogu i sada od toga sasvim solidno zivim (pu pu da se ne ureknem). I posle toliko godina bavljem racunarima ima dana kada mi je svega toga preko glave ali Ajnstajn je ipak bio u pravu.

Jabučilo

pre 7 godina

Kralj! Sada imam i argument koji potvrdjuje moj način razmišljanja: decu ne trebam oblikovati po mojim zeljama, vec im pomoci da svoje zelje ostvare

Slobo

pre 7 godina

Kad sam jednog mladog pripravnika pokušao da ohrabrim da zavoli svoj posao, a ja sam taj posao kao mlad baš zavolio,ovako sam mu rekao:

"Ko voli svoje zanimanje, cijeli život ne mora ništa da radi"

Nemanja C

pre 7 godina

Alehandar: brkaš nauku i inženjerstvo odnosno izumiteljstvo. Naučnik opisuje svet i univerzuum oko sebe radi znanja samog, ne opterećujući se praktičnom primenom i monetizacijom svojih spoznaja. Inženjer je taj koji vođen naučnim saznanjima konstruiše nove ili unapređuje postojeće uređaje. Ima tu i preklapanja između ovih uloga, pa naučnik izume nešto praktično ili inženjer (poput Nikole Tesle) dopuni nauku tamo gde još nije sustigla njegove izume, ali je ta granica prilično tvrda poslednjih 100-ak godina pa i duže. Primera radi: Ajnštajnove teorije predviđaju da vreme ne teče istom brzinom na zemlji i na mesecu. Ajnštajn nije mogao da pretpostavi praktičnu primenu tog zapažanja. Međutim tim izuzetno školovanih inženjera i fizičara je ta predviđanja iskoristio 70 godina kasnije da kalibriše atomske časovnike na GPS satelitima. Globalno pozicioniranje bi bez ovih korekcija bilo neupotrebivo (greška bi se uvećavala za 1000km svakih sat vremena). Možda bi isti ti inženjeri u odsustvu Ajnštajna uspeli da otkriju neophodne kalibracije ali je pitanje da li bi znali da ih objasne. Edison je imao preko 1.000 patenata a ni jedan naučni rad. Ajnštajn je imao more naučnih radova i nobelovu nagradu, ali nije imao ni jedan patent.

Protheus

pre 7 godina

Da, velika legenda fizike čiji mu je početni rad u fizici zbog kog je i postao poznat, odradila Mileva a matematički mu završio i odradio Plank. Tobože čovek bio veliki mislilac.
Edington (zbog kog se ajnstajn i proslavio) je ubrzo uvideo koliko je to Ajnštajn veliki um, ali već mu se nije isplatilo da reaguje jer bi zakopao sebe.
Čovek je ostavio brdo zapisa o sumnji u tobožnji Ajnštajnov rad , ali kasno , ostao je u totalnoj senci plagijatora.

Žalosno je po civilizaciju da je Ajnštajn danas poznat kao najveći um u istoriji još od vremena Arhimeda (kao i onaj prevarant Edison ) a da oni pravi, najveći umovi nauke, popout našeg Nikole Tesle i Majkla Faradeja stoje u senci najobičnijih plagijatora.
Istorija će nadam se nekada uspeti da ispravi ovu nepravdu.

Stevan

pre 7 godina

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav
(Jovan, 20. februar 2017 19:02)

Jesam... ja sam investicija roditelja koja treba da se isplati. A da li znaš na koji način? Na taj način što treba da od 18. ili 19. godine počnem malo po malo da zarađujem za sebe, da težim ka nezavisnosti, a onda vremenom da sebi obezbedim stambeno pitanje, da naučim kako svoje probleme da rešavam sam bez ičije pomoći i da ne živim na grbači roditelja. Dakle, to je ono što su roditelji od mene želeli dok su ulagali u moje obrazovanje i usavršavanje. To su i dobili i ja sam im neizmerno zahvalan na tome. Imam 27 godina, pre 4 godine sam diplomirao, radim privatno posao za koji sam se školovao, imam svoj stambeni prostor, svoj auto, verenicu sa kojom planiram brak i porodicu... Šta misliš, da li je bolje tako ili da budem trut od 100kg i 27 godina koji ništa sa životom nije uradio i kome su jedina interesovanja u životu hrana, spavanje, kladionica i sony playstation? Koji traži 500din. od mame i tate za pljeskavicu i pivo? Možda je to ono na šta se naviklo u Srbiji, ali ja to nikad nisam želeo da budem!

goran

pre 7 godina

Vrlo simpaticna teorija u praksi komicno neizvodljiva.
Problem je to sto model obrazovanja koji je primenljiv na jednog od najvecih mislilaca svih vremena pokusavamo primeniti na obicne ljude.
Ja sam profesor u srednjoj strucnoj skoli i veoma dobro znam sta pricam. Ako bi ostavili vrlo prosecnoj deci, kakvoj sam ja pokusavao predavati, izbor sta zele da uce, verujte mi na rec, dobili bi ste drzavu sa 80% nepismenog stanovnistva koji bi se kasnije kajao "sto nisam ucio..."
a
Pedagozi i psiholozi koji nemaju ni jedan radni dan predavanja u karijeri (osim ako ne racunate njihove zabavne casove zamene, gde se igraju radionica) zagovaraju vrlo liberalni sistem obrazovanja jer NEMAJU POJMA STA ZNACI BITI PROFESOR.

Posmatrac

pre 7 godina

@Protheus
Interesantno, SVE ste uspeli da pogresite. Ali SVE.
1. Milevin doprinos nije toliko znacajan. Nema dovoljno prostora za siti opei.
2. Kako mu je Plank mogao raditi matematiku, kad je stariji od njega? Anstajn je na osnovu Plankovih radova formulisao Kvantnu Mehaniku. Uocio je ono sto su svi promasili.
3. Po cemu je Faradej zaboravljen? Njegova istrazivanja je uoblicio Maxwel i formulisao svoje cuvene zakone. Sav rad je posvetio Faradeju (koji nije imao formalno obrazovanje, pa nije mogao matematicki da opise svoje radove)
4. Znaci Edington koji je po Anstajnovovim uputstvima snimio pomracenje Sunca i doneo drugi dokaz Opste teorije relativiteta (prvi dokaz je orbita Merkura) je proslavio Anstajna? Pa valjda je obratno. Anstajn je 1919 vec bio slavan.
5. Za jednog od najvecih umova se ipak smatra Njutn, a njegvo delo - "Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica" je neosporno (to je neki zajednicki stav) najznacajnija naucna knjiga ikada napisana.
6. I na kraju - ja ne znam zasto su ljudi u Srbiji ubedjeni da je Tesla zapostavljan. Pa covek ima svoju mernu jedinicu! Koliko jos ljudi u istoji ima takvo zavestanje?

Crossroads

pre 7 godina

Kad sam jednog mladog pripravnika pokušao da ohrabrim da zavoli svoj posao, a ja sam taj posao kao mlad baš zavolio,ovako sam mu rekao: 

"Ko voli svoje zanimanje, cijeli život ne mora ništa da radi"
(Slobo, 20. februar 2017 18:40)
Lepo je sve to, ali šta vredi - radim ono što volim, ali ne volim ono što radim (tako je često u Srbiji kad radiš u struci)

goran

pre 7 godina

Molim ljude koji nemaju sekundu radnog iskustva u prosveti da se barem jednu nanosekundu suzdrze megalomanskih misli tipa "ovako ili onako treba".
Zamislite kad bi svi imali misljenje kako treba voditi drzavu? ...ups...pa da, srbija je upravo takva zemlja i vidite na sta lici.
Tako da ljudi, ako cete se vec mesati u tudju struku imajte bar malo postovanja pretpostavivsi da mozda to sto fantazirate nije bas tako lako u praksi.

Jovan

pre 7 godina

@(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav

Beograd

pre 7 godina

Na osnovu ovoga pisma se lako može zaključiti da je Einstein zbog naučnog rada potpuno zapostavio svoju najbližu porodicu a kao rezultat toga sinovi baš i nisu pokazivali mnogo želje da ga vide :(

hiavata

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice. 
Cak bi i zaboravili da jedu. 

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.
(los djak, 20. februar 2017 15:15)

Ne razumem sta je tu problem? Ja sam dobar deo kasne mladosti proveo za kompom jer to volim. Od toga sam napravio karijeru u kojoj uzivam. Zadovoljstvo koje mi pruza svakodnevni rad na interesantnim projektima ne mogu da opisem.

Oj Srbijo

pre 7 godina

@(Alehandar, 20. februar 2017 17:00)

Od kada je izumitelj = naučnik i zašto jedno mora biti jednako drugom?
I da ako već hoćeš da vidiš kvantnu mehaniku u praksi recimo pogledaj u računar, ekran, led svetla i sl. Samo što su posle timovi inženjera koristili ono što su teorijski fizičari razmatrali u prvoj polovini XX veka.

Krle

pre 7 godina

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.
(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

Pre bih rekao da je on zrtva svojih losih roditelja. Kada sam prvi put pao na ispitu na fakultetu jer sam batalio ucenje i samo mislio na provod cale mi je rekao: ako padnes godinu i prebace te na vanredne studente ides da radis, ja da izdrzavam ponavljace necu. Pa gde da radim, cale, nema posla nigde ... Ima, sine, ima, eno ga restoran preko puta trazi konobare, i to je posao za ljude i od toga se zivi! To mi je bilo dovoljno da se uzmem u pamet i da paralelno ucim ispite za sesticu i da ucim stvari koje su me zaista zanimale (programiranje). Vec na cetvrtoj godini studija sam nasao posao, ispite sam bukvalno zbrljao na brzinu, samo reda radi ... I vec sa 27 godina sam otisao iz Srbije i nasao posao u struci vrlo brzo. Ali uvek mi je ostala u pameti ta caletova: i to je posao za ljude! Znaci, nema posla na jednom mestu, trazi ga na drugom, trecem ... U novoj sredini sam naucio da radim mnoge stvari sam - krecenje, stolarija, montaza kuhinja ... Sada i da ostanem bez posla uvek mogu da ponudim razne usluge koje su ovde ljudima potrebne. Nista nije sramota raditi. A trutovi koji bi samo da jedu i spavaju nisu krivi sto tako razmisljaju. Krivi su roditelji koji to tolerisu, misleci da time cine dobro svom detetu. Nazalost, takvi se probude u 50-oj, matorci mrtvi, on ne zna sta ce od sebe i nastaje panika. To tek ima da ga boli!

Nemanja C

pre 7 godina

Koko: ako misliš da su ponavljači programeri - grdno se varaš. Najbolji uglavnom jesu završili fakultete ili su uložili ogroman trud da to nauče. Govorim o softverskim inženjerima i arhitektama, ne o juniorima koji zarađuju 600e i misle da su boga u'vatili za bradu a u realnosti imaju posao samo zato što je struka izrazito deficitarna i koji rade outsourcing najjednostavnijih aplikacija (tzv CRUD). To je posao na nivou zanata i zato ga i rade prekvalifikovani kadrovi. Pitaj Microsoft u BG-u ili Seven Bridges koji u Srbiji rade ozbiljan programerski posao, koliki procenat njihovih radnika nema fakultet. Odmah da ti kažem ko ne drži algoritme u malom prstu ne može da prođe testiranje, a u MS zna da bude i zadataka iz matematičke analize i statistike. Gates, Zuckerberg, Jobs i kompanija su izuzeci, koji su uspeli uprkos manjku obrazovanja a ne zbog njega. Oni to vrlo dobro znaju - zato uglavnom zapošljavaju ljude sa vrhunskim obrzovanjem. Reče neko nekad da Gates jeste pokrenuo posao iz svoje garaže, ali da se ne treba zavaravati - to je bila prilično velika garaža (njegovi su bili dobrostojeći). Poenta je da nema leba bez motike i da je formalno obrazovanje i te kako dobar prediktor uspeha. Jevreji u skoro svakoj državi na svetu imaju 50% i više fakultetski obrazovanih među odraslim stanovništvom a nigde ispod 30%. Mi imamo 15% i tu smo gde smo. Pametnom dovoljno. Naravno, to ne važi kada se cela stvar pokondiri i kada diploma (a ne znanje) postane cilj, trend opet primetan kod nas.

BBRS

pre 7 godina

Kralj! Sada imam i argument koji potvrdjuje moj način razmišljanja: decu ne trebam oblikovati po mojim zeljama, vec im pomoci da svoje zelje ostvare
(Jabučilo, 20. februar 2017 16:43)
Da, ali svako drugo dete bi da bude pilot ili astronaut!!

Alehandar

pre 7 godina

Da bi bio najveci naucnik moras vajda nesto I da izumes. Sijalicu, motor, struju, internet, bezicni prenos, neki lek... bilo sta sto ljudi koriste.

Koko

pre 7 godina

Nazalost, to jeste istina, jer deca koja su apsolutno losa u skoli, ali imaju jednu sklonost prema necemu koju gaje, kad odrastu po pravilu su mnogo nezavisniji i bolje placeni ljudi od onih koji su bili dobri i odgovorni djaci i ucili ono sto se u skoli trazi. Pogledajte fudbalere, muzicare, i na kraju, tu sortu, programere. Malo koji programer je bio dobar djak u skoli vecina ih ni fakultet nije zavrsila. Skola, a pogotovo ova nasa, ne razvija nista kod dece od onoga sto njih stvarno interesuje - a njih interesuje neka igra, sport, zabava, nesto sto razvija mastu i snagu.

Stevan

pre 7 godina

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav
(Jovan, 20. februar 2017 19:02)

Jovane, nisam ti baš sve napisao u prethodnom komentaru. "Investicija", to nije samo ulaganje novca... Ulože ljudi celog sebe u to dete, u njegovo vaspitanje, školovanje, usavršavanje, trude se da mu pruže najbolje uslove za život, pa je normalno da od tog deteta očekuju da postane nešto u budućnosti i da im se taj trud isplati. Kad kažem "da im se trud isplati" pritom ne mislim na to da očekuju da im dete bilo šta daje niti plaća, već da, kad dođe u neke zrele godine, više ništa od njih ne uzima, da ne moraju i dalje da ga izdržavaju, da bude sposobno samostalno da vodi brigu o sebi i svojoj porodici, da samo rešava probleme i da samostalno ide kroz život. Ja znam da je to u Srbiji retkost, ali ima i takvih ljudi. Ne treba imati loše mišljenje o njima i smatrati ih nekim poremećenim štreberima koji su produkt bolesnih ambicija svojih roditelja. Ne- TO SU LJUDI KOJI SU JOŠ OD MALIH NOGU ZNALI ŠTA ŽELE DA BUDU U ŽIVOTU I ČIME ŽELE DA SE BAVE, ZNALI SU ŠTA IH INTERESUJE I ŠTA VOLE I ZNALI SU KAKO TO DA OSTVARE!!!

profica

pre 7 godina

Ti kao losi djaci su sada neke nase vredne komsije. Nije svako stvoren da bude odlican ucenik i intelektualac. Neko je sjajan vodoinstalater, stolar, mesar, automehanicar, a skoli mozda nije pokazivao neko vrhunsko znanje matematike ili geografije. Sve su to ljudi bez kojih ne mozemo u svakodnevnom zivotu, vrlo vazni clanovi naseg drustva. Veci problem su bahati i nevaspitani ljudi.

onako

pre 7 godina

Što se tiče "poruke lošim đacima"...

1. loši đaci ne poštuju pravila
2. ljudi koju su napravili proboj u nauci ne poštuju pravila

3. shodno tome, procenat onih koji su napravili proboj, a nisu poštovali pravila je zaista veliki, ali
4. nasuprot tome, od svih đaka koji ne poštuju pravila, broj onih koji su uradili nešto značajno je zanemarljivo mali

Tako da... polako, prva poruka lošm đacima: postanite bolji. Sve ostalo će vreme pokazati.

Kobajagi

pre 7 godina

Ostavio je zenu sa dvoje dece da bi napustio Evropu sa ljubavnicom, tj.ljubavi iz mladosti. Mileva ostala i borila se sa sinovima od kojih je jedan bolovao od sizofrenije dok je tata iz tudjine pisao motivaciona pisma sinovima koje je ostavio. I sad mi to danas citamo i mislimo divnog li oca. Divan je roditelj koji je uz svoju decu i podstice ih svaki dan a ne pismom koje je iz Amerike putovalo mesecima. Tuzno.

fizičar

pre 7 godina

Za IT struku ne treba fakultet jer sada sve može na internetu da se nađe i ne treba vam laboratorija i hemikalije, laseri i tako nešto da biste sami odradili vežbe. Ja imam platu 2100€ a već 12 godina lažem da imam fakultet a u stvari sam naučio sve preko neta a na intervjuima briljiram.

ranko

pre 7 godina

ne znam, sta god da je albert zaistao doprineo i izmislio, ja nikada ne bih mogao da zivim bez svoje dece. albert je izmedju zivota sa svojom decom i nauke-nauku izabrao, tako da saveti sta treba deca da uce zaista nemaju blage veze. pazi da svira klavir i sece drva. okej prvi, ali drugi savet, haha.

Tada su "sluzavke" bile na ceni ;)

pre 7 godina

genije !
(Kosta, 20. februar 2017 16:12)

Daleko je on od genijalnog coveka!
Neka se zahvali mami i spletu srecnih okolnosti! ;)

Cinique

pre 7 godina

6. I na kraju - ja ne znam zasto su ljudi u Srbiji ubedjeni da je Tesla zapostavljan. Pa covek ima svoju mernu jedinicu! Koliko jos ljudi u istoji ima takvo zavestanje?
(Posmatrac, 20. februar 2017 22:37)
Da su mu je Srbi davali, znaš kad bi dobio? Jedini koji mrze Teslu su Srbi, svi ostali su u najgorem slučaju ravnodušni.
Zamisli Jevrejina koji kaže da Ajnštajn nije nikakav naučnik, ili da uopšte i nije naučnik? Nezamislivo, zar ne?

Dejan

pre 7 godina

Ok je to da decu ne treba sputavati u necemu u cemu uzivaju, ali neke stvari, koje su za njihovo dobro, a cega oni nisu svesni, treba "pogurati".
Recimo ucenje engleskog, matematike, citanje knjiga (bajke, basne, cika Jovu i sl.).
Ne zna dete da je znanje stranog jezika pravo bogatstvo, ni da je matematika u osnovi svih prirodnih nauka, niti da citanje razvija duh, oseceja, mastu, kreativnost...

Mudrac

pre 7 godina

@los djak A ti im umjesto tableta i kompjutera kupi loptu i upisi ih da nesto treniraju pa ces vidjeti... Ima i drugih stvari koje su djeci i te kako zanimljive.

nije šija nego vrat

pre 7 godina

Investicija = ulaganje (od strane roditelja) novca, vremena, brige, truda, živaca, zdravlja (trudnoća i dojenje)..?

Šta je Stevan pogrešno napisao po toj logici? Pretpostavljam da nije (u potpunosti) mislio na klasičnu, poslovnu investiciju, na koju se obično misli kada se spomene ta reč?

Ali da, verujem da decu valja podsećati da roditeljima duguju zaista mnogo i da s toga treba da ih tretiraju što je moguće bolje...

Ali, ne podržavam pitanje Stevana upućeno osobi koju ne poznaje lično i za koju ne zna koliko je bila ozbiljna i objektivna u svom komentaru - da li je on "takva i takva" investicija svojih roditelja...

novikorisnik

pre 7 godina

@Stevan
svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....

Pundit

pre 7 godina

Međutim tim izuzetno školovanih inženjera i fizičara je ta predviđanja iskoristio 70 godina kasnije da kalibriše atomske časovnike na GPS satelitima. (Nemanja C, 20. februar 2017 21:16)
Usput, ovo je netačno. Iako i ti sami "inženjeri" korekciju satova zovu "relativističkom", ona se ne vrši po relativističkom "gama" već empirijskim podatkom koji jeste blizak relativističkom po redu veličine. Na indirektan način, to je otkriveno prilikom "traženja greške" u sinhronizaciji satova u projektu "Opera", CERN, odnosno kada je utvrđeno pa povučeno da ima neutrina koji idu brže od svetlosti.
To nije toliko laž koliko široko rasprostranjena zabluda. Ali je i posledica pogrešnih Ajnštajnovih zaključaka o fenomenu "vremena", opet ponajviše zato što je bio diletant za tehniku i sisteme merenja.
Ipak, njegovom ogromnom medijskom popularnošću, pajam "naučnika" danas ima pretežno značenje kakvo si opisao. Po današnjim takvim kriterijumima, jedna Marija Kiri ne bi bila naučnica iako je jedna od najvećih. Tako i Teslu, koji je stvorio potpuno novu oblast fizike visokofrekventnih struja, bez koje bi i ti pominjani sateliti bili bar nepotrebni, naučni diletanti ga ne smatraju naučnikom.
Za naučni svet tu nema nikakve dileme i sve se više shvata koliko je Teslin naučni doprinos značajan. Da apsurd bude veći, ni sam Ajnštajn to nikada nije dovodio u pitanje. Sad ima takvih koji bolje znaju i od Ajnštajna.

Le

pre 7 godina

@goran

Pošto makar malo deluje da vam je stalo do struke (iako ne i do dece) probajte da čitate istraživanja iz psihologije obrazovanja, čitajte taksonomije znanja, potražite na internetu kako rade montesori, valdorf i samerhil škole kojima je svima zajedničko da deca vole školu i vole da uče, pogledajte slobodno i način rada Finske. Da li ste kojim slučajem ispratili konferenciju o novim tehnologijama u obrazovanju u Srbiji? Možete je naći na YouTube-u, ako vas zanima da probate makar da zainteresujete decu i da usavršavate svoju struku, umesto da omalovazavate tu istu decu koju treba da podučavate.

Nina Ris

pre 7 godina

Ajnštajn je sam bio loš učenik u osnovnom obrazovanju, a iz srednje škole su ga i izbacivali. Imao je neverovatno neobičan pogled na svet oko sebe, jedinstven, i mnogo sreće da taj pogled formuliše uz pomoć Mileve u neki suvisli papir. Nisu ga zanimala deca, neko je i o njemu morao da vodi računa celog života. Radio je šta je hteo i u svemu nalazio užitak, što je stvarno divno za njega samog, ali veličati svaku njegovu izjavu je potpuno nepotrebno. Njegov mlađi sin bavio se književnošću i filozofijom, što ga uopšte nije zanimalo, a stariji - Albert je postao inženjer, što je Ajnštanj smatrao tupavim. Aberta je još kao dete majka terala da uči da svira viloinu jer je verovala da ako ništa od škole ne bude - što je tada izgledalo vrlo verovatno, bar će se prehraniti sviranjem!

да да

pre 7 godina

Пронађеш генијалку у Србији, искористиш је, направиш јој децу и шутнеш је те се ожениш рођаком, а онда те склоне од јавности и униште компромитујући материјал и ето ...

Protheus

pre 7 godina

@@@ Posmatrac @@@

Ti se šališ o Maksu Planku :-))
Pa Nernst, Glohe i Irman su ubeđivali Planka da mu ne pomaže jer nigde kasnije neće biti spomenut . I da li je negde spomenut Plank? Naravno da nije. Naročito Nernst je govorio Planku da je Ajnštajn gori od pijavice ali je Plank naseo na veliko drugarstvo Ajnštajna .
Završio je Plank baš jedan od najznačajnijih Ajnštajnovih radova, iako je prvo bio protiv svega što je dolazilo od Ajnštajna.
Pa eno otkucaj na tražilici imaš desetine slika Planka i Ajnštajna. O kojoj starosti i nepoznavanju njih dvoje pričaš?
Ajnštajn je bio veoma ubedjiv i lukav, igrao na foru drugarstva i humora a lično pa baš i nije bio čist u glavi" kad je mogao da uzme rodjaku kao drugu ženu.
Ali šta je tu je, ne pitam se ja već istorija! A istorija koju ja znam je napisana iz knjiga a ne sa vikipedije, koju može da uređuje svako a koja se proverava kad se stigne!
Mileva nije bila zaslužna? Naravno da nije. Zato je i Ajnštajn pobegao od nje jer osim što je bio ženskaroš, nije smelo da se sazna da je ona pametnija od njega a da je glavne ideje pokupio upravo od nje.
Edington? Postoje pisma i zapisi, nema tu šta mnogo da se doda.

Tesla? Čovek koji je zaslužan što nismo danas u 19 veku kao civilizacija a koga još danas zapadni svet naziva "ludim naučnikom" i ispred njega stavlja prevaranta Edisona, treba nazvati srećnim što se na osnovu njegovog imena naziva jedinica u nauci? Samo to je zaslužio ?
Svuda danas ispred Tesle stavljaju Ajnštajna, svuda!
A Ajnštajn je za Teslu isto što i plagijator Markoni. I to po tebi nije žalosna sudbina? Šta drugo, što Ajnštajna stavljaju ispred Faradeja, čoveka koji je zaslužan za moderno pokretanje civilizacije, počev od prvog elektromotora (nije Ersted) završno s gromobranom.
Svuda samo Ajnštajn ovo reko, Ajnštajn ono reko, Ajnštajn najpametniji.

Jes, ali malo sutra !

Ima i nas koji čitamo istoriju iz knjiga

dokon

pre 7 godina

(Protheus, 20. februar 2017 17:01)

Verovatno ste upravu kada kazete da nije bio najveci strucnjak u tim oblastima. Ali on to i nije morao da bude. On je imao ogromno znanje ali je njegov otvoreni um zapravo najvece blago covecanstva, prkosio je "BOGU" (Njutn) u svojoj teoriji. Pa i da je dao samo usmerivac covecanstvu ka pravoj strani opet je postigao dovoljno da ga uvazavamo kao jednog od najveceg ikada. A za Faradeja se potpuno slazem. Genije bez dana skole, covek koji je sve naucio citajuci knjige i vrseci oglede. Imao je ogromnih problema sa dokazivanjem svojih teorija jer je morao da konsultuje matematicare i fizicare kako bi dobio odgovor. Mislim da ga je to bas usporilo. I gubitak pamcenja u 50im godinama. Teslu da ne spominjem.

hiavata

pre 7 godina

(Nemanja C, 21. februar 2017 08:24)

Veliki procenat ljudi u Seven Bridges nema zavrsen fakultet. Tacnije, veliki procenat uspesnih IT strucnjaka nema zavrsen fakultet.

Stevan

pre 7 godina

svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (novikorisnik, 21. februar 2017 07:01)

Naravno, ja se u potpunosti slažem sa tobom. Treba raditi u životu ono što ti prija i živeti ga onako kako ti misliš da treba... Ali o svom trošku, a ne na grbači roditelja. Jednostavno je.

Pixi

pre 7 godina

(Nemanja C, 20. februar 2017 21:16)Apsolutno maestralan komentar. Svaka ti cast. Ovako nesto treba pricati klincima pred kraj srednje da skapiraju u kom smeru bi vise voleli krenuti u buducnosti svog akademskog usavrsavanja.

XY

pre 7 godina

Ajnstajnovi saveti su u redu,ali za podrucje u trouglu Berlin-Bec-Cirih,kako tada,tako i sada.Naivno je i netacno misljenje da uspeh u zivotu zavisi samo od nas samih,nasih sposobnosti,talenata i kvaliteta.Tragedija je upravo u tome sto to nije tako.To je dokazao i ekonomista iz Njujorka prof.Branko Milanovic,koji je matematicki egzaktno,posle vise decenija proucavanja,ustanovio da uspeh u zivotu te visina plate svakog coveka na planeti zavise od ova tri faktora i to ovim redom:drzava u kojoj zivis-60%, zatim roditelji,da li su ti roditelji bogati ili siromasni-20% i tek na kraju mi,sa svojim kvalitetima,ambicijama i sposobnostima-20%.Veoma pesimisticno i depresivno,ali istinito.Formulu mozete da proverite na bilo kome u okruzenju i uvidecete da je tacna.Na primer,nezaposleni klosar u Berlinu ima 650 evra socijalne pomoci mesecno sto je plata lekara opste prakse u Srbiji.Klosar ima 60% drzave,a ovaj lekar ima samo 20% sebe.Nije dovoljno imati samo kvalitet,te ovi Ajnstajnovi saveti nisu univerzalno primenjivi.

baki

pre 7 godina

kad citama komentare primetim da ima dosta pametnih ljudi na četu , nisam sarkastican da naglasim.
A mi na začelju Evrope , da nam nema komsija bili bi najgori .
sve je relativno

Stevan

pre 7 godina

svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (novikorisnik, 21. februar 2017 07:01)

Naravno, ja se u potpunosti slažem sa tobom. Treba raditi u životu ono što ti prija i živeti ga onako kako ti misliš da treba... Ali o svom trošku, a ne na grbači roditelja. Jednostavno je.

Inženjer u penziji

pre 7 godina

Da su mu je Srbi davali, znaš kad bi dobio? Jedini koji mrze Teslu su Srbi, svi ostali su u najgorem slučaju ravnodušni. Ali, SRBI i ljudi sa ovih prostora su ITEKAKO zaslužni za jedinicu koja se zove TESLA!!! Tek toliko da se zna.

los djak

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice.
Cak bi i zaboravili da jedu.

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.

Protheus

pre 7 godina

Da, velika legenda fizike čiji mu je početni rad u fizici zbog kog je i postao poznat, odradila Mileva a matematički mu završio i odradio Plank. Tobože čovek bio veliki mislilac.
Edington (zbog kog se ajnstajn i proslavio) je ubrzo uvideo koliko je to Ajnštajn veliki um, ali već mu se nije isplatilo da reaguje jer bi zakopao sebe.
Čovek je ostavio brdo zapisa o sumnji u tobožnji Ajnštajnov rad , ali kasno , ostao je u totalnoj senci plagijatora.

Žalosno je po civilizaciju da je Ajnštajn danas poznat kao najveći um u istoriji još od vremena Arhimeda (kao i onaj prevarant Edison ) a da oni pravi, najveći umovi nauke, popout našeg Nikole Tesle i Majkla Faradeja stoje u senci najobičnijih plagijatora.
Istorija će nadam se nekada uspeti da ispravi ovu nepravdu.

Alehandar

pre 7 godina

Da bi bio najveci naucnik moras vajda nesto I da izumes. Sijalicu, motor, struju, internet, bezicni prenos, neki lek... bilo sta sto ljudi koriste.

ranko

pre 7 godina

ne znam, sta god da je albert zaistao doprineo i izmislio, ja nikada ne bih mogao da zivim bez svoje dece. albert je izmedju zivota sa svojom decom i nauke-nauku izabrao, tako da saveti sta treba deca da uce zaista nemaju blage veze. pazi da svira klavir i sece drva. okej prvi, ali drugi savet, haha.

Tada su "sluzavke" bile na ceni ;)

pre 7 godina

genije !
(Kosta, 20. februar 2017 16:12)

Daleko je on od genijalnog coveka!
Neka se zahvali mami i spletu srecnih okolnosti! ;)

Stevan

pre 7 godina

Onda ja treba samo da jedem i spavam jer samo u tome uzivam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 20. februar 2017 15:21)

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.

Stevan

pre 7 godina

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav
(Jovan, 20. februar 2017 19:02)

Jesam... ja sam investicija roditelja koja treba da se isplati. A da li znaš na koji način? Na taj način što treba da od 18. ili 19. godine počnem malo po malo da zarađujem za sebe, da težim ka nezavisnosti, a onda vremenom da sebi obezbedim stambeno pitanje, da naučim kako svoje probleme da rešavam sam bez ičije pomoći i da ne živim na grbači roditelja. Dakle, to je ono što su roditelji od mene želeli dok su ulagali u moje obrazovanje i usavršavanje. To su i dobili i ja sam im neizmerno zahvalan na tome. Imam 27 godina, pre 4 godine sam diplomirao, radim privatno posao za koji sam se školovao, imam svoj stambeni prostor, svoj auto, verenicu sa kojom planiram brak i porodicu... Šta misliš, da li je bolje tako ili da budem trut od 100kg i 27 godina koji ništa sa životom nije uradio i kome su jedina interesovanja u životu hrana, spavanje, kladionica i sony playstation? Koji traži 500din. od mame i tate za pljeskavicu i pivo? Možda je to ono na šta se naviklo u Srbiji, ali ja to nikad nisam želeo da budem!

BBRS

pre 7 godina

Kralj! Sada imam i argument koji potvrdjuje moj način razmišljanja: decu ne trebam oblikovati po mojim zeljama, vec im pomoci da svoje zelje ostvare
(Jabučilo, 20. februar 2017 16:43)
Da, ali svako drugo dete bi da bude pilot ili astronaut!!

cisto iz dosade

pre 7 godina

Onda ja treba samo da jedem i spavam jer samo u tome uzivam.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 20. februar 2017 15:21)

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.
(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

INVESTICIJA???

Koko

pre 7 godina

Nazalost, to jeste istina, jer deca koja su apsolutno losa u skoli, ali imaju jednu sklonost prema necemu koju gaje, kad odrastu po pravilu su mnogo nezavisniji i bolje placeni ljudi od onih koji su bili dobri i odgovorni djaci i ucili ono sto se u skoli trazi. Pogledajte fudbalere, muzicare, i na kraju, tu sortu, programere. Malo koji programer je bio dobar djak u skoli vecina ih ni fakultet nije zavrsila. Skola, a pogotovo ova nasa, ne razvija nista kod dece od onoga sto njih stvarno interesuje - a njih interesuje neka igra, sport, zabava, nesto sto razvija mastu i snagu.

goran

pre 7 godina

Vrlo simpaticna teorija u praksi komicno neizvodljiva.
Problem je to sto model obrazovanja koji je primenljiv na jednog od najvecih mislilaca svih vremena pokusavamo primeniti na obicne ljude.
Ja sam profesor u srednjoj strucnoj skoli i veoma dobro znam sta pricam. Ako bi ostavili vrlo prosecnoj deci, kakvoj sam ja pokusavao predavati, izbor sta zele da uce, verujte mi na rec, dobili bi ste drzavu sa 80% nepismenog stanovnistva koji bi se kasnije kajao "sto nisam ucio..."
a
Pedagozi i psiholozi koji nemaju ni jedan radni dan predavanja u karijeri (osim ako ne racunate njihove zabavne casove zamene, gde se igraju radionica) zagovaraju vrlo liberalni sistem obrazovanja jer NEMAJU POJMA STA ZNACI BITI PROFESOR.

Jovan

pre 7 godina

@(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav

goran

pre 7 godina

Molim ljude koji nemaju sekundu radnog iskustva u prosveti da se barem jednu nanosekundu suzdrze megalomanskih misli tipa "ovako ili onako treba".
Zamislite kad bi svi imali misljenje kako treba voditi drzavu? ...ups...pa da, srbija je upravo takva zemlja i vidite na sta lici.
Tako da ljudi, ako cete se vec mesati u tudju struku imajte bar malo postovanja pretpostavivsi da mozda to sto fantazirate nije bas tako lako u praksi.

да да

pre 7 godina

Пронађеш генијалку у Србији, искористиш је, направиш јој децу и шутнеш је те се ожениш рођаком, а онда те склоне од јавности и униште компромитујући материјал и ето ...

Prle

pre 7 godina

@los djak: pa ako je to jedino sto im je ponudjeno kao izbor, verovatno ... Deca su, prijatelju, beli papir, neko to pretvori u smece neko u prelepu sliku, na roditeljima je da pomognu detetu da pronadje sta voli i da to podsticu u razvijaju kod njega ... Problem sa ovom recenicom je par kljucnih reci: 'roditelj', 'pronadje', 'podstice', 'razvija' : za svako od njih treba jako puno vremena i roditeljske energije, a pre svega iskrene ljubavi: jer ako volis to sto radis, neces ni primetiti da radis ... Najlakse je okriviti tehnologiju, trendove, modu, naposletku i decu ...

Beograd

pre 7 godina

Na osnovu ovoga pisma se lako može zaključiti da je Einstein zbog naučnog rada potpuno zapostavio svoju najbližu porodicu a kao rezultat toga sinovi baš i nisu pokazivali mnogo želje da ga vide :(

Mogli

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice.
Cak bi i zaboravili da jedu.

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.
(los djak, 20. februar 2017 15:15)

Pricas kojesta, covek sve sto je rekao, to je na mestu, a to sto mi ne mozemo da razumemo , to je druga prica. Prvo, dete dok je malo, treba ga nauciti pravim vrednostima, da radi sta voli i tada ce otkriti svoj talenat. Ako mu gurate smartfon i tablet da ne bi plakalo, tu je onda roditelj kriv.

Stevan

pre 7 godina

INVESTICIJA? Za tebe je druze ko stvoren onaj tekst od pre par dana u vezi forsiranja dece od strane roditelja, e sad nema sanse da se setim naslova. Ocigledno smatras sebe nekakvom investicijom roditelja koja treba da se isplati kad tad. Plasim se da nisi promasio smisao zivota i da ces imati velikih probleme zbog toga. Los uticaj najverovatnije jednog od roditelja. Pozdrav
(Jovan, 20. februar 2017 19:02)

Jovane, nisam ti baš sve napisao u prethodnom komentaru. "Investicija", to nije samo ulaganje novca... Ulože ljudi celog sebe u to dete, u njegovo vaspitanje, školovanje, usavršavanje, trude se da mu pruže najbolje uslove za život, pa je normalno da od tog deteta očekuju da postane nešto u budućnosti i da im se taj trud isplati. Kad kažem "da im se trud isplati" pritom ne mislim na to da očekuju da im dete bilo šta daje niti plaća, već da, kad dođe u neke zrele godine, više ništa od njih ne uzima, da ne moraju i dalje da ga izdržavaju, da bude sposobno samostalno da vodi brigu o sebi i svojoj porodici, da samo rešava probleme i da samostalno ide kroz život. Ja znam da je to u Srbiji retkost, ali ima i takvih ljudi. Ne treba imati loše mišljenje o njima i smatrati ih nekim poremećenim štreberima koji su produkt bolesnih ambicija svojih roditelja. Ne- TO SU LJUDI KOJI SU JOŠ OD MALIH NOGU ZNALI ŠTA ŽELE DA BUDU U ŽIVOTU I ČIME ŽELE DA SE BAVE, ZNALI SU ŠTA IH INTERESUJE I ŠTA VOLE I ZNALI SU KAKO TO DA OSTVARE!!!

fizičar

pre 7 godina

Za IT struku ne treba fakultet jer sada sve može na internetu da se nađe i ne treba vam laboratorija i hemikalije, laseri i tako nešto da biste sami odradili vežbe. Ja imam platu 2100€ a već 12 godina lažem da imam fakultet a u stvari sam naučio sve preko neta a na intervjuima briljiram.

Mare

pre 7 godina

los djak

E moj zemljace, tako su tri moja ortaka medju prvima u razredu dobili kompjutere i po ceo dan su igrali igrice na njima. Svi smo im se smejali sto samo sede kuci i "vise" za kompjuterom. 15 godina kasnije, sva trojca rade za strane kompanije, grafiku za igirce, plate oko 1500 evra, i to od svojih kuca. Imaju bolje poslove nego svi mi ostali iz razreda zajedno.

Crossroads

pre 7 godina

Kad sam jednog mladog pripravnika pokušao da ohrabrim da zavoli svoj posao, a ja sam taj posao kao mlad baš zavolio,ovako sam mu rekao: 

"Ko voli svoje zanimanje, cijeli život ne mora ništa da radi"
(Slobo, 20. februar 2017 18:40)
Lepo je sve to, ali šta vredi - radim ono što volim, ali ne volim ono što radim (tako je često u Srbiji kad radiš u struci)

hiavata

pre 7 godina

Kad pi pustio decu da razviju ono sto ih trenutno najvise zanima, ceo dan bi visili na kompu/smartfonu i igrali bi neke glupe igrice. 
Cak bi i zaboravili da jedu. 

Eto toliko. Albert nije imao uvid u buducnost.
(los djak, 20. februar 2017 15:15)

Ne razumem sta je tu problem? Ja sam dobar deo kasne mladosti proveo za kompom jer to volim. Od toga sam napravio karijeru u kojoj uzivam. Zadovoljstvo koje mi pruza svakodnevni rad na interesantnim projektima ne mogu da opisem.

Jabučilo

pre 7 godina

Kralj! Sada imam i argument koji potvrdjuje moj način razmišljanja: decu ne trebam oblikovati po mojim zeljama, vec im pomoci da svoje zelje ostvare

mda

pre 7 godina

@los djak
Meni i bratu su roditelji kupili prvi komp jos davne 1980. i to Sinclair ZX81 a posle par godina (mislim da je bila 1984.) i ZX Spectrum (cuvamo ih i dan danas). Ceo dan sam igrao igrice (space invaders, pacman, jetset willy, ...) i onda sam se odjednom zapitao a zasto ja ne bih napravio igricu po mom ukusu (tada sam vec bio 6. razred osnovne skole). Prvo sam naucio basic a potom i assembler za zilog z80 procesor i napisao sam svoju video igricu u kojoj je igrac mogao da se kladi na konja u simulaciji konjske trke (8. razred osnovne). U srednjoj skoli sam vec uveliko citao, pisao i govorio FORTAN, PASCAL, COBOL i isao na takmicenja iz programiranja. Zavrsio sam studije i nastavio da se bavim onim sto me je interesovalo od malih nogu i sada od toga sasvim solidno zivim (pu pu da se ne ureknem). I posle toliko godina bavljem racunarima ima dana kada mi je svega toga preko glave ali Ajnstajn je ipak bio u pravu.

Slobo

pre 7 godina

Kad sam jednog mladog pripravnika pokušao da ohrabrim da zavoli svoj posao, a ja sam taj posao kao mlad baš zavolio,ovako sam mu rekao:

"Ko voli svoje zanimanje, cijeli život ne mora ništa da radi"

Posmatrac

pre 7 godina

@Protheus
Interesantno, SVE ste uspeli da pogresite. Ali SVE.
1. Milevin doprinos nije toliko znacajan. Nema dovoljno prostora za siti opei.
2. Kako mu je Plank mogao raditi matematiku, kad je stariji od njega? Anstajn je na osnovu Plankovih radova formulisao Kvantnu Mehaniku. Uocio je ono sto su svi promasili.
3. Po cemu je Faradej zaboravljen? Njegova istrazivanja je uoblicio Maxwel i formulisao svoje cuvene zakone. Sav rad je posvetio Faradeju (koji nije imao formalno obrazovanje, pa nije mogao matematicki da opise svoje radove)
4. Znaci Edington koji je po Anstajnovovim uputstvima snimio pomracenje Sunca i doneo drugi dokaz Opste teorije relativiteta (prvi dokaz je orbita Merkura) je proslavio Anstajna? Pa valjda je obratno. Anstajn je 1919 vec bio slavan.
5. Za jednog od najvecih umova se ipak smatra Njutn, a njegvo delo - "Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica" je neosporno (to je neki zajednicki stav) najznacajnija naucna knjiga ikada napisana.
6. I na kraju - ja ne znam zasto su ljudi u Srbiji ubedjeni da je Tesla zapostavljan. Pa covek ima svoju mernu jedinicu! Koliko jos ljudi u istoji ima takvo zavestanje?

Cinique

pre 7 godina

6. I na kraju - ja ne znam zasto su ljudi u Srbiji ubedjeni da je Tesla zapostavljan. Pa covek ima svoju mernu jedinicu! Koliko jos ljudi u istoji ima takvo zavestanje?
(Posmatrac, 20. februar 2017 22:37)
Da su mu je Srbi davali, znaš kad bi dobio? Jedini koji mrze Teslu su Srbi, svi ostali su u najgorem slučaju ravnodušni.
Zamisli Jevrejina koji kaže da Ajnštajn nije nikakav naučnik, ili da uopšte i nije naučnik? Nezamislivo, zar ne?

Nemanja C

pre 7 godina

Alehandar: brkaš nauku i inženjerstvo odnosno izumiteljstvo. Naučnik opisuje svet i univerzuum oko sebe radi znanja samog, ne opterećujući se praktičnom primenom i monetizacijom svojih spoznaja. Inženjer je taj koji vođen naučnim saznanjima konstruiše nove ili unapređuje postojeće uređaje. Ima tu i preklapanja između ovih uloga, pa naučnik izume nešto praktično ili inženjer (poput Nikole Tesle) dopuni nauku tamo gde još nije sustigla njegove izume, ali je ta granica prilično tvrda poslednjih 100-ak godina pa i duže. Primera radi: Ajnštajnove teorije predviđaju da vreme ne teče istom brzinom na zemlji i na mesecu. Ajnštajn nije mogao da pretpostavi praktičnu primenu tog zapažanja. Međutim tim izuzetno školovanih inženjera i fizičara je ta predviđanja iskoristio 70 godina kasnije da kalibriše atomske časovnike na GPS satelitima. Globalno pozicioniranje bi bez ovih korekcija bilo neupotrebivo (greška bi se uvećavala za 1000km svakih sat vremena). Možda bi isti ti inženjeri u odsustvu Ajnštajna uspeli da otkriju neophodne kalibracije ali je pitanje da li bi znali da ih objasne. Edison je imao preko 1.000 patenata a ni jedan naučni rad. Ajnštajn je imao more naučnih radova i nobelovu nagradu, ali nije imao ni jedan patent.

Kobajagi

pre 7 godina

Ostavio je zenu sa dvoje dece da bi napustio Evropu sa ljubavnicom, tj.ljubavi iz mladosti. Mileva ostala i borila se sa sinovima od kojih je jedan bolovao od sizofrenije dok je tata iz tudjine pisao motivaciona pisma sinovima koje je ostavio. I sad mi to danas citamo i mislimo divnog li oca. Divan je roditelj koji je uz svoju decu i podstice ih svaki dan a ne pismom koje je iz Amerike putovalo mesecima. Tuzno.

Krle

pre 7 godina

Ukoliko je to tačno, onda si ti promašena investicija svojih roditelja.
(Stevan, 20. februar 2017 16:05)

Pre bih rekao da je on zrtva svojih losih roditelja. Kada sam prvi put pao na ispitu na fakultetu jer sam batalio ucenje i samo mislio na provod cale mi je rekao: ako padnes godinu i prebace te na vanredne studente ides da radis, ja da izdrzavam ponavljace necu. Pa gde da radim, cale, nema posla nigde ... Ima, sine, ima, eno ga restoran preko puta trazi konobare, i to je posao za ljude i od toga se zivi! To mi je bilo dovoljno da se uzmem u pamet i da paralelno ucim ispite za sesticu i da ucim stvari koje su me zaista zanimale (programiranje). Vec na cetvrtoj godini studija sam nasao posao, ispite sam bukvalno zbrljao na brzinu, samo reda radi ... I vec sa 27 godina sam otisao iz Srbije i nasao posao u struci vrlo brzo. Ali uvek mi je ostala u pameti ta caletova: i to je posao za ljude! Znaci, nema posla na jednom mestu, trazi ga na drugom, trecem ... U novoj sredini sam naucio da radim mnoge stvari sam - krecenje, stolarija, montaza kuhinja ... Sada i da ostanem bez posla uvek mogu da ponudim razne usluge koje su ovde ljudima potrebne. Nista nije sramota raditi. A trutovi koji bi samo da jedu i spavaju nisu krivi sto tako razmisljaju. Krivi su roditelji koji to tolerisu, misleci da time cine dobro svom detetu. Nazalost, takvi se probude u 50-oj, matorci mrtvi, on ne zna sta ce od sebe i nastaje panika. To tek ima da ga boli!

hiavata

pre 7 godina

(Nemanja C, 21. februar 2017 08:24)

Veliki procenat ljudi u Seven Bridges nema zavrsen fakultet. Tacnije, veliki procenat uspesnih IT strucnjaka nema zavrsen fakultet.

Dejan

pre 7 godina

Ok je to da decu ne treba sputavati u necemu u cemu uzivaju, ali neke stvari, koje su za njihovo dobro, a cega oni nisu svesni, treba "pogurati".
Recimo ucenje engleskog, matematike, citanje knjiga (bajke, basne, cika Jovu i sl.).
Ne zna dete da je znanje stranog jezika pravo bogatstvo, ni da je matematika u osnovi svih prirodnih nauka, niti da citanje razvija duh, oseceja, mastu, kreativnost...

nije šija nego vrat

pre 7 godina

Investicija = ulaganje (od strane roditelja) novca, vremena, brige, truda, živaca, zdravlja (trudnoća i dojenje)..?

Šta je Stevan pogrešno napisao po toj logici? Pretpostavljam da nije (u potpunosti) mislio na klasičnu, poslovnu investiciju, na koju se obično misli kada se spomene ta reč?

Ali da, verujem da decu valja podsećati da roditeljima duguju zaista mnogo i da s toga treba da ih tretiraju što je moguće bolje...

Ali, ne podržavam pitanje Stevana upućeno osobi koju ne poznaje lično i za koju ne zna koliko je bila ozbiljna i objektivna u svom komentaru - da li je on "takva i takva" investicija svojih roditelja...

Le

pre 7 godina

@goran

Pošto makar malo deluje da vam je stalo do struke (iako ne i do dece) probajte da čitate istraživanja iz psihologije obrazovanja, čitajte taksonomije znanja, potražite na internetu kako rade montesori, valdorf i samerhil škole kojima je svima zajedničko da deca vole školu i vole da uče, pogledajte slobodno i način rada Finske. Da li ste kojim slučajem ispratili konferenciju o novim tehnologijama u obrazovanju u Srbiji? Možete je naći na YouTube-u, ako vas zanima da probate makar da zainteresujete decu i da usavršavate svoju struku, umesto da omalovazavate tu istu decu koju treba da podučavate.

Nina Ris

pre 7 godina

Ajnštajn je sam bio loš učenik u osnovnom obrazovanju, a iz srednje škole su ga i izbacivali. Imao je neverovatno neobičan pogled na svet oko sebe, jedinstven, i mnogo sreće da taj pogled formuliše uz pomoć Mileve u neki suvisli papir. Nisu ga zanimala deca, neko je i o njemu morao da vodi računa celog života. Radio je šta je hteo i u svemu nalazio užitak, što je stvarno divno za njega samog, ali veličati svaku njegovu izjavu je potpuno nepotrebno. Njegov mlađi sin bavio se književnošću i filozofijom, što ga uopšte nije zanimalo, a stariji - Albert je postao inženjer, što je Ajnštanj smatrao tupavim. Aberta je još kao dete majka terala da uči da svira viloinu jer je verovala da ako ništa od škole ne bude - što je tada izgledalo vrlo verovatno, bar će se prehraniti sviranjem!

novikorisnik

pre 7 godina

@Stevan
svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....

Pundit

pre 7 godina

Međutim tim izuzetno školovanih inženjera i fizičara je ta predviđanja iskoristio 70 godina kasnije da kalibriše atomske časovnike na GPS satelitima. (Nemanja C, 20. februar 2017 21:16)
Usput, ovo je netačno. Iako i ti sami "inženjeri" korekciju satova zovu "relativističkom", ona se ne vrši po relativističkom "gama" već empirijskim podatkom koji jeste blizak relativističkom po redu veličine. Na indirektan način, to je otkriveno prilikom "traženja greške" u sinhronizaciji satova u projektu "Opera", CERN, odnosno kada je utvrđeno pa povučeno da ima neutrina koji idu brže od svetlosti.
To nije toliko laž koliko široko rasprostranjena zabluda. Ali je i posledica pogrešnih Ajnštajnovih zaključaka o fenomenu "vremena", opet ponajviše zato što je bio diletant za tehniku i sisteme merenja.
Ipak, njegovom ogromnom medijskom popularnošću, pajam "naučnika" danas ima pretežno značenje kakvo si opisao. Po današnjim takvim kriterijumima, jedna Marija Kiri ne bi bila naučnica iako je jedna od najvećih. Tako i Teslu, koji je stvorio potpuno novu oblast fizike visokofrekventnih struja, bez koje bi i ti pominjani sateliti bili bar nepotrebni, naučni diletanti ga ne smatraju naučnikom.
Za naučni svet tu nema nikakve dileme i sve se više shvata koliko je Teslin naučni doprinos značajan. Da apsurd bude veći, ni sam Ajnštajn to nikada nije dovodio u pitanje. Sad ima takvih koji bolje znaju i od Ajnštajna.

Nemanja C

pre 7 godina

Koko: ako misliš da su ponavljači programeri - grdno se varaš. Najbolji uglavnom jesu završili fakultete ili su uložili ogroman trud da to nauče. Govorim o softverskim inženjerima i arhitektama, ne o juniorima koji zarađuju 600e i misle da su boga u'vatili za bradu a u realnosti imaju posao samo zato što je struka izrazito deficitarna i koji rade outsourcing najjednostavnijih aplikacija (tzv CRUD). To je posao na nivou zanata i zato ga i rade prekvalifikovani kadrovi. Pitaj Microsoft u BG-u ili Seven Bridges koji u Srbiji rade ozbiljan programerski posao, koliki procenat njihovih radnika nema fakultet. Odmah da ti kažem ko ne drži algoritme u malom prstu ne može da prođe testiranje, a u MS zna da bude i zadataka iz matematičke analize i statistike. Gates, Zuckerberg, Jobs i kompanija su izuzeci, koji su uspeli uprkos manjku obrazovanja a ne zbog njega. Oni to vrlo dobro znaju - zato uglavnom zapošljavaju ljude sa vrhunskim obrzovanjem. Reče neko nekad da Gates jeste pokrenuo posao iz svoje garaže, ali da se ne treba zavaravati - to je bila prilično velika garaža (njegovi su bili dobrostojeći). Poenta je da nema leba bez motike i da je formalno obrazovanje i te kako dobar prediktor uspeha. Jevreji u skoro svakoj državi na svetu imaju 50% i više fakultetski obrazovanih među odraslim stanovništvom a nigde ispod 30%. Mi imamo 15% i tu smo gde smo. Pametnom dovoljno. Naravno, to ne važi kada se cela stvar pokondiri i kada diploma (a ne znanje) postane cilj, trend opet primetan kod nas.

onako

pre 7 godina

Što se tiče "poruke lošim đacima"...

1. loši đaci ne poštuju pravila
2. ljudi koju su napravili proboj u nauci ne poštuju pravila

3. shodno tome, procenat onih koji su napravili proboj, a nisu poštovali pravila je zaista veliki, ali
4. nasuprot tome, od svih đaka koji ne poštuju pravila, broj onih koji su uradili nešto značajno je zanemarljivo mali

Tako da... polako, prva poruka lošm đacima: postanite bolji. Sve ostalo će vreme pokazati.

Mudrac

pre 7 godina

@los djak A ti im umjesto tableta i kompjutera kupi loptu i upisi ih da nesto treniraju pa ces vidjeti... Ima i drugih stvari koje su djeci i te kako zanimljive.

Stevan

pre 7 godina

svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (novikorisnik, 21. februar 2017 07:01)

Naravno, ja se u potpunosti slažem sa tobom. Treba raditi u životu ono što ti prija i živeti ga onako kako ti misliš da treba... Ali o svom trošku, a ne na grbači roditelja. Jednostavno je.

Inženjer u penziji

pre 7 godina

Da su mu je Srbi davali, znaš kad bi dobio? Jedini koji mrze Teslu su Srbi, svi ostali su u najgorem slučaju ravnodušni. Ali, SRBI i ljudi sa ovih prostora su ITEKAKO zaslužni za jedinicu koja se zove TESLA!!! Tek toliko da se zna.

Oj Srbijo

pre 7 godina

@(Alehandar, 20. februar 2017 17:00)

Od kada je izumitelj = naučnik i zašto jedno mora biti jednako drugom?
I da ako već hoćeš da vidiš kvantnu mehaniku u praksi recimo pogledaj u računar, ekran, led svetla i sl. Samo što su posle timovi inženjera koristili ono što su teorijski fizičari razmatrali u prvoj polovini XX veka.

Pixi

pre 7 godina

(Nemanja C, 20. februar 2017 21:16)Apsolutno maestralan komentar. Svaka ti cast. Ovako nesto treba pricati klincima pred kraj srednje da skapiraju u kom smeru bi vise voleli krenuti u buducnosti svog akademskog usavrsavanja.

profica

pre 7 godina

Ti kao losi djaci su sada neke nase vredne komsije. Nije svako stvoren da bude odlican ucenik i intelektualac. Neko je sjajan vodoinstalater, stolar, mesar, automehanicar, a skoli mozda nije pokazivao neko vrhunsko znanje matematike ili geografije. Sve su to ljudi bez kojih ne mozemo u svakodnevnom zivotu, vrlo vazni clanovi naseg drustva. Veci problem su bahati i nevaspitani ljudi.

Protheus

pre 7 godina

@@@ Posmatrac @@@

Ti se šališ o Maksu Planku :-))
Pa Nernst, Glohe i Irman su ubeđivali Planka da mu ne pomaže jer nigde kasnije neće biti spomenut . I da li je negde spomenut Plank? Naravno da nije. Naročito Nernst je govorio Planku da je Ajnštajn gori od pijavice ali je Plank naseo na veliko drugarstvo Ajnštajna .
Završio je Plank baš jedan od najznačajnijih Ajnštajnovih radova, iako je prvo bio protiv svega što je dolazilo od Ajnštajna.
Pa eno otkucaj na tražilici imaš desetine slika Planka i Ajnštajna. O kojoj starosti i nepoznavanju njih dvoje pričaš?
Ajnštajn je bio veoma ubedjiv i lukav, igrao na foru drugarstva i humora a lično pa baš i nije bio čist u glavi" kad je mogao da uzme rodjaku kao drugu ženu.
Ali šta je tu je, ne pitam se ja već istorija! A istorija koju ja znam je napisana iz knjiga a ne sa vikipedije, koju može da uređuje svako a koja se proverava kad se stigne!
Mileva nije bila zaslužna? Naravno da nije. Zato je i Ajnštajn pobegao od nje jer osim što je bio ženskaroš, nije smelo da se sazna da je ona pametnija od njega a da je glavne ideje pokupio upravo od nje.
Edington? Postoje pisma i zapisi, nema tu šta mnogo da se doda.

Tesla? Čovek koji je zaslužan što nismo danas u 19 veku kao civilizacija a koga još danas zapadni svet naziva "ludim naučnikom" i ispred njega stavlja prevaranta Edisona, treba nazvati srećnim što se na osnovu njegovog imena naziva jedinica u nauci? Samo to je zaslužio ?
Svuda danas ispred Tesle stavljaju Ajnštajna, svuda!
A Ajnštajn je za Teslu isto što i plagijator Markoni. I to po tebi nije žalosna sudbina? Šta drugo, što Ajnštajna stavljaju ispred Faradeja, čoveka koji je zaslužan za moderno pokretanje civilizacije, počev od prvog elektromotora (nije Ersted) završno s gromobranom.
Svuda samo Ajnštajn ovo reko, Ajnštajn ono reko, Ajnštajn najpametniji.

Jes, ali malo sutra !

Ima i nas koji čitamo istoriju iz knjiga

dokon

pre 7 godina

(Protheus, 20. februar 2017 17:01)

Verovatno ste upravu kada kazete da nije bio najveci strucnjak u tim oblastima. Ali on to i nije morao da bude. On je imao ogromno znanje ali je njegov otvoreni um zapravo najvece blago covecanstva, prkosio je "BOGU" (Njutn) u svojoj teoriji. Pa i da je dao samo usmerivac covecanstvu ka pravoj strani opet je postigao dovoljno da ga uvazavamo kao jednog od najveceg ikada. A za Faradeja se potpuno slazem. Genije bez dana skole, covek koji je sve naucio citajuci knjige i vrseci oglede. Imao je ogromnih problema sa dokazivanjem svojih teorija jer je morao da konsultuje matematicare i fizicare kako bi dobio odgovor. Mislim da ga je to bas usporilo. I gubitak pamcenja u 50im godinama. Teslu da ne spominjem.

baki

pre 7 godina

kad citama komentare primetim da ima dosta pametnih ljudi na četu , nisam sarkastican da naglasim.
A mi na začelju Evrope , da nam nema komsija bili bi najgori .
sve je relativno

Stevan

pre 7 godina

svako ima svoje gledište života i drugu skalu vrednosti, nekome brak, porodica, deca, stambeno pitanje i druge materijalne stvari ne znače ništa...tako da sve što si nabrojao je ok, ali ipak je život jedan i treba raditi u životu ono što ti prija a ne stalno ispunjavati želje nekoga drugog, pa makar to bili i tvoji roditelji....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (novikorisnik, 21. februar 2017 07:01)

Naravno, ja se u potpunosti slažem sa tobom. Treba raditi u životu ono što ti prija i živeti ga onako kako ti misliš da treba... Ali o svom trošku, a ne na grbači roditelja. Jednostavno je.

XY

pre 7 godina

Ajnstajnovi saveti su u redu,ali za podrucje u trouglu Berlin-Bec-Cirih,kako tada,tako i sada.Naivno je i netacno misljenje da uspeh u zivotu zavisi samo od nas samih,nasih sposobnosti,talenata i kvaliteta.Tragedija je upravo u tome sto to nije tako.To je dokazao i ekonomista iz Njujorka prof.Branko Milanovic,koji je matematicki egzaktno,posle vise decenija proucavanja,ustanovio da uspeh u zivotu te visina plate svakog coveka na planeti zavise od ova tri faktora i to ovim redom:drzava u kojoj zivis-60%, zatim roditelji,da li su ti roditelji bogati ili siromasni-20% i tek na kraju mi,sa svojim kvalitetima,ambicijama i sposobnostima-20%.Veoma pesimisticno i depresivno,ali istinito.Formulu mozete da proverite na bilo kome u okruzenju i uvidecete da je tacna.Na primer,nezaposleni klosar u Berlinu ima 650 evra socijalne pomoci mesecno sto je plata lekara opste prakse u Srbiji.Klosar ima 60% drzave,a ovaj lekar ima samo 20% sebe.Nije dovoljno imati samo kvalitet,te ovi Ajnstajnovi saveti nisu univerzalno primenjivi.