Nedelja, 27.11.2016.

18:57

Misterije piramida: Fantastične građevine nisu gradili robovi?

Izvor: express.hr

Misterije piramida: Fantastiène graðevine nisu gradili robovi? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

106 Komentari

Sortiraj po:

Darth Shone

pre 7 godina

Da, fantastične građevine, i da nisu ih gradili robovi, kako je to često holivudski prikazivano. Gradili su ih radnici, koji su za razliku od običnih seljaka - felaha, bili plaćeni, hranjeni i o njima je vođena briga. Čak je i ceo jedam mali gradić bio izgrađen za njih. Misteriju predstavlja kako su ih gradili, uzimajući u obzir raspoloživu tehnologiju u to vreme, i to da bi gradnja takvog jednog objekta bila i danas težak izazov. To opet govori da je čovek u rana vremena svog postojanja bio inteligentniji od današnjeg. Sa čime bi se zidanje piramida moglo uporediti u današnje vreme? Ako bi se uzelo samo to što su one predstavljale ispunjavanje hira jednog čoveka, onda bi analogiju mogle predstavljati kule i gradovi podignuti u sred pustinje. Ali, ako se uzme činjenica da su one pre svega bile naciobnalni, verski projekat, onda jedinu analogiju predstavlja projekat Apolo, na koji su ovde mnogi alergični. Mada, projekat apolo je uz svu gomilu naučnih otkrića, ipak prestao, dok su piramide građene dugo nakon ove tri najveće. To što su prazne i što nema mumija u njima, treba zahvaliti i revoluciji koja je pogodila Egipat, ali i ostale okolne države početkom 21 veka pre nove ere kada su klimatske promene izazvale glad, a sa njom se srušila vera u svemoć boga-kralja.

laki

pre 7 godina

Jedna zanimljiva paralela van zvanicne istorije

Zamislimo da naš svet dozivi iznenadnu globalnu katastrofu!!
Nuklearni rat ili udar velikog meteora
ili super vulkani ili zamena polova sa ogromnim pomeranjem zemljine kore...

Ovakvi dogadjaji bi bukvalno unistili nasu civilizaciju i razorilo sve sto smo napravili!!

Prezivelo bi samo par hiljada ljudi
Sva nasa tehnologija i znanje bi bilo unisteno

Malobrojni ljudi bi gledali samo kako da prezive
A Skole ne bi postojale da sacuvaju i prenesu znanje koje smo stekli pre katastrofe

Samo 50 godina nakon katastrofe preziveli
ljudi bi zaboravili svo napredno znanje
( a prosecan covek jako malo zna o )
Jer bi gledali samo kako da obezbede hranu i skloniste

500 godina nakon katastrofe
price o svetu pre katastrofe bi postale legende

1000 godina nakon katastrofe
legende bi postale mitologija o prelepom i naprednom svetu

10 000 godina nakon katasttofe
ljudi bi ponovo stekli znanje i tehnologiju
I kada bi njihovi arheolozi otkrili zakopane neke nase rusevine i pronasli neke nase istorijske "knjige"
iz kojih bi, nakon dešifrovanja, citali kako smo leteli svaki dan u celicnim pticama
slali ljude na mesec i robote na Mars ...

Sta mislite kako bi to oni tumacili?

Tumacili bi to kao cista nasa mastarija
mitologija!

Mozda drevni spisi Sumera Egipcana Inak Maja, Sanskrit, Vede... o naprednoj civilizaciji koja je unistena globalnom katasttofom
Mozda je sve to mitologija a mozda i nije!

Zaista je neobicno da sve prastare civilizacije sirom planete (Sumeri, inke maje, egipcani, hindu, kinezi...) imaju skoro indeticnu pricu o globalnoj katastrofi i lepom razvijenom svetu pre nje!

buda

pre 7 godina

žalosno je i poražavajuće da je većina komentatora ovde stekla "obrazovanje" na jutjubu i još žalosnije je što misle da je to u redu.

Posmatrac

pre 7 godina

@?
"Da je to moguce izgraditi stapom i kanapom, ne bi cela Evropa do pre 150 godina bila preplavljena drvenim stracarama i eventualno nekom kamenom rugobom koja se srusi posle 20 godina neodrzavanja."
Kao na primer - Koloseum, stracara koja jos uvek stoji?

Dejan

pre 7 godina

Svaka stranica Keopsove piramide je podeljena po pola, ali vrlo malo, i to se moze primetiti jedino tokom ravnodnevnice. To je sasvim slucajno otkriveno 1940. godine.
Slike se mogu videti recimo ovde:

http://humansarefree.com/2015/06/the-great-pyramid-of-egypt-exposing.html

Inace za sfingu neki ljude tvrde da je napravljena pre nekih 20.000 godina i kao dokaz se daje erozija koju je napravila voda.

intruder

pre 7 godina

Ne vredi, skocio mi pritisak od komentara. Osim sto smo narod najstariji, ocigledno smo i najpametniji, te nas ne mogu prevariti judeo-masonske zavere.

Drzava duradi nesto

pre 7 godina

Bakarnim alatom!? E, nauko! Dokle će "naučnici" lagati ovaj svet? 100.000 robova da napravi piramidu, da dovuku te blokove, da ih besprekorno obrade, da kipovi i predmeti budu izrađeni od diorita koji se ni sa dijamantskim alatom ne da obraditi... To je pravi dokaz koliko teško se ruše autoriteti u nauci. Jednom kad zasednu, samo oni su u pravu. A onda se pitamo zašto su nekad spaljivani na lomači? Pa, ovo laganje nije ništa bolje!
(Skorpion47, 28. novembar 2016 10:17)

Naucnicka mafija! Za sve lazu, kao oni izmislili Internet i mobilne telefone a nemaju pojma kako rade i kako su ih drevne civilizacije napravile!

Niko kao ja

pre 7 godina

Neverni Tomo , spoljni deo stene , kamena presvucen je "tankim" slojem kombinacije blata pomesanog sa bitulitom po kojem je kasnije lako pisati bakarnim alatima

gym baja

pre 7 godina

Mi tehnoloski jesmo najnapredniji ali treba napraviti jednu akciju svetskih razmera, gde ce 100000 entuzijasta da se skupi i pocne izgradnju jedne ovakve piramide i to drevnim metodama pa da vidimo da l' smo snazni voljom i duhom kao anticke civilizacije. Tek kad ovo budemo uradili mocicemo da tvrdimo da smo na najvisem stupnju razvoja, da smo najbolji i najjaci

Ok

pre 7 godina

Istorija je pojednostavljena da bi bila bliza obicnom coveku, ali u danasnje vreme informacionih tehonologija to unosi jako velike zabune kod coveka. Civilizacija je prezivela vise uspona i padova tokom svog postojanja i samim tim covek je imao periode kada je bio daleko napredniji nego sto ce biti u nekom periodu posle toga. Linija razvitka je imala svojih uspona pa nakon toga padova, a kako govorimo o jako dugim periodima onda je razumljivo sto sve to deluje jako zbunjujuce. Srednji vek je mozda i najgori period u ljudskoj civilizaciji. Tu pre svega mislim na unistavanje onoga sto je stvoreno pre Hrista i prvim vekovima posle (mada je tada manje stvoreno i napredovano, ali vise i sacuvano).

Smuleco

pre 7 godina

Mnoge tajne ljudske civilizacije, je progutao požar, aleksandrijske biblioteke. Na žalost, nauka i tehnologija, kojima su vladale stare civilizacije, sada su samo nagađanje i pretpostavke.

bla

pre 7 godina

@Dejane, pa ljudi danas uce na Jutjubu i History kanalu, ali iskljucivo onoj vanzemaljskoj emisiji. Malo mi smesno sto se ovde iznose tvrdnje iz te emisije kao cinjenice, kad je opste poznato da je to maltene zezancija i da neka njihova "neverovatna otkrica" mozete i sami da odete da vidite i skontate da veze nemaju sa zivotom. Daju se pogresne lokacije, pogresne mere, pogresni materijali i godine, da bi vama gledaocima bilo sto zanimljivije i da bi se oni namlatili para, normalno.
Neko rece ljudi su zavidni i pomenuo i Teslu-slazem se, gorepomenuti tvrde da je cak i Tesla saradjivao s vanzemaljcima. Da Vinci nije pisao dnevnik jedan period, zaboga, mora da je i on tad bio u poseti, nema drugog objasnjenja.

A da, i @ffws mi je novi omiljeni komentator. :D

Ivan

pre 7 godina

Pa to se znalo odavno samo sto su jevreji preko svog producentskog lobija kojim drze ceo Holivud plasirali pricu da su oni jadni bili zrtve i robovi.
Oni koji konstantno pricaju da su najvece zrtve u sustini su najmanje po pravilu.
U II svetskom ratu vise je izginulo i pobijeno u logorima Srba, Rusa i jos mnogih drugih naroda od njih ali ...

Masry

pre 7 godina

(prava svrha?, 27. novembar 2016 22:09) # Link komentara
Grobnice u Dolini Kraljeva su Mongolia mladje od piramida, one su gradjene na zalasku moci egipatskih faraona kada vise nisu bili toliko mocni. Tehnike su napredovale kao I civilizacija u Starom Egiptu pa su zato te manje grobnice oslikavane I ispisane hieroglifima.

Skorpion47

pre 7 godina

Bakarnim alatom!? E, nauko! Dokle će "naučnici" lagati ovaj svet? 100.000 robova da napravi piramidu, da dovuku te blokove, da ih besprekorno obrade, da kipovi i predmeti budu izrađeni od diorita koji se ni sa dijamantskim alatom ne da obraditi... To je pravi dokaz koliko teško se ruše autoriteti u nauci. Jednom kad zasednu, samo oni su u pravu. A onda se pitamo zašto su nekad spaljivani na lomači? Pa, ovo laganje nije ništa bolje!

milojica

pre 7 godina

Dajte nam sto vise ovakvih clanaka .
(faraon, 27. novembar 2016 19:32)

Ako te interesuju ovakve gluposti, traži ih po netu. Nas ovde na B92 ipak više zanima veza Tea i Anastasije. Toliko.

nex

pre 7 godina

Izmedju dve najvise gradjevine razlika 4000 godina. To navodi najvise na razmisljanje i podgreva dilemu ko ih je pravio. Zamislite dal je moguce da ce tek 6000 te god da se napravi gradjevina visa od Burdz Kalife?

IN

pre 7 godina

Logicnije je da su nalivali beton u kockaste kalupe. Ali kakvog sastava je vrsta betona tj. kako su pravili prirodan kamen. Mudrost prirode je izgleda ne saglediv za danasnji bljutav svet.

Milan Nis

pre 7 godina

A Faraona dovezli u kamionu da otvori piramidu....
(Stiff Upper Lip, 27. novembar 2016 20:48)
A jel su faraonovi neimari,zavrsili koricenje na vreme.
Ahahhhahhahha CARE!

nex

pre 7 godina

Dilemu ko ih je napravio najvise podgreva tacka gde se kaze da je skoro 4000 god proslo izmedju najvece piramide i sledece najvece gradjevine,crkve Linkoln. Razmislite!

kralj ibi

pre 7 godina

Teorije o vanzemaljcima i uopste zelju da oni postoje projektuju ljudi koji su u osnovi sujetni i zavidni i ne mogu da se pomire sa tim da su mozda postojali ljudi koji su bili toliko pametni da naprave nesto sto mi danas uopste nismo u stanju da razumemo. Evo uzmite jednog Teslu na primer i onda zamislite da se kojim slucajem na istom mestu i u isto vreme nadje hiljadu takvih umova kao on, pa rezultati bi bili nezamislivi. Ja verujem da se bas tako nesto i desilo.

?

pre 7 godina

@Markus
Evo ja kao neko ko je projektovao i izgradio milione metara kvadratnih ti TVRDIM da je nemoguce izgraditi piramidu na nacin na koji su je izgradili oni, "stapom i kanapom". Jutjub je jedno, a nauka je drugo. Kako da podignem kamen od 300 tona? Na o'ruk? Ili polugom nekom da ga bacim na tu visinu? Mozda verujes u onu glupost sa peskom? Kako da transportujem to na ogromne razdaljine? Koji vezivni materijal je koriscen? Kako su spojevi tako savrseni? Desilo se? O dimenzijama i trajnosti da ne pricam. Da je to moguce izgraditi stapom i kanapom, ne bi cela Evropa do pre 150 godina bila preplavljena drvenim stracarama i eventualno nekom kamenom rugobom koja se srusi posle 20 godina neodrzavanja.

?

pre 7 godina

@DedaMiloje
To sto tebi nesto ne deluje realno ne znaci da nije realno.
Meni nije realno da svemir nastane "iz nicega" pa se to ipak desilo, nije mi realno da neko moze da hipnotise coveka, pa je to ipak moguce, ne tako davno ljudima nije bilo realno postojanje masina kojima bi leteli, a narocito postojanje masina kojima bi leteli u svemir, pa se to pokazalo kao realno i ostvarivo. Da ne pricam sta je sve delovalo nerealno nama samima dok smo bili deca, ili nasim roditeljima. Sta bi rekla neka osoba iz 50-ih godina da si joj pricao o realnosti povezivanja i kominiciranja sveta putem nekog interneta? Ili da si im pricao o mobilnim telefonima, racunarima, tabletima itd? Ne znas ti sta je realno, ne zna to niko, da zna, nauka ne bi vise imala smisla.

?

pre 7 godina

@mrzim pretpostavke
Da nisu odleteli? I ko ti je rekao da se nisu nikada vratili i da se danas ne vracaju? Imas bukvalno milione ljudi koji se kunu da su ih videli. Imas zvanicne izvestaje raznih vojnih i drzavnih struktura sirom sveta koji pricaju o nekim NLO. Ne ocekujes valjda da Obama i Outin izadju na vestima sa podacim o nekim vanzemaljcima? Ja licno ne verujem u to, niti me preterano zanima, ali mi smetaju pretpostavke poput tvoje.

CATAPA

pre 7 godina

Iz današnje perspektive se čak ni status robova ne shvata ispravno. Bilo je i bogatih i školovanih robova iako je generalno robovska kasta bila na dnu socijalne lestvice. Bilo je mnogo poslova kojima su robovi mogli da se bave, osim poslova državne uprave, vlasti. Najveći broj robova nije nastajao vojnim osvajanjima, nego rođenjem.
Po ondašnjim kriterijumima, današnje društvo nije puno drugačije, osim što je prelaz iz niže kaste u višu lakši, manje formalan i manje dramatičan. Ponajviše zato što je i obrnuto jednako tako.
Piramide nisu bile ni Keopsova, ni Kefrenova... to ih mi danas tako zovemo. Današnjim žargonom rečeno, bile su u državnom vlasništvu.

Neverni Toma

pre 7 godina

"Dok se stručnjaci slažu s tezom da su piramide izgrađene od velikih kamenih blokova izrezbarenih bakarnim alatom,..."
E bas bih voleo da vidim nekog "srucnaka" kako bakarnim alatom urezuje hijeroglife u granitni sarkofag Ramseza III od 18 tona koji se nalazi u pariskom Luvru!
Lako je reci: "Moguce je". Nego,'ajd mi Bajo pokazi delom!

biće bolje

pre 7 godina

kada bi mogli da se vratimo kroz vreme da ih vidimo u punom sjaju, velika mesterija je sve što se dešavalo u tom periodu, ali naći će neko već dokaze koji objašnjavaju da nisu vanzemaljci.

mane

pre 7 godina

Ja mislim da su oni zidali te piramide najnormalnije kao sto mi zidamo kuce :) Lepo popnu taj spec materijal pomesaju ga sa zemljom, vodom I puste da se susi par meseci I tako u isto vreme svaki drugi blok I to je to :) Ko se ne slaze neka lupi minus da vidim koliko vas je :))

crni_redstar

pre 7 godina

ako gledate histori kanal i Milesevu su gradili vanzemaljci...clanak koji je b92 ostavio je najverodostojniji. npr. imothep je prvu piramidu napravio kao skladiste za psenicu. razni alati su pronadjeni iz vremena izgradnje. kameni blokovi su slagani sistemom poluge...ostavite se vanzemaljaca, covekov um je beskrajan, a mi smo sve tupaviji.

Kuroslavac

pre 7 godina

Ono sto mi mozemo, jeste samo da pretpostljavamo sta stoji iza izgradnje piramida i koja je njihova funkcija. Istina je da samo jedan covek zna prave tajne ovih velicanstenih gradjevina. Mi ostali ih jednostavno nismo dostojni, nemam taj kapacitet da pojmimo to.

zar nije tako?

pre 7 godina

Blokovi su toliko precizno ulašteni i tako glatko da kada bi se spojili još pod svojom težinom bili bi gotovo nerazdvojni. Nesto poput dva komada stakla od prozora npr.

kako da ne

pre 7 godina

A da nisu mozda bakrom obradjivali i najtvrdji granit od kojeg su pravili vaze i i skulpture..? Licno sam gledao u Egipatskom muzeju artefakte od granita koje danas moze na taj nacin da obradi samo laser.

prosto resenje je obicno tacno - okamov priincip

pre 7 godina

od drveta se ne viidi suma. svi gledaju te 3 a treba gledati sve. u njihovon rasporedu sigurno je zapisana informacija. traba razbiti kod.
to su gradjevine civilizacije koja je zbrisana sa lica zemlje. poruka je ostavljena na ovaj nacin jer jedino prirodni materijali mogu preziveti >10000 godina.
sve ostalo se raspada - armirani beton, celik, .... sve.
dovoljan je jedan dokaz ovoj tvrdnji. otkud u 14 veku do u detalje precizna mapa antarktika? nekim cudom taj artefakt je opstao. ko ga je napravio?

Allegretto

pre 7 godina

Naravno da piramide nisu gradili robovi, toje glupost i izmišljotina iz holivudske produkcije.

Piramide su gradile stručne i sposobne zanatlije, koje su bile ne samo dobro plaćene, nego su imale čak i zdravstvenu negu! Dokazi za to su pronađeni u ostacima naselja gde su ti ljudi živeli za vreme izgradnje piramide.

Naravno bilo je i običnih fizikalaca, a to su bili ondašnji seljaci. Pretpostavlja se da su radili u smenama u vreme perioda kad se nije obrađivala zemlja ili je iz svake kuće neko morao da izvesno vreme radi na građevini, kao oblik poreza faraonu u naturi.

I ne, piramide nisu izgradili nikakvi vanzemaljci, nego sasvim normalni ondašnji ljudi. Naš problem je što debelo potcenjujemo pamet ljudi iz Starog veka i mislimo da ako nešto ne može da se izgradi na način kako bismo ga mi danas izveli, to je ili nemoguće, ili to mogu samo vanzemaljci!

Primer: koliko bi današnjih ljudi bilo u stanju da prepozna rude bakra u kalaja, napravi priručnu peć od gomile kamenja, naloži je drvetom i izlije sebi bronzani mač, plug ili neki drugi alat? A nekad je to priličan broj ljudi znao da uradi!

Nađalost zanjej drevnih Egipćana je danas izgubljeno, a mi ne umemo da ga rekonstruišemo. Ali sasvim pogrešno i glupo je misliti da ga nije nikad ni bilo i da su im velike građevine gradili nekakvi vanzemaljci!

ffws

pre 7 godina

"Keopsova piramida je izgrađena tako da je okrenuta prema severu, a zapravo je to najpreciznije usklađena građevina prema severu u svetu. Uprkos tome što je napravljena davno, njeno odstupanje od "pravog severa" je minimalno - a razlog za to je pomeranje Severnog pola Zemlje" . Kako su to uspeli pomoću bakarnog orudja?
(RR, 27. novembar 2016 21:26)"

https://www.newscientist.com/article/dn174-pyramid-precision/

"But the accuracy wasn’t constant, Kate Spence of Cambridge University points out. Instead, the alignment of successive pyramids first steadily improved up to the building of the Great Pyramid, then later deteriorated."

Uh-oh. Ti prokleti vanzemaljci, tako neprecizni.

A sta je ovo?

http://www.livescience.com/55118-great-pyramid-giza-is-slightly-lopsided.html

"Then, the team used a statistical method called linear regression analysis to determine those lengths. They found that the east side of the pyramid originally measured somewhere between 755.561 and 755.817 feet (230.295 to 230.373 meters), while the west side of the pyramid originally measured somewhere between 755.833 and 756.024 feet (230.378 to 230.436 m).

This means that, at most, the west side was only 5.55 inches (14.1 centimeters) longer than the east side. Though that would leave the pyramid not quite square, it's a remarkable level of precision for a monument constructed more than 4,500 years ago, the researchers noted."

e pa

pre 7 godina

e ja kad sam iso tamo da vidim piramide. bas mi lepo bilo, svasta sam dono otamo. a, onda sam cuo neko pistanje, probudih se tad. shvatih, obuze me neka zal, pa brzo krenuh na robovski rad.

prava svrha?

pre 7 godina

ko je video piramide zna da one više izgledaju kao neki industriski kompleks nego kao grobnica.
u dolini kraljeva se mogu videti grobnice koje su raskošno ukrašene, prvenstavno mislim na datanje koje lopov ne može odneti, uzglavlja vrata, stepenice, oslikani zidovi, kameni kipovi itd. ničega od toga nema u piramidama.

CarloNS

pre 7 godina

Ljudi dugo pokušavaju da odgonetnu kako su Egipćani gradili piramide. Pošto su piramide trenutno iznad tla, prva zagonetka je kako su podizali ogromne kamene blokove tako visoko? Ali šta ako ih nisu podizali već spuštali? Mogli su prvo podići kompletno tlo nanošenjem peska. Kasnije dovuku kamenje pa ga potkovavaju. Nema dizanja. Takođe, mogli su koristiti pomoćne kanale da dopreme blokove od Nila do mesta ugradnje (pošto su ih transportovali Nilom). U suštini, kako god da su radili, bilo je mnogo jednostavnije nego što većina danas misli.

dominus

pre 7 godina

Naravno da ih nisu gradili ljudi. Piramide postoje po celom svetu i veza su sa kosmičkom energijom. U stvari, to im je bila svrha, veza sa drugim svetovima u kosmosu.

dominus

pre 7 godina

Naravno da ih nisu gradili ljudi. Piramide postoje po celom svetu i veza su sa kosmičkom energijom. U stvari, to im je bila svrha, veza sa drugim svetovima u kosmosu.

MSc. civ. eng.

pre 7 godina

Najduži "kopneni" meridijan i paralela, tj. meridijan i paralela sa najdužim "kopnenim" delom (onaj deo koji preseca samo kopno) se seku tački u kojoj se nalazi Keopsova piramida. I sad ja treba da poverujem da su to gradili ljudi. Please...

Dragan

pre 7 godina

Ovu stvar sam ucio u osnovnoj skoli iz istorije, a sada imam 37 godina, nista novo. Citav stari bliski istok, gde su i nastale prve civilizacije, funkcionisale su tako. Taj oblik drzavnog uredjenja je nazvan : "istocnjacka despotija". Karakterise je apsoltni vladar koji je olicenje boga na zemlji, mali broj robova, koji uglavnom poticu od zarobljenika iz nekog vojnog sukoba, dok vecinu radne snage na ovakvim gradjevinama cine seljaci. Oni jesu slobodni, ali je ovaj rad za faraona bio obavezan i nisam bas siguran da su bili placeni, eventualno bi dobili hranu tokom rada. A za ove "vanzemaljce" koji ostavljaju komentare, stvarno nemam reci. To sto oni ne bi bili u stanju da projektuju i izgrade bilo sta, a kamoli ovako nesto grandiozno, ne znaci da neko drugi nije i ne bi mogao. Sta je sa dostignucima moderne civilizacije? I to su silnim naucnicima i inzenjerima vanzemaljci dosapnuli u snu, nema drugog objasnjenja :-) :-) :-)

DedaMiloje

pre 7 godina

No, danas je sve relatizovano, razvodnjeno, ljudi zaglupljeni, ne vode realne živote , već žive živote rialiti zvezda. Da pola Beograda svojim očima vidi vasionski brod na Terazijama, a potom pročita novine ili pogleda televiziju sa demantima tog događaja, ti isti bi posumnjali u svoj vid. Itd,itd.
(zoran b.zoran b., 27. novembar 2016 20:11)

Vidim ti baš vodiš realan život, sve što si napisao je izuzetno realno. Došli neki tamo i sagradili piramide, baš deluje realno, još da su piramide svemirski brodovi i čekamo da dodju da ih odvezu.

ffws

pre 7 godina

"ko je video piramide zna da one više izgledaju kao neki industriski kompleks nego kao grobnica.
u dolini kraljeva se mogu videti grobnice koje su raskošno ukrašene, prvenstavno mislim na datanje koje lopov ne može odneti, uzglavlja vrata, stepenice, oslikani zidovi, kameni kipovi itd. ničega od toga nema u piramidama.
(prava svrha?, 27. novembar 2016 22:09)"

Progutao si slovo "j".

Dolina Kraljeva je bila izgradjena 1000 godina nakon zadnje piramide. Kulture se menjaju. Sokantno, znam.

Piramide imaju sve sto si naveo, sto me dovodi do zakljucka da nisi video piramide, barem ne unutrasnjost piramidi.

Dejan

pre 7 godina

Ljudi jel ste vi jeli bunike??? Šta ne može danas da se napravi??? Piramidu danas može da napravi svaka zemlja samo ko bi i zašto slagao kamenje na gomilu i potrošio (procenjuje se) milijarde dolara? Tako da, zbunili ste se i pomešali mit i realnost. Danas čovek može da napravi zgradu (koja je pri tom i korisna!!!) visoku skoro kilometar, da razgovara sa bilo kime u bilo kom delu planete, pošalje čoveka u svemir, na dno okeana i DA, naravno, može da složi koji milion kamenih blokova na gomilu. Ko ne veruje neka uporedi radove i utrošeni materijal na piramidama i pri izgradnji npr panamskog kanala. Smešno poređenje...

Ali da, naravno, piramidama i treba da se DIVIMO kao pokazatelju za šta je sve čovek sposoban i šta je mogla da izgradi jedna drevna civilizacija sa primitivnim inženjerskim znanjima, primitivnom matematikom i primitivnim materijalima. A ako vam nije jasno dokle su inženjerstvo, matematika i materijali morali da stignu i koji put da pređu od drevnog egipta do međunarodne svemirske stanice, onda ja ovo džabe pišem...

Vlada

pre 7 godina

@migdzow

Nisam bio u Egiptu ali verujem da je tako. Bio sam u Indiji video sam Tadz Mahal i dok je samo dvoriste i muzolej sredjen oko djubreta na sve strane, naselje sirotinje na 100 metara odatle. Kada idem na negde sa suprugom uplacujemo sve privatno i imamo totalnu slobodu kako da planiramo put pa vidimo mnoge stvari koje prosecan turista ne vidi. Indija na pojedinim mestima lici na septicku jamu, zbog prenaseljenosti i lokalnog mentaliteta ima izmeta po trotoarima svud redom. O kravljoj balezi i da ne pricamo ili kad legne na sred puta pa samo cupas kosu i cekas kad ce da se mrdne.

mile

pre 7 godina

Ma kakvi robovi ih gradili, obicno lupetanje. Projektovali ljudi sa izuzetnim znanjem matematike i geometrije, nacin uklapanja blokova je misterija i dan danas kao i kako su toliko blokovi uopste dopremani na to mesto. Da ne govorimo da su gradjevine imale funkciju o kojoj moze samo da se nagadja i da nisu bile nikakve grobnice. Strucnjacima koji nesto ne umeju da objasne bi bolje bilo da cute umesto sto izmisljaju lazi.

mrzim pretpostavke

pre 7 godina

Ako su gradjene uz asistenciju vanzemaljaca,kud onda nestasi ti marsovci i zasto se nikad ne vratise...ocito da se nisu krili prilikom gradnje i da su svi mogli da ih vide a ne samo Tutankamov NASA centar.

Banezi

pre 7 godina

Egipcani su bili fenomenalni matematicari i inzenjeri. Dosta starogrckih filozofa poput Talesa, Pitagore, Heraklita i drugih su posecivali Egipat i onda postavljali svoje teorije i ucenja.

RR

pre 7 godina

" Keopsova piramida je izgrađena tako da je okrenuta prema severu, a zapravo je to najpreciznije usklađena građevina prema severu u svetu. Uprkos tome što je napravljena davno, njeno odstupanje od "pravog severa" je minimalno - a razlog za to je pomeranje Severnog pola Zemlje" . Kako su to uspeli pomoću bakarnog orudja?

Langus

pre 7 godina

17.! Nisam bio u Egiptu, nemam cak ni nikakav suvenir otuda, ali kad god vidim sliku piramide kojoj su oljustili ono sjajno kamenje mene je sramota. Jednostavno me je sramota kako sve zivo znamo da unistimo, uh...

strucnjak

pre 7 godina

Izgradnja piramida,uzimajući u obzir sve činjenice,će zauvek biti neobjašnjena.
(don kihot, 27. novembar 2016 20:33)

Zna se to, ali kada ljudi kazu istinu ne veruje im se jer istina za danasnje pojmove cudno zvuci. Sto se datuma izgradnje tice njega je lako utvrditi. Obzirom da nema sumnje da su piramide simulirale "Tri kralja" odnosno tri zvezde iz sazvezdja Orion, lako je na osnovu kretanja zvezda i polozaja piramida utvrditi i datum izgradnje. Nebo je tada malo drugacije izgledalo nego sada jer se zvezde krecu. Koga zanima moze da istrazi. Ne, datum nije skorasnji i naravno da je nisu gradili faraoni, ni robovi, jer je za njenu izgradnju danasnjim alatom potrebno vise decenija. Gradjena je u doba kada je civilizacija na Zemlji bila znatno iznad ove koju danas imamo.

sanjuro

pre 7 godina

Koliko je vremena proteklo od izgradnje prve do poslednje piramide? Toliko vremena su belezili iskustvo i progresivno, ali i shodno bogatstvu faraona su bivale vece i vece.

Srki

pre 7 godina

Uveren sam da su se Egipćani samo uselili u već izgrađene piramide. One druge male su samo neuspešne kopije. Cela Egipatska civilizacija je laz i prevara. Indijanska plemena južne i centralne Amerike su bar fer priznali.i nismo gradili sve je to neko pre nas i opet su na sličan način gradili neuspešno svoje imitacije. Još samo da Egipćani priznaju isto.

Vayda

pre 7 godina

Piramide nisu grafili robovi i nisu sluzile kao grobnice, vec za teleportaciju dusa u sazvezdje Oriona. Otud i veza sa Ozirisom i zagrobnim zivotom, pa i poredjanost piramida u formaciju zvezda iz sazvezdja Orion. NASA naucnici tek od skora zagovaraju prenos celokupne mozdane mape solarnim talasima fotonima na drugunplanetu gde bi se ucitali u novo telo. Sta mislite odakle ideja? Iz Egipta, naravno.

WeB

pre 7 godina

Ljudi, nemojte da ste naivni i verujete da su piramide plod ljudskog rada. Naucnici su utvrdili da i sa danasnjom tehnologijom se ne moze izgraditi jedna takva gradjevina. Drugo, stene koje su koriscene u izgradnji piramida nisu iz Egipta. Ko je to doneo, na koji nacin?

egyptian

pre 7 godina

Takodje treba spomenuti i piramide vladara 5. dinastije:
1. Userkaf
2. Sahure
3. Neferirkare
4. Šepseskare
5. Ranefref
6. Niusere
7. Menkauhor
8. Džedkare
9. Unis
Najočuvamije piramide iz ovoga perioda starog carstva svakako jesu piramide faraona Sahurea i Unisa.

zoran b.zoran b.

pre 7 godina

Te priče egiptologa da su piramide gradili ljudi, egipćani, su smešne. Keopsovu sigurno nisu. Ili Svingu.Neke, kasnije zidane jesu, ali su one u fazi raspadanja jer to nije ta tehnologija gradnje. A ko može pomisliti da su ljudi mogli, tada, da podižu kamene blokove teške tonu, dve, deset, osamdeset, trista pedeset!? A tek nivo tehnologije i obrade kamena koji se ni danas ne može postići. No, danas je sve relatizovano, razvodnjeno, ljudi zaglupljeni, ne vode realne živote , već žive živote rialiti zvezda. Da pola Beograda svojim očima vidi vasionski brod na Terazijama, a potom pročita novine ili pogleda televiziju sa demantima tog događaja, ti isti bi posumnjali u svoj vid. Itd,itd.

migdzow

pre 7 godina

Najfantasticnije gradjevine na svetu. Trebalo bi svakom da bude zao ako ih za zivota ne obidje. Jedino sto mi je zao sto su bas u Egiptu, danasnji egipcani su narod koji nimalo ne postuje to sto ima. Pustili su ogroman broj lopova i prevaranata oko piramida, neprijatnosti se dese gotovo svakom drugom turisti. Ako se i odbranis, dugo smaranje je pod obavezno. Takodje put do piramida je zatrpan smecem. Ljudi koliko to kvari utisak, strasno. Da su kojim slucajem u nekoj razvijenoj zemlji, tipa Francuska, donosile bi milijarde i milijarde evra prihoda svake godine. Najvece cudo ljudske istorije.

pilgrim

pre 7 godina

Keopsova piramida je građena tridesetak godina, a gradilo je oko sto hiljada radnika.Šest, sedam meseci godišnje zbog plavljenja Nila.Tako kažu u Kairskom muzeju.Nikakav vezivni materijal nije stavljan jer blokove drži njihova težina.

Trampo

pre 7 godina

26)
Majstori i arhitekte koji su poznavali planove i tajne mehanizme u grobnicama su zauvek ostali zarobljeni u piramidi,takvo je bilo pravilo,pravili su i vlastiti grob .

Algorithm

pre 7 godina

Nisu ni ljudi... Piramide su u kasnijem dobu iskoristili uljezi, tojest egipcani da u njima sahranjuju faraone u znak pocasti. Piramide su energetska postrojenja, RAM pumpe.

Markus

pre 7 godina

To se odavno zna, robovi su dovlačili kamenje i vukli konopce dizalica, ali gradnju su izvodili slobodni ljudi koji su mobilisani i obučavani za taj zadatak. Čak su imali i dnevno sledovanje piva. Naša neverica da tako nešto ljudi ne mogu napraviti štapom i kanapom makar i preciznim proračunima za koje se i tada jako dobro znalo te dobrom organizacijom desetina hiljada ljudi je posledica imperijalnog ponosa i sujete britanskih "egiptologa". Upravo oni su uprostili priču da bi prikazali Egipćane kao gomilu glupih robova koji su samo vukli i slagali kamenje a ne neverovatno inventivne i intelignetne matematičare i sposobne graditelje. Danas proturaju priču o vanzemaljcima samo da omalovaže taj drevni narod. Mnogo je stvari za koje vam uopšte ne treba ni industrijski alat a kamoli visoka tehnologija 21. veka. Pretražite na jutrub-u videćete i sami šta se sve može "štapom i kanapom" :)

absolutezero

pre 7 godina

Sad će da se jave stručnjaci da objasne. Inače, danas kada bi neko pokušao da izgradi piramidu veličine Keopsove, koštala bi izgradnja otprilike koliko i američki svemirski program. Po nekim protumačenim hijeroglifima izgradnja Keopsove piramide trajala je 17 godina, što znači da je za postavljanje svakog bloka bilo maksimalno 5 minuta!? Podjednako kao piramide i Sfinga, misteriozan i čudan je i Karnak, najveći hram ikad izgradjen.

Fensi Milenko

pre 7 godina

Sve je to dosadno i bezveze. Bio sam tamo. Ništa, gomila kamenja i naporni trgovci koji ti ne daju mira ni sekund. Žali bože vremena i para, bolje da sam ostao u hotelu i napio se u bazenu ili spavao u sobi pod klimom ili išo na masažu ili tako nešto.

dule snabo

pre 7 godina

Od mnogih hipoteza jedna mi je mnogo zanimljiva:
Prve kolonije doseljenika sa neke druge planete koja je nestajala su pokusali da naprave enegretske centrale koje su tamo koristili ali one nikada nisu "proradile". Ako je to tacno znaci da za taj oblik enegrije ni dan danas ne znamo.

migdzow

pre 7 godina

Najfantasticnije gradjevine na svetu. Trebalo bi svakom da bude zao ako ih za zivota ne obidje. Jedino sto mi je zao sto su bas u Egiptu, danasnji egipcani su narod koji nimalo ne postuje to sto ima. Pustili su ogroman broj lopova i prevaranata oko piramida, neprijatnosti se dese gotovo svakom drugom turisti. Ako se i odbranis, dugo smaranje je pod obavezno. Takodje put do piramida je zatrpan smecem. Ljudi koliko to kvari utisak, strasno. Da su kojim slucajem u nekoj razvijenoj zemlji, tipa Francuska, donosile bi milijarde i milijarde evra prihoda svake godine. Najvece cudo ljudske istorije.

zoran b.zoran b.

pre 7 godina

Te priče egiptologa da su piramide gradili ljudi, egipćani, su smešne. Keopsovu sigurno nisu. Ili Svingu.Neke, kasnije zidane jesu, ali su one u fazi raspadanja jer to nije ta tehnologija gradnje. A ko može pomisliti da su ljudi mogli, tada, da podižu kamene blokove teške tonu, dve, deset, osamdeset, trista pedeset!? A tek nivo tehnologije i obrade kamena koji se ni danas ne može postići. No, danas je sve relatizovano, razvodnjeno, ljudi zaglupljeni, ne vode realne živote , već žive živote rialiti zvezda. Da pola Beograda svojim očima vidi vasionski brod na Terazijama, a potom pročita novine ili pogleda televiziju sa demantima tog događaja, ti isti bi posumnjali u svoj vid. Itd,itd.

Markus

pre 7 godina

To se odavno zna, robovi su dovlačili kamenje i vukli konopce dizalica, ali gradnju su izvodili slobodni ljudi koji su mobilisani i obučavani za taj zadatak. Čak su imali i dnevno sledovanje piva. Naša neverica da tako nešto ljudi ne mogu napraviti štapom i kanapom makar i preciznim proračunima za koje se i tada jako dobro znalo te dobrom organizacijom desetina hiljada ljudi je posledica imperijalnog ponosa i sujete britanskih "egiptologa". Upravo oni su uprostili priču da bi prikazali Egipćane kao gomilu glupih robova koji su samo vukli i slagali kamenje a ne neverovatno inventivne i intelignetne matematičare i sposobne graditelje. Danas proturaju priču o vanzemaljcima samo da omalovaže taj drevni narod. Mnogo je stvari za koje vam uopšte ne treba ni industrijski alat a kamoli visoka tehnologija 21. veka. Pretražite na jutrub-u videćete i sami šta se sve može "štapom i kanapom" :)

absolutezero

pre 7 godina

Sad će da se jave stručnjaci da objasne. Inače, danas kada bi neko pokušao da izgradi piramidu veličine Keopsove, koštala bi izgradnja otprilike koliko i američki svemirski program. Po nekim protumačenim hijeroglifima izgradnja Keopsove piramide trajala je 17 godina, što znači da je za postavljanje svakog bloka bilo maksimalno 5 minuta!? Podjednako kao piramide i Sfinga, misteriozan i čudan je i Karnak, najveći hram ikad izgradjen.

Vayda

pre 7 godina

Piramide nisu grafili robovi i nisu sluzile kao grobnice, vec za teleportaciju dusa u sazvezdje Oriona. Otud i veza sa Ozirisom i zagrobnim zivotom, pa i poredjanost piramida u formaciju zvezda iz sazvezdja Orion. NASA naucnici tek od skora zagovaraju prenos celokupne mozdane mape solarnim talasima fotonima na drugunplanetu gde bi se ucitali u novo telo. Sta mislite odakle ideja? Iz Egipta, naravno.

strucnjak

pre 7 godina

Izgradnja piramida,uzimajući u obzir sve činjenice,će zauvek biti neobjašnjena.
(don kihot, 27. novembar 2016 20:33)

Zna se to, ali kada ljudi kazu istinu ne veruje im se jer istina za danasnje pojmove cudno zvuci. Sto se datuma izgradnje tice njega je lako utvrditi. Obzirom da nema sumnje da su piramide simulirale "Tri kralja" odnosno tri zvezde iz sazvezdja Orion, lako je na osnovu kretanja zvezda i polozaja piramida utvrditi i datum izgradnje. Nebo je tada malo drugacije izgledalo nego sada jer se zvezde krecu. Koga zanima moze da istrazi. Ne, datum nije skorasnji i naravno da je nisu gradili faraoni, ni robovi, jer je za njenu izgradnju danasnjim alatom potrebno vise decenija. Gradjena je u doba kada je civilizacija na Zemlji bila znatno iznad ove koju danas imamo.

dule snabo

pre 7 godina

Od mnogih hipoteza jedna mi je mnogo zanimljiva:
Prve kolonije doseljenika sa neke druge planete koja je nestajala su pokusali da naprave enegretske centrale koje su tamo koristili ali one nikada nisu "proradile". Ako je to tacno znaci da za taj oblik enegrije ni dan danas ne znamo.

Vlada

pre 7 godina

@migdzow

Nisam bio u Egiptu ali verujem da je tako. Bio sam u Indiji video sam Tadz Mahal i dok je samo dvoriste i muzolej sredjen oko djubreta na sve strane, naselje sirotinje na 100 metara odatle. Kada idem na negde sa suprugom uplacujemo sve privatno i imamo totalnu slobodu kako da planiramo put pa vidimo mnoge stvari koje prosecan turista ne vidi. Indija na pojedinim mestima lici na septicku jamu, zbog prenaseljenosti i lokalnog mentaliteta ima izmeta po trotoarima svud redom. O kravljoj balezi i da ne pricamo ili kad legne na sred puta pa samo cupas kosu i cekas kad ce da se mrdne.

Langus

pre 7 godina

17.! Nisam bio u Egiptu, nemam cak ni nikakav suvenir otuda, ali kad god vidim sliku piramide kojoj su oljustili ono sjajno kamenje mene je sramota. Jednostavno me je sramota kako sve zivo znamo da unistimo, uh...

mile

pre 7 godina

Ma kakvi robovi ih gradili, obicno lupetanje. Projektovali ljudi sa izuzetnim znanjem matematike i geometrije, nacin uklapanja blokova je misterija i dan danas kao i kako su toliko blokovi uopste dopremani na to mesto. Da ne govorimo da su gradjevine imale funkciju o kojoj moze samo da se nagadja i da nisu bile nikakve grobnice. Strucnjacima koji nesto ne umeju da objasne bi bolje bilo da cute umesto sto izmisljaju lazi.

Algorithm

pre 7 godina

Nisu ni ljudi... Piramide su u kasnijem dobu iskoristili uljezi, tojest egipcani da u njima sahranjuju faraone u znak pocasti. Piramide su energetska postrojenja, RAM pumpe.

Banezi

pre 7 godina

Egipcani su bili fenomenalni matematicari i inzenjeri. Dosta starogrckih filozofa poput Talesa, Pitagore, Heraklita i drugih su posecivali Egipat i onda postavljali svoje teorije i ucenja.

RR

pre 7 godina

" Keopsova piramida je izgrađena tako da je okrenuta prema severu, a zapravo je to najpreciznije usklađena građevina prema severu u svetu. Uprkos tome što je napravljena davno, njeno odstupanje od "pravog severa" je minimalno - a razlog za to je pomeranje Severnog pola Zemlje" . Kako su to uspeli pomoću bakarnog orudja?

Srki

pre 7 godina

Uveren sam da su se Egipćani samo uselili u već izgrađene piramide. One druge male su samo neuspešne kopije. Cela Egipatska civilizacija je laz i prevara. Indijanska plemena južne i centralne Amerike su bar fer priznali.i nismo gradili sve je to neko pre nas i opet su na sličan način gradili neuspešno svoje imitacije. Još samo da Egipćani priznaju isto.

pilgrim

pre 7 godina

Keopsova piramida je građena tridesetak godina, a gradilo je oko sto hiljada radnika.Šest, sedam meseci godišnje zbog plavljenja Nila.Tako kažu u Kairskom muzeju.Nikakav vezivni materijal nije stavljan jer blokove drži njihova težina.

prava svrha?

pre 7 godina

ko je video piramide zna da one više izgledaju kao neki industriski kompleks nego kao grobnica.
u dolini kraljeva se mogu videti grobnice koje su raskošno ukrašene, prvenstavno mislim na datanje koje lopov ne može odneti, uzglavlja vrata, stepenice, oslikani zidovi, kameni kipovi itd. ničega od toga nema u piramidama.

WeB

pre 7 godina

Ljudi, nemojte da ste naivni i verujete da su piramide plod ljudskog rada. Naucnici su utvrdili da i sa danasnjom tehnologijom se ne moze izgraditi jedna takva gradjevina. Drugo, stene koje su koriscene u izgradnji piramida nisu iz Egipta. Ko je to doneo, na koji nacin?

egyptian

pre 7 godina

Takodje treba spomenuti i piramide vladara 5. dinastije:
1. Userkaf
2. Sahure
3. Neferirkare
4. Šepseskare
5. Ranefref
6. Niusere
7. Menkauhor
8. Džedkare
9. Unis
Najočuvamije piramide iz ovoga perioda starog carstva svakako jesu piramide faraona Sahurea i Unisa.

mrzim pretpostavke

pre 7 godina

Ako su gradjene uz asistenciju vanzemaljaca,kud onda nestasi ti marsovci i zasto se nikad ne vratise...ocito da se nisu krili prilikom gradnje i da su svi mogli da ih vide a ne samo Tutankamov NASA centar.

DedaMiloje

pre 7 godina

No, danas je sve relatizovano, razvodnjeno, ljudi zaglupljeni, ne vode realne živote , već žive živote rialiti zvezda. Da pola Beograda svojim očima vidi vasionski brod na Terazijama, a potom pročita novine ili pogleda televiziju sa demantima tog događaja, ti isti bi posumnjali u svoj vid. Itd,itd.
(zoran b.zoran b., 27. novembar 2016 20:11)

Vidim ti baš vodiš realan život, sve što si napisao je izuzetno realno. Došli neki tamo i sagradili piramide, baš deluje realno, još da su piramide svemirski brodovi i čekamo da dodju da ih odvezu.

?

pre 7 godina

@Markus
Evo ja kao neko ko je projektovao i izgradio milione metara kvadratnih ti TVRDIM da je nemoguce izgraditi piramidu na nacin na koji su je izgradili oni, "stapom i kanapom". Jutjub je jedno, a nauka je drugo. Kako da podignem kamen od 300 tona? Na o'ruk? Ili polugom nekom da ga bacim na tu visinu? Mozda verujes u onu glupost sa peskom? Kako da transportujem to na ogromne razdaljine? Koji vezivni materijal je koriscen? Kako su spojevi tako savrseni? Desilo se? O dimenzijama i trajnosti da ne pricam. Da je to moguce izgraditi stapom i kanapom, ne bi cela Evropa do pre 150 godina bila preplavljena drvenim stracarama i eventualno nekom kamenom rugobom koja se srusi posle 20 godina neodrzavanja.

milojica

pre 7 godina

Dajte nam sto vise ovakvih clanaka .
(faraon, 27. novembar 2016 19:32)

Ako te interesuju ovakve gluposti, traži ih po netu. Nas ovde na B92 ipak više zanima veza Tea i Anastasije. Toliko.

Fensi Milenko

pre 7 godina

Sve je to dosadno i bezveze. Bio sam tamo. Ništa, gomila kamenja i naporni trgovci koji ti ne daju mira ni sekund. Žali bože vremena i para, bolje da sam ostao u hotelu i napio se u bazenu ili spavao u sobi pod klimom ili išo na masažu ili tako nešto.

Smuleco

pre 7 godina

Mnoge tajne ljudske civilizacije, je progutao požar, aleksandrijske biblioteke. Na žalost, nauka i tehnologija, kojima su vladale stare civilizacije, sada su samo nagađanje i pretpostavke.

Allegretto

pre 7 godina

Naravno da piramide nisu gradili robovi, toje glupost i izmišljotina iz holivudske produkcije.

Piramide su gradile stručne i sposobne zanatlije, koje su bile ne samo dobro plaćene, nego su imale čak i zdravstvenu negu! Dokazi za to su pronađeni u ostacima naselja gde su ti ljudi živeli za vreme izgradnje piramide.

Naravno bilo je i običnih fizikalaca, a to su bili ondašnji seljaci. Pretpostavlja se da su radili u smenama u vreme perioda kad se nije obrađivala zemlja ili je iz svake kuće neko morao da izvesno vreme radi na građevini, kao oblik poreza faraonu u naturi.

I ne, piramide nisu izgradili nikakvi vanzemaljci, nego sasvim normalni ondašnji ljudi. Naš problem je što debelo potcenjujemo pamet ljudi iz Starog veka i mislimo da ako nešto ne može da se izgradi na način kako bismo ga mi danas izveli, to je ili nemoguće, ili to mogu samo vanzemaljci!

Primer: koliko bi današnjih ljudi bilo u stanju da prepozna rude bakra u kalaja, napravi priručnu peć od gomile kamenja, naloži je drvetom i izlije sebi bronzani mač, plug ili neki drugi alat? A nekad je to priličan broj ljudi znao da uradi!

Nađalost zanjej drevnih Egipćana je danas izgubljeno, a mi ne umemo da ga rekonstruišemo. Ali sasvim pogrešno i glupo je misliti da ga nije nikad ni bilo i da su im velike građevine gradili nekakvi vanzemaljci!

Trampo

pre 7 godina

26)
Majstori i arhitekte koji su poznavali planove i tajne mehanizme u grobnicama su zauvek ostali zarobljeni u piramidi,takvo je bilo pravilo,pravili su i vlastiti grob .

laki

pre 7 godina

Jedna zanimljiva paralela van zvanicne istorije

Zamislimo da naš svet dozivi iznenadnu globalnu katastrofu!!
Nuklearni rat ili udar velikog meteora
ili super vulkani ili zamena polova sa ogromnim pomeranjem zemljine kore...

Ovakvi dogadjaji bi bukvalno unistili nasu civilizaciju i razorilo sve sto smo napravili!!

Prezivelo bi samo par hiljada ljudi
Sva nasa tehnologija i znanje bi bilo unisteno

Malobrojni ljudi bi gledali samo kako da prezive
A Skole ne bi postojale da sacuvaju i prenesu znanje koje smo stekli pre katastrofe

Samo 50 godina nakon katastrofe preziveli
ljudi bi zaboravili svo napredno znanje
( a prosecan covek jako malo zna o )
Jer bi gledali samo kako da obezbede hranu i skloniste

500 godina nakon katastrofe
price o svetu pre katastrofe bi postale legende

1000 godina nakon katastrofe
legende bi postale mitologija o prelepom i naprednom svetu

10 000 godina nakon katasttofe
ljudi bi ponovo stekli znanje i tehnologiju
I kada bi njihovi arheolozi otkrili zakopane neke nase rusevine i pronasli neke nase istorijske "knjige"
iz kojih bi, nakon dešifrovanja, citali kako smo leteli svaki dan u celicnim pticama
slali ljude na mesec i robote na Mars ...

Sta mislite kako bi to oni tumacili?

Tumacili bi to kao cista nasa mastarija
mitologija!

Mozda drevni spisi Sumera Egipcana Inak Maja, Sanskrit, Vede... o naprednoj civilizaciji koja je unistena globalnom katasttofom
Mozda je sve to mitologija a mozda i nije!

Zaista je neobicno da sve prastare civilizacije sirom planete (Sumeri, inke maje, egipcani, hindu, kinezi...) imaju skoro indeticnu pricu o globalnoj katastrofi i lepom razvijenom svetu pre nje!

Ok

pre 7 godina

Istorija je pojednostavljena da bi bila bliza obicnom coveku, ali u danasnje vreme informacionih tehonologija to unosi jako velike zabune kod coveka. Civilizacija je prezivela vise uspona i padova tokom svog postojanja i samim tim covek je imao periode kada je bio daleko napredniji nego sto ce biti u nekom periodu posle toga. Linija razvitka je imala svojih uspona pa nakon toga padova, a kako govorimo o jako dugim periodima onda je razumljivo sto sve to deluje jako zbunjujuce. Srednji vek je mozda i najgori period u ljudskoj civilizaciji. Tu pre svega mislim na unistavanje onoga sto je stvoreno pre Hrista i prvim vekovima posle (mada je tada manje stvoreno i napredovano, ali vise i sacuvano).

Milan Nis

pre 7 godina

A Faraona dovezli u kamionu da otvori piramidu....
(Stiff Upper Lip, 27. novembar 2016 20:48)
A jel su faraonovi neimari,zavrsili koricenje na vreme.
Ahahhhahhahha CARE!

Dejan

pre 7 godina

Ljudi jel ste vi jeli bunike??? Šta ne može danas da se napravi??? Piramidu danas može da napravi svaka zemlja samo ko bi i zašto slagao kamenje na gomilu i potrošio (procenjuje se) milijarde dolara? Tako da, zbunili ste se i pomešali mit i realnost. Danas čovek može da napravi zgradu (koja je pri tom i korisna!!!) visoku skoro kilometar, da razgovara sa bilo kime u bilo kom delu planete, pošalje čoveka u svemir, na dno okeana i DA, naravno, može da složi koji milion kamenih blokova na gomilu. Ko ne veruje neka uporedi radove i utrošeni materijal na piramidama i pri izgradnji npr panamskog kanala. Smešno poređenje...

Ali da, naravno, piramidama i treba da se DIVIMO kao pokazatelju za šta je sve čovek sposoban i šta je mogla da izgradi jedna drevna civilizacija sa primitivnim inženjerskim znanjima, primitivnom matematikom i primitivnim materijalima. A ako vam nije jasno dokle su inženjerstvo, matematika i materijali morali da stignu i koji put da pređu od drevnog egipta do međunarodne svemirske stanice, onda ja ovo džabe pišem...

?

pre 7 godina

@DedaMiloje
To sto tebi nesto ne deluje realno ne znaci da nije realno.
Meni nije realno da svemir nastane "iz nicega" pa se to ipak desilo, nije mi realno da neko moze da hipnotise coveka, pa je to ipak moguce, ne tako davno ljudima nije bilo realno postojanje masina kojima bi leteli, a narocito postojanje masina kojima bi leteli u svemir, pa se to pokazalo kao realno i ostvarivo. Da ne pricam sta je sve delovalo nerealno nama samima dok smo bili deca, ili nasim roditeljima. Sta bi rekla neka osoba iz 50-ih godina da si joj pricao o realnosti povezivanja i kominiciranja sveta putem nekog interneta? Ili da si im pricao o mobilnim telefonima, racunarima, tabletima itd? Ne znas ti sta je realno, ne zna to niko, da zna, nauka ne bi vise imala smisla.

sanjuro

pre 7 godina

Koliko je vremena proteklo od izgradnje prve do poslednje piramide? Toliko vremena su belezili iskustvo i progresivno, ali i shodno bogatstvu faraona su bivale vece i vece.

Skorpion47

pre 7 godina

Bakarnim alatom!? E, nauko! Dokle će "naučnici" lagati ovaj svet? 100.000 robova da napravi piramidu, da dovuku te blokove, da ih besprekorno obrade, da kipovi i predmeti budu izrađeni od diorita koji se ni sa dijamantskim alatom ne da obraditi... To je pravi dokaz koliko teško se ruše autoriteti u nauci. Jednom kad zasednu, samo oni su u pravu. A onda se pitamo zašto su nekad spaljivani na lomači? Pa, ovo laganje nije ništa bolje!

Posmatrac

pre 7 godina

@?
"Da je to moguce izgraditi stapom i kanapom, ne bi cela Evropa do pre 150 godina bila preplavljena drvenim stracarama i eventualno nekom kamenom rugobom koja se srusi posle 20 godina neodrzavanja."
Kao na primer - Koloseum, stracara koja jos uvek stoji?

nex

pre 7 godina

Izmedju dve najvise gradjevine razlika 4000 godina. To navodi najvise na razmisljanje i podgreva dilemu ko ih je pravio. Zamislite dal je moguce da ce tek 6000 te god da se napravi gradjevina visa od Burdz Kalife?

Drzava duradi nesto

pre 7 godina

Bakarnim alatom!? E, nauko! Dokle će "naučnici" lagati ovaj svet? 100.000 robova da napravi piramidu, da dovuku te blokove, da ih besprekorno obrade, da kipovi i predmeti budu izrađeni od diorita koji se ni sa dijamantskim alatom ne da obraditi... To je pravi dokaz koliko teško se ruše autoriteti u nauci. Jednom kad zasednu, samo oni su u pravu. A onda se pitamo zašto su nekad spaljivani na lomači? Pa, ovo laganje nije ništa bolje!
(Skorpion47, 28. novembar 2016 10:17)

Naucnicka mafija! Za sve lazu, kao oni izmislili Internet i mobilne telefone a nemaju pojma kako rade i kako su ih drevne civilizacije napravile!

crni_redstar

pre 7 godina

ako gledate histori kanal i Milesevu su gradili vanzemaljci...clanak koji je b92 ostavio je najverodostojniji. npr. imothep je prvu piramidu napravio kao skladiste za psenicu. razni alati su pronadjeni iz vremena izgradnje. kameni blokovi su slagani sistemom poluge...ostavite se vanzemaljaca, covekov um je beskrajan, a mi smo sve tupaviji.

CATAPA

pre 7 godina

Iz današnje perspektive se čak ni status robova ne shvata ispravno. Bilo je i bogatih i školovanih robova iako je generalno robovska kasta bila na dnu socijalne lestvice. Bilo je mnogo poslova kojima su robovi mogli da se bave, osim poslova državne uprave, vlasti. Najveći broj robova nije nastajao vojnim osvajanjima, nego rođenjem.
Po ondašnjim kriterijumima, današnje društvo nije puno drugačije, osim što je prelaz iz niže kaste u višu lakši, manje formalan i manje dramatičan. Ponajviše zato što je i obrnuto jednako tako.
Piramide nisu bile ni Keopsova, ni Kefrenova... to ih mi danas tako zovemo. Današnjim žargonom rečeno, bile su u državnom vlasništvu.

kralj ibi

pre 7 godina

Teorije o vanzemaljcima i uopste zelju da oni postoje projektuju ljudi koji su u osnovi sujetni i zavidni i ne mogu da se pomire sa tim da su mozda postojali ljudi koji su bili toliko pametni da naprave nesto sto mi danas uopste nismo u stanju da razumemo. Evo uzmite jednog Teslu na primer i onda zamislite da se kojim slucajem na istom mestu i u isto vreme nadje hiljadu takvih umova kao on, pa rezultati bi bili nezamislivi. Ja verujem da se bas tako nesto i desilo.

Neverni Toma

pre 7 godina

"Dok se stručnjaci slažu s tezom da su piramide izgrađene od velikih kamenih blokova izrezbarenih bakarnim alatom,..."
E bas bih voleo da vidim nekog "srucnaka" kako bakarnim alatom urezuje hijeroglife u granitni sarkofag Ramseza III od 18 tona koji se nalazi u pariskom Luvru!
Lako je reci: "Moguce je". Nego,'ajd mi Bajo pokazi delom!

Ivan

pre 7 godina

Pa to se znalo odavno samo sto su jevreji preko svog producentskog lobija kojim drze ceo Holivud plasirali pricu da su oni jadni bili zrtve i robovi.
Oni koji konstantno pricaju da su najvece zrtve u sustini su najmanje po pravilu.
U II svetskom ratu vise je izginulo i pobijeno u logorima Srba, Rusa i jos mnogih drugih naroda od njih ali ...

zar nije tako?

pre 7 godina

Blokovi su toliko precizno ulašteni i tako glatko da kada bi se spojili još pod svojom težinom bili bi gotovo nerazdvojni. Nesto poput dva komada stakla od prozora npr.

intruder

pre 7 godina

Ne vredi, skocio mi pritisak od komentara. Osim sto smo narod najstariji, ocigledno smo i najpametniji, te nas ne mogu prevariti judeo-masonske zavere.

ffws

pre 7 godina

"ko je video piramide zna da one više izgledaju kao neki industriski kompleks nego kao grobnica.
u dolini kraljeva se mogu videti grobnice koje su raskošno ukrašene, prvenstavno mislim na datanje koje lopov ne može odneti, uzglavlja vrata, stepenice, oslikani zidovi, kameni kipovi itd. ničega od toga nema u piramidama.
(prava svrha?, 27. novembar 2016 22:09)"

Progutao si slovo "j".

Dolina Kraljeva je bila izgradjena 1000 godina nakon zadnje piramide. Kulture se menjaju. Sokantno, znam.

Piramide imaju sve sto si naveo, sto me dovodi do zakljucka da nisi video piramide, barem ne unutrasnjost piramidi.

prosto resenje je obicno tacno - okamov priincip

pre 7 godina

od drveta se ne viidi suma. svi gledaju te 3 a treba gledati sve. u njihovon rasporedu sigurno je zapisana informacija. traba razbiti kod.
to su gradjevine civilizacije koja je zbrisana sa lica zemlje. poruka je ostavljena na ovaj nacin jer jedino prirodni materijali mogu preziveti >10000 godina.
sve ostalo se raspada - armirani beton, celik, .... sve.
dovoljan je jedan dokaz ovoj tvrdnji. otkud u 14 veku do u detalje precizna mapa antarktika? nekim cudom taj artefakt je opstao. ko ga je napravio?

kako da ne

pre 7 godina

A da nisu mozda bakrom obradjivali i najtvrdji granit od kojeg su pravili vaze i i skulpture..? Licno sam gledao u Egipatskom muzeju artefakte od granita koje danas moze na taj nacin da obradi samo laser.

nex

pre 7 godina

Dilemu ko ih je napravio najvise podgreva tacka gde se kaze da je skoro 4000 god proslo izmedju najvece piramide i sledece najvece gradjevine,crkve Linkoln. Razmislite!

Dragan

pre 7 godina

Ovu stvar sam ucio u osnovnoj skoli iz istorije, a sada imam 37 godina, nista novo. Citav stari bliski istok, gde su i nastale prve civilizacije, funkcionisale su tako. Taj oblik drzavnog uredjenja je nazvan : "istocnjacka despotija". Karakterise je apsoltni vladar koji je olicenje boga na zemlji, mali broj robova, koji uglavnom poticu od zarobljenika iz nekog vojnog sukoba, dok vecinu radne snage na ovakvim gradjevinama cine seljaci. Oni jesu slobodni, ali je ovaj rad za faraona bio obavezan i nisam bas siguran da su bili placeni, eventualno bi dobili hranu tokom rada. A za ove "vanzemaljce" koji ostavljaju komentare, stvarno nemam reci. To sto oni ne bi bili u stanju da projektuju i izgrade bilo sta, a kamoli ovako nesto grandiozno, ne znaci da neko drugi nije i ne bi mogao. Sta je sa dostignucima moderne civilizacije? I to su silnim naucnicima i inzenjerima vanzemaljci dosapnuli u snu, nema drugog objasnjenja :-) :-) :-)

biće bolje

pre 7 godina

kada bi mogli da se vratimo kroz vreme da ih vidimo u punom sjaju, velika mesterija je sve što se dešavalo u tom periodu, ali naći će neko već dokaze koji objašnjavaju da nisu vanzemaljci.

MSc. civ. eng.

pre 7 godina

Najduži "kopneni" meridijan i paralela, tj. meridijan i paralela sa najdužim "kopnenim" delom (onaj deo koji preseca samo kopno) se seku tački u kojoj se nalazi Keopsova piramida. I sad ja treba da poverujem da su to gradili ljudi. Please...

gym baja

pre 7 godina

Mi tehnoloski jesmo najnapredniji ali treba napraviti jednu akciju svetskih razmera, gde ce 100000 entuzijasta da se skupi i pocne izgradnju jedne ovakve piramide i to drevnim metodama pa da vidimo da l' smo snazni voljom i duhom kao anticke civilizacije. Tek kad ovo budemo uradili mocicemo da tvrdimo da smo na najvisem stupnju razvoja, da smo najbolji i najjaci

CarloNS

pre 7 godina

Ljudi dugo pokušavaju da odgonetnu kako su Egipćani gradili piramide. Pošto su piramide trenutno iznad tla, prva zagonetka je kako su podizali ogromne kamene blokove tako visoko? Ali šta ako ih nisu podizali već spuštali? Mogli su prvo podići kompletno tlo nanošenjem peska. Kasnije dovuku kamenje pa ga potkovavaju. Nema dizanja. Takođe, mogli su koristiti pomoćne kanale da dopreme blokove od Nila do mesta ugradnje (pošto su ih transportovali Nilom). U suštini, kako god da su radili, bilo je mnogo jednostavnije nego što većina danas misli.

ffws

pre 7 godina

"Keopsova piramida je izgrađena tako da je okrenuta prema severu, a zapravo je to najpreciznije usklađena građevina prema severu u svetu. Uprkos tome što je napravljena davno, njeno odstupanje od "pravog severa" je minimalno - a razlog za to je pomeranje Severnog pola Zemlje" . Kako su to uspeli pomoću bakarnog orudja?
(RR, 27. novembar 2016 21:26)"

https://www.newscientist.com/article/dn174-pyramid-precision/

"But the accuracy wasn’t constant, Kate Spence of Cambridge University points out. Instead, the alignment of successive pyramids first steadily improved up to the building of the Great Pyramid, then later deteriorated."

Uh-oh. Ti prokleti vanzemaljci, tako neprecizni.

A sta je ovo?

http://www.livescience.com/55118-great-pyramid-giza-is-slightly-lopsided.html

"Then, the team used a statistical method called linear regression analysis to determine those lengths. They found that the east side of the pyramid originally measured somewhere between 755.561 and 755.817 feet (230.295 to 230.373 meters), while the west side of the pyramid originally measured somewhere between 755.833 and 756.024 feet (230.378 to 230.436 m).

This means that, at most, the west side was only 5.55 inches (14.1 centimeters) longer than the east side. Though that would leave the pyramid not quite square, it's a remarkable level of precision for a monument constructed more than 4,500 years ago, the researchers noted."

bla

pre 7 godina

@Dejane, pa ljudi danas uce na Jutjubu i History kanalu, ali iskljucivo onoj vanzemaljskoj emisiji. Malo mi smesno sto se ovde iznose tvrdnje iz te emisije kao cinjenice, kad je opste poznato da je to maltene zezancija i da neka njihova "neverovatna otkrica" mozete i sami da odete da vidite i skontate da veze nemaju sa zivotom. Daju se pogresne lokacije, pogresne mere, pogresni materijali i godine, da bi vama gledaocima bilo sto zanimljivije i da bi se oni namlatili para, normalno.
Neko rece ljudi su zavidni i pomenuo i Teslu-slazem se, gorepomenuti tvrde da je cak i Tesla saradjivao s vanzemaljcima. Da Vinci nije pisao dnevnik jedan period, zaboga, mora da je i on tad bio u poseti, nema drugog objasnjenja.

A da, i @ffws mi je novi omiljeni komentator. :D

Kuroslavac

pre 7 godina

Ono sto mi mozemo, jeste samo da pretpostljavamo sta stoji iza izgradnje piramida i koja je njihova funkcija. Istina je da samo jedan covek zna prave tajne ovih velicanstenih gradjevina. Mi ostali ih jednostavno nismo dostojni, nemam taj kapacitet da pojmimo to.

buda

pre 7 godina

žalosno je i poražavajuće da je većina komentatora ovde stekla "obrazovanje" na jutjubu i još žalosnije je što misle da je to u redu.

Darth Shone

pre 7 godina

Da, fantastične građevine, i da nisu ih gradili robovi, kako je to često holivudski prikazivano. Gradili su ih radnici, koji su za razliku od običnih seljaka - felaha, bili plaćeni, hranjeni i o njima je vođena briga. Čak je i ceo jedam mali gradić bio izgrađen za njih. Misteriju predstavlja kako su ih gradili, uzimajući u obzir raspoloživu tehnologiju u to vreme, i to da bi gradnja takvog jednog objekta bila i danas težak izazov. To opet govori da je čovek u rana vremena svog postojanja bio inteligentniji od današnjeg. Sa čime bi se zidanje piramida moglo uporediti u današnje vreme? Ako bi se uzelo samo to što su one predstavljale ispunjavanje hira jednog čoveka, onda bi analogiju mogle predstavljati kule i gradovi podignuti u sred pustinje. Ali, ako se uzme činjenica da su one pre svega bile naciobnalni, verski projekat, onda jedinu analogiju predstavlja projekat Apolo, na koji su ovde mnogi alergični. Mada, projekat apolo je uz svu gomilu naučnih otkrića, ipak prestao, dok su piramide građene dugo nakon ove tri najveće. To što su prazne i što nema mumija u njima, treba zahvaliti i revoluciji koja je pogodila Egipat, ali i ostale okolne države početkom 21 veka pre nove ere kada su klimatske promene izazvale glad, a sa njom se srušila vera u svemoć boga-kralja.

dominus

pre 7 godina

Naravno da ih nisu gradili ljudi. Piramide postoje po celom svetu i veza su sa kosmičkom energijom. U stvari, to im je bila svrha, veza sa drugim svetovima u kosmosu.

mane

pre 7 godina

Ja mislim da su oni zidali te piramide najnormalnije kao sto mi zidamo kuce :) Lepo popnu taj spec materijal pomesaju ga sa zemljom, vodom I puste da se susi par meseci I tako u isto vreme svaki drugi blok I to je to :) Ko se ne slaze neka lupi minus da vidim koliko vas je :))

IN

pre 7 godina

Logicnije je da su nalivali beton u kockaste kalupe. Ali kakvog sastava je vrsta betona tj. kako su pravili prirodan kamen. Mudrost prirode je izgleda ne saglediv za danasnji bljutav svet.

Masry

pre 7 godina

(prava svrha?, 27. novembar 2016 22:09) # Link komentara
Grobnice u Dolini Kraljeva su Mongolia mladje od piramida, one su gradjene na zalasku moci egipatskih faraona kada vise nisu bili toliko mocni. Tehnike su napredovale kao I civilizacija u Starom Egiptu pa su zato te manje grobnice oslikavane I ispisane hieroglifima.

Dejan

pre 7 godina

Svaka stranica Keopsove piramide je podeljena po pola, ali vrlo malo, i to se moze primetiti jedino tokom ravnodnevnice. To je sasvim slucajno otkriveno 1940. godine.
Slike se mogu videti recimo ovde:

http://humansarefree.com/2015/06/the-great-pyramid-of-egypt-exposing.html

Inace za sfingu neki ljude tvrde da je napravljena pre nekih 20.000 godina i kao dokaz se daje erozija koju je napravila voda.

dominus

pre 7 godina

Naravno da ih nisu gradili ljudi. Piramide postoje po celom svetu i veza su sa kosmičkom energijom. U stvari, to im je bila svrha, veza sa drugim svetovima u kosmosu.

?

pre 7 godina

@mrzim pretpostavke
Da nisu odleteli? I ko ti je rekao da se nisu nikada vratili i da se danas ne vracaju? Imas bukvalno milione ljudi koji se kunu da su ih videli. Imas zvanicne izvestaje raznih vojnih i drzavnih struktura sirom sveta koji pricaju o nekim NLO. Ne ocekujes valjda da Obama i Outin izadju na vestima sa podacim o nekim vanzemaljcima? Ja licno ne verujem u to, niti me preterano zanima, ali mi smetaju pretpostavke poput tvoje.

e pa

pre 7 godina

e ja kad sam iso tamo da vidim piramide. bas mi lepo bilo, svasta sam dono otamo. a, onda sam cuo neko pistanje, probudih se tad. shvatih, obuze me neka zal, pa brzo krenuh na robovski rad.

Niko kao ja

pre 7 godina

Neverni Tomo , spoljni deo stene , kamena presvucen je "tankim" slojem kombinacije blata pomesanog sa bitulitom po kojem je kasnije lako pisati bakarnim alatima

Fensi Milenko

pre 7 godina

Sve je to dosadno i bezveze. Bio sam tamo. Ništa, gomila kamenja i naporni trgovci koji ti ne daju mira ni sekund. Žali bože vremena i para, bolje da sam ostao u hotelu i napio se u bazenu ili spavao u sobi pod klimom ili išo na masažu ili tako nešto.

zoran b.zoran b.

pre 7 godina

Te priče egiptologa da su piramide gradili ljudi, egipćani, su smešne. Keopsovu sigurno nisu. Ili Svingu.Neke, kasnije zidane jesu, ali su one u fazi raspadanja jer to nije ta tehnologija gradnje. A ko može pomisliti da su ljudi mogli, tada, da podižu kamene blokove teške tonu, dve, deset, osamdeset, trista pedeset!? A tek nivo tehnologije i obrade kamena koji se ni danas ne može postići. No, danas je sve relatizovano, razvodnjeno, ljudi zaglupljeni, ne vode realne živote , već žive živote rialiti zvezda. Da pola Beograda svojim očima vidi vasionski brod na Terazijama, a potom pročita novine ili pogleda televiziju sa demantima tog događaja, ti isti bi posumnjali u svoj vid. Itd,itd.

DedaMiloje

pre 7 godina

No, danas je sve relatizovano, razvodnjeno, ljudi zaglupljeni, ne vode realne živote , već žive živote rialiti zvezda. Da pola Beograda svojim očima vidi vasionski brod na Terazijama, a potom pročita novine ili pogleda televiziju sa demantima tog događaja, ti isti bi posumnjali u svoj vid. Itd,itd.
(zoran b.zoran b., 27. novembar 2016 20:11)

Vidim ti baš vodiš realan život, sve što si napisao je izuzetno realno. Došli neki tamo i sagradili piramide, baš deluje realno, još da su piramide svemirski brodovi i čekamo da dodju da ih odvezu.

Srki

pre 7 godina

Uveren sam da su se Egipćani samo uselili u već izgrađene piramide. One druge male su samo neuspešne kopije. Cela Egipatska civilizacija je laz i prevara. Indijanska plemena južne i centralne Amerike su bar fer priznali.i nismo gradili sve je to neko pre nas i opet su na sličan način gradili neuspešno svoje imitacije. Još samo da Egipćani priznaju isto.

Vayda

pre 7 godina

Piramide nisu grafili robovi i nisu sluzile kao grobnice, vec za teleportaciju dusa u sazvezdje Oriona. Otud i veza sa Ozirisom i zagrobnim zivotom, pa i poredjanost piramida u formaciju zvezda iz sazvezdja Orion. NASA naucnici tek od skora zagovaraju prenos celokupne mozdane mape solarnim talasima fotonima na drugunplanetu gde bi se ucitali u novo telo. Sta mislite odakle ideja? Iz Egipta, naravno.

Markus

pre 7 godina

To se odavno zna, robovi su dovlačili kamenje i vukli konopce dizalica, ali gradnju su izvodili slobodni ljudi koji su mobilisani i obučavani za taj zadatak. Čak su imali i dnevno sledovanje piva. Naša neverica da tako nešto ljudi ne mogu napraviti štapom i kanapom makar i preciznim proračunima za koje se i tada jako dobro znalo te dobrom organizacijom desetina hiljada ljudi je posledica imperijalnog ponosa i sujete britanskih "egiptologa". Upravo oni su uprostili priču da bi prikazali Egipćane kao gomilu glupih robova koji su samo vukli i slagali kamenje a ne neverovatno inventivne i intelignetne matematičare i sposobne graditelje. Danas proturaju priču o vanzemaljcima samo da omalovaže taj drevni narod. Mnogo je stvari za koje vam uopšte ne treba ni industrijski alat a kamoli visoka tehnologija 21. veka. Pretražite na jutrub-u videćete i sami šta se sve može "štapom i kanapom" :)

Algorithm

pre 7 godina

Nisu ni ljudi... Piramide su u kasnijem dobu iskoristili uljezi, tojest egipcani da u njima sahranjuju faraone u znak pocasti. Piramide su energetska postrojenja, RAM pumpe.

WeB

pre 7 godina

Ljudi, nemojte da ste naivni i verujete da su piramide plod ljudskog rada. Naucnici su utvrdili da i sa danasnjom tehnologijom se ne moze izgraditi jedna takva gradjevina. Drugo, stene koje su koriscene u izgradnji piramida nisu iz Egipta. Ko je to doneo, na koji nacin?

mrzim pretpostavke

pre 7 godina

Ako su gradjene uz asistenciju vanzemaljaca,kud onda nestasi ti marsovci i zasto se nikad ne vratise...ocito da se nisu krili prilikom gradnje i da su svi mogli da ih vide a ne samo Tutankamov NASA centar.

strucnjak

pre 7 godina

Izgradnja piramida,uzimajući u obzir sve činjenice,će zauvek biti neobjašnjena.
(don kihot, 27. novembar 2016 20:33)

Zna se to, ali kada ljudi kazu istinu ne veruje im se jer istina za danasnje pojmove cudno zvuci. Sto se datuma izgradnje tice njega je lako utvrditi. Obzirom da nema sumnje da su piramide simulirale "Tri kralja" odnosno tri zvezde iz sazvezdja Orion, lako je na osnovu kretanja zvezda i polozaja piramida utvrditi i datum izgradnje. Nebo je tada malo drugacije izgledalo nego sada jer se zvezde krecu. Koga zanima moze da istrazi. Ne, datum nije skorasnji i naravno da je nisu gradili faraoni, ni robovi, jer je za njenu izgradnju danasnjim alatom potrebno vise decenija. Gradjena je u doba kada je civilizacija na Zemlji bila znatno iznad ove koju danas imamo.

dule snabo

pre 7 godina

Od mnogih hipoteza jedna mi je mnogo zanimljiva:
Prve kolonije doseljenika sa neke druge planete koja je nestajala su pokusali da naprave enegretske centrale koje su tamo koristili ali one nikada nisu "proradile". Ako je to tacno znaci da za taj oblik enegrije ni dan danas ne znamo.

absolutezero

pre 7 godina

Sad će da se jave stručnjaci da objasne. Inače, danas kada bi neko pokušao da izgradi piramidu veličine Keopsove, koštala bi izgradnja otprilike koliko i američki svemirski program. Po nekim protumačenim hijeroglifima izgradnja Keopsove piramide trajala je 17 godina, što znači da je za postavljanje svakog bloka bilo maksimalno 5 minuta!? Podjednako kao piramide i Sfinga, misteriozan i čudan je i Karnak, najveći hram ikad izgradjen.

Ivan

pre 7 godina

Pa to se znalo odavno samo sto su jevreji preko svog producentskog lobija kojim drze ceo Holivud plasirali pricu da su oni jadni bili zrtve i robovi.
Oni koji konstantno pricaju da su najvece zrtve u sustini su najmanje po pravilu.
U II svetskom ratu vise je izginulo i pobijeno u logorima Srba, Rusa i jos mnogih drugih naroda od njih ali ...

Trampo

pre 7 godina

26)
Majstori i arhitekte koji su poznavali planove i tajne mehanizme u grobnicama su zauvek ostali zarobljeni u piramidi,takvo je bilo pravilo,pravili su i vlastiti grob .

mile

pre 7 godina

Ma kakvi robovi ih gradili, obicno lupetanje. Projektovali ljudi sa izuzetnim znanjem matematike i geometrije, nacin uklapanja blokova je misterija i dan danas kao i kako su toliko blokovi uopste dopremani na to mesto. Da ne govorimo da su gradjevine imale funkciju o kojoj moze samo da se nagadja i da nisu bile nikakve grobnice. Strucnjacima koji nesto ne umeju da objasne bi bolje bilo da cute umesto sto izmisljaju lazi.

RR

pre 7 godina

" Keopsova piramida je izgrađena tako da je okrenuta prema severu, a zapravo je to najpreciznije usklađena građevina prema severu u svetu. Uprkos tome što je napravljena davno, njeno odstupanje od "pravog severa" je minimalno - a razlog za to je pomeranje Severnog pola Zemlje" . Kako su to uspeli pomoću bakarnog orudja?

Skorpion47

pre 7 godina

Bakarnim alatom!? E, nauko! Dokle će "naučnici" lagati ovaj svet? 100.000 robova da napravi piramidu, da dovuku te blokove, da ih besprekorno obrade, da kipovi i predmeti budu izrađeni od diorita koji se ni sa dijamantskim alatom ne da obraditi... To je pravi dokaz koliko teško se ruše autoriteti u nauci. Jednom kad zasednu, samo oni su u pravu. A onda se pitamo zašto su nekad spaljivani na lomači? Pa, ovo laganje nije ništa bolje!

Vlada

pre 7 godina

@migdzow

Nisam bio u Egiptu ali verujem da je tako. Bio sam u Indiji video sam Tadz Mahal i dok je samo dvoriste i muzolej sredjen oko djubreta na sve strane, naselje sirotinje na 100 metara odatle. Kada idem na negde sa suprugom uplacujemo sve privatno i imamo totalnu slobodu kako da planiramo put pa vidimo mnoge stvari koje prosecan turista ne vidi. Indija na pojedinim mestima lici na septicku jamu, zbog prenaseljenosti i lokalnog mentaliteta ima izmeta po trotoarima svud redom. O kravljoj balezi i da ne pricamo ili kad legne na sred puta pa samo cupas kosu i cekas kad ce da se mrdne.

prava svrha?

pre 7 godina

ko je video piramide zna da one više izgledaju kao neki industriski kompleks nego kao grobnica.
u dolini kraljeva se mogu videti grobnice koje su raskošno ukrašene, prvenstavno mislim na datanje koje lopov ne može odneti, uzglavlja vrata, stepenice, oslikani zidovi, kameni kipovi itd. ničega od toga nema u piramidama.

migdzow

pre 7 godina

Najfantasticnije gradjevine na svetu. Trebalo bi svakom da bude zao ako ih za zivota ne obidje. Jedino sto mi je zao sto su bas u Egiptu, danasnji egipcani su narod koji nimalo ne postuje to sto ima. Pustili su ogroman broj lopova i prevaranata oko piramida, neprijatnosti se dese gotovo svakom drugom turisti. Ako se i odbranis, dugo smaranje je pod obavezno. Takodje put do piramida je zatrpan smecem. Ljudi koliko to kvari utisak, strasno. Da su kojim slucajem u nekoj razvijenoj zemlji, tipa Francuska, donosile bi milijarde i milijarde evra prihoda svake godine. Najvece cudo ljudske istorije.

sanjuro

pre 7 godina

Koliko je vremena proteklo od izgradnje prve do poslednje piramide? Toliko vremena su belezili iskustvo i progresivno, ali i shodno bogatstvu faraona su bivale vece i vece.

prosto resenje je obicno tacno - okamov priincip

pre 7 godina

od drveta se ne viidi suma. svi gledaju te 3 a treba gledati sve. u njihovon rasporedu sigurno je zapisana informacija. traba razbiti kod.
to su gradjevine civilizacije koja je zbrisana sa lica zemlje. poruka je ostavljena na ovaj nacin jer jedino prirodni materijali mogu preziveti >10000 godina.
sve ostalo se raspada - armirani beton, celik, .... sve.
dovoljan je jedan dokaz ovoj tvrdnji. otkud u 14 veku do u detalje precizna mapa antarktika? nekim cudom taj artefakt je opstao. ko ga je napravio?

milojica

pre 7 godina

Dajte nam sto vise ovakvih clanaka .
(faraon, 27. novembar 2016 19:32)

Ako te interesuju ovakve gluposti, traži ih po netu. Nas ovde na B92 ipak više zanima veza Tea i Anastasije. Toliko.

dominus

pre 7 godina

Naravno da ih nisu gradili ljudi. Piramide postoje po celom svetu i veza su sa kosmičkom energijom. U stvari, to im je bila svrha, veza sa drugim svetovima u kosmosu.

pilgrim

pre 7 godina

Keopsova piramida je građena tridesetak godina, a gradilo je oko sto hiljada radnika.Šest, sedam meseci godišnje zbog plavljenja Nila.Tako kažu u Kairskom muzeju.Nikakav vezivni materijal nije stavljan jer blokove drži njihova težina.

dominus

pre 7 godina

Naravno da ih nisu gradili ljudi. Piramide postoje po celom svetu i veza su sa kosmičkom energijom. U stvari, to im je bila svrha, veza sa drugim svetovima u kosmosu.

MSc. civ. eng.

pre 7 godina

Najduži "kopneni" meridijan i paralela, tj. meridijan i paralela sa najdužim "kopnenim" delom (onaj deo koji preseca samo kopno) se seku tački u kojoj se nalazi Keopsova piramida. I sad ja treba da poverujem da su to gradili ljudi. Please...

?

pre 7 godina

@mrzim pretpostavke
Da nisu odleteli? I ko ti je rekao da se nisu nikada vratili i da se danas ne vracaju? Imas bukvalno milione ljudi koji se kunu da su ih videli. Imas zvanicne izvestaje raznih vojnih i drzavnih struktura sirom sveta koji pricaju o nekim NLO. Ne ocekujes valjda da Obama i Outin izadju na vestima sa podacim o nekim vanzemaljcima? Ja licno ne verujem u to, niti me preterano zanima, ali mi smetaju pretpostavke poput tvoje.

egyptian

pre 7 godina

Takodje treba spomenuti i piramide vladara 5. dinastije:
1. Userkaf
2. Sahure
3. Neferirkare
4. Šepseskare
5. Ranefref
6. Niusere
7. Menkauhor
8. Džedkare
9. Unis
Najočuvamije piramide iz ovoga perioda starog carstva svakako jesu piramide faraona Sahurea i Unisa.

?

pre 7 godina

@Markus
Evo ja kao neko ko je projektovao i izgradio milione metara kvadratnih ti TVRDIM da je nemoguce izgraditi piramidu na nacin na koji su je izgradili oni, "stapom i kanapom". Jutjub je jedno, a nauka je drugo. Kako da podignem kamen od 300 tona? Na o'ruk? Ili polugom nekom da ga bacim na tu visinu? Mozda verujes u onu glupost sa peskom? Kako da transportujem to na ogromne razdaljine? Koji vezivni materijal je koriscen? Kako su spojevi tako savrseni? Desilo se? O dimenzijama i trajnosti da ne pricam. Da je to moguce izgraditi stapom i kanapom, ne bi cela Evropa do pre 150 godina bila preplavljena drvenim stracarama i eventualno nekom kamenom rugobom koja se srusi posle 20 godina neodrzavanja.

Banezi

pre 7 godina

Egipcani su bili fenomenalni matematicari i inzenjeri. Dosta starogrckih filozofa poput Talesa, Pitagore, Heraklita i drugih su posecivali Egipat i onda postavljali svoje teorije i ucenja.

CarloNS

pre 7 godina

Ljudi dugo pokušavaju da odgonetnu kako su Egipćani gradili piramide. Pošto su piramide trenutno iznad tla, prva zagonetka je kako su podizali ogromne kamene blokove tako visoko? Ali šta ako ih nisu podizali već spuštali? Mogli su prvo podići kompletno tlo nanošenjem peska. Kasnije dovuku kamenje pa ga potkovavaju. Nema dizanja. Takođe, mogli su koristiti pomoćne kanale da dopreme blokove od Nila do mesta ugradnje (pošto su ih transportovali Nilom). U suštini, kako god da su radili, bilo je mnogo jednostavnije nego što većina danas misli.

Kuroslavac

pre 7 godina

Ono sto mi mozemo, jeste samo da pretpostljavamo sta stoji iza izgradnje piramida i koja je njihova funkcija. Istina je da samo jedan covek zna prave tajne ovih velicanstenih gradjevina. Mi ostali ih jednostavno nismo dostojni, nemam taj kapacitet da pojmimo to.

Langus

pre 7 godina

17.! Nisam bio u Egiptu, nemam cak ni nikakav suvenir otuda, ali kad god vidim sliku piramide kojoj su oljustili ono sjajno kamenje mene je sramota. Jednostavno me je sramota kako sve zivo znamo da unistimo, uh...

mane

pre 7 godina

Ja mislim da su oni zidali te piramide najnormalnije kao sto mi zidamo kuce :) Lepo popnu taj spec materijal pomesaju ga sa zemljom, vodom I puste da se susi par meseci I tako u isto vreme svaki drugi blok I to je to :) Ko se ne slaze neka lupi minus da vidim koliko vas je :))

Dejan

pre 7 godina

Ljudi jel ste vi jeli bunike??? Šta ne može danas da se napravi??? Piramidu danas može da napravi svaka zemlja samo ko bi i zašto slagao kamenje na gomilu i potrošio (procenjuje se) milijarde dolara? Tako da, zbunili ste se i pomešali mit i realnost. Danas čovek može da napravi zgradu (koja je pri tom i korisna!!!) visoku skoro kilometar, da razgovara sa bilo kime u bilo kom delu planete, pošalje čoveka u svemir, na dno okeana i DA, naravno, može da složi koji milion kamenih blokova na gomilu. Ko ne veruje neka uporedi radove i utrošeni materijal na piramidama i pri izgradnji npr panamskog kanala. Smešno poređenje...

Ali da, naravno, piramidama i treba da se DIVIMO kao pokazatelju za šta je sve čovek sposoban i šta je mogla da izgradi jedna drevna civilizacija sa primitivnim inženjerskim znanjima, primitivnom matematikom i primitivnim materijalima. A ako vam nije jasno dokle su inženjerstvo, matematika i materijali morali da stignu i koji put da pređu od drevnog egipta do međunarodne svemirske stanice, onda ja ovo džabe pišem...

Allegretto

pre 7 godina

Naravno da piramide nisu gradili robovi, toje glupost i izmišljotina iz holivudske produkcije.

Piramide su gradile stručne i sposobne zanatlije, koje su bile ne samo dobro plaćene, nego su imale čak i zdravstvenu negu! Dokazi za to su pronađeni u ostacima naselja gde su ti ljudi živeli za vreme izgradnje piramide.

Naravno bilo je i običnih fizikalaca, a to su bili ondašnji seljaci. Pretpostavlja se da su radili u smenama u vreme perioda kad se nije obrađivala zemlja ili je iz svake kuće neko morao da izvesno vreme radi na građevini, kao oblik poreza faraonu u naturi.

I ne, piramide nisu izgradili nikakvi vanzemaljci, nego sasvim normalni ondašnji ljudi. Naš problem je što debelo potcenjujemo pamet ljudi iz Starog veka i mislimo da ako nešto ne može da se izgradi na način kako bismo ga mi danas izveli, to je ili nemoguće, ili to mogu samo vanzemaljci!

Primer: koliko bi današnjih ljudi bilo u stanju da prepozna rude bakra u kalaja, napravi priručnu peć od gomile kamenja, naloži je drvetom i izlije sebi bronzani mač, plug ili neki drugi alat? A nekad je to priličan broj ljudi znao da uradi!

Nađalost zanjej drevnih Egipćana je danas izgubljeno, a mi ne umemo da ga rekonstruišemo. Ali sasvim pogrešno i glupo je misliti da ga nije nikad ni bilo i da su im velike građevine gradili nekakvi vanzemaljci!

kralj ibi

pre 7 godina

Teorije o vanzemaljcima i uopste zelju da oni postoje projektuju ljudi koji su u osnovi sujetni i zavidni i ne mogu da se pomire sa tim da su mozda postojali ljudi koji su bili toliko pametni da naprave nesto sto mi danas uopste nismo u stanju da razumemo. Evo uzmite jednog Teslu na primer i onda zamislite da se kojim slucajem na istom mestu i u isto vreme nadje hiljadu takvih umova kao on, pa rezultati bi bili nezamislivi. Ja verujem da se bas tako nesto i desilo.

nex

pre 7 godina

Izmedju dve najvise gradjevine razlika 4000 godina. To navodi najvise na razmisljanje i podgreva dilemu ko ih je pravio. Zamislite dal je moguce da ce tek 6000 te god da se napravi gradjevina visa od Burdz Kalife?

Drzava duradi nesto

pre 7 godina

Bakarnim alatom!? E, nauko! Dokle će "naučnici" lagati ovaj svet? 100.000 robova da napravi piramidu, da dovuku te blokove, da ih besprekorno obrade, da kipovi i predmeti budu izrađeni od diorita koji se ni sa dijamantskim alatom ne da obraditi... To je pravi dokaz koliko teško se ruše autoriteti u nauci. Jednom kad zasednu, samo oni su u pravu. A onda se pitamo zašto su nekad spaljivani na lomači? Pa, ovo laganje nije ništa bolje!
(Skorpion47, 28. novembar 2016 10:17)

Naucnicka mafija! Za sve lazu, kao oni izmislili Internet i mobilne telefone a nemaju pojma kako rade i kako su ih drevne civilizacije napravile!

crni_redstar

pre 7 godina

ako gledate histori kanal i Milesevu su gradili vanzemaljci...clanak koji je b92 ostavio je najverodostojniji. npr. imothep je prvu piramidu napravio kao skladiste za psenicu. razni alati su pronadjeni iz vremena izgradnje. kameni blokovi su slagani sistemom poluge...ostavite se vanzemaljaca, covekov um je beskrajan, a mi smo sve tupaviji.

Neverni Toma

pre 7 godina

"Dok se stručnjaci slažu s tezom da su piramide izgrađene od velikih kamenih blokova izrezbarenih bakarnim alatom,..."
E bas bih voleo da vidim nekog "srucnaka" kako bakarnim alatom urezuje hijeroglife u granitni sarkofag Ramseza III od 18 tona koji se nalazi u pariskom Luvru!
Lako je reci: "Moguce je". Nego,'ajd mi Bajo pokazi delom!

Ok

pre 7 godina

Istorija je pojednostavljena da bi bila bliza obicnom coveku, ali u danasnje vreme informacionih tehonologija to unosi jako velike zabune kod coveka. Civilizacija je prezivela vise uspona i padova tokom svog postojanja i samim tim covek je imao periode kada je bio daleko napredniji nego sto ce biti u nekom periodu posle toga. Linija razvitka je imala svojih uspona pa nakon toga padova, a kako govorimo o jako dugim periodima onda je razumljivo sto sve to deluje jako zbunjujuce. Srednji vek je mozda i najgori period u ljudskoj civilizaciji. Tu pre svega mislim na unistavanje onoga sto je stvoreno pre Hrista i prvim vekovima posle (mada je tada manje stvoreno i napredovano, ali vise i sacuvano).

kako da ne

pre 7 godina

A da nisu mozda bakrom obradjivali i najtvrdji granit od kojeg su pravili vaze i i skulpture..? Licno sam gledao u Egipatskom muzeju artefakte od granita koje danas moze na taj nacin da obradi samo laser.

Dragan

pre 7 godina

Ovu stvar sam ucio u osnovnoj skoli iz istorije, a sada imam 37 godina, nista novo. Citav stari bliski istok, gde su i nastale prve civilizacije, funkcionisale su tako. Taj oblik drzavnog uredjenja je nazvan : "istocnjacka despotija". Karakterise je apsoltni vladar koji je olicenje boga na zemlji, mali broj robova, koji uglavnom poticu od zarobljenika iz nekog vojnog sukoba, dok vecinu radne snage na ovakvim gradjevinama cine seljaci. Oni jesu slobodni, ali je ovaj rad za faraona bio obavezan i nisam bas siguran da su bili placeni, eventualno bi dobili hranu tokom rada. A za ove "vanzemaljce" koji ostavljaju komentare, stvarno nemam reci. To sto oni ne bi bili u stanju da projektuju i izgrade bilo sta, a kamoli ovako nesto grandiozno, ne znaci da neko drugi nije i ne bi mogao. Sta je sa dostignucima moderne civilizacije? I to su silnim naucnicima i inzenjerima vanzemaljci dosapnuli u snu, nema drugog objasnjenja :-) :-) :-)

e pa

pre 7 godina

e ja kad sam iso tamo da vidim piramide. bas mi lepo bilo, svasta sam dono otamo. a, onda sam cuo neko pistanje, probudih se tad. shvatih, obuze me neka zal, pa brzo krenuh na robovski rad.

IN

pre 7 godina

Logicnije je da su nalivali beton u kockaste kalupe. Ali kakvog sastava je vrsta betona tj. kako su pravili prirodan kamen. Mudrost prirode je izgleda ne saglediv za danasnji bljutav svet.

nex

pre 7 godina

Dilemu ko ih je napravio najvise podgreva tacka gde se kaze da je skoro 4000 god proslo izmedju najvece piramide i sledece najvece gradjevine,crkve Linkoln. Razmislite!

?

pre 7 godina

@DedaMiloje
To sto tebi nesto ne deluje realno ne znaci da nije realno.
Meni nije realno da svemir nastane "iz nicega" pa se to ipak desilo, nije mi realno da neko moze da hipnotise coveka, pa je to ipak moguce, ne tako davno ljudima nije bilo realno postojanje masina kojima bi leteli, a narocito postojanje masina kojima bi leteli u svemir, pa se to pokazalo kao realno i ostvarivo. Da ne pricam sta je sve delovalo nerealno nama samima dok smo bili deca, ili nasim roditeljima. Sta bi rekla neka osoba iz 50-ih godina da si joj pricao o realnosti povezivanja i kominiciranja sveta putem nekog interneta? Ili da si im pricao o mobilnim telefonima, racunarima, tabletima itd? Ne znas ti sta je realno, ne zna to niko, da zna, nauka ne bi vise imala smisla.

gym baja

pre 7 godina

Mi tehnoloski jesmo najnapredniji ali treba napraviti jednu akciju svetskih razmera, gde ce 100000 entuzijasta da se skupi i pocne izgradnju jedne ovakve piramide i to drevnim metodama pa da vidimo da l' smo snazni voljom i duhom kao anticke civilizacije. Tek kad ovo budemo uradili mocicemo da tvrdimo da smo na najvisem stupnju razvoja, da smo najbolji i najjaci

Posmatrac

pre 7 godina

@?
"Da je to moguce izgraditi stapom i kanapom, ne bi cela Evropa do pre 150 godina bila preplavljena drvenim stracarama i eventualno nekom kamenom rugobom koja se srusi posle 20 godina neodrzavanja."
Kao na primer - Koloseum, stracara koja jos uvek stoji?

ffws

pre 7 godina

"Keopsova piramida je izgrađena tako da je okrenuta prema severu, a zapravo je to najpreciznije usklađena građevina prema severu u svetu. Uprkos tome što je napravljena davno, njeno odstupanje od "pravog severa" je minimalno - a razlog za to je pomeranje Severnog pola Zemlje" . Kako su to uspeli pomoću bakarnog orudja?
(RR, 27. novembar 2016 21:26)"

https://www.newscientist.com/article/dn174-pyramid-precision/

"But the accuracy wasn’t constant, Kate Spence of Cambridge University points out. Instead, the alignment of successive pyramids first steadily improved up to the building of the Great Pyramid, then later deteriorated."

Uh-oh. Ti prokleti vanzemaljci, tako neprecizni.

A sta je ovo?

http://www.livescience.com/55118-great-pyramid-giza-is-slightly-lopsided.html

"Then, the team used a statistical method called linear regression analysis to determine those lengths. They found that the east side of the pyramid originally measured somewhere between 755.561 and 755.817 feet (230.295 to 230.373 meters), while the west side of the pyramid originally measured somewhere between 755.833 and 756.024 feet (230.378 to 230.436 m).

This means that, at most, the west side was only 5.55 inches (14.1 centimeters) longer than the east side. Though that would leave the pyramid not quite square, it's a remarkable level of precision for a monument constructed more than 4,500 years ago, the researchers noted."

Masry

pre 7 godina

(prava svrha?, 27. novembar 2016 22:09) # Link komentara
Grobnice u Dolini Kraljeva su Mongolia mladje od piramida, one su gradjene na zalasku moci egipatskih faraona kada vise nisu bili toliko mocni. Tehnike su napredovale kao I civilizacija u Starom Egiptu pa su zato te manje grobnice oslikavane I ispisane hieroglifima.

bla

pre 7 godina

@Dejane, pa ljudi danas uce na Jutjubu i History kanalu, ali iskljucivo onoj vanzemaljskoj emisiji. Malo mi smesno sto se ovde iznose tvrdnje iz te emisije kao cinjenice, kad je opste poznato da je to maltene zezancija i da neka njihova "neverovatna otkrica" mozete i sami da odete da vidite i skontate da veze nemaju sa zivotom. Daju se pogresne lokacije, pogresne mere, pogresni materijali i godine, da bi vama gledaocima bilo sto zanimljivije i da bi se oni namlatili para, normalno.
Neko rece ljudi su zavidni i pomenuo i Teslu-slazem se, gorepomenuti tvrde da je cak i Tesla saradjivao s vanzemaljcima. Da Vinci nije pisao dnevnik jedan period, zaboga, mora da je i on tad bio u poseti, nema drugog objasnjenja.

A da, i @ffws mi je novi omiljeni komentator. :D

Niko kao ja

pre 7 godina

Neverni Tomo , spoljni deo stene , kamena presvucen je "tankim" slojem kombinacije blata pomesanog sa bitulitom po kojem je kasnije lako pisati bakarnim alatima

Dejan

pre 7 godina

Svaka stranica Keopsove piramide je podeljena po pola, ali vrlo malo, i to se moze primetiti jedino tokom ravnodnevnice. To je sasvim slucajno otkriveno 1940. godine.
Slike se mogu videti recimo ovde:

http://humansarefree.com/2015/06/the-great-pyramid-of-egypt-exposing.html

Inace za sfingu neki ljude tvrde da je napravljena pre nekih 20.000 godina i kao dokaz se daje erozija koju je napravila voda.

buda

pre 7 godina

žalosno je i poražavajuće da je većina komentatora ovde stekla "obrazovanje" na jutjubu i još žalosnije je što misle da je to u redu.

biće bolje

pre 7 godina

kada bi mogli da se vratimo kroz vreme da ih vidimo u punom sjaju, velika mesterija je sve što se dešavalo u tom periodu, ali naći će neko već dokaze koji objašnjavaju da nisu vanzemaljci.

Smuleco

pre 7 godina

Mnoge tajne ljudske civilizacije, je progutao požar, aleksandrijske biblioteke. Na žalost, nauka i tehnologija, kojima su vladale stare civilizacije, sada su samo nagađanje i pretpostavke.

intruder

pre 7 godina

Ne vredi, skocio mi pritisak od komentara. Osim sto smo narod najstariji, ocigledno smo i najpametniji, te nas ne mogu prevariti judeo-masonske zavere.

Darth Shone

pre 7 godina

Da, fantastične građevine, i da nisu ih gradili robovi, kako je to često holivudski prikazivano. Gradili su ih radnici, koji su za razliku od običnih seljaka - felaha, bili plaćeni, hranjeni i o njima je vođena briga. Čak je i ceo jedam mali gradić bio izgrađen za njih. Misteriju predstavlja kako su ih gradili, uzimajući u obzir raspoloživu tehnologiju u to vreme, i to da bi gradnja takvog jednog objekta bila i danas težak izazov. To opet govori da je čovek u rana vremena svog postojanja bio inteligentniji od današnjeg. Sa čime bi se zidanje piramida moglo uporediti u današnje vreme? Ako bi se uzelo samo to što su one predstavljale ispunjavanje hira jednog čoveka, onda bi analogiju mogle predstavljati kule i gradovi podignuti u sred pustinje. Ali, ako se uzme činjenica da su one pre svega bile naciobnalni, verski projekat, onda jedinu analogiju predstavlja projekat Apolo, na koji su ovde mnogi alergični. Mada, projekat apolo je uz svu gomilu naučnih otkrića, ipak prestao, dok su piramide građene dugo nakon ove tri najveće. To što su prazne i što nema mumija u njima, treba zahvaliti i revoluciji koja je pogodila Egipat, ali i ostale okolne države početkom 21 veka pre nove ere kada su klimatske promene izazvale glad, a sa njom se srušila vera u svemoć boga-kralja.

ffws

pre 7 godina

"ko je video piramide zna da one više izgledaju kao neki industriski kompleks nego kao grobnica.
u dolini kraljeva se mogu videti grobnice koje su raskošno ukrašene, prvenstavno mislim na datanje koje lopov ne može odneti, uzglavlja vrata, stepenice, oslikani zidovi, kameni kipovi itd. ničega od toga nema u piramidama.
(prava svrha?, 27. novembar 2016 22:09)"

Progutao si slovo "j".

Dolina Kraljeva je bila izgradjena 1000 godina nakon zadnje piramide. Kulture se menjaju. Sokantno, znam.

Piramide imaju sve sto si naveo, sto me dovodi do zakljucka da nisi video piramide, barem ne unutrasnjost piramidi.

zar nije tako?

pre 7 godina

Blokovi su toliko precizno ulašteni i tako glatko da kada bi se spojili još pod svojom težinom bili bi gotovo nerazdvojni. Nesto poput dva komada stakla od prozora npr.

laki

pre 7 godina

Jedna zanimljiva paralela van zvanicne istorije

Zamislimo da naš svet dozivi iznenadnu globalnu katastrofu!!
Nuklearni rat ili udar velikog meteora
ili super vulkani ili zamena polova sa ogromnim pomeranjem zemljine kore...

Ovakvi dogadjaji bi bukvalno unistili nasu civilizaciju i razorilo sve sto smo napravili!!

Prezivelo bi samo par hiljada ljudi
Sva nasa tehnologija i znanje bi bilo unisteno

Malobrojni ljudi bi gledali samo kako da prezive
A Skole ne bi postojale da sacuvaju i prenesu znanje koje smo stekli pre katastrofe

Samo 50 godina nakon katastrofe preziveli
ljudi bi zaboravili svo napredno znanje
( a prosecan covek jako malo zna o )
Jer bi gledali samo kako da obezbede hranu i skloniste

500 godina nakon katastrofe
price o svetu pre katastrofe bi postale legende

1000 godina nakon katastrofe
legende bi postale mitologija o prelepom i naprednom svetu

10 000 godina nakon katasttofe
ljudi bi ponovo stekli znanje i tehnologiju
I kada bi njihovi arheolozi otkrili zakopane neke nase rusevine i pronasli neke nase istorijske "knjige"
iz kojih bi, nakon dešifrovanja, citali kako smo leteli svaki dan u celicnim pticama
slali ljude na mesec i robote na Mars ...

Sta mislite kako bi to oni tumacili?

Tumacili bi to kao cista nasa mastarija
mitologija!

Mozda drevni spisi Sumera Egipcana Inak Maja, Sanskrit, Vede... o naprednoj civilizaciji koja je unistena globalnom katasttofom
Mozda je sve to mitologija a mozda i nije!

Zaista je neobicno da sve prastare civilizacije sirom planete (Sumeri, inke maje, egipcani, hindu, kinezi...) imaju skoro indeticnu pricu o globalnoj katastrofi i lepom razvijenom svetu pre nje!

Milan Nis

pre 7 godina

A Faraona dovezli u kamionu da otvori piramidu....
(Stiff Upper Lip, 27. novembar 2016 20:48)
A jel su faraonovi neimari,zavrsili koricenje na vreme.
Ahahhhahhahha CARE!

CATAPA

pre 7 godina

Iz današnje perspektive se čak ni status robova ne shvata ispravno. Bilo je i bogatih i školovanih robova iako je generalno robovska kasta bila na dnu socijalne lestvice. Bilo je mnogo poslova kojima su robovi mogli da se bave, osim poslova državne uprave, vlasti. Najveći broj robova nije nastajao vojnim osvajanjima, nego rođenjem.
Po ondašnjim kriterijumima, današnje društvo nije puno drugačije, osim što je prelaz iz niže kaste u višu lakši, manje formalan i manje dramatičan. Ponajviše zato što je i obrnuto jednako tako.
Piramide nisu bile ni Keopsova, ni Kefrenova... to ih mi danas tako zovemo. Današnjim žargonom rečeno, bile su u državnom vlasništvu.