Petak, 25.11.2016.

17:40

Korak po korak: Pad u crnu rupu bizarniji je nego što mislite

Izvor: Sergej Županiæ

Korak po korak: Pad u crnu rupu bizarniji je nego što mislite IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

163 Komentari

Sortiraj po:

Pundit

pre 7 godina

Prijatelju, a da se ti prvo malo obrazujes? Sta je naucni zakin, a sta teorija.
(Sick of it, 26. novembar 2016 13:58)
"Prijatelju", ne zaslužuješ poštovanje, ali ću ti ukazati. Teorije se u nauci dokazuju zakonima, a ne drugim teorijama. Kada se teorije dokazuju teorijama, to se zove metafizika ili religija. Zato su relativisti religiozna sekta, a ne fizika, nauka.
Više od sto godina stoji neoboren Mektagartov dokaz o nepostojanju realnog, fizičkog vremena. Isti dokaz, minimalno modifikovan može da se koristi kao dokaz o postojanju prostora. Relativistička sekta nikada nije oborila taj, niti pružila svoj dokaz da vreme postoji na bilo koji način osim kao apstrakt, imaginacija. Korisna, da, ali ništa više od toga.
Verujem da ti je teško da shvatiš jer si celog života učen da satovi mere vreme, ali to je tvoj (pre svega) mentalni hendikep.
Nego, kako magneti "krive prostor"? :D

Kontras

pre 7 godina

Klasican primer teorijske pseudonauke. Ne postoji nikakav naucni argument za postojanje crnih rupa, niti "horizonta dogadjaja". Nista konkretno, nista primenjio. U ovom nasem univerzumu iz iskustva i iz eksperimenata znamo da vreme svuda tece istom brzinom. Putovanje unazad kroz vreme bi stvorilo niz paradoksa. Npr. da je Ajnstajn otisao u vreme unazad i ucinio da se nikad ne rodi on nikada ne bi mogao da se vrati unazad. To je apsolutni nonsense per se. To je nemoguce.

Relativisticka pseudo fizika stvorena da spasi heliocentrizam. Njene glavne postavke nikada nisu eksperimentalno potvrdjene i uzimaju se kao tacne dogmatski.

orion

pre 7 godina

(Heh, 26. novembar 2016 09:07)

Kakav "horizont događaja" oko naše galaksije ?

"Horizont događaja" je teoretski naziv, za ono što su granice Crne rupe, baš kao što i u tekstu piše, a i kao što je na slikama nacrtano: To jeste tamna sfera, oko u prečniku nekoliko desetina (stotina) kilometara nepojmljivo masivnog "leša" umrle zvezde, čije jedno zrnce materije, veličine zrna peska ima masu veću od Keopsove piramide. Ta tamna sfera (pogledaj slike) jeste granica dokle su gravitacioni talasi umrle zvezde toliko moćni da "zarobljavaju svetlost", odnosno fotone, i tačno je da je ta tamna sfera na neki način rupa jer posle teoretskog prolaska te granice čovek bi nastavio da pada (u komadićima, uz neverovatno gravitaciono ubrzanje) ka mrtvoj zvezdi ali se ne bi više video, a uskoro bi bio potpuno dezintegrisan do nivoa atoma. Dakle, ova tamna sfera na slikama je polje dokle deluje "gravitacioni usisivač" leša zvezde u centru. Granice ove tamne sfere teoretski fizičari prilično neadekvatno nazivaju "horizont događaja".

Dakle, još jednom: Iza ove tamne sfere sledi gotovo trenutna dezintegracija svake materije, i nikakav život ne može tu da opstane, jer ga privlači Death Star (gotovo beskonačne gustine i beskonačne gravitacije) nepojmljivim gravitacionim ubrzanjem koje kida svaku materiju. Sve ovo ostalo napisano su bajke teoretskih fizičara koji žele popularnost po svaku cenu svetu nauke, izmišljajući naučnofantastične teorije.

washing machine

pre 7 godina

Negde sam pročitao da nenormalno brzo kretanje materije oko crne rupe, izaziva njene vibracije ekvivalentne konstantnom zemljotresu od 10-15 stepeni Rihtera na Zemlji. To bilo koje živo biće ne bi dugo izdržalo.

Sick of it

pre 7 godina

Teorijska fizika tumara ovakvim besmislicama, paradoksima i apsurdima već sto godina i jedino se pokušava da se svako novo otkriće uklopi u Ajnštajnovu teoriju koju su eto već proglasili fizičkim zakonom. Nauka jeste dokazala da nikakvo fizičko, realno vreme ne postoji; red je da relativistička sekta dokaže suprotno kad već tvrdi suprotno. Niti su, niti mogu. Pričaju svoje bajke i dalje, samo uvode nove likove.
(Pundit, 26. novembar 2016 03:00)

"Ajnstajnovu teoriju su eto, vec proglasili fizickim zakonom"?
Prijatelju, a da se ti prvo malo obrazujes? Sta je naucni zakin, a sta teorija.

Dakle,po tebi, imamo teorijske fizicare koji su "relativisticka sekta" i imamo nauku koja je dokazala da vreme ne postoji. I sad sekta treba da ponudi dokaz naucnicima. Kojim? Ekonomistima?

Prestrasno za citati, stvarno...

Cezar

pre 7 godina

Za lika koji propada u crnu rupu Ana bi umrla pre njega. vreme tece puno brze sto si blizi crnoj rupi, a Ana to ipak posmatra sa malo bezbednijeg mesta gde vreme protice mnogo mnogo sporije.

Da

pre 7 godina

Ah, ti teorijski fizičari i tzv. kosmolozi! Fizika im je postala dosadna, a književnost ih baš ne ljubi, tako da bežeći od fizike i samim tim logike, pišu loše SF romane na nivou tinejdžera koji misli da je sav kosmički um upravo koncentrisan u njegovom matriksu pretpostavki i u čemu mu okolina drastično pomaže. Ponekad liče i na gastarbajtere povratnike, koji su prepuni priče, koje svetina s poštovanjem sluša, a pristojno upućen čovek ih se stidi. Teorijski fizičar je, dakle, gospodar situacije. Njemu greška nije svojstvena, jer prošla su vremena kada su naučnici grešili i priznavali svoje greške. To više nije u modi. Na primer, ne pokušavaj da igraš u kolu koje svira teorijski fizičar. Nećeš uspeti. Nema teorije.
(Ertz, 26. novembar 2016 08:42)

Ah vi vernici....Treba li da nastavljam?
Da se vi pitate i dalje bi sunce kruzilo oko zemlje koja je u stvari ravna ploca na ledjima kornjace. Tako da, Pssssttt!

laki

pre 7 godina

Sve do ove godine mislili smo da je crna rupa singularitet

ALI
Svi matematicki proracuni su dokazali da je singularitet apsolutno nemoguc!!
Dakle crna rupa nije singularitet
Cak i Stiven Hoking Crne rupe vise ne zove crnim vac tamnim

Da

pre 7 godina

Da,naučnici su sve znajući.Samo ih malo muči kad nestane avion na planeti zemlji...ali o crnoj rupi sve znaju.
(Mada Manda, 25. novembar 2016 23)

Objasni kako si poslao poruku, pocevsi od protokola, pa windowsa (mozda linuxa, nikad se ne zna), objasni kako zapravo PC funkcionise, pa onda recimo sta je e.otpornost, permeabilnost, impedansa, omov zakon, itd...Cekam odgovor.

Evo ovako, posto znam da ne znas odgovor (gugl se ne racuna) da ti nesto kazem. Tvoj argument bi imao smisla jedino da si ti napravio svoj PC, operativni sistem i protokole za prenos informacija putem neke mreze. Posto nisi, a uzivas u blagodetima nekih daleko pametnijih i sposobnijih ljudi od mene i tebe, onda bolje ne ostavljaj ovakve komentare jer ispadas iskljucivo i samo licemeran. Dobronameran savet.

ivan popovic

pre 7 godina

Ovo objasnjava smrt i Uskrsnuce. Za gledaoce na Zemlji, osoba je mrtva, ali se informacija ne moze unistiti,i ona postoji na drugom mestu, ali ' Ana' tj. Zemljani je ne mogu videti. Izgleda da se Biblija moci tumaciti kvantnom fizikom.

Heh

pre 7 godina

(orion, 25. novembar 2016 21:14)

Nisi u pravu. Ovde se prica o horizontu dogadjaja. Horizont dogadjaja je jednostavno sfera na kojoj je brzina umicanja jednaka brzini svetlosti, a taj efekat moze da proizvede i dovoljno razudjene mase. Hocu da kazem da na primer nasa galaksija moze da bude dovoljno masivna (dzinovska crna rupa u sredistu i sl) da oko sebe ima horizont dogadjaja, a da mi savrseno normalno zivimo u njoj i iza njega.

Zoro

pre 7 godina

Koliko znam, mislim da je nama najbliza crna rupa ona koja je u centru nase galaksije Mlecni put. A ta je udaljenost verovatno nekih sto hiljada svetlosnih godina, sto bi znacilo da je za neku letelicu sa zemlje potrebno pola miliona godina da stigne do te crne rupe. Ako ima neki astrofizicar neka me ispravi ako sam pogresio.
(Serbian Kingdom, 25. novembar 2016 20:23)
....
U centru naše a i svake druge galaksije se nalazi Supermasivna crna rupa, ali u svakoj galaksiji postoji hiljade Stelarnih crnih rupa koje lutaju neprimećene dok ne dođu u kontakt sa nekom materijom. Nije baš utešno.
Što se tiče putovanja do središta galaksije, ukoliko bi putovali 99% brzine svetlosti letilici bi trebalo stotine hiljada godina ukoliko posmatramo sa zemlje. Međutim ukoliko posmatramo sa stanovišta putnika u letilici njima bi prošlo 10-tak godina i doživeli bi da vide oblast oko crne rupe. Zašto? Zbog vremenske dilatacije. Što smo bliži brzini svetlosti vreme sporije protiče. Informacije o njihovim doživljajima dobili bi 30.000 godina kasnije.

jizz

pre 7 godina

U filmu Interstellar, lik upada u crnu rupu i upada u teserakt, visedimenziona kocka gde je i vreme fizicka dimenzija, tesko je zamisliti ali stavi se u poziciju da mozes da vidis svaki momenat u vremenu, od pocetka do kraja i da mozes bukvalno da pristupis tom momentu, nebitno kojem...Problem je sto ti kao nesto sacinjeno od materije nemas interakciju sa tim vremenom, mozes samo da posmatras dok jedino gravitacija ima takve "prolazi" kroz vreme i prostor.
Takodje pomaze da u singularitetu, vreme i prostor idu u krug, nema pocetka i kraja ....
Fun fact - Kada bi postojala crna rupa iste mase kao nasa planetica, bula bi velicine klikera.
Sunce bi bilo oko 6000metara u precniku ...Trenutno je milion puta vece od zemlje

Ertz

pre 7 godina

Ah, ti teorijski fizičari i tzv. kosmolozi! Fizika im je postala dosadna, a književnost ih baš ne ljubi, tako da bežeći od fizike i samim tim logike, pišu loše SF romane na nivou tinejdžera koji misli da je sav kosmički um upravo koncentrisan u njegovom matriksu pretpostavki i u čemu mu okolina drastično pomaže. Ponekad liče i na gastarbajtere povratnike, koji su prepuni priče, koje svetina s poštovanjem sluša, a pristojno upućen čovek ih se stidi. Teorijski fizičar je, dakle, gospodar situacije. Njemu greška nije svojstvena, jer prošla su vremena kada su naučnici grešili i priznavali svoje greške. To više nije u modi. Na primer, ne pokušavaj da igraš u kolu koje svira teorijski fizičar. Nećeš uspeti. Nema teorije.

Znam ja to, meni brat radi u Italiju ;)

pre 7 godina

najbolja istrazivanja sa savrsenim sistemom simulacije crne rupe poodavno se rade na teritoriju balkana.

Pa da

pre 7 godina

Da,naučnici su sve znajući.Samo ih malo muči kad nestane avion na planeti zemlji...ali o crnoj rupi sve znaju.
(Mada Manda, 25. novembar 2016 23:43)
Za razliku od njih, ti ne znaš ni da se sveznajući piše spojeno.

dragaN

pre 7 godina

Vau, odlican tekst! Vrh!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nci, 25. novembar 2016 19:37)

Sta li je vama ovde odlicno? To sto da li je Pera zov zavisi pd toga da li je Ana gledala kako on upada i crnu rupu? Pa iakp njemu nista nije, on je istovremeno i mrtav i ziv, tacnije nije ziv jer Ana je videla kako on gori. Sta je bre tu odlicno? Pa valjda se zna kada je neko ziv? Ako on mrda posle toga, misli, srce mu kuca, znaco on je ziv bez obzira sta je Ana videla. Znaci ovako: Ana je videla kako Peru napada ajkula i Pera je nestap u vodi. Ali ispostavilo se da ga je ajkula so malo ugrizla i Pera se nekako izvukao do obale. Ali Ama nije videla da sr Pera spasao, tako da Pera sada ustvari nije ziv jer Ana to nije videla Boze moj kakve gluposti.

Pundit

pre 7 godina

Relativističke bajke koje nemaju veze sa naukom. Vreme ne postoji i gravitacija ni na koji način ne "zakrivljuje" prostor. Na isti način prostor onda zakrivljuje i magnetizam, što vodi u dalje besmislice.

Teorijska fizika tumara ovakvim besmislicama, paradoksima i apsurdima već sto godina i jedino se pokušava da se svako novo otkriće uklopi u Ajnštajnovu teoriju koju su eto već proglasili fizičkim zakonom. Nauka jeste dokazala da nikakvo fizičko, realno vreme ne postoji; red je da relativistička sekta dokaže suprotno kad već tvrdi suprotno. Niti su, niti mogu. Pričaju svoje bajke i dalje, samo uvode nove likove.

pop

pre 7 godina

Da se razumemo, nisam baš fizičar ni veliki poznavalac ove mazerije ali pročitam po nešto i trudim se da razumem.
Jednom sam pročitao da je u crnoj rupi vreme "trodimenzionalno', tj. da se u njoj može kretati kroz prošlost, sadašnjost i budućnost dok je prostor "jednodimenzionalan", tj. da se može putovati samo ka središtu crne rupe i ni u jednom drugom pravcu.

St3fan KG

pre 7 godina

Zabolela me glava pokušavajući da shvatim kako funkcionise crna rupa. I nisam shvatio na kraju. Al ustvari niko stvarno i ne zna?

Дража

pre 7 godina

Ovo je tekst napisan u stilu "objasni mi kvantnu mehaniku kao da imam 5 godina" - potpuno apsurdno jer je to nemoguće. Pričica koja u sebi sadrži razne fizičke teorije i misaone ekperimente i pojmove, tipa Šredingerove mačke, kvantne isprepletanosti, horizonta događaja i sl., te koja pokušava da bude interesanta a ustvari je besmislena.
Ana nikada ne bi mogla da posmatra crnu rupu jer se ona ni ne vidi, a čak i da se vidi, ne bi smela da joj se približi jer bi sa te distance postala jedno s crnom rupom odnosno bila bi usisana. Toliko apsurda ima u priči da bi mogla knjiga samo o tome da se napiše.

Stefan

pre 7 godina

Cekaj bre jos nismo dokazali ni sta je tacno crna rupa a vec znamo kakonje proci kroz nju? Hahahaha jaoj BBC postaje sve veca legenda uskuro ce moci da se pridruzi diznijevom kanalu kao pobratimi. Trece ako tamo ne vladaju zakoni fizike kakvu poznajemo onda smo mrtvi jer nase telo je sklapano po ovoj fizici.

Eto toliko od mene mozda nisam ucio 30 godina o crnoj rupi i zvezdama i tu 'filozofiju' posto nauka nije sta nije dokazano.

Poz svima i diznijevom kanalu koji je tvorac teorije fino me nasmejao

Srecko V.

pre 7 godina

"Crne rupe" su sagorele zvezde koje,koje se zgusnu i ohlade ,pritom njihova rotacija je jako brza i ponasa se kao magnet koju se okrece oko samog sebe stvarajuci jako magnetno polje,a potom i radijaciju . Kad "crna rupa" svojom gravitacijom privuce dovojno Kiseonika,Hidrogena i stvori se dovoljno jak pritisak nastane nova zvezda ,a kad se neka zvezda sporo ohladi ,nastaju planete .

Rocky 2.

pre 7 godina

Ne razumem,zasto neki komentarisu,a ne mogu text da razumeju?Totalna glupost...BTW,mislim da je Zemlja jedna kaznjenicka kolonija,od puno kaznjenickih kolonija po svemiru.Neke su losije,neke bolje.U ovoj kaznjenickoj koloniji,kazna je ,u proseku 70.god.E,sad,ljudi,kaznjenici, pokusavaju da tu kaznu ne znajuci,jos vise produze.Posle ove kolonije,ide se ili u bolju,ili goru planetu.Sve zavisi od ponasanja u ovoj koloniji.Vrlo intersantna teorija,zar ne?

sever

pre 7 godina

Ovde izmedju redova se nazire borba dve struje u nauci. Jedni koji prave puno fame i vatrometa i drugi koji sve rade jednostavnije i manje interesantno i popularno. Ovi paraderi sa mnogo velikh i pametnih teorija to rade da uzmu sto vise para a ovi drugi mirno i logicno i trezveno izracunavaju i pruzaju konkretne dokaze. NPR.:Ako 'crna rupa' ima strahovitu gustinu, masu i zato gravitaciju, onda se sve zalepi za nju i to je to. Nema budalastina o 'horizontima', zakrivljenjima, nastavku zivota... Privuce te, sabije, zalepi i to je kraj. Ostalo su vacarenja i mitovi.

Nele

pre 7 godina

a vi ste u nju pali pa znate. Za to nasi zakoni i nauka ne pom aze jer nije opipljivo i na dohvat ovoj civilizaciji za izucavanje. mozda za nekoliko hiljada godina ako nas ratovi ne unazade.ende.

posmatrač

pre 7 godina

i dok se naučnici zamajavaju ovakvim pitanjima, mi svi zajedno sa celokupnim svemirom se nalazimo u nekoj konzervi coca-cole na nekoj polici u nekom špajzu.... tu veličinu konzerve i kompletne ovakve teorije ni super kompjuter neće izračunati, čak će se pre ta Coca-Cola popiti i izleteti kroz nečiji prdež u večiti beskraj.... a život prolazi....

Jovan

pre 7 godina

Nije sve baš tako. I sam Hawking tvorac ove teorije danas nije siguran u to. Pogledajte šta je rekao pre dve godine:
http://www.24sata.hr/tech/crne-rupe-ne-postoje-na-nacin-kao-sto-se-misli-tvrdi-hawking-350789

...

pre 7 godina

U prevodu, razlagali biste se na najsitnije cestice dok vas crna rupa ne upije i pridruzi svojoj masi. A najbizarnije je sto bi to onome van crne rupe bio proces koji traje godinama, iako bi se vama to desilo za nepun minut.

mc

pre 7 godina

prvo: ovo su samo teoretisanja i slatke price sta bi bilo kad bi bilo..
drugo: da nije bilo gospodina ajnstajna, ne bi znali mnoge stvari, a sa druge strane, njegove greske i uticaj ne bi kocile u toj meri danasnju nauku.
trece: zakrivljenje prostora? da li je to prevedeno kako bi trebalo? neki termini se ne mogu prevesti... to je relativno, gravitacija utice na kretanje fotona, mi VIDIMO krivu putanju fotona, to ne znaci da je prostor iskrivljen. samo nama tako izgleda.
cetvrto.: svako nebesko telo, i zemlja, u samom centru ima najvecu gustinu. pa i crna rupa. to znaci da je u centru verovatno neki neverovatni atom sa beskonacnom gustinom i masom, za nase pojmove. dalje do njega laksi itd. na granici je tolika sila g da foton ne moze da ide ka nama vec lebdi i polako ide ka centru.. covek bi imao nekoliko miliona tona masu, i prema svojoj gustini bio bi pri povrsini stesnjen medju milionima galona kompresovane vode. na povrsini je verovatno tecni helijum sa beskonacnom gustinom. bilo kakav kontakt sa crnom rupom bi samo usisao objekat kao zivi pesak.

eto.

ZoranNS

pre 7 godina

tekst zadivljuje, ali je iza moga horizonta posmatranja, toliko u njemu ima nepoznatog da me hvata strah od dela iza horizonta.

milojica

pre 7 godina

Za početak treba shvatiti da "crna rupa" nije nikakva praznina, ni šupljina, pa nije ni rupa.
Tzv "crna rupa" je tijelo sa ogromnom masom što znači i ogromnom gravitacijom, nespretno, pa i pogrešno nazvano "rupom".
(Regular, 25. novembar 2016 19:30)

Nisi u pravu Regulare, ona ne da je rupa, nego - rupčaga...

slabočitamizmeđuredova

pre 7 godina

Ako je sva ta materija toliko sabijena i rotira, čini mi se da je to više jako tvrda kugla, crna jer ni fotoni ne beže od nje. A ta moćna gravitacija prosto sve spljeska, dakle i ljudsko telo. Znači, sigurna smrt. Posle ide ko šta voli-bela svetlost, pakao, reinkarnacija... Ne budite surovi sa minusima, jer (vidi nik).

Zvecarkica

pre 7 godina

U filmu kad upadne u tu rupu on se nalazi u velikoj bibioteci gde onda preko prasine moze da prica sa zemljanima.
Ako se raspadne i izduzi kako onda udje u bibioteku?

Mislila sam da razumem ali mi sad nista nije jasno. Da li moze neko da mi objasni da li sam glupa ili su zaboravili da napisu za veliku bibioteku?

opax

pre 7 godina

не може се упасти у црну рупу, јер је она заправо звезда. то је небеско тело са површином као и наше сунце.

Dr.Dave Bowman

pre 7 godina

Upao sam u jednu sutra,vratiću se prošle godine i mogu da vam potvrdim da je sve napisano tačno,mada mi(ono drugo) Ja od juče kaže da je ovo gomila gluposti,jer se cura i ne zove Ana nego Marina...ah,da,i uopšte nije crna rupa,više onako ...šućmurasta...

orion

pre 7 godina

Današnji fizičari toliko teoretišu da počinju masovno da lupetaju. Ovo je SF vikend roman, u rangu ljubavnih vikend romana koje su zabludele nesrećnice nekad kupovale na trafikama.

Čovek (sa bocom kiseonika na leđima) ne bi preživeo ni približavanje "horizontu događaja" a kamoli propadanje iza "horizonta", zato što bi ubrzanje, odnosno brzina njegovog spiralnog kretanja oko c.rupe, toliko deformisala njegovo telo i unutrašnje organe da bi došlo do prestanka rada srca i gubitka svesti. Čovek bi umro pre nego što bi bio "špagetiran". Na samom "horizontu događaja" njegov leš bi se izdužio u kilometarsku špagetu koja bi se, s obzirom da je naš organizam nije od titanijuma nego od 70% vode, pokidana na hiljade špagetica. Na površini Crne rupe, ostatka zvezde beskonačne gravitacije, od čoveka bi ostale samo masne flekice koje bi brzo isparile odnosno razlile se po površini do nivoa atoma.

Ni moćan svemirski brod ne bi izdržao približavanje Crnoj rupi i neverovatno obrtno kretanje a da ne bude oštećen od udara ostalih čestica i materije koje rotiraju zajedno sa njim, izobličen i dekompresovan (naravno prvo bi pukli svi prozori na brodu) i na horizontu događaja raspadnut na komade.

Dakle, Crna rupe znače samo jedno: konačno i potpuno uništenje svake materije u njihovom dometu, i nisu nikakav prozor u novi svet. Više liče na kosmičku deponiju ili kantu za đubre. Jedino što je pozitivno je što daju dinamiku materiji oko nje, od najprostijih čestica do ogromnih galaksija.

Dex

pre 7 godina

I Srbija je jedna crna rupa na karti sveta u kojoj ne vaze nikakvi zakoni
(Ojha, 25. novembar 2016 19:29)

1. Nisi interesantan, jer si napisao nesto sto si na ovakvim temama nebrojano puta vec procitao, ukljucujuci i vecinu nas ostalih.

2. Citajuci ovakav tekst (pod pretpostavkom da si ga uopste procitao, u sta nimalo ne verujem), sve sto si bio u stanju da zamislis bila je Srbija, njeni Vucici, Dacici i ostale prikaze izuzetno vazne za buducnost svemira?

Eleftherios

pre 7 godina

I Srbija je jedna crna rupa na karti sveta u kojoj ne vaze nikakvi zakoni
(Ojha, 25. novembar 2016 19:29)

I dosta bre više sa tim Srbija je crna rupa, ako vam ne valja vi put pod noge i idite gde je bolje.

Protoss

pre 7 godina

Lep tekst...Naravno ovo su samo pretpostavke, kao i maste i zelje ljudi i naucnika o teoriji black hole.Ljudska rasa se nije ni priblizila teorijama o kosmickim procesima, nesto je ucinjeno, medjutim daleko smo od toga da sa sigurnoscu mozemo tvrditi kakvi se procesi desavaju milijardama godina udaljenih od nas...Mnogi misle, ili bi zeleli da je to tako, da je crna rupa neki vid prolaza(Gateway) u druge galaksije ili nekih drugih dimenzija koji se granice sa ludilom...Mozda je u filmu Event horizon sa sjajnim Sam Nielom i Lovrenc Fisburnom, film hteo da priblizi ludilo svemira kao i crnih rupa...

Serbian Kingdom

pre 7 godina

Koliko znam, mislim da je nama najbliza crna rupa ona koja je u centru nase galaksije Mlecni put. A ta je udaljenost verovatno nekih sto hiljada svetlosnih godina, sto bi znacilo da je za neku letelicu sa zemlje potrebno pola miliona godina da stigne do te crne rupe. Ako ima neki astrofizicar neka me ispravi ako sam pogresio.

međed

pre 7 godina

Hmm... Koliko u ovoj priči ima analogije sa jednom starom pesmom Ace Ilića:
"ANA mi je rekla da SVE ĆE PROĆI,
da VREME leči rane.
JA bez NJE MORAM, ali NEĆU MOĆI,
šta će mi život BEZ ANE!"

per

pre 7 godina

20 minuta, odnosno dve cigarete, odvojeno za ovaj fantastican tekst. verovatno je ovo jedan od najduzih clanaka koje sam procitao u skorije vreme :) ne ulazim u verodostojnost sadrzaja, ali apsolutno mi je drzao paznju :)

Baba Stanojka

pre 7 godina

Ako zakoni fizike prestaju da vaze u crnoj rupi onda je fizika koju ucimo totalno pogresna i nije egzaktna nauka. Ako je nesto egzaktno onda ne moze u jednom slucaju da se primenjuje a u drugom ne! Sto pre to shvatimo pre cemo krenuti napred!!!

Nole

pre 7 godina

Sve je vrlo dobro napisano osim rečenice na početku teksta: "To bi moglo da se dogodi bilo kome". Kako može da se dogodi bilo kome :))) Npr. krenem u market po paštetu i slučajno upadnem u crnu rupu...?

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

moj mali mozak ovo ne moze da podnese...zabagovoo sam na pola...
(nikolas, 25. novembar 2016 19:34)

Hahahahahahhahqh, prejak komentar!!!

blejd

pre 7 godina

Crne rupe su dokaz da nas Tvorci posmatraju. Ceo univerzum je posuda, a crne rupe su mesta gde izvanuniverzumci vrse merenja i posmatranja. Jer svaki pogled malo zezne eksperiment, bas kao u kvantnoj.

optimist

pre 7 godina

Da li je ispravno tumacenje da se trenutak u kojem se nase fizicko telo izgorelo razvukao u vecnost... makar sam ja to tako (pojednostavljeno) shvatio?
Inace, napokon jedan pravi clanak, moracu ga iskopirati i sacuvati, mozda cu ga drugacije shvatiti kada ga posle nekog vremena ponovo procitam...

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

Ajde vise da ispucamo satelit u crnu rupu i vidimo sta ce da se desi
(Tesla, 25. novembar 2016 19:22)

LOL, dok satelit dođe to tamo, mogu da prođu milioni godina...

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

Pročitao sam tekst i jedno je sigurno, naučnici nemaju ni jednu jedinu tvrdu činjenicu, sve su puka nagađanja.
Najgore od svega je što će za 100,200 godina ovakve teorije ti budući naučnici vrlo verovatno ismejavati kao što mi sad ismejavamo ljude koji su tvrdili da zemlja nije ploča itd itd

maestro

pre 7 godina

Jedan od retkih tekstova ovolike duzine na ovom sajtu koji sam procitao od pocetka do kraja. Kad vec zivimo u ovoj polu-crnoj rupi od drzave mogli bi ste vise ovakvih vesti da prenosite da skrenemo misli s uobicajene stvrnosti. Inace moje misljenje je da crne rupe povezuju "paralelne" univerzume. Sve u kosmosu ima svoj cilj i svrhu postojanja, pa cak i Vi i ja.

allalaa

pre 7 godina

Na kraju, rekli su da i da imamo najbrzi kompjuter koji dozvoljava zakon fizike on nece biti dovoljno brz da izracuna sta se stvarno desava u crnoj rupi jer ce ona nestati pre nego sto kompjuter dodje do resenja, zbog cega su obe teorije istinite. Iz toga izvacim zakljucak da i moja teorija koju bi izmislio koja god daje, i ona bi bila istinita. Znaci ili sve sta god pomislimo moze da se desi u crnoj rupi ili jednostavno njihova teorija nije tacna.

Mogli

pre 7 godina

Poenta borbe između kvantne mehanike i teorije relativnosti je da je relativnost ne pokusava da promeni kvantnu mehaniku, nego obrnuto. Relativnost je nepotpuna, jednolicna i PREVISE PROSTA, cak i ne bi trebalo da vazi za sve delove prostor vremena, za kvantnu mehaniku, ali se ne ukida iz jednog jedinog razloga: 'Ona je eksperimentalno potvređena' i samo to je drzi u zivotu. To je jedini i trenutno najbolji fizicki opis gravitacije.

živčan_neki_lik

pre 7 godina

A da su dve osobe prošle horizont događaja, kako bi videle jedna drugu? Znamo kako Ana gleda na njih i kako bi oni Anu gledali. Koliko je "uvrnuta" fizika u crnoj rupi, verujem da bi i ta situacija bila zanimljiva.

Algorithm

pre 7 godina

Ja sam od posla do kuce udario u 6 ovakve, sve felne pokrifih. Smejurija. Crna rupa rekoste, aha, i ša je onda bako bilo? Jesu li je zaklali ili nisu?

Regular

pre 7 godina

Za početak treba shvatiti da "crna rupa" nije nikakva praznina, ni šupljina, pa nije ni rupa.
Tzv "crna rupa" je tijelo sa ogromnom masom što znači i ogromnom gravitacijom, nespretno, pa i pogrešno nazvano "rupom".

Aleksandar

pre 7 godina

Ne zakrivljuje se prostor, nego ono cime je ispunjen. I cak se ne zakrivljuje, prostor nije ravna stvar, ravna linija ili ploca. Ni vreme se ne menja, jer je vreme promenjiva stvar. To je nasa takva percepcija, pa tako i izmisljamo.

MvpofNba

pre 7 godina

Secam se u srednjoj, dobio sam seminarski iz fizike na temu crnih rupa, i surfovajuci netom naleteo sam na ovu pricu sa Anom, koju sam preveo i ubacio u seminarski. Profesor je bio zapanjen, a drugari su me gledali u fazonu " da li si ti lud?".

time

pre 7 godina

Kakav tekst. Obzirom da crne rupe imaju gravitaciju kao sto je i receno i to abnormalno jaku i kao sto imaju i masu, samo je falilo da u tekstu dodaju sta bi bilo kada bi jedna crna rupa usisala drugu crnu rupu.

control room

pre 7 godina

nase tijelo se na kraju dezintegrise dok nas um i dalje zivi dok prolazi kroz "horizont dogadjaja" u jedan drugi univerzum gde vladaju totalno drugi fizicki zakoni. nase tijelo se raspada kao u zemlji sto se raspada nakon gozbe crva i dejstva vremena. nase tijelo postaje dio mase crne rupe dok nasa svijest i dalje postoji na nasu radost. ubrzo pocinjemo da uzivamo u putovanju iako mozda jos nismo svjesni da nam se tijelo dezintegrisalo trenutak ranije...kakav bi to put bio. mozda je to ustvari transformacija svijesti ili korak u narednoj revoluciji covjeka. uzdignuce homo sapiensa. zadnja stepenica evolucije u poznatom univerzumu. i ponovno rodjenje u nekom novom naprednom obliku...

Arthur Dent

pre 7 godina

Pffff, slucajno sam tek sinoc pogledao film iz 2014 Interstellar - ovaj tekst kao da je pisan za scenario o dijelu tog filma gdje lik fakat "upada" i prolazi kroz crnu rupu. Zasto jednostavno odmah ne poluditi :)

Mogli

pre 7 godina

Najbolji tekst iz nauke koji sam procitao na ovom portalu. Hteo bih da dodam da posmatrac B koji bi upao u crnu rupu i gledao ka spolja, video bi celu buducnost Svemira iste sekunde sto se kosi sa zdravim razumom dok sa druge strane posmatrac A koji gleda posmatraca B kako prelazi horizont, zamrznuo bi se na horizontu kao kada stavite pauzu na videu. I jos bih dodao da ako bi foton zeleo da pobegne tolikoj gravitaciji, morao bi da putuje brze od svetlosti a to znaci unazad kroz vreme, tj. da izbegne upadanje pre nego sto uopste stigne do horizonta dogadjaja. Interesantno, zar ne?

Nik

pre 7 godina

Koliko mi ništa ne znamo, fascinantno mi je to :D full respect za ljude poput Tesle, Ajnštana, Michio Kakua, Neil de Grass itd itd .. Ali ponekad mi deluje da ovi danas koji su popularni, smatraju da znamo jako puno, a daleko smo od toga

Mogli

pre 7 godina

Najbolji tekst iz nauke koji sam procitao na ovom portalu. Hteo bih da dodam da posmatrac B koji bi upao u crnu rupu i gledao ka spolja, video bi celu buducnost Svemira iste sekunde sto se kosi sa zdravim razumom dok sa druge strane posmatrac A koji gleda posmatraca B kako prelazi horizont, zamrznuo bi se na horizontu kao kada stavite pauzu na videu. I jos bih dodao da ako bi foton zeleo da pobegne tolikoj gravitaciji, morao bi da putuje brze od svetlosti a to znaci unazad kroz vreme, tj. da izbegne upadanje pre nego sto uopste stigne do horizonta dogadjaja. Interesantno, zar ne?

Regular

pre 7 godina

Za početak treba shvatiti da "crna rupa" nije nikakva praznina, ni šupljina, pa nije ni rupa.
Tzv "crna rupa" je tijelo sa ogromnom masom što znači i ogromnom gravitacijom, nespretno, pa i pogrešno nazvano "rupom".

maestro

pre 7 godina

Jedan od retkih tekstova ovolike duzine na ovom sajtu koji sam procitao od pocetka do kraja. Kad vec zivimo u ovoj polu-crnoj rupi od drzave mogli bi ste vise ovakvih vesti da prenosite da skrenemo misli s uobicajene stvrnosti. Inace moje misljenje je da crne rupe povezuju "paralelne" univerzume. Sve u kosmosu ima svoj cilj i svrhu postojanja, pa cak i Vi i ja.

Nik

pre 7 godina

Koliko mi ništa ne znamo, fascinantno mi je to :D full respect za ljude poput Tesle, Ajnštana, Michio Kakua, Neil de Grass itd itd .. Ali ponekad mi deluje da ovi danas koji su popularni, smatraju da znamo jako puno, a daleko smo od toga

Arthur Dent

pre 7 godina

Pffff, slucajno sam tek sinoc pogledao film iz 2014 Interstellar - ovaj tekst kao da je pisan za scenario o dijelu tog filma gdje lik fakat "upada" i prolazi kroz crnu rupu. Zasto jednostavno odmah ne poluditi :)

control room

pre 7 godina

nase tijelo se na kraju dezintegrise dok nas um i dalje zivi dok prolazi kroz "horizont dogadjaja" u jedan drugi univerzum gde vladaju totalno drugi fizicki zakoni. nase tijelo se raspada kao u zemlji sto se raspada nakon gozbe crva i dejstva vremena. nase tijelo postaje dio mase crne rupe dok nasa svijest i dalje postoji na nasu radost. ubrzo pocinjemo da uzivamo u putovanju iako mozda jos nismo svjesni da nam se tijelo dezintegrisalo trenutak ranije...kakav bi to put bio. mozda je to ustvari transformacija svijesti ili korak u narednoj revoluciji covjeka. uzdignuce homo sapiensa. zadnja stepenica evolucije u poznatom univerzumu. i ponovno rodjenje u nekom novom naprednom obliku...

allalaa

pre 7 godina

Na kraju, rekli su da i da imamo najbrzi kompjuter koji dozvoljava zakon fizike on nece biti dovoljno brz da izracuna sta se stvarno desava u crnoj rupi jer ce ona nestati pre nego sto kompjuter dodje do resenja, zbog cega su obe teorije istinite. Iz toga izvacim zakljucak da i moja teorija koju bi izmislio koja god daje, i ona bi bila istinita. Znaci ili sve sta god pomislimo moze da se desi u crnoj rupi ili jednostavno njihova teorija nije tacna.

Mogli

pre 7 godina

Poenta borbe između kvantne mehanike i teorije relativnosti je da je relativnost ne pokusava da promeni kvantnu mehaniku, nego obrnuto. Relativnost je nepotpuna, jednolicna i PREVISE PROSTA, cak i ne bi trebalo da vazi za sve delove prostor vremena, za kvantnu mehaniku, ali se ne ukida iz jednog jedinog razloga: 'Ona je eksperimentalno potvređena' i samo to je drzi u zivotu. To je jedini i trenutno najbolji fizicki opis gravitacije.

time

pre 7 godina

Kakav tekst. Obzirom da crne rupe imaju gravitaciju kao sto je i receno i to abnormalno jaku i kao sto imaju i masu, samo je falilo da u tekstu dodaju sta bi bilo kada bi jedna crna rupa usisala drugu crnu rupu.

Pa da

pre 7 godina

Da,naučnici su sve znajući.Samo ih malo muči kad nestane avion na planeti zemlji...ali o crnoj rupi sve znaju.
(Mada Manda, 25. novembar 2016 23:43)
Za razliku od njih, ti ne znaš ni da se sveznajući piše spojeno.

Dex

pre 7 godina

I Srbija je jedna crna rupa na karti sveta u kojoj ne vaze nikakvi zakoni
(Ojha, 25. novembar 2016 19:29)

1. Nisi interesantan, jer si napisao nesto sto si na ovakvim temama nebrojano puta vec procitao, ukljucujuci i vecinu nas ostalih.

2. Citajuci ovakav tekst (pod pretpostavkom da si ga uopste procitao, u sta nimalo ne verujem), sve sto si bio u stanju da zamislis bila je Srbija, njeni Vucici, Dacici i ostale prikaze izuzetno vazne za buducnost svemira?

Nole

pre 7 godina

Sve je vrlo dobro napisano osim rečenice na početku teksta: "To bi moglo da se dogodi bilo kome". Kako može da se dogodi bilo kome :))) Npr. krenem u market po paštetu i slučajno upadnem u crnu rupu...?

orion

pre 7 godina

Današnji fizičari toliko teoretišu da počinju masovno da lupetaju. Ovo je SF vikend roman, u rangu ljubavnih vikend romana koje su zabludele nesrećnice nekad kupovale na trafikama.

Čovek (sa bocom kiseonika na leđima) ne bi preživeo ni približavanje "horizontu događaja" a kamoli propadanje iza "horizonta", zato što bi ubrzanje, odnosno brzina njegovog spiralnog kretanja oko c.rupe, toliko deformisala njegovo telo i unutrašnje organe da bi došlo do prestanka rada srca i gubitka svesti. Čovek bi umro pre nego što bi bio "špagetiran". Na samom "horizontu događaja" njegov leš bi se izdužio u kilometarsku špagetu koja bi se, s obzirom da je naš organizam nije od titanijuma nego od 70% vode, pokidana na hiljade špagetica. Na površini Crne rupe, ostatka zvezde beskonačne gravitacije, od čoveka bi ostale samo masne flekice koje bi brzo isparile odnosno razlile se po površini do nivoa atoma.

Ni moćan svemirski brod ne bi izdržao približavanje Crnoj rupi i neverovatno obrtno kretanje a da ne bude oštećen od udara ostalih čestica i materije koje rotiraju zajedno sa njim, izobličen i dekompresovan (naravno prvo bi pukli svi prozori na brodu) i na horizontu događaja raspadnut na komade.

Dakle, Crna rupe znače samo jedno: konačno i potpuno uništenje svake materije u njihovom dometu, i nisu nikakav prozor u novi svet. Više liče na kosmičku deponiju ili kantu za đubre. Jedino što je pozitivno je što daju dinamiku materiji oko nje, od najprostijih čestica do ogromnih galaksija.

Eleftherios

pre 7 godina

I Srbija je jedna crna rupa na karti sveta u kojoj ne vaze nikakvi zakoni
(Ojha, 25. novembar 2016 19:29)

I dosta bre više sa tim Srbija je crna rupa, ako vam ne valja vi put pod noge i idite gde je bolje.

Zoro

pre 7 godina

Koliko znam, mislim da je nama najbliza crna rupa ona koja je u centru nase galaksije Mlecni put. A ta je udaljenost verovatno nekih sto hiljada svetlosnih godina, sto bi znacilo da je za neku letelicu sa zemlje potrebno pola miliona godina da stigne do te crne rupe. Ako ima neki astrofizicar neka me ispravi ako sam pogresio.
(Serbian Kingdom, 25. novembar 2016 20:23)
....
U centru naše a i svake druge galaksije se nalazi Supermasivna crna rupa, ali u svakoj galaksiji postoji hiljade Stelarnih crnih rupa koje lutaju neprimećene dok ne dođu u kontakt sa nekom materijom. Nije baš utešno.
Što se tiče putovanja do središta galaksije, ukoliko bi putovali 99% brzine svetlosti letilici bi trebalo stotine hiljada godina ukoliko posmatramo sa zemlje. Međutim ukoliko posmatramo sa stanovišta putnika u letilici njima bi prošlo 10-tak godina i doživeli bi da vide oblast oko crne rupe. Zašto? Zbog vremenske dilatacije. Što smo bliži brzini svetlosti vreme sporije protiče. Informacije o njihovim doživljajima dobili bi 30.000 godina kasnije.

Dr.Dave Bowman

pre 7 godina

Upao sam u jednu sutra,vratiću se prošle godine i mogu da vam potvrdim da je sve napisano tačno,mada mi(ono drugo) Ja od juče kaže da je ovo gomila gluposti,jer se cura i ne zove Ana nego Marina...ah,da,i uopšte nije crna rupa,više onako ...šućmurasta...

per

pre 7 godina

20 minuta, odnosno dve cigarete, odvojeno za ovaj fantastican tekst. verovatno je ovo jedan od najduzih clanaka koje sam procitao u skorije vreme :) ne ulazim u verodostojnost sadrzaja, ali apsolutno mi je drzao paznju :)

MvpofNba

pre 7 godina

Secam se u srednjoj, dobio sam seminarski iz fizike na temu crnih rupa, i surfovajuci netom naleteo sam na ovu pricu sa Anom, koju sam preveo i ubacio u seminarski. Profesor je bio zapanjen, a drugari su me gledali u fazonu " da li si ti lud?".

ivan popovic

pre 7 godina

Ovo objasnjava smrt i Uskrsnuce. Za gledaoce na Zemlji, osoba je mrtva, ali se informacija ne moze unistiti,i ona postoji na drugom mestu, ali ' Ana' tj. Zemljani je ne mogu videti. Izgleda da se Biblija moci tumaciti kvantnom fizikom.

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

Ajde vise da ispucamo satelit u crnu rupu i vidimo sta ce da se desi
(Tesla, 25. novembar 2016 19:22)

LOL, dok satelit dođe to tamo, mogu da prođu milioni godina...

St3fan KG

pre 7 godina

Zabolela me glava pokušavajući da shvatim kako funkcionise crna rupa. I nisam shvatio na kraju. Al ustvari niko stvarno i ne zna?

Heh

pre 7 godina

(orion, 25. novembar 2016 21:14)

Nisi u pravu. Ovde se prica o horizontu dogadjaja. Horizont dogadjaja je jednostavno sfera na kojoj je brzina umicanja jednaka brzini svetlosti, a taj efekat moze da proizvede i dovoljno razudjene mase. Hocu da kazem da na primer nasa galaksija moze da bude dovoljno masivna (dzinovska crna rupa u sredistu i sl) da oko sebe ima horizont dogadjaja, a da mi savrseno normalno zivimo u njoj i iza njega.

Da

pre 7 godina

Da,naučnici su sve znajući.Samo ih malo muči kad nestane avion na planeti zemlji...ali o crnoj rupi sve znaju.
(Mada Manda, 25. novembar 2016 23)

Objasni kako si poslao poruku, pocevsi od protokola, pa windowsa (mozda linuxa, nikad se ne zna), objasni kako zapravo PC funkcionise, pa onda recimo sta je e.otpornost, permeabilnost, impedansa, omov zakon, itd...Cekam odgovor.

Evo ovako, posto znam da ne znas odgovor (gugl se ne racuna) da ti nesto kazem. Tvoj argument bi imao smisla jedino da si ti napravio svoj PC, operativni sistem i protokole za prenos informacija putem neke mreze. Posto nisi, a uzivas u blagodetima nekih daleko pametnijih i sposobnijih ljudi od mene i tebe, onda bolje ne ostavljaj ovakve komentare jer ispadas iskljucivo i samo licemeran. Dobronameran savet.

međed

pre 7 godina

Hmm... Koliko u ovoj priči ima analogije sa jednom starom pesmom Ace Ilića:
"ANA mi je rekla da SVE ĆE PROĆI,
da VREME leči rane.
JA bez NJE MORAM, ali NEĆU MOĆI,
šta će mi život BEZ ANE!"

Znam ja to, meni brat radi u Italiju ;)

pre 7 godina

najbolja istrazivanja sa savrsenim sistemom simulacije crne rupe poodavno se rade na teritoriju balkana.

slabočitamizmeđuredova

pre 7 godina

Ako je sva ta materija toliko sabijena i rotira, čini mi se da je to više jako tvrda kugla, crna jer ni fotoni ne beže od nje. A ta moćna gravitacija prosto sve spljeska, dakle i ljudsko telo. Znači, sigurna smrt. Posle ide ko šta voli-bela svetlost, pakao, reinkarnacija... Ne budite surovi sa minusima, jer (vidi nik).

jizz

pre 7 godina

U filmu Interstellar, lik upada u crnu rupu i upada u teserakt, visedimenziona kocka gde je i vreme fizicka dimenzija, tesko je zamisliti ali stavi se u poziciju da mozes da vidis svaki momenat u vremenu, od pocetka do kraja i da mozes bukvalno da pristupis tom momentu, nebitno kojem...Problem je sto ti kao nesto sacinjeno od materije nemas interakciju sa tim vremenom, mozes samo da posmatras dok jedino gravitacija ima takve "prolazi" kroz vreme i prostor.
Takodje pomaze da u singularitetu, vreme i prostor idu u krug, nema pocetka i kraja ....
Fun fact - Kada bi postojala crna rupa iste mase kao nasa planetica, bula bi velicine klikera.
Sunce bi bilo oko 6000metara u precniku ...Trenutno je milion puta vece od zemlje

Serbian Kingdom

pre 7 godina

Koliko znam, mislim da je nama najbliza crna rupa ona koja je u centru nase galaksije Mlecni put. A ta je udaljenost verovatno nekih sto hiljada svetlosnih godina, sto bi znacilo da je za neku letelicu sa zemlje potrebno pola miliona godina da stigne do te crne rupe. Ako ima neki astrofizicar neka me ispravi ako sam pogresio.

Baba Stanojka

pre 7 godina

Ako zakoni fizike prestaju da vaze u crnoj rupi onda je fizika koju ucimo totalno pogresna i nije egzaktna nauka. Ako je nesto egzaktno onda ne moze u jednom slucaju da se primenjuje a u drugom ne! Sto pre to shvatimo pre cemo krenuti napred!!!

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

moj mali mozak ovo ne moze da podnese...zabagovoo sam na pola...
(nikolas, 25. novembar 2016 19:34)

Hahahahahahhahqh, prejak komentar!!!

Ertz

pre 7 godina

Ah, ti teorijski fizičari i tzv. kosmolozi! Fizika im je postala dosadna, a književnost ih baš ne ljubi, tako da bežeći od fizike i samim tim logike, pišu loše SF romane na nivou tinejdžera koji misli da je sav kosmički um upravo koncentrisan u njegovom matriksu pretpostavki i u čemu mu okolina drastično pomaže. Ponekad liče i na gastarbajtere povratnike, koji su prepuni priče, koje svetina s poštovanjem sluša, a pristojno upućen čovek ih se stidi. Teorijski fizičar je, dakle, gospodar situacije. Njemu greška nije svojstvena, jer prošla su vremena kada su naučnici grešili i priznavali svoje greške. To više nije u modi. Na primer, ne pokušavaj da igraš u kolu koje svira teorijski fizičar. Nećeš uspeti. Nema teorije.

optimist

pre 7 godina

Da li je ispravno tumacenje da se trenutak u kojem se nase fizicko telo izgorelo razvukao u vecnost... makar sam ja to tako (pojednostavljeno) shvatio?
Inace, napokon jedan pravi clanak, moracu ga iskopirati i sacuvati, mozda cu ga drugacije shvatiti kada ga posle nekog vremena ponovo procitam...

Zvecarkica

pre 7 godina

U filmu kad upadne u tu rupu on se nalazi u velikoj bibioteci gde onda preko prasine moze da prica sa zemljanima.
Ako se raspadne i izduzi kako onda udje u bibioteku?

Mislila sam da razumem ali mi sad nista nije jasno. Da li moze neko da mi objasni da li sam glupa ili su zaboravili da napisu za veliku bibioteku?

Дража

pre 7 godina

Ovo je tekst napisan u stilu "objasni mi kvantnu mehaniku kao da imam 5 godina" - potpuno apsurdno jer je to nemoguće. Pričica koja u sebi sadrži razne fizičke teorije i misaone ekperimente i pojmove, tipa Šredingerove mačke, kvantne isprepletanosti, horizonta događaja i sl., te koja pokušava da bude interesanta a ustvari je besmislena.
Ana nikada ne bi mogla da posmatra crnu rupu jer se ona ni ne vidi, a čak i da se vidi, ne bi smela da joj se približi jer bi sa te distance postala jedno s crnom rupom odnosno bila bi usisana. Toliko apsurda ima u priči da bi mogla knjiga samo o tome da se napiše.

Pundit

pre 7 godina

Relativističke bajke koje nemaju veze sa naukom. Vreme ne postoji i gravitacija ni na koji način ne "zakrivljuje" prostor. Na isti način prostor onda zakrivljuje i magnetizam, što vodi u dalje besmislice.

Teorijska fizika tumara ovakvim besmislicama, paradoksima i apsurdima već sto godina i jedino se pokušava da se svako novo otkriće uklopi u Ajnštajnovu teoriju koju su eto već proglasili fizičkim zakonom. Nauka jeste dokazala da nikakvo fizičko, realno vreme ne postoji; red je da relativistička sekta dokaže suprotno kad već tvrdi suprotno. Niti su, niti mogu. Pričaju svoje bajke i dalje, samo uvode nove likove.

Sick of it

pre 7 godina

Teorijska fizika tumara ovakvim besmislicama, paradoksima i apsurdima već sto godina i jedino se pokušava da se svako novo otkriće uklopi u Ajnštajnovu teoriju koju su eto već proglasili fizičkim zakonom. Nauka jeste dokazala da nikakvo fizičko, realno vreme ne postoji; red je da relativistička sekta dokaže suprotno kad već tvrdi suprotno. Niti su, niti mogu. Pričaju svoje bajke i dalje, samo uvode nove likove.
(Pundit, 26. novembar 2016 03:00)

"Ajnstajnovu teoriju su eto, vec proglasili fizickim zakonom"?
Prijatelju, a da se ti prvo malo obrazujes? Sta je naucni zakin, a sta teorija.

Dakle,po tebi, imamo teorijske fizicare koji su "relativisticka sekta" i imamo nauku koja je dokazala da vreme ne postoji. I sad sekta treba da ponudi dokaz naucnicima. Kojim? Ekonomistima?

Prestrasno za citati, stvarno...

milojica

pre 7 godina

Za početak treba shvatiti da "crna rupa" nije nikakva praznina, ni šupljina, pa nije ni rupa.
Tzv "crna rupa" je tijelo sa ogromnom masom što znači i ogromnom gravitacijom, nespretno, pa i pogrešno nazvano "rupom".
(Regular, 25. novembar 2016 19:30)

Nisi u pravu Regulare, ona ne da je rupa, nego - rupčaga...

posmatrač

pre 7 godina

i dok se naučnici zamajavaju ovakvim pitanjima, mi svi zajedno sa celokupnim svemirom se nalazimo u nekoj konzervi coca-cole na nekoj polici u nekom špajzu.... tu veličinu konzerve i kompletne ovakve teorije ni super kompjuter neće izračunati, čak će se pre ta Coca-Cola popiti i izleteti kroz nečiji prdež u večiti beskraj.... a život prolazi....

Rocky 2.

pre 7 godina

Ne razumem,zasto neki komentarisu,a ne mogu text da razumeju?Totalna glupost...BTW,mislim da je Zemlja jedna kaznjenicka kolonija,od puno kaznjenickih kolonija po svemiru.Neke su losije,neke bolje.U ovoj kaznjenickoj koloniji,kazna je ,u proseku 70.god.E,sad,ljudi,kaznjenici, pokusavaju da tu kaznu ne znajuci,jos vise produze.Posle ove kolonije,ide se ili u bolju,ili goru planetu.Sve zavisi od ponasanja u ovoj koloniji.Vrlo intersantna teorija,zar ne?

Da

pre 7 godina

Ah, ti teorijski fizičari i tzv. kosmolozi! Fizika im je postala dosadna, a književnost ih baš ne ljubi, tako da bežeći od fizike i samim tim logike, pišu loše SF romane na nivou tinejdžera koji misli da je sav kosmički um upravo koncentrisan u njegovom matriksu pretpostavki i u čemu mu okolina drastično pomaže. Ponekad liče i na gastarbajtere povratnike, koji su prepuni priče, koje svetina s poštovanjem sluša, a pristojno upućen čovek ih se stidi. Teorijski fizičar je, dakle, gospodar situacije. Njemu greška nije svojstvena, jer prošla su vremena kada su naučnici grešili i priznavali svoje greške. To više nije u modi. Na primer, ne pokušavaj da igraš u kolu koje svira teorijski fizičar. Nećeš uspeti. Nema teorije.
(Ertz, 26. novembar 2016 08:42)

Ah vi vernici....Treba li da nastavljam?
Da se vi pitate i dalje bi sunce kruzilo oko zemlje koja je u stvari ravna ploca na ledjima kornjace. Tako da, Pssssttt!

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

Pročitao sam tekst i jedno je sigurno, naučnici nemaju ni jednu jedinu tvrdu činjenicu, sve su puka nagađanja.
Najgore od svega je što će za 100,200 godina ovakve teorije ti budući naučnici vrlo verovatno ismejavati kao što mi sad ismejavamo ljude koji su tvrdili da zemlja nije ploča itd itd

Protoss

pre 7 godina

Lep tekst...Naravno ovo su samo pretpostavke, kao i maste i zelje ljudi i naucnika o teoriji black hole.Ljudska rasa se nije ni priblizila teorijama o kosmickim procesima, nesto je ucinjeno, medjutim daleko smo od toga da sa sigurnoscu mozemo tvrditi kakvi se procesi desavaju milijardama godina udaljenih od nas...Mnogi misle, ili bi zeleli da je to tako, da je crna rupa neki vid prolaza(Gateway) u druge galaksije ili nekih drugih dimenzija koji se granice sa ludilom...Mozda je u filmu Event horizon sa sjajnim Sam Nielom i Lovrenc Fisburnom, film hteo da priblizi ludilo svemira kao i crnih rupa...

pop

pre 7 godina

Da se razumemo, nisam baš fizičar ni veliki poznavalac ove mazerije ali pročitam po nešto i trudim se da razumem.
Jednom sam pročitao da je u crnoj rupi vreme "trodimenzionalno', tj. da se u njoj može kretati kroz prošlost, sadašnjost i budućnost dok je prostor "jednodimenzionalan", tj. da se može putovati samo ka središtu crne rupe i ni u jednom drugom pravcu.

Stefan

pre 7 godina

Cekaj bre jos nismo dokazali ni sta je tacno crna rupa a vec znamo kakonje proci kroz nju? Hahahaha jaoj BBC postaje sve veca legenda uskuro ce moci da se pridruzi diznijevom kanalu kao pobratimi. Trece ako tamo ne vladaju zakoni fizike kakvu poznajemo onda smo mrtvi jer nase telo je sklapano po ovoj fizici.

Eto toliko od mene mozda nisam ucio 30 godina o crnoj rupi i zvezdama i tu 'filozofiju' posto nauka nije sta nije dokazano.

Poz svima i diznijevom kanalu koji je tvorac teorije fino me nasmejao

orion

pre 7 godina

(Heh, 26. novembar 2016 09:07)

Kakav "horizont događaja" oko naše galaksije ?

"Horizont događaja" je teoretski naziv, za ono što su granice Crne rupe, baš kao što i u tekstu piše, a i kao što je na slikama nacrtano: To jeste tamna sfera, oko u prečniku nekoliko desetina (stotina) kilometara nepojmljivo masivnog "leša" umrle zvezde, čije jedno zrnce materije, veličine zrna peska ima masu veću od Keopsove piramide. Ta tamna sfera (pogledaj slike) jeste granica dokle su gravitacioni talasi umrle zvezde toliko moćni da "zarobljavaju svetlost", odnosno fotone, i tačno je da je ta tamna sfera na neki način rupa jer posle teoretskog prolaska te granice čovek bi nastavio da pada (u komadićima, uz neverovatno gravitaciono ubrzanje) ka mrtvoj zvezdi ali se ne bi više video, a uskoro bi bio potpuno dezintegrisan do nivoa atoma. Dakle, ova tamna sfera na slikama je polje dokle deluje "gravitacioni usisivač" leša zvezde u centru. Granice ove tamne sfere teoretski fizičari prilično neadekvatno nazivaju "horizont događaja".

Dakle, još jednom: Iza ove tamne sfere sledi gotovo trenutna dezintegracija svake materije, i nikakav život ne može tu da opstane, jer ga privlači Death Star (gotovo beskonačne gustine i beskonačne gravitacije) nepojmljivim gravitacionim ubrzanjem koje kida svaku materiju. Sve ovo ostalo napisano su bajke teoretskih fizičara koji žele popularnost po svaku cenu svetu nauke, izmišljajući naučnofantastične teorije.

dragaN

pre 7 godina

Vau, odlican tekst! Vrh!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nci, 25. novembar 2016 19:37)

Sta li je vama ovde odlicno? To sto da li je Pera zov zavisi pd toga da li je Ana gledala kako on upada i crnu rupu? Pa iakp njemu nista nije, on je istovremeno i mrtav i ziv, tacnije nije ziv jer Ana je videla kako on gori. Sta je bre tu odlicno? Pa valjda se zna kada je neko ziv? Ako on mrda posle toga, misli, srce mu kuca, znaco on je ziv bez obzira sta je Ana videla. Znaci ovako: Ana je videla kako Peru napada ajkula i Pera je nestap u vodi. Ali ispostavilo se da ga je ajkula so malo ugrizla i Pera se nekako izvukao do obale. Ali Ama nije videla da sr Pera spasao, tako da Pera sada ustvari nije ziv jer Ana to nije videla Boze moj kakve gluposti.

živčan_neki_lik

pre 7 godina

A da su dve osobe prošle horizont događaja, kako bi videle jedna drugu? Znamo kako Ana gleda na njih i kako bi oni Anu gledali. Koliko je "uvrnuta" fizika u crnoj rupi, verujem da bi i ta situacija bila zanimljiva.

opax

pre 7 godina

не може се упасти у црну рупу, јер је она заправо звезда. то је небеско тело са површином као и наше сунце.

sever

pre 7 godina

Ovde izmedju redova se nazire borba dve struje u nauci. Jedni koji prave puno fame i vatrometa i drugi koji sve rade jednostavnije i manje interesantno i popularno. Ovi paraderi sa mnogo velikh i pametnih teorija to rade da uzmu sto vise para a ovi drugi mirno i logicno i trezveno izracunavaju i pruzaju konkretne dokaze. NPR.:Ako 'crna rupa' ima strahovitu gustinu, masu i zato gravitaciju, onda se sve zalepi za nju i to je to. Nema budalastina o 'horizontima', zakrivljenjima, nastavku zivota... Privuce te, sabije, zalepi i to je kraj. Ostalo su vacarenja i mitovi.

mc

pre 7 godina

prvo: ovo su samo teoretisanja i slatke price sta bi bilo kad bi bilo..
drugo: da nije bilo gospodina ajnstajna, ne bi znali mnoge stvari, a sa druge strane, njegove greske i uticaj ne bi kocile u toj meri danasnju nauku.
trece: zakrivljenje prostora? da li je to prevedeno kako bi trebalo? neki termini se ne mogu prevesti... to je relativno, gravitacija utice na kretanje fotona, mi VIDIMO krivu putanju fotona, to ne znaci da je prostor iskrivljen. samo nama tako izgleda.
cetvrto.: svako nebesko telo, i zemlja, u samom centru ima najvecu gustinu. pa i crna rupa. to znaci da je u centru verovatno neki neverovatni atom sa beskonacnom gustinom i masom, za nase pojmove. dalje do njega laksi itd. na granici je tolika sila g da foton ne moze da ide ka nama vec lebdi i polako ide ka centru.. covek bi imao nekoliko miliona tona masu, i prema svojoj gustini bio bi pri povrsini stesnjen medju milionima galona kompresovane vode. na povrsini je verovatno tecni helijum sa beskonacnom gustinom. bilo kakav kontakt sa crnom rupom bi samo usisao objekat kao zivi pesak.

eto.

...

pre 7 godina

U prevodu, razlagali biste se na najsitnije cestice dok vas crna rupa ne upije i pridruzi svojoj masi. A najbizarnije je sto bi to onome van crne rupe bio proces koji traje godinama, iako bi se vama to desilo za nepun minut.

laki

pre 7 godina

Sve do ove godine mislili smo da je crna rupa singularitet

ALI
Svi matematicki proracuni su dokazali da je singularitet apsolutno nemoguc!!
Dakle crna rupa nije singularitet
Cak i Stiven Hoking Crne rupe vise ne zove crnim vac tamnim

Algorithm

pre 7 godina

Ja sam od posla do kuce udario u 6 ovakve, sve felne pokrifih. Smejurija. Crna rupa rekoste, aha, i ša je onda bako bilo? Jesu li je zaklali ili nisu?

Jovan

pre 7 godina

Nije sve baš tako. I sam Hawking tvorac ove teorije danas nije siguran u to. Pogledajte šta je rekao pre dve godine:
http://www.24sata.hr/tech/crne-rupe-ne-postoje-na-nacin-kao-sto-se-misli-tvrdi-hawking-350789

Aleksandar

pre 7 godina

Ne zakrivljuje se prostor, nego ono cime je ispunjen. I cak se ne zakrivljuje, prostor nije ravna stvar, ravna linija ili ploca. Ni vreme se ne menja, jer je vreme promenjiva stvar. To je nasa takva percepcija, pa tako i izmisljamo.

ZoranNS

pre 7 godina

tekst zadivljuje, ali je iza moga horizonta posmatranja, toliko u njemu ima nepoznatog da me hvata strah od dela iza horizonta.

Nele

pre 7 godina

a vi ste u nju pali pa znate. Za to nasi zakoni i nauka ne pom aze jer nije opipljivo i na dohvat ovoj civilizaciji za izucavanje. mozda za nekoliko hiljada godina ako nas ratovi ne unazade.ende.

Cezar

pre 7 godina

Za lika koji propada u crnu rupu Ana bi umrla pre njega. vreme tece puno brze sto si blizi crnoj rupi, a Ana to ipak posmatra sa malo bezbednijeg mesta gde vreme protice mnogo mnogo sporije.

washing machine

pre 7 godina

Negde sam pročitao da nenormalno brzo kretanje materije oko crne rupe, izaziva njene vibracije ekvivalentne konstantnom zemljotresu od 10-15 stepeni Rihtera na Zemlji. To bilo koje živo biće ne bi dugo izdržalo.

Pundit

pre 7 godina

Prijatelju, a da se ti prvo malo obrazujes? Sta je naucni zakin, a sta teorija.
(Sick of it, 26. novembar 2016 13:58)
"Prijatelju", ne zaslužuješ poštovanje, ali ću ti ukazati. Teorije se u nauci dokazuju zakonima, a ne drugim teorijama. Kada se teorije dokazuju teorijama, to se zove metafizika ili religija. Zato su relativisti religiozna sekta, a ne fizika, nauka.
Više od sto godina stoji neoboren Mektagartov dokaz o nepostojanju realnog, fizičkog vremena. Isti dokaz, minimalno modifikovan može da se koristi kao dokaz o postojanju prostora. Relativistička sekta nikada nije oborila taj, niti pružila svoj dokaz da vreme postoji na bilo koji način osim kao apstrakt, imaginacija. Korisna, da, ali ništa više od toga.
Verujem da ti je teško da shvatiš jer si celog života učen da satovi mere vreme, ali to je tvoj (pre svega) mentalni hendikep.
Nego, kako magneti "krive prostor"? :D

Srecko V.

pre 7 godina

"Crne rupe" su sagorele zvezde koje,koje se zgusnu i ohlade ,pritom njihova rotacija je jako brza i ponasa se kao magnet koju se okrece oko samog sebe stvarajuci jako magnetno polje,a potom i radijaciju . Kad "crna rupa" svojom gravitacijom privuce dovojno Kiseonika,Hidrogena i stvori se dovoljno jak pritisak nastane nova zvezda ,a kad se neka zvezda sporo ohladi ,nastaju planete .

blejd

pre 7 godina

Crne rupe su dokaz da nas Tvorci posmatraju. Ceo univerzum je posuda, a crne rupe su mesta gde izvanuniverzumci vrse merenja i posmatranja. Jer svaki pogled malo zezne eksperiment, bas kao u kvantnoj.

Kontras

pre 7 godina

Klasican primer teorijske pseudonauke. Ne postoji nikakav naucni argument za postojanje crnih rupa, niti "horizonta dogadjaja". Nista konkretno, nista primenjio. U ovom nasem univerzumu iz iskustva i iz eksperimenata znamo da vreme svuda tece istom brzinom. Putovanje unazad kroz vreme bi stvorilo niz paradoksa. Npr. da je Ajnstajn otisao u vreme unazad i ucinio da se nikad ne rodi on nikada ne bi mogao da se vrati unazad. To je apsolutni nonsense per se. To je nemoguce.

Relativisticka pseudo fizika stvorena da spasi heliocentrizam. Njene glavne postavke nikada nisu eksperimentalno potvrdjene i uzimaju se kao tacne dogmatski.

Ertz

pre 7 godina

Ah, ti teorijski fizičari i tzv. kosmolozi! Fizika im je postala dosadna, a književnost ih baš ne ljubi, tako da bežeći od fizike i samim tim logike, pišu loše SF romane na nivou tinejdžera koji misli da je sav kosmički um upravo koncentrisan u njegovom matriksu pretpostavki i u čemu mu okolina drastično pomaže. Ponekad liče i na gastarbajtere povratnike, koji su prepuni priče, koje svetina s poštovanjem sluša, a pristojno upućen čovek ih se stidi. Teorijski fizičar je, dakle, gospodar situacije. Njemu greška nije svojstvena, jer prošla su vremena kada su naučnici grešili i priznavali svoje greške. To više nije u modi. Na primer, ne pokušavaj da igraš u kolu koje svira teorijski fizičar. Nećeš uspeti. Nema teorije.

control room

pre 7 godina

nase tijelo se na kraju dezintegrise dok nas um i dalje zivi dok prolazi kroz "horizont dogadjaja" u jedan drugi univerzum gde vladaju totalno drugi fizicki zakoni. nase tijelo se raspada kao u zemlji sto se raspada nakon gozbe crva i dejstva vremena. nase tijelo postaje dio mase crne rupe dok nasa svijest i dalje postoji na nasu radost. ubrzo pocinjemo da uzivamo u putovanju iako mozda jos nismo svjesni da nam se tijelo dezintegrisalo trenutak ranije...kakav bi to put bio. mozda je to ustvari transformacija svijesti ili korak u narednoj revoluciji covjeka. uzdignuce homo sapiensa. zadnja stepenica evolucije u poznatom univerzumu. i ponovno rodjenje u nekom novom naprednom obliku...

dragaN

pre 7 godina

Vau, odlican tekst! Vrh!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nci, 25. novembar 2016 19:37)

Sta li je vama ovde odlicno? To sto da li je Pera zov zavisi pd toga da li je Ana gledala kako on upada i crnu rupu? Pa iakp njemu nista nije, on je istovremeno i mrtav i ziv, tacnije nije ziv jer Ana je videla kako on gori. Sta je bre tu odlicno? Pa valjda se zna kada je neko ziv? Ako on mrda posle toga, misli, srce mu kuca, znaco on je ziv bez obzira sta je Ana videla. Znaci ovako: Ana je videla kako Peru napada ajkula i Pera je nestap u vodi. Ali ispostavilo se da ga je ajkula so malo ugrizla i Pera se nekako izvukao do obale. Ali Ama nije videla da sr Pera spasao, tako da Pera sada ustvari nije ziv jer Ana to nije videla Boze moj kakve gluposti.

maestro

pre 7 godina

Jedan od retkih tekstova ovolike duzine na ovom sajtu koji sam procitao od pocetka do kraja. Kad vec zivimo u ovoj polu-crnoj rupi od drzave mogli bi ste vise ovakvih vesti da prenosite da skrenemo misli s uobicajene stvrnosti. Inace moje misljenje je da crne rupe povezuju "paralelne" univerzume. Sve u kosmosu ima svoj cilj i svrhu postojanja, pa cak i Vi i ja.

Nik

pre 7 godina

Koliko mi ništa ne znamo, fascinantno mi je to :D full respect za ljude poput Tesle, Ajnštana, Michio Kakua, Neil de Grass itd itd .. Ali ponekad mi deluje da ovi danas koji su popularni, smatraju da znamo jako puno, a daleko smo od toga

Mogli

pre 7 godina

Najbolji tekst iz nauke koji sam procitao na ovom portalu. Hteo bih da dodam da posmatrac B koji bi upao u crnu rupu i gledao ka spolja, video bi celu buducnost Svemira iste sekunde sto se kosi sa zdravim razumom dok sa druge strane posmatrac A koji gleda posmatraca B kako prelazi horizont, zamrznuo bi se na horizontu kao kada stavite pauzu na videu. I jos bih dodao da ako bi foton zeleo da pobegne tolikoj gravitaciji, morao bi da putuje brze od svetlosti a to znaci unazad kroz vreme, tj. da izbegne upadanje pre nego sto uopste stigne do horizonta dogadjaja. Interesantno, zar ne?

allalaa

pre 7 godina

Na kraju, rekli su da i da imamo najbrzi kompjuter koji dozvoljava zakon fizike on nece biti dovoljno brz da izracuna sta se stvarno desava u crnoj rupi jer ce ona nestati pre nego sto kompjuter dodje do resenja, zbog cega su obe teorije istinite. Iz toga izvacim zakljucak da i moja teorija koju bi izmislio koja god daje, i ona bi bila istinita. Znaci ili sve sta god pomislimo moze da se desi u crnoj rupi ili jednostavno njihova teorija nije tacna.

ivan popovic

pre 7 godina

Ovo objasnjava smrt i Uskrsnuce. Za gledaoce na Zemlji, osoba je mrtva, ali se informacija ne moze unistiti,i ona postoji na drugom mestu, ali ' Ana' tj. Zemljani je ne mogu videti. Izgleda da se Biblija moci tumaciti kvantnom fizikom.

Pundit

pre 7 godina

Relativističke bajke koje nemaju veze sa naukom. Vreme ne postoji i gravitacija ni na koji način ne "zakrivljuje" prostor. Na isti način prostor onda zakrivljuje i magnetizam, što vodi u dalje besmislice.

Teorijska fizika tumara ovakvim besmislicama, paradoksima i apsurdima već sto godina i jedino se pokušava da se svako novo otkriće uklopi u Ajnštajnovu teoriju koju su eto već proglasili fizičkim zakonom. Nauka jeste dokazala da nikakvo fizičko, realno vreme ne postoji; red je da relativistička sekta dokaže suprotno kad već tvrdi suprotno. Niti su, niti mogu. Pričaju svoje bajke i dalje, samo uvode nove likove.

Stefan

pre 7 godina

Cekaj bre jos nismo dokazali ni sta je tacno crna rupa a vec znamo kakonje proci kroz nju? Hahahaha jaoj BBC postaje sve veca legenda uskuro ce moci da se pridruzi diznijevom kanalu kao pobratimi. Trece ako tamo ne vladaju zakoni fizike kakvu poznajemo onda smo mrtvi jer nase telo je sklapano po ovoj fizici.

Eto toliko od mene mozda nisam ucio 30 godina o crnoj rupi i zvezdama i tu 'filozofiju' posto nauka nije sta nije dokazano.

Poz svima i diznijevom kanalu koji je tvorac teorije fino me nasmejao

Zvecarkica

pre 7 godina

U filmu kad upadne u tu rupu on se nalazi u velikoj bibioteci gde onda preko prasine moze da prica sa zemljanima.
Ako se raspadne i izduzi kako onda udje u bibioteku?

Mislila sam da razumem ali mi sad nista nije jasno. Da li moze neko da mi objasni da li sam glupa ili su zaboravili da napisu za veliku bibioteku?

Regular

pre 7 godina

Za početak treba shvatiti da "crna rupa" nije nikakva praznina, ni šupljina, pa nije ni rupa.
Tzv "crna rupa" je tijelo sa ogromnom masom što znači i ogromnom gravitacijom, nespretno, pa i pogrešno nazvano "rupom".

Дража

pre 7 godina

Ovo je tekst napisan u stilu "objasni mi kvantnu mehaniku kao da imam 5 godina" - potpuno apsurdno jer je to nemoguće. Pričica koja u sebi sadrži razne fizičke teorije i misaone ekperimente i pojmove, tipa Šredingerove mačke, kvantne isprepletanosti, horizonta događaja i sl., te koja pokušava da bude interesanta a ustvari je besmislena.
Ana nikada ne bi mogla da posmatra crnu rupu jer se ona ni ne vidi, a čak i da se vidi, ne bi smela da joj se približi jer bi sa te distance postala jedno s crnom rupom odnosno bila bi usisana. Toliko apsurda ima u priči da bi mogla knjiga samo o tome da se napiše.

Mogli

pre 7 godina

Poenta borbe između kvantne mehanike i teorije relativnosti je da je relativnost ne pokusava da promeni kvantnu mehaniku, nego obrnuto. Relativnost je nepotpuna, jednolicna i PREVISE PROSTA, cak i ne bi trebalo da vazi za sve delove prostor vremena, za kvantnu mehaniku, ali se ne ukida iz jednog jedinog razloga: 'Ona je eksperimentalno potvređena' i samo to je drzi u zivotu. To je jedini i trenutno najbolji fizicki opis gravitacije.

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

Pročitao sam tekst i jedno je sigurno, naučnici nemaju ni jednu jedinu tvrdu činjenicu, sve su puka nagađanja.
Najgore od svega je što će za 100,200 godina ovakve teorije ti budući naučnici vrlo verovatno ismejavati kao što mi sad ismejavamo ljude koji su tvrdili da zemlja nije ploča itd itd

Eleftherios

pre 7 godina

I Srbija je jedna crna rupa na karti sveta u kojoj ne vaze nikakvi zakoni
(Ojha, 25. novembar 2016 19:29)

I dosta bre više sa tim Srbija je crna rupa, ako vam ne valja vi put pod noge i idite gde je bolje.

Srecko V.

pre 7 godina

"Crne rupe" su sagorele zvezde koje,koje se zgusnu i ohlade ,pritom njihova rotacija je jako brza i ponasa se kao magnet koju se okrece oko samog sebe stvarajuci jako magnetno polje,a potom i radijaciju . Kad "crna rupa" svojom gravitacijom privuce dovojno Kiseonika,Hidrogena i stvori se dovoljno jak pritisak nastane nova zvezda ,a kad se neka zvezda sporo ohladi ,nastaju planete .

slabočitamizmeđuredova

pre 7 godina

Ako je sva ta materija toliko sabijena i rotira, čini mi se da je to više jako tvrda kugla, crna jer ni fotoni ne beže od nje. A ta moćna gravitacija prosto sve spljeska, dakle i ljudsko telo. Znači, sigurna smrt. Posle ide ko šta voli-bela svetlost, pakao, reinkarnacija... Ne budite surovi sa minusima, jer (vidi nik).

Rocky 2.

pre 7 godina

Ne razumem,zasto neki komentarisu,a ne mogu text da razumeju?Totalna glupost...BTW,mislim da je Zemlja jedna kaznjenicka kolonija,od puno kaznjenickih kolonija po svemiru.Neke su losije,neke bolje.U ovoj kaznjenickoj koloniji,kazna je ,u proseku 70.god.E,sad,ljudi,kaznjenici, pokusavaju da tu kaznu ne znajuci,jos vise produze.Posle ove kolonije,ide se ili u bolju,ili goru planetu.Sve zavisi od ponasanja u ovoj koloniji.Vrlo intersantna teorija,zar ne?

blejd

pre 7 godina

Crne rupe su dokaz da nas Tvorci posmatraju. Ceo univerzum je posuda, a crne rupe su mesta gde izvanuniverzumci vrse merenja i posmatranja. Jer svaki pogled malo zezne eksperiment, bas kao u kvantnoj.

orion

pre 7 godina

Današnji fizičari toliko teoretišu da počinju masovno da lupetaju. Ovo je SF vikend roman, u rangu ljubavnih vikend romana koje su zabludele nesrećnice nekad kupovale na trafikama.

Čovek (sa bocom kiseonika na leđima) ne bi preživeo ni približavanje "horizontu događaja" a kamoli propadanje iza "horizonta", zato što bi ubrzanje, odnosno brzina njegovog spiralnog kretanja oko c.rupe, toliko deformisala njegovo telo i unutrašnje organe da bi došlo do prestanka rada srca i gubitka svesti. Čovek bi umro pre nego što bi bio "špagetiran". Na samom "horizontu događaja" njegov leš bi se izdužio u kilometarsku špagetu koja bi se, s obzirom da je naš organizam nije od titanijuma nego od 70% vode, pokidana na hiljade špagetica. Na površini Crne rupe, ostatka zvezde beskonačne gravitacije, od čoveka bi ostale samo masne flekice koje bi brzo isparile odnosno razlile se po površini do nivoa atoma.

Ni moćan svemirski brod ne bi izdržao približavanje Crnoj rupi i neverovatno obrtno kretanje a da ne bude oštećen od udara ostalih čestica i materije koje rotiraju zajedno sa njim, izobličen i dekompresovan (naravno prvo bi pukli svi prozori na brodu) i na horizontu događaja raspadnut na komade.

Dakle, Crna rupe znače samo jedno: konačno i potpuno uništenje svake materije u njihovom dometu, i nisu nikakav prozor u novi svet. Više liče na kosmičku deponiju ili kantu za đubre. Jedino što je pozitivno je što daju dinamiku materiji oko nje, od najprostijih čestica do ogromnih galaksija.

sever

pre 7 godina

Ovde izmedju redova se nazire borba dve struje u nauci. Jedni koji prave puno fame i vatrometa i drugi koji sve rade jednostavnije i manje interesantno i popularno. Ovi paraderi sa mnogo velikh i pametnih teorija to rade da uzmu sto vise para a ovi drugi mirno i logicno i trezveno izracunavaju i pruzaju konkretne dokaze. NPR.:Ako 'crna rupa' ima strahovitu gustinu, masu i zato gravitaciju, onda se sve zalepi za nju i to je to. Nema budalastina o 'horizontima', zakrivljenjima, nastavku zivota... Privuce te, sabije, zalepi i to je kraj. Ostalo su vacarenja i mitovi.

time

pre 7 godina

Kakav tekst. Obzirom da crne rupe imaju gravitaciju kao sto je i receno i to abnormalno jaku i kao sto imaju i masu, samo je falilo da u tekstu dodaju sta bi bilo kada bi jedna crna rupa usisala drugu crnu rupu.

Baba Stanojka

pre 7 godina

Ako zakoni fizike prestaju da vaze u crnoj rupi onda je fizika koju ucimo totalno pogresna i nije egzaktna nauka. Ako je nesto egzaktno onda ne moze u jednom slucaju da se primenjuje a u drugom ne! Sto pre to shvatimo pre cemo krenuti napred!!!

Pa da

pre 7 godina

Da,naučnici su sve znajući.Samo ih malo muči kad nestane avion na planeti zemlji...ali o crnoj rupi sve znaju.
(Mada Manda, 25. novembar 2016 23:43)
Za razliku od njih, ti ne znaš ni da se sveznajući piše spojeno.

Da

pre 7 godina

Ah, ti teorijski fizičari i tzv. kosmolozi! Fizika im je postala dosadna, a književnost ih baš ne ljubi, tako da bežeći od fizike i samim tim logike, pišu loše SF romane na nivou tinejdžera koji misli da je sav kosmički um upravo koncentrisan u njegovom matriksu pretpostavki i u čemu mu okolina drastično pomaže. Ponekad liče i na gastarbajtere povratnike, koji su prepuni priče, koje svetina s poštovanjem sluša, a pristojno upućen čovek ih se stidi. Teorijski fizičar je, dakle, gospodar situacije. Njemu greška nije svojstvena, jer prošla su vremena kada su naučnici grešili i priznavali svoje greške. To više nije u modi. Na primer, ne pokušavaj da igraš u kolu koje svira teorijski fizičar. Nećeš uspeti. Nema teorije.
(Ertz, 26. novembar 2016 08:42)

Ah vi vernici....Treba li da nastavljam?
Da se vi pitate i dalje bi sunce kruzilo oko zemlje koja je u stvari ravna ploca na ledjima kornjace. Tako da, Pssssttt!

Algorithm

pre 7 godina

Ja sam od posla do kuce udario u 6 ovakve, sve felne pokrifih. Smejurija. Crna rupa rekoste, aha, i ša je onda bako bilo? Jesu li je zaklali ili nisu?

milojica

pre 7 godina

Za početak treba shvatiti da "crna rupa" nije nikakva praznina, ni šupljina, pa nije ni rupa.
Tzv "crna rupa" je tijelo sa ogromnom masom što znači i ogromnom gravitacijom, nespretno, pa i pogrešno nazvano "rupom".
(Regular, 25. novembar 2016 19:30)

Nisi u pravu Regulare, ona ne da je rupa, nego - rupčaga...

Sick of it

pre 7 godina

Teorijska fizika tumara ovakvim besmislicama, paradoksima i apsurdima već sto godina i jedino se pokušava da se svako novo otkriće uklopi u Ajnštajnovu teoriju koju su eto već proglasili fizičkim zakonom. Nauka jeste dokazala da nikakvo fizičko, realno vreme ne postoji; red je da relativistička sekta dokaže suprotno kad već tvrdi suprotno. Niti su, niti mogu. Pričaju svoje bajke i dalje, samo uvode nove likove.
(Pundit, 26. novembar 2016 03:00)

"Ajnstajnovu teoriju su eto, vec proglasili fizickim zakonom"?
Prijatelju, a da se ti prvo malo obrazujes? Sta je naucni zakin, a sta teorija.

Dakle,po tebi, imamo teorijske fizicare koji su "relativisticka sekta" i imamo nauku koja je dokazala da vreme ne postoji. I sad sekta treba da ponudi dokaz naucnicima. Kojim? Ekonomistima?

Prestrasno za citati, stvarno...

Arthur Dent

pre 7 godina

Pffff, slucajno sam tek sinoc pogledao film iz 2014 Interstellar - ovaj tekst kao da je pisan za scenario o dijelu tog filma gdje lik fakat "upada" i prolazi kroz crnu rupu. Zasto jednostavno odmah ne poluditi :)

opax

pre 7 godina

не може се упасти у црну рупу, јер је она заправо звезда. то је небеско тело са површином као и наше сунце.

Nele

pre 7 godina

a vi ste u nju pali pa znate. Za to nasi zakoni i nauka ne pom aze jer nije opipljivo i na dohvat ovoj civilizaciji za izucavanje. mozda za nekoliko hiljada godina ako nas ratovi ne unazade.ende.

Da

pre 7 godina

Da,naučnici su sve znajući.Samo ih malo muči kad nestane avion na planeti zemlji...ali o crnoj rupi sve znaju.
(Mada Manda, 25. novembar 2016 23)

Objasni kako si poslao poruku, pocevsi od protokola, pa windowsa (mozda linuxa, nikad se ne zna), objasni kako zapravo PC funkcionise, pa onda recimo sta je e.otpornost, permeabilnost, impedansa, omov zakon, itd...Cekam odgovor.

Evo ovako, posto znam da ne znas odgovor (gugl se ne racuna) da ti nesto kazem. Tvoj argument bi imao smisla jedino da si ti napravio svoj PC, operativni sistem i protokole za prenos informacija putem neke mreze. Posto nisi, a uzivas u blagodetima nekih daleko pametnijih i sposobnijih ljudi od mene i tebe, onda bolje ne ostavljaj ovakve komentare jer ispadas iskljucivo i samo licemeran. Dobronameran savet.

Aleksandar

pre 7 godina

Ne zakrivljuje se prostor, nego ono cime je ispunjen. I cak se ne zakrivljuje, prostor nije ravna stvar, ravna linija ili ploca. Ni vreme se ne menja, jer je vreme promenjiva stvar. To je nasa takva percepcija, pa tako i izmisljamo.

međed

pre 7 godina

Hmm... Koliko u ovoj priči ima analogije sa jednom starom pesmom Ace Ilića:
"ANA mi je rekla da SVE ĆE PROĆI,
da VREME leči rane.
JA bez NJE MORAM, ali NEĆU MOĆI,
šta će mi život BEZ ANE!"

Nole

pre 7 godina

Sve je vrlo dobro napisano osim rečenice na početku teksta: "To bi moglo da se dogodi bilo kome". Kako može da se dogodi bilo kome :))) Npr. krenem u market po paštetu i slučajno upadnem u crnu rupu...?

Dr.Dave Bowman

pre 7 godina

Upao sam u jednu sutra,vratiću se prošle godine i mogu da vam potvrdim da je sve napisano tačno,mada mi(ono drugo) Ja od juče kaže da je ovo gomila gluposti,jer se cura i ne zove Ana nego Marina...ah,da,i uopšte nije crna rupa,više onako ...šućmurasta...

mc

pre 7 godina

prvo: ovo su samo teoretisanja i slatke price sta bi bilo kad bi bilo..
drugo: da nije bilo gospodina ajnstajna, ne bi znali mnoge stvari, a sa druge strane, njegove greske i uticaj ne bi kocile u toj meri danasnju nauku.
trece: zakrivljenje prostora? da li je to prevedeno kako bi trebalo? neki termini se ne mogu prevesti... to je relativno, gravitacija utice na kretanje fotona, mi VIDIMO krivu putanju fotona, to ne znaci da je prostor iskrivljen. samo nama tako izgleda.
cetvrto.: svako nebesko telo, i zemlja, u samom centru ima najvecu gustinu. pa i crna rupa. to znaci da je u centru verovatno neki neverovatni atom sa beskonacnom gustinom i masom, za nase pojmove. dalje do njega laksi itd. na granici je tolika sila g da foton ne moze da ide ka nama vec lebdi i polako ide ka centru.. covek bi imao nekoliko miliona tona masu, i prema svojoj gustini bio bi pri povrsini stesnjen medju milionima galona kompresovane vode. na povrsini je verovatno tecni helijum sa beskonacnom gustinom. bilo kakav kontakt sa crnom rupom bi samo usisao objekat kao zivi pesak.

eto.

posmatrač

pre 7 godina

i dok se naučnici zamajavaju ovakvim pitanjima, mi svi zajedno sa celokupnim svemirom se nalazimo u nekoj konzervi coca-cole na nekoj polici u nekom špajzu.... tu veličinu konzerve i kompletne ovakve teorije ni super kompjuter neće izračunati, čak će se pre ta Coca-Cola popiti i izleteti kroz nečiji prdež u večiti beskraj.... a život prolazi....

Heh

pre 7 godina

(orion, 25. novembar 2016 21:14)

Nisi u pravu. Ovde se prica o horizontu dogadjaja. Horizont dogadjaja je jednostavno sfera na kojoj je brzina umicanja jednaka brzini svetlosti, a taj efekat moze da proizvede i dovoljno razudjene mase. Hocu da kazem da na primer nasa galaksija moze da bude dovoljno masivna (dzinovska crna rupa u sredistu i sl) da oko sebe ima horizont dogadjaja, a da mi savrseno normalno zivimo u njoj i iza njega.

Kontras

pre 7 godina

Klasican primer teorijske pseudonauke. Ne postoji nikakav naucni argument za postojanje crnih rupa, niti "horizonta dogadjaja". Nista konkretno, nista primenjio. U ovom nasem univerzumu iz iskustva i iz eksperimenata znamo da vreme svuda tece istom brzinom. Putovanje unazad kroz vreme bi stvorilo niz paradoksa. Npr. da je Ajnstajn otisao u vreme unazad i ucinio da se nikad ne rodi on nikada ne bi mogao da se vrati unazad. To je apsolutni nonsense per se. To je nemoguce.

Relativisticka pseudo fizika stvorena da spasi heliocentrizam. Njene glavne postavke nikada nisu eksperimentalno potvrdjene i uzimaju se kao tacne dogmatski.

St3fan KG

pre 7 godina

Zabolela me glava pokušavajući da shvatim kako funkcionise crna rupa. I nisam shvatio na kraju. Al ustvari niko stvarno i ne zna?

Znam ja to, meni brat radi u Italiju ;)

pre 7 godina

najbolja istrazivanja sa savrsenim sistemom simulacije crne rupe poodavno se rade na teritoriju balkana.

laki

pre 7 godina

Sve do ove godine mislili smo da je crna rupa singularitet

ALI
Svi matematicki proracuni su dokazali da je singularitet apsolutno nemoguc!!
Dakle crna rupa nije singularitet
Cak i Stiven Hoking Crne rupe vise ne zove crnim vac tamnim

Protoss

pre 7 godina

Lep tekst...Naravno ovo su samo pretpostavke, kao i maste i zelje ljudi i naucnika o teoriji black hole.Ljudska rasa se nije ni priblizila teorijama o kosmickim procesima, nesto je ucinjeno, medjutim daleko smo od toga da sa sigurnoscu mozemo tvrditi kakvi se procesi desavaju milijardama godina udaljenih od nas...Mnogi misle, ili bi zeleli da je to tako, da je crna rupa neki vid prolaza(Gateway) u druge galaksije ili nekih drugih dimenzija koji se granice sa ludilom...Mozda je u filmu Event horizon sa sjajnim Sam Nielom i Lovrenc Fisburnom, film hteo da priblizi ludilo svemira kao i crnih rupa...

per

pre 7 godina

20 minuta, odnosno dve cigarete, odvojeno za ovaj fantastican tekst. verovatno je ovo jedan od najduzih clanaka koje sam procitao u skorije vreme :) ne ulazim u verodostojnost sadrzaja, ali apsolutno mi je drzao paznju :)

jizz

pre 7 godina

U filmu Interstellar, lik upada u crnu rupu i upada u teserakt, visedimenziona kocka gde je i vreme fizicka dimenzija, tesko je zamisliti ali stavi se u poziciju da mozes da vidis svaki momenat u vremenu, od pocetka do kraja i da mozes bukvalno da pristupis tom momentu, nebitno kojem...Problem je sto ti kao nesto sacinjeno od materije nemas interakciju sa tim vremenom, mozes samo da posmatras dok jedino gravitacija ima takve "prolazi" kroz vreme i prostor.
Takodje pomaze da u singularitetu, vreme i prostor idu u krug, nema pocetka i kraja ....
Fun fact - Kada bi postojala crna rupa iste mase kao nasa planetica, bula bi velicine klikera.
Sunce bi bilo oko 6000metara u precniku ...Trenutno je milion puta vece od zemlje

Cezar

pre 7 godina

Za lika koji propada u crnu rupu Ana bi umrla pre njega. vreme tece puno brze sto si blizi crnoj rupi, a Ana to ipak posmatra sa malo bezbednijeg mesta gde vreme protice mnogo mnogo sporije.

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

moj mali mozak ovo ne moze da podnese...zabagovoo sam na pola...
(nikolas, 25. novembar 2016 19:34)

Hahahahahahhahqh, prejak komentar!!!

Dex

pre 7 godina

I Srbija je jedna crna rupa na karti sveta u kojoj ne vaze nikakvi zakoni
(Ojha, 25. novembar 2016 19:29)

1. Nisi interesantan, jer si napisao nesto sto si na ovakvim temama nebrojano puta vec procitao, ukljucujuci i vecinu nas ostalih.

2. Citajuci ovakav tekst (pod pretpostavkom da si ga uopste procitao, u sta nimalo ne verujem), sve sto si bio u stanju da zamislis bila je Srbija, njeni Vucici, Dacici i ostale prikaze izuzetno vazne za buducnost svemira?

Pundit

pre 7 godina

Prijatelju, a da se ti prvo malo obrazujes? Sta je naucni zakin, a sta teorija.
(Sick of it, 26. novembar 2016 13:58)
"Prijatelju", ne zaslužuješ poštovanje, ali ću ti ukazati. Teorije se u nauci dokazuju zakonima, a ne drugim teorijama. Kada se teorije dokazuju teorijama, to se zove metafizika ili religija. Zato su relativisti religiozna sekta, a ne fizika, nauka.
Više od sto godina stoji neoboren Mektagartov dokaz o nepostojanju realnog, fizičkog vremena. Isti dokaz, minimalno modifikovan može da se koristi kao dokaz o postojanju prostora. Relativistička sekta nikada nije oborila taj, niti pružila svoj dokaz da vreme postoji na bilo koji način osim kao apstrakt, imaginacija. Korisna, da, ali ništa više od toga.
Verujem da ti je teško da shvatiš jer si celog života učen da satovi mere vreme, ali to je tvoj (pre svega) mentalni hendikep.
Nego, kako magneti "krive prostor"? :D

Serbian Kingdom

pre 7 godina

Koliko znam, mislim da je nama najbliza crna rupa ona koja je u centru nase galaksije Mlecni put. A ta je udaljenost verovatno nekih sto hiljada svetlosnih godina, sto bi znacilo da je za neku letelicu sa zemlje potrebno pola miliona godina da stigne do te crne rupe. Ako ima neki astrofizicar neka me ispravi ako sam pogresio.

Jovan

pre 7 godina

Nije sve baš tako. I sam Hawking tvorac ove teorije danas nije siguran u to. Pogledajte šta je rekao pre dve godine:
http://www.24sata.hr/tech/crne-rupe-ne-postoje-na-nacin-kao-sto-se-misli-tvrdi-hawking-350789

Zoro

pre 7 godina

Koliko znam, mislim da je nama najbliza crna rupa ona koja je u centru nase galaksije Mlecni put. A ta je udaljenost verovatno nekih sto hiljada svetlosnih godina, sto bi znacilo da je za neku letelicu sa zemlje potrebno pola miliona godina da stigne do te crne rupe. Ako ima neki astrofizicar neka me ispravi ako sam pogresio.
(Serbian Kingdom, 25. novembar 2016 20:23)
....
U centru naše a i svake druge galaksije se nalazi Supermasivna crna rupa, ali u svakoj galaksiji postoji hiljade Stelarnih crnih rupa koje lutaju neprimećene dok ne dođu u kontakt sa nekom materijom. Nije baš utešno.
Što se tiče putovanja do središta galaksije, ukoliko bi putovali 99% brzine svetlosti letilici bi trebalo stotine hiljada godina ukoliko posmatramo sa zemlje. Međutim ukoliko posmatramo sa stanovišta putnika u letilici njima bi prošlo 10-tak godina i doživeli bi da vide oblast oko crne rupe. Zašto? Zbog vremenske dilatacije. Što smo bliži brzini svetlosti vreme sporije protiče. Informacije o njihovim doživljajima dobili bi 30.000 godina kasnije.

...

pre 7 godina

U prevodu, razlagali biste se na najsitnije cestice dok vas crna rupa ne upije i pridruzi svojoj masi. A najbizarnije je sto bi to onome van crne rupe bio proces koji traje godinama, iako bi se vama to desilo za nepun minut.

pop

pre 7 godina

Da se razumemo, nisam baš fizičar ni veliki poznavalac ove mazerije ali pročitam po nešto i trudim se da razumem.
Jednom sam pročitao da je u crnoj rupi vreme "trodimenzionalno', tj. da se u njoj može kretati kroz prošlost, sadašnjost i budućnost dok je prostor "jednodimenzionalan", tj. da se može putovati samo ka središtu crne rupe i ni u jednom drugom pravcu.

orion

pre 7 godina

(Heh, 26. novembar 2016 09:07)

Kakav "horizont događaja" oko naše galaksije ?

"Horizont događaja" je teoretski naziv, za ono što su granice Crne rupe, baš kao što i u tekstu piše, a i kao što je na slikama nacrtano: To jeste tamna sfera, oko u prečniku nekoliko desetina (stotina) kilometara nepojmljivo masivnog "leša" umrle zvezde, čije jedno zrnce materije, veličine zrna peska ima masu veću od Keopsove piramide. Ta tamna sfera (pogledaj slike) jeste granica dokle su gravitacioni talasi umrle zvezde toliko moćni da "zarobljavaju svetlost", odnosno fotone, i tačno je da je ta tamna sfera na neki način rupa jer posle teoretskog prolaska te granice čovek bi nastavio da pada (u komadićima, uz neverovatno gravitaciono ubrzanje) ka mrtvoj zvezdi ali se ne bi više video, a uskoro bi bio potpuno dezintegrisan do nivoa atoma. Dakle, ova tamna sfera na slikama je polje dokle deluje "gravitacioni usisivač" leša zvezde u centru. Granice ove tamne sfere teoretski fizičari prilično neadekvatno nazivaju "horizont događaja".

Dakle, još jednom: Iza ove tamne sfere sledi gotovo trenutna dezintegracija svake materije, i nikakav život ne može tu da opstane, jer ga privlači Death Star (gotovo beskonačne gustine i beskonačne gravitacije) nepojmljivim gravitacionim ubrzanjem koje kida svaku materiju. Sve ovo ostalo napisano su bajke teoretskih fizičara koji žele popularnost po svaku cenu svetu nauke, izmišljajući naučnofantastične teorije.

živčan_neki_lik

pre 7 godina

A da su dve osobe prošle horizont događaja, kako bi videle jedna drugu? Znamo kako Ana gleda na njih i kako bi oni Anu gledali. Koliko je "uvrnuta" fizika u crnoj rupi, verujem da bi i ta situacija bila zanimljiva.

ZoranNS

pre 7 godina

tekst zadivljuje, ali je iza moga horizonta posmatranja, toliko u njemu ima nepoznatog da me hvata strah od dela iza horizonta.

MvpofNba

pre 7 godina

Secam se u srednjoj, dobio sam seminarski iz fizike na temu crnih rupa, i surfovajuci netom naleteo sam na ovu pricu sa Anom, koju sam preveo i ubacio u seminarski. Profesor je bio zapanjen, a drugari su me gledali u fazonu " da li si ti lud?".

optimist

pre 7 godina

Da li je ispravno tumacenje da se trenutak u kojem se nase fizicko telo izgorelo razvukao u vecnost... makar sam ja to tako (pojednostavljeno) shvatio?
Inace, napokon jedan pravi clanak, moracu ga iskopirati i sacuvati, mozda cu ga drugacije shvatiti kada ga posle nekog vremena ponovo procitam...

washing machine

pre 7 godina

Negde sam pročitao da nenormalno brzo kretanje materije oko crne rupe, izaziva njene vibracije ekvivalentne konstantnom zemljotresu od 10-15 stepeni Rihtera na Zemlji. To bilo koje živo biće ne bi dugo izdržalo.

Znači Haoos (čisto onako komentar)

pre 7 godina

Ajde vise da ispucamo satelit u crnu rupu i vidimo sta ce da se desi
(Tesla, 25. novembar 2016 19:22)

LOL, dok satelit dođe to tamo, mogu da prođu milioni godina...