Utorak, 11.10.2016.

14:58

Misija koja će promeniti sve: Lov na planetu sličnu Zemlji

Izvor: Guardian

Misija koja æe promeniti sve: Lov na planetu sliènu Zemlji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

Trovach

pre 7 godina

@Provincijalka...Prvo kukate kako nema slika (okrugle) Zemlje iz svemira, a kada vam ih neko pokaze, proglasite ih za CGI. Zato vise nema smisla to raditi, pa vam predlazem da skupite pare, napravite svoj svemirski brod, i licno se uverite.

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

1. Nema razlike između pojedinca i više pojedinaca - vrste, kako napisa ti.

2. Misliš da je drugim narodima u drugim državama sveta mnogo lepši život nego što je nama?! Skoro sve države sveta su u dužničkom ropstvu, a ti našao pričat kako je ovde najgora situacija.

3.Upravo to što spominješ je glancanje sopstvenog ega koji ti ne da razumno razmišljanje i koji te zarobljava u fizičkom svetu koji predstavlja samo iluziju stvarnosti.

4. Svestan sebe - to je nešto što sam moraš otkriti kroz lično iskustvo, ali sumnjam da ćeš jer si previše vezan za materijalni svet. Možda u nekom od narednih života.

neutralni felsh

pre 7 godina

Evo ja tražim dvogledom svako veče te planete pa mi nešto ne ide...eh da...i sedim dok to radim na staroj veš mašini...ne razumem gde je problem?
(sale74, 12. oktobar 2016 00:55)


treba da izadjes iz kupatila.

neutralni felsh

pre 7 godina

Iskreno se nadam da ce NASA pronaci naseljivu planetu i poslati svoje botove (Trovac, fles, blazenu svetlost) prvim brodom. Ah ne brodom, oni su toliko nepismeni da veruju da ce ih teleportovati tamo.
(nismo mi te srece, 11. oktobar 2016 22:54)


teleport this! ;)

neutralni felsh

pre 7 godina

@ neutralni felsh 

Ti da znaš šta je pravi smisao života ne bi pisao ovakve tekstove. Da znaš šta je svrha života, ali očigledno ne znaš. Da se samo malo zapitaš u sebi, shvatio bi da su ljudi, narodi izmanipulisani. Ali si previše tvrdoglav da bi to shvatio. Oni nikada neće otkriti to što traže, jer je pravo znanje u nama, u svakom čoveku. Zavisno koliko je svaki čovek ponaosob svestan sebe.
(dominus, 11. oktobar 2016 21:39)


1. bolje procitaj ponovo, jer govorio sam o smislu zivota vrste a ne pojedinca. kao primenjeni liberal, smatram da je smisao zivota pojedinca njegova stvar.
2. vi slicni stalno pricate o izmanipulisanim narodima, nepravednom svetskom poretku, uzurpiranom svetu, o lazima iza svega, a zivite u zemlji koja vas decenijama i decenijama pljacka skoro do gole koze, ako vas u medjuvremenu ne ubije. to je kao da slusamo odrpanca koji drzi seminar o menadzmentu - brain storming u bukvalnim znacenju.
3. kazes, pravo znanje je u nama? srecno sa tom starom nesuvislom new age hipi frazom i javi nam sta si "pravilno saznao", osim glancanja introspekcije i ega u ime visih ciljeva.
4. "svestan sebe"? opisi mi molim te kako to zamisljas "svesnost svoga sopstva", i kako si dosao do tog posebnog vanrednog dostignuca? zivo me zanima kako si uspeo ovoliko suvoparnih besmislica da strpas u ovako kratak komentar.

neutralni felsh

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!
(Biljana, 12. oktobar 2016 00:18)


astronomi, izlecite biljanu molim vas.

fil

pre 7 godina

(Ivan, 11. oktobar 2016 17:27)

Poenta je da nikada necemo nauciti da zivimo u poznatom svetu (Zemlja) pokusavajuci da stvorimo neku nedostiznu utopiju, niti je dovoljno postovati, dok nismo krocili na Mesec ili dok se ne otisnemo na Mars. Bez novih izazova nema napretka tehnologije koja olaksava zivot. Razvoj Apolo programa je primer za to.

Trovach

pre 7 godina

@nismo mi te srece...Naravno da bih voleo malo putovati svemirom, ali ne odlazi mi se sa Zemlje. Nesto mi samo nije jasno. Ko ti daje za pravo da nekog saljes negde samo zato sto misli drugacije? Bilo je takvih nezeljenih selidbi 90-ih na pretek. Sta toliko pogresno vidis u nauci? Ako te ne interesuje nemoj citati naucne tekstove, a nas pusti na miru da razmenjujemo misljenja.

Provincijalka

pre 7 godina

@Provincijalka



Da li bih mogao da te zamolim da preciziras na koje konkretno "izmisljene informacije" mislis? Hvala unapred.
(Spike, 12. oktobar 2016 05:19)

Naravno. Izmišljeno je da će tamo neko tamo nečim slikati tamo nešto u dubokom svemiru... Opet će se servirati CGI (computer generated images )šarene bajkovite slike kao i uvek.

molele

pre 7 godina

Za koga li uopšte podaci o inovatnim saznanjima u bilo kom napretku za obično čovečanstvo,kada sve naprwdne projekte drže VOĐE PLANETE,saznamo samo ono što oni smatraju da je za nas VAŽNO???

Dušan

pre 7 godina

Не верујем да неко уопште у 21. веку може да тврди да је Земља равна плоча, а смешно ми је и да их неко схвата озбиљно и улази у расправе о томе...

Marx

pre 7 godina

Srce mi puno na ovakve vesti jer iz komentara mogu da vidim koliko smo human narod. Zabrinuti za svaki dinar... ili dolar poreskog obveznika, čak i održanog američkog građanina. Iz komentara vidimo da su i gladna deca Bangladeša deo svakodnevnog promišljanja našeg čoveka. Nema veze što se ovde okupljaju privatnici.

zemljanin

pre 7 godina

I šta sada??? Oni otkriju da postoji život tamo negde, pa posle ja treba da se družim sa njima... Ma ne pada mi na pamet...

Spike

pre 7 godina

@Provincijalka

"Sad shvatam zašto tako dobro prolaziš kod ovih priglupih... Toliko izmišljenih informacija i "činjenica" na jednom mestu, uz dodatak potpuno nepotrebnih I za većinu i potpuno nepoznatih reči iz oblasti raznih nauka, pa ko ne bi poverovao da ne pišeš nebuloze! :)))"

Da li bih mogao da te zamolim da preciziras na koje konkretno "izmisljene informacije" mislis? Hvala unapred.

stoper4

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)

A otkud vama koji verujete u tu glupost o ravnoj zemlji to da ne postoje slike zemlje iz svemira? To ste verovatno videli po onim vašim YT klipovima i ponavljate kao papagaji.
Ima sajtova koliko hoćete nego što i kad vam se pokaže vi kažete montirano

Biljana

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!

sale74

pre 7 godina

Evo ja tražim dvogledom svako veče te planete pa mi nešto ne ide...eh da...i sedim dok to radim na staroj veš mašini...ne razumem gde je problem?

Daca

pre 7 godina

Ljudi nemojte biti toliko kriticari prema ravnozemljasima.Ja licno ne verujem ni u sta.Zasto?Zato sto nikad nisam video nijedan dokaz svojim ocima da je Zemlja ravna niti da je okrugla.Verovacu u jedno kad vidim.Sad,ne smatram za dokaze klasicne teorije zavere,pominjanje gravitacije s jedne,ravnog horizonta s druge strane.Ali ljudi moramo otvoriti oci vec jednom.Ne mozemo slepo verovati u sve sto nam lansiraju.Vidim u komentarima govorite o slikama Zemlje,a covek iz Nase je priznao da ih prave u fotosopu.Morate priznati da obe teorije o Zemlji imaju logike u nekim delovima.Jedno je sigurno,u sta se slazem sa ravnozemljasima,a to je da je Nasa,discovery tv i ostale medijske gluposti nacin zaslepljivanja naroda.Dokle cemo verovati necemu sto nas teraju da vidimo.Lupajte minuse koliko zelite,kad bi svako od nas razmisljao svojim mozgom dosad bismo uvideli da nas kontrolisu kao plisane lutkice.Ugasite ljudima internet na dva dana nastace haos...

Stevan

pre 7 godina

Sve je to meni extra, samo ne razumem jednu stvar, zasto se novci trose na otkrivanju planete a ne na nacin kako putovati svemirom i stici negde u nekom realnom vremenu. Zar nije interesantnije otici na mars i vratiti se za mesec ili dva dana....kad savladamo putovanje lako cemo saljemo teleskope, robote i sl. bilo gde.

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Sad izlazim van teme ali moram...... Nerviraju me komentari tipa daljina je 4,4 svetlosne godine, ako danas krenemo tom brzinom tamo smo tad i tad. Nećemo mi nigde da krenemo, bar ne za sad. Mi sada otvaramo vrata nekim generacija koje tek dolaze za 1000, 5000, 10000 godina. Pokušavamo da otkrijemo najveću tajnu, tajnu života, a moje mišljenje je da je svemir pun života.

Trovach

pre 7 godina

@Poro...Cak i ako naucnici pronadju lekove za sve bolesti, verski fanatici ce tvrditi da je to djavolja rabota, jer to nije od Boga dato, nego od sumnjicavih nevernika. Cinjenicu da nauka leci bolesti, a vera ne, vrlo lako ce izokrenuti tvrdnjama kako bi se bolesni jos brze izlecili da su iskreno verovali. Dobro, u srednjem veku su verovali, ali nisu znali za antibiotike kojima bi se izborili sa kugom. Njima nikakvi dokazi nisu dovoljni.

Hmm

pre 7 godina

@ (Uh, zabole me glava, momentalno., 11. oktobar 2016 20:21)
Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara...
(Triput, 11. oktobar 2016 17:19)
...odnosno ukoliko bi se danas uputili na tu planetu, leteći maksimalnom brzinom koja sada može da se postigne, stigli bi tamo za 80.000 godina.

Ta vrdnja bas i nije tacna. Trebalo bi nam toliko godina kada bi se kretali brzinom koju smo do sada postigli zahvaljujuci raketnim motorima, ogranicenom kolicinom goriva i gravitacionim ubrzanjem dobijenim prolaskom pored Jupitera. Sa ogromnom kolicinom goriva i konstantnim ubrzanjem, malim teretom, a sve sa klasicnim motorima brzina bi se stalno povecavala i smanjivala vreme potrebno da se do oblliznje zvezde stigne. Problem je u tome sto se to vreme, bez obzira koliko bilo smanjeno u odnosu na 80000 godina i dalje smatra predugacnim. Ne samo da je duze od ljudskog veka nego bi i kolicina potrebnog tj korisnog tereta bile jako velika. Kako jos uvek ljudi taj put ne mogu preziveti u nekoj vrsti hibernacije samo pomislite koliko bi jednom coveku trebalo vode i hrane? Ako ikada i posaljemo sondu prema drugoj zvezdi sto se licno nadam da ce biti, toliko ce joj vremena treati da cemo je sami docekati tamo zbog tehnoloskog napretka.

nismo mi te srece

pre 7 godina

Iskreno se nadam da ce NASA pronaci naseljivu planetu i poslati svoje botove (Trovac, fles, blazenu svetlost) prvim brodom. Ah ne brodom, oni su toliko nepismeni da veruju da ce ih teleportovati tamo.

Lik

pre 7 godina

...Ona otisla za osudjenog sitnog narko dilera, kes ovo ono ludilo. Bas sam povredjen. Sranje, ako smem tu rec napistai.
:(
(lale gator, 11. oktobar 2016 18:59)

Ti si srećan čovek! Na vreme si saznao s kim imaš posla, zamisli da se to desilo posle dvoje-troje dece i deset god. braka.

Poro

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!
(Biljana, 11. oktobar 2016 18:30)
Paaaa nije bas prikladno da astronomi i fizicari nalaze lek protiv raka.

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

Ti da znaš šta je pravi smisao života ne bi pisao ovakve tekstove. Da znaš šta je svrha života, ali očigledno ne znaš. Da se samo malo zapitaš u sebi, shvatio bi da su ljudi, narodi izmanipulisani. Ali si previše tvrdoglav da bi to shvatio. Oni nikada neće otkriti to što traže, jer je pravo znanje u nama, u svakom čoveku. Zavisno koliko je svaki čovek ponaosob svestan sebe.

Provincijalka

pre 7 godina

@Blazena Svetlost Nekomentarisanja

Sad shvatam zašto tako dobro prolaziš kod ovih priglupih... Toliko izmišljenih informacija i "činjenica" na jednom mestu, uz dodatak potpuno nepotrebnih I za većinu i potpuno nepoznatih reči iz oblasti raznih nauka, pa ko ne bi poverovao da ne pišeš nebuloze! :)))

Poro

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
Samo par minuta na Google-u i sve ce biti vrlo logicno objasnjeno. Probajte nije tesko.

Posmatrac

pre 7 godina

@ivan
Pazite, galaksije su jaaaako velike. Andromeda koja je udaljena 2.5 miliona svetlosnih godina je na nasem nebu velicine kao 7 punih Meseca! S druge strane, postoji snimak Voyagera 1 (Pale blue dot) Zemlje snimljena iza orbite Saturna. Omanja tacka! Kad tome dodamo da galaksije emituju svetlost, a planete reflektuju...

Ro

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
Ajde, naprimer uzmi dobar fotoaparat i u mrklom mraku, probaj da uslikas prvo avion koji svetluca na 10 000 metara, a potom probaj da uslikas komarca koji zuji metar iznad tebe. U prvom slucaju, uz malo iskustva i srece, napravices kakvu takvu fotografiju objekta koji je 10km daleko, a u drugom slucaju, koliko god se trudio, neces uslikati nista. Osim, mozda ako komarac kruzi oko fluorescentne tacke. E upravo je to analogija stvari i odgovor na tvoju dilemu.

Rumpel Stickin

pre 7 godina

Ko zna možda i na Alfa Kentauri neko sad pravi "veš mašinu" za slikanje :) a možda su je odavno već napravili i usavršili, pa sad nas slikaju...gledaju naše slike, konzumiraju "žljut" i "zbidelj" i smeju nam se :))

Ma idi...mi još ne znamo ni šta spava na dnu mora ;)

Uh, zabole me glava, momentalno.

pre 7 godina

Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara...
(Triput, 11. oktobar 2016 17:19)
...odnosno ukoliko bi se danas uputili na tu planetu, leteći maksimalnom brzinom koja sada može da se postigne, stigli bi tamo za 80.000 godina.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Da, izraz "ves masina" je pravilno upotrebljen da opise velicinu svemirske probe koja sadrzi teleskop precnika SAMO 40 cm. Ali taj teleskop je opremljen optikom koja je na granici fantastike. Rec je na prvi pogled o heliografu - teleskopu koji na optickom putu ima tamni ostro oiviceni disk da se zakloni zvezda i snimi njena okolina. Ali jedno je snimiti Suncevu koronu a drugo blisku okolinu zvezde udaljene 4 svetlosne godine. Zato sto i najbolji zaklon pusta dovoljno odsjaja zvezde da zaseni slabasnu svetlost planeta u njenoj habitabilnoj zoni. Resenje je nadjeno koriscenjem tzv. adaptivne optike i specijalnih sociva kojim se svi odsjaji zvezde eliminisu i postize kontrast od 1:10 milijardi (!). Dalje, racunarski se mora sabrati i uklopiti nekoliko hiljada snimaka da se poboljsa odnos signal/sum i ukloni odsjaj binarnog suseda, alfa Centauri B.
Ovo su fantasticne stvari. Alfa Centauri A je za ovakvo osmatranje odabrana naravno jer je najbliza, ali i zato sto je njena habitabilna zona relativno siroka i ima nade da se u njoj direktnim osmatranjem nesto uoci.

neutralni felsh

pre 7 godina

A za sve to vreme nasih igrarija, ovde pored nasih nogu lezi neki ''ubogi Lazar'', i ocekuje mrvice s naseg stola. Ne shvata da mi imamo visi cilj. Ometa nas pogled k zvezdama, i koci nas zvezdani razvoj. Nerazumnog li stvora!
(Joc@, 11. oktobar 2016 17:49)


zar plemenita radoznalost nije najlepsi motiv? da kao vrsta orkrijemo jos jednu mrvicu, pokusamo da resimo jos jednu naucnu dilemu, pa jos jednu, pa jos jednu, pa jos jednom, i jos jednom, mrvicu po mrvicu saznanja i spoznaje. jeste da cesto svaki nadjen odgovore donese jos pitanja, ali hajde da vidimo gde ce nas to dovesti. zar nas nije vec posredno dovelo do prilicne udobnosti zivota? - cak i neko ubogo dete u bangladesu ili kalkuti zivi udobnije i sigurnije nego praistorisko dete u rodu ili plemenu.
sta vas buni vise, aman? ljudska radoznalost, konkretno - nauka, odsek astronomija, i biologija, zeli da sazna sto vise o planeti svemirski gledano tik pored nas. NASA, koja nije kriva ni za sta sto prebacujete americi, ima uslove da to sprovede u delo, da razvije plan i projekat. sta je tu lose?
da je srece pa da svi na svetu saradjuju kao astronomske agencije. tamo ne gledaju "amer ili rus" gluposti ko ovde. drugo, ova misija "alfa kentaur" moze da bude prva misija koja moze da traje i 100 i vise godina, treba izlaz u vrlo visoke orbite, plus otporna inzenjerija. u svim sferama prolazi vreme relativno ad-hok poduhvata, ide vreme dugih strpljivih misija i saradnje, istrajavanje pokolenja na projektu. ne samo u astromautici? sta je tu lose? zao vam para koje oni trose? pa pet pijanih seika toliko potrose za godinu po londonu na sopingu.
kazete "lazarus pored nas", pa ako je toliki frajer, neka se ljuti na ove sto gledaju u toljage i medje, a ne na ove sto "gledaju u zvezde". to nema veze sa bogom, i bolje ne mesajte vise sile u smisao zivota, jer trazeci utehu uspavas logiku i culo lovca. covek, progres i nauka, napreduje zbog radoznalosti, ne zbog kuliranja u pecini i kelijama. a vi nasoj vrsti zamerate bas to, propagirajuci paradnu skrusenost prema visim entitetima, zamisljenim ili ne. zasto? to cak ni ahajci ni trojanci nisu radili sa zevsom i ostalima ;)

Marko

pre 7 godina

@ Trovach

Sta znaju politicari?
Odakle nam politicari, i razni drugi zevzeci, ako su prirodne nauke jedini determinisuci faktor?
Mora neko da kreira ratove, ekonomske krize, socijalna, i sva druga previranja.Svi imaju svoju ulogu u Luciferovoj piramidi.
Cenim da je 'naucnicima' pripala najsmesnija.
Svakodnevno se satiru da racionalizuju nesto sto je potpuno iracionalno.
Mnogi od njih, jadni, i ne znaju u cemu ucestvuju.

Apex

pre 7 godina

@istina jaooo vi teoreticari, sve sve, ali to je najgluplja teorija koju ste mogli da smislite. stvarno. ne znam kako ijedno inteligentno bice moze da tvrdi tako nesto. gledam vase ravnozemljaske klipove na jutjubu i to je tako glupo i naucno netacno, samo da ste se zainteresovali koliko egzaktnih dokaza ima za to. ali najlakse je reci da nas lazu. magelan je oplovio zemlju jos jako davno. da li je i on bio deo NASE genije? moreplovci su jos jako davno iscrtali karte. kolumbo je otkrio ameriku tako sto je krenuo za indiju suprotn

Provincijalka

pre 7 godina

Stigla do "veš mašine" i bilo mi je dosta... :))))
(Provincijalka, 11. oktobar 2016 17:59)


centrifuga u glavi? ;)
(neutralni felsh, 11. oktobar 2016 19:47)

Ma jok, plavi kliker! ;)

LLLL

pre 7 godina

Volim komentare na vesti iz astronomije i astrofizike, likovi koje je mrzelo da uce ali ih ne mrzi da pisu komentare o stvarima o kojima nemaju apsolutno nikakvog pojma.

absolutezero

pre 7 godina

Zamolio bih osobu koja se potpisuje sa 'blazena svetlost nekomentarisanja'u cijim komentarima zaista uzivam, da ostavi komentar, makar kao protivtezu ovim nebulozama koje citam. Mada cini mi se da to nisu njihova uverenja nego da je i to dirigovano iz odredjenih centara a u cilju zaglupljivanja naroda i drzanja istog u mraku jer se takvi samo u mraku i snalaze.

Mica neverica

pre 7 godina

“To je vrlo izazovan projekat... misija bi trebalo da košta 50 miliona dolara." - Gladna deca u Bangladešu već skaču od radosti na ovu vest. Jeste da su im stomaci prazni ali su im sada bar srca puna. U njihovo ime...hvala NASA.

Eleftherios

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)

Imaš fotografije silnih WC šolja, ali nemaš nijednu fotku mikroba u njima. Da li ti sada ide u glavu, bog s'tobom.

Provincijalka

pre 7 godina

@Provincijalka...Neki umeju da koriste ves masine, drugi teleskope, mikroskope... Svako zna nesto korisno.
(Trovach, 11. oktobar 2016 18:16)

Da. A neki umeju da pišu bajke kao što je ova gore...

Biljana

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!

Artemis Foul

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
#####
Evo i meni ne idu glavu... gomila ljudi ima sliku tvoje glave, a nemaju nijednu sliku bar jedne tvoje moždane ćelije. Možda i ne postoje.

lale gator

pre 7 godina

Nekoliko hiljada godina postoji izreka u Kini ,,U vazi ne moze biti nista, prazna, jer onda ona ne bi vaza, ne bi postojala,,
Tako isto, uzecemo za primer svemir, vaisonu... Ne moze da postoji pocetak, jer ako postoji pocetak onda mora da postoji i kraj, a kraj ne moze da postoji, jer opet iza tog kraja mora biti nesto. Kao sto pocetak mora nastati na necemu. Sad se vracamo na Kinesku, i nista je nesto, a i na logiku. E, sada, ako ne postoje pocetak i kraj, to znaci da je onda nesto beskonacno. A, mi ljudi ne mozemo da shvatimo definiciju beskonacnosti, ali je isto tako zanimljivo, da li beskonacnost postoji, bilo gde i u bilo kom obliku? Logika nam nalaze da mora, bas zbog tog pocetka i kraja u beskonacnosti.

Inace, volim ja ovakve clanke, ali me devojka ostavila, pa ga nisam ni procitao, osim naslova. Ja sam obican fizicki radnik, tu i tamo zaradim, borim se. Posten sam. To mogu da kazem za sebe. Ona otisla za osudjenog sitnog narko dilera, kes ovo ono ludilo. Bas sam povredjen. Sranje, ako smem tu rec napistai.
:(

Artemis Foul

pre 7 godina

@Provincijalka...Neki umeju da koriste ves masine, drugi teleskope, mikroskope... Svako zna nesto korisno.
(Trovach, 11. oktobar 2016 18:16)
#####
Za nju je i veš mašina svremirska tehnologija i verovatno još jedna laž iz NASA-e. Zato se tako i "oseća".

OvceZaSisanje

pre 7 godina

Pobornici "Teorije Slucajnosti" su izgleda eksperti za pranje para i izmisljanja projekata ,jedan dan pronadju bakterije koje su nastale od neceg "nezivog" i iz kojih je kasnije nastao zivot na zemlji posto su one izumrle,a drugi dan idu da fotografisu planetu slicnu Zemlji koja je kao udaljena svega 985 svetlosnih godina.Ali s obzirom da je kosmos nastao tako sto je eksplodiralo nista ,moguce je da postoji precica ,slucajno.

Joc@

pre 7 godina

Nije preterano skupo, pa ajde da se igramo... Ali. Sta i da otkrijemo takve planete? I da ih uslikamo? I da potvrdimo da na njima ima zivota slicnog nasem? Sta bi tad? Bili srecniji? Spoznali istinu da nismo jedina ziva stvorenja u Svemiru? Da li bismo zbog toga lepse spavali? Ili bi nas to navelo da ljubimo svoga brata iskrenije nego do sada? Da obustavimo ratove, da li bismo hteli samo zbog toga? Ili bismo prkosno tvrdili da je eto upravo to potvrda kako nema Boga?
*
A za sve to vreme nasih igrarija, ovde pored nasih nogu lezi neki ''ubogi Lazar'', i ocekuje mrvice s naseg stola. Ne shvata da mi imamo visi cilj. Ometa nas pogled k zvezdama, i koci nas zvezdani razvoj. Nerazumnog li stvora!

Марко Тодоровић

pre 7 godina

Како воле да се залуђују са оваквим стварима... Људи ми већ поодавно не можемо ни на Марс да доспемо а камоли изван Сунчевог система. Питање је дал смо стварно икада били и на Месецу.

milivoj jugin

pre 7 godina

dokle ovo šatro traganje za drugom zemljom? potpuno arčenje resursa, fokusirajte se na neke realne stvari, sonde na evropu, titan, misija za mars...

Triput

pre 7 godina

"Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara i teško se može nazvati komšilukom."

Ubedjen sam da će se ovaj izraz i dalje koristiti u 90% članaka koji će nam doći sa Zapada.

LLLL

pre 7 godina

Volim komentare na vesti iz astronomije i astrofizike, likovi koje je mrzelo da uce ali ih ne mrzi da pisu komentare o stvarima o kojima nemaju apsolutno nikakvog pojma.

lale gator

pre 7 godina

Nekoliko hiljada godina postoji izreka u Kini ,,U vazi ne moze biti nista, prazna, jer onda ona ne bi vaza, ne bi postojala,,
Tako isto, uzecemo za primer svemir, vaisonu... Ne moze da postoji pocetak, jer ako postoji pocetak onda mora da postoji i kraj, a kraj ne moze da postoji, jer opet iza tog kraja mora biti nesto. Kao sto pocetak mora nastati na necemu. Sad se vracamo na Kinesku, i nista je nesto, a i na logiku. E, sada, ako ne postoje pocetak i kraj, to znaci da je onda nesto beskonacno. A, mi ljudi ne mozemo da shvatimo definiciju beskonacnosti, ali je isto tako zanimljivo, da li beskonacnost postoji, bilo gde i u bilo kom obliku? Logika nam nalaze da mora, bas zbog tog pocetka i kraja u beskonacnosti.

Inace, volim ja ovakve clanke, ali me devojka ostavila, pa ga nisam ni procitao, osim naslova. Ja sam obican fizicki radnik, tu i tamo zaradim, borim se. Posten sam. To mogu da kazem za sebe. Ona otisla za osudjenog sitnog narko dilera, kes ovo ono ludilo. Bas sam povredjen. Sranje, ako smem tu rec napistai.
:(

Ro

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
Ajde, naprimer uzmi dobar fotoaparat i u mrklom mraku, probaj da uslikas prvo avion koji svetluca na 10 000 metara, a potom probaj da uslikas komarca koji zuji metar iznad tebe. U prvom slucaju, uz malo iskustva i srece, napravices kakvu takvu fotografiju objekta koji je 10km daleko, a u drugom slucaju, koliko god se trudio, neces uslikati nista. Osim, mozda ako komarac kruzi oko fluorescentne tacke. E upravo je to analogija stvari i odgovor na tvoju dilemu.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Da, izraz "ves masina" je pravilno upotrebljen da opise velicinu svemirske probe koja sadrzi teleskop precnika SAMO 40 cm. Ali taj teleskop je opremljen optikom koja je na granici fantastike. Rec je na prvi pogled o heliografu - teleskopu koji na optickom putu ima tamni ostro oiviceni disk da se zakloni zvezda i snimi njena okolina. Ali jedno je snimiti Suncevu koronu a drugo blisku okolinu zvezde udaljene 4 svetlosne godine. Zato sto i najbolji zaklon pusta dovoljno odsjaja zvezde da zaseni slabasnu svetlost planeta u njenoj habitabilnoj zoni. Resenje je nadjeno koriscenjem tzv. adaptivne optike i specijalnih sociva kojim se svi odsjaji zvezde eliminisu i postize kontrast od 1:10 milijardi (!). Dalje, racunarski se mora sabrati i uklopiti nekoliko hiljada snimaka da se poboljsa odnos signal/sum i ukloni odsjaj binarnog suseda, alfa Centauri B.
Ovo su fantasticne stvari. Alfa Centauri A je za ovakvo osmatranje odabrana naravno jer je najbliza, ali i zato sto je njena habitabilna zona relativno siroka i ima nade da se u njoj direktnim osmatranjem nesto uoci.

Poro

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!
(Biljana, 11. oktobar 2016 18:30)
Paaaa nije bas prikladno da astronomi i fizicari nalaze lek protiv raka.

Марко Тодоровић

pre 7 godina

Како воле да се залуђују са оваквим стварима... Људи ми већ поодавно не можемо ни на Марс да доспемо а камоли изван Сунчевог система. Питање је дал смо стварно икада били и на Месецу.

Artemis Foul

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
#####
Evo i meni ne idu glavu... gomila ljudi ima sliku tvoje glave, a nemaju nijednu sliku bar jedne tvoje moždane ćelije. Možda i ne postoje.

neutralni felsh

pre 7 godina

A za sve to vreme nasih igrarija, ovde pored nasih nogu lezi neki ''ubogi Lazar'', i ocekuje mrvice s naseg stola. Ne shvata da mi imamo visi cilj. Ometa nas pogled k zvezdama, i koci nas zvezdani razvoj. Nerazumnog li stvora!
(Joc@, 11. oktobar 2016 17:49)


zar plemenita radoznalost nije najlepsi motiv? da kao vrsta orkrijemo jos jednu mrvicu, pokusamo da resimo jos jednu naucnu dilemu, pa jos jednu, pa jos jednu, pa jos jednom, i jos jednom, mrvicu po mrvicu saznanja i spoznaje. jeste da cesto svaki nadjen odgovore donese jos pitanja, ali hajde da vidimo gde ce nas to dovesti. zar nas nije vec posredno dovelo do prilicne udobnosti zivota? - cak i neko ubogo dete u bangladesu ili kalkuti zivi udobnije i sigurnije nego praistorisko dete u rodu ili plemenu.
sta vas buni vise, aman? ljudska radoznalost, konkretno - nauka, odsek astronomija, i biologija, zeli da sazna sto vise o planeti svemirski gledano tik pored nas. NASA, koja nije kriva ni za sta sto prebacujete americi, ima uslove da to sprovede u delo, da razvije plan i projekat. sta je tu lose?
da je srece pa da svi na svetu saradjuju kao astronomske agencije. tamo ne gledaju "amer ili rus" gluposti ko ovde. drugo, ova misija "alfa kentaur" moze da bude prva misija koja moze da traje i 100 i vise godina, treba izlaz u vrlo visoke orbite, plus otporna inzenjerija. u svim sferama prolazi vreme relativno ad-hok poduhvata, ide vreme dugih strpljivih misija i saradnje, istrajavanje pokolenja na projektu. ne samo u astromautici? sta je tu lose? zao vam para koje oni trose? pa pet pijanih seika toliko potrose za godinu po londonu na sopingu.
kazete "lazarus pored nas", pa ako je toliki frajer, neka se ljuti na ove sto gledaju u toljage i medje, a ne na ove sto "gledaju u zvezde". to nema veze sa bogom, i bolje ne mesajte vise sile u smisao zivota, jer trazeci utehu uspavas logiku i culo lovca. covek, progres i nauka, napreduje zbog radoznalosti, ne zbog kuliranja u pecini i kelijama. a vi nasoj vrsti zamerate bas to, propagirajuci paradnu skrusenost prema visim entitetima, zamisljenim ili ne. zasto? to cak ni ahajci ni trojanci nisu radili sa zevsom i ostalima ;)

Uh, zabole me glava, momentalno.

pre 7 godina

Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara...
(Triput, 11. oktobar 2016 17:19)
...odnosno ukoliko bi se danas uputili na tu planetu, leteći maksimalnom brzinom koja sada može da se postigne, stigli bi tamo za 80.000 godina.

Eleftherios

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)

Imaš fotografije silnih WC šolja, ali nemaš nijednu fotku mikroba u njima. Da li ti sada ide u glavu, bog s'tobom.

Poro

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
Samo par minuta na Google-u i sve ce biti vrlo logicno objasnjeno. Probajte nije tesko.

Joc@

pre 7 godina

Nije preterano skupo, pa ajde da se igramo... Ali. Sta i da otkrijemo takve planete? I da ih uslikamo? I da potvrdimo da na njima ima zivota slicnog nasem? Sta bi tad? Bili srecniji? Spoznali istinu da nismo jedina ziva stvorenja u Svemiru? Da li bismo zbog toga lepse spavali? Ili bi nas to navelo da ljubimo svoga brata iskrenije nego do sada? Da obustavimo ratove, da li bismo hteli samo zbog toga? Ili bismo prkosno tvrdili da je eto upravo to potvrda kako nema Boga?
*
A za sve to vreme nasih igrarija, ovde pored nasih nogu lezi neki ''ubogi Lazar'', i ocekuje mrvice s naseg stola. Ne shvata da mi imamo visi cilj. Ometa nas pogled k zvezdama, i koci nas zvezdani razvoj. Nerazumnog li stvora!

Rumpel Stickin

pre 7 godina

Ko zna možda i na Alfa Kentauri neko sad pravi "veš mašinu" za slikanje :) a možda su je odavno već napravili i usavršili, pa sad nas slikaju...gledaju naše slike, konzumiraju "žljut" i "zbidelj" i smeju nam se :))

Ma idi...mi još ne znamo ni šta spava na dnu mora ;)

OvceZaSisanje

pre 7 godina

Pobornici "Teorije Slucajnosti" su izgleda eksperti za pranje para i izmisljanja projekata ,jedan dan pronadju bakterije koje su nastale od neceg "nezivog" i iz kojih je kasnije nastao zivot na zemlji posto su one izumrle,a drugi dan idu da fotografisu planetu slicnu Zemlji koja je kao udaljena svega 985 svetlosnih godina.Ali s obzirom da je kosmos nastao tako sto je eksplodiralo nista ,moguce je da postoji precica ,slucajno.

absolutezero

pre 7 godina

Zamolio bih osobu koja se potpisuje sa 'blazena svetlost nekomentarisanja'u cijim komentarima zaista uzivam, da ostavi komentar, makar kao protivtezu ovim nebulozama koje citam. Mada cini mi se da to nisu njihova uverenja nego da je i to dirigovano iz odredjenih centara a u cilju zaglupljivanja naroda i drzanja istog u mraku jer se takvi samo u mraku i snalaze.

Posmatrac

pre 7 godina

@ivan
Pazite, galaksije su jaaaako velike. Andromeda koja je udaljena 2.5 miliona svetlosnih godina je na nasem nebu velicine kao 7 punih Meseca! S druge strane, postoji snimak Voyagera 1 (Pale blue dot) Zemlje snimljena iza orbite Saturna. Omanja tacka! Kad tome dodamo da galaksije emituju svetlost, a planete reflektuju...

Provincijalka

pre 7 godina

Stigla do "veš mašine" i bilo mi je dosta... :))))
(Provincijalka, 11. oktobar 2016 17:59)


centrifuga u glavi? ;)
(neutralni felsh, 11. oktobar 2016 19:47)

Ma jok, plavi kliker! ;)

Artemis Foul

pre 7 godina

@Provincijalka...Neki umeju da koriste ves masine, drugi teleskope, mikroskope... Svako zna nesto korisno.
(Trovach, 11. oktobar 2016 18:16)
#####
Za nju je i veš mašina svremirska tehnologija i verovatno još jedna laž iz NASA-e. Zato se tako i "oseća".

Triput

pre 7 godina

"Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara i teško se može nazvati komšilukom."

Ubedjen sam da će se ovaj izraz i dalje koristiti u 90% članaka koji će nam doći sa Zapada.

Apex

pre 7 godina

@istina jaooo vi teoreticari, sve sve, ali to je najgluplja teorija koju ste mogli da smislite. stvarno. ne znam kako ijedno inteligentno bice moze da tvrdi tako nesto. gledam vase ravnozemljaske klipove na jutjubu i to je tako glupo i naucno netacno, samo da ste se zainteresovali koliko egzaktnih dokaza ima za to. ali najlakse je reci da nas lazu. magelan je oplovio zemlju jos jako davno. da li je i on bio deo NASE genije? moreplovci su jos jako davno iscrtali karte. kolumbo je otkrio ameriku tako sto je krenuo za indiju suprotn

milivoj jugin

pre 7 godina

dokle ovo šatro traganje za drugom zemljom? potpuno arčenje resursa, fokusirajte se na neke realne stvari, sonde na evropu, titan, misija za mars...

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

Ti da znaš šta je pravi smisao života ne bi pisao ovakve tekstove. Da znaš šta je svrha života, ali očigledno ne znaš. Da se samo malo zapitaš u sebi, shvatio bi da su ljudi, narodi izmanipulisani. Ali si previše tvrdoglav da bi to shvatio. Oni nikada neće otkriti to što traže, jer je pravo znanje u nama, u svakom čoveku. Zavisno koliko je svaki čovek ponaosob svestan sebe.

Mica neverica

pre 7 godina

“To je vrlo izazovan projekat... misija bi trebalo da košta 50 miliona dolara." - Gladna deca u Bangladešu već skaču od radosti na ovu vest. Jeste da su im stomaci prazni ali su im sada bar srca puna. U njihovo ime...hvala NASA.

Marko

pre 7 godina

@ Trovach

Sta znaju politicari?
Odakle nam politicari, i razni drugi zevzeci, ako su prirodne nauke jedini determinisuci faktor?
Mora neko da kreira ratove, ekonomske krize, socijalna, i sva druga previranja.Svi imaju svoju ulogu u Luciferovoj piramidi.
Cenim da je 'naucnicima' pripala najsmesnija.
Svakodnevno se satiru da racionalizuju nesto sto je potpuno iracionalno.
Mnogi od njih, jadni, i ne znaju u cemu ucestvuju.

Biljana

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!

Provincijalka

pre 7 godina

@Provincijalka...Neki umeju da koriste ves masine, drugi teleskope, mikroskope... Svako zna nesto korisno.
(Trovach, 11. oktobar 2016 18:16)

Da. A neki umeju da pišu bajke kao što je ova gore...

Provincijalka

pre 7 godina

@Blazena Svetlost Nekomentarisanja

Sad shvatam zašto tako dobro prolaziš kod ovih priglupih... Toliko izmišljenih informacija i "činjenica" na jednom mestu, uz dodatak potpuno nepotrebnih I za većinu i potpuno nepoznatih reči iz oblasti raznih nauka, pa ko ne bi poverovao da ne pišeš nebuloze! :)))

Marx

pre 7 godina

Srce mi puno na ovakve vesti jer iz komentara mogu da vidim koliko smo human narod. Zabrinuti za svaki dinar... ili dolar poreskog obveznika, čak i održanog američkog građanina. Iz komentara vidimo da su i gladna deca Bangladeša deo svakodnevnog promišljanja našeg čoveka. Nema veze što se ovde okupljaju privatnici.

Daca

pre 7 godina

Ljudi nemojte biti toliko kriticari prema ravnozemljasima.Ja licno ne verujem ni u sta.Zasto?Zato sto nikad nisam video nijedan dokaz svojim ocima da je Zemlja ravna niti da je okrugla.Verovacu u jedno kad vidim.Sad,ne smatram za dokaze klasicne teorije zavere,pominjanje gravitacije s jedne,ravnog horizonta s druge strane.Ali ljudi moramo otvoriti oci vec jednom.Ne mozemo slepo verovati u sve sto nam lansiraju.Vidim u komentarima govorite o slikama Zemlje,a covek iz Nase je priznao da ih prave u fotosopu.Morate priznati da obe teorije o Zemlji imaju logike u nekim delovima.Jedno je sigurno,u sta se slazem sa ravnozemljasima,a to je da je Nasa,discovery tv i ostale medijske gluposti nacin zaslepljivanja naroda.Dokle cemo verovati necemu sto nas teraju da vidimo.Lupajte minuse koliko zelite,kad bi svako od nas razmisljao svojim mozgom dosad bismo uvideli da nas kontrolisu kao plisane lutkice.Ugasite ljudima internet na dva dana nastace haos...

Lik

pre 7 godina

...Ona otisla za osudjenog sitnog narko dilera, kes ovo ono ludilo. Bas sam povredjen. Sranje, ako smem tu rec napistai.
:(
(lale gator, 11. oktobar 2016 18:59)

Ti si srećan čovek! Na vreme si saznao s kim imaš posla, zamisli da se to desilo posle dvoje-troje dece i deset god. braka.

stoper4

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)

A otkud vama koji verujete u tu glupost o ravnoj zemlji to da ne postoje slike zemlje iz svemira? To ste verovatno videli po onim vašim YT klipovima i ponavljate kao papagaji.
Ima sajtova koliko hoćete nego što i kad vam se pokaže vi kažete montirano

Dušan

pre 7 godina

Не верујем да неко уопште у 21. веку може да тврди да је Земља равна плоча, а смешно ми је и да их неко схвата озбиљно и улази у расправе о томе...

Trovach

pre 7 godina

@nismo mi te srece...Naravno da bih voleo malo putovati svemirom, ali ne odlazi mi se sa Zemlje. Nesto mi samo nije jasno. Ko ti daje za pravo da nekog saljes negde samo zato sto misli drugacije? Bilo je takvih nezeljenih selidbi 90-ih na pretek. Sta toliko pogresno vidis u nauci? Ako te ne interesuje nemoj citati naucne tekstove, a nas pusti na miru da razmenjujemo misljenja.

neutralni felsh

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!
(Biljana, 12. oktobar 2016 00:18)


astronomi, izlecite biljanu molim vas.

nismo mi te srece

pre 7 godina

Iskreno se nadam da ce NASA pronaci naseljivu planetu i poslati svoje botove (Trovac, fles, blazenu svetlost) prvim brodom. Ah ne brodom, oni su toliko nepismeni da veruju da ce ih teleportovati tamo.

Hmm

pre 7 godina

@ (Uh, zabole me glava, momentalno., 11. oktobar 2016 20:21)
Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara...
(Triput, 11. oktobar 2016 17:19)
...odnosno ukoliko bi se danas uputili na tu planetu, leteći maksimalnom brzinom koja sada može da se postigne, stigli bi tamo za 80.000 godina.

Ta vrdnja bas i nije tacna. Trebalo bi nam toliko godina kada bi se kretali brzinom koju smo do sada postigli zahvaljujuci raketnim motorima, ogranicenom kolicinom goriva i gravitacionim ubrzanjem dobijenim prolaskom pored Jupitera. Sa ogromnom kolicinom goriva i konstantnim ubrzanjem, malim teretom, a sve sa klasicnim motorima brzina bi se stalno povecavala i smanjivala vreme potrebno da se do oblliznje zvezde stigne. Problem je u tome sto se to vreme, bez obzira koliko bilo smanjeno u odnosu na 80000 godina i dalje smatra predugacnim. Ne samo da je duze od ljudskog veka nego bi i kolicina potrebnog tj korisnog tereta bile jako velika. Kako jos uvek ljudi taj put ne mogu preziveti u nekoj vrsti hibernacije samo pomislite koliko bi jednom coveku trebalo vode i hrane? Ako ikada i posaljemo sondu prema drugoj zvezdi sto se licno nadam da ce biti, toliko ce joj vremena treati da cemo je sami docekati tamo zbog tehnoloskog napretka.

Spike

pre 7 godina

@Provincijalka

"Sad shvatam zašto tako dobro prolaziš kod ovih priglupih... Toliko izmišljenih informacija i "činjenica" na jednom mestu, uz dodatak potpuno nepotrebnih I za većinu i potpuno nepoznatih reči iz oblasti raznih nauka, pa ko ne bi poverovao da ne pišeš nebuloze! :)))"

Da li bih mogao da te zamolim da preciziras na koje konkretno "izmisljene informacije" mislis? Hvala unapred.

neutralni felsh

pre 7 godina

Evo ja tražim dvogledom svako veče te planete pa mi nešto ne ide...eh da...i sedim dok to radim na staroj veš mašini...ne razumem gde je problem?
(sale74, 12. oktobar 2016 00:55)


treba da izadjes iz kupatila.

Trovach

pre 7 godina

@Poro...Cak i ako naucnici pronadju lekove za sve bolesti, verski fanatici ce tvrditi da je to djavolja rabota, jer to nije od Boga dato, nego od sumnjicavih nevernika. Cinjenicu da nauka leci bolesti, a vera ne, vrlo lako ce izokrenuti tvrdnjama kako bi se bolesni jos brze izlecili da su iskreno verovali. Dobro, u srednjem veku su verovali, ali nisu znali za antibiotike kojima bi se izborili sa kugom. Njima nikakvi dokazi nisu dovoljni.

Biljana

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!

neutralni felsh

pre 7 godina

@ neutralni felsh 

Ti da znaš šta je pravi smisao života ne bi pisao ovakve tekstove. Da znaš šta je svrha života, ali očigledno ne znaš. Da se samo malo zapitaš u sebi, shvatio bi da su ljudi, narodi izmanipulisani. Ali si previše tvrdoglav da bi to shvatio. Oni nikada neće otkriti to što traže, jer je pravo znanje u nama, u svakom čoveku. Zavisno koliko je svaki čovek ponaosob svestan sebe.
(dominus, 11. oktobar 2016 21:39)


1. bolje procitaj ponovo, jer govorio sam o smislu zivota vrste a ne pojedinca. kao primenjeni liberal, smatram da je smisao zivota pojedinca njegova stvar.
2. vi slicni stalno pricate o izmanipulisanim narodima, nepravednom svetskom poretku, uzurpiranom svetu, o lazima iza svega, a zivite u zemlji koja vas decenijama i decenijama pljacka skoro do gole koze, ako vas u medjuvremenu ne ubije. to je kao da slusamo odrpanca koji drzi seminar o menadzmentu - brain storming u bukvalnim znacenju.
3. kazes, pravo znanje je u nama? srecno sa tom starom nesuvislom new age hipi frazom i javi nam sta si "pravilno saznao", osim glancanja introspekcije i ega u ime visih ciljeva.
4. "svestan sebe"? opisi mi molim te kako to zamisljas "svesnost svoga sopstva", i kako si dosao do tog posebnog vanrednog dostignuca? zivo me zanima kako si uspeo ovoliko suvoparnih besmislica da strpas u ovako kratak komentar.

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Sad izlazim van teme ali moram...... Nerviraju me komentari tipa daljina je 4,4 svetlosne godine, ako danas krenemo tom brzinom tamo smo tad i tad. Nećemo mi nigde da krenemo, bar ne za sad. Mi sada otvaramo vrata nekim generacija koje tek dolaze za 1000, 5000, 10000 godina. Pokušavamo da otkrijemo najveću tajnu, tajnu života, a moje mišljenje je da je svemir pun života.

sale74

pre 7 godina

Evo ja tražim dvogledom svako veče te planete pa mi nešto ne ide...eh da...i sedim dok to radim na staroj veš mašini...ne razumem gde je problem?

Provincijalka

pre 7 godina

@Provincijalka



Da li bih mogao da te zamolim da preciziras na koje konkretno "izmisljene informacije" mislis? Hvala unapred.
(Spike, 12. oktobar 2016 05:19)

Naravno. Izmišljeno je da će tamo neko tamo nečim slikati tamo nešto u dubokom svemiru... Opet će se servirati CGI (computer generated images )šarene bajkovite slike kao i uvek.

Stevan

pre 7 godina

Sve je to meni extra, samo ne razumem jednu stvar, zasto se novci trose na otkrivanju planete a ne na nacin kako putovati svemirom i stici negde u nekom realnom vremenu. Zar nije interesantnije otici na mars i vratiti se za mesec ili dva dana....kad savladamo putovanje lako cemo saljemo teleskope, robote i sl. bilo gde.

neutralni felsh

pre 7 godina

Iskreno se nadam da ce NASA pronaci naseljivu planetu i poslati svoje botove (Trovac, fles, blazenu svetlost) prvim brodom. Ah ne brodom, oni su toliko nepismeni da veruju da ce ih teleportovati tamo.
(nismo mi te srece, 11. oktobar 2016 22:54)


teleport this! ;)

zemljanin

pre 7 godina

I šta sada??? Oni otkriju da postoji život tamo negde, pa posle ja treba da se družim sa njima... Ma ne pada mi na pamet...

fil

pre 7 godina

(Ivan, 11. oktobar 2016 17:27)

Poenta je da nikada necemo nauciti da zivimo u poznatom svetu (Zemlja) pokusavajuci da stvorimo neku nedostiznu utopiju, niti je dovoljno postovati, dok nismo krocili na Mesec ili dok se ne otisnemo na Mars. Bez novih izazova nema napretka tehnologije koja olaksava zivot. Razvoj Apolo programa je primer za to.

Trovach

pre 7 godina

@Provincijalka...Prvo kukate kako nema slika (okrugle) Zemlje iz svemira, a kada vam ih neko pokaze, proglasite ih za CGI. Zato vise nema smisla to raditi, pa vam predlazem da skupite pare, napravite svoj svemirski brod, i licno se uverite.

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

1. Nema razlike između pojedinca i više pojedinaca - vrste, kako napisa ti.

2. Misliš da je drugim narodima u drugim državama sveta mnogo lepši život nego što je nama?! Skoro sve države sveta su u dužničkom ropstvu, a ti našao pričat kako je ovde najgora situacija.

3.Upravo to što spominješ je glancanje sopstvenog ega koji ti ne da razumno razmišljanje i koji te zarobljava u fizičkom svetu koji predstavlja samo iluziju stvarnosti.

4. Svestan sebe - to je nešto što sam moraš otkriti kroz lično iskustvo, ali sumnjam da ćeš jer si previše vezan za materijalni svet. Možda u nekom od narednih života.

molele

pre 7 godina

Za koga li uopšte podaci o inovatnim saznanjima u bilo kom napretku za obično čovečanstvo,kada sve naprwdne projekte drže VOĐE PLANETE,saznamo samo ono što oni smatraju da je za nas VAŽNO???

Марко Тодоровић

pre 7 godina

Како воле да се залуђују са оваквим стварима... Људи ми већ поодавно не можемо ни на Марс да доспемо а камоли изван Сунчевог система. Питање је дал смо стварно икада били и на Месецу.

Mica neverica

pre 7 godina

“To je vrlo izazovan projekat... misija bi trebalo da košta 50 miliona dolara." - Gladna deca u Bangladešu već skaču od radosti na ovu vest. Jeste da su im stomaci prazni ali su im sada bar srca puna. U njihovo ime...hvala NASA.

Joc@

pre 7 godina

Nije preterano skupo, pa ajde da se igramo... Ali. Sta i da otkrijemo takve planete? I da ih uslikamo? I da potvrdimo da na njima ima zivota slicnog nasem? Sta bi tad? Bili srecniji? Spoznali istinu da nismo jedina ziva stvorenja u Svemiru? Da li bismo zbog toga lepse spavali? Ili bi nas to navelo da ljubimo svoga brata iskrenije nego do sada? Da obustavimo ratove, da li bismo hteli samo zbog toga? Ili bismo prkosno tvrdili da je eto upravo to potvrda kako nema Boga?
*
A za sve to vreme nasih igrarija, ovde pored nasih nogu lezi neki ''ubogi Lazar'', i ocekuje mrvice s naseg stola. Ne shvata da mi imamo visi cilj. Ometa nas pogled k zvezdama, i koci nas zvezdani razvoj. Nerazumnog li stvora!

OvceZaSisanje

pre 7 godina

Pobornici "Teorije Slucajnosti" su izgleda eksperti za pranje para i izmisljanja projekata ,jedan dan pronadju bakterije koje su nastale od neceg "nezivog" i iz kojih je kasnije nastao zivot na zemlji posto su one izumrle,a drugi dan idu da fotografisu planetu slicnu Zemlji koja je kao udaljena svega 985 svetlosnih godina.Ali s obzirom da je kosmos nastao tako sto je eksplodiralo nista ,moguce je da postoji precica ,slucajno.

milivoj jugin

pre 7 godina

dokle ovo šatro traganje za drugom zemljom? potpuno arčenje resursa, fokusirajte se na neke realne stvari, sonde na evropu, titan, misija za mars...

Biljana

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

Ti da znaš šta je pravi smisao života ne bi pisao ovakve tekstove. Da znaš šta je svrha života, ali očigledno ne znaš. Da se samo malo zapitaš u sebi, shvatio bi da su ljudi, narodi izmanipulisani. Ali si previše tvrdoglav da bi to shvatio. Oni nikada neće otkriti to što traže, jer je pravo znanje u nama, u svakom čoveku. Zavisno koliko je svaki čovek ponaosob svestan sebe.

Provincijalka

pre 7 godina

@Provincijalka...Neki umeju da koriste ves masine, drugi teleskope, mikroskope... Svako zna nesto korisno.
(Trovach, 11. oktobar 2016 18:16)

Da. A neki umeju da pišu bajke kao što je ova gore...

Provincijalka

pre 7 godina

@Blazena Svetlost Nekomentarisanja

Sad shvatam zašto tako dobro prolaziš kod ovih priglupih... Toliko izmišljenih informacija i "činjenica" na jednom mestu, uz dodatak potpuno nepotrebnih I za većinu i potpuno nepoznatih reči iz oblasti raznih nauka, pa ko ne bi poverovao da ne pišeš nebuloze! :)))

Triput

pre 7 godina

"Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara i teško se može nazvati komšilukom."

Ubedjen sam da će se ovaj izraz i dalje koristiti u 90% članaka koji će nam doći sa Zapada.

Marko

pre 7 godina

@ Trovach

Sta znaju politicari?
Odakle nam politicari, i razni drugi zevzeci, ako su prirodne nauke jedini determinisuci faktor?
Mora neko da kreira ratove, ekonomske krize, socijalna, i sva druga previranja.Svi imaju svoju ulogu u Luciferovoj piramidi.
Cenim da je 'naucnicima' pripala najsmesnija.
Svakodnevno se satiru da racionalizuju nesto sto je potpuno iracionalno.
Mnogi od njih, jadni, i ne znaju u cemu ucestvuju.

neutralni felsh

pre 7 godina

A za sve to vreme nasih igrarija, ovde pored nasih nogu lezi neki ''ubogi Lazar'', i ocekuje mrvice s naseg stola. Ne shvata da mi imamo visi cilj. Ometa nas pogled k zvezdama, i koci nas zvezdani razvoj. Nerazumnog li stvora!
(Joc@, 11. oktobar 2016 17:49)


zar plemenita radoznalost nije najlepsi motiv? da kao vrsta orkrijemo jos jednu mrvicu, pokusamo da resimo jos jednu naucnu dilemu, pa jos jednu, pa jos jednu, pa jos jednom, i jos jednom, mrvicu po mrvicu saznanja i spoznaje. jeste da cesto svaki nadjen odgovore donese jos pitanja, ali hajde da vidimo gde ce nas to dovesti. zar nas nije vec posredno dovelo do prilicne udobnosti zivota? - cak i neko ubogo dete u bangladesu ili kalkuti zivi udobnije i sigurnije nego praistorisko dete u rodu ili plemenu.
sta vas buni vise, aman? ljudska radoznalost, konkretno - nauka, odsek astronomija, i biologija, zeli da sazna sto vise o planeti svemirski gledano tik pored nas. NASA, koja nije kriva ni za sta sto prebacujete americi, ima uslove da to sprovede u delo, da razvije plan i projekat. sta je tu lose?
da je srece pa da svi na svetu saradjuju kao astronomske agencije. tamo ne gledaju "amer ili rus" gluposti ko ovde. drugo, ova misija "alfa kentaur" moze da bude prva misija koja moze da traje i 100 i vise godina, treba izlaz u vrlo visoke orbite, plus otporna inzenjerija. u svim sferama prolazi vreme relativno ad-hok poduhvata, ide vreme dugih strpljivih misija i saradnje, istrajavanje pokolenja na projektu. ne samo u astromautici? sta je tu lose? zao vam para koje oni trose? pa pet pijanih seika toliko potrose za godinu po londonu na sopingu.
kazete "lazarus pored nas", pa ako je toliki frajer, neka se ljuti na ove sto gledaju u toljage i medje, a ne na ove sto "gledaju u zvezde". to nema veze sa bogom, i bolje ne mesajte vise sile u smisao zivota, jer trazeci utehu uspavas logiku i culo lovca. covek, progres i nauka, napreduje zbog radoznalosti, ne zbog kuliranja u pecini i kelijama. a vi nasoj vrsti zamerate bas to, propagirajuci paradnu skrusenost prema visim entitetima, zamisljenim ili ne. zasto? to cak ni ahajci ni trojanci nisu radili sa zevsom i ostalima ;)

Ro

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
Ajde, naprimer uzmi dobar fotoaparat i u mrklom mraku, probaj da uslikas prvo avion koji svetluca na 10 000 metara, a potom probaj da uslikas komarca koji zuji metar iznad tebe. U prvom slucaju, uz malo iskustva i srece, napravices kakvu takvu fotografiju objekta koji je 10km daleko, a u drugom slucaju, koliko god se trudio, neces uslikati nista. Osim, mozda ako komarac kruzi oko fluorescentne tacke. E upravo je to analogija stvari i odgovor na tvoju dilemu.

Artemis Foul

pre 7 godina

@Provincijalka...Neki umeju da koriste ves masine, drugi teleskope, mikroskope... Svako zna nesto korisno.
(Trovach, 11. oktobar 2016 18:16)
#####
Za nju je i veš mašina svremirska tehnologija i verovatno još jedna laž iz NASA-e. Zato se tako i "oseća".

LLLL

pre 7 godina

Volim komentare na vesti iz astronomije i astrofizike, likovi koje je mrzelo da uce ali ih ne mrzi da pisu komentare o stvarima o kojima nemaju apsolutno nikakvog pojma.

Artemis Foul

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
#####
Evo i meni ne idu glavu... gomila ljudi ima sliku tvoje glave, a nemaju nijednu sliku bar jedne tvoje moždane ćelije. Možda i ne postoje.

Eleftherios

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)

Imaš fotografije silnih WC šolja, ali nemaš nijednu fotku mikroba u njima. Da li ti sada ide u glavu, bog s'tobom.

Provincijalka

pre 7 godina

Stigla do "veš mašine" i bilo mi je dosta... :))))
(Provincijalka, 11. oktobar 2016 17:59)


centrifuga u glavi? ;)
(neutralni felsh, 11. oktobar 2016 19:47)

Ma jok, plavi kliker! ;)

Rumpel Stickin

pre 7 godina

Ko zna možda i na Alfa Kentauri neko sad pravi "veš mašinu" za slikanje :) a možda su je odavno već napravili i usavršili, pa sad nas slikaju...gledaju naše slike, konzumiraju "žljut" i "zbidelj" i smeju nam se :))

Ma idi...mi još ne znamo ni šta spava na dnu mora ;)

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Da, izraz "ves masina" je pravilno upotrebljen da opise velicinu svemirske probe koja sadrzi teleskop precnika SAMO 40 cm. Ali taj teleskop je opremljen optikom koja je na granici fantastike. Rec je na prvi pogled o heliografu - teleskopu koji na optickom putu ima tamni ostro oiviceni disk da se zakloni zvezda i snimi njena okolina. Ali jedno je snimiti Suncevu koronu a drugo blisku okolinu zvezde udaljene 4 svetlosne godine. Zato sto i najbolji zaklon pusta dovoljno odsjaja zvezde da zaseni slabasnu svetlost planeta u njenoj habitabilnoj zoni. Resenje je nadjeno koriscenjem tzv. adaptivne optike i specijalnih sociva kojim se svi odsjaji zvezde eliminisu i postize kontrast od 1:10 milijardi (!). Dalje, racunarski se mora sabrati i uklopiti nekoliko hiljada snimaka da se poboljsa odnos signal/sum i ukloni odsjaj binarnog suseda, alfa Centauri B.
Ovo su fantasticne stvari. Alfa Centauri A je za ovakvo osmatranje odabrana naravno jer je najbliza, ali i zato sto je njena habitabilna zona relativno siroka i ima nade da se u njoj direktnim osmatranjem nesto uoci.

Poro

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)
Samo par minuta na Google-u i sve ce biti vrlo logicno objasnjeno. Probajte nije tesko.

Daca

pre 7 godina

Ljudi nemojte biti toliko kriticari prema ravnozemljasima.Ja licno ne verujem ni u sta.Zasto?Zato sto nikad nisam video nijedan dokaz svojim ocima da je Zemlja ravna niti da je okrugla.Verovacu u jedno kad vidim.Sad,ne smatram za dokaze klasicne teorije zavere,pominjanje gravitacije s jedne,ravnog horizonta s druge strane.Ali ljudi moramo otvoriti oci vec jednom.Ne mozemo slepo verovati u sve sto nam lansiraju.Vidim u komentarima govorite o slikama Zemlje,a covek iz Nase je priznao da ih prave u fotosopu.Morate priznati da obe teorije o Zemlji imaju logike u nekim delovima.Jedno je sigurno,u sta se slazem sa ravnozemljasima,a to je da je Nasa,discovery tv i ostale medijske gluposti nacin zaslepljivanja naroda.Dokle cemo verovati necemu sto nas teraju da vidimo.Lupajte minuse koliko zelite,kad bi svako od nas razmisljao svojim mozgom dosad bismo uvideli da nas kontrolisu kao plisane lutkice.Ugasite ljudima internet na dva dana nastace haos...

Poro

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!
(Biljana, 11. oktobar 2016 18:30)
Paaaa nije bas prikladno da astronomi i fizicari nalaze lek protiv raka.

Apex

pre 7 godina

@istina jaooo vi teoreticari, sve sve, ali to je najgluplja teorija koju ste mogli da smislite. stvarno. ne znam kako ijedno inteligentno bice moze da tvrdi tako nesto. gledam vase ravnozemljaske klipove na jutjubu i to je tako glupo i naucno netacno, samo da ste se zainteresovali koliko egzaktnih dokaza ima za to. ali najlakse je reci da nas lazu. magelan je oplovio zemlju jos jako davno. da li je i on bio deo NASE genije? moreplovci su jos jako davno iscrtali karte. kolumbo je otkrio ameriku tako sto je krenuo za indiju suprotn

Biljana

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!

Provincijalka

pre 7 godina

@Provincijalka



Da li bih mogao da te zamolim da preciziras na koje konkretno "izmisljene informacije" mislis? Hvala unapred.
(Spike, 12. oktobar 2016 05:19)

Naravno. Izmišljeno je da će tamo neko tamo nečim slikati tamo nešto u dubokom svemiru... Opet će se servirati CGI (computer generated images )šarene bajkovite slike kao i uvek.

absolutezero

pre 7 godina

Zamolio bih osobu koja se potpisuje sa 'blazena svetlost nekomentarisanja'u cijim komentarima zaista uzivam, da ostavi komentar, makar kao protivtezu ovim nebulozama koje citam. Mada cini mi se da to nisu njihova uverenja nego da je i to dirigovano iz odredjenih centara a u cilju zaglupljivanja naroda i drzanja istog u mraku jer se takvi samo u mraku i snalaze.

nismo mi te srece

pre 7 godina

Iskreno se nadam da ce NASA pronaci naseljivu planetu i poslati svoje botove (Trovac, fles, blazenu svetlost) prvim brodom. Ah ne brodom, oni su toliko nepismeni da veruju da ce ih teleportovati tamo.

Trovach

pre 7 godina

@Poro...Cak i ako naucnici pronadju lekove za sve bolesti, verski fanatici ce tvrditi da je to djavolja rabota, jer to nije od Boga dato, nego od sumnjicavih nevernika. Cinjenicu da nauka leci bolesti, a vera ne, vrlo lako ce izokrenuti tvrdnjama kako bi se bolesni jos brze izlecili da su iskreno verovali. Dobro, u srednjem veku su verovali, ali nisu znali za antibiotike kojima bi se izborili sa kugom. Njima nikakvi dokazi nisu dovoljni.

stoper4

pre 7 godina

meni bre ne ide u glavu... imaju fotografije silnih galaksija koju su daleke masu, a nemaju nijednu fotku planete... bog s'vama
(ivan, 11. oktobar 2016 17:54)

A otkud vama koji verujete u tu glupost o ravnoj zemlji to da ne postoje slike zemlje iz svemira? To ste verovatno videli po onim vašim YT klipovima i ponavljate kao papagaji.
Ima sajtova koliko hoćete nego što i kad vam se pokaže vi kažete montirano

Dušan

pre 7 godina

Не верујем да неко уопште у 21. веку може да тврди да је Земља равна плоча, а смешно ми је и да их неко схвата озбиљно и улази у расправе о томе...

lale gator

pre 7 godina

Nekoliko hiljada godina postoji izreka u Kini ,,U vazi ne moze biti nista, prazna, jer onda ona ne bi vaza, ne bi postojala,,
Tako isto, uzecemo za primer svemir, vaisonu... Ne moze da postoji pocetak, jer ako postoji pocetak onda mora da postoji i kraj, a kraj ne moze da postoji, jer opet iza tog kraja mora biti nesto. Kao sto pocetak mora nastati na necemu. Sad se vracamo na Kinesku, i nista je nesto, a i na logiku. E, sada, ako ne postoje pocetak i kraj, to znaci da je onda nesto beskonacno. A, mi ljudi ne mozemo da shvatimo definiciju beskonacnosti, ali je isto tako zanimljivo, da li beskonacnost postoji, bilo gde i u bilo kom obliku? Logika nam nalaze da mora, bas zbog tog pocetka i kraja u beskonacnosti.

Inace, volim ja ovakve clanke, ali me devojka ostavila, pa ga nisam ni procitao, osim naslova. Ja sam obican fizicki radnik, tu i tamo zaradim, borim se. Posten sam. To mogu da kazem za sebe. Ona otisla za osudjenog sitnog narko dilera, kes ovo ono ludilo. Bas sam povredjen. Sranje, ako smem tu rec napistai.
:(

Spike

pre 7 godina

@Provincijalka

"Sad shvatam zašto tako dobro prolaziš kod ovih priglupih... Toliko izmišljenih informacija i "činjenica" na jednom mestu, uz dodatak potpuno nepotrebnih I za većinu i potpuno nepoznatih reči iz oblasti raznih nauka, pa ko ne bi poverovao da ne pišeš nebuloze! :)))"

Da li bih mogao da te zamolim da preciziras na koje konkretno "izmisljene informacije" mislis? Hvala unapred.

Marx

pre 7 godina

Srce mi puno na ovakve vesti jer iz komentara mogu da vidim koliko smo human narod. Zabrinuti za svaki dinar... ili dolar poreskog obveznika, čak i održanog američkog građanina. Iz komentara vidimo da su i gladna deca Bangladeša deo svakodnevnog promišljanja našeg čoveka. Nema veze što se ovde okupljaju privatnici.

sale74

pre 7 godina

Evo ja tražim dvogledom svako veče te planete pa mi nešto ne ide...eh da...i sedim dok to radim na staroj veš mašini...ne razumem gde je problem?

neutralni felsh

pre 7 godina

Naucnici,ljudi Boziji,Zar nije lepse i korisnije da prvo pronadjete lek protiv raka,ili ga vec imate,ali pare od bolesnih trosite bacate na istrazivanja koja pripadaju buducnosti, za milion svetlosnih godina.Koje svetske lazi i kradje!
(Biljana, 12. oktobar 2016 00:18)


astronomi, izlecite biljanu molim vas.

zemljanin

pre 7 godina

I šta sada??? Oni otkriju da postoji život tamo negde, pa posle ja treba da se družim sa njima... Ma ne pada mi na pamet...

molele

pre 7 godina

Za koga li uopšte podaci o inovatnim saznanjima u bilo kom napretku za obično čovečanstvo,kada sve naprwdne projekte drže VOĐE PLANETE,saznamo samo ono što oni smatraju da je za nas VAŽNO???

Trovach

pre 7 godina

@nismo mi te srece...Naravno da bih voleo malo putovati svemirom, ali ne odlazi mi se sa Zemlje. Nesto mi samo nije jasno. Ko ti daje za pravo da nekog saljes negde samo zato sto misli drugacije? Bilo je takvih nezeljenih selidbi 90-ih na pretek. Sta toliko pogresno vidis u nauci? Ako te ne interesuje nemoj citati naucne tekstove, a nas pusti na miru da razmenjujemo misljenja.

Uh, zabole me glava, momentalno.

pre 7 godina

Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara...
(Triput, 11. oktobar 2016 17:19)
...odnosno ukoliko bi se danas uputili na tu planetu, leteći maksimalnom brzinom koja sada može da se postigne, stigli bi tamo za 80.000 godina.

dominus

pre 7 godina

@ neutralni felsh

1. Nema razlike između pojedinca i više pojedinaca - vrste, kako napisa ti.

2. Misliš da je drugim narodima u drugim državama sveta mnogo lepši život nego što je nama?! Skoro sve države sveta su u dužničkom ropstvu, a ti našao pričat kako je ovde najgora situacija.

3.Upravo to što spominješ je glancanje sopstvenog ega koji ti ne da razumno razmišljanje i koji te zarobljava u fizičkom svetu koji predstavlja samo iluziju stvarnosti.

4. Svestan sebe - to je nešto što sam moraš otkriti kroz lično iskustvo, ali sumnjam da ćeš jer si previše vezan za materijalni svet. Možda u nekom od narednih života.

Posmatrac

pre 7 godina

@ivan
Pazite, galaksije su jaaaako velike. Andromeda koja je udaljena 2.5 miliona svetlosnih godina je na nasem nebu velicine kao 7 punih Meseca! S druge strane, postoji snimak Voyagera 1 (Pale blue dot) Zemlje snimljena iza orbite Saturna. Omanja tacka! Kad tome dodamo da galaksije emituju svetlost, a planete reflektuju...

fil

pre 7 godina

(Ivan, 11. oktobar 2016 17:27)

Poenta je da nikada necemo nauciti da zivimo u poznatom svetu (Zemlja) pokusavajuci da stvorimo neku nedostiznu utopiju, niti je dovoljno postovati, dok nismo krocili na Mesec ili dok se ne otisnemo na Mars. Bez novih izazova nema napretka tehnologije koja olaksava zivot. Razvoj Apolo programa je primer za to.

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Sad izlazim van teme ali moram...... Nerviraju me komentari tipa daljina je 4,4 svetlosne godine, ako danas krenemo tom brzinom tamo smo tad i tad. Nećemo mi nigde da krenemo, bar ne za sad. Mi sada otvaramo vrata nekim generacija koje tek dolaze za 1000, 5000, 10000 godina. Pokušavamo da otkrijemo najveću tajnu, tajnu života, a moje mišljenje je da je svemir pun života.

Stevan

pre 7 godina

Sve je to meni extra, samo ne razumem jednu stvar, zasto se novci trose na otkrivanju planete a ne na nacin kako putovati svemirom i stici negde u nekom realnom vremenu. Zar nije interesantnije otici na mars i vratiti se za mesec ili dva dana....kad savladamo putovanje lako cemo saljemo teleskope, robote i sl. bilo gde.

neutralni felsh

pre 7 godina

@ neutralni felsh 

Ti da znaš šta je pravi smisao života ne bi pisao ovakve tekstove. Da znaš šta je svrha života, ali očigledno ne znaš. Da se samo malo zapitaš u sebi, shvatio bi da su ljudi, narodi izmanipulisani. Ali si previše tvrdoglav da bi to shvatio. Oni nikada neće otkriti to što traže, jer je pravo znanje u nama, u svakom čoveku. Zavisno koliko je svaki čovek ponaosob svestan sebe.
(dominus, 11. oktobar 2016 21:39)


1. bolje procitaj ponovo, jer govorio sam o smislu zivota vrste a ne pojedinca. kao primenjeni liberal, smatram da je smisao zivota pojedinca njegova stvar.
2. vi slicni stalno pricate o izmanipulisanim narodima, nepravednom svetskom poretku, uzurpiranom svetu, o lazima iza svega, a zivite u zemlji koja vas decenijama i decenijama pljacka skoro do gole koze, ako vas u medjuvremenu ne ubije. to je kao da slusamo odrpanca koji drzi seminar o menadzmentu - brain storming u bukvalnim znacenju.
3. kazes, pravo znanje je u nama? srecno sa tom starom nesuvislom new age hipi frazom i javi nam sta si "pravilno saznao", osim glancanja introspekcije i ega u ime visih ciljeva.
4. "svestan sebe"? opisi mi molim te kako to zamisljas "svesnost svoga sopstva", i kako si dosao do tog posebnog vanrednog dostignuca? zivo me zanima kako si uspeo ovoliko suvoparnih besmislica da strpas u ovako kratak komentar.

neutralni felsh

pre 7 godina

Iskreno se nadam da ce NASA pronaci naseljivu planetu i poslati svoje botove (Trovac, fles, blazenu svetlost) prvim brodom. Ah ne brodom, oni su toliko nepismeni da veruju da ce ih teleportovati tamo.
(nismo mi te srece, 11. oktobar 2016 22:54)


teleport this! ;)

Trovach

pre 7 godina

@Provincijalka...Prvo kukate kako nema slika (okrugle) Zemlje iz svemira, a kada vam ih neko pokaze, proglasite ih za CGI. Zato vise nema smisla to raditi, pa vam predlazem da skupite pare, napravite svoj svemirski brod, i licno se uverite.

Hmm

pre 7 godina

@ (Uh, zabole me glava, momentalno., 11. oktobar 2016 20:21)
Alfa Kentauri je ipak udaljena čak 4,4 svetlosne godine, odnosno 40 triliona kilometara...
(Triput, 11. oktobar 2016 17:19)
...odnosno ukoliko bi se danas uputili na tu planetu, leteći maksimalnom brzinom koja sada može da se postigne, stigli bi tamo za 80.000 godina.

Ta vrdnja bas i nije tacna. Trebalo bi nam toliko godina kada bi se kretali brzinom koju smo do sada postigli zahvaljujuci raketnim motorima, ogranicenom kolicinom goriva i gravitacionim ubrzanjem dobijenim prolaskom pored Jupitera. Sa ogromnom kolicinom goriva i konstantnim ubrzanjem, malim teretom, a sve sa klasicnim motorima brzina bi se stalno povecavala i smanjivala vreme potrebno da se do oblliznje zvezde stigne. Problem je u tome sto se to vreme, bez obzira koliko bilo smanjeno u odnosu na 80000 godina i dalje smatra predugacnim. Ne samo da je duze od ljudskog veka nego bi i kolicina potrebnog tj korisnog tereta bile jako velika. Kako jos uvek ljudi taj put ne mogu preziveti u nekoj vrsti hibernacije samo pomislite koliko bi jednom coveku trebalo vode i hrane? Ako ikada i posaljemo sondu prema drugoj zvezdi sto se licno nadam da ce biti, toliko ce joj vremena treati da cemo je sami docekati tamo zbog tehnoloskog napretka.

neutralni felsh

pre 7 godina

Evo ja tražim dvogledom svako veče te planete pa mi nešto ne ide...eh da...i sedim dok to radim na staroj veš mašini...ne razumem gde je problem?
(sale74, 12. oktobar 2016 00:55)


treba da izadjes iz kupatila.

Lik

pre 7 godina

...Ona otisla za osudjenog sitnog narko dilera, kes ovo ono ludilo. Bas sam povredjen. Sranje, ako smem tu rec napistai.
:(
(lale gator, 11. oktobar 2016 18:59)

Ti si srećan čovek! Na vreme si saznao s kim imaš posla, zamisli da se to desilo posle dvoje-troje dece i deset god. braka.