Ponedeljak, 26.09.2016.

12:43

Univerzum ima 11 dimenzija

Izvor: Huffington Post

Univerzum ima 11 dimenzija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

dominus

pre 7 godina

@ Miloš

Nisam se mnogo bavio ovim stvarima - čitao da, ništa dalje od toga. Tema je veoma interesantna i mene kao "vernika" pravoslavnog zanima. Volio bih stupiti u kontakt sa nekim ko se time bavi detaljnije npr kao i ti.

Milos

pre 7 godina

@dominus
Dimenzije i denziteti nisu isto, Dominus.
Rekao sam već koliko ima dimenzija, zapravo nema broja, pogledaj moje ranije postove. A denziteta (kako je usvojen taj naziv) ima 7, koliko i boja kada propustiš sunčeve zrake kroz prizmu, samo primer dajem... ne vezano za to...
To isto nije konačno, jer su složeni u Oktave... Primeti da se pominje pesma univerzuma.
Čakri ne znam koliko ima, nebi trebalo mešati te tri stvari.

Denziteti ukratko:
1. Neživa priroda, npr. kamenje, minerali...
2. Biljke, životinje...
3. Mi, i ostali koji istovetno vide univerzum kao i mi.
4. Bića varijabilne fizikalnosti, neko bi rekao astral, ali nije to.
5. Kontemplacijska zona, nema materije, entiteti, duše egzistiraju.
6. Ovi što su religiozni bi ovo opisali kao imena božija. Bića svetlosnih tela, isto nema materije.
7. Jedinstvo... jedno je sve - sve je jedno. ... jako malo opisa se može naći u vezi ovog denziteta.
7/1 Jovo nanovo.. :)

dominus

pre 7 godina

@ Miloš

Zapravo, ako se ne varam, postoji 13 nivoa, odnosno dimenzija, denziteta...kako ko zove. Možda je @ Ovo je istina, mislio na 7 čakri, pa je pomešao sa dimenzijama (u svakom slučaju je na dobrom tragu), a mi bi trebali da smo u 4om denzitetu, nakon 2012te (ona priča o smaku sveta je zapravo samo taj prelazak, ali eto "naučnici" nisu shvatili, uostalom kako bi). Do Apsoluta je dugačak put, potrebno je mnogo truda i da kažem "vremena". A u suštini taj nivo svesti je nemoguće dostići.

2+2=4

pre 7 godina

Zorane, nisi ti to dobro razumeo sta je to Gedel dokazao. Ako je matematika protivrecna kao sto ti tvrdis, kako onda znas da sam Gedelov dokaz nije protivrecan i samim time ne moze biti dokaz?

zagor

pre 7 godina

micu je vise neki life coach i propovednik za iznajmljivanje nego naucnik. nauka mu je samo posluzila kao odskoc a daska za taj sou biz poziv.

Milos

pre 7 godina

@Ovo je istina
Na koji način si došao do toga što govoriš?
Nivoi svesti su tako struktuirani, dokaze možeš naći svuda, savetujem ti samo, ako je to bila neka knjiga o religijama da ne prihvataš sve zdravo za gotovo, već da uključiš kritičku analizu.
Tih 7 nivoa nisu konačni, to je samo jedna Oktava. Ostali koji ne razumeju šta sam napisao, stop.

Milos

pre 7 godina

@Posmatrac
Nisam uvređen, a koji je koren iz svesti koju sada imaš? Možda ti priznaješ samo ono što možeš izmeriti i izračunati, dok ono što ne možeš, to pretpostavljaš?
@Ovo je istina
Blizu si, mada nisu to dimenzije, to je nešto drugo, upravo to matemetičari ne mogu da računaju, a to je nivo svesti u nekom biću, tu leži fundamentalni problem. Polje o kome pričaju stalno svi, prožima sve.
Pa moraju da uključe svest u jednačine, i tu dolazi do teškog problema, moraju rušiti temelje na kojima su do sada stajali.

димитор градина

pre 7 godina

Интересантно је приметити једну скоро невероватну коинциденција броја димензија у теорији струна и броја божанстава у свим дивонијама-митологијама култура беле расе. Тај број је идентичан – 11. Све културе белог човека: малоазијска, грчко-римска, келтска, скандинавско-германско-балтичка и словенска као и сумерска, ведска и египатска у својим митологијама имају хијерархију од 11 божанстава која сва узета заједно чине 12. божанство по имену Свемир или Свесвет. На неки мудри начин, наши преци су дошли до истог броја до којег су миленијумима касније дошли теоретичари теорија струне.

cobo

pre 7 godina

Postujem gospodina Kaku ali mi necemo mrdnuti s mesta razmisljajuci kao zemljani i nagadjajuci o astrofizickim pojavama kao indijanci .Svemir je bio i ostao jedna ekspolozija.Sa njom sve pocinje i sve se zavrsava .U tome i jeste poenta,pocetak i kraj .Mislis da je jedno a ono vec drugo i obratno .

Ovo je istina

pre 7 godina

Pogresno,ima ih samo 7 koliko i duga boja.Odatle i poslovica kad je neko srecan da je na "7-om nebu" a sa 7-og neba,Raja,pali smo na drugo(na prvo je Bog proterao djavola) pa se sad kroz trece(malo smo se otrgli od djavola) polako vracamo preko zemlje(treca dimenzija) prema Bogu,tj prema 6-om jer zbog prvobitnog greha nikada vise necemo biti na 7-om ali nam nece biti lose ni na 6-om.

Posmatrac

pre 7 godina

@Pundit
Nemojte se uvrediti, ali cini mi se da u matematici niste odmakli dalje od racuna. To sto u prirodi ne postoji negativna vrednost ili koren iz -1, nimalo ne eliminise matematiku kao osmovu svih nauka koja je proizasla iz prirode. Koriste se razni prelazni oblici (da ih tako nazovem), da se dodje do konkretnih resenja. Ako se vec uplicete u tu temu, trebalo bi da znate za izreku "najkraci put izmedju dve tacke u realnom domenu je kroz kompleksni domen".

Nije mi jasno sta tu nije jasno

pre 7 godina

Zbog cega bi njegova sizofrenija bila bolja od moje?
Mislim, kada neko zna da univerzum ima 11 dimenzija sigurno zna i koliko je to sapunice. Pa da, pa zar ne?

Milos

pre 7 godina

@Pundit
Upravu si. Takve su mogućnosti.

Pominjem i ograničenje, aludiram na konačan broj, a to je ograničenje.
Da smo putovali izvan naše galaksije možda nebi ovako pisali, možemo da zavirimo tamo daleko, ali zasad ne i da budemo fizički tamo. Šta je sa Poljem koje prožima univerzum, koja matematika bi opisala to Polje a da obuhvati sve znane i neznane "zakone", čekam TOE, kako će objasniti koju matemetiku su koristili, šta oni to kriju? (TOE - Theory Of Everything)

Mogu li ja sa prelaznom ocenom da smisim teoriju, mogu što da ne, a mogu i da kažem da sam koristio neku moju matematiku a ona je misterija za vas.. . nećete shvatiti, i tako mogu da se izlupavam dok se nekom ne smuči.

Zoran

pre 7 godina

Malo mi nije jasno zašto je sada objavljena ova vest, kada je teorija struna poznata decenijama.
(T, 26. septembar 2016 17:23)

Svake nedelje mora nesto novo, a mozes opet da ga tretiras kao novo za 5 godina. I tako obrcu jedno isto vec decenijama.

Eno ga onaj gradjanin uziva u stivu, cita ga kao beltristiku, sto u sustini i jeste.

Boban Cvetkovic Nis

pre 7 godina

Pogresio si,ima 12 poznatih dimezija,ako ne nama ima kome jesu,i jedna 13 dimenzija i poslednja ona je poznata samo Bogu.I to je prava istina o tome.

Mogli

pre 7 godina

Micio Kaku je NEVEROVATAN fizicar. Preporucio bih svakome da procita knjigu od njega, pogotovu onima koji zele da saznaju daleku buducnost koju nece docekati.
Elem, mislim da je fundementalni problem ovakve teorije da se definise gravitacija, da li ima cesticu koja je nosi i kako ona funkcionise u kvantnom svetu kao i za slucajeve u blizini crnih rupa gde ona dostize beskonacnu jacinu. Tek onda ce moci da se upozna i tamna energija zajedno sa tamnom materijom koja interaguje sa gravitacijom.

Zoran

pre 7 godina

"Vrlo elegantna matematička konstrukcija, uživanje je o teoriji struna čitati, i svakako bi mogla da bude jak kandidat za "teoriju svega""

Ovo mi lici na matematicare na pocetku proslog veka kad su samo cekali trenutak kada ce se naci opsta istina u matematici. Onda je dosao Gedel i rekao im da se ne moze dokazati da je matematika neprotivurecna. Matematicari su bili toliko tuzni i razocarani u matematiku kao apsolutnu istinu, ali se navikli. Navicices se i ti, polako.

Zoran

pre 7 godina

ako je nesto matematicki potvrdjeno, to je to.
(Posmatrac, 26. septembar 2016 15:58)

Znas li da je Gedel dokazao jos pocetkom proslog veka da je NEMOGUCE dokazati da je matematika NEPROTIVURECNA. Nisi znao, ali si dobar vernik u nauku.

Pundit

pre 7 godina

A i ta matematika nije pala s neba, vec je proizasla iz posmatranja naseg univerzuma.
(Posmatrac, 26. septembar 2016 15:58)
Ne, nije. Matematika nema nikakve veze sa univerzumom i nije proistekla iz fizičkog sveta, već apstraktnog. U fizici ne postoje čak ni negativne vrednosti, da ne idemo dalje.
Razumem, sprega fizike i matematike je toliko jaka da ljudi poistovećuju jedno sa drugim i posledično, smatraju matematiku naukom. Nije, matematika je jezik kao i svaki drugi; njime se mogu saopštiti istine, ali i laži, odnosno neistine.
Matematički tačna teorija uopšte ne mora da bude fizički tačna, odnosno realna.

Milos

pre 7 godina

@Posmatrac
Oduševio si me čoveče. Pomenuo si matematiku a ja sam imao dvojku iz matematike. Da li znaš šta je Vedska Matematika (Vedic Mathematica) toga nema u školi ovde. Ja sam tada shvatio da postoji i alternativa u principima računanja. I pitam, kakvo je tvoje mišljenje o tome da je naša matematika koju sada koristi čovek najsuperiornija matematika u univerzumu? Onako prosto rečeno najbolja. A moje mišljenje je da je to univerzalni jezik univerzuma, nego nije to poenta što sam hteo pitati, već ono, koliko mi možemo daleko stići sa našim principima izračunavanja, bez da taj poludi a da ne koristi računar ili bilo koju tehniku.

Posmatrac

pre 7 godina

@Milos
Pazite, iza ove price stoji odredjena kompleksna matematika, uglavnom van domena vecina ljudi na planeti. Nije Michio odvalio broj 11 kao granicu stabilnosti, vec je dosao do tog broja. A i ta matematika nije pala s neba, vec je proizasla iz posmatranja naseg univerzuma.
Evo istorijski primer:
Anstajn je pomocu OTR odredio stepen zakrivljenje svetlosti kad prolazi pored Sunca. Kada je 1919. stigla potvrda te brojke, on je imao konsultacije sa studentima. Jedan student ga je pitao - "Sta bi ste radili da brojke nisu potvrdile Teoriju". "Pa bilo bi mi zao dragog Boga, jer je pogresio u stvaranju svemira". Nije ovo bogohuljenje ili arogancija, vec cinjenica - ako je nesto matematicki potvrdjeno, to je to.

Milos

pre 7 godina

Filozofe? sustiže? Šta može da sustigne ova izjava? Može samo da ograniči umove. Evo sada izjava: Univerzum ima beskonačno nemerljivo dimenzija, a konačno ima za one ograničenih umova. Malo kritički izjavljujem i svestan sam da ću dobiti negativu od onih opet branioca ograničenja. Pazite sad glupu logiku, Univerzum je beskonačan, samo ima problem, što mu ja dajem samo 11 dimemzija, ja tako kažem i to je istina, i sad u pozadini se čuje amiiiiiinnnn...

chombe

pre 7 godina

Mi o onome sto postoji znamo samo ponesto. Postoji nauka koja pokusava da pronikne u neke pojave i zakonitosti, ali je zasad je to nedovoljno za neke konacne istine koje bismo voleli da znamo, a pitanje je i da li konacna istina uopste dokuciva. Postoje i drevni spisi koji su za one koje zanima filozofija, metafizika i duhovnost, veoma zanimljivi i vrlo ubedljivi, iako poticu pre vise hiljada godina. Do nekih tvrdnji iz tih spisa cak i danasnja nauka gotovo da se slaze, narocito kvantana fizika. Postoje i svedocenja nekih mistika, zatim ljudi koji su preziveli klinicku smrt, onih koji su koristili neke supstance koji menjaju svest, i mnogi su u tim izmenjenim stanjima svesti videli svet na sasvim drugaciji nacin nego sto ga mi obicni ljudi dozivljavamo i dimenzije za koje ne znamo. Mada, i mi obicni, vidimo ponekad u snovima neke neopisive stvari. Sve u svemu, na glavna pitanja o onome sto zaista jeste ne mozemo dati odgovor, jedino nam licno iskustvo mozda moze sugerisati neke stvari, a nauka nije ni blizu odgovorima. Tako da mi je drag i Ajnstajn i Hoking i svi koji su doprli do nekih visina, ali draza mi je istina.

Ana-bg

pre 7 godina

Obozavam moderne fizicare ali mi je veoma tesko da shvatim te razlicite dimenzije... Ima odlicna serija " Through the Wormhole with Morgan Freeman" Svaka preporuka!

EU Citizen

pre 7 godina

Vrlo elegantna matematička konstrukcija, uživanje je o teoriji struna čitati, i svakako bi mogla da bude jak kandidat za "teoriju svega", jer odlično objašnjava mnoge aspekte stvarnosti. Jedini problem je što jioš uvek nema nijednog dokaza koji bi tu elegantnu konstrukciju specifično i jednoznačno povezao sa realnošću, i tako će verovatno još dugo ostati, jer su njen temelj interakcije i transformacije koje se dešavaju na gotovo nemerljivo malim skalama veličine, bliskim Plankovo dužini kao apsolutnom limitu "rezolucje" ovog sveta, barem po našim sadašnjim saznanjima.

Ana-bg

pre 7 godina

Obozavam moderne fizicare ali mi je veoma tesko da shvatim te razlicite dimenzije... Ima odlicna serija " Through the Wormhole with Morgan Freeman" Svaka preporuka!

EU Citizen

pre 7 godina

Vrlo elegantna matematička konstrukcija, uživanje je o teoriji struna čitati, i svakako bi mogla da bude jak kandidat za "teoriju svega", jer odlično objašnjava mnoge aspekte stvarnosti. Jedini problem je što jioš uvek nema nijednog dokaza koji bi tu elegantnu konstrukciju specifično i jednoznačno povezao sa realnošću, i tako će verovatno još dugo ostati, jer su njen temelj interakcije i transformacije koje se dešavaju na gotovo nemerljivo malim skalama veličine, bliskim Plankovo dužini kao apsolutnom limitu "rezolucje" ovog sveta, barem po našim sadašnjim saznanjima.

Pundit

pre 7 godina

A i ta matematika nije pala s neba, vec je proizasla iz posmatranja naseg univerzuma.
(Posmatrac, 26. septembar 2016 15:58)
Ne, nije. Matematika nema nikakve veze sa univerzumom i nije proistekla iz fizičkog sveta, već apstraktnog. U fizici ne postoje čak ni negativne vrednosti, da ne idemo dalje.
Razumem, sprega fizike i matematike je toliko jaka da ljudi poistovećuju jedno sa drugim i posledično, smatraju matematiku naukom. Nije, matematika je jezik kao i svaki drugi; njime se mogu saopštiti istine, ali i laži, odnosno neistine.
Matematički tačna teorija uopšte ne mora da bude fizički tačna, odnosno realna.

Posmatrac

pre 7 godina

@Milos
Pazite, iza ove price stoji odredjena kompleksna matematika, uglavnom van domena vecina ljudi na planeti. Nije Michio odvalio broj 11 kao granicu stabilnosti, vec je dosao do tog broja. A i ta matematika nije pala s neba, vec je proizasla iz posmatranja naseg univerzuma.
Evo istorijski primer:
Anstajn je pomocu OTR odredio stepen zakrivljenje svetlosti kad prolazi pored Sunca. Kada je 1919. stigla potvrda te brojke, on je imao konsultacije sa studentima. Jedan student ga je pitao - "Sta bi ste radili da brojke nisu potvrdile Teoriju". "Pa bilo bi mi zao dragog Boga, jer je pogresio u stvaranju svemira". Nije ovo bogohuljenje ili arogancija, vec cinjenica - ako je nesto matematicki potvrdjeno, to je to.

chombe

pre 7 godina

Mi o onome sto postoji znamo samo ponesto. Postoji nauka koja pokusava da pronikne u neke pojave i zakonitosti, ali je zasad je to nedovoljno za neke konacne istine koje bismo voleli da znamo, a pitanje je i da li konacna istina uopste dokuciva. Postoje i drevni spisi koji su za one koje zanima filozofija, metafizika i duhovnost, veoma zanimljivi i vrlo ubedljivi, iako poticu pre vise hiljada godina. Do nekih tvrdnji iz tih spisa cak i danasnja nauka gotovo da se slaze, narocito kvantana fizika. Postoje i svedocenja nekih mistika, zatim ljudi koji su preziveli klinicku smrt, onih koji su koristili neke supstance koji menjaju svest, i mnogi su u tim izmenjenim stanjima svesti videli svet na sasvim drugaciji nacin nego sto ga mi obicni ljudi dozivljavamo i dimenzije za koje ne znamo. Mada, i mi obicni, vidimo ponekad u snovima neke neopisive stvari. Sve u svemu, na glavna pitanja o onome sto zaista jeste ne mozemo dati odgovor, jedino nam licno iskustvo mozda moze sugerisati neke stvari, a nauka nije ni blizu odgovorima. Tako da mi je drag i Ajnstajn i Hoking i svi koji su doprli do nekih visina, ali draza mi je istina.

Mogli

pre 7 godina

Micio Kaku je NEVEROVATAN fizicar. Preporucio bih svakome da procita knjigu od njega, pogotovu onima koji zele da saznaju daleku buducnost koju nece docekati.
Elem, mislim da je fundementalni problem ovakve teorije da se definise gravitacija, da li ima cesticu koja je nosi i kako ona funkcionise u kvantnom svetu kao i za slucajeve u blizini crnih rupa gde ona dostize beskonacnu jacinu. Tek onda ce moci da se upozna i tamna energija zajedno sa tamnom materijom koja interaguje sa gravitacijom.

Milos

pre 7 godina

Filozofe? sustiže? Šta može da sustigne ova izjava? Može samo da ograniči umove. Evo sada izjava: Univerzum ima beskonačno nemerljivo dimenzija, a konačno ima za one ograničenih umova. Malo kritički izjavljujem i svestan sam da ću dobiti negativu od onih opet branioca ograničenja. Pazite sad glupu logiku, Univerzum je beskonačan, samo ima problem, što mu ja dajem samo 11 dimemzija, ja tako kažem i to je istina, i sad u pozadini se čuje amiiiiiinnnn...

Nije mi jasno sta tu nije jasno

pre 7 godina

Zbog cega bi njegova sizofrenija bila bolja od moje?
Mislim, kada neko zna da univerzum ima 11 dimenzija sigurno zna i koliko je to sapunice. Pa da, pa zar ne?

Zoran

pre 7 godina

Malo mi nije jasno zašto je sada objavljena ova vest, kada je teorija struna poznata decenijama.
(T, 26. septembar 2016 17:23)

Svake nedelje mora nesto novo, a mozes opet da ga tretiras kao novo za 5 godina. I tako obrcu jedno isto vec decenijama.

Eno ga onaj gradjanin uziva u stivu, cita ga kao beltristiku, sto u sustini i jeste.

димитор градина

pre 7 godina

Интересантно је приметити једну скоро невероватну коинциденција броја димензија у теорији струна и броја божанстава у свим дивонијама-митологијама култура беле расе. Тај број је идентичан – 11. Све културе белог човека: малоазијска, грчко-римска, келтска, скандинавско-германско-балтичка и словенска као и сумерска, ведска и египатска у својим митологијама имају хијерархију од 11 божанстава која сва узета заједно чине 12. божанство по имену Свемир или Свесвет. На неки мудри начин, наши преци су дошли до истог броја до којег су миленијумима касније дошли теоретичари теорија струне.

Zoran

pre 7 godina

ako je nesto matematicki potvrdjeno, to je to.
(Posmatrac, 26. septembar 2016 15:58)

Znas li da je Gedel dokazao jos pocetkom proslog veka da je NEMOGUCE dokazati da je matematika NEPROTIVURECNA. Nisi znao, ali si dobar vernik u nauku.

Milos

pre 7 godina

@Pundit
Upravu si. Takve su mogućnosti.

Pominjem i ograničenje, aludiram na konačan broj, a to je ograničenje.
Da smo putovali izvan naše galaksije možda nebi ovako pisali, možemo da zavirimo tamo daleko, ali zasad ne i da budemo fizički tamo. Šta je sa Poljem koje prožima univerzum, koja matematika bi opisala to Polje a da obuhvati sve znane i neznane "zakone", čekam TOE, kako će objasniti koju matemetiku su koristili, šta oni to kriju? (TOE - Theory Of Everything)

Mogu li ja sa prelaznom ocenom da smisim teoriju, mogu što da ne, a mogu i da kažem da sam koristio neku moju matematiku a ona je misterija za vas.. . nećete shvatiti, i tako mogu da se izlupavam dok se nekom ne smuči.

Milos

pre 7 godina

@Posmatrac
Oduševio si me čoveče. Pomenuo si matematiku a ja sam imao dvojku iz matematike. Da li znaš šta je Vedska Matematika (Vedic Mathematica) toga nema u školi ovde. Ja sam tada shvatio da postoji i alternativa u principima računanja. I pitam, kakvo je tvoje mišljenje o tome da je naša matematika koju sada koristi čovek najsuperiornija matematika u univerzumu? Onako prosto rečeno najbolja. A moje mišljenje je da je to univerzalni jezik univerzuma, nego nije to poenta što sam hteo pitati, već ono, koliko mi možemo daleko stići sa našim principima izračunavanja, bez da taj poludi a da ne koristi računar ili bilo koju tehniku.

Zoran

pre 7 godina

"Vrlo elegantna matematička konstrukcija, uživanje je o teoriji struna čitati, i svakako bi mogla da bude jak kandidat za "teoriju svega""

Ovo mi lici na matematicare na pocetku proslog veka kad su samo cekali trenutak kada ce se naci opsta istina u matematici. Onda je dosao Gedel i rekao im da se ne moze dokazati da je matematika neprotivurecna. Matematicari su bili toliko tuzni i razocarani u matematiku kao apsolutnu istinu, ali se navikli. Navicices se i ti, polako.

Posmatrac

pre 7 godina

@Pundit
Nemojte se uvrediti, ali cini mi se da u matematici niste odmakli dalje od racuna. To sto u prirodi ne postoji negativna vrednost ili koren iz -1, nimalo ne eliminise matematiku kao osmovu svih nauka koja je proizasla iz prirode. Koriste se razni prelazni oblici (da ih tako nazovem), da se dodje do konkretnih resenja. Ako se vec uplicete u tu temu, trebalo bi da znate za izreku "najkraci put izmedju dve tacke u realnom domenu je kroz kompleksni domen".

Milos

pre 7 godina

@Ovo je istina
Na koji način si došao do toga što govoriš?
Nivoi svesti su tako struktuirani, dokaze možeš naći svuda, savetujem ti samo, ako je to bila neka knjiga o religijama da ne prihvataš sve zdravo za gotovo, već da uključiš kritičku analizu.
Tih 7 nivoa nisu konačni, to je samo jedna Oktava. Ostali koji ne razumeju šta sam napisao, stop.

zagor

pre 7 godina

micu je vise neki life coach i propovednik za iznajmljivanje nego naucnik. nauka mu je samo posluzila kao odskoc a daska za taj sou biz poziv.

Boban Cvetkovic Nis

pre 7 godina

Pogresio si,ima 12 poznatih dimezija,ako ne nama ima kome jesu,i jedna 13 dimenzija i poslednja ona je poznata samo Bogu.I to je prava istina o tome.

cobo

pre 7 godina

Postujem gospodina Kaku ali mi necemo mrdnuti s mesta razmisljajuci kao zemljani i nagadjajuci o astrofizickim pojavama kao indijanci .Svemir je bio i ostao jedna ekspolozija.Sa njom sve pocinje i sve se zavrsava .U tome i jeste poenta,pocetak i kraj .Mislis da je jedno a ono vec drugo i obratno .

Milos

pre 7 godina

@Posmatrac
Nisam uvređen, a koji je koren iz svesti koju sada imaš? Možda ti priznaješ samo ono što možeš izmeriti i izračunati, dok ono što ne možeš, to pretpostavljaš?
@Ovo je istina
Blizu si, mada nisu to dimenzije, to je nešto drugo, upravo to matemetičari ne mogu da računaju, a to je nivo svesti u nekom biću, tu leži fundamentalni problem. Polje o kome pričaju stalno svi, prožima sve.
Pa moraju da uključe svest u jednačine, i tu dolazi do teškog problema, moraju rušiti temelje na kojima su do sada stajali.

2+2=4

pre 7 godina

Zorane, nisi ti to dobro razumeo sta je to Gedel dokazao. Ako je matematika protivrecna kao sto ti tvrdis, kako onda znas da sam Gedelov dokaz nije protivrecan i samim time ne moze biti dokaz?

dominus

pre 7 godina

@ Miloš

Zapravo, ako se ne varam, postoji 13 nivoa, odnosno dimenzija, denziteta...kako ko zove. Možda je @ Ovo je istina, mislio na 7 čakri, pa je pomešao sa dimenzijama (u svakom slučaju je na dobrom tragu), a mi bi trebali da smo u 4om denzitetu, nakon 2012te (ona priča o smaku sveta je zapravo samo taj prelazak, ali eto "naučnici" nisu shvatili, uostalom kako bi). Do Apsoluta je dugačak put, potrebno je mnogo truda i da kažem "vremena". A u suštini taj nivo svesti je nemoguće dostići.

Milos

pre 7 godina

@dominus
Dimenzije i denziteti nisu isto, Dominus.
Rekao sam već koliko ima dimenzija, zapravo nema broja, pogledaj moje ranije postove. A denziteta (kako je usvojen taj naziv) ima 7, koliko i boja kada propustiš sunčeve zrake kroz prizmu, samo primer dajem... ne vezano za to...
To isto nije konačno, jer su složeni u Oktave... Primeti da se pominje pesma univerzuma.
Čakri ne znam koliko ima, nebi trebalo mešati te tri stvari.

Denziteti ukratko:
1. Neživa priroda, npr. kamenje, minerali...
2. Biljke, životinje...
3. Mi, i ostali koji istovetno vide univerzum kao i mi.
4. Bića varijabilne fizikalnosti, neko bi rekao astral, ali nije to.
5. Kontemplacijska zona, nema materije, entiteti, duše egzistiraju.
6. Ovi što su religiozni bi ovo opisali kao imena božija. Bića svetlosnih tela, isto nema materije.
7. Jedinstvo... jedno je sve - sve je jedno. ... jako malo opisa se može naći u vezi ovog denziteta.
7/1 Jovo nanovo.. :)

Ovo je istina

pre 7 godina

Pogresno,ima ih samo 7 koliko i duga boja.Odatle i poslovica kad je neko srecan da je na "7-om nebu" a sa 7-og neba,Raja,pali smo na drugo(na prvo je Bog proterao djavola) pa se sad kroz trece(malo smo se otrgli od djavola) polako vracamo preko zemlje(treca dimenzija) prema Bogu,tj prema 6-om jer zbog prvobitnog greha nikada vise necemo biti na 7-om ali nam nece biti lose ni na 6-om.

dominus

pre 7 godina

@ Miloš

Nisam se mnogo bavio ovim stvarima - čitao da, ništa dalje od toga. Tema je veoma interesantna i mene kao "vernika" pravoslavnog zanima. Volio bih stupiti u kontakt sa nekim ko se time bavi detaljnije npr kao i ti.

Milos

pre 7 godina

Filozofe? sustiže? Šta može da sustigne ova izjava? Može samo da ograniči umove. Evo sada izjava: Univerzum ima beskonačno nemerljivo dimenzija, a konačno ima za one ograničenih umova. Malo kritički izjavljujem i svestan sam da ću dobiti negativu od onih opet branioca ograničenja. Pazite sad glupu logiku, Univerzum je beskonačan, samo ima problem, što mu ja dajem samo 11 dimemzija, ja tako kažem i to je istina, i sad u pozadini se čuje amiiiiiinnnn...

Boban Cvetkovic Nis

pre 7 godina

Pogresio si,ima 12 poznatih dimezija,ako ne nama ima kome jesu,i jedna 13 dimenzija i poslednja ona je poznata samo Bogu.I to je prava istina o tome.

Milos

pre 7 godina

@Posmatrac
Oduševio si me čoveče. Pomenuo si matematiku a ja sam imao dvojku iz matematike. Da li znaš šta je Vedska Matematika (Vedic Mathematica) toga nema u školi ovde. Ja sam tada shvatio da postoji i alternativa u principima računanja. I pitam, kakvo je tvoje mišljenje o tome da je naša matematika koju sada koristi čovek najsuperiornija matematika u univerzumu? Onako prosto rečeno najbolja. A moje mišljenje je da je to univerzalni jezik univerzuma, nego nije to poenta što sam hteo pitati, već ono, koliko mi možemo daleko stići sa našim principima izračunavanja, bez da taj poludi a da ne koristi računar ili bilo koju tehniku.

Nije mi jasno sta tu nije jasno

pre 7 godina

Zbog cega bi njegova sizofrenija bila bolja od moje?
Mislim, kada neko zna da univerzum ima 11 dimenzija sigurno zna i koliko je to sapunice. Pa da, pa zar ne?

chombe

pre 7 godina

Mi o onome sto postoji znamo samo ponesto. Postoji nauka koja pokusava da pronikne u neke pojave i zakonitosti, ali je zasad je to nedovoljno za neke konacne istine koje bismo voleli da znamo, a pitanje je i da li konacna istina uopste dokuciva. Postoje i drevni spisi koji su za one koje zanima filozofija, metafizika i duhovnost, veoma zanimljivi i vrlo ubedljivi, iako poticu pre vise hiljada godina. Do nekih tvrdnji iz tih spisa cak i danasnja nauka gotovo da se slaze, narocito kvantana fizika. Postoje i svedocenja nekih mistika, zatim ljudi koji su preziveli klinicku smrt, onih koji su koristili neke supstance koji menjaju svest, i mnogi su u tim izmenjenim stanjima svesti videli svet na sasvim drugaciji nacin nego sto ga mi obicni ljudi dozivljavamo i dimenzije za koje ne znamo. Mada, i mi obicni, vidimo ponekad u snovima neke neopisive stvari. Sve u svemu, na glavna pitanja o onome sto zaista jeste ne mozemo dati odgovor, jedino nam licno iskustvo mozda moze sugerisati neke stvari, a nauka nije ni blizu odgovorima. Tako da mi je drag i Ajnstajn i Hoking i svi koji su doprli do nekih visina, ali draza mi je istina.

Milos

pre 7 godina

@Pundit
Upravu si. Takve su mogućnosti.

Pominjem i ograničenje, aludiram na konačan broj, a to je ograničenje.
Da smo putovali izvan naše galaksije možda nebi ovako pisali, možemo da zavirimo tamo daleko, ali zasad ne i da budemo fizički tamo. Šta je sa Poljem koje prožima univerzum, koja matematika bi opisala to Polje a da obuhvati sve znane i neznane "zakone", čekam TOE, kako će objasniti koju matemetiku su koristili, šta oni to kriju? (TOE - Theory Of Everything)

Mogu li ja sa prelaznom ocenom da smisim teoriju, mogu što da ne, a mogu i da kažem da sam koristio neku moju matematiku a ona je misterija za vas.. . nećete shvatiti, i tako mogu da se izlupavam dok se nekom ne smuči.

Zoran

pre 7 godina

Malo mi nije jasno zašto je sada objavljena ova vest, kada je teorija struna poznata decenijama.
(T, 26. septembar 2016 17:23)

Svake nedelje mora nesto novo, a mozes opet da ga tretiras kao novo za 5 godina. I tako obrcu jedno isto vec decenijama.

Eno ga onaj gradjanin uziva u stivu, cita ga kao beltristiku, sto u sustini i jeste.

Pundit

pre 7 godina

A i ta matematika nije pala s neba, vec je proizasla iz posmatranja naseg univerzuma.
(Posmatrac, 26. septembar 2016 15:58)
Ne, nije. Matematika nema nikakve veze sa univerzumom i nije proistekla iz fizičkog sveta, već apstraktnog. U fizici ne postoje čak ni negativne vrednosti, da ne idemo dalje.
Razumem, sprega fizike i matematike je toliko jaka da ljudi poistovećuju jedno sa drugim i posledično, smatraju matematiku naukom. Nije, matematika je jezik kao i svaki drugi; njime se mogu saopštiti istine, ali i laži, odnosno neistine.
Matematički tačna teorija uopšte ne mora da bude fizički tačna, odnosno realna.

Ovo je istina

pre 7 godina

Pogresno,ima ih samo 7 koliko i duga boja.Odatle i poslovica kad je neko srecan da je na "7-om nebu" a sa 7-og neba,Raja,pali smo na drugo(na prvo je Bog proterao djavola) pa se sad kroz trece(malo smo se otrgli od djavola) polako vracamo preko zemlje(treca dimenzija) prema Bogu,tj prema 6-om jer zbog prvobitnog greha nikada vise necemo biti na 7-om ali nam nece biti lose ni na 6-om.

EU Citizen

pre 7 godina

Vrlo elegantna matematička konstrukcija, uživanje je o teoriji struna čitati, i svakako bi mogla da bude jak kandidat za "teoriju svega", jer odlično objašnjava mnoge aspekte stvarnosti. Jedini problem je što jioš uvek nema nijednog dokaza koji bi tu elegantnu konstrukciju specifično i jednoznačno povezao sa realnošću, i tako će verovatno još dugo ostati, jer su njen temelj interakcije i transformacije koje se dešavaju na gotovo nemerljivo malim skalama veličine, bliskim Plankovo dužini kao apsolutnom limitu "rezolucje" ovog sveta, barem po našim sadašnjim saznanjima.

Ana-bg

pre 7 godina

Obozavam moderne fizicare ali mi je veoma tesko da shvatim te razlicite dimenzije... Ima odlicna serija " Through the Wormhole with Morgan Freeman" Svaka preporuka!

Posmatrac

pre 7 godina

@Milos
Pazite, iza ove price stoji odredjena kompleksna matematika, uglavnom van domena vecina ljudi na planeti. Nije Michio odvalio broj 11 kao granicu stabilnosti, vec je dosao do tog broja. A i ta matematika nije pala s neba, vec je proizasla iz posmatranja naseg univerzuma.
Evo istorijski primer:
Anstajn je pomocu OTR odredio stepen zakrivljenje svetlosti kad prolazi pored Sunca. Kada je 1919. stigla potvrda te brojke, on je imao konsultacije sa studentima. Jedan student ga je pitao - "Sta bi ste radili da brojke nisu potvrdile Teoriju". "Pa bilo bi mi zao dragog Boga, jer je pogresio u stvaranju svemira". Nije ovo bogohuljenje ili arogancija, vec cinjenica - ako je nesto matematicki potvrdjeno, to je to.

Zoran

pre 7 godina

"Vrlo elegantna matematička konstrukcija, uživanje je o teoriji struna čitati, i svakako bi mogla da bude jak kandidat za "teoriju svega""

Ovo mi lici na matematicare na pocetku proslog veka kad su samo cekali trenutak kada ce se naci opsta istina u matematici. Onda je dosao Gedel i rekao im da se ne moze dokazati da je matematika neprotivurecna. Matematicari su bili toliko tuzni i razocarani u matematiku kao apsolutnu istinu, ali se navikli. Navicices se i ti, polako.

Milos

pre 7 godina

@Posmatrac
Nisam uvređen, a koji je koren iz svesti koju sada imaš? Možda ti priznaješ samo ono što možeš izmeriti i izračunati, dok ono što ne možeš, to pretpostavljaš?
@Ovo je istina
Blizu si, mada nisu to dimenzije, to je nešto drugo, upravo to matemetičari ne mogu da računaju, a to je nivo svesti u nekom biću, tu leži fundamentalni problem. Polje o kome pričaju stalno svi, prožima sve.
Pa moraju da uključe svest u jednačine, i tu dolazi do teškog problema, moraju rušiti temelje na kojima su do sada stajali.

Zoran

pre 7 godina

ako je nesto matematicki potvrdjeno, to je to.
(Posmatrac, 26. septembar 2016 15:58)

Znas li da je Gedel dokazao jos pocetkom proslog veka da je NEMOGUCE dokazati da je matematika NEPROTIVURECNA. Nisi znao, ali si dobar vernik u nauku.

димитор градина

pre 7 godina

Интересантно је приметити једну скоро невероватну коинциденција броја димензија у теорији струна и броја божанстава у свим дивонијама-митологијама култура беле расе. Тај број је идентичан – 11. Све културе белог човека: малоазијска, грчко-римска, келтска, скандинавско-германско-балтичка и словенска као и сумерска, ведска и египатска у својим митологијама имају хијерархију од 11 божанстава која сва узета заједно чине 12. божанство по имену Свемир или Свесвет. На неки мудри начин, наши преци су дошли до истог броја до којег су миленијумима касније дошли теоретичари теорија струне.

zagor

pre 7 godina

micu je vise neki life coach i propovednik za iznajmljivanje nego naucnik. nauka mu je samo posluzila kao odskoc a daska za taj sou biz poziv.

Mogli

pre 7 godina

Micio Kaku je NEVEROVATAN fizicar. Preporucio bih svakome da procita knjigu od njega, pogotovu onima koji zele da saznaju daleku buducnost koju nece docekati.
Elem, mislim da je fundementalni problem ovakve teorije da se definise gravitacija, da li ima cesticu koja je nosi i kako ona funkcionise u kvantnom svetu kao i za slucajeve u blizini crnih rupa gde ona dostize beskonacnu jacinu. Tek onda ce moci da se upozna i tamna energija zajedno sa tamnom materijom koja interaguje sa gravitacijom.

Milos

pre 7 godina

@Ovo je istina
Na koji način si došao do toga što govoriš?
Nivoi svesti su tako struktuirani, dokaze možeš naći svuda, savetujem ti samo, ako je to bila neka knjiga o religijama da ne prihvataš sve zdravo za gotovo, već da uključiš kritičku analizu.
Tih 7 nivoa nisu konačni, to je samo jedna Oktava. Ostali koji ne razumeju šta sam napisao, stop.

Posmatrac

pre 7 godina

@Pundit
Nemojte se uvrediti, ali cini mi se da u matematici niste odmakli dalje od racuna. To sto u prirodi ne postoji negativna vrednost ili koren iz -1, nimalo ne eliminise matematiku kao osmovu svih nauka koja je proizasla iz prirode. Koriste se razni prelazni oblici (da ih tako nazovem), da se dodje do konkretnih resenja. Ako se vec uplicete u tu temu, trebalo bi da znate za izreku "najkraci put izmedju dve tacke u realnom domenu je kroz kompleksni domen".

cobo

pre 7 godina

Postujem gospodina Kaku ali mi necemo mrdnuti s mesta razmisljajuci kao zemljani i nagadjajuci o astrofizickim pojavama kao indijanci .Svemir je bio i ostao jedna ekspolozija.Sa njom sve pocinje i sve se zavrsava .U tome i jeste poenta,pocetak i kraj .Mislis da je jedno a ono vec drugo i obratno .

dominus

pre 7 godina

@ Miloš

Zapravo, ako se ne varam, postoji 13 nivoa, odnosno dimenzija, denziteta...kako ko zove. Možda je @ Ovo je istina, mislio na 7 čakri, pa je pomešao sa dimenzijama (u svakom slučaju je na dobrom tragu), a mi bi trebali da smo u 4om denzitetu, nakon 2012te (ona priča o smaku sveta je zapravo samo taj prelazak, ali eto "naučnici" nisu shvatili, uostalom kako bi). Do Apsoluta je dugačak put, potrebno je mnogo truda i da kažem "vremena". A u suštini taj nivo svesti je nemoguće dostići.

Milos

pre 7 godina

@dominus
Dimenzije i denziteti nisu isto, Dominus.
Rekao sam već koliko ima dimenzija, zapravo nema broja, pogledaj moje ranije postove. A denziteta (kako je usvojen taj naziv) ima 7, koliko i boja kada propustiš sunčeve zrake kroz prizmu, samo primer dajem... ne vezano za to...
To isto nije konačno, jer su složeni u Oktave... Primeti da se pominje pesma univerzuma.
Čakri ne znam koliko ima, nebi trebalo mešati te tri stvari.

Denziteti ukratko:
1. Neživa priroda, npr. kamenje, minerali...
2. Biljke, životinje...
3. Mi, i ostali koji istovetno vide univerzum kao i mi.
4. Bića varijabilne fizikalnosti, neko bi rekao astral, ali nije to.
5. Kontemplacijska zona, nema materije, entiteti, duše egzistiraju.
6. Ovi što su religiozni bi ovo opisali kao imena božija. Bića svetlosnih tela, isto nema materije.
7. Jedinstvo... jedno je sve - sve je jedno. ... jako malo opisa se može naći u vezi ovog denziteta.
7/1 Jovo nanovo.. :)

2+2=4

pre 7 godina

Zorane, nisi ti to dobro razumeo sta je to Gedel dokazao. Ako je matematika protivrecna kao sto ti tvrdis, kako onda znas da sam Gedelov dokaz nije protivrecan i samim time ne moze biti dokaz?

dominus

pre 7 godina

@ Miloš

Nisam se mnogo bavio ovim stvarima - čitao da, ništa dalje od toga. Tema je veoma interesantna i mene kao "vernika" pravoslavnog zanima. Volio bih stupiti u kontakt sa nekim ko se time bavi detaljnije npr kao i ti.