Nedelja, 19.06.2016.

21:12

Donald Tramp - sledeći predsednik Amerike

Izvor: Nedeljnik

Donald Tramp - sledeæi predsednik Amerike IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

118 Komentari

Sortiraj po:

YIFY

pre 7 godina

Ljudi kad shvatite da je Amerika kao holivudski film. Kad shvatite da je tamo sve unaprijed odluceno, sve isplanirano, sve dogovoreno, kad shvatite da je to drzava-pozoriste, jedan veliki "medij" manje cete glavu obijat o toj drzavi.

Dok god neko misli da je Amerika 'demokratija', olicenje pozitivnog nacina zivota i sta god, nema srece.

Ne mrzim Ameriku, nisam sovinista, ali to je realnost ove drzave od njenog nastanka.

Pogledajte samo njenu istoriju, od ratova kako gradjanskih tako po svijetu, do ubistava predsjednika, pa preko namjestenih izbora (Al Gol - elektori biraju ne gradjani) pa do njihovih ekonomskih slomova svakih 40 godina... Sve se vrti u krug i sve se samo ponavlja. Ko je god protiv "sistema" samo bude uklonjen.

Sve je tako isplanirano i kontrolisano.

Ta drzava je jedan veliki Kit koji prozdire ostale drzave kao planktone, prosto guta svijet (NATO, MMF, WB...).

Apsolutno sve kontrolisu, od medija do svakog politicara na planeti pogotovo u Evropi.

Amerika je "veliki brat".

zju

pre 7 godina

devojko mani se politike ne znas sta pricas. drzava i narod im propadaju zbog "politicke korektnosti" i titranja manjinama. e pa dosta je bilo. MAGA!

lauda

pre 7 godina

Po komentarima vidim zašto nam je loše. 90% Srba voli ovog opasnog klovna.
(faustino, 20. jun 2016 01:43)

Naravno da vole klovna, pa zar ne zive u cirkusu?

pera bonasera

pre 7 godina

zeleo bih da vidim jednog predsednika Amerike koji je drugaciji od ostalih koji su bili marionete raznih bogatih lobija i donosili katastrofalne odluke po ostali deo sveta i doveli ga do ivice nuklearnog rata sa Rusijom.

neutralni felsh

pre 7 godina

Ја гласам за Трампа као и цела Србадија овде.
(Амерички држављанин и порески обвезник, 20. jun 2016 03:18)


ohoho, vas ce prve da najuri! posle pravac srbija pa glumis kralja sa sto baksa ;)

Marko

pre 7 godina

Ako je ovaj tekst najbolje sto demokrate-liberali mogu da ucine Tramp ce zaista pobediti. Navedite molim vas samo jedan primer kada je Tramp rekao bilo sta rasisticko? Meksiko nije rasa i ilegalni imigranti nisu svi imigranti. Muslimana ima raznih boja koze i iz raznih zemalja. Mulsimana koji imaju direktne kontakte sa ISIS ima manje od 1%. Da li stvarno zelite ove ljude u Evropi i US?
Tramp je vest govornik i uspeo je da nadmudri sve kolege republikance a sad ce i demokrate, zato sto ima iskustva sa raznim profilima ljudi i nije proveo pola zivota pisuci uzaludne "naucne" radove po raznim "think tanks" i ostalim "demokratskim" sredstvima kontrole misljenja.
Tramp je pokrenuo preko 500 poslova na svoje ime. Naravno da je imao promasaja, demokrate kazu propalo mu je 10 poslova. Stvarno, manje od 5%? Ja bih bio presrecan da je moj predsednik toliko dobar u krupnom biznisu.
Da li znate ko je bio na celu izgradnje Trump Tower u 80-im u New York? Zena inzenjer! I to sve decenije pre nego sto je postalo cool biti "zena preduzetnik". Tramp je poznat po tome da nema predrasuda kada zaposljava.
Tramp polsuje sa Kinezima i Rusima i u dobrim je odnosima cak i sa Putinom. Hilari i Bil mrzi makar pola sveta, ukljucujuci i Srbiju.
Tramp ne pije, nije nikada pio, nikada se nije fizicki sukobio, ima par decenija uspesnog vodjstva iza sebe i stvorio je vise nego bilo koji predsednicki kandidat. A covek se ne menja u 70-oj godini!

Madhva (Hare Krišna)

pre 7 godina

Ja sam Amerikancima od sveg srca poželeo Sandersa, ali ni potpuno različiti Tramp neće ni za milimetar promeniti "najveću demokratiju" na svetu. Jeste svejedno!

Hordak i Skeletor

pre 7 godina

Sto se tice Trampa on je beskrupulozni biznismen ozenjen slovenkom, voli srbe i to je javno izjavio pa nebih nas cudilo da kad pobedi poseti Srbiju.
(Kobreti, 20. jun 2016 09:19)

Ovo sam čekao, znam da ne može da promakne ni u ludilu - od 1991. godine se za svakog američkog kandidata za predsednika u Srbiji napominje da voli Srbe i da će zbog te ljubavi iz korena promeniti pristup Amerike Balkanu. Punih četvrt veka čekamo Ameriku da se raspadne ili barem utešnu nagradu - američkog predsednika "koji nas voli". Ljudi u Srbiji rade za 20 hiljada dinara, nezaposlenost najveća u Evropi, pravne države nema na vidiku, ni u najavi, korupcija na sve strane, zdravstvo i školstvo se raspadaju, nema čoveka koji ne bi pobegao iz Srbije, u 21. veku i dalje ginemo po Ibarskoj i vozimo se do Bara 12 sati... a mi spas čekamo u američkom predsedniku "koji nas voli" takve kakvi smo, vickaste i prepametne veseljake koji su, eto, ponekad možda malo nestašni, ali uvek hrabri, iskreni, neshbaćeni i dobroćudni pravednici brzi na osmehu i radosti, ali i suzama i empatiji...

Kada bi svet stvarno izgledao kako ga Srbi zamišljaju, čitava planeta bi bila jedno veliko obdanište u kom bi vaspitačica pravedno vikala na Hrvate, Bošnjake i Albance što se ne igraju lepo sa Srbima, nego im lome igračke.

Obaveza pismenih u Srbiji je da otadžbinu zamene domovinom odnosno zemlju porekla zemljom života.

Alejandro

pre 7 godina

@dobronamernik
Americka demokratija se decenijama unazad svela na to da ekipa stampaca dolara iz senke stavlja pred americke gradnjane da biraju izmedju Kurte i Murte. Putina bar narod moze smeniti na izborima, a za ove iza se ne glasa. Demokratija? I mnooogo duze su tu nego Putin. Tramp im je problem jer ne mogu da ga kontrolisu jer je finansijski nezavistan. U kampanji bi trebao iskoristi priluku ne da napada Hilari koja je marioneta nego te iza zavese protiv kojih se u stvari bori.

CATAPA

pre 7 godina

San prodavaca magle, kao Berluskoni ili Tramp, je da maglu prodaju sa najvišeg mesta. Ipak, to samo govori o onima koji takvu maglu vole.

Tekovina demokratije je da na čelo država više ne mogu da dođu državnici. Tramp nije deformacija demokratije već njen neminovni ishod, idiokratija.

mb011

pre 7 godina

jasno je da je kampanja jedno, a ko god postane predsednik, nastavi da vodi istu politiku, koja je očigledno već "režirana", "tamo negde". tako je i Obama bio pun priča o miru, prekidanju sukoba, i onda nastavio sve isto kao njegovi prethodnici. s tim u vezi, posle afro-američkog, po scenariju vreme je za ili prvog ženskog ili prvog biznis predsednika Amerike. u suštini sve će ostati isto, neki završavaju poslove, a narod misli da ima uticaja na bilo šta.

Kobreti

pre 7 godina

Hilari je jaca varijanta Medlin Olbrjat koja joj je bila politicka majka. Amerika je u strasnoj krizi. Od ekonomske krize 2008 nije se oporavila i to najvise pogadja srednji sloj koji su na preliminarnim izborima u republikanskoj stranci umorni od dinastije Bush izabrali biznismena Trampa. Amerika je takva zemlja da su Obamu stavili samo da ne dodje Hilari tj. jos jedan Klinton. I ovog puta ona ce otici u istoriju jer ce je Tramp tako uhvatiti u masinu da nece znati gde se nalazi. Sto se tice Trampa on je beskrupulozni biznismen ozenjen slovenkom, voli srbe i to je javno izjavio pa nebih nas cudilo da kad pobedi poseti Srbiju.

izadje na videlo

pre 7 godina

mislim da Amerika i nema neki narociti izbor. Nece ih , a i nas, usreciti ni jedno ni drugo!
Ono sto drzi Ameriku "iznad vode" je sistem koji funkcionise na svoje nacine, nama nevidljive, a to uglavnom i nema veze sa predsednikom.
Mislim da je problem koji zaista postoji u Americi sasvim druge vrste..a to je...povecanje broja populacije koja Ameriku dozivljava samo kao mesto za stanovanje, zaradu i prezivljavanje i nemaju taj patriotski osecaj kao generacije pre njih!Zarada, na bilo kakav nacvin, je jedina motivacija a to ne moze uvek biti dovoljno da bi drustvo napredovalo!
Anticki Rim je oslobodio robove, dao im gradjanska prava, cak i dozvolio hriscanstvo...tek kada je naslutio sopstvenu propast!
Populacija jedne drzave mora imati i patriotski naboj a ne samo da se deli na zaposlene i nezaposlene!

Petar

pre 7 godina

Odličan tekst, slikovit, jasan, suštinski tačan...Amerika će skupo platiti, a sa njom i ceo svet, svoju finansijsku bahatost, osiromašenje i beznađe poštenih, običnih i vrednih Amerikanaca. Tramp će kao i Hitler, na istovetan način osvojiti vlast, ali Tramp je daleko inteligentniji. Zato njegova kampanja nije pametna, nego jedino moguća, originalna i vrlo hrabra...Amerikancima je dosta laži svih partija zajedno, Tramp polako postaje odgovor na sve, on prostački govori ono što bi rekao svaki Amerikanac da sme i može. Truli bogataši su Američki san pretvorili u Američki i Svetski košmar - duhovno i mentalno impotentan svet bez ideja, u kojem je bitna samo debljina novčanika. Tramp im vraća nadu na mentalnom nivou, a taj je i jedino važan, da će Amerika sanjati ponovo...On je shvatio da "preduzetnička" Amerika mora da sruši "bogatu" i "korporativnu" Ameriku, a sam je dovoljno bogat da to i uradi i ostane živ.

Dobronamernik

pre 7 godina

Ustav Sjedinjenih Američkih Država je na snazi od 1787. godine, praktično od 1789. što ga čini najstarijim Ustavom na svetu. Specifičan je po tome što je kratak i jasan što ga je oduvek činilo popularnim za čitanje kod "običnih ljudi". Primera radi, Srbija je od 1835. godine promenila 13 Ustava. Prosečan rok trajanja Ustava u Srbiji je kraći od 14 godina.

Institucija predsednika Sjedinjenih Američkih Država je takođe jedna od dugih tradicija, Tramp ili Klintonova će biti 45. po redu predsednik(ca). Poređenja radi, ukoliko 2000. godinu uzmemo kao godinu dolaska Putina na vlast u Rusiji, Sjedinjene Američke Države dobijaju svog četvrtog predsednika u "Putinovoj eri" (Klinton, Buš, Obama) uz napomenu da su ova trojica imala po 2 mandata - da su građani odlučili drugačije umesto ove trojice moglo je lako biti 6 predsednika tako da Sjedinjene Američke Države krajem ove godine dobiju šestog predsednika dok se u Rusiji formalno zamenjuju Putin i Medvedev obesmišljavajući i funkcije i demokratski sistem u Rusiji.

Takođe su od presudne važnosti institucije Vrhovnog suda, Kongresa, State department-a.

Nije na odmet imati na umu ove osnovne podatke pre početka razmišljanja na temu prognoze Tramp ili Klintonova odnosno pre lansiranja teze da su američki predsednici potpuno nebitni, jer su marionete u šakama moćnih vladara iz senke. OK je biti Dejan Lučić, ali se mora biti u posedu osnovnih informacija pre pokušaja kompleksne analize inače komedija postaje groteska.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 7 godina

Ovde su se neki smejali i iščuđavali kada sam pominjao 666 znak koji pokazuju rukom, jer im nije bilo jasno kako to može. Evo vam slika sada.

dusan

pre 7 godina

dobar je i tramp i hilari.
ako dodje tramp siguran sam da ce tenzije ptema rusiji pasti , sto ce evropa jedva docekati pa ce i nama biti bolje .
ako holari pobedi , njena zloba ce proizvest belike probleme evropi i americi , ali ce je na kraji osuditi i oterati sami ameri , i to pre vremena .konacno iticaj amerike u evropi ce pasti na najnizi nivo.

...

pre 7 godina

@Zoki Ti da si poslušao neki njegov govor video bi koji je on okoreli rasista iz duge porodice rasista on samo ima sreću što je bogat pa se to ne primećuje inače njega ovde ne bi bilo.

Hidrocefalus

pre 7 godina

Procitati knjigu "Pokoravanje" Misela Uelbeka. Jeste da se desava u Francuskoj u bliskoj buducnosti ali princip je isti sve su ostalo nijanse.

ko rano rani ceo dan zeva

pre 7 godina

Citam tako komentare i neki ljudi pisu o trampu kao da ga licno znaju :) a u stvari veze nemaju,i ono sto navodno znaju su negde procitali uglavnom na stranicama koje podrzavaju hilari,znaci informisani su iz propagandnih vesti.
To kako je tramp u finansijskim problemima okacite macku o rep.
o klintonovima ne treba da se trose reci svi znamo ko su i kakvi su oni
u sustini ne zanima me ko ce biti predsednik USA,niti zivim tamo,niti planiram da idem da zivim
za promenu bi bilo dobro da bude tramp predsednik,cisto da se barem ubaci tu jos jedna porodica,USA zadnjih 50 godina vode 3 porodice i to je to,kao saudijska arabija,a ovamo FOL demokratija
da tamo vlada demokratija bile bi dozvoljene mnogo vise stranaka kao u Srb,preko 100 da ih ima,pa da narod moze lepo da razmisli i da izabere ravog vodju (ironija)

nadam se trampu cisto da vidim hoce li doci do promene americke politike prema Srbiji,njenima granicama,zlocinima koji su nacinjeni na srpskim narodom,zlocine koje porodica klinton godinama unazad zataskuje pocevsi od zute kuce/organa.

floating point

pre 7 godina

Na isti bezobrazni način vulgarni, izlapeli i ratoborni Rodrigo Duterte (71) je postao predsednik Filipina.
I ovaj američki "duck" ima 70 godina.

Амерички држављанин и порески обвезник

pre 7 godina

Ја гласам за Трампа као и цела Србадија овде.

OK

pre 7 godina

Tramp je prvo osvojio američki reality show sa svojom Apprentice serijom pre desetak godina pa je tek onda krenuo u politiku. Kao i svaki dobar političar prvo je naučio kako da koristi medije, pre svega TV, da izgradi svoj image. Navodno prebogat, muškarčina, bez dlake na jeziku, veliki patriota i uvek predvidljivo neotesan, on ima puno simpatizera među skorojevićima, bogatim kapitalistima i svima koji vole "čvrstu ruku". Da li će to biti dosta za pobedu na izborima, saznaćemo za par meseci. Dobar članak, hvala.

Jataganmahalac DRUGI

pre 7 godina

Potpisujem komentar od ovoga sto se zove "Jataganmahalac" od prvog slova do poslednjeg. Naime radi se o tom da ovo sto covek pise, ko to jos nije shvatio il' je neupucen il' jednostavno ne dozvoljava da mu se objasne logicne stvari. Mozemo mi kol'ko 'ocemo da navijamo za ovoga il' za onoga ali oni kad prime duznost, e onda se sedne sa 'glavnim' igracima cija imena i identitet niko on nas nece nikad da sazna a mozda ni tad. E to su oni koji vuku sve konce, predsednik samo ispunjava njihove zelje -NISTA VISE A NI MANJE.

Mikiveliki

pre 7 godina

Он заправо више говори о разочарењу људи, него о било чему другом. Политика и политичари су се свима, поготово Американцима, попели преко главе. Увукили су их широм света у пуно непотребних ратова, а удружено са падом стандарда и полаким нестајањем средње класе, иду ка свом сигурном крају. Америка је још увек велика сила, ма шта ко мислио о томе, али је њено пропадање достигло колосалне размере. Све више рођених Американаца буквално бежи из Америке. Једна велика сила није успела да се одупре мегаломанији, и да практично ништа не научи из историје. Проблем је у томе што неко ко је тако војно и финансијски јак, никада на миру не препусти своју лидерску позицију. Једна сасвим нова Америка, била би нешто најбоље и најлепше што може да се деси модерном свету. Да ли је Доналд Трамп то "светло на крају тунела ", не верујем, можда само неко ко би својим указивањем на пропусте и променом политике, трасирао пут неке нове Америке. Свету је потребна нова, праведнија Америка.

nemanjahn

pre 7 godina

bojim se da vec nije izrezirano da hilari,nakon prvog crnog predsednika postane prva zena predsednica amerike,da bi to sto je zena popularizovali kao sto su dizali u nebesa obamu(nobel za najgoreg predsednika),da pokazu demokratiju na djelu i prava manjina,zena..i onda mazu narodu oci koji ne vidi realno stanje u svijetu,vec se ludo klanjaju i obozavaju svoju miljenicu..naravno to je vec posao za medije

mup

pre 7 godina

CIA je već postavila spomenik na mestu gde će da padne Trampov avion ako slučajno pobedi. Ako nesto rasturi Ameriku, biće ta naštelovana politika koja dovodi na vlast poslušnike velikih korporacija, a sprečava one koji bi mogli da dovedu njihove pohlepne interese u pitanje.

Mobutu Sese Seko Nkuku Ngbendu wa Za Banga

pre 7 godina

Srbiji je uvek, kroz istoriju, bilo bolje kada su na vlasti u SAD bili republikanci a u UK torijevci.

Još Neko Kopa

pre 7 godina

@ goran
zanimljivo i ja takav utisak imam što se tiče glasanja ovde u Srbiji. kao niko svi pljuju a ono četrdeset osmica burazeru...
zasu ali sta je tu je.

Iva Jovanovic

pre 7 godina

@Alex pa samo neko ko je sam rasista može smatrati Trampove izjave "ne rasistickim"!! Izbacuje laži, poluinformacije od svega ga najmanje zanima istina! Kao sto je autorka teksta napisala - zasnovao je celu kampanju na govoru mrznje sto svako može da čuje ako zaista poslusa neki njegov govor a ne cita skracena izdanja iz Sputnjika na primer!!!!

Goran

pre 7 godina

Nema sanse.
Predsednik ce biti zena i to se znalo jos pre nekoliko godina a sledeci posle nje ce biti gay orjentacije. Morate shvatiti da je USA virtuelna drzava sa gomilom glumaca i namestenih odglumnjenih i izreziranih scena kojima bombarduju sopstveni narod.
To je drzava medijske manipulacije

pedro

pre 7 godina

Dosta bre više se nagađanjima. Koliko god bili protiv Klingtonke ona je zacrtana da pobedi makar i Tramp dobio više glasova. Malo je poznato javnosti da su 3 američka predsednika bila izabrana voljom delegata i superdelegata iako su njihovi oponenti imali više dobijenih glasova. Poslednji primer je Al Gore koji je izgubio od Bush-a Jr. iako je imao 500,000 glasova više. To je američka demokratija, prekrajaju kako hoće i kako im se može. Iza Hillary stoje multimilijarderske kompanije, kompletan Wall Street, iluminati, 12'orica, Bilderberg grupa, Rootshield, Rockefeller, masoni, itd itd..

Molim vas, to se u Americi planira decenijama unapred ko će voditi zemlju. Videli smo, bio je afro-amerikanac po prvi put u istoriji, sad je na redu po prvi put da bude žena i tako mora biti. Sledeći na redu je gej, živi bili pa videli.

Nnc

pre 7 godina

U koliko ste u mogucnosti, predlazem da procitate članak u wall street journal-u od prosle srede koji opisuje kako uspešan gradjevinac ne može biti i uspešan predsednik, i koje taktike i demagogije tramp koristi u izborne svrhe i kako su te taktike slice gradjevinskom poslu kojim se bavio do skoro.

Domacin

pre 7 godina

Zapamtite: Tramp ce da bude predsednik SAD i njen poslednji!!!
Rasturice je ko svinja dzak! Ima da se pocepa na ...(?) drzava! Oni ce o jadu da se "zabavljaju" i na taj nacin ostavice sve druge na miru!
Dakle, dobro dosao gospodine Tramp i neka te sreca i zdravlje posluzi u ostvarivanju ovog previdjanja!

Vojislav

pre 7 godina

Sve stručnjak do stručnjaka pa onda i ja da napišem neko,, stručno " mišljenje. Za nas Srbe je jako loša situacija u svetu i mi moramo težiti nekoj promeni, ako pobedi Hilari naša agonija se nastavlja a ako pobedi Tramp i Engleska napusti Eu za nas ima šanse. Zato navijam za Trampa, pa šta bude, ali gore nemože biti sigurno.

matrix

pre 7 godina

Nemogu da verujem dokle stize ova mrznja ljudi koji su skoro 15 god vladali Srbijom i sta je rezultat? Nezaposlenost velika skole iztrulile wc u bolnicama i skolama je dno dna. Vazno je samo da su neki ljudi osigurali sebi velike pare a narod nema nista. Sad kad je neko drugi na vlasti govori se o lazima. Tramp ce biti predsednik i tacka

333

pre 7 godina

"uvredio je sve koje je želeo i stigao: Meksikance, muslimane, žene, migrante, novinare, sudije, papu."

A amerikanci ga podrzavaju (bar neki veliki %) i to samo pokazuje kakvi su ljudi.

Miloš

pre 7 godina

Tramp u ovom izbornom ciklusu nema nikakve šanse da bude izabran. Međutim, sama činjenica da je on nominovan govori o tome da su SAD počele da propadaju.

Banezi

pre 7 godina

Kod njih vladaju institucionalni aranžmani a ne pojedinci tako da neće biti značajnih odstupanja od dosadašnje američke politike bez obzira na to ko će biti predsednik.

ludak

pre 7 godina

rothschild i morgan igrali mice u pauzi.
rockefeller i carnegie cekaju na astal za drugo polufinale..
ko pobedi, bira predsednika.
kejs klouzd.
samo lagano...

OPG1

pre 7 godina

Nekada je bolje imati slabog protivnika nego jakog saveznika...
Tramp je cirkuzant,a sve sto radi i govori,pa cak i rasizam,kasnije ide u prilog Hilari...

Vote for Trump

pre 7 godina

Nije on uvrijedio nikoga od njih nego je samo rekao ono sto vecina ne smije, a misli, a to sto su se oni nasli "uvrijedjeni" je njihov problem, ne njegov. ;-)

Botkica Botic

pre 7 godina

Svi su glasno trubili kad je Orban podigao ogradu a posle toga su svi krenuli tim putem. Trump jednostavno govori sta hoce slusaoci da cuju. Zasto da ga ne izaberu ako to hoce?

s

pre 7 godina

Ne mogu da verujem da ovo govorim ali bolje 4 godine Trampa nego 8 Hilari. Trampa ce u njegovom rasizmu na svakom koraku ogranicavati Ustav, Kongres, dezave itd. Hilari ce mnogo lakse sprovesti negativne aspekte svoje politike (medjunarodnu politiku vodi predsednik) nego sto bi to Tramp mogao a usput ce zakopati ceo pokret koji se pokrenuo oko Sandersa koji je za USA nesto nevidjeno i neverovano pozitivno. Mozemo poljuvati Obaminu politiku poslednjih 8 godina ali platforma na kojoj je izabran pokayuje da su Ameri spremni za mnogo drugaciju politiku od one koju je Bus doveo do vrhunca. E sad sto partijski izborni proces sprecava bilo kakve promene je vec druga tema.

Duh koji hoda

pre 7 godina

Što veći komedijaš za predsednika to bolje skretanje pažnje sa delovanja pravih vladalaca.
Samo da ne izgube kontrolu nad svojim zabavljačem kao što se dogodilo 30.1.1933.

dragan

pre 7 godina

U finale americke predsednicke trke UVEK uđu dva kandidata establismenta. Prvi izbor i drugi izbor, za "ne daj Boze", ako glasaci polude pa ne glasaju prema smernicama kapitala i onih koji ga prodaju - medija.. Oni kandidati koji nisu po volji otpadaju najkasnije na stranackim tzv. izborima (koji su toliko komplikovani da omogucavaju namestanja svake svrste putem tzv. super delegata). Ali, vecina slobodnih kandidata ne uspe ni da se kandiduje , jer u SAD za to treba OGROMNA LOVA. Sanders je usao u igru samo jer su ga potcenili zbog njegovog idealizma i poodmaklih godina. Ali odmah su proradili "superdelegati"..Znaci, Tramp je sekundarni izbor, ako neomiljena, a zeljena Klintonka pukne..Sve je teze kontrolisati ljude i predviđam da se u SAD posegnuti uskoro za dodatnim izmenama izbornih caka, koje ce u sustini samo zacementirato stanje. Zasto? Pa bankarski centar je u SAD. Centar svetskih finansija. Tamo odredjuju sudbinu sveta (koji su poistovetili sa svojom)i ne pada im na pamet da puste da na celo SAD dođe neko ko je "volja naroda". Taman posla. I to je to. A najgore je sto SAD vaze za "demokratski uzor". Pa jos izvoze demokratiju. A to je najkontrolisanija demokratija na svetu.

Tale

pre 7 godina

Ne znam ko je gori kandidat, Hilari ili Tramp. Cela ova situacija oko izbora najbolje opisuje lajna iz filma Alien vs Predator: Whoever wins, we lose.

Alex

pre 7 godina

Trump nikada nije rekao nesto sto se moze povezati sa rasizmom. Bolje da B92 pise svoje clanke nego da prevodi sa engleskog clanke novinarskih agencija ciju su vlasnici najveci donatori Hillary.

Meksikanci i Muslimani nisu rase, sto se tice komentara koje je uputio ilegalnim migrantima covek je u pravu. Koliko droge predje preko granice? Sva droga koja ulazi u Ameriku sigurno nije iz Kanade.

Sti se tice zabrane ulaska Muslimana, rekao je u vise navrata da ce to biti privremeno. Covek ima pravo da brani svoju naciju od terorista.

Darth Shone

pre 7 godina

Nikada ne bih ni pomislio da će demokrate (amernički ne naši, da se botovi nebi odnah zaletali da lupaju pluseve) ovoliko brljati, ali jesu. Tako da, be obzira na političko korektnu mafiju na vlasti u SAD, demokrate su pukle. Obama je jednio veliko razočarenje, a upoređivali su ga sa Kenedijem, ali za razliku od njega današnji je dozvolio da mu se u Siriji instalira basielus, dok bi kod Kenedija to malo teže išlo. U suštini već dugo američka politička scena trađi novu krv, a ne smenjihvanje dinastija kao što je to bilo kod Bušova, ili kao što sada pokušava Hilari. Sa druge strane veliki broj amerikanaca ne želi da im zemljom upravljaju korumpirani političari koji su pre spremni da rade za interese Rijada ili Pekinga, nego za interese svoje zemlje. Tako da, iako je klovn, iako vređa koga stigne, ipak je Tramp bolje rešenje za ameriku, ali i za svet. Neko treba neke stvari da postavi na pravo mesto, počevši od invazije burki, preko raznoraznih branitelja prava, pa sve do pokazivanja zuba i čvrstine u dijalogu sa basiseusom, jer što si slabiji, protivnik to koristi.

Бојан Цимбаљевић

pre 7 godina

Живо би ме занимало да сазнам, од ових који кажу да "презиру", "не воле", "мрзе" Хилари Клинтон, да ли случајно имају и који РЕАЛАН РАЗЛОГ за тај одијум, или је, као што ми се чини, једини разлог тај што је супруга Била Клинтона? А какав разлог, такав и став. Глуп.

jovica

pre 7 godina

"Dovoljno bogat da sam finansira svoju kampanju, za razliku od ostalih kandidata, uključujući i Hilari Klinton" ...sirota Hilari, samo Soros stoji iza nje.
To sto sam finansira kampanju, je prednost jer manje zavisi od interesnih grupa, i pravljenje kompromisa.

Goran

pre 7 godina

Tramp je Americki Seselj. Za Trampa se glasa ali se ne kaze da ce se glasati. Tramp ce dobiti vise nego sto pokazuje svaka anketa zato sto nije drustveno prihvatljivo reci da ste za Trampa. Ali kada dodje izborni dan mnogi od onih koji su cutali ili su rekli da su za Hilari skriveni iza zavese ce zaokruziti Trampa.

darkwing duck

pre 7 godina

Ajde ovako: pogledajte stavove o ,,Yugoslav wars" za tri glavna kandidata i primetite da je Tramp, sa kojim se, poput većine sveta, ne slažem po mnogo pitanja, jedini koji se protivio učešću Amerike u bombardovanju i koji taj potez smatra greškom. Za Klintonovu je svima poznato...Mene je iskreno najviše razočarao Sanders (znam da je ispao iz trke) po tom pitanju, iznenadio me je njegov stav, jer mi je delovao kao najinteresantniji kandidat. Opet, jasno je da prosečnom Amerikancu ovo neće puno značiti tokom izbora, ali eto, daje zanimljivu perspektivu na trku nama b92 komentatorima...

Nenad

pre 7 godina

Treba sačekati tri najavljene i možda još koju pride TV debatu Klintonove i Trampa i tada će biti sve jasno. Ako je porazi kao što je sve republikanske kandidate, onda ima dobre šanse. Ako tu ne napravi ništa posebno, mislim da će ona pobediti jer je takva struktura populacije da odgovara demokratama.

Igor

pre 7 godina

Naravno da neće biti predsednik SAD, on je tu da bi umereni republikanac pobedio na izborima. Taj umereni republikanac je Hilari Klinton, koja se kandiduje kao demokrata.

igor

pre 7 godina

nazalost on je samo klovn koji treba da posluzi klintonovoj da pobedi. ona je omrazena u americi i jedino joj ovaj lik garantuje pobedu. prlhaca igra.

Jataganmahalac

pre 7 godina

Predsednik je tamo marioneta.USA vladaju igrači iz senke,zvani "savetnici".A to je u stvari jevrejski lobi i njih baš briga ko će biti predsednik,jer ću im pasti šaka.To su isti oni koji su preko Bušovih kreirali "Novi svetski poredak",neoliberalizam,globalizam i surovi kapitalizam.

SuperPower

pre 7 godina

Tramp je pajac kakvih u Srbiji ima na svakom koraku. Naravno da nece biti predsednik SAD. On moze biti samo predsednik Kine, Rusije, severne Koreje... Nova predsednica Amerike je Hilari Klinton. To zna svako jos otkako su poceli preliminarni izbori u Demokratskoj i Republikanskoj stranci. Tramp u Srbiji sluzi samo da nas plasi od Amerike

Iz prve ruke iz USA

pre 7 godina

NE interesuju me vasi plusevi ili minusi!
Hilari Klinton ne mogu organski da podnesem! Tramp je teski prevarant, u ogromnim je finansijskim nevoljama koje ce uskoro da izadju na videlo. To ce mu biti poslednji udarac od Hilari. Istina je samo jedna: jadni smo mi mali ljudi sa bilo kojim od ovih dva kandidata kao predsednikom!
I samo da jos dodam, 100% potpisujem komentar korisnika "talicni tom" koji je izgleda veoma dobro informisan kako je SVE vec unapred izrezirano i UVEK. Lep pozdrav svima i hvala na objavi.

?

pre 7 godina

Oni nesto promucurniji bi rekli da Amerika bira da li ce zadrzati Evropu kao saveznika ili ne. Ocigledno je da Tramp zagovara "okretanje sebi", dok ekipa mutnija od Dunava trlja ruke.
Make America great ag...o wait?
ipak interesantno je videti da nasi prorusi imaju novog idola, jedan im je valjda malo.

olja

pre 7 godina

Vokabular g. Hilari je samo malo umiveniji i nista vise. Iz nje viri zloca koja bi sve rjesavala na najgori nacin, oruzjem: "udri slabijeg, sto jace, sve dok ga ne slomis". Sta ocekivati sa Trampom na celu? Nista veliko i dobro, a ipak, mozda. Mozda. On je nepoznanica u politici i zato mislim da je makar malo bolja opcija od kandidatkinje na drugoj strani.

Zoki

pre 7 godina

Garantujem da jedan njegov govor niste poslusalo onace ne bi pisali da je rasista itd. Covek jednostavno nije politicki korektan i NECE da bude politicki korektan nego zdravorazuman, govori stvari onako kako jesu ne boji se pljuvanja medija i namernog izvrtanja onoga sto govori (sto ste i vi uradili).
Ako je Islamski terorista ubio 50 ljudi on kaze islamski terorista. Obama kaze optereceni mladic. Onda mediji spinuju i kaze Tramp je islamomrzac. Tramp govori istinu onakva kakva jeste a Obami vide stalo do toga da nekog ne uvredi pa makar i lagao i doveo u opasnost ljude nego da kaze istinu.

Dawkins

pre 7 godina

Koliko god da je Klintonova licemerna, generalno loš kandidat za prvog 'čoveka', Tramp je nemerljivo gori. Njegov ekvivalent je Šešelj, pa ako bi voleli da vam takav čovek kroji živote, izvolite.. Samo pogledajte šta misle o njemu (nama) poznati naučnici, glumci, pevači, filozofi..

Perica

pre 7 godina

ako podjemo od toga da sama republikanska stranka ima duboko u svojim korenima fasizam, nije cudo sto imaju kandidata koji otvoreno propagira slicne stavove. Da, kao sto pise u tekstu, cela white trash populacija ce glasati za njega, jer im se svidja njegova bahatost. Tako da im ja dajem sanse barem 50:50. Hilari ima veliku podrsku bitnih ljudi i kompanija, ali ne bih je nikako stavio za velikog favorita..

Maja

pre 7 godina

Zaista ne znam sta treba da se desi u mozgu normalnog civilizovanog coveka da podrzava ovog prevaranta?

Prezirem Hilari, i mislim da nije zasluzila da bude prva zena predsednik, ali u ponudjenom izboru bi ili zapusila nos i glasala za nju, ili ne bi ni izasla na izbore.

ced

pre 7 godina

Tramp, Zirinovski, Ahmedinedzad, Le Pen, Orban, Seselj, Berluskoni, Erdogan, Dodik, Hrvatska Predsednica... - ovo su desni

Maduro, Lukasenko, Brazilska Predsednica bivsa, Evo Morales, pa i Gadafi - ovo su levi

Ista zvaka, isti cirkus - da smo najjaci, najlepsi, najametniji, najbogatiji, samo nam drugi smetaju, zavera, izdaja, nacional patriotizam, a u stvari su svi na pola koraka od nacional socializma.

Koliko se secam iz skole: Fasizam je diktatura najreakcionarnijeg dela burzoazije. Najbizarnije je sto je ta burzoazija predstavljena skoro uvek nacional-socijalistima.

mare

pre 7 godina

Apsolutno je pogrešno izneseno da za Trampa glasaju neobrazovani radnici, ne mogu da verujem da autor nije mogao da proveri na internetu pravo stanje stvari.
Za Trampa glasaju najobrazovaniji i najbogatiji sloj populacije, 45% njegovih glasača ima koledž, median household incomes njegovih glasača je 70,000$(prosek je 50k$).

menjam nick

pre 7 godina

Iskreno.. U odnosu na Hilari.. Tramp je plemenitiji od Gandija.. Plus je pun kesa, ne mora da odgovara raznim interesnim grupama (u meri u kojoj hilari mora) ..

talicni tom

pre 7 godina

Ja i dalje mislim da je Tramp tu samo da bi Hilari lakse odnela pobedu. Samo pogledajte ankete za Hilari protiv bilo kog drugog Republikanskog kandidata, zaostajala je preko 10%. Ali ljudi da se ne zamajavamo, ko god dodje bice samo lutka sa kojom ce upravljati oni koji upravljaju vec decenijama u Americi.

Kol

pre 7 godina

Apsolutno se slazem sa svakim negativnim opisom Trampa, zaista je uzasno ljudsko bice, i u nijednom drugom izboru ne bih nikom normalnom pozeleo da glasa za doticnog ali kada je izbor izmedju njega i hilari vestice svi treba da glasaju za Trampa pa sta bude!

aa

pre 7 godina

"Amerika" je birala 12 juna u Drezdenu . Tamo su bili pravi izbori . U novembru je samo proglasenje pobednika(sluge). Kisindzer i ostali su izabrali

Petar

pre 7 godina

O autoru:"Among other awards, Mrs. Piscevic has received two Meritorious Honor Awards from State Department"

Autore,zasto lepo ne istaknete svoju politicku opredeljenost kao demokrata-liberal pa da ne moramo da trazimo Vas rezime na internetu.Doduse,nije ni potrebno bilo kakvo udubljivanje u Vas lik i delo da bi se uocio tonalitet Vaseg pisanija.

Iznenadjuje me da niste upotrebili frazu Vasih idola (i poslodavaca,posto vidim da saradjujete sa americkom vladom,a tamo su na vlasti upravo Vase demokrate vec 8 godina):"Ovo je pocetak kraja Donalda Trampa".Ah da,gospodin Tramp je vec osigurao nominaciju.

Cik objavite komentar,audiatur et altera pars (koleginica ce razumeti sta znaci).

Rondo

pre 7 godina

propast srednjeg sloja u americi je poceo onda kada je klinton potpisao NAFTA sporazum, gde su milioni amerikanaca (bukvalno) preko noci ostali bez posla, gde su im fabrike odmah prebacene u Mexico i druge latino americke zemlje.

Zeko Peko

pre 7 godina

Ne secam se ali neko je rekao da Zena ne moze biti predsednik u Usa i da je ona tamo da popuni mesto u predizbornoj trci. Videcemo da li se i dalje drze toga.

Kol

pre 7 godina

Apsolutno se slazem sa svakim negativnim opisom Trampa, zaista je uzasno ljudsko bice, i u nijednom drugom izboru ne bih nikom normalnom pozeleo da glasa za doticnog ali kada je izbor izmedju njega i hilari vestice svi treba da glasaju za Trampa pa sta bude!

Goran

pre 7 godina

Tramp je Americki Seselj. Za Trampa se glasa ali se ne kaze da ce se glasati. Tramp ce dobiti vise nego sto pokazuje svaka anketa zato sto nije drustveno prihvatljivo reci da ste za Trampa. Ali kada dodje izborni dan mnogi od onih koji su cutali ili su rekli da su za Hilari skriveni iza zavese ce zaokruziti Trampa.

Rondo

pre 7 godina

propast srednjeg sloja u americi je poceo onda kada je klinton potpisao NAFTA sporazum, gde su milioni amerikanaca (bukvalno) preko noci ostali bez posla, gde su im fabrike odmah prebacene u Mexico i druge latino americke zemlje.

Jataganmahalac

pre 7 godina

Predsednik je tamo marioneta.USA vladaju igrači iz senke,zvani "savetnici".A to je u stvari jevrejski lobi i njih baš briga ko će biti predsednik,jer ću im pasti šaka.To su isti oni koji su preko Bušovih kreirali "Novi svetski poredak",neoliberalizam,globalizam i surovi kapitalizam.

Zoki

pre 7 godina

Garantujem da jedan njegov govor niste poslusalo onace ne bi pisali da je rasista itd. Covek jednostavno nije politicki korektan i NECE da bude politicki korektan nego zdravorazuman, govori stvari onako kako jesu ne boji se pljuvanja medija i namernog izvrtanja onoga sto govori (sto ste i vi uradili).
Ako je Islamski terorista ubio 50 ljudi on kaze islamski terorista. Obama kaze optereceni mladic. Onda mediji spinuju i kaze Tramp je islamomrzac. Tramp govori istinu onakva kakva jeste a Obami vide stalo do toga da nekog ne uvredi pa makar i lagao i doveo u opasnost ljude nego da kaze istinu.

menjam nick

pre 7 godina

Iskreno.. U odnosu na Hilari.. Tramp je plemenitiji od Gandija.. Plus je pun kesa, ne mora da odgovara raznim interesnim grupama (u meri u kojoj hilari mora) ..

olja

pre 7 godina

Vokabular g. Hilari je samo malo umiveniji i nista vise. Iz nje viri zloca koja bi sve rjesavala na najgori nacin, oruzjem: "udri slabijeg, sto jace, sve dok ga ne slomis". Sta ocekivati sa Trampom na celu? Nista veliko i dobro, a ipak, mozda. Mozda. On je nepoznanica u politici i zato mislim da je makar malo bolja opcija od kandidatkinje na drugoj strani.

Alex

pre 7 godina

Trump nikada nije rekao nesto sto se moze povezati sa rasizmom. Bolje da B92 pise svoje clanke nego da prevodi sa engleskog clanke novinarskih agencija ciju su vlasnici najveci donatori Hillary.

Meksikanci i Muslimani nisu rase, sto se tice komentara koje je uputio ilegalnim migrantima covek je u pravu. Koliko droge predje preko granice? Sva droga koja ulazi u Ameriku sigurno nije iz Kanade.

Sti se tice zabrane ulaska Muslimana, rekao je u vise navrata da ce to biti privremeno. Covek ima pravo da brani svoju naciju od terorista.

talicni tom

pre 7 godina

Ja i dalje mislim da je Tramp tu samo da bi Hilari lakse odnela pobedu. Samo pogledajte ankete za Hilari protiv bilo kog drugog Republikanskog kandidata, zaostajala je preko 10%. Ali ljudi da se ne zamajavamo, ko god dodje bice samo lutka sa kojom ce upravljati oni koji upravljaju vec decenijama u Americi.

Iz prve ruke iz USA

pre 7 godina

NE interesuju me vasi plusevi ili minusi!
Hilari Klinton ne mogu organski da podnesem! Tramp je teski prevarant, u ogromnim je finansijskim nevoljama koje ce uskoro da izadju na videlo. To ce mu biti poslednji udarac od Hilari. Istina je samo jedna: jadni smo mi mali ljudi sa bilo kojim od ovih dva kandidata kao predsednikom!
I samo da jos dodam, 100% potpisujem komentar korisnika "talicni tom" koji je izgleda veoma dobro informisan kako je SVE vec unapred izrezirano i UVEK. Lep pozdrav svima i hvala na objavi.

aa

pre 7 godina

"Amerika" je birala 12 juna u Drezdenu . Tamo su bili pravi izbori . U novembru je samo proglasenje pobednika(sluge). Kisindzer i ostali su izabrali

mare

pre 7 godina

Apsolutno je pogrešno izneseno da za Trampa glasaju neobrazovani radnici, ne mogu da verujem da autor nije mogao da proveri na internetu pravo stanje stvari.
Za Trampa glasaju najobrazovaniji i najbogatiji sloj populacije, 45% njegovih glasača ima koledž, median household incomes njegovih glasača je 70,000$(prosek je 50k$).

Darth Shone

pre 7 godina

Nikada ne bih ni pomislio da će demokrate (amernički ne naši, da se botovi nebi odnah zaletali da lupaju pluseve) ovoliko brljati, ali jesu. Tako da, be obzira na političko korektnu mafiju na vlasti u SAD, demokrate su pukle. Obama je jednio veliko razočarenje, a upoređivali su ga sa Kenedijem, ali za razliku od njega današnji je dozvolio da mu se u Siriji instalira basielus, dok bi kod Kenedija to malo teže išlo. U suštini već dugo američka politička scena trađi novu krv, a ne smenjihvanje dinastija kao što je to bilo kod Bušova, ili kao što sada pokušava Hilari. Sa druge strane veliki broj amerikanaca ne želi da im zemljom upravljaju korumpirani političari koji su pre spremni da rade za interese Rijada ili Pekinga, nego za interese svoje zemlje. Tako da, iako je klovn, iako vređa koga stigne, ipak je Tramp bolje rešenje za ameriku, ali i za svet. Neko treba neke stvari da postavi na pravo mesto, počevši od invazije burki, preko raznoraznih branitelja prava, pa sve do pokazivanja zuba i čvrstine u dijalogu sa basiseusom, jer što si slabiji, protivnik to koristi.

Petar

pre 7 godina

O autoru:"Among other awards, Mrs. Piscevic has received two Meritorious Honor Awards from State Department"

Autore,zasto lepo ne istaknete svoju politicku opredeljenost kao demokrata-liberal pa da ne moramo da trazimo Vas rezime na internetu.Doduse,nije ni potrebno bilo kakvo udubljivanje u Vas lik i delo da bi se uocio tonalitet Vaseg pisanija.

Iznenadjuje me da niste upotrebili frazu Vasih idola (i poslodavaca,posto vidim da saradjujete sa americkom vladom,a tamo su na vlasti upravo Vase demokrate vec 8 godina):"Ovo je pocetak kraja Donalda Trampa".Ah da,gospodin Tramp je vec osigurao nominaciju.

Cik objavite komentar,audiatur et altera pars (koleginica ce razumeti sta znaci).

Igor

pre 7 godina

Naravno da neće biti predsednik SAD, on je tu da bi umereni republikanac pobedio na izborima. Taj umereni republikanac je Hilari Klinton, koja se kandiduje kao demokrata.

igor

pre 7 godina

nazalost on je samo klovn koji treba da posluzi klintonovoj da pobedi. ona je omrazena u americi i jedino joj ovaj lik garantuje pobedu. prlhaca igra.

ced

pre 7 godina

Tramp, Zirinovski, Ahmedinedzad, Le Pen, Orban, Seselj, Berluskoni, Erdogan, Dodik, Hrvatska Predsednica... - ovo su desni

Maduro, Lukasenko, Brazilska Predsednica bivsa, Evo Morales, pa i Gadafi - ovo su levi

Ista zvaka, isti cirkus - da smo najjaci, najlepsi, najametniji, najbogatiji, samo nam drugi smetaju, zavera, izdaja, nacional patriotizam, a u stvari su svi na pola koraka od nacional socializma.

Koliko se secam iz skole: Fasizam je diktatura najreakcionarnijeg dela burzoazije. Najbizarnije je sto je ta burzoazija predstavljena skoro uvek nacional-socijalistima.

Kobreti

pre 7 godina

Hilari je jaca varijanta Medlin Olbrjat koja joj je bila politicka majka. Amerika je u strasnoj krizi. Od ekonomske krize 2008 nije se oporavila i to najvise pogadja srednji sloj koji su na preliminarnim izborima u republikanskoj stranci umorni od dinastije Bush izabrali biznismena Trampa. Amerika je takva zemlja da su Obamu stavili samo da ne dodje Hilari tj. jos jedan Klinton. I ovog puta ona ce otici u istoriju jer ce je Tramp tako uhvatiti u masinu da nece znati gde se nalazi. Sto se tice Trampa on je beskrupulozni biznismen ozenjen slovenkom, voli srbe i to je javno izjavio pa nebih nas cudilo da kad pobedi poseti Srbiju.

mb011

pre 7 godina

jasno je da je kampanja jedno, a ko god postane predsednik, nastavi da vodi istu politiku, koja je očigledno već "režirana", "tamo negde". tako je i Obama bio pun priča o miru, prekidanju sukoba, i onda nastavio sve isto kao njegovi prethodnici. s tim u vezi, posle afro-američkog, po scenariju vreme je za ili prvog ženskog ili prvog biznis predsednika Amerike. u suštini sve će ostati isto, neki završavaju poslove, a narod misli da ima uticaja na bilo šta.

Perica

pre 7 godina

ako podjemo od toga da sama republikanska stranka ima duboko u svojim korenima fasizam, nije cudo sto imaju kandidata koji otvoreno propagira slicne stavove. Da, kao sto pise u tekstu, cela white trash populacija ce glasati za njega, jer im se svidja njegova bahatost. Tako da im ja dajem sanse barem 50:50. Hilari ima veliku podrsku bitnih ljudi i kompanija, ali ne bih je nikako stavio za velikog favorita..

SuperPower

pre 7 godina

Tramp je pajac kakvih u Srbiji ima na svakom koraku. Naravno da nece biti predsednik SAD. On moze biti samo predsednik Kine, Rusije, severne Koreje... Nova predsednica Amerike je Hilari Klinton. To zna svako jos otkako su poceli preliminarni izbori u Demokratskoj i Republikanskoj stranci. Tramp u Srbiji sluzi samo da nas plasi od Amerike

Maja

pre 7 godina

Zaista ne znam sta treba da se desi u mozgu normalnog civilizovanog coveka da podrzava ovog prevaranta?

Prezirem Hilari, i mislim da nije zasluzila da bude prva zena predsednik, ali u ponudjenom izboru bi ili zapusila nos i glasala za nju, ili ne bi ni izasla na izbore.

Dawkins

pre 7 godina

Koliko god da je Klintonova licemerna, generalno loš kandidat za prvog 'čoveka', Tramp je nemerljivo gori. Njegov ekvivalent je Šešelj, pa ako bi voleli da vam takav čovek kroji živote, izvolite.. Samo pogledajte šta misle o njemu (nama) poznati naučnici, glumci, pevači, filozofi..

Dobronamernik

pre 7 godina

Ustav Sjedinjenih Američkih Država je na snazi od 1787. godine, praktično od 1789. što ga čini najstarijim Ustavom na svetu. Specifičan je po tome što je kratak i jasan što ga je oduvek činilo popularnim za čitanje kod "običnih ljudi". Primera radi, Srbija je od 1835. godine promenila 13 Ustava. Prosečan rok trajanja Ustava u Srbiji je kraći od 14 godina.

Institucija predsednika Sjedinjenih Američkih Država je takođe jedna od dugih tradicija, Tramp ili Klintonova će biti 45. po redu predsednik(ca). Poređenja radi, ukoliko 2000. godinu uzmemo kao godinu dolaska Putina na vlast u Rusiji, Sjedinjene Američke Države dobijaju svog četvrtog predsednika u "Putinovoj eri" (Klinton, Buš, Obama) uz napomenu da su ova trojica imala po 2 mandata - da su građani odlučili drugačije umesto ove trojice moglo je lako biti 6 predsednika tako da Sjedinjene Američke Države krajem ove godine dobiju šestog predsednika dok se u Rusiji formalno zamenjuju Putin i Medvedev obesmišljavajući i funkcije i demokratski sistem u Rusiji.

Takođe su od presudne važnosti institucije Vrhovnog suda, Kongresa, State department-a.

Nije na odmet imati na umu ove osnovne podatke pre početka razmišljanja na temu prognoze Tramp ili Klintonova odnosno pre lansiranja teze da su američki predsednici potpuno nebitni, jer su marionete u šakama moćnih vladara iz senke. OK je biti Dejan Lučić, ali se mora biti u posedu osnovnih informacija pre pokušaja kompleksne analize inače komedija postaje groteska.

Petar

pre 7 godina

Odličan tekst, slikovit, jasan, suštinski tačan...Amerika će skupo platiti, a sa njom i ceo svet, svoju finansijsku bahatost, osiromašenje i beznađe poštenih, običnih i vrednih Amerikanaca. Tramp će kao i Hitler, na istovetan način osvojiti vlast, ali Tramp je daleko inteligentniji. Zato njegova kampanja nije pametna, nego jedino moguća, originalna i vrlo hrabra...Amerikancima je dosta laži svih partija zajedno, Tramp polako postaje odgovor na sve, on prostački govori ono što bi rekao svaki Amerikanac da sme i može. Truli bogataši su Američki san pretvorili u Američki i Svetski košmar - duhovno i mentalno impotentan svet bez ideja, u kojem je bitna samo debljina novčanika. Tramp im vraća nadu na mentalnom nivou, a taj je i jedino važan, da će Amerika sanjati ponovo...On je shvatio da "preduzetnička" Amerika mora da sruši "bogatu" i "korporativnu" Ameriku, a sam je dovoljno bogat da to i uradi i ostane živ.

Амерички држављанин и порески обвезник

pre 7 godina

Ја гласам за Трампа као и цела Србадија овде.

izadje na videlo

pre 7 godina

mislim da Amerika i nema neki narociti izbor. Nece ih , a i nas, usreciti ni jedno ni drugo!
Ono sto drzi Ameriku "iznad vode" je sistem koji funkcionise na svoje nacine, nama nevidljive, a to uglavnom i nema veze sa predsednikom.
Mislim da je problem koji zaista postoji u Americi sasvim druge vrste..a to je...povecanje broja populacije koja Ameriku dozivljava samo kao mesto za stanovanje, zaradu i prezivljavanje i nemaju taj patriotski osecaj kao generacije pre njih!Zarada, na bilo kakav nacvin, je jedina motivacija a to ne moze uvek biti dovoljno da bi drustvo napredovalo!
Anticki Rim je oslobodio robove, dao im gradjanska prava, cak i dozvolio hriscanstvo...tek kada je naslutio sopstvenu propast!
Populacija jedne drzave mora imati i patriotski naboj a ne samo da se deli na zaposlene i nezaposlene!

pedro

pre 7 godina

Dosta bre više se nagađanjima. Koliko god bili protiv Klingtonke ona je zacrtana da pobedi makar i Tramp dobio više glasova. Malo je poznato javnosti da su 3 američka predsednika bila izabrana voljom delegata i superdelegata iako su njihovi oponenti imali više dobijenih glasova. Poslednji primer je Al Gore koji je izgubio od Bush-a Jr. iako je imao 500,000 glasova više. To je američka demokratija, prekrajaju kako hoće i kako im se može. Iza Hillary stoje multimilijarderske kompanije, kompletan Wall Street, iluminati, 12'orica, Bilderberg grupa, Rootshield, Rockefeller, masoni, itd itd..

Molim vas, to se u Americi planira decenijama unapred ko će voditi zemlju. Videli smo, bio je afro-amerikanac po prvi put u istoriji, sad je na redu po prvi put da bude žena i tako mora biti. Sledeći na redu je gej, živi bili pa videli.

ko rano rani ceo dan zeva

pre 7 godina

Citam tako komentare i neki ljudi pisu o trampu kao da ga licno znaju :) a u stvari veze nemaju,i ono sto navodno znaju su negde procitali uglavnom na stranicama koje podrzavaju hilari,znaci informisani su iz propagandnih vesti.
To kako je tramp u finansijskim problemima okacite macku o rep.
o klintonovima ne treba da se trose reci svi znamo ko su i kakvi su oni
u sustini ne zanima me ko ce biti predsednik USA,niti zivim tamo,niti planiram da idem da zivim
za promenu bi bilo dobro da bude tramp predsednik,cisto da se barem ubaci tu jos jedna porodica,USA zadnjih 50 godina vode 3 porodice i to je to,kao saudijska arabija,a ovamo FOL demokratija
da tamo vlada demokratija bile bi dozvoljene mnogo vise stranaka kao u Srb,preko 100 da ih ima,pa da narod moze lepo da razmisli i da izabere ravog vodju (ironija)

nadam se trampu cisto da vidim hoce li doci do promene americke politike prema Srbiji,njenima granicama,zlocinima koji su nacinjeni na srpskim narodom,zlocine koje porodica klinton godinama unazad zataskuje pocevsi od zute kuce/organa.

Goran

pre 7 godina

Nema sanse.
Predsednik ce biti zena i to se znalo jos pre nekoliko godina a sledeci posle nje ce biti gay orjentacije. Morate shvatiti da je USA virtuelna drzava sa gomilom glumaca i namestenih odglumnjenih i izreziranih scena kojima bombarduju sopstveni narod.
To je drzava medijske manipulacije

Vojislav

pre 7 godina

Sve stručnjak do stručnjaka pa onda i ja da napišem neko,, stručno " mišljenje. Za nas Srbe je jako loša situacija u svetu i mi moramo težiti nekoj promeni, ako pobedi Hilari naša agonija se nastavlja a ako pobedi Tramp i Engleska napusti Eu za nas ima šanse. Zato navijam za Trampa, pa šta bude, ali gore nemože biti sigurno.

Mikiveliki

pre 7 godina

Он заправо више говори о разочарењу људи, него о било чему другом. Политика и политичари су се свима, поготово Американцима, попели преко главе. Увукили су их широм света у пуно непотребних ратова, а удружено са падом стандарда и полаким нестајањем средње класе, иду ка свом сигурном крају. Америка је још увек велика сила, ма шта ко мислио о томе, али је њено пропадање достигло колосалне размере. Све више рођених Американаца буквално бежи из Америке. Једна велика сила није успела да се одупре мегаломанији, и да практично ништа не научи из историје. Проблем је у томе што неко ко је тако војно и финансијски јак, никада на миру не препусти своју лидерску позицију. Једна сасвим нова Америка, била би нешто најбоље и најлепше што може да се деси модерном свету. Да ли је Доналд Трамп то "светло на крају тунела ", не верујем, можда само неко ко би својим указивањем на пропусте и променом политике, трасирао пут неке нове Америке. Свету је потребна нова, праведнија Америка.

dusan

pre 7 godina

dobar je i tramp i hilari.
ako dodje tramp siguran sam da ce tenzije ptema rusiji pasti , sto ce evropa jedva docekati pa ce i nama biti bolje .
ako holari pobedi , njena zloba ce proizvest belike probleme evropi i americi , ali ce je na kraji osuditi i oterati sami ameri , i to pre vremena .konacno iticaj amerike u evropi ce pasti na najnizi nivo.

Mobutu Sese Seko Nkuku Ngbendu wa Za Banga

pre 7 godina

Srbiji je uvek, kroz istoriju, bilo bolje kada su na vlasti u SAD bili republikanci a u UK torijevci.

Hidrocefalus

pre 7 godina

Procitati knjigu "Pokoravanje" Misela Uelbeka. Jeste da se desava u Francuskoj u bliskoj buducnosti ali princip je isti sve su ostalo nijanse.

OK

pre 7 godina

Tramp je prvo osvojio američki reality show sa svojom Apprentice serijom pre desetak godina pa je tek onda krenuo u politiku. Kao i svaki dobar političar prvo je naučio kako da koristi medije, pre svega TV, da izgradi svoj image. Navodno prebogat, muškarčina, bez dlake na jeziku, veliki patriota i uvek predvidljivo neotesan, on ima puno simpatizera među skorojevićima, bogatim kapitalistima i svima koji vole "čvrstu ruku". Da li će to biti dosta za pobedu na izborima, saznaćemo za par meseci. Dobar članak, hvala.

Domacin

pre 7 godina

Zapamtite: Tramp ce da bude predsednik SAD i njen poslednji!!!
Rasturice je ko svinja dzak! Ima da se pocepa na ...(?) drzava! Oni ce o jadu da se "zabavljaju" i na taj nacin ostavice sve druge na miru!
Dakle, dobro dosao gospodine Tramp i neka te sreca i zdravlje posluzi u ostvarivanju ovog previdjanja!

Hordak i Skeletor

pre 7 godina

Sto se tice Trampa on je beskrupulozni biznismen ozenjen slovenkom, voli srbe i to je javno izjavio pa nebih nas cudilo da kad pobedi poseti Srbiju.
(Kobreti, 20. jun 2016 09:19)

Ovo sam čekao, znam da ne može da promakne ni u ludilu - od 1991. godine se za svakog američkog kandidata za predsednika u Srbiji napominje da voli Srbe i da će zbog te ljubavi iz korena promeniti pristup Amerike Balkanu. Punih četvrt veka čekamo Ameriku da se raspadne ili barem utešnu nagradu - američkog predsednika "koji nas voli". Ljudi u Srbiji rade za 20 hiljada dinara, nezaposlenost najveća u Evropi, pravne države nema na vidiku, ni u najavi, korupcija na sve strane, zdravstvo i školstvo se raspadaju, nema čoveka koji ne bi pobegao iz Srbije, u 21. veku i dalje ginemo po Ibarskoj i vozimo se do Bara 12 sati... a mi spas čekamo u američkom predsedniku "koji nas voli" takve kakvi smo, vickaste i prepametne veseljake koji su, eto, ponekad možda malo nestašni, ali uvek hrabri, iskreni, neshbaćeni i dobroćudni pravednici brzi na osmehu i radosti, ali i suzama i empatiji...

Kada bi svet stvarno izgledao kako ga Srbi zamišljaju, čitava planeta bi bila jedno veliko obdanište u kom bi vaspitačica pravedno vikala na Hrvate, Bošnjake i Albance što se ne igraju lepo sa Srbima, nego im lome igračke.

Obaveza pismenih u Srbiji je da otadžbinu zamene domovinom odnosno zemlju porekla zemljom života.

Zeko Peko

pre 7 godina

Ne secam se ali neko je rekao da Zena ne moze biti predsednik u Usa i da je ona tamo da popuni mesto u predizbornoj trci. Videcemo da li se i dalje drze toga.

darkwing duck

pre 7 godina

Ajde ovako: pogledajte stavove o ,,Yugoslav wars" za tri glavna kandidata i primetite da je Tramp, sa kojim se, poput većine sveta, ne slažem po mnogo pitanja, jedini koji se protivio učešću Amerike u bombardovanju i koji taj potez smatra greškom. Za Klintonovu je svima poznato...Mene je iskreno najviše razočarao Sanders (znam da je ispao iz trke) po tom pitanju, iznenadio me je njegov stav, jer mi je delovao kao najinteresantniji kandidat. Opet, jasno je da prosečnom Amerikancu ovo neće puno značiti tokom izbora, ali eto, daje zanimljivu perspektivu na trku nama b92 komentatorima...

Marko

pre 7 godina

Ako je ovaj tekst najbolje sto demokrate-liberali mogu da ucine Tramp ce zaista pobediti. Navedite molim vas samo jedan primer kada je Tramp rekao bilo sta rasisticko? Meksiko nije rasa i ilegalni imigranti nisu svi imigranti. Muslimana ima raznih boja koze i iz raznih zemalja. Mulsimana koji imaju direktne kontakte sa ISIS ima manje od 1%. Da li stvarno zelite ove ljude u Evropi i US?
Tramp je vest govornik i uspeo je da nadmudri sve kolege republikance a sad ce i demokrate, zato sto ima iskustva sa raznim profilima ljudi i nije proveo pola zivota pisuci uzaludne "naucne" radove po raznim "think tanks" i ostalim "demokratskim" sredstvima kontrole misljenja.
Tramp je pokrenuo preko 500 poslova na svoje ime. Naravno da je imao promasaja, demokrate kazu propalo mu je 10 poslova. Stvarno, manje od 5%? Ja bih bio presrecan da je moj predsednik toliko dobar u krupnom biznisu.
Da li znate ko je bio na celu izgradnje Trump Tower u 80-im u New York? Zena inzenjer! I to sve decenije pre nego sto je postalo cool biti "zena preduzetnik". Tramp je poznat po tome da nema predrasuda kada zaposljava.
Tramp polsuje sa Kinezima i Rusima i u dobrim je odnosima cak i sa Putinom. Hilari i Bil mrzi makar pola sveta, ukljucujuci i Srbiju.
Tramp ne pije, nije nikada pio, nikada se nije fizicki sukobio, ima par decenija uspesnog vodjstva iza sebe i stvorio je vise nego bilo koji predsednicki kandidat. A covek se ne menja u 70-oj godini!

jovica

pre 7 godina

"Dovoljno bogat da sam finansira svoju kampanju, za razliku od ostalih kandidata, uključujući i Hilari Klinton" ...sirota Hilari, samo Soros stoji iza nje.
To sto sam finansira kampanju, je prednost jer manje zavisi od interesnih grupa, i pravljenje kompromisa.

Vote for Trump

pre 7 godina

Nije on uvrijedio nikoga od njih nego je samo rekao ono sto vecina ne smije, a misli, a to sto su se oni nasli "uvrijedjeni" je njihov problem, ne njegov. ;-)

dragan

pre 7 godina

U finale americke predsednicke trke UVEK uđu dva kandidata establismenta. Prvi izbor i drugi izbor, za "ne daj Boze", ako glasaci polude pa ne glasaju prema smernicama kapitala i onih koji ga prodaju - medija.. Oni kandidati koji nisu po volji otpadaju najkasnije na stranackim tzv. izborima (koji su toliko komplikovani da omogucavaju namestanja svake svrste putem tzv. super delegata). Ali, vecina slobodnih kandidata ne uspe ni da se kandiduje , jer u SAD za to treba OGROMNA LOVA. Sanders je usao u igru samo jer su ga potcenili zbog njegovog idealizma i poodmaklih godina. Ali odmah su proradili "superdelegati"..Znaci, Tramp je sekundarni izbor, ako neomiljena, a zeljena Klintonka pukne..Sve je teze kontrolisati ljude i predviđam da se u SAD posegnuti uskoro za dodatnim izmenama izbornih caka, koje ce u sustini samo zacementirato stanje. Zasto? Pa bankarski centar je u SAD. Centar svetskih finansija. Tamo odredjuju sudbinu sveta (koji su poistovetili sa svojom)i ne pada im na pamet da puste da na celo SAD dođe neko ko je "volja naroda". Taman posla. I to je to. A najgore je sto SAD vaze za "demokratski uzor". Pa jos izvoze demokratiju. A to je najkontrolisanija demokratija na svetu.

pera bonasera

pre 7 godina

zeleo bih da vidim jednog predsednika Amerike koji je drugaciji od ostalih koji su bili marionete raznih bogatih lobija i donosili katastrofalne odluke po ostali deo sveta i doveli ga do ivice nuklearnog rata sa Rusijom.

lauda

pre 7 godina

Po komentarima vidim zašto nam je loše. 90% Srba voli ovog opasnog klovna.
(faustino, 20. jun 2016 01:43)

Naravno da vole klovna, pa zar ne zive u cirkusu?

s

pre 7 godina

Ne mogu da verujem da ovo govorim ali bolje 4 godine Trampa nego 8 Hilari. Trampa ce u njegovom rasizmu na svakom koraku ogranicavati Ustav, Kongres, dezave itd. Hilari ce mnogo lakse sprovesti negativne aspekte svoje politike (medjunarodnu politiku vodi predsednik) nego sto bi to Tramp mogao a usput ce zakopati ceo pokret koji se pokrenuo oko Sandersa koji je za USA nesto nevidjeno i neverovano pozitivno. Mozemo poljuvati Obaminu politiku poslednjih 8 godina ali platforma na kojoj je izabran pokayuje da su Ameri spremni za mnogo drugaciju politiku od one koju je Bus doveo do vrhunca. E sad sto partijski izborni proces sprecava bilo kakve promene je vec druga tema.

matrix

pre 7 godina

Nemogu da verujem dokle stize ova mrznja ljudi koji su skoro 15 god vladali Srbijom i sta je rezultat? Nezaposlenost velika skole iztrulile wc u bolnicama i skolama je dno dna. Vazno je samo da su neki ljudi osigurali sebi velike pare a narod nema nista. Sad kad je neko drugi na vlasti govori se o lazima. Tramp ce biti predsednik i tacka

ludak

pre 7 godina

rothschild i morgan igrali mice u pauzi.
rockefeller i carnegie cekaju na astal za drugo polufinale..
ko pobedi, bira predsednika.
kejs klouzd.
samo lagano...

Botkica Botic

pre 7 godina

Svi su glasno trubili kad je Orban podigao ogradu a posle toga su svi krenuli tim putem. Trump jednostavno govori sta hoce slusaoci da cuju. Zasto da ga ne izaberu ako to hoce?

mup

pre 7 godina

CIA je već postavila spomenik na mestu gde će da padne Trampov avion ako slučajno pobedi. Ako nesto rasturi Ameriku, biće ta naštelovana politika koja dovodi na vlast poslušnike velikih korporacija, a sprečava one koji bi mogli da dovedu njihove pohlepne interese u pitanje.

nemanjahn

pre 7 godina

bojim se da vec nije izrezirano da hilari,nakon prvog crnog predsednika postane prva zena predsednica amerike,da bi to sto je zena popularizovali kao sto su dizali u nebesa obamu(nobel za najgoreg predsednika),da pokazu demokratiju na djelu i prava manjina,zena..i onda mazu narodu oci koji ne vidi realno stanje u svijetu,vec se ludo klanjaju i obozavaju svoju miljenicu..naravno to je vec posao za medije

floating point

pre 7 godina

Na isti bezobrazni način vulgarni, izlapeli i ratoborni Rodrigo Duterte (71) je postao predsednik Filipina.
I ovaj američki "duck" ima 70 godina.

Nenad

pre 7 godina

Treba sačekati tri najavljene i možda još koju pride TV debatu Klintonove i Trampa i tada će biti sve jasno. Ako je porazi kao što je sve republikanske kandidate, onda ima dobre šanse. Ako tu ne napravi ništa posebno, mislim da će ona pobediti jer je takva struktura populacije da odgovara demokratama.

Tale

pre 7 godina

Ne znam ko je gori kandidat, Hilari ili Tramp. Cela ova situacija oko izbora najbolje opisuje lajna iz filma Alien vs Predator: Whoever wins, we lose.

...

pre 7 godina

@Zoki Ti da si poslušao neki njegov govor video bi koji je on okoreli rasista iz duge porodice rasista on samo ima sreću što je bogat pa se to ne primećuje inače njega ovde ne bi bilo.

Jataganmahalac DRUGI

pre 7 godina

Potpisujem komentar od ovoga sto se zove "Jataganmahalac" od prvog slova do poslednjeg. Naime radi se o tom da ovo sto covek pise, ko to jos nije shvatio il' je neupucen il' jednostavno ne dozvoljava da mu se objasne logicne stvari. Mozemo mi kol'ko 'ocemo da navijamo za ovoga il' za onoga ali oni kad prime duznost, e onda se sedne sa 'glavnim' igracima cija imena i identitet niko on nas nece nikad da sazna a mozda ni tad. E to su oni koji vuku sve konce, predsednik samo ispunjava njihove zelje -NISTA VISE A NI MANJE.

Banezi

pre 7 godina

Kod njih vladaju institucionalni aranžmani a ne pojedinci tako da neće biti značajnih odstupanja od dosadašnje američke politike bez obzira na to ko će biti predsednik.

333

pre 7 godina

"uvredio je sve koje je želeo i stigao: Meksikance, muslimane, žene, migrante, novinare, sudije, papu."

A amerikanci ga podrzavaju (bar neki veliki %) i to samo pokazuje kakvi su ljudi.

Nnc

pre 7 godina

U koliko ste u mogucnosti, predlazem da procitate članak u wall street journal-u od prosle srede koji opisuje kako uspešan gradjevinac ne može biti i uspešan predsednik, i koje taktike i demagogije tramp koristi u izborne svrhe i kako su te taktike slice gradjevinskom poslu kojim se bavio do skoro.

Iva Jovanovic

pre 7 godina

@Alex pa samo neko ko je sam rasista može smatrati Trampove izjave "ne rasistickim"!! Izbacuje laži, poluinformacije od svega ga najmanje zanima istina! Kao sto je autorka teksta napisala - zasnovao je celu kampanju na govoru mrznje sto svako može da čuje ako zaista poslusa neki njegov govor a ne cita skracena izdanja iz Sputnjika na primer!!!!

YIFY

pre 7 godina

Ljudi kad shvatite da je Amerika kao holivudski film. Kad shvatite da je tamo sve unaprijed odluceno, sve isplanirano, sve dogovoreno, kad shvatite da je to drzava-pozoriste, jedan veliki "medij" manje cete glavu obijat o toj drzavi.

Dok god neko misli da je Amerika 'demokratija', olicenje pozitivnog nacina zivota i sta god, nema srece.

Ne mrzim Ameriku, nisam sovinista, ali to je realnost ove drzave od njenog nastanka.

Pogledajte samo njenu istoriju, od ratova kako gradjanskih tako po svijetu, do ubistava predsjednika, pa preko namjestenih izbora (Al Gol - elektori biraju ne gradjani) pa do njihovih ekonomskih slomova svakih 40 godina... Sve se vrti u krug i sve se samo ponavlja. Ko je god protiv "sistema" samo bude uklonjen.

Sve je tako isplanirano i kontrolisano.

Ta drzava je jedan veliki Kit koji prozdire ostale drzave kao planktone, prosto guta svijet (NATO, MMF, WB...).

Apsolutno sve kontrolisu, od medija do svakog politicara na planeti pogotovo u Evropi.

Amerika je "veliki brat".

?

pre 7 godina

Oni nesto promucurniji bi rekli da Amerika bira da li ce zadrzati Evropu kao saveznika ili ne. Ocigledno je da Tramp zagovara "okretanje sebi", dok ekipa mutnija od Dunava trlja ruke.
Make America great ag...o wait?
ipak interesantno je videti da nasi prorusi imaju novog idola, jedan im je valjda malo.

zju

pre 7 godina

devojko mani se politike ne znas sta pricas. drzava i narod im propadaju zbog "politicke korektnosti" i titranja manjinama. e pa dosta je bilo. MAGA!

Бојан Цимбаљевић

pre 7 godina

Живо би ме занимало да сазнам, од ових који кажу да "презиру", "не воле", "мрзе" Хилари Клинтон, да ли случајно имају и који РЕАЛАН РАЗЛОГ за тај одијум, или је, као што ми се чини, једини разлог тај што је супруга Била Клинтона? А какав разлог, такав и став. Глуп.

OPG1

pre 7 godina

Nekada je bolje imati slabog protivnika nego jakog saveznika...
Tramp je cirkuzant,a sve sto radi i govori,pa cak i rasizam,kasnije ide u prilog Hilari...

Duh koji hoda

pre 7 godina

Što veći komedijaš za predsednika to bolje skretanje pažnje sa delovanja pravih vladalaca.
Samo da ne izgube kontrolu nad svojim zabavljačem kao što se dogodilo 30.1.1933.

Još Neko Kopa

pre 7 godina

@ goran
zanimljivo i ja takav utisak imam što se tiče glasanja ovde u Srbiji. kao niko svi pljuju a ono četrdeset osmica burazeru...
zasu ali sta je tu je.

Madhva (Hare Krišna)

pre 7 godina

Ja sam Amerikancima od sveg srca poželeo Sandersa, ali ni potpuno različiti Tramp neće ni za milimetar promeniti "najveću demokratiju" na svetu. Jeste svejedno!

neutralni felsh

pre 7 godina

Ја гласам за Трампа као и цела Србадија овде.
(Амерички држављанин и порески обвезник, 20. jun 2016 03:18)


ohoho, vas ce prve da najuri! posle pravac srbija pa glumis kralja sa sto baksa ;)

Miloš

pre 7 godina

Tramp u ovom izbornom ciklusu nema nikakve šanse da bude izabran. Međutim, sama činjenica da je on nominovan govori o tome da su SAD počele da propadaju.

CATAPA

pre 7 godina

San prodavaca magle, kao Berluskoni ili Tramp, je da maglu prodaju sa najvišeg mesta. Ipak, to samo govori o onima koji takvu maglu vole.

Tekovina demokratije je da na čelo država više ne mogu da dođu državnici. Tramp nije deformacija demokratije već njen neminovni ishod, idiokratija.

Alejandro

pre 7 godina

@dobronamernik
Americka demokratija se decenijama unazad svela na to da ekipa stampaca dolara iz senke stavlja pred americke gradnjane da biraju izmedju Kurte i Murte. Putina bar narod moze smeniti na izborima, a za ove iza se ne glasa. Demokratija? I mnooogo duze su tu nego Putin. Tramp im je problem jer ne mogu da ga kontrolisu jer je finansijski nezavistan. U kampanji bi trebao iskoristi priluku ne da napada Hilari koja je marioneta nego te iza zavese protiv kojih se u stvari bori.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 7 godina

Ovde su se neki smejali i iščuđavali kada sam pominjao 666 znak koji pokazuju rukom, jer im nije bilo jasno kako to može. Evo vam slika sada.

SuperPower

pre 7 godina

Tramp je pajac kakvih u Srbiji ima na svakom koraku. Naravno da nece biti predsednik SAD. On moze biti samo predsednik Kine, Rusije, severne Koreje... Nova predsednica Amerike je Hilari Klinton. To zna svako jos otkako su poceli preliminarni izbori u Demokratskoj i Republikanskoj stranci. Tramp u Srbiji sluzi samo da nas plasi od Amerike

Maja

pre 7 godina

Zaista ne znam sta treba da se desi u mozgu normalnog civilizovanog coveka da podrzava ovog prevaranta?

Prezirem Hilari, i mislim da nije zasluzila da bude prva zena predsednik, ali u ponudjenom izboru bi ili zapusila nos i glasala za nju, ili ne bi ni izasla na izbore.

Dawkins

pre 7 godina

Koliko god da je Klintonova licemerna, generalno loš kandidat za prvog 'čoveka', Tramp je nemerljivo gori. Njegov ekvivalent je Šešelj, pa ako bi voleli da vam takav čovek kroji živote, izvolite.. Samo pogledajte šta misle o njemu (nama) poznati naučnici, glumci, pevači, filozofi..

Jataganmahalac

pre 7 godina

Predsednik je tamo marioneta.USA vladaju igrači iz senke,zvani "savetnici".A to je u stvari jevrejski lobi i njih baš briga ko će biti predsednik,jer ću im pasti šaka.To su isti oni koji su preko Bušovih kreirali "Novi svetski poredak",neoliberalizam,globalizam i surovi kapitalizam.

Kol

pre 7 godina

Apsolutno se slazem sa svakim negativnim opisom Trampa, zaista je uzasno ljudsko bice, i u nijednom drugom izboru ne bih nikom normalnom pozeleo da glasa za doticnog ali kada je izbor izmedju njega i hilari vestice svi treba da glasaju za Trampa pa sta bude!

Perica

pre 7 godina

ako podjemo od toga da sama republikanska stranka ima duboko u svojim korenima fasizam, nije cudo sto imaju kandidata koji otvoreno propagira slicne stavove. Da, kao sto pise u tekstu, cela white trash populacija ce glasati za njega, jer im se svidja njegova bahatost. Tako da im ja dajem sanse barem 50:50. Hilari ima veliku podrsku bitnih ljudi i kompanija, ali ne bih je nikako stavio za velikog favorita..

Zeko Peko

pre 7 godina

Ne secam se ali neko je rekao da Zena ne moze biti predsednik u Usa i da je ona tamo da popuni mesto u predizbornoj trci. Videcemo da li se i dalje drze toga.

Alex

pre 7 godina

Trump nikada nije rekao nesto sto se moze povezati sa rasizmom. Bolje da B92 pise svoje clanke nego da prevodi sa engleskog clanke novinarskih agencija ciju su vlasnici najveci donatori Hillary.

Meksikanci i Muslimani nisu rase, sto se tice komentara koje je uputio ilegalnim migrantima covek je u pravu. Koliko droge predje preko granice? Sva droga koja ulazi u Ameriku sigurno nije iz Kanade.

Sti se tice zabrane ulaska Muslimana, rekao je u vise navrata da ce to biti privremeno. Covek ima pravo da brani svoju naciju od terorista.

Igor

pre 7 godina

Naravno da neće biti predsednik SAD, on je tu da bi umereni republikanac pobedio na izborima. Taj umereni republikanac je Hilari Klinton, koja se kandiduje kao demokrata.

Zoki

pre 7 godina

Garantujem da jedan njegov govor niste poslusalo onace ne bi pisali da je rasista itd. Covek jednostavno nije politicki korektan i NECE da bude politicki korektan nego zdravorazuman, govori stvari onako kako jesu ne boji se pljuvanja medija i namernog izvrtanja onoga sto govori (sto ste i vi uradili).
Ako je Islamski terorista ubio 50 ljudi on kaze islamski terorista. Obama kaze optereceni mladic. Onda mediji spinuju i kaze Tramp je islamomrzac. Tramp govori istinu onakva kakva jeste a Obami vide stalo do toga da nekog ne uvredi pa makar i lagao i doveo u opasnost ljude nego da kaze istinu.

Iz prve ruke iz USA

pre 7 godina

NE interesuju me vasi plusevi ili minusi!
Hilari Klinton ne mogu organski da podnesem! Tramp je teski prevarant, u ogromnim je finansijskim nevoljama koje ce uskoro da izadju na videlo. To ce mu biti poslednji udarac od Hilari. Istina je samo jedna: jadni smo mi mali ljudi sa bilo kojim od ovih dva kandidata kao predsednikom!
I samo da jos dodam, 100% potpisujem komentar korisnika "talicni tom" koji je izgleda veoma dobro informisan kako je SVE vec unapred izrezirano i UVEK. Lep pozdrav svima i hvala na objavi.

igor

pre 7 godina

nazalost on je samo klovn koji treba da posluzi klintonovoj da pobedi. ona je omrazena u americi i jedino joj ovaj lik garantuje pobedu. prlhaca igra.

mare

pre 7 godina

Apsolutno je pogrešno izneseno da za Trampa glasaju neobrazovani radnici, ne mogu da verujem da autor nije mogao da proveri na internetu pravo stanje stvari.
Za Trampa glasaju najobrazovaniji i najbogatiji sloj populacije, 45% njegovih glasača ima koledž, median household incomes njegovih glasača je 70,000$(prosek je 50k$).

talicni tom

pre 7 godina

Ja i dalje mislim da je Tramp tu samo da bi Hilari lakse odnela pobedu. Samo pogledajte ankete za Hilari protiv bilo kog drugog Republikanskog kandidata, zaostajala je preko 10%. Ali ljudi da se ne zamajavamo, ko god dodje bice samo lutka sa kojom ce upravljati oni koji upravljaju vec decenijama u Americi.

aa

pre 7 godina

"Amerika" je birala 12 juna u Drezdenu . Tamo su bili pravi izbori . U novembru je samo proglasenje pobednika(sluge). Kisindzer i ostali su izabrali

ced

pre 7 godina

Tramp, Zirinovski, Ahmedinedzad, Le Pen, Orban, Seselj, Berluskoni, Erdogan, Dodik, Hrvatska Predsednica... - ovo su desni

Maduro, Lukasenko, Brazilska Predsednica bivsa, Evo Morales, pa i Gadafi - ovo su levi

Ista zvaka, isti cirkus - da smo najjaci, najlepsi, najametniji, najbogatiji, samo nam drugi smetaju, zavera, izdaja, nacional patriotizam, a u stvari su svi na pola koraka od nacional socializma.

Koliko se secam iz skole: Fasizam je diktatura najreakcionarnijeg dela burzoazije. Najbizarnije je sto je ta burzoazija predstavljena skoro uvek nacional-socijalistima.

Dobronamernik

pre 7 godina

Ustav Sjedinjenih Američkih Država je na snazi od 1787. godine, praktično od 1789. što ga čini najstarijim Ustavom na svetu. Specifičan je po tome što je kratak i jasan što ga je oduvek činilo popularnim za čitanje kod "običnih ljudi". Primera radi, Srbija je od 1835. godine promenila 13 Ustava. Prosečan rok trajanja Ustava u Srbiji je kraći od 14 godina.

Institucija predsednika Sjedinjenih Američkih Država je takođe jedna od dugih tradicija, Tramp ili Klintonova će biti 45. po redu predsednik(ca). Poređenja radi, ukoliko 2000. godinu uzmemo kao godinu dolaska Putina na vlast u Rusiji, Sjedinjene Američke Države dobijaju svog četvrtog predsednika u "Putinovoj eri" (Klinton, Buš, Obama) uz napomenu da su ova trojica imala po 2 mandata - da su građani odlučili drugačije umesto ove trojice moglo je lako biti 6 predsednika tako da Sjedinjene Američke Države krajem ove godine dobiju šestog predsednika dok se u Rusiji formalno zamenjuju Putin i Medvedev obesmišljavajući i funkcije i demokratski sistem u Rusiji.

Takođe su od presudne važnosti institucije Vrhovnog suda, Kongresa, State department-a.

Nije na odmet imati na umu ove osnovne podatke pre početka razmišljanja na temu prognoze Tramp ili Klintonova odnosno pre lansiranja teze da su američki predsednici potpuno nebitni, jer su marionete u šakama moćnih vladara iz senke. OK je biti Dejan Lučić, ali se mora biti u posedu osnovnih informacija pre pokušaja kompleksne analize inače komedija postaje groteska.

Petar

pre 7 godina

O autoru:"Among other awards, Mrs. Piscevic has received two Meritorious Honor Awards from State Department"

Autore,zasto lepo ne istaknete svoju politicku opredeljenost kao demokrata-liberal pa da ne moramo da trazimo Vas rezime na internetu.Doduse,nije ni potrebno bilo kakvo udubljivanje u Vas lik i delo da bi se uocio tonalitet Vaseg pisanija.

Iznenadjuje me da niste upotrebili frazu Vasih idola (i poslodavaca,posto vidim da saradjujete sa americkom vladom,a tamo su na vlasti upravo Vase demokrate vec 8 godina):"Ovo je pocetak kraja Donalda Trampa".Ah da,gospodin Tramp je vec osigurao nominaciju.

Cik objavite komentar,audiatur et altera pars (koleginica ce razumeti sta znaci).

Бојан Цимбаљевић

pre 7 godina

Живо би ме занимало да сазнам, од ових који кажу да "презиру", "не воле", "мрзе" Хилари Клинтон, да ли случајно имају и који РЕАЛАН РАЗЛОГ за тај одијум, или је, као што ми се чини, једини разлог тај што је супруга Била Клинтона? А какав разлог, такав и став. Глуп.

menjam nick

pre 7 godina

Iskreno.. U odnosu na Hilari.. Tramp je plemenitiji od Gandija.. Plus je pun kesa, ne mora da odgovara raznim interesnim grupama (u meri u kojoj hilari mora) ..

Darth Shone

pre 7 godina

Nikada ne bih ni pomislio da će demokrate (amernički ne naši, da se botovi nebi odnah zaletali da lupaju pluseve) ovoliko brljati, ali jesu. Tako da, be obzira na političko korektnu mafiju na vlasti u SAD, demokrate su pukle. Obama je jednio veliko razočarenje, a upoređivali su ga sa Kenedijem, ali za razliku od njega današnji je dozvolio da mu se u Siriji instalira basielus, dok bi kod Kenedija to malo teže išlo. U suštini već dugo američka politička scena trađi novu krv, a ne smenjihvanje dinastija kao što je to bilo kod Bušova, ili kao što sada pokušava Hilari. Sa druge strane veliki broj amerikanaca ne želi da im zemljom upravljaju korumpirani političari koji su pre spremni da rade za interese Rijada ili Pekinga, nego za interese svoje zemlje. Tako da, iako je klovn, iako vređa koga stigne, ipak je Tramp bolje rešenje za ameriku, ali i za svet. Neko treba neke stvari da postavi na pravo mesto, počevši od invazije burki, preko raznoraznih branitelja prava, pa sve do pokazivanja zuba i čvrstine u dijalogu sa basiseusom, jer što si slabiji, protivnik to koristi.

olja

pre 7 godina

Vokabular g. Hilari je samo malo umiveniji i nista vise. Iz nje viri zloca koja bi sve rjesavala na najgori nacin, oruzjem: "udri slabijeg, sto jace, sve dok ga ne slomis". Sta ocekivati sa Trampom na celu? Nista veliko i dobro, a ipak, mozda. Mozda. On je nepoznanica u politici i zato mislim da je makar malo bolja opcija od kandidatkinje na drugoj strani.

Goran

pre 7 godina

Tramp je Americki Seselj. Za Trampa se glasa ali se ne kaze da ce se glasati. Tramp ce dobiti vise nego sto pokazuje svaka anketa zato sto nije drustveno prihvatljivo reci da ste za Trampa. Ali kada dodje izborni dan mnogi od onih koji su cutali ili su rekli da su za Hilari skriveni iza zavese ce zaokruziti Trampa.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 7 godina

Ovde su se neki smejali i iščuđavali kada sam pominjao 666 znak koji pokazuju rukom, jer im nije bilo jasno kako to može. Evo vam slika sada.

Rondo

pre 7 godina

propast srednjeg sloja u americi je poceo onda kada je klinton potpisao NAFTA sporazum, gde su milioni amerikanaca (bukvalno) preko noci ostali bez posla, gde su im fabrike odmah prebacene u Mexico i druge latino americke zemlje.

Kobreti

pre 7 godina

Hilari je jaca varijanta Medlin Olbrjat koja joj je bila politicka majka. Amerika je u strasnoj krizi. Od ekonomske krize 2008 nije se oporavila i to najvise pogadja srednji sloj koji su na preliminarnim izborima u republikanskoj stranci umorni od dinastije Bush izabrali biznismena Trampa. Amerika je takva zemlja da su Obamu stavili samo da ne dodje Hilari tj. jos jedan Klinton. I ovog puta ona ce otici u istoriju jer ce je Tramp tako uhvatiti u masinu da nece znati gde se nalazi. Sto se tice Trampa on je beskrupulozni biznismen ozenjen slovenkom, voli srbe i to je javno izjavio pa nebih nas cudilo da kad pobedi poseti Srbiju.

Iva Jovanovic

pre 7 godina

@Alex pa samo neko ko je sam rasista može smatrati Trampove izjave "ne rasistickim"!! Izbacuje laži, poluinformacije od svega ga najmanje zanima istina! Kao sto je autorka teksta napisala - zasnovao je celu kampanju na govoru mrznje sto svako može da čuje ako zaista poslusa neki njegov govor a ne cita skracena izdanja iz Sputnjika na primer!!!!

Petar

pre 7 godina

Odličan tekst, slikovit, jasan, suštinski tačan...Amerika će skupo platiti, a sa njom i ceo svet, svoju finansijsku bahatost, osiromašenje i beznađe poštenih, običnih i vrednih Amerikanaca. Tramp će kao i Hitler, na istovetan način osvojiti vlast, ali Tramp je daleko inteligentniji. Zato njegova kampanja nije pametna, nego jedino moguća, originalna i vrlo hrabra...Amerikancima je dosta laži svih partija zajedno, Tramp polako postaje odgovor na sve, on prostački govori ono što bi rekao svaki Amerikanac da sme i može. Truli bogataši su Američki san pretvorili u Američki i Svetski košmar - duhovno i mentalno impotentan svet bez ideja, u kojem je bitna samo debljina novčanika. Tramp im vraća nadu na mentalnom nivou, a taj je i jedino važan, da će Amerika sanjati ponovo...On je shvatio da "preduzetnička" Amerika mora da sruši "bogatu" i "korporativnu" Ameriku, a sam je dovoljno bogat da to i uradi i ostane živ.

neutralni felsh

pre 7 godina

Ја гласам за Трампа као и цела Србадија овде.
(Амерички држављанин и порески обвезник, 20. jun 2016 03:18)


ohoho, vas ce prve da najuri! posle pravac srbija pa glumis kralja sa sto baksa ;)

...

pre 7 godina

@Zoki Ti da si poslušao neki njegov govor video bi koji je on okoreli rasista iz duge porodice rasista on samo ima sreću što je bogat pa se to ne primećuje inače njega ovde ne bi bilo.

Domacin

pre 7 godina

Zapamtite: Tramp ce da bude predsednik SAD i njen poslednji!!!
Rasturice je ko svinja dzak! Ima da se pocepa na ...(?) drzava! Oni ce o jadu da se "zabavljaju" i na taj nacin ostavice sve druge na miru!
Dakle, dobro dosao gospodine Tramp i neka te sreca i zdravlje posluzi u ostvarivanju ovog previdjanja!

Амерички држављанин и порески обвезник

pre 7 godina

Ја гласам за Трампа као и цела Србадија овде.

333

pre 7 godina

"uvredio je sve koje je želeo i stigao: Meksikance, muslimane, žene, migrante, novinare, sudije, papu."

A amerikanci ga podrzavaju (bar neki veliki %) i to samo pokazuje kakvi su ljudi.

?

pre 7 godina

Oni nesto promucurniji bi rekli da Amerika bira da li ce zadrzati Evropu kao saveznika ili ne. Ocigledno je da Tramp zagovara "okretanje sebi", dok ekipa mutnija od Dunava trlja ruke.
Make America great ag...o wait?
ipak interesantno je videti da nasi prorusi imaju novog idola, jedan im je valjda malo.

pedro

pre 7 godina

Dosta bre više se nagađanjima. Koliko god bili protiv Klingtonke ona je zacrtana da pobedi makar i Tramp dobio više glasova. Malo je poznato javnosti da su 3 američka predsednika bila izabrana voljom delegata i superdelegata iako su njihovi oponenti imali više dobijenih glasova. Poslednji primer je Al Gore koji je izgubio od Bush-a Jr. iako je imao 500,000 glasova više. To je američka demokratija, prekrajaju kako hoće i kako im se može. Iza Hillary stoje multimilijarderske kompanije, kompletan Wall Street, iluminati, 12'orica, Bilderberg grupa, Rootshield, Rockefeller, masoni, itd itd..

Molim vas, to se u Americi planira decenijama unapred ko će voditi zemlju. Videli smo, bio je afro-amerikanac po prvi put u istoriji, sad je na redu po prvi put da bude žena i tako mora biti. Sledeći na redu je gej, živi bili pa videli.

Miloš

pre 7 godina

Tramp u ovom izbornom ciklusu nema nikakve šanse da bude izabran. Međutim, sama činjenica da je on nominovan govori o tome da su SAD počele da propadaju.

Nnc

pre 7 godina

U koliko ste u mogucnosti, predlazem da procitate članak u wall street journal-u od prosle srede koji opisuje kako uspešan gradjevinac ne može biti i uspešan predsednik, i koje taktike i demagogije tramp koristi u izborne svrhe i kako su te taktike slice gradjevinskom poslu kojim se bavio do skoro.

OPG1

pre 7 godina

Nekada je bolje imati slabog protivnika nego jakog saveznika...
Tramp je cirkuzant,a sve sto radi i govori,pa cak i rasizam,kasnije ide u prilog Hilari...

Vojislav

pre 7 godina

Sve stručnjak do stručnjaka pa onda i ja da napišem neko,, stručno " mišljenje. Za nas Srbe je jako loša situacija u svetu i mi moramo težiti nekoj promeni, ako pobedi Hilari naša agonija se nastavlja a ako pobedi Tramp i Engleska napusti Eu za nas ima šanse. Zato navijam za Trampa, pa šta bude, ali gore nemože biti sigurno.

Jataganmahalac DRUGI

pre 7 godina

Potpisujem komentar od ovoga sto se zove "Jataganmahalac" od prvog slova do poslednjeg. Naime radi se o tom da ovo sto covek pise, ko to jos nije shvatio il' je neupucen il' jednostavno ne dozvoljava da mu se objasne logicne stvari. Mozemo mi kol'ko 'ocemo da navijamo za ovoga il' za onoga ali oni kad prime duznost, e onda se sedne sa 'glavnim' igracima cija imena i identitet niko on nas nece nikad da sazna a mozda ni tad. E to su oni koji vuku sve konce, predsednik samo ispunjava njihove zelje -NISTA VISE A NI MANJE.

ko rano rani ceo dan zeva

pre 7 godina

Citam tako komentare i neki ljudi pisu o trampu kao da ga licno znaju :) a u stvari veze nemaju,i ono sto navodno znaju su negde procitali uglavnom na stranicama koje podrzavaju hilari,znaci informisani su iz propagandnih vesti.
To kako je tramp u finansijskim problemima okacite macku o rep.
o klintonovima ne treba da se trose reci svi znamo ko su i kakvi su oni
u sustini ne zanima me ko ce biti predsednik USA,niti zivim tamo,niti planiram da idem da zivim
za promenu bi bilo dobro da bude tramp predsednik,cisto da se barem ubaci tu jos jedna porodica,USA zadnjih 50 godina vode 3 porodice i to je to,kao saudijska arabija,a ovamo FOL demokratija
da tamo vlada demokratija bile bi dozvoljene mnogo vise stranaka kao u Srb,preko 100 da ih ima,pa da narod moze lepo da razmisli i da izabere ravog vodju (ironija)

nadam se trampu cisto da vidim hoce li doci do promene americke politike prema Srbiji,njenima granicama,zlocinima koji su nacinjeni na srpskim narodom,zlocine koje porodica klinton godinama unazad zataskuje pocevsi od zute kuce/organa.

dusan

pre 7 godina

dobar je i tramp i hilari.
ako dodje tramp siguran sam da ce tenzije ptema rusiji pasti , sto ce evropa jedva docekati pa ce i nama biti bolje .
ako holari pobedi , njena zloba ce proizvest belike probleme evropi i americi , ali ce je na kraji osuditi i oterati sami ameri , i to pre vremena .konacno iticaj amerike u evropi ce pasti na najnizi nivo.

s

pre 7 godina

Ne mogu da verujem da ovo govorim ali bolje 4 godine Trampa nego 8 Hilari. Trampa ce u njegovom rasizmu na svakom koraku ogranicavati Ustav, Kongres, dezave itd. Hilari ce mnogo lakse sprovesti negativne aspekte svoje politike (medjunarodnu politiku vodi predsednik) nego sto bi to Tramp mogao a usput ce zakopati ceo pokret koji se pokrenuo oko Sandersa koji je za USA nesto nevidjeno i neverovano pozitivno. Mozemo poljuvati Obaminu politiku poslednjih 8 godina ali platforma na kojoj je izabran pokayuje da su Ameri spremni za mnogo drugaciju politiku od one koju je Bus doveo do vrhunca. E sad sto partijski izborni proces sprecava bilo kakve promene je vec druga tema.

matrix

pre 7 godina

Nemogu da verujem dokle stize ova mrznja ljudi koji su skoro 15 god vladali Srbijom i sta je rezultat? Nezaposlenost velika skole iztrulile wc u bolnicama i skolama je dno dna. Vazno je samo da su neki ljudi osigurali sebi velike pare a narod nema nista. Sad kad je neko drugi na vlasti govori se o lazima. Tramp ce biti predsednik i tacka

ludak

pre 7 godina

rothschild i morgan igrali mice u pauzi.
rockefeller i carnegie cekaju na astal za drugo polufinale..
ko pobedi, bira predsednika.
kejs klouzd.
samo lagano...

Mobutu Sese Seko Nkuku Ngbendu wa Za Banga

pre 7 godina

Srbiji je uvek, kroz istoriju, bilo bolje kada su na vlasti u SAD bili republikanci a u UK torijevci.

Tale

pre 7 godina

Ne znam ko je gori kandidat, Hilari ili Tramp. Cela ova situacija oko izbora najbolje opisuje lajna iz filma Alien vs Predator: Whoever wins, we lose.

Goran

pre 7 godina

Nema sanse.
Predsednik ce biti zena i to se znalo jos pre nekoliko godina a sledeci posle nje ce biti gay orjentacije. Morate shvatiti da je USA virtuelna drzava sa gomilom glumaca i namestenih odglumnjenih i izreziranih scena kojima bombarduju sopstveni narod.
To je drzava medijske manipulacije

floating point

pre 7 godina

Na isti bezobrazni način vulgarni, izlapeli i ratoborni Rodrigo Duterte (71) je postao predsednik Filipina.
I ovaj američki "duck" ima 70 godina.

izadje na videlo

pre 7 godina

mislim da Amerika i nema neki narociti izbor. Nece ih , a i nas, usreciti ni jedno ni drugo!
Ono sto drzi Ameriku "iznad vode" je sistem koji funkcionise na svoje nacine, nama nevidljive, a to uglavnom i nema veze sa predsednikom.
Mislim da je problem koji zaista postoji u Americi sasvim druge vrste..a to je...povecanje broja populacije koja Ameriku dozivljava samo kao mesto za stanovanje, zaradu i prezivljavanje i nemaju taj patriotski osecaj kao generacije pre njih!Zarada, na bilo kakav nacvin, je jedina motivacija a to ne moze uvek biti dovoljno da bi drustvo napredovalo!
Anticki Rim je oslobodio robove, dao im gradjanska prava, cak i dozvolio hriscanstvo...tek kada je naslutio sopstvenu propast!
Populacija jedne drzave mora imati i patriotski naboj a ne samo da se deli na zaposlene i nezaposlene!

lauda

pre 7 godina

Po komentarima vidim zašto nam je loše. 90% Srba voli ovog opasnog klovna.
(faustino, 20. jun 2016 01:43)

Naravno da vole klovna, pa zar ne zive u cirkusu?

darkwing duck

pre 7 godina

Ajde ovako: pogledajte stavove o ,,Yugoslav wars" za tri glavna kandidata i primetite da je Tramp, sa kojim se, poput većine sveta, ne slažem po mnogo pitanja, jedini koji se protivio učešću Amerike u bombardovanju i koji taj potez smatra greškom. Za Klintonovu je svima poznato...Mene je iskreno najviše razočarao Sanders (znam da je ispao iz trke) po tom pitanju, iznenadio me je njegov stav, jer mi je delovao kao najinteresantniji kandidat. Opet, jasno je da prosečnom Amerikancu ovo neće puno značiti tokom izbora, ali eto, daje zanimljivu perspektivu na trku nama b92 komentatorima...

Duh koji hoda

pre 7 godina

Što veći komedijaš za predsednika to bolje skretanje pažnje sa delovanja pravih vladalaca.
Samo da ne izgube kontrolu nad svojim zabavljačem kao što se dogodilo 30.1.1933.

mup

pre 7 godina

CIA je već postavila spomenik na mestu gde će da padne Trampov avion ako slučajno pobedi. Ako nesto rasturi Ameriku, biće ta naštelovana politika koja dovodi na vlast poslušnike velikih korporacija, a sprečava one koji bi mogli da dovedu njihove pohlepne interese u pitanje.

Vote for Trump

pre 7 godina

Nije on uvrijedio nikoga od njih nego je samo rekao ono sto vecina ne smije, a misli, a to sto su se oni nasli "uvrijedjeni" je njihov problem, ne njegov. ;-)

mb011

pre 7 godina

jasno je da je kampanja jedno, a ko god postane predsednik, nastavi da vodi istu politiku, koja je očigledno već "režirana", "tamo negde". tako je i Obama bio pun priča o miru, prekidanju sukoba, i onda nastavio sve isto kao njegovi prethodnici. s tim u vezi, posle afro-američkog, po scenariju vreme je za ili prvog ženskog ili prvog biznis predsednika Amerike. u suštini sve će ostati isto, neki završavaju poslove, a narod misli da ima uticaja na bilo šta.

Alejandro

pre 7 godina

@dobronamernik
Americka demokratija se decenijama unazad svela na to da ekipa stampaca dolara iz senke stavlja pred americke gradnjane da biraju izmedju Kurte i Murte. Putina bar narod moze smeniti na izborima, a za ove iza se ne glasa. Demokratija? I mnooogo duze su tu nego Putin. Tramp im je problem jer ne mogu da ga kontrolisu jer je finansijski nezavistan. U kampanji bi trebao iskoristi priluku ne da napada Hilari koja je marioneta nego te iza zavese protiv kojih se u stvari bori.

Hordak i Skeletor

pre 7 godina

Sto se tice Trampa on je beskrupulozni biznismen ozenjen slovenkom, voli srbe i to je javno izjavio pa nebih nas cudilo da kad pobedi poseti Srbiju.
(Kobreti, 20. jun 2016 09:19)

Ovo sam čekao, znam da ne može da promakne ni u ludilu - od 1991. godine se za svakog američkog kandidata za predsednika u Srbiji napominje da voli Srbe i da će zbog te ljubavi iz korena promeniti pristup Amerike Balkanu. Punih četvrt veka čekamo Ameriku da se raspadne ili barem utešnu nagradu - američkog predsednika "koji nas voli". Ljudi u Srbiji rade za 20 hiljada dinara, nezaposlenost najveća u Evropi, pravne države nema na vidiku, ni u najavi, korupcija na sve strane, zdravstvo i školstvo se raspadaju, nema čoveka koji ne bi pobegao iz Srbije, u 21. veku i dalje ginemo po Ibarskoj i vozimo se do Bara 12 sati... a mi spas čekamo u američkom predsedniku "koji nas voli" takve kakvi smo, vickaste i prepametne veseljake koji su, eto, ponekad možda malo nestašni, ali uvek hrabri, iskreni, neshbaćeni i dobroćudni pravednici brzi na osmehu i radosti, ali i suzama i empatiji...

Kada bi svet stvarno izgledao kako ga Srbi zamišljaju, čitava planeta bi bila jedno veliko obdanište u kom bi vaspitačica pravedno vikala na Hrvate, Bošnjake i Albance što se ne igraju lepo sa Srbima, nego im lome igračke.

Obaveza pismenih u Srbiji je da otadžbinu zamene domovinom odnosno zemlju porekla zemljom života.

Marko

pre 7 godina

Ako je ovaj tekst najbolje sto demokrate-liberali mogu da ucine Tramp ce zaista pobediti. Navedite molim vas samo jedan primer kada je Tramp rekao bilo sta rasisticko? Meksiko nije rasa i ilegalni imigranti nisu svi imigranti. Muslimana ima raznih boja koze i iz raznih zemalja. Mulsimana koji imaju direktne kontakte sa ISIS ima manje od 1%. Da li stvarno zelite ove ljude u Evropi i US?
Tramp je vest govornik i uspeo je da nadmudri sve kolege republikance a sad ce i demokrate, zato sto ima iskustva sa raznim profilima ljudi i nije proveo pola zivota pisuci uzaludne "naucne" radove po raznim "think tanks" i ostalim "demokratskim" sredstvima kontrole misljenja.
Tramp je pokrenuo preko 500 poslova na svoje ime. Naravno da je imao promasaja, demokrate kazu propalo mu je 10 poslova. Stvarno, manje od 5%? Ja bih bio presrecan da je moj predsednik toliko dobar u krupnom biznisu.
Da li znate ko je bio na celu izgradnje Trump Tower u 80-im u New York? Zena inzenjer! I to sve decenije pre nego sto je postalo cool biti "zena preduzetnik". Tramp je poznat po tome da nema predrasuda kada zaposljava.
Tramp polsuje sa Kinezima i Rusima i u dobrim je odnosima cak i sa Putinom. Hilari i Bil mrzi makar pola sveta, ukljucujuci i Srbiju.
Tramp ne pije, nije nikada pio, nikada se nije fizicki sukobio, ima par decenija uspesnog vodjstva iza sebe i stvorio je vise nego bilo koji predsednicki kandidat. A covek se ne menja u 70-oj godini!

nemanjahn

pre 7 godina

bojim se da vec nije izrezirano da hilari,nakon prvog crnog predsednika postane prva zena predsednica amerike,da bi to sto je zena popularizovali kao sto su dizali u nebesa obamu(nobel za najgoreg predsednika),da pokazu demokratiju na djelu i prava manjina,zena..i onda mazu narodu oci koji ne vidi realno stanje u svijetu,vec se ludo klanjaju i obozavaju svoju miljenicu..naravno to je vec posao za medije

YIFY

pre 7 godina

Ljudi kad shvatite da je Amerika kao holivudski film. Kad shvatite da je tamo sve unaprijed odluceno, sve isplanirano, sve dogovoreno, kad shvatite da je to drzava-pozoriste, jedan veliki "medij" manje cete glavu obijat o toj drzavi.

Dok god neko misli da je Amerika 'demokratija', olicenje pozitivnog nacina zivota i sta god, nema srece.

Ne mrzim Ameriku, nisam sovinista, ali to je realnost ove drzave od njenog nastanka.

Pogledajte samo njenu istoriju, od ratova kako gradjanskih tako po svijetu, do ubistava predsjednika, pa preko namjestenih izbora (Al Gol - elektori biraju ne gradjani) pa do njihovih ekonomskih slomova svakih 40 godina... Sve se vrti u krug i sve se samo ponavlja. Ko je god protiv "sistema" samo bude uklonjen.

Sve je tako isplanirano i kontrolisano.

Ta drzava je jedan veliki Kit koji prozdire ostale drzave kao planktone, prosto guta svijet (NATO, MMF, WB...).

Apsolutno sve kontrolisu, od medija do svakog politicara na planeti pogotovo u Evropi.

Amerika je "veliki brat".

Botkica Botic

pre 7 godina

Svi su glasno trubili kad je Orban podigao ogradu a posle toga su svi krenuli tim putem. Trump jednostavno govori sta hoce slusaoci da cuju. Zasto da ga ne izaberu ako to hoce?

OK

pre 7 godina

Tramp je prvo osvojio američki reality show sa svojom Apprentice serijom pre desetak godina pa je tek onda krenuo u politiku. Kao i svaki dobar političar prvo je naučio kako da koristi medije, pre svega TV, da izgradi svoj image. Navodno prebogat, muškarčina, bez dlake na jeziku, veliki patriota i uvek predvidljivo neotesan, on ima puno simpatizera među skorojevićima, bogatim kapitalistima i svima koji vole "čvrstu ruku". Da li će to biti dosta za pobedu na izborima, saznaćemo za par meseci. Dobar članak, hvala.

Hidrocefalus

pre 7 godina

Procitati knjigu "Pokoravanje" Misela Uelbeka. Jeste da se desava u Francuskoj u bliskoj buducnosti ali princip je isti sve su ostalo nijanse.

pera bonasera

pre 7 godina

zeleo bih da vidim jednog predsednika Amerike koji je drugaciji od ostalih koji su bili marionete raznih bogatih lobija i donosili katastrofalne odluke po ostali deo sveta i doveli ga do ivice nuklearnog rata sa Rusijom.

jovica

pre 7 godina

"Dovoljno bogat da sam finansira svoju kampanju, za razliku od ostalih kandidata, uključujući i Hilari Klinton" ...sirota Hilari, samo Soros stoji iza nje.
To sto sam finansira kampanju, je prednost jer manje zavisi od interesnih grupa, i pravljenje kompromisa.

dragan

pre 7 godina

U finale americke predsednicke trke UVEK uđu dva kandidata establismenta. Prvi izbor i drugi izbor, za "ne daj Boze", ako glasaci polude pa ne glasaju prema smernicama kapitala i onih koji ga prodaju - medija.. Oni kandidati koji nisu po volji otpadaju najkasnije na stranackim tzv. izborima (koji su toliko komplikovani da omogucavaju namestanja svake svrste putem tzv. super delegata). Ali, vecina slobodnih kandidata ne uspe ni da se kandiduje , jer u SAD za to treba OGROMNA LOVA. Sanders je usao u igru samo jer su ga potcenili zbog njegovog idealizma i poodmaklih godina. Ali odmah su proradili "superdelegati"..Znaci, Tramp je sekundarni izbor, ako neomiljena, a zeljena Klintonka pukne..Sve je teze kontrolisati ljude i predviđam da se u SAD posegnuti uskoro za dodatnim izmenama izbornih caka, koje ce u sustini samo zacementirato stanje. Zasto? Pa bankarski centar je u SAD. Centar svetskih finansija. Tamo odredjuju sudbinu sveta (koji su poistovetili sa svojom)i ne pada im na pamet da puste da na celo SAD dođe neko ko je "volja naroda". Taman posla. I to je to. A najgore je sto SAD vaze za "demokratski uzor". Pa jos izvoze demokratiju. A to je najkontrolisanija demokratija na svetu.

Banezi

pre 7 godina

Kod njih vladaju institucionalni aranžmani a ne pojedinci tako da neće biti značajnih odstupanja od dosadašnje američke politike bez obzira na to ko će biti predsednik.

Mikiveliki

pre 7 godina

Он заправо више говори о разочарењу људи, него о било чему другом. Политика и политичари су се свима, поготово Американцима, попели преко главе. Увукили су их широм света у пуно непотребних ратова, а удружено са падом стандарда и полаким нестајањем средње класе, иду ка свом сигурном крају. Америка је још увек велика сила, ма шта ко мислио о томе, али је њено пропадање достигло колосалне размере. Све више рођених Американаца буквално бежи из Америке. Једна велика сила није успела да се одупре мегаломанији, и да практично ништа не научи из историје. Проблем је у томе што неко ко је тако војно и финансијски јак, никада на миру не препусти своју лидерску позицију. Једна сасвим нова Америка, била би нешто најбоље и најлепше што може да се деси модерном свету. Да ли је Доналд Трамп то "светло на крају тунела ", не верујем, можда само неко ко би својим указивањем на пропусте и променом политике, трасирао пут неке нове Америке. Свету је потребна нова, праведнија Америка.

CATAPA

pre 7 godina

San prodavaca magle, kao Berluskoni ili Tramp, je da maglu prodaju sa najvišeg mesta. Ipak, to samo govori o onima koji takvu maglu vole.

Tekovina demokratije je da na čelo država više ne mogu da dođu državnici. Tramp nije deformacija demokratije već njen neminovni ishod, idiokratija.

Nenad

pre 7 godina

Treba sačekati tri najavljene i možda još koju pride TV debatu Klintonove i Trampa i tada će biti sve jasno. Ako je porazi kao što je sve republikanske kandidate, onda ima dobre šanse. Ako tu ne napravi ništa posebno, mislim da će ona pobediti jer je takva struktura populacije da odgovara demokratama.

Još Neko Kopa

pre 7 godina

@ goran
zanimljivo i ja takav utisak imam što se tiče glasanja ovde u Srbiji. kao niko svi pljuju a ono četrdeset osmica burazeru...
zasu ali sta je tu je.

Madhva (Hare Krišna)

pre 7 godina

Ja sam Amerikancima od sveg srca poželeo Sandersa, ali ni potpuno različiti Tramp neće ni za milimetar promeniti "najveću demokratiju" na svetu. Jeste svejedno!

zju

pre 7 godina

devojko mani se politike ne znas sta pricas. drzava i narod im propadaju zbog "politicke korektnosti" i titranja manjinama. e pa dosta je bilo. MAGA!