Utorak, 31.05.2016.

12:33

Da li je gorila samo želela da zaštiti dečaka? (VIDEO)

Izvor: Independent

Da li je gorila samo želela da zaštiti deèaka? (VIDEO) IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

Gorila je, nije lav

pre 7 godina

Uspavanka ne deluje odmah. Ovde je moralo odmah da se reaguje. Ako je majka neodgovorna, ne znaci da treba i vlasnici zoo vrta ostaviti tako. Gorila naravno nije kriva ali nije svesna opasnosti. Vuce dete za ruku prebrzo kao svoje majmunce, pa i jeste majmunce kad je preskocilo i ogradu i jos jednu...

neutralni felsh

pre 7 godina

Svi smo mi Harambe 
(PRAVDA ZA HARAMBEA, 31. maj 2016 23:23) 
da, svi ste vi Harambeova braća.
(Darvin, 01. jun 2016 16:49)


i ti si, no "mi" smo bar toga svesni. ti mislis da si nesto posebno, sto je obicna zabluda ega i nedostatak racija.

M

pre 7 godina

Oglasili su se stručnjaci za ponašanje primata, koji rade na univerzitetima i institutima u inostranstvu (možete to naći na fb stranici Justice for Harambe). Bili su uglavnom rezervisani, ali niko od njih nije rekao da je odluka zoo vrta da se ubije majmun bila dobra i jedina ispravna. Kažu da body language gorile nije bio agresivan i kažu da jeste bio zaštitnički nastrojen prema dečaku. Isto tako, kažu da je pometnju u stvari unela cika i dreka gledalaca, a da je majmun bio u stvari staložen.

E sad, to što se kao jedino rešenje smislilo da se majmun ubije, ja u tome vidim odgovornost zoo vrta. Pitam se zašto nisu sklonili vrišteće gledaoce. Verovatno su hteli da izbegnu neku milionsku tužbu, pa su kao rešenje smakli životinju, koja nažalost nema nikakva prava - a sve to da bi izgledalo da imaju siuacaiju pod kontrolom. A u stvari je bilo suprotno. Reč je o najčistijem neznanju i nesnalaženju uprave.

životinjama treba zaštita od ljudi, ograda koju ljudi ne mogu preći

pre 7 godina

jedino što se u zoo vrtu vidi od prirode je priroda ljudske bolesti

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni felsh...Naterao si me na razmisljanje. Stvarno je decak, svojom neposlusnoscu, najveci krivac i kada poraste, mozda ce shvatiti da je njegovom krivicom ubijen primerak "zasticene" vrste. Postoji vise stepena ugrozenosti biljnih i zivotinjskih vrsta i mislim da bi trebalo uvesti propis da je zivot onih najugrozenijih vredniji od zivota jednog coveka. Deluje grubo i bezosecajno, ali cinjenica je da nas 7 milijardi sigurno nismo ugrozeni.
(Trovach, 31. maj 2016 21:22)


opet se slazemo :)
uzgred, imam prost metod za izracunavanje svojevrsnog koeficijenta vrednosti pojedinacnog zivota.
konkretno gorile, procene (optimisticne) ukazuju da ih ima jos oko 150.000 na planeti. dakle, 1 (broj jedinke, naravno! :) podeljen sa 150.000, jednako: 0, 000007.
covek: jedan podeljeno sa 7 milijardi...
naravno, vrednost je obrnuto proporcionalna dobijenom broju, to jest koeficijentu.

Trovach

pre 7 godina

@xl...Slazem se da su zoo-vrtovi, prakticno zatvori, ali opstanak nekih zivotinjskih vrsta (ljudskom zaslugom) je u prirodi postao nemoguc. Bas su gorile odlican primer. Ne samo da im je staniste ugrozeno, nego ih pored, svega, ljudi love zarad trofeja. Mogu shvatiti lov zarad ishrane, ali ovo ne mogu.

Trovach

pre 7 godina

@neutralni felsh...Naterao si me na razmisljanje. Stvarno je decak, svojom neposlusnoscu, najveci krivac i kada poraste, mozda ce shvatiti da je njegovom krivicom ubijen primerak "zasticene" vrste. Postoji vise stepena ugrozenosti biljnih i zivotinjskih vrsta i mislim da bi trebalo uvesti propis da je zivot onih najugrozenijih vredniji od zivota jednog coveka. Deluje grubo i bezosecajno, ali cinjenica je da nas 7 milijardi sigurno nismo ugrozeni.

hm

pre 7 godina

Što volim nas Srbe što smo ovako pametni, za sve imamo rešenje. Za neupućene (dosta komentara), gorila se ne može uspavati kao na filmu, opa, pogodiš je i stvorenje od 150 kila padne u dubok san za sekund. Prvo što bi se uspaničila i možda povredila dete, a čak i da ne bi možda bi se obrušio na njega ili ga slučajno udario jer je pogođen strelicom koja boli i stvara vrtoglavicu pre uspavljivanja.

A majka ovog deteta je klasičan kreten.

Boki

pre 7 godina

Jasno se vidi na snimku da gorila odvlaci dete od buke, cike i vike gledalaca i da nije imala nameru da ga povredi/ubije. U momentima deluje da to radi na agresivan nacin, kada ga je vukla kroz vodu. Medjutim dete je izvuceno bez ikakve povrede i pusteno odmah kuci iz bolnice.

xI

pre 7 godina

Gorili i zivotinjama nije mesto u zatvorima to jest zooloskim vrtovima nego u prirodi. Neznam koliko jos vremena treba ljudima to da shvate....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nisam ja, ja je

pre 7 godina

Gorila *verovatno* detetu ne bi nista lose ucinila. *Verovatno* je zelela da ga zastiti. (Napomena: ako je gorila muzjak, treba menjati u muskom rodu; ako je zenka - u zenskom. Ja cu pretpostaviti da je bila zenka, pa cu menjati u zenskom rodu. Uostalom, mislim da sam negde i procitao da je bila zenka. Da je muzjak, mozda bi ono gore bilo nesto malo manje verovatno.) Medjutim, *naravno* da se cuvari nisu mogli osloniti na to "verovatno"! Naravno da su je *morali* ubiti! I naravno da bi sad roditelji morali biti debelo pozvani na odgovornost! I za smrt gorile i za nebrigu o detetu. A verovatno ima nezgodnih pitanja i za upravu ZOO vrta.

neutralni felsh

pre 7 godina

pored uzaludnog gubitka jednog zivota, najvise iritira ovo histericno skicanje prisutne gomile koje jos gore pogorsava situaciju.
trebalo je njih da pobiju a gorila i decak da ostanu zivi.

Lepi Bane

pre 7 godina

Gorila stiti decaka od rulje koja urla odozgo i koja je decaka po misljenju gorile bacila dole i vice jer zeli da lincuje decaka. Gorila je i sama uplasena, jer ne zna gde da pobegne od rulje, plasi se da neko ne gadja necim i vuce decaka da i njega zastiti od rulje. Ovo je iz ugla gorile, a nije daleko ni od istine. Da je hteo da ga ubije, ucinio bi to za sekund. Mama blejala okolo, gledala tipove ili u telefon, lizala sladoled, jadno dete sta je prozivelo, jadan gorila sa kojom vrstom je delio planetu Zemlju.

Nikola

pre 7 godina

Gorila je odvukla dete verovatno zbog nenormalne buke koju su pravili posetioci i majka deteta. Jadna gorila. Imala je i mlade, koji ce sad sami odrastati.

G force

pre 7 godina

Sa mamicom bi valjalo popricati. I ne samo pricati. Interesuje me kako ce, kada dete odraste, da pokusa da mu objasni sta se to dogodilo kad je bio mali.. (kako rekose ono, desava se, jel) Ne Mama, Ne Desava Se! I kakav je strah i stres to dete dozivelo. I kako je to sve zavrseno.. Cijom krivicom? Cijom zaslugom? Kakvim pravom? Kojim sudom? I ko je sta zasluzio na kraju ove price..

ufuf

pre 7 godina

zamislite situaciju: vi ste tak koji odlucuje, da li bi isli na opciju da uspavate gorilu, znate da se gorila ne moze trenutno uspavati a ne znate kako ce reagovati pod dejstvom sedativa. vasa je odgovornost za svaku mogucu posledicu. sta cete odluciti? nije tesko pogoditi zar ne? tako manite sve price...

Grozni

pre 7 godina

Da ga zastiti...hahah....vukla ga je kao krpu i sta bi da je dete razbilo lobanju o kamenje u vodi?Slucajno...desava se?I gorila je protiv svoje volje u kavezu ? pravo pitanje je kako je dete dospelo tamo kod nje??

Lev

pre 7 godina

Ne pravite razliku da li je htela da ga povredi i da li je slucajno mogla da ga ubije (dok ga je vukla i razvlacila levo desno). U oba slucaja decak je mogao da pogine. U svakom slucaju, za smrt gorile odgovoran je zooloski vrt, jer nije imao plan za ovakve situacije.

Jana

pre 7 godina

Slazem se sa svima, mogla se uspavati zivotinja. Nije resenje ubiti. I da je htela da ubije, to bi uradila istog trena.

Takve zivotinje koje su drzane u zatvorenom prostoru i pripitomljene, nece ubijati nikoga, posebno ne dete. Jedino to cine ako su dobijale batine, ako ih je neko tukao, ako ih je neko izgladnjavao, izazivao. Odrasla sam na selu i znam sta pricam i vidim i zao mi je sto ljudi uvek o zivotinjama misle najgore i misle da su one ubice. Nisu. Ne mogu da vam opisem koliko su zivotinje plemenita i plasljiva stvorenja, koja citaju tudje duse, pokrete, ponasanja, uvek te gledaju u oci kad im pricas. Od malih nogu sam isla izmedju krava, bikova, ovaca, ovnova, svinja, veprova... Svi oni pamte ko ih je udario, koliko puta,... Da, znaju biti besni i na sve ako su konstatno dozivljavali uzase makar i od jedne osobe i onda ne biraju koga ce tresnuti, ali to odmah cine, ne kao ova gorila, sto se dakle vidi da nije htela nista lose.

Mogli su je uspavati. Znaci ni zoo ni majka nisu dorasli svojim zadacima.

Bezvezni je ovaj svet postao.

Mare-Nis

pre 7 godina

Jadna gorila i jadno dete.... Samo ono zna kakve je traume doživelo zbog njegove "brižne" mame koja je verovatno zevala u telefon u momentu kada joj je "nestalo" dete.

Milivoje

pre 7 godina

Gorila je jedan od majmuna najsličnih čoveku, čiji se DNK poklapa 98% sa ljudskim. Virus evbole je pre nekoliko godina iz centralne Afrike zbrisao preko 5 hiljada ovih divnih primata. Umesto da ih štitimo i zaštitimo njihova staništa mi pucamo. Kakav je to zološki vrt gde radnici ne smeju da udu kod gorile. Strašno.

Zuja

pre 7 godina

Kako lepa gorila, prelepo građen i vrhunska atleta. Kakva tuga :-( baš mi žao. Nema šanse da bi povredio dečaka ali ga je uzeo za sebe i pitanje je kako bi neko prišao da ga oslobodi. Ovi okolo sa vriskom i galamom samo su uznemirili Harembea, te i on krenuo da beži sa mališanom. Mora da postoji način komunikacije sa životinjom! Pa ljudi imaju tehniku da priđu i borave sa čoporom lavova a ne sa našim najbližim rođakom da mu ne smeju prići.

Trovach

pre 7 godina

Gorile su mnogo manje agresivne od simpanzi i ljudi, tako da je njegovo ubistvo preterana reakcija ljudi koji polaze od toga "da je normalno da ce gorila ubiti dete", jer bi covek tako postupio. Od svih covekolikih majmuna su mozda najmiroljubiviji bonoboi (nekada su bili svrstavani u simpanze) koji skoro sve probleme i frustracije lece sexom u stilu "make love, not war".

Ratko

pre 7 godina

Gorila se igrala sa njim ili stala u zaštitu. Jednostavno ne bi ga usmrtila sasvim sigurno. Zašto ste ubili gorilu? Kako nema ni jedan stručnjak u tom Zoo vrtu koji ume da radi sa majmunima? Sada roditelje u zatvor momentalno!

pukovnik mortimor

pre 7 godina

Ja sam se uplašio dok sam gledao kako ga vuče a nemam dete...

Ne znam dal su morali da ga ubiju ali znam da su roditelji odgovorni za svoje dete. A i zoo vrt mora da ima neki plan za ne daj bože tako da su i oni odgovorni u velikoj meri za smrt majmuna.

Car Uroš V

pre 7 godina

Ovde je svako kriv na svoj način, ali gorila ponajmanje. Ona je ovaj akcident platila životom, jedino pravedno bi bilo da kaznu snose i roditelji i zoo vrt. Time bi koliko toliko pravda bila zadovoljena.

Car Uroš V

pre 7 godina

Ovde je svako kriv na svoj način, ali gorila ponajmanje. Ona je ovaj akcident platila životom, jedino pravedno bi bilo da kaznu snose i roditelji i zoo vrt. Time bi koliko toliko pravda bila zadovoljena.

Lepi Bane

pre 7 godina

Gorila stiti decaka od rulje koja urla odozgo i koja je decaka po misljenju gorile bacila dole i vice jer zeli da lincuje decaka. Gorila je i sama uplasena, jer ne zna gde da pobegne od rulje, plasi se da neko ne gadja necim i vuce decaka da i njega zastiti od rulje. Ovo je iz ugla gorile, a nije daleko ni od istine. Da je hteo da ga ubije, ucinio bi to za sekund. Mama blejala okolo, gledala tipove ili u telefon, lizala sladoled, jadno dete sta je prozivelo, jadan gorila sa kojom vrstom je delio planetu Zemlju.

Zuja

pre 7 godina

Kako lepa gorila, prelepo građen i vrhunska atleta. Kakva tuga :-( baš mi žao. Nema šanse da bi povredio dečaka ali ga je uzeo za sebe i pitanje je kako bi neko prišao da ga oslobodi. Ovi okolo sa vriskom i galamom samo su uznemirili Harembea, te i on krenuo da beži sa mališanom. Mora da postoji način komunikacije sa životinjom! Pa ljudi imaju tehniku da priđu i borave sa čoporom lavova a ne sa našim najbližim rođakom da mu ne smeju prići.

Jana

pre 7 godina

Slazem se sa svima, mogla se uspavati zivotinja. Nije resenje ubiti. I da je htela da ubije, to bi uradila istog trena.

Takve zivotinje koje su drzane u zatvorenom prostoru i pripitomljene, nece ubijati nikoga, posebno ne dete. Jedino to cine ako su dobijale batine, ako ih je neko tukao, ako ih je neko izgladnjavao, izazivao. Odrasla sam na selu i znam sta pricam i vidim i zao mi je sto ljudi uvek o zivotinjama misle najgore i misle da su one ubice. Nisu. Ne mogu da vam opisem koliko su zivotinje plemenita i plasljiva stvorenja, koja citaju tudje duse, pokrete, ponasanja, uvek te gledaju u oci kad im pricas. Od malih nogu sam isla izmedju krava, bikova, ovaca, ovnova, svinja, veprova... Svi oni pamte ko ih je udario, koliko puta,... Da, znaju biti besni i na sve ako su konstatno dozivljavali uzase makar i od jedne osobe i onda ne biraju koga ce tresnuti, ali to odmah cine, ne kao ova gorila, sto se dakle vidi da nije htela nista lose.

Mogli su je uspavati. Znaci ni zoo ni majka nisu dorasli svojim zadacima.

Bezvezni je ovaj svet postao.

neutralni felsh

pre 7 godina

pored uzaludnog gubitka jednog zivota, najvise iritira ovo histericno skicanje prisutne gomile koje jos gore pogorsava situaciju.
trebalo je njih da pobiju a gorila i decak da ostanu zivi.

Mare-Nis

pre 7 godina

Jadna gorila i jadno dete.... Samo ono zna kakve je traume doživelo zbog njegove "brižne" mame koja je verovatno zevala u telefon u momentu kada joj je "nestalo" dete.

pukovnik mortimor

pre 7 godina

Ja sam se uplašio dok sam gledao kako ga vuče a nemam dete...

Ne znam dal su morali da ga ubiju ali znam da su roditelji odgovorni za svoje dete. A i zoo vrt mora da ima neki plan za ne daj bože tako da su i oni odgovorni u velikoj meri za smrt majmuna.

Nikola

pre 7 godina

Gorila je odvukla dete verovatno zbog nenormalne buke koju su pravili posetioci i majka deteta. Jadna gorila. Imala je i mlade, koji ce sad sami odrastati.

Ratko

pre 7 godina

Gorila se igrala sa njim ili stala u zaštitu. Jednostavno ne bi ga usmrtila sasvim sigurno. Zašto ste ubili gorilu? Kako nema ni jedan stručnjak u tom Zoo vrtu koji ume da radi sa majmunima? Sada roditelje u zatvor momentalno!

hm

pre 7 godina

Što volim nas Srbe što smo ovako pametni, za sve imamo rešenje. Za neupućene (dosta komentara), gorila se ne može uspavati kao na filmu, opa, pogodiš je i stvorenje od 150 kila padne u dubok san za sekund. Prvo što bi se uspaničila i možda povredila dete, a čak i da ne bi možda bi se obrušio na njega ili ga slučajno udario jer je pogođen strelicom koja boli i stvara vrtoglavicu pre uspavljivanja.

A majka ovog deteta je klasičan kreten.

ufuf

pre 7 godina

zamislite situaciju: vi ste tak koji odlucuje, da li bi isli na opciju da uspavate gorilu, znate da se gorila ne moze trenutno uspavati a ne znate kako ce reagovati pod dejstvom sedativa. vasa je odgovornost za svaku mogucu posledicu. sta cete odluciti? nije tesko pogoditi zar ne? tako manite sve price...

Milivoje

pre 7 godina

Gorila je jedan od majmuna najsličnih čoveku, čiji se DNK poklapa 98% sa ljudskim. Virus evbole je pre nekoliko godina iz centralne Afrike zbrisao preko 5 hiljada ovih divnih primata. Umesto da ih štitimo i zaštitimo njihova staništa mi pucamo. Kakav je to zološki vrt gde radnici ne smeju da udu kod gorile. Strašno.

xI

pre 7 godina

Gorili i zivotinjama nije mesto u zatvorima to jest zooloskim vrtovima nego u prirodi. Neznam koliko jos vremena treba ljudima to da shvate....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Boki

pre 7 godina

Jasno se vidi na snimku da gorila odvlaci dete od buke, cike i vike gledalaca i da nije imala nameru da ga povredi/ubije. U momentima deluje da to radi na agresivan nacin, kada ga je vukla kroz vodu. Medjutim dete je izvuceno bez ikakve povrede i pusteno odmah kuci iz bolnice.

Trovach

pre 7 godina

Gorile su mnogo manje agresivne od simpanzi i ljudi, tako da je njegovo ubistvo preterana reakcija ljudi koji polaze od toga "da je normalno da ce gorila ubiti dete", jer bi covek tako postupio. Od svih covekolikih majmuna su mozda najmiroljubiviji bonoboi (nekada su bili svrstavani u simpanze) koji skoro sve probleme i frustracije lece sexom u stilu "make love, not war".

Lev

pre 7 godina

Ne pravite razliku da li je htela da ga povredi i da li je slucajno mogla da ga ubije (dok ga je vukla i razvlacila levo desno). U oba slucaja decak je mogao da pogine. U svakom slucaju, za smrt gorile odgovoran je zooloski vrt, jer nije imao plan za ovakve situacije.

G force

pre 7 godina

Sa mamicom bi valjalo popricati. I ne samo pricati. Interesuje me kako ce, kada dete odraste, da pokusa da mu objasni sta se to dogodilo kad je bio mali.. (kako rekose ono, desava se, jel) Ne Mama, Ne Desava Se! I kakav je strah i stres to dete dozivelo. I kako je to sve zavrseno.. Cijom krivicom? Cijom zaslugom? Kakvim pravom? Kojim sudom? I ko je sta zasluzio na kraju ove price..

nisam ja, ja je

pre 7 godina

Gorila *verovatno* detetu ne bi nista lose ucinila. *Verovatno* je zelela da ga zastiti. (Napomena: ako je gorila muzjak, treba menjati u muskom rodu; ako je zenka - u zenskom. Ja cu pretpostaviti da je bila zenka, pa cu menjati u zenskom rodu. Uostalom, mislim da sam negde i procitao da je bila zenka. Da je muzjak, mozda bi ono gore bilo nesto malo manje verovatno.) Medjutim, *naravno* da se cuvari nisu mogli osloniti na to "verovatno"! Naravno da su je *morali* ubiti! I naravno da bi sad roditelji morali biti debelo pozvani na odgovornost! I za smrt gorile i za nebrigu o detetu. A verovatno ima nezgodnih pitanja i za upravu ZOO vrta.

Trovach

pre 7 godina

@neutralni felsh...Naterao si me na razmisljanje. Stvarno je decak, svojom neposlusnoscu, najveci krivac i kada poraste, mozda ce shvatiti da je njegovom krivicom ubijen primerak "zasticene" vrste. Postoji vise stepena ugrozenosti biljnih i zivotinjskih vrsta i mislim da bi trebalo uvesti propis da je zivot onih najugrozenijih vredniji od zivota jednog coveka. Deluje grubo i bezosecajno, ali cinjenica je da nas 7 milijardi sigurno nismo ugrozeni.

Trovach

pre 7 godina

@xl...Slazem se da su zoo-vrtovi, prakticno zatvori, ali opstanak nekih zivotinjskih vrsta (ljudskom zaslugom) je u prirodi postao nemoguc. Bas su gorile odlican primer. Ne samo da im je staniste ugrozeno, nego ih pored, svega, ljudi love zarad trofeja. Mogu shvatiti lov zarad ishrane, ali ovo ne mogu.

Grozni

pre 7 godina

Da ga zastiti...hahah....vukla ga je kao krpu i sta bi da je dete razbilo lobanju o kamenje u vodi?Slucajno...desava se?I gorila je protiv svoje volje u kavezu ? pravo pitanje je kako je dete dospelo tamo kod nje??

životinjama treba zaštita od ljudi, ograda koju ljudi ne mogu preći

pre 7 godina

jedino što se u zoo vrtu vidi od prirode je priroda ljudske bolesti

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni felsh...Naterao si me na razmisljanje. Stvarno je decak, svojom neposlusnoscu, najveci krivac i kada poraste, mozda ce shvatiti da je njegovom krivicom ubijen primerak "zasticene" vrste. Postoji vise stepena ugrozenosti biljnih i zivotinjskih vrsta i mislim da bi trebalo uvesti propis da je zivot onih najugrozenijih vredniji od zivota jednog coveka. Deluje grubo i bezosecajno, ali cinjenica je da nas 7 milijardi sigurno nismo ugrozeni.
(Trovach, 31. maj 2016 21:22)


opet se slazemo :)
uzgred, imam prost metod za izracunavanje svojevrsnog koeficijenta vrednosti pojedinacnog zivota.
konkretno gorile, procene (optimisticne) ukazuju da ih ima jos oko 150.000 na planeti. dakle, 1 (broj jedinke, naravno! :) podeljen sa 150.000, jednako: 0, 000007.
covek: jedan podeljeno sa 7 milijardi...
naravno, vrednost je obrnuto proporcionalna dobijenom broju, to jest koeficijentu.

neutralni felsh

pre 7 godina

Svi smo mi Harambe 
(PRAVDA ZA HARAMBEA, 31. maj 2016 23:23) 
da, svi ste vi Harambeova braća.
(Darvin, 01. jun 2016 16:49)


i ti si, no "mi" smo bar toga svesni. ti mislis da si nesto posebno, sto je obicna zabluda ega i nedostatak racija.

Gorila je, nije lav

pre 7 godina

Uspavanka ne deluje odmah. Ovde je moralo odmah da se reaguje. Ako je majka neodgovorna, ne znaci da treba i vlasnici zoo vrta ostaviti tako. Gorila naravno nije kriva ali nije svesna opasnosti. Vuce dete za ruku prebrzo kao svoje majmunce, pa i jeste majmunce kad je preskocilo i ogradu i jos jednu...

M

pre 7 godina

Oglasili su se stručnjaci za ponašanje primata, koji rade na univerzitetima i institutima u inostranstvu (možete to naći na fb stranici Justice for Harambe). Bili su uglavnom rezervisani, ali niko od njih nije rekao da je odluka zoo vrta da se ubije majmun bila dobra i jedina ispravna. Kažu da body language gorile nije bio agresivan i kažu da jeste bio zaštitnički nastrojen prema dečaku. Isto tako, kažu da je pometnju u stvari unela cika i dreka gledalaca, a da je majmun bio u stvari staložen.

E sad, to što se kao jedino rešenje smislilo da se majmun ubije, ja u tome vidim odgovornost zoo vrta. Pitam se zašto nisu sklonili vrišteće gledaoce. Verovatno su hteli da izbegnu neku milionsku tužbu, pa su kao rešenje smakli životinju, koja nažalost nema nikakva prava - a sve to da bi izgledalo da imaju siuacaiju pod kontrolom. A u stvari je bilo suprotno. Reč je o najčistijem neznanju i nesnalaženju uprave.

Grozni

pre 7 godina

Da ga zastiti...hahah....vukla ga je kao krpu i sta bi da je dete razbilo lobanju o kamenje u vodi?Slucajno...desava se?I gorila je protiv svoje volje u kavezu ? pravo pitanje je kako je dete dospelo tamo kod nje??

ufuf

pre 7 godina

zamislite situaciju: vi ste tak koji odlucuje, da li bi isli na opciju da uspavate gorilu, znate da se gorila ne moze trenutno uspavati a ne znate kako ce reagovati pod dejstvom sedativa. vasa je odgovornost za svaku mogucu posledicu. sta cete odluciti? nije tesko pogoditi zar ne? tako manite sve price...

Jana

pre 7 godina

Slazem se sa svima, mogla se uspavati zivotinja. Nije resenje ubiti. I da je htela da ubije, to bi uradila istog trena.

Takve zivotinje koje su drzane u zatvorenom prostoru i pripitomljene, nece ubijati nikoga, posebno ne dete. Jedino to cine ako su dobijale batine, ako ih je neko tukao, ako ih je neko izgladnjavao, izazivao. Odrasla sam na selu i znam sta pricam i vidim i zao mi je sto ljudi uvek o zivotinjama misle najgore i misle da su one ubice. Nisu. Ne mogu da vam opisem koliko su zivotinje plemenita i plasljiva stvorenja, koja citaju tudje duse, pokrete, ponasanja, uvek te gledaju u oci kad im pricas. Od malih nogu sam isla izmedju krava, bikova, ovaca, ovnova, svinja, veprova... Svi oni pamte ko ih je udario, koliko puta,... Da, znaju biti besni i na sve ako su konstatno dozivljavali uzase makar i od jedne osobe i onda ne biraju koga ce tresnuti, ali to odmah cine, ne kao ova gorila, sto se dakle vidi da nije htela nista lose.

Mogli su je uspavati. Znaci ni zoo ni majka nisu dorasli svojim zadacima.

Bezvezni je ovaj svet postao.

Lev

pre 7 godina

Ne pravite razliku da li je htela da ga povredi i da li je slucajno mogla da ga ubije (dok ga je vukla i razvlacila levo desno). U oba slucaja decak je mogao da pogine. U svakom slucaju, za smrt gorile odgovoran je zooloski vrt, jer nije imao plan za ovakve situacije.

Trovach

pre 7 godina

@neutralni felsh...Naterao si me na razmisljanje. Stvarno je decak, svojom neposlusnoscu, najveci krivac i kada poraste, mozda ce shvatiti da je njegovom krivicom ubijen primerak "zasticene" vrste. Postoji vise stepena ugrozenosti biljnih i zivotinjskih vrsta i mislim da bi trebalo uvesti propis da je zivot onih najugrozenijih vredniji od zivota jednog coveka. Deluje grubo i bezosecajno, ali cinjenica je da nas 7 milijardi sigurno nismo ugrozeni.

Car Uroš V

pre 7 godina

Ovde je svako kriv na svoj način, ali gorila ponajmanje. Ona je ovaj akcident platila životom, jedino pravedno bi bilo da kaznu snose i roditelji i zoo vrt. Time bi koliko toliko pravda bila zadovoljena.

nisam ja, ja je

pre 7 godina

Gorila *verovatno* detetu ne bi nista lose ucinila. *Verovatno* je zelela da ga zastiti. (Napomena: ako je gorila muzjak, treba menjati u muskom rodu; ako je zenka - u zenskom. Ja cu pretpostaviti da je bila zenka, pa cu menjati u zenskom rodu. Uostalom, mislim da sam negde i procitao da je bila zenka. Da je muzjak, mozda bi ono gore bilo nesto malo manje verovatno.) Medjutim, *naravno* da se cuvari nisu mogli osloniti na to "verovatno"! Naravno da su je *morali* ubiti! I naravno da bi sad roditelji morali biti debelo pozvani na odgovornost! I za smrt gorile i za nebrigu o detetu. A verovatno ima nezgodnih pitanja i za upravu ZOO vrta.

Ratko

pre 7 godina

Gorila se igrala sa njim ili stala u zaštitu. Jednostavno ne bi ga usmrtila sasvim sigurno. Zašto ste ubili gorilu? Kako nema ni jedan stručnjak u tom Zoo vrtu koji ume da radi sa majmunima? Sada roditelje u zatvor momentalno!

Zuja

pre 7 godina

Kako lepa gorila, prelepo građen i vrhunska atleta. Kakva tuga :-( baš mi žao. Nema šanse da bi povredio dečaka ali ga je uzeo za sebe i pitanje je kako bi neko prišao da ga oslobodi. Ovi okolo sa vriskom i galamom samo su uznemirili Harembea, te i on krenuo da beži sa mališanom. Mora da postoji način komunikacije sa životinjom! Pa ljudi imaju tehniku da priđu i borave sa čoporom lavova a ne sa našim najbližim rođakom da mu ne smeju prići.

neutralni felsh

pre 7 godina

@neutralni felsh...Naterao si me na razmisljanje. Stvarno je decak, svojom neposlusnoscu, najveci krivac i kada poraste, mozda ce shvatiti da je njegovom krivicom ubijen primerak "zasticene" vrste. Postoji vise stepena ugrozenosti biljnih i zivotinjskih vrsta i mislim da bi trebalo uvesti propis da je zivot onih najugrozenijih vredniji od zivota jednog coveka. Deluje grubo i bezosecajno, ali cinjenica je da nas 7 milijardi sigurno nismo ugrozeni.
(Trovach, 31. maj 2016 21:22)


opet se slazemo :)
uzgred, imam prost metod za izracunavanje svojevrsnog koeficijenta vrednosti pojedinacnog zivota.
konkretno gorile, procene (optimisticne) ukazuju da ih ima jos oko 150.000 na planeti. dakle, 1 (broj jedinke, naravno! :) podeljen sa 150.000, jednako: 0, 000007.
covek: jedan podeljeno sa 7 milijardi...
naravno, vrednost je obrnuto proporcionalna dobijenom broju, to jest koeficijentu.

neutralni felsh

pre 7 godina

pored uzaludnog gubitka jednog zivota, najvise iritira ovo histericno skicanje prisutne gomile koje jos gore pogorsava situaciju.
trebalo je njih da pobiju a gorila i decak da ostanu zivi.

Boki

pre 7 godina

Jasno se vidi na snimku da gorila odvlaci dete od buke, cike i vike gledalaca i da nije imala nameru da ga povredi/ubije. U momentima deluje da to radi na agresivan nacin, kada ga je vukla kroz vodu. Medjutim dete je izvuceno bez ikakve povrede i pusteno odmah kuci iz bolnice.

Milivoje

pre 7 godina

Gorila je jedan od majmuna najsličnih čoveku, čiji se DNK poklapa 98% sa ljudskim. Virus evbole je pre nekoliko godina iz centralne Afrike zbrisao preko 5 hiljada ovih divnih primata. Umesto da ih štitimo i zaštitimo njihova staništa mi pucamo. Kakav je to zološki vrt gde radnici ne smeju da udu kod gorile. Strašno.

Trovach

pre 7 godina

Gorile su mnogo manje agresivne od simpanzi i ljudi, tako da je njegovo ubistvo preterana reakcija ljudi koji polaze od toga "da je normalno da ce gorila ubiti dete", jer bi covek tako postupio. Od svih covekolikih majmuna su mozda najmiroljubiviji bonoboi (nekada su bili svrstavani u simpanze) koji skoro sve probleme i frustracije lece sexom u stilu "make love, not war".

Lepi Bane

pre 7 godina

Gorila stiti decaka od rulje koja urla odozgo i koja je decaka po misljenju gorile bacila dole i vice jer zeli da lincuje decaka. Gorila je i sama uplasena, jer ne zna gde da pobegne od rulje, plasi se da neko ne gadja necim i vuce decaka da i njega zastiti od rulje. Ovo je iz ugla gorile, a nije daleko ni od istine. Da je hteo da ga ubije, ucinio bi to za sekund. Mama blejala okolo, gledala tipove ili u telefon, lizala sladoled, jadno dete sta je prozivelo, jadan gorila sa kojom vrstom je delio planetu Zemlju.

Nikola

pre 7 godina

Gorila je odvukla dete verovatno zbog nenormalne buke koju su pravili posetioci i majka deteta. Jadna gorila. Imala je i mlade, koji ce sad sami odrastati.

neutralni felsh

pre 7 godina

Svi smo mi Harambe 
(PRAVDA ZA HARAMBEA, 31. maj 2016 23:23) 
da, svi ste vi Harambeova braća.
(Darvin, 01. jun 2016 16:49)


i ti si, no "mi" smo bar toga svesni. ti mislis da si nesto posebno, sto je obicna zabluda ega i nedostatak racija.

G force

pre 7 godina

Sa mamicom bi valjalo popricati. I ne samo pricati. Interesuje me kako ce, kada dete odraste, da pokusa da mu objasni sta se to dogodilo kad je bio mali.. (kako rekose ono, desava se, jel) Ne Mama, Ne Desava Se! I kakav je strah i stres to dete dozivelo. I kako je to sve zavrseno.. Cijom krivicom? Cijom zaslugom? Kakvim pravom? Kojim sudom? I ko je sta zasluzio na kraju ove price..

M

pre 7 godina

Oglasili su se stručnjaci za ponašanje primata, koji rade na univerzitetima i institutima u inostranstvu (možete to naći na fb stranici Justice for Harambe). Bili su uglavnom rezervisani, ali niko od njih nije rekao da je odluka zoo vrta da se ubije majmun bila dobra i jedina ispravna. Kažu da body language gorile nije bio agresivan i kažu da jeste bio zaštitnički nastrojen prema dečaku. Isto tako, kažu da je pometnju u stvari unela cika i dreka gledalaca, a da je majmun bio u stvari staložen.

E sad, to što se kao jedino rešenje smislilo da se majmun ubije, ja u tome vidim odgovornost zoo vrta. Pitam se zašto nisu sklonili vrišteće gledaoce. Verovatno su hteli da izbegnu neku milionsku tužbu, pa su kao rešenje smakli životinju, koja nažalost nema nikakva prava - a sve to da bi izgledalo da imaju siuacaiju pod kontrolom. A u stvari je bilo suprotno. Reč je o najčistijem neznanju i nesnalaženju uprave.

pukovnik mortimor

pre 7 godina

Ja sam se uplašio dok sam gledao kako ga vuče a nemam dete...

Ne znam dal su morali da ga ubiju ali znam da su roditelji odgovorni za svoje dete. A i zoo vrt mora da ima neki plan za ne daj bože tako da su i oni odgovorni u velikoj meri za smrt majmuna.

xI

pre 7 godina

Gorili i zivotinjama nije mesto u zatvorima to jest zooloskim vrtovima nego u prirodi. Neznam koliko jos vremena treba ljudima to da shvate....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hm

pre 7 godina

Što volim nas Srbe što smo ovako pametni, za sve imamo rešenje. Za neupućene (dosta komentara), gorila se ne može uspavati kao na filmu, opa, pogodiš je i stvorenje od 150 kila padne u dubok san za sekund. Prvo što bi se uspaničila i možda povredila dete, a čak i da ne bi možda bi se obrušio na njega ili ga slučajno udario jer je pogođen strelicom koja boli i stvara vrtoglavicu pre uspavljivanja.

A majka ovog deteta je klasičan kreten.

Trovach

pre 7 godina

@xl...Slazem se da su zoo-vrtovi, prakticno zatvori, ali opstanak nekih zivotinjskih vrsta (ljudskom zaslugom) je u prirodi postao nemoguc. Bas su gorile odlican primer. Ne samo da im je staniste ugrozeno, nego ih pored, svega, ljudi love zarad trofeja. Mogu shvatiti lov zarad ishrane, ali ovo ne mogu.

životinjama treba zaštita od ljudi, ograda koju ljudi ne mogu preći

pre 7 godina

jedino što se u zoo vrtu vidi od prirode je priroda ljudske bolesti

Gorila je, nije lav

pre 7 godina

Uspavanka ne deluje odmah. Ovde je moralo odmah da se reaguje. Ako je majka neodgovorna, ne znaci da treba i vlasnici zoo vrta ostaviti tako. Gorila naravno nije kriva ali nije svesna opasnosti. Vuce dete za ruku prebrzo kao svoje majmunce, pa i jeste majmunce kad je preskocilo i ogradu i jos jednu...

Mare-Nis

pre 7 godina

Jadna gorila i jadno dete.... Samo ono zna kakve je traume doživelo zbog njegove "brižne" mame koja je verovatno zevala u telefon u momentu kada joj je "nestalo" dete.