Petak, 27.05.2016.

11:23

Vreme će početi drugačije da se računa?

Izvor: Independent

Vreme æe poèeti drugaèije da se raèuna? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

razuma bez

pre 7 godina

Ipak mislim da je pogrešna pretpostavka ovih naučnika,jer je kombinacija Berilijuma i Stroncijuma,sa dodatkom 3,65% Uranijuma ipak bolja kombinacija jer se dobija preciznost od 0,234 nanosekundi po 1,24 milisekundi.Prema tome,Nemački naučnici su malo omanuli.Ja sam dobio bolje rezultate u mojoj laboratoriji u kojoj godinama beležim rezultate,i izmerio sam da vreme u Srbiji zadnjih 20 godina bukvalno stoji...
(Timelapse, 27. maj 2016 17:07) # Link komentara

Bar jedan znak interpunkcije da si pogodio, makar i slucajno..

propali naucnik

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)

Evo ja cu ti objasniti. S tvojim rucnim i zidnim satovima verovatno nema preterano puno veze, jer ih ti podesavas prema nekoj referenci - casovniku na mobilnom telefonu, laptopu, satu koji se pojavljuje u 19:30 pre Dnevnika, gongu Radio Beograda ... E sad, da li si se ikada zapitao sta rade RTS, Radio Beograd, tvoj mobilni i laptop? Radio i tv stanice su do pre nekih 20 godina koristile analogni signal tacnog vremena koji su im po iznajmljenim telefonskim vodovima ili radio putem isporucivale lokalne astronomske opservatorije, a one su bile opremljene najtacnijim - tzv. "atomskim" casovnicima. Na Zvezdari je nekada davno takodje postojao jedan takav casovnik ali on je van pogona vec skoro 40 godina. Danas svi oni, kao i tvoj mobilni i laptop, "skidaju" tacno vreme sa nekog javnog NTP servera, a ti serveri su sinhronizovani sa GPS-om, a GPS sateliti svaki na sebi opet ima referentni izvor tacnog vremena - atomski casovnik. Takvi casovnici postoje i na zemlji, a imaju ih sve vece opservatorije, kao i neki hobisti. Atomski casovnici "hvataju" elektromagnetne talase koje emituje radioaktivni izotop i vreme izmedju dva impulsa tog signala dodatnom elektronikom "razdele" dok ne dodju do intervala od 1 sekunde. Nadalje je lako. Do sada se kao izotop koristio cezijum, ali su Nemci pokazali da stroncijum pravi manju kumulativnu gresku. Eto, to je sustina.

neutralni felsh

pre 7 godina

Mora da ja imam neke engleske gene jer mrzim da kasnim, ali i da neko drugi kasni. Ako mi je kod zubara (mog skolskog druga) zakazano u 17 h, trudim se da stignem tacno na vreme, ali ni da ne poranim vise od minut. Moram biti iskren, ordinacija je udaljena oko 200 m :)
(Trovach, 27. maj 2016 16:13)


:)

dobro dosli u stari paradoks (koji ne vazi za kolegu Trovacha) - sto ti je duzi put do odredisne destinacije, to je manja verovatnoca da ces zakasniti za dogovoreno vreme. ako putujemo negde na kraj grada, cesto stignemo i koji minut ranije, ali kad treba doci do komsije, onda se kafa servirana u dogovoreno vreme cesto ohladi.
drugo, mislim da u danasnje vreme hiper-komunikacije i svakojake interakcijske izlozenosti ljudima, covek ne sme da dozvoli da navikne okolne ljude da nikad ne kasni, ili da se uvek javlja na telefon, ili da je dostupan. tako pocnu da nas dozivljavaju kao nesto sto se podrazumeva - kao nekog ko im je uvek na raspolaganju, okacen na civiluk.
nakon velikih problema, od kad sam uvideo sam da kod nas nema smisla biti tacan, zivot mi se preporodio kao u reklami iz teleshopa. poslodavci te vazda juri da ispostujes rokove (uvek je "hitno bitno hitno") a kad se satres od posla, i stignes na vreme, sad ti cekas i cekas da ti uplati pare na racun, jer tad iznenada postaje mnogo manje "hitno bitno hitno", tad ide ono cuveno "razumi situaciju, strpi se malo"...
u svakom slucaju, ne trcite da se javite na telefon, ko god da zove, i ne ocekujte to isto. zapravo, ne treba ocekivati nista, i ne treba sebe stavljati na ravni tudjih ocekivanja. takodje, dolazenje strogo na vreme, i ocekivanje da ce i drugi da dodju strogo na vreme, velika je zabluda. kasnite slobodno, ko vas ceka taj vas voli... makar bio i Trovachev zubar ;)

Timelapse

pre 7 godina

Ipak mislim da je pogrešna pretpostavka ovih naučnika,jer je kombinacija Berilijuma i Stroncijuma,sa dodatkom 3,65% Uranijuma ipak bolja kombinacija jer se dobija preciznost od 0,234 nanosekundi po 1,24 milisekundi.Prema tome,Nemački naučnici su malo omanuli.Ja sam dobio bolje rezultate u mojoj laboratoriji u kojoj godinama beležim rezultate,i izmerio sam da vreme u Srbiji zadnjih 20 godina bukvalno stoji...

Trovach

pre 7 godina

Mora da ja imam neke engleske gene jer mrzim da kasnim, ali i da neko drugi kasni. Ako mi je kod zubara (mog skolskog druga) zakazano u 17 h, trudim se da stignem tacno na vreme, ali ni da ne poranim vise od minut. Moram biti iskren, ordinacija je udaljena oko 200 m :)

ten yard penalty

pre 7 godina

noup!....najn,najn,najn!....to Srbadiju silnu zadovoljiti necce-za nas mora da se potrude malo vishe!....da izmisle sat koji cce meriti vreme od rodjenja prvog i najstarijeg Srbina u prastarom Egiptu sto miliona godina pre prvih faraona!.....

Pundit

pre 7 godina

Algoritmi primenjuju ajnstajnovu teoriju relativiteta da bi bili sinhronizovani.
(Achitwn, 27. maj 2016 14:01)
Zapravo ne. Primenjuje se empirijska konstanta koja je samo istog reda veličine kao relativističko gama. Indirektno je to dokazano prilikom traženja "greške" eksperimenta Opere (kada je utvrđeno postojanje neutrina bržih od svetlosti). Navodno je korišćena relativistička korekcija, pa zato satovi nisu dobro sinhronizovani sa referentnim na satelitu.
Zaključak je surovo jasan: ili se satovi na satelitima NE koriguju po relativističkoj konstanti, ili je brzina veća od svetlosne moguća. I jedno i drugo nije moguće.

Goran

pre 7 godina

"I koliko nam još kilograma cezijuma fali da nam "srpska" Nova godina više nikad ne padne na petak 13.?
(Madhva (Hare Krišna), 27. maj 2016 11:58) "

Pa, odavno vise ne pada na 13. nego na 14. U tvom i mom zivotnom veku mi SNG na 13.01. NISMO doziveli ;)

Dakle - odgovor na tvoje pitanje je: "0 kg cezijuma".

steva

pre 7 godina

Kako god ga računali meni život prođe kao brzi voz ...
(Detelinara do Štranda!,
Eh što prođe neka prođe,ali da je barem u normalnim životnim uslovima.al u vreme sloba mire ne beše nšta normalo,a i ovi što ga naslediše nisu se proslavili.

steva

pre 7 godina

Kako god ga računali meni život prođe kao brzi voz ...
(Detelinara do Štranda!,
Eh što prođe neka prođe,ali da je barem u normalnim životnim uslovima.al u vreme sloba mire ne beše ništa normalo,a i ovi što ga naslediše nisu se proslavili.

Achitwn

pre 7 godina

година ??? Ко је овде луд ??? Што лепо нек кажу да им требају паре како би наставили да се баве научноистраживачкм послом него овде млате празну сламу ?!?
(да да, 27. maj 2016 12:01)
Problemi preciznosti sata nas smrtnike ne tangiraju. Medjutim kad se radi o singronizaciji rada satelita, svemirskih letelica sa komponentama na zemlj, to je druga,prica. Npr svaki gps uredjaj ili cip ima kompleksne algoritme singronizacije sata sa satelitom iznad. Algoritmi primenjuju ajnstajnovu teoriju relativiteta da bi bili sinhronizovani.

Mad Max

pre 7 godina

Tacno tako vreme ne postoji tu je da bi ljudi imali neku svrhu isro ti je kao kad pitas zasto idemo na posao da se ne bi dosadjivali kuci eto zasto

SSUUUU

pre 7 godina

Vreme je logički vektor potreban za koordinaciju u dimenzijama ljudskog mozga. Niti je reku niti kamen briga za tim parametrom, ni guštera ni bilo šta drugo što nema svest na našem nivou. Matematička linija koja postoji u kontinuumu a mi se prepiremo oko nje? Očigledno da razum stoji ni delu te linije u jednoj duži sa početnom i krajnjim tačkom te seckanjem iste na manje delove dobijamo rernu jedinicu.
Glupost sekunde, minute i časova je pokušaj u pokušaju. Nažalost, definicija vremenske jedinice nam je potrebna i kao standarnizovana takva radi uskladjenha procesa koji se dešavaju simultativno u drugim osama, koordinacija bez toga nebi bila moguća.

neutralni felsh

pre 7 godina

Nemaju pojma, najbolji i najpouzdaniji satovi su Ruski Vostok sa oprugom. Kad ga dobro našteluješ, greši manje od 30 sekundi dnevno.
(Putin, 27. maj 2016 12:32)


nije tacno, kad ga nezno kucnes noktom on se sinhronizuje i skazaljke se postave na "pravo" vreme ;)
salu na stranu, moj otac je imao vostok, to svedeno mehanicko cudo je 40 godina radilo ko sat.

cobo

pre 7 godina

Bio jedan covek,uvek tacan kao sat,svuda je dolazio prvi cak i ranije nego sto treba i tako do smrti .
Kad je umro isto je prvi stigao na groblje,pre povorke..........

Zmaj

pre 7 godina

"zašto mi srbi ne bismo napravili sat koji meri vreme od velikog praska ili nekog drugog događaja koji je nama bitan, možda i od samoga rođenja a sve u čast velikog naučnika, posatvimo ga negde na najprometnijem mestu u beogradu, i da meri vreme po Milutinu Milankoviću
(cypress, 27. maj 2016 13:10)"

A zašto se "mi srbi" za početak ne bi malo opismenili pa naučili kad se koristi veliko slovo, zarez i tačka?

slobodni citac

pre 7 godina

@ Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?

Ima pri kalibraciji istih...
Inače apsurd je da kao neka "civilizacija" koja 21 vijek mjeri vrijeme imamo ovako netacne kalendare, ljetno-zimsko racunanje i sl. Zato podržavam Švabe, a i M.Milankovića bi trebalo uzeti u razmatranje kao alternativu gregorijancima i julijancima.

Nadj

pre 7 godina

A ko je izbrojao te cikluse? Ko zna koliko puta se zabrojao. Jedan, dva, tri...cetirimilionasedamstohiljadatridesetdva, cetrimilionasedamstohiljadatridesettri... -Ej, hoces kafu? - A u tri @#$&%*!!! Jedan, dva, tri...

aha

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)

Da. Ili sa mojim mehanickim automatikom sa 21 rubinom od pre pedeset godina? Da, da jos uvek radi ali ga ne koristim posto sam pre dvadeset godina presao na kvarcni "Seiko".

cypress

pre 7 godina

zašto mi srbi ne bismo napravili sat koji meri vreme od velikog praska ili nekog drugog događaja koji je nama bitan, možda i od samoga rođenja a sve u čast velikog naučnika, posatvimo ga negde na najprometnijem mestu u beogradu, i da meri vreme po Milutinu Milankoviću

Duško

pre 7 godina

E to kako će nam računati dužinu jedne sekunde je veoma bitno. Svet će da propadne, zemlja će prestati da se okreće zato što nismo izračunali tačno dužinu sekunde. Kakav značaj u mom životu to ima? Nikakav. Možda jedino što će Nole morati da kraće tapka tenisku lopticu prilikom servisa.

да да

pre 7 godina

Јесам ли ја то добро схватио или то они покушавају да убеде јавност како је боље да имају пет пута већу стабилност (мањи дрифт) и неизмерно компликованији начин доласка до ње него постојећи цезијумски сатови који по овој логици могу да погреше чак 500 секунди за тринаестак милијарди година ??? Ко је овде луд ??? Што лепо нек кажу да им требају паре како би наставили да се баве научноистраживачкм послом него овде млате празну сламу ?!?

Pundit

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)
Ima veze utoliko što ni jedan sat na svetu ne meri zaista vreme već se svi ostali usklađuju sa jednim referentnim, direktno ili indirektno. To je bitno samo kod sinhronizacije satova i samo onda kada je bitno da sinhronizacija bude naročito precizna. U svakodnevnim potrebama naravno da nije. U svakodnevnim potrebama nije bitno ni da li je 1 metar ili kilogram tačno toliko ili koji mikro više ili manje. U nauci je to razlika između tačnog i netačnog.

Savo Guzina

pre 7 godina

Putovao sam pre nekih mesec dana vozom na relaciji Beograd - Bar. Preporučujem Železnici Srbije da predje na korišćenje Julijanskog kalendara čime će anulirati sva dosadašnja kašnjenja vozova u Srbiji što će, vratiti poverenje građana u železnički transport.

Po prvi put u istoriji.

pozdrav iz pecine

pre 7 godina

Sad kad se jave "stručnjaci" ispred zadruge sa svojim "naučnici nemaju pojma, NASA je prevara, zastava se vijori, Zemlja je ravna, zavera protiv Srba..." teorijama.
I sve to dok uredno koriste internet, kompjutere, pametne telefone, voze kola sa GPS-om, koriste medicinska dostignuća u lečenju i jos milion drugih stvari koje su NAUČNICI omogućili.
(digitalna pećina, 27. maj 2016 11:57)

Niti je zivot samo tehnika i tehnologija niti je covek robot niti to treba da postane. Opusti se malo. A danasnji naucnici nemaju pojma utoliko sto se svet ubrzano dehumanizuje, a ljudi se robotizuju. Danasnji naucnici ne daju jasne odgovore gde nas takav pristup vodi. U centru paznje je profit, a ne ljudske vrednosti. Toga su svi ljudi svesni. Sigurno si i ti medju njima.

bokius

pre 7 godina

“Naša studija je prekretnica u smislu praktične primene satova”, rekao je doktor Kristian Grebing koji je radio na ovom satu.

Sad ce Breitling i drustvo odmah da krenu da modernizuju satove :) Ovaj je malo pobrkao sta je to "prakticna primena".

digitalna pećina

pre 7 godina

Sad kad se jave "stručnjaci" ispred zadruge sa svojim "naučnici nemaju pojma, NASA je prevara, zastava se vijori, Zemlja je ravna, zavera protiv Srba..." teorijama.
I sve to dok uredno koriste internet, kompjutere, pametne telefone, voze kola sa GPS-om, koriste medicinska dostignuća u lečenju i jos milion drugih stvari koje su NAUČNICI omogućili.

Gaga

pre 7 godina

Baš sam primetio da sam u pravilnim ciklusima od 30 dana nervozan. Kad. ono, fali mi jedna nanosekunda da završim posao iz snova i stalno moram iz početka.

Gaga

pre 7 godina

Baš sam primetio da sam u pravilnim ciklusima od 30 dana nervozan. Kad. ono, fali mi jedna nanosekunda da završim posao iz snova i stalno moram iz početka.

digitalna pećina

pre 7 godina

Sad kad se jave "stručnjaci" ispred zadruge sa svojim "naučnici nemaju pojma, NASA je prevara, zastava se vijori, Zemlja je ravna, zavera protiv Srba..." teorijama.
I sve to dok uredno koriste internet, kompjutere, pametne telefone, voze kola sa GPS-om, koriste medicinska dostignuća u lečenju i jos milion drugih stvari koje su NAUČNICI omogućili.

да да

pre 7 godina

Јесам ли ја то добро схватио или то они покушавају да убеде јавност како је боље да имају пет пута већу стабилност (мањи дрифт) и неизмерно компликованији начин доласка до ње него постојећи цезијумски сатови који по овој логици могу да погреше чак 500 секунди за тринаестак милијарди година ??? Ко је овде луд ??? Што лепо нек кажу да им требају паре како би наставили да се баве научноистраживачкм послом него овде млате празну сламу ?!?

Savo Guzina

pre 7 godina

Putovao sam pre nekih mesec dana vozom na relaciji Beograd - Bar. Preporučujem Železnici Srbije da predje na korišćenje Julijanskog kalendara čime će anulirati sva dosadašnja kašnjenja vozova u Srbiji što će, vratiti poverenje građana u železnički transport.

Po prvi put u istoriji.

Pundit

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)
Ima veze utoliko što ni jedan sat na svetu ne meri zaista vreme već se svi ostali usklađuju sa jednim referentnim, direktno ili indirektno. To je bitno samo kod sinhronizacije satova i samo onda kada je bitno da sinhronizacija bude naročito precizna. U svakodnevnim potrebama naravno da nije. U svakodnevnim potrebama nije bitno ni da li je 1 metar ili kilogram tačno toliko ili koji mikro više ili manje. U nauci je to razlika između tačnog i netačnog.

bokius

pre 7 godina

“Naša studija je prekretnica u smislu praktične primene satova”, rekao je doktor Kristian Grebing koji je radio na ovom satu.

Sad ce Breitling i drustvo odmah da krenu da modernizuju satove :) Ovaj je malo pobrkao sta je to "prakticna primena".

Timelapse

pre 7 godina

Ipak mislim da je pogrešna pretpostavka ovih naučnika,jer je kombinacija Berilijuma i Stroncijuma,sa dodatkom 3,65% Uranijuma ipak bolja kombinacija jer se dobija preciznost od 0,234 nanosekundi po 1,24 milisekundi.Prema tome,Nemački naučnici su malo omanuli.Ja sam dobio bolje rezultate u mojoj laboratoriji u kojoj godinama beležim rezultate,i izmerio sam da vreme u Srbiji zadnjih 20 godina bukvalno stoji...

cypress

pre 7 godina

zašto mi srbi ne bismo napravili sat koji meri vreme od velikog praska ili nekog drugog događaja koji je nama bitan, možda i od samoga rođenja a sve u čast velikog naučnika, posatvimo ga negde na najprometnijem mestu u beogradu, i da meri vreme po Milutinu Milankoviću

pozdrav iz pecine

pre 7 godina

Sad kad se jave "stručnjaci" ispred zadruge sa svojim "naučnici nemaju pojma, NASA je prevara, zastava se vijori, Zemlja je ravna, zavera protiv Srba..." teorijama.
I sve to dok uredno koriste internet, kompjutere, pametne telefone, voze kola sa GPS-om, koriste medicinska dostignuća u lečenju i jos milion drugih stvari koje su NAUČNICI omogućili.
(digitalna pećina, 27. maj 2016 11:57)

Niti je zivot samo tehnika i tehnologija niti je covek robot niti to treba da postane. Opusti se malo. A danasnji naucnici nemaju pojma utoliko sto se svet ubrzano dehumanizuje, a ljudi se robotizuju. Danasnji naucnici ne daju jasne odgovore gde nas takav pristup vodi. U centru paznje je profit, a ne ljudske vrednosti. Toga su svi ljudi svesni. Sigurno si i ti medju njima.

Zmaj

pre 7 godina

"zašto mi srbi ne bismo napravili sat koji meri vreme od velikog praska ili nekog drugog događaja koji je nama bitan, možda i od samoga rođenja a sve u čast velikog naučnika, posatvimo ga negde na najprometnijem mestu u beogradu, i da meri vreme po Milutinu Milankoviću
(cypress, 27. maj 2016 13:10)"

A zašto se "mi srbi" za početak ne bi malo opismenili pa naučili kad se koristi veliko slovo, zarez i tačka?

Goran

pre 7 godina

"I koliko nam još kilograma cezijuma fali da nam "srpska" Nova godina više nikad ne padne na petak 13.?
(Madhva (Hare Krišna), 27. maj 2016 11:58) "

Pa, odavno vise ne pada na 13. nego na 14. U tvom i mom zivotnom veku mi SNG na 13.01. NISMO doziveli ;)

Dakle - odgovor na tvoje pitanje je: "0 kg cezijuma".

propali naucnik

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)

Evo ja cu ti objasniti. S tvojim rucnim i zidnim satovima verovatno nema preterano puno veze, jer ih ti podesavas prema nekoj referenci - casovniku na mobilnom telefonu, laptopu, satu koji se pojavljuje u 19:30 pre Dnevnika, gongu Radio Beograda ... E sad, da li si se ikada zapitao sta rade RTS, Radio Beograd, tvoj mobilni i laptop? Radio i tv stanice su do pre nekih 20 godina koristile analogni signal tacnog vremena koji su im po iznajmljenim telefonskim vodovima ili radio putem isporucivale lokalne astronomske opservatorije, a one su bile opremljene najtacnijim - tzv. "atomskim" casovnicima. Na Zvezdari je nekada davno takodje postojao jedan takav casovnik ali on je van pogona vec skoro 40 godina. Danas svi oni, kao i tvoj mobilni i laptop, "skidaju" tacno vreme sa nekog javnog NTP servera, a ti serveri su sinhronizovani sa GPS-om, a GPS sateliti svaki na sebi opet ima referentni izvor tacnog vremena - atomski casovnik. Takvi casovnici postoje i na zemlji, a imaju ih sve vece opservatorije, kao i neki hobisti. Atomski casovnici "hvataju" elektromagnetne talase koje emituje radioaktivni izotop i vreme izmedju dva impulsa tog signala dodatnom elektronikom "razdele" dok ne dodju do intervala od 1 sekunde. Nadalje je lako. Do sada se kao izotop koristio cezijum, ali su Nemci pokazali da stroncijum pravi manju kumulativnu gresku. Eto, to je sustina.

Nadj

pre 7 godina

A ko je izbrojao te cikluse? Ko zna koliko puta se zabrojao. Jedan, dva, tri...cetirimilionasedamstohiljadatridesetdva, cetrimilionasedamstohiljadatridesettri... -Ej, hoces kafu? - A u tri @#$&%*!!! Jedan, dva, tri...

Duško

pre 7 godina

E to kako će nam računati dužinu jedne sekunde je veoma bitno. Svet će da propadne, zemlja će prestati da se okreće zato što nismo izračunali tačno dužinu sekunde. Kakav značaj u mom životu to ima? Nikakav. Možda jedino što će Nole morati da kraće tapka tenisku lopticu prilikom servisa.

Achitwn

pre 7 godina

година ??? Ко је овде луд ??? Што лепо нек кажу да им требају паре како би наставили да се баве научноистраживачкм послом него овде млате празну сламу ?!?
(да да, 27. maj 2016 12:01)
Problemi preciznosti sata nas smrtnike ne tangiraju. Medjutim kad se radi o singronizaciji rada satelita, svemirskih letelica sa komponentama na zemlj, to je druga,prica. Npr svaki gps uredjaj ili cip ima kompleksne algoritme singronizacije sata sa satelitom iznad. Algoritmi primenjuju ajnstajnovu teoriju relativiteta da bi bili sinhronizovani.

cobo

pre 7 godina

Bio jedan covek,uvek tacan kao sat,svuda je dolazio prvi cak i ranije nego sto treba i tako do smrti .
Kad je umro isto je prvi stigao na groblje,pre povorke..........

neutralni felsh

pre 7 godina

Mora da ja imam neke engleske gene jer mrzim da kasnim, ali i da neko drugi kasni. Ako mi je kod zubara (mog skolskog druga) zakazano u 17 h, trudim se da stignem tacno na vreme, ali ni da ne poranim vise od minut. Moram biti iskren, ordinacija je udaljena oko 200 m :)
(Trovach, 27. maj 2016 16:13)


:)

dobro dosli u stari paradoks (koji ne vazi za kolegu Trovacha) - sto ti je duzi put do odredisne destinacije, to je manja verovatnoca da ces zakasniti za dogovoreno vreme. ako putujemo negde na kraj grada, cesto stignemo i koji minut ranije, ali kad treba doci do komsije, onda se kafa servirana u dogovoreno vreme cesto ohladi.
drugo, mislim da u danasnje vreme hiper-komunikacije i svakojake interakcijske izlozenosti ljudima, covek ne sme da dozvoli da navikne okolne ljude da nikad ne kasni, ili da se uvek javlja na telefon, ili da je dostupan. tako pocnu da nas dozivljavaju kao nesto sto se podrazumeva - kao nekog ko im je uvek na raspolaganju, okacen na civiluk.
nakon velikih problema, od kad sam uvideo sam da kod nas nema smisla biti tacan, zivot mi se preporodio kao u reklami iz teleshopa. poslodavci te vazda juri da ispostujes rokove (uvek je "hitno bitno hitno") a kad se satres od posla, i stignes na vreme, sad ti cekas i cekas da ti uplati pare na racun, jer tad iznenada postaje mnogo manje "hitno bitno hitno", tad ide ono cuveno "razumi situaciju, strpi se malo"...
u svakom slucaju, ne trcite da se javite na telefon, ko god da zove, i ne ocekujte to isto. zapravo, ne treba ocekivati nista, i ne treba sebe stavljati na ravni tudjih ocekivanja. takodje, dolazenje strogo na vreme, i ocekivanje da ce i drugi da dodju strogo na vreme, velika je zabluda. kasnite slobodno, ko vas ceka taj vas voli... makar bio i Trovachev zubar ;)

slobodni citac

pre 7 godina

@ Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?

Ima pri kalibraciji istih...
Inače apsurd je da kao neka "civilizacija" koja 21 vijek mjeri vrijeme imamo ovako netacne kalendare, ljetno-zimsko racunanje i sl. Zato podržavam Švabe, a i M.Milankovića bi trebalo uzeti u razmatranje kao alternativu gregorijancima i julijancima.

neutralni felsh

pre 7 godina

Nemaju pojma, najbolji i najpouzdaniji satovi su Ruski Vostok sa oprugom. Kad ga dobro našteluješ, greši manje od 30 sekundi dnevno.
(Putin, 27. maj 2016 12:32)


nije tacno, kad ga nezno kucnes noktom on se sinhronizuje i skazaljke se postave na "pravo" vreme ;)
salu na stranu, moj otac je imao vostok, to svedeno mehanicko cudo je 40 godina radilo ko sat.

steva

pre 7 godina

Kako god ga računali meni život prođe kao brzi voz ...
(Detelinara do Štranda!,
Eh što prođe neka prođe,ali da je barem u normalnim životnim uslovima.al u vreme sloba mire ne beše ništa normalo,a i ovi što ga naslediše nisu se proslavili.

ten yard penalty

pre 7 godina

noup!....najn,najn,najn!....to Srbadiju silnu zadovoljiti necce-za nas mora da se potrude malo vishe!....da izmisle sat koji cce meriti vreme od rodjenja prvog i najstarijeg Srbina u prastarom Egiptu sto miliona godina pre prvih faraona!.....

Trovach

pre 7 godina

Mora da ja imam neke engleske gene jer mrzim da kasnim, ali i da neko drugi kasni. Ako mi je kod zubara (mog skolskog druga) zakazano u 17 h, trudim se da stignem tacno na vreme, ali ni da ne poranim vise od minut. Moram biti iskren, ordinacija je udaljena oko 200 m :)

steva

pre 7 godina

Kako god ga računali meni život prođe kao brzi voz ...
(Detelinara do Štranda!,
Eh što prođe neka prođe,ali da je barem u normalnim životnim uslovima.al u vreme sloba mire ne beše nšta normalo,a i ovi što ga naslediše nisu se proslavili.

razuma bez

pre 7 godina

Ipak mislim da je pogrešna pretpostavka ovih naučnika,jer je kombinacija Berilijuma i Stroncijuma,sa dodatkom 3,65% Uranijuma ipak bolja kombinacija jer se dobija preciznost od 0,234 nanosekundi po 1,24 milisekundi.Prema tome,Nemački naučnici su malo omanuli.Ja sam dobio bolje rezultate u mojoj laboratoriji u kojoj godinama beležim rezultate,i izmerio sam da vreme u Srbiji zadnjih 20 godina bukvalno stoji...
(Timelapse, 27. maj 2016 17:07) # Link komentara

Bar jedan znak interpunkcije da si pogodio, makar i slucajno..

Pundit

pre 7 godina

Algoritmi primenjuju ajnstajnovu teoriju relativiteta da bi bili sinhronizovani.
(Achitwn, 27. maj 2016 14:01)
Zapravo ne. Primenjuje se empirijska konstanta koja je samo istog reda veličine kao relativističko gama. Indirektno je to dokazano prilikom traženja "greške" eksperimenta Opere (kada je utvrđeno postojanje neutrina bržih od svetlosti). Navodno je korišćena relativistička korekcija, pa zato satovi nisu dobro sinhronizovani sa referentnim na satelitu.
Zaključak je surovo jasan: ili se satovi na satelitima NE koriguju po relativističkoj konstanti, ili je brzina veća od svetlosne moguća. I jedno i drugo nije moguće.

SSUUUU

pre 7 godina

Vreme je logički vektor potreban za koordinaciju u dimenzijama ljudskog mozga. Niti je reku niti kamen briga za tim parametrom, ni guštera ni bilo šta drugo što nema svest na našem nivou. Matematička linija koja postoji u kontinuumu a mi se prepiremo oko nje? Očigledno da razum stoji ni delu te linije u jednoj duži sa početnom i krajnjim tačkom te seckanjem iste na manje delove dobijamo rernu jedinicu.
Glupost sekunde, minute i časova je pokušaj u pokušaju. Nažalost, definicija vremenske jedinice nam je potrebna i kao standarnizovana takva radi uskladjenha procesa koji se dešavaju simultativno u drugim osama, koordinacija bez toga nebi bila moguća.

Mad Max

pre 7 godina

Tacno tako vreme ne postoji tu je da bi ljudi imali neku svrhu isro ti je kao kad pitas zasto idemo na posao da se ne bi dosadjivali kuci eto zasto

aha

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)

Da. Ili sa mojim mehanickim automatikom sa 21 rubinom od pre pedeset godina? Da, da jos uvek radi ali ga ne koristim posto sam pre dvadeset godina presao na kvarcni "Seiko".

да да

pre 7 godina

Јесам ли ја то добро схватио или то они покушавају да убеде јавност како је боље да имају пет пута већу стабилност (мањи дрифт) и неизмерно компликованији начин доласка до ње него постојећи цезијумски сатови који по овој логици могу да погреше чак 500 секунди за тринаестак милијарди година ??? Ко је овде луд ??? Што лепо нек кажу да им требају паре како би наставили да се баве научноистраживачкм послом него овде млате празну сламу ?!?

pozdrav iz pecine

pre 7 godina

Sad kad se jave "stručnjaci" ispred zadruge sa svojim "naučnici nemaju pojma, NASA je prevara, zastava se vijori, Zemlja je ravna, zavera protiv Srba..." teorijama.
I sve to dok uredno koriste internet, kompjutere, pametne telefone, voze kola sa GPS-om, koriste medicinska dostignuća u lečenju i jos milion drugih stvari koje su NAUČNICI omogućili.
(digitalna pećina, 27. maj 2016 11:57)

Niti je zivot samo tehnika i tehnologija niti je covek robot niti to treba da postane. Opusti se malo. A danasnji naucnici nemaju pojma utoliko sto se svet ubrzano dehumanizuje, a ljudi se robotizuju. Danasnji naucnici ne daju jasne odgovore gde nas takav pristup vodi. U centru paznje je profit, a ne ljudske vrednosti. Toga su svi ljudi svesni. Sigurno si i ti medju njima.

Duško

pre 7 godina

E to kako će nam računati dužinu jedne sekunde je veoma bitno. Svet će da propadne, zemlja će prestati da se okreće zato što nismo izračunali tačno dužinu sekunde. Kakav značaj u mom životu to ima? Nikakav. Možda jedino što će Nole morati da kraće tapka tenisku lopticu prilikom servisa.

digitalna pećina

pre 7 godina

Sad kad se jave "stručnjaci" ispred zadruge sa svojim "naučnici nemaju pojma, NASA je prevara, zastava se vijori, Zemlja je ravna, zavera protiv Srba..." teorijama.
I sve to dok uredno koriste internet, kompjutere, pametne telefone, voze kola sa GPS-om, koriste medicinska dostignuća u lečenju i jos milion drugih stvari koje su NAUČNICI omogućili.

bokius

pre 7 godina

“Naša studija je prekretnica u smislu praktične primene satova”, rekao je doktor Kristian Grebing koji je radio na ovom satu.

Sad ce Breitling i drustvo odmah da krenu da modernizuju satove :) Ovaj je malo pobrkao sta je to "prakticna primena".

cypress

pre 7 godina

zašto mi srbi ne bismo napravili sat koji meri vreme od velikog praska ili nekog drugog događaja koji je nama bitan, možda i od samoga rođenja a sve u čast velikog naučnika, posatvimo ga negde na najprometnijem mestu u beogradu, i da meri vreme po Milutinu Milankoviću

Gaga

pre 7 godina

Baš sam primetio da sam u pravilnim ciklusima od 30 dana nervozan. Kad. ono, fali mi jedna nanosekunda da završim posao iz snova i stalno moram iz početka.

Timelapse

pre 7 godina

Ipak mislim da je pogrešna pretpostavka ovih naučnika,jer je kombinacija Berilijuma i Stroncijuma,sa dodatkom 3,65% Uranijuma ipak bolja kombinacija jer se dobija preciznost od 0,234 nanosekundi po 1,24 milisekundi.Prema tome,Nemački naučnici su malo omanuli.Ja sam dobio bolje rezultate u mojoj laboratoriji u kojoj godinama beležim rezultate,i izmerio sam da vreme u Srbiji zadnjih 20 godina bukvalno stoji...

Trovach

pre 7 godina

Mora da ja imam neke engleske gene jer mrzim da kasnim, ali i da neko drugi kasni. Ako mi je kod zubara (mog skolskog druga) zakazano u 17 h, trudim se da stignem tacno na vreme, ali ni da ne poranim vise od minut. Moram biti iskren, ordinacija je udaljena oko 200 m :)

Zmaj

pre 7 godina

"zašto mi srbi ne bismo napravili sat koji meri vreme od velikog praska ili nekog drugog događaja koji je nama bitan, možda i od samoga rođenja a sve u čast velikog naučnika, posatvimo ga negde na najprometnijem mestu u beogradu, i da meri vreme po Milutinu Milankoviću
(cypress, 27. maj 2016 13:10)"

A zašto se "mi srbi" za početak ne bi malo opismenili pa naučili kad se koristi veliko slovo, zarez i tačka?

aha

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)

Da. Ili sa mojim mehanickim automatikom sa 21 rubinom od pre pedeset godina? Da, da jos uvek radi ali ga ne koristim posto sam pre dvadeset godina presao na kvarcni "Seiko".

SSUUUU

pre 7 godina

Vreme je logički vektor potreban za koordinaciju u dimenzijama ljudskog mozga. Niti je reku niti kamen briga za tim parametrom, ni guštera ni bilo šta drugo što nema svest na našem nivou. Matematička linija koja postoji u kontinuumu a mi se prepiremo oko nje? Očigledno da razum stoji ni delu te linije u jednoj duži sa početnom i krajnjim tačkom te seckanjem iste na manje delove dobijamo rernu jedinicu.
Glupost sekunde, minute i časova je pokušaj u pokušaju. Nažalost, definicija vremenske jedinice nam je potrebna i kao standarnizovana takva radi uskladjenha procesa koji se dešavaju simultativno u drugim osama, koordinacija bez toga nebi bila moguća.

ten yard penalty

pre 7 godina

noup!....najn,najn,najn!....to Srbadiju silnu zadovoljiti necce-za nas mora da se potrude malo vishe!....da izmisle sat koji cce meriti vreme od rodjenja prvog i najstarijeg Srbina u prastarom Egiptu sto miliona godina pre prvih faraona!.....

slobodni citac

pre 7 godina

@ Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?

Ima pri kalibraciji istih...
Inače apsurd je da kao neka "civilizacija" koja 21 vijek mjeri vrijeme imamo ovako netacne kalendare, ljetno-zimsko racunanje i sl. Zato podržavam Švabe, a i M.Milankovića bi trebalo uzeti u razmatranje kao alternativu gregorijancima i julijancima.

Savo Guzina

pre 7 godina

Putovao sam pre nekih mesec dana vozom na relaciji Beograd - Bar. Preporučujem Železnici Srbije da predje na korišćenje Julijanskog kalendara čime će anulirati sva dosadašnja kašnjenja vozova u Srbiji što će, vratiti poverenje građana u železnički transport.

Po prvi put u istoriji.

Mad Max

pre 7 godina

Tacno tako vreme ne postoji tu je da bi ljudi imali neku svrhu isro ti je kao kad pitas zasto idemo na posao da se ne bi dosadjivali kuci eto zasto

Goran

pre 7 godina

"I koliko nam još kilograma cezijuma fali da nam "srpska" Nova godina više nikad ne padne na petak 13.?
(Madhva (Hare Krišna), 27. maj 2016 11:58) "

Pa, odavno vise ne pada na 13. nego na 14. U tvom i mom zivotnom veku mi SNG na 13.01. NISMO doziveli ;)

Dakle - odgovor na tvoje pitanje je: "0 kg cezijuma".

Pundit

pre 7 godina

Algoritmi primenjuju ajnstajnovu teoriju relativiteta da bi bili sinhronizovani.
(Achitwn, 27. maj 2016 14:01)
Zapravo ne. Primenjuje se empirijska konstanta koja je samo istog reda veličine kao relativističko gama. Indirektno je to dokazano prilikom traženja "greške" eksperimenta Opere (kada je utvrđeno postojanje neutrina bržih od svetlosti). Navodno je korišćena relativistička korekcija, pa zato satovi nisu dobro sinhronizovani sa referentnim na satelitu.
Zaključak je surovo jasan: ili se satovi na satelitima NE koriguju po relativističkoj konstanti, ili je brzina veća od svetlosne moguća. I jedno i drugo nije moguće.

neutralni felsh

pre 7 godina

Mora da ja imam neke engleske gene jer mrzim da kasnim, ali i da neko drugi kasni. Ako mi je kod zubara (mog skolskog druga) zakazano u 17 h, trudim se da stignem tacno na vreme, ali ni da ne poranim vise od minut. Moram biti iskren, ordinacija je udaljena oko 200 m :)
(Trovach, 27. maj 2016 16:13)


:)

dobro dosli u stari paradoks (koji ne vazi za kolegu Trovacha) - sto ti je duzi put do odredisne destinacije, to je manja verovatnoca da ces zakasniti za dogovoreno vreme. ako putujemo negde na kraj grada, cesto stignemo i koji minut ranije, ali kad treba doci do komsije, onda se kafa servirana u dogovoreno vreme cesto ohladi.
drugo, mislim da u danasnje vreme hiper-komunikacije i svakojake interakcijske izlozenosti ljudima, covek ne sme da dozvoli da navikne okolne ljude da nikad ne kasni, ili da se uvek javlja na telefon, ili da je dostupan. tako pocnu da nas dozivljavaju kao nesto sto se podrazumeva - kao nekog ko im je uvek na raspolaganju, okacen na civiluk.
nakon velikih problema, od kad sam uvideo sam da kod nas nema smisla biti tacan, zivot mi se preporodio kao u reklami iz teleshopa. poslodavci te vazda juri da ispostujes rokove (uvek je "hitno bitno hitno") a kad se satres od posla, i stignes na vreme, sad ti cekas i cekas da ti uplati pare na racun, jer tad iznenada postaje mnogo manje "hitno bitno hitno", tad ide ono cuveno "razumi situaciju, strpi se malo"...
u svakom slucaju, ne trcite da se javite na telefon, ko god da zove, i ne ocekujte to isto. zapravo, ne treba ocekivati nista, i ne treba sebe stavljati na ravni tudjih ocekivanja. takodje, dolazenje strogo na vreme, i ocekivanje da ce i drugi da dodju strogo na vreme, velika je zabluda. kasnite slobodno, ko vas ceka taj vas voli... makar bio i Trovachev zubar ;)

Nadj

pre 7 godina

A ko je izbrojao te cikluse? Ko zna koliko puta se zabrojao. Jedan, dva, tri...cetirimilionasedamstohiljadatridesetdva, cetrimilionasedamstohiljadatridesettri... -Ej, hoces kafu? - A u tri @#$&%*!!! Jedan, dva, tri...

Pundit

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)
Ima veze utoliko što ni jedan sat na svetu ne meri zaista vreme već se svi ostali usklađuju sa jednim referentnim, direktno ili indirektno. To je bitno samo kod sinhronizacije satova i samo onda kada je bitno da sinhronizacija bude naročito precizna. U svakodnevnim potrebama naravno da nije. U svakodnevnim potrebama nije bitno ni da li je 1 metar ili kilogram tačno toliko ili koji mikro više ili manje. U nauci je to razlika između tačnog i netačnog.

Achitwn

pre 7 godina

година ??? Ко је овде луд ??? Што лепо нек кажу да им требају паре како би наставили да се баве научноистраживачкм послом него овде млате празну сламу ?!?
(да да, 27. maj 2016 12:01)
Problemi preciznosti sata nas smrtnike ne tangiraju. Medjutim kad se radi o singronizaciji rada satelita, svemirskih letelica sa komponentama na zemlj, to je druga,prica. Npr svaki gps uredjaj ili cip ima kompleksne algoritme singronizacije sata sa satelitom iznad. Algoritmi primenjuju ajnstajnovu teoriju relativiteta da bi bili sinhronizovani.

cobo

pre 7 godina

Bio jedan covek,uvek tacan kao sat,svuda je dolazio prvi cak i ranije nego sto treba i tako do smrti .
Kad je umro isto je prvi stigao na groblje,pre povorke..........

steva

pre 7 godina

Kako god ga računali meni život prođe kao brzi voz ...
(Detelinara do Štranda!,
Eh što prođe neka prođe,ali da je barem u normalnim životnim uslovima.al u vreme sloba mire ne beše ništa normalo,a i ovi što ga naslediše nisu se proslavili.

steva

pre 7 godina

Kako god ga računali meni život prođe kao brzi voz ...
(Detelinara do Štranda!,
Eh što prođe neka prođe,ali da je barem u normalnim životnim uslovima.al u vreme sloba mire ne beše nšta normalo,a i ovi što ga naslediše nisu se proslavili.

razuma bez

pre 7 godina

Ipak mislim da je pogrešna pretpostavka ovih naučnika,jer je kombinacija Berilijuma i Stroncijuma,sa dodatkom 3,65% Uranijuma ipak bolja kombinacija jer se dobija preciznost od 0,234 nanosekundi po 1,24 milisekundi.Prema tome,Nemački naučnici su malo omanuli.Ja sam dobio bolje rezultate u mojoj laboratoriji u kojoj godinama beležim rezultate,i izmerio sam da vreme u Srbiji zadnjih 20 godina bukvalno stoji...
(Timelapse, 27. maj 2016 17:07) # Link komentara

Bar jedan znak interpunkcije da si pogodio, makar i slucajno..

neutralni felsh

pre 7 godina

Nemaju pojma, najbolji i najpouzdaniji satovi su Ruski Vostok sa oprugom. Kad ga dobro našteluješ, greši manje od 30 sekundi dnevno.
(Putin, 27. maj 2016 12:32)


nije tacno, kad ga nezno kucnes noktom on se sinhronizuje i skazaljke se postave na "pravo" vreme ;)
salu na stranu, moj otac je imao vostok, to svedeno mehanicko cudo je 40 godina radilo ko sat.

propali naucnik

pre 7 godina

Ajde neka mi neko pojasni, kakve veze ima ovo sa digitalnim rucnim satom, ili obicnim zidnim?
(root|toor, 27. maj 2016 11:37)

Evo ja cu ti objasniti. S tvojim rucnim i zidnim satovima verovatno nema preterano puno veze, jer ih ti podesavas prema nekoj referenci - casovniku na mobilnom telefonu, laptopu, satu koji se pojavljuje u 19:30 pre Dnevnika, gongu Radio Beograda ... E sad, da li si se ikada zapitao sta rade RTS, Radio Beograd, tvoj mobilni i laptop? Radio i tv stanice su do pre nekih 20 godina koristile analogni signal tacnog vremena koji su im po iznajmljenim telefonskim vodovima ili radio putem isporucivale lokalne astronomske opservatorije, a one su bile opremljene najtacnijim - tzv. "atomskim" casovnicima. Na Zvezdari je nekada davno takodje postojao jedan takav casovnik ali on je van pogona vec skoro 40 godina. Danas svi oni, kao i tvoj mobilni i laptop, "skidaju" tacno vreme sa nekog javnog NTP servera, a ti serveri su sinhronizovani sa GPS-om, a GPS sateliti svaki na sebi opet ima referentni izvor tacnog vremena - atomski casovnik. Takvi casovnici postoje i na zemlji, a imaju ih sve vece opservatorije, kao i neki hobisti. Atomski casovnici "hvataju" elektromagnetne talase koje emituje radioaktivni izotop i vreme izmedju dva impulsa tog signala dodatnom elektronikom "razdele" dok ne dodju do intervala od 1 sekunde. Nadalje je lako. Do sada se kao izotop koristio cezijum, ali su Nemci pokazali da stroncijum pravi manju kumulativnu gresku. Eto, to je sustina.