Petak, 01.04.2016.

18:40

Revolucija u planetarnoj nauci

Izvor: Darko Donevski

Revolucija u planetarnoj nauci IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 8 godina

Kako to da ih gravitacija nije lepo raslojila? 
Ako sipam deset razlicitih tecnosti u casu, na dnu ce biti ona sa najvecom gustinom, a na vrhu case ona sa najmanjom gustinom. 
Sta je gravitacija, masa privlaci masu? 
Mozes li eksperimentalno da dokazes? 
Samo nemoj da ispustis nesto jer predmeti padaju(tonu) kada imaju vecu gustinu od sredine u kojoj se nalaze, a lebde(plutaju) kada imaju manju gustinu.Dakle, to je GUSTINA. 
Mozda ces da kazes da gravitacija nastaje tako sto masa krivi prostor? 
Mozes li eksperimentalno da dokazes?
(Marko, 02. april 2016 16:47)


problem ovakvog znanja koje ovako zaverenicki govori o osnovnim osobinama materije u astrofizici i geo-planetologiji, postavljajuci ovakve upite prema aksiomima, lezi u korenu uravnotezenog obracanja prema spoznaji.
geo i planetarno formiranje je aksiom, radjanje i zivot zvezda takodje. da, i big beng sa sirenjem vasione. to su aksiomi. da, i evolucija je aksiom: seme zivota klija, nista nema na gotovs.
i konacno, ako mozda niste culi ni primetili, zemlja je okrugla, to jest blago zaobljena. i ne nalazi se u centru svemira, i oko nje ne lebde lampioni. srecna vam nova 2016, 21. vek. ili 4,5 milijardita godina, u ime svih solarnih i geoloskih era:
od euklida preko galileja, do njutna, i kopernika, preko ajnstajna, s ljubavlju, do teleskopa i habla, u ime svih aksioma - ziveli!
ah da, umalo da zaboravim: i apolo pohod na mesec je aksiom, i oni vojadzeri i marineri, i ine sonde na marsu, kao i sovjetske sonde na veneri, kao i gagarin i leonov i terjeskova.
verovao u boga ili ne, to je svejedno, ali aksiomi su poznati.
a ti mi prijatelju kazi: koje poce koristis? voleo bih nekad da probam ;)

Marko

pre 8 godina

@ iz komentatorskog Limboa

A kako da ne viknem "to je CGI..."?
Jupiter izgleda kao da je neko u vrucu paradajz supu spustio kasiku pavlake i promesao.Sve je to previse bajkovito, odakle tolika raznolikost?
Tolika raznolikost medju planetama je mogla nastati samo u umu umetnika, nikako naucnika.
U najranijoj fazi nastajanja Suncevog sistema, planeta Zemlja je bila cela sacinjena od usijane magme?
Svi elementi su bili u tecnom, ili u gasovitom stanju?
Kako to da ih gravitacija nije lepo raslojila?
Ako sipam deset razlicitih tecnosti u casu, na dnu ce biti ona sa najvecom gustinom, a na vrhu case ona sa najmanjom gustinom.
Sta je gravitacija, masa privlaci masu?
Mozes li eksperimentalno da dokazes?
Samo nemoj da ispustis nesto jer predmeti padaju(tonu) kada imaju vecu gustinu od sredine u kojoj se nalaze, a lebde(plutaju) kada imaju manju gustinu.Dakle, to je GUSTINA.
Mozda ces da kazes da gravitacija nastaje tako sto masa krivi prostor?
Mozes li eksperimentalno da dokazes?

Aleksandar III

pre 8 godina

Stari narodi su znali da je zemlja okrugla. Hrišćanska crkva nije negirala to i niko nije spaljen na lomači zbog tvrdnje da je zemlja okrugla. To je "moderniji" mit.
Samo jedna molba ravnozemljšima je da mi pokažu na horizontu Himalaje iz Vojvođanske ravnice ili otvorenog mora... dalje mi ništa ne treba...

iz komentatorskog Limboa

pre 8 godina

@(Marko, 2. april 2016 14:10)

Pa koliko puta sam prilozio fotografije, a vi stalno "to je CGI, montaza, fish-eye", ili ako dam kinesku fotografiju ili rusku onda "ma svi su oni deo iste zavere, i NASA i ESA i Rosskosmos i JAXA i ostali...". Ja stvarno ne znam kako da dostavim fotografiju u digitalnom formatu a da ne viknete "To je CGI, daj ti meni pravu fotografiju!" Dajte VI MENI pravu fotografiju ravne Zemlje, da malo promenimo. Ali pravu, autenticnu, a ne neku umetnicku predstavu.

http://previews.123rf.com/images/moenez/moenez1103/moenez110300064/9134907-Vector-copy-of-a-medieval-engraving-representing-reaching-out-the-edge-of-the-world-Stock-Vector.jpg

Onako, kao Zemlja je kao gramofonska ploca, u centru je severni pol, a ceo obod je juzni pol, neprobojni zid kome prilaz cuva mornarica 66 zemalja sveta... Hajde, Glasnici Slobode, hocu autenticnu fotografiju ravne Zemlje! Ali cele Zemlje, nemojte neke kompozite da mi saljete...

Marko

pre 8 godina

@ Ertz

Sta si imao iz matematike?
Nemam nameru da te uvredim, ali pogresno tumacis Bibliju.
Krug moze biti i u dve dimenzije tj. krug kao disk.
Da li se u Bibliji spominje lopta, ili mozda kugla?
Cak, kad kazes krug, ili da je nesto "okruglo", onda podrazumevas da je dvodimenzionalno, najcesce.
Sumnjam da su tvorci Biblije zeleli da budu dvosmisleni?
Dakle, krug je disk, nezavisno od debljine, ali nikako ne mozes reci krug, misleci na loptu, ili kuglu.
Recimo da mozes, ali onda si dvosmislen.

Marko

pre 8 godina

@ iz komentatorskog Limboa

O, Milane, jabuko sa grane!
Ti uvek ono tvoje isto...bla,bla,bla...
Sve pobrojano cu ti objasniti, samo mi pre toga daj JEDNU JEDINU autenticnu fotografiju autenticne planete iz autenticnog svemira.
Pa pobogu, sta je dosad sve postignuto..., nemoj mi reci da ti je to problem?

Realno

pre 8 godina

@kontras

Tako je! I tu nije kraj pseudonauci, sa druge strane ravne Zemlje je ogromna rupa koja skuplja duse proklete na cistiliste. Atomi ne postoje (da li ih je iko video?!?) vec se materija sastoji od kontinualnog materijala. "Atomske" slike su pseudosimulacija. Mobilni telefoni koji se pominju su vesta varka (procitajte samo "objasnjenje" njihovog rada). Kontras je pametan covek i trebalo bi da donira svoj rad i novac nekoj ustanovi da ga iskoristi na pravi nacin.

Eleftherios

pre 8 godina

Marko, 01. april 2016 22:22)

Izvini Marko, ali šta si ti istraživao kada si došao do zaključka da je Zemlja ravna, još ako se plašiš da će ti nebo pasti na glavu sve mi je jasno.

vujić

pre 8 godina

Pa dobro, ako je već toliki majstor nek počne da usavršava opštu teoriju relativnosti.
Ovo ovako liči na presipanje iz šupljeg u prazno. Juriti teorije o nastanku Meseca je odraz dokonosti i bezidejnosti o mnogo bitnijim stvarima u fizici.

sale

pre 8 godina

molio bih gospodu ravnozemljase da mi objasne zasto se ako idemo od polutara ka polovima duzina dana tako savrseno pokazuje da je zemlja okrugla? zasto iz australije ne vidite iste zvezde ako svi gledamo u isto parce neba? zasto smena godisnjih doba tako lepo podrzava okruglu zemlju i oscilacije zemljine ose. zasto su svi koji su obleteli/oplovili zemlju u zabludi? zasto mogu da stignem do japana iz amerike bez da prolazim evropu? i zasto mogu do japana takodje i preko evrope i rusije? zasto je uopste sada ovde dan a na drugoj strani planete noc? tj ako je zemlja ploca, sunce bi bio neki usmereni reflektor koji bira gde ce da sija a gde ne? ....zemlja je ravna ploca za one koji zaista ni u osnovnoj nista nisu skapirali

Neko

pre 8 godina

pehad

Zasto bi pravio tragove mikrometeorita,oni ne padaju na Zemlju? A odgovor tipa potrazite sami je bas uverljiv,bez obzira na lakocu....i koji je?

Жика

pre 8 godina

Наси одговарају научници којима је база размишљања Велики прасак и негација Бога. Прво нека објасни одакле је то што је праснуло и где се налазило и одакле то у чему се налазило.

Ertz

pre 8 godina

Mnogi naučnici tokom istorije, posebno u srednjem veku bili su kažnjavani, čak i ubijani od strane crkvene udbe, inkvizicije, zbog svojih naučnih pronalazaka koji se nisu slagali sa crkvenim učenjima. Ovo je svima nama poznato. Ništa novo. Postavlja se pitanje - zašto? Zato što se crkva još tada, kao i danas, udaljila od Biblijskih učenja. U vreme kada su spaljivali Bruna na lomači, u Bibliji, u Starom Zavetu piše - nad krugom zemaljskim. Dakle i Sveta Knjiga nas upućuje da je Zemlja - okrugla.
Zašto se crkva ponašala tako? Zato što su se na njenom čelu nalazili ljudi koji su želeli da vladaju, umesto da služe.
Bog je mogao da stvori planetu kakvu želi, ali je stvorio okruglu, da bi naš život bio moguć pod Njegovim zakonima fizike.
Ovo pišem zbog onih ljudi koji smatraju da je Zemlja ravna. Moguće je i sa Zemlje vrlo lako dokazati da je okrugla. Ne vidim razloga zašto bismo se suprotstavljali i Bibliji i nauci u vezi sa tim.

Nin

pre 8 godina

Poštovanje doktore, svaka čast! Ponosni smo na Vas i želimo Vam puno sreće i uspeha! Ustvari, nadam se da dr Ćuk ne čita komentare jer bi se silno razočarao stanjem svesti u Srbiji.

aalborg

pre 8 godina

neki uprošćeni rezime?! u dve proširene rečenice: šta je to kolosalno otkriće? imam 31 godinu, završen fakultet, dnevno pogledam dva tri dokumentarca na natgeo, discovery, history itd kanalima, ali ovde nekako za nas laike suština se izgubila u obimnosti članka. molio bih nekoga ko se razume u tematiku da u dve tri prosto proširene rečenice napiše suštinu otkrića profesora

Matori sci-fan

pre 8 godina

Sav respekt za genija, Matiju -kao i vecina, nisam cuo za njega do sada. Ali, isto tako, respekt i za autora teksta, koliko znanje moras da imas da bi vodio razvgovor sa takvim naucnikom... Uzivao sam, b92 kao u stara dobra vremena kada su blogovi bili najcitaniji deo a pametni ljudi oni koje smo cekali svakog jutra pre posla.

Jedno pitanje, ako neko zna ovde da odgovori: sta je onda u tom Kujperovom pojasu,ima li jos planeta iza Plutona?

Veliki pozdrav za one koji veruju u nauku !

Аки

pre 8 godina

@Marko

Који је интерес научника или кога већ да заташкава чињеницу да је земља равна плоча? Шта буде кад дођеш до ивице? Да ли можеш да нам даш неке изворе из којих си вршио "дугогодишња истраживања"?

Zerox

pre 8 godina

Ljudi zadnjih nekoliko godina vezuju smartfonove i digitalne kamere za balone napunjene helijumom i šalju ih na ivice svemira iz zabave i jasno se vidi da je Zemlja okrugla, a sa druge strane imaš totalne idiote koji pričaju o Zemlji kao ravnoj ploči. Nema tu diskusije, pravac psihijatrija, tolika količina gluposti je štetna za društvo.

miki

pre 8 godina

@Kontras:
@Usnula Papaja:

Svaka cast vama dvojici za prvoaprilske šale. Tuzno je videti koliko smo kao nacija izgubili smisao za humor. U to ime, svaka cast momci, uspelo vam je! Aprililili!

cika pera

pre 8 godina

@Marko
Sto puta izgovorena laz postaje istina. Vise stotina puta dokazano u Srbiji. Tuga je sto iz dana u dan sve vise ljudi veruje da je zemlja ravna. To nije dokaz njihove pameti i sta ti ja znam, vec neznanja i budalastine. Problem je sto imaju neopisivu potrebu da ubedjuju druge ljude u to. Prosto se zapitam, sta vi trazite na ovakvim vestima??? Potroseno vreme na pisanje komentara ste mogli da potrosite na malo OSNOVNOG obrazovanja!

Владо Бања Лука

pre 8 godina

За Pehada: кажеш да је лако разликовати камење са Мјесеца од оног са Земље на основу трагова удара микрометеорита. Пошто Мјесец нема атмосферу, онда је његова површина и земљиште изложено метеорима, а много више микрометеоритима од који су многи као меци. Добро. Али, ако су микрометеорити тако јаки и опасни, како су онда тзв свемирска одијела 1969.-те успјела заштитити тзв астронауте од удара микрометеорита на површини, под условом да су их прије тога заштитила од "смртоносног космичког зрачења" (НАСА-ин израз). Тзв свемирска одијела су била направљена од најлона, гуме, пластике и алуминијума. Како најлон и гума (од којих је био начињен и некакав Outer micrometeorid layer) могу зауставити микрометеорите (метке)!? Какав то најлон и гума који 24 h, колико су трајале те шетње на површини Мјесеца, може штитити астронаута од таквих удара и опасности??

Saul Goodmen

pre 8 godina

ovi negativni komentari su posledica naseg zastarelog obrazovanja koje mora pod hitno da se menja.Deca u skolama umesto veronauke moraju uciti o kompjuterima,kako da se zastite na internetu i o svemiru a ne da u 21om veku slusaju neke prastare price kako je neki starac udario stapom i podigao more....to decu samo zbunjuje,svi idu napred samo mi unazad takav je osecaj nazalost

iz komentatorskog Limboa

pre 8 godina

"...postoje ljudi(vrlo malo njih) u svetu koji se ovom temom bave odavno i vrlo ozbiljno i svi oni ce ti reci jedno - ZEMLJA JE RAVNA.
Ne kazem da verujes njima, ukljuci mozak, provedi ozbiljno vreme istrazujuci i mozda jednog dana shvatis..."

Meni se bas dopala ova teorija Ravne Zemlje, samo me muce neke stvari, ne umem da objasnim malom Perici: kako to da na ravnoj Zemlji ne izlazi Sunce u istom trenutku svim zemljama sveta, kako to da nocu gledamo u direktnom prenosu Noleta kako se znoji na australijskom suncu, zasto ne mozemo da vidimo to cuveno sazvezdje Juzni Krst, kako to da su Skot i Amundsen posli sa razlicitih mesta na Antarktiku u pravcu juga pa dostigli istu tacku, umesto da se razidju po ravnoj ploci, kako to da poletim za Brazil u 9 ujutru iz Rima, putujem 12 casova i sletim u Rio u 3 popodne, sta je to Fukoovo klatno i zasto ima drugaciju periodu u Parizu u Atini, na primer... ima puno, ali za pocetak ovo bi bilo dovoljno, moj Perica kaze da nece da proguta svakojake gluposti. Pomozite, o Prosvetljeni. Ukljucio sam mozak, kako kazete, ali ne pomaze.

Ribar

pre 8 godina

Ma ja gledo научни филм "Пирати с Кариба" и tamo se jasno vidi da je Землја ravna ploča....Ко на касетофону, ил на оном електричном чуду... kako se zvaše, ah da radijator (šta sve ti demonski naučnici neće slagati i izmisliti - samo nešto izmišljaju).

Владо Бања Лука

pre 8 godina

У једном дијелу овог прилога господин Матија Ћук каже да је, анализирајући узорке које су донијели астронаути са Мјесеца, схватио да је у основи састав Земље и Мјесеца у потпуности исти... Па, господине Ћук, и ви сте доказали, мада ненамјерно, да људи никад нису били на Мјесецу. Тзв Аполо мисија 1969.-те је обична фарса и лаж! Тај узорак што сте га ви анализирали може потицати само са Земље. Па, још су Холанђани прије пар година утврдили, анализирајући тзв мјесечев камен, да је он ништа друго него окамењено дрво.

alienware

pre 8 godina

"ISTINA", prvo da kazem da je oduvek bilo gladne dece u svetu i da se ne bacaju pare na glupost ,ziveo bi jos u pecini.Drugo,ako je bog sve to sto navodis stvorio,neka on nahrani i tu decu posto je to za njega nista da uradi.

Ненад

pre 8 godina

Молим појединце да не кваре овако леп и занимљив чланак глупим коментарима. Хвала.

mr dr

pre 8 godina

Ja, koji se ne razumem u astronomiju/astrofiziku, ali volim da pročitam svaku (lepu) vest iz bilo koje oblasti nauke, posebno kada je o našim naučnicima reč, moram da pitam ove buduće nobelovce-komentatore, zagovornike ''ravna ploča'' teorije: Ljudi, je l ste vi normalni????

Petar Srdanovic

pre 8 godina

@Marko
Posto Vi Marko tvrdite da ste ozbiljni (sto iskreno sumnjam, ali neka bude), evo i ja cu biti ozbiljan (i potpisan).
Postoji pravilo u nauci, a i zivotu, koje se zove - Okamova ostrica. Ono kaze da je najjednostavnije resenje verovatno tacno (ne obavezno, ali verovatno). To je zato sto priroda tezi jednostavnosti.
Ako uzmete teleskop i posmatrate i belezite putanje planeta (Mars, Jupiter) primeticete da planete idu u jednom smeru, dok u nekom trenutku ne krenu unazad, pa se onda opet vrate u pocetni smer. Ako je Zemlja ravna i u centru (Geocentricni sistem) ne postoji objasnjenje ove pojave (a da se ne pripise Bogu). Mnogi astronomi su pokusavali objasniti ovo, i pravili veoma komplikovane modele (koje Vi verovatno znate bolje od mene).
U slucaju loptaste Zemlje i Heliocentricnog sistema, objasnjenje je jednostavno - to je privid jer se Zemlja okrece oko Sunca drugom brzinom nego posmatrana planeta.
Samo primenom Okamove ostrice (bez drugih dokaza u koje sumnjate) dolazimo do toga da je drugi model verovatno tacan.
Da napomenem da sam vrsio ovo posmatranje kao ucenik u okviru sekcije, znaci ako su me moje oci varale, e onda... :)

dragan

pre 8 godina

Ne znam zasto se bacaju pare na ovakva istrazivanja, kada znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete.
(istina, 1. april 2016 19:52)
...............
Zato sto je bezbroj puteva do Boga. Nauka i naucinici idu svojim putem do Njega.

Smolvind

pre 8 godina

"... znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete. Meni ne smeta ali ima mnogo gladne dece u Africi."
(istina, 1. april 2016 19:52)

A zašto taj Bog ne nahrani tu decu? Mislim, ako može da stvori planete, zašto mu je teško da stvori malo hrane?

Marko

pre 8 godina

@ UsnulaPapaja

A zasto mislis da Kontras i ja nismo posvetili zivot ovome?
Da li ti mislis da sam ja idiot?
Dosadno mi je, pa resio da trolujem po internetu kako je Zemlja ravna?
Zar nije logicnije da iza nasih komentara stoji dobra namera da ljudi dodju do istine, ali i godine i godine istrazivanja, prvobitno onoga sto se popularno naziva "teorije zavere", gde je ravna Zemlja relativno nedavno isplivala,ali onda vidis da postoje ljudi(vrlo malo njih) u svetu koji se ovom temom bave odavno i vrlo ozbiljno i svi oni ce ti reci jedno - ZEMLJA JE RAVNA.
Ne kazem da verujes njima, ukljuci mozak, provedi ozbiljno vreme istrazujuci i mozda jednog dana shvatis da je ono iz Matriksa:"you are a slave Neo, you were born into bondage..." jos kako tacno.

mali perica

pre 8 godina

@Marko
Da li neko misli da idiot? Naravno da ne. Da li ti verujem da si potrosio silno vreme na to . Da verujem. Verujem ti i da si apsolutno ubedjen u to. I verujem da polazeci od tvojih premisa je sve logicno i tacno.
E sad sto ti premise nisu tacne i sto svako ko ukljuci mozak shvati da je to gomila da izvines glupsti to je vec druga stvar. I batali kao dokaze YT i slicno. I misaone eksperimente a izvini i logiku koju koristis. Daj fizicki dokaz i eksperiment. Sve ovo ostalo je trla bala lan pa taman to radila ceo zivot

genije

pre 8 godina

Coveku, doktoru nauka svaka cast, kamo lepe srece da postoje mogucnosti da se naucnim radom bavi u Srbiji. I on i mnogi drugi.

Ali da li je moguce da se ovde troluje o tome da je zemlja ravna?!
Znam da je 1. april ali dajte ljudi :)
Ili neki znaju da pisu iako nikad u skolu isli nisu (fizika 5ti razred)?

Pehad

pre 8 godina

Neko je pitao kako se moze dokazati da je kamen sa Meseca, a ne sa Zemlje.

Prosto, tragovi mikrometeorita, niko ne ume da ih napravi takve na Zemlji.
I postoji jos dosta ideja zasto je nemoguce, ali ih potrazite sami, lako je naci (ako stvarno zelite)

KKKK

pre 8 godina

Kontras, Kontras, mnogo nas ti zafrkavas, a ne smeta ti taj kompjuter ili telefon na kome si ispisao svoj nadahnuti "komentar" o pseudonaucnicima i ravnoj zemlji. Da li su i taj tvoj kompjuter ili telefon napravili neki pseudonaucnici?

Deyvi

pre 8 godina

Mozemo mi njega u zvezde da kujemo I da pricamo da je on ovde rodjen (u Srbiji) ali on garantovano tako ne misli I ne oseca se kao Srbin vec kao amer. Sto kada pogledate sve aspekte I jeste tako, tamo ga skolovali tamo plata I sve ostalo.Mozda se on nekada seti kada neko pomene pasulj na primer!

Neko

pre 8 godina

Kao "dokaz" da su bili na Mesecu pominjali su kamenje,a oni istog sastava.....prodajem tonu kamenja sa Meseca,povoljno,kako ce da dokazu da nije?

UsnulaPapaja

pre 8 godina

4 komentara od 6 su od likova koji ocigledno znaju vise od gospodina koji je posvetio zivot ovome...sta sve ovaj b92 portal trpi prosto mi ga zao!

Marko

pre 8 godina

Potpisujem sve sto je Kontras napisao.
Zemlja je ravan disk koji ne rotira.
Heliocentricni sistem bi pao kad ikad da nije izmisljena gravitacija.
Svedoci smo da pseudo naucnici na sve moguce nacine pokusavaju da diskredituju celu pricu, angazuju Tilu Tekilu da prica o tome, da bi tema bila ismevana.

Svaka Istina prolazi kroz tri faze. U prvoj je ismejana. Zatim joj se žestoko suprostavljaju. Konačno biva priznata, kao očigledna. - Šopenhauer

istina

pre 8 godina

Ne znam zasto se bacaju pare na ovakva istrazivanja, kada znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete. Meni ne smeta ali ima mnogo gladne dece u Africi.

Kontras

pre 8 godina

U jednom tekstu, uz duzno postovanje gospodinu naucniku, imamo gomilu naucnih neistina i poluistina. Sve one se zasnivaju na sedam pseudonaucnih dogmatskih pretpostavki. Jedna od njih je da Zemlja rotira oko svoje zamisljenje (zamisljeno znaci NEPOSTOJECE, koje sluzi da podrzi TEORIJU) "ose" i oko Sunca.

Odatle poticu sve ostale naucne neistine u teoretskoj pseudonauci. Izotopi sa Zemlje i Meseca nisu isti jer je Mesec nastao od brzorotirajuce Zemlje. Zemlja ne rotira uopste, a izotopi koji se predstavljaju kao izotopi sa Meseca su ustvari izotopi sa Zemlje takodje. Nasa njih prezentuje kao izotope sa Meseca ali oni to nisu.

Takodje, pominje se simulacija kretanja kroz Suncev sistem. Naravno, verujem da je simulacija dobronamerna, ali zasnovana na dogmatskim heliocentristickim pretpostavkama. Sve sto smo ikada dobili od teoretske pseudonauke su simulacije, cgi, animacije, fejk otkrica i slicno. Nikada nista naucno, konkretno i stvarno. Kako da znamo da je to pseudo astronomija? Lako. Otkrica svake grane prave nauke su proverljiva, primenjiva. Ova "otkrica" i teorije to nisu.

sto mu gromova i cd romova

pre 8 godina

Divno, još samo da dobijemo fotografiju voljene nam planete iz svemira.
Ali da se ne desi da je na jednoj severno američki kontinent mala zelena oaza, a na drugoj pustara koja prekriva pola planete.
Nema smisla.

leandro

pre 8 godina

Da budem iskren, prvi put sada cujem za ovog gospodina I jako mi je zao zbog toga. Neverovatan genije sa odlicnim teorijama I vrhunskim istrazivackim radom. U rangu Tesle sto se posvecenosti I predanosti nauci tice. Takav sam utisak stekao citajuci ovaj fenomenalan tekst. Svaka cast na objavi b92. Napisacu ono sto se uvek moze procitati kada objavite ovakav ili slican clanak, a to je: Molim vas, sto vise ovakvih tekstova.

leandro

pre 8 godina

Da budem iskren, prvi put sada cujem za ovog gospodina I jako mi je zao zbog toga. Neverovatan genije sa odlicnim teorijama I vrhunskim istrazivackim radom. U rangu Tesle sto se posvecenosti I predanosti nauci tice. Takav sam utisak stekao citajuci ovaj fenomenalan tekst. Svaka cast na objavi b92. Napisacu ono sto se uvek moze procitati kada objavite ovakav ili slican clanak, a to je: Molim vas, sto vise ovakvih tekstova.

UsnulaPapaja

pre 8 godina

4 komentara od 6 su od likova koji ocigledno znaju vise od gospodina koji je posvetio zivot ovome...sta sve ovaj b92 portal trpi prosto mi ga zao!

KKKK

pre 8 godina

Kontras, Kontras, mnogo nas ti zafrkavas, a ne smeta ti taj kompjuter ili telefon na kome si ispisao svoj nadahnuti "komentar" o pseudonaucnicima i ravnoj zemlji. Da li su i taj tvoj kompjuter ili telefon napravili neki pseudonaucnici?

dragan

pre 8 godina

Ne znam zasto se bacaju pare na ovakva istrazivanja, kada znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete.
(istina, 1. april 2016 19:52)
...............
Zato sto je bezbroj puteva do Boga. Nauka i naucinici idu svojim putem do Njega.

Pehad

pre 8 godina

Neko je pitao kako se moze dokazati da je kamen sa Meseca, a ne sa Zemlje.

Prosto, tragovi mikrometeorita, niko ne ume da ih napravi takve na Zemlji.
I postoji jos dosta ideja zasto je nemoguce, ali ih potrazite sami, lako je naci (ako stvarno zelite)

istina

pre 8 godina

Ne znam zasto se bacaju pare na ovakva istrazivanja, kada znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete. Meni ne smeta ali ima mnogo gladne dece u Africi.

Deyvi

pre 8 godina

Mozemo mi njega u zvezde da kujemo I da pricamo da je on ovde rodjen (u Srbiji) ali on garantovano tako ne misli I ne oseca se kao Srbin vec kao amer. Sto kada pogledate sve aspekte I jeste tako, tamo ga skolovali tamo plata I sve ostalo.Mozda se on nekada seti kada neko pomene pasulj na primer!

Kontras

pre 8 godina

U jednom tekstu, uz duzno postovanje gospodinu naucniku, imamo gomilu naucnih neistina i poluistina. Sve one se zasnivaju na sedam pseudonaucnih dogmatskih pretpostavki. Jedna od njih je da Zemlja rotira oko svoje zamisljenje (zamisljeno znaci NEPOSTOJECE, koje sluzi da podrzi TEORIJU) "ose" i oko Sunca.

Odatle poticu sve ostale naucne neistine u teoretskoj pseudonauci. Izotopi sa Zemlje i Meseca nisu isti jer je Mesec nastao od brzorotirajuce Zemlje. Zemlja ne rotira uopste, a izotopi koji se predstavljaju kao izotopi sa Meseca su ustvari izotopi sa Zemlje takodje. Nasa njih prezentuje kao izotope sa Meseca ali oni to nisu.

Takodje, pominje se simulacija kretanja kroz Suncev sistem. Naravno, verujem da je simulacija dobronamerna, ali zasnovana na dogmatskim heliocentristickim pretpostavkama. Sve sto smo ikada dobili od teoretske pseudonauke su simulacije, cgi, animacije, fejk otkrica i slicno. Nikada nista naucno, konkretno i stvarno. Kako da znamo da je to pseudo astronomija? Lako. Otkrica svake grane prave nauke su proverljiva, primenjiva. Ova "otkrica" i teorije to nisu.

sto mu gromova i cd romova

pre 8 godina

Divno, još samo da dobijemo fotografiju voljene nam planete iz svemira.
Ali da se ne desi da je na jednoj severno američki kontinent mala zelena oaza, a na drugoj pustara koja prekriva pola planete.
Nema smisla.

Marko

pre 8 godina

@ UsnulaPapaja

A zasto mislis da Kontras i ja nismo posvetili zivot ovome?
Da li ti mislis da sam ja idiot?
Dosadno mi je, pa resio da trolujem po internetu kako je Zemlja ravna?
Zar nije logicnije da iza nasih komentara stoji dobra namera da ljudi dodju do istine, ali i godine i godine istrazivanja, prvobitno onoga sto se popularno naziva "teorije zavere", gde je ravna Zemlja relativno nedavno isplivala,ali onda vidis da postoje ljudi(vrlo malo njih) u svetu koji se ovom temom bave odavno i vrlo ozbiljno i svi oni ce ti reci jedno - ZEMLJA JE RAVNA.
Ne kazem da verujes njima, ukljuci mozak, provedi ozbiljno vreme istrazujuci i mozda jednog dana shvatis da je ono iz Matriksa:"you are a slave Neo, you were born into bondage..." jos kako tacno.

sale

pre 8 godina

molio bih gospodu ravnozemljase da mi objasne zasto se ako idemo od polutara ka polovima duzina dana tako savrseno pokazuje da je zemlja okrugla? zasto iz australije ne vidite iste zvezde ako svi gledamo u isto parce neba? zasto smena godisnjih doba tako lepo podrzava okruglu zemlju i oscilacije zemljine ose. zasto su svi koji su obleteli/oplovili zemlju u zabludi? zasto mogu da stignem do japana iz amerike bez da prolazim evropu? i zasto mogu do japana takodje i preko evrope i rusije? zasto je uopste sada ovde dan a na drugoj strani planete noc? tj ako je zemlja ploca, sunce bi bio neki usmereni reflektor koji bira gde ce da sija a gde ne? ....zemlja je ravna ploca za one koji zaista ni u osnovnoj nista nisu skapirali

Marko

pre 8 godina

Potpisujem sve sto je Kontras napisao.
Zemlja je ravan disk koji ne rotira.
Heliocentricni sistem bi pao kad ikad da nije izmisljena gravitacija.
Svedoci smo da pseudo naucnici na sve moguce nacine pokusavaju da diskredituju celu pricu, angazuju Tilu Tekilu da prica o tome, da bi tema bila ismevana.

Svaka Istina prolazi kroz tri faze. U prvoj je ismejana. Zatim joj se žestoko suprostavljaju. Konačno biva priznata, kao očigledna. - Šopenhauer

iz komentatorskog Limboa

pre 8 godina

"...postoje ljudi(vrlo malo njih) u svetu koji se ovom temom bave odavno i vrlo ozbiljno i svi oni ce ti reci jedno - ZEMLJA JE RAVNA.
Ne kazem da verujes njima, ukljuci mozak, provedi ozbiljno vreme istrazujuci i mozda jednog dana shvatis..."

Meni se bas dopala ova teorija Ravne Zemlje, samo me muce neke stvari, ne umem da objasnim malom Perici: kako to da na ravnoj Zemlji ne izlazi Sunce u istom trenutku svim zemljama sveta, kako to da nocu gledamo u direktnom prenosu Noleta kako se znoji na australijskom suncu, zasto ne mozemo da vidimo to cuveno sazvezdje Juzni Krst, kako to da su Skot i Amundsen posli sa razlicitih mesta na Antarktiku u pravcu juga pa dostigli istu tacku, umesto da se razidju po ravnoj ploci, kako to da poletim za Brazil u 9 ujutru iz Rima, putujem 12 casova i sletim u Rio u 3 popodne, sta je to Fukoovo klatno i zasto ima drugaciju periodu u Parizu u Atini, na primer... ima puno, ali za pocetak ovo bi bilo dovoljno, moj Perica kaze da nece da proguta svakojake gluposti. Pomozite, o Prosvetljeni. Ukljucio sam mozak, kako kazete, ali ne pomaze.

Neko

pre 8 godina

Kao "dokaz" da su bili na Mesecu pominjali su kamenje,a oni istog sastava.....prodajem tonu kamenja sa Meseca,povoljno,kako ce da dokazu da nije?

Saul Goodmen

pre 8 godina

ovi negativni komentari su posledica naseg zastarelog obrazovanja koje mora pod hitno da se menja.Deca u skolama umesto veronauke moraju uciti o kompjuterima,kako da se zastite na internetu i o svemiru a ne da u 21om veku slusaju neke prastare price kako je neki starac udario stapom i podigao more....to decu samo zbunjuje,svi idu napred samo mi unazad takav je osecaj nazalost

Zerox

pre 8 godina

Ljudi zadnjih nekoliko godina vezuju smartfonove i digitalne kamere za balone napunjene helijumom i šalju ih na ivice svemira iz zabave i jasno se vidi da je Zemlja okrugla, a sa druge strane imaš totalne idiote koji pričaju o Zemlji kao ravnoj ploči. Nema tu diskusije, pravac psihijatrija, tolika količina gluposti je štetna za društvo.

Eleftherios

pre 8 godina

Marko, 01. april 2016 22:22)

Izvini Marko, ali šta si ti istraživao kada si došao do zaključka da je Zemlja ravna, još ako se plašiš da će ti nebo pasti na glavu sve mi je jasno.

mr dr

pre 8 godina

Ja, koji se ne razumem u astronomiju/astrofiziku, ali volim da pročitam svaku (lepu) vest iz bilo koje oblasti nauke, posebno kada je o našim naučnicima reč, moram da pitam ove buduće nobelovce-komentatore, zagovornike ''ravna ploča'' teorije: Ljudi, je l ste vi normalni????

iz komentatorskog Limboa

pre 8 godina

@(Marko, 2. april 2016 14:10)

Pa koliko puta sam prilozio fotografije, a vi stalno "to je CGI, montaza, fish-eye", ili ako dam kinesku fotografiju ili rusku onda "ma svi su oni deo iste zavere, i NASA i ESA i Rosskosmos i JAXA i ostali...". Ja stvarno ne znam kako da dostavim fotografiju u digitalnom formatu a da ne viknete "To je CGI, daj ti meni pravu fotografiju!" Dajte VI MENI pravu fotografiju ravne Zemlje, da malo promenimo. Ali pravu, autenticnu, a ne neku umetnicku predstavu.

http://previews.123rf.com/images/moenez/moenez1103/moenez110300064/9134907-Vector-copy-of-a-medieval-engraving-representing-reaching-out-the-edge-of-the-world-Stock-Vector.jpg

Onako, kao Zemlja je kao gramofonska ploca, u centru je severni pol, a ceo obod je juzni pol, neprobojni zid kome prilaz cuva mornarica 66 zemalja sveta... Hajde, Glasnici Slobode, hocu autenticnu fotografiju ravne Zemlje! Ali cele Zemlje, nemojte neke kompozite da mi saljete...

Smolvind

pre 8 godina

"... znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete. Meni ne smeta ali ima mnogo gladne dece u Africi."
(istina, 1. april 2016 19:52)

A zašto taj Bog ne nahrani tu decu? Mislim, ako može da stvori planete, zašto mu je teško da stvori malo hrane?

Matori sci-fan

pre 8 godina

Sav respekt za genija, Matiju -kao i vecina, nisam cuo za njega do sada. Ali, isto tako, respekt i za autora teksta, koliko znanje moras da imas da bi vodio razvgovor sa takvim naucnikom... Uzivao sam, b92 kao u stara dobra vremena kada su blogovi bili najcitaniji deo a pametni ljudi oni koje smo cekali svakog jutra pre posla.

Jedno pitanje, ako neko zna ovde da odgovori: sta je onda u tom Kujperovom pojasu,ima li jos planeta iza Plutona?

Veliki pozdrav za one koji veruju u nauku !

Аки

pre 8 godina

@Marko

Који је интерес научника или кога већ да заташкава чињеницу да је земља равна плоча? Шта буде кад дођеш до ивице? Да ли можеш да нам даш неке изворе из којих си вршио "дугогодишња истраживања"?

Realno

pre 8 godina

@kontras

Tako je! I tu nije kraj pseudonauci, sa druge strane ravne Zemlje je ogromna rupa koja skuplja duse proklete na cistiliste. Atomi ne postoje (da li ih je iko video?!?) vec se materija sastoji od kontinualnog materijala. "Atomske" slike su pseudosimulacija. Mobilni telefoni koji se pominju su vesta varka (procitajte samo "objasnjenje" njihovog rada). Kontras je pametan covek i trebalo bi da donira svoj rad i novac nekoj ustanovi da ga iskoristi na pravi nacin.

Petar Srdanovic

pre 8 godina

@Marko
Posto Vi Marko tvrdite da ste ozbiljni (sto iskreno sumnjam, ali neka bude), evo i ja cu biti ozbiljan (i potpisan).
Postoji pravilo u nauci, a i zivotu, koje se zove - Okamova ostrica. Ono kaze da je najjednostavnije resenje verovatno tacno (ne obavezno, ali verovatno). To je zato sto priroda tezi jednostavnosti.
Ako uzmete teleskop i posmatrate i belezite putanje planeta (Mars, Jupiter) primeticete da planete idu u jednom smeru, dok u nekom trenutku ne krenu unazad, pa se onda opet vrate u pocetni smer. Ako je Zemlja ravna i u centru (Geocentricni sistem) ne postoji objasnjenje ove pojave (a da se ne pripise Bogu). Mnogi astronomi su pokusavali objasniti ovo, i pravili veoma komplikovane modele (koje Vi verovatno znate bolje od mene).
U slucaju loptaste Zemlje i Heliocentricnog sistema, objasnjenje je jednostavno - to je privid jer se Zemlja okrece oko Sunca drugom brzinom nego posmatrana planeta.
Samo primenom Okamove ostrice (bez drugih dokaza u koje sumnjate) dolazimo do toga da je drugi model verovatno tacan.
Da napomenem da sam vrsio ovo posmatranje kao ucenik u okviru sekcije, znaci ako su me moje oci varale, e onda... :)

neutralni felsh

pre 8 godina

Kako to da ih gravitacija nije lepo raslojila? 
Ako sipam deset razlicitih tecnosti u casu, na dnu ce biti ona sa najvecom gustinom, a na vrhu case ona sa najmanjom gustinom. 
Sta je gravitacija, masa privlaci masu? 
Mozes li eksperimentalno da dokazes? 
Samo nemoj da ispustis nesto jer predmeti padaju(tonu) kada imaju vecu gustinu od sredine u kojoj se nalaze, a lebde(plutaju) kada imaju manju gustinu.Dakle, to je GUSTINA. 
Mozda ces da kazes da gravitacija nastaje tako sto masa krivi prostor? 
Mozes li eksperimentalno da dokazes?
(Marko, 02. april 2016 16:47)


problem ovakvog znanja koje ovako zaverenicki govori o osnovnim osobinama materije u astrofizici i geo-planetologiji, postavljajuci ovakve upite prema aksiomima, lezi u korenu uravnotezenog obracanja prema spoznaji.
geo i planetarno formiranje je aksiom, radjanje i zivot zvezda takodje. da, i big beng sa sirenjem vasione. to su aksiomi. da, i evolucija je aksiom: seme zivota klija, nista nema na gotovs.
i konacno, ako mozda niste culi ni primetili, zemlja je okrugla, to jest blago zaobljena. i ne nalazi se u centru svemira, i oko nje ne lebde lampioni. srecna vam nova 2016, 21. vek. ili 4,5 milijardita godina, u ime svih solarnih i geoloskih era:
od euklida preko galileja, do njutna, i kopernika, preko ajnstajna, s ljubavlju, do teleskopa i habla, u ime svih aksioma - ziveli!
ah da, umalo da zaboravim: i apolo pohod na mesec je aksiom, i oni vojadzeri i marineri, i ine sonde na marsu, kao i sovjetske sonde na veneri, kao i gagarin i leonov i terjeskova.
verovao u boga ili ne, to je svejedno, ali aksiomi su poznati.
a ti mi prijatelju kazi: koje poce koristis? voleo bih nekad da probam ;)

Ненад

pre 8 godina

Молим појединце да не кваре овако леп и занимљив чланак глупим коментарима. Хвала.

miki

pre 8 godina

@Kontras:
@Usnula Papaja:

Svaka cast vama dvojici za prvoaprilske šale. Tuzno je videti koliko smo kao nacija izgubili smisao za humor. U to ime, svaka cast momci, uspelo vam je! Aprililili!

Ribar

pre 8 godina

Ma ja gledo научни филм "Пирати с Кариба" и tamo se jasno vidi da je Землја ravna ploča....Ко на касетофону, ил на оном електричном чуду... kako se zvaše, ah da radijator (šta sve ti demonski naučnici neće slagati i izmisliti - samo nešto izmišljaju).

Nin

pre 8 godina

Poštovanje doktore, svaka čast! Ponosni smo na Vas i želimo Vam puno sreće i uspeha! Ustvari, nadam se da dr Ćuk ne čita komentare jer bi se silno razočarao stanjem svesti u Srbiji.

genije

pre 8 godina

Coveku, doktoru nauka svaka cast, kamo lepe srece da postoje mogucnosti da se naucnim radom bavi u Srbiji. I on i mnogi drugi.

Ali da li je moguce da se ovde troluje o tome da je zemlja ravna?!
Znam da je 1. april ali dajte ljudi :)
Ili neki znaju da pisu iako nikad u skolu isli nisu (fizika 5ti razred)?

cika pera

pre 8 godina

@Marko
Sto puta izgovorena laz postaje istina. Vise stotina puta dokazano u Srbiji. Tuga je sto iz dana u dan sve vise ljudi veruje da je zemlja ravna. To nije dokaz njihove pameti i sta ti ja znam, vec neznanja i budalastine. Problem je sto imaju neopisivu potrebu da ubedjuju druge ljude u to. Prosto se zapitam, sta vi trazite na ovakvim vestima??? Potroseno vreme na pisanje komentara ste mogli da potrosite na malo OSNOVNOG obrazovanja!

mali perica

pre 8 godina

@Marko
Da li neko misli da idiot? Naravno da ne. Da li ti verujem da si potrosio silno vreme na to . Da verujem. Verujem ti i da si apsolutno ubedjen u to. I verujem da polazeci od tvojih premisa je sve logicno i tacno.
E sad sto ti premise nisu tacne i sto svako ko ukljuci mozak shvati da je to gomila da izvines glupsti to je vec druga stvar. I batali kao dokaze YT i slicno. I misaone eksperimente a izvini i logiku koju koristis. Daj fizicki dokaz i eksperiment. Sve ovo ostalo je trla bala lan pa taman to radila ceo zivot

alienware

pre 8 godina

"ISTINA", prvo da kazem da je oduvek bilo gladne dece u svetu i da se ne bacaju pare na glupost ,ziveo bi jos u pecini.Drugo,ako je bog sve to sto navodis stvorio,neka on nahrani i tu decu posto je to za njega nista da uradi.

Aleksandar III

pre 8 godina

Stari narodi su znali da je zemlja okrugla. Hrišćanska crkva nije negirala to i niko nije spaljen na lomači zbog tvrdnje da je zemlja okrugla. To je "moderniji" mit.
Samo jedna molba ravnozemljšima je da mi pokažu na horizontu Himalaje iz Vojvođanske ravnice ili otvorenog mora... dalje mi ništa ne treba...

Ertz

pre 8 godina

Mnogi naučnici tokom istorije, posebno u srednjem veku bili su kažnjavani, čak i ubijani od strane crkvene udbe, inkvizicije, zbog svojih naučnih pronalazaka koji se nisu slagali sa crkvenim učenjima. Ovo je svima nama poznato. Ništa novo. Postavlja se pitanje - zašto? Zato što se crkva još tada, kao i danas, udaljila od Biblijskih učenja. U vreme kada su spaljivali Bruna na lomači, u Bibliji, u Starom Zavetu piše - nad krugom zemaljskim. Dakle i Sveta Knjiga nas upućuje da je Zemlja - okrugla.
Zašto se crkva ponašala tako? Zato što su se na njenom čelu nalazili ljudi koji su želeli da vladaju, umesto da služe.
Bog je mogao da stvori planetu kakvu želi, ali je stvorio okruglu, da bi naš život bio moguć pod Njegovim zakonima fizike.
Ovo pišem zbog onih ljudi koji smatraju da je Zemlja ravna. Moguće je i sa Zemlje vrlo lako dokazati da je okrugla. Ne vidim razloga zašto bismo se suprotstavljali i Bibliji i nauci u vezi sa tim.

Владо Бања Лука

pre 8 godina

За Pehada: кажеш да је лако разликовати камење са Мјесеца од оног са Земље на основу трагова удара микрометеорита. Пошто Мјесец нема атмосферу, онда је његова површина и земљиште изложено метеорима, а много више микрометеоритима од који су многи као меци. Добро. Али, ако су микрометеорити тако јаки и опасни, како су онда тзв свемирска одијела 1969.-те успјела заштитити тзв астронауте од удара микрометеорита на површини, под условом да су их прије тога заштитила од "смртоносног космичког зрачења" (НАСА-ин израз). Тзв свемирска одијела су била направљена од најлона, гуме, пластике и алуминијума. Како најлон и гума (од којих је био начињен и некакав Outer micrometeorid layer) могу зауставити микрометеорите (метке)!? Какав то најлон и гума који 24 h, колико су трајале те шетње на површини Мјесеца, може штитити астронаута од таквих удара и опасности??

vujić

pre 8 godina

Pa dobro, ako je već toliki majstor nek počne da usavršava opštu teoriju relativnosti.
Ovo ovako liči na presipanje iz šupljeg u prazno. Juriti teorije o nastanku Meseca je odraz dokonosti i bezidejnosti o mnogo bitnijim stvarima u fizici.

Marko

pre 8 godina

@ Ertz

Sta si imao iz matematike?
Nemam nameru da te uvredim, ali pogresno tumacis Bibliju.
Krug moze biti i u dve dimenzije tj. krug kao disk.
Da li se u Bibliji spominje lopta, ili mozda kugla?
Cak, kad kazes krug, ili da je nesto "okruglo", onda podrazumevas da je dvodimenzionalno, najcesce.
Sumnjam da su tvorci Biblije zeleli da budu dvosmisleni?
Dakle, krug je disk, nezavisno od debljine, ali nikako ne mozes reci krug, misleci na loptu, ili kuglu.
Recimo da mozes, ali onda si dvosmislen.

aalborg

pre 8 godina

neki uprošćeni rezime?! u dve proširene rečenice: šta je to kolosalno otkriće? imam 31 godinu, završen fakultet, dnevno pogledam dva tri dokumentarca na natgeo, discovery, history itd kanalima, ali ovde nekako za nas laike suština se izgubila u obimnosti članka. molio bih nekoga ko se razume u tematiku da u dve tri prosto proširene rečenice napiše suštinu otkrića profesora

Жика

pre 8 godina

Наси одговарају научници којима је база размишљања Велики прасак и негација Бога. Прво нека објасни одакле је то што је праснуло и где се налазило и одакле то у чему се налазило.

Neko

pre 8 godina

pehad

Zasto bi pravio tragove mikrometeorita,oni ne padaju na Zemlju? A odgovor tipa potrazite sami je bas uverljiv,bez obzira na lakocu....i koji je?

Владо Бања Лука

pre 8 godina

У једном дијелу овог прилога господин Матија Ћук каже да је, анализирајући узорке које су донијели астронаути са Мјесеца, схватио да је у основи састав Земље и Мјесеца у потпуности исти... Па, господине Ћук, и ви сте доказали, мада ненамјерно, да људи никад нису били на Мјесецу. Тзв Аполо мисија 1969.-те је обична фарса и лаж! Тај узорак што сте га ви анализирали може потицати само са Земље. Па, још су Холанђани прије пар година утврдили, анализирајући тзв мјесечев камен, да је он ништа друго него окамењено дрво.

Marko

pre 8 godina

@ iz komentatorskog Limboa

O, Milane, jabuko sa grane!
Ti uvek ono tvoje isto...bla,bla,bla...
Sve pobrojano cu ti objasniti, samo mi pre toga daj JEDNU JEDINU autenticnu fotografiju autenticne planete iz autenticnog svemira.
Pa pobogu, sta je dosad sve postignuto..., nemoj mi reci da ti je to problem?

Marko

pre 8 godina

@ iz komentatorskog Limboa

A kako da ne viknem "to je CGI..."?
Jupiter izgleda kao da je neko u vrucu paradajz supu spustio kasiku pavlake i promesao.Sve je to previse bajkovito, odakle tolika raznolikost?
Tolika raznolikost medju planetama je mogla nastati samo u umu umetnika, nikako naucnika.
U najranijoj fazi nastajanja Suncevog sistema, planeta Zemlja je bila cela sacinjena od usijane magme?
Svi elementi su bili u tecnom, ili u gasovitom stanju?
Kako to da ih gravitacija nije lepo raslojila?
Ako sipam deset razlicitih tecnosti u casu, na dnu ce biti ona sa najvecom gustinom, a na vrhu case ona sa najmanjom gustinom.
Sta je gravitacija, masa privlaci masu?
Mozes li eksperimentalno da dokazes?
Samo nemoj da ispustis nesto jer predmeti padaju(tonu) kada imaju vecu gustinu od sredine u kojoj se nalaze, a lebde(plutaju) kada imaju manju gustinu.Dakle, to je GUSTINA.
Mozda ces da kazes da gravitacija nastaje tako sto masa krivi prostor?
Mozes li eksperimentalno da dokazes?

istina

pre 8 godina

Ne znam zasto se bacaju pare na ovakva istrazivanja, kada znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete. Meni ne smeta ali ima mnogo gladne dece u Africi.

Kontras

pre 8 godina

U jednom tekstu, uz duzno postovanje gospodinu naucniku, imamo gomilu naucnih neistina i poluistina. Sve one se zasnivaju na sedam pseudonaucnih dogmatskih pretpostavki. Jedna od njih je da Zemlja rotira oko svoje zamisljenje (zamisljeno znaci NEPOSTOJECE, koje sluzi da podrzi TEORIJU) "ose" i oko Sunca.

Odatle poticu sve ostale naucne neistine u teoretskoj pseudonauci. Izotopi sa Zemlje i Meseca nisu isti jer je Mesec nastao od brzorotirajuce Zemlje. Zemlja ne rotira uopste, a izotopi koji se predstavljaju kao izotopi sa Meseca su ustvari izotopi sa Zemlje takodje. Nasa njih prezentuje kao izotope sa Meseca ali oni to nisu.

Takodje, pominje se simulacija kretanja kroz Suncev sistem. Naravno, verujem da je simulacija dobronamerna, ali zasnovana na dogmatskim heliocentristickim pretpostavkama. Sve sto smo ikada dobili od teoretske pseudonauke su simulacije, cgi, animacije, fejk otkrica i slicno. Nikada nista naucno, konkretno i stvarno. Kako da znamo da je to pseudo astronomija? Lako. Otkrica svake grane prave nauke su proverljiva, primenjiva. Ova "otkrica" i teorije to nisu.

sto mu gromova i cd romova

pre 8 godina

Divno, još samo da dobijemo fotografiju voljene nam planete iz svemira.
Ali da se ne desi da je na jednoj severno američki kontinent mala zelena oaza, a na drugoj pustara koja prekriva pola planete.
Nema smisla.

Marko

pre 8 godina

@ UsnulaPapaja

A zasto mislis da Kontras i ja nismo posvetili zivot ovome?
Da li ti mislis da sam ja idiot?
Dosadno mi je, pa resio da trolujem po internetu kako je Zemlja ravna?
Zar nije logicnije da iza nasih komentara stoji dobra namera da ljudi dodju do istine, ali i godine i godine istrazivanja, prvobitno onoga sto se popularno naziva "teorije zavere", gde je ravna Zemlja relativno nedavno isplivala,ali onda vidis da postoje ljudi(vrlo malo njih) u svetu koji se ovom temom bave odavno i vrlo ozbiljno i svi oni ce ti reci jedno - ZEMLJA JE RAVNA.
Ne kazem da verujes njima, ukljuci mozak, provedi ozbiljno vreme istrazujuci i mozda jednog dana shvatis da je ono iz Matriksa:"you are a slave Neo, you were born into bondage..." jos kako tacno.

Marko

pre 8 godina

Potpisujem sve sto je Kontras napisao.
Zemlja je ravan disk koji ne rotira.
Heliocentricni sistem bi pao kad ikad da nije izmisljena gravitacija.
Svedoci smo da pseudo naucnici na sve moguce nacine pokusavaju da diskredituju celu pricu, angazuju Tilu Tekilu da prica o tome, da bi tema bila ismevana.

Svaka Istina prolazi kroz tri faze. U prvoj je ismejana. Zatim joj se žestoko suprostavljaju. Konačno biva priznata, kao očigledna. - Šopenhauer

Neko

pre 8 godina

Kao "dokaz" da su bili na Mesecu pominjali su kamenje,a oni istog sastava.....prodajem tonu kamenja sa Meseca,povoljno,kako ce da dokazu da nije?

Deyvi

pre 8 godina

Mozemo mi njega u zvezde da kujemo I da pricamo da je on ovde rodjen (u Srbiji) ali on garantovano tako ne misli I ne oseca se kao Srbin vec kao amer. Sto kada pogledate sve aspekte I jeste tako, tamo ga skolovali tamo plata I sve ostalo.Mozda se on nekada seti kada neko pomene pasulj na primer!

dragan

pre 8 godina

Ne znam zasto se bacaju pare na ovakva istrazivanja, kada znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete.
(istina, 1. april 2016 19:52)
...............
Zato sto je bezbroj puteva do Boga. Nauka i naucinici idu svojim putem do Njega.

leandro

pre 8 godina

Da budem iskren, prvi put sada cujem za ovog gospodina I jako mi je zao zbog toga. Neverovatan genije sa odlicnim teorijama I vrhunskim istrazivackim radom. U rangu Tesle sto se posvecenosti I predanosti nauci tice. Takav sam utisak stekao citajuci ovaj fenomenalan tekst. Svaka cast na objavi b92. Napisacu ono sto se uvek moze procitati kada objavite ovakav ili slican clanak, a to je: Molim vas, sto vise ovakvih tekstova.

UsnulaPapaja

pre 8 godina

4 komentara od 6 su od likova koji ocigledno znaju vise od gospodina koji je posvetio zivot ovome...sta sve ovaj b92 portal trpi prosto mi ga zao!

Жика

pre 8 godina

Наси одговарају научници којима је база размишљања Велики прасак и негација Бога. Прво нека објасни одакле је то што је праснуло и где се налазило и одакле то у чему се налазило.

Marko

pre 8 godina

@ iz komentatorskog Limboa

A kako da ne viknem "to je CGI..."?
Jupiter izgleda kao da je neko u vrucu paradajz supu spustio kasiku pavlake i promesao.Sve je to previse bajkovito, odakle tolika raznolikost?
Tolika raznolikost medju planetama je mogla nastati samo u umu umetnika, nikako naucnika.
U najranijoj fazi nastajanja Suncevog sistema, planeta Zemlja je bila cela sacinjena od usijane magme?
Svi elementi su bili u tecnom, ili u gasovitom stanju?
Kako to da ih gravitacija nije lepo raslojila?
Ako sipam deset razlicitih tecnosti u casu, na dnu ce biti ona sa najvecom gustinom, a na vrhu case ona sa najmanjom gustinom.
Sta je gravitacija, masa privlaci masu?
Mozes li eksperimentalno da dokazes?
Samo nemoj da ispustis nesto jer predmeti padaju(tonu) kada imaju vecu gustinu od sredine u kojoj se nalaze, a lebde(plutaju) kada imaju manju gustinu.Dakle, to je GUSTINA.
Mozda ces da kazes da gravitacija nastaje tako sto masa krivi prostor?
Mozes li eksperimentalno da dokazes?

KKKK

pre 8 godina

Kontras, Kontras, mnogo nas ti zafrkavas, a ne smeta ti taj kompjuter ili telefon na kome si ispisao svoj nadahnuti "komentar" o pseudonaucnicima i ravnoj zemlji. Da li su i taj tvoj kompjuter ili telefon napravili neki pseudonaucnici?

Владо Бања Лука

pre 8 godina

У једном дијелу овог прилога господин Матија Ћук каже да је, анализирајући узорке које су донијели астронаути са Мјесеца, схватио да је у основи састав Земље и Мјесеца у потпуности исти... Па, господине Ћук, и ви сте доказали, мада ненамјерно, да људи никад нису били на Мјесецу. Тзв Аполо мисија 1969.-те је обична фарса и лаж! Тај узорак што сте га ви анализирали може потицати само са Земље. Па, још су Холанђани прије пар година утврдили, анализирајући тзв мјесечев камен, да је он ништа друго него окамењено дрво.

Владо Бања Лука

pre 8 godina

За Pehada: кажеш да је лако разликовати камење са Мјесеца од оног са Земље на основу трагова удара микрометеорита. Пошто Мјесец нема атмосферу, онда је његова површина и земљиште изложено метеорима, а много више микрометеоритима од који су многи као меци. Добро. Али, ако су микрометеорити тако јаки и опасни, како су онда тзв свемирска одијела 1969.-те успјела заштитити тзв астронауте од удара микрометеорита на површини, под условом да су их прије тога заштитила од "смртоносног космичког зрачења" (НАСА-ин израз). Тзв свемирска одијела су била направљена од најлона, гуме, пластике и алуминијума. Како најлон и гума (од којих је био начињен и некакав Outer micrometeorid layer) могу зауставити микрометеорите (метке)!? Какав то најлон и гума који 24 h, колико су трајале те шетње на површини Мјесеца, може штитити астронаута од таквих удара и опасности??

vujić

pre 8 godina

Pa dobro, ako je već toliki majstor nek počne da usavršava opštu teoriju relativnosti.
Ovo ovako liči na presipanje iz šupljeg u prazno. Juriti teorije o nastanku Meseca je odraz dokonosti i bezidejnosti o mnogo bitnijim stvarima u fizici.

Marko

pre 8 godina

@ iz komentatorskog Limboa

O, Milane, jabuko sa grane!
Ti uvek ono tvoje isto...bla,bla,bla...
Sve pobrojano cu ti objasniti, samo mi pre toga daj JEDNU JEDINU autenticnu fotografiju autenticne planete iz autenticnog svemira.
Pa pobogu, sta je dosad sve postignuto..., nemoj mi reci da ti je to problem?

Pehad

pre 8 godina

Neko je pitao kako se moze dokazati da je kamen sa Meseca, a ne sa Zemlje.

Prosto, tragovi mikrometeorita, niko ne ume da ih napravi takve na Zemlji.
I postoji jos dosta ideja zasto je nemoguce, ali ih potrazite sami, lako je naci (ako stvarno zelite)

Ertz

pre 8 godina

Mnogi naučnici tokom istorije, posebno u srednjem veku bili su kažnjavani, čak i ubijani od strane crkvene udbe, inkvizicije, zbog svojih naučnih pronalazaka koji se nisu slagali sa crkvenim učenjima. Ovo je svima nama poznato. Ništa novo. Postavlja se pitanje - zašto? Zato što se crkva još tada, kao i danas, udaljila od Biblijskih učenja. U vreme kada su spaljivali Bruna na lomači, u Bibliji, u Starom Zavetu piše - nad krugom zemaljskim. Dakle i Sveta Knjiga nas upućuje da je Zemlja - okrugla.
Zašto se crkva ponašala tako? Zato što su se na njenom čelu nalazili ljudi koji su želeli da vladaju, umesto da služe.
Bog je mogao da stvori planetu kakvu želi, ali je stvorio okruglu, da bi naš život bio moguć pod Njegovim zakonima fizike.
Ovo pišem zbog onih ljudi koji smatraju da je Zemlja ravna. Moguće je i sa Zemlje vrlo lako dokazati da je okrugla. Ne vidim razloga zašto bismo se suprotstavljali i Bibliji i nauci u vezi sa tim.

Realno

pre 8 godina

@kontras

Tako je! I tu nije kraj pseudonauci, sa druge strane ravne Zemlje je ogromna rupa koja skuplja duse proklete na cistiliste. Atomi ne postoje (da li ih je iko video?!?) vec se materija sastoji od kontinualnog materijala. "Atomske" slike su pseudosimulacija. Mobilni telefoni koji se pominju su vesta varka (procitajte samo "objasnjenje" njihovog rada). Kontras je pametan covek i trebalo bi da donira svoj rad i novac nekoj ustanovi da ga iskoristi na pravi nacin.

Marko

pre 8 godina

@ Ertz

Sta si imao iz matematike?
Nemam nameru da te uvredim, ali pogresno tumacis Bibliju.
Krug moze biti i u dve dimenzije tj. krug kao disk.
Da li se u Bibliji spominje lopta, ili mozda kugla?
Cak, kad kazes krug, ili da je nesto "okruglo", onda podrazumevas da je dvodimenzionalno, najcesce.
Sumnjam da su tvorci Biblije zeleli da budu dvosmisleni?
Dakle, krug je disk, nezavisno od debljine, ali nikako ne mozes reci krug, misleci na loptu, ili kuglu.
Recimo da mozes, ali onda si dvosmislen.

aalborg

pre 8 godina

neki uprošćeni rezime?! u dve proširene rečenice: šta je to kolosalno otkriće? imam 31 godinu, završen fakultet, dnevno pogledam dva tri dokumentarca na natgeo, discovery, history itd kanalima, ali ovde nekako za nas laike suština se izgubila u obimnosti članka. molio bih nekoga ko se razume u tematiku da u dve tri prosto proširene rečenice napiše suštinu otkrića profesora

iz komentatorskog Limboa

pre 8 godina

"...postoje ljudi(vrlo malo njih) u svetu koji se ovom temom bave odavno i vrlo ozbiljno i svi oni ce ti reci jedno - ZEMLJA JE RAVNA.
Ne kazem da verujes njima, ukljuci mozak, provedi ozbiljno vreme istrazujuci i mozda jednog dana shvatis..."

Meni se bas dopala ova teorija Ravne Zemlje, samo me muce neke stvari, ne umem da objasnim malom Perici: kako to da na ravnoj Zemlji ne izlazi Sunce u istom trenutku svim zemljama sveta, kako to da nocu gledamo u direktnom prenosu Noleta kako se znoji na australijskom suncu, zasto ne mozemo da vidimo to cuveno sazvezdje Juzni Krst, kako to da su Skot i Amundsen posli sa razlicitih mesta na Antarktiku u pravcu juga pa dostigli istu tacku, umesto da se razidju po ravnoj ploci, kako to da poletim za Brazil u 9 ujutru iz Rima, putujem 12 casova i sletim u Rio u 3 popodne, sta je to Fukoovo klatno i zasto ima drugaciju periodu u Parizu u Atini, na primer... ima puno, ali za pocetak ovo bi bilo dovoljno, moj Perica kaze da nece da proguta svakojake gluposti. Pomozite, o Prosvetljeni. Ukljucio sam mozak, kako kazete, ali ne pomaze.

Zerox

pre 8 godina

Ljudi zadnjih nekoliko godina vezuju smartfonove i digitalne kamere za balone napunjene helijumom i šalju ih na ivice svemira iz zabave i jasno se vidi da je Zemlja okrugla, a sa druge strane imaš totalne idiote koji pričaju o Zemlji kao ravnoj ploči. Nema tu diskusije, pravac psihijatrija, tolika količina gluposti je štetna za društvo.

Smolvind

pre 8 godina

"... znamo da je Bog stvorio Zemlju i sve druge planete. Meni ne smeta ali ima mnogo gladne dece u Africi."
(istina, 1. april 2016 19:52)

A zašto taj Bog ne nahrani tu decu? Mislim, ako može da stvori planete, zašto mu je teško da stvori malo hrane?

alienware

pre 8 godina

"ISTINA", prvo da kazem da je oduvek bilo gladne dece u svetu i da se ne bacaju pare na glupost ,ziveo bi jos u pecini.Drugo,ako je bog sve to sto navodis stvorio,neka on nahrani i tu decu posto je to za njega nista da uradi.

cika pera

pre 8 godina

@Marko
Sto puta izgovorena laz postaje istina. Vise stotina puta dokazano u Srbiji. Tuga je sto iz dana u dan sve vise ljudi veruje da je zemlja ravna. To nije dokaz njihove pameti i sta ti ja znam, vec neznanja i budalastine. Problem je sto imaju neopisivu potrebu da ubedjuju druge ljude u to. Prosto se zapitam, sta vi trazite na ovakvim vestima??? Potroseno vreme na pisanje komentara ste mogli da potrosite na malo OSNOVNOG obrazovanja!

Saul Goodmen

pre 8 godina

ovi negativni komentari su posledica naseg zastarelog obrazovanja koje mora pod hitno da se menja.Deca u skolama umesto veronauke moraju uciti o kompjuterima,kako da se zastite na internetu i o svemiru a ne da u 21om veku slusaju neke prastare price kako je neki starac udario stapom i podigao more....to decu samo zbunjuje,svi idu napred samo mi unazad takav je osecaj nazalost

Ribar

pre 8 godina

Ma ja gledo научни филм "Пирати с Кариба" и tamo se jasno vidi da je Землја ravna ploča....Ко на касетофону, ил на оном електричном чуду... kako se zvaše, ah da radijator (šta sve ti demonski naučnici neće slagati i izmisliti - samo nešto izmišljaju).

Аки

pre 8 godina

@Marko

Који је интерес научника или кога већ да заташкава чињеницу да је земља равна плоча? Шта буде кад дођеш до ивице? Да ли можеш да нам даш неке изворе из којих си вршио "дугогодишња истраживања"?

Nin

pre 8 godina

Poštovanje doktore, svaka čast! Ponosni smo na Vas i želimo Vam puno sreće i uspeha! Ustvari, nadam se da dr Ćuk ne čita komentare jer bi se silno razočarao stanjem svesti u Srbiji.

Aleksandar III

pre 8 godina

Stari narodi su znali da je zemlja okrugla. Hrišćanska crkva nije negirala to i niko nije spaljen na lomači zbog tvrdnje da je zemlja okrugla. To je "moderniji" mit.
Samo jedna molba ravnozemljšima je da mi pokažu na horizontu Himalaje iz Vojvođanske ravnice ili otvorenog mora... dalje mi ništa ne treba...

genije

pre 8 godina

Coveku, doktoru nauka svaka cast, kamo lepe srece da postoje mogucnosti da se naucnim radom bavi u Srbiji. I on i mnogi drugi.

Ali da li je moguce da se ovde troluje o tome da je zemlja ravna?!
Znam da je 1. april ali dajte ljudi :)
Ili neki znaju da pisu iako nikad u skolu isli nisu (fizika 5ti razred)?

mali perica

pre 8 godina

@Marko
Da li neko misli da idiot? Naravno da ne. Da li ti verujem da si potrosio silno vreme na to . Da verujem. Verujem ti i da si apsolutno ubedjen u to. I verujem da polazeci od tvojih premisa je sve logicno i tacno.
E sad sto ti premise nisu tacne i sto svako ko ukljuci mozak shvati da je to gomila da izvines glupsti to je vec druga stvar. I batali kao dokaze YT i slicno. I misaone eksperimente a izvini i logiku koju koristis. Daj fizicki dokaz i eksperiment. Sve ovo ostalo je trla bala lan pa taman to radila ceo zivot

Petar Srdanovic

pre 8 godina

@Marko
Posto Vi Marko tvrdite da ste ozbiljni (sto iskreno sumnjam, ali neka bude), evo i ja cu biti ozbiljan (i potpisan).
Postoji pravilo u nauci, a i zivotu, koje se zove - Okamova ostrica. Ono kaze da je najjednostavnije resenje verovatno tacno (ne obavezno, ali verovatno). To je zato sto priroda tezi jednostavnosti.
Ako uzmete teleskop i posmatrate i belezite putanje planeta (Mars, Jupiter) primeticete da planete idu u jednom smeru, dok u nekom trenutku ne krenu unazad, pa se onda opet vrate u pocetni smer. Ako je Zemlja ravna i u centru (Geocentricni sistem) ne postoji objasnjenje ove pojave (a da se ne pripise Bogu). Mnogi astronomi su pokusavali objasniti ovo, i pravili veoma komplikovane modele (koje Vi verovatno znate bolje od mene).
U slucaju loptaste Zemlje i Heliocentricnog sistema, objasnjenje je jednostavno - to je privid jer se Zemlja okrece oko Sunca drugom brzinom nego posmatrana planeta.
Samo primenom Okamove ostrice (bez drugih dokaza u koje sumnjate) dolazimo do toga da je drugi model verovatno tacan.
Da napomenem da sam vrsio ovo posmatranje kao ucenik u okviru sekcije, znaci ako su me moje oci varale, e onda... :)

Ненад

pre 8 godina

Молим појединце да не кваре овако леп и занимљив чланак глупим коментарима. Хвала.

mr dr

pre 8 godina

Ja, koji se ne razumem u astronomiju/astrofiziku, ali volim da pročitam svaku (lepu) vest iz bilo koje oblasti nauke, posebno kada je o našim naučnicima reč, moram da pitam ove buduće nobelovce-komentatore, zagovornike ''ravna ploča'' teorije: Ljudi, je l ste vi normalni????

miki

pre 8 godina

@Kontras:
@Usnula Papaja:

Svaka cast vama dvojici za prvoaprilske šale. Tuzno je videti koliko smo kao nacija izgubili smisao za humor. U to ime, svaka cast momci, uspelo vam je! Aprililili!

Matori sci-fan

pre 8 godina

Sav respekt za genija, Matiju -kao i vecina, nisam cuo za njega do sada. Ali, isto tako, respekt i za autora teksta, koliko znanje moras da imas da bi vodio razvgovor sa takvim naucnikom... Uzivao sam, b92 kao u stara dobra vremena kada su blogovi bili najcitaniji deo a pametni ljudi oni koje smo cekali svakog jutra pre posla.

Jedno pitanje, ako neko zna ovde da odgovori: sta je onda u tom Kujperovom pojasu,ima li jos planeta iza Plutona?

Veliki pozdrav za one koji veruju u nauku !

Neko

pre 8 godina

pehad

Zasto bi pravio tragove mikrometeorita,oni ne padaju na Zemlju? A odgovor tipa potrazite sami je bas uverljiv,bez obzira na lakocu....i koji je?

Eleftherios

pre 8 godina

Marko, 01. april 2016 22:22)

Izvini Marko, ali šta si ti istraživao kada si došao do zaključka da je Zemlja ravna, još ako se plašiš da će ti nebo pasti na glavu sve mi je jasno.

sale

pre 8 godina

molio bih gospodu ravnozemljase da mi objasne zasto se ako idemo od polutara ka polovima duzina dana tako savrseno pokazuje da je zemlja okrugla? zasto iz australije ne vidite iste zvezde ako svi gledamo u isto parce neba? zasto smena godisnjih doba tako lepo podrzava okruglu zemlju i oscilacije zemljine ose. zasto su svi koji su obleteli/oplovili zemlju u zabludi? zasto mogu da stignem do japana iz amerike bez da prolazim evropu? i zasto mogu do japana takodje i preko evrope i rusije? zasto je uopste sada ovde dan a na drugoj strani planete noc? tj ako je zemlja ploca, sunce bi bio neki usmereni reflektor koji bira gde ce da sija a gde ne? ....zemlja je ravna ploca za one koji zaista ni u osnovnoj nista nisu skapirali

iz komentatorskog Limboa

pre 8 godina

@(Marko, 2. april 2016 14:10)

Pa koliko puta sam prilozio fotografije, a vi stalno "to je CGI, montaza, fish-eye", ili ako dam kinesku fotografiju ili rusku onda "ma svi su oni deo iste zavere, i NASA i ESA i Rosskosmos i JAXA i ostali...". Ja stvarno ne znam kako da dostavim fotografiju u digitalnom formatu a da ne viknete "To je CGI, daj ti meni pravu fotografiju!" Dajte VI MENI pravu fotografiju ravne Zemlje, da malo promenimo. Ali pravu, autenticnu, a ne neku umetnicku predstavu.

http://previews.123rf.com/images/moenez/moenez1103/moenez110300064/9134907-Vector-copy-of-a-medieval-engraving-representing-reaching-out-the-edge-of-the-world-Stock-Vector.jpg

Onako, kao Zemlja je kao gramofonska ploca, u centru je severni pol, a ceo obod je juzni pol, neprobojni zid kome prilaz cuva mornarica 66 zemalja sveta... Hajde, Glasnici Slobode, hocu autenticnu fotografiju ravne Zemlje! Ali cele Zemlje, nemojte neke kompozite da mi saljete...

neutralni felsh

pre 8 godina

Kako to da ih gravitacija nije lepo raslojila? 
Ako sipam deset razlicitih tecnosti u casu, na dnu ce biti ona sa najvecom gustinom, a na vrhu case ona sa najmanjom gustinom. 
Sta je gravitacija, masa privlaci masu? 
Mozes li eksperimentalno da dokazes? 
Samo nemoj da ispustis nesto jer predmeti padaju(tonu) kada imaju vecu gustinu od sredine u kojoj se nalaze, a lebde(plutaju) kada imaju manju gustinu.Dakle, to je GUSTINA. 
Mozda ces da kazes da gravitacija nastaje tako sto masa krivi prostor? 
Mozes li eksperimentalno da dokazes?
(Marko, 02. april 2016 16:47)


problem ovakvog znanja koje ovako zaverenicki govori o osnovnim osobinama materije u astrofizici i geo-planetologiji, postavljajuci ovakve upite prema aksiomima, lezi u korenu uravnotezenog obracanja prema spoznaji.
geo i planetarno formiranje je aksiom, radjanje i zivot zvezda takodje. da, i big beng sa sirenjem vasione. to su aksiomi. da, i evolucija je aksiom: seme zivota klija, nista nema na gotovs.
i konacno, ako mozda niste culi ni primetili, zemlja je okrugla, to jest blago zaobljena. i ne nalazi se u centru svemira, i oko nje ne lebde lampioni. srecna vam nova 2016, 21. vek. ili 4,5 milijardita godina, u ime svih solarnih i geoloskih era:
od euklida preko galileja, do njutna, i kopernika, preko ajnstajna, s ljubavlju, do teleskopa i habla, u ime svih aksioma - ziveli!
ah da, umalo da zaboravim: i apolo pohod na mesec je aksiom, i oni vojadzeri i marineri, i ine sonde na marsu, kao i sovjetske sonde na veneri, kao i gagarin i leonov i terjeskova.
verovao u boga ili ne, to je svejedno, ali aksiomi su poznati.
a ti mi prijatelju kazi: koje poce koristis? voleo bih nekad da probam ;)