Četvrtak, 11.02.2016.

09:19

Đačka zakletva nekad i sad

Izvor: B92

Ðaèka zakletva nekad i sad IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

my way
I ja sam nekada verovao u ovo sto Vi meni sada objasnjavate, bili cenjeni u svetu itd. Nas su cenili, cene, i cenice koliko i publika Noleta na U.S open-u. Teško je zapadnjacima da promene taj stav prema balkanu. Ako kažete da je ceo svet doživeo procvat u vremenu koje sam ja pomenuo, onda kako to da je zaobislo neke druge zemlje, a istom logikom može da se obori i Vaša tvrdnja da smo po odlasku Turaka napredovali, pa i drugi su, zar ne; modernizacija, nova tehnološka otkrica itd. malo je do duše ne logična vaša tvrdnja s'obzirom da je 2 godine nakon turaka izbio WW1, a mi imali izlet sa Bugarima i Grcima u drugom balkanskom ratu, ali neka bude da ste mislili na period od 1878.
Hvala sto ste promenili mišljenje sa mnom, bez obzira sto se ne slažemo, sve najbolje.

my way

pre 8 godina

(Vučko i Pudlica, 11. februar 2016 17:22)
Ne menjam ja sustinu toga sto si ti rekao nego ti ne znas ni sam sta pricas. Ti si meni odgovorio na komentar besmislicama koje nisu bile dostojne ni osvrtanja. Posle oslobodjenja od Turaka je li nismo napredovali u svakom pogledu? Ako ja tebi treba da objasnjavam sta smo sve postigli i kakvo postovanje i slavu stekli, ako ti ne vidis napredak i progres do 45, onda mi stvarno nemamo o cemu da pricamo. Tada smo druge stizali, od tada zaostajemo, a naravno da se posle drugog svetskog rata razvijalo celo covecanstvo i naucno i tehnoloski...Sa tim vremenom i time kako se koji sistem pokazao i dokle je doveo drzave i narode treba da se ravnamo, a ne da zamenjujemo teze i velicamo napredak od onoga sto je bilo u proslom veku. Eto, sad imamo smartfone, plazma, lcd televizore, internet, to nismo imali za vreme Tita i sta sad, da li to moze da se koristi kao neki argument za bilo sta? Ne, ali moze to sto su u vreme najveceg procvata SFRJ ljudi isli u inostranstvo da rade, tzv. lica na privrenom radu u inostranstvu. Moze nacionalisticko uredjenje u Jajcu i cinjenica da se ta drzava od starta kontinuirano dezintegrisala. Moze da se pogleda kako su oni koji su drugim putem isli prosli, a kako mi i gde je ko stigao...mogu stvari da se povezuju, da se analiziraju uzroci i posledice, sve ono o cemu sam pisao.

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

@my way
E nemoj molim te da menjas sustinu onoga sto sam hteo da kažem. Da li ti stvarno misliš da je jedan SSSR bio isto sto i SFRJ, pa mi smo bili diznilend za sve njih. Primitivni smo, jer i ako smo isti narod ,udarajte minuse slobodno, mi smo se zakrvili, dok su se Česi i Slovaci u miru razisli. Sistem koji smo mi imali posle WW2 je bio najbolji za nas u tom trenutku, sto ne znaci da sa sazrevanjem "plemena" sistem treba da ostane isti. Ako Vama prosperitet Balkana nije ocigledan od 45 -80 god, onda mi nemamo o čemu da pričamo. I ne vezujem 1980 god sa Titovom smrti. Jedno je sigurno, a znam da istina boli, Srbija je imala svoj najlepsi period bas posle te 45 ipre 90-ih, ako to nije tačno onda uživajte u prebrojavanju krvnih zrnaca zarad boljeg života.

my way

pre 8 godina

(Vučko i Pudlica, 11. februar 2016 15:15)
Prijatelju, sta naprica ti? Kako i sam kazes, drugi su bili u tezoj situaciji i izvukli se tako sto su promenili sistem. To je tvoj argument u korist tog sistema. Dalje, raspale su se i SSSR i Cehoslovacka. Kazes, nama se drzava raspala jer smo ostali primitivni. Lepo bi bilo da nam onda kazes i ko nam je tako "primitivnima" stvorio drzavu koju smo unistili, poklonio nam neko? Ne, stvorili smo je sami, 45. promenili sistem i pretvorili je u tvorevinu koja se jedina u nasoj milenijumskoj "primitivnoj" istoriji raspala sama. No, nije to greska, nego sto tu gresku nismo ispravili, tacnije ublazili, a pritom to i nije zavisilo od nas, ili sta je vec tvoja teza? Daj malo realnosti, zdravog razuma i znanja covece, uzroka i posledica, analize, a ne lepljenje besmislenih etiketa i prica protivrecna sama sebi.

Trovach

pre 8 godina

@Gulabin...I ja sam istu zakletvu polagao, samo 1975. Onog "nastavka" se ne secam. Nije to bila losa zakletva, ali sada kada sam procitao onu iz 1914. moram priznati da je primerenija. Skola u pocetku treba da bude u sluzbi vaspitanja, a vremenom sve vise u sluzbi obrazovanja.

abc

pre 8 godina

... a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.
(EU Citizen, 11. februar 2016 11:21)

Djubre je doslo sa krajem komunizma, koji doduse nikada nije ni postojao u pravom obliku u SFRJ, u najstrasnijem obliku interpretacije kapitalizma i kvazi demokratije.

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.
(uko)
----
Mislim da je ona aktuelnija danas nego 1914 godine. Koliko sam puta video "gospodu" koja vozi "besne" džipove u kojima sede sponzoruše, pardon, dame za jednokratnu upotrebu, nacifrane i našminkane do maksimuma, kako pljuju i šmrču kroz prozore i izbacuju pikavce i kutije od cigareta. Oni su "krem" ovoga društva ali, predstavljaju pravu ekološku i duhovnu katastrofu ovoga naroda. Veroivatno im niko u školi, pošto pretpostavljam da nisu imali normalne roditelje, nije rekao da se sline ne istresaju na ulici.

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

@ my way
Majstore, mi smo ostali primitivni pa nam se zbog toga i zemlja raspala. Koliko je zemalja bilo u goroj situaciji od nas 1990 pa su promenom sistema uspeli da uznapreduju, a balkanci se prihvatili puške i podela. Tito je umro 1980, tako da nam nije on kriv sto smo bili nesposobni da modernizujemo državu. Kako bi Srbija bila Eldorado bez SFRJ i komunista su bajke za malu decu; priča o paralelnom univerzumu. Pa pogledajte kakvu vlast imamo, osvrnite se i na kralja kome je zinula ... za vecom teritorijom, ne za ujedinjenjem; mnogo je primera. Dakle problem je u nama. Da imamo potencijala, imamo, da znamo da budemo vredni, znamo, pametni, takodje, ali imamo i mana, kojih, neka svako od vas navede onu koja njemu najviše smeta.
Zakletva iz 1914 je lepša.

my way

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.
(uko, 11. februar 2016 13:36)

Ne, nego dete od 6-7 godina treba u toj "jednoj od najvaznijih zakletvi u zivotu", kako ti kazes, da se zaklinje komunizmu, samoupravljanju, socijalizmu, bratstvu i jedinstvu, Titu... Elem, tu zemlju iz 1914. je ceo njen narod branio i podnosio apokalipticne zrtve, dok se SFRJ raspala sama od sebe u krvavom gradjanskom ratu bez da je bilo ko sa strane morao da je okupira. Toliko o zakletvama, pametnom dosta.

Gulabin

pre 8 godina

Neko ovde masno laže. Ja sam 1965. polagao onu zakletvu, navodno tek iz 1989. i to samo onu prvu polovinu:
"Danas kada postajem pionir dajem časnu pionirsku reč, da ću marljivo učiti i raditi, poštovati roditelje i starije, i biti veran i iskren drug koji drži datu reč."
Nije nemoguće da je neki ambiciozni direktor partijaš dodavao i Tita i partiju, ali tvrdim da to nije bilo obaveza u svakoj školi. Za onu koja je navodno bila važeća do 1972. ja prvi put čujem.

Tihomir

pre 8 godina

@EU Citizen, 11.02.16. u 11:21h

EU Citizene, ja tvoje komentare, uglavnom, ne čitam! Ne zanima me, ali, uveren sam da ti nije dobro. Takođe, uveren sam i da nemaš decu i da nemaš pojma o odgoju dece, kao, uostalom, ni o bilo čemu što si komentarisao, a što sam (ponekad) pročitao pod tvojim pretencioznim "potpisom". Ne bih ti se suprotstavljao u konstataciji da si ispao "grdan kakav jesi", kad bi se zadržao samo na sebi. I, nemoj očajavati, uspeo si ti da postaneš i "mnogo grđi" od svojih strahova.

Kaži taksativno, EU Citizene, šta te "svrbi" u Đačkoj zakletvi iz 1914. godine. Da li je zbog nje tvoj otac (ili njegov otac) ispao " grdan" kao ti? U kakvoj si se ti "toksičnoj" pustahiji formirao i da li si, takav kakav si, postao takav zbog đačkih i pionirskih zakletvi? A da se tešiš, možeš da se tešiš do mile volje, ali samo u svoje ime!

P.S.
Neću odgovoriti ni na jedan tvoj komentar, ako ga bude bilo, dok ne vidim da ti je bolje!

uko

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.

EU Citizen

pre 8 godina

@valencia
Pod jedan, već sam umoran od objašnajvanja osnovnih stvari stanovnicima poluostrva na kome su maniri i lepo ophođenje mislena imenica: mi niti smo na ti, niti ćemo ikada biti, pa ako želite da komuniciramo, obraćajte mi se učtivo. Pod dva, da pratite ono što povremeno pišem ovde neko duže vreme, verovatno biste primetili da na tu istu Ameriku imam takođe milion zameriki, to jest, da sadašnjeg birokratizovanog, licemernog, socijalističkog Moloha smatram vrlo dalekim od ideala slobode Otaca Osnivača koji su ono što ja u suštini poštujem, i da mislim da toj zemlji trebaju radikalne reforme u mnogim oblastima u pravcu povratka individualnih sloboda i slobodnog tržišta. Međutim, i kao takva je još uvek najslobodnija, najnoromalnija i najprogresivnija veća i uticajnija zemlja na ovom svetu, i u odnosu na degenerisanu i bankrotiranu, ubrzano se raspadajuću EU ili primitivne razboljničke despotije tipa Rusije ili Kine koje srboidi, jer se sličan sličnom raduje, toliko vole, predstavlja uzor morala i zdravog razuma. Ali džaba ja to vama pričam, jer ste vrlo očigledno neki komunistički, fašistički ili već nekakav (većina takvih ustvari i ne zna šta je tačno, vodi ih samo neki mutni totalitarni instinkt koji je teško i precizno kategorizovati, ali nema sumnje u kom pravcu vetar generalno duva :) ) ostrašćeni trećesvetski ameromrzac, koji je, kao i većina stanovnika Srbije, svojom neukošću, nesposobnošću i neprilagođenošću uslovima savremenog sveta sam sebi najveća kazna :))

Luka

pre 8 godina

Ja sam polagao 1970. I bila je to ona "Danas kada postajem pionir...i bila je bez pominjanja Tita..Koja konstantna propaganda protiv onog vremena. Zapad servira a mi slušamo i učimo da smo bili niko i ništa do raspada države 91'.

pajac kikiriki

pre 8 godina

Najlepša "zakletva" je "Pirouette Cacahuète" koju četvorogodišnja deca i roditelji zajedno uče, nekada ne zaborave i ponavljaju u snu.

Il était un petit homme
Pirouette cacahuète
Il était un petit homme
Qui avait une drôle de maison
Qui avait une drôle de maison

Sa maison est en carton
Pirouette cacahuète
Sa maison est en carton
Les escaliers sont en papier
Les escaliers sont en papier

Si vous voulez y monter
Pirouette cacahuète
Si vous voulez y monter
Vous vous casserez le bout du nez
Vous vous casserez le bout du nez

Le facteur y est monté
Pirouette cacahuète
Le facteur y est monté
Il s'est cassé le bout du nez
Il s'est cassé le bout du nez

On lui a raccommodé
Pirouette cacahuète
On lui a raccommodé
Avec du joli fil doré
Avec du joli fil doré

Le beau fil s'est cassé
Pirouette cacahuète
Le beau fil s'est cassé
Le bout du nez s'est envolé
Le bout du nez s'est envolé

Un avion à réaction
Pirouette cacahuète
Un avion à réaction
A rattrapé le bout du nez
A rattrapé le bout du nez

Mon histoire est terminée
Pirouette cacahuète
Mon histoire est terminée
Mesdames, Messieurs, applaudissez !
Mesdames, Messieurs, applaudissez !

NoName

pre 8 godina

@EU Citizen

Brale, uvek odvalis gluposti kad komentarises.
Ti ne shvaras svrhu predjasnih zakletvi. One su se uglavnom svodile, da deca podsvesno nauce o ocuvanju zivotne sredine, o postenju i uctivosti. Bar koliko-toliko. I to je skola nudila, pored roditelja, ako roditelji zakazu.

Toga danas nema, a roditeljstvo je jos vise zakazalo.

valencia

pre 8 godina

Strašno kako su deca od malena indoktrinirana i kako im je ispiran mozak. Čak je i ova staojugoslovenska zakletva, koja je inače prilično normalna, preterana i nepotrebna, šta ima deca od šest-sedam godina da se nešto zaklinju bilo kome, to treba da bude ozbiljna stvar, rezervisana samo za vojnike, obaveštajce i najviše državne službenike i političke funkcionere, a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.
(EU Citizen, 11. februar 2016 11:21)

U tvojoj dragoj Americi sva deca polažu Zakletvu zastavi već u predškolskom uzrastu, a gotovo sve školske priredbe/predstave su im vezane za veličanje američke države i istorije (Dan zahvalnosti, Founding Fahters i Revolucionarni rat, Luis i Klark...).

Ah da, zaboravio sam, kada ti se nešto ne sviđa u Americi, to je baš onaj detalj koji ni ti ne voliš i koji po tebi ne umanjuje uopštene vrline Amerike, kapitalizma itd. Istovremeno, spreman si da SVE što ti se ne sviđa generalizuješ podjednu kategoriju: crveno-komunističko-levičarsko-progresivno-itd zaveru. Ma ti si hit.

EU Citizen

pre 8 godina

Strašno kako su deca od malena indoktrinirana i kako im je ispiran mozak. Čak je i ova staojugoslovenska zakletva, koja je inače prilično normalna, preterana i nepotrebna, šta ima deca od šest-sedam godina da se nešto zaklinju bilo kome, to treba da bude ozbiljna stvar, rezervisana samo za vojnike, obaveštajce i najviše državne službenike i političke funkcionere, a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.

pionirska marama

pre 8 godina

Mi ćemo šumo, gorani tvoji, od danas biti za mnoge dane,
zato ti šumo mi pružamo ruke, a ti nam pruži na poklon grane.

arh.

pre 8 godina

Mi zadnja generacija pionira kao poslednji mohikanci normalnog vremena. Sećam se kao kroz maglu polaganja zakletve na priredbi u sali za fizičko :))

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Na osnovu djačkih zakletvi, zaključujem da smo 1914 godine, svojim mislima i htenjima bili u 2016, a da smo svim kasnijim zakletvama, sve to pokušavali da urušimo i da se vratimo u 1914. Možda će se nekom ovakav zaključak učiniti neraalnim ili isuviše radikalnim ali, pogledajte stanje u društvu? Pogledajte stanje medju mladima? Zar je teško doći do zaključka, gde su koreni naše sveukupne propasti?

my way

pre 8 godina

Razlika izmedju zakletve iz 1914. i ovih posle jasno pokazuje kakvo ispiranje mozga je nastupilo posle Drugog svetskog rata, toliko da nakon svega sto smo prosli neke jos drzi. Kamo lepe srece da 1918. nikakva kraljevina SHS nije stvarana, ili da bar Tito nije pobedio u borbi za vlast 45, te bi Srbin danas Srbom bio! Ne bismo imali ovu ratom razorenu, raparcanu, opljackanu, postkomunisticku, neoliberalno kapitalisticku rusevinu SFRJ koja ne zasluzuje casno istorijsko ime "Srbija" koje nosi. Da se ja pitam, ovu divnu zakletvu iz 1914, sasvim primerenu deci i njihovom zdravom razvoju bih opet uveo. Nece to pretvoriti nas u narod kojem se divio svet kakav su nasi stari bili, ali izlecenje odnekud mora da pocne.

Nikola YNWA

pre 8 godina

Mozda nisam savremen i sta vec, ali bih vratio onu prvu zakletvu i ukorenio je zanavek!
Ovo danas je kaubojstina sta se radi u skolama...

Maja, Zadar

pre 8 godina

Posljednji pioniri bili su 82/83 generacija kojoj i sama pripadam. Sijecam se zakletve iz crvene knjižice koju smo morali napamet naučiti. :) I danas je znam.

cubirka

pre 8 godina

Kako bi bilo lepo kada bi i danas toga bilo. Nenbi bilo fekalijama po ulicama,izlomljena uličnog inventara A najvažnije ne bi bilo vršnjakinjackog nasilja i agresije. Pokrenemo inicijativu da se to vrati,pomozimo narastaju da uživaju ožive život u miru,zadovoljstvu,lepoti življenja. Danas se rado sećam bezbrižnih situacija

Nikola YNWA

pre 8 godina

Mozda nisam savremen i sta vec, ali bih vratio onu prvu zakletvu i ukorenio je zanavek!
Ovo danas je kaubojstina sta se radi u skolama...

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Na osnovu djačkih zakletvi, zaključujem da smo 1914 godine, svojim mislima i htenjima bili u 2016, a da smo svim kasnijim zakletvama, sve to pokušavali da urušimo i da se vratimo u 1914. Možda će se nekom ovakav zaključak učiniti neraalnim ili isuviše radikalnim ali, pogledajte stanje u društvu? Pogledajte stanje medju mladima? Zar je teško doći do zaključka, gde su koreni naše sveukupne propasti?

Maja, Zadar

pre 8 godina

Posljednji pioniri bili su 82/83 generacija kojoj i sama pripadam. Sijecam se zakletve iz crvene knjižice koju smo morali napamet naučiti. :) I danas je znam.

pionirska marama

pre 8 godina

Mi ćemo šumo, gorani tvoji, od danas biti za mnoge dane,
zato ti šumo mi pružamo ruke, a ti nam pruži na poklon grane.

NoName

pre 8 godina

@EU Citizen

Brale, uvek odvalis gluposti kad komentarises.
Ti ne shvaras svrhu predjasnih zakletvi. One su se uglavnom svodile, da deca podsvesno nauce o ocuvanju zivotne sredine, o postenju i uctivosti. Bar koliko-toliko. I to je skola nudila, pored roditelja, ako roditelji zakazu.

Toga danas nema, a roditeljstvo je jos vise zakazalo.

my way

pre 8 godina

Razlika izmedju zakletve iz 1914. i ovih posle jasno pokazuje kakvo ispiranje mozga je nastupilo posle Drugog svetskog rata, toliko da nakon svega sto smo prosli neke jos drzi. Kamo lepe srece da 1918. nikakva kraljevina SHS nije stvarana, ili da bar Tito nije pobedio u borbi za vlast 45, te bi Srbin danas Srbom bio! Ne bismo imali ovu ratom razorenu, raparcanu, opljackanu, postkomunisticku, neoliberalno kapitalisticku rusevinu SFRJ koja ne zasluzuje casno istorijsko ime "Srbija" koje nosi. Da se ja pitam, ovu divnu zakletvu iz 1914, sasvim primerenu deci i njihovom zdravom razvoju bih opet uveo. Nece to pretvoriti nas u narod kojem se divio svet kakav su nasi stari bili, ali izlecenje odnekud mora da pocne.

arh.

pre 8 godina

Mi zadnja generacija pionira kao poslednji mohikanci normalnog vremena. Sećam se kao kroz maglu polaganja zakletve na priredbi u sali za fizičko :))

cubirka

pre 8 godina

Kako bi bilo lepo kada bi i danas toga bilo. Nenbi bilo fekalijama po ulicama,izlomljena uličnog inventara A najvažnije ne bi bilo vršnjakinjackog nasilja i agresije. Pokrenemo inicijativu da se to vrati,pomozimo narastaju da uživaju ožive život u miru,zadovoljstvu,lepoti življenja. Danas se rado sećam bezbrižnih situacija

valencia

pre 8 godina

Strašno kako su deca od malena indoktrinirana i kako im je ispiran mozak. Čak je i ova staojugoslovenska zakletva, koja je inače prilično normalna, preterana i nepotrebna, šta ima deca od šest-sedam godina da se nešto zaklinju bilo kome, to treba da bude ozbiljna stvar, rezervisana samo za vojnike, obaveštajce i najviše državne službenike i političke funkcionere, a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.
(EU Citizen, 11. februar 2016 11:21)

U tvojoj dragoj Americi sva deca polažu Zakletvu zastavi već u predškolskom uzrastu, a gotovo sve školske priredbe/predstave su im vezane za veličanje američke države i istorije (Dan zahvalnosti, Founding Fahters i Revolucionarni rat, Luis i Klark...).

Ah da, zaboravio sam, kada ti se nešto ne sviđa u Americi, to je baš onaj detalj koji ni ti ne voliš i koji po tebi ne umanjuje uopštene vrline Amerike, kapitalizma itd. Istovremeno, spreman si da SVE što ti se ne sviđa generalizuješ podjednu kategoriju: crveno-komunističko-levičarsko-progresivno-itd zaveru. Ma ti si hit.

Luka

pre 8 godina

Ja sam polagao 1970. I bila je to ona "Danas kada postajem pionir...i bila je bez pominjanja Tita..Koja konstantna propaganda protiv onog vremena. Zapad servira a mi slušamo i učimo da smo bili niko i ništa do raspada države 91'.

Gulabin

pre 8 godina

Neko ovde masno laže. Ja sam 1965. polagao onu zakletvu, navodno tek iz 1989. i to samo onu prvu polovinu:
"Danas kada postajem pionir dajem časnu pionirsku reč, da ću marljivo učiti i raditi, poštovati roditelje i starije, i biti veran i iskren drug koji drži datu reč."
Nije nemoguće da je neki ambiciozni direktor partijaš dodavao i Tita i partiju, ali tvrdim da to nije bilo obaveza u svakoj školi. Za onu koja je navodno bila važeća do 1972. ja prvi put čujem.

abc

pre 8 godina

... a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.
(EU Citizen, 11. februar 2016 11:21)

Djubre je doslo sa krajem komunizma, koji doduse nikada nije ni postojao u pravom obliku u SFRJ, u najstrasnijem obliku interpretacije kapitalizma i kvazi demokratije.

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.
(uko)
----
Mislim da je ona aktuelnija danas nego 1914 godine. Koliko sam puta video "gospodu" koja vozi "besne" džipove u kojima sede sponzoruše, pardon, dame za jednokratnu upotrebu, nacifrane i našminkane do maksimuma, kako pljuju i šmrču kroz prozore i izbacuju pikavce i kutije od cigareta. Oni su "krem" ovoga društva ali, predstavljaju pravu ekološku i duhovnu katastrofu ovoga naroda. Veroivatno im niko u školi, pošto pretpostavljam da nisu imali normalne roditelje, nije rekao da se sline ne istresaju na ulici.

my way

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.
(uko, 11. februar 2016 13:36)

Ne, nego dete od 6-7 godina treba u toj "jednoj od najvaznijih zakletvi u zivotu", kako ti kazes, da se zaklinje komunizmu, samoupravljanju, socijalizmu, bratstvu i jedinstvu, Titu... Elem, tu zemlju iz 1914. je ceo njen narod branio i podnosio apokalipticne zrtve, dok se SFRJ raspala sama od sebe u krvavom gradjanskom ratu bez da je bilo ko sa strane morao da je okupira. Toliko o zakletvama, pametnom dosta.

EU Citizen

pre 8 godina

Strašno kako su deca od malena indoktrinirana i kako im je ispiran mozak. Čak je i ova staojugoslovenska zakletva, koja je inače prilično normalna, preterana i nepotrebna, šta ima deca od šest-sedam godina da se nešto zaklinju bilo kome, to treba da bude ozbiljna stvar, rezervisana samo za vojnike, obaveštajce i najviše državne službenike i političke funkcionere, a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.

Tihomir

pre 8 godina

@EU Citizen, 11.02.16. u 11:21h

EU Citizene, ja tvoje komentare, uglavnom, ne čitam! Ne zanima me, ali, uveren sam da ti nije dobro. Takođe, uveren sam i da nemaš decu i da nemaš pojma o odgoju dece, kao, uostalom, ni o bilo čemu što si komentarisao, a što sam (ponekad) pročitao pod tvojim pretencioznim "potpisom". Ne bih ti se suprotstavljao u konstataciji da si ispao "grdan kakav jesi", kad bi se zadržao samo na sebi. I, nemoj očajavati, uspeo si ti da postaneš i "mnogo grđi" od svojih strahova.

Kaži taksativno, EU Citizene, šta te "svrbi" u Đačkoj zakletvi iz 1914. godine. Da li je zbog nje tvoj otac (ili njegov otac) ispao " grdan" kao ti? U kakvoj si se ti "toksičnoj" pustahiji formirao i da li si, takav kakav si, postao takav zbog đačkih i pionirskih zakletvi? A da se tešiš, možeš da se tešiš do mile volje, ali samo u svoje ime!

P.S.
Neću odgovoriti ni na jedan tvoj komentar, ako ga bude bilo, dok ne vidim da ti je bolje!

my way

pre 8 godina

(Vučko i Pudlica, 11. februar 2016 15:15)
Prijatelju, sta naprica ti? Kako i sam kazes, drugi su bili u tezoj situaciji i izvukli se tako sto su promenili sistem. To je tvoj argument u korist tog sistema. Dalje, raspale su se i SSSR i Cehoslovacka. Kazes, nama se drzava raspala jer smo ostali primitivni. Lepo bi bilo da nam onda kazes i ko nam je tako "primitivnima" stvorio drzavu koju smo unistili, poklonio nam neko? Ne, stvorili smo je sami, 45. promenili sistem i pretvorili je u tvorevinu koja se jedina u nasoj milenijumskoj "primitivnoj" istoriji raspala sama. No, nije to greska, nego sto tu gresku nismo ispravili, tacnije ublazili, a pritom to i nije zavisilo od nas, ili sta je vec tvoja teza? Daj malo realnosti, zdravog razuma i znanja covece, uzroka i posledica, analize, a ne lepljenje besmislenih etiketa i prica protivrecna sama sebi.

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

@my way
E nemoj molim te da menjas sustinu onoga sto sam hteo da kažem. Da li ti stvarno misliš da je jedan SSSR bio isto sto i SFRJ, pa mi smo bili diznilend za sve njih. Primitivni smo, jer i ako smo isti narod ,udarajte minuse slobodno, mi smo se zakrvili, dok su se Česi i Slovaci u miru razisli. Sistem koji smo mi imali posle WW2 je bio najbolji za nas u tom trenutku, sto ne znaci da sa sazrevanjem "plemena" sistem treba da ostane isti. Ako Vama prosperitet Balkana nije ocigledan od 45 -80 god, onda mi nemamo o čemu da pričamo. I ne vezujem 1980 god sa Titovom smrti. Jedno je sigurno, a znam da istina boli, Srbija je imala svoj najlepsi period bas posle te 45 ipre 90-ih, ako to nije tačno onda uživajte u prebrojavanju krvnih zrnaca zarad boljeg života.

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

@ my way
Majstore, mi smo ostali primitivni pa nam se zbog toga i zemlja raspala. Koliko je zemalja bilo u goroj situaciji od nas 1990 pa su promenom sistema uspeli da uznapreduju, a balkanci se prihvatili puške i podela. Tito je umro 1980, tako da nam nije on kriv sto smo bili nesposobni da modernizujemo državu. Kako bi Srbija bila Eldorado bez SFRJ i komunista su bajke za malu decu; priča o paralelnom univerzumu. Pa pogledajte kakvu vlast imamo, osvrnite se i na kralja kome je zinula ... za vecom teritorijom, ne za ujedinjenjem; mnogo je primera. Dakle problem je u nama. Da imamo potencijala, imamo, da znamo da budemo vredni, znamo, pametni, takodje, ali imamo i mana, kojih, neka svako od vas navede onu koja njemu najviše smeta.
Zakletva iz 1914 je lepša.

Trovach

pre 8 godina

@Gulabin...I ja sam istu zakletvu polagao, samo 1975. Onog "nastavka" se ne secam. Nije to bila losa zakletva, ali sada kada sam procitao onu iz 1914. moram priznati da je primerenija. Skola u pocetku treba da bude u sluzbi vaspitanja, a vremenom sve vise u sluzbi obrazovanja.

my way

pre 8 godina

(Vučko i Pudlica, 11. februar 2016 17:22)
Ne menjam ja sustinu toga sto si ti rekao nego ti ne znas ni sam sta pricas. Ti si meni odgovorio na komentar besmislicama koje nisu bile dostojne ni osvrtanja. Posle oslobodjenja od Turaka je li nismo napredovali u svakom pogledu? Ako ja tebi treba da objasnjavam sta smo sve postigli i kakvo postovanje i slavu stekli, ako ti ne vidis napredak i progres do 45, onda mi stvarno nemamo o cemu da pricamo. Tada smo druge stizali, od tada zaostajemo, a naravno da se posle drugog svetskog rata razvijalo celo covecanstvo i naucno i tehnoloski...Sa tim vremenom i time kako se koji sistem pokazao i dokle je doveo drzave i narode treba da se ravnamo, a ne da zamenjujemo teze i velicamo napredak od onoga sto je bilo u proslom veku. Eto, sad imamo smartfone, plazma, lcd televizore, internet, to nismo imali za vreme Tita i sta sad, da li to moze da se koristi kao neki argument za bilo sta? Ne, ali moze to sto su u vreme najveceg procvata SFRJ ljudi isli u inostranstvo da rade, tzv. lica na privrenom radu u inostranstvu. Moze nacionalisticko uredjenje u Jajcu i cinjenica da se ta drzava od starta kontinuirano dezintegrisala. Moze da se pogleda kako su oni koji su drugim putem isli prosli, a kako mi i gde je ko stigao...mogu stvari da se povezuju, da se analiziraju uzroci i posledice, sve ono o cemu sam pisao.

EU Citizen

pre 8 godina

@valencia
Pod jedan, već sam umoran od objašnajvanja osnovnih stvari stanovnicima poluostrva na kome su maniri i lepo ophođenje mislena imenica: mi niti smo na ti, niti ćemo ikada biti, pa ako želite da komuniciramo, obraćajte mi se učtivo. Pod dva, da pratite ono što povremeno pišem ovde neko duže vreme, verovatno biste primetili da na tu istu Ameriku imam takođe milion zameriki, to jest, da sadašnjeg birokratizovanog, licemernog, socijalističkog Moloha smatram vrlo dalekim od ideala slobode Otaca Osnivača koji su ono što ja u suštini poštujem, i da mislim da toj zemlji trebaju radikalne reforme u mnogim oblastima u pravcu povratka individualnih sloboda i slobodnog tržišta. Međutim, i kao takva je još uvek najslobodnija, najnoromalnija i najprogresivnija veća i uticajnija zemlja na ovom svetu, i u odnosu na degenerisanu i bankrotiranu, ubrzano se raspadajuću EU ili primitivne razboljničke despotije tipa Rusije ili Kine koje srboidi, jer se sličan sličnom raduje, toliko vole, predstavlja uzor morala i zdravog razuma. Ali džaba ja to vama pričam, jer ste vrlo očigledno neki komunistički, fašistički ili već nekakav (većina takvih ustvari i ne zna šta je tačno, vodi ih samo neki mutni totalitarni instinkt koji je teško i precizno kategorizovati, ali nema sumnje u kom pravcu vetar generalno duva :) ) ostrašćeni trećesvetski ameromrzac, koji je, kao i većina stanovnika Srbije, svojom neukošću, nesposobnošću i neprilagođenošću uslovima savremenog sveta sam sebi najveća kazna :))

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

my way
I ja sam nekada verovao u ovo sto Vi meni sada objasnjavate, bili cenjeni u svetu itd. Nas su cenili, cene, i cenice koliko i publika Noleta na U.S open-u. Teško je zapadnjacima da promene taj stav prema balkanu. Ako kažete da je ceo svet doživeo procvat u vremenu koje sam ja pomenuo, onda kako to da je zaobislo neke druge zemlje, a istom logikom može da se obori i Vaša tvrdnja da smo po odlasku Turaka napredovali, pa i drugi su, zar ne; modernizacija, nova tehnološka otkrica itd. malo je do duše ne logična vaša tvrdnja s'obzirom da je 2 godine nakon turaka izbio WW1, a mi imali izlet sa Bugarima i Grcima u drugom balkanskom ratu, ali neka bude da ste mislili na period od 1878.
Hvala sto ste promenili mišljenje sa mnom, bez obzira sto se ne slažemo, sve najbolje.

uko

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.

pajac kikiriki

pre 8 godina

Najlepša "zakletva" je "Pirouette Cacahuète" koju četvorogodišnja deca i roditelji zajedno uče, nekada ne zaborave i ponavljaju u snu.

Il était un petit homme
Pirouette cacahuète
Il était un petit homme
Qui avait une drôle de maison
Qui avait une drôle de maison

Sa maison est en carton
Pirouette cacahuète
Sa maison est en carton
Les escaliers sont en papier
Les escaliers sont en papier

Si vous voulez y monter
Pirouette cacahuète
Si vous voulez y monter
Vous vous casserez le bout du nez
Vous vous casserez le bout du nez

Le facteur y est monté
Pirouette cacahuète
Le facteur y est monté
Il s'est cassé le bout du nez
Il s'est cassé le bout du nez

On lui a raccommodé
Pirouette cacahuète
On lui a raccommodé
Avec du joli fil doré
Avec du joli fil doré

Le beau fil s'est cassé
Pirouette cacahuète
Le beau fil s'est cassé
Le bout du nez s'est envolé
Le bout du nez s'est envolé

Un avion à réaction
Pirouette cacahuète
Un avion à réaction
A rattrapé le bout du nez
A rattrapé le bout du nez

Mon histoire est terminée
Pirouette cacahuète
Mon histoire est terminée
Mesdames, Messieurs, applaudissez !
Mesdames, Messieurs, applaudissez !

EU Citizen

pre 8 godina

Strašno kako su deca od malena indoktrinirana i kako im je ispiran mozak. Čak je i ova staojugoslovenska zakletva, koja je inače prilično normalna, preterana i nepotrebna, šta ima deca od šest-sedam godina da se nešto zaklinju bilo kome, to treba da bude ozbiljna stvar, rezervisana samo za vojnike, obaveštajce i najviše državne službenike i političke funkcionere, a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.

uko

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.

my way

pre 8 godina

Razlika izmedju zakletve iz 1914. i ovih posle jasno pokazuje kakvo ispiranje mozga je nastupilo posle Drugog svetskog rata, toliko da nakon svega sto smo prosli neke jos drzi. Kamo lepe srece da 1918. nikakva kraljevina SHS nije stvarana, ili da bar Tito nije pobedio u borbi za vlast 45, te bi Srbin danas Srbom bio! Ne bismo imali ovu ratom razorenu, raparcanu, opljackanu, postkomunisticku, neoliberalno kapitalisticku rusevinu SFRJ koja ne zasluzuje casno istorijsko ime "Srbija" koje nosi. Da se ja pitam, ovu divnu zakletvu iz 1914, sasvim primerenu deci i njihovom zdravom razvoju bih opet uveo. Nece to pretvoriti nas u narod kojem se divio svet kakav su nasi stari bili, ali izlecenje odnekud mora da pocne.

EU Citizen

pre 8 godina

@valencia
Pod jedan, već sam umoran od objašnajvanja osnovnih stvari stanovnicima poluostrva na kome su maniri i lepo ophođenje mislena imenica: mi niti smo na ti, niti ćemo ikada biti, pa ako želite da komuniciramo, obraćajte mi se učtivo. Pod dva, da pratite ono što povremeno pišem ovde neko duže vreme, verovatno biste primetili da na tu istu Ameriku imam takođe milion zameriki, to jest, da sadašnjeg birokratizovanog, licemernog, socijalističkog Moloha smatram vrlo dalekim od ideala slobode Otaca Osnivača koji su ono što ja u suštini poštujem, i da mislim da toj zemlji trebaju radikalne reforme u mnogim oblastima u pravcu povratka individualnih sloboda i slobodnog tržišta. Međutim, i kao takva je još uvek najslobodnija, najnoromalnija i najprogresivnija veća i uticajnija zemlja na ovom svetu, i u odnosu na degenerisanu i bankrotiranu, ubrzano se raspadajuću EU ili primitivne razboljničke despotije tipa Rusije ili Kine koje srboidi, jer se sličan sličnom raduje, toliko vole, predstavlja uzor morala i zdravog razuma. Ali džaba ja to vama pričam, jer ste vrlo očigledno neki komunistički, fašistički ili već nekakav (većina takvih ustvari i ne zna šta je tačno, vodi ih samo neki mutni totalitarni instinkt koji je teško i precizno kategorizovati, ali nema sumnje u kom pravcu vetar generalno duva :) ) ostrašćeni trećesvetski ameromrzac, koji je, kao i većina stanovnika Srbije, svojom neukošću, nesposobnošću i neprilagođenošću uslovima savremenog sveta sam sebi najveća kazna :))

pajac kikiriki

pre 8 godina

Najlepša "zakletva" je "Pirouette Cacahuète" koju četvorogodišnja deca i roditelji zajedno uče, nekada ne zaborave i ponavljaju u snu.

Il était un petit homme
Pirouette cacahuète
Il était un petit homme
Qui avait une drôle de maison
Qui avait une drôle de maison

Sa maison est en carton
Pirouette cacahuète
Sa maison est en carton
Les escaliers sont en papier
Les escaliers sont en papier

Si vous voulez y monter
Pirouette cacahuète
Si vous voulez y monter
Vous vous casserez le bout du nez
Vous vous casserez le bout du nez

Le facteur y est monté
Pirouette cacahuète
Le facteur y est monté
Il s'est cassé le bout du nez
Il s'est cassé le bout du nez

On lui a raccommodé
Pirouette cacahuète
On lui a raccommodé
Avec du joli fil doré
Avec du joli fil doré

Le beau fil s'est cassé
Pirouette cacahuète
Le beau fil s'est cassé
Le bout du nez s'est envolé
Le bout du nez s'est envolé

Un avion à réaction
Pirouette cacahuète
Un avion à réaction
A rattrapé le bout du nez
A rattrapé le bout du nez

Mon histoire est terminée
Pirouette cacahuète
Mon histoire est terminée
Mesdames, Messieurs, applaudissez !
Mesdames, Messieurs, applaudissez !

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

@ my way
Majstore, mi smo ostali primitivni pa nam se zbog toga i zemlja raspala. Koliko je zemalja bilo u goroj situaciji od nas 1990 pa su promenom sistema uspeli da uznapreduju, a balkanci se prihvatili puške i podela. Tito je umro 1980, tako da nam nije on kriv sto smo bili nesposobni da modernizujemo državu. Kako bi Srbija bila Eldorado bez SFRJ i komunista su bajke za malu decu; priča o paralelnom univerzumu. Pa pogledajte kakvu vlast imamo, osvrnite se i na kralja kome je zinula ... za vecom teritorijom, ne za ujedinjenjem; mnogo je primera. Dakle problem je u nama. Da imamo potencijala, imamo, da znamo da budemo vredni, znamo, pametni, takodje, ali imamo i mana, kojih, neka svako od vas navede onu koja njemu najviše smeta.
Zakletva iz 1914 je lepša.

my way

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.
(uko, 11. februar 2016 13:36)

Ne, nego dete od 6-7 godina treba u toj "jednoj od najvaznijih zakletvi u zivotu", kako ti kazes, da se zaklinje komunizmu, samoupravljanju, socijalizmu, bratstvu i jedinstvu, Titu... Elem, tu zemlju iz 1914. je ceo njen narod branio i podnosio apokalipticne zrtve, dok se SFRJ raspala sama od sebe u krvavom gradjanskom ratu bez da je bilo ko sa strane morao da je okupira. Toliko o zakletvama, pametnom dosta.

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

@my way
E nemoj molim te da menjas sustinu onoga sto sam hteo da kažem. Da li ti stvarno misliš da je jedan SSSR bio isto sto i SFRJ, pa mi smo bili diznilend za sve njih. Primitivni smo, jer i ako smo isti narod ,udarajte minuse slobodno, mi smo se zakrvili, dok su se Česi i Slovaci u miru razisli. Sistem koji smo mi imali posle WW2 je bio najbolji za nas u tom trenutku, sto ne znaci da sa sazrevanjem "plemena" sistem treba da ostane isti. Ako Vama prosperitet Balkana nije ocigledan od 45 -80 god, onda mi nemamo o čemu da pričamo. I ne vezujem 1980 god sa Titovom smrti. Jedno je sigurno, a znam da istina boli, Srbija je imala svoj najlepsi period bas posle te 45 ipre 90-ih, ako to nije tačno onda uživajte u prebrojavanju krvnih zrnaca zarad boljeg života.

my way

pre 8 godina

(Vučko i Pudlica, 11. februar 2016 15:15)
Prijatelju, sta naprica ti? Kako i sam kazes, drugi su bili u tezoj situaciji i izvukli se tako sto su promenili sistem. To je tvoj argument u korist tog sistema. Dalje, raspale su se i SSSR i Cehoslovacka. Kazes, nama se drzava raspala jer smo ostali primitivni. Lepo bi bilo da nam onda kazes i ko nam je tako "primitivnima" stvorio drzavu koju smo unistili, poklonio nam neko? Ne, stvorili smo je sami, 45. promenili sistem i pretvorili je u tvorevinu koja se jedina u nasoj milenijumskoj "primitivnoj" istoriji raspala sama. No, nije to greska, nego sto tu gresku nismo ispravili, tacnije ublazili, a pritom to i nije zavisilo od nas, ili sta je vec tvoja teza? Daj malo realnosti, zdravog razuma i znanja covece, uzroka i posledica, analize, a ne lepljenje besmislenih etiketa i prica protivrecna sama sebi.

Luka

pre 8 godina

Ja sam polagao 1970. I bila je to ona "Danas kada postajem pionir...i bila je bez pominjanja Tita..Koja konstantna propaganda protiv onog vremena. Zapad servira a mi slušamo i učimo da smo bili niko i ništa do raspada države 91'.

Maja, Zadar

pre 8 godina

Posljednji pioniri bili su 82/83 generacija kojoj i sama pripadam. Sijecam se zakletve iz crvene knjižice koju smo morali napamet naučiti. :) I danas je znam.

arh.

pre 8 godina

Mi zadnja generacija pionira kao poslednji mohikanci normalnog vremena. Sećam se kao kroz maglu polaganja zakletve na priredbi u sali za fizičko :))

NoName

pre 8 godina

@EU Citizen

Brale, uvek odvalis gluposti kad komentarises.
Ti ne shvaras svrhu predjasnih zakletvi. One su se uglavnom svodile, da deca podsvesno nauce o ocuvanju zivotne sredine, o postenju i uctivosti. Bar koliko-toliko. I to je skola nudila, pored roditelja, ako roditelji zakazu.

Toga danas nema, a roditeljstvo je jos vise zakazalo.

my way

pre 8 godina

(Vučko i Pudlica, 11. februar 2016 17:22)
Ne menjam ja sustinu toga sto si ti rekao nego ti ne znas ni sam sta pricas. Ti si meni odgovorio na komentar besmislicama koje nisu bile dostojne ni osvrtanja. Posle oslobodjenja od Turaka je li nismo napredovali u svakom pogledu? Ako ja tebi treba da objasnjavam sta smo sve postigli i kakvo postovanje i slavu stekli, ako ti ne vidis napredak i progres do 45, onda mi stvarno nemamo o cemu da pricamo. Tada smo druge stizali, od tada zaostajemo, a naravno da se posle drugog svetskog rata razvijalo celo covecanstvo i naucno i tehnoloski...Sa tim vremenom i time kako se koji sistem pokazao i dokle je doveo drzave i narode treba da se ravnamo, a ne da zamenjujemo teze i velicamo napredak od onoga sto je bilo u proslom veku. Eto, sad imamo smartfone, plazma, lcd televizore, internet, to nismo imali za vreme Tita i sta sad, da li to moze da se koristi kao neki argument za bilo sta? Ne, ali moze to sto su u vreme najveceg procvata SFRJ ljudi isli u inostranstvo da rade, tzv. lica na privrenom radu u inostranstvu. Moze nacionalisticko uredjenje u Jajcu i cinjenica da se ta drzava od starta kontinuirano dezintegrisala. Moze da se pogleda kako su oni koji su drugim putem isli prosli, a kako mi i gde je ko stigao...mogu stvari da se povezuju, da se analiziraju uzroci i posledice, sve ono o cemu sam pisao.

Vučko i Pudlica

pre 8 godina

my way
I ja sam nekada verovao u ovo sto Vi meni sada objasnjavate, bili cenjeni u svetu itd. Nas su cenili, cene, i cenice koliko i publika Noleta na U.S open-u. Teško je zapadnjacima da promene taj stav prema balkanu. Ako kažete da je ceo svet doživeo procvat u vremenu koje sam ja pomenuo, onda kako to da je zaobislo neke druge zemlje, a istom logikom može da se obori i Vaša tvrdnja da smo po odlasku Turaka napredovali, pa i drugi su, zar ne; modernizacija, nova tehnološka otkrica itd. malo je do duše ne logična vaša tvrdnja s'obzirom da je 2 godine nakon turaka izbio WW1, a mi imali izlet sa Bugarima i Grcima u drugom balkanskom ratu, ali neka bude da ste mislili na period od 1878.
Hvala sto ste promenili mišljenje sa mnom, bez obzira sto se ne slažemo, sve najbolje.

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Na osnovu djačkih zakletvi, zaključujem da smo 1914 godine, svojim mislima i htenjima bili u 2016, a da smo svim kasnijim zakletvama, sve to pokušavali da urušimo i da se vratimo u 1914. Možda će se nekom ovakav zaključak učiniti neraalnim ili isuviše radikalnim ali, pogledajte stanje u društvu? Pogledajte stanje medju mladima? Zar je teško doći do zaključka, gde su koreni naše sveukupne propasti?

Nikola YNWA

pre 8 godina

Mozda nisam savremen i sta vec, ali bih vratio onu prvu zakletvu i ukorenio je zanavek!
Ovo danas je kaubojstina sta se radi u skolama...

valencia

pre 8 godina

Strašno kako su deca od malena indoktrinirana i kako im je ispiran mozak. Čak je i ova staojugoslovenska zakletva, koja je inače prilično normalna, preterana i nepotrebna, šta ima deca od šest-sedam godina da se nešto zaklinju bilo kome, to treba da bude ozbiljna stvar, rezervisana samo za vojnike, obaveštajce i najviše državne službenike i političke funkcionere, a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.
(EU Citizen, 11. februar 2016 11:21)

U tvojoj dragoj Americi sva deca polažu Zakletvu zastavi već u predškolskom uzrastu, a gotovo sve školske priredbe/predstave su im vezane za veličanje američke države i istorije (Dan zahvalnosti, Founding Fahters i Revolucionarni rat, Luis i Klark...).

Ah da, zaboravio sam, kada ti se nešto ne sviđa u Americi, to je baš onaj detalj koji ni ti ne voliš i koji po tebi ne umanjuje uopštene vrline Amerike, kapitalizma itd. Istovremeno, spreman si da SVE što ti se ne sviđa generalizuješ podjednu kategoriju: crveno-komunističko-levičarsko-progresivno-itd zaveru. Ma ti si hit.

Mladen Mladenović

pre 8 godina

Zakletva iz 1914 je jos gluplja nego ova danasnja. Zar covek treba da se zaklinje da nece pljuvati??? Zar za takvu nebulozu trositi jednu od najveznijih zakletvi u zivotu.
(uko)
----
Mislim da je ona aktuelnija danas nego 1914 godine. Koliko sam puta video "gospodu" koja vozi "besne" džipove u kojima sede sponzoruše, pardon, dame za jednokratnu upotrebu, nacifrane i našminkane do maksimuma, kako pljuju i šmrču kroz prozore i izbacuju pikavce i kutije od cigareta. Oni su "krem" ovoga društva ali, predstavljaju pravu ekološku i duhovnu katastrofu ovoga naroda. Veroivatno im niko u školi, pošto pretpostavljam da nisu imali normalne roditelje, nije rekao da se sline ne istresaju na ulici.

pionirska marama

pre 8 godina

Mi ćemo šumo, gorani tvoji, od danas biti za mnoge dane,
zato ti šumo mi pružamo ruke, a ti nam pruži na poklon grane.

cubirka

pre 8 godina

Kako bi bilo lepo kada bi i danas toga bilo. Nenbi bilo fekalijama po ulicama,izlomljena uličnog inventara A najvažnije ne bi bilo vršnjakinjackog nasilja i agresije. Pokrenemo inicijativu da se to vrati,pomozimo narastaju da uživaju ožive život u miru,zadovoljstvu,lepoti življenja. Danas se rado sećam bezbrižnih situacija

Tihomir

pre 8 godina

@EU Citizen, 11.02.16. u 11:21h

EU Citizene, ja tvoje komentare, uglavnom, ne čitam! Ne zanima me, ali, uveren sam da ti nije dobro. Takođe, uveren sam i da nemaš decu i da nemaš pojma o odgoju dece, kao, uostalom, ni o bilo čemu što si komentarisao, a što sam (ponekad) pročitao pod tvojim pretencioznim "potpisom". Ne bih ti se suprotstavljao u konstataciji da si ispao "grdan kakav jesi", kad bi se zadržao samo na sebi. I, nemoj očajavati, uspeo si ti da postaneš i "mnogo grđi" od svojih strahova.

Kaži taksativno, EU Citizene, šta te "svrbi" u Đačkoj zakletvi iz 1914. godine. Da li je zbog nje tvoj otac (ili njegov otac) ispao " grdan" kao ti? U kakvoj si se ti "toksičnoj" pustahiji formirao i da li si, takav kakav si, postao takav zbog đačkih i pionirskih zakletvi? A da se tešiš, možeš da se tešiš do mile volje, ali samo u svoje ime!

P.S.
Neću odgovoriti ni na jedan tvoj komentar, ako ga bude bilo, dok ne vidim da ti je bolje!

abc

pre 8 godina

... a o ovom toksičnom komunističkom trešu i da ne govorim, gde smo se rodili i odrastali, dobro smo i ovakvi grdni kakvi jesmo, moglo je i mnogo gore.
(EU Citizen, 11. februar 2016 11:21)

Djubre je doslo sa krajem komunizma, koji doduse nikada nije ni postojao u pravom obliku u SFRJ, u najstrasnijem obliku interpretacije kapitalizma i kvazi demokratije.

Trovach

pre 8 godina

@Gulabin...I ja sam istu zakletvu polagao, samo 1975. Onog "nastavka" se ne secam. Nije to bila losa zakletva, ali sada kada sam procitao onu iz 1914. moram priznati da je primerenija. Skola u pocetku treba da bude u sluzbi vaspitanja, a vremenom sve vise u sluzbi obrazovanja.

Gulabin

pre 8 godina

Neko ovde masno laže. Ja sam 1965. polagao onu zakletvu, navodno tek iz 1989. i to samo onu prvu polovinu:
"Danas kada postajem pionir dajem časnu pionirsku reč, da ću marljivo učiti i raditi, poštovati roditelje i starije, i biti veran i iskren drug koji drži datu reč."
Nije nemoguće da je neki ambiciozni direktor partijaš dodavao i Tita i partiju, ali tvrdim da to nije bilo obaveza u svakoj školi. Za onu koja je navodno bila važeća do 1972. ja prvi put čujem.