Sreda, 10.02.2016.

12:45

Nasilja ima više u Bibliji nego u Kuranu

Izvor: Independent

Nasilja ima više u Bibliji nego u Kuranu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

dragan

pre 3 godine

Zato sto u ovom vremenu mi imamo sliku o Bogu koja je povrsna. Ne znam ako vec to hoce zasto ne pomenu Nojev potop, kada je Bog unistio ceo svet a sacuvao osam ljudi koji su bili u arci. Nama pricaju o Bogu ljubavim prastanja milosti ali to nije Bog Biblije. Bar ne jedino to. Dakle ovako, apostol Pavle kaze da dobrota Bozija znaci ovo da nas ona vodi ka pokajanju. Biblija kaze da Bog nikada nije unistio svet bez da je pre toga ponudio milost. Noja je propovedao i pozivao na pokajanje 120 godina kaze Biblija. Izrael je bio u Egiptu 400 godina kao roblje dok je Bog cekao na pokajanje ljudi i nacija koje je kasnije istrebio. I to je Bog Biblije poziva na pokajanje ali kada je to prezreno i odbijeno sudi. I to je radio, i to radi i to ce raditi. To je ono sto Biblija kaze. I tu nema puno mesta za polemike i filozofiranje ko veruje veruje ko ne veruje ne veruje. Biblija kaze ko veruje spasice se ko ne veruje osudice se. Kako znamo da je to istina? Nikako. Vera ionako nije nauka da bi je trebalo dokazivati. Ostaje nam da cekamo i vidimo.

cega se pametan stidi...

pre 8 godina

I biblija i kuran su price za "malu decu", literatura ciji je jedini cilj da neuki puk drzi pod kontrolom grupice "provodilaca bozije volje".

Kada bi vernici, velika vecina njih, bila dovoljno pametna da razume ono sto pise u njihovim svetim knjigama, odrekli bi se religije istog trenutka...
(razuma bez, 10. februar 2016 18:11)

Sve je to tacno, ali pogledaj par komentara iznad svog od izvesnog Sremca. Ljudi ZELE da se njima vlada. I ti tu ne mozes nista. Sloboda je lepa i privlacna, ali ne svim ljudima. Sloboda od gluposti, od praznoverja, od straha, od izrabljivaca. Ali vecina ljudi je NE ZELI! Jer sloboda podrazumeva i odgovornost. Lakse im je da i dalje glume decu, makar i nekog izmisljenog svemirskog tate, samo nek neko drugi odlucuje umesto njih. To je osnova sveke religije, svakog totalitarizma. Ako nekog na silu guras u slobodu, mozes doziveti ogromnu mrznju, mozda cak i fizicki napad.
Tako je kako je, mi kao drustvo ocigledno ne volimo slobodu. Mi slobodu nazivamo gordoscu. Zato nam je tako kako nam je. Iskreno, ne treba nas mnogo ni sazaljevati.
Da citiram velikog Nicea "Koga mi ne mozete nauciti leteti, tog mi naucite brzo padati".
A mi padamo i padamo, pogotovo od kad su popovi ponovo vraceni u modu, ima oko tri decenije. Sve nas je manje, sve smo zatucaniji i siromasniji i materijalno i duhovno. I ponosni smo na to.
Tuzno, ali istinito.

Realno

pre 8 godina

@religiolog o čemu ti pričaš? Hriscanstvo se prema starom zavetu širilo krvlju i genocidom samo tako. Egipatski narod koji je ubijan da bi mojsije i njegov narod bili oslobođeni. Primer kako ne treba? Zašto onda bog mojsija i njegov narod šalje i podržava u osvajanju nove teritorije uništenjem kako gradova tako čitavih plemena i nacija, tj. u genocidu. Jedino je pitanje da li su ubijali i sve žene ili su one "netaknute od muškarca" zadržavali za sebe. Nemojte da se pravimo kako je hriscanstvo sad super miroljubivo od početka, svako ko je pročitao stari zavet zna da to nije tačno.

Boris

pre 8 godina

Da i ne treba zaboraviti da sam Stari Zavet, ceo, od "prvih 5 Mojsijevih" do zadnje knjige Malahija, obuhvata period od 3600godina. I da je tu dosta istorije. Egipat, Kananci, Filistejci itd itd. Opisuju se i ratovi. A tako i psalmi npr.. Treba shvatiti da je to genericki radjeno, ta analiza i da je mozda obuhvatala reci samo a ne dogadjaje. To hocu da spojim npr sa psalmima i npr knjigama mudrosti, gde dosta ima gnevnih reci. Gde je David zadovoljan, pa ne zadovoljan u izgnanstvu itd itd

B.H.

pre 8 godina

Реч Божја је храна за душу. Реч Божја је и сила и светлост за душу. Ко чита реч Божју, тај даје души својој храну, силу и светлост. Ко год може, тај треба да чита реч Божју у Светоме Писму, a ко то не може, тај треба да слуша онога што чита. Сви светитељи истицали су корист од читања Светога Писма. Св. Серафим Саровски говори: „Душу треба снабдевати словом Божјим, јер је слово Божје, како вели Григорије Богослов, хлеб ангелски, којим се храни душа, гладна Бога. Но више свега треба читати Нови Завет и Псалтир. Од овога долази просвећивање разума... Врло је корисно читати слово Божје у самоћи, и прочитати сву Библију c разумевањем. За једно такво упражњење, изван других добрих дела, Господ даје човеку милост Своју и испуњава га даром разумевања. Када човек снабде душу своју словом Божјим, тада се испуњава разумевањем шта је добро a шта зло.”

Prije svega covjek

pre 8 godina

Religiju smatram budalastinom, ali sam citao i stari i novi zavjet i Kuran cisto iz licnih nekih stvari.
E ovako, Biblija je malo veca od Kurana i logicno je da ima vise texta pa tako i vise nasilnijih rijeci, pogotovo tu mislim na Stari zavjet koji je jedno obicno smece od knjige.

Kuran je nesto slicno kao stari zacvjet, samo sto je Alah za razliku od Boga u Bilbliji sebican i puj mrznje.
U nekim surama Alah poziva na ubijanja 'nevjernika', Hriscana i dr koji nisu kao on/oni (oni koji ga vole)
Bog (nazovi ga Alah ili kako hoces) koji prezire razlicitosti ne moze biti Bog!.

Dakle kad covjek sa strane analizira obje religije i bilo koju drugu dolazi do zakljucka da su one nista drugo nego kao sto sama rijec kaze - vjera (dakle vjerujes u to bez ikakvog dokaza ili sl) a to je odma po automatizmu podlozno manilulaciji sto po meni u i jeste sustina vjere/religije.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Slažem se..radim na orijentalnim studijama i mogu da potvrdim da Kuran nikad ne poziva na bilo koju vrstu ubistva!
(Neko, 10. februar 2016 13:32)

Sta cemo sa obaveznom zrtvom Alahu? Klanje jagnjeta. To nije ubistvo?

Loly

pre 8 godina

Izrazito glupa metoda! 
Kuran je tek 1/10 velicine teksta Biblije (Starog i Novog Zaveta). Kuran po broju reci je zapravo malo vise od 1/3 teksta Novog Zaveta. 
O cemu pricamo mi ovde? 
Ah da, klasika... Neuki i poluobavesteni obozavaju da porede babe i zabe!
(Babe i zabe, 10. februar 2016 18:05)

O cemu ti pricas? I ptice na grani znaju da je Biblija prepisana.

Joc@

pre 8 godina

@ (@RealKomentator, 18:02)

Evo i ti potvrđuješ da zaista u Bibliji piše ''nema Boga''.
Naravno, izvađeno iz konteksta. Na taj način sam hteo da pokažem
da je i biblijsko nasilje ovog softveraša isto to – vađenje iz konteksta.
Sve ovo ilustruje da vađenjem iz konteksta
može da se dokaže bilo šta za bilo koju knjigu.

Surovi

pre 8 godina

Neko reče da je sveto pismo samo knjiga. Oh..... Koliko ljudi imaju hrabrosti i koliko su gordi postali. To da je neko delo knjiga ja smem da kazem za" On the Origin of Species " ali sveto pismo je delo Tvorca.
(Sremac, 10. februar 2016 19:38)
Ne lupetaj,ako vec ne znas....
Svi ti tzv. seti spisi su dela ljudskog roda,preciznije malog broja inteligentnih pripadnika lj.roda,koji su shvatili kako se najbolje i najlakse manipulise ljudima. Normalno,to je kroz ljudski strah od nepoznatog.
Da je sveto pismo bozije delo,ne bi bila potrebna crkva koja ce da ga tumaci,vec bi svima bilo jasno bez i najmanje potrebe da se objasnjava.Jos nisam upoznao dva popa koji ga tumace na isti nacin,cak i pored obaveznog katehezisa koji su imali na Bogosloviji.

Laz i manipulacija.manipulacija i laz.
To je najkompletniji opis svih tih svetih knjiga.
Ono sto nije sporno jeste to da su te spise kreirali veoma inteligentni ljudi,koji su tacno znali kako da ih upotrebe,sto nihovi naslednici cine i dan danas....

Sremac

pre 8 godina

Neko reče da je sveto pismo samo knjiga. Oh..... Koliko ljudi imaju hrabrosti i koliko su gordi postali. To da je neko delo knjiga ja smem da kazem za" On the Origin of Species " ali sveto pismo je delo Tvorca.

religiolog

pre 8 godina

Problem nastaje kad imamo softverskog inzinjera koji nam tumaci svete tekstove. To je kao kad se koriste tzv. masine za prevodjenje sa stranog jezika. U svetim knjigama,kao na pr. u Starom Zavetu, opisane su razne stvari, ima mnogo horor prica--no one nisu tu preskriptivno, zato da budu uzor kako treba raditi nego upravo suprotno. A o nasilju u religijama ne treba gledati samo u knjige nego i u istorijsku stvarnost. Islam se u pocetku nije sirio recju, nego macem, a hriscanstvo se prvo sirilo recju, pa onda macem.

Babe i zabe

pre 8 godina

Izrazito glupa metoda!
Kuran je tek 1/10 velicine teksta Biblije (Starog i Novog Zaveta). Kuran po broju reci je zapravo malo vise od 1/3 teksta Novog Zaveta.
O cemu pricamo mi ovde?
Ah da, klasika... Neuki i poluobavesteni obozavaju da porede babe i zabe!

Стоп површним анализама

pre 8 godina

" Takođe ističem da je ova analiza površna"
Наравно површна и погрешна. Ако ја кажем "стоп насиљу" у тој анализи бих се рачунао у погрешном контексту, као поборник насиља, зар не?

@RealKomentator

pre 8 godina

@ Joc@

"... a piše i da nema Boga"...


To ne piše u Bibliji.

Na samom početku 14. psalma piše:"REČE BEZUMNIK U SRCU SVOME-nema Boga; nevaljali su,gadna su dela njihova,nema nikoga dobro da tvori..."

Da si pročitao Psaltir Sv. cara Davida, ne bi ti se desilo da izvlačiš reči iz konteksta.

razuma bez

pre 8 godina

I biblija i kuran su price za "malu decu", literatura ciji je jedini cilj da neuki puk drzi pod kontrolom grupice "provodilaca bozije volje".

Kada bi vernici, velika vecina njih, bila dovoljno pametna da razume ono sto pise u njihovim svetim knjigama, odrekli bi se religije istog trenutka...

miro split

pre 8 godina

Ja ka pametan čovik izbjegavan kontakte sa muslimanima,a i kršćanima.
To van je ljudi moji sve agresivno i puno bisa.Samo bi se svađalo i tuklo,a za svoje divlje postupke uvik nađu opravdanje u svetin knjigama.

proverite

pre 8 godina

Quran (2:191-193)
Quran (3:151)
Abu Dawud (14:2526)
Bukhari (52:73)
Tabari 9:69
Ibn Ishaq/Hisham 484

Da ne spominjemo zenidbu sa aishom koja je imala 7 godina.

Misha

pre 8 godina

> Biblija ima Stari zavet koji je horor film i Novi zavet koji je ljubavna prica. Nemaju veze sa vezom, a i nastali su u razmaku od bar 1500 godina.

Isti su. Krivični zakon "oko za oko" ima svaka država i trudi se da ga učini pravednim u sklasu sa tim načelom. Ratovi su odlika i savremenog sveta. A moralni zakon je i u Starom zavetu zahtevao ljubav prema neprijatelju: "Ne budi osvetoljubiv..." (3.Mojsijeva 19,18) "Nemoj govoriti osvetiću se za zlo!" "Ne govori: kako je on meni učinio, tako ću ja njemu učiniti." "Kad padne neprijatelj tvoj, nemoj se radovati." "Ako je tvoj neprijatelj gladan, hlebom ga nahrani." (Priče 20,22; 24,29.17; 25,21) No, za razliku od Biblije, u Kuranu ne postoji moralni zakon koji čoveka čini svesnim potrebe za reformom srca, već samo krivični zakon koji strahom od kazne obuzdava čoveka da zlo ne ispolji napoje.

Misha

pre 8 godina

Pa danas više nasilja čovek pročita na vestima za jedan dan, nego za tri meseca čitanja Svetog pisma. Razlika je samo u tome što je u Svetom pismu nasilje predstavljeno kao plod čovekovog kršenja Božjeg zakona, a u svakodnevnim vestima kao nešto na šta treba da se priviknemo.

mozes me zvati kako god hoces, jer ja nisam ime

pre 8 godina

Smem glavu na panj da stavim da 90& vernika (nebitna je veroispovest) nije procitalo svoju svetu knjigu! Tako da vi sto napadate jedni drugi, iskulirajte i uzmite bilo koju knjigu da citate, pa makar i Bibliju/Kuran!

siki

pre 8 godina

"Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost..."
@(Ojha, 10. februar 2016 13:22)

Šta je ljubav?

хаџија

pre 8 godina

Nasilja ima više u Bibliji nego u Kuranu
србенде, патријоте и русофили, нека пређу на куран... и решен проблем

Dejan

pre 8 godina

A u stvarnom životu je na žalost obrnuto!!
(vladimir, 10. februar 2016 13:13)

Da li je? Hriscanske zemlje nisu tako davno intervenisale po islamskom svetu, zapravo i dalje to rade. Amerikanci i veci deo EU po Afganistanu (tu su i Rusi decenijama pokusavali isto), Iraku, Libiji, Jemenu, Somaliji, Siriji (opet plus Rusija), Alziru, Palestini, zamalo Iranu... Naravno, mi (zapadna, hriscanska kultura) to cinimo iz totalnu destrukciju. Cak su i islamski teroristi (kao ISIS, Al Qaeda i drugi) prilicno finansirani iz istog pravca. I po cemu smo mi ti tacno bolji?

Sibirski tigar

pre 8 godina

Sve je to isto.

Kur'an je samo Biblija 2, a Biblija je samo Tora 2.

Al' isti don uvek, samo sinovi, konsiljerei, poručnici i vojnici se menjaju.

Da, i žrtve donovog poljupca sve novi i novi. Ali, njima svejedno: ionako misle da će im biti bolje kad umru.

A zaista, ozbiljno mislim, da je film "The Godfather" sa sva tri dela religiozni film: Vito Korleone Jehova, Bog, Majkl Korleone Isus (hrišćanstvo) Fredo Muhamed (islam) a Soni - Mojsije (judaizam).

Gala

pre 8 godina

@neko Pa Kuran je jedina sveta knjiga koja ima makar malo smisla. Sve religije su besmislene, ali najblize necemu "opipljivom" (sto opet moze lako da se negira, al' ga makar ima) je uvek bilo u Kuranu.

Čveger

pre 8 godina

Možda statistički gledano ima više, ali zaboravlja se da je islam ne samo religijski već i politički sistem što ga čini daleko opasnijim. Bilo je pokušaja ovoga i u hrišćanstvu pa se neslavno završilo...

poz

pre 8 godina

@ojha

Ako krenes da upoznas boga iz prve ruke bez posrednike vrlo brzo uocices da bog ne voli isto onako kako te voli cura.
Bog koga voli on ga bije, onaj koji trazi njegovu ljubav on gine za njegovu ljubav, jer bog je ljubomoran, on hoce da si samo njegov i niciji vise!

odmor

pre 8 godina

Kuran nisam ni video, tako da nemam pravo da komentarisem. Biblija ima Stari zavet koji je horor film i Novi zavet koji je ljubavna prica. Nemaju veze sa vezom, a i nastali su u razmaku od bar 1500 godina. Svest je za to vreme evoluirala. Oprezno sa citanjem, vecina stvari su simboli.

Religious fanatic

pre 8 godina

Ljudi propustaju veoma bitnu stvar, a to je ko danas zivi po tim pravilima. islamski svijet i dalje ima zakone(sharia) zasnovane na kuranu. ne mozete u 21. vijeku imati zakone po knjizi koju je napisao neki lik u pustinji prije 1500 god

čovek

pre 8 godina

A za to postoje ljudi koji su se skolovali. Dakle, postoje popovi, efendije, rabini... A vera sama po sebi nasilna ne moze biti, a ljudi mogu i jesu. Vera je savrsena, ljudi ne. Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost...
(Ojha, 10. februar 2016 13:22)
###

jeste Teološki Fakultet u sastavu Univerziteta i jeste veronauka u školama ali to ne daje nikakav kredibilitet "učenju" i "školovanju" za marketing i promociju magle ... to je samo apsurdna politička odluka ... a svako od nas može da veruje u šta god poželi ... šoageti učenje je jedino humanističko ... tu je ljubav :))))

Joc@

pre 8 godina

Ne samo da ima nasilja, već i ubica (Mojsije) i učesnika u ubistvu
(Savle, potonji apostol Pavle). A piše i da ‘’nema Boga’’.
*
Ali treba razumeti. Ko hoće da razume. Prema onoj izreci:
‘’ko hoće nađe načina a ko neće nađe izgovor’’.

Leonidas da Silva

pre 8 godina

Ovo je jedino bitno u celum tekstu:
Koristeći “Odin Text”, softver koji je sam razvio, Anderson je analizirao Stari i Novi zavet, kao i izdanje Kurana na engleskom jeziku iz 1957. godine. Softveru je bilo potrebno samo dva minuta da pročita i analizira sve tri knjige

a vi se samo pržite i dalje ko je bolji

Milan

pre 8 godina

Kuran je znacajno kraci od Biblije (oko 15% duzine Biblije) pa ovakva analiza nema smisla. Takodje, recimo da jedan tekst u Bibliji detaljno opisuje istorijski genocid koji je jedan narod pocinio nad drugim (i osudjuje ga). Taj opis moze sadrzati mnogo vise nasilnih rijeci ali govori nesto sasvim suprotno i nikako se ne moze uporediti sa direktnom komandom Alaha da treba na svakom koraku ubijati politeiste (Sura 9, ajat 5) ili da se treba boriti protiv Jevreja i Hriscana dok ne prihvate Islam (Sura 9, ajat 29)

Stari zavjet sadrzi opise istorijskih dogadjaja koji vrlo obiluju nasiljem. Citav Stari zavjet uvodi u glavni dogadjaj u istoriji, Isusov dolazak koji dolazi kao princ mira i ciji zivot se opisuje u Novom Zavjetu koji je najmirnodopskija knjiga ikad napisana. U njoj se Hriscanima zapovijeda da se mole za neprijateljam, da ga vole, nahrane i napoje i da NIKAD (bas nikad!) ne pribjegnu nasilju. Biblijski Bog toliko voli ljude i sve nevjernike i grjesnike da je zbog njih Isus i dosao i umro za njihove grijehe.

Kuran je sasvim druga prica. Alah u Kuran mrzi nevjernike i grjesnike a voli samo one koji vole njega. Ovo cete naci na 20 mjesta u Kuranu.

Dakle, covjek zeljan publiciteta... Gluposti koje ne treba prenositi.

poz

pre 8 godina

sve je to relativno
Eto EU na papiru vazi za jedno drustvo a u praksi sa migrantima se pokazalo da je potpuno suprotno, ispalo da gradjani Srbije tolerantniji na migrante nego Evropljani.
Tako je i sa kuranom i biblijom, laz i licemerje otkrivaju nasilje. Tamo gde se ulepsava istina, krije, cenzurise tamo se i ocekuje "erupcija" tamo je najvece nasilje koje ceka da bude otkriveno.

Ojha

pre 8 godina

A znate li zasto je danas vera postala sinonim za zlo, ratove i ubijanje, kod nekih, pak, kao na nasim prostorima, vera usko povezana sa nacionalizmom. To je tako jer danas svako sebi daje za pravo da tumaci veru kako hoce, kao i zapise iz svetih knjiga, cesto koristeci raznorazne internet portale, koji opet pogresno tumace u 90% slucajeva. A za to postoje ljudi koji su se skolovali. Dakle, postoje popovi, efendije, rabini... A vera sama po sebi nasilna ne moze biti, a ljudi mogu i jesu. Vera je savrsena, ljudi ne. Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost...

suficit budžeta

pre 8 godina

Softverski inženjer je dokazao znanje na visokim studijama teologije.
Neki drugi "nesoftverski inženjer" je obavestio narod da će za "Valentine's Day" Amerika zaposliti pola Srbije, a Rusija veću polovinu.

"...Takođe ističem da je ova analiza površna, i da ova otkrića nikako ne označavaju konačan zaključak. U pitanju je brz pregled tri teksta."

Protestantski teolog

pre 8 godina

Poptuno nerelevatno je pitanje u kojoj knjizi ima vise opisa nasilja; opis ne odredjuje stav prema necemu. Npr. Hristos kaze, "ako te ko udari, okrenu mu drugi obraz". I to je "opis" nasilja, jer sadrzi rec "udariti". Ako prebrojavanje nasilja ne ukljucuje i dublju analizu, odnosno stav prema nasilju, onda ovo istrazivanje diskvalifikuje samo sebe.

Ja sam

pre 8 godina

Ovo je na neki sumanuti nacin istina, ali realno gledano u Bibliji je nasilje davano kao primer grehova i da bi se ukazalo to sta ne treba raditi, dok u Kuranu daju prakticno recepte za nasilje prema nevernicima po nalogu samog Alaha. Tu je bitna razlika u nasiljima Biblije i Kurana.

deroko

pre 8 godina

U pitanju je analiza sentimenta, ili text analytics i jako je nepouzdana, pa i na engleskom.
Drugo, ovo nije konverzacijski tekst vec filozofski, te je masinska obrada istog vrlo nepouzdana, slobodno mogu kazati i glupa da se koristi. Gospodin autor je ocigledno samo zeljan publiciteta.

RATM

pre 8 godina

И паклена поморанџа је пуна насиља али ко схвати то као промоцију насиља промашио је суштину.

RATM

pre 8 godina

И паклена поморанџа је пуна насиља али ко схвати то као промоцију насиља промашио је суштину.

Protestantski teolog

pre 8 godina

Poptuno nerelevatno je pitanje u kojoj knjizi ima vise opisa nasilja; opis ne odredjuje stav prema necemu. Npr. Hristos kaze, "ako te ko udari, okrenu mu drugi obraz". I to je "opis" nasilja, jer sadrzi rec "udariti". Ako prebrojavanje nasilja ne ukljucuje i dublju analizu, odnosno stav prema nasilju, onda ovo istrazivanje diskvalifikuje samo sebe.

Ja sam

pre 8 godina

Ovo je na neki sumanuti nacin istina, ali realno gledano u Bibliji je nasilje davano kao primer grehova i da bi se ukazalo to sta ne treba raditi, dok u Kuranu daju prakticno recepte za nasilje prema nevernicima po nalogu samog Alaha. Tu je bitna razlika u nasiljima Biblije i Kurana.

odmor

pre 8 godina

Kuran nisam ni video, tako da nemam pravo da komentarisem. Biblija ima Stari zavet koji je horor film i Novi zavet koji je ljubavna prica. Nemaju veze sa vezom, a i nastali su u razmaku od bar 1500 godina. Svest je za to vreme evoluirala. Oprezno sa citanjem, vecina stvari su simboli.

Ojha

pre 8 godina

A znate li zasto je danas vera postala sinonim za zlo, ratove i ubijanje, kod nekih, pak, kao na nasim prostorima, vera usko povezana sa nacionalizmom. To je tako jer danas svako sebi daje za pravo da tumaci veru kako hoce, kao i zapise iz svetih knjiga, cesto koristeci raznorazne internet portale, koji opet pogresno tumace u 90% slucajeva. A za to postoje ljudi koji su se skolovali. Dakle, postoje popovi, efendije, rabini... A vera sama po sebi nasilna ne moze biti, a ljudi mogu i jesu. Vera je savrsena, ljudi ne. Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost...

Leonidas da Silva

pre 8 godina

Ovo je jedino bitno u celum tekstu:
Koristeći “Odin Text”, softver koji je sam razvio, Anderson je analizirao Stari i Novi zavet, kao i izdanje Kurana na engleskom jeziku iz 1957. godine. Softveru je bilo potrebno samo dva minuta da pročita i analizira sve tri knjige

a vi se samo pržite i dalje ko je bolji

Milan

pre 8 godina

Kuran je znacajno kraci od Biblije (oko 15% duzine Biblije) pa ovakva analiza nema smisla. Takodje, recimo da jedan tekst u Bibliji detaljno opisuje istorijski genocid koji je jedan narod pocinio nad drugim (i osudjuje ga). Taj opis moze sadrzati mnogo vise nasilnih rijeci ali govori nesto sasvim suprotno i nikako se ne moze uporediti sa direktnom komandom Alaha da treba na svakom koraku ubijati politeiste (Sura 9, ajat 5) ili da se treba boriti protiv Jevreja i Hriscana dok ne prihvate Islam (Sura 9, ajat 29)

Stari zavjet sadrzi opise istorijskih dogadjaja koji vrlo obiluju nasiljem. Citav Stari zavjet uvodi u glavni dogadjaj u istoriji, Isusov dolazak koji dolazi kao princ mira i ciji zivot se opisuje u Novom Zavjetu koji je najmirnodopskija knjiga ikad napisana. U njoj se Hriscanima zapovijeda da se mole za neprijateljam, da ga vole, nahrane i napoje i da NIKAD (bas nikad!) ne pribjegnu nasilju. Biblijski Bog toliko voli ljude i sve nevjernike i grjesnike da je zbog njih Isus i dosao i umro za njihove grijehe.

Kuran je sasvim druga prica. Alah u Kuran mrzi nevjernike i grjesnike a voli samo one koji vole njega. Ovo cete naci na 20 mjesta u Kuranu.

Dakle, covjek zeljan publiciteta... Gluposti koje ne treba prenositi.

Dejan

pre 8 godina

A u stvarnom životu je na žalost obrnuto!!
(vladimir, 10. februar 2016 13:13)

Da li je? Hriscanske zemlje nisu tako davno intervenisale po islamskom svetu, zapravo i dalje to rade. Amerikanci i veci deo EU po Afganistanu (tu su i Rusi decenijama pokusavali isto), Iraku, Libiji, Jemenu, Somaliji, Siriji (opet plus Rusija), Alziru, Palestini, zamalo Iranu... Naravno, mi (zapadna, hriscanska kultura) to cinimo iz totalnu destrukciju. Cak su i islamski teroristi (kao ISIS, Al Qaeda i drugi) prilicno finansirani iz istog pravca. I po cemu smo mi ti tacno bolji?

mozes me zvati kako god hoces, jer ja nisam ime

pre 8 godina

Smem glavu na panj da stavim da 90& vernika (nebitna je veroispovest) nije procitalo svoju svetu knjigu! Tako da vi sto napadate jedni drugi, iskulirajte i uzmite bilo koju knjigu da citate, pa makar i Bibliju/Kuran!

deroko

pre 8 godina

U pitanju je analiza sentimenta, ili text analytics i jako je nepouzdana, pa i na engleskom.
Drugo, ovo nije konverzacijski tekst vec filozofski, te je masinska obrada istog vrlo nepouzdana, slobodno mogu kazati i glupa da se koristi. Gospodin autor je ocigledno samo zeljan publiciteta.

Čveger

pre 8 godina

Možda statistički gledano ima više, ali zaboravlja se da je islam ne samo religijski već i politički sistem što ga čini daleko opasnijim. Bilo je pokušaja ovoga i u hrišćanstvu pa se neslavno završilo...

miro split

pre 8 godina

Ja ka pametan čovik izbjegavan kontakte sa muslimanima,a i kršćanima.
To van je ljudi moji sve agresivno i puno bisa.Samo bi se svađalo i tuklo,a za svoje divlje postupke uvik nađu opravdanje u svetin knjigama.

Misha

pre 8 godina

> Biblija ima Stari zavet koji je horor film i Novi zavet koji je ljubavna prica. Nemaju veze sa vezom, a i nastali su u razmaku od bar 1500 godina.

Isti su. Krivični zakon "oko za oko" ima svaka država i trudi se da ga učini pravednim u sklasu sa tim načelom. Ratovi su odlika i savremenog sveta. A moralni zakon je i u Starom zavetu zahtevao ljubav prema neprijatelju: "Ne budi osvetoljubiv..." (3.Mojsijeva 19,18) "Nemoj govoriti osvetiću se za zlo!" "Ne govori: kako je on meni učinio, tako ću ja njemu učiniti." "Kad padne neprijatelj tvoj, nemoj se radovati." "Ako je tvoj neprijatelj gladan, hlebom ga nahrani." (Priče 20,22; 24,29.17; 25,21) No, za razliku od Biblije, u Kuranu ne postoji moralni zakon koji čoveka čini svesnim potrebe za reformom srca, već samo krivični zakon koji strahom od kazne obuzdava čoveka da zlo ne ispolji napoje.

suficit budžeta

pre 8 godina

Softverski inženjer je dokazao znanje na visokim studijama teologije.
Neki drugi "nesoftverski inženjer" je obavestio narod da će za "Valentine's Day" Amerika zaposliti pola Srbije, a Rusija veću polovinu.

"...Takođe ističem da je ova analiza površna, i da ova otkrića nikako ne označavaju konačan zaključak. U pitanju je brz pregled tri teksta."

proverite

pre 8 godina

Quran (2:191-193)
Quran (3:151)
Abu Dawud (14:2526)
Bukhari (52:73)
Tabari 9:69
Ibn Ishaq/Hisham 484

Da ne spominjemo zenidbu sa aishom koja je imala 7 godina.

Sibirski tigar

pre 8 godina

Sve je to isto.

Kur'an je samo Biblija 2, a Biblija je samo Tora 2.

Al' isti don uvek, samo sinovi, konsiljerei, poručnici i vojnici se menjaju.

Da, i žrtve donovog poljupca sve novi i novi. Ali, njima svejedno: ionako misle da će im biti bolje kad umru.

A zaista, ozbiljno mislim, da je film "The Godfather" sa sva tri dela religiozni film: Vito Korleone Jehova, Bog, Majkl Korleone Isus (hrišćanstvo) Fredo Muhamed (islam) a Soni - Mojsije (judaizam).

Misha

pre 8 godina

Pa danas više nasilja čovek pročita na vestima za jedan dan, nego za tri meseca čitanja Svetog pisma. Razlika je samo u tome što je u Svetom pismu nasilje predstavljeno kao plod čovekovog kršenja Božjeg zakona, a u svakodnevnim vestima kao nešto na šta treba da se priviknemo.

Surovi

pre 8 godina

Neko reče da je sveto pismo samo knjiga. Oh..... Koliko ljudi imaju hrabrosti i koliko su gordi postali. To da je neko delo knjiga ja smem da kazem za" On the Origin of Species " ali sveto pismo je delo Tvorca.
(Sremac, 10. februar 2016 19:38)
Ne lupetaj,ako vec ne znas....
Svi ti tzv. seti spisi su dela ljudskog roda,preciznije malog broja inteligentnih pripadnika lj.roda,koji su shvatili kako se najbolje i najlakse manipulise ljudima. Normalno,to je kroz ljudski strah od nepoznatog.
Da je sveto pismo bozije delo,ne bi bila potrebna crkva koja ce da ga tumaci,vec bi svima bilo jasno bez i najmanje potrebe da se objasnjava.Jos nisam upoznao dva popa koji ga tumace na isti nacin,cak i pored obaveznog katehezisa koji su imali na Bogosloviji.

Laz i manipulacija.manipulacija i laz.
To je najkompletniji opis svih tih svetih knjiga.
Ono sto nije sporno jeste to da su te spise kreirali veoma inteligentni ljudi,koji su tacno znali kako da ih upotrebe,sto nihovi naslednici cine i dan danas....

poz

pre 8 godina

sve je to relativno
Eto EU na papiru vazi za jedno drustvo a u praksi sa migrantima se pokazalo da je potpuno suprotno, ispalo da gradjani Srbije tolerantniji na migrante nego Evropljani.
Tako je i sa kuranom i biblijom, laz i licemerje otkrivaju nasilje. Tamo gde se ulepsava istina, krije, cenzurise tamo se i ocekuje "erupcija" tamo je najvece nasilje koje ceka da bude otkriveno.

Religious fanatic

pre 8 godina

Ljudi propustaju veoma bitnu stvar, a to je ko danas zivi po tim pravilima. islamski svijet i dalje ima zakone(sharia) zasnovane na kuranu. ne mozete u 21. vijeku imati zakone po knjizi koju je napisao neki lik u pustinji prije 1500 god

poz

pre 8 godina

@ojha

Ako krenes da upoznas boga iz prve ruke bez posrednike vrlo brzo uocices da bog ne voli isto onako kako te voli cura.
Bog koga voli on ga bije, onaj koji trazi njegovu ljubav on gine za njegovu ljubav, jer bog je ljubomoran, on hoce da si samo njegov i niciji vise!

razuma bez

pre 8 godina

I biblija i kuran su price za "malu decu", literatura ciji je jedini cilj da neuki puk drzi pod kontrolom grupice "provodilaca bozije volje".

Kada bi vernici, velika vecina njih, bila dovoljno pametna da razume ono sto pise u njihovim svetim knjigama, odrekli bi se religije istog trenutka...

čovek

pre 8 godina

A za to postoje ljudi koji su se skolovali. Dakle, postoje popovi, efendije, rabini... A vera sama po sebi nasilna ne moze biti, a ljudi mogu i jesu. Vera je savrsena, ljudi ne. Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost...
(Ojha, 10. februar 2016 13:22)
###

jeste Teološki Fakultet u sastavu Univerziteta i jeste veronauka u školama ali to ne daje nikakav kredibilitet "učenju" i "školovanju" za marketing i promociju magle ... to je samo apsurdna politička odluka ... a svako od nas može da veruje u šta god poželi ... šoageti učenje je jedino humanističko ... tu je ljubav :))))

Gala

pre 8 godina

@neko Pa Kuran je jedina sveta knjiga koja ima makar malo smisla. Sve religije su besmislene, ali najblize necemu "opipljivom" (sto opet moze lako da se negira, al' ga makar ima) je uvek bilo u Kuranu.

Loly

pre 8 godina

Izrazito glupa metoda! 
Kuran je tek 1/10 velicine teksta Biblije (Starog i Novog Zaveta). Kuran po broju reci je zapravo malo vise od 1/3 teksta Novog Zaveta. 
O cemu pricamo mi ovde? 
Ah da, klasika... Neuki i poluobavesteni obozavaju da porede babe i zabe!
(Babe i zabe, 10. februar 2016 18:05)

O cemu ti pricas? I ptice na grani znaju da je Biblija prepisana.

siki

pre 8 godina

"Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost..."
@(Ojha, 10. februar 2016 13:22)

Šta je ljubav?

хаџија

pre 8 godina

Nasilja ima više u Bibliji nego u Kuranu
србенде, патријоте и русофили, нека пређу на куран... и решен проблем

Joc@

pre 8 godina

Ne samo da ima nasilja, već i ubica (Mojsije) i učesnika u ubistvu
(Savle, potonji apostol Pavle). A piše i da ‘’nema Boga’’.
*
Ali treba razumeti. Ko hoće da razume. Prema onoj izreci:
‘’ko hoće nađe načina a ko neće nađe izgovor’’.

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Slažem se..radim na orijentalnim studijama i mogu da potvrdim da Kuran nikad ne poziva na bilo koju vrstu ubistva!
(Neko, 10. februar 2016 13:32)

Sta cemo sa obaveznom zrtvom Alahu? Klanje jagnjeta. To nije ubistvo?

Стоп површним анализама

pre 8 godina

" Takođe ističem da je ova analiza površna"
Наравно површна и погрешна. Ако ја кажем "стоп насиљу" у тој анализи бих се рачунао у погрешном контексту, као поборник насиља, зар не?

Joc@

pre 8 godina

@ (@RealKomentator, 18:02)

Evo i ti potvrđuješ da zaista u Bibliji piše ''nema Boga''.
Naravno, izvađeno iz konteksta. Na taj način sam hteo da pokažem
da je i biblijsko nasilje ovog softveraša isto to – vađenje iz konteksta.
Sve ovo ilustruje da vađenjem iz konteksta
može da se dokaže bilo šta za bilo koju knjigu.

Babe i zabe

pre 8 godina

Izrazito glupa metoda!
Kuran je tek 1/10 velicine teksta Biblije (Starog i Novog Zaveta). Kuran po broju reci je zapravo malo vise od 1/3 teksta Novog Zaveta.
O cemu pricamo mi ovde?
Ah da, klasika... Neuki i poluobavesteni obozavaju da porede babe i zabe!

Prije svega covjek

pre 8 godina

Religiju smatram budalastinom, ali sam citao i stari i novi zavjet i Kuran cisto iz licnih nekih stvari.
E ovako, Biblija je malo veca od Kurana i logicno je da ima vise texta pa tako i vise nasilnijih rijeci, pogotovo tu mislim na Stari zavjet koji je jedno obicno smece od knjige.

Kuran je nesto slicno kao stari zacvjet, samo sto je Alah za razliku od Boga u Bilbliji sebican i puj mrznje.
U nekim surama Alah poziva na ubijanja 'nevjernika', Hriscana i dr koji nisu kao on/oni (oni koji ga vole)
Bog (nazovi ga Alah ili kako hoces) koji prezire razlicitosti ne moze biti Bog!.

Dakle kad covjek sa strane analizira obje religije i bilo koju drugu dolazi do zakljucka da su one nista drugo nego kao sto sama rijec kaze - vjera (dakle vjerujes u to bez ikakvog dokaza ili sl) a to je odma po automatizmu podlozno manilulaciji sto po meni u i jeste sustina vjere/religije.

religiolog

pre 8 godina

Problem nastaje kad imamo softverskog inzinjera koji nam tumaci svete tekstove. To je kao kad se koriste tzv. masine za prevodjenje sa stranog jezika. U svetim knjigama,kao na pr. u Starom Zavetu, opisane su razne stvari, ima mnogo horor prica--no one nisu tu preskriptivno, zato da budu uzor kako treba raditi nego upravo suprotno. A o nasilju u religijama ne treba gledati samo u knjige nego i u istorijsku stvarnost. Islam se u pocetku nije sirio recju, nego macem, a hriscanstvo se prvo sirilo recju, pa onda macem.

B.H.

pre 8 godina

Реч Божја је храна за душу. Реч Божја је и сила и светлост за душу. Ко чита реч Божју, тај даје души својој храну, силу и светлост. Ко год може, тај треба да чита реч Божју у Светоме Писму, a ко то не може, тај треба да слуша онога што чита. Сви светитељи истицали су корист од читања Светога Писма. Св. Серафим Саровски говори: „Душу треба снабдевати словом Божјим, јер је слово Божје, како вели Григорије Богослов, хлеб ангелски, којим се храни душа, гладна Бога. Но више свега треба читати Нови Завет и Псалтир. Од овога долази просвећивање разума... Врло је корисно читати слово Божје у самоћи, и прочитати сву Библију c разумевањем. За једно такво упражњење, изван других добрих дела, Господ даје човеку милост Своју и испуњава га даром разумевања. Када човек снабде душу своју словом Божјим, тада се испуњава разумевањем шта је добро a шта зло.”

cega se pametan stidi...

pre 8 godina

I biblija i kuran su price za "malu decu", literatura ciji je jedini cilj da neuki puk drzi pod kontrolom grupice "provodilaca bozije volje".

Kada bi vernici, velika vecina njih, bila dovoljno pametna da razume ono sto pise u njihovim svetim knjigama, odrekli bi se religije istog trenutka...
(razuma bez, 10. februar 2016 18:11)

Sve je to tacno, ali pogledaj par komentara iznad svog od izvesnog Sremca. Ljudi ZELE da se njima vlada. I ti tu ne mozes nista. Sloboda je lepa i privlacna, ali ne svim ljudima. Sloboda od gluposti, od praznoverja, od straha, od izrabljivaca. Ali vecina ljudi je NE ZELI! Jer sloboda podrazumeva i odgovornost. Lakse im je da i dalje glume decu, makar i nekog izmisljenog svemirskog tate, samo nek neko drugi odlucuje umesto njih. To je osnova sveke religije, svakog totalitarizma. Ako nekog na silu guras u slobodu, mozes doziveti ogromnu mrznju, mozda cak i fizicki napad.
Tako je kako je, mi kao drustvo ocigledno ne volimo slobodu. Mi slobodu nazivamo gordoscu. Zato nam je tako kako nam je. Iskreno, ne treba nas mnogo ni sazaljevati.
Da citiram velikog Nicea "Koga mi ne mozete nauciti leteti, tog mi naucite brzo padati".
A mi padamo i padamo, pogotovo od kad su popovi ponovo vraceni u modu, ima oko tri decenije. Sve nas je manje, sve smo zatucaniji i siromasniji i materijalno i duhovno. I ponosni smo na to.
Tuzno, ali istinito.

@RealKomentator

pre 8 godina

@ Joc@

"... a piše i da nema Boga"...


To ne piše u Bibliji.

Na samom početku 14. psalma piše:"REČE BEZUMNIK U SRCU SVOME-nema Boga; nevaljali su,gadna su dela njihova,nema nikoga dobro da tvori..."

Da si pročitao Psaltir Sv. cara Davida, ne bi ti se desilo da izvlačiš reči iz konteksta.

Sremac

pre 8 godina

Neko reče da je sveto pismo samo knjiga. Oh..... Koliko ljudi imaju hrabrosti i koliko su gordi postali. To da je neko delo knjiga ja smem da kazem za" On the Origin of Species " ali sveto pismo je delo Tvorca.

Realno

pre 8 godina

@religiolog o čemu ti pričaš? Hriscanstvo se prema starom zavetu širilo krvlju i genocidom samo tako. Egipatski narod koji je ubijan da bi mojsije i njegov narod bili oslobođeni. Primer kako ne treba? Zašto onda bog mojsija i njegov narod šalje i podržava u osvajanju nove teritorije uništenjem kako gradova tako čitavih plemena i nacija, tj. u genocidu. Jedino je pitanje da li su ubijali i sve žene ili su one "netaknute od muškarca" zadržavali za sebe. Nemojte da se pravimo kako je hriscanstvo sad super miroljubivo od početka, svako ko je pročitao stari zavet zna da to nije tačno.

Boris

pre 8 godina

Da i ne treba zaboraviti da sam Stari Zavet, ceo, od "prvih 5 Mojsijevih" do zadnje knjige Malahija, obuhvata period od 3600godina. I da je tu dosta istorije. Egipat, Kananci, Filistejci itd itd. Opisuju se i ratovi. A tako i psalmi npr.. Treba shvatiti da je to genericki radjeno, ta analiza i da je mozda obuhvatala reci samo a ne dogadjaje. To hocu da spojim npr sa psalmima i npr knjigama mudrosti, gde dosta ima gnevnih reci. Gde je David zadovoljan, pa ne zadovoljan u izgnanstvu itd itd

dragan

pre 3 godine

Zato sto u ovom vremenu mi imamo sliku o Bogu koja je povrsna. Ne znam ako vec to hoce zasto ne pomenu Nojev potop, kada je Bog unistio ceo svet a sacuvao osam ljudi koji su bili u arci. Nama pricaju o Bogu ljubavim prastanja milosti ali to nije Bog Biblije. Bar ne jedino to. Dakle ovako, apostol Pavle kaze da dobrota Bozija znaci ovo da nas ona vodi ka pokajanju. Biblija kaze da Bog nikada nije unistio svet bez da je pre toga ponudio milost. Noja je propovedao i pozivao na pokajanje 120 godina kaze Biblija. Izrael je bio u Egiptu 400 godina kao roblje dok je Bog cekao na pokajanje ljudi i nacija koje je kasnije istrebio. I to je Bog Biblije poziva na pokajanje ali kada je to prezreno i odbijeno sudi. I to je radio, i to radi i to ce raditi. To je ono sto Biblija kaze. I tu nema puno mesta za polemike i filozofiranje ko veruje veruje ko ne veruje ne veruje. Biblija kaze ko veruje spasice se ko ne veruje osudice se. Kako znamo da je to istina? Nikako. Vera ionako nije nauka da bi je trebalo dokazivati. Ostaje nam da cekamo i vidimo.

Ja sam

pre 8 godina

Ovo je na neki sumanuti nacin istina, ali realno gledano u Bibliji je nasilje davano kao primer grehova i da bi se ukazalo to sta ne treba raditi, dok u Kuranu daju prakticno recepte za nasilje prema nevernicima po nalogu samog Alaha. Tu je bitna razlika u nasiljima Biblije i Kurana.

хаџија

pre 8 godina

Nasilja ima više u Bibliji nego u Kuranu
србенде, патријоте и русофили, нека пређу на куран... и решен проблем

Gala

pre 8 godina

@neko Pa Kuran je jedina sveta knjiga koja ima makar malo smisla. Sve religije su besmislene, ali najblize necemu "opipljivom" (sto opet moze lako da se negira, al' ga makar ima) je uvek bilo u Kuranu.

Ojha

pre 8 godina

A znate li zasto je danas vera postala sinonim za zlo, ratove i ubijanje, kod nekih, pak, kao na nasim prostorima, vera usko povezana sa nacionalizmom. To je tako jer danas svako sebi daje za pravo da tumaci veru kako hoce, kao i zapise iz svetih knjiga, cesto koristeci raznorazne internet portale, koji opet pogresno tumace u 90% slucajeva. A za to postoje ljudi koji su se skolovali. Dakle, postoje popovi, efendije, rabini... A vera sama po sebi nasilna ne moze biti, a ljudi mogu i jesu. Vera je savrsena, ljudi ne. Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost...

Sremac

pre 8 godina

Neko reče da je sveto pismo samo knjiga. Oh..... Koliko ljudi imaju hrabrosti i koliko su gordi postali. To da je neko delo knjiga ja smem da kazem za" On the Origin of Species " ali sveto pismo je delo Tvorca.

Protestantski teolog

pre 8 godina

Poptuno nerelevatno je pitanje u kojoj knjizi ima vise opisa nasilja; opis ne odredjuje stav prema necemu. Npr. Hristos kaze, "ako te ko udari, okrenu mu drugi obraz". I to je "opis" nasilja, jer sadrzi rec "udariti". Ako prebrojavanje nasilja ne ukljucuje i dublju analizu, odnosno stav prema nasilju, onda ovo istrazivanje diskvalifikuje samo sebe.

poz

pre 8 godina

@ojha

Ako krenes da upoznas boga iz prve ruke bez posrednike vrlo brzo uocices da bog ne voli isto onako kako te voli cura.
Bog koga voli on ga bije, onaj koji trazi njegovu ljubav on gine za njegovu ljubav, jer bog je ljubomoran, on hoce da si samo njegov i niciji vise!

Milan

pre 8 godina

Kuran je znacajno kraci od Biblije (oko 15% duzine Biblije) pa ovakva analiza nema smisla. Takodje, recimo da jedan tekst u Bibliji detaljno opisuje istorijski genocid koji je jedan narod pocinio nad drugim (i osudjuje ga). Taj opis moze sadrzati mnogo vise nasilnih rijeci ali govori nesto sasvim suprotno i nikako se ne moze uporediti sa direktnom komandom Alaha da treba na svakom koraku ubijati politeiste (Sura 9, ajat 5) ili da se treba boriti protiv Jevreja i Hriscana dok ne prihvate Islam (Sura 9, ajat 29)

Stari zavjet sadrzi opise istorijskih dogadjaja koji vrlo obiluju nasiljem. Citav Stari zavjet uvodi u glavni dogadjaj u istoriji, Isusov dolazak koji dolazi kao princ mira i ciji zivot se opisuje u Novom Zavjetu koji je najmirnodopskija knjiga ikad napisana. U njoj se Hriscanima zapovijeda da se mole za neprijateljam, da ga vole, nahrane i napoje i da NIKAD (bas nikad!) ne pribjegnu nasilju. Biblijski Bog toliko voli ljude i sve nevjernike i grjesnike da je zbog njih Isus i dosao i umro za njihove grijehe.

Kuran je sasvim druga prica. Alah u Kuran mrzi nevjernike i grjesnike a voli samo one koji vole njega. Ovo cete naci na 20 mjesta u Kuranu.

Dakle, covjek zeljan publiciteta... Gluposti koje ne treba prenositi.

deroko

pre 8 godina

U pitanju je analiza sentimenta, ili text analytics i jako je nepouzdana, pa i na engleskom.
Drugo, ovo nije konverzacijski tekst vec filozofski, te je masinska obrada istog vrlo nepouzdana, slobodno mogu kazati i glupa da se koristi. Gospodin autor je ocigledno samo zeljan publiciteta.

proverite

pre 8 godina

Quran (2:191-193)
Quran (3:151)
Abu Dawud (14:2526)
Bukhari (52:73)
Tabari 9:69
Ibn Ishaq/Hisham 484

Da ne spominjemo zenidbu sa aishom koja je imala 7 godina.

Sibirski tigar

pre 8 godina

Sve je to isto.

Kur'an je samo Biblija 2, a Biblija je samo Tora 2.

Al' isti don uvek, samo sinovi, konsiljerei, poručnici i vojnici se menjaju.

Da, i žrtve donovog poljupca sve novi i novi. Ali, njima svejedno: ionako misle da će im biti bolje kad umru.

A zaista, ozbiljno mislim, da je film "The Godfather" sa sva tri dela religiozni film: Vito Korleone Jehova, Bog, Majkl Korleone Isus (hrišćanstvo) Fredo Muhamed (islam) a Soni - Mojsije (judaizam).

poz

pre 8 godina

sve je to relativno
Eto EU na papiru vazi za jedno drustvo a u praksi sa migrantima se pokazalo da je potpuno suprotno, ispalo da gradjani Srbije tolerantniji na migrante nego Evropljani.
Tako je i sa kuranom i biblijom, laz i licemerje otkrivaju nasilje. Tamo gde se ulepsava istina, krije, cenzurise tamo se i ocekuje "erupcija" tamo je najvece nasilje koje ceka da bude otkriveno.

Dejan

pre 8 godina

A u stvarnom životu je na žalost obrnuto!!
(vladimir, 10. februar 2016 13:13)

Da li je? Hriscanske zemlje nisu tako davno intervenisale po islamskom svetu, zapravo i dalje to rade. Amerikanci i veci deo EU po Afganistanu (tu su i Rusi decenijama pokusavali isto), Iraku, Libiji, Jemenu, Somaliji, Siriji (opet plus Rusija), Alziru, Palestini, zamalo Iranu... Naravno, mi (zapadna, hriscanska kultura) to cinimo iz totalnu destrukciju. Cak su i islamski teroristi (kao ISIS, Al Qaeda i drugi) prilicno finansirani iz istog pravca. I po cemu smo mi ti tacno bolji?

Nepristojni stvor

pre 8 godina

Slažem se..radim na orijentalnim studijama i mogu da potvrdim da Kuran nikad ne poziva na bilo koju vrstu ubistva!
(Neko, 10. februar 2016 13:32)

Sta cemo sa obaveznom zrtvom Alahu? Klanje jagnjeta. To nije ubistvo?

Babe i zabe

pre 8 godina

Izrazito glupa metoda!
Kuran je tek 1/10 velicine teksta Biblije (Starog i Novog Zaveta). Kuran po broju reci je zapravo malo vise od 1/3 teksta Novog Zaveta.
O cemu pricamo mi ovde?
Ah da, klasika... Neuki i poluobavesteni obozavaju da porede babe i zabe!

Surovi

pre 8 godina

Neko reče da je sveto pismo samo knjiga. Oh..... Koliko ljudi imaju hrabrosti i koliko su gordi postali. To da je neko delo knjiga ja smem da kazem za" On the Origin of Species " ali sveto pismo je delo Tvorca.
(Sremac, 10. februar 2016 19:38)
Ne lupetaj,ako vec ne znas....
Svi ti tzv. seti spisi su dela ljudskog roda,preciznije malog broja inteligentnih pripadnika lj.roda,koji su shvatili kako se najbolje i najlakse manipulise ljudima. Normalno,to je kroz ljudski strah od nepoznatog.
Da je sveto pismo bozije delo,ne bi bila potrebna crkva koja ce da ga tumaci,vec bi svima bilo jasno bez i najmanje potrebe da se objasnjava.Jos nisam upoznao dva popa koji ga tumace na isti nacin,cak i pored obaveznog katehezisa koji su imali na Bogosloviji.

Laz i manipulacija.manipulacija i laz.
To je najkompletniji opis svih tih svetih knjiga.
Ono sto nije sporno jeste to da su te spise kreirali veoma inteligentni ljudi,koji su tacno znali kako da ih upotrebe,sto nihovi naslednici cine i dan danas....

odmor

pre 8 godina

Kuran nisam ni video, tako da nemam pravo da komentarisem. Biblija ima Stari zavet koji je horor film i Novi zavet koji je ljubavna prica. Nemaju veze sa vezom, a i nastali su u razmaku od bar 1500 godina. Svest je za to vreme evoluirala. Oprezno sa citanjem, vecina stvari su simboli.

Čveger

pre 8 godina

Možda statistički gledano ima više, ali zaboravlja se da je islam ne samo religijski već i politički sistem što ga čini daleko opasnijim. Bilo je pokušaja ovoga i u hrišćanstvu pa se neslavno završilo...

razuma bez

pre 8 godina

I biblija i kuran su price za "malu decu", literatura ciji je jedini cilj da neuki puk drzi pod kontrolom grupice "provodilaca bozije volje".

Kada bi vernici, velika vecina njih, bila dovoljno pametna da razume ono sto pise u njihovim svetim knjigama, odrekli bi se religije istog trenutka...

B.H.

pre 8 godina

Реч Божја је храна за душу. Реч Божја је и сила и светлост за душу. Ко чита реч Божју, тај даје души својој храну, силу и светлост. Ко год може, тај треба да чита реч Божју у Светоме Писму, a ко то не може, тај треба да слуша онога што чита. Сви светитељи истицали су корист од читања Светога Писма. Св. Серафим Саровски говори: „Душу треба снабдевати словом Божјим, јер је слово Божје, како вели Григорије Богослов, хлеб ангелски, којим се храни душа, гладна Бога. Но више свега треба читати Нови Завет и Псалтир. Од овога долази просвећивање разума... Врло је корисно читати слово Божје у самоћи, и прочитати сву Библију c разумевањем. За једно такво упражњење, изван других добрих дела, Господ даје човеку милост Своју и испуњава га даром разумевања. Када човек снабде душу своју словом Божјим, тада се испуњава разумевањем шта је добро a шта зло.”

Joc@

pre 8 godina

Ne samo da ima nasilja, već i ubica (Mojsije) i učesnika u ubistvu
(Savle, potonji apostol Pavle). A piše i da ‘’nema Boga’’.
*
Ali treba razumeti. Ko hoće da razume. Prema onoj izreci:
‘’ko hoće nađe načina a ko neće nađe izgovor’’.

Loly

pre 8 godina

Izrazito glupa metoda! 
Kuran je tek 1/10 velicine teksta Biblije (Starog i Novog Zaveta). Kuran po broju reci je zapravo malo vise od 1/3 teksta Novog Zaveta. 
O cemu pricamo mi ovde? 
Ah da, klasika... Neuki i poluobavesteni obozavaju da porede babe i zabe!
(Babe i zabe, 10. februar 2016 18:05)

O cemu ti pricas? I ptice na grani znaju da je Biblija prepisana.

Misha

pre 8 godina

> Biblija ima Stari zavet koji je horor film i Novi zavet koji je ljubavna prica. Nemaju veze sa vezom, a i nastali su u razmaku od bar 1500 godina.

Isti su. Krivični zakon "oko za oko" ima svaka država i trudi se da ga učini pravednim u sklasu sa tim načelom. Ratovi su odlika i savremenog sveta. A moralni zakon je i u Starom zavetu zahtevao ljubav prema neprijatelju: "Ne budi osvetoljubiv..." (3.Mojsijeva 19,18) "Nemoj govoriti osvetiću se za zlo!" "Ne govori: kako je on meni učinio, tako ću ja njemu učiniti." "Kad padne neprijatelj tvoj, nemoj se radovati." "Ako je tvoj neprijatelj gladan, hlebom ga nahrani." (Priče 20,22; 24,29.17; 25,21) No, za razliku od Biblije, u Kuranu ne postoji moralni zakon koji čoveka čini svesnim potrebe za reformom srca, već samo krivični zakon koji strahom od kazne obuzdava čoveka da zlo ne ispolji napoje.

@RealKomentator

pre 8 godina

@ Joc@

"... a piše i da nema Boga"...


To ne piše u Bibliji.

Na samom početku 14. psalma piše:"REČE BEZUMNIK U SRCU SVOME-nema Boga; nevaljali su,gadna su dela njihova,nema nikoga dobro da tvori..."

Da si pročitao Psaltir Sv. cara Davida, ne bi ti se desilo da izvlačiš reči iz konteksta.

RATM

pre 8 godina

И паклена поморанџа је пуна насиља али ко схвати то као промоцију насиља промашио је суштину.

mozes me zvati kako god hoces, jer ja nisam ime

pre 8 godina

Smem glavu na panj da stavim da 90& vernika (nebitna je veroispovest) nije procitalo svoju svetu knjigu! Tako da vi sto napadate jedni drugi, iskulirajte i uzmite bilo koju knjigu da citate, pa makar i Bibliju/Kuran!

suficit budžeta

pre 8 godina

Softverski inženjer je dokazao znanje na visokim studijama teologije.
Neki drugi "nesoftverski inženjer" je obavestio narod da će za "Valentine's Day" Amerika zaposliti pola Srbije, a Rusija veću polovinu.

"...Takođe ističem da je ova analiza površna, i da ova otkrića nikako ne označavaju konačan zaključak. U pitanju je brz pregled tri teksta."

Religious fanatic

pre 8 godina

Ljudi propustaju veoma bitnu stvar, a to je ko danas zivi po tim pravilima. islamski svijet i dalje ima zakone(sharia) zasnovane na kuranu. ne mozete u 21. vijeku imati zakone po knjizi koju je napisao neki lik u pustinji prije 1500 god

Leonidas da Silva

pre 8 godina

Ovo je jedino bitno u celum tekstu:
Koristeći “Odin Text”, softver koji je sam razvio, Anderson je analizirao Stari i Novi zavet, kao i izdanje Kurana na engleskom jeziku iz 1957. godine. Softveru je bilo potrebno samo dva minuta da pročita i analizira sve tri knjige

a vi se samo pržite i dalje ko je bolji

siki

pre 8 godina

"Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost..."
@(Ojha, 10. februar 2016 13:22)

Šta je ljubav?

miro split

pre 8 godina

Ja ka pametan čovik izbjegavan kontakte sa muslimanima,a i kršćanima.
To van je ljudi moji sve agresivno i puno bisa.Samo bi se svađalo i tuklo,a za svoje divlje postupke uvik nađu opravdanje u svetin knjigama.

religiolog

pre 8 godina

Problem nastaje kad imamo softverskog inzinjera koji nam tumaci svete tekstove. To je kao kad se koriste tzv. masine za prevodjenje sa stranog jezika. U svetim knjigama,kao na pr. u Starom Zavetu, opisane su razne stvari, ima mnogo horor prica--no one nisu tu preskriptivno, zato da budu uzor kako treba raditi nego upravo suprotno. A o nasilju u religijama ne treba gledati samo u knjige nego i u istorijsku stvarnost. Islam se u pocetku nije sirio recju, nego macem, a hriscanstvo se prvo sirilo recju, pa onda macem.

Prije svega covjek

pre 8 godina

Religiju smatram budalastinom, ali sam citao i stari i novi zavjet i Kuran cisto iz licnih nekih stvari.
E ovako, Biblija je malo veca od Kurana i logicno je da ima vise texta pa tako i vise nasilnijih rijeci, pogotovo tu mislim na Stari zavjet koji je jedno obicno smece od knjige.

Kuran je nesto slicno kao stari zacvjet, samo sto je Alah za razliku od Boga u Bilbliji sebican i puj mrznje.
U nekim surama Alah poziva na ubijanja 'nevjernika', Hriscana i dr koji nisu kao on/oni (oni koji ga vole)
Bog (nazovi ga Alah ili kako hoces) koji prezire razlicitosti ne moze biti Bog!.

Dakle kad covjek sa strane analizira obje religije i bilo koju drugu dolazi do zakljucka da su one nista drugo nego kao sto sama rijec kaze - vjera (dakle vjerujes u to bez ikakvog dokaza ili sl) a to je odma po automatizmu podlozno manilulaciji sto po meni u i jeste sustina vjere/religije.

Joc@

pre 8 godina

@ (@RealKomentator, 18:02)

Evo i ti potvrđuješ da zaista u Bibliji piše ''nema Boga''.
Naravno, izvađeno iz konteksta. Na taj način sam hteo da pokažem
da je i biblijsko nasilje ovog softveraša isto to – vađenje iz konteksta.
Sve ovo ilustruje da vađenjem iz konteksta
može da se dokaže bilo šta za bilo koju knjigu.

čovek

pre 8 godina

A za to postoje ljudi koji su se skolovali. Dakle, postoje popovi, efendije, rabini... A vera sama po sebi nasilna ne moze biti, a ljudi mogu i jesu. Vera je savrsena, ljudi ne. Jer Bog je ljubav, kad to shvatite znajte da ste stekli odredjenu zivotnu mudrost...
(Ojha, 10. februar 2016 13:22)
###

jeste Teološki Fakultet u sastavu Univerziteta i jeste veronauka u školama ali to ne daje nikakav kredibilitet "učenju" i "školovanju" za marketing i promociju magle ... to je samo apsurdna politička odluka ... a svako od nas može da veruje u šta god poželi ... šoageti učenje je jedino humanističko ... tu je ljubav :))))

Стоп површним анализама

pre 8 godina

" Takođe ističem da je ova analiza površna"
Наравно површна и погрешна. Ако ја кажем "стоп насиљу" у тој анализи бих се рачунао у погрешном контексту, као поборник насиља, зар не?

Realno

pre 8 godina

@religiolog o čemu ti pričaš? Hriscanstvo se prema starom zavetu širilo krvlju i genocidom samo tako. Egipatski narod koji je ubijan da bi mojsije i njegov narod bili oslobođeni. Primer kako ne treba? Zašto onda bog mojsija i njegov narod šalje i podržava u osvajanju nove teritorije uništenjem kako gradova tako čitavih plemena i nacija, tj. u genocidu. Jedino je pitanje da li su ubijali i sve žene ili su one "netaknute od muškarca" zadržavali za sebe. Nemojte da se pravimo kako je hriscanstvo sad super miroljubivo od početka, svako ko je pročitao stari zavet zna da to nije tačno.

dragan

pre 3 godine

Zato sto u ovom vremenu mi imamo sliku o Bogu koja je povrsna. Ne znam ako vec to hoce zasto ne pomenu Nojev potop, kada je Bog unistio ceo svet a sacuvao osam ljudi koji su bili u arci. Nama pricaju o Bogu ljubavim prastanja milosti ali to nije Bog Biblije. Bar ne jedino to. Dakle ovako, apostol Pavle kaze da dobrota Bozija znaci ovo da nas ona vodi ka pokajanju. Biblija kaze da Bog nikada nije unistio svet bez da je pre toga ponudio milost. Noja je propovedao i pozivao na pokajanje 120 godina kaze Biblija. Izrael je bio u Egiptu 400 godina kao roblje dok je Bog cekao na pokajanje ljudi i nacija koje je kasnije istrebio. I to je Bog Biblije poziva na pokajanje ali kada je to prezreno i odbijeno sudi. I to je radio, i to radi i to ce raditi. To je ono sto Biblija kaze. I tu nema puno mesta za polemike i filozofiranje ko veruje veruje ko ne veruje ne veruje. Biblija kaze ko veruje spasice se ko ne veruje osudice se. Kako znamo da je to istina? Nikako. Vera ionako nije nauka da bi je trebalo dokazivati. Ostaje nam da cekamo i vidimo.

Misha

pre 8 godina

Pa danas više nasilja čovek pročita na vestima za jedan dan, nego za tri meseca čitanja Svetog pisma. Razlika je samo u tome što je u Svetom pismu nasilje predstavljeno kao plod čovekovog kršenja Božjeg zakona, a u svakodnevnim vestima kao nešto na šta treba da se priviknemo.

Boris

pre 8 godina

Da i ne treba zaboraviti da sam Stari Zavet, ceo, od "prvih 5 Mojsijevih" do zadnje knjige Malahija, obuhvata period od 3600godina. I da je tu dosta istorije. Egipat, Kananci, Filistejci itd itd. Opisuju se i ratovi. A tako i psalmi npr.. Treba shvatiti da je to genericki radjeno, ta analiza i da je mozda obuhvatala reci samo a ne dogadjaje. To hocu da spojim npr sa psalmima i npr knjigama mudrosti, gde dosta ima gnevnih reci. Gde je David zadovoljan, pa ne zadovoljan u izgnanstvu itd itd

cega se pametan stidi...

pre 8 godina

I biblija i kuran su price za "malu decu", literatura ciji je jedini cilj da neuki puk drzi pod kontrolom grupice "provodilaca bozije volje".

Kada bi vernici, velika vecina njih, bila dovoljno pametna da razume ono sto pise u njihovim svetim knjigama, odrekli bi se religije istog trenutka...
(razuma bez, 10. februar 2016 18:11)

Sve je to tacno, ali pogledaj par komentara iznad svog od izvesnog Sremca. Ljudi ZELE da se njima vlada. I ti tu ne mozes nista. Sloboda je lepa i privlacna, ali ne svim ljudima. Sloboda od gluposti, od praznoverja, od straha, od izrabljivaca. Ali vecina ljudi je NE ZELI! Jer sloboda podrazumeva i odgovornost. Lakse im je da i dalje glume decu, makar i nekog izmisljenog svemirskog tate, samo nek neko drugi odlucuje umesto njih. To je osnova sveke religije, svakog totalitarizma. Ako nekog na silu guras u slobodu, mozes doziveti ogromnu mrznju, mozda cak i fizicki napad.
Tako je kako je, mi kao drustvo ocigledno ne volimo slobodu. Mi slobodu nazivamo gordoscu. Zato nam je tako kako nam je. Iskreno, ne treba nas mnogo ni sazaljevati.
Da citiram velikog Nicea "Koga mi ne mozete nauciti leteti, tog mi naucite brzo padati".
A mi padamo i padamo, pogotovo od kad su popovi ponovo vraceni u modu, ima oko tri decenije. Sve nas je manje, sve smo zatucaniji i siromasniji i materijalno i duhovno. I ponosni smo na to.
Tuzno, ali istinito.