Subota, 31.10.2015.

16:00

Umrla žena koja je Staljinu prenela Titovo istorijsko "ne"

Izvor: B. CARANOVIÆ

Umrla žena koja je Staljinu prenela Titovo istorijsko "ne" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 8 godina

steta sto je tito rekao "ne" rusima... trebalo je da zivimo ko ostali bednici u komunistickim zemljama... za bolje i nismo.

Ivan Colovic

pre 8 godina

@ zamena teza

koliko ti covece imas godina?? jesi li ti ziveo u toj "groznoj" Jugoslaviji?? pa meni, a verujem i vecini ljudi koja je zivela u njoj je APSOLUTNO SVE bilo bolje nego danas. nikad nisam bio komunista, cak suprotno, ali makar malo respekta prema njima. na koji god nacin da su radili za dvadeset godina su napravilni respektabilnu zemlju u svakom pogledu. sta je napravljeno od ove zemlje od 2000. naovamo, svaki dan gori od prethodnog...

Dragoljub

pre 8 godina

"Svedocenje" pokojne Dragice Srzentic, po opredeljenju rusofila (za sta je, na zalost, odlezala nekoliko godina za vreme Informbiroa) o tome da Beograd bez Crvene armije ne bi bio oslobodjen nije svedocenje vec misljenje jednog pristrasnog savremenika.

ja

pre 8 godina

Jao koliko se pojedini komentatori prepucavaju oko istorije to je strašno. Poenta je da je preminula jedna važna žena, značajan diplomata i pre svega hrabar čovek. Neka počiva u miru.

Bojana

pre 8 godina

(Zoharske price za malu djecu, 31. oktobar 2015 20:21) Krivo mi je kad ljudi ne znaju nešto što se relativno skoro dešavalo vrlo blizu njih i uticalo i još uvek vrlo bitno, posledicama, utiče na njihov život. U Hrvatskoj i Sloveniji su šezdesetih i sedamdesetih godina postojale male privatne fabrike koje su zapošljavale do stotinak ljudi. U tim Republikama se slavio Božić ( ne mora da ima veze sa verom, ali ima veze sa tradicijom i održanjem naroda). Izlozi i kuće su se kitili desetak dana pre Nove godine, ali dekoracija nije ostajala desetak dana posle Nove godine. Nešto tako nije bilo moguće u Srbiji. U dva svetska rata Srbi su izgubili mladost, a zatim im je " čovek istorijsko ne" nametnuo osećaj krivice. Mislim da je Jugoslavija bila tamnica Srba i da je jedina šteta što nismo imali snage da prvi podnesemo brakorazvodnu parnicu.

Swedenonline

pre 8 godina

E da nije nikad predala ista, sa padom Berlinskog zida bi i mi u EU, a ne da se onako pokoljemo i poubijamo a uz to bi Rusofili mrzeli Ruse. I sve 5!

istoricar

pre 8 godina

Citam komentare da je Tito bio diktator! Sada posle 35 god.ova mladez moze tako da ga zove. Ali od kraja drugogSR. pa do1980do njegove smrti niko u svetu nije ga svrstavao u diktatore. Na protiv, lepo je on balansira između istoka i zapada. Pa njegova sahrana sve govori. U to vreme nama, obicnim ljudima je to bilo , većini, dobro. Malo ljudi je mislilo drugacije....danas je mnogo vise nezadovoljnih pa sta mozemo da uradimo? Nista....da cekamo neku smenu...kada?

Situacija

pre 8 godina

(goran, 31. oktobar 2015 20:26)

Osvajali medalje na OI... Hm, znamo svi kakav je bio tretman ruskih sportista od strane drzave - ako ne osvoje medalju, pravac Sibir. Gde je to jos radjeno?! Secas se Gomeskog koji je samarao igracice jer se nisu dovoljno trudile na mecu? Dalje, ruski umetnici? Velika vecina poticu oz predkomunistickog perioda, ono ostalo je uglavnom imitacija. Ermitaz? Nemoj, leba ti, da nabrajam muzeje u puno manjim drzavama koje imaju vrednosti nezamislive za tebe. Al, ajde, posto si cuo samo za Ermitaz...

Kaya

pre 8 godina

Nek počva u miru. Živela je u vreme kada su ljudi bili spremni na sve da bi sačuvali svoja uverenja. Danas ih menjaju kao gače, iz stranke u stranku, ko da više!

sfrj - pojam drzave za danasnju koloniju srboju

pre 8 godina

@demokratija!
"Ali svako ko nije hteo da bude deo stada je bio proganjan."

Nisam bio deo stad, bavio sam se new vawe mucikom, i nisam bio proganjan.

Daj opisi kako su tebe proganjali? izgleda mi da nisi ziveo u SFRJ...

epizodista

pre 8 godina

Beograd bi bio oslobođen i bez pomoći Crvene Armije par meseci kasnije kada je pao Berlin, jer su Nemci u oktobru 1944 bili svuda u rasulu od istoka do zapada.(BeKo, 31. oktobar 2015 18:04)Misliš da bi ga partizani oslobodili pre nego što se Hitler ubio i nacistička Nemačka kapitulirala?Pa možda mesec dana pre kapitulacije.Berlin je pao u maju,što znači 6 meseci posle oslobođenja Srbije od strane Crvene Armije.Po oslobođenju Beograda Crvena Armija je krenula prema Rumuniji i Mađarskoj ostavivši partizanima da oslobode ostatak Jugoslavije.A znamo šta je sledilo- sremski front.Umesto da su pustili da se Nemci polako povuku,što su oni i radili,komunisti su poslali srpsku mladost u smrt.Ima gradova i sela koje su od nacista u jesen 1944-te oslobodili četnici,ali su morali da ih napuste kada su došli Crvenoarmejci.Za to vreme Tito je bio u Moskvi,gde je avionom doleteo sa Visa,gde je potpisao pa prekršio dogovor sa Čerčilom,a partizani su bili u Bosni.Partizani su u Srbiju stigli neposredno pre oslobođenja Beograda.

goran

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?
(nex, 31. oktobar 2015 16:54)

Nista posebno.
Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.
(Situacija, 31. oktobar 2015 17:29)

ako mi dozvoljavate?!, bicu kratak. kakvi su to zaista rusi? to je nacija koja od svih drzava na svetu osvoji najvise medalja na OI ili bar bude druga po broju medalja. znaci zdrava sportska nacija. nacija koja je izrodila toliko umetnika. to sto u rusiji nije popularan rok, ne znaci da su oni zaostali. ti rusi imaju najveci muzej na svetu ermitaz, sto jedni britanci nemaju. bilo bi dobro kada bi se cula razlicita misljenja svih nas citatelja. pozdrav redakciji!!

demokratija!

pre 8 godina

Lep je život bio svima,sinko!!(bora, 31. oktobar 2015 17:56)Lep je život bio ovcama jer je trava bila dobra i imalo je dosta za ispašu.Ali svako ko nije hteo da bude deo stada je bio proganjan.Svako ko je mislio svojom glavom je morao da ćuti ili bi stradao.Nema tih para kojom se može kupiti sloboda.

Zoharske price za malu djecu

pre 8 godina

Činjenica je da je Tito hrabro odgovorio Staljinu koji je imao namjeru Jugoslaviju uvrstiti u svoj tor! Ali ostaje i činjenica da ista ta Jugoslavija nebi uspjela bez pomoći zapada! Iskreno i Tito je trebao biti pošten i prebaciti Jugoslaviju još krajem 60-tih na kapitalizam, početi razvijati malu privredu i industriju koja je tada postojala... Jugoslavija bi se vjerovatno onda raspala još krajem 70-tih, ali ne na ovakav način - siguran sam da bi postojale čvršće ekonomske i druge veze izmedju novonastalih država. Praktično bi Juga i dalje bila jedan region sa zasebnim državama, nešto kao Evropa danas. To je razlog što ja ne volim Tita, trebao je odustati od ludih ideja odmah kada je vidjeo da ne funkcionišu...

mrgud

pre 8 godina

@Zamena teza
Da, u pravu si, ali isto tako se ne mogu 'leve ideje' demonizovati zbog totalitaristicke crte komunizma. Taj komunizam, tj. samoupravni socijalizam, nam je dao nesto u nasledje, to je potpuno unisteno ovim hibridnim neolib-wanna-be sistemom, a to nasledje je moglo da pomogne da nam drzava preraste u iole pristojno socijaldemokratsko drustvo.

duh sa sekirom

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?(nex, 31. oktobar 2015 16:54)Nista posebno.Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.
@Situacija, 31. oktoba

...mozda si u pravu ali danas su stvari drgacije i istina sa zdravim razumom odavno vise ne žive u Vasingtonu, Londonu i Briselu.

uzi

pre 8 godina

istorijsko "ne" je vrlo bitan dogadjaj u istoriji jugoslavije i njenih naroda... svaka cast titu za takav potez! mozda je bio ovakav i onakav (ko ce nasem coveku ugoditi?) ali ovim hrabrim potezom sprao je sve "grehe" i zasluzio pun respekt kao drzavnik. bravo, tile, svaka cast!(neutralni felsh, 31. oktobar 2015 16:11)Kakav hrabar potez?Da je Staljin hteo pregazio bi ondašnju Jugoslaviju za dva dana.Nemojmo zaboraviti da je Staljin pobedio najveću vojnu silu u istoriju.Tito je bio diktator i tiranin i nije hteo Staljinu da polaže račune.Nije on to uradio zbog građana Jugoslavije,već iz ličnih razloga.

Objektivist

pre 8 godina

Da je kojim slucajem Tito rekao "da" Jugoslavija se ne bi raspala u krvi i mi ne bismo morali da se danas bavimo glupostima kao sto su EU-integracije, vec bismo ziveli dostojno coveka poput ljudi u Kazahstanu i Belorusiji, koji grade najbolje moguce odnose sa Rusijom. Zato bismo konacno trebali biti pametni i ponovo reci - ali ovoga puta Zapadu! Zivela Rusija!

Zamena teza

pre 8 godina

U poslednjih 7-8 godina u javnom zivotu, medijima posebno, prisutana je izrazita tendencija rehabilitacije svih pripadnika totalitarnog komunistickog zivota. Ovakvim clancima gde se flertuje sa emocijama i jednom veoma pogubnom politikom zavijenom u jednu ideolosku frazu ,,antifasizam" nastoji se umiti ono sto je jos odavno trebalo ispratiti iz nase svakodnevice. Umivanje i ulepsavanje komunizma ili prikriveno receno ,,levih ideja" u nas - Jugoslaviji/Srbiji - poptuno je pogubno i stetno. Ako se za iste takve nazovimo ih ,,desne teznje" kaze ,,neka se time pozabavi istorija i druge nauke" onda to jednako mora da vazi i za ,,leve teznje". Gradjanski rat, kao i jedna nametnuta totalitarna ideologija-komunizam treba da budu u kvalitativnom smislu prevazidjene i prema njima se treba sa zdravog nacionalnog stremljenja odredjivati, umesto sto se uporno pokusava sa ulepsavanjem onoga sto taj period nase isotrije nikako nije bio.

SM

pre 8 godina

Da je Tito rekao nije rekao "ne", Jugoslavija bi potpala pod Varšavski pakt i onda bi i Jugosloveni osetili bratsku rusku ljubav i Slovensku dušu od koje bi danas bežali glavom bez obzira, kao što radi sav normalan svet.

Antigona

pre 8 godina

Volela bih da sam zivela u doba Tita. Gledam sve nase sugradjane (sirom Jugoslavije), mnogo su kulturniji od nas mlađih. I kao mladi su bili kulturniji. Duhoviti i kulturni, gospoda sa manirima i iznad svega drugovi. Mi danas nemamo drugove izmedju sebe, imamo porodice, poslovne kolege, konkurente, komšije koje ne vidjamo i Fejsbuk listu. Nemamo drugove/drugarice, ne znamo šta to znači :(

izadje na videlo

pre 8 godina

opet "podgrevanje" titoizma i nekakav "zal" za "dobrim vremenima"!
cinjenice govore sasvim suprotno! Srbi su za vreme diktature Broza izgubili mnogo i jos su na gubitku- ocito!
Dajte nesto o pravim srpskim herojima...ili je to zabranjeno...ponovo?!

Bojana

pre 8 godina

Istorijsko ne se odnosilo na održavanje Tita na vlasti. Da bi uopšte došao u priliku da kaže ne, Tito je maestralno odigrao na šahovskoj tabli zvanoj Jugoslavija. U predratnoj Yu razbijenoj nacionalnim separatističkim pokretima, početkom rata, nakon bega kralja i raspada vojske, u delovima Yu sa srpskim življem, organizovan je otpor kao borba za goli život. Sa strukturno boljom organizacijom od četničke, Tito je uspeo da se postavi na čelo otpora. Partizanski pokret je realno bio srpski pokret otpora( uopšte ne želim da umanjim učešće drugih naroda), kome je na čelo stao Tito. Nakon rata, proglašavanje srpskog naroda Velikosrpskim hegemonistima, nametnuto zaboravljanje genocida nad Srbima, namešteni izbori, doveli su jednog diktatora u poziciju da može da kaže ne drugom. Kad napišete da smo bili poštovani u svetu, samo razmislite o tome da je činjenica da nas je sve manje na sve manjoj teritoriji posledica njegove politike koja nije bila samo istorijsko ne Staljinu. Da nije bilo njega možda ne bi bilo ni potrebe za istorijskim ne.

Japanac

pre 8 godina

Situacija, 31. oktobar 2015 17:29

Nemoj zaboraviti da je UN 1949 pod pritiskom Amerike primio SFRJ na 2 godine u Savet Bezbednosti. Od Trumana pa nadalje svi americki presednici su milijardama dolara bezpovratnog kredita pomagali Izrael i ... Jugoslaviju. Sve do Titove smrti. Posle toga su stali a mi zapali u krizu. Nisu imali skime da pregovaraju. Svako je vukao na svoju stranu.

https://etd.ohiolink.edu/rws_etd/document/get/bgsu1206322169/inline

George F. Kennan americki ambasador 60-tih godina je od kongresa dobio blanko cek za pomoc Jugoslaviji. Koliko Tito kaze on samo napise cifru. A nas lagali kako dobro radimo i da imamo brzi ekonomski razvoj od Japana. Smesno. Neko je prokomentarisao kako nam je bilo lepo i svuda smo putovali. Tacno. Zahvaljujuci Americi i Titu.

Literatura za sve rusofile:

Keeping Tito Afloat
The United States, Yugoslavia, and the Cold War
Lorraine M. Lees

slaba im zarada

pre 8 godina

(Vedran, 31. oktobar 2015 16:43)
A ni NOVJ ni Crvena armija (ni u Jugoslaviji ni sire) ne bi nista uradile da ostali saveznici nisu napadali sa zapada, severa i juga...

BeKo

pre 8 godina

@(Vedran, 31. oktobar 2015 16:43)

Beograd bi bio oslobođen i bez pomoći Crvene Armije par meseci kasnije kada je pao Berlin, jer su Nemci u oktobru 1944 bili svuda u rasulu od istoka do zapada.

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

Slava joj, imao sam prilike da je slusam u Jugoslovenskoj Kinoteci, bio je dokumentarni film o njoj, velika zena. Svi vi sto se lozite na Rusiju i pridajete joj veci znacaj u oslobodjenju Beograda, nego nasoj narodnoj armiji, isti ste kao autosovinisti sto vole NATO.

NE RUSIJI

c i t i z e n

pre 8 godina

@slaba im zarada
Када би мало читао, или барем гледао National Geographics, знао би да савезници не би могли ни да полете да Совјети нису ударали са истока. Мржња (према Русији или Америци) није пријатељ истине.

kraja

pre 8 godina

...izgleda da je potrebno ponavljati svakih 6 meseci...
...od 5.5 miliona nemackih vojnika ruska vojska je pobila 5 miliona...
...ostatak pripada saveznicima koji su "napadali sa svih strana"...

c i t i z e n

pre 8 godina

@NN
Совјетима био циљ да споје СФРЈ и Бугарску? Потпуно неистинито. Као прво, у то време није била СФРЈ већ ФНРЈ. Иначе, улазак Бугарске у састав Југославије је била идеја Јосипа Броза и Георги Димитрова који је ту идеју платио главом, управо Стаљину јер је управо Стаљин био противник томе.

neno

pre 8 godina

Porodica koja je mnogo doprinjela ostvarivanju i ozivljavanju KPJ i SFRJ kao ideje u tadasnjem Ulcinju koji je taj pravac prihvatio nesebicno, svakako svi ce se sjecati i postovati njihovo djelo.

istoricar

pre 8 godina

Pa da je Tito rekao "da"i Jugoslavija bi usla u varsavski pakt, pod patronatom SSSR-a i ziveli bi kao bednici. Ovako smo bili postovani u celom svetu, putovalu bez viza u većinu zemalja sveta, radili itd. Iskreno onaj"goli otok" nije bas bio potreban jer je najvise srba tamo stradalo. Ali je zato Tito bio drzavnik sa "petljom". Niko mu nista nije mogao. Cak ni ameri, kada je u vreme kubanske krize nosio pomoć Kubi sa vise desetina brodova!

tomy

pre 8 godina

Da je istorijsko ne bilo NE za zauvek prosli bi mnogo bolje.Defakto ne moze se sedeti na dve stolice.Dok smo god mali Rusi u ocima zapada nema nam napred.Upravo nam je zapad dao procvat i razvoj kao jedinoj komunistickoj zemlji da bi nas udaljio upravo od Rusije.

Situacija

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?
(nex, 31. oktobar 2015 16:54)

Nista posebno.
Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.

NN

pre 8 godina

nex

Da je rekao Da mozda bi se SFRJ spojila sa Bugarskom i Albanijom jer je nekima nasima bio cilj da smaknu Hodzu i pripoje Albaniju SFRJ, a Sovjetima je bio cilj da spoje Jugoslaviju i Bugarsku . Kada bi dosle 90 te raspali bi se mirno ko SSSR i Cehoslovaska i svi delovi te drzave bi sada bili u NATO i EU tj vecina bi usla 2004 a neki 2007 u EU , a u NATO bi mozda tada neke usle 1999 a neke malo kasnije u sledeim prosirernjima

neutralni felsh

pre 8 godina

istorijsko "ne" je vrlo bitan dogadjaj u istoriji jugoslavije i njenih naroda... svaka cast titu za takav potez! mozda je bio ovakav i onakav (ko ce nasem coveku ugoditi?) ali ovim hrabrim potezom sprao je sve "grehe" i zasluzio pun respekt kao drzavnik. bravo, tile, svaka cast!

Rozenkranc

pre 8 godina

:( ali svaka joj čast na 103 izgurane godine, video sam je i slušao pre 3 godine, pričala je o svom jako zanimljivom životu, i toliko je bila puna duha i vitalna, sećala se toliko stvari, dešavanja, ljudi i imena, iz prve polovine prošlog veka, bez ikakvih znakova demencije i sl.
Divno je kad ljudi tako ostare i ostanu normalni...

Vedran

pre 8 godina

"Mi ne bismo uspeli sami da oslobodimo Beograd."

Veoma vazno svedocanstvo nekog ko je predratni komunista,a ne spomenicar od jeseni 1944,i kojim se potvrduje ono sto se u skolskim udzbenicima istorije akutno precutkuje:snage NOVJa,bez podrske Crvene Armije,odnosno njenog pritiska na istocno krilo Vermahta,ne bi bile nikako u mogucnosti da oslobode Beograd i Srbiju.
Sramota je sto se toga setimo samo 20.oktobra.

Rozenkranc

pre 8 godina

:( ali svaka joj čast na 103 izgurane godine, video sam je i slušao pre 3 godine, pričala je o svom jako zanimljivom životu, i toliko je bila puna duha i vitalna, sećala se toliko stvari, dešavanja, ljudi i imena, iz prve polovine prošlog veka, bez ikakvih znakova demencije i sl.
Divno je kad ljudi tako ostare i ostanu normalni...

Vedran

pre 8 godina

"Mi ne bismo uspeli sami da oslobodimo Beograd."

Veoma vazno svedocanstvo nekog ko je predratni komunista,a ne spomenicar od jeseni 1944,i kojim se potvrduje ono sto se u skolskim udzbenicima istorije akutno precutkuje:snage NOVJa,bez podrske Crvene Armije,odnosno njenog pritiska na istocno krilo Vermahta,ne bi bile nikako u mogucnosti da oslobode Beograd i Srbiju.
Sramota je sto se toga setimo samo 20.oktobra.

Situacija

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?
(nex, 31. oktobar 2015 16:54)

Nista posebno.
Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.

neutralni felsh

pre 8 godina

istorijsko "ne" je vrlo bitan dogadjaj u istoriji jugoslavije i njenih naroda... svaka cast titu za takav potez! mozda je bio ovakav i onakav (ko ce nasem coveku ugoditi?) ali ovim hrabrim potezom sprao je sve "grehe" i zasluzio pun respekt kao drzavnik. bravo, tile, svaka cast!

istoricar

pre 8 godina

Pa da je Tito rekao "da"i Jugoslavija bi usla u varsavski pakt, pod patronatom SSSR-a i ziveli bi kao bednici. Ovako smo bili postovani u celom svetu, putovalu bez viza u većinu zemalja sveta, radili itd. Iskreno onaj"goli otok" nije bas bio potreban jer je najvise srba tamo stradalo. Ali je zato Tito bio drzavnik sa "petljom". Niko mu nista nije mogao. Cak ni ameri, kada je u vreme kubanske krize nosio pomoć Kubi sa vise desetina brodova!

tomy

pre 8 godina

Da je istorijsko ne bilo NE za zauvek prosli bi mnogo bolje.Defakto ne moze se sedeti na dve stolice.Dok smo god mali Rusi u ocima zapada nema nam napred.Upravo nam je zapad dao procvat i razvoj kao jedinoj komunistickoj zemlji da bi nas udaljio upravo od Rusije.

BeKo

pre 8 godina

@(Vedran, 31. oktobar 2015 16:43)

Beograd bi bio oslobođen i bez pomoći Crvene Armije par meseci kasnije kada je pao Berlin, jer su Nemci u oktobru 1944 bili svuda u rasulu od istoka do zapada.

Antigona

pre 8 godina

Volela bih da sam zivela u doba Tita. Gledam sve nase sugradjane (sirom Jugoslavije), mnogo su kulturniji od nas mlađih. I kao mladi su bili kulturniji. Duhoviti i kulturni, gospoda sa manirima i iznad svega drugovi. Mi danas nemamo drugove izmedju sebe, imamo porodice, poslovne kolege, konkurente, komšije koje ne vidjamo i Fejsbuk listu. Nemamo drugove/drugarice, ne znamo šta to znači :(

slaba im zarada

pre 8 godina

(Vedran, 31. oktobar 2015 16:43)
A ni NOVJ ni Crvena armija (ni u Jugoslaviji ni sire) ne bi nista uradile da ostali saveznici nisu napadali sa zapada, severa i juga...

neno

pre 8 godina

Porodica koja je mnogo doprinjela ostvarivanju i ozivljavanju KPJ i SFRJ kao ideje u tadasnjem Ulcinju koji je taj pravac prihvatio nesebicno, svakako svi ce se sjecati i postovati njihovo djelo.

SM

pre 8 godina

Da je Tito rekao nije rekao "ne", Jugoslavija bi potpala pod Varšavski pakt i onda bi i Jugosloveni osetili bratsku rusku ljubav i Slovensku dušu od koje bi danas bežali glavom bez obzira, kao što radi sav normalan svet.

NN

pre 8 godina

nex

Da je rekao Da mozda bi se SFRJ spojila sa Bugarskom i Albanijom jer je nekima nasima bio cilj da smaknu Hodzu i pripoje Albaniju SFRJ, a Sovjetima je bio cilj da spoje Jugoslaviju i Bugarsku . Kada bi dosle 90 te raspali bi se mirno ko SSSR i Cehoslovaska i svi delovi te drzave bi sada bili u NATO i EU tj vecina bi usla 2004 a neki 2007 u EU , a u NATO bi mozda tada neke usle 1999 a neke malo kasnije u sledeim prosirernjima

Kaya

pre 8 godina

Nek počva u miru. Živela je u vreme kada su ljudi bili spremni na sve da bi sačuvali svoja uverenja. Danas ih menjaju kao gače, iz stranke u stranku, ko da više!

Japanac

pre 8 godina

Situacija, 31. oktobar 2015 17:29

Nemoj zaboraviti da je UN 1949 pod pritiskom Amerike primio SFRJ na 2 godine u Savet Bezbednosti. Od Trumana pa nadalje svi americki presednici su milijardama dolara bezpovratnog kredita pomagali Izrael i ... Jugoslaviju. Sve do Titove smrti. Posle toga su stali a mi zapali u krizu. Nisu imali skime da pregovaraju. Svako je vukao na svoju stranu.

https://etd.ohiolink.edu/rws_etd/document/get/bgsu1206322169/inline

George F. Kennan americki ambasador 60-tih godina je od kongresa dobio blanko cek za pomoc Jugoslaviji. Koliko Tito kaze on samo napise cifru. A nas lagali kako dobro radimo i da imamo brzi ekonomski razvoj od Japana. Smesno. Neko je prokomentarisao kako nam je bilo lepo i svuda smo putovali. Tacno. Zahvaljujuci Americi i Titu.

Literatura za sve rusofile:

Keeping Tito Afloat
The United States, Yugoslavia, and the Cold War
Lorraine M. Lees

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

Slava joj, imao sam prilike da je slusam u Jugoslovenskoj Kinoteci, bio je dokumentarni film o njoj, velika zena. Svi vi sto se lozite na Rusiju i pridajete joj veci znacaj u oslobodjenju Beograda, nego nasoj narodnoj armiji, isti ste kao autosovinisti sto vole NATO.

NE RUSIJI

c i t i z e n

pre 8 godina

@NN
Совјетима био циљ да споје СФРЈ и Бугарску? Потпуно неистинито. Као прво, у то време није била СФРЈ већ ФНРЈ. Иначе, улазак Бугарске у састав Југославије је била идеја Јосипа Броза и Георги Димитрова који је ту идеју платио главом, управо Стаљину јер је управо Стаљин био противник томе.

kraja

pre 8 godina

...izgleda da je potrebno ponavljati svakih 6 meseci...
...od 5.5 miliona nemackih vojnika ruska vojska je pobila 5 miliona...
...ostatak pripada saveznicima koji su "napadali sa svih strana"...

c i t i z e n

pre 8 godina

@slaba im zarada
Када би мало читао, или барем гледао National Geographics, знао би да савезници не би могли ни да полете да Совјети нису ударали са истока. Мржња (према Русији или Америци) није пријатељ истине.

sfrj - pojam drzave za danasnju koloniju srboju

pre 8 godina

@demokratija!
"Ali svako ko nije hteo da bude deo stada je bio proganjan."

Nisam bio deo stad, bavio sam se new vawe mucikom, i nisam bio proganjan.

Daj opisi kako su tebe proganjali? izgleda mi da nisi ziveo u SFRJ...

duh sa sekirom

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?(nex, 31. oktobar 2015 16:54)Nista posebno.Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.
@Situacija, 31. oktoba

...mozda si u pravu ali danas su stvari drgacije i istina sa zdravim razumom odavno vise ne žive u Vasingtonu, Londonu i Briselu.

demokratija!

pre 8 godina

Lep je život bio svima,sinko!!(bora, 31. oktobar 2015 17:56)Lep je život bio ovcama jer je trava bila dobra i imalo je dosta za ispašu.Ali svako ko nije hteo da bude deo stada je bio proganjan.Svako ko je mislio svojom glavom je morao da ćuti ili bi stradao.Nema tih para kojom se može kupiti sloboda.

Bojana

pre 8 godina

Istorijsko ne se odnosilo na održavanje Tita na vlasti. Da bi uopšte došao u priliku da kaže ne, Tito je maestralno odigrao na šahovskoj tabli zvanoj Jugoslavija. U predratnoj Yu razbijenoj nacionalnim separatističkim pokretima, početkom rata, nakon bega kralja i raspada vojske, u delovima Yu sa srpskim življem, organizovan je otpor kao borba za goli život. Sa strukturno boljom organizacijom od četničke, Tito je uspeo da se postavi na čelo otpora. Partizanski pokret je realno bio srpski pokret otpora( uopšte ne želim da umanjim učešće drugih naroda), kome je na čelo stao Tito. Nakon rata, proglašavanje srpskog naroda Velikosrpskim hegemonistima, nametnuto zaboravljanje genocida nad Srbima, namešteni izbori, doveli su jednog diktatora u poziciju da može da kaže ne drugom. Kad napišete da smo bili poštovani u svetu, samo razmislite o tome da je činjenica da nas je sve manje na sve manjoj teritoriji posledica njegove politike koja nije bila samo istorijsko ne Staljinu. Da nije bilo njega možda ne bi bilo ni potrebe za istorijskim ne.

epizodista

pre 8 godina

Beograd bi bio oslobođen i bez pomoći Crvene Armije par meseci kasnije kada je pao Berlin, jer su Nemci u oktobru 1944 bili svuda u rasulu od istoka do zapada.(BeKo, 31. oktobar 2015 18:04)Misliš da bi ga partizani oslobodili pre nego što se Hitler ubio i nacistička Nemačka kapitulirala?Pa možda mesec dana pre kapitulacije.Berlin je pao u maju,što znači 6 meseci posle oslobođenja Srbije od strane Crvene Armije.Po oslobođenju Beograda Crvena Armija je krenula prema Rumuniji i Mađarskoj ostavivši partizanima da oslobode ostatak Jugoslavije.A znamo šta je sledilo- sremski front.Umesto da su pustili da se Nemci polako povuku,što su oni i radili,komunisti su poslali srpsku mladost u smrt.Ima gradova i sela koje su od nacista u jesen 1944-te oslobodili četnici,ali su morali da ih napuste kada su došli Crvenoarmejci.Za to vreme Tito je bio u Moskvi,gde je avionom doleteo sa Visa,gde je potpisao pa prekršio dogovor sa Čerčilom,a partizani su bili u Bosni.Partizani su u Srbiju stigli neposredno pre oslobođenja Beograda.

mrgud

pre 8 godina

@Zamena teza
Da, u pravu si, ali isto tako se ne mogu 'leve ideje' demonizovati zbog totalitaristicke crte komunizma. Taj komunizam, tj. samoupravni socijalizam, nam je dao nesto u nasledje, to je potpuno unisteno ovim hibridnim neolib-wanna-be sistemom, a to nasledje je moglo da pomogne da nam drzava preraste u iole pristojno socijaldemokratsko drustvo.

Zamena teza

pre 8 godina

U poslednjih 7-8 godina u javnom zivotu, medijima posebno, prisutana je izrazita tendencija rehabilitacije svih pripadnika totalitarnog komunistickog zivota. Ovakvim clancima gde se flertuje sa emocijama i jednom veoma pogubnom politikom zavijenom u jednu ideolosku frazu ,,antifasizam" nastoji se umiti ono sto je jos odavno trebalo ispratiti iz nase svakodnevice. Umivanje i ulepsavanje komunizma ili prikriveno receno ,,levih ideja" u nas - Jugoslaviji/Srbiji - poptuno je pogubno i stetno. Ako se za iste takve nazovimo ih ,,desne teznje" kaze ,,neka se time pozabavi istorija i druge nauke" onda to jednako mora da vazi i za ,,leve teznje". Gradjanski rat, kao i jedna nametnuta totalitarna ideologija-komunizam treba da budu u kvalitativnom smislu prevazidjene i prema njima se treba sa zdravog nacionalnog stremljenja odredjivati, umesto sto se uporno pokusava sa ulepsavanjem onoga sto taj period nase isotrije nikako nije bio.

Situacija

pre 8 godina

(goran, 31. oktobar 2015 20:26)

Osvajali medalje na OI... Hm, znamo svi kakav je bio tretman ruskih sportista od strane drzave - ako ne osvoje medalju, pravac Sibir. Gde je to jos radjeno?! Secas se Gomeskog koji je samarao igracice jer se nisu dovoljno trudile na mecu? Dalje, ruski umetnici? Velika vecina poticu oz predkomunistickog perioda, ono ostalo je uglavnom imitacija. Ermitaz? Nemoj, leba ti, da nabrajam muzeje u puno manjim drzavama koje imaju vrednosti nezamislive za tebe. Al, ajde, posto si cuo samo za Ermitaz...

izadje na videlo

pre 8 godina

opet "podgrevanje" titoizma i nekakav "zal" za "dobrim vremenima"!
cinjenice govore sasvim suprotno! Srbi su za vreme diktature Broza izgubili mnogo i jos su na gubitku- ocito!
Dajte nesto o pravim srpskim herojima...ili je to zabranjeno...ponovo?!

Zoharske price za malu djecu

pre 8 godina

Činjenica je da je Tito hrabro odgovorio Staljinu koji je imao namjeru Jugoslaviju uvrstiti u svoj tor! Ali ostaje i činjenica da ista ta Jugoslavija nebi uspjela bez pomoći zapada! Iskreno i Tito je trebao biti pošten i prebaciti Jugoslaviju još krajem 60-tih na kapitalizam, početi razvijati malu privredu i industriju koja je tada postojala... Jugoslavija bi se vjerovatno onda raspala još krajem 70-tih, ali ne na ovakav način - siguran sam da bi postojale čvršće ekonomske i druge veze izmedju novonastalih država. Praktično bi Juga i dalje bila jedan region sa zasebnim državama, nešto kao Evropa danas. To je razlog što ja ne volim Tita, trebao je odustati od ludih ideja odmah kada je vidjeo da ne funkcionišu...

uzi

pre 8 godina

istorijsko "ne" je vrlo bitan dogadjaj u istoriji jugoslavije i njenih naroda... svaka cast titu za takav potez! mozda je bio ovakav i onakav (ko ce nasem coveku ugoditi?) ali ovim hrabrim potezom sprao je sve "grehe" i zasluzio pun respekt kao drzavnik. bravo, tile, svaka cast!(neutralni felsh, 31. oktobar 2015 16:11)Kakav hrabar potez?Da je Staljin hteo pregazio bi ondašnju Jugoslaviju za dva dana.Nemojmo zaboraviti da je Staljin pobedio najveću vojnu silu u istoriju.Tito je bio diktator i tiranin i nije hteo Staljinu da polaže račune.Nije on to uradio zbog građana Jugoslavije,već iz ličnih razloga.

goran

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?
(nex, 31. oktobar 2015 16:54)

Nista posebno.
Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.
(Situacija, 31. oktobar 2015 17:29)

ako mi dozvoljavate?!, bicu kratak. kakvi su to zaista rusi? to je nacija koja od svih drzava na svetu osvoji najvise medalja na OI ili bar bude druga po broju medalja. znaci zdrava sportska nacija. nacija koja je izrodila toliko umetnika. to sto u rusiji nije popularan rok, ne znaci da su oni zaostali. ti rusi imaju najveci muzej na svetu ermitaz, sto jedni britanci nemaju. bilo bi dobro kada bi se cula razlicita misljenja svih nas citatelja. pozdrav redakciji!!

istoricar

pre 8 godina

Citam komentare da je Tito bio diktator! Sada posle 35 god.ova mladez moze tako da ga zove. Ali od kraja drugogSR. pa do1980do njegove smrti niko u svetu nije ga svrstavao u diktatore. Na protiv, lepo je on balansira između istoka i zapada. Pa njegova sahrana sve govori. U to vreme nama, obicnim ljudima je to bilo , većini, dobro. Malo ljudi je mislilo drugacije....danas je mnogo vise nezadovoljnih pa sta mozemo da uradimo? Nista....da cekamo neku smenu...kada?

Objektivist

pre 8 godina

Da je kojim slucajem Tito rekao "da" Jugoslavija se ne bi raspala u krvi i mi ne bismo morali da se danas bavimo glupostima kao sto su EU-integracije, vec bismo ziveli dostojno coveka poput ljudi u Kazahstanu i Belorusiji, koji grade najbolje moguce odnose sa Rusijom. Zato bismo konacno trebali biti pametni i ponovo reci - ali ovoga puta Zapadu! Zivela Rusija!

Ivan Colovic

pre 8 godina

@ zamena teza

koliko ti covece imas godina?? jesi li ti ziveo u toj "groznoj" Jugoslaviji?? pa meni, a verujem i vecini ljudi koja je zivela u njoj je APSOLUTNO SVE bilo bolje nego danas. nikad nisam bio komunista, cak suprotno, ali makar malo respekta prema njima. na koji god nacin da su radili za dvadeset godina su napravilni respektabilnu zemlju u svakom pogledu. sta je napravljeno od ove zemlje od 2000. naovamo, svaki dan gori od prethodnog...

Dragoljub

pre 8 godina

"Svedocenje" pokojne Dragice Srzentic, po opredeljenju rusofila (za sta je, na zalost, odlezala nekoliko godina za vreme Informbiroa) o tome da Beograd bez Crvene armije ne bi bio oslobodjen nije svedocenje vec misljenje jednog pristrasnog savremenika.

Bojana

pre 8 godina

(Zoharske price za malu djecu, 31. oktobar 2015 20:21) Krivo mi je kad ljudi ne znaju nešto što se relativno skoro dešavalo vrlo blizu njih i uticalo i još uvek vrlo bitno, posledicama, utiče na njihov život. U Hrvatskoj i Sloveniji su šezdesetih i sedamdesetih godina postojale male privatne fabrike koje su zapošljavale do stotinak ljudi. U tim Republikama se slavio Božić ( ne mora da ima veze sa verom, ali ima veze sa tradicijom i održanjem naroda). Izlozi i kuće su se kitili desetak dana pre Nove godine, ali dekoracija nije ostajala desetak dana posle Nove godine. Nešto tako nije bilo moguće u Srbiji. U dva svetska rata Srbi su izgubili mladost, a zatim im je " čovek istorijsko ne" nametnuo osećaj krivice. Mislim da je Jugoslavija bila tamnica Srba i da je jedina šteta što nismo imali snage da prvi podnesemo brakorazvodnu parnicu.

Swedenonline

pre 8 godina

E da nije nikad predala ista, sa padom Berlinskog zida bi i mi u EU, a ne da se onako pokoljemo i poubijamo a uz to bi Rusofili mrzeli Ruse. I sve 5!

ja

pre 8 godina

Jao koliko se pojedini komentatori prepucavaju oko istorije to je strašno. Poenta je da je preminula jedna važna žena, značajan diplomata i pre svega hrabar čovek. Neka počiva u miru.

neutralni felsh

pre 8 godina

steta sto je tito rekao "ne" rusima... trebalo je da zivimo ko ostali bednici u komunistickim zemljama... za bolje i nismo.

neutralni felsh

pre 8 godina

istorijsko "ne" je vrlo bitan dogadjaj u istoriji jugoslavije i njenih naroda... svaka cast titu za takav potez! mozda je bio ovakav i onakav (ko ce nasem coveku ugoditi?) ali ovim hrabrim potezom sprao je sve "grehe" i zasluzio pun respekt kao drzavnik. bravo, tile, svaka cast!

slaba im zarada

pre 8 godina

(Vedran, 31. oktobar 2015 16:43)
A ni NOVJ ni Crvena armija (ni u Jugoslaviji ni sire) ne bi nista uradile da ostali saveznici nisu napadali sa zapada, severa i juga...

Situacija

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?
(nex, 31. oktobar 2015 16:54)

Nista posebno.
Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.

Vedran

pre 8 godina

"Mi ne bismo uspeli sami da oslobodimo Beograd."

Veoma vazno svedocanstvo nekog ko je predratni komunista,a ne spomenicar od jeseni 1944,i kojim se potvrduje ono sto se u skolskim udzbenicima istorije akutno precutkuje:snage NOVJa,bez podrske Crvene Armije,odnosno njenog pritiska na istocno krilo Vermahta,ne bi bile nikako u mogucnosti da oslobode Beograd i Srbiju.
Sramota je sto se toga setimo samo 20.oktobra.

NN

pre 8 godina

nex

Da je rekao Da mozda bi se SFRJ spojila sa Bugarskom i Albanijom jer je nekima nasima bio cilj da smaknu Hodzu i pripoje Albaniju SFRJ, a Sovjetima je bio cilj da spoje Jugoslaviju i Bugarsku . Kada bi dosle 90 te raspali bi se mirno ko SSSR i Cehoslovaska i svi delovi te drzave bi sada bili u NATO i EU tj vecina bi usla 2004 a neki 2007 u EU , a u NATO bi mozda tada neke usle 1999 a neke malo kasnije u sledeim prosirernjima

Objektivist

pre 8 godina

Da je kojim slucajem Tito rekao "da" Jugoslavija se ne bi raspala u krvi i mi ne bismo morali da se danas bavimo glupostima kao sto su EU-integracije, vec bismo ziveli dostojno coveka poput ljudi u Kazahstanu i Belorusiji, koji grade najbolje moguce odnose sa Rusijom. Zato bismo konacno trebali biti pametni i ponovo reci - ali ovoga puta Zapadu! Zivela Rusija!

izadje na videlo

pre 8 godina

opet "podgrevanje" titoizma i nekakav "zal" za "dobrim vremenima"!
cinjenice govore sasvim suprotno! Srbi su za vreme diktature Broza izgubili mnogo i jos su na gubitku- ocito!
Dajte nesto o pravim srpskim herojima...ili je to zabranjeno...ponovo?!

BeKo

pre 8 godina

@(Vedran, 31. oktobar 2015 16:43)

Beograd bi bio oslobođen i bez pomoći Crvene Armije par meseci kasnije kada je pao Berlin, jer su Nemci u oktobru 1944 bili svuda u rasulu od istoka do zapada.

Bojana

pre 8 godina

Istorijsko ne se odnosilo na održavanje Tita na vlasti. Da bi uopšte došao u priliku da kaže ne, Tito je maestralno odigrao na šahovskoj tabli zvanoj Jugoslavija. U predratnoj Yu razbijenoj nacionalnim separatističkim pokretima, početkom rata, nakon bega kralja i raspada vojske, u delovima Yu sa srpskim življem, organizovan je otpor kao borba za goli život. Sa strukturno boljom organizacijom od četničke, Tito je uspeo da se postavi na čelo otpora. Partizanski pokret je realno bio srpski pokret otpora( uopšte ne želim da umanjim učešće drugih naroda), kome je na čelo stao Tito. Nakon rata, proglašavanje srpskog naroda Velikosrpskim hegemonistima, nametnuto zaboravljanje genocida nad Srbima, namešteni izbori, doveli su jednog diktatora u poziciju da može da kaže ne drugom. Kad napišete da smo bili poštovani u svetu, samo razmislite o tome da je činjenica da nas je sve manje na sve manjoj teritoriji posledica njegove politike koja nije bila samo istorijsko ne Staljinu. Da nije bilo njega možda ne bi bilo ni potrebe za istorijskim ne.

goran

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?
(nex, 31. oktobar 2015 16:54)

Nista posebno.
Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.
(Situacija, 31. oktobar 2015 17:29)

ako mi dozvoljavate?!, bicu kratak. kakvi su to zaista rusi? to je nacija koja od svih drzava na svetu osvoji najvise medalja na OI ili bar bude druga po broju medalja. znaci zdrava sportska nacija. nacija koja je izrodila toliko umetnika. to sto u rusiji nije popularan rok, ne znaci da su oni zaostali. ti rusi imaju najveci muzej na svetu ermitaz, sto jedni britanci nemaju. bilo bi dobro kada bi se cula razlicita misljenja svih nas citatelja. pozdrav redakciji!!

tomy

pre 8 godina

Da je istorijsko ne bilo NE za zauvek prosli bi mnogo bolje.Defakto ne moze se sedeti na dve stolice.Dok smo god mali Rusi u ocima zapada nema nam napred.Upravo nam je zapad dao procvat i razvoj kao jedinoj komunistickoj zemlji da bi nas udaljio upravo od Rusije.

duh sa sekirom

pre 8 godina

Sta bi s nama bilo da je rekao"da"?(nex, 31. oktobar 2015 16:54)Nista posebno.Do 1990. ne bi smo znali sta je mlecna cokolada, TV u boji, rok-muzika, putovanja preko granice bez viza gde hoces, u gradovima bi jeli konzervirano meso, zene bi sanjale svilene carape, nosili bi zvonarke i imali zulufe do 1991... Ne bi imali srecu da upoznamo mnoge bardove pozorista, filma, televizije, ne bi imali jednu od najboljih evropskih rok scena posle britanske... Verovatno bi usli u EU posle raspada SSSR-a i danas bi rusofili kod nas bili na nivou statisticke greske jer bi svi upoznali Ruse kakvi su zaista.
@Situacija, 31. oktoba

...mozda si u pravu ali danas su stvari drgacije i istina sa zdravim razumom odavno vise ne žive u Vasingtonu, Londonu i Briselu.

uzi

pre 8 godina

istorijsko "ne" je vrlo bitan dogadjaj u istoriji jugoslavije i njenih naroda... svaka cast titu za takav potez! mozda je bio ovakav i onakav (ko ce nasem coveku ugoditi?) ali ovim hrabrim potezom sprao je sve "grehe" i zasluzio pun respekt kao drzavnik. bravo, tile, svaka cast!(neutralni felsh, 31. oktobar 2015 16:11)Kakav hrabar potez?Da je Staljin hteo pregazio bi ondašnju Jugoslaviju za dva dana.Nemojmo zaboraviti da je Staljin pobedio najveću vojnu silu u istoriju.Tito je bio diktator i tiranin i nije hteo Staljinu da polaže račune.Nije on to uradio zbog građana Jugoslavije,već iz ličnih razloga.

istoricar

pre 8 godina

Pa da je Tito rekao "da"i Jugoslavija bi usla u varsavski pakt, pod patronatom SSSR-a i ziveli bi kao bednici. Ovako smo bili postovani u celom svetu, putovalu bez viza u većinu zemalja sveta, radili itd. Iskreno onaj"goli otok" nije bas bio potreban jer je najvise srba tamo stradalo. Ali je zato Tito bio drzavnik sa "petljom". Niko mu nista nije mogao. Cak ni ameri, kada je u vreme kubanske krize nosio pomoć Kubi sa vise desetina brodova!

Situacija

pre 8 godina

(goran, 31. oktobar 2015 20:26)

Osvajali medalje na OI... Hm, znamo svi kakav je bio tretman ruskih sportista od strane drzave - ako ne osvoje medalju, pravac Sibir. Gde je to jos radjeno?! Secas se Gomeskog koji je samarao igracice jer se nisu dovoljno trudile na mecu? Dalje, ruski umetnici? Velika vecina poticu oz predkomunistickog perioda, ono ostalo je uglavnom imitacija. Ermitaz? Nemoj, leba ti, da nabrajam muzeje u puno manjim drzavama koje imaju vrednosti nezamislive za tebe. Al, ajde, posto si cuo samo za Ermitaz...

Zamena teza

pre 8 godina

U poslednjih 7-8 godina u javnom zivotu, medijima posebno, prisutana je izrazita tendencija rehabilitacije svih pripadnika totalitarnog komunistickog zivota. Ovakvim clancima gde se flertuje sa emocijama i jednom veoma pogubnom politikom zavijenom u jednu ideolosku frazu ,,antifasizam" nastoji se umiti ono sto je jos odavno trebalo ispratiti iz nase svakodnevice. Umivanje i ulepsavanje komunizma ili prikriveno receno ,,levih ideja" u nas - Jugoslaviji/Srbiji - poptuno je pogubno i stetno. Ako se za iste takve nazovimo ih ,,desne teznje" kaze ,,neka se time pozabavi istorija i druge nauke" onda to jednako mora da vazi i za ,,leve teznje". Gradjanski rat, kao i jedna nametnuta totalitarna ideologija-komunizam treba da budu u kvalitativnom smislu prevazidjene i prema njima se treba sa zdravog nacionalnog stremljenja odredjivati, umesto sto se uporno pokusava sa ulepsavanjem onoga sto taj period nase isotrije nikako nije bio.

demokratija!

pre 8 godina

Lep je život bio svima,sinko!!(bora, 31. oktobar 2015 17:56)Lep je život bio ovcama jer je trava bila dobra i imalo je dosta za ispašu.Ali svako ko nije hteo da bude deo stada je bio proganjan.Svako ko je mislio svojom glavom je morao da ćuti ili bi stradao.Nema tih para kojom se može kupiti sloboda.

kraja

pre 8 godina

...izgleda da je potrebno ponavljati svakih 6 meseci...
...od 5.5 miliona nemackih vojnika ruska vojska je pobila 5 miliona...
...ostatak pripada saveznicima koji su "napadali sa svih strana"...

JessePinkmanPFC

pre 8 godina

Slava joj, imao sam prilike da je slusam u Jugoslovenskoj Kinoteci, bio je dokumentarni film o njoj, velika zena. Svi vi sto se lozite na Rusiju i pridajete joj veci znacaj u oslobodjenju Beograda, nego nasoj narodnoj armiji, isti ste kao autosovinisti sto vole NATO.

NE RUSIJI

c i t i z e n

pre 8 godina

@slaba im zarada
Када би мало читао, или барем гледао National Geographics, знао би да савезници не би могли ни да полете да Совјети нису ударали са истока. Мржња (према Русији или Америци) није пријатељ истине.

Antigona

pre 8 godina

Volela bih da sam zivela u doba Tita. Gledam sve nase sugradjane (sirom Jugoslavije), mnogo su kulturniji od nas mlađih. I kao mladi su bili kulturniji. Duhoviti i kulturni, gospoda sa manirima i iznad svega drugovi. Mi danas nemamo drugove izmedju sebe, imamo porodice, poslovne kolege, konkurente, komšije koje ne vidjamo i Fejsbuk listu. Nemamo drugove/drugarice, ne znamo šta to znači :(

epizodista

pre 8 godina

Beograd bi bio oslobođen i bez pomoći Crvene Armije par meseci kasnije kada je pao Berlin, jer su Nemci u oktobru 1944 bili svuda u rasulu od istoka do zapada.(BeKo, 31. oktobar 2015 18:04)Misliš da bi ga partizani oslobodili pre nego što se Hitler ubio i nacistička Nemačka kapitulirala?Pa možda mesec dana pre kapitulacije.Berlin je pao u maju,što znači 6 meseci posle oslobođenja Srbije od strane Crvene Armije.Po oslobođenju Beograda Crvena Armija je krenula prema Rumuniji i Mađarskoj ostavivši partizanima da oslobode ostatak Jugoslavije.A znamo šta je sledilo- sremski front.Umesto da su pustili da se Nemci polako povuku,što su oni i radili,komunisti su poslali srpsku mladost u smrt.Ima gradova i sela koje su od nacista u jesen 1944-te oslobodili četnici,ali su morali da ih napuste kada su došli Crvenoarmejci.Za to vreme Tito je bio u Moskvi,gde je avionom doleteo sa Visa,gde je potpisao pa prekršio dogovor sa Čerčilom,a partizani su bili u Bosni.Partizani su u Srbiju stigli neposredno pre oslobođenja Beograda.

neno

pre 8 godina

Porodica koja je mnogo doprinjela ostvarivanju i ozivljavanju KPJ i SFRJ kao ideje u tadasnjem Ulcinju koji je taj pravac prihvatio nesebicno, svakako svi ce se sjecati i postovati njihovo djelo.

sfrj - pojam drzave za danasnju koloniju srboju

pre 8 godina

@demokratija!
"Ali svako ko nije hteo da bude deo stada je bio proganjan."

Nisam bio deo stad, bavio sam se new vawe mucikom, i nisam bio proganjan.

Daj opisi kako su tebe proganjali? izgleda mi da nisi ziveo u SFRJ...

SM

pre 8 godina

Da je Tito rekao nije rekao "ne", Jugoslavija bi potpala pod Varšavski pakt i onda bi i Jugosloveni osetili bratsku rusku ljubav i Slovensku dušu od koje bi danas bežali glavom bez obzira, kao što radi sav normalan svet.

mrgud

pre 8 godina

@Zamena teza
Da, u pravu si, ali isto tako se ne mogu 'leve ideje' demonizovati zbog totalitaristicke crte komunizma. Taj komunizam, tj. samoupravni socijalizam, nam je dao nesto u nasledje, to je potpuno unisteno ovim hibridnim neolib-wanna-be sistemom, a to nasledje je moglo da pomogne da nam drzava preraste u iole pristojno socijaldemokratsko drustvo.

Japanac

pre 8 godina

Situacija, 31. oktobar 2015 17:29

Nemoj zaboraviti da je UN 1949 pod pritiskom Amerike primio SFRJ na 2 godine u Savet Bezbednosti. Od Trumana pa nadalje svi americki presednici su milijardama dolara bezpovratnog kredita pomagali Izrael i ... Jugoslaviju. Sve do Titove smrti. Posle toga su stali a mi zapali u krizu. Nisu imali skime da pregovaraju. Svako je vukao na svoju stranu.

https://etd.ohiolink.edu/rws_etd/document/get/bgsu1206322169/inline

George F. Kennan americki ambasador 60-tih godina je od kongresa dobio blanko cek za pomoc Jugoslaviji. Koliko Tito kaze on samo napise cifru. A nas lagali kako dobro radimo i da imamo brzi ekonomski razvoj od Japana. Smesno. Neko je prokomentarisao kako nam je bilo lepo i svuda smo putovali. Tacno. Zahvaljujuci Americi i Titu.

Literatura za sve rusofile:

Keeping Tito Afloat
The United States, Yugoslavia, and the Cold War
Lorraine M. Lees

Rozenkranc

pre 8 godina

:( ali svaka joj čast na 103 izgurane godine, video sam je i slušao pre 3 godine, pričala je o svom jako zanimljivom životu, i toliko je bila puna duha i vitalna, sećala se toliko stvari, dešavanja, ljudi i imena, iz prve polovine prošlog veka, bez ikakvih znakova demencije i sl.
Divno je kad ljudi tako ostare i ostanu normalni...

Zoharske price za malu djecu

pre 8 godina

Činjenica je da je Tito hrabro odgovorio Staljinu koji je imao namjeru Jugoslaviju uvrstiti u svoj tor! Ali ostaje i činjenica da ista ta Jugoslavija nebi uspjela bez pomoći zapada! Iskreno i Tito je trebao biti pošten i prebaciti Jugoslaviju još krajem 60-tih na kapitalizam, početi razvijati malu privredu i industriju koja je tada postojala... Jugoslavija bi se vjerovatno onda raspala još krajem 70-tih, ali ne na ovakav način - siguran sam da bi postojale čvršće ekonomske i druge veze izmedju novonastalih država. Praktično bi Juga i dalje bila jedan region sa zasebnim državama, nešto kao Evropa danas. To je razlog što ja ne volim Tita, trebao je odustati od ludih ideja odmah kada je vidjeo da ne funkcionišu...

Bojana

pre 8 godina

(Zoharske price za malu djecu, 31. oktobar 2015 20:21) Krivo mi je kad ljudi ne znaju nešto što se relativno skoro dešavalo vrlo blizu njih i uticalo i još uvek vrlo bitno, posledicama, utiče na njihov život. U Hrvatskoj i Sloveniji su šezdesetih i sedamdesetih godina postojale male privatne fabrike koje su zapošljavale do stotinak ljudi. U tim Republikama se slavio Božić ( ne mora da ima veze sa verom, ali ima veze sa tradicijom i održanjem naroda). Izlozi i kuće su se kitili desetak dana pre Nove godine, ali dekoracija nije ostajala desetak dana posle Nove godine. Nešto tako nije bilo moguće u Srbiji. U dva svetska rata Srbi su izgubili mladost, a zatim im je " čovek istorijsko ne" nametnuo osećaj krivice. Mislim da je Jugoslavija bila tamnica Srba i da je jedina šteta što nismo imali snage da prvi podnesemo brakorazvodnu parnicu.

Swedenonline

pre 8 godina

E da nije nikad predala ista, sa padom Berlinskog zida bi i mi u EU, a ne da se onako pokoljemo i poubijamo a uz to bi Rusofili mrzeli Ruse. I sve 5!

Kaya

pre 8 godina

Nek počva u miru. Živela je u vreme kada su ljudi bili spremni na sve da bi sačuvali svoja uverenja. Danas ih menjaju kao gače, iz stranke u stranku, ko da više!

istoricar

pre 8 godina

Citam komentare da je Tito bio diktator! Sada posle 35 god.ova mladez moze tako da ga zove. Ali od kraja drugogSR. pa do1980do njegove smrti niko u svetu nije ga svrstavao u diktatore. Na protiv, lepo je on balansira između istoka i zapada. Pa njegova sahrana sve govori. U to vreme nama, obicnim ljudima je to bilo , većini, dobro. Malo ljudi je mislilo drugacije....danas je mnogo vise nezadovoljnih pa sta mozemo da uradimo? Nista....da cekamo neku smenu...kada?

Ivan Colovic

pre 8 godina

@ zamena teza

koliko ti covece imas godina?? jesi li ti ziveo u toj "groznoj" Jugoslaviji?? pa meni, a verujem i vecini ljudi koja je zivela u njoj je APSOLUTNO SVE bilo bolje nego danas. nikad nisam bio komunista, cak suprotno, ali makar malo respekta prema njima. na koji god nacin da su radili za dvadeset godina su napravilni respektabilnu zemlju u svakom pogledu. sta je napravljeno od ove zemlje od 2000. naovamo, svaki dan gori od prethodnog...

c i t i z e n

pre 8 godina

@NN
Совјетима био циљ да споје СФРЈ и Бугарску? Потпуно неистинито. Као прво, у то време није била СФРЈ већ ФНРЈ. Иначе, улазак Бугарске у састав Југославије је била идеја Јосипа Броза и Георги Димитрова који је ту идеју платио главом, управо Стаљину јер је управо Стаљин био противник томе.

Dragoljub

pre 8 godina

"Svedocenje" pokojne Dragice Srzentic, po opredeljenju rusofila (za sta je, na zalost, odlezala nekoliko godina za vreme Informbiroa) o tome da Beograd bez Crvene armije ne bi bio oslobodjen nije svedocenje vec misljenje jednog pristrasnog savremenika.

ja

pre 8 godina

Jao koliko se pojedini komentatori prepucavaju oko istorije to je strašno. Poenta je da je preminula jedna važna žena, značajan diplomata i pre svega hrabar čovek. Neka počiva u miru.

neutralni felsh

pre 8 godina

steta sto je tito rekao "ne" rusima... trebalo je da zivimo ko ostali bednici u komunistickim zemljama... za bolje i nismo.