Četvrtak, 30.07.2015.

08:08

Kada učenici zaplešu na sahrani profesora (VIDEO)

Izvor: klix.ba

Kada uèenici zaplešu na sahrani profesora (VIDEO) IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

London's calling

pre 8 godina

Ima dosta komentara na YouTube ispod ovog video klipa.Neko je na YT ostavio komentar da je prof verovatno bio omiljen među decom čim je zaslužio da haku otplesu u njegovu čast. Odgovorio mu/joj je jedan od učenika te škole, rekavši da je nastavnik sam napisao tu haku i da ih je učio da je izvode. Njegova porodica je zamolila decu da izvedu haku za nastavnika poslednji put i da je to sigurno nešto što bi nastavnik voleo da mu prirede...i oni su je naravno i izveli.

adriano_galliani

pre 8 godina

Zar je toliko tesko jednom se zadrzati na temi, reci svoje misljenje o njoj, ma kakvo ono bilo?
(Wolfgang O., 30. jul 2015 15:41)

Па то су људи и урадили, рекли своје мишљење. По њима је ово дивљачки обичај (и јесте, од племена које је живело као у доба Јуре пре него што смо их пронашли) и не свиђа им се, а овде су нападани због тога. Слобода мишљења, како да не.

Milan-Indjija

pre 8 godina

Pogkedajte sujetni Srbi, kako svi ucenici imaju jednobraznu garderobu, kako su sinhronizovani, kako postuju svoje obicaje i obicaje drzave gde zive...kako im je cisto i uredno groblje, bez grafita, smeca...i obidjite malo sveta, pa onda komentarisite. Ako vec ne mozete da vidite kako kulturan svet zivi, nemojte makar pisati budalastine. Pa u srpskoj skoli od sto ucenika, da li bi deset znalo da odigra nacionalno kolo? I o cemu vise da pricamo?

realno

pre 8 godina

Sam gest jeste lep, ali ovaj nazovi ratnicki ples je nesto najodvratnije sto sam video. Najobicnije urlikanje i pokusavanjje imitiranja divljih zivotinja.
Izgleda da postoji nesto ruznije i od ovog naseg Granda.
Mozda je to neka njihova tradicija, ali tradicije same po sebi nista ne znace ako u sebi ne sadrze nesto lepo, a ja u ovom nazovi plesu nisam video nista lepo.
Ovaj performans bi bio idealna scena za neki horor film, a ne za neciju sahranu.
Zamislite da neki narod na primer vrsi veliku nuzdu na sred ulice i da je to njihova tradiicija.
Da li bi po vama to trebalo odobravati i pohvaljivati samo zato sto je to eto njihova tradicija?

Rajko od Rasine

pre 8 godina

Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36
1. Nisi dobro gledao perfortmans i likove u njemu!
2. Pišeš o stvarima koje ne poznaješ i naravno lupetaš!
3. Profa, prema priloženom, nije bio običan... takvu počast treba svojski zaslužiti, baš kao što i ti zaslužuješ KECA, sedi i ćuti kad te niko ništa ne pita!

Smuleco

pre 8 godina

Svim "hejterima": profesor je bio MAOR! Kako da se drugačije i prikladnije oproste od njega?! Odali su mu na taj način, veličanstvenu, i pravu počast!

divljaci

pre 8 godina

najbolji deo je bio kad su na kraju krenuli prema kolima sa pokojnikom - neko je dole napisao da je maorima bio svojstven kanibalizam: u trenutku sam pomislio da planiraju da daju dace pomocu tela pokojnika! Inace, da je imalo meru pa ajde, ovako kad su nakraju klinci krenuli da se bacakaju, siguran sam da je rodbina bila zgrozena......

TT

pre 8 godina

Snazno i dirljivo!
Za razliku od mnogih koji ovde komentarisu ovi decaci su postovali svog profesora i tradiciju kojoj je profesor pripadao. Svaka im cast! I svaka cast profesoru ako je ovo zasluzio. Iako je prerano otisao, ocigledno je ostavio veliki trag za sobom. Nema puno prosvetnih razlika u ovoj zemlji (a i sirom sveta) za koje se to danas moze reci...

Mita D

pre 8 godina

Kada ovoliko djaka ispolji ovoliko specifično poštovanje jednom svom profesoru na sahrani, taj profesor je bio jedinstven. Taj profesor je svoj ovoj deci značio i kao učitelj novog znanja i života i kao pedagog u životu. Imao je taj profesor i jašta živeti i bez sramote umreti. Svaka mu čast i čest i neka mu je večna profesorska slava u moje ime. Daj bože da i ja za života zavredim barem mrvicu kao što je on.

draganz

pre 8 godina

Za sve koji se odusevljavaju ratnickom igrom Maora. Oni su dosli na NZ pre 700 g. Pp prirodi agresivni istrebili su autohtono novozelandsko domorodacko stanovnistvo. Mada su posle njih isto anglosakosnci i preuzeli njihov ples.

zoki

pre 8 godina

Sahrana je, posle vencanja, najdebilniji "obred" koji jos postoji. Napisacu u testamentu da urade sta hoce sa mnom (nakon uzimanja organa koje ostavim u dobrotvorne svrhe), samo da se ova smesna parada ne odrzava.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alo, 30. jul 2015 14:00)
Testament, smrt i sahrana su tradicija. Sta sad nije jasno?

@axis mundi

pre 8 godina

svaka cast za performans i postovanje.Ovako nesto se retko vidja.Licno,voleo bih da mene neko ovako ispostuje....jos jednom,izuzetno!

... voli da se ...

pre 8 godina

@ Čist idiotizam i ne postovanje preminulog i njegove porodice. Zgrožena sam
(jeca, 30. jul 2015 13:27),

1.Poprilicno ste NEobrazovani!
2.Nesto o cemu POJMA NEMATE je,najblaze receno,NEukusno komentarisati!

Vladimir

pre 8 godina

Ovi sto se zgrozavaju. Ma niste vi videli od svoga sela. Očigledno ne znate šta je tradicija i poštovanje. 
(cikadoktor, 30. jul 2015 11:08) 

Ova deca su poreklom Englezi. Tako da, ova "tradicija" je cist pozeraj. Njihova prava tradicija je otimanje teritorije od starosedelaca, a evo, i kradja kulturne bastine.
(Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36)

Znam da to neki ne mogu da shvate, ale nešto iz mog ugla viđenja. Ja sam Slovačke nacionalnosti. Medjutim već dvadeset generacija moje familije živi ovde. I neke običaje koje se smatraju Srpskim, mi smo prihvatili ko svoje. Bez pozeraja ili sličnih foliranja. Tako da ne, mora ovo na znači da su hteli samo da privuku pažnju, već samo da odaju počast učitelju na način na koji su mislili da je dostojno njemu...

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

"nista cudno...ima toga i kod nas...samo sto se ovdje pjeva jer pojedinci koriste sahranu da se napiju ko ...
(longin, 30. jul 2015 09:34)"

Ovaj komentar me "ponuka" da pitam:Je li nekome, nekad,nekako,bilo kako,palo na pamet da mnogi koji se otreshte na sa'rani,onako, da se bash primeti da je iz iskrenog derta,lamenta i zzalosti....Da oni u stvari "kukaju" i lamentuju ne za predmetnim blagopochivshim,tojest onim shto je upravo "otishao"(nash narod voli da kazze-"smirio se,spasio se,odmorio se"...)---nego nad sudbinom svih onih,na sprovodu prisutnih,koji "ostaju"(da se josh malo grche,koprcaju i zlopate)!??!?

Wolfgang O.

pre 8 godina

Zanimljivo je kako mi to razmisljamo... Citam komentare i cudim se koliko nemaju veze s temom i koliko su redovno puni zlobe, nezadovoljstva, negativne energije, gotovo uvek prema necemu sto je na neki nacin strano ili tudje.

Kakve veze ima ko je koga osvojio?
Kakve veze ima koji procenat maorske krvi imaju ova deca?

Zar nije ovde poenta u postupku, u emotivnom gestu koji su mladici ucinili prema svom pokojnom profesoru?

Zar je toliko tesko jednom se zadrzati na temi, reci svoje misljenje o njoj, ma kakvo ono bilo?

bog blagoslovio ladovinu

pre 8 godina

hm,pa ne znam bas,ja sam balkanac i slabo razumem ove napredne civilizacije..kad bacim kasiku dovedite mi cigane,rakijica - dve i to bi bilo to;)

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Kada nešto ne poznajemo, lako nam može izgledati kao divljaštvo. Onomad neko kod nas poseče drvo staro 600 godina zato što je baš tu hteo da protera put. Da je drvo moglo, siguran sam da bi se samo pomerilo.
(Razum, 30. jul 2015 10:59)

Pa i jeste divljastvo, jer je poreklom od "divljaka", civilizacije na mnogo nizem tehnoloskom nivou. Cak i to drvo i njegovo uklanjanje govori o nasem razvitku, covek se vise ne klanja "duhovima prirode" vec pravi puteve od betona.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Inace jeste "divljacki" obicaj, jer je kulturno nasledje naroda koji bi ziveo u dzungli i dan-danas da nije bilo Evrope koja je donela civilizaciju. Sta ce "ratni ples" na sahrani? Razumem kada oni ragbisti ovo rade, ali ovo...

Alo

pre 8 godina

Sahrana je, posle vencanja, najdebilniji "obred" koji jos postoji. Napisacu u testamentu da urade sta hoce sa mnom (nakon uzimanja organa koje ostavim u dobrotvorne svrhe), samo da se ova smesna parada ne odrzava.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Ovi sto se zgrozavaju. Ma niste vi videli od svoga sela. Očigledno ne znate šta je tradicija i poštovanje.
(cikadoktor, 30. jul 2015 11:08)

Ova deca su poreklom Englezi. Tako da, ova "tradicija" je cist pozeraj. Njihova prava tradicija je otimanje teritorije od starosedelaca, a evo, i kradja kulturne bastine.

posteni janjicar

pre 8 godina

@Branko BG, @Zoran i jos poneko

Ocigledno, *vi* biste istrebili Maore, da ste, kojim slucajem, bili u prilici. Kao sto ste uvek istrebljivali sve oko vas, kad ste mogli. *Zato* podrazumevate da su istrebljeni. E, vidite - nisu! Ima ih skoro milion. Daleko vise nego sto ih je, verovatno, ikad bilo. I ti "domoroci" su bili daleko napredniji i sposobniji nego sto vi zamisljate. (Ako izuzmemo ritualni kanibalizam, sto je, naravno, sasvim dovoljno da ih diskvalifikuje, kao i svaku kulturu i religiju koja zahteva ljudsku zrtvu.) Svakako su bili napredniji od Srba, u isto vreme. Jeste, vodjeni su bili protiv njih zestoki i teski ratovi. Teski, zato sto su bili tezak protivnik. Jeste, bilo je nakon toga i perioda sukoba i diskriminacije. Ali, danas su Maori sastavni deo novozelandske nacije. Samo, kako to vi da shvatite? Kad ste *vi* divljaci! Divljaci koji nikako ne mogu dalje od plemena. Pa su tako za vas Novozelanjdjani - "Englezi". A ako nemate pleme, kao sto ga, zapravo i nemate - morate ga izmisliti. Ah, da... kad smo vec kod toga - *vi* ste oni divljaci koji na sahranama zderu i locu i dovlace narikace. Ko li je vas prevario da mozete bilo koga gledati s visine? Fuj!

neccko

pre 8 godina

Ne znam da li je istina, ali ti Maori su jedini narod koji Englezi nikad nisu uspeli da pokore i savladaju u svojim osvajanjima. Englezi su morali sa njima da naprave Ugovor da bi mogli da ih budu na Novom Zelandu. Svi koji žive na Novom Zelandu su toliko ponosni sto su "kivijanci" i deo takve kulture.

Marko

pre 8 godina

Lo, there do I see my Father.
Lo, there do I see my Mother And my Sisters and my Brothers.
Lo, there do I see the line of my people back to the beginning.
Lo, they do call to me. Thay do bid me to take my place among them In the Halls of Valhalla, donde viven los valientes por siempre.
Where the Brave may live forever.

Ovako bi Vikinzi ispratili svog saborca.

Mi usnule pratimo na razne načine. I to je u redu u našoj tradiciji.

Maori imaju svoju tradiciju. Za neupućene, u pitanju je narod koji je bio velik, koji je imao ozbiljnu ratničku tradiciju. Ako je ovo njihov izraz poštovanja i čega god (a kako vidim na snimku se niko ne buni, a i škola je objavila da se ponosi svojim učenicima) ne vidim uopšte prostor da bilo ko kritikuje ovo što je video.

Mada, pošto smo jako pametni, možda nam zato vako dobro i ide?

imati postovanje

pre 8 godina

Ne mogu da verujem da neki mogu da pljuju i omalovazavaju ovako nesto.To je nihov ritual,bitno je da se kod nas jede i pije na dacama i prica o politici a to je u redu!!!Manite se komentarisanja pametnjakovici!!!

Lionac

pre 8 godina

Kao sto sam vec procitao narikace, hrana na groblju, alkohol, i opet u krug sve pagansko moze i prihvatljivo. A tradicionalni ples Maora koji je duboko u njihovoj tradiciji sa kojim odaju postovanje i cast izgleda nekako "majmunski? Sa kim ja zivim i delim zemlju :/

dejan

pre 8 godina

Tačno je da su Englezi taj ples preuzeli od Maora ali je to jedno retko mestobu svetu gde autohtono stanovništvo nijevistrebljeno. Da jeste ni plesa ne bi bilo. To je zato što su im žene jako lepe pa su ih ženili i mešali se sa njima. Treba poštovati svačije običaje. Mi sami ne poštujemo svoje. Nije ni čudo što ima svakakvih komentara. Ja sam se naježio. Tako i treba. Zaslužni gradjanin države. Vaspitavao i učio decu, a deca zahvalna. Jok fa krkamo na grobu pokojnika i slušamo narikače. Smrt je prirodna pojava.

Zoran

pre 8 godina

bolesno....
(kasikovic, 30. jul 2015 11:05)

Glupavo, neprikladno, nije u duhu novosedelaca, netradicionalno, kiceraj, majmunisanje, debilisanje, reperisanje, tesko je naci reci.

dejan

pre 8 godina

Tačno je da su Englezi taj ples preuzeli od Maora ali je to jedno retko mestobu svetu gde autohtono stanovništvo nijevistrebljeno. Da jeste ni plesa ne bi bilo. To je zato što su im žene jako lepe pa su ih ženili i mešali se sa njima. Treba poštovati svačije običaje. Mi sami ne poštujemo svoje. Nije ni čudo što ima svakakvih komentara. Ja sam se naježio. Tako i treba. Zaslužni gradjanin države. Vaspitavao i učio decu, a deca zahvalna. Jok fa krkamo na grobu pokojnika i slušamo narikače. Smrt je prirodna pojava.

Milos

pre 8 godina

Znamo mi za taj ples i citali smo na netu o tome. Kako god, uzasno je takvo nesto na sahrani. A oni koji porede narikace sa ovim plesom nemaju mozga ni malo.

student

pre 8 godina

Миле, 'пикник' на гробљу је део нашег фолклора - даће, на којима се износе дарови за покојника, храна коју је волео да једе. Различити обичаји у различитим областима - на пример, ово се у Црној Гори не ради. Такође, иако наравно у урбаним срединама одавно то не радимо, нарицање је исто део нашег фолклора, у неким селима је чак обичај да мушкарци наричу, што може да звучи још потресније. Ни ја не волим слепо поштовање обичаја на свадбама и сахранама у 21. веку код нас, али веома је парадоксално да у једном коментару исхвалите обичаје једног народа, а испљујете обичаје свог. Морамо и њих уважити и поштовати онда, зар не?

marija

pre 8 godina

A da vi prvo utuvite u glavu da ne poznajete tradiciju i obicaje Novog Zelanda pa onda bacate kamenje po ljudima, veciti nepismeni pljuvaci.

Kako primitivnih ljudi ima, sacuvaj Boze.

srebrna lisica

pre 8 godina

Ovde se vide civilizacijske i kulturološke razlike. Nama stvarno izgleda kao divljački urlik pri ulasku automobila na groblje, ali šta mi uopšte znamo o simbolici ovog plesa, osim par rečenica. Ne znamo ništa ni o poreklu i ličnosti nastavnika koji je nažalost umro. Šta je predavao, možda su na njegovim časovima ako je vodio neki sportski tim praktikovao takav ples, možda je bio njegov omiljeni. Moj doživljaj ovakvog čina je da se odigrava u potpunoj tišini i miru. E, sada svi smo različiti a i dolazimo iz različitih kultura.

verba volant

pre 8 godina

Ако ти јаве: умро сам,
а био сам ти драг,
можда ће и у теби
одједном нешто посивети.

На трепавицама магла.
На усни пепељаст траг.
Да ли си икад размишљао
о томе шта значи живети?

Ко снег у топлом длану
у теби детињство копни.
Бриге...
Зар има брига?
Туге...
Зар има туга?

По мердевинама маште
у младост храбро се попни.
Тамо те чека она
лепа, ал лукава дуга.

И живи!
Сасвим живи!
Не грицкај као миш дане.
Широко жваћи ваздух.
Престижи ветар и птице.

Јер свака вечност је кратка.
...... Mika Antić

Ako vam se dopala, imate je celu, zove se Besmrtna pesma.

dj

pre 8 godina

"Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive."


tako je pravoslavni brate - opelo, meze, picence i narikace..u skladu sa 21. vekom

neutralni posmatrac

pre 8 godina

@ardberg: to je tradicija jednog naroda. Nazvati je divljastvom je odraz nemogućnosti da se shvati različitost. Njihova haka služi da zastraši protivnika jednako koliko i da iskaže poštovanje, što su u ovom slučaju uradili. I mi imamo neke običaje koji drugima izgledaju primitivno ili divljački, pa nikom nista.

ma car si

pre 8 godina

Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ardbeg, 30. jul 2015 09:09)


E ako si im rekao, jos ce narod da pomisli da oni od tebe bolje znaju sta je prikladno a sta nije na njihovom podneblju.

Aleksandar M

pre 8 godina

Možda je to deo njihove kulture i tradicije, kao kod nas kolo ili narodna pesma, ali meni izgledaju kao gomila majmuna koje sam gledao na Diskaveriju i u Subotičkom zološkom vrtu.

KaleBrdo

pre 8 godina

Ardbeg, 30. jul 2015 09:09

Da, da, u pravu si. Da su čuli za naše spektakularne i moderne narikače, sigurno bi angažovali njih desetak.

Toni

pre 8 godina

Za ove koji su "zgroženi" činom učenika:"Haka are a fierce display of a tribe's pride, strength and unity". Ovaj ples nije nikakvo divljaštvo, već simbol, kako se kaže, ponosa, snage i jedinstva. Jedino zbog čega na neki način ne bi bio prikladan je činjenica što je nastao kao ratni obred. Nego, o tome niste mogli čitati u novinama kakve su "Svet", "Skandal" i slične... Vidi se da su se momci ozbiljno pripremali za ovaj trenutak, posebno u trenutku kad završavaju obred i u tišini propuštaju automobil sa posmrtnim ostacima. Profesor je sigurno bio omiljen i ugledan. A vi, pročitajte nekad nešto.

Mile

pre 8 godina

Ovaj ples je deo njihove narodne tradicije, a da li je vreme i mesto, to vec ne mogu da kazem. Znam samo kako kod nas izgledaju zadusnice kada se pravi piknik od groblja, a nasa korumpirana crkva na sve to cuti.

Razum

pre 8 godina

Haka je tradicionalan ples naroda Mari sa Novog Zelanda. Izvodio se pre bojeva kao dokaz snage i junaštva a da bi se izazvao neprijatelj, ali i prilikom dočekivanja uvaženog gosta, kao priznanje nečijim dostignućima. Haka je danas uobičajen u školama na Novom Zelandu, a njihovi sportski timovi izvode ga pre utakmica. Kada nešto ne poznajemo, lako nam može izgledati kao divljaštvo. Onomad neko kod nas poseče drvo staro 600 godina zato što je baš tu hteo da protera put. Da je drvo moglo, siguran sam da bi se samo pomerilo.

Igor@Ardbeg

pre 8 godina

Za njih je Haka posebna stvar... Kopiko sam skontao imaju vise vrsta takvih plesova... Mozda je ovo za ispracaj pokojnika... Svidja mi se Novi Zeland...

Alex

pre 8 godina

Emotivno. Svaka čast. Svojim očuvanjem tradicije napravili su brand od haka plesa. NZ vs USA prošle godine u basketu... a Harden i Faried gledaju začuđeno...

Djordje

pre 8 godina

Stvarno potresno. Tako se odaje pocast. A kod nas vredjaju profesore i ulaze sa mopedima na cas(ne izmisljam video sam klip).
A vi nesrecnici sto ovo vidite kao divljastvo objasnite mi kako se zove kada vredjaju i maltretiraju profesore? Lepo ponasanje?

Ardbeg

pre 8 godina

Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive.

Zeka peka i drugari

pre 8 godina

@(Ardbeg, 30. jul 2015 09:09)
zato sto ti sahranu gledas kroz prizmu globalistickih moralnih arsina koji su ti nametnuti....
ima civilizacija koje se raduju na sahrani, jer smatraju da preminuli ide na boolje mesto.....kod nas se place, jer bez obzira na hriscanstvo, mi znamo da idemo u prah i pepeo...
zivotni rituali su u svakom narodu i svakoj civilizaciji drugaciji..to sto nam globalizacijom namecu svoje vrednosti, ne mora da znaci da iste treba da prihvatimo....
postovanje prema ovim mladim ljudima, koji su ocigledno voleli svog profesora i iskazali mu ovakvu cast....
neka mu je vecna slava!

Toni

pre 8 godina

Za ove koji su "zgroženi" činom učenika:"Haka are a fierce display of a tribe's pride, strength and unity". Ovaj ples nije nikakvo divljaštvo, već simbol, kako se kaže, ponosa, snage i jedinstva. Jedino zbog čega na neki način ne bi bio prikladan je činjenica što je nastao kao ratni obred. Nego, o tome niste mogli čitati u novinama kakve su "Svet", "Skandal" i slične... Vidi se da su se momci ozbiljno pripremali za ovaj trenutak, posebno u trenutku kad završavaju obred i u tišini propuštaju automobil sa posmrtnim ostacima. Profesor je sigurno bio omiljen i ugledan. A vi, pročitajte nekad nešto.

dj

pre 8 godina

"Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive."


tako je pravoslavni brate - opelo, meze, picence i narikace..u skladu sa 21. vekom

ma car si

pre 8 godina

Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ardbeg, 30. jul 2015 09:09)


E ako si im rekao, jos ce narod da pomisli da oni od tebe bolje znaju sta je prikladno a sta nije na njihovom podneblju.

Razum

pre 8 godina

Haka je tradicionalan ples naroda Mari sa Novog Zelanda. Izvodio se pre bojeva kao dokaz snage i junaštva a da bi se izazvao neprijatelj, ali i prilikom dočekivanja uvaženog gosta, kao priznanje nečijim dostignućima. Haka je danas uobičajen u školama na Novom Zelandu, a njihovi sportski timovi izvode ga pre utakmica. Kada nešto ne poznajemo, lako nam može izgledati kao divljaštvo. Onomad neko kod nas poseče drvo staro 600 godina zato što je baš tu hteo da protera put. Da je drvo moglo, siguran sam da bi se samo pomerilo.

neutralni posmatrac

pre 8 godina

@ardberg: to je tradicija jednog naroda. Nazvati je divljastvom je odraz nemogućnosti da se shvati različitost. Njihova haka služi da zastraši protivnika jednako koliko i da iskaže poštovanje, što su u ovom slučaju uradili. I mi imamo neke običaje koji drugima izgledaju primitivno ili divljački, pa nikom nista.

Djordje

pre 8 godina

Stvarno potresno. Tako se odaje pocast. A kod nas vredjaju profesore i ulaze sa mopedima na cas(ne izmisljam video sam klip).
A vi nesrecnici sto ovo vidite kao divljastvo objasnite mi kako se zove kada vredjaju i maltretiraju profesore? Lepo ponasanje?

Zeka peka i drugari

pre 8 godina

@(Ardbeg, 30. jul 2015 09:09)
zato sto ti sahranu gledas kroz prizmu globalistickih moralnih arsina koji su ti nametnuti....
ima civilizacija koje se raduju na sahrani, jer smatraju da preminuli ide na boolje mesto.....kod nas se place, jer bez obzira na hriscanstvo, mi znamo da idemo u prah i pepeo...
zivotni rituali su u svakom narodu i svakoj civilizaciji drugaciji..to sto nam globalizacijom namecu svoje vrednosti, ne mora da znaci da iste treba da prihvatimo....
postovanje prema ovim mladim ljudima, koji su ocigledno voleli svog profesora i iskazali mu ovakvu cast....
neka mu je vecna slava!

Mile

pre 8 godina

Ovaj ples je deo njihove narodne tradicije, a da li je vreme i mesto, to vec ne mogu da kazem. Znam samo kako kod nas izgledaju zadusnice kada se pravi piknik od groblja, a nasa korumpirana crkva na sve to cuti.

KaleBrdo

pre 8 godina

Ardbeg, 30. jul 2015 09:09

Da, da, u pravu si. Da su čuli za naše spektakularne i moderne narikače, sigurno bi angažovali njih desetak.

Alex

pre 8 godina

Emotivno. Svaka čast. Svojim očuvanjem tradicije napravili su brand od haka plesa. NZ vs USA prošle godine u basketu... a Harden i Faried gledaju začuđeno...

Igor@Ardbeg

pre 8 godina

Za njih je Haka posebna stvar... Kopiko sam skontao imaju vise vrsta takvih plesova... Mozda je ovo za ispracaj pokojnika... Svidja mi se Novi Zeland...

dejan

pre 8 godina

Tačno je da su Englezi taj ples preuzeli od Maora ali je to jedno retko mestobu svetu gde autohtono stanovništvo nijevistrebljeno. Da jeste ni plesa ne bi bilo. To je zato što su im žene jako lepe pa su ih ženili i mešali se sa njima. Treba poštovati svačije običaje. Mi sami ne poštujemo svoje. Nije ni čudo što ima svakakvih komentara. Ja sam se naježio. Tako i treba. Zaslužni gradjanin države. Vaspitavao i učio decu, a deca zahvalna. Jok fa krkamo na grobu pokojnika i slušamo narikače. Smrt je prirodna pojava.

Marko

pre 8 godina

Lo, there do I see my Father.
Lo, there do I see my Mother And my Sisters and my Brothers.
Lo, there do I see the line of my people back to the beginning.
Lo, they do call to me. Thay do bid me to take my place among them In the Halls of Valhalla, donde viven los valientes por siempre.
Where the Brave may live forever.

Ovako bi Vikinzi ispratili svog saborca.

Mi usnule pratimo na razne načine. I to je u redu u našoj tradiciji.

Maori imaju svoju tradiciju. Za neupućene, u pitanju je narod koji je bio velik, koji je imao ozbiljnu ratničku tradiciju. Ako je ovo njihov izraz poštovanja i čega god (a kako vidim na snimku se niko ne buni, a i škola je objavila da se ponosi svojim učenicima) ne vidim uopšte prostor da bilo ko kritikuje ovo što je video.

Mada, pošto smo jako pametni, možda nam zato vako dobro i ide?

neccko

pre 8 godina

Ne znam da li je istina, ali ti Maori su jedini narod koji Englezi nikad nisu uspeli da pokore i savladaju u svojim osvajanjima. Englezi su morali sa njima da naprave Ugovor da bi mogli da ih budu na Novom Zelandu. Svi koji žive na Novom Zelandu su toliko ponosni sto su "kivijanci" i deo takve kulture.

Lionac

pre 8 godina

Kao sto sam vec procitao narikace, hrana na groblju, alkohol, i opet u krug sve pagansko moze i prihvatljivo. A tradicionalni ples Maora koji je duboko u njihovoj tradiciji sa kojim odaju postovanje i cast izgleda nekako "majmunski? Sa kim ja zivim i delim zemlju :/

Smuleco

pre 8 godina

Svim "hejterima": profesor je bio MAOR! Kako da se drugačije i prikladnije oproste od njega?! Odali su mu na taj način, veličanstvenu, i pravu počast!

imati postovanje

pre 8 godina

Ne mogu da verujem da neki mogu da pljuju i omalovazavaju ovako nesto.To je nihov ritual,bitno je da se kod nas jede i pije na dacama i prica o politici a to je u redu!!!Manite se komentarisanja pametnjakovici!!!

marija

pre 8 godina

A da vi prvo utuvite u glavu da ne poznajete tradiciju i obicaje Novog Zelanda pa onda bacate kamenje po ljudima, veciti nepismeni pljuvaci.

Kako primitivnih ljudi ima, sacuvaj Boze.

srebrna lisica

pre 8 godina

Ovde se vide civilizacijske i kulturološke razlike. Nama stvarno izgleda kao divljački urlik pri ulasku automobila na groblje, ali šta mi uopšte znamo o simbolici ovog plesa, osim par rečenica. Ne znamo ništa ni o poreklu i ličnosti nastavnika koji je nažalost umro. Šta je predavao, možda su na njegovim časovima ako je vodio neki sportski tim praktikovao takav ples, možda je bio njegov omiljeni. Moj doživljaj ovakvog čina je da se odigrava u potpunoj tišini i miru. E, sada svi smo različiti a i dolazimo iz različitih kultura.

verba volant

pre 8 godina

Ако ти јаве: умро сам,
а био сам ти драг,
можда ће и у теби
одједном нешто посивети.

На трепавицама магла.
На усни пепељаст траг.
Да ли си икад размишљао
о томе шта значи живети?

Ко снег у топлом длану
у теби детињство копни.
Бриге...
Зар има брига?
Туге...
Зар има туга?

По мердевинама маште
у младост храбро се попни.
Тамо те чека она
лепа, ал лукава дуга.

И живи!
Сасвим живи!
Не грицкај као миш дане.
Широко жваћи ваздух.
Престижи ветар и птице.

Јер свака вечност је кратка.
...... Mika Antić

Ako vam se dopala, imate je celu, zove se Besmrtna pesma.

posteni janjicar

pre 8 godina

@Branko BG, @Zoran i jos poneko

Ocigledno, *vi* biste istrebili Maore, da ste, kojim slucajem, bili u prilici. Kao sto ste uvek istrebljivali sve oko vas, kad ste mogli. *Zato* podrazumevate da su istrebljeni. E, vidite - nisu! Ima ih skoro milion. Daleko vise nego sto ih je, verovatno, ikad bilo. I ti "domoroci" su bili daleko napredniji i sposobniji nego sto vi zamisljate. (Ako izuzmemo ritualni kanibalizam, sto je, naravno, sasvim dovoljno da ih diskvalifikuje, kao i svaku kulturu i religiju koja zahteva ljudsku zrtvu.) Svakako su bili napredniji od Srba, u isto vreme. Jeste, vodjeni su bili protiv njih zestoki i teski ratovi. Teski, zato sto su bili tezak protivnik. Jeste, bilo je nakon toga i perioda sukoba i diskriminacije. Ali, danas su Maori sastavni deo novozelandske nacije. Samo, kako to vi da shvatite? Kad ste *vi* divljaci! Divljaci koji nikako ne mogu dalje od plemena. Pa su tako za vas Novozelanjdjani - "Englezi". A ako nemate pleme, kao sto ga, zapravo i nemate - morate ga izmisliti. Ah, da... kad smo vec kod toga - *vi* ste oni divljaci koji na sahranama zderu i locu i dovlace narikace. Ko li je vas prevario da mozete bilo koga gledati s visine? Fuj!

Mita D

pre 8 godina

Kada ovoliko djaka ispolji ovoliko specifično poštovanje jednom svom profesoru na sahrani, taj profesor je bio jedinstven. Taj profesor je svoj ovoj deci značio i kao učitelj novog znanja i života i kao pedagog u životu. Imao je taj profesor i jašta živeti i bez sramote umreti. Svaka mu čast i čest i neka mu je večna profesorska slava u moje ime. Daj bože da i ja za života zavredim barem mrvicu kao što je on.

Ardbeg

pre 8 godina

Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive.

dejan

pre 8 godina

Tačno je da su Englezi taj ples preuzeli od Maora ali je to jedno retko mestobu svetu gde autohtono stanovništvo nijevistrebljeno. Da jeste ni plesa ne bi bilo. To je zato što su im žene jako lepe pa su ih ženili i mešali se sa njima. Treba poštovati svačije običaje. Mi sami ne poštujemo svoje. Nije ni čudo što ima svakakvih komentara. Ja sam se naježio. Tako i treba. Zaslužni gradjanin države. Vaspitavao i učio decu, a deca zahvalna. Jok fa krkamo na grobu pokojnika i slušamo narikače. Smrt je prirodna pojava.

Alo

pre 8 godina

Sahrana je, posle vencanja, najdebilniji "obred" koji jos postoji. Napisacu u testamentu da urade sta hoce sa mnom (nakon uzimanja organa koje ostavim u dobrotvorne svrhe), samo da se ova smesna parada ne odrzava.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Ovi sto se zgrozavaju. Ma niste vi videli od svoga sela. Očigledno ne znate šta je tradicija i poštovanje.
(cikadoktor, 30. jul 2015 11:08)

Ova deca su poreklom Englezi. Tako da, ova "tradicija" je cist pozeraj. Njihova prava tradicija je otimanje teritorije od starosedelaca, a evo, i kradja kulturne bastine.

student

pre 8 godina

Миле, 'пикник' на гробљу је део нашег фолклора - даће, на којима се износе дарови за покојника, храна коју је волео да једе. Различити обичаји у различитим областима - на пример, ово се у Црној Гори не ради. Такође, иако наравно у урбаним срединама одавно то не радимо, нарицање је исто део нашег фолклора, у неким селима је чак обичај да мушкарци наричу, што може да звучи још потресније. Ни ја не волим слепо поштовање обичаја на свадбама и сахранама у 21. веку код нас, али веома је парадоксално да у једном коментару исхвалите обичаје једног народа, а испљујете обичаје свог. Морамо и њих уважити и поштовати онда, зар не?

TT

pre 8 godina

Snazno i dirljivo!
Za razliku od mnogih koji ovde komentarisu ovi decaci su postovali svog profesora i tradiciju kojoj je profesor pripadao. Svaka im cast! I svaka cast profesoru ako je ovo zasluzio. Iako je prerano otisao, ocigledno je ostavio veliki trag za sobom. Nema puno prosvetnih razlika u ovoj zemlji (a i sirom sveta) za koje se to danas moze reci...

... voli da se ...

pre 8 godina

@ Čist idiotizam i ne postovanje preminulog i njegove porodice. Zgrožena sam
(jeca, 30. jul 2015 13:27),

1.Poprilicno ste NEobrazovani!
2.Nesto o cemu POJMA NEMATE je,najblaze receno,NEukusno komentarisati!

Wolfgang O.

pre 8 godina

Zanimljivo je kako mi to razmisljamo... Citam komentare i cudim se koliko nemaju veze s temom i koliko su redovno puni zlobe, nezadovoljstva, negativne energije, gotovo uvek prema necemu sto je na neki nacin strano ili tudje.

Kakve veze ima ko je koga osvojio?
Kakve veze ima koji procenat maorske krvi imaju ova deca?

Zar nije ovde poenta u postupku, u emotivnom gestu koji su mladici ucinili prema svom pokojnom profesoru?

Zar je toliko tesko jednom se zadrzati na temi, reci svoje misljenje o njoj, ma kakvo ono bilo?

Vladimir

pre 8 godina

Ovi sto se zgrozavaju. Ma niste vi videli od svoga sela. Očigledno ne znate šta je tradicija i poštovanje. 
(cikadoktor, 30. jul 2015 11:08) 

Ova deca su poreklom Englezi. Tako da, ova "tradicija" je cist pozeraj. Njihova prava tradicija je otimanje teritorije od starosedelaca, a evo, i kradja kulturne bastine.
(Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36)

Znam da to neki ne mogu da shvate, ale nešto iz mog ugla viđenja. Ja sam Slovačke nacionalnosti. Medjutim već dvadeset generacija moje familije živi ovde. I neke običaje koje se smatraju Srpskim, mi smo prihvatili ko svoje. Bez pozeraja ili sličnih foliranja. Tako da ne, mora ovo na znači da su hteli samo da privuku pažnju, već samo da odaju počast učitelju na način na koji su mislili da je dostojno njemu...

@axis mundi

pre 8 godina

svaka cast za performans i postovanje.Ovako nesto se retko vidja.Licno,voleo bih da mene neko ovako ispostuje....jos jednom,izuzetno!

bog blagoslovio ladovinu

pre 8 godina

hm,pa ne znam bas,ja sam balkanac i slabo razumem ove napredne civilizacije..kad bacim kasiku dovedite mi cigane,rakijica - dve i to bi bilo to;)

Milan-Indjija

pre 8 godina

Pogkedajte sujetni Srbi, kako svi ucenici imaju jednobraznu garderobu, kako su sinhronizovani, kako postuju svoje obicaje i obicaje drzave gde zive...kako im je cisto i uredno groblje, bez grafita, smeca...i obidjite malo sveta, pa onda komentarisite. Ako vec ne mozete da vidite kako kulturan svet zivi, nemojte makar pisati budalastine. Pa u srpskoj skoli od sto ucenika, da li bi deset znalo da odigra nacionalno kolo? I o cemu vise da pricamo?

Rajko od Rasine

pre 8 godina

Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36
1. Nisi dobro gledao perfortmans i likove u njemu!
2. Pišeš o stvarima koje ne poznaješ i naravno lupetaš!
3. Profa, prema priloženom, nije bio običan... takvu počast treba svojski zaslužiti, baš kao što i ti zaslužuješ KECA, sedi i ćuti kad te niko ništa ne pita!

Aleksandar M

pre 8 godina

Možda je to deo njihove kulture i tradicije, kao kod nas kolo ili narodna pesma, ali meni izgledaju kao gomila majmuna koje sam gledao na Diskaveriju i u Subotičkom zološkom vrtu.

zoki

pre 8 godina

Sahrana je, posle vencanja, najdebilniji "obred" koji jos postoji. Napisacu u testamentu da urade sta hoce sa mnom (nakon uzimanja organa koje ostavim u dobrotvorne svrhe), samo da se ova smesna parada ne odrzava.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alo, 30. jul 2015 14:00)
Testament, smrt i sahrana su tradicija. Sta sad nije jasno?

draganz

pre 8 godina

Za sve koji se odusevljavaju ratnickom igrom Maora. Oni su dosli na NZ pre 700 g. Pp prirodi agresivni istrebili su autohtono novozelandsko domorodacko stanovnistvo. Mada su posle njih isto anglosakosnci i preuzeli njihov ples.

London's calling

pre 8 godina

Ima dosta komentara na YouTube ispod ovog video klipa.Neko je na YT ostavio komentar da je prof verovatno bio omiljen među decom čim je zaslužio da haku otplesu u njegovu čast. Odgovorio mu/joj je jedan od učenika te škole, rekavši da je nastavnik sam napisao tu haku i da ih je učio da je izvode. Njegova porodica je zamolila decu da izvedu haku za nastavnika poslednji put i da je to sigurno nešto što bi nastavnik voleo da mu prirede...i oni su je naravno i izveli.

Milos

pre 8 godina

Znamo mi za taj ples i citali smo na netu o tome. Kako god, uzasno je takvo nesto na sahrani. A oni koji porede narikace sa ovim plesom nemaju mozga ni malo.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Kada nešto ne poznajemo, lako nam može izgledati kao divljaštvo. Onomad neko kod nas poseče drvo staro 600 godina zato što je baš tu hteo da protera put. Da je drvo moglo, siguran sam da bi se samo pomerilo.
(Razum, 30. jul 2015 10:59)

Pa i jeste divljastvo, jer je poreklom od "divljaka", civilizacije na mnogo nizem tehnoloskom nivou. Cak i to drvo i njegovo uklanjanje govori o nasem razvitku, covek se vise ne klanja "duhovima prirode" vec pravi puteve od betona.

adriano_galliani

pre 8 godina

Zar je toliko tesko jednom se zadrzati na temi, reci svoje misljenje o njoj, ma kakvo ono bilo?
(Wolfgang O., 30. jul 2015 15:41)

Па то су људи и урадили, рекли своје мишљење. По њима је ово дивљачки обичај (и јесте, од племена које је живело као у доба Јуре пре него што смо их пронашли) и не свиђа им се, а овде су нападани због тога. Слобода мишљења, како да не.

divljaci

pre 8 godina

najbolji deo je bio kad su na kraju krenuli prema kolima sa pokojnikom - neko je dole napisao da je maorima bio svojstven kanibalizam: u trenutku sam pomislio da planiraju da daju dace pomocu tela pokojnika! Inace, da je imalo meru pa ajde, ovako kad su nakraju klinci krenuli da se bacakaju, siguran sam da je rodbina bila zgrozena......

Zoran

pre 8 godina

bolesno....
(kasikovic, 30. jul 2015 11:05)

Glupavo, neprikladno, nije u duhu novosedelaca, netradicionalno, kiceraj, majmunisanje, debilisanje, reperisanje, tesko je naci reci.

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

"nista cudno...ima toga i kod nas...samo sto se ovdje pjeva jer pojedinci koriste sahranu da se napiju ko ...
(longin, 30. jul 2015 09:34)"

Ovaj komentar me "ponuka" da pitam:Je li nekome, nekad,nekako,bilo kako,palo na pamet da mnogi koji se otreshte na sa'rani,onako, da se bash primeti da je iz iskrenog derta,lamenta i zzalosti....Da oni u stvari "kukaju" i lamentuju ne za predmetnim blagopochivshim,tojest onim shto je upravo "otishao"(nash narod voli da kazze-"smirio se,spasio se,odmorio se"...)---nego nad sudbinom svih onih,na sprovodu prisutnih,koji "ostaju"(da se josh malo grche,koprcaju i zlopate)!??!?

realno

pre 8 godina

Sam gest jeste lep, ali ovaj nazovi ratnicki ples je nesto najodvratnije sto sam video. Najobicnije urlikanje i pokusavanjje imitiranja divljih zivotinja.
Izgleda da postoji nesto ruznije i od ovog naseg Granda.
Mozda je to neka njihova tradicija, ali tradicije same po sebi nista ne znace ako u sebi ne sadrze nesto lepo, a ja u ovom nazovi plesu nisam video nista lepo.
Ovaj performans bi bio idealna scena za neki horor film, a ne za neciju sahranu.
Zamislite da neki narod na primer vrsi veliku nuzdu na sred ulice i da je to njihova tradiicija.
Da li bi po vama to trebalo odobravati i pohvaljivati samo zato sto je to eto njihova tradicija?

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Inace jeste "divljacki" obicaj, jer je kulturno nasledje naroda koji bi ziveo u dzungli i dan-danas da nije bilo Evrope koja je donela civilizaciju. Sta ce "ratni ples" na sahrani? Razumem kada oni ragbisti ovo rade, ali ovo...

Ardbeg

pre 8 godina

Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive.

Aleksandar M

pre 8 godina

Možda je to deo njihove kulture i tradicije, kao kod nas kolo ili narodna pesma, ali meni izgledaju kao gomila majmuna koje sam gledao na Diskaveriju i u Subotičkom zološkom vrtu.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Ovi sto se zgrozavaju. Ma niste vi videli od svoga sela. Očigledno ne znate šta je tradicija i poštovanje.
(cikadoktor, 30. jul 2015 11:08)

Ova deca su poreklom Englezi. Tako da, ova "tradicija" je cist pozeraj. Njihova prava tradicija je otimanje teritorije od starosedelaca, a evo, i kradja kulturne bastine.

Milos

pre 8 godina

Znamo mi za taj ples i citali smo na netu o tome. Kako god, uzasno je takvo nesto na sahrani. A oni koji porede narikace sa ovim plesom nemaju mozga ni malo.

Zoran

pre 8 godina

bolesno....
(kasikovic, 30. jul 2015 11:05)

Glupavo, neprikladno, nije u duhu novosedelaca, netradicionalno, kiceraj, majmunisanje, debilisanje, reperisanje, tesko je naci reci.

bog blagoslovio ladovinu

pre 8 godina

hm,pa ne znam bas,ja sam balkanac i slabo razumem ove napredne civilizacije..kad bacim kasiku dovedite mi cigane,rakijica - dve i to bi bilo to;)

realno

pre 8 godina

Sam gest jeste lep, ali ovaj nazovi ratnicki ples je nesto najodvratnije sto sam video. Najobicnije urlikanje i pokusavanjje imitiranja divljih zivotinja.
Izgleda da postoji nesto ruznije i od ovog naseg Granda.
Mozda je to neka njihova tradicija, ali tradicije same po sebi nista ne znace ako u sebi ne sadrze nesto lepo, a ja u ovom nazovi plesu nisam video nista lepo.
Ovaj performans bi bio idealna scena za neki horor film, a ne za neciju sahranu.
Zamislite da neki narod na primer vrsi veliku nuzdu na sred ulice i da je to njihova tradiicija.
Da li bi po vama to trebalo odobravati i pohvaljivati samo zato sto je to eto njihova tradicija?

dj

pre 8 godina

"Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive."


tako je pravoslavni brate - opelo, meze, picence i narikace..u skladu sa 21. vekom

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Inace jeste "divljacki" obicaj, jer je kulturno nasledje naroda koji bi ziveo u dzungli i dan-danas da nije bilo Evrope koja je donela civilizaciju. Sta ce "ratni ples" na sahrani? Razumem kada oni ragbisti ovo rade, ali ovo...

Alo

pre 8 godina

Sahrana je, posle vencanja, najdebilniji "obred" koji jos postoji. Napisacu u testamentu da urade sta hoce sa mnom (nakon uzimanja organa koje ostavim u dobrotvorne svrhe), samo da se ova smesna parada ne odrzava.

divljaci

pre 8 godina

najbolji deo je bio kad su na kraju krenuli prema kolima sa pokojnikom - neko je dole napisao da je maorima bio svojstven kanibalizam: u trenutku sam pomislio da planiraju da daju dace pomocu tela pokojnika! Inace, da je imalo meru pa ajde, ovako kad su nakraju klinci krenuli da se bacakaju, siguran sam da je rodbina bila zgrozena......

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Kada nešto ne poznajemo, lako nam može izgledati kao divljaštvo. Onomad neko kod nas poseče drvo staro 600 godina zato što je baš tu hteo da protera put. Da je drvo moglo, siguran sam da bi se samo pomerilo.
(Razum, 30. jul 2015 10:59)

Pa i jeste divljastvo, jer je poreklom od "divljaka", civilizacije na mnogo nizem tehnoloskom nivou. Cak i to drvo i njegovo uklanjanje govori o nasem razvitku, covek se vise ne klanja "duhovima prirode" vec pravi puteve od betona.

ma car si

pre 8 godina

Cisto divljastvo. Majmunisu se coveku na sahrani. I druge nacije su pre 1000 godina radile ovakve stvari ali se njihovi danasnji potomci ponasaju normalno i u skladu sa vremenom u kom zive.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ardbeg, 30. jul 2015 09:09)


E ako si im rekao, jos ce narod da pomisli da oni od tebe bolje znaju sta je prikladno a sta nije na njihovom podneblju.

student

pre 8 godina

Миле, 'пикник' на гробљу је део нашег фолклора - даће, на којима се износе дарови за покојника, храна коју је волео да једе. Различити обичаји у различитим областима - на пример, ово се у Црној Гори не ради. Такође, иако наравно у урбаним срединама одавно то не радимо, нарицање је исто део нашег фолклора, у неким селима је чак обичај да мушкарци наричу, што може да звучи још потресније. Ни ја не волим слепо поштовање обичаја на свадбама и сахранама у 21. веку код нас, али веома је парадоксално да у једном коментару исхвалите обичаје једног народа, а испљујете обичаје свог. Морамо и њих уважити и поштовати онда, зар не?

posteni janjicar

pre 8 godina

@Branko BG, @Zoran i jos poneko

Ocigledno, *vi* biste istrebili Maore, da ste, kojim slucajem, bili u prilici. Kao sto ste uvek istrebljivali sve oko vas, kad ste mogli. *Zato* podrazumevate da su istrebljeni. E, vidite - nisu! Ima ih skoro milion. Daleko vise nego sto ih je, verovatno, ikad bilo. I ti "domoroci" su bili daleko napredniji i sposobniji nego sto vi zamisljate. (Ako izuzmemo ritualni kanibalizam, sto je, naravno, sasvim dovoljno da ih diskvalifikuje, kao i svaku kulturu i religiju koja zahteva ljudsku zrtvu.) Svakako su bili napredniji od Srba, u isto vreme. Jeste, vodjeni su bili protiv njih zestoki i teski ratovi. Teski, zato sto su bili tezak protivnik. Jeste, bilo je nakon toga i perioda sukoba i diskriminacije. Ali, danas su Maori sastavni deo novozelandske nacije. Samo, kako to vi da shvatite? Kad ste *vi* divljaci! Divljaci koji nikako ne mogu dalje od plemena. Pa su tako za vas Novozelanjdjani - "Englezi". A ako nemate pleme, kao sto ga, zapravo i nemate - morate ga izmisliti. Ah, da... kad smo vec kod toga - *vi* ste oni divljaci koji na sahranama zderu i locu i dovlace narikace. Ko li je vas prevario da mozete bilo koga gledati s visine? Fuj!

zoki

pre 8 godina

Sahrana je, posle vencanja, najdebilniji "obred" koji jos postoji. Napisacu u testamentu da urade sta hoce sa mnom (nakon uzimanja organa koje ostavim u dobrotvorne svrhe), samo da se ova smesna parada ne odrzava.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alo, 30. jul 2015 14:00)
Testament, smrt i sahrana su tradicija. Sta sad nije jasno?

draganz

pre 8 godina

Za sve koji se odusevljavaju ratnickom igrom Maora. Oni su dosli na NZ pre 700 g. Pp prirodi agresivni istrebili su autohtono novozelandsko domorodacko stanovnistvo. Mada su posle njih isto anglosakosnci i preuzeli njihov ples.

KaleBrdo

pre 8 godina

Ardbeg, 30. jul 2015 09:09

Da, da, u pravu si. Da su čuli za naše spektakularne i moderne narikače, sigurno bi angažovali njih desetak.

vladimir vlastimirovich milutin

pre 8 godina

"nista cudno...ima toga i kod nas...samo sto se ovdje pjeva jer pojedinci koriste sahranu da se napiju ko ...
(longin, 30. jul 2015 09:34)"

Ovaj komentar me "ponuka" da pitam:Je li nekome, nekad,nekako,bilo kako,palo na pamet da mnogi koji se otreshte na sa'rani,onako, da se bash primeti da je iz iskrenog derta,lamenta i zzalosti....Da oni u stvari "kukaju" i lamentuju ne za predmetnim blagopochivshim,tojest onim shto je upravo "otishao"(nash narod voli da kazze-"smirio se,spasio se,odmorio se"...)---nego nad sudbinom svih onih,na sprovodu prisutnih,koji "ostaju"(da se josh malo grche,koprcaju i zlopate)!??!?

adriano_galliani

pre 8 godina

Zar je toliko tesko jednom se zadrzati na temi, reci svoje misljenje o njoj, ma kakvo ono bilo?
(Wolfgang O., 30. jul 2015 15:41)

Па то су људи и урадили, рекли своје мишљење. По њима је ово дивљачки обичај (и јесте, од племена које је живело као у доба Јуре пре него што смо их пронашли) и не свиђа им се, а овде су нападани због тога. Слобода мишљења, како да не.

neutralni posmatrac

pre 8 godina

@ardberg: to je tradicija jednog naroda. Nazvati je divljastvom je odraz nemogućnosti da se shvati različitost. Njihova haka služi da zastraši protivnika jednako koliko i da iskaže poštovanje, što su u ovom slučaju uradili. I mi imamo neke običaje koji drugima izgledaju primitivno ili divljački, pa nikom nista.

... voli da se ...

pre 8 godina

@ Čist idiotizam i ne postovanje preminulog i njegove porodice. Zgrožena sam
(jeca, 30. jul 2015 13:27),

1.Poprilicno ste NEobrazovani!
2.Nesto o cemu POJMA NEMATE je,najblaze receno,NEukusno komentarisati!

Mile

pre 8 godina

Ovaj ples je deo njihove narodne tradicije, a da li je vreme i mesto, to vec ne mogu da kazem. Znam samo kako kod nas izgledaju zadusnice kada se pravi piknik od groblja, a nasa korumpirana crkva na sve to cuti.

marija

pre 8 godina

A da vi prvo utuvite u glavu da ne poznajete tradiciju i obicaje Novog Zelanda pa onda bacate kamenje po ljudima, veciti nepismeni pljuvaci.

Kako primitivnih ljudi ima, sacuvaj Boze.

imati postovanje

pre 8 godina

Ne mogu da verujem da neki mogu da pljuju i omalovazavaju ovako nesto.To je nihov ritual,bitno je da se kod nas jede i pije na dacama i prica o politici a to je u redu!!!Manite se komentarisanja pametnjakovici!!!

Lionac

pre 8 godina

Kao sto sam vec procitao narikace, hrana na groblju, alkohol, i opet u krug sve pagansko moze i prihvatljivo. A tradicionalni ples Maora koji je duboko u njihovoj tradiciji sa kojim odaju postovanje i cast izgleda nekako "majmunski? Sa kim ja zivim i delim zemlju :/

Djordje

pre 8 godina

Stvarno potresno. Tako se odaje pocast. A kod nas vredjaju profesore i ulaze sa mopedima na cas(ne izmisljam video sam klip).
A vi nesrecnici sto ovo vidite kao divljastvo objasnite mi kako se zove kada vredjaju i maltretiraju profesore? Lepo ponasanje?

Igor@Ardbeg

pre 8 godina

Za njih je Haka posebna stvar... Kopiko sam skontao imaju vise vrsta takvih plesova... Mozda je ovo za ispracaj pokojnika... Svidja mi se Novi Zeland...

Toni

pre 8 godina

Za ove koji su "zgroženi" činom učenika:"Haka are a fierce display of a tribe's pride, strength and unity". Ovaj ples nije nikakvo divljaštvo, već simbol, kako se kaže, ponosa, snage i jedinstva. Jedino zbog čega na neki način ne bi bio prikladan je činjenica što je nastao kao ratni obred. Nego, o tome niste mogli čitati u novinama kakve su "Svet", "Skandal" i slične... Vidi se da su se momci ozbiljno pripremali za ovaj trenutak, posebno u trenutku kad završavaju obred i u tišini propuštaju automobil sa posmrtnim ostacima. Profesor je sigurno bio omiljen i ugledan. A vi, pročitajte nekad nešto.

Marko

pre 8 godina

Lo, there do I see my Father.
Lo, there do I see my Mother And my Sisters and my Brothers.
Lo, there do I see the line of my people back to the beginning.
Lo, they do call to me. Thay do bid me to take my place among them In the Halls of Valhalla, donde viven los valientes por siempre.
Where the Brave may live forever.

Ovako bi Vikinzi ispratili svog saborca.

Mi usnule pratimo na razne načine. I to je u redu u našoj tradiciji.

Maori imaju svoju tradiciju. Za neupućene, u pitanju je narod koji je bio velik, koji je imao ozbiljnu ratničku tradiciju. Ako je ovo njihov izraz poštovanja i čega god (a kako vidim na snimku se niko ne buni, a i škola je objavila da se ponosi svojim učenicima) ne vidim uopšte prostor da bilo ko kritikuje ovo što je video.

Mada, pošto smo jako pametni, možda nam zato vako dobro i ide?

neccko

pre 8 godina

Ne znam da li je istina, ali ti Maori su jedini narod koji Englezi nikad nisu uspeli da pokore i savladaju u svojim osvajanjima. Englezi su morali sa njima da naprave Ugovor da bi mogli da ih budu na Novom Zelandu. Svi koji žive na Novom Zelandu su toliko ponosni sto su "kivijanci" i deo takve kulture.

Razum

pre 8 godina

Haka je tradicionalan ples naroda Mari sa Novog Zelanda. Izvodio se pre bojeva kao dokaz snage i junaštva a da bi se izazvao neprijatelj, ali i prilikom dočekivanja uvaženog gosta, kao priznanje nečijim dostignućima. Haka je danas uobičajen u školama na Novom Zelandu, a njihovi sportski timovi izvode ga pre utakmica. Kada nešto ne poznajemo, lako nam može izgledati kao divljaštvo. Onomad neko kod nas poseče drvo staro 600 godina zato što je baš tu hteo da protera put. Da je drvo moglo, siguran sam da bi se samo pomerilo.

Milan-Indjija

pre 8 godina

Pogkedajte sujetni Srbi, kako svi ucenici imaju jednobraznu garderobu, kako su sinhronizovani, kako postuju svoje obicaje i obicaje drzave gde zive...kako im je cisto i uredno groblje, bez grafita, smeca...i obidjite malo sveta, pa onda komentarisite. Ako vec ne mozete da vidite kako kulturan svet zivi, nemojte makar pisati budalastine. Pa u srpskoj skoli od sto ucenika, da li bi deset znalo da odigra nacionalno kolo? I o cemu vise da pricamo?

Zeka peka i drugari

pre 8 godina

@(Ardbeg, 30. jul 2015 09:09)
zato sto ti sahranu gledas kroz prizmu globalistickih moralnih arsina koji su ti nametnuti....
ima civilizacija koje se raduju na sahrani, jer smatraju da preminuli ide na boolje mesto.....kod nas se place, jer bez obzira na hriscanstvo, mi znamo da idemo u prah i pepeo...
zivotni rituali su u svakom narodu i svakoj civilizaciji drugaciji..to sto nam globalizacijom namecu svoje vrednosti, ne mora da znaci da iste treba da prihvatimo....
postovanje prema ovim mladim ljudima, koji su ocigledno voleli svog profesora i iskazali mu ovakvu cast....
neka mu je vecna slava!

Alex

pre 8 godina

Emotivno. Svaka čast. Svojim očuvanjem tradicije napravili su brand od haka plesa. NZ vs USA prošle godine u basketu... a Harden i Faried gledaju začuđeno...

verba volant

pre 8 godina

Ако ти јаве: умро сам,
а био сам ти драг,
можда ће и у теби
одједном нешто посивети.

На трепавицама магла.
На усни пепељаст траг.
Да ли си икад размишљао
о томе шта значи живети?

Ко снег у топлом длану
у теби детињство копни.
Бриге...
Зар има брига?
Туге...
Зар има туга?

По мердевинама маште
у младост храбро се попни.
Тамо те чека она
лепа, ал лукава дуга.

И живи!
Сасвим живи!
Не грицкај као миш дане.
Широко жваћи ваздух.
Престижи ветар и птице.

Јер свака вечност је кратка.
...... Mika Antić

Ako vam se dopala, imate je celu, zove se Besmrtna pesma.

Wolfgang O.

pre 8 godina

Zanimljivo je kako mi to razmisljamo... Citam komentare i cudim se koliko nemaju veze s temom i koliko su redovno puni zlobe, nezadovoljstva, negativne energije, gotovo uvek prema necemu sto je na neki nacin strano ili tudje.

Kakve veze ima ko je koga osvojio?
Kakve veze ima koji procenat maorske krvi imaju ova deca?

Zar nije ovde poenta u postupku, u emotivnom gestu koji su mladici ucinili prema svom pokojnom profesoru?

Zar je toliko tesko jednom se zadrzati na temi, reci svoje misljenje o njoj, ma kakvo ono bilo?

@axis mundi

pre 8 godina

svaka cast za performans i postovanje.Ovako nesto se retko vidja.Licno,voleo bih da mene neko ovako ispostuje....jos jednom,izuzetno!

srebrna lisica

pre 8 godina

Ovde se vide civilizacijske i kulturološke razlike. Nama stvarno izgleda kao divljački urlik pri ulasku automobila na groblje, ali šta mi uopšte znamo o simbolici ovog plesa, osim par rečenica. Ne znamo ništa ni o poreklu i ličnosti nastavnika koji je nažalost umro. Šta je predavao, možda su na njegovim časovima ako je vodio neki sportski tim praktikovao takav ples, možda je bio njegov omiljeni. Moj doživljaj ovakvog čina je da se odigrava u potpunoj tišini i miru. E, sada svi smo različiti a i dolazimo iz različitih kultura.

dejan

pre 8 godina

Tačno je da su Englezi taj ples preuzeli od Maora ali je to jedno retko mestobu svetu gde autohtono stanovništvo nijevistrebljeno. Da jeste ni plesa ne bi bilo. To je zato što su im žene jako lepe pa su ih ženili i mešali se sa njima. Treba poštovati svačije običaje. Mi sami ne poštujemo svoje. Nije ni čudo što ima svakakvih komentara. Ja sam se naježio. Tako i treba. Zaslužni gradjanin države. Vaspitavao i učio decu, a deca zahvalna. Jok fa krkamo na grobu pokojnika i slušamo narikače. Smrt je prirodna pojava.

dejan

pre 8 godina

Tačno je da su Englezi taj ples preuzeli od Maora ali je to jedno retko mestobu svetu gde autohtono stanovništvo nijevistrebljeno. Da jeste ni plesa ne bi bilo. To je zato što su im žene jako lepe pa su ih ženili i mešali se sa njima. Treba poštovati svačije običaje. Mi sami ne poštujemo svoje. Nije ni čudo što ima svakakvih komentara. Ja sam se naježio. Tako i treba. Zaslužni gradjanin države. Vaspitavao i učio decu, a deca zahvalna. Jok fa krkamo na grobu pokojnika i slušamo narikače. Smrt je prirodna pojava.

Vladimir

pre 8 godina

Ovi sto se zgrozavaju. Ma niste vi videli od svoga sela. Očigledno ne znate šta je tradicija i poštovanje. 
(cikadoktor, 30. jul 2015 11:08) 

Ova deca su poreklom Englezi. Tako da, ova "tradicija" je cist pozeraj. Njihova prava tradicija je otimanje teritorije od starosedelaca, a evo, i kradja kulturne bastine.
(Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36)

Znam da to neki ne mogu da shvate, ale nešto iz mog ugla viđenja. Ja sam Slovačke nacionalnosti. Medjutim već dvadeset generacija moje familije živi ovde. I neke običaje koje se smatraju Srpskim, mi smo prihvatili ko svoje. Bez pozeraja ili sličnih foliranja. Tako da ne, mora ovo na znači da su hteli samo da privuku pažnju, već samo da odaju počast učitelju na način na koji su mislili da je dostojno njemu...

TT

pre 8 godina

Snazno i dirljivo!
Za razliku od mnogih koji ovde komentarisu ovi decaci su postovali svog profesora i tradiciju kojoj je profesor pripadao. Svaka im cast! I svaka cast profesoru ako je ovo zasluzio. Iako je prerano otisao, ocigledno je ostavio veliki trag za sobom. Nema puno prosvetnih razlika u ovoj zemlji (a i sirom sveta) za koje se to danas moze reci...

Mita D

pre 8 godina

Kada ovoliko djaka ispolji ovoliko specifično poštovanje jednom svom profesoru na sahrani, taj profesor je bio jedinstven. Taj profesor je svoj ovoj deci značio i kao učitelj novog znanja i života i kao pedagog u životu. Imao je taj profesor i jašta živeti i bez sramote umreti. Svaka mu čast i čest i neka mu je večna profesorska slava u moje ime. Daj bože da i ja za života zavredim barem mrvicu kao što je on.

Smuleco

pre 8 godina

Svim "hejterima": profesor je bio MAOR! Kako da se drugačije i prikladnije oproste od njega?! Odali su mu na taj način, veličanstvenu, i pravu počast!

Rajko od Rasine

pre 8 godina

Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36Adriano_Galliani, 30. jul 2015 14:36
1. Nisi dobro gledao perfortmans i likove u njemu!
2. Pišeš o stvarima koje ne poznaješ i naravno lupetaš!
3. Profa, prema priloženom, nije bio običan... takvu počast treba svojski zaslužiti, baš kao što i ti zaslužuješ KECA, sedi i ćuti kad te niko ništa ne pita!

London's calling

pre 8 godina

Ima dosta komentara na YouTube ispod ovog video klipa.Neko je na YT ostavio komentar da je prof verovatno bio omiljen među decom čim je zaslužio da haku otplesu u njegovu čast. Odgovorio mu/joj je jedan od učenika te škole, rekavši da je nastavnik sam napisao tu haku i da ih je učio da je izvode. Njegova porodica je zamolila decu da izvedu haku za nastavnika poslednji put i da je to sigurno nešto što bi nastavnik voleo da mu prirede...i oni su je naravno i izveli.