Sreda, 01.07.2015.

10:23

Parkinsonova bolest je Hitlera koštala rata?

Izvor: Daily Mail

Parkinsonova bolest je Hitlera koštala rata? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

96 Komentari

Sortiraj po:

Laca

pre 8 godina

@NikolaBGD
Ne, to nije to. Separatni mir je kad okreneš leđa saveznicima i sklopiš mir sa neprijateljem, dakle mimo dogovora sa saveznicima. Staljin je s Hitlerom potpisao Pakt o nenapadanju, jer nije bio lud da sam ratuje s Nemcima, a to je upravo ono što su Englezi žarko želeli. Posle čerupanja Čehoslovačke (u kojem je učestvovala i Poljska), Rusi su celu godinu proveli ubeđujući saveznike da sklope OBAVEZUJUĆI pakt protiv Hitlera, ali ovi nisu hteli, a naročito nisu hteli Poljaci. Što se tiče Poljske, SSSR nije "podelio" Poljsku, samo je uzeo natrag ono što su Poljaci uzeli od Rusije u ratu 1921. godine. Poljaci nisu nikakva nevinašca kakvim se često predstavljaju u medijima, niti ikakvi stradalnici u istoriji. Preko 500 godina Poljska je držala najveći deo današnje Ukrajine i Belorusije, bila je imperija, često jača i od Rusije. Tek kad su konačno pukli kao imperija, kad su ih Nemci i Rusi podelili krajem 18. veka (s tim što Rusi ni tada nisu uzeli većinski Poljske teritorije, već samo one naseljene Belorusima i Ukrajinicma - tada jedostavno Rusima), oni su počeli da pričaju i rade na nacionalnom buđenju i oslobođenju, kad su shvatili da od imeperije nema ništa, onda daj šta daš. Naravno, zapadna javnost je spremno isticala poljsku ulogu žrtve, u večitom propagandnom ratu protiv Rusije.

MikroB

pre 8 godina

@Laca
Jeste, Rusi su imali strah da Britanci ne potpišu mir sa Hitlerom (o čemu ne postoji ni jedan istorijski dokument), a nisu se plašili kada su ga sami potpisali. Uredno su potpisali pakt o nenapadanju, štaviše vojno su pomagali Hitleru u porobljavanju Poljske i pružili političku podršku za Čehoslovačku. Tek kad im je taj ludak uleteo do Staljingrada su se usprotivili. Da nije bilo neviđene ruske zime (ispostavilo se da su sve 4 ratne godine zime bile neuobičajeno hladne), pitanje kako bi se II sv. rat završio.

Rusi gde su ušli da poraze fašiste tu su i ostali (izuzetak smo mi i hvala Tiletu na tome, koliko god da mu zameram neke stvari), za razliku od mrskih Anglosaxonaca, koji su vratili vlast zemljama/narodima odakle su isterali nemačku vojsku. Tamo gde nisu mogli da očekuju da će se zadržati, Sovjeti nisu ni išli. Oni su jednu okupaciju zamenili drugom. Jedno su Ruske bajke, a drugo činjenice. A nedužan narod je na žalost dao najveću žrtvu Sovjetskoj i Hitlerovoj geopolitici.

Zoks

pre 8 godina

Ko god zivi na zapadu zna koliko se omalovazava uloga Sovjeta u ratu....
Hladni rat ,mrznja prema rusima itd ucinilo je svoje.
Na d day sovjeti su vec duboko zasli u evropu...
Bojim se da nije slucajno da d day bude bas tad ...neka pusti ih nek ginu rusi bolje nego nasi...Stara skola anglosaksonaca
Svaki osmi dojce soldat je izgubio glavu na istocnom frontu...pametnom dovoljno

antifasista

pre 8 godina

Drugim recima, istrazivac je izgleda izmedju redova zeleo da nam kaze, kako sam II sv. rat nije problem, sam po sebi, kako istrebljivanje citavih naroda, posebno Jevreja, nije problem, sam po sebi, da u konacnom, nije problem ni fasizam, ni nacizam, sam po sebi, nego jedan covek, makar on bio i bolestan.
To je bezocna propaganda jednog ocitog neonaciste, ili simpatizera fasisticke ideologije.
Fasizam, kao rasisticka ideologija krvi i tla, kao poslednja faza nekontrolisanog kapitalizma (svoju nekontrolisanu stranu komunizma smo vidjali kroz niz represivnih rezima, npr, staljinizam, ili rezim u Sev. Koreji) u svojoj sustini ima utkano unistenje, a zatim i samounistenje. Drugim recima, fasizam prvo unisti sve razlicito od sebe, oko sebe, a zatim, unisti i sebe.
Fasizam je bolestan sam po sebi!
Sam Hitler je za gubitak rata - nebitan.

ps- sme li se i danas napisati: Smrt fasizmu, sloboda narodu?

za pad

pre 8 godina

Jadan covek, bolestan, neshvaceni umetnik, sam na svojim plecima drzi sudbinu arijevske rase... Zli Rusi komunjare udarili na njega sa judeo-masonskim vladama zapadnih saveznika. Ej bre, ruke mu se tresu, ali on se ne predaje! Takvog coveka vi napadate, sram vas bilo, a zamalo da ..... Ruse!

Tako ja otprilike shvatam emisije o Hitleru iz zapadne produkcije. U emisijama o Drugom Svetskom Ratu kada se govori o Istocnom frontu, narator prica iz ugla Nemacke, a kad se prebaci na Zapadni front pocinje da govori iz ugla Amera i Engleza. Klasicna sublimirana poruka ko su "nasi" i "njihovi". Elektronski mas mediji su najdelotvornije oruzje.

Бацач пламена

pre 8 godina

@Punisher - да се мало озбиљније бавиш историјом, знао би да је Стаљин Западу нудио савез против Хитлера, а када су га одбили, он се окренуо нагодби са Немцима. Знао би да је споразум Рибентроп-Молотов био привремен јер у том часу ниједна страна није била спремна за рат, Хитлер се спремао за рат са Француском, а Црвена Армија је била у фази наоружавања и формирања командног кадра, пошто је Стаљин многе команданте уклонио у чисткама. По совјетским архивима, у лето 1942. Црвена Армија би била спремна и тада би Стаљин напао Немце. Није Стаљин био наиван, али је био свестан да је тренутно неспреман за рат и није хтео да провоцира. Знало се да ће рата бити. Знао би и то да су Руси од Пољске узели само поручја насељена Украјинцима и Белорусима.

@Frapantno neznanje - за први део твог коментара погледај шта сам изнад написао. А што се Токија тиче, бомбардован је више пута, а куће су махом биле од дрвета, па је тако уништен. Атомске бомбе су биле демонстрација силе за Стаљина, али и хуманија опција - да су ишле копном, САД би имале милион мртвих војника. А тек јапански војници, цивили и инфраструктура?. Јесте то увод у нуклеарну еру, али јачина бомби и није била толика како се мисли.

@Iznogud - на руској територији немачке армије биле су бројније и јаче него у целом остатку Европе и Северној Африци. Да, мислим на САД чија је територија била ван свих сукоба, на САД које нису неспремне нападнуте на фронту од преко 3000 km, на САД које су 1941. имале једва пола милиона војника.

neutralni felsh

pre 8 godina

Mislis kad su Rusi tek oslobodili svoju teritoriju USA su vec izbacili Nemce iz Afrike, Italije i iskrcali se u Normandiji? Odlicno poredjenje!
Ali imas pravo, nije isto: USA su pocele ranije da se bore na strani pravde i pomazu kada nisu morali, Rusi su se prvo malo dogovarali sa Hitlerom pa su tek kad ih je izigrao morali da reaguju...
(Iznogud, 01. jul 2015 14:15)

bravo! sve si rekao.

Gospodin u bundi

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)
Nije ni onome sto lezi u Pozarevcu pod lipom bilo mane.

Mrkajlo

pre 8 godina

A jesu li i svi ostali nacisti bolovali od Parkinsonove bolesti? Cela Nemacka?
(Darko, 1. jul 2015 15:00)
NISU SIGURNO,BILI SU GOSPODA.

Dule

pre 8 godina

@хаџија: Sta hoces, "brale"? Da ti napisem celu istoriju covecanstva? Hajde malo u biblioteku, uzmi knjigu u ruke. Nauci nesto. To sto si ti naveo Putina pokazuje koliko ti nemas pojma o istoriji. Da ne govorim o sadasnjem stanju sveta.

Super!!!

pre 8 godina

da je danas živ, majke staljingrada bi tražile da se pusti na slobodu, inače ne bi dozvolile da se održi komemoracija za stradale pripadnike von paulusove 6. armije, sve dok je taj heroj u pritvoru.
(činjenica, 1. jul 2015 11:55)

Meni ovakvi tekstovi i istraživanja vrlo mirišu na neko vajkanje i žaljenje, kako je, eto, zbog Hitlerovih loših odluka i procena propuštena zlatna prilika da se pobedi Rusija. Evo, sad ispade da čak ni Hitler sam nije kriv, nego opaka bolest koja ga je omela, inače bi ostvario ono što je Zapad uvek želeo. Za ove koji spominju Bitku za Britaniju, to je bila prosto dečja igra u odnosu na Istočni front. Hitler nije zaista hteo da osvoji Britaniju, hteo je da ih natera da prihvate dogovor s njim. Inače, Rusi su do pred sam kraj rata bili u strahu da će Čerčil sklopiti separatni mir sa Hitlerom, i očigledno su za taj strah itekako imali razloga.
(Laca, 1. jul 2015 11:49)

E, ova dva komentara su od svih najgenijalniji. Prvi odise sarkazmom i cinizmom, opisujuci srpsko politicko prostituisanje, a ovaj drugi, zivi od nacitanosti i znanja. Ljudi, obojica ste genijalci.

Lepa neka bolest...ova parkinsonova!? Moze da posluzi kad' zatreba.

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)

Uskoro cemo saznati da je u vreme Hitlera ceo austrijski i nemacki narod bolovao od parkinsonove bolesti i fakticki, zbog toga, ni za sta nisu krivi. Kako bi bilo da i mi Gavrila Principa i srpske borce oko Srebrenice proglasimo bolesnima...bolovali ljudi od parkinsonove bolesti...zato su im se ruke tako "tresle". A, ne bi bilo lose ?!

Lester

pre 8 godina

Popeli ste mi se više svi vi na ganglije sa raspravama o tome ko je koliko doprineo pobedi protiv nacističke Nemačke u Drugom svetskom ratu. Pa hajde da dam par činjenica iz dela Dejvida Glanca, Sudar Titana - Kako je Crvena armija zaustavila Vermaht. Glanc je američki vojni istoričar. O lokomotivama SSSR je započeo rat sa 28000 lokomotiva i srazmerno većom količinom vagona. Tokom rata je izgubljeno oko 15000. Proizvedeno je ukupno oko 800 parnih lokomotiva, tokom rata. One jednostavno nisu bile prioritet sa ograničenim resursima. O Zakonu o zajmu i najmu. Ukupna vrednost američke pomoći Saveznicima bila je 50 milijardi dolara od čega je SSSR dobio 11.3 milijarde dolara. Ono u čemu su Ameri stvarno pomogli Rusima su bili kamioni, skoro pola miliona, odlični avioni P39, kao i radio aparati i telefoni. Tenkovi koje je SSSR dobio, M3 Lee, su tenkisti zvali kovčeg za šestoricu. Treće, za one koje ne poštuju pretrpljene žrtve jednog naroda u njegovoj borbi za opstanak, Crvena armija je ubila između 80-88% svih nemačkih vojnika u ratu, ne računajaći nemačke saveznike koji su takođe masovno satirani na istočnom frontu. U ratu protiv Japana, SSSR je, za dve nedelje, uništio najbolju i najveću japansku grupu armija Kvantung i tako osudio na smrt japansku vojsku u Kini i ugrozio sam Japan. Ako već ostavljate komentar u kome lupate gluposti bar ne popujte drugima o obrazovanju, školi, knjizi, pravopisu i proverite stvari koje iznosite.

pik

pre 8 godina

Istorija je pokazala kakav je,bio bolestan ili ne , radio je sta je hteo.Izmisljajte mu kojekakve bolesti...on je ipak radio sta je hteo.Nikada necete saznati koja ga je bolest "obuzela" za radnje,ali zrtve njegove vladavine pokazuju da nije sprecen u startu,dozvoljeno mu je bilo da radi sta hoce.Nadam se da su tehnologija,medicina I ljudi uopste napredovali I da mogu da se okrenu I u buducnosti prepoznaju "znake" necije "bolesti",da se vise ovakve stvari ne desavaju.

Surovi

pre 8 godina

Da li je moguce da je ovo bitno i da se neko jos uvek bavi ovim 60 godina kasnije?!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (alo alo, 1. jul 2015 12:25)
II sv.rat je najvaznija tacka u ljudskoj istoriji iz vise razloga.
Prvi razlog je sto je najkrvaviji sukob u istoriji sveta,a drugi je taj sto je sam ishod rata odredio sve sto se dogadjalo posle .
Kada se bolje pogleda,rat nije ni prestao,vec je nastavljen kroz niz manjih ili vecih lokalnih sukoba,a protivnici su bili USA i SSSR.
Razumevanje II sv.rata je kljuc opstanka drustva kao takvog,jer sve sto se sada desava ima koren u tom sukobu.Cak i ratovi na nasim prostorima su bili upravo zbog neresenih sukoba iz tog vremena,normalno uz pomoc drzava kojima je bilo u interesu da nas rasture.
Ne treba brkati stvari,posto je ratova bilo pre i bice ih jos,ali nijedan nije bio kao II sv.rat,cak ni Veliki rat.I sv.rat je vodjen iz klasicnih imperijalistickih pobuda,bez neke vece ideologije koja bi bila vodilja,dok je Hitler koristio ideologiju ,bas kao i komunisti,kako bi popalio narod.

хаџија

pre 8 godina

akva Parkinsonova bolest, megalomania ga kostala rata. Kao i Cezara, Napoleona i sl. Nijedno carstvo nije stvoreno da opstane, jer su kraljevi, carevi, lideri, Führeri itd. sujetne i bolesne osobe, egomani koji nemaju racionalnu moc da shvate svoju okolinu i razvoj drustva.
(Dule, 1. jul 2015 11:07)
јел брале, јел под тиме мислиш и на стаљина ондак и путина данаске ?

Gringos

pre 8 godina

Tko se lozi jos na price o ovom coveku? Svaki drugi dan je u novinama?
Danas je 2015 i na sceni su novi Adolfcici, puna ih je tv. ratova vise nego u bajci. Kad bi psihijatri mogli samo raditi svoj posao slobodno.....

Karamarković

pre 8 godina

Ispašće još da je Hitler bio pozitivan čovek, samo je radi bolesti pobio milione ljudi i izazvao strašna razaranja.Budalaština !

haujesnou

pre 8 godina

@cofi95

komentarises, a nemas pojma. Sovjeti u ofanzivu prelaze u leto 1943 i brze ili sporije teraju do samog kraja u Berlinu.

Nemacka je bila rastegnuta na vise frontova ali ofanziva na zapadnom frontu, na koji se pozivas, je pocela mnogo kasnije i ubrzala je Hitlerov pad. Ali nije prelomila rat.

Iznogud

pre 8 godina

@cofi95

У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској...
(Бацач пламена)

Mislis kad su Rusi tek oslobodili svoju teritoriju USA su vec izbacili Nemce iz Afrike, Italije i iskrcali se u Normandiji? Odlicno poredjenje!
Ali imas pravo, nije isto: USA su pocele ranije da se bore na strani pravde i pomazu kada nisu morali, Rusi su se prvo malo dogovarali sa Hitlerom pa su tek kad ih je izigrao morali da reaguju...

Da smo ranije znali da je Hitler bio bolestan...poslali bi mu zene u crnom...da ga tese

pre 8 godina

Ma jesmo mi svi budale ili se ovde javljaju samo najveci idioti? Srbi i Cronogorci su pobedili Hitlera????? A ono malo koskanja po Pacifiku, odbrana Engleske, kapitulacija Italije, Normandija, Afrika... to bi valda cica-Draza sredio poslepodne da nije morao da dremne?
(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Budalastino, covek nije rekao da su Srbi i Crnogorci pobedili Hitlera ali je rekao da su Srbi i Crnogorci "vezali" oko 300,000 nemackih vojnika koji bi, da nisu bili vezani na Balkanu, stojali pred Staljingradom. Kapiras? Nista ti ne kapiras!

Mrzim licemere

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)

Uskoro cemo saznati da je u vreme Hitlera ceo austrijski i nemacki narod bolovao od parkinsonove bolesti i fakticki, zbog toga, ni za sta nisu krivi. Kako bi bilo da i mi Gavrila Principa i srpske borce oko Srebrenice proglasimo bolesnima...bolovali ljudi od parkinsonove bolesti...zato su im se ruke tako "tresle". Ne bi bilo lose?!

Cinik

pre 8 godina

Rata ga je kostalo sta su mu rusi satrali i vojsku i drzavu, ali ajd, dode pod normalno traziti nekakve popularnije razloge zasto je netko negdje popusio :)

Mazda

pre 8 godina

Kakva grozna speculacija--sugerisati da ljudi koji boluju od Parkinsona nemaju savest I da su prakticno sociopate. I netacno i nehumano!

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Nemci nisu imali sanse. Dok se Zapadna Evropa relativno brzo predala (Francuzi 500 000 mrtvih) sto je delovalo kao da je Nemacka bas toliko mocna, vec na prvom testu su pali. Nespreman za rat Sovjetski Savez ih je pobedio. Da su bili spremni Hitler bi izgubio odmah. To je kostalo milione zivota, ali kostalo bi i vise da je SSSR pao.

Frapantno neznanje

pre 8 godina

"У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској.
Највећи удео у капитулацији Јапана имала је баш Црена Армија, а не атомске бомбе као што се мисли. Пролећа 1945. америчка авијација је Токио сравнила за земљом и било је више мртвих него у Хирошими и Нагасакију, па ипак се нису предали ни тад, а ни у првој половини августа 1945. Али када је у другој половини августа Црвена Армија кренула копненим путем на јапанске положаје у Кини и Кореји то је било алармантно, јер је по први пут у рату Јапан био копнено угрожен. Зато су се и предали. Имаш књигу ,,Тотални рат'', написали Гај Винт и Пјетро Калвокорези.
Невероватно ми је како људи минимализују допринос Црвене Армије у победи над нацистима. Једна ствар је сигурна - да САД нису ушле у рат, силе Осовине би можда победиле. Да СССР није ушао у рат, силе Oсовине би сигурно победиле.
(Бацач пламена, 1. jul 2015 13:07)"

Staljin: "Bez americke proizvodnje, Saveznici ne bi dobili rat."

Tako da nemoj ni ti da nipodostavas ulogu ostalih Saveznika ili Amerike.

Da SSSR nije usao u rat? SSSR je bio primoran da udje u rat. Sta bi bilo kada bi bilo.

Niti ti razumes moc nuklearnog oruzja, nadmocnog oruzja koje bi dobilo rat 100%. Razmisli koliko aviona ti treba da bi bombardovao grad velicine Tokija, pa onda uporedi jedan avion koji je potreban da bi dostavio bombu koja i nije imala svoj pun potencijal...

Punisher

pre 8 godina

@bacac plamena
Zaboravio si jedan detalj. Da Rusija nije zapocela II svetski rat cepanjem poljake zajedno sa svojim nacistickim partnerima i saveznicaia, rata ne bi ni bilo. Takodje da Rusiju nisu napali dotadasnji nacisticki saveznici, Rusi se protiv svojih nikad ne bi okrenili. Staljin cak prva 3 dana nije verovao da ga "prijatelji" napadaju pa nije ni reagovao.

Niko

pre 8 godina

Drugi svetski rat je mogao da se zavrsi jos 1939 ili 1940 da Sovjetski Savez nije postao na neki nacin sila osovine i zajedno sa Nemackom podelio Poljsku! Mislite o tome...

Scully

pre 8 godina

" U istraživanju se tvrdi da je neurološka bolest uticala na neke od najvećih odluka ovog diktatora, načinila ga nesmotrenim i na kraju dovela do gubitka Drugog svetskog rata".

Sta bi bilo da nije bio "nesmotren"? Sreca nasa sto je imao parkinsona. Ovi kao da zale sto rat nije potrajao duze.

Бацач пламена

pre 8 godina

@cofi95

У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској.
Највећи удео у капитулацији Јапана имала је баш Црвена Армија, а не атомске бомбе као што се мисли. Пролећа 1945. америчка авијација је Токио сравнила за земљом и било је више мртвих него у Хирошими и Нагасакију, па ипак се нису предали ни тад, а ни у првој половини августа 1945. Али када је у другој половини августа Црвена Армија кренула копненим путем на јапанске положаје у Кини и Кореји то је било алармантно, јер је по први пут у рату Јапан био копнено угрожен. Зато су се и предали. Имаш књигу ,,Тотални рат'', написали Гај Винт и Пјетро Калвокорези.
Невероватно ми је како људи минимализују допринос Црвене Армије у победи над нацистима. Једна ствар је сигурна - да САД нису ушле у рат, силе Осовине би можда победиле. Да СССР није ушао у рат, силе Oсовине би сигурно победиле.

П. В. Петровић

pre 8 godina

Људи заборављате улогу хитлеровог личног доктора која је за последицу имала да је овај био дрогиран од јутра до мрака. За разлику од Геринга који је био на морфијуму, хића је био на таквој комбинацији апера и даунера коју не би ни нилски коњ поднео. Од тога је и пазарио паркинсона. Док је био стрејт направио је од најсиромашније европске земље са растуреном привредом светску велесилу. Што је и имало за последицу да има толику безрезервну подршку немачког народа у свим његовим умоболностима.

NikolaBGD

pre 8 godina

@Laca
Separatni mir ? Da li je to ono što su Rusi sklopili sa Hitlerom pre rata nadajući se da će on to da poštuje a uspu i podelili Poljsku sa njim. Rusija jeste dala ubedljivo najveće žrtve u II svetskom ratu ali hajde da Staljina ne predstavljamo kao anđela.Da je on bio razumniji u nekim momentima rata možda bi i žrtve bile manje. Mada njemu te brojke ne znače ništa to je posle rata i dokazao.
Što se ovih članaka tiče mislim da su glupi i besmisleni. Hitler je kriv za najveći pokolj u istoriji čovečanstva i to je jedino što je bitno u vezi sa njim a ne ovakva tugaljiva istraživanje i opravdanja.

Filip

pre 8 godina

Hica ubij se.Samo zato sto su Fasisti ubili tvog strica ne znaci da sada trebas osudjivati citav narod.Mnogi su bili primorani da se pridruze Fasistickoj vojsci i bilo je mnogo njemakcih protesta koji su silom ugaseni.Plus to se desilo prije 70 godina i mnogi ljudi koji su pocinili to su mrtvi.Ako kazes da su Njemci zli monstrumi zato sto su nesto uradili prije nekoliko decenija,onda nisi bolji od hitlera koji je govorio da su jevreji zli monstrumi.Vodja je bio takav,ali nije vojska i pogotovo nije narod.Srami se

Senilan EU klaun cita satiru

pre 8 godina

Jedan pametan americki general pre puno godina je izjavio; ako zelis dobiti rat ne ratuj sa Rusijom. Pametnome dosta...
Citam danasnje novine i gledam koliko naivnih ima.
Sirite mir i samo mir, zivot je kratko sra...

Trovach

pre 8 godina

Hitler se malo preracunao i nije imao nikakve sanse. Nije uspeo da osvoji Britaniju, ali je na kratko izbacio iz rata (doduse, Montgomeri ga je zezao u Africi, Malta je uporno odbijala da se preda, a britanska mornarica je unistila italijansku), pa je napravio gresku kada je napao SSSR. Posle Perl Harbura, Amerikanci su bili iznenadjeni nemackom objavom rata, ali su tada imali alibi da je napadnu. Mislim da je velika sreca sto je na celu Nemacke bio takav nesposobnjakovic, jer bi njegovi generali efikasnije vodili rat, pa bi broj zrtava bio veci. Kako drugacije objasniti njegove naredbe da se ni po koju cenu ne povlaci i tako izgubiti citavu jednu (Paulusovu) armiju, ili razdvajanje snaga, kada je trebalo zadati odlucujuci udarac.

objavite komentar, kopirao sam ga #1

pre 8 godina

"budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!
(mikele, 1. jul 2015 10:39)"

Da, zato su Sovjetskom Savezu dali 50 milijardi evra pomoci. Zato su im dali tenkove, lokomotive (Rusija proizvela 96 lokomotivi tokom rata, a od ostalih Saveznika dobila 2,000, slovima DVE HILJADE, a vagona 11,000, slovima JEDANAEST HILJADA).

Jesi li ti cuo za velika slova? Jesi li cuo da na kraju recenice ne mogu da stoje dve, vec samo jedna ili tri tacke?

Pa, mamu mu, Staljin rekao: "Bez americke proizvodnje Ujedinjene Nacije [Saveznici] nikada ne bi dobili rat" na konferenciji u Teheranu, istom Teheranu koji su Sovjeti i ti "anglosaksonci" kako ti kazes ZAJEDNO NAPALI, mozda si cuo za taj mali dogadjaj, zvao se ANGLO-SOVJETSKA INVAZIJA NA IRAN gde su svrgnuli REZU SAHA PAHLAVIJA i postavili njegovog sina da vlada drzavom.

Sta to bese pravopis, obrazovanje, istorija, skola, knjiga?!

7 gotovan

pre 8 godina

Samo da Angela ne oboli!!!
(boki)

Nema potrebe - Putler je vec oboleo!
Bas kao Hitler na domacoj Olimpijadi je kinjio manjine (Hitler ne-arijevce, Putin homoseksualce), anektirao 'istorijske' teritorije (Hitler Austriju, Putin Krim), velicao vojnu moc sopstvene zemlje - pa dolijao!

bakicar

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)
Budala može biti samo onaj ko ne čita lako dostupne informacije. Vermaht je u Jugoslaviji imao najmanje 300000 vojnika u svakom momentu i to jeste doprinos NOVJ u 2SR.

budalastine

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Има овде на Б92 један чланак са видеом, који приказује изгубљено људство у бројкама и графицима. Па ти лепо види колико су јадничци Амери и Британци дали у односу на СССР. Срби (из Србије и из Црне Горе) су пропорционално дали много људи, па ти настави да ниподаштаваш наше жртве... макар буди свестан колико је то бесмислено што причаш.
(Апоплекс)

Bizarnog li kriterijuma: koliko mrtvih (u procentima) - tolika zasluga? Ali nema veze, evo sad si me ubedio: Srbi su uz pomoc Crnogoraca (koji su isto Srbi dakle: Srbi) pobedili Hitlera! Isto bi se dogodilo i Hanibalu i Atili samo da Srbi nisu bili na izletu u Rusiji dok su oni tu vrsljali! Napravicu i video da mozes da 'prosvetis' sledeceg neobavestenog kriticara koji cita tamo ne ke knjige...

deda Omar

pre 8 godina

Taj covek je samo slika, naslov na stolu, vecinu dela su drugi sprovodili, ali je on kao lider najodgovorniji. Sta ocekivati od coveka koji je svoju "politiku" izveo iz kafane na ulice uz pomoc kmetova. O licemerju rajha ne treba trositi reci, od Enrsta Roma koji je organizovao gej orgije, do ponekih oficira sa svojim zenama Jevrejkama. Ne razumem samo zasto se od njega pravi neka velika slika, oni su skup prevaranata i djilkosa koji su uz pomoc zverskog nasilja i ludackih zamisli uradili ono sto su uradili, iza sebe ostavili tragove krvi.

Sinko

pre 8 godina

Da ovo nisam procitao ne bih ni znao da je Hitler izgubio rat zbog parkinsonove bolesti, a ne mozda zato sto je bio ludi fanatik koji je svom narodu nametnuo ideologiju po kojoj su oni nadljudi, a svi ostali treba da budu robovi ili crknu u gasnim komorama, i usput to hteo da sprovede tako sto je zaratio sa citavim demokratskim i/ili slobodnim svetom. Ako je i od americkih doktora - mnogo je!

hica

pre 8 godina

Meni su Nemci u koncentracionom logoru ubili strica,sto necu oprostiti dok sam ziv!
Hitler je na kraju rata kao oboleo..
A do tada?Zdrav,u snazi,odlucan..Na stranu sto je monstrum i najveci zlikovac u istoriji covecanstva!
I sada neko kaze kako su Nemci zbog toga izgubili rat..Zaboravili su sve one koji su ih napali sa svih strana..Ruse,USA,GB,YU,Francusku...
Sve Imperije su propale,a njegova je najkrace trajala...
Kakav vodja,takva vojska,takav narod...

Mozete mi nekad objaviti komentar slobodno

pre 8 godina

@budalastine Brate moj ne moze se protiv Ruskog lobija tako lako pustio je svoje korene duboko u Srbiji pa tako mozes samo citati proruske komentare na ovom sajtu...

neutralni felsh

pre 8 godina

budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!
(mikele, 01. jul 2015 10:39)


moze li bar jedna jedna vest bez antizapadnog botovanja i kvazi-moralistickih tirada, o vi naivni sto svet delite prema stranama sveta. a pol pot, crveni kmeri, vijetkong, kim dzong il? onda su oni proizvod istoka, pa ko zna - mozda se nekad opametimo i zakljucimo da su obe strane bivale kroz modernu istoriju slicna g... ili ipak nisu? jer nam jedno ocigledno opojno mirise - valjda zato sto je "bratsko".

neutralni felsh

pre 8 godina

Nemacka je izgubila rat zato sto su Sovjeti imali daleko vece resurse, teritoriju, uostalom Rusi su ubili 70% svih nemackih vojnika, verovatno tu ubrajaju i preko milion palih boraca Italije, Rumunije, Madjarske, Hrvatske, Finske, Spanije, Holandije, Danske, Svedske, stotine hiljada dobrovoljaca iz svih zemalja EU.
(seljadin, 01. jul 2015 11:10)


nisu rusi nego sovjeti.

budalastine

pre 8 godina

Bolestan ili ne Hitler je bio zlocinac a ishod rata (koliko god to danas bilo ne popularno raci) odlucili su ruski tenkovi. Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.
(Djordje)

Ma jesmo mi svi budale ili se ovde javljaju samo najveci idioti? Srbi i Cronogorci su pobedili Hitlera????? A ono malo koskanja po Pacifiku, odbrana Engleske, kapitulacija Italije, Normandija, Afrika... to bi valda cica-Draza sredio poslepodne da nije morao da dremne?

Srboljub

pre 8 godina

citajte pazljivije, ova vest ne dovodi u pitanje njegov uzasan opus, niti pokusava da bilo sta opravda ("rehabilitacije" su domaci izum, btw), medjutim uvek je koristan makar pokusaj sagledavanja "kako" i "zasto" je neko postao monstrum, za dalje citanje preporucujem psiholoske studije o A.H. (i njegovih roditelja); ponavljam: pokusati da se zlo razume nije isto sto i (o)pravdati ga.

Laca

pre 8 godina

Meni ovakvi tekstovi i istraživanja vrlo mirišu na neko vajkanje i žaljenje, kako je, eto, zbog Hitlerovih loših odluka i procena propuštena zlatna prilika da se pobedi Rusija. Evo, sad ispade da čak ni Hitler sam nije kriv, nego opaka bolest koja ga je omela, inače bi ostvario ono što je Zapad uvek želeo. Za ove koji spominju Bitku za Britaniju, to je bila prosto dečja igra u odnosu na Istočni front. Hitler nije zaista hteo da osvoji Britaniju, hteo je da ih natera da prihvate dogovor s njim. Inače, Rusi su do pred sam kraj rata bili u strahu da će Čerčil sklopiti separatni mir sa Hitlerom, i očigledno su za taj strah itekako imali razloga.

Rodžer

pre 8 godina

1. Znači, sad da se klonimo svojih rođaka i komšija sa Parkinsonovom bolešću, jer se u njima verovatno kriju masovne ubice?
2. A je li imao Parkinsona kada je prve "nepodobne" počeo da šalje u logore?

Zex1

pre 8 godina

Jadnicak... nego, treba da se testira ceo vrh amerike na Parkinsa... mada, po ovim istrazivacima i ne treba! Jadnici, a mi ljuti na njih, oni bolesni a mi mislimo zli, koristoljubivi, licemeri, pokvareni itd,itd... sad mi ih zao...
Vecu budalastinu nisam skoro cuo!

Апоплекс

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Има овде на Б92 један чланак са видеом, који приказује изгубљено људство у бројкама и графицима. Па ти лепо види колико су јадничци Амери и Британци дали у односу на СССР. Срби (из Србије и из Црне Горе) су пропорционално дали много људи, па ти настави да ниподаштаваш наше жртве... макар буди свестан колико је то бесмислено што причаш.

seljadin

pre 8 godina

Nemacka je izgubila rat zato sto su Sovjeti imali daleko vece resurse, teritoriju, uostalom Rusi su ubili 70% svih nemackih vojnika, verovatno tu ubrajaju i preko milion palih boraca Italije, Rumunije, Madjarske, Hrvatske, Finske, Spanije, Holandije, Danske, Svedske, stotine hiljada dobrovoljaca iz svih zemalja EU.

Dule

pre 8 godina

Kakva Parkinsonova bolest, megalomania ga kostala rata. Kao i Cezara, Napoleona i sl. Nijedno carstvo nije stvoreno da opstane, jer su kraljevi, carevi, lideri, Führeri itd. sujetne i bolesne osobe, egomani koji nemaju racionalnu moc da shvate svoju okolinu i razvoj drustva.

neutralni felsh

pre 8 godina

Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.
(Djordje, 01. jul 2015 10:53)


svasta!

cofi95

pre 8 godina

Je l' mogu Rusofili da se mane teorije da su Rusi ustvari pobedili Nemce. Pa, da nisu Ameri nagazili u Normandiji i Belgiji, Nemci bi preorali Rusiju, ne bi kamen na kamenu ostao. Imali su Rusi ogroman udeo u pobedi, ali nemojmo preterivati.

Ayala

pre 8 godina

Hitler se zeznuo sto je napravio analogiju izmedju Jugoslavije i SSSRa. Naime Yu se odmah raspala po nacionalnim savovima i de facto se odmah po napadu raspala. SSSR je primio razarajuci udarac na pocetku, ali je imao skrivene unutrasnje rezerve. Ljudski potencijal i koheziju.

Miroslav

pre 8 godina

Stičem utisak da suviše često i nepotrebno pišete o Hitleru.Toliko studiozno se ne odnosite prema temama koje zaslužuju daleko više pažnje.Ne kažem da to Zlo možemo i trebamo zaboraviti,ali ovoliko bavljenje njim stvarno ne zaslužuje.

činjenica

pre 8 godina

ma da on je nevin! da mu danas sude nw bi ga ni osudilo nego bi se izvukao sa psohijatrom kao neuracunljiv!
(majstor, 01. jul 2015 10:45)

da je danas živ, majke staljingrada bi tražile da se pusti na slobodu, inače ne bi dozvolile da se održi komemoracija za stradale pripadnike von paulusove 6. armije, sve dok je taj heroj u pritvoru.

mikele

pre 8 godina

budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!

ljilja

pre 8 godina

E sad mi je lakse ,on nije bio zver , vec jadan bolestan covek.
A vi , dokoni lekari , smisljajte lekove protiv teskih bolesti , a ovo g....od coveka prepustite zaboravu.

Djordje

pre 8 godina

Bolestan ili ne Hitler je bio zlocinac a ishod rata (koliko god to danas bilo ne popularno raci) odlucili su ruski tenkovi. Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.

ljilja

pre 8 godina

E sad mi je lakse ,on nije bio zver , vec jadan bolestan covek.
A vi , dokoni lekari , smisljajte lekove protiv teskih bolesti , a ovo g....od coveka prepustite zaboravu.

mikele

pre 8 godina

budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!

Dule

pre 8 godina

Kakva Parkinsonova bolest, megalomania ga kostala rata. Kao i Cezara, Napoleona i sl. Nijedno carstvo nije stvoreno da opstane, jer su kraljevi, carevi, lideri, Führeri itd. sujetne i bolesne osobe, egomani koji nemaju racionalnu moc da shvate svoju okolinu i razvoj drustva.

Djordje

pre 8 godina

Bolestan ili ne Hitler je bio zlocinac a ishod rata (koliko god to danas bilo ne popularno raci) odlucili su ruski tenkovi. Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.

seljadin

pre 8 godina

Nemacka je izgubila rat zato sto su Sovjeti imali daleko vece resurse, teritoriju, uostalom Rusi su ubili 70% svih nemackih vojnika, verovatno tu ubrajaju i preko milion palih boraca Italije, Rumunije, Madjarske, Hrvatske, Finske, Spanije, Holandije, Danske, Svedske, stotine hiljada dobrovoljaca iz svih zemalja EU.

budalastine

pre 8 godina

Bolestan ili ne Hitler je bio zlocinac a ishod rata (koliko god to danas bilo ne popularno raci) odlucili su ruski tenkovi. Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.
(Djordje)

Ma jesmo mi svi budale ili se ovde javljaju samo najveci idioti? Srbi i Cronogorci su pobedili Hitlera????? A ono malo koskanja po Pacifiku, odbrana Engleske, kapitulacija Italije, Normandija, Afrika... to bi valda cica-Draza sredio poslepodne da nije morao da dremne?

Zex1

pre 8 godina

Jadnicak... nego, treba da se testira ceo vrh amerike na Parkinsa... mada, po ovim istrazivacima i ne treba! Jadnici, a mi ljuti na njih, oni bolesni a mi mislimo zli, koristoljubivi, licemeri, pokvareni itd,itd... sad mi ih zao...
Vecu budalastinu nisam skoro cuo!

Бацач пламена

pre 8 godina

@cofi95

У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској.
Највећи удео у капитулацији Јапана имала је баш Црвена Армија, а не атомске бомбе као што се мисли. Пролећа 1945. америчка авијација је Токио сравнила за земљом и било је више мртвих него у Хирошими и Нагасакију, па ипак се нису предали ни тад, а ни у првој половини августа 1945. Али када је у другој половини августа Црвена Армија кренула копненим путем на јапанске положаје у Кини и Кореји то је било алармантно, јер је по први пут у рату Јапан био копнено угрожен. Зато су се и предали. Имаш књигу ,,Тотални рат'', написали Гај Винт и Пјетро Калвокорези.
Невероватно ми је како људи минимализују допринос Црвене Армије у победи над нацистима. Једна ствар је сигурна - да САД нису ушле у рат, силе Осовине би можда победиле. Да СССР није ушао у рат, силе Oсовине би сигурно победиле.

Ayala

pre 8 godina

Hitler se zeznuo sto je napravio analogiju izmedju Jugoslavije i SSSRa. Naime Yu se odmah raspala po nacionalnim savovima i de facto se odmah po napadu raspala. SSSR je primio razarajuci udarac na pocetku, ali je imao skrivene unutrasnje rezerve. Ljudski potencijal i koheziju.

Miroslav

pre 8 godina

Stičem utisak da suviše često i nepotrebno pišete o Hitleru.Toliko studiozno se ne odnosite prema temama koje zaslužuju daleko više pažnje.Ne kažem da to Zlo možemo i trebamo zaboraviti,ali ovoliko bavljenje njim stvarno ne zaslužuje.

Laca

pre 8 godina

Meni ovakvi tekstovi i istraživanja vrlo mirišu na neko vajkanje i žaljenje, kako je, eto, zbog Hitlerovih loših odluka i procena propuštena zlatna prilika da se pobedi Rusija. Evo, sad ispade da čak ni Hitler sam nije kriv, nego opaka bolest koja ga je omela, inače bi ostvario ono što je Zapad uvek želeo. Za ove koji spominju Bitku za Britaniju, to je bila prosto dečja igra u odnosu na Istočni front. Hitler nije zaista hteo da osvoji Britaniju, hteo je da ih natera da prihvate dogovor s njim. Inače, Rusi su do pred sam kraj rata bili u strahu da će Čerčil sklopiti separatni mir sa Hitlerom, i očigledno su za taj strah itekako imali razloga.

Trovach

pre 8 godina

Hitler se malo preracunao i nije imao nikakve sanse. Nije uspeo da osvoji Britaniju, ali je na kratko izbacio iz rata (doduse, Montgomeri ga je zezao u Africi, Malta je uporno odbijala da se preda, a britanska mornarica je unistila italijansku), pa je napravio gresku kada je napao SSSR. Posle Perl Harbura, Amerikanci su bili iznenadjeni nemackom objavom rata, ali su tada imali alibi da je napadnu. Mislim da je velika sreca sto je na celu Nemacke bio takav nesposobnjakovic, jer bi njegovi generali efikasnije vodili rat, pa bi broj zrtava bio veci. Kako drugacije objasniti njegove naredbe da se ni po koju cenu ne povlaci i tako izgubiti citavu jednu (Paulusovu) armiju, ili razdvajanje snaga, kada je trebalo zadati odlucujuci udarac.

Апоплекс

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Има овде на Б92 један чланак са видеом, који приказује изгубљено људство у бројкама и графицима. Па ти лепо види колико су јадничци Амери и Британци дали у односу на СССР. Срби (из Србије и из Црне Горе) су пропорционално дали много људи, па ти настави да ниподаштаваш наше жртве... макар буди свестан колико је то бесмислено што причаш.

hica

pre 8 godina

Meni su Nemci u koncentracionom logoru ubili strica,sto necu oprostiti dok sam ziv!
Hitler je na kraju rata kao oboleo..
A do tada?Zdrav,u snazi,odlucan..Na stranu sto je monstrum i najveci zlikovac u istoriji covecanstva!
I sada neko kaze kako su Nemci zbog toga izgubili rat..Zaboravili su sve one koji su ih napali sa svih strana..Ruse,USA,GB,YU,Francusku...
Sve Imperije su propale,a njegova je najkrace trajala...
Kakav vodja,takva vojska,takav narod...

Sinko

pre 8 godina

Da ovo nisam procitao ne bih ni znao da je Hitler izgubio rat zbog parkinsonove bolesti, a ne mozda zato sto je bio ludi fanatik koji je svom narodu nametnuo ideologiju po kojoj su oni nadljudi, a svi ostali treba da budu robovi ili crknu u gasnim komorama, i usput to hteo da sprovede tako sto je zaratio sa citavim demokratskim i/ili slobodnim svetom. Ako je i od americkih doktora - mnogo je!

bakicar

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)
Budala može biti samo onaj ko ne čita lako dostupne informacije. Vermaht je u Jugoslaviji imao najmanje 300000 vojnika u svakom momentu i to jeste doprinos NOVJ u 2SR.

NikolaBGD

pre 8 godina

@Laca
Separatni mir ? Da li je to ono što su Rusi sklopili sa Hitlerom pre rata nadajući se da će on to da poštuje a uspu i podelili Poljsku sa njim. Rusija jeste dala ubedljivo najveće žrtve u II svetskom ratu ali hajde da Staljina ne predstavljamo kao anđela.Da je on bio razumniji u nekim momentima rata možda bi i žrtve bile manje. Mada njemu te brojke ne znače ništa to je posle rata i dokazao.
Što se ovih članaka tiče mislim da su glupi i besmisleni. Hitler je kriv za najveći pokolj u istoriji čovečanstva i to je jedino što je bitno u vezi sa njim a ne ovakva tugaljiva istraživanje i opravdanja.

deda Omar

pre 8 godina

Taj covek je samo slika, naslov na stolu, vecinu dela su drugi sprovodili, ali je on kao lider najodgovorniji. Sta ocekivati od coveka koji je svoju "politiku" izveo iz kafane na ulice uz pomoc kmetova. O licemerju rajha ne treba trositi reci, od Enrsta Roma koji je organizovao gej orgije, do ponekih oficira sa svojim zenama Jevrejkama. Ne razumem samo zasto se od njega pravi neka velika slika, oni su skup prevaranata i djilkosa koji su uz pomoc zverskog nasilja i ludackih zamisli uradili ono sto su uradili, iza sebe ostavili tragove krvi.

П. В. Петровић

pre 8 godina

Људи заборављате улогу хитлеровог личног доктора која је за последицу имала да је овај био дрогиран од јутра до мрака. За разлику од Геринга који је био на морфијуму, хића је био на таквој комбинацији апера и даунера коју не би ни нилски коњ поднео. Од тога је и пазарио паркинсона. Док је био стрејт направио је од најсиромашније европске земље са растуреном привредом светску велесилу. Што је и имало за последицу да има толику безрезервну подршку немачког народа у свим његовим умоболностима.

činjenica

pre 8 godina

ma da on je nevin! da mu danas sude nw bi ga ni osudilo nego bi se izvukao sa psohijatrom kao neuracunljiv!
(majstor, 01. jul 2015 10:45)

da je danas živ, majke staljingrada bi tražile da se pusti na slobodu, inače ne bi dozvolile da se održi komemoracija za stradale pripadnike von paulusove 6. armije, sve dok je taj heroj u pritvoru.

neutralni felsh

pre 8 godina

budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!
(mikele, 01. jul 2015 10:39)


moze li bar jedna jedna vest bez antizapadnog botovanja i kvazi-moralistickih tirada, o vi naivni sto svet delite prema stranama sveta. a pol pot, crveni kmeri, vijetkong, kim dzong il? onda su oni proizvod istoka, pa ko zna - mozda se nekad opametimo i zakljucimo da su obe strane bivale kroz modernu istoriju slicna g... ili ipak nisu? jer nam jedno ocigledno opojno mirise - valjda zato sto je "bratsko".

Rodžer

pre 8 godina

1. Znači, sad da se klonimo svojih rođaka i komšija sa Parkinsonovom bolešću, jer se u njima verovatno kriju masovne ubice?
2. A je li imao Parkinsona kada je prve "nepodobne" počeo da šalje u logore?

Lester

pre 8 godina

Popeli ste mi se više svi vi na ganglije sa raspravama o tome ko je koliko doprineo pobedi protiv nacističke Nemačke u Drugom svetskom ratu. Pa hajde da dam par činjenica iz dela Dejvida Glanca, Sudar Titana - Kako je Crvena armija zaustavila Vermaht. Glanc je američki vojni istoričar. O lokomotivama SSSR je započeo rat sa 28000 lokomotiva i srazmerno većom količinom vagona. Tokom rata je izgubljeno oko 15000. Proizvedeno je ukupno oko 800 parnih lokomotiva, tokom rata. One jednostavno nisu bile prioritet sa ograničenim resursima. O Zakonu o zajmu i najmu. Ukupna vrednost američke pomoći Saveznicima bila je 50 milijardi dolara od čega je SSSR dobio 11.3 milijarde dolara. Ono u čemu su Ameri stvarno pomogli Rusima su bili kamioni, skoro pola miliona, odlični avioni P39, kao i radio aparati i telefoni. Tenkovi koje je SSSR dobio, M3 Lee, su tenkisti zvali kovčeg za šestoricu. Treće, za one koje ne poštuju pretrpljene žrtve jednog naroda u njegovoj borbi za opstanak, Crvena armija je ubila između 80-88% svih nemačkih vojnika u ratu, ne računajaći nemačke saveznike koji su takođe masovno satirani na istočnom frontu. U ratu protiv Japana, SSSR je, za dve nedelje, uništio najbolju i najveću japansku grupu armija Kvantung i tako osudio na smrt japansku vojsku u Kini i ugrozio sam Japan. Ako već ostavljate komentar u kome lupate gluposti bar ne popujte drugima o obrazovanju, školi, knjizi, pravopisu i proverite stvari koje iznosite.

neutralni felsh

pre 8 godina

Nemacka je izgubila rat zato sto su Sovjeti imali daleko vece resurse, teritoriju, uostalom Rusi su ubili 70% svih nemackih vojnika, verovatno tu ubrajaju i preko milion palih boraca Italije, Rumunije, Madjarske, Hrvatske, Finske, Spanije, Holandije, Danske, Svedske, stotine hiljada dobrovoljaca iz svih zemalja EU.
(seljadin, 01. jul 2015 11:10)


nisu rusi nego sovjeti.

Lepa neka bolest...ova parkinsonova!? Moze da posluzi kad' zatreba.

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)

Uskoro cemo saznati da je u vreme Hitlera ceo austrijski i nemacki narod bolovao od parkinsonove bolesti i fakticki, zbog toga, ni za sta nisu krivi. Kako bi bilo da i mi Gavrila Principa i srpske borce oko Srebrenice proglasimo bolesnima...bolovali ljudi od parkinsonove bolesti...zato su im se ruke tako "tresle". A, ne bi bilo lose ?!

neutralni felsh

pre 8 godina

Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.
(Djordje, 01. jul 2015 10:53)


svasta!

Srboljub

pre 8 godina

citajte pazljivije, ova vest ne dovodi u pitanje njegov uzasan opus, niti pokusava da bilo sta opravda ("rehabilitacije" su domaci izum, btw), medjutim uvek je koristan makar pokusaj sagledavanja "kako" i "zasto" je neko postao monstrum, za dalje citanje preporucujem psiholoske studije o A.H. (i njegovih roditelja); ponavljam: pokusati da se zlo razume nije isto sto i (o)pravdati ga.

Mozete mi nekad objaviti komentar slobodno

pre 8 godina

@budalastine Brate moj ne moze se protiv Ruskog lobija tako lako pustio je svoje korene duboko u Srbiji pa tako mozes samo citati proruske komentare na ovom sajtu...

objavite komentar, kopirao sam ga #1

pre 8 godina

"budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!
(mikele, 1. jul 2015 10:39)"

Da, zato su Sovjetskom Savezu dali 50 milijardi evra pomoci. Zato su im dali tenkove, lokomotive (Rusija proizvela 96 lokomotivi tokom rata, a od ostalih Saveznika dobila 2,000, slovima DVE HILJADE, a vagona 11,000, slovima JEDANAEST HILJADA).

Jesi li ti cuo za velika slova? Jesi li cuo da na kraju recenice ne mogu da stoje dve, vec samo jedna ili tri tacke?

Pa, mamu mu, Staljin rekao: "Bez americke proizvodnje Ujedinjene Nacije [Saveznici] nikada ne bi dobili rat" na konferenciji u Teheranu, istom Teheranu koji su Sovjeti i ti "anglosaksonci" kako ti kazes ZAJEDNO NAPALI, mozda si cuo za taj mali dogadjaj, zvao se ANGLO-SOVJETSKA INVAZIJA NA IRAN gde su svrgnuli REZU SAHA PAHLAVIJA i postavili njegovog sina da vlada drzavom.

Sta to bese pravopis, obrazovanje, istorija, skola, knjiga?!

Бацач пламена

pre 8 godina

@Punisher - да се мало озбиљније бавиш историјом, знао би да је Стаљин Западу нудио савез против Хитлера, а када су га одбили, он се окренуо нагодби са Немцима. Знао би да је споразум Рибентроп-Молотов био привремен јер у том часу ниједна страна није била спремна за рат, Хитлер се спремао за рат са Француском, а Црвена Армија је била у фази наоружавања и формирања командног кадра, пошто је Стаљин многе команданте уклонио у чисткама. По совјетским архивима, у лето 1942. Црвена Армија би била спремна и тада би Стаљин напао Немце. Није Стаљин био наиван, али је био свестан да је тренутно неспреман за рат и није хтео да провоцира. Знало се да ће рата бити. Знао би и то да су Руси од Пољске узели само поручја насељена Украјинцима и Белорусима.

@Frapantno neznanje - за први део твог коментара погледај шта сам изнад написао. А што се Токија тиче, бомбардован је више пута, а куће су махом биле од дрвета, па је тако уништен. Атомске бомбе су биле демонстрација силе за Стаљина, али и хуманија опција - да су ишле копном, САД би имале милион мртвих војника. А тек јапански војници, цивили и инфраструктура?. Јесте то увод у нуклеарну еру, али јачина бомби и није била толика како се мисли.

@Iznogud - на руској територији немачке армије биле су бројније и јаче него у целом остатку Европе и Северној Африци. Да, мислим на САД чија је територија била ван свих сукоба, на САД које нису неспремне нападнуте на фронту од преко 3000 km, на САД које су 1941. имале једва пола милиона војника.

cofi95

pre 8 godina

Je l' mogu Rusofili da se mane teorije da su Rusi ustvari pobedili Nemce. Pa, da nisu Ameri nagazili u Normandiji i Belgiji, Nemci bi preorali Rusiju, ne bi kamen na kamenu ostao. Imali su Rusi ogroman udeo u pobedi, ali nemojmo preterivati.

7 gotovan

pre 8 godina

Samo da Angela ne oboli!!!
(boki)

Nema potrebe - Putler je vec oboleo!
Bas kao Hitler na domacoj Olimpijadi je kinjio manjine (Hitler ne-arijevce, Putin homoseksualce), anektirao 'istorijske' teritorije (Hitler Austriju, Putin Krim), velicao vojnu moc sopstvene zemlje - pa dolijao!

Mrkajlo

pre 8 godina

A jesu li i svi ostali nacisti bolovali od Parkinsonove bolesti? Cela Nemacka?
(Darko, 1. jul 2015 15:00)
NISU SIGURNO,BILI SU GOSPODA.

Karamarković

pre 8 godina

Ispašće još da je Hitler bio pozitivan čovek, samo je radi bolesti pobio milione ljudi i izazvao strašna razaranja.Budalaština !

za pad

pre 8 godina

Jadan covek, bolestan, neshvaceni umetnik, sam na svojim plecima drzi sudbinu arijevske rase... Zli Rusi komunjare udarili na njega sa judeo-masonskim vladama zapadnih saveznika. Ej bre, ruke mu se tresu, ali on se ne predaje! Takvog coveka vi napadate, sram vas bilo, a zamalo da ..... Ruse!

Tako ja otprilike shvatam emisije o Hitleru iz zapadne produkcije. U emisijama o Drugom Svetskom Ratu kada se govori o Istocnom frontu, narator prica iz ugla Nemacke, a kad se prebaci na Zapadni front pocinje da govori iz ugla Amera i Engleza. Klasicna sublimirana poruka ko su "nasi" i "njihovi". Elektronski mas mediji su najdelotvornije oruzje.

pik

pre 8 godina

Istorija je pokazala kakav je,bio bolestan ili ne , radio je sta je hteo.Izmisljajte mu kojekakve bolesti...on je ipak radio sta je hteo.Nikada necete saznati koja ga je bolest "obuzela" za radnje,ali zrtve njegove vladavine pokazuju da nije sprecen u startu,dozvoljeno mu je bilo da radi sta hoce.Nadam se da su tehnologija,medicina I ljudi uopste napredovali I da mogu da se okrenu I u buducnosti prepoznaju "znake" necije "bolesti",da se vise ovakve stvari ne desavaju.

budalastine

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Има овде на Б92 један чланак са видеом, који приказује изгубљено људство у бројкама и графицима. Па ти лепо види колико су јадничци Амери и Британци дали у односу на СССР. Срби (из Србије и из Црне Горе) су пропорционално дали много људи, па ти настави да ниподаштаваш наше жртве... макар буди свестан колико је то бесмислено што причаш.
(Апоплекс)

Bizarnog li kriterijuma: koliko mrtvih (u procentima) - tolika zasluga? Ali nema veze, evo sad si me ubedio: Srbi su uz pomoc Crnogoraca (koji su isto Srbi dakle: Srbi) pobedili Hitlera! Isto bi se dogodilo i Hanibalu i Atili samo da Srbi nisu bili na izletu u Rusiji dok su oni tu vrsljali! Napravicu i video da mozes da 'prosvetis' sledeceg neobavestenog kriticara koji cita tamo ne ke knjige...

Mazda

pre 8 godina

Kakva grozna speculacija--sugerisati da ljudi koji boluju od Parkinsona nemaju savest I da su prakticno sociopate. I netacno i nehumano!

Da smo ranije znali da je Hitler bio bolestan...poslali bi mu zene u crnom...da ga tese

pre 8 godina

Ma jesmo mi svi budale ili se ovde javljaju samo najveci idioti? Srbi i Cronogorci su pobedili Hitlera????? A ono malo koskanja po Pacifiku, odbrana Engleske, kapitulacija Italije, Normandija, Afrika... to bi valda cica-Draza sredio poslepodne da nije morao da dremne?
(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Budalastino, covek nije rekao da su Srbi i Crnogorci pobedili Hitlera ali je rekao da su Srbi i Crnogorci "vezali" oko 300,000 nemackih vojnika koji bi, da nisu bili vezani na Balkanu, stojali pred Staljingradom. Kapiras? Nista ti ne kapiras!

Zoks

pre 8 godina

Ko god zivi na zapadu zna koliko se omalovazava uloga Sovjeta u ratu....
Hladni rat ,mrznja prema rusima itd ucinilo je svoje.
Na d day sovjeti su vec duboko zasli u evropu...
Bojim se da nije slucajno da d day bude bas tad ...neka pusti ih nek ginu rusi bolje nego nasi...Stara skola anglosaksonaca
Svaki osmi dojce soldat je izgubio glavu na istocnom frontu...pametnom dovoljno

Gospodin u bundi

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)
Nije ni onome sto lezi u Pozarevcu pod lipom bilo mane.

Senilan EU klaun cita satiru

pre 8 godina

Jedan pametan americki general pre puno godina je izjavio; ako zelis dobiti rat ne ratuj sa Rusijom. Pametnome dosta...
Citam danasnje novine i gledam koliko naivnih ima.
Sirite mir i samo mir, zivot je kratko sra...

Surovi

pre 8 godina

Da li je moguce da je ovo bitno i da se neko jos uvek bavi ovim 60 godina kasnije?!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (alo alo, 1. jul 2015 12:25)
II sv.rat je najvaznija tacka u ljudskoj istoriji iz vise razloga.
Prvi razlog je sto je najkrvaviji sukob u istoriji sveta,a drugi je taj sto je sam ishod rata odredio sve sto se dogadjalo posle .
Kada se bolje pogleda,rat nije ni prestao,vec je nastavljen kroz niz manjih ili vecih lokalnih sukoba,a protivnici su bili USA i SSSR.
Razumevanje II sv.rata je kljuc opstanka drustva kao takvog,jer sve sto se sada desava ima koren u tom sukobu.Cak i ratovi na nasim prostorima su bili upravo zbog neresenih sukoba iz tog vremena,normalno uz pomoc drzava kojima je bilo u interesu da nas rasture.
Ne treba brkati stvari,posto je ratova bilo pre i bice ih jos,ali nijedan nije bio kao II sv.rat,cak ni Veliki rat.I sv.rat je vodjen iz klasicnih imperijalistickih pobuda,bez neke vece ideologije koja bi bila vodilja,dok je Hitler koristio ideologiju ,bas kao i komunisti,kako bi popalio narod.

Mrzim licemere

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)

Uskoro cemo saznati da je u vreme Hitlera ceo austrijski i nemacki narod bolovao od parkinsonove bolesti i fakticki, zbog toga, ni za sta nisu krivi. Kako bi bilo da i mi Gavrila Principa i srpske borce oko Srebrenice proglasimo bolesnima...bolovali ljudi od parkinsonove bolesti...zato su im se ruke tako "tresle". Ne bi bilo lose?!

haujesnou

pre 8 godina

@cofi95

komentarises, a nemas pojma. Sovjeti u ofanzivu prelaze u leto 1943 i brze ili sporije teraju do samog kraja u Berlinu.

Nemacka je bila rastegnuta na vise frontova ali ofanziva na zapadnom frontu, na koji se pozivas, je pocela mnogo kasnije i ubrzala je Hitlerov pad. Ali nije prelomila rat.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Nemci nisu imali sanse. Dok se Zapadna Evropa relativno brzo predala (Francuzi 500 000 mrtvih) sto je delovalo kao da je Nemacka bas toliko mocna, vec na prvom testu su pali. Nespreman za rat Sovjetski Savez ih je pobedio. Da su bili spremni Hitler bi izgubio odmah. To je kostalo milione zivota, ali kostalo bi i vise da je SSSR pao.

antifasista

pre 8 godina

Drugim recima, istrazivac je izgleda izmedju redova zeleo da nam kaze, kako sam II sv. rat nije problem, sam po sebi, kako istrebljivanje citavih naroda, posebno Jevreja, nije problem, sam po sebi, da u konacnom, nije problem ni fasizam, ni nacizam, sam po sebi, nego jedan covek, makar on bio i bolestan.
To je bezocna propaganda jednog ocitog neonaciste, ili simpatizera fasisticke ideologije.
Fasizam, kao rasisticka ideologija krvi i tla, kao poslednja faza nekontrolisanog kapitalizma (svoju nekontrolisanu stranu komunizma smo vidjali kroz niz represivnih rezima, npr, staljinizam, ili rezim u Sev. Koreji) u svojoj sustini ima utkano unistenje, a zatim i samounistenje. Drugim recima, fasizam prvo unisti sve razlicito od sebe, oko sebe, a zatim, unisti i sebe.
Fasizam je bolestan sam po sebi!
Sam Hitler je za gubitak rata - nebitan.

ps- sme li se i danas napisati: Smrt fasizmu, sloboda narodu?

Cinik

pre 8 godina

Rata ga je kostalo sta su mu rusi satrali i vojsku i drzavu, ali ajd, dode pod normalno traziti nekakve popularnije razloge zasto je netko negdje popusio :)

Dule

pre 8 godina

@хаџија: Sta hoces, "brale"? Da ti napisem celu istoriju covecanstva? Hajde malo u biblioteku, uzmi knjigu u ruke. Nauci nesto. To sto si ti naveo Putina pokazuje koliko ti nemas pojma o istoriji. Da ne govorim o sadasnjem stanju sveta.

Scully

pre 8 godina

" U istraživanju se tvrdi da je neurološka bolest uticala na neke od najvećih odluka ovog diktatora, načinila ga nesmotrenim i na kraju dovela do gubitka Drugog svetskog rata".

Sta bi bilo da nije bio "nesmotren"? Sreca nasa sto je imao parkinsona. Ovi kao da zale sto rat nije potrajao duze.

Iznogud

pre 8 godina

@cofi95

У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској...
(Бацач пламена)

Mislis kad su Rusi tek oslobodili svoju teritoriju USA su vec izbacili Nemce iz Afrike, Italije i iskrcali se u Normandiji? Odlicno poredjenje!
Ali imas pravo, nije isto: USA su pocele ranije da se bore na strani pravde i pomazu kada nisu morali, Rusi su se prvo malo dogovarali sa Hitlerom pa su tek kad ih je izigrao morali da reaguju...

neutralni felsh

pre 8 godina

Mislis kad su Rusi tek oslobodili svoju teritoriju USA su vec izbacili Nemce iz Afrike, Italije i iskrcali se u Normandiji? Odlicno poredjenje!
Ali imas pravo, nije isto: USA su pocele ranije da se bore na strani pravde i pomazu kada nisu morali, Rusi su se prvo malo dogovarali sa Hitlerom pa su tek kad ih je izigrao morali da reaguju...
(Iznogud, 01. jul 2015 14:15)

bravo! sve si rekao.

Gringos

pre 8 godina

Tko se lozi jos na price o ovom coveku? Svaki drugi dan je u novinama?
Danas je 2015 i na sceni su novi Adolfcici, puna ih je tv. ratova vise nego u bajci. Kad bi psihijatri mogli samo raditi svoj posao slobodno.....

Super!!!

pre 8 godina

da je danas živ, majke staljingrada bi tražile da se pusti na slobodu, inače ne bi dozvolile da se održi komemoracija za stradale pripadnike von paulusove 6. armije, sve dok je taj heroj u pritvoru.
(činjenica, 1. jul 2015 11:55)

Meni ovakvi tekstovi i istraživanja vrlo mirišu na neko vajkanje i žaljenje, kako je, eto, zbog Hitlerovih loših odluka i procena propuštena zlatna prilika da se pobedi Rusija. Evo, sad ispade da čak ni Hitler sam nije kriv, nego opaka bolest koja ga je omela, inače bi ostvario ono što je Zapad uvek želeo. Za ove koji spominju Bitku za Britaniju, to je bila prosto dečja igra u odnosu na Istočni front. Hitler nije zaista hteo da osvoji Britaniju, hteo je da ih natera da prihvate dogovor s njim. Inače, Rusi su do pred sam kraj rata bili u strahu da će Čerčil sklopiti separatni mir sa Hitlerom, i očigledno su za taj strah itekako imali razloga.
(Laca, 1. jul 2015 11:49)

E, ova dva komentara su od svih najgenijalniji. Prvi odise sarkazmom i cinizmom, opisujuci srpsko politicko prostituisanje, a ovaj drugi, zivi od nacitanosti i znanja. Ljudi, obojica ste genijalci.

Frapantno neznanje

pre 8 godina

"У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској.
Највећи удео у капитулацији Јапана имала је баш Црена Армија, а не атомске бомбе као што се мисли. Пролећа 1945. америчка авијација је Токио сравнила за земљом и било је више мртвих него у Хирошими и Нагасакију, па ипак се нису предали ни тад, а ни у првој половини августа 1945. Али када је у другој половини августа Црвена Армија кренула копненим путем на јапанске положаје у Кини и Кореји то је било алармантно, јер је по први пут у рату Јапан био копнено угрожен. Зато су се и предали. Имаш књигу ,,Тотални рат'', написали Гај Винт и Пјетро Калвокорези.
Невероватно ми је како људи минимализују допринос Црвене Армије у победи над нацистима. Једна ствар је сигурна - да САД нису ушле у рат, силе Осовине би можда победиле. Да СССР није ушао у рат, силе Oсовине би сигурно победиле.
(Бацач пламена, 1. jul 2015 13:07)"

Staljin: "Bez americke proizvodnje, Saveznici ne bi dobili rat."

Tako da nemoj ni ti da nipodostavas ulogu ostalih Saveznika ili Amerike.

Da SSSR nije usao u rat? SSSR je bio primoran da udje u rat. Sta bi bilo kada bi bilo.

Niti ti razumes moc nuklearnog oruzja, nadmocnog oruzja koje bi dobilo rat 100%. Razmisli koliko aviona ti treba da bi bombardovao grad velicine Tokija, pa onda uporedi jedan avion koji je potreban da bi dostavio bombu koja i nije imala svoj pun potencijal...

Punisher

pre 8 godina

@bacac plamena
Zaboravio si jedan detalj. Da Rusija nije zapocela II svetski rat cepanjem poljake zajedno sa svojim nacistickim partnerima i saveznicaia, rata ne bi ni bilo. Takodje da Rusiju nisu napali dotadasnji nacisticki saveznici, Rusi se protiv svojih nikad ne bi okrenili. Staljin cak prva 3 dana nije verovao da ga "prijatelji" napadaju pa nije ni reagovao.

Laca

pre 8 godina

@NikolaBGD
Ne, to nije to. Separatni mir je kad okreneš leđa saveznicima i sklopiš mir sa neprijateljem, dakle mimo dogovora sa saveznicima. Staljin je s Hitlerom potpisao Pakt o nenapadanju, jer nije bio lud da sam ratuje s Nemcima, a to je upravo ono što su Englezi žarko želeli. Posle čerupanja Čehoslovačke (u kojem je učestvovala i Poljska), Rusi su celu godinu proveli ubeđujući saveznike da sklope OBAVEZUJUĆI pakt protiv Hitlera, ali ovi nisu hteli, a naročito nisu hteli Poljaci. Što se tiče Poljske, SSSR nije "podelio" Poljsku, samo je uzeo natrag ono što su Poljaci uzeli od Rusije u ratu 1921. godine. Poljaci nisu nikakva nevinašca kakvim se često predstavljaju u medijima, niti ikakvi stradalnici u istoriji. Preko 500 godina Poljska je držala najveći deo današnje Ukrajine i Belorusije, bila je imperija, često jača i od Rusije. Tek kad su konačno pukli kao imperija, kad su ih Nemci i Rusi podelili krajem 18. veka (s tim što Rusi ni tada nisu uzeli većinski Poljske teritorije, već samo one naseljene Belorusima i Ukrajinicma - tada jedostavno Rusima), oni su počeli da pričaju i rade na nacionalnom buđenju i oslobođenju, kad su shvatili da od imeperije nema ništa, onda daj šta daš. Naravno, zapadna javnost je spremno isticala poljsku ulogu žrtve, u večitom propagandnom ratu protiv Rusije.

Filip

pre 8 godina

Hica ubij se.Samo zato sto su Fasisti ubili tvog strica ne znaci da sada trebas osudjivati citav narod.Mnogi su bili primorani da se pridruze Fasistickoj vojsci i bilo je mnogo njemakcih protesta koji su silom ugaseni.Plus to se desilo prije 70 godina i mnogi ljudi koji su pocinili to su mrtvi.Ako kazes da su Njemci zli monstrumi zato sto su nesto uradili prije nekoliko decenija,onda nisi bolji od hitlera koji je govorio da su jevreji zli monstrumi.Vodja je bio takav,ali nije vojska i pogotovo nije narod.Srami se

хаџија

pre 8 godina

akva Parkinsonova bolest, megalomania ga kostala rata. Kao i Cezara, Napoleona i sl. Nijedno carstvo nije stvoreno da opstane, jer su kraljevi, carevi, lideri, Führeri itd. sujetne i bolesne osobe, egomani koji nemaju racionalnu moc da shvate svoju okolinu i razvoj drustva.
(Dule, 1. jul 2015 11:07)
јел брале, јел под тиме мислиш и на стаљина ондак и путина данаске ?

Niko

pre 8 godina

Drugi svetski rat je mogao da se zavrsi jos 1939 ili 1940 da Sovjetski Savez nije postao na neki nacin sila osovine i zajedno sa Nemackom podelio Poljsku! Mislite o tome...

MikroB

pre 8 godina

@Laca
Jeste, Rusi su imali strah da Britanci ne potpišu mir sa Hitlerom (o čemu ne postoji ni jedan istorijski dokument), a nisu se plašili kada su ga sami potpisali. Uredno su potpisali pakt o nenapadanju, štaviše vojno su pomagali Hitleru u porobljavanju Poljske i pružili političku podršku za Čehoslovačku. Tek kad im je taj ludak uleteo do Staljingrada su se usprotivili. Da nije bilo neviđene ruske zime (ispostavilo se da su sve 4 ratne godine zime bile neuobičajeno hladne), pitanje kako bi se II sv. rat završio.

Rusi gde su ušli da poraze fašiste tu su i ostali (izuzetak smo mi i hvala Tiletu na tome, koliko god da mu zameram neke stvari), za razliku od mrskih Anglosaxonaca, koji su vratili vlast zemljama/narodima odakle su isterali nemačku vojsku. Tamo gde nisu mogli da očekuju da će se zadržati, Sovjeti nisu ni išli. Oni su jednu okupaciju zamenili drugom. Jedno su Ruske bajke, a drugo činjenice. A nedužan narod je na žalost dao najveću žrtvu Sovjetskoj i Hitlerovoj geopolitici.

mikele

pre 8 godina

budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!

cofi95

pre 8 godina

Je l' mogu Rusofili da se mane teorije da su Rusi ustvari pobedili Nemce. Pa, da nisu Ameri nagazili u Normandiji i Belgiji, Nemci bi preorali Rusiju, ne bi kamen na kamenu ostao. Imali su Rusi ogroman udeo u pobedi, ali nemojmo preterivati.

7 gotovan

pre 8 godina

Samo da Angela ne oboli!!!
(boki)

Nema potrebe - Putler je vec oboleo!
Bas kao Hitler na domacoj Olimpijadi je kinjio manjine (Hitler ne-arijevce, Putin homoseksualce), anektirao 'istorijske' teritorije (Hitler Austriju, Putin Krim), velicao vojnu moc sopstvene zemlje - pa dolijao!

budalastine

pre 8 godina

Bolestan ili ne Hitler je bio zlocinac a ishod rata (koliko god to danas bilo ne popularno raci) odlucili su ruski tenkovi. Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.
(Djordje)

Ma jesmo mi svi budale ili se ovde javljaju samo najveci idioti? Srbi i Cronogorci su pobedili Hitlera????? A ono malo koskanja po Pacifiku, odbrana Engleske, kapitulacija Italije, Normandija, Afrika... to bi valda cica-Draza sredio poslepodne da nije morao da dremne?

Djordje

pre 8 godina

Bolestan ili ne Hitler je bio zlocinac a ishod rata (koliko god to danas bilo ne popularno raci) odlucili su ruski tenkovi. Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.

budalastine

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Има овде на Б92 један чланак са видеом, који приказује изгубљено људство у бројкама и графицима. Па ти лепо види колико су јадничци Амери и Британци дали у односу на СССР. Срби (из Србије и из Црне Горе) су пропорционално дали много људи, па ти настави да ниподаштаваш наше жртве... макар буди свестан колико је то бесмислено што причаш.
(Апоплекс)

Bizarnog li kriterijuma: koliko mrtvih (u procentima) - tolika zasluga? Ali nema veze, evo sad si me ubedio: Srbi su uz pomoc Crnogoraca (koji su isto Srbi dakle: Srbi) pobedili Hitlera! Isto bi se dogodilo i Hanibalu i Atili samo da Srbi nisu bili na izletu u Rusiji dok su oni tu vrsljali! Napravicu i video da mozes da 'prosvetis' sledeceg neobavestenog kriticara koji cita tamo ne ke knjige...

Mozete mi nekad objaviti komentar slobodno

pre 8 godina

@budalastine Brate moj ne moze se protiv Ruskog lobija tako lako pustio je svoje korene duboko u Srbiji pa tako mozes samo citati proruske komentare na ovom sajtu...

objavite komentar, kopirao sam ga #1

pre 8 godina

"budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!
(mikele, 1. jul 2015 10:39)"

Da, zato su Sovjetskom Savezu dali 50 milijardi evra pomoci. Zato su im dali tenkove, lokomotive (Rusija proizvela 96 lokomotivi tokom rata, a od ostalih Saveznika dobila 2,000, slovima DVE HILJADE, a vagona 11,000, slovima JEDANAEST HILJADA).

Jesi li ti cuo za velika slova? Jesi li cuo da na kraju recenice ne mogu da stoje dve, vec samo jedna ili tri tacke?

Pa, mamu mu, Staljin rekao: "Bez americke proizvodnje Ujedinjene Nacije [Saveznici] nikada ne bi dobili rat" na konferenciji u Teheranu, istom Teheranu koji su Sovjeti i ti "anglosaksonci" kako ti kazes ZAJEDNO NAPALI, mozda si cuo za taj mali dogadjaj, zvao se ANGLO-SOVJETSKA INVAZIJA NA IRAN gde su svrgnuli REZU SAHA PAHLAVIJA i postavili njegovog sina da vlada drzavom.

Sta to bese pravopis, obrazovanje, istorija, skola, knjiga?!

neutralni felsh

pre 8 godina

budalastina..hitler je proizvod zapada kao i svi na bliskom istoku i latinskoj americi.krajni cilj anglosaksonaca je uvek isti.prirodni resorsi rusije i sibir!
(mikele, 01. jul 2015 10:39)


moze li bar jedna jedna vest bez antizapadnog botovanja i kvazi-moralistickih tirada, o vi naivni sto svet delite prema stranama sveta. a pol pot, crveni kmeri, vijetkong, kim dzong il? onda su oni proizvod istoka, pa ko zna - mozda se nekad opametimo i zakljucimo da su obe strane bivale kroz modernu istoriju slicna g... ili ipak nisu? jer nam jedno ocigledno opojno mirise - valjda zato sto je "bratsko".

neutralni felsh

pre 8 godina

Mislis kad su Rusi tek oslobodili svoju teritoriju USA su vec izbacili Nemce iz Afrike, Italije i iskrcali se u Normandiji? Odlicno poredjenje!
Ali imas pravo, nije isto: USA su pocele ranije da se bore na strani pravde i pomazu kada nisu morali, Rusi su se prvo malo dogovarali sa Hitlerom pa su tek kad ih je izigrao morali da reaguju...
(Iznogud, 01. jul 2015 14:15)

bravo! sve si rekao.

neutralni felsh

pre 8 godina

Veliku podrsku u smislu zadrzavanja Hitlerovih trupa i "kasnjenja" progresije ka Rusiji dali su Srbi i Crnogorci. To je dalo priliku Staljinu da pripremi Crvenu Armiju, sve druge price o II sv. ratu su politicke istorije.
(Djordje, 01. jul 2015 10:53)


svasta!

ljilja

pre 8 godina

E sad mi je lakse ,on nije bio zver , vec jadan bolestan covek.
A vi , dokoni lekari , smisljajte lekove protiv teskih bolesti , a ovo g....od coveka prepustite zaboravu.

Бацач пламена

pre 8 godina

@cofi95

У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској.
Највећи удео у капитулацији Јапана имала је баш Црвена Армија, а не атомске бомбе као што се мисли. Пролећа 1945. америчка авијација је Токио сравнила за земљом и било је више мртвих него у Хирошими и Нагасакију, па ипак се нису предали ни тад, а ни у првој половини августа 1945. Али када је у другој половини августа Црвена Армија кренула копненим путем на јапанске положаје у Кини и Кореји то је било алармантно, јер је по први пут у рату Јапан био копнено угрожен. Зато су се и предали. Имаш књигу ,,Тотални рат'', написали Гај Винт и Пјетро Калвокорези.
Невероватно ми је како људи минимализују допринос Црвене Армије у победи над нацистима. Једна ствар је сигурна - да САД нису ушле у рат, силе Осовине би можда победиле. Да СССР није ушао у рат, силе Oсовине би сигурно победиле.

Zex1

pre 8 godina

Jadnicak... nego, treba da se testira ceo vrh amerike na Parkinsa... mada, po ovim istrazivacima i ne treba! Jadnici, a mi ljuti na njih, oni bolesni a mi mislimo zli, koristoljubivi, licemeri, pokvareni itd,itd... sad mi ih zao...
Vecu budalastinu nisam skoro cuo!

Iznogud

pre 8 godina

@cofi95

У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској...
(Бацач пламена)

Mislis kad su Rusi tek oslobodili svoju teritoriju USA su vec izbacili Nemce iz Afrike, Italije i iskrcali se u Normandiji? Odlicno poredjenje!
Ali imas pravo, nije isto: USA su pocele ranije da se bore na strani pravde i pomazu kada nisu morali, Rusi su se prvo malo dogovarali sa Hitlerom pa su tek kad ih je izigrao morali da reaguju...

Super!!!

pre 8 godina

da je danas živ, majke staljingrada bi tražile da se pusti na slobodu, inače ne bi dozvolile da se održi komemoracija za stradale pripadnike von paulusove 6. armije, sve dok je taj heroj u pritvoru.
(činjenica, 1. jul 2015 11:55)

Meni ovakvi tekstovi i istraživanja vrlo mirišu na neko vajkanje i žaljenje, kako je, eto, zbog Hitlerovih loših odluka i procena propuštena zlatna prilika da se pobedi Rusija. Evo, sad ispade da čak ni Hitler sam nije kriv, nego opaka bolest koja ga je omela, inače bi ostvario ono što je Zapad uvek želeo. Za ove koji spominju Bitku za Britaniju, to je bila prosto dečja igra u odnosu na Istočni front. Hitler nije zaista hteo da osvoji Britaniju, hteo je da ih natera da prihvate dogovor s njim. Inače, Rusi su do pred sam kraj rata bili u strahu da će Čerčil sklopiti separatni mir sa Hitlerom, i očigledno su za taj strah itekako imali razloga.
(Laca, 1. jul 2015 11:49)

E, ova dva komentara su od svih najgenijalniji. Prvi odise sarkazmom i cinizmom, opisujuci srpsko politicko prostituisanje, a ovaj drugi, zivi od nacitanosti i znanja. Ljudi, obojica ste genijalci.

neutralni felsh

pre 8 godina

Nemacka je izgubila rat zato sto su Sovjeti imali daleko vece resurse, teritoriju, uostalom Rusi su ubili 70% svih nemackih vojnika, verovatno tu ubrajaju i preko milion palih boraca Italije, Rumunije, Madjarske, Hrvatske, Finske, Spanije, Holandije, Danske, Svedske, stotine hiljada dobrovoljaca iz svih zemalja EU.
(seljadin, 01. jul 2015 11:10)


nisu rusi nego sovjeti.

П. В. Петровић

pre 8 godina

Људи заборављате улогу хитлеровог личног доктора која је за последицу имала да је овај био дрогиран од јутра до мрака. За разлику од Геринга који је био на морфијуму, хића је био на таквој комбинацији апера и даунера коју не би ни нилски коњ поднео. Од тога је и пазарио паркинсона. Док је био стрејт направио је од најсиромашније европске земље са растуреном привредом светску велесилу. Што је и имало за последицу да има толику безрезервну подршку немачког народа у свим његовим умоболностима.

seljadin

pre 8 godina

Nemacka je izgubila rat zato sto su Sovjeti imali daleko vece resurse, teritoriju, uostalom Rusi su ubili 70% svih nemackih vojnika, verovatno tu ubrajaju i preko milion palih boraca Italije, Rumunije, Madjarske, Hrvatske, Finske, Spanije, Holandije, Danske, Svedske, stotine hiljada dobrovoljaca iz svih zemalja EU.

Punisher

pre 8 godina

@bacac plamena
Zaboravio si jedan detalj. Da Rusija nije zapocela II svetski rat cepanjem poljake zajedno sa svojim nacistickim partnerima i saveznicaia, rata ne bi ni bilo. Takodje da Rusiju nisu napali dotadasnji nacisticki saveznici, Rusi se protiv svojih nikad ne bi okrenili. Staljin cak prva 3 dana nije verovao da ga "prijatelji" napadaju pa nije ni reagovao.

Frapantno neznanje

pre 8 godina

"У тренутку када је почело искрцавање на Нормандију Црвена Армија је већ ослободила скоро целу територију СССР-а и кренула ка Балкану и Пољској.
Највећи удео у капитулацији Јапана имала је баш Црена Армија, а не атомске бомбе као што се мисли. Пролећа 1945. америчка авијација је Токио сравнила за земљом и било је више мртвих него у Хирошими и Нагасакију, па ипак се нису предали ни тад, а ни у првој половини августа 1945. Али када је у другој половини августа Црвена Армија кренула копненим путем на јапанске положаје у Кини и Кореји то је било алармантно, јер је по први пут у рату Јапан био копнено угрожен. Зато су се и предали. Имаш књигу ,,Тотални рат'', написали Гај Винт и Пјетро Калвокорези.
Невероватно ми је како људи минимализују допринос Црвене Армије у победи над нацистима. Једна ствар је сигурна - да САД нису ушле у рат, силе Осовине би можда победиле. Да СССР није ушао у рат, силе Oсовине би сигурно победиле.
(Бацач пламена, 1. jul 2015 13:07)"

Staljin: "Bez americke proizvodnje, Saveznici ne bi dobili rat."

Tako da nemoj ni ti da nipodostavas ulogu ostalih Saveznika ili Amerike.

Da SSSR nije usao u rat? SSSR je bio primoran da udje u rat. Sta bi bilo kada bi bilo.

Niti ti razumes moc nuklearnog oruzja, nadmocnog oruzja koje bi dobilo rat 100%. Razmisli koliko aviona ti treba da bi bombardovao grad velicine Tokija, pa onda uporedi jedan avion koji je potreban da bi dostavio bombu koja i nije imala svoj pun potencijal...

bakicar

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)
Budala može biti samo onaj ko ne čita lako dostupne informacije. Vermaht je u Jugoslaviji imao najmanje 300000 vojnika u svakom momentu i to jeste doprinos NOVJ u 2SR.

Miroslav

pre 8 godina

Stičem utisak da suviše često i nepotrebno pišete o Hitleru.Toliko studiozno se ne odnosite prema temama koje zaslužuju daleko više pažnje.Ne kažem da to Zlo možemo i trebamo zaboraviti,ali ovoliko bavljenje njim stvarno ne zaslužuje.

Niko

pre 8 godina

Drugi svetski rat je mogao da se zavrsi jos 1939 ili 1940 da Sovjetski Savez nije postao na neki nacin sila osovine i zajedno sa Nemackom podelio Poljsku! Mislite o tome...

Апоплекс

pre 8 godina

(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Има овде на Б92 један чланак са видеом, који приказује изгубљено људство у бројкама и графицима. Па ти лепо види колико су јадничци Амери и Британци дали у односу на СССР. Срби (из Србије и из Црне Горе) су пропорционално дали много људи, па ти настави да ниподаштаваш наше жртве... макар буди свестан колико је то бесмислено што причаш.

хаџија

pre 8 godina

akva Parkinsonova bolest, megalomania ga kostala rata. Kao i Cezara, Napoleona i sl. Nijedno carstvo nije stvoreno da opstane, jer su kraljevi, carevi, lideri, Führeri itd. sujetne i bolesne osobe, egomani koji nemaju racionalnu moc da shvate svoju okolinu i razvoj drustva.
(Dule, 1. jul 2015 11:07)
јел брале, јел под тиме мислиш и на стаљина ондак и путина данаске ?

Gospodin u bundi

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)
Nije ni onome sto lezi u Pozarevcu pod lipom bilo mane.

Srboljub

pre 8 godina

citajte pazljivije, ova vest ne dovodi u pitanje njegov uzasan opus, niti pokusava da bilo sta opravda ("rehabilitacije" su domaci izum, btw), medjutim uvek je koristan makar pokusaj sagledavanja "kako" i "zasto" je neko postao monstrum, za dalje citanje preporucujem psiholoske studije o A.H. (i njegovih roditelja); ponavljam: pokusati da se zlo razume nije isto sto i (o)pravdati ga.

Laca

pre 8 godina

Meni ovakvi tekstovi i istraživanja vrlo mirišu na neko vajkanje i žaljenje, kako je, eto, zbog Hitlerovih loših odluka i procena propuštena zlatna prilika da se pobedi Rusija. Evo, sad ispade da čak ni Hitler sam nije kriv, nego opaka bolest koja ga je omela, inače bi ostvario ono što je Zapad uvek želeo. Za ove koji spominju Bitku za Britaniju, to je bila prosto dečja igra u odnosu na Istočni front. Hitler nije zaista hteo da osvoji Britaniju, hteo je da ih natera da prihvate dogovor s njim. Inače, Rusi su do pred sam kraj rata bili u strahu da će Čerčil sklopiti separatni mir sa Hitlerom, i očigledno su za taj strah itekako imali razloga.

Filip

pre 8 godina

Hica ubij se.Samo zato sto su Fasisti ubili tvog strica ne znaci da sada trebas osudjivati citav narod.Mnogi su bili primorani da se pridruze Fasistickoj vojsci i bilo je mnogo njemakcih protesta koji su silom ugaseni.Plus to se desilo prije 70 godina i mnogi ljudi koji su pocinili to su mrtvi.Ako kazes da su Njemci zli monstrumi zato sto su nesto uradili prije nekoliko decenija,onda nisi bolji od hitlera koji je govorio da su jevreji zli monstrumi.Vodja je bio takav,ali nije vojska i pogotovo nije narod.Srami se

NikolaBGD

pre 8 godina

@Laca
Separatni mir ? Da li je to ono što su Rusi sklopili sa Hitlerom pre rata nadajući se da će on to da poštuje a uspu i podelili Poljsku sa njim. Rusija jeste dala ubedljivo najveće žrtve u II svetskom ratu ali hajde da Staljina ne predstavljamo kao anđela.Da je on bio razumniji u nekim momentima rata možda bi i žrtve bile manje. Mada njemu te brojke ne znače ništa to je posle rata i dokazao.
Što se ovih članaka tiče mislim da su glupi i besmisleni. Hitler je kriv za najveći pokolj u istoriji čovečanstva i to je jedino što je bitno u vezi sa njim a ne ovakva tugaljiva istraživanje i opravdanja.

Ayala

pre 8 godina

Hitler se zeznuo sto je napravio analogiju izmedju Jugoslavije i SSSRa. Naime Yu se odmah raspala po nacionalnim savovima i de facto se odmah po napadu raspala. SSSR je primio razarajuci udarac na pocetku, ali je imao skrivene unutrasnje rezerve. Ljudski potencijal i koheziju.

hica

pre 8 godina

Meni su Nemci u koncentracionom logoru ubili strica,sto necu oprostiti dok sam ziv!
Hitler je na kraju rata kao oboleo..
A do tada?Zdrav,u snazi,odlucan..Na stranu sto je monstrum i najveci zlikovac u istoriji covecanstva!
I sada neko kaze kako su Nemci zbog toga izgubili rat..Zaboravili su sve one koji su ih napali sa svih strana..Ruse,USA,GB,YU,Francusku...
Sve Imperije su propale,a njegova je najkrace trajala...
Kakav vodja,takva vojska,takav narod...

činjenica

pre 8 godina

ma da on je nevin! da mu danas sude nw bi ga ni osudilo nego bi se izvukao sa psohijatrom kao neuracunljiv!
(majstor, 01. jul 2015 10:45)

da je danas živ, majke staljingrada bi tražile da se pusti na slobodu, inače ne bi dozvolile da se održi komemoracija za stradale pripadnike von paulusove 6. armije, sve dok je taj heroj u pritvoru.

Dule

pre 8 godina

Kakva Parkinsonova bolest, megalomania ga kostala rata. Kao i Cezara, Napoleona i sl. Nijedno carstvo nije stvoreno da opstane, jer su kraljevi, carevi, lideri, Führeri itd. sujetne i bolesne osobe, egomani koji nemaju racionalnu moc da shvate svoju okolinu i razvoj drustva.

Sinko

pre 8 godina

Da ovo nisam procitao ne bih ni znao da je Hitler izgubio rat zbog parkinsonove bolesti, a ne mozda zato sto je bio ludi fanatik koji je svom narodu nametnuo ideologiju po kojoj su oni nadljudi, a svi ostali treba da budu robovi ili crknu u gasnim komorama, i usput to hteo da sprovede tako sto je zaratio sa citavim demokratskim i/ili slobodnim svetom. Ako je i od americkih doktora - mnogo je!

Gringos

pre 8 godina

Tko se lozi jos na price o ovom coveku? Svaki drugi dan je u novinama?
Danas je 2015 i na sceni su novi Adolfcici, puna ih je tv. ratova vise nego u bajci. Kad bi psihijatri mogli samo raditi svoj posao slobodno.....

Rodžer

pre 8 godina

1. Znači, sad da se klonimo svojih rođaka i komšija sa Parkinsonovom bolešću, jer se u njima verovatno kriju masovne ubice?
2. A je li imao Parkinsona kada je prve "nepodobne" počeo da šalje u logore?

Trovach

pre 8 godina

Hitler se malo preracunao i nije imao nikakve sanse. Nije uspeo da osvoji Britaniju, ali je na kratko izbacio iz rata (doduse, Montgomeri ga je zezao u Africi, Malta je uporno odbijala da se preda, a britanska mornarica je unistila italijansku), pa je napravio gresku kada je napao SSSR. Posle Perl Harbura, Amerikanci su bili iznenadjeni nemackom objavom rata, ali su tada imali alibi da je napadnu. Mislim da je velika sreca sto je na celu Nemacke bio takav nesposobnjakovic, jer bi njegovi generali efikasnije vodili rat, pa bi broj zrtava bio veci. Kako drugacije objasniti njegove naredbe da se ni po koju cenu ne povlaci i tako izgubiti citavu jednu (Paulusovu) armiju, ili razdvajanje snaga, kada je trebalo zadati odlucujuci udarac.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Nemci nisu imali sanse. Dok se Zapadna Evropa relativno brzo predala (Francuzi 500 000 mrtvih) sto je delovalo kao da je Nemacka bas toliko mocna, vec na prvom testu su pali. Nespreman za rat Sovjetski Savez ih je pobedio. Da su bili spremni Hitler bi izgubio odmah. To je kostalo milione zivota, ali kostalo bi i vise da je SSSR pao.

Da smo ranije znali da je Hitler bio bolestan...poslali bi mu zene u crnom...da ga tese

pre 8 godina

Ma jesmo mi svi budale ili se ovde javljaju samo najveci idioti? Srbi i Cronogorci su pobedili Hitlera????? A ono malo koskanja po Pacifiku, odbrana Engleske, kapitulacija Italije, Normandija, Afrika... to bi valda cica-Draza sredio poslepodne da nije morao da dremne?
(budalastine, 1. jul 2015 11:11)

Budalastino, covek nije rekao da su Srbi i Crnogorci pobedili Hitlera ali je rekao da su Srbi i Crnogorci "vezali" oko 300,000 nemackih vojnika koji bi, da nisu bili vezani na Balkanu, stojali pred Staljingradom. Kapiras? Nista ti ne kapiras!

Lepa neka bolest...ova parkinsonova!? Moze da posluzi kad' zatreba.

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)

Uskoro cemo saznati da je u vreme Hitlera ceo austrijski i nemacki narod bolovao od parkinsonove bolesti i fakticki, zbog toga, ni za sta nisu krivi. Kako bi bilo da i mi Gavrila Principa i srpske borce oko Srebrenice proglasimo bolesnima...bolovali ljudi od parkinsonove bolesti...zato su im se ruke tako "tresle". A, ne bi bilo lose ?!

MikroB

pre 8 godina

@Laca
Jeste, Rusi su imali strah da Britanci ne potpišu mir sa Hitlerom (o čemu ne postoji ni jedan istorijski dokument), a nisu se plašili kada su ga sami potpisali. Uredno su potpisali pakt o nenapadanju, štaviše vojno su pomagali Hitleru u porobljavanju Poljske i pružili političku podršku za Čehoslovačku. Tek kad im je taj ludak uleteo do Staljingrada su se usprotivili. Da nije bilo neviđene ruske zime (ispostavilo se da su sve 4 ratne godine zime bile neuobičajeno hladne), pitanje kako bi se II sv. rat završio.

Rusi gde su ušli da poraze fašiste tu su i ostali (izuzetak smo mi i hvala Tiletu na tome, koliko god da mu zameram neke stvari), za razliku od mrskih Anglosaxonaca, koji su vratili vlast zemljama/narodima odakle su isterali nemačku vojsku. Tamo gde nisu mogli da očekuju da će se zadržati, Sovjeti nisu ni išli. Oni su jednu okupaciju zamenili drugom. Jedno su Ruske bajke, a drugo činjenice. A nedužan narod je na žalost dao najveću žrtvu Sovjetskoj i Hitlerovoj geopolitici.

Lester

pre 8 godina

Popeli ste mi se više svi vi na ganglije sa raspravama o tome ko je koliko doprineo pobedi protiv nacističke Nemačke u Drugom svetskom ratu. Pa hajde da dam par činjenica iz dela Dejvida Glanca, Sudar Titana - Kako je Crvena armija zaustavila Vermaht. Glanc je američki vojni istoričar. O lokomotivama SSSR je započeo rat sa 28000 lokomotiva i srazmerno većom količinom vagona. Tokom rata je izgubljeno oko 15000. Proizvedeno je ukupno oko 800 parnih lokomotiva, tokom rata. One jednostavno nisu bile prioritet sa ograničenim resursima. O Zakonu o zajmu i najmu. Ukupna vrednost američke pomoći Saveznicima bila je 50 milijardi dolara od čega je SSSR dobio 11.3 milijarde dolara. Ono u čemu su Ameri stvarno pomogli Rusima su bili kamioni, skoro pola miliona, odlični avioni P39, kao i radio aparati i telefoni. Tenkovi koje je SSSR dobio, M3 Lee, su tenkisti zvali kovčeg za šestoricu. Treće, za one koje ne poštuju pretrpljene žrtve jednog naroda u njegovoj borbi za opstanak, Crvena armija je ubila između 80-88% svih nemačkih vojnika u ratu, ne računajaći nemačke saveznike koji su takođe masovno satirani na istočnom frontu. U ratu protiv Japana, SSSR je, za dve nedelje, uništio najbolju i najveću japansku grupu armija Kvantung i tako osudio na smrt japansku vojsku u Kini i ugrozio sam Japan. Ako već ostavljate komentar u kome lupate gluposti bar ne popujte drugima o obrazovanju, školi, knjizi, pravopisu i proverite stvari koje iznosite.

za pad

pre 8 godina

Jadan covek, bolestan, neshvaceni umetnik, sam na svojim plecima drzi sudbinu arijevske rase... Zli Rusi komunjare udarili na njega sa judeo-masonskim vladama zapadnih saveznika. Ej bre, ruke mu se tresu, ali on se ne predaje! Takvog coveka vi napadate, sram vas bilo, a zamalo da ..... Ruse!

Tako ja otprilike shvatam emisije o Hitleru iz zapadne produkcije. U emisijama o Drugom Svetskom Ratu kada se govori o Istocnom frontu, narator prica iz ugla Nemacke, a kad se prebaci na Zapadni front pocinje da govori iz ugla Amera i Engleza. Klasicna sublimirana poruka ko su "nasi" i "njihovi". Elektronski mas mediji su najdelotvornije oruzje.

Zoks

pre 8 godina

Ko god zivi na zapadu zna koliko se omalovazava uloga Sovjeta u ratu....
Hladni rat ,mrznja prema rusima itd ucinilo je svoje.
Na d day sovjeti su vec duboko zasli u evropu...
Bojim se da nije slucajno da d day bude bas tad ...neka pusti ih nek ginu rusi bolje nego nasi...Stara skola anglosaksonaca
Svaki osmi dojce soldat je izgubio glavu na istocnom frontu...pametnom dovoljno

deda Omar

pre 8 godina

Taj covek je samo slika, naslov na stolu, vecinu dela su drugi sprovodili, ali je on kao lider najodgovorniji. Sta ocekivati od coveka koji je svoju "politiku" izveo iz kafane na ulice uz pomoc kmetova. O licemerju rajha ne treba trositi reci, od Enrsta Roma koji je organizovao gej orgije, do ponekih oficira sa svojim zenama Jevrejkama. Ne razumem samo zasto se od njega pravi neka velika slika, oni su skup prevaranata i djilkosa koji su uz pomoc zverskog nasilja i ludackih zamisli uradili ono sto su uradili, iza sebe ostavili tragove krvi.

Senilan EU klaun cita satiru

pre 8 godina

Jedan pametan americki general pre puno godina je izjavio; ako zelis dobiti rat ne ratuj sa Rusijom. Pametnome dosta...
Citam danasnje novine i gledam koliko naivnih ima.
Sirite mir i samo mir, zivot je kratko sra...

haujesnou

pre 8 godina

@cofi95

komentarises, a nemas pojma. Sovjeti u ofanzivu prelaze u leto 1943 i brze ili sporije teraju do samog kraja u Berlinu.

Nemacka je bila rastegnuta na vise frontova ali ofanziva na zapadnom frontu, na koji se pozivas, je pocela mnogo kasnije i ubrzala je Hitlerov pad. Ali nije prelomila rat.

Scully

pre 8 godina

" U istraživanju se tvrdi da je neurološka bolest uticala na neke od najvećih odluka ovog diktatora, načinila ga nesmotrenim i na kraju dovela do gubitka Drugog svetskog rata".

Sta bi bilo da nije bio "nesmotren"? Sreca nasa sto je imao parkinsona. Ovi kao da zale sto rat nije potrajao duze.

Mrzim licemere

pre 8 godina

Ne zaboravimo ogromnu podrsku koju je uzivao medju Nemcima. Bolestan ili ne, bio im je vodja.
(Djordje, 1. jul 2015 11:35)

Uskoro cemo saznati da je u vreme Hitlera ceo austrijski i nemacki narod bolovao od parkinsonove bolesti i fakticki, zbog toga, ni za sta nisu krivi. Kako bi bilo da i mi Gavrila Principa i srpske borce oko Srebrenice proglasimo bolesnima...bolovali ljudi od parkinsonove bolesti...zato su im se ruke tako "tresle". Ne bi bilo lose?!

Karamarković

pre 8 godina

Ispašće još da je Hitler bio pozitivan čovek, samo je radi bolesti pobio milione ljudi i izazvao strašna razaranja.Budalaština !

pik

pre 8 godina

Istorija je pokazala kakav je,bio bolestan ili ne , radio je sta je hteo.Izmisljajte mu kojekakve bolesti...on je ipak radio sta je hteo.Nikada necete saznati koja ga je bolest "obuzela" za radnje,ali zrtve njegove vladavine pokazuju da nije sprecen u startu,dozvoljeno mu je bilo da radi sta hoce.Nadam se da su tehnologija,medicina I ljudi uopste napredovali I da mogu da se okrenu I u buducnosti prepoznaju "znake" necije "bolesti",da se vise ovakve stvari ne desavaju.

Dule

pre 8 godina

@хаџија: Sta hoces, "brale"? Da ti napisem celu istoriju covecanstva? Hajde malo u biblioteku, uzmi knjigu u ruke. Nauci nesto. To sto si ti naveo Putina pokazuje koliko ti nemas pojma o istoriji. Da ne govorim o sadasnjem stanju sveta.

Mrkajlo

pre 8 godina

A jesu li i svi ostali nacisti bolovali od Parkinsonove bolesti? Cela Nemacka?
(Darko, 1. jul 2015 15:00)
NISU SIGURNO,BILI SU GOSPODA.

Cinik

pre 8 godina

Rata ga je kostalo sta su mu rusi satrali i vojsku i drzavu, ali ajd, dode pod normalno traziti nekakve popularnije razloge zasto je netko negdje popusio :)

Mazda

pre 8 godina

Kakva grozna speculacija--sugerisati da ljudi koji boluju od Parkinsona nemaju savest I da su prakticno sociopate. I netacno i nehumano!

Surovi

pre 8 godina

Da li je moguce da je ovo bitno i da se neko jos uvek bavi ovim 60 godina kasnije?!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (alo alo, 1. jul 2015 12:25)
II sv.rat je najvaznija tacka u ljudskoj istoriji iz vise razloga.
Prvi razlog je sto je najkrvaviji sukob u istoriji sveta,a drugi je taj sto je sam ishod rata odredio sve sto se dogadjalo posle .
Kada se bolje pogleda,rat nije ni prestao,vec je nastavljen kroz niz manjih ili vecih lokalnih sukoba,a protivnici su bili USA i SSSR.
Razumevanje II sv.rata je kljuc opstanka drustva kao takvog,jer sve sto se sada desava ima koren u tom sukobu.Cak i ratovi na nasim prostorima su bili upravo zbog neresenih sukoba iz tog vremena,normalno uz pomoc drzava kojima je bilo u interesu da nas rasture.
Ne treba brkati stvari,posto je ratova bilo pre i bice ih jos,ali nijedan nije bio kao II sv.rat,cak ni Veliki rat.I sv.rat je vodjen iz klasicnih imperijalistickih pobuda,bez neke vece ideologije koja bi bila vodilja,dok je Hitler koristio ideologiju ,bas kao i komunisti,kako bi popalio narod.

antifasista

pre 8 godina

Drugim recima, istrazivac je izgleda izmedju redova zeleo da nam kaze, kako sam II sv. rat nije problem, sam po sebi, kako istrebljivanje citavih naroda, posebno Jevreja, nije problem, sam po sebi, da u konacnom, nije problem ni fasizam, ni nacizam, sam po sebi, nego jedan covek, makar on bio i bolestan.
To je bezocna propaganda jednog ocitog neonaciste, ili simpatizera fasisticke ideologije.
Fasizam, kao rasisticka ideologija krvi i tla, kao poslednja faza nekontrolisanog kapitalizma (svoju nekontrolisanu stranu komunizma smo vidjali kroz niz represivnih rezima, npr, staljinizam, ili rezim u Sev. Koreji) u svojoj sustini ima utkano unistenje, a zatim i samounistenje. Drugim recima, fasizam prvo unisti sve razlicito od sebe, oko sebe, a zatim, unisti i sebe.
Fasizam je bolestan sam po sebi!
Sam Hitler je za gubitak rata - nebitan.

ps- sme li se i danas napisati: Smrt fasizmu, sloboda narodu?

Laca

pre 8 godina

@NikolaBGD
Ne, to nije to. Separatni mir je kad okreneš leđa saveznicima i sklopiš mir sa neprijateljem, dakle mimo dogovora sa saveznicima. Staljin je s Hitlerom potpisao Pakt o nenapadanju, jer nije bio lud da sam ratuje s Nemcima, a to je upravo ono što su Englezi žarko želeli. Posle čerupanja Čehoslovačke (u kojem je učestvovala i Poljska), Rusi su celu godinu proveli ubeđujući saveznike da sklope OBAVEZUJUĆI pakt protiv Hitlera, ali ovi nisu hteli, a naročito nisu hteli Poljaci. Što se tiče Poljske, SSSR nije "podelio" Poljsku, samo je uzeo natrag ono što su Poljaci uzeli od Rusije u ratu 1921. godine. Poljaci nisu nikakva nevinašca kakvim se često predstavljaju u medijima, niti ikakvi stradalnici u istoriji. Preko 500 godina Poljska je držala najveći deo današnje Ukrajine i Belorusije, bila je imperija, često jača i od Rusije. Tek kad su konačno pukli kao imperija, kad su ih Nemci i Rusi podelili krajem 18. veka (s tim što Rusi ni tada nisu uzeli većinski Poljske teritorije, već samo one naseljene Belorusima i Ukrajinicma - tada jedostavno Rusima), oni su počeli da pričaju i rade na nacionalnom buđenju i oslobođenju, kad su shvatili da od imeperije nema ništa, onda daj šta daš. Naravno, zapadna javnost je spremno isticala poljsku ulogu žrtve, u večitom propagandnom ratu protiv Rusije.

Бацач пламена

pre 8 godina

@Punisher - да се мало озбиљније бавиш историјом, знао би да је Стаљин Западу нудио савез против Хитлера, а када су га одбили, он се окренуо нагодби са Немцима. Знао би да је споразум Рибентроп-Молотов био привремен јер у том часу ниједна страна није била спремна за рат, Хитлер се спремао за рат са Француском, а Црвена Армија је била у фази наоружавања и формирања командног кадра, пошто је Стаљин многе команданте уклонио у чисткама. По совјетским архивима, у лето 1942. Црвена Армија би била спремна и тада би Стаљин напао Немце. Није Стаљин био наиван, али је био свестан да је тренутно неспреман за рат и није хтео да провоцира. Знало се да ће рата бити. Знао би и то да су Руси од Пољске узели само поручја насељена Украјинцима и Белорусима.

@Frapantno neznanje - за први део твог коментара погледај шта сам изнад написао. А што се Токија тиче, бомбардован је више пута, а куће су махом биле од дрвета, па је тако уништен. Атомске бомбе су биле демонстрација силе за Стаљина, али и хуманија опција - да су ишле копном, САД би имале милион мртвих војника. А тек јапански војници, цивили и инфраструктура?. Јесте то увод у нуклеарну еру, али јачина бомби и није била толика како се мисли.

@Iznogud - на руској територији немачке армије биле су бројније и јаче него у целом остатку Европе и Северној Африци. Да, мислим на САД чија је територија била ван свих сукоба, на САД које нису неспремне нападнуте на фронту од преко 3000 km, на САД које су 1941. имале једва пола милиона војника.