Sreda, 22.05.2013.

15:30

4 razloga da pređete na mediteransku hranu

Nova studija tvrdi da ishrana bogata ekstra devičanskim maslinovim uljem i orašastim plodovima poboljšava rad mozga kod starih ljudi znanto bolje nego dijeta sa niskim udelom masti.

Autor: Huffington Post

Podrazumevana plava slika

Osnovu ove dijete čine voće, povrće, žitarice celog zrna i riba. Mediteranska dijeta povezana je sa dugovečnošću i smanjenim rizikom od raka, a sada vam dajemo 4 nova razloga zbog kojih bi trebalo da razmislite o ovom načinu ishrane.

Autori istraživanja sa Univerziteta Navara u Španiji testirali su svoje tvrdnje na 522 osobe. Učesnici su bili starosti između 55 i 80 godina i nisu imali nikakvih srčanih bolesti, ali su bili u rizičnoj grupi zbog dijabetesa tipa 2 i kombinacije visokog krvnog pritiska, holesterola, pušenja, gojaznosti i porodične istorije bolesti.

Jedna grupa svoju ishranu bazirala je na mediteranskoj dijeti sa dodatkom maslinovog ulja i orašastih plodova dok je druga grupa pratila dijetu sa malim udelom masti, koja se preporučuje kao prevencija kada je srčani udar u pitanju.

Nakon 6.5 godina svi učesnici testirani su na moguće znake slabljenja kognitivnih sposobnosti. Rezultati su bili znatno bolji kod osoba koje su pratile mediteransku dijetu.

Autori su ipak priznali da u pitanju nije bio veliki broj osoba na kojima je ova tvrdnja testirana, ali napominju da je ovo samo još jedan od brojnih dokaza koji idu u prilog ovakvom načinu ishrane.

Pogledajte još 3 razloga za prelazak na mediteransku dijetu:

1. Mediteranska dijeta štiti od dijabetesa tipa 2

Ova dijeta bogata je vlaknima koja usporavaju varenje i sprečavaju nagle promene nivoa šećera u krvi.

2. Sprečava srčane bolesti i moždani udar

Mediteranska dijeta ne uključuje jedenje belog hleba, crvenog mesa i mesnih prerađevina i promoviše pijenje crvenog vina – koje je povezano sa prevencijom srčanih bolesti i moždanog udara.

3. Održava vas agilnim

Mediteranska dijeta kod starijih osoba umanjuje rizik od slabljenja mišića i drugih znakova slabosti kostiju do 70 odsto. Foto: Image courtesy of Apolonia / FreeDigitalPhotos.net

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 4

Pogledaj komentare

4 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: