Subota, 28.03.2015.

16:29

Srbija poslednja u Evropi po broju donora organa

Izvor: Beta

Srbija poslednja u Evropi po broju donora organa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

24 Komentari

Sortiraj po:

trebinjac_hercegovac :)

pre 8 godina

najgore od svega sto svi kojima je crkva isprala mozak, da je to svetogrdje pa ne zele donirat organe, sasvim drugu pricu imaju kad nekom njihovom ili njima zatreba neka transplatacija, tad nema popova u glavi niti icega sem potrage za zdravljem...hmmmm

miloskepp

pre 8 godina

Svi vi sto pljujete po medicinskim radnicima ocigledno nemate pojima kako se uzimaju organi od kadavera i koliko je veliki broj ljudi ukljucen u taj proces i koliko je to veliki posao i koliko mnogo to kosta , tako da je prosto nemoguca bilo kakva zloupotreba organa. Usput, stalno hvalite hrvatske lekare, mislite veliki entuzijazam, a da li znate da su oni stimulisani za taj rad sa oko 300 eura mesecno.

audi 5cyl

pre 8 godina

Ja sam donor i nemam ništa protiv toga, kao ni moja porodica. Međutim, većina mojih prijatelja odbijaju da budu jer smatraju da su naše institucije toliko slabe da podaci o donorima mogu da procure. Kada se poverenje građana u institucije vrati, biće i donora.

veki

pre 8 godina

Tako je,HR je po doniranju daleko ispred srbije zato što postoji jednostavan zakon da ako nisi izričito zabranio doniranje organa podrazumjeva se da si pristao na donaciju,što je po meni totalno o.k.

Oberin Martel

pre 8 godina

Aman, ne pljujte po narodu, već po sistemu. Ovaj problem se može rešiti preko noći, tako što se usvoji zakon da su SVI davaoci organa, a onaj ko to ne želi, može da se ukloni iz tog spiska.
I rešen problem.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Bachi, 29. mart 2015 08:31)

Naravno. Takav zakon postoji u Španiji, Hrvatskoj... i ostalim zemljama na vrhu liste. Ne shvatam zašto sve sami minusi na ovaj komentar?

Vrsac

pre 8 godina

Tezak smo narod,ja recimo imam karticu vec nekoliko godina i pokusavam u svom okruzenju da sirim svest o tome i UGLAVNOM imam odobravanja,ali niko od tih nije potpisao karticu.Kartica je samo jedan korak i bitna je za nas,o tome ako dojde do mozdane smrti odlucuje familija i pored kartice a veca je verovatnoca da ce ti trebati organ nego sto ces ga donirati.

emmilija

pre 8 godina

nije narod kriv.
losi marketinski i nestrucno napravljeni potezi lekara i njihovog kvazi ministra, kao i novinara i njihovih samo stranacki postavljenih urednika nikako ne doprinose da stvore i najmanju zelju da se doniraju organi. ucenici u osnovnim i srednjim skolama, pa i na fakultetima o ovome nemaju nikakvih saznanja, a zapravo od najmladjeg uzrasta se mora krenuti u edukaciju. no, u srba su vaznija zvona i praporci nego knjige i ucenje.

winston

pre 8 godina

Podrzavam da je potrebno sirenje svesti o zavestavanju organa. Mnogima su prepreke sumnja da ce ih istog momenta neko sacekati u nekom haustoru pa izvaditi neki organ, pa i ako prezive sredina ce (prema njihovim pricama) otprilike reagovati "pa kad je potpisao da daje organe, eto mu sad!", sto je naravno suludo. Sa druge strane, reliogoznost takodje sprecava veliki broj gradjana da se odluce za ovaj korak jer se izgleda postoji neki deo Biblije to jasno zabranjuje (a to je izgleda jedini deo koji su svi nesubjektivno istumacili na isti nacin). Te uvidjam ogroman prostor u kom bi i patrijarh ili neko drugi takodje govorio o tome, ako nista valjda je primat religije humanost (valjda). Ali, moram i iskreno reci da moje iskustvo bilo isto kao da sam, kako to inace biva, otisla do saltera da submisivno molim za nesto, te da ce vas pozurivati, nepitajuci nista o vama (valjda ce za sve biti vremena kad budete mozdano mrtvi). Celo iskustvo nije bas prijatno, a ni ispunjujuce, ali je vazno da to uradite, ako nijedan drugi razlog, znajte da samo jedan covek koji bude razmisljao kao vi povecava sanse da mozda bas vasi voljeni i vi zivite duze i budete zdravi. Uzmite donorske kartice, svakako ce se vasi voljeni pitati sta ce biti sa vama, ali na ovaj nacin ce i oni znati koje su bile vase zelje.

nbgd

pre 8 godina

Sutra bih uzeo karticu. Nemam ništa protiv doniranja organa, naprotiv, al ne u zemlji Srbiji. Jednostavno, nemam poverenja u zemlju gde je sistemska korupcuja na veoma visokim nivou. Ako su mogli da trguju bebama (dokazani slučajevi) šta onda da očekujem od doktora koji, u trenutku odluke da me ostavi u životu ili isključi sa aparata, odluči se veoma lako za ovo drugo, jer je dobio nepristojnu ponudu koja mu rešava sve finansijske probleme u životu. Naravno, 90% medicinskog osoblja je časno i pošteno, ali me brine onih 10%.

zdrava paranoja

pre 8 godina

ja sam svoje bližnje obavestio da u slučaju da se meni desi nešto želim da doniram sve ali donorsku karticu u zemlji bez etike gde kradu bebe u porodilištima i gde lekar nikada nije odgovarao za svoju grešku, nemar ili primljeno mito ne potpisujem. ko mi garantuje da me ladno ne bi krknuli da zaglavi bolnicu zbog nečega samo li nekobubreg.onjihuztreba moja čuka il budu li imali šemu da tapnu bubreg.

Bachi

pre 8 godina

Aman, ne pljujte po narodu, već po sistemu. Ovaj problem se može rešiti preko noći, tako što se usvoji zakon da su SVI davaoci organa, a onaj ko to ne želi, može da se ukloni iz tog spiska.

I rešen problem.

igor

pre 8 godina

Prvo, da je državi bitno da ovaj problem reši, postojala bi odluka da se organi mogu "uzeti" ako postoje odgovarajući uslovi. Kome se ne sviđa ode lepo i izjasni se, ne dam organe.
Drugo, muka mi je vise od ovih "strina" koje/i šetaju okolo govoreći kako bi bilo da vama zatreba? ili u fazonu tupave tinejdzerke "molim vas nek' uradi/da neko nesto.
Treće, u svakom društvu za SVE postoje mehanizmi, samo zavisi koliko su "masinisti" spremni i voljni da ih primene.

бојан

pre 8 godina

Скоро све племените идеје код нас, у Србији, се готово увек извитопере. Ни ово није изузетак, али ми се некако намеће закључак да смо сви ми, нарочито тзв. политичке елите, сами криви. Политичке елите и институције система не раде добро свој посао, па се сви ми осећамо одговорним за сваки проблем у друштву, а то не треба да буде тако. Какве то сада име везе? Па ево има ... Можда је Србија последња у Европи по броју донора органа, али је свакако прва по броју родитеља који сумњају у крађу њихових беба након порођаја у породилишту. Заједнички именитељ је медицинска струка. Неповерење је са разлогом превелико!

Mina

pre 8 godina

Ovo je klasicna stvar oko koje se ljudi kod nas ne interesuju previse, mrzi ih da idu i potpisuju papire, da istraze i procitaju po netu malo kako bi otklonili sumnje, i onda dodje dan kad im zatreba organ, e pa tog dana su oni najveci pobornici doniranja. Dobro, jel moze humanost i bez preke potrebe i direktne koristi? Humanost je izraz razvoja drustva. Gde nam je drustvo?

pivljanin

pre 8 godina

Mi Srbi smo jako sebični i zatucani. Zato smo i poslednji u Evropi. Zato u Srbiji većina umire na dijalizi umesto da nastavi uglavnom normalan život transplantacijom bubrega. Samo se ne vadite pričama o krijumčarenju organa.

Tina

pre 8 godina

Mozda nas zdravstveni sistem nije najbolji, ali da ljudi govore o preprodaji organa je krajnje sumanuto. Nek se prvo informisu zasto je vazno da oni koji mogu potpisu donorsku karticu!

mdraksi

pre 8 godina

kad bi donori imali bar neke povlastice,npr.besplatne preglede,lekove ili slicno,ja bih sada potpisao da budem donor,ali odmah potpisujem

gradinar

pre 8 godina

Ma prica se o tome, ali uputstva kako to da se ucini - nema nigde!
Ja sam hteo da se prijavim, ali sam shvatio da je to komplikovana procedura, treba da se bas potrudim da bi se ponudio da budem donor...
Trebalo bi da u svakom domu zdravlja postoji vidno obelezen salter na kome (bez cekanja) mozes da potpises donorsku karticu (ili bar da dobijes informaciju o tome).
Ovako, ako ja negde moram da idem, da se raspitujem, da JA molim nekog da postanem donor..., nista od tog posla.
To je jos jedan pokazatelj koliko nam je zdravstvo neorganizovano. A o potrebi uvodjenja opsteg zdravstvenog obrazovanja u osnovne skole necu ni da govorim (od svakog srednjoskolca se ocekuje da zna da resi integral, a to sto ne zna ni zube ispravno da opere - nije bitno)...

stop gmo

pre 8 godina

zato što ne postoji nikakva kampanja ni realna želja da se to učini, da ima pameti bile bi kampanje još po srednjim školama u cilju prijavljivanja kao za donaciju krvi da bi se spašavali ljudima životi u slučaju nesreće.
Mi smo i dalje primitivno, versko fanatično pleme koje mozga nema i protivi se svemu što ne razume a maltene sve odbija da pokuša da razume.

Filip

pre 8 godina

Razmisljao sam o tome, medjutim u kakvom je stanju nase zdravstvo ne zelim da se moji organi prodaju na crnom trzistu nekim kriminalcima. Sacekacu ipak bolje dane.

Filip

pre 8 godina

Razmisljao sam o tome, medjutim u kakvom je stanju nase zdravstvo ne zelim da se moji organi prodaju na crnom trzistu nekim kriminalcima. Sacekacu ipak bolje dane.

stop gmo

pre 8 godina

zato što ne postoji nikakva kampanja ni realna želja da se to učini, da ima pameti bile bi kampanje još po srednjim školama u cilju prijavljivanja kao za donaciju krvi da bi se spašavali ljudima životi u slučaju nesreće.
Mi smo i dalje primitivno, versko fanatično pleme koje mozga nema i protivi se svemu što ne razume a maltene sve odbija da pokuša da razume.

gradinar

pre 8 godina

Ma prica se o tome, ali uputstva kako to da se ucini - nema nigde!
Ja sam hteo da se prijavim, ali sam shvatio da je to komplikovana procedura, treba da se bas potrudim da bi se ponudio da budem donor...
Trebalo bi da u svakom domu zdravlja postoji vidno obelezen salter na kome (bez cekanja) mozes da potpises donorsku karticu (ili bar da dobijes informaciju o tome).
Ovako, ako ja negde moram da idem, da se raspitujem, da JA molim nekog da postanem donor..., nista od tog posla.
To je jos jedan pokazatelj koliko nam je zdravstvo neorganizovano. A o potrebi uvodjenja opsteg zdravstvenog obrazovanja u osnovne skole necu ni da govorim (od svakog srednjoskolca se ocekuje da zna da resi integral, a to sto ne zna ni zube ispravno da opere - nije bitno)...

pivljanin

pre 8 godina

Mi Srbi smo jako sebični i zatucani. Zato smo i poslednji u Evropi. Zato u Srbiji većina umire na dijalizi umesto da nastavi uglavnom normalan život transplantacijom bubrega. Samo se ne vadite pričama o krijumčarenju organa.

Mina

pre 8 godina

Ovo je klasicna stvar oko koje se ljudi kod nas ne interesuju previse, mrzi ih da idu i potpisuju papire, da istraze i procitaju po netu malo kako bi otklonili sumnje, i onda dodje dan kad im zatreba organ, e pa tog dana su oni najveci pobornici doniranja. Dobro, jel moze humanost i bez preke potrebe i direktne koristi? Humanost je izraz razvoja drustva. Gde nam je drustvo?

бојан

pre 8 godina

Скоро све племените идеје код нас, у Србији, се готово увек извитопере. Ни ово није изузетак, али ми се некако намеће закључак да смо сви ми, нарочито тзв. политичке елите, сами криви. Политичке елите и институције система не раде добро свој посао, па се сви ми осећамо одговорним за сваки проблем у друштву, а то не треба да буде тако. Какве то сада име везе? Па ево има ... Можда је Србија последња у Европи по броју донора органа, али је свакако прва по броју родитеља који сумњају у крађу њихових беба након порођаја у породилишту. Заједнички именитељ је медицинска струка. Неповерење је са разлогом превелико!

nbgd

pre 8 godina

Sutra bih uzeo karticu. Nemam ništa protiv doniranja organa, naprotiv, al ne u zemlji Srbiji. Jednostavno, nemam poverenja u zemlju gde je sistemska korupcuja na veoma visokim nivou. Ako su mogli da trguju bebama (dokazani slučajevi) šta onda da očekujem od doktora koji, u trenutku odluke da me ostavi u životu ili isključi sa aparata, odluči se veoma lako za ovo drugo, jer je dobio nepristojnu ponudu koja mu rešava sve finansijske probleme u životu. Naravno, 90% medicinskog osoblja je časno i pošteno, ali me brine onih 10%.

igor

pre 8 godina

Prvo, da je državi bitno da ovaj problem reši, postojala bi odluka da se organi mogu "uzeti" ako postoje odgovarajući uslovi. Kome se ne sviđa ode lepo i izjasni se, ne dam organe.
Drugo, muka mi je vise od ovih "strina" koje/i šetaju okolo govoreći kako bi bilo da vama zatreba? ili u fazonu tupave tinejdzerke "molim vas nek' uradi/da neko nesto.
Treće, u svakom društvu za SVE postoje mehanizmi, samo zavisi koliko su "masinisti" spremni i voljni da ih primene.

emmilija

pre 8 godina

nije narod kriv.
losi marketinski i nestrucno napravljeni potezi lekara i njihovog kvazi ministra, kao i novinara i njihovih samo stranacki postavljenih urednika nikako ne doprinose da stvore i najmanju zelju da se doniraju organi. ucenici u osnovnim i srednjim skolama, pa i na fakultetima o ovome nemaju nikakvih saznanja, a zapravo od najmladjeg uzrasta se mora krenuti u edukaciju. no, u srba su vaznija zvona i praporci nego knjige i ucenje.

Tina

pre 8 godina

Mozda nas zdravstveni sistem nije najbolji, ali da ljudi govore o preprodaji organa je krajnje sumanuto. Nek se prvo informisu zasto je vazno da oni koji mogu potpisu donorsku karticu!

mdraksi

pre 8 godina

kad bi donori imali bar neke povlastice,npr.besplatne preglede,lekove ili slicno,ja bih sada potpisao da budem donor,ali odmah potpisujem

zdrava paranoja

pre 8 godina

ja sam svoje bližnje obavestio da u slučaju da se meni desi nešto želim da doniram sve ali donorsku karticu u zemlji bez etike gde kradu bebe u porodilištima i gde lekar nikada nije odgovarao za svoju grešku, nemar ili primljeno mito ne potpisujem. ko mi garantuje da me ladno ne bi krknuli da zaglavi bolnicu zbog nečega samo li nekobubreg.onjihuztreba moja čuka il budu li imali šemu da tapnu bubreg.

Vrsac

pre 8 godina

Tezak smo narod,ja recimo imam karticu vec nekoliko godina i pokusavam u svom okruzenju da sirim svest o tome i UGLAVNOM imam odobravanja,ali niko od tih nije potpisao karticu.Kartica je samo jedan korak i bitna je za nas,o tome ako dojde do mozdane smrti odlucuje familija i pored kartice a veca je verovatnoca da ce ti trebati organ nego sto ces ga donirati.

Oberin Martel

pre 8 godina

Aman, ne pljujte po narodu, već po sistemu. Ovaj problem se može rešiti preko noći, tako što se usvoji zakon da su SVI davaoci organa, a onaj ko to ne želi, može da se ukloni iz tog spiska.
I rešen problem.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Bachi, 29. mart 2015 08:31)

Naravno. Takav zakon postoji u Španiji, Hrvatskoj... i ostalim zemljama na vrhu liste. Ne shvatam zašto sve sami minusi na ovaj komentar?

winston

pre 8 godina

Podrzavam da je potrebno sirenje svesti o zavestavanju organa. Mnogima su prepreke sumnja da ce ih istog momenta neko sacekati u nekom haustoru pa izvaditi neki organ, pa i ako prezive sredina ce (prema njihovim pricama) otprilike reagovati "pa kad je potpisao da daje organe, eto mu sad!", sto je naravno suludo. Sa druge strane, reliogoznost takodje sprecava veliki broj gradjana da se odluce za ovaj korak jer se izgleda postoji neki deo Biblije to jasno zabranjuje (a to je izgleda jedini deo koji su svi nesubjektivno istumacili na isti nacin). Te uvidjam ogroman prostor u kom bi i patrijarh ili neko drugi takodje govorio o tome, ako nista valjda je primat religije humanost (valjda). Ali, moram i iskreno reci da moje iskustvo bilo isto kao da sam, kako to inace biva, otisla do saltera da submisivno molim za nesto, te da ce vas pozurivati, nepitajuci nista o vama (valjda ce za sve biti vremena kad budete mozdano mrtvi). Celo iskustvo nije bas prijatno, a ni ispunjujuce, ali je vazno da to uradite, ako nijedan drugi razlog, znajte da samo jedan covek koji bude razmisljao kao vi povecava sanse da mozda bas vasi voljeni i vi zivite duze i budete zdravi. Uzmite donorske kartice, svakako ce se vasi voljeni pitati sta ce biti sa vama, ali na ovaj nacin ce i oni znati koje su bile vase zelje.

veki

pre 8 godina

Tako je,HR je po doniranju daleko ispred srbije zato što postoji jednostavan zakon da ako nisi izričito zabranio doniranje organa podrazumjeva se da si pristao na donaciju,što je po meni totalno o.k.

miloskepp

pre 8 godina

Svi vi sto pljujete po medicinskim radnicima ocigledno nemate pojima kako se uzimaju organi od kadavera i koliko je veliki broj ljudi ukljucen u taj proces i koliko je to veliki posao i koliko mnogo to kosta , tako da je prosto nemoguca bilo kakva zloupotreba organa. Usput, stalno hvalite hrvatske lekare, mislite veliki entuzijazam, a da li znate da su oni stimulisani za taj rad sa oko 300 eura mesecno.

audi 5cyl

pre 8 godina

Ja sam donor i nemam ništa protiv toga, kao ni moja porodica. Međutim, većina mojih prijatelja odbijaju da budu jer smatraju da su naše institucije toliko slabe da podaci o donorima mogu da procure. Kada se poverenje građana u institucije vrati, biće i donora.

Bachi

pre 8 godina

Aman, ne pljujte po narodu, već po sistemu. Ovaj problem se može rešiti preko noći, tako što se usvoji zakon da su SVI davaoci organa, a onaj ko to ne želi, može da se ukloni iz tog spiska.

I rešen problem.

trebinjac_hercegovac :)

pre 8 godina

najgore od svega sto svi kojima je crkva isprala mozak, da je to svetogrdje pa ne zele donirat organe, sasvim drugu pricu imaju kad nekom njihovom ili njima zatreba neka transplatacija, tad nema popova u glavi niti icega sem potrage za zdravljem...hmmmm

mdraksi

pre 8 godina

kad bi donori imali bar neke povlastice,npr.besplatne preglede,lekove ili slicno,ja bih sada potpisao da budem donor,ali odmah potpisujem

Tina

pre 8 godina

Mozda nas zdravstveni sistem nije najbolji, ali da ljudi govore o preprodaji organa je krajnje sumanuto. Nek se prvo informisu zasto je vazno da oni koji mogu potpisu donorsku karticu!

Filip

pre 8 godina

Razmisljao sam o tome, medjutim u kakvom je stanju nase zdravstvo ne zelim da se moji organi prodaju na crnom trzistu nekim kriminalcima. Sacekacu ipak bolje dane.

pivljanin

pre 8 godina

Mi Srbi smo jako sebični i zatucani. Zato smo i poslednji u Evropi. Zato u Srbiji većina umire na dijalizi umesto da nastavi uglavnom normalan život transplantacijom bubrega. Samo se ne vadite pričama o krijumčarenju organa.

Bachi

pre 8 godina

Aman, ne pljujte po narodu, već po sistemu. Ovaj problem se može rešiti preko noći, tako što se usvoji zakon da su SVI davaoci organa, a onaj ko to ne želi, može da se ukloni iz tog spiska.

I rešen problem.

stop gmo

pre 8 godina

zato što ne postoji nikakva kampanja ni realna želja da se to učini, da ima pameti bile bi kampanje još po srednjim školama u cilju prijavljivanja kao za donaciju krvi da bi se spašavali ljudima životi u slučaju nesreće.
Mi smo i dalje primitivno, versko fanatično pleme koje mozga nema i protivi se svemu što ne razume a maltene sve odbija da pokuša da razume.

nbgd

pre 8 godina

Sutra bih uzeo karticu. Nemam ništa protiv doniranja organa, naprotiv, al ne u zemlji Srbiji. Jednostavno, nemam poverenja u zemlju gde je sistemska korupcuja na veoma visokim nivou. Ako su mogli da trguju bebama (dokazani slučajevi) šta onda da očekujem od doktora koji, u trenutku odluke da me ostavi u životu ili isključi sa aparata, odluči se veoma lako za ovo drugo, jer je dobio nepristojnu ponudu koja mu rešava sve finansijske probleme u životu. Naravno, 90% medicinskog osoblja je časno i pošteno, ali me brine onih 10%.

Mina

pre 8 godina

Ovo je klasicna stvar oko koje se ljudi kod nas ne interesuju previse, mrzi ih da idu i potpisuju papire, da istraze i procitaju po netu malo kako bi otklonili sumnje, i onda dodje dan kad im zatreba organ, e pa tog dana su oni najveci pobornici doniranja. Dobro, jel moze humanost i bez preke potrebe i direktne koristi? Humanost je izraz razvoja drustva. Gde nam je drustvo?

Oberin Martel

pre 8 godina

Aman, ne pljujte po narodu, već po sistemu. Ovaj problem se može rešiti preko noći, tako što se usvoji zakon da su SVI davaoci organa, a onaj ko to ne želi, može da se ukloni iz tog spiska.
I rešen problem.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Bachi, 29. mart 2015 08:31)

Naravno. Takav zakon postoji u Španiji, Hrvatskoj... i ostalim zemljama na vrhu liste. Ne shvatam zašto sve sami minusi na ovaj komentar?

igor

pre 8 godina

Prvo, da je državi bitno da ovaj problem reši, postojala bi odluka da se organi mogu "uzeti" ako postoje odgovarajući uslovi. Kome se ne sviđa ode lepo i izjasni se, ne dam organe.
Drugo, muka mi je vise od ovih "strina" koje/i šetaju okolo govoreći kako bi bilo da vama zatreba? ili u fazonu tupave tinejdzerke "molim vas nek' uradi/da neko nesto.
Treće, u svakom društvu za SVE postoje mehanizmi, samo zavisi koliko su "masinisti" spremni i voljni da ih primene.

zdrava paranoja

pre 8 godina

ja sam svoje bližnje obavestio da u slučaju da se meni desi nešto želim da doniram sve ali donorsku karticu u zemlji bez etike gde kradu bebe u porodilištima i gde lekar nikada nije odgovarao za svoju grešku, nemar ili primljeno mito ne potpisujem. ko mi garantuje da me ladno ne bi krknuli da zaglavi bolnicu zbog nečega samo li nekobubreg.onjihuztreba moja čuka il budu li imali šemu da tapnu bubreg.

veki

pre 8 godina

Tako je,HR je po doniranju daleko ispred srbije zato što postoji jednostavan zakon da ako nisi izričito zabranio doniranje organa podrazumjeva se da si pristao na donaciju,što je po meni totalno o.k.

gradinar

pre 8 godina

Ma prica se o tome, ali uputstva kako to da se ucini - nema nigde!
Ja sam hteo da se prijavim, ali sam shvatio da je to komplikovana procedura, treba da se bas potrudim da bi se ponudio da budem donor...
Trebalo bi da u svakom domu zdravlja postoji vidno obelezen salter na kome (bez cekanja) mozes da potpises donorsku karticu (ili bar da dobijes informaciju o tome).
Ovako, ako ja negde moram da idem, da se raspitujem, da JA molim nekog da postanem donor..., nista od tog posla.
To je jos jedan pokazatelj koliko nam je zdravstvo neorganizovano. A o potrebi uvodjenja opsteg zdravstvenog obrazovanja u osnovne skole necu ni da govorim (od svakog srednjoskolca se ocekuje da zna da resi integral, a to sto ne zna ni zube ispravno da opere - nije bitno)...

бојан

pre 8 godina

Скоро све племените идеје код нас, у Србији, се готово увек извитопере. Ни ово није изузетак, али ми се некако намеће закључак да смо сви ми, нарочито тзв. политичке елите, сами криви. Политичке елите и институције система не раде добро свој посао, па се сви ми осећамо одговорним за сваки проблем у друштву, а то не треба да буде тако. Какве то сада име везе? Па ево има ... Можда је Србија последња у Европи по броју донора органа, али је свакако прва по броју родитеља који сумњају у крађу њихових беба након порођаја у породилишту. Заједнички именитељ је медицинска струка. Неповерење је са разлогом превелико!

winston

pre 8 godina

Podrzavam da je potrebno sirenje svesti o zavestavanju organa. Mnogima su prepreke sumnja da ce ih istog momenta neko sacekati u nekom haustoru pa izvaditi neki organ, pa i ako prezive sredina ce (prema njihovim pricama) otprilike reagovati "pa kad je potpisao da daje organe, eto mu sad!", sto je naravno suludo. Sa druge strane, reliogoznost takodje sprecava veliki broj gradjana da se odluce za ovaj korak jer se izgleda postoji neki deo Biblije to jasno zabranjuje (a to je izgleda jedini deo koji su svi nesubjektivno istumacili na isti nacin). Te uvidjam ogroman prostor u kom bi i patrijarh ili neko drugi takodje govorio o tome, ako nista valjda je primat religije humanost (valjda). Ali, moram i iskreno reci da moje iskustvo bilo isto kao da sam, kako to inace biva, otisla do saltera da submisivno molim za nesto, te da ce vas pozurivati, nepitajuci nista o vama (valjda ce za sve biti vremena kad budete mozdano mrtvi). Celo iskustvo nije bas prijatno, a ni ispunjujuce, ali je vazno da to uradite, ako nijedan drugi razlog, znajte da samo jedan covek koji bude razmisljao kao vi povecava sanse da mozda bas vasi voljeni i vi zivite duze i budete zdravi. Uzmite donorske kartice, svakako ce se vasi voljeni pitati sta ce biti sa vama, ali na ovaj nacin ce i oni znati koje su bile vase zelje.

Vrsac

pre 8 godina

Tezak smo narod,ja recimo imam karticu vec nekoliko godina i pokusavam u svom okruzenju da sirim svest o tome i UGLAVNOM imam odobravanja,ali niko od tih nije potpisao karticu.Kartica je samo jedan korak i bitna je za nas,o tome ako dojde do mozdane smrti odlucuje familija i pored kartice a veca je verovatnoca da ce ti trebati organ nego sto ces ga donirati.

emmilija

pre 8 godina

nije narod kriv.
losi marketinski i nestrucno napravljeni potezi lekara i njihovog kvazi ministra, kao i novinara i njihovih samo stranacki postavljenih urednika nikako ne doprinose da stvore i najmanju zelju da se doniraju organi. ucenici u osnovnim i srednjim skolama, pa i na fakultetima o ovome nemaju nikakvih saznanja, a zapravo od najmladjeg uzrasta se mora krenuti u edukaciju. no, u srba su vaznija zvona i praporci nego knjige i ucenje.

audi 5cyl

pre 8 godina

Ja sam donor i nemam ništa protiv toga, kao ni moja porodica. Međutim, većina mojih prijatelja odbijaju da budu jer smatraju da su naše institucije toliko slabe da podaci o donorima mogu da procure. Kada se poverenje građana u institucije vrati, biće i donora.

miloskepp

pre 8 godina

Svi vi sto pljujete po medicinskim radnicima ocigledno nemate pojima kako se uzimaju organi od kadavera i koliko je veliki broj ljudi ukljucen u taj proces i koliko je to veliki posao i koliko mnogo to kosta , tako da je prosto nemoguca bilo kakva zloupotreba organa. Usput, stalno hvalite hrvatske lekare, mislite veliki entuzijazam, a da li znate da su oni stimulisani za taj rad sa oko 300 eura mesecno.

trebinjac_hercegovac :)

pre 8 godina

najgore od svega sto svi kojima je crkva isprala mozak, da je to svetogrdje pa ne zele donirat organe, sasvim drugu pricu imaju kad nekom njihovom ili njima zatreba neka transplatacija, tad nema popova u glavi niti icega sem potrage za zdravljem...hmmmm