Petak, 17.10.2014.

11:48

Legalizacija marihuane u medicinske svrhe - da ili ne?

Izvor: Tanjug

Legalizacija marihuane u medicinske svrhe - da ili ne? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

114 Komentari

Sortiraj po:

Black Goo

pre 9 godina

Svašta se ovde od gluposti ispisalo i ako od kad je sveta i veka zdravije i korisnije biljke od konoplje nema na ovom svetu. To su činjenice. Da morate ostaviti jednu biljku koju bi ste ostavili? A da morate dve da li ste sigurni da nije ta druga kopriva pored konoplje?
Sad obrišite krmelje drugovi komunistički lekari i stručnjaci.

PS: Do pre samo 50 godina se u svakom srbijanskom selu konoplja masovno gajila i sve se od nje pravilo. Danas bi vrlo lako mogla da se koristi i za proizvodnju papira umesto drveća, kao i za biogorivo. Ali, ima jedan problem. Ko bi posle prodavao tako skupo svoja fosilna goriva ovom svetu? (koja u opšte nisu fosilna, što je još jedan tabu i stara školska dogma)

ferdinand

pre 9 godina

@lupas kao otvoreni prozor
Ja ne mogu da ti navedem primer, ali to ne znaci da ih nema. Kada si cuo da je neko umro od kofeina? Nisi nikad, ali to ne iskljucuje da i kofein ima letalnu dozu koja iznosi oko 10 grama. Pa voda ima letalnu dozu. Popij 6-7 litara vode za kratko vreme, dobices mozdani edem i umreces zbog potiskivanja centara za disanje i rad srca. Ovo npr moze da se desi kod ljudi koji imaju psihogenu polidipsiju.Samo sam demntovao netacnu izjavu, da marihuana nema letalnu dozu. Ima je svaka supstanca. Stvarno svasta moze covek da procita na ovom sajtu.

Nenad

pre 9 godina

Gledao sam emisiju u kojoj je gostovao doktor Crnogorac. Samo bih dodao sledece: Ako konoplja pomaze coveku koji umire da lakse prozivi svoje poslednje dane postojanja, zlocin je braniti mu da je koristi. Inace slazem se sa doktorom, i skeptican sam po pitanju da konoplja leci rak, ali jedno je sigurno, ima pozitivan uticaj na psihu i ublazava bolne simptome, i to je jedino sto je vazno za ljude koji umiru.

Nemanja

pre 9 godina

@Hvala: Nije, to što ima u maxiju je ulje od industrijske konoplje za ishranu, bez aktivnih lekovitih sastojaka. Ono pravo ulje nema legalno da se kupi i košta tipa 300€ za 100ml

Hvala

pre 9 godina

Ne znam da li je "ulje od konoplje" koje je moguće legalno kupiti u bio - prodavnicama , zapravo, to lekovito ulje kanabisa.
Molim one koji nešto znaju o tome, da odgovore.

blablabla

pre 9 godina

Kanabis nije droga prestanite da lazete narod vise, ako je to droga onda su i alkohol i duvan! (ice9, 17. oktobar 2014 12:04)

Jeste droga, kao sto su i alkohol i duvan, koji su legalizovani, nalaze se u slobodnoj prodaji i imaju akcizne markice.
Ne sumnjam da je iza ovog predloga krije poslovna ideja da prvi u regionu legalizujemo gandzu, i eto nama love od mara-tursa. Jedino sto ce i to da zeznu, jer cemo biti preplavljeni falsifikatima, kao sto je slucaj sa duvanom, medom, sokovima, mesom ...

dr.Saša Popović

pre 9 godina

Poštovani kolega , mislim da bi bilo uputno da kao načelnik onkologije pre ovakvog javnog istupa ili proučite sve u vezi konplje i njenim lekovitim i nutritijentnim svojstvima ! Zapisi čak iz Vinčanske kulture , kao i Kineske , pa i Ajurvedske kulture govore o lekovitim svojstvima ove biljke ! Znači kanaboidi deluju na ćelijskom nivou i uspstavljaju harmoniju unutar ćelije time dajući šansu našem imunom sistemu za pravi imuni odgovor. Pošto usled stresa dolazi do bipolarizacije ćelije na polove time se omogućava ulazak /prodor/ slobodnih radikala u samu ćeliju gde je osnovni problem , a THC I CBD-i uspostavljaju ravnotežu na ćeliskom nivou i sprečavaju bipolarizaciju te ulazak slobodnih radikala u istu , dajući našem organizmu šansu za imuni odgovor = pobedu nad mnogim bolestima ! Osim vaše uže specijalnosti proučite i delovanje kod Alchajmera , Prkinsona , multiple-skleroze , epi-napada itd. , itd !

pablik

pre 9 godina

Gospodine Crnogorac, ne daj bože da vam iko bližnji ikada oboli od neke maligne bolesti, ali ako se to jednog dana desi, setite se ovog komentara i probajte da dejstvujete kanabisovim uljem, a onda kada budete videli rezultate terapije biće vam krivo što ste izjavili ovakvu glupost.

lupas kao otvoren prozor

pre 9 godina

Marihuana jeste adiktivna, i da, i za nju postoji letalna doza, kao i za svaku supatancu na ovoj planeti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ferdinand, 17. oktobar 2014 19:11)

Navedi jedan jedini primer u svetu ko je to preminuo zbog prekomerne doze marihuane?!?

modesty

pre 9 godina

Evo vam link http://www.iflscience.com/health-and-medicine/cannabis-may-have-eased-breast-cancer-symptoms-siberian-ice-princess

Mumija stara 2500 godina nadjena u Sibiru, patila je za zivota od mnogobrojnih zdravstvenih problema, i koristila kanabis s kojim je i sahranjena. Kanabis je lek i zabrana kanabisa je povreda ljudskih prava na lek i prirodnu biljku koja raste i koristi se po celom svetu vec milenijumima, i u medicinske i u rekreativne svrhe. Dokle ce vise vladati ova glupost zabrane?

Dovla

pre 9 godina

Citam komentare I ne verujem...
1.Npr.opijati su odavno legalizovani u medicinske svrhe za pacijente sa bolom uzrokovanim kancerom..

2. Sta je sa toikim mocnim ljudima..zasto umiru od tumora, kada im je sve dostupno ?
3. I lekari umiru od tumora..a I njihovi poznanici, rodjaci,roditelji..
4. Presna ishrana, gladovanje, Rajfov generator, kubanska vakcina, otrov skorpije, Vitamin b17...prosto se covek zbuni cime pre da se izleci..
5. Shvatite da nisu svi tumori isti... Ako kazete da je neko izlecen od tumora kao gdin. Simons Rik, onda dajte dijagnozu, sa svim otalim nalazima, pa da kao ljudi prodiskutujemo.
6. Nemam nista protiv legalizacije marihuana u medicinske svrhe, ali se bojim da to nije ono sto mnogi od vas ocekuju (ima par korisnih stvari I to je to..nista bombasticno).
7. Ako ne daj Boze imate malignu bolest, imate pravo da saznate sve o tome..kako se leci, u kojoj je fazi. Ako se radi o uznapredovaloj boleti pitajte sta mozete da ocekujete od hemoterapije, zracenja I sl. Koji je cilj? Odnos lekara I pacijenta treba da bude partnerski. Vama se izloze cinjenice, a odluka je u Vasim rukama..
8.Zar stvarno verujete da bi neki onkolog ili drugi dr cutao i krio tajnu o cudotvornom leku ?Da vidi pacijenta kome su metastaze na plucima ko rukom odnesene ( a da nisu npr.od tumora testisa koji je izleciv, kao kod Lens Armstronga)
Hvala na vremenu I molim Vas nemoje da dajete laznu nadu ljudima, da ulje kanabisa leci terminalne bolesti za 4 dana. Prosto, nije fer.

Siniša

pre 9 godina

Kada se pročitaju svi komentari na ove sramne izjave Dr. Crnogorca lako je primetiti da je kanabis zajednica spremna da konzistentnom i fokusiranom akcijom stvari pogura u pozitivnom smeru. To je činjenica veoma neprijatna za jedan korumpirani politički sistem kao što je naš. Birokratsko represivni sistemi u osnovi ne podnose dobro organizovane političke grupe spremne da nenasilnim putem dižu glas za svoje ciljeve.

Sa druge strane u našem društvu ako želiš nekog da duboko povrediš onda mu kažeš da je "narkoman" ili "pe*er" i to je nešto što se neće lako promeniti u dogledno vreme. Ljudi se prosto nerado odriču duboko ukorenjenih uverenja i zato nam nacija propada jer je izgubila moć mentalne evolucije i opšteg prilagođavanja na nove trendove koje nam život diktira. Znači uzrok naše degradacije je opšta kultura zasnovana na arhaičnim stereotipima a ne zato što omladina "puši marihuanu i ništa ne radi".

Zato legalizacija naravno da.

bitno

pre 9 godina

Kada mi je postavljena dijagnoza Multipla skleroza prvo sto mi je doktor rekao je bilo: "Probajte da nadjete i koristite ulje od konoplje"! U pitanju je doktor sa KCS a ne neke druge ustanove!

direktor ugledne ustanove

pre 9 godina

Sve se nadam da su ovi tekstovi naruceno spinovanje i nadam se da ce se uraditi jedina stvar koja moze spasiti Srbiju, a to je legalizacija.
Legalizuj, a ne da se osecam kao kriminalac kad god je nabavljam.
Sad cu da uspavam decu, pa odoh na terasicu :)

oxoxoposum

pre 9 godina

nezvanična rang lista uticaja opijata na konzumenta i okolinu:

http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm

Dejan

pre 9 godina

Da ! i ne samo da, nego bih stavio da se prodaje svaka vrsta droge koja postoji, u radnjama i prodaje kao hleb, kao kiselina za ciscenje kupatila,kao svi drugi artikli koji su opasni po zivot i zdravlje ljudi poput cigareta itd.
Legalizovao bih sve to
pa ko voli nek izvoli,naravno za malolletnike to nebi bilo dozvoljeno kao ni alkohol i cigare,ali sam ubedjen da bi ovaj nacin bio mnogo produktivniji i pametnoiji za drustvo,mozda ne odmah u startu ali vremenom definitivno da.
Ne bih zeleo da ovo deluje kao nekakav poziv na nesto lose !ali sam jednostavno ubedjen da bi ovaj nacin bio najbolji za bolje sutra iz mnogo razloga.

Pera

pre 9 godina

Doktor Nebojša Crnogorac nije čuo za koristi od konoplje, baš kao što ni na B92 niko očito nije čuo za drugo i drugačije mišljenje...

Unity3D

pre 9 godina

Ne smarajte - legalizujte. Daj da bar jedno pitanje u istoriji rešimo ko ljudi - lepo priznate da grešite, promenite grešku i stvar rešena. Nemojte se praviti pametni uvek i svuda. Ja sam konzumiram cigarete, al' ću pre da potpišem peticiju za apsolutnu zabranu duvana, nego što ću da zastupam vaše ''visoko stručne i moralne'' teze o nastavku zabrane. NE SMARAJTE! :)

Optimista

pre 9 godina

Ma super ste mi vi doktori, bitno je da LYRIKA je dovoljno testirana i da je ona pouzdana. Ma vi je dozvolite i stavite je na listu kao i morfijum, pa ko voli nek izvoli. Kada pacijent uđe u terminalnu fazu bolesti šta ima da izgubi? Drugo u Srbiji je epidemija kancera, a "vi" doktori samo prepisujete hemoterapije ili zračenja, koliko je ta vaša terapija izlečila ljudi? evo ja ću da kažem nikoliko, koliko je para potrošeno za 1 hemoterapiju? 1500 eura je 1 doza pa Vi procenite. Ne tvrdim da je trava lek ali ako je neko broji poslednje dane i zvanična medicina nije ništa uradila (pod ovim mislim nije izlečila bolest nego je ona i uznapredovala) pustite ljude neka prodaju SVE što žele ne oduzimajte ljudima nadu. Legalizujte i stavite na teret PIO fonda sve, pri tome vodite istraživanje i za 5 godina imaćete tačan podatak koliko ljudi je izlečeno, zalečeno i kolika je smrtnost koje metode. Tako bi uradilo pola Srbije

Dr

pre 9 godina

@tra
bas tako

prevrnu mi se zeludac - smanjenje bola, sve sto se pominje je minorni side-efekat - postoji citav niz ozbiljnih NAUCNIH studija koje su vec objavljene (veliki broj zemalja koji je vec legalizovao) - I veza kanabioida etc.
I naravno, taj stalno prisutni "stid" onih koji traze uvodjenje jedne veoma korisne biljke - zasto ? zar smo svi mi normalni koji se zalazemo za tako nesto narkomani ? to nema nikakve veze sa pusenjem joint-ova - to je toliko detinjasto u nedostatku mnogo jacih reci. Nikada u zivotu probao, niti mi pada na pamet...
...ali sam proveo dane I dane pokusavajuci to isto kanabis ulje da pronadjem I vidim koji su legalni nacini da se dopremi u srbiju - zbog veoma drage prijateljice - ali naravno nacina nema
uf, dokle ce vise to pranje mozgova.

emigrant

pre 9 godina

Koliko je ovo apsurdno i jadno, ja evo ne mogu da verujem!

"NEŠTO" - u medicinske svrhe, da ili ne?

Šta tu uopšte ima da se diskutuje??

Zašto neko lepo ne bi zabranio upotrebu svih "rentgen" aparata, pa zaboga poznato je da su X zraci štetni! I onda 50 godina kasnije, ljudi bi mogli da postave pitanje: X zraci u medicinske svrhe, da ili ne?

nataša

pre 9 godina

Očigledno da citirani onkolog ne zna da su skoro sve evropske zemlje uvrstile marihuanu za medicinske svrhe kao i Kanada i nekoliko država SAD. I naravno da su to učinile na osnovu mnogobrojnih i dugotrajnih ispitivanja. Nije mi jasno zbog čega te činjenice dr Cnogorac nije izneo iako su mu sigurno poznate?

lolo

pre 9 godina

Alkohol i duvan imaju shtetnije dejstvo od kanabisa pa su legalni, ali na stranu to, na stranu moguca lekovita dejstva. Marihuana ce se pushiti pa ce se pushiti, legalizovali je vi ili ne, samo se postavlja pitanje zasto bi davali dilerima pare umesto uzimati ih za drzavni budzet, mozda zato sto stojite iza tih dilera?

trifo

pre 9 godina

Ne samo u zdravstvene svrhe vec potpuna trzisna legalizacija uz pravilno edukovanje omladine, barem bi se sacuvale neke porodice i neki mladi zivoti od sintetickih ubica... Sa druge strane sto je isto znacajno treba najliberalnijim propisima i zakonima podstaci proizvodnju i preradu industrijske konoplje kako bi sacuvali sume koristeci je za prizvodnju papira, grejanje, biodizel i ko zna gde joj sve ne bi nasli primenu nasi strucnjaci za koriscenje i uzgajanje koji su sada ograniceni na saksijske uslove proizvodnje... :)

Optimista

pre 9 godina

Ma super ste mi vi doktori, bitno je da LYRIKA je dovoljno testirana i da je ona pouzdana. Ma vi je dozvolite i stavite je na listu kao i morfijum, pa ko voli nek izvoli. Kada pacijent uđe u terminalnu fazu bolesti šta ima da izgubi? Drugo u Srbiji je epidemija kancera, a "vi" doktori samo prepisujete hemoterapije ili zračenja, koliko je ta vaša terapija izlečila ljudi? evo ja ću da kažem nikoliko, koliko je para potrošeno za 1 hemoterapiju? 1500 eura je 1 doza pa Vi procenite. Ne tvrdim da je trava lek ali ako je neko broji poslednje dane i zvanična medicina nije ništa uradila (pod ovim mislim nije izlečila bolest nego je ona i uznapredovala) pustite ljude neka prodaju SVE što žele ne oduzimajte ljudima nadu. Legalizujte i stavite na teret PIO fonda sve, pri tome vodite istraživanje i za 5 godina imaćete tačan podatak koliko ljudi je izlečeno, zalečeno i kolika je smrtnost koje metode. Tako bi uradilo pola Srbije

legalization

pre 9 godina

Naravno da bi trebali legalizirati cannabis. Em što je biljka korisna u raznorazne industrijske svrhe, već može pomoći i oboljelima, ali i "običnim" ljudima da se opuste nakon stresnog dana. Nažalost, ta tema je još uvijek tabu tema na ovim prostorima. Nizozemska radi multimilijardijski prihod od ove razonode (sam Amsterdam zaradi milijardu dve eura od trave, odnosno petinu svog proračuna), a da ne spominjem države u SAD-u koje su uvele medicinski cannabis. Zamislite kad bi vam u Beograd počelo stizati još više turista, a već imate brutalan noćni život. Nadam se da će i u Hrvatskoj to dozvoliti jer zamislite sreću da na plaži, na godišnjem odmoru, možete zapaliti i joint. :)

Mladost

pre 9 godina

Ako ja mislim da će mi pomoći, zašto me vi sputavate da probam? Da li su poliitičari gospodari života i smrti? Zar nije moje osnovno pravo kao čoveka da pokušam da se izlečim?

Miloš

pre 9 godina

Dr. Crnogorac bi trebalo bolje da se obavesti pre nego što daje neodgovorne izjave bazirane na neznanju. Marihuana se u onkologiji ne koristi za suzbijanje bolova nego za suzbijanje mučnine izazvane hemoterapijom i za pospešivanje apetita. Ne postoji ni jedan drugi lek na tržištu koji ima bolje dejstvo i manje neželjenih posledica. Za razliku od morfijuma, marihuana nije adiktivna i nema smrtonosnu dozu.

Anne

pre 9 godina

DA. Sve vrste koriscenja i prerade. Razviti posebnu labaratoriju za razvoj i ispitivanje medicinskog i nezeljenog uticaja canabisa na ljudski organizam.

Ja pa ja

pre 9 godina

Sto puta DA. Bolje je popusiti jedan cist dzoint, nego popiti pola table bensedina. A to govorim i kao osoba koja se uverila u moci kanabisa u borbi protiv kancera, definitivno pomaze, pospesuje apetit i umanjuje bolove.

Mladost

pre 9 godina

I još nešto, po komentarima doktora koji su očigledno povezani sa farmaceutskim kućama, kao da se ne radi o je***** biljci, nego radioaktivnom raketnom gorivu koje ćemo nakon korišćenja prosipati po ulicama!
A najzanimljivije da kad god sam pitao nekog doktora oči u oči šta misli o tome, rečeno mi je: Probaj! A onda vidim priče "nije dokazano, ovo-ono, možda bi i pomoglo al bolje da se mučite dok ne dokažemo..."

Hoću li jednom u životu doživeti osećaj da moja država ne radi protiv mene?

Bob Marley

pre 9 godina

Ne postoje lake i teške droge.Postoje samo podvrste iste.
1.Opijati - (supstance koje izazivaju i psihičku i fizičku zavisnost). 2.Stimulansi - (supstance koje izazivaju samo psihičku zavisnost).
3.Halucigeni - (nema dokaza da izazivaju neku vrstu zavisnosti).
Marihuana u medicinske svrhe?
Trebalo bi izvagati pozitivne, ali i štetne posledice po zdravlje...

bane021

pre 9 godina

Da !!! I ne samo u medicinske. Još i kasnimo debelo kao i obično. Uvek sam govorio drugarima, kad bi naša država bila pametna, legalizovala i posadila samo na tri brda od svih naših brda (figurativno, može i livade) izvukli bi se iz svih dugova za par godina. Ali.... pametnice fakultetske

eto

pre 9 godina

a zasto je alkohol legalan?
mislim po cemu je on bolji?
izaziva agresiju, zavisnost, delirijume, citozu jetre, propadanje nervnog sistema, nema sta nema.
ne pisem da je marihuana bez posledica, ali za svaku losu stranu marihuane alkohol ima dve.

borislav

pre 9 godina

Meni je pak, teorija zavere, po kojoj farmaceutska industrija ne dozvoljava upotrebu marihuane i te kako smislena. Čak je i dokazana. Farmaceutski džinovi žive na bolestima- nikad im neće biti cilj da čovečanstvo bude zdravo. To je tako logično.
Ni podgorički onkolog, ni beogradski političar ni svetski farmaceuti - niko nema pravo da ljudskim bićima brani da koriste nešto što je prirodno, nije agresivno, nikog ne ugrožava... da li će neko pušiti jointe, a neko drugi probati da se leči time - to je naša stvar. Vi nemate pravo, dato od boga, od države, od bilo koga - da nam branite to.

Joca

pre 9 godina

Pa jes, verovatno neki bliski rodjak pomenutog doktora zivi od valjanja trave, pa lobira za njega. Ispada da su istrazivanja u svetu na osnovu kojih je marihuana legalizovana izmisljena.
Mislim da bi trebalo zabraniti i voce, jer od njega ljudi prave alkohol pa se drogiraju. Jel tako?

max

pre 9 godina

Pocetak 21 Vek " Inicijativa o legalizaciji marihuane u medicinske svrhe je preuranjena, jer svetska medicina još nije prihvatila da je ta droga korisna za suzbijanje bola ili da može da utiče na rast ili smanjenje tumora, smatra direktor podgoričke Klinike za onkologiju i radiologiju Nebojša Crnogorac."

Pocetak 20 veka " Inicijativa o primeni penicilina u medicinske svrhe je preuranjena jer svetska medicina jos nije prihvatila da je ova supstanca korisna za sprecavanje infekcija i da moze pomoci u lecenju i smanjivanju gangrene smatra direktor klinike za amputacije i lecenje zivom dr. Janus Lijander

Amsterdam

pre 9 godina

Legalizacija marihuane je visestruko korisna
Za pocetak neuporedivo je manje stetna od duvana koji je u slobodnoj prodaji
Legalizacijom, marihuana prelazi u legalne tokove poslovanja, puni se drzavni budzet, smanjuje se kriminal jer nema nelegalne trgovine.
Naravno, prodaja i koriscenje mogu biti iskljucivo u ovlastenim prodavnicama, uz ogromne kazne za vlasnike ako ne rade po propisima.
Istovremeno kazne za koriscenje tamo gde nije doyvoljeno moraju biti iskljuciv prekrsajne, ali tako da su zaprecene kazne jako visoke, i pre svega iskljucivo novcane
Legalizacijom marihuane znacajno se smanjuje i koriscenje teskih droga, cime se smanjuje broj ovisnika.
Uostalom zavisnost od marihuane nije nista veca od zavisnosti od duvana i alkohola
I na kraju, a mozda i najbitnije, koriscenje marihuane u medicinske svrhe je jako bitno. Ne postoji lek koji moze bolje od marihuane da ublazi bol obolelim od kancera. Tesko obolelim ljudima sa malim sansama za ozdravlhenje bi makar trebalo omoguciti da i taj ostatak zivota prozive sto je god moguce normalnije. Uz konstataciju da i ja shvatam koliko nesto ovako ruzno zvuci kada se kaze ili napise

McDux

pre 9 godina

Ko god je imao nekog u porodici sa kancerom, zna koliko je važno da se legalizuje ulje od marihuane. Nadam se da ce biti legalizovano u sto kracem roku kako bi se zivoti sacuvali

oxoxoposum

pre 9 godina

a hoće li uvaženi stručnjak Crnogorac kada se dokažu pozitivna svojstva biljke i kada onda bude legalna da obešteti lično sve koji su kažnjeni za uživanje iste? od takvih "stručnjaka" mi se diže kosa na glavi. po svim parametrima smo na poslednjim mestima u poređenju sa evropskim narodima osim po raznoraznim stručnjacima kod kojih ništa "ne može" a to što "može" ne znaju da urade.
Glasam uvek ZA ili ne glasam.

poweruser

pre 9 godina

Kao prvo, dobrobit marihuane je dokazana bezbroj puta. Otvorite scholar.google, potrazite naucne papire i mozete sami da citate do zore. Kao drugo, stetnost marihuane NIJE do sada dokazana, osim u pitanju trudnica. Narpotiv, svaka studija pokazuje da dugotrajna steta ne postoji. Kao trece, postojanje farmakomafije je dokazano takodje bezbroj puta, od wikileaks do nespretnih izjava politicara. I politicarima i farmakomafiji je najveci neprijatelj jeftina i lako dostupna medicina. Marihuana je upravo to.

I na kraju krajeva, da bi nesto zabranili, potrebno je dokazati stetnost po drustvo. Ne zivimo u svetu drakonskih zakona gde je sve zabranjeno, pa sta misli diktator da moze, to je legalno.

A sto se mene tice, ja cu je kupovati i gajiti nelegalno, cak i ako bude dozvoljena (necu se registrovati nikada), jer mislim da drzava nema sta da se mesa u to sta ja unosim u organizam u svojoj kuci. Ne vozim, niti ugrozavam ikoga svojom konzumacijom. Samo hocu da me ostave na miru.

Viktor

pre 9 godina

Ako je preuranjena u SRBIJI,zasto nije i u KOLORADU I KALIFORNIJI?Legalna je i u URUGVAJU,a ionako se ilegalno koristi u celom svetu.CAK se pitanje postavilo i u UN.Oni koji nisu probali travu,koja je ZAISTA MEDICINSKA BILJKA,sto mnoge studije i potvrdjuju,PRAVE KAMPANJU IZ NEZNANJA.Marihuanu su zabranili u momentu,KADA JE prohibicija alkohola u SAD UKINUTA,da veliki broj policajaca ne IZGUBI POSAO.PRESLI su na marihuanu,KOJU SU TADA,AUSLINGEROVA komisija,proglasili nelegalnom.MANJE je stetna od RAKIJE,radi se o drugoj kulturi u kojoj se koristila,INDIJA i nepoznavanju PROBLEMA!Niko nije u obavezi da je pusi,A PRIHOD,koji nam itekako treba,imala bi drzava,A NE DILERI!Da li je gdin CRNOGORAC probao bar jednu cigaretu,pre davanja strucnih preporuka?

Миле НС

pre 9 godina

veliki sam protivnik bilo kakvih droga ali ima tu nesto, zato DA! Makar na probni period i da DRŽAVA pravi to ulje od kanabisa, bude provereno i sve STROGO kontrolisano! Kako se ne bi prevaratni pljackali ljude na mukama za 3000 evra za 10ml lažnog ulja !

novi sad

pre 9 godina

koliko vi gospodine onkolog dobijate evra od farmakomafije za svakog pacijenta kojeg ubedite da uzima citostatike????
da li kazete pacijentu sta su citostatici i sta oni rade ljudskom organizmu????
konoplja ili kanabis postaje droga tj biva zabranjan pre 60-70 god iskljucivo zbog farmaceutske mafije jer je "nedopustivo" da narod ima besplatan lek ili prevenciju za 100ine bolesti kada oni moraju nesto da zarade !!!!
konoplja se koristila 6000-7000 godina u vise namena a sada je droga !!!!
to je jedini prirodni i neskodljiv lek bez kontraidikacija !!!!
oca sam izlecio uljem konoplje od dijabetesa nakon 10god lekova i 17 god insulina !!!!!
samo ulje konoplje je lek !!!!!!!!

Milos

pre 9 godina

E Crnogorac... Izmislio si toplu vodu. Sta bi sa hiljadama i hiljadama ljudi koji su svedocili da im je kanabis pomogao da ublaze bolove(prirodnije od bensedina), ili sa velikom zainteresovanoscu za istoimeno ulje(javnosti postalo poznato preko Rika Simpsona), koje pored kancera leci i druge bolesti..? I dalje verujem da je bolje i manje stetno od skupih lekova, koje proizvodi najjaca mafija na svetu> Farmaceutska, koja po mom misljenju i vas finansira...

Bojan, Kruševac

pre 9 godina

Poštovani g. Crnogorac,
to o čemu Vi pričate ne blage veze s stvarnošću i realnošću. Konvencionalna medicina i farmaceutska industrija takvo nešto kao što je legalizacija msrihuane, neće nikada podržati. Njima je najbitnije procenat profita u prodaji otrova ili preparata koji jedno "leče", dok neki drugi organ uništavaju. Spisak je dugačak za nabrajanje. Pozdrav iz Prestonice

Miomir

pre 9 godina

morali ste da dovedete doktora iz CG da bi zastupao ovakve stavove,koji se poklapaju sa citostatickom politikom firme za koju gospodin prepisuje lekove? bravo za vas. Legalizacija u Srbiji odmah,za CG me bas briga!

legalize!

pre 9 godina

"Niko nema ništa protiv eventualnog dokazivanja i ispitivanja da marihuana i neki njeni sastojci imaju korisno dejstvo, ali to mora da bude posledica ozbiljno koncipiranih studija, a ne želja nekog da legalizuje jednu laku drogu" - ha! Naravno da ima onih koji su protiv! Na prvom mestu duvanska i industrija alkohola, a onda i vlade koje kroz njih zgrcu ogromne pare. Prednosti koriscenja marihuane u medicinske svrhe su dokazane davno ali naravno da se o tomo uvek prica s nekom zadrskom. Zapitajte se ko finansira te "ozbiljno koncipirane studije" koje pominje ovaj strucnjak, pa ce vam biti jasno zasto nikad nece dozvoliti legalizaciju. Nazalost, ni nauka nije oslobodjena politike. Kad ste poslednji put culi da je neko umro od posledica konzumranja marihuane, a koliko smrtnih slucajeva uzrokovanih alkoholizmom i bolestima disajnih organa zabelizmo svake godine? Da ne govorim o zloupotrebi raznih lekova "uredno" propisanih od strane lekara. Toliko licemerja upokavaong o pricu o prevenciji zavisnosti, a svi znamo da se radi o profitu! Nazalost, taktika visedecenijskog zastrasivanja je urodila plodom, a ljudi ne zele da se obrazuju i informisu detaljnije vec upijaju ono sto im se servira kroz medije od strane raznoraznih "nezavisnih" strucnjaka.

Dragan

pre 9 godina

Doktore, medicina nije dokazala mnogo toga što se uspešno primenjuje iz prirode. To je zato što nalazi izgovore i ne želi da dokazuje. Nasuprot tome, medicina je dokazala sva štetna dejstva mnogih lekova i terapija, pa ih i dalje neuspešno primenjuje. Dokazi su na sve strane, na hiljade izlečenih ljudi, ali Vi to ne želite da priznate.

Rastaman

pre 9 godina

Ako studije kažu da pomaže zašto ne? Čak šta više ja je ne smatram drogom uopšte istina je da je opijat, ali i alkohol je isto. Dozvoliti da se koristi ko želi i to je to. Konzumirao sam je 15 godina i vjerujte da nemam nekih negativnih simptoma ni posledica. Radim, družim se, vozim, nemam zdravstvenih disfunkcija kako psihičkih tako i fizičkih. Prije pola godine počela je da me smara pa sam prestao da konzumiram na dnevnoj bazi, ali i sad (jednom u mjesec dva) kad odem na pecanje ili sjednem sa ekipom na roštilj, ili sjednem da odigram ISS-a na plajstejšnu zapalim buksnu čisto da se opustim. Smatram da je bolje popušiti Joint da se opustim/smirim od dnevnog stresa nego da popijem bilo koju tabletu za smirenje/spavanje. Kad pogledaš na kraju biljka ko i svaka druga, pa ako sagledaš statistiku više duvan ubija od trave pa nije ilegalan, a ne može se zažmiriti ni na činjenicu da mnogo zemalja je legalizovalo marihuanu, i pune budzet od toga. Mi pametni oni glupi? Eh da i zadnja stvar ako se legalizuje zabraniti konzumiranje prilikom vožnje auta. Meni konkretno ne smeta, ali vidio sam par slučajeva gdje ljudima popusti koncentracija na saobraćaj. P.S. Legalizovali, ili ne ona se ionako puši!

Nenad

pre 9 godina

Ma legalizujte je 100%. Malo više turizma, policija ne mora da se bavi glupostima i da hvata klince, a takođe eventualno uništavamo ekonomiju severno-Albanskog narko kartela.

doktor

pre 9 godina

O cemu prica ovaj gospodin, stvarno mi nije jasno.
1) Apsolutno je sa sigurnoscu od 100% dokazano da marihuana moze da se koristi kao sredstvo protiv bolova, i da je u mnogim slucajevima potpuno nezamenjiva.
2) Takodje je dokazano da je manje stetna i od alkohola i od duvana tako da ne vidim cemu dalja rasprava, ako su ove dve supstance legalne zasto onda i marihuana nije legalna, i to ne samo u zdravstvene svrhe, vec i za rekreaciju???

genius

pre 9 godina

Legalizacija i u "rekreativne" svrhe marihuane i amfetamina!
Porez na cigarete, alkohol i droge + akcize.
Za mesec dana uništen organizovani kriminal i pun budžet, a omladina (paradoksalno) zdravija. Kako zdravija? Pa sredstva za prskanje "domaćice" i razni "dodaci" u spidu su mnogo opsaniji od same droge... A i zabranjeno voće je slađe...

borko

pre 9 godina

U medicinske i u druge svrhe, znaci apsolutna legalizacija.
U medicinske svrhe se dobija uz licnu kartu i recept a u druge svrhe uz licnu kartu, gde pri kupovini osoba koja je kupila ulazi u centralni registar konzumenata narkotika. Zasto bi neko krio da uziva u marihuani?

mengele

pre 9 godina

dali doticni doktor prepisuje morfium obolelim od parkinsona ili multiple skleroze?
diskusija o legalizaciji lakih droga je nepotrebna, s obzirom da imamo i tesku drogu: ALKOHOL; ta droga je legalna a u zavisnosti od stepena kontuzije moze potpuno da odstrani bol.

D

pre 9 godina

Iskreno,nije mi vise jasno šta čekate,smišljajući glupe izgovore, legalizujte je isključivo u medicinske svrhe ,pomozite ljudima koji su bolesni i trpe nesnosne bolove!

tra

pre 9 godina

E moj doktore Crnogorac,ne znas ti ocigledno kako je kada ti neko u porodici oboli od maligne bolesti (ne dao ti dobri Bog tako nesto,daleko bilo),probao bi sve zivo,legalno ili nelegalno...onaj ko je bio u takvoj situaciji dobro zna o cemu govorim.Stvarno ne razumem toliko odugovlacenje sa ispitivanjem i primenom, kao da namerno to ne zele,i taj unapred negativan i maliciozan stav prema konoplji,iz ciste predrasude i neznanja.Inace "uvazeni" doktor Crnogorac sve zna o farmaceutskom lobiju koji po njemu ne postoji.Lako je biti tako nadmen i opusten kada ti sat ne otkucava...

Dejan Kostić

pre 9 godina

Ako je medicina ozbiljna nauka, zasto onda ne odradi ispitivanja i jednom za sva vremena ne da odgovir na pitanje da li marihuana, soda bikarbona i petrolej mogu da lece karcinom ili ne mogu. Medicina samo propagira skupe lekove a za sve ostalo je komentar da nije ispitano. Pa ispitajte vec jednom.

mudvr

pre 9 godina

Porediti morfijum koji je veoma zavistan i kanabis je u najmanju ruku neozbiljno. Kladim se da je ovo jedan od onih doktora iz proslog veka koji niti prica engleski, niti moze da procita nova istrazivanja o marihuani jer su sva na engleskom.

Preporucujem svima CNNov dokumentarac na youtube-u "Weed" od Dr Sunjay-a Gupte ako vas zanima nesto vise i medicinskoj upotrebi marihuane.

Popaj

pre 9 godina

Legalizacija i to iskljucivo u medicinske svrhe bi trebalo da se usvoji u skupstini....I to pod kontrolom drzave za odredjene bolesti.Dijabeticar sam na insulinu od 2004 god.actrapid dnevni 12,10,10 i lantus 35 jedinice nocni.Misljenje nijednog ''strucnjaka'' me ne moze ubediti da mi konzumiranje iste ne pomaze kada mi vrednosti glikemije predju 15 i vise...Posle ''varenja'' secer mi padne u granicama neke normale 8-9...BEZ INSULINA,to je najvaznija stvar u celoj prici....e sad dal dekriminalizacija odgovara nekom ili ne to je druga prica...

Ja

pre 9 godina

Pa ovo su samo reci jednog doktora koji prima mito od iste te farmaceutske mafije... Da ne bude zabune, nikada nisam koristio bilo kakvu vrstu droge, ako mislite da zbog toga pisem... Naprotiv, pisem jer sam cuo za dosta ljudi kojima je ulje od kanabisa pomoglo u lecenju protiv karcinoma (raka) i samim tim sam za legalizaciju gore navedene biljke... Hvala...

Eliminator

pre 9 godina

Ne znam kako utiče kod drugih bolesti, ali meni za moju glavobolju pomaže popušen đžoint, i to u roku od 5 minuta. Pre nego što mi lupite minus, verujte mi da sam probao sa raznim lekovima protiv bolova
p.s. Nisam ironičan i ne pokušavam da budem duhovit.

Eliminator

pre 9 godina

Ne znam kako utiče kod drugih bolesti, ali meni za moju glavobolju pomaže popušen đžoint, i to u roku od 5 minuta. Pre nego što mi lupite minus, verujte mi da sam probao sa raznim lekovima protiv bolova
p.s. Nisam ironičan i ne pokušavam da budem duhovit.

tra

pre 9 godina

E moj doktore Crnogorac,ne znas ti ocigledno kako je kada ti neko u porodici oboli od maligne bolesti (ne dao ti dobri Bog tako nesto,daleko bilo),probao bi sve zivo,legalno ili nelegalno...onaj ko je bio u takvoj situaciji dobro zna o cemu govorim.Stvarno ne razumem toliko odugovlacenje sa ispitivanjem i primenom, kao da namerno to ne zele,i taj unapred negativan i maliciozan stav prema konoplji,iz ciste predrasude i neznanja.Inace "uvazeni" doktor Crnogorac sve zna o farmaceutskom lobiju koji po njemu ne postoji.Lako je biti tako nadmen i opusten kada ti sat ne otkucava...

Ja

pre 9 godina

Pa ovo su samo reci jednog doktora koji prima mito od iste te farmaceutske mafije... Da ne bude zabune, nikada nisam koristio bilo kakvu vrstu droge, ako mislite da zbog toga pisem... Naprotiv, pisem jer sam cuo za dosta ljudi kojima je ulje od kanabisa pomoglo u lecenju protiv karcinoma (raka) i samim tim sam za legalizaciju gore navedene biljke... Hvala...

lolo

pre 9 godina

Alkohol i duvan imaju shtetnije dejstvo od kanabisa pa su legalni, ali na stranu to, na stranu moguca lekovita dejstva. Marihuana ce se pushiti pa ce se pushiti, legalizovali je vi ili ne, samo se postavlja pitanje zasto bi davali dilerima pare umesto uzimati ih za drzavni budzet, mozda zato sto stojite iza tih dilera?

Ja pa ja

pre 9 godina

Sto puta DA. Bolje je popusiti jedan cist dzoint, nego popiti pola table bensedina. A to govorim i kao osoba koja se uverila u moci kanabisa u borbi protiv kancera, definitivno pomaze, pospesuje apetit i umanjuje bolove.

Mladost

pre 9 godina

I još nešto, po komentarima doktora koji su očigledno povezani sa farmaceutskim kućama, kao da se ne radi o je***** biljci, nego radioaktivnom raketnom gorivu koje ćemo nakon korišćenja prosipati po ulicama!
A najzanimljivije da kad god sam pitao nekog doktora oči u oči šta misli o tome, rečeno mi je: Probaj! A onda vidim priče "nije dokazano, ovo-ono, možda bi i pomoglo al bolje da se mučite dok ne dokažemo..."

Hoću li jednom u životu doživeti osećaj da moja država ne radi protiv mene?

bane021

pre 9 godina

Da !!! I ne samo u medicinske. Još i kasnimo debelo kao i obično. Uvek sam govorio drugarima, kad bi naša država bila pametna, legalizovala i posadila samo na tri brda od svih naših brda (figurativno, može i livade) izvukli bi se iz svih dugova za par godina. Ali.... pametnice fakultetske

nataša

pre 9 godina

Očigledno da citirani onkolog ne zna da su skoro sve evropske zemlje uvrstile marihuanu za medicinske svrhe kao i Kanada i nekoliko država SAD. I naravno da su to učinile na osnovu mnogobrojnih i dugotrajnih ispitivanja. Nije mi jasno zbog čega te činjenice dr Cnogorac nije izneo iako su mu sigurno poznate?

Nenad

pre 9 godina

Ma legalizujte je 100%. Malo više turizma, policija ne mora da se bavi glupostima i da hvata klince, a takođe eventualno uništavamo ekonomiju severno-Albanskog narko kartela.

Mladost

pre 9 godina

Ako ja mislim da će mi pomoći, zašto me vi sputavate da probam? Da li su poliitičari gospodari života i smrti? Zar nije moje osnovno pravo kao čoveka da pokušam da se izlečim?

Amsterdam

pre 9 godina

Legalizacija marihuane je visestruko korisna
Za pocetak neuporedivo je manje stetna od duvana koji je u slobodnoj prodaji
Legalizacijom, marihuana prelazi u legalne tokove poslovanja, puni se drzavni budzet, smanjuje se kriminal jer nema nelegalne trgovine.
Naravno, prodaja i koriscenje mogu biti iskljucivo u ovlastenim prodavnicama, uz ogromne kazne za vlasnike ako ne rade po propisima.
Istovremeno kazne za koriscenje tamo gde nije doyvoljeno moraju biti iskljuciv prekrsajne, ali tako da su zaprecene kazne jako visoke, i pre svega iskljucivo novcane
Legalizacijom marihuane znacajno se smanjuje i koriscenje teskih droga, cime se smanjuje broj ovisnika.
Uostalom zavisnost od marihuane nije nista veca od zavisnosti od duvana i alkohola
I na kraju, a mozda i najbitnije, koriscenje marihuane u medicinske svrhe je jako bitno. Ne postoji lek koji moze bolje od marihuane da ublazi bol obolelim od kancera. Tesko obolelim ljudima sa malim sansama za ozdravlhenje bi makar trebalo omoguciti da i taj ostatak zivota prozive sto je god moguce normalnije. Uz konstataciju da i ja shvatam koliko nesto ovako ruzno zvuci kada se kaze ili napise

emigrant

pre 9 godina

Koliko je ovo apsurdno i jadno, ja evo ne mogu da verujem!

"NEŠTO" - u medicinske svrhe, da ili ne?

Šta tu uopšte ima da se diskutuje??

Zašto neko lepo ne bi zabranio upotrebu svih "rentgen" aparata, pa zaboga poznato je da su X zraci štetni! I onda 50 godina kasnije, ljudi bi mogli da postave pitanje: X zraci u medicinske svrhe, da ili ne?

Rastaman

pre 9 godina

Ako studije kažu da pomaže zašto ne? Čak šta više ja je ne smatram drogom uopšte istina je da je opijat, ali i alkohol je isto. Dozvoliti da se koristi ko želi i to je to. Konzumirao sam je 15 godina i vjerujte da nemam nekih negativnih simptoma ni posledica. Radim, družim se, vozim, nemam zdravstvenih disfunkcija kako psihičkih tako i fizičkih. Prije pola godine počela je da me smara pa sam prestao da konzumiram na dnevnoj bazi, ali i sad (jednom u mjesec dva) kad odem na pecanje ili sjednem sa ekipom na roštilj, ili sjednem da odigram ISS-a na plajstejšnu zapalim buksnu čisto da se opustim. Smatram da je bolje popušiti Joint da se opustim/smirim od dnevnog stresa nego da popijem bilo koju tabletu za smirenje/spavanje. Kad pogledaš na kraju biljka ko i svaka druga, pa ako sagledaš statistiku više duvan ubija od trave pa nije ilegalan, a ne može se zažmiriti ni na činjenicu da mnogo zemalja je legalizovalo marihuanu, i pune budzet od toga. Mi pametni oni glupi? Eh da i zadnja stvar ako se legalizuje zabraniti konzumiranje prilikom vožnje auta. Meni konkretno ne smeta, ali vidio sam par slučajeva gdje ljudima popusti koncentracija na saobraćaj. P.S. Legalizovali, ili ne ona se ionako puši!

novi sad

pre 9 godina

koliko vi gospodine onkolog dobijate evra od farmakomafije za svakog pacijenta kojeg ubedite da uzima citostatike????
da li kazete pacijentu sta su citostatici i sta oni rade ljudskom organizmu????
konoplja ili kanabis postaje droga tj biva zabranjan pre 60-70 god iskljucivo zbog farmaceutske mafije jer je "nedopustivo" da narod ima besplatan lek ili prevenciju za 100ine bolesti kada oni moraju nesto da zarade !!!!
konoplja se koristila 6000-7000 godina u vise namena a sada je droga !!!!
to je jedini prirodni i neskodljiv lek bez kontraidikacija !!!!
oca sam izlecio uljem konoplje od dijabetesa nakon 10god lekova i 17 god insulina !!!!!
samo ulje konoplje je lek !!!!!!!!

Miloš

pre 9 godina

Dr. Crnogorac bi trebalo bolje da se obavesti pre nego što daje neodgovorne izjave bazirane na neznanju. Marihuana se u onkologiji ne koristi za suzbijanje bolova nego za suzbijanje mučnine izazvane hemoterapijom i za pospešivanje apetita. Ne postoji ni jedan drugi lek na tržištu koji ima bolje dejstvo i manje neželjenih posledica. Za razliku od morfijuma, marihuana nije adiktivna i nema smrtonosnu dozu.

poweruser

pre 9 godina

Kao prvo, dobrobit marihuane je dokazana bezbroj puta. Otvorite scholar.google, potrazite naucne papire i mozete sami da citate do zore. Kao drugo, stetnost marihuane NIJE do sada dokazana, osim u pitanju trudnica. Narpotiv, svaka studija pokazuje da dugotrajna steta ne postoji. Kao trece, postojanje farmakomafije je dokazano takodje bezbroj puta, od wikileaks do nespretnih izjava politicara. I politicarima i farmakomafiji je najveci neprijatelj jeftina i lako dostupna medicina. Marihuana je upravo to.

I na kraju krajeva, da bi nesto zabranili, potrebno je dokazati stetnost po drustvo. Ne zivimo u svetu drakonskih zakona gde je sve zabranjeno, pa sta misli diktator da moze, to je legalno.

A sto se mene tice, ja cu je kupovati i gajiti nelegalno, cak i ako bude dozvoljena (necu se registrovati nikada), jer mislim da drzava nema sta da se mesa u to sta ja unosim u organizam u svojoj kuci. Ne vozim, niti ugrozavam ikoga svojom konzumacijom. Samo hocu da me ostave na miru.

Unity3D

pre 9 godina

Ne smarajte - legalizujte. Daj da bar jedno pitanje u istoriji rešimo ko ljudi - lepo priznate da grešite, promenite grešku i stvar rešena. Nemojte se praviti pametni uvek i svuda. Ja sam konzumiram cigarete, al' ću pre da potpišem peticiju za apsolutnu zabranu duvana, nego što ću da zastupam vaše ''visoko stručne i moralne'' teze o nastavku zabrane. NE SMARAJTE! :)

Optimista

pre 9 godina

Ma super ste mi vi doktori, bitno je da LYRIKA je dovoljno testirana i da je ona pouzdana. Ma vi je dozvolite i stavite je na listu kao i morfijum, pa ko voli nek izvoli. Kada pacijent uđe u terminalnu fazu bolesti šta ima da izgubi? Drugo u Srbiji je epidemija kancera, a "vi" doktori samo prepisujete hemoterapije ili zračenja, koliko je ta vaša terapija izlečila ljudi? evo ja ću da kažem nikoliko, koliko je para potrošeno za 1 hemoterapiju? 1500 eura je 1 doza pa Vi procenite. Ne tvrdim da je trava lek ali ako je neko broji poslednje dane i zvanična medicina nije ništa uradila (pod ovim mislim nije izlečila bolest nego je ona i uznapredovala) pustite ljude neka prodaju SVE što žele ne oduzimajte ljudima nadu. Legalizujte i stavite na teret PIO fonda sve, pri tome vodite istraživanje i za 5 godina imaćete tačan podatak koliko ljudi je izlečeno, zalečeno i kolika je smrtnost koje metode. Tako bi uradilo pola Srbije

Miomir

pre 9 godina

morali ste da dovedete doktora iz CG da bi zastupao ovakve stavove,koji se poklapaju sa citostatickom politikom firme za koju gospodin prepisuje lekove? bravo za vas. Legalizacija u Srbiji odmah,za CG me bas briga!

McDux

pre 9 godina

Ko god je imao nekog u porodici sa kancerom, zna koliko je važno da se legalizuje ulje od marihuane. Nadam se da ce biti legalizovano u sto kracem roku kako bi se zivoti sacuvali

mudvr

pre 9 godina

Porediti morfijum koji je veoma zavistan i kanabis je u najmanju ruku neozbiljno. Kladim se da je ovo jedan od onih doktora iz proslog veka koji niti prica engleski, niti moze da procita nova istrazivanja o marihuani jer su sva na engleskom.

Preporucujem svima CNNov dokumentarac na youtube-u "Weed" od Dr Sunjay-a Gupte ako vas zanima nesto vise i medicinskoj upotrebi marihuane.

max

pre 9 godina

Pocetak 21 Vek " Inicijativa o legalizaciji marihuane u medicinske svrhe je preuranjena, jer svetska medicina još nije prihvatila da je ta droga korisna za suzbijanje bola ili da može da utiče na rast ili smanjenje tumora, smatra direktor podgoričke Klinike za onkologiju i radiologiju Nebojša Crnogorac."

Pocetak 20 veka " Inicijativa o primeni penicilina u medicinske svrhe je preuranjena jer svetska medicina jos nije prihvatila da je ova supstanca korisna za sprecavanje infekcija i da moze pomoci u lecenju i smanjivanju gangrene smatra direktor klinike za amputacije i lecenje zivom dr. Janus Lijander

oxoxoposum

pre 9 godina

a hoće li uvaženi stručnjak Crnogorac kada se dokažu pozitivna svojstva biljke i kada onda bude legalna da obešteti lično sve koji su kažnjeni za uživanje iste? od takvih "stručnjaka" mi se diže kosa na glavi. po svim parametrima smo na poslednjim mestima u poređenju sa evropskim narodima osim po raznoraznim stručnjacima kod kojih ništa "ne može" a to što "može" ne znaju da urade.
Glasam uvek ZA ili ne glasam.

Joca

pre 9 godina

Pa jes, verovatno neki bliski rodjak pomenutog doktora zivi od valjanja trave, pa lobira za njega. Ispada da su istrazivanja u svetu na osnovu kojih je marihuana legalizovana izmisljena.
Mislim da bi trebalo zabraniti i voce, jer od njega ljudi prave alkohol pa se drogiraju. Jel tako?

borislav

pre 9 godina

Meni je pak, teorija zavere, po kojoj farmaceutska industrija ne dozvoljava upotrebu marihuane i te kako smislena. Čak je i dokazana. Farmaceutski džinovi žive na bolestima- nikad im neće biti cilj da čovečanstvo bude zdravo. To je tako logično.
Ni podgorički onkolog, ni beogradski političar ni svetski farmaceuti - niko nema pravo da ljudskim bićima brani da koriste nešto što je prirodno, nije agresivno, nikog ne ugrožava... da li će neko pušiti jointe, a neko drugi probati da se leči time - to je naša stvar. Vi nemate pravo, dato od boga, od države, od bilo koga - da nam branite to.

eto

pre 9 godina

a zasto je alkohol legalan?
mislim po cemu je on bolji?
izaziva agresiju, zavisnost, delirijume, citozu jetre, propadanje nervnog sistema, nema sta nema.
ne pisem da je marihuana bez posledica, ali za svaku losu stranu marihuane alkohol ima dve.

Dejan Kostić

pre 9 godina

Ako je medicina ozbiljna nauka, zasto onda ne odradi ispitivanja i jednom za sva vremena ne da odgovir na pitanje da li marihuana, soda bikarbona i petrolej mogu da lece karcinom ili ne mogu. Medicina samo propagira skupe lekove a za sve ostalo je komentar da nije ispitano. Pa ispitajte vec jednom.

Viktor

pre 9 godina

Ako je preuranjena u SRBIJI,zasto nije i u KOLORADU I KALIFORNIJI?Legalna je i u URUGVAJU,a ionako se ilegalno koristi u celom svetu.CAK se pitanje postavilo i u UN.Oni koji nisu probali travu,koja je ZAISTA MEDICINSKA BILJKA,sto mnoge studije i potvrdjuju,PRAVE KAMPANJU IZ NEZNANJA.Marihuanu su zabranili u momentu,KADA JE prohibicija alkohola u SAD UKINUTA,da veliki broj policajaca ne IZGUBI POSAO.PRESLI su na marihuanu,KOJU SU TADA,AUSLINGEROVA komisija,proglasili nelegalnom.MANJE je stetna od RAKIJE,radi se o drugoj kulturi u kojoj se koristila,INDIJA i nepoznavanju PROBLEMA!Niko nije u obavezi da je pusi,A PRIHOD,koji nam itekako treba,imala bi drzava,A NE DILERI!Da li je gdin CRNOGORAC probao bar jednu cigaretu,pre davanja strucnih preporuka?

Popaj

pre 9 godina

Legalizacija i to iskljucivo u medicinske svrhe bi trebalo da se usvoji u skupstini....I to pod kontrolom drzave za odredjene bolesti.Dijabeticar sam na insulinu od 2004 god.actrapid dnevni 12,10,10 i lantus 35 jedinice nocni.Misljenje nijednog ''strucnjaka'' me ne moze ubediti da mi konzumiranje iste ne pomaze kada mi vrednosti glikemije predju 15 i vise...Posle ''varenja'' secer mi padne u granicama neke normale 8-9...BEZ INSULINA,to je najvaznija stvar u celoj prici....e sad dal dekriminalizacija odgovara nekom ili ne to je druga prica...

Pera

pre 9 godina

Doktor Nebojša Crnogorac nije čuo za koristi od konoplje, baš kao što ni na B92 niko očito nije čuo za drugo i drugačije mišljenje...

direktor ugledne ustanove

pre 9 godina

Sve se nadam da su ovi tekstovi naruceno spinovanje i nadam se da ce se uraditi jedina stvar koja moze spasiti Srbiju, a to je legalizacija.
Legalizuj, a ne da se osecam kao kriminalac kad god je nabavljam.
Sad cu da uspavam decu, pa odoh na terasicu :)

D

pre 9 godina

Iskreno,nije mi vise jasno šta čekate,smišljajući glupe izgovore, legalizujte je isključivo u medicinske svrhe ,pomozite ljudima koji su bolesni i trpe nesnosne bolove!

genius

pre 9 godina

Legalizacija i u "rekreativne" svrhe marihuane i amfetamina!
Porez na cigarete, alkohol i droge + akcize.
Za mesec dana uništen organizovani kriminal i pun budžet, a omladina (paradoksalno) zdravija. Kako zdravija? Pa sredstva za prskanje "domaćice" i razni "dodaci" u spidu su mnogo opsaniji od same droge... A i zabranjeno voće je slađe...

legalize!

pre 9 godina

"Niko nema ništa protiv eventualnog dokazivanja i ispitivanja da marihuana i neki njeni sastojci imaju korisno dejstvo, ali to mora da bude posledica ozbiljno koncipiranih studija, a ne želja nekog da legalizuje jednu laku drogu" - ha! Naravno da ima onih koji su protiv! Na prvom mestu duvanska i industrija alkohola, a onda i vlade koje kroz njih zgrcu ogromne pare. Prednosti koriscenja marihuane u medicinske svrhe su dokazane davno ali naravno da se o tomo uvek prica s nekom zadrskom. Zapitajte se ko finansira te "ozbiljno koncipirane studije" koje pominje ovaj strucnjak, pa ce vam biti jasno zasto nikad nece dozvoliti legalizaciju. Nazalost, ni nauka nije oslobodjena politike. Kad ste poslednji put culi da je neko umro od posledica konzumranja marihuane, a koliko smrtnih slucajeva uzrokovanih alkoholizmom i bolestima disajnih organa zabelizmo svake godine? Da ne govorim o zloupotrebi raznih lekova "uredno" propisanih od strane lekara. Toliko licemerja upokavaong o pricu o prevenciji zavisnosti, a svi znamo da se radi o profitu! Nazalost, taktika visedecenijskog zastrasivanja je urodila plodom, a ljudi ne zele da se obrazuju i informisu detaljnije vec upijaju ono sto im se servira kroz medije od strane raznoraznih "nezavisnih" strucnjaka.

doktor

pre 9 godina

O cemu prica ovaj gospodin, stvarno mi nije jasno.
1) Apsolutno je sa sigurnoscu od 100% dokazano da marihuana moze da se koristi kao sredstvo protiv bolova, i da je u mnogim slucajevima potpuno nezamenjiva.
2) Takodje je dokazano da je manje stetna i od alkohola i od duvana tako da ne vidim cemu dalja rasprava, ako su ove dve supstance legalne zasto onda i marihuana nije legalna, i to ne samo u zdravstvene svrhe, vec i za rekreaciju???

Milos

pre 9 godina

E Crnogorac... Izmislio si toplu vodu. Sta bi sa hiljadama i hiljadama ljudi koji su svedocili da im je kanabis pomogao da ublaze bolove(prirodnije od bensedina), ili sa velikom zainteresovanoscu za istoimeno ulje(javnosti postalo poznato preko Rika Simpsona), koje pored kancera leci i druge bolesti..? I dalje verujem da je bolje i manje stetno od skupih lekova, koje proizvodi najjaca mafija na svetu> Farmaceutska, koja po mom misljenju i vas finansira...

Siniša

pre 9 godina

Kada se pročitaju svi komentari na ove sramne izjave Dr. Crnogorca lako je primetiti da je kanabis zajednica spremna da konzistentnom i fokusiranom akcijom stvari pogura u pozitivnom smeru. To je činjenica veoma neprijatna za jedan korumpirani politički sistem kao što je naš. Birokratsko represivni sistemi u osnovi ne podnose dobro organizovane političke grupe spremne da nenasilnim putem dižu glas za svoje ciljeve.

Sa druge strane u našem društvu ako želiš nekog da duboko povrediš onda mu kažeš da je "narkoman" ili "pe*er" i to je nešto što se neće lako promeniti u dogledno vreme. Ljudi se prosto nerado odriču duboko ukorenjenih uverenja i zato nam nacija propada jer je izgubila moć mentalne evolucije i opšteg prilagođavanja na nove trendove koje nam život diktira. Znači uzrok naše degradacije je opšta kultura zasnovana na arhaičnim stereotipima a ne zato što omladina "puši marihuanu i ništa ne radi".

Zato legalizacija naravno da.

bitno

pre 9 godina

Kada mi je postavljena dijagnoza Multipla skleroza prvo sto mi je doktor rekao je bilo: "Probajte da nadjete i koristite ulje od konoplje"! U pitanju je doktor sa KCS a ne neke druge ustanove!

Миле НС

pre 9 godina

veliki sam protivnik bilo kakvih droga ali ima tu nesto, zato DA! Makar na probni period i da DRŽAVA pravi to ulje od kanabisa, bude provereno i sve STROGO kontrolisano! Kako se ne bi prevaratni pljackali ljude na mukama za 3000 evra za 10ml lažnog ulja !

Dragan

pre 9 godina

Doktore, medicina nije dokazala mnogo toga što se uspešno primenjuje iz prirode. To je zato što nalazi izgovore i ne želi da dokazuje. Nasuprot tome, medicina je dokazala sva štetna dejstva mnogih lekova i terapija, pa ih i dalje neuspešno primenjuje. Dokazi su na sve strane, na hiljade izlečenih ljudi, ali Vi to ne želite da priznate.

Optimista

pre 9 godina

Ma super ste mi vi doktori, bitno je da LYRIKA je dovoljno testirana i da je ona pouzdana. Ma vi je dozvolite i stavite je na listu kao i morfijum, pa ko voli nek izvoli. Kada pacijent uđe u terminalnu fazu bolesti šta ima da izgubi? Drugo u Srbiji je epidemija kancera, a "vi" doktori samo prepisujete hemoterapije ili zračenja, koliko je ta vaša terapija izlečila ljudi? evo ja ću da kažem nikoliko, koliko je para potrošeno za 1 hemoterapiju? 1500 eura je 1 doza pa Vi procenite. Ne tvrdim da je trava lek ali ako je neko broji poslednje dane i zvanična medicina nije ništa uradila (pod ovim mislim nije izlečila bolest nego je ona i uznapredovala) pustite ljude neka prodaju SVE što žele ne oduzimajte ljudima nadu. Legalizujte i stavite na teret PIO fonda sve, pri tome vodite istraživanje i za 5 godina imaćete tačan podatak koliko ljudi je izlečeno, zalečeno i kolika je smrtnost koje metode. Tako bi uradilo pola Srbije

Bojan, Kruševac

pre 9 godina

Poštovani g. Crnogorac,
to o čemu Vi pričate ne blage veze s stvarnošću i realnošću. Konvencionalna medicina i farmaceutska industrija takvo nešto kao što je legalizacija msrihuane, neće nikada podržati. Njima je najbitnije procenat profita u prodaji otrova ili preparata koji jedno "leče", dok neki drugi organ uništavaju. Spisak je dugačak za nabrajanje. Pozdrav iz Prestonice

mengele

pre 9 godina

dali doticni doktor prepisuje morfium obolelim od parkinsona ili multiple skleroze?
diskusija o legalizaciji lakih droga je nepotrebna, s obzirom da imamo i tesku drogu: ALKOHOL; ta droga je legalna a u zavisnosti od stepena kontuzije moze potpuno da odstrani bol.

Dr

pre 9 godina

@tra
bas tako

prevrnu mi se zeludac - smanjenje bola, sve sto se pominje je minorni side-efekat - postoji citav niz ozbiljnih NAUCNIH studija koje su vec objavljene (veliki broj zemalja koji je vec legalizovao) - I veza kanabioida etc.
I naravno, taj stalno prisutni "stid" onih koji traze uvodjenje jedne veoma korisne biljke - zasto ? zar smo svi mi normalni koji se zalazemo za tako nesto narkomani ? to nema nikakve veze sa pusenjem joint-ova - to je toliko detinjasto u nedostatku mnogo jacih reci. Nikada u zivotu probao, niti mi pada na pamet...
...ali sam proveo dane I dane pokusavajuci to isto kanabis ulje da pronadjem I vidim koji su legalni nacini da se dopremi u srbiju - zbog veoma drage prijateljice - ali naravno nacina nema
uf, dokle ce vise to pranje mozgova.

lupas kao otvoren prozor

pre 9 godina

Marihuana jeste adiktivna, i da, i za nju postoji letalna doza, kao i za svaku supatancu na ovoj planeti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ferdinand, 17. oktobar 2014 19:11)

Navedi jedan jedini primer u svetu ko je to preminuo zbog prekomerne doze marihuane?!?

borko

pre 9 godina

U medicinske i u druge svrhe, znaci apsolutna legalizacija.
U medicinske svrhe se dobija uz licnu kartu i recept a u druge svrhe uz licnu kartu, gde pri kupovini osoba koja je kupila ulazi u centralni registar konzumenata narkotika. Zasto bi neko krio da uziva u marihuani?

Dejan

pre 9 godina

Da ! i ne samo da, nego bih stavio da se prodaje svaka vrsta droge koja postoji, u radnjama i prodaje kao hleb, kao kiselina za ciscenje kupatila,kao svi drugi artikli koji su opasni po zivot i zdravlje ljudi poput cigareta itd.
Legalizovao bih sve to
pa ko voli nek izvoli,naravno za malolletnike to nebi bilo dozvoljeno kao ni alkohol i cigare,ali sam ubedjen da bi ovaj nacin bio mnogo produktivniji i pametnoiji za drustvo,mozda ne odmah u startu ali vremenom definitivno da.
Ne bih zeleo da ovo deluje kao nekakav poziv na nesto lose !ali sam jednostavno ubedjen da bi ovaj nacin bio najbolji za bolje sutra iz mnogo razloga.

legalization

pre 9 godina

Naravno da bi trebali legalizirati cannabis. Em što je biljka korisna u raznorazne industrijske svrhe, već može pomoći i oboljelima, ali i "običnim" ljudima da se opuste nakon stresnog dana. Nažalost, ta tema je još uvijek tabu tema na ovim prostorima. Nizozemska radi multimilijardijski prihod od ove razonode (sam Amsterdam zaradi milijardu dve eura od trave, odnosno petinu svog proračuna), a da ne spominjem države u SAD-u koje su uvele medicinski cannabis. Zamislite kad bi vam u Beograd počelo stizati još više turista, a već imate brutalan noćni život. Nadam se da će i u Hrvatskoj to dozvoliti jer zamislite sreću da na plaži, na godišnjem odmoru, možete zapaliti i joint. :)

trifo

pre 9 godina

Ne samo u zdravstvene svrhe vec potpuna trzisna legalizacija uz pravilno edukovanje omladine, barem bi se sacuvale neke porodice i neki mladi zivoti od sintetickih ubica... Sa druge strane sto je isto znacajno treba najliberalnijim propisima i zakonima podstaci proizvodnju i preradu industrijske konoplje kako bi sacuvali sume koristeci je za prizvodnju papira, grejanje, biodizel i ko zna gde joj sve ne bi nasli primenu nasi strucnjaci za koriscenje i uzgajanje koji su sada ograniceni na saksijske uslove proizvodnje... :)

Anne

pre 9 godina

DA. Sve vrste koriscenja i prerade. Razviti posebnu labaratoriju za razvoj i ispitivanje medicinskog i nezeljenog uticaja canabisa na ljudski organizam.

modesty

pre 9 godina

Evo vam link http://www.iflscience.com/health-and-medicine/cannabis-may-have-eased-breast-cancer-symptoms-siberian-ice-princess

Mumija stara 2500 godina nadjena u Sibiru, patila je za zivota od mnogobrojnih zdravstvenih problema, i koristila kanabis s kojim je i sahranjena. Kanabis je lek i zabrana kanabisa je povreda ljudskih prava na lek i prirodnu biljku koja raste i koristi se po celom svetu vec milenijumima, i u medicinske i u rekreativne svrhe. Dokle ce vise vladati ova glupost zabrane?

dr.Saša Popović

pre 9 godina

Poštovani kolega , mislim da bi bilo uputno da kao načelnik onkologije pre ovakvog javnog istupa ili proučite sve u vezi konplje i njenim lekovitim i nutritijentnim svojstvima ! Zapisi čak iz Vinčanske kulture , kao i Kineske , pa i Ajurvedske kulture govore o lekovitim svojstvima ove biljke ! Znači kanaboidi deluju na ćelijskom nivou i uspstavljaju harmoniju unutar ćelije time dajući šansu našem imunom sistemu za pravi imuni odgovor. Pošto usled stresa dolazi do bipolarizacije ćelije na polove time se omogućava ulazak /prodor/ slobodnih radikala u samu ćeliju gde je osnovni problem , a THC I CBD-i uspostavljaju ravnotežu na ćeliskom nivou i sprečavaju bipolarizaciju te ulazak slobodnih radikala u istu , dajući našem organizmu šansu za imuni odgovor = pobedu nad mnogim bolestima ! Osim vaše uže specijalnosti proučite i delovanje kod Alchajmera , Prkinsona , multiple-skleroze , epi-napada itd. , itd !

pablik

pre 9 godina

Gospodine Crnogorac, ne daj bože da vam iko bližnji ikada oboli od neke maligne bolesti, ali ako se to jednog dana desi, setite se ovog komentara i probajte da dejstvujete kanabisovim uljem, a onda kada budete videli rezultate terapije biće vam krivo što ste izjavili ovakvu glupost.

oxoxoposum

pre 9 godina

nezvanična rang lista uticaja opijata na konzumenta i okolinu:

http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm

Dovla

pre 9 godina

Citam komentare I ne verujem...
1.Npr.opijati su odavno legalizovani u medicinske svrhe za pacijente sa bolom uzrokovanim kancerom..

2. Sta je sa toikim mocnim ljudima..zasto umiru od tumora, kada im je sve dostupno ?
3. I lekari umiru od tumora..a I njihovi poznanici, rodjaci,roditelji..
4. Presna ishrana, gladovanje, Rajfov generator, kubanska vakcina, otrov skorpije, Vitamin b17...prosto se covek zbuni cime pre da se izleci..
5. Shvatite da nisu svi tumori isti... Ako kazete da je neko izlecen od tumora kao gdin. Simons Rik, onda dajte dijagnozu, sa svim otalim nalazima, pa da kao ljudi prodiskutujemo.
6. Nemam nista protiv legalizacije marihuana u medicinske svrhe, ali se bojim da to nije ono sto mnogi od vas ocekuju (ima par korisnih stvari I to je to..nista bombasticno).
7. Ako ne daj Boze imate malignu bolest, imate pravo da saznate sve o tome..kako se leci, u kojoj je fazi. Ako se radi o uznapredovaloj boleti pitajte sta mozete da ocekujete od hemoterapije, zracenja I sl. Koji je cilj? Odnos lekara I pacijenta treba da bude partnerski. Vama se izloze cinjenice, a odluka je u Vasim rukama..
8.Zar stvarno verujete da bi neki onkolog ili drugi dr cutao i krio tajnu o cudotvornom leku ?Da vidi pacijenta kome su metastaze na plucima ko rukom odnesene ( a da nisu npr.od tumora testisa koji je izleciv, kao kod Lens Armstronga)
Hvala na vremenu I molim Vas nemoje da dajete laznu nadu ljudima, da ulje kanabisa leci terminalne bolesti za 4 dana. Prosto, nije fer.

Bob Marley

pre 9 godina

Ne postoje lake i teške droge.Postoje samo podvrste iste.
1.Opijati - (supstance koje izazivaju i psihičku i fizičku zavisnost). 2.Stimulansi - (supstance koje izazivaju samo psihičku zavisnost).
3.Halucigeni - (nema dokaza da izazivaju neku vrstu zavisnosti).
Marihuana u medicinske svrhe?
Trebalo bi izvagati pozitivne, ali i štetne posledice po zdravlje...

blablabla

pre 9 godina

Kanabis nije droga prestanite da lazete narod vise, ako je to droga onda su i alkohol i duvan! (ice9, 17. oktobar 2014 12:04)

Jeste droga, kao sto su i alkohol i duvan, koji su legalizovani, nalaze se u slobodnoj prodaji i imaju akcizne markice.
Ne sumnjam da je iza ovog predloga krije poslovna ideja da prvi u regionu legalizujemo gandzu, i eto nama love od mara-tursa. Jedino sto ce i to da zeznu, jer cemo biti preplavljeni falsifikatima, kao sto je slucaj sa duvanom, medom, sokovima, mesom ...

Hvala

pre 9 godina

Ne znam da li je "ulje od konoplje" koje je moguće legalno kupiti u bio - prodavnicama , zapravo, to lekovito ulje kanabisa.
Molim one koji nešto znaju o tome, da odgovore.

Nemanja

pre 9 godina

@Hvala: Nije, to što ima u maxiju je ulje od industrijske konoplje za ishranu, bez aktivnih lekovitih sastojaka. Ono pravo ulje nema legalno da se kupi i košta tipa 300€ za 100ml

Nenad

pre 9 godina

Gledao sam emisiju u kojoj je gostovao doktor Crnogorac. Samo bih dodao sledece: Ako konoplja pomaze coveku koji umire da lakse prozivi svoje poslednje dane postojanja, zlocin je braniti mu da je koristi. Inace slazem se sa doktorom, i skeptican sam po pitanju da konoplja leci rak, ali jedno je sigurno, ima pozitivan uticaj na psihu i ublazava bolne simptome, i to je jedino sto je vazno za ljude koji umiru.

ferdinand

pre 9 godina

@lupas kao otvoreni prozor
Ja ne mogu da ti navedem primer, ali to ne znaci da ih nema. Kada si cuo da je neko umro od kofeina? Nisi nikad, ali to ne iskljucuje da i kofein ima letalnu dozu koja iznosi oko 10 grama. Pa voda ima letalnu dozu. Popij 6-7 litara vode za kratko vreme, dobices mozdani edem i umreces zbog potiskivanja centara za disanje i rad srca. Ovo npr moze da se desi kod ljudi koji imaju psihogenu polidipsiju.Samo sam demntovao netacnu izjavu, da marihuana nema letalnu dozu. Ima je svaka supstanca. Stvarno svasta moze covek da procita na ovom sajtu.

Black Goo

pre 9 godina

Svašta se ovde od gluposti ispisalo i ako od kad je sveta i veka zdravije i korisnije biljke od konoplje nema na ovom svetu. To su činjenice. Da morate ostaviti jednu biljku koju bi ste ostavili? A da morate dve da li ste sigurni da nije ta druga kopriva pored konoplje?
Sad obrišite krmelje drugovi komunistički lekari i stručnjaci.

PS: Do pre samo 50 godina se u svakom srbijanskom selu konoplja masovno gajila i sve se od nje pravilo. Danas bi vrlo lako mogla da se koristi i za proizvodnju papira umesto drveća, kao i za biogorivo. Ali, ima jedan problem. Ko bi posle prodavao tako skupo svoja fosilna goriva ovom svetu? (koja u opšte nisu fosilna, što je još jedan tabu i stara školska dogma)

Bob Marley

pre 9 godina

Ne postoje lake i teške droge.Postoje samo podvrste iste.
1.Opijati - (supstance koje izazivaju i psihičku i fizičku zavisnost). 2.Stimulansi - (supstance koje izazivaju samo psihičku zavisnost).
3.Halucigeni - (nema dokaza da izazivaju neku vrstu zavisnosti).
Marihuana u medicinske svrhe?
Trebalo bi izvagati pozitivne, ali i štetne posledice po zdravlje...

Dovla

pre 9 godina

Citam komentare I ne verujem...
1.Npr.opijati su odavno legalizovani u medicinske svrhe za pacijente sa bolom uzrokovanim kancerom..

2. Sta je sa toikim mocnim ljudima..zasto umiru od tumora, kada im je sve dostupno ?
3. I lekari umiru od tumora..a I njihovi poznanici, rodjaci,roditelji..
4. Presna ishrana, gladovanje, Rajfov generator, kubanska vakcina, otrov skorpije, Vitamin b17...prosto se covek zbuni cime pre da se izleci..
5. Shvatite da nisu svi tumori isti... Ako kazete da je neko izlecen od tumora kao gdin. Simons Rik, onda dajte dijagnozu, sa svim otalim nalazima, pa da kao ljudi prodiskutujemo.
6. Nemam nista protiv legalizacije marihuana u medicinske svrhe, ali se bojim da to nije ono sto mnogi od vas ocekuju (ima par korisnih stvari I to je to..nista bombasticno).
7. Ako ne daj Boze imate malignu bolest, imate pravo da saznate sve o tome..kako se leci, u kojoj je fazi. Ako se radi o uznapredovaloj boleti pitajte sta mozete da ocekujete od hemoterapije, zracenja I sl. Koji je cilj? Odnos lekara I pacijenta treba da bude partnerski. Vama se izloze cinjenice, a odluka je u Vasim rukama..
8.Zar stvarno verujete da bi neki onkolog ili drugi dr cutao i krio tajnu o cudotvornom leku ?Da vidi pacijenta kome su metastaze na plucima ko rukom odnesene ( a da nisu npr.od tumora testisa koji je izleciv, kao kod Lens Armstronga)
Hvala na vremenu I molim Vas nemoje da dajete laznu nadu ljudima, da ulje kanabisa leci terminalne bolesti za 4 dana. Prosto, nije fer.

Eliminator

pre 9 godina

Ne znam kako utiče kod drugih bolesti, ali meni za moju glavobolju pomaže popušen đžoint, i to u roku od 5 minuta. Pre nego što mi lupite minus, verujte mi da sam probao sa raznim lekovima protiv bolova
p.s. Nisam ironičan i ne pokušavam da budem duhovit.

Ja

pre 9 godina

Pa ovo su samo reci jednog doktora koji prima mito od iste te farmaceutske mafije... Da ne bude zabune, nikada nisam koristio bilo kakvu vrstu droge, ako mislite da zbog toga pisem... Naprotiv, pisem jer sam cuo za dosta ljudi kojima je ulje od kanabisa pomoglo u lecenju protiv karcinoma (raka) i samim tim sam za legalizaciju gore navedene biljke... Hvala...

lolo

pre 9 godina

Alkohol i duvan imaju shtetnije dejstvo od kanabisa pa su legalni, ali na stranu to, na stranu moguca lekovita dejstva. Marihuana ce se pushiti pa ce se pushiti, legalizovali je vi ili ne, samo se postavlja pitanje zasto bi davali dilerima pare umesto uzimati ih za drzavni budzet, mozda zato sto stojite iza tih dilera?

dr.Saša Popović

pre 9 godina

Poštovani kolega , mislim da bi bilo uputno da kao načelnik onkologije pre ovakvog javnog istupa ili proučite sve u vezi konplje i njenim lekovitim i nutritijentnim svojstvima ! Zapisi čak iz Vinčanske kulture , kao i Kineske , pa i Ajurvedske kulture govore o lekovitim svojstvima ove biljke ! Znači kanaboidi deluju na ćelijskom nivou i uspstavljaju harmoniju unutar ćelije time dajući šansu našem imunom sistemu za pravi imuni odgovor. Pošto usled stresa dolazi do bipolarizacije ćelije na polove time se omogućava ulazak /prodor/ slobodnih radikala u samu ćeliju gde je osnovni problem , a THC I CBD-i uspostavljaju ravnotežu na ćeliskom nivou i sprečavaju bipolarizaciju te ulazak slobodnih radikala u istu , dajući našem organizmu šansu za imuni odgovor = pobedu nad mnogim bolestima ! Osim vaše uže specijalnosti proučite i delovanje kod Alchajmera , Prkinsona , multiple-skleroze , epi-napada itd. , itd !

Bojan, Kruševac

pre 9 godina

Poštovani g. Crnogorac,
to o čemu Vi pričate ne blage veze s stvarnošću i realnošću. Konvencionalna medicina i farmaceutska industrija takvo nešto kao što je legalizacija msrihuane, neće nikada podržati. Njima je najbitnije procenat profita u prodaji otrova ili preparata koji jedno "leče", dok neki drugi organ uništavaju. Spisak je dugačak za nabrajanje. Pozdrav iz Prestonice

McDux

pre 9 godina

Ko god je imao nekog u porodici sa kancerom, zna koliko je važno da se legalizuje ulje od marihuane. Nadam se da ce biti legalizovano u sto kracem roku kako bi se zivoti sacuvali

Siniša

pre 9 godina

Kada se pročitaju svi komentari na ove sramne izjave Dr. Crnogorca lako je primetiti da je kanabis zajednica spremna da konzistentnom i fokusiranom akcijom stvari pogura u pozitivnom smeru. To je činjenica veoma neprijatna za jedan korumpirani politički sistem kao što je naš. Birokratsko represivni sistemi u osnovi ne podnose dobro organizovane političke grupe spremne da nenasilnim putem dižu glas za svoje ciljeve.

Sa druge strane u našem društvu ako želiš nekog da duboko povrediš onda mu kažeš da je "narkoman" ili "pe*er" i to je nešto što se neće lako promeniti u dogledno vreme. Ljudi se prosto nerado odriču duboko ukorenjenih uverenja i zato nam nacija propada jer je izgubila moć mentalne evolucije i opšteg prilagođavanja na nove trendove koje nam život diktira. Znači uzrok naše degradacije je opšta kultura zasnovana na arhaičnim stereotipima a ne zato što omladina "puši marihuanu i ništa ne radi".

Zato legalizacija naravno da.

lupas kao otvoren prozor

pre 9 godina

Marihuana jeste adiktivna, i da, i za nju postoji letalna doza, kao i za svaku supatancu na ovoj planeti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ferdinand, 17. oktobar 2014 19:11)

Navedi jedan jedini primer u svetu ko je to preminuo zbog prekomerne doze marihuane?!?

tra

pre 9 godina

E moj doktore Crnogorac,ne znas ti ocigledno kako je kada ti neko u porodici oboli od maligne bolesti (ne dao ti dobri Bog tako nesto,daleko bilo),probao bi sve zivo,legalno ili nelegalno...onaj ko je bio u takvoj situaciji dobro zna o cemu govorim.Stvarno ne razumem toliko odugovlacenje sa ispitivanjem i primenom, kao da namerno to ne zele,i taj unapred negativan i maliciozan stav prema konoplji,iz ciste predrasude i neznanja.Inace "uvazeni" doktor Crnogorac sve zna o farmaceutskom lobiju koji po njemu ne postoji.Lako je biti tako nadmen i opusten kada ti sat ne otkucava...

legalize!

pre 9 godina

"Niko nema ništa protiv eventualnog dokazivanja i ispitivanja da marihuana i neki njeni sastojci imaju korisno dejstvo, ali to mora da bude posledica ozbiljno koncipiranih studija, a ne želja nekog da legalizuje jednu laku drogu" - ha! Naravno da ima onih koji su protiv! Na prvom mestu duvanska i industrija alkohola, a onda i vlade koje kroz njih zgrcu ogromne pare. Prednosti koriscenja marihuane u medicinske svrhe su dokazane davno ali naravno da se o tomo uvek prica s nekom zadrskom. Zapitajte se ko finansira te "ozbiljno koncipirane studije" koje pominje ovaj strucnjak, pa ce vam biti jasno zasto nikad nece dozvoliti legalizaciju. Nazalost, ni nauka nije oslobodjena politike. Kad ste poslednji put culi da je neko umro od posledica konzumranja marihuane, a koliko smrtnih slucajeva uzrokovanih alkoholizmom i bolestima disajnih organa zabelizmo svake godine? Da ne govorim o zloupotrebi raznih lekova "uredno" propisanih od strane lekara. Toliko licemerja upokavaong o pricu o prevenciji zavisnosti, a svi znamo da se radi o profitu! Nazalost, taktika visedecenijskog zastrasivanja je urodila plodom, a ljudi ne zele da se obrazuju i informisu detaljnije vec upijaju ono sto im se servira kroz medije od strane raznoraznih "nezavisnih" strucnjaka.

mengele

pre 9 godina

dali doticni doktor prepisuje morfium obolelim od parkinsona ili multiple skleroze?
diskusija o legalizaciji lakih droga je nepotrebna, s obzirom da imamo i tesku drogu: ALKOHOL; ta droga je legalna a u zavisnosti od stepena kontuzije moze potpuno da odstrani bol.

novi sad

pre 9 godina

koliko vi gospodine onkolog dobijate evra od farmakomafije za svakog pacijenta kojeg ubedite da uzima citostatike????
da li kazete pacijentu sta su citostatici i sta oni rade ljudskom organizmu????
konoplja ili kanabis postaje droga tj biva zabranjan pre 60-70 god iskljucivo zbog farmaceutske mafije jer je "nedopustivo" da narod ima besplatan lek ili prevenciju za 100ine bolesti kada oni moraju nesto da zarade !!!!
konoplja se koristila 6000-7000 godina u vise namena a sada je droga !!!!
to je jedini prirodni i neskodljiv lek bez kontraidikacija !!!!
oca sam izlecio uljem konoplje od dijabetesa nakon 10god lekova i 17 god insulina !!!!!
samo ulje konoplje je lek !!!!!!!!

Mladost

pre 9 godina

Ako ja mislim da će mi pomoći, zašto me vi sputavate da probam? Da li su poliitičari gospodari života i smrti? Zar nije moje osnovno pravo kao čoveka da pokušam da se izlečim?

Ja pa ja

pre 9 godina

Sto puta DA. Bolje je popusiti jedan cist dzoint, nego popiti pola table bensedina. A to govorim i kao osoba koja se uverila u moci kanabisa u borbi protiv kancera, definitivno pomaze, pospesuje apetit i umanjuje bolove.

Optimista

pre 9 godina

Ma super ste mi vi doktori, bitno je da LYRIKA je dovoljno testirana i da je ona pouzdana. Ma vi je dozvolite i stavite je na listu kao i morfijum, pa ko voli nek izvoli. Kada pacijent uđe u terminalnu fazu bolesti šta ima da izgubi? Drugo u Srbiji je epidemija kancera, a "vi" doktori samo prepisujete hemoterapije ili zračenja, koliko je ta vaša terapija izlečila ljudi? evo ja ću da kažem nikoliko, koliko je para potrošeno za 1 hemoterapiju? 1500 eura je 1 doza pa Vi procenite. Ne tvrdim da je trava lek ali ako je neko broji poslednje dane i zvanična medicina nije ništa uradila (pod ovim mislim nije izlečila bolest nego je ona i uznapredovala) pustite ljude neka prodaju SVE što žele ne oduzimajte ljudima nadu. Legalizujte i stavite na teret PIO fonda sve, pri tome vodite istraživanje i za 5 godina imaćete tačan podatak koliko ljudi je izlečeno, zalečeno i kolika je smrtnost koje metode. Tako bi uradilo pola Srbije

nataša

pre 9 godina

Očigledno da citirani onkolog ne zna da su skoro sve evropske zemlje uvrstile marihuanu za medicinske svrhe kao i Kanada i nekoliko država SAD. I naravno da su to učinile na osnovu mnogobrojnih i dugotrajnih ispitivanja. Nije mi jasno zbog čega te činjenice dr Cnogorac nije izneo iako su mu sigurno poznate?

pablik

pre 9 godina

Gospodine Crnogorac, ne daj bože da vam iko bližnji ikada oboli od neke maligne bolesti, ali ako se to jednog dana desi, setite se ovog komentara i probajte da dejstvujete kanabisovim uljem, a onda kada budete videli rezultate terapije biće vam krivo što ste izjavili ovakvu glupost.

Dejan Kostić

pre 9 godina

Ako je medicina ozbiljna nauka, zasto onda ne odradi ispitivanja i jednom za sva vremena ne da odgovir na pitanje da li marihuana, soda bikarbona i petrolej mogu da lece karcinom ili ne mogu. Medicina samo propagira skupe lekove a za sve ostalo je komentar da nije ispitano. Pa ispitajte vec jednom.

Dragan

pre 9 godina

Doktore, medicina nije dokazala mnogo toga što se uspešno primenjuje iz prirode. To je zato što nalazi izgovore i ne želi da dokazuje. Nasuprot tome, medicina je dokazala sva štetna dejstva mnogih lekova i terapija, pa ih i dalje neuspešno primenjuje. Dokazi su na sve strane, na hiljade izlečenih ljudi, ali Vi to ne želite da priznate.

doktor

pre 9 godina

O cemu prica ovaj gospodin, stvarno mi nije jasno.
1) Apsolutno je sa sigurnoscu od 100% dokazano da marihuana moze da se koristi kao sredstvo protiv bolova, i da je u mnogim slucajevima potpuno nezamenjiva.
2) Takodje je dokazano da je manje stetna i od alkohola i od duvana tako da ne vidim cemu dalja rasprava, ako su ove dve supstance legalne zasto onda i marihuana nije legalna, i to ne samo u zdravstvene svrhe, vec i za rekreaciju???

Milos

pre 9 godina

E Crnogorac... Izmislio si toplu vodu. Sta bi sa hiljadama i hiljadama ljudi koji su svedocili da im je kanabis pomogao da ublaze bolove(prirodnije od bensedina), ili sa velikom zainteresovanoscu za istoimeno ulje(javnosti postalo poznato preko Rika Simpsona), koje pored kancera leci i druge bolesti..? I dalje verujem da je bolje i manje stetno od skupih lekova, koje proizvodi najjaca mafija na svetu> Farmaceutska, koja po mom misljenju i vas finansira...

borislav

pre 9 godina

Meni je pak, teorija zavere, po kojoj farmaceutska industrija ne dozvoljava upotrebu marihuane i te kako smislena. Čak je i dokazana. Farmaceutski džinovi žive na bolestima- nikad im neće biti cilj da čovečanstvo bude zdravo. To je tako logično.
Ni podgorički onkolog, ni beogradski političar ni svetski farmaceuti - niko nema pravo da ljudskim bićima brani da koriste nešto što je prirodno, nije agresivno, nikog ne ugrožava... da li će neko pušiti jointe, a neko drugi probati da se leči time - to je naša stvar. Vi nemate pravo, dato od boga, od države, od bilo koga - da nam branite to.

Миле НС

pre 9 godina

veliki sam protivnik bilo kakvih droga ali ima tu nesto, zato DA! Makar na probni period i da DRŽAVA pravi to ulje od kanabisa, bude provereno i sve STROGO kontrolisano! Kako se ne bi prevaratni pljackali ljude na mukama za 3000 evra za 10ml lažnog ulja !

Viktor

pre 9 godina

Ako je preuranjena u SRBIJI,zasto nije i u KOLORADU I KALIFORNIJI?Legalna je i u URUGVAJU,a ionako se ilegalno koristi u celom svetu.CAK se pitanje postavilo i u UN.Oni koji nisu probali travu,koja je ZAISTA MEDICINSKA BILJKA,sto mnoge studije i potvrdjuju,PRAVE KAMPANJU IZ NEZNANJA.Marihuanu su zabranili u momentu,KADA JE prohibicija alkohola u SAD UKINUTA,da veliki broj policajaca ne IZGUBI POSAO.PRESLI su na marihuanu,KOJU SU TADA,AUSLINGEROVA komisija,proglasili nelegalnom.MANJE je stetna od RAKIJE,radi se o drugoj kulturi u kojoj se koristila,INDIJA i nepoznavanju PROBLEMA!Niko nije u obavezi da je pusi,A PRIHOD,koji nam itekako treba,imala bi drzava,A NE DILERI!Da li je gdin CRNOGORAC probao bar jednu cigaretu,pre davanja strucnih preporuka?

Amsterdam

pre 9 godina

Legalizacija marihuane je visestruko korisna
Za pocetak neuporedivo je manje stetna od duvana koji je u slobodnoj prodaji
Legalizacijom, marihuana prelazi u legalne tokove poslovanja, puni se drzavni budzet, smanjuje se kriminal jer nema nelegalne trgovine.
Naravno, prodaja i koriscenje mogu biti iskljucivo u ovlastenim prodavnicama, uz ogromne kazne za vlasnike ako ne rade po propisima.
Istovremeno kazne za koriscenje tamo gde nije doyvoljeno moraju biti iskljuciv prekrsajne, ali tako da su zaprecene kazne jako visoke, i pre svega iskljucivo novcane
Legalizacijom marihuane znacajno se smanjuje i koriscenje teskih droga, cime se smanjuje broj ovisnika.
Uostalom zavisnost od marihuane nije nista veca od zavisnosti od duvana i alkohola
I na kraju, a mozda i najbitnije, koriscenje marihuane u medicinske svrhe je jako bitno. Ne postoji lek koji moze bolje od marihuane da ublazi bol obolelim od kancera. Tesko obolelim ljudima sa malim sansama za ozdravlhenje bi makar trebalo omoguciti da i taj ostatak zivota prozive sto je god moguce normalnije. Uz konstataciju da i ja shvatam koliko nesto ovako ruzno zvuci kada se kaze ili napise

Joca

pre 9 godina

Pa jes, verovatno neki bliski rodjak pomenutog doktora zivi od valjanja trave, pa lobira za njega. Ispada da su istrazivanja u svetu na osnovu kojih je marihuana legalizovana izmisljena.
Mislim da bi trebalo zabraniti i voce, jer od njega ljudi prave alkohol pa se drogiraju. Jel tako?

bane021

pre 9 godina

Da !!! I ne samo u medicinske. Još i kasnimo debelo kao i obično. Uvek sam govorio drugarima, kad bi naša država bila pametna, legalizovala i posadila samo na tri brda od svih naših brda (figurativno, može i livade) izvukli bi se iz svih dugova za par godina. Ali.... pametnice fakultetske

oxoxoposum

pre 9 godina

a hoće li uvaženi stručnjak Crnogorac kada se dokažu pozitivna svojstva biljke i kada onda bude legalna da obešteti lično sve koji su kažnjeni za uživanje iste? od takvih "stručnjaka" mi se diže kosa na glavi. po svim parametrima smo na poslednjim mestima u poređenju sa evropskim narodima osim po raznoraznim stručnjacima kod kojih ništa "ne može" a to što "može" ne znaju da urade.
Glasam uvek ZA ili ne glasam.

Miloš

pre 9 godina

Dr. Crnogorac bi trebalo bolje da se obavesti pre nego što daje neodgovorne izjave bazirane na neznanju. Marihuana se u onkologiji ne koristi za suzbijanje bolova nego za suzbijanje mučnine izazvane hemoterapijom i za pospešivanje apetita. Ne postoji ni jedan drugi lek na tržištu koji ima bolje dejstvo i manje neželjenih posledica. Za razliku od morfijuma, marihuana nije adiktivna i nema smrtonosnu dozu.

Mladost

pre 9 godina

I još nešto, po komentarima doktora koji su očigledno povezani sa farmaceutskim kućama, kao da se ne radi o je***** biljci, nego radioaktivnom raketnom gorivu koje ćemo nakon korišćenja prosipati po ulicama!
A najzanimljivije da kad god sam pitao nekog doktora oči u oči šta misli o tome, rečeno mi je: Probaj! A onda vidim priče "nije dokazano, ovo-ono, možda bi i pomoglo al bolje da se mučite dok ne dokažemo..."

Hoću li jednom u životu doživeti osećaj da moja država ne radi protiv mene?

emigrant

pre 9 godina

Koliko je ovo apsurdno i jadno, ja evo ne mogu da verujem!

"NEŠTO" - u medicinske svrhe, da ili ne?

Šta tu uopšte ima da se diskutuje??

Zašto neko lepo ne bi zabranio upotrebu svih "rentgen" aparata, pa zaboga poznato je da su X zraci štetni! I onda 50 godina kasnije, ljudi bi mogli da postave pitanje: X zraci u medicinske svrhe, da ili ne?

Dr

pre 9 godina

@tra
bas tako

prevrnu mi se zeludac - smanjenje bola, sve sto se pominje je minorni side-efekat - postoji citav niz ozbiljnih NAUCNIH studija koje su vec objavljene (veliki broj zemalja koji je vec legalizovao) - I veza kanabioida etc.
I naravno, taj stalno prisutni "stid" onih koji traze uvodjenje jedne veoma korisne biljke - zasto ? zar smo svi mi normalni koji se zalazemo za tako nesto narkomani ? to nema nikakve veze sa pusenjem joint-ova - to je toliko detinjasto u nedostatku mnogo jacih reci. Nikada u zivotu probao, niti mi pada na pamet...
...ali sam proveo dane I dane pokusavajuci to isto kanabis ulje da pronadjem I vidim koji su legalni nacini da se dopremi u srbiju - zbog veoma drage prijateljice - ali naravno nacina nema
uf, dokle ce vise to pranje mozgova.

trifo

pre 9 godina

Ne samo u zdravstvene svrhe vec potpuna trzisna legalizacija uz pravilno edukovanje omladine, barem bi se sacuvale neke porodice i neki mladi zivoti od sintetickih ubica... Sa druge strane sto je isto znacajno treba najliberalnijim propisima i zakonima podstaci proizvodnju i preradu industrijske konoplje kako bi sacuvali sume koristeci je za prizvodnju papira, grejanje, biodizel i ko zna gde joj sve ne bi nasli primenu nasi strucnjaci za koriscenje i uzgajanje koji su sada ograniceni na saksijske uslove proizvodnje... :)

Dejan

pre 9 godina

Da ! i ne samo da, nego bih stavio da se prodaje svaka vrsta droge koja postoji, u radnjama i prodaje kao hleb, kao kiselina za ciscenje kupatila,kao svi drugi artikli koji su opasni po zivot i zdravlje ljudi poput cigareta itd.
Legalizovao bih sve to
pa ko voli nek izvoli,naravno za malolletnike to nebi bilo dozvoljeno kao ni alkohol i cigare,ali sam ubedjen da bi ovaj nacin bio mnogo produktivniji i pametnoiji za drustvo,mozda ne odmah u startu ali vremenom definitivno da.
Ne bih zeleo da ovo deluje kao nekakav poziv na nesto lose !ali sam jednostavno ubedjen da bi ovaj nacin bio najbolji za bolje sutra iz mnogo razloga.

Optimista

pre 9 godina

Ma super ste mi vi doktori, bitno je da LYRIKA je dovoljno testirana i da je ona pouzdana. Ma vi je dozvolite i stavite je na listu kao i morfijum, pa ko voli nek izvoli. Kada pacijent uđe u terminalnu fazu bolesti šta ima da izgubi? Drugo u Srbiji je epidemija kancera, a "vi" doktori samo prepisujete hemoterapije ili zračenja, koliko je ta vaša terapija izlečila ljudi? evo ja ću da kažem nikoliko, koliko je para potrošeno za 1 hemoterapiju? 1500 eura je 1 doza pa Vi procenite. Ne tvrdim da je trava lek ali ako je neko broji poslednje dane i zvanična medicina nije ništa uradila (pod ovim mislim nije izlečila bolest nego je ona i uznapredovala) pustite ljude neka prodaju SVE što žele ne oduzimajte ljudima nadu. Legalizujte i stavite na teret PIO fonda sve, pri tome vodite istraživanje i za 5 godina imaćete tačan podatak koliko ljudi je izlečeno, zalečeno i kolika je smrtnost koje metode. Tako bi uradilo pola Srbije

modesty

pre 9 godina

Evo vam link http://www.iflscience.com/health-and-medicine/cannabis-may-have-eased-breast-cancer-symptoms-siberian-ice-princess

Mumija stara 2500 godina nadjena u Sibiru, patila je za zivota od mnogobrojnih zdravstvenih problema, i koristila kanabis s kojim je i sahranjena. Kanabis je lek i zabrana kanabisa je povreda ljudskih prava na lek i prirodnu biljku koja raste i koristi se po celom svetu vec milenijumima, i u medicinske i u rekreativne svrhe. Dokle ce vise vladati ova glupost zabrane?

ferdinand

pre 9 godina

@lupas kao otvoreni prozor
Ja ne mogu da ti navedem primer, ali to ne znaci da ih nema. Kada si cuo da je neko umro od kofeina? Nisi nikad, ali to ne iskljucuje da i kofein ima letalnu dozu koja iznosi oko 10 grama. Pa voda ima letalnu dozu. Popij 6-7 litara vode za kratko vreme, dobices mozdani edem i umreces zbog potiskivanja centara za disanje i rad srca. Ovo npr moze da se desi kod ljudi koji imaju psihogenu polidipsiju.Samo sam demntovao netacnu izjavu, da marihuana nema letalnu dozu. Ima je svaka supstanca. Stvarno svasta moze covek da procita na ovom sajtu.

Black Goo

pre 9 godina

Svašta se ovde od gluposti ispisalo i ako od kad je sveta i veka zdravije i korisnije biljke od konoplje nema na ovom svetu. To su činjenice. Da morate ostaviti jednu biljku koju bi ste ostavili? A da morate dve da li ste sigurni da nije ta druga kopriva pored konoplje?
Sad obrišite krmelje drugovi komunistički lekari i stručnjaci.

PS: Do pre samo 50 godina se u svakom srbijanskom selu konoplja masovno gajila i sve se od nje pravilo. Danas bi vrlo lako mogla da se koristi i za proizvodnju papira umesto drveća, kao i za biogorivo. Ali, ima jedan problem. Ko bi posle prodavao tako skupo svoja fosilna goriva ovom svetu? (koja u opšte nisu fosilna, što je još jedan tabu i stara školska dogma)

Popaj

pre 9 godina

Legalizacija i to iskljucivo u medicinske svrhe bi trebalo da se usvoji u skupstini....I to pod kontrolom drzave za odredjene bolesti.Dijabeticar sam na insulinu od 2004 god.actrapid dnevni 12,10,10 i lantus 35 jedinice nocni.Misljenje nijednog ''strucnjaka'' me ne moze ubediti da mi konzumiranje iste ne pomaze kada mi vrednosti glikemije predju 15 i vise...Posle ''varenja'' secer mi padne u granicama neke normale 8-9...BEZ INSULINA,to je najvaznija stvar u celoj prici....e sad dal dekriminalizacija odgovara nekom ili ne to je druga prica...

mudvr

pre 9 godina

Porediti morfijum koji je veoma zavistan i kanabis je u najmanju ruku neozbiljno. Kladim se da je ovo jedan od onih doktora iz proslog veka koji niti prica engleski, niti moze da procita nova istrazivanja o marihuani jer su sva na engleskom.

Preporucujem svima CNNov dokumentarac na youtube-u "Weed" od Dr Sunjay-a Gupte ako vas zanima nesto vise i medicinskoj upotrebi marihuane.

D

pre 9 godina

Iskreno,nije mi vise jasno šta čekate,smišljajući glupe izgovore, legalizujte je isključivo u medicinske svrhe ,pomozite ljudima koji su bolesni i trpe nesnosne bolove!

Miomir

pre 9 godina

morali ste da dovedete doktora iz CG da bi zastupao ovakve stavove,koji se poklapaju sa citostatickom politikom firme za koju gospodin prepisuje lekove? bravo za vas. Legalizacija u Srbiji odmah,za CG me bas briga!

Rastaman

pre 9 godina

Ako studije kažu da pomaže zašto ne? Čak šta više ja je ne smatram drogom uopšte istina je da je opijat, ali i alkohol je isto. Dozvoliti da se koristi ko želi i to je to. Konzumirao sam je 15 godina i vjerujte da nemam nekih negativnih simptoma ni posledica. Radim, družim se, vozim, nemam zdravstvenih disfunkcija kako psihičkih tako i fizičkih. Prije pola godine počela je da me smara pa sam prestao da konzumiram na dnevnoj bazi, ali i sad (jednom u mjesec dva) kad odem na pecanje ili sjednem sa ekipom na roštilj, ili sjednem da odigram ISS-a na plajstejšnu zapalim buksnu čisto da se opustim. Smatram da je bolje popušiti Joint da se opustim/smirim od dnevnog stresa nego da popijem bilo koju tabletu za smirenje/spavanje. Kad pogledaš na kraju biljka ko i svaka druga, pa ako sagledaš statistiku više duvan ubija od trave pa nije ilegalan, a ne može se zažmiriti ni na činjenicu da mnogo zemalja je legalizovalo marihuanu, i pune budzet od toga. Mi pametni oni glupi? Eh da i zadnja stvar ako se legalizuje zabraniti konzumiranje prilikom vožnje auta. Meni konkretno ne smeta, ali vidio sam par slučajeva gdje ljudima popusti koncentracija na saobraćaj. P.S. Legalizovali, ili ne ona se ionako puši!

genius

pre 9 godina

Legalizacija i u "rekreativne" svrhe marihuane i amfetamina!
Porez na cigarete, alkohol i droge + akcize.
Za mesec dana uništen organizovani kriminal i pun budžet, a omladina (paradoksalno) zdravija. Kako zdravija? Pa sredstva za prskanje "domaćice" i razni "dodaci" u spidu su mnogo opsaniji od same droge... A i zabranjeno voće je slađe...

borko

pre 9 godina

U medicinske i u druge svrhe, znaci apsolutna legalizacija.
U medicinske svrhe se dobija uz licnu kartu i recept a u druge svrhe uz licnu kartu, gde pri kupovini osoba koja je kupila ulazi u centralni registar konzumenata narkotika. Zasto bi neko krio da uziva u marihuani?

Nenad

pre 9 godina

Ma legalizujte je 100%. Malo više turizma, policija ne mora da se bavi glupostima i da hvata klince, a takođe eventualno uništavamo ekonomiju severno-Albanskog narko kartela.

eto

pre 9 godina

a zasto je alkohol legalan?
mislim po cemu je on bolji?
izaziva agresiju, zavisnost, delirijume, citozu jetre, propadanje nervnog sistema, nema sta nema.
ne pisem da je marihuana bez posledica, ali za svaku losu stranu marihuane alkohol ima dve.

poweruser

pre 9 godina

Kao prvo, dobrobit marihuane je dokazana bezbroj puta. Otvorite scholar.google, potrazite naucne papire i mozete sami da citate do zore. Kao drugo, stetnost marihuane NIJE do sada dokazana, osim u pitanju trudnica. Narpotiv, svaka studija pokazuje da dugotrajna steta ne postoji. Kao trece, postojanje farmakomafije je dokazano takodje bezbroj puta, od wikileaks do nespretnih izjava politicara. I politicarima i farmakomafiji je najveci neprijatelj jeftina i lako dostupna medicina. Marihuana je upravo to.

I na kraju krajeva, da bi nesto zabranili, potrebno je dokazati stetnost po drustvo. Ne zivimo u svetu drakonskih zakona gde je sve zabranjeno, pa sta misli diktator da moze, to je legalno.

A sto se mene tice, ja cu je kupovati i gajiti nelegalno, cak i ako bude dozvoljena (necu se registrovati nikada), jer mislim da drzava nema sta da se mesa u to sta ja unosim u organizam u svojoj kuci. Ne vozim, niti ugrozavam ikoga svojom konzumacijom. Samo hocu da me ostave na miru.

max

pre 9 godina

Pocetak 21 Vek " Inicijativa o legalizaciji marihuane u medicinske svrhe je preuranjena, jer svetska medicina još nije prihvatila da je ta droga korisna za suzbijanje bola ili da može da utiče na rast ili smanjenje tumora, smatra direktor podgoričke Klinike za onkologiju i radiologiju Nebojša Crnogorac."

Pocetak 20 veka " Inicijativa o primeni penicilina u medicinske svrhe je preuranjena jer svetska medicina jos nije prihvatila da je ova supstanca korisna za sprecavanje infekcija i da moze pomoci u lecenju i smanjivanju gangrene smatra direktor klinike za amputacije i lecenje zivom dr. Janus Lijander

legalization

pre 9 godina

Naravno da bi trebali legalizirati cannabis. Em što je biljka korisna u raznorazne industrijske svrhe, već može pomoći i oboljelima, ali i "običnim" ljudima da se opuste nakon stresnog dana. Nažalost, ta tema je još uvijek tabu tema na ovim prostorima. Nizozemska radi multimilijardijski prihod od ove razonode (sam Amsterdam zaradi milijardu dve eura od trave, odnosno petinu svog proračuna), a da ne spominjem države u SAD-u koje su uvele medicinski cannabis. Zamislite kad bi vam u Beograd počelo stizati još više turista, a već imate brutalan noćni život. Nadam se da će i u Hrvatskoj to dozvoliti jer zamislite sreću da na plaži, na godišnjem odmoru, možete zapaliti i joint. :)

Anne

pre 9 godina

DA. Sve vrste koriscenja i prerade. Razviti posebnu labaratoriju za razvoj i ispitivanje medicinskog i nezeljenog uticaja canabisa na ljudski organizam.

oxoxoposum

pre 9 godina

nezvanična rang lista uticaja opijata na konzumenta i okolinu:

http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm

Pera

pre 9 godina

Doktor Nebojša Crnogorac nije čuo za koristi od konoplje, baš kao što ni na B92 niko očito nije čuo za drugo i drugačije mišljenje...

Unity3D

pre 9 godina

Ne smarajte - legalizujte. Daj da bar jedno pitanje u istoriji rešimo ko ljudi - lepo priznate da grešite, promenite grešku i stvar rešena. Nemojte se praviti pametni uvek i svuda. Ja sam konzumiram cigarete, al' ću pre da potpišem peticiju za apsolutnu zabranu duvana, nego što ću da zastupam vaše ''visoko stručne i moralne'' teze o nastavku zabrane. NE SMARAJTE! :)

bitno

pre 9 godina

Kada mi je postavljena dijagnoza Multipla skleroza prvo sto mi je doktor rekao je bilo: "Probajte da nadjete i koristite ulje od konoplje"! U pitanju je doktor sa KCS a ne neke druge ustanove!

direktor ugledne ustanove

pre 9 godina

Sve se nadam da su ovi tekstovi naruceno spinovanje i nadam se da ce se uraditi jedina stvar koja moze spasiti Srbiju, a to je legalizacija.
Legalizuj, a ne da se osecam kao kriminalac kad god je nabavljam.
Sad cu da uspavam decu, pa odoh na terasicu :)

blablabla

pre 9 godina

Kanabis nije droga prestanite da lazete narod vise, ako je to droga onda su i alkohol i duvan! (ice9, 17. oktobar 2014 12:04)

Jeste droga, kao sto su i alkohol i duvan, koji su legalizovani, nalaze se u slobodnoj prodaji i imaju akcizne markice.
Ne sumnjam da je iza ovog predloga krije poslovna ideja da prvi u regionu legalizujemo gandzu, i eto nama love od mara-tursa. Jedino sto ce i to da zeznu, jer cemo biti preplavljeni falsifikatima, kao sto je slucaj sa duvanom, medom, sokovima, mesom ...

Hvala

pre 9 godina

Ne znam da li je "ulje od konoplje" koje je moguće legalno kupiti u bio - prodavnicama , zapravo, to lekovito ulje kanabisa.
Molim one koji nešto znaju o tome, da odgovore.

Nemanja

pre 9 godina

@Hvala: Nije, to što ima u maxiju je ulje od industrijske konoplje za ishranu, bez aktivnih lekovitih sastojaka. Ono pravo ulje nema legalno da se kupi i košta tipa 300€ za 100ml

Nenad

pre 9 godina

Gledao sam emisiju u kojoj je gostovao doktor Crnogorac. Samo bih dodao sledece: Ako konoplja pomaze coveku koji umire da lakse prozivi svoje poslednje dane postojanja, zlocin je braniti mu da je koristi. Inace slazem se sa doktorom, i skeptican sam po pitanju da konoplja leci rak, ali jedno je sigurno, ima pozitivan uticaj na psihu i ublazava bolne simptome, i to je jedino sto je vazno za ljude koji umiru.