Sreda, 27.08.2014.

09:50

Doručak - najvažniji dnevni obrok?

Izvor: B92

Doruèak - najvažniji dnevni obrok? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Nata

pre 9 godina

Ja ne preskacim ni dorucak, ni rucak, ni veceru. Kad jedan obrok preskocim ili ne jedem na vreme, padne mi pritisak, inace vrlo nizak i pocnem da se gasim. Samo ljudi neka rade istrazivanje, ja znam kako cu.

jelena

pre 9 godina

Djoko, tacno je da Italijani za dorucak piju kafu, ali najcesce s mlekom (kapucino), ali uz nju ili kroasan, ili keks.
P.P. to sto kazes za Francuze je slicno, ta vrsta dorucka, sasvim dovoljno do rucka koji je oko 12.30. Kod nas smatra da nije doruckovao ko se nije najeo bureka, jaja, sira, slanine. Manje-vise, jede kad ko stigne i sta hoce, ruca se u 4, pa i 5 i slicne navike. Pa se cudimo koliko nam je kratak zivotni vek.

pljeskavica rulz

pre 9 godina

Zanimljivo je koliko su ljudi spremni da veruju i da druge sa tolikom strašću ubeđuju i svim silama brane određeni stav/mišljenje koje su negde pročitali ili čuli od nekoga, a koje nije utemeljeno niti definitivno potvrđeno kao tačno naučnim metodama.
Naime, niko od nas niti je vršio kakvo naučno istraživanje, niti zna nekog ko je vršio istraživanje na temu važnosti/uticaja doručka, niti oni koji su radili istraživanja mogu sa sigurnošću tvrditi šta je i kako je, ali smo zato svi ubeđeni da znamo pravu istinu! :)

Nnn

pre 9 godina

Svaki obrok je najvazniji :). Logicno je da je dorucak dosta bitan jer ste celu noc bili bez hrane, a i ima istrazivanja dosta na ovu temu. A ostalo, je potpuno nevazno kada se jede, ove gluposti "ne jedi posle 6" i slicno ne vredi komentarisati. Bitno je sta i koliko jedete za ceo dan, koliko toliko normalno rasporediti u toku dana i to je to.

Basser

pre 9 godina

Koliko nezdravih navika.
Doruckujte ljudi, u toku sna odnosno u stanju relativnog mirovanja, organizam izgubi mnogo energije koja se mora povratiti ali ne od rucka.

Burger King

pre 9 godina

Ja preskačem ponekad i ručak a za večeru se "napucam" kačamaka i mleka,imam liniju kao Kejt Mos.Jedino što malo posrćem dok radim ali nije to od gladi,ne...

pre 9 godina

Ajurvedska medicina već 5000 godina tvrdi da su najvažniji obroci ručak (između 12 i 13 sati) i večera (između 18 i 19 sati).

Zapadni nutricionizam ima tradiciju tek 150 godina, stoga još mora mnogo učiti.

П. П.

pre 9 godina

o cemu ti pricas? prvo hrana bi trebala da se koristi do 17.00h dalje ne! organizam najvise uzima za sebe hranu ujutru. sve ostalo dalje ide u salo. organizam je najjaci ujutru. i nije lepo leci punog stomaka na spavanje.. treba da se to dobro svari pre nego sto legnemo. ne pricajte kojesta. dorucak je zakon, pa onda rucak mozemo da prepolovimo, a veceru da izbacimo. ;)
(ime, 27. avgust 2014 15:22)


И ја сам тако мислио, и практиковао. А онда сам научио да Французи једва да доручкују (мало кекса уз белу кафу), а да им је главни оброк - вечера. Тачније, углавном се преједају после осам увече. И, гле чуда, одувек су међу највиткијим народима, а и животни век им је најдужи... Генетика, или - шта?

tanja

pre 9 godina

Ustajem oko 8, prvi put ogladnim najranije u 1, ponekad i u 3-4 kad mi je bas stresan dan pa se i ne setim hrane. Jedem tada, pa oko 5-6 i onda oko 9. Jedem po malo, uglavnom bareno meso ili jaja i povrce, mnogo jogurta, voce, i bademe, lesnike ili masline svaki dan. Hleb ili slatkise jedem otprilike jednom nedeljno, odvikla sam se i ni ne trebaju mi vise. Nista mi ne fali, nisam debela, nisam mrsava, imam solidnu miscnu masu (treniram par puta nedeljno) i mnogo vise energije nego kad sam jela onako kako "treba". A jedem najvise popodne i uvece i to jos ugljene hidrate (voce) uglavnom za veceru pojedem, znaci sve sto ne treba. Nisam nikada bila debela, ali sad izgledam neuporedivo bolje nego pre par godina. Radite ono sto vam prija.

ime

pre 9 godina

Ma to se ratlikuje od osobe do osobe...generalno idealno vreme za unos hrane je izmedju 12 i 20h. I to je tako, retko kot je stvarno gladan pre 10h a preskakanje dorucka vecini nije problem. Telo se ujutru jos cisti od toksina, nastavak od noci, pa se ne treba opterecivati hranom, vocne salate su idealan dorucak.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ivanhoe, 27. avgust 2014 12:14)

o cemu ti pricas? prvo hrana bi trebala da se koristi do 17.00h dalje ne! organizam najvise uzima za sebe hranu ujutru. sve ostalo dalje ide u salo. organizam je najjaci ujutru. i nije lepo leci punog stomaka na spavanje.. treba da se to dobro svari pre nego sto legnemo. ne pricajte kojesta. dorucak je zakon, pa onda rucak mozemo da prepolovimo, a veceru da izbacimo. ;)

D:

pre 9 godina

@(da bi bilo verodostojno
Pa naslov vam to i kaže- Doručak najvažniji obrok- da ili ne? Niko nije dao nikakvu decidnu informaciju, ljudi ispituju.

Werp690

pre 9 godina

@neZya Tacno je da ima zalihe tj.body fat,ali ih nazalost organizam kada mu zafale ne vuce iz sala nego vuce kvalitetne iz misica tj.upada se u katabolizam...Vuci ce body fat ako ste u ketozi,ali to je neka druga tema.

kolko ljudi tolko ćudi

pre 9 godina

Mislim da je to individualna stvar i da svako treba da prati svoj biološki časovnik. Doručkujem veoma malo, čaj i dva tri keksa. Razlog je taj što nisam gladna. Kasnije jedem sezonsko voće do ručka. Volim da jedem uveče, i uvek sam bila mršava. Normalno da je važno i šta se doručkuje, ruča i večera. Nije isto burek ili jaja sa slaninom i recimo ovsena kaša za doručak. Najbolje je jesti kuvanu hranu kod svoje kuće ali nam je danas to teško izvodljivo.

opa mile

pre 9 godina

Hahahaha....e, ovi Amerikanci su stvarno neumorni u samoblamiranju. Mogu da se kladim da će uskoro objaviti istraživanje koje govori da disanje uopšte nije bitno i da mi to radimo samo po navici.

i sta sad?

pre 9 godina

ja sam celo svoje skolovanje od 8 razreda preskakao dorucak sad imam 40 god krvna slika ok nebvim se nesto narocito sportom jedem sve.

Sevastokrator

pre 9 godina

Evo da iznesem i ja svoj slučaj. Dakle, ne doručkujem 3-4 meseca unazad. Ručak u 13h, večera oko 19h. Za to vreme sam uspeo da smršam nkih 5-6 kg-a. E sad, imajući u vidu da je bilo leto, povećao sam i fizičku aktivnost. U vreme pre ovog sam redovno doručkovao i za 2 godine sam se ugojio 15-ak kg-a. Ne bavim se fizičkim radom.

ivanhoe

pre 9 godina

Ma to se ratlikuje od osobe do osobe...generalno idealno vreme za unos hrane je izmedju 12 i 20h. I to je tako, retko kot je stvarno gladan pre 10h a preskakanje dorucka vecini nije problem. Telo se ujutru jos cisti od toksina, nastavak od noci, pa se ne treba opterecivati hranom, vocne salate su idealan dorucak.

Trovach

pre 9 godina

@Andrea...Nedavno sam svoju sestru pitao da li doruckuje. Odgovorila je da 2x doruckuje. Kod kuce 3 parceta hleba sa "eurokremom", a posle nesto naruci ili kupi na poslu. I pored toga je vitka. A, da! Zaboravio sam da kazem da trci polumaraton, ali bez nekih vecih ambicija. Vazno je potrositi unesenu energiju. Ako pec stalno drzite na "trojci", morate da luftirate kucu ako vam je pretoplo.

Dr

pre 9 godina

Sasvim je izvesno da se za šest nedelja, koliko je trajalo istraživanje, neće pojaviti nikakve smetnje iti promene u organizmu koji to može da kompenzuje i trpi određeno vreme. Slično kao što je tromesečno istraživanje GMO proizvoda pokazalo da je ova hrana bezbedna za uzimanje - ali tri meseca. Ne znamo pouzdano kakvi su efekti posle toga. Preskakanje doručka je, dakle, bezbedno tokom mesec i po dana i nije nam bilo potrebno nikakvo istraživanje da bismo to saznali.

Molim vas, doručkujte i ne preskačite obroke.

da bi bilo verodostojno

pre 9 godina

"Istraživanje je trajalo kratko i sprovedeno je na malom uzorku dobrovoljaca, pa je potrebno sprovesti dodatne pretrage da bi ono bilo verodostojno," rekla je naučnica Grečen Rejnolds.

Zak

pre 9 godina

Nije važan doručak već broj obroka u toku dana između kojih mora da postoji minimum tri sata pauze. Množenjem 5(broj potrebnih obroka) sa 3h obavezne pauze dobije se 15h intervala obroka. Kako prosečn spavamo 8h sledi da je prv4 obrok obavezan jedan sat nakon ustajanja.

Djoka

pre 9 godina

Licno doruckujem samo jednu kafu, a ako sam i dalje gladan, popijem jos jednu, kao sto se to iz jako dobrih prakticnih razloga od pamtiveka radi u Italiji. Na taj nacin zadrzavam svu energiju za rad, a ne za varenje. Dorucak je potpuno suvisna stvar u zivotu, osim ako naravno niste fizicki radnik.

NS

pre 9 godina

Da li je moguće da naučnici rade ovakvo istraživanje?! Pa nije bitno samo da li se doručkuje, nego možda najbitnije šta se doručkuje. Ovako ispada da su upoređivali babe i žabe.

neZya

pre 9 godina

@Werp690
Slazem se za aktivnosti i trosenje energije tokom sna, ali takodje trebas imati obzira da prosecan covek ima oko 15-20% masnih rezervi (body fat), tako da organizam ima poprilican rezervoar, bas u slucaju da moras preskociti obroke.

kiki

pre 9 godina

"U ovom je istraživanju učestvovalo 33 VITKIH dobrovoljaca..." sve ste mi rekli o ovom istrazivanju i sad je jasno da ne vazi za GOJAZNE osobe

Trovach

pre 9 godina

Ovi nisu normalni. Prvo, doruckuj, onda, nemoj, zatim, moz' da bidne, al' ne mora da znaci. Sva sreca sto ja jedem onda kad' sam gladan, jer bih na ovaj nacin vec pokvario stomak.

azija

pre 9 godina

Stvar navike vaseg organizma je da li cete konzumirati dorucak ili ne.
sve sto je potrebno je da pazljivo osluskujete svoje telo i njegov ritam.

Andrea

pre 9 godina

Ja celog zivota nisam doruckovala i imala sam idealnu kilazu. Onda su me okolina i "naucnici" ubedili da je "dorucak najvazniji obrok" i ja sam pocela sa redovnim doruckovanjem. Rezultat. Imam 15 kg viska i ne mogu to da skinem, zato sto sam navikla da obilno doruckujem.

Milina

pre 9 godina

Imam skoro 50 godina, retko doručkujem, često i ne ručam, večera i to kasna i obilna mi je glavni obrok. Nemam šećer, nemam visok pritisak, nisam gojazna - ali ne znači da bi to svima odgovaralo. Svaki organizam je mašina za sebe i treba je osluškivati i ponašati se onako kako vam prija.

Werp690

pre 9 godina

Dorucak je najvazniji obrok i nikako ga ne treba preskakati.Ne zbog energije u ostatku dana vec zato sto se nas organizam tj.telo u toku noci "istrosi"..U toku spavanja nasi telo radi..Obnavlja misice,mozak radi punom parom,srce kuca,disemo,luce se hormoni i kada se probudimo nas organizam je umoran i ako se mi osecamo odmornima i treba mu dorucak,treba mu energija,trebaju mu kvalitetni uh i proteini da bi nadoknadio ono sto je potrosio u toku noci.Ma sta da kazu naucnici nase telo je izuzetno pametno i bez ikakve dileme prvo stvar koja mu treba kada se probudimo je dorucak.

pomorac

pre 9 godina

@Werp690

Tacno da se tokom noci istrose nasi depoi energije, ali prva stvar ujutru koju treba uraditi nikako nije dorucak..
nase telo se u toku noci nalazi u jednoj fazi, a kad se probudimo metabolizam i dalje nastavlja po tom ritmu, tj. treba vremena da se prilagodi na budno stanje. posto mi nismo kompjuter koji se samo ukljuci i odma radi normalno..
za varenje hrane se trosi takodje dosta energije, a i koriste se organi koji u toku faze dok spavamo uopste nisu upotrebljeni..
da bi sve to lepo startovalo, treba minimum sat vremena, zavisno od osobe do osobe, ali 2 sata je najbolji period kad je telo vec spremno za obilniju hranu..zato ujutru po budjenju ne valja natrpati stomak velikim kolicinama hrane, vec nesto vrlo malo, neki cedjeni sok, ili kasicica neceg slatkog, suvo voce, nesto sto ima visok glikemijski indeks, tj. sto se u stomaku za kratko vreme i vrlo lako pretvori u glukozu. to nam daje tzv. "kick start", sto bi rekli ameri, probudi nase telo, i posle, polako, mozemo da se pripremamo za unosenje vece kolicine hrane..

N.

pre 9 godina

Ovde se ne radi o gluposti naucnika nego o sarlatanskom novinarstvu. Istrazivanje se radi sa nekom svrhom koju istrazivac navede u samom radu. Ovde (u istrazivanju) nigde nije pomenuto da dorucak nije najvazniji ili vazan. Nigde osim u naslovu teksta. Prvo treba videti istrazivanje i koji su sve zakljucci. Ono sto se svakako vidi, cak i iz ovog povrsnog prepricavanja, je da je istrazivanje radjeno na malom uzorku i trajalo veoma kratko pa i sami istrazivaci nisu dali nikakvu definitivnu uzrocno-posledicnu vezu izmedju dorucka i stvari koje su ispitivane (neki parametri u krvi i telesna tezina). A cak i da se ta veza pokaze (za sta je potrebno jos mnogo razlicitih, duzih i vecih istrazivanja) to ne znaci da dorucak nije vazan koliko se mislilo jer postoji jos mnogo, mnogo stvari na koje unos ili ne dorucka moze da utice, narocito u periodu mnogo duzem od 6 nedelja.

Poenta cele price je poruka svim citaocima nasih (i ne samo) medija kojima se laicki i povrsno prenose naucne informacije bez validnih objasnjenja, a sa senzacionalistickim i uglavnom pogresnim naslovima, da to sto pise ne uprihvataju kao nesto sto su rekli naucnici. Ja sam se mnogo puta uverio u to da je ono sto je napisano u medijima o nekom naucnom radu uglavnom izvrnuta verzija prilagodjena kupcima medija, a u sustini nema veze (ili vrlo malo) sa onim sto je poruka nekog istrazivanja.

drasko

pre 9 godina

@Srbenda

Ne u sta se do sada verovalo, nego ce opovrgnuti svoja ranija istrazivanja.
Nisam cuo odavno da su Rusi opr. napravili neko istrazivanje iz neke oblasti od sireg drustvenog znacaja.

Trovach

pre 9 godina

@Andrea...Nedavno sam svoju sestru pitao da li doruckuje. Odgovorila je da 2x doruckuje. Kod kuce 3 parceta hleba sa "eurokremom", a posle nesto naruci ili kupi na poslu. I pored toga je vitka. A, da! Zaboravio sam da kazem da trci polumaraton, ali bez nekih vecih ambicija. Vazno je potrositi unesenu energiju. Ako pec stalno drzite na "trojci", morate da luftirate kucu ako vam je pretoplo.

da bi bilo verodostojno

pre 9 godina

"Istraživanje je trajalo kratko i sprovedeno je na malom uzorku dobrovoljaca, pa je potrebno sprovesti dodatne pretrage da bi ono bilo verodostojno," rekla je naučnica Grečen Rejnolds.

Dr

pre 9 godina

Sasvim je izvesno da se za šest nedelja, koliko je trajalo istraživanje, neće pojaviti nikakve smetnje iti promene u organizmu koji to može da kompenzuje i trpi određeno vreme. Slično kao što je tromesečno istraživanje GMO proizvoda pokazalo da je ova hrana bezbedna za uzimanje - ali tri meseca. Ne znamo pouzdano kakvi su efekti posle toga. Preskakanje doručka je, dakle, bezbedno tokom mesec i po dana i nije nam bilo potrebno nikakvo istraživanje da bismo to saznali.

Molim vas, doručkujte i ne preskačite obroke.

ivanhoe

pre 9 godina

Ma to se ratlikuje od osobe do osobe...generalno idealno vreme za unos hrane je izmedju 12 i 20h. I to je tako, retko kot je stvarno gladan pre 10h a preskakanje dorucka vecini nije problem. Telo se ujutru jos cisti od toksina, nastavak od noci, pa se ne treba opterecivati hranom, vocne salate su idealan dorucak.

Werp690

pre 9 godina

Dorucak je najvazniji obrok i nikako ga ne treba preskakati.Ne zbog energije u ostatku dana vec zato sto se nas organizam tj.telo u toku noci "istrosi"..U toku spavanja nasi telo radi..Obnavlja misice,mozak radi punom parom,srce kuca,disemo,luce se hormoni i kada se probudimo nas organizam je umoran i ako se mi osecamo odmornima i treba mu dorucak,treba mu energija,trebaju mu kvalitetni uh i proteini da bi nadoknadio ono sto je potrosio u toku noci.Ma sta da kazu naucnici nase telo je izuzetno pametno i bez ikakve dileme prvo stvar koja mu treba kada se probudimo je dorucak.

Trovach

pre 9 godina

Ovi nisu normalni. Prvo, doruckuj, onda, nemoj, zatim, moz' da bidne, al' ne mora da znaci. Sva sreca sto ja jedem onda kad' sam gladan, jer bih na ovaj nacin vec pokvario stomak.

Milina

pre 9 godina

Imam skoro 50 godina, retko doručkujem, često i ne ručam, večera i to kasna i obilna mi je glavni obrok. Nemam šećer, nemam visok pritisak, nisam gojazna - ali ne znači da bi to svima odgovaralo. Svaki organizam je mašina za sebe i treba je osluškivati i ponašati se onako kako vam prija.

N.

pre 9 godina

Ovde se ne radi o gluposti naucnika nego o sarlatanskom novinarstvu. Istrazivanje se radi sa nekom svrhom koju istrazivac navede u samom radu. Ovde (u istrazivanju) nigde nije pomenuto da dorucak nije najvazniji ili vazan. Nigde osim u naslovu teksta. Prvo treba videti istrazivanje i koji su sve zakljucci. Ono sto se svakako vidi, cak i iz ovog povrsnog prepricavanja, je da je istrazivanje radjeno na malom uzorku i trajalo veoma kratko pa i sami istrazivaci nisu dali nikakvu definitivnu uzrocno-posledicnu vezu izmedju dorucka i stvari koje su ispitivane (neki parametri u krvi i telesna tezina). A cak i da se ta veza pokaze (za sta je potrebno jos mnogo razlicitih, duzih i vecih istrazivanja) to ne znaci da dorucak nije vazan koliko se mislilo jer postoji jos mnogo, mnogo stvari na koje unos ili ne dorucka moze da utice, narocito u periodu mnogo duzem od 6 nedelja.

Poenta cele price je poruka svim citaocima nasih (i ne samo) medija kojima se laicki i povrsno prenose naucne informacije bez validnih objasnjenja, a sa senzacionalistickim i uglavnom pogresnim naslovima, da to sto pise ne uprihvataju kao nesto sto su rekli naucnici. Ja sam se mnogo puta uverio u to da je ono sto je napisano u medijima o nekom naucnom radu uglavnom izvrnuta verzija prilagodjena kupcima medija, a u sustini nema veze (ili vrlo malo) sa onim sto je poruka nekog istrazivanja.

azija

pre 9 godina

Stvar navike vaseg organizma je da li cete konzumirati dorucak ili ne.
sve sto je potrebno je da pazljivo osluskujete svoje telo i njegov ritam.

NS

pre 9 godina

Da li je moguće da naučnici rade ovakvo istraživanje?! Pa nije bitno samo da li se doručkuje, nego možda najbitnije šta se doručkuje. Ovako ispada da su upoređivali babe i žabe.

pomorac

pre 9 godina

@Werp690

Tacno da se tokom noci istrose nasi depoi energije, ali prva stvar ujutru koju treba uraditi nikako nije dorucak..
nase telo se u toku noci nalazi u jednoj fazi, a kad se probudimo metabolizam i dalje nastavlja po tom ritmu, tj. treba vremena da se prilagodi na budno stanje. posto mi nismo kompjuter koji se samo ukljuci i odma radi normalno..
za varenje hrane se trosi takodje dosta energije, a i koriste se organi koji u toku faze dok spavamo uopste nisu upotrebljeni..
da bi sve to lepo startovalo, treba minimum sat vremena, zavisno od osobe do osobe, ali 2 sata je najbolji period kad je telo vec spremno za obilniju hranu..zato ujutru po budjenju ne valja natrpati stomak velikim kolicinama hrane, vec nesto vrlo malo, neki cedjeni sok, ili kasicica neceg slatkog, suvo voce, nesto sto ima visok glikemijski indeks, tj. sto se u stomaku za kratko vreme i vrlo lako pretvori u glukozu. to nam daje tzv. "kick start", sto bi rekli ameri, probudi nase telo, i posle, polako, mozemo da se pripremamo za unosenje vece kolicine hrane..

Andrea

pre 9 godina

Ja celog zivota nisam doruckovala i imala sam idealnu kilazu. Onda su me okolina i "naucnici" ubedili da je "dorucak najvazniji obrok" i ja sam pocela sa redovnim doruckovanjem. Rezultat. Imam 15 kg viska i ne mogu to da skinem, zato sto sam navikla da obilno doruckujem.

neZya

pre 9 godina

@Werp690
Slazem se za aktivnosti i trosenje energije tokom sna, ali takodje trebas imati obzira da prosecan covek ima oko 15-20% masnih rezervi (body fat), tako da organizam ima poprilican rezervoar, bas u slucaju da moras preskociti obroke.

kiki

pre 9 godina

"U ovom je istraživanju učestvovalo 33 VITKIH dobrovoljaca..." sve ste mi rekli o ovom istrazivanju i sad je jasno da ne vazi za GOJAZNE osobe

Djoka

pre 9 godina

Licno doruckujem samo jednu kafu, a ako sam i dalje gladan, popijem jos jednu, kao sto se to iz jako dobrih prakticnih razloga od pamtiveka radi u Italiji. Na taj nacin zadrzavam svu energiju za rad, a ne za varenje. Dorucak je potpuno suvisna stvar u zivotu, osim ako naravno niste fizicki radnik.

kolko ljudi tolko ćudi

pre 9 godina

Mislim da je to individualna stvar i da svako treba da prati svoj biološki časovnik. Doručkujem veoma malo, čaj i dva tri keksa. Razlog je taj što nisam gladna. Kasnije jedem sezonsko voće do ručka. Volim da jedem uveče, i uvek sam bila mršava. Normalno da je važno i šta se doručkuje, ruča i večera. Nije isto burek ili jaja sa slaninom i recimo ovsena kaša za doručak. Najbolje je jesti kuvanu hranu kod svoje kuće ali nam je danas to teško izvodljivo.

П. П.

pre 9 godina

o cemu ti pricas? prvo hrana bi trebala da se koristi do 17.00h dalje ne! organizam najvise uzima za sebe hranu ujutru. sve ostalo dalje ide u salo. organizam je najjaci ujutru. i nije lepo leci punog stomaka na spavanje.. treba da se to dobro svari pre nego sto legnemo. ne pricajte kojesta. dorucak je zakon, pa onda rucak mozemo da prepolovimo, a veceru da izbacimo. ;)
(ime, 27. avgust 2014 15:22)


И ја сам тако мислио, и практиковао. А онда сам научио да Французи једва да доручкују (мало кекса уз белу кафу), а да им је главни оброк - вечера. Тачније, углавном се преједају после осам увече. И, гле чуда, одувек су међу највиткијим народима, а и животни век им је најдужи... Генетика, или - шта?

Burger King

pre 9 godina

Ja preskačem ponekad i ručak a za večeru se "napucam" kačamaka i mleka,imam liniju kao Kejt Mos.Jedino što malo posrćem dok radim ali nije to od gladi,ne...

drasko

pre 9 godina

@Srbenda

Ne u sta se do sada verovalo, nego ce opovrgnuti svoja ranija istrazivanja.
Nisam cuo odavno da su Rusi opr. napravili neko istrazivanje iz neke oblasti od sireg drustvenog znacaja.

tanja

pre 9 godina

Ustajem oko 8, prvi put ogladnim najranije u 1, ponekad i u 3-4 kad mi je bas stresan dan pa se i ne setim hrane. Jedem tada, pa oko 5-6 i onda oko 9. Jedem po malo, uglavnom bareno meso ili jaja i povrce, mnogo jogurta, voce, i bademe, lesnike ili masline svaki dan. Hleb ili slatkise jedem otprilike jednom nedeljno, odvikla sam se i ni ne trebaju mi vise. Nista mi ne fali, nisam debela, nisam mrsava, imam solidnu miscnu masu (treniram par puta nedeljno) i mnogo vise energije nego kad sam jela onako kako "treba". A jedem najvise popodne i uvece i to jos ugljene hidrate (voce) uglavnom za veceru pojedem, znaci sve sto ne treba. Nisam nikada bila debela, ali sad izgledam neuporedivo bolje nego pre par godina. Radite ono sto vam prija.

opa mile

pre 9 godina

Hahahaha....e, ovi Amerikanci su stvarno neumorni u samoblamiranju. Mogu da se kladim da će uskoro objaviti istraživanje koje govori da disanje uopšte nije bitno i da mi to radimo samo po navici.

Sevastokrator

pre 9 godina

Evo da iznesem i ja svoj slučaj. Dakle, ne doručkujem 3-4 meseca unazad. Ručak u 13h, večera oko 19h. Za to vreme sam uspeo da smršam nkih 5-6 kg-a. E sad, imajući u vidu da je bilo leto, povećao sam i fizičku aktivnost. U vreme pre ovog sam redovno doručkovao i za 2 godine sam se ugojio 15-ak kg-a. Ne bavim se fizičkim radom.

ime

pre 9 godina

Ma to se ratlikuje od osobe do osobe...generalno idealno vreme za unos hrane je izmedju 12 i 20h. I to je tako, retko kot je stvarno gladan pre 10h a preskakanje dorucka vecini nije problem. Telo se ujutru jos cisti od toksina, nastavak od noci, pa se ne treba opterecivati hranom, vocne salate su idealan dorucak.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ivanhoe, 27. avgust 2014 12:14)

o cemu ti pricas? prvo hrana bi trebala da se koristi do 17.00h dalje ne! organizam najvise uzima za sebe hranu ujutru. sve ostalo dalje ide u salo. organizam je najjaci ujutru. i nije lepo leci punog stomaka na spavanje.. treba da se to dobro svari pre nego sto legnemo. ne pricajte kojesta. dorucak je zakon, pa onda rucak mozemo da prepolovimo, a veceru da izbacimo. ;)

Basser

pre 9 godina

Koliko nezdravih navika.
Doruckujte ljudi, u toku sna odnosno u stanju relativnog mirovanja, organizam izgubi mnogo energije koja se mora povratiti ali ne od rucka.

Werp690

pre 9 godina

@neZya Tacno je da ima zalihe tj.body fat,ali ih nazalost organizam kada mu zafale ne vuce iz sala nego vuce kvalitetne iz misica tj.upada se u katabolizam...Vuci ce body fat ako ste u ketozi,ali to je neka druga tema.

i sta sad?

pre 9 godina

ja sam celo svoje skolovanje od 8 razreda preskakao dorucak sad imam 40 god krvna slika ok nebvim se nesto narocito sportom jedem sve.

jelena

pre 9 godina

Djoko, tacno je da Italijani za dorucak piju kafu, ali najcesce s mlekom (kapucino), ali uz nju ili kroasan, ili keks.
P.P. to sto kazes za Francuze je slicno, ta vrsta dorucka, sasvim dovoljno do rucka koji je oko 12.30. Kod nas smatra da nije doruckovao ko se nije najeo bureka, jaja, sira, slanine. Manje-vise, jede kad ko stigne i sta hoce, ruca se u 4, pa i 5 i slicne navike. Pa se cudimo koliko nam je kratak zivotni vek.

Zak

pre 9 godina

Nije važan doručak već broj obroka u toku dana između kojih mora da postoji minimum tri sata pauze. Množenjem 5(broj potrebnih obroka) sa 3h obavezne pauze dobije se 15h intervala obroka. Kako prosečn spavamo 8h sledi da je prv4 obrok obavezan jedan sat nakon ustajanja.

D:

pre 9 godina

@(da bi bilo verodostojno
Pa naslov vam to i kaže- Doručak najvažniji obrok- da ili ne? Niko nije dao nikakvu decidnu informaciju, ljudi ispituju.

pre 9 godina

Ajurvedska medicina već 5000 godina tvrdi da su najvažniji obroci ručak (između 12 i 13 sati) i večera (između 18 i 19 sati).

Zapadni nutricionizam ima tradiciju tek 150 godina, stoga još mora mnogo učiti.

Nnn

pre 9 godina

Svaki obrok je najvazniji :). Logicno je da je dorucak dosta bitan jer ste celu noc bili bez hrane, a i ima istrazivanja dosta na ovu temu. A ostalo, je potpuno nevazno kada se jede, ove gluposti "ne jedi posle 6" i slicno ne vredi komentarisati. Bitno je sta i koliko jedete za ceo dan, koliko toliko normalno rasporediti u toku dana i to je to.

pljeskavica rulz

pre 9 godina

Zanimljivo je koliko su ljudi spremni da veruju i da druge sa tolikom strašću ubeđuju i svim silama brane određeni stav/mišljenje koje su negde pročitali ili čuli od nekoga, a koje nije utemeljeno niti definitivno potvrđeno kao tačno naučnim metodama.
Naime, niko od nas niti je vršio kakvo naučno istraživanje, niti zna nekog ko je vršio istraživanje na temu važnosti/uticaja doručka, niti oni koji su radili istraživanja mogu sa sigurnošću tvrditi šta je i kako je, ali smo zato svi ubeđeni da znamo pravu istinu! :)

Nata

pre 9 godina

Ja ne preskacim ni dorucak, ni rucak, ni veceru. Kad jedan obrok preskocim ili ne jedem na vreme, padne mi pritisak, inace vrlo nizak i pocnem da se gasim. Samo ljudi neka rade istrazivanje, ja znam kako cu.

Andrea

pre 9 godina

Ja celog zivota nisam doruckovala i imala sam idealnu kilazu. Onda su me okolina i "naucnici" ubedili da je "dorucak najvazniji obrok" i ja sam pocela sa redovnim doruckovanjem. Rezultat. Imam 15 kg viska i ne mogu to da skinem, zato sto sam navikla da obilno doruckujem.

Djoka

pre 9 godina

Licno doruckujem samo jednu kafu, a ako sam i dalje gladan, popijem jos jednu, kao sto se to iz jako dobrih prakticnih razloga od pamtiveka radi u Italiji. Na taj nacin zadrzavam svu energiju za rad, a ne za varenje. Dorucak je potpuno suvisna stvar u zivotu, osim ako naravno niste fizicki radnik.

Werp690

pre 9 godina

Dorucak je najvazniji obrok i nikako ga ne treba preskakati.Ne zbog energije u ostatku dana vec zato sto se nas organizam tj.telo u toku noci "istrosi"..U toku spavanja nasi telo radi..Obnavlja misice,mozak radi punom parom,srce kuca,disemo,luce se hormoni i kada se probudimo nas organizam je umoran i ako se mi osecamo odmornima i treba mu dorucak,treba mu energija,trebaju mu kvalitetni uh i proteini da bi nadoknadio ono sto je potrosio u toku noci.Ma sta da kazu naucnici nase telo je izuzetno pametno i bez ikakve dileme prvo stvar koja mu treba kada se probudimo je dorucak.

ime

pre 9 godina

Ma to se ratlikuje od osobe do osobe...generalno idealno vreme za unos hrane je izmedju 12 i 20h. I to je tako, retko kot je stvarno gladan pre 10h a preskakanje dorucka vecini nije problem. Telo se ujutru jos cisti od toksina, nastavak od noci, pa se ne treba opterecivati hranom, vocne salate su idealan dorucak.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ivanhoe, 27. avgust 2014 12:14)

o cemu ti pricas? prvo hrana bi trebala da se koristi do 17.00h dalje ne! organizam najvise uzima za sebe hranu ujutru. sve ostalo dalje ide u salo. organizam je najjaci ujutru. i nije lepo leci punog stomaka na spavanje.. treba da se to dobro svari pre nego sto legnemo. ne pricajte kojesta. dorucak je zakon, pa onda rucak mozemo da prepolovimo, a veceru da izbacimo. ;)

Milina

pre 9 godina

Imam skoro 50 godina, retko doručkujem, često i ne ručam, večera i to kasna i obilna mi je glavni obrok. Nemam šećer, nemam visok pritisak, nisam gojazna - ali ne znači da bi to svima odgovaralo. Svaki organizam je mašina za sebe i treba je osluškivati i ponašati se onako kako vam prija.

drasko

pre 9 godina

@Srbenda

Ne u sta se do sada verovalo, nego ce opovrgnuti svoja ranija istrazivanja.
Nisam cuo odavno da su Rusi opr. napravili neko istrazivanje iz neke oblasti od sireg drustvenog znacaja.

ivanhoe

pre 9 godina

Ma to se ratlikuje od osobe do osobe...generalno idealno vreme za unos hrane je izmedju 12 i 20h. I to je tako, retko kot je stvarno gladan pre 10h a preskakanje dorucka vecini nije problem. Telo se ujutru jos cisti od toksina, nastavak od noci, pa se ne treba opterecivati hranom, vocne salate su idealan dorucak.

Zak

pre 9 godina

Nije važan doručak već broj obroka u toku dana između kojih mora da postoji minimum tri sata pauze. Množenjem 5(broj potrebnih obroka) sa 3h obavezne pauze dobije se 15h intervala obroka. Kako prosečn spavamo 8h sledi da je prv4 obrok obavezan jedan sat nakon ustajanja.

Dr

pre 9 godina

Sasvim je izvesno da se za šest nedelja, koliko je trajalo istraživanje, neće pojaviti nikakve smetnje iti promene u organizmu koji to može da kompenzuje i trpi određeno vreme. Slično kao što je tromesečno istraživanje GMO proizvoda pokazalo da je ova hrana bezbedna za uzimanje - ali tri meseca. Ne znamo pouzdano kakvi su efekti posle toga. Preskakanje doručka je, dakle, bezbedno tokom mesec i po dana i nije nam bilo potrebno nikakvo istraživanje da bismo to saznali.

Molim vas, doručkujte i ne preskačite obroke.

opa mile

pre 9 godina

Hahahaha....e, ovi Amerikanci su stvarno neumorni u samoblamiranju. Mogu da se kladim da će uskoro objaviti istraživanje koje govori da disanje uopšte nije bitno i da mi to radimo samo po navici.

Burger King

pre 9 godina

Ja preskačem ponekad i ručak a za večeru se "napucam" kačamaka i mleka,imam liniju kao Kejt Mos.Jedino što malo posrćem dok radim ali nije to od gladi,ne...

Basser

pre 9 godina

Koliko nezdravih navika.
Doruckujte ljudi, u toku sna odnosno u stanju relativnog mirovanja, organizam izgubi mnogo energije koja se mora povratiti ali ne od rucka.

kolko ljudi tolko ćudi

pre 9 godina

Mislim da je to individualna stvar i da svako treba da prati svoj biološki časovnik. Doručkujem veoma malo, čaj i dva tri keksa. Razlog je taj što nisam gladna. Kasnije jedem sezonsko voće do ručka. Volim da jedem uveče, i uvek sam bila mršava. Normalno da je važno i šta se doručkuje, ruča i večera. Nije isto burek ili jaja sa slaninom i recimo ovsena kaša za doručak. Najbolje je jesti kuvanu hranu kod svoje kuće ali nam je danas to teško izvodljivo.

i sta sad?

pre 9 godina

ja sam celo svoje skolovanje od 8 razreda preskakao dorucak sad imam 40 god krvna slika ok nebvim se nesto narocito sportom jedem sve.

Sevastokrator

pre 9 godina

Evo da iznesem i ja svoj slučaj. Dakle, ne doručkujem 3-4 meseca unazad. Ručak u 13h, večera oko 19h. Za to vreme sam uspeo da smršam nkih 5-6 kg-a. E sad, imajući u vidu da je bilo leto, povećao sam i fizičku aktivnost. U vreme pre ovog sam redovno doručkovao i za 2 godine sam se ugojio 15-ak kg-a. Ne bavim se fizičkim radom.

Werp690

pre 9 godina

@neZya Tacno je da ima zalihe tj.body fat,ali ih nazalost organizam kada mu zafale ne vuce iz sala nego vuce kvalitetne iz misica tj.upada se u katabolizam...Vuci ce body fat ako ste u ketozi,ali to je neka druga tema.

tanja

pre 9 godina

Ustajem oko 8, prvi put ogladnim najranije u 1, ponekad i u 3-4 kad mi je bas stresan dan pa se i ne setim hrane. Jedem tada, pa oko 5-6 i onda oko 9. Jedem po malo, uglavnom bareno meso ili jaja i povrce, mnogo jogurta, voce, i bademe, lesnike ili masline svaki dan. Hleb ili slatkise jedem otprilike jednom nedeljno, odvikla sam se i ni ne trebaju mi vise. Nista mi ne fali, nisam debela, nisam mrsava, imam solidnu miscnu masu (treniram par puta nedeljno) i mnogo vise energije nego kad sam jela onako kako "treba". A jedem najvise popodne i uvece i to jos ugljene hidrate (voce) uglavnom za veceru pojedem, znaci sve sto ne treba. Nisam nikada bila debela, ali sad izgledam neuporedivo bolje nego pre par godina. Radite ono sto vam prija.

pomorac

pre 9 godina

@Werp690

Tacno da se tokom noci istrose nasi depoi energije, ali prva stvar ujutru koju treba uraditi nikako nije dorucak..
nase telo se u toku noci nalazi u jednoj fazi, a kad se probudimo metabolizam i dalje nastavlja po tom ritmu, tj. treba vremena da se prilagodi na budno stanje. posto mi nismo kompjuter koji se samo ukljuci i odma radi normalno..
za varenje hrane se trosi takodje dosta energije, a i koriste se organi koji u toku faze dok spavamo uopste nisu upotrebljeni..
da bi sve to lepo startovalo, treba minimum sat vremena, zavisno od osobe do osobe, ali 2 sata je najbolji period kad je telo vec spremno za obilniju hranu..zato ujutru po budjenju ne valja natrpati stomak velikim kolicinama hrane, vec nesto vrlo malo, neki cedjeni sok, ili kasicica neceg slatkog, suvo voce, nesto sto ima visok glikemijski indeks, tj. sto se u stomaku za kratko vreme i vrlo lako pretvori u glukozu. to nam daje tzv. "kick start", sto bi rekli ameri, probudi nase telo, i posle, polako, mozemo da se pripremamo za unosenje vece kolicine hrane..

azija

pre 9 godina

Stvar navike vaseg organizma je da li cete konzumirati dorucak ili ne.
sve sto je potrebno je da pazljivo osluskujete svoje telo i njegov ritam.

kiki

pre 9 godina

"U ovom je istraživanju učestvovalo 33 VITKIH dobrovoljaca..." sve ste mi rekli o ovom istrazivanju i sad je jasno da ne vazi za GOJAZNE osobe

Trovach

pre 9 godina

@Andrea...Nedavno sam svoju sestru pitao da li doruckuje. Odgovorila je da 2x doruckuje. Kod kuce 3 parceta hleba sa "eurokremom", a posle nesto naruci ili kupi na poslu. I pored toga je vitka. A, da! Zaboravio sam da kazem da trci polumaraton, ali bez nekih vecih ambicija. Vazno je potrositi unesenu energiju. Ako pec stalno drzite na "trojci", morate da luftirate kucu ako vam je pretoplo.

da bi bilo verodostojno

pre 9 godina

"Istraživanje je trajalo kratko i sprovedeno je na malom uzorku dobrovoljaca, pa je potrebno sprovesti dodatne pretrage da bi ono bilo verodostojno," rekla je naučnica Grečen Rejnolds.

pre 9 godina

Ajurvedska medicina već 5000 godina tvrdi da su najvažniji obroci ručak (između 12 i 13 sati) i večera (između 18 i 19 sati).

Zapadni nutricionizam ima tradiciju tek 150 godina, stoga još mora mnogo učiti.

Trovach

pre 9 godina

Ovi nisu normalni. Prvo, doruckuj, onda, nemoj, zatim, moz' da bidne, al' ne mora da znaci. Sva sreca sto ja jedem onda kad' sam gladan, jer bih na ovaj nacin vec pokvario stomak.

jelena

pre 9 godina

Djoko, tacno je da Italijani za dorucak piju kafu, ali najcesce s mlekom (kapucino), ali uz nju ili kroasan, ili keks.
P.P. to sto kazes za Francuze je slicno, ta vrsta dorucka, sasvim dovoljno do rucka koji je oko 12.30. Kod nas smatra da nije doruckovao ko se nije najeo bureka, jaja, sira, slanine. Manje-vise, jede kad ko stigne i sta hoce, ruca se u 4, pa i 5 i slicne navike. Pa se cudimo koliko nam je kratak zivotni vek.

NS

pre 9 godina

Da li je moguće da naučnici rade ovakvo istraživanje?! Pa nije bitno samo da li se doručkuje, nego možda najbitnije šta se doručkuje. Ovako ispada da su upoređivali babe i žabe.

Nnn

pre 9 godina

Svaki obrok je najvazniji :). Logicno je da je dorucak dosta bitan jer ste celu noc bili bez hrane, a i ima istrazivanja dosta na ovu temu. A ostalo, je potpuno nevazno kada se jede, ove gluposti "ne jedi posle 6" i slicno ne vredi komentarisati. Bitno je sta i koliko jedete za ceo dan, koliko toliko normalno rasporediti u toku dana i to je to.

neZya

pre 9 godina

@Werp690
Slazem se za aktivnosti i trosenje energije tokom sna, ali takodje trebas imati obzira da prosecan covek ima oko 15-20% masnih rezervi (body fat), tako da organizam ima poprilican rezervoar, bas u slucaju da moras preskociti obroke.

D:

pre 9 godina

@(da bi bilo verodostojno
Pa naslov vam to i kaže- Doručak najvažniji obrok- da ili ne? Niko nije dao nikakvu decidnu informaciju, ljudi ispituju.

pljeskavica rulz

pre 9 godina

Zanimljivo je koliko su ljudi spremni da veruju i da druge sa tolikom strašću ubeđuju i svim silama brane određeni stav/mišljenje koje su negde pročitali ili čuli od nekoga, a koje nije utemeljeno niti definitivno potvrđeno kao tačno naučnim metodama.
Naime, niko od nas niti je vršio kakvo naučno istraživanje, niti zna nekog ko je vršio istraživanje na temu važnosti/uticaja doručka, niti oni koji su radili istraživanja mogu sa sigurnošću tvrditi šta je i kako je, ali smo zato svi ubeđeni da znamo pravu istinu! :)

N.

pre 9 godina

Ovde se ne radi o gluposti naucnika nego o sarlatanskom novinarstvu. Istrazivanje se radi sa nekom svrhom koju istrazivac navede u samom radu. Ovde (u istrazivanju) nigde nije pomenuto da dorucak nije najvazniji ili vazan. Nigde osim u naslovu teksta. Prvo treba videti istrazivanje i koji su sve zakljucci. Ono sto se svakako vidi, cak i iz ovog povrsnog prepricavanja, je da je istrazivanje radjeno na malom uzorku i trajalo veoma kratko pa i sami istrazivaci nisu dali nikakvu definitivnu uzrocno-posledicnu vezu izmedju dorucka i stvari koje su ispitivane (neki parametri u krvi i telesna tezina). A cak i da se ta veza pokaze (za sta je potrebno jos mnogo razlicitih, duzih i vecih istrazivanja) to ne znaci da dorucak nije vazan koliko se mislilo jer postoji jos mnogo, mnogo stvari na koje unos ili ne dorucka moze da utice, narocito u periodu mnogo duzem od 6 nedelja.

Poenta cele price je poruka svim citaocima nasih (i ne samo) medija kojima se laicki i povrsno prenose naucne informacije bez validnih objasnjenja, a sa senzacionalistickim i uglavnom pogresnim naslovima, da to sto pise ne uprihvataju kao nesto sto su rekli naucnici. Ja sam se mnogo puta uverio u to da je ono sto je napisano u medijima o nekom naucnom radu uglavnom izvrnuta verzija prilagodjena kupcima medija, a u sustini nema veze (ili vrlo malo) sa onim sto je poruka nekog istrazivanja.

П. П.

pre 9 godina

o cemu ti pricas? prvo hrana bi trebala da se koristi do 17.00h dalje ne! organizam najvise uzima za sebe hranu ujutru. sve ostalo dalje ide u salo. organizam je najjaci ujutru. i nije lepo leci punog stomaka na spavanje.. treba da se to dobro svari pre nego sto legnemo. ne pricajte kojesta. dorucak je zakon, pa onda rucak mozemo da prepolovimo, a veceru da izbacimo. ;)
(ime, 27. avgust 2014 15:22)


И ја сам тако мислио, и практиковао. А онда сам научио да Французи једва да доручкују (мало кекса уз белу кафу), а да им је главни оброк - вечера. Тачније, углавном се преједају после осам увече. И, гле чуда, одувек су међу највиткијим народима, а и животни век им је најдужи... Генетика, или - шта?

Nata

pre 9 godina

Ja ne preskacim ni dorucak, ni rucak, ni veceru. Kad jedan obrok preskocim ili ne jedem na vreme, padne mi pritisak, inace vrlo nizak i pocnem da se gasim. Samo ljudi neka rade istrazivanje, ja znam kako cu.