Sreda, 14.04.2021.

12:35

Povučene kineske maske jer ne štite dovoljno

Izvor: Tanjug

Povuèene kineske maske jer ne štite dovoljno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

92 Komentari

Sortiraj po:

Pazi stani vidi gledaj

pre 3 godine

Kineski ni kisobran ne valja a vi mislite da maske,vakcine valjaju...hahaha
(Sineks, 14. april 2021 19:22)

A inače "Burberry" kišobran je napravljen gde? U Londonu? E moj ti...

Pazi stani vidi gledaj

pre 3 godine

Michael Yeadon je bivsi naucni savetnik Pfizera i to sto on istice, treba da kazu svi naucnici sveta. Nebitno odakle. Da li iz Amerike, Nemacke, Kine, Rusije... Covek je samo realan i iznosi realne cinjenice da se sve jos treba videti, da bi se znali konacni rezultati. To od Rusa i Kineza necete cuti. Oni samo tvrde da je njihovo naj, naj, da traje najduze, da ima najvise ovoga ili onoga... A kada su imali vremena da to ispitaju, to ni sami ne znaju. Zato, pustite me komunistickih i ostalih neobjektivnih vesti.
(Milan Indjija, 14. april 2021 20:33)

Da, samo jednu stvar da znaš, vakcine na bazi promene RNK su najnovije dostignuće u koje su ulupane milijarde, a Fajzer je prvi koji je izbacio takvu vakcinu na tržište, i to baš Covid. Kineske i ruske vakcine su na bazi "virusa", onako kako su funlcionisale vakcine do sada.
Gospodin sigurno ne može da kaže ništa drugo do "videće se", jer njihova vakcina je potpuno nova tehnologija na ovoj planeti, pa naravno da treba "tek videti". Ako razumeš...

Milan Indjija

pre 3 godine

Oni koji nisu ograničeni samo na Pink i lokalne stručnjake neka na netu nadju šta i o čemu govori Dr. Michael Yeadon bivši podpresednik i glavni naučni direktor u Pfizer-u. U slučaju da Vam on nije dovoljno stručan onda ništa, slušajte Vesića i uživajte u svom životu.
(Izbor je samo tvoj, 14. april 2021 17:29)

Michael Yeadon je bivsi naucni savetnik Pfizera i to sto on istice, treba da kazu svi naucnici sveta. Nebitno odakle. Da li iz Amerike, Nemacke, Kine, Rusije... Covek je samo realan i iznosi realne cinjenice da se sve jos treba videti, da bi se znali konacni rezultati. To od Rusa i Kineza necete cuti. Oni samo tvrde da je njihovo naj, naj, da traje najduze, da ima najvise ovoga ili onoga... A kada su imali vremena da to ispitaju, to ni sami ne znaju. Zato, pustite me komunistickih i ostalih neobjektivnih vesti.

diktatura strebera

pre 3 godine

Zar cemo pustati decu da sede po 6h u skoli noseci maske koje su pri dugotrajnoj upotrebi stetne po zdravlje ?

Zar su ocene vaznije od zdravlja ?

Skolska godina moze i drugacije da se organizuje pogotovo kad su globalne pandemije u pitanju...

Miloš

pre 3 godine

Koliko onda tek vakcine stite mogu da zamislim
(zic, 14. april 2021 13:52)

Koju si ti paralelu povukao prijatelju... Senf im je ljut, mogu da zamislim kakve su im tek kese.

Neko

pre 3 godine

A pa brzo su se setili.. Stvarno...
A onog našeg lekara čim je na rts-u rekao da maske moraju da budu besplatne oma ga makoše s televizije. Nema ga niđe...
U početku bejaše i 120 dinara cena a sad su 10...
E Srbijo... Da te nema valjalo bi te izmislit

izbor je samo tvoj

pre 3 godine

(Izbor pod sumnjom, 14. april 2021 18:27)

Kao i obično...većina ne pročita i ne razume pročitano a ima vremena da piše po portalima ali nema da istraži (već traži da mu drugi "sažvaće") šta priča stručno lice koje je provelo godine (i pokupio neke nagrade) u pronalasku, usavršavanju i proizvodnji vakcina u Pfizer kompaniji i to na visokom položaju.

Izbor pod sumnjom

pre 3 godine

(Izbor je samo tvoj)
Koj ti je pa taj Dr M. Yedon, bivši ... kad ameri pominju najviše Falučija. A što se izbora vakcine kod nas uglavnom za običan svet je kineska bez premca, pošto ih naš Brat Si šalje u vagonskim količinama. Treba ih potrošiti da se AV ne obruka!

Le le

pre 3 godine

A vakcina? Ja poput večine naših morao da primim kinesku (želeo Sputnjik V al nas naš "Brat" nas preplavio svojom). Baš sam se uprpio.

gadni

pre 3 godine

Ne znam koja maska stiti a koja ne, znam samo da je ovo opaka bolestina. Prije par dana komso pet banki ko od brda odvaljen zavrsio u vjecnim lovistima za dva dana. Prvo temperatura, odjednom ne moze disati i na repiratoru skonca u 24 sata. Ode a da se nije pravo ni razbolio. Uzas.

sempervivum

pre 3 godine

Не разумем, зашто те маске повлаче из употребе?
Ионако се користе пар сати, а после их бациш.
Бар мало могу да заштите.
Обичну газу да ставиш на уста она ће свакако смањити количину прашине и свега другог што удишеш или издишеш. Можда није довољно, али ипак чини. Ионако ни једна маска не штити 100%.
Е, сад... други је проблем што код нас срећем људе који ваде маску из џепа и стављају на уста, а види се да користе исту маску већ месец дана!

Milutin

pre 3 godine

Каква то маска треба да буде да би штитила
(ДРАСЕН ДРАСЕН, 14. april 2021 16:59)

Gas maska, na kojoj se redovno menja filter.

Branko

pre 3 godine

Sada nista kinesko ne valja. Ako njihove maske ne valjaju, njihove vakcine ne valjaju, kako to da je epidemija odavno prosla u Kini a Evropljani se muce kao i na pocetku...

J

pre 3 godine

"A da Italijani za početak nešto naprave, na primer vakcine i maske, a ne da drame posle godinu dana
(Djoks, 
Italijanska vakcina je u trećoj fazi ispitivanja, ali to nije prepreka da se obelodanjuju afere i krivično gone učesnici, kao i u svim normalnim zemljama.

Izbor je samo tvoj

pre 3 godine

Oni koji nisu ograničeni samo na Pink i lokalne stručnjake neka na netu nadju šta i o čemu govori Dr. Michael Yeadon bivši podpresednik i glavni naučni direktor u Pfizer-u. U slučaju da Vam on nije dovoljno stručan onda ništa, slušajte Vesića i uživajte u svom životu.

др

pre 3 godine

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.
(Jovan, 14. april 2021 14:56)

Аа, баш добро што си то хирурзима разјаснио, људи су 200 година у заблуди па их безвезе носе. Са вама антивакцинашима је немогуће разговарати, стиче се утисак да би сте волели да епидемија траје што дуже.
(Јон Арне, 14. april 2021 15:26)

Maske stite, ali ne 100%, od bakterija nikako od virusa,i to se uci i u medicinskoj skoli i na medicinskom fakultetu. Ali ljudi su neznalice i misle ako stave masku da ce ih ona stititi. Svoje verovanje opravdavaju svim mogucim pogrdnim izrazima upucenim onima koji znaju. Ako se sigurnije osecaju sa maskom, ljudima treba dozvoliti da te maske nose svuda. Ipak treba misliti i o psihickom zdravlju ljudi. Preveliki je broj onih koji se plase. Lekari nose maske vise da bi umirujuce delovali na preplasene pacijente. Hirurzi ih nose da bi smanjili mogucnost, ali ne i potpuno sprecili da bakterijskom infekcijom kontaminiraju otvorenu ranu. Bolnicke infekcije su jos uvek neizbezne. Ljudi umiru od posledica bolnickih infekcija, a ne samo od bolesti zbog kojih su se nasli u bolnici.

Žutibotantidot

pre 3 godine

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)
Žuta botino, odlazi! I nosi malo masku ako nije problem.

Gospodar Zarin

pre 3 godine

Maske ne štite nikoga ni od čega. A izuzetno su štetne jer se udišu kancerogena sintetička vlakna koja se lepe na pluća. Link: https://www.ecotextile.com/2021040127603/dyes-chemicals-news/exclusive-chemical-cocktail-found-in-face-masks.html

ax

pre 3 godine

Kada će do tih vaših malih mozgova da stigne to da maske većinom štite da neko ko je nosi ne širi virus oko sebe, a da mnogo manje štite od samog ulaska virusa. Isto kad pitate kako sapun i voda ubijaju virus, shvatite više da sapun ne ubija virus već ga sapire kao i sve ostalo sa ruku.

nema disanja, nema zaraze

pre 3 godine

Mislim da uopšte nije bitno da li maske zaista štite ili ne,
važno je da se slažu uz odeću i boju kose.

One su sjajne kao modni detalj,
mnogo su lepe i one sa grbovima Zvezde i Partizana,
a najviše volim maske iz lične radinosti.
One su mi baš PREkreativne...

Ako ćemo pošteno,
najkvalitetniju masku je nosio kriminalac Kovač (Lazar Ristovski),
lik iz filma "Do koske".

medjedja

pre 3 godine

Dajte sve za Srbiju,kod nas su sasvim efikasne,nasi strucnjaci bi to ispitali i odobrili ko ispravne. Kzrizni stab bi naredio da se strogo nose i na zatvorenom i otvorenom prostoru a ko se nevude pridrzavao mera,bice kaznjen.

Zex

pre 3 godine

Maske ne stite, cak ni viziri ni skafanderi, govirim to iz licnog iskustava a vi kako hocete, obicna sinteticka krpa vise skodi nego sto stiti, skuplja bakterije.Narod ih nosi zbog ogranicenja i kazni inace ih nebi nosio niko zdrav, bolestni ne treba da idu nigde gde su guzve i oni treba da nose maske.

nikola

pre 3 godine

Dakle, zvaničan naziv je respirator, a evropski (i srpski) standard je EN 149 sa klasama FFP1, 2 ili 3. Američki standard je N, kineski KN, i podudaraju se skoro skroz (FFP2 je 94%, N95 je 95%). Po pravilniku o LZO kineski standard ne bi ni smeo da se plasira na naše tržište, ali se gledalo kroz prste zbog pandemije.
Trenutno imamo dosta zaliha respiratora (partikularnih maski), a ne možemo da ih prodajemo jer nas konkuriše nelegalni KN95.

Milan

pre 3 godine

U srbiji sve dragstor naučnici. Onako uz pivo teško im shvatiti osnovne razlike u maskama i čemu služe.. Normalno da se u takvoj zaostaloj sredini nalazi dosta no vax.. To je njihov teren.. Zaostale li zemlje

бурек са празним

pre 3 godine

А извинте молим вас да вас питам, које па то маске штите од куроне?!

Miloje

pre 3 godine

Dok niste imali nikakve, plakali ste kod Kineza da vam pošalju.....sad kada ste počeli da ih proizvodite, onda vam, Kineske nisu dovoljno dobre.....

only fools and horses

pre 3 godine

Alo isprani mozgovi. Pa šta mislite kad maske ne bi štitile, da li bi ijedan medicinski radnik u crvenoj zoni ostao a da se ne razboli. Pa sigurno ih neće zaštititi ona odela, već maske, naočare i viziri koje nose.

Јон Арне

pre 3 godine

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.
(Jovan, 14. april 2021 14:56)

Аа, баш добро што си то хирурзима разјаснио, људи су 200 година у заблуди па их безвезе носе. Са вама антивакцинашима је немогуће разговарати, стиче се утисак да би сте волели да епидемија траје што дуже.

J.

pre 3 godine

"Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem..."
(Jaaa, 
Teško da si ikada video kutiju, ništa slično ne piše. FP2 nisu hirurške maske.

manas

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!
(zzz, 14. april 2021 14:50)

N95 takodje nisu projektovane za zastitu od virusa. N99 moze stititi od virusa Korone nekoliko sati...problem je cena ovih maski koje se prodaju pod logom 3M nije bas prihvatljiva za ogromnu vecinu ljudi. (Mislim da Tiodorovic njih koristi.)
(Vlad, 14. april 2021 15:07)

N95 i N99 su americki NIOSH standard, medjunarodni ISO kompatibnilni standard je FFP2 i FFP3 respektivno. Ukratko odnosi si se na procenat filtracije cvrstih i nerastvorljivih cestica te MDK cestica, da ne ulazim previse u to imate standard EN 149 pa nadjite. Od korone mogu da stite 3M FFP3 maske koje imaju i dodatne oznake da stite od virusa (nemaju sve i ne ekskluzivno korone).
Tiodorovic koristi od pocetka pandemije JSP FFP2 maske.

činjenica

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати...
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Vodena para koju dahom izbacujemo, prolazi kroz masku.

Izvedi kućni eksperiment,
stavi lonče za kafu,
pa kad počne isparavanje vode
stavi masku kao poklopac ...

i posmatraj.

Nešto će se kondenzovati na tkanini i kvasiti je,
zbog čega maska relativno brzo postaje mokra,
a dosta toga će proći.

Tako prolazi i ljudski dah.

Ne znam odakle vam ideja da ljudi izdišu pljuvačku.

Na kraju krajeva, da maska štiti od virusa,
Šveđani, koji ne nose maske,
imali katastrofalno lošiji zdravstvebni bilten
od ostatka Evrope.

Međutim, to ne biva.

Vlad

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!
(zzz, 14. april 2021 14:50) # Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.

N95 takodje nisu projektovane za zastitu od virusa. N99 moze stititi od virusa Korone nekoliko sati...problem je cena ovih maski koje se prodaju pod logom 3M nije bas prihvatljiva za ogromnu vecinu ljudi. (Mislim da Tiodorovic njih koristi.)

Maksim

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)

Popij terapiju, vidiš šta se događa kad preskačeš..vređaš čoveka koji ispravno govori. Nosite maske u gužvi ako mozga imate

zzz

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)

A sta ocekivati od antivaxera koji ne zna razliku izmedju hirurske i medicinske maske? Pa kada nista ne zna onda vredja jer mu je argumentacija ravna inteligenciji. Na nuli!

bot antidot

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.

stampar

pre 3 godine

Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem...

Problem je sto stite 3 puta manje od napisanog, niko ne ocekuje da vas zastite potpuno od korone ali u nekoj situciji mogu da pomognu a ove posto su 3 puta slabije mogu samo da smetaju.

Sad lepo tuziti proizvodjaca za ugrozavanje zivotne bezbednosti i ogromnu odstetu da plati kompanija...

sale

pre 3 godine

Прочитајте последњи пасус, и јасно је да је мафија умешала прсте.
Кинези продају оно што тражиш а не оно што неко мисли да му треба.

zzz

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!

Јон Арне

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?

zzz

pre 3 godine

Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem...
(Jaaa, 14. april 2021 13:54)

Ovo pise iskljucivo na kutijama od obicnuh hirurskih maski. Sta mislite zbog cega je sada u Evropi postalo obavezno nosenje N95 maski? Obicne hirurske se vise ni ne mogu kupiti nigde jer sa njima ne smete uci u bilo koji zatvoreni prostor.

Bob

pre 3 godine

Koja propaganda se vodi protiv Kine. Njihova roba visestruko jeftinija, dok njihova proizvodnja stoji. Samo bizniz i pare, pa makar placali i u zivotima.

DEX

pre 3 godine

Za domaće proizvode se traže sve moguće analize a uvozi se sve i svašta iz celog sveta pa i iz Kine. Ko je kod nas ispitivao maske koje su ovde prodate u milionskom tirazu?

Giovanni

pre 3 godine

KN95 je kineski standard, a u EU je to FFP2. KN95 maska mora na sebi da ima CE oznaku, što znači da je sertifikovana i odobrena za korišćenje u EU. Sama KN95 oznaka utisnuta na masci ne znači ama baš ništa jer je pitanje da li je cak i u Kini tu masku bilo ko proverio ili je samo naštanacno u fabrici, a takve maske su kod nas i najčešće.

Jovan

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.

Laza

pre 3 godine

Kod nas u apotekama se samo takve i prodaju (fp3 su iste kao n95). Pre godinu dana su po apotekama N95 kostale oko 200 Dinara, sada su oko 40. Pet puta su jeftinije, pet puta tanje i verovatno pet puta manje stite. Neverovatno mi je da se stalno insistira na nosenju maski, a nikada do sada nisam cuo da neko analizira kakve su maske koje se prodaju i da li uopste necemu sluze. Inace po raznim radnjama, pijacama, kineskim robnim kucama se prodaju jos gori modeli, sa printovima kuca, maca i slicnog, od materijala slicnog zenskom donjem vesu cija je zastita od virusa verovatno izmedju 0 i 1%.

Laza

pre 3 godine

Kod nas u apotekama se samo takve i prodaju (fp3 su iste kao n95). Pre godinu dana su po apotekama N95 kostale oko 200 Dinara, sada su oko 40. Pet puta su jeftinije, pet puta tanje i verovatno pet puta manje stite. Neverovatno mi je da se stalno insistira na nosenju maski, a nikada do sada nisam cuo da neko analizira kakve su maske koje se prodaju i da li uopste necemu sluze. Inace po raznim radnjama, pijacama, kineskim robnim kucama se prodaju jos gori modeli, sa printovima kuca, maca i slicnog, od materijala slicnog zenskom donjem vesu cija je zastita od virusa verovatno izmedju 0 i 1%.

Јон Арне

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?

DEX

pre 3 godine

Za domaće proizvode se traže sve moguće analize a uvozi se sve i svašta iz celog sveta pa i iz Kine. Ko je kod nas ispitivao maske koje su ovde prodate u milionskom tirazu?

Maksim

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)

Popij terapiju, vidiš šta se događa kad preskačeš..vređaš čoveka koji ispravno govori. Nosite maske u gužvi ako mozga imate

Giovanni

pre 3 godine

KN95 je kineski standard, a u EU je to FFP2. KN95 maska mora na sebi da ima CE oznaku, što znači da je sertifikovana i odobrena za korišćenje u EU. Sama KN95 oznaka utisnuta na masci ne znači ama baš ništa jer je pitanje da li je cak i u Kini tu masku bilo ko proverio ili je samo naštanacno u fabrici, a takve maske su kod nas i najčešće.

zzz

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!

Јон Арне

pre 3 godine

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.
(Jovan, 14. april 2021 14:56)

Аа, баш добро што си то хирурзима разјаснио, људи су 200 година у заблуди па их безвезе носе. Са вама антивакцинашима је немогуће разговарати, стиче се утисак да би сте волели да епидемија траје што дуже.

bot antidot

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.

stampar

pre 3 godine

Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem...

Problem je sto stite 3 puta manje od napisanog, niko ne ocekuje da vas zastite potpuno od korone ali u nekoj situciji mogu da pomognu a ove posto su 3 puta slabije mogu samo da smetaju.

Sad lepo tuziti proizvodjaca za ugrozavanje zivotne bezbednosti i ogromnu odstetu da plati kompanija...

Vlad

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!
(zzz, 14. april 2021 14:50) # Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.

N95 takodje nisu projektovane za zastitu od virusa. N99 moze stititi od virusa Korone nekoliko sati...problem je cena ovih maski koje se prodaju pod logom 3M nije bas prihvatljiva za ogromnu vecinu ljudi. (Mislim da Tiodorovic njih koristi.)

only fools and horses

pre 3 godine

Alo isprani mozgovi. Pa šta mislite kad maske ne bi štitile, da li bi ijedan medicinski radnik u crvenoj zoni ostao a da se ne razboli. Pa sigurno ih neće zaštititi ona odela, već maske, naočare i viziri koje nose.

zzz

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)

A sta ocekivati od antivaxera koji ne zna razliku izmedju hirurske i medicinske maske? Pa kada nista ne zna onda vredja jer mu je argumentacija ravna inteligenciji. Na nuli!

Milutin

pre 3 godine

Каква то маска треба да буде да би штитила
(ДРАСЕН ДРАСЕН, 14. april 2021 16:59)

Gas maska, na kojoj se redovno menja filter.

J.

pre 3 godine

"Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem..."
(Jaaa, 
Teško da si ikada video kutiju, ništa slično ne piše. FP2 nisu hirurške maske.

Miloje

pre 3 godine

Dok niste imali nikakve, plakali ste kod Kineza da vam pošalju.....sad kada ste počeli da ih proizvodite, onda vam, Kineske nisu dovoljno dobre.....

sale

pre 3 godine

Прочитајте последњи пасус, и јасно је да је мафија умешала прсте.
Кинези продају оно што тражиш а не оно што неко мисли да му треба.

Branko

pre 3 godine

Sada nista kinesko ne valja. Ako njihove maske ne valjaju, njihove vakcine ne valjaju, kako to da je epidemija odavno prosla u Kini a Evropljani se muce kao i na pocetku...

др

pre 3 godine

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.
(Jovan, 14. april 2021 14:56)

Аа, баш добро што си то хирурзима разјаснио, људи су 200 година у заблуди па их безвезе носе. Са вама антивакцинашима је немогуће разговарати, стиче се утисак да би сте волели да епидемија траје што дуже.
(Јон Арне, 14. april 2021 15:26)

Maske stite, ali ne 100%, od bakterija nikako od virusa,i to se uci i u medicinskoj skoli i na medicinskom fakultetu. Ali ljudi su neznalice i misle ako stave masku da ce ih ona stititi. Svoje verovanje opravdavaju svim mogucim pogrdnim izrazima upucenim onima koji znaju. Ako se sigurnije osecaju sa maskom, ljudima treba dozvoliti da te maske nose svuda. Ipak treba misliti i o psihickom zdravlju ljudi. Preveliki je broj onih koji se plase. Lekari nose maske vise da bi umirujuce delovali na preplasene pacijente. Hirurzi ih nose da bi smanjili mogucnost, ali ne i potpuno sprecili da bakterijskom infekcijom kontaminiraju otvorenu ranu. Bolnicke infekcije su jos uvek neizbezne. Ljudi umiru od posledica bolnickih infekcija, a ne samo od bolesti zbog kojih su se nasli u bolnici.

gadni

pre 3 godine

Ne znam koja maska stiti a koja ne, znam samo da je ovo opaka bolestina. Prije par dana komso pet banki ko od brda odvaljen zavrsio u vjecnim lovistima za dva dana. Prvo temperatura, odjednom ne moze disati i na repiratoru skonca u 24 sata. Ode a da se nije pravo ni razbolio. Uzas.

zzz

pre 3 godine

Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem...
(Jaaa, 14. april 2021 13:54)

Ovo pise iskljucivo na kutijama od obicnuh hirurskih maski. Sta mislite zbog cega je sada u Evropi postalo obavezno nosenje N95 maski? Obicne hirurske se vise ni ne mogu kupiti nigde jer sa njima ne smete uci u bilo koji zatvoreni prostor.

Zex

pre 3 godine

Maske ne stite, cak ni viziri ni skafanderi, govirim to iz licnog iskustava a vi kako hocete, obicna sinteticka krpa vise skodi nego sto stiti, skuplja bakterije.Narod ih nosi zbog ogranicenja i kazni inace ih nebi nosio niko zdrav, bolestni ne treba da idu nigde gde su guzve i oni treba da nose maske.

medjedja

pre 3 godine

Dajte sve za Srbiju,kod nas su sasvim efikasne,nasi strucnjaci bi to ispitali i odobrili ko ispravne. Kzrizni stab bi naredio da se strogo nose i na zatvorenom i otvorenom prostoru a ko se nevude pridrzavao mera,bice kaznjen.

Jovan

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.

Bob

pre 3 godine

Koja propaganda se vodi protiv Kine. Njihova roba visestruko jeftinija, dok njihova proizvodnja stoji. Samo bizniz i pare, pa makar placali i u zivotima.

sempervivum

pre 3 godine

Не разумем, зашто те маске повлаче из употребе?
Ионако се користе пар сати, а после их бациш.
Бар мало могу да заштите.
Обичну газу да ставиш на уста она ће свакако смањити количину прашине и свега другог што удишеш или издишеш. Можда није довољно, али ипак чини. Ионако ни једна маска не штити 100%.
Е, сад... други је проблем што код нас срећем људе који ваде маску из џепа и стављају на уста, а види се да користе исту маску већ месец дана!

Neko

pre 3 godine

A pa brzo su se setili.. Stvarno...
A onog našeg lekara čim je na rts-u rekao da maske moraju da budu besplatne oma ga makoše s televizije. Nema ga niđe...
U početku bejaše i 120 dinara cena a sad su 10...
E Srbijo... Da te nema valjalo bi te izmislit

Miloš

pre 3 godine

Koliko onda tek vakcine stite mogu da zamislim
(zic, 14. april 2021 13:52)

Koju si ti paralelu povukao prijatelju... Senf im je ljut, mogu da zamislim kakve su im tek kese.

Milan

pre 3 godine

U srbiji sve dragstor naučnici. Onako uz pivo teško im shvatiti osnovne razlike u maskama i čemu služe.. Normalno da se u takvoj zaostaloj sredini nalazi dosta no vax.. To je njihov teren.. Zaostale li zemlje

J

pre 3 godine

"A da Italijani za početak nešto naprave, na primer vakcine i maske, a ne da drame posle godinu dana
(Djoks, 
Italijanska vakcina je u trećoj fazi ispitivanja, ali to nije prepreka da se obelodanjuju afere i krivično gone učesnici, kao i u svim normalnim zemljama.

Izbor je samo tvoj

pre 3 godine

Oni koji nisu ograničeni samo na Pink i lokalne stručnjake neka na netu nadju šta i o čemu govori Dr. Michael Yeadon bivši podpresednik i glavni naučni direktor u Pfizer-u. U slučaju da Vam on nije dovoljno stručan onda ništa, slušajte Vesića i uživajte u svom životu.

diktatura strebera

pre 3 godine

Zar cemo pustati decu da sede po 6h u skoli noseci maske koje su pri dugotrajnoj upotrebi stetne po zdravlje ?

Zar su ocene vaznije od zdravlja ?

Skolska godina moze i drugacije da se organizuje pogotovo kad su globalne pandemije u pitanju...

бурек са празним

pre 3 godine

А извинте молим вас да вас питам, које па то маске штите од куроне?!

ax

pre 3 godine

Kada će do tih vaših malih mozgova da stigne to da maske većinom štite da neko ko je nosi ne širi virus oko sebe, a da mnogo manje štite od samog ulaska virusa. Isto kad pitate kako sapun i voda ubijaju virus, shvatite više da sapun ne ubija virus već ga sapire kao i sve ostalo sa ruku.

Milan Indjija

pre 3 godine

Oni koji nisu ograničeni samo na Pink i lokalne stručnjake neka na netu nadju šta i o čemu govori Dr. Michael Yeadon bivši podpresednik i glavni naučni direktor u Pfizer-u. U slučaju da Vam on nije dovoljno stručan onda ništa, slušajte Vesića i uživajte u svom životu.
(Izbor je samo tvoj, 14. april 2021 17:29)

Michael Yeadon je bivsi naucni savetnik Pfizera i to sto on istice, treba da kazu svi naucnici sveta. Nebitno odakle. Da li iz Amerike, Nemacke, Kine, Rusije... Covek je samo realan i iznosi realne cinjenice da se sve jos treba videti, da bi se znali konacni rezultati. To od Rusa i Kineza necete cuti. Oni samo tvrde da je njihovo naj, naj, da traje najduze, da ima najvise ovoga ili onoga... A kada su imali vremena da to ispitaju, to ni sami ne znaju. Zato, pustite me komunistickih i ostalih neobjektivnih vesti.

Le le

pre 3 godine

A vakcina? Ja poput večine naših morao da primim kinesku (želeo Sputnjik V al nas naš "Brat" nas preplavio svojom). Baš sam se uprpio.

Izbor pod sumnjom

pre 3 godine

(Izbor je samo tvoj)
Koj ti je pa taj Dr M. Yedon, bivši ... kad ameri pominju najviše Falučija. A što se izbora vakcine kod nas uglavnom za običan svet je kineska bez premca, pošto ih naš Brat Si šalje u vagonskim količinama. Treba ih potrošiti da se AV ne obruka!

izbor je samo tvoj

pre 3 godine

(Izbor pod sumnjom, 14. april 2021 18:27)

Kao i obično...većina ne pročita i ne razume pročitano a ima vremena da piše po portalima ali nema da istraži (već traži da mu drugi "sažvaće") šta priča stručno lice koje je provelo godine (i pokupio neke nagrade) u pronalasku, usavršavanju i proizvodnji vakcina u Pfizer kompaniji i to na visokom položaju.

činjenica

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати...
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Vodena para koju dahom izbacujemo, prolazi kroz masku.

Izvedi kućni eksperiment,
stavi lonče za kafu,
pa kad počne isparavanje vode
stavi masku kao poklopac ...

i posmatraj.

Nešto će se kondenzovati na tkanini i kvasiti je,
zbog čega maska relativno brzo postaje mokra,
a dosta toga će proći.

Tako prolazi i ljudski dah.

Ne znam odakle vam ideja da ljudi izdišu pljuvačku.

Na kraju krajeva, da maska štiti od virusa,
Šveđani, koji ne nose maske,
imali katastrofalno lošiji zdravstvebni bilten
od ostatka Evrope.

Međutim, to ne biva.

nikola

pre 3 godine

Dakle, zvaničan naziv je respirator, a evropski (i srpski) standard je EN 149 sa klasama FFP1, 2 ili 3. Američki standard je N, kineski KN, i podudaraju se skoro skroz (FFP2 je 94%, N95 je 95%). Po pravilniku o LZO kineski standard ne bi ni smeo da se plasira na naše tržište, ali se gledalo kroz prste zbog pandemije.
Trenutno imamo dosta zaliha respiratora (partikularnih maski), a ne možemo da ih prodajemo jer nas konkuriše nelegalni KN95.

manas

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!
(zzz, 14. april 2021 14:50)

N95 takodje nisu projektovane za zastitu od virusa. N99 moze stititi od virusa Korone nekoliko sati...problem je cena ovih maski koje se prodaju pod logom 3M nije bas prihvatljiva za ogromnu vecinu ljudi. (Mislim da Tiodorovic njih koristi.)
(Vlad, 14. april 2021 15:07)

N95 i N99 su americki NIOSH standard, medjunarodni ISO kompatibnilni standard je FFP2 i FFP3 respektivno. Ukratko odnosi si se na procenat filtracije cvrstih i nerastvorljivih cestica te MDK cestica, da ne ulazim previse u to imate standard EN 149 pa nadjite. Od korone mogu da stite 3M FFP3 maske koje imaju i dodatne oznake da stite od virusa (nemaju sve i ne ekskluzivno korone).
Tiodorovic koristi od pocetka pandemije JSP FFP2 maske.

Gospodar Zarin

pre 3 godine

Maske ne štite nikoga ni od čega. A izuzetno su štetne jer se udišu kancerogena sintetička vlakna koja se lepe na pluća. Link: https://www.ecotextile.com/2021040127603/dyes-chemicals-news/exclusive-chemical-cocktail-found-in-face-masks.html

Žutibotantidot

pre 3 godine

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)
Žuta botino, odlazi! I nosi malo masku ako nije problem.

Pazi stani vidi gledaj

pre 3 godine

Kineski ni kisobran ne valja a vi mislite da maske,vakcine valjaju...hahaha
(Sineks, 14. april 2021 19:22)

A inače "Burberry" kišobran je napravljen gde? U Londonu? E moj ti...

nema disanja, nema zaraze

pre 3 godine

Mislim da uopšte nije bitno da li maske zaista štite ili ne,
važno je da se slažu uz odeću i boju kose.

One su sjajne kao modni detalj,
mnogo su lepe i one sa grbovima Zvezde i Partizana,
a najviše volim maske iz lične radinosti.
One su mi baš PREkreativne...

Ako ćemo pošteno,
najkvalitetniju masku je nosio kriminalac Kovač (Lazar Ristovski),
lik iz filma "Do koske".

Pazi stani vidi gledaj

pre 3 godine

Michael Yeadon je bivsi naucni savetnik Pfizera i to sto on istice, treba da kazu svi naucnici sveta. Nebitno odakle. Da li iz Amerike, Nemacke, Kine, Rusije... Covek je samo realan i iznosi realne cinjenice da se sve jos treba videti, da bi se znali konacni rezultati. To od Rusa i Kineza necete cuti. Oni samo tvrde da je njihovo naj, naj, da traje najduze, da ima najvise ovoga ili onoga... A kada su imali vremena da to ispitaju, to ni sami ne znaju. Zato, pustite me komunistickih i ostalih neobjektivnih vesti.
(Milan Indjija, 14. april 2021 20:33)

Da, samo jednu stvar da znaš, vakcine na bazi promene RNK su najnovije dostignuće u koje su ulupane milijarde, a Fajzer je prvi koji je izbacio takvu vakcinu na tržište, i to baš Covid. Kineske i ruske vakcine su na bazi "virusa", onako kako su funlcionisale vakcine do sada.
Gospodin sigurno ne može da kaže ništa drugo do "videće se", jer njihova vakcina je potpuno nova tehnologija na ovoj planeti, pa naravno da treba "tek videti". Ako razumeš...

bot antidot

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.

Јон Арне

pre 3 godine

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.
(Jovan, 14. april 2021 14:56)

Аа, баш добро што си то хирурзима разјаснио, људи су 200 година у заблуди па их безвезе носе. Са вама антивакцинашима је немогуће разговарати, стиче се утисак да би сте волели да епидемија траје што дуже.

only fools and horses

pre 3 godine

Alo isprani mozgovi. Pa šta mislite kad maske ne bi štitile, da li bi ijedan medicinski radnik u crvenoj zoni ostao a da se ne razboli. Pa sigurno ih neće zaštititi ona odela, već maske, naočare i viziri koje nose.

Јон Арне

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?

Miloje

pre 3 godine

Dok niste imali nikakve, plakali ste kod Kineza da vam pošalju.....sad kada ste počeli da ih proizvodite, onda vam, Kineske nisu dovoljno dobre.....

Bob

pre 3 godine

Koja propaganda se vodi protiv Kine. Njihova roba visestruko jeftinija, dok njihova proizvodnja stoji. Samo bizniz i pare, pa makar placali i u zivotima.

Maksim

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)

Popij terapiju, vidiš šta se događa kad preskačeš..vređaš čoveka koji ispravno govori. Nosite maske u gužvi ako mozga imate

Jovan

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.

Branko

pre 3 godine

Sada nista kinesko ne valja. Ako njihove maske ne valjaju, njihove vakcine ne valjaju, kako to da je epidemija odavno prosla u Kini a Evropljani se muce kao i na pocetku...

Laza

pre 3 godine

Kod nas u apotekama se samo takve i prodaju (fp3 su iste kao n95). Pre godinu dana su po apotekama N95 kostale oko 200 Dinara, sada su oko 40. Pet puta su jeftinije, pet puta tanje i verovatno pet puta manje stite. Neverovatno mi je da se stalno insistira na nosenju maski, a nikada do sada nisam cuo da neko analizira kakve su maske koje se prodaju i da li uopste necemu sluze. Inace po raznim radnjama, pijacama, kineskim robnim kucama se prodaju jos gori modeli, sa printovima kuca, maca i slicnog, od materijala slicnog zenskom donjem vesu cija je zastita od virusa verovatno izmedju 0 i 1%.

zzz

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати. На крају, због чега је онда хирурзи носе, ако не због смањења могућности инфекције?
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)

A sta ocekivati od antivaxera koji ne zna razliku izmedju hirurske i medicinske maske? Pa kada nista ne zna onda vredja jer mu je argumentacija ravna inteligenciji. Na nuli!

Gospodar Zarin

pre 3 godine

Maske ne štite nikoga ni od čega. A izuzetno su štetne jer se udišu kancerogena sintetička vlakna koja se lepe na pluća. Link: https://www.ecotextile.com/2021040127603/dyes-chemicals-news/exclusive-chemical-cocktail-found-in-face-masks.html

Zex

pre 3 godine

Maske ne stite, cak ni viziri ni skafanderi, govirim to iz licnog iskustava a vi kako hocete, obicna sinteticka krpa vise skodi nego sto stiti, skuplja bakterije.Narod ih nosi zbog ogranicenja i kazni inace ih nebi nosio niko zdrav, bolestni ne treba da idu nigde gde su guzve i oni treba da nose maske.

Žutibotantidot

pre 3 godine

Alo, botino papagajska!? Nauči prvo razliku izmedju virusa i bakterija pa onda piši. Mada, šta očekivati od bota SNS bez grama mozga koji jedva zapamti i ono što su mu rekli da beskonačno ponavlja.
(bot antidot, 14. april 2021 14:24)
Žuta botino, odlazi! I nosi malo masku ako nije problem.

diktatura strebera

pre 3 godine

Zar cemo pustati decu da sede po 6h u skoli noseci maske koje su pri dugotrajnoj upotrebi stetne po zdravlje ?

Zar su ocene vaznije od zdravlja ?

Skolska godina moze i drugacije da se organizuje pogotovo kad su globalne pandemije u pitanju...

J.

pre 3 godine

"Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem..."
(Jaaa, 
Teško da si ikada video kutiju, ništa slično ne piše. FP2 nisu hirurške maske.

zzz

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!

Miloš

pre 3 godine

Koliko onda tek vakcine stite mogu da zamislim
(zic, 14. april 2021 13:52)

Koju si ti paralelu povukao prijatelju... Senf im je ljut, mogu da zamislim kakve su im tek kese.

činjenica

pre 3 godine

Али штити од пљувачке у којој се налазе вируси, не знам зашто је толико тешко то укапирати...
(Јон Арне, 14. april 2021 14:01)

Vodena para koju dahom izbacujemo, prolazi kroz masku.

Izvedi kućni eksperiment,
stavi lonče za kafu,
pa kad počne isparavanje vode
stavi masku kao poklopac ...

i posmatraj.

Nešto će se kondenzovati na tkanini i kvasiti je,
zbog čega maska relativno brzo postaje mokra,
a dosta toga će proći.

Tako prolazi i ljudski dah.

Ne znam odakle vam ideja da ljudi izdišu pljuvačku.

Na kraju krajeva, da maska štiti od virusa,
Šveđani, koji ne nose maske,
imali katastrofalno lošiji zdravstvebni bilten
od ostatka Evrope.

Međutim, to ne biva.

Milan

pre 3 godine

U srbiji sve dragstor naučnici. Onako uz pivo teško im shvatiti osnovne razlike u maskama i čemu služe.. Normalno da se u takvoj zaostaloj sredini nalazi dosta no vax.. To je njihov teren.. Zaostale li zemlje

др

pre 3 godine

Hirurzi nose maske da ne bi slucajno kijanjem ili kasljanjem zagadili operativno polje, ranu, BAKTERIJAMA! Od virusa ni jedna maska ne stiti. Nosenje maske je dozvoljeno bez obzira sto je neefikasna.
(Jovan, 14. april 2021 14:56)

Аа, баш добро што си то хирурзима разјаснио, људи су 200 година у заблуди па их безвезе носе. Са вама антивакцинашима је немогуће разговарати, стиче се утисак да би сте волели да епидемија траје што дуже.
(Јон Арне, 14. april 2021 15:26)

Maske stite, ali ne 100%, od bakterija nikako od virusa,i to se uci i u medicinskoj skoli i na medicinskom fakultetu. Ali ljudi su neznalice i misle ako stave masku da ce ih ona stititi. Svoje verovanje opravdavaju svim mogucim pogrdnim izrazima upucenim onima koji znaju. Ako se sigurnije osecaju sa maskom, ljudima treba dozvoliti da te maske nose svuda. Ipak treba misliti i o psihickom zdravlju ljudi. Preveliki je broj onih koji se plase. Lekari nose maske vise da bi umirujuce delovali na preplasene pacijente. Hirurzi ih nose da bi smanjili mogucnost, ali ne i potpuno sprecili da bakterijskom infekcijom kontaminiraju otvorenu ranu. Bolnicke infekcije su jos uvek neizbezne. Ljudi umiru od posledica bolnickih infekcija, a ne samo od bolesti zbog kojih su se nasli u bolnici.

stampar

pre 3 godine

Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem...

Problem je sto stite 3 puta manje od napisanog, niko ne ocekuje da vas zastite potpuno od korone ali u nekoj situciji mogu da pomognu a ove posto su 3 puta slabije mogu samo da smetaju.

Sad lepo tuziti proizvodjaca za ugrozavanje zivotne bezbednosti i ogromnu odstetu da plati kompanija...

бурек са празним

pre 3 godine

А извинте молим вас да вас питам, које па то маске штите од куроне?!

Izbor je samo tvoj

pre 3 godine

Oni koji nisu ograničeni samo na Pink i lokalne stručnjake neka na netu nadju šta i o čemu govori Dr. Michael Yeadon bivši podpresednik i glavni naučni direktor u Pfizer-u. U slučaju da Vam on nije dovoljno stručan onda ništa, slušajte Vesića i uživajte u svom životu.

sempervivum

pre 3 godine

Не разумем, зашто те маске повлаче из употребе?
Ионако се користе пар сати, а после их бациш.
Бар мало могу да заштите.
Обичну газу да ставиш на уста она ће свакако смањити количину прашине и свега другог што удишеш или издишеш. Можда није довољно, али ипак чини. Ионако ни једна маска не штити 100%.
Е, сад... други је проблем што код нас срећем људе који ваде маску из џепа и стављају на уста, а види се да користе исту маску већ месец дана!

zzz

pre 3 godine

Pa piše na kutijama da ne štite od korona virusa šta je problem...
(Jaaa, 14. april 2021 13:54)

Ovo pise iskljucivo na kutijama od obicnuh hirurskih maski. Sta mislite zbog cega je sada u Evropi postalo obavezno nosenje N95 maski? Obicne hirurske se vise ni ne mogu kupiti nigde jer sa njima ne smete uci u bilo koji zatvoreni prostor.

medjedja

pre 3 godine

Dajte sve za Srbiju,kod nas su sasvim efikasne,nasi strucnjaci bi to ispitali i odobrili ko ispravne. Kzrizni stab bi naredio da se strogo nose i na zatvorenom i otvorenom prostoru a ko se nevude pridrzavao mera,bice kaznjen.

sale

pre 3 godine

Прочитајте последњи пасус, и јасно је да је мафија умешала прсте.
Кинези продају оно што тражиш а не оно што неко мисли да му треба.

Vlad

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!
(zzz, 14. april 2021 14:50) # Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.

N95 takodje nisu projektovane za zastitu od virusa. N99 moze stititi od virusa Korone nekoliko sati...problem je cena ovih maski koje se prodaju pod logom 3M nije bas prihvatljiva za ogromnu vecinu ljudi. (Mislim da Tiodorovic njih koristi.)

Izbor pod sumnjom

pre 3 godine

(Izbor je samo tvoj)
Koj ti je pa taj Dr M. Yedon, bivši ... kad ameri pominju najviše Falučija. A što se izbora vakcine kod nas uglavnom za običan svet je kineska bez premca, pošto ih naš Brat Si šalje u vagonskim količinama. Treba ih potrošiti da se AV ne obruka!

Milan Indjija

pre 3 godine

Oni koji nisu ograničeni samo na Pink i lokalne stručnjake neka na netu nadju šta i o čemu govori Dr. Michael Yeadon bivši podpresednik i glavni naučni direktor u Pfizer-u. U slučaju da Vam on nije dovoljno stručan onda ništa, slušajte Vesića i uživajte u svom životu.
(Izbor je samo tvoj, 14. april 2021 17:29)

Michael Yeadon je bivsi naucni savetnik Pfizera i to sto on istice, treba da kazu svi naucnici sveta. Nebitno odakle. Da li iz Amerike, Nemacke, Kine, Rusije... Covek je samo realan i iznosi realne cinjenice da se sve jos treba videti, da bi se znali konacni rezultati. To od Rusa i Kineza necete cuti. Oni samo tvrde da je njihovo naj, naj, da traje najduze, da ima najvise ovoga ili onoga... A kada su imali vremena da to ispitaju, to ni sami ne znaju. Zato, pustite me komunistickih i ostalih neobjektivnih vesti.

DEX

pre 3 godine

Za domaće proizvode se traže sve moguće analize a uvozi se sve i svašta iz celog sveta pa i iz Kine. Ko je kod nas ispitivao maske koje su ovde prodate u milionskom tirazu?

Giovanni

pre 3 godine

KN95 je kineski standard, a u EU je to FFP2. KN95 maska mora na sebi da ima CE oznaku, što znači da je sertifikovana i odobrena za korišćenje u EU. Sama KN95 oznaka utisnuta na masci ne znači ama baš ništa jer je pitanje da li je cak i u Kini tu masku bilo ko proverio ili je samo naštanacno u fabrici, a takve maske su kod nas i najčešće.

ax

pre 3 godine

Kada će do tih vaših malih mozgova da stigne to da maske većinom štite da neko ko je nosi ne širi virus oko sebe, a da mnogo manje štite od samog ulaska virusa. Isto kad pitate kako sapun i voda ubijaju virus, shvatite više da sapun ne ubija virus već ga sapire kao i sve ostalo sa ruku.

nikola

pre 3 godine

Dakle, zvaničan naziv je respirator, a evropski (i srpski) standard je EN 149 sa klasama FFP1, 2 ili 3. Američki standard je N, kineski KN, i podudaraju se skoro skroz (FFP2 je 94%, N95 je 95%). Po pravilniku o LZO kineski standard ne bi ni smeo da se plasira na naše tržište, ali se gledalo kroz prste zbog pandemije.
Trenutno imamo dosta zaliha respiratora (partikularnih maski), a ne možemo da ih prodajemo jer nas konkuriše nelegalni KN95.

gadni

pre 3 godine

Ne znam koja maska stiti a koja ne, znam samo da je ovo opaka bolestina. Prije par dana komso pet banki ko od brda odvaljen zavrsio u vjecnim lovistima za dva dana. Prvo temperatura, odjednom ne moze disati i na repiratoru skonca u 24 sata. Ode a da se nije pravo ni razbolio. Uzas.

Pazi stani vidi gledaj

pre 3 godine

Michael Yeadon je bivsi naucni savetnik Pfizera i to sto on istice, treba da kazu svi naucnici sveta. Nebitno odakle. Da li iz Amerike, Nemacke, Kine, Rusije... Covek je samo realan i iznosi realne cinjenice da se sve jos treba videti, da bi se znali konacni rezultati. To od Rusa i Kineza necete cuti. Oni samo tvrde da je njihovo naj, naj, da traje najduze, da ima najvise ovoga ili onoga... A kada su imali vremena da to ispitaju, to ni sami ne znaju. Zato, pustite me komunistickih i ostalih neobjektivnih vesti.
(Milan Indjija, 14. april 2021 20:33)

Da, samo jednu stvar da znaš, vakcine na bazi promene RNK su najnovije dostignuće u koje su ulupane milijarde, a Fajzer je prvi koji je izbacio takvu vakcinu na tržište, i to baš Covid. Kineske i ruske vakcine su na bazi "virusa", onako kako su funlcionisale vakcine do sada.
Gospodin sigurno ne može da kaže ništa drugo do "videće se", jer njihova vakcina je potpuno nova tehnologija na ovoj planeti, pa naravno da treba "tek videti". Ako razumeš...

nema disanja, nema zaraze

pre 3 godine

Mislim da uopšte nije bitno da li maske zaista štite ili ne,
važno je da se slažu uz odeću i boju kose.

One su sjajne kao modni detalj,
mnogo su lepe i one sa grbovima Zvezde i Partizana,
a najviše volim maske iz lične radinosti.
One su mi baš PREkreativne...

Ako ćemo pošteno,
najkvalitetniju masku je nosio kriminalac Kovač (Lazar Ristovski),
lik iz filma "Do koske".

Milutin

pre 3 godine

Каква то маска треба да буде да би штитила
(ДРАСЕН ДРАСЕН, 14. april 2021 16:59)

Gas maska, na kojoj se redovno menja filter.

J

pre 3 godine

"A da Italijani za početak nešto naprave, na primer vakcine i maske, a ne da drame posle godinu dana
(Djoks, 
Italijanska vakcina je u trećoj fazi ispitivanja, ali to nije prepreka da se obelodanjuju afere i krivično gone učesnici, kao i u svim normalnim zemljama.

Pazi stani vidi gledaj

pre 3 godine

Kineski ni kisobran ne valja a vi mislite da maske,vakcine valjaju...hahaha
(Sineks, 14. april 2021 19:22)

A inače "Burberry" kišobran je napravljen gde? U Londonu? E moj ti...

izbor je samo tvoj

pre 3 godine

(Izbor pod sumnjom, 14. april 2021 18:27)

Kao i obično...većina ne pročita i ne razume pročitano a ima vremena da piše po portalima ali nema da istraži (već traži da mu drugi "sažvaće") šta priča stručno lice koje je provelo godine (i pokupio neke nagrade) u pronalasku, usavršavanju i proizvodnji vakcina u Pfizer kompaniji i to na visokom položaju.

Le le

pre 3 godine

A vakcina? Ja poput večine naših morao da primim kinesku (želeo Sputnjik V al nas naš "Brat" nas preplavio svojom). Baš sam se uprpio.

Neko

pre 3 godine

A pa brzo su se setili.. Stvarno...
A onog našeg lekara čim je na rts-u rekao da maske moraju da budu besplatne oma ga makoše s televizije. Nema ga niđe...
U početku bejaše i 120 dinara cena a sad su 10...
E Srbijo... Da te nema valjalo bi te izmislit

manas

pre 3 godine

Nijedna ne štiti od virusa niti im je to namena. Čisto profiterstvo.
(grubijan, 14. april 2021 13:38)
Ffp2, odnosno N95, a u kini KN95 stiti od virusa. Shvatite jednom razlike izmedju hirurske i medicinske maske!
(zzz, 14. april 2021 14:50)

N95 takodje nisu projektovane za zastitu od virusa. N99 moze stititi od virusa Korone nekoliko sati...problem je cena ovih maski koje se prodaju pod logom 3M nije bas prihvatljiva za ogromnu vecinu ljudi. (Mislim da Tiodorovic njih koristi.)
(Vlad, 14. april 2021 15:07)

N95 i N99 su americki NIOSH standard, medjunarodni ISO kompatibnilni standard je FFP2 i FFP3 respektivno. Ukratko odnosi si se na procenat filtracije cvrstih i nerastvorljivih cestica te MDK cestica, da ne ulazim previse u to imate standard EN 149 pa nadjite. Od korone mogu da stite 3M FFP3 maske koje imaju i dodatne oznake da stite od virusa (nemaju sve i ne ekskluzivno korone).
Tiodorovic koristi od pocetka pandemije JSP FFP2 maske.