Ponedeljak, 13.04.2015.

15:45

Kome treba novi PC?

Izvor: benchmark.rs

Kome treba novi PC? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Acko

pre 9 godina

Kome treba PC pitanje je sad :-)
Treba onima koji igraju igre ove zahtevne i onima kome treba za posao ti neki zahtevni programi,sve ostalo moze na Lap Top.Ja sam iskreno imao pre nekih osam godina babarogu od PC-ija sve igre sam igrao na max koja god da je izasla do pre godinu dana kad je poceo DX11,imam sirovu snagu al nemam podrsku i sta sad,vise me nisu interesovale igre jer su sve nekako blede nije to to ili pa su meni dosadile,a isto tako volim i da gledam filmove pa razvlacim kablove po kuci sto za racunar veliki zauzima mnogo prostora i odlucim prodam komp za te pare kupim laptop osrednje konfiguracije i sad mogu da gledam filmove gde god hocu u bilo koju sobu i imam vise prostora u kuci.
Ja mislim da Desktop racunari izumiru polako,jedino sad kad izadju one igre koje se igraju u virtuelnom svetu kao stvarnost jedino tad bi mogli ponovo da se vrate al tad bice nam potrebna cela jedna soba za igranje :-)

mister x

pre 9 godina

Ja zivim u Sweden,dostupme su mi sve opcije kompjutera.ili sve sam zivo probao i na kraju vratio se na klasicni kucni kompjuter win 7, 4 gig,ram 3,4 proc
graf 512 rm,jednostavno i sasvim dovoljno za sve moje potrebe.RTS BN i Sport kam bez imalo problema streemam.Sta mi treba vise ?

Algoritam

pre 9 godina

Programerima, dizajnerima.
Ja ne mogu da kompajliram program i pokrenem testiranje ako nemam bar 3-4 virtuelnih mašina za testiranje(zahteva jak cpu/dosta ram-a ), jaku grafiku/procesor za rendering i dosta prostora za skladišćenje projekata.

Stari računar (singlecore 2.0, 2gb ram, nvidia 650) koristim samo za neke prostije funkcije tipa internet, još poneko testiranje i igranje igrica.

i naravno tu je laptop, jer te projekte i gotove video snimke, ne mogu da prezentujem noseći desktop u zadnjem džepu.

P.S. neko će reći da za sve ovo možeš koristiti samo laptop. Moj i7 (laptop, 8logičkih na 3.4ghz 8GB R) ne može da primiriše desktop bratu i7(12logičkih na 2.4 6GB) kada je u pitanju rendering ili kompajliranje velikih aplikacija.

Brane212

pre 9 godina

Zaboravih još jedan bitan apgrejd, koji će moj novi PC svakako imati - ECC memoriju.

Ako ništa drugo, bar novi fajlsistemi kao što su BTRFS i ZFS to traže.

BTRFS polako sazreva za svakodnevnu upotrebu, bar na lokalnom serveru sa RAID poljem, pa tako i ECC postaje sve više potreba, naročito uz gigantske moderne diskove.

Diskovima pada cena i solidan 4TB WD RED je malo iznad €120.

Šest takvih diskova u RAID6 mi daje celih 15+TB neto prostora a tu zaštita podataka pred degradacijom postaje sve važnija, naročito za podatke koji se pohranjuju trajno.

Sam DDR4 u ovom trenutku nije ni važan. Skuplji kod istog kapaciteta od DDR3 i ima veće latencije. Važno je to, da donosi mogućnost prelaza na veće frekvencije u budućnosti i ECC korekciju kao standard ( a ne kao dodatak na specialnim izvedbama, kao kod DDR3 i prethodnika)

alfaC

pre 9 godina

Prije par dana sam kupio nešto kompjuterske opreme koju rodica treba da mi donese kada dodje iz US (za koji dan). Kupovao sam na Amazon.com, svojom karticom, na rodicinu adresu. Novi SSD Samsung Evo 850 (novi model) od 250gb sam platio 105$ (na akciji), ovdje je isti takav 160€ u radnji! Zatim, uzeo sam WD Ultra od 1gb za Backup projekata, platio ga 64$, ovdje košta 100€ (duplo više). Kako da po ovakvim cijenama mi redovno obnavljamo svoju opremu! Meni je to potrebno za posao!!!

milorad

pre 9 godina

E,strucnjaci,strucnjaci za komjutere.Dali znate posto je novi tip regala,ves masine,kupatila,el.sporeta,frizidera.
Dali neko od vas zna posto je izolacija za kucu..?.
Fasada kuce..?
Ako ste ozbiljni ljudi stavite prst na celo.
Ako zaobilazite istinu vi ste u problemu.

Tužna istina

pre 9 godina

Nisu kompjuteri skupi, nego smo se mi loše udali. Plate su nam male.
A to i jeste bio cilj. Zašto bi danas svako znao kako rade fajlovi u DOS-u, kako radi Windows ili Linux i kako se programira.
Zamisao i jeste da se vremenom ljudi svedu na tablet i FB. I kraj.
Eventualno malo lakih droga za zatupljivanje, i poneki talenat Show sa šljokicama.
Cene zarada i cene hardvera samo prate taj trend.
Bogatuni mogu maljčikima da kupe za sigranje grandiozne računare,
a nama ostalima je dovoljan i DDR2 standard...
Zato je kod nas polovan roba sada, nikad skuplja.
A dođe li WW3 ima da bude kao na Kubi nekada. I 386 će se sanjati.

Colt Willcox

pre 9 godina

koje inace traju oko 5-7 godina i prvo pokazuju otkaz na USB kontroleru pa dalje). Dakle nije zlato sve sto sija, nego je zlato ono sto jeste.
(Gulamfer, 14. april 2015 11:45)

5-7 god za paprene vrhunske komponente? Šta li tebi uvaljuju, prijatelju...

mirko, pazi tetak

pre 9 godina

desktop PC je za mene, bio i ostao, "kompjuter", i to će uvijek biti, ako razumijete šta hoću da kažem. telefoni, tableti, netbook računari i ostali "gedžeti" su upravo to - gedžeti, koji su internet približili svima, pa i onima koji ne znaju ni veš mašinu da upale. sto u mojoj sobi, na kojem se nalazi računar, u svom punom sjaju, upakovan u silverstone kućište je jedna vrsta "e-oltara", i služi upravo za to, kao mjesto na kojem ću da radim, komuniciram s drugima, i zabavim se. ne spadam u kategoriju ljudi koji u javnom prevozu, kafiću, na poslu i u čekaonici kod zubara, surfuju, lajkuju i tvituju. ta kategorija ljudi ne spada u korisnike PC-a, nego u korisnike interneta, i sve dok uređaj koji drže u ruci, na stolu i u ruksaku, omogućava pristup istom, oni su zadovoljni, i taj uređaj može biti i pegla. kao jedan od korisnika PC-a koji su se cimali sa instalacijom 98-e, iz floppy disk ere, ja na to sve gledam drugačije, i odgovorno tvrdim da od klasičnog desktop računara nikada neću odustati.

Gulamfer

pre 9 godina

@Nikola

Apsoultno netacno. Imam u kuci brendirane racunare tacnje samo HPove i dva koje sam sam sklapao od vrhunskih komponenti i mnogo para. I tacnije je da na oko ovi drugi imaju bolje komponente. Samo na oko. U brendiranoj masini imate mnogo BOLJE komponente (i sve je proracunski izbalansirano, nista ne strci) i zato te masine rade i ne kvare se. Kao kad bi kupili mercedes ili sastavili auto od naizgled boljih mercedesovih komponenti. U mercedes idu delovi nulte ugradnje, a na trziste trece ugradnje. Dakle recimo u svetu procesora, kada se svaki procesor testira pojedinacno u fabrici dobijaju se tri kalsifikacije a, b i c. Klasa a odlazi za velike, HP, Dell... Klasa b odlazi na manje proizvodjace, a klasa c se prodaje kao komponenta i to cak zavisi od trzista. Klasa a ce da zavrsi u Americi i kao komponenta, a klasa c... zna se gde ce uvek da zavrsi. Tako da imam recimo HP iz 2001, radi pod legalnim XP koji je isao sa njim, americka proizvodnja i radi i dan danas kao satic, za 14 godina nijedne grescice ili popravke. Zena ga koristi za pisanje decijih prica, bajki i surf. Kutijica, milina. I tako je sa svim HP uredjajima. A ovo sto sam sklapao od komponenti sa vrhunskim perfomansama.... jednom crkla super graficka, menjaj, ode hard, placi i menjaj, na jednom od trajanja otisla maticna (koje inace traju oko 5-7 godina i prvo pokazuju otkaz na USB kontroleru pa dalje). Dakle nije zlato sve sto sija, nego je zlato ono sto jeste.

Stefan J.

pre 9 godina

@John Snow najvise je takvih ali sklapanje u "kucnoj" radinosti je nesto sto pruza uzivanje i priliku da se nauci nesto novo. Nista lepse kada sam sklopim masinu i divim se svom umecu :) Nije da tu treba neka genijalnost ali treba malo znanja da se kompletira dobro balansirana masina. Inace sljakam u prosveti, nema blage veze sa informatikom, predajem drustveni predmet.

nikson

pre 9 godina

@Surovi. Slažem se uz razmimoilaženje oko tableta. Naime, iz iskustva ličnog i mnogih mojih poznanika, roditelja male dece, tablet je odličan za klince - gledanje crtanih i igranje igrica za te uzraste u raznim situacijama kada vam je neophodna pomoć u čuvanju sece (nisu u vrtiću, parku, kod babe).

Pera

pre 9 godina

Evo i zasto, po stavkama nasumicno:
- ddr3 je na kraju karijere a cena mu je pre godinu i nesto drasticno skocila i samim tim drasticno i podigla cenu novih konfiguracija
- cene hdd-ova od poplava (izgovori) su nekoliko puta vise, da bi se tek skorije vratile na nivo od pre nekoliko godina, doduse sada su tu ssd-ovi usli i na velika vrata ali storage je potreba a za to ssd nije pogoda
- amd je sa platformama prolupao, i desktop cpu koji vrti godinama i godinama na istoj arhitekturi je zastareo toliko da ga losi apu amd-a stize u nekim stvarima, nijedno ni drugo nisu dobra resenja za iosle zahtevniji rad na cemu god i intel svestan toga podize cene u nebo, dakle koju god platformu da izaberete kompromisi su prisutni a platicete cenu svakako (pre je bilo povoljnijih resenja, setite se izlaska phenoma 2 recimo itd.)
- u trecem kvartalu intel izbacuje novu desktop liniju procesora
- ddr4 je poceo da se uvodi

Sve u svemu ja bih rekao da su finasije najveci problem, kako kod nas tako i u svetu.

A povrh svega toga sigurno i ogroman neuspeh windows-a 8 ima udeo u svemu tome, sistem je losiji i od viste.

km

pre 9 godina

pa jedan od razloga je I taj da mnogim klincima je potreban comp. samo za fejsb. imam konkretan primer,...moj kolega, cerka mu "iskopa oci" da joj kupi laptop. I on, stedljiv kakav je, dugo je razmisljao. cerka je u medjuvremenu dobila telefon sa velikim ekranom I rekla da joj laptop u stvari ne treba. siguran sam da je takvih mnogo.

Dejan

pre 9 godina

Teško da PC može preživeti ubrzanje života i snižavanje kvaliteta komponenata koje se ugrađuju danas u smislu banalizacije sadržaja koji se nude potrošaču ...
Fableti i konzole će pojesti sve ostalo, dok će se klasičan PC verovatno integrisati u domaćinstvo počevši od televizora i razne druge multimedije
Za klasičan PC je danas potrebno vreme koje prečesto nemamo ...
Lagani laptopovi će preživeti jer se posao na nečemu mora raditi ...
Iskreno žalim za 90-tim godinama kada je PC u pitanju ...
Pogledajte samo reklame iz PC Magazina ili nekog sličnog jakog časopisa iz tih godina i shvatićete o čemu govorim
Spid u kome živimo je prejak za teške i zahtevne i naravno skupe komponente ili kompletne kvalitetne PC konfiguracije ...
Ne postoji nikakav opipljiv kvalitativni pomak u životu već više od 15 godina osim konstanantnog ubrzanja kojim se ista činjenica prikriva
Sve je svedeno na jeftinu i masovnu zabavu ili bolje rečeno zamazivanje očiju...

...

pre 9 godina

@Mladen mene je upravo prodavac ubedio da uzmem blago bolju masinu koja je bila par hiljada dinara jeftinija (nisam je primetio na sajtu) Za 380e Athlon X4 750k, R7 250 1GBDDR5, 8GB RAM-a, 1TBHDD + 64GBSSD (sasvim dovoljan za sistem i osnovne programe). Prethodnu masinu sam sam sklapao 2008, za 500e, i nije bila ni blizu ovome gledajuci u odnosu na neki prosek u to vreme. Trenutno ovakav laptop ne mozes da nadjes ni za 500e. Naravno, ovo stoji ako imas monitor, koji opet mozes naci za tih 120e.

Sto se tice Windows-a, kao uporni, zadrti korisnik xp-a sam presao direktno na 8.1. Ok, nisam osnovni korisnik, ali prezadovoljan sam. Razlike u normalnom radu su minimalne u odnosu na sedmicu. Win taster nikad cesce nisam koristio, a sve ostalo je gotovo isto.

zoran1965

pre 9 godina

(mick, 13. april 2015 18:29)
ako mislite na srpsko tržište, ti tvoji istomišljenici ste se nalupetali za medalju.
otvoriti gmail nalog ili instalirati skajp za prosečnog srpskog korisnika je nemoguća misija, a instalirati OS je prvoklasni horor. tako da...

Mladen

pre 9 godina

Na kompu koristim Auto cad , Corel , Matlab , Office i Photoshop , mada sve starije verzije . Najjace igre koje imam su NFS Pro Street i COD4 Modern Warfare i rade odlicno na min. detaljima .

Surovi

pre 9 godina

"Danas tehnickii nepismena osoba moze sama da sastavi racunar .
Windows 8 je uzasan na desktop racunaru bez nekih kompromisa i prekomplikovan je za korisnika koji hoce samo da procita novine i pusti muziku . "

Slazem se sa ovom konstatacijom,ali bih dodao da je to istina,samo ako je korisnik retardiran.Osimica je veoma dobar os,koji lepo i stabilno radi.Metro je bezveze,ali ga ionako ne koristim,pa mi i ne smeta.
Sto se tice pada prodaje pc racunara,ono je neizbezno.U poslednjih deset godina izbaceno je nekoliko generacija racunara,koji manje ili vise i danas veoma dobro rade i izvrsavaju gotovo sve zadatke,osim mozda gledanja hd filmova.Ok,mozda nisu za klince koji gledaju filmove i igraju igrice,ali za kancelarije gde se najcesce koristi neki od office-a i eventualno neki usluzni program,jos uvek sasvim lepo sluze.
Sto se tice gedzeta,telefona i tableta,jedino tablet ostaje potpuna misterija,posto je to jedna besmislena sprava.Niti je dobra za surf,jos manje za gledanje filmova i slusanje muzike,dok je neki ozbiljni rad nemoguc.

Nikola.Apa

pre 9 godina

Imam PC moglo bi se reci neki prosecan :
AMD Athlon x4 4x2.6 GHZ
4 GB DDR 3 RAM
AMD HD 6750 1 GB DDR 3
2x500 GB hard
Monitor LG Super Slim Led Full HD 22 inca .
A imam fon Samsung sa quad core procesorom i tablet sa dual core , a PC sam zadnji put upalio kad sam rutovo fon , sve sto mi treba odradim preko fona/tableta . Jedino sad mislim da probam GTA V cisto da vidim dal radi i kakva je igra .

John Snow

pre 9 godina

Poštovani poznavaoci - svi od reda. PC je skraćenica za Personal Computer i odnosi se i na desktop, laptop i notebook računare. Članak (a i Gartnerov izveštaj) govore o prodaji svih ovih računara a ne samo desktop uređaja. Zato prestanite da lupate "laptop je bolji". Što se tiče sastavljanja računara, kao kupiš komponente... čista glupost. Samo ako imaš beskonačno vremena da se time baviš - ili si srednjoškolski geek ili student privatnog fakulteta ili nezaposleni "stručnjak" za računare (pošto su oni bez navodnka sigurno zaposleni i ne pada ima napamet da se igraju Lego kockicama).

Nikola

pre 9 godina

Ulozeno-dobijeno od brendiranih desktop racunara = Prevelika cena/malo daje. Skupi kao djavo, otvoris kuciste i zaprepastis se. Konfiguracija kosta 50% manje u odnosu da su se delovi kupovali posebno...
Ko jos danas kupuje brendirani PC osim poslovnih ljudi/firmi itd, niko. Ili ih sklapamo sami, ili ih kupimo sklopljene po zelji uz odgovarajucu cenu. Prosto.

Brane212

pre 9 godina

Zadnja moja kupovina je bila ko zna koliko godina unazad - AMD PHenom x 4 955BE - prvi jeftin a solidan Quad Core.

Od tada sam pravio tu i tamo male zamene (crkla mi je grafička kartica) ali do sada nisam imao razloga za kompletnu zamenu.

Do nje će doći kad na tržište stignu prve stvarno brze APU jedinice sa HBM-om. Nadam se, da ću tada preći na 10 GBit mrežu, solidne diskove na serveru i solidnu bateriju LCD monitora.

Čekam AMD Zen, ali je lako moguće da se na kraju odlučim za neki ARM od Qualcoma, AMD-a ili konkurencije. Ili MIPS od Imaginationa.


Monitori su prilično zastali u razvoju, pre svega što se tiče rezolucije.
Na sreću, pojavljuju se pristupačni 4K modeli, ali još uvek nema puno izbora u IPS razredu a i postojeći modeli nisu još u špici što se brzine tiče. Isto tako, DisplayPort je tek nedavno stigao do verzije, koja može da prenese 4K uz solidan refreš.

Ali još uvek nema jeftinih grafičkih kartica ( a još manje APU-a) koji mogu efektno da generišu sliku na recimo tri takva monitora odjednom.

Mislim da su mnogi vlasnici PC-a u sličnoj situaciji. Jednostavno nema jake potrebe za prenovom a nova roba nije toliko bolja od stare da bi opravdala trošak.

Isto tako, Linux možda još uvek nije pravi izbor za svakog korisnika ali pravi ključne krajnje korake.

Dolazi Wayland, integracija desktopa itd itd.

sns.bot

pre 9 godina

Kupijo sam od pijac komponente matičnu, cpu 3ghz, 2gb dd1 rama i graficku gojdward 7950 gt agp za 6300 dindži + plus džakče papriku toj što sam mu dao preko. Kompjuterče ko bombonica tera sve na ful i na zlo. U visoooku rezoluciju gledam.

Stefan J.

pre 9 godina

Kao sto neko rece, desktop pc u buducnosti bice retka zverka, najvise usmeren profesionalcima i zahtevnim korisnicima. Licno vise volim dobar desktop jer mi tel zavrsava mail, fb i surfing tako da mi je laptop visak i skuplja prasinu do neke prezentacije i sl.

Mr.GreeN

pre 9 godina

Pa meni treba nov PC ali su komponente skocile za 20% tako da nije problem potraznja vec ponuda , za i5 mi treba 230 eu ploca dobra 150 eu ,grafika od 256 bita najgora moguca 200 eu minimum hard napajanje memorija kuciste ....pa realno 1000 eu sve izadje sa monitorom .A plata 250 eu kupicu ga cim prodam bubreg ili neko rikne pa nasledim nesto. Pretarali su sa cenama mnogo ...

Morpheus

pre 9 godina

@Mladen-e, da si ti meni živ i zdrav, ja sam pre 5 godina kupio PC sa quad-core procesorom (Phenom X4 9550), 4GB RAM memorije i hard diskom od 320GB za današnjih 300 evra (tada možda 350). A i sad je slična situacija sa cenama.

Beograd na vodi i hlebu

pre 9 godina

Meni sve radi na C2D sa 4giga rama, najjeftinija grafa sa dvi izlazom, jedino sam hardove dokupljivao, i poslednje ssd za sistem. U startu kupljeno dobro kućište i kvalitetno napajanje. Evo radi svakodnevno 6 godina.

bole

pre 9 godina

@yoyo - Baviš se 3D-om a moraš čekati da novu intell generaciju da bi kupio sniženi i5 ili i7?! Jesi li tek ušao u biznis, predpostavljam da jesi, u suprotnom - odustani! (jer to nije za tebe) Ako si tek počeo, samo budi uporan pa ćeš imati najbolje desktop mašine, za koju godinu, nista ne brini, govorim iz svog iskustva ;)

error404

pre 9 godina

U zadnje 8 godine kupio sam ukupno 2 racunara. Pre 8 godina mac book, platio 1200 franaka. Sada ga koristi moji otac, samo povecanja ram memorija, stavljen ssd i promenjena baterija. Ako sam dao 300 franaka za unapredjenje. Kompijuter je jos uvek perfektan, ne stuca i nije spor, a instaliran zadnji ios. I traja ce jos 3-4 godine. Prosle godine uzeo za mene mac book pro, placen 1600 franaka. I on ce da traje barem 10-tak godina. Tako sta ce mi da menjam svake godine komp i da pratim unapredjenje tehnologije? Virusi ne znam ni sta su.
Danas se ide ka tom smeru, kupi se jedna vredna stvar pa je kupac miran vise godina.

Unnamed

pre 9 godina

Za Željka: Čuj 700 evra za dve komponente! Pa bukvalno ceo non-K i5 komp, sa 120 GB SSD-om, 8 GB RAM-a, R9 280X grafičkom i svim ostalim komponentama (računao sam i B85 ploču, 630W ThermalTake napajanje, kućište, čak i rezač) sam maločas, inspirisan tvojim postom, sklopio od novih komponenti iz cenovnika jedne domaće prodavnice za tačno 701 evro. Da ne kažem da kupujući iz oglasa, novo a i polovno a još uvek u garanciji, možeš proći i za 500 evra, za mašinu iste ili slične snage. Treba ti samo monitor (ili flat TV) na koji ćeš sve povezati.

Stojko

pre 9 godina

@Mladen
Zamisli kako bi ti tek jedan najslabiji moderni kompjuter zavrsavao posao, s obzirom da je otprilike 9x jaci od tvog celerona i 6200.
Samo sto ti smatras da je jeftinije juriti polovne delove, svakih par meseci nego kupiti kompjuter sa 3 godine garancije.

samo kazem

pre 9 godina

Kupio sam 2010. i5 2500k, 8GB rama i radeon 6850HD. Nakon 5 godina samo sam dokupio SSD. Komp razvaljuje kako radi i apsolutno nemam potrebu bilo sta da menjam. :)

djolea

pre 9 godina

a ilustracija uvek mora da bude Eplovo nesto, u ovom slucaju racunar od minimum 150 hiljada. spomenuli sve zive brendove a reklamiraju nesto sto je skuplje od automobila koje vecina nas ima..

ma sta kazes bre

pre 9 godina

ljudi moji nek dodju u nasu malu srbijicu pa nek vide koliko kod nas kosta tehnika (a standard nam je....) nasi prodavci pc delova i periferija nam deru kozu sa ledja.

mememaster420

pre 9 godina

Trziste polovnih racunara je PREZASICENO, narocito kod nas gde se masovno "uvozi" sa zapada/servisa, imate price o tome.

Meni odgovara, jer sasvim solidan PC moze da se nadje za 20-25eur (1gb ram, singlecore pentium, 7xxx GS/GT nvidia ili 9600 radeon, nesto slicno, nebitno), prikaci na monitor, i sve sem interneta funkcionise kako treba.

A za 60e vec ima C2D sa 2GB RAM-a, koji pusta 1080p, sve zivo, desktopova sto se tice. Dodajte jos 30-40e za laptop slicnih karakteristika, polovno naravno.

samo da primetim

pre 9 godina

Poslednji put sam kupio nov PC 2005. Od tada sam menjao matičnu ploču, procesor, memoriju, hard diskove, monitor, napajanje, ali sve to korak po korak. U tome i jeste prednost PC nad uređajima za jednokratnu upotrebu.

Pametnjakovic Mladji

pre 9 godina

Najvecem broju ljudi pc danas gubi onu smisao. Jer su ljudima pre bili zaista potrebni da saznaju nesto vise. Jesnostavno preko kompjutera su sve gldeali i radili. Ali danas se pojavljuju sve noviji,laksi,manji i sve bolji i bolji uredjaji koje mozes nostiti sa sobom.jednostavno danas vam se sve nalazi na dlanu. Samo vam treba smart telefon/watch/ tablet pa da vidite koliko je pc poceo da gubi onu moc u ocima nekadasnjih kupaca. Jednostavno ne mozes pc da nosis sa sobom (iskljucujem laptopove i nootebokuve u naslovu iskljucivo pise pc). Ne mozes tek tako da se hvalis njime. Dokle je telefon bljestav,lagan i za obicnog srbina je to prestiz dokle pc sve to nije. Jednostavno danas je pc potreban ljudima koji razvijaju aplikacije i sisteme a njih ima malo, gejmerima ali to trziste je jako jer je konkurencija sony 4 ,xbox one i druge konzole koje su namenjene za igranje igrica. Ne kazem da ce se PC izgubiti u buducnosti ali ako ne ucine nesto novo i revolucionarno na tom polju jednostavno ce i dalje da propada.

LordMikula

pre 9 godina

Veliki deo PC racunara je prodavan sa obicnim HDD a ne solid state diskovima (SSD). Mnogi sada pumpaju RAM i SSD u kompove i dobijaju performanse koje su mnogo bolje od novih racunara.

yoyo

pre 9 godina

Ja cu kupiti PC cim se Intel smiluje i izbaci novu generaciju procesora, pa kad ova sadasnja pojeftini nadam se kupovini jakog i5 ili "slabijeg" i7 procesora,u zavisnosti od cene.
Jednostavno, bavim se 3D-om,sto zahteva render,i tu lap top dolazi do svog limita i ne moze da izgura posao kao desktop racunar,na kraju krajeva laptop nije ni pravljen za to, i 80% ljudi ga koristi za surf,film,muziku i poneku igru tu i tamo.

Balkanski spijun

pre 9 godina

@mladen Mislim da nisi komeptentan da komentarises bilo sta na ovu temu. Cuvaj tehniku i probaj malo dublje da udjes u pricu pre nego izneses gomilu gluposti ovde.

mick

pre 9 godina

zar postoji neko ko prodaje desktop racunare?? a jos da to neko kupi? nikoga ne znam da je na taj nacin kupio i to se tako ne kupuje. kupuju se komponente pa sam sastavis jer je vrlo lako i na netu i milion uputstava ili ti momci iz prodavnice to sklope zacas ako uzimas vise komponenti. ovi bre traze duplo vise para nego sam da kupis komponente...

Mario

pre 9 godina

Ko nema PC ili ko ima neki star, on će kupiti nov.
Ko već ima PC i zadovoljan je njime, ne vidim zašto bi kupio nov.

PC tržište je staro, bio je red da se prezasiti. To na kraju krajeva nije ništa novo.

Mladen

pre 9 godina

Danas tehnickii nepismena osoba moze sama da sastavi racunar .
Windows 8 je uzasan na desktop racunaru bez nekih kompromisa i prekomplikovan je za korisnika koji hoce samo da procita novine i pusti muziku .
Proizvodjaci desktop racunara su mnogo alavi i neretko ce neupucenom korisniku prodati masinu sa preslabim procesorom (tipa 1.2GHz dual core) i 2 GB RAM-a sa HDD od 250 GB za 400 evra . Ja za taj novac mogu sam da sastavim ozbiljnu masinu .
Trziste je prezasiceno , odnosno dosli smo do situacije kada svaka kuca danas ima racunar , 2 laptopa i tablet (bar na Zapadu) . Ja imam slabiji laptop (Acer ZG5) i PC star 11 godina . Taj PC (Intel Celeron 1.7 , 1GB RAM , 40+80GB HDD i Nvidia 6200) mi zavrsava sve poslove , odigram neku stariju igru i ja nemam potrebu da ga menjam . Delova ima , jeftini su , a poslednje sto sam uradio je da sam povecao sa 512MB ram na 1GB i izduvao prasinu . PC nece odumreti , jednostastavno je trziste koje stagnira . Laptopovi su danas veoma jeftini (moj placen 230 evra , a svojevremno su napovoljniji bili bar 1000) , telefoni mogu skoro totalno da zamene PC , a tablet racunari su mnogo prakticniji od svega gore navedenog za neprofesionalnog korisnika .

komarac u sorcu

pre 9 godina

Kako nece biti u losem stanju kad je cena nekog zglavnog kompa papreno visoka. Spustite cene za 50% i trziste pc-a ima da procveta.

Mario

pre 9 godina

Ko nema PC ili ko ima neki star, on će kupiti nov.
Ko već ima PC i zadovoljan je njime, ne vidim zašto bi kupio nov.

PC tržište je staro, bio je red da se prezasiti. To na kraju krajeva nije ništa novo.

samo da primetim

pre 9 godina

Poslednji put sam kupio nov PC 2005. Od tada sam menjao matičnu ploču, procesor, memoriju, hard diskove, monitor, napajanje, ali sve to korak po korak. U tome i jeste prednost PC nad uređajima za jednokratnu upotrebu.

Mladen

pre 9 godina

Danas tehnickii nepismena osoba moze sama da sastavi racunar .
Windows 8 je uzasan na desktop racunaru bez nekih kompromisa i prekomplikovan je za korisnika koji hoce samo da procita novine i pusti muziku .
Proizvodjaci desktop racunara su mnogo alavi i neretko ce neupucenom korisniku prodati masinu sa preslabim procesorom (tipa 1.2GHz dual core) i 2 GB RAM-a sa HDD od 250 GB za 400 evra . Ja za taj novac mogu sam da sastavim ozbiljnu masinu .
Trziste je prezasiceno , odnosno dosli smo do situacije kada svaka kuca danas ima racunar , 2 laptopa i tablet (bar na Zapadu) . Ja imam slabiji laptop (Acer ZG5) i PC star 11 godina . Taj PC (Intel Celeron 1.7 , 1GB RAM , 40+80GB HDD i Nvidia 6200) mi zavrsava sve poslove , odigram neku stariju igru i ja nemam potrebu da ga menjam . Delova ima , jeftini su , a poslednje sto sam uradio je da sam povecao sa 512MB ram na 1GB i izduvao prasinu . PC nece odumreti , jednostastavno je trziste koje stagnira . Laptopovi su danas veoma jeftini (moj placen 230 evra , a svojevremno su napovoljniji bili bar 1000) , telefoni mogu skoro totalno da zamene PC , a tablet racunari su mnogo prakticniji od svega gore navedenog za neprofesionalnog korisnika .

LordMikula

pre 9 godina

Veliki deo PC racunara je prodavan sa obicnim HDD a ne solid state diskovima (SSD). Mnogi sada pumpaju RAM i SSD u kompove i dobijaju performanse koje su mnogo bolje od novih racunara.

yoyo

pre 9 godina

Ja cu kupiti PC cim se Intel smiluje i izbaci novu generaciju procesora, pa kad ova sadasnja pojeftini nadam se kupovini jakog i5 ili "slabijeg" i7 procesora,u zavisnosti od cene.
Jednostavno, bavim se 3D-om,sto zahteva render,i tu lap top dolazi do svog limita i ne moze da izgura posao kao desktop racunar,na kraju krajeva laptop nije ni pravljen za to, i 80% ljudi ga koristi za surf,film,muziku i poneku igru tu i tamo.

komarac u sorcu

pre 9 godina

Kako nece biti u losem stanju kad je cena nekog zglavnog kompa papreno visoka. Spustite cene za 50% i trziste pc-a ima da procveta.

zoran1965

pre 9 godina

(mick, 13. april 2015 18:29)
ako mislite na srpsko tržište, ti tvoji istomišljenici ste se nalupetali za medalju.
otvoriti gmail nalog ili instalirati skajp za prosečnog srpskog korisnika je nemoguća misija, a instalirati OS je prvoklasni horor. tako da...

samo kazem

pre 9 godina

Kupio sam 2010. i5 2500k, 8GB rama i radeon 6850HD. Nakon 5 godina samo sam dokupio SSD. Komp razvaljuje kako radi i apsolutno nemam potrebu bilo sta da menjam. :)

mirko, pazi tetak

pre 9 godina

desktop PC je za mene, bio i ostao, "kompjuter", i to će uvijek biti, ako razumijete šta hoću da kažem. telefoni, tableti, netbook računari i ostali "gedžeti" su upravo to - gedžeti, koji su internet približili svima, pa i onima koji ne znaju ni veš mašinu da upale. sto u mojoj sobi, na kojem se nalazi računar, u svom punom sjaju, upakovan u silverstone kućište je jedna vrsta "e-oltara", i služi upravo za to, kao mjesto na kojem ću da radim, komuniciram s drugima, i zabavim se. ne spadam u kategoriju ljudi koji u javnom prevozu, kafiću, na poslu i u čekaonici kod zubara, surfuju, lajkuju i tvituju. ta kategorija ljudi ne spada u korisnike PC-a, nego u korisnike interneta, i sve dok uređaj koji drže u ruci, na stolu i u ruksaku, omogućava pristup istom, oni su zadovoljni, i taj uređaj može biti i pegla. kao jedan od korisnika PC-a koji su se cimali sa instalacijom 98-e, iz floppy disk ere, ja na to sve gledam drugačije, i odgovorno tvrdim da od klasičnog desktop računara nikada neću odustati.

Pametnjakovic Mladji

pre 9 godina

Najvecem broju ljudi pc danas gubi onu smisao. Jer su ljudima pre bili zaista potrebni da saznaju nesto vise. Jesnostavno preko kompjutera su sve gldeali i radili. Ali danas se pojavljuju sve noviji,laksi,manji i sve bolji i bolji uredjaji koje mozes nostiti sa sobom.jednostavno danas vam se sve nalazi na dlanu. Samo vam treba smart telefon/watch/ tablet pa da vidite koliko je pc poceo da gubi onu moc u ocima nekadasnjih kupaca. Jednostavno ne mozes pc da nosis sa sobom (iskljucujem laptopove i nootebokuve u naslovu iskljucivo pise pc). Ne mozes tek tako da se hvalis njime. Dokle je telefon bljestav,lagan i za obicnog srbina je to prestiz dokle pc sve to nije. Jednostavno danas je pc potreban ljudima koji razvijaju aplikacije i sisteme a njih ima malo, gejmerima ali to trziste je jako jer je konkurencija sony 4 ,xbox one i druge konzole koje su namenjene za igranje igrica. Ne kazem da ce se PC izgubiti u buducnosti ali ako ne ucine nesto novo i revolucionarno na tom polju jednostavno ce i dalje da propada.

Balkanski spijun

pre 9 godina

@mladen Mislim da nisi komeptentan da komentarises bilo sta na ovu temu. Cuvaj tehniku i probaj malo dublje da udjes u pricu pre nego izneses gomilu gluposti ovde.

Mr.GreeN

pre 9 godina

Pa meni treba nov PC ali su komponente skocile za 20% tako da nije problem potraznja vec ponuda , za i5 mi treba 230 eu ploca dobra 150 eu ,grafika od 256 bita najgora moguca 200 eu minimum hard napajanje memorija kuciste ....pa realno 1000 eu sve izadje sa monitorom .A plata 250 eu kupicu ga cim prodam bubreg ili neko rikne pa nasledim nesto. Pretarali su sa cenama mnogo ...

mick

pre 9 godina

zar postoji neko ko prodaje desktop racunare?? a jos da to neko kupi? nikoga ne znam da je na taj nacin kupio i to se tako ne kupuje. kupuju se komponente pa sam sastavis jer je vrlo lako i na netu i milion uputstava ili ti momci iz prodavnice to sklope zacas ako uzimas vise komponenti. ovi bre traze duplo vise para nego sam da kupis komponente...

Dejan

pre 9 godina

Teško da PC može preživeti ubrzanje života i snižavanje kvaliteta komponenata koje se ugrađuju danas u smislu banalizacije sadržaja koji se nude potrošaču ...
Fableti i konzole će pojesti sve ostalo, dok će se klasičan PC verovatno integrisati u domaćinstvo počevši od televizora i razne druge multimedije
Za klasičan PC je danas potrebno vreme koje prečesto nemamo ...
Lagani laptopovi će preživeti jer se posao na nečemu mora raditi ...
Iskreno žalim za 90-tim godinama kada je PC u pitanju ...
Pogledajte samo reklame iz PC Magazina ili nekog sličnog jakog časopisa iz tih godina i shvatićete o čemu govorim
Spid u kome živimo je prejak za teške i zahtevne i naravno skupe komponente ili kompletne kvalitetne PC konfiguracije ...
Ne postoji nikakav opipljiv kvalitativni pomak u životu već više od 15 godina osim konstanantnog ubrzanja kojim se ista činjenica prikriva
Sve je svedeno na jeftinu i masovnu zabavu ili bolje rečeno zamazivanje očiju...

ma sta kazes bre

pre 9 godina

ljudi moji nek dodju u nasu malu srbijicu pa nek vide koliko kod nas kosta tehnika (a standard nam je....) nasi prodavci pc delova i periferija nam deru kozu sa ledja.

mememaster420

pre 9 godina

Trziste polovnih racunara je PREZASICENO, narocito kod nas gde se masovno "uvozi" sa zapada/servisa, imate price o tome.

Meni odgovara, jer sasvim solidan PC moze da se nadje za 20-25eur (1gb ram, singlecore pentium, 7xxx GS/GT nvidia ili 9600 radeon, nesto slicno, nebitno), prikaci na monitor, i sve sem interneta funkcionise kako treba.

A za 60e vec ima C2D sa 2GB RAM-a, koji pusta 1080p, sve zivo, desktopova sto se tice. Dodajte jos 30-40e za laptop slicnih karakteristika, polovno naravno.

djolea

pre 9 godina

a ilustracija uvek mora da bude Eplovo nesto, u ovom slucaju racunar od minimum 150 hiljada. spomenuli sve zive brendove a reklamiraju nesto sto je skuplje od automobila koje vecina nas ima..

Stefan J.

pre 9 godina

@John Snow najvise je takvih ali sklapanje u "kucnoj" radinosti je nesto sto pruza uzivanje i priliku da se nauci nesto novo. Nista lepse kada sam sklopim masinu i divim se svom umecu :) Nije da tu treba neka genijalnost ali treba malo znanja da se kompletira dobro balansirana masina. Inace sljakam u prosveti, nema blage veze sa informatikom, predajem drustveni predmet.

Stojko

pre 9 godina

@Mladen
Zamisli kako bi ti tek jedan najslabiji moderni kompjuter zavrsavao posao, s obzirom da je otprilike 9x jaci od tvog celerona i 6200.
Samo sto ti smatras da je jeftinije juriti polovne delove, svakih par meseci nego kupiti kompjuter sa 3 godine garancije.

km

pre 9 godina

pa jedan od razloga je I taj da mnogim klincima je potreban comp. samo za fejsb. imam konkretan primer,...moj kolega, cerka mu "iskopa oci" da joj kupi laptop. I on, stedljiv kakav je, dugo je razmisljao. cerka je u medjuvremenu dobila telefon sa velikim ekranom I rekla da joj laptop u stvari ne treba. siguran sam da je takvih mnogo.

Surovi

pre 9 godina

"Danas tehnickii nepismena osoba moze sama da sastavi racunar .
Windows 8 je uzasan na desktop racunaru bez nekih kompromisa i prekomplikovan je za korisnika koji hoce samo da procita novine i pusti muziku . "

Slazem se sa ovom konstatacijom,ali bih dodao da je to istina,samo ako je korisnik retardiran.Osimica je veoma dobar os,koji lepo i stabilno radi.Metro je bezveze,ali ga ionako ne koristim,pa mi i ne smeta.
Sto se tice pada prodaje pc racunara,ono je neizbezno.U poslednjih deset godina izbaceno je nekoliko generacija racunara,koji manje ili vise i danas veoma dobro rade i izvrsavaju gotovo sve zadatke,osim mozda gledanja hd filmova.Ok,mozda nisu za klince koji gledaju filmove i igraju igrice,ali za kancelarije gde se najcesce koristi neki od office-a i eventualno neki usluzni program,jos uvek sasvim lepo sluze.
Sto se tice gedzeta,telefona i tableta,jedino tablet ostaje potpuna misterija,posto je to jedna besmislena sprava.Niti je dobra za surf,jos manje za gledanje filmova i slusanje muzike,dok je neki ozbiljni rad nemoguc.

alfaC

pre 9 godina

Prije par dana sam kupio nešto kompjuterske opreme koju rodica treba da mi donese kada dodje iz US (za koji dan). Kupovao sam na Amazon.com, svojom karticom, na rodicinu adresu. Novi SSD Samsung Evo 850 (novi model) od 250gb sam platio 105$ (na akciji), ovdje je isti takav 160€ u radnji! Zatim, uzeo sam WD Ultra od 1gb za Backup projekata, platio ga 64$, ovdje košta 100€ (duplo više). Kako da po ovakvim cijenama mi redovno obnavljamo svoju opremu! Meni je to potrebno za posao!!!

sns.bot

pre 9 godina

Kupijo sam od pijac komponente matičnu, cpu 3ghz, 2gb dd1 rama i graficku gojdward 7950 gt agp za 6300 dindži + plus džakče papriku toj što sam mu dao preko. Kompjuterče ko bombonica tera sve na ful i na zlo. U visoooku rezoluciju gledam.

Pera

pre 9 godina

Evo i zasto, po stavkama nasumicno:
- ddr3 je na kraju karijere a cena mu je pre godinu i nesto drasticno skocila i samim tim drasticno i podigla cenu novih konfiguracija
- cene hdd-ova od poplava (izgovori) su nekoliko puta vise, da bi se tek skorije vratile na nivo od pre nekoliko godina, doduse sada su tu ssd-ovi usli i na velika vrata ali storage je potreba a za to ssd nije pogoda
- amd je sa platformama prolupao, i desktop cpu koji vrti godinama i godinama na istoj arhitekturi je zastareo toliko da ga losi apu amd-a stize u nekim stvarima, nijedno ni drugo nisu dobra resenja za iosle zahtevniji rad na cemu god i intel svestan toga podize cene u nebo, dakle koju god platformu da izaberete kompromisi su prisutni a platicete cenu svakako (pre je bilo povoljnijih resenja, setite se izlaska phenoma 2 recimo itd.)
- u trecem kvartalu intel izbacuje novu desktop liniju procesora
- ddr4 je poceo da se uvodi

Sve u svemu ja bih rekao da su finasije najveci problem, kako kod nas tako i u svetu.

A povrh svega toga sigurno i ogroman neuspeh windows-a 8 ima udeo u svemu tome, sistem je losiji i od viste.

Nikola

pre 9 godina

Ulozeno-dobijeno od brendiranih desktop racunara = Prevelika cena/malo daje. Skupi kao djavo, otvoris kuciste i zaprepastis se. Konfiguracija kosta 50% manje u odnosu da su se delovi kupovali posebno...
Ko jos danas kupuje brendirani PC osim poslovnih ljudi/firmi itd, niko. Ili ih sklapamo sami, ili ih kupimo sklopljene po zelji uz odgovarajucu cenu. Prosto.

Colt Willcox

pre 9 godina

koje inace traju oko 5-7 godina i prvo pokazuju otkaz na USB kontroleru pa dalje). Dakle nije zlato sve sto sija, nego je zlato ono sto jeste.
(Gulamfer, 14. april 2015 11:45)

5-7 god za paprene vrhunske komponente? Šta li tebi uvaljuju, prijatelju...

Stefan J.

pre 9 godina

Kao sto neko rece, desktop pc u buducnosti bice retka zverka, najvise usmeren profesionalcima i zahtevnim korisnicima. Licno vise volim dobar desktop jer mi tel zavrsava mail, fb i surfing tako da mi je laptop visak i skuplja prasinu do neke prezentacije i sl.

...

pre 9 godina

@Mladen mene je upravo prodavac ubedio da uzmem blago bolju masinu koja je bila par hiljada dinara jeftinija (nisam je primetio na sajtu) Za 380e Athlon X4 750k, R7 250 1GBDDR5, 8GB RAM-a, 1TBHDD + 64GBSSD (sasvim dovoljan za sistem i osnovne programe). Prethodnu masinu sam sam sklapao 2008, za 500e, i nije bila ni blizu ovome gledajuci u odnosu na neki prosek u to vreme. Trenutno ovakav laptop ne mozes da nadjes ni za 500e. Naravno, ovo stoji ako imas monitor, koji opet mozes naci za tih 120e.

Sto se tice Windows-a, kao uporni, zadrti korisnik xp-a sam presao direktno na 8.1. Ok, nisam osnovni korisnik, ali prezadovoljan sam. Razlike u normalnom radu su minimalne u odnosu na sedmicu. Win taster nikad cesce nisam koristio, a sve ostalo je gotovo isto.

milorad

pre 9 godina

E,strucnjaci,strucnjaci za komjutere.Dali znate posto je novi tip regala,ves masine,kupatila,el.sporeta,frizidera.
Dali neko od vas zna posto je izolacija za kucu..?.
Fasada kuce..?
Ako ste ozbiljni ljudi stavite prst na celo.
Ako zaobilazite istinu vi ste u problemu.

bole

pre 9 godina

@yoyo - Baviš se 3D-om a moraš čekati da novu intell generaciju da bi kupio sniženi i5 ili i7?! Jesi li tek ušao u biznis, predpostavljam da jesi, u suprotnom - odustani! (jer to nije za tebe) Ako si tek počeo, samo budi uporan pa ćeš imati najbolje desktop mašine, za koju godinu, nista ne brini, govorim iz svog iskustva ;)

nikson

pre 9 godina

@Surovi. Slažem se uz razmimoilaženje oko tableta. Naime, iz iskustva ličnog i mnogih mojih poznanika, roditelja male dece, tablet je odličan za klince - gledanje crtanih i igranje igrica za te uzraste u raznim situacijama kada vam je neophodna pomoć u čuvanju sece (nisu u vrtiću, parku, kod babe).

John Snow

pre 9 godina

Poštovani poznavaoci - svi od reda. PC je skraćenica za Personal Computer i odnosi se i na desktop, laptop i notebook računare. Članak (a i Gartnerov izveštaj) govore o prodaji svih ovih računara a ne samo desktop uređaja. Zato prestanite da lupate "laptop je bolji". Što se tiče sastavljanja računara, kao kupiš komponente... čista glupost. Samo ako imaš beskonačno vremena da se time baviš - ili si srednjoškolski geek ili student privatnog fakulteta ili nezaposleni "stručnjak" za računare (pošto su oni bez navodnka sigurno zaposleni i ne pada ima napamet da se igraju Lego kockicama).

Unnamed

pre 9 godina

Za Željka: Čuj 700 evra za dve komponente! Pa bukvalno ceo non-K i5 komp, sa 120 GB SSD-om, 8 GB RAM-a, R9 280X grafičkom i svim ostalim komponentama (računao sam i B85 ploču, 630W ThermalTake napajanje, kućište, čak i rezač) sam maločas, inspirisan tvojim postom, sklopio od novih komponenti iz cenovnika jedne domaće prodavnice za tačno 701 evro. Da ne kažem da kupujući iz oglasa, novo a i polovno a još uvek u garanciji, možeš proći i za 500 evra, za mašinu iste ili slične snage. Treba ti samo monitor (ili flat TV) na koji ćeš sve povezati.

Tužna istina

pre 9 godina

Nisu kompjuteri skupi, nego smo se mi loše udali. Plate su nam male.
A to i jeste bio cilj. Zašto bi danas svako znao kako rade fajlovi u DOS-u, kako radi Windows ili Linux i kako se programira.
Zamisao i jeste da se vremenom ljudi svedu na tablet i FB. I kraj.
Eventualno malo lakih droga za zatupljivanje, i poneki talenat Show sa šljokicama.
Cene zarada i cene hardvera samo prate taj trend.
Bogatuni mogu maljčikima da kupe za sigranje grandiozne računare,
a nama ostalima je dovoljan i DDR2 standard...
Zato je kod nas polovan roba sada, nikad skuplja.
A dođe li WW3 ima da bude kao na Kubi nekada. I 386 će se sanjati.

Gulamfer

pre 9 godina

@Nikola

Apsoultno netacno. Imam u kuci brendirane racunare tacnje samo HPove i dva koje sam sam sklapao od vrhunskih komponenti i mnogo para. I tacnije je da na oko ovi drugi imaju bolje komponente. Samo na oko. U brendiranoj masini imate mnogo BOLJE komponente (i sve je proracunski izbalansirano, nista ne strci) i zato te masine rade i ne kvare se. Kao kad bi kupili mercedes ili sastavili auto od naizgled boljih mercedesovih komponenti. U mercedes idu delovi nulte ugradnje, a na trziste trece ugradnje. Dakle recimo u svetu procesora, kada se svaki procesor testira pojedinacno u fabrici dobijaju se tri kalsifikacije a, b i c. Klasa a odlazi za velike, HP, Dell... Klasa b odlazi na manje proizvodjace, a klasa c se prodaje kao komponenta i to cak zavisi od trzista. Klasa a ce da zavrsi u Americi i kao komponenta, a klasa c... zna se gde ce uvek da zavrsi. Tako da imam recimo HP iz 2001, radi pod legalnim XP koji je isao sa njim, americka proizvodnja i radi i dan danas kao satic, za 14 godina nijedne grescice ili popravke. Zena ga koristi za pisanje decijih prica, bajki i surf. Kutijica, milina. I tako je sa svim HP uredjajima. A ovo sto sam sklapao od komponenti sa vrhunskim perfomansama.... jednom crkla super graficka, menjaj, ode hard, placi i menjaj, na jednom od trajanja otisla maticna (koje inace traju oko 5-7 godina i prvo pokazuju otkaz na USB kontroleru pa dalje). Dakle nije zlato sve sto sija, nego je zlato ono sto jeste.

Beograd na vodi i hlebu

pre 9 godina

Meni sve radi na C2D sa 4giga rama, najjeftinija grafa sa dvi izlazom, jedino sam hardove dokupljivao, i poslednje ssd za sistem. U startu kupljeno dobro kućište i kvalitetno napajanje. Evo radi svakodnevno 6 godina.

Mladen

pre 9 godina

Na kompu koristim Auto cad , Corel , Matlab , Office i Photoshop , mada sve starije verzije . Najjace igre koje imam su NFS Pro Street i COD4 Modern Warfare i rade odlicno na min. detaljima .

Morpheus

pre 9 godina

@Mladen-e, da si ti meni živ i zdrav, ja sam pre 5 godina kupio PC sa quad-core procesorom (Phenom X4 9550), 4GB RAM memorije i hard diskom od 320GB za današnjih 300 evra (tada možda 350). A i sad je slična situacija sa cenama.

Brane212

pre 9 godina

Zadnja moja kupovina je bila ko zna koliko godina unazad - AMD PHenom x 4 955BE - prvi jeftin a solidan Quad Core.

Od tada sam pravio tu i tamo male zamene (crkla mi je grafička kartica) ali do sada nisam imao razloga za kompletnu zamenu.

Do nje će doći kad na tržište stignu prve stvarno brze APU jedinice sa HBM-om. Nadam se, da ću tada preći na 10 GBit mrežu, solidne diskove na serveru i solidnu bateriju LCD monitora.

Čekam AMD Zen, ali je lako moguće da se na kraju odlučim za neki ARM od Qualcoma, AMD-a ili konkurencije. Ili MIPS od Imaginationa.


Monitori su prilično zastali u razvoju, pre svega što se tiče rezolucije.
Na sreću, pojavljuju se pristupačni 4K modeli, ali još uvek nema puno izbora u IPS razredu a i postojeći modeli nisu još u špici što se brzine tiče. Isto tako, DisplayPort je tek nedavno stigao do verzije, koja može da prenese 4K uz solidan refreš.

Ali još uvek nema jeftinih grafičkih kartica ( a još manje APU-a) koji mogu efektno da generišu sliku na recimo tri takva monitora odjednom.

Mislim da su mnogi vlasnici PC-a u sličnoj situaciji. Jednostavno nema jake potrebe za prenovom a nova roba nije toliko bolja od stare da bi opravdala trošak.

Isto tako, Linux možda još uvek nije pravi izbor za svakog korisnika ali pravi ključne krajnje korake.

Dolazi Wayland, integracija desktopa itd itd.

Algoritam

pre 9 godina

Programerima, dizajnerima.
Ja ne mogu da kompajliram program i pokrenem testiranje ako nemam bar 3-4 virtuelnih mašina za testiranje(zahteva jak cpu/dosta ram-a ), jaku grafiku/procesor za rendering i dosta prostora za skladišćenje projekata.

Stari računar (singlecore 2.0, 2gb ram, nvidia 650) koristim samo za neke prostije funkcije tipa internet, još poneko testiranje i igranje igrica.

i naravno tu je laptop, jer te projekte i gotove video snimke, ne mogu da prezentujem noseći desktop u zadnjem džepu.

P.S. neko će reći da za sve ovo možeš koristiti samo laptop. Moj i7 (laptop, 8logičkih na 3.4ghz 8GB R) ne može da primiriše desktop bratu i7(12logičkih na 2.4 6GB) kada je u pitanju rendering ili kompajliranje velikih aplikacija.

error404

pre 9 godina

U zadnje 8 godine kupio sam ukupno 2 racunara. Pre 8 godina mac book, platio 1200 franaka. Sada ga koristi moji otac, samo povecanja ram memorija, stavljen ssd i promenjena baterija. Ako sam dao 300 franaka za unapredjenje. Kompijuter je jos uvek perfektan, ne stuca i nije spor, a instaliran zadnji ios. I traja ce jos 3-4 godine. Prosle godine uzeo za mene mac book pro, placen 1600 franaka. I on ce da traje barem 10-tak godina. Tako sta ce mi da menjam svake godine komp i da pratim unapredjenje tehnologije? Virusi ne znam ni sta su.
Danas se ide ka tom smeru, kupi se jedna vredna stvar pa je kupac miran vise godina.

Nikola.Apa

pre 9 godina

Imam PC moglo bi se reci neki prosecan :
AMD Athlon x4 4x2.6 GHZ
4 GB DDR 3 RAM
AMD HD 6750 1 GB DDR 3
2x500 GB hard
Monitor LG Super Slim Led Full HD 22 inca .
A imam fon Samsung sa quad core procesorom i tablet sa dual core , a PC sam zadnji put upalio kad sam rutovo fon , sve sto mi treba odradim preko fona/tableta . Jedino sad mislim da probam GTA V cisto da vidim dal radi i kakva je igra .

Acko

pre 9 godina

Kome treba PC pitanje je sad :-)
Treba onima koji igraju igre ove zahtevne i onima kome treba za posao ti neki zahtevni programi,sve ostalo moze na Lap Top.Ja sam iskreno imao pre nekih osam godina babarogu od PC-ija sve igre sam igrao na max koja god da je izasla do pre godinu dana kad je poceo DX11,imam sirovu snagu al nemam podrsku i sta sad,vise me nisu interesovale igre jer su sve nekako blede nije to to ili pa su meni dosadile,a isto tako volim i da gledam filmove pa razvlacim kablove po kuci sto za racunar veliki zauzima mnogo prostora i odlucim prodam komp za te pare kupim laptop osrednje konfiguracije i sad mogu da gledam filmove gde god hocu u bilo koju sobu i imam vise prostora u kuci.
Ja mislim da Desktop racunari izumiru polako,jedino sad kad izadju one igre koje se igraju u virtuelnom svetu kao stvarnost jedino tad bi mogli ponovo da se vrate al tad bice nam potrebna cela jedna soba za igranje :-)

Brane212

pre 9 godina

Zaboravih još jedan bitan apgrejd, koji će moj novi PC svakako imati - ECC memoriju.

Ako ništa drugo, bar novi fajlsistemi kao što su BTRFS i ZFS to traže.

BTRFS polako sazreva za svakodnevnu upotrebu, bar na lokalnom serveru sa RAID poljem, pa tako i ECC postaje sve više potreba, naročito uz gigantske moderne diskove.

Diskovima pada cena i solidan 4TB WD RED je malo iznad €120.

Šest takvih diskova u RAID6 mi daje celih 15+TB neto prostora a tu zaštita podataka pred degradacijom postaje sve važnija, naročito za podatke koji se pohranjuju trajno.

Sam DDR4 u ovom trenutku nije ni važan. Skuplji kod istog kapaciteta od DDR3 i ima veće latencije. Važno je to, da donosi mogućnost prelaza na veće frekvencije u budućnosti i ECC korekciju kao standard ( a ne kao dodatak na specialnim izvedbama, kao kod DDR3 i prethodnika)

mister x

pre 9 godina

Ja zivim u Sweden,dostupme su mi sve opcije kompjutera.ili sve sam zivo probao i na kraju vratio se na klasicni kucni kompjuter win 7, 4 gig,ram 3,4 proc
graf 512 rm,jednostavno i sasvim dovoljno za sve moje potrebe.RTS BN i Sport kam bez imalo problema streemam.Sta mi treba vise ?

Mladen

pre 9 godina

Danas tehnickii nepismena osoba moze sama da sastavi racunar .
Windows 8 je uzasan na desktop racunaru bez nekih kompromisa i prekomplikovan je za korisnika koji hoce samo da procita novine i pusti muziku .
Proizvodjaci desktop racunara su mnogo alavi i neretko ce neupucenom korisniku prodati masinu sa preslabim procesorom (tipa 1.2GHz dual core) i 2 GB RAM-a sa HDD od 250 GB za 400 evra . Ja za taj novac mogu sam da sastavim ozbiljnu masinu .
Trziste je prezasiceno , odnosno dosli smo do situacije kada svaka kuca danas ima racunar , 2 laptopa i tablet (bar na Zapadu) . Ja imam slabiji laptop (Acer ZG5) i PC star 11 godina . Taj PC (Intel Celeron 1.7 , 1GB RAM , 40+80GB HDD i Nvidia 6200) mi zavrsava sve poslove , odigram neku stariju igru i ja nemam potrebu da ga menjam . Delova ima , jeftini su , a poslednje sto sam uradio je da sam povecao sa 512MB ram na 1GB i izduvao prasinu . PC nece odumreti , jednostastavno je trziste koje stagnira . Laptopovi su danas veoma jeftini (moj placen 230 evra , a svojevremno su napovoljniji bili bar 1000) , telefoni mogu skoro totalno da zamene PC , a tablet racunari su mnogo prakticniji od svega gore navedenog za neprofesionalnog korisnika .

mememaster420

pre 9 godina

Trziste polovnih racunara je PREZASICENO, narocito kod nas gde se masovno "uvozi" sa zapada/servisa, imate price o tome.

Meni odgovara, jer sasvim solidan PC moze da se nadje za 20-25eur (1gb ram, singlecore pentium, 7xxx GS/GT nvidia ili 9600 radeon, nesto slicno, nebitno), prikaci na monitor, i sve sem interneta funkcionise kako treba.

A za 60e vec ima C2D sa 2GB RAM-a, koji pusta 1080p, sve zivo, desktopova sto se tice. Dodajte jos 30-40e za laptop slicnih karakteristika, polovno naravno.

mick

pre 9 godina

zar postoji neko ko prodaje desktop racunare?? a jos da to neko kupi? nikoga ne znam da je na taj nacin kupio i to se tako ne kupuje. kupuju se komponente pa sam sastavis jer je vrlo lako i na netu i milion uputstava ili ti momci iz prodavnice to sklope zacas ako uzimas vise komponenti. ovi bre traze duplo vise para nego sam da kupis komponente...

Pametnjakovic Mladji

pre 9 godina

Najvecem broju ljudi pc danas gubi onu smisao. Jer su ljudima pre bili zaista potrebni da saznaju nesto vise. Jesnostavno preko kompjutera su sve gldeali i radili. Ali danas se pojavljuju sve noviji,laksi,manji i sve bolji i bolji uredjaji koje mozes nostiti sa sobom.jednostavno danas vam se sve nalazi na dlanu. Samo vam treba smart telefon/watch/ tablet pa da vidite koliko je pc poceo da gubi onu moc u ocima nekadasnjih kupaca. Jednostavno ne mozes pc da nosis sa sobom (iskljucujem laptopove i nootebokuve u naslovu iskljucivo pise pc). Ne mozes tek tako da se hvalis njime. Dokle je telefon bljestav,lagan i za obicnog srbina je to prestiz dokle pc sve to nije. Jednostavno danas je pc potreban ljudima koji razvijaju aplikacije i sisteme a njih ima malo, gejmerima ali to trziste je jako jer je konkurencija sony 4 ,xbox one i druge konzole koje su namenjene za igranje igrica. Ne kazem da ce se PC izgubiti u buducnosti ali ako ne ucine nesto novo i revolucionarno na tom polju jednostavno ce i dalje da propada.

Nikola.Apa

pre 9 godina

Imam PC moglo bi se reci neki prosecan :
AMD Athlon x4 4x2.6 GHZ
4 GB DDR 3 RAM
AMD HD 6750 1 GB DDR 3
2x500 GB hard
Monitor LG Super Slim Led Full HD 22 inca .
A imam fon Samsung sa quad core procesorom i tablet sa dual core , a PC sam zadnji put upalio kad sam rutovo fon , sve sto mi treba odradim preko fona/tableta . Jedino sad mislim da probam GTA V cisto da vidim dal radi i kakva je igra .

John Snow

pre 9 godina

Poštovani poznavaoci - svi od reda. PC je skraćenica za Personal Computer i odnosi se i na desktop, laptop i notebook računare. Članak (a i Gartnerov izveštaj) govore o prodaji svih ovih računara a ne samo desktop uređaja. Zato prestanite da lupate "laptop je bolji". Što se tiče sastavljanja računara, kao kupiš komponente... čista glupost. Samo ako imaš beskonačno vremena da se time baviš - ili si srednjoškolski geek ili student privatnog fakulteta ili nezaposleni "stručnjak" za računare (pošto su oni bez navodnka sigurno zaposleni i ne pada ima napamet da se igraju Lego kockicama).

Gulamfer

pre 9 godina

@Nikola

Apsoultno netacno. Imam u kuci brendirane racunare tacnje samo HPove i dva koje sam sam sklapao od vrhunskih komponenti i mnogo para. I tacnije je da na oko ovi drugi imaju bolje komponente. Samo na oko. U brendiranoj masini imate mnogo BOLJE komponente (i sve je proracunski izbalansirano, nista ne strci) i zato te masine rade i ne kvare se. Kao kad bi kupili mercedes ili sastavili auto od naizgled boljih mercedesovih komponenti. U mercedes idu delovi nulte ugradnje, a na trziste trece ugradnje. Dakle recimo u svetu procesora, kada se svaki procesor testira pojedinacno u fabrici dobijaju se tri kalsifikacije a, b i c. Klasa a odlazi za velike, HP, Dell... Klasa b odlazi na manje proizvodjace, a klasa c se prodaje kao komponenta i to cak zavisi od trzista. Klasa a ce da zavrsi u Americi i kao komponenta, a klasa c... zna se gde ce uvek da zavrsi. Tako da imam recimo HP iz 2001, radi pod legalnim XP koji je isao sa njim, americka proizvodnja i radi i dan danas kao satic, za 14 godina nijedne grescice ili popravke. Zena ga koristi za pisanje decijih prica, bajki i surf. Kutijica, milina. I tako je sa svim HP uredjajima. A ovo sto sam sklapao od komponenti sa vrhunskim perfomansama.... jednom crkla super graficka, menjaj, ode hard, placi i menjaj, na jednom od trajanja otisla maticna (koje inace traju oko 5-7 godina i prvo pokazuju otkaz na USB kontroleru pa dalje). Dakle nije zlato sve sto sija, nego je zlato ono sto jeste.

milorad

pre 9 godina

E,strucnjaci,strucnjaci za komjutere.Dali znate posto je novi tip regala,ves masine,kupatila,el.sporeta,frizidera.
Dali neko od vas zna posto je izolacija za kucu..?.
Fasada kuce..?
Ako ste ozbiljni ljudi stavite prst na celo.
Ako zaobilazite istinu vi ste u problemu.

Balkanski spijun

pre 9 godina

@mladen Mislim da nisi komeptentan da komentarises bilo sta na ovu temu. Cuvaj tehniku i probaj malo dublje da udjes u pricu pre nego izneses gomilu gluposti ovde.

sns.bot

pre 9 godina

Kupijo sam od pijac komponente matičnu, cpu 3ghz, 2gb dd1 rama i graficku gojdward 7950 gt agp za 6300 dindži + plus džakče papriku toj što sam mu dao preko. Kompjuterče ko bombonica tera sve na ful i na zlo. U visoooku rezoluciju gledam.

error404

pre 9 godina

U zadnje 8 godine kupio sam ukupno 2 racunara. Pre 8 godina mac book, platio 1200 franaka. Sada ga koristi moji otac, samo povecanja ram memorija, stavljen ssd i promenjena baterija. Ako sam dao 300 franaka za unapredjenje. Kompijuter je jos uvek perfektan, ne stuca i nije spor, a instaliran zadnji ios. I traja ce jos 3-4 godine. Prosle godine uzeo za mene mac book pro, placen 1600 franaka. I on ce da traje barem 10-tak godina. Tako sta ce mi da menjam svake godine komp i da pratim unapredjenje tehnologije? Virusi ne znam ni sta su.
Danas se ide ka tom smeru, kupi se jedna vredna stvar pa je kupac miran vise godina.

LordMikula

pre 9 godina

Veliki deo PC racunara je prodavan sa obicnim HDD a ne solid state diskovima (SSD). Mnogi sada pumpaju RAM i SSD u kompove i dobijaju performanse koje su mnogo bolje od novih racunara.

yoyo

pre 9 godina

Ja cu kupiti PC cim se Intel smiluje i izbaci novu generaciju procesora, pa kad ova sadasnja pojeftini nadam se kupovini jakog i5 ili "slabijeg" i7 procesora,u zavisnosti od cene.
Jednostavno, bavim se 3D-om,sto zahteva render,i tu lap top dolazi do svog limita i ne moze da izgura posao kao desktop racunar,na kraju krajeva laptop nije ni pravljen za to, i 80% ljudi ga koristi za surf,film,muziku i poneku igru tu i tamo.

Tužna istina

pre 9 godina

Nisu kompjuteri skupi, nego smo se mi loše udali. Plate su nam male.
A to i jeste bio cilj. Zašto bi danas svako znao kako rade fajlovi u DOS-u, kako radi Windows ili Linux i kako se programira.
Zamisao i jeste da se vremenom ljudi svedu na tablet i FB. I kraj.
Eventualno malo lakih droga za zatupljivanje, i poneki talenat Show sa šljokicama.
Cene zarada i cene hardvera samo prate taj trend.
Bogatuni mogu maljčikima da kupe za sigranje grandiozne računare,
a nama ostalima je dovoljan i DDR2 standard...
Zato je kod nas polovan roba sada, nikad skuplja.
A dođe li WW3 ima da bude kao na Kubi nekada. I 386 će se sanjati.

samo da primetim

pre 9 godina

Poslednji put sam kupio nov PC 2005. Od tada sam menjao matičnu ploču, procesor, memoriju, hard diskove, monitor, napajanje, ali sve to korak po korak. U tome i jeste prednost PC nad uređajima za jednokratnu upotrebu.

Surovi

pre 9 godina

"Danas tehnickii nepismena osoba moze sama da sastavi racunar .
Windows 8 je uzasan na desktop racunaru bez nekih kompromisa i prekomplikovan je za korisnika koji hoce samo da procita novine i pusti muziku . "

Slazem se sa ovom konstatacijom,ali bih dodao da je to istina,samo ako je korisnik retardiran.Osimica je veoma dobar os,koji lepo i stabilno radi.Metro je bezveze,ali ga ionako ne koristim,pa mi i ne smeta.
Sto se tice pada prodaje pc racunara,ono je neizbezno.U poslednjih deset godina izbaceno je nekoliko generacija racunara,koji manje ili vise i danas veoma dobro rade i izvrsavaju gotovo sve zadatke,osim mozda gledanja hd filmova.Ok,mozda nisu za klince koji gledaju filmove i igraju igrice,ali za kancelarije gde se najcesce koristi neki od office-a i eventualno neki usluzni program,jos uvek sasvim lepo sluze.
Sto se tice gedzeta,telefona i tableta,jedino tablet ostaje potpuna misterija,posto je to jedna besmislena sprava.Niti je dobra za surf,jos manje za gledanje filmova i slusanje muzike,dok je neki ozbiljni rad nemoguc.

Pera

pre 9 godina

Evo i zasto, po stavkama nasumicno:
- ddr3 je na kraju karijere a cena mu je pre godinu i nesto drasticno skocila i samim tim drasticno i podigla cenu novih konfiguracija
- cene hdd-ova od poplava (izgovori) su nekoliko puta vise, da bi se tek skorije vratile na nivo od pre nekoliko godina, doduse sada su tu ssd-ovi usli i na velika vrata ali storage je potreba a za to ssd nije pogoda
- amd je sa platformama prolupao, i desktop cpu koji vrti godinama i godinama na istoj arhitekturi je zastareo toliko da ga losi apu amd-a stize u nekim stvarima, nijedno ni drugo nisu dobra resenja za iosle zahtevniji rad na cemu god i intel svestan toga podize cene u nebo, dakle koju god platformu da izaberete kompromisi su prisutni a platicete cenu svakako (pre je bilo povoljnijih resenja, setite se izlaska phenoma 2 recimo itd.)
- u trecem kvartalu intel izbacuje novu desktop liniju procesora
- ddr4 je poceo da se uvodi

Sve u svemu ja bih rekao da su finasije najveci problem, kako kod nas tako i u svetu.

A povrh svega toga sigurno i ogroman neuspeh windows-a 8 ima udeo u svemu tome, sistem je losiji i od viste.

Mario

pre 9 godina

Ko nema PC ili ko ima neki star, on će kupiti nov.
Ko već ima PC i zadovoljan je njime, ne vidim zašto bi kupio nov.

PC tržište je staro, bio je red da se prezasiti. To na kraju krajeva nije ništa novo.

Brane212

pre 9 godina

Zadnja moja kupovina je bila ko zna koliko godina unazad - AMD PHenom x 4 955BE - prvi jeftin a solidan Quad Core.

Od tada sam pravio tu i tamo male zamene (crkla mi je grafička kartica) ali do sada nisam imao razloga za kompletnu zamenu.

Do nje će doći kad na tržište stignu prve stvarno brze APU jedinice sa HBM-om. Nadam se, da ću tada preći na 10 GBit mrežu, solidne diskove na serveru i solidnu bateriju LCD monitora.

Čekam AMD Zen, ali je lako moguće da se na kraju odlučim za neki ARM od Qualcoma, AMD-a ili konkurencije. Ili MIPS od Imaginationa.


Monitori su prilično zastali u razvoju, pre svega što se tiče rezolucije.
Na sreću, pojavljuju se pristupačni 4K modeli, ali još uvek nema puno izbora u IPS razredu a i postojeći modeli nisu još u špici što se brzine tiče. Isto tako, DisplayPort je tek nedavno stigao do verzije, koja može da prenese 4K uz solidan refreš.

Ali još uvek nema jeftinih grafičkih kartica ( a još manje APU-a) koji mogu efektno da generišu sliku na recimo tri takva monitora odjednom.

Mislim da su mnogi vlasnici PC-a u sličnoj situaciji. Jednostavno nema jake potrebe za prenovom a nova roba nije toliko bolja od stare da bi opravdala trošak.

Isto tako, Linux možda još uvek nije pravi izbor za svakog korisnika ali pravi ključne krajnje korake.

Dolazi Wayland, integracija desktopa itd itd.

komarac u sorcu

pre 9 godina

Kako nece biti u losem stanju kad je cena nekog zglavnog kompa papreno visoka. Spustite cene za 50% i trziste pc-a ima da procveta.

mirko, pazi tetak

pre 9 godina

desktop PC je za mene, bio i ostao, "kompjuter", i to će uvijek biti, ako razumijete šta hoću da kažem. telefoni, tableti, netbook računari i ostali "gedžeti" su upravo to - gedžeti, koji su internet približili svima, pa i onima koji ne znaju ni veš mašinu da upale. sto u mojoj sobi, na kojem se nalazi računar, u svom punom sjaju, upakovan u silverstone kućište je jedna vrsta "e-oltara", i služi upravo za to, kao mjesto na kojem ću da radim, komuniciram s drugima, i zabavim se. ne spadam u kategoriju ljudi koji u javnom prevozu, kafiću, na poslu i u čekaonici kod zubara, surfuju, lajkuju i tvituju. ta kategorija ljudi ne spada u korisnike PC-a, nego u korisnike interneta, i sve dok uređaj koji drže u ruci, na stolu i u ruksaku, omogućava pristup istom, oni su zadovoljni, i taj uređaj može biti i pegla. kao jedan od korisnika PC-a koji su se cimali sa instalacijom 98-e, iz floppy disk ere, ja na to sve gledam drugačije, i odgovorno tvrdim da od klasičnog desktop računara nikada neću odustati.

Dejan

pre 9 godina

Teško da PC može preživeti ubrzanje života i snižavanje kvaliteta komponenata koje se ugrađuju danas u smislu banalizacije sadržaja koji se nude potrošaču ...
Fableti i konzole će pojesti sve ostalo, dok će se klasičan PC verovatno integrisati u domaćinstvo počevši od televizora i razne druge multimedije
Za klasičan PC je danas potrebno vreme koje prečesto nemamo ...
Lagani laptopovi će preživeti jer se posao na nečemu mora raditi ...
Iskreno žalim za 90-tim godinama kada je PC u pitanju ...
Pogledajte samo reklame iz PC Magazina ili nekog sličnog jakog časopisa iz tih godina i shvatićete o čemu govorim
Spid u kome živimo je prejak za teške i zahtevne i naravno skupe komponente ili kompletne kvalitetne PC konfiguracije ...
Ne postoji nikakav opipljiv kvalitativni pomak u životu već više od 15 godina osim konstanantnog ubrzanja kojim se ista činjenica prikriva
Sve je svedeno na jeftinu i masovnu zabavu ili bolje rečeno zamazivanje očiju...

zoran1965

pre 9 godina

(mick, 13. april 2015 18:29)
ako mislite na srpsko tržište, ti tvoji istomišljenici ste se nalupetali za medalju.
otvoriti gmail nalog ili instalirati skajp za prosečnog srpskog korisnika je nemoguća misija, a instalirati OS je prvoklasni horor. tako da...

Unnamed

pre 9 godina

Za Željka: Čuj 700 evra za dve komponente! Pa bukvalno ceo non-K i5 komp, sa 120 GB SSD-om, 8 GB RAM-a, R9 280X grafičkom i svim ostalim komponentama (računao sam i B85 ploču, 630W ThermalTake napajanje, kućište, čak i rezač) sam maločas, inspirisan tvojim postom, sklopio od novih komponenti iz cenovnika jedne domaće prodavnice za tačno 701 evro. Da ne kažem da kupujući iz oglasa, novo a i polovno a još uvek u garanciji, možeš proći i za 500 evra, za mašinu iste ili slične snage. Treba ti samo monitor (ili flat TV) na koji ćeš sve povezati.

...

pre 9 godina

@Mladen mene je upravo prodavac ubedio da uzmem blago bolju masinu koja je bila par hiljada dinara jeftinija (nisam je primetio na sajtu) Za 380e Athlon X4 750k, R7 250 1GBDDR5, 8GB RAM-a, 1TBHDD + 64GBSSD (sasvim dovoljan za sistem i osnovne programe). Prethodnu masinu sam sam sklapao 2008, za 500e, i nije bila ni blizu ovome gledajuci u odnosu na neki prosek u to vreme. Trenutno ovakav laptop ne mozes da nadjes ni za 500e. Naravno, ovo stoji ako imas monitor, koji opet mozes naci za tih 120e.

Sto se tice Windows-a, kao uporni, zadrti korisnik xp-a sam presao direktno na 8.1. Ok, nisam osnovni korisnik, ali prezadovoljan sam. Razlike u normalnom radu su minimalne u odnosu na sedmicu. Win taster nikad cesce nisam koristio, a sve ostalo je gotovo isto.

Stefan J.

pre 9 godina

@John Snow najvise je takvih ali sklapanje u "kucnoj" radinosti je nesto sto pruza uzivanje i priliku da se nauci nesto novo. Nista lepse kada sam sklopim masinu i divim se svom umecu :) Nije da tu treba neka genijalnost ali treba malo znanja da se kompletira dobro balansirana masina. Inace sljakam u prosveti, nema blage veze sa informatikom, predajem drustveni predmet.

Acko

pre 9 godina

Kome treba PC pitanje je sad :-)
Treba onima koji igraju igre ove zahtevne i onima kome treba za posao ti neki zahtevni programi,sve ostalo moze na Lap Top.Ja sam iskreno imao pre nekih osam godina babarogu od PC-ija sve igre sam igrao na max koja god da je izasla do pre godinu dana kad je poceo DX11,imam sirovu snagu al nemam podrsku i sta sad,vise me nisu interesovale igre jer su sve nekako blede nije to to ili pa su meni dosadile,a isto tako volim i da gledam filmove pa razvlacim kablove po kuci sto za racunar veliki zauzima mnogo prostora i odlucim prodam komp za te pare kupim laptop osrednje konfiguracije i sad mogu da gledam filmove gde god hocu u bilo koju sobu i imam vise prostora u kuci.
Ja mislim da Desktop racunari izumiru polako,jedino sad kad izadju one igre koje se igraju u virtuelnom svetu kao stvarnost jedino tad bi mogli ponovo da se vrate al tad bice nam potrebna cela jedna soba za igranje :-)

Stojko

pre 9 godina

@Mladen
Zamisli kako bi ti tek jedan najslabiji moderni kompjuter zavrsavao posao, s obzirom da je otprilike 9x jaci od tvog celerona i 6200.
Samo sto ti smatras da je jeftinije juriti polovne delove, svakih par meseci nego kupiti kompjuter sa 3 godine garancije.

Mr.GreeN

pre 9 godina

Pa meni treba nov PC ali su komponente skocile za 20% tako da nije problem potraznja vec ponuda , za i5 mi treba 230 eu ploca dobra 150 eu ,grafika od 256 bita najgora moguca 200 eu minimum hard napajanje memorija kuciste ....pa realno 1000 eu sve izadje sa monitorom .A plata 250 eu kupicu ga cim prodam bubreg ili neko rikne pa nasledim nesto. Pretarali su sa cenama mnogo ...

Morpheus

pre 9 godina

@Mladen-e, da si ti meni živ i zdrav, ja sam pre 5 godina kupio PC sa quad-core procesorom (Phenom X4 9550), 4GB RAM memorije i hard diskom od 320GB za današnjih 300 evra (tada možda 350). A i sad je slična situacija sa cenama.

alfaC

pre 9 godina

Prije par dana sam kupio nešto kompjuterske opreme koju rodica treba da mi donese kada dodje iz US (za koji dan). Kupovao sam na Amazon.com, svojom karticom, na rodicinu adresu. Novi SSD Samsung Evo 850 (novi model) od 250gb sam platio 105$ (na akciji), ovdje je isti takav 160€ u radnji! Zatim, uzeo sam WD Ultra od 1gb za Backup projekata, platio ga 64$, ovdje košta 100€ (duplo više). Kako da po ovakvim cijenama mi redovno obnavljamo svoju opremu! Meni je to potrebno za posao!!!

mister x

pre 9 godina

Ja zivim u Sweden,dostupme su mi sve opcije kompjutera.ili sve sam zivo probao i na kraju vratio se na klasicni kucni kompjuter win 7, 4 gig,ram 3,4 proc
graf 512 rm,jednostavno i sasvim dovoljno za sve moje potrebe.RTS BN i Sport kam bez imalo problema streemam.Sta mi treba vise ?

djolea

pre 9 godina

a ilustracija uvek mora da bude Eplovo nesto, u ovom slucaju racunar od minimum 150 hiljada. spomenuli sve zive brendove a reklamiraju nesto sto je skuplje od automobila koje vecina nas ima..

ma sta kazes bre

pre 9 godina

ljudi moji nek dodju u nasu malu srbijicu pa nek vide koliko kod nas kosta tehnika (a standard nam je....) nasi prodavci pc delova i periferija nam deru kozu sa ledja.

Beograd na vodi i hlebu

pre 9 godina

Meni sve radi na C2D sa 4giga rama, najjeftinija grafa sa dvi izlazom, jedino sam hardove dokupljivao, i poslednje ssd za sistem. U startu kupljeno dobro kućište i kvalitetno napajanje. Evo radi svakodnevno 6 godina.

Stefan J.

pre 9 godina

Kao sto neko rece, desktop pc u buducnosti bice retka zverka, najvise usmeren profesionalcima i zahtevnim korisnicima. Licno vise volim dobar desktop jer mi tel zavrsava mail, fb i surfing tako da mi je laptop visak i skuplja prasinu do neke prezentacije i sl.

Nikola

pre 9 godina

Ulozeno-dobijeno od brendiranih desktop racunara = Prevelika cena/malo daje. Skupi kao djavo, otvoris kuciste i zaprepastis se. Konfiguracija kosta 50% manje u odnosu da su se delovi kupovali posebno...
Ko jos danas kupuje brendirani PC osim poslovnih ljudi/firmi itd, niko. Ili ih sklapamo sami, ili ih kupimo sklopljene po zelji uz odgovarajucu cenu. Prosto.

bole

pre 9 godina

@yoyo - Baviš se 3D-om a moraš čekati da novu intell generaciju da bi kupio sniženi i5 ili i7?! Jesi li tek ušao u biznis, predpostavljam da jesi, u suprotnom - odustani! (jer to nije za tebe) Ako si tek počeo, samo budi uporan pa ćeš imati najbolje desktop mašine, za koju godinu, nista ne brini, govorim iz svog iskustva ;)

Mladen

pre 9 godina

Na kompu koristim Auto cad , Corel , Matlab , Office i Photoshop , mada sve starije verzije . Najjace igre koje imam su NFS Pro Street i COD4 Modern Warfare i rade odlicno na min. detaljima .

Brane212

pre 9 godina

Zaboravih još jedan bitan apgrejd, koji će moj novi PC svakako imati - ECC memoriju.

Ako ništa drugo, bar novi fajlsistemi kao što su BTRFS i ZFS to traže.

BTRFS polako sazreva za svakodnevnu upotrebu, bar na lokalnom serveru sa RAID poljem, pa tako i ECC postaje sve više potreba, naročito uz gigantske moderne diskove.

Diskovima pada cena i solidan 4TB WD RED je malo iznad €120.

Šest takvih diskova u RAID6 mi daje celih 15+TB neto prostora a tu zaštita podataka pred degradacijom postaje sve važnija, naročito za podatke koji se pohranjuju trajno.

Sam DDR4 u ovom trenutku nije ni važan. Skuplji kod istog kapaciteta od DDR3 i ima veće latencije. Važno je to, da donosi mogućnost prelaza na veće frekvencije u budućnosti i ECC korekciju kao standard ( a ne kao dodatak na specialnim izvedbama, kao kod DDR3 i prethodnika)

samo kazem

pre 9 godina

Kupio sam 2010. i5 2500k, 8GB rama i radeon 6850HD. Nakon 5 godina samo sam dokupio SSD. Komp razvaljuje kako radi i apsolutno nemam potrebu bilo sta da menjam. :)

km

pre 9 godina

pa jedan od razloga je I taj da mnogim klincima je potreban comp. samo za fejsb. imam konkretan primer,...moj kolega, cerka mu "iskopa oci" da joj kupi laptop. I on, stedljiv kakav je, dugo je razmisljao. cerka je u medjuvremenu dobila telefon sa velikim ekranom I rekla da joj laptop u stvari ne treba. siguran sam da je takvih mnogo.

nikson

pre 9 godina

@Surovi. Slažem se uz razmimoilaženje oko tableta. Naime, iz iskustva ličnog i mnogih mojih poznanika, roditelja male dece, tablet je odličan za klince - gledanje crtanih i igranje igrica za te uzraste u raznim situacijama kada vam je neophodna pomoć u čuvanju sece (nisu u vrtiću, parku, kod babe).

Colt Willcox

pre 9 godina

koje inace traju oko 5-7 godina i prvo pokazuju otkaz na USB kontroleru pa dalje). Dakle nije zlato sve sto sija, nego je zlato ono sto jeste.
(Gulamfer, 14. april 2015 11:45)

5-7 god za paprene vrhunske komponente? Šta li tebi uvaljuju, prijatelju...

Algoritam

pre 9 godina

Programerima, dizajnerima.
Ja ne mogu da kompajliram program i pokrenem testiranje ako nemam bar 3-4 virtuelnih mašina za testiranje(zahteva jak cpu/dosta ram-a ), jaku grafiku/procesor za rendering i dosta prostora za skladišćenje projekata.

Stari računar (singlecore 2.0, 2gb ram, nvidia 650) koristim samo za neke prostije funkcije tipa internet, još poneko testiranje i igranje igrica.

i naravno tu je laptop, jer te projekte i gotove video snimke, ne mogu da prezentujem noseći desktop u zadnjem džepu.

P.S. neko će reći da za sve ovo možeš koristiti samo laptop. Moj i7 (laptop, 8logičkih na 3.4ghz 8GB R) ne može da primiriše desktop bratu i7(12logičkih na 2.4 6GB) kada je u pitanju rendering ili kompajliranje velikih aplikacija.