Ponedeljak, 02.03.2015.

20:24

Više ljudi ima Windows XP, nego 8 i 8.1

Izvor: B92

Više ljudi ima Windows XP, nego 8 i 8.1 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Zoran Loznica

pre 9 godina

Replika na:
@Zoran Loznica to pokazuje samo o tebi. Ti ako imas stvarno nove komponente i xp onda ne koristis ni 10% njihovih mogucnoati. Kupis najnoviji procesor i graficku i onda ne mozes da instaliras noviji direct x i imas zastarele drajvere i ti se hvalis time? Bravo. Ne verujem da imas uopste to vec samo lupas ovde.(joker, 03. mart 2015 10:06)

Da li uopšte čitaš ceo komentar ili samo prvu rečenicu? Plača gigabyte chipset g41, lga 775 modivana na 771 zbog xenona e5430, 4gb ddr2 1066, hdd wd 320gb, 32mb kesh, grafika ati 6770 1gb ddr5. Eto, to je što imam i nije skupo, vredi jedva 150e ali je za mene dovoljno. VOLIM XP, RAZUMI.

deki

pre 9 godina

Windows 8.1 je odlican. Koristim ga od kako je izasao, i nemam zaista nikakvih problema. A nije bas da spadam u one korisnike koji 'samo koriste internet i surfuju i to je to'. Radim ja na racunaru svasta nesto, i nikad nisam imao problema. E sada, ako zelite bas bas da se 'igrate sa racunarom' i da cackate sve i svasta i radite neke bas komplikivane stvari i ja cu priznati da je Linux bolji izbor.

Marx

pre 9 godina

@ (хаџија, 03. mart 2015 19:57)

Eto još jednog pokazatelja da nam je školstvo u krizi. U moje vreme se još u osnovnoj školi učilo da se čita sa razumevanjem. Vaša interpretacija napisanog nema veze sa istim.

Anonymous

pre 9 godina

Zato sto je narod skeptican, i ovoozda vazi za Srbiju gde su stare masine sa 512ram Windows 8.1 je super, sad sam presao na windows 10 9926 i dobar je jo neke sitnice da se ispeglaju jer je preview

Drogoš

pre 9 godina

Doći će vreme da će ljudi tražiti i skupo plaćati stare mobilne telefone, stari OS i stari hardver.
Jer će to značiti slobodu.

neutralni felsh

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.
(neutralni felsh, 3. mart 2015 15:34)

Aуто? Рикша је боље поређење.
(1+1=10, 03. mart 2015 17:58)


hahaha, toushe!
ne slazem se sa tvojim poredjenjem, ali mi se vrlo svidja odgovor :)

djolea

pre 9 godina

a kako neko moze reci da je xp bolji od 7 ili 8? taj sistem je izasao davno, zakomplikovan je ceo, zastareo interfejs.. po meni je 7 najbolji, njega i koristim od kad je izasao.. svidja mi se i 8, planiram da se prebacim na njega cisto da malo osvezim racunar. razumem kad neki matorci pocnu da pricaju naprimer kako je golf 2 bolji od golfa 7, ali ne mogu da razumem da neko od 20 godina ima takvo razmisljanje, ili da kaze da je nokia 3310 bolja od ajfona i slicno. tehnologija napreduje i gotovo, sve to ima smisla, niko nije lud da ulozi tolike pare u razvijanje te tehnologije a da to nema smisla i prakticnu primenu.

хаџија

pre 9 godina

(Marx, 2. mart 2015 22:05)
sve je tačno što si napisao, ali samo za vlasnike androida.
ja očekujem da za moju lumiju dobijem besplatnu nadogradnju, i na vreme (to bi voleo i za Pc, posle kupovine originalnog softvera). isto ko i vlasnici mekova.
a ti kade voliš da menjaš kompletan uredjaj sa sve operativnim sistemom...i misliš da si baja...

1+1=10

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.
(neutralni felsh, 3. mart 2015 15:34)

Aуто? Рикша је боље поређење.

iskustvo uci

pre 9 godina

Dobra je osmica. Ti izgovori, metro, tralala su gluposti. Na klik predjes u redovan desktop. Meni je problem sto 8 NE TERA PORTABLE PROGRAME!!!

neutralni felsh

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.

-

pre 9 godina

citat koristim win 7 sa temom starog windowsa.. mana win 8 jer nema tu temu inace radi isto kao i win 7.. jedino start malko drugaciji...


Moze da se instalira classic shell program i onda da se skine sa neta odgovarajuca tema sa proplankom.

T

pre 9 godina

Imam desktop koji bi sigurno mogao da vrti Win7 ili Win8. Ali nisam imao disk sa Win7 kada sam ga kupio, instalirao sam XP. Nekada sam programirao na njemu, ali sada racunar sluzi za web, povremeno obradu slika ("crvene oci" i sl.) i nesto malo za Office. Sve radi kako valja, zasto bih bilo sta menjao?

Halle-ON

pre 9 godina

Vecina standardnih programa, koje koriste obicni korisnici, jos nije optimizovana za vise jezgara, sto se tice 8ce i njene brzine, da moguce je postici malo manje zauzece resursa nego na windows 7, razlog je odsutsvo Aera, medjutim po default instalaciji zauzece je vece. Sto se tice brzine, mnogi grese tu i misle da je 8/8.1 nesto brzi, a u pitanju je drugaciji nacin gasenja, to jeste windows 8 se ne gasi potpuno i pola procesa je u sleep mode-u, pa tako deluje da sistem se brze startuje, i programi da se brze startuju, ako se koristi default sistem, onda ce zuzece memorije biti vece, pa prakticno je isto kao i na windows 7 kada bi se koristio na isti nacin. Pogledajte kako funkcionisu sistemi pa onda komentarisite, licni osecaj moze da zavara, ali svako ko zna kako ovi operativni sistemi funkcionisu zna prednosti i mane svakog i koristi sistem koji najvise odgovara licnim potrebama korisnika.

milan

pre 9 godina

nije uopste hardver u pitanju,stvar je u 8-mici GUI je napravljen za tablete ja imam dobar komp,al mi se ne skroluje po celom ekranu da bih kliknuo na ikonicu,pricam o start meniju,jednostavno nije 8-mica nije windows kakav ljudi znaju i hoce,zato je microsoft to ispravio u windows 10,potrosaci su rekli svoje...

Vladica

pre 9 godina

win 8 je u srcu napredak koji je m$ unistio interfejsom koji brka babe i žabe - apsolutno nefunkcionalanim metro interfejsom na desktop okruženju a na koji te baca svaki dodir na Win taster. Pored toga, umesto da počne napokon da koristi relativne putanje, win 8 apsolutno ni trikovima ne dozvoljava seobu users i program files foldera sa C: diska, svaki pokušaj vodi do nestabilnog sistema, za razliku od prethodnih verzija gde se moglo pri instalaciji to podesiti
nadam se da ce u X unaprediti to....mada mi se ne svidja sto u preview X ne vidim aero

Sretjćko Šojić

pre 9 godina

pa kad svi imaju krseve od kompova pa ne mogu da instaliraju novi windows i jos kazu kao zato sto je xp bolji hahaha lazite sami sebe!

Stari, dobri XP

pre 9 godina

Cak i za novi hadwer XP je zakon za latopovr.. Posebno ove verzije da kazemo usavrsenije al ne od microsofta. Na mom novom laptopu starom par meseci na LAST XPu mi baterija drzi 70% duze nego na 8.1 sa kojim dosao fabricki.. Probao vise puta u raznim situacijama.. Da ne pricam sto last xp prosto leti.. Kliknes bilo sta otvori se za milosekundu.. U metrou otvorim i onda cak i za najprostiju aplikaciju dramska pauza od bar 5-6 sekundi (.., 03. mart 2015 08:39)

Isti slucaj. Imam Samsung Ativbook sa dual core celeronom koji je predvidjen za Win 8. Od kad sam mu stavio XP, laptop leti. Sedmica i Osmica se vuku kao creva.

mick

pre 9 godina

win 8 jeste 7 bez start menija ali 8.1 je ustvari win 9 jer je promenjen kernel i jos neke stvari. vidis kako ne znas sve. pisem kao neko ko je koristio oba i win 8.1 je najbolji win do sada, primetna je razlika u brzini... ne znam cemu otpor svakom novitetu koji se uvede, ali uvek je noviji softver bolji od starog...

joker

pre 9 godina

@Zoran Loznica to pokazuje samo o tebi. Ti ako imas stvarno nove komponente i xp onda ne koristis ni 10% njihovih mogucnoati. Kupis najnoviji procesor i graficku i onda ne mozes da instaliras noviji direct x i imas zastarele drajvere i ti se hvalis time? Bravo. Ne verujem da imas uopste to vec samo lupas ovde.

Boki

pre 9 godina

Koristio windows xp do pojave win 7 preso na win 7 dopao mi se ostao na njemu,kada se pojavio win 8 instalirao sam ga i posle par dana vratio se na win 7 tako da win 8.1 nisam ni pokusavao da koristim.Win 8 je u osnovi sedmica samo bez standardnog start menija.Tako da su win xp i 7 zakon za mene i neplaniram da ih menjam ni za win 10 koji stize uskoro...

Demius

pre 9 godina

Ja lično i ne čitam ove štelovane statistike, ali me čudi ovolika popularnost već sada debelo ostarele sedmice.Znam da je najviše koriste gejmeri, ali bi i oni izvukli kojih 10-tak frejmova više, kada bi samo znali kojiko je Windows 8.1 brži OS u svakom pogledu.Po izgledu, "Windows 8.1" sa update 1, uopšte se i ne razlikuje od Windows sedmice, a sve radi mnogo brže i fludnije, od boot-ovanja sistema, pa na dalje.Ko ne voli može da isključi taj famozni Metro interfejs i da instalira krekovanu verziju Start8, start menija i samo da vozi.Windows XP imam na jednoj manjoj particiji, jel nikada ne znaš kada može da ti zatreba za neki stariji program, igricu i slično.

..

pre 9 godina

Cak i za novi hadwer XP je zakon za latopovr.. Posebno ove verzije da kazemo usavrsenije al ne od microsofta.
Na mom novom laptopu starom par meseci na LAST XPu mi baterija drzi 70% duze nego na 8.1 sa kojim dosao fabricki.. Probao vise puta u raznim situacijama.. Da ne pricam sto last xp prosto leti.. Kliknes bilo sta otvori se za milosekundu.. U metrou otvorim i onda cak i za najprostiju aplikaciju dramska pauza od bar 5-6 sekundi

milorad

pre 9 godina

Microsoft je stvorio xp koji je neprevazidjen.E sad sto on menja igraca ili tim koji pobedjuje na globalnom nivou,to je samo njihova stvar i nicija vise.
Ukinulu su podrsku xp bez posledica je za sada ,mislim da ce dugo jos xp opstati uprkos 7, 8 ,8,1 ,pa 10 .

Sta da se radi svako voli u komlikovanom zivotu makar stvar koja je jednostavna i razumljiva .

mikiv

pre 9 godina

cena je korektna. jeste stari 400 cpu ali je dovoljan,koristio ga pa znam da se malo mucio sa renderovanjem kompleksnim web sajtovi sa dosta video snimaka. za te pare imate xiaomi note koji takodje ima kualkom 400,bolju kameru,vecu bateriju,ekran na 5.5. ne ulazim u to sta je bolje.

pera

pre 9 godina

Win10 nece biti pucanj u prazno zbog kompanija koje ce ga prihvatiti a koje imaju globalni ugovor sa MS-om. Win8 je ocajan za koriscenje i napravljen je tako da je komplikovaniji od prethodnika, zato nema prodju.
Ako je nesto novo, ne znaci i da je bolje. Win8 ne bi imao ni toliko ucesce da nije novih racunara za koje obican prosecan korisnik ne moze da nadje drajvere za Win7. Takodje, za novije racunare niko ne pise vise drajvere za WinXP inace bi WinXP verovatno imao i preko 50%.
Od uvodjenja ribona u Office pa potom u Windows, MS smisljeno radi na stetu korisnika i otezava koriscenje racunara u desktop okruzenju, izjednacavajuci ergonomiju koriscenja desktopa i tableta. Godinama koristim "ribbon office" i Win8 i mogu vam reci da je moj subjektivni osecaj da je uvodjenje tih inovacija "bez pameti".
Probajte Office 2013, tek je to uzas, u tri boje interfejs, ne razlikujete gde vam pocinju emailovi, gde zavrsavaju meniji, uzas! A zasto? Pa izmedju ostalog i da se smanji potrosnja resursa za koriscenje tog istog office-a u WEB okruzenju, jer, zamislite, identicno izgleda i office na web-u.
Uveren sam da ova estetska papzijanija nije u interesu korisnika, a dokle ce MS moci tako? Pa verovatno zauvek dok bez duboko ne zabrazdi i neka firma osnuje svoj OS sa drugacijim konceptom i idejom kakva trenutno ne postoji :(

Lynx

pre 9 godina

Pa ne kapiram zasto racunaju samo desktop racunare. Znate li koliki je broj laptopova koji imaji W8/W8.1. Sigurno nece niko na novi laptop staviti XP.

Irena

pre 9 godina

Ova informacija nije realan pokazatelj. Sta je sa korisnicima racunara koji koriste Windows XP i koji su racunar kupili sredinom prosle decenije a ne koriste internet? Koliko samo ja poznajem takvih ljudi... Kada bi se uracunali i oni statistika bi pokazala da je XP mnogo zastupljeniji nego sto mi mislimo...

neutralni felsh

pre 9 godina

ljudi, ne lazimo se, win8 je zmaj. isprva sam psovao i mikrosoftove dizajnere i inzenjere i sve ostale driver-maste, a posle, kad sam se navikao, cudio sam se kako su ga dobro napravili. mada, kad se setim, to sam isto pricao i za nirvanu, anthrax, daft punk, ili leonarda kohena, brajana ferija... i muzika zahteva da se uzivis u nju, a kamoli operativni sistem, da mu se dostojno posvetis.
nisu mi jasni ljudi kojima je win7 bolji nego osmica. mozda ih je mrzelo da se privikavaju, ko zna. svako ima pravo da radi onako kako je njemu lakse i mentalno udobnije. to vazi i za uporne korisnike xp-a.
naravno, na jednom starom malom asus netbuku imam jedan stari prilagodjeni xp, kao stalnu postavku, omaz tom veteranu koji je, ruku na srce, svakom od nas ipak dao vise nadahnuca nego nerviranja - osim ako nije neki neizlecivi linux cinik.
win8 prosto nema takav shmek, on je kao ultramoderni auto koji, koliko god da je superioran, nema dobru pricu i dugu hronologiju iz "vremena naivnosti" - kao jedna buba, cak i golf "kec", ili fica. pali iz prve, butuje se za 10 sekundi, ma daj, nemam vise na sta da gundjam, superiornom intonacijom... ko zna, mozda je to tajna ovolikog antihistorijskog entuzijazma oko xp-a. kad se on pojavio, u globalu nismo znali skoro nista, a sad znamo skoro sve: tako smo vremenom postali nevidjeni gundjatori i gnjavatori. sveznalice su uglavnom takve - svakodnevno dosadne i filozofski sterilne. a pri susretu sa novotarijama podsvesno ustuknemo jer nam se pomuti podsvesna uglancana slika o sebi.

xp sp3

pre 9 godina

Pa? I vise njih voze Daciu nego BMW.
(79, 2. mart 2015 21:06)
Kakva glupa analogija, to su proizvodi 2 razl. kompanije a ovo jedne iste.
Odgovarajuce bi bilo "vise njih vozi BMW kockicu nego M6" a posledicu su da je zarada daleko manja od planirane

Kipo

pre 9 godina

Win 8 mi je bio privlacan posto volim povremen promene dizajna ali sam brzo odustao jer mi je skoro svaki dan u prvih sat vremena azurirao sistem. Ne bi mi ni to bio problem da mi to nije jelo resurse u toj meri da sam imao osecaj kao da sam se vratio desetak godina unazad :-( Tako da u mom slucaju windows 8 potvrdjuje staro MS pravilo - svaki drugi OS je neupotrebljiv. Posle windows 98 usledio je odlicni windows 2000, posle ME stigao je XP a posle Vista spas je pruzio windows 7 tako da od windows 10 ocekujem da zaleci bol koje je windows 8 izazvao...

Aleksa

pre 9 godina

Prešao bih na 7 ali imam ograničen hardver - Nvidia otkazala podršku, nije pisala drajvere za ATI u kombinaciji sa NF3... meni taj hardver ok završava posao i nemam namere da ga menjam. XP - hteo ne hteo.

Marx

pre 9 godina

Ljudi danas menjaju telefon na svakih godinu-dve jer, eto, nešto se promenilo, jako je bitno imati najnoviju verziju OS-a i dati 700 evropskih novčanih jedinica. Kad je u pitanju desktop (čitaj MS) jako je bitno istaći kako je to prevara, kako se tu ništa nije promenilo, ponosno istaći kako su i nadogradnje sistema nebitne i obavezno isključene... i naravno, 100-150 evra je previše...

Zanimljivo mi to. A tek pločice...

majk

pre 9 godina

Ljudi tesko prelaze sa pouzdanog na nepoznato. Prosto je tako jer vecina korisnika koristi xp za neke svoje potrebe i dok im ispunjava sve sto zele nece ga menjati. Ja imam windows 7 ultimate 64 bita instaliran na racunaru, i toliko sam se navikao na njega da mi legalan 8.1 stoji i ceka da izadje windows 10 pa cu ga tad instalirati i nadograditi na 10ku.Pa ako ne budem zadovoljan opet na sedmicu :)

BL

pre 9 godina

Njihov gubitak. Cak i gubitak korisnika Windows 7-ice. Windows 8.1 je odlican napredak u odnosu na Win7, samo ih oni koji se ne razumiju u nesto poput ovog, ne cijene dovoljno.

Zoran Loznica

pre 9 godina

Evo ja imam xp na oba kompa. Kada bih sada kupio nov komp isto bi imao xp. Za one koji imaju izgovor da je to jer mi je komp krš da kažem da nije najnovije čudo tehnike ali nije za bacanje. Quad. Meni je xp pregledan i opcije su logički poređane. Pošto sam amater, ne trebaju mi virtuelni sistemi i višestruki desktopovi. Imam uređaje za programiranje memorijskih čipova koji rade samo pod xp-om i ne pada mi na pamet da kupujem nove jer tako želi Microsoft. Oni mogu da izbacuju sisteme svake godine a ja ne mogu zbog toga da gubim. Eto. Ostali windowsi su ružni.

Adriano_Galliani

pre 9 godina

Пишем коментар са 8.1 х64. Имам и WinXP инсталиран. Да није уцене у виду подршке за DX 10 и 11, XP би био савршен. Колико год 8.1 без, XP је бржи, а за основне потребе - сасвим довољан.

CyberDjomla

pre 9 godina

XP najmanje opterecuje sistem, zahteva najmanje resursa od racunara a moze da podrzi malo "MODERNIJI" softver. Ja ga i dan danas koristim na masini sa dual core i 3gb ram.

Korisnik obicni

pre 9 godina

Na zalost,jos nisam probao W8(8.1)!
W7 mi radi dovoljno dobro za moje potrebe,a stariji lap-top sam jeftino nadogradio,tako da XP bukvalno `leti`,sa Intelovim dual core-om.
Imam mnogo stvari,skupljanih vise od deset godina,da bih se olako odrekao XP-a.
Otvoren sam ja za sve sto je novo i dobro,nemam nikakve predrasude,pazljivo citam,osluskujem i postujem iskustva drugih korisnika,ali uvek kada npr. treba da napravim novi dokument,okrecem se starijim verzijama Word-a ili Excel-a,jer je za moje potrebe,to vise nego dovoljno.
Uostalom,sta da radim sa `zastarelim` skenerima,stampacima?
Da ih bacim,a rade k`o sat?
Neka hvala!

Zeko Peko

pre 9 godina

Nikako da uvrste jos 3.5 miliona ATM masina za vadjenje para ili bankomata i gomilu industrijskih masina koji nisu nikad videli internet. Tako da WinXP-a ima mnogo vise nego sto ga prikazuju.

johnny_bravo

pre 9 godina

Mozda to znaci, da treba da prestanu da se glupiraju i da treba da naprave jednostavan sistem, kao XP, bez bespotrebnih dzidza-bidza, sa osvezenim izgledom.

dejan

pre 9 godina

Ja sam gurao Win XP od 2001. do 2011, zatim sedmicu od 2011. do 2014. a u poslednjih godinu dana Win 8.1 update 1 (na PC-u iz 2008.godine, Athlon X2 5000+ sa 2GB RAM-a i integrušom).

8.1-u1 se pokazao kao najbrži i najlakši sistem, i za instalaciju i za korišćenje, nikakvih bagova za ovih godinu dana, a PC kao da se preporodio u odnosu na sedmicu i XP. Čak je i 2GB RAM-a dovoljno za kućne uslove, a "flat" dizajn je osveženje nakon prethodnih sistema.

Cela ta fama oko start dugmeta je čista glupost, što je inače glavni razlog zašto mnogi pljuju ovaj sistem (većina ih nije ni probala novi OS), jer sve je i dalje tu, samo je drugačije organizovano.

johnny_bravo

pre 9 godina

Mozda to znaci, da treba da prestanu da se glupiraju i da treba da naprave jednostavan sistem, kao XP, bez bespotrebnih dzidza-bidza, sa osvezenim izgledom.

Marx

pre 9 godina

Ljudi danas menjaju telefon na svakih godinu-dve jer, eto, nešto se promenilo, jako je bitno imati najnoviju verziju OS-a i dati 700 evropskih novčanih jedinica. Kad je u pitanju desktop (čitaj MS) jako je bitno istaći kako je to prevara, kako se tu ništa nije promenilo, ponosno istaći kako su i nadogradnje sistema nebitne i obavezno isključene... i naravno, 100-150 evra je previše...

Zanimljivo mi to. A tek pločice...

Zeko Peko

pre 9 godina

Nikako da uvrste jos 3.5 miliona ATM masina za vadjenje para ili bankomata i gomilu industrijskih masina koji nisu nikad videli internet. Tako da WinXP-a ima mnogo vise nego sto ga prikazuju.

Aleksa

pre 9 godina

Prešao bih na 7 ali imam ograničen hardver - Nvidia otkazala podršku, nije pisala drajvere za ATI u kombinaciji sa NF3... meni taj hardver ok završava posao i nemam namere da ga menjam. XP - hteo ne hteo.

Zoran Loznica

pre 9 godina

Evo ja imam xp na oba kompa. Kada bih sada kupio nov komp isto bi imao xp. Za one koji imaju izgovor da je to jer mi je komp krš da kažem da nije najnovije čudo tehnike ali nije za bacanje. Quad. Meni je xp pregledan i opcije su logički poređane. Pošto sam amater, ne trebaju mi virtuelni sistemi i višestruki desktopovi. Imam uređaje za programiranje memorijskih čipova koji rade samo pod xp-om i ne pada mi na pamet da kupujem nove jer tako želi Microsoft. Oni mogu da izbacuju sisteme svake godine a ja ne mogu zbog toga da gubim. Eto. Ostali windowsi su ružni.

Korisnik obicni

pre 9 godina

Na zalost,jos nisam probao W8(8.1)!
W7 mi radi dovoljno dobro za moje potrebe,a stariji lap-top sam jeftino nadogradio,tako da XP bukvalno `leti`,sa Intelovim dual core-om.
Imam mnogo stvari,skupljanih vise od deset godina,da bih se olako odrekao XP-a.
Otvoren sam ja za sve sto je novo i dobro,nemam nikakve predrasude,pazljivo citam,osluskujem i postujem iskustva drugih korisnika,ali uvek kada npr. treba da napravim novi dokument,okrecem se starijim verzijama Word-a ili Excel-a,jer je za moje potrebe,to vise nego dovoljno.
Uostalom,sta da radim sa `zastarelim` skenerima,stampacima?
Da ih bacim,a rade k`o sat?
Neka hvala!

majk

pre 9 godina

Ljudi tesko prelaze sa pouzdanog na nepoznato. Prosto je tako jer vecina korisnika koristi xp za neke svoje potrebe i dok im ispunjava sve sto zele nece ga menjati. Ja imam windows 7 ultimate 64 bita instaliran na racunaru, i toliko sam se navikao na njega da mi legalan 8.1 stoji i ceka da izadje windows 10 pa cu ga tad instalirati i nadograditi na 10ku.Pa ako ne budem zadovoljan opet na sedmicu :)

dejan

pre 9 godina

Ja sam gurao Win XP od 2001. do 2011, zatim sedmicu od 2011. do 2014. a u poslednjih godinu dana Win 8.1 update 1 (na PC-u iz 2008.godine, Athlon X2 5000+ sa 2GB RAM-a i integrušom).

8.1-u1 se pokazao kao najbrži i najlakši sistem, i za instalaciju i za korišćenje, nikakvih bagova za ovih godinu dana, a PC kao da se preporodio u odnosu na sedmicu i XP. Čak je i 2GB RAM-a dovoljno za kućne uslove, a "flat" dizajn je osveženje nakon prethodnih sistema.

Cela ta fama oko start dugmeta je čista glupost, što je inače glavni razlog zašto mnogi pljuju ovaj sistem (većina ih nije ni probala novi OS), jer sve je i dalje tu, samo je drugačije organizovano.

Adriano_Galliani

pre 9 godina

Пишем коментар са 8.1 х64. Имам и WinXP инсталиран. Да није уцене у виду подршке за DX 10 и 11, XP би био савршен. Колико год 8.1 без, XP је бржи, а за основне потребе - сасвим довољан.

CyberDjomla

pre 9 godina

XP najmanje opterecuje sistem, zahteva najmanje resursa od racunara a moze da podrzi malo "MODERNIJI" softver. Ja ga i dan danas koristim na masini sa dual core i 3gb ram.

BL

pre 9 godina

Njihov gubitak. Cak i gubitak korisnika Windows 7-ice. Windows 8.1 je odlican napredak u odnosu na Win7, samo ih oni koji se ne razumiju u nesto poput ovog, ne cijene dovoljno.

Irena

pre 9 godina

Ova informacija nije realan pokazatelj. Sta je sa korisnicima racunara koji koriste Windows XP i koji su racunar kupili sredinom prosle decenije a ne koriste internet? Koliko samo ja poznajem takvih ljudi... Kada bi se uracunali i oni statistika bi pokazala da je XP mnogo zastupljeniji nego sto mi mislimo...

pera

pre 9 godina

Win10 nece biti pucanj u prazno zbog kompanija koje ce ga prihvatiti a koje imaju globalni ugovor sa MS-om. Win8 je ocajan za koriscenje i napravljen je tako da je komplikovaniji od prethodnika, zato nema prodju.
Ako je nesto novo, ne znaci i da je bolje. Win8 ne bi imao ni toliko ucesce da nije novih racunara za koje obican prosecan korisnik ne moze da nadje drajvere za Win7. Takodje, za novije racunare niko ne pise vise drajvere za WinXP inace bi WinXP verovatno imao i preko 50%.
Od uvodjenja ribona u Office pa potom u Windows, MS smisljeno radi na stetu korisnika i otezava koriscenje racunara u desktop okruzenju, izjednacavajuci ergonomiju koriscenja desktopa i tableta. Godinama koristim "ribbon office" i Win8 i mogu vam reci da je moj subjektivni osecaj da je uvodjenje tih inovacija "bez pameti".
Probajte Office 2013, tek je to uzas, u tri boje interfejs, ne razlikujete gde vam pocinju emailovi, gde zavrsavaju meniji, uzas! A zasto? Pa izmedju ostalog i da se smanji potrosnja resursa za koriscenje tog istog office-a u WEB okruzenju, jer, zamislite, identicno izgleda i office na web-u.
Uveren sam da ova estetska papzijanija nije u interesu korisnika, a dokle ce MS moci tako? Pa verovatno zauvek dok bez duboko ne zabrazdi i neka firma osnuje svoj OS sa drugacijim konceptom i idejom kakva trenutno ne postoji :(

Demius

pre 9 godina

Ja lično i ne čitam ove štelovane statistike, ali me čudi ovolika popularnost već sada debelo ostarele sedmice.Znam da je najviše koriste gejmeri, ali bi i oni izvukli kojih 10-tak frejmova više, kada bi samo znali kojiko je Windows 8.1 brži OS u svakom pogledu.Po izgledu, "Windows 8.1" sa update 1, uopšte se i ne razlikuje od Windows sedmice, a sve radi mnogo brže i fludnije, od boot-ovanja sistema, pa na dalje.Ko ne voli može da isključi taj famozni Metro interfejs i da instalira krekovanu verziju Start8, start menija i samo da vozi.Windows XP imam na jednoj manjoj particiji, jel nikada ne znaš kada može da ti zatreba za neki stariji program, igricu i slično.

Stari, dobri XP

pre 9 godina

Cak i za novi hadwer XP je zakon za latopovr.. Posebno ove verzije da kazemo usavrsenije al ne od microsofta. Na mom novom laptopu starom par meseci na LAST XPu mi baterija drzi 70% duze nego na 8.1 sa kojim dosao fabricki.. Probao vise puta u raznim situacijama.. Da ne pricam sto last xp prosto leti.. Kliknes bilo sta otvori se za milosekundu.. U metrou otvorim i onda cak i za najprostiju aplikaciju dramska pauza od bar 5-6 sekundi (.., 03. mart 2015 08:39)

Isti slucaj. Imam Samsung Ativbook sa dual core celeronom koji je predvidjen za Win 8. Od kad sam mu stavio XP, laptop leti. Sedmica i Osmica se vuku kao creva.

T

pre 9 godina

Imam desktop koji bi sigurno mogao da vrti Win7 ili Win8. Ali nisam imao disk sa Win7 kada sam ga kupio, instalirao sam XP. Nekada sam programirao na njemu, ali sada racunar sluzi za web, povremeno obradu slika ("crvene oci" i sl.) i nesto malo za Office. Sve radi kako valja, zasto bih bilo sta menjao?

Boki

pre 9 godina

Koristio windows xp do pojave win 7 preso na win 7 dopao mi se ostao na njemu,kada se pojavio win 8 instalirao sam ga i posle par dana vratio se na win 7 tako da win 8.1 nisam ni pokusavao da koristim.Win 8 je u osnovi sedmica samo bez standardnog start menija.Tako da su win xp i 7 zakon za mene i neplaniram da ih menjam ni za win 10 koji stize uskoro...

Kipo

pre 9 godina

Win 8 mi je bio privlacan posto volim povremen promene dizajna ali sam brzo odustao jer mi je skoro svaki dan u prvih sat vremena azurirao sistem. Ne bi mi ni to bio problem da mi to nije jelo resurse u toj meri da sam imao osecaj kao da sam se vratio desetak godina unazad :-( Tako da u mom slucaju windows 8 potvrdjuje staro MS pravilo - svaki drugi OS je neupotrebljiv. Posle windows 98 usledio je odlicni windows 2000, posle ME stigao je XP a posle Vista spas je pruzio windows 7 tako da od windows 10 ocekujem da zaleci bol koje je windows 8 izazvao...

xp sp3

pre 9 godina

Pa? I vise njih voze Daciu nego BMW.
(79, 2. mart 2015 21:06)
Kakva glupa analogija, to su proizvodi 2 razl. kompanije a ovo jedne iste.
Odgovarajuce bi bilo "vise njih vozi BMW kockicu nego M6" a posledicu su da je zarada daleko manja od planirane

neutralni felsh

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.

joker

pre 9 godina

@Zoran Loznica to pokazuje samo o tebi. Ti ako imas stvarno nove komponente i xp onda ne koristis ni 10% njihovih mogucnoati. Kupis najnoviji procesor i graficku i onda ne mozes da instaliras noviji direct x i imas zastarele drajvere i ti se hvalis time? Bravo. Ne verujem da imas uopste to vec samo lupas ovde.

Sretjćko Šojić

pre 9 godina

pa kad svi imaju krseve od kompova pa ne mogu da instaliraju novi windows i jos kazu kao zato sto je xp bolji hahaha lazite sami sebe!

neutralni felsh

pre 9 godina

ljudi, ne lazimo se, win8 je zmaj. isprva sam psovao i mikrosoftove dizajnere i inzenjere i sve ostale driver-maste, a posle, kad sam se navikao, cudio sam se kako su ga dobro napravili. mada, kad se setim, to sam isto pricao i za nirvanu, anthrax, daft punk, ili leonarda kohena, brajana ferija... i muzika zahteva da se uzivis u nju, a kamoli operativni sistem, da mu se dostojno posvetis.
nisu mi jasni ljudi kojima je win7 bolji nego osmica. mozda ih je mrzelo da se privikavaju, ko zna. svako ima pravo da radi onako kako je njemu lakse i mentalno udobnije. to vazi i za uporne korisnike xp-a.
naravno, na jednom starom malom asus netbuku imam jedan stari prilagodjeni xp, kao stalnu postavku, omaz tom veteranu koji je, ruku na srce, svakom od nas ipak dao vise nadahnuca nego nerviranja - osim ako nije neki neizlecivi linux cinik.
win8 prosto nema takav shmek, on je kao ultramoderni auto koji, koliko god da je superioran, nema dobru pricu i dugu hronologiju iz "vremena naivnosti" - kao jedna buba, cak i golf "kec", ili fica. pali iz prve, butuje se za 10 sekundi, ma daj, nemam vise na sta da gundjam, superiornom intonacijom... ko zna, mozda je to tajna ovolikog antihistorijskog entuzijazma oko xp-a. kad se on pojavio, u globalu nismo znali skoro nista, a sad znamo skoro sve: tako smo vremenom postali nevidjeni gundjatori i gnjavatori. sveznalice su uglavnom takve - svakodnevno dosadne i filozofski sterilne. a pri susretu sa novotarijama podsvesno ustuknemo jer nam se pomuti podsvesna uglancana slika o sebi.

Halle-ON

pre 9 godina

Vecina standardnih programa, koje koriste obicni korisnici, jos nije optimizovana za vise jezgara, sto se tice 8ce i njene brzine, da moguce je postici malo manje zauzece resursa nego na windows 7, razlog je odsutsvo Aera, medjutim po default instalaciji zauzece je vece. Sto se tice brzine, mnogi grese tu i misle da je 8/8.1 nesto brzi, a u pitanju je drugaciji nacin gasenja, to jeste windows 8 se ne gasi potpuno i pola procesa je u sleep mode-u, pa tako deluje da sistem se brze startuje, i programi da se brze startuju, ako se koristi default sistem, onda ce zuzece memorije biti vece, pa prakticno je isto kao i na windows 7 kada bi se koristio na isti nacin. Pogledajte kako funkcionisu sistemi pa onda komentarisite, licni osecaj moze da zavara, ali svako ko zna kako ovi operativni sistemi funkcionisu zna prednosti i mane svakog i koristi sistem koji najvise odgovara licnim potrebama korisnika.

Drogoš

pre 9 godina

Doći će vreme da će ljudi tražiti i skupo plaćati stare mobilne telefone, stari OS i stari hardver.
Jer će to značiti slobodu.

milorad

pre 9 godina

Microsoft je stvorio xp koji je neprevazidjen.E sad sto on menja igraca ili tim koji pobedjuje na globalnom nivou,to je samo njihova stvar i nicija vise.
Ukinulu su podrsku xp bez posledica je za sada ,mislim da ce dugo jos xp opstati uprkos 7, 8 ,8,1 ,pa 10 .

Sta da se radi svako voli u komlikovanom zivotu makar stvar koja je jednostavna i razumljiva .

..

pre 9 godina

Cak i za novi hadwer XP je zakon za latopovr.. Posebno ove verzije da kazemo usavrsenije al ne od microsofta.
Na mom novom laptopu starom par meseci na LAST XPu mi baterija drzi 70% duze nego na 8.1 sa kojim dosao fabricki.. Probao vise puta u raznim situacijama.. Da ne pricam sto last xp prosto leti.. Kliknes bilo sta otvori se za milosekundu.. U metrou otvorim i onda cak i za najprostiju aplikaciju dramska pauza od bar 5-6 sekundi

iskustvo uci

pre 9 godina

Dobra je osmica. Ti izgovori, metro, tralala su gluposti. Na klik predjes u redovan desktop. Meni je problem sto 8 NE TERA PORTABLE PROGRAME!!!

mick

pre 9 godina

win 8 jeste 7 bez start menija ali 8.1 je ustvari win 9 jer je promenjen kernel i jos neke stvari. vidis kako ne znas sve. pisem kao neko ko je koristio oba i win 8.1 je najbolji win do sada, primetna je razlika u brzini... ne znam cemu otpor svakom novitetu koji se uvede, ali uvek je noviji softver bolji od starog...

Marx

pre 9 godina

@ (хаџија, 03. mart 2015 19:57)

Eto još jednog pokazatelja da nam je školstvo u krizi. U moje vreme se još u osnovnoj školi učilo da se čita sa razumevanjem. Vaša interpretacija napisanog nema veze sa istim.

milan

pre 9 godina

nije uopste hardver u pitanju,stvar je u 8-mici GUI je napravljen za tablete ja imam dobar komp,al mi se ne skroluje po celom ekranu da bih kliknuo na ikonicu,pricam o start meniju,jednostavno nije 8-mica nije windows kakav ljudi znaju i hoce,zato je microsoft to ispravio u windows 10,potrosaci su rekli svoje...

Vladica

pre 9 godina

win 8 je u srcu napredak koji je m$ unistio interfejsom koji brka babe i žabe - apsolutno nefunkcionalanim metro interfejsom na desktop okruženju a na koji te baca svaki dodir na Win taster. Pored toga, umesto da počne napokon da koristi relativne putanje, win 8 apsolutno ni trikovima ne dozvoljava seobu users i program files foldera sa C: diska, svaki pokušaj vodi do nestabilnog sistema, za razliku od prethodnih verzija gde se moglo pri instalaciji to podesiti
nadam se da ce u X unaprediti to....mada mi se ne svidja sto u preview X ne vidim aero

1+1=10

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.
(neutralni felsh, 3. mart 2015 15:34)

Aуто? Рикша је боље поређење.

Lynx

pre 9 godina

Pa ne kapiram zasto racunaju samo desktop racunare. Znate li koliki je broj laptopova koji imaji W8/W8.1. Sigurno nece niko na novi laptop staviti XP.

djolea

pre 9 godina

a kako neko moze reci da je xp bolji od 7 ili 8? taj sistem je izasao davno, zakomplikovan je ceo, zastareo interfejs.. po meni je 7 najbolji, njega i koristim od kad je izasao.. svidja mi se i 8, planiram da se prebacim na njega cisto da malo osvezim racunar. razumem kad neki matorci pocnu da pricaju naprimer kako je golf 2 bolji od golfa 7, ali ne mogu da razumem da neko od 20 godina ima takvo razmisljanje, ili da kaze da je nokia 3310 bolja od ajfona i slicno. tehnologija napreduje i gotovo, sve to ima smisla, niko nije lud da ulozi tolike pare u razvijanje te tehnologije a da to nema smisla i prakticnu primenu.

Zoran Loznica

pre 9 godina

Replika na:
@Zoran Loznica to pokazuje samo o tebi. Ti ako imas stvarno nove komponente i xp onda ne koristis ni 10% njihovih mogucnoati. Kupis najnoviji procesor i graficku i onda ne mozes da instaliras noviji direct x i imas zastarele drajvere i ti se hvalis time? Bravo. Ne verujem da imas uopste to vec samo lupas ovde.(joker, 03. mart 2015 10:06)

Da li uopšte čitaš ceo komentar ili samo prvu rečenicu? Plača gigabyte chipset g41, lga 775 modivana na 771 zbog xenona e5430, 4gb ddr2 1066, hdd wd 320gb, 32mb kesh, grafika ati 6770 1gb ddr5. Eto, to je što imam i nije skupo, vredi jedva 150e ali je za mene dovoljno. VOLIM XP, RAZUMI.

-

pre 9 godina

citat koristim win 7 sa temom starog windowsa.. mana win 8 jer nema tu temu inace radi isto kao i win 7.. jedino start malko drugaciji...


Moze da se instalira classic shell program i onda da se skine sa neta odgovarajuca tema sa proplankom.

deki

pre 9 godina

Windows 8.1 je odlican. Koristim ga od kako je izasao, i nemam zaista nikakvih problema. A nije bas da spadam u one korisnike koji 'samo koriste internet i surfuju i to je to'. Radim ja na racunaru svasta nesto, i nikad nisam imao problema. E sada, ako zelite bas bas da se 'igrate sa racunarom' i da cackate sve i svasta i radite neke bas komplikivane stvari i ja cu priznati da je Linux bolji izbor.

хаџија

pre 9 godina

(Marx, 2. mart 2015 22:05)
sve je tačno što si napisao, ali samo za vlasnike androida.
ja očekujem da za moju lumiju dobijem besplatnu nadogradnju, i na vreme (to bi voleo i za Pc, posle kupovine originalnog softvera). isto ko i vlasnici mekova.
a ti kade voliš da menjaš kompletan uredjaj sa sve operativnim sistemom...i misliš da si baja...

neutralni felsh

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.
(neutralni felsh, 3. mart 2015 15:34)

Aуто? Рикша је боље поређење.
(1+1=10, 03. mart 2015 17:58)


hahaha, toushe!
ne slazem se sa tvojim poredjenjem, ali mi se vrlo svidja odgovor :)

Anonymous

pre 9 godina

Zato sto je narod skeptican, i ovoozda vazi za Srbiju gde su stare masine sa 512ram Windows 8.1 je super, sad sam presao na windows 10 9926 i dobar je jo neke sitnice da se ispeglaju jer je preview

mikiv

pre 9 godina

cena je korektna. jeste stari 400 cpu ali je dovoljan,koristio ga pa znam da se malo mucio sa renderovanjem kompleksnim web sajtovi sa dosta video snimaka. za te pare imate xiaomi note koji takodje ima kualkom 400,bolju kameru,vecu bateriju,ekran na 5.5. ne ulazim u to sta je bolje.

BL

pre 9 godina

Njihov gubitak. Cak i gubitak korisnika Windows 7-ice. Windows 8.1 je odlican napredak u odnosu na Win7, samo ih oni koji se ne razumiju u nesto poput ovog, ne cijene dovoljno.

Zoran Loznica

pre 9 godina

Evo ja imam xp na oba kompa. Kada bih sada kupio nov komp isto bi imao xp. Za one koji imaju izgovor da je to jer mi je komp krš da kažem da nije najnovije čudo tehnike ali nije za bacanje. Quad. Meni je xp pregledan i opcije su logički poređane. Pošto sam amater, ne trebaju mi virtuelni sistemi i višestruki desktopovi. Imam uređaje za programiranje memorijskih čipova koji rade samo pod xp-om i ne pada mi na pamet da kupujem nove jer tako želi Microsoft. Oni mogu da izbacuju sisteme svake godine a ja ne mogu zbog toga da gubim. Eto. Ostali windowsi su ružni.

dejan

pre 9 godina

Ja sam gurao Win XP od 2001. do 2011, zatim sedmicu od 2011. do 2014. a u poslednjih godinu dana Win 8.1 update 1 (na PC-u iz 2008.godine, Athlon X2 5000+ sa 2GB RAM-a i integrušom).

8.1-u1 se pokazao kao najbrži i najlakši sistem, i za instalaciju i za korišćenje, nikakvih bagova za ovih godinu dana, a PC kao da se preporodio u odnosu na sedmicu i XP. Čak je i 2GB RAM-a dovoljno za kućne uslove, a "flat" dizajn je osveženje nakon prethodnih sistema.

Cela ta fama oko start dugmeta je čista glupost, što je inače glavni razlog zašto mnogi pljuju ovaj sistem (većina ih nije ni probala novi OS), jer sve je i dalje tu, samo je drugačije organizovano.

Sretjćko Šojić

pre 9 godina

pa kad svi imaju krseve od kompova pa ne mogu da instaliraju novi windows i jos kazu kao zato sto je xp bolji hahaha lazite sami sebe!

Adriano_Galliani

pre 9 godina

Пишем коментар са 8.1 х64. Имам и WinXP инсталиран. Да није уцене у виду подршке за DX 10 и 11, XP би био савршен. Колико год 8.1 без, XP је бржи, а за основне потребе - сасвим довољан.

Lynx

pre 9 godina

Pa ne kapiram zasto racunaju samo desktop racunare. Znate li koliki je broj laptopova koji imaji W8/W8.1. Sigurno nece niko na novi laptop staviti XP.

Marx

pre 9 godina

Ljudi danas menjaju telefon na svakih godinu-dve jer, eto, nešto se promenilo, jako je bitno imati najnoviju verziju OS-a i dati 700 evropskih novčanih jedinica. Kad je u pitanju desktop (čitaj MS) jako je bitno istaći kako je to prevara, kako se tu ništa nije promenilo, ponosno istaći kako su i nadogradnje sistema nebitne i obavezno isključene... i naravno, 100-150 evra je previše...

Zanimljivo mi to. A tek pločice...

neutralni felsh

pre 9 godina

ljudi, ne lazimo se, win8 je zmaj. isprva sam psovao i mikrosoftove dizajnere i inzenjere i sve ostale driver-maste, a posle, kad sam se navikao, cudio sam se kako su ga dobro napravili. mada, kad se setim, to sam isto pricao i za nirvanu, anthrax, daft punk, ili leonarda kohena, brajana ferija... i muzika zahteva da se uzivis u nju, a kamoli operativni sistem, da mu se dostojno posvetis.
nisu mi jasni ljudi kojima je win7 bolji nego osmica. mozda ih je mrzelo da se privikavaju, ko zna. svako ima pravo da radi onako kako je njemu lakse i mentalno udobnije. to vazi i za uporne korisnike xp-a.
naravno, na jednom starom malom asus netbuku imam jedan stari prilagodjeni xp, kao stalnu postavku, omaz tom veteranu koji je, ruku na srce, svakom od nas ipak dao vise nadahnuca nego nerviranja - osim ako nije neki neizlecivi linux cinik.
win8 prosto nema takav shmek, on je kao ultramoderni auto koji, koliko god da je superioran, nema dobru pricu i dugu hronologiju iz "vremena naivnosti" - kao jedna buba, cak i golf "kec", ili fica. pali iz prve, butuje se za 10 sekundi, ma daj, nemam vise na sta da gundjam, superiornom intonacijom... ko zna, mozda je to tajna ovolikog antihistorijskog entuzijazma oko xp-a. kad se on pojavio, u globalu nismo znali skoro nista, a sad znamo skoro sve: tako smo vremenom postali nevidjeni gundjatori i gnjavatori. sveznalice su uglavnom takve - svakodnevno dosadne i filozofski sterilne. a pri susretu sa novotarijama podsvesno ustuknemo jer nam se pomuti podsvesna uglancana slika o sebi.

CyberDjomla

pre 9 godina

XP najmanje opterecuje sistem, zahteva najmanje resursa od racunara a moze da podrzi malo "MODERNIJI" softver. Ja ga i dan danas koristim na masini sa dual core i 3gb ram.

Demius

pre 9 godina

Ja lično i ne čitam ove štelovane statistike, ali me čudi ovolika popularnost već sada debelo ostarele sedmice.Znam da je najviše koriste gejmeri, ali bi i oni izvukli kojih 10-tak frejmova više, kada bi samo znali kojiko je Windows 8.1 brži OS u svakom pogledu.Po izgledu, "Windows 8.1" sa update 1, uopšte se i ne razlikuje od Windows sedmice, a sve radi mnogo brže i fludnije, od boot-ovanja sistema, pa na dalje.Ko ne voli može da isključi taj famozni Metro interfejs i da instalira krekovanu verziju Start8, start menija i samo da vozi.Windows XP imam na jednoj manjoj particiji, jel nikada ne znaš kada može da ti zatreba za neki stariji program, igricu i slično.

johnny_bravo

pre 9 godina

Mozda to znaci, da treba da prestanu da se glupiraju i da treba da naprave jednostavan sistem, kao XP, bez bespotrebnih dzidza-bidza, sa osvezenim izgledom.

Aleksa

pre 9 godina

Prešao bih na 7 ali imam ograničen hardver - Nvidia otkazala podršku, nije pisala drajvere za ATI u kombinaciji sa NF3... meni taj hardver ok završava posao i nemam namere da ga menjam. XP - hteo ne hteo.

mikiv

pre 9 godina

cena je korektna. jeste stari 400 cpu ali je dovoljan,koristio ga pa znam da se malo mucio sa renderovanjem kompleksnim web sajtovi sa dosta video snimaka. za te pare imate xiaomi note koji takodje ima kualkom 400,bolju kameru,vecu bateriju,ekran na 5.5. ne ulazim u to sta je bolje.

mick

pre 9 godina

win 8 jeste 7 bez start menija ali 8.1 je ustvari win 9 jer je promenjen kernel i jos neke stvari. vidis kako ne znas sve. pisem kao neko ko je koristio oba i win 8.1 je najbolji win do sada, primetna je razlika u brzini... ne znam cemu otpor svakom novitetu koji se uvede, ali uvek je noviji softver bolji od starog...

majk

pre 9 godina

Ljudi tesko prelaze sa pouzdanog na nepoznato. Prosto je tako jer vecina korisnika koristi xp za neke svoje potrebe i dok im ispunjava sve sto zele nece ga menjati. Ja imam windows 7 ultimate 64 bita instaliran na racunaru, i toliko sam se navikao na njega da mi legalan 8.1 stoji i ceka da izadje windows 10 pa cu ga tad instalirati i nadograditi na 10ku.Pa ako ne budem zadovoljan opet na sedmicu :)

neutralni felsh

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.

iskustvo uci

pre 9 godina

Dobra je osmica. Ti izgovori, metro, tralala su gluposti. Na klik predjes u redovan desktop. Meni je problem sto 8 NE TERA PORTABLE PROGRAME!!!

pera

pre 9 godina

Win10 nece biti pucanj u prazno zbog kompanija koje ce ga prihvatiti a koje imaju globalni ugovor sa MS-om. Win8 je ocajan za koriscenje i napravljen je tako da je komplikovaniji od prethodnika, zato nema prodju.
Ako je nesto novo, ne znaci i da je bolje. Win8 ne bi imao ni toliko ucesce da nije novih racunara za koje obican prosecan korisnik ne moze da nadje drajvere za Win7. Takodje, za novije racunare niko ne pise vise drajvere za WinXP inace bi WinXP verovatno imao i preko 50%.
Od uvodjenja ribona u Office pa potom u Windows, MS smisljeno radi na stetu korisnika i otezava koriscenje racunara u desktop okruzenju, izjednacavajuci ergonomiju koriscenja desktopa i tableta. Godinama koristim "ribbon office" i Win8 i mogu vam reci da je moj subjektivni osecaj da je uvodjenje tih inovacija "bez pameti".
Probajte Office 2013, tek je to uzas, u tri boje interfejs, ne razlikujete gde vam pocinju emailovi, gde zavrsavaju meniji, uzas! A zasto? Pa izmedju ostalog i da se smanji potrosnja resursa za koriscenje tog istog office-a u WEB okruzenju, jer, zamislite, identicno izgleda i office na web-u.
Uveren sam da ova estetska papzijanija nije u interesu korisnika, a dokle ce MS moci tako? Pa verovatno zauvek dok bez duboko ne zabrazdi i neka firma osnuje svoj OS sa drugacijim konceptom i idejom kakva trenutno ne postoji :(

Boki

pre 9 godina

Koristio windows xp do pojave win 7 preso na win 7 dopao mi se ostao na njemu,kada se pojavio win 8 instalirao sam ga i posle par dana vratio se na win 7 tako da win 8.1 nisam ni pokusavao da koristim.Win 8 je u osnovi sedmica samo bez standardnog start menija.Tako da su win xp i 7 zakon za mene i neplaniram da ih menjam ni za win 10 koji stize uskoro...

joker

pre 9 godina

@Zoran Loznica to pokazuje samo o tebi. Ti ako imas stvarno nove komponente i xp onda ne koristis ni 10% njihovih mogucnoati. Kupis najnoviji procesor i graficku i onda ne mozes da instaliras noviji direct x i imas zastarele drajvere i ti se hvalis time? Bravo. Ne verujem da imas uopste to vec samo lupas ovde.

Vladica

pre 9 godina

win 8 je u srcu napredak koji je m$ unistio interfejsom koji brka babe i žabe - apsolutno nefunkcionalanim metro interfejsom na desktop okruženju a na koji te baca svaki dodir na Win taster. Pored toga, umesto da počne napokon da koristi relativne putanje, win 8 apsolutno ni trikovima ne dozvoljava seobu users i program files foldera sa C: diska, svaki pokušaj vodi do nestabilnog sistema, za razliku od prethodnih verzija gde se moglo pri instalaciji to podesiti
nadam se da ce u X unaprediti to....mada mi se ne svidja sto u preview X ne vidim aero

хаџија

pre 9 godina

(Marx, 2. mart 2015 22:05)
sve je tačno što si napisao, ali samo za vlasnike androida.
ja očekujem da za moju lumiju dobijem besplatnu nadogradnju, i na vreme (to bi voleo i za Pc, posle kupovine originalnog softvera). isto ko i vlasnici mekova.
a ti kade voliš da menjaš kompletan uredjaj sa sve operativnim sistemom...i misliš da si baja...

T

pre 9 godina

Imam desktop koji bi sigurno mogao da vrti Win7 ili Win8. Ali nisam imao disk sa Win7 kada sam ga kupio, instalirao sam XP. Nekada sam programirao na njemu, ali sada racunar sluzi za web, povremeno obradu slika ("crvene oci" i sl.) i nesto malo za Office. Sve radi kako valja, zasto bih bilo sta menjao?

xp sp3

pre 9 godina

Pa? I vise njih voze Daciu nego BMW.
(79, 2. mart 2015 21:06)
Kakva glupa analogija, to su proizvodi 2 razl. kompanije a ovo jedne iste.
Odgovarajuce bi bilo "vise njih vozi BMW kockicu nego M6" a posledicu su da je zarada daleko manja od planirane

milorad

pre 9 godina

Microsoft je stvorio xp koji je neprevazidjen.E sad sto on menja igraca ili tim koji pobedjuje na globalnom nivou,to je samo njihova stvar i nicija vise.
Ukinulu su podrsku xp bez posledica je za sada ,mislim da ce dugo jos xp opstati uprkos 7, 8 ,8,1 ,pa 10 .

Sta da se radi svako voli u komlikovanom zivotu makar stvar koja je jednostavna i razumljiva .

..

pre 9 godina

Cak i za novi hadwer XP je zakon za latopovr.. Posebno ove verzije da kazemo usavrsenije al ne od microsofta.
Na mom novom laptopu starom par meseci na LAST XPu mi baterija drzi 70% duze nego na 8.1 sa kojim dosao fabricki.. Probao vise puta u raznim situacijama.. Da ne pricam sto last xp prosto leti.. Kliknes bilo sta otvori se za milosekundu.. U metrou otvorim i onda cak i za najprostiju aplikaciju dramska pauza od bar 5-6 sekundi

milan

pre 9 godina

nije uopste hardver u pitanju,stvar je u 8-mici GUI je napravljen za tablete ja imam dobar komp,al mi se ne skroluje po celom ekranu da bih kliknuo na ikonicu,pricam o start meniju,jednostavno nije 8-mica nije windows kakav ljudi znaju i hoce,zato je microsoft to ispravio u windows 10,potrosaci su rekli svoje...

Halle-ON

pre 9 godina

Vecina standardnih programa, koje koriste obicni korisnici, jos nije optimizovana za vise jezgara, sto se tice 8ce i njene brzine, da moguce je postici malo manje zauzece resursa nego na windows 7, razlog je odsutsvo Aera, medjutim po default instalaciji zauzece je vece. Sto se tice brzine, mnogi grese tu i misle da je 8/8.1 nesto brzi, a u pitanju je drugaciji nacin gasenja, to jeste windows 8 se ne gasi potpuno i pola procesa je u sleep mode-u, pa tako deluje da sistem se brze startuje, i programi da se brze startuju, ako se koristi default sistem, onda ce zuzece memorije biti vece, pa prakticno je isto kao i na windows 7 kada bi se koristio na isti nacin. Pogledajte kako funkcionisu sistemi pa onda komentarisite, licni osecaj moze da zavara, ali svako ko zna kako ovi operativni sistemi funkcionisu zna prednosti i mane svakog i koristi sistem koji najvise odgovara licnim potrebama korisnika.

Zeko Peko

pre 9 godina

Nikako da uvrste jos 3.5 miliona ATM masina za vadjenje para ili bankomata i gomilu industrijskih masina koji nisu nikad videli internet. Tako da WinXP-a ima mnogo vise nego sto ga prikazuju.

djolea

pre 9 godina

a kako neko moze reci da je xp bolji od 7 ili 8? taj sistem je izasao davno, zakomplikovan je ceo, zastareo interfejs.. po meni je 7 najbolji, njega i koristim od kad je izasao.. svidja mi se i 8, planiram da se prebacim na njega cisto da malo osvezim racunar. razumem kad neki matorci pocnu da pricaju naprimer kako je golf 2 bolji od golfa 7, ali ne mogu da razumem da neko od 20 godina ima takvo razmisljanje, ili da kaze da je nokia 3310 bolja od ajfona i slicno. tehnologija napreduje i gotovo, sve to ima smisla, niko nije lud da ulozi tolike pare u razvijanje te tehnologije a da to nema smisla i prakticnu primenu.

deki

pre 9 godina

Windows 8.1 je odlican. Koristim ga od kako je izasao, i nemam zaista nikakvih problema. A nije bas da spadam u one korisnike koji 'samo koriste internet i surfuju i to je to'. Radim ja na racunaru svasta nesto, i nikad nisam imao problema. E sada, ako zelite bas bas da se 'igrate sa racunarom' i da cackate sve i svasta i radite neke bas komplikivane stvari i ja cu priznati da je Linux bolji izbor.

Kipo

pre 9 godina

Win 8 mi je bio privlacan posto volim povremen promene dizajna ali sam brzo odustao jer mi je skoro svaki dan u prvih sat vremena azurirao sistem. Ne bi mi ni to bio problem da mi to nije jelo resurse u toj meri da sam imao osecaj kao da sam se vratio desetak godina unazad :-( Tako da u mom slucaju windows 8 potvrdjuje staro MS pravilo - svaki drugi OS je neupotrebljiv. Posle windows 98 usledio je odlicni windows 2000, posle ME stigao je XP a posle Vista spas je pruzio windows 7 tako da od windows 10 ocekujem da zaleci bol koje je windows 8 izazvao...

-

pre 9 godina

citat koristim win 7 sa temom starog windowsa.. mana win 8 jer nema tu temu inace radi isto kao i win 7.. jedino start malko drugaciji...


Moze da se instalira classic shell program i onda da se skine sa neta odgovarajuca tema sa proplankom.

Korisnik obicni

pre 9 godina

Na zalost,jos nisam probao W8(8.1)!
W7 mi radi dovoljno dobro za moje potrebe,a stariji lap-top sam jeftino nadogradio,tako da XP bukvalno `leti`,sa Intelovim dual core-om.
Imam mnogo stvari,skupljanih vise od deset godina,da bih se olako odrekao XP-a.
Otvoren sam ja za sve sto je novo i dobro,nemam nikakve predrasude,pazljivo citam,osluskujem i postujem iskustva drugih korisnika,ali uvek kada npr. treba da napravim novi dokument,okrecem se starijim verzijama Word-a ili Excel-a,jer je za moje potrebe,to vise nego dovoljno.
Uostalom,sta da radim sa `zastarelim` skenerima,stampacima?
Da ih bacim,a rade k`o sat?
Neka hvala!

Stari, dobri XP

pre 9 godina

Cak i za novi hadwer XP je zakon za latopovr.. Posebno ove verzije da kazemo usavrsenije al ne od microsofta. Na mom novom laptopu starom par meseci na LAST XPu mi baterija drzi 70% duze nego na 8.1 sa kojim dosao fabricki.. Probao vise puta u raznim situacijama.. Da ne pricam sto last xp prosto leti.. Kliknes bilo sta otvori se za milosekundu.. U metrou otvorim i onda cak i za najprostiju aplikaciju dramska pauza od bar 5-6 sekundi (.., 03. mart 2015 08:39)

Isti slucaj. Imam Samsung Ativbook sa dual core celeronom koji je predvidjen za Win 8. Od kad sam mu stavio XP, laptop leti. Sedmica i Osmica se vuku kao creva.

Anonymous

pre 9 godina

Zato sto je narod skeptican, i ovoozda vazi za Srbiju gde su stare masine sa 512ram Windows 8.1 je super, sad sam presao na windows 10 9926 i dobar je jo neke sitnice da se ispeglaju jer je preview

1+1=10

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.
(neutralni felsh, 3. mart 2015 15:34)

Aуто? Рикша је боље поређење.

Irena

pre 9 godina

Ova informacija nije realan pokazatelj. Sta je sa korisnicima racunara koji koriste Windows XP i koji su racunar kupili sredinom prosle decenije a ne koriste internet? Koliko samo ja poznajem takvih ljudi... Kada bi se uracunali i oni statistika bi pokazala da je XP mnogo zastupljeniji nego sto mi mislimo...

neutralni felsh

pre 9 godina

Linux. Ne korporaciji. Ne virusima. Ne preskupim programima i licencama. Open Source!
(Gregory House, 03. mart 2015 12:28)


bogami, i mene cesto spopadne da ignorisem auto i vozim bicikl.
(neutralni felsh, 3. mart 2015 15:34)

Aуто? Рикша је боље поређење.
(1+1=10, 03. mart 2015 17:58)


hahaha, toushe!
ne slazem se sa tvojim poredjenjem, ali mi se vrlo svidja odgovor :)

Drogoš

pre 9 godina

Doći će vreme da će ljudi tražiti i skupo plaćati stare mobilne telefone, stari OS i stari hardver.
Jer će to značiti slobodu.

Marx

pre 9 godina

@ (хаџија, 03. mart 2015 19:57)

Eto još jednog pokazatelja da nam je školstvo u krizi. U moje vreme se još u osnovnoj školi učilo da se čita sa razumevanjem. Vaša interpretacija napisanog nema veze sa istim.

Zoran Loznica

pre 9 godina

Replika na:
@Zoran Loznica to pokazuje samo o tebi. Ti ako imas stvarno nove komponente i xp onda ne koristis ni 10% njihovih mogucnoati. Kupis najnoviji procesor i graficku i onda ne mozes da instaliras noviji direct x i imas zastarele drajvere i ti se hvalis time? Bravo. Ne verujem da imas uopste to vec samo lupas ovde.(joker, 03. mart 2015 10:06)

Da li uopšte čitaš ceo komentar ili samo prvu rečenicu? Plača gigabyte chipset g41, lga 775 modivana na 771 zbog xenona e5430, 4gb ddr2 1066, hdd wd 320gb, 32mb kesh, grafika ati 6770 1gb ddr5. Eto, to je što imam i nije skupo, vredi jedva 150e ali je za mene dovoljno. VOLIM XP, RAZUMI.