Sreda, 21.01.2015.

18:23

Win10: Univerzalne aplikacije, Spartan, Kortana i hologrami

Izvor: B92

Win10: Univerzalne aplikacije, Spartan, Kortana i hologrami IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

Partners In Kryme

pre 9 godina

@1+1=10
Smaras opasno, i to na svakoj temi gde se pominje Windows. Ne interesuju nikog tvoji sektaski razlozi, zbog kojih koristis Linux, niti socijalisticka filozofija. Ljude od Linuxa upravo i odbijaju ljudi kao sto si ti. Ponasas se kao trgovacki putnik koji po svaku cenu hoce coveku da proda neko djubre.

Ske

pre 9 godina

@Marx

Masis poentu jer sudeci po nacinu na koji pises, a ja mozda gresim, nikada nisi koristio nista drugo osim Windowsa.
Citirao si mene kada sam rekao da mi Windows zbog Mail i Browser aplikacije lici na neki drugi sistem, ali ne zato sto dolazi prepakovan sa tim aplikacijama, vec zato sto te aplikacije, barem iz vidjenog na prezentaciji, neuporedivo lice na Mail i Safari, pogotovo Spartan, koji je prepisan Safari po svemu sto su na prezentaciji prikazali, do najmanje funkcije.
Ali ti to ocigledno ne znas cim su ti argumenti takvi kakvi jesu.

Mavs

pre 9 godina

@Ske
Najbitnija karakteristika Windows-a je softverska i hardverska kompatibilnost, sve ostalo, uključujući tehnološku superiornost i bezbednost, je na drugom mestu. Kada se stvari gledaju iz tog ugla onda je jasno zašto MS radi stvari koje radi. Zamena registry-ja nekim compatibility layer-om im je verovatno na listi prioriteta (pretpostavljam zbog bezbednosti), ali verovatno nije pri vrhu te liste, zato što većina windows korisnika više toleriše viruse i plave ekrane nego aplikacije koje ne rade. A pošto su virusi i plavi ekrani generalno manje učestali problemi nego ranije (na bezbednosti se svakako radi), jednostavno nema prevelike potražnje za rešenjem tog problema. Zato se trenutno radi na marketabilnijim promenama.

Ljudi koji imaju drugačije prioritete koriste drugačije operativne sisteme.

Ja npr. preferiram OS X, ali se njegovi prioriteti očigledno ne poklapaju sa prioritetima većine (npr. prioritet da radi samo na mašinama od 500e naviše i to sa određenom značkom:). Ali mislim da je Windows prilično moderan i funkcionalan OS s obzirom da bez poteškoća može terati softver koji je dve decenije star.

Marx

pre 9 godina

@ (Ske, 22. januar 2015 21:14)

Od kada Windows dolazi bez browsera? Mora da sam propustio nešto.

Outlook je profesionalna alatka, plaća se kao deo Office-a, a ne Windowsa. Korisnik Windowsa nije u obavezi da koristi Office te tako i NE MORA da se plati. Sad, to što naš čovek mora zbog kropovanja fotografija da ima ceo Adobe CS paket... Iskreno, ne znam kakva je situacija trenutno, do 7-ce je tu bio Windows Live, pre njega Outlook Express i to je fino radilo.

Uživaj u modernom operativnom sistemu.

Ske

pre 9 godina

@Marx

Naravno da jeste...

Koji to jos operativni sistem dolazi bez browsera i sa mail aplikacijom za koju moras da platis???

Ispeci pa reci druze

1+1=10

pre 9 godina

@Goxy, то што сам написао важи и за тебе, и то нарочито за тебе јер тврдиш да користиш Линукс и да постоји некаква Линукс заједница. Ниси направио језичку грешку, већ суштинску.

Demius

pre 9 godina

Ko ne želi da gleda celu prezentaciju, Joe Belfiore u par minuta objašnjava celokupan koncept i koje sve novine donosi najnoviji Windows 10: http://www.youtube.com/watch?v=teoZk3QEc40

zahtevan korisnik

pre 9 godina

(1+1=10, 22. januar 2015 16:37)
Mene uopste ne zanima nikakva zajednica, slobodan ili neslobodan softver, filozofija, etika i sl. gluposti. Zanima me OS koji radi brzo i dobro, izgleda dobro, koristi se lako, ne moze svaka budala da napravi virus i da ga upropasti, i koji podrzava alate koji mi trebaju. Windows nikad nije radio dovoljno brzo i dobro (tecno), oduvek ima problema sa virusima, izgleda osrednje. Linux do skoro nije izgledao dobro, a terminal je i dan danas obavezan, ne podrzava sve alate a kompatibilnost sa ranijim verzijama je uzas. OS X je imao skoro sve, ali u poslednje vreme sve vise problema i bagova...
Ko prvi zaokruzi ponudu, taj cu koristiti.
Sto se Windows-a 10 tice, ja osim sminke ne vidim nista novo

Ske

pre 9 godina

@Mavs

U recniku programera, postoji nesto sto se zove "Deprecated Functionality"
Nikada nisam uspeo da nadjem odgovarajuci termin na nasem jeziku, ali ukratko, to znaci da neka funkcionalnost softvera i dalje radi na najnovijoj verziji, ali se ozbiljno razmatra njeno ukidanje ili zamena necim modernijim.
Takodje, kada pravis neku moderniju funkcionalnost, postoji nesto sto se popularno naziva i "Compatibility Leyer" to jest kada novu moderniju funkcionalnost prilagodis tako da moze da radi sa starom, zato uopste nema smisla to sto kazes da uklanjanjem DLL-ova i registara gubis svaku kompatibilnost.

Ali po svemu sudeci, Microsoft se izgleda ni ne trudi da napusti filozofiju registara i DLL-ova iz devedesetih godina proslog veka.
Meni koji sam bezmalo 15 godina proveo uz Windowse pre nego sto sam krenuo da koristim i druge sisteme, je ta filozofija pomalo razocaravajuca.
Znas da ti je temelj klimav, ali ti i dalje nastavljas da zidas...

Marx

pre 9 godina

@ (Ske, 22. januar 2015 09:59)

Zašto nisam iznenađen?!

Nisam znao da je Apple patentirao Mail klijent i Web Browser. Ajoj, koje ludilo.

Šta se još može iskopati u Vašim arhivama patenata? File manager, media player...?

Dakle, nebitno je što su "neki linuxi imali neke od ovih funkcija i ranije" već je bitno da je sa OS X-om to postalo odrednica modernog sistema?

Goxy

pre 9 godina

@ (1+1=10, 22. januar 2015 16:37)

Koristim Linux profesionalno i privatno (uz dual boot sa win). Razlog zašto ljudi mrze Linux su između ostalog i ljudi poput tebe.

Pre, sad već, tehnološki mnogo godina, Microsoft je počeo da dostavlja kodove za Linux kernel. Pitali Linusa šta misli o tome i Linux zajednica (ovi binarni matematičari 1+1=10) se obruši na njega zato što je rekao: pogledaćemo, ako je dobro uključićemo u kernel. Microsoft jeste dostavio kod iz sebičnih razloga (zbog svojih servisa), ali poenta je da li je nešto dobro, a ne ko je.

osrasprava

pre 9 godina

Koristio sam sledece OS: Geos, Workbench 1.3, Workbench 2.1, Windows 3.11, Win 95, Win 98, Win XP, Win Vista, Win 7, Win 8.1, Android sve verzije, Ubuntu 10.10, Ubuntu 12.10. Neke sam koristio duze neke krace.
Sledece sam hteo da kazem. OS je dobar onoliko koliko korsnik ume da ga koristi i iz njega izvuce maksimum za svoje potrebe. Zato neko kaze i danas da mu je XP odlican jer iz njega izvlaci ono sto njemu treba. Svaka rasprava na tu temu sta je bolje je banalna i suvisna, hiljadu ljudi, hiljadu cudi. Svako ima neke svoje prioritete. Svaki novi OS ima neke nove tehnologije u odnosu na prethodni. Ja volim inovacije i licno mi nikada nije smetao prelazak na novi OS, ali sam isto tako neke izbegao jer mi u tom trenutku nisu odgovarali. Probao sam SVE windowse, i one koje nisam naveo nisam koristio duze od 10 dana.
Trenutno koristim dualboot na Win 8.1 i Ubuntu 12.10. Oba sistema mi zavrsavaju odredjeni deo posla.
Zato, poenta, o OS-u se ne raspravlja ( analogno narodnoj: o ukusima se ne raspravlja ).
p.s. Windows 8.1 (instaliran ClassicShell, vraca Start dugme) po mom misljenju najoptimizovaniji windows do sada, radi kao svajcarski sat, i ko god da kaze drugacije 100% nije probao ovaj OS. E sada, da li se OS nekom to svidja ili ne je skroz druga prica, kao sto sam vec i rekao.

1+1=10

pre 9 godina

@EU Citizen, немој да прелазиш на Линукс. Исто важи и за све који до сада нису имали петље.
Ако вам до сад није сметало техничко несавршенство и лош дизајн система, ако вам није сметало да будете потчињени и да неко други управља вашим сокоћалима, то значи да је вама слободан софтвер безвредан. Проширите своја схватања о заједници и слободном софтверу пре било чега.

Mavs

pre 9 godina

Meni je neshvatljivo da Microsoft još kod verzije 8 nije ostavio ljudima mogućnost da imaju Windows 7 interfejs, ako to žele.
(Zoki, 21. januar 2015 21:57)

Forsiranjem metroa na desktopu su hteli da motivišu ljude da pišu metro aplikacije, zbog većeg tržišta. To je prošlo tako kako je prošlo.

Pa onda bi trebalo da se zove 8.2 ili 8.3 a ne 10.
(windows 8.2, 22. januar 2015 03:36)

Tako je i trebalo da se zove (8.2) ali je u međuvremenu osmica dobila tako lošu reputaciju da su odlučili da ne vezuju buduće proizvode za njeno ime.

Continuum - Continuty
(Ske, 22. januar 2015 09:59)

Razlika između Continuum-a i Continuity-ja je razlika između MS i Apple filozofije. Prvi smatraju da jedan uređaj po potrebi treba da menja svoj form factor i da UI treba da se menja sa njim, drugi smatraju da svaki form factor zaslužuje svoj uređaj i da samo treba olakšati komunikaciju između njih.

No hajde da vidimo sta ce se desiti sa fajl sistemom, registrima, DLL-ovima.
Nisam primetio da su ista o tome govorili na eventu, ali ako zaista hoce da naprave nesto "revolucionarno" NTFS, konacno mora da se zameni sa ReFS, a DLL i registry moraju da odu.
(Ske, 22. januar 2015 09:59)

NTFS jeste kljakav ali je bar bolji od HFS+. Ako DLL i registry odu ide i kompatibilnost unazad, samim tim i svrha windows-ovog postojanja, jer je sve ostalo bolje drugde. Registry je ako ništa bolji nego ranije, sada se stvari ubacuju u memoriju po potrebi, a ne po navici...

qwerty

pre 9 godina

(dzonikg, 22. januar 2015 08:20)

W8.1 bi ti još brže i stabilnije odradila posao u desktop okruženju i nego 7ica. Proverena stvar.

Jedino što treba je da prevaziđeš psihološku barijeru da je Start Screen isto što i Start Menu samo bez bespotrebnog skrolovanja i klikanja u skučenom prostoru koji pokušava da pokaže oko dvadesetak i više instalirani aplikacija.

да да

pre 9 godina

Када се само сетим шта су све причали за виндовс икс пе. Обећавали су куле и градове, укидање реџистри базе, икс копи инсталација и сличне бајке. И дођосмо тако и до десетке која је само благи помак у односу на 8.1 и тако, док је оваца, биће и виндовса ...

Deda Cvetko

pre 9 godina

Mene su učili da na mladima svet ostaje, ali kada pročitam komentare kako svima odgovara Windows XP onda se bojim da sa tako zatucanom i zadrtom omladinom nama nema spasa. Odo da se učlanim u partiju i prekratim muke.

BTW Windows 10 izgleda baš dobro i rado ću ga instalirati.

Ske

pre 9 godina

Continuum - Continuty
Multiple Desktops - Multiple Desktops
Messages - Messages
Notification Center - Notification Center
Spartan - Safari
Outlook - Mail

Pricajte vi sta hocete ali meni ovo jako lici na OS X
Samo onaj ko OS X nije nikada koristio duze od "cackanja u prodavnici" moze da kaze kako je Win 10 nesto napredno, revolucionarno, fantasticno.

Da se razumemo, ja ne kazem k'o je sta prvi zapoceo. Neki linuxi su imali neke od ovih funkcija i ranije, pa opet neki drugi sistemi pre tih istih linuxa, to je potpuno nebitno...
Ono sto je bitno je da Windows konacno postaje moderan OS koji mene licno verovatno vise nece odbijati od koristenja, barem u pocetku.
No hajde da vidimo sta ce se desiti sa fajl sistemom, registrima, DLL-ovima.
Nisam primetio da su ista o tome govorili na eventu, ali ako zaista hoce da naprave nesto "revolucionarno" NTFS, konacno mora da se zameni sa ReFS, a DLL i registry moraju da odu.

Win7 rocks... a mozda i ne...

pre 9 godina

Jedino pozitivno je start dugme za bake i deke. Ja ostajem na sedmici, ionako ce trebati careva godina da ga krekuju pa da mogu da ga skinem ko vecina sveta.
PREDNOSTI: plavi ekran smrti na svim uredjajima, pa formatiram sve po redu jednom mesecno kad instaliram tonu krekovanih igara, antivirus za svaki uredjaj, office licence samo sevaju (aha, vazi, ko je jos u Srbiji platio software). Sva sreca sto cu sve to lepo da downloadujem za dzabe sa torrenta, a onda me bombarduju virusi, a ja i ne znam, bing me smara non stop (ko jos to koristi?), novi browser pun rupa sa silverlightom ili nekim slicnim krshom, ma jedva cekam...
Microsoft nikako ne shvata da ih mrzimo!

EU Citizen

pre 9 godina

Koristim Windows celog života, i odlično ga poznajem, ali što više ovi "napreduju", odnosno, uvode razna plitkoumna UI rešenja koja korisniku, po ugledu na toksičnu filozofiju Apple-a, ostavljaju sve manji prostor za stvarnu kontrolu i prilagođavanje svojim potrebama, a nude mu sve više besmislenih vizuelnih "bells and whistles" i prazne "lakoće" za tehnofobe i široke mase koje boli glava čim krenu da koriste mozak, tim se više razmišljam da pređem na Linux.

Bure rakije poluprazno

pre 9 godina

(Znatizeljko, 21. januar 2015 21:26)
Kada neki proizvodjaci software-a poput Microsofta, pocnu da ljudima privlizavaju svoje produkte, cenom pre svega, tada cemo prestati sa piraterijom. Koliko ljudi u Srbiji moze da priusti sebi OS od 100€? Druga stvar, vec decenijama nam prodaju poluprodukte, koji nisu 100% funkcionalni i naravno ogranicenog roka trajanja...

dzonikg

pre 9 godina

TNX BUT NO TNX..Ne treba mi xbox,ne treba mi bing ,ne trebaju mi retardirane metro aplikacije ,ne treba mi cortana da vicem u laptop ko debil ..treba mi nesto sto mi brzo zavrsava posao ..a to je win 7 ,mis i tastatura.

gandalf

pre 9 godina

Dolazi vreme tzv. "Internet of things", ali i ljudi ce na kraju postati taj "thing" ili stvar, jos jedno "telo" konektano u internet koje preskace po apliakcijama, uređajima, prati monitore i ekrane preko citavog dana i podvrgava se jednoj pseudonauci softverskih algoritama.
(AlCapone, 21. januar 2015 20:40)

"pseudonauci"? Sa koje planete si ti pao, covece?

neriljano

pre 9 godina

@Mijajlo Mijajlovic: Glupa Osmica?! Odavni nisam procitao nesto ovako glupo. Ako posle dve godine nisi shvatio da je sve isto, onda si malo glupo to koristio.

windows 8.2

pre 9 godina

(projekat, 21. januar 2015 22:38)
A sta je to MS uradio? Vratio start meni, unakazio prozore (pogledajte minimize, maximize, close), omogucio da se glupe metro aplikacije pokrecu u prozorima a ne samo u fuulscreen-u (sto je Stardock napravio jos pre 2 godine, pogledati ModernMix), ubacio multidesktop (ja to imao pre 10 godina na XP-u), Cortanu i stream sa xbox-a. Office i sinhronizacija izmedju uredjaja nije nista posebno posto ce biti prisutna i na OS X/iOS i Linux/Android. I to je sve. Pa onda bi trebalo da se zove 8.2 ili 8.3 a ne 10. Obican budz poluproizvoda i tako ce i proci - malo bolje od 8ice (samo zato jer ga poklanjaju) a ni blizu 7ice

r4dch3ck

pre 9 godina

Ako neko ima stariji PC odnosno laptop neka instalira MX-14.3 koji je baziran na Debianu. Kod mene radi na Acer Aspire 1310 koji je proizveden pre nekih deset godina. Ko hoće Windowse ili OSX neka kupi odgovarajući uređaj ako ima pare za tako nešto a ko nema neka produži vek trajanja kompa sa linuxom. Toliko o tome.

iukwim2

pre 9 godina

Za bolje sutra moramo da se borimo na svim poljima i podržavam Microsoft - ovo zalaganje da ovu našu lepu i napaćenu zemlju stavi na zdrave noge. Dobro je da nas svuda ima i verujem da ćemo dobiti pomoć od Microsoft - a, došlo je i naših pet minuta...

gaumont

pre 9 godina

@Zasto lopov koji zeli da ukrade tudje ima najvise pluseva? Kada neki nenormalni ili nemoralni sistem vrednosti postane normalan znaci da je drustvo koje ga primenjuje postalo nenormalno
(Znatizeljko, 21. januar 2015 21:26)

Kada najsiromasnijem drustvu, drzavni kriminal, svakoga dana otima i ono malo mrvica sto ima, u takvom drustvu postane normalno da se nesto sto se moze uzeti xabe "bez" posledica i uzima.

Marchelius

pre 9 godina

Da se razumemo... Ne bi bilo prvi put da Microsoft bude inovator mnogo ispred svoga vremena... Mobile OS, Pametni sat... Redno bi bilo da zasluzeno dobiju takvu titulu. Odlican posao

One Ring To Rule Them All

pre 9 godina

Odledao sam celu prezentaciju i meni se ovo čini nadrealno dobro.Posebno me je fascinirao novi "Office" i "Projekat Spartan" browser.
Futuristička prezentacija ogromnih mogućnosti ultra-modernog OS-a.Ogroman pomak od ovde omiljene sedmice.

ivan78bg

pre 9 godina

Proveo 3 sata pokusavajuci da resim problem prestanka rada hdd na noteboku na kom je instalirana desetka.Da mi je neko doneo sam hdd mislio bih da je mrtav.Problem resen sa linux-om(kad je iskljucen PUIS hdd "proradio").

Kritičar

pre 9 godina

os x od 2009e nudi visestruke desktopove, a sinhronizaciju sa telefonom i ranije.. dobra vest je da ce ms to uskoro omoguciti i windows korisnicima! jeeeeeeej!!
(roller, 21. januar 2015 20:25)

Linux ima višestruke desktope već 20ak godina, OSX tada nije niti postojao :)

Zoki

pre 9 godina

@Vlada
Tablet koji je bio punokrvni PC je već postojao pre više od deset godina, zvao se Tablet PC i koristio Windows XP Tablet Edition. Bio je u proseku dva puta skuplji od laptopa sličnih performansi. Onda je Apple izbacio iPad i za tri meseca prodao više tableta, nego što su svi proizvođači Tablet PC prodali do tada.

Ljudima očigledno nije bio potreban tablet koji će u potpunosti zameniti PC, nego nešto što će im pre svega omogućiti da konzumiraju sadržaje. Da su se u međuvremenu zahtevi promenili, ostaje da se vidi. Ono što se sigurno nije promenilo je da jedan te isti interfejs ne može da se koristi jednako uspešno na ekranima različite veličine, sa prstom, olovkom i tastaturom. Linux taj problem rešava različitim desktop interfejsima. Ako ti se ne sviđa Gnome, možeš da instaliraš KDE. Meni je neshvatljivo da Microsoft još kod verzije 8 nije ostavio ljudima mogućnost da imaju Windows 7 interfejs, ako to žele.

Neko iz mase

pre 9 godina

@sda
Hteo sam da kazem da vecina ljudi u svetu nece moci ni hteti da plati 200e da bi koristili kompjuter gajbi. Ako ga ne koriste kuci, nece umeti da se snadju ni na poslu ili ga prosto nece kupiti/upgradovati za poslovnu primenu.

Aleksandar

pre 9 godina

Pazite šta radi microsoft novi dream world B92 čeka windows 18 da napravi novu aplikaciju za windows phone. Baš ova vest preko windows app se ne vide komentari tako je i sa mnogim drugima. Znači Microsoft dream world a b92 Kamenko grad

Znatizeljko

pre 9 godina

Oce li se moci skinuti sa neta piratska verzija windows 10.
(sinki, 21. januar 2015 19:06)
# Link komentara
Preporučujem (+112)
Ne preporučujem (-47)
Zasto lopov koji zeli da ukrade tudje ima najvise pluseva? Kada neki nenormalni ili nemoralni sistem vrednosti postane normalan znaci da je drustvo koje ga primenjuje postalo nenormalno

Dragan

pre 9 godina

Posto je skype integrisan nema sanse da ce imati 3g video pozive preko mreze a windows mobile 6 imao tu opciju . Jedan sistem vise uredjaja je kopija samsungovog tizena.

AlCapone

pre 9 godina

Ovo sve zvuci lepo i veoma impresivno. Ali ujedno i nekako zastrasujuce. Ocito je velikim kompanijama cilj da samo preskacemo iz jednog uređaja na drugi i tako nam prođe dan. Sve postaje jednostavnije i zabavnije. Meni nedostaje vise ozbiljnosti, minimalizma u pravom smislu reci, mozda bi sve trebalo izgledati malo "dosadnije".

Zasto?

Dolazi vreme tzv. "Internet of things", ali i ljudi ce na kraju postati taj "thing" ili stvar, jos jedno "telo" konektano u internet koje preskace po apliakcijama, uređajima, prati monitore i ekrane preko citavog dana i podvrgava se jednoj pseudonauci softverskih algoritama.

Kritičar

pre 9 godina

I opet će ga rasturati virusi kao beba zvečku i nakon pola godine intenzivnog korištenja i instalacija i deinstalacija programa postati će tri puta sporiji i zahtijevati će ponovnu instalaciju, nova šminka sa starim problemima. OSX i Linux 100 puta bolji, a ovo funkcioniranje jednoga OSa na svim uređajima, pa i više od toga, će imati i Ubuntu Linux, za razliku od Windowsa Ubuntu Core će se vrtiti i na svim drugim uređajima, od robota do kućanskih aparata, prava implementacija Internet Of Things, Windowsi su preglomazni za to. 10 je zadnja šansa Microsofta da nešto ušićari prije nego ga i na desktopu počne likvidirati sve jače OSX i Linux, već je pao na 90% sa nekadašnjih 99% sa tendencijom smanjivanja, na mobilnom tržištu debelo zaostaje za Androidom i iOSom, na serverima i mainframeovima je odavno izgubio bitku (Google, Facebook itd se svi vrte na Linuxu), na superkompjuterima ga niti nema (99% ih se vrti na Linuxu). Microsoft najviše opstaje zbog relativno niskih cijena kada nudi svoje usluge firmama, bulk licence i posebne pogodnosti, kao OS je šupljikav i nesiguran, zato se ni ne koristi na ničem previše ozbiljnom. Najbolji komentar na Windowse je dala NASA pred koju godinu kada je prešla na Debian Linux za ISS laptope, komentar je bio da trebaju pouzdan i siguran OS :) Toliko o Windowsima. Samo nabacuju šminku a prave probleme Windowsa ne rješavaju, na primjer viruse, usporenje OSa nakon dužeg korištenja, fragmentaciju file systema i slično tome.

mobile

pre 9 godina

(Davidoni, 21. januar 2015 19:00)
Office i OneDrive postaju prava multiplatform resenja tako da to i nije neki plus Windows-u. Ja cu da se suzdrzim sa hvalom bar do RC ako ne i do RTM verzije...

(Cušpajz, 21. januar 2015 18:53)
Prevod je skrnav, misli se da ces imati godinu dana fore da predjes sa 7/8/8.1 na 10

roller

pre 9 godina

os x od 2009e nudi visestruke desktopove, a sinhronizaciju sa telefonom i ranije.. dobra vest je da ce ms to uskoro omoguciti i windows korisnicima! jeeeeeeej!!

sda

pre 9 godina

Jedan od kljucnih faktora za siroku popularnost XP-a i "sedmice" je bila.lakoca njihovog krekovanja za kucne korisnike. Bez toga ce opet sebi pucati u nogu, ali ovaj put na duze.
Da ne bude zabune, slazem se da je softver jednako proizvod kao i komp, ali.sirotinju treba uzeti u obzir
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Neko iz mase, 21. januar 2015 18:38)

Ali stvarno, stvarno nemaš predstavu o čemu pričaš.

Langus

pre 9 godina

"uz pomoć novog uređaja"? Necu nov uredjaj, hocu da mi radi stari.

Samouk sam, nemam ni minut zvanicnog skolovanja o radu na racunarima. Koristim prvenstveno Linux a i Windows, a poceo sam sa DOS-om. Relativno dobro se snalazim. Ipak, previse novosti nije dobro. Narod se pobunio i zbog jednostavnog ukidanja Start ikone a sta ce tek biti kad dodje ovo cudo sa gomilom novosti? Krah. Bez veze.

deda

pre 9 godina

Bitno je da je stabilan i da dobro barata resursima, a za ostalo cu sam. Ne svidja mi se taj metro/desktop hibrid. Iskljucicemo i to, vraticemo tradicionalni, nije to nikakva frka. Navikao sam se vec da sve moram da customizujem po sebi, nije mi frka ni lindza ni hack, pa nece ni win10. Bitno je da se ne pravi mnogo pametan i da me pusti da sam podesim.

Mihajlo

pre 9 godina

"new screen" LOL :) Seriously?? Pa to je u najmanju ruku kao kada bi apple rekao da je izmenio interface, a on taknut nije vec neznam koliko dugo.

Dejan

pre 9 godina

Ja, evo vec 13 godina koristim XP i lepo mi je. Nemam nameru da mednjam nesto sto funkcionise. Niti imam nameru da integrisem svoj PC sa telefonima, tabletima, sporetima, friziderima.
Kad imam posla, upalim excel ili word, kad mi treba nesto na netu upalim chrome i surfujem. I za sve to mi sasvim dobro sluzi XP i Office 2003/2007

MrFisherman

pre 9 godina

Probao beta verziju desetke i sasvim korektno izgleda. Mislim da nece biti preskocena verzija za PC. A sto se tice krekovanja , toga je bilo oduvek i bice,tesko da ce moci to iskoreniti.

Davidoni

pre 9 godina

Svaka cast apple-u ali mislim da se microsoft pod novim vodjstvom vraca jaci nego ikad. Desetka nerealno dobro izgleda. Pravi punokrvni operativni sistem. Jos kad sam video onakvu integraciju s officom, ajooj, pa svako ko je u zivotu uradio 2 sata postenog rada, sigurno je iste uradio u excellu, a samim tim zna koliko ce ovo ubrzati posao!

Ma svaka cast, nemam reci!

Marko

pre 9 godina

Za sada deluje odlicno, samo mislim da dosta kasne. Da su bili malo brzi Apple i Google ne bi danas bili ovoliko mocni. Kad se covek navikne na jedno, tesko prelazi na drugo. Mislim na mobilne platforme koje ce vremenom preuzeti primat ako vec nisu.

Neko iz mase

pre 9 godina

Jedan od kljucnih faktora za siroku popularnost XP-a i "sedmice" je bila.lakoca njihovog krekovanja za kucne korisnike. Bez toga ce opet sebi pucati u nogu, ali ovaj put na duze.
Da ne bude zabune, slazem se da je softver jednako proizvod kao i komp, ali.sirotinju treba uzeti u obzir

Vlada

pre 9 godina

Sve u jednom nikad nije sretna kombinacija. Al sad da to zanemarimo , odlično je da tablet konačno postane punokrvni PC. To je tabletima do sad nedostajalo, ipak android nije ni blizu punokrvnom PC-u niti je mogao da mu konkuriše. Znam da će sad da me napadnu svi 'hakeri' koji smatraju da je 'Facebok = internet' a 'rad na računaru = igranje igrica', al šta da im radim stvarnost je drugačija od toga. Windows bi imao pun pogodak kad bi imao i nisku cenu za tablete, ako stavi punokrvnu cenu onda ništa od njega neće biti. Sve najbolje Windowsu 10 kad linux zajednica nije osetila prazan prostor za tablete i utrčala.

Davidoni

pre 9 godina

Svaka cast apple-u ali mislim da se microsoft pod novim vodjstvom vraca jaci nego ikad. Desetka nerealno dobro izgleda. Pravi punokrvni operativni sistem. Jos kad sam video onakvu integraciju s officom, ajooj, pa svako ko je u zivotu uradio 2 sata postenog rada, sigurno je iste uradio u excellu, a samim tim zna koliko ce ovo ubrzati posao!

Ma svaka cast, nemam reci!

Vlada

pre 9 godina

Sve u jednom nikad nije sretna kombinacija. Al sad da to zanemarimo , odlično je da tablet konačno postane punokrvni PC. To je tabletima do sad nedostajalo, ipak android nije ni blizu punokrvnom PC-u niti je mogao da mu konkuriše. Znam da će sad da me napadnu svi 'hakeri' koji smatraju da je 'Facebok = internet' a 'rad na računaru = igranje igrica', al šta da im radim stvarnost je drugačija od toga. Windows bi imao pun pogodak kad bi imao i nisku cenu za tablete, ako stavi punokrvnu cenu onda ništa od njega neće biti. Sve najbolje Windowsu 10 kad linux zajednica nije osetila prazan prostor za tablete i utrčala.

sda

pre 9 godina

Jedan od kljucnih faktora za siroku popularnost XP-a i "sedmice" je bila.lakoca njihovog krekovanja za kucne korisnike. Bez toga ce opet sebi pucati u nogu, ali ovaj put na duze.
Da ne bude zabune, slazem se da je softver jednako proizvod kao i komp, ali.sirotinju treba uzeti u obzir
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Neko iz mase, 21. januar 2015 18:38)

Ali stvarno, stvarno nemaš predstavu o čemu pričaš.

AlCapone

pre 9 godina

Ovo sve zvuci lepo i veoma impresivno. Ali ujedno i nekako zastrasujuce. Ocito je velikim kompanijama cilj da samo preskacemo iz jednog uređaja na drugi i tako nam prođe dan. Sve postaje jednostavnije i zabavnije. Meni nedostaje vise ozbiljnosti, minimalizma u pravom smislu reci, mozda bi sve trebalo izgledati malo "dosadnije".

Zasto?

Dolazi vreme tzv. "Internet of things", ali i ljudi ce na kraju postati taj "thing" ili stvar, jos jedno "telo" konektano u internet koje preskace po apliakcijama, uređajima, prati monitore i ekrane preko citavog dana i podvrgava se jednoj pseudonauci softverskih algoritama.

One Ring To Rule Them All

pre 9 godina

Odledao sam celu prezentaciju i meni se ovo čini nadrealno dobro.Posebno me je fascinirao novi "Office" i "Projekat Spartan" browser.
Futuristička prezentacija ogromnih mogućnosti ultra-modernog OS-a.Ogroman pomak od ovde omiljene sedmice.

Kritičar

pre 9 godina

os x od 2009e nudi visestruke desktopove, a sinhronizaciju sa telefonom i ranije.. dobra vest je da ce ms to uskoro omoguciti i windows korisnicima! jeeeeeeej!!
(roller, 21. januar 2015 20:25)

Linux ima višestruke desktope već 20ak godina, OSX tada nije niti postojao :)

Neko iz mase

pre 9 godina

Jedan od kljucnih faktora za siroku popularnost XP-a i "sedmice" je bila.lakoca njihovog krekovanja za kucne korisnike. Bez toga ce opet sebi pucati u nogu, ali ovaj put na duze.
Da ne bude zabune, slazem se da je softver jednako proizvod kao i komp, ali.sirotinju treba uzeti u obzir

Kritičar

pre 9 godina

I opet će ga rasturati virusi kao beba zvečku i nakon pola godine intenzivnog korištenja i instalacija i deinstalacija programa postati će tri puta sporiji i zahtijevati će ponovnu instalaciju, nova šminka sa starim problemima. OSX i Linux 100 puta bolji, a ovo funkcioniranje jednoga OSa na svim uređajima, pa i više od toga, će imati i Ubuntu Linux, za razliku od Windowsa Ubuntu Core će se vrtiti i na svim drugim uređajima, od robota do kućanskih aparata, prava implementacija Internet Of Things, Windowsi su preglomazni za to. 10 je zadnja šansa Microsofta da nešto ušićari prije nego ga i na desktopu počne likvidirati sve jače OSX i Linux, već je pao na 90% sa nekadašnjih 99% sa tendencijom smanjivanja, na mobilnom tržištu debelo zaostaje za Androidom i iOSom, na serverima i mainframeovima je odavno izgubio bitku (Google, Facebook itd se svi vrte na Linuxu), na superkompjuterima ga niti nema (99% ih se vrti na Linuxu). Microsoft najviše opstaje zbog relativno niskih cijena kada nudi svoje usluge firmama, bulk licence i posebne pogodnosti, kao OS je šupljikav i nesiguran, zato se ni ne koristi na ničem previše ozbiljnom. Najbolji komentar na Windowse je dala NASA pred koju godinu kada je prešla na Debian Linux za ISS laptope, komentar je bio da trebaju pouzdan i siguran OS :) Toliko o Windowsima. Samo nabacuju šminku a prave probleme Windowsa ne rješavaju, na primjer viruse, usporenje OSa nakon dužeg korištenja, fragmentaciju file systema i slično tome.

Znatizeljko

pre 9 godina

Oce li se moci skinuti sa neta piratska verzija windows 10.
(sinki, 21. januar 2015 19:06)
# Link komentara
Preporučujem (+112)
Ne preporučujem (-47)
Zasto lopov koji zeli da ukrade tudje ima najvise pluseva? Kada neki nenormalni ili nemoralni sistem vrednosti postane normalan znaci da je drustvo koje ga primenjuje postalo nenormalno

Aleksandar

pre 9 godina

Pazite šta radi microsoft novi dream world B92 čeka windows 18 da napravi novu aplikaciju za windows phone. Baš ova vest preko windows app se ne vide komentari tako je i sa mnogim drugima. Znači Microsoft dream world a b92 Kamenko grad

deda

pre 9 godina

Bitno je da je stabilan i da dobro barata resursima, a za ostalo cu sam. Ne svidja mi se taj metro/desktop hibrid. Iskljucicemo i to, vraticemo tradicionalni, nije to nikakva frka. Navikao sam se vec da sve moram da customizujem po sebi, nije mi frka ni lindza ni hack, pa nece ni win10. Bitno je da se ne pravi mnogo pametan i da me pusti da sam podesim.

Zoki

pre 9 godina

@Vlada
Tablet koji je bio punokrvni PC je već postojao pre više od deset godina, zvao se Tablet PC i koristio Windows XP Tablet Edition. Bio je u proseku dva puta skuplji od laptopa sličnih performansi. Onda je Apple izbacio iPad i za tri meseca prodao više tableta, nego što su svi proizvođači Tablet PC prodali do tada.

Ljudima očigledno nije bio potreban tablet koji će u potpunosti zameniti PC, nego nešto što će im pre svega omogućiti da konzumiraju sadržaje. Da su se u međuvremenu zahtevi promenili, ostaje da se vidi. Ono što se sigurno nije promenilo je da jedan te isti interfejs ne može da se koristi jednako uspešno na ekranima različite veličine, sa prstom, olovkom i tastaturom. Linux taj problem rešava različitim desktop interfejsima. Ako ti se ne sviđa Gnome, možeš da instaliraš KDE. Meni je neshvatljivo da Microsoft još kod verzije 8 nije ostavio ljudima mogućnost da imaju Windows 7 interfejs, ako to žele.

MrFisherman

pre 9 godina

Probao beta verziju desetke i sasvim korektno izgleda. Mislim da nece biti preskocena verzija za PC. A sto se tice krekovanja , toga je bilo oduvek i bice,tesko da ce moci to iskoreniti.

Deda Cvetko

pre 9 godina

Mene su učili da na mladima svet ostaje, ali kada pročitam komentare kako svima odgovara Windows XP onda se bojim da sa tako zatucanom i zadrtom omladinom nama nema spasa. Odo da se učlanim u partiju i prekratim muke.

BTW Windows 10 izgleda baš dobro i rado ću ga instalirati.

Dejan

pre 9 godina

Ja, evo vec 13 godina koristim XP i lepo mi je. Nemam nameru da mednjam nesto sto funkcionise. Niti imam nameru da integrisem svoj PC sa telefonima, tabletima, sporetima, friziderima.
Kad imam posla, upalim excel ili word, kad mi treba nesto na netu upalim chrome i surfujem. I za sve to mi sasvim dobro sluzi XP i Office 2003/2007

Marko

pre 9 godina

Za sada deluje odlicno, samo mislim da dosta kasne. Da su bili malo brzi Apple i Google ne bi danas bili ovoliko mocni. Kad se covek navikne na jedno, tesko prelazi na drugo. Mislim na mobilne platforme koje ce vremenom preuzeti primat ako vec nisu.

Neko iz mase

pre 9 godina

@sda
Hteo sam da kazem da vecina ljudi u svetu nece moci ni hteti da plati 200e da bi koristili kompjuter gajbi. Ako ga ne koriste kuci, nece umeti da se snadju ni na poslu ili ga prosto nece kupiti/upgradovati za poslovnu primenu.

mobile

pre 9 godina

(Davidoni, 21. januar 2015 19:00)
Office i OneDrive postaju prava multiplatform resenja tako da to i nije neki plus Windows-u. Ja cu da se suzdrzim sa hvalom bar do RC ako ne i do RTM verzije...

(Cušpajz, 21. januar 2015 18:53)
Prevod je skrnav, misli se da ces imati godinu dana fore da predjes sa 7/8/8.1 na 10

Dragan

pre 9 godina

Posto je skype integrisan nema sanse da ce imati 3g video pozive preko mreze a windows mobile 6 imao tu opciju . Jedan sistem vise uredjaja je kopija samsungovog tizena.

Langus

pre 9 godina

"uz pomoć novog uređaja"? Necu nov uredjaj, hocu da mi radi stari.

Samouk sam, nemam ni minut zvanicnog skolovanja o radu na racunarima. Koristim prvenstveno Linux a i Windows, a poceo sam sa DOS-om. Relativno dobro se snalazim. Ipak, previse novosti nije dobro. Narod se pobunio i zbog jednostavnog ukidanja Start ikone a sta ce tek biti kad dodje ovo cudo sa gomilom novosti? Krah. Bez veze.

Marchelius

pre 9 godina

Da se razumemo... Ne bi bilo prvi put da Microsoft bude inovator mnogo ispred svoga vremena... Mobile OS, Pametni sat... Redno bi bilo da zasluzeno dobiju takvu titulu. Odlican posao

gaumont

pre 9 godina

@Zasto lopov koji zeli da ukrade tudje ima najvise pluseva? Kada neki nenormalni ili nemoralni sistem vrednosti postane normalan znaci da je drustvo koje ga primenjuje postalo nenormalno
(Znatizeljko, 21. januar 2015 21:26)

Kada najsiromasnijem drustvu, drzavni kriminal, svakoga dana otima i ono malo mrvica sto ima, u takvom drustvu postane normalno da se nesto sto se moze uzeti xabe "bez" posledica i uzima.

osrasprava

pre 9 godina

Koristio sam sledece OS: Geos, Workbench 1.3, Workbench 2.1, Windows 3.11, Win 95, Win 98, Win XP, Win Vista, Win 7, Win 8.1, Android sve verzije, Ubuntu 10.10, Ubuntu 12.10. Neke sam koristio duze neke krace.
Sledece sam hteo da kazem. OS je dobar onoliko koliko korsnik ume da ga koristi i iz njega izvuce maksimum za svoje potrebe. Zato neko kaze i danas da mu je XP odlican jer iz njega izvlaci ono sto njemu treba. Svaka rasprava na tu temu sta je bolje je banalna i suvisna, hiljadu ljudi, hiljadu cudi. Svako ima neke svoje prioritete. Svaki novi OS ima neke nove tehnologije u odnosu na prethodni. Ja volim inovacije i licno mi nikada nije smetao prelazak na novi OS, ali sam isto tako neke izbegao jer mi u tom trenutku nisu odgovarali. Probao sam SVE windowse, i one koje nisam naveo nisam koristio duze od 10 dana.
Trenutno koristim dualboot na Win 8.1 i Ubuntu 12.10. Oba sistema mi zavrsavaju odredjeni deo posla.
Zato, poenta, o OS-u se ne raspravlja ( analogno narodnoj: o ukusima se ne raspravlja ).
p.s. Windows 8.1 (instaliran ClassicShell, vraca Start dugme) po mom misljenju najoptimizovaniji windows do sada, radi kao svajcarski sat, i ko god da kaze drugacije 100% nije probao ovaj OS. E sada, da li se OS nekom to svidja ili ne je skroz druga prica, kao sto sam vec i rekao.

Mihajlo

pre 9 godina

"new screen" LOL :) Seriously?? Pa to je u najmanju ruku kao kada bi apple rekao da je izmenio interface, a on taknut nije vec neznam koliko dugo.

gandalf

pre 9 godina

Dolazi vreme tzv. "Internet of things", ali i ljudi ce na kraju postati taj "thing" ili stvar, jos jedno "telo" konektano u internet koje preskace po apliakcijama, uređajima, prati monitore i ekrane preko citavog dana i podvrgava se jednoj pseudonauci softverskih algoritama.
(AlCapone, 21. januar 2015 20:40)

"pseudonauci"? Sa koje planete si ti pao, covece?

ivan78bg

pre 9 godina

Proveo 3 sata pokusavajuci da resim problem prestanka rada hdd na noteboku na kom je instalirana desetka.Da mi je neko doneo sam hdd mislio bih da je mrtav.Problem resen sa linux-om(kad je iskljucen PUIS hdd "proradio").

iukwim2

pre 9 godina

Za bolje sutra moramo da se borimo na svim poljima i podržavam Microsoft - ovo zalaganje da ovu našu lepu i napaćenu zemlju stavi na zdrave noge. Dobro je da nas svuda ima i verujem da ćemo dobiti pomoć od Microsoft - a, došlo je i naših pet minuta...

neriljano

pre 9 godina

@Mijajlo Mijajlovic: Glupa Osmica?! Odavni nisam procitao nesto ovako glupo. Ako posle dve godine nisi shvatio da je sve isto, onda si malo glupo to koristio.

qwerty

pre 9 godina

(dzonikg, 22. januar 2015 08:20)

W8.1 bi ti još brže i stabilnije odradila posao u desktop okruženju i nego 7ica. Proverena stvar.

Jedino što treba je da prevaziđeš psihološku barijeru da je Start Screen isto što i Start Menu samo bez bespotrebnog skrolovanja i klikanja u skučenom prostoru koji pokušava da pokaže oko dvadesetak i više instalirani aplikacija.

roller

pre 9 godina

os x od 2009e nudi visestruke desktopove, a sinhronizaciju sa telefonom i ranije.. dobra vest je da ce ms to uskoro omoguciti i windows korisnicima! jeeeeeeej!!

Ske

pre 9 godina

Continuum - Continuty
Multiple Desktops - Multiple Desktops
Messages - Messages
Notification Center - Notification Center
Spartan - Safari
Outlook - Mail

Pricajte vi sta hocete ali meni ovo jako lici na OS X
Samo onaj ko OS X nije nikada koristio duze od "cackanja u prodavnici" moze da kaze kako je Win 10 nesto napredno, revolucionarno, fantasticno.

Da se razumemo, ja ne kazem k'o je sta prvi zapoceo. Neki linuxi su imali neke od ovih funkcija i ranije, pa opet neki drugi sistemi pre tih istih linuxa, to je potpuno nebitno...
Ono sto je bitno je da Windows konacno postaje moderan OS koji mene licno verovatno vise nece odbijati od koristenja, barem u pocetku.
No hajde da vidimo sta ce se desiti sa fajl sistemom, registrima, DLL-ovima.
Nisam primetio da su ista o tome govorili na eventu, ali ako zaista hoce da naprave nesto "revolucionarno" NTFS, konacno mora da se zameni sa ReFS, a DLL i registry moraju da odu.

Mavs

pre 9 godina

Meni je neshvatljivo da Microsoft još kod verzije 8 nije ostavio ljudima mogućnost da imaju Windows 7 interfejs, ako to žele.
(Zoki, 21. januar 2015 21:57)

Forsiranjem metroa na desktopu su hteli da motivišu ljude da pišu metro aplikacije, zbog većeg tržišta. To je prošlo tako kako je prošlo.

Pa onda bi trebalo da se zove 8.2 ili 8.3 a ne 10.
(windows 8.2, 22. januar 2015 03:36)

Tako je i trebalo da se zove (8.2) ali je u međuvremenu osmica dobila tako lošu reputaciju da su odlučili da ne vezuju buduće proizvode za njeno ime.

Continuum - Continuty
(Ske, 22. januar 2015 09:59)

Razlika između Continuum-a i Continuity-ja je razlika između MS i Apple filozofije. Prvi smatraju da jedan uređaj po potrebi treba da menja svoj form factor i da UI treba da se menja sa njim, drugi smatraju da svaki form factor zaslužuje svoj uređaj i da samo treba olakšati komunikaciju između njih.

No hajde da vidimo sta ce se desiti sa fajl sistemom, registrima, DLL-ovima.
Nisam primetio da su ista o tome govorili na eventu, ali ako zaista hoce da naprave nesto "revolucionarno" NTFS, konacno mora da se zameni sa ReFS, a DLL i registry moraju da odu.
(Ske, 22. januar 2015 09:59)

NTFS jeste kljakav ali je bar bolji od HFS+. Ako DLL i registry odu ide i kompatibilnost unazad, samim tim i svrha windows-ovog postojanja, jer je sve ostalo bolje drugde. Registry je ako ništa bolji nego ranije, sada se stvari ubacuju u memoriju po potrebi, a ne po navici...

Partners In Kryme

pre 9 godina

@1+1=10
Smaras opasno, i to na svakoj temi gde se pominje Windows. Ne interesuju nikog tvoji sektaski razlozi, zbog kojih koristis Linux, niti socijalisticka filozofija. Ljude od Linuxa upravo i odbijaju ljudi kao sto si ti. Ponasas se kao trgovacki putnik koji po svaku cenu hoce coveku da proda neko djubre.

r4dch3ck

pre 9 godina

Ako neko ima stariji PC odnosno laptop neka instalira MX-14.3 koji je baziran na Debianu. Kod mene radi na Acer Aspire 1310 koji je proizveden pre nekih deset godina. Ko hoće Windowse ili OSX neka kupi odgovarajući uređaj ako ima pare za tako nešto a ko nema neka produži vek trajanja kompa sa linuxom. Toliko o tome.

EU Citizen

pre 9 godina

Koristim Windows celog života, i odlično ga poznajem, ali što više ovi "napreduju", odnosno, uvode razna plitkoumna UI rešenja koja korisniku, po ugledu na toksičnu filozofiju Apple-a, ostavljaju sve manji prostor za stvarnu kontrolu i prilagođavanje svojim potrebama, a nude mu sve više besmislenih vizuelnih "bells and whistles" i prazne "lakoće" za tehnofobe i široke mase koje boli glava čim krenu da koriste mozak, tim se više razmišljam da pređem na Linux.

dzonikg

pre 9 godina

TNX BUT NO TNX..Ne treba mi xbox,ne treba mi bing ,ne trebaju mi retardirane metro aplikacije ,ne treba mi cortana da vicem u laptop ko debil ..treba mi nesto sto mi brzo zavrsava posao ..a to je win 7 ,mis i tastatura.

Ske

pre 9 godina

@Marx

Naravno da jeste...

Koji to jos operativni sistem dolazi bez browsera i sa mail aplikacijom za koju moras da platis???

Ispeci pa reci druze

windows 8.2

pre 9 godina

(projekat, 21. januar 2015 22:38)
A sta je to MS uradio? Vratio start meni, unakazio prozore (pogledajte minimize, maximize, close), omogucio da se glupe metro aplikacije pokrecu u prozorima a ne samo u fuulscreen-u (sto je Stardock napravio jos pre 2 godine, pogledati ModernMix), ubacio multidesktop (ja to imao pre 10 godina na XP-u), Cortanu i stream sa xbox-a. Office i sinhronizacija izmedju uredjaja nije nista posebno posto ce biti prisutna i na OS X/iOS i Linux/Android. I to je sve. Pa onda bi trebalo da se zove 8.2 ili 8.3 a ne 10. Obican budz poluproizvoda i tako ce i proci - malo bolje od 8ice (samo zato jer ga poklanjaju) a ni blizu 7ice

Bure rakije poluprazno

pre 9 godina

(Znatizeljko, 21. januar 2015 21:26)
Kada neki proizvodjaci software-a poput Microsofta, pocnu da ljudima privlizavaju svoje produkte, cenom pre svega, tada cemo prestati sa piraterijom. Koliko ljudi u Srbiji moze da priusti sebi OS od 100€? Druga stvar, vec decenijama nam prodaju poluprodukte, koji nisu 100% funkcionalni i naravno ogranicenog roka trajanja...

Goxy

pre 9 godina

@ (1+1=10, 22. januar 2015 16:37)

Koristim Linux profesionalno i privatno (uz dual boot sa win). Razlog zašto ljudi mrze Linux su između ostalog i ljudi poput tebe.

Pre, sad već, tehnološki mnogo godina, Microsoft je počeo da dostavlja kodove za Linux kernel. Pitali Linusa šta misli o tome i Linux zajednica (ovi binarni matematičari 1+1=10) se obruši na njega zato što je rekao: pogledaćemo, ako je dobro uključićemo u kernel. Microsoft jeste dostavio kod iz sebičnih razloga (zbog svojih servisa), ali poenta je da li je nešto dobro, a ne ko je.

Marx

pre 9 godina

@ (Ske, 22. januar 2015 09:59)

Zašto nisam iznenađen?!

Nisam znao da je Apple patentirao Mail klijent i Web Browser. Ajoj, koje ludilo.

Šta se još može iskopati u Vašim arhivama patenata? File manager, media player...?

Dakle, nebitno je što su "neki linuxi imali neke od ovih funkcija i ranije" već je bitno da je sa OS X-om to postalo odrednica modernog sistema?

Demius

pre 9 godina

Ko ne želi da gleda celu prezentaciju, Joe Belfiore u par minuta objašnjava celokupan koncept i koje sve novine donosi najnoviji Windows 10: http://www.youtube.com/watch?v=teoZk3QEc40

zahtevan korisnik

pre 9 godina

(1+1=10, 22. januar 2015 16:37)
Mene uopste ne zanima nikakva zajednica, slobodan ili neslobodan softver, filozofija, etika i sl. gluposti. Zanima me OS koji radi brzo i dobro, izgleda dobro, koristi se lako, ne moze svaka budala da napravi virus i da ga upropasti, i koji podrzava alate koji mi trebaju. Windows nikad nije radio dovoljno brzo i dobro (tecno), oduvek ima problema sa virusima, izgleda osrednje. Linux do skoro nije izgledao dobro, a terminal je i dan danas obavezan, ne podrzava sve alate a kompatibilnost sa ranijim verzijama je uzas. OS X je imao skoro sve, ali u poslednje vreme sve vise problema i bagova...
Ko prvi zaokruzi ponudu, taj cu koristiti.
Sto se Windows-a 10 tice, ja osim sminke ne vidim nista novo

Win7 rocks... a mozda i ne...

pre 9 godina

Jedino pozitivno je start dugme za bake i deke. Ja ostajem na sedmici, ionako ce trebati careva godina da ga krekuju pa da mogu da ga skinem ko vecina sveta.
PREDNOSTI: plavi ekran smrti na svim uredjajima, pa formatiram sve po redu jednom mesecno kad instaliram tonu krekovanih igara, antivirus za svaki uredjaj, office licence samo sevaju (aha, vazi, ko je jos u Srbiji platio software). Sva sreca sto cu sve to lepo da downloadujem za dzabe sa torrenta, a onda me bombarduju virusi, a ja i ne znam, bing me smara non stop (ko jos to koristi?), novi browser pun rupa sa silverlightom ili nekim slicnim krshom, ma jedva cekam...
Microsoft nikako ne shvata da ih mrzimo!

Mavs

pre 9 godina

@Ske
Najbitnija karakteristika Windows-a je softverska i hardverska kompatibilnost, sve ostalo, uključujući tehnološku superiornost i bezbednost, je na drugom mestu. Kada se stvari gledaju iz tog ugla onda je jasno zašto MS radi stvari koje radi. Zamena registry-ja nekim compatibility layer-om im je verovatno na listi prioriteta (pretpostavljam zbog bezbednosti), ali verovatno nije pri vrhu te liste, zato što većina windows korisnika više toleriše viruse i plave ekrane nego aplikacije koje ne rade. A pošto su virusi i plavi ekrani generalno manje učestali problemi nego ranije (na bezbednosti se svakako radi), jednostavno nema prevelike potražnje za rešenjem tog problema. Zato se trenutno radi na marketabilnijim promenama.

Ljudi koji imaju drugačije prioritete koriste drugačije operativne sisteme.

Ja npr. preferiram OS X, ali se njegovi prioriteti očigledno ne poklapaju sa prioritetima većine (npr. prioritet da radi samo na mašinama od 500e naviše i to sa određenom značkom:). Ali mislim da je Windows prilično moderan i funkcionalan OS s obzirom da bez poteškoća može terati softver koji je dve decenije star.

да да

pre 9 godina

Када се само сетим шта су све причали за виндовс икс пе. Обећавали су куле и градове, укидање реџистри базе, икс копи инсталација и сличне бајке. И дођосмо тако и до десетке која је само благи помак у односу на 8.1 и тако, док је оваца, биће и виндовса ...

1+1=10

pre 9 godina

@EU Citizen, немој да прелазиш на Линукс. Исто важи и за све који до сада нису имали петље.
Ако вам до сад није сметало техничко несавршенство и лош дизајн система, ако вам није сметало да будете потчињени и да неко други управља вашим сокоћалима, то значи да је вама слободан софтвер безвредан. Проширите своја схватања о заједници и слободном софтверу пре било чега.

Ske

pre 9 godina

@Marx

Masis poentu jer sudeci po nacinu na koji pises, a ja mozda gresim, nikada nisi koristio nista drugo osim Windowsa.
Citirao si mene kada sam rekao da mi Windows zbog Mail i Browser aplikacije lici na neki drugi sistem, ali ne zato sto dolazi prepakovan sa tim aplikacijama, vec zato sto te aplikacije, barem iz vidjenog na prezentaciji, neuporedivo lice na Mail i Safari, pogotovo Spartan, koji je prepisan Safari po svemu sto su na prezentaciji prikazali, do najmanje funkcije.
Ali ti to ocigledno ne znas cim su ti argumenti takvi kakvi jesu.

Ske

pre 9 godina

@Mavs

U recniku programera, postoji nesto sto se zove "Deprecated Functionality"
Nikada nisam uspeo da nadjem odgovarajuci termin na nasem jeziku, ali ukratko, to znaci da neka funkcionalnost softvera i dalje radi na najnovijoj verziji, ali se ozbiljno razmatra njeno ukidanje ili zamena necim modernijim.
Takodje, kada pravis neku moderniju funkcionalnost, postoji nesto sto se popularno naziva i "Compatibility Leyer" to jest kada novu moderniju funkcionalnost prilagodis tako da moze da radi sa starom, zato uopste nema smisla to sto kazes da uklanjanjem DLL-ova i registara gubis svaku kompatibilnost.

Ali po svemu sudeci, Microsoft se izgleda ni ne trudi da napusti filozofiju registara i DLL-ova iz devedesetih godina proslog veka.
Meni koji sam bezmalo 15 godina proveo uz Windowse pre nego sto sam krenuo da koristim i druge sisteme, je ta filozofija pomalo razocaravajuca.
Znas da ti je temelj klimav, ali ti i dalje nastavljas da zidas...

1+1=10

pre 9 godina

@Goxy, то што сам написао важи и за тебе, и то нарочито за тебе јер тврдиш да користиш Линукс и да постоји некаква Линукс заједница. Ниси направио језичку грешку, већ суштинску.

Marx

pre 9 godina

@ (Ske, 22. januar 2015 21:14)

Od kada Windows dolazi bez browsera? Mora da sam propustio nešto.

Outlook je profesionalna alatka, plaća se kao deo Office-a, a ne Windowsa. Korisnik Windowsa nije u obavezi da koristi Office te tako i NE MORA da se plati. Sad, to što naš čovek mora zbog kropovanja fotografija da ima ceo Adobe CS paket... Iskreno, ne znam kakva je situacija trenutno, do 7-ce je tu bio Windows Live, pre njega Outlook Express i to je fino radilo.

Uživaj u modernom operativnom sistemu.

Neko iz mase

pre 9 godina

Jedan od kljucnih faktora za siroku popularnost XP-a i "sedmice" je bila.lakoca njihovog krekovanja za kucne korisnike. Bez toga ce opet sebi pucati u nogu, ali ovaj put na duze.
Da ne bude zabune, slazem se da je softver jednako proizvod kao i komp, ali.sirotinju treba uzeti u obzir

Dejan

pre 9 godina

Ja, evo vec 13 godina koristim XP i lepo mi je. Nemam nameru da mednjam nesto sto funkcionise. Niti imam nameru da integrisem svoj PC sa telefonima, tabletima, sporetima, friziderima.
Kad imam posla, upalim excel ili word, kad mi treba nesto na netu upalim chrome i surfujem. I za sve to mi sasvim dobro sluzi XP i Office 2003/2007

Kritičar

pre 9 godina

I opet će ga rasturati virusi kao beba zvečku i nakon pola godine intenzivnog korištenja i instalacija i deinstalacija programa postati će tri puta sporiji i zahtijevati će ponovnu instalaciju, nova šminka sa starim problemima. OSX i Linux 100 puta bolji, a ovo funkcioniranje jednoga OSa na svim uređajima, pa i više od toga, će imati i Ubuntu Linux, za razliku od Windowsa Ubuntu Core će se vrtiti i na svim drugim uređajima, od robota do kućanskih aparata, prava implementacija Internet Of Things, Windowsi su preglomazni za to. 10 je zadnja šansa Microsofta da nešto ušićari prije nego ga i na desktopu počne likvidirati sve jače OSX i Linux, već je pao na 90% sa nekadašnjih 99% sa tendencijom smanjivanja, na mobilnom tržištu debelo zaostaje za Androidom i iOSom, na serverima i mainframeovima je odavno izgubio bitku (Google, Facebook itd se svi vrte na Linuxu), na superkompjuterima ga niti nema (99% ih se vrti na Linuxu). Microsoft najviše opstaje zbog relativno niskih cijena kada nudi svoje usluge firmama, bulk licence i posebne pogodnosti, kao OS je šupljikav i nesiguran, zato se ni ne koristi na ničem previše ozbiljnom. Najbolji komentar na Windowse je dala NASA pred koju godinu kada je prešla na Debian Linux za ISS laptope, komentar je bio da trebaju pouzdan i siguran OS :) Toliko o Windowsima. Samo nabacuju šminku a prave probleme Windowsa ne rješavaju, na primjer viruse, usporenje OSa nakon dužeg korištenja, fragmentaciju file systema i slično tome.

Dragan

pre 9 godina

Posto je skype integrisan nema sanse da ce imati 3g video pozive preko mreze a windows mobile 6 imao tu opciju . Jedan sistem vise uredjaja je kopija samsungovog tizena.

Znatizeljko

pre 9 godina

Oce li se moci skinuti sa neta piratska verzija windows 10.
(sinki, 21. januar 2015 19:06)
# Link komentara
Preporučujem (+112)
Ne preporučujem (-47)
Zasto lopov koji zeli da ukrade tudje ima najvise pluseva? Kada neki nenormalni ili nemoralni sistem vrednosti postane normalan znaci da je drustvo koje ga primenjuje postalo nenormalno

roller

pre 9 godina

os x od 2009e nudi visestruke desktopove, a sinhronizaciju sa telefonom i ranije.. dobra vest je da ce ms to uskoro omoguciti i windows korisnicima! jeeeeeeej!!

ivan78bg

pre 9 godina

Proveo 3 sata pokusavajuci da resim problem prestanka rada hdd na noteboku na kom je instalirana desetka.Da mi je neko doneo sam hdd mislio bih da je mrtav.Problem resen sa linux-om(kad je iskljucen PUIS hdd "proradio").

Davidoni

pre 9 godina

Svaka cast apple-u ali mislim da se microsoft pod novim vodjstvom vraca jaci nego ikad. Desetka nerealno dobro izgleda. Pravi punokrvni operativni sistem. Jos kad sam video onakvu integraciju s officom, ajooj, pa svako ko je u zivotu uradio 2 sata postenog rada, sigurno je iste uradio u excellu, a samim tim zna koliko ce ovo ubrzati posao!

Ma svaka cast, nemam reci!

Langus

pre 9 godina

"uz pomoć novog uređaja"? Necu nov uredjaj, hocu da mi radi stari.

Samouk sam, nemam ni minut zvanicnog skolovanja o radu na racunarima. Koristim prvenstveno Linux a i Windows, a poceo sam sa DOS-om. Relativno dobro se snalazim. Ipak, previse novosti nije dobro. Narod se pobunio i zbog jednostavnog ukidanja Start ikone a sta ce tek biti kad dodje ovo cudo sa gomilom novosti? Krah. Bez veze.

Mihajlo

pre 9 godina

"new screen" LOL :) Seriously?? Pa to je u najmanju ruku kao kada bi apple rekao da je izmenio interface, a on taknut nije vec neznam koliko dugo.

Win7 rocks... a mozda i ne...

pre 9 godina

Jedino pozitivno je start dugme za bake i deke. Ja ostajem na sedmici, ionako ce trebati careva godina da ga krekuju pa da mogu da ga skinem ko vecina sveta.
PREDNOSTI: plavi ekran smrti na svim uredjajima, pa formatiram sve po redu jednom mesecno kad instaliram tonu krekovanih igara, antivirus za svaki uredjaj, office licence samo sevaju (aha, vazi, ko je jos u Srbiji platio software). Sva sreca sto cu sve to lepo da downloadujem za dzabe sa torrenta, a onda me bombarduju virusi, a ja i ne znam, bing me smara non stop (ko jos to koristi?), novi browser pun rupa sa silverlightom ili nekim slicnim krshom, ma jedva cekam...
Microsoft nikako ne shvata da ih mrzimo!

AlCapone

pre 9 godina

Ovo sve zvuci lepo i veoma impresivno. Ali ujedno i nekako zastrasujuce. Ocito je velikim kompanijama cilj da samo preskacemo iz jednog uređaja na drugi i tako nam prođe dan. Sve postaje jednostavnije i zabavnije. Meni nedostaje vise ozbiljnosti, minimalizma u pravom smislu reci, mozda bi sve trebalo izgledati malo "dosadnije".

Zasto?

Dolazi vreme tzv. "Internet of things", ali i ljudi ce na kraju postati taj "thing" ili stvar, jos jedno "telo" konektano u internet koje preskace po apliakcijama, uređajima, prati monitore i ekrane preko citavog dana i podvrgava se jednoj pseudonauci softverskih algoritama.

sda

pre 9 godina

Jedan od kljucnih faktora za siroku popularnost XP-a i "sedmice" je bila.lakoca njihovog krekovanja za kucne korisnike. Bez toga ce opet sebi pucati u nogu, ali ovaj put na duze.
Da ne bude zabune, slazem se da je softver jednako proizvod kao i komp, ali.sirotinju treba uzeti u obzir
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Neko iz mase, 21. januar 2015 18:38)

Ali stvarno, stvarno nemaš predstavu o čemu pričaš.

Kritičar

pre 9 godina

os x od 2009e nudi visestruke desktopove, a sinhronizaciju sa telefonom i ranije.. dobra vest je da ce ms to uskoro omoguciti i windows korisnicima! jeeeeeeej!!
(roller, 21. januar 2015 20:25)

Linux ima višestruke desktope već 20ak godina, OSX tada nije niti postojao :)

Vlada

pre 9 godina

Sve u jednom nikad nije sretna kombinacija. Al sad da to zanemarimo , odlično je da tablet konačno postane punokrvni PC. To je tabletima do sad nedostajalo, ipak android nije ni blizu punokrvnom PC-u niti je mogao da mu konkuriše. Znam da će sad da me napadnu svi 'hakeri' koji smatraju da je 'Facebok = internet' a 'rad na računaru = igranje igrica', al šta da im radim stvarnost je drugačija od toga. Windows bi imao pun pogodak kad bi imao i nisku cenu za tablete, ako stavi punokrvnu cenu onda ništa od njega neće biti. Sve najbolje Windowsu 10 kad linux zajednica nije osetila prazan prostor za tablete i utrčala.

Ske

pre 9 godina

Continuum - Continuty
Multiple Desktops - Multiple Desktops
Messages - Messages
Notification Center - Notification Center
Spartan - Safari
Outlook - Mail

Pricajte vi sta hocete ali meni ovo jako lici na OS X
Samo onaj ko OS X nije nikada koristio duze od "cackanja u prodavnici" moze da kaze kako je Win 10 nesto napredno, revolucionarno, fantasticno.

Da se razumemo, ja ne kazem k'o je sta prvi zapoceo. Neki linuxi su imali neke od ovih funkcija i ranije, pa opet neki drugi sistemi pre tih istih linuxa, to je potpuno nebitno...
Ono sto je bitno je da Windows konacno postaje moderan OS koji mene licno verovatno vise nece odbijati od koristenja, barem u pocetku.
No hajde da vidimo sta ce se desiti sa fajl sistemom, registrima, DLL-ovima.
Nisam primetio da su ista o tome govorili na eventu, ali ako zaista hoce da naprave nesto "revolucionarno" NTFS, konacno mora da se zameni sa ReFS, a DLL i registry moraju da odu.

r4dch3ck

pre 9 godina

Ako neko ima stariji PC odnosno laptop neka instalira MX-14.3 koji je baziran na Debianu. Kod mene radi na Acer Aspire 1310 koji je proizveden pre nekih deset godina. Ko hoće Windowse ili OSX neka kupi odgovarajući uređaj ako ima pare za tako nešto a ko nema neka produži vek trajanja kompa sa linuxom. Toliko o tome.

windows 8.2

pre 9 godina

(projekat, 21. januar 2015 22:38)
A sta je to MS uradio? Vratio start meni, unakazio prozore (pogledajte minimize, maximize, close), omogucio da se glupe metro aplikacije pokrecu u prozorima a ne samo u fuulscreen-u (sto je Stardock napravio jos pre 2 godine, pogledati ModernMix), ubacio multidesktop (ja to imao pre 10 godina na XP-u), Cortanu i stream sa xbox-a. Office i sinhronizacija izmedju uredjaja nije nista posebno posto ce biti prisutna i na OS X/iOS i Linux/Android. I to je sve. Pa onda bi trebalo da se zove 8.2 ili 8.3 a ne 10. Obican budz poluproizvoda i tako ce i proci - malo bolje od 8ice (samo zato jer ga poklanjaju) a ni blizu 7ice

One Ring To Rule Them All

pre 9 godina

Odledao sam celu prezentaciju i meni se ovo čini nadrealno dobro.Posebno me je fascinirao novi "Office" i "Projekat Spartan" browser.
Futuristička prezentacija ogromnih mogućnosti ultra-modernog OS-a.Ogroman pomak od ovde omiljene sedmice.

dzonikg

pre 9 godina

TNX BUT NO TNX..Ne treba mi xbox,ne treba mi bing ,ne trebaju mi retardirane metro aplikacije ,ne treba mi cortana da vicem u laptop ko debil ..treba mi nesto sto mi brzo zavrsava posao ..a to je win 7 ,mis i tastatura.

да да

pre 9 godina

Када се само сетим шта су све причали за виндовс икс пе. Обећавали су куле и градове, укидање реџистри базе, икс копи инсталација и сличне бајке. И дођосмо тако и до десетке која је само благи помак у односу на 8.1 и тако, док је оваца, биће и виндовса ...

Zoki

pre 9 godina

@Vlada
Tablet koji je bio punokrvni PC je već postojao pre više od deset godina, zvao se Tablet PC i koristio Windows XP Tablet Edition. Bio je u proseku dva puta skuplji od laptopa sličnih performansi. Onda je Apple izbacio iPad i za tri meseca prodao više tableta, nego što su svi proizvođači Tablet PC prodali do tada.

Ljudima očigledno nije bio potreban tablet koji će u potpunosti zameniti PC, nego nešto što će im pre svega omogućiti da konzumiraju sadržaje. Da su se u međuvremenu zahtevi promenili, ostaje da se vidi. Ono što se sigurno nije promenilo je da jedan te isti interfejs ne može da se koristi jednako uspešno na ekranima različite veličine, sa prstom, olovkom i tastaturom. Linux taj problem rešava različitim desktop interfejsima. Ako ti se ne sviđa Gnome, možeš da instaliraš KDE. Meni je neshvatljivo da Microsoft još kod verzije 8 nije ostavio ljudima mogućnost da imaju Windows 7 interfejs, ako to žele.

Neko iz mase

pre 9 godina

@sda
Hteo sam da kazem da vecina ljudi u svetu nece moci ni hteti da plati 200e da bi koristili kompjuter gajbi. Ako ga ne koriste kuci, nece umeti da se snadju ni na poslu ili ga prosto nece kupiti/upgradovati za poslovnu primenu.

1+1=10

pre 9 godina

@EU Citizen, немој да прелазиш на Линукс. Исто важи и за све који до сада нису имали петље.
Ако вам до сад није сметало техничко несавршенство и лош дизајн система, ако вам није сметало да будете потчињени и да неко други управља вашим сокоћалима, то значи да је вама слободан софтвер безвредан. Проширите своја схватања о заједници и слободном софтверу пре било чега.

Marko

pre 9 godina

Za sada deluje odlicno, samo mislim da dosta kasne. Da su bili malo brzi Apple i Google ne bi danas bili ovoliko mocni. Kad se covek navikne na jedno, tesko prelazi na drugo. Mislim na mobilne platforme koje ce vremenom preuzeti primat ako vec nisu.

EU Citizen

pre 9 godina

Koristim Windows celog života, i odlično ga poznajem, ali što više ovi "napreduju", odnosno, uvode razna plitkoumna UI rešenja koja korisniku, po ugledu na toksičnu filozofiju Apple-a, ostavljaju sve manji prostor za stvarnu kontrolu i prilagođavanje svojim potrebama, a nude mu sve više besmislenih vizuelnih "bells and whistles" i prazne "lakoće" za tehnofobe i široke mase koje boli glava čim krenu da koriste mozak, tim se više razmišljam da pređem na Linux.

deda

pre 9 godina

Bitno je da je stabilan i da dobro barata resursima, a za ostalo cu sam. Ne svidja mi se taj metro/desktop hibrid. Iskljucicemo i to, vraticemo tradicionalni, nije to nikakva frka. Navikao sam se vec da sve moram da customizujem po sebi, nije mi frka ni lindza ni hack, pa nece ni win10. Bitno je da se ne pravi mnogo pametan i da me pusti da sam podesim.

Aleksandar

pre 9 godina

Pazite šta radi microsoft novi dream world B92 čeka windows 18 da napravi novu aplikaciju za windows phone. Baš ova vest preko windows app se ne vide komentari tako je i sa mnogim drugima. Znači Microsoft dream world a b92 Kamenko grad

Marchelius

pre 9 godina

Da se razumemo... Ne bi bilo prvi put da Microsoft bude inovator mnogo ispred svoga vremena... Mobile OS, Pametni sat... Redno bi bilo da zasluzeno dobiju takvu titulu. Odlican posao

Bure rakije poluprazno

pre 9 godina

(Znatizeljko, 21. januar 2015 21:26)
Kada neki proizvodjaci software-a poput Microsofta, pocnu da ljudima privlizavaju svoje produkte, cenom pre svega, tada cemo prestati sa piraterijom. Koliko ljudi u Srbiji moze da priusti sebi OS od 100€? Druga stvar, vec decenijama nam prodaju poluprodukte, koji nisu 100% funkcionalni i naravno ogranicenog roka trajanja...

zahtevan korisnik

pre 9 godina

(1+1=10, 22. januar 2015 16:37)
Mene uopste ne zanima nikakva zajednica, slobodan ili neslobodan softver, filozofija, etika i sl. gluposti. Zanima me OS koji radi brzo i dobro, izgleda dobro, koristi se lako, ne moze svaka budala da napravi virus i da ga upropasti, i koji podrzava alate koji mi trebaju. Windows nikad nije radio dovoljno brzo i dobro (tecno), oduvek ima problema sa virusima, izgleda osrednje. Linux do skoro nije izgledao dobro, a terminal je i dan danas obavezan, ne podrzava sve alate a kompatibilnost sa ranijim verzijama je uzas. OS X je imao skoro sve, ali u poslednje vreme sve vise problema i bagova...
Ko prvi zaokruzi ponudu, taj cu koristiti.
Sto se Windows-a 10 tice, ja osim sminke ne vidim nista novo

MrFisherman

pre 9 godina

Probao beta verziju desetke i sasvim korektno izgleda. Mislim da nece biti preskocena verzija za PC. A sto se tice krekovanja , toga je bilo oduvek i bice,tesko da ce moci to iskoreniti.

iukwim2

pre 9 godina

Za bolje sutra moramo da se borimo na svim poljima i podržavam Microsoft - ovo zalaganje da ovu našu lepu i napaćenu zemlju stavi na zdrave noge. Dobro je da nas svuda ima i verujem da ćemo dobiti pomoć od Microsoft - a, došlo je i naših pet minuta...

Deda Cvetko

pre 9 godina

Mene su učili da na mladima svet ostaje, ali kada pročitam komentare kako svima odgovara Windows XP onda se bojim da sa tako zatucanom i zadrtom omladinom nama nema spasa. Odo da se učlanim u partiju i prekratim muke.

BTW Windows 10 izgleda baš dobro i rado ću ga instalirati.

Ske

pre 9 godina

@Marx

Masis poentu jer sudeci po nacinu na koji pises, a ja mozda gresim, nikada nisi koristio nista drugo osim Windowsa.
Citirao si mene kada sam rekao da mi Windows zbog Mail i Browser aplikacije lici na neki drugi sistem, ali ne zato sto dolazi prepakovan sa tim aplikacijama, vec zato sto te aplikacije, barem iz vidjenog na prezentaciji, neuporedivo lice na Mail i Safari, pogotovo Spartan, koji je prepisan Safari po svemu sto su na prezentaciji prikazali, do najmanje funkcije.
Ali ti to ocigledno ne znas cim su ti argumenti takvi kakvi jesu.

gaumont

pre 9 godina

@Zasto lopov koji zeli da ukrade tudje ima najvise pluseva? Kada neki nenormalni ili nemoralni sistem vrednosti postane normalan znaci da je drustvo koje ga primenjuje postalo nenormalno
(Znatizeljko, 21. januar 2015 21:26)

Kada najsiromasnijem drustvu, drzavni kriminal, svakoga dana otima i ono malo mrvica sto ima, u takvom drustvu postane normalno da se nesto sto se moze uzeti xabe "bez" posledica i uzima.

neriljano

pre 9 godina

@Mijajlo Mijajlovic: Glupa Osmica?! Odavni nisam procitao nesto ovako glupo. Ako posle dve godine nisi shvatio da je sve isto, onda si malo glupo to koristio.

gandalf

pre 9 godina

Dolazi vreme tzv. "Internet of things", ali i ljudi ce na kraju postati taj "thing" ili stvar, jos jedno "telo" konektano u internet koje preskace po apliakcijama, uređajima, prati monitore i ekrane preko citavog dana i podvrgava se jednoj pseudonauci softverskih algoritama.
(AlCapone, 21. januar 2015 20:40)

"pseudonauci"? Sa koje planete si ti pao, covece?

Ske

pre 9 godina

@Mavs

U recniku programera, postoji nesto sto se zove "Deprecated Functionality"
Nikada nisam uspeo da nadjem odgovarajuci termin na nasem jeziku, ali ukratko, to znaci da neka funkcionalnost softvera i dalje radi na najnovijoj verziji, ali se ozbiljno razmatra njeno ukidanje ili zamena necim modernijim.
Takodje, kada pravis neku moderniju funkcionalnost, postoji nesto sto se popularno naziva i "Compatibility Leyer" to jest kada novu moderniju funkcionalnost prilagodis tako da moze da radi sa starom, zato uopste nema smisla to sto kazes da uklanjanjem DLL-ova i registara gubis svaku kompatibilnost.

Ali po svemu sudeci, Microsoft se izgleda ni ne trudi da napusti filozofiju registara i DLL-ova iz devedesetih godina proslog veka.
Meni koji sam bezmalo 15 godina proveo uz Windowse pre nego sto sam krenuo da koristim i druge sisteme, je ta filozofija pomalo razocaravajuca.
Znas da ti je temelj klimav, ali ti i dalje nastavljas da zidas...

Ske

pre 9 godina

@Marx

Naravno da jeste...

Koji to jos operativni sistem dolazi bez browsera i sa mail aplikacijom za koju moras da platis???

Ispeci pa reci druze

mobile

pre 9 godina

(Davidoni, 21. januar 2015 19:00)
Office i OneDrive postaju prava multiplatform resenja tako da to i nije neki plus Windows-u. Ja cu da se suzdrzim sa hvalom bar do RC ako ne i do RTM verzije...

(Cušpajz, 21. januar 2015 18:53)
Prevod je skrnav, misli se da ces imati godinu dana fore da predjes sa 7/8/8.1 na 10

qwerty

pre 9 godina

(dzonikg, 22. januar 2015 08:20)

W8.1 bi ti još brže i stabilnije odradila posao u desktop okruženju i nego 7ica. Proverena stvar.

Jedino što treba je da prevaziđeš psihološku barijeru da je Start Screen isto što i Start Menu samo bez bespotrebnog skrolovanja i klikanja u skučenom prostoru koji pokušava da pokaže oko dvadesetak i više instalirani aplikacija.

osrasprava

pre 9 godina

Koristio sam sledece OS: Geos, Workbench 1.3, Workbench 2.1, Windows 3.11, Win 95, Win 98, Win XP, Win Vista, Win 7, Win 8.1, Android sve verzije, Ubuntu 10.10, Ubuntu 12.10. Neke sam koristio duze neke krace.
Sledece sam hteo da kazem. OS je dobar onoliko koliko korsnik ume da ga koristi i iz njega izvuce maksimum za svoje potrebe. Zato neko kaze i danas da mu je XP odlican jer iz njega izvlaci ono sto njemu treba. Svaka rasprava na tu temu sta je bolje je banalna i suvisna, hiljadu ljudi, hiljadu cudi. Svako ima neke svoje prioritete. Svaki novi OS ima neke nove tehnologije u odnosu na prethodni. Ja volim inovacije i licno mi nikada nije smetao prelazak na novi OS, ali sam isto tako neke izbegao jer mi u tom trenutku nisu odgovarali. Probao sam SVE windowse, i one koje nisam naveo nisam koristio duze od 10 dana.
Trenutno koristim dualboot na Win 8.1 i Ubuntu 12.10. Oba sistema mi zavrsavaju odredjeni deo posla.
Zato, poenta, o OS-u se ne raspravlja ( analogno narodnoj: o ukusima se ne raspravlja ).
p.s. Windows 8.1 (instaliran ClassicShell, vraca Start dugme) po mom misljenju najoptimizovaniji windows do sada, radi kao svajcarski sat, i ko god da kaze drugacije 100% nije probao ovaj OS. E sada, da li se OS nekom to svidja ili ne je skroz druga prica, kao sto sam vec i rekao.

Mavs

pre 9 godina

Meni je neshvatljivo da Microsoft još kod verzije 8 nije ostavio ljudima mogućnost da imaju Windows 7 interfejs, ako to žele.
(Zoki, 21. januar 2015 21:57)

Forsiranjem metroa na desktopu su hteli da motivišu ljude da pišu metro aplikacije, zbog većeg tržišta. To je prošlo tako kako je prošlo.

Pa onda bi trebalo da se zove 8.2 ili 8.3 a ne 10.
(windows 8.2, 22. januar 2015 03:36)

Tako je i trebalo da se zove (8.2) ali je u međuvremenu osmica dobila tako lošu reputaciju da su odlučili da ne vezuju buduće proizvode za njeno ime.

Continuum - Continuty
(Ske, 22. januar 2015 09:59)

Razlika između Continuum-a i Continuity-ja je razlika između MS i Apple filozofije. Prvi smatraju da jedan uređaj po potrebi treba da menja svoj form factor i da UI treba da se menja sa njim, drugi smatraju da svaki form factor zaslužuje svoj uređaj i da samo treba olakšati komunikaciju između njih.

No hajde da vidimo sta ce se desiti sa fajl sistemom, registrima, DLL-ovima.
Nisam primetio da su ista o tome govorili na eventu, ali ako zaista hoce da naprave nesto "revolucionarno" NTFS, konacno mora da se zameni sa ReFS, a DLL i registry moraju da odu.
(Ske, 22. januar 2015 09:59)

NTFS jeste kljakav ali je bar bolji od HFS+. Ako DLL i registry odu ide i kompatibilnost unazad, samim tim i svrha windows-ovog postojanja, jer je sve ostalo bolje drugde. Registry je ako ništa bolji nego ranije, sada se stvari ubacuju u memoriju po potrebi, a ne po navici...

Goxy

pre 9 godina

@ (1+1=10, 22. januar 2015 16:37)

Koristim Linux profesionalno i privatno (uz dual boot sa win). Razlog zašto ljudi mrze Linux su između ostalog i ljudi poput tebe.

Pre, sad već, tehnološki mnogo godina, Microsoft je počeo da dostavlja kodove za Linux kernel. Pitali Linusa šta misli o tome i Linux zajednica (ovi binarni matematičari 1+1=10) se obruši na njega zato što je rekao: pogledaćemo, ako je dobro uključićemo u kernel. Microsoft jeste dostavio kod iz sebičnih razloga (zbog svojih servisa), ali poenta je da li je nešto dobro, a ne ko je.

Marx

pre 9 godina

@ (Ske, 22. januar 2015 09:59)

Zašto nisam iznenađen?!

Nisam znao da je Apple patentirao Mail klijent i Web Browser. Ajoj, koje ludilo.

Šta se još može iskopati u Vašim arhivama patenata? File manager, media player...?

Dakle, nebitno je što su "neki linuxi imali neke od ovih funkcija i ranije" već je bitno da je sa OS X-om to postalo odrednica modernog sistema?

1+1=10

pre 9 godina

@Goxy, то што сам написао важи и за тебе, и то нарочито за тебе јер тврдиш да користиш Линукс и да постоји некаква Линукс заједница. Ниси направио језичку грешку, већ суштинску.

Marx

pre 9 godina

@ (Ske, 22. januar 2015 21:14)

Od kada Windows dolazi bez browsera? Mora da sam propustio nešto.

Outlook je profesionalna alatka, plaća se kao deo Office-a, a ne Windowsa. Korisnik Windowsa nije u obavezi da koristi Office te tako i NE MORA da se plati. Sad, to što naš čovek mora zbog kropovanja fotografija da ima ceo Adobe CS paket... Iskreno, ne znam kakva je situacija trenutno, do 7-ce je tu bio Windows Live, pre njega Outlook Express i to je fino radilo.

Uživaj u modernom operativnom sistemu.

Partners In Kryme

pre 9 godina

@1+1=10
Smaras opasno, i to na svakoj temi gde se pominje Windows. Ne interesuju nikog tvoji sektaski razlozi, zbog kojih koristis Linux, niti socijalisticka filozofija. Ljude od Linuxa upravo i odbijaju ljudi kao sto si ti. Ponasas se kao trgovacki putnik koji po svaku cenu hoce coveku da proda neko djubre.

Demius

pre 9 godina

Ko ne želi da gleda celu prezentaciju, Joe Belfiore u par minuta objašnjava celokupan koncept i koje sve novine donosi najnoviji Windows 10: http://www.youtube.com/watch?v=teoZk3QEc40

Mavs

pre 9 godina

@Ske
Najbitnija karakteristika Windows-a je softverska i hardverska kompatibilnost, sve ostalo, uključujući tehnološku superiornost i bezbednost, je na drugom mestu. Kada se stvari gledaju iz tog ugla onda je jasno zašto MS radi stvari koje radi. Zamena registry-ja nekim compatibility layer-om im je verovatno na listi prioriteta (pretpostavljam zbog bezbednosti), ali verovatno nije pri vrhu te liste, zato što većina windows korisnika više toleriše viruse i plave ekrane nego aplikacije koje ne rade. A pošto su virusi i plavi ekrani generalno manje učestali problemi nego ranije (na bezbednosti se svakako radi), jednostavno nema prevelike potražnje za rešenjem tog problema. Zato se trenutno radi na marketabilnijim promenama.

Ljudi koji imaju drugačije prioritete koriste drugačije operativne sisteme.

Ja npr. preferiram OS X, ali se njegovi prioriteti očigledno ne poklapaju sa prioritetima većine (npr. prioritet da radi samo na mašinama od 500e naviše i to sa određenom značkom:). Ali mislim da je Windows prilično moderan i funkcionalan OS s obzirom da bez poteškoća može terati softver koji je dve decenije star.