Utorak, 04.11.2014.

13:36

Uhapšen osnivač "The Pirate Baya"

Izvor: B92

Uhapšen osnivaè "The Pirate Baya" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

112 Komentari

Sortiraj po:

VOJKAN

pre 9 godina

U Srbiji i da hocu da kupim neki originalan film,cd ili igricu,nemam gde!
U Beogradu postoje par prodavnica i to je za celu Srbiju.
Zvao sam jednu od njih da pitam za drugi deo Hobit-a,kazu da nece izlaziti u Srbiji,Life of Pi-takodje.Da nije Pirate Buy-a gledao bih B filmove na tv,igrice takodje nikakav izbor za kupiti.Muzika samo komercijalna i samo Beograd.

Che

pre 9 godina

(Mile, 04. novembar 2014 23:47)
(antibot, 04. novembar 2014 21:59)
(antiBOT, 04. novembar 2014 13:48)
(Stefan, 04. novembar 2014 17:11)

gospoda lazni moralisti, pola stvari na racunarima drze nelegalno, a ovde glume nevinost u doba interneta.

Kickass

pre 9 godina

@zwerko Koliko ti je para ustedeo time sto nisi platio kartu za bioskop,gledao film koji jos nije ni stigao kod nas,igrice,programe...kako nije robin hud?Oteo od bogatih,dao siromasnim..

zwerko

pre 9 godina

Ovog covek mi nije zao, niti je on neki Robin hud, niti ima neke plemenite porive i hoce da pomogne obicnom coveku. On drma ogromne pare, svaki pop-up koji iskoci i svaka reklama na sajtu mu donosi novac. Nasao je nacin da tudjim trudom dovlaci ljude na svoj sajt i da to naplati. Znao je sta radi i sta moze da mu se dogodi, a postao je zrtva svog uspeha. Ne zaradjuje od same distribucije ali zaradjuje od reklamiranja. Posle je poceo da glumi neku pravdu i borbu za slobodu dok mu sa druge strane samo kaplje.

Muki

pre 9 godina

Ima piraterije i kod nas al to niko ne vidi, dosta je kupovalo komp sa operativnim sistemom a operativni na DVD nisu dobili...? Naravno ima ga u iso formatu na hardu. Ko radi zna za to, a šta kad se pokvari hard? Da se razumemo branim torente, dokle god stavljaju nerealne cene, bilo zašta. Kad bi operativni primera radi koštao 2000 prvi bi kupio, a za 20000...? Moj drugar radi mesec dana za 25000, o tome se radi. Jer nelogično je da kod nas košta skuplje nego u istoj Americi koja se najviše i buni...

surovo iskren

pre 9 godina

A sto ne skidas nesto od te besplatne muzike, nego bas "komercijalu ciji su autori i onako milioneri"?

Sto ne igras besplatne igrice, nego CoD ili Fifa ili GTA?

Sto ne gledas besplatne serije na youtube nego skidas breaking bad ili game of thrones?

Sto ne koristis besplatni linux i gimp, nego piratizujes windows i photoshop? (antibot, 04. novembar 2014 21:59)

Kratko i jasno - zato sto mi se moze. :D Citam ovde komentare nekoliko vas koji ste protiv pirata i prosto vam ne verujem. Ne verujem da nikad u zivotu niste skinuli bukvalno nista nelegalno, da niste odgledali video na yt koji je nelegalno postavljen, da niste kupovali piratske kasete i CDove 90ih... A ako jeste onda nemate pravo da moralisete.

Veš mašina=confused

pre 9 godina

On je samo svoje posjetioce usmjerio tamo, nije dijelio niti distribuirao piratizirani sadrzaj.
hapsite onda i mene, znam gdje moze droga da se kupi.

Marx

pre 9 godina

Au, koliko tragičnih ispovesti u komentarima. Kaže čovek da gleda piratske filmove koje inače ne bi gledao, nego eto žrtvuje se da ovima da na značaju. Pa onda jedan i ne pogleda programe koje je skinuo, nego eto tako. Pa onda jedan skida samo autorska dela bogataša - kao "da l je bitno da li će neki glumac zaraditi 30 miliona umesto 31" jer samo jedan čovek učestvuje u pravljenju filma. Pa se jedan nakupova silnih "sitnijih" programa, a za krupnije "ne postoje demo verzije"... Treba imati jako srce za ovo.

Mile

pre 9 godina

Kad neko od vas ulozi od nekoliko meseci do nekoliko godina za film, muziku ili softver, a onda mu neko krade da vidimo kako bi se osecao? A to da li zaradjuju milione ili ne, nista ne umanjuje kradju. I fudbaleri zaradjuju milione pa se niko ne buni.

PN

pre 9 godina

bojan- Pirate bay se previše razvio da bi hapšenje osnivača ugasilo sajt. Ne bi mi mogli da zamislimo život bez pirate bay-a i ostalih sajtova. Niko ne bi ni koristio računar kada bi morao da kupi svaku igricu koju želi da igra i ide svaki put u bioskop kada mu se gleda film. Može i bez bioskopa ali onda bi morali da čekamo 15 -20 godina da bi taj film stigao na naše televizije.

Lik

pre 9 godina

...Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 4. novembar 2014 13:48)

Gledaj, stoji to za autorska prava, nema greške. Međutim, zamisli za trenutak da postoji način da, film recimo bude tako zaštićen da ga je nemoguće skinuti, misliš li da bi svi pohrlili u bioskop i tako omogućili veću zaradu autoru? Ne, onda bi ljudi jednostavno prešli preko toga kao i da ne postoji u na kraju bi taj autor (pa i glumci) polako otišli u zaborav.
Isto i za knjige, ako je nema u pdf-u onda kao i da ne postoji, mali krug ljudi će je kupiti i nikom ništa.
Programi, tek tu nema logike, ako si napravio program koji ja kupim i podelim desetorici prijatelja a oni svaki ponaosob sledećoj desetorici...misliš li da si pokraden? Grešiš sinko, ja sa mojom svojinom mogu da radim šta hoću pa eto i da je delim besplatno a tvoja greška je što to nisi personalizovao pa da onda svaki potencijalni kupac ima interes da to kupi jer će dobiti nešto svoje.
Eto recimo da imam original Mona Lizu na svom zidu, dođe moj prijatelj slikar i skine je 1 na 1 i onda to isfabrikuje i podeli (ili čak proda) i svi znaju da je to kopija ali i svi znaju da postoji samo jedan original i da ga oni nemaju i da samo taj original vredi milione a njihove kopije vrede ništa iako su pljunute.
Skoro tako je i sa filmom, samo u bioskopu može da se doživi i ako je dovoljno dobar e onda će neko i da ode tamo da ga gleda.

Muki

pre 9 godina

A ko je lud, ljudi bez posla, svi se stisli, pa normalno da ce neko skinuti windows za dzabe, nego da da 20000 za disk, tolika je plata radnicima, ne znam sto to zovu piraterijom kad niko ne uzima novac.

Muki

pre 9 godina

I trece volim filmove bolivudske produkcije, gde da kupim kad nema nigde sve sam holivud... Pa naravno na netu... Posto niko ne zaradjuje novac na torentima ne moze im niko nista, a kad pocnes da uzimas novac e to je prava piraterija

Muki

pre 9 godina

Sta koga briga dal ću ja nekome pokloniti neki DVD sa sadrzajem na njemu ja sam platio i dacu kome hocu, e to je torent delicu torente preko mejla i opet ce se preuzumati pa taj koji je dobio prosledice dalje torent i opet ce imati fala bogu fejs radi i tamo ce se deliti torenti

antibot

pre 9 godina

Vazno da si nam ti ne-srbine napredan. Hiljade ljudi pravi muziku pa je deli preko svojih sajtova besplatno, znam nekoliko profesora koji se odricu honorara za knjige da bi studentima bile jeftinije, itd, itd. Nije sve u parama od autorskih prava, zaradjuje se i od reklama, predavanja, nastupa. Skoro ni jedna serija koju sam ja skinula nije emitovana u Srbiji, kao ni vecina filmova, a muziku koju skidam je obicno komercijalna i autori su milioneri tako da mi nije zao sto ne kupujem orginal CD-ove.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (surovo iskren, 4. novembar 2014 19:43)

A sto ne skidas nesto od te besplatne muzike, nego bas "komercijalu ciji su autori i onako milioneri"?

Sto ne igras besplatne igrice, nego CoD ili Fifa ili GTA?

Sto ne gledas besplatne serije na youtube nego skidas breaking bad ili game of thrones?

Sto ne koristis besplatni linux i gimp, nego piratizujes windows i photoshop?

Filip

pre 9 godina

I sta tine pokusavaju da postignu? Da li oni misle da ako su sada ljudi skidala sa pirate baya, vise nece moci, pa ce morati da kupe to sto oce? To se nece desiti, jer da ti ljudi koji skidaju sa pirate baya imaju para, ne bi ni skidali vec bi kupili. Ovako su samo razljutili kavnost i nista nisu postigli.

John Smith

pre 9 godina

Da prodiskutujem nekoliko slucajeva koje cini mi se ljudi ne razumeju najbolje kada tvrde da je piraterija najbolja stvar na svetu:

Kada kupis DVD mozes da ga pustis prijateljima ali nemas pravo da ga javno emitujes a pogotovo nemas pravo da pravis novac od javnog emitovanja.

Softver, muzika, filmovi... da bi nastali potrebno je uloziti sredstva koja se onda vracaju kroz prodaju. Time argumenat 'Uzeo sam film ali vlasnik ga jos uvek poseduje dakle - nisam ukrao' nema smisla. Ukrao si njegovo vreme i sredstva koja je ulozio u razvoj. Uostalom, da je piraterija legalna to bi znacilo da svaki film, program, muzika u trenutku izdavanja ima vrednost 0 RSD (pitanje: koliko kosta M$ da razvije windows?).

Ne treba samo bogati da imaju pristup znanju I kulturi. Wikipedia, YouTube brinu o autoriskim pravima I besplatni su (oslanjaju se na reklame I dobrovoljce). To je OK pocetak.

Postoje stream sajtovi za muziku I filmove gde po izuzetno konkurentnim cenama mozes da pristupis ogromnoj bazi sadrzaja.

Autori generalno ne vole pirateriju. I nije im drago sto skidamo njihov content. Sa druge strane postoje oni koji imaju druge poslovne modele I daju content za dzabe sto je sjajno.


Ne kazem da je piraterija promasen model, pogotovo u drzavama gde iovako nemamo novca da platimo content...

Ali realno, to je vid kradje.

Aleksandar I

pre 9 godina

Evo ovi koji osudjuju samo kako smo mi glupi i skidamo sa torent...evo ja sam u nemackoj i mnogi skidaju i ovde...e sada velika vecina kupuje, ali svi oni dobro zaradjuju...a znam i neke firme koje ne koriste sve legalno...

Realista

pre 9 godina

Kada bi se ponudili da svi koji smo skinuli nešto nekad sa thepiratebay-a podelimo tu zatvorsku kaznu sa čovekom, svaki pojedinac ne bi ni minut proveo u zatvoru, samo bi se smorili čuvari, ne bi stigli da otključaju i zaključaju zatvorsku ćeliju a već bi bilo vreme za sledećeg :D
E sad za lovu je malo drugačije, ipak se čovek obogatio ali opet, kada bi svako dao 1 dinar za svaki film koji je skinuo sa torenta lako bi se nakupilo i više no što je kazna...

Paja Papaja

pre 9 godina

Da nije te piraterije, Srbi bi ostali glupi, neobavesteni, primitivni za vreme sankcija. Svi ovi sto lupetaju o nekim pravima su takodje kao klinci, pocetnici koristili krekovane softvere i skidali muziku. Nisi bas mogao da kupis disk u radnji. Kako bi neka firma zaposlila nekoga da radi u Auto Cad-u da da ga ovaj nikada nije video. Fora je u enormnom bogacenju Holivuda, muzicara koji izdaju cd a nikada uzivo ne zasviraju, programera koji zaradjuju nenormalne pare u silikonskim dolinama.
Krajem devedesetih je muzicka piraterija konacno naterala muzicare da sviraju i da drze koncerte i da to bude osnova zarade a ne cd ili dvd. One man-band vise nije u modi.
Zamislite samo, koliko bi svako od nas imao komp da sve aplikaceje moras da kupis, koliko klinaca bi bilo IT nepismeno.

carizzo

pre 9 godina

torenti vise znace nama iz zemalja treceg sveta nego bogatim zemljama. mi smo prinudjeni da ih koristimo, a u bogatim zemljama samo oni koji bas oce da kradu

Predrag danicic

pre 9 godina

Evo ja sam developer i redovno skidam piratski sadrzaj...

Sto se tice igrica podrazumeva se da ako mi se neka igrica svidi odem na STEAM i kupim ju (dobijem patcheve i gomilu manje bag-ova), znam ljude koji su kupovali igrice koje su stare 10 godina (rome total war I), samo is postovanja prema igrici ...

Medjutim ako neko ocekuje da cu platiti 50-70eura za igru, i na kraju da dobijem nesta totalnodeseto od onoga sto je bilo u reklami (pogtovo u danasnje vreme kada su review-ovi cista reklama i laz i kada nemas mogucnost da pogledas kakva je zaista igrica dok im ne das pare onda je taj idiot)..

Sve je manje softverskih kuca koje zaista rade posao i od kojih zaista znas sta mozes da ocekujes, tako da gospodo neka hval.

Bolje da nenabrajam sada naslove koji su izasli u zadnjih 4-5 godina i koji su bili totalna suportnost od onoga sto se ocekivalo ... Da nema piraterije uskoro bi smo usli ponovo u 1983

ustvari pogledajte watch?v=XZxXEidtxHk

Kad je dzabe, ja ne pitam za cenu.

pre 9 godina

Glavni argument onih koji odobravaju pirateriju je kad krades od milijardera, to nije greh. Ne brinem ja za milijardere, ali u svim tim bransama ima miliona ljudi koji zaradjuju normalne plate i direktno su ugrozeni zbog piraterije. Ali objasni ti to Srbima koji su van svih tokova biznisa i "koji skidaju programe, da bi odlucili koji ce da kupe"(ha, ha, ha).

stavros84

pre 9 godina

@antibot
Ali to nije isto. Jer svi smo mi pomalo robin hud i komunisti.
Kao prvo koga torenti ostecuju. Ostetili su Microsoft za ne znam lupam 200 milijarde dolara. Ostetili su neke poznate glumce za mozda da ne dobiju 1.100.000 nego dobiju 1.000.000 dolara po epizodi serije ili dobije 20.000.000 sto glumi u filmu umesto 21.000.000 dolara. Pa sad se ti solidarisi sa njima. A gde si ti video da neki moler ili automehanica ima milione eura platu? Ali samo nadam se da to mislis i za placanje autobusa u beogradu? Ili to ne mora da se placa jer je javni prevoz toliko siromasan da ni vrata ne valjaju na pola autobusa a bogati glumci reziseri itd njima je malo sto dobijaju pa to mora da se placa? Da nije torenta bogati ljudi bi bili jos bogatiji a siromasni jos siromasniji. I ovako svi milijarderi na svetu imaju para koliko 10% svetske populacije bese ako se ne varam. Sto znaci Bill Gates inace covek koga jako cenim i njemu slicni bi imali umesto 40 milijardi, 50 milijardi na racunu u banci. A Robert Downey J bi umesto sto je zaradio 75 miliona dolara za proslu godinu, imao 10 miliona vise. Pravda u ovim slucajevima nije crno bela vec skroz siva.

toni

pre 9 godina

Pa godinu dana i 3,6 miliona ne deluje strasna kazna s obzirom koliko je dosada zaradio. Inace podrzavam pirateriju jer do sada ne bih odigrao ukupno 2 igre na pc-u da nema pirata.

jesi platio klozet tozi markovic ili vec kome za svaku upotrebu?

pre 9 godina

@Zlatan_Ibrahimovic, 4. novembar 2014 16:05 Ja sam pekar,ne da cu ti poklonim hleb,nogo cu ti naplacivati na svaku prodatu veknu od prethodnog i prethodnih dana na konto autorskih prava.Nacicu ti coveka i za crep,da ti resimo problem ali dobijaces uplatnicu na svaki postavljen crep na konto autorizacije.Muzika koja se ne isplati za godinu dana,film za dve je promasaj.
Zamisli bizare da kupis ves masinu,a da na konto autorskih prava smes samo ti da je ukljucis,ali niko od tvojih ukucana.
Zamisli da legnes pod hiruski skalpel na "baj pas" i stize ti uplatnica na konto autorizacije?! Kako je hirurg placen,gradjevinar,pekar,tako su isplacene i autorizacije kroz honorare.
Da je covecanstvo cekalo 70 godina od svake inovacije na autorizaciju,pa ne bi bili u informatickom dobu.Nemam pojma ko ce da plati svim prevarenima koji su tudje ideje zloupotrebili i naplatili?
Glumac je honoraran radnik.jednom naplati,vise ne polaze autorskim pravima ili delom.
po toj logici,svako ko zasadi drvo,lokalna samouprava mu dodje kintu,jer njegov zasad doprinosi kiseonik.
Jel sve nije bolesno previse?
Umetnost,zdravstvo,inovacije same po sebi nisu autisticne nauke,a rad ko rad nije na dozivotno kako je po zakonu,a to je 70 godina.
Hocu ti skrenuti paznju koliko ti je mozak pod kompresijom da naplatis nesto sto si vec naplatio

surovo iskren

pre 9 godina

ej Srbi aj neka neko od vas napravi igricu,film,muziku i ulozi sve sto ima u to da bi neko mogao da isto sadrzaj skine besplatno i vas trud i rad bude uzaludan ! kasnite oko 450 godina u razmisljanju !!!! (Stefan, 04. novembar 2014 17:11)

Vazno da si nam ti ne-srbine napredan. Hiljade ljudi pravi muziku pa je deli preko svojih sajtova besplatno, znam nekoliko profesora koji se odricu honorara za knjige da bi studentima bile jeftinije, itd, itd. Nije sve u parama od autorskih prava, zaradjuje se i od reklama, predavanja, nastupa. Skoro ni jedna serija koju sam ja skinula nije emitovana u Srbiji, kao ni vecina filmova, a muziku koju skidam je obicno komercijalna i autori su milioneri tako da mi nije zao sto ne kupujem orginal CD-ove.

pa

pre 9 godina

koaj je razliak izmedju njega i politicara? pogledajte samo nase ne mora da gledamo dalje, obogate se preko noci, ubijaju, kradu i nikome ne odgovaraju. evo ovih dana ova pro komunjarska vlast hoce da vrati milosevice iako svi dobro znam oda su opeljesil isrbiju izneli pare i sad njihovi pomagaci hoce da ih vrate. a ko je od njih odgovarao svi su mu pomagali u rtome i oept su na vlasti, al sam ism okrivi tj. vi koji ste glasal iza njih

zati i pustio da ga uhvate...

pre 9 godina

Sad u zatvoru kad bude onesposobio sve elektronske sisteme, ima da ih skemba bolje nego Skofild. I odma leze novi torent na tpb - Prison Break 2.

ja

pre 9 godina

free burek i free software nijr isto. burek se ne moze kopirai pa da bude dva bureka.... kod kopiranja softvera, autor je ostecen samo ako lopov ima para i nameru da plati. ako nema, znaci da nikada i ne bi kupio softver...

1914

pre 9 godina

"...да ли је реално да се неко у тако време обогати, тј постане међу најбогатијима на свету (Гејтс, Елисон, Зукерберг, Џобс)..."
Ne da je realno nego im treba podignuti spomenike za zivota.ljudi su smislili stvari koje koristi skoro svaki covek na planeti.Jel kriv recimo neko sto je smislio Coca-colu pa se enormno obogatio jer je pije pola planete?Svaka cast takvim ljudima jedino bi moglo da se razgovara o njihovom eventualnom vecem oporezivanju...

objavite mi komentar, rec pornic nije ni "govor mrznje", ni "psovka", ni "uvreda"

pre 9 godina

Stize vreme gde na netu neces moci ni pornic da pogledas a da ne platis.

just sayin

pre 9 godina

Svet, kao, tezi globalizaciji, a ukidaju torente. Pa ima li iceg globalnijeg od torenata?! Zbog njih, svi imaju prilike da odgledaju npr. tajlandske serije, ili urugvajske filmove, ili da cuju muziku Zimbabvea, Belorusije.
Toliko sam videla, naucila, saznala preko torenata, da to ne bih mogla ni za 50god "legalnim" (sadasnjim) tempom.
Torenti su, dakle, savrsen nacin komunikacije, tako da se mora naci nacin da se legalizuju i koriste bez bojazni da ce da ih ugase!

Lav

pre 9 godina

Ali da nije njega, pa barem mi ovde u Srbiji ne bi odgledali nijednu seriju do kraja. Posto se sve prikazu do eventualno treceg serijala ali nikada do zadnjeg. Pocev od Prison break, breaking bad do vampire diaries. Mozda jedino mucke i x files da su prikazani do kraja..
(stavros84, 04. novembar 2014 14:06)

Izvini, jesi li ti cuo za "Happy people", "Better life", "Dolars are comming"..

hm

pre 9 godina

Ako nitko ne plaća za takve proizvode onda ih nitko neće ni proizvoditi, pogotovo ne multimediju jer užasno puno košta proizvodnja takvog sadržaja, i vremenski i novčano...

Zato se ti proizvodi plaćaju, i trebaju se plaćati.

Netko se obogatio na tome, ali obogatio se zato što je napravio proizvod koji ljudi trebaju koristiti. kada smo već kod bureka ili kruha, što si sami doma ne pečete bureke?

Stefan

pre 9 godina

ej Srbi aj neka neko od vas napravi igricu,film,muziku i ulozi sve sto ima u to da bi neko mogao da isto sadrzaj skine besplatno i vas trud i rad bude uzaludan ! kasnite oko 450 godina u razmisljanju !!!!

Nekeo

pre 9 godina

Covek ste uhapsili zbog krsenja prava? On je napravio sajt za uploadovanje torrent fajlova, ako cemo vec o tome onda hapsite uploadere a ne njega, to bi bilo kao hapsenje npr. Zuckerberga toga sto neko okaci link za skidanje filma Terminator 2. Sto onda ne uhapsite i ljude koji su mu pomagali u realizaciji pirate Bay a, ista ti je stvar i kickass.to. Dakle ovaj razlog neopravdava njegovo hapsenje. Sta vise motiv moze biti politicki, sto ustvari i jeste.

Saldzo

pre 9 godina

Nije to radio iz koristi, nisu zaradjivali na pirateriji. Niko tu ne gubi novac. Sta sad, ako ja kupim film na DVD-u, pa pozovem drugare da gledamo zajedno i mene treba da hapse, je li? Ja pirateriju koristim iz dva razloga. Da pogledam film za koji mi se ne daju pare za bioskop, jer znam da ne vredi da se na njega baca novac (javi se Holivude). I drugi da skinem i probam softver koji bih zeleo da kupim, jer ne zelim da kupujem macku u dzaku, prvenstveno mislim na igre. Posto su gospoda AAA developeri zaboravili na nesto sto se zove "demo" i prodaju macku u dzaku bez mogucnosti da proizvod vratis i dobijes novac nazad ako ti se ne svidja sto mozes za bilo sta drugo (javi se EA). Ako mi se svidja onda cu kupiti. I sami pirati u torentu (a bogami i na PB) ostave poruku "podrzite developere, ako vam se svidja kupite".

Pravda za TiAMO-a!!!

Zlatan_Ibrahimovic

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 04. novembar 2014 13:48)


Posto se ovde radi o digitalnoj sferi - evo ja cu. Posalji mi sve to u elektronskoj formi, i ja cu to digitalno srediti. To isto digitalno oni prodaju, stvarno je koliko i ovo sto ja nudim besplatno.

Korisnik obicni

pre 9 godina

Uhapsen osnivac???
Dobro je da je sajt,pobegao ziv i zdrav!
Ja cu i dalje da delim sa drugima,ono sto zelim da podelim,a ocekujem to i od istomisljenika.
Sve dok je tako,mogu da se slikaju(za dzabe)!

monte-video

pre 9 godina

@antiBOT... Ako ja mogu povremeno i/ili veona često da uradim kompjuter komšiji ili rodjakovom prijatelju jer satro nemaju para a imaju laptop i tablet, onda i mehaničar može besplatno da radi... Jel tako?

marko

pre 9 godina

@antiBOT,

Претпостављама да си хтео да будеш духовит, али сада ваљда увиђаш колико си промашио суштину. До душе, у твом задњем питању се назире приближавање истини. Па да кренем одатле, да тако је, да се некоме плати онолико колико заслужује, тј колико је реално. Немој само молим те о тржишту и сл, јер је очигледно да су неки од њих монополисти, а на страну што су у суштини сви из исте земље, што одмах доводи све у сумњу. И ако то све занемаримо, да ли је реално да се неко у тако време обогати, тј постане међу најбогатијима на свету (Гејтс, Елисон, Зукерберг, Џобс). Према томе, очигледна је чиста дегенерација система капитализма. Е сад, кад би и твој мајстор за ауто био богат и њега би требало натерати да теби ради џабе, или да неком пренесе знање. А опет да је Тиамо крао од твог мајстора који мора да ради и наплаћује свој често и кроз погодбу, сви би га напали. И на крају, батали ту суперхик филозофију одбране супербогатих, и ако вероватно добијаш плату од неког од њих. Неће се ни они тебе сетити кад буду пропадале њихове фирме, па не мораш ни ти да бринеш кад неко краде од њих.

Dejan

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 4. novembar 2014 13:48)

Kad skinem torrent nikome nista nisam uzeo, jedino sam povredio intelektualno pravo (bar po zakonu, moralno gledano to je vec upitno). Sta sam mu uzeo? Da li je od njega (nosioca prava) nesto oduzeto? Da li je za nesto uskracen? Mozda ukoliko bih platio software, ali ne bih jer vecinu skinutih stvari ili jedva probam ili mi se ne dopadnu, a za neke prosto ne bih ni imao para. Ono sto mi se svidelo, to sam uglavnom kasnije i kupio. Stavise, bez torrenta to sto sam kupio ne bih ni kupio, jer ne bih imao sansu da proizvod isprobam i zavolim. Kad smo kod intelektualnog prava, svi ti developeri koristili su struju a da nisu nista platili Tesli npr. Koliko smo knjiga procitali a da dollar nije otisao piscu? Autorska i intelektualna prava su dosta kompleksna i ne mislim da postoji idealno resenje, ali koriscenje neceg nematerijalnog bez licence (u nekomercijalne svrhe) ne mogu da poredim s kradjom novcanika.

Zlatan_Ibrahimovic

pre 9 godina

Ne postoji nacin da zaustave pirateriju na Internetu. A i filmovi i muzika su nikad jeftiniji, sve zahvaljujuci piratima. Voleli bi oni da nam prodaju "Peti Element" iz '97 za 20 dolara jos uvek, ali ne moze!

omtw

pre 9 godina

@antibot
stvarno pogrešna analogija
da li misliš da bih kupio svaki film, svaku pesmu, svaki program koji sam skinuo preko torrenta. Odgovor je NE. Skidam ih zato što su besplatni. Ponekad nešto i kupim, neki programčić, ili odem u bioskop ili na koncert.
Da ne postoji besplatan sadržaj, milijarde ljudi bi izgubili interesovanje za internet, a samim tim i za računare. E tu bi ti došao u problem jer bi morao da mejaš posao, a i ja sa tobom.
Što se ovog čoveka tiče, možda mi sada toga nismo svesni, ali treba mu odati poštovanje, jer je on Ce Gevara naših dana.

nislija

pre 9 godina

@antiBOT
Bas losa analogija po mom misljenju. Evo, ja cu da kupim burek u pekari i da ti dam osminu. Imam viska para za jednu osminu i poklonicu ti je. To ce da uradi jos sedam ljudi koji imaju za osminu viska i eto tebi ceo burek. Nisi ga ukrao ni ti, ni ja ni ostalo sedmoro, pekar dobio pare za njega a svi smo siti!
Isto je i sa piraterijom i filmskom industrijom npr. Da filmske kuce propadaju, razumeo bih ja tebe a ovako kada obrcu milijarde i kukaju sto ljudi njihov proizvod kupe i poklone dalje ne budi bas empatiju u meni. A svaka cast za tebe ako si dobar programer. Naidjem li na neki tvoj, meni potreban program, platicu ga sigurno. Naravno, poklonicu ga svima koji ne mogu da ga priuste :-)

super hik

pre 9 godina

@antiBOT
Sa jednom ogromnom razlikom što niko ne uzme tvoj burek, već ga kopira.

Apsurdna je ideja o tužbi nekoga na osnovu kopiranja skupa simbola. Do pre 100 godina je to bilo nezamislivo. Nemoj mi samo reći da mi (da i ja sam) programeri ili kolege umjetnici umiru od gladi zbog piraterije. Ljudi nisu svesni da piraterija zapravo povećava krajnu zaradu kvalitetnim proizvodima, a uništava samo škart. No to je druga tema.

U praksi je piraterija razmena svima korisnog znanja i alata, humaniji čin od onog Robin Huda, jer čak ni bogatima ništa nije oteto!
Puna podrška osnivačima pirate baya!!!

Galopirajuca Nekroza

pre 9 godina

Najznacajnija stvar na internetu, ako je stvar odgovarajuca rec uopste, je Pirate Bay. Kako bi znao sta valja i sta cu da kupim u originalnoj formi kao kolekcionar ako prvo ne odem na Pirate Bay i saznam da mi se to nesto toliko svidja da zelim da kupim.

Helios

pre 9 godina

Daleko, daleko i najbitnija i najgora vest dana.
Posebno je bizarno, otužno a u stvari i direktno odvratno to kako je Švedska poslušna kao - sredstvo totalitarizma. U dve među najcrnjim novijim aferama koje zavijaju svet u mrak na najciničniji način Švedska je poslušno sredstvo zla. Džulijana Asanža gone ne bi li ga izručili USA a tek ovo sa napadom na torent... Šteta što i mi nemamo taj talenat a i taj položaj kao npr. Bugarska, Švajcarska i sl. Ceo II svetski rat šveđani su neutralno prodavali čelik itd. nacistima i uopšte, znaju ljudi znanje.
Kako da si demokratski ali da se umetneš u šemu; kako da si koristan većima tako da drugi dobiju po labrnji a ti ne, i još neki keš odatle uzmeš!

stavros84

pre 9 godina

Dobro nije toliko strasno godinu dana. A pare, pa ima toliko. Ali da nije njega, pa barem mi ovde u Srbiji ne bi odgledali nijednu seriju do kraja. Posto se sve prikazu do eventualno treceg serijala ali nikada do zadnjeg. Pocev od Prison break, breaking bad do vampire diaries. Mozda jedino mucke i x files da su prikazani do kraja. Ali tek nakon 10 godina sto je snimnjen zadnji serijal.

mad

pre 9 godina

E jbg... Ovi ljudi su pokretači razvoja društva, šta god ko mislio o njima. U mojim očima i pored prekršaja koji je ovovremenski, oni šire informaciju i svevremenski napredak, za razliku od legalista iz Microsofta i Holivuda koji su jedni od njihovih glavnih progonitelja!

antiBOT

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?

mad

pre 9 godina

E jbg... Ovi ljudi su pokretači razvoja društva, šta god ko mislio o njima. U mojim očima i pored prekršaja koji je ovovremenski, oni šire informaciju i svevremenski napredak, za razliku od legalista iz Microsofta i Holivuda koji su jedni od njihovih glavnih progonitelja!

Saldzo

pre 9 godina

Nije to radio iz koristi, nisu zaradjivali na pirateriji. Niko tu ne gubi novac. Sta sad, ako ja kupim film na DVD-u, pa pozovem drugare da gledamo zajedno i mene treba da hapse, je li? Ja pirateriju koristim iz dva razloga. Da pogledam film za koji mi se ne daju pare za bioskop, jer znam da ne vredi da se na njega baca novac (javi se Holivude). I drugi da skinem i probam softver koji bih zeleo da kupim, jer ne zelim da kupujem macku u dzaku, prvenstveno mislim na igre. Posto su gospoda AAA developeri zaboravili na nesto sto se zove "demo" i prodaju macku u dzaku bez mogucnosti da proizvod vratis i dobijes novac nazad ako ti se ne svidja sto mozes za bilo sta drugo (javi se EA). Ako mi se svidja onda cu kupiti. I sami pirati u torentu (a bogami i na PB) ostave poruku "podrzite developere, ako vam se svidja kupite".

Pravda za TiAMO-a!!!

Galopirajuca Nekroza

pre 9 godina

Najznacajnija stvar na internetu, ako je stvar odgovarajuca rec uopste, je Pirate Bay. Kako bi znao sta valja i sta cu da kupim u originalnoj formi kao kolekcionar ako prvo ne odem na Pirate Bay i saznam da mi se to nesto toliko svidja da zelim da kupim.

Helios

pre 9 godina

Daleko, daleko i najbitnija i najgora vest dana.
Posebno je bizarno, otužno a u stvari i direktno odvratno to kako je Švedska poslušna kao - sredstvo totalitarizma. U dve među najcrnjim novijim aferama koje zavijaju svet u mrak na najciničniji način Švedska je poslušno sredstvo zla. Džulijana Asanža gone ne bi li ga izručili USA a tek ovo sa napadom na torent... Šteta što i mi nemamo taj talenat a i taj položaj kao npr. Bugarska, Švajcarska i sl. Ceo II svetski rat šveđani su neutralno prodavali čelik itd. nacistima i uopšte, znaju ljudi znanje.
Kako da si demokratski ali da se umetneš u šemu; kako da si koristan većima tako da drugi dobiju po labrnji a ti ne, i još neki keš odatle uzmeš!

stavros84

pre 9 godina

Dobro nije toliko strasno godinu dana. A pare, pa ima toliko. Ali da nije njega, pa barem mi ovde u Srbiji ne bi odgledali nijednu seriju do kraja. Posto se sve prikazu do eventualno treceg serijala ali nikada do zadnjeg. Pocev od Prison break, breaking bad do vampire diaries. Mozda jedino mucke i x files da su prikazani do kraja. Ali tek nakon 10 godina sto je snimnjen zadnji serijal.

Zlatan_Ibrahimovic

pre 9 godina

Ne postoji nacin da zaustave pirateriju na Internetu. A i filmovi i muzika su nikad jeftiniji, sve zahvaljujuci piratima. Voleli bi oni da nam prodaju "Peti Element" iz '97 za 20 dolara jos uvek, ali ne moze!

super hik

pre 9 godina

@antiBOT
Sa jednom ogromnom razlikom što niko ne uzme tvoj burek, već ga kopira.

Apsurdna je ideja o tužbi nekoga na osnovu kopiranja skupa simbola. Do pre 100 godina je to bilo nezamislivo. Nemoj mi samo reći da mi (da i ja sam) programeri ili kolege umjetnici umiru od gladi zbog piraterije. Ljudi nisu svesni da piraterija zapravo povećava krajnu zaradu kvalitetnim proizvodima, a uništava samo škart. No to je druga tema.

U praksi je piraterija razmena svima korisnog znanja i alata, humaniji čin od onog Robin Huda, jer čak ni bogatima ništa nije oteto!
Puna podrška osnivačima pirate baya!!!

nislija

pre 9 godina

@antiBOT
Bas losa analogija po mom misljenju. Evo, ja cu da kupim burek u pekari i da ti dam osminu. Imam viska para za jednu osminu i poklonicu ti je. To ce da uradi jos sedam ljudi koji imaju za osminu viska i eto tebi ceo burek. Nisi ga ukrao ni ti, ni ja ni ostalo sedmoro, pekar dobio pare za njega a svi smo siti!
Isto je i sa piraterijom i filmskom industrijom npr. Da filmske kuce propadaju, razumeo bih ja tebe a ovako kada obrcu milijarde i kukaju sto ljudi njihov proizvod kupe i poklone dalje ne budi bas empatiju u meni. A svaka cast za tebe ako si dobar programer. Naidjem li na neki tvoj, meni potreban program, platicu ga sigurno. Naravno, poklonicu ga svima koji ne mogu da ga priuste :-)

Zlatan_Ibrahimovic

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 04. novembar 2014 13:48)


Posto se ovde radi o digitalnoj sferi - evo ja cu. Posalji mi sve to u elektronskoj formi, i ja cu to digitalno srediti. To isto digitalno oni prodaju, stvarno je koliko i ovo sto ja nudim besplatno.

marko

pre 9 godina

@antiBOT,

Претпостављама да си хтео да будеш духовит, али сада ваљда увиђаш колико си промашио суштину. До душе, у твом задњем питању се назире приближавање истини. Па да кренем одатле, да тако је, да се некоме плати онолико колико заслужује, тј колико је реално. Немој само молим те о тржишту и сл, јер је очигледно да су неки од њих монополисти, а на страну што су у суштини сви из исте земље, што одмах доводи све у сумњу. И ако то све занемаримо, да ли је реално да се неко у тако време обогати, тј постане међу најбогатијима на свету (Гејтс, Елисон, Зукерберг, Џобс). Према томе, очигледна је чиста дегенерација система капитализма. Е сад, кад би и твој мајстор за ауто био богат и њега би требало натерати да теби ради џабе, или да неком пренесе знање. А опет да је Тиамо крао од твог мајстора који мора да ради и наплаћује свој често и кроз погодбу, сви би га напали. И на крају, батали ту суперхик филозофију одбране супербогатих, и ако вероватно добијаш плату од неког од њих. Неће се ни они тебе сетити кад буду пропадале њихове фирме, па не мораш ни ти да бринеш кад неко краде од њих.

Paja Papaja

pre 9 godina

Da nije te piraterije, Srbi bi ostali glupi, neobavesteni, primitivni za vreme sankcija. Svi ovi sto lupetaju o nekim pravima su takodje kao klinci, pocetnici koristili krekovane softvere i skidali muziku. Nisi bas mogao da kupis disk u radnji. Kako bi neka firma zaposlila nekoga da radi u Auto Cad-u da da ga ovaj nikada nije video. Fora je u enormnom bogacenju Holivuda, muzicara koji izdaju cd a nikada uzivo ne zasviraju, programera koji zaradjuju nenormalne pare u silikonskim dolinama.
Krajem devedesetih je muzicka piraterija konacno naterala muzicare da sviraju i da drze koncerte i da to bude osnova zarade a ne cd ili dvd. One man-band vise nije u modi.
Zamislite samo, koliko bi svako od nas imao komp da sve aplikaceje moras da kupis, koliko klinaca bi bilo IT nepismeno.

antiBOT

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?

objavite mi komentar, rec pornic nije ni "govor mrznje", ni "psovka", ni "uvreda"

pre 9 godina

Stize vreme gde na netu neces moci ni pornic da pogledas a da ne platis.

monte-video

pre 9 godina

@antiBOT... Ako ja mogu povremeno i/ili veona često da uradim kompjuter komšiji ili rodjakovom prijatelju jer satro nemaju para a imaju laptop i tablet, onda i mehaničar može besplatno da radi... Jel tako?

1914

pre 9 godina

"...да ли је реално да се неко у тако време обогати, тј постане међу најбогатијима на свету (Гејтс, Елисон, Зукерберг, Џобс)..."
Ne da je realno nego im treba podignuti spomenike za zivota.ljudi su smislili stvari koje koristi skoro svaki covek na planeti.Jel kriv recimo neko sto je smislio Coca-colu pa se enormno obogatio jer je pije pola planete?Svaka cast takvim ljudima jedino bi moglo da se razgovara o njihovom eventualnom vecem oporezivanju...

zati i pustio da ga uhvate...

pre 9 godina

Sad u zatvoru kad bude onesposobio sve elektronske sisteme, ima da ih skemba bolje nego Skofild. I odma leze novi torent na tpb - Prison Break 2.

ja

pre 9 godina

free burek i free software nijr isto. burek se ne moze kopirai pa da bude dva bureka.... kod kopiranja softvera, autor je ostecen samo ako lopov ima para i nameru da plati. ako nema, znaci da nikada i ne bi kupio softver...

surovo iskren

pre 9 godina

A sto ne skidas nesto od te besplatne muzike, nego bas "komercijalu ciji su autori i onako milioneri"?

Sto ne igras besplatne igrice, nego CoD ili Fifa ili GTA?

Sto ne gledas besplatne serije na youtube nego skidas breaking bad ili game of thrones?

Sto ne koristis besplatni linux i gimp, nego piratizujes windows i photoshop? (antibot, 04. novembar 2014 21:59)

Kratko i jasno - zato sto mi se moze. :D Citam ovde komentare nekoliko vas koji ste protiv pirata i prosto vam ne verujem. Ne verujem da nikad u zivotu niste skinuli bukvalno nista nelegalno, da niste odgledali video na yt koji je nelegalno postavljen, da niste kupovali piratske kasete i CDove 90ih... A ako jeste onda nemate pravo da moralisete.

carizzo

pre 9 godina

torenti vise znace nama iz zemalja treceg sveta nego bogatim zemljama. mi smo prinudjeni da ih koristimo, a u bogatim zemljama samo oni koji bas oce da kradu

omtw

pre 9 godina

@antibot
stvarno pogrešna analogija
da li misliš da bih kupio svaki film, svaku pesmu, svaki program koji sam skinuo preko torrenta. Odgovor je NE. Skidam ih zato što su besplatni. Ponekad nešto i kupim, neki programčić, ili odem u bioskop ili na koncert.
Da ne postoji besplatan sadržaj, milijarde ljudi bi izgubili interesovanje za internet, a samim tim i za računare. E tu bi ti došao u problem jer bi morao da mejaš posao, a i ja sa tobom.
Što se ovog čoveka tiče, možda mi sada toga nismo svesni, ali treba mu odati poštovanje, jer je on Ce Gevara naših dana.

Dejan

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 4. novembar 2014 13:48)

Kad skinem torrent nikome nista nisam uzeo, jedino sam povredio intelektualno pravo (bar po zakonu, moralno gledano to je vec upitno). Sta sam mu uzeo? Da li je od njega (nosioca prava) nesto oduzeto? Da li je za nesto uskracen? Mozda ukoliko bih platio software, ali ne bih jer vecinu skinutih stvari ili jedva probam ili mi se ne dopadnu, a za neke prosto ne bih ni imao para. Ono sto mi se svidelo, to sam uglavnom kasnije i kupio. Stavise, bez torrenta to sto sam kupio ne bih ni kupio, jer ne bih imao sansu da proizvod isprobam i zavolim. Kad smo kod intelektualnog prava, svi ti developeri koristili su struju a da nisu nista platili Tesli npr. Koliko smo knjiga procitali a da dollar nije otisao piscu? Autorska i intelektualna prava su dosta kompleksna i ne mislim da postoji idealno resenje, ali koriscenje neceg nematerijalnog bez licence (u nekomercijalne svrhe) ne mogu da poredim s kradjom novcanika.

Lav

pre 9 godina

Ali da nije njega, pa barem mi ovde u Srbiji ne bi odgledali nijednu seriju do kraja. Posto se sve prikazu do eventualno treceg serijala ali nikada do zadnjeg. Pocev od Prison break, breaking bad do vampire diaries. Mozda jedino mucke i x files da su prikazani do kraja..
(stavros84, 04. novembar 2014 14:06)

Izvini, jesi li ti cuo za "Happy people", "Better life", "Dolars are comming"..

stavros84

pre 9 godina

@antibot
Ali to nije isto. Jer svi smo mi pomalo robin hud i komunisti.
Kao prvo koga torenti ostecuju. Ostetili su Microsoft za ne znam lupam 200 milijarde dolara. Ostetili su neke poznate glumce za mozda da ne dobiju 1.100.000 nego dobiju 1.000.000 dolara po epizodi serije ili dobije 20.000.000 sto glumi u filmu umesto 21.000.000 dolara. Pa sad se ti solidarisi sa njima. A gde si ti video da neki moler ili automehanica ima milione eura platu? Ali samo nadam se da to mislis i za placanje autobusa u beogradu? Ili to ne mora da se placa jer je javni prevoz toliko siromasan da ni vrata ne valjaju na pola autobusa a bogati glumci reziseri itd njima je malo sto dobijaju pa to mora da se placa? Da nije torenta bogati ljudi bi bili jos bogatiji a siromasni jos siromasniji. I ovako svi milijarderi na svetu imaju para koliko 10% svetske populacije bese ako se ne varam. Sto znaci Bill Gates inace covek koga jako cenim i njemu slicni bi imali umesto 40 milijardi, 50 milijardi na racunu u banci. A Robert Downey J bi umesto sto je zaradio 75 miliona dolara za proslu godinu, imao 10 miliona vise. Pravda u ovim slucajevima nije crno bela vec skroz siva.

surovo iskren

pre 9 godina

ej Srbi aj neka neko od vas napravi igricu,film,muziku i ulozi sve sto ima u to da bi neko mogao da isto sadrzaj skine besplatno i vas trud i rad bude uzaludan ! kasnite oko 450 godina u razmisljanju !!!! (Stefan, 04. novembar 2014 17:11)

Vazno da si nam ti ne-srbine napredan. Hiljade ljudi pravi muziku pa je deli preko svojih sajtova besplatno, znam nekoliko profesora koji se odricu honorara za knjige da bi studentima bile jeftinije, itd, itd. Nije sve u parama od autorskih prava, zaradjuje se i od reklama, predavanja, nastupa. Skoro ni jedna serija koju sam ja skinula nije emitovana u Srbiji, kao ni vecina filmova, a muziku koju skidam je obicno komercijalna i autori su milioneri tako da mi nije zao sto ne kupujem orginal CD-ove.

Nekeo

pre 9 godina

Covek ste uhapsili zbog krsenja prava? On je napravio sajt za uploadovanje torrent fajlova, ako cemo vec o tome onda hapsite uploadere a ne njega, to bi bilo kao hapsenje npr. Zuckerberga toga sto neko okaci link za skidanje filma Terminator 2. Sto onda ne uhapsite i ljude koji su mu pomagali u realizaciji pirate Bay a, ista ti je stvar i kickass.to. Dakle ovaj razlog neopravdava njegovo hapsenje. Sta vise motiv moze biti politicki, sto ustvari i jeste.

Veš mašina=confused

pre 9 godina

On je samo svoje posjetioce usmjerio tamo, nije dijelio niti distribuirao piratizirani sadrzaj.
hapsite onda i mene, znam gdje moze droga da se kupi.

jesi platio klozet tozi markovic ili vec kome za svaku upotrebu?

pre 9 godina

@Zlatan_Ibrahimovic, 4. novembar 2014 16:05 Ja sam pekar,ne da cu ti poklonim hleb,nogo cu ti naplacivati na svaku prodatu veknu od prethodnog i prethodnih dana na konto autorskih prava.Nacicu ti coveka i za crep,da ti resimo problem ali dobijaces uplatnicu na svaki postavljen crep na konto autorizacije.Muzika koja se ne isplati za godinu dana,film za dve je promasaj.
Zamisli bizare da kupis ves masinu,a da na konto autorskih prava smes samo ti da je ukljucis,ali niko od tvojih ukucana.
Zamisli da legnes pod hiruski skalpel na "baj pas" i stize ti uplatnica na konto autorizacije?! Kako je hirurg placen,gradjevinar,pekar,tako su isplacene i autorizacije kroz honorare.
Da je covecanstvo cekalo 70 godina od svake inovacije na autorizaciju,pa ne bi bili u informatickom dobu.Nemam pojma ko ce da plati svim prevarenima koji su tudje ideje zloupotrebili i naplatili?
Glumac je honoraran radnik.jednom naplati,vise ne polaze autorskim pravima ili delom.
po toj logici,svako ko zasadi drvo,lokalna samouprava mu dodje kintu,jer njegov zasad doprinosi kiseonik.
Jel sve nije bolesno previse?
Umetnost,zdravstvo,inovacije same po sebi nisu autisticne nauke,a rad ko rad nije na dozivotno kako je po zakonu,a to je 70 godina.
Hocu ti skrenuti paznju koliko ti je mozak pod kompresijom da naplatis nesto sto si vec naplatio

Muki

pre 9 godina

Sta koga briga dal ću ja nekome pokloniti neki DVD sa sadrzajem na njemu ja sam platio i dacu kome hocu, e to je torent delicu torente preko mejla i opet ce se preuzumati pa taj koji je dobio prosledice dalje torent i opet ce imati fala bogu fejs radi i tamo ce se deliti torenti

just sayin

pre 9 godina

Svet, kao, tezi globalizaciji, a ukidaju torente. Pa ima li iceg globalnijeg od torenata?! Zbog njih, svi imaju prilike da odgledaju npr. tajlandske serije, ili urugvajske filmove, ili da cuju muziku Zimbabvea, Belorusije.
Toliko sam videla, naucila, saznala preko torenata, da to ne bih mogla ni za 50god "legalnim" (sadasnjim) tempom.
Torenti su, dakle, savrsen nacin komunikacije, tako da se mora naci nacin da se legalizuju i koriste bez bojazni da ce da ih ugase!

Predrag danicic

pre 9 godina

Evo ja sam developer i redovno skidam piratski sadrzaj...

Sto se tice igrica podrazumeva se da ako mi se neka igrica svidi odem na STEAM i kupim ju (dobijem patcheve i gomilu manje bag-ova), znam ljude koji su kupovali igrice koje su stare 10 godina (rome total war I), samo is postovanja prema igrici ...

Medjutim ako neko ocekuje da cu platiti 50-70eura za igru, i na kraju da dobijem nesta totalnodeseto od onoga sto je bilo u reklami (pogtovo u danasnje vreme kada su review-ovi cista reklama i laz i kada nemas mogucnost da pogledas kakva je zaista igrica dok im ne das pare onda je taj idiot)..

Sve je manje softverskih kuca koje zaista rade posao i od kojih zaista znas sta mozes da ocekujes, tako da gospodo neka hval.

Bolje da nenabrajam sada naslove koji su izasli u zadnjih 4-5 godina i koji su bili totalna suportnost od onoga sto se ocekivalo ... Da nema piraterije uskoro bi smo usli ponovo u 1983

ustvari pogledajte watch?v=XZxXEidtxHk

toni

pre 9 godina

Pa godinu dana i 3,6 miliona ne deluje strasna kazna s obzirom koliko je dosada zaradio. Inace podrzavam pirateriju jer do sada ne bih odigrao ukupno 2 igre na pc-u da nema pirata.

Muki

pre 9 godina

A ko je lud, ljudi bez posla, svi se stisli, pa normalno da ce neko skinuti windows za dzabe, nego da da 20000 za disk, tolika je plata radnicima, ne znam sto to zovu piraterijom kad niko ne uzima novac.

Kickass

pre 9 godina

@zwerko Koliko ti je para ustedeo time sto nisi platio kartu za bioskop,gledao film koji jos nije ni stigao kod nas,igrice,programe...kako nije robin hud?Oteo od bogatih,dao siromasnim..

Lik

pre 9 godina

...Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 4. novembar 2014 13:48)

Gledaj, stoji to za autorska prava, nema greške. Međutim, zamisli za trenutak da postoji način da, film recimo bude tako zaštićen da ga je nemoguće skinuti, misliš li da bi svi pohrlili u bioskop i tako omogućili veću zaradu autoru? Ne, onda bi ljudi jednostavno prešli preko toga kao i da ne postoji u na kraju bi taj autor (pa i glumci) polako otišli u zaborav.
Isto i za knjige, ako je nema u pdf-u onda kao i da ne postoji, mali krug ljudi će je kupiti i nikom ništa.
Programi, tek tu nema logike, ako si napravio program koji ja kupim i podelim desetorici prijatelja a oni svaki ponaosob sledećoj desetorici...misliš li da si pokraden? Grešiš sinko, ja sa mojom svojinom mogu da radim šta hoću pa eto i da je delim besplatno a tvoja greška je što to nisi personalizovao pa da onda svaki potencijalni kupac ima interes da to kupi jer će dobiti nešto svoje.
Eto recimo da imam original Mona Lizu na svom zidu, dođe moj prijatelj slikar i skine je 1 na 1 i onda to isfabrikuje i podeli (ili čak proda) i svi znaju da je to kopija ali i svi znaju da postoji samo jedan original i da ga oni nemaju i da samo taj original vredi milione a njihove kopije vrede ništa iako su pljunute.
Skoro tako je i sa filmom, samo u bioskopu može da se doživi i ako je dovoljno dobar e onda će neko i da ode tamo da ga gleda.

Korisnik obicni

pre 9 godina

Uhapsen osnivac???
Dobro je da je sajt,pobegao ziv i zdrav!
Ja cu i dalje da delim sa drugima,ono sto zelim da podelim,a ocekujem to i od istomisljenika.
Sve dok je tako,mogu da se slikaju(za dzabe)!

PN

pre 9 godina

bojan- Pirate bay se previše razvio da bi hapšenje osnivača ugasilo sajt. Ne bi mi mogli da zamislimo život bez pirate bay-a i ostalih sajtova. Niko ne bi ni koristio računar kada bi morao da kupi svaku igricu koju želi da igra i ide svaki put u bioskop kada mu se gleda film. Može i bez bioskopa ali onda bi morali da čekamo 15 -20 godina da bi taj film stigao na naše televizije.

Muki

pre 9 godina

I trece volim filmove bolivudske produkcije, gde da kupim kad nema nigde sve sam holivud... Pa naravno na netu... Posto niko ne zaradjuje novac na torentima ne moze im niko nista, a kad pocnes da uzimas novac e to je prava piraterija

Realista

pre 9 godina

Kada bi se ponudili da svi koji smo skinuli nešto nekad sa thepiratebay-a podelimo tu zatvorsku kaznu sa čovekom, svaki pojedinac ne bi ni minut proveo u zatvoru, samo bi se smorili čuvari, ne bi stigli da otključaju i zaključaju zatvorsku ćeliju a već bi bilo vreme za sledećeg :D
E sad za lovu je malo drugačije, ipak se čovek obogatio ali opet, kada bi svako dao 1 dinar za svaki film koji je skinuo sa torenta lako bi se nakupilo i više no što je kazna...

Muki

pre 9 godina

Ima piraterije i kod nas al to niko ne vidi, dosta je kupovalo komp sa operativnim sistemom a operativni na DVD nisu dobili...? Naravno ima ga u iso formatu na hardu. Ko radi zna za to, a šta kad se pokvari hard? Da se razumemo branim torente, dokle god stavljaju nerealne cene, bilo zašta. Kad bi operativni primera radi koštao 2000 prvi bi kupio, a za 20000...? Moj drugar radi mesec dana za 25000, o tome se radi. Jer nelogično je da kod nas košta skuplje nego u istoj Americi koja se najviše i buni...

Aleksandar I

pre 9 godina

Evo ovi koji osudjuju samo kako smo mi glupi i skidamo sa torent...evo ja sam u nemackoj i mnogi skidaju i ovde...e sada velika vecina kupuje, ali svi oni dobro zaradjuju...a znam i neke firme koje ne koriste sve legalno...

Filip

pre 9 godina

I sta tine pokusavaju da postignu? Da li oni misle da ako su sada ljudi skidala sa pirate baya, vise nece moci, pa ce morati da kupe to sto oce? To se nece desiti, jer da ti ljudi koji skidaju sa pirate baya imaju para, ne bi ni skidali vec bi kupili. Ovako su samo razljutili kavnost i nista nisu postigli.

Stefan

pre 9 godina

ej Srbi aj neka neko od vas napravi igricu,film,muziku i ulozi sve sto ima u to da bi neko mogao da isto sadrzaj skine besplatno i vas trud i rad bude uzaludan ! kasnite oko 450 godina u razmisljanju !!!!

VOJKAN

pre 9 godina

U Srbiji i da hocu da kupim neki originalan film,cd ili igricu,nemam gde!
U Beogradu postoje par prodavnica i to je za celu Srbiju.
Zvao sam jednu od njih da pitam za drugi deo Hobit-a,kazu da nece izlaziti u Srbiji,Life of Pi-takodje.Da nije Pirate Buy-a gledao bih B filmove na tv,igrice takodje nikakav izbor za kupiti.Muzika samo komercijalna i samo Beograd.

John Smith

pre 9 godina

Da prodiskutujem nekoliko slucajeva koje cini mi se ljudi ne razumeju najbolje kada tvrde da je piraterija najbolja stvar na svetu:

Kada kupis DVD mozes da ga pustis prijateljima ali nemas pravo da ga javno emitujes a pogotovo nemas pravo da pravis novac od javnog emitovanja.

Softver, muzika, filmovi... da bi nastali potrebno je uloziti sredstva koja se onda vracaju kroz prodaju. Time argumenat 'Uzeo sam film ali vlasnik ga jos uvek poseduje dakle - nisam ukrao' nema smisla. Ukrao si njegovo vreme i sredstva koja je ulozio u razvoj. Uostalom, da je piraterija legalna to bi znacilo da svaki film, program, muzika u trenutku izdavanja ima vrednost 0 RSD (pitanje: koliko kosta M$ da razvije windows?).

Ne treba samo bogati da imaju pristup znanju I kulturi. Wikipedia, YouTube brinu o autoriskim pravima I besplatni su (oslanjaju se na reklame I dobrovoljce). To je OK pocetak.

Postoje stream sajtovi za muziku I filmove gde po izuzetno konkurentnim cenama mozes da pristupis ogromnoj bazi sadrzaja.

Autori generalno ne vole pirateriju. I nije im drago sto skidamo njihov content. Sa druge strane postoje oni koji imaju druge poslovne modele I daju content za dzabe sto je sjajno.


Ne kazem da je piraterija promasen model, pogotovo u drzavama gde iovako nemamo novca da platimo content...

Ali realno, to je vid kradje.

Kad je dzabe, ja ne pitam za cenu.

pre 9 godina

Glavni argument onih koji odobravaju pirateriju je kad krades od milijardera, to nije greh. Ne brinem ja za milijardere, ali u svim tim bransama ima miliona ljudi koji zaradjuju normalne plate i direktno su ugrozeni zbog piraterije. Ali objasni ti to Srbima koji su van svih tokova biznisa i "koji skidaju programe, da bi odlucili koji ce da kupe"(ha, ha, ha).

Che

pre 9 godina

(Mile, 04. novembar 2014 23:47)
(antibot, 04. novembar 2014 21:59)
(antiBOT, 04. novembar 2014 13:48)
(Stefan, 04. novembar 2014 17:11)

gospoda lazni moralisti, pola stvari na racunarima drze nelegalno, a ovde glume nevinost u doba interneta.

hm

pre 9 godina

Ako nitko ne plaća za takve proizvode onda ih nitko neće ni proizvoditi, pogotovo ne multimediju jer užasno puno košta proizvodnja takvog sadržaja, i vremenski i novčano...

Zato se ti proizvodi plaćaju, i trebaju se plaćati.

Netko se obogatio na tome, ali obogatio se zato što je napravio proizvod koji ljudi trebaju koristiti. kada smo već kod bureka ili kruha, što si sami doma ne pečete bureke?

pa

pre 9 godina

koaj je razliak izmedju njega i politicara? pogledajte samo nase ne mora da gledamo dalje, obogate se preko noci, ubijaju, kradu i nikome ne odgovaraju. evo ovih dana ova pro komunjarska vlast hoce da vrati milosevice iako svi dobro znam oda su opeljesil isrbiju izneli pare i sad njihovi pomagaci hoce da ih vrate. a ko je od njih odgovarao svi su mu pomagali u rtome i oept su na vlasti, al sam ism okrivi tj. vi koji ste glasal iza njih

antibot

pre 9 godina

Vazno da si nam ti ne-srbine napredan. Hiljade ljudi pravi muziku pa je deli preko svojih sajtova besplatno, znam nekoliko profesora koji se odricu honorara za knjige da bi studentima bile jeftinije, itd, itd. Nije sve u parama od autorskih prava, zaradjuje se i od reklama, predavanja, nastupa. Skoro ni jedna serija koju sam ja skinula nije emitovana u Srbiji, kao ni vecina filmova, a muziku koju skidam je obicno komercijalna i autori su milioneri tako da mi nije zao sto ne kupujem orginal CD-ove.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (surovo iskren, 4. novembar 2014 19:43)

A sto ne skidas nesto od te besplatne muzike, nego bas "komercijalu ciji su autori i onako milioneri"?

Sto ne igras besplatne igrice, nego CoD ili Fifa ili GTA?

Sto ne gledas besplatne serije na youtube nego skidas breaking bad ili game of thrones?

Sto ne koristis besplatni linux i gimp, nego piratizujes windows i photoshop?

Mile

pre 9 godina

Kad neko od vas ulozi od nekoliko meseci do nekoliko godina za film, muziku ili softver, a onda mu neko krade da vidimo kako bi se osecao? A to da li zaradjuju milione ili ne, nista ne umanjuje kradju. I fudbaleri zaradjuju milione pa se niko ne buni.

Marx

pre 9 godina

Au, koliko tragičnih ispovesti u komentarima. Kaže čovek da gleda piratske filmove koje inače ne bi gledao, nego eto žrtvuje se da ovima da na značaju. Pa onda jedan i ne pogleda programe koje je skinuo, nego eto tako. Pa onda jedan skida samo autorska dela bogataša - kao "da l je bitno da li će neki glumac zaraditi 30 miliona umesto 31" jer samo jedan čovek učestvuje u pravljenju filma. Pa se jedan nakupova silnih "sitnijih" programa, a za krupnije "ne postoje demo verzije"... Treba imati jako srce za ovo.

zwerko

pre 9 godina

Ovog covek mi nije zao, niti je on neki Robin hud, niti ima neke plemenite porive i hoce da pomogne obicnom coveku. On drma ogromne pare, svaki pop-up koji iskoci i svaka reklama na sajtu mu donosi novac. Nasao je nacin da tudjim trudom dovlaci ljude na svoj sajt i da to naplati. Znao je sta radi i sta moze da mu se dogodi, a postao je zrtva svog uspeha. Ne zaradjuje od same distribucije ali zaradjuje od reklamiranja. Posle je poceo da glumi neku pravdu i borbu za slobodu dok mu sa druge strane samo kaplje.

antiBOT

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?

Stefan

pre 9 godina

ej Srbi aj neka neko od vas napravi igricu,film,muziku i ulozi sve sto ima u to da bi neko mogao da isto sadrzaj skine besplatno i vas trud i rad bude uzaludan ! kasnite oko 450 godina u razmisljanju !!!!

Zlatan_Ibrahimovic

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 04. novembar 2014 13:48)


Posto se ovde radi o digitalnoj sferi - evo ja cu. Posalji mi sve to u elektronskoj formi, i ja cu to digitalno srediti. To isto digitalno oni prodaju, stvarno je koliko i ovo sto ja nudim besplatno.

hm

pre 9 godina

Ako nitko ne plaća za takve proizvode onda ih nitko neće ni proizvoditi, pogotovo ne multimediju jer užasno puno košta proizvodnja takvog sadržaja, i vremenski i novčano...

Zato se ti proizvodi plaćaju, i trebaju se plaćati.

Netko se obogatio na tome, ali obogatio se zato što je napravio proizvod koji ljudi trebaju koristiti. kada smo već kod bureka ili kruha, što si sami doma ne pečete bureke?

Kad je dzabe, ja ne pitam za cenu.

pre 9 godina

Glavni argument onih koji odobravaju pirateriju je kad krades od milijardera, to nije greh. Ne brinem ja za milijardere, ali u svim tim bransama ima miliona ljudi koji zaradjuju normalne plate i direktno su ugrozeni zbog piraterije. Ali objasni ti to Srbima koji su van svih tokova biznisa i "koji skidaju programe, da bi odlucili koji ce da kupe"(ha, ha, ha).

Mile

pre 9 godina

Kad neko od vas ulozi od nekoliko meseci do nekoliko godina za film, muziku ili softver, a onda mu neko krade da vidimo kako bi se osecao? A to da li zaradjuju milione ili ne, nista ne umanjuje kradju. I fudbaleri zaradjuju milione pa se niko ne buni.

monte-video

pre 9 godina

@antiBOT... Ako ja mogu povremeno i/ili veona često da uradim kompjuter komšiji ili rodjakovom prijatelju jer satro nemaju para a imaju laptop i tablet, onda i mehaničar može besplatno da radi... Jel tako?

pa

pre 9 godina

koaj je razliak izmedju njega i politicara? pogledajte samo nase ne mora da gledamo dalje, obogate se preko noci, ubijaju, kradu i nikome ne odgovaraju. evo ovih dana ova pro komunjarska vlast hoce da vrati milosevice iako svi dobro znam oda su opeljesil isrbiju izneli pare i sad njihovi pomagaci hoce da ih vrate. a ko je od njih odgovarao svi su mu pomagali u rtome i oept su na vlasti, al sam ism okrivi tj. vi koji ste glasal iza njih

antibot

pre 9 godina

Vazno da si nam ti ne-srbine napredan. Hiljade ljudi pravi muziku pa je deli preko svojih sajtova besplatno, znam nekoliko profesora koji se odricu honorara za knjige da bi studentima bile jeftinije, itd, itd. Nije sve u parama od autorskih prava, zaradjuje se i od reklama, predavanja, nastupa. Skoro ni jedna serija koju sam ja skinula nije emitovana u Srbiji, kao ni vecina filmova, a muziku koju skidam je obicno komercijalna i autori su milioneri tako da mi nije zao sto ne kupujem orginal CD-ove.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (surovo iskren, 4. novembar 2014 19:43)

A sto ne skidas nesto od te besplatne muzike, nego bas "komercijalu ciji su autori i onako milioneri"?

Sto ne igras besplatne igrice, nego CoD ili Fifa ili GTA?

Sto ne gledas besplatne serije na youtube nego skidas breaking bad ili game of thrones?

Sto ne koristis besplatni linux i gimp, nego piratizujes windows i photoshop?

zwerko

pre 9 godina

Ovog covek mi nije zao, niti je on neki Robin hud, niti ima neke plemenite porive i hoce da pomogne obicnom coveku. On drma ogromne pare, svaki pop-up koji iskoci i svaka reklama na sajtu mu donosi novac. Nasao je nacin da tudjim trudom dovlaci ljude na svoj sajt i da to naplati. Znao je sta radi i sta moze da mu se dogodi, a postao je zrtva svog uspeha. Ne zaradjuje od same distribucije ali zaradjuje od reklamiranja. Posle je poceo da glumi neku pravdu i borbu za slobodu dok mu sa druge strane samo kaplje.

marko

pre 9 godina

@antiBOT,

Претпостављама да си хтео да будеш духовит, али сада ваљда увиђаш колико си промашио суштину. До душе, у твом задњем питању се назире приближавање истини. Па да кренем одатле, да тако је, да се некоме плати онолико колико заслужује, тј колико је реално. Немој само молим те о тржишту и сл, јер је очигледно да су неки од њих монополисти, а на страну што су у суштини сви из исте земље, што одмах доводи све у сумњу. И ако то све занемаримо, да ли је реално да се неко у тако време обогати, тј постане међу најбогатијима на свету (Гејтс, Елисон, Зукерберг, Џобс). Према томе, очигледна је чиста дегенерација система капитализма. Е сад, кад би и твој мајстор за ауто био богат и њега би требало натерати да теби ради џабе, или да неком пренесе знање. А опет да је Тиамо крао од твог мајстора који мора да ради и наплаћује свој често и кроз погодбу, сви би га напали. И на крају, батали ту суперхик филозофију одбране супербогатих, и ако вероватно добијаш плату од неког од њих. Неће се ни они тебе сетити кад буду пропадале њихове фирме, па не мораш ни ти да бринеш кад неко краде од њих.

Marx

pre 9 godina

Au, koliko tragičnih ispovesti u komentarima. Kaže čovek da gleda piratske filmove koje inače ne bi gledao, nego eto žrtvuje se da ovima da na značaju. Pa onda jedan i ne pogleda programe koje je skinuo, nego eto tako. Pa onda jedan skida samo autorska dela bogataša - kao "da l je bitno da li će neki glumac zaraditi 30 miliona umesto 31" jer samo jedan čovek učestvuje u pravljenju filma. Pa se jedan nakupova silnih "sitnijih" programa, a za krupnije "ne postoje demo verzije"... Treba imati jako srce za ovo.

Saldzo

pre 9 godina

Nije to radio iz koristi, nisu zaradjivali na pirateriji. Niko tu ne gubi novac. Sta sad, ako ja kupim film na DVD-u, pa pozovem drugare da gledamo zajedno i mene treba da hapse, je li? Ja pirateriju koristim iz dva razloga. Da pogledam film za koji mi se ne daju pare za bioskop, jer znam da ne vredi da se na njega baca novac (javi se Holivude). I drugi da skinem i probam softver koji bih zeleo da kupim, jer ne zelim da kupujem macku u dzaku, prvenstveno mislim na igre. Posto su gospoda AAA developeri zaboravili na nesto sto se zove "demo" i prodaju macku u dzaku bez mogucnosti da proizvod vratis i dobijes novac nazad ako ti se ne svidja sto mozes za bilo sta drugo (javi se EA). Ako mi se svidja onda cu kupiti. I sami pirati u torentu (a bogami i na PB) ostave poruku "podrzite developere, ako vam se svidja kupite".

Pravda za TiAMO-a!!!

ja

pre 9 godina

free burek i free software nijr isto. burek se ne moze kopirai pa da bude dva bureka.... kod kopiranja softvera, autor je ostecen samo ako lopov ima para i nameru da plati. ako nema, znaci da nikada i ne bi kupio softver...

nislija

pre 9 godina

@antiBOT
Bas losa analogija po mom misljenju. Evo, ja cu da kupim burek u pekari i da ti dam osminu. Imam viska para za jednu osminu i poklonicu ti je. To ce da uradi jos sedam ljudi koji imaju za osminu viska i eto tebi ceo burek. Nisi ga ukrao ni ti, ni ja ni ostalo sedmoro, pekar dobio pare za njega a svi smo siti!
Isto je i sa piraterijom i filmskom industrijom npr. Da filmske kuce propadaju, razumeo bih ja tebe a ovako kada obrcu milijarde i kukaju sto ljudi njihov proizvod kupe i poklone dalje ne budi bas empatiju u meni. A svaka cast za tebe ako si dobar programer. Naidjem li na neki tvoj, meni potreban program, platicu ga sigurno. Naravno, poklonicu ga svima koji ne mogu da ga priuste :-)

John Smith

pre 9 godina

Da prodiskutujem nekoliko slucajeva koje cini mi se ljudi ne razumeju najbolje kada tvrde da je piraterija najbolja stvar na svetu:

Kada kupis DVD mozes da ga pustis prijateljima ali nemas pravo da ga javno emitujes a pogotovo nemas pravo da pravis novac od javnog emitovanja.

Softver, muzika, filmovi... da bi nastali potrebno je uloziti sredstva koja se onda vracaju kroz prodaju. Time argumenat 'Uzeo sam film ali vlasnik ga jos uvek poseduje dakle - nisam ukrao' nema smisla. Ukrao si njegovo vreme i sredstva koja je ulozio u razvoj. Uostalom, da je piraterija legalna to bi znacilo da svaki film, program, muzika u trenutku izdavanja ima vrednost 0 RSD (pitanje: koliko kosta M$ da razvije windows?).

Ne treba samo bogati da imaju pristup znanju I kulturi. Wikipedia, YouTube brinu o autoriskim pravima I besplatni su (oslanjaju se na reklame I dobrovoljce). To je OK pocetak.

Postoje stream sajtovi za muziku I filmove gde po izuzetno konkurentnim cenama mozes da pristupis ogromnoj bazi sadrzaja.

Autori generalno ne vole pirateriju. I nije im drago sto skidamo njihov content. Sa druge strane postoje oni koji imaju druge poslovne modele I daju content za dzabe sto je sjajno.


Ne kazem da je piraterija promasen model, pogotovo u drzavama gde iovako nemamo novca da platimo content...

Ali realno, to je vid kradje.

super hik

pre 9 godina

@antiBOT
Sa jednom ogromnom razlikom što niko ne uzme tvoj burek, već ga kopira.

Apsurdna je ideja o tužbi nekoga na osnovu kopiranja skupa simbola. Do pre 100 godina je to bilo nezamislivo. Nemoj mi samo reći da mi (da i ja sam) programeri ili kolege umjetnici umiru od gladi zbog piraterije. Ljudi nisu svesni da piraterija zapravo povećava krajnu zaradu kvalitetnim proizvodima, a uništava samo škart. No to je druga tema.

U praksi je piraterija razmena svima korisnog znanja i alata, humaniji čin od onog Robin Huda, jer čak ni bogatima ništa nije oteto!
Puna podrška osnivačima pirate baya!!!

1914

pre 9 godina

"...да ли је реално да се неко у тако време обогати, тј постане међу најбогатијима на свету (Гејтс, Елисон, Зукерберг, Џобс)..."
Ne da je realno nego im treba podignuti spomenike za zivota.ljudi su smislili stvari koje koristi skoro svaki covek na planeti.Jel kriv recimo neko sto je smislio Coca-colu pa se enormno obogatio jer je pije pola planete?Svaka cast takvim ljudima jedino bi moglo da se razgovara o njihovom eventualnom vecem oporezivanju...

mad

pre 9 godina

E jbg... Ovi ljudi su pokretači razvoja društva, šta god ko mislio o njima. U mojim očima i pored prekršaja koji je ovovremenski, oni šire informaciju i svevremenski napredak, za razliku od legalista iz Microsofta i Holivuda koji su jedni od njihovih glavnih progonitelja!

Paja Papaja

pre 9 godina

Da nije te piraterije, Srbi bi ostali glupi, neobavesteni, primitivni za vreme sankcija. Svi ovi sto lupetaju o nekim pravima su takodje kao klinci, pocetnici koristili krekovane softvere i skidali muziku. Nisi bas mogao da kupis disk u radnji. Kako bi neka firma zaposlila nekoga da radi u Auto Cad-u da da ga ovaj nikada nije video. Fora je u enormnom bogacenju Holivuda, muzicara koji izdaju cd a nikada uzivo ne zasviraju, programera koji zaradjuju nenormalne pare u silikonskim dolinama.
Krajem devedesetih je muzicka piraterija konacno naterala muzicare da sviraju i da drze koncerte i da to bude osnova zarade a ne cd ili dvd. One man-band vise nije u modi.
Zamislite samo, koliko bi svako od nas imao komp da sve aplikaceje moras da kupis, koliko klinaca bi bilo IT nepismeno.

Dejan

pre 9 godina

Jel ima neki pobornik piraterije koji hoce da mi popravi krov na kuci svojim materijalom, za dz?

Ili neki pekar pobornik piraterije kod koga mogu da udjem u pekaru i uzmem free burek, onako kako on uzima softver koji ja pravim?

Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 4. novembar 2014 13:48)

Kad skinem torrent nikome nista nisam uzeo, jedino sam povredio intelektualno pravo (bar po zakonu, moralno gledano to je vec upitno). Sta sam mu uzeo? Da li je od njega (nosioca prava) nesto oduzeto? Da li je za nesto uskracen? Mozda ukoliko bih platio software, ali ne bih jer vecinu skinutih stvari ili jedva probam ili mi se ne dopadnu, a za neke prosto ne bih ni imao para. Ono sto mi se svidelo, to sam uglavnom kasnije i kupio. Stavise, bez torrenta to sto sam kupio ne bih ni kupio, jer ne bih imao sansu da proizvod isprobam i zavolim. Kad smo kod intelektualnog prava, svi ti developeri koristili su struju a da nisu nista platili Tesli npr. Koliko smo knjiga procitali a da dollar nije otisao piscu? Autorska i intelektualna prava su dosta kompleksna i ne mislim da postoji idealno resenje, ali koriscenje neceg nematerijalnog bez licence (u nekomercijalne svrhe) ne mogu da poredim s kradjom novcanika.

Lav

pre 9 godina

Ali da nije njega, pa barem mi ovde u Srbiji ne bi odgledali nijednu seriju do kraja. Posto se sve prikazu do eventualno treceg serijala ali nikada do zadnjeg. Pocev od Prison break, breaking bad do vampire diaries. Mozda jedino mucke i x files da su prikazani do kraja..
(stavros84, 04. novembar 2014 14:06)

Izvini, jesi li ti cuo za "Happy people", "Better life", "Dolars are comming"..

zati i pustio da ga uhvate...

pre 9 godina

Sad u zatvoru kad bude onesposobio sve elektronske sisteme, ima da ih skemba bolje nego Skofild. I odma leze novi torent na tpb - Prison Break 2.

surovo iskren

pre 9 godina

ej Srbi aj neka neko od vas napravi igricu,film,muziku i ulozi sve sto ima u to da bi neko mogao da isto sadrzaj skine besplatno i vas trud i rad bude uzaludan ! kasnite oko 450 godina u razmisljanju !!!! (Stefan, 04. novembar 2014 17:11)

Vazno da si nam ti ne-srbine napredan. Hiljade ljudi pravi muziku pa je deli preko svojih sajtova besplatno, znam nekoliko profesora koji se odricu honorara za knjige da bi studentima bile jeftinije, itd, itd. Nije sve u parama od autorskih prava, zaradjuje se i od reklama, predavanja, nastupa. Skoro ni jedna serija koju sam ja skinula nije emitovana u Srbiji, kao ni vecina filmova, a muziku koju skidam je obicno komercijalna i autori su milioneri tako da mi nije zao sto ne kupujem orginal CD-ove.

stavros84

pre 9 godina

@antibot
Ali to nije isto. Jer svi smo mi pomalo robin hud i komunisti.
Kao prvo koga torenti ostecuju. Ostetili su Microsoft za ne znam lupam 200 milijarde dolara. Ostetili su neke poznate glumce za mozda da ne dobiju 1.100.000 nego dobiju 1.000.000 dolara po epizodi serije ili dobije 20.000.000 sto glumi u filmu umesto 21.000.000 dolara. Pa sad se ti solidarisi sa njima. A gde si ti video da neki moler ili automehanica ima milione eura platu? Ali samo nadam se da to mislis i za placanje autobusa u beogradu? Ili to ne mora da se placa jer je javni prevoz toliko siromasan da ni vrata ne valjaju na pola autobusa a bogati glumci reziseri itd njima je malo sto dobijaju pa to mora da se placa? Da nije torenta bogati ljudi bi bili jos bogatiji a siromasni jos siromasniji. I ovako svi milijarderi na svetu imaju para koliko 10% svetske populacije bese ako se ne varam. Sto znaci Bill Gates inace covek koga jako cenim i njemu slicni bi imali umesto 40 milijardi, 50 milijardi na racunu u banci. A Robert Downey J bi umesto sto je zaradio 75 miliona dolara za proslu godinu, imao 10 miliona vise. Pravda u ovim slucajevima nije crno bela vec skroz siva.

carizzo

pre 9 godina

torenti vise znace nama iz zemalja treceg sveta nego bogatim zemljama. mi smo prinudjeni da ih koristimo, a u bogatim zemljama samo oni koji bas oce da kradu

Galopirajuca Nekroza

pre 9 godina

Najznacajnija stvar na internetu, ako je stvar odgovarajuca rec uopste, je Pirate Bay. Kako bi znao sta valja i sta cu da kupim u originalnoj formi kao kolekcionar ako prvo ne odem na Pirate Bay i saznam da mi se to nesto toliko svidja da zelim da kupim.

omtw

pre 9 godina

@antibot
stvarno pogrešna analogija
da li misliš da bih kupio svaki film, svaku pesmu, svaki program koji sam skinuo preko torrenta. Odgovor je NE. Skidam ih zato što su besplatni. Ponekad nešto i kupim, neki programčić, ili odem u bioskop ili na koncert.
Da ne postoji besplatan sadržaj, milijarde ljudi bi izgubili interesovanje za internet, a samim tim i za računare. E tu bi ti došao u problem jer bi morao da mejaš posao, a i ja sa tobom.
Što se ovog čoveka tiče, možda mi sada toga nismo svesni, ali treba mu odati poštovanje, jer je on Ce Gevara naših dana.

Helios

pre 9 godina

Daleko, daleko i najbitnija i najgora vest dana.
Posebno je bizarno, otužno a u stvari i direktno odvratno to kako je Švedska poslušna kao - sredstvo totalitarizma. U dve među najcrnjim novijim aferama koje zavijaju svet u mrak na najciničniji način Švedska je poslušno sredstvo zla. Džulijana Asanža gone ne bi li ga izručili USA a tek ovo sa napadom na torent... Šteta što i mi nemamo taj talenat a i taj položaj kao npr. Bugarska, Švajcarska i sl. Ceo II svetski rat šveđani su neutralno prodavali čelik itd. nacistima i uopšte, znaju ljudi znanje.
Kako da si demokratski ali da se umetneš u šemu; kako da si koristan većima tako da drugi dobiju po labrnji a ti ne, i još neki keš odatle uzmeš!

Predrag danicic

pre 9 godina

Evo ja sam developer i redovno skidam piratski sadrzaj...

Sto se tice igrica podrazumeva se da ako mi se neka igrica svidi odem na STEAM i kupim ju (dobijem patcheve i gomilu manje bag-ova), znam ljude koji su kupovali igrice koje su stare 10 godina (rome total war I), samo is postovanja prema igrici ...

Medjutim ako neko ocekuje da cu platiti 50-70eura za igru, i na kraju da dobijem nesta totalnodeseto od onoga sto je bilo u reklami (pogtovo u danasnje vreme kada su review-ovi cista reklama i laz i kada nemas mogucnost da pogledas kakva je zaista igrica dok im ne das pare onda je taj idiot)..

Sve je manje softverskih kuca koje zaista rade posao i od kojih zaista znas sta mozes da ocekujes, tako da gospodo neka hval.

Bolje da nenabrajam sada naslove koji su izasli u zadnjih 4-5 godina i koji su bili totalna suportnost od onoga sto se ocekivalo ... Da nema piraterije uskoro bi smo usli ponovo u 1983

ustvari pogledajte watch?v=XZxXEidtxHk

toni

pre 9 godina

Pa godinu dana i 3,6 miliona ne deluje strasna kazna s obzirom koliko je dosada zaradio. Inace podrzavam pirateriju jer do sada ne bih odigrao ukupno 2 igre na pc-u da nema pirata.

Muki

pre 9 godina

A ko je lud, ljudi bez posla, svi se stisli, pa normalno da ce neko skinuti windows za dzabe, nego da da 20000 za disk, tolika je plata radnicima, ne znam sto to zovu piraterijom kad niko ne uzima novac.

Zlatan_Ibrahimovic

pre 9 godina

Ne postoji nacin da zaustave pirateriju na Internetu. A i filmovi i muzika su nikad jeftiniji, sve zahvaljujuci piratima. Voleli bi oni da nam prodaju "Peti Element" iz '97 za 20 dolara jos uvek, ali ne moze!

Nekeo

pre 9 godina

Covek ste uhapsili zbog krsenja prava? On je napravio sajt za uploadovanje torrent fajlova, ako cemo vec o tome onda hapsite uploadere a ne njega, to bi bilo kao hapsenje npr. Zuckerberga toga sto neko okaci link za skidanje filma Terminator 2. Sto onda ne uhapsite i ljude koji su mu pomagali u realizaciji pirate Bay a, ista ti je stvar i kickass.to. Dakle ovaj razlog neopravdava njegovo hapsenje. Sta vise motiv moze biti politicki, sto ustvari i jeste.

objavite mi komentar, rec pornic nije ni "govor mrznje", ni "psovka", ni "uvreda"

pre 9 godina

Stize vreme gde na netu neces moci ni pornic da pogledas a da ne platis.

jesi platio klozet tozi markovic ili vec kome za svaku upotrebu?

pre 9 godina

@Zlatan_Ibrahimovic, 4. novembar 2014 16:05 Ja sam pekar,ne da cu ti poklonim hleb,nogo cu ti naplacivati na svaku prodatu veknu od prethodnog i prethodnih dana na konto autorskih prava.Nacicu ti coveka i za crep,da ti resimo problem ali dobijaces uplatnicu na svaki postavljen crep na konto autorizacije.Muzika koja se ne isplati za godinu dana,film za dve je promasaj.
Zamisli bizare da kupis ves masinu,a da na konto autorskih prava smes samo ti da je ukljucis,ali niko od tvojih ukucana.
Zamisli da legnes pod hiruski skalpel na "baj pas" i stize ti uplatnica na konto autorizacije?! Kako je hirurg placen,gradjevinar,pekar,tako su isplacene i autorizacije kroz honorare.
Da je covecanstvo cekalo 70 godina od svake inovacije na autorizaciju,pa ne bi bili u informatickom dobu.Nemam pojma ko ce da plati svim prevarenima koji su tudje ideje zloupotrebili i naplatili?
Glumac je honoraran radnik.jednom naplati,vise ne polaze autorskim pravima ili delom.
po toj logici,svako ko zasadi drvo,lokalna samouprava mu dodje kintu,jer njegov zasad doprinosi kiseonik.
Jel sve nije bolesno previse?
Umetnost,zdravstvo,inovacije same po sebi nisu autisticne nauke,a rad ko rad nije na dozivotno kako je po zakonu,a to je 70 godina.
Hocu ti skrenuti paznju koliko ti je mozak pod kompresijom da naplatis nesto sto si vec naplatio

Muki

pre 9 godina

Sta koga briga dal ću ja nekome pokloniti neki DVD sa sadrzajem na njemu ja sam platio i dacu kome hocu, e to je torent delicu torente preko mejla i opet ce se preuzumati pa taj koji je dobio prosledice dalje torent i opet ce imati fala bogu fejs radi i tamo ce se deliti torenti

Muki

pre 9 godina

I trece volim filmove bolivudske produkcije, gde da kupim kad nema nigde sve sam holivud... Pa naravno na netu... Posto niko ne zaradjuje novac na torentima ne moze im niko nista, a kad pocnes da uzimas novac e to je prava piraterija

Veš mašina=confused

pre 9 godina

On je samo svoje posjetioce usmjerio tamo, nije dijelio niti distribuirao piratizirani sadrzaj.
hapsite onda i mene, znam gdje moze droga da se kupi.

Korisnik obicni

pre 9 godina

Uhapsen osnivac???
Dobro je da je sajt,pobegao ziv i zdrav!
Ja cu i dalje da delim sa drugima,ono sto zelim da podelim,a ocekujem to i od istomisljenika.
Sve dok je tako,mogu da se slikaju(za dzabe)!

just sayin

pre 9 godina

Svet, kao, tezi globalizaciji, a ukidaju torente. Pa ima li iceg globalnijeg od torenata?! Zbog njih, svi imaju prilike da odgledaju npr. tajlandske serije, ili urugvajske filmove, ili da cuju muziku Zimbabvea, Belorusije.
Toliko sam videla, naucila, saznala preko torenata, da to ne bih mogla ni za 50god "legalnim" (sadasnjim) tempom.
Torenti su, dakle, savrsen nacin komunikacije, tako da se mora naci nacin da se legalizuju i koriste bez bojazni da ce da ih ugase!

Aleksandar I

pre 9 godina

Evo ovi koji osudjuju samo kako smo mi glupi i skidamo sa torent...evo ja sam u nemackoj i mnogi skidaju i ovde...e sada velika vecina kupuje, ali svi oni dobro zaradjuju...a znam i neke firme koje ne koriste sve legalno...

Lik

pre 9 godina

...Mozda neki dobrocudni automehanicar koji bi mi odradio generalku na kolima, a da mu platim onoliko koliko ja mislim da on zasluzuje?
(antiBOT, 4. novembar 2014 13:48)

Gledaj, stoji to za autorska prava, nema greške. Međutim, zamisli za trenutak da postoji način da, film recimo bude tako zaštićen da ga je nemoguće skinuti, misliš li da bi svi pohrlili u bioskop i tako omogućili veću zaradu autoru? Ne, onda bi ljudi jednostavno prešli preko toga kao i da ne postoji u na kraju bi taj autor (pa i glumci) polako otišli u zaborav.
Isto i za knjige, ako je nema u pdf-u onda kao i da ne postoji, mali krug ljudi će je kupiti i nikom ništa.
Programi, tek tu nema logike, ako si napravio program koji ja kupim i podelim desetorici prijatelja a oni svaki ponaosob sledećoj desetorici...misliš li da si pokraden? Grešiš sinko, ja sa mojom svojinom mogu da radim šta hoću pa eto i da je delim besplatno a tvoja greška je što to nisi personalizovao pa da onda svaki potencijalni kupac ima interes da to kupi jer će dobiti nešto svoje.
Eto recimo da imam original Mona Lizu na svom zidu, dođe moj prijatelj slikar i skine je 1 na 1 i onda to isfabrikuje i podeli (ili čak proda) i svi znaju da je to kopija ali i svi znaju da postoji samo jedan original i da ga oni nemaju i da samo taj original vredi milione a njihove kopije vrede ništa iako su pljunute.
Skoro tako je i sa filmom, samo u bioskopu može da se doživi i ako je dovoljno dobar e onda će neko i da ode tamo da ga gleda.

surovo iskren

pre 9 godina

A sto ne skidas nesto od te besplatne muzike, nego bas "komercijalu ciji su autori i onako milioneri"?

Sto ne igras besplatne igrice, nego CoD ili Fifa ili GTA?

Sto ne gledas besplatne serije na youtube nego skidas breaking bad ili game of thrones?

Sto ne koristis besplatni linux i gimp, nego piratizujes windows i photoshop? (antibot, 04. novembar 2014 21:59)

Kratko i jasno - zato sto mi se moze. :D Citam ovde komentare nekoliko vas koji ste protiv pirata i prosto vam ne verujem. Ne verujem da nikad u zivotu niste skinuli bukvalno nista nelegalno, da niste odgledali video na yt koji je nelegalno postavljen, da niste kupovali piratske kasete i CDove 90ih... A ako jeste onda nemate pravo da moralisete.

stavros84

pre 9 godina

Dobro nije toliko strasno godinu dana. A pare, pa ima toliko. Ali da nije njega, pa barem mi ovde u Srbiji ne bi odgledali nijednu seriju do kraja. Posto se sve prikazu do eventualno treceg serijala ali nikada do zadnjeg. Pocev od Prison break, breaking bad do vampire diaries. Mozda jedino mucke i x files da su prikazani do kraja. Ali tek nakon 10 godina sto je snimnjen zadnji serijal.

Filip

pre 9 godina

I sta tine pokusavaju da postignu? Da li oni misle da ako su sada ljudi skidala sa pirate baya, vise nece moci, pa ce morati da kupe to sto oce? To se nece desiti, jer da ti ljudi koji skidaju sa pirate baya imaju para, ne bi ni skidali vec bi kupili. Ovako su samo razljutili kavnost i nista nisu postigli.

PN

pre 9 godina

bojan- Pirate bay se previše razvio da bi hapšenje osnivača ugasilo sajt. Ne bi mi mogli da zamislimo život bez pirate bay-a i ostalih sajtova. Niko ne bi ni koristio računar kada bi morao da kupi svaku igricu koju želi da igra i ide svaki put u bioskop kada mu se gleda film. Može i bez bioskopa ali onda bi morali da čekamo 15 -20 godina da bi taj film stigao na naše televizije.

Muki

pre 9 godina

Ima piraterije i kod nas al to niko ne vidi, dosta je kupovalo komp sa operativnim sistemom a operativni na DVD nisu dobili...? Naravno ima ga u iso formatu na hardu. Ko radi zna za to, a šta kad se pokvari hard? Da se razumemo branim torente, dokle god stavljaju nerealne cene, bilo zašta. Kad bi operativni primera radi koštao 2000 prvi bi kupio, a za 20000...? Moj drugar radi mesec dana za 25000, o tome se radi. Jer nelogično je da kod nas košta skuplje nego u istoj Americi koja se najviše i buni...

Realista

pre 9 godina

Kada bi se ponudili da svi koji smo skinuli nešto nekad sa thepiratebay-a podelimo tu zatvorsku kaznu sa čovekom, svaki pojedinac ne bi ni minut proveo u zatvoru, samo bi se smorili čuvari, ne bi stigli da otključaju i zaključaju zatvorsku ćeliju a već bi bilo vreme za sledećeg :D
E sad za lovu je malo drugačije, ipak se čovek obogatio ali opet, kada bi svako dao 1 dinar za svaki film koji je skinuo sa torenta lako bi se nakupilo i više no što je kazna...

Kickass

pre 9 godina

@zwerko Koliko ti je para ustedeo time sto nisi platio kartu za bioskop,gledao film koji jos nije ni stigao kod nas,igrice,programe...kako nije robin hud?Oteo od bogatih,dao siromasnim..

Che

pre 9 godina

(Mile, 04. novembar 2014 23:47)
(antibot, 04. novembar 2014 21:59)
(antiBOT, 04. novembar 2014 13:48)
(Stefan, 04. novembar 2014 17:11)

gospoda lazni moralisti, pola stvari na racunarima drze nelegalno, a ovde glume nevinost u doba interneta.

VOJKAN

pre 9 godina

U Srbiji i da hocu da kupim neki originalan film,cd ili igricu,nemam gde!
U Beogradu postoje par prodavnica i to je za celu Srbiju.
Zvao sam jednu od njih da pitam za drugi deo Hobit-a,kazu da nece izlaziti u Srbiji,Life of Pi-takodje.Da nije Pirate Buy-a gledao bih B filmove na tv,igrice takodje nikakav izbor za kupiti.Muzika samo komercijalna i samo Beograd.