Četvrtak, 03.04.2014.

10:29

Start meni se konačno vraća

Izvor: B92

Start meni se konaèno vraæa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

tpb

pre 10 godina

Za korisnike w8 i w8.1: izguglajte Start8 precracked, instalirajte i to je to. Ako vec koristite nelegalni OS nece vam biti problem da koristite i piratizovan softver

Python

pre 10 godina

#kontrapunkt :
oko androida se slazemo - koristim preko tableta da pogledam vesti i sl.
Sistem na win - visa sila ali kao admin i / ili developer sta je po tvom slobodnom izboru "favorite" - bezbednost cena pouzdanost windows ili Linux?
(analitika koju koristim govori da je recimo 85% korisnika win ali isti toliko servera na Linux based)

mere

pre 10 godina

ma sta ce im start menu, ja sam se potpuno naviko na 8.1. i nije mi jasno sta ce vama, kad se svemu brze prstupa na 8. inace za w8 mogu da kazem da je, brzi, lepsi, i korisnicki najlaksi win do sad, samo treba da prodjete period navikavanja.

Morpheus

pre 10 godina

win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search...oduzima vreme. takodje ne mogu da pristupim programima koje nemam kao desktop ikonice,jer mi fali all programs iz start menija.
(wlado, 4. april 2014 06:55)

Command prompt (kao i gotovo sve druge bitne opcije) se nalazi na desni klik mišem u donjem levom uglu ekrana, dakle praktično na istom mestu kao i na sedmici.

Pero

pre 10 godina

"win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search..."

To što pominješ se i na win7 i na win8.1 radi isto: taster windows+taster R i otkucaš cmd. Enter.

Maks

pre 10 godina

@ (badjura, 3. april 2014 18:13)

Meni upravo ti zvučiš kao hejter...

Uzgred... Windows nije "mašina"... Windows je samo software, a hardware nije "Windows"... Mac jeste mašina (Mac je računar, nije OS... OS za Mac se zove OS X) i to high end mašina, koja može i istovremeno uz OS X da tera i Windows potpuno legalno, ako neko ima potrebe da koristi Windows... Ja Windows ne koristim jer mi nije potreban uopšte, ali to ne znači da ne bih mogao da ga koristim ili kupim kada bih hteo... ovo ti pišem sa Late 2013 15'' MacBook Pro Retina laptopa, koji sam kupio za posao (radim grafički dizajn, a za to mi Windows uopšte nije potreban jer profesionalne programe za to imam i za OS X... imam čak i neke koji ne postoje za Windows)... ako sam imao pare za toliko skup laptop (a ti pogledaj koliko taj laptop košta), imao bih i za Windows da mi je Windows potreban za nešto, ali ne znam za šta bi mi Windows koristio, osim možda za igrice (al' ovaj laptop i nisam kupio za igrice, nego za posao).

johnny

pre 10 godina

Je l' neko primetio da kompletan start menu postoji ako u Metro mode-u prstom povucete na gore? Predlazem svima prvo da nauce da koriste sve opcije W8.1, drugo da kupe racunar/tablet sa touchscreen-om, trece da prestanu da hejtuju promene na bolje. Ko je za vreme W95, ili cak W XP znao da ces moci da koristis Win prstima po monitoru? Dobrodosli u buducnost, zatucanici.

wlado

pre 10 godina

win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search...oduzima vreme. takodje ne mogu da pristupim programima koje nemam kao desktop ikonice,jer mi fali all programs iz start menija.

Morpheus

pre 10 godina

Windows je masina,a ovi ostali sto hejtuju ce ostati na svojim jadnim,linuxima,macovima itd...Jos malo i dominacija na polju telefona...?
(badjura, 3. april 2014 18:13)

Čemu takva isključivost? Zar mora neko ko kritikuje jedan OS biti zagriženi pristalica drugog? Ja sam koristio i Windows i Mac i Linux, i u svakom od njih sam našao nešto korisno i nešto što mi je smetalo. Trenutno sam na Linuxu jer sam našao lepu distribuciju koja zadovoljava sve moje potrebe (elementary OS), ali i dalje mislim da je Windows 8 jako dobar sistem.

Sve ove kritike od strane drugih komentatora su posledica nedostatka sposobnosti prilagođavanja na nešto novo i malo drugačije, čim nije onako kako su navikli automatski je loše. Da su malo fleksibilniji našli bi mnogo dobrih strana tog operativnog sistema.

zivim za fajt

pre 10 godina

Da se razumemo jednom za svagda, windows 8 je najbolji os ikada na planeti zemlji a i sire, s4 je bolji od iphone-a, partizan je bolji od zvezde, vucic je lepsi od jorgovanke, toma je lepsi od seselja, a Srbi su najpametniji.

Ulatec

pre 10 godina

Mislim dzabe buka , instalise se ClassicShellSetup_4_0_4.exe i 8mica razbija a desktop je u 7-ca mode-u a imas i metro ako hoces. Taj novi 8.1 update sa start button-om stize kao Marko na boj. Classic Shell je star skoro koliko i sama 8mica . 8mica mi LETI a na laptopu toliko je dobra da mi se masina nikad ne zagrejava jel 8mica optimalno koristi rezourse. Inace dodao sam extra memoriju tako da mi laptop (Toshiba A8) ima ukupno 12gb ram-a. Leti malisha....

kontrapunkt

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da pored besplatnog sigurnog i otvorenog koda Linux sistema ljudi jos uvek koriste Microsoft spyware windows - sta ti je mazohizam jbt lol
Ubuntu 12.04 LtS
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Python, 3. april 2014 16:42)

Verovao bi kad bi na poslu imao sve servere i računare podignute na Windowsu, a radi se o stotinama mašina. Inače, Android sa koga pišeš nije ništa manje spyware od Windowsa, čak naprotiv...

Duca

pre 10 godina

Probao sam win 8 cim se pojavio. Microsoft je po meni postigao ono sto se kaze spektakularni autogol. Pocetak kraja ovog giganta. A za android npr mogu reci sve najbolje. Samo jos da se pojavi na desktop masinama.

kako protiv XP-a

pre 10 godina

xp ne samo sto koristi mnogo ljudi, već ga i dalje koriste sve drzavne ustanove - domovi zdravlja, bolnice, skole, a kada gledate vesti mozete videti i i Vladia Srbije.
(Stomak, 3. april 2014 14:40)
i banke npr..

gile

pre 10 godina

Sta je s tim start menijem, ja ne znam? Sto to toliko treba? Ja nisam ni osetio da ga nema. A za ovaj komentar "kasno" sve je suvisno komentarisati.
(Nikola, 3. april 2014 22:52)

Evo mogu ja da ti objasnim ti si jedan u milijardu . Da li ti je sad jasno da to nije neka frka ko sto kazes zasto bi oni to menjali nego je vecini 90 % frka pa ga zato menjaju , meni ne ja koristim sedmicu.

alejandria

pre 10 godina

Čemu ovaj korak unazad, nije mi jasno??!! Zbog nekih koji nisu ni probali Osmicu i Osmicu.1, koje odlično funkcionišu, i prejednostavne su za upotrebu! Ili ne bi koraknuli sa vremenom unaprijed. Ili se boje promjena. Nešto je od ovoga:D

student

pre 10 godina

Hvala bogu, još samo kada bih se dodala mogućnost izbora izgleda menija klasični, metro klasični i metro bio bih pun pogodak. Svi bi bili zadovoljni.Teško je menjati navike korisnika a Windows 8 nije nikako poželjan za sada među korisnicima, većinom ko ima mogućnost drži se ušuškane sedmice koliko god noviji bio bolji Dok ne dođe neko bolje izdanje koje se najavljuje. Linuxi su glupe priče za većinu standardnih korisnika a Mac malo ko može da priušti za sada.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Nikola, 3. april 2014 12:38) Ovi su i Linux presisali po glupostima ;))) naterase me da predjem na mac
(Kosojevic Zoran - Koske, 3. april 2014 11:14)

Vas dvojica ste stručnjaci za računare i znate da je Linux glupost?! Koristim Linux već par godina i mogu slobodno da kažem da nije glupost. Dobar je i jednostavan za prosečnog korisnika, nezamenljiv za naprednog korisnika računara. Što se tiče Windows 8, bolji je od 7-ice sigurno, a to što ljudi ne znaju da prihvate novine, pa čak i ako su one bolje, to ne znači da te novine ne valjaju.

Nikola

pre 10 godina

Sta je s tim start menijem, ja ne znam? Sto to toliko treba? Ja nisam ni osetio da ga nema. A za ovaj komentar "kasno" sve je suvisno komentarisati.

dzoni

pre 10 godina

Treba im godinu dana za nesto sto radi malo programce od 500 kb pa i to da radi metro aplikacija u prozoru.. A to programce koje napisao jedan jedini covek imam bar 7-8 meseci na osmicu.
Mada i pored njega ne koristim osmicu.. Na jednoj particiji je sedmica na drugo osmici ali ipak sam se vratio na sedmicu iz mnogo razloga koje me mrzi da pisem.

BlackFlag

pre 10 godina

Metro je lep ali dosadan! Za nesto sto u Sedmici radite na 2 klika, u Metrou vam treba 16 klika i 13 puta da skrolujete! Ja sam za da Windows 8.1 ima maksimalnu podrsku da korisnik bira sta pali sta gasi i to i koristi! Ja ne volim forsirano nametanje da koristim nesto sto se ne svidja ili ne koristim!

sx

pre 10 godina

win8 i modern ui je nešto najgore i najružnije što sam video i koristio. Kao korisnik koji ima otvoreno po nekoliko aplikacija istovremeno, win8 mnogo otežava rad. Ne želim da kuckam imena aplikacija.. želim da kliknem i odmah da radim. Jedino xp to nudi iz prve.

cp6uH

pre 10 godina

Осећам се дивно што ме не погађа да шта је газда одлучио да наметне сужњима. Само ми је жао што сужања има и код нас.

Prophet

pre 10 godina

Sistem, Da samo sto sam ja naveo i sa gasenjem i dizanjem oko 1 minut. Nisam merio vreme, rekao sam odprilike. Tako da nemam sta da uzimam, jel i ovo je previse jaka masina.

yup

pre 10 godina

Nije problem metro ekran. Problem je što se aplikacije preko metroa startuju mnogo sporije nego sa desktopa. To je fail veliki. Start menu se vraća preko (npr) ClassicShella ili Start8 programa, tako da to nije problem za one koji ne mogu ili ne žele da se navikavaju na promenu starta (kao ja).

badjura

pre 10 godina

Windows je masina,a ovi ostali sto hejtuju ce ostati na svojim jadnim,linuxima,macovima itd...Jos malo i dominacija na polju telefona...?

Sistem

pre 10 godina

@Prophet
Kupi jači komp cim ti sa 8 jez i 16 rama dize oko min :-p

Masina: AMD Sempron (jedno jezgro, 512kb l2 kesa) 2ghz, 3gb ram (ddr2) radeon HD3200 (lap top koji mi služi za proucavanje sistema)
Skoro sam poceo na njemu da koristim
Win8.1 pirata, cisto da vidim kakav je, i da, podize se za 40-50s (inace nekada sam mogao i xp da namestim da se podize oko 1min) :-p

Salu na stranu, win8 nisu lose napravili, cak mi za nijansu bolje (brze) radi od 7.

rade

pre 10 godina

Ajde sad nek mi ovi pametni win7 korisnici kazu kad koriste start dugme, osim za gasenje racunara? Po meni to i nije neki nedostatak, sve je stvar navike!

Prophet

pre 10 godina

Ja imam osmicu od kako je izasla, i dobio sam update na 8.1 pro cim je izasao. Inace imam original softver. Nije pirat. I najbolji je os do sada, Ko god igra igre, po 10fps a daje vise nego windows 7. A za boot time, meni digne sistem za nepunih 1min, imam procesor sa 8 jezgra i stavio sam da pri dizanju koristi svih 8 , kao i 16gb rama. Sve glatko i brzo ide, sve ikone mozete podesiti na tile, i jednim klikom sta god zamislite stavite.

Python

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da pored besplatnog sigurnog i otvorenog koda Linux sistema ljudi jos uvek koriste Microsoft spyware windows - sta ti je mazohizam jbt lol
Ubuntu 12.04 LtS

pero

pre 10 godina

Za šta koristite start meni? Ozbiljno pitam. Koristim Win8 od samog početka u desktop režimu, metro ni ne primećujem da postoji. Ne razumem zašto se ljudi žale na osmicu...

win8 je super a moze i bolje

pre 10 godina

Ovi sto se zale na win 8 ne umeju da ga koriste. Ja metro prakticno ni ne vidim na win8. Sva sreca pa postoje raznoliki sistemi i ljudi mogu da biraju sta im se dopada.

xitam

pre 10 godina

Super. Vratili su "minimize". Kakav napredak! Ali oni imaju prava da eksperimentisu. Tako i mi saznajemo sta nam vise odgovara. Da nismo imali "metro", ne bismo znali da je smor.

Techno®

pre 10 godina

@antikritičar Jaooo DA još samo 7 dana i svi mi koji imamo aktiviran developer preview ćemo imati WP8.1 :D Na kompu sad već izvesno vreme (par nedelja) imam piratski Win 8.1pro i radi eeeextra dobro i brzo, treba samo malo navikavanja, ali minimalno...

Stomak

pre 10 godina

Počeo sam da koristim win8 još 2012 i ništa mi nije bio problem. Iskreno, ne koristim onaj metro deo, valjda se tako zove, većinom sam na desktopu, ali mi sigurno nije toliko smetalo da bih bezrazlozno kukao kao većina po internetu. Inace, windows xp ne samo sto koristi mnogo ljudi, već ga i dalje koriste sve drzavne ustanove - domovi zdravlja, bolnice, skole, a kada gledate vesti mozete videti i i Vladia Srbije. :) Makar da pređu na win7, čoveče.

heffer

pre 10 godina

W8 se dize iz cold boota za 10 sekundi, sa Fast bootom za 5... sve sa SSD-a. Brzi je manje zahtevan od prethodnika. Koga je briga za Start meni onda?

tripldabl

pre 10 godina

Za posao koristim mac, za sve ostalo win (8.1),imao i kombinaciju win+backtrack+suse, telefon android cyano..nema savrsenog sistema, svaki baguje na svoj nacin,svakom manjka nesto, ono sto su uradili sa zadnjim win sto se tice dizajna je to da su se okrenuli kombinaciji klasicni kompjuter/tablet(touch screen)..kernel im je dosta poboljsan(brzi), indexiranje fajlova u win 8 je dosta brze nego win 7,programi manje zauzimaju prostora na ram memoriji i brze ih ocitava..sve u svemu tehnicki gledano najbolji windows do sada, a sto se tog starta tice, ima solucija Third-party programcici, win8starter itd..

Bane

pre 10 godina

Ja bih presao na windows 8.1 ali ne znam da lice moj komp moci da izgura ovaj sistem.Konfiguracije je pentium 4 2.80,ati 9600 i 1 gb rama.
Da li je neko imao iskustva sa w8.1 na slabim konfiguracijama i da li je optimizovan za njih.

scio me nihil scire

pre 10 godina

Osmica je napravljena pre svega za touch screen uredjaje i tada se mogu spoznati i iskoristiti sve njene drazi! Naravno, ima desktop mod koji je slican kao w7. Imam surface pro i radi perfektno, fluidno uz minimalnu upotrebu memorije. Vi sto pljujete verovatno niste ni probali, ili ste "radili na njoj 5minuta". Dosta hejtovanja vise! Pozdrav

bye bye dinosaurs

pre 10 godina

Dzaba sto sad vracaju, korisnici koji odlaze se nece vracati. Windows polako ali sigurno tone, za 5 godina ga nece biti ni na 50% komppjutera

Das

pre 10 godina

Ovo je kao kad bih seo u neki VW a rikverc mi je desno dole umesto levo gore. Ko voli moze i desno dole i gore ali ja volim da bude tamo gde i treba da bude, zar ne?

Dark Fusion

pre 10 godina

Windows 8.1 jedan od najboljih sistema meni cak bolji od sedmice a evo i razloga:
Neverovatno brzo dizanje sistema(fast boot time )
Brz a kasnije kada se naviknete jednostavan
Svidja mi sto preko stora mogu da preuzmem neke aplikacije za smart phone
Trosi manje resursa .
I ja sam pametovo kako je krs bla bla ali kada sam koristio dobrih mesec dana fenomenalan sistem . A prvi razlog zasto sam ga ostavio u pocetku je startovanje sistema na mom kompu (cpu amd x4 955be , msi 560ti,4gb hyperx 1600,500gb sistem je spreman za 2 minuta dok je na sedmici trebalo duplo !

novosadjanin

pre 10 godina

@Dunda: i u 7ici mozes jednostavno da podesis Indexing Options i da ti brzo pretrazi disk, cisto radi informacije. Inace, 8ica jeste optimizovanija, ali dok instaliras sve te modifikacije i potrosis deo resursa, dodjes na isto. Ajd dobro, nije MBR vec GPT, ali opet.

Axl

pre 10 godina

Koristim Windows 8 od prvog dana. fantastican je. Prvi put da je Microsoft napravio dva dobra sistema za redom. posle 95 se cekalo do 98. Nakon njega do Xp-a. Zatim do sedmice.. Da ne nabrajam ove izmedju koji ne zasluzuju paznju..

Washington

pre 10 godina

Kazes da je 8 najgori na svetu ? Nije, to je najbolji OS do sada, trosi najmanje resursa racunara, za klasu brzi od 7mice, nije ni jednostavniji ni tezi, samo stvar navike...
A da je losiji nije, ne moze golf 4 da bude bolji od golfa 5...
(Mile, 3. april 2014 11:15)

Da, koristi najmanje resursa ali ima toliko sitnica koje toliko iznerviraju coveka. A ovo start dugme je jedna od njih. Prosto ne mogu da verujem da su ga uklonili, pogotovo za ljude ciji racunari i nemaju touch ekran, stvarno ne znam za sta mi sluzi onaj prvi meni koji je namenjen za tablete i touch laptope?

Nikola

pre 10 godina

Hvala bogu, još samo kada bih se dodala mogućnost izbora izgleda menija klasični, metro klasični i metro bio bih pun pogodak. Svi bi bili zadovoljni.Teško je menjati navike korisnika a Windows 8 nije nikako poželjan za sada među korisnicima, većinom ko ima mogućnost drži se ušuškane sedmice koliko god noviji bio bolji Dok ne dođe neko bolje izdanje koje se najavljuje. Linuxi su glupe priče za većinu standardnih korisnika a Mac malo ko može da priušti za sada.

Dunda

pre 10 godina

Koritim vindows 8.1 i radi dobro. Start meni koristim da bih brzo naso program ili fajl koji mi treba. Cim stisnem win dugme krenem da kucam ime programa/fajla i jako brzo pretrazuje hard. Osim toga ne koristim start meni kao pregled aplikacija. Radi brzo i ne vidim sto ga ljudi pljuju toliko. Ako ti se ne svidja nemoj da ga koristis. Vrati se na 7icu koju takodje nisi platio i prestani da kukas.

Darius

pre 10 godina

Koje gledao "BUILD 2014" i video kako su sredili manipulaciju za desktop mašine uz pomoć miša,na kraju će ispasti žešća dijabola, ako i dalje tvrdoglavo insisitira na Windows7 dinosaurusu.
P.S.ja ga radije zovem, W7-halapljiva kornjača.

joksa

pre 10 godina

Koristim Windows 8 i jeste brzi od win7ice, ali jedini je problem što uvek će morati da se instalira startisback ili program takvog tipa. A na osnovu ovoga što sam video, i dalje će morati da se koristi. Pokušavaju da ubace live tile u desktop okruženje a po meni nije potrebno to raditi.

dimtrije

pre 10 godina

@Mile : Uglavnom se slazem sa tobom ali MetroUI je veoma nepraktican iz moje perspektive. Ocigledno da vecina ljudi ima isti pogled na taj UI. Ne zelim da menjam navike koje mi omogucavaju veoma efikasno obavljanje svakodnevnih poslova. Zasto da menjam tim koji pobedjuje?

Zoran

pre 10 godina

Start meni nije postojao pre Windowsa 95. Kad je uveden, isto je bila velika promena. Samo, nije bilo toliko korisnika kao danas, pa se niko nije bunio.

Morpheus

pre 10 godina

Ova opsesija Start menijem mi nikad neće biti jasna. Trenutno koristim Linux, ali sam Windows 8 aktivno koristio tokom nekoliko meseci nakon izlaska. Start meni mi ni malo nije nedostajao tokom tog perioda jer sam shvatio da je sa Start ekranom za svaku akciju potreban jedan klik mišem manje nego ranije, potrebno je samo malo navikavanja.

A na tvrdnje da je Windows 8 najgori OS nije potrebno trošiti reči, to je najbolji Windows OS koji sam ikad koristio, brz je, stabilan i sa par izuzetno korisnih inovacija u odnosu na sedmicu (jedini program koji mi nedostaje iz Windows okruženja je Mail aplikacija iz Windows 8). Bio bi savršen da je integracija Metro i Desktop interfejsa odrađena malo bolje, ovako deluje pomalo nedovršeno.

Mile

pre 10 godina

Kazes da je 8 najgori na svetu ? Nije, to je najbolji OS do sada, trosi najmanje resursa racunara, za klasu brzi od 7mice, nije ni jednostavniji ni tezi, samo stvar navike...
A da je losiji nije, ne moze golf 4 da bude bolji od golfa 5...

gari

pre 10 godina

Ne samo što ga vraćaju na kašičicu sa svakom novom verzijom, nego još grozno izgleda. Mogli su lepo da razdvoje, metro za mobilne telefone i tablete, standardan interfejs za računare i svi bi bili zadovoljni. Umesto toga pokušavaju da "olakšaju" korisnicima korišćenje ovog mutanta. Često se zapitam kakve glave sede u upravnim odborima i na osnovu čega donose ovakve odluke.

milos

pre 10 godina

Pratim softversku industriju preko 10 godina i nikada dosada nisam video veći promašaj od Windows 8. Tipičan primer šta se dobije kada neka kompanija misli da je pametnija od svojih korisnika. Žao mi je samo inžinjera i administratora koji su osuđeni na mučenje sve dok se Microsoft nije pozvao pameti.

Vladimir

pre 10 godina

Moje nagadjanje je da ce u Windows 9 vratiti start meni kao u Windows 7 ali ce ga prodavati kao revolucionarnu opciju koja nikada pre nije vidjena. Verovatno ce staviti i neku opciju tipa : "Enable standard desktop mode" koju ce korisnici moci da stikliraju kako bi iskljucili MetroUI. Ovi iz MS-a bas vole da sisaju ovce. Muka mi je od ove kompanije. Koristim njihove proizvode samo sto moram jer zahtevaju na poslu (moj sef koristi Mac zato sto mu se moze). Ne znam kako ljudi ne vide da im prodaju sarenu lazu. Ne kazem da su im svi proizvodi losi, vec govorim o njihovom poslovnom modelu koji se bazira na sisanju naivcina i forsiranju novih proizvoda koji su isti kao prethodni samo u drugacijem pakovanju.

Miloje

pre 10 godina

Koristim 8.1 od pocetka godine i trebalo mi je oko 4 dana da se prilagodim promenama koje su skoro trivijalne. Najveca proemna je taj Start screen umesto menija i to je sve. Dobro, i nacin na koji se pristupa restartovanju iskljucivanju i nekim podesavanjima. Inace primetna su unaoredjenja performanse na 8.1 cak je manje zahtevna od 7. Problem je sto su vecina ljudi konformiste pa se tesko prilagodjavanu promenama.

Mile

pre 10 godina

Kazes da je 8 najgori na svetu ? Nije, to je najbolji OS do sada, trosi najmanje resursa racunara, za klasu brzi od 7mice, nije ni jednostavniji ni tezi, samo stvar navike...
A da je losiji nije, ne moze golf 4 da bude bolji od golfa 5...

Dunda

pre 10 godina

Koritim vindows 8.1 i radi dobro. Start meni koristim da bih brzo naso program ili fajl koji mi treba. Cim stisnem win dugme krenem da kucam ime programa/fajla i jako brzo pretrazuje hard. Osim toga ne koristim start meni kao pregled aplikacija. Radi brzo i ne vidim sto ga ljudi pljuju toliko. Ako ti se ne svidja nemoj da ga koristis. Vrati se na 7icu koju takodje nisi platio i prestani da kukas.

tripldabl

pre 10 godina

Za posao koristim mac, za sve ostalo win (8.1),imao i kombinaciju win+backtrack+suse, telefon android cyano..nema savrsenog sistema, svaki baguje na svoj nacin,svakom manjka nesto, ono sto su uradili sa zadnjim win sto se tice dizajna je to da su se okrenuli kombinaciji klasicni kompjuter/tablet(touch screen)..kernel im je dosta poboljsan(brzi), indexiranje fajlova u win 8 je dosta brze nego win 7,programi manje zauzimaju prostora na ram memoriji i brze ih ocitava..sve u svemu tehnicki gledano najbolji windows do sada, a sto se tog starta tice, ima solucija Third-party programcici, win8starter itd..

gari

pre 10 godina

Ne samo što ga vraćaju na kašičicu sa svakom novom verzijom, nego još grozno izgleda. Mogli su lepo da razdvoje, metro za mobilne telefone i tablete, standardan interfejs za računare i svi bi bili zadovoljni. Umesto toga pokušavaju da "olakšaju" korisnicima korišćenje ovog mutanta. Često se zapitam kakve glave sede u upravnim odborima i na osnovu čega donose ovakve odluke.

milos

pre 10 godina

Pratim softversku industriju preko 10 godina i nikada dosada nisam video veći promašaj od Windows 8. Tipičan primer šta se dobije kada neka kompanija misli da je pametnija od svojih korisnika. Žao mi je samo inžinjera i administratora koji su osuđeni na mučenje sve dok se Microsoft nije pozvao pameti.

Miloje

pre 10 godina

Koristim 8.1 od pocetka godine i trebalo mi je oko 4 dana da se prilagodim promenama koje su skoro trivijalne. Najveca proemna je taj Start screen umesto menija i to je sve. Dobro, i nacin na koji se pristupa restartovanju iskljucivanju i nekim podesavanjima. Inace primetna su unaoredjenja performanse na 8.1 cak je manje zahtevna od 7. Problem je sto su vecina ljudi konformiste pa se tesko prilagodjavanu promenama.

Washington

pre 10 godina

Kazes da je 8 najgori na svetu ? Nije, to je najbolji OS do sada, trosi najmanje resursa racunara, za klasu brzi od 7mice, nije ni jednostavniji ni tezi, samo stvar navike...
A da je losiji nije, ne moze golf 4 da bude bolji od golfa 5...
(Mile, 3. april 2014 11:15)

Da, koristi najmanje resursa ali ima toliko sitnica koje toliko iznerviraju coveka. A ovo start dugme je jedna od njih. Prosto ne mogu da verujem da su ga uklonili, pogotovo za ljude ciji racunari i nemaju touch ekran, stvarno ne znam za sta mi sluzi onaj prvi meni koji je namenjen za tablete i touch laptope?

win8 je super a moze i bolje

pre 10 godina

Ovi sto se zale na win 8 ne umeju da ga koriste. Ja metro prakticno ni ne vidim na win8. Sva sreca pa postoje raznoliki sistemi i ljudi mogu da biraju sta im se dopada.

Dark Fusion

pre 10 godina

Windows 8.1 jedan od najboljih sistema meni cak bolji od sedmice a evo i razloga:
Neverovatno brzo dizanje sistema(fast boot time )
Brz a kasnije kada se naviknete jednostavan
Svidja mi sto preko stora mogu da preuzmem neke aplikacije za smart phone
Trosi manje resursa .
I ja sam pametovo kako je krs bla bla ali kada sam koristio dobrih mesec dana fenomenalan sistem . A prvi razlog zasto sam ga ostavio u pocetku je startovanje sistema na mom kompu (cpu amd x4 955be , msi 560ti,4gb hyperx 1600,500gb sistem je spreman za 2 minuta dok je na sedmici trebalo duplo !

Nikola

pre 10 godina

Hvala bogu, još samo kada bih se dodala mogućnost izbora izgleda menija klasični, metro klasični i metro bio bih pun pogodak. Svi bi bili zadovoljni.Teško je menjati navike korisnika a Windows 8 nije nikako poželjan za sada među korisnicima, većinom ko ima mogućnost drži se ušuškane sedmice koliko god noviji bio bolji Dok ne dođe neko bolje izdanje koje se najavljuje. Linuxi su glupe priče za većinu standardnih korisnika a Mac malo ko može da priušti za sada.

pero

pre 10 godina

Za šta koristite start meni? Ozbiljno pitam. Koristim Win8 od samog početka u desktop režimu, metro ni ne primećujem da postoji. Ne razumem zašto se ljudi žale na osmicu...

dimtrije

pre 10 godina

@Mile : Uglavnom se slazem sa tobom ali MetroUI je veoma nepraktican iz moje perspektive. Ocigledno da vecina ljudi ima isti pogled na taj UI. Ne zelim da menjam navike koje mi omogucavaju veoma efikasno obavljanje svakodnevnih poslova. Zasto da menjam tim koji pobedjuje?

Prophet

pre 10 godina

Ja imam osmicu od kako je izasla, i dobio sam update na 8.1 pro cim je izasao. Inace imam original softver. Nije pirat. I najbolji je os do sada, Ko god igra igre, po 10fps a daje vise nego windows 7. A za boot time, meni digne sistem za nepunih 1min, imam procesor sa 8 jezgra i stavio sam da pri dizanju koristi svih 8 , kao i 16gb rama. Sve glatko i brzo ide, sve ikone mozete podesiti na tile, i jednim klikom sta god zamislite stavite.

heffer

pre 10 godina

W8 se dize iz cold boota za 10 sekundi, sa Fast bootom za 5... sve sa SSD-a. Brzi je manje zahtevan od prethodnika. Koga je briga za Start meni onda?

BlackFlag

pre 10 godina

Metro je lep ali dosadan! Za nesto sto u Sedmici radite na 2 klika, u Metrou vam treba 16 klika i 13 puta da skrolujete! Ja sam za da Windows 8.1 ima maksimalnu podrsku da korisnik bira sta pali sta gasi i to i koristi! Ja ne volim forsirano nametanje da koristim nesto sto se ne svidja ili ne koristim!

badjura

pre 10 godina

Windows je masina,a ovi ostali sto hejtuju ce ostati na svojim jadnim,linuxima,macovima itd...Jos malo i dominacija na polju telefona...?

Morpheus

pre 10 godina

Ova opsesija Start menijem mi nikad neće biti jasna. Trenutno koristim Linux, ali sam Windows 8 aktivno koristio tokom nekoliko meseci nakon izlaska. Start meni mi ni malo nije nedostajao tokom tog perioda jer sam shvatio da je sa Start ekranom za svaku akciju potreban jedan klik mišem manje nego ranije, potrebno je samo malo navikavanja.

A na tvrdnje da je Windows 8 najgori OS nije potrebno trošiti reči, to je najbolji Windows OS koji sam ikad koristio, brz je, stabilan i sa par izuzetno korisnih inovacija u odnosu na sedmicu (jedini program koji mi nedostaje iz Windows okruženja je Mail aplikacija iz Windows 8). Bio bi savršen da je integracija Metro i Desktop interfejsa odrađena malo bolje, ovako deluje pomalo nedovršeno.

rade

pre 10 godina

Ajde sad nek mi ovi pametni win7 korisnici kazu kad koriste start dugme, osim za gasenje racunara? Po meni to i nije neki nedostatak, sve je stvar navike!

Sistem

pre 10 godina

@Prophet
Kupi jači komp cim ti sa 8 jez i 16 rama dize oko min :-p

Masina: AMD Sempron (jedno jezgro, 512kb l2 kesa) 2ghz, 3gb ram (ddr2) radeon HD3200 (lap top koji mi služi za proucavanje sistema)
Skoro sam poceo na njemu da koristim
Win8.1 pirata, cisto da vidim kakav je, i da, podize se za 40-50s (inace nekada sam mogao i xp da namestim da se podize oko 1min) :-p

Salu na stranu, win8 nisu lose napravili, cak mi za nijansu bolje (brze) radi od 7.

Vladimir

pre 10 godina

Moje nagadjanje je da ce u Windows 9 vratiti start meni kao u Windows 7 ali ce ga prodavati kao revolucionarnu opciju koja nikada pre nije vidjena. Verovatno ce staviti i neku opciju tipa : "Enable standard desktop mode" koju ce korisnici moci da stikliraju kako bi iskljucili MetroUI. Ovi iz MS-a bas vole da sisaju ovce. Muka mi je od ove kompanije. Koristim njihove proizvode samo sto moram jer zahtevaju na poslu (moj sef koristi Mac zato sto mu se moze). Ne znam kako ljudi ne vide da im prodaju sarenu lazu. Ne kazem da su im svi proizvodi losi, vec govorim o njihovom poslovnom modelu koji se bazira na sisanju naivcina i forsiranju novih proizvoda koji su isti kao prethodni samo u drugacijem pakovanju.

Das

pre 10 godina

Ovo je kao kad bih seo u neki VW a rikverc mi je desno dole umesto levo gore. Ko voli moze i desno dole i gore ali ja volim da bude tamo gde i treba da bude, zar ne?

Python

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da pored besplatnog sigurnog i otvorenog koda Linux sistema ljudi jos uvek koriste Microsoft spyware windows - sta ti je mazohizam jbt lol
Ubuntu 12.04 LtS

Zoran

pre 10 godina

Start meni nije postojao pre Windowsa 95. Kad je uveden, isto je bila velika promena. Samo, nije bilo toliko korisnika kao danas, pa se niko nije bunio.

xitam

pre 10 godina

Super. Vratili su "minimize". Kakav napredak! Ali oni imaju prava da eksperimentisu. Tako i mi saznajemo sta nam vise odgovara. Da nismo imali "metro", ne bismo znali da je smor.

bye bye dinosaurs

pre 10 godina

Dzaba sto sad vracaju, korisnici koji odlaze se nece vracati. Windows polako ali sigurno tone, za 5 godina ga nece biti ni na 50% komppjutera

joksa

pre 10 godina

Koristim Windows 8 i jeste brzi od win7ice, ali jedini je problem što uvek će morati da se instalira startisback ili program takvog tipa. A na osnovu ovoga što sam video, i dalje će morati da se koristi. Pokušavaju da ubace live tile u desktop okruženje a po meni nije potrebno to raditi.

scio me nihil scire

pre 10 godina

Osmica je napravljena pre svega za touch screen uredjaje i tada se mogu spoznati i iskoristiti sve njene drazi! Naravno, ima desktop mod koji je slican kao w7. Imam surface pro i radi perfektno, fluidno uz minimalnu upotrebu memorije. Vi sto pljujete verovatno niste ni probali, ili ste "radili na njoj 5minuta". Dosta hejtovanja vise! Pozdrav

Axl

pre 10 godina

Koristim Windows 8 od prvog dana. fantastican je. Prvi put da je Microsoft napravio dva dobra sistema za redom. posle 95 se cekalo do 98. Nakon njega do Xp-a. Zatim do sedmice.. Da ne nabrajam ove izmedju koji ne zasluzuju paznju..

sx

pre 10 godina

win8 i modern ui je nešto najgore i najružnije što sam video i koristio. Kao korisnik koji ima otvoreno po nekoliko aplikacija istovremeno, win8 mnogo otežava rad. Ne želim da kuckam imena aplikacija.. želim da kliknem i odmah da radim. Jedino xp to nudi iz prve.

Nikola

pre 10 godina

Sta je s tim start menijem, ja ne znam? Sto to toliko treba? Ja nisam ni osetio da ga nema. A za ovaj komentar "kasno" sve je suvisno komentarisati.

Bane

pre 10 godina

Ja bih presao na windows 8.1 ali ne znam da lice moj komp moci da izgura ovaj sistem.Konfiguracije je pentium 4 2.80,ati 9600 i 1 gb rama.
Da li je neko imao iskustva sa w8.1 na slabim konfiguracijama i da li je optimizovan za njih.

novosadjanin

pre 10 godina

@Dunda: i u 7ici mozes jednostavno da podesis Indexing Options i da ti brzo pretrazi disk, cisto radi informacije. Inace, 8ica jeste optimizovanija, ali dok instaliras sve te modifikacije i potrosis deo resursa, dodjes na isto. Ajd dobro, nije MBR vec GPT, ali opet.

zivim za fajt

pre 10 godina

Da se razumemo jednom za svagda, windows 8 je najbolji os ikada na planeti zemlji a i sire, s4 je bolji od iphone-a, partizan je bolji od zvezde, vucic je lepsi od jorgovanke, toma je lepsi od seselja, a Srbi su najpametniji.

kako protiv XP-a

pre 10 godina

xp ne samo sto koristi mnogo ljudi, već ga i dalje koriste sve drzavne ustanove - domovi zdravlja, bolnice, skole, a kada gledate vesti mozete videti i i Vladia Srbije.
(Stomak, 3. april 2014 14:40)
i banke npr..

Stomak

pre 10 godina

Počeo sam da koristim win8 još 2012 i ništa mi nije bio problem. Iskreno, ne koristim onaj metro deo, valjda se tako zove, većinom sam na desktopu, ali mi sigurno nije toliko smetalo da bih bezrazlozno kukao kao većina po internetu. Inace, windows xp ne samo sto koristi mnogo ljudi, već ga i dalje koriste sve drzavne ustanove - domovi zdravlja, bolnice, skole, a kada gledate vesti mozete videti i i Vladia Srbije. :) Makar da pređu na win7, čoveče.

kontrapunkt

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da pored besplatnog sigurnog i otvorenog koda Linux sistema ljudi jos uvek koriste Microsoft spyware windows - sta ti je mazohizam jbt lol
Ubuntu 12.04 LtS
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Python, 3. april 2014 16:42)

Verovao bi kad bi na poslu imao sve servere i računare podignute na Windowsu, a radi se o stotinama mašina. Inače, Android sa koga pišeš nije ništa manje spyware od Windowsa, čak naprotiv...

dzoni

pre 10 godina

Treba im godinu dana za nesto sto radi malo programce od 500 kb pa i to da radi metro aplikacija u prozoru.. A to programce koje napisao jedan jedini covek imam bar 7-8 meseci na osmicu.
Mada i pored njega ne koristim osmicu.. Na jednoj particiji je sedmica na drugo osmici ali ipak sam se vratio na sedmicu iz mnogo razloga koje me mrzi da pisem.

student

pre 10 godina

Hvala bogu, još samo kada bih se dodala mogućnost izbora izgleda menija klasični, metro klasični i metro bio bih pun pogodak. Svi bi bili zadovoljni.Teško je menjati navike korisnika a Windows 8 nije nikako poželjan za sada među korisnicima, većinom ko ima mogućnost drži se ušuškane sedmice koliko god noviji bio bolji Dok ne dođe neko bolje izdanje koje se najavljuje. Linuxi su glupe priče za većinu standardnih korisnika a Mac malo ko može da priušti za sada.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Nikola, 3. april 2014 12:38) Ovi su i Linux presisali po glupostima ;))) naterase me da predjem na mac
(Kosojevic Zoran - Koske, 3. april 2014 11:14)

Vas dvojica ste stručnjaci za računare i znate da je Linux glupost?! Koristim Linux već par godina i mogu slobodno da kažem da nije glupost. Dobar je i jednostavan za prosečnog korisnika, nezamenljiv za naprednog korisnika računara. Što se tiče Windows 8, bolji je od 7-ice sigurno, a to što ljudi ne znaju da prihvate novine, pa čak i ako su one bolje, to ne znači da te novine ne valjaju.

gile

pre 10 godina

Sta je s tim start menijem, ja ne znam? Sto to toliko treba? Ja nisam ni osetio da ga nema. A za ovaj komentar "kasno" sve je suvisno komentarisati.
(Nikola, 3. april 2014 22:52)

Evo mogu ja da ti objasnim ti si jedan u milijardu . Da li ti je sad jasno da to nije neka frka ko sto kazes zasto bi oni to menjali nego je vecini 90 % frka pa ga zato menjaju , meni ne ja koristim sedmicu.

johnny

pre 10 godina

Je l' neko primetio da kompletan start menu postoji ako u Metro mode-u prstom povucete na gore? Predlazem svima prvo da nauce da koriste sve opcije W8.1, drugo da kupe racunar/tablet sa touchscreen-om, trece da prestanu da hejtuju promene na bolje. Ko je za vreme W95, ili cak W XP znao da ces moci da koristis Win prstima po monitoru? Dobrodosli u buducnost, zatucanici.

Techno®

pre 10 godina

@antikritičar Jaooo DA još samo 7 dana i svi mi koji imamo aktiviran developer preview ćemo imati WP8.1 :D Na kompu sad već izvesno vreme (par nedelja) imam piratski Win 8.1pro i radi eeeextra dobro i brzo, treba samo malo navikavanja, ali minimalno...

mere

pre 10 godina

ma sta ce im start menu, ja sam se potpuno naviko na 8.1. i nije mi jasno sta ce vama, kad se svemu brze prstupa na 8. inace za w8 mogu da kazem da je, brzi, lepsi, i korisnicki najlaksi win do sad, samo treba da prodjete period navikavanja.

cp6uH

pre 10 godina

Осећам се дивно што ме не погађа да шта је газда одлучио да наметне сужњима. Само ми је жао што сужања има и код нас.

Darius

pre 10 godina

Koje gledao "BUILD 2014" i video kako su sredili manipulaciju za desktop mašine uz pomoć miša,na kraju će ispasti žešća dijabola, ako i dalje tvrdoglavo insisitira na Windows7 dinosaurusu.
P.S.ja ga radije zovem, W7-halapljiva kornjača.

yup

pre 10 godina

Nije problem metro ekran. Problem je što se aplikacije preko metroa startuju mnogo sporije nego sa desktopa. To je fail veliki. Start menu se vraća preko (npr) ClassicShella ili Start8 programa, tako da to nije problem za one koji ne mogu ili ne žele da se navikavaju na promenu starta (kao ja).

Pero

pre 10 godina

"win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search..."

To što pominješ se i na win7 i na win8.1 radi isto: taster windows+taster R i otkucaš cmd. Enter.

Morpheus

pre 10 godina

win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search...oduzima vreme. takodje ne mogu da pristupim programima koje nemam kao desktop ikonice,jer mi fali all programs iz start menija.
(wlado, 4. april 2014 06:55)

Command prompt (kao i gotovo sve druge bitne opcije) se nalazi na desni klik mišem u donjem levom uglu ekrana, dakle praktično na istom mestu kao i na sedmici.

Prophet

pre 10 godina

Sistem, Da samo sto sam ja naveo i sa gasenjem i dizanjem oko 1 minut. Nisam merio vreme, rekao sam odprilike. Tako da nemam sta da uzimam, jel i ovo je previse jaka masina.

Maks

pre 10 godina

@ (badjura, 3. april 2014 18:13)

Meni upravo ti zvučiš kao hejter...

Uzgred... Windows nije "mašina"... Windows je samo software, a hardware nije "Windows"... Mac jeste mašina (Mac je računar, nije OS... OS za Mac se zove OS X) i to high end mašina, koja može i istovremeno uz OS X da tera i Windows potpuno legalno, ako neko ima potrebe da koristi Windows... Ja Windows ne koristim jer mi nije potreban uopšte, ali to ne znači da ne bih mogao da ga koristim ili kupim kada bih hteo... ovo ti pišem sa Late 2013 15'' MacBook Pro Retina laptopa, koji sam kupio za posao (radim grafički dizajn, a za to mi Windows uopšte nije potreban jer profesionalne programe za to imam i za OS X... imam čak i neke koji ne postoje za Windows)... ako sam imao pare za toliko skup laptop (a ti pogledaj koliko taj laptop košta), imao bih i za Windows da mi je Windows potreban za nešto, ali ne znam za šta bi mi Windows koristio, osim možda za igrice (al' ovaj laptop i nisam kupio za igrice, nego za posao).

Morpheus

pre 10 godina

Windows je masina,a ovi ostali sto hejtuju ce ostati na svojim jadnim,linuxima,macovima itd...Jos malo i dominacija na polju telefona...?
(badjura, 3. april 2014 18:13)

Čemu takva isključivost? Zar mora neko ko kritikuje jedan OS biti zagriženi pristalica drugog? Ja sam koristio i Windows i Mac i Linux, i u svakom od njih sam našao nešto korisno i nešto što mi je smetalo. Trenutno sam na Linuxu jer sam našao lepu distribuciju koja zadovoljava sve moje potrebe (elementary OS), ali i dalje mislim da je Windows 8 jako dobar sistem.

Sve ove kritike od strane drugih komentatora su posledica nedostatka sposobnosti prilagođavanja na nešto novo i malo drugačije, čim nije onako kako su navikli automatski je loše. Da su malo fleksibilniji našli bi mnogo dobrih strana tog operativnog sistema.

wlado

pre 10 godina

win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search...oduzima vreme. takodje ne mogu da pristupim programima koje nemam kao desktop ikonice,jer mi fali all programs iz start menija.

alejandria

pre 10 godina

Čemu ovaj korak unazad, nije mi jasno??!! Zbog nekih koji nisu ni probali Osmicu i Osmicu.1, koje odlično funkcionišu, i prejednostavne su za upotrebu! Ili ne bi koraknuli sa vremenom unaprijed. Ili se boje promjena. Nešto je od ovoga:D

Ulatec

pre 10 godina

Mislim dzabe buka , instalise se ClassicShellSetup_4_0_4.exe i 8mica razbija a desktop je u 7-ca mode-u a imas i metro ako hoces. Taj novi 8.1 update sa start button-om stize kao Marko na boj. Classic Shell je star skoro koliko i sama 8mica . 8mica mi LETI a na laptopu toliko je dobra da mi se masina nikad ne zagrejava jel 8mica optimalno koristi rezourse. Inace dodao sam extra memoriju tako da mi laptop (Toshiba A8) ima ukupno 12gb ram-a. Leti malisha....

Duca

pre 10 godina

Probao sam win 8 cim se pojavio. Microsoft je po meni postigao ono sto se kaze spektakularni autogol. Pocetak kraja ovog giganta. A za android npr mogu reci sve najbolje. Samo jos da se pojavi na desktop masinama.

Python

pre 10 godina

#kontrapunkt :
oko androida se slazemo - koristim preko tableta da pogledam vesti i sl.
Sistem na win - visa sila ali kao admin i / ili developer sta je po tvom slobodnom izboru "favorite" - bezbednost cena pouzdanost windows ili Linux?
(analitika koju koristim govori da je recimo 85% korisnika win ali isti toliko servera na Linux based)

tpb

pre 10 godina

Za korisnike w8 i w8.1: izguglajte Start8 precracked, instalirajte i to je to. Ako vec koristite nelegalni OS nece vam biti problem da koristite i piratizovan softver

bye bye dinosaurs

pre 10 godina

Dzaba sto sad vracaju, korisnici koji odlaze se nece vracati. Windows polako ali sigurno tone, za 5 godina ga nece biti ni na 50% komppjutera

Python

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da pored besplatnog sigurnog i otvorenog koda Linux sistema ljudi jos uvek koriste Microsoft spyware windows - sta ti je mazohizam jbt lol
Ubuntu 12.04 LtS

Mile

pre 10 godina

Kazes da je 8 najgori na svetu ? Nije, to je najbolji OS do sada, trosi najmanje resursa racunara, za klasu brzi od 7mice, nije ni jednostavniji ni tezi, samo stvar navike...
A da je losiji nije, ne moze golf 4 da bude bolji od golfa 5...

milos

pre 10 godina

Pratim softversku industriju preko 10 godina i nikada dosada nisam video veći promašaj od Windows 8. Tipičan primer šta se dobije kada neka kompanija misli da je pametnija od svojih korisnika. Žao mi je samo inžinjera i administratora koji su osuđeni na mučenje sve dok se Microsoft nije pozvao pameti.

badjura

pre 10 godina

Windows je masina,a ovi ostali sto hejtuju ce ostati na svojim jadnim,linuxima,macovima itd...Jos malo i dominacija na polju telefona...?

rade

pre 10 godina

Ajde sad nek mi ovi pametni win7 korisnici kazu kad koriste start dugme, osim za gasenje racunara? Po meni to i nije neki nedostatak, sve je stvar navike!

pero

pre 10 godina

Za šta koristite start meni? Ozbiljno pitam. Koristim Win8 od samog početka u desktop režimu, metro ni ne primećujem da postoji. Ne razumem zašto se ljudi žale na osmicu...

Darius

pre 10 godina

Koje gledao "BUILD 2014" i video kako su sredili manipulaciju za desktop mašine uz pomoć miša,na kraju će ispasti žešća dijabola, ako i dalje tvrdoglavo insisitira na Windows7 dinosaurusu.
P.S.ja ga radije zovem, W7-halapljiva kornjača.

Prophet

pre 10 godina

Ja imam osmicu od kako je izasla, i dobio sam update na 8.1 pro cim je izasao. Inace imam original softver. Nije pirat. I najbolji je os do sada, Ko god igra igre, po 10fps a daje vise nego windows 7. A za boot time, meni digne sistem za nepunih 1min, imam procesor sa 8 jezgra i stavio sam da pri dizanju koristi svih 8 , kao i 16gb rama. Sve glatko i brzo ide, sve ikone mozete podesiti na tile, i jednim klikom sta god zamislite stavite.

Vladimir

pre 10 godina

Moje nagadjanje je da ce u Windows 9 vratiti start meni kao u Windows 7 ali ce ga prodavati kao revolucionarnu opciju koja nikada pre nije vidjena. Verovatno ce staviti i neku opciju tipa : "Enable standard desktop mode" koju ce korisnici moci da stikliraju kako bi iskljucili MetroUI. Ovi iz MS-a bas vole da sisaju ovce. Muka mi je od ove kompanije. Koristim njihove proizvode samo sto moram jer zahtevaju na poslu (moj sef koristi Mac zato sto mu se moze). Ne znam kako ljudi ne vide da im prodaju sarenu lazu. Ne kazem da su im svi proizvodi losi, vec govorim o njihovom poslovnom modelu koji se bazira na sisanju naivcina i forsiranju novih proizvoda koji su isti kao prethodni samo u drugacijem pakovanju.

Dunda

pre 10 godina

Koritim vindows 8.1 i radi dobro. Start meni koristim da bih brzo naso program ili fajl koji mi treba. Cim stisnem win dugme krenem da kucam ime programa/fajla i jako brzo pretrazuje hard. Osim toga ne koristim start meni kao pregled aplikacija. Radi brzo i ne vidim sto ga ljudi pljuju toliko. Ako ti se ne svidja nemoj da ga koristis. Vrati se na 7icu koju takodje nisi platio i prestani da kukas.

Morpheus

pre 10 godina

Ova opsesija Start menijem mi nikad neće biti jasna. Trenutno koristim Linux, ali sam Windows 8 aktivno koristio tokom nekoliko meseci nakon izlaska. Start meni mi ni malo nije nedostajao tokom tog perioda jer sam shvatio da je sa Start ekranom za svaku akciju potreban jedan klik mišem manje nego ranije, potrebno je samo malo navikavanja.

A na tvrdnje da je Windows 8 najgori OS nije potrebno trošiti reči, to je najbolji Windows OS koji sam ikad koristio, brz je, stabilan i sa par izuzetno korisnih inovacija u odnosu na sedmicu (jedini program koji mi nedostaje iz Windows okruženja je Mail aplikacija iz Windows 8). Bio bi savršen da je integracija Metro i Desktop interfejsa odrađena malo bolje, ovako deluje pomalo nedovršeno.

Nikola

pre 10 godina

Sta je s tim start menijem, ja ne znam? Sto to toliko treba? Ja nisam ni osetio da ga nema. A za ovaj komentar "kasno" sve je suvisno komentarisati.

Nikola

pre 10 godina

Hvala bogu, još samo kada bih se dodala mogućnost izbora izgleda menija klasični, metro klasični i metro bio bih pun pogodak. Svi bi bili zadovoljni.Teško je menjati navike korisnika a Windows 8 nije nikako poželjan za sada među korisnicima, većinom ko ima mogućnost drži se ušuškane sedmice koliko god noviji bio bolji Dok ne dođe neko bolje izdanje koje se najavljuje. Linuxi su glupe priče za većinu standardnih korisnika a Mac malo ko može da priušti za sada.

Dark Fusion

pre 10 godina

Windows 8.1 jedan od najboljih sistema meni cak bolji od sedmice a evo i razloga:
Neverovatno brzo dizanje sistema(fast boot time )
Brz a kasnije kada se naviknete jednostavan
Svidja mi sto preko stora mogu da preuzmem neke aplikacije za smart phone
Trosi manje resursa .
I ja sam pametovo kako je krs bla bla ali kada sam koristio dobrih mesec dana fenomenalan sistem . A prvi razlog zasto sam ga ostavio u pocetku je startovanje sistema na mom kompu (cpu amd x4 955be , msi 560ti,4gb hyperx 1600,500gb sistem je spreman za 2 minuta dok je na sedmici trebalo duplo !

Miloje

pre 10 godina

Koristim 8.1 od pocetka godine i trebalo mi je oko 4 dana da se prilagodim promenama koje su skoro trivijalne. Najveca proemna je taj Start screen umesto menija i to je sve. Dobro, i nacin na koji se pristupa restartovanju iskljucivanju i nekim podesavanjima. Inace primetna su unaoredjenja performanse na 8.1 cak je manje zahtevna od 7. Problem je sto su vecina ljudi konformiste pa se tesko prilagodjavanu promenama.

sx

pre 10 godina

win8 i modern ui je nešto najgore i najružnije što sam video i koristio. Kao korisnik koji ima otvoreno po nekoliko aplikacija istovremeno, win8 mnogo otežava rad. Ne želim da kuckam imena aplikacija.. želim da kliknem i odmah da radim. Jedino xp to nudi iz prve.

Axl

pre 10 godina

Koristim Windows 8 od prvog dana. fantastican je. Prvi put da je Microsoft napravio dva dobra sistema za redom. posle 95 se cekalo do 98. Nakon njega do Xp-a. Zatim do sedmice.. Da ne nabrajam ove izmedju koji ne zasluzuju paznju..

Duca

pre 10 godina

Probao sam win 8 cim se pojavio. Microsoft je po meni postigao ono sto se kaze spektakularni autogol. Pocetak kraja ovog giganta. A za android npr mogu reci sve najbolje. Samo jos da se pojavi na desktop masinama.

gari

pre 10 godina

Ne samo što ga vraćaju na kašičicu sa svakom novom verzijom, nego još grozno izgleda. Mogli su lepo da razdvoje, metro za mobilne telefone i tablete, standardan interfejs za računare i svi bi bili zadovoljni. Umesto toga pokušavaju da "olakšaju" korisnicima korišćenje ovog mutanta. Često se zapitam kakve glave sede u upravnim odborima i na osnovu čega donose ovakve odluke.

Das

pre 10 godina

Ovo je kao kad bih seo u neki VW a rikverc mi je desno dole umesto levo gore. Ko voli moze i desno dole i gore ali ja volim da bude tamo gde i treba da bude, zar ne?

johnny

pre 10 godina

Je l' neko primetio da kompletan start menu postoji ako u Metro mode-u prstom povucete na gore? Predlazem svima prvo da nauce da koriste sve opcije W8.1, drugo da kupe racunar/tablet sa touchscreen-om, trece da prestanu da hejtuju promene na bolje. Ko je za vreme W95, ili cak W XP znao da ces moci da koristis Win prstima po monitoru? Dobrodosli u buducnost, zatucanici.

dzoni

pre 10 godina

Treba im godinu dana za nesto sto radi malo programce od 500 kb pa i to da radi metro aplikacija u prozoru.. A to programce koje napisao jedan jedini covek imam bar 7-8 meseci na osmicu.
Mada i pored njega ne koristim osmicu.. Na jednoj particiji je sedmica na drugo osmici ali ipak sam se vratio na sedmicu iz mnogo razloga koje me mrzi da pisem.

tripldabl

pre 10 godina

Za posao koristim mac, za sve ostalo win (8.1),imao i kombinaciju win+backtrack+suse, telefon android cyano..nema savrsenog sistema, svaki baguje na svoj nacin,svakom manjka nesto, ono sto su uradili sa zadnjim win sto se tice dizajna je to da su se okrenuli kombinaciji klasicni kompjuter/tablet(touch screen)..kernel im je dosta poboljsan(brzi), indexiranje fajlova u win 8 je dosta brze nego win 7,programi manje zauzimaju prostora na ram memoriji i brze ih ocitava..sve u svemu tehnicki gledano najbolji windows do sada, a sto se tog starta tice, ima solucija Third-party programcici, win8starter itd..

heffer

pre 10 godina

W8 se dize iz cold boota za 10 sekundi, sa Fast bootom za 5... sve sa SSD-a. Brzi je manje zahtevan od prethodnika. Koga je briga za Start meni onda?

Washington

pre 10 godina

Kazes da je 8 najgori na svetu ? Nije, to je najbolji OS do sada, trosi najmanje resursa racunara, za klasu brzi od 7mice, nije ni jednostavniji ni tezi, samo stvar navike...
A da je losiji nije, ne moze golf 4 da bude bolji od golfa 5...
(Mile, 3. april 2014 11:15)

Da, koristi najmanje resursa ali ima toliko sitnica koje toliko iznerviraju coveka. A ovo start dugme je jedna od njih. Prosto ne mogu da verujem da su ga uklonili, pogotovo za ljude ciji racunari i nemaju touch ekran, stvarno ne znam za sta mi sluzi onaj prvi meni koji je namenjen za tablete i touch laptope?

win8 je super a moze i bolje

pre 10 godina

Ovi sto se zale na win 8 ne umeju da ga koriste. Ja metro prakticno ni ne vidim na win8. Sva sreca pa postoje raznoliki sistemi i ljudi mogu da biraju sta im se dopada.

Zoran

pre 10 godina

Start meni nije postojao pre Windowsa 95. Kad je uveden, isto je bila velika promena. Samo, nije bilo toliko korisnika kao danas, pa se niko nije bunio.

Stomak

pre 10 godina

Počeo sam da koristim win8 još 2012 i ništa mi nije bio problem. Iskreno, ne koristim onaj metro deo, valjda se tako zove, većinom sam na desktopu, ali mi sigurno nije toliko smetalo da bih bezrazlozno kukao kao većina po internetu. Inace, windows xp ne samo sto koristi mnogo ljudi, već ga i dalje koriste sve drzavne ustanove - domovi zdravlja, bolnice, skole, a kada gledate vesti mozete videti i i Vladia Srbije. :) Makar da pređu na win7, čoveče.

scio me nihil scire

pre 10 godina

Osmica je napravljena pre svega za touch screen uredjaje i tada se mogu spoznati i iskoristiti sve njene drazi! Naravno, ima desktop mod koji je slican kao w7. Imam surface pro i radi perfektno, fluidno uz minimalnu upotrebu memorije. Vi sto pljujete verovatno niste ni probali, ili ste "radili na njoj 5minuta". Dosta hejtovanja vise! Pozdrav

mere

pre 10 godina

ma sta ce im start menu, ja sam se potpuno naviko na 8.1. i nije mi jasno sta ce vama, kad se svemu brze prstupa na 8. inace za w8 mogu da kazem da je, brzi, lepsi, i korisnicki najlaksi win do sad, samo treba da prodjete period navikavanja.

Techno®

pre 10 godina

@antikritičar Jaooo DA još samo 7 dana i svi mi koji imamo aktiviran developer preview ćemo imati WP8.1 :D Na kompu sad već izvesno vreme (par nedelja) imam piratski Win 8.1pro i radi eeeextra dobro i brzo, treba samo malo navikavanja, ali minimalno...

xitam

pre 10 godina

Super. Vratili su "minimize". Kakav napredak! Ali oni imaju prava da eksperimentisu. Tako i mi saznajemo sta nam vise odgovara. Da nismo imali "metro", ne bismo znali da je smor.

alejandria

pre 10 godina

Čemu ovaj korak unazad, nije mi jasno??!! Zbog nekih koji nisu ni probali Osmicu i Osmicu.1, koje odlično funkcionišu, i prejednostavne su za upotrebu! Ili ne bi koraknuli sa vremenom unaprijed. Ili se boje promjena. Nešto je od ovoga:D

Maks

pre 10 godina

@ (badjura, 3. april 2014 18:13)

Meni upravo ti zvučiš kao hejter...

Uzgred... Windows nije "mašina"... Windows je samo software, a hardware nije "Windows"... Mac jeste mašina (Mac je računar, nije OS... OS za Mac se zove OS X) i to high end mašina, koja može i istovremeno uz OS X da tera i Windows potpuno legalno, ako neko ima potrebe da koristi Windows... Ja Windows ne koristim jer mi nije potreban uopšte, ali to ne znači da ne bih mogao da ga koristim ili kupim kada bih hteo... ovo ti pišem sa Late 2013 15'' MacBook Pro Retina laptopa, koji sam kupio za posao (radim grafički dizajn, a za to mi Windows uopšte nije potreban jer profesionalne programe za to imam i za OS X... imam čak i neke koji ne postoje za Windows)... ako sam imao pare za toliko skup laptop (a ti pogledaj koliko taj laptop košta), imao bih i za Windows da mi je Windows potreban za nešto, ali ne znam za šta bi mi Windows koristio, osim možda za igrice (al' ovaj laptop i nisam kupio za igrice, nego za posao).

dimtrije

pre 10 godina

@Mile : Uglavnom se slazem sa tobom ali MetroUI je veoma nepraktican iz moje perspektive. Ocigledno da vecina ljudi ima isti pogled na taj UI. Ne zelim da menjam navike koje mi omogucavaju veoma efikasno obavljanje svakodnevnih poslova. Zasto da menjam tim koji pobedjuje?

Sistem

pre 10 godina

@Prophet
Kupi jači komp cim ti sa 8 jez i 16 rama dize oko min :-p

Masina: AMD Sempron (jedno jezgro, 512kb l2 kesa) 2ghz, 3gb ram (ddr2) radeon HD3200 (lap top koji mi služi za proucavanje sistema)
Skoro sam poceo na njemu da koristim
Win8.1 pirata, cisto da vidim kakav je, i da, podize se za 40-50s (inace nekada sam mogao i xp da namestim da se podize oko 1min) :-p

Salu na stranu, win8 nisu lose napravili, cak mi za nijansu bolje (brze) radi od 7.

Prophet

pre 10 godina

Sistem, Da samo sto sam ja naveo i sa gasenjem i dizanjem oko 1 minut. Nisam merio vreme, rekao sam odprilike. Tako da nemam sta da uzimam, jel i ovo je previse jaka masina.

zivim za fajt

pre 10 godina

Da se razumemo jednom za svagda, windows 8 je najbolji os ikada na planeti zemlji a i sire, s4 je bolji od iphone-a, partizan je bolji od zvezde, vucic je lepsi od jorgovanke, toma je lepsi od seselja, a Srbi su najpametniji.

yup

pre 10 godina

Nije problem metro ekran. Problem je što se aplikacije preko metroa startuju mnogo sporije nego sa desktopa. To je fail veliki. Start menu se vraća preko (npr) ClassicShella ili Start8 programa, tako da to nije problem za one koji ne mogu ili ne žele da se navikavaju na promenu starta (kao ja).

Morpheus

pre 10 godina

win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search...oduzima vreme. takodje ne mogu da pristupim programima koje nemam kao desktop ikonice,jer mi fali all programs iz start menija.
(wlado, 4. april 2014 06:55)

Command prompt (kao i gotovo sve druge bitne opcije) se nalazi na desni klik mišem u donjem levom uglu ekrana, dakle praktično na istom mestu kao i na sedmici.

joksa

pre 10 godina

Koristim Windows 8 i jeste brzi od win7ice, ali jedini je problem što uvek će morati da se instalira startisback ili program takvog tipa. A na osnovu ovoga što sam video, i dalje će morati da se koristi. Pokušavaju da ubace live tile u desktop okruženje a po meni nije potrebno to raditi.

cp6uH

pre 10 godina

Осећам се дивно што ме не погађа да шта је газда одлучио да наметне сужњима. Само ми је жао што сужања има и код нас.

wlado

pre 10 godina

win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search...oduzima vreme. takodje ne mogu da pristupim programima koje nemam kao desktop ikonice,jer mi fali all programs iz start menija.

BlackFlag

pre 10 godina

Metro je lep ali dosadan! Za nesto sto u Sedmici radite na 2 klika, u Metrou vam treba 16 klika i 13 puta da skrolujete! Ja sam za da Windows 8.1 ima maksimalnu podrsku da korisnik bira sta pali sta gasi i to i koristi! Ja ne volim forsirano nametanje da koristim nesto sto se ne svidja ili ne koristim!

Morpheus

pre 10 godina

Windows je masina,a ovi ostali sto hejtuju ce ostati na svojim jadnim,linuxima,macovima itd...Jos malo i dominacija na polju telefona...?
(badjura, 3. april 2014 18:13)

Čemu takva isključivost? Zar mora neko ko kritikuje jedan OS biti zagriženi pristalica drugog? Ja sam koristio i Windows i Mac i Linux, i u svakom od njih sam našao nešto korisno i nešto što mi je smetalo. Trenutno sam na Linuxu jer sam našao lepu distribuciju koja zadovoljava sve moje potrebe (elementary OS), ali i dalje mislim da je Windows 8 jako dobar sistem.

Sve ove kritike od strane drugih komentatora su posledica nedostatka sposobnosti prilagođavanja na nešto novo i malo drugačije, čim nije onako kako su navikli automatski je loše. Da su malo fleksibilniji našli bi mnogo dobrih strana tog operativnog sistema.

gile

pre 10 godina

Sta je s tim start menijem, ja ne znam? Sto to toliko treba? Ja nisam ni osetio da ga nema. A za ovaj komentar "kasno" sve je suvisno komentarisati.
(Nikola, 3. april 2014 22:52)

Evo mogu ja da ti objasnim ti si jedan u milijardu . Da li ti je sad jasno da to nije neka frka ko sto kazes zasto bi oni to menjali nego je vecini 90 % frka pa ga zato menjaju , meni ne ja koristim sedmicu.

Ulatec

pre 10 godina

Mislim dzabe buka , instalise se ClassicShellSetup_4_0_4.exe i 8mica razbija a desktop je u 7-ca mode-u a imas i metro ako hoces. Taj novi 8.1 update sa start button-om stize kao Marko na boj. Classic Shell je star skoro koliko i sama 8mica . 8mica mi LETI a na laptopu toliko je dobra da mi se masina nikad ne zagrejava jel 8mica optimalno koristi rezourse. Inace dodao sam extra memoriju tako da mi laptop (Toshiba A8) ima ukupno 12gb ram-a. Leti malisha....

Bane

pre 10 godina

Ja bih presao na windows 8.1 ali ne znam da lice moj komp moci da izgura ovaj sistem.Konfiguracije je pentium 4 2.80,ati 9600 i 1 gb rama.
Da li je neko imao iskustva sa w8.1 na slabim konfiguracijama i da li je optimizovan za njih.

Pero

pre 10 godina

"win 8.1 koristim, brz je, pouzdan, ali mu fali start meni, recimo Želim da udjem u command prompt, to je bio 1 klik na win 7, sada moram aktivirati search povlačenjem misa skroz desno,pa u search bar upisati cmd pa search..."

To što pominješ se i na win7 i na win8.1 radi isto: taster windows+taster R i otkucaš cmd. Enter.

novosadjanin

pre 10 godina

@Dunda: i u 7ici mozes jednostavno da podesis Indexing Options i da ti brzo pretrazi disk, cisto radi informacije. Inace, 8ica jeste optimizovanija, ali dok instaliras sve te modifikacije i potrosis deo resursa, dodjes na isto. Ajd dobro, nije MBR vec GPT, ali opet.

student

pre 10 godina

Hvala bogu, još samo kada bih se dodala mogućnost izbora izgleda menija klasični, metro klasični i metro bio bih pun pogodak. Svi bi bili zadovoljni.Teško je menjati navike korisnika a Windows 8 nije nikako poželjan za sada među korisnicima, većinom ko ima mogućnost drži se ušuškane sedmice koliko god noviji bio bolji Dok ne dođe neko bolje izdanje koje se najavljuje. Linuxi su glupe priče za većinu standardnih korisnika a Mac malo ko može da priušti za sada.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Nikola, 3. april 2014 12:38) Ovi su i Linux presisali po glupostima ;))) naterase me da predjem na mac
(Kosojevic Zoran - Koske, 3. april 2014 11:14)

Vas dvojica ste stručnjaci za računare i znate da je Linux glupost?! Koristim Linux već par godina i mogu slobodno da kažem da nije glupost. Dobar je i jednostavan za prosečnog korisnika, nezamenljiv za naprednog korisnika računara. Što se tiče Windows 8, bolji je od 7-ice sigurno, a to što ljudi ne znaju da prihvate novine, pa čak i ako su one bolje, to ne znači da te novine ne valjaju.

Python

pre 10 godina

#kontrapunkt :
oko androida se slazemo - koristim preko tableta da pogledam vesti i sl.
Sistem na win - visa sila ali kao admin i / ili developer sta je po tvom slobodnom izboru "favorite" - bezbednost cena pouzdanost windows ili Linux?
(analitika koju koristim govori da je recimo 85% korisnika win ali isti toliko servera na Linux based)

tpb

pre 10 godina

Za korisnike w8 i w8.1: izguglajte Start8 precracked, instalirajte i to je to. Ako vec koristite nelegalni OS nece vam biti problem da koristite i piratizovan softver

kako protiv XP-a

pre 10 godina

xp ne samo sto koristi mnogo ljudi, već ga i dalje koriste sve drzavne ustanove - domovi zdravlja, bolnice, skole, a kada gledate vesti mozete videti i i Vladia Srbije.
(Stomak, 3. april 2014 14:40)
i banke npr..

kontrapunkt

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da pored besplatnog sigurnog i otvorenog koda Linux sistema ljudi jos uvek koriste Microsoft spyware windows - sta ti je mazohizam jbt lol
Ubuntu 12.04 LtS
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Python, 3. april 2014 16:42)

Verovao bi kad bi na poslu imao sve servere i računare podignute na Windowsu, a radi se o stotinama mašina. Inače, Android sa koga pišeš nije ništa manje spyware od Windowsa, čak naprotiv...