Ponedeljak, 27.02.2012.

14:29

Intel distribuira LibreOffice

Izvor: Mikro

Intel distribuira LibreOffice IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

23 Komentari

Sortiraj po:

insajder

pre 12 godina

@PPeca@SER, meni je stvarno žao što si toliko ogorčen na sve i svašta i potpuno razumem Tvoje probleme, ali treba da shvatiš nekoliko stvari:
1) Živimo u zemlji Srbiji, a ne u EU.
2) EU koju Ti opisuješ nije takva. U velikom broju zemalja EU, saobraćajna policija ima pravo da te zaustavi, a da nisi napravio prekršaj, pogotovu ako se radi o nekoj od rubnih zemalja EU, gde se vrše kontrole ilegalne imigracije, transporta droge, ilegalno uvezene robe (prvenstveno cigareta i garderobe). Počesto se to zaustavljanje završi samo sa jednim pogledom po putnicima i nakon toga, ljubaznim objašnjenjem da vrše redovnu kontrolu. Po ovoj Tvojoj priči ispade da policija na Zapadu zaustavlja pijane vozače samo kad zgaze nekoga. Veruj mi da nije tako, živeo sam 15 godina tamo.
3) Koliko sam shvatio, Ti dolazak finansijske kontrole smatraš ilegalnim? U imenu te službe stoji reč kontrola, što znači da je njihova radna obaveza da nešto kontrolišu. Odlukom Vlade Srbije oni su DUŽNI da, pored finansija, kontrolišu i legalnost softvera, što znači da njihov nalog za kontrolu Tvoje firme uključuje i to. Oni ne vrše pretres firmi u potrazi za drogom i oružjem pa da im treba neki poseban nalog potpisan od sudije, kao što je to slučaj u SAD. Po našem zakonu, radni nalog potpisan od njihovog načelnika je zakonski definisan kao dovoljan da se kontrola obavi. Svaki vlasnik je njihovom posetom uznemiren, ali se to zakonski ne smatra uznemiravanjem tog tipa, zbog kojeg bi ih Ti tužio.
3) Dođosmo do podmićivanja državnih službenika. Ne verujem da postoji mnogo onih koji su imali posla sa nekom državnom službom, a da nije bio prisiljen da potegne za mitom. Imao sam prilike da vidim kako izgleda nastup finansijske policije u jednom kafiću na Bulevaru. Tip je upao i rekao da mora da kontroliše kasu (što znači da je konobarica morala da "zatvori kasu", tj da svim mušterijama naplati poručeno i da više ne prima nove porudžbine sve dok traje kontrola, a to zna da traje i satima ukoliko konobarica ili vlasnik ne utrče sa nekoliko crvenih). Ubrzo se pojavio vlasnik i nakon kraćeg razgovora na osnovu kojeg se ustanovilo da taj finansijski inspektor ne pripada lokalnoj inspekciji kojoj vlasnik već plaća reket, na osnovu telefonskih instrukcija koje je primao od te iste lokalne inspekcije, vlasnik je bukvalno isšutirao "zalutalog" finansijskog inspektora na ulicu. Na opšte odobravanje gostiju. Pre nego što me optužiš da nisam izvršio svoju građansku dužnost, tj nisam zvao policiju zbog nasilnog ponašanja vlasnika prema inspektoru, podseti se onog pod 1) (Ovo je Srbija, ne EU). Jer da sam zvao iste, svi bi negirali takvu situaciju, i vlasnik, i konobarica, i lokalna inspekcija, i isšutirani, a verujem i gosti kafića kojima se svidelo to što su videli, a i neće da se petljaju sa policijom i da imaju problema sa njima. I ja znam vrlo dobro kako bi sve to trebalo da izgleda, ali još uvek ne živimo u takvom društvu. Opisao sam realnu situaciju, a ne kako bi to trebalo da bude.
Ti reče da si stariji od MS, ali ja sam još iz doba "IBMa i sedam patuljaka", tako da ne verujem da ću dočekati vreme kad će državni službenici obavljati svoj posao brzo, kvalitetno, totalno u skladu sa propisima i bez ikakve naknade.

PPeca@SER

pre 12 godina

Ako ste i dosad potplaćivali finansijsku inspekciju da zažmuri zbog sitnijih nepravilnosti u poslovanju, onda dodajte još koju crvenu zbog ilegalnog softvera i ne kupujte ništa legalno. Zasad to tako možete, pa gurajte ono što vam se više isplati, sve dok se tako bude moglo...
(Insajder, 28. februar 2012 14:57)

Jel ovde neko govori o tome da postoji "dodavanje kojih crvenih" u privatne dzepove?!? I takva izjava je "krivicno delo" jer kad neko kaze da zna da se tako nesto radi, a ne prijavi... onda je saucesnik. Ja ne dodajem nikome... Te iste crvene cuvam za svoje dete, ali ne zelim da mi neko za neke crvene koje legalno dajem ne pruza nista osim "sigurnosti" da mi drzavna sluzba nece zakucati na vrata da mi proverava sta od software-a koristim, jer nigde u svetu takva sluzba ne sme da zakuca na vrata bez naloga. A taj nalog mora da ima svoju pravno regulisanu zaledjinu. Ako se ispostavi da je bez osnove, e onda ta ista sluzba mora da plati obestecenje za uznemiravanje.
Slicno kao sto u voljenoj nam EU ne sme policajac na ulici da vas zaustavi "radi redovne kontrole", nego zato sto ste napravili prekrsaj. Ako niste, ima debelo da se izvinjava, jer ste se "potresli" zbog toga, a drzava ciji je on sluzbenik, a mora da se identifikuje svojim brojem, ce u tom slucaju da vam nadoknadi izgubljeno vreme. Stvari su vrlo jednostavne, ni kod babe nema dzabe. Ili, drugacije - plati pa klati. Kako god uzmete, radite nam sta hocete, ali nam to nadoknadite ako smo zbog toga na gubitku. A vreme je novac.
P.S.
Ova tema je izasla iz onog osnovnog - slobodni software tipa Libre Office je nesto sto se treba preporuciti jer nasu drzavu nista ne kosta, a ima alternativu u proizvodima koji se placaju.

PPeca@SER

pre 12 godina

...Kakve veze ima Banka sa Microsoftom?
Jel ti neko iz Microsofta rekao da ne upgredujes?...
(zbbbz, 28. februar 2012 13:58)

Da, budi siguran da sam prvo zvao banku da im se zalim, pa tehnicku podrsku Microsoft, pa onda onu firmu koja je pravila software... Pa tako ja gubim svoje vreme a oni koje placam ne rade posao kako treba...

Insajder

pre 12 godina

Ne ulazeći u diskusiju koji paket je bolji samo bih da informišem većinu komentatora, kojima je Microsoft kriv čak i kad vest nije o njemu. Microsoft nije sklopio nikakav ugovor sa srpskim javnim službama da proveravaju po firmama, ili kako neko paranoično reče: po kućama, ko koristi ilegalne MS programe. Činjenica je da je Vlada Srbije, u uslovima za kandidaturu za prijem u EU naišla na obavezu da moraju imati neku službu za borbu protiv piraterije. I to piraterije svih vrsta, ne samo programa MS, već i AutoCAD i Photoshop i niza drugih, a pored softvera, zabrana piraterije se odnosi i na muziku, film, knjige i sve drugo što se može lako maznuti sa Interneta. Vlada Srbije je tu obavezu deklarativno prebacila na finansijsku inspekciju, tako da kad vam se u firmi oni pojave, moguće je da će usput proveriti da li koristite piratski softver i da li na računaru imate i piratizovanu muziku i ostalo. Kako to u praksi funkcioniše, ne znam, jer nemam firmu. Dakle, MS nema nikakve veze sa eventualnim proveravanjem piratskog softvera, odnosno ima koliko i Adobe i Autodesk i Kaspersky i svi drugi proizvođači softvera. Iz proverenih izvora znam da MS više voli da firme koriste njegov piratizovani softver, negoli kupljen konkurencijski. Nema potrebe da objašnjavam zašto.
S druge strane, ono što MS ima, a većina ne zna da ima, jeste kontrola njihovih partnera. Naime, MS u Srbiji ne prodaje direktno ništa, već preko partnerskih kuća (ComTrade, Pakom i ostali). MS ima "tajanstvene kupce" koji obilaze radnje tih svojih partnera i prilikom zainteresovanosti da kupe neku konfiguraciju, uzgred se raspitaju da li im mogu instalirati Windows ili Office, naravno besplatno ili uz malu doplatu (koja ne pokriva troškove legalnog paketa). U slučaju da se neki partner upeca na tu provokaciju, biva opomenut da će izgubiti status partnera ili će mu nivo saradnje sa MS biti smanjen na niži nivo (nemaju svi partneri isti status u zavisnosti od kapaciteta prodaje, obuke korisnika, servisnih usluga, itd).
Na osnovu mojih insajderskih informacija, MS Srbije još nikad nije tužio sudu ni nekog svog partnera, a ni krajnjeg korisnika. S druge strane, postoji dosta državnih firmi koje nemaju legalne Windowse, a o moćnim i po imenima zvučnim firmama koje pripadaju vladajućoj stranci ili DB-strukturama, da ne pričam. Tamo ne smeju ni da idu i da im nude povoljne ugovore za legalizaciju barem dela sofvera.
Dakle, oni koji misle da MS stoji iza uklanjanja prodavaca piratskih CDova ispred SKC i Bulevara, u teškoj su zabludi. Kućni korisnici neka nastave sa upotrebom piratskog softvera, jer ni u Americi, a ni u Kini ili Iranu, niko ne upada u kuće s namerom da proverava legalnost softvera. Što se tiče firmi, ne znam šta da preporučim. Ako ste i dosad potplaćivali finansijsku inspekciju da zažmuri zbog sitnijih nepravilnosti u poslovanju, onda dodajte još koju crvenu zbog ilegalnog softvera i ne kupujte ništa legalno. Zasad to tako možete, pa gurajte ono što vam se više isplati, sve dok se tako bude moglo...

zbbbz

pre 12 godina

(Okrenem se , a ono....., 28. februar 2012 12:37)
E,sad, svesno prebegavati činjenicu da čovek može da uštedi 400 eura pri otvaranju sopstvenog biznisa, samo na softveru (Win+Office)?
Još pogotovo što među tim malim i neobrazovanim se širi priča kako, eto, ide neka inspekcija i naplaćuje kazne ZA SVE ŠTO NIJE PLAĆENO na računaru (znači pogrešno u startu)...
Naravno da takve neistine stvaraju averziju prema Open Source i prelazak na plaćeni softver ("Što je sigurno, sigurno je...")




Pa ako ti mislis da ti je to usteda... onda samo izvoli...
A ti sto se tripuju da ce ih kazniti inspecija za besplatni software, ne mogu da se snadju u poznatom Windows/MS Office okruzenju, a ne pod Linuxom ili nekim alternativnim office paketom...

A tom tvojom logikom onda najveci profesionalni rade iskljucivo samo sa besplatnim softverom, sto je jako daleko od istine... Ti rade sa onim sto im donosi najvise novca kad se oduzmu troskovi...




@PPeca@SER
Kakve veze ima Banka sa Microsoftom?
Jel ti neko iz Microsofta rekao da ne upgredujes?
To sto mi imamo banke kojima je IT sektor los, nema bas nikakve veze sa MSom...


Office ima podrsku za 3D? Sta to uopste znaci?
I ajde da pretpostavimo da je to sada super cool i da mi treba podrska za 3D, posto jel kad Office sluzi za rendering 3D objekata...
Sta ces da radis kada napravis dokument sa 3D modelom? Poslaces ga meni sa MS Officeom i nece mi raditi? Poslaces ga nekom drugom ko ima neku drugu verziju besplatnog officea i njemu ce raditi?

Ovo za podrsku za mail necu uopste da komentarisem...
I drugo da li mozes da otvoris Wordove smartart i shapes u tim beslatnim alatima? Ja kad sam probavao jako je brljavilo...
Ne poricem ja da postoji ekvivalent, ali sta ce mi ekvivalent kada mi stari dokumenti odjednom vise ne rade?
Sta ce mi to kad ja ne mogu da budem apsolutno siguran kad nekom posaljem Word dokument da ce moci da ga otvori i vidi kako sam ga ja napravio?


Nemam ja nista protiv Open Standarda za dokumente... Ali sta ti vredi to kad nece to da prihvate... A MS Office jednostavno koristi vecina...

PPeca@SER

pre 12 godina

Firma koja to ne moze da plati po coveku ne treba ni da radi... Ukljucujuci i drzavne institucije...

I totalno predvidjate cinjenicu da imate ZVANICNU PODRSKU...
(zbbbz, 28. februar 2012 11:48)

E dobro je, kad si mi rekao, sad vec razmisljam da zatvorim pos'o kad se mislim da li mogu da platim MS-u 20eur/mes... A Bili nek nadje neku kontrolorku, kad me vec kontorlise, da moze detaljno. A inace, ne koristim ni Photoshop, ima legalnih OpenSource software-a kolko ti dusa zeli, a jos imaju i redovan upgrade i podrsku. I za 3D... I za mail... I za... I za sve sto ti dusa zeli. Pa, usotalom, nije Windows bio prvi OS na svetu, ja sam malo stariji od njega.
Sto se tice ZVANICNE PODRSKE, da li mi treba "podrska" koja mi savetuje da se vratim na prethodnu verziju jer cu imati problema sa novim upgrade? A tu "podrsku" sam platio?!? A onda im ja objasnim da sam nasao nacin kako radi, ali nisam placen da im objasnjavam sta treba da se uradi. E onda moze i - nezvanicna podrska, ali da mi sve radi a ne da ja gubim vreme da nadjem kako.

Okrenem se , a ono.....

pre 12 godina

(zbbbz, 28. februar 2012 11:48)

Mali privrednici često nemaju para da plate radnicima ni platu od 160 eura... A niko ih ne obaveštava da mogu na nečemu makar da uštede...
U našoj državi ti treba 100k evra da bi otvorio obućarsku radnju...
Velika privreda ima svoje ciljeve i vrlo dobro zna šta je dobro za nju, dok mali i mahom neobavešteni gledaju kako da prežive...
E,sad, svesno prebegavati činjenicu da čovek može da uštedi 400 eura pri otvaranju sopstvenog biznisa, samo na softveru (Win+Office)?
Još pogotovo što među tim malim i neobrazovanim se širi priča kako, eto, ide neka inspekcija i naplaćuje kazne ZA SVE ŠTO NIJE PLAĆENO na računaru (znači pogrešno u startu)...
Naravno da takve neistine stvaraju averziju prema Open Source i prelazak na plaćeni softver ("Što je sigurno, sigurno je...")

BTW @Peca Zar WINEHQ nema IE u sebi? - ali nisam siguran za licencu...

zbbbz

pre 12 godina

... Ajde da pretpostavimo da zaista nesto radite u vasim firmama i da imate 600+ evra platu... Sa penzionim i ostalim sitnim troskovima po coveku to izadje 1000e mesecno...
I sada ste nasli da pravite problem sa licenciranim softverom koji kosta do 250e, a upgraduje se ako hocete redovno na 2-3 god, a mozete komotno i na 5godina...

Na redovan upgrade Officea i Windowsa to vam dodje manje od 20e mesecno...
Firma koja to ne moze da plati po coveku ne treba ni da radi... Ukljucujuci i drzavne institucije...

I totalno predvidjate cinjenicu da imate ZVANICNU PODRSKU...



@PPeca@SER
Ovo sto pricas uopte nije tacno...
Prvo... neke Linux distribucije, kao hehe Android jesu "monopolisticke" i samo jedna firma stoji iza njih... Da li placas - ne... ali lol ides na njihov servis gde gledas njihove reklame...

Drugo cak i za Linux ti i dalje u velikim sistemima moras da imas neku vrstu podrske - koju jel moras da _platis_...

Ovo za Kinu lol... Kinezi mahom koriste MS software... i to nelicenciran... A i kao sto je cika Bili rekao... ako vec moraju da koriste nelicenciran softver, bolje neka koriste nas (Microsoftov)...
Kad budu totalno zavisni od MS softvera i kad budu postigli dovoljan standard, onda ce MS poceti da naplacuje kao i ovde...

I non stop pricas kako Bilov agent ide od kuce do kuce i pregleda sta imas na racunaru? Pa sta sada ok je nemas original Photoshop, ako imas original Windows?


Nemam ja nista protiv free softvera... ali tom logikom mozete koristiti i stare novine umesto tolet papira i pricati kako i jedno i drugo obavlja posao...

PPeca@SER

pre 12 godina

@Auuuuuuuuuuuuuuu....... kakva zbrka, 27. februar 2012 22:32
Vidim da smo na istom "pravcu", pa necu dati minus na ovaj post. Nisi me dobro procitao. Ja kazem da sam morao da platim MS Office zbog onih koji ne znaju da koriste nesto drugo, a sto je besplatno i zavrsava isti posao. Ima tu tih par posto, znam, a pre svega sto MS svojim update-ovima uvek ubaci nesto sto je nekompatibilno sa zamenskim software-ima. Inace, Libre Office zavrsava skoro sve sto jednoj firmi treba.
Na veliku zalost, MS ni sam sa sobom nije kompatibilan pa npr. update na IE znaci da vise ne mogu da vrsim elektronsko placanje (gde me banka takodje tera da koristim MS proizvod?) pa me tehnicka podrska MS-a i banke savetuje da se vratim na prethodnu verziju... A onda me neko tera da koristim? Ne moze biti ni zbog cega drugog nego zbog para.

PPeca@SER

pre 12 godina

@Goran
Niko meni nije ukinuo pravo da koristim tudjih ruku delo, ja sam ga i platio kad sam osetio potrebu. Ali je pitanje da li bih ga uopste i koristio da moji klijenti nemaju 2-3% potrebe vezano za taj software, a zato sto su svesno gurani ka njemu. Sve ostalo moze i bez toga.
A sto se tice toga da je Microsoft registrovana firma u Srbiji, to nije sporno, drugacije ne bi mogli da rade. Windows nikako nije software proizveden u Srbiji, vec su srpski zaposleni samo - zaposleni. Ja ne pricam o njima jer oni nemaju pravo da mi udju na vrata i da mi drljaju po racunaru. Pricam o onima koje Microsoft (Srbija ili ne) placa da to pravo imaju, jer niko nista ne radi za dzabe. A kako ih placa?
Microsoft je sklopio dil sa nasom Vladom da rade taj posao za njega. Vlada Kine, npr. je odbila takav dogovor. I nisu jedini. A Vlada Nemacke je uvela Linux kao preporuku jer ne zele da se vezuju za neku globalno monopolisticku kompaniju.
Slicno kao sto kod nas kazu da moras da imas postansko sanduce "u skladu sa EU"... a po toj EU skoro da nemas dva ista sanduceta u krugu od 20m. Po EU regulativi ne moze dete do 12 godina da se vozi na biciklu bez kacige... a cela Holandija vozi decu u kojekavim drvenim sanducima koje guraju biciklima... a ni kapu nemaju na glavi. Po EU... Po EU... sve dok mogu da se uzmu pare na nesto.
U lazi su kratke noge. Samo treba da se otvore oci i usi.

Što uvek ja

pre 12 godina

(bane, 27. februar 2012 17:36)

Pa naravno, kad su licence za verzije MS proizvoda za kućnu upotrebu od 4-20x manje od cene licenci za poslovnu, a još studentski popusti.... dođe ti bud zašto...
Ali je krajnje GLUPO plaćati za nešto, ako ti već neko POKLANJA proizvod iste, čak i više vrednosti od toga...
Jednostavno, treba ljude naučiti, da ako imaju LibreOffice NISU DUŽNI NIKOM DA PLATE NIKAKVE PARE i shodno tome NE MORAJU PLATITI NIKAKVU KAZNU!
Inače LibreOffice je fantazija... Sve radim u njemu, bez nekih poteškoća.

Auuuuuuuuuuuuuuu....... kakva zbrka

pre 12 godina

(PPeca@SER, 27. februar 2012 16:45)
1. Kojih to 5% nema u Libre, a što ima MS?????????????????? Ja još nisam naleteo na neku razliku (sem, ako ti je kao početniku, malo nezgodno da se snađeš po menijima).
2. Gde je ta nekompatibilnost? -Ni nju nisam primetio.... Otvara on komotno i .doc i .docx i ostale MS formate, takođe i može da dokument sačuva u njima (ako je to nekome problem, onda taj neko ne ume ni MS Office da koristi). Takođe je razlika samo u default veličini papira (takođe se podesi za koji sekund).
Znači platiti MS produkt pored ovog, kojeg sasvim slobodno možete koristiti i u preduzeću ili za sticanje bilo kakvog profita, je bezveze.
3.Razumem ja da se neuki ljudi , kojima neko instalira Linux ili druge Open Source sisteme, programe itd., za potrebe radnje ili preduzeća, PLAŠE inspekcije, al to je već zbog toga što se nisu informisali da mogu nešto BESPLATNO da koriste, a da pri tom ne budu kažnjeni.
Pa da Vas obavestim: Niko Vam ne može udariti kaznu za slobodan software - NIKAD!
A sa tim software-om možete isto, ako ne i više nego s plaćenim.

LibreOffice je odličan...Samo neka gura dalje!

Goran

pre 12 godina

@PPeca@SER: Nije istina da pomenuti drzavni sluzbenik nije placen za kontrolu licenciranog softvera. Takodje, nije istina da je strani placenik. Zaboravljas da je Microsoft u Srbiji registrovan kao srpska firma. U njoj ne rade Amerikanci, vec srpski drzavljani koji svoju platu trose u Srbiji i svi uredno na to placaju poreze i doprinose. I na prodati softver se placa regularno PDV, a koji neces platiti ako ga ukrades. Neverovatno je kako svi odjednom postanu rodoljubi i pocnu da pucaju na nacionalna osecanja, kada im ukines pravo da besplatno koriste tudjih ruku delo.

zbbbz

pre 12 godina

Libre Office zavrsava 95% poslova koji vam trebaju svakodnevno.
(PPeca@SER, 27. februar 2012 15:14)

A sta je sa ostalih 5%?
Ne vidim poentu koriscenja necega sto mi ne odgovara 100%...
Ako vec moram da kupim Microsoft Office (a moram), sta ce mi jos jedna verzija office alata?

Tux

pre 12 godina

Kakve veze ima suse sa libreofisom i to još za win?Dajte se malo raspitajte pre nego objavite tekst.Libreofis razvija opendokument fondacija, a suse je linux distribucija koju razvija kompanija Novel.

bane

pre 12 godina

Kad bi zabranili piratski softver, morali bi da predjemo na besplatni. Linuks i OpenOffice kod kuce, a onda bih to trazio i na poslu. Serveri bi morali na Linuks, a Microsoft? Cini mi se da Microsoft blagonaklono gleda na kucnu pirateriju sve dok legalni softver koristite na poslu uz njihove servere.

Programer

pre 12 godina

Odličan softverski alat. Čak šta više ima neke prednosti koje ne postoje u MS Office. Ali naravno ima i nekih sitnijih nedostataka. U svakom slučaju preporučio bih svim korisnicima LibreOffice, odlična je alternativa precenjenom i preskupom MS Office-u.

Александар

pre 12 godina

Ово је заиста дивна вест. Драго ми је да пројекат Либреофис (чији сам задовољни корисник), крупним корацима граби напред. Свима онима који би пожелели да пробају да користе програм Либреофис Писац, препоручујем да прочитају електронски приручник "Либреофис Писац корисни савети", чији сам аутор. Линкови: ПДФ документ Читајте документ директно из вашег Веб прегледача

Ja, Freelancer

pre 12 godina

@Peca: Ne razumem tvoj komentar. Jesi li ti platio MSOffice zbog potpune kompatibilnosti sa ne znam cim ili zato sto si se plasio da ce ti naplatiti kaznu jer nemas licencu za MSOffice koji ne koristis?
@autor: Kakve veze ima SUSE sa LibreOfficom i ovim sto Intel distribuira? LibreOffice je proizvod The Document Fundation.

PPeca@SER

pre 12 godina

@Freelancer
Imam licencni software jer sam MS Office kupio da bih ucinio "kompatibilnim" one korisnike koji su prinudno obuceni za koriscenje samo ovog paketa. Kazem, to je 2-3% onoga sto moze da se radi, ali kad neko ne zna nista drugo da radi, njemu je taj minimalni procenat presudan. Od osnovne skole se Windows i MS Office svesno namece kao obavezno nastavno gradivo jer cete posle biti vezani za njega tokom svog radnog veka... Mislite da je to slucajno? Ni kod babe nema dzabe.
A kupio sam i da mi ne odrape kaznu koja kosta vise :-)

PPeca@SER

pre 12 godina

Ja sam jedan od srecnih korisnika Libre Office-a, od kada se pojavio kao derivat Open Office-a.
Da se ne bavim poslom kojim se bavim, nikada ne bih osetio potrebu za MS Office-om ali, na zalost, morao sam da nabavim jedan MS Office legalno da bih mogao da sa njim prikazem onih 2-3% mogucnosti proizvoda sa kojima radim. To me, naravno, kostalo. A zasto? Zato sto ne zelim da dozvolim da mi dodje neki drzavni sluzbenik koji ce na osnovu ne zna se cije nagodbe da me juri da li koristim legalni MS software i da mi, ne daj Boze, odrapi drakonsku kaznu. A taj drzavni sluzbenik nije ni placen za tako nesto jer mu to nije u opisu radnog mesta nego se vise moze podvesti pod pojam lica dovedenih u zabludu da on obavlja "drzavni" posao. U ovom slucaju je - "strani placenik". A mi ga kroz budzet dodatno placamo za taj posao.
Libre Office zavrsava 95% poslova koji vam trebaju svakodnevno. Cestitam Intelu na ovoj odluci.

PPeca@SER

pre 12 godina

Ja sam jedan od srecnih korisnika Libre Office-a, od kada se pojavio kao derivat Open Office-a.
Da se ne bavim poslom kojim se bavim, nikada ne bih osetio potrebu za MS Office-om ali, na zalost, morao sam da nabavim jedan MS Office legalno da bih mogao da sa njim prikazem onih 2-3% mogucnosti proizvoda sa kojima radim. To me, naravno, kostalo. A zasto? Zato sto ne zelim da dozvolim da mi dodje neki drzavni sluzbenik koji ce na osnovu ne zna se cije nagodbe da me juri da li koristim legalni MS software i da mi, ne daj Boze, odrapi drakonsku kaznu. A taj drzavni sluzbenik nije ni placen za tako nesto jer mu to nije u opisu radnog mesta nego se vise moze podvesti pod pojam lica dovedenih u zabludu da on obavlja "drzavni" posao. U ovom slucaju je - "strani placenik". A mi ga kroz budzet dodatno placamo za taj posao.
Libre Office zavrsava 95% poslova koji vam trebaju svakodnevno. Cestitam Intelu na ovoj odluci.

Programer

pre 12 godina

Odličan softverski alat. Čak šta više ima neke prednosti koje ne postoje u MS Office. Ali naravno ima i nekih sitnijih nedostataka. U svakom slučaju preporučio bih svim korisnicima LibreOffice, odlična je alternativa precenjenom i preskupom MS Office-u.

Ja, Freelancer

pre 12 godina

@Peca: Ne razumem tvoj komentar. Jesi li ti platio MSOffice zbog potpune kompatibilnosti sa ne znam cim ili zato sto si se plasio da ce ti naplatiti kaznu jer nemas licencu za MSOffice koji ne koristis?
@autor: Kakve veze ima SUSE sa LibreOfficom i ovim sto Intel distribuira? LibreOffice je proizvod The Document Fundation.

bane

pre 12 godina

Kad bi zabranili piratski softver, morali bi da predjemo na besplatni. Linuks i OpenOffice kod kuce, a onda bih to trazio i na poslu. Serveri bi morali na Linuks, a Microsoft? Cini mi se da Microsoft blagonaklono gleda na kucnu pirateriju sve dok legalni softver koristite na poslu uz njihove servere.

Александар

pre 12 godina

Ово је заиста дивна вест. Драго ми је да пројекат Либреофис (чији сам задовољни корисник), крупним корацима граби напред. Свима онима који би пожелели да пробају да користе програм Либреофис Писац, препоручујем да прочитају електронски приручник "Либреофис Писац корисни савети", чији сам аутор. Линкови: ПДФ документ Читајте документ директно из вашег Веб прегледача

PPeca@SER

pre 12 godina

@Freelancer
Imam licencni software jer sam MS Office kupio da bih ucinio "kompatibilnim" one korisnike koji su prinudno obuceni za koriscenje samo ovog paketa. Kazem, to je 2-3% onoga sto moze da se radi, ali kad neko ne zna nista drugo da radi, njemu je taj minimalni procenat presudan. Od osnovne skole se Windows i MS Office svesno namece kao obavezno nastavno gradivo jer cete posle biti vezani za njega tokom svog radnog veka... Mislite da je to slucajno? Ni kod babe nema dzabe.
A kupio sam i da mi ne odrape kaznu koja kosta vise :-)

Tux

pre 12 godina

Kakve veze ima suse sa libreofisom i to još za win?Dajte se malo raspitajte pre nego objavite tekst.Libreofis razvija opendokument fondacija, a suse je linux distribucija koju razvija kompanija Novel.

Auuuuuuuuuuuuuuu....... kakva zbrka

pre 12 godina

(PPeca@SER, 27. februar 2012 16:45)
1. Kojih to 5% nema u Libre, a što ima MS?????????????????? Ja još nisam naleteo na neku razliku (sem, ako ti je kao početniku, malo nezgodno da se snađeš po menijima).
2. Gde je ta nekompatibilnost? -Ni nju nisam primetio.... Otvara on komotno i .doc i .docx i ostale MS formate, takođe i može da dokument sačuva u njima (ako je to nekome problem, onda taj neko ne ume ni MS Office da koristi). Takođe je razlika samo u default veličini papira (takođe se podesi za koji sekund).
Znači platiti MS produkt pored ovog, kojeg sasvim slobodno možete koristiti i u preduzeću ili za sticanje bilo kakvog profita, je bezveze.
3.Razumem ja da se neuki ljudi , kojima neko instalira Linux ili druge Open Source sisteme, programe itd., za potrebe radnje ili preduzeća, PLAŠE inspekcije, al to je već zbog toga što se nisu informisali da mogu nešto BESPLATNO da koriste, a da pri tom ne budu kažnjeni.
Pa da Vas obavestim: Niko Vam ne može udariti kaznu za slobodan software - NIKAD!
A sa tim software-om možete isto, ako ne i više nego s plaćenim.

LibreOffice je odličan...Samo neka gura dalje!

Što uvek ja

pre 12 godina

(bane, 27. februar 2012 17:36)

Pa naravno, kad su licence za verzije MS proizvoda za kućnu upotrebu od 4-20x manje od cene licenci za poslovnu, a još studentski popusti.... dođe ti bud zašto...
Ali je krajnje GLUPO plaćati za nešto, ako ti već neko POKLANJA proizvod iste, čak i više vrednosti od toga...
Jednostavno, treba ljude naučiti, da ako imaju LibreOffice NISU DUŽNI NIKOM DA PLATE NIKAKVE PARE i shodno tome NE MORAJU PLATITI NIKAKVU KAZNU!
Inače LibreOffice je fantazija... Sve radim u njemu, bez nekih poteškoća.

Goran

pre 12 godina

@PPeca@SER: Nije istina da pomenuti drzavni sluzbenik nije placen za kontrolu licenciranog softvera. Takodje, nije istina da je strani placenik. Zaboravljas da je Microsoft u Srbiji registrovan kao srpska firma. U njoj ne rade Amerikanci, vec srpski drzavljani koji svoju platu trose u Srbiji i svi uredno na to placaju poreze i doprinose. I na prodati softver se placa regularno PDV, a koji neces platiti ako ga ukrades. Neverovatno je kako svi odjednom postanu rodoljubi i pocnu da pucaju na nacionalna osecanja, kada im ukines pravo da besplatno koriste tudjih ruku delo.

zbbbz

pre 12 godina

Libre Office zavrsava 95% poslova koji vam trebaju svakodnevno.
(PPeca@SER, 27. februar 2012 15:14)

A sta je sa ostalih 5%?
Ne vidim poentu koriscenja necega sto mi ne odgovara 100%...
Ako vec moram da kupim Microsoft Office (a moram), sta ce mi jos jedna verzija office alata?

PPeca@SER

pre 12 godina

@Goran
Niko meni nije ukinuo pravo da koristim tudjih ruku delo, ja sam ga i platio kad sam osetio potrebu. Ali je pitanje da li bih ga uopste i koristio da moji klijenti nemaju 2-3% potrebe vezano za taj software, a zato sto su svesno gurani ka njemu. Sve ostalo moze i bez toga.
A sto se tice toga da je Microsoft registrovana firma u Srbiji, to nije sporno, drugacije ne bi mogli da rade. Windows nikako nije software proizveden u Srbiji, vec su srpski zaposleni samo - zaposleni. Ja ne pricam o njima jer oni nemaju pravo da mi udju na vrata i da mi drljaju po racunaru. Pricam o onima koje Microsoft (Srbija ili ne) placa da to pravo imaju, jer niko nista ne radi za dzabe. A kako ih placa?
Microsoft je sklopio dil sa nasom Vladom da rade taj posao za njega. Vlada Kine, npr. je odbila takav dogovor. I nisu jedini. A Vlada Nemacke je uvela Linux kao preporuku jer ne zele da se vezuju za neku globalno monopolisticku kompaniju.
Slicno kao sto kod nas kazu da moras da imas postansko sanduce "u skladu sa EU"... a po toj EU skoro da nemas dva ista sanduceta u krugu od 20m. Po EU regulativi ne moze dete do 12 godina da se vozi na biciklu bez kacige... a cela Holandija vozi decu u kojekavim drvenim sanducima koje guraju biciklima... a ni kapu nemaju na glavi. Po EU... Po EU... sve dok mogu da se uzmu pare na nesto.
U lazi su kratke noge. Samo treba da se otvore oci i usi.

PPeca@SER

pre 12 godina

@Auuuuuuuuuuuuuuu....... kakva zbrka, 27. februar 2012 22:32
Vidim da smo na istom "pravcu", pa necu dati minus na ovaj post. Nisi me dobro procitao. Ja kazem da sam morao da platim MS Office zbog onih koji ne znaju da koriste nesto drugo, a sto je besplatno i zavrsava isti posao. Ima tu tih par posto, znam, a pre svega sto MS svojim update-ovima uvek ubaci nesto sto je nekompatibilno sa zamenskim software-ima. Inace, Libre Office zavrsava skoro sve sto jednoj firmi treba.
Na veliku zalost, MS ni sam sa sobom nije kompatibilan pa npr. update na IE znaci da vise ne mogu da vrsim elektronsko placanje (gde me banka takodje tera da koristim MS proizvod?) pa me tehnicka podrska MS-a i banke savetuje da se vratim na prethodnu verziju... A onda me neko tera da koristim? Ne moze biti ni zbog cega drugog nego zbog para.

Okrenem se , a ono.....

pre 12 godina

(zbbbz, 28. februar 2012 11:48)

Mali privrednici često nemaju para da plate radnicima ni platu od 160 eura... A niko ih ne obaveštava da mogu na nečemu makar da uštede...
U našoj državi ti treba 100k evra da bi otvorio obućarsku radnju...
Velika privreda ima svoje ciljeve i vrlo dobro zna šta je dobro za nju, dok mali i mahom neobavešteni gledaju kako da prežive...
E,sad, svesno prebegavati činjenicu da čovek može da uštedi 400 eura pri otvaranju sopstvenog biznisa, samo na softveru (Win+Office)?
Još pogotovo što među tim malim i neobrazovanim se širi priča kako, eto, ide neka inspekcija i naplaćuje kazne ZA SVE ŠTO NIJE PLAĆENO na računaru (znači pogrešno u startu)...
Naravno da takve neistine stvaraju averziju prema Open Source i prelazak na plaćeni softver ("Što je sigurno, sigurno je...")

BTW @Peca Zar WINEHQ nema IE u sebi? - ali nisam siguran za licencu...

PPeca@SER

pre 12 godina

Firma koja to ne moze da plati po coveku ne treba ni da radi... Ukljucujuci i drzavne institucije...

I totalno predvidjate cinjenicu da imate ZVANICNU PODRSKU...
(zbbbz, 28. februar 2012 11:48)

E dobro je, kad si mi rekao, sad vec razmisljam da zatvorim pos'o kad se mislim da li mogu da platim MS-u 20eur/mes... A Bili nek nadje neku kontrolorku, kad me vec kontorlise, da moze detaljno. A inace, ne koristim ni Photoshop, ima legalnih OpenSource software-a kolko ti dusa zeli, a jos imaju i redovan upgrade i podrsku. I za 3D... I za mail... I za... I za sve sto ti dusa zeli. Pa, usotalom, nije Windows bio prvi OS na svetu, ja sam malo stariji od njega.
Sto se tice ZVANICNE PODRSKE, da li mi treba "podrska" koja mi savetuje da se vratim na prethodnu verziju jer cu imati problema sa novim upgrade? A tu "podrsku" sam platio?!? A onda im ja objasnim da sam nasao nacin kako radi, ali nisam placen da im objasnjavam sta treba da se uradi. E onda moze i - nezvanicna podrska, ali da mi sve radi a ne da ja gubim vreme da nadjem kako.

PPeca@SER

pre 12 godina

Ako ste i dosad potplaćivali finansijsku inspekciju da zažmuri zbog sitnijih nepravilnosti u poslovanju, onda dodajte još koju crvenu zbog ilegalnog softvera i ne kupujte ništa legalno. Zasad to tako možete, pa gurajte ono što vam se više isplati, sve dok se tako bude moglo...
(Insajder, 28. februar 2012 14:57)

Jel ovde neko govori o tome da postoji "dodavanje kojih crvenih" u privatne dzepove?!? I takva izjava je "krivicno delo" jer kad neko kaze da zna da se tako nesto radi, a ne prijavi... onda je saucesnik. Ja ne dodajem nikome... Te iste crvene cuvam za svoje dete, ali ne zelim da mi neko za neke crvene koje legalno dajem ne pruza nista osim "sigurnosti" da mi drzavna sluzba nece zakucati na vrata da mi proverava sta od software-a koristim, jer nigde u svetu takva sluzba ne sme da zakuca na vrata bez naloga. A taj nalog mora da ima svoju pravno regulisanu zaledjinu. Ako se ispostavi da je bez osnove, e onda ta ista sluzba mora da plati obestecenje za uznemiravanje.
Slicno kao sto u voljenoj nam EU ne sme policajac na ulici da vas zaustavi "radi redovne kontrole", nego zato sto ste napravili prekrsaj. Ako niste, ima debelo da se izvinjava, jer ste se "potresli" zbog toga, a drzava ciji je on sluzbenik, a mora da se identifikuje svojim brojem, ce u tom slucaju da vam nadoknadi izgubljeno vreme. Stvari su vrlo jednostavne, ni kod babe nema dzabe. Ili, drugacije - plati pa klati. Kako god uzmete, radite nam sta hocete, ali nam to nadoknadite ako smo zbog toga na gubitku. A vreme je novac.
P.S.
Ova tema je izasla iz onog osnovnog - slobodni software tipa Libre Office je nesto sto se treba preporuciti jer nasu drzavu nista ne kosta, a ima alternativu u proizvodima koji se placaju.

Insajder

pre 12 godina

Ne ulazeći u diskusiju koji paket je bolji samo bih da informišem većinu komentatora, kojima je Microsoft kriv čak i kad vest nije o njemu. Microsoft nije sklopio nikakav ugovor sa srpskim javnim službama da proveravaju po firmama, ili kako neko paranoično reče: po kućama, ko koristi ilegalne MS programe. Činjenica je da je Vlada Srbije, u uslovima za kandidaturu za prijem u EU naišla na obavezu da moraju imati neku službu za borbu protiv piraterije. I to piraterije svih vrsta, ne samo programa MS, već i AutoCAD i Photoshop i niza drugih, a pored softvera, zabrana piraterije se odnosi i na muziku, film, knjige i sve drugo što se može lako maznuti sa Interneta. Vlada Srbije je tu obavezu deklarativno prebacila na finansijsku inspekciju, tako da kad vam se u firmi oni pojave, moguće je da će usput proveriti da li koristite piratski softver i da li na računaru imate i piratizovanu muziku i ostalo. Kako to u praksi funkcioniše, ne znam, jer nemam firmu. Dakle, MS nema nikakve veze sa eventualnim proveravanjem piratskog softvera, odnosno ima koliko i Adobe i Autodesk i Kaspersky i svi drugi proizvođači softvera. Iz proverenih izvora znam da MS više voli da firme koriste njegov piratizovani softver, negoli kupljen konkurencijski. Nema potrebe da objašnjavam zašto.
S druge strane, ono što MS ima, a većina ne zna da ima, jeste kontrola njihovih partnera. Naime, MS u Srbiji ne prodaje direktno ništa, već preko partnerskih kuća (ComTrade, Pakom i ostali). MS ima "tajanstvene kupce" koji obilaze radnje tih svojih partnera i prilikom zainteresovanosti da kupe neku konfiguraciju, uzgred se raspitaju da li im mogu instalirati Windows ili Office, naravno besplatno ili uz malu doplatu (koja ne pokriva troškove legalnog paketa). U slučaju da se neki partner upeca na tu provokaciju, biva opomenut da će izgubiti status partnera ili će mu nivo saradnje sa MS biti smanjen na niži nivo (nemaju svi partneri isti status u zavisnosti od kapaciteta prodaje, obuke korisnika, servisnih usluga, itd).
Na osnovu mojih insajderskih informacija, MS Srbije još nikad nije tužio sudu ni nekog svog partnera, a ni krajnjeg korisnika. S druge strane, postoji dosta državnih firmi koje nemaju legalne Windowse, a o moćnim i po imenima zvučnim firmama koje pripadaju vladajućoj stranci ili DB-strukturama, da ne pričam. Tamo ne smeju ni da idu i da im nude povoljne ugovore za legalizaciju barem dela sofvera.
Dakle, oni koji misle da MS stoji iza uklanjanja prodavaca piratskih CDova ispred SKC i Bulevara, u teškoj su zabludi. Kućni korisnici neka nastave sa upotrebom piratskog softvera, jer ni u Americi, a ni u Kini ili Iranu, niko ne upada u kuće s namerom da proverava legalnost softvera. Što se tiče firmi, ne znam šta da preporučim. Ako ste i dosad potplaćivali finansijsku inspekciju da zažmuri zbog sitnijih nepravilnosti u poslovanju, onda dodajte još koju crvenu zbog ilegalnog softvera i ne kupujte ništa legalno. Zasad to tako možete, pa gurajte ono što vam se više isplati, sve dok se tako bude moglo...

PPeca@SER

pre 12 godina

...Kakve veze ima Banka sa Microsoftom?
Jel ti neko iz Microsofta rekao da ne upgredujes?...
(zbbbz, 28. februar 2012 13:58)

Da, budi siguran da sam prvo zvao banku da im se zalim, pa tehnicku podrsku Microsoft, pa onda onu firmu koja je pravila software... Pa tako ja gubim svoje vreme a oni koje placam ne rade posao kako treba...

zbbbz

pre 12 godina

... Ajde da pretpostavimo da zaista nesto radite u vasim firmama i da imate 600+ evra platu... Sa penzionim i ostalim sitnim troskovima po coveku to izadje 1000e mesecno...
I sada ste nasli da pravite problem sa licenciranim softverom koji kosta do 250e, a upgraduje se ako hocete redovno na 2-3 god, a mozete komotno i na 5godina...

Na redovan upgrade Officea i Windowsa to vam dodje manje od 20e mesecno...
Firma koja to ne moze da plati po coveku ne treba ni da radi... Ukljucujuci i drzavne institucije...

I totalno predvidjate cinjenicu da imate ZVANICNU PODRSKU...



@PPeca@SER
Ovo sto pricas uopte nije tacno...
Prvo... neke Linux distribucije, kao hehe Android jesu "monopolisticke" i samo jedna firma stoji iza njih... Da li placas - ne... ali lol ides na njihov servis gde gledas njihove reklame...

Drugo cak i za Linux ti i dalje u velikim sistemima moras da imas neku vrstu podrske - koju jel moras da _platis_...

Ovo za Kinu lol... Kinezi mahom koriste MS software... i to nelicenciran... A i kao sto je cika Bili rekao... ako vec moraju da koriste nelicenciran softver, bolje neka koriste nas (Microsoftov)...
Kad budu totalno zavisni od MS softvera i kad budu postigli dovoljan standard, onda ce MS poceti da naplacuje kao i ovde...

I non stop pricas kako Bilov agent ide od kuce do kuce i pregleda sta imas na racunaru? Pa sta sada ok je nemas original Photoshop, ako imas original Windows?


Nemam ja nista protiv free softvera... ali tom logikom mozete koristiti i stare novine umesto tolet papira i pricati kako i jedno i drugo obavlja posao...

zbbbz

pre 12 godina

(Okrenem se , a ono....., 28. februar 2012 12:37)
E,sad, svesno prebegavati činjenicu da čovek može da uštedi 400 eura pri otvaranju sopstvenog biznisa, samo na softveru (Win+Office)?
Još pogotovo što među tim malim i neobrazovanim se širi priča kako, eto, ide neka inspekcija i naplaćuje kazne ZA SVE ŠTO NIJE PLAĆENO na računaru (znači pogrešno u startu)...
Naravno da takve neistine stvaraju averziju prema Open Source i prelazak na plaćeni softver ("Što je sigurno, sigurno je...")




Pa ako ti mislis da ti je to usteda... onda samo izvoli...
A ti sto se tripuju da ce ih kazniti inspecija za besplatni software, ne mogu da se snadju u poznatom Windows/MS Office okruzenju, a ne pod Linuxom ili nekim alternativnim office paketom...

A tom tvojom logikom onda najveci profesionalni rade iskljucivo samo sa besplatnim softverom, sto je jako daleko od istine... Ti rade sa onim sto im donosi najvise novca kad se oduzmu troskovi...




@PPeca@SER
Kakve veze ima Banka sa Microsoftom?
Jel ti neko iz Microsofta rekao da ne upgredujes?
To sto mi imamo banke kojima je IT sektor los, nema bas nikakve veze sa MSom...


Office ima podrsku za 3D? Sta to uopste znaci?
I ajde da pretpostavimo da je to sada super cool i da mi treba podrska za 3D, posto jel kad Office sluzi za rendering 3D objekata...
Sta ces da radis kada napravis dokument sa 3D modelom? Poslaces ga meni sa MS Officeom i nece mi raditi? Poslaces ga nekom drugom ko ima neku drugu verziju besplatnog officea i njemu ce raditi?

Ovo za podrsku za mail necu uopste da komentarisem...
I drugo da li mozes da otvoris Wordove smartart i shapes u tim beslatnim alatima? Ja kad sam probavao jako je brljavilo...
Ne poricem ja da postoji ekvivalent, ali sta ce mi ekvivalent kada mi stari dokumenti odjednom vise ne rade?
Sta ce mi to kad ja ne mogu da budem apsolutno siguran kad nekom posaljem Word dokument da ce moci da ga otvori i vidi kako sam ga ja napravio?


Nemam ja nista protiv Open Standarda za dokumente... Ali sta ti vredi to kad nece to da prihvate... A MS Office jednostavno koristi vecina...

insajder

pre 12 godina

@PPeca@SER, meni je stvarno žao što si toliko ogorčen na sve i svašta i potpuno razumem Tvoje probleme, ali treba da shvatiš nekoliko stvari:
1) Živimo u zemlji Srbiji, a ne u EU.
2) EU koju Ti opisuješ nije takva. U velikom broju zemalja EU, saobraćajna policija ima pravo da te zaustavi, a da nisi napravio prekršaj, pogotovu ako se radi o nekoj od rubnih zemalja EU, gde se vrše kontrole ilegalne imigracije, transporta droge, ilegalno uvezene robe (prvenstveno cigareta i garderobe). Počesto se to zaustavljanje završi samo sa jednim pogledom po putnicima i nakon toga, ljubaznim objašnjenjem da vrše redovnu kontrolu. Po ovoj Tvojoj priči ispade da policija na Zapadu zaustavlja pijane vozače samo kad zgaze nekoga. Veruj mi da nije tako, živeo sam 15 godina tamo.
3) Koliko sam shvatio, Ti dolazak finansijske kontrole smatraš ilegalnim? U imenu te službe stoji reč kontrola, što znači da je njihova radna obaveza da nešto kontrolišu. Odlukom Vlade Srbije oni su DUŽNI da, pored finansija, kontrolišu i legalnost softvera, što znači da njihov nalog za kontrolu Tvoje firme uključuje i to. Oni ne vrše pretres firmi u potrazi za drogom i oružjem pa da im treba neki poseban nalog potpisan od sudije, kao što je to slučaj u SAD. Po našem zakonu, radni nalog potpisan od njihovog načelnika je zakonski definisan kao dovoljan da se kontrola obavi. Svaki vlasnik je njihovom posetom uznemiren, ali se to zakonski ne smatra uznemiravanjem tog tipa, zbog kojeg bi ih Ti tužio.
3) Dođosmo do podmićivanja državnih službenika. Ne verujem da postoji mnogo onih koji su imali posla sa nekom državnom službom, a da nije bio prisiljen da potegne za mitom. Imao sam prilike da vidim kako izgleda nastup finansijske policije u jednom kafiću na Bulevaru. Tip je upao i rekao da mora da kontroliše kasu (što znači da je konobarica morala da "zatvori kasu", tj da svim mušterijama naplati poručeno i da više ne prima nove porudžbine sve dok traje kontrola, a to zna da traje i satima ukoliko konobarica ili vlasnik ne utrče sa nekoliko crvenih). Ubrzo se pojavio vlasnik i nakon kraćeg razgovora na osnovu kojeg se ustanovilo da taj finansijski inspektor ne pripada lokalnoj inspekciji kojoj vlasnik već plaća reket, na osnovu telefonskih instrukcija koje je primao od te iste lokalne inspekcije, vlasnik je bukvalno isšutirao "zalutalog" finansijskog inspektora na ulicu. Na opšte odobravanje gostiju. Pre nego što me optužiš da nisam izvršio svoju građansku dužnost, tj nisam zvao policiju zbog nasilnog ponašanja vlasnika prema inspektoru, podseti se onog pod 1) (Ovo je Srbija, ne EU). Jer da sam zvao iste, svi bi negirali takvu situaciju, i vlasnik, i konobarica, i lokalna inspekcija, i isšutirani, a verujem i gosti kafića kojima se svidelo to što su videli, a i neće da se petljaju sa policijom i da imaju problema sa njima. I ja znam vrlo dobro kako bi sve to trebalo da izgleda, ali još uvek ne živimo u takvom društvu. Opisao sam realnu situaciju, a ne kako bi to trebalo da bude.
Ti reče da si stariji od MS, ali ja sam još iz doba "IBMa i sedam patuljaka", tako da ne verujem da ću dočekati vreme kad će državni službenici obavljati svoj posao brzo, kvalitetno, totalno u skladu sa propisima i bez ikakve naknade.

zbbbz

pre 12 godina

Libre Office zavrsava 95% poslova koji vam trebaju svakodnevno.
(PPeca@SER, 27. februar 2012 15:14)

A sta je sa ostalih 5%?
Ne vidim poentu koriscenja necega sto mi ne odgovara 100%...
Ako vec moram da kupim Microsoft Office (a moram), sta ce mi jos jedna verzija office alata?

Goran

pre 12 godina

@PPeca@SER: Nije istina da pomenuti drzavni sluzbenik nije placen za kontrolu licenciranog softvera. Takodje, nije istina da je strani placenik. Zaboravljas da je Microsoft u Srbiji registrovan kao srpska firma. U njoj ne rade Amerikanci, vec srpski drzavljani koji svoju platu trose u Srbiji i svi uredno na to placaju poreze i doprinose. I na prodati softver se placa regularno PDV, a koji neces platiti ako ga ukrades. Neverovatno je kako svi odjednom postanu rodoljubi i pocnu da pucaju na nacionalna osecanja, kada im ukines pravo da besplatno koriste tudjih ruku delo.

zbbbz

pre 12 godina

... Ajde da pretpostavimo da zaista nesto radite u vasim firmama i da imate 600+ evra platu... Sa penzionim i ostalim sitnim troskovima po coveku to izadje 1000e mesecno...
I sada ste nasli da pravite problem sa licenciranim softverom koji kosta do 250e, a upgraduje se ako hocete redovno na 2-3 god, a mozete komotno i na 5godina...

Na redovan upgrade Officea i Windowsa to vam dodje manje od 20e mesecno...
Firma koja to ne moze da plati po coveku ne treba ni da radi... Ukljucujuci i drzavne institucije...

I totalno predvidjate cinjenicu da imate ZVANICNU PODRSKU...



@PPeca@SER
Ovo sto pricas uopte nije tacno...
Prvo... neke Linux distribucije, kao hehe Android jesu "monopolisticke" i samo jedna firma stoji iza njih... Da li placas - ne... ali lol ides na njihov servis gde gledas njihove reklame...

Drugo cak i za Linux ti i dalje u velikim sistemima moras da imas neku vrstu podrske - koju jel moras da _platis_...

Ovo za Kinu lol... Kinezi mahom koriste MS software... i to nelicenciran... A i kao sto je cika Bili rekao... ako vec moraju da koriste nelicenciran softver, bolje neka koriste nas (Microsoftov)...
Kad budu totalno zavisni od MS softvera i kad budu postigli dovoljan standard, onda ce MS poceti da naplacuje kao i ovde...

I non stop pricas kako Bilov agent ide od kuce do kuce i pregleda sta imas na racunaru? Pa sta sada ok je nemas original Photoshop, ako imas original Windows?


Nemam ja nista protiv free softvera... ali tom logikom mozete koristiti i stare novine umesto tolet papira i pricati kako i jedno i drugo obavlja posao...

PPeca@SER

pre 12 godina

Ja sam jedan od srecnih korisnika Libre Office-a, od kada se pojavio kao derivat Open Office-a.
Da se ne bavim poslom kojim se bavim, nikada ne bih osetio potrebu za MS Office-om ali, na zalost, morao sam da nabavim jedan MS Office legalno da bih mogao da sa njim prikazem onih 2-3% mogucnosti proizvoda sa kojima radim. To me, naravno, kostalo. A zasto? Zato sto ne zelim da dozvolim da mi dodje neki drzavni sluzbenik koji ce na osnovu ne zna se cije nagodbe da me juri da li koristim legalni MS software i da mi, ne daj Boze, odrapi drakonsku kaznu. A taj drzavni sluzbenik nije ni placen za tako nesto jer mu to nije u opisu radnog mesta nego se vise moze podvesti pod pojam lica dovedenih u zabludu da on obavlja "drzavni" posao. U ovom slucaju je - "strani placenik". A mi ga kroz budzet dodatno placamo za taj posao.
Libre Office zavrsava 95% poslova koji vam trebaju svakodnevno. Cestitam Intelu na ovoj odluci.

Александар

pre 12 godina

Ово је заиста дивна вест. Драго ми је да пројекат Либреофис (чији сам задовољни корисник), крупним корацима граби напред. Свима онима који би пожелели да пробају да користе програм Либреофис Писац, препоручујем да прочитају електронски приручник "Либреофис Писац корисни савети", чији сам аутор. Линкови: ПДФ документ Читајте документ директно из вашег Веб прегледача

zbbbz

pre 12 godina

(Okrenem se , a ono....., 28. februar 2012 12:37)
E,sad, svesno prebegavati činjenicu da čovek može da uštedi 400 eura pri otvaranju sopstvenog biznisa, samo na softveru (Win+Office)?
Još pogotovo što među tim malim i neobrazovanim se širi priča kako, eto, ide neka inspekcija i naplaćuje kazne ZA SVE ŠTO NIJE PLAĆENO na računaru (znači pogrešno u startu)...
Naravno da takve neistine stvaraju averziju prema Open Source i prelazak na plaćeni softver ("Što je sigurno, sigurno je...")




Pa ako ti mislis da ti je to usteda... onda samo izvoli...
A ti sto se tripuju da ce ih kazniti inspecija za besplatni software, ne mogu da se snadju u poznatom Windows/MS Office okruzenju, a ne pod Linuxom ili nekim alternativnim office paketom...

A tom tvojom logikom onda najveci profesionalni rade iskljucivo samo sa besplatnim softverom, sto je jako daleko od istine... Ti rade sa onim sto im donosi najvise novca kad se oduzmu troskovi...




@PPeca@SER
Kakve veze ima Banka sa Microsoftom?
Jel ti neko iz Microsofta rekao da ne upgredujes?
To sto mi imamo banke kojima je IT sektor los, nema bas nikakve veze sa MSom...


Office ima podrsku za 3D? Sta to uopste znaci?
I ajde da pretpostavimo da je to sada super cool i da mi treba podrska za 3D, posto jel kad Office sluzi za rendering 3D objekata...
Sta ces da radis kada napravis dokument sa 3D modelom? Poslaces ga meni sa MS Officeom i nece mi raditi? Poslaces ga nekom drugom ko ima neku drugu verziju besplatnog officea i njemu ce raditi?

Ovo za podrsku za mail necu uopste da komentarisem...
I drugo da li mozes da otvoris Wordove smartart i shapes u tim beslatnim alatima? Ja kad sam probavao jako je brljavilo...
Ne poricem ja da postoji ekvivalent, ali sta ce mi ekvivalent kada mi stari dokumenti odjednom vise ne rade?
Sta ce mi to kad ja ne mogu da budem apsolutno siguran kad nekom posaljem Word dokument da ce moci da ga otvori i vidi kako sam ga ja napravio?


Nemam ja nista protiv Open Standarda za dokumente... Ali sta ti vredi to kad nece to da prihvate... A MS Office jednostavno koristi vecina...

PPeca@SER

pre 12 godina

@Freelancer
Imam licencni software jer sam MS Office kupio da bih ucinio "kompatibilnim" one korisnike koji su prinudno obuceni za koriscenje samo ovog paketa. Kazem, to je 2-3% onoga sto moze da se radi, ali kad neko ne zna nista drugo da radi, njemu je taj minimalni procenat presudan. Od osnovne skole se Windows i MS Office svesno namece kao obavezno nastavno gradivo jer cete posle biti vezani za njega tokom svog radnog veka... Mislite da je to slucajno? Ni kod babe nema dzabe.
A kupio sam i da mi ne odrape kaznu koja kosta vise :-)

Insajder

pre 12 godina

Ne ulazeći u diskusiju koji paket je bolji samo bih da informišem većinu komentatora, kojima je Microsoft kriv čak i kad vest nije o njemu. Microsoft nije sklopio nikakav ugovor sa srpskim javnim službama da proveravaju po firmama, ili kako neko paranoično reče: po kućama, ko koristi ilegalne MS programe. Činjenica je da je Vlada Srbije, u uslovima za kandidaturu za prijem u EU naišla na obavezu da moraju imati neku službu za borbu protiv piraterije. I to piraterije svih vrsta, ne samo programa MS, već i AutoCAD i Photoshop i niza drugih, a pored softvera, zabrana piraterije se odnosi i na muziku, film, knjige i sve drugo što se može lako maznuti sa Interneta. Vlada Srbije je tu obavezu deklarativno prebacila na finansijsku inspekciju, tako da kad vam se u firmi oni pojave, moguće je da će usput proveriti da li koristite piratski softver i da li na računaru imate i piratizovanu muziku i ostalo. Kako to u praksi funkcioniše, ne znam, jer nemam firmu. Dakle, MS nema nikakve veze sa eventualnim proveravanjem piratskog softvera, odnosno ima koliko i Adobe i Autodesk i Kaspersky i svi drugi proizvođači softvera. Iz proverenih izvora znam da MS više voli da firme koriste njegov piratizovani softver, negoli kupljen konkurencijski. Nema potrebe da objašnjavam zašto.
S druge strane, ono što MS ima, a većina ne zna da ima, jeste kontrola njihovih partnera. Naime, MS u Srbiji ne prodaje direktno ništa, već preko partnerskih kuća (ComTrade, Pakom i ostali). MS ima "tajanstvene kupce" koji obilaze radnje tih svojih partnera i prilikom zainteresovanosti da kupe neku konfiguraciju, uzgred se raspitaju da li im mogu instalirati Windows ili Office, naravno besplatno ili uz malu doplatu (koja ne pokriva troškove legalnog paketa). U slučaju da se neki partner upeca na tu provokaciju, biva opomenut da će izgubiti status partnera ili će mu nivo saradnje sa MS biti smanjen na niži nivo (nemaju svi partneri isti status u zavisnosti od kapaciteta prodaje, obuke korisnika, servisnih usluga, itd).
Na osnovu mojih insajderskih informacija, MS Srbije još nikad nije tužio sudu ni nekog svog partnera, a ni krajnjeg korisnika. S druge strane, postoji dosta državnih firmi koje nemaju legalne Windowse, a o moćnim i po imenima zvučnim firmama koje pripadaju vladajućoj stranci ili DB-strukturama, da ne pričam. Tamo ne smeju ni da idu i da im nude povoljne ugovore za legalizaciju barem dela sofvera.
Dakle, oni koji misle da MS stoji iza uklanjanja prodavaca piratskih CDova ispred SKC i Bulevara, u teškoj su zabludi. Kućni korisnici neka nastave sa upotrebom piratskog softvera, jer ni u Americi, a ni u Kini ili Iranu, niko ne upada u kuće s namerom da proverava legalnost softvera. Što se tiče firmi, ne znam šta da preporučim. Ako ste i dosad potplaćivali finansijsku inspekciju da zažmuri zbog sitnijih nepravilnosti u poslovanju, onda dodajte još koju crvenu zbog ilegalnog softvera i ne kupujte ništa legalno. Zasad to tako možete, pa gurajte ono što vam se više isplati, sve dok se tako bude moglo...

bane

pre 12 godina

Kad bi zabranili piratski softver, morali bi da predjemo na besplatni. Linuks i OpenOffice kod kuce, a onda bih to trazio i na poslu. Serveri bi morali na Linuks, a Microsoft? Cini mi se da Microsoft blagonaklono gleda na kucnu pirateriju sve dok legalni softver koristite na poslu uz njihove servere.

Tux

pre 12 godina

Kakve veze ima suse sa libreofisom i to još za win?Dajte se malo raspitajte pre nego objavite tekst.Libreofis razvija opendokument fondacija, a suse je linux distribucija koju razvija kompanija Novel.

Ja, Freelancer

pre 12 godina

@Peca: Ne razumem tvoj komentar. Jesi li ti platio MSOffice zbog potpune kompatibilnosti sa ne znam cim ili zato sto si se plasio da ce ti naplatiti kaznu jer nemas licencu za MSOffice koji ne koristis?
@autor: Kakve veze ima SUSE sa LibreOfficom i ovim sto Intel distribuira? LibreOffice je proizvod The Document Fundation.

Programer

pre 12 godina

Odličan softverski alat. Čak šta više ima neke prednosti koje ne postoje u MS Office. Ali naravno ima i nekih sitnijih nedostataka. U svakom slučaju preporučio bih svim korisnicima LibreOffice, odlična je alternativa precenjenom i preskupom MS Office-u.

Auuuuuuuuuuuuuuu....... kakva zbrka

pre 12 godina

(PPeca@SER, 27. februar 2012 16:45)
1. Kojih to 5% nema u Libre, a što ima MS?????????????????? Ja još nisam naleteo na neku razliku (sem, ako ti je kao početniku, malo nezgodno da se snađeš po menijima).
2. Gde je ta nekompatibilnost? -Ni nju nisam primetio.... Otvara on komotno i .doc i .docx i ostale MS formate, takođe i može da dokument sačuva u njima (ako je to nekome problem, onda taj neko ne ume ni MS Office da koristi). Takođe je razlika samo u default veličini papira (takođe se podesi za koji sekund).
Znači platiti MS produkt pored ovog, kojeg sasvim slobodno možete koristiti i u preduzeću ili za sticanje bilo kakvog profita, je bezveze.
3.Razumem ja da se neuki ljudi , kojima neko instalira Linux ili druge Open Source sisteme, programe itd., za potrebe radnje ili preduzeća, PLAŠE inspekcije, al to je već zbog toga što se nisu informisali da mogu nešto BESPLATNO da koriste, a da pri tom ne budu kažnjeni.
Pa da Vas obavestim: Niko Vam ne može udariti kaznu za slobodan software - NIKAD!
A sa tim software-om možete isto, ako ne i više nego s plaćenim.

LibreOffice je odličan...Samo neka gura dalje!

PPeca@SER

pre 12 godina

...Kakve veze ima Banka sa Microsoftom?
Jel ti neko iz Microsofta rekao da ne upgredujes?...
(zbbbz, 28. februar 2012 13:58)

Da, budi siguran da sam prvo zvao banku da im se zalim, pa tehnicku podrsku Microsoft, pa onda onu firmu koja je pravila software... Pa tako ja gubim svoje vreme a oni koje placam ne rade posao kako treba...

Što uvek ja

pre 12 godina

(bane, 27. februar 2012 17:36)

Pa naravno, kad su licence za verzije MS proizvoda za kućnu upotrebu od 4-20x manje od cene licenci za poslovnu, a još studentski popusti.... dođe ti bud zašto...
Ali je krajnje GLUPO plaćati za nešto, ako ti već neko POKLANJA proizvod iste, čak i više vrednosti od toga...
Jednostavno, treba ljude naučiti, da ako imaju LibreOffice NISU DUŽNI NIKOM DA PLATE NIKAKVE PARE i shodno tome NE MORAJU PLATITI NIKAKVU KAZNU!
Inače LibreOffice je fantazija... Sve radim u njemu, bez nekih poteškoća.

PPeca@SER

pre 12 godina

@Goran
Niko meni nije ukinuo pravo da koristim tudjih ruku delo, ja sam ga i platio kad sam osetio potrebu. Ali je pitanje da li bih ga uopste i koristio da moji klijenti nemaju 2-3% potrebe vezano za taj software, a zato sto su svesno gurani ka njemu. Sve ostalo moze i bez toga.
A sto se tice toga da je Microsoft registrovana firma u Srbiji, to nije sporno, drugacije ne bi mogli da rade. Windows nikako nije software proizveden u Srbiji, vec su srpski zaposleni samo - zaposleni. Ja ne pricam o njima jer oni nemaju pravo da mi udju na vrata i da mi drljaju po racunaru. Pricam o onima koje Microsoft (Srbija ili ne) placa da to pravo imaju, jer niko nista ne radi za dzabe. A kako ih placa?
Microsoft je sklopio dil sa nasom Vladom da rade taj posao za njega. Vlada Kine, npr. je odbila takav dogovor. I nisu jedini. A Vlada Nemacke je uvela Linux kao preporuku jer ne zele da se vezuju za neku globalno monopolisticku kompaniju.
Slicno kao sto kod nas kazu da moras da imas postansko sanduce "u skladu sa EU"... a po toj EU skoro da nemas dva ista sanduceta u krugu od 20m. Po EU regulativi ne moze dete do 12 godina da se vozi na biciklu bez kacige... a cela Holandija vozi decu u kojekavim drvenim sanducima koje guraju biciklima... a ni kapu nemaju na glavi. Po EU... Po EU... sve dok mogu da se uzmu pare na nesto.
U lazi su kratke noge. Samo treba da se otvore oci i usi.

PPeca@SER

pre 12 godina

@Auuuuuuuuuuuuuuu....... kakva zbrka, 27. februar 2012 22:32
Vidim da smo na istom "pravcu", pa necu dati minus na ovaj post. Nisi me dobro procitao. Ja kazem da sam morao da platim MS Office zbog onih koji ne znaju da koriste nesto drugo, a sto je besplatno i zavrsava isti posao. Ima tu tih par posto, znam, a pre svega sto MS svojim update-ovima uvek ubaci nesto sto je nekompatibilno sa zamenskim software-ima. Inace, Libre Office zavrsava skoro sve sto jednoj firmi treba.
Na veliku zalost, MS ni sam sa sobom nije kompatibilan pa npr. update na IE znaci da vise ne mogu da vrsim elektronsko placanje (gde me banka takodje tera da koristim MS proizvod?) pa me tehnicka podrska MS-a i banke savetuje da se vratim na prethodnu verziju... A onda me neko tera da koristim? Ne moze biti ni zbog cega drugog nego zbog para.

Okrenem se , a ono.....

pre 12 godina

(zbbbz, 28. februar 2012 11:48)

Mali privrednici često nemaju para da plate radnicima ni platu od 160 eura... A niko ih ne obaveštava da mogu na nečemu makar da uštede...
U našoj državi ti treba 100k evra da bi otvorio obućarsku radnju...
Velika privreda ima svoje ciljeve i vrlo dobro zna šta je dobro za nju, dok mali i mahom neobavešteni gledaju kako da prežive...
E,sad, svesno prebegavati činjenicu da čovek može da uštedi 400 eura pri otvaranju sopstvenog biznisa, samo na softveru (Win+Office)?
Još pogotovo što među tim malim i neobrazovanim se širi priča kako, eto, ide neka inspekcija i naplaćuje kazne ZA SVE ŠTO NIJE PLAĆENO na računaru (znači pogrešno u startu)...
Naravno da takve neistine stvaraju averziju prema Open Source i prelazak na plaćeni softver ("Što je sigurno, sigurno je...")

BTW @Peca Zar WINEHQ nema IE u sebi? - ali nisam siguran za licencu...

PPeca@SER

pre 12 godina

Firma koja to ne moze da plati po coveku ne treba ni da radi... Ukljucujuci i drzavne institucije...

I totalno predvidjate cinjenicu da imate ZVANICNU PODRSKU...
(zbbbz, 28. februar 2012 11:48)

E dobro je, kad si mi rekao, sad vec razmisljam da zatvorim pos'o kad se mislim da li mogu da platim MS-u 20eur/mes... A Bili nek nadje neku kontrolorku, kad me vec kontorlise, da moze detaljno. A inace, ne koristim ni Photoshop, ima legalnih OpenSource software-a kolko ti dusa zeli, a jos imaju i redovan upgrade i podrsku. I za 3D... I za mail... I za... I za sve sto ti dusa zeli. Pa, usotalom, nije Windows bio prvi OS na svetu, ja sam malo stariji od njega.
Sto se tice ZVANICNE PODRSKE, da li mi treba "podrska" koja mi savetuje da se vratim na prethodnu verziju jer cu imati problema sa novim upgrade? A tu "podrsku" sam platio?!? A onda im ja objasnim da sam nasao nacin kako radi, ali nisam placen da im objasnjavam sta treba da se uradi. E onda moze i - nezvanicna podrska, ali da mi sve radi a ne da ja gubim vreme da nadjem kako.

PPeca@SER

pre 12 godina

Ako ste i dosad potplaćivali finansijsku inspekciju da zažmuri zbog sitnijih nepravilnosti u poslovanju, onda dodajte još koju crvenu zbog ilegalnog softvera i ne kupujte ništa legalno. Zasad to tako možete, pa gurajte ono što vam se više isplati, sve dok se tako bude moglo...
(Insajder, 28. februar 2012 14:57)

Jel ovde neko govori o tome da postoji "dodavanje kojih crvenih" u privatne dzepove?!? I takva izjava je "krivicno delo" jer kad neko kaze da zna da se tako nesto radi, a ne prijavi... onda je saucesnik. Ja ne dodajem nikome... Te iste crvene cuvam za svoje dete, ali ne zelim da mi neko za neke crvene koje legalno dajem ne pruza nista osim "sigurnosti" da mi drzavna sluzba nece zakucati na vrata da mi proverava sta od software-a koristim, jer nigde u svetu takva sluzba ne sme da zakuca na vrata bez naloga. A taj nalog mora da ima svoju pravno regulisanu zaledjinu. Ako se ispostavi da je bez osnove, e onda ta ista sluzba mora da plati obestecenje za uznemiravanje.
Slicno kao sto u voljenoj nam EU ne sme policajac na ulici da vas zaustavi "radi redovne kontrole", nego zato sto ste napravili prekrsaj. Ako niste, ima debelo da se izvinjava, jer ste se "potresli" zbog toga, a drzava ciji je on sluzbenik, a mora da se identifikuje svojim brojem, ce u tom slucaju da vam nadoknadi izgubljeno vreme. Stvari su vrlo jednostavne, ni kod babe nema dzabe. Ili, drugacije - plati pa klati. Kako god uzmete, radite nam sta hocete, ali nam to nadoknadite ako smo zbog toga na gubitku. A vreme je novac.
P.S.
Ova tema je izasla iz onog osnovnog - slobodni software tipa Libre Office je nesto sto se treba preporuciti jer nasu drzavu nista ne kosta, a ima alternativu u proizvodima koji se placaju.

insajder

pre 12 godina

@PPeca@SER, meni je stvarno žao što si toliko ogorčen na sve i svašta i potpuno razumem Tvoje probleme, ali treba da shvatiš nekoliko stvari:
1) Živimo u zemlji Srbiji, a ne u EU.
2) EU koju Ti opisuješ nije takva. U velikom broju zemalja EU, saobraćajna policija ima pravo da te zaustavi, a da nisi napravio prekršaj, pogotovu ako se radi o nekoj od rubnih zemalja EU, gde se vrše kontrole ilegalne imigracije, transporta droge, ilegalno uvezene robe (prvenstveno cigareta i garderobe). Počesto se to zaustavljanje završi samo sa jednim pogledom po putnicima i nakon toga, ljubaznim objašnjenjem da vrše redovnu kontrolu. Po ovoj Tvojoj priči ispade da policija na Zapadu zaustavlja pijane vozače samo kad zgaze nekoga. Veruj mi da nije tako, živeo sam 15 godina tamo.
3) Koliko sam shvatio, Ti dolazak finansijske kontrole smatraš ilegalnim? U imenu te službe stoji reč kontrola, što znači da je njihova radna obaveza da nešto kontrolišu. Odlukom Vlade Srbije oni su DUŽNI da, pored finansija, kontrolišu i legalnost softvera, što znači da njihov nalog za kontrolu Tvoje firme uključuje i to. Oni ne vrše pretres firmi u potrazi za drogom i oružjem pa da im treba neki poseban nalog potpisan od sudije, kao što je to slučaj u SAD. Po našem zakonu, radni nalog potpisan od njihovog načelnika je zakonski definisan kao dovoljan da se kontrola obavi. Svaki vlasnik je njihovom posetom uznemiren, ali se to zakonski ne smatra uznemiravanjem tog tipa, zbog kojeg bi ih Ti tužio.
3) Dođosmo do podmićivanja državnih službenika. Ne verujem da postoji mnogo onih koji su imali posla sa nekom državnom službom, a da nije bio prisiljen da potegne za mitom. Imao sam prilike da vidim kako izgleda nastup finansijske policije u jednom kafiću na Bulevaru. Tip je upao i rekao da mora da kontroliše kasu (što znači da je konobarica morala da "zatvori kasu", tj da svim mušterijama naplati poručeno i da više ne prima nove porudžbine sve dok traje kontrola, a to zna da traje i satima ukoliko konobarica ili vlasnik ne utrče sa nekoliko crvenih). Ubrzo se pojavio vlasnik i nakon kraćeg razgovora na osnovu kojeg se ustanovilo da taj finansijski inspektor ne pripada lokalnoj inspekciji kojoj vlasnik već plaća reket, na osnovu telefonskih instrukcija koje je primao od te iste lokalne inspekcije, vlasnik je bukvalno isšutirao "zalutalog" finansijskog inspektora na ulicu. Na opšte odobravanje gostiju. Pre nego što me optužiš da nisam izvršio svoju građansku dužnost, tj nisam zvao policiju zbog nasilnog ponašanja vlasnika prema inspektoru, podseti se onog pod 1) (Ovo je Srbija, ne EU). Jer da sam zvao iste, svi bi negirali takvu situaciju, i vlasnik, i konobarica, i lokalna inspekcija, i isšutirani, a verujem i gosti kafića kojima se svidelo to što su videli, a i neće da se petljaju sa policijom i da imaju problema sa njima. I ja znam vrlo dobro kako bi sve to trebalo da izgleda, ali još uvek ne živimo u takvom društvu. Opisao sam realnu situaciju, a ne kako bi to trebalo da bude.
Ti reče da si stariji od MS, ali ja sam još iz doba "IBMa i sedam patuljaka", tako da ne verujem da ću dočekati vreme kad će državni službenici obavljati svoj posao brzo, kvalitetno, totalno u skladu sa propisima i bez ikakve naknade.