Ponedeljak, 21.11.2011.

14:15

"Ne poštuje neko zakon, jer voli Microsoft"

Izvor: B92, Autor: Jovana Miliæeviæ

"Ne poštuje neko zakon, jer voli Microsoft" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

GoranceFX

pre 12 godina

Ma ljudi, stoji to da je potrebno imati legalan stoftver i kupovati ga, ali ne po ovim cenama. Pa sve ovo oko autorskih prava ne bi ni postojalo da ti veliki ne zele da imaju jos vise i jos vise i da budu jos bogatiji i bogatiji. To jednostavno ne moze tako. Kad to shvate i kad spuste cene, nadam se bice i manje piraterije. Osim ako ne bude kasno, pa ljudima piraterija udje u krv i ne padne im napamet da kazu sebi, pa to sad i nije tako skupo, mogao bi da kupim. Nadam se da ste me razumeli sta hocu da kazem.

anarhitekta

pre 12 godina

Neka gospodin Milos skupa sa svojim sefom Bilom Gejetsom, a uz njih i ja i Barak Obama i porodica Fidela Kastra kao i Tom Kruz , Lady Gaga i David Bowie - konacno pocnemo da odvajamo makar po dolar za "autorska prava" elektriciteta Teslinim potomcima.
Po dolar svako od nas mjesecno..u troku pola godine bi buknula inflacija na planeti jer bi Teslina porodica u kratkom roku postala najbogatija na svijetu.

Elektricitet je u danasnje vrijeme osnovna ljudska potreba, kao voda i hrana. To se moze reci i za internet.Mislim da i praunuci praunuka Bila Gejtsa vec danas imaju osiguran zivot u finansijskom smislu, stoga ne vidim cemu placanje?! Da to nije ovaj "gospodin" mozda nikad u zivotu makar pogledao nelegalno okacen spot na youtube?

Sto se tice autorskih prava u svakom segmentu, ove agencije i postoje da "zamute vodu". Na kraju krajeva, zbog cega bi unuci Dzona Lenona imali tantijeme na osnovu svog oca? Neka sami zarade ako su sposobni.


Sto se "piraterije" tice, izvolite "gospodine" pa kreite od svojih prijatelja, kad ste vec tako dusebrizni. Jer, ukoliko je vise od 70% softvera nelegalno, siguran sam da neko od vasih prijatelja ima neki nelegalan softver instaliran.

Dumber

pre 12 godina

Nisi u pravu, jer kada ti neko ukrade auto npr ti ostajes TRAJNO bez njega, dok kod piratskog softvera ti imas KOPIJU istog, dok orginal OSTAJE uvek u posedu vlasnika koji sa njim i dalje raspolaze po zelji
Uocavas li razliku? ;)

Ja ne uošavam... Objasni mi.... Prosvetli me kako?
Očigledno nikad nisi kupio neki legalan softver, pa imao gomilu problema s dokazivanjem da je tvoj ključ zaista tvoj...
To o čemu ti pričaš je moglo pre 10-tak godina, gde proizvođači zaista nisu imali kontrolu nad korisnicima, ali brate, ovo je 2011-ta, i sav softver ti komunicira a nekom nivou sa serverom svoga tvorca...
Znači ti, ako koristiš kopiju nekog softvera u današnje vreme, ne da nisi osakatio npr. Microsoft (u slučaju da je u pitanju krekovan Win), već si naneo veliku štetu nekome ko je možda zadnju paru izdvojio da bi ga imao... Znači nisi ukrao od M$-a, već od nekog tamo... ko zna...

Ako ti nije jasna ta najprostija stvar kupi neku igricu u nekom supernmarketu, videćeš da onaj serial što si dobio uz nju neće da je otključa (znači neko je ukrao tvoje pare)...

djerman

pre 12 godina

AplleSucks - znam da je Unix like ali ako to kažem kome će biti iole jasno o čemu pričam, malom broju ljudi - koren im je isti.

AppleSucks

pre 12 godina

@Zoki

"Strogo gledajuci, svako kopiranje i neovlasceno koriscenje softvera je cista kradja i tu niko nista ne moze da prigovori"

Nisi u pravu, jer kada ti neko ukrade auto npr ti ostajes TRAJNO bez njega, dok kod piratskog softvera ti imas KOPIJU istog, dok orginal OSTAJE uvek u posedu vlasnika koji sa njim i dalje raspolaze po zelji
Uocavas li razliku? ;)

@djerman

Mac OS X NIJE Linux vec unix-like OS kao i BSD (sastoji se od Mach kernela, a ostatak je pozajmljen iz BSD-a)
Baci se na sledece linkove

http://en.wikipedia.org/wiki/Mach_kernel

http://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Software_Distribution

bobm

pre 12 godina

ovo kako je odgovorio na pitanje o radnim mestima imali bi problem i strucnjaci da ga razumeju, mene zanima ako 10 mojih drugova i ja kupimo legalan softwer gde se time pojavljuje to radno mesto. to novo radno mesto ce biti sta. cak kaze 10% smanjenje piraterije 10000 radnih mesta, ja to ne vidim, kako legalni windows povecava broj radnih mesta u srbiji?
pitanje da li se planira smanjenje cena softwera a gospodin prica o tome kako su racunari najjeftiniji u evropi O_O + kaze kako su u hrvatskoj 70% vece cene, sto veze sa mozgom nema, ko ne veruje razume hrvatski a na netu ima prodavnica koliko hoces pa nek proveri. zasto je gospodin izbegao da odgovori na pitanje o smanjenju cena softvera? kad kod nas bude cena softwera prema zaradi kao u americi onda se moze pricati o legalnosti.
"Od tih 96 miliona, na koliko je procenjeno domaće tržište piraterije, sigurno bar pola otpada na te velike softverske vendore, a druga polovna ide domaćim proizvođačima," a moje misljenje je da je sigurno bar pola ove recenice "zaobilazenje istine", uglavnom druga polovina.

djerman

pre 12 godina

"Sale" ne razumeš poentu - muka mi je od monopola! Ne želim ga ni u kakvom vidu - ne podnosim način na koji MS nastupa. I govorimo o 2 kategorije - profesionalna upotreba u kojoj je Linux pobedio i desktop upotreba u kojoj dominira MS iz razloga koje sam naveo ali neće još dugo siguran sam. MS nastupa ne kvalitetom već potplaćivanjem, paravanom zaštite autorskih prava i drugim "dozvoljenim" malverzacijama. Da citiram Šojića " ja nisam mućk'o k'o drugi, ja sam mućk'o u skladu sa propisi". E to je ono što meni smeta - čuj "agencija za zaštitu prava" a ko je njen član!? Ili kako god će da je krste. Parametri po kojima ja merim kvalitet je stabilnost u radu i izbor alata sa kojima radim kao i podrška - zato sam se odlučio za Ubuntu, i po mojim kriterijumima ( ako zaboravimo viruse) a tome dodam i cenu - žao mi je ali MS nema šta da traži. S druge strane, moraš da probaš nešto da bi sudio o tome, ne možeš napamet da pričaš... PROBAJ, ali probaj, ne da odustaneš posle prvog manjeg problema. Pored toga, Ubuntu se instalira za pola sata i odmah posle instalacije imaš na raspolaganju sve potrebne alata za rad za prosečnog korisnika ( office alati, web browser, chat itd...) i to bez zezanja sa drajverima. Probaj da instaliraš neki win za to vreme i da dobiješ isto - NEMA TEORIJE. Ja sam striktno PROTIV korišćenja MS u državnoj administraciji - te pare idu iz mog džepa to ne plaćaju ljudi koji rade u administraciji - oni troše. Koliko oni mogu da potroše mi ne možemo da zaradimo što su i dokazali. A priča o otvaranju novih radnih mesta i zarade državi u milionima $ - šta da kažem osim da se grohotom nasmejem! Kad bi male firme prešle na Linux uštedele bi i do 500€ u proseku po računaru... eto toliko...

sale

pre 12 godina

znaci, ovi linuksasi su gori od vegetarijanaca...

ljudi, vas niko ne tera da koristite windows... niko ne ide motkama da bije ko nema linux na racunaru...


ovde se radi o slobodnoj volji korisnika racunara...

ako hoces da koristis linux za dzabe, koristi ga... niko ti ne brani...

ako hoces da koristis windows, koristi ga, ali moras da ga platis...
o tome se ovde radi...

rece neko, nema virusa za linux....
NAJ OBICNIJA LAZ (iz neznanja ili lose namere, ne znam, ali laz...)
VIRUSI ZA LINUX POSTOJE, SAMO SE NE SIRE ZATO STO JE BROJ KORISNIKA LINUX-A ZANEMARLJIV!

dalje, rece neko da svi super racunari na svetu koriste linux...

jeste, koriste linux, iz jednog jedinog razloga... zato sto kreatori tih super racunara mogu direktno u kernel linux-a da uprogramiraju sta god im je potrebno, a to je kod win-a nemoguce....

i na kraju, @djerman, kao krajnji dokaz da je lin bolji nego win postavljas link na govor direktora linux fondacije koji kaze da je linux pobedio...

a da pitamo stiva balmera sta on misli o tome?

konacan sud o tome koji je operativni sistem bolji daju korisnici... linux ima oko 1% korisnika...

toliko...

Strasni Bit

pre 12 godina

A jel neko cuo da neki superkompjuter radi pod Windows? Nije!
A 'oceli neko cuti da ce superkomjuteri raditi pod Window-SOM? Nece!

Svi do jednoga rade pod Linux-om. A da'l je to sto nemaju da plate i 1 Windows uz kompjuter od 10 -100 Mil$. Nije !!

Pa zasto onda je tako. Moze biti zbog kvaliteta Linuxa.

Ovce su za sisanje, samo vi stanite u red. A uz to, dobar cobanin sisa ovce, ovaj ih dere. Dobrovoljno.

djerman

pre 12 godina

Poštovani "Sale", ako već dajete takve komentare morali bi da znate materiju malo bolje. Da ne bude da ja pričam evo konkretan komentar http://www.b92.net/tehnopolis/vesti.php?nav_id=504419&fs=1 . M$ nema bolji OS kao što ni windows nije bolji od apple-ovog OSX koji je u osnovi linux. Za tvoju informaciju kompletna vlada Nemačke je prešla na OpenSuse još 2002 godine kao i vlada Japana ( ima ih još, potraži malo ne net ). Petpostavljam da su ga modifikovali za svoje potrebe. Ono u čemu je M$ bolji je marketing!? Na svakoj prezentaciji, sastanku, događaju ili čemu god posvećenom IT industriji koje je u organizaciji naših državnih organa minim 2 govornika su iz M$ koji nam drže razna predavanja. Što je još gore naši ljudi koji rade za M$ su toliko prepotentni da je to strašno i nije mi jasno zbog čega. Bio sam na jednoj prezentaciji gde je jedan momak predstavljao Visual Studio 10 i to je bilo užasno. Ja nisam protiv onih koji hoće da koriste njihova rešenja već dajem savet da je nepotrebno bacati pare kad ima drugih i boljih, a pogotovo se ovo odnosi na državnu administraciju. Linux je do pre 6-7 godina bio sporan za korišćenje od strane običnih korisnika ali se i to drastično promenilo pogotovo sa pojavom Ubuntu-a. U ovom trenutku Ubuntu koristi preko 20.000.000 ljudi širom sveta a postavili su i cilj da za, mislim, 4 godine dođu do broja od 200.000.000. AKo već hoćete da dajete komentare prvo PROBAJTE. Ja sam počeo pomalo da ga koristim i kad mi je win "pao" 2 puta za mesec dana totalno sam prešao na Ubuntu i ne vraćam se. Da ima povremeno problema - ima ali to je tako skromno u poređenju sa winom za koji još moram da plaćam i antivirus programe ( koje smatram modernim vidom iznuđivanja, jer sam ubeđen da deo virusa plasiraju i same kompanije koje se bave antivirus programima ). Da kao i svi mogu ad ga koristim nelegalno ali NEMA RAZLOGA - ništa ne dobijam.

djerman

pre 12 godina

I nemam nameru da ubeđujem tamo neke sekretarice koje bi najradije lakirale nokte niti bilo koga drugo. Ko hoće da razmisli to će i uraditi: umesto da dajemo grdne pare za tamo neke licence i pomažemo pre svega tuđu ekonomiju ili ćemo to uraditi sami ili angažovati domaće stručnjake i razvijati domaću IT industriju. Ko šta voli nek izvoli - ja ne dam pare van zemlje kad ne moram.

sale

pre 12 godina

Da je kvalitet Linux-a mit ne bi trajao 20 godina.Ja sam 95-te počeo da koristim windows i sve do pre 4, skoro 5 godina kada sam pokušao sa Linux-om iz radoznalosti - više se ne vraćam na WIN! Jednostavno, nemam razloga.
(djerman, 22. novembar 2011 08:49)

hm... kvalitet linux-a koji traje 20 godina... i za tih 20 godina jedva je prebacio 1% ucesca na trzistu OS?

ajde malo da batalimo srbe i srbiju.... ako je linux toliko dobar, zasto ga skoro niko u svetu ne koristi? zar su amerikanci, francuzi i irci toliko glupi da pored besplatnog linux-a jednostavno bacaju novac na windows koji je toliko los??

dalje, kako mislis (da se vratimo na srbe) da ubedis sekretaricu kojoj pokretanje internet explorer-a znaci "da otvori internet", koja nabada po tastaturi s dva prsta i dize paniku kad joj neko word ikonicu premesti sa leve na desnu stranu ekrana (a takva je velika vecina korisnika racunara u srbiji) naucis da koristi linux??

gs

pre 12 godina

Moj klinac sad u trecem razredu dobio lap top u skoli. Neka fora sa opstinom Vracar i ComTrade-om. Ja sam mislio da ce da dobiju Windows masine, kad ono...
Mali Intelov note book, sa Atom procesorom i instaliranim Linuxom (Ubuntu)... Najzad da me neko u ovoj drzavi obraduje :-)

A najbolje je bilo na nekom roditeljskom kad su im davali racunare, dosao covek iz opstine i kaze 'ladno: "na racunarima je Linux, operativni sistem koji ucenicima poklanjaju kompanije Intel i ComTrade...". Umro sam od smeha....

Marko

pre 12 godina

Ovde su ljudi pogresno shvatili pricu o nelegalnom softveru...

1. Svaka firma ima pravo da napravi softver i da ga da besplatno korisnicima ili ga naplati na ovaj ili onaj nacin.

2. Svaki korisnik ima mogucnost da kupi neki softver ili uzme njegovu besplatnu varijantu koja moze biti bolja ili losija od varijante koja se kupuje. Primer Adobe Illustrator u odnosu na inkScape. Ko se ozbiljno bavi dizajniranjem, ilustracijom i pripremom za stampu zna o cemu pricam.

3. Kupiti Windows ili instalirati free Ubuntu je licna stvar korisnika, ja licno imam original Windows i u isto vreme i Ubuntu. Odvojiti kesh za Windows (100eur) na 3 godine je realno smesna stvar, narocito ako imate firmu i ako vam donosi kesh. Realno Adobe ne mogu da instaliram na linux,
da...da... sad ce svi da se uhvate za Wine ali realno NE RADI kako treba pod istim.

4. Windows u drzavnim institucijama?! Totalno nepotreban na vecini kompjutera 99%... Imam priliku da radim sa jednim ministarstvom pa znam sta se koristi od programa u istom (Windows, Word, Excel)... nepotrebno bacene pare.

5. Adobe Flash Builder 4.5 vs Flash Develop (FREE) da li treba da napominjem koliko je u Adobe programu olaksan rad?

6. Sve ovo sto je navedeno se odnosi na firme koje zaradjuju kesh na osnovu istih programa. Cena im je ukupno oko 2.300eur, mnogo za ozbiljnu firmu? Niko vas ne tera da kupite iste jer imate alternativne programe... Jesam li u pravu? Zapitajte se samo da imate ozbiljnu firmu za selidbe da li ste spremni da ih vrsite sa jugicem koji vam je za dz. dao rodjak ili ipak planirate da kupite kombi kako bi lakse i brze prevozili robu.



P.S. Ne brinite za kucne varijante krekovanih programa, igrica itd... ;) to vam ionako niko nece gledati u Parizu, a kamoli u Srbiji...

djerman

pre 12 godina

Au "Zoki" kakvo ne poznavanje materije! Jedino tačno je za CAD-CAM da ni ja nisam naleteo na adekvatno rešenje open source zajednice ( doduše nisam ni tražio). Čisto da se zna da iza svih ovih rešenja najčešće stoje velike kompanije ili udruženja. Npr razvojno okruženje za javu, c/c++, php i druge alata postoji ECLIPSE iza koga stoji IBM ali ga ne naplaćuje ( pogledajte cenu kompletno paketa Visual studia ). I ovo je samo jedan od hiljade primera. Mi radimo lokalizaciju besplatnog ERP rešenja http://www.adempiere.org za koga tvrdim da je bolje rešenje od MS Navision-a jer sam koristio i jedno i drugo pri čemu je prvo besplatno bez ograničenja a drugo najniža cena je sa licencom za jedan istovremeni pristup za mala preduzeća 5000$. Da je kvalitet Linux-a mit ne bi trajao 20 godina.Ja sam 95-te počeo da koristim windows i sve do pre 4, skoro 5 godina kada sam pokušao sa Linux-om iz radoznalosti - više se ne vraćam na WIN! Jednostavno, nemam razloga.

Ja

pre 12 godina

Resenje je jednostavno: smanjite cenu softvera, povecajte konkurenciju, ukinite monopole.

Jedini nacin da se piraterija unisti je da legalan softver bude toliko pristupacan i jeftin da potencijalnom piratu i krajnjem korisniku crackovanje/trazenje bude veca muka nego kupovina.

Medjutim, dok je ljudi bice i gramzivosti, jer svako zeli da prodje sto jeftinije tj. da zaradi sto vise para. Ovaj hipoteticki scenario ne verujem da cemo ikada doziveti. Bar ne u kapitalistickom sistemu.

Uhhhhhhhhh, o5 ja moram da pametujem.....

pre 12 godina

OK! Borba za zaštitu autorskih prava treba da postoji, ali je smešno u ovom (kon)tekstu cela zbrka, pa bi ja rekao par stavki:
1. Svim ovim torrentašima s ukradeno-aktiviranim Windowsima iskreno želim da oni jadnici što nemaju ogrev ove zime obiju šupu i uzmu sebi drva koliko im treba - ako bi stao iza vaše tvrdnje da nemate para za legalni softwer iza njihove bih morao još više (vi bez Win-a možete, a oni bez ogreva će da se smrznu)....
2. Šta će našim administrativnim radnicima uopšte računar? Em ne umeju da ga koriste (znaju samo ono malo iz onih kurseva što smo mi - poreski obveznici platili), em im za lakiranje noktiju na radnom mestu nije potreban takav hardwer...
3.Ja sam za Linux, da se razumemo, ali svim ovim "vezarama" što ih plaćamo je i računaljka komplikovana (ova rečenica važi i za one koji brane Windows - koliko procenata naših službenika UOPŠTE zna da radi i na njemu? Evo lično ja sam morao u par firmi da instaliram obične PlugNPlay uređaje tj. morao sam samo da turim kabal u kućište, jer ovi to nisu znali....)...
4. U tekstu se navodi da firma mora da plati software koji je zatečen na njihovom računaru, znači apsolutno im se oduzima pravo izbora i samim tim sloboda? Čudi me da niko to nije primetio.... Al ko kanda su na represiju ovde svi navikli...
5.Interesuje me za ove komentare što toliko hvale Win, koliko ih M$ plaća???? Ako ima neko otvoreno mesto za promotera prijavio bi se i ja, evo umem lepo da pišem.... A ako ih neplaća ništa - zašto to onda rade, kad to najbogatijoj kompaniji donosi još koji $ a njima ništa????
6.Za one koji pljuju po Linux-u baš mi je drago što nemožete igrati igrice na njemu, jer nas on (fala bogu) tim štiti od takvih.... Kakav bi to odvratan OS bio kad bi ga i vi umeli koristiti, ne smem ni da zamislim....
7.Sve u svemu: Ako želite da koristite nečije znanje, a on to želi od Vas da naplati - vi ste dužni i obavezni da mu date naknadu, al nemojte kasnije (na sudu pred porotom) da kažete da niste znali da postoji i besplatna slična verzija toga, kad je istina to da JESTE znali, ali su vam Pera, Mika ili Žika rekli da je to najobičnije s..nje, pa ste odlučili da ipak ono bolje ukradete...
STOP represiji, SLOBODA internetu
STOP gluposti, NAPRED mudrosti
i onda ćemo tek ući u 21.-vi vek....

Pirat Perica Hejterić

pre 12 godina

Ja osećam posebno zadovoljstvo kada na bilo koji način oštećujem američke firme, proizvođače softvera ili multimedije.
I nastaviću to da radim, na razne načine, n eostvarujući profit na tome, dok sam živ.
Dovoljno je da se setim kako mi je malo dete bežalo pod bombama.

Zoki

pre 12 godina

Strogo gledajuci, svako kopiranje i neovlasceno koriscenje softvera je cista kradja i tu niko nista ne moze da prigovori. Oni koji su odlucili da njihov softver bude besplatan, siroko im polje, ko ga koristi neka ga koristi.
One koji hoce da naplate svoj rad, ljudi moraju ispostovati te ili platiti ili ne koristiti njihov rad. Opcija je jos i da sednu pa sami napisu odgovarajuci softver pa da ga koriste koliko im je volja, ako to umeju i mogu.
I jednostavno je: ni vi vas softver ne bi dali da koristi neko ko nije platio, jer u njega ste ulozili i puno para i puno rada, sto svog sto tudjeg. Cilj i jeste da se zaradi, ostvari dobit, napravi napredak.

Ali zato postoji i Open Source, "Open ovo", "Open ono" zajednice koje omogucuju izbor ljudima da koriste ono sta hoce, alternativno i sa punom slobodom. Linux je navodno dzabe i mnogi kvalitetni paketi sa njim (ustvari, PONEKI paketi sa njim).

Medjutim istina je da Linux trziste dosta zaostaje za Windows baziranim trzistem, da je mnogo manje kvalitetnih i mocnih paketa, pogotovo medju onim koje zovu besplatnim. Iskusni korisnici znaju da Linux i Open paketi jesu sve samo ne besplatni, jer kako su pisani tako i rade. Ni Linux sam po sebi nije preterano stabilan i dobar i to je samo mit, nasuprot religijskom fanatizmu Linux entuzijasta. Koliko je samo radnih sati potrebno da radnik instalira, podesi i uspesno koristi jedan "dzabe" Linux paket, pun bagova i nedovrsenih modula? Koliko kosta jedan radni sat coveka koji treba da nesto stvori tim softverom i koliko njegova firma ustvari gubi novca koristeci neki poluupotrebljiv alat?

Za neke stvari odgovarajuce Linux zamene Windowsovim aplikacijama ni ne postoje, ili postoje samo kao pokusaji izrade nekog takvog. Primer su profesionalni softveri tipa CAD-CAM gde zajednica nije uspela da napravi nista toliko dobro i jeftino da bi odvukla korisnike od Windows pandama. Da, Linux aplikacije koje su dobre takodje se placaju kao i Windows bazirane i tu je jedino operativni sistem dzabe. A korisnici iz nekog razloga ocekuju da im i paketi budu dzabe, sto znaci da neko tj. mnogi moraju da se zrtvuju da bi njima bilo jeftinije. Zar to nije cudno?
Tako do kraja ispada da softver treba da pisu neki volonteri ili entuzijasti, gde cak ni spoj njih ne daje bas brilijantne rezultate. Kada je izrada softvera u pitanju, ona mora biti strogo struktuirana i kontrolisana, jer u protivnom dobijamo nista drugo do nesto sto stalno treba popravljati, testirati i nikad ne zavrsiti. Usput i ti programeri moraju da placaju racune, kredite, odecu, obucu...
Nadmoc Windowsa nametnulo je trziste i cinjenica da je Linux zakasnio sa svojim nastankom. Uz sve duzno postovanje Linux fanaticima, po mom misljenju, Linux nece nikada stici Windows, kako po kvalitetu operativnog sistema tako ni po ceni aplikacija koje bi bile poredive sa Windowsovim. I sve to NA JEDNU MOJU VELIKU ZALOST!

Ovo neki političar???

pre 12 godina

Au, brate...Od 2001-ve godine se boriš protiv piraterije.... Svaka čast na borbi... Po podacima koje posedujem 2001-ve je stopa piraterije bila mnogo niža.... Znači vaša uspešna borba je povećala stopu (oko 20%)... Znam da bi da se vadite u činjenici da su kod nas kompjuteri "jeftini" pa da su se ljudi pomamili... Mislim da treba da date ostavku/otkaz... Džaba vas plaćaju...

I, još da napomenem, svako koga zanimaju cene računara može npr. da ode na INTEL-ov sajt, pa da vide kakvi računari se tamo daju i kolika je cena... Lap-top s npr I3 procesorom tri put jeftiniji neg kod nas.... toliko od mene za ovo javljanje...

baca

pre 12 godina

Na jednostavno pitanje „na osnovu čega oni to povezuju da će 10% manje piraterije doneti 10 hiljada radnih mesta“, gospodin kaže da „oni imaju informaciju“, da imaju "korelaciju sa 29 miliona dolara", i to iz „iskustvenih podataka svih tih zemalja“. To je samo bla-bla priča i ne zna on da objasni kako su oni došli do baš tih brojeva, i koji je to uzročno-posledični mehanizam gde će Srbija (Vlada, firme) da plati 10 miliona dolara svetskim sofverskim kompanijama i da od toga Srbija dobije 29 miliona dolara i 10 hiljada radnih mesta.

Neće to doći od plaćanja softverske podrške domaćim računarskim firmama, jer danas oni tu podršku već pružaju i naplaćuju iako im klijenti nemaju Papir za Windows, Office i MS SQL Server.
Gospodin i ovakvi (naručeni od takvih sličnih) tekstovi samo lobiraju kod Vlade Srbije da ministarstva i javna preduzeća plate velike pare Majkrosoftu jer kao „to se mora po zakonu“ pa da se narod ne buni kod političara što pare odlaze na neprioritetne stvari.

Interes Srbije je da Vlada i ministri nalože ministarstvima i javnim preduzećima da uvedu skoro besplatne Open operativne sisteme i „Office“ rešenja, jer za ogromnu većinu njihovih korisnika računara nema nikakve potrebe da se plaća Majkrosoftu samo da bi se radilo sa word dokumentima i excel tabelama.
Nije jedini način smanjenja piraterije da se daju pare Majkrosoftu.

SSlobodan

pre 12 godina

Kada se koristi nečiji komercijalni proizvod, trebalo bi da se plati. Ovde je teža prebačena na firme koje zarađuju koristeći tuđi softver(rad) koji ne žele da plate. Hvala bogu da ima "besplatnih" softverskih rešenja, pa svako ko želi može lako da pređe. Nema izgovora, kupujmo ili koristimo besplatni softver. Samo mi nije jasno zašto ovde nije napisano da je ovo intervju Američke privredne komore u Srbiji.

mikica

pre 12 godina

Koristim od 2008god PClinuxos , Linux, za internet, i sve ostalo (tekstovi, tabele, video, skype) sve radi, slike radim u GIMPu, i to na Netbooku, intel Atom 5 wati potrosnje, SVANULO mi, posle win-a, vise nemam pojma koji su antivirusi, virusi, itd. Kupio sam kompjuter da on sluzi meni A NE JA NJEMU. (i necu da budem rob korporacijama da me cede na slamku svakog meseca)

FLOSS!

pre 12 godina

@bombash,

Pred tobom je uzbudljivo vreme, u predstojećim danima imaš da otkriješ svet Open source softvera, to će za tebe biti uzbudljiva avantura otkrivanja sveta gde aruje sloboda. Još bolje, ogroman procenat toga je besplatno, a legalno.

Uživaj!

anon

pre 12 godina

Svaki legitimitet koja ova organizacija moze da ima je nestao kad sam procitao da su oni zaduzeni za zakon o optickim diskovima. Taj zakon propisuje da procenat od prodaje svakog optickog diska ide organizacijama koje su zaduzene za borbu protiv piraterije, a dalje i firmama. Takav zakon ne cini nista da suzbije pirateriju, jedina svrha mu je da puni dzepove, a to je i svrha ove organizacije.Problem piraterije postoji, ali sve dok se zakoni pisu jedino pod uticajem velikih kompanija, njihova jedina svrha ce biti da im donose vece prihode, a ne i da resi probleme u koncepciji i implementaciji ideja intelektualne svojine koji su sustina problema.

djerman

pre 12 godina

Poštovani "bombash", očigledno su vam principi otvorene zajednice strani - ne, ne naplaćujemo licence već radne sati ljudi utrošene za instalacije, obuke i izradu softvera, najviše radimo trenutno sa bugarskim partnerom koji nam plaća po radnom satu, pogledajte malo bolje istoriju otvorene zajednice i njene proizvode, može li M$ da se nosi sa Linux serverskim mašinama npr...

Vlada

pre 12 godina

Kad nista od njih ne 'krades' nema zasto da te optuzuju za pad profita. Vecina softvera za koji je potrebna licenca ima besplatnu alternativu, nekad bolju a nekad i losiju - ali ima alternativu. Male plate su jadno opravdanje za lopovluk. Ako nemas pare za Win instaliraj Linux, instalira se i koristi (ubuntu, linuxmint, fedora...) lakse od Windowsa i dolazi sa osnovnim paketom softvera za kucu i kancelariju. Na taj nacin se pravi najbolja diverzija, jer podrivas sistema u kome postoji potreba za programima 'zlih i pokvarenih' velikih kompanija. Jedini problem je, da se nasalim, sto bi tako direktno poslusali savet ovog gospodina, promenili svest korisinka - bolje koristiti open source nego placati licence tamo gde ne moramo.

Milan

pre 12 godina

Ova priča je strašna zamena teza, a njihova kontrola softvera je skandal gori od pretplate na RTS samo što se malo ljudi razume u problematiku.
Poreska uprava vrši zloupotrebu službenog položaja kontrolom softverskih licenci. Ona to radi po nalogu i sa listom softvera koji je dobila od BSA. S obzirom da je BSA plaćen od strane Microsofta pitam ja vas:

KO PLAĆA PORESKU UPRAVU: GRAĐANI ILI MICROSOFT?

Čak i da ih Microsoft ne plaća oni nisu volonterska organizacija da obavljaju besplatno poslove za BSA. Njih plaćaju građani i oni moraju da rade posao u njihovom interesu a ne u interesu velikih stranih kompanija od kojih mnoge čak nemaju ni registrovane firme u Srbiji.

djerman

pre 12 godina

Prvo su krekovan win pustili da se ljudi navuku a sad pod izgovorom zaštite prava jure ljude da im plaćaju ( što nije toliko zastupljen MAC ili Red Hat?). Nije ni čudo što raste nezadovoljstvo kod ljudi širom sveta prema korporacijama jer su nezajažljive. Svima toplo preporučujem da se reše M$ proizvoda i bilo kojih drugih licenciranih jer u slobodnoj zajednici postoji rešenje za sve. Mi smo softverska firma i koristimo open source rešenja - Linux Ubuntu kao operativni sistem i svi alati koji postoje pod njim ( ali se u svakom trenutku možemo prebaciti na bilo koju verziju Linux-a ). Kao mala firma nemamo da damo 10-tak hiljada evra da bi radili, niti hoćemo za proizvode koji imaju toliko problema. Nemojte ljudi uzalud bacati pare i davati ih onima koji ih ionako imaju previše.

theGreat

pre 12 godina

Vidoh text, prvo pa slika sa sve ovim nabudzenim satom, rekoh sebi u bradu uf sto volim ovakve. Pa onda 60ak sekundi researcha i dodjemo do informacije da je prvo radno mesto doticnog bilo:
Project Manager
Privatization Agency
Ocekivano ili ne, resih d anapisem komentar a tekst nek cita neko ko ima vise vremena ;)

Miloš

pre 12 godina

Sve je nama jasno, ali treba i drugima da bude jasno da je zvanična prosečna MESEČNA plata u Srbiji:
- manja od cene solidnog desktop računara ili laptopa
- manja od cene Windowsa i MS Office paketa
Za dve navedene stvari, prosečan stanovnik Srbije treba da radi više od 2 meseca i da nigde ne potroši ni dinara.

pilula za mozak

pre 12 godina

ovo je tipicna odvratna retorika americkih republikanaca koju koriste kada objasnjavaju glasacima zasto donose zakone koji stite bogate a na stetu su siromasnih -- svi mi treba da placamo software da bi muceni microsoft, ibm, paramount, sony, lady gaga i ini imali od cega da jedu. a nama ce se to vratiti 8 dinara na dinar placen za legalan dvd -- pitam kako? da necemo da razvijamo filmsku produkciju poput holivuda? ili cemo da izbacimo novi operativni sistem za 90% trzista personalnih racunara? jasno, zaradice pokoji video klub, grand produkcija i srdjan dragojevic, ali... zamislite da se u srbiji windows 95 mogao kupiti iskljucivo legalno. prosecna porodica bi morala da radi vise od godinu dana samo za racunar sa windowsom i ofisom. a ko bi onda nama platio sto smo kompjuterski u kamenom dobu? ovo je, naravno, samo vrh ledenog brega, i ne treba imati zablude da je usvojeni zakon za srbiju vid neokolonijalizma.
recenica `ne postije neko zakon jer voli microsoft' je krajnje licemerna -- vlast je donela stetan zakon upravo zato sto voli microsoft i njegove parw, a na nama je da ga postujemo, ma koliko bio stetan po nas.

Nebojsha

pre 12 godina

Ma terace ove korporacije po svom jos par godina, ali ne jos dugo. Evo piratska partija dobila drugog poslanika u Evropskom Parlamentu, a i Zeleni su usvojili istu politiku o copyright monopolu kao i pirati. Nece vise moci korporacije da se bogate na izivljavanju od copyright monopola...

A jedno pitanje inace, zasto se ovde toliko koristi microsoftov softver? Zasto u skolama ucimo windows i ms office? Zasto ga drzavna preduzeca koriste? Sve to postoji u open source verziji, besplatno. Nikakva licenciranja, nikakve gluposti.

Aleksandar

pre 12 godina

"Prosečna cena računara u Hrvatskoj je 70-80% veća, a nije Hrvatska toliko naprednija od nas."

Bulls**t!

Sto se tice 18-19 kila dinara racunara, dobija se W7 starter edition, koji macku o rep moze da se nakaci koliko je dobar.
Sto M$ ne napravi jedan jedini Windows, generacijski i prodaje ga za 50 evra, plafon? Kao sto je nekada bilo. Ne, nego moramo da imamo 20 verzija Windowsa 7. A samo preinstalled verzija kosta od 50-110 evra. Uz to postoji mogucnost, da ne postoji recovery disk ili particija.
Windows ne vredi te pare za koji oni prodaju. Posebno Office, kada postoji besplatna zamena OpenOffice.

P.S. Piraterija ce nestati, kada cene proizvoda budu realne, a ujedno i plate.
P.P.S. I neka ovi ljudi shvate da veliki broj ljudi u Srbiji kupuje taj komp od 180 evra na rate.

Marko

pre 12 godina

Ukoliko ne postujemo tudji rad kako onda da ocekujemo da neko postuje nas?
Ovo se odnosi na sve kolege koji zgrcu lovu zahvaljujuci Microsoft i Adobe programima, a imaju nelegalan software.

theGreat

pre 12 godina

Vidoh text, prvo pa slika sa sve ovim nabudzenim satom, rekoh sebi u bradu uf sto volim ovakve. Pa onda 60ak sekundi researcha i dodjemo do informacije da je prvo radno mesto doticnog bilo:
Project Manager
Privatization Agency
Ocekivano ili ne, resih d anapisem komentar a tekst nek cita neko ko ima vise vremena ;)

Miloš

pre 12 godina

Sve je nama jasno, ali treba i drugima da bude jasno da je zvanična prosečna MESEČNA plata u Srbiji:
- manja od cene solidnog desktop računara ili laptopa
- manja od cene Windowsa i MS Office paketa
Za dve navedene stvari, prosečan stanovnik Srbije treba da radi više od 2 meseca i da nigde ne potroši ni dinara.

Nebojsha

pre 12 godina

Ma terace ove korporacije po svom jos par godina, ali ne jos dugo. Evo piratska partija dobila drugog poslanika u Evropskom Parlamentu, a i Zeleni su usvojili istu politiku o copyright monopolu kao i pirati. Nece vise moci korporacije da se bogate na izivljavanju od copyright monopola...

A jedno pitanje inace, zasto se ovde toliko koristi microsoftov softver? Zasto u skolama ucimo windows i ms office? Zasto ga drzavna preduzeca koriste? Sve to postoji u open source verziji, besplatno. Nikakva licenciranja, nikakve gluposti.

Aleksandar

pre 12 godina

"Prosečna cena računara u Hrvatskoj je 70-80% veća, a nije Hrvatska toliko naprednija od nas."

Bulls**t!

Sto se tice 18-19 kila dinara racunara, dobija se W7 starter edition, koji macku o rep moze da se nakaci koliko je dobar.
Sto M$ ne napravi jedan jedini Windows, generacijski i prodaje ga za 50 evra, plafon? Kao sto je nekada bilo. Ne, nego moramo da imamo 20 verzija Windowsa 7. A samo preinstalled verzija kosta od 50-110 evra. Uz to postoji mogucnost, da ne postoji recovery disk ili particija.
Windows ne vredi te pare za koji oni prodaju. Posebno Office, kada postoji besplatna zamena OpenOffice.

P.S. Piraterija ce nestati, kada cene proizvoda budu realne, a ujedno i plate.
P.P.S. I neka ovi ljudi shvate da veliki broj ljudi u Srbiji kupuje taj komp od 180 evra na rate.

djerman

pre 12 godina

Prvo su krekovan win pustili da se ljudi navuku a sad pod izgovorom zaštite prava jure ljude da im plaćaju ( što nije toliko zastupljen MAC ili Red Hat?). Nije ni čudo što raste nezadovoljstvo kod ljudi širom sveta prema korporacijama jer su nezajažljive. Svima toplo preporučujem da se reše M$ proizvoda i bilo kojih drugih licenciranih jer u slobodnoj zajednici postoji rešenje za sve. Mi smo softverska firma i koristimo open source rešenja - Linux Ubuntu kao operativni sistem i svi alati koji postoje pod njim ( ali se u svakom trenutku možemo prebaciti na bilo koju verziju Linux-a ). Kao mala firma nemamo da damo 10-tak hiljada evra da bi radili, niti hoćemo za proizvode koji imaju toliko problema. Nemojte ljudi uzalud bacati pare i davati ih onima koji ih ionako imaju previše.

anon

pre 12 godina

Svaki legitimitet koja ova organizacija moze da ima je nestao kad sam procitao da su oni zaduzeni za zakon o optickim diskovima. Taj zakon propisuje da procenat od prodaje svakog optickog diska ide organizacijama koje su zaduzene za borbu protiv piraterije, a dalje i firmama. Takav zakon ne cini nista da suzbije pirateriju, jedina svrha mu je da puni dzepove, a to je i svrha ove organizacije.Problem piraterije postoji, ali sve dok se zakoni pisu jedino pod uticajem velikih kompanija, njihova jedina svrha ce biti da im donose vece prihode, a ne i da resi probleme u koncepciji i implementaciji ideja intelektualne svojine koji su sustina problema.

djerman

pre 12 godina

Poštovani "bombash", očigledno su vam principi otvorene zajednice strani - ne, ne naplaćujemo licence već radne sati ljudi utrošene za instalacije, obuke i izradu softvera, najviše radimo trenutno sa bugarskim partnerom koji nam plaća po radnom satu, pogledajte malo bolje istoriju otvorene zajednice i njene proizvode, može li M$ da se nosi sa Linux serverskim mašinama npr...

Ovo neki političar???

pre 12 godina

Au, brate...Od 2001-ve godine se boriš protiv piraterije.... Svaka čast na borbi... Po podacima koje posedujem 2001-ve je stopa piraterije bila mnogo niža.... Znači vaša uspešna borba je povećala stopu (oko 20%)... Znam da bi da se vadite u činjenici da su kod nas kompjuteri "jeftini" pa da su se ljudi pomamili... Mislim da treba da date ostavku/otkaz... Džaba vas plaćaju...

I, još da napomenem, svako koga zanimaju cene računara može npr. da ode na INTEL-ov sajt, pa da vide kakvi računari se tamo daju i kolika je cena... Lap-top s npr I3 procesorom tri put jeftiniji neg kod nas.... toliko od mene za ovo javljanje...

baca

pre 12 godina

Na jednostavno pitanje „na osnovu čega oni to povezuju da će 10% manje piraterije doneti 10 hiljada radnih mesta“, gospodin kaže da „oni imaju informaciju“, da imaju "korelaciju sa 29 miliona dolara", i to iz „iskustvenih podataka svih tih zemalja“. To je samo bla-bla priča i ne zna on da objasni kako su oni došli do baš tih brojeva, i koji je to uzročno-posledični mehanizam gde će Srbija (Vlada, firme) da plati 10 miliona dolara svetskim sofverskim kompanijama i da od toga Srbija dobije 29 miliona dolara i 10 hiljada radnih mesta.

Neće to doći od plaćanja softverske podrške domaćim računarskim firmama, jer danas oni tu podršku već pružaju i naplaćuju iako im klijenti nemaju Papir za Windows, Office i MS SQL Server.
Gospodin i ovakvi (naručeni od takvih sličnih) tekstovi samo lobiraju kod Vlade Srbije da ministarstva i javna preduzeća plate velike pare Majkrosoftu jer kao „to se mora po zakonu“ pa da se narod ne buni kod političara što pare odlaze na neprioritetne stvari.

Interes Srbije je da Vlada i ministri nalože ministarstvima i javnim preduzećima da uvedu skoro besplatne Open operativne sisteme i „Office“ rešenja, jer za ogromnu većinu njihovih korisnika računara nema nikakve potrebe da se plaća Majkrosoftu samo da bi se radilo sa word dokumentima i excel tabelama.
Nije jedini način smanjenja piraterije da se daju pare Majkrosoftu.

Milan

pre 12 godina

Ova priča je strašna zamena teza, a njihova kontrola softvera je skandal gori od pretplate na RTS samo što se malo ljudi razume u problematiku.
Poreska uprava vrši zloupotrebu službenog položaja kontrolom softverskih licenci. Ona to radi po nalogu i sa listom softvera koji je dobila od BSA. S obzirom da je BSA plaćen od strane Microsofta pitam ja vas:

KO PLAĆA PORESKU UPRAVU: GRAĐANI ILI MICROSOFT?

Čak i da ih Microsoft ne plaća oni nisu volonterska organizacija da obavljaju besplatno poslove za BSA. Njih plaćaju građani i oni moraju da rade posao u njihovom interesu a ne u interesu velikih stranih kompanija od kojih mnoge čak nemaju ni registrovane firme u Srbiji.

SSlobodan

pre 12 godina

Kada se koristi nečiji komercijalni proizvod, trebalo bi da se plati. Ovde je teža prebačena na firme koje zarađuju koristeći tuđi softver(rad) koji ne žele da plate. Hvala bogu da ima "besplatnih" softverskih rešenja, pa svako ko želi može lako da pređe. Nema izgovora, kupujmo ili koristimo besplatni softver. Samo mi nije jasno zašto ovde nije napisano da je ovo intervju Američke privredne komore u Srbiji.

mikica

pre 12 godina

Koristim od 2008god PClinuxos , Linux, za internet, i sve ostalo (tekstovi, tabele, video, skype) sve radi, slike radim u GIMPu, i to na Netbooku, intel Atom 5 wati potrosnje, SVANULO mi, posle win-a, vise nemam pojma koji su antivirusi, virusi, itd. Kupio sam kompjuter da on sluzi meni A NE JA NJEMU. (i necu da budem rob korporacijama da me cede na slamku svakog meseca)

FLOSS!

pre 12 godina

@bombash,

Pred tobom je uzbudljivo vreme, u predstojećim danima imaš da otkriješ svet Open source softvera, to će za tebe biti uzbudljiva avantura otkrivanja sveta gde aruje sloboda. Još bolje, ogroman procenat toga je besplatno, a legalno.

Uživaj!

pilula za mozak

pre 12 godina

ovo je tipicna odvratna retorika americkih republikanaca koju koriste kada objasnjavaju glasacima zasto donose zakone koji stite bogate a na stetu su siromasnih -- svi mi treba da placamo software da bi muceni microsoft, ibm, paramount, sony, lady gaga i ini imali od cega da jedu. a nama ce se to vratiti 8 dinara na dinar placen za legalan dvd -- pitam kako? da necemo da razvijamo filmsku produkciju poput holivuda? ili cemo da izbacimo novi operativni sistem za 90% trzista personalnih racunara? jasno, zaradice pokoji video klub, grand produkcija i srdjan dragojevic, ali... zamislite da se u srbiji windows 95 mogao kupiti iskljucivo legalno. prosecna porodica bi morala da radi vise od godinu dana samo za racunar sa windowsom i ofisom. a ko bi onda nama platio sto smo kompjuterski u kamenom dobu? ovo je, naravno, samo vrh ledenog brega, i ne treba imati zablude da je usvojeni zakon za srbiju vid neokolonijalizma.
recenica `ne postije neko zakon jer voli microsoft' je krajnje licemerna -- vlast je donela stetan zakon upravo zato sto voli microsoft i njegove parw, a na nama je da ga postujemo, ma koliko bio stetan po nas.

gs

pre 12 godina

Moj klinac sad u trecem razredu dobio lap top u skoli. Neka fora sa opstinom Vracar i ComTrade-om. Ja sam mislio da ce da dobiju Windows masine, kad ono...
Mali Intelov note book, sa Atom procesorom i instaliranim Linuxom (Ubuntu)... Najzad da me neko u ovoj drzavi obraduje :-)

A najbolje je bilo na nekom roditeljskom kad su im davali racunare, dosao covek iz opstine i kaze 'ladno: "na racunarima je Linux, operativni sistem koji ucenicima poklanjaju kompanije Intel i ComTrade...". Umro sam od smeha....

Pirat Perica Hejterić

pre 12 godina

Ja osećam posebno zadovoljstvo kada na bilo koji način oštećujem američke firme, proizvođače softvera ili multimedije.
I nastaviću to da radim, na razne načine, n eostvarujući profit na tome, dok sam živ.
Dovoljno je da se setim kako mi je malo dete bežalo pod bombama.

Vlada

pre 12 godina

Kad nista od njih ne 'krades' nema zasto da te optuzuju za pad profita. Vecina softvera za koji je potrebna licenca ima besplatnu alternativu, nekad bolju a nekad i losiju - ali ima alternativu. Male plate su jadno opravdanje za lopovluk. Ako nemas pare za Win instaliraj Linux, instalira se i koristi (ubuntu, linuxmint, fedora...) lakse od Windowsa i dolazi sa osnovnim paketom softvera za kucu i kancelariju. Na taj nacin se pravi najbolja diverzija, jer podrivas sistema u kome postoji potreba za programima 'zlih i pokvarenih' velikih kompanija. Jedini problem je, da se nasalim, sto bi tako direktno poslusali savet ovog gospodina, promenili svest korisinka - bolje koristiti open source nego placati licence tamo gde ne moramo.

Uhhhhhhhhh, o5 ja moram da pametujem.....

pre 12 godina

OK! Borba za zaštitu autorskih prava treba da postoji, ali je smešno u ovom (kon)tekstu cela zbrka, pa bi ja rekao par stavki:
1. Svim ovim torrentašima s ukradeno-aktiviranim Windowsima iskreno želim da oni jadnici što nemaju ogrev ove zime obiju šupu i uzmu sebi drva koliko im treba - ako bi stao iza vaše tvrdnje da nemate para za legalni softwer iza njihove bih morao još više (vi bez Win-a možete, a oni bez ogreva će da se smrznu)....
2. Šta će našim administrativnim radnicima uopšte računar? Em ne umeju da ga koriste (znaju samo ono malo iz onih kurseva što smo mi - poreski obveznici platili), em im za lakiranje noktiju na radnom mestu nije potreban takav hardwer...
3.Ja sam za Linux, da se razumemo, ali svim ovim "vezarama" što ih plaćamo je i računaljka komplikovana (ova rečenica važi i za one koji brane Windows - koliko procenata naših službenika UOPŠTE zna da radi i na njemu? Evo lično ja sam morao u par firmi da instaliram obične PlugNPlay uređaje tj. morao sam samo da turim kabal u kućište, jer ovi to nisu znali....)...
4. U tekstu se navodi da firma mora da plati software koji je zatečen na njihovom računaru, znači apsolutno im se oduzima pravo izbora i samim tim sloboda? Čudi me da niko to nije primetio.... Al ko kanda su na represiju ovde svi navikli...
5.Interesuje me za ove komentare što toliko hvale Win, koliko ih M$ plaća???? Ako ima neko otvoreno mesto za promotera prijavio bi se i ja, evo umem lepo da pišem.... A ako ih neplaća ništa - zašto to onda rade, kad to najbogatijoj kompaniji donosi još koji $ a njima ništa????
6.Za one koji pljuju po Linux-u baš mi je drago što nemožete igrati igrice na njemu, jer nas on (fala bogu) tim štiti od takvih.... Kakav bi to odvratan OS bio kad bi ga i vi umeli koristiti, ne smem ni da zamislim....
7.Sve u svemu: Ako želite da koristite nečije znanje, a on to želi od Vas da naplati - vi ste dužni i obavezni da mu date naknadu, al nemojte kasnije (na sudu pred porotom) da kažete da niste znali da postoji i besplatna slična verzija toga, kad je istina to da JESTE znali, ali su vam Pera, Mika ili Žika rekli da je to najobičnije s..nje, pa ste odlučili da ipak ono bolje ukradete...
STOP represiji, SLOBODA internetu
STOP gluposti, NAPRED mudrosti
i onda ćemo tek ući u 21.-vi vek....

Zoki

pre 12 godina

Strogo gledajuci, svako kopiranje i neovlasceno koriscenje softvera je cista kradja i tu niko nista ne moze da prigovori. Oni koji su odlucili da njihov softver bude besplatan, siroko im polje, ko ga koristi neka ga koristi.
One koji hoce da naplate svoj rad, ljudi moraju ispostovati te ili platiti ili ne koristiti njihov rad. Opcija je jos i da sednu pa sami napisu odgovarajuci softver pa da ga koriste koliko im je volja, ako to umeju i mogu.
I jednostavno je: ni vi vas softver ne bi dali da koristi neko ko nije platio, jer u njega ste ulozili i puno para i puno rada, sto svog sto tudjeg. Cilj i jeste da se zaradi, ostvari dobit, napravi napredak.

Ali zato postoji i Open Source, "Open ovo", "Open ono" zajednice koje omogucuju izbor ljudima da koriste ono sta hoce, alternativno i sa punom slobodom. Linux je navodno dzabe i mnogi kvalitetni paketi sa njim (ustvari, PONEKI paketi sa njim).

Medjutim istina je da Linux trziste dosta zaostaje za Windows baziranim trzistem, da je mnogo manje kvalitetnih i mocnih paketa, pogotovo medju onim koje zovu besplatnim. Iskusni korisnici znaju da Linux i Open paketi jesu sve samo ne besplatni, jer kako su pisani tako i rade. Ni Linux sam po sebi nije preterano stabilan i dobar i to je samo mit, nasuprot religijskom fanatizmu Linux entuzijasta. Koliko je samo radnih sati potrebno da radnik instalira, podesi i uspesno koristi jedan "dzabe" Linux paket, pun bagova i nedovrsenih modula? Koliko kosta jedan radni sat coveka koji treba da nesto stvori tim softverom i koliko njegova firma ustvari gubi novca koristeci neki poluupotrebljiv alat?

Za neke stvari odgovarajuce Linux zamene Windowsovim aplikacijama ni ne postoje, ili postoje samo kao pokusaji izrade nekog takvog. Primer su profesionalni softveri tipa CAD-CAM gde zajednica nije uspela da napravi nista toliko dobro i jeftino da bi odvukla korisnike od Windows pandama. Da, Linux aplikacije koje su dobre takodje se placaju kao i Windows bazirane i tu je jedino operativni sistem dzabe. A korisnici iz nekog razloga ocekuju da im i paketi budu dzabe, sto znaci da neko tj. mnogi moraju da se zrtvuju da bi njima bilo jeftinije. Zar to nije cudno?
Tako do kraja ispada da softver treba da pisu neki volonteri ili entuzijasti, gde cak ni spoj njih ne daje bas brilijantne rezultate. Kada je izrada softvera u pitanju, ona mora biti strogo struktuirana i kontrolisana, jer u protivnom dobijamo nista drugo do nesto sto stalno treba popravljati, testirati i nikad ne zavrsiti. Usput i ti programeri moraju da placaju racune, kredite, odecu, obucu...
Nadmoc Windowsa nametnulo je trziste i cinjenica da je Linux zakasnio sa svojim nastankom. Uz sve duzno postovanje Linux fanaticima, po mom misljenju, Linux nece nikada stici Windows, kako po kvalitetu operativnog sistema tako ni po ceni aplikacija koje bi bile poredive sa Windowsovim. I sve to NA JEDNU MOJU VELIKU ZALOST!

Marko

pre 12 godina

Ukoliko ne postujemo tudji rad kako onda da ocekujemo da neko postuje nas?
Ovo se odnosi na sve kolege koji zgrcu lovu zahvaljujuci Microsoft i Adobe programima, a imaju nelegalan software.

Marko

pre 12 godina

Ovde su ljudi pogresno shvatili pricu o nelegalnom softveru...

1. Svaka firma ima pravo da napravi softver i da ga da besplatno korisnicima ili ga naplati na ovaj ili onaj nacin.

2. Svaki korisnik ima mogucnost da kupi neki softver ili uzme njegovu besplatnu varijantu koja moze biti bolja ili losija od varijante koja se kupuje. Primer Adobe Illustrator u odnosu na inkScape. Ko se ozbiljno bavi dizajniranjem, ilustracijom i pripremom za stampu zna o cemu pricam.

3. Kupiti Windows ili instalirati free Ubuntu je licna stvar korisnika, ja licno imam original Windows i u isto vreme i Ubuntu. Odvojiti kesh za Windows (100eur) na 3 godine je realno smesna stvar, narocito ako imate firmu i ako vam donosi kesh. Realno Adobe ne mogu da instaliram na linux,
da...da... sad ce svi da se uhvate za Wine ali realno NE RADI kako treba pod istim.

4. Windows u drzavnim institucijama?! Totalno nepotreban na vecini kompjutera 99%... Imam priliku da radim sa jednim ministarstvom pa znam sta se koristi od programa u istom (Windows, Word, Excel)... nepotrebno bacene pare.

5. Adobe Flash Builder 4.5 vs Flash Develop (FREE) da li treba da napominjem koliko je u Adobe programu olaksan rad?

6. Sve ovo sto je navedeno se odnosi na firme koje zaradjuju kesh na osnovu istih programa. Cena im je ukupno oko 2.300eur, mnogo za ozbiljnu firmu? Niko vas ne tera da kupite iste jer imate alternativne programe... Jesam li u pravu? Zapitajte se samo da imate ozbiljnu firmu za selidbe da li ste spremni da ih vrsite sa jugicem koji vam je za dz. dao rodjak ili ipak planirate da kupite kombi kako bi lakse i brze prevozili robu.



P.S. Ne brinite za kucne varijante krekovanih programa, igrica itd... ;) to vam ionako niko nece gledati u Parizu, a kamoli u Srbiji...

djerman

pre 12 godina

Poštovani "Sale", ako već dajete takve komentare morali bi da znate materiju malo bolje. Da ne bude da ja pričam evo konkretan komentar http://www.b92.net/tehnopolis/vesti.php?nav_id=504419&fs=1 . M$ nema bolji OS kao što ni windows nije bolji od apple-ovog OSX koji je u osnovi linux. Za tvoju informaciju kompletna vlada Nemačke je prešla na OpenSuse još 2002 godine kao i vlada Japana ( ima ih još, potraži malo ne net ). Petpostavljam da su ga modifikovali za svoje potrebe. Ono u čemu je M$ bolji je marketing!? Na svakoj prezentaciji, sastanku, događaju ili čemu god posvećenom IT industriji koje je u organizaciji naših državnih organa minim 2 govornika su iz M$ koji nam drže razna predavanja. Što je još gore naši ljudi koji rade za M$ su toliko prepotentni da je to strašno i nije mi jasno zbog čega. Bio sam na jednoj prezentaciji gde je jedan momak predstavljao Visual Studio 10 i to je bilo užasno. Ja nisam protiv onih koji hoće da koriste njihova rešenja već dajem savet da je nepotrebno bacati pare kad ima drugih i boljih, a pogotovo se ovo odnosi na državnu administraciju. Linux je do pre 6-7 godina bio sporan za korišćenje od strane običnih korisnika ali se i to drastično promenilo pogotovo sa pojavom Ubuntu-a. U ovom trenutku Ubuntu koristi preko 20.000.000 ljudi širom sveta a postavili su i cilj da za, mislim, 4 godine dođu do broja od 200.000.000. AKo već hoćete da dajete komentare prvo PROBAJTE. Ja sam počeo pomalo da ga koristim i kad mi je win "pao" 2 puta za mesec dana totalno sam prešao na Ubuntu i ne vraćam se. Da ima povremeno problema - ima ali to je tako skromno u poređenju sa winom za koji još moram da plaćam i antivirus programe ( koje smatram modernim vidom iznuđivanja, jer sam ubeđen da deo virusa plasiraju i same kompanije koje se bave antivirus programima ). Da kao i svi mogu ad ga koristim nelegalno ali NEMA RAZLOGA - ništa ne dobijam.

Strasni Bit

pre 12 godina

A jel neko cuo da neki superkompjuter radi pod Windows? Nije!
A 'oceli neko cuti da ce superkomjuteri raditi pod Window-SOM? Nece!

Svi do jednoga rade pod Linux-om. A da'l je to sto nemaju da plate i 1 Windows uz kompjuter od 10 -100 Mil$. Nije !!

Pa zasto onda je tako. Moze biti zbog kvaliteta Linuxa.

Ovce su za sisanje, samo vi stanite u red. A uz to, dobar cobanin sisa ovce, ovaj ih dere. Dobrovoljno.

sale

pre 12 godina

Da je kvalitet Linux-a mit ne bi trajao 20 godina.Ja sam 95-te počeo da koristim windows i sve do pre 4, skoro 5 godina kada sam pokušao sa Linux-om iz radoznalosti - više se ne vraćam na WIN! Jednostavno, nemam razloga.
(djerman, 22. novembar 2011 08:49)

hm... kvalitet linux-a koji traje 20 godina... i za tih 20 godina jedva je prebacio 1% ucesca na trzistu OS?

ajde malo da batalimo srbe i srbiju.... ako je linux toliko dobar, zasto ga skoro niko u svetu ne koristi? zar su amerikanci, francuzi i irci toliko glupi da pored besplatnog linux-a jednostavno bacaju novac na windows koji je toliko los??

dalje, kako mislis (da se vratimo na srbe) da ubedis sekretaricu kojoj pokretanje internet explorer-a znaci "da otvori internet", koja nabada po tastaturi s dva prsta i dize paniku kad joj neko word ikonicu premesti sa leve na desnu stranu ekrana (a takva je velika vecina korisnika racunara u srbiji) naucis da koristi linux??

djerman

pre 12 godina

I nemam nameru da ubeđujem tamo neke sekretarice koje bi najradije lakirale nokte niti bilo koga drugo. Ko hoće da razmisli to će i uraditi: umesto da dajemo grdne pare za tamo neke licence i pomažemo pre svega tuđu ekonomiju ili ćemo to uraditi sami ili angažovati domaće stručnjake i razvijati domaću IT industriju. Ko šta voli nek izvoli - ja ne dam pare van zemlje kad ne moram.

djerman

pre 12 godina

Au "Zoki" kakvo ne poznavanje materije! Jedino tačno je za CAD-CAM da ni ja nisam naleteo na adekvatno rešenje open source zajednice ( doduše nisam ni tražio). Čisto da se zna da iza svih ovih rešenja najčešće stoje velike kompanije ili udruženja. Npr razvojno okruženje za javu, c/c++, php i druge alata postoji ECLIPSE iza koga stoji IBM ali ga ne naplaćuje ( pogledajte cenu kompletno paketa Visual studia ). I ovo je samo jedan od hiljade primera. Mi radimo lokalizaciju besplatnog ERP rešenja http://www.adempiere.org za koga tvrdim da je bolje rešenje od MS Navision-a jer sam koristio i jedno i drugo pri čemu je prvo besplatno bez ograničenja a drugo najniža cena je sa licencom za jedan istovremeni pristup za mala preduzeća 5000$. Da je kvalitet Linux-a mit ne bi trajao 20 godina.Ja sam 95-te počeo da koristim windows i sve do pre 4, skoro 5 godina kada sam pokušao sa Linux-om iz radoznalosti - više se ne vraćam na WIN! Jednostavno, nemam razloga.

djerman

pre 12 godina

"Sale" ne razumeš poentu - muka mi je od monopola! Ne želim ga ni u kakvom vidu - ne podnosim način na koji MS nastupa. I govorimo o 2 kategorije - profesionalna upotreba u kojoj je Linux pobedio i desktop upotreba u kojoj dominira MS iz razloga koje sam naveo ali neće još dugo siguran sam. MS nastupa ne kvalitetom već potplaćivanjem, paravanom zaštite autorskih prava i drugim "dozvoljenim" malverzacijama. Da citiram Šojića " ja nisam mućk'o k'o drugi, ja sam mućk'o u skladu sa propisi". E to je ono što meni smeta - čuj "agencija za zaštitu prava" a ko je njen član!? Ili kako god će da je krste. Parametri po kojima ja merim kvalitet je stabilnost u radu i izbor alata sa kojima radim kao i podrška - zato sam se odlučio za Ubuntu, i po mojim kriterijumima ( ako zaboravimo viruse) a tome dodam i cenu - žao mi je ali MS nema šta da traži. S druge strane, moraš da probaš nešto da bi sudio o tome, ne možeš napamet da pričaš... PROBAJ, ali probaj, ne da odustaneš posle prvog manjeg problema. Pored toga, Ubuntu se instalira za pola sata i odmah posle instalacije imaš na raspolaganju sve potrebne alata za rad za prosečnog korisnika ( office alati, web browser, chat itd...) i to bez zezanja sa drajverima. Probaj da instaliraš neki win za to vreme i da dobiješ isto - NEMA TEORIJE. Ja sam striktno PROTIV korišćenja MS u državnoj administraciji - te pare idu iz mog džepa to ne plaćaju ljudi koji rade u administraciji - oni troše. Koliko oni mogu da potroše mi ne možemo da zaradimo što su i dokazali. A priča o otvaranju novih radnih mesta i zarade državi u milionima $ - šta da kažem osim da se grohotom nasmejem! Kad bi male firme prešle na Linux uštedele bi i do 500€ u proseku po računaru... eto toliko...

Dumber

pre 12 godina

Nisi u pravu, jer kada ti neko ukrade auto npr ti ostajes TRAJNO bez njega, dok kod piratskog softvera ti imas KOPIJU istog, dok orginal OSTAJE uvek u posedu vlasnika koji sa njim i dalje raspolaze po zelji
Uocavas li razliku? ;)

Ja ne uošavam... Objasni mi.... Prosvetli me kako?
Očigledno nikad nisi kupio neki legalan softver, pa imao gomilu problema s dokazivanjem da je tvoj ključ zaista tvoj...
To o čemu ti pričaš je moglo pre 10-tak godina, gde proizvođači zaista nisu imali kontrolu nad korisnicima, ali brate, ovo je 2011-ta, i sav softver ti komunicira a nekom nivou sa serverom svoga tvorca...
Znači ti, ako koristiš kopiju nekog softvera u današnje vreme, ne da nisi osakatio npr. Microsoft (u slučaju da je u pitanju krekovan Win), već si naneo veliku štetu nekome ko je možda zadnju paru izdvojio da bi ga imao... Znači nisi ukrao od M$-a, već od nekog tamo... ko zna...

Ako ti nije jasna ta najprostija stvar kupi neku igricu u nekom supernmarketu, videćeš da onaj serial što si dobio uz nju neće da je otključa (znači neko je ukrao tvoje pare)...

anarhitekta

pre 12 godina

Neka gospodin Milos skupa sa svojim sefom Bilom Gejetsom, a uz njih i ja i Barak Obama i porodica Fidela Kastra kao i Tom Kruz , Lady Gaga i David Bowie - konacno pocnemo da odvajamo makar po dolar za "autorska prava" elektriciteta Teslinim potomcima.
Po dolar svako od nas mjesecno..u troku pola godine bi buknula inflacija na planeti jer bi Teslina porodica u kratkom roku postala najbogatija na svijetu.

Elektricitet je u danasnje vrijeme osnovna ljudska potreba, kao voda i hrana. To se moze reci i za internet.Mislim da i praunuci praunuka Bila Gejtsa vec danas imaju osiguran zivot u finansijskom smislu, stoga ne vidim cemu placanje?! Da to nije ovaj "gospodin" mozda nikad u zivotu makar pogledao nelegalno okacen spot na youtube?

Sto se tice autorskih prava u svakom segmentu, ove agencije i postoje da "zamute vodu". Na kraju krajeva, zbog cega bi unuci Dzona Lenona imali tantijeme na osnovu svog oca? Neka sami zarade ako su sposobni.


Sto se "piraterije" tice, izvolite "gospodine" pa kreite od svojih prijatelja, kad ste vec tako dusebrizni. Jer, ukoliko je vise od 70% softvera nelegalno, siguran sam da neko od vasih prijatelja ima neki nelegalan softver instaliran.

Ja

pre 12 godina

Resenje je jednostavno: smanjite cenu softvera, povecajte konkurenciju, ukinite monopole.

Jedini nacin da se piraterija unisti je da legalan softver bude toliko pristupacan i jeftin da potencijalnom piratu i krajnjem korisniku crackovanje/trazenje bude veca muka nego kupovina.

Medjutim, dok je ljudi bice i gramzivosti, jer svako zeli da prodje sto jeftinije tj. da zaradi sto vise para. Ovaj hipoteticki scenario ne verujem da cemo ikada doziveti. Bar ne u kapitalistickom sistemu.

sale

pre 12 godina

znaci, ovi linuksasi su gori od vegetarijanaca...

ljudi, vas niko ne tera da koristite windows... niko ne ide motkama da bije ko nema linux na racunaru...


ovde se radi o slobodnoj volji korisnika racunara...

ako hoces da koristis linux za dzabe, koristi ga... niko ti ne brani...

ako hoces da koristis windows, koristi ga, ali moras da ga platis...
o tome se ovde radi...

rece neko, nema virusa za linux....
NAJ OBICNIJA LAZ (iz neznanja ili lose namere, ne znam, ali laz...)
VIRUSI ZA LINUX POSTOJE, SAMO SE NE SIRE ZATO STO JE BROJ KORISNIKA LINUX-A ZANEMARLJIV!

dalje, rece neko da svi super racunari na svetu koriste linux...

jeste, koriste linux, iz jednog jedinog razloga... zato sto kreatori tih super racunara mogu direktno u kernel linux-a da uprogramiraju sta god im je potrebno, a to je kod win-a nemoguce....

i na kraju, @djerman, kao krajnji dokaz da je lin bolji nego win postavljas link na govor direktora linux fondacije koji kaze da je linux pobedio...

a da pitamo stiva balmera sta on misli o tome?

konacan sud o tome koji je operativni sistem bolji daju korisnici... linux ima oko 1% korisnika...

toliko...

bobm

pre 12 godina

ovo kako je odgovorio na pitanje o radnim mestima imali bi problem i strucnjaci da ga razumeju, mene zanima ako 10 mojih drugova i ja kupimo legalan softwer gde se time pojavljuje to radno mesto. to novo radno mesto ce biti sta. cak kaze 10% smanjenje piraterije 10000 radnih mesta, ja to ne vidim, kako legalni windows povecava broj radnih mesta u srbiji?
pitanje da li se planira smanjenje cena softwera a gospodin prica o tome kako su racunari najjeftiniji u evropi O_O + kaze kako su u hrvatskoj 70% vece cene, sto veze sa mozgom nema, ko ne veruje razume hrvatski a na netu ima prodavnica koliko hoces pa nek proveri. zasto je gospodin izbegao da odgovori na pitanje o smanjenju cena softvera? kad kod nas bude cena softwera prema zaradi kao u americi onda se moze pricati o legalnosti.
"Od tih 96 miliona, na koliko je procenjeno domaće tržište piraterije, sigurno bar pola otpada na te velike softverske vendore, a druga polovna ide domaćim proizvođačima," a moje misljenje je da je sigurno bar pola ove recenice "zaobilazenje istine", uglavnom druga polovina.

djerman

pre 12 godina

AplleSucks - znam da je Unix like ali ako to kažem kome će biti iole jasno o čemu pričam, malom broju ljudi - koren im je isti.

GoranceFX

pre 12 godina

Ma ljudi, stoji to da je potrebno imati legalan stoftver i kupovati ga, ali ne po ovim cenama. Pa sve ovo oko autorskih prava ne bi ni postojalo da ti veliki ne zele da imaju jos vise i jos vise i da budu jos bogatiji i bogatiji. To jednostavno ne moze tako. Kad to shvate i kad spuste cene, nadam se bice i manje piraterije. Osim ako ne bude kasno, pa ljudima piraterija udje u krv i ne padne im napamet da kazu sebi, pa to sad i nije tako skupo, mogao bi da kupim. Nadam se da ste me razumeli sta hocu da kazem.

AppleSucks

pre 12 godina

@Zoki

"Strogo gledajuci, svako kopiranje i neovlasceno koriscenje softvera je cista kradja i tu niko nista ne moze da prigovori"

Nisi u pravu, jer kada ti neko ukrade auto npr ti ostajes TRAJNO bez njega, dok kod piratskog softvera ti imas KOPIJU istog, dok orginal OSTAJE uvek u posedu vlasnika koji sa njim i dalje raspolaze po zelji
Uocavas li razliku? ;)

@djerman

Mac OS X NIJE Linux vec unix-like OS kao i BSD (sastoji se od Mach kernela, a ostatak je pozajmljen iz BSD-a)
Baci se na sledece linkove

http://en.wikipedia.org/wiki/Mach_kernel

http://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Software_Distribution

Marko

pre 12 godina

Ukoliko ne postujemo tudji rad kako onda da ocekujemo da neko postuje nas?
Ovo se odnosi na sve kolege koji zgrcu lovu zahvaljujuci Microsoft i Adobe programima, a imaju nelegalan software.

Zoki

pre 12 godina

Strogo gledajuci, svako kopiranje i neovlasceno koriscenje softvera je cista kradja i tu niko nista ne moze da prigovori. Oni koji su odlucili da njihov softver bude besplatan, siroko im polje, ko ga koristi neka ga koristi.
One koji hoce da naplate svoj rad, ljudi moraju ispostovati te ili platiti ili ne koristiti njihov rad. Opcija je jos i da sednu pa sami napisu odgovarajuci softver pa da ga koriste koliko im je volja, ako to umeju i mogu.
I jednostavno je: ni vi vas softver ne bi dali da koristi neko ko nije platio, jer u njega ste ulozili i puno para i puno rada, sto svog sto tudjeg. Cilj i jeste da se zaradi, ostvari dobit, napravi napredak.

Ali zato postoji i Open Source, "Open ovo", "Open ono" zajednice koje omogucuju izbor ljudima da koriste ono sta hoce, alternativno i sa punom slobodom. Linux je navodno dzabe i mnogi kvalitetni paketi sa njim (ustvari, PONEKI paketi sa njim).

Medjutim istina je da Linux trziste dosta zaostaje za Windows baziranim trzistem, da je mnogo manje kvalitetnih i mocnih paketa, pogotovo medju onim koje zovu besplatnim. Iskusni korisnici znaju da Linux i Open paketi jesu sve samo ne besplatni, jer kako su pisani tako i rade. Ni Linux sam po sebi nije preterano stabilan i dobar i to je samo mit, nasuprot religijskom fanatizmu Linux entuzijasta. Koliko je samo radnih sati potrebno da radnik instalira, podesi i uspesno koristi jedan "dzabe" Linux paket, pun bagova i nedovrsenih modula? Koliko kosta jedan radni sat coveka koji treba da nesto stvori tim softverom i koliko njegova firma ustvari gubi novca koristeci neki poluupotrebljiv alat?

Za neke stvari odgovarajuce Linux zamene Windowsovim aplikacijama ni ne postoje, ili postoje samo kao pokusaji izrade nekog takvog. Primer su profesionalni softveri tipa CAD-CAM gde zajednica nije uspela da napravi nista toliko dobro i jeftino da bi odvukla korisnike od Windows pandama. Da, Linux aplikacije koje su dobre takodje se placaju kao i Windows bazirane i tu je jedino operativni sistem dzabe. A korisnici iz nekog razloga ocekuju da im i paketi budu dzabe, sto znaci da neko tj. mnogi moraju da se zrtvuju da bi njima bilo jeftinije. Zar to nije cudno?
Tako do kraja ispada da softver treba da pisu neki volonteri ili entuzijasti, gde cak ni spoj njih ne daje bas brilijantne rezultate. Kada je izrada softvera u pitanju, ona mora biti strogo struktuirana i kontrolisana, jer u protivnom dobijamo nista drugo do nesto sto stalno treba popravljati, testirati i nikad ne zavrsiti. Usput i ti programeri moraju da placaju racune, kredite, odecu, obucu...
Nadmoc Windowsa nametnulo je trziste i cinjenica da je Linux zakasnio sa svojim nastankom. Uz sve duzno postovanje Linux fanaticima, po mom misljenju, Linux nece nikada stici Windows, kako po kvalitetu operativnog sistema tako ni po ceni aplikacija koje bi bile poredive sa Windowsovim. I sve to NA JEDNU MOJU VELIKU ZALOST!

sale

pre 12 godina

znaci, ovi linuksasi su gori od vegetarijanaca...

ljudi, vas niko ne tera da koristite windows... niko ne ide motkama da bije ko nema linux na racunaru...


ovde se radi o slobodnoj volji korisnika racunara...

ako hoces da koristis linux za dzabe, koristi ga... niko ti ne brani...

ako hoces da koristis windows, koristi ga, ali moras da ga platis...
o tome se ovde radi...

rece neko, nema virusa za linux....
NAJ OBICNIJA LAZ (iz neznanja ili lose namere, ne znam, ali laz...)
VIRUSI ZA LINUX POSTOJE, SAMO SE NE SIRE ZATO STO JE BROJ KORISNIKA LINUX-A ZANEMARLJIV!

dalje, rece neko da svi super racunari na svetu koriste linux...

jeste, koriste linux, iz jednog jedinog razloga... zato sto kreatori tih super racunara mogu direktno u kernel linux-a da uprogramiraju sta god im je potrebno, a to je kod win-a nemoguce....

i na kraju, @djerman, kao krajnji dokaz da je lin bolji nego win postavljas link na govor direktora linux fondacije koji kaze da je linux pobedio...

a da pitamo stiva balmera sta on misli o tome?

konacan sud o tome koji je operativni sistem bolji daju korisnici... linux ima oko 1% korisnika...

toliko...

sale

pre 12 godina

Da je kvalitet Linux-a mit ne bi trajao 20 godina.Ja sam 95-te počeo da koristim windows i sve do pre 4, skoro 5 godina kada sam pokušao sa Linux-om iz radoznalosti - više se ne vraćam na WIN! Jednostavno, nemam razloga.
(djerman, 22. novembar 2011 08:49)

hm... kvalitet linux-a koji traje 20 godina... i za tih 20 godina jedva je prebacio 1% ucesca na trzistu OS?

ajde malo da batalimo srbe i srbiju.... ako je linux toliko dobar, zasto ga skoro niko u svetu ne koristi? zar su amerikanci, francuzi i irci toliko glupi da pored besplatnog linux-a jednostavno bacaju novac na windows koji je toliko los??

dalje, kako mislis (da se vratimo na srbe) da ubedis sekretaricu kojoj pokretanje internet explorer-a znaci "da otvori internet", koja nabada po tastaturi s dva prsta i dize paniku kad joj neko word ikonicu premesti sa leve na desnu stranu ekrana (a takva je velika vecina korisnika racunara u srbiji) naucis da koristi linux??

djerman

pre 12 godina

Prvo su krekovan win pustili da se ljudi navuku a sad pod izgovorom zaštite prava jure ljude da im plaćaju ( što nije toliko zastupljen MAC ili Red Hat?). Nije ni čudo što raste nezadovoljstvo kod ljudi širom sveta prema korporacijama jer su nezajažljive. Svima toplo preporučujem da se reše M$ proizvoda i bilo kojih drugih licenciranih jer u slobodnoj zajednici postoji rešenje za sve. Mi smo softverska firma i koristimo open source rešenja - Linux Ubuntu kao operativni sistem i svi alati koji postoje pod njim ( ali se u svakom trenutku možemo prebaciti na bilo koju verziju Linux-a ). Kao mala firma nemamo da damo 10-tak hiljada evra da bi radili, niti hoćemo za proizvode koji imaju toliko problema. Nemojte ljudi uzalud bacati pare i davati ih onima koji ih ionako imaju previše.

mikica

pre 12 godina

Koristim od 2008god PClinuxos , Linux, za internet, i sve ostalo (tekstovi, tabele, video, skype) sve radi, slike radim u GIMPu, i to na Netbooku, intel Atom 5 wati potrosnje, SVANULO mi, posle win-a, vise nemam pojma koji su antivirusi, virusi, itd. Kupio sam kompjuter da on sluzi meni A NE JA NJEMU. (i necu da budem rob korporacijama da me cede na slamku svakog meseca)

Dumber

pre 12 godina

Nisi u pravu, jer kada ti neko ukrade auto npr ti ostajes TRAJNO bez njega, dok kod piratskog softvera ti imas KOPIJU istog, dok orginal OSTAJE uvek u posedu vlasnika koji sa njim i dalje raspolaze po zelji
Uocavas li razliku? ;)

Ja ne uošavam... Objasni mi.... Prosvetli me kako?
Očigledno nikad nisi kupio neki legalan softver, pa imao gomilu problema s dokazivanjem da je tvoj ključ zaista tvoj...
To o čemu ti pričaš je moglo pre 10-tak godina, gde proizvođači zaista nisu imali kontrolu nad korisnicima, ali brate, ovo je 2011-ta, i sav softver ti komunicira a nekom nivou sa serverom svoga tvorca...
Znači ti, ako koristiš kopiju nekog softvera u današnje vreme, ne da nisi osakatio npr. Microsoft (u slučaju da je u pitanju krekovan Win), već si naneo veliku štetu nekome ko je možda zadnju paru izdvojio da bi ga imao... Znači nisi ukrao od M$-a, već od nekog tamo... ko zna...

Ako ti nije jasna ta najprostija stvar kupi neku igricu u nekom supernmarketu, videćeš da onaj serial što si dobio uz nju neće da je otključa (znači neko je ukrao tvoje pare)...

Pirat Perica Hejterić

pre 12 godina

Ja osećam posebno zadovoljstvo kada na bilo koji način oštećujem američke firme, proizvođače softvera ili multimedije.
I nastaviću to da radim, na razne načine, n eostvarujući profit na tome, dok sam živ.
Dovoljno je da se setim kako mi je malo dete bežalo pod bombama.

Aleksandar

pre 12 godina

"Prosečna cena računara u Hrvatskoj je 70-80% veća, a nije Hrvatska toliko naprednija od nas."

Bulls**t!

Sto se tice 18-19 kila dinara racunara, dobija se W7 starter edition, koji macku o rep moze da se nakaci koliko je dobar.
Sto M$ ne napravi jedan jedini Windows, generacijski i prodaje ga za 50 evra, plafon? Kao sto je nekada bilo. Ne, nego moramo da imamo 20 verzija Windowsa 7. A samo preinstalled verzija kosta od 50-110 evra. Uz to postoji mogucnost, da ne postoji recovery disk ili particija.
Windows ne vredi te pare za koji oni prodaju. Posebno Office, kada postoji besplatna zamena OpenOffice.

P.S. Piraterija ce nestati, kada cene proizvoda budu realne, a ujedno i plate.
P.P.S. I neka ovi ljudi shvate da veliki broj ljudi u Srbiji kupuje taj komp od 180 evra na rate.

djerman

pre 12 godina

Poštovani "Sale", ako već dajete takve komentare morali bi da znate materiju malo bolje. Da ne bude da ja pričam evo konkretan komentar http://www.b92.net/tehnopolis/vesti.php?nav_id=504419&fs=1 . M$ nema bolji OS kao što ni windows nije bolji od apple-ovog OSX koji je u osnovi linux. Za tvoju informaciju kompletna vlada Nemačke je prešla na OpenSuse još 2002 godine kao i vlada Japana ( ima ih još, potraži malo ne net ). Petpostavljam da su ga modifikovali za svoje potrebe. Ono u čemu je M$ bolji je marketing!? Na svakoj prezentaciji, sastanku, događaju ili čemu god posvećenom IT industriji koje je u organizaciji naših državnih organa minim 2 govornika su iz M$ koji nam drže razna predavanja. Što je još gore naši ljudi koji rade za M$ su toliko prepotentni da je to strašno i nije mi jasno zbog čega. Bio sam na jednoj prezentaciji gde je jedan momak predstavljao Visual Studio 10 i to je bilo užasno. Ja nisam protiv onih koji hoće da koriste njihova rešenja već dajem savet da je nepotrebno bacati pare kad ima drugih i boljih, a pogotovo se ovo odnosi na državnu administraciju. Linux je do pre 6-7 godina bio sporan za korišćenje od strane običnih korisnika ali se i to drastično promenilo pogotovo sa pojavom Ubuntu-a. U ovom trenutku Ubuntu koristi preko 20.000.000 ljudi širom sveta a postavili su i cilj da za, mislim, 4 godine dođu do broja od 200.000.000. AKo već hoćete da dajete komentare prvo PROBAJTE. Ja sam počeo pomalo da ga koristim i kad mi je win "pao" 2 puta za mesec dana totalno sam prešao na Ubuntu i ne vraćam se. Da ima povremeno problema - ima ali to je tako skromno u poređenju sa winom za koji još moram da plaćam i antivirus programe ( koje smatram modernim vidom iznuđivanja, jer sam ubeđen da deo virusa plasiraju i same kompanije koje se bave antivirus programima ). Da kao i svi mogu ad ga koristim nelegalno ali NEMA RAZLOGA - ništa ne dobijam.

Strasni Bit

pre 12 godina

A jel neko cuo da neki superkompjuter radi pod Windows? Nije!
A 'oceli neko cuti da ce superkomjuteri raditi pod Window-SOM? Nece!

Svi do jednoga rade pod Linux-om. A da'l je to sto nemaju da plate i 1 Windows uz kompjuter od 10 -100 Mil$. Nije !!

Pa zasto onda je tako. Moze biti zbog kvaliteta Linuxa.

Ovce su za sisanje, samo vi stanite u red. A uz to, dobar cobanin sisa ovce, ovaj ih dere. Dobrovoljno.

Nebojsha

pre 12 godina

Ma terace ove korporacije po svom jos par godina, ali ne jos dugo. Evo piratska partija dobila drugog poslanika u Evropskom Parlamentu, a i Zeleni su usvojili istu politiku o copyright monopolu kao i pirati. Nece vise moci korporacije da se bogate na izivljavanju od copyright monopola...

A jedno pitanje inace, zasto se ovde toliko koristi microsoftov softver? Zasto u skolama ucimo windows i ms office? Zasto ga drzavna preduzeca koriste? Sve to postoji u open source verziji, besplatno. Nikakva licenciranja, nikakve gluposti.

djerman

pre 12 godina

I nemam nameru da ubeđujem tamo neke sekretarice koje bi najradije lakirale nokte niti bilo koga drugo. Ko hoće da razmisli to će i uraditi: umesto da dajemo grdne pare za tamo neke licence i pomažemo pre svega tuđu ekonomiju ili ćemo to uraditi sami ili angažovati domaće stručnjake i razvijati domaću IT industriju. Ko šta voli nek izvoli - ja ne dam pare van zemlje kad ne moram.

Miloš

pre 12 godina

Sve je nama jasno, ali treba i drugima da bude jasno da je zvanična prosečna MESEČNA plata u Srbiji:
- manja od cene solidnog desktop računara ili laptopa
- manja od cene Windowsa i MS Office paketa
Za dve navedene stvari, prosečan stanovnik Srbije treba da radi više od 2 meseca i da nigde ne potroši ni dinara.

djerman

pre 12 godina

Poštovani "bombash", očigledno su vam principi otvorene zajednice strani - ne, ne naplaćujemo licence već radne sati ljudi utrošene za instalacije, obuke i izradu softvera, najviše radimo trenutno sa bugarskim partnerom koji nam plaća po radnom satu, pogledajte malo bolje istoriju otvorene zajednice i njene proizvode, može li M$ da se nosi sa Linux serverskim mašinama npr...

djerman

pre 12 godina

Au "Zoki" kakvo ne poznavanje materije! Jedino tačno je za CAD-CAM da ni ja nisam naleteo na adekvatno rešenje open source zajednice ( doduše nisam ni tražio). Čisto da se zna da iza svih ovih rešenja najčešće stoje velike kompanije ili udruženja. Npr razvojno okruženje za javu, c/c++, php i druge alata postoji ECLIPSE iza koga stoji IBM ali ga ne naplaćuje ( pogledajte cenu kompletno paketa Visual studia ). I ovo je samo jedan od hiljade primera. Mi radimo lokalizaciju besplatnog ERP rešenja http://www.adempiere.org za koga tvrdim da je bolje rešenje od MS Navision-a jer sam koristio i jedno i drugo pri čemu je prvo besplatno bez ograničenja a drugo najniža cena je sa licencom za jedan istovremeni pristup za mala preduzeća 5000$. Da je kvalitet Linux-a mit ne bi trajao 20 godina.Ja sam 95-te počeo da koristim windows i sve do pre 4, skoro 5 godina kada sam pokušao sa Linux-om iz radoznalosti - više se ne vraćam na WIN! Jednostavno, nemam razloga.

Ovo neki političar???

pre 12 godina

Au, brate...Od 2001-ve godine se boriš protiv piraterije.... Svaka čast na borbi... Po podacima koje posedujem 2001-ve je stopa piraterije bila mnogo niža.... Znači vaša uspešna borba je povećala stopu (oko 20%)... Znam da bi da se vadite u činjenici da su kod nas kompjuteri "jeftini" pa da su se ljudi pomamili... Mislim da treba da date ostavku/otkaz... Džaba vas plaćaju...

I, još da napomenem, svako koga zanimaju cene računara može npr. da ode na INTEL-ov sajt, pa da vide kakvi računari se tamo daju i kolika je cena... Lap-top s npr I3 procesorom tri put jeftiniji neg kod nas.... toliko od mene za ovo javljanje...

Marko

pre 12 godina

Ovde su ljudi pogresno shvatili pricu o nelegalnom softveru...

1. Svaka firma ima pravo da napravi softver i da ga da besplatno korisnicima ili ga naplati na ovaj ili onaj nacin.

2. Svaki korisnik ima mogucnost da kupi neki softver ili uzme njegovu besplatnu varijantu koja moze biti bolja ili losija od varijante koja se kupuje. Primer Adobe Illustrator u odnosu na inkScape. Ko se ozbiljno bavi dizajniranjem, ilustracijom i pripremom za stampu zna o cemu pricam.

3. Kupiti Windows ili instalirati free Ubuntu je licna stvar korisnika, ja licno imam original Windows i u isto vreme i Ubuntu. Odvojiti kesh za Windows (100eur) na 3 godine je realno smesna stvar, narocito ako imate firmu i ako vam donosi kesh. Realno Adobe ne mogu da instaliram na linux,
da...da... sad ce svi da se uhvate za Wine ali realno NE RADI kako treba pod istim.

4. Windows u drzavnim institucijama?! Totalno nepotreban na vecini kompjutera 99%... Imam priliku da radim sa jednim ministarstvom pa znam sta se koristi od programa u istom (Windows, Word, Excel)... nepotrebno bacene pare.

5. Adobe Flash Builder 4.5 vs Flash Develop (FREE) da li treba da napominjem koliko je u Adobe programu olaksan rad?

6. Sve ovo sto je navedeno se odnosi na firme koje zaradjuju kesh na osnovu istih programa. Cena im je ukupno oko 2.300eur, mnogo za ozbiljnu firmu? Niko vas ne tera da kupite iste jer imate alternativne programe... Jesam li u pravu? Zapitajte se samo da imate ozbiljnu firmu za selidbe da li ste spremni da ih vrsite sa jugicem koji vam je za dz. dao rodjak ili ipak planirate da kupite kombi kako bi lakse i brze prevozili robu.



P.S. Ne brinite za kucne varijante krekovanih programa, igrica itd... ;) to vam ionako niko nece gledati u Parizu, a kamoli u Srbiji...

FLOSS!

pre 12 godina

@bombash,

Pred tobom je uzbudljivo vreme, u predstojećim danima imaš da otkriješ svet Open source softvera, to će za tebe biti uzbudljiva avantura otkrivanja sveta gde aruje sloboda. Još bolje, ogroman procenat toga je besplatno, a legalno.

Uživaj!

Milan

pre 12 godina

Ova priča je strašna zamena teza, a njihova kontrola softvera je skandal gori od pretplate na RTS samo što se malo ljudi razume u problematiku.
Poreska uprava vrši zloupotrebu službenog položaja kontrolom softverskih licenci. Ona to radi po nalogu i sa listom softvera koji je dobila od BSA. S obzirom da je BSA plaćen od strane Microsofta pitam ja vas:

KO PLAĆA PORESKU UPRAVU: GRAĐANI ILI MICROSOFT?

Čak i da ih Microsoft ne plaća oni nisu volonterska organizacija da obavljaju besplatno poslove za BSA. Njih plaćaju građani i oni moraju da rade posao u njihovom interesu a ne u interesu velikih stranih kompanija od kojih mnoge čak nemaju ni registrovane firme u Srbiji.

Ja

pre 12 godina

Resenje je jednostavno: smanjite cenu softvera, povecajte konkurenciju, ukinite monopole.

Jedini nacin da se piraterija unisti je da legalan softver bude toliko pristupacan i jeftin da potencijalnom piratu i krajnjem korisniku crackovanje/trazenje bude veca muka nego kupovina.

Medjutim, dok je ljudi bice i gramzivosti, jer svako zeli da prodje sto jeftinije tj. da zaradi sto vise para. Ovaj hipoteticki scenario ne verujem da cemo ikada doziveti. Bar ne u kapitalistickom sistemu.

djerman

pre 12 godina

"Sale" ne razumeš poentu - muka mi je od monopola! Ne želim ga ni u kakvom vidu - ne podnosim način na koji MS nastupa. I govorimo o 2 kategorije - profesionalna upotreba u kojoj je Linux pobedio i desktop upotreba u kojoj dominira MS iz razloga koje sam naveo ali neće još dugo siguran sam. MS nastupa ne kvalitetom već potplaćivanjem, paravanom zaštite autorskih prava i drugim "dozvoljenim" malverzacijama. Da citiram Šojića " ja nisam mućk'o k'o drugi, ja sam mućk'o u skladu sa propisi". E to je ono što meni smeta - čuj "agencija za zaštitu prava" a ko je njen član!? Ili kako god će da je krste. Parametri po kojima ja merim kvalitet je stabilnost u radu i izbor alata sa kojima radim kao i podrška - zato sam se odlučio za Ubuntu, i po mojim kriterijumima ( ako zaboravimo viruse) a tome dodam i cenu - žao mi je ali MS nema šta da traži. S druge strane, moraš da probaš nešto da bi sudio o tome, ne možeš napamet da pričaš... PROBAJ, ali probaj, ne da odustaneš posle prvog manjeg problema. Pored toga, Ubuntu se instalira za pola sata i odmah posle instalacije imaš na raspolaganju sve potrebne alata za rad za prosečnog korisnika ( office alati, web browser, chat itd...) i to bez zezanja sa drajverima. Probaj da instaliraš neki win za to vreme i da dobiješ isto - NEMA TEORIJE. Ja sam striktno PROTIV korišćenja MS u državnoj administraciji - te pare idu iz mog džepa to ne plaćaju ljudi koji rade u administraciji - oni troše. Koliko oni mogu da potroše mi ne možemo da zaradimo što su i dokazali. A priča o otvaranju novih radnih mesta i zarade državi u milionima $ - šta da kažem osim da se grohotom nasmejem! Kad bi male firme prešle na Linux uštedele bi i do 500€ u proseku po računaru... eto toliko...

djerman

pre 12 godina

AplleSucks - znam da je Unix like ali ako to kažem kome će biti iole jasno o čemu pričam, malom broju ljudi - koren im je isti.

theGreat

pre 12 godina

Vidoh text, prvo pa slika sa sve ovim nabudzenim satom, rekoh sebi u bradu uf sto volim ovakve. Pa onda 60ak sekundi researcha i dodjemo do informacije da je prvo radno mesto doticnog bilo:
Project Manager
Privatization Agency
Ocekivano ili ne, resih d anapisem komentar a tekst nek cita neko ko ima vise vremena ;)

pilula za mozak

pre 12 godina

ovo je tipicna odvratna retorika americkih republikanaca koju koriste kada objasnjavaju glasacima zasto donose zakone koji stite bogate a na stetu su siromasnih -- svi mi treba da placamo software da bi muceni microsoft, ibm, paramount, sony, lady gaga i ini imali od cega da jedu. a nama ce se to vratiti 8 dinara na dinar placen za legalan dvd -- pitam kako? da necemo da razvijamo filmsku produkciju poput holivuda? ili cemo da izbacimo novi operativni sistem za 90% trzista personalnih racunara? jasno, zaradice pokoji video klub, grand produkcija i srdjan dragojevic, ali... zamislite da se u srbiji windows 95 mogao kupiti iskljucivo legalno. prosecna porodica bi morala da radi vise od godinu dana samo za racunar sa windowsom i ofisom. a ko bi onda nama platio sto smo kompjuterski u kamenom dobu? ovo je, naravno, samo vrh ledenog brega, i ne treba imati zablude da je usvojeni zakon za srbiju vid neokolonijalizma.
recenica `ne postije neko zakon jer voli microsoft' je krajnje licemerna -- vlast je donela stetan zakon upravo zato sto voli microsoft i njegove parw, a na nama je da ga postujemo, ma koliko bio stetan po nas.

Vlada

pre 12 godina

Kad nista od njih ne 'krades' nema zasto da te optuzuju za pad profita. Vecina softvera za koji je potrebna licenca ima besplatnu alternativu, nekad bolju a nekad i losiju - ali ima alternativu. Male plate su jadno opravdanje za lopovluk. Ako nemas pare za Win instaliraj Linux, instalira se i koristi (ubuntu, linuxmint, fedora...) lakse od Windowsa i dolazi sa osnovnim paketom softvera za kucu i kancelariju. Na taj nacin se pravi najbolja diverzija, jer podrivas sistema u kome postoji potreba za programima 'zlih i pokvarenih' velikih kompanija. Jedini problem je, da se nasalim, sto bi tako direktno poslusali savet ovog gospodina, promenili svest korisinka - bolje koristiti open source nego placati licence tamo gde ne moramo.

anon

pre 12 godina

Svaki legitimitet koja ova organizacija moze da ima je nestao kad sam procitao da su oni zaduzeni za zakon o optickim diskovima. Taj zakon propisuje da procenat od prodaje svakog optickog diska ide organizacijama koje su zaduzene za borbu protiv piraterije, a dalje i firmama. Takav zakon ne cini nista da suzbije pirateriju, jedina svrha mu je da puni dzepove, a to je i svrha ove organizacije.Problem piraterije postoji, ali sve dok se zakoni pisu jedino pod uticajem velikih kompanija, njihova jedina svrha ce biti da im donose vece prihode, a ne i da resi probleme u koncepciji i implementaciji ideja intelektualne svojine koji su sustina problema.

SSlobodan

pre 12 godina

Kada se koristi nečiji komercijalni proizvod, trebalo bi da se plati. Ovde je teža prebačena na firme koje zarađuju koristeći tuđi softver(rad) koji ne žele da plate. Hvala bogu da ima "besplatnih" softverskih rešenja, pa svako ko želi može lako da pređe. Nema izgovora, kupujmo ili koristimo besplatni softver. Samo mi nije jasno zašto ovde nije napisano da je ovo intervju Američke privredne komore u Srbiji.

baca

pre 12 godina

Na jednostavno pitanje „na osnovu čega oni to povezuju da će 10% manje piraterije doneti 10 hiljada radnih mesta“, gospodin kaže da „oni imaju informaciju“, da imaju "korelaciju sa 29 miliona dolara", i to iz „iskustvenih podataka svih tih zemalja“. To je samo bla-bla priča i ne zna on da objasni kako su oni došli do baš tih brojeva, i koji je to uzročno-posledični mehanizam gde će Srbija (Vlada, firme) da plati 10 miliona dolara svetskim sofverskim kompanijama i da od toga Srbija dobije 29 miliona dolara i 10 hiljada radnih mesta.

Neće to doći od plaćanja softverske podrške domaćim računarskim firmama, jer danas oni tu podršku već pružaju i naplaćuju iako im klijenti nemaju Papir za Windows, Office i MS SQL Server.
Gospodin i ovakvi (naručeni od takvih sličnih) tekstovi samo lobiraju kod Vlade Srbije da ministarstva i javna preduzeća plate velike pare Majkrosoftu jer kao „to se mora po zakonu“ pa da se narod ne buni kod političara što pare odlaze na neprioritetne stvari.

Interes Srbije je da Vlada i ministri nalože ministarstvima i javnim preduzećima da uvedu skoro besplatne Open operativne sisteme i „Office“ rešenja, jer za ogromnu većinu njihovih korisnika računara nema nikakve potrebe da se plaća Majkrosoftu samo da bi se radilo sa word dokumentima i excel tabelama.
Nije jedini način smanjenja piraterije da se daju pare Majkrosoftu.

Uhhhhhhhhh, o5 ja moram da pametujem.....

pre 12 godina

OK! Borba za zaštitu autorskih prava treba da postoji, ali je smešno u ovom (kon)tekstu cela zbrka, pa bi ja rekao par stavki:
1. Svim ovim torrentašima s ukradeno-aktiviranim Windowsima iskreno želim da oni jadnici što nemaju ogrev ove zime obiju šupu i uzmu sebi drva koliko im treba - ako bi stao iza vaše tvrdnje da nemate para za legalni softwer iza njihove bih morao još više (vi bez Win-a možete, a oni bez ogreva će da se smrznu)....
2. Šta će našim administrativnim radnicima uopšte računar? Em ne umeju da ga koriste (znaju samo ono malo iz onih kurseva što smo mi - poreski obveznici platili), em im za lakiranje noktiju na radnom mestu nije potreban takav hardwer...
3.Ja sam za Linux, da se razumemo, ali svim ovim "vezarama" što ih plaćamo je i računaljka komplikovana (ova rečenica važi i za one koji brane Windows - koliko procenata naših službenika UOPŠTE zna da radi i na njemu? Evo lično ja sam morao u par firmi da instaliram obične PlugNPlay uređaje tj. morao sam samo da turim kabal u kućište, jer ovi to nisu znali....)...
4. U tekstu se navodi da firma mora da plati software koji je zatečen na njihovom računaru, znači apsolutno im se oduzima pravo izbora i samim tim sloboda? Čudi me da niko to nije primetio.... Al ko kanda su na represiju ovde svi navikli...
5.Interesuje me za ove komentare što toliko hvale Win, koliko ih M$ plaća???? Ako ima neko otvoreno mesto za promotera prijavio bi se i ja, evo umem lepo da pišem.... A ako ih neplaća ništa - zašto to onda rade, kad to najbogatijoj kompaniji donosi još koji $ a njima ništa????
6.Za one koji pljuju po Linux-u baš mi je drago što nemožete igrati igrice na njemu, jer nas on (fala bogu) tim štiti od takvih.... Kakav bi to odvratan OS bio kad bi ga i vi umeli koristiti, ne smem ni da zamislim....
7.Sve u svemu: Ako želite da koristite nečije znanje, a on to želi od Vas da naplati - vi ste dužni i obavezni da mu date naknadu, al nemojte kasnije (na sudu pred porotom) da kažete da niste znali da postoji i besplatna slična verzija toga, kad je istina to da JESTE znali, ali su vam Pera, Mika ili Žika rekli da je to najobičnije s..nje, pa ste odlučili da ipak ono bolje ukradete...
STOP represiji, SLOBODA internetu
STOP gluposti, NAPRED mudrosti
i onda ćemo tek ući u 21.-vi vek....

gs

pre 12 godina

Moj klinac sad u trecem razredu dobio lap top u skoli. Neka fora sa opstinom Vracar i ComTrade-om. Ja sam mislio da ce da dobiju Windows masine, kad ono...
Mali Intelov note book, sa Atom procesorom i instaliranim Linuxom (Ubuntu)... Najzad da me neko u ovoj drzavi obraduje :-)

A najbolje je bilo na nekom roditeljskom kad su im davali racunare, dosao covek iz opstine i kaze 'ladno: "na racunarima je Linux, operativni sistem koji ucenicima poklanjaju kompanije Intel i ComTrade...". Umro sam od smeha....

bobm

pre 12 godina

ovo kako je odgovorio na pitanje o radnim mestima imali bi problem i strucnjaci da ga razumeju, mene zanima ako 10 mojih drugova i ja kupimo legalan softwer gde se time pojavljuje to radno mesto. to novo radno mesto ce biti sta. cak kaze 10% smanjenje piraterije 10000 radnih mesta, ja to ne vidim, kako legalni windows povecava broj radnih mesta u srbiji?
pitanje da li se planira smanjenje cena softwera a gospodin prica o tome kako su racunari najjeftiniji u evropi O_O + kaze kako su u hrvatskoj 70% vece cene, sto veze sa mozgom nema, ko ne veruje razume hrvatski a na netu ima prodavnica koliko hoces pa nek proveri. zasto je gospodin izbegao da odgovori na pitanje o smanjenju cena softvera? kad kod nas bude cena softwera prema zaradi kao u americi onda se moze pricati o legalnosti.
"Od tih 96 miliona, na koliko je procenjeno domaće tržište piraterije, sigurno bar pola otpada na te velike softverske vendore, a druga polovna ide domaćim proizvođačima," a moje misljenje je da je sigurno bar pola ove recenice "zaobilazenje istine", uglavnom druga polovina.

AppleSucks

pre 12 godina

@Zoki

"Strogo gledajuci, svako kopiranje i neovlasceno koriscenje softvera je cista kradja i tu niko nista ne moze da prigovori"

Nisi u pravu, jer kada ti neko ukrade auto npr ti ostajes TRAJNO bez njega, dok kod piratskog softvera ti imas KOPIJU istog, dok orginal OSTAJE uvek u posedu vlasnika koji sa njim i dalje raspolaze po zelji
Uocavas li razliku? ;)

@djerman

Mac OS X NIJE Linux vec unix-like OS kao i BSD (sastoji se od Mach kernela, a ostatak je pozajmljen iz BSD-a)
Baci se na sledece linkove

http://en.wikipedia.org/wiki/Mach_kernel

http://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Software_Distribution

anarhitekta

pre 12 godina

Neka gospodin Milos skupa sa svojim sefom Bilom Gejetsom, a uz njih i ja i Barak Obama i porodica Fidela Kastra kao i Tom Kruz , Lady Gaga i David Bowie - konacno pocnemo da odvajamo makar po dolar za "autorska prava" elektriciteta Teslinim potomcima.
Po dolar svako od nas mjesecno..u troku pola godine bi buknula inflacija na planeti jer bi Teslina porodica u kratkom roku postala najbogatija na svijetu.

Elektricitet je u danasnje vrijeme osnovna ljudska potreba, kao voda i hrana. To se moze reci i za internet.Mislim da i praunuci praunuka Bila Gejtsa vec danas imaju osiguran zivot u finansijskom smislu, stoga ne vidim cemu placanje?! Da to nije ovaj "gospodin" mozda nikad u zivotu makar pogledao nelegalno okacen spot na youtube?

Sto se tice autorskih prava u svakom segmentu, ove agencije i postoje da "zamute vodu". Na kraju krajeva, zbog cega bi unuci Dzona Lenona imali tantijeme na osnovu svog oca? Neka sami zarade ako su sposobni.


Sto se "piraterije" tice, izvolite "gospodine" pa kreite od svojih prijatelja, kad ste vec tako dusebrizni. Jer, ukoliko je vise od 70% softvera nelegalno, siguran sam da neko od vasih prijatelja ima neki nelegalan softver instaliran.

GoranceFX

pre 12 godina

Ma ljudi, stoji to da je potrebno imati legalan stoftver i kupovati ga, ali ne po ovim cenama. Pa sve ovo oko autorskih prava ne bi ni postojalo da ti veliki ne zele da imaju jos vise i jos vise i da budu jos bogatiji i bogatiji. To jednostavno ne moze tako. Kad to shvate i kad spuste cene, nadam se bice i manje piraterije. Osim ako ne bude kasno, pa ljudima piraterija udje u krv i ne padne im napamet da kazu sebi, pa to sad i nije tako skupo, mogao bi da kupim. Nadam se da ste me razumeli sta hocu da kazem.